Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kabinet gaat rookhokken uit cafés slopen

buiten vat je kou, da's pas ongezond

Er mag niets meer.

Nu worden rookruimtes in cafés ook al verboden want 'niet-rokers kunnen sociale druk voelen om zich bij de rokers in de rookruimtes te voegen'. Jawel. Mensen die vrijwillig naar een kroeg gaan moeten beschermd worden tegen sociale druk omdat ze anders iets ongezonds doen tussen het zich de tyfus zuipen door. Schaf kroegen dan meteen af en maak van Nederland één grote calorieneutrale ijsbar

UPDATE: Ja joh, doe de terrassen er ook nog maar bij

Social

Reaguursels

Inloggen

Volgende stap: bierdrinkers de kroeg uit.

Wekkertje | 07-04-18 | 11:18

Ik voel óók 'sociale druk' van regressieve linksmiegels die, in de voorhoede van een vijfde kolonne, ons land naar de kloteritis helpen.

Gaarne óók die vijfde kolonne af te schaffen.

HypoPseudo | 07-04-18 | 09:00

Toch is het zorgelijk dat betuttelen en verbieden blijkbaar de enige manier van regeren blijkt te zijn.

ristretto | 07-04-18 | 07:09

Doe eens stoer. Verbiedt toch gewoon de verkoop van sigaretten en tabak in NL.
Of mag ik nu allerhande giftige stoffen kopen en gebruiken. Want roken is blijkbaar ook hartstikke slecht. Lekker de moraalridder uithangen maar wel centjes plukken. Kappen met die bullshit! Roken is slecht maar zoveel is slecht. Wat adem je in op werk, op straat, in tunnels etc? We leven in een omgeving van straling en pulsen, we eten rotzooi, drinken rotzooi en zo is er veel meer.
Met mate en rekeninghoudende met is een goede middenweg bij ongeveer alles in ons leven.
Dergelijke discussies zijn slechter voor omgeving en klimaat, dan het hele mierenneukerij rondom.
Gebruik elektriciteit, brandstof, papier etc om tot niks te komen.
Bij roken krijg je tenminste nog lekkere stofjes in je hersenen terwijl je lichaam langzaam verteert.

ET007 | 07-04-18 | 02:36

Roken is voor dommerdjes:
Uit onderzoek van Stivoro is gebleken dat er een verband bestaat tussen roken en het opleidingsniveau. Onder laagopgeleiden is er sprake van een groter percentage rokers in vergelijking met hoger opgeleiden. Van de lager opgeleiden rookt meer dan 30 procent en van de hoger opgeleiden rookt ongeveer 20 procent. Dat verschil komt nog meer tot uitdrukking onder jongeren. Van de jongeren, die geen dagopleiding volgen, rookt meer dan de helft regelmatig en van de jongeren, die een VWO opleiding volgen, rookt maar 19 procent regelmatig. Overigens roken senioren en jongeren in verhouding minder dan de groep die daartussen valt.

Bicycle-Repair-Man | 06-04-18 | 21:35 | 3

Kijk jij neer op lager opgeleiden ? Mogen ze van jou wel stemrecht hebben ? Mogen ze van jou kinderen krijgen ? Ik heb hieronder wat van je reacties gezien en je komt vrij ziek over. Ik rook niet maar anderen mogen van me roken zolang ze daar anderen niet mee lastig vallen. Dat zou kunnen in kroegen waar roken is toegestaan. Wil je daar niet tussen staan, dan ga je ergens anders heen. Ik neem aan dat je je zelf hoogopgeleid vindt ? Je denkt vast dat hoog- of laagopgeleid iets met IQ heeft te maken ? Ik heb al dan niet respect voor MENSEN gebaseerd op hun instelling, houding, voorkomen of gedrag en voor mij staat dat volkomen los van opleiding. De domheid in je posts is tenenkrommend. Hoogopgeleid zeker ? Applausje voor jezelf maar je komt over als een kneus. Ik hoop dat je beter bent in kettingen smeren en banden plakken dan op fora reageren. Tabee.

Rest In Privacy | 07-04-18 | 00:29

Stivoro. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Nee, dat is echt een club die je moet vertrouwen als het over cijfers over roken gaat. Meer onpartijdig kun je ze niet vinden. Maar resumerend, je rookt niet, drinkt niet.. ik vermoed dat je ook niet neukt, vandaar al die frustratie en je drang om andere mensen dingen waar zij naar hun mening genot uit halen, te verbieden. Het gaat hier niet over kroegen etc, daar is het al rookvrij, de ruimte voor de grote meerderheid is reeds rookvrij. Volgens je eigen - zwaargekleurde - cijfers rookt 20-30% van de volwassen bevolking. Dan is 5% rokersruimte in een kroeg (afgezonderd, voorzien van afzuiging) dus geheel niet raar of ondemocratisch. Dat jij dan zoveel zand in je vagina hebt dat je zo'n ruimte wil binnenlopen en gaan klagen over de rooklucht, is jouw probleem. Wellicht die liter azijn bij je ontbijt eens laten staan?

Mensen hebben gedragingen. Goed en slecht. Jij ook, heilig boontje. En als maatschappij waarin iedereen meetelt, kunnen ook "slechte gedragingen" gefacilicteerd worden, mits niet in strijd met de leefrechten van anderen. Nu mag jij mij uitleggen wat JOUW probleem precies is met een rookruimte waar jij NIET hoeft te komen met je zure bakkes.

DuivelseKlootviool | 07-04-18 | 00:53

Zei men ook van pvv stemmers en tegen stemmers op referendum ( tenminste zei men vooraf).
Kijk eens naar afbeeldingen van presidenten en heldin. Rookte Beatrix ook?
Dom gelul. Als Stivoro tegen roken is, verwacht dan ook geen pluspunten.

ET007 | 07-04-18 | 02:41

We moeten allemaal gezond leven. Geen rookhokken meer. Geen dieselauto’s in binnensteden. Zout en vetarm eten. De lijst is eindeloos. En als we dan gezond leven en een respectabele leeftijd hebben gehaald zijn we klaar met het leven en mogen wij euthanasie plegen.
.
Whats next?
.
Geen alcohol meer op terrassen? Zien drinken is drinken?
.
Sociale druk maakt asociale regel.

Nikstc | 06-04-18 | 20:54

Niet-drinkers kunnen ook sociale druk voelen om zich bij drinkers in het café te voegen, dus sloop alle cafés. En niet-gelovigen kunnen sociale druk voelen om zich bij gelovigen in de kerk te voegen. Dus sloop alle kerken a.u.b.!

Cor Netto | 06-04-18 | 20:49

Niet al te lang geleden heette dit “betuttelen” en was toen nog iets, wat eerder ongewenst was en tegen gestreden werd.

mazel_tov | 06-04-18 | 20:18

Nog afgezien van het feit dat wederom een klein groepje mensen het voor de rest verziekt, ik dacht dat dit een land van keuze’s was?

Wil je geen herrie?
Ga op het platteland wonen.

Wil je geen voetbal of autosport zien?
Zap naar een andere zender.

Wil je niet in de rook staan?
GA DAN NIET IN EEN ROOKHOK STAAN, met je “ik-voel-sociale-druk”, huilkind.

Dus als je rokende ‘vrinden’ thuis gaan zitten drinken&roken vanwege dat verbod, blijf jij in de kroeg?
Nee, hé? Dan huppel je er achteraan, en vind je het ineens ook belachelijk.

En ja, dat geldt ook voor jou, bicycle-repair-man.
Heb naast dat soort drammers ook een bloedhekel aan (race)fietsers.
En nee, ik rook niet, en ja, ik zit er wel naast. Doet me gewoon niets.

Maar ik ben dan ook geen lid van die slappe patat-generatie.
Huilebalkjes.

Hollander01 | 06-04-18 | 20:10 | 5

"Cijfers van RIVM en Trimbos zijn zwaar biased". Deze clubs, die roken willen bestrijden, hebben er juist géén belang bij de cijfers LAAG te houden! Want hoe meer mensen er roken, hoe meer geld zij willen dit te bestrijden met gemeenschapsgeld.

"40% of 24,1%"
In beide gevallen een minderheid. Waarom moet de meerderheid zich laten terroriseren door de minderheid die nog rookt? Doe dat lekker thuis.

"geen ballen"
Jawel, 2 stuks maar liefst.

"En vervolgens stap je in je sjoemeldiesel-SUV."
Helaas. Geen Socially Unacceptable Vehicle hier en ook geen diesel. Terug naar AF met je zielige aannames.

Bicycle-Repair-Man | 06-04-18 | 21:21

@Bicycle-Repair-Man,
ten eerste haal je iets aan uit 2016.
ten 2e doe je behoorlijk denigrerend over iemands opleiding niveau, dat is erg minderwaardig.
Maar jij als ""Bicycle-Repair-Man" hebt ook een beroepsopleiding gedaan.
jou hele reageren getuigd van een respectloze en onvolwassen instelling.
Die kleine "minderheid nitwits" zoals jij ze zo noemt zijn de rokers, MAAR de nog kleinere groep van Schoonmaak azijn zeikers zeurt over de rokers die in afgesloten ruimtes zitten om niemand tot last te zijn, en hebben dan een rubberen ruggegraat waar JIJ dus ook onder valt.
Ik vraag je, heb JIJ last van de rokers in de rook ruimtes?
1: wat moet jij als vervent klager/niet roker in die ruimte.
2: sociale druk, heb je dan geen eigen wil of ruggegraat ?
hoe dan ook het is niet een probleem waar JIJ direct of indirect last van hebt, je bent een meelopen en drammer.

PS,
Ik ben een EX roker en heb absoluut geen last van of iemand rookt in zo een ruimte of niet, ik kan er zelf voor kiezen om die ruimte binnen te gaan of niet, Zie je hoe simpel zelf beschikking is.
nou terug vaar je driewieler en laat grote mensen zich hier maar ver druk maken.

patrick023 | 07-04-18 | 08:39

@Hollander01
Helemaal met je eens, maar bicycle-repair-man heeft een frustratie probleem die dieper zit dan een rookruimte, volgens de cijfers zijn "verwarde mannen" ook onderhevig aan sociale druk.

patrick023 | 07-04-18 | 08:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Prima, toch? Waarom moet ik in andersmans rook staan? Als je jezelf de kanker wilt roken, be my guest. Maar pleur op met je stinkkankerstokken en ga lekker buiten staan janken. Rookhufters. Nicotinemongolen.

Bicycle-Repair-Man | 06-04-18 | 19:43 | 7

Je zet jezelf aardig te kakken zo, Bicycle man. Je weet het allemaal zo goed, wat ben jij een perfect foutloos persoon, mag ik je aanraken? Koekwous.

DuivelseKlootviool | 06-04-18 | 21:15

@DuivelseKlootviool: wat een merkwaardige conclusies. Jij doet allerlei aannames op basis van zeer beperkte informatie en als ik daar iets van zeg, ben ik een perfect foutloos persoon? Ik merk wel dat argumenteren niet je sterkste punt is.

Bicycle-Repair-Man | 06-04-18 | 21:28

Wat heb je als niet-roker in een rookhok te zoeken dan? Zesjarige jankerds komen überhaupt een kroeg niet in toch?

sinaasappelpap | 07-04-18 | 21:39
▼ 4 antwoorden verborgen

De stemmers op dit kabinet krijgen precies waar ze voor kozen: weg stemrecht, afgetapte privacy die 3 jaar wordt opgeslagen, bij voorbaat donor, en betutteling op rookruimtes. Let wel: ik ben zelf geen roker maar het is zo laf; als de overheid ECHT iets op had met de burgers, dan verboden ze de verkoop van sigaretten. Maar dat doen ze niet. Dan: als een groep mensen er voor kiest om in een ruimte te staan waar men rookt, dan doen ze maar. Je HOEFT er niet tussen te gaan staan. Dus bij voorbaat alles verbieden in de horeca is best wel ziek. Als er 1 cafe is waarvan iedereen weet dat je er kunt en mag roken en een groep wil daar zijn en voelt zich er goed........ tja. Welkom in NL anno 2018. Hierna alle snackbars ook maar sluiten he. En alle fastfoodrestaurants. Weg met alles. Weg met alles. Een staat die alles reguleert zonder inspraak. DDR, Noord Korea, EU.

Rest In Privacy | 06-04-18 | 19:36 | 1

+1. Staatsinkomsten op roken is de nieuwe gasbel, en nodig. Zouden alle rokers stoppen met roken, is NL binnen een week failliet. Rokers leveren de overheid netto BAKKEN vol met geld op. Ja, ook qua zorgkosten, want ze gaan vroeger dood.

DuivelseKlootviool | 06-04-18 | 20:56

Hulde. Dat totaalverbod had er natuurlijk jaren geleden al moeten komen. Stoer dat er nu mensen opstaan die écht iets willen veranderen. Zij verdienen het om juist aangespoord en toegejuicht te worden.

woordgrap van de dag | 06-04-18 | 19:01 | 1

"Totaalverbod"? Waar heb je het over? De peuken blijven gewoon verkrijgbaar hoor. De NL staat zou namelijk zo goed als failliet gaan zonder de accijnzen-inkomsten in de schatkist.

EefjeWentelteefje | 07-04-18 | 11:43

Je kan best schadelijke dingen in je lichaam mikken maar je moet er wel wat tegenover zetten. Zoals sporten, gezond eten of alleen nog maar water drinken. Kots misselijk wordt ik van het ouwe wijven gedrag juist door deze kloten regeltjes geniet deze kleine jongen er namelijk nog meer van om wel te roken. Kan namelijk geen enkele zeiksnot serieus nemen waarvan het van vet van het lichaam druipt. En vervolgens ook nog eens met een auto mijn longen komt bevuilen waar ik ook nooit om heb gevraagd. Een leven lang met een auto rijden lijkt me toch echt veel schadelijker voor jezelf en de mensen om je heen dan elke dag sigaretjes paffen me dunkt.

Overtwar | 06-04-18 | 18:50

Afschaffen wat het meeste doden opleverd:
1 suiker
2 vet
3 alcohol
4 tabak
5 mensen

Go_Vegan2.0 | 06-04-18 | 18:39

[AD.nl]
Dikke mensen geweerd bij erewacht dodenherdenking
AD.nl 48m geleden

Dat is waar we naar toe gaan. Na de roker de vetzuchtige aanpakken. En vervolgens de rest met slechte gewoontes. Autorijden, alcohol, vlees eten, bbq'n, etc. Wacht maar, uw overheid zal u krijgen. Al zijn het 'slechts' uw organen of internetverkeer.

padbuffel | 06-04-18 | 18:34

Fuck dit soort dingen waar de overheid bepaalt terwijl je niemand kwaad doet.

Tinus Trekveer | 06-04-18 | 18:14 | 4

Volgens mij vallen rokers niemand lastig als ze in een rookhok staan...

ADNOR88 | 06-04-18 | 21:15

In dat specifieke geval misschien niet. Maar ga eens kijken bij het Spaarne Ziekenhuis in Haarlem. Daar staan bezoekers én patiënten (sommigen gekoppeld aan een zuurstoffles - ga toch eens even lekker deaud) voor de ingang te roken omdat het binnen niet meer mag. Dan moet je dus als bezoeker door een blauw gordijn van rook het ziekenhuis in. Volkomen absurd.

Bicycle-Repair-Man | 06-04-18 | 21:44

@Bicycle-Repair-Man
Dus dan verbieden we afgesloten hokken binnen kroegen, zodat rokers in uitgaansgelegenheden buiten bij de ingang gaan roken en iedere bezoeker last heeft van een blauw gordijn van rook. Als je het zo uitlegt, klinkt het als een topoplossing!

Roken is slecht, maar het blijft een persoonlijke keuze. Liever dat die keuze zodanig gefaciliteerd wordt dat anderen er geen last van hebben, dan het te verbannen naar de straat waar iedereen er last van heeft....

Detuinkabouter555 | 07-04-18 | 10:28
▼ 1 antwoord verborgen

Kan me er niet druk om maken. Een zinnig mens laat zich in de oplichterij die we HoReCa noemen, toch al niet meer zien. Zal knap rustig worden in de kroegen.

Kameroudste | 06-04-18 | 18:05

Maar sociale druk om mee te gaan drinken is er niet, want dat is ook een vrije keuze zoals roken, of in een rookhok gaan staan?

brie-de-penis | 06-04-18 | 17:27

Vraag mij af hoe de overheid dit onzalige plan wil doorzetten daar enige tijd geleden het plan van een grachtengordel advocaat om tabakshandelaren voor de rechter te dagen voor moord etc. door het OM van tafel is geblazen met de motivatie tabak in Nederland een normaal genotsartikel is, met andere woorden het is normaal dus mag je het ook overal gebruiken.

Op mijn werk heb erg veel last thee lucht, krijg het er benauwd van.
Verder kan ik naar geen een café of restaurant omdat daar die vieze alcohol lucht hangt.
Ik zou zeggen laten ze op alle flessen van die plaatjes plakken die ook op mijn shag ook staan maar dan met leuke total losjes en open gewerkte levers .
Laatst had ik een leuke plaatje: Van roken krijg je een hoofddoekje .

NatNiks | 06-04-18 | 16:45

En hekken om de grachten? Screenshot dit maar binnenkort zal het daar over gaan.

Papierversnipperaar | 06-04-18 | 16:35

Twee maanden geleden gestopt met roken na 120 jaar. Bijna, gek genoeg, geen centje pijn mee gehad (met dat stoppen).
Het reukvermogen verbeterde opzienbarend na twee weken. Nu loop ik over straat en ruik intens die stinksigaretten die de mensen op straat open en bloot roken. En de wiet en hash die in mijn buurt nogal veel wordt gerookt.

Het allerergste echter, vind ik de lucht die van verbrandingsmotoren af komt. Dat dat puur vergif is ligt er wel dik bovenop.

Als men dan zo nodig wil verbieden en lopen zeiken, begin daar dan maar eens mee. Auto/motor/schooterrijders kosten de maatschappij een veelvoud van rokers. En er worden nog al wat onzinnige en overbodige kilometers gereden.

McMarx | 06-04-18 | 16:35 | 2

Door de sociale media begint elke groep weer te zeiken over de pleziertjes van een andere groep, mensen zouden allemaal eens wat inschikkelijker moeten worden en elkaar wat meer vrijheid gunnen.

Wolkbreuk | 06-04-18 | 17:08

Porcodio, wat ben jij een Mcmarxist. Na mijn 120 jaar roken heb ik mezelf beloofd om geen zure verbiedende wijsvinger te worden.

ristretto | 07-04-18 | 07:04

Alcohol is ook slecht, dat ook maar verbieden in de kroeg.
Dag kroegen, het was leuk maar alles iest voorbei.

dubbelicious | 06-04-18 | 16:34

Sociale druk voelen om in een rookhok te gaan staan, dat moeten we niet willen met zijn allen. Pleur toch op, keuze waar je zelf verantwoordelijk voor bent.
Hebben we dit nou weer aan gekwetste jankmillenials te danken die het leven best wel moeilijk vinden en of depressief zijn of last hebben van een burnout op een leeftijd waar ze nog niets gepresteerd hebben en er ook nog niet echt een beroep op ze gedaan is? Rook zelf niet meer overigens (een keuze).

bwanabanjo | 06-04-18 | 16:32

Wat idioot, je mag in je eigen zaak, geen aparte ruimte meer hebben, waar rokers zich uit kunnen leven. Wat een betutteling. Nee, ik ben geen roker, = ongezond!

vluchtelingallergie | 06-04-18 | 16:14

Roken hoeft niet te worden verboden, maar we moeten het wel zoveel mogelijk uitbannen. Niemand behalve de producenten heeft er baat bij.

Vrouwtje_haram | 06-04-18 | 16:13 | 2

Hallo, ik ben verslaafd geworden in een tijd dat sigaretten nog in een glas op tafel stonden tijdens een verjaardag, wist ik veel......
Zo vaak getracht te stoppen, het is een kut verslaving, ik wil er wel van af maar het lukt me simpelweg niet om het vol te houden. Wat mij betreft mogen ze de verkoop helemaal verbieden, dat is de enige mogelijkheid voor mij om eraf te komen, graag zelfs! (ik denk dat 98% van de rokers dit ook willen, iedereen heeft spijt)

dubbelicious | 06-04-18 | 16:23

@dubbelicious |
Heeft u uw rookverslaving al eens besproken met uw huisarts?
Zeer herkenbaar uw verhaal, maar echt, stoppen is mogelijk.

EefjeWentelteefje | 07-04-18 | 11:54

Elke week, als ik na 55-60 uur werken, en 52% belasting betalen, de vrijdag heb gehaald, dan trakteer ik mezelf op een mooie dubbele whiskey en een mooie Justus van Maurik. Ik vind dat ik die verdiend heb. Als dat niet meer mag, ga ik wat minder werken, het is anders niet vol te houden zo. Iemand van GL die ook 55-60 uur werkt?

Aardsengelmichael | 06-04-18 | 16:12 | 3

Mijn man werkt zo'n 60 tot 70 uur per week om de rekeningen te kunnen blijven betalen, is geen leven maar het is niet anders. Jaja ik heb ook inkomen maar moet ook voor twee koters zorgen, de noodzakelijke uitgaven zijn teveel, we gaan (bijna) nooit op vakantie, hebben een auto die 24 jaar oud is dus daar ligt het niet aan.

dubbelicious | 06-04-18 | 16:25

Lul niet niet, man. In de aartsengelen-CAO staat duidelijk dat je een 36-urige werkweek hebt.....

DeDenkerT | 06-04-18 | 19:12

dubbelicious en Dedenkert, jullie hebben niet begrepen wat ik bak.
Ik wil ook wel even genieten van mijn leven, en ja, van leven ga je dood.

Aardsengelmichael | 06-04-18 | 19:31

Zou mooi zijn als die smerige kankerverwekkers vandaag nog worden verboden, waar je ook komt of gaat, het stinkt naar sigarettenrook, die rotzooi hou je maar thuis.

Genoegelijk | 06-04-18 | 16:09 | 1

Ieuw, fanatieke mensen zijn eng.

Goldfinger | 06-04-18 | 16:26

Ach, GS, hou toch eens op met dat verbeten voeren van achterhoedegevechten voor totale "lost causes". Roken is passé, en terecht: het is een smerige gewoonte die ervoor zorgt dat mensen longkanker krijgen (daarvan kun je nog zeggen: kiezen ze zelf voor, hoewel Benedicte Ficq in haar aanpakken van de tabaksfabrikanten toch iets anders beweert), maar die door "meeroken" de gezondheid van omstanders bedreigt.

Ga het weer hebben over al die "fijne" tradities die bedreigd worden: vuurwerk afsteken, mensen uitroken met "vreugde"vuren, ganstrekken, etc. Mag van mij trouwens ook allemaal verdwijnen.

Dr_Johnson | 06-04-18 | 16:06 | 5

Mensen. Daar hebben we er veel te veel van. Slecht voor het millieu en ze gaan dood. Mag best wat minder. En dan beginnen met Dr Johnson.

The2Amendment | 06-04-18 | 17:35

Ben het helemaal met je eens!!!!!!!

Genoegelijk | 06-04-18 | 18:32

Tegel van de dag, chapeau!

Von Knarrenstein | 06-04-18 | 20:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Straks: het 'shishagedogen'.

bisbisbis | 06-04-18 | 15:58

is er al iemand op het heldere idee gekomen om het woord: 'roker' te vervangen door het woord: 'Jood' ?
-
Levert een opmerkelijke semantiek op...

bisbisbis | 06-04-18 | 15:56 | 1

De hele vergelijking is nogal opmerkelijk.

Hasj_en_Wietje | 06-04-18 | 16:07

Verbieden verbieden verbieden nu de tering drugs nog!

Oh wacht, .. dat kan natuurlijk niet

joppo0 | 06-04-18 | 15:54

Wij zijn weer ouderwets aan het doorslaan.
-
Straks in dit theater: milieuzones in 120 Nederlandse steden en stadjes voor de minder dan 800 ouwe dieseltjes die er in dit groencorrecte gekkenhuis nog rondrijden.
-
Kost wat, maar het levert dan ook, aantoonbaar, niets op.

bisbisbis | 06-04-18 | 15:53

Het gaat nergens meer over.. Geef dan vergunningen af als rook café.. Of rook restaurant.. Klaar.. Maar leg mensen die hard werken, zodat die motherfuckers in Den Haag kunnen doen wat ze willen... Ik rook niet eens en ik vind het triest hoe mensen zich alles laten afnemen

simonsniep | 06-04-18 | 15:52

Roken doe je maar thuis met je stinkende adem onder de afzuigkap.

metagod | 06-04-18 | 15:51

"Sociale druk", dat is toch dat ze je beschieten terwijl je in de kroeg staat omdat ze niet willen dat je met de popo praat?

OverdaanDerOnderheid | 06-04-18 | 15:49

Dat rookhok mag nog wel blijven, maar terrassen rookvrij is een uitstekend idee, vooral omdat terrassen tegenwoordig bijna afgesloten ruimtes zijn. Aan de zijkant staan glazen schermen en aan de bovenkant zijn ze volledig afgedekt met reuzenparasols. De rook blijft er net zo lang hangen als in een café.

bintang | 06-04-18 | 15:37 | 1

Ga je toch lekker geheel rookvrij binnen zitten. Toedeledokie!

The2Amendment | 06-04-18 | 17:37

Als we nou gewoon groepen verboden maken dan bestaat groepsdruk ook niet meer.

LuckyGirl | 06-04-18 | 15:33

Vreselijk dat rookverbod, je merkt nu pas hoe erg een kroeg stinkt. Ik loop wel mijn 5kmtjes 2 minuten sneller tegenwoordig, maar die stank heb ik er niet voor over.

RandomAct | 06-04-18 | 15:31 | 2

Ja, ik vond ook dat de sigarettenrook die schrale bierlucht juist complimenteerde.

LuckyGirl | 06-04-18 | 15:35

Vergeet al dat geruft niet

sarcastro | 06-04-18 | 20:43

Je zou die mensen van clean air eens een weekendje moeten volgen met bodycam. Kijken of het van die gezellige types zijn die vaak in de kroeg komen. Als niet rook kroegen zo goed is voor ons als consument snap ik niet dat er geen ondernemers zijn die speciale anti rook kroegen opzetten die dan natuurlijk gigantisch druk bezocht worden door alle bakfietsmoeders en clean air types.

TilburgDeGekste | 06-04-18 | 15:30 | 2

Hahahahahahahahahahaha

Alexander Pechkop | 06-04-18 | 15:46

Hahahahahahahahhahaahahaha

dubbelicious | 06-04-18 | 16:31

Ik woon in een dorp met 3 kroegen en geen enkele kroeg heeft nog een aparte rookhok.
Het is gewoon aan de bar roken, zoals het ook hoort te zijn.
Rokende stamgasten gooien af en toe wat geld in een pot om een eventuele boete te betalen.
Was getekend, een niet roker.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 06-04-18 | 15:18 | 2

Zijn de huizen betaalbaar daar?

Ruimedenker | 06-04-18 | 15:23

Hier is géén kroeg.
Tent staat alweer meer dan jaar leeg, te wachten op de volgende stumper die t gaat proberen....
Dan maar thuis drinken. Met roken zijn we gestop.
Zou best zin hebben in een peukie.

Ruimedenker | 06-04-18 | 15:25

Ben al jaren geen roker meer, maar ja, de roker kan doodvallen.
Maar ja, opnieuw, wie kan er nou niet doodvallen bij de roverheid.
Goed, zolang u in leven blijft en ze u kunnen afpersen, d.m.v. belasting en accijns vinden ze het beter dat u in leven blijft.
Daar is de verklaring mee gegeven dat u niet meer mag roken van de maffia.

watmagjenogwel | 06-04-18 | 15:16

Verbod op roken in kroegen, en de turkse theehuizen dan? Die moeten dan ook mee in het verbod! Zo niet, discriminatie! En dus een proces wat door kroegbazen gestart kan worden?!

nl_burger | 06-04-18 | 15:14

Goed om te lezen dat de overheid zo begaan is met mijn gezondheid. Kunnen ze ook mooi even helpen met het zoeken naar een huis, en het vinden van een andere baan; als ze dan toch zo bezorgd zijn.

Of is de bedoeling van deze zogenaamde 'zorgen' gewoon hun eigen wetten erdoorheen rammen maar hun machtsspel te conceptualiseren in slap feminien gebrabbel. Niet verbieden, maar nudgen.

1337haxxor | 06-04-18 | 15:10

Maar dan ook het blowen verbieden in koffieshops, terassen enz. En vooral niet vergeten... het roken en lurken aan de waterpijp verbieden, in turkse koffiehuizen!

Paaldanseres | 06-04-18 | 15:08 | 2

Oh, lees jouw tegel net, ik dacht tzelfde...

nl_burger | 06-04-18 | 15:15

Is al verboden hier in veels shop. Tabaksvervangers als greengo mogen wel gerookt worden met weed, maar peuk opsteken of gebruiken in je joint mag dan weer niet.

TilburgDeGekste | 06-04-18 | 15:26

Die "sociale druk" zal dan in nog grotere mate gevoeld worden bij de rookruimten van bedrijven waar de werknemer geen keuze heeft om thuis te blijven. Volgend verbod...

A.S. Perien | 06-04-18 | 15:06

De organen moeten natuurlijk wel goed blijven zodat ze geroofd kunnen worden. Dus de volgende tak is uw lever voor later bewaren.

maSs | 06-04-18 | 15:06

Blokhuis, vieze christenhond, opbokken.

MikeTheBull | 06-04-18 | 14:57

Roken is een vrije keuze, behalve is je iemand tot last bent. Zelfs op een terras is het hinderlijk als de rook van een andere bezoeker jouw kant op blaast. Soms zie je bij gebouwen staan dat je op een afstand van een aantal meters niet mag roken. Binnen in een kroeg moeten goed geïsoleerde en geventileerde rokersruimten mogelijk zijn. Het is dan aan de roker die in gezelschap van anderen de kroeg ingaat te bepalen of hij of zij zichzelf sociaal genoeg vindt om het roken voor een paar uurtjes te laten staan.

Mannes | 06-04-18 | 14:57

Beste GS,
Uw titel bovenaan dit artikel is wel erg negatief: niets mag meer.
Tuurlijk mag er genoeg:
Illegalen in Amsterdam mogen woningen kraken en huurders hun huis uit jagen om er zelf illegaal te gaan wonen. Groen Links en D66 steunen dat.
Nou, dan mag er toch zeker wel wat?
Als u maar geen 106 km/h op de A2 tussen Vinkenveen en Maarssen rijdt om 16:00 uur op weg naar de VriMiBo. Dat mag dan weer niet.

Albert5000 | 06-04-18 | 14:57

Hoe zit het met Holland Casino????
Als je in Nijmegen 5 kasten verderop zit, gaat de walm nog in je neus.
Niet dat ik iets tegen roken of rokers heb, want laat ze maar lekker roken, alleen ....... gelijke monikken, gelijke kappen.
Oh nee...... snap het al Holland Casino is nog steeds van de overheid, en daarvoor gelden andere regels.

Alexander Pechkop | 06-04-18 | 14:55 | 4

Oké, dan laat je iedereen zichzelf toch even legitimeren?
Wat mij betreft, vraag je aan iedereen die het café in wil €2,= entree, dan hebben ze direkt het eerste biertje betaald.
Volgens mij moeten daar wel mogelijkheden liggen.

Alexander Pechkop | 06-04-18 | 15:06

Alexander Pechkop | 06-04-18 | 15:06 |:
Of lidmaatschap invoeren, dan hoef je niet eens entreegeld te vragen.

LuckyGirl | 06-04-18 | 15:10

LuckyGirl
Aha

Alexander Pechkop | 06-04-18 | 15:15
▼ 1 antwoord verborgen

Voor de extremisten van gezondheidsclubjes als CAN en STIVA is het nooit genoeg, zij zullen blijven doorhameren net zolang tot alles wat ook maar enigzins plezier brengt onmogelijk wordt gemaakt, meer hebben dit soort mensen niet te doen in hun lege leventje.

Wolkbreuk | 06-04-18 | 14:52

Tja, als die rokers overal en nergens het leven van niet-rokers zuur maken krijg je dit vanzelf.

jcvjcvjcvjcv | 06-04-18 | 14:52 | 4

Als er mensen zijn die je flexibel kunt noemen en die rekening houden met een anders,zijn t de rokers wel. De meeste rokers schamen zich rot tegenwoordig,dankzij zulke onhebbelijke types zoals jij, jcvjcvjcvjcvjcvjcv. Manmanman.

Ruimedenker | 06-04-18 | 15:30

"De meeste rokers schamen zich rot tegenwoordig" Van die schaamte merk ik op het terras weinig. Altijd wel een klootviool die links of rechts van je zit te roken met de wind in de 'goede richting' erbij.

RandomAct | 06-04-18 | 15:36

Niks zo leuk als op een terras een Cubaanse sigaar van 20 euro op te steken en de rook richting de zure koppen van pa ma en de krijskoters te laten waaien.
En als ie dan op is en ze weer een beetje hoopvol tussen de rookwolken doorkijken....
Pak je de volgende!
Echt onbetaalbaar leuk!

The2Amendment | 06-04-18 | 17:41
▼ 1 antwoord verborgen

De rook in coffeeshops is blijkbaar andere, niet schadelijke rook. Jezelf suf blowen, dat hoeft niet alleen niet in een apart rookhok, maar dat is totaal geen probleem voor onze overheid. Trouwens, over de kwaliteit van de cocaïne en de XTC wordt ook zorgvuldig gewaakt (ik weet niet of de overheid dat zelf doet of het overlaat aan welmenende vrijwilligers). De overheid zorgt geweldig voor ons, al schijnt het onderscheid tussen zachte drugs en harde drugs wel een beetje vervaagd te zijn. Verboden is geloof ik alleen nog maar de sigaret.

JvanDeventer | 06-04-18 | 14:51 | 1

De draaimix bij de coffeshop, en ook de voorgedraaide joint, bevat geen tabak maar een soort van theemix. Van alle mogelijke blaadjes en plantjes doorelkaar waarvan niemand precies weet wat daarbij vrijkomt als je het rookt. Maar ach, zolang het maar geen tabak is is het ok.

elfenstein | 06-04-18 | 14:54

Dit land is al zo ver gezonken

lekker vingeren11 | 06-04-18 | 14:48

Het wordt zo langzamerhand tijd voor een revolutie. Het gaat de verkeerde kant op met NL op deze manier.

halve chick | 06-04-18 | 14:47 | 3

Hee, die heb ik hier vandaag al eerder gelezen.
Alle narigheid bijelkaar optellend zou zo ongeveer NU de ministerpresident uit het torentje gehaald moeten worden om te worden gevierendeeld op het plein waarna de gehele ministerploeg tegen de muur gaat....
*hoopvol de tv aanzet*

elfenstein | 06-04-18 | 14:52

De top van de NPO gaat solidair naast de ministersploeg staan, derhalve geen TV uitzending.

A.S. Perien | 06-04-18 | 15:20

@ halve chick Schilderij van Gebroeders de Witt op het Groene Zoodje in Den Haag zou genoeg inspiratie moeten geven.

Jeroen65 | 06-04-18 | 15:32

Er ontstaat vanzelf een nieuw evenwicht in drugsgebruik. Bijv Qat kauwen of erger oid, Dingen verbieden heeft nog nooit geholpen.

Sunabalk | 06-04-18 | 14:47

Dat compromis met rookruimten heb ik altijd nogal vreemd gevonden. Of je laat het aan de ondernemer of je voert een verbod in. Als voor de bezoeker maar duidelijk is wat de situatie daarbinnen is. "Dat lossen we samen wel op" is een achterhaalde slogan.

Simon_GS | 06-04-18 | 14:46 | 1

Nou,er was/is toch een compromis,genaamd rookhok !
Alleen blijkt de overheid weer zeer onbetrouwbaar qua man en woord..

Jimmy Mc Clure | 06-04-18 | 15:20

Die hokken is net zoiets als het half gedogen van drugs.Wil je roken ga je lekker buiten staan.Misschien ben je wel ooggetuige van de dingen die er allemaal om je heen gebeuren op straat.Best spannend dat afschaffen.
Wij staan open voor nieuwe avonturen.
Trouwens wat is er mis met lekker even buiten staan en de frisse buitenlucht opsnuiven?

hetwerktniet | 06-04-18 | 14:44 | 1

Omdat een verbod op roken op straat de volgende stap is.

LuckyGirl | 06-04-18 | 14:55

Na dertig jaar roken ben ik overgestapt op dampen, ik kan het iedere verstokte roker aanraden. Ja, ook jij DKS.

Mocht de motivatie ontbreken om te stoppen met roken,

www.youtube.com/watch?v=HD__r66sFjk

stookolie | 06-04-18 | 14:38 | 6

@stookolie |
Ja, geprobeerd, maar dat is net als het roken van stuk oud touw - het werkte bij mij dus niet, ik stak binnen de kortste keren weer een 'echte' peuk op.
Kennelijk was de nicotine voor mij de bepalende factor tot het in stand houden van mijn rookverslaving.

Zoals al gezegd, het is voor iedereen kennelijk anders... en ik zou zeggen, het maakt niet uit hoé je er vanaf komt, maar zorg dat het lukt, op een manier die bij je past.

EefjeWentelteefje | 06-04-18 | 15:01

Eefje, ik heb nog nooit een stuk oud touw gerookt, maar ik juich het toe wanneer mensen dat proberen.

stookolie | 06-04-18 | 15:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Als je het mij vraagt is het een complot om mensen nog minder contact met elkaar te laten hebben. Hoe meer mensen met elkaar praten hoe meer er achter komen hoe verknipt de wereld is. Geen rookruimte, geen kroegen, geen interactie, makkelijker te sturen. Bovendien is roken cool, dat weet iedereen, gekke discussies hier bewerend dat het voor tokkies is.

Rest In Privacy | 06-04-18 | 14:33 | 5

Niet helemaal waar. Meest overwachte gesprekken met mensen waarmee je in de kroeg nooit had gesproken ontstaan buiten in de regen tussen rokende mede-verschoppelingen.

nick.name | 06-04-18 | 14:53

Zou het snappen als er niet 'Niet' voor had gestaan. Waar doel je op?

Rest In Privacy | 06-04-18 | 15:00

Dat roken voor ‘tokkie’s is komt voort uit nieuwetijds denken (de verhevene versus de lagere regionen) waar de halve politiek in zwelgt, zoek dit eerst maar eens op voordat je je dingen afvraagt.

De overheid verdient een dikke zak geld door de taxen welke zij heft op een relatief goedkoop te produceren pakje sigaretten. Vandaar de dubbele moraal bij diezelfde overheid. En dat is nog het meest storende: afgedwongen beleid door leugens en scheve moraal.

Veluwse-Eikel | 06-04-18 | 15:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Zullen we maar snel de moskee verboden maken.
Van de groepsdruk daar zijn bewezen doden gevallen.

LuckyGirl | 06-04-18 | 14:33 | 2

Als er sprake is van sociale druk in de asociale sfeer dan mag het wel weer.

A.S. Perien | 06-04-18 | 15:16

Goed bedacht Girl! +1

Twisted_Faith | 06-04-18 | 19:51

Al sinds het rookverbod bezoekt men minder horeca… het had zo eenvoudig kunnen zijn: laat elke ondernemer zelf bepalen wat er binnen de muren van het etablissement gebeurd, plus duidelijke sticker op het raam: ja, roken, nee, niet roken. Of gemengd: rookruimte aanwezig. Dan kunnen de ‘stivoro-Gutmenschen’ zelf bepalen waar ze kunnen klagen.

Overigens is burger-haat de drijvende kracht achter het anti-rook beleid, want ‘tokkie’s ‘. Bijkomend de te verwachten horeca faillissementen, dan zijn ze ook van alcohol consumptie af. Deze wurggreep is zo ingericht dat het stap voor stap tot beleid wordt gemaakt, iedereen accepteert altijd een beetje inleveren, aan het eind v.d. rit mag er helemaal niets meer. What's next..?

En wat gebeurd er met dit land?

Veluwse-Eikel | 06-04-18 | 14:33 | 2

Het komt niet eens op in die benevelde linkse koppen dat een ondernemer ZELF kan bepalen wie hij wil bedienen. Voor de een kan het bordje "roken toegestaan" een verdienmodel betekenen; een ander besluit er een 'niet roken' cafe van te maken. Het heeft allemaal z'n eigen klandizie. En ook het personeel kan ZELF besluiten waar het wil werken.
Maar iedereen schijnt zowel debiel als zielig te zijn in de ogen van linkse overheden. En dus, betuttelen maar! Totdat de overheid sociale punten gaat uitdelen en intrekken en u 24/7 gevolgd gaat worden.

marjen | 06-04-18 | 14:43

Als je de lijn zou doortrekken, dan zou dit zo maar waarheid kunnen worden. Dus het koppelen van werkelijk alle beschikbare informatie aan het BSN van een persoon of groep versus het beleid van een machtige minderheid welke ditzelfde BSN in het leven heeft geroepen om een persoon of groep te kunnen sturen. Ik denk dat we hier niet ver meer vanaf zitten…

Een soort van stasi-dictatuur, maar dan in een ander jasje.

Veluwse-Eikel | 06-04-18 | 15:16

Dat hele rookbeleid was gewoon een testcase op een grote groep verslaafden, om te zien in hoe verre je de bevolking met stigmatisering kon sturen in een "vrije" samenleving.
En dat is aardig gelukt, voordat je het wist had iedereen een anti-rook politie petje op en profileerde zich als voorloper van politiek correct en had men te maken met een politiek die het beter weet, dan het domme volk.
Intussen heeft de roker een stigma, zit de helft van de rokers aan de nicotinekauwgom, zijn mensen vergeten, dat iedereen die longen heeft longkanker kan krijgen, gaat de doctor ervan uit dat alle klachten die je hebt van het roken komt.
Roken is net de global warming van de gezondheid, extra belastingspotje om de EU te financieren.
Schiet lekker op zo en nee, ik rook nu weer al 5 jaar niet meer.

MistaRazista | 06-04-18 | 14:30 | 1

Goed punt, ik vraag me af waar ze die longkanker aan zouden wijten als niemand nog zou roken.

sarcastro | 06-04-18 | 20:34

Als we dan toch bezig zijn. Waarom geen alcohol verbieden? Of anders direct ook maar muziek? Dan hoeven we alleen nog maar Islam tot leidende religie te verheffen en dan is het helemaal gedaan met alles wat nog plezier geeft. Oh wacht.....

Eagle0511 | 06-04-18 | 14:29

Waar zijn we nou in jezusnaam mee bezig, Den Haag? Kruistocht tegen alles waar een vuurtje achter zit. Volstrekte lulligheid als paasvuren, knalvuurwerk en rokersruimtes vormen geen grotere bedreiging voor onze maatschappij/democratie dan die zaken die jullie al wegkijkend beloven 'in behandeling te gaan nemen'. Komaan, nu even met zijn allen uw kop uit uwen reedt, graag..

BRR76 | 06-04-18 | 14:29

Sociale druk, wat is dat? Dat je boetes uitdeelt? Dat je verboden instelt? Dat je heffingen oplegt aan alles wat je niet gezond vindt? Dat je nieuwe mensen wilt? Is het zoiets? Inderdaad, niet fijn, die sociale druk.

marjen | 06-04-18 | 14:29

Na het verbod tot consumeren van tabak (ook snus) in de openbare ruimte volgen de volgende verboden elkaar snel op: alohol, alcoholvrij, snacks, spugen, kauwgom, lollies, lekstokken, suikerspinnen en gomballen. In 2075 wordt dan het vrij in en uitademen aan banden gelegd middels gecertificeerde ademfilters. In 2067 zijn de eerste gevangenisstraffen al opgelegd aan mensen die winden lieten.

van Oeffelen | 06-04-18 | 14:28

Off topic maar gerelateerd:
Ik zag in een buurtkrantje een artikel over een chip die bij kinderen op een tand gelijmd wordt om de hoeveelheid snoep te meten en via een app aan de ouders te verklikken.

Ik dacht meteen: Als we dan toch alle verantwoordelijkheid uitbesteden doe dan een chip die sperma herkent.

LuckyGirl | 06-04-18 | 14:27

Kraken die rookruimtes

bruutje | 06-04-18 | 14:25

Is er tekort aan donorlongen?

frank87 | 06-04-18 | 14:20 | 1

Die rokerslongetjes zijn al verziekt, heb je toch niks meer aan.

elfenstein | 06-04-18 | 14:26

In het buitenland heb je nog prachtige lounges waar je een mooie pastorale sigaar op kunt steken na de maaltijd. Van Oef heeft aan huis trouwens ook een rookkamer gebouwd. Heerlijk. Ze zoeken het maar uit.

van Oeffelen | 06-04-18 | 14:19 | 2

Klopt, en ‘een tevreden roker is geen onruststoker’ zei m’n opa zaliger altijd…

Veluwse-Eikel | 06-04-18 | 14:38

+1

The2Amendment | 06-04-18 | 17:44

Nekslag voor de horeca, dat wil je echt dat je clientele buiten moet gaan staan roken, geeft ook totaal geen overlast voor de buurt. Wat een kutland wordt het hier.

KaiserSoza | 06-04-18 | 14:16 | 6

elfenstein | 06-04-18 | 14:37 |:
Je bent tegenwoordig als roker al asociaal omdat je ingewanden niet meer geoogst kunnen worden.
Wat moeten het voor gesprekken worden in café's zonder drinkers en rokers.
Ga dan lekker een kopje sterrenmix in de bibliotheek halen met een moeilijke bril op.
Wacht maar tot een flesje rode wijn €10 belastingverhoging krijgt, want dat is waar het naartoe gaat.
Om over benzineaccijns nog maar te zwijgen.

LuckyGirl | 06-04-18 | 14:48

LuckyGirl | 06-04-18 | 14:48 |
Mensen in mijn omgeving zijn werkzaam in de festivalbizz, ik lach me zo af en toe helemaal slap als ik zo'n vergunningaanvraag zie en me dan bedenk dat festivals begonnen zijn als Woodstock achtige extravaganza's.
Je mag gerust een festival houden, maar:
-Geen harde muziek
-Geen sterke drank
-Alleen goedgekeurd festivalpils met lager percentage
-Stoppen om 11 uur 's avonds
-Geen drugs, zelfs geen jointje want honden bij de ingang
-Geen house, house is bad, m'kay? Live is prima, beats niet, bij beats komen er nog 10 kantjes regels bij.
Dat terwijl een gemiddelde houseparty in de 90's een nóg grotere uitlaatklep van sex, drugs en rock&roll was dan dat hele woodstock maar als je nu kijkt naar de regels rondom zo'n soort evenement dan laat je het wel uit je hoofd om een houseparty te organiseren. Een aanslag voorbereiden is makkelijker.....

elfenstein | 06-04-18 | 15:04

elfenstein | 06-04-18 | 15:04 |:
Ik bezie het als drummer in bands: midden in optredens zie je hele groepen naar buiten gaan om te roken, en steeds minder plekken om op te treden, café's die zelf een elektronisch drumstel kopen vanwege geluidswetgeving (ik kan er goed mee overweg maar dat geldt niet voor elke drummer).
Het festieve van festivals is er ook wel vanaf merk ik.
Wat je overhoud zijn dooie crowds die hele optredens beleven door de camera van hun telefoontje.

LuckyGirl | 06-04-18 | 15:20
▼ 3 antwoorden verborgen

ik wil graag een landelijk verbod op loslopende politica's die bezig zijn stemmen te werven, ik denk dat het maatschappelijk gezien beter is als ze binnen blijven, ik wordt er altijd erg onrustig van, als ze weer van alles beloven en er uiteindelijk niets van terecht komt. ik moet ze daar dan elke keer van doordringen dat dat soort gasten mijn stem absoluut niet krijgen. Heel bezwaarlijk voor mij.

c.ynicus | 06-04-18 | 14:14

... moeten beschermd worden tegen sociale druk omdat ze anders iets ongezonds doen...

Zouden ze daar nou lang over hebben moeten nadenken?
Dat "ter bescherming van het personeel" was ook niet zo'n sterke toendertijd...

momusopus | 06-04-18 | 14:13 | 5

Ja Lucky, maar in een rookhok blijft men toch maar even, totdat de sigaret opgerookt is? Of zou men daar uren blijven zitten? Tja ik kom niet in de kroeg dus daarom vraag ik het maar.

Lupuslupus | 06-04-18 | 14:49

Lupuslupus | 06-04-18 | 14:49 |:
Helemaal waar.
Dus als niet-rokers hun gezelschap niet eens voor die 5 minuten kunnen missen weet ik wel bij wie het "probleem" ligt.

LuckyGirl | 06-04-18 | 15:22

@ Lupuslupus | 06-04-18 | 14:16
Niet helemaal waar hoor. Ga af en toe gewoon mee met een maat die rookt of met een vrouwtje dat je dan die avond wil versieren. Niet dat ik rook, maar goed om het gesprek voort te zetten (let wel nooit in een kroeg, dan blijf ik gewoon aan de bar/tafel zitten) wil ik nog wel eens meelopen. Vind het ook niet erg ofzo.

maSs | 06-04-18 | 17:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Komt allemaal door een uitspraak van het gerechtshof Den Haag die er een WHO verdrag bijhaalt. uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocum...
Ik vind het een slechte ontwikkeling als uitspraken beleid gaan bepalen. Met name omdat uitspraken bepaald niet "de waarheid" zijn en rechters hebben vaak een agenda. Bovendien zijn rechters niet bepaald een afspiegeling van de samenleving (PVV een contra indicatie, weet u nog?). Voor beleid hebben we een wetgever, de Tweede er Eerste Kamer. Laat dus de Tweede Kamer maar stemmen over die rookruimtes.

Vula | 06-04-18 | 14:13 | 3

Interessant. Klopt mijn vermoeden dat u een (mede-)jurist bent?

EefjeWentelteefje | 06-04-18 | 14:55

@EefjeWentelteefje | 06-04-18 | 14:55
Als u een jurist bent en het eens bent met het reaguursel hierboven zou ik toch een andere tak van sport kiezen.

maSs | 06-04-18 | 17:48

@maSs |
Waar zeg ik dat ik het ermee eens ben?
En het gaat prima in mijn tak van sport, dank u.

EefjeWentelteefje | 07-04-18 | 11:51

Daar gaat hij dan weer,CU omdat Geert niet mee mag regeren van reutel.
Rookruimtes sluiten in kroegen,deze meneer heeft het ook niet met gokken,want spelers en dobbelaars zijn de grootste zondaars.
De zondag rust mag niet verstoord worden,winkels dicht op zondag.
Goed ieder diertje zijn pleziertje.
De bijbel is voor mij een achterhaald antiek sprookjes boek
De koran is helemaal voor analfabeten
Geloof maar wat je ziet,de rest bestaat niet

soledad | 06-04-18 | 14:13

Alle terrassen rookvrij en waar dat afgesloten rookhol komt, zoekt de horeca maar lekker zelf uit. Het mooiste zou het trouwens zijn als alle terrassen na kinderbedtijd dicht zijn trouwens: zelfs hier, ver buiten de Amsterdamse ring staat het volume van de Amsterdamse inwijk-yup op maximaal. Al dat verwende millennium-volk van wie de papa's een voormalige sociale huurwoning hebben gekocht, houdt rekening met alleen zichzelf.

Kalofagas | 06-04-18 | 14:12 | 3

Jij moet nóg verder weg gaan wonen. Liefst ergens waar geen andere mensen zijn.

elfenstein | 06-04-18 | 14:21

jij moet nóg verder weg gaan wonen. Liefst ergens waar geen andere mensen zijn.
elfenstein | 06-04-18 | 14:21

Weet je @ Elfenstein, ik heb zelf ook een hobby. Een verslaving mag ik wel zeggen. Ik geniet namelijk enorm van tafelschijten. In het café of op het terras, voor mij hoort dat gewoon bij mijn biertje. En het geeft iets enorm gezelligs ook, vooral groepspoepen. Ik kan het niet uitstaan dat je in veel gelegenheden tegenwoordig in een speciale ruimte moet poepen. Dat noemen ze een wc of soms zelfs heel aanstellerig 'toilet'. Bull shit, ik ben niemand tot last als ik een ferme bolus op een tafel draai. Mensen die er last van hebben, blijven maar lekker thuis. Er zijn nu zelfs al tenten waar je niet eens meer voor de deur mag bouten. Dat kleinzielige geklaag tegenwoordig over stank en ziektes : poepen is lekker en gezond en waar ik dat doe, maak ik zelf wel uit!

Kalofagas | 06-04-18 | 14:53

Succes daarmee, mafkees.
Appels en peren, of in dit geval appels en bolussen.
Niet alleen haal je er in je plempsel zelf al van alles bij aan bullshit, papa's die huurwoningen kopen, volumes van inwijk-juppen, gast bij mij rijst het ernsitge vermoeden dat je je overal aan ergert, overal een vooroordeel annex mening over hebt en dat iedereen het gedaan heeft bij jou zonder enige zelfreflectie of leven en laten leven mentaliteit. Nou, dan hoop ik voor je dat je je rust vindt ergens in het lieflijke drenthe ofzo, ver weg van al die vreselijke amsterdamse juppen, milennials en rokende tokkies. Blijven is denk ik geen optie voor je, zurigheid krijgen mensen het van aan hun hart en slaan aan de drank of drugs. Of beginnen te roken om de zenuwen wat te kalmeren, misschien eens proberen?

elfenstein | 06-04-18 | 16:44

Groepsdruk! Dus om te voorkomen dat je bezwijkt onder de druk van de groep verbieden we de speciale rookruimte. Hmmmm, als we dat principe nu eens toepassen op de vrijheid van het wel of niet dragen van een hoofddoek.

De_jongste_bediende | 06-04-18 | 14:12

Nederland is echt een heel, heel, heel eng kudtland geworden.

SoepKip | 06-04-18 | 14:10 | 3

Wacht maar tot je elders gaat wonen.

De Koreaanse Slet | 06-04-18 | 14:11

De Koreaanse Slet | 06-04-18 | 14:11

We zitten eigenlijk te wachten op de dag dat jij elders gaat wonen.

SoepKip | 06-04-18 | 14:19

Eng niet, wel ontzettend kleindenkend en armetierig. In vergelijking tot een aantal buitenlanden dan.

van Oeffelen | 06-04-18 | 14:20

Ghé, lekker roken in de kroeg in DK.
Nederland, geniet van de sjw sneeuwvlokjes die jullie over een paar jaar gaan regeren. Dit is nog maar het begin.

Tuborg øl | 06-04-18 | 14:10 | 2

Je liegt. Je mag ook niet roken in Denemarken in de kroeg. Tenzij je in een achteraf dorpje woont. Hier roken ze wel in de kroeg maar het mag niet. In de stad kan je het vergeten.

De Koreaanse Slet | 06-04-18 | 14:13

En een pakkie maar 40 kronen. Wel een papieren pakje dan maar dat maakt mij niet uit. En 100 kronen voor 24stk carlsberg is ook niet slecht.

SnartBlirdetRagnarok | 06-04-18 | 14:53

Wat een verdriet, iedere dag te moeten trollen om de tragische varkens van George Orwell te Brussel en Den Haag te verdedigen tegen meningdelict.
Ik zet een GS-kroontjes-block op die lui, ter verbetering van mijn klimaat. De vetvlekjes tussen de reaguursels van anderen zeggen wel genoeg.

Jan Passant mk2 | 06-04-18 | 14:07 | 2

Ik heb er ook al diversen achter de blockmuur gezet maar ze zijn zo waanzinnig van het eigen gelijk overtuigd dat ze het steeds maar blijven proberen: allemaal grijze streepjes op mijn scherm. DKS op 1 natuurlijk. Nou hij doet zijn best maar, ik lees het niet. Want met een 'discussie' heeft het helemaal niets meer te maken, alleen met anderen afzeiken en proberen de grond in te trappen. Zo ver als maar mogelijk is. Nou, niet met mij.

Lupuslupus | 06-04-18 | 14:11

Ja, dat soort mensen zijn van alle tijden en worden levensgevaarlijk wanneer zij greep op je krijgen via bestuur en de wet. De EU is daar een aanzwellend voorbeeld van.

Jan Passant mk2 | 06-04-18 | 14:20

Tijd om de gezondheidspolitie weer in te voeren !

Nichtsneues | 06-04-18 | 14:07

Ach, ik roep het al jaren, en krijg iedere keer bakken van kritiek (en minnetjes op Dumpert) over me heen, maar Nederlanders en ook veel Reaguurders vinden het prachtig zo'n Maakbare Samenleving.

Op iedere hoek een flitser, overal rubberen tegels, rookverboden, voor alles kutregeltjes en overal ambtenaartjes om diezelfde kutregeltjes te controleren, en om dat alles te betalen nóg meer flitsers en torenhoge belastingen.

Hond niet aangelijnd? Boete! Fout geparkeerd? Boete! Kliko niet met de wieltjes naar de straat? Boete! Een peuk opsteken? Boete! Een paar meter fietsen over een stoep? Boete! Fikkie stoken? Boete!

Nederlanders en met name Nederlandse mannen zijn softe snowflakes! Nederlandse mannen zijn watjes die zich na decennia van brainwashing zodanig hebben laten feminiseren dat ze liever naar "Wegmisbruikers" kijken en zich panisch opwinden over een "verkeershufter," in plaats van een goeie bokswedstrijd te kijken! Mietjes! www.geenstijl.nl/5141407/het-is-eigen...

p.s. de enigen die geen boetes of straf krijgen zijn de échte zware criminelen. Die krijgen een aai over hun bol en gratis kickbokslessen.

Klassenfeind | 06-04-18 | 14:06 | 3

Ugh.

schoon-schip-maken | 06-04-18 | 14:12

Maar het klopt 100%.

Lupuslupus | 06-04-18 | 14:14

Als jij op de stoep fietst voor mijn huis langs als ik uit het portiek stap en weg moet springen mag je hopen dat je eerder een boete van een agent krijgt dan dat ik je te pakken heb....

elfenstein | 06-04-18 | 14:19

Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen.
De hoeveelheid mini-stalins in deze thread is stuitend, rokers mag je alles flikken omdat roken verderfelijk is. Dat mag je vinden, maar kijk niet raar op wanneer jouw zonde aan de beurt is, ik ben zeer benieuwd of de haters dan nog zo enthousiast zijn. De lijst is eindeloos en voor alles valt een case te maken waarom het op een of andere manier slecht is voor de samenleving. Roken, drinken, onveilig vrijen, (extreem) sporten, zonnebanken, internetten, gamen, masturberen, snoepen, overeten, frisdrank of koffie drinken, zout, warm douchen, suiker, vlees, autorijden en ga zo maar door.

sarcastro | 06-04-18 | 14:06 | 4

Amen sarcastro.

Tuborg øl | 06-04-18 | 14:12

Hear hear!
de meeste van die "vrijheden" uit je lijstje ben ik de laatste tijd al eens tegengekomen in allerhande nieuwsitems van kartelmedia. Voorboden, manipulatie, tekenen van wat komen gaat. Lees de MSM met een alubril en het valt vanzelf een keer op. Eerst een semi-wetenschappelijk item op pagina 15, dan eens een item in de catgorie "opmerkelijk" of "medisch" en krek als ''t nie waar is, binnen een maand blijkt er ergens een proefballonnetje opgelaten te zijn om eens te kijken in hoeverre de goegemeente er notie van neemt of dat het niet boeit waarna het proces sluipenderwijs in gang gezet wordt. Dark times are coming....

elfenstein | 06-04-18 | 14:17

@Sarcastro vergeet nog de wintersport. Vliegtuigen vol letterlijke(!) brekebenen komen daar vandaan. Verbieden die wintersport, het legt een te grote claim op de zorgkosten.
Tja en om véél wat hier is genoemd was ik ook tegen dat GeenPeil omdat de meningen té verdeeld zouden zijn en de kans heel erg klein was dat mijn stem gehoord zou worden. De commentaren op dit artikel zijn daar weer een mooi voorbeeld van. Té veel mini-communisten.

Lupuslupus | 06-04-18 | 15:03
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer ik nu een restaurant of café inloop wurm ik me dus tussendoor de zich aldaar ophoudende rokende transgenderneutrale reizigers met dampende nicotinewalmen.

Adem ik vervolgens meer rook op dan wanneer ze zich op een eigen rookplek zouden bevinden. Of dat nu voor de deur is of voor het terras. Hoe kan dat dan nu beter zijn voor mijn nu nog relatief schone randstadsmoglongen?

Volgende waar straks bemoeienis over zal zijn is hoe onze lever intact blijft wanneer we eens ergens wat overrijpe liquide zaken gaan nuttigen in onze spaarzame vrije tijd?

Jan, Leiden | 06-04-18 | 14:04

Ben benieuwd hoe ze omgaan met Holland casino, overgrote deel van de verstokte gokkers zijn rokers, neem aan dat rookhokken daar ook gesloopt worden ( of uitzonderingspositie want staatsgeldkoe)

rupku1962 | 06-04-18 | 14:04

Roken is wel één van de smerigste en meest asociale bezigheden die ik ken. Gadverdegadver.

Aangezien 'zien roken is doen roken' dient het gewoon niet voor de ogen van kinderen moet gebeuren. En liefst inderdaad ook niet waar ik in de stank zit.

Dat gezegd hebbende, als men lekker in een hokkie wil zitten waar ik niet verplicht ben bij te gaan zitten om mekaar de kanker toe te stinken moet dat gewoon kunnen. Sociale druk m'n reet, men kan gewoon nee zeggen.

En inderdaad, dat leidt tot momenten dat je je vrienden even uit moet zwaaien "ik ben hier weg het stinkt me teveel" maar dat is nou eenmaal de vrijheid van hoe dingen werken.

Ergo: niet in )semi-)openbare ruimtes waar ik ook zit. Verder zoekt men het maar uit.

Hufterst | 06-04-18 | 14:02 | 3

@Ergo: niet in )semi-)openbare ruimtes waar ik ook zit. Verder zoekt men het maar uit.

Wilt u dan ook geen biefstuk meer eten, of ei, of een ander dierlijk product, geen alcohol meer drinken, geen cafeïne etc. Kan ook aanzetten tot verkeerd gedrag onder de jongeren. Oh en ook niet meer auto rijden.

maSs | 06-04-18 | 15:04

maSs | 06-04-18 | 15:04

Sinds wanneer is voedsel eten ongezond gedrag? Dat maken we zelf nog wel uit. Roken heeft geen enkel gezondheidsvoordeel. Alchohol en cafeïne wel, naast het feit dat je met het nuttigen van deze dingen niet anderen dwingt hetzelfde te doen.

Ik gooi toch niet altijd mijn koffie in andermans smoel?

Hufterst | 06-04-18 | 15:41

@Hufterst | 06-04-18 | 15:41
Ehh de productie van al dat spul, kost miljarden water en energie is slecht voor de gehele aarde.

"Ik gooi toch niet altijd mijn koffie in andermans smoel?"
Het eerste wat men vaak aanbiedt, een kopje koffie als je ergens op een meeting komt. Kan dan zijn dat mensen uit sociaal oogpunt zo'n koffie aannemen en opdrinken, ergo hetzelfde excuus als met sociale druk om mee te gaan roken. En over alcohol precies hetzelfde: ik ga een vanavond niet drinken jongens, ahh homooo bla bla bla.

maSs | 06-04-18 | 17:58

Denk dat ik maar naar Rusland ga verhuizen. Heerlijk in de middle of nowhere in een gezellige blokhut. Want dit land is echt stapelgek geworden.

Lupuslupus | 06-04-18 | 13:40

En zoals alle andere vrouwen van boven de 60 met 'AOW' lekker statiegeldflessen schrapen van de vloer zodat je een stukje brood kan kopen daar lekker in Kazan want met je AOW is Moskou en Sint Petersburg veel te duur voor je. Dat is voor de rijken.

Mag ik je ticket betalen? Serieus.

De Koreaanse Slet | 06-04-18 | 13:59 | 3

Oh mag ik een gofundme doen voor LupusLupus zodat ze Rusland kan ervaren.

De Koreaanse Slet | 06-04-18 | 14:00

Uiteraard met slecht de kosten voor de ticket en één maand huur in Kazan in een schunnig appartement. Daarna mag ze overleven. Op 72 jaar oud. Net zoals alle andere vrouwen daar. Wedden dat (Jos Brink stem) ze binnen vijf weken smeekt dat haar zoon haar komt ophalen. Ik zet 15,000 euro in.

De Koreaanse Slet | 06-04-18 | 14:05

Ooit een relatie gehad met een Rus die iets te vaak de waarheid zei ofzo? Niet te harden meer die Russofobie.

VeelTeSteil | 06-04-18 | 14:16

Hoewel roken werkelijk een van de meest stompzinnig gekozen hobbies is en ik, ondanks dat, niemand de ernstige gevolgen van die vrijetijdsbesteding gun, zie ik een verbod op rookruimtes toch wel weer als een nieuwe betreurenswaardige mijlpaal in de inperking van de individuele vrijheid. Al tijdens de invoering van het originele rookverbod keek ik met argusogen hoe café-eigenaren gedwongen werden hun recht op een rookvrije werkplek te doen gelden. Al toen was daarmee duidelijk dat de eigenlijke strijd een strijd was tegen de roker in het algemeen en dat de wet dus ergens anders voor werd gebruikt dan waarvoor deze bedoeld was (juridisch een overtreding van het verbod op détournement de pouvoir).
En zie nu, een aantal jaren later, wordt de verslaafde roker in een groter sociaal isolement gedwongen, omdat hij anderen onder druk zou zetten mee te gaan naar een rookruimte. Alsof de roker niet juist in de minderheid is en het zodoende toch nauwelijks voor te stellen is, dat hij bepaalt waar geborreld wordt. En alsof daarnaast vijf minuten in een rookruimte staan ook maar enige noemenswaardige invloed kan hebben op de gezondheid?!
Maar ook na de terassen en de rookruimtes zal het niet stoppen. Over tien jaar zijn sigaretten verboden en over vijftien jaar kan de eindstrijd beginnen tegen de alcohol. Dan komen er aparte alcoholruimtes en staatswinkels voor alcohol.
De trein der betutteling stopt namelijk nooit.

WodieBlumensind | 06-04-18 | 13:59 | 2

Ver voor die tijd heb je allang een hele nieuwe tak van maffia die dat regelt. Al Capone 2.0
Want dat verbod op cocaine werkt wereldwijd ook al zo ontzettend goed he?

elfenstein | 06-04-18 | 14:11

Precies WodieBlumensind, zo is het maar net. "De Wet" is voor gevaarlijk afglijdende regenten slechts een middel om hun eigen agenda erdoor te drukken. Zoals alle soorten van socialisme iedere keer weer demonstreren,

Jan Passant mk2 | 06-04-18 | 14:13

Nederland wordt steeds meer een narcostaat. Maar die rookhutten in/bij de kroegen krijgen alle aandacht.

zimmerschwanz | 06-04-18 | 13:58

Gokhallen, waarvan elke stad er wel een paar tot tientallen heeft in Nederland zijn in feite één grote rokersruimte, die groter is dan de niet-rokers-ruimte.
In feite één van de weinige plekken in de horeca waar vrijuit gepaft kan en mag worden.
Dit zal een grote negatieve klapper worden, vrees ik...

King of the Oneliner | 06-04-18 | 13:58 | 2

Ooh mag je nog steeds roken in de gokhallen dan? Ik weet in Duitsland moet je netjes naar het rokershol.

psycho_3 | 06-04-18 | 14:01

psycho3: het is zo ingericht dat complete zalen rokerruimte zijn, je zit dus wel in een afgeschermde ruimte, maar die is zo groot dat je het niet merkt.

King of the Oneliner | 06-04-18 | 14:15

Hypocriete christenhond, hij heeft de kop van een keffertje. Stelletje imbecielen in Den Haag alsof er niets anders is om over te zeiken.

Matwetwe | 06-04-18 | 13:54 | 2

Stelletje imbecielen die roken!!, wat een mongol ben je als je niet tegen groepsdruk kan en gewoon aangeeft dat je verslaafd bent. Roken is smerig maar veranderen is te moeilijk he...

Zuurpluim | 06-04-18 | 13:59

@Zuurpluim |
Erkennen dat je als roker verslaafd bent is juist de eerste stap om ervan af te kunnen komen, want dan realiseer je je dat je wellicht hulp nodig hebt.

EefjeWentelteefje | 06-04-18 | 14:03

Weet je wat? Crematoria ook een rookverbod!

RenHoek | 06-04-18 | 13:54 | 2

Een uitstekend slippery slope (hellend vlak) argument! Verder nog zinnige inbreng?

Kleinejongen | 06-04-18 | 14:02

Nee, jij wel?

RenHoek | 06-04-18 | 14:13

Prima voorstel. Worden we eindelijk verlost van die stigmatiserende hokken voor de nieuwe paria's. Laat die verstokte peukjunkies voortaan lekker in de buitenlucht er een opsteken. Is trouwens een wijdverbreid misverstand dat rokers en drinkers van die super gezellige mensen zijn. Zijn veelal egocentrische rochelende jammeraars.

Luchtbakfietser | 06-04-18 | 13:54 | 2

Verder alles goed?

RenHoek | 06-04-18 | 13:54

@ Renhoek
Gaat wel. Was misschien een tikkeltje "over the top".

Luchtbakfietser | 06-04-18 | 14:30

Ik voel altijd een sociale druk om alcohol te gaan drinken als ik op cafebezoek ben.
Alcohol, een schadelijke , verslavende stof die je lever om zeep helpt. Help me dan ook hierbij, bemoei-regering.

cneaker | 06-04-18 | 13:53

Dat NL steeds meer een kutland aan het worden is blijkt mede uit het feit dat zelf onder die vrijgevochten bende van reaguurders er zelfs een hoop zitten die andere er alles aan willen doen om anderen hun vrijheid te beperken, niks geven en nemen, nee, alles wat hun niet bevalt moet kapot, verboten en moet uitgeroeid worden, niks diversiteit, allemaal voldoen aan één ideaal zul je. Rot toch op met je kut maakbare samenleving.

zwellevertje | 06-04-18 | 13:52 | 5

Die kankerrook ontneemt gezonde lucht van mij en die van anderen. Flikker op met je 'vrijheidsbeperking', aanstellerij noem ik 't.

Kleinejongen | 06-04-18 | 14:05

Kleinejongen ; niemand dwingt jou om in dat door de rokers zelfbetaalde rookhok te gaan zitten, degene die iets ontneemt ben jij met je gedram en gezeik, flikker zelf maar op, vervelende bemoeial .

zwellevertje | 06-04-18 | 14:12

@ Kleinejongen
En die "gezonde lucht" is dan de lucht vol met steen/zand stof (waar mijnwerkers hun stoflongen van kregen) van bv zo ver weg als de Sahara?

moitambien | 06-04-18 | 14:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Verder gaat alles goed hier.

doskabouter | 06-04-18 | 13:51

Wie gaat dat eigenlijk betalen als steeds meer mensen stoppen met roken en dus ouder worden?
-
Rokers zijn juist sociaal! Ze werken hun hele leven, betalen belasting en daarbovenop nog gigantische hoeveelheden extra tabaksaccijns. Tegen de tijd dat ze AOW en pensioen moeten krijgen gaan/zijn ze dood. Deze lieden liggen niet zoals niet-rokers jaar in jaar uit op kosten van de gemeenschap in een bejaardentehuis 100+ jaar oud te worden. Deze brave mensen krijgen rond hun 60ste longkanker en zijn binnen 1 jaar dood!
-
Er moet eerder een standbeeld voor rokers komen!
En ja, ik ben een ex-roker die al 20+ jaar gestopt is en dus de gemeenschap waarschijnlijk (veel) meer geld gaat kosten dan wanneer ik door was gegaan met roken.

moitambien | 06-04-18 | 13:50 | 6

Goed punt. En gezien de vergrijzing en algehele demografie hoe sneller hoe beter. Laat de jeugd het maar oplossen. En die gaan dat toch wel doen. Want overleven is iets wat biologisch is ingegeven.

De Koreaanse Slet | 06-04-18 | 14:16

EefjeWentelteefje | 06-04-18 | 14:05
Bij mij was het een keuringsarts die een lijn op een A4-tje zette met de opmerking "dit is Uw gemiddelde leven". U bet zo oud...(halve lijn weg) U bent te zwaar (weer een stukje lijn weg) U hebt verhoogde bloeddruk (weer een stuk van het kleine restje lijn weg) ... U rookt... (gigantisch stuk van het restje lijn weg.)
Ik bleef zitten met een stukje lijn dat nog nauwelijks de moeite waard leek te zijn.
Ik heb nog 1 sigaret gerookt en daarna nooit meer ... en dat was zo'n 20 jaar geleden.
Maar ik heb wel weer een klein stukje lijn terug gekregen en daar ben ik blij mee.

moitambien | 06-04-18 | 14:21

@moitambien |
Confronterend, heftig, maar het heeft gewerkt, en daar gaat het om!
Ik hoop uw voorbeeld te kunnen volgen, ik ben pas net op het goede pad, maar het begin is er in ieder geval.

EefjeWentelteefje | 06-04-18 | 14:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Probeer als roker maar eens te stoppen als je omgeving je de hele tijd dat rookhok in probeert te krijgen.

Uitstekend plan. Nu de terrassen nog.

dezakloper | 06-04-18 | 13:50 | 2

Laat mensen toch gewoon roken. Zorg dat ze dat niet in openbare gebouwen doen en klaar is Kees.
-
Vergeet niet dat het zogenaamde "meeroken" gewoon een bullshit verhaal is. De lucht is met alles en nog wat verontreinigd en daar zijn onze longen op gebouwd.. Hier in het Westen zit er veel zand-stof van de duinen in de lucht... de Veluwe zal niet veel beter zijn. Dat hele "meeroken" en "fijnstof" verhaal is een bullshit verhaal bedacht door de vele subsidiesponzen die een paniek-verhaal nodig hebben om de miljoenen subsidies binnen te kunnen harken.

moitambien | 06-04-18 | 13:57

Dan zeg je nee. Ik heb in 27 jaar tijd nog nooit een sigaret gehad, nog nooit een joint gerookt en nog nooit een trekje. Het is niet zo moeilijk.

maSs | 06-04-18 | 14:58

DE USSR emancipeerde na 1990 naar een vrije westerse samenleving, en sinds die tijd beginnen wij steeds meer op de USSR van voor die tijd te lijken....

Mazoeza | 06-04-18 | 13:50 | 1

Een vrije westerse samenleving? Werkelijk.

Buerman | 06-04-18 | 19:57

Staatssecretaris Cockzuig mag van mij ook wel stoppen met roken. Engerd.

VeelTeSteil | 06-04-18 | 13:49

Die ondernemers die voor honderdduizend euro aan rookruimte hebben gebouwd 9 jaar geleden, moeten nu ook gewoon naar de rechter stappen voor een schadevergoeding van de overheid.
Je kunt niet eerst zeggen "bouw maar een duur rookhok" en binnen 10 jaar zeggen "dat ding is verboden". Dat gaat alle rechtszekerheid te boven.

lsimon | 06-04-18 | 13:48

Als het echt om de gezondheid ging, dan werd rookwaar net zo verkocht als gedestilleerd of wiet. Vergunningen, aparte winkels en zo verder. Zo lang het meer verkooppunten heeft dan groente en vers fruit, weet je zeker dat de accijns welkom zijn en het gewoon burgertje pesten is.

Feynman | 06-04-18 | 13:48

Er komt dadelijk een gedoogbeleid.
Je mag sigaretten wel kopen, maar je mag ze niet roken.

Lafayette | 06-04-18 | 13:46 | 3

Je mag ze wel kopen en roken, maar niet verkopen en minder dan 10 sigaretten in je bezit hebben...

Zelf rook ik en ik ben zeker verslaafd aan roken. Al een paar keer gestopt maar als ik het ruik... Het is zielig.

Punt is verbied het dat gewoon. Hoewel ik toegeef dat als we beslissen dat mensen zoals ik een zo prettig mogelijke dood mogen krijgen is het natuurlijk onzin om deze troep te verkopen. Ik denk dat ik best kan stoppen voor een tijdje maar ik denk dat het beter was als ik er nooit aan was begonnen.

De Koreaanse Slet | 06-04-18 | 13:53

@De Koreaanse Slet
"Al een paar keer gestopt maar als ik het ruik... Het is zielig. "
Zó herkenbaar. Dat had ik bij mijn eerste 10 (TIEN!) stoppogingen ook.
Maar nu al drie maanden rookvrij... en het lijkt heel goed te gaan.

Naai de overheid, stop met spontaan belasting betalen => stop met roken! ;-)

EefjeWentelteefje | 06-04-18 | 14:08

en dat alleen omdat een stel monothematische fanaten doordramt en ons land , na jaren links gezeik, zwak op de benen staat. Straks het terras, dan in de auto, dan overal. Die pestkrengen zijn niet te verzadigen.

langzullenweleven | 06-04-18 | 13:45 | 1

En dan krijg je een boete voor roken in de auto want alles is niet meer te betalen uit gemeenschapsgelden.

Matwetwe | 06-04-18 | 13:57

Binnenkort wordt ook onzedelijk gedrag rond prostituees aangepakt.

Stompe_Loeres | 06-04-18 | 13:44

Een rookruimte is hetzelfde als een gebedsruimte op een universiteit. Het faciliteert een ongezonde ouderwetse drammerige dogmatische rigide levensstijl waarvan ik hoop dat deze in de toekomst is uitgestorven.

Roken hoort, net als religie, niet meer thuis in de openbare ruimte maar achter de voordeur.

Die nare vent | 06-04-18 | 13:42 | 3

Zeikerds horen ook achter de voordeur.

Lupuslupus | 06-04-18 | 13:43

En zure wijven achter het aanrecht.

De Koreaanse Slet | 06-04-18 | 13:45

Je naam is treffend gekozen, chappeau

Poppo van Ulvinga | 06-04-18 | 13:51

Ga die communistische 'overheid' maar een keer verbieden.

JensDensen | 06-04-18 | 13:41 | 1

Juist.

Lupuslupus | 06-04-18 | 13:43

Ik zit nog steeds te wachten op het moment dat ze alcohol in de horeca gaan verbieden.

sarcastro | 06-04-18 | 13:41 | 3

en cola en alle suikerhoudende drank, want ook slecht

Novorapidjunk | 06-04-18 | 13:43

en van koffie krijg je ook kanker

Novorapidjunk | 06-04-18 | 13:44

Glaasje water dan maar? Ja gezellig, doe nog maar n rondje

Novorapidjunk | 06-04-18 | 13:45

De koetjes en kalfjes op de belastingboerderij moeten natuurlijk wel zo gezond mogelijk blijven.

Alles moeten we eraan doen om ze maar meer en langer te laten produceren in Nederland B.V

KutFilosoof | 06-04-18 | 13:41

Er is een compromis in de maak van GL.
Je mag wel inhaleren, maar niet meer uitblazen.

Aardsengelmichael | 06-04-18 | 13:41 | 1

Ik weet een compromis voor GL: 10 minuten de adem inhouden. Daarna mag uitgeademd worden.

Lupuslupus | 06-04-18 | 13:44

Wel verkopen maar vervolgens gaan verbieden, waar kennen we dat hypocriete beleid ook al weer van.

Zwiebelmaus | 06-04-18 | 13:40 | 5

Wat Lupuslupus dus al zegt. Eigenlijk stelt die zo "bezorgde' overheid van ons zich gewoon op als drugsdealer!
Wie echt wil dat er een einde komt aan de nicotineverslaving zou het spul inderdaad verbieden. Niet dat ik denk dat er daarmee een echt einde aan komt, we hebben het hier immers over een verslaving, dus zwarte markt, illegale import, enz., MAAR: in een dergelijk geval zou de overheid er dus géén accijns meer over vangen, en dáár gaat het dus om!

EefjeWentelteefje | 06-04-18 | 13:53

Rookwaar verbieden? Dan krijgen we naast een War on Drugs ook een War on Tabacco (kost ook geld) en blijft tabak, net als cocaïne, verkrijgbaar voor iedereen die een beetje z'n best doet

E-Burke | 06-04-18 | 13:53

En over die accijns: sluis die gewoon direct door naar een fonds voor longoperaties oid

E-Burke | 06-04-18 | 13:54
▼ 2 antwoorden verborgen

En terecht. Roken is voor zelfdestructieve tokkies.

Tapu | 06-04-18 | 13:40 | 2

En drinken, voor wie is dat?

Stompe_Loeres | 06-04-18 | 13:46

Verdeel en heersch. Zo te zien werkt de tactiek uitstekend.

elfenstein | 06-04-18 | 14:06
-weggejorist-
coencoencoencoen | 06-04-18 | 13:40 | 1

Hoe zit dat dan met rookruimtes in kantoren ed?, elfsteden in gemeentehuizen enzo zijn rookruimtes. Daar mag 't omdat daar geensociale druk is?

Novorapidjunk | 06-04-18 | 13:40 | 1

elfsteden=zelfs kutspellingscorrector

Novorapidjunk | 06-04-18 | 13:41

Dan blijf ik maar in Spanje wonen, idioterie, ook al terrassen.

gato | 06-04-18 | 13:37 | 7

@Drumpiet, lul niet man, ben gewoon Nederlander, net als andere , zoals DKS, Beau , en nog meer die in buitenland wonen, Dus zeik even niet , maar kom met wat inhoudelijks, dank u.

gato | 06-04-18 | 14:36

gato | 06-04-18 | 14:36
En als een Marokkaan in Nederland aangeeft zich Marokkaans te voelen is de wereld te klein.

DrumPiet | 06-04-18 | 15:39

@Drumpiet, Even een klein verschil, ik woon acht jaar in Catalunya, maar doordat ik ook nog een huis in Nederland had, eigenlijk drie jaar, dus ik woon totaal 65 jaar in Nederland. Ik woon hier voor mijn kleinkinderen, ik heb zelf geld, Catalunya betaald niets voor mij, zelfs belasting krijgen ze van me. Jij denkt dat je na 65 jaar in Nederland gewoond te hebben, ik mij Catalaan voel.
Marokkanen zijn vaak in Nederland geboren, kennen Marokko alleen van vakantie, ik zie geen Marokkanen van 65 jaar naar Nederland komen maar vertrekken. Daarbij leef ik hier en pas me aan de Catalaanse gewoontes, soms vind ik ze gek, maar het zijn hun gewoontes, voel je Marokkaan maar neem wel de gewoontes aan uit het land waarin je woont, veroorzaak geen moeilijkheden.
Maar ik ben en blijf Nederlander, omdat ik gewoon 65 jaar dat als mijn land blijf zien en mij het recht geeft om me als Nederlander hier op Geenstijl zo te uiten, ook al erger jij je eraan.

gato | 07-04-18 | 00:10
▼ 4 antwoorden verborgen

In een shisha lounge en een coffeeshop mag je wel roken.
Ga je daar toch naar toe. Kom je nog eens bij andere mensen.

Aardsengelmichael | 06-04-18 | 13:36 | 2

Geen tabak, eppo. Shisha is vruchtenpruttel en in de coffeeshop krijg je alleen nog tabaksvervangende mix voor in je jointjes te rollen. Je mag in een coffeeshop gerust een pure joint klappen maar van zodra er een pluk shag ingaat moet je naar buiten.

elfenstein | 06-04-18 | 14:05

elfenstein,

Waar in Nederland bezoekt u de coffeeshop? Ik heb er sinds de invoering van het rookverbod toch een hoop bezocht, maar buiten Amsterdam was tabak nooit een probleem

E-Burke | 06-04-18 | 14:15

Een rookhok is m.i. een betere oplossing dan al die junks die voor de ingang van de kroeg gaan staan paffen.

Cheeky Bastard | 06-04-18 | 13:36

Ik heb nooit de sociale druk gevoeld om mij in zo'n rookkast te begeven. Ik keek juist een beetje meewarig naar die arme drommels.

koeberg | 06-04-18 | 13:35

Hoe fijn... we mogen niet meer zelf bepalen hoe we ons voelen. De overheid bepaalt wel even voor ons dat we sociale druk ervaren. Sodemieter toch een eind op! Ik vind rokers goor ruiken en zal nooit in zo'n hokje bij ze gaan staan. Maar laat ze lekker. Als je de sociale drang voelt om daar wel bij te gaan staan, ben je gewoon een ruggegraatloze slappe zak. Daar heb ik geen overheid voor nodig.

wazakzegguh | 06-04-18 | 13:33 | 1

Of je wil gratis roken!

eentweehuppekee | 06-04-18 | 14:58

Hadden we dan echt verwacht dat het een status quo zou gaan worden het beleid is al jaren roken moet stoppen of we het nu leuk vinden of niet alleen die belasting op rookwaren die de roverheid gaat missen weten ze nog niet goed te plaatsen, maar ze willen zelfs dat er veel kroegen nu de deuren sluiten want dan kan stap 2 in het masterplan worden uitgevoerd de alcohol maar hier spelen dezelfde motieven nog mee om het niet rigoreus te doen, let maar op als volgende puntje is de belastingvrije sigaret aan de beurt tijdens de vakanties.

Umberto die trotzoni | 06-04-18 | 13:32 | 4

Maar Umberto heeft wel gelijk. Ondanks het gemis in zijn tegel aan komma's, punten en hoofdletters.

Lupuslupus | 06-04-18 | 13:47

Wel geteld 2 komma's. Knap! Maar ikke niet snappen jou verhaal.

psycho_3 | 06-04-18 | 13:47

alleen die belasting op rookwaren die de roverheid gaat missen
Umberto die trotzoni | 06-04-18 | 13:32 |

Die voeren ze wel in op die warmtepompen en zonnepanelen zodra iedereen die heeft.

Vanilla | 06-04-18 | 13:57
▼ 1 antwoord verborgen

Straks krijg je nog een alcoholverbod in de kroeg, een spontane kroegbezoeker kan immers de sociale druk voelen om ook iets te drinken.

Osdorpertje | 06-04-18 | 13:31 | 2

Het begint met een schenkverbod op sterk alcoholische dranken...

Kanarie_Geil | 06-04-18 | 13:35

Ik ben even een paar snelle auto's, een paar potige jungs en een klandestiene stokerij regelen. Dat wordt goed verdienen strakjes....

elfenstein | 06-04-18 | 14:03

Een zelfmoordautomaat of pil, moet kunnen, maar een saf smoren in een cafe ist verboten !

Ben zelf geen roker, maar gaan we nu niet wat ver ?

Lt-Kol Kilgore | 06-04-18 | 13:30

Ik vind het niet zo'n punt in het licht van een rookvrije generatie. Maar toch wordt de roker nu wel erg geïsoleerd, slaat nergens op. De rookvrije ruimte was nou juist een goed compromis. Kan dat OOK niet meer....

Giotto | 06-04-18 | 13:29
-weggejorist-
coencoencoencoen | 06-04-18 | 13:29 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Het maakt mij niet zoveel uit wat rokers doen. Maar ik zal ze niet missen. Ik kreeg altijd last van mijn neus en ogen van die rook. Als je van je cafe een rokershol maakt kun je op zijn minst de lucht een beetje ventileren, lijkt me.

VitamineKroket | 06-04-18 | 13:28 | 1

Daar was nou net die aparte rokersruimte voor: om de reguliere niet-roker in het café niet tot last te zijn.

EefjeWentelteefje | 06-04-18 | 13:38

Als ik d’66 En andere linksen hoor praten bekruipt mij het gevoel dat de westerse beschaving op het punt staat ineen te klappen. Zoals het Romeinse rijk aan decadentie en verwaarloosde defensie ten onder ging, zo zal het ons ook vergaan. Misschien maar goed ook..,

Keerf II | 06-04-18 | 13:26 | 2

Misschien moet u gewoon wat toleranter zijn.

KutFilosoof | 06-04-18 | 13:42

Het romeinse rijk is vooral aan refugees ondergegaan.
De Goten en andere volkeren vluchten voor de Hunnen in een massale volksverhuizing.

MistaRazista | 06-04-18 | 13:55

Ik zie de borden al staan:
'Dit is een Rookvrije Gemeente'...

Kanarie_Geil | 06-04-18 | 13:26 | 1

Is in Australië al een feit. Daar mag je in sommige dorpen gewoon niet roken. Moet je eventjes 200 meter richting noorden lopen voor je peukje. Geen grapje.

De Koreaanse Slet | 06-04-18 | 13:47

Dit gejank over sociale druk geeft aan dat de drammerts in kwestie mentaal de middelbareschoolleeftijd niet ontgroeid zijn.

JTKDM | 06-04-18 | 13:26

Ik ben blij dat de overheid zich zo diep in de privésferen van de bevolking nestelt. Ik vertrouw al die Priscilla's en Kevin's totaal niet. Overigens lijkt het me eindelijk tijd worden dat we een einde maken aan alle ongelijkheid en vanuit één gedeeld gedachtegoed de maatschappij gaan inrichten. Ik stel voor te stoppen met het verkopen van dure, onderscheidende merkkleding en over te stappen naar een door de staat verschafte rode overall met wit t-shirt en zwarte kistjes. Dit zal een positief gevolg hebben voor mensen die nu gepest worden op basis van hun kapitaalkrachtigheid, of het ontbreken daarvan. tevens stel ik voor dat we alle lonen gelijk trekken, want er is geen verschil tussen een ondernemer of iemand die werkt op de postkamer. Sterker nog, misschien moeten we ondernemen over laten aan de overheid, die dan er op kan toezien dat alle rijkdommen die de wereld te bieden heeft gelijkwaardig wordt verdeeld. Hierdoor zal het ultieme geluk worden bereikt: een wereld, nou ja, een Nederland waar iedereen gelijk én hetzelfde is! Ongelijkheid is de wortel van het kwaad en heeft helemaal niet ambitie en motivatie ten gevolge. Ongelijkheid moet worden uitgeroeid. Samen met religie, dat mag ook niet meer, want dat is te onderscheidend. De oplossing voor de opkomende identiteitspolitiek is niet het bestrijden met ongelijkheid, maar met de unificatie van de identiteit. Wat een idee! Ik noem het Nastianisme. Misschien moet ik een boekje schrijven, een manifest wat gelijkheid predikt. Zolang het mijn gelijkheid is, voorzie ik geen problemen.

Tijd voor een goed glas amarone.

Sir Nastian | 06-04-18 | 13:25

Nooit last van rokers. Wel van scooters op de openbare weg en hun uitlaatgas, heel erg zelfs.

Rest In Privacy | 06-04-18 | 13:24 | 1

Vind jij dan eens even een uitstootvrij, milieuverantwoord en beter alternatief uit?
Kom niet met elektrische fietsen en zo'n scheiß, daarbij moet je toch nog zelf trappen dus is minderwaardig, plus dat voor de lithiumaccu's elders op de wereld hele gore shit gaande is. Accu's die geladen worden met uiterst vieze stroom uit fossiele brandstof of kernenergie. Nee, wij willen een schoon, stil, veilig en snel vervoermiddel, powered by elfjespis, beter dan een vespa, groter bereik dan een tankvol benzine en de mogelijkheid om na 5 minuten tanken weer op weg te gaan.
Tot die tijd zal je gewoon moeten accepteren dat wat je wil onmogelijk is met de huidige stand der techniek. Scooters verbieden = achteruitgang zolang je geen alternatief hebt. Zolang je dat niet hebt is wat je wil onuitvoerbaar anders dan met totalitaire dwang iedereen zijn recht op vervoer ontnemen.

elfenstein | 06-04-18 | 14:00

Roken was ooit cool, totdat James Dean besloot te stoppen.

Voorjaarsmoe | 06-04-18 | 13:24

Roken gaat verboden worden, of tegengewerkt, en marihuana wordt binnenkort legaal. Marihuana gaat de (belasting) verliezen van roken opvangen. En het gaat meer belasting in het laatje brengen. Zie hoe veel geld er gemaakt wordt in USA staten waar Marihuana legaal is. Een hele nieuw industry is onstaan, met veel investment en startups... echt leuk.

Mark_D_NL | 06-04-18 | 13:24 | 2

Op zich heb ik hier niets op tegen. De vraag is: mag het dan ook op werk? (by the way: ik ben buschauffeur op de schoolbus)

Sir Nastian | 06-04-18 | 13:30

Maar ik haat pure joints, en die theeblaadjes shit van tegenwoordig is ook smerig. Wat nu?
PS: Ik voorzie een enorme verschuiving van illegale wietkwekerijen naar tabak. Net als in de oorlog toen ze tabak tussen de dahlia's kweekten. Als er al iets te leren valt uit de geschiedenis van het verbieden van genotsmiddelen is dat als mensen het willen, het er ook is. Hoe dan ook. Voordeel: Tabak meurt veel minder hard, groeit makkelijk buiten in nederland en is veel minder makkelijk op te sporen.
*Bij dahliavereenigingh aanmelden doet*

elfenstein | 06-04-18 | 13:53

ik ben geen roker, maar jezus wat een gezeik. Laten we niet zo moeilijk doen.
ex-rokers zeker? die zijn meestal het fanatiekst...

zeiksmurf | 06-04-18 | 13:24

Roken op straat ook verbieden, in de natuur, op het terras, in het verkeer, in het zicht van kinderen... Misschien moeten we hier en daar een soort Molenbeek voor rokers toestaan waar de viezeriken gezellig samen kunnen stinken en wegrochelen.

menschdurfteleven | 06-04-18 | 13:23 | 2

Ik zou zeggen, schrijf je vast in voor een woning, lekker inclusief / divers / tolerant wezen tussen de outcasts van de Ph-neutrale samenleving die we met z'n allen elkaar de strot door duwen momenteel.

klamme.vla | 06-04-18 | 13:25

Ik denk dat ik daar wel wil wonen. Stukken gezelliger, alleen maar mensen die zich wél bewust zijn van hun vrijheid om te doen en laten wat ze willen ook al is dat misschien niet zo best voor de gezondheid. IK wil in ieder geval niet wonen in de rest waar blijkbaar anderen de macht hebben om mij te vertellen wat ik met m'n lijf doe of mag doen. Dát lijkt me pas ongezond.

elfenstein | 06-04-18 | 13:48

ik zie de combinatie met organenroof

Zot | 06-04-18 | 13:22

Ik ben een ex-roker. Vind het fijn dat er niet meer in de kroeg gerookt wordt, scheelt een hoop verleiding. Maar om de hardwerkende kroegbazen met al die kosten op te zadelen om een rookruimte te creeren en dan vervolgens zeggen dat het moet worden afgebroken is ronduit schandalig.

deministerpresident | 06-04-18 | 13:20

Nu nog even roken op straat gaan verbieden .......
En hup op naar de volgende soap .....
Man, man, man ......

Pjotterdjotter | 06-04-18 | 13:20 | 1

Ik kom niet buiten zolang als we nog geen rubberentegels buiten hebben , echt vervelend als je nu valt. Wanneer gaat de overheid daar is wat aan doen.

acess | 06-04-18 | 14:27

Dit land is gewoon helemaal af. Als LHGTBI en rookhokken de agenda bepalen hebben we niets meer om ons echt zorgen over te maken. Ik zie het als heel geruststellende discussies.

Beste_Landgenoten | 06-04-18 | 13:19 | 1

Beste_Landgenoten | 06-04-18 | 13:19 |
Nou eerder het tegendeel. De wal moet het schip keren. Waar moet het naartoe met dit land? Als je niet eens rustig je sigaretje mag roken. Totale inperking van alle vrijheden ! Gruwelijk, de eindtijd nadert. ;-)

Príncipe | 06-04-18 | 13:25

Goed plan! Daarnaast moeten er natuurlijk ook speciale kroegen komen voor mensen die graag roken. Immers, vrijheid van vereniging.

DeKolonistenVanIslam | 06-04-18 | 13:19

Vroeger was de politie je vriend.
Tegenwoordig is de hele overheid je vriend.
Je vrienden zijn bezorgd zeer bezorgd over je gezondheid, je geld, je gedrag en je moraal.

Schadenfreude | 06-04-18 | 13:17

Ben bezig een groot paasvuur te bouwen, lekker daaaamp’n

Hebbiehemookweer | 06-04-18 | 13:17 | 1

Dat mag alleen nog in een paasvuurhok.

Beste_Landgenoten | 06-04-18 | 13:19

Fijn voor de omwonenden van de duizenden café's in Nederland.
Die zullen het echt geweldig vinden dat de hele kroegpopulatie buiten op straat komt in plaats van het rookhok.
Of zal de vervolgstap zijn: het verbieden van cafés en kroegen?

lsimon | 06-04-18 | 13:16 | 1

Nee, ik denk dat roken op straat ook verboden gaat worden.

Bat-Adam | 06-04-18 | 13:18

De betuttelende overheid DENKt zich te moeten opstellen als mijn boze stiefmoeder. Het is net een sprookje, overal waar de kleine linkse dwergjes in het geniep de macht overnemen.

Jan Passant mk2 | 06-04-18 | 13:14

Voor elke verslaving kan je naar de dokter of zelfs doorverwezen worden naar een kliniek, behalve als je een rookverslaving hebt. Terwijl die zeer ongezond is voor jou en anderen.

Patje2011 | 06-04-18 | 13:13 | 9

Als Champix zo goed zou helpen was iedereen die dat zou willen, van het roken af. Bij de een werkt het wel, bij de ander niet.

Lupuslupus | 06-04-18 | 13:53

Nivelleermarionet
Daar heb ook aan gedacht. Maar dan krijg je nog steeds nicotine binnen, al kan je het wel afbouwen met zo'n e-smoker.

Patje2011 | 06-04-18 | 13:54

@Patje2011 |
Ik zou het zeker voorleggen aan je huisarts, of het wellicht iets voor jou is. Het middel is namelijk niet voor iedereen geschikt, het is namelijk een antidepressivum, met - per ongeluk ontdekt! - oorspronkelijk als bijwerking dat die peuken niet meer smaken. Inmiddels wordt Champix dus niet meer als antidepressivum voorgeschreven, maar dus wel als stoppen-met-roken middel.
De huisarts zal eerst beoordelen of het middel voor jou geschikt is, is o.m. afhankelijk van je gevoeligheid voor bijvoorbeeld depressies.
Overigens heb ik tevens nog ondersteuning van een stoppen-met-roken consulent, waar ik zo af en toe nog contact mee heb, het is gewoon fijn om af en toe over "het proces" te kunnen praten.

@Lupuslupus: uiteraard is geen enkel middel is voor iedereen een succes. Persoonlijk snap ik niet hoe mensen kunnen afkicken met nicotinepleisters (precies de verslavende stof waar je vanaf wil), maar sommigen schijnt dat te lukken. En het lukt met geen enkel middel "vanzelf", het allerbelangrijkste blijft toch echt je motivatie!
Maar sowieso, niet geschoten = altijd mis.

EefjeWentelteefje | 06-04-18 | 14:19
▼ 6 antwoorden verborgen

DKS, als arme student had ik ooit een bijbaantje op een oncologie-poli. Veel patiënten die daar behandeld werden, bleven gewoon doorroken.

Rest In Privacy | 06-04-18 | 13:12 | 7

Die regel is er al. Als je een alcolist bent krijg je geen nieuwe lever als je blijft zuipen en met rokers is het exact hetzelfde. Vrij logisch want het heeft toch geen nut. Een interessant verhaal daarover is George Best. Een van de beste voetballers ooit maar een vreselijke alcoholist. Kreeg uiteindelijk een nieuwe lever, maar dat gaat niet me de medicatie dus drie keer raden die ging groen en geel dood. En terecht.

De Koreaanse Slet | 06-04-18 | 13:24

De accijns op tabak is nog veel te laag om de schade van te betalen die rokers veroorzaken.

Bakkeleures | 06-04-18 | 13:25

B*tchmeister | 06-04-18 | 13:20
Dan wil ik bij deze ook een stop op alle mensen die na een ernstige blessure toch door gaan met sporten en weer hetzelfde orgaan/ledemaat blesseren.

maSs | 06-04-18 | 14:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Maar van sociale druk om een hoofddoek te dragen is geen sprake. Dat is altijd vrije keuze.

genoegisgenoeg | 06-04-18 | 13:12

Ondertussen in de coffeesshop.

marrretje | 06-04-18 | 13:11 | 7

In Finland mag je al jaren niet meer op je eigen balkon paffen !

Hebbiehemookweer | 06-04-18 | 13:18

Daar mag je dus ook sinds dat verbod niet meer roken. Tenzij het puur is. Met tabak in de rookruimte. Ja, echt waar.

Vanilla | 06-04-18 | 13:50

@hebbiehemookweer
Wat een lulkoek, dat is niet waar.

Garry_de_Graaf | 07-04-18 | 15:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Ha ha, we worden geleid door imbecielen. Zij weten van gekkigheid niet wat zij nu weer moeten verzinnen. Is het niet de Paasvuren, Zwarte Piet, LBHTIérs, diversiteit, inclusief, acceptatie moslimterreur (het goedpraten en wegkijken). Kortom, alles wat met traditie en/of een vrije open samenleving te maken heeft, moet kapot. Behalve "Geloof". Daar blijven ze angstvallig onderdruk van hun moslimvriendjes vanaf. Ja, ja mensen nog even en we bestaan niet meer.

De Evangelist | 06-04-18 | 13:11

Dus mensen kunnen niet voor zichzelf nadenken en door sociale druk gaan ze in een rokershok zitten? En vadertje en moedertje staat wil die mensen beschermen? Des te meer betutteling des te meer tutjes er gecreëerd worden.

Patje2011 | 06-04-18 | 13:11

Alsof dat volk van 'Clean Air Now' ooit in een kroeg komt. Het meest sociale wat dat volk doet is een krant lezen.

stom schaap | 06-04-18 | 13:10 | 1

.. een Volkskrant. Speciaal voor dat slag.

Jan Passant mk2 | 06-04-18 | 13:11

Roken is slecht, maar mensen dingen verbieden is nog slechter.

Mark_D_NL | 06-04-18 | 13:10 | 2

Van harte mee eens. Ik vindt het ook een slechte gewoonte. Maar al die opportunisten hier die het nu wel goed vinden dat vrijheden worden ingeperkt, zijn wel erg hypocriet.

Tronald_dump | 06-04-18 | 13:15

Gebouwen uitroken helpt wel tegen ongedierte. Zou het ook werken bij parasieten in het brein? *ziet kansen voor verplichte rook*

einStina | 06-04-18 | 13:18

Dat argument van 'sociale druk' is natuurlijk hilarisch, als het niet zo triest was.
Daar ben je immers - zowel als roker als als niet-roker helemaal zelf bij.

Het is allemaal betutteling, bemoeieritis, en het houdt maar niet op.
NB: zelf gestopt met roken, maar heb er totaal geen last van als anderen dat nog wel doen.

EefjeWentelteefje | 06-04-18 | 13:09 | 4

Hee, er komt soms wat zinnigs uit DKS

Tronald_dump | 06-04-18 | 13:17

DKS, volledig eens met u.

Verbieden zal onze overheid niet gaan doen, daarvoor zijn die accijnsinkomsten te lekker. Nog los van de vraag of dat zou helpen, persoonlijk betwijfel ik dat, zie ook de voorbeelden die u zelf al geeft.

EefjeWentelteefje | 06-04-18 | 13:23

Het heeft helaas weinig te maken met accijnsinkomsten. In buurland Tsjechië wilde de regering de accijns verhogen op bier. Dat leidde bijna tot een revolutie. Bier is daar bijna een nationale sport. Dus dat werd snel ingetrokken. Overigens is bier niet zo heel slecht voor de gezondheid. Roken is veel erger en sterke drank nog erger.

De Koreaanse Slet | 06-04-18 | 13:33
▼ 1 antwoord verborgen

Nou dat zou Annette leuk vinden. Die heeft duizenden euro's geïnvesteerd in een rookhok in haar kroeg zodat de 'boetepot' niet meer gevuld moest worden. Soms snap ik de overheid niet. Verbied dan gewoon tabak zoals ze in Bhutan dat al decennia doen. Lekker makkelijk. Kan je illegaal in België naast je vuurwerk sigaretten smokkelen.

De Koreaanse Slet | 06-04-18 | 13:09 | 1

Inzake Bhutan niet helemaal waar. Tabakverkoop is verboden in Bhutan, je mag het echter wel importeren en roken (en flink betalen).

Apollo | 07-04-18 | 06:14

Rokers worden uitgerookt.

VeelTeSteil | 06-04-18 | 13:08

Waar zijn die mensen die dit een goed idee vinden? Ik ken ze niet!

Makro777 | 06-04-18 | 13:07 | 5

Roken op terrassen inderdaad ook aanpakken. Krijg je net een bord eten voor je neus zit je buurman een zooi gore rook in je gezicht te blazen. Het is gewoon een smerige gewoonte die je lekker thuis moet bezigen.

Chow | 06-04-18 | 13:47

Ik ook niet. Zal wel iets van de Randstad zijn

Poppo van Ulvinga | 06-04-18 | 14:01

@Chow | 06-04-18 | 13:47
Ga je lekker binnen zitten, want daar is het rookvrij, speciaal voor jou (zo blijkt inmiddels). Maar blijf dan ook weg met mandarijnen/komkommer en ander spul dat ik smerig vind, want u vindt het vies. Niet dat ik rook hoor, maar ik heb liever een rooklucht dan van die vieze stinkkroegen die ruiken naar halve barf/pis en smerige zweet luft van jochies die niet weten hoe een bus deo werkt. Over deo/luchtjes gesproken, ook maar afschaffen genoeg van die wijven die harder stinken dan en sigaret.

maSs | 06-04-18 | 14:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je anno 2018 nog rookt ben je een loser, punt.

Strange Glue | 06-04-18 | 13:07 | 3

Ook losers moeten de vrijheid hebben om te doen wat ze willen, zolang ze andermans vrijheid niet schaden.

Tronald_dump | 06-04-18 | 13:11

Maar daar kiezen ze wel zelf voor, tegen de heersende opinie in. Dus best wel winners in mijn boek

Poppo van Ulvinga | 06-04-18 | 14:02

Die 'losers' zijn vaak als puber begonnen, niet echt de periode in je leven dat je je het meest rationeel gedraagt. Er aan beginnen is niet zo moeilijk, er weer vanaf komen helaas toch echt wel...

EefjeWentelteefje | 06-04-18 | 14:23

Ik rook niet en heb ook geen behoefte aan dergelijke ruimtes, maar ik vrees wel dat de vervolgstappen het alcoholverbod in de horeca (lach er maar om, dat deze ze ook met roken) en het algehele vleesverbod zijn.

Bertie Wooster | 06-04-18 | 13:07 | 2

Gelukkig heb je als junk er geen last van,zoals junkert zegd,proost.

rein9576 | 06-04-18 | 13:09

Dat alcoholverbod zie ik er wel aan komen ja...

EefjeWentelteefje | 06-04-18 | 13:10

Kom er nooit,is me te racistisch.

rein9576 | 06-04-18 | 13:07

Altijd dat gezeik. Laat en ondernemer lekker zelf bepalen. Kan de klant ook zelf kiezen.

overVecht | 06-04-18 | 13:07

Buiten dat roken voor tokkies is, moet men niet vergeten dat het rookverbod ooit is ingesteld om werknemers een rookvrije werkplek te kunnen bieden.
Het is in plaats daarvan verworden tot verregaande overheidsbemoeienis in het privéleven van de burgers.

DrumPiet | 06-04-18 | 13:06 | 4

Wie denk je dat die smerige holen schoon moet maken? Ik denk niet dat de rokende gasten dat zelf doen.

Chow | 06-04-18 | 13:48

@Chow | 06-04-18 | 13:48
De rokende werknemer.

maSs | 06-04-18 | 14:40

Een overregulerende overheid in een land vol mietjes.

J-van-de-Bontekoe | 06-04-18 | 19:16
▼ 1 antwoord verborgen

Ben op zich fel tegen roken, maar dit is belachelijk. Sociale druk is iets wat je jezelf oplegt. En uiteindelijk is je eigen gezondheid je eigen verantwoordelijkheid.

Leyrann | 06-04-18 | 13:06

Hoe groter het stigma, des te groter de sociale druk.
Verkeerde aanpak.

witdusracist | 06-04-18 | 13:06

Mooi gooi dan ook maar een bom op het CJIB.

Zwiebelmaus | 06-04-18 | 13:06 | 2

roken ze daar?

Beste_Landgenoten | 06-04-18 | 13:20

Beste_Landgenoten | 06-04-18 | 13:20
Dan wel denk ik.

rokertje | 06-04-18 | 16:47

Maar ondertussen worden dranken als absint en stro rum gewoon geschonken.

Synthese | 06-04-18 | 13:05 | 2

Deze dranken zijn niet erg uitzonderlijk. Absint wordt niet meer volgens oud receptuur gestookt, en stro rum spel je niet zo.
Alle dranken zijn kut voor wie daar niet (meer) mee kan omgaan.
Je kan alles ook gewoon thuis drinken.

NiCeY | 06-04-18 | 13:26

Wel aan de booslims denken he. Dus uit respect ook geen alcohol meer op het terras.

Neta | 06-04-18 | 13:54

Goed plan, roken is zo ontzettend smerig.

Rest In Privacy | 06-04-18 | 13:04 | 18

hotnot | 06-04-18 | 13:19
Zo waar, en dan was een kort wasje nog niet eens voldoende om de stank eruit te krijgen.

Garantiebewijs | 06-04-18 | 14:02

Conclusie: Roken is een tokkiesport en kost heel duur. Vraag dat maar eens aan een longarts.

Rest In Privacy | 06-04-18 | 14:06

@De Koreaanse Slet | 06-04-18 | 13:39
Goh, goed nieuws voor ons zo op de vrijdagmiddag.
Mag je nog wel neuqon van de dokter?

JanvandeBiertent | 06-04-18 | 14:42
▼ 15 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken