Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Tom Staal viert belangrijke mijlpaal migratie-achtergrond criminelen in Den Haag

Gefeliciteerd.

De eerste keer een trein ontspoord in Hong Kong: nieuws. De eerste keer dat een team acht keer meedoet aan Lingo: nieuws. De eerste keer warmer dan 40 graden in Nederland: super enorm pushbericht liveblog persalarm nieuws. Maar de eerste keer dat er meer allochtonen dan autochtonen in het digitale verdachtenbankje van het CBS zitten? Krekels. Nou. Dan vraagt Tom Staal (heeft ook een migratie-achtergrond) zelf maar wat onze politici er van denken. Toch?

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
nokkenaskettingklem | 09-10-19 | 21:30

Stomtaal?

nokkenaskettingklem | 09-10-19 | 21:30

Even rekenen ongeveer 80.000 misdrijven door beide groepen. 80.000 / 4 miljoen is 2%. 80.000 / 14 miljoen = 0,5%, Politiek statistisch gezien is dit verschil te verwaarlozen.

HaaiBaai | 09-10-19 | 19:13

Kees Verhoeven heeft waarschijnlijk chronische ijshoofdpijn aangezien hij voornamelijk bekend is van het niet-bestaande TROS programma 'Likken met Stagiaires'.
De eeuwige dooddoener 'we kijken niet naar afkomst maar bladiebla' horen we al meer dan 30 jaar en is de oorzaak van alle ellende in dit land. Als het aan Kees ligt, blijft dat zo. Maar de afkomst is ineens wel belangrijk als de zieligheidsindustrie subsidie wil lospeuteren en met verhalen komt over dat bepaalde groepen gediscrimineerd worden - dan wordt er driftig op afkomst geturfd. Kortom, laffe wegkijkpolitiek die enkel dient als WD40 voor de georganiseerde criminaliteit.

Datsun_Cherry | 09-10-19 | 18:43

Het feit dat de criminaliteit onder allochtonen OOK gedaald is haalt onze halfgebakken journalist er mooi niet bij want dat past niet echt in het verhaaltje natuurlijk!

Wat NOS en Joop.nl doet, doet Geenstijl ook. Selectieve journalistiek.

ik zei het toch | 09-10-19 | 18:02

De te verwachten repeterende wegkijktekst van Kees V.
Je zult toch maar plotseling het woord dat een bepaalde groep aanduidt in de mond nemen, oei oei oei, dat willen we toch niet! Nee, er omheen draaien, wegkijken, lange zinnen uitkramen om één woord niet te hoeven noemen doen we veel liever want dan deugen we. Laat dat maar aan Kees V. over.

otjemans | 09-10-19 | 16:14

Thierry heeft toch Indische roots? Telt dat dan ook?

Wilhelm072 | 09-10-19 | 12:15

GeenStijl mist het grote plaatje. Namelijk, dat de criminaliteit meer dan gehalveerd is en dat percentueel gezien, de criminaliteit onder allochtonen (vooral Marokkanen en Antillianen) sterker gedaald is dan onder inboorlingen, namelijk met meer dan de helft. In absolute zin is de criminaliteit onder allochtonen groter geworden, omdat er steeds meer allochtonen bijkomen. We zijn dus op de goede weg, al moet de criminaliteit onder de twee genoemde groepen en de rest nog richting inboorling niveau.

Wemibono | 09-10-19 | 11:04

Die balloze minkukel van de D66 lult zich steeds dieper en dieper. Lullen kan hij. Maar er komt Niks zinnigs uit

Rietpieper | 09-10-19 | 09:52

Iedereen erkent dat er meer criminaliteit voorkomt onder allochtone groepen. Ook D66. Niemand "kijkt daarvan weg" zoals Tom Staal en anderen dat zo graag wegzetten.

Maar de vraag waar niemand ooit antwoord op geeft, op wat vaag gesputter na, is wat je dan wil doen met de erkenning van dat gegeven. Wat Kees zegt snijdt hout: Je moet per individu en strafbaar feit, ongeacht afkomst vervolgen omdat voor de wet iedereen uiteindelijk gelijk is. Welk ander beleid je nog kunt vefrzinnen om deze aanpak beter te maken wordt nooit maar dan ook nooit verduidelijkt.

Het enige zwakke argument is: Je moet "ze" gewoon niet binnenlaten. Wie "Ze" zijn wordt niet nader verklaard en op welke gronden ANDERS dan wat nu gebeurt, namelijk per geval apart, moet dat dan beoordeeld worden? Feit is dat immigreren vrijwel kansloos is behalve als asielzoeker met bepaalde internationaal vastgelegde rechten. Die worden per geval beoordeeld en niet per groep of afkomst. En daar ligt "het probleem" ook niet. Dat zijn ofwel tweede, derde en vierde generatie kinderen van immigranten en ook uit onze voormalig rijksdelen.

Er is dus geen alternatief voor per individu aanpakken, omdat elke andere aanpak ingaat tegen de in de grondwet vastgelegde rechten. De basis van de rechtsstaat wordt gevormd door het gelijkheidsbeginsel. Kort je daarop, dan ontstaat snel een glijdende schaal en willekeur. Blijkbaar wil men dat dan.

Tegen zo'n Kees aantrapopen lukt nog wel, maar met zinvolle suggesties komen hoe het dan wel moet, dat lukt eigenlijk nooit.

Beste_Landgenoten | 09-10-19 | 09:51 | 5

Onzin, Kees Vee ontkent duidelijk in dit interview, moet je nog maar eens bekijken.

Wat je ermee moet doen is overduidelijk: GRENZEN DICHT!

UncleAlbert | 09-10-19 | 11:02

Kijk, dit soort slap gelul is de oorzaak van de grote toename van allochtoon criminaliteit over heel Europa, kijk maar naar eens naar Zweden. Van een sociaal paradijs verandert in een verscheurde natie waar het te laat is om in te grijpen.

UncleAlbert | 09-10-19 | 11:10

@Braboblanke | 09-10-19 | 10:23:
Quote:

"Dan zou je zeggen dat dat toch wel iets doet ihkv de verlenging. Nee hoor, ik mocht ‘m gewoon gaan verlengen. Dat is niet uit te leggen. Dat ons ministerie dat soort dingen dus niet erg genoeg vindt om zo iemand weg te sturen."

Dat is inderdaad niet uit te leggen. Bij criminaliteit in de aanvraag naar asiel lijkt me dat dat een vette NEE zou moeten opleveren. Daar mag beter op gestuurd worden.

Echter: Het aantal van dit soort gevallen zal ongetwijfeld niet heel erg groot zijn, dus wat los je daarmee op? Het grote probleem zit hem in hier volwassen geworden kinderen van immigranten uit de jaren 1960, 70 en 80. Dat is vaker een sociaal-economisch probleem dan gekoppeld aan afkomst en daarin is de vraag wat lost sturen op afkomst dan nog op?

En dan illegaliteit. Illegaal lijkt mij letterlijk, illegaal. Het belonen daarvan met allerlei opvang spant het paard achter de wagen. Maar nogmaals: Per individu en niet per groep. Ga je toepassen per groep dan opent dat de doos van Pandora.

En over "grenzen dicht". Onze grenzen zitten potdicht! Probeer maar eens een vriendin hierheen te halen uit een niet westers land. Het is vrijwel onmogelijk. De enige manier om dan hier te komen is als asielzoeker of illegaal.

Beste_Landgenoten | 09-10-19 | 11:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Toch nog graag hernieuwde aandacht voor een eerder genoemd artikel:
www.trouw.nl/nieuws/angst-voor-het-we...
ChupaChupa | 08-10-19 | 23:34 |

Dat is een verhaal uit 2001 en in dat verhaal meldt men dat al 25 jaar bekend is dat bepaalde groepen mensen steeds opvallen in de criminaliteitsstatistieken. Dus grofweg sinds 1975 weet de overheid dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit en er wordt blijkbaar al die tijd al nauwelijks wat aan gedaan.

Verbandmeester | 09-10-19 | 09:27 | 2

Heb net de link aangeklikt, blijkt dat ik moet schuiven voor ik het artikel kan lezen.Is dit niet gewoon een vorm van verkapte censuur ?De leugen regeert, en volgens Ian Hislop's programma : Fake news blijkt het al eeuwen aan de gang te zijn. Ik stel voor een vrolijke nieuwe naam te introduceren voor onze soort nl "De goed nieuws aapjes", en ze leefden noig lang en gelukkig.

cat22 | 09-10-19 | 09:41

C'est l'allochton qui fait la musique.

cat22 | 09-10-19 | 09:27 | 1

Waha! Briljant deze.

kapoerewiet | 09-10-19 | 10:26

Zo... wat heeft die Özturk een zware nacht gehad.

Hiesjes | 09-10-19 | 09:20

Fuck Greta.

Gumush | 09-10-19 | 07:25

Te ver, te veel, te slap, te langzaam, te laat..

Misterspok | 09-10-19 | 07:10

Kunnen we die Kees Verhoeven nu gewoon de titel "tot

badboydutch | 09-10-19 | 06:56 | 3

Daar ging iets niet helemaal goed bij mijn comment op deze vroege ochtend, poging twee:
Kunnen we die Kees Verhoeven nu gewoon de titel "totale lul van de week" geven na deze reactie?

badboydutch | 09-10-19 | 07:08

@badboydutch | 09-10-19 | 07:08: Je kunt ieder moment naar Keesje toegaan en je ziet en hoort de grootste schijnheilige glibber van de huidige plucheklevers.

daytripper | 09-10-19 | 09:19

De autochtone bevolking krimpt (goed nieuws rebellion extinction, het ligt niet aan ons). De multiculturele samenleving werkt niet, Nederland is een narcostaat, allochtonen/buitenlanders/mensen met een immigratieachtergrond (of hoe je de import ook noemt) voeren de criminaliteitscijfers aan.
Ongecontroleerd iedereen binnen laten WERKT NIET! Grenzen dicht wir schaffen dass NICHT. Gewoon de troep opruimen nu. Dat zijn de feiten. Weet je waar ze trouwens geen last hebben van populisme? Japan, weet je ook hoe dat komt? Homogene bevolking. Stelletje halfzachte Haagse wegkijkers!

ratelaar | 09-10-19 | 06:24 | 1

ja maar in Japan is vorig jaar de immigratie ook met 100% gestegen hoor.... Er kwamen wel 3 migranten bij dat jaar!

Datgingniegoed | 09-10-19 | 08:31

Kees (die van wees geen Kees) vindt dat je dit statistisch gegeven niet mag meenemen in overwegingen en beleid. Bizar maar ook niet gek om dit uit een donkerrood linkse D66’er te horen. Het is correct om niet alleen dit cijfer mee te nemen, maar op zijn minst moet er aanvullend onderzoek worden verlangd. Dat is het juiste antwoord.

LibertyCity | 09-10-19 | 06:07 | 4

Maar diezelfde cijfers worden wel gebruikt om een stikstof beleid uit te rollen over ALLE boeren in nederland.
CO2 statistieken over ALLE automobilisten.
Lekker geloofwaardig weer, Kees.

boerk | 09-10-19 | 06:22

Kees gaat voor deugstickers met z’n opmerking om niet naar afkomst te kijken. Tuurlijk, er kan niet simpel over een kam gescheerd worden. De vraag is waarom we een verhoogde vertegenwoordiging van bepaalde bevolkingsgroepen in de criminele cijfers zien - en dan beleid daarop maken.

Wensbaar Denken | 09-10-19 | 07:20

@boerk | 09-10-19 | 06:22: of dat vrouwen alleen mogen solliciteren bij de TU in Eindhoven, dat was volgens Kees V wel noodzakelijk beleid.

therealbraindump | 09-10-19 | 07:39
▼ 1 antwoord verborgen

het is niet mijn kopje thee, maar die gozer van de sp vind ik altijd wel nuttige dingen zeggen.

Schepvogel | 09-10-19 | 05:48 | 2

Klopt, vat vaker op dat deze gozer wellicht in het verkeerde kamp zit.

F1802 | 09-10-19 | 07:52

Waarom geeft Tom Staal die vreselijke Kees Verhoeven elke keer zoveel zendtijd? Bij ieder interview in Den Haag krijgt die man de meeste tijd om uit zijn nek te lullen. Tom gaat dan een soort woordenstrijd met hem aan maar dat leidt echt naar niks. Verhoeven geeft domweg geen antwoord en ouwehoert maar wat. Mijn advies: Kappen met Verhoeven. Zoek maar een andere D66' er of beter, laar ze er uit.

namensmijnhond | 09-10-19 | 01:34 | 3

Hij zegt wel wat, hij zegt daar als politicus zonder verstand van opsporingsmethodes hoe er gerechercheerd moet worden en hoe niet. Dit is 1 van de oorzaken waarom we compleet kansloos zijn tegen die bendes.

marrretje | 09-10-19 | 02:23

Het team wat het filmpje in elkaar zet bepaalt hoeveel 'zendtijd' een politicus krijgt...

Eens | 09-10-19 | 08:31

Juist niet, zijn antwoorden zijn exemplarisch voor de bochten waarin de gemiddelde wegkijker zich moet wringen. Zeer inzichtelijk!

kapoerewiet | 09-10-19 | 09:28
-weggejorist-
VriendvanPoetin | 09-10-19 | 01:14 | 1

Dus motorclubs mogen wel opgeheven worden omdat ze in groeps(clubs)verband vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit maar zodra het om afkomst gaat mag je geen enkele conclussie trekken?
Kan de politie zich dan niet gewoon meer focussen op mannen met een leren jack en mannen die trainingspakken dragen wanneer ze niet aan het voetballen zijn?

Forex | 09-10-19 | 00:37

dit is aantallen, das knap want % zijn ze in de minderheid over de bijna 18 miljoen inwoners.. Voorheen scoorden ze in percentages per groep het hoogst: In 2015 was op de 100 nederlanders is x% crimineel onder 100 allochtonen was y% crimineel, waarbij y>x was. Exacte getallen kan ik niet voor de geest halen.. Maar goed we blijven wegkijken..

timmey | 09-10-19 | 00:29 | 1

Ja, ze timmeren aan de weg en geef ze is ongelijk. Kansloos baantje voor minimum loon of criminaliteit met nihil pakkans.

marrretje | 09-10-19 | 02:26

Als Kees Verhoeven in de 5e eeuw v. Chr. in Griekenland had geleefd, dan heb ik een vermoeden wat zijn beroep was geweest:
.
"Sofistisch onderwijs was duur en alleen toegankelijk voor rijke mannen. Dit wekte mettertijd meer en meer argwaan bij het gewone volk. Ook schijnen mettertijd sofisten te hebben bestaan die van de retorica slechts een middel om zijn gelijk te krijgen maakten. In de tweede helft van de 5e eeuw v.Chr. begint het begrip sofist negatieve connotaties te krijgen, zoals blijkt in het oeuvres van Plato en Aristophanes. De combinatie van het ter discussie stellen van gewoonten en wetten en het stelselmatig zoeken naar tegenstellingen leidde ertoe dat de sofisten steeds meer als een bedreiging voor de bestaande orde werden beschouwd. Het is daarom begrijpelijk dat in 432 v.C. een wet werd aangenomen tegen o.a. de asebeia van de sofisten. Het woord sofist kreeg vooral in conservatieve en aristocratische kringen een bijbetekenis van drogredenaar, iemand die recht praat wat krom is. Een sofisme wordt dan een synoniem van drogreden. Een weerslag van deze conservatieve afkeuring op dit soort sofisten vindt men vaak bij Aristophanes, en zelfs specifiek in zijn blijspel Wolken. Ook werden sofisten niet door iedereen beschouwd als echte filosofen. Dit negatieve oordeel zou doorwerken tot in de moderne tijd."
nl.wikipedia.org/wiki/Sofistiek

JackStick | 09-10-19 | 00:25 | 1

Prachtig. Bedankt.

Rohin | 09-10-19 | 01:03

"Ben je bang voor beveiliging, Kees"?
Dat had de enige juiste vraag geweest.

schoon-schip-maken | 09-10-19 | 00:02 | 1

Precies maar het zou wel vragen zijn naar de bekende weg. Natuurlijk zijn politici doodsbang, door de moord op Derk Wiersum zijn die laffe ratten weer bij de les.

Maris v.d Hof5393 | 09-10-19 | 01:01

Hopelijk gaat Verhoeven ons land vertegenwoordigen bij de Deug Olympics, hij gaat zeker een gouden medaille scoren. Sterke nekspieren moet hij hebben, met die enorme oogkleppen en die ondoordringbare plank voor zijn kop.

gekwetst | 08-10-19 | 23:59

Wie neemt Turkije serieus? Dat land heeft totaal geen recht van spreken waar het gaat om individuele rechten, laat staan recht op kritiek op onze rechtsstaat. De rechten der Turken hier zijn tienmaal zo goed gewaarborgd als daar. Maar die waarheid zal niet worden afgedrukt in dat Turkse vodje.

Beste_Landgenoten | 09-10-19 | 00:08

@Beste_Landgenoten | 09-10-19 | 00:08: Het was maar een voorbeeldje, neem nou die discussie dat """werkgevers""" zouden discrimineren op de werkvloer, en dan met name bij sollicitaties van allochtonen. Dan heeft Kees ineens geen problemen met generaliseren, en hoeft er ineens niet naar individuele werkgevers gekeken te worden.

JackStick | 09-10-19 | 00:30

@JackStick | 09-10-19 | 00:30:
Ja mee eens. Ook in de discussie diversiteit en vrouwenquota moket je dan kijken naar het individu en niet de groep, dat zou consequent zijn.

Beste_Landgenoten | 09-10-19 | 11:56

Laten wij niet vergeten dat zij hard werken en gratis om deze neoliberale maatschappij (lees de bazen) van dienst te zijn.
Af en toe raakt er iemand van het padje af maar dat gebeurt in de beste families.
Niets aan de hand.
Wij komen handjes tekort. Gratis handjes. Oké, goedkope handjes.

ProAsfalt | 08-10-19 | 23:57

wat ziet/zag dat meissie toch in keesvee?

donald_en_ronald | 08-10-19 | 23:32 | 5

Waarom kucht die man?

Tikkie Terug | 08-10-19 | 23:46

@Tikkie Terug | 08-10-19 | 23:46:
-
Havana's.

bisbisbis | 09-10-19 | 00:35

Hij kan blijkbaar lekker likken.

Titje | 09-10-19 | 09:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Als het huis van Kees in de brand staat roemt hij de gezellige warmte. De man is onverbeterlijk in de zaken verdeugen

DavidleeRoth | 08-10-19 | 23:29 | 1

“Zaken verdeugen”, prachtig.

F1802 | 09-10-19 | 07:57

Afkomst van criminelen in gevangenissen interesseert mij niet zoveel. Dat allochtonen van niet-westerse afkomst relatief oververtegenwoordigd zijn in gevangenissen is niet nieuw.
Ik vind dat afkomst nimmer moet meetellen. Wanneer een kapperszaak in de moskee geen belasting afdraagt, moeten we dit niet door de vingers zien. Evenmin moeten we expres criminele activiteiten laten zien van autochtonen in opsporing verzocht. Laten we beginnen onze wetten en regels consequent te gaan handhaven.

Pianoman | 08-10-19 | 23:24 | 3

Yes, laten we daarmee beginnen. Femke lees je mee?

Omebert | 08-10-19 | 23:33

Beste pianoman: Ikl heb een leuk krantenartikeltje voor je. Lees vooral wat onderzoekers zeggen dat er moet gebeuren en lees vooral de laatste alinea goed: www.trouw.nl/nieuws/angst-voor-het-we...

ChupaChupa | 08-10-19 | 23:34

@ChupaChupa | 08-10-19 | 23:34:

Het ergste vind ik nog de datering.
Een artikel uit 2001.
Ongeveer achttien jaar oud.
We weten het al zo ontstellend lang.
Gouden doofpotmedaille is welverdiend. Evocatus

Evocatus | 09-10-19 | 00:20

'Allochtonen' de meest bevoorrechte groep, Nederland is immers een racistisch, islamofoob land. Onder de vlag van diversiteits- en culturele zelbeschikkingsrechten claimen ze hun aandeel. En iedereen (zeggenschap) ziet dat het goed is.

OR-lid | 08-10-19 | 23:12 | 1

Ik denk wel dat allochtonen meer gebaat zijn met minder bevoorrechte 'hulp'.
Juist dat helpen maakt wrokkig.

Carmelita | 08-10-19 | 23:17

Hoe gemeente Amsterdam met criminelen om gaat,

'Ik heb een brief ontvangen dat ik op de Top 600 sta. Wat nu ?'

U krijgt binnen enkele weken/maanden (uiterlijk 6 maanden) vanuit de Top 600 een regisseur toegewezen. De regisseur kan u bijvoorbeeld helpen bij het vinden van een passende opleiding, een stage, een baan en/of onderdak.

AntonJensen | 08-10-19 | 23:12 | 3

Welke Top 600 zit u?
Crimineel,, buitenlander, boer, blokkeerder....
Of gewoon een echte Jordanees?

ZZP-er | 08-10-19 | 23:25

@ZZP-er | 08-10-19 | 23:25: Heb de tekst van de Amsterdamse gemeente site. Ikzelf zit in geen enkele top. Ben een simpele ziel die z'n leven lang dmv een nietszeggend baantje belasting afdraag. Enige hoogtepunten in m'n leven zijn de 6 weken op de camping en m'n volkstuin.

AntonJensen | 08-10-19 | 23:43

@AntonJensen | 08-10-19 | 23:43:
Volkstuin? In dat opzicht ben u een regelrechte bofkont.
Geweldig! Tuinier ze.
'k Meen het! Evocatus
...

Evocatus | 09-10-19 | 00:22

Lafaards heb je helemaal niets aan en ze zijn nooit te vertrouwen. Overal zoals in de politiek, maar vooral in een oorlogssituatie. Ze zullen je zo verraden en voor dood achterlaten voor hun eigen kleine voordeel. Er is geen vuilnis lager in dit wereld dan (linkse realiteits-ontkennende) lafaards. Normaal gesproken worden ze op een natuurlijke wijze uit te maatschappij weggefilterd, maar in ons moderne maatschappij helaas niet meer en schoppen ze het helemaal tot in de politiek.

unshift | 08-10-19 | 23:07 | 2

Amen.

ZZP-er | 08-10-19 | 23:26

unshift | 08-10-19 | 23:07 Nederland heeft links gekozen laat Links op school de kinderen indoctrineren , en laat links je op je bek slaan als je niet eens bent met links. En we doen niets , bang zoals Nederland altijd is

dubbletjes | 09-10-19 | 09:17

Blijkbaar is dit verworden tot een Vogelaartopic. Als dat zo is: ze was wellicht naïef en geen hoogvlieger maar zoals judas Wouter Bos haar een dolk in de rug stak, heeft zelfs zij niet verdiend! Het verband valt niet één op één te leggen maar de kans dat deze actie van Bos heeft
bijgedragen aan haar depressie is zeker niet denkbeeldig. Benieuwd hoe hij er nu onder is.

Amsterdamsko | 08-10-19 | 23:02

dit gun je niemand, hoezeer je het met haar oneens was

anti jolo | 08-10-19 | 23:01 | 4

@2tribes | 08-10-19 | 23:10:
Ik vind tot op de dag van vandaag het schokkend dat een minister een internet personality (genees journalist) niet eens van repliek kon dienen. Dat is pas een grove schande, want hoe zou ze kritiek in de kamer tegenover volksvertegenwoordigers moeten handelen? Ja niet zonder regeerakkoord.

Daarnaast is haar beleid volledig mislukt. Dat ze door de PvdA onder de bus geworpen is ligt niet aan Geertje of Ruktor maar aan de PvdA die haar ooit geparachuteerd heeft op die post voor haar bewezen (kennelijk) diensten binnen de partij. En de PvdA is verantwoordelijk voor haar uiteindelijke polletieke liquidatie.

Graaf_van_Hogendorp | 08-10-19 | 23:26

@Graaf_van_Hogendorp | 08-10-19 | 23:26:
Zeker, helemaal waar. Maar nog geen excuus voor ultiem horkerig gedrag van Rutger tegen welke minister ook. Ben ik ouderwets in.

2tribes | 09-10-19 | 00:16

@Graaf_van_Hogendorp | 08-10-19 | 23:26: Ze heeft hem meerdere malen van repliek gediend en verzocht op te hoepelen. Hij weigerde en bleef etteren. Haar tactiek was hem dan te negeren totdat de lol eraf was. Alleen dat laatste stuk werd uitgezonden alsof ze geen antwoord had. Framen waar Riefenstahl jaloers op zou zijn geweest, zonder tanks in Bagdad te hebben.

Frau Merkel | 09-10-19 | 01:33
▼ 1 antwoord verborgen

Maar goed.

Ik zie extremisten uit een andere maar ook specifieke hoek ook radicaliseren. Jullie niet?

Ze zijn zuur, boos, zinnen op wraak. Hun doelwitten zijn vrijzinnige mensen. De vrijheid.

Ze haten progressief. Ze haten vrijheid. Behalve voor hunzelf.

Wie zijn het?

Andrew Deen | 08-10-19 | 23:00 | 12

@Andrew Deen | 08-10-19 | 23:12: ik tast nog steeds compleet in het duister..
Verlicht mij!

Turbulentie? | 08-10-19 | 23:14

@Andrew Deen | 08-10-19 | 23:12: Hint: Het zijn dus "extremisten"? In welke stad hebben ze aanslagen gepleegd, Londen, Parijs, Madrid, Nice, Brussel? Hoveel doden.... Kom op, help ons verder op weg... Ben dol op raadseltjes.

ChupaChupa | 08-10-19 | 23:27

Ik zie heel veel extreem-linksen om me heen, extreem-rechtse mensen ben ik echt al jaren niet meer tegengekomen...... en ik begeef me toch aardig tussen de mensen, van arm tot rijk.

Slipsnifter | 08-10-19 | 23:39
▼ 9 antwoorden verborgen

Duidelijk. D66, of in ieder geval Kees V, is van de put dempen wanneer het kalf verdronken is in plaats van proactief werken aan het voorkomen dat mensen de criminaliteit ingaan. Gegeven dat regeren vooruitzien is, zou het stemvee hier eens rekenschap van willen nemen?

Pierre Tombal | 08-10-19 | 22:58 | 8

@Beste_Landgenoten | 08-10-19 | 23:55:
De strafvervolging zelf en handhaving kan ook meer of minder repressief zijn of (zoals nu) meer gericht op gedragsverandering. Dat zijn keuzes.

Hollende_Kleurling | 09-10-19 | 00:02

@Hollende_Kleurling | 09-10-19 | 00:02:
Heb jij dan het idee dat allochtone Nederlanders minder streng worden gestraft? Ik geloof daar niks van. Dat zou ik wel eens in cijfers willen zien dan..

Beste_Landgenoten | 09-10-19 | 00:10
▼ 5 antwoorden verborgen

Fuck it, ik neem gewoon een biertje op @KeesVee

Hollende_Kleurling | 08-10-19 | 22:55 | 2

je moet het vee van boer Kees niet onderschatten

anti jolo | 08-10-19 | 22:58

sympathiek tegendraads, daar doe ik een "chicago river" op! POLP!

Cobalt bomb | 08-10-19 | 23:07

“Ik kijk naar individuen in statistieken..” yeah right

azijnseikerT | 08-10-19 | 22:54 | 1

In roedels zijn geen individuen.

Jan Dribbel | 08-10-19 | 22:56

Ontkennen, glad strijken, policor zijn, iedereen doet een plas en alles blablabla. Kutland.

Jan Lange3373 | 08-10-19 | 22:53

En over 15 jaar zit Kees Vee in een interviewprogramma en bekent hij met het schaamrood op de kaken dat die 'populistische' politici gelijk hadden, dat hij dat ook vond maar dat hij dat van 'hogerhand' niet mocht toegeven. Zie Rob Oudkerk, Wouter Bos en Felix Rottenberg. Maar dan zijn we mogelijk alweer een paar politieke moorden verder.

piloot47 | 08-10-19 | 22:52

Godsamme wat een werkelijkheidsontkenners. Bah. Als nou 95% van alle criminelen in Nederland een blauw petje op hebben, en in over het geheel genomen in Nederland 25% een gele, 25% een rode, 25% een blauwe en 25% een groene. Dan ga je je als Justitie toch verdomme concentreren op de groep van 25% met een blauw petje? Of hoe zit dat? Hoe moeilijk kan het zijn?

peterdh | 08-10-19 | 22:51 | 10

@peterdh | 08-10-19 | 23:46:
Je bent denk ik niet op de hoogte van wat hier binnenkomt. Dat is niet veel, maar weinigen wordt het recht gegund hier daadwerkelijk te blijven. Ben je echt vluchteling dan heb je kansen, maar anders zijn je kansen daadwerkelijk klein. Als economisch migrant kom je sowieso niet eens meer binnen. Tenzij uit westerse landen en met veel stempeltjes, visa en andere waarborgen. Dit land zit feitelijk potdicht voor migranten. Wat niet wegneemt dat er nooit iemand is die het probeert en daarover soms liegt. Ons land is een vetpot en dat trekt aan. Uiteraard. Maar dan nog: Onder hen zijn niet veel meer criminelen en sowiese is de migrant geen synoniem aan crimineel, hoewel die gemakkelijke gevolgtrekking hier nogal snel wordt gemaakt.

Beste_Landgenoten | 08-10-19 | 23:57

@BL: u bent zorgelijk naïef. Dit meen ik oprecht. Ik noem de welbekende bus bij Ter Apel. Geterroriseerd door kansloze illegalen uit veilige landen. Harderwijk, geterroriseerd door winkeldiefstal gepleegd door... Burgemeester schreeuwt om hulp van Landelijke Politiek. Kampen, idem + verkrachting van meisje door asielzoeker. Lees toch eens meer dan alleen uw Volkskrant. Ik geef u nu 3 voorbeelden. Er zijn er nog zoveel meer. Ons land is niet potdicht, maar staat wagenwijd open. En nee, niet elke asielzoeker/allochtoon is crimineel. Maar stop met wegkijken, ontkennen en goedpraten.

GWB | 09-10-19 | 01:13

@Beste_Landgenoten | 08-10-19 | 23:57:
Dan is het nog erger dan ik al dacht BL, volgens jouw komt hier amper iemand binnen, maar toch zijn er evenveel criminelen met een migratie achtergrond als autochtonen. Dan is het helemaal een reden om voorlopig van, zoals jij stelt, bijna niemand maar even *niemand* te maken om eerst maar te kijken hoe we het, blijkbaar zeer grote, probleem met die 'paar' huidige migranten op te lossen... Thanks for proving my point.

peterdh | 09-10-19 | 06:03
▼ 7 antwoorden verborgen

Dat Kuzu en zijn vrindje snel doorloopt is ok, die moet nog veel doen vanavond, neefjes en oude vrinden bezoeken in de bak...

Drunken_Pumpkins | 08-10-19 | 22:49

De afkomst is relevant. Bepaalde groepen vertonen bepaald gedrag en de afkomst is onderdeel van de context. Als politicus kun je die kennis tot je nemen en gericht beleid maken voor bepaalde groepen. Zo heb je oost-Europeanen die vaker zakkenroller en winkeldief zijn, Marokkanen in de drugshandel, Algerijnen in de telefoonfraude, Indiërs die helpdeskfraude plegen en Nigerianen die met 'ik ben een Afrikaanse prins' trucjes geld ontfutselen.

Als je die verschillen politiek correct gaat wegwuiven dan komen we nergens en ettert het maar door. Ja, er tellen ook sociaal-economische factoren mee maar zelfs dan zie je dat bepaalde groepen anders reageren en bepaalde (criminele) activiteiten ondernemen wat ze als 'groep' onderscheidt en waar de politiek beleid voor zou moeten maken om het specifiek aan te kunnen pakken.

GroetenVanUrk | 08-10-19 | 22:48 | 4

@BL: wetgeving is er al. Goed werkend beleid nog niet (blijkbaar, als je kijkt naar de cijfers, en niet wegkijkt, ontkent of goedpraat).

GWB | 09-10-19 | 01:18
▼ 1 antwoord verborgen

D'66 sleurt de mythe van de "integratie" er weer eens met de haren bij in dit filmpje. Er wordt gepretendeerd dat integratie iets is dat onvermijdelijk is maar nu nog even niet plaatsgevonden heeft.
In de vroege middeleeuwen kwam een groep migranten uit India naar deze streken. Deze groep werd al gauw bekend onder de naam "zigeuners". Nu, 1500 jaar later, is deze groep nog steeds niet geintegreerd. Overal in Europa is deze groep oververtegenwoordigd op de "verkeerde lijstjes" zoals criminaliteit, schooluitval, werkeloosheid enzovoort.
Kortom, integratie is geen vanzelfsprekend proces, en het is heel goed mogelijk dat de inheemse Nederlanders nog eeuwenlang elk jaar opnieuw een prijs gaan betalen voor al die migranten uit andere werelddelen die hier nu zo achteloos een verblijfsvergunning krijgen.

petersteenkamp | 08-10-19 | 22:44 | 6

@Andrew Deen | 08-10-19 | 22:51:
hahahaah, natuurlijk dezelfde die jou en Bojo bediende.

Cobalt bomb | 08-10-19 | 22:55

@Andrew Deen | 08-10-19 | 22:51:
Een echte zigeuner? En daar hangt uw wereldbeeld van bij elkaar?

F. Jacobse | 08-10-19 | 22:55

@Andrew Deen | 08-10-19 | 22:51: statistieken zijn racistisch..
ok duidelijk!

Turbulentie? | 08-10-19 | 23:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Wedden dat minstens de helft van die Nederlandse misdadigers 'nieuwe' Nederlanders zijn?

Hadena | 08-10-19 | 22:44 | 1

Spijker op zijn kop

weerwolf | 08-10-19 | 22:46

Als vast staat dat een groot deel van immigranten zich schuldig maakt aan criminaliteit, overmatig ge- en misbruik maakt van zorg en sociale voorzieningen, dan zou in een land met rationele bestuurders geconcludeerd worden dat er een rem/stop moeten komen op instroom van dit type immigranten en er node is aan een streng selectiesysteem aan de voordeur. Er is immers al genoeg te stellen met de reeds aanwezige troublemakers. Maar helaas, wij hebben geen rationele bestuurders. Oplossen van problemen begint bij het erkennen ervan, maar de policor-epidemie woekert nog voort anno 2019.

Crusher | 08-10-19 | 22:44 | 8

Er komt pas beweging in de zaak als hun dochters of hun zoons of misschien zijzelf slachtoffer worden van dat uitschot waarvan er nog wekelijks maar liefst 800 Nederland binnenstromen.

Graeme Reaper3779 | 09-10-19 | 07:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Ella Vogelaar is overleden. Ik vind dat GeenStijl moreel verplicht is om op gepaste wijze even stil te staan bij dit feit.

Arnold Layne | 08-10-19 | 22:42 | 5

Vogelaar leed al geruime tijd aan depressies en heeft zelf een einde aan haar leven gemaakt.

Drunken_Pumpkins | 08-10-19 | 22:50

@JamesMurphy | 08-10-19 | 22:46: Vogelaar is lang de kop van jut geweest hier. Ze is wat belachelijk gemaakt. En terecht. Maar het was een mens en ook je politieke tegenstanders verdienen respect.

Bigi Bana Boy | 08-10-19 | 23:01

@Bigi Bana Boy | 08-10-19 | 23:01: daar zal toch niemand het mee oneens zijn?? Alle respect hoor, nou ja, niet voor haar 'politieke kwaliteiten', maar voor de rest prima. Moreel verplicht tot een reactie is natuurlijk flauwekul.

JamesMurphy | 08-10-19 | 23:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe was Kees V. vroeger dan in de klas?

Cobalt bomb | 08-10-19 | 22:42 | 1

Hij luisterde goed naar de meester en is nooit op een eigen mening betrapt.

Blauwpetje | 08-10-19 | 23:18

Kees kijkt altijd alsof hij constant wordt ingehaald door de feiten.

o)+ | 08-10-19 | 22:40

Hoeveel procent van Nederland is autochtoon en allochtoon? Hoeveel procent per groep is daarvan crimineel...

rikkert_gdg | 08-10-19 | 22:40 | 1

Weinig versus veel.

Langshetrandje | 08-10-19 | 22:41

Ik woon in het buitenland en ben zelf dus een buitenlander. Als de nederlanders hier crimineel zijn geef ik ze persoonlijk aan omdat ik geen slechte naam wil hebben. Als de nederlandse gemeenschap oververtegenwoordigd wordt in de criminaliteit, mag de politie mij vanwege mijn nationaliteit elke dag aanhouden en auto onderzoeken enz. Totdat de situatie weer normaal is. Waarom reageert de turkse en marrokaanse gemeenschap niet zoals ik? Waarom zeiken over discriminatie en etnisch profieleren? Waarom ziet de rest van nederland dit niet? Treurig.

foka | 08-10-19 | 22:38 | 2

1001 redenen. Wantrouwen jegens de politie, tribaal denken, grote en sterke familiebanden, disrespect voor ongelovigen en christenen, lage intelligentie, lage of geen opleiding, beperkte loyaliteit aan het gastland, bijzonder materialistische insteek. om maar iets te noemen.

Pianoman | 08-10-19 | 23:04

Juist dit.

Toninhocerezo | 08-10-19 | 23:18

Allochtoon = Nederlander met een migratieachtergrond, Marokkanen/Turken en mensen zonder migratieachtergrond = lichte huidskleur.

Faal.

Peter_la_Selie | 08-10-19 | 22:37 | 1

Vogelaar was in haar studenten periode lid van de CPN en daarna van PVDA. Kreeg een enorme kut klus in haar mik geschoven en werd door heel NL uitgelachen naar aanleiding van haar media optreden. Het was een mens dus respect voor haar zware leven. Depressiviteit ligt aan de andere kant wel voor de hand bij dit 'soort' mensen. Ik zou me kunnen voorstellen dat ook onder de D66 aanhang ook veel gedeprimeerden en ronduit depressievelingen zitten. Het is immers niet te doen om tegen beter weten in de hele dag journalisten te woord te staan over onderwerpen als integratie en criminaliteit en de correlatie daartussen. Het lijkt me vreselijk een bijzonder wankel partij programma te moeten verdedigen dat bovendien met iedere kabinetsverkiezingen compleet draait om alleen maar zeteltjes te kunnen vergaren. D66 leden en kiezers leven tegen hun eigen natuur in en dat wreekt zich uiteindelijk. Dit geld niet voor GroenLinksers want die zijn te dom om überhaupt te realiseren dat ze er helemaal naast zitten. Ik vind sneu.

ILF2 | 08-10-19 | 22:37 | 15

@ILF2 | 08-10-19 | 23:26:
"Wellicht bepleiten ze aanpassing van de grondwet op enkele punten"
Daar ga je al.

Beste_Landgenoten | 08-10-19 | 23:35

@Beste_Landgenoten | 08-10-19 | 23:35: Het stichten van scholen met religieuze beginselen bijvoorbeeld. Werkte heel lang redelijk maar met de komst van een paar miljoen moslims ineens niet meer. Draagt niet bij tot integratie, er wordt zelfs aangezet tot haat. En dan nog de corruptie van de islamitische scholen, de examen zwendel et cetera. Wellicht moet inderdaad dan de wet aangepast worden. Lijkt me volstrekst logisch. Laten we niet blijven hangen in eeuwenoude wetjes want de spelregels zijn veranderd en helaas worden die door partijen van buitenaf zo'n beetje bepaald.

ILF2 | 09-10-19 | 00:56
▼ 12 antwoorden verborgen

ik wordt zo godvergeten kotsmisselijk van het recht lullen wat zo krom is als de neten... lekker wegkijken, baggatelliseren, het zijn maar cijfertjes, kijk naar het individu... tieft toch op, met deze lui is dit land echt reddeloos verloren... en het ergste? ze zitten er al een eeuwigheid!

davimore | 08-10-19 | 22:36 | 6

@Beste_Landgenoten | 08-10-19 | 23:11: Ja. maar de oververtegenwoordiging van allochtonen in deelname aan criminaliteit daalt niet wezenlijk. Als die oververtegenwoordiging er niet meer was,lag het anders. Verder gaat het ook om de wil om aangifte te doen en de wil om op een serieuze manier met die aangifte om te gaan. Wat is de praktijk. Men verspilt al jaren energie, tijd en geld aan een paar woordjes, terwijl criminelen, vechtersbazen, tassiesrovers en drugsdealers zo weer buiten staan.

Heiner | 08-10-19 | 23:51

@Beste_Landgenoten | 08-10-19 | 22:51:
Zeker wel. Als er een gefundeerd vermoeden is dat veel Turkse en Marokkanse uitkerings genieters vastgoed bezitten in resp. Turkije en Marokko, dan ga je niet bij de groep Italiaanse uitkeringsgenieters zoeken.
Als je de pakkans wilt vergroten, dan zoek je dus bij de Turkse en Marokkaanse uitkeringsgenieters.
Als je de drugswereld in Amsterdam een slag wilt toebrengen ga je ook niet rechercheren onder de bewoners van huize avondrood. Je gebruikt het daderprofiel en als dat aanwijst dat je bij de Turken, Marokkanen, Spanjaarden of Chinezen moet zijn, dan ga je inderdaad etnisch profileren. Dat vergoot de pakkans nogal.
En je gaat zeker niet politiek correct daders zoeken waar ze niet zitten. Daar los je A, de criminaliteit niet mee op en B het kost ook nog eens handenvol werk dat niets oplevert.

Eagle0511 | 09-10-19 | 07:38
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Turbulentie? | 08-10-19 | 22:36

Zo'n DENK figuur snap ik nog wel, die zit er voor de AKP en gedraagt zich gewoon zoals een Turkse politicus zich volgens Turkse maatstaven hoort te gedragen, maar zo'n Kees? Die man kan toch geen spiegel meer in huis hebben.

Blauwpetje | 08-10-19 | 22:34 | 1

Denk/Erdogan zit in onze kamer, omdat wij dat faciliteren. TBS,ers ontsnappen en stellen vervolgens eisen, omdat wij dat faciliteren.

kotelet | 08-10-19 | 22:37

Grootste probleem is al ze wél de specifieke dadergroep benoemen de volgende zin meestal is van hoeveel geld ze nodig hebben voor coaches en kickbox lessen. Want stel je eens voor dat je ze echt aanpakt.

Het is altijd opvallend hoe belangrijk statistiek is bij politieke onderwerpen: milieu, economie, onderwijs, verkeer noem maar op. Altijd gebruikt men de statistiek als maatstaf voor beleid. Maar.... als het over afkomst gaat dan is statistiek ineens totaal niet relevant. Nee, dan moet je absoluut niet naar de statistieken kijken.

Arijane | 08-10-19 | 22:32 | 1

Tere zieltjes bij de nieuwe Nederlanders en misplaatst altruïsme bij hun autochtone handlangers. Dat is het probleem.

Toninhocerezo | 08-10-19 | 23:22

Allochtonen? Doe ook nog even uitrekenen hoeveel islamietjes crimineel zijn i.v.t. nietlamietjes.

frank4444 | 08-10-19 | 22:31

Gekeken naar 'Opsporing Verzocht' ? "Nee". Aldus Kees V. ploppend bij Tom Staal. In plaats van kennis nemen van criminele achtergronden belijdt Kees V (D66 Totempaal) vurig zijn religieuze overtuiging die stelt dat er alleen maar individuen zijn. Alleen maar in individu-bubbels geïsoleerde Mensch ohne Eigenschaften x zoveel miljard. Maar in de 20 Coke Mocro families ben je geen individu. Je bent een verlengstuk van de familie. Het is de godfather die elk familielid als drones op pad stuurt. Kees V en D66 leven echter in een ideaal onaards universum, waarin alleen individuen gedacht mogen worden die elkaar aantrekken en afstoten als losse atomen. Zo dogmatisch, zo tunnel-visionair, dat tref je alleen aan in de donkerste spelonken van woestijnreligies. Deze Kees V wurmt zich tijdens het geplop met Tom Staal in alle krochten en gaten, en probeert elke redelijke beschouwing van de achtergond van criminelen missionair te bekeren tot de D66 religie waarin - wonder boven wonder - alle problemen als sneeuwvlokken smelten voor de D66 zon: herhaal de Jehovah's Getuigen riedel over 'individu-zijn' en wordt verlicht.

Eeuwig..Op..Vakantie | 08-10-19 | 22:31 | 4

@Jan, Leiden | 08-10-19 | 22:50: LOL: 20 'individuele' drugsfamilies. Deze families zijn mocro en bezitten een islam achtergrond. Nu, in de islam bestaat er geen 'individu'. Wat bestaat is: ofwel u bent gelovig (en doet de vijf zuilen van de islam), ofwel u bent ongelovig (en verdient volgens de islam te branden als een Krikkevuur). Islam denken is niet compatibel met het individu-Jehovah getuige zijn van D66. De reden waarom DENK los is gekomen van de PvdA is: islam.

Eeuwig..Op..Vakantie | 08-10-19 | 23:04

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 08-10-19 | 23:04:
U heeft maar 1 alinea gelezen? Rest lijkt wel herhaling van wat ik poogde aan te geven. Zie ook nog mijn andere comments.

Jan, Leiden | 08-10-19 | 23:10

@Jan, Leiden | 08-10-19 | 23:10: Sorry, ik kickte op 'individuele' + drugsfamilies. Hoogachtend + dank voor uw mening.

Eeuwig..Op..Vakantie | 08-10-19 | 23:45
▼ 1 antwoord verborgen

Zelfs op de dag dat bekend wordt dat er meer allochtonen dan autochtonen misdrijven plegen probeert Vogelaar nog de aandacht af te leiden.

spanarchist | 08-10-19 | 22:30 | 6

@spanarchist
Ja, en dan ook nog de aandacht pakken door nu voor eeuwig te zwijgen.

frank4444 | 08-10-19 | 22:34

Oh dat is zo fout dit!!!!! Daarom wel ijzersterk, dat dan weer wel.

Bigi Bana Boy | 08-10-19 | 23:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een enorme flapdrol is Kees V toch.

2tribes | 08-10-19 | 22:30 | 1

Ja!

TP 1984 | 08-10-19 | 22:41

Man oh man, je zou die kop van Kees V. toch met een ruk op het lijf van die Irakese minister willen fotoshoppen.

o)+ | 08-10-19 | 22:27

Kees Verhoeven van D66 heeft gewoon gelijk: Je moet kijken naar misdrijven en strafbare feiten, niet naar allochtoon / autochtoon, om het simpele feit dat DE MEESTE allochtonen en autochtonen geen strafbare feiten plegen.

Link je allochtoon aan misdaad dan ben je fout bezig, want de overgrote meerderheid der allochtonen plak je daarmee ten onrechte het stempel crimineel op.

Wat niet verhinderen mag dat je goed moet onderzoeken waarom die verschillen bestaan en wat je eraan kan doen. Maar hieronder en straks zijn de panalen weer gevuld met tegeltjes die wel die versimpelde conclusie neerleggen dat allochtonen criminelen zijn en dan natuurlijk vooral de islamitische allochtonen en wee als je dat tegenspreekt. Dan ben je weer een deugende wegkijker en meer van die debiele adjectieven. Nee mensen gewoon nuchter blijven, criminelen opsporen en berechten en uitzoeken hoe je bepaalde tendenzen kunt tegengaan.

Beste_Landgenoten | 08-10-19 | 22:25 | 17

@Beste_Landgenoten | 08-10-19 | 22:44: het gaat hier niet over de rechtspraak maar over statistische significantie. Zie het als een epidemiologisch onderzoek.

VriendvanPoetin | 08-10-19 | 22:53

@VriendvanPoetin | 08-10-19 | 22:53: Mag overal. Gebeurt ook overal, Mag alleen niet bij criminelen. Als een verzekeraar een hogere premie van je vraagt omdat je een houtkachel hebt, een rieten dak, of omdat je in een bepaald postcodegebied woont, vindt niemand daar iets van.

Heiner | 08-10-19 | 23:13

@Beste_Landgenoten | 08-10-19 | 22:45: Niemand koppelt automatisch crimineel aan allochtoon. Dat maak jij er van om je argument zogenaamd sterker te maken.
Wat er wel moet gebeuren: Als de statistieken zoals nu aangeven waar de meeste criminelen zich bevinden, dan heb je de meeste kans om ze op te pakken als je ze daar ook gaat zoeken. Dus etnisch profileren inderdaad. Een beetje rechercheur doet dat om succesvoller te zijn bij de opsporing. In jouw ogen moeten dus ruim 17 miljoen individuen nagegaan worden om een dader op te sporen, want anders ben je verkeerd bezig? Lul toch niet man.
Als er Roemeense zakkenrollers bezig zijn, dan rechercheert de politie toch ook niet onder de Marokkanen, Nederlanders, Turken of Italianen die hier binnen de landsgrenzen zijn? Uiteraard niet, dan bezoek je de Roemenen om te zien of je daar daders kunt vinden. Dat heeft de meeste kans op succes.

Eagle0511 | 09-10-19 | 07:48
▼ 14 antwoorden verborgen

Ja, die scène

SterF... | 08-10-19 | 22:24 | 1

Was legendarische televisie...
Ripperderip vogelaar...

SterF... | 08-10-19 | 22:25

RIP Vogelaar. Ja, het was een verschrikkelijk mens maar een depressie, laat staan zelfmoord wens ik niemand toe.

despecialist | 08-10-19 | 22:23 | 2

Exact. Zelfmoord is afschuwelijk. Voor de persoon in kwestie en voor de achterblijvers. We mogen Ella een naïeve politicus hebben gevonden, maar ze zal het ongetwijfeld goed bedoeld hebben en dit gun je niemand. Intens triest.

Bigi Bana Boy | 08-10-19 | 22:26

Dat hoef je ook niemand toe te wensen, daar kunnen mensen prima zelf voor zorgen.

Papa Jones | 08-10-19 | 22:26

Wees geen Kees.

Jan Dribbel | 08-10-19 | 22:22

Qua Vogelaar, we hebben het wel over een medemens...... RIP.

Leo* | 08-10-19 | 22:22

RIP Ella Vogelaar. Vreselijke en nare manier hoe het geëindigd is....

kotelet | 08-10-19 | 22:22 | 6

@Papa Jones | 08-10-19 | 22:28: Klopt. Maar in combinatie met depressies en 'onverwachts', vrees ik het ergste.....

kotelet | 08-10-19 | 22:30

Depressies wens je je ergste vijand niet toe. Sluit me volledig aan bij Kotelet, hopelijk heeft ze nu haar rust gevonden.

Graaisnaaiert | 08-10-19 | 23:11

Wie weet,een fles drank,paar pillen en vlieger hoog een flatgebouw af in een kansenwijk,een beetje wat de gemiddelde homo te wachten staat als de Vogelaar lijn door gezet word.

miko | 09-10-19 | 01:33
▼ 3 antwoorden verborgen

"Ik kan alleen maar 1 ding duiden en dat is dat ik niet kijk naar bepaalde groepen in statistieken maar naar individuen." [diepe zucht...]

VanBukkem | 08-10-19 | 22:21 | 7
-weggejorist-
Croxifoxio | 08-10-19 | 23:55

@BL: Verschilt de cultuur, opvoeding, geloof en achtergrond van een allochtoon als je die vergelijkt met een autochtoon? Ja, reden 1 om dit te onderzoeken. Dalen de misdaadcijfers van allochtonen net zo hard als van autochtonen? Nee, reden 2 om dit te onderzoeken. Je redenering dat je alle allochtonen over 1 kam scheert als je dit onderzoekt is grote onzin. Mensen zijn individuen, maar statistiek werkt in dit geval lastig op individuen. Beleid kun je ook niet maken op individuen. Dan is een groep met dezelfde cultuur en achtergrond makkelijker om te kijken waarom de 1 wel en de ander niet in de misdaad terecht komt. En dat heeft niets met discriminatie te maken.

GWB | 09-10-19 | 01:48

@Beste_Landgenoten | 08-10-19 | 22:26: Dan zal ik dankzij mijn criminele landgenoten vaker onderwerp van politie onderzoek zijn dan iemand met een andere nationaliteit. Het zij zo. De goeden lijden al sinds het begin der tijden onder de kwaden. Live with it.
Wat jij in je hoofd hebt is wensdenken, een bekend probleem bij een groot aantal poiltieke partijen hier te lande.

Eagle0511 | 09-10-19 | 07:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Dierencunt Thieme krijgt een lintje en wordt tot ridder benoemd voor haar onzin en leeft nu verder van uw geld. Mijn vader stuurt morgen per aangetekende brief zijn lintje terug. Ik mag die ouwe wel.

Ronnie uit Helmond | 08-10-19 | 22:19 | 6

Stuur hem maar een roze T-shirt. Dat staat heel wat beter.

Frau Merkel | 08-10-19 | 22:33

@Frau Merkel | 08-10-19 | 22:33: of GS bananenrepubliek shirtje

Olleke | 08-10-19 | 22:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Kees kan ook heel geloofwaardig vertellen dat Feyenoord tegen Fortuna op Champions League niveau speelde.

Mr_Natural | 08-10-19 | 22:18 | 2

Ik moest lachen. Het is een gave zullen we maar zeggen.

Herr Inspector | 08-10-19 | 22:35

In die tijd van Iraak zou hij ook wel een hele goeie voorlichter van het regime zijn geweest, en dan denk ik natuurlijk aan Said al-Sahaf.

watmagjenogwel | 09-10-19 | 08:43

Het draait niet om afkomst maar vaak heeft de omgeving waar je opgroeit veel invloed op hoe een persoon zich ontwikkelt.
Groei je op in een achterstandswijk dan zijn de kansen dat een persoon (allochtoon of autochtoon) tot een voorbeeldig staatsburger uit zal groeien niet echt groot.

mocroflavour2019 | 08-10-19 | 22:17 | 6

@Beste_Landgenoten | 08-10-19 | 22:26: Het ligt altijd aan de anderen en de omgeving. Puur gelul. De ouders zijn primair verantwoordelijk zolang het om minderjarigen gaat. Bij de volwassenen zijn ze het echt zelf. Geen enkele bevolkingsgroep heeft zoveel kansen gekregen en vertieft het iedere keer weer zelf. Er zijn uitkeringen en hulpprogramma's te over.

Frau Merkel | 08-10-19 | 22:36

En laten we niet de factor inteelt vergeten, met de daaruit volgende geestelijke uitdagingen.

2tribes | 08-10-19 | 22:43

@Frau Merkel | 08-10-19 | 22:36:
"Er zijn uitkeringen en hulpprogramma's te over."
Waar autochtonen geen recht op hebben.

Cobalt bomb | 08-10-19 | 22:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Scherp interview met de wegkijker van d66, laat exact zien hoe nietszeggend die partij is (geworden). De grenzeloze naïviteit van die man, is het nou niet willen horen of niet willen accepteren.

Herr Inspector | 08-10-19 | 22:17 | 4

Het is geen naiviteit maar de correctheid dat je niemand a priori op basis van alleen afkomst als crimineel bestempelt. En dat is nou precies wat hier elke dag weer gebeurt.

Beste_Landgenoten | 08-10-19 | 22:28

@Beste_Landgenoten | 08-10-19 | 22:28: Het is heel natuurlijk wanneer je eerst de kat uit de boom kijkt of eerst wilt weten welk vlees je in de kuip hebt. De kans dat mensen met een soortgelijke achtergrond dan jijzelf beter in te schatten zijn dan mensen met een andere achtergrond is simpelweg groter. Dat is geen hogere wiskunde en zeker geen racisme. Je moet er alleen niet in doorslaan natuurlijk.

Toninhocerezo | 08-10-19 | 22:35

D66 is bang dat Marokkanen in kampen belanden zoals in 40-45 maar dat is natuurlijk bullshit. Je kunt je best eens afvragen hoe het komt dat juist die ene groep in grote mate een aflatend respect hebben voor de maatschappij die ze uitzuigen. En daarom misdrijven plegen en kúnnen plegen. We laten het namelijk toe door ook simpele vergrijpen niet te handhaven maar weg te kijken. En D66 rechters geven maar wat graag een lage straf want stel je voor, anders straalt het slecht af op de Marokkaanse gemeenschap.
Flikker toch gauw op zeg.

Busverhuur | 08-10-19 | 22:41
▼ 1 antwoord verborgen

Binnenkort geen opsporing verzocht meer op de staatstelevisie.

van stampij | 08-10-19 | 22:16 | 2

Wordt "allochtoon gezocht"

frank4444 | 08-10-19 | 22:20

komt het na 'man bijt hond' en Lingo op SBS. Wel met die k*t reclame, dat dan weer wel...

GWB | 09-10-19 | 01:53

Stop met het Vogelaar gek*t, luitjes.
Goed duidend filmpje van Tom Staal met een draai Kees die het draaien heeft afgekeken van een Vogelaar in haar beste Rutger tijd.

Guust Kadaver | 08-10-19 | 22:15 | 6

@Beste_Landgenoten | 08-10-19 | 22:32:
Het gaat erom dat uit die cijfers blijkt dat migratie geen onverdeeld succes blijkt te zijn en daaruit zouden verstandige mensen wel eens de conclusie kunnen trekken dat we misschien eens wat minder massaal mensen moeten binnenlaten en onze energie moeten besteden om migranten ( ook 2e, en 3e generatie ) fatsoenlijk mee te laten draaien, ipv te dweilen met de kraan open. Daarnaast zou je migratie ook voorwaardelijk moeten maken, waar mogelijk, dus niet licht straffen "want anders komt de verblijfsvergunning in gevaar". Om maar wat te noemen.

Graaisnaaiert | 08-10-19 | 23:09

@Graaisnaaiert | 08-10-19 | 23:09:
"dat we misschien eens wat minder massaal mensen moeten binnenlaten"
Maar dat doen we niet eens!
Het is een feit dat heel lastig is om hier binnen te komen.

Beste_Landgenoten | 08-10-19 | 23:29

@BL: afgelopen jaren zijn er meer immigranten dan ooit binnengekomen. Dat is een feit. (cbs: immigratie in eerste helft 2019 toegenomen) Google maar eens ;-) Elk jaar groeit het aantal immigranten en dit jaar extreem.

GWB | 09-10-19 | 02:00
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
petersteenkamp | 08-10-19 | 22:13 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Vogelaar heeft een einde aan haar leven gemaakt. Zelfs geenstijl wordt in dat kader door de nos genoemd

Mesmer | 08-10-19 | 22:12 | 7

Ze hadden Ella vogelaar nooit op een minister post moeten zetten, het zou mij niet verbazen dat haar aftreden hier gedeeltelijk eraan bij heeft gedragen dat ze deze keuze heeft gemaakt.

Brabeaulander | 08-10-19 | 22:17

Als dat voor haar genoeg was dan is deze maatschappij ondanks alle SJW's en sneeuwvlokjes te hard voor haar en was dat een juist en wijs besluit. Wat een gelul dat 'we' haar nu haar einde niet mogen wensen. met haar beleid duizenden mensen ongelukkig gemaakt en zelfs over haar graf. Let wel,dit is hetzelfde mens die het bonton vond dat we ooit(in enkele jaren als het aan die trut lach ) over een joods(?) Christelijke islamitische traditie ozuden hebben. Die vrouwen onderdrukking ok vond, moest kunnen volgens mevrouw

miko | 08-10-19 | 22:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Als ik die mafklapper van Denk zie, worden er bepaalde dingen in mijn lichaam getriggerd waar ik het bestaan niet van wist.

En ja, ik begrijp dat bovenstaand op meerdere manieren geïnterpreteerd kan worden, mocht ik echt zeggen wat ik Denk, levert dat een (terechte) permaban op.

Croxifoxio | 08-10-19 | 22:11

Alleen PVV en SP geeft gewoon antwoord. De rest lacht zich eruit.

Papa Jones | 08-10-19 | 22:11 | 3

Thierry Baudet gaf ook gewoon antwoord.

Kees Maf | 08-10-19 | 22:16

Oh sorry, dit is het Ella Vogelaar topic waar ik nu op zit te reaguren.

Papa Jones | 08-10-19 | 22:16

@Papa Jones | 08-10-19 | 22:16:
Heeft alleen een gekke titel, zo des GS.

Cobalt bomb | 08-10-19 | 22:59
-weggejorist en opgerot-
VriendvanPoetin | 08-10-19 | 22:10 | 4

De vogels wijken?

Croxifoxio | 08-10-19 | 22:12

Je zal geen vriend van Joris zijn vanavond.

Earl_of_Doncaster | 08-10-19 | 22:15
▼ 1 antwoord verborgen

Gezien dat de belachelijke boetes diemen krijgt bij overtredingen in het verkeer zal justitie deze wel als misdrijf bestempelen. En dan kan het wel kloppen dat autochtonen vaker verdachten waren.

Olleke | 08-10-19 | 22:07

Triest, maar hier had Rutger natuurlijk niets mee te maken.
Als we zo gaan beginnen kunnen we ieder kritisch geluid wel gaan verbieden....

Slipsnifter | 08-10-19 | 22:06 | 15

@Patje2011 | 08-10-19 | 22:25:

Zit wat in als de NOS het nieuwswaardig vindt om er melding van te maken. Verder een volkomen onschuldig interview.

sprietatoom | 08-10-19 | 22:29

De Joop is óók ouderwets vilein bezig, en heeft het over "de tot dan toe amper bekende Rutger Castricum".

Papa Jones | 08-10-19 | 22:35

@Slipsnifter | 08-10-19 | 22:26: Was een staaltje journalistiek van Rutger waar de NPO en andere linkse media nog een puntje aan kunnen zuigen... alleen Karel v/d Graaf (AVRO) kon er wel wat van, maar die hebben ze ook op een nogal verdachte wijze het zwijgen opgelegd.

Keyboardspeler | 08-10-19 | 22:59
▼ 12 antwoorden verborgen

Keesje blijft maar draaien en draaien.

Turbulentie? | 08-10-19 | 22:04 | 1

Ik krijg kotsneigingen van het ge-draai van draai-Kees. Misselijkmakende PC. Bleg.

Flappie2006 | 08-10-19 | 22:49

Vogelaar is naar de eeuwige zwijgvelden gevlogen.
Sterkte voor de nabestaanden.

keestelpro | 08-10-19 | 22:04 | 2

Ken je haar persoonlijk ?

sprietatoom | 08-10-19 | 22:06

In ander nieuws: Rutger Castricum heeft Ella Vogelaar vermoord. Althans, ze heeft het zelf gedaan, maar sinds dat interview Rutger met was ze depressief. Dus.
Heeft Rutger ook een migratie-achtergrond?

Stormageddon | 08-10-19 | 22:03 | 3

Als Rutger die macht heeft mag hij wel meer mensen interviewen.
Leeft Job nog?
Goeie titel voor de film Rutger Castricummer and the curse of the pink plofkap.

miko | 08-10-19 | 22:31

Stormageddon | 08-10-19 | 22:03
Er zijn altijd wel paneelridders (nu aanwezig) die zulke nonsens nog verdedigen ook.

Cobalt bomb | 08-10-19 | 22:58

“Allochtonen”, zeker de Finnen, Duitsers, Fransen en Belgen.

honde | 08-10-19 | 22:03 | 2

De eersten dus

Tobi | 08-10-19 | 22:23

Hallooo GS, gezien de bijzondere relatie tussen uw website en Ella Vogelaar moet er NU een Vogelaar topic komen.

Kees Maf | 08-10-19 | 22:01 | 7

@Cobalt bomb | 08-10-19 | 22:31: Goed lezen: fietsen.

Musset | 08-10-19 | 22:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Ondertussen is Ella Vogelaar gestopt met zwijgen.

Parsons | 08-10-19 | 22:00 | 7

Vogelgriep?

VanBukkem | 08-10-19 | 22:24

@petersteenkamp | 08-10-19 | 22:15: Ik lees het net, dat die familie ook nog aangeeft dat ze vanwege depressie wat mede veroorzaakt is door onze oude vriend Rutger... er een eind aan heeft gemaakt, lekker zeg... als je zo blijft voorleven na je dood.

Keyboardspeler | 08-10-19 | 22:55
-weggejorist-
marcoplarco | 08-10-19 | 23:05
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken