Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoge Raad sloopt ook allerlaatste rookruimte

Ughe ughe ughe!

peukeh!

Wij dachten altijd dat de tabakslobby in Nederland de baas was. Maar ook de Lange Arm der Nicotine heeft niet kunnen voorkomen dat de D66 nicotinekauwgomrechters van de Hoge Raad alle rookruimtes in de horeca hebben verboden. Je mag je dus in Nederland wel helemaal de vernieling in drinken, maar het proces een beetje versnellen met een paar kankerstokkies is er niet meer bij. De wet is er in Nederland voor slappelingen die niet tegen sociale druk kunnen, niet voor vrije burgers die op hun vrije avond in de vrije horeca een vrij sigaretje willen opsteken. Paultje Smeulders, doe er wat aan!

Reaguursels

Inloggen

Wel apart, die onderduikhut op de Veluwe als achtergrondfoto.

Bolder | 28-09-19 | 21:04

Het thuis blijven hangen met een groepje gaat nog heel groot worden met al die maatregelen.

Het leven is zwaar | 28-09-19 | 12:47

Iedereen aan de E-vapes. Wat een omzet, lekker debiel uitzien met je mistmachines. Het ruikt wel niet slecht :p

Abu Koop Dan | 28-09-19 | 10:58

Behalve die op het Binnenhof hoorde ik :) want verschil moet er zijn!!

David000000007 | 28-09-19 | 10:24

Zo langzamerhand glijden we af naar een maatschappij waarin je, als je ziek wordt, de schuld daarvan krijgt.
"Oh, je hebt je niet tegen herpes laten vaccinereren".
"Oh, je hebt gerookt."
"Oh, Je hebt niet vegetarisch gegeten."
"Oh, je hebt niet dagelijks 10 km gejogged."
"Oh, je hebt dagelijks op weg naar je werk in een file vol uitlaatgassen gestaan."

Lentehaas | 27-09-19 | 23:27

Al met al blijft het bijzonder dat er gepredikt wordt dat roken o zo slecht is... Ontmoedigingscampagens en nu worden rookruimtes kaltgestellt.. feit is dat een roker nu eenmaal een economische melkkoe is, waardoor compleet verbieden, hetgeen de meest logische stap is, voor overheden uit den boze is. Het blijven dus hypocriete maatregels, want de overheid wil liever niet dat je stopt, want dan leef je langer en dat weegt dan weer net niet op tegen het gewin aan accijnzen en dergelijke. Voor de goede orde vind ik dronken vervelende mensen in de kroeg akeliger dan mensen die roken, dus misschien kunnen de rookruimtes omgebouwd worden tot ontnuchteringscellen of zo?! En ja, soms rook ik en soms ook weer niet, maar dat mag de pret niet drukken.

EEGlivesagain | 27-09-19 | 23:08

Rokers zijn verslaafden. Verslaafden zijn losers.

Jan Lange3373 | 27-09-19 | 22:44 | 1

Ik wed dat jij veel verliest en veel verloren hebt. Je hebt namelijk: loseropmerkingen.

rattenvanger XL | 27-09-19 | 22:51

Ik snap het hele gezeur niet. Geef cafés de keuze roken of niet roken café.. Groot plakkaat op de deur en dan kunnen mensen zelf de keuze maken.

De weg die we nu in slaan hebben wij zo alleen nog de melkbar, waterbar en zuurstofbar. Iedereen moet inclusief zijn, maar als je een peuk opsteekt dan sterf je aan een langzame dood, verdiend!! Laat iedereen zijn eigen keuze maken.

Ben zelf 15 jaar geleden gestopt, maar totaal geen moeite als er iemand rookt.
Zolang het geen zware shag is of een sigaar. Je kan het ook overdrijven ;)

Diepstrotje | 27-09-19 | 22:24 | 3

Het is nu eenmaal overheidsbeleid om de burger elke keuzevrijheid te ontnemen.

Guido | 28-09-19 | 01:09

Dat is marktwerking? Iets waar de VVD stijve tepels van krijgt , want het beter voor de consument. Zelfs in coffeeshops mag niet meer gerookt worden. Dan streef je je doel toch wel voorbij lijkt me?

brie-de-penis | 28-09-19 | 06:58

Nou hou het maar op de waterbar, nu de melkveehouderij ook al kapot gemaakt wordt door de overheid.

Pelikaanduif | 28-09-19 | 08:31

Hallo allemaal... ik reaguur eigenlijk nooit maar dacht nu toch even iets recht zetten.... Het kan de overheid geen ene donder schelen wat er met je gebeurt.... of je nu dood gaat aan een peuk of onder een auto komt of je been breekt bij het sporten.

Denk eens over het volgende scenario na? ik kreeg in 2014 een per ongeluk een verkeerd medicijn van mijn dokter. Dit medicijn heeft me aardig stuk gemaakt... ik kan niet meer normaal eten dus eet al 3 jaar sonde voeding... ben tevens lastige diabeet geworden dus hup ook maar een insuline pomp... mijn wervels verweken dus heb al aardig wat wervel operaties gehad waarvan er ééntje ook nog eens per ongeluk fout is gegaan dus ben ook gelukkig rolstoel bezitter geworden.

Oh ja ik rook ook nog :-) en daar ga ik nooit meer mee stoppen... ik kan niet meer eten en veel drinken ook niet echt dus dat peukie is mijn enige lichamelijke genotsmiddel wat ik nog kan hebben.

Ik kost dus best wat geld per dag.... mijn dokter zegt dus rook jij maar lekker je cigaretje hoor.... de kans dat je daar aan dood gaat is zo klein... er gebeuren meer ziekenhuis ongelukken of medicijn fouten waar mensen aan dood gaan dan dat er bewezen is dat je dood gaat aan roken.

Ik zie veel leed in ziekenhuizen en ook daar wordt je als paria weg gezet als je rookt... geen dokter gaat je zeggen dat roken gezond is... maar voor het genot of je mentale welzijn heeft het gros er geen probleem mee.

Dit land is ziek.... gaat niet over gezondheid, kan niemand behalve mijn internist geen ene reet schelen dat ik zo ziek ben geworden van dat verkeerde medicijn... Geld dat is het enige... al mijn ziektes hebben niks te maken met roken... dus a.u.b. mensen heb niet de ilusie dat je beter geholpen gaat worden als je een ernstige ziekte krijgt wat niet veroorzaakt wordt door roken.

Amen..

cibeest | 27-09-19 | 21:55 | 2

Heb ook een ongemakkelijk iets meegemaakt dus moest me jaren geleden 9 maanden wekelijks melden bij het OLVG Oost Amsterdam (fantastisch ziekenhuis. Love them). En ik ben unne observateur, allez ;-)
Verhaal is, Je hebt daar een binnentuin en wat viel me op? Kettingrokers? Artsen, chirurgen en verplegend personeel. Begrijpelijk, want je ziet zoveel shit. Longarts? roken. Hematologen? Roken. Etc, etc.
Vriend van mij is traumachirurg en zal vanavond wel weer aan de bak moeten en wat doet hij om te relaxen nadat hij een 20 uur dienst heeft gedraaid om oa schotwonden, steekwonden en mensen die zijn platgereden weer heeft opgelapt? Sigaret.

Basil Fawlty | 27-09-19 | 22:10

Reaguur wat vaker, leest goed weg.
Fijne avond

rattenvanger XL | 27-09-19 | 22:54

Dat wordt feest.
Het ondertekende WHO verdrag is ook tegen roken bij evenementen en festiviteiten.
Dat houdt in dat alle soorten festivals, sportterreinen en ook terrassen rookvrij moeten zijn.
Verder moet je minimaal 6 meter verwijderd blijven van deuren, ramen en ventilaties, die open kunnen van zowel de eigen locatie als de buren. (Alleen de staat New York heeft de wetgeving op orde.)

BraadWorstLul | 27-09-19 | 21:29

Unfortunately, such is life mates. Tot voor kort kon je bijvoorbeeld in hotel de L'Europe goed paffen op het terras en in de rookkamer. Hotel geliefd bij rijke Russen, Oost-blokkers en seculiere Turken. Booze and smoke! Fantastische omzet. Echter nieuwe policor manager (short man syndrome irritant smurfje) heeft het verboden en wat ik mij heb laten vertellen, omzet in hotelbar en restaurants met 20 a 25% omlaag. En dan hebben we het niet over een pilsie of wijntje. Niemand had last van rokers maar policor gezeik. En dat is dan een chique hotel maar vandaag bij cafe Gambrinus. Terras, met verwarming, hutje mutje vol. Rokers en niet rokers, en ze verkochten een shitload aan drank en eten. Maw: "A happy smoker is a happy customer and a happy spender." En de niet roker zurige GL types? "Gezellig" binnen aan het eten. 2 salades met water. Buiten? Bring us the booze and your best food. Live and let live.

Basil Fawlty | 27-09-19 | 21:28

Sinds Thom de Graaf er de scepter zwaait is het meer een Haat van State geworden. Een linkse kliek met een enorme haat voor de mening en belangen van de gewone burger. Verbod om uitgeprocedeerde asielzoekers uit te zetten, stikstofbeleid, jihadisten die hun NL paspoort terugkrijgen en nu dit weer. Willy wakker worden! Jij kunt ons als voorzitter nog redden door die linkse kliek te ontslaan voordat ze het hele land naar hun hand zetten. Tenzij je het net als “mams” wel prima vindt zo natuurlijk...

Mark zit te Dutten | 27-09-19 | 21:10

Roken stinkt. En je krijgt er kanker van. Dat kun je niet met alcohol gebruik vergelijken. Natuurlijk is er ook alcohol misbruik, maar van de normale drinker, heeft niemand last.

Padre Grassi | 27-09-19 | 20:45 | 1

Totdat die drinker je kind doodrijdt door een inschattingsfoutje, 4 biertjes achter het stuur valt wel mee toch? En er zijn wel meer dingen die stinken (knoflook/scheten/oma's), maar dat is geen reden om ze te verbieden, of wel?

Binkoo | 27-09-19 | 22:39

Raad van state, hoge Raad. We worden gedicteerd door een paar D66 eed. Stikstof, rookruimtes etc. Opschonen dat zooitje.

Mart6037 | 27-09-19 | 20:11

Overheid: we wachten tot 2022
Rechter: nee nu
Overheid: gedogen

Wat ik niet snap is dat rechters telkens weer de wet gaan voorschrijven aan de regering: dat zou toch andersom moeten?

Ik heb het al vaker gezegd: rechters vormen in ons landje een staat-binnen-een-staat, die verlekkerd kijken naar machtsgrepen in Zuid-Amerika en Arabistan e.d. waarbij leger en rechters democratisch gekozen regeringen omverwerpen omdat die regering aan de voorrechten van de bovenklasse kwam.

Wat betreft roken: is ranzig maar als je zonodig jezelf richting COPD en impotentie wil roken moet je dat lekker zelf weten.
En ik heb er hekel aan babyboomers met hun 'rookvrije generatie' gezeik: ga eens /zelf/ afkicken stelletje papzakken.

******** | 27-09-19 | 20:07 | 2

Er zijn meer mensen met COPD die niet roken dan die wel roken.

Rotterdams Geschut | 27-09-19 | 20:16

@Rotterdams Geschut | 27-09-19 | 20:16: want de mensen met COPD hebben gerookt en zijn door de COPD gestopt. Anders stikken ze helemaal de moord.

Jan Lange3373 | 27-09-19 | 22:45

Ach ja, roken blijft voor losers. Niks "ik mag zelf uitmaken wat ik doe" meer als, "ik ben te zwak om van deze verslaving af te komen."

Roken is nergens goed voor, dat weet iedereen, zelfs de meeste rokers.

Ik kan een hoop vergelijkingen uit de kast halen, maar daar heb ik geen zin in.

Een ex-rokert

goede_extremist | 27-09-19 | 19:56 | 1

Je komt een beetje dom over. Kun jij daar ook vanaf komen of is dat blijvend? Of je kan stoppen met een verslaving heeft te maken met bepaald gen in je lichaam. Sommige zijn extreem verslavingsgevoelig terwijl andere dat niet hebben. Je spreek dus in de basis over lichamelijke factoren, niet over wilskracht of zwak zijn. Wat mij betreft gooien we er nog rechtszaak tegenaan waarbij verkoop word verboden. Tis of alles of niets.

TilburgDeGekste | 27-09-19 | 21:03

Zolang ik mijn cocaine vrijelijk kan nuttigen in het cafe vind ik alles prima.

De Ana(a)list | 27-09-19 | 19:43

Idiote regel weer,
nu gaat men dus buiten op straat staan roken met alle overlast van dien.
Verder eis ik compensatie voor de ondernemers die juist 10 duizenden euro's hebben uitgegeven baan die verplichte rookruimtes met mega afzuiginstallaties.
Verrekenen ze maar via de belasting of zo.

Net als het afbouwen van de veestapel, het 1 van de meest schoon producerende en diervriendelijke boeren wereldwijd gaan verbieden,
om vervolgens vlees e.d. helemaal uit Argentinië of zo CO2 rijk te laten overkomen, gemarteld vlees vol hormonen en antibiotica uit smerige omstandigheden, nee dat is een goed idee man... mafkezen.

Of het verlagen van de max snelheid, auto s leveren 6% van de uitstoot toch?
Nu wil men van 130 naar 100 km/uur.
Vrachtwagens doen dus al niet mee, hoeveel van die 6% wordt door vrachtwagens uitgestoten?
Vervolgens, hoeveel % van de wegen staan 130 km/uur toe?

Dus op die paar % 130km/uur een paar % besparen door een paar % van de autos

vander F | 27-09-19 | 19:33 | 1

Een goede poging maar je natuurkunde laat wat te wensen over: Dubbele snelheid levert 4 maal meer luchtweerstand op dus rijden met 100 km/uur is veel efficiënter dan dan 130 km/uur er is veel minder vermogen nodig om de 100 km/uur te houden en het kost dus veel minder brandstof.

KlauwnBassie | 28-09-19 | 08:43

Ughe ughe ughe, het stikt hier van de muggen,
Vader Abraham en zijn 7(!) zonen,
youtu.be/gebjZZ5YsR4

steekmug | 27-09-19 | 19:11

Als je dood bent betaal je geen belasting. Dus gezond leven, kutvolk.

De Gossie Posse | 27-09-19 | 18:36 | 1

Je organen blijven dan ook langer goed. ;)

kweethetooknietbeter | 27-09-19 | 19:04

Als roker wordt je dus een paria. Het is hier een behoorlijk *** land geworden. Maar verwacht van mij als roker ook geen tolerantie meer, voor niets!! Alles wat ik niet doe, mag van mij nu ook verboden worden.

Gandalph | 27-09-19 | 18:16 | 9

@Gandalph | 27-09-19 | 18:57: lees eerst die uitspraak eens, voordat met halve argumenten wordt gestrooid...

volksvaderland | 27-09-19 | 19:01

@volksvaderland | 27-09-19 | 19:01:
Het wordt verboden omdat slapjanussen geen nee zouden durven zeggen?

Ontzettend overdreven als de maatschappij als geheel allang is overgestapt van 'roken=cool' naar 'roken=vies'.
Vroeger was roken genormaliseerd en het is heel goed dat we daar vanaf zijn, dat niet-roken nu allang de norm is, maar dan mogen we wat mij betreft verder ook stoppen met daarover zeuren.

Sluit dan ook meteen de vlaaien winkel: daar zetten oude dametjes elkaar aan om samen een suikerrijk gebakje te nuttigen.
En over alcohol zal ik het maar helemaal niet hebben.

******** | 27-09-19 | 20:16
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
1dagsvlieg | 27-09-19 | 18:14

Zorgverzekering niet meer verplicht stellen.
Kijken wat er dan gebeurt ?

Jonkheer-Carolus | 27-09-19 | 18:07

Oprotten met dat gepaf (aldus een ex-roker)

-=PyP=- | 27-09-19 | 18:00 | 1

Hypocriet.

Lafayette | 27-09-19 | 18:20

Dat gaan we dus niet handhaven. Dit is zo niet horeca.

papieren tijger | 27-09-19 | 17:54

Een bepaalde man met een klein snorretje was ook al zo anti-roken

Rens003 | 27-09-19 | 17:50 | 1

Sjef van Oekel?

HaatbaardKnipper | 27-09-19 | 19:51

Waarom horen we niks over sushi-bars? Oorverdovend stil daarover.

arie-hoax | 27-09-19 | 17:35 | 4

Ja precies dat! Een beetje verse vis met rijst zitten vreten voor heel veel geld, het zou verboden moeten worden!

BestWelVriendelijk | 27-09-19 | 17:52
▼ 1 antwoord verborgen

gewoon laten roken en drinken, eigen verantwoordelijkheid nemen, maar dan wél uit de zorgverzekering.

Jonkheer-Carolus | 27-09-19 | 17:16 | 6

Dan ook geen accijnzen meer betalen.

Gandalph | 27-09-19 | 18:07

Geldt dat 'uit de zorgverzekering' dan ook voor lachgas-, softdrugs- en harddrugsgebruikers?

kweethetooknietbeter | 27-09-19 | 19:19

Jaja, tot /jouw/ hobby opeens op de extra-premie lijst staat.

******** | 27-09-19 | 20:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Valt het terras hier ook onder?

LuNaTeeQ | 27-09-19 | 17:03 | 1

tuurlijk!1!! Een buitenruimte is toch ook een ruimte? En als je daar rookt wordt het een ro(o)k(erige) ruimte. Dus rookruimte, dus verboden. #VVD'66/GL-modus_off#.

GWB | 27-09-19 | 17:34

Dat dat het die NAVO bunker was met die dark web pedo servers die ze in Deutschland hebben opgerold!

Simon_GS | 27-09-19 | 16:59

Bewaar die rookruimtes als ruimtes voor vleeseters.
Dan loop je vast voorop voor wat komen gaat.

arie-hoax | 27-09-19 | 16:44 | 2

Met een bbq erbij wordt het toch weer een gezellige rookruimte. Zitten alle gezellige mensen straks weer opgepropt in dat hok...

GWB | 27-09-19 | 17:36

@GWB | 27-09-19 | 17:36:
Dat noemen ze een 'social crutch': je hebt niks interessants te zeggen dus prop je snel iets in je mond zodat niemand het merkt.

U snapt: ik blijf liever gewoon ongezellig.

******** | 27-09-19 | 20:29

Het stinkt een beetje om een onderduikersmonument van WOII te gebruiken als achtergrond voor een mening over een uitspraak van de Hoge Raad...

Bart218 | 27-09-19 | 16:40 | 1

Het verbindingswoord is 'razzia'.

Papa Jones | 27-09-19 | 16:47

Dit verbod is wederom een gevolg van een verdrag wat NL wetgeving overstijgt. Nederland heeft kennelijk een WHO-kaderverdrag met andere landen gesloten op basis waarvan de Hoge Raad nu zegt dat rookruimtes niet zijn toegestaan. Typisch weer een geval van oprekking van verdragen waarbij de NL bevolking het nakijken heeft. Zie ook de Urgenda zaak, daar speelt precies hetzelfde. Ook in die zaak worden allerlei verdragen waar NL mee heeft ingestemd er bij gesleept.

Henk26 | 27-09-19 | 16:37 | 1

Henk26 spijker kop bijna raak. Doordat onze politici hersenloos kruisjes zetten onder verdragen, kunnen rechters niet anders dan Verboten uitspreken. Zie ook Remkes: we zitten met het stikstofprobleem omdat politici niet goed hebben nagedacht over de gevolgen van de onderliggende verdragen.

marchbrown | 27-09-19 | 17:30

Compleet idiote uitspraak. De niet rokers zouden onder sociale druk komen te staan om ook in het rookhok te gaan staan wanneer daar mensen zitten te genieten van hun rokertje" aldus de Generaal advocaat. NOS heeft die zin met een bloed gang van hun site gehaald, was schijnbaar niet de bedoeling om te publiceren. Dat niet rokers een sociaal probleem hebben is wel bekend maar nu worden de a-socialen daar door het hoog gerechtshof ook nog in gesteund.

Toetsiemonster | 27-09-19 | 16:32 | 4

Heb je de uitspraak wel gelezen? Het gaat bv om de mensen die die ruimten moeten schoonmaken ook blootgesteld worden aan de rook.

volksvaderland | 27-09-19 | 18:34

"Dat niet rokers een sociaal probleem hebben is wel bekend"

Oh. Nooit iets van gemerkt.

EefjeWentelteefje | 27-09-19 | 19:05

@volksvaderland | 27-09-19 | 18:34:
Gezien de walm die uit de rokershokken komt worden die überhaupt nooit schoongemaakt.
Heeft ook geen zin: die meubels en tapijt moet je binnen een jaar toch weggooien.

******** | 27-09-19 | 20:34
▼ 1 antwoord verborgen

Straks stoppen ze nog met roken die rokers, weg inkomstenbron.

BozePaarseMan | 27-09-19 | 16:27 | 2

Stel je eens voor dat iedereen stopt met roken, drinken en autorijden.

Mr_Natural | 27-09-19 | 16:32

Stopt ""Brussel"" nu ook met subsidies voor tabaksplanten boeren in Portugal ?

joppo0 | 27-09-19 | 17:25

Haha. Roken is smerig, maar betutteling is triester.
Op naar het volgende verbod. Het is de Nederlandse stemmer van harte gegund.
Verbied suiker. Al die dikke kinderen, het is geen gezicht en het gaat de belastingbetaler veel geld kosten.

Lafayette | 27-09-19 | 16:25 | 2

Vaak wel kleine prinsjes uit een bepaalde cultuur. Dat wordt nog spannend, kiezen tussen gezondheid of deugen!

Goldfinger | 27-09-19 | 17:05

Ja verbied suiker.. Leuk voor het Suikerfeest wat dus vernoemd is naar een klote ziekte.. Gaat dus nooit gebeuren.

Rotterdams Geschut | 27-09-19 | 20:26

Als ex roker kan ik echt beroerd worden van zo'n stinkstikkie in de buurt. Gadverdamme. Vooral als ik lekker op t terras in jet zonnetje zit te eten. (Ja maar dan ga je toch binnen zitten!?)
Dat iemand rookt, prima, maar dat betekend dat die persoon maar ff rekening houdt met mensen die dat niet doen. Het brengt anderen ook schade toe.
Zoals geloven doe je dat van mijn part maar achter de voordeur.

boerk | 27-09-19 | 16:14 | 7

De bekeerden zijn altijd het ergst en fanatieks. Zelf er van genoten hebben en het nu niet kunnen uitstaan dat een ander het wel doet. .Asbak

Wiezewalakristalix | 27-09-19 | 17:14

De reacties op je stukje, ze snappen het gewoon niet en komen met debiele analogien aan. Ander onderzoekje, roken in relatie tot IQ. Ergens 7.5 punten lager dan niet rokers, hoe meer ze roken ook hoe lager ze scoren. Dus eigenlijk, rokers en proberen te argumenteren naar beide kampen is bijna hilarisch pijnlijk.

Sessine | 27-09-19 | 17:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik rook nog wel maar ik ben gestopt met exhaleren.

Binnenbaan | 27-09-19 | 16:10

Het boeit me niet meer want ik ben 1,5 jaar geleden gestopt. Zonder hulp en zonder problemen. Wat een rust. nooit meer strategisch boodschappen hoeven doen omdat er peukennood dreigde (wat uiteindelijk toch niet zo was want 's morgens zaten er altijd nog 2 of 3 in het pakje). Geen smerig ruikende kleding meer. Geen gele tanden meer. Geen geelbruine vinger en nagel meer. Geen gele huid meer. Nooit meer lopen kutten met een aansteker buiten, heerlijk.

Super Vaagstra | 27-09-19 | 16:04 | 2

Ik kan mij niet herkennen in het door u geschetste beeld (/sarc), behalve dat gekudt met aanstekers....

the namster | 27-09-19 | 16:10

Het klinkt wanhopig. Ben je echt gestopt of nog aan het vechten?

artie | 27-09-19 | 16:14

Ik rook al 10 jaar niet meer maar dit begint echt te gek te worden.
Als ik een biertje drink heb ik echt geen last van rokers die even een peukie gaan doen in de rookruimte.
Waar ik wel pissig over word is dat een normale kroeg rookvrij moet zijn en een koffieshop blauw staat van de rook daar mag alles.

Roken is roken punt uit alles of niets verbieden!

captain-caveman | 27-09-19 | 15:58 | 2

Het wellicht goed om je wat beter te informeren want ook coffeeshops zijn niet aan deze onzin ontkomen.
Nou woon ik in een relatief klein dorp waar 'ze' vrij lang onder de radar konden blijven (m.a.w.: de verbouwing uitstellen) maar ook hier zijn ze allemaal voor de bijl gegaan.

Dus ipv. pissig worden jezelf wat beter informeren. Scheelt weer pissigheid en onwaarheden.

Gazzerop | 27-09-19 | 17:25

In veel koffie shops kan en of mag je helemaal niet roken. in Sushi lounge daar in tegen mag uiteraard wel gerookt worden maar daar hoor ik niemand over.

Rotterdams Geschut | 27-09-19 | 20:32

Voor elke roker en niet roker: Het lied Dr.Meinsma van Frans Halsema. (Er zijn ook Halsema's die wel wat kunnen).
Hij overleed overigens wel aan keelkanker...

hoejeheette | 27-09-19 | 15:55

Wel vreemd, je wordt toch niet gedwongen om een rookruimte in te stappen? Daarom is het een rookruimte. Of pist u ook graag tegen de bar? Snap dat gejank in de panelen hier niet zo.

VP732 | 27-09-19 | 15:51 | 2

Sprak een tijdje geleden iemand (niet roker) die nog nooit van de “sneeuwvlok generatie” had gehoord. Vandaag uitgelegd aan de hand van de uitspraak van de advocaat-generaal, dat er rook zou kunnen ontsnappen uit de rookruimtes en dat mensen zou kunnen aanzetten tot roken. Hij begrijpt het nu helemaal....

the namster | 27-09-19 | 16:07

Wanneer komt het alcoholverbod.?
Vraag het voor Allah.

joppo0 | 27-09-19 | 17:27

W.F. Hermans draait zich om in zijn graf.

War On Errorism | 27-09-19 | 15:47 | 2

Het graf waarin hij terecht is gekomen door longkanker.

de_landloper | 27-09-19 | 15:56

Terecht, roken is kansloos.

kanswaardig | 27-09-19 | 15:43 | 3

lol

hoejeheette | 27-09-19 | 15:45

Nou, maar eens kijken waar Uw bank dan gaat in beleggen.

GraafKaasschaaf | 27-09-19 | 15:49

kanswaardig (..) | 27-09-19 | 15:43
Joh, is dat zo ? nou, dan ben ik toch aardig terecht gekomen, pik....

the namster | 27-09-19 | 16:15

Vanmorgen 1 uurtje aan het bureau van een roker in zijn kamer gezeten: Ik stink alsof ik zelf heb gerookt. Deze zak zorgt ervoor dat ik mijn kleding kan wassen/luchten en straks snel douche moet nemen.

Musset | 27-09-19 | 15:42 | 1

Enige vorm van aansporing is soms wenselijk.

wan hung lo | 27-09-19 | 15:53

Gestopt met roken was ik. Zonder problemen van het ene op het andere moment. Geen afkickverschijnselen, geen wroeging, geen problemen!
*Uit pure recalcitrantie steek ik er een op - hmmm lekker! Krijg allemaal maar de kolere!*

McMarx | 27-09-19 | 15:41 | 3

Tsja, als je denkt dat je gestopt bent, als je uit 'recalcitrantie' er weer een mag aansteken... Succes met de volgende poging. Nicotine is a bitch.

kaasfondue | 27-09-19 | 15:55

@kaasfondue en @teefje:
Het zit gewoon tussen de oren.

McMarx | 27-09-19 | 16:44

Ik ga al tegen de muur staan, nog sorry voor al het gerook van mij.

Patje2011 | 27-09-19 | 15:40

Tjongejonge.
Heb ik iets gemist?
Is het vandaag Magnietdag?

Kapitein Sjaak Mus | 27-09-19 | 15:36 | 6

@Papa Jones | 27-09-19 | 16:05:
“.... Mijn auto heeft een doel....”, dan mag het - nuff said....

the namster | 27-09-19 | 16:18

@the namster | 27-09-19 | 16:18:
Ja. Net als je huis verwarmen. Vervuilt ook. Heeft ook een doel.

Papa Jones | 27-09-19 | 16:21

@Papa Jones | 27-09-19 | 16:05:
Mijn roken heeft ook een doel. Dus je lult weer poep. En je duto stinkt op de weg. Nog veel erger dus. Jij hoeft bij mij niet in de rookruimte te zitten. Jouw stinkende auto daar moet ik wel mee leven. U klager ik verwacht dat u morgen op de fiets zit en de auto naar de sloop. Wat u mij niet gunt, gun ik u niet. Zullen we het zo afspreken.

tweetybird | 27-09-19 | 17:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Ben 12 jaar geleden gestopt met roken. Blij mee. Maar ik gun anderen van harte hun sigaretje/sigaartje, zelfs als ik in de buurt ben. Al was het alleen maar omdat ik uit jarenlange ervaring weet hoe vertroostend een peukie kan zijn. Neemt niet weg dat ik nu, inmiddels, rokers vind stinken, evenals huizen van rokers.

Maar wat me veel meer dwars zit, is de kralenketting aan verboden die in de afgelopen jaren over ons argeloze burgers is uitgestort of nog uitgestort gaat worden;

Roken in de horeca: Verboten.
Roken op een terras: Verboten.
Roken in de auto: Verboten.
Binnenkort roken op straat: Verboten.
Gebruik van gas: verboten.
Diesel-auto´s: verboten.
Genieten van een flesje wijn in je bootje: Verboten.
Vlees eten: Verboten.
Kip eten: Verboten.
Terechte kritiek uiten op de islam: Verboten.
Harder dan 100 km/uur rijden: Verboten.
Rechtse meningen spuien op social media: Verboten.
Veehouderijen: Verboten.
Speelgoed voor jongetjes: Verboten.
Speelgoed voor meisjes: Verboten.
Jongetjes die jongetjes willen zijn: Verboten.
Jongetjes die meisjes willen zijn: Ondersteunen en stimuleren!

Peter Emile | 27-09-19 | 15:34 | 5

Ben jij een jongetje of een meisje? Of verschilt dat per dag. En heb je ook dagen dat je een niet-roker bent?

artie | 27-09-19 | 16:10

@kaasfondue | 27-09-19 | 15:56:
Stapt een persoon (m/v) het arbeidsbureau binnen. Staan er nog vacatures voor “overdrijven” open ? Nee, die zijn allemaal vergeven aan de reageerders van een webblog....

the namster | 27-09-19 | 16:27

Slappe knieën is wat anders dan genieten hoor. Een sigaret is goor, smerig, vies. Dat mensen daar niet mee stoppen komt doordat ze slappe kutzakken zijn, niet omdat het lekker is.
En nu ga ik een sigaar opsteken, dat is namelijk wél lekker.

Busverhuur | 27-09-19 | 16:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Je vrijwillig laten 'vergassen' in een rookruimte mag niet, maar je laten vergassen door houtstokende (verre) buren dat mag wel.
Ik niet begrijp.

ProAsfalt | 27-09-19 | 15:31

Hoorde gister dat de helft van het straatvuil uit peuken bestaat. Kunnen dus altijd nog aan de bukshag als het te duur word.

Tishetnetnie | 27-09-19 | 15:31 | 3

Ik hoorde gisteren dat 70% van de millieuvervuiling door jouw poep komt. Ik stel een kurk voor. Teveel bullshit.

DuperSildo | 27-09-19 | 15:35

Ik dacht dat de helft bestond uit tokkies en import, maar misschien is dat de andere helft.

Patje2011 | 27-09-19 | 15:35

Ga naar worldcleanupday punt nl en je ziet dat wat jij gister hoorde niet waar is.

roxymusic | 27-09-19 | 15:47

Ach, stop maar met die nutteloze gekkigheid en besteed dat geld aan iets leuks.
Hoef je ook niet elk half uur bij je vrienden uit de kroeg weg te lopen.
.
Een surinaamse vrouw met een kip kan je helpen met stoppen,
weet ik uit een een reclame fimpje van jaaaren terug. "stop, stop, stop".
Ik kan dat filmpje alleen ff niet vinden, iemand anders wel? :-)

hotmint | 27-09-19 | 15:30

De rookruimtes in crematoria blijven toch nog wel bestaan?

Mr_Natural | 27-09-19 | 15:27

Vuurwerkramp 23 doden. Bijlmerramp 43 doden, Roken 50 doden. Dat is per dag. PER DAG!

Strange Glue | 27-09-19 | 15:25 | 10

Wat hebben de Bijlmerramp en Vuurwerkramp ermee te maken? Dat er veel rook vrij kwam? Of suggereert u nu dat er iedere dag een Bijlmer- en Vuurwerkramp plaatsvindt, maar dat de kans door roken te sterven iets groter is? Dan zou ik bijna weer beginnen...

gestoptmetroken | 27-09-19 | 16:37

Strange Glue Wat is je punt? Er gaan 420 mensen per dag dood in dit land. IN DIT LAND! Daarvan maar 50 door roken.

marchbrown | 27-09-19 | 17:42
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik laat me altijd pijpen, telt dat ook mee?

nonloso | 27-09-19 | 15:23 | 2

Als het in de rookruimte gebeurd -prima....

the namster | 27-09-19 | 16:34

Nee, maar wel last van de stank daarvan.

mono-culti | 27-09-19 | 16:39

Hee, niet-rokers met auto, ik heb geen auto, hoeveel pakjes sigaretten mag ik dan ter compensatie roken? 3, 4 of 5 pakjes voordat ik evenveel vervuil als jullie?

Mr_Natural | 27-09-19 | 15:23 | 1

Riep ik ook toen ik nog rookte en geen auto had. Goed argument.
Roken in de buitenlucht moet ook gewoon mogen. Nu heb ik een auto maar ik laat hem toch maar buiten staan als ik een restaurant of cafe binnen ga.

hoejeheette | 27-09-19 | 15:32

In de krant " Niet-rokers kunnen sociale druk voelen om zich bij rokers in de rookruimtes te voegen." dat was de aanklacht.......... wat een zielige figuren zijn dat toch joh.
Ik denk ook dat we alle dure autos moeten verbieden. Straks krijgen ze nog sociale druk om ook een dure auto te kopen terwijl ze dat eigenlijk niet willen.

Metropols | 27-09-19 | 15:20 | 1

Niet-rokers die sociale druk voelen worden zo vanzelf geëlimineerd. Survival of the fittest, Darwin had alweer gelijk!

libertat | 27-09-19 | 15:22

Ben zelf een verstokte roker. Maar van mij mogen ze het helemaal verbieden. Het kost bakken met geld en uiteindelijk word je er doodziek van wat dan weer tonnen kost om je tevergeefs proberen op te kalefateren. Maar goed. Uiteindelijk zal dat ook niets uitmaken. Dan komt er gewoon een crimineel die het grootscheeps gaat smokkelen. Interessant voorbeeld is Bhutan. Een klein landje aan de grens met India. Roken is verboden. Maar ze staan gewoon aan de grens te paffen. Drugs zijn drugs en waar een wil is is altijd een weg. Hoe minder mag, hoe creatiever mensen worden. Het beste is gewoon zeggen dat je als roker (drinker etc.) jouw rechten op gezondheidszorg verspeeld als jouw ziektes gerelateerd zijn aan jouw gebruik van drugs. Scheelt een hoop poen en is beter voor het klimaat.

Andrew Deen | 27-09-19 | 15:17 | 9

Waarom zou een roker of drinker zijn rechten op gezondheidszorg als de klachten gerelateerd zijn aan het gebruik van de genotsmiddelen?

We betalen voor de behandeling van geslachtsziekten, ongewenste zwangerschappen, te dik - vet, diabetes type 2, de gevolgen van onnodige plastische (verfraaiende) operaties, vechtpartijen in het weekeinde, overmoedig gedrag, drugsgebruik (heroïne - cocaïne), ombouwen van lichamen, en nog meer.

Arachne | 27-09-19 | 16:21

@Arachne | 27-09-19 | 16:21:
En rokers en drinkers gaan veel eerder dood, je moet de gezond levende mensen hebben, die asociale uitvreters die 100 jaar oud worden.

Mr_Natural | 27-09-19 | 16:28

@Arachne | 27-09-19 | 16:21: ja, goed argument. Of alles vergoeden of niks. Geen middenweg. Niet beginnen bij 1 van de meest duidelijke oorzakelijke verbanden. Stel je voor dat we ergens zouden beginnen om zorgkosten betaalbaar te maken...

volksvaderland | 27-09-19 | 19:00
▼ 6 antwoorden verborgen

Roken in tuin en op balkon en binnenshuis moet verboden worden. Rookruimtes boeit niemand toch.

Ja, je mag doen in je eigen leefruimte wat je wilt, maar in veel oude rijtjeshuizen en flats gaat sigarettenrook door kieren heen. Laat staan roken op een balkon. Wie wil nou nog dat kinderen spelen in de rook van rokende buurvrouw.

Mijn wetsvoorstel: roken in tuin en balkon en huiskamer gedogen zolang niemand klaagt. . maar zodra je overlast veroorzaakt en jouw rook van de Vrijheid over de heg bij de buren komt, ben je vogelvrij.

Waarom? Ik mag ook niet met ogen dicht met me luchtbuks in mijn doodeigen tuin in de rondte schieten. Dus. En ik uiteraard ex-roker, volkomen geradicaliseerd op dat gebied en dat voelt goed.

Prof. Hoxha | 27-09-19 | 15:11 | 12

@Onno Barendsen9337 | 27-09-19 | 16:14: ik woon buiten, tuin genoeg en nergens last van. Maar zat deze zomer in vakantiehuis naast rokers. Ja, je zit buiten en het is zomer maar gvd elke 30 minuten wéér die rook. Snachts raam open kon niet. Deur open kan ook niet. Zelfs de kinderkleding ging stinken. Ik ben in 48 uur geradicaliseerd van ‘moet kunnen’ tot fokking irritante exrokende hater. En dan verhalen erover lezen en horen van mensen die dat 24/7 meemaken. Het is niet even fik stoken of zelfs paar keer per week bbqen, maar gewoon terreur, zeker als het gore rokende stelletjes zijn.

Prof. Hoxha | 27-09-19 | 16:28

@Prof. Hoxha | 27-09-19 | 16:00: maar dit soort problemen met de buren lossen we natuurlijk op een onofficiële manier op, niet via een juridische weg. Dat kost geld. Treiteren kost niks. Ja een paar kratjes bier voor m'n medeplichtigen hehe

Onno Barendsen9337 | 27-09-19 | 16:42

@Prof. Hoxha | 27-09-19 | 16:28: dat snap ik dan ook wel weer. Is lastig...

Onno Barendsen9337 | 27-09-19 | 16:52
▼ 9 antwoorden verborgen

Goed dat jullie me helpen herinneren.
Vorige week een doosje fijne Cubaanse longfillers gekregen.
Vanavond maar eens goed voor gaan zitten.
(ik ben niet gierig, iedereen mag passief meeroken)

Kapitein Sjaak Mus | 27-09-19 | 15:05 | 2

Ahh, zelf de laatste keer een box Romeo & Julietta's meegenomen. Zeer aangenaam.

wan hung lo | 27-09-19 | 15:46

Cubanen zijn vreselijk overrated. De Dominicaanse sigaren of uit Nicaragua zijn een stuk aangenamer. Ik prefereer de Undercrowns, diverse varianten rond de 9 euri. Prima stuff.

Bakkeleures | 27-09-19 | 17:48

Man, man man, word een kleinzielig, bettutellend landje omdat ze echte problemen niet kunnen oplossen of willen aanpakken.

PietGrumpy | 27-09-19 | 15:05 | 2

Dat is het helemaal!

vluchtelingallergie | 27-09-19 | 15:10

Ja, stom he dat rechters zeggen dat je de wet moet naleven als de wet duidelijk is. Zouden politici nog wat van kunnen leren.

Schadenfreude | 27-09-19 | 15:13

Fanatieke anti-rokers zijn al bijna net zo erg als Greta Thunberg.
Een rookruimte is een prima oplossing.
Maar nee, het is nooit genoeg. Rokers stinken.....
Sporters stinken ook, spruitjes in de pan stinken ook, BBQ-en stinkt ook, dieselrijders stinken, boeren stinken, hondenstront onder je schoen. Kliko’s aan de weg.
Een fatsoenlijk roker is geen onruststoker. Zelfs in de buitenlucht, op een terras, kun je vragen of iemand bezwaar heeft als je een peukie wilt opsteken.
Zo moeilijk is het niet.

Ruimedenker | 27-09-19 | 15:04 | 3

Spruitjes kunnen er niks aan doen dat ze stinken. Dat komt doordat ze héél lang gekookt worden.
En hondenstront hoort helemaal niet in de stad te liggen.
Sommige mensen maken er gewoon een stinkzooi van.

Papa Jones | 27-09-19 | 15:07

Een minderheid(vaak kinderen) vindt het heerlijk ruiken. Tijd om rekening te houden met die minderheid.

RickTheDick | 27-09-19 | 15:11

Fatsoenlijke rokers zijn ook niet het probleem. Het zijn die onfatsoenlijke rokers.

En als ik zo om me heen kijk op straat, al die uitgedrukte peuken, zijn er daar nog best heel veel van....

libertat | 27-09-19 | 15:21

Sowieso en überhaupt ... wetten en regels worden toch niet gehandhaafd; en nog maar 11 jaren. Dan is alles voorbij. Rook maar door. Geniet, zo lang het kan.

Fijnstoffer | 27-09-19 | 15:04

How dare you, Hoge Raad! People and ecosystems are dying and all you can think of is rookruimtes verbieden!

Hadena | 27-09-19 | 15:03 | 1

Haha haha, ik slikte zowat m’n peuk in.
Dank voor deze bijdrage

at mekkert | 27-09-19 | 15:08

Natuurlijk hebben Pia Lijkstra en haar kliek graag dat uw longen een beetje schoon zijn als u gaat doneren.

DasNouJammer | 27-09-19 | 15:03 | 1

Lijkstra lol

IkwilJinekwel | 27-09-19 | 15:16

Ach, kijk eens hoe blij alle "mag niet" lulletjes weer op tafel dansen omdat deze krachtdadige regering ze andermaal heeft weten te beschermen tegen al dat kwaad wat in een bikkelharde maatschappij als de onze genadeloos op de zwakke en weerloze individuen probeert in te hakken.
Het land is weer een beetje meer "af" vandaag, dank u hiervoor , M. Rutte.
Kots....

zwellevertje | 27-09-19 | 15:03 | 4

@the namster | 27-09-19 | 15:15:
Vooruit dan maar, maar alleen deze keer hoor!

zwellevertje | 27-09-19 | 15:28

Dit zijn van die zeikers die al opzichtig beginnen te kuchen als er iemand aan de overkant van de straat, in de buitenlucht, een sigaret rookt. Ziek triest sneu volk is het.

DuperSildo | 27-09-19 | 15:36

@DuperSildo | 27-09-19 | 15:36: Ja, van die lui die helemaal hysterisch worden als je op 1.20 meter afstand van een rokerspaal (bestaan die nog?) op het peron staat te roken ipv de voorgeschreven 1 meter.

zwellevertje | 27-09-19 | 15:42
▼ 1 antwoord verborgen

Weet je wie ook zo’n hekel had aan roken?

Schriever | 27-09-19 | 15:02 | 3

SanderEvers, hieronder?
Of de palingboer in Volendam, die zich heeft laten omscholen tot zanger?

Ruimedenker | 27-09-19 | 15:06

Ja ik weet wie een hekel had aan roken Schriever, maar die vent had boter op zijn hoofd. Joden mochten weer wél massaal roken van hem.

Papa Jones | 27-09-19 | 15:17

Ik ging toch al niet meer naar het café sinds de antirook terroristen de overhand hebben. In Ierland zijn honderden veelal zeer oude pups failliet gegaan nadat ze de EU omarmde welke hun zakken geld beloofde in ruil voor dit soort kul-regelgeving. Volgende target is drank, let maar eens op..!

Veluwse-Eikel | 27-09-19 | 15:02

Zal het een stuk veiliger worden in de horeca, roken is voor paupers en die zorgen voor problemen en onrust!

leijpeideaud | 27-09-19 | 15:02 | 8

@libertat | 27-09-19 | 15:19: Het is 100% minder waar. Roken is duur, dus het zijn vaak juist de wat meer verdienende fatsoenlijke burgers.

Er is GEEN ENKELE relatie tussen roken en strafblad bv.

Paupers; dat zijn mensen die zomaar uitspraken over anderen doen, welke kant noch wal slaan.

DuperSildo | 27-09-19 | 15:37

@DuperSildo | 27-09-19 | 15:37:
Roken is duur, mensen die in de schuldsanering zitten roken nog een pakje per dag. De fatsoenlijke burger zie je haast niet meer roken, het is vooral de onderlaag, de paupers die roken. Dit begint al op scholen het lager onderwijs rookt iedereen en op Havo etc. zie je dit al veel minder. Zeg maar eens dat dit niet waar is, en ik neem je daarna helemaal niet meer serieus.

leijpeideaud | 27-09-19 | 15:58

"Roken is duur, dus het zijn vaak juist de wat meer verdienende fatsoenlijke burgers."
@DuperSildo | 27-09-19 | 15:37:

Vergeet het maar. Het is juist de 'onderlaag' van de bevolking die het meeste rookt, ondanks de kosten. Iedere bewindvoerder of deurwaarder kan dit aan je bevestigen.

EefjeWentelteefje | 27-09-19 | 16:14
▼ 5 antwoorden verborgen

Prima besluit.. maar een algeheel verbod op tabak is beter.

Pim_Young_ill | 27-09-19 | 15:01 | 1

Werkt niet, en dat weet je ook wel.

Ruimedenker | 27-09-19 | 15:07

Gelukkig mag een joint met tabak wel

rein9576 | 27-09-19 | 14:59

Betekent dit dat de rookruimtes bij bedrijven nu ook weg moeten?

matatwork | 27-09-19 | 14:58 | 7

@Papa Jones | 27-09-19 | 15:11: Ik hoop dat je ooit een manier vindt om dit bijna ondragelijk lijden een plaatsje te geven in je dagelijks leven lol.

zwellevertje | 27-09-19 | 15:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Roken hoort bij zuipen, net als dronken zoenen met een vrouw die smaakt als een asbak. Zoals kan je niet verbieden. Dat hoort bij ons cultureel erfgoed.

Osdorpertje | 27-09-19 | 14:58 | 4

Zo heb ik dus eens een sexkans verprutst want zij wilde dus zoenen maar dat leek me smerig. Was niet dronken genoeg.

Hadena | 27-09-19 | 15:00

Ooit hebben onze voorvaderen (m/v/x) daar het roken en zuipen voor uitgevonden, voor tegen die meur, zo boven zo beneden...

Breinbrouwsels | 27-09-19 | 15:08
▼ 1 antwoord verborgen

Dat gaat gezellig worden voor de kroeg. Enkel nog naar binnen om bier te halen. Je zou maar nabij de kroeg wonen, staat de helft buiten te kleppen want roken.
En geen rookruimte in de club? Daar gaat menig portier de klappen van opvangen.
Ik voorspel nu al een vervolgverbod.

Abject | 27-09-19 | 14:57 | 2

Eenvoudig op te lossen:-
buiten kleppen verbieden.

HogeNood | 27-09-19 | 15:01

Ooit een keer een foto van een toegewezen rookzone (buiten) in de USA gezien, gescheide n door....... een hek met gaas....

the namster | 27-09-19 | 15:20

Dus de rechter gaat alweer op de stoel van de politiek zitten

Oromis | 27-09-19 | 14:56 | 2

Daar hebben we ze toch levenslang voor aangesteld?
Dictator for life!

Abject | 27-09-19 | 14:59

@Abject | 27-09-19 | 14:59:-
We? Ik dacht altijd dat rechters vaak rechters aanstellen - zoals de coöptatie van regenten (bestuurders) van voor 1795.

HogeNood | 27-09-19 | 15:09

Ik vind het Bullshit. Ik haat roken, en zou het iedereen afraden, maar het moet en zal vrije keuze blijven. speciale rookruimte in cafe's goed t is wat ongezelliger maar een mooie oplossing. Nu komt deze onzin en moeten ze al naar buiten.... wat is het volgende dat men gaat verbieden?

ikworstelengadouchen | 27-09-19 | 14:54 | 2

Blanke man zijn wordt binnenkort ook verboden, die hetze is al een tijdje bezig!

Halul gebakken | 27-09-19 | 14:59

Jij snapt het / t volgende is bramen plukken? eendjes voeren? Seksistisch speelgoed? Blanke mannen aannemen op de universiteit? Aparte toiletten voor mannen en vrouwen? Belgenmoppen? Bbq’en? Openhaart? Gasfornuis kopen? Vlees eten? Zwarte Piet? De Gouden eeuw? Indiaantje spelen? Ik roep maar wat onzin natuurlijk :)

ja-nee-misschien | 27-09-19 | 15:02

Mooi, de horeca gaat nu dus ook volledig underground. Hebben we straks eindelijk weer eens fatsoenlijke bierprijzen aan de tap.

Rest In Privacy | 27-09-19 | 14:54 | 3

Ik zie de huiskamerkroegen weer massaal hun intrede doen in het zuip-, rook- en wipverkeer..

Breinbrouwsels | 27-09-19 | 15:11

@TP 1984 | 27-09-19 | 15:13: correctie: fatsoensrakker

Rest In Privacy | 27-09-19 | 15:13

Oh alcohol komt ook nog wel hoor. Als roken niet meer mag hebben ze opeens niets meer om te zeuren.
Bovendien gunnen de mensen elkaar niets meer: Je mag niet roken, je mag geen man of vrouw zijn, je mag niet meer tegen religie zijn, je mag niet meer blank zijn, je mag geen vlees meer, je mag geen mening hebben, je mag niet meer uitademen, je mag geen geld meer verdienen, geen auto meer rijden en zo kunnen we nog wel een uurtje doorgaan.

justtheblues | 27-09-19 | 14:53 | 1

Ik wens ''ze'' veel succes, ik mag toch hopen dat je in het dagelijks leven niet zo'n slappe houding hebt. De redelijkheid zal overwinnen.

Flankie | 27-09-19 | 15:42

Roken ontmoedigen, prima. Maar wat er nou precies zo mis is aan die rookruimtes, dat snap ik niet. Juist daar veroorzaken de rokers geen overlast, nu gaan ze allemaal weer buiten op de stoep staan om hun verslaving te voeden - want je denkt toch niet ècht dat ze ineens van hun zeer hardnekkige verslaving af zijn?

En waarom wordt de handel niet aangepakt? Logisch: de overheid vangt klauwen met geld door deze verslaving in stand te houden.
De hypocrisie viert weer hoogtij.

Zelf inmiddels bijna twee jaar rookvrij, gelukkig.

EefjeWentelteefje | 27-09-19 | 14:53 | 4

@DebraCadabra | 27-09-19 | 15:04:
Zat laatst op Vienna airport op een bankje. Gatver, wat is die stank toch? Lijkt wel uit dat glazen aquarium vandaan te komen?

Bleek de rookruimte te zijn, die nogal aan het lekken was....

libertat | 27-09-19 | 15:17

@DebraCadabra | 27-09-19 | 15:04: Sterker nog, het werd ook nog op 'sociale druk' gegooid. Want ja, staan die zure niet-rokertjes in hun frisse ruimte sneu te kijken naar hun rokende maten die de dikste lol hebben.
Dus dan maar die hele rookruimte weg, dat zal een hoop geknakte zieltjes besparen zeg!

Gazzerop | 27-09-19 | 17:12
▼ 1 antwoord verborgen

Roken doe je maar lekker thuis.
En a.u.b. eerst douchen voor je je onder de mensen begeeft.

Papa Jones | 27-09-19 | 14:50 | 4

@ikworstelengadouchen | 27-09-19 | 14:51: en ik rook niet (haat het ook) en ben astmapatient, voor je gaat zeuren dat ik vast rook etc. ik vind dat iedereen zelf de keuze moet hebben of ze hun lijf en leven willen verpesten of niet.

ikworstelengadouchen | 27-09-19 | 14:52
▼ 1 antwoord verborgen

"Een rookruimte bevordert de rookcultuur en dat is nu juist wat we niet willen met het oog op de jonge generatie.". Verander 'rook' eens in een 'geloof' naar keuze en we zijn er.

Mark van Leeuwen | 27-09-19 | 14:49 | 3

Scherp!

EefjeWentelteefje | 27-09-19 | 14:54
-weggejorist-
libertat | 27-09-19 | 15:15

Klopt,, is ook een verdienmodel....

the namster | 27-09-19 | 15:30

Van mij mogen ze een pakje sigaretten 100 euro laten kosten. Vieze en ongezonde gewoonte, niet alleen voor de roker maar ook voor de directe omgeving. Bah.

SanderEvers | 27-09-19 | 14:49 | 3

Vind ik ook. Maar eigenlijk ook van autorijden. Die dingen staan bij aantallen bij mij voor de deur en nog eens levensgevaarlijk voor spelende kinderen

Mark van Leeuwen | 27-09-19 | 14:52

Ja dan kan de mocromafia ook sigaretten gaan verkopen voor 25eu per pakje

Oromis | 27-09-19 | 14:57

Laat we dat dan ook maar voor drank doen. Wat ik je brom. Doe overal waar plezier beleeft wordt veel belasting op. We moeten toch niks gunnen. Wel vaak apart. Die klagers over rokers rijden vaak wel in een grote bak met veel uitstoot maar daar hoor je ze dan weer nooit over. Ik zeg tegen die sukkels ga dan ook maar op de fiets. Van die troep uit die uitlaat heeft ook iedereen last.. ik zeg dus begin bij je eigen voordat je een ander wat op gaat leggen.

tweetybird | 27-09-19 | 14:59

Je kan tegenwoordig beter met een SS pak en eenklein snorretje lopen dan dat je rookt.

compleet nutteloos | 27-09-19 | 14:46 | 1

Dat was 75 jaar geleden al zo.

Papa Jones | 27-09-19 | 14:51

Prima, oprotten met die stinkstokken.
Dat neemt niet weg dat ik als liberaal aparte kroegen voor rokers, met rokend personeel en rookliefebbers (heb je die?) zou toejuichen.
Niet echt een businessmodel met toekomst maar alla(h)

Berbaar | 27-09-19 | 14:45 | 1

Bekt zo lekker hè liberaal, maar het is het grote kwaad in de maatschappij, duivels tot in de poriën.

IkwilJinekwel | 27-09-19 | 15:26

Ik zie die gereformeerde kop van Velthuis al smalen.

Trumme | 27-09-19 | 14:44

Rokers leveren de schatkist en pensioenfondsen meer op dan dat ze kosten.

pibasso | 27-09-19 | 14:43 | 2

Nee dus. Een gemiddelde kanker-behandeling kost richting de € 50k en dat hoest (haha, punt niet eens intended) een roker niet op aan accijns hoor. Ook het korter leven levert weinig meer op. Is al vele malen uitgerekend, inclusief de nevenschade (arbeidsongeschikt, niet bijdragen aan belastingen maar wel zuigen aan het staatsinfuus) en schade aan mee-rokers.
Jammer joh maar rokers zijn de kanker van de maatschappij.

Bakkeleures | 27-09-19 | 17:46

@Bakkeleures | 27-09-19 | 17:46:
Moennie praat kak nie. Absoluut niet waar. Rekenen is niet jouw fort. BTW ik ben ook anti-roken, maar doe de waarheid geen geweld aan.

Ruud Hazes56616330 | 27-09-19 | 17:51

De regering maakt samen met de Eerste en Tweede Kamer een bepaalde wet. Vervolgens ondertekent een minister zelf een algemeen verdrag ergens ver weg.
En vervolgens is dat verdrag van grotere macht dan onze eigen wet?

2voor12 | 27-09-19 | 14:43 | 2

Ja, net als de sharia.

piloot47 | 27-09-19 | 14:49

Internationale verdragen gaan boven nationale wetgeving, inclusief de grondwet.

Indien in een ondertekend internationaal verdrag (en ook alles wat de VN produceert) opgenomen wordt dat direct taalgebruik of commentaar tegen transgenders of non binaire wezens als hatespeech aangemerkt kan worden, dan moet Nederland er zorg voor dragen dat dit, middels regelgeving, alhier uitgebannen wordt. De VvMU is ondergeschikt aan internationale verdragen en wetgeving.

Landen in Afrika dienen homoseksualiteit te accepteren als onderdeel van een hulpprogamma van de VN of armoedehulp van de VS.
Wie voor zijn veiligheid afhankelijk is van de VS, dient de agenda van VS in zijn land door te voeren. Zo legt de VS haar "normen en waarden" op aan andere culturen. Zeg je nee, dan kan er zomaar een incident of wat plaatsvinden. En dan vindt Amerika het gek dat de bevolking enigszins anti Amerika is.

Overigens betaalt ieder land voor zijn beveiliging door de VS. Trump maakte een hoop lawaai over het niet betalen van de NATO contributie door Europa, echter Europa heeft op vele manieren betaald. O.a. door militaire bases op haar grondgebied (waar het land zelf NIETS over te zeggen heeft), het nationale leger als reservetroepen voor VS acties, safe houses voor CIA, geheime gevangenissen, mild tot zeer mild vestigingsklimaat voor VS bedrijven, enzovoorts.

Arachne | 27-09-19 | 16:09

-opgerookt en opgerot-

born2killn00bs | 27-09-19 | 14:43 | 2

Nice one

overVecht | 27-09-19 | 14:44

ik dacht heel even dat GS een speciale Joris voor dit topic had gemaakt. 5 Reeten/1000 Kuddos voor jou.

ikworstelengadouchen | 27-09-19 | 14:53

Waarom een foto van het ‘verscholen dorp’ erbij plaatsen? Best kansloos in mijn ogen.

overVecht | 27-09-19 | 14:42 | 7

@Papa Jones | 27-09-19 | 15:04:

Hmmm... om eerlijk te zijn... nu je het zo zegt... is het eigenlijk in die context inderdaad stiekem toch wel geniaal bedacht.

overVecht | 27-09-19 | 15:06

Ik heb niks gezegd @Ronaldo!! En thanks PapaJones!

overVecht | 27-09-19 | 15:06
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
3xDrommels | 27-09-19 | 14:42 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Plekken om te roken? Steeds minder
Sigaretten? Overal verkrijgbaar.

Rollins | 27-09-19 | 14:42 | 1

Ja dat is helemaal waar. Als het de overheid echt om de gezondheid te doen was, kon je peuken alleen nog bij de speciaalzaak krijgen zoals sterke drank. Maar nee, dat moet allemaal niet te snel gebeuren want accijns enzo. Maar het roken zou zo wel minder laagdrempelig worden, men zou minder verleid worden om die rommel te kopen samen met de dagelijkse boodschappen. Prima toch? Vreemd dat zoiets niet wordt ingevoerd. Waarom zou dat toch zijn?

Bakkeleures | 27-09-19 | 17:43

Ach, roken....... iets uit vervlogen tijden.

Ik lees tegenwoordig dat vlees eten het "nieuwe roken" is. En "zitten", dat is ook het nieuwe roken.

Dr_Johnson | 27-09-19 | 14:41 | 9

Wat had u gedacht van fijnstof, ultrafijnstof en alle meuk die nu in te grote hoeveelheden in de grond (werkelijk overal!) wordt gevonden. Ik denk dat rokers op het einde niet heel veel slechter af zijn.

pibasso | 27-09-19 | 15:18

@Marcel66664746 | 27-09-19 | 14:43: Mooi toch dat je die keus hebt?
Maar wedden dat (ook jij) bij een beetje lekker weer de bbq stookt (over anderen lastigvallen gesproken). Ook zo lekker voor de buren. Maar dat maakt je niets uit gok ik.

Gazzerop | 27-09-19 | 17:07

@peterdh | 27-09-19 | 14:46: De veroorzaker van de overlast is toch echt de roker. Als je dat niet inziet, heeft de kanker je hersenen al bereikt.

Bakkeleures | 27-09-19 | 17:41
▼ 6 antwoorden verborgen

optiefte met die smerige kut rook. Slik het in als je het niet kunt laten.

Marcel66664746 | 27-09-19 | 14:40 | 2

Stop met dat eeuwige gekutzeik. Ik rook niet en de enige mensen van wie ik last heb zijn mensen zoals jij die zeiken. Slik het in.

peterdh | 27-09-19 | 14:45

Is goed Greta. Hysterisch mokkel.

Ruimedenker | 27-09-19 | 15:13

Met een lege pijp in een café gaan zitten
gewoon om de anti-rokers te fukken

Tobi | 27-09-19 | 14:39 | 3

Goed zo, dat zal ze leren.

piloot47 | 27-09-19 | 14:42

Of gewoon een los vloeitje in je hand. Dan maak je pas indruk

HA, BIER!1! | 27-09-19 | 18:17

Gewoon een sjekkie draaien en dan heel langzaam opkauwen

Binkoo | 27-09-19 | 21:58

We liggen aardig op schema. Volgende station (vóór het verbod op benzineautos), het verbod op huisdieren. Want co2, overlast en zielig.

VP732 | 27-09-19 | 14:39 | 4

Uhhh nee het volgende is dat restaurants kunnen sluiten. Discotheken. Want zeg eens eerlijk. De restaurants zijn veel te duur en discotheken is zo jaren 80. En thuis mag alles. Drank en eten veel goedkoper en dansen kun je in de huiskamer. En je mag er roken zoveel je wilt.

tweetybird | 27-09-19 | 14:43

@Marcel66664746 | 27-09-19 | 14:41:

U bent beroepszeiker. Toevallig toch niet dezelfde die overal in nederland een rechtszaak aanspant zodat er nu geen huizen meer gebouwd kunnen worden en meer van dat soort klimaatgekte shit

tweetybird | 27-09-19 | 15:02
▼ 1 antwoord verborgen

't Werd tijd.

piloot47 | 27-09-19 | 14:39

Om simpel van te worden.

JDMslut | 27-09-19 | 14:38

Dan zal ik de pijp maar aan Maarten (van Rossem) geven.

Croxifoxio | 27-09-19 | 14:38

Roken wordt als andere vormen van vermaak: vooral doen, maar zo dat anderen er niks van merken of hoeven te merken.
Rokers voor de ingang van een gebouw ... Bleghhh!

appelboor | 27-09-19 | 14:38 | 4

@Kopje Suiker | 27-09-19 | 14:42:
klopt, het is namelijk een verslaving. Niet iets dat je voor de lol doet.

EefjeWentelteefje | 27-09-19 | 14:49

@EefjeWentelteefje | Precies! Allemaal slappe geesten zonder discipline en doorzettingsvermogen.

Joey Finkleberry | 27-09-19 | 16:44
▼ 1 antwoord verborgen

Wie anno 2019 nog rookt is gewoon dom. Het kost klauwen met geld en je tast je gezondheid aan. Prima uitspraak van de Hoge Raad.

K. Letskoek | 27-09-19 | 14:37 | 5

@Wladimir 1928 | 27-09-19 | 16:08: Jaja, met name goed voor de gezondheid.
Zo houden de zuipers hun eigen fabeltje in stand.
Je hebt gelijk qua overlast wb. geur. Maar gaat er maar even aan voorbij dat menig drinker ZELF de overlast wordt door zijn/haar gedrag.

Gazzerop | 27-09-19 | 17:04

Inderdaad. Sukkels die daar meteen alcohol met de haren bij slepen. Roken is aangetoond levensgevaarlijk, ook mee-roken. En dat heb je met alcohol dus niet, mee-drinken. Tot zover klopt de vergelijking dus van geen kant.
Daarbij is roken gewoon ronduit smerig en vies. Lekker thuis doen dus, in je vergeelde woonkamer met je gele vingers. Lekker man.

Bakkeleures | 27-09-19 | 17:40

Hoezo klauwen met geld? Ik betaal EUR 10 voor een kilo en doe daar een jaar mee.

Ruud Hazes56616330 | 27-09-19 | 17:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Gaat de rookruimte nu ook op Schiphol weg?

Nevz | 27-09-19 | 14:37 | 5

denk het niet, daar is het geen NL meer, formeel dan.....

oblix | 27-09-19 | 15:13

Haha, ik mag hopen van niet. Wat mij betreft is dat cultureel erfgoed, hoop cultfiguren altijd in die rookhokken daar. Andere rookhokken kom ik niet, gewoon buiten voor een horecazaak, is prima.

Latrinalia | 27-09-19 | 15:56

Buiten tussen Vertrekhal 2 en 3 staan nog wat plantenbakken waar je kan roken. Pas wel op want je moet de ruimte delen met vreemd volk, zoals blanken en ander raar hangvolk.

Nivelleermarionet | 27-09-19 | 19:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Dan ga je toch water pijpen

RickTheDick | 27-09-19 | 14:36

Mooi zo, oprotten met dat smerige roken.

Kuifje-in-de-EU | 27-09-19 | 14:35 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken