Hee. Politie Amsterdam handhaaft WEL
Belastingafdracht onder een boerka? Sofort mitkommen!
Social
Je zou toch zeggen na dat bedenkelijke lustrum door onze oosterburen dat razzia's zo niet bij Amsterdam horen. Maar niets is minder waar! Die paar agentjes die nog niet zijn aangewezen om rechters en OM-pipo's te bewaken, hebben weer eens ouderwets uitgehaald op straat door de dappere mannen van De Belastingdienst bij te staan.
De Belastingdienst gebruikte voor de controle ANPR-camera’s. Die scannen kentekens van voorbijrijdende voertuigen en leggen ze naast de database met openstaande belastingschulden.
Schrale troost: het opgehaalde geld (55.000 euro en 22 auto's) gaat natuurlijk gebruikt worden voor de bouw van ziekenhuizen, het lerarentekort en het regelen van opvang voor die 8500 dakloze kinderen in Nederland.
Hahaha, wat dacht u zelf....
Reaguursels
InloggenPrima zaak. Moest meer gebeuren. Geen gezeik en geen maarditendat betalen pooiers!
Zijn goed in "klein bier".
Er is hier toch sprake van een misverstand. De politie int niks, dat doet de belastingdienst. En omdat burgers nu eenmaal geen stopteken mogen geven aan bestuurders van voertuigen, (dat mag alleen oom agent) is de politie hiervoor aanwezig. Ik vraag me trouwens af hoe mensen aan een belastingschuld van 14ooo euro komen. Of gaat het hier om meer dan alleen wegenbelasting?
nieuwsopbeeld.nl/2019/09/05/24-000-eu...
Ambtshalve aanslag. Had die bestuurder ter plekke op een papiertje een pro-forma bezwaar tegen die schuld geschreven en aan de belastingambtenaar gegeven, hadtie voor dat moment weer verder kunnen rijden, met auto en al...
@F. von Zeikhoven | 27-09-19 | 14:52: Behalve dan als de aanslag onherroepelijk is.
Verder rijden zat er sowieso niet in, er zijn alleen mensen in een heel ver gevorderd stadium van de inning gepakt. Het bezwaar voorbij zeg maar
Verder rijden zat er sowieso niet in, er zijn alleen mensen in een heel ver gevorderd stadium van de inning gepakt. Het bezwaar voorbij zeg maar
Natuurlijk handhaaft Amsterdam de bekeuringen ,want hun linkse hobby's kosten geld.
Men zegt dat men 55000 euro opgehaald heeft, maar dat is voor de pers.
In de praktijk heeft men mensen aangehouden met een totaal aan 55000 euro belastingschuld. Wat daarvan werkelijk betaald is via pin/contant wordt niet gemeld.
Ik weet van een geval dat er in de media iets van 80000 euro stond. Een kennis die aan diezelfde aktie meewerkte wist me te vertellen dan het totaal direct betaalde bedrag iets meer dan 2000 euro was.
Hoeveel meer bewijs wil je nog dat de politie in feite gewoon een verlengstuk van de belastingdienst is. Niets ordedienst, niets hulpdienst, belastingdienst.
Als je op straat iemand neersteekt, is de pakkans misschien 3%. Als je te hard rijdt op de A12 op de galecopperbrug bij Utrecht, is de pakkans 100%. Prioriteiten zijn er om te stellen.
Helemaal waar, als je de politie nodig hebt, krijg je te horen dat er capaciteit tekort is, of bel handhaving maar. Eigenlijk zou je zo'n eenstreper bovenstaande tweet/filmpje moeten laten zien, met de opmerking dat ze inderdaad een verlengstuk van de belastingdienst zijn. Kijken hoe die agenten dan reageren.
Beter voortaan op straat te hard rijden dan,,,
De politie heeft ALTIJD TIJD, als het betrekking heeft op het innen van het geld waarvan zijzelf en alle andere ambtenaren betaald worden.
Wij moeten allemaal belasting betalen. Je mening over waar dat geld allemaal aan besteed moet worden is niet gewenst. En vinden dat het allemaal wel wat minder kan met die overheid al helemaal.
Niet betalen -> gevangenis!
Ze hebben toch continue auto's rondrijden met camera's, die controleren of er auto's FOUT geparkeerd staan?
Moet niet veel moeite kosten om die een mailtje te laten sturen naar de politie als ze een kenteken vinden die aan bepaalde voorwaarden voldoet.
Klopt gebeurt al bij het opsporen van gestolen auto’s. Waar er vergunning voor verleend werd nl. overtredingen parkeerbelasting met digitale camera’s opsporen is de bevoegdheid inmiddels opgerekt tbv. politieopsporing.
Ooit van privacy gehoord? Camera's mogen gebruikt worden voor het doel waarvoor ze zijn. Die kenteken-scan-auto's zou wel kunnen, bv. voor niet verzekerd/geen wegenbelasting/etc. Daar worden ze ook al voor gebruikt.
máár men had bv. ook het plan om de camera's op snelwegen in te zetten om random zaken te controleren. En dat mag dus NIET.
- een gestolen auto heeft meestal kopie kentekenplaten van een gelijk voertuig.
- niet verzekerd of geen wegenbelasting = automatisch al een boete krijgen
@Tuinhekje | 27-09-19 | 13:46: Ah, info van die kennis uit je tegel van Tuinhekje | 27-09-19 | 13:49 | natuurlijk... *kuch*
Leuk voor een onderzoekende journalist : En aan wie verkoopt de schijnheilige belastingdienst de in beslag genomen auto's ? Aan een bepaald autobedrijf in een bepaalde plaats waar de voetbalvereniging vnl gelijk speelt en die een effe een miljoen mocht afrekenen met de belastingdienst wegens witwassen.
Ik heb mij door een belastingdeurwaarder laten vertellen dat er een select groepje op die veilingen afkomt. Een vreemde koper wordt duidelijke gemaakt dat hij daar niets te zoeken heeft.
Het lijkt op de verkoop van door de bank gevorderde huizen die tegen een lage prijs worden verkocht aan een tussenpersoon. De ex-koper blijft dan zitten met een restschuld.
@Arachne | 27-09-19 | 11:37: Ben er één keer geweest. Select groepje foute figuren van bepaalde uitkomst met oortjes in, waar ik in 'm'n eerste reactie aan refereerde, koopt alles op en doen buiten veiling ook deals met de belastingdienst. Zum kotzen
@Jan Leul | 27-09-19 | 11:52: gaat dat niet met online biedingen tegenwoordig ?
@Trumme | 27-09-19 | 11:59: veiling.belastingdienst.nl/veilingen/...
Die gaan naar de Dienst Domeinen, waar ze geveild worden. Een kennis van me heeft daar zijn auto gekocht. Zich kennelijk niets aangetrokken van het selecte groepje.
Best rendabel dat handhaven.
Op zichzelf prima natuurlijk.
Maar of ‘t rechtvaardig is t.a.v alles en iedereen die slachtoffer is van “echte” criminaliteit?
De schade en maatschappelijke onrust, die zware criminelen veroorzaken, is vele malen groter.
Bovendien is er, volgens de Plukzewet, veel meer te halen bij de Thaghies van deze wereld.
Haal even de kosten, lonen, administratieve werkzaamheden en papier-, print- en postbodekosten af van die €55K. Dan praten we weer eens verder.
Die lonen werden sowiso betaald dus.. De postbode is geprivatiseerd en wordt bijna gratis bezorgd door de nieuwe slavengeneratie dussss.
@Jos Tiebent | 27-09-19 | 10:49 U bedoelt dus eigenlijk dat boetebedragen nog verder omhoog moeten?
Als ze dan toch bezig zijn. Kunnen ze dan de auto van wiebes even aanhouden. Heb begrepen dat deze minister op tv gezegd heeft een beetje stout te zijn en geen gordel te dragen. Blijkbaar geldt de wet niet voor een VVD minister. Hmmm zo bezien is die razzia dan wel weer onzin. Het volk wel de lul en een minister steekt zijn middelvinger uit naar ons.
Wat een totaal vreemde man is die Wiebes toch. Hij lijkt zo te zijn weggelopen uit de fabeltjeskrant.
Is dit nou niet schrikbarend veel voor een actie van een paar uurtjes? Ben ik nu de enige die kromligt om maar alle belasting op tijd te voldoen?
@Repetitive Beats | 27-09-19 | 10:33
Inderdaad, niet gering. En neen, u bent niét de enige die op tijd zijn rekeningen voldoet.
Ik snap de cynische ondertoon niet, Pritt.
Het is toch vet prima als belastingontduikers - eindelijk! - eens worden aangepakt? Want iedere onderduiker veroorzaakt dat jij en ik, die wel gewoon betalen, nog méér moeten ophoesten. Aanpakken dus!
Dat belastinggeld met bakken tegelijk over de balk wordt gesmeten aan kansloze projecten en hysterie (klimaat- *kuch*) staat daar los van.
Dit! De belastingdienst en de politie handhaven eindelijk dus het zou als positief nieuws neergezet moeten worden. Juist als ze iedereen belasting laten betalen (de ontwijkers en ontduikers) dan hoeft Jan met de pet minder te betalen.
Het verbaast me altijd dat er zoveel mensen klagen als dit soort acties er zijn. Werkt iedereen dan zwart of heeft belastingschulden? Ben ik de enige die normaal wit werkt?
Eefje, jij van de schuldhulpverlening weet toch dat dit gewoon mensen zijn met betalingsachterstanden waarvan nu ook nog eens de Toyota wordt afgepakt.
@roxymusic | 27-09-19 | 11:08:
De belastingdienst is zeer meedenkend als mensen hun belastingen écht niet kunnen betalen: uitstel en uiteindelijk afstel.
Je moet dat wel aanvragen en daar gaat het mis bij de hopeloze gevallen: kop in het zand, brieven negeren.
@******** | 27-09-19 | 11:16:
En fraude wordt niet kwijtgescholden.
@roxymusic | 27-09-19 | 11:08:
Het is precies zoals ************ stelt: gewoon contact opnemen met de BD. Juist vanuit mijn werk ken ik de BD als één van meest meewerkende instanties als het gaat om het niet kunnen betalen van de opgelegde beschikkingen. Maar, er is wel een belangrijke voorwaarde, en dat is dat je zèlf initiatief neemt en contact opneemt.
Overigens vraag ik mij sowieso af wat iemand in een oto doet, als hij/zij de motorrijtuigenbelasting al niet kan betalen, laat staan de - kennelijk onvermijdbare - boetes.
'Betalingsachterstanden' zijn géén 'natuurverschijnsel' - daar ben je zelf bij.
@EefjeWentelteefje | 27-09-19 | 10:25 U heeft helemaal gelijk. Wanneer het de politie betreft heeft de gemiddelde reaguurder echter altijd wat te zeiken. Behalve als er bij ze wordt ingebroken, dan bellen ze meteen... jawel.
Tja, ooit had ik een meningsverschil met de belastingdienst. Zij Hadden in mijn ogen een fout gemaakt en ik weigerde te betalen. Na 2 jaar werd ik in het gelijk gesteld maar als ik indertijd in deze fuik was gereden dan was ik mooi mijn autootje kwijt geweest
Tja, ooit had ik een meningsverschil met de belastingdienst. Zij Hadden in mijn ogen een fout gemaakt en ik weigerde te betalen. Na 2 jaar werd ik in het gelijk gesteld maar als ik indertijd in deze fuik was gereden dan was ik mooi mijn autootje kwijt geweest
Dat wordt weer een knalfeest waar de champagne rijkelijk vloeit met vrienden gedelibereerd voor de korpsleiding!
vergeet de iftar niet!
Kennelijk helpt het sturen van aanmaningen en deurwaarders onvoldoende. Dan moeten er meer draconische maatregelen genomen worden. Niet betalen is geen optie. Kennelijk kunnen ze snel zien of een kentekenhouder een belastingschuld heeft. Maar ze pakken dan alleen de automobilisten. Dat is gemeen. Daarom stel ik voor dat ze met mobiele telefoonscanners in de winkelcentra gaan lopen. Want ze kunnen een mobieltje vast wel moeiteloos aan een belastingplichtige koppelen. De voetgangers en fietsers moeten dan verplicht een op afstand uitleesbaar ID gaan dragen. En als laatste kunnen ze, bij een geconstateerde belastingschuld, direct de bankrekening van de schuldenaar leeghalen. Op deze manier vult de schatkist zich sneller en wordt discriminatie van automobilisten voorkomen. Gelijk onrecht voor iedereen! Geniaal toch? Je kan alle belastingbetalers zelfs een extra heffing opleggen om te compenseren voor niet-traceerbare mocromafiosa, bedrijven en triljonairs die de dans weten te ontspringen. Gelijkheid voor iedereen!
De bankrekening is al bekend bij de belastingdienst. Voor het openen hiervan moet je jezelf legitimeren waardoor je BSN nummer bekend is bij de bank.
'lever de auto maar even in' maakt meer indruk dan 'lever die fiets en die... schoenen? maar even in'
Is het niet zo dat als je nooit belasting betaald dat je dan in een huurauto van een schimmig verhuurbedrijf moet rijden? Dan kunnen ze je auto niet in beslag nemen want hij staat niet op jouw naam.
Klopt en als je het handig speelt kun je twee keer per jaar een opzichtige en afzichtelijke sportwagen meekrijgen voor feesten en partijen. Kun je langs de belastingfuiken rijden en met je middelvinger uit het raam naar hardwerkend kazen zwaaien. Werk ze!
De politie kan ook huurauto's gewoon in beslag nemen. Is vorig jaar nog gebeurd bij een overlast veroorzakende trouwstoet in Bergen op Zoom. Het is niet hun probleem als jij problemen krijgt met de verhuurder...
Terwijl de gewone nederlander via internet aangifte moet gaan zitten doen tegen een virueel agent of kan chatten met een chatbout genaamd Wout....
tweakers.net/geek/157822/politie-star...
De politie en belastingdienst zijn open over hun intimidatie van de gewone man:
"Het doel van dit soort acties is voor ons om zichtbaar voor burgers ons toezicht te doen. Zo zien burgers dat de Belastingdienst handhaaft op openstaande belastingschulden en hopen wij dat ze uit eigen beweging hun belastingen betalen", legde de woordvoerder uit.
Ik begrijp het niet zo goed. Dus we moeten met zijn allen maar geen belasting meer betalen?
Nee dat geldt niet voor iedereen, de touwtjes-aan-elkaar-knopers moeten voorover blijven buigen en hun enkels vasthouden qua blauwe enveloppen.
Helemaal prima daar niet van maar ik vraag me af hoe effectief dit is.
Hier vlak bij de toko, bij schaatsbaan de Uithof, doet men dit ook geregeld.
Duurt meestal 10 minuten voordat het bij iedereen bekend is.
Rijdt iedereen een andere route, niet eens vanwege belastingschuld, maar oponthoud en gedoe dus beter een stukkie omrijden.
Eens kijken of ze me pakken als ik rook in een burka ( mijn eigen rookruimte) in de snackbar!
Afzuiger met filter ingebouwd?
Als de snackbar in 020 staat krijg je denk ik applaus.
En daarna een mes in je nek, want roken is eigenlijk haram.
Laaghangend fruit noemt men dat. Ook die moeten geplukt worden natuurlijk, en wel voordat ze rot zijn.
Moet veel vaker gebeuren. En niet op willekeurige plekken maar in de bekende probleemwijken waar 20-jarige Marocs in opvallend dure wagens rijden. Pluk ze kaal, neem alles in beslag, van auto's tot juwelen tot pattas. Uiteindelijk zullen ze wel snappen dat hun drugswinsten niet lang in hun handen blijven als ze hier blijven.
Die huren een auto dus worden niet met de ANPR geselecteerd. Hier worden mensen gegrepen die achter zijn met belasting betalen. Uiteraard maakt de politie wel tijd om de belasting te innen, u bent een domme burger dus u kunt het rambam krijgen.
Auto ies gehuurd. Juwelen van oma.
@i-Wonder | 27-09-19 | 10:16: Precies.
@Muxje | 27-09-19 | 10:17:
Ja, alleen niet die van hun eigen oma.
Kunnen we zo'n aktie ook een keer op het binnenhof houden? Elke politicus die naar buiten komt even apart nemen en controleren op openstaande beloftes en ontlopen verantwoordelijkheden?
N.a.v. van het inclusieve "Kunstenaars"-topic van gister, ben ik tot 2 conclusies gekomen;
1.Iemand tegelde gister; je eigen land als politici compleet naar de gallemiezen helpen, is ook een Kunst. Diegene heeft hard gelijk.
2.Ben geen fan van niemand, ook niet van Mr. Rod Stewart, Mr. Roy Orbison of Mr. Springsteen, maar Ms. Annabel Nanninga komt dicht in de buurt.
.
55.000 EUR opbrengst. Wat een paupertak van sport ben je dan, als politie.
"Ben geen fan van niemand" *kortsluiting heeft*
@Hollende_Kleurling | 27-09-19 | 10:21:
En wat dan te denken van de strofe : "N.a.v. van..." in het begin van de tekst?
Nee, ik ben mij er eentje.
@chicago river | 27-09-19 | 10:26:
Het was wel een beetje kommaneuken mijnerzijds.
Doet me denken aan de politie Eindhoven die een actie hield op de witwas Kruisstraat en trots vertelde dat men een oud dametje in een brakke Mitsubishi de openstaande afvalstoffenheffing afgetroggeld had.
Ik ben wel voor. Doe dit in heel NL en pak alles op wat een belastingschuld heeft. Neem goederen in beslag. Eens kijken hoe goed de gemiddelde crimineel dan boert.
Die vliegen meestal onder de radar van de belastingdienst.
Voor een kilo coke wordt geen bonnetje uitgeschreven dus heeft men niks met de fiscus te maken.
Je vangt hiermee pechvogels en dommeriken, niks mis mee trouwens maar effectief?
Het belangrijkste souvenir uit de Tweede Wereldoorlog is de Belastingdienst. Socialisme optima forma.
Ga eens naar het belastingmuseum n Rotterdam. Het is een kunstje dat socialisten gewoon af hebben gekeken van roofridders.
Extra subsidie voor inclusieve kunstprojecten.
Ik moet ook belasting betalen. Goed dus dat ontduikers worden aangepakt. Anders gaat de belasting die de normale betalert moet aftikken nóg verder omhoog.
zo pritt hebben ze je auto weggesleept?
Ga eens een controle op gestolen fietsen, drugs en ander spul houden bij alle AZC. Gewoon landelijk en tegelijk. Graag de Uitkomst openbaar maken.
Tja ik heb mijn fiets vol met kruisen en christelijke leuzen beschildert, als slot heb ik een varkenskopringslot. Tot nu toe is hij nog niet gejat. Wilde eerst overal "ik ben een homo" schilderen maar wegens betonschaarfobie toch maar niet gedaan.
Sam vraagt aan Moos: Moos, wat is een man met een miljoen gulden schuld? Waarop Moos antwoordt: Sam, dat is een rijke man.
55.000..... dat dekt bij lange na de kosten van die actie niet.
Alweer een goed voorbeeld van idiote besluitvorming over inzet van de politie.
Deze link leg ik hier eventjes neer
nos.nl/nieuwsuur/video/2303497-politi...
Goeie actie, van de belasting worden mooie dingen gedaan.
Discriminatie, Racisme! - wanbetalers zijn ook een ras.
Ik hoop toch wel dat dit geheel door een genderneutraal en divers team is gebeurd, dat het hele palet aan veelvormigheid der Nederlanders vertegenwoordigt? Anders zouden de geplukten zich mogelijk gediscrimineerd voelen door de niet representatieve overheid.
Maar ondertussen, off topic, maar tegelijk tegenwoordig altijd on topic in de open inrichting die onze samenleving heet, stop de persen: er is zowaar een meisje gearresteerd in één of ander saai gat in Nederland wegens... tromgeroffel... brandstichting! Hallelujah! Het genderstereotype is doorbroken. Die heeft vast niet gespeeld met rolbevestigend poppenspul toen ze klein was. Of hooguit heeft ze Barbie op de brandstapel gezet terwijl Ken toe mocht kijken. Of omgekeerd natuurlijk, ik wil haar geen voorkeur opdringen. Niet een sneu autistisch jongenspyromaantje, al dan niet zwart als roet, maar een meisje... Die kan na een ferm FOEI gesprek zo aan de slag bij de Amsterdamse brandweer.
Maar terug on topic, het is altijd fijn om te zien waar de Staat haar prioriteiten legt: geld. Jouw geld. Andermans geld. Al vanaf de eerste struikrover of roofridder die als volleerde maffioos zijn slachtoffers "respect" aanleerde en hen slechts een tiende van hun inkomen, oogst en beestjes en af en toe een schone maagd liet afstaan in ruil voor bescherming tegen andere roofridders en mogelijke ongelukjes en spontane brandjes in woning, winkel of akkertjes van de trouwe onderdanen. Zoals Sint Augustinus het al zei: overheden zonder recht zijn roversbendes.
Godzijdank dat we in Nederland recht hebben, zou me bijna zorgen gaan maken.
De enorme verspilling van belastinggeld (zie Amsterdam) schijnt helemaal geen issue meer te zijn. Het leven zou veel goedkoper kunnen als er niet zo kwistig werd gestrooid op de verkeerde plaatsen.
En over het off-topic: Ik mocht van de politiek correcte presentatrice op radio 4 vernemen dat de muziek van Philip Glass gender-neutraal is. Haha, die onzin kun je alleen maar bedenken als je een vooroordeel hebt over mannelijke en vrouwelijke muziek.
Gewone burger zijn is strafbaar in Amsterdam. Vooral wanneer uw bankgegevens te achterhalen zijn via uw NAW en geldig burgernummer.
En toch sta ik hier achter. Waarom zouden sommigen mogen wegkomen met het niet-betalen van hun belasting?
Ik doe dit zakelijk ook, niet-betalen resulteert uiteindelijk in beslaglegging. Alleen helpt de politie mij daar niet bij, ik mag het zelf uitzoeken en kosten maken voor deurwaarders.
Hmm, misschien toch niet helemaal kloppend, dat de belastingdienst wel de politie gratis mag inschakelen als deurwaarder.
Dit klinkt heel nuchter. Hoewel ik mij kan voorstellen dat er mensen zijn die om principiële redenen belasting gaan ontduiken - vanwege de onzinnige besteding van publieke gelden - blijft het naar degenen die wel keurig betalen toe natuurlijk asociaal.
Is dit wat Grappersmous bedoelde met de harde aanpak drugscriminelen ?
Belastingschulden? Dat zouden best wel eens overwegend boze witte mannen kunnen zijn.
Dat denk ik ook. Mijn ervaring met veel "bepaalde etnische achtergrond" klanten is wat dat betreft veelzeggend. Moeten betalen is discriminatie!
Om belasting te moeten betalen moet je eerst geld verdienen.
Je weet niet waar je het over hebt.
Dit zijn veelal parkeerboetes. Die worden in Amsterdam uitgedeeld als naheffing parkeerbelasting. Je hebt 2 weken tijd om 68,70 af te tikken, doe je dat niet dan ben je vrij wild en moet je bij een dergelijke controle ter plekke betalen anders wordt je auto in beslag genomen. Sowieso ben je als automobilist vrij wild, middels kentekencontroles en fuiken kan je op ieder gewenst moment gepakt worden. De oplossing van de échte teringlijers is simpel: Nooit in je eigen auto rijden, altijd in die van "een vriend" of beter nog een gehuurde. Die kan je namelijk terugeisen, je eigen auto blijft tot in lengte van dagen staan tot je betaald hebt. A raison van een paar tientjes per dag, dus. Je moet wel flink dokken voor de opslag van je geliefde heilige koe, natuurlijk.
Gaat u maar lekker braaf belasting betalen en anderen daarover de maat nemen, dan zorg ik er nog even voor dat de overheid geen cent aan me verdient, ok? de belastingdienst is allang niet meer die mooie ideologische instelling die u daar beschrijft, het zijn staatsgelicenseerde struikrovers, niets meer en niets minder.
@elfenstein | 27-09-19 | 10:17:
Een echte Amsterdammer heeft zowiezo geen auto.
En foutparkeren is géén recht.
@elfenstein | 27-09-19 | 10:17: Private lease werkt ook prima tegen dit soort razzia's.
Kan GS ook filteren?
Zodat ik geen artikelen meer hoef te lezen waarin het woord 'Amsterdam' meer dan één keer wordt genoemd?
Terugvallen op de vrijmibo kan ook altijd nog..
Ik ben voor!
Ik ben ook voor .
Nou woon ik er zelf maar toch:
Eensch. Ik kan me zo voorstellen dat de gemiddelde reaguurder wel klaar is met wat er hier allemaal in Crazytown allemaal voor waanzin over de buhne gaat. Ik ben er zelf ook ruim klaar mee, maar da's een ander verhaal.
Hou eens op met al dat gezeur over 020...... laat Ebru Umar zo af en toe eens iets schrijven.
@rotator | 27-09-19 | 10:56: vin ik ook
Een soortgelijke actie gericht op illegaliteit of criminaliteit zou zwaar veroordeeld worden door de (020)-politiek. Daar wordt dus nooit energie in gestoken. Maar om belastingen te innen worden alle registers opengetrokken. Kwestie van politieke prioriteiten.
Vreemd overigens dat de Belastingdienst dit soort ingrijpende acties nodig heeft om te cashen. Zij hebben immers écht bijna ongelimiteerde mogelijkheden om schulden te innen.
Het een educatieve actie. Open en bloot op straat en in de media. Opdat iedereen kan zien wat er kan gebeuren als je aan het inkomen van de staat komt.
" Haar hele familie loopt mensen te bedreigen met wapens"....
Ik ben geen Femke fan maar lul geen billshit.
Aanschuiven bij de iftar, belastinginning en tijdens hongerwinters fors optreden tegen illegale houtkap. Zo zien we onze hermandad graag.
Aan de andere kant: de inbeslagname van auto's van bedenkelijk volk is in Amsterdam zo gevaarlijk dat de belastingdienst hiervoor mensen uit andere provincies moet aantrekken. Dus ja, daar wil je wel een uniform bij hebben.
@Hollende_Kleurling | 27-09-19 | 09:59: Maar probeer als niet-belastingdienst maar eens aangifte te doen van verduistering van een auto. Lukt je niet, aangifte wordt geweigerd.
@Nuchternederland | 27-09-19 | 10:01:
Verklaar dat uw auto zich schuldig maakt aan racistische uitlatingen en voorgedrukte aangifteformulieren zijn uw deel.
In Beverwijk hadden ze ook al 120 miljoen opgehaald aan zwart geld. Alleen in het persbericht was sprake van 9 miljoen en waren er geen arrestaties. Ja logisch, want anders gaan die praten, nu houden die zicht stil. Maar waar is de rest van het geld. OK, 20% naar de tipgever, blijft er nog 96 miljoen over. Waar is dat geld heen? Het politieteam? Rijksambtenaren? 2eKamerleden? OM?
Brussel ?
In beslag genomen geld naar het betreffende politiekorps naar Amerikaans model spreekt mij best wel aan eigenlijk.
@ja,diedus! | 27-09-19 | 09:49: Er werd gedaan alsof het opgehaald zwart geld was dat in de lades van allerlei handelaren lag. Maar het is dus gewoon een ripdeal van de overheid waarbij geld achterover gedrukt is.
Ga klimaatstakers bekeuren wegens spijbelen.
Hmmm dat wordt een beetje moeilijk. In 020 moeten vanaf vandaag kinderen verplicht spijbelen. Reden :Er is geen leraar. Mooi man dat regeringsbeleid. Steeds duidelijker wordt waar dit toe heeft geleid. Mischien moeten er maar een paar van die razzia dienders omscholen tot leraar.
@tweetybird | 27-09-19 | 10:01: Er zijn wel leraren maar die hebben geen zin te worden berdreigd door moslimkoters
Het woord razzia komt trouwens uit het Arabisch, en betekend zoiets als plundertocht met verrassingseffect.
1) Effe boodschappen doen wat betreft blanke slaven in Europa, door de Barbaren.
2) Betreffende moslim oorlogen, ten behoeve van gebiedsuitbreiding.
Blijft allemaal zo lekker actueel.
Flink aanpakken dat asociale handophoudende tuig. En paspoort afpakken. In dit land betaal je belasting anders financier je je eigen zorg en onderwijs maar.
Eens! Alleen ik vermoed hier enig sarcasme...
belasting schulden.. zou de mocromaffia ook belastingschulden hebben? De onderwereld dan misschien? Of wacht nee, de burger die dagelijks de centen bij mekaar verdient.. die kunnen belastingschulden hebben..
Belastingen betalen mag niet van de profeet, want dat zijn Jodenstreken. Staat vast letterlijk zo in het grote sprookjesboek. Belastingen innen bij niet-moslims mag dan weer wel, als je het maar iets anders noemt.
@Vuurwezel | 27-09-19 | 09:54: Volgens Leviticus (joodse wet) mag er geen rente worden berekend over leningen; dit mag wel als er buiten de eigen groep geld wordt uitgeleend.
Was er wel een diversity officer aanwezig om de geinde bedragen en inhoudingen per slachtoffergroep in evenwicht te houden?
Hier int oostn van het land doen ze ook wel eens dit soort controles. Ik verbaas mij altijd weer over de tienduizenden euro's die alsnog even ter plekke worden afgetikt. Als ik geen geld heb om de belasting te betalen heb ik het ook bij zo'n controle niet.
Ja, dat roept inderdaad vraagtekens op. Misschien zou men ook gelijk even kunnen vragen hoe ze dat geld komen of een follow-the-money-tje kunnen doen. Maar misschien is dat mijn paranoia-brein dat hier spreekt.
Ooit van zwart geld gehoord. Kom je voor de rechter en zeg je dat je alleen een uitkering hebt en valt de straf of boete lager uit. Beetje boef zet de auto op naam van vriendin of broer.
@arlen | 27-09-19 | 09:49:
Over zwart geld/zwart werk gesproken:
"Honderdduizenden Nederlanders werken zwart, schoonmakers koploper"
bron: nos.nl/op3/artikel/2303517-honderddui...
@kweethetooknietbeter | 27-09-19 | 10:01: Schoonmakers... hahaha... jaja Witwassende zwartgeldhandelaren... haha tis maar hoe je ze benoemt.
In ieder geval weten we nu al waar straks de prioriteiten liggen van politie in Amsterdam.. en dás dus niet boerka's ophalen maar vooral de bro's van de boerka's met 400 poltiemacht opsporen ( loslopende teruggekeerde jihadisten en de hele drugsgoudhandel) en... ja wat dan eigenlijk, iemand?
parels hebben we in Amsterdam, verrijking van onze samenleving in nog geen halve eeuw tijd, waar een klein land groots in kan zijn.. en blijven!
Hoevel auto's van de mocromaffia hebben ze staande gehouden? Of toch maar eerst gekeken naar wie de eigenaren zijn en ze maar even laten passeren?
Die betalen geen belasting.
Etnisch profileren heet dat.
Zijn er andere landen ter wereld waar ze dit soort razzia's hebben? Ik vind het maar bizar. Maar goed door propaganda vinden de meesten het waarschijnlijk prima.
De gedupeerden van dit soort razzia's zijn veelal de goedwillende mensen die keurig alles geregistreerd hebben maar in financiële problemen zitten. Die problemen worden alleen maar groter hierdoor of wellicht desastreus.
Leuker kunnen ze het niet maken.
Wel moeilijker.
En oneerlijker
Mooi he, coke, geen probleem. Verboden wapen geen probleem. Iemand afschieten geen probleem. Handgranaatje kopen? 5 euro.
Maar automobilisten met belastingschuld mensen, dat zijn de echte criminelen. Stomme kapitalisten!
Zou een normaal persoon met een belastingschuld niet gewoon een betalingsregeling hebben getroffen met de Belastingdienst? En volgens mij vallen genoemde personen er buiten en hoeven ze, mits ze netjes aflossen, niet ter plekke te betalen en/of hun auto in te leveren. Maar misschien ben ik abuis.
Pak een belastingbetaler zijn auto af en hij kan helemaal geen belasting meer betalen. Je eigen ruiten ingooien heet dat, roverheid!
@kweethetooknietbeter | 27-09-19 | 09:50: Als je een regeling hebt getroffen met de belastingdienst en een overijverige ambtenaar houdt je aan dan kun je alsnog je auto kwijt zijn of vastgezet worden. Dat werkt heel krom. Het staat beter in het nieuws he, 22 auto's in beslag genomen. Dan 10 auto's in beslaggenomen want de andere 12 personen hadden een betalingsregeling.
Het is allemaal niet zo eerlijk als het lijkt. Als het om belasting gaat, dan ga je aan de hoogste boom
We moeten eerst denken aan de armere landen en zorgen dat die economien aangewakkerd worden . Wij hebben het al goed genoeg , we gaan er elk jaar weer op vooruit . We weten gewoon niet wat we met ons geld allemaal aan moeten. Heerlijk land zonder tegenstellingen . Hier kan alles.... en dan bedoel ik ook alles.
Ik weet best wat ik met jouw geld aan moet...
Politie is nu eenmaal incassobureau-binnenland. Het leger incassobureau-buitenland.
Erg gepolariseerd maar toch een mooie comment.
Die 55.000 gaat op aan miele wasmachines en die 22 auto's worden teruggekocht door de eigenaren voor een prikkie bij de domeinen.
Nou, een prikkie bij Domeinen moet ik nog zien, wordt veelal teveel geboden omdat men de 15% opgeld vergeet...
Ik denk........ het niet .
REAGEER OOK