Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. Amerikaanse soldaat in Noord-Oost Syrië weet het ook allemaal niet meer

Iets met olievelden, maar Trump is daar in ieder geval gewoon eerlijk over!

Social

Zo eerlijk zelfs, dat Assad hem de "de beste Amerikaanse president“ noemt. In een door NBC vertaald interview (na de breek) met z'n eigen staatszender zei hij dat: "I tell you, he’s the best American president. Why? Not because his policies are good, but because he’s the most transparent president. (...) Trump, however, speaks with transparency to say, ‘We want the oil. ' What do we want more than a transparent foe?" Waarom de VS nou perse dat Rmelan-veld in het Noord-Oosten zo nodig moet hebben snappen we niet helemaal, de export van hun olie uit eigen grond is sinds 2017 al exponentieel gestegen. Maar goed, wij hebben de Art of the Deal nooit gelezen dus weten wij veel.

Social

Reaguursels

Inloggen

Hoezo olie? Ze brengen democratie.

nerazuri | 05-11-19 | 13:02

Wat heerlijk om geprezen te worden door een smerige meedogenloze dictator die zijn gevangenissen gebruikt als moord, martel en terreursysteem. De zoveelste, na Kim, Poetin, Orban, Duterte en Bolsanero. Ja dat wil je graag, schouderklopjes van deze jongens.

Beste_Landgenoten | 05-11-19 | 07:19 | 4

@Kaas de Vies | 05-11-19 | 07:37:
Haha , lol, idd

GeschiednisIsNieSaai | 05-11-19 | 07:51

Nee de wijsheid zit bij jullie, hahaha.

Beste_Landgenoten | 05-11-19 | 08:39

Trump is een verschikkelijke eikel, maar hij doet wel wat ie zegt. Of het de juiste beslissing is laat ik in het midden, de geschiedenis zal het uitwijzen.

Hiesjes | 05-11-19 | 09:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben bang dat de commercialisering van Geenstijl zijn sporen nalaat op het gemiddelde intelligentie-vermogen van de medewerkers... of er zijn andere sponsors gevonden.

Short | 05-11-19 | 07:09 | 1

Als iemand over intelligentie van anderen begint betreft het vaak een persoon met psychische problemen en een ontwricht leven.

ET007 | 05-11-19 | 09:40

willen 'we' meer of minder olie uit het M-O

HetOorAakel | 04-11-19 | 23:20 | 2

het liefst helemaal niets van die eikels.....................

grapjasz | 05-11-19 | 01:14

Meer. Je hebt af en toe je vijanden harder nodig dan je vrienden.
We zullen ook gas nodig hebben van de Russen.
En des te meer we meegaan met klimaathysterie, hoe groter de kans is dat we beroep moeten doen op onze lijpe makkers.

ET007 | 05-11-19 | 09:44

Israël heeft haatbaarden gesteund in Syrië om Assad een kopje kleiner te maken. Nederland heeft haatbaarden gesteund in Syrië om Assad een kopje kleiner te maken. De VS idem ditto en het VK heeft dat ook gedaan. Na 8 jaar oorlog staat President Dr. Bashar al Assad nog steeds fier overeind. Erdogan zei tegen Assad in 2011: En nu moet je moslimbroeders toelaten tot jouw kabinet anders zullen wij jouw land overspoelen met jihadisten. Assad tegen Erdogan: Loop naar de hel. President Assad is werkelijk waar een van de grootste leiders uit de geschiedenis van de mensheid. Het ging inderdaad al die tijd om olie, gas, wapenleveranties etc etc. Inderdaad dank aan Trump voor deze geweldige transparantie.

rachid82 | 04-11-19 | 21:49 | 1

Dat alles met dank aan Rusland en Iran vriend. Assad is en blijft een smerige dictator.

Beste_Landgenoten | 06-11-19 | 06:49

Assad in de MSM om het gedrag van Amerikaanse presidenten te duiden: dat is op zich reeds een ongehoorde volte-face. Alsof je Adolf Hitler via een spiritistische sessie uit de dood oproept om zijn zwarte licht te laten schijnen over de Amerikaanse politiek. Want wie stelde Assad gelijk aan AH? -- In 1979 verscheen de laatste film met Peter Sellers in de hoofdrol. Voor die tijd was het wisecracker optreden van een onnozele tuinman iets ongehoords 'over the top'. Maar inmiddels is de aarde heel wat rondjes verder getold, maar heeft de performance van Amerikaanse presidenten een kwaliteit bereikt die niet meer te filmen is. President Trump zegt net als Chance the Gardiner gewoon de waarheid en iedereen ligt paf.

Eeuwig..Op..Vakantie | 04-11-19 | 21:42

Even uitzoomen en het grotere plaatje bekijken.
Iran, Hezbollah, Israel. In willekeurige volgorde.

pjotr nicknaamtov | 04-11-19 | 21:16

Maar maar maar Obama heeft altijd gezegd dat er geen "boots on the ground" waren en zouden komen in Syrië.

Pimp my Voortuin | 04-11-19 | 21:14

Als je gevangen genomen word,geloven ze toch niet dat je het niet meer weet.

wiers | 04-11-19 | 21:02

En die Amerikanen snappen er in 2030 geen reet van dat de Koerden en de Irakezen een gloeiende pesthekel hebben aan Amerikanen.

Schadenfreude | 04-11-19 | 20:46 | 1

Dat hadden ze 30 jaar gelden al hoor. Want de US is niet te vertrouwen, als je meewerkt met ze ben je de held, als je nee zegt wordt je de vijand.
Hoeveel evil regime's door de US worden gesponsored, om vervolgens een jaar later de zelfde afspraken met de tegenstander te maken (geld, wapens, informatie).

Hiesjes | 05-11-19 | 09:42

Niet vergeten : 'Obama' en Erdogan, zijn de Syrische burger-oorlog begonnen.
En Erdogan knoopt er nog maar een oorlog / ethnische zuivering, achteraan.

Trump vergeet alleen ALLE [ stabiliserende ] troepen terug te trekken.

Cool Pete | 04-11-19 | 20:28 | 4

@Kuifje-in-de-EU | 04-11-19 | 20:56: Het begon natuurlijk met een vooropgezet plan vanuit het westen onder leiding van israhel om de moslim broederschap te financieren om een 'revolutie' te starten in het tot dan toe vrij stabiele Syrië. Zo als het al zo vaak ging tijdens die prachtige Arabische lente, weet u nog?

Zo, iets meer nuance, veel meer waarheid, fixed it for ya, geen dank. Btw, vergeleken met die duivels in DH en de EU is Assad, zeker qua karakter, een koorknaapje. Maar wel meer mans dan die 'leiders' van ons ooit zullen zijn.

C0de187 | 04-11-19 | 21:11

@C0de187 | 04-11-19 | 21:11: De premisse 'nuance' aan te brengen en dan te spreken over israhel..... tsja, dat maakt de geloofwaardigheid van de nuance dan wel weer wat minder. Of hoe dacht je zelf dat dit over komt?

Bigaroque | 04-11-19 | 22:02

@Bigaroque | 04-11-19 | 22:02: Ach, 'tis een knipoog naar het geloof en als je soms ziet wat ze flikken; des duivels. Maar goed, dat is imo zo ook te zeggen van islam (al hebben die heel wat minder pull in onze regeringen) dus schiet maar niet in een krimp. Heb niets tegen mensen om hun ras/geloof/status maar ik heb weinig op met religie van welke stroming dan ook. Des te minder met religieuze stromingen die mensen doen menen dat andere volkeren hun, het uitverkoren volk, moeten dienen. Maar goed ik kwam niet omdat ik over het gevaar van religieus extremisme wilde discussiëren dus fijne avond.

C0de187 | 04-11-19 | 23:20
▼ 1 antwoord verborgen

'Soldaat weet het allemaal niet meer' Logisch, als je het allemaal niet meer weet dan word je soldaat.

Mr_Natural | 04-11-19 | 19:59 | 3

http://www.stripsuithedenenverleden.nl/Image/De%20Generaal/De%20maarschalk%20en%20zijn%20gezelschap%20uit%20de%20strip%20De%20generaal%20tekening%20van%20Peter%20de%20Smet.jpg

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-11-19 | 20:06

Als je gevangen genomen word,geloven ze niet dat je het niet meer weet.

wiers | 04-11-19 | 21:01

Transparante vijand, alle gekheid op een stokje, de predator. Maar volgens mij bestaat dat allemaal niet.

Aap Noot Miesje | 04-11-19 | 19:59

Ik wacht wel op de film. De vraag is alleen wie Trump gaat spelen.

MickeyGouda | 04-11-19 | 19:58 | 12

Laatst “Vice” gezien.
en.wikipedia.org/wiki/Vice_(2018_film...)
Niet slecht, hoewel Dick Cheney er niet best vanaf komt. Beetje aangeDickt zullen we maar zeggen.
Wie gaat Trump spelen?
Trevor Noah, die kent Trump ‘t best.

Ruimedenker | 04-11-19 | 20:17

Trump heeft al eens in een film gespeeld, namelijk 'Home Alone twee' waarvan delen in zijn hotel werden gefilmd..

TuurlijkNiet | 04-11-19 | 23:51

Cartman

ET007 | 05-11-19 | 09:47
▼ 9 antwoorden verborgen

Eerst de Koerden een loer draaien, dan een jankende Bagdaddy veroorzaken met diezelfde Koerden en nu dit.
Zeg wat je wilt, maar het is nooit saai met die man.

Slogra | 04-11-19 | 19:55

Je raakt er helemaal in the war van.

Mr_Natural | 04-11-19 | 19:53

"... weet het ook allemaal niet meer".
Die wordt toch gewoon uitgezonden op een missie en krijgt daarvoor betaald. U denkt toch niet werkelijk dat hij betrokken is bij het chef-staf overleg!? Net alsof de magazijnmedewerker aanschuift bij het strategisch overleg van Shell.

Voight-Kampff | 04-11-19 | 19:52 | 2

Klopt. Orders opvolgen en anders ga je maar bij Walmart werken.

Sliptong | 04-11-19 | 19:54

Al die Trump fanboys die zo blij waren met het terug trekken van de troepen.
Welnu er zitten er nu dus meer dan voor het belazeren van de Koerden. Het zal wel weer uitgelegd worden als een briljante strategie van Trump.
Het is gewoon een feit dat Trump het aantal troepen in de regio heeft uitgebreid ipv verminderd.

Lafayette | 04-11-19 | 19:44 | 4

Op het eerste gezicht zeg ik dat je gelijk hebt, maar Trump is Trump. Wat ik bedoel is die vent is een paar zetten verder in het schaakspel dan menig ander nu nog begrijpt. Voorlopig staat Europa aan de zijlijn volledig in politieke paniek. Erdogan denkt dat hij slim is, maar die is te dom om niet tegen de Russische schenen te schoppen en daar de deksel op zijn neus gaat krijgen.

Rotterdammert1965 | 04-11-19 | 19:52

De Koerden worden nu beschermd door Assad en Putin. Erdogan maakt zijn positie binnen de NAVO onmogelijk. We zijn hier omdat lafbekkende Europese politici Turkije niet willen veroordelen, en ook geen militairen naar Noord-Syrië wilden sturen om de Amerikaanse soldaten af te lossen.

Oeleflaffel | 04-11-19 | 20:08

@Rotterdammert1965 | 04-11-19 | 19:52: Schaken is voor slimme mensen, die strategisch inzicht hebben. Daar is Trump veel te dom voor. Waarschijnlijk de meest domme Amerikaanse president sinds Fred Flinstone.

Kuifje-in-de-EU | 04-11-19 | 20:58
▼ 1 antwoord verborgen

Ja dit kan ik niet meer volgen, maar ik ga ervanuit dat Trump dat soort beslissingen neemt nav scenario's die zijn adviseurs hem voorleggen.

marrretje | 04-11-19 | 19:44 | 2

Natuurlijk... en die 'adviseurs' die hem iets influisterden waar ook zijn (politieke) tegenstanders voorstonden omdat het nu eenmaal het meest tactische/ strategische was om te doen zijn allemaal ontslagen of opgestapt.

Trmup wil helemaal geen adviezen, hij wil ja-knikkers, wie dat nu nog niet door heeft kan zich beter gaan richten op schietspelletjes als Call of Duty.

litebyte | 04-11-19 | 19:54

@litebyte | 04-11-19 | 19:54:
Ach hou toch op, die man zit daar 3 jaar en zou nu plotseling een militair strateeg zijn, natuurlijk verzint hij dit niet zelf, dat er poppetjes vervangen worden is niet meer dan logisch.

marrretje | 04-11-19 | 20:01

Het is werkelijk ongekend. Trump heeft op basis van een van zn bekende ongeleide projectiel acties, waarschijnlijk alleen door de jeuk op zn scrotum veroorzaakt, gewoon besloten om Syrië te verlaten.
Zelfs Hitler had door dat je door militair ingrijpen veroverd gebied niet zonder een beter militaire strategische positie of een 10x betere politieke positie zomaar prijsgeeft. Dat maakt Trump qua strategisch inzicht nog minder dan een korporaal...
En echt dezelfde dag nog buttfucked Erdogan hem en hij lijkt ook werkelijk verrast te zijn... wat een staatsmongool

Epistulae_Morales | 04-11-19 | 19:40 | 4

Trump heeft bij zijn aantreden al aangekondigd dat hij oorlogen zou afbouwen en stoppen in plaats van starten zoals zijn voorgangers.
Wat moet het Amerikaanse leger 11000 kilometer van NY in een zandbak doen om een strook van 30km breed in bedwang te houden? Terwijl de buren Turkije en Rusland met grote legers klaarstaan? En de EU een grote mond heeft en verder niets onderneemt en bovendien nog niet meebetalen wil ook? En waar de Amerikanen sowieso niet geliefd zijn?
Simpelweg, vertrekken. Zoek het uit in die zandbak, Genoeg water tussen Amerika en dat gebied waar ze elkaar met 30 groeperingen al 200 jaar de tent uitvechten.

Tuinhekje | 04-11-19 | 19:55

Ach ja Hitler. 6ê leger, Stalingrad.

Rest In Privacy | 04-11-19 | 19:57
▼ 1 antwoord verborgen

De totale afwezigheid van Europa in dit verhaal begint op te vallen.

Rest In Privacy | 04-11-19 | 19:35 | 8

Niet waar, Rutte en Co hebben de terroristen gesponsord met mobiele gaarkeukens, nieuwe Toyota jeeps en zakken met geld. En de IS moordenaars en hun vaardige vrouwelijke hulpen wacht een warm onthaal als ze weer terugkomen.

Tuinhekje | 04-11-19 | 19:58

Doet Europa toch nog een keer iets goed.

W_F | 04-11-19 | 21:07
▼ 5 antwoorden verborgen

Assad slaat de spijker op z'n kop, en bedoelt uiteraard Obama. Die presteerde het om een relatief welvarend en politiek stabiel land, Libië, compleet in het verderf te storten agv grootschalige bombardementen en de lynchpartij van Gaddafi, waardoor het land ten prooi viel aan chaos en anarchie (nog steeds) en waardoor Europa (met name Italië) een enorme vluchtelingenstroom kreeg te verwerken. Die vluchtelingen arriveerden vooral in gammele bootjes via de Middelandse Zee in Lampedusa, waarbij heel veel mensen zijn verdronken. Deze bittere ellende kan volledig op het conto worden geschreven van Barack Obama, onze held van links. En wat kreeg hij hiervoor als beloning ? DE NOBELPRIJS. Die prijs heeft daardoor haar betekenis helemaal verloren. Als je nu nog de Nobelprijs krijgt zou je je bijna gaan schamen.

Motleycrew | 04-11-19 | 19:24 | 10

@LV-225 | 04-11-19 | 19:45:
-
Troost U: binnenkort zijn wij weer volop in Mali te vinden, als voetveegjes van de Fransen. De geest van Bert Koenders blijft rondwaren, Je zou toch denken dat wij na 'Screbrenica' minstens een half eeuwtje lang schoon genoeg zouden moeten hebben van die Fransen.

bisbisbis | 04-11-19 | 19:54

@LV-225 | 04-11-19 | 19:45: Verder verkocht Frankrijk 400 tanks aan Turkije, ik meen van in 2015. En nu Turkije die dingen eindelijk gebruikt (waar kopen ze ze anders voor?) roepen ze braaf "wapenboycot".
Netjes hoor!

Tuinhekje | 04-11-19 | 20:00
▼ 7 antwoorden verborgen

Die gasten leven ook niet lang meer, nu het allemaal de wereld is geslingerd.

BlaffendeTekkel | 04-11-19 | 19:22

Arabische olie is goedkoper. Kostprijs ligt aanzienlijker lager. Olie zit praktisch onder het oppervlakte daar waar VS moet fracken.

Trans_Fimmermans | 04-11-19 | 19:20

"Waarom de VS nou perse dat Rmelan-veld in het Noord-Oosten zo nodig moet hebben snappen we niet helemaal, "

Dat heeft Trump al verschillende malen gezegd......................omdat ISIS de olie gebruikte om geld binnen te halen. De olie was voor ISIS een zeer belangrijke bron van geld.

Trump heeft dat verschillende malen gezegd maar kennelijk vermelden veel media dat niet.

"The Pentagon emphasized Monday that U.S. troops will secure oil fields in northeast Syria in the wake of ISIS leader Abu Bakr al-Baghdadi’s death.
“At the height of Baghdadi’s reign, these oil fields provided ISIS with the bulk of financial resources used to fund its terror,” Secretary of Defense Mark Esper said Monday at the Pentagon."

Swieberj | 04-11-19 | 19:16 | 2

Olie als investeringsgeld voor terreur. Dat is de wereld in een notendop. #oilforimmigration

keestelpro | 04-11-19 | 19:26

Trump wil een US company het veld laten exploiteren, ongeveer hetzelfde wat onze Koninklijke Shell doet in conflictgebieden.
Iets wat de Bush vergeten is in de haast om hun aandelen in de pijplijnen veilig te stellen en wat de Clintons vergeten zijn omdat ze op macht uit waren, en wat Obama vergeten is omdat hij totaal ongeschikt was als president.

Tuinhekje | 04-11-19 | 20:03

De Koerden krijgen daar een stukje land inclusief een paar olievelden.
Iedereen blij.

frank4444 | 04-11-19 | 19:14 | 10

@Mr_Natural | 04-11-19 | 19:44:
Als jij zo door blijft gaan dan gaat het straks allemaal helegaar niet meer door.
En dan is het jouw schuld

frank4444 | 04-11-19 | 20:02
▼ 7 antwoorden verborgen

GS had even naar Harold Doornbos kunnen mailen, om een complete vertaling van het gehele interview met Assad op de site neer te plempen. Assad heeft daar ook heel interessante dingen over de Turkse invasie uitgelegd en heeft een hand naar de Syrische Koerden uitgestoken. Maar goed. wij vinden zaniken over de Amerikanen veel belangrijker.

LV-225 | 04-11-19 | 19:14

Ik kan even geen reden vinden om het met Assad oneens te zijn.

Sitting_targets | 04-11-19 | 19:14 | 1

Inderdaad, onder Assad heerste een streng regiem, maar wel rust en vrede. En een al 20 jaar durende wapenstilstand met Israël. Tot onze leiders zich ermee gingen bemoeien.
(net zoals in Libië, Mali, Jemen, Irak etc.)

Tuinhekje | 04-11-19 | 20:05

Hij ziet er wat magertjes uit die Assad.

Wasbakplasser | 04-11-19 | 19:13 | 1

Krijgt hij nou een schouderklop?

SterF... | 04-11-19 | 19:11

Mag geen songtekst van FgTH met war posten, nou, dan lekker niet! Kutoorlogen!

VerwardeManmanman | 04-11-19 | 19:10 | 7

@Dandruff | 04-11-19 | 19:35:
"If your grandmother, or anyother member of the family should die whilst in the shelter, put them outside, but remember to tag them first for identification purposes".
youtu.be/pnh7x8aU26g

smdyasc | 04-11-19 | 20:07

Frankie gaat helemaal niet naar Hollywood, die blijft in Syrië.

Mr_Natural | 04-11-19 | 20:12

FgtH, The Temptations, The Boss, Edwin Star, ..., wie kent het niet?

mozaard | 04-11-19 | 20:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Trump wordt bekritiseerd wanneer hij de troepen terughaalt. Trump wordt bekritiseerd als hij de troepen toch deels laat blijven.

Trump zou zelfs bekritiseerd worden als hij eigenhandig een medicijn tegen kanker uitvindt.

De vries, Henk. | 04-11-19 | 19:09 | 11

@Sjorsch | 04-11-19 | 19:39:
Berbaar reageert niet op kneusjes. Daar vindt 'ie zichzelf veel te belangrijk voor.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-11-19 | 19:45

Het is heel aanvoudjg:
Dat eerste was een kolossale domme blunder van Trump.
Dit 2e is een schoorvoetend herstel daarvan, maar legt de blunder wel bloot.
Laten we maar zeggen dat het fijne aan Trump is dat hij snel kan schakelen....
.
Ik ben oprecht blij dat ze blijven en (weer) samenwerken met de Koerden.
Hopelijk blijven de IS kampen in tact.
.
Enne de EU/VN is inderdaad ver te zoeken hier.
Het is te betwijfelen of ze opgestaan waren als daar tijd voor gegeven was.

hotmint | 04-11-19 | 20:08
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik krijg liever een stomp in mijn gezicht van iemand die zegt dat hij me in mijn gezicht gaat slaan, dan een duw van iemand die zegt dat hij me gaat knuffelen.

NederlandsFornuis | 04-11-19 | 19:08 | 1

Zeker als je tegenstander veel en veel sterker is, dan heb je nog de tijd om hard weg te rennen.

Mr_Natural | 04-11-19 | 19:15

Assad duidt Obama op uitstekende wijze.

smdyasc | 04-11-19 | 19:08
-weggejorist-
VerwardeManmanman | 04-11-19 | 19:06
-weggejorist-
CantShakeMe | 04-11-19 | 19:04

Er zullen nog wel een paar amerikaanse rekeningen openstaan die nog betaald moeten worden.

van stampij | 04-11-19 | 19:04

Benieuwd of die koerden Trump ook zo transparant vinden.

Denk het niet, eerlijk gezegd...

zwellevertje | 04-11-19 | 19:04 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Make Assad Great Again!
The best islamic idiot ever!

schoon-schip-maken | 04-11-19 | 19:04 | 6

Onder Assad konden Moslims, Christenen en wat al niet meer wél gebroederlijk samenleven. Al meer dan 20-25 jaar lang. Tot wij er ons mee moesten bemoeien in de onmetelijke wijsheid van de EU.

Tuinhekje | 04-11-19 | 20:09

@bisbisbis | 04-11-19 | 19:40: Die had de touwtjes ook strak in handen. De Moslimbroeders kregen met wat proportioneel geweld te maken. En de Amerikanen kregen op die manier geen voet aan de grond.
youtu.be/UqlhqI8c2To
Hama is een mooie stad trouwens. Ben ik in 2005 geweest.

Mogwai | 04-11-19 | 20:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Die gestegen eigen productie gaat ten koste van heel veel geld. Fracking is geen structurele oplossing. Syrie heeft wel alles met olie en gas te maken, maar uitsluitend voor de pijpleidingen (bijv. Qatar richting Europa), zodat we die Russische troep niet meer hoeven te kopen. Syrie is slechts 0,3% van de wereldproductie.

Pimp my Voortuin | 04-11-19 | 19:03 | 1

Om nog maar te zwijgen over de usgs die nog steeds geen link wilt zien tussen aarbevings en fracken op breuklijnen. Geothermaal is ook zoiets.

Acar_ketimun | 04-11-19 | 20:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken