Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stuur Moldaviërs terug. Land is veilig

Met busladingen tegelijk! We zijn Gekke Henkie niet

Social

Hopsakee. Weer een touringcar naar Ter Apel. Lekker met de Flixbus tot aan de poort van het AZC rijden, en dan TOET TOET we zijn er, stap maar uit. Nederlandje vangt jullie wel op. Chauffeur en bijrijder hebben de ritprijs (65 x 3000 euro) ergens in Duitsland verstopt, en halen de poet op als ze door Justitie worden heengezonden in afwachting van rechtszaak. Moldavië is een veilig land. Kijk maar op het kaartje: heeeeel veeeel groen, geen rood en een klein beetje geel. Ongeveer net zo geel als Amsterdam Zuid-Oost in het weekend. Wat BuZa zegt in het Reisadvies: In de overige gebieden van Moldavië zijn de veiligheidsrisico's vergelijkbaar met wat u in Nederland gewend bent. Let op uzelf en uw eigendommen. Net zoals u dat in Nederland doet. Kortom: 65 x enkele reis boeken graag. Nederland is vol.

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
gebochelde | 19-11-19 | 21:35

Het Nederlandse TV-nieuws had de nieuwsgierigheid om die gasten te vragen WAAROM ze eigenlijk naar Nederland kwamen.
_Nou eh, omdat je hier een makkelijk leventje kan leiden.
Wat een verrassing. De NPO had het vermoeden dat ze waarschijnlijk geen asiel zouden krijgen. Ze zeiden er niet bij dat niemand verwacht dat die gasten ooit weer weg gaan.

JvanDeventer | 19-11-19 | 20:23

Ach, met zo'n 700 nieuwkomers per week, maakt een bus vol ook niet meer uit? Tja.

Jan, Leiden | 19-11-19 | 19:45

foto nemen
Iris scan maken
Vingerafdrukken
Door naar Interpol op lijst

Alt | 19-11-19 | 19:13

Welkom?

@WiN™ | 19-11-19 | 18:55

Gehoord van goede kennis die bij coa werkt. Man uit veilig land (ten oosten Turkije) stichtte brand en zet de boel op stelten. Om van hem af te komen heeft men deze gast 8000 euro vertrekpremie geboden. Dit soort waanzin heeft natuurlijk een aanzuigende werking. Het asielbeleid is waanzin.

zaadsnor | 19-11-19 | 18:50 | 2

Kennis van een vriend en daar een neef van zei exact hetzelfde.. geloof ik...

@WiN™ | 19-11-19 | 18:59

Kregen de kansloze maar 8000 en dan definitief buiten de Eu en nooit meer terug ... is een koopje.

Hollandse_blauwe | 19-11-19 | 21:38

De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) heeft asielzoekers het afgelopen jaar 5,5 miljoen euro aan dwangsommen uitbetaald, omdat het niet tijdig kon beslissen over verblijfsaanvragen. Dit is een vervijfvoudiging in een jaar tijd. Volgend jaar zou het bedrag oplopen tot 17 miljoen euro.

SalamiEnBami | 19-11-19 | 18:43 | 1

En door het maar volhouden door te laat te reageren is direct een garantie tot baanbrhoud bij het coa. T is allemaal niet zo moeilijk!

radbraker | 19-11-19 | 19:46

Het gevoel van machteloosheid is het ergste. Grrrrrr

De_fluitlokker | 19-11-19 | 18:36

Maar wat is er met de Moldaviers gebeurd?...

Hatseflats | 19-11-19 | 18:21

Nederland gaat op deze manier helemaal kapot. Weg met die mensen!

Montesquieue | 19-11-19 | 18:10
-weggejorist-
Ernie63 | 19-11-19 | 18:09
-weggejorist-
Ernie63 | 19-11-19 | 18:08

Ff gegoogled naar Moldavia girls.
Die zullen vast niet in de bus gezeten hebben.
Maar wel de reden om te blijven.

Reden | 19-11-19 | 17:53

Bus in beslag nemen en de chauffeur een maandje op water en brood om dat verdienmodel onderuit te halen. De passagiers met de oudste bus net over de grens in Moldavië droppen. Dan droogt die vijver vanzelf op.
Zoals Dr. Jan van de Beek ook op twitter aangeeft: "Dit onderstreept het failliet van het VN-vlv: ooit bedoeld voor mensen die tijdens (de nasleep van) WOII op de vlucht waren geslagen (letterlijk: als gevolg van gebeurtenissen die voor 1 januari 1951(!) plaatsvonden), nu massaal misbruikt door economische vluchtelingen."
Wanneer wordt dit land eindelijk wakker?

benjeallanggek | 19-11-19 | 17:18

Gelet op land van herkomst en aanwijzingen aanzienlijke kinderschare betreft het waarschijnlijk voor overgrote deel zo niet allemaal zigeuners. Zij claimen achterstelling en discriminatie etc. zal allemaal weer moeten uitgezocht maar kan en mag natuurlijk niet tot honoreren leiden. Ook hier geldt snelle duidelijkheid in de vorm van afwijzen en terugsturen zal toestroom snel doen afnemen

justinianus | 19-11-19 | 17:14 | 1

Gewoon per kerende post touringcar weer terug over de grens zetten

Het brein erachter | 19-11-19 | 21:08
-weggejorist-
KeesModaal | 19-11-19 | 16:56 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

GVD. 65 maal 3000 euro? Dat is wel heel makkelijk verdiend.

Ignatius J Reilly | 19-11-19 | 16:54

maar.... als we gewoon geen asielaanvragen van veilige Landers accepteren zijn al die problemen toch opgelost?

De_Helderse_Kaaskop | 19-11-19 | 16:50 | 1
-weggejorist-
KeesModaal | 19-11-19 | 16:57

Stoppen met dweilen en gewoon eens de kraan dicht zetten.
DNA afnemen en Linea recta terug naar huis sturen.

Datgingniegoed | 19-11-19 | 16:47 | 1
-weggejorist-
KeesModaal | 19-11-19 | 16:58

So whats next? Wallonie. Gekker dan dit kan het niet worden. En echt niemand geef een fck.

Inter-D | 19-11-19 | 16:44

Niemand heeft de leiding in dit land. Het wordt één grote chaos.
Ik geef je op een briefje dat die hele buslading hier asiel krijgt. Advocaten staan al klaar!
Rechters zitten al klaar.

laurentius | 19-11-19 | 16:36

En ze sturen ook nooit eens een bus lekkere wijven in de vruchtbare leeftijd, hè.

King of the Oneliner | 19-11-19 | 16:24 | 1

Ben jij slecht geïnformeerd .

likmegaties | 19-11-19 | 16:33

Ik denk dat ik liever deze heb... deze brengen toch geen naar sprookje mee?

Bali Lovert | 19-11-19 | 16:22

Direkt een bal geven en kijken of er een spits voor Feyenoord tussen zit .

Minus Richels | 19-11-19 | 16:14 | 1

Van die 65 is wel een team te formeren dat beter presteert dan het huidige.

NeedIsaymore? | 19-11-19 | 16:43

Nou ja zeg, ontzeggen wij deze mensen het recht om in een asieprocedure te bewijzen dat ze vervolgd worden, uit een oorlogsgebied komen etc.? En kunnen ze in Moldavie wel echt op en top vrij homo zijn? En wat met die bebaarde meneer achterin die zegt dat hij 16 is? Dit vraagt om ingrijpen, Amnesty International~! Zijn verdragen dan niks meer waard?

drs. Levi Samsonov | 19-11-19 | 16:08

Dus als ik het goed begrijp gaan wij op vakantie naar Moldavië en vlucht de bevolking naar hier als vluchteling. Begrijp ik het nou niet of......

mono-culti | 19-11-19 | 16:06 | 2

zolang het geld niet constant stroomt naar Moldavië komen ze het voortaan via een boeking bij AZCtour zelf halen..ik ga ervan uit dat deze passagiers all-incl hebben geboekt en over een week of 2 weer naar huis gaan..

fikkieblijf! | 19-11-19 | 16:24

Nee, die van Moldavië komen ook op vakantie. Alleen is hun verblijf gratis, het reizen door Nederland, gratis met natuurlijk een beetje leef-geld om lekker te genieten van een pannenkoek of anders. Hun, al dan niet proletarisch, winkelen gratis.

En! Als de wachttijd voor de asiel aanvraag langer dan verwacht duurt ook nog een appeltje voor de dorst, met dank aan de Nederlandse belasting betaler. Maar gezien de polls, die het kartel stevig in het zadel houd, doet die dat graag...

HetLichtInHetZuiden | 19-11-19 | 16:29

Transnistrië (autonoom deel van Moldavië) is voor een toerist redelijk veilig, zolang je maar een beetje Russisch kan en niks doet tegen de belangen van de Russische maffia.

Refalm | 19-11-19 | 16:04
-weggejorist-
Boeiendddd | 19-11-19 | 16:02 | 1

We zijn gekke henkie wel.

Jan Toeternuitje | 19-11-19 | 16:00

Onderschept? Waarom niet rechtsomkeert laten maken?

drastic | 19-11-19 | 15:49

Kuifje was ooit in Moldavië toch?

Troumoetblijcken | 19-11-19 | 15:44 | 2

Praat me er niet van! Nog nooit zulke vieze friet gegeten.

Kuifje-in-de-EU | 19-11-19 | 15:48

Toen bestonden er nog geen mobieltjes .

likmegaties | 19-11-19 | 16:13

Sinds 2014 hebben 4 miljoen Moldaviërs en hun familieleden al het 'recht' om zich in ons land te vestigen. Ze hebben nl de Roemeense nationaliteit weten 'terug te krijgen'. Nadeel is natuurlijk wel dat ze nu geen vluchtelingen uitkering met Miele kunnen krijgen? Of hebben ze dubbele nationaliteit?
polderland.wordpress.com/2013/12/28/o...

CiTy3 | 19-11-19 | 15:44

Actie gevraagd van mevr Hyacinth Broekers Knol

lingo star | 19-11-19 | 15:30 | 1

Dat is haar Engelse nicht. Zij heet Anky.

Kuifje-in-de-EU | 19-11-19 | 15:49

Misschien/waarschijnlijk is men hier wel bekend met de MGTOW beweging, Men Going Their Own Way, die uiteindelijk tot de conclusie komt: vrouwen trekken je emotioneel en financieel leeg, vooral d.m.v. een scheiding, ze geven eigenlijk geen shit om jou, en daarbij komt ook ter sprake de zogenaamde: Shit-test. D.w.z. vrouw probeert man uit, en hoopt eigenlijk dat hij zegt: tot hier en niet verder, ik ben jouw gekke Henkie niet.
En dan krijgt de man juist respect.
Eigenlijk kan je dit constante (vrouwelijke) gedrag van de Ned. staat tegenover de hardwerkende autochtone mannen alleen maar zien als een soort shit-test.
Hoe ver kunnen ze gaan, tot eindelijk eens iemand of een zeer grote meerderheid zegt: Tot hier en niet verder. Kappen nu met deze onzin. Genoeg!

King of the Oneliner | 19-11-19 | 15:29

Het zijn toch geen vergrijsde Moldaviërs hoop ik. Anders is het dubbel bingo.

GormSuil | 19-11-19 | 15:24

Het loont altijd om naar de AZC's van Nederland af te reizen, altijd! gratis kost en inwoning de komende maanden, gratis zorg, gratis shoppen in de omgeving, gratis sightseeing door Nederland en na de gesprekken met de gratis advocaat en gratis tolk wacht er altijd een vergoeding om terug te keren of een hogere vergoeding vanwege wachten op de eerdere vergoeding.. mooi land!

fikkieblijf! | 19-11-19 | 15:21 | 1

laten we om die kosten op te kunnen brengen als gastland nog wat toeslagen terugvorderen van brave burgers en de pensioen korten, de pensioenleeftijd omhoog gooien en de pil van Drion gratis verstrekken bij 70 jaar en ouder..Nederland gaat anders failliet door de vergrijzing..

fikkieblijf! | 19-11-19 | 15:35

Moldavische vrouwen mogen blijven, hun vaders, ooms, neven en broertjes moeten linea recta terug naar Chisinau.

Kuifje-in-de-EU | 19-11-19 | 15:21 | 1

Goede deal

lingo star | 19-11-19 | 15:26

Weet je wie ook ongevraagd een ander land kwam binnenrijden?
(OK, OK, nu is hij niet leuk meer, overdaad schaadt enz.)
I've lost my Mojo.

King of the Oneliner | 19-11-19 | 15:17

Neem aan dat ze uit Duitsland kwamen dus daar kunnen ze ook weer naar toe. Mutti Merkel schaft das wel daar.

clockandhammergame | 19-11-19 | 15:12

Correndon busreizen... met diverse azc bestemmingen... we hebben het simpelweg te goed in dit land, dat moet in rap tempo veranderen en ze zijn aardig op weg.. bereid je maar voor op nog minder hulp, zorg en wraakbaar en dienstbare agenten.... i.c.m de aanstaande mega crisis gaan we nog een hele andere kant zien van open grenzen beleid en onbeperkte tolerantie.

Hollandse_blauwe | 19-11-19 | 15:09

Alweer?, zaterdag werd er al een bus met 19 personen, waaronder 9 kinderen, afgeleverd bij Ter Apel. Hallo, hallo, verdrag van Dublin, in werking treden s.v.p.!

Oud wijf | 19-11-19 | 14:59

Ze zullen daar in Moldavië wel gedacht hebben "besykjen is it neiste rjocht". Nederland heeft per slot van rekening een naam op onnozelheid en naïviteit hoog te houden als het om asielrecht gaat.

jochum1980 | 19-11-19 | 14:57

Het is gewoon mensenhandel hoor. En als het om de handel gaat dan doen wij Nederlanders toch zeker onmiddellijk mee? Friet, schoenveters, mensen, het is ons om het even ...

Koos Knak | 19-11-19 | 14:55 | 1

In dat geval: voetboeien, brandmerken en aan het werk stellen in de bollenvelden.

The2Amendment | 19-11-19 | 15:07

Waar is de tijd gebleven dat ze die kleermaker dhr. Gumus zelfs terug stuurde? Wanneer is die wet veranderd?

Wachtmaar! | 19-11-19 | 14:52 | 2

En die man had wel zijn eigen zaak / geen uitkering

Mark van Leeuwen | 19-11-19 | 15:16

@Mark van Leeuwen | 19-11-19 | 15:16: had van mij ook best mogen blijven, maar dan niet met aanspraak op in 100 jaar opgebouwde voorzieningen. Tevens denk ik dat er sprake is van verdringing, hij een woning betekent: een ander niet.
Je zou die ander maar zijn. Ook is het binnenhalen van andere hier niet passende culturen zoals de islam niet de manier om het hier op wat voor manier dan ook leuker te maken, en ook een goede reden voor veel mensen om zich niet met vol vermogen voor dit land in te zetten, het heimatgevoel ontbreekt daarvoor.
Bovendien zijn de mediagenieke humus en Mauro met al hun talenten wellicht beter op hun plek in hun eigen land om dat op te bouwen. Ik denk niet dat zij, en de apotheker uit alleppo representatief zijn voor de stroom dieven verkrachters syriegangers en ga zo maar door, maar zelfs al zou het zo zijn dat alleen de besten hierheen zouden komen, dan is er in de thuislanden sprake van een braindrain, en komt de rest hier ook een uitkering halen.

Ciara | 19-11-19 | 19:37

Maar zijn ze al weer thuis afgeleverd ? denk dat ik het antwoord wel kan raden.

Uw Verzekeringsadvis | 19-11-19 | 14:52

Verschillende reaguurders hier stellen : niet zo zeiken .. ga toch emigreren ! Dit nu echter is helaas , zoals ik verderop al stelde, lulkoek . Niet iedereen kan zomaar een onderneming elders beginnen .De landen met mogelijkheden hebben een "gezonder" en vaak zeer streng immigratiebeleid, lees : zonder kapitaal of een opleiding waaraan men aldaar tekort heeft kom je er niet in. We leven wat dat betreft helaas niet meer in pakweg 1950.

daytripper | 19-11-19 | 14:41

Het mag toch gerust een wonder heten dat de Boven Ons Gestelden er een paar geleden in slaagden om die Turkse mevrouw tegen te houden voordat ze in Rotterdam haar consulaat kon binnenstappen. Toegegeven, ze reden er van Emmerik tot Rotterdam achteraan, maar dan heb je ook wat.

JvanDeventer | 19-11-19 | 14:32 | 2

Als er maar verkiezingen in zicht zijn , kan er veel . Leverde ter plekke enige zetels op.

daytripper | 19-11-19 | 14:43

U bedoelt dat amateur theater van een paar jaar geleden? In actie komen is een stuk makkelijker als het script bekend is bij alle partijen.

deBelastingplichtige | 19-11-19 | 14:46

Je kan de chauffeur toch ook aanklagen wegens mensensmokkel? Gebeurd ook bij vrachtwagenchauffeurs die verstekelingen meebrengt al dan niet bekend.

dorstig! | 19-11-19 | 14:32 | 1

Dat ziet u verkeerd. Deze man is een held. Hij heeft 65 mensen gered...

deBelastingplichtige | 19-11-19 | 14:41

Kom maar maar Nederland waar je kan genieten van alles wat we met hard werken hebben opgebouwd, ja de witte mannen vooral maar dan nemen wij nog wat extra uren op ons zodat wij zeker kapot zijn tegen ons 67ste. Want tegen die tijd delen we ons pensioen toch al met heel Europa als er nog over is door rente.

MokumsMoppie | 19-11-19 | 14:26

Wie denk dat die gasten weer weggaan, heeft het mis. Gaan gewoon het illegale dan wel het criminele circuit in. Zo gaat het namelijk met 99% van die gelukszoekers.

Vanbonkenaayen | 19-11-19 | 14:26 | 3

AZC: Algemene Zorg Criminelen.

SlimmeBelg | 19-11-19 | 15:13
-weggejorist-
Centicuub | 19-11-19 | 16:46

Bij dvhn lees ik :
"Moldavië staat niet op de door de overheid samengestelde lijst met veilige landen van herkomst. Dat betekent dat het moeilijker is om afgewezen asielzoekers terug te sturen".

Simon_Ketellapper | 19-11-19 | 14:26 | 2

Dat betekent bv dat heel Zuid-Amerika ( op Brazilië na) en vrijwel heel Afrika en bv Thailand , Rusland hier allemaal asiel kunnen aanvragen ... lol . De "lijst van veilige landen' telt op dit moment 60 van de 196 landen in de wereld . Weet u wat met Nederland het geval is ? Ze zijn hier knetter op deze pukkel van 150 bij 300km !

daytripper | 19-11-19 | 14:53

@daytripper | 19-11-19 | 14:53: Thailand ook? Fijn, dan hoef ik voortaan geen asociaal Schengenvisum meer te regelen. Vraag gewoon asiel aan en na 3 weken vliegen we lekker samen terug naar Thailand.

SlimmeBelg | 19-11-19 | 15:15

Kan iemand uitrekenen hoe lang het nog duurt voordat de complete chaos hier uitbreekt?

doskabouter | 19-11-19 | 14:24 | 4

Als het echt 'jij of ik' wordt. Jouw kinderen of mijn kinderen, bv op scholen. Serieuze wachtlijsten in de zorg voor operaties die eigenlijk niet kunnen wachten. Dat soort dingen.

Wachtmaar! | 19-11-19 | 14:50

wake up.. we zitten er al lang in..

fikkieblijf! | 19-11-19 | 15:25

Als in het kader van diversiteit de eerste Ethiopiër tot voorzitter van een waterschap wordt benoemd, dan komt het dichtbij. Ik dacht dat de breuklijn bij genderneutrale tampons zou liggen, maar 2 weken later keek er niemand op toen inderdaad het maandverband genderneutraal werd. Dat heb ik dus moeten herzien.

Blauwpetje | 19-11-19 | 18:33
▼ 1 antwoord verborgen

Dit zijn halve Roemenen en halve Russen. Of is het een bus vol zigeuners die Koko Petalo missen ?

van Oeffelen | 19-11-19 | 14:23 | 2

Koko met z'n Bentley of was het een Rolls?

Slough | 19-11-19 | 14:42

Van A naar Beter.md!
Vóór vertrekken eerst even de regering van je reisdoel checken.
Bestaat de regering van je bestemmingsland uit een stel onmachtige totaalidioten? Hoe heet die vent? Rutte? Broekers? Knol? Nou okee, dan zitten we goed. Vol gas naar Nederland. Waar ligt dat eigenlijk?

JvanDeventer | 19-11-19 | 14:20

Onze wetgeving is véél te ver doorgeschoten. In het Vluchtelingenbesluit wordt bijvoorbeeld nog steeds geregeld, dat ook mensen uit een veilig land worden toegelaten tot de reguliere vluchtelingenprocedure en -opvang, terwijl deze verplichting niet voortvloeit uit de Vluchtelingenverdragen. Het onderzoeken van de 'vluchtverhalen' van deze 'veiligelanders' kost zoveel opvang- en personeelcapaciteit, dat de IND niet eens meer toekomt aan de échte vluchtelingen uit onveilige landen. Waarom zou Nederland de Vluchtelingenverdragen ruimhartiger moeten uitleggen dan de andere Europese landen?
Het veilige herkomstland biedt in voldoende mate humanitaire beschutting en deze "veiligelanders" kan dus direct de toegang tot de opvang worden ontzegd.

Middenmoter | 19-11-19 | 14:17 | 2

Was nog niet zo heel lang geleden dat een Rus zichzelf ophing omdat hij terug naar Moskou moest. Want "veilig" land. Wel een land waar hij op zijn minst in de goelag zou eindigen of met een kopje polonium thee.

Theodorus.Goldbach | 19-11-19 | 14:20

@Theodorus.Goldbach | 19-11-19 | 14:20:

Trieste zaak. Poetin is een schurk van het zuiverste water, net als Trump. Dikke onzin dat dit veilige landen zijn. Russen én Amerikanen dus ruimhartig asiel verlenen. Of eigenlijk, iedereen die daar om vraagt. Ze vluchten niet voor niets, toch? Plaats genoeg in de herberg. Anders schuiven we gewoon een eindje op.

Wiebenick | 19-11-19 | 15:57

De hele wereld weet inmiddels dat Nederland het makkelijkst is om aan te komen, hand op te houden en verder lekker niks. Je hoeft geen angst te hebben, je wordt aan alle kanten geholpen door het leger van D66 en GL, want, de wereld is van ons, toch?

lanexx | 19-11-19 | 14:16 | 1

en binnen 1 generatie lever je burgemeesters af... lachen

grindbak | 19-11-19 | 14:23

Leuk vakantieland niet te duur alleen op tijd visum aanvragen.

MorgenEenAnder | 19-11-19 | 14:14 | 2

Sorry visum is alleen als je langer blijft dan 90 dagen.
Goed idee trouwens gewoon visum invoeren.
Gewoon stikstof als reden opvoeren.

MorgenEenAnder | 19-11-19 | 14:16

Even....lees die facebook wall eens verder door. Is al de zoveelste mensensmokkelaar die de afgelopen weken vanuit Moldavië hierheen komt. Steeds met bus, busje of auto en steeds onderweg naar Ter Apel. Joehoe..wakker worden overheid.

sjorstar | 19-11-19 | 14:13

Zijn er vanuit Moldavië niet meer grensovergangen dan ter-Apel ? Je gelooft je ogen niet .

daytripper | 19-11-19 | 14:12 | 1

Het systeem zit zo in elkaar dat het uitnodigt om ze door te laten rijden naar het volgende land. Of je moet ze tegenhouden voor de grens. Alleen in die gevallen kun je voorkomen dat het een heleboel geld gaat kosten. En als je ze doorlaat staat er verder toch geen straf op.

deBelastingplichtige | 19-11-19 | 14:19

Terugsturen. Met een factuur pp voor de gemaakte onkosten. Op voorhand verrekenen met eventuele hulpgelden die vanuit de EU naar Moldavie worden overgemaakt. Alle illegalen verplicht DNA afnemen en op de no-fly/no entry list plaatsen.

The2Amendment | 19-11-19 | 14:08 | 1

Geeft u uw idee even door aan de autoriteiten? Wij danken u

daytripper | 19-11-19 | 14:13


Bus aanhouden
Goedemiddag wat komt u hier doen?
- asiel aanvragen
Waar komt u vandaan?
- Moldavië
Paspoort graag ... geen documenten? juist.. dan mag u asiel aanvragen

Dit gaat nog groot worden!
40 bussen die gelijktijdig 'de rit' wagen langs verschillende routes om NL te bereiken .. sommigen halen het.. anderen stranden in één van de 6 landen die ze doorkruisen en gedwongen worden daar hun asielaanvraag te registreren

"The Cannonball run"

Joost2B | 19-11-19 | 14:08

Iemand die uit een veilig land komt is geen vluchteling.
Iemand die onderweg hiernaartoe door meerdere andere veilige landen trekt is ook geen vluchteling. Dit soort figuren moeten helemaal geen kans krijgen op jarenlange procedures.

Maar het immigratie wanbeleid gaat al fout met de gehanteerde definities.
- Een "vluchteling" hoeft niet op de vlucht te zijn.
- Een "gastarbeider" hoeft geen baan te hebben, of zelfs te willen.
- Een "illegaal" mag gratis blijven procederen tot hij "legaal" is.
- Een "illegaal" heeft tot die tijd ook "recht" op gratis eten en onderdak.

Het draait allemaal om handhaving. Voorstanders van onze ondergang roepen altijd dat ons immigratiebeleid op papier "echt heel streng is". Op papier dus wel ja.
Maar in de praktijk kunnen zelfs criminele illegalen dus niet uitgezet worden. In het beste geval vertrekken ze pas na jarenlange dure procedures die ze allemaal hebben verloren; en zelfs dan is er een oprotpremie nodig om ze *vrijwillig* te laten vertrekken. En dan maar duimen dat ze volgend jaar naar Duitsland of Frankrijk komen, en niet naar hier.

Nog even los van alle overlast met criminaliteit en islam; en zelfs los van de totale afbraak van ons sociaal stelsel. Waar wil links nou eigenlijk de grens leggen?
Gelooft links echt dat Nederland 7 miljard immigranten aankan?
Zo ja; ook als die allemaal 2 kinderen krijgen?
Zo nee; waar ligt volgens links dan wel de grens?
Bij 1 miljard immigranten misschien?

Zo ja, hoe gaan we die grens van 1 miljard immigranten dan handhaven?
Als zelfs een illegaal al niet echt illegaal is; en zelfs groepsverkrachtingen, aanslagen en oorlogsmisdaden geen reden zijn iemand uit te zetten?

Dandruff | 19-11-19 | 14:04 | 8

@Joost2B | 19-11-19 | 14:35:

Inderdaad.
Maar ja, stel dat ik als "gewone Nederlander" in Brazilië ga wonen dan doet Nederland niks voor mij of mijn kinderen. Een straf voor een eventueel misdrijf moet ik daar uitzitten, en vrouw en kinderen moeten zelf hun vliegticket naar NL betalen.

Die isis-deugzeugen en hun haatlarven mogen niet alleen terugkomen...
Ze *moeten* worden opgehaald van ons belastinggeld.
En wachten we daar te lang mee dan *moeten* we ze compenseren.
Totaal bezopen.
Ze worden voorgetrokken omdat ze hardop schreeuwen dat ze ons en onze kinderen willen afslachten; en omdat ze al bewezen hebben dat ze daar echt toe in staat zijn.

Dandruff | 19-11-19 | 14:56

@JvanDeventer | 19-11-19 | 14:43:

Klinkt net zo bekend als mijn deurbel.
Ik zou nog wel een ander puntje toe willen voegen na 1a) ontkenning, namelijk 1b) een niet-bestaand probleem creëren om de aandacht van het te ontkennen probleem af te leiden. Denk aan "Russisch nepnieuws", "populisme" of "stikstofcrisis".
"Voordeel" van niet-bestaande problemen is bovendien dat je er onbeperkt geld in kunt pompen zonder dat je meetbare resultaten hoeft te tonen.
PvdA-er Timmermans verweet collega Plasterk ooit "jij wilt problemen oplossen"; dat is kennelijk not done in die partij.

Dandruff | 19-11-19 | 15:10

Ik word steeds zieker van die berichten. Ze laten iedereen maar binnen, maar mijn Thaise echtgenote komt zonder Schengenvisum Nederland niet in voor familiebezoek. Gewoon krankzinnig. Een land bestuurd door idioten, ik kan het niet anders verklaren.

SlimmeBelg | 19-11-19 | 15:27
▼ 5 antwoorden verborgen

Krijgen ze nu bed, bad, bier? Ik vraag dit voor een vriend..

Mogwai | 19-11-19 | 14:03 | 1

Ik begreep dat er wel 72 asieladvocaten aan de grens stonden te wachten, op zoek naar nieuwe declaratiemogelijkheden.

The2Amendment | 19-11-19 | 14:15

Moldavië is inderdaad veilig. Zolang je maar stil bent en je bek niet opentrekt over Putin maar lijkt me stug dat deze asielzoekers politieke vluchtelingen zijn. Moldavië is gewoon een kutland. Zoals alle landen die nog steeds onder de invloed liggen van het Kremlin.

Wel goede wijn. Dat dan weer wel.

Theodorus.Goldbach | 19-11-19 | 14:02

Dit is wat we willen, mensen. Een volk krijgt de politici waar het op stemt. Wij hebben hier zelf voor gekozen.

JackStick | 19-11-19 | 14:01 | 1

Nee, hier hebben we NIET voor gekozen. Want die eikels in de EU hebben zichzelf op de troon gezet, gvd! Zo gauw mogelijk een Nexit!

Graeme Reaper3779 | 19-11-19 | 14:19

Als je geld hebt dan kun je in het veilige en Christelijke land Moldavië erg rustig en comfortabel wonen. Helaas zijn de Moldaven arm. Ze hebben echter op internet gelezen dat Nederland Sinterklaas is. Daarom komen ze hun rechtmatige deel afhalen. Ze willen echter wel haast maken, want de rest van de planeet is ook onderweg.

Nivelleermarionet | 19-11-19 | 13:54 | 1

Kunt u dat "rechtmatig" nog even toelichten? Denk niet dat iedereen dat begrijpt . ( En toen bleef het stil ... lol)

daytripper | 19-11-19 | 14:16

Zijn 't niet gewoon fans van het komende songfestival die bang zijn geen hotel meer te kunnen vinden?

deprofeetspreekt | 19-11-19 | 13:53

Toch weer 65 aaneenschakelingen van rechtszaken, verweren, beroepen etc. etc.
Of zoals ze plegen te zeggen in de asielindustrie: "Werken hebben is geen kunst, werk houwen wél". Hoeveel bussen zal ik vast regelen voor de gezinshereniging, stuk of 4, 5 ?

Vesta | 19-11-19 | 13:53

Het trieste is daarbij dat van Chisinau naar Ter Apel een flinke rit is, tijdens welke men een boel landsgrenzen passeert. Al die tijd niemand die eens naar een paspoort of een visum vroeg, totdat de bus de bestemming in luilekkerland had bereikt en de mensen zelf het terrein van het AZC op liepen. Een slappe EU die nu al geen raad weet met buitengrenzen blijkbaar, en in de tussentijd wil Brussel steeds meer naar een federaal Europa, omdat het dan beter zou werken allemaal... Je vraagt je af hoe dik zo'n bord kan zijn voor je kop...

K. Laphark | 19-11-19 | 13:51 | 2

Tja in die andere EU landen krijgen ze geen gratis Miele wasmachines gratis, dus op naar Nederland!

Moonwarrior | 19-11-19 | 14:07

@Moonwarrior | 19-11-19 | 14:07: Begrijp waarom zij het willen, maar het is natuurlijk gestoord dat het überhaupt mogelijk is

K. Laphark | 19-11-19 | 15:02

De EU verkondigt het roze vergezicht van de vrije arbeidsmigratie.
Dat intussen nog steeds belasting-technische moeilijkheden geeft. Maar goed.
Dit soort illegale migratie valt niet onder Schengen.
Maar de overheden zitten in een totale versuffing als het gaat om illegale niet-Schengen-migratie.
En ze hopen erop dat het volk in eenzelfde morele versuffing verkeert vanwege een vorm van medelijden met zielige mensen.
Schengen wordt misbruikt om ons op te zadelen met illegalen.

Wel ben ik voorstander van legale migranten die hier echt willen werken, want die hebben we echt nodig. Ook een overheid zou de legaliteit moeten willen, i.p.v. die totale apathie als het illegale migranten betreft.
En zo denk je dus dat je als burger gewoon belazerd wordt door die EU.

arie-hoax | 19-11-19 | 13:45 | 10

@Sjefke7807 | 19-11-19 | 14:38:
Er sterven altijd mensen en er gaan mensen met pensioen. Dus dat "eeuwige" groeien is een verkeerde voorstelling van zaken. Economische ontwikkeling blijft altijd noodzakelijk: dat leidt namelijk vaak tot echte verbeteringen. Verbeteringen kosten altijd geld, want ze komen pas na veel duur onderzoek.
Momenteel hebben we zelfs meer werk dan personeel. Het is mij een compleet raadsel waarom je legale buitenlanders die hier eerlijk werk willen doen, NIET zou willen verwelkomen. Stop met die kramp en denk positiever. Want mijn voorstellen zijn positief en goed voor het land.

arie-hoax | 19-11-19 | 14:50

@arie-hoax | 19-11-19 | 14:25: Als dadelijk het grootste deel van het werk door robotten worden gedaan hebben we die mensen helemaal niet meer nodig en by the way bij Hoogovens vliegen er dadelijk 15 oo man de deur uit en dat is het begin let maar op,

Jan70 | 19-11-19 | 15:08

@arie-hoax | 19-11-19 | 14:50|
Hoe 'positief' dat soort plannen hebben uitgepakt voor het land, dat hebben we de afgelopen 40+ jaar kunnen zien ja.

En zolang de kaartenbakken bij het UWV niet leeg zijn, is er nog steeds personeel voor handen. Maar ja, als de bazen alles dat boven de 35 - 40 is bij voorbaat al afwijzen wegens "te oud, te duur of niet flexibel genoeg", dan kom je op een zeker moment tekort ja. Pas als ook al die mensen aan de gang zijn en de UWV kaartenbakken leeg, pas dán kunnen we misschien eens héél voorzichtig over de grens gaan kijken. Eerder niet.

Sjefke7807 | 19-11-19 | 16:41
▼ 7 antwoorden verborgen

De gelukszoekers komen momenteel letterlijk en figuurlijk met busladingen tegelijk bij Ter Apel aan. En eigenlijk is dat ook niet verbazingwekkend. In elk land op de wereld zal onderhand wel bekend zijn dat de Nederlandse overheid werkelijk helemaal niets doet om de instroom in te perken. Geen beleid, geen visie, incompetentie heerst. En de taktiek werkt, merken de gelukszoekers. De kans op uitzetting is nihil, overspoelen van de IND en hup, je zit geramd voor een paar jaar en krijgt een dikke vette bonus omdat de procedure te lang duurt. Onderhand een flinke hoeveelheid kinderen werpen en geregeld zijn de uitkering, woning en miele. Dit mag onze "overheid" zich bijzonder aantrekken. Wat een wan"beleid". Per direct weer grenscontroles tot het moment dat de overheid wel bij machte is deze vloed aan uitvreters tegen te houden. man man man, wat een Haagse rotzooi en onmacht. Tijd voor een echte volksvertegenwoordiging in plaats van deze kneuzen-parade.

Ruikbaard | 19-11-19 | 13:45

Is cultuur, daar moet je respect voor hebben.

Voor sommige mensen, ook Hollanders, is het volkomen normaal dat als je iets gratis kunt krijgen wat je eigenlijk niet nodig hebt, je het toch wilt hebben.

frickY | 19-11-19 | 13:44

Jamaar! Jullie kunnen zo maar niet zeggen dat Moldavië veilig is!
Uw overheid zal wel beslissen of dat zo is, en omdat jullie je grote mond voorbij hebben gepraat mogen nu alle 65 permanent blijven. Lekker puh. Dat zal jullie leren!

BSE rundfunk | 19-11-19 | 13:42

Dat gezeik over asielzoekers, gelukszoekers etc van Geen Stijl.
De grenzen staan open, ze komen uit alle landen met busladingen tegelijk binnen en dat zal nog wel even zo door gaan. Dit is namelijk beleid.
Geen hond die er wat aan wil doen; de menschen in het land niet (want VVD, CDA, PvdA, GL), u niet (beetje mopperen) en Brussel niet (want nieuwe mensen want de Europeaan sterft langzaam uit).
In the end spreken we allemaal Ainopluk en is Rommeldam kaalgevroten.

Jan Lange3373 | 19-11-19 | 13:34

Zo halen we die klimaatdoelstellingen natuurlijk nooit! Koeien eruit en Moldaviers erin, zoiets zeker. Afijn, laat komen hoor. Ik ben zo ver, dat ze heel Moldavier hier af kunnen kiepen. Gewoon omdat het kan. Maar vooral om mn gelijk te halen. Wat branden zal het hier.

Wachtmaar! | 19-11-19 | 13:33 | 4

Ho ho ho... Wilt u wel even de onderwerpen gescheiden houden. Het ene heeft niets, maar dan ook helemaal niets met het ander te maken. Meer inwoners betekent helemaal niet meer uitstoot, of zo... U probeert gewoon goedkoop te scoren.

deBelastingplichtige | 19-11-19 | 14:09

@Wachtmaar! | 19-11-19 | 14:18: Dat is wat overdreven hè. Van twee kennissen heb ik wel hele goede ideeën gehoord. De ene – een projectontwikkelaar – zegt dat we de agrarische sector moeten inkrimpen zodat er weer meer gebouwd kan worden. De ander – handelt in duurzame energie – geeft als oplossing dat iedereen van het gas af moet. Als we deze plannen uitvoeren komt alles goed en is heel de wereld gered....

deBelastingplichtige | 19-11-19 | 14:37
▼ 1 antwoord verborgen

"De vreemdelingen, waaronder veel kinderen, hebben asiel aangevraagd en zijn het vreemdelingentraject ingegaan"
.
Dit is bij wet verboden. Volgens het verdrag van Dublin hebben zij geen recht op het aanvragen van asiel. Als dit desalniettemin wèl toegestaan wordt, kan er een impeachmentprocedure gestart worden tegen de voltallige regering.

JackStick | 19-11-19 | 13:29 | 1

Dankzij het bezuinigen op het IND, kunnen deze alleen nog maar registreren wat er binnenkomt, en boetes betalen, omdat zelfs het in behandeling nemen al langer dan een jaar duurt.
Uitzetten vergeet het maar dus dat is weer 65 x 28.000 = 1.8 miljoen per jaar aan het COA alleen voor deze bus.
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asie...
WAANZIN.

Roadblock | 19-11-19 | 13:37

Zou 'Vol = Vol' vandaag de dag nog steeds tot een veroordeling leiden? Toen Janmaat dat zei hadden we ruim 2 miljoen minder mensen hier wonen. Vanaf welk punt mogen we dat wel zeggen?

Ares | 19-11-19 | 13:28 | 2

Schat in dat ze daarmee wachten tot er een burgeroorlog uitbreekt.

Wachtmaar! | 19-11-19 | 14:16

Vol = vol was toegestaan. Hans Janmaat werd veroordeeld om zijn oorspronkelijke slogan: Nederland = Vol

Dat mocht hij niet zeggen van de dominante politiek-culturele elite. Inmiddels zijn we drie decennia verder en is Nederland nog véél voller geworden dan destijds.

Maar maakt allemaal niet uit; we gaan vrolijk door met die suïcidale massa-immigratie.

Dr_Johnson | 19-11-19 | 17:10

Moldaven zijn hele goede Electro Monteurs, en laten we die nu net heel hard nodig hebben.

Mark_D_NL | 19-11-19 | 13:23 | 4

je kan beter vanuit de overheid de opleiding elektromonteur 100% subsidieren met baangarantie en huisvesting

pomodorus | 19-11-19 | 13:27
▼ 1 antwoord verborgen

Stonden de deugmensen wel klaar met hun WELCOME spandoeken?

Boer Willem | 19-11-19 | 13:22 | 2

Die waren te laat dit keer.
Ze hebben er nog stress van.

Yumi | 19-11-19 | 13:26

Die waren niet te zien achter de bus vol asieladvocaten die handenwrijvend hun nieuwe omzet zagen arriveren.

The2Amendment | 19-11-19 | 14:17

We kunnen nog wel wat bezuinigen op de Kon Marechaussee zo te zien, die doen toch hun werk niet, of je moet binneharken van bus illegalen die uit DL komen als een taak van ze zien.
Het terugsturen daarentegen van illegalen zou wel bij hun taak horen maar dat doen ze dan weer niet, zgn omdat andere landen niet meerwerken.
Schaf die KM maar af dan, als je toch niets kunt wat zo voor de hand ligt in dit geval, ben je ook geen cent waard.

Yumi | 19-11-19 | 13:19 | 1

Hier in de haven rijden ze ook alleen maar rondjes. Niemand weet wat ze doen. En vrachtauto's controleren op vluchtelingen gaat ook maar hap snap.

Wachtmaar! | 19-11-19 | 14:14

is het allemaal mooie moldavische vrouwen zijn die ook wat goede wijn meenemen, zijn ze welkom.

Schepvogel | 19-11-19 | 13:16 | 9

@H. Drievuldigheid | 19-11-19 | 13:32:
Altijd is er wel iemands met een wijnreis, die dan gemasseerd wordt aan de tafel vol brood in mandjes met bloemen en ,leuk leuk leuk en maar proosten, tot ze wankelende naar bed gaan.
Je broer heeft gewoon nooit goede wijn gedronken, daarom gaat hij naar cheap ass Moldavie voor een wijnreis, lekker goedkoop zuipen, de Hollandse variant op de Brit of de Noor.

Yumi | 19-11-19 | 13:42

@H. Drievuldigheid | 19-11-19 | 13:32:
je kunt het in NL voor 20 + euri aanschaffen incl het fluwelen 'de beste die ik heb'-praatje... :)) en het is nog niet te drinken echt.. ik waag me er niet meer aan, heb m'n best gedaan ;)

@Schepvogel | 19-11-19 | 13:27 |
Op orthodoxe christenen zit ik persoonlijk ook niet te wachten eerlijk gezegd, maar het zijn er weinig in verhouding tot de rest van de religieus veel onaangenamere kansenparels inderdaad.

Yumi | 19-11-19 | 13:56
▼ 6 antwoorden verborgen

cool, volledige metalen gebitten en dan blokfluit spelen.

Yumi | 19-11-19 | 13:37

@Beefbus | 19-11-19 | 13:24: Klopt, wel heel erg weinig zwarte petra's daar. Wordt het toch nog Haïti. Jungle Fever: www.youtube.com/watch?v=Yjxq7PoM6ko Jodeldoedeldokelhaaaaiieeetieiieie.

Ze kunnen het goed zelf: Wein, Weib und Gesang. Laat Jeroen Deyselbloem het maar niet horen: die neukt ze alsnog de moeder. Het lijkt me serieus een prachtig land. Maar dit terzijde.

Hetkanverkeren | 19-11-19 | 13:47

@Yumi | 19-11-19 | 13:37: Yep, full tilt xylofoon op je marimba. Het heeft wel wat, die homeografische verdunning.

Hetkanverkeren | 19-11-19 | 13:50
▼ 1 antwoord verborgen

Regels zijn dat ze als ze binnen de EU komen ze in het eerste land bij binnenkomst asiel aanvragen. Dus direct doorsturen naar waar ze de EU zijn binnengereden! Maar nee, die lui komen naar Nederland want hier zit de VVD op de troon en die vinden het prima zo!

Moonwarrior | 19-11-19 | 13:16

Ze hebben voor de zekerheid een grote hoeveelheid kinderen meegenomen, dat is leuk voor groenlinkse huisvrouwen die zich huilend voor de camera willen profileren

pomodorus | 19-11-19 | 13:15

volkomen gestoord

pomodorus | 19-11-19 | 13:16

Nee, nee, NEE!! Niet weer!! Genade, genade....

piloot47 | 19-11-19 | 13:23

In Apeldoorn is iedereen welkom,behalve Zwarte Piet die mag er niet in,gestoord gehucht.

storm op komst | 19-11-19 | 13:32

Dom van die Moldaven om niet eerst een minibusje met zielige Moldavische kinderen vooruit te sturen. Even laten procederen, lekker laten wortelen, elke dag water geven.... en op een dag mag het gezin herenigd worden. Ja, niet in Moldavië natuurlijk, zeg. Ben je gek? Moldavië, waar ligt dat eigenlijk? Zijn dat neg0rs?

JvanDeventer | 19-11-19 | 13:14
-weggejorist-
Leon Tosti | 19-11-19 | 13:13

Moldaviërs zijn geen probleem. Europeanen, over het algemeen, zijn geen probleem hier. Het probleem is primair criminele noord Afrikanen en ander gespuis uit Arabië en zulks.

We hebben sowieso mensen nodig. En als we dan kunnen kiezen tussen Polen of Afghanen is de keuze helder. Toegegeven, die keuze maken we niet met het open deur beleid.

Nederland80 | 19-11-19 | 13:12 | 2

Het probleem is dat de vraagkant niet bepaalt maar de aanbodkant. Oftewel, ze bestormen massaal dit land en we hebben niet de wettige tools om die bestorming tegen te houden. Ik pleit ondertussen bijna elke dag voor het verplicht maken van asielaanvragen in het land/buurland van herkomst en de procedure ook daar af te wachten icm het schrappemn van de "5 jaar hier is permastay" regel. maar ja, da's veel te oplossingsgericht he.

Graaisnaaiert | 19-11-19 | 13:16

Toch maakt u een denkfout. Waarom zou Nederland de volledige bevolking van alle naties die "geen probleem" vormen moeten overnemen? Dan wordt "geen probleem" vanzelf "wel een probleem", namelijk: VOL.

JvanDeventer | 19-11-19 | 13:22

Het is daar veilig omdat het tuig allemaal hier is. Als je dat tuig terugstuurt wordt het daar weer onveilig en moeten ze weer hier komen. Dus zo eenvoudig is dat allemaal niet, Pritt.

Stormageddon | 19-11-19 | 13:12 | 1

een scherpe analyse van het probleem

pomodorus | 19-11-19 | 13:14

Wat is hier dan precies illegaal aan dan ? Er komen bussen vol met toeristen het land binnen en AZC's zijn tegenwoordig, net als de intocht van Sinterklaas, top attracties.

Baron Clappique | 19-11-19 | 13:12 | 2

Ik zie een verdienmodel, je rijd naar Moldavië met vrouwtje neemt een stel mee terug zeg bij elke grens dat het vrienden zijn incasseert 6000 euro en zet ze bij het azc af

likdoorn | 19-11-19 | 13:19

@likdoorn | 19-11-19 | 13:19:
Dure reis. Je kunt veel goedkoper terecht bij een willekeurig reisbureau.

Baron Clappique | 19-11-19 | 13:28

Je zou natuurlijk mensen uit Moldavie niet in de procedure kunnen opnemen omdat a: Moldavie een veilig land is en b: deze goudzoekers al door +/- 7 veilige landen zijn getrokken voordat ze bij ons op de deur klopten. Maar ja, dit kabinet is geen Gekke Henkie, ze zijn nog veel gekker dan Henkie.

Graaisnaaiert | 19-11-19 | 13:11

Welke klootzak heeft eigenlijk de leiding over het asielbeleid?

pomodorus | 19-11-19 | 13:11 | 5

Het COA, de enige organisatie waarvan ik hoop dat die eerder opgeheven wordt dan de EU.

VP732 | 19-11-19 | 13:26

Er is helemaal geen asielbeleid.

Baron Clappique | 19-11-19 | 13:27

@VP732 | 19-11-19 | 13:26:
Bedenk maar eens, dat COA- een IND-medewerkers dit hele circus in stand houden. Geen opvang, geen asiel

Wachtmaar! | 19-11-19 | 14:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Te laat. Ze hebben zich al ingeschreven en gaan nooit meer terug.

Bezorgde vader | 19-11-19 | 13:10

De Moldaviërs heten allemaal Max en zijn directeur van een plaatselijke omroep.

Poesman | 19-11-19 | 13:10 | 1

Lol.

Rotterdams Geschut | 19-11-19 | 17:10

Het juichwoord hier is naturlijk 'kinderen'!
Toch de vergrijzing weer even in balans gebracht.

Yumi | 19-11-19 | 13:10 | 1

Yep, die gaan straks vast werken voor ons pensioen.

Cor Netto | 19-11-19 | 13:26

Maar ja zie wel staan . In duitsland gestopt. Dus mijn vraag is dan wel weer buiten dat die chauffeur het geld daar waarschijnlijk heeft verstopt. Waarvoor ze niet in duitsland blijven. Schoppen die duitsers ze toch terug over die grens ofzo. Ze hebben daar niet alleen niet een stikstof probleem. Maar ook geen moldavier probleem. Iets moet er toch voor zorgen dat ze toch steeds maar voor nederland kiezen.Ik denk zelf dit slappe knieen kabinet en die wees welkom zingers.Maar zeker weet ik het niet.Of zou dat 020 aantrekken met hun bed en breakfast voor als je toch terug moet.Of het kraak beleid. U er uit. Bij ons een gekraakte villa.

tweetybird | 19-11-19 | 13:08 | 5

Die Duitsers laten ze gewoon met de voor de volle bus haalbare max snelheid van doorrijden naar NL, eenmaal hier op t slakkenpad wennen ze , heel inhumaan, aan een langdurig verblijf om vervolgens , nog inhumaner te horen dat ze niet welkom zijn.
Maar dan krijgen ze gelukkig nog wel een schadevergoeding voor al dat inhumane leed, door ons hen aangedaan, schijnt.

Yumi | 19-11-19 | 13:13

@deBelastingplichtige | 19-11-19 | 13:11:

Yep in een paar dagen een zak geld waar ze daar een jaar voor moeten werken. En dat heeft zeker geen aanzuigende werking. Mooi man nu nog een bus. Morgen komen ze massaal op airport lelystad aan. Zo'n vliegticket kan er ook nog wel vanaf.

tweetybird | 19-11-19 | 13:14

"Waarvoor ze niet in duitsland blijven."

Ik vermoed dat de "Independer" in Moldavië Nederland toch op nummer 1 zet, dus nog vóór Duitsland, wat betreft kans op een verblijfsvergunning, snelheid waarmee gemeenten een sociale huurwoning verstrekken, hoogte van de uitkeringen, en totale passiviteit mbt uitzetting na uitgeprocedeerd te zijn.

Dr_Johnson | 19-11-19 | 14:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Als we nou eens de vluchtelingen en migranten gaan scheiden.

Vluchteling moet zich melden aan de europeese grens, en de migranten doen een aanvraag vanuit hun eigen land zoals Amerika dat doet met een Visa en de Greencardlotery...

Hanteren we in basis soort gelijke regels als nu, veiligland, geen kans en heb je je toch gemeld voor een 'asiel/vluchteling' procedure, terwijl je uit een veilig land komt zetten we je vast voor economische fraude en vergooi je voorgoed je kans op een Visum of Greencard (zoals Amerika)

Gelukkig hebben we ons referendum nog ... Wacht, laat maar, wie gaat nou luisteren naar een burger... De minderheid bepaald toch wel.

FLP_du_Stok | 19-11-19 | 13:08

De oplossing is simpel: meer EU... !! Als we Moldavië ook onderdeel maken van de EU zijn het ook geen vluchtelingen meer. Dan zijn het EU-inwoners die gebruikmaken van hun recht op vrij verkeer.
Zo hebben we immers de problemen met Roemenen, Hongaren en Bulgaren ook opgelost. Werkt als een trein....

deBelastingplichtige | 19-11-19 | 13:08 | 2

zo gek was dat ijzeren gordijn van de Russen niet.

FLP_du_Stok | 19-11-19 | 13:09

Ze zijn er toe in staat, belastingplichtige.

Graaisnaaiert | 19-11-19 | 13:13

Ons land, zo ontzettend racistisch en intolerant, daar wil je als asielzoeker toch niet helemaal wonen of wel ? Ik bedoel al die intolerante blanken betalen 0,0 voor de huisvesting en zorg maar ook de dagbesteding en uitkeringen gewoon afzien dus, en ja ook verplicht werken en positieve inbreng is noodzakelijk, als allochtoon mag je niet alle dagen op je reedt blijven zitten en verkeren en bewegen binnen islamitische kringen en gebruiken... nee integreren en welwillend zijn is een must tot het verkrijgen van het felbegeerde paspoort. Gelukkig maar, anders zouden we nu last krijgen van salafisme, hoge criminaliteit, terreur, werkloosheid, velen uitkeringen enz enz.

Hollandse_blauwe | 19-11-19 | 13:07

Heb desondanks wel te doen met die arme Moldaviërs. Ze hebben die lui een poot uitgedraaid en hen waarschijnlijk een mooi verhaal aan de neus gehangen.
Kunnen we ze niet inruilen voor andere veiligelandiërs? Dan gaan we er, naar ik meen, niet echt op achteruit.

Schoorsteenveger | 19-11-19 | 13:07

En dan durft de NPO dat vandaag weer "asielzoekers" te noemen.
Wie stopt deze waanzin, onze eigen kinderen krijgen geen huizen en moeten van hun bruto maandloontjes 40% inleveren voor deze import-uitvreters, van de slappe politieke hap hoeven we NOOIT meer iets te verwachten.

grindbak | 19-11-19 | 13:05 | 5

@litebyte | 19-11-19 | 13:11|
Is het nu echt nooit in u opgekomen dat niet iedereen de mogelijkheid heeft te migreren naar elders ook al zou hij dat graag willen? Als je Jan-met-de-Pet uit de fabriek bent dan wil je misschien wel, maar kun je financieel gezien simpelweg niet en moet je dus lijdzaam toe gaan zitten kijken hoe het hele spul als een gek naar de ratsmodee gaat. En ja, dan komen er uiteindelijk wel eens wat frustraties naar boven borrelen.

Sjefke7807 | 19-11-19 | 14:27

@Sjefke7807 | 19-11-19 | 14:27: Ja... iedereen ? Nou probeer Australië of Canada of nieuw-Zeeland maar es binnen te komen . Sorry .. maar wat je stelt is in heel veel gevallen eclatante lulkoek.

daytripper | 19-11-19 | 14:36

@daytripper | 19-11-19 | 14:36|
Ik denk niet dat u mijn tegel begrepen heeft. Waarom denkt u dat ik aanhaal dat het voor bv Jan-de-Fabrieksarbeider nagenoeg onmogelijk is om zomaar even te emigreren zoals diverse reaguurders hier dan altijd roepen? Juist omdát ik bekend ben met de eisen in de landen die u noemt. Naast een relevante opleiding, een bepaald niveau van de taal van het land en een VOG heb je ook een sloot eigen geld nodig als je niet gesponsord wordt door familie of een bedrijf. En dààr gaat het voor Jan-de-Fabrieksarbeider dus fout hè. Want die heeft die zak geld meestal niet, of niet afdoende.

Sjefke7807 | 19-11-19 | 16:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is inmiddels gewoonweg grappig om te zien hoe 95% van de politici stug blijft ontkennen dat het Nederlandse asielsysteem een aanzuigende werking heeft op zo'n beetje iedere bewoner van deze planeet die wel heil ziet in een levenslange uitkering.

Macroglossum | 19-11-19 | 13:04 | 1

Toch ook logisch? Als u hier op omgerekend 70 Euro p/m zit en u kan in een land op nog geen 4 uur vliugen hier vandaan 1700 Euro 'verdienen' dan zou u ook vertrekken.

U moet die mensen ook niets kwalijk nemen. U moet labbekakkende proleten als Hans de Boer en zijn achterban en zijn spreekstalmeesters als Rutte het kwaliijk nemen. Het grootkapitaal en de grootindustrie wil dit nieuwe goedkope productievlees binnenhalen - heeft niets te maken met compassie of mensen een betere toekomst willen geven. Het heeft te maken met zo'n hoog mogelijke winst tegen zo laag mogelijke kosten.

litebyte | 19-11-19 | 13:17

".... zijn de veiligheidsrisico's vergelijkbaar met wat u in Nederland gewend bent. Let op uzelf en uw eigendommen. Net zoals u dat in Nederland doet. "

Want wij doen het niet. En, koop een goede hond.

de visser | 19-11-19 | 13:03

Het houdt pas op totdat Nederland niet meer aantrekkelijk is doordat het uitkeringsniveau gelijkgeschakeld is met de rest van het 4e Rijk van Verhofstadt/Juncker cs .

daytripper | 19-11-19 | 13:03

Misschien zitten er wel goede bouwvakkers tussen? Er moet immers ieder jaar een stad bijgebouwd worden. Ruimte zat ook....

BlowingBubbles | 19-11-19 | 13:03 | 2

Ja, het kan niet op hier, NL is ook helemaal niet overbevolkt.

Wienerschnitzel mit | 19-11-19 | 13:04

Ja die lui komen naar Nederland om te werken en niet omdat wij zulke hoge uitkeringen hebben en iedereen die aanklopt mag blijven.

Moonwarrior | 19-11-19 | 13:24

Coudenhove Kalergi Plan in full bloom, omvolking, vermenging,
uitputting en overgave aan de Nieuwe Wereldorde van "de Vrije
Markt"

Ernst Oosters8389 | 19-11-19 | 12:58 | 3

Moldavië is geen onderdeel van dat plan. Dat zijn namelijk gewoon Roemeniërs zonder de zigeuners.

Alexander des Burgus | 19-11-19 | 12:59

@Alexander des Burgus | 19-11-19 | 12:59: Roemenen.

Pimp my Voortuin | 19-11-19 | 13:04

@Alexander des Burgus | 19-11-19 | 12:59:
Het plan gaat over het breken van nationalisme, niet over invulling van welke volk dan ook.

Ernst Oosters8389 | 19-11-19 | 13:13

Even een gekke gedachte, maar waarom trekken we Albanië, niet ook bij de EU. Dan kunnen ook alle Albaniërs hier komen. Oh nee wacht..... Albanië komt binnenkort al bij de EU. Ze moeten daar en in de EU nog even alles aan elkaar liegen over corruptiebestrijding en de financiën en dan is ook dat dik in orde.

HoniSoit | 19-11-19 | 12:57 | 3

Ah joh als Albanië erbij moet dan gebruiken ze gewoon een ander rekenmodel, liegen hoeft niet eens als je zelf de regels maakt.

Macroglossum | 19-11-19 | 13:05

Albaniers zijn vele malen goedkoper dan nu de 'goedkoopsten' - Roemenen, Bulgaren, Esten, Letten en Litouwers.

Vraag maar aan de gemiddelde slachthuis mafia in Nederland of Duitsland wat er werkt: Vrijwel alle Esten, Letten en Litouwers met een strafblad/drank/drugs probleem, weinig tot geen opleiding - worden middels een smerige - door de EU mogelijk gemaakte - ZZP/payroll constructie uitgezogen en werken voor nog geen 8 Euro per uur uw vlees te snijden en in te pakken.

litebyte | 19-11-19 | 13:05

Ehhh, onderschept? In het DvhN las ik zoiets "medewerkers van het AZC zagen dat er tientallen mensen het terrein op kwamen lopen en die mensen kwamen uit een bus die 500 meter verderop stond."

Dat is toch iets heel anders dan onderscheppen me dunkt.

Eierbal-is-fijn | 19-11-19 | 12:57 | 2

Haha. Inderdaad, iedereen dendert maar over die grenzen, ongecontroleerd. Criminelen, illegalen, wapen- en drugssmokkelaars, het rijdt de landsgrenzen ongehinderd voorbij en niemand die wakker wordt. Worden ze pas wakker als het te laat is, zoals hier.

arie-hoax | 19-11-19 | 13:09

Bij datzelfde dvhn staat te lezen dat er 50 "lastige" asielzoekers zijn verwijderd uit het azc, er staat alleen niet bij dat ze gewoon nog in ons land zijn en niet naar hun land van herkomst zijn verwijderd.

Simon_Ketellapper | 19-11-19 | 13:17

Straks een op de twee mensen gepensioneerd. Dus arbeidsmigranten hebben we absoluut nodig, wil dit land niet vervallen tot de rust van het bejaardentehuis.
Maar volgens mij kan dat gewoon legaal.
Illegaal: direct ophoepelen.

arie-hoax | 19-11-19 | 12:56 | 5
-weggejorist-
28 | 19-11-19 | 14:03

Een robot die je reet af kan geven komt meer in de buurt.

Uw Verzekeringsadvis | 19-11-19 | 14:51

@gestoptmetroken | 19-11-19 | 13:20: U heeft teveel naar Zeg eens Aaah gekeken, waar de Vereniging van Arbeiders Radio Amateurs een zwartwerker getrouwd met een huishoudster belachelijk maakte en een huisartsenfamilie als nobele niet materialistische mensen neerzette. helemaal niet in geld geïnteresseerd of zo. Want hoogopgeleiden en vooral medici zijn nooit in geld geïnteresseerd, al merk je daar in het echt weinig van.

Heiner | 19-11-19 | 18:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit illustreert eenvoudigweg de idiotie van ons 'asielbeleid'. Als u maar betaalt.

Cor Netto | 19-11-19 | 12:55

Jaren in RO gewoond. Op die fiets ken ik ook Moldavië een beetje. Het is het Vlaanderen van RO zogezegd. Anders dan armoede -erg kut, en erger dan in RO en dus niet best- is daar niks aant het handje waarvoor je naar NL zou moeten vluchten. Als je al naar de EU wilt vluchten is RO veel logischer. Zelfde taal, cultuur etc. Die mensen hier houden is kul.

DeJemelscheet | 19-11-19 | 12:55 | 4

"Maar is een economische vluchteling dan geen vluchteling?"

Loesje.

Dr_Johnson | 19-11-19 | 12:59
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft Siegried Kaag deze mensen al gewaarschuwd voor de totale ontberingen in Nederland waarbij Assad zijn regime mild is>

miko | 19-11-19 | 12:54 | 1

De Siegried linie, wat was dat ook al weer.

Uw Verzekeringsadvis | 19-11-19 | 14:54

Over een paar jaar staan we op min 10%. Het laat zich raden wat dit de gemeenschap kost. De bus tot over de Duitse grens begeleiden en ze zoeken het daar maar uit. Ze komen nl uit Duitsland.

Japio | 19-11-19 | 12:54

Ik denk nog steeds dat er, helaas, helaas,
een goede *rechtzaak* tegen de overheid nodig is,
om af te dwingen dat de asiel wet weer effectief wordt gehandhaafd.
Nu is de regering gewoon *crimineel nalatig* bezig,
al jaren en het raak echt vol, zeker met de stikstof bouwbeperkingen.
.
Als het voor stikstof kan, moet dit zeker kunnen.
Welke ambitieuze advokaat voelt zicht geroepen?
Ruim voldoende crowdfunding lijkt me geen probleem om te regelen...

hotmint | 19-11-19 | 12:53 | 2

Met de rechters die wij hier hebben gaat dat nooit iets worden.

zoalsikhetzeg | 19-11-19 | 12:57

Asielwet mag eindelijk wel eens helemaal van tafel. En vluchtelingen retour als het land veilig is.

Wachtmaar! | 19-11-19 | 13:51

Een bekende van mij komt uit Oost Oekraïne, nabij de Donbass regio. Heeft inmiddels asiel aangevraagd in Denemarken en het is goedgekeurd want "oorlogsregio". Krijgt inmiddels alles gratis, letterlijk alles.

Belachelijk. Maar als dat de manier is.... waarom niet? Paspoort nog geen 100 USD.

Koekkeloere | 19-11-19 | 12:49 | 2

Maar Denemarken voert inmiddels toch een snoeihard asielbeleid?

gestoptmetroken | 19-11-19 | 13:23

@gestoptmetroken | 19-11-19 | 13:23:
Correct, behoorlijk. Zodra het veilig is of de taal niet goed leert, mag je gauw opzoek naar een ander plekje.

Het is gewoon belachelijk dat dit kan. Zo kan het dus ook in Nederland; paspoort kopen in Donbass Oblast, huilen in Ter Apel.

Koekkeloere | 19-11-19 | 13:31

Op NOS site: "Het heeft absoluut onze aandacht. Dat er zulke grote groepen komen, is voor ons ook nieuw", zegt woordvoerder Stan Verberkt van de marechaussee tegen RTV Noord. "We gaan onderzoeken waarom ze nu naar Nederland komen." De laatste zin vragen bepaalt meteen het inlevings-en realiteitsvermogen van Stan Verberkt.... geld misschien Stannetje?

Slough | 19-11-19 | 12:49 | 4

ja ik zou er een onderzoekscommissie voor samenstellen

pomodorus | 19-11-19 | 12:55

Dat er zulke groepen komen is nieuw?
Joegoslaven kwamen zo'n tig jaar geleden als met tourbussen hierheen om van een zes weekse vakantie te genieten in asielzoekerscentra.
Kregen een leuk bedragje om in de tussentijd uit te geven en kregen na een periode te horen dat ze hier geen asiel kregen en werden weer teruggestuurd. Toch ondertussen mooi een low budget vakantie kunnen genieten.
Nederland is ziende blind en is te ver doorgeslagen in het 'gelijke monniken, gelijke kappen' principe. Sommige kappen verbergen religieuzen van een hele andere orde.

Johanvb | 19-11-19 | 13:00

Diplomatiek antwoord, hij wacht op orders van hogerhand om weer een deugend antwoord te geven.

Ed Bever | 19-11-19 | 13:48
▼ 1 antwoord verborgen

Uit het FB bericht : "De vreemdelingen, waaronder veel kinderen, hebben asiel aangevraagd en zijn het vreemdelingentraject ingegaan" ....
wtf: waarom , waarom , waarom???? Veilig land: meteen terug. Als ze eenmaal dat traject ingaan hebben ze al gewonnen, geholpen als ze gaan worden door de industrie die rondom deze criminele aktiviteiten bestaat, 100% gefinancierd door ons, Jan Lullen de belasting betalers.

Zwizalletju | 19-11-19 | 12:49 | 1

Precies, ORA: Ongezien Retour Afzender.

Cor Netto | 19-11-19 | 12:56

Om nou te zeggen dat Moldavië veilig is.
Je hebt er ontzettend veel last van zakkenrollers.

Osdorpertje | 19-11-19 | 12:48 | 2

Dat is toevallig, in Islamsterdam ook.

Croxifoxio | 19-11-19 | 12:49

Nu niet meer.

gestoptmetroken | 19-11-19 | 13:25

Stoppen met die schadevergoedingen!

Koning Willy | 19-11-19 | 12:46

NOS: Verdwaalde Moldoviërs opgevangen in AZC.

Croxifoxio | 19-11-19 | 12:45 | 2

Nee ze hebben geen gehoorklachten, ik heb typtyfus.

Croxifoxio | 19-11-19 | 12:47

Volgens het artikel van de NOS is de bus "onderschept". Nadat er 20 personen het terrein op waren gelopen ja.

de visser | 19-11-19 | 12:58

Moldavië veilig? Mwoah. Ik zou mijn auto er niet zomaar onbewaakt parkeren. Een keer met de ogen knipperen en je velgen zijn weg. In het gunstigste geval.

VanBukkem | 19-11-19 | 12:45 | 3

Zozo, dat is inderdaad een goede reden om in Nederland asiel aan te vragen.

zoalsikhetzeg | 19-11-19 | 13:02

"De vreemdelingen, waaronder veel kinderen, hebben asiel aangevraagd en zijn het vreemdelingentraject ingegaan"

Dit mag helemaal niet! Even voor de duidelijkheid: deze figuren hebben geen, ik herhaal GEEN recht op het aanvragen van asiel in Nederland volgens het verdrag van Dublin. Ga maar naar Polen

de visser | 19-11-19 | 12:44 | 3

Ja maar verdragen gelden alleen als we het willen. Parijs 'akkoorden' wel, Dublin niet.

Kaas de Vies | 19-11-19 | 12:46

@Kaas de Vies | 19-11-19 | 12:46: "Transdnjestrië is een orthodox-communistisch ministaatje dat door geen land ter wereld wordt erkend. Er wordt op grote schaal crimineel geld witgewassen...." www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

de visser | 19-11-19 | 12:52

Het mag dan misschien niet, maar het is wel humaan. Zo redeneert links.

JackStick | 19-11-19 | 13:03

bus in beslag nemen en vernietigen of veilen, chauffeurs direct het land uit bonjouren en naar huis laten lopen, rest van die gasten vast zetten tot ze onder begeleiding de grens van moldavië weer over getrapt kunnen worden. Dit zijn dus praktijken die je KEIHARD af moet straffen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden

Gregovic | 19-11-19 | 12:44

Als ik het goed snap, is er in 2014 voor Moldaviërs visumvrij reizen ingesteld en mogen ze 90 dagen in het Schengengebied blijven. Dan heb je dus drie maanden de tijd om te kijken of je kans hebt op een gratis huis met hovenier. Hoe precies, dat weet je advocaat wel.

Poesmobiel | 19-11-19 | 12:43

Nou, ook in de groene gebieden moet je twee condooms over elkaar dragen.
Dat weet ik via een vriend.

Deflatiemonster | 19-11-19 | 12:43

Ze kunnen niet meer terug. De bus is per ongeluk afgebrand.

artie | 19-11-19 | 12:43 | 1

Tja dan moeten ze maar een huis geven, en een riante uitkering, en gratis gezondheidszorg. Want zielig.

Proud Infidel | 19-11-19 | 12:46

Altijd nog de wensdroom om er nog een keer heen te gaan. Niet verder gekomen dan Romania. Hele bijzondere cultuur zo in Europa. Om het nog maar niet over de taal te hebben.

BinAardig | 19-11-19 | 12:42 | 1

Moldavië is dermate veilig dat wanneer je uit Nederland wilt vluchten je er prima asiel kan aanvragen.

A.S. Perien | 19-11-19 | 13:35

Ja, zo krijg je het land wel vol...

dyslexieman | 19-11-19 | 12:42

Poeh, wat een hatelijk stukje tekst.
Ook deze mensen zijn welkom in ons land. (S. Kaag gaat ze overmorgen in het Moldavisch toespreken)
Onderscheid tussen vluchtelingen werkt polarisatie in de hand. Iedereen, niemand uitgezonderd, is hier welkom.

Dus stel je een beetje open, leer 43 talen,(Hiervoor kan je in de leer bij Timmermans of Ivo Niehe) en denk vooral niet dat je meer rechten hebt. Wel verantwoordelijkheden, maar dat laten we even voor wat het is.

Croxifoxio | 19-11-19 | 12:42 | 3

Eindelijk iemand die het snapt hier op dat racistische kut geenstijl. Als je moldavisch leert is dat een verrijking voor jezelf. En aangezien er alleen nog azc's gebouwd mogen worden is dit de enige manier om de bouwvakkers uit Polen aan werk in Nederland te houden. Win win win mensen.

hustler01 | 19-11-19 | 12:47

@Yumi | 19-11-19 | 12:56: Ja zeg hé. Ga je nou inspanningen van die arme zielen vragen?? How dare you!

marcoplarco | 19-11-19 | 13:19

Bedankt voor de link. Dat is Prednistrovia! Één van mijn vele nakomelingen vertelde laatst dat hij er heen wil emigreren (!) want het was hem opgevallen dat er zoveel mooie (vaak Russische) meiden rond lopen in Prednistrovia. Prednistrovia is dus een aanrader voor alle jonge gezonde kerels onder de reaguurders. En het is er wel degelijk veilig! Veel veiliger dan in Moldavië zelf, en ook duidelijk rijker dan Moldavië.

Wladimir 1928 | 19-11-19 | 13:24

Wanneer komen er naar aanleiding hiervan Kamervragen en (desnoods tijdelijke) grenscontroles zoals in Denemarken. Niks van mag niet. EU staat dat toe. Doe eens iets hieraan in dit land Den Haag.

Borat_Stikstov | 19-11-19 | 12:42 | 1

En als het mogelijk niet mag... heb eens de ballen om te kijken waar dan de grens ligt van wat wel niet mag.

Borat_Stikstov | 19-11-19 | 12:44

Wat zijn we toch een raar land. Als je in Moldavië wordt aangehouden zonder geldig reisdocument zetten ze je vast en mag je blij zijn als je jezelf weer kan vrijkopen met een enorge borgsom.
Maar hier worden de illegale reizigers het asieltraject in gestuurd met kans op een leven lang aanspraak op alle sociale voorzieningen van onze verzorgingsstaat. Dat is om het mild te zeggen erg scheef.

keestelpro | 19-11-19 | 12:41

Gewoon laten betalen voor de 65x enkele reis. Regering in Moldavië aanspreken, en laat die het daar maar weer op hun onderdanen verhalen. Ik ben wel klaar met betalen voor kansloos tuigh

marcoplarco | 19-11-19 | 12:41

Idem voor die 300 jonge Ethiopische statushouders (m/m) die hier verderop binnen 1 jaar allen een fonkelnieuw appartementen konden betrekken. Hell, hun president Abiy Ahmed heeft zelfs de Nobelprijs voor de Vrede ontvangen. Ok, de lokale super zal overdag wat minder bier verkopen maar daar komen we wel uit. Zet er maar studenten in.

Piet Karbiet | 19-11-19 | 12:40 | 1

Zo'n fonkelnieuw appartement mogen u en ik 30 jaar op wachten.

Wienerschnitzel mit | 19-11-19 | 12:56

Precies, iets met aanzuigende werking enzo. En dat al bijna 10 jaar!

pibasso | 19-11-19 | 12:40

"65 Moldaviërs aangetroffen in touringcar Ter Apel"

Vormen onderdeel van de instroom van 700 klaplopers van week 47. Moldaviërs ("Geen van allen kon een geldig grensoverschrijdingsdocument tonen. Onder de 65 Moldaviërs waren veel kinderen"), keurig afgezet bij het AZC in Ter Apel, om hun asiel aan te vragen, zakgeld te ontvangen, afgewezen te worden, procedure na procedure te starten, en over ca 8 jaar toch toegelaten te worden, want dan verschijnen een paar van hun aaibare kinderen, die allemaal dokter willen worden, op tv met Tim Hofman, is het allemaal heel zielig, moeten mensen voor regels gaan, en zijn we weer een contingentje uitkeringsafhankelijke niksnutten rijker.

Dr_Johnson | 19-11-19 | 12:39 | 3

Precies zo zal het gaan, spijker op de kop.

TheWriter | 19-11-19 | 12:44

Een gat in de markt:

Asylum Tours:

Aan boord van een luxe touringcar rijdt u comfortabel naar Ter Apel. Daar bevindt zich een AZC; dat is een soort sober hotel, maar waar je wel zakgeld krijgt, een asielaanvraag kunt indienen om je voorgoed te kunnen vestigen in dat rijke landje, een gratis advocaat krijgt toegewezen die allemaal gratis rechtszaken voor je gaat voeren. En verliest die ze allemaal voor je, geen nood, dan wieger je gewoon terug te gaan, en mag je uiteindelijk toch blijven.

Dr_Johnson | 19-11-19 | 12:44

Hopelijk zaten er ook nog leerkrachten in de bus. Er is al een tekort aan en anders moeten onze kinderen weer naar een privé-school.

Wachtmaar! | 19-11-19 | 13:39

wat ik nu echt niet snap, ja ik zal wel een onbetrouwbare kop hebben, een te dure auto enzovoorts maar reis erg veel door europa en bij bijna elke grens is er gewoon altijd grote controle. of het nu in/uit oostenrijk is, of je zwitserland in wilt, van griekenland naar italie echt overal zijn er grote controles waar ik als europeaan mijn paspoort wel moet laten zien, mijn auto moet openmaken (alsof er een paar illegale in een porsche passen) dus hoe in godsnaam kunnen hele volksstammen door de hele eu reizen not bene zonder paspoort en nota bene in groepsverband..... valt dat minder op dat ik?

steeltje | 19-11-19 | 12:39 | 3

Porsche,BMW en Mercedes zijn natuurlijk proleten en mensensmokkelaar bakken.
Volkomen terecht die controles.
Zo moeten ze elke Audi controleren op wapens,springstof en gas. Zijn jihad auto's

miko | 19-11-19 | 12:52

Witte koppen beginnen nu eenmaal langzamerhand op te vallen.

ger1306 | 19-11-19 | 13:18

Deze bus zat vol bij aankomst, meestal is deze leeg en zit juist vol wanneer ze teruggaan. Alleen niet met mensen.

Nuchternederland | 19-11-19 | 12:38

Gekke Henkie niet maar slappe Markje wel.

Schriever | 19-11-19 | 12:38

Wordt het bed, bad, brood of een uitkering met voorrangshuis en gratis Miele?
Naar huis gaan ze waarschijnlijk nooit meer.

keestelpro | 19-11-19 | 12:37 | 2

Yep, toch acht ik de kans groter dat Moldaviërs hier gaan werken dan die kansloze Afrikanen uit Somalie en Tiopenbeek!

pibasso | 19-11-19 | 12:42

Waarschijnlijk kan hier beter vervangen worden door absoluut

HaagsHaram | 19-11-19 | 12:45

Hulde voor de politie maar het had eigenlijk de douane moeten zijn die ze tegen had moeten houden maar ja....die is in geen velden of wegen meer te bekennen. Dit land is zo lek als een mandje. Er is één hoop; de vergrijzingsgolf gaat ervoor zorgen dat binnenkort al het geld op is en dan zullen deze gelukszoekers hopelijk hun heil (lees; geld) ergens anders moeten gaan zoeken.

Polly1 | 19-11-19 | 12:37 | 2

Douane is belastingdienst en wil alleen maar geld, die kijkt niet naar personen. De marechaussee daarentegen....

Boeloeboe | 19-11-19 | 12:57

Hoezo hulde voor de politie? Die lui kwamen gewoon het AZC binnengekuierd.

5611 | 19-11-19 | 13:24

De veiligelanders moeten toch heel wat andere veilige landsgrenzen passeren eer ze bij de juiste honingpot aankomen.
De 60 touristen, die zijn al opgevangen, en voorzien van een AZC pasje met 59 euro zakgeld pp wekelijks?

Yumi | 19-11-19 | 12:36

Wel eerst even registreren en vingerafdrukken maken zodat ze niet vrolijk volgende week via een andere weg binnenkomen!

K. Letskoek | 19-11-19 | 12:36 | 1

Ze hebben asiel aangevraagd. Zullen dus gewoon blijven.

threeheadedmonkey | 19-11-19 | 12:37

Niks mis mee

Ga1 | 19-11-19 | 12:44

@keestelpro | 19-11-19 | 12:43: Vraag dat aan die frietbakker, die heeft ook zo een echte liefde uit Oekraine die hij betaald voor elke wip.

miko | 19-11-19 | 12:49

Vast een bus vol vrouwen, ze hebben nl veeeel kinderen mee, succes met je huwelijk en daarna met de alimentatie !

Yumi | 19-11-19 | 12:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo gauw als je op Nederlandse bodem staat en je roept "asiel" ga je de procedure in. Zo is de wet. Hebben de mensen zelf voor gestemd. Jammer dan.

Tojo5156 | 19-11-19 | 12:35

Buurland Roemenië is toch EU-Lid?
Prachtig land joh!
En super veilig .

Ruimedenker | 19-11-19 | 12:35 | 1

Bovendien geven ze elkaar altijd 12 punten.

fredflange | 19-11-19 | 13:59

Het zal Pritt weer niet zijn die dit uit mijn hart gegrepen stukje getikt heeft.

Lewis | 19-11-19 | 12:34

Mooi dat kaartje, toen ik het bericht las vroeg ik me al af waar dat ook alweer lag.

Bugblatter | 19-11-19 | 12:33

Daarom zijn ze ook aangehouden hè. Die worden direct weer het land uitgebonjourd.
Maar u mag eerst even losgaan.

Superior Bastard | 19-11-19 | 12:33 | 5

Het zijn grotendeels extreem vervolgde Roma, die mogen gewoon blijven want de asieladvocaten staan al in de startblokken.

eerstneukendanpraten | 19-11-19 | 12:46

"Die worden direct weer het land uitgebonjourd."

O ja? Net zo direct als al die kansloze Noord-Afrikanen? I wouldn't hold my breath.

Dr_Johnson | 19-11-19 | 12:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar eh............. zijn die figuren nou weer naar huis gebracht, of zitten ze alweer in de 1ste aanvraag procedure? (het laatste zal het wel zijn).

Wienerschnitzel mit | 19-11-19 | 12:33 | 1

Helaas: "De @IND_NL neemt de asielaanvraag in behandeling en bepaalt of zij wel of geen verblijfsvergunning asiel krijgen." (Bron: bovenstaande Twitter draad)

threeheadedmonkey | 19-11-19 | 12:36

En onze overheid kennende, zwerven deze figuren volgende week gewoon rond in onze grote steden. Alleen al om dit soort ellende te voorkomen zou je een Nexit op je blote knieën wensen!!!

Ommezwaai | 19-11-19 | 12:32

Al komen er busladingen vol met asielzoekers uit landen als Zwitserland, Luxemburg of Liechtenstein, zolang ze beloven op de PvdA, Groenlinks of VVD te stemmen zijn ze ♫ welkom ♪ !

keestelpro | 19-11-19 | 12:32

tja gelegenheid maakt de dief

steeltje | 19-11-19 | 12:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken