Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BOEM - VVD verlaagt maximumsnelheid

Na de huizen haalt VVD nu ook de voeten van het gas

aaaaaargggghhhh

Vroem vroem vroem. Sorry mensen. We gaan in slakkengang naar de ondergang. De VVD remt opeens heel Nederland naar de filistijnen. De glorieuze autopartij van weleer noemt nu de verlaging van de maximumsnelheid opeens prima "bespreekbaar". Nou, dan weten wij het antwoord al. Klaas Kia en Mark Fiets gaan tekenen bij het GroenLinks-kruisje, en binnen een paar maanden staat heel Nederland vast, want niemand schiet nog op, en iedereen komt te laat. En reken maar dat er een ontheffing komt voor het Koningshuis. Cora van Nieuwenhuizen kruist dan ❌❌❌snelwegen af & Wim-Lex en Prins Bril mogen er met 140 km/h langs. U mag straks 's ochtends om 04:30 uur opstaan om op tijd op uw werk te komen. Sterkte!

Reaguursels

Inloggen

Beter voor onze Nederlandse natuur
Beter voor de gezondheid
Beter voor de portemonnee
Beter voor de veiligheid
Beter voor de doorstroom
En je verliest amper tijdswinst

Ziet er nog iemand nadelen?

Ardbeg | 05-11-19 | 07:43 | 1

Veiligheid? Nee hoor bij 100 op een brede en lege weg dut de automobilist in. Er zijn er ook die op hun telefoon allerlei dingen gaan doen. In Duitsland is al heel lang geleden aangetoond dat dit zo werkt.
Tijdwinst is er zeker, tenminste als je door kan rijden en er geen "Priusrijder" op de linkerbaan blijft plakken en iedereen rechts houdt zoals er in de verkeerswet staat. Tijd is niet te koop

splinterenbalk | 05-11-19 | 10:56

Weet u, ik ben blij dat ik niet meer in NL verblijf maar in een heerlijk tropisch land.
Hier wel wegen, maar men kent geen wegenbelasting, geen BPM, benzine nog de helft van de prijs, geen flitspalen. Maar wel een misdadiger opsporende politie. Drugsdealers worden gewoon afgeschoten, net als Isis criminelen. Niets mis mee.
Corruptie is hier wel aanwezig maar valt in het niet bij die in Nederland.
Hier ook geen soppende mutsen op het stationsperron zingend 'u bent welkom vluchteling'. Ben je illegaal, of is je visum verlopen, dan wordt je simpelweg over de grens gezet. Lopend, vliegend of zwemmend, de keuze is aan jou.
De mensen hier hebben het te druk om voor hun geld te werken. En hebben geen tijd voor de luxe mbt linkse fratsen, fantasie transgenders enz.
Opvallend is wel dat de westerse tourist hier wel de proto type Klaver aanhanger is. Baard, knotje, lullig rugzakje en als je ze hoort praten fan van de door Soros gesubsideerde mongool. Maar geen probleem ermee hebben om hiervoor 28 uur heen en weer te vliegen. Allemaal hun ecologische footprint afgekocht toch?

brabantman | 05-11-19 | 03:17 | 6

@Henk003 | 05-11-19 | 06:22: Ik geniet mijn dagen en nachten aan de zijde van mijn mooie, superslanke, veel jongere (houdt mij jong en fit) echtgenote op het mooie eiland Cebu, Filippijnen.

brabantman | 05-11-19 | 09:14

@Ardbeg | 05-11-19 | 07:44: Fout. Het geluk heb ik hier al gevonden. Gaat u maar lekker verder om 8 maanden van het jaar voor de overheid (lees apothekers uit Aleppo) te werken.

brabantman | 05-11-19 | 09:20

@brabantman | 05-11-19 | 09:14:
Ik had al zo'n vermoeden. Duterte ruimt die drugscriminelen wel op en die andere troep. Vriendelijke mensen en ze hebben prachtige natuur.
Geniet ervan er is nog een lange weg te gaan daar, maar het gaat wel de goede kant op. Nederland holt al jaren achteruit.

Henk003 | 05-11-19 | 15:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat zal de rover overheid een groot bedrag aan BPM schelen. Wie koopt er nu nog (behave prinsen bril en pils) dan een mooie Lambo of steigerend paard?

brabantman | 05-11-19 | 02:58

100 rijden, ok kom maar op maar dan ook echt honderd gaan rijden en niet 85 of 70 'omdat het toch zo mooi hier is en kijk die molen daar eens' Afrotten, gas op die lolly, iedereen verplicht aan de cruisecontrol. Vrachtwagens ook gewoon weer honderd want dat kunnen ze makkelijk. We moeten gewoon allemaal ons aan de snelheid houden dan betekend dat dat je ook honderd moet gaan rijden. En dat gebeurd juist nou niet omdat er van die kwasten zijn die zogenaamd zuinig willen rijden en iedereen over de rooie helpt op de snelweg.

clockandhammergame | 05-11-19 | 00:22

Tekenen bij het Groenlinks-kruisje? Ik kan me vergissen, maar Groenlinks zit niet in de regering. Ze doen dit omdat ze te schijterig zijn om tegen de boeren te zeggen dat 12,5 miljoen varkens op een kluitje veel te veel is.
Daar komt de ammoniak vandaan.

wapster | 04-11-19 | 23:32

Dus het kabinet gaat het stikstofemissie problem oplossen met een lagere maximum snelheid? Misschien moeten ze daar nog eens over nadenken? Een lagere vmax betekent ook een lager verbruik en dat levert weer minder accijnzen en BTW op voor de staatskas. Als de mensen dan ook nog eens massaal op de cruisecontrol gaan rijden zal de hoeveelheid onzinboetes ook flink afnemen. Zal allemaal wel niet de bedoeling zijn, toch?

pukkiepuk | 04-11-19 | 23:29 | 2

Ironisch, niet? De VVD66 met steun van de Groene Khmer gaat even de Nederlandse natuur redden. Daarvoor is het natuurlijk (sic) wel nodig dat alle insecten en vogels het loodje leggen en alle bomen worden omgehakt.

Er blijft dus hemelaal nix over, ergo is er dan ook nix meer dat gered hoeft te worden. Zoiets als operatie geslaagd, patient overleden. Hoezo wappies met tunnelvisie en complete verstandsverbijstering, ferm in het zadel gehouden door de Vattenfail VØgelblënder en Roundup coalitie.

Schandalig! Mijn moeder werd verplicht uit huis geplaatst door de rechter, want gevaarlijk wegens dementie, terwijl deze kutregering gewoon vrij mag blijven rondlopen om het laatste beetje Nederland ook nog naar de kloten te helpen.

Geweldig geschiedenisboek gaat dat worden later, de gekte compleet met slapjanus Pinokkio voorop.

Kinkfactor | 05-11-19 | 00:23

U heeft hiermee volkomen gelijk. Het enige VVD geluid achter 130km was die van de rinkelende accijnskassa.

snars | 05-11-19 | 08:53

Had niet verwacht dit te zeggen, maar als ze die uitstoot omlaag willen brengen mogen ze van mij van elke snelweg een lange trajectcontrole maken. Dus overal metingen starten en eindigen. Nu rij je 130 en komen ze alsnog links of rechts met 140-150 voorbij, vooral taxi's. Op stukken waar je 100 mag is het al helemaal een drama. Linkerbaan is standaard 120. Neehoor. Gewoon overal 120 om verwarring te voorkomen, en overal trajectcontroles. 'S nachts overal 130.

BlijkbaarNormaal | 04-11-19 | 23:21

Zoals altijd; visieloze korte termijn paniekpoitiek, snelle reactieve besluitvorming om conflicten weg te "polderen" in een provinciaal landje waar slechts dramclubjes en rechters van de raad van state schijnen te regeren, met een kabinet van jongleurs die oppurtunistisch snel willen scoren, ten koste van... eigenlijk alles..

Nederlanddraaitdoor | 04-11-19 | 23:10

Liever met stabiel 100 doorrijden, dan met 130 stilstaan.

henkvaningrid | 04-11-19 | 22:34 | 2

Alsof dat de keuze is.

kaasfondue | 04-11-19 | 22:40

Jij bent echt een domme idioot die elk sprookje geloofd. Word eens wakker!

New Quacka | 04-11-19 | 23:09

Dit maakt mij dus echt geen reedt uit... ik rijd al tien jaar 100 km/h. En het scheelt me bakken aan geld, zeker een tank diesel per maand. (En nee, ik ben niet zo'n irritanteling die met 100 invoegt om in te halen, dan maak ik eerst netjes vaart, zodat ik niemand tot last ben).

wazakzegguh | 04-11-19 | 22:23

Hoe hoger de maximumsnelheid op de autosnelweg, hoe groter het aantal auto's met snelheidsverschillen. Dat is al jarenlang de belangrijkste oorzaak van het grootste aantal ongelukken op autosnelwegen.
Tel daarbij op het grote aantal ééncelligen dat denkt met een borrel op achter het stuur al append thuis te geraken, en je hebt een klein beeld van de dagelijkse praktijk op de Nederlandse snelwegen. Voorts weigert menige lease-pappa naar de rechterbaan te gaan voor loeiende sirene's. Die hulpbehoevenden hadden immers maar wat beter op moeten letten voordat ze een longembolie kregen. Of zoiets. En die ambulance kan ook prima naar de rechterbaan, waarom moet ik dat allemaal doen? Ik verdien het geld voor die overdreven jankbakken. I own you, you f**king c**ts!!1!

Het is ongeveer de situatie (lees: levensgevaarlijke zootje) die momenteel kan worden aangetroffen op de Nederlandse snelwegen en de achterliggende motivaties van de Nederlandse BurgerT.
En het is vooral een appèl aan zowel Uw Favoriete Weblog (om de verlaging van de maximumsnelheid van godsganser harte toe te juigen) als aan de pliesies. Die laatste groepering moet fors meer personeel, wederom een volwaardig bemande en handhavende verkeershandhavingsdienst én meer salaris krijgen.

En neem a.u.b. ook eens rijbewijzen in van appende debielen. Regel dat nu eens eindelijk in de wet, Den Haag!

Boris Poepnagel | 04-11-19 | 21:38 | 1

Weet je wat het gevolg is van snelheidsverlagingen? Dat mensen zich gaan vervelen achter het stuur. Gedachte weg bij weg, richting waar dan ook. Ja, ook smartphone waarschijnlijk. Er zullen dus eerder meer dan minder ongelukken plaats vinden.

De makkelijkste oplossing om stikstof te verminderen : verbod voor Oost Europese auto's die niet apk gekeurd zijn + haal oude diesels van de snelweg.

Probleem opgelost

New Quacka | 04-11-19 | 23:14

Ga nou eerst eens bestaande maximumsnelheden handhaven voor je nieuwe oplegt. Buiten de trajectcontroles rijdt 80 % van de mensen altijd 117 of het nou 100 120 130 of een knipperende 70 is, borden zie je toch niet op je mobiel, en opzijkijken doen ze niet, stel je voor dat je per ongeluk in je spiegel kijkt.
Kleven, appen, geen richting aangeven, onnodig links rijden en nog drie autos door donkeroranje lijken me ook ook wel eens wat boetes waard.
En kijk eens naar die vrachtwagens, die rijden altijd op twee broodtrommels afstand en 95.

Shoarmamasutra | 04-11-19 | 20:37

Je zult zien dat bij iedereen netjes 100 je net zo snel 100 km aflegt als tegenwoordig met 130. Gemiddeld 100 halen is nu onmogelijk, straks merkt iedereen dat het qua tijd niets uitmaakt, qua brandstofverbruik kan het zo 25% schelen.

snars | 04-11-19 | 20:26 | 3

Ik zie op de 100 wegen die ik ken, behalve dan de A2 nooit iedereen netjes 100 rijden. En er staan veel meer files ( niet gek want meestal dicht bij de stad)

Shoarmamasutra | 04-11-19 | 20:40

Ik rij in een busje, Transit, scheelt mij 32% verbruik. Rij al enkele jaren 'langzaam'. Gemiddeld eens per maand, één tankbeurt minder. Scheelt toch weer 100 euro in de maand. Jammer alleen dat die dan weer voor Rutte zijn met alle lastenverzwaringen.

Nebuchednezzar | 04-11-19 | 20:41

Hmm, de NOx-uitstoot van mijn auto is per kilometer bepaald. Hoe doet de snelheid er dan nog toe?

happen_maar | 04-11-19 | 20:17 | 1

Dat zal wel een soort gemiddelde zijn. Aangezien het een uitstootproduct is zal het wel sterk correleren met de hoeveelheid brandstof die je gebruikt.
Bij mijn auto is dat overigrns bij 50 hoger dan bij 100.

Shoarmamasutra | 04-11-19 | 20:42

Ik ben niet heel erg tegen 120 ipv 130 meestal schiet het toch niet op maar even het volgende: eerst iedereen laten wennen aan 130, dan terug.. Reken er maar dat ze zich niks aantrekken van de stikstof uitstoot van het heen en weer rijden van alle flitser auto’s die straks weer langs de weg gaan staan. Mijn voorspelling is dat de uitstoot van stiksof door het rijden van flitser auto’s de komende tijd omhoog gaat.

timmey | 04-11-19 | 20:11 | 1

Het verschil in stikstofuitstoot wordt dan ook vooral gemaakt bij kleinere auto's met kleinere motorinhoud; die motoren hebben een efficiëntere verbranding bij een snelheid van om en nabij de 115 kmh. Dat is bewezen, dat weet iedereen. Ook bestaat het grootste aandeel van snelweggebruikers gemiddeld genomen uit dit type auto.

Als je op de snelweg veel auto's met grotere motorinhouden hebt, dan wórdt er ook 130 (of meer) gereden. Deze hoeveelheid uitstoot is, tezamen met de uitstoot van de kleinere auto's die 120 - 130 rijden, gewoonweg te hoog. Ik laat het over aan de deskundigen, maar ga er maar vanuit dat dit in alle redelijkheid met boerenwijsheid kan worden beredeneerd.

Boris Poepnagel | 04-11-19 | 21:48

Nederland stikt van de stikstof. En 1 meter over de grens is het probleem zomaar weg. Knap hoor.

Patatter | 04-11-19 | 19:56 | 3

Als dat zo was hadden ze in Duitsland niet eens een maximumsnelheid. Oh wacht ff...

Shoarmamasutra | 04-11-19 | 20:03

Als je in Kerkrade een scheet laat, kunnen ze het in Herzogenrath (overkant van de weg) ruiken. Met stikstof is dat niet zo.

Heiner | 05-11-19 | 00:04

@Heiner: nee idd. Stikstof komt in doosjes... ;P

GWB | 05-11-19 | 00:42

Ik hou van sportwagens en autorijden. Is mijn grootste hobby, naast het restaureren er van.
Helaas zorgt wanbeleid en amateurisme, naast ontkennen van feiten de facto voor een links beleid.
Wat voor lol is er nog aan in Nl als alles dat leuk is je stelselmatig ontnomen wordt. Je cultuur, je geld en je hobby.
Wat een kutpartij die VVD.

Nuchternederland | 04-11-19 | 19:44 | 5

Het lijkt er toch echt op dat die linkse kut-VVD een nieuw pakje trolletjes open heeft getrokken. Krankzinnigheid verdedigen mag blijkbaar wat kosten.

Kinkfactor | 04-11-19 | 23:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Komkom; geen paniek. Pinokkio gaat heel Holland vol geitepaadjes leggen, zodat iedereen nooit meer te laat op de bestemming komt.

vladimirows | 04-11-19 | 19:42 | 2

is dat in of excl geit?

TilburgDeGekste | 04-11-19 | 20:03

@TilburgDeGekste | 04-11-19 | 20:03: de geiten blijven op stal ivm hun uitstoot, q-koorts en om hen te beschermen tegen metoogevallen door plofkraakaudis

Shoarmamasutra | 04-11-19 | 20:11

Zeg, kunnen we niet gewoon bomen planten?

Overnijd | 04-11-19 | 19:35 | 2

teamtree

Schemerlamp | 04-11-19 | 19:56

Wel eens om je heen gekeken hoeveel bomen er gerooid worden, zijderzeestraatweg van Wezep richting Zwolle alle grote mooie populieren omgelegd, brandstof voor biocentrales

likdoorn | 04-11-19 | 21:27

Maar waarom kunnen auto’s eigenlijk harder dan 100 km per uur halen ?
Sta je dan met je extra dure auto die dik 280 kan. ( geld overigens nu ook al)
Begrenzen op 95 km. Kan het CBR ook je rijbewijs niet meer uitmelken

Het leven is zwaar | 04-11-19 | 19:32 | 8

@Blonde Nel | 04-11-19 | 20:01:
Zo Nel, u heeft mensenkennis.
Lees de Revu van een paar jaar terug, het stukje over de porsche 993. Dan weet u precies welke paardjes en in welke kleuren ik in mijn schuur heb staan.

Het leven is zwaar | 04-11-19 | 22:04

@Het leven is zwaar | 04-11-19 | 22:04: Dus toch D’66........

Blonde Nel | 04-11-19 | 22:36

@Blonde Nel | 04-11-19 | 22:36:
Probeer 993 en F430
Een Daf 66 ???
En ik stem trouw PVV

Het leven is zwaar | 04-11-19 | 23:57
▼ 5 antwoorden verborgen

Nu hard rijden (bijna) nergens meer kan probeer ik nu bij ieder stoplicht mijn 0-50 tijd te verbeteren.
Alles voor de Shell-zegels, Total-punten en de FreeBees!

Majoor Pikindewind | 04-11-19 | 19:10 | 1

Tijdje gedaan, maar oo drie vierde van het kruispunt kon ik dan weer bijremmen om niet door de flitspaal gepakt te worden.

Shoarmamasutra | 04-11-19 | 20:04

Gaat de BTW nu ook weer terug naar 19%?

Rest In Privacy | 04-11-19 | 19:09 | 1

Toen de maximumsnelheid nog 100 was ipv 120 was de BTW maar 17.5 %.

Shoarmamasutra | 04-11-19 | 20:06

Rutte en Co. staan in 2021 terecht voor misdaden tegen het Nederlandse volk

zoefff3 | 04-11-19 | 19:08 | 1

Neuhhh, bereid u voor op de koude kermis waarvan u zult thuis komen. Er gaat helemaal niets veranderen. Ze dronken een glas, ze deden een plas en alles bleef zoals het was. Rutte is een marionet van de EU en de multinationals. Alles wat erna komt ook.

Mr Moore | 04-11-19 | 19:15

Benieuwd wat de gemiddelde reisafstand is voor de Nederlander, ook met de met migranten onleefbaar gemaakte steden.

Nederland kan natuurlijk zich altijd verzetten en maar besluiten de regering af te zetten.

Anoniemtje | 04-11-19 | 19:07 | 1

56km enkele reis hier.

SinisterNL | 04-11-19 | 20:24

Schijnt 100 miljoen gederfde accijns te kosten dat langzamere rijden. Waar gaan we die rekening van betalen?

van heinde en verre | 04-11-19 | 18:59 | 3

Ja dahag, de kosten van brandstof gaan natuurlijk gewoon omhoog!

Anoniemtje | 04-11-19 | 19:08

Dat zijn slechts 1 miljoen boetes. Terwijl er 7 miljoen boetes kunnen komen, om 600 miljoen winst te maken. Daar kunnen we boeren mee betalen, zodat zij de boetes voor beweiden en bemesten zonder vergunning ook kunnen betalen.

tipo | 04-11-19 | 19:16

Warmtepomp in uw waggie.

henkvaningrid | 04-11-19 | 22:37

Mooi. Nu nog leren barbecue-schorten verbieden en de pseudo-mannenetjes kunnen weer terug in hun hok.

beldewouten | 04-11-19 | 18:57

Lagere snelheid geeft een lagere uitstoot omdat er minder brandstof verbruikt wordt. Zet maar een streep door het dividend van Onze Koninklijke Shell p.l.c.

W_F | 04-11-19 | 18:56

Gisteren zat Dijkhoff bij een talkshow de geestige hotshot uit te hangen met teksten als ‘ik zou er niet blij mee zijn’, maar vervolgens weer lekker bukken voor zijn coalitiegenoten. Ongelofelijk dat mensen nog stemmen op die opportunisten.

De Pilsvogel | 04-11-19 | 18:53

Symbool politiek deze snelheid verlaging. Wie rijdt er naar z’n werk en weer naar huis 130 km/h gedurende lange tijd? Nobody. Je moet naar de gemiddelde snelheid kijken en die is zeer laag (tussen 50-65 km/h). Dus “verlagen” is kolder. Maar dat is in principe al dat geleuter over klimaat.....

Blonde Nel | 04-11-19 | 18:51 | 3

Het verminderen van de uitstoot is heel eenvoudig te meten met de dalende brandstof verkopen. Maar onze vertegenwoordigers kennende zullen ze wel gaan schatten op basis van een een model waarvan niemand weet hoe het precies werkt.

W_F | 04-11-19 | 18:58

@W_F 18:58: De uitstoot doet er niet toe voor de habitatrichtlijn. Wat er toe doet is wat er op de grond valt. 90% van de in NL uitgestoten NOx waait de grens over volgens TNO. Slechts 25% van de NOx-depositie op Nederlandse grond, is van Nederlandse komaf. En NOx-depositie maakt slechts 33% uit van de hele stikstofdepositie. Als je de stikstofdepositie in NL wilt laten dalen door geen enkele NOx uit te stoten in NL, dan verminder je de stikstofdepositie met slecht 8,75%.
www.tweedekamer.nl/downloads/document...
Much ado about nothing, dus.

tipo | 04-11-19 | 19:28

Het gaat er in de politiek om dat het op papier klopt, los van wat de praktijk uitwijst. Dan zegt de Raad van State: prima. Zie je ook met die biomassa centrales. Op papier prachtig, maar iedereen die een beetje verstand van hout heeft, weet dat dit op korte termijn alleen maar zorgt voor meer uitstoot. Politici leven in een parallel universum, een universum dat geen raakvlakken heeft met de realiteit van de werkelijkheid.

Nebuchednezzar | 04-11-19 | 20:45

Mooi, wat langzamer dan. Kunnen we dan wel weer bouwen of mag dat nog steeds niet met dat vervuilde zand. Wat een belachelijke toestand momenteel ook.

Jan, Leiden | 04-11-19 | 18:51 | 1
-weggejorist-
Anoniemtje | 04-11-19 | 19:09

Geen agent die dit gaat handhaven. Tenzij verplicht flitsen op de agenda staat.

Koekkeloere | 04-11-19 | 18:46 | 1

Flitsen gaat de staatskas weer extra spekken. Want heel wat zullen er overheen gaan.

Jan, Leiden | 04-11-19 | 18:49

De VVD = zo links als de neten ,ik geef dan nog wel ruimte om daar over te discussiëren ,in ieder geval zijn het globalisten pur sang ,en daar = geen discussie over mogelijk !

iopeth | 04-11-19 | 18:41

Tja, volkomen logisch als men het partijprogramma erop naslaat.
16 pagina's gaan over het milieu en het klimaat. Niet in de zin dat het onzin is, neen, in tegendeel. Het klimaat en het milieu moet worden gered. Dan kan wel stoer in het het programma staan: wij rijden 130 km/u. Echter dat is contradictio in terminis met het bovengenoemde.
Als de VVD dan met milieu/klimaat links gaat regeren dan zijn de rapen helemaal gaar.
Kortom: de VVD houdt zich aan haar verkiezingsbelofte: het redden van de wereld (en de elite) ten koste van het klootjesvolk.

ProAsfalt | 04-11-19 | 18:40 | 2
-weggejorist-
Anoniemtje | 04-11-19 | 19:12

tyf dan op met die klote F1

SinisterNL | 04-11-19 | 20:28

Voel mij als elektrisch rijder gediscrimineerd.

Extra.Paracetamol | 04-11-19 | 18:37 | 3

Dat hoeft niet hoor ,u rijd namelijk gewoon op steenkool .

iopeth | 04-11-19 | 18:42

bij electrisch rijden stoot je ook CO2, stikstof uit alleen indirect want jouw elektriciteit wordt ergens geproduceerd met kolen olie of gas (en incidenteel een windmolen of een zonnepaneel maar die zijn ook weer vervuilend geproduceerd). Kortom rij maar lekker op benzine of in een diesel. Veel minder vervuilend......

Blonde Nel | 04-11-19 | 18:48

U vergeet uranium

Kernsplijter | 04-11-19 | 18:56

Op de terugweg allemaal achteruit rijden. Dat is goed voor het gemiddelde.

Schriever | 04-11-19 | 18:22

Ja, want je kunt beter met 130 in de file staan hier. Lekker boos kijken allemaal 's ochtends en niet terugzwaaien hoor.

Aap Noot Miesje | 04-11-19 | 18:19 | 2

Het terug dringen van de maximumsnelheid naar 100 helpt tegen de files? Dacht het niet.

Wouterhetkanstouter | 04-11-19 | 19:29

Ik sta uitsluitend om 0430 op om een paar van die borden in de sloot te pleuren.
Maar ik denk niet dat dit gaat gebeuren, te absurd, te zinloos, te duur, te weinig draagvlak. En vermoedelijk zijn ze niet eens in staat dit op korte termijn in te voeren.

noerg | 04-11-19 | 18:19

En vliegtuigen maximaal 250km per uur. Kijk dat zet pas zoden aan de dijk.

Southpark | 04-11-19 | 18:15 | 3

En in Nederland opstijgen en landen verbieden, zodat alle stikstof uitstoot plaatsvind boven de 900m en dus niet meetelt.

W_F | 04-11-19 | 19:04

@W_F | 04-11-19 | 19:04: Of we gaan een berg maken in de Markerwaard en bouwen een nieuw schiphol op 901 meter hoogte, dan hebben we helemaal geen uitstoot meer.

echtpaul | 04-11-19 | 19:24

Met een treiterdrafje van 100 over de meest linkerbaan tuffen is altijd +1

Papa Jones | 04-11-19 | 18:11

En om de 100 meter vriendelijke snuiters in een flitswagen. Want ja, die € 500.000.000,00 die de lapswanzen hebben uitgetrokken om de stikstof te reduceren komt natuurlijk wel uit de automobilisten ruif

Southpark | 04-11-19 | 18:09

Zullen wij eens beginnen om al die onzinnige en overbodige straatverlichting af te schaffen ? Alsof elke weg er 's nachts bij moet liggen als een start- en landingsbaan. Wellicht kunnen die milieufreaks in Zwitserland, Oostenrijk, Zweden etc. hun licht op doen.

A.S. Perien | 04-11-19 | 18:05

Doe tijdens de spits overal max 80 en van 1900-0500 (bijna) overal 130.

frickY | 04-11-19 | 18:03

D666 schaft referendum af
D666 wil geen extra geld voor het onderwijs
CDA wil boeren laten opdraaien voor stikstofcrisis
VVD wil verlaging maximumsnelheid...
Is er nou GVD geen één partij meer met principes in dit land...????

Mark zit te Dutten | 04-11-19 | 17:59 | 4

‘66 wil wel je organen , maar niet je mening. Het kan verkeren.

ja,diedus! | 04-11-19 | 18:12
-weggejorist-
Anoniemtje | 04-11-19 | 19:12
▼ 1 antwoord verborgen

wat een k&t partij is dit aan het worden, BRAAFSTE jongetje van europa en maar betalen en betalen wie schaft de vvd af

pj0tterke | 04-11-19 | 17:46 | 2

Aan het worden? Gaan je oogkleppen nu pas af? Dit is altijd al de meest vreselijke partij geweest die er bestaat.

vincent uit groninge | 04-11-19 | 17:50

@vincent uit groninge | 04-11-19 | 17:50:
Maar altijd bewezen stukken dan het FvD die wetten terzijde schuift.

botbot | 04-11-19 | 17:57

Nu is duidelijk waarom de Volksverlakkerij van Vrijheid en Democratie zo graag met Groen Links in een kabinet wilden. Allemaal achter UN Agenda 21 aan.

matrixbluepill | 04-11-19 | 17:44

Prima maatregel, maar niet om de hierboven genoemde reden.
Qua doorstroming op de smalle, vaak slechts twee rijstrook brede snelwegjes in NL, met om de 1,5 km een toe- en afrit, is het beter om de max. snelheid omlaag te brengen (zegt iemand ie er wel van houd flink door te rijden!).
Beter nog zou 90 km/u zijn, i.c.m. een "keep your lane system" (=niet onnodig van baan wisselen / verplicht naar rechts als daar ruimte is, is niet nodig) en trajectcontrole, omdat veel files ontstaan door snelheidsverschillen i.c.m. rijstrookwisselingen. Een tussen-variant kan zijn om met verschillende max. (en minimale!) snelheden per rijstrook te werken i.c.m. een "KYLS": linker rijstrook verplicht 130, rechts 90 (indien aanwezig: midden 110) en kies de rijstrook met de snelheid die bij jou past en blijf daar dan ook rijden. Wil je een rijstrook opschuiven? Doe dat dan vlot en geef er een dot gas bij zodat je z.s.m. de verplichte min. snelheid rijdt.
Wat ook nog kan is bovenstaande oplossingen combineren met dynamische max (en min!) snelheden middels de al ruim aanwezige matrixborden. 's Nachts bijvoorbeeld 130, tijdens de spits 90, en tussendoor 110.
En verder is Nederland natuurlijk gewoon VOL.

Timide_Aso | 04-11-19 | 17:38 | 4

@ET007: Heau heau. Wij hebben met zijn allen trots die doelstelling ondertekend. Die niet halen kost dik geld. Kortom dit is een politiek thema. Daarom is den vvd tegenwoordig ook links, naast rechts en midden.

Shareholder II | 04-11-19 | 19:01

@ET007 | 04-11-19 | 18:16: Heb je zijn post wel gelezen voor he begon te fulmineren? Die ging namelijk niet over stikstof.

Ik ben ook benieuwd wat het effect van de snelheidsverlaging zal zijn op de spits.

De Eierbal | 04-11-19 | 19:02

@De Eierbal | 04-11-19 | 19:02: Dankjewel Eierbal. Laat hem maar.
En geloof me, de doorstroming verbetert wanneer alles en iedereen dezelfde snelheid rijdt.
Groot probleem is ook het gedrag in het verkeer. Heel veel mensen rijden puur voor zichzelf, rijden elk gaatje dicht en gunnen anderen geen ruimte (voor fouten).
Daarom strenge handhaving en dat kan het beste middels trajectcontrole, want flitspalen hebben een tijdelijk effect en mobiele flitsers zijn al helemaal levensgevaarlijk vanwege de plotselinge remacties.

Timide_Aso | 04-11-19 | 20:25
▼ 1 antwoord verborgen

Snelheidswinst 130 rijden v.s. 100 rijden is in NL nihil. Milieuwinst. Lager aantal verkeersdoden ook. En als je elke 5 km een flitser ophangt laat je aso's ook nog eens flink betalen. Kan er geld bij het onderwijs. Alleen de boeren nog saneren en we zijn uit de brand. Zo moeilijk was het dus niet. Als iedereen een stekker auto heeft kijken we wel verder.

Ignatius J Reilly | 04-11-19 | 17:38 | 6

@iopeth | 04-11-19 | 18:46: U bent dom? Gezien uw spelling en redenatie van het niveau vijfjarige?

De Eierbal | 04-11-19 | 19:03

@kyriaap | 04-11-19 | 18:55: 13.000 km/jaar á 0.2 kWh/km = 2600 kWh/jaar = 2600 kWh / 8766 uur = slechts 297W gemiddeld, Veel huishouden verbruiken meer met onnodig op stand-by staande apparaten. In vergelijking met het stroomverbruik van de industrie is het helemaal te verwaarlozen. Uitgesmeerd over 20 jaar valt het binnen de normale netverzwaring / onderhoud.

W_F | 04-11-19 | 19:13

@De Eierbal | 04-11-19 | 19:03:
Maar legt u dan eens uit hoe een snelheid winst nihil kan zijn ?

iopeth | 04-11-19 | 19:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit kabinet komt wekelijks met iets wat heel NL chagrijniger maakt. In 2021 massaal voor een andere koers kiezen. Ben benieuwd wie er dan toch weer VVD. GL of D66 gaat stemmen want dan ben je toch behoorlijk afgedwaald van de realiteit.

ILF2 | 04-11-19 | 17:35 | 3

De kans is aanwezig dat de meeste mensen daar op gaan stemmen. En wat is dan de realiteit?

Quib | 04-11-19 | 17:39

De peilingen zeggen dat Nederland het fantaaaastisch vindt allemaal. En dat de PvdA ook snel weer een warm plekje verdient, vanwege hun enorme zichtbaarheid en messcherpe oppositie..........

kotelet | 04-11-19 | 17:39

@Quib | 04-11-19 | 17:39: Realiteit is dat broodnodige woningbouw compleet lam is gelegd waardoor de bouwsector en kopers van nieuwbouw woningen in bijzonder zwaar weer verkeren. Realiteit is dat NL 50.000 nieuwkomers helemaal niet aan kan want woningbouw ligt dus plat. 50.000 nieuwkomers komen uit landen met een cultuur, geloof en mentaliteit die giga veel maatschappelijke onrust en bovenal crimininaliteit met zich mee brengt. Realiteit is dat het politie apparaat dusdanig afgezwakt is dat er nauwelijks te handhaven vat. Enorme drugs problematiek door het hele land. Realiteit is dat er nu wekelijks grote demonstraties zijn van boeren, bouwbedrijven, leerkrachten en zorgmedewerkers omdat ze het helemaal zat zijn om met een kluitje in het riet gestuurd te worden. Dat is allemaal keiharde realiteit. Wilt u nog meer weten? Of gaat u de kranten en de overige media zelf lezen?

ILF2 | 05-11-19 | 09:03

Als de verkiezingen eerlijk zijn verlopen, is dit gewoon wat "we" met zijn allen willen: een leugenaar die als een ventilator draait, liegt en de boel oplicht.

kotelet | 04-11-19 | 17:32 | 1

De Romeinen zeiden: Het volk wil bedrogen worden.

Rutte kent zijn geschiedenis!

ja-ja-nee-nee | 04-11-19 | 18:06

Ik vraag me af of de treinen ook max. 100 km/h mogen rijden?

Max Headroom | 04-11-19 | 17:30 | 2

En vliegtuigen max 100?

Winter_is_coming | 04-11-19 | 17:41

Die raketten van Musk. Dat kan ook wel wat minder he.
Vrij naar Bill Gates: "100km/h ought to be enough for everybody".

Shareholder II | 04-11-19 | 19:06

Het lijkt wel of de overheid met spoed bezig is alle burgers tegen zich te laten keren. Nu maar hopen voor die overheid dat hun enige vrienden (de asielzoekers en Marokkanen) hun uiteindelijk bescherming bieden. Want dit kan nooit lang meer goed gaan.

ET007 | 04-11-19 | 17:25 | 6

@ja-ja-nee-nee | 04-11-19 | 18:08: ik noem het in ieder geval geen vrienden maken. Zal er wel op neer komen dat milieu-eisen minder worden, we daarvoor iets meer gaan betalen maar wel moeten accepteren dat er ondertussen duizenden gelukszoekers naar binnen lopen.

ET007 | 04-11-19 | 18:20

Zolang de Nederlander nog minimaal twee keer per jaar op verkansie kan naar een of andere all inclusive toeristenhel is er niets aan het handje. De Nederlander moppert wat op feestjes en misschien online, maar doet verder braaf wat ‘m wordt opgedragen want in de verte lonkt verkansie!

Lefty-Messup | 04-11-19 | 18:28

zo het plan zijn Nederland zo erg te verzieken.. omdat ze weten dat straks PVV of FVD de grootste kunnen gaan worden en hun een berg stront willen achterlaten..

Rene046 | 04-11-19 | 19:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat vanilla zegt... netto tijd die ik niet bij mijn gezin (toch de hoeksteen van de samenleving volgens een coalitie partij) kan zijn. Tel daarbij op het gedoe met pensioenen, nivellering van lonen en een sociaal stelsel wat op knappen staat door de immigratie perikelen en je snapt waarom ik steeds zuurder word. Dit zou gewoon de spreekwoordelijke druppel kunnen zijn.

VerganeGlorie | 04-11-19 | 17:25 | 3

oeps, was natuurlijk een reactie op een andere tegel...

VerganeGlorie | 04-11-19 | 17:28

iemand heeft toch ook ooit gezegd "na het zuur komt het zoet"?

kyriaap | 04-11-19 | 18:57

Het is een soort permanente wintertijd.

echtpaul | 04-11-19 | 17:23

Ik sta elke dag al om 04:30 op. Gelukkig sta ik niet in de file dan.
En nu denken ze zeker dat dit goed voor het milieu is. Al die files die straks ontstaan omdat je sowieso al nooit de 100 haalt in de spits. Straks nog meer autorijders die doodsbang zijn om weer een prent te krijgen als je 101km/u rijdt dus meteen met de poot op de rem gaan staan met alle gevolgen van dien. Het wordt een grote chaos op de weg.

clockandhammergame | 04-11-19 | 17:18

Die AA kentekens rijden op de A12 wel wat harder dan 140. Maak er maar 180 van.

P.redgleuf | 04-11-19 | 17:15 | 3

Maar ja..., wat zou jij doen als je een AA kenteken had?

Quib | 04-11-19 | 17:26

@Quib | 04-11-19 | 17:26: schijt hebben aan de proletariërs, net zoals de Von Amsbergjes en Van Vollenhoventjes nu ook doen.

Mark zit te Dutten | 04-11-19 | 18:04

niet alleen AA kentekens hoor..

kyriaap | 04-11-19 | 18:58

Waarschijnlijk laat men de kwestie door het RIVM 'doorrekenen' en die komen dan tot de conclusie dat de max snelheid mag uitkomen op maximaal 119.5 km/uur mits de bandenspanning niet lager is dan 99.5 pct van de voorgeschreven fabriekswaarde. Bij een tegenwind van 3.5 beaufort wordt de max snelheid uiteraard verlaagd met 10.5 pct omdat alsdan het gaspedaal dieper moet worden ingetrapt. Om draagvlak te creëren komt e.e.a. aan de orde in diverse praatprogramma's, en de overheid zal een publiciteitscampagne opstarten.

isitsoornot | 04-11-19 | 17:15 | 2

als de wind de goed richting gaat is stikstof geen enkel probleem, dus 200 km per uur

ET007 | 04-11-19 | 18:22

Je krijgt gewoon een baksteen onder je pedaal

Shoarmamasutra | 04-11-19 | 20:19

Is er ook ergens een onderzoek die aantoont dat dit daadwerkelijk helpt? En dan niet zo’n onderzoek wat door activisten in elkaar gefröbeld is.

BozePaarseMan | 04-11-19 | 17:10 | 3

Daar gaat het niet om. Als het volgens het rekenmodel helpt is het goed.

Max Headroom | 04-11-19 | 17:28

Het heeft geen zin met de huidige vermogens in de hedendaagse auto's, dus nee. Misschien de eerste stap naar auto's van ongeveer 30 pk want dat is benodigd.

Overnijd | 04-11-19 | 17:31

Dit is puur bedacht om bevolking tegen elkaar op te zetten, als je nu een prent krijgt( gewent aan 120/ 130) is het de schuld van de boer en de bouwvakker, is puur om volk te verdelen.

corbiere | 04-11-19 | 18:21

Dit is geen VVD probleem ….. het is het gevolg van het beleid van de provincies.

Nederland (lees provincies die hun zakken wilden vullen - met jaarlijkse subsidie van Brussel) hebben zich in 1998 enorm ingespand om vooral veel Natura2000 gebieden aan te wijzen - en dus veel subsidie uit Brussel te krijgen. Maar nu de regels moeten worden gehandhaafd - (geen bouwprojecten binnen straal van x km - geen verkeer en geen industrie) - zitten ze met het CO2 probleem. Ze kunnen moeilijk uitleggen dat het in 2000 effe wat "opportunism" was dus nu hebben we 167 Natura 2000 gebieden die moeten worden vermeden met CO2 uitstoot…...…. hahahahaah.

Ter vergelijk :
Duitsland 25 (dus daar mag je gewoon nog bouwen en (hard) rijden)
Frankrijk 10 (daar ook geen probleem)
Spanje 16 gebieden …… geen punt
Ierland 6 gebieden ….. geen punt
Kroatie 8 - Oostenrijk 6 ......….
enz enz...…..
Oh ja - Belgie is ook zo slim geweest - 328 stuks aangewezen - daar gaat het binnenkort ook los...……. hahahahah

Dus allemaal schuld van "Bijdehante politieke charlatans"
Succes er mee ...…..

J135 | 04-11-19 | 17:09 | 3

Hebben ze nog wat nuttigs gedaan met het geld of is dat onder de adviseurs verdeelt?

voldemort | 04-11-19 | 17:23

@j135,
Met enige argusogen bekeek ik hetgeen.
U heeft gelijk , Nederland is “hard” onderweg om een autoritair regime te worden.
Maar ik geloof dat dit tetteren/ Toeteren in een kudde olifanten is.

Datgingniegoed | 04-11-19 | 18:21

Beste VVD,

Aangezien ik nu al een tijdje elektrisch rijd vanwege het humeur van Greta en de ganse klimaatkliek, stoot ik dus geen stikstof meer uit tijdens mijn ritten over het Nederlandse snelwegennet. U gaat de snelheid verlagen juist om die stikstofuitstoot terug te dringen. Aangezien ik daarin geen enkele bijdrage meer lever, lijkt mij deze maatregel onrechtmatig jegens elektrische rijders. Ik ga er dan ook vanuit dat het kabinet daarom de oude maximum snelheid zal handhaven indien dit aantoonbaar geen invloed heeft op de uitstoot en zie de ontheffing voor de beoogde maatregel graag tijdig in mijn brievenbus belanden.

Met vriendelijke groet,
Kopieerapparaat.

Kopieerapparaat | 04-11-19 | 17:05 | 3

Electrisch vereist ook meer energie omzetting (uit olie, steenkool gas en een enkele windmolen) en dus uitstoot bij hogere snelheden.

Verder slaat de VVD met gemak om. Zonder scrupules.

Overnijd | 04-11-19 | 17:22

Die elektrische auto's vervuilen meer dan verbrandingsmotoren. Niet tijdens het rijden dat klopt, maar voor straf zou ik zeggen moeten deze autoos zich ook aan de 100 houden

pomodorus | 04-11-19 | 18:00

Blad... Boom... VVD...

Kinkfactor | 04-11-19 | 18:23

Toch schokkend dat een paar zelfgemaakte papiertjes (die verder in "Europa" nergens te vinden zijn) de deugers in Den Haag gijzelen en in de darkroom de waanzin naderen, wie wordt er eens wakker in dit land.

grindbak | 04-11-19 | 17:04

De file op de A4 naar Den Haag begint straks in Amsterdam

MorgenEenAnder | 04-11-19 | 17:01

Dus dan gaat de accijns weer omhoog want stel je eens voor dat die tollenaars in den haag minder gaan vangen vanwege zuiniger rijden door melkkoeien.

swassannuf | 04-11-19 | 16:58

Zoals de wind waait, waait de populist zijn jasje. En populisme is volgens demofielen het summum van democratie.

JTKDM | 04-11-19 | 16:55

Voorspelling: deze maatregel gaat de VVD 0,0 stemmenverlies opleveren want ietsje minder hard rijden zal de meeste mensen niet veel uitmaken. Ik behoor ook daartoe. Heisa om niks. Vroem!

Amsterdamsko | 04-11-19 | 16:54 | 1

Klopt ze komen overal mee weg. En mochten de peilingen tegenvallen schakelen ze Erdogan of z’n minister in.

Trumme | 04-11-19 | 17:07

Met al die belastingverhogingen zie ik het niet meer zitten om te werken. Niets doen geeft minder stress, minder in de file staan, minder betalen aan accijns, geen inkomstenbelasting meer betalen. Ook betaal ik dan niet meer mee aan de sponsoring met mijn belastinggeld door Rutte en meelopers aan allerlei terroristen.
Gezien het bedrag dat uit de hoge hoed ineens naar het onderwijs kon, denk ik niet dat mijn belastinggeld nog nodig is. Er is duidelijk teveel opgehaald de laatste jaren.

Als de VVD dit land naar de verdommenis kan helpen, dan kan ik dat ook.

El Rico Grande | 04-11-19 | 16:52 | 1

Indien U hiertoe een partij mocht oprichten; mijn stem heeft U alvast.

RickVogelschrick | 04-11-19 | 16:58

Rutte is een man zonder principes, ruggengraat en visie. Hij is echter wel een ras-opportunist en iemand met grote sociale vaardigheden. Dat heeft hem toch ver gebracht.
Ten slotte krijgt elk (democratisch) land de leiders die het verdient.

Tronald_dump | 04-11-19 | 16:52 | 1

(G)rutte

ET007 | 04-11-19 | 17:31

Oh, dit geeft problemen hier! Bij rechts (zo mag je de vvd wel noemen toch) is het gezonde verstand ein-de-lijk doorgedrongen. Dank zij het gezonde en feitelijke verstand van (groen) links. Want die heeft hier, net als altijd, van alles wat populistisch rechts niet behaagt (en dat is zo'n beetje alles!), de schuld gekregen ( dat men zo'n riedel nog door de strot kan krijgen!).
Namens het gezonde verstand dank!!
Ieder rapport van de laatste decennia heeft de noodzaak van deze maatregel aangetoond. Spring maar lekker hoog, spring maar lekker laag: helpt allemaal niet!

Poso | 04-11-19 | 16:51 | 8

@Poso | 04-11-19 | 17:06: dat heb ik zaterdag gedaan popi. De natura 2000 gebieden zijn onder het mom van de Woelmuis en actief Hoogveen gemaakt.
Die kwamen er echter niet voor. Cultuur ipv. Natuur door linkse planologen en natuurorganisaties bij provincies en lokale overheden gelobbyd. Onder valse voorwendselen dus. En nu lijdt heel het land onder de milieumaffia.

Trumme | 04-11-19 | 17:15

@El Rico Grande | 04-11-19 | 17:09: Wat een simpelheid! Denk je nou echt dat ik voor jou, luie die rapporten op ga zoeken. Alles moet voor jou gedaan worden hè! Misschien eens zelf initiatief tonen. Google is je vriend. En dat "duidelijk" vind ik vermakelijk. Overigens ga ik niet verder met jou in discussie! Je kent nl. je zaakjes niet.

Poso | 04-11-19 | 17:42

@Poso | 04-11-19 | 17:42: Ah ja, mooi, zo kennen we ze weer. Een echte authentieke linkse lamlul. Welkom. O ja, bronnen?

Kinkfactor | 04-11-19 | 18:29
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik ga m'n aluhoedje zoeken en dat zet ik dan op want dan zien ze me niet en dan gaat het gewoon van FvD vroem, vroem, vroem, gas eraf? Nah, gas erop, stampen met dat ding. Fuck you VVD66, from the bottom of my stuk steen met een zwengel eraan. Ben er niet hemelaal bij vandaag, geloof ik.

Kinkfactor | 04-11-19 | 16:49

Het onbetrouwbaarste kabinet ooit. Wie nu nog op dit kartel stemt heeft geen excuus. Het begint onderhand lachwekkend te worden. Wat een teringhzooi daar in Den Haag, zijn volledig de regie kwijt.

HaatbaardKnipper | 04-11-19 | 16:47 | 2

Klaver de ‘wind’ uit de zeilen nemen net als destijds met Wilders op het hoogtepunt vd asielcrisis. Alles om te overleven en ze komen er mee weg of het CDA moet net als in Brabant de stekker eruit trekken.

Trumme | 04-11-19 | 17:19

@Haatbaardknipper,
Dat dit zo ver heeft moeten komen. Mijn lachen is al lang en breed vergaan omdat de “ recovering” van dit onderhand “ multi course” probleem steeds meer uit het zicht raakt .
Vergeet niet, Kabinet Balkenende was het begin maar Rutte 1/2/3 is “ just a use full idiot” om , tot je lippen aan toe vast in het EU drijfzand te staan.
Marx Rutte is “ the idiot savant” liar!

Datgingniegoed | 04-11-19 | 17:48

Lekker feitenvrij weer.
laten we @ Zyprexa20mg als voorbeeld nemen die elke week van helemaal zuid naar helemaal noord, na de avondspits, 380km moet.
het meest extreme voorbeeld. dat is van eemshaven naar puntje limburg.
50km is helemaal geen snelweg, hij komt langs 10 grotere plaatsen waar de snelheid nu al 100 zal zijn (ik reken 10 km per stad) blijft 230 km over als de max snelheid daar overal 130 is en 100 wordt scheelt hem dit een half uurtje per week. De rest van nederland kan natuurlijk nooit allemaal buiten de spits rijden en hoeft ook geen 380, het zal ze 5 minuten per dag schelen gemiddeld en dan bedoel ik dat het 5 minuten sneller is, omdat als de max snelheid 100 is, is de filevorming minder en doorstroming bij drukte beter, dat zijn de wetenschappelijke feiten.
PS nog even een hypocriete noot. WIJ zijn PRO boeren, wij zijn PRO bouwvakkers! 100 rijden? fuck alle boeren en bouwvakkers!!!

medo | 04-11-19 | 16:47 | 5

Heb je zeker geen Merceders Vito, stumperd.
Die hufter die concequent onnodig links blijft hangen en narren, MOVE OVER!
PS, interreseert mij vrij weinig wie/waar/wat je doet . Lekker aan de snelheid houden is een goed ding, zeker als je in een bedrijfswagen rijdt. Maar als je gaat inhalen mag je die rechter voet best wel wat meer intrappen als jouw voorganger net ff 2 km te langzaam rijdt. Wat doe je uberhaubt op de linker rijbaan als de tijd je toch al geen donder uitmaakt?

Datgingniegoed | 04-11-19 | 17:14

@Medo,
Wetenschappelijke feiten, Bron vermelding AUB.
En wel een objectieve instantie , Niet zo’n klimaat alarmistisch gelul.

Datgingniegoed | 04-11-19 | 17:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Mag je dan met een Tesla nog wel 130?

BonSens | 04-11-19 | 16:45 | 1

nee, want dan moet die kolencentrale extra hard stoken natuurlijk

Arietjuh | 04-11-19 | 16:54

Vanaf het moment dat Rutte won van Verdonk is de VVD eigenlijk de PvdA.2 geworden.
Een liberaal conservatieve partij is er niet meer.
Wel zijn er,denk ik, minstens 1 miljoen kiezers die op zo'n partij willen stemmen.

pejoar | 04-11-19 | 16:44 | 2

Dat is precies hét kantelpunt geweest toen Verdonk, de enige kerel in dat kabinet van toen,eruit gejorrisd werd. werd

swassannuf | 04-11-19 | 17:03

Even resumeren wat we aan de VVD te 'danken' hebben:
Oekraine verdrag via een geitenpaadje doorgedrukt
Referendum afgeschaft
(mislukte) poging om de dividendbelasting af te schaffen
Lage BTW tarief verhoogd
Eigen risico ziektekostenverzekering omhoog
AOW leeftijd verhoogd
Hogere afdrachten aan de EU
Stijgende energiebelastingen
Terroristen voorzien van Toyota's
Ziekenhuizen failliet
Brandstofprijzen stiekum verhoogd (E10)
Huren fors verhoogd
Verhuurdersheffing (cooperaties geen geld om te bouwen)
Schaarste aan woningen; met name betaalbare
Klimaatpaniek (echte paniek voor de burgers komt nog als we de rekening ervan zien)
Orgaanroof
Sleepwet
Marakesh verdrag ondertekend
Uitkeringsfraude Polen
Rechtstaat staat steeds meer op de tocht
Misdrijven dalen alleen in de statistieken
Stijging immigratie
Illegalen worden geknuffeld ipv uitgezet
Maximum snelheid verlaagd

Moet ik nog even doorgaan?

hxl | 04-11-19 | 16:43 | 5

Goede samenvatting en U bent waarschijnlijk nog niet eens op de helft.

Zwizalletju | 04-11-19 | 17:02

@Zwizalletju | 04-11-19 | 17:02: klopt de nieuwe metingen omtrent CO2 uitstoot auto’s zou geen hogere bpm opleveren voor de consument.
Wel dus.

Trumme | 04-11-19 | 17:23

geniaal, helder, duidelijk, ga maar door hoor en kom er vooral op terug, een zinnige opsomming :)

pomodorus | 04-11-19 | 17:56
▼ 2 antwoorden verborgen

En volgende keer allemaal weer lekker strategisch stemmen.

piet7003 | 04-11-19 | 16:43

turkse trouwstoeten mogen gewoon 200 km/u

coolgen | 04-11-19 | 16:41

Nog heel even en dan knal je de file voorbij met je snorfiets

Meesteres Belgie | 04-11-19 | 16:41 | 1

Maak dan meteen van de vluchtstroken fietspaden.

Leffe Blonde | 04-11-19 | 17:13

En het blijft maar aan modderen zonder ook maar enig resultaat te boeken.
Wat een verschikkelijke stumperds zitten er daar toch in dat kabinet.
Het burgertje pesten/manipuleren ,Want dit heeft natuurlijk geen ene moer met klimaat/milieu te maken. Hier wordt de burger weer gemanipuleerd om het openbaar vervoer te gebruiken . Het rijden op LPG en dit via de overheid financieel aantrekkelijk te maken is natuurlijk geen optie want dat raakt hen recht in de staatskas en dan speelt milieu/ klimaat opeens geen rol meer.
Het spelletje begint nu heel oud te worden en de gespeelde zorg voor het milieu door het kabinet begint op te vallen als een olifant die zich verschuild achter een grasspriet.

Datgingniegoed | 04-11-19 | 16:40 | 1

Waren het maar stumperds, dit is een langlopende, doelbewuste strategie tot sociale afbraak, wie dat nog niet doorheeft leeft onder een steen

Plap | 04-11-19 | 16:55

Nu, kan ik op de meeste trajecten waar ik regelmatig kom toch nooit 130 rijden wegens file, verwarde bejaarden, aso trouwstoet of inhalende vrachtwagens, dus verschil maakt het toch niet. Maar dit achterlijke gezwalkt en symbool politiek komt me echt mijn neus uit.

trottle | 04-11-19 | 16:39

Wat zou de meest effectieve manier zijn voor automobilisten om hiertegen te protesteren? De auto boycotten en met het openbaar-vervoer reizen is geen optie.

Brabeaulander | 04-11-19 | 16:39 | 5

Maand lang geen autorijden en niet roken nóch alcohol drinken. Komt het hele kabinet huilend op de NPO. Smekend of we a.u.b. met de auto, al rokend, een flesje wijn te halen. Iets met buitensporige accijnzen of zo...

RickVogelschrick | 04-11-19 | 16:54

Met heel veel mensen elke dag in Den Haag gaan rijden en daarmee alle ministeries en

Leffe Blonde | 04-11-19 | 17:15

Op alcohol gaan rijden zodat ze de accijns missen

Shoarmamasutra | 04-11-19 | 20:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Overal 100 betekent de eerste stap naar invoering van overal trajectcontrole en vervolgens het rekeningrijden omdat de camera's er toch al hangen. Of is dit te doorzichtig?

WillemWordtWakker | 04-11-19 | 16:38 | 7

@Kachelboer | 04-11-19 | 16:56: Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen fiets heb. Ik ben een wandelaar. Ik denk dat ik te zijner tijd echter wel een fietser zal gaan worden (als er geen fossiele-brandstofauto's meer zijn). Maar ik ben in 1972 in elkaar gezet, ik weet niet of ik dat nog zal meemaken...

Quib | 04-11-19 | 17:12

@Kachelboer | 04-11-19 | 16:56: dacht ik ook altijd, maar gek genoeg zit de Toyota Prius wel in het lijstje autos die het vaakst over de vier ton op de teller halen.

Shoarmamasutra | 04-11-19 | 20:27

@Shoarmamasutra | 04-11-19 | 20:27: NiMH accus in de Prius gaan veel langer mee dan dat Li-ion spul in Tesla's en individuele cellen zijn te vervangen mocht er een slecht worden. Dat is bij een veel groter accupack van een Tesla niet te doen.

voldemort | 04-11-19 | 22:04
▼ 4 antwoorden verborgen

Als je nergens geschikt voor bent kan je altijd nog politicus worden zei mijn vader altijd. Dat blijkt. Een lappendeken van schijnoplossingen.

pomodorus | 04-11-19 | 16:38 | 3

En dat geldt voor meer overheidsfuncties

swassannuf | 04-11-19 | 16:56

Met alle respect voor rij-instructeurs, maar ik dacht dat dit gezegde over rij-instructeurs ging. Maar dan kan ik altijd nog politicus worden dus...

Quib | 04-11-19 | 17:02

Je kan altijd politicus worden. Of je een succesvol politicus wordt waarmee je je boterham verdiend is een tweede.

JanAmsterdamEnzo | 04-11-19 | 17:04

120 of 100 maakt in ons kikkerlandje geen reedt uit. Scheelt wel veel benzine. Linksom of rechtsom gaat het toch gebeuren want stikstof enzo

pibasso | 04-11-19 | 16:38

Trekkers e.d. halen de 70 kmh niet...

D.Ormin | 04-11-19 | 16:36 | 1

Scheelt niet veel meer.

WitteGrunneger | 05-11-19 | 07:32

Als niet-hardrijder deert deze maatregel me niet. De doorstroming zal misschien zelfs verbeteren doordat de snelheidsverschillen minder zijn. Verder heeft elke moderne auto wel cruisecontrol, dus stel 'm, relax. We spenderen duizenden uren van ons leven onderweg, dus waarom niet wat meer Freude am Fahren?

Diotima | 04-11-19 | 16:36 | 7

Maar misschien deert het andere mensen wel. Door op partijen te stemmen die de rechten van anderen inperken worden we allemaal steeds minder vrij. Als de politiek een maatregel wil invoeren om elke auto met 2000 euro per maand te belasten deert mij dat ook niet, ik ben immers motorrijder, Toch zal ik er tegen stemmen, omdat ik ook opkom voor jouw rechten.

Max Headroom | 04-11-19 | 17:21

@Quib | 04-11-19 | 17:08:

Bij de VVD schijnt alles een 'topprioriteit' te zijn, aldus Markje.

Max Headroom | 04-11-19 | 17:22

@Quib | 04-11-19 | 16:42: Door mensen zoals jij ontstaan er files. Omdat je irritant loopt te doen door met 100 een vrachtauto in te halen die 90 rijdt.

WitteGrunneger | 05-11-19 | 07:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Welke achterlijke stemt er nog op vvd ?
Of worden de stemmen gemanipuleerd, waar deze vvd een handje van heeft ?
Je moet wel echt gehersenspoeld zijn om op die club te blijven stemmen,
Pro Klimaatgekte, Pro Immigratie, Anti-Ondernemers, Anti-Bevolking, Anti-Werkenden, Anti-Ouderen. On-voor-stel-baar !!!!!!!!!

Kamervraag | 04-11-19 | 16:36 | 3

Ik in ieder geval niet. Dus.

NorthStar | 04-11-19 | 16:41

Onderschat de media niet! Vooral de NPO doet z'n werk grondig als lange arm van Den Haag.

Tronald_dump | 04-11-19 | 16:41

Blijf dan gewoon Groenlinks stemmen als je dat beter bevalt.

Ridde Rogter | 04-11-19 | 16:55

En het grappige is, dit is pure symboolpolitiek.
Heeft totaal geen zin.
Misschien kan een slimmerik eens de hoeveelheid CO2 meten bij de DWDD, of Jinek of Pauw ?

Bolder | 04-11-19 | 16:35

Vroeger was het CDA de grote draaikontenpartij. VVD heeft dat gedrag schaamteloos gekopieerd.

WillemWordtWakker | 04-11-19 | 16:35

Rijdt u wel eens 50 on de bebouwde kom? Dat is best hard. Is 30km in woonstraten rijden geen alternatief voor 100kmh auf die autobahn?

Einde van de Domheid | 04-11-19 | 16:34 | 2

Klopt, zeg ik als centrumbewoner. 50 km door nauwe straatjes is levensgevaarlijk.

Kuifje-in-de-EU | 04-11-19 | 16:38

Ik.ken bijna geen bebouwde kom meer met 50, alleen wat hoofdwegen en industriegebieden. Rest is allemaal zone 30

Shoarmamasutra | 04-11-19 | 20:29

je krijgt wat je verdient... eh... waar je op stemt. dys straks bij de volgende tweede kamerverkiezingen net vergeten gewoon weer GL, D666, CDAof VVD te stemmen stelletje sukkels.

me163komet | 04-11-19 | 16:34

Maximum snelheid omlaag. Nee we gaan deaud!

kenny harder | 04-11-19 | 16:33

Daar zullen de tesla's blij mee zijn.Maar dat is ook de opzet om de goodwill van de burger bij de boeren en bouwers weg te halen.

huppeltrutje | 04-11-19 | 16:33

E10 blijkt meer te vervuilen dan Euro95. Biomassacentrales blijken meer te vervuilen dan kolencentrales. De Co2 die vrijkomt bij de productie van windmolens blijkt door die windmolen pas na 15 jaar gecompenseerd terwijl de levensduur van de windmolen 12 jaar is. De wieken van windmolens blijken zo goed als niet afbreekbaar.

En nu krijgen we een snelheidsverlaging omdat een paar mensen achter een bureau denken dat dit gaat helpen terwijl er uit eht buitenland onderzoek klaarligt waarin staat dat het effect van snelheidsverlaging te verwaarlozen is.

De grootste zonde die een beleidsbepaler kan begaan is niet controleren of een maatregel in de werkelijkheid ook werkt. En juist dit lijkt de enige werkmodus te zijn.

Mesmer | 04-11-19 | 16:31 | 2

Wat dacht je wat het vervangen van al die verkeersborden ons aan CO2, stikstof, zure regen en nitraat oplevert? Nou? Ik schat 2 a 3 megaton. Gokmodus uit..

NorthStar | 04-11-19 | 16:47

Louter paniek voetbal. Hebben zichzélf compleet klem geluld. Niemand krabbelt terug uit angst voor gezichts- en stemmenverlies.

RickVogelschrick | 04-11-19 | 16:47

VVD = GroenLinks

Goed-hardt | 04-11-19 | 16:31

Het is heel vreemd dat hier in Nederland de boel totaal onderuit gehaald moet worden terwijl de andere landen nauwelijks iets doen.

2voor12 | 04-11-19 | 16:29 | 2

Dat is het linkse ziektebeeld.

Twisted_Faith | 04-11-19 | 16:30

Mijn "oom" Joop, voormalg top econoom bij Philips, voorspelde ruim 40 jaar geleden: "Nederland wordt het Friesland van Europa".

RickVogelschrick | 04-11-19 | 16:45

VVD-stemmers.... links volk dat zelf nog denkt rechts te zijn. Lui die van twee walletjes willen snoepen. Rabiate taal uitslaan op besloten feestjes en en plein public de braafste van de klas uithangen, stiekem hopende dat er een leuke beloning aan de strijkstok blijft hangen.

Lafayette | 04-11-19 | 16:27 | 5

Ik sla altijd rechtse taal uit, op alle feestjes als politiek ter sprake komt. Ik heb nog niemand ontmoet die rechts van mij zit in het politiek spectrum.

Tronald_dump | 04-11-19 | 16:44

Aah, want rechts zijn betekend hard rijden? Rechts zijn betekend feiten ontkennen? Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen man zielenpoot.

JanAmsterdamEnzo | 04-11-19 | 17:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Ooh, kan mij niet veel uitmaken, ik ga niet zo snel op mijn debiele driewieler.

Twisted_Faith | 04-11-19 | 16:27

Lagere max snelheid = betere doorstroming = minder files = eerder thuis/op het werk. En als we nu besluiten alle windmolens te demonteren besparen we een equivalent van de c02-uitstoot van 1.3 miljoen auto's per jaar. Maar dat terzijde.

Binnenbaan | 04-11-19 | 16:26

Bij geen controle blijf ik gewoon 120-130 rijden. met je stikstof-geleuter. "Langzamer rijden om woningen te kunnen bouwen".... Heb je het ooit zo zout gevreten?

horsteknots | 04-11-19 | 16:24

Er zál en móet een bevolkingsgroep geslachtofferd worden.
Weet je wat; we nemen de automobilisten maar wéér eens te grazen.
Ben er overigens wél reuze trots op, dat ik in het land woon hetwelk de héééle wereld gaat redden. NOT!!

RickVogelschrick | 04-11-19 | 16:23 | 2

Word je geslachtofferd of voel je je een slachtoffer?

Quib | 04-11-19 | 16:28

wat een jankverhaal

Satria | 04-11-19 | 16:30

Papieren geneuzel. Als het op papier maar klopt, stel dwazen
Ze weten het zelf ook wel, maar kunnen niet meer terug want hebben zich wet-en regel- en verdragstechnisch compleet vastgeluld in de ene aanname gevolgd door plannetje naar de andere aanname gevolgd door plannetje etc.

Wat er moet gebeuren doen ze niet opheffen van die stompzinnige regels.
Dit zelfde geldt natuurlijk voor het CO2 verhaal, complete waanzin, gaat nergens over, 0,0 invloed op een niet bestaand fictief iets.

Zwizalletju | 04-11-19 | 16:23

Een paar weken terug luisterde ik naar een interview op de radio, een dag voordat de commissie Remkes met haar adviezen zou komen om de stikstof crisis te bezweren. De interviewer vroeg aan 'een expert' (ik weet helaas niet meer wie) welke adviezen Remkes zou doen.

Het antwoord was, enigszins zuchtend, 'men zal wel de maximum snelheid gaan verlagen, niet omdat dit meetbaar nut heeft, maar omdat het de makkelijkste en snelst uitvoerbare maatregel is die men kan treffen zonder al teveel kosten of problemen'. De interviewer (NPO radio 4 derhalve links as fuck) vroeg nog extra 'maar levert dit dan echt niets op?' Nou de ander bleef erbij; neen, het levert niets op, maar het is gewoon laaghangend fruit.

We worden dus als burgerij voor de zoveelste keer weer gebruikt om wat administratieve stikstof en Co2 puntjes te scoren. Puur administratief ja. Het heeft nul effect verder op welke uitstoot dan ook. Staat Dijkhof weer te liegen, staat Rutte weer tussen zn tanden te liegen. Het is net als met die dividend belasting. De ene leugen op de andere, en gewoon stug vol blijven houden, en als de noodzaak vervalt dan draai je als een blad aan de boom. En gaat over tot de orde van de dag.

Dat heet dan 'vooruitzien'.

Macroglossum | 04-11-19 | 16:22 | 1

Je creëert een zogenaamd acuut probleem en dan dring je de mensuh een ongewenste maatregel op. Het past precies in de linkse agenda. Minder vlees en minder auto's. Heeft het linkse stadsbestuur minder last van files met hun autoluwe binnensteden. Opvallend hoe gelijk geschakeld politiek, rechtelijke macht en journalistiek zijn.

arlen | 04-11-19 | 16:31

Ik hoop dat ze de oorspronkelijke verkeersborden van toen de snelheden verhoogd werden nog hebben liggen. Anders betalen we als belastingbetaler twee keer voor dit circus...

Quib | 04-11-19 | 16:21 | 2

Vroeger stonden er alleen op de 100 wegen borden. Dat bordencircus kwam toen het 130 werd, maar op de meeste wegen 120 bleef.

Shoarmamasutra | 04-11-19 | 20:32

@Shoarmamasutra | 04-11-19 | 20:32: Dank voor de aanvulling, daar heb ik niet goed over nagedacht. Dan betalen we gelukkig maar één keer voor niets...

Quib | 04-11-19 | 21:24


Uit de Telegraaf van 15 okt. 2021:
“Kabinet Rutte IV heeft besloten om iedereen verplicht een electrische 45 km auto te laten rijden”.

Dr.SapperDeFlipFlap | 04-11-19 | 16:20

Trutte sorteert al enige tijd voor richting oud communisten Groen Link(s).

De luis | 04-11-19 | 16:17

Wat Pritt zijdelings aanstipt kon em wel es worden. Tenminst daar zie ik Rutte wel bij glunderen... dat je net zoals op den digitale snelweg, straks een soepel snel deel hebt (heel duur) en een fuckedup traag deel (vol ads, minder duur).

Shareholder II | 04-11-19 | 16:17

Verlagen van de snelheid is 1 ding, maar hoorde van de week die klimaatdrammer Jesse Klaver oreren en die vind dat rekeningrijden ook moet worden ingevoerd.

Karel Kruizenruiker | 04-11-19 | 16:17 | 3

Natuurlijk moet rekening rijden worden ingevoerd. De toename aan eelctrisch rijden en hierdoor mislopen van accijnzen zal toch op een of andere manier moeten worden gecompenseerd.

Of denkt u werkelijk dat E-rijders niet de rekening krijgen?

litebyte | 04-11-19 | 16:19

Rekeningrijden heeft zich al bewezen in Scandinavië als een probaat middel tegen files. Doorrijden heeft z'n prijs.

Diotima | 04-11-19 | 16:24

@Diotima | 04-11-19 | 16:24:
Bevolkingsdichtheid is daar veel lager. Moeten al die mensen die 's morgens naar hun werk gaan op eens niet meer naar hun werk als je moet gaan betalen?

Tronald_dump | 04-11-19 | 16:48

Wat maakt het de gemiddelde reaguurder uit? Hoe snel kun je rijden op een zolderkamer?

Mr_Natural | 04-11-19 | 16:16 | 3

Heeft u ook een dakkapel?

Slough | 04-11-19 | 16:18

VVD komt iets tegemoet aan de kiezers: Tesla's en andere EV's mogen wel 130 blijven rijden.

ED-209 | 04-11-19 | 16:14 | 1

Tesla's produceren veel meer rubber fijnstof door een groter gewicht.

litebyte | 04-11-19 | 16:18

Niet zeuren. Ter compensatie wordt er 11,5 miljard besteed aan biomassacentrales. Om zo meer CO2 uit te stoten dan met steenkool. En we noemen het 'milieubeleid'.

El Gouda | 04-11-19 | 16:13 | 4

Maar die biomassa CO2 uitstoot is wel CO2 neutraal/niet fossiel. Steenkool is fossiel en zorgt voor CO2 toename

jachtbitter | 04-11-19 | 16:35

@jachtbitter | 04-11-19 | 16:35:

Zeker, die bomen zwemmen zelf de oceaan over en wandelen vervolgens zo de biomassacentrale in.

Max Headroom | 04-11-19 | 16:46

@jachtbitter | 04-11-19 | 16:35: Bomen zetten CO2 om in zuurstuf hoe groter de boom hoe meer groei. Bomen kappen en kleine takjes terug zetten is erg nadelig,

voldemort | 04-11-19 | 21:57
▼ 1 antwoord verborgen

ik moet elke week van helemaal zuid naar helemaal noord, na de avondspits, 380km. 130 schiet lekker op.

Zyprexa20mg | 04-11-19 | 16:12 | 2

Jammer joh, dat wordt een overnachtinkje onderweg.

Super Vaagstra | 04-11-19 | 16:26

Via de oosterburen een idee? De omweg kunt U compenseren met een tankbeurt.

happen_maar | 04-11-19 | 19:40

Nederland is gewoon veels te klein voor 130. Om de 5 km heb je een afslag met langzaam rijdend in - en uitvoegend verkeer waardoor je snel in de ankers moet. Dat creert juist meer files, maar ook meer ongelukken! Maar dat VVD-mens van een Schultz, die dit jaren heeft ingesteld , is net als de meeste VVD-ers nogal een onnozele, domme gans. Wilde ook niet luisteren naar adviezen van hun adviseurs.

Johgeefmijmaarpatat | 04-11-19 | 16:11 | 6

@Kuifje-in-de-EU | 04-11-19 | 16:31:

Is niet statistisch relevant vast te stellen. Er zijn sowieso fluctuaties van jaar tot jaar, bovendien heeft appen op de telefoon een significant effect.
Het aantal dodelijke ongevallen op de snelweg is maar een klein deel van het totaal.

Max Headroom | 04-11-19 | 16:43

@Max Headroom | 04-11-19 | 16:43: Is volgens mij wel (veel) onderzoek naar gedaan, onder andere door het Verkeerskundig Studiecentrum.

Kuifje-in-de-EU | 04-11-19 | 16:49

@Kuifje-in-de-EU | 04-11-19 | 16:49:

Google eens op poissonverdeling. Dat gaat over de vraag: als er gemiddeld 64 verkeersdoden op de snelweg zijn, is het dan normaal als er in een gegeven jaar bijv. 70 zijn? Antwoord: standaarddeviatie = wortel(64) = 8, ofwel 12.5 %. Fluctuaties op het gemiddelde van 12.5% zijn dus heel waarschijnlijk en zeggen niets, fluctuaties van 25% zijn zeker mogelijk. Je kunt daar niets uit concluderen.

Max Headroom | 04-11-19 | 17:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Het zittend pluche mag zijn borst alvast nat gaan maken!

Mr_Pikibelly | 04-11-19 | 16:11 | 1

Het op pluche zittende. Je beeldspraak gaat nat op pluche.

Diotima | 04-11-19 | 16:40

Ik snap werkelijk niet dat dit land Rutte en z'n troep nog steeds niet heeft uitgekotst. Wat presteert die man? Die zit daar voor zichzelf en al lang niet meer voor ons. Boeren, bouwers, leraren... Welke groep volgt? Ik reken op de zorg. Vervolgens de politie. Het OV, ook een mooie.. En liefst allemaal tegelijk. Gewoon een hele grote middelvinger richting dat torentje. Mark, we zijn helemaal klaar met jou en je gladde, corrupte bende. Wegwezen. Verkiezingen!

Tom Hagen | 04-11-19 | 16:09 | 3

Volgens mij zijn de meeste Nederlanders niet helemaal klaar met mijnheer Rutte en zijn gladde corrupte bende (jouw woorden). De mensen in uw bubbel misschien, maar Nederland is zoveel groter...

Quib | 04-11-19 | 16:32

@Quib | 04-11-19 | 16:32: Wat Quib zegt. In mijn bubbel is iedereen razend enthousiast over Rutte. Capabele premier die je voor een boodschap kunt sturen.

Kuifje-in-de-EU | 04-11-19 | 16:35

Alles wat jongens en mannen leuk vinden moet kapodt.

keestelpro | 04-11-19 | 16:09 | 2

Ze moeten zich kapodt schamen voor alles wat ze het milieu en iedereen in Nederland en ver daarbuiten hebben aangedaan. De Erfzonden gaan bestraft worden. Bijltjesdag is aanstaande.

A.S. Perien | 04-11-19 | 16:46

@A.S. Perien | 04-11-19 | 16:46: Wat slikt u?

Maytheforcebewithyou | 04-11-19 | 17:29

Ha leuk, laten we een nieuwe tuftufclub oprichten.

Max Headroom | 04-11-19 | 16:09 | 2

Automobilisten, laten we morgen uit protest met z’n allen het hele land vastzetten!

Muxje | 04-11-19 | 16:12

ach, als deze schijnoplossing ervoor zorgt dat de bouw weer mag gaan draaien dan valt het nog mee

priwax | 04-11-19 | 16:08

Dus de bouwvakkers, die hiermee weer aan het werk geholpen moeten worden, mogen straks in hun busjes om 16u - voor de files uit - 60 km/u langzamer huiswaarts? Graag gedaan mannen!

Cor Netto | 04-11-19 | 16:08

Ik stel voor om de maximum snelheid voor de burgers in te stellen op 6 km/u.

kweethetooknietbeter | 04-11-19 | 16:08

De asielindustrie, asielzoekers en statushouders zijn u dankbaar. Het kost u de nodige reistijd extra en dagelijks een slaapverwekkende snelheid, maar dan heeft u ook wat.. dubbele win voor gl en D66 lage snelheid en het doorbouwen voor de 110k asielzoekers kan gelukkig door.

Hollandse_blauwe | 04-11-19 | 16:06 | 3

Nou, dat valt tegen. De bouwprojecten die hiermee door kunnen gaan leveren totaal ca 200 woningen op...

Muxje | 04-11-19 | 16:13

@Muxje | 04-11-19 | 16:13:
Gewoon de woningen half zo groot maken en ze kunnen er 2x zoveel bouwen.

kweethetooknietbeter | 04-11-19 | 16:36

@kweethetooknietbeter | 04-11-19 | 16:36: de gemeente plaatst voor die grote moslim gezinnen anders gewoon een extra woonunit erbij... geen probleem voor deze o zo kwetsbare groep stakkers.

Hollandse_blauwe | 04-11-19 | 17:08

Nu heb ik me sowieso al nooit zo heel veel aangetrokken van de maximum snelheid. Ik rij gewoon veilig. Soms een beetje te langzaam, bijvoorbeeld in bebouwde kom met spelende kindertjes en overstekende katten, en soms een beetje te snel, zoals bijvoorbeeld op de snelweg. Hee, we noemen het niet voor niks SNELweg.

VanBukkem | 04-11-19 | 16:06

Ik pak alvast een stopwatch om te meten hoe snel overijverige linkse onderdrukkers aan de slag gaan om 100km bordjes te plaatsen. Waarschijnlijk morgen al.

Maar wacht!! Werkzaamheden! Dat mag toch helegaar niet?? PFAS en CO2 en zo?

marcoplarco | 04-11-19 | 16:06

Zie het positief... Bij 100 km/u kan je wel beter whatsappen en YouTube kijken tijdens het rijden.

Ken_Merkend | 04-11-19 | 16:05

De “Dynamische snelheid van 130 km,”aldus Rutte, wordt dus met dynamische snelheid weer terug gedraaid.
Ach, als we daar de kaas, melk & vleesch veilig stellen, is het goed.
Steun de boeren!
Maar zoals altijd bij linkse drammers; het.is.Nooit. genoeg.
Totdat de economie een krimp laat zien.

Ruimedenker | 04-11-19 | 16:03 | 1

De winkel van links is nooit leeg

Slough | 04-11-19 | 16:19

Mijn Kangoo diesel bakkerskar begint vreselijk te zuipen bij 110 dus ik ben wel akkoord met 100, fijn voor mijn portemonnee. Verder natuurlijk lekker verkneukelen aan al die woedende leasebakken die "met zijn allen naar Den Haag"
gaan (not!). You Go Dijkhoff!

18konijn | 04-11-19 | 16:01

tijd voor verkiezingen, of immigreren naar Duitsland.
daar speelt deze onzin totaal niet...

Redneck | 04-11-19 | 15:59 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Triest. Nu blaas ik elke dag om 17.00 nog met 130 de Brienenoord over. Ik ben radeloos.

Ridde Rogter | 04-11-19 | 15:58 | 3

Rond dat tijdstip staat het meestal muurvast daar, leuk grapje dus, Ha Fuckin’ Ha.

Ashtrey | 04-11-19 | 16:01

Goeie grap! Echt!

keestelpro | 04-11-19 | 16:14

En daar mag je al jaren maar 100

Arietjuh | 04-11-19 | 16:28

Ik vraag me weleens af wie nog op de VVD stemt. Tenslotte is de VVD de laatste jaren weggelopen van wat de VVD was.

DerUnterMensch | 04-11-19 | 15:56 | 9

@DerUnterMensch | 04-11-19 | 16:21: In het kort: ze hebben niet de meerderheid in het Parlement, dus moeten ze concessies doen. Welke partij je ook stemt -in Nederland, maar ook elders- het is vaak niet meer dan een beetje aan- en doormodderen. Maar de uitganspunten onderschrijf ik. FvD is voor mij geen serieus alternatief, gezien hun leider en gezien hun Nexit-ambities.

Kuifje-in-de-EU | 04-11-19 | 16:29

@Kuifje-in-de-EU | 04-11-19 | 16:29: Dat is erg kortzichtig. Een heel partij programma negeren, omdat de leider je niet aanstaat?
Nexit-ambities zijn op zich tof, maar zullen maximaal leiden tot hervormingen (wegens dan niet meer bij het kruisje tekenen).
Wat u zelf al aangeeft: elke partij moet in Nederland concessies doen.

Geef FvD een kans.

Maytheforcebewithyou | 04-11-19 | 17:26

Alle afvallige groenlinksers die Klaver in een eikeltjes pijama een gedroogde balzak vonden en een paar D66 infiltranten.

echtpaul | 04-11-19 | 17:51
▼ 6 antwoorden verborgen

Laten we dan ook een minimum snelheid invoeren met bijbehorende vergoeding als je die niet kan rijden

priwax | 04-11-19 | 15:56

Dan nog het aantal illegale immigranten naar beneden.
En het circuit van Prins Bril sluiten.
Prima.

oplichter | 04-11-19 | 15:56

Gelukkig! Ik was even bang dat de VVD de werkelijke problemen van dit land zou gaan aanpakken.

Datsun_Cherry | 04-11-19 | 15:55

Er is alleen nog maar symboolpolitiek. Als het maar kostbaar is.

jan99 | 04-11-19 | 15:54

En ze naaien hiermee ook nog eens de uitvaartbranche

nee_toch? | 04-11-19 | 15:53 | 3

Klopt, want minder doden. Dat naaien geldt ook voor traumachirurgen, die hebben straks minder werk. Schande!

Kuifje-in-de-EU | 04-11-19 | 15:55

Dus onder het mom van boeren en bouwsector redden worden de automobilisten hier genaaid. En hoe.
Nu begrijp ik waarom dit papieren stikstofprobleem is gecreëerd, dat wordt erg erg erg veel bekeuringen beuren.

Want de begroting meneer, die blijft lastig.

Ben-Bataaf | 04-11-19 | 15:52

Maar het gemiddelde verbruik gaat daarmee flink omlaag en zullen daarom de accijnzen weer omhoog gaan. Want de inkomsten voor de staat moeten natuurlijk niet omlaag gaan.

2voor12 | 04-11-19 | 15:50 | 3

Nah, we tanken intussen E10 benzine en daar is het verbruik toch 8-10% hóger van (geeft ook meer CO2 uitstoot daardoor) dus ach. We zuipen gewoon massaal 10% meer brandstof en betalen dus meer accijns.

Macroglossum | 04-11-19 | 15:51

Daarom worden het aantal flitsers straks verviervoudigd, dat wordt straks kassa als je nog maar 80 of 100 mag. Ik schaf geloof ik maar zo'n MMBS voertuig aan. Diesel jakkeren, geen belasting betalen en nauwelijks verzekering. Op de snelweg wordt je straks toch op de parallelweg ingehaald door opa in de brommobiel.

Kopieerapparaat | 04-11-19 | 16:06

@Macroglossum | 04-11-19 | 15:51: En voor de rest vernaggelt het uw benzinemotor. Een garagehouder waarvan men mag aannemen dat ie weet waarover ie praat zei dat E10 blijkbaar (ja ik praat hem ook maar na) ECHT slecht is voor elke auto. Maar iemand zal er wel extra op verdienen anders deden ze het niet.

Slough | 04-11-19 | 16:23

Nou ja. 130 redt je in de spits van Den Haag naar Utrecht toch vrijwel nooit.

Hommel | 04-11-19 | 15:50

Binnenkort hoeven we niet meer te werken. De werklustigen die onze plaats innemen wandelen en dobberen immers met honderdduizenden tegelijk binnen. Die steken graag een handje toe bij onze ondergang. Stemp daarom allen wederom Links.

Nivelleermarionet | 04-11-19 | 15:50 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Hahaha je zult maar op zo een kutpartij hebben gestemd en je komt er achter dat Greta daar nu de baas is!

Moonwarrior | 04-11-19 | 15:49 | 2

Mooier verwoorden kan haast niet meer, je hebt gewoon 100% gelijk, maar die onnozelaars gaan gewoon weer op die kutpartij stemmen, let maar op.

Datsun_Cherry | 04-11-19 | 15:53

En Schultz-van Haegen (ook VVD) was voor 130 ! Nou begrijp ik er niks meer van.

Motleycrew | 04-11-19 | 15:49

Snel even een paar extra flitspalen plaatsen en Den Haag zit er de komende jaren weer warmpjes bij.

Larousse | 04-11-19 | 15:49

PRitt wat ben je toch eigenlijk ook een zielige sneeuwvlok he. Alsof het ook maar een zak uitmaakt of je in dit land 100 of 160 mag. Het is allemaal gevoelsmatig. Zet gewoon je cruise controle op 100 en klaar man. Jankerd.

JanAmsterdamEnzo | 04-11-19 | 15:48 | 18

Wat vanilla zegt... uiteindelijk allemaal tijd die ik niet bij mijn gezin (toch de hoeksteen van de samenleving volgens een coalitie partij) kan zijn. Tel daarbij op het gedoe met de pensioenen, de nivellering en de druk op het sociaal stelsel en je begrijpt misschien waarom ik steeds zuurder word. Dit lijkt futiel maar kan goed de druppel zijn voor veel mensen.

VerganeGlorie | 04-11-19 | 17:27

Ik vind het hele milieubeleid van onze overheden nogal al hypocriet. We worden gepest met snelheidsbeperkingen maar staan wel toe dat auto's meer dan de dubbele snelheden kunnen halen. Want ja, je mag volstrekt legaal een gas-guzzler aanschaffen die 1:3 loopt bij 300km/uur en meer.... Je loopt leeg op BPM, accijnzen en BTW en schier onontkoombare snelheidsbekeuringen. Als ze ballen hebben in den Haag stellen ze hier paal ende perk aan maar ja..... cash is king, ook en zeker in het geval van onze rijksbegroting.

loze stijl | 04-11-19 | 17:39
▼ 15 antwoorden verborgen

Ik zou willen dat ik ooit nog eens met 100 km/per uur naar m'n werk mag rijden.

appeltje eitje | 04-11-19 | 15:48

Jesus gristus wat een kut partij en wat een algehele kut regering hebben we hier.

Niks lange termijn, ze leven bij de dag, bij de waan, schieten met "beleid" van links naar nog linkser, een 'klimaatakkoord' kwam ineens als een konijn uit een hoge hoed tevoorschijn, morgen wil de VVD dit, overmorgen dát, stikstof verscheen ineens als rem op de economie (het ging de VVD vast te goed met NL) maar wat maakt het ook uit; ze doen maar een dotje. En ja, dat zegt iedereen heel vaak, ook 20 jaar geleden, maar goddomme wat een onbetrouwbare puinhoop maken ze er nu van zeg. Dit is geen leiding geven, geen leiding nemen, dit is gewoon een beetje aankutten en meewaaien. Ieder jaar, ieder half jaar, de regels omgooien. Waar ben je dan in GODSNAAM mee bezig als regering.

Macroglossum | 04-11-19 | 15:47 | 1

U bedoelt... de regering zit aan het riempje van de EU?

DatInternetDingetje | 04-11-19 | 16:20

Sluit de Hoogovens en alle stikstof en CO2 normen worden gehaald zonder dat boeren, burgers en bouwers er last van hebben.

Gulliver | 04-11-19 | 15:47 | 5

Nee hoor, voor de ammoniakuitstoot (voornaamste probleem van de veeteelt) maakt dat niet uit.

Diewijfvandielange | 04-11-19 | 16:02

@Diewijfvandielange | 04-11-19 | 16:02: Ook al zo'n kolder.... amoniak uitstoot... Ik ken geen enkele boer in mijn omgeving die er ( vroegtijdig) aan is overleden.. En dat is raar want het goedje is zwaarder dan de rest van de lucht en dan heb je automagisch een hogere concentratie ter plekke dan verderop. Vroeger werd er het hele jaar door gegierd, vervolgens kregen we te maken met perioden/enkele maanden per jaar dat de mest mocht worden uitgereden. Daarna werd injecteren in NL verplicht terwijl ze in DL nog gewoon gierden. Ik meen zelfs te begrijpen dat injecteren in DL verboden is. Ik kan verkeerd geinformeerd zijn natuurlijk.

loze stijl | 04-11-19 | 17:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Wordt er allemaal niet veiliger en overzichtelijker door op de weg. En wat heeft die stunt van "we mogen eindelijk 130" nu allemaal gekost? Wat een geld wordt er in Den Haag weer over de balk gesmeten. En hoe gaan ze dat handhaven? Ik wel best 100/120 rijden maar die drukkers en rechtsinhalers die geen geduld hebben wordt dan weer veel erger.
Vanuit Duitsland afgelopen week over een provinciale weg weer Nederland ingereden, de explosie van borden en licht ( s'avonds ) was echt confronterend. 10+ borden per kruising gemiddeld, waar je er in Duitsland 4 a 5 hebt. We zijn in dit land qua regelen veel te ver doorgeslagen, geld klotst kennelijk tegen de plinten hier...

Graaisnaaiert | 04-11-19 | 15:47 | 1

Nederlandse "bestuurders" zijn nu eenmaal dól op micro-management.

Macroglossum | 04-11-19 | 15:49

En nu met sneltreinvaart dat idiotenkamp van Rutte de Trêvezaal uit stemmen.

Han-Xi | 04-11-19 | 15:47

Veel files komen juist door alle verschillende snelheden. Mensen remmen te laat af omdat ze hard rijden en niet op zitten te letten en zorgen dan met hun remlichten weer voor een reactie erachter. Gevolg: Langzaam rijdend verkeer. Het zou me niets verbazen als juist tijdens de spits dit tot een verbetering gaat leiden.

Wat niet wegneemt dat op andere tijdstippen je niet fatsoenlijk gas kunt geven. Maar daar hebben veel automobilisten sowieso lak aan als ze weten waar de flitspalen staan.

MFvGeel | 04-11-19 | 15:47 | 2

Wat u omschrijft heeft an sich niets met de max snelheid te maken maar met het feit dat mensen niet anticiperen en dat mensen met andere dingen bezig zijn dan met autorijden.

Hoe gemakkelijker en ogenschijnlijk veiliger het rijden wordt, hoe makkelijker de automobilist zich af laat laat leiden. Lagere snelheid op lange rechte wegen is een recept voor veel meer ellende dan er nu al is.

Maar een goede rijopleiding zou ook best wel eens fijn zijn.

DatInternetDingetje | 04-11-19 | 16:15

Veel files ontstaan doordat de wegen omwegen zijn; je wilt van A naar B, maar moet rijden via C. Anderen willen van D naar E, maar ook zij moeten via C. Gevolg; heel veel onnodig verkeer bij C.

kweethetooknietbeter | 04-11-19 | 16:17

heerlijk toch, kunnen we met z'n allen nog dichter op elkander gaan rijden als het druk is, lekker van die rem harmonica's laten plaatsvinden, lang leve de fijnstof

joran v d s | 04-11-19 | 15:47

Kijk dat gaat zetels kosten. Willen we meer of minder van dit soort autopest-maatregelen van de VVD?

The2Amendment | 04-11-19 | 15:47

Zo grappig... hoe reaguurders op details gaan reageren terwijl het de basis is die fout is.
Waarom moeten wij minder snel gaan rijden?
Wat gaan we daar PRECIES mee winnen?

DatInternetDingetje | 04-11-19 | 15:47 | 6

Dit (van NOS.nl)
"Jan Willem Erisman, hoogleraar integrale stikstofstudies aan de Vrije Universiteit in Amsterdam, verwacht dat de stikstofneerslag door een snelheidsverlaging van 130 naar 100 kilometer per uur afneemt met 4 procent. "Dat klinkt als weinig, maar daardoor ontstaat wel ruimte voor kleinere activiteiten, zoals het bouwen van huizen."

Volgens Van de Poll van Royal HaskoningDHV is nog onzeker hoeveel ruimte er precies ontstaat. "Dat zal per gebied en locatie verschillen. We staan wat natuur betreft op een achterstand. De opgave die er ligt om die achterstand weg te werken is enorm, dat gaat met alleen een snelheidsverlaging zeker niet lukken. De commissie Remkes geeft dan ook terecht aan dat in alle relevante sectoren de stikstofuitstoot omlaag moet."

Diewijfvandielange | 04-11-19 | 16:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vindt het prima, als ze dan maar beloven op bepaalde trajecten niet te bekeuren als je toch per ongeluk 130 rijdt. Hebben we tenminste op papier dat hele stikstofgeneuzel opgelost.

Dagobert_Ruck | 04-11-19 | 15:47

Het afremmen van Monsanto is niet bespreekbaar, over 10 jaar kunnen we t hele westland afgraven en moeten de bollenboeren opzouten tenzij we met zn allen 50 gaan rijden max.

pomodorus | 04-11-19 | 15:46 | 4

@Diewijfvandielange | 04-11-19 | 16:05:
Ja die Joden stoten inderdaad heel wat stikstof en co2 uit.

Had die meneer met dat gekke snorretje het toch bij het rechte eind. Met je eens voorstellen hoeveel stikstof en co2 hij bespaart heeft!

naraga | 04-11-19 | 16:35
-weggejorist-
jachtbitter | 04-11-19 | 16:43
▼ 1 antwoord verborgen

Ik voorzie een glansrijke taxi-chauffeur carriëre voor de boeren. Die kunnen nu ook als taxi fungeren richting de randstad met die snelheden.

Burt Cokain | 04-11-19 | 15:46 | 1

Een pendeldienst tussen Ter Apel en de Randstad. Goed idee.

Nivelleermarionet | 04-11-19 | 15:55

Vvd is het begin van het einde met hun linkse vrinden... en ik maar denken dat ze voor de automobilist zijn... oja om hun zakken te vullen

Crump | 04-11-19 | 15:46

Wat een malloten, het wordt steeds gekker.

Julius Pace Car | 04-11-19 | 15:46 | 1

@ChatBot | 04-11-19 | 16:01: Tsja, maar als je hierdoor net een paarhonderd huizen meer kunt bouwen, waarom zou je het dan níet doen?

Diewijfvandielange | 04-11-19 | 16:09

Prima maatregel als daarmee de stikstofcrisis wordt opgelost. Realistisch zijn ze wel, bij de VVD.

Amsterdamsko | 04-11-19 | 15:45 | 2

Als met deze maatregel alle andere maatregelen en belastingen van de baan zijn dan wil ik me er wel bij neerleggen. Maar guess what..

marcoplarco | 04-11-19 | 16:00

Voor de stikstofcrisis volstaat een telefoontje van Rutte naar het RIVM.

ChatBot | 04-11-19 | 16:01

Artikel gaat over co2, niet over stikstof, maar inderdaad maakt het weinig uit, je kunt misschien een paarhonderd huizen extra bouwen. Stelt u dan toch maar voor om de veestapel te pakken?

Diewijfvandielange | 04-11-19 | 16:10

Meh 70 op de snelweg is iets te langzaam, dan moet ik terugschakelen naar z'n 4. Doe maar 80 hetzelfde als buiten de bebouwde kom raak je ook niet in de war.

Pimol | 04-11-19 | 15:45

De bouwsector en boeren kun je redden door even rationeel naar de aanwijzing van natura2000 gebieden en de vaststelling van de normen te kijken.

De rest is poppenkast en onnodig. Al heb ik er geen probleem mee als de stikstof-, CO2, fosfaat en fijnstof uitstoot wordt teruggedrongen... maar niet op deze onwerkbare manier.

fail | 04-11-19 | 15:45 | 3

Tuurlijk, door de normen aan te passen kun je élk probleem wegtoveren! Als je miljoenmiljard mag rijden op de snelweg heb je nooit meer een snelheidsovertreding!

Diewijfvandielange | 04-11-19 | 16:11

@Diewijfvandielange | 04-11-19 | 16:11: die natura gebieden zijn geproduceerd onder valse verzinsels als de Woelmuis en Actief Hoogveen wat er niet was en nooit is geweest. Dus die gebieden negeren bij de berekeningen levert andere waarden op en schaadt niemand.

Trumme | 04-11-19 | 17:29

@Diewijfvandielange | 04-11-19 | 16:11: Het probleem is anders eerst tevoorschijn getoverd: Natuurgebieden die er nog niet waren en soorten natuur (heide, zandverstuiving) die alleen konden ontstaan en bestaan door het onttrekken van voedingsstoffen aan een gebied als maatstaf nemen.

Lees maar even over hoe heidegebieden in Nederland zijn onstaan en je begrijpt dat hoe je een heidegebied kunt misbruiken om economische activiteit er omheen onmogelijk te maken obv stikstofnormen. Want dat is de agenda die hier achter zit.

fail | 04-11-19 | 20:27

eigenlijk van alles wat de vvd beloofd moet je het tegenovergestelde denken. ze draaien bij alles, en de vvd verkoopt haar eigen moeder nog als het nodig is

Henk P | 04-11-19 | 15:45 | 5

@Diewijfvandielange | 04-11-19 | 16:12: Niet noodzakelijkerwijs. Als je achter je eigen standpunten staat en je aan je verkiezingprogramma wil houden (haha), kun je er voor kiezen in elk geval niet alles weg te geven. Nog beter, de regering laten vallen in plaats van je principes te verloochenen (die moet je wel hebben dan).

Elessir | 04-11-19 | 17:10

@Trumme | 04-11-19 | 17:31: Eerder een VVD trol, die de schade wil beperken. Immers het is nog niet zo heel erg lang geleden dat Rutte juichend breedlachend in de NOS camera verkondigde dat zij zich aan hun verkiezingsbelofte hielden en dat hij trots was dat hij dit voor DE VVD achterban gerealiseerd heeft. Nog geen 5 jaar later wordt dit meer dan teruggedraaid van 120 naar 130 naar honderd. Een nuchter verstandig mens krijgt dan het idee dat VVD'ers erg kortzichtig en nogal dommig zijn. En als de opportunisten van de VVD iets wel erg goed aanvoelen dan is het wanneer zij aan 'damage control' moeten doen om hun imago op te houden en dat is hier het geval.

Grachus | 04-11-19 | 19:24
▼ 2 antwoorden verborgen

100 km per uur is prima in ons land.

Skunk57 | 04-11-19 | 15:44 | 5

0 km per uur. Heb je ook bijna geen verkeersslachtoffers meer.

Elessir | 04-11-19 | 16:00

Ik voorzie dat er veel meer ongevallen gaan gebeuren, omdat menig bestuurder (m/v) bij zo'n snelheid andere zaken gaat doen dan autorijden.

Zupschufter | 04-11-19 | 17:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo ben je ook ineens van de meeste files af.... als 50 de maximum snelheid word.

Tuborg øl | 04-11-19 | 15:44

En het heeft dus 0,0000x % effect op de stikstofdepositie...

hoevenpe | 04-11-19 | 15:44 | 1

Klein beetje wel. Alles om te voorkomen dat een van die Boeren Helden een koe moet inleveren natuurlijk.

Diewijfvandielange | 04-11-19 | 16:13

Tja,dan moet je maar meer thuiswerken. Kan in de meeste gevallen prima.

oldandwise | 04-11-19 | 15:44 | 2

Ik zou niet anders meer willen.

culture_vulture | 04-11-19 | 16:03

Whoehhahaaha. U bent ambtenaar?

Maytheforcebewithyou | 04-11-19 | 17:10

> en binnen een paar maanden staat heel Nederland vast, want niemand schiet nog op, en iedereen komt te laat.
Dat kon nog wel eens meevallen. De wegcapaciteit is inderdaad kleiner bij een lagere snelheid, maar juist hoger bij minder snelheidsverschillen. En vrachtwagens rijden toch wel 90 en mensen die stug 100 rijden heb je nu ook.
Ik ben geen verkeersdeskundige, maar het effect van de mindere snelheidsverschillen kan best wel eens sterker zijn dan dat van de lagere snelheid.

koeberg | 04-11-19 | 15:44 | 4

Ik denk dat er straks minder ongelukken zijn en dus minder file. Ik rij toch wel 130, daar heb ik die kutbordjes niet voor nodig.

JWZ_JMK | 04-11-19 | 16:14

@Max Headroom | 04-11-19 | 16:02: Nee hoor, er is een bepaald optimum. Hogere snelheden hebben vanwege de langere benodigde remweg en daarmee grotere onderlinge afstanden tussen auto's. Het aantal meters dat je wint, omdat je eerder weg bent voor de volgende, verlies je aan het einde weer door de extra afstand. Met 130 heb je ongetwijfeld een grotere wegcapaciteit dan 30, maar vermoedelijk minder dan 110.

Grachus | 04-11-19 | 19:35

Theoretisch misschien een kloppend verhaal, maar het verkeer is geen theorieboek. Gebleken is juist dat files juist minder snel ontstaan bij meer snelheidsverschil. Als het druk is, en je files wil oplossen, alleen dan helpt minimaal snelheidsverschil.

Mijnbescheidenmening | 04-11-19 | 20:32
▼ 1 antwoord verborgen

Al is het wel zo dat met verlaging van de maximum snelheid er een betere doorstroming is en daardoor minder files.

leo de pejo | 04-11-19 | 15:43 | 5

De controles op de snelheid geven stroomt het niet echt lekker door, ze rijden geen spat harder dan toegestaan op alle rijstroken. Als het druk is beginnen ze al met treuzelen.

voldemort | 04-11-19 | 17:16

In Duitsland is dit onderzocht, en is gebleken dat het Onstaan van files bij lagere snelheid juist sneller is, dan wanneer het verkeer meer snelheidsverschil heeft en er sneller gereden wordt.

Mijnbescheidenmening | 04-11-19 | 20:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Electrische auto's van de VVD'ers halen alleen met wind mee de 100km per uur.

Gulliver | 04-11-19 | 15:41

Kunnen ze geen uitzondering voor auto's op alleen stroom maken?

watergeus | 04-11-19 | 15:41 | 5

Hoe zinvol is dat? Juist bij elektrische auto's gaat het verbruik als een malle omhoog bij hogere snelheden.

koeberg | 04-11-19 | 15:46

@koeberg | 04-11-19 | 15:46: maar die Co2 knalt uit de energiecentrale en niet uit de auto zelf. dus geen probleem

joran v d s | 04-11-19 | 15:49

@joran v d s | 04-11-19 | 15:49:

Aha, nu begrijp ik het. CO2 uit energiecentrales is goede CO2, daarentegen is CO2 uit auto's slechte CO2.

Max Headroom | 04-11-19 | 15:56
▼ 2 antwoorden verborgen

De VVD is gewoon een enge linkse klup geworden.

keestelpro | 04-11-19 | 15:41 | 6

Nee, nogmaals en al zo vaak hier aangetoond: de VVD is een ***populistische kleurloze windvaan partij.*** Als het electoraal nodig is zijn ze een boerenpartij, een bouwvakkerpartij, een milieupartij, een autopartij, een ondernemerspartij, een lerarenpartij, een visserspartij, een strengere straffen partij, een geen IS terugkomst partij (vul zelf naar wens in)

Het enige wat de VVD altijd is, is een hoerenpartij. Er is geen andere partij (zelfs het CDA en D66 niet) dat zich zo ongegeneerd als hoer politiek te koop zet en alles voor je wil zijn als je maar op die godvergeten hoerenpartij stemt.

VVD'ers zijn electorale hoeren, ALLEMAAL

Loop dus geen politieke SOA op de volgende keer, stem gewoon iets aan de randen van het politieke spectrum - of dat nu links of rechts is, maakt niet uit. Die staan in ieder geval politiek nog ergens voor.

litebyte | 04-11-19 | 15:54

De VVD is al heel lang een enge linkse club. Het verbaast me al jaren dat zo veel mensen daar steeds in trappen.

Elessir | 04-11-19 | 15:57

@litebyte | 04-11-19 | 15:54: Leuk man
Ben ik je plemp aan het lezen, helemaal mee eens ... maar dan.. halverwege....' er is geen andere partij DAT.... tsja ?

mr Fawlty | 04-11-19 | 18:50
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken