Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Islamitische basisschoolboekjes vol homohaat

'Allah vervloekt jongens die op meisjes willen lijken'

verkeerd soort vies boekje

Geschokt. Ontdaan. Verbaasd. Onthutst. Geschrokken. Stupéfait. Verbijsterd. Verbouwereerd. Perplex. Ontsteld. Het is weer tijd om het Kamerleden Bingo Puzzel Woordenboek erbij te pakken, want Nieuwsuur en NRC hebben even door het lesmateriaal van islamitische basisscholen gebladerd. Het blijkt dat Allah een hekel heeft aan homo's (is gelukkig andersom ook zo) en dat het natuurlijk niet de bedoeling is dat jongens en meisjes zoiets smerigs doen als elkaar aankijken. "Daarnaast vermeldt het boek strenge gedrags- en kledingvoorschriften voor met name meisjes. Kinderen moeten bijvoorbeeld op internet zoeken naar plaatjes van meisjes die niet-correct gekleed zijn, omdat zij bijvoorbeeld te strakke kleren dragen onder hun hoofddoek." Eerlijk is eerlijk, op internet zoeken naar plaatjes van meisjes die niet-correct gekleed zijn doen wij ook wel eens, maar om die plaatjes dan te gaan "ophangen in de meisjestoiletten op school" gaat wel erg ver. Gelukkig zit onze Onderwijsinspectie, die van de vvd ook salafistische moskeescholen in de gaten moet houden, er bovenop. "Maar als NRC en tv-programma Nieuwsuur de Inspectie van het Onderwijs vragen of ze het lesboek kent, volgt een ontwijkend antwoord. De inspecteurs zijn vergeten of zij de methode kennen, zegt de woordvoerder. „Ze hebben dat ook nergens bijgehouden.”" Geschokt, wij zijn het.

Geschokt (2)

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik ben benieuwd wat er vrijdag in de moskeeen wordt gepredikt: “de inhoud van de boekjes is fout” of “de westerse wereld is een schande in de ogen van Allah en moet worden vernietigd”. Gaan de AIVD en de inspecties meeluisteren??????

Leffe Blonde | 12-09-19 | 13:38 | 1

U gaat er wel heel makkelijk van uit dat al de imans op de hoogte zijn.
Denkt u dat die Nieuwsuur bekijken? Of GS lezen?

Zelfs mijn witte wegkijk-omgeving weet nauwelijks wat er speelt..... of beter gezegd, wil niet weten.....

michelpen | 12-09-19 | 14:01

Treurig dat politici pas iets durven te geloven als Nieuwsuur het heeft uitgezonden.

jochum1980 | 12-09-19 | 11:55 | 1

Of als het in een """essay""" van """publicist""" Paul Scheffer staat.

En er zal NOOIT worden gezegd: sorry Geert (/Pim/Theo/Hans etc.), je had tóch gelijk.

OverdaanDerOnderheid | 12-09-19 | 16:50

We waren juist zo fijn op weg in Nederland: de verzuiling verdween, de ontkerkelijking werd steeds groter, steeds meer gelijke rechten en meer democratie. Echt vreemd hoe we als land hier blijkbaar naar toe terug willen. Of erger.

teevee | 12-09-19 | 11:48

Dit is toch geen nieuws?

Eaveau | 12-09-19 | 11:14 | 1

Wat wel nieuws is, is dat de woorden van kabouter Dijkhoff en gggristenfundi Segers niet meer door het nieuws (NOS) worden aangehaald... zoals de belofte de +50 scholen aan te pakken, danwel deze (school)organisaties net zo te behandelen als motorclubs of een Vereniging Martijn.

Laffe politiek = laffe media

litebyte | 12-09-19 | 11:45

Zelfs de manier waarop uiteindelijk gereageerd wordt door Gökhan Coban gaat alleen over hoe de "schade" naar buiten van de Islam beperkt kan worden.
Iedere moslim, en in hun verlengde iedere whitey-helper kan nu zeggen:
"Maar hij heeft toch een inlegvelletje verstuurd?" Niets aan de hand.
Terwijl alle moslims wel beter weten.
Om aan te tonen dat Islamitisch Onderwijs zich verre van dit soort zaken wil houden, hadden al die schoolboeken ingenomen moeten worden.
Maar meneer ziet in eerste instantie niets waar hij zich druk over zou moeten maken.
Nu er ophef komt wordt de "schade" beperkt.
Meneer maakt inlegvellen, en mevrouw Asma Claassen verteld dat het COC heel blij was met het stuk over homo-sexualiteit.
En mevrouw Asma Claassen is beslist een kopstuk in de moslim schoolliteratuur.
www.islam-wise.nl/over-asma-claassen/
Dit is geen liegen zoals wij zouden denken, maar 1 van de voorgeschreven methodes om schade voor de Islam te voorkomen of te beperken.
Takiyya - huichelarij over iemands islamitische identiteit
Tawriya - het verbergen van de ware bedoeling
Kitman - een deel van de waarheid te vertellen
Muruna - gebruik van “flexibiliteit” in combinatie met de aanwezige vijand of de niet moslim omgeving

Roadblock | 12-09-19 | 09:11 | 1

Inlegvelletje? Ik zie meer in een geitenpaadje, maar dan in de richting van de moslimlanden.

Leffe Blonde | 12-09-19 | 13:31
-weggejorist-
Misterspok | 12-09-19 | 08:50

"We" laten zelf toe dat dit dodelijke gif in de Nederlandse samenleving wordt verspreid. Al decennialang, en de slapende slinksmens schrikt nu pas een beetje.

DeEchteWaarheid | 12-09-19 | 08:47

De paus met de koran op schoot in een visrestaurant , Zaligevist ?

ewout56593235 | 12-09-19 | 08:42

Wat ik nou oprecht niet snap is dat een politicus die minder minder minder laat zeggen in een zaaltje vervolgd wordt tot in het absurde, terwijl soepjurkem die in een zaaltje dit soort dingen zeggen tegen kinderen er gewoon mee wegkomen. Wanneer gaan die soepjurken nou eens voor de kadi gedaagd worden?

paartjehop | 12-09-19 | 08:23

"Gökhan Coban was gemeenteraadslid in Veenendaal voor D66. Daarna DENK" is hij nu geloofwaardiger dan vroeger of niet?

isotope 465 | 12-09-19 | 08:20 | 2

Hoezo is hij nu geloofwaardiger?

me,myself and IK | 12-09-19 | 08:38

Als je niets kan, kan je altijd nog de politiek in of priester worden zei mijn wijlen opa altijd.

litebyte | 12-09-19 | 11:49

Wacht FF... spreken we hier nog steeds van het Salafistische onderwijs? Of spreken we hier inmiddels van ALLE islamitische basisscholen?

mazel_tov | 12-09-19 | 08:14 | 1

Als je goed leest, en dat doe je toch?, dan weet je dat dit over het hele islamitische onderwijs gaat. Het begint al op alle islamitische basisscholen. En wat denk je? Een 'bekeerlinge' heeft meegeschreven met die boekjes.

Graaf Monte Cristo | 12-09-19 | 08:19

Benieuwd hoe Bij1 gaat reageren in Amsterdamse politiek.
Nederlandse overheid ga eens handhaven. Genoeg artikelen in het wetboek om deze scholen te sluiten.
44 scholen aangesloten bij deze organisatie. Zeg 200 leerlingen per school die worden volgestopt met achterlijkheid, tegen democratie en anders denkende. En thuis ook nog indoctrinatie wat allemaal niet mag van Allah. Dit zijn hoop kinderen die zo worden opgevoed. Nog 5 jaar en er is geen pride meer in Amsterdam.

franck7020 | 12-09-19 | 07:56
-weggejorist-
silletje | 12-09-19 | 07:45

Terug naar duistere pre-verlichtingstijden.
En het loopt gauw vast.
In het lesboek staat dat het moet vanuit een heilig boek, dus goddelijke wil.
Waarom kies je er voor, dat dat de goddelijke wil is. Waarom geen ander heilig boek? Of geen heilig boek.
Weten ze niet. Niet bespreekbaar zelfs, hoe durf je.
Nuchter mogen twijfelen en (zelf)onderzoek is een no-go area.
Waarom is het een no-go area. Weten ze niet. Niet bespreekbaar.
Dat is toch merkwaardig.
Dus pre-verlichting, 400 jaar moderniteit negeren.

kloopindeslootjijook | 12-09-19 | 07:30 | 2

Er ligt altijd wel een zwaard klaar om af te rekenen. Het hele instituut kan alleen bestaan door het dreigen met de dood. En dat is altijd zo geweest.
En dan is louter het feit van geboorte genoeg om iemand islamiet te maken. En wordt grond zomaar islamitisch genoemd. Waarna het dreigen met de dood het verlaten van dat 'islamitisch' moet voorkomen.

arie-hoax | 12-09-19 | 08:09

Dat snap ik dan nog wel, als je al vanaf je 3e levensjaar geïndoctrineerd word door deze bagger. Wat ik NIET snap is dat er nog steeds wegkijkers, ontkenners, en apologeten zijn, dat is pas echt het grote raadsel, denken ze nu echt dat zij dan wel gespaard gaan blijven onder de nieuwe bazen, dat zij wel gewoon mogen blijven leven zoals nu in alle vrijheid en alle rechten? Grenzeloos naive mongolen zij het, maar goed ze komen er vanzelf wel achter uiteraard.

Mallepietje1001 | 12-09-19 | 08:34

Winst voor Wilders, dat gaat nog gezellig worden in Nederland.

ugur | 12-09-19 | 07:25 | 2

De PVV is tegen de islam.
De FvD is voor de moderniteit en durft dat ook uit te spreken. En daar volgen opbouwende stappen uit. Zou ook meer de koers van Fortuyn zijn geweest.

kloopindeslootjijook | 12-09-19 | 07:35

@kloopindeslootjijook | 12-09-19 | 07:35: Dat kan wel wezen, maar met opbouwende stappen maak je de islam alleen maar sterker. Wilders heeft de enige juiste toon te pakken, hoe we tegen de islam moeten aankijken. Intolerantie bestrijdt je niet met tolerantie of woorden. Dat is naïef en uiteindelijk zelfs dodelijk. Maar goed, loopt u lekker achter het FvD aan, want nu kan het nog.

LV-225 | 12-09-19 | 08:20

Levensgevaarlijk dit door mannen geschreven en gedicteerde sprookjesboek. Complimenten voor die snuiters die het hersenspoelboek de koroan hebben geschreven. Hoe krijg je zoveel volgers mee die in die gekkigheid geloven. Menig Amerikaanse sekteleider niet gelukt.

Ron101 | 12-09-19 | 06:47 | 2

Heb ook genoeg totaal gestoorde vrouwen gezien, de afgelopen weken. Althans ik vermoed dat die zich in die stoffen bajes bevinden. Misschien nog wel meer gestoord dan die ambachtelijke sprookjes vertellers.

DeEchteWaarheid | 12-09-19 | 08:52

De Islam is vooral sterk in de dorpen en kleine steden van het M. Oosten Azie, Turkije, etc., waar men door de imam uit de gemeenschap gestoten kan worden = een directe doodstraf want buiten de dorpen etc. kan men niet leven want woesternij. Dus moet men heel erg achter de geestelijke leider aanlopen, vooral (meestal huichelachtig) extreem godsdienstig voorkomen, 4 x per dag bidden, ga maar door. DUS daarom is de Islam zo sterk. Net zoals het christelijke geloof in de middeleeuwen, waar meneer pastoor ook in staat was om niet-gelovigen uit de gemeenschap te stoten of met hekserij / heidense praktijken of nog erger te beschuldigen... ook doodstraf.

viejohuevon | 12-09-19 | 10:47

Het is donderdag. De caravan trekt verder. Alle pipo's aan boord? Alles is vergeten. Op naar de volgende waan.

Mazzelstof | 12-09-19 | 06:39

Help ik wordt volwassen: oplossing, meer doeken en lappen
Help ik krijg tieten: oplossing, meer doeken en lappen
Help ik word gehersenspoeld: oplossing, meer hersenspoeling en een corrigerend pak slaag.
Help ik wordt een wegwerpartikel: oplossing: meer vertrouwen in de de pedofeet en een dagelijkse afrossing.
Help ik wordt een wandelende schommelstoel: oplossing: nog meer doeken en lappen.
En natuurlijk Leo Lucassen die meer lappen, doeken en boerkha's een culturele verrijking vindt.

Jan Dribbel | 12-09-19 | 02:42 | 1

Help, ik ervaar een euforische transcendentie door me in het geloof te storten.
Help, ik wil me graag nederig voelen en als een kind aan een hand lopen.
Help, ik verlies m'n identiteit voor ik er een heb.kunnen opbouwen.

kloopindeslootjijook | 12-09-19 | 07:37
-weggejorist-
Cobalt bomb | 12-09-19 | 01:28
-weggejorist-
SaintNick | 12-09-19 | 00:57

Hier is een stevige 'foei' wel op zijn plaats.

teevee | 12-09-19 | 00:49 | 1

Zelfs dat gaat niet gebeuren. De wijzers die het grote wegkijken aanvoeren kruipen alweer onder hun stenen vandaan en beginnen hun zalvende slijm weer in de ogen te wrijven van de zoeven pijnlijk op een kiertje getrokken korstige ogen van links-gehandicapte blindgangers die vervolgens opgelucht het verontrustende licht zachtjes zien wegzinken in de vertrouwde suikerspinnennevel van het goeddeugen.

Mazzelstof | 12-09-19 | 05:43

In toekomstig Nederland kunnen homo's maar beter in een burqa lopen, zo als die ex OvJ, tijdens de anal parade al deed.
Dat voorkomt dat je gedwongen moet basejumpen zonder valscherm.

Kanarie_Geil | 12-09-19 | 00:41 | 2

Jaja, dat lesmateriaal is ff wat anders dan wat losse teksten van Johan Derksen. Maar nu valt niet iedereen over elkaar heen om de islamietjes de maat te nemen

Waakvlam | 12-09-19 | 07:20

@Waakvlam | 12-09-19 | 07:20: en gelukkig weer door een Nederlandse bekeerlinge geschreven. Want die weten het...jawel.

silletje | 12-09-19 | 07:46

Ben ik geschokt ? Nee, weet al zo'n 40 jaar dat de immigratie niet goed gaat aflopen. Ben ik verbaast ? Ja over de naïeve nitwits die het nog niet (willen) begrijpen.

Ben ik de schrijver van gastarbeid en kapitaal ? Nee, ben Jan Leul de ziener.

Jan Leul | 12-09-19 | 00:40 | 1

U is de nieuwe Lou de Palingboer?
Religieclubje oprichten en fijns rentenieren in de Spanjes.

Kanarie_Geil | 12-09-19 | 00:55

Het wordt tijd dat al die regressief linkslullende niksweters zich gewoon eens minimaal een jaar verdiepen in de boeken deze ideologie. Wie dan niet anders denkt is gewoon van kwade wil.

Overigens ben ik van mening dat er een tribunaal moet komen, dat onderzoekt welke politici precies zich schuldig gemaakt hebben aan het binnenlaten stromen van deze ideologie in de loop van de jaren.

Wie is er bijv. verantwoordelijk voor dat er indertijd de zgn. Eigen taal en Cultuurlessen op het programma verschenen. Goddank is deze idiotie verdwenen, maar heeft het schade aangericht en hoeveel?

Wat heeft zo'n crack-hoeren-neukert als Rob "kutmarokkanen, maar 't zijn onze kutmarokkanen" Oudkerk betekent in deze geschiedenis? 't Is maar een voorbeeld. Verdient iemand als Diederik Samsom niet iets anders dan een politieke-partij-nepotisme-plaatsje in de EU, bijv. een fikse gevangenisstraf.

Maar, hé, het zal er nooit van komen. Politici kunnen ongestraft een land naar de afgrond helpen.
Treurig! Evocatus
...

Evocatus | 12-09-19 | 00:38 | 2

vergis je niet, er is een boel kwade wil.

Cobalt bomb | 12-09-19 | 01:29

De deels geslaagde zachte staatsgreep door linkse elementen, dat is wat we nu waarnemen. Aldus zullen ze geen handlangers opbrengen, wel hun vermeende tegenstanders…

Veluwse-Eikel | 12-09-19 | 02:28

Ik begin bang en angstig te worden, van het eeuwige vuur en de straffen van allah in het hiernamaals, voor mij als ongelovige (straight, dat wel). Wat als het waar is?
Wat zal ik doen roze-kameraden? Zal ik toch maar moslim worden? Just in case...?

SaintNick | 12-09-19 | 00:38 | 3

@Jan Leul | 12-09-19 | 00:42: Nou dat hielp, NOT!
Ik bedoel, als er zwaar straf is voor het kijken naar vrouwelijk schoon, voor het niet geloven in Alluh, voor het hebben van een hypotheek, voor het BBQ'en van een speenvarken, voor het plegen van overspel (een keertje maar, ik zweer het), en nog 2 of 3 dingetjes zoals stemmen in een referendum, wat zal dan wel niet de straf zijn voor het REAGUREN???

SaintNick | 12-09-19 | 01:13

Dat is in de godsdienstfilosofie bekende "gok van Pascal". Het is inderdaad zo dat je de godsdienst moet kiezen te volgen waarin het verschil tussen de oneindige doem waarmee deze ongelovigen bedreigt en de oneindige gelukzaligheid die het gelovigen belooft in het fictieve domein waarin het dat ongestraft kan doen, ongeacht hoe verschrikkelijk het eindige leven onder zo'n godsdienst is. Het reduceert tussen het verschil tussen per definitie de zekerheid van eindig lijden en de onzekerheid van oneindig lijden. De verschrikkelijkste godsdienst uit iedere mogelijke reeks zou je op rationele grondslag moeten kiezen, ook als de kans op oneindig lijden oneindig klein kan zijn, alleen niet exact nul. Punt is alleen dan dat je zo'n godsdienst zou volgen uit koele berekening en niet uit overtuiging en alsnog dat (fictieve) oneindige lijden ten deel zal vallen nadat je dood bent (hoe dat werkt geen idee verder, maar binnen een godsdienst is geloven in nonsens een vereiste), vermeerderd met het (werkelijk te ondergaan) eindige lijden tijdens het leven.

Mazzelstof | 12-09-19 | 05:58

Muslimisch correct gekleed is uiteindelijk niets anders dan als uithangboord voor de Islam rondlopen.
En als je verder niets te doen hebt is dat al heel wat.

MistaRazista | 12-09-19 | 00:29

Ik geloof niet dat dit ooit goed komt.

Gelukkig maakt mij dit dus niet tot een ongelovige.
*Phoe, zweet van voorhoofd veegt.*

Kanarie_Geil | 12-09-19 | 00:26

Weten we gelijk waarom ze onze vrouwen en dochters zo behandelen met straat intimidatie

Nico1000 | 12-09-19 | 00:00

Leo Lucassen is nog steeds pro islam-migranten.
Een waardevolle bijdrage, zegt hij.
Over de salafistische extremisme zegt hij zoals verwacht dat er ook rechtse extremisten zijn.
Wat een zak hooi is hij toch die moslimknuffelaar.

Jan Dribbel | 11-09-19 | 23:53 | 3

Ik zou graag concrete voorbeelden horen van wat nu precies die bijdrage is?

teevee | 12-09-19 | 00:52

@teevee | 12-09-19 | 00:52:
Werkverschaffing voor onze veilidheidsdiensten, onze gezagshandhavers en onze uitkeringsinstanties.

Graaisnaaiert | 12-09-19 | 01:18

Useful idiot die Lucassen voor sommigen, zou hij het weten?

Bill Cosby | 12-09-19 | 07:38

Ik breng graag een positief puntje in. Die moskeescholen werken tegenwoordig blijkbaar allemaal in het Nederlands. Dat waardeer ik. Ze verklaren onze samenleving de oorlog, maar wel in het Nederlands. Dat heeft iets beleefds.

JvanDeventer | 11-09-19 | 23:51 | 2

Allahu Akbar terwijl ze een bomgordel laten afgaan klinkt dan wel weer wat 'exotischer'.

drekzooi | 12-09-19 | 00:25

Godallahmachtig !! Ik ben geschokttt!

WitteGrunneger | 11-09-19 | 23:51 | 1

Goed verhaal, lekker kort ook.

NumbNuts | 12-09-19 | 00:06

We hoeven geen IS kinderen meer op te halen.
Tienduizenden met het gedachtegoed van IS lopen hier al vrij rond.

meneer Q | 11-09-19 | 23:49 | 1

Ik heb mij zojuist bekeerd.. lag niet lekker..

WitteGrunneger | 11-09-19 | 23:52

Niet erg verrassend weer. Alleen de verbazing van deugend links verbaast mij telkens weer.

Schepvogel | 11-09-19 | 23:48

We kunnen nu ook massaal die voorgedrukte aangifte gaan doen op een politiebureau naar keuze, in de buurt, die ene die wel open is, sorry die je op afspraak kan binnenlopen.

TilburgDeGekste | 11-09-19 | 23:39 | 1

Waar zijn de voorbedrukte formulieren!?

WitteGrunneger | 11-09-19 | 23:53

Zijn er nou werkelijk mensen verbaasd over die boekjes? In 2019?

Tuinhekje | 11-09-19 | 23:33 | 1

Neen, lijk mij niett

WitteGrunneger | 11-09-19 | 23:55

Ik vind de enorme legeropbouw van Turkije voor het magische jaar 2023 waarin het Islamisch Groot Ottomaans rijk "hersteld" gaat worden en de oliebronnen van Kirkuk en Mosul "terug zullen worden gegeven" aan de rechtmatige eigenaar Turkije, schokkender, Iedere Turk die ik ken, kent dit verhaal en het jaartal 2023.

onesizefitsall | 11-09-19 | 23:10 | 2

Ah, moest even googlen maar dat is dus 100 jaar na het verdrag van Lausanne. Erdolf is er in ieder geval gek genoeg voor.

Graaisnaaiert | 11-09-19 | 23:45

@Graaisnaaiert | 11-09-19 | 23:45: Hey! De eerste die twee geopolitieke puzzelstukjes in elkaar legt! Vandaar ook de de aanschaf van S400's, de belangstelling voor Su-35 en Su-57, de ontwikkeling van militaire drones en gevechtsrobots, maar meneer heeft ook aangekondigd kernwapens te gaan maken, want hij vindt dat hij die per se moet hebben "omdat Derde Wereldlanden ze ook hebben" 2023.

onesizefitsall | 12-09-19 | 09:19

Laten we niet vergeten dat de kinderen op die scholen, daarop geplaatst zijn door hun ouders hé?

Die zijn dus defacto voor/pro dit type onderwijs.

Dat wil zeggen dat de kinderen thuis op geen enkele wijze zullen worden gecorrigeerd wanneer ze zeggen; "homo's zijn vies".

Sterker nog; de gehandicapte ouders van deze kinderen zullen het beamen dat homo's vies zijn én nog eens vertellen dat Allah het stenen liet regenen in Sodom, om ze allemaal te doden.

44 scholen, keer 200 leerlingen, keer twee ouders.

Zoveel vuiligheid past niet meer onder het tapijt!

NumbNuts | 11-09-19 | 23:09 | 2

*applaus*

letopuwzaak | 11-09-19 | 23:14

Maaij niet begraaaipp

WitteGrunneger | 11-09-19 | 23:56
-weggejorist-
Slogra | 11-09-19 | 22:43

Dit is al sinds 1983 geen nieuws meer.

His Lordship | 11-09-19 | 22:43 | 1

Pecies!

WitteGrunneger | 11-09-19 | 23:58

Ik vind het overigens bedroevend hoe weinig documentaires en items er zijn vandaag over de herdenking van de grote islamitische aanslag op de twin towers.

Natuurlijk hebben wij met onze leeftijd dat allemaal al een keer gezien, maar het is ook belangrijk dat jongere mensen dit kunnen zien.

letopuwzaak | 11-09-19 | 22:41 | 2

Met een beetje zoeken had je de hele avond ermee kunnen vullen. Nu op npo2.

piloot47 | 11-09-19 | 22:48
-weggejorist-
Ervaringsdeskundige | 11-09-19 | 22:32 | 1

In bepaalde christelijke kringen worden kinderen ook (nog) met deze waanzin geïndoctrineerd. Marginaal in ons land, maar toch. Echter, als een jong volwassene zijn/haar levenspad volgt is degene gevrijwaard van gevaren. Gevaren die in de Islamitische ideologie goed misselijk zijn. Het afwijzen en bedreigen van lichamelijke en geestelijke integriteit en het ingrijpen in een gezonde ontwikkeling van kinderen op straffe van de dood van lichaam & geest in de naam van een niet bestaande hogere macht is een duivels uitgangspunt.

zijvanhiernaast | 11-09-19 | 22:31 | 3

Echt waart?? Geselen, stenigen, zwaard erbij,? Ik geloof dat je Jezus gemist hebt, kan mij niet herinneren dat ik zo opgevoed ben. Don't lose your head.

WitteGrunneger | 12-09-19 | 00:03

Beste zijvanhiernaast,

"In bepaalde christelijke kringen worden kinderen ook (nog) met deze waanzin geïndoctrineerd."

Goh, ik heb even de Chritelkijke moordbrigades gemist. Nog ergens filmpjes van Jezus-geïnspireerde keeldoorsnijders?
Kom op zeg. Evocatus

Evocatus | 12-09-19 | 00:20

@WitteGrunneger | 12-09-19 | 00:03:
Nou... wat ik destijds te horen kreeg bij de godsdienstlessen op het Christelijk Gereformeerd Gymnasium eind jaren 1970 was ook niet al te fris hoor, kan ik je verzekeren.

Art. 23 GW: zo snel mogelijk afschaffen.
Ayaan Hirsi Ali, ik mis u!

EefjeWentelteefje | 12-09-19 | 00:23

1400 jaar bloedvergieten en inteelt in naam van de maangod. Wat een verrijking.

Ik werk samen met een moslim die zijn geloof belijdt als ware hij een gereformeerd christen. Gouden gozer; betrouwbaar en intelligent. Echt één van mijn fijnste collega's. Er is dus ruimte voor een gematigde Islam. Des te tragischer is het dat de minder ontwikkelden zo hun stempel op de belijdenis van de Islam in Nederland kunnen drukken.

de IJsman | 11-09-19 | 22:24 | 11

Zo kan het ook. Ik kwam als Grunneger tussen de multicul bij een grote groenteverwerker in Warmenhuizen. Eén van de tofste collega's was een Marokkaan. Heb mijn hele verhaal gedaan hoe ik erover dacht, Geert Wilders enzo, en daar ging hij zowaar in mee.. Je kunt niet alles over één kam scheren. Geen mens is hetzelfde.

WitteGrunneger | 12-09-19 | 00:10

Het Mohammedanismse staat voor 80% keurig beschreven Koran, dixit Hans Jansen zaliger. Men heeft dus honderden jaren de gelegenheid gehad om de resterende 20% te onderwerpen aan uitleggerij -> Kortgezegd = sharia.
Grosso modo staan een aantal leefregels gewoon vast.

Als een Mohammedaan zich daar niet aan houd, zijnde toffe gozert/gozeres, dan is die persoon gematigd of neemt de zaak niet zo serieus.
Helaas. Evocatus
..

Evocatus | 12-09-19 | 00:35

gematigd is een lachtertje. Als ik vanavond gematigd ga liggen neuken met de buurvrouw, heb ik nog steeds gezeik met de Mrs. Snap je? Je bent moslim, of niet. En aan dit geloof is niets gematigd. Ze háten ons!

Happy People | 12-09-19 | 09:07
▼ 8 antwoorden verborgen

Wat is er met nieuwsuur aan de hand? Totaal van het padje, ze houden een kritisch interview met ISBO... en vragen door...

Bill Cosby | 11-09-19 | 22:19 | 6

Het wordt nu echt te heet onder hun voeten.. zou het?

zijvanhiernaast | 11-09-19 | 22:46

@piloot47 | 11-09-19 | 22:40:
Ik heb wel het idee dat er wat langer aan dit item is gewerkt.
Maar het is een opmerkelijke richting na zolang wegkijkerij.

letopuwzaak | 11-09-19 | 22:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is wachten op de eerste minister die zegt: minder, minder Achterlijkheid..

Jan Dribbel | 11-09-19 | 22:04 | 1

Er is nooit op ingegrepen en het blijft vanuit de politiek wollig gebazel in het niets. De extreme problematiek waar het hier over gaat wordt weer bij de jeugdbescherming neergelegd, slaat als een tang op een varken.

zijvanhiernaast | 11-09-19 | 22:34

Godsdienstgeschiedenis.
Soms heb je echt wat aan oude informatie over lang geleden.
Zo'n 600 vóór Christus vond de eerste 'echte' scheuring plaats in het oude Rome van het beginnende Romeinse rijk.
Want tot die tijd waren het de 'priesters/geleerden' uit de tempel, die in plaats van één koning recht spraken over 'wat gods / de konings regels waren (!) en voorschreven'. (Het begon ooit met 'n steen bij elke ingang van de stad Rome, waarop stond, wat de regels waren die gelden; 'n soort stenen tafelen zeg maar)
Maar die scheuring binnen de rechtspraak (=schisma) kwam doordat er 'priesters' waren, die gewoon altijd op dezelfde manier de regels wilden uitleggen en opleggen (de orthodoxen), tegenover de 'priesters', die wilden bijleren en veranderen, door voortschrijdend inzicht (de modernen).
En beide groepen priesters haatten elkaar. En konden niet meer in één tempel op de treden 'recht spreken'.
Resultaat: de orthodoxen kregen hun eigen tempel; en mochten vanuit de Goden recht spreken over schuld en boete 'voor in het leven ná de dood'.
De modernen kregen hun eigen tempels; en mochten vanuit de wereldse koning recht spreken over schuld en boete 'voor in het leven vóór de dood'.
Die laatsten kregen de nieuwe naam rechters, aanklagers en advocaten; en dat werd onze huidige rechtspraak tegenover de ouderwets gelovigen namens 'God'.
Die taakverdeling; jij over schuld en boete ná de dood; en de anderen over schuld en boete vóór de dood werkte ruim duizend jaar prima!

Der Paulie | 11-09-19 | 22:02 | 2

Maar om de zoveel tijd doen de orthodoxen aan 'landje-pik; ofwel, dan kunnen de orthodoxen het niet laten, tóch hun onveranderlijke geloofswaarheid te willen opleggen aan de mensen 'vóórafgaand aan de dood'.
En dan ontstaan er grote spanningen; want de moderne (bijlerende) juristen (en atheïsten) hebben grote moeite met de bemoeizucht van orthodoxen over het leefgebied van vóór de dood'. En dan ontstaat er of 'strijd om de gelovigen te beteugelen' (zoals in de open Westerse Maatschappijen); of ontstaat er 'een theocratie met ver gaande bemoeïenis van priesters/imams/rabbi's met iedereen, of die nou goed gelooft of heiden/ongelovige/satan/tovenaar is.
Maar deze strijd van godsdienstigen is dus vanuit hun ontevredenheid, alvast op aarde vóór onze dood de dienst te willen uitmaken.
Alle godsdienstigen zijn dus 'altijd' een bedreiging voor de mensen.
Dat was vroeger zo; dat is nu nog zo; het is landje-pik. (territorium-strijd)
Orthodoxen leggen het hoogste gezag bij hun 'god/Jahwe/Allah/Zeus/Apollo'.
Juristen leggen het hoogste gezag bij de rechtsstaat met -telkens veranderende- menselijk gemaakte wetten en regels.

Der Paulie | 11-09-19 | 22:11

@Der Paulie | 11-09-19 | 22:11: "Juristen leggen het hoogste gezag bij de rechtsstaat met -telkens veranderende- menselijk gemaakte wetten en regels."

Nee, dat doen juristen zeker niet allemaal; rechtspositivisme is slechts één van de stromingen binnen rechtsfilosofie. Zie bijvoorbeeld de heropleving van het zogenaamde "natuurrecht" na de Tweede Wereldoorlog als reactie op de volstrekt rechtsstatelijke Nazi-wetgeving. Zowel de voorstanders van universele mensenrechten als sommige conservatieve gelovigen baseren zich vaak op natuurrechtelijke uitgangspunten. Kortom, orthodoxen en juristen zijn overlappende groepen.

OverdaanDerOnderheid | 12-09-19 | 16:18

Salafistische scholen... Hoe is het überháupt zo ver gekomen dat dit toegestaan werd...?!? Slappe hap Nederland.

Muskatnuss!!! | 11-09-19 | 22:00 | 2

Bij mijn weten spreecken wij dan over den Grondwet art.23 versie 2002.

Shareholder II | 11-09-19 | 22:09

@Shareholder II | 11-09-19 | 22:09:
Die nooit bedoeld is geweest voor de intolerante islam, maar voor een vreedzame samenleving tussen stromingen binnen het christendom.
Maar zie dat inderdaad maar eens terug te draaien.
Je wordt met je eigen tolerantie om de oren geslagen, intoleranten eisen hun bestaansrecht

letopuwzaak | 11-09-19 | 22:31

Help! Ik wil een nieuw land. Het mijne is stuk. Iedere dag als ik denk dat het niet erger kan word ik weer teleurgesteld. Verbazen doet het me al niet meer. Hoe tolerant ik ook ben/was. Je kan toch echt niet meer met droge ogen zeggen dat de Islam een verdraagzaam geloof is. Wat mij betreft schaffen we al het bijzondere onderwijs af als dat betekend dat we van die giftige islamitische scholen af zijn. Want dit staat wel zo ver af van wat onze normen en waarden zijn. Nu zal ik wel weer weggezet worden als rechts extremistisch.

exqueeseme | 11-09-19 | 21:58

Welkom welkom welkom

Is dit nog nieuws? | 11-09-19 | 21:55

We stappen vrijwillig terug in de tijdmachine en vliegen 80 jaar terug in de tijd .De tijd dat mijn vader geleerd werd door vieze paters dat het aanraken of kijken naar je eigen lichaam al zondig was .In de jaren 60 en 70 ontdeden we ons van die achterlijkheid onder bezielende leiding van links en de linkse media.Nu beschermt links met een ongekende fanatisme nog regressievere denkbeelden.

hoeman | 11-09-19 | 21:55 | 1

Uit het hart. Dank voor uw reactie ook daarom lees ik GeenStijl, gedeelde smart, is halve smart, ieder huisje, heeft z'n kruisje.. oh nee, dat mag niet van de mislams.

WitteGrunneger | 12-09-19 | 00:17

Hans Janmaat waarschuwde hier al voor, en 35 jaar later zijn ze pas geschokt.

Mo het varken | 11-09-19 | 21:50 | 1

In onze politiek-correcte dictatuur lukt dat.

Reflectie | 12-09-19 | 00:28

Maare, even zonder dollen, als ze dit soort onderwijs allemaal hebben genoten in landen als Afghanistan, Irak, Syrie en waar ze allemaal nog meer vandaan komen, dan zijn "incidenten" als de aanrandingen in Keulen, het onderlinge geweld in AZC's , het schijnbaar vanuit het niets op anders- of ongelovigen toch volledig te verklaren? En dat laten wij hier dan vrij rondlopen om andere, minder strak in de leer zijnde moslims te beinvloeden en ondertussen hier sluipenderwijze hun versie van de Islam en haar beperkingen ook aan ons op te leggen?
Ik vind dat geen prettig vooruitzicht. En, wat ik al eerder schreef, het zijn niet meer die luie, slappe achterlanders uit de jaren 70, wat er nu komt is veteraan van 20+ jaar oorlog in die streken, actief of passief, als getuige en dat heeft eigenlijk nooit vrede gekend. Dat kan je hier toch niet a: naartoe halen en b: loslaten want dan gaan ze c: radicaliseren , d: hun idelogie aan anderen opleggen totdat we aan e: het zoveelste Indicentje wat niets met Islam te maken heeft toezijn en dus f: opnieuw zeer geschokt zijn.

Graaisnaaiert | 11-09-19 | 21:39 | 7

@Blauwpetje | 11-09-19 | 22:09:
Dat ben ik geheel met u eens.
Ik verzet me dan ook tegen verdere groei van de groep aanhangers van deze ideologie.

letopuwzaak | 11-09-19 | 22:25

Inderdaad,want in de praktijk blijken ze toch in het algemeen niet zo welkom te zijn, dus dat is de schuld van Geert Wilders.

WitteGrunneger | 12-09-19 | 00:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Homohaat, oké, maar dan ook geen make-up of parfum voor al die islam-'dames', geen strakke kleding, graag wel onderdanig gedragen en vooral mond houden.

dathoujetoch | 11-09-19 | 21:32 | 3

Strakke kleding kan verplicht worden hoor. In elk geval tussen 16 en 40. Ehm voor wie het kan hebben. En uitzonderingen voor wie helaas moeten lijden onder een handicap. Want ik ben natuurlijk geen beest. Maar de rest kan zich gaan omkleden.

Shareholder II | 11-09-19 | 21:46

Want daar kick je op?

schijtzat | 11-09-19 | 21:49

Ik snap ook dat haren bedekken niet.
Het gaat erom dat je je schoonheid verbergt zodat de islamitische mannen zich kunnen beheersen.
Waarom je dan met oogpotlood en lagen mascara jezelf bambi-ogen geeft, en een dikke laag plamuur en lippenstift, strakke kleding en prachtige schoenen draagt is gewoon de zoveelste hypocriete uitingsvorm van deze ideologie/ cultuur in dit geval.

letopuwzaak | 11-09-19 | 21:53

Maar kan het christendom en de islam hun heilige oorlog niet ergens anders gaan uitvechten.Zijn wij atheïsten ook eens van dat gezeur en gezeik af.

komtdatschot | 11-09-19 | 21:30 | 15

@komtdatschot | 11-09-19 | 22:13: Over de jodenvervolging door hen die zich toen christen noemden kunnen wij het inderdaad maar beter niet hebben. De bijbel roept er niet toe op. Lees maar na...

A.S. Perien | 11-09-19 | 22:52
▼ 12 antwoorden verborgen

Mijn lichaam, mijn sieraad.
Als je hier in 010 niet uitkijkt dan bots je op straat al gauw tegen zo'n schommelend sieraad op. Niet dat de stoep zo smal is, maar sommige van die sieraden zijn behoorlijk breed.

JvanDeventer | 11-09-19 | 21:28 | 1

LOL. Niet alle sieraden worden vakkundig gesmeed. Siersmid of diamantair is beetje soort bijbels (Joods) beroep. De plagiaten mislukken wel eens.

reservebelgië | 11-09-19 | 21:43

De kamerleden en kabinet slaan keihard terug en lopen morgen weer arm in darm te demonstreren op het binnenhof.

komtdatschot | 11-09-19 | 21:23 | 2

*proest*
Zouden ze in Iran eigenlijk weten dat Jetten eigenlijk Ho-Mo-Sek-Su-Eel is? Hoop het toch niet voor Robje, want dan komt hij geen arabisch land meer in zonder risico te lopen dat...

Graaisnaaiert | 11-09-19 | 21:28

@Graaisnaaiert | 11-09-19 | 21:28:
Bel Iran wel even op om te vertellen dat oa die jetten een homo is.
Die wachten ze dan de volgende keer op met een hijskraan.

komtdatschot | 11-09-19 | 21:33

Wat zij Hans Teeuwen hier ook alweer over ? (Joetjoep afstruinend)

ewout56593235 | 11-09-19 | 21:22 | 4

@Shareholder II | 11-09-19 | 21:27: Was dat gezegd in de toespraak bij gedenk van zijn vriend Theo van Gogh ?

ewout56593235 | 11-09-19 | 21:29

Niet dat ik weet. Ik refereer aan De Drie Zussen waarvan er 1 lekker was.

Shareholder II | 11-09-19 | 21:35

@Shareholder II | 11-09-19 | 21:27: In de VS is dat inderdaad zo. In NL ligt het (helaas/gelukkig - streep door naar voorkeur) een ietsiepietsie genuanceerder.

OverdaanDerOnderheid | 12-09-19 | 16:03
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom moet ik mij hier druk over maken? Links gif (Wilders is Hitler) mag al jaren in die boekies en dan zegt iedereen daar gaat de politiek niet over. Waarom zou ik mij in het geval van homo's er wel druk over maken? De Koran en de Bijbel staan vol met homohaat, dus geef kinderen maar een voorproefje.

arlen | 11-09-19 | 21:22
-weggejorist-
vmk | 11-09-19 | 21:18 | 1

Geniaal gewoon hoe kinderen in Nederland 'les' krijgen over seksualiteit etc van oude mannen die gebruik maken van een achterlijke verzonnen religie zodat hun zonen straks ook hun getemde sieraad (huisslaaf) hebben.

1989 | 11-09-19 | 21:14

Valt allemaal wel mee. Gristenhonden doet precies hetzelfde en dat gaat al generaties vrij redelijk. Tja dit is gewoon ook een mening. En die mag men uiten. In vrijheid jubelen wij en leven wij gescheiden samen. Hosanna.

Shareholder II | 11-09-19 | 21:13 | 5

gristenen hebben geen multichoice antwoorden bij vragen wat je moet doen bij niet christenen.. onthoofden, stenigen of zweepslagen tot de dood er op volgt, want dat zijn er meestal honderden..

fikkieblijf! | 11-09-19 | 21:34

@Ride_On | 11-09-19 | 21:25:
Een wrede vrede?
Of de ultieme vreedzame samenleving in de verschillende zandbakken ?

reservebelgië | 11-09-19 | 21:39

In pricipe indoctrineren wij onze kinderen allemaal. Gristenhonden, Atheisten, groenlinkse deugouders. Jammer dan, dat is de praktijk. Geweld, en oproepen daartoe, dat is andere niet te pruimen koek.

A.S. Perien | 11-09-19 | 21:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Heeft joop al gereageerd?

duh! | 11-09-19 | 21:11 | 4

Is wel zo.

Shareholder II | 11-09-19 | 21:14

@Shareholder II | 11-09-19 | 21:14: inderdaad, en iedereen die een andere mening heeft mag die hier op GS zo maar uiten. Niet op de Joop. Hoezo fascisten? Voor de rest een welgemeende Vaffanculo.

ristretto | 11-09-19 | 21:17
▼ 1 antwoord verborgen

Het onderwijs zou wat mij betreft volledig openbaar, seculier en waardenneutraal moeten zijn. Het bijzonder onderwijs (van welke geloofsovertuiging of levensovertuiging dan ook) moet worden afgeschaft, omdat deze scholen linksom of rechtsom worden gebruikt om andersdenkenden uit te kunnen sluiten.
Alle scholen moeten door de overheid betaald moeten worden. Giften van ouders en derden moeten worden verboden, om beïnvloeding van buitenaf te voorkomen. Mensen mogen zelf scholen stichten, maar dan wel met overheidsfinanciering en onder exact dezelfde voorwaarden.

Middenmoter | 11-09-19 | 21:05 | 2

Ik vraag me af wat u bedoelt met "waardenneutraal". Of u het nou leuk vindt of niet, veel van onze normen en waarden vinden hun oorsprong in het Christendom. Verder heeft niemand last van Christelijke scholen. Sterker nog, ze behoren vaak tot beste. Ik ben ook geen fan van islamitische scholen maar dat is omdat ik de islam zo'n domme religie vind. Nu meteen Christelijke scholen verbieden is het kind met het badwater weggooien.

halbstark | 11-09-19 | 21:41

@halbstark, 21:41: Ruim 70 procent van de scholieren zit tegenwoordig al op een bijzondere school of op een privéschool en er komen er steeds meer, waardoor er onder het mom van religie, levensbeschouwing of het inkomen van de ouders, naar hartelust kan worden geselecteerd aan de schoolpoort. Deze georganiseerde segregatie loopt haarfijn langs de scheidslijnen arm & rijk, wit & zwart en laag-& hoogopgeleid.
Dit oneigenlijke gebruik van grondwetsartikel 23 is evident in strijd met de letter en de geest van grondswetsartikel 1 (discriminatieverbod).
Het onderwijs moet daarom weer back-to-basics: een eenvormig waarden-neutraal lesprogramma voor álle scholieren, met als basis Nederlands lezen en schrijven, rekenen, geschiedenis en staatsinrichting. Alle religies en levensovertuigingen moeten neutraal worden besproken als onderdeel van het vak godsdienst. De rest is een privé-aangelegenheid en kan gewoon thuis worden bijgebracht.

Middenmoter | 11-09-19 | 22:20

Klinkt wel poëtisch, mijn lichaam mijn sieraad. Mooi! En ja, die homohaat. Allah heeft nu eenmaal een teringhekel aan jongens die op meisjes willen lijken. Daar kunnen die moslims ook niets aan doen, toch?

duh! | 11-09-19 | 21:05

Mijn lichaam mijn sierraad? Sierraden bedek je niet. Je lijf wel als moslima volgens dat sprookjesboek

Mikedeugniet | 11-09-19 | 21:03 | 3

Een sieraad mag dan weer wel om een piemel, toch?

Ride_On | 11-09-19 | 21:31

jouw lichaam is om te behagen en te baren... het sieraad.. wat een tekst. Je lichaam is je sieraad en dus verbergen onder vieze zwarte lappen want anders begint meteen het behagen en het baren

fikkieblijf! | 11-09-19 | 21:36

@Ride_On: Jazeker. Prijsneuken met versierde lul is er zelfs bon ton.

Shareholder II | 11-09-19 | 21:49

Kijk me aan, schreeuwt de juf tegen Achmed.
Dat mag ik niet van mijn geloof huilt Achmed.

de honden blaffen... | 11-09-19 | 20:59 | 3

lol

ewout56593235 | 11-09-19 | 21:03

Vergeet het maar. Achmed huilt niet waar wijven bij zijn.

SjonnieC | 11-09-19 | 21:11
-weggejorist-
Graaisnaaiert | 11-09-19 | 21:13

Jouw lichaam is niet van jou. Het behoort je man toe. Zo is hoort en gaat dat nu eenmaal in de Islam. Islam = macht voor mannen

frisenfruitig | 11-09-19 | 20:57 | 1

Stel - ik zeg stel he - dat zo'n islamitische jongedame (op de een of andere manier) zou trouwen met een autochtone blanke Hollandse boerenknul die gewoonweg respect heeft voor de autonomie van de vrouw. Zo'n meisje weet dan niet wat haar overkomt. Al die vrijheid, al dat respect, Een soort dertigersdilemma in-extremo. Haar wereldbeeld komt op de kop te staan. Mij dunkt dat er grote kans is dat zo iemand totaal mesjogge wordt.

mozaard | 11-09-19 | 22:59

Kleine jongens en meisjes die gescheiden opgroeien met een verschillende programmering. Onderling contactgestoord en helemaal niet gek, wel verwijtbaar megaul, dat er zeau naar westerse dames gereageerd wordt..

NiCeY | 11-09-19 | 20:55

Verschil tussen de letter van de wet en de ziel van de wet. Vrijheid van godsdienst, vrijheid van meningsuiting. Dusss, muil houden en rustig blijven ademen. Dit gaat noooooooit meer weg.

Franque | 11-09-19 | 20:50

Ik lees: "moslims hebben een hekel aan homo's (en andersom ..) "

Hoezo ? D66 bestaat voor 80% uit homo's en ze vegen alle islam gerelateerde problemen onder het tapijt !

SjonnieC | 11-09-19 | 20:48 | 6

@Rammstein | 11-09-19 | 20:56:
Des te meer (mede?)homofielen u erbij heeft gelapt, des te lager komt u op de lijst om te worden: a-onthoofd. b-gestenigd c-van een flatgebouw afgeflikkerd. ( vul in )

Graaisnaaiert | 11-09-19 | 21:16

De meeste D66-ers hebben nog nooit een islamiet gezien, laat staan gesproken.

EefjeWentelteefje | 11-09-19 | 21:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik hoop echt dat het me de komende dagen gaat lukken terug te komen op mijn a propos, ik ga het in ieder geval proberen, zodra ik de kluts weer gevonden heb.

Blauwpetje | 11-09-19 | 20:41

Kinderen malle opvattingen aanpraten is van alle tijden.
Rare opvattingen hebben is ook van alle tijden.
Ik denk dat het domme opvattingen zijn, maar dikke kans dat ze van mij vinden dat ik domme opvattingen heb.
Maar verder allemaal een vrolijke avond.

Bauchschmertzen | 11-09-19 | 20:37 | 1

Ja steek je kop maar in het zand
Dat is het beste want
't loopt al aardig uit de hand

(citaat van een homo in de 70er jaren)

Rammstein | 11-09-19 | 20:58

Die gaypride hoeft voor mij niet. Maar als je een leuk kado ziet in regenboogkleuren en je je afvraagt of de ontvanger daar geen problemen mee krijgt dan weet je dat er een groot probleem is. En dat zelfs regenboogkleuren beladen zijn.

Mark Bouwman | 11-09-19 | 20:34
-weggejorist-
Eeuwig..Op..Vakantie | 11-09-19 | 20:34

Nederland heeft last van obstipatie van moslims. Kan iemand daar een medicijn voor ontwikkelen, zodat we ze massaal uit kunnen poepen?

metagod | 11-09-19 | 20:33

Waar ik blij van wordt is dat er eindelijk een leerlijn "Islam in de praktijk" is ontwikkeld.
Het ontwikkelen van een leerlijn duurt namelijk jaren voordat die is goedgekeurd en kan worden toegepast.

Wat ik uit deze leerlijn haal:
- lijfstraffen mogen weer
- bang maken is pedagogisch verantwoord
- regels gelden alleen als Allah die heeft goedgekeurd

Morgen lekker aan de slag!

Bon-sens | 11-09-19 | 20:32

Geschokt over de eigen lethargie ongetwijfeld. ZIJ zaten 20 jaar niks te doen en toen hadden WIJ opeens een probleem. Goh ja, echt niet aan zien komen hoor, we waren nu eenmaal te druk met vliegen afvangen en racist naar elkaar roepen.

Zo kan ik ook kamerlidje spelen.

medusa324 | 11-09-19 | 20:32

Oké de Uyl was weliswaar premier, maar Boersma van de AR heeft de gezinshereniging er door gedrukt.

Predeker | 11-09-19 | 20:28 | 1

Opa van Ans? Toch een dubieuze familie dan, op zijn minst.

Graaisnaaiert | 11-09-19 | 20:54

Kunnen die schokken in Den Haag niet een beoordeling krijgen net als aardbevingen?
Dan weten we tenminste nog een beetje hoe geschokt men is.

Gulliver | 11-09-19 | 20:26 | 1

Een trêveschaal bijvoorbeeld? Moet verder uitgewerkt worden, maar zoiets als dit?
0: Rutte komt belofte niet na
1: Frits Wester aangeschoten op tv
2:
3:
4:
5: Trump wint tweede termijn

Blauwpetje | 11-09-19 | 21:08

Geschokt ja over het falen van bijna alle overheidsorganen inspecties en bestuurders. Geschokt ja dat onze democratie is afgeschaft t.g.v. de EUnie/Brussel/Euro. Geschokt ja over het meten met meerdere maten.

frisenfruitig | 11-09-19 | 20:26

Zouden ze op die scholen vandaag ook een 9/11 ‘viering’ hebben gehad? Kunnen we ook wel een islamitische feestdag van maken. Soort Bevrijdingsfestival 2.0

Toninhocerezo | 11-09-19 | 20:25

Schoolboekjes vol haat?
De hele islam is haat.
Alle moslims haten ons. Wij zijn de ongelovigen. Staat in de koran.

frank4444 | 11-09-19 | 20:25 | 2

Juist. Wijlen Fortuyn heeft hiervoor gewaarschuwd, dus dat iedereen nu geschokt is, is een farce.

MacMiep.nl | 11-09-19 | 20:49

Ik heb al 3 dagen niet geschokt, en dat vind ik veel erger eigenlijk. Ik mag graag schokkend reageren.

skoftig | 11-09-19 | 20:21

Die tweet van Özdil spreekt boekdelen. De 5e colonne bestaat.

TeeJee | 11-09-19 | 20:17

Langzaam schokken we de afgrond in.

Gulliver | 11-09-19 | 20:16

Oh ja? En die laatste 3 straten in die ene wijk in Staphorst dan? Dat zijn ook geen lieverdjes!

skoftig | 11-09-19 | 20:15

Zojuist, op het Staatsjournaal voor de reclame: " Zo meteen in het NOS Journaal: Salafisme scholen, yada yada yada"

Na de reclame het Staatsjournaal: "Dementie euthanasie rechtszaak yada yada, Shell belasting yada yada, drugsdumpingen yada yada".

Helemaal aan het einde van het journaal.

Rammstein | 11-09-19 | 20:12

En de Belgen zijn ook wakker. vandaag bij de VRT : Vlaamse leerkrachten maken zich zorgen over invloed Koranscholen: "Kinderen vragen waarom ik stuk van mijn been toon”

hackxor | 11-09-19 | 20:10

Waarom zou ik als homo een hekel hebben aan een sprookjesfiguur als onze allah? Valt per definitie niks aan te neuken.

Next!

Hetkanverkeren | 11-09-19 | 20:10

Mijn opa zal zich kapot schamen dat we dit binnen hebben gelaten, vrijheid weggeven waarvoor hij gevochten had en hoe we hiermee omspringen

ewout56593235 | 11-09-19 | 20:09 | 7

@Rammstein | 11-09-19 | 20:52: Klopt , alleen was er geen mogelijkheid welke we nu hebben d.m.v. GSen andere sites. Je moest je aktief inzetten.Geschiedenis herhaalt zich altijd , maar ervan leren...????

ewout56593235 | 11-09-19 | 21:07

@ewout56593235 | 11-09-19 | 21:07:
Er is ook ook christelijke Heilige Schrift. In het gedeelte wat de concilie gekwalificeerd heeft als het Oude Testament heeft een koning genaamd Salomo het volgende laten optekenen: Er is niets nieuws onder de zon.!!
Ongeveer 1200BC.

reservebelgië | 11-09-19 | 21:19

@ewout56593235 | 11-09-19 | 21:07:
Ben zelf een ongelovige afvallige maar de geschriften van Salomo -Prediker en Hooglied- en vooral de Spreuken, zijn denk ik toch het echte verschil in opvatting betreffende de wereld en zijn omgeving(inclusief medemensensoorten) dan de opvattingen van die andere mo.

reservebelgië | 11-09-19 | 21:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Mijn lichaam, mijn sieraad.
Een hoerentent noemen ze dan ook een sieradenwinkel.

Premier Trutte | 11-09-19 | 20:09 | 1

lol

ewout56593235 | 11-09-19 | 20:31

Schokkend dat het Nederlandstalige boekjes zijn. En dus schokkend dat deze kinderen Nederlands kennen (of een soort van). Eigenlijk dus schokkend dat ze toch een beetje geïntegreerd zijn..

Sinclair | 11-09-19 | 20:09
-weggejorist-
Koekkeloere | 11-09-19 | 20:08

Zie ik daar op de omslag van dat boekje een hoofddoekje met Staphorster stipwerk?

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-09-19 | 20:06

Dit is een serie.
Help! Ik lees de koran.
Help! Ik ontmoet een ongelovige.
Help! Papa zoekt mijn man.
Help! Ik zie een kerk.
Help! Ik moet naar buiten.
Help! Ik ontmoet een kafir.
Help! Ik woon in Nederland.
Help! Ik ga zwemmen.

arie-hoax | 11-09-19 | 20:04 | 6

Help! Mijn bruid krijgt tandjes.

Graaisnaaiert | 11-09-19 | 20:58

Help! De gynaecoloog heeft me na de bevalling vorige maand al drie keer opnieuw moeten hechten.

Schulzie | 11-09-19 | 21:34

Help! Zonder trouwen blijft het anaal.
Help! De voordeur is op slot.
Help! Ik mag niet studeren.
Help! Ik ben z'n pantoffeltjes kwijt.
Help! Eerwraak.

Deze tegel moeten we proberen levend te houden.. Haha

NumbNuts | 11-09-19 | 23:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Theo en Pim wisten het al jaren geleden... misschien kunnen zij er wat over zeggen... oh nee...

Gevestigde partijen en instanties gaan maar door en blijven in sprookjes geloven; “het vrije Nederland met de Islam”.

Ernstige Zaken | 11-09-19 | 20:04

Binnen in de club heb ik nog nooit problemen met dit soort mensen gehad.

Er is dan ook een preventief beleid.

* heeft het wezen een baard?
* heeft het onbenul gymschoenen/sandalen aan?
* heeft dat nageboorte toevallig zo een hippe schoudertasje om?
* greenpeace vraagt zojuist of die bondkraagjes echt zijn?

ik geloof dat ik een probleem met moslims heb.

Meesteres Belgie | 11-09-19 | 20:04 | 2

Helemaal niet, u heeft een bewonderenswaardig inzicht in de mensheid.

smdyasc | 11-09-19 | 20:06

Zo’n winterjas heb ik ook, zit heerlijk. Beste winterjas die ik ooit heb gehad. Niet alles is slecht.

Gandalph | 11-09-19 | 20:37

Geschokt gereageerd betekend eigenlijk nu moet ik er iets van zeggen in Den Haag. Ik ga me pas zorgen maken als ik uitspraken hoor als schouder aan schouder of met de kennis van nu. Da's Haags voor we zitten in de panairie en we kunnen niet meer om de feiten heen

Mark van Leeuwen | 11-09-19 | 20:04

Ah dit is wel een beetje zoeken he.

azijnseikerT | 11-09-19 | 20:04

Ik zou dat lesprogramma wel eens willen zien voor de jongens en huishoudslavinnetjes.
Jongens:
Ma 8:15 - 9:55 - knutselen met explosieven
Ma 9:55 - 10:45 - hoe kufar te herkennen
Ma 10:45 - 11:35 - corrigerend optreden zonder zichtbaar letsel (SO)
11:35 - 12:35 - Tussenuur Koranstudie (soera 14 leren!!!!)
12:35 - 13:15 - bidden met een hammetje
13:15 - 14:45 - geschiedenis van de Profeet (alle boeken mee)
14:45 - 15:35 - rekenen (maak alvast een account bij het UWV aan)
Vrij.

Sliptong | 11-09-19 | 20:04 | 8

Hoe steel ik een scooter.
Hoe steel ik een Audi.
Hoe beroof ik een juwelier.
Hoe snijd ik een hoofd af.
Etc.

HoerieHarry | 11-09-19 | 20:26

U bent: Handenarbeid. Hoe besnijd ik mijn zusje? nog vergeten... Iesj heel belangrijkkk.

Graaisnaaiert | 11-09-19 | 21:31
▼ 5 antwoorden verborgen

De Inspectie van het Onderwijs ziet in de passages die NRC en Nieuwsuur hebben voorgelegd geen aanleiding om op te treden, omdat deze niet in strijd zouden zijn met „basiswaarden van de democratische rechtsstaat”

lachenjoh | 11-09-19 | 20:04 | 1

Dit is het. Hoe kan de overheid staan voor onze basiswaarden als ze zelf niet meer weet wat die waarden zijn?

Dampende_aardappel | 11-09-19 | 20:26

Stapje voor stapje hè? Was in Sbrenica ook.

postmodernismisdead | 11-09-19 | 20:02

Toen de SGP zo'n homomanifest ondertekende stond medialand op z'n kop dus ik verwacht nu een week lang elke avond legio gasten die zich aan de praattafels hard maken om deze islamitische scholen en schoolboekjes vol homohaat te veroordelen. #SorryJohan

GroetenVanUrk | 11-09-19 | 20:02

Uit een songtekst uit 1982 van Het Goede Doel: "Iemand die gelooft" "zich vrijwillig van het verstand heeft beroofd"
Geldt voor moslims tot de macht 10.
Hersenloze figuren!
Dat vrijwillig geldt helaas niet voor de kinderen. Die worden gewoon gehersenspoeld.
En zoals je jonge dieren blijvend vals kunt maken geldt dat ook voor die kinderen: voorgoed verpest en gevaarlijk!!!!!

De finale eindbaas | 11-09-19 | 20:02 | 1

Er zijn ook voorbeelden van Jehova's kinderen die zich met succes van hun opvoeding en als gevolg vaak ook hun directe omgeving/familie hebben losgemaakt. Maar een tik houden ze er meestal wel aan over, dat is waar.

2tribes | 11-09-19 | 20:43

Het juiste antwoord op de multiple-choice vraag zal dan wel dat zwaard zijn, want dan sterft de ongelovige tenminste een humane dood zonder een onnodig langdurige lijdensweg. Nou, daar krijg je de handen van links natuurlijk wel voor op elkaar!

EnNouJijWeer | 11-09-19 | 20:18

@wijsvinger | 11-09-19 | 20:17: Heb net dezelfde bio zitten lezen, ze heeft zelf goed naar de instructies geluisterd: ''bedek alles wat mooi is...''

2tribes | 11-09-19 | 20:46

Dat is nou echt niets voor de Islam. De Islam is lief en voor vrede.

minnenman | 11-09-19 | 19:58

Wat een smerig rechts propaganda apparaat is dat Nieuwsuur ook! Bah. Goedkope rechts populistische praatjes! Makkelijk scoren! Geert naar de mond praten! De Renaissance vloot toegang tot de haven geven!

Sliptong | 11-09-19 | 19:57

LuckyTV gooit het op "satirisme" en gaat over tot de orde van de dag

Cleem | 11-09-19 | 19:54

"sommige zinsneden in de boeken multi interpretabel zijn en daardoor anders uitgelegd kunnen worden". Ja ja ja. Net zoals die uitspraken van Wilders "multi interpretabel zijn" maar daar mogen we ons wèl met z'n allen boos over maken.

Hoe werkt dat trouwens, "geen oogcontact"? Moeten alle meisjes nu een boerka aan én een donkere skibril op?

Muxje | 11-09-19 | 19:53 | 1

Nee, de ogen onderdanig neergeslagen houden. Meisjes zijn immers ondergeschikt aan de man.

Nivelleermarionet | 11-09-19 | 20:09

Tja, het importeren van gratis arbeiders uit andere culturen brengt nu eenmaal andere normen en waarden met zich mee.
Laten wij nu niet alleen kijken naar de voorkant van dit boek maar ook de inhoud. En laten wij nu niet alleen de negatieve aspecten eruit halen maar vooral ook de positieve aspecten zodat wij er ook nog wat van kunnen leren ter verrijking van onszelf, onze maatschappij.

ProAsfalt | 11-09-19 | 19:50 | 3

Zo denkt Eric Akerboom ook.

topsporter | 11-09-19 | 19:54

@ProAsfalt | 11-09-19 | 19:50
Probeer dat eens uit te leggen die "gratis arbeiders".
U heeft het er continue over maar niemand kan ze traceren.
Ik heb een zakelijke kennis die zeker 1000 euro per "gratis arbeider" wil betalen.
Hup in de beentjes dus lapzwans, er valt geld te verdienen.

Berbaar | 11-09-19 | 20:04

Heeft Femke al in het openbaar gereageerd?

EnNouJijWeer | 11-09-19 | 19:49

Toch vreemd dat reguliere scholen zich moeten houden aan allerlei methodes en regels en dat islamitische scholen maar wat kunnen aanrommelen. De inspectie meet dus met twee maten.

BozePaarseMan | 11-09-19 | 19:47 | 7

@Muxje | 11-09-19 | 19:56:
Slob is zelf het probleem, in werkelijkheid wil hij niet en waarschijnlijk al de ambtenaren van zijn ministerie, dat inzicht hebben we de afgelopen weken ook weer gekregen.

smdyasc | 11-09-19 | 20:00

@Berbaar | 11-09-19 | 20:00:
Ja dat dankt je de koekoek.
Slob is voor religieus onderwijs en ziet de bui al hangen.
Wat voor de islamitische scholen telt telt ook voor de christelijke men mag geen onderscheid maken.
Dus met deze uitspraak is hij overal van af.

botbot | 11-09-19 | 20:09
▼ 4 antwoorden verborgen

dit is volgende week vergeten en er veranderd niks. zoals altijd.

De_Helderse_Kaaskop | 11-09-19 | 19:45

Best wel apart. Puberende moslimmeisjes aanzetten naar het zoeken op blote meisjes op internet, wat ze vervolgens moeten uitprinten en op toiletten moeten ophangen. Ik denk niet dat ik als boreale witte niet zo jonge man meer daar makkelijk mee wegkom.

brutus68 | 11-09-19 | 19:45

Een boekje 'Help ik word volwassen' hoeven ze niet voor de jongens te maken?

Mr_Natural | 11-09-19 | 19:43 | 8

@Mr_Natural | 11-09-19 | 19:51:
Ik blijf een stoute jongen hè, maar ik zal er op proberen te letten de volgende keer.

Jackanders | 11-09-19 | 19:52
▼ 5 antwoorden verborgen

“Democratie is slechts de trein die wij nemen tot we op onze bestemming zijn aangekomen. Minaretten zijn onze bajonetten. Koepels onze helmen. Moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten.”

Het is nu niet bepaald dat zij er een geheim van maken. We worden verraden door onze politici en minder begaafde stemmers.

padbuffel | 11-09-19 | 19:43 | 1

En het is niet de minste die dat zegt, maar de sultan zelf.

LiniaalRectaal | 11-09-19 | 20:19

Goh, de inspecteurs zijn vergeten of ze de methode kennen. Wat een slechte leugenaars, want dit was je echt wel bijgebleven. Drie mogelijkheden:
A. de inspectie komt in moslimscholen niet verder dan een kopje thee in de leraarkamer en is blij dat ze levend weer naar buiten mogen;
B. de inspectie besluit dat ze dit niet hebben gezien want we moeten Wilders niet in de kaart spelen;
C. de inspectie in moslimscholen bestaat zelf uit moslims. En die weten wat taqiyya is.

Om een of andere reden gok ik op nummer 1,2 en 3. En vooral 3.

Pierke Pierlala | 11-09-19 | 19:42

In Nieuwsuur hoorde je salafisten over een plicht voor gelovigen om Nederland te verlaten naar een moslim land. Waar wachten ze op?

De finale eindbaas | 11-09-19 | 19:40 | 7

Uitkering.

Schuldenbrau | 11-09-19 | 19:47

We kunnen nu met z'n allen salafisten aanspreken die in Nederland wonen waarom zij hun plicht verzaken. Hun aanwezigheid hier kan niet anders dan gestraft worden door Alla.

Crusher | 11-09-19 | 19:49

Eh, volgens CBS statistieken het intrekken van hun uitkering.

william7055 | 11-09-19 | 19:59
▼ 4 antwoorden verborgen

J e gaat je toch afvragen wat sommige mensen al die jaren aan het doen zijn als ze van zoiets verbaasd zijn...

Rene046 | 11-09-19 | 19:40 | 2

Wegkijken en masturberen op hun eigen deugdzaamheid.

Pierke Pierlala | 11-09-19 | 19:44

Trouwens wanneer komen ze erachter dat er veel van deze teksten uit die boekjes gebaseerd zijn vanuit de koran en Hadith... .. ze zullen wel zeker weer verbaast zijn..
Zo ging het tijdje terug ook in Denemarken... die hebben er van geleerd...

Rene046 | 11-09-19 | 19:47

Het meest opvallend zijn de geschokte imams die voor camera roepen hoe 'afschuwelijk' ze dit soort boodschappen vinden. Het meest walgelijk is een nieuwszender die deze leugens voor de bühne (ooit een imam gezien die tegen letterlijke teksten uit de koran is? of tegen de profeet?) uitzend als zijnde "zie je wel, de meeste moslims zijn het hier niet mee eens!!!!". Gematigde islam bestaat niet, er bestaat alleen islam. En als de huidige deugregering zo doorgaat, bestaat binnenkort inderdaad alleen islam.

Pyrolobus | 11-09-19 | 19:39

Als hun ouders dat zo graag willen laat die mosslim kinderen hun spaarzame hersencellen spenderen op dingen waar ze later helemaal niets relevants mee kunnen. Als de olie handel instort stapt iedereen toch over op een sprookje dat meer financieel rendement bied.

W_F | 11-09-19 | 19:39

Gaat de hashtag #sorrymo al door het dak heen? Of durven de moraal -en dramanichten alleen tegen een 'oude witte man'?

De Bredaonaar | 11-09-19 | 19:38

Tja, dachten we ons in de jaren 60 ontdaan te hebben van het verstikkende christelijke juk, importeren diezelfde christenen miljoenen islamieten die de klok niet alleen 60 jaar terugzetten in Nederland/Europa maar als ze de kans krijgen zelfs 1400 jaar terug zetten. Tel uit je winst...

kunnenzedanniks | 11-09-19 | 19:37 | 4

Het is eigenlijk niet te geloven maar dat is dus precies wat er gebeurt.
De ene verstikkende doctrine inwisselen voor de andere...

EefjeWentelteefje | 11-09-19 | 20:27

Zo denk ik er ook al hëél lang over. Hebben we eindelijk Verlichting, komt dat achterlijk geloof, bij miljoenen tegelijk, EUropa binnen. Hun brein is lamgeslagen door hun eeuwenoud griezelverhaal, net als vroeger bij het geloof hier. Wij moeten hun de Verlichting komen brengen, goed- of kwaadschiks. Het lijkt erop dat men eindelijk gaat beseffen wat de EU binnen aan het halen is. Alle seinen staan op rood maar de EU-trein dendert door. Dit kan geen toeval zijn, er speelt véél meer dan dat wij weten. Dit is misschien maar beter, maar ik vind ons volk maar een laf stelletje kwezels om de mossels eens flink de oren te wassen. Deze haat jegens andersdenkenden past niet in Nederland en dat moet keihard aangepakt worden. Alle fraude op uitkeringen keihard aanpakken en alle illegalen op een opgespoten eiland in de Noordzee. Het is te zot voor woorden dat hier totaal verdwaasde gasten losgelaten worden op de bevolking

WitteGrunneger | 11-09-19 | 20:49
▼ 1 antwoord verborgen

Wegkijken. Werkt uitstekend. En focussen op politiek correcte dramonderwerpen waar je niet tegen kunt zijn. Bij elke kanttekening weggezet worden in een politieke hoek. Brrrrrrrr, de tijd van het uitwisselen van argumenten is helaas lang voorbij.

Ciconia | 11-09-19 | 19:36
-weggejorist-
Sitting_targets | 11-09-19 | 19:36 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

In het geheel niet geschokt, een en ander is conform mijn verwachtingen.

Man-Van-De-Rekening | 11-09-19 | 19:36

We accepteren dat onderwijs en hadden massaal besloten dat islam vrede vertegenwoordigd dus ook niet zeuren. Die LHGB t/m Z gemeenschap is ook helemaal down met ze. Ik ben zelf geen homo dus als ze die kindjes leren homo's te haten prima wat mij betreft.

marrretje | 11-09-19 | 19:35

Wat vind Jetten van dit boekje? Hij is nogal van vrijheid van Goddienst enzo.

born2killn00bs | 11-09-19 | 19:34 | 3

Jetten is pervers genoeg om hier opgewonden van te raken.

smdyasc | 11-09-19 | 19:37

Rob heeft wel wat met sala-fisten.

wijsvinger | 11-09-19 | 19:55

Als een heel klein christelijk schooltje, dit in het lespakket zou hebben. Dan zou je eens moeten kijken hoe actief de msm en de deugmacht (in feite een vijfde kolonne) dan zou acteren.

HoniSoit | 11-09-19 | 19:32 | 4

@staples | 11-09-19 | 19:43: Daar wordt geen geweld en haat verspreid. Daar wordt alleen hun visie geëtaleerd. Het straffen laten ze aan God over.
Dat is het verschil met Allah. Die schijnt daar hulp bij nodig te hebben.

Janas | 11-09-19 | 19:55
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist en opgerot-
burger_banaan | 11-09-19 | 19:32 | 2

Wat een openbaring dit nieuws. Voor iemand die zich de afgelopen 20 tot 30 jaar in de samenleving heeft verdiept, weet dit al lang. Alleen onze incompetente bestuurders niet en de deugers onder ons die maar een doel in het leven hebben, wij offeren onszelf graag op voor diegenen die onze beschaving willen vernietigen. En ik heb nieuws dat gaat lukken. Met dank aan onze deugertjes en politici en bestuurders. De Evangelist.

De Evangelist | 11-09-19 | 19:31 | 1

Doe niet zo naïef man. Die bestuurders weten dat donders goed, maar zijn gewoon bang om te eindigen zoals Theo, Pim of Geert.

OverdaanDerOnderheid | 12-09-19 | 15:34

Allah vervloekt jongens die op een meisje willen lijken, waarom lopen ze dan allemaal in een jurk met een Louis Vuitton tasje?

Mr_Natural | 11-09-19 | 19:30 | 2

Ze voelen naadloos aan dat die Allah stiekem toch het liefst zelf doet wat hij zelf afwijst.

smdyasc | 11-09-19 | 19:34

LOL

2tribes | 11-09-19 | 21:01

In Schotel City veroorzaakt dit nog geen rimpeling.

Schulzie | 11-09-19 | 19:30

Prangende vraag: hoe ziet de vrijmibo voor moslims er dan uit.?

meneer Q | 11-09-19 | 19:29 | 6

@Berbaar | 11-09-19 | 19:32:
Fanta?? Da's een uitvinding van Nazi-Duitsland hoor !
Oh ja. Die hadden ook een dingetje met Joden. Da's waar ook.

reservebelgië | 11-09-19 | 19:49

Foto's van een kinderboerderij.

Olleke | 11-09-19 | 20:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Je kan Fatima beter voorlichten dat als ze 14 is en op vakantie gaat dat ze dan moet oppassen voor haar oma met een roestig aardappelschilmesje.
"Help ik wordt volwassen. Mijn clitoris, mijn sieraad"

Osdorpertje | 11-09-19 | 19:28

Sinds ik 5 jaar heb gewerkt op de beruchtste school van NL, in R'dam Zuid, verbaast mij niets meer.

Of ja, toch wel.

Namelijk, dat u / jullie 10 jaar nadat ik die school moest verlaten, nog steeds verbaasd bent.

Kijk, en dat begrijp ik dan weer niet. Ik heb het als eenvoudige boerenlul uit de provincie 5 jaar aan den lijve ondervonden, wat het is om als Nederlander te werken op de eerste islamitische school voor voortgezet onderwijs, onder de bezielende leiding van meneer Naas, die ik overigens hogelijk waardeer, dit in tegenstelling tot een hoop andere mensen uit die tijd.

En, om mijn verhaal nog enigszins verwarrender te maken: ik beleefde er de tijd van mijn leven en ooit ga ik er een boek over schrijven.

Ik heb er, om Dhr Boufarid even aan te halen, " heel veel wat geleerd..."

En ontieglijk veel gelachen om die domme moslims...Man, man, man

Heppie-even-voor-mij | 11-09-19 | 19:28 | 4

Echt? Heppie voor de mohammedanen gewerkt? Dhimmiegedrag hoor.

aamert | 11-09-19 | 19:37

Heb je daar 5 jaar gewerkt?

frank4444 | 11-09-19 | 19:39
▼ 1 antwoord verborgen

Nooit meer een grote mond hebben over politici als Trump. Hadden wij maar zo'n politicus...

RenHoek | 11-09-19 | 19:27 | 1

Je moet maar denken. In de US hebben ze geen Rutte. Eat your heart out gna gna! Uh nee.

Sitting_targets | 11-09-19 | 19:44

Die inspectie wordt aangestuurd door Ari Slob dus niet zo verwonderlijk dat ze het bijzonder onderwijs met rust laten.

Trumme | 11-09-19 | 19:27 | 5

@Sitting_targets | 11-09-19 | 19:55:
Dan wordt het tijd om die wet uit 1848 eens aan te passen. In die tijd had men geen weet van de problemen die dat wetje voort zou brengen in de 21e eeuw.

The_Challenger | 11-09-19 | 20:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit geloof gaat mij niet ver genoeg. Behalve geen vrouwen aankijken verstop ik zelfs mijn eikel onder een voorhuid zodat als het licht aan is vrouwlief dat ook niet kan zien.

Leptob | 11-09-19 | 19:24 | 2

Interpunctie: het gebruik van leestekens (punten, komma's enzovoort) in een tekst.

Frau_Ferkel | 11-09-19 | 19:30

@Frau_Ferkel | 11-09-19 | 19:30: Er had inderdaad een komma gemogen tussen de twee woorden 'aankijken' en 'verstop'. Verder is het kommagebruik niet echt gebonden aan regels. Als ik in een tekst een voegwoord lees dan lees ik automatisch ervoor een korte pauze. Ook dat is niet verplicht. Ik heb geen interpunctieregels overtreden.

Leptob | 12-09-19 | 09:50

.. geschokt. Dat zijn de schuldigen wel vaker.
Zeggen ze steeds weer.

Jan Passant mk2 | 11-09-19 | 19:24 | 1

"Wir haben ... wurst"

Kim-Jung-Un | 11-09-19 | 19:28

Tsja, zolang je de koran niet verbiedt, zoals dat boekje van A.H. Denk dat eerste boekje tot meer doden heeft geleid dan het tweede.

Hadena | 11-09-19 | 19:23 | 3

Boekje van A.H.? Vervelend dat Albert Heijn nu gesloten is, maar ik ga morgen kijken. Of bedoelde u misschien die Oostenrijkse fietsenverzamelaar?

Nivelleermarionet | 11-09-19 | 19:46

Alweer deugdzaam onderzoek van NRC en Nieuwsuur.
Terwijl ik hier keer op lees dat dit wegbereidende organen voor de islamitische revolutie zijn van linksdraaiende VVD-signatuur.

Ridde Rogter | 11-09-19 | 19:23 | 7

@Ridde Rogter | 11-09-19 | 19:44:

Hoe weet je dat? Landurig gebruik van gemaakt?

The_Challenger | 11-09-19 | 19:55

@Ridde Rogter | 11-09-19 | 19:44:
Want? Omdat Letopuwzaak een andere mening heeft dan de uwe? Ja, da's eng inderdaad, dat moeten we niet willen hier. Een volk, een rijk, een mening. Toch?

Graaisnaaiert | 11-09-19 | 21:45
▼ 4 antwoorden verborgen

allah schrijf je niet met een hoofdletter.

nonloso | 11-09-19 | 19:23 | 1

Juist, nonloso. Net zoals je mohammed of islam niet met een hoofdletter schrijft. Evenmin als palestijnen. Zijn geen van allen hoofdletters waard.

aamert | 11-09-19 | 19:41

Lekker boeiend weer, laat dat zooitje achterlijke middeleeuwers lekker achterlijk blijven. Alleen wel er voor zorgen dat we ze verder kort houden natuurlijk.

captainobvious | 11-09-19 | 19:22 | 1

Door hun boek uit de handel te nemen. Hun kledingvoorschriften te verbieden (en handhaven). En hun gebedshuizen te sluiten. Dat is een eerste stap.

Arkan Sonney | 11-09-19 | 19:27
-weggejorist-
kunstliefhebber | 11-09-19 | 19:21

Ben misschien te ver aan het denken, maar het feit dat MSM daar zo uitgebreid op in gaat, heeft dat niet wat te maken met de reis van Asscher naar Denemarken? Waar de lokale socialisten een soort wederopstanding beleven door een groot deel van het programma van Wilders en Baudet over te nemen ??
Het is toch algemeen geweten dat Hilversum toch bepaald een PvdA/GL bolwerk is. Deze onderwerpen zo on-Hilversums aan te pakken moet toch een doel dienen?
Of denk ik weer veel te ver?

PS, Ook de Belgische VRT is om met de berichtgeving. Maar die doen het iets minder subtiel. Want vanavond Pano, soort onderzoeksjournalistiek, heeft vanavond repo vanuit Denemarken.

Worden geesten rijp gemaakt voor een PvdA 2.0 ?

reservebelgië | 11-09-19 | 19:21 | 7

@reservebelgië | 11-09-19 | 19:41:
Je zegt het al. De rijpheid van gemiddelde stemvee... die is niet veel verder dan het begin van de vruchtvorming. Wel ben ik er van overtuigd dat realistisch rechts altijd een flink percentage van de stemmen haalt aangezien die de oude politiek niet meer geloven. En dat zal ook nodig zijn om de PVDA, als het al zover komt, druk nodig heeft van de rechterkant om ook daadwerkelijk dat programma uit te voeren. Ook in veel andere onderwerpen staan ze nog recht tegenover echt rechts. Maar ik ga kijken. Goeie tip nogmaals

The_Challenger | 11-09-19 | 19:51

@The_Challenger | 11-09-19 | 19:51:
Houd U wel in de gaten dat de VRT, de Belgische openbare omroep, links gepositioneerd zit van de vpro. Dat in het achterhoofd houdende (dus enigszins terughoudend kijken!) is het dikwijls ook wel de oude vpro die de misstanden soms op verrassende wijze vanuit een ander gezichtspunt laten zien.
De huidige vpro is ook redelijk gelijkgeschakeld, maar de Belgische repo's van een Vrankx of Pano kunnen wel eens mooie en verrassende inzichten geven. De VRT nieuwsdienst raakt ook meer en meer gelijkgeschakeld helaas.
Hoewel, paar maanden geleden ging, de toch erg correcte, US correspondent Bjorn Soenes uit zijn New Yorkse bubbel eens op rondreis in de Mid-West. De verwarring van wat hij daar voor standpunten hoorde en helemaal niet klopte met de East-Coast usual spatte van het scherm. De arme man begon zowaar aan zichzelf te twijfelen. Was mooie televisie.

Maar wat ik U meegeef, weet vanuit welk idee het gemaakt wordt !
De Vlaamse SPa is ook gedecimeerd, net als de PvdA. Het internationale socialisme is aan het herbronnen!

reservebelgië | 11-09-19 | 20:31

@The_Challenger | 11-09-19 | 19:51:
En, nog een puntje. U moet "echt rechts" niet verwarren met liberaal. Liberaal wordt tegenwoordig met rechts op een hoop gegooid. Liberaal is meer een soort regentesk. Als het de arbeider goed gaat zal het de bazen ook beter gaan! Da's liberaal! Wat Rutte doet is kapitalisme. Heeft niks met liberalisme te maken. Het regentisme zorgt goed voor zijn onderdanen. Vrede, voorspoed, brood en spelen.
Niet voor niets riep Wiegel ooit eens Wij zijn de partij van de Arbeid!!. Da's een liberale regent.
Maar ja, ik had mijn hoop op een kale professor gezet. De socialisten zagen hem als bedreiging en de kapitalisten vonden het wel best. De ondergang van het liberalisme in NL en de decimering van de socialistische baantjesjager. En de machtsgreep van een verkeerd soort kapitalisme.

reservebelgië | 11-09-19 | 20:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik @#$%^&*% allah, bewust zonder hoofdletter, in het algemeen. En die andere goden ook wel eens. Onderscheid maken ben ik niet zo van. Zelfs het spaghettimonster krijgt er van langs als die verdomde pastamachine weer eens tegenwerkt. En aangezien mensen die nu nog vol achter de VVD staan feitelijk ook als religekken kunnen worden beschouwd kan je stellen dat markverdomme met stip binnenkomt in de top 10.

The_Challenger | 11-09-19 | 19:20 | 5

@The_Challenger | 11-09-19 | 19:53: Pastafarianisme is trouwens de doodsteek voor allah en god, en 3.000 andere 'goden' , als de aanhangers van die waandenkbeelden zich er eens in zouden willen verdiepen.

Zwizalletju | 11-09-19 | 19:59

Ramen!

Prutsium | 12-09-19 | 08:46
▼ 2 antwoorden verborgen

d666, linksch ... daar begint het meestal mee

Fi-Bu-Bla | 11-09-19 | 19:20

Onderwijs inspectie vindt het prima. Gaat lekker zo.

Snorkle | 11-09-19 | 19:20

Misschien moeten jullie even nagaan wie er zoal in de onderwijsinspectie zitten. Werkt soms erg verhelderend.

puszuiger | 11-09-19 | 19:18

Ik ben totaal niet geschokt. Islamitische basisscholen doen gewoon wat ze moeten doen: Islamitische basisschool zijn. Als je dat niet wilt, moet je Islamitische basisscholen verbieden. De Islam kent geen halfbakken poldermodel: of jij bent de baas over hen, of zij gaan er alles aan doen om de baas over jou te worden. En in dit land, krijgen ze daar alle ruimte voor.

kotelet | 11-09-19 | 19:18 | 2

Precies. En iedereen die blaat over ' ja, maar interpretatie...'
Nee, die vreselijke teksten staan gewoon letterlijk in hun koran. Daar valt niet veel over te discussieren of interpreteren.
Goedkeuring van islamitisch onderwijs is goedkeuren van het letterlijk nemen van deze geschriften. Dat is immers hun boek.

letopuwzaak | 11-09-19 | 19:32

De mensen die dat niet willen, groen/blank/bruin/zwart/geel-roze, worden bewust tegengewerkt. Er is zelfs een hele eu-resolutie voor opgesteld. Ga mij niet vertellen dat je die niet eerder bent tegengekomen hier. Natuurlijk wil iedereen zich met hand en tand verdedigen tegen deze achterlijke politieke ideologie vermomd in een religieuze jurk. Je krijgt er gewoon de kans niet voor, en nog erger, je wordt niet juist op de hoogte gesteld van wat er precies speelt als dreiging voor de samenleving. Thanks to msm/links lijken ze daar alle ruimte voor te krijgen. Maar de geest sijpelt nu langzaam uit de fles en wat er uit hangt krijg je al niet meer terug.

NiCeY | 11-09-19 | 19:37

Ik zoek op internet alleen maar naar plaatjes van niet-correct geklede meisjes. Maakt dat mij nu een fundamentalistische radicale moslim?

Disaronno | 11-09-19 | 19:18 | 5

Statistisch gezien maakt u een grote kans.

Mr_Natural | 11-09-19 | 19:22

Niet-correct geklede meisjes interesseren me niks. Ik heb alleen interesse in ongeklede meisjes. Maar ik zoek daar zelf niet naar op internet. Dat laat ik altijd door een zoekmachine doen.

Nivelleermarionet | 11-09-19 | 19:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Wederzijds integreren werd ons verteld. Ik (wij) zijn maar al te blij dat mijn zus terug is uit Londen (South-Ealing). Het is gewoon niet meer normaal (naar onze maatstaven) hoe lang we ook blijven roepen dat het wel zo is.

Geen01 | 11-09-19 | 19:17 | 1

Vraag is waar het eerder fout gaat. Ik gok nog steeds op dat eiland, maar of dat over 10 jaar nog steeds zo is?

Graaisnaaiert | 11-09-19 | 20:24

Mensen van Trouwstoet

Hollende_Kleurling | 11-09-19 | 19:16

Als het goed is zijn er ook andere boeken voor de basisschool waar hele andere dingen instaan. Worden die ook gebruikt?

kloopindeslootjijook | 11-09-19 | 19:16 | 2

Om mee te meppen?

Mr_Natural | 11-09-19 | 19:18

Ja, de islamitische versie van Aap Noot Mies. Kuffar, Dadel, Fatima.

Graaisnaaiert | 11-09-19 | 20:22

De onderwijsinspectie ziet geen aanleiding om in te grijpen.
Dus stoppen met zeuren hier.

Ruimedenker | 11-09-19 | 19:15 | 5

@kloopindeslootjijook | 11-09-19 | 19:17:
Tja, als de inspectie het zegt.... Dat zijn echte onderwijskenners.
Wij “zetten”haat op hunnie. Andersom kan dat niet, blijkbaar.

Ruimedenker | 11-09-19 | 19:20

@Berbaar | 11-09-19 | 19:20: Die monitoren dus duidelijk niks. Hebben last van Altzheimer Light, of het zijn zelf moslims die deze haatholen hebben 'geinspecteerd'.

Pierke Pierlala | 11-09-19 | 20:01

Ingrijpen is confrontatie dus bedreiging van medewerkers. Wat niet weet...
Maar Keessie is 3 dagen later van vakantie teruggekomen dus dat wordt 450 euro boete. Katjing.

Graaisnaaiert | 11-09-19 | 20:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Kijk eens in een lesboek van een openbare basisschool, en verbaas je over hoe Samira een appel ruilt tegen twee peren met Bülent.
De indoctrinatie kent geen leeftijdsgrens bij linkse deugmensen. (Het was dan ook links nvsh dat pedofilie tof vond) ze zien kennelijk een bondgenoot in de Islam om kindertjes te kunnen neuq******

koolteer | 11-09-19 | 19:14 | 2

Das toch dicht in de buurt van de realiteit. Ik zou deze handreikende ruil maar koesteren. In de volgende uitgave van dit schoolboekje neemt Mohammed de appel en krijgt Samina twee peren op haar muil. En terecht Samira, waar is je Burka?

Harrie7949 | 11-09-19 | 19:21

Dat mag helemaal niet want Samira moet haar ogen sluiten zodat ze Bulent niet ziet. En omgekeerd. Hebben ze eigenlijk geen gescheiden appelen- en perenmarkten daar?

Graaisnaaiert | 11-09-19 | 20:18

Islam en progressief-links zijn niet compatibel. Dat wist iedereen rechts van de VVD allang.

du Roi Soleil | 11-09-19 | 19:12 | 1

Aan de linkerkant weten ze dat ook wel, maar negeren ze hardop om het stemvee niet weg te drijven.

van heinde en verre | 11-09-19 | 19:14

En we blijven maar verbaasd doen.
Artikel 23 moet op de schop. Weg met religie uit het onderwijs. Hooguit nog een vak. Maar onder geen beding een kleur/afsplitsing van onderwijs. Stop met de segregatie! 1 nederland, 1 soort basisonderwijs.

Blubberbazooka | 11-09-19 | 19:12 | 6

In de "provincie" Ontario mogen Sikhs sinds vorig jaar met een tulband i.p.v. een helm op een motor rondscheuren;
www.cbc.ca/news/canada/toronto/ontari...

Weet niet hoe het gaat als ze op hun muil gaan (zullen wel volledig gedekt zijn) of als iemand ze aanrijdt en gewond raken (dader zal wel voor de volle mep verantwoordelijk zijn). Als een blankman met een helmpje rondrijdt waar niet het juiste keuringsstickertje op staat dan krijgt 'ie natuurlijk wel een boete.

EnNouJijWeer | 11-09-19 | 19:47

Als we die deal nou eens gewoon opzeggen, zijn we meteen van het kiesrecht voor vrouwen af. Twee vliegen in één klap!

OverdaanDerOnderheid | 12-09-19 | 15:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Schokkend dat iedereen zo geschokt is.

Ruimedenker | 11-09-19 | 19:11 | 2

Vind ik ook oprecht schokkend..

letopuwzaak | 11-09-19 | 19:33

Ik zat nog te schokken van de vorige keer, deze schok maakt me weer stabiel.

Mr_Natural | 11-09-19 | 19:34

Parellele samenleving, afgekeerd van de onze , maar wel betaald door ons. Al 40 jaar a/d gang, wordt alleen maar erger. De linkse looneys blijven wegkijken en die inspectie is ook geen knip voor hun neus waard.

Zwizalletju | 11-09-19 | 19:11

Maar vrijheid van godsdienst hè, laten we gaan theedrinken. Bruggenbouwen. Nog meer soepsidie geven. Die slechte man Wilders veroordelen.
Dan komt het allemaal goed.
Gaat u maar rustig slapen.

Guusje Nadorst | 11-09-19 | 19:11

Die zondagsschool is hobby. Die vallen ook niet onder hun toezicht. Elke vorm van bemoeienis zal falen. Oplossing? Geen idee, alleen een heel rigoureuze, geen Islam. Maar dat gaat ook te ver. Sterkte daar, beleidsmakers.

Dr. Blechtrummel | 11-09-19 | 19:11 | 11

@Berbaar | 11-09-19 | 19:53:
Had gisteren geen tijd om de 1000+ reaguursels in de verschillende topics tot mij te nemen. Srry.
En inderdaad, dit soort "onderwijs" is door geen enkele democratisch ingericht staat te controleren. Dan gaat men naar dictatuur en gedachtenpolitie.
Blijft toch vraagroepend dat het christelijk/reformatorisch onderwijs onder vergrootglazen ligt bij de diverse inspecties en dat dit soort misstanden zich vrij ongestoord voordoen binnen het Islamitisch onderwijs.
Ben geen voorstander van art 23 omdat het afschaffen ervan alleen maar tot meer buitenschools onderwijs zal leiden. Maar om het katholiek te zeggen, gelijke monniken, gelijke kappen.

reservebelgië | 11-09-19 | 20:12

@Dr. Blechtrummel | 11-09-19 | 19:17:
Tot de Angels het licht zien, en een stichting tot behoud van de inclusieve transgender regenboogeenhoorm oprichten. Ik lach me ziek als ze zoiets bedenken..

koolteer | 11-09-19 | 20:31
▼ 8 antwoorden verborgen

Zijn al vaak tegels over geplaatst. Maar hoe meer moslims hoe brutaler en zichtbaarder ze worden met hun haat. Het gaat stapje voor stapje. Als de haters boven de 50% uitkomen krijg je een politieke Islam in een land. Dan heb je Iran en de Saudies met hun salafisten, sharia enz. enz. Overigens is die tegel met de opklimmende percentages en het gedrag van de islamofascisten welkom.

Graaier | 11-09-19 | 19:10 | 5

Voor de grap eens "Iran before revolution" intikken in YouTube en je weet niet wat je ziet!

EnNouJijWeer | 11-09-19 | 19:48
-weggejorist-
express | 11-09-19 | 20:59
-weggejorist-
kwark001 | 12-09-19 | 06:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Islamisering van de samenleving is niet alleen wegkijken hè, beste zwijgende meerderheid! Het is niet alleen 50 jaar lang kartel stemmen waardoor er meer EU en meer Islam onze kant op komt. Onnozele kennissen, buren, collega’s: joehoe! Wakker worden! Islamisering is gewoon in concrete, tastbare stappen de samenleving veranderen. Lesmateriaal is daarbij een zeer praktische invulling.

de Voorzittert | 11-09-19 | 19:10

Nou na vanavond zullen ze dan wel nog meer geschokt zijn.
Daarna lopen we hard richting Prinsjesdag en worden er cadeautjes uitgedeeld en gaan we weer allemaal rijk worden.
Dit om de NPO zombies weer een jaartje tevreden te houden. Debiel onderzoekje van het SCP erbij want iedereen is toch zo gelukkig. Wat is het toch een gaaf land.

Zapata10 | 11-09-19 | 19:10 | 1

Ik hoorde dat we er volgend jaar weer drie procent er op vooruit gaan! Wahaha... daar gaan Didi en Timmerfrans wel een stokje voor steken!

Harrie7949 | 11-09-19 | 19:16

Zo, deze keutels over salafistische schooltjes zijn ook weer gelegd. De gemeenschap heeft oeee en aaah geroepen en gaat over tot de orde van de dag.

Langshetrandje | 11-09-19 | 19:10

*Klein kotsje doet.

Ignatius J Reilly | 11-09-19 | 19:08 | 3

*klein teiltje aangeeft*

Binkoo | 11-09-19 | 19:35

*Klein glaasje water aanreiken doet..*

Wijze uit het Oosten | 11-09-19 | 21:28

*klein pepermuntje aanreiken doet*

OverdaanDerOnderheid | 12-09-19 | 15:11

Kan die verschrikkelijke Allah niet opgepakt worden en het land uitgezet worden?

smdyasc | 11-09-19 | 19:08 | 3

Lucht laat zich moeilijk vastpakken.

Harrie7949 | 11-09-19 | 19:14

Geef hem gewoon een straatverbod.
.....ehhhh landverbod

Ishetnueensgenoeg | 11-09-19 | 19:19

Nee, uitzetten kan niet. Hij weigert te vertrekken. Zeker omdat onbedekte blanke kechs hem eerder hebben toegezongen dat hij welkom is in ons land.

Nivelleermarionet | 11-09-19 | 19:34

Altijd weer boeiend te zien hoeveel politici en deugmensen 'verrast en geschokt' zijn door het feit dat regen nat is. En overgaan tot de orde van de dag, zijnde het tot zwijgen brengen van iedere vorm van kritisch geluid over de islam.

Pyrolobus | 11-09-19 | 19:08 | 1

Uitstekende definitie van de nederlandse politiek.

Slipsnifter | 11-09-19 | 19:10

Het reguliere ach en wee gekrijs van onze politici. Er zal verder niets gebeuren.

Kopuithetzand | 11-09-19 | 19:07

Het niveau in dit land is zo verschrikkelijk laag.

RenHoek | 11-09-19 | 19:06 | 1

Ver beneden NAP en dalende, niet in het minst door de immigratie de afgelopen VIJFTIG jaar.

Ernst Oosters8389 | 11-09-19 | 20:08

Och ja de selectieve verontwaardiging van onze regering, die weten al van dag 1 dat het niet in de haak is op deze geloofsgestoelde scholen.

Bill Cosby | 11-09-19 | 19:06

Mijn lichaam, mijn sieraad, jouw lichaam, een schietschijf.

Mr_Natural | 11-09-19 | 19:05 | 4

Een legbatterij klinkt aannemelijker. Wel een legbatterij voor islamitische productie want 95% van de moslimsvaders weert witte haantjes!

Harrie7949 | 11-09-19 | 19:12

@Harrie7949 | 11-09-19 | 19:12: ja....de moslimvaders wel, maar die krolse moslim kippetjes die laten zich ondertussen nemen in het fietsenhok van hun school en brengen hun schoolpauze's door met het slettebakken over de straat.

silletje | 11-09-19 | 19:55
▼ 1 antwoord verborgen

Minder, minder Islam. Ik blijf het toch zeggen hoor!

Harrie7949 | 11-09-19 | 19:05 | 2

Minder Salafisten. Helemaal voor.

Ignatius J Reilly | 11-09-19 | 19:09

Als Geert nou gewoon meer of minder islam had gezegd ipv minder Marokkanen had hij een punt gehad.

keestelpro | 11-09-19 | 19:21
-weggejorist en opgerot-
vigilantes | 11-09-19 | 19:05 | 1

Geen enkele gelovige is te vertrouwen. De één nog minder dan de andere.
Het feit dat zij geloven in een macht waarvan het bestaan zeer onwaarschijnlijk is en dit misbruiken om zelf macht te vergaren is ronduit leugenachtig en verwerpelijk!

Harrie7949 | 11-09-19 | 19:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken