Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Overheid geeft 0 fucks om Jan Roos

thug life

Hetze tegen tabaksindustrie gaat ondanks koddig charmeoffensief van Jan Rook gewoon door.

Daar staat Jan dan, met een speen in zijn bek te propageren tegen de betutteling. Zijn volgende project is weer serieus en dan vraagt-ie zich weer af waarom de mensen 'm niet serieus nemen. Maar goed, een dag na de start van de campagne à 42.200 euro tuft de roverheid Jan Roos overdwars in de bek met 0 fucks, ondanks die malle speen, door brisante maatregelen tegen roken aan te kondigen. Accijnzen substantieel omhoog en peuken naar tien euro. Rookverbod hier, daar, zus, zo. ER MAG HELEMAAL NIKS MEER IN DIT LAND. Overheid doet, eh, niets. Hadden we maar een soort Jan d'Arc.

Reaguursels

Inloggen

Al maken ze een pakje peuken 20 euro; ik rook er geen peuk minder om. Mijn moeder heeft mij altijd geleerd: doorzetten en volhouden. Niet opgeven.
Ik zal wel overstappen op accijnsvrije peuken, dat wel.

VanBukkem | 18-10-18 | 19:07

Tijd voor een nieuwe slogan: K*nker op met roken. Veel liefs, mij en iedereen die een longziekte over hebben gehouden door meeroken.

StarFox | 18-10-18 | 18:33 | 2

Mijn allerliefste buurvrouw stief aan de gevolgen van deze vreselijke ziekte in haar buikholte , het vreemde was dat ze nooit (mee)gerookt heeft... dus volgens u is er causaal verband? Dit moet grondig uitgezocht worden.

Veluwse-Eikel | 18-10-18 | 18:47

*stief = stierf

Veluwse-Eikel | 19-10-18 | 10:03
-weggejorist-
Dommedaris | 18-10-18 | 18:11 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Grappig dat de tabaksindustrie zo boos is, als je het wetboek van stafrecht gaat herzien nodig je toch ook niet een paar dieven en moordenaars uit om hun mening te vragen?

supah | 18-10-18 | 18:00 | 1

supa, auto’s zijn gevaarlijk... mensen lopen de vreselijkste verwondingen op en soms met dodelijke afloop. Ik geloof niet dat hier moedwil v.d. autofabrikanten achter zit. Ook aanpakken dus..?

Veluwse-Eikel | 18-10-18 | 18:22
-weggejorist-
gebochelde | 18-10-18 | 17:27

Niet alleen de overheid hoor. Niemand geeft een fuck om Jan Roos. Pedant egotrippertje, nog nooit iets gepresteerd in z'n leven anders dan zeiken tegen anderen en polariseren. Geen aandacht meer aan geven. Jan Roos is een blanke Sylvana Simons. Dat soort mensen hebben we er veel te veel van in NL. Niets bijdragen, alleen maar zeiken.

MozesKriebelaar | 18-10-18 | 17:10 | 3

Niet met u eens!
Hij heeft lef en dat maakt al het andere meer dan goed.

Rest In Privacy | 18-10-18 | 18:00

Sylvana Simons heeft ook lef. Maakt dat alles goed?

MozesKriebelaar | 18-10-18 | 18:36

Zo kan je eigenlijk heel de publieke sector karakteriseren. Dankzij subsidies en lobby's blijven dit soort typetjes in stand.

StarFox | 18-10-18 | 18:36

Ik rook en ik zal er ook niet zo snel mee stoppen ook. Dat ik 10 jaar minder leef kan me echt niks schelen. Ik mag gelukkig nog zelf beslissen over hoe ik leef, al lijkt de overheid dat willen af te schaffen.

doomdesire1993 | 18-10-18 | 16:16

Man Man Man. Wat een stelletje zeurkousen hier. De website van Jan Roos gaat over de betutteling in het algemeen. Die anti rook club die hier gillend Roos veroordeeld zijn ook allemaal betuttel ambtenaartjes?
Kijk eerst een op Roos z,n site voordat je als SJW gaat lopen gillen.

memyzelfandai | 18-10-18 | 16:02 | 2

Elk jaar gaan in Europa meer mensen dood aan roken dan het hele holocaust verhaal. Wil je dat ook betutteling noemen?

StarFox | 18-10-18 | 18:31

StarFox, u grossiert in nariteiten... eigenlijk zijn rokers dus erger dan nazi’s begrijp ik. Hoe kunnen we uw trauma het beste benaderen om deze vermeende holocaust bespreekbaar te maken?

Veluwse-Eikel | 18-10-18 | 18:51

Jan Roos, mét roze mic, ik mis m echt hier.

JanLoos | 18-10-18 | 14:46


RandomAct | 18-10-18 | 13:42
"Natuurlijk lopen zulk soort mensen rond, want roken is een tegencultuur. Het is vergelijkbaar met de voorliefde voor Putin bij sommigen. Alles is beter dan de onze eigen leiders.. blijkbaar."
---
Welk een geforceerde manke vergelijking. Duidt voor mij op meer dan slechts een ondergemiddelde creativiteit.

WirMachenMusik | 18-10-18 | 13:52 | 1

Het zuur is erg zuur vandaag.

Rest In Privacy | 18-10-18 | 18:01

Eerst regelen de engerds uit Den Haag na de dood je organen, nu moet je tijdens het leven ook nog zorgen dat de kwaliteit in orde blijft.

DasNouJammer | 18-10-18 | 13:45

Tijd voor belasting op wiet. Das pas geld verdienen.

kenny harder | 18-10-18 | 13:41

Er zullen hier ongetwijfeld rokende reaguurders aanwezig zijn die kinderen hebben. Denken die dan bij zichzelf: "Mijn oudste kind is nu zes jaar. Ik kan niet wachten totdat mijn kind achttien jaar oud is, want dan mag hij of zij gelukkig ook roken! Roken is fijn en leuk, ik hoop dat mijn kind ook gaat roken. Ik geef mijn kind stiekem al een pakje sigaretten voor zijn dertiende verjaardag, want je kan er eigenlijk niet vroeg genoeg mee beginnen!" Ik vraag me dat af...

Rhenium | 18-10-18 | 13:34 | 4

Mijn ouders zijn kettingrokers, ik vind die ranzige stank in hun auto en vroeger aan mijn kleren verschrikkelijk. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat kinderen van rokende ouders er zelf aan willen beginnen

Maris v.d Hof5393 | 18-10-18 | 13:43

Wat een ontzagwekkend dom gelul. Drink jij wel eens een biertje? hoop je dan ook dat jouw kind op z'n 18e een alcoholist wordt?

MozesKriebelaar | 18-10-18 | 17:35

Rhenium is ‘n fantast... ‘denken dat iets zo is, daarom is het zo’. Nou meneertje of mevrouwtje, ik rook toevallig en mijn (inmiddels volwassen) kinderen roken niet. Daar gaat je deug-frame... wat nu..? Bijkomend vind ik dat Rhenium en andere aanstellers geen scheten meer mogen laten, dat brengt methaangas voort en kan ook machtig stinken. Niemand vraagt hierom.

Case: suiker valt ook onder ‘drugs’, heeft u uw kinderen stiekem al suiker gegeven voor hun dertiende verjaardag? ‘want je kan er eigenlijk niet vroeg genoeg mee beginnen!" Ik vraag me dat af...’ Aldus Rhenium.

Veluwse-Eikel | 18-10-18 | 18:10
▼ 1 antwoord verborgen

van Oeffelen | 18-10-18 | 13:27
"Meerssen!"
---
Wel in de buurt, maar daar heb ik nooit op school gezeten.

WirMachenMusik | 18-10-18 | 13:32

Kompromat | 18-10-18 | 13:10 |
Met nu 72 levensjaren is mijn ervaring dat net het antirokersgilde, overproportioneel uit opdringerige sociale zuurpruimen bestaat. En het zou me niet verwonderen als die eerder fataal ziek worden aan frustratiegerelateerde (gal)kwalen dan matige rokers en drinkers.

WirMachenMusik | 18-10-18 | 13:28 | 1

Leuke en aansprekende website. Dat dan weer wel.

mozaard | 18-10-18 | 13:25

Zodra BN’ers zich gaan inzetten voor de belangen van de rookondustrie weet je al zij op zwart zaad zitten.

Die lui uit die schimmige industriële takken ruiken gewoon dat je op je rug ligt en proberen dan te parasiteren op dat laatste beetje credietwaardigheid dat je nog resteert.

Nooit hem echt interessant gevonden, maar hij zette zich altijd wel in om misstanden aan de kaak te stellen. En niet vaak zonder gevaar.

Jammer dus dan Jan Roos zichzelf in deze positie heeft (laten) manoeuvreren en deze aasgieren hem hebben kunnen inpakken.

Enne, aan alle verstokte rokers die weer eens in de slachtofferrol schieten: denkt u ook eens aan de onvrijwillige meerokers, wiens lichaam u verpest. Uw zwakte wordt daarmee iemand anders’ probleem gemaakt.

U pikt het toch ook niet wanneer geestelijk zwakke Deugmensen u zonder uw instemming deelgenoot maken in hun belachelijke morele schuldgevoelens en u vervolgens asielzoekers als nieuwe buren/landgenoten/levenslange uitvreters in de maag gaan zitten splitsen?

Kompromat | 18-10-18 | 13:10 | 3

Autorijders vervuilen de lucht voor mensen zonder rijbewijs en mensen die vaak vliegen voor degenen die gewoon thuis blijven. Zo kun je altijd wel wat verzinnen.

Maris v.d Hof5393 | 18-10-18 | 13:31

Kerel flikker toch op met je onzinnige gezeik over meeroken. Jij rookt met niemand mee, dus waar zeur je over. Wat de mensen die zeiken over meeroken vergeten, is dat meeroken ALLEEN schadelijk is als je consequent, dag in dag uit, in de rook van een ander zit. En zelfs in dat gevallen zijn de kansen marginaal. Het is iets wat uitgemolken wordt door zure mensen zoals jij, maar waar helemaal geen enkele wetenschappelijke basis voor is. Als jij een avond in een kroeg zou staan waar gerookt wordt, ondervind jij daar NUL aantoonbaar gezondsheidsrisico van. Ook niet als je dat structureel elke week doet. Het risico, voor zover daar uberhaupt al sprake van is, van meeroken, komt pas bij structureel meeroken.

Jij bent vast zo'n zeikstraal die op straat opzichtig gaat lopen kuchen, als ie 5m verderop iemand ziet roken. Azijnzeikertjes pur sang die niets beters te doen hebben dan zeiken over andermans lolletje. En ondertussen stap je in je dieselwalmende leasebak, welke aantoonbaar VEEL MEER schade doet.

MozesKriebelaar | 18-10-18 | 17:39

@MozesKriebelaar | 18-10-2018 | 17:39

Kennen wij elkaar? Ik dacht het niet. Dus al die aannames die u over mij spuwt zijn op geen enkele wijze onderbouwd.

En dan erkent u vervolgens zelf de schadelijkheid van meeroken, maar bagetalliseert u het uiteraard meteen door het te hebben over vermeende “marginale kansen” bij structureel roken.
Hoeveel onvrijwillige meerokers er ook worden geslachtofferd, ieder geval is er een teveel.

Is daar overigens objectief wetenschappelijk bewijs voor? En is dat een onderzoek dat niet is betaald door de tabaksindustrie?

En dan uw gelul over (uw?) “lolletje”, die uiteraard weer wordt gevolgd door zo’n ongefundeerde aanname over mij.

Astmapatiënten, jonge kinderen met asociale rookverslaafde ouders en horecapersoneel die door hun baas onder druk worden gezet om die kankerverwekkende stank maar te tolereren zullen uw “lolletje” vast als bijzonder grappig ervaren.

Maar goed, zolang u maar plezier hebt nietwaar?

Kompromat | 18-10-18 | 19:32

van Oeffelen | 18-10-18 | 12:59
"Hier gemiddeld 4 per dag, Trinidad Vigia, Partagas D4 of Montecristo Petit Edmundo."
---
Was je vader ooit hoofd van de lagere school in Spekholzerheide? Zo ja, dan zijn wij waarschijnlijk oud-klasgenoten.

WirMachenMusik | 18-10-18 | 13:04 | 1

Meerssen!

van Oeffelen | 18-10-18 | 13:27

Is er nog iemand die geloofd dat dit niet puur om geld gaat?
.
Als het allemaal echt zo erg is wordt roken en tabak gewoon per direct verboten. Maar nee, waarom zou je de kip met de gouden eieren de nek omdraaien als je er ook ordinair geld aan kunt verdienen?
.
Ik heb niks met Jan Roos, maar het is een feit dat Nederland een land van totale betutteling aan't worden is. Je zou toch zelf eens een besluit nemen zonder toestemming opf vingerwapperen van een ambtenaar die in de private sector niet aan de slag zou komen wegens ongeschikt.

ViagraFalls | 18-10-18 | 13:02 | 1

Tuurlijk!
Sigaretten zijn nu al duur genoeg. Hoeft niet verder omhoog.
Wordt iets voor de happy few.

Carmelita | 18-10-18 | 13:19

Gaaf, wordt weer status om roken te kunnen betalen.

deHoestendeMan | 18-10-18 | 12:51 | 1

Nieuwe werkgelegenheid de Smokkelaars staan klaar,en ach mensen we gaan gewoon weekend naar onze duitse buurtjes om daar drank,tabak en boodschappen te doen laat Marc Smeerleverworst Unilever Rutte met zijn Vereniging Voor Dieven in Maart tijdens de Prov verkiezingen op ze bek gaan?

T.Fortgens3041 | 18-10-18 | 13:19

Ben nu 72, rook zowat iedere dag zo'n 5 (Dominicaanse) sigaren, drink wijn bij avondmaaltijd en vrijwel iedere avond een halve liter weizenbier.
Ben, zeker voor mijn leeftijd, topfit, loop tweemaal per week 10 kilometer, zonder hoesten en onder de 150 hartfrequentie, binnen één uur, en doe dagelijks oefeningen tegen spierkrimp.
Toegegeven, ik heb veel geluk gehad, en niet alleen wat gezondheid betreft, maar als dat morgen afgelopen zou zijn, zal je mij, tenminste zoals ik dat nu zie, niet horen klagen. Want ik besef dat mijn (goed) leven eindig is. Ik hoef niet per se 90 inclusief de onvermijdelijke ouderdomskwalen, te worden.

WirMachenMusik | 18-10-18 | 12:49 | 1

Hier gemiddeld 4 per dag, Trinidad Vigia, Partagas D4 of Montecristo Petit Edmundo.

van Oeffelen | 18-10-18 | 12:59

Als een sigaar opsteken niet Meer mag, dan graag ook de volgende verboden:

- op het laten van scheten in overheidsgebouwen, stadions en in de horeca;
- op het betreden van openbare gelegenheden zoals horeca en sportcentra, overheidsinstellingen en musea van mensen met een lager IQ dan 100 (het bij zich dragen van een recente IQ pas is verplicht), domme mensen kunnen dermate storend zijn voor de medemens dat dit ten koste kan gaan van de openbare orde en onnodige opwinding bij 100+ tot gezondheidsklachten kan voeren;
- verbod op het misbruiken van de rechtsstaat door advocaten om door middel van leugens en oneigenlijke argumenten anderen veroordeeld te krijgen of de eigen zin door te drijven;
- verbod op het laten van boeren;

van Oeffelen | 18-10-18 | 12:46 | 1

Volgens mij ga je zelf die IQ pas niet krijgen... man man man. Door roken en boeren/scheten laten in het openbaar gelijk aan elkaar te stellen geef je ook nog eens toe dat al deze drie gedragingen asociaal zijn... boeren en scheten zijn alleen niet slecht voor andermans gezondheid anders was dit wellicht ook verboden geweest...

Jorgensen | 18-10-18 | 12:54

De rookhokken verbieden (kan dat?) en de mensen gaan buiten roken, krijgen ze ook nog een beetje frisse lucht mee.

bleekkijker | 18-10-18 | 12:41

Maar onze mongole overheid houdt wel de coffeeshops open, met alle schietpartijen, handgranaten, misdaad en corruptie van dien. Zie bv Delft.

echt_links | 18-10-18 | 12:34 | 2

NL is echt super liberaal als je de PR bureaus mag geloven. Als je buitenlanders vertelt hoe het echt zit vallen stuk voor stuk de monden open. Uit ongeloof. Maar de NL PR is echt supergoed. Dat zien we op de middelandse zee.

Cobalt bomb | 18-10-18 | 12:46

Ook spuiten ze weer de hele bliksemse boel vol met chemtrails.

Maris v.d Hof5393 | 18-10-18 | 13:37

Ik heb geen moeite met een welgemeend gedrags-advies. Zeker niet als dat nieuwe informatie bevat.
Maar oh, wat heb ik een hekel aan politieke opdringerigheid en paternalisme zoals zich dat o.a. manifesteert rondom roken. En al helemaal als er makkelijke (liberale) oplossingen voorhanden zijn zoals bijvoorbeeld horeca-ondernemers en consumenten zelf laten beslissen wat ze willen, door bijvoorbeeld een duidelijk zichtbaar bord met "hier mag (niet) gerookt worden" aan te brengen.

WirMachenMusik | 18-10-18 | 12:33

"Overheid geeft 0 fucks om Jan Roos"
Dat zouden meer mensen moeten doen!

dezakloper | 18-10-18 | 12:31 | 1

verklaar je nader..... svp...

klaar-is-kees | 18-10-18 | 13:43

Werkelijk geweldig gesprek van Jan Roos met hoogleraar Kees de Lange over de klimaatmafklapperij op zijn vierde podcast van ongeveer de 5de minuut. Briljant gesprek.

Rest In Privacy | 18-10-18 | 12:29

Heeft iemand hier toevallig nog het telefoonnummer van Stivoro bij de hand? #dtv

Phreack | 18-10-18 | 12:18

Ik heb best genoten van Jan tijdens zijn GS / VNL periode. Nu denk ik echter - ga eens een baan zoeken. Al die proefballonnetjes beginnen een beetje vermoeiend te worden

Eduardo- | 18-10-18 | 12:15 | 1

Huh, hij heeft toch net 42k gekregen van de tabakslobby?

Phreack | 18-10-18 | 12:20

Gaat het nog drukker worden in Duitsland vlak over de grens. Het is nu al gekkenwerk. De helft van kentekens van de auto's bij de Duitse supermarkten zijn geel.

ProAsfalt | 18-10-18 | 12:10 | 3

Het is maar 4 kilometer van hier:
- Straks voor alcohol naar D'land: in D'land durven ze als wijn- en bierland echt niet de prijzen te verhogen.
- Voor de benzine
- Voor de tabak.
- Voor vlees om de vlees- en vettaks te ontwijken, die er ook aan gaat komen met Links+Christenunie: Duitsers zijn dol op vlees, ook dat durven ze daar echt niet zwaarder te gaan belasten.
- Drogisterijproducten: Die zij in D'land al 33%-50% goedkoper.

Jan3863 | 18-10-18 | 12:20

ProAsfalt | 18-10-18 | 12:10
De duitse pensioenen liggen ook echt een stukkie lager, dus die verschillen blijven nog wel een twintig jaar.

Rest In Privacy | 18-10-18 | 12:31

Een Duitser is ook moeilijker voor de gek te houden: 1 Euro = 2 mark. Ziehier de reden dat de Duitsers lang waar voor hun euro hebben gekregen. En nog krijgen op levensmiddelen als tabak, alcohol en vlees. Uit eten, ook kwalitatief en kwantitatief voor ongeveer de helft van de nederlandse prijzen. En in nederland ? 1 euro = nog geen gulden !

SlimmeBelg | 18-10-18 | 15:00

Toen Stef Blok iets zei over het falen van multiculturele samenlevingen vond iedereen hem een held. Nu hij het roken wil aanpakken is hij een mafkees.

Zo te zien zit Geenstijl vol met rokende tokkies. En maar klagen dat ze zoveel aan hun zorgverzekering kwijt zijn. Ga eens kijken wat voor volk je in ziekenhuizen ziet. Of het zijn bejaarden of het zijn figuren die roken, drinken, zichzelf volvreten en dus van alles mankeren.

Ruim de helft van alle Nederlanders maakt het verplichte eigen risico niet eens op, dus in Nederland heb je een kleine groep mensen die achterlijk veel geld kosten.

Erno-NL | 18-10-18 | 12:03 | 5

Racist. Niet alle blanke mannen heten Stef Blok.

E-Burke | 18-10-18 | 12:17

Fijn toch als de overheid beslist wat goed voor u is, zelf nadenken is toch maar lastig. Wat zal het volgende zijn wat niet meer mag en wat voor u beslist wordt? (Winter)sport geeft ook een achtelijke druk op de gezondheidszorg, net als migranten.
Ex-rokers zijn de ergste anti-rokers.

grom | 18-10-18 | 12:21

ProAsfalt | 18-10-18 | 12:16
Als je dat doet dan valt een bom accijns weg.

Cobalt bomb | 18-10-18 | 12:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Is dit wel meegenomen in het koopkracht plaatje van volgend jaar?

Omebert | 18-10-18 | 12:03

Dit is al heel lang een soort laaghangend fruit voor onze overheden en allerhande met roken geobsedeerde organisaties. Bij gebrek aan een lobbyclub (neemt iemand Roos serieus?) en genoeg alternatieven om je werkelijk ongezond te consumeren is dit even onvermijdelijk / kankerverwekkend als de VVD in de regering.

GormSuil | 18-10-18 | 11:53

Bijzonder hoe mensen dit betutteling noemt en mensen dit 'vooral zelf zouden mogen beslissen'. Vergeten we dan even voor het gemak dat de meeste rokers maar al te graag van het roken af willen? Maar dat de tabaksindustrie het spul zo verslavend heeft gemaakt dat dat ontzettend lastig is? Ik vind dit een topactie. Niet vanwege de huidige rokers maar voor de volgende generatie die dan niet in aanraking komt met een verslaving waar je niet zo gemakkelijk van af komt.

Kevf | 18-10-18 | 11:53 | 3

Wat een gelul het is a jaren de zelfde smoes om de accijnzen te verhogen.

Sjonie01 | 18-10-18 | 11:57

Wat Sjonie zegt. Als de overheid zoveel geeft om next-gens, dan verbieden ze vandaag nog alle vormen van roken. Bewaar dat gezwets maar voor nooit.

Haatejaculaat | 18-10-18 | 12:19

Sjonie01 | 18-10-18 | 11:57
Exact ! Om de 25-30 jaar herhaalt de geschiedenis zich, dan komt er een nieuwe lichting reaguur_ukkies die denken ook wat te kunnen vertellen - zo voorspelbaar....

Muchnadt | 18-10-18 | 13:49

Wat een gezeik, ik zou bijna weer beginnen.

Slovis | 18-10-18 | 11:51 | 1

Ja zeg je wat. Wat een pleuris

Omebert | 18-10-18 | 12:00

Ik heb nooit begrepen waarom mensen zichzelf en hun directe medemens opzadelen met de vreselijkste ziekten die je maar kan voorstellen. Hoewel bijna iedereen toentertijd rookte begon ik er niet aan. Men wist toen al dat het foute boel was. (jaren 70 vorige eeuw) Ook mijn kinderen hebben nooit gerookt. Als ze het deden beloofde ik een rondgang naar het ziekenhuis waar de rokers lagen te sterven met kapotte longen. Dan weet je gelijk waar je aan begint. Stervende mensen met zwarte longen is geen pretje om te zien of te horen... Ik verwacht ook niet dat mijn kleinkinderen gaan roken.... Die verslavende kankerstokjes hadden nooit geproduceerd mogen worden is mijn mening. In de Telegraaf staat een artikel over belonen in plaats van straffen om van het roken af te komen.... Onbegrijpelijk. Als je een grotere kans hebt op een gezond leven zonder de vreselijkste ziekten te krijgen al geen beloning is wat gaat je dan overtuigen?

dijkbewaker | 18-10-18 | 11:51 | 5

Nee je kleinkinderen zitten over een paar jaar elk weekend te kaakklemmen.

Rallywally | 18-10-18 | 12:03

Was het niet een longarts die later toegaf dat het plaatje van een zwarte (rokers) long nep was?

grom | 18-10-18 | 12:38

Bizar,.... de razendsnelle of langzaam wegterende dood door kankerstokjes ontkennen.....
Een paar keiharde cijfers dan maar: Om maar meteen met de deur in huis te vallen: per jaar overlijden in Nederland bijna 20.000 mensen voortijdig aan de gevolgen van roken. Per dag zijn dat in Nederland ongeveer 55 mensen. Ongeveer de helft van alle rokers overlijdt voortijdig aan de gevolgen van roken. Dat wil zeggen dat ze ouder zouden zijn geworden, als ze niet gerookt hadden. Ook waren ze in die jaren waarschijnlijk gezonder geweest.Als je kijkt naar de mensen met longkanker, dan hebben 9 op de 10 daarvan gerookt. Ook andere vormen van kanker hebben een (sterk) verband met roken. Voorbeelden daarvan zijn alvleesklierkanker en slokdarmkanker.
Hart en vaatziekten en andere ellende die je van het "rookgenot" in je lichaam plant laat ik nog buiten beschouwing. Of de gebruikers zijn super dom. Of ze vinden hun leven niets waard en als straf -of oplossing vergiftigen ze zichzelf dan maar. Met inbegrip van hun naaste die mee rookt......
Lekker bezig hoor.
Het is dommer dan uit een vliegtuig springen zonder parachute omdat de dood dan tenminste na enkele minuten inslaat... Het is trekken aan de fruitmachine waarbij elke trekking de kans aanwezig is voor een langzame en pijnlijke dood.
Het is elke dag met de auto naar je werk gaan met als hobby regelmatig op de linker weghelft scheuren om je noodlot te tarten.... Met als bijkomstigheid je medemens in je dodelijke hobby te betrekken.....
Hou toch eens op met dat domme vergiftigen van jezelf en je medemensen.....
Wordt eens wat wijzer zou ik iedereen willen adviseren die nog steeds hun kankerstokjes opsteken....

dijkbewaker | 18-10-18 | 13:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Het ergste vind ik nog wel dat de overheid heel erg gortig veel geld verdient aan het uitroken van de eigen bevolking.
Als het dan allemaal zo kudt is gooi je het gewoon op lijst 1 en ga je er niet als een achterlijke op lopen verdienen.

Niet dat lijst 1 de oplossing is maar dit is zieker.

schoon-schip-maken | 18-10-18 | 11:50

Nu allemaal aan de suikervrije light drankjes, natuurlijk met flink veel aspartaam!

Madamjanet | 18-10-18 | 11:47 | 5

Goldfinger | 18-10-18 | 11:50 Het is neurotoxisch en dat is wel bewezen. Los daarvan heb ik geen wetenschap nodig om te voelen dat ik er hoofdpijn van krijg en dat het een smerige bijsmaak heeft.

Ohja | 18-10-18 | 12:23

@Sjonie01 | 18-10-18 | 12:10 en @Ohja | 18-10-18 | 12:23
U heeft gelijk. Ieder zichzelf respecterend ziekenhuis heeft dan ook tegenwoordig een speciale afdeling waar de mensen met aspartaamkanker rustig mogen sterven. U weet wel, aspartaamkanker... Volksziekte nummer 1!

Rhenium | 18-10-18 | 13:00

Op zeer veel sites staat informatie hoe schadelijk aspartaam is. Op dezelfde sites staat trouwens ook vaak dat je kanker kan genezen door alleen citroenen te eten, schijnt veel beter te zijn dan chemo.

Droefsnoet | 18-10-18 | 13:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Gaaaap daar gaan we weer met dat flauwe en valse betuttelingsargument van rookverslaafden. Verzin eens wat nieuws jongens, of lukt dat niet meer met die aangetaste hersenscellen?

Punksmurf | 18-10-18 | 11:45 | 1

Ik rook niet. Ik vind het ook betutteling.
Maar het is natuurlijk vooral weer geld in het laadje. Heel veel geld.
Want je mag nergens meer roken maar je mag het overal kopen!
Hypocriet iets?

Remus McMillan | 18-10-18 | 11:50

De overheid heeft compleet schijt aan de Nederlanders, maar als het op de gezondheid aankomt zijn ze erg bezorgd. Mooie dekmantel om de zoveelste verhoging door te voeren. Nu de sigaret, straks alcohol, daarna Nederland islamproof!

Madamjanet | 18-10-18 | 11:42 | 1

Doe bezorgd maar tussen aanhalingstekens, al die chem-trails dagelijks in de lucht, straks het 5G netwerk zodat je als het ware de hele dag met je kop in de magnetron zit.

Rallywally | 18-10-18 | 11:59

Ik neem trouwens aan dat niet-rokers ook geen auto/scooter/snorfiets rijden en zeker nooit bbqen?

Flatulent | 18-10-18 | 11:42 | 1

Ohhh, wat een gemene opmerking...... LoL

Muchnadt | 18-10-18 | 14:05

Ok we bannen nu roken uit, straks vet eten, autorijden, alcohol en suiker.
Daarna verbieden we (top)sport en werken.

Ondertussen ontwikkeld artificial intelligence en virtual reality zich steeds verder.

Geef het nog een jaar of 100 en we liggen allemaal in een bakkie slijm van de matrix te genieten voor 150 jaar totdat je hart uit elkaar scheurt van pure ouderdom!

Even zonder dollen, mensen zullen ouder worden zonder tabak, echter moet je toch een keer doodgaan.
Ik weet niet of 40 jaar lang langzaam aftakelen waarvan de laatste 10 jaar eenzaam in een bejaardentehuis met een luier vol stront wachten wel beter is dan ergens rond de 60-70 jaar oud doodgaan aan kanker.

TDB | 18-10-18 | 11:42 | 2

Spijker op de kop. +1

Ruikbaard | 18-10-18 | 11:47

Je krijgt wel meer enge ziektes van roken dan alleen maar kanker.
Denk maar eens aan COPD en vaatziektes.
De verhalen die ik wekelijks hoor van familieleden die in de zorg werken over mensen die heel hun leven gerookt hebben zijn droevig.

Je kunt ook gewoon 1 of 2 sigaretjes roken na je werk om even te ontspannen. Waarom moeten die zielige rokers altijd met zwaard verdedigen dat ze gelijk 2 pakjes per dag op willen stoken? Normale mensen drinken toch ook geen 10 liter koffie of eten 28 kroketten per dag?

Draak uit Brabant | 18-10-18 | 13:23

Waar ik echt een verschrikkelijke hekel heb zijn mensen die een ander veroordelen omdat ze bijvoorbeeld roken (of vlees eten, alcohol drinken etc).

Dan ben je een asociale, een lowlife of een tokkie.
Heb hier nog nooit wat van begrepen.
Iedereen gaat over z'n eigen leven zolang een ander er geen last van heeft.

HoerieHarry | 18-10-18 | 11:42 | 1

Dus u mag wel voor mijn deur roken, maar ik mag niet voor uw deur schijten... Zoiets bedoelt u dan toch?

Rhenium | 18-10-18 | 13:03

Gezeik van die rokers: Je hoeft niet te roken, je kunt ook gewoon eens een keer niet aan je onbedwingbare kutjunkengedrag toegeven.

Nice_Wheels | 18-10-18 | 11:40 | 2

Bemoeizucht van die niet-rokers. Je hoeft je er niet mee te bemoeien. Je kunt ook gewoon eens een keer niet aan je onbedwingbare kutbemoeizucht toegeven.

JeSuisErKlaarMee | 18-10-18 | 13:00

Je hoeft ook niet te zeiken.

Cor Netto | 18-10-18 | 20:37

Ik zag laatst een roker.
Waar kan ik dit melden?
heb 7,50 nodig voor een pakje Moods...

Nuchternederland | 18-10-18 | 11:38

Nou, dat wordt creatief boekhouden hier. Sigaretten omhoog, ozb met 17% omhoog, plus de burgert moet hier de precario rechten van de winkeliers gaan betalen die de stoep volplempen zodat wij over straat moeten lopen.

Muuke | 18-10-18 | 11:37 | 1

Ach en de btw natuurlijk nog.

Muuke | 18-10-18 | 11:38

Die Blokhuis is een hardcore mafklapper, die maar wat graag bepaalt wat goed voor u is. En wat hij niet goed acht, dat wordt onbetaalbaar gemaakt of zelfs verboden. Meneer heeft de alcohol al in het vizier, en de snackbar volgt ongetwijfeld snel.

Goldfinger | 18-10-18 | 11:36

Mooi, weg met dat gore roken. Als nicotine in de wet geclassificeerd zou worden als hard-drug, wat het eigenlijk is, dan kan roken veel sneller in de ban worden gedaan. Dan wordt het gebruik van nicotine gewoon een strafbaar feit net als heroïne en cocaïne.

sluwesjaak | 18-10-18 | 11:36 | 6

E-Burke | 18-10-18 | 11:40 |
Hoe kun je iets gebruiken als het bezitten ervan verboden is?

Wasbakplasser | 18-10-18 | 11:57

Zorgen dat je niet gepakt wordt wanneer je het op zak hebt. Je kan niet veroordeeld worden puur vanwege het feit dat je knetterspace bent. Gelukkig maar, want anders is de drempel om hulp te zoeken als je bad gaat (bij de EHBO bijvoorbeeld) een stuk hoger.

E-Burke | 18-10-18 | 12:22

Nickname kan ik helaas weinig aan doen, die heeft GS gemaakt.

sluwesjaak | 18-10-18 | 16:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik rook niet maar denk dat ik mijn oude (olielekkende en rokende) diesel maar uit de garage haal en daar dageljks even een eindje mee ga toeren...

Flatulent | 18-10-18 | 11:32 | 1

Doe dan gelijk een stuk tuinslang aan de uitlaat met de andere kant van die slang onder je stoel.......

klaar-is-kees | 18-10-18 | 13:49

Maar het roken van jointjes wordt geen strobreed in de weg gelegd, zelfs meer gefaciliteerd. Hoezo "rookvrije generatie"

batvoca2 | 18-10-18 | 11:31 | 1

Vooral ook onder personen van een zekere lichtgetinte afkomst.
Mag ik zeker weer niet zeggen maar ik doe het lekker toch.

EefjeWentelteefje | 18-10-18 | 11:55

Fantastisch idee, die hogere accijnzen in Nederland. Een pakje Chesterfield met 34 sigaretten kost nu in Nederland reeds € 9,90, terwijl deze in Belgie maar
€ 7,50 kosten. Da's dus € 2,40 verschil per pakje (waarvan er allejezus veel in mijn koffebak passen!)

Smokkelen dus...

Tollebol | 18-10-18 | 11:30 | 1

Als het verschil 50% of meer bedraagt wordt het pas lucratief. Goed idee overigens !

suscrofa | 18-10-18 | 11:32

Ik zat een op die door de tabaksindustrie en vuurwerkbranche gesponsorde site van die kneus Roos te neuzen. Als je een onbehouwen, egomane tokkie bent heb je daar wel degelijk iets te zoeken.

DrumPiet | 18-10-18 | 11:29

Iedereen mag zelf weten wat hij of zij wil verkopen en het is het goed recht van supermarkten als Lidl om de sigaret in de ban te doen, maar als je dan toch gewoon drank blijft verkopen is dat een hypocriet besluit. Alcoholmisbruik veroorzaakt veel meer schade voor de gezondheid van de verslaafde en de omgeving van de verslaafde dan een nicotineverslaving.

Angelica | 18-10-18 | 11:27 | 3

Longkanker en hart en vaat ziektes krijg je voornamelijk door roken.

Wasbakplasser | 18-10-18 | 11:32

Ja, en ze verkopen ook nog chips. En cola. En snoepgoed. En bla bla bla.....
Voor sommige mensen is het ook nooit goed.

Goldfinger | 18-10-18 | 11:34

Angelica/
Precies, na 10 sigaretten rijdt je nog prima auto, na 10 biertjes wat minder. Over lever, slokdarm en andere organen maar niet te spreken.

Muuke | 18-10-18 | 11:42

Ik ben geen voorstander van betutteling, behalve als het om roken gaat. Er is geen enkel valide argument om wel te roken en het geeft een enorme lijdensdruk en schadelast, zowel financieel als maatschappelijk in vernietiging van menselijk kapitaal.

Tapu | 18-10-18 | 11:27 | 1

En straks natuurlijk flink bezuinigen op onderwijs en ouderenzorg om zo de misgelopen accijns te compenseren.

Flatulent | 18-10-18 | 11:40

Jan heeft trouwens een goede podcast.. Echte Jan .. hier janroos.backme.org

Mark_D_NL | 18-10-18 | 11:23

"Geen gerook meer op het terrein - binnen de overheid, de zorg en de horeca?"

Als er stinkende auto's rijden op deze (overheids)terreinen, of door de straten waar horeca aan ligt, mag er ook gerookt worden.
Als er een personeels-bbq gehouden wordt op deze terreinen, mag er ook gerookt worden.

Het is weer terug naar de Blauwe Knoop met de Christen/CU: niets/geen enkel geneugte mag meer en moet worden verboden.

Jan3863 | 18-10-18 | 11:23

Als de overheid serieus met de gezondheid van hun landgenoten inzit, dan zouden er ook andere maatregelen getroffen moeten worden, die effectief zijn.
Maakt het uit of je jezelf dood rookt of dood eet??

VW, alles ist vorbei | 18-10-18 | 11:18 | 6

@Erno-nl
Wat dacht je van de zgn rokende vluchtelingen?

Madamjanet | 18-10-18 | 11:34

@erno je leest niet mieterse lutser. Ik rook niet maar Kan slecht tegen jouw soort willekeur. D66 willekeur.

Mark_D_NL | 18-10-18 | 11:39

Vraag me af b.v. in geval Erno of hij GeenStijlsonnodigetc. reageert of dat hij een lullig karakter heeft. Denk het mijne ervan.
Dag Erno

Rest In Privacy | 18-10-18 | 12:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Ben geen roker, maar die betutteling begint me aardig de keel uit te hangen. Je zou er bijna van gaan roken.

Rest In Privacy | 18-10-18 | 11:17 | 1

En die jaarlijkse verhoging van de aanslag op uw huishoudportemonnee. Daar wordt een mens nerveus van. Helpt niet echt bij het stoppen met roken..

suscrofa | 18-10-18 | 11:31

Roken is een klote gewoonte, ik stop regelmatig maar kom maar niet volledig van de rotgewoonte af. Als alle deugers nou eens wat inclusiever zouden zijn zou ik volgens mij veel minder geneigd zijn om telkens te beginnen. Roken is zo goed als rebels voor mij.

mr_awesome | 18-10-18 | 11:17

Van Rutte III heeft een hele bevolking stress gekregen. En stress is een echte kanker veroorzaker. Vraag maar aan je arts. Dus van Rutte III krijg je kanker.

Mark_D_NL | 18-10-18 | 11:17 | 1
-weggejorist-
Rest In Privacy | 18-10-18 | 12:42

Als we allemaal stoppen zal de gemiddelde leeftijd waarop we de moord steken omhoog gaan en je weet dat de overheid dáár ook een oplossing voor heeft.
(Zelf na vijftig jaar Zware van Nelle vijf jaar geleden in één keer gestopt.)

uisge baugh | 18-10-18 | 11:17 | 1

Knap, nu ik nog.........

Muchnadt | 18-10-18 | 11:20

Betutteling sucks.

Zolang je niet met je rook in mijn gezicht zit en zolang mijn kinderen je gedrag niet hoeven te zien moet je doen wat je wilt. Rook vooral lekker op je eigen plee. Maar niet in de publieke ruimte.

Het is gewoon genotsgedrag van junkies. Anderen hebben er last van. Peuken op straat, rook in je smoel.

Ik ga me toch ook niet zitten af te trekken in de openbare ruimte?

Knufter | 18-10-18 | 11:16 | 4

Knufter | 18-10-18 | 11:16
:... zitten af te trekken in de openbare ruimte..." - al eerder gezegd : waar rook is, is vuur.....

Muchnadt | 18-10-18 | 11:22

Knufter | 18-10-18 | 11:16
Als je al besluit je af te trekken, publiekelijk, dan kom ik kijken.

HoerieHarry | 18-10-18 | 11:31

mr_awesome | 18-10-18 | 11:19 |

Ook tevreden rokers stinken.

Knufter | 18-10-18 | 11:38
▼ 1 antwoord verborgen

Hoi Jan, vaak van je genoten, hopelijk krijg je snel weer meerdere podia.
Het allerbeste.

ger1306 | 18-10-18 | 11:14

Ff off topic; Ene Britt Dekker schijnt gezegd te hebben;"Zwarte Piet slavernij... houd eens op. Ze werken maar twee weken per jaar!" LOL

LoesjeP | 18-10-18 | 11:14

Pa van Oef, 91, 1 pakje per dag sinds zijn 16e toen de Amerikanen en Canadezen de grens overkwamen en Brabant bevrijdden. Hier heb je een sigaret jongen.

van Oeffelen | 18-10-18 | 11:13 | 1

Sommige mensen zijn sterk.

Watching the Wheels | 18-10-18 | 11:15

Chroom-6 krijg je ook kanker van

Madamjanet | 18-10-18 | 11:12 | 1

Wat dacht je van al die lui die zo nodig in Amsterdam moeten wonen, desnoods vlakbij de A10. Gezonde lucht joh...

Goldfinger | 18-10-18 | 11:41

Het leven duurt al zo kort, leven en laten leven, die betutteling van de laatste jaren daar word je niet goed van.

Wolkbreuk | 18-10-18 | 11:10

Maar lullig blijft het wanneer je al jaren bent gestopt met roken, met als doel je leven gezond te verlengen, op straat wordt aangevallen door een verwarde man met een mes

Madamjanet | 18-10-18 | 11:10

Sommige niet-rokers zijn echt zeikerts, ik hou heus wel rekening met je als je naast me op een terrasje zit te eten hoor

Bokito ergo sum | 18-10-18 | 11:09 | 2

Ik rook alleen thuis. Heeft niemand last van.

Muuke | 18-10-18 | 11:14

Heb ooit een restaurant gehad waarin we binnen het roken hadden verboden. Zat een groot terras bij en daar mocht je wel roken. (was voor dat roken in horeca verboden werd) Op een gegeven moment zat er iemand op het terras en die vroeg mij of ik de persoon aan de tafel naast hem wilde vragen zijn peuk uit te drukken gezien de persoon in kwestie meende dat hij er last van had. Ik heb de klager toen beantwoord dat ik binnen een hele grote ruimte had welke rookvrij was en wanneer hij last van de roker had binnen kon gaan zitten. Hij is opgestaan en weg gegaan.

Toetsiemonster | 18-10-18 | 11:16

Hoe moet het dan met de Maria's en de Arantxa's die nu nog dagelijks de tabaksbladen over de binnenkant van hun dijen tot geweldige puros vormen ?

van Oeffelen | 18-10-18 | 11:09

Gewoon allemaal aan de Soylent Green... lost zoveel problemen op.

Ad Hominem Tu Quoque | 18-10-18 | 11:09 | 1

En als er teveel mensen zijn komen de vuilniswagens met een schep voorop die ze van de straat scheppen.

flesje | 18-10-18 | 13:52

Door roken vernauwen je bloedvaten, door drinken verwijden ze.
Roken als een Turk, zuipen als een Tempelier dan maar.

LoesjeP | 18-10-18 | 11:08

Misschien moet Jan anders eens een dagje meelopen in het AvL kankerziekenhuis in Amsterdam, of dichter bij huis in het EMC-Daniel den Hoed kliniek?
Kan ie er gelijk een leuk filmpje over maken.

wageslave | 18-10-18 | 11:08 | 6

Mensen bang maken helpt niet, loonslaaf.

SlimmeBelg | 18-10-18 | 11:39

@ slimmeBelg: Ik wil niemand bang maken, dat helpt inderdaad weinig.
Nee, dat Jan een dagje ziekenhuis mag doen is zodat hij kan zien waar zijn betaalde lobbywerk aan bijdraagt. Merchants of Death. Koop er nog een comfortabel interieurdingetje voor anders, Jan. Of een kek brilmontuurtje, voor boven die pratende anus van je, waar inderdaad enkel poep uit komt.
Mijn opmerking over een filmpje maken was louter denigrerend bedoeld voor Jan.
Roken is een hele vervelende verslaving voor velen. Ik gun iedereen zijn sigaret, en ik gun het hen die willen stoppen dat het ze lukt.

wageslave | 18-10-18 | 12:16

Duidelijk nu, loonslaaf, bedankt.

SlimmeBelg | 18-10-18 | 15:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Paul Blokhuis is echt een lijert

joris12345 | 18-10-18 | 11:07

De overheid die doorgaat voor Roverheid is de grootste boevenbende, lees Maffia, ooit.

Kontroleren
Verbieden
Graaien,

Daar zijn ze keigoed in.

watmagjenogwel | 18-10-18 | 11:06

Kunnen we nou eens stoppen met de heldenverhalen over de pa, ma of oom die 20 pakjes per dag rookt(e) en desondanks/daardoor 100 jaar oud werd? Dank!

Amsterdamsko | 18-10-18 | 11:04 | 3

Mijn overgrootoma is een centauer en rookt inderdaad als een ketter.

Mark_D_NL | 18-10-18 | 11:08

Oh, maar wij moeten wel luisteren naar jullie 'argumenten', forget it!

SlimmeBelg | 18-10-18 | 11:40

Das goed, dan al jullie argumenten tegen roken graag ook van wetenschappelijke onderbouwing voorzien voortaan. Met dubbele maten meten doe je maar bij je eigen l*l.

Ohja | 18-10-18 | 11:56

Slim van Jan dat hij die roze plofkap gebruikt.

Watching the Wheels | 18-10-18 | 11:03

Das lekker. Had net weer 3 nieuwe slaven op mijn tabaksplantage. Hebben die straks nog wel werk vraag ik me af.

Mark_D_NL | 18-10-18 | 11:02 | 3

Vraag het die andere mensen die in jouw hoofd leven. Misschien hebben zij een antwoord voor je.

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 11:03

Overmatig Alchohol gebruik is niet goed voor je, DKS....

Mark_D_NL | 18-10-18 | 11:06

Als ze mooi egaal bruin zijn neem ik er een over van je. Die kan dan mooi hier in de hoek op handen en knieën gaan staan, want ik zoek nog een leuk bijzettafeltje bij mijn notenhouten kast.

Flatulent | 18-10-18 | 11:52

We gaan het nog heel snel meemaken dat het opsteken van een pastorale sigaar na de maaltijd niet Meer mag terwijl de halve tafel stoned van de wiet in de stoelen hangt.

van Oeffelen | 18-10-18 | 11:02 | 2

Niet zo janken. Sigaretten zijn slecht. Niet om de tabak maar om de chemicaliën die ze erin stoppen. Het is echt iets wat je niet zou moeten steunen. Ik ben zelf roker maar ergens denk ik aan Bhutan. Een landje ergens boven India en onder China waar tabak verboden is. En waar mensen aan de grens staan te roken. Want verslaving.

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 11:05

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 11:05
"Niet om de tabak maar om de chemicaliën die ze erin stoppen." It's the government dummy! Chemtrails and Obama did 9-11.
*facepalmen doet*

Cobalt bomb | 18-10-18 | 12:37

Alle mensen die roken moeten geregistreerd worden. Mochten ze ooit last krijgen van hun gezondheid, dan mogen ze er zelf voor opdraaien. Ik ga niet betalen om ongezonde tokkies in leven te houden.

Je kan zeggen wat je wil, maar zulke mensen vormen nou eenmaal een financieel risico. Momenteel mag de hele maatschappij opdraaien voor rokende en volvretende tokkies.

Erno-NL | 18-10-18 | 11:02 | 9

Je vergeet dat niet rokers langer leven en dus langer gebruik maken van voorzieningen. Ik zeg dus: niet rokers standaard op hun 65ste een spuitje.

Flatulent | 18-10-18 | 11:38

Flatulent | 18-10-18 | 11:38
Het feit dat u ervan uit gaat dat niet-rokers 'gebruik maken van voorzieningen' zegt wel wat over uw gemiddelde dagbesteding, niet waar?
Veel verstandige mensen werken namelijk en dragen netto bij aan de gemeenschap.
Maar pak vooral nog een sigaret voordat je een big tasty voor ontbijt naar binnen schrokt om half tien.

Draak uit Brabant | 18-10-18 | 12:03

Draak uit Brabant | 18-10-18 | 12:03
Dus volgens uw redenatie zijn rokers dom, werken niet en zitten zich de hele dag bij McDonalds vol te vreten ??
Tja, uit brabant......

Muchnadt | 18-10-18 | 14:27
▼ 6 antwoorden verborgen

Het gaat zoals gebruikelijk alleen maar om geld. Hoe pluk ik het laatste veertje van een kale kip.

Muuke | 18-10-18 | 11:01 | 6

Tapu | 18-10-18 | 11:45
Wie betaalt die 75000 nu precies? Valt dat onder de zorgverzekering geheel? Of betaal je uit je AOW'tje? Hoe werkt dit?
Behandeling van COPD van 1600 euro per jaar is flauwekul. Dat ligt er maar aan hoe erg je er aan toe bent. Daarbij kun je het zo erg hebben dat je niet meer kan werken en een arbeidsongeschiktheidsverzekering krijgt. Hoeveel kost dat dan wel niet? En de daarbij komende issues die altijd ontstaan als mensen fysiek en mentaal niet voldoende mee doen op de arbeidsmarkt?

Draak uit Brabant | 18-10-18 | 12:07

Draak:

Zorguitgaven aan COPD (cijfers 2015) gedeeld door aantal patiënten.

Tapu | 18-10-18 | 21:19

Kosten COPD zijn dus een gemiddelde.
Kosten verpleeghuis op basis van een daggeld van 210 euro bij een ZZP 5. Hogere ZZP, hoger budget. Wordt betaald uit de WLZ, die uit belastinggeld gefinancierd wordt.
Geloof me, het is allemaal al eens nagerekend. Uit financieel oogpunt zou de overheid het roken moeten stimuleren. Als morgen iedereen stopt met roken heeft de BV Nederland een probleem. Pensioenfondsen vallen om, AOW wordt onbetaalbaar en daarbij komt de wegvallende inkomsten uit accijns en BTW.

Tapu | 18-10-18 | 21:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Komt straks een moment dat wiet nog goedkoper is dan tabak. Krijgen we dus blowers-hokken in de toekomst.

suscrofa | 18-10-18 | 11:01 | 1

Wat kost wiet dan? Dat is toch al goedkoper?

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 11:02

Vervang 'roken' door elk ander werkwoord dat het leven leuk maakt, en u ziet de toekomst van Nederland.

Cor Netto | 18-10-18 | 11:01

Lekker de boel nog meer uitwringen. Geld voor die 250.000 gelukszoekers die alleen al afgelopen jaar binnengekomen zijn moet ergens van komen. Hierna is uw biertje de sigaar.

Wekkertje | 18-10-18 | 11:00 | 2

Kijken hoe ze dar gaan rechtbreien, die roken ook veelvuldig, althans, die ik ken stoken flink door.

Muuke | 18-10-18 | 11:05

Heb zo,n rokerig vermoeden dat dit de onderliggende waarheid is .
Ik rook zelf al jaren niet meer en was er toendertijd binnen 14 dgn van af.
anderzeids is het te belachelijk voor woorden dat zo.n kristengekkie uit gaat maken wat de bevolking moet doen

Toontje-S | 18-10-18 | 12:17

Het is allemaal gezeur van een stelletje nietsnutten die niks beters hebben te doen. Roken is een genotsmiddel en waarom zou ik dat niet mogen gebruiken? Ik betaal het zelf, betaal mijn belastingen ( meer dan Jan modaal) en maak weinig tot geen gebruik van de ziektekosten verzekering. En nu gaan ze mij verbieden in de open lucht een rokertje op te steken? Ik zie geen enkel aanknopingspunt om het te verbieden.

Toetsiemonster | 18-10-18 | 10:56 | 9

Als je wil roken moet je dat lekker zelf weten. Maar van mij mag je dan zelf opdraaien voor de toekomstige kosten die hiermee gepaard gaan. Denk maar aan ziektekosten en uitkeringen, omdat je waarschijnlijk afgekeurd gaat worden.

Erno-NL | 18-10-18 | 11:06

Erno-NL | 18-10-18 | 11:06
'Omdat je waarschijnlijk afgekeurd gaat worden'?
Hou toch op zeg met dat soort domme aannames!

HoerieHarry | 18-10-18 | 11:13

Waarom zou je je kwaliteit van leven willens en wetens zo verslechteren? Dat zogenaamde "genot" van zo'n smerige kankerstok weegt niet op tegen de negatieve gevolgen. Misschien dat je dat nu nog niet ziet, maar straks in een scootmobiel met zuurstoffles als je van de COPD niet meer kan lopen zie je dat anders.

Tapu | 18-10-18 | 11:18
▼ 6 antwoorden verborgen

Even serieus. Roken in deze tijd, met alle kennis van de gevaren. Geen medelijden mee...... pak maar aan. Zo'n verbod gaat veel meer opleveren (gezondheidszorg) dan de peanuts discussie over de 2 miljard divendtax.

Jan Roos is wel een talent, gewoon lekker bij BNR op de radio als opvolger van Genee.

V-styn | 18-10-18 | 10:54 | 2

Waar is de grens dan ? Waar stopt deze bemoeienis ? Hierna uw biertje, frikandellen, gebak, koffie, lucifers ???

Wekkertje | 18-10-18 | 11:02

Welke 'kennis' ?

SlimmeBelg | 18-10-18 | 15:17

Overheid geeft 0 fucks om ons allen.

GroetenVanUrk | 18-10-18 | 10:53

Zou wat zijn als de wetenschap over een jaar of 40 roken toch weer aanraadt. Tezamen met coke en heroine. Overbevolking en domme genen beetje tegengaan.

Wiesmann | 18-10-18 | 10:51 | 4

@DKS

En filters voor degenen die zich capabel hebben getoond.

E-Burke | 18-10-18 | 10:58

DKS, en een Viagrapomp aankoppelen op de waterleiding bij bejaardencomplexen.

HoerieHarry | 18-10-18 | 10:59

E-Burke | 18-10-18 | 10:58

Die drinken elite-water by DKS.

Ik heb een plan mensen. Ik ga de wereldgeschiedenis veranderen.

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 11:01
▼ 1 antwoord verborgen

Rot toch op met je gore rokers. De speen snap ik wel, want rokers zijn een stel trieste jankende verslaafden, die denken het recht te hebben om anderen lastig te vallen en ziek te maken.

Een paard | 18-10-18 | 10:51 | 7

Lol. Ja. Net als autorijders. Die uitlaatgassen. En ik rij zelf geeneens auto. Denken het recht te hebben anderen lastig te vallen en ziek te maken. Triest, jankend en te lui om te fietsen. Naast het olie dingetje en alle gevolgen daarvan.

Ohja | 18-10-18 | 11:47

Wehhh, wehhhhh.

Een paard | 18-10-18 | 12:09

En je hebt zelf zeker zo een stinkende diesel en een oldtimer zonder filters.O ja en ook te beroerd om te fietsen of te gaan lopen.En ziek wordt een niet roker zoals jij met je stomme gejank over een roker,maar wel met je domme smoelwerk in je vinex hut bbqen en dat is nog veel kankerverwekkender door dat verbrande en stinkende vlees.Get a life.

flesje | 18-10-18 | 14:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Traurichkeit muss sein !

Als u uw dagelijkse kankerstokje wenst wij voorzien ook Engelsen van hun dagelijkse portie tabak.

Lt-Kol Kilgore | 18-10-18 | 10:50

Geestig toch.

De synthetische drugs klotsen tegen de dijken omhoog, mensen zuipen als tempeliers en slikken zich te pletter maar OMFG!11!!! Die sigaret!!1! De Duivel!!!!

Scheelt natuurlijk ook wel dat een sigaret verbieden en lekker duurrrrrr maken heel eenvoudig te realiseren is, in tegenstelling tot het oprollen van drugslabs of het voorkomen dat mensen zich bijkans een delirium zuipen. Laten we zeggen; jan lulletje zn sigaret ontzeggen is een stuk veiliger dan échte problemen oplossen. Symboolpolitiek van Deugpolitici die ook hun plasje willen doen.

Overigens vind ik roken een nogal vieze en erg ongezonde gewoonte.

Dutchbeaurouge | 18-10-18 | 10:48

Rook sinds 4 maanden weer na 5 jaar gestopt te zijn, Grrrr.
Nu wil ik er weer vanaf en heb zo'n electronisch ding gekocht dat zo krachtig is dat ik half over m'n nek ga na een trekje.
Maar ja, het zal wel lukken want het is eerder gelukt.

HoerieHarry | 18-10-18 | 10:46 | 9

gato | 18-10-18 | 10:57
5 jaar geleden ben ik er wel door zo'n ding mee gestopt.
Maar de nieuwe generatie electronische peuken is een stuk krachtiger merk ik.

HoerieHarry | 18-10-18 | 11:02

@HoerieHarry | 18-10-18 | 11:02
Zo'n ding kan onmogelijk ooit werken, je moet juist van het gebaar van zo'n ding in je hand af. Zelf stopte ik midden 20, na toch wel 30 sigaretten per dag gerookt te hebben. Zocht m'n shag nog voordat m'n voeten het bed uit waren. Je kan beter van die pleisters kopen, je moet juist van dat gebaar af. Of constant twee bier in je handen nemen als je in de kroeg staat, dat werkt ook. Juist zo'n nepding houdt de gewoonte in stand lijkt me.

Watching the Wheels | 18-10-18 | 11:08

Watching the Wheels | 18-10-18 | 11:08
Dat nepding werkte echt bij mij maar ik ken er ook genoeg waarbij het niet werkte.
Maar ik het idee dat roken meer een ritueel geworden is bij mij dan een noodzaak.

HoerieHarry | 18-10-18 | 11:19
▼ 6 antwoorden verborgen

Roos moet ook gewoon zijn hypotheek betalen, en verder zal hij niet op veel plaatsen welkom zijn. Van mij mag hij zich best bemoeien met zo'n kansloos project, zolang hij maar geen nieuwe politieke partij opricht.

Guido | 18-10-18 | 10:46 | 1

Ik wens hem alle succes, het is niet helemaal goed gegaan, eerst referendum tot goed einde brengen , dan ontslagen worden i.v.m. eigen partij wat ze zelf ook deden.

gato | 18-10-18 | 10:56

Ik denk dat de overheid deze keuze voor de "vrije burger" niet mag bepalen. Volgens mij kun je straks het best naar Noord Korea emigreren, wanneer Zuid en Noord zijn herenigd, om daar met Kim , Dennis en Donald in een nieuw vrij Korea een sigaretje op te steken.

rmstock | 18-10-18 | 10:44 | 1

Pas wel op waar je je opgebrande peukje heen schiet. Het blijft een kruitvat aldaar.

suscrofa | 18-10-18 | 10:46

Pijnlijk, om iemand zo te zien afglijden.

John McClane | 18-10-18 | 10:43 | 2

Waarom geef jij hem geen baan?

Kaas de Vies | 18-10-18 | 10:47

Goed idee @Jan, hoe goed ben je qua Kotlin?

John McClane | 18-10-18 | 10:58

Ook roken wordt voor de rijken. Lijmsnuiven is gelukkig nog belastingvrij.

suscrofa | 18-10-18 | 10:41 | 2

Dus jij noemt 21% belasting al 'belastingvrij'?

Zware Guy | 18-10-18 | 10:47

Ach kom nou, verwaarloosbaar. Met een tube BisonKit kan ik een half jaar vooruit.

suscrofa | 18-10-18 | 10:54

De regering geeft ene malle moer om de gezondheid van burgers. Dat praatje blijven ze verkopen, maar rokers zijn gewoon een makkelijke groep om te pakken. Er zijn verslavingen die erger zijn waar de overheid niets aan doet en de levensmiddelen heeft een te sterke lobby om de overheid daadwerkelijk in actie te brengen om ongezond voedsel aan te pakken. De overheid zou een moeten beginnen het UWV en de Belastingdienst op orde te brengen. De Nederlandse overheid heeft gewoon geen idee waar het geld allemaal naartoe verdwijnt door alle fraude en slecht functioneren van deze diensten. De makkelijke weg is dan om nog maar meer geld bij de burgers wegtrekken door oa de accijnzen maar weer eens te verhogen. Veel huishoudens in Nederland moeten onderhand erg zorgvuldig hun huishoudboekje bijhouden en in de gaten houden waar het geld aan uitgegeven wordt. Die hebben helaas niet de luxe die de overheid heeft om bij gaten het geld maar bij anderen weg te zuigen. De overheid zou eindelijk eens een poging moeten doen om hun huishoudboekje wel op orde te hebben en inzicht te hebben waar ze het geld van de burgers aan spenderen.

Ruikbaard | 18-10-18 | 10:41 | 5

Daar heeft u helemaal gelijk in. Maar feit blijft dat u letterlijk uw vermogen opbrandt.

Dhr. M.A.R. Ginaal | 18-10-18 | 11:00

Dhr. M.A.R. Ginaal | 18-10-18 | 10:43
Als jij nou eens gewoon je tijd zou spenderen aan het hier wegblijven, dan zou deze domme kudt opmerking van jou hier niet hebben gestaan [/Berbaar mode off]

Muchnadt | 18-10-18 | 11:01

Ruikbaard - helemaal met je eens.

Maris v.d Hof5393 | 18-10-18 | 13:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus allemaal aan de pilletjes.
Pillen zijn gezond en stinken niet.
Goed voor de illegale handel,goed voor de criminelen en op naar een jaaromzet van 30 miljard.

pejoar | 18-10-18 | 10:39 | 2

Een leven zonder drugs is voor u geen optie? Triest bestaan..

Dhr. M.A.R. Ginaal | 18-10-18 | 10:43

Dhr. M.A.R. Ginaal | 18-10-18 | 10:43
U drinkt ook geen druppel? Alcohol is een geaccepteerde drug.

The_Challenger | 18-10-18 | 11:01

Jammer weer, dat al deze tokkies die balen van de 'overheidsbetutteling' niet inzien dat zij precies de groep zijn tegen wie niet-rokers beschermd moeten worden. Asociale mannetjes en vrouwtjes die schijt hebben aan iedereen behalve zichzelf en het liefst nog in de speeltuin van een kinderdagverblijf een peuk op zouden steken. Meeroken is het meest smerige dat er is. Gedwongen rotzooi inademen van een aso die moeite heeft met het inschatten van dergelijke gezondheidsrisico's. En voordat u de digitale pen alweer oppakt: de accijnzen van tabakswaren staan geenszins in verhouding tot de maatschappelijke kosten die ermee gemoeid zijn! Weg met die tyfuszooi, op naar een rookvrij NL.

Dhr. M.A.R. Ginaal | 18-10-18 | 10:38 | 7

Helemaal eens. Trieste mannetjes met een midlifecrisis. Hoor mij eens vroem vroem.. en thuis onder de duim bij moeder de vrouw!

Dhr. M.A.R. Ginaal | 18-10-18 | 11:01


Dutchbeaurouge | 18-10-18 | 10:57 Lol +10

Man.man.man | 18-10-18 | 11:23

Man.man.man | 18-10-18 | 11:23 ;-) soms is het zo makkelijk he

Dutchbeaurouge | 18-10-18 | 11:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Het gaat druk worden in de gestapobus van de overheid, Controlewouten voor de telefoon en nu ook nog om te kijken of je in je eigen auto rookt

Therapietje | 18-10-18 | 10:38

Steeds minder mensen roken.
Steeds meer mensen krijgen kanker.

de honden blaffen... | 18-10-18 | 10:37 | 10

EefjeWentelteefje | 18-10-18 | 10:56

Mijn grootouders werden allemaal dik boven de tachtig... :'(

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 11:08

MarcS | 18-10-18 | 11:00

Waarom Marc? Ik ben tot dusver kerngezond. Ik rook maar ik kan nog makkelijk 5km wandelen met mijn beesten, en terug. Ik hoest niet, proest niet. Maar ik merk wel dat het een schadelijke verslaving is.

Of wil je mij gewoon dood omdat jij een zielig mens bent?

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 11:10

Ja, dat is me ook opgevallen, hoorde eens , maar hou me er niet aan, dat roken beschermd tegen ziektes, daarom moeten we stoppen.
Dit zal nu wel onderuit gehaald worden, zie iedereen al komen, maar kende een vrouw die stopte, kwam in ziekenhuis , ernstig, dokter zei, komt dat je ineens gestopt bent met roken, ze is nog steeds een wrak, daar hoor je nooit over.

gato | 18-10-18 | 11:22
▼ 7 antwoorden verborgen

In Polen zijn de sigaretten straks 4x zo goedkoop. Pakje per post laten opsturen is dan goedkoper.

Rest In Privacy | 18-10-18 | 10:36 | 1

In Polen kost marlboro inmiddels ook tegen de 4 euro... als je moeite doet kan het voor 3,5 0 maar dan moet je al gaan zoeken (ze hebben er geen vastgestelde prijzen door de overheid). Ook steeds minder de moeite waard.

Kom hier regelmatig voor zaken en een jaar of 10 geleden kon je hier nergens shag krijgen. Nu begint dat ook steeds populairder te worden, om dan zelf je sigaretten te draaien.

DMaN | 18-10-18 | 10:59

Roken is gewoon slecht, kun je beter mee stoppen. Ik had eens een verkoopleider, in een speech zij hij dat verkopen tussen de oren zit, als je wilt, als je focust, dan kun je het. Hij rookt nog steeds, de zwakkeling!

Ray Skak | 18-10-18 | 10:35 | 1

Er zit veel scheef tussen de oren, maar ik wil zelf bepalen wat ik doe. , heb ik geen verkoopleider voor nodig.

gato | 18-10-18 | 10:47

En het ergste de helft van de oud kamerleden rookt.Gewoon op hun kamer.
Die nieuwe weet ik niet, maar Schippers en meerdere waren verstokte rokers.

gato | 18-10-18 | 10:35 | 5

Verder sluit ik me aan bij DrumPiet.

E-Burke | 18-10-18 | 10:42

DrumPiet | 18-10-18 | 10:41
E-Burke | 18-10-18 | 10:42
Dan is de overheid in overtreding.
nl.wikipedia.org/wiki/Rookverbod
Waarom geldt de wet niet voor de overheid? Rookverbod in overheidsgebouwen. Punt. Van welke partij je ook bent.

The_Challenger | 18-10-18 | 10:58

@The_Challenger

Zie de uitzonderingen in je link.

E-Burke | 18-10-18 | 11:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ze nu eens beginnen om enkel nog shag en sigaretten van pure tabak te verkopen zonder toevoegingen. Dat is een stuk minder verslavend en dus makkelijker om te stoppen als je verslaafd bent. Verder is het wel een goed plan om te voorkomen dat kinderen gaan beginnen met roken. Niemand wil volgens mij dat zijn kids beginnen met roken.

aliealaaf | 18-10-18 | 10:34 | 1

Bepaalde segmenten van de bevolking geven er echt geen ruk om. Zijn dom én eigenwijs dus die trekken zich er niets van aan wat verstandiger zou zijn.

zwarte_weduwe | 18-10-18 | 10:41

Hoezo betutteling? Meeroken is schadelijk en dat betekent dat je als roker dat niet moet doen op plekken waar anderen zijn (tenzij ze je er toestemming voor hebben gegeven). Helaas houden veel rokers geen rekening met anderen, dus blijkt regelgeving noodzakelijk voor buitenruimten. Maar in je eigen huis kun je lekker door blijven roken.

Rest In Privacy | 18-10-18 | 10:33 | 7

E-Burke | 18-10-18 | 10:44

Drink dan twee flessen wijn per dag. Gaat je lichaam ook stuk van maar toch een minder kut uiteinde.

Maar ja. Ik kan nog steeds niet stoppen.

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 10:50

Ik rook niet, maar zelfdestructie is naar mijn idee voor velen wel een motivatie. Beter de duivel die je kent...

E-Burke | 18-10-18 | 10:55

*rook niet meer

E-Burke | 18-10-18 | 10:56
▼ 4 antwoorden verborgen

Zoals altijd bij dit soort zaken: erg schimmig en rommelig. Een beetje afstemming tussen de verschillende partijen is al te veel gevraagd. Chaos!

Amsterdamsko | 18-10-18 | 10:33

Maak mijn tabak al jaren zelf.
100 % biologisch en geen chemische stoffen die de fabrieken bijvoegen.
Maak al jaren mijn alcohol zelf 100 % biologisch zonder chemische troep erin.
Kosten ,tabak 10 kg kost mij rond 1 euro.
Rum kost 1 euro de liter.
Beter na denken mensen.

rein9576 | 18-10-18 | 10:31 | 8

Maar je meurt wel gewoon uit je muil, rein.

Cuban8 | 18-10-18 | 10:42

Ben ermee begonnen omdat ik al die chemicaliën zat was.

rein9576 | 18-10-18 | 10:45

rein9576 | 18-10-18 | 10:45

Prima plan. Ik ga dit jaar die electronische sigaretten weer eens proberen. Maar mijn grote liefde blijft het potje pijp tabak van mijn schoonzusje. Maar daar kom ik als verslaafde de dag niet mee door. Is ook niet genoeg.

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 10:49
▼ 5 antwoorden verborgen

rokers hebben niet-rokers lang genoeg genegeerd, opzouten met dat calimero gedrag, hadden ze zich maar eerder redelijk moeten opstellen.

Satria | 18-10-18 | 10:31 | 5

Wij , rokers, doen alles , wat niet rokers vragen, hou er eens mee op, het is genoeg, buiten roken kan geen kwaad, dieselbussen meer. We moeten eens een streep trekken, genoeg is genoeg.

gato | 18-10-18 | 11:27

Eerder andersom. Binnen mag je al niet meer roken. Rokers staan dus al dan niet onder een afdakje ongeacht het weer. Nou willen ze buiten ook nog claimen. Wie is er dan de egocentrische calimero? Rekening met ELKAAR houden was het, toch?

Ohja | 18-10-18 | 11:30

Misschien moeten niet-rokers eens leren om hun mond open te trekken als ze last hebben van rokers, en dat niet via het toetsenbord verkondigen. Ik wil best een paar meter verderop staan als men tegen mij zegt dat ze last hebben van mijn sigaret.

doomdesire1993 | 18-10-18 | 16:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Niet alleen de overheid geeft 0 fucks om Jan Roos.
Psst Jan, zoek eens een baan, malle Pietje.

DrumPiet | 18-10-18 | 10:30 | 2

In alle eerlijkheid denk ik niet dat Jan ooit aan een fatsoenlijke baan komt. Dit is wel het beste wat er is voor hem. Propagandist.

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 10:47

Voorlopig kan hij even achterover leunen. Mocht de propaganda omroep, ook publieke omroep van Nederland genoemd, ooit weer een publiek karakter krijgen, een afspiegeling van de huidige maatschappelijke stromingen vormen, zal er voor mensen als Jan Roos en Karskens bijvoorbeeld zeker plaats zijn. Oppositie, maak er eindelijk eens werk van en maak een eind aan die eenheidsworst.

SlimmeBelg | 18-10-18 | 15:29

We hebben al een Jeanne D'arc. Alleen is het OM erg hard bezig om die kalt te stellen. Ik zeg, als Anne Frank niet door de moffen was vermoord, had ons OM haar het leven wel zuur gemaakt.

Sans Comique | 18-10-18 | 10:27 | 1

Komt omdat je niet 100% bent.

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 10:33

Ach ja. De schoorsteen moet ook bij Jan roken.

Wel kut voor al die mensen die al ziek zijn geworden van roken of die mensen die hun dierbaren zwak ziek en misselijk zien of diegenen die al dierbaren hebben verloren aan dat vergif.

Maar ik rook nog steeds. Kutverslaving.

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 10:26 | 7

Het mooiste is in Californië: een pakje Marlboro is schreeuwend duur, maar je krijgt er wel een halve dollar korting bij voor je volgende pakje.

E-Burke | 18-10-18 | 10:48

Maar ik rook nog steeds. Kutverslaving.

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 10:26 |
EENSCH!

MarcS | 18-10-18 | 10:57

Vliegveld Los Angeles drie sloffen kopen 1 gratis

Lilia2 | 18-10-18 | 13:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Die gekkies in Den Haag kunnen mooi de pot op. Heb net 375 euro voor bussen tabak naar een familielid gebracht die een paar keer per jaar naar Luxemburg gaat. Waarde in Nederland? 750 Euro. Tanken en boodschappen halen doen we in Duitsland. In dit politieke klimaat heeft het voor mij toch geen zin om 100 te worden.

The_Challenger | 18-10-18 | 10:26

Staatssecretaris Blokhuis is van de Christen unie.
En zoals we weten hebben ze daar een bloedhekel naar alles wat maar een beetje naar een verslaving riekt.
Dus binnenkort wordt alcohol, gokken, gamen ook aangepakt.
Dan mag je het dubbele gaan betalen voor een PS4.

HoerieHarry | 18-10-18 | 10:25 | 1

Alles wat riekt naar verslaving verbieden en/of volgooien met accijnzen leidt alleen maar tot opdrijving van de prijzen waardoor er meer criminaliteit komt. met woninginbraken tot gevolg. De "refurbished" PS4 zal daardoor flink in prijs dalen. Woon je in het westen van het land en je wilt toch een nieuwe? Retourtje Frankfurt met het vliegtuig en je hebt er 1 tegen de helft van de prijs. Die dingen zijn daar in Duitsland momenteel toch al spotgoedkoop.

The_Challenger | 18-10-18 | 10:31

Belatingverslaafden. Tip, koop cigerillos, zit amper accijns op, Break of Braniff. Ik ga smokkelwaar kopen als ze zo doorgaan en velen waarschijnlijk met me

Bokito ergo sum | 18-10-18 | 10:25 | 1

Smokkelen is niet zo moeilijk meer. De grenzen worden al tijden niet meer bewaakt.

Winter_is_coming | 18-10-18 | 10:30

Dat is nieuw voor me. Ik wist niet dat roken goed voor gewrichten was!

Rest In Privacy | 18-10-18 | 10:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Jan R , zo spoedig mogelijk terug naar Geenstijl
Rookverbod, schande, vreten op straat mag wel.

gato | 18-10-18 | 10:24 | 1

Ach, het tu quoque argument. Een uiterst domme vergelijking.

DrumPiet | 18-10-18 | 10:28

Gisteren was het nog Canada legaliseert cannabis, waar blijft Nederland en vandaag is het roken gaat echt in de ban. Wat is het einddoel, dat alle tabaksrokers cannabis gaan roken???

flashforward | 18-10-18 | 10:23

Kan men dan ook meteen de voedingsindustrie aanpakken.
Mensen die zich vol duwen met slechte suikers, zoetstoffen, E-nummers, kleurstoffen etc., dat zijn ook paria's.

NeetNormaal | 18-10-18 | 10:23 | 2

Zijn er ook 'goede' suikers dan?

Winter_is_coming | 18-10-18 | 10:25

Definieer "goed".
Maar wat suiker in een dieet is niet heel slecht. Wel de grote hoeveelheden wat tegenwoordig aan voedsel wordt toegevoegd.

Maar je hebt gelijk. Woordje 'slechte' had ik beter weg kunnen laten.

NeetNormaal | 18-10-18 | 10:28

Wel mooi dat ze de accijnzen die de regering dan mis gaat lopen kunnen aanvullen met geld van de dividendbelasting.

warmeballen | 18-10-18 | 10:21

Als die accijnzen dan ook daadwerkelijk gebruikt worden om het eigen risico en de kosten in de zorg te drukken dan is het niet erg.
Maar goed de tabak wordt straks duurder dan hennep dus dat wordt nog leuk.

Rest In Privacy | 18-10-18 | 10:20

Koop m’n sigaren wel in Duitsland. Ga dan gelijk tanken en wat boodschappen /drank halen. Opgelost.

ja,diedus! | 18-10-18 | 10:20 | 4

Waar wil je straks dan je "goedkope" sigaar roken? Mag dan nergens meer.

atheïstisch stemvee | 18-10-18 | 10:27

Havana Club deze week bij REAL 9.99 voor 0.7L bij Gall en Gall kost 0.35L hetzelfde. Bedankt wiebes

Rest In Privacy | 18-10-18 | 10:40

bert.s | 18-10-18 | 10:40
De 3 jaar oude rum nog wel. Al zijn de aanbiedingen deze week voor mij niet goed.
Coca cola is ook zo'n winstpakker. Gemiddeld 50% van de prijs in Nederland. En vlees. Heel veel vlees voor een prikkie.

The_Challenger | 18-10-18 | 10:52
▼ 1 antwoord verborgen

Laat ze eerst beginnen met al die rommel uit die peuk te halen die het juist extra verslavend maken

Roger-Rabbit | 18-10-18 | 10:20 | 2

In Amerika heb je America Spirit of zoiets. Prima peuken zonder rommel. Hier niet verkrijgbaar.

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 10:28

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 10:28 Zijn hier ook verkrijgbaar hoor. Al vind ik de esmoker een betere optie vanwege geen teer en veeeeel lekkerdere smaakjes. Of Kent. De helft van wat in een light sigaret zit aan nicotine en teer dus extra light.

Ohja | 18-10-18 | 11:21

Hoe hatelijk, de betutteling en het belerende gedrag van een generatie die het allemaal het makkelijkst heeft gehad van allemaal (economisch), gerookt heeft als een schoorsteen, drinken als een idioot, 1,5 keer zolang over een (fop)studie heeft gedaan, makkelijk geld verdient heeft met een kunstmatige bubbel op de huizenmarkt en omtrent al deze zaken de jongere generatie op de vingers gaat tikken.
Wat een smerig en hypocriet volk. Wat een losers.

Nosky | 18-10-18 | 10:19 | 5

En Duitsland dan of Belgie of Spanje, moet van Rutte.

gato | 18-10-18 | 10:26

Roger-Rabbit | 18-10-18 | 10:21

Bullshit weer. Peuken kosten hier bijna niets je mag ze niet in publieke gelegenheden roken want dat hebben de EU lidstaten afgesproken. Hoewel ze hier in het dorp daar schijt aan hebben. Daar roken we gewoon in de kroeg.

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 10:41

Niet iedereen van die generatie heeft het gemakkelijk gehad. Mijn ouders werkten 48 uur per week, hadden inclusief twee weekenden veertien dagen aaneengesloten vakantie en drie snipperdagen. Kinderopvang was er niet en als ze ziek waren kregen ze de eerste twee dagen niet doorbetaald. Het loon was om te huilen, en als slachtoffers van de huurharmonisatie, de huur huizenhoog. Voor de gewone man was het sappelen, wie wilde studeren werd werkstudent, en een OV-jaarkaart was ook niet uitgevonden. Wat dat betreft heb ik het nu beter voor elkaar, stukken beter. Dat hadden we zo moeten houden, helaas zullen de vele varkens die in groten getale blijven toestromen de spoeling behoorlijk dun gaan maken.

Maris v.d Hof5393 | 18-10-18 | 13:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Zijn de kekke campagne posters al uit: De rokers zijn ons ongeluk Koop niet bij rokers. De Haagse Rokerswetten zijn al in voorbereiding. Meer Godwins krijg ik er FF niet uitgeperst. De Christenen leggen hun ideilogie keihard op en de VVD? Ja die zag dat het goed was. De Heksenhamer wordt herschreven in de Rokershamer.

Zatkniss | 18-10-18 | 10:19

Iedereen dan maar aan de shag of illegale peuken van Oostblokkers.

E-Burke | 18-10-18 | 10:17 | 3

Kennis van mij vliegt al jaren 3-4 keer per week naar het Oostblok met tickets die hij maanden vooraf voor enkele euro's boekt. Koopt vier sloffen peuken voor een habbekrats en vliegt terug en verkoopt ze daar voor 80% van de marktwaarde daar en vangt een dikke winst van een paar honderd pond per rit. Als extraatje of zoiets. Ik snap niet dat hij de moeite doet.

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 10:31

@De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 10:31
Jij hebt rare vrienden / kennissen..... hoe vreemd.

MarcS | 18-10-18 | 10:54

MarcS | 18-10-18 | 10:54

Ik ken veel mensen. Ik weet dat dit voor jou vreemd klinkt. Maar er zijn mensen die gewoon volop leven en actief in het leven staan.

Sterkte verder.

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 10:57

Wacht maar, straks pakken ze ons bier aan.

Deflatiemonster | 18-10-18 | 10:17 | 2

Er zijn grenzen ja! Snel een hooivork bestellen.

Winter_is_coming | 18-10-18 | 10:27

Zijn ze al mee bezig. Ze willen reclameaanbiedingen voor bier gaan verbieden. Een tientje per krat voor uw favoriete gerstenat is binnenkort afgelopen.

The_Challenger | 18-10-18 | 10:45

De accijnzen op roken gaan fors omhoog en om de burger te compenseren worden andere belastingen verlaagd. Oh nee, wacht...

Winter_is_coming | 18-10-18 | 10:17 | 4

vrijstijler | 18-10-18 | 10:33 |
Er roken steeds minder mensen dus gaat de prijs van tabak elke keer weer omhoog om de staatskas te spekken.
En verder wat vrijstijler zegt.

komtdatschot | 18-10-18 | 10:39

En niet rokers leven langer, ook onbetaalbaar.

Muuke | 18-10-18 | 10:57

Muuke - veel niet-rokers gaan weer dood aan stress. Als niet-roker zou voor mij een verbod op roken in restaurants, bij kinderen en op de werkplek voldoende zijn. Als de overheid echt zo bezorgd was voor onze gezondheid zou wel een strenger immigratiebeleid gevoerd worden. Niks ongezonder dan teveel mensen op een overvolle postzegel proppen.

Maris v.d Hof5393 | 18-10-18 | 13:10
▼ 1 antwoord verborgen

Ach laat ik de staatskas maar weer spekken.. steek er nu maar eentje op en als ik die sigaret heb opgerookt en dit artikel heb laten bezinken koop een een nieuw pakje tabak. En ga naar mijn werk en denk dan aan het mooie betuttelend Nederland.. waar zijn die tijden dat de huisarts zijn sigaar weg legt en tijd en moeite nam om naar je te luisteren.....

king of my own world | 18-10-18 | 10:16

Jan Rook, ik LOLde.

Conan de Rabarber | 18-10-18 | 10:16

Er is in Den Haag snel een Europleister tegen de accijnsverslaving nodig.

Pinocchio | 18-10-18 | 10:15

De drooglegging is ook mislukt.

SlimmeBelg | 18-10-18 | 10:15 | 1

Niet voor Al Capone

Sunnie1970 | 18-10-18 | 10:18

Forget the past... Make a new start. Jan Roos moet terug naar GeenStijl !

Muskatnuss!!! | 18-10-18 | 10:15 | 3

Alsjeblieft niet. Wat een kwal. Nee Tom Staal is veel beter.

De Koreaanse Slet | 18-10-18 | 10:59

Appels en peren vergelijken... En daarbij; Tom Staal blijft niet lang meer...

Muskatnuss!!! | 18-10-18 | 11:38

Mee eens, Echte Jannen was top.

Maris v.d Hof5393 | 18-10-18 | 13:02

Heeft hij nu een roze plopkap? Is Jan in dienst van GS of jat hij de bedrijfskleuren?

Sunnie1970 | 18-10-18 | 10:15

Iedereen Obesitas!! Een mens moet wat.

calamiteiltje | 18-10-18 | 10:14

Over niet al te lange tijd wordt het voor de scooter rijdende mocrootjes aantrekkelijker om de tabakszaak om de hoek te overvallen als de juwelier in De Kalverstraat.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 18-10-18 | 10:13 | 1

Dat doen ze al.

Johan_Voorhaar | 18-10-18 | 10:41

Sjongejonge, hou nou eens op met jullie ex-werknemers te pesten met jullie "mediabereik".
Het is ondertussen te kinderachtig voor woorden, en geen eerlijke strijd.

Bijna net zoals die filmpjes van 4-tegen-1 kopschoppers.

mark1487 | 18-10-18 | 10:13 | 3

Eensch!

warmeballen | 18-10-18 | 10:23

Ook eensch - ook een goede vergelijking.....

Muchnadt | 18-10-18 | 10:48

Ja, jammer dit. Niet doen meer.

Maris v.d Hof5393 | 18-10-18 | 13:00

Overheid, klote auto-correct....

WatMoetJeNu | 18-10-18 | 10:12

Ik zit nu aan de Heroïne. Roken is uit, de spuit is in!

Kaas de Vies | 18-10-18 | 10:12 | 8

Dat wordt eerdaags ook verboden Kaas, houd daar maar rekening mee.... of??

watmagjenogwel | 18-10-18 | 11:08

Oei, al die dierlijke vetten in Kaas, daar zou eens onderzoek naar gedaan moeten worden, of dat niet te verbieden valt.

Nuchternederland | 18-10-18 | 11:36

Het voordeel van heroïne spuiten tov roken is wel dat je directe omgeving er geen last van heeft als in 'mee roken' Dat je er als persoon nog beroerder van gaat functioneren nemen we op de koop toe.

loze stijl | 18-10-18 | 23:41
▼ 5 antwoorden verborgen

In ander nieuws, Jan Roos geeft 0 ducks om de overhead.

WatMoetJeNu | 18-10-18 | 10:11 | 1

Maar komt gelukkig terug bij geenstijl.

gato | 18-10-18 | 11:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland