Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

FILMPJES. Tabaksfabrikant Imperial Tobacco benadert zittend Kamerlid voor baan als lobbyist

GAAT FOUT!!!

lekker bezig maat maar dat 'fucking bizar' gesnowflake doe je maar in je eigen tijd

Je mag verdomme ook helemaal niks meer in dit land. Straks mag je niet eens meer als een van de grootste tabaksbedrijven ter wereld een zittend Kamerlid benaderen voor een baantje als lobbyist. Kom op zeg. En dan mag je zeker ook niet dat baantje 'Public Affairs Manager' noemen en aan iemand van GroenLinks vragen of hij er niet voor kan zorgen dat die lui van GroenLinks eens een beetje meer pro-roken worden. Het moet toch niet gekker worden met die betutteling. Straks zijn burgers nog verontwaardigd dat die recruiter beweert dat andere Kamerleden wel positief hebben gereageerd op zijn benadering. Als dit al niet meer mag mensen. Wie zou zo'n bedrijf dan moeten benaderen?
HUILIE HUILIE: Imperial Tobacco zegt Schuld van Recruiter. Dus schuld van Cielo Talent.


lololol vacature is geplaatst door Senior Recruitment Advisor in het totaal niet-corrupte Hongarije

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Maar je mag zonder het vooraf aan te geven toch geen gesprek opnemen? Laat staan daarna publiek maken. Hebben we juristen die dit kunnen beamen? Dan kunnen we een (politiek) proces beginnen tegen een Groen Linkser. F*ck de boodschap, het gaat om het proces en het aan de schandpaal nagelen van een Aandachtsverslaafde linksgekkie... Wat denken jullie, maken we een kans?

Trashman | 24-09-19 | 01:24 | 2

De boodschap lijkt me hier toch echt best wel belangrijk juist. En nee, opnemen zonder toestemming mag niet, dus publiceren al helemaal niet. De gesprekken zijn wel geanonimiseerd, en denk niet dat de beller wel in de openbaarheid treedt, om hier werk van te maken (is toch voor de buitenwereld onherkenbaar).

Het brein erachter | 24-09-19 | 03:13

@Het brein erachter | 24-09-19 | 03:13: Als bedrijf mag het niet zonder toestemming. Als particulier mag het wel zonder toestemming en zelfs zonder het te melden. Publicatie hangt af van het algemeen belang - dat lijkt me vrij duidelijk in deze. Niets aan de hand dus.

bleached | 24-09-19 | 10:47
-weggejorist-
badeend86 | 23-09-19 | 21:10

Gaat vast ook helemaal uit z'n plaat als er een papiertje in z'n brievenbus zit met de vraag of hij folderbezorger wil worden.

Eierballetje | 23-09-19 | 21:09

15 minutes of fame voor de GL glijer, als ik zijn baas Jesse goed begrepen heb gebruiken ze bij die club wel wat heftigere dingen dan sigaren.

Uw Verzekeringsadvis | 23-09-19 | 17:05 | 1

Hehe. Maar dat is tegenwoordig bon-ton. Alhoewel ook, net als roken, op zijn retour als ik het zo aanschouw.

bleached | 24-09-19 | 10:48

Ik zie het probleem niet. Is toch gewoon een open vraag van die recruiter waar die GL-er gewoon nee op kan zeggen en verder gaan met zijn leven?
Of moeten er weer extra deugpunten gehaald worden door dit aan de grote klok te hangen?
En zelfs de StaatsOmroep herhaalt het elk uur.

2voor12 | 23-09-19 | 16:30 | 1

nou als je het echte probleem niet ziet dan is het goed mis. Het echte probleem is dat die 'recruiter' zo ongelofelijk onpersoonlijk met hagel schiet dat het meer erop lijkt dat exact dezelfde mail naar nog 500+ anderen is verzonden. Dat zou het grootste probleem moeten zijn. Uiteraard is dat ook de echte reden dat ze dit kamerlid benaderen.. hij en nog 499 anderen..

Epistulae_Morales | 23-09-19 | 17:26

Ik ben toch benieuwd geweest als het niet vanuit Imperial Tobacco kwam maar van bijv: Shell, of een of andere farmaceut, of iets met klimaatlobbyisten.
Wedden dat het dan niet op Shitter was gepost.

Rest In Privacy | 23-09-19 | 15:58

Ik gebruik het woord ivm zo'n ziektegeval in de familie niet graag, maar die jongens van de tabaksindustrie zijn idd kankerlijers en stimuleren die ziekte ook nog eens actief.

IndoFortuyn | 23-09-19 | 15:41 | 3

Er is vraag en aanbod. Deze is gestoeld op vrije keuze. Deal with it!

Rest In Privacy | 23-09-19 | 15:59

@TP 1984 | 23-09-19 | 15:59: volgende stap is dat het mocrokartel pilletjeslobbyisten zoekt en kamerleden gaat benaderen.

IndoFortuyn | 23-09-19 | 16:20

Er worden zelfs verboden producten zoals verdovende middelen verkochten en met succes en tegen woekerprijzen. Wat is uw punt?

Sierstrip | 23-09-19 | 18:41

Dit was de toch de gebruikelijke carrierestap? Smeulders had de handleiding nog niet gelezen. Dat heb je met al die nieuwkomers.

van heinde en verre | 23-09-19 | 15:18

Maar lobbyen voor de wapenindustrie door kamerleden is daarentegen weer algemeen geaccepteerd, (F-35) hoewel die wapens dodelijker zijn dan sigaretten.

RickRD | 23-09-19 | 15:16 | 2

Ik denk dat je onderschat hoe dodelijk sigaretten zijn. Elke jaar overlijden 20.000 Nederlanders aan roken, en daar komt het aantal doden door meeroken nog bovenop.

petersteenkamp | 23-09-19 | 16:23

Ik denk dat er in Nederland jaarlijks maar erg weinig mensen doodgaan door de F-35

elco485 | 23-09-19 | 17:08

Hoeveel Nederlanders overlijden gemiddeld per dag door welke oorzaak?

-Aan AIDS: minder dan 1 Nederlander per dag.
-terreuraanslagen: minder dan 1 Nederlander per dag.
-Het verkeer: 1-2 Nederlanders per dag (was 3-4 een paar decennia geleden dus het verkeer wordt steeds veiliger)
-combinatie van teveel junkfood eten en te weinig beweging: 20 Nederlanders per dag.
-Roken en meeroken: 50-100 Nederlanders per dag.

De tabaksindustrie is verreweg de dodelijkste industrie van Nederland. Geld dat ze betalen is in feite besmeurd met bloed.

petersteenkamp | 23-09-19 | 15:14 | 5

Uw punt?
In 2017 maakten 1917 mensen (5,25 per dag) een eind aan hun leven. Zelfdoding, ja.
Die hamburger stop je zelf in je hoofd.
Die sigaret steek zelf aan.

Stijlicoon | 23-09-19 | 15:27

dus roken en meeroken zijn de beste milieumaatregelen... wist ik echt niet.
even nog de economie meewegen: komen die problemen meestal voor of na het begin van de pensioenleeftijd?

Epistulae_Morales | 23-09-19 | 17:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Hahaha ja recruiters. Die kennen geen scrupules. Dit was wel een erg slechte overigens. GroenLinks kamerlid (leden?) benaderen voor de tabaksindustrie. Die gaan letterlijk over lijken en laat GroenLinks daar nu altijd enorm op tegen zijn.

Ik vraag me af welke (ex)kamerleden/politici wel "positief" reageerden? Ik durf wel gokjes te wagen. Ik denk dat je het moet zoeken bij partijen die vinden dat 'roken onderdeel van onze cultuur is en al die "progressieve" onzin van overheidsbemoeienis maar eens moet stoppen. Het leven is al duur genoeg.'

Iemand een gokje wagen?

Andrew Deen | 23-09-19 | 15:11 | 3

Ga eens bij het GroenLinks kantoor pakjes shag tellen, of op het congres... al die stoffige types met Mao-bloezen en Lenin-petten.

Braco.me | 23-09-19 | 15:24

Ik zou zoeken bij partijen die bekend staan om 180 graden te draaien, en partijen die integriteit niet zo hoog op hun lijstje hebben staan. Laten die nou net in de coalitie zitten.

elco485 | 23-09-19 | 17:11

Bij de VVD, was van Balen er ook niet een.

Jan70 | 23-09-19 | 17:17

Dat mailadres lijkt mij toch van de tabaksboer zelf. Beetje flauw dan om te doen alsof die recruiter niet voor je werkt.

Simon_GS | 23-09-19 | 15:11 | 3

Zo'n externe recruiter krijgt een mailadres van de opdrachtgever. Werving en selectie is wat zeker grote bedrijven het liefst uitbesteden.

Andrew Deen | 23-09-19 | 15:12

@Andrew Deen | 23-09-19 | 15:12: Niet alleen het mailadres maar ook het logo boven de recruitment vraag aan Smeulders is van de tabaksboer. Of die bij je in vaste dienst is lijkt mij dan niet zo van belang.

Simon_GS | 23-09-19 | 15:18

@Simon_GS | 23-09-19 | 15:18:

Het uitbesteden van werving en selectie. Hoe werkt het?

De grote baas van het recruitmentbureau harkt een opdracht binnen om een x-aantal cv's te verzamelen voor een periode of een aantal openstaande posities, deze voor te bereiden alvorens het naar de betreffende manager binnen de opdrachtgever gaat.

Daarvan moet een percentage succesvol aangenomen worden (en de proeftijd vaak doorstaan). Meestal gaat dit in de vorm van prestatiecontracten met de werkgevers van de recruiters. Bij goede resultaten krijgt zo'n recruitmentbureau bonussen die ze weer (deels) delen met de recruiters bij slechte resultaten word het contract meestal al snel opgeschort of vernietigd.

Dan zijn er allemaal afspraken over wie verantwoordelijk voor wat is etc. En ten allerlaatste werkt zo'n recruiter vaak gewoon op het kantoor van de opdrachtgever met een eigen kantoor aldaar etc. De grote winst voor beide partijen? Grof geld voor de aannemer. Weinig tot geen risico voor de opdrachtgever.

Als Imperial Tobacco zegt dat het een externe recruiter is dan hebben ze technisch gezien gewoon gelijk.

Ik neem aan dat de persoon of personen in kwestie van het recruitmentbureau uit kunnen zien naar een nieuw project of wellicht een nieuwe baan. Harde wereld hoor dat recruitment.

Andrew Deen | 23-09-19 | 15:55

"En oemag ik vragen, oewarom?". Omdat het hier geen Paramaribo is! Jezus, wat een oetlul. Next!

kotelet | 23-09-19 | 14:20

Paul Smeulders……hahaha what’s in a name.
Een smeulende sigaret die behoorlijk wat politieke vuurwerk kan veroorzaken en doen oplaaien.

Rest In Privacy | 23-09-19 | 14:17

Oi tabalsindustrie, ik wil wel lobbyen voor jullie hoor, doe ik net alsof ik een fan van roken ben. Ik vraag er wel netto 250K in euro's per jaar voor. Scrupules tegen roken zet ik daarvoor graag op zij.

Zuma | 23-09-19 | 14:05 | 2

Moet ff lachen om mijzelf (heel slecht): tabalsindustrie ;-)

Zuma | 23-09-19 | 14:06

@Zuma | 23-09-19 | 14:06:
Dat is niet slecht! Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Kijk maar naar Premier Rukke.
Hahahaha...

Rest In Privacy | 23-09-19 | 14:38

Smeulders. What's in the name.

Rest In Privacy | 23-09-19 | 13:37

Die man is gewoon door een of ander internetalgoritme geselecteerd op zijn toepasselijke achternaam: Smeulders. Het schijnt dat Fikkie 1 en Fikkie 2 van een bekend reaguurder uit dat Stadje achter de Duintjes ook zijn benaderd maar het aanbod beleefd hebben weggeblaft. Lolz.

Graaisnaaiert | 23-09-19 | 13:36

Paul Smulders heeft in zijn portefeuille pensioenen. Als hij daar zich eens hard voor maakt. Maak daar een goed filmpje over met juiste verontwaardiging.
www.youtube.com/watch?v=a-_UgQyFR7s

franck7020 | 23-09-19 | 13:14 | 1

Veel roken is de beste manier om de dekkingsgraad te verbeteren.

W_F | 23-09-19 | 18:29

Enne... hoeveel bijbaantjes als lobbyist cq public relations manager heeft Paul wel aanvaard? Stilzwijgend? En zonder dat op te geven bij mevrouw Arib en het presidium?
Enne... hoeveel van zijn collega’s? Want de recruiter vind het dus heel gewoon, dus... het gebeurt vaker. Niet alleen voor Imperial Tobacco, maar voor alle multinationals en alle grote bedrijven.
Dit lijkt me namelijk een heel klein kiertje in de deksel van een gigantische beerput.

Stormageddon | 23-09-19 | 13:05 | 2
-weggejorist-
******** | 23-09-19 | 13:21

Natuurmonumenten

mazel_tov | 23-09-19 | 14:16

Dat is niet bewust naar hem gestuurd, gewoon zo'n miepje op HR dat zogezegd kan ' multitasken ' . Af en toe op llinkend in op profielen klikken en deze brieven versturen terwijl ze aan het instagrammen en aan het kakelen is.

Kim-Jung-Un | 23-09-19 | 12:56 | 1

De jongetjes worden benaderd door een meisje en de meisjes door een leuk jongetje: dat is het denkniveau in die branche. En maar klagen dat ze zo weinig goede kandidaten kunnen vinden.

******** | 23-09-19 | 13:26

Had de klimaatlobby hem gevraagd, dan had hij waarschijnlijk graag even zijn zakken gevuld.

Lafayette | 23-09-19 | 12:49 | 1

Klopt, dan hadden we hem ook geen rare bekken zien trekken op Twitter. Hypocriet baasje.

Basil Fawlty | 23-09-19 | 13:00

Den oud'e Indiaan smokete zich ongans aan o.a. den vredespijp.
En nu?
Nu zit hij/zjj aan het vuurwater, in de kampen.
Nu weten zijn kinderen ook van de hoed en de rand.
Maar laat het noooit neerdalen op de kolonist, want de Pawnee, de Cheyenne, de Dakota, Cherokee en de Sioux slachttten mekaar toch wel af.
Ook zonder blankgezicht.
Niet leuk, wel waar. Oftewel; Is wel zo.

chicago river | 23-09-19 | 12:43

"Blijf je wel af van mijn heilige huisje, jij heilig boontje!" (iets mompelt over vrije keuze, vrije markt en aanverwante junkie-talk en hoofd afwenden doet van kille feiten, zoals te lezen op o.a.: www.tabaknee.nl en naarstig zoekt naar zijn pakje troost )

Van Schampsteeg | 23-09-19 | 12:40

Roken is slecht en vies en iedereen moet ermee ophouden maar we hebben wel tabak nodig voor onze joints dus ja... Boetiek-industrie van maken en alleen nog maar leveren aan koffieshops?

Thegogglesdonothing | 23-09-19 | 12:38 | 1

Met beide geen ervaring, maar misschien wiet in een e-sigaret?

W_F | 23-09-19 | 18:31

Piet Smeulders is niet voor dat vak in de wieg gelegd, zo te zien.
[ ] geschikt
[x] ongeschikt

Politiek netjes samengevat door Jesse Unruh:
“If you can’t take their money, drink their liquor, fuck their women, and then come in here the next day and vote against them, you don’t belong in the legislature.”

Rest In Privacy | 23-09-19 | 12:37

Hij heeft in ieder geval een beetje aandacht en komt zo uit de anonimiteit als kamerlid.
Leuk voor z’n familie en vrienden!

laurentius | 23-09-19 | 12:35 | 1

En in zijn cv heeft hij zijn claim integer te zijn nog eens met dikke letters onderstreept... ik vermoed dat hij binnenkort een nieuwe baan heeft.

Lafayette | 23-09-19 | 12:52

Tabaksproducenten verdienen lood.

Mokum Kosher | 23-09-19 | 12:35 | 1

Want? Vanwege de tabak, of de 1001 hulpstoffen die men in het product douwt?
Wil jij natuurlijke grondstoffen verboten maken vriend.?
Ben jij er zo eentje?
En nee, rook niet meer hier.

chicago river | 23-09-19 | 12:51

Een tabaksboer met een gezonde VOC-mentaliteit.

Het Vragevuur | 23-09-19 | 12:31 | 3

Verkapte vorm van corruptie, dit gebeurd heel veel in Nederland, nu is het een tabaksorganisatie - als hij door een producent van zonnepanelen was benaderd was alles okay.

litebyte | 23-09-19 | 12:34

GroensLinks en roken vind ik beiden ongeveer even vies. En dat zelfgenoegzame van Paul Smeulders is ook best smerig om te moeten aanzien. Maar ondanks al dat, geeft dit toch een interessant kijkje in hoe onze democratie werkt. En natuurlijk, eigenlijk wisten we dit al wel, maar dit interview onderstreept nog weer eens hoe schaamteloos de lobbyclubjes zijn van de grote belangenorganisaties (industriëel of idealistisch).

De volgende keer dat een politicus een pleidooi houdt, waar dan ook, is het goed je te realiseren dat ze doorgaans zelf nergens echt verstand van hebben. De teksten die ze uitspreken worden geleverd door een ministerie, een denktank, een communicatiemedewerker of heel vaak van een lobbyclub.

Qippie | 23-09-19 | 12:29 | 3

De meeste Groen Slinksers roken ook gewoon

MoltisantiBeer | 23-09-19 | 12:30

@Ronnie uit Helmond | 23-09-19 | 12:31: als een Duitse bruinkoolcentrale

boerk | 23-09-19 | 13:04

Elco Brinkman, voormalig minister van Volksgezondheid, ging ook voor Philip Morris aan de slag. Maar ja de overheid verdient er wel 2,5 miljard per jaar aan accijnzen net als aan gokverslaving via casino's.

Simon_GS | 23-09-19 | 12:27 | 5

@MTB | 23-09-19 | 12:34: en pensioenen/AOW/toeslagen die niet uitgekeerd hoeven te worden..

boerk | 23-09-19 | 13:03

@MTB | 23-09-19 | 12:34: ja maar ik bedoel dat de overheid boter op zijn hoofd heeft. Tabak is een verdienmodel voor de overheid!

Simon_GS | 23-09-19 | 15:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit doet mij denken aan Wim Kok (FNV) die naar de PvdA ging.
Die vakbond was er toen nog voor de arbeider en de PvdA absoluut niet meer.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 23-09-19 | 12:27 | 1

Wim Kok was er niet voor de vakbond. Heeft het FNV mooi ontmanteld en alle tanden die de vakbond nog over had deskundig getrokken. Deed dat geintje bij de PvdA nog een keertje netjes over...

kunnenzedanniks | 23-09-19 | 12:33

GroenLinks bulkt van de milieulobbygroepen en vluchtelingenlobby.

Rest In Privacy | 23-09-19 | 12:26 | 2

De Groene-Khmerleden uit mijn buurt stoken allemaal de kachel, rijden oude bakken en veroordelen anderen op wat in hun ogen fout is.

Ronnie uit Helmond | 23-09-19 | 12:36

@Ronnie uit Helmond | 23-09-19 | 12:36: ja maar het is wel een kunst om een oude Diesel Volvo zo'n lange economische levensduur te geven he.. dat telt toch ook positief? Toch...?

boerk | 23-09-19 | 13:07

.. dit moet wel een grap zijn. Wie neemt nou een product serieus met een extreemGroenlinkse Deuger als lobbyist!

Jan Passant mk2 | 23-09-19 | 12:21

Moest gelijk weer denken aan de film Thank you for Smoking. De scenes met de drie top lobbyhoeren van Guns, Booze & Smokes. Het is weliswaar satire maar oh boy, wat zaten ze er dicht bij. Lobbyen, iedereen en z'n moer doet het en we doen het er maar mee. Snapt LichtGroen sulletje niet helemaal maargoed, hij is de enige niet. Mensen hebben geen flauw benul van wie er nou eigenlijk écht wetten schrijven en beinvloeden.

elfenstein | 23-09-19 | 12:19

Tabaksplanten doden geen mensen. Politici doden mensen.

RickTheDick | 23-09-19 | 12:18

Politici die hun positie misbruiken om belangen elders te behartigen? Iedereen omkoopbaar, als de beloning maar groot genoeg is. Zou Kuzu bijvoorbeeld door Erdogan worden betaald om Wilders aan te pakken? Zou Timmermans door haatsjeiks worden betaald om vluchtelingen tot Europa door te laten dringen? Komen we daar ooit achter?

JackStick | 23-09-19 | 12:16 | 2

De media en de veiligheidsdiensten zorgen dat dit soort openbaringen het daglicht nooit zien.

Jan Passant mk2 | 23-09-19 | 12:22

Zou dat NL van het gas af ons nog wat kosten richting Exon? Welke belangen zaten er verder achter het oekraine verdrag? welke multinationals hadden daar belang bij? CETA, zelfde verhaal. Brexit, zelfde verhaal. Dat de huidige politiek een kartel is, is duidelijk. Maar ik denk dat het nog veel smeriger is met die lobbyclubjes.

BBRDWR | 23-09-19 | 12:24

En dit is nieuws?

Kaas de Vies | 23-09-19 | 12:15

De vorm van lobbyen is in de EUSSER heel gewoon. Oekraïne heeft zelfs Rutte voor hun kippeneconomie gestrikt.

Leffe Blonde | 23-09-19 | 12:13 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Och kijk eens hoe ik deug! Kijk hoe ik geschokt zijn veins! Deze clown kan zo burgemeester van Amsterdam worden .

Hoezo ben ik een lul | 23-09-19 | 12:12 | 4

de huidige in opspraak geraakte burgemeester rookt ook als een ketter

Jan Passant mk2 | 23-09-19 | 12:16

Die "geschokte" smoel die hij trekt in dat filmpje is wel erg overdreven, ja.

threeheadedmonkey | 23-09-19 | 12:18

Ja, de lul had gewoon JA moeten zeggen. Slapjanus!

Rest In Privacy | 23-09-19 | 12:18
▼ 1 antwoord verborgen

Vind het ook wel betrekkelijk dom om iemand te lobbyen vanuit de linkerhoek. Iedereen weet dat daar selectief mee wordt omgesprongen. Ben je een transportbootje vanuit Libië naar Italië ben je de vriend, doe je het voor het roken en bieden ze geen geld aan ben je de sjaak.

Sjorsch | 23-09-19 | 12:11

Een kamerlid zou hoe dan ook nooit een baan als adviseur public affairs moeten aanvaarden voor welk doel dan ook. Dus ook niet voor natuurmonumenten, of de club van leveranciers van warmtepompen of zonnepanelen of welk zogenaamd 'goed' doel dan ook. Het tast zijn geloofwaardigheid aan. Smeulders is een hypocriet.

Rest In Privacy | 23-09-19 | 12:11

Waarschijnlijk had de Tabaksfabrikant uit goed ingelichte bron vernomen dat Paultje gemakkelijk om te kopen was met geld. Hij zit tenslotte bij GL.

Therapietje | 23-09-19 | 12:11

Ja Paul, snap ook niet hoe demense op het idee komen dat extreemGroenlinkse politici naast hun enorm-publiekelijke Deugen er niet vies van zijn heel andere dingen te doen voor veel geld of politieke douceurtjes.

Hoe. Komen. Zij. Erbij. Om. Gevoeligheid. Voor. Corruptie. Te. Vermoeden.
foei

Jan Passant mk2 | 23-09-19 | 12:11

Ik vond de (f)ophef laatst over de e-smoker en de daaraan gerelateerde gevallen ziekte en overlijden al merkwaardig. Gelijk een verbodsvoorstel terwijl nog op elke hoek van bijna elke straat peukies te halen zijn. Peukies die een heleboel accijnzen opleveren. Peukies die zorgen dat een hoop mensen niet oud worden en de krimpende pensioenpotten iets voller houden dan verwacht.
Natuurlijk weet de regering dit. En natuurlijk doen ze er niks aan. Ja, duurder maken. Maar in zo'n tempo de prijs opschroeven dat het nóg meer geld opleverd zonder teveel rokers te laten stoppen. Als roker, wordt je genaaid, mevrouw de voorzitter.

NiCeY | 23-09-19 | 12:09 | 1

Als vaper (e-sig) ben je schuldig aan het banenverlies bij Big Tobacco. Als roker ben je één van de motoren van de economie. Die paar ijsberen door de CO2 zijn dan collateral damage.

Nivelleermarionet | 23-09-19 | 12:21

Tjonge onder welke steen komt die vandaan?

Porta | 23-09-19 | 12:09

Pfff... nu heeft de tabakslobby het gedaan terwijl dit gedrag echt niet exclusief is voor de tabaksindustrie. De klimaat- en milieulobby doet het echt niet anders, hoor.

Amsterdamsko | 23-09-19 | 12:08 | 3

Dat weet ik ook wel zeker. Net als de bouwsector, zorg, etc. Iedereen die veel met wet en regelgeving te maken heeft zal proberen invloed uit te oefenen. Dat is gewoon een machtspelletje. Daarom zou ik zeggen: geef die kamerleden er allmeaal een 1000tje per maand bij. Heb je voor een kleine 2 miljoen reden genoeg om alle 'ambassadeursbaantjes' te verbieden. Zero tolerance. Er wordt niet gelobbiet. Je vertegenwoordigt het volk, niet de industrie.

BBRDWR | 23-09-19 | 12:10

Hij had Halsema moeten vragen.

Sierstrip | 23-09-19 | 12:07

Die zal in de toekomst niet snel meer benaderd worden voor een baantje.
Hij mag hopen dat ie bij de volgende verkiezingen hoger op de lijst komt want hij kwam vorig jaar pas de Kamer in omdat er een ander Kamerlid opstapte.

Berbaar | 23-09-19 | 12:07 | 1

Denk dat dat wel meevalt en dat GL toch wel een baantje bij één of andere gesubsidieerde instelling voor hem regelt. Vermoedelijk staan ze buiten de Tweede Kamer sowieso niet te springen om politici van GroenLinks.

spanarchist | 23-09-19 | 12:11

Ook vanuit de drugswereld zullen wel veel bestuurders aangeschreven/sproken worden om hun met rust te laten. Gezien het weinige dat de florerende drugshandel in in de weg gelegd wordt, is dit kennelijk succesvol geweest tot nu toe.

watazooi | 23-09-19 | 12:06 | 1

Vooral uit de GL/'66 hoek, waar in gedaan wordt alsof drugs de normaalste zaak ter wereld is

Rens003 | 23-09-19 | 17:02

Een GroenLinkser die de "skills in huis heeft die nodig zijn voor deze functie."
Dan weet je dat er iets niet klopt, als een GroenLinkser over de juiste capaciteiten zou beschikken zou het geen GroenLinkser zijn.

spanarchist | 23-09-19 | 12:05

Groenlinksers roken of rookten sowieso al meer dan de gemiddelde Nederlander
Op zich al promotie

laurentius | 23-09-19 | 12:03

Ik zie hier geen enkel probleem mee. Een bedrijf mag mensen toch een baan aanbieden als lobbyist, een kamerlid mag zijn werk opzeggen om ergens anders aan de slag te gaan en standpunten van partijen worden niet door dat ene vertrokken kamerlid bepaald maar via de leden van een partij.

Tabaksfabrikanten mogen ook gewoon de volksvertegenwoordiging petitioneren.

meme_mori | 23-09-19 | 12:02 | 3

Nou ja, het is natuurlijk wel slecht dat het dus kan zijn dat kamerleden niet hun eigen overtuiging, of de partijvisie vertegenwoordigen, maar betaald door smerig rijke clubs HUN visie opleggen aan het volk. Dat dit aan de orde van de dag is, ben ik nu al van overtuigd. Dat bewijst het hele dividendbelasting verhaal al en alle andere maatregelen rondom Shell etc. Het probleem zit er in, dat je dan dus geen VOLKSvertegenwoordiger meer bent. En daar is bar weinig aan bij te sturen als je als volk daar geen inzicht in hebt, laat staan dat je met de huidige fractiediscipline en verdeel en heers strategieen je er iets over te zeggen hebt.

BBRDWR | 23-09-19 | 12:05

Natuurlijk is het vrij normaal dat ook politici gevraagd worden voor andere functies.
Meneer schijnt nogal een netwerker te zijn en dat is nogal een pre voor een lobbyist.

Berbaar | 23-09-19 | 12:11

@BBRDWR | 23-09-19 | 12:05: Onder het volk zijn mensen die roken. Onder het volk zijn mensen die dat niet doen. En er zijn er die tegen roken zijn. Lijkt mij lastig het volk te moeten vertegenwoordigen.

Sierstrip | 23-09-19 | 12:20

Meneer was wel adviseur public affairs van Natuurmonumenten, van april 2011 tot juni 2018. Maar dat is GOED dus dan mag het.

John McClane | 23-09-19 | 12:01

Niet zo mekkeren man. Aandachtstrekker. Net als al die mafkezen van GL.

Omebert | 23-09-19 | 11:59

Wat een goed mens, die Smeulders!

Schoorsteenveger | 23-09-19 | 11:58

als het voormens (m/v/x) van die groene toko onklaar gemaakte maar toch verboden wapens verbergt in haar huis, haar echtgenoot alsook haar zoon verdacht worden van een misdrijf en je dus mag stellen dat daar sprake is van een asociaal gezin, dan is het toch niet vreemd dat er gedacht wordt dat de co-groenen ook uit die onderklasse komen en voor het grote geld gaan?

langzullenweleven | 23-09-19 | 11:58

Objectief bekeken heel goed om het ziek verstoorde moraalkompas van deze lobby te 'namen and shamen'. Goed dat hij dit zo laat zien. Groens Links is verre van mijn club, sterker nog, ik sta compleet aan de andere kant van het spectrum. Maar kijk hier nu eens objectief naar. Dan is het het goed om te zien. De tabaksindustrie is een vreselijke, hypocriete, nietsontziende moorddadige pleuris-industrie die liegt, draait en letterlijk over lijken gaat voor de winst. Pakje peuken naar €20; en dan €15 daarvan in de pot met oplopende ziektekosten. En recruiters zijn ook kutvolk trouwens, maar dat terzijde.

fhn | 23-09-19 | 11:57 | 6

Objectief is dit een logische benadering door de tabaksfabrikant. Ze zoeken een lobbyist, die nu toevallig nog een zittend Kamerlid is. Hij hoeft het er niet bij te doen; na zijn zittingsperiode is ook goed. Het gaat om zijn politieke contacten. Smeulders had dus gewoon netjes kunnen bedanken. Dat een pakje peuken 20 euro kost is overigens niet de schuld van de tabaksindustrie maar van de politiek. Maar ik begrijp sinds kort dat GroenLinks liever aan de wiet is.

Synecdoche | 23-09-19 | 12:09

Mee eens. Daarbij zijn vele Groen Linksers ook zelf nog eens fanatieke rokers (Femke bv). Roker is hip in die kringen, want zoals ze zelf zeggen als je er naar vraagt. Ze houden zich al zo in voor een een beter milieu dus dagelijks wat sigaretten moet kunnen.

straatsurfer | 23-09-19 | 12:14

@straatsurfer | 23-09-19 | 12:14: haha oh ja. Dat is echt top. Ik heb zojuist een snoeppapiertje van de straat opgeraapt. Nu kan ik met een gerust hart in een vliegtuig naar de VS stappen. Lekker dat het zo werkt. Ik ga me aanmelden bij GroenLinks.

BBRDWR | 23-09-19 | 12:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Shit, dit was toch bij uitstek het moment om te infiltreren? Overigens ga ik er vanuit dat de meeste politici zich wel laten omkopen tegen een mooi bedragje/huis/auto/'zakelijke' vliegreis.

mozaard | 23-09-19 | 11:57 | 1

flatje in Scheveningen bijvoorbeeld

langzullenweleven | 23-09-19 | 11:58

virtue signalling of course..

bart de Vlaming | 23-09-19 | 11:54

Zijn achternaam zou overigens perfect bij zijn nieuwe functie passen.

FogerRederer | 23-09-19 | 11:54

Iets vragen is tegenwoordig ook al "fout"? (Dit was retorisch hoor, 1000x sorry! )

Calastir | 23-09-19 | 11:54

Virtual signalling: kijkt allen hoe erg ik deug!

bart de Vlaming | 23-09-19 | 11:53 | 1

Ja wat een horror. Gelijk op Twitter pleuren en kijk mij eens goed zijn zeuren.

Omebert | 23-09-19 | 12:01

En dan ook zo gemaakt verontwaardigd zijn. Laat Nederland met rust en zoek een baan als acteur o.i.d.

Kostradamus | 23-09-19 | 11:52

Gore industrie die over lijken gaat. Ze mogen niet bij ministeries hoereren, dus kopen we maar een kamerlid om...

Nice_Wheels | 23-09-19 | 11:51 | 1

Omkopen? Voor een andere industrie is wel oke?

Sierstrip | 23-09-19 | 12:03

Volgende keer met een hoger bod beginnen dus.

Repetitive Beats | 23-09-19 | 11:49 | 1

U haalt me de letters uit het toetsenbord.
-

Bernhard de II | 23-09-19 | 12:17

Gut o gut, wat er heilig boontje met zijn afgunst voor roken. Wat nou als het Greenpeace was of Taghi was geweest?

marrretje | 23-09-19 | 11:48

"Twee weken geleden werd ik benaderd...". Kennelijk toch even serieus nagedacht en afgewogen.

McSplutter | 23-09-19 | 11:48

gewoon zeggen: Nee dankjewel, en verder gaan met waar je mee bezig bent. Een beetje misplaatste verontwaardiging.

small_town_dude | 23-09-19 | 11:47 | 2

Dat dus, straks wordt hij nog veel meer benaderd.

marrretje | 23-09-19 | 11:49

maar wel aandacht en daar gaat het ze om. "Wat zijn wij braaf he?" versus een collega-partijlid dat wapens in huis heeft of Rara-geassocieerd is of....

langzullenweleven | 23-09-19 | 12:00

Dit is dus iemand die weet wat slecht is voor mensen.

Mr.Crowley | 23-09-19 | 11:44

Sowieso: geen nevenactiviteiten voor kamerleden om elk risico op belangenverstrengeling te vermijden. Als je als kamerlid vindt dat je niet genoeg verdient, dan ga je maar wat anders doen.

MickeyGouda | 23-09-19 | 11:43

"zittend kamerlid" - alsof dat iets voorstelt zeg, ga toch gauw een eind fietsen man.

van Oeffelen | 23-09-19 | 11:43 | 1

Zitten is het nieuwe roken, toch?!?

McSplutter | 23-09-19 | 11:44

Maar lobbyist worden voor een windmolen fabrikant is natuurlijk geen probleem voor meneer Smeulders. Hypocriete selectieve verontwaardiging.

MrLahey | 23-09-19 | 11:43

En nu ook graag alle andere voorstellen die je hebt gekregen, want je maakt mij niet wijs dat alléén de tabaksindustrie dit doet.

John McClane | 23-09-19 | 11:43

Nou, dit had ik niet verwacht van de tabaksindustrie. Gelukkig doen de farmaceuten niet mee aan dit gedrag.

deministerpresident | 23-09-19 | 11:42

Lekker recruitment apparaat heeft dat BAT zeg. Is hetzelfde als een moslim benaderen voor een baan in een vleesfabriek waar varkens worden omgetoverd in oa ham lol

ja-nee-misschien | 23-09-19 | 11:41 | 2

Ha, dat dacht ik ook al. Die recruiter kwam ook niet echt heel erg capabel over. Ik gok dat het een surinaamse dame is overigens.

deministerpresident | 23-09-19 | 11:43

Ik moet het zeggen, wat DEUGT deze meneer! Oh WOW, wat een held, en dan ook zijn telefoongesprek opnemen en op het net zetten. Kun jij niet jouw partij gaan leiden, ouwe deugerd!

Sarcasm-mode off...

LuNaTeeQ | 23-09-19 | 11:40

Die hele kliek in Den Haag is kats verrot. Tot op de kern. Deze Paul is een uitzondering.

RenHoek | 23-09-19 | 11:40 | 2

Hoe weet u dat?

Sierstrip | 23-09-19 | 12:05

Want? Hij heeft geen andere bijbaantjes als lobbyist? En dat weet jij... hoe?!

Stormageddon | 23-09-19 | 13:19

Ik zou Beatrix bellen, die steekt er graag een op en heeft tijd zat...

Ad Hominem Tu Quoque | 23-09-19 | 11:40

oeioei wat errug.

LJBrinkhorst | 23-09-19 | 11:39

lobbyen voor bijvoorbeeld vliegtuigen die we niet nodig hebben, geweldige Bayer producten zoals Roundup, lobbyen voor TTIP en CETA is natuurlijk heeeeel wat anders, hypocriete klootzakken, die kamerleden.

zwellevertje | 23-09-19 | 11:39 | 2

Ja want die GL-ers zijn juist hartstikke positief over chemische middelen van Bayer?!?

dz5b604587 | 23-09-19 | 11:42

De meeste Kamerleden, zijn ook lobbyist voor Sorros, en de EU,

T.R.U.M.P. | 23-09-19 | 11:39

Roken is slecht.
Een sigaretje smeulen is goed.
groetjes Smeulders

Premier Trutte | 23-09-19 | 11:38

Maar waar moeten zijn partijgenoten de happy-kruiden dan mee rollen als er geen tabak meer zou zijn?

McSplutter | 23-09-19 | 11:38 | 2

Kan ook zonder tabak, lekkah!

Bozepanda | 23-09-19 | 11:39

Tabak is af,leve de co2.

rein9576 | 23-09-19 | 11:38

Vroeger had je Edith Schippers als ambassadeur van Big Tobacco. In daad dan hè, want in woord was ze nog roomser dan de paus. Tegenwoordig is dat lastiger met al die whistle blowers die alles zomaar verraden aan het gepeupel. Bliksemafleider alert: vapen, de e-sig, is miljoenen malen zo gevaarlijk als tabak. Verbieden die e-nepper, iedereen weer gezond aan de tabak.

Nivelleermarionet | 23-09-19 | 11:37

Wat een n00b. Typisch GroenLinks.

Parsons | 23-09-19 | 11:36

Ik denk dat ze hem benaderd hebben omdat hij 'Smeulders" heet

StinkendeRoede | 23-09-19 | 11:36 | 1

Pierke,...

horsteknots | 23-09-19 | 11:37

Ik ben niet geschokt...

hoejeheette | 23-09-19 | 11:36

La Halsema is een prima kandidate met haar gele tanden.

Mahatma | 23-09-19 | 11:35

Zou de cocaine industrie ook een lobbyist in de kamer hebben?

Mr.Crowley | 23-09-19 | 11:33 | 1

Nee, vaste aflever adressen.

Cadaver | 23-09-19 | 12:41

Nieuwe slogan:
Roken? Ja, gezellig!

Guusje Nadorst | 23-09-19 | 11:33

Omdat je goed bent in hoereren voor Jan en Alleman voor het juiste prijskaartje. Dat weten zij ook, dus niet geschoten is altijd mis, Deugboy. En nou niet de onnozelaar uithangen in de mediaas.

horsteknots | 23-09-19 | 11:33 | 1

Waar is Hoerieharry als je 'm nodig hebt?

horsteknots | 23-09-19 | 11:37

Stellen de Tweede Kamerleden en de Eerste Kamerleden ook dezelfde vraag en hebben zij dezelfde principes wanneer zij worden benaderd door belanghebbenden van het klimafaat?

ProAsfalt | 23-09-19 | 11:33 | 2

80% is al lobbyist voor de klimaatkerk omdat ze heilig geloven in alle nonsens die ze te horen krijgen oa van de Heilige Greta. Maar goed punt verder.

Zwizalletju | 23-09-19 | 11:40

Deze politicus heeft in elk geval elke andere baan na zijn TK-carrière de pas afgesneden want hij schijt in z'n eigen nest door uit de school te klappen. Het is bon ton om vriendelijk te bedanken voor zo'n aanbod, niet om het aan de grote klok te hangen.
Wat een n00b.

Bakkeleures | 23-09-19 | 12:01

Benader iemand van stichting martijn voor promotie van Javaanse jongens. Ophef verzekerd.

H. Caulfield | 23-09-19 | 11:31 | 3

Ik moest lachen.

Gewone_mevrouw | 23-09-19 | 11:34

En wat te denken van Zeeuwse meisjes

gerrie de perrie | 23-09-19 | 11:44

@gerrie de perrie | 23-09-19 | 11:44: Die zijn al redelijk aan de belegen kant wanneer ze met zijspiegels lopen.

marcoplarco | 23-09-19 | 14:18

Daarentegen is het aannemen van een appartement dik in orde als dank voor bewezen diensten inzake het doordrukken van een ramp van een handelsovereenkomst met een land in Noord-Amerika.

2voor12 | 23-09-19 | 11:30

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland