FOTO. MH17-verdachte Tsemach landt in Moskou
Staan we dan, met onze goede banden met bevriende natie Oekraïne
Volodymyr Tsemach, die door het Openbaar Ministerie wordt verdacht van betrokkenheid bij de aanslag op MH17, is zojuist geland op het vliegveld van Moskou. Tsemach werd afgelopen week al vrijgelaten, en is er nu voorgoed vandoor. De Nederlandse diplomatieke strategie om Oekraïne niet voor de voeten te lopen, heeft dus voor geen meter gewerkt. Oekraïne, het land dat in strijd met alle internationale regels nooit heeft duidelijk gemaakt waarom het luchtruim boven het conflictgebied niet volledig werd afgesloten, kreeg een associatieverdrag. Oekraïne, het land dat partij is in het conflict dat leidde tot het neerhalen van MH17, mocht lid zijn van het JIT. En Oekraïne stuurt nu een hele grote middelvinger naar Nederland, en vooral naar alle nabestaanden. We weten het nu zeker: Oekraïne is geen bevriend land, en zal dat nooit worden. De onderste steen is in een geopolitieke vijver gesmeten en komt nooit meer boven drijven. Verdomme.
UPDATE: Poeh poeh nou nou. Nederland heeft Tsemach verhoord.
Reaguursels
InloggenDit zagen we natuurlijk al van mijlenver aankomen! De belangen van de Oekraïne en Rusland wegen natuurlijk vele malen zwaarder dat die onderste steen van Rutte. Uitermate teleurstellend voor de nabestaanden, maar dit maakt maar weer eens pijnlijk duidelijk dat Rutte en zijn vriendjes niets in de melk te brokkelen hebben. Kun je wel parmantig roepen dat die onderste steen naar boven moet, maar ieder weldenkend mens weet dat dit grootspraak is tegen grootmachten als de Oekraïne en Rusland. Hoog tijd dat Rutte en vriendjes dat ook gaan inzien.
Ik geer de Oekraine groot gelijk. Natuurlijk zijn voor hen de terugkeer van 24 mannen en een goede relatie met de buurman veel belangrijker dan een getuige in een zaak waar alleen het hooghartige Holland last van heeft.
Voor je het weet , staan de "oekraïners" en de "ruski's", elkaar weer op de schouders te slaan, en is het weer "ouderwetsch olichargen" tot je er bij neervalt.
Net zoals tussen de Nederlanders en de Duitsers zal het wel even duren voordat de wonden geheeld zijn.
Het kost wat mensenlevens, maar dan is het 'Oekraïne-in-de-EU-scenario' van de baan? Iets zegt me dat er ook hier geen garanties zijn en dat de nabestaanden deze bittere pil op termijn ook nog moeten slikken. Scrupules en de EU gaan immers niet altijd hand in hand.
Je sugereert iets heel vreemds: Dat de EU dit allemaal heeft opgezet, inclusief al deze doden enzovoort. Het zou allemaal de schuld van de EU zijn, dat de Oekrainers zelf liever geen zaken doen met Poetin? Met de man die dat land nu al 5 jaar in oorlog houdt?
De MH17 ramp heeft de Oekraïne eerder dichterbij de EU gebracht dan er vanaf.
@i-Wonder | 08-09-19 | 11:11:
Inderdaad. Er zijn weinig Oekraieners te vinden die nu nog op Poetin vertrouwen. Die man wordt daar gehaat tot op het bot. Met dank aan zijn hulp aan Donbass. Zelfs daar zijn ze aardig klaar met Poetins "hulp" die hen niets heeft opgeleverd in termen van een beter leven, uitsluitend de ellende die ze al hadden.
@Beste_Landgenoten | 08-09-19 | 11:19:
De mensen die ik spreek in Donesk zijn altijd tegen de Russische inval geweest. De mensen in die gebieden leven in de terreur van ongekozen leiders die meedogenloos een willekeurig hun macht misbruiken. Hun appartementen zijn vrijwel niets meer waard dus verhuizen is lastig en alleen met truuks krijgen ze een Oekraïns pensioen. Er is weinig werk en publieke dienstverlening kalft af. De mensen leven in angst.
Anders ligt het voor mensen op de Krim die in het begin wel de Russen verwelkomden. Toen de Russen de mensen op de Krim begonnen te onderdrukken (Krim Tataren in de gevangenis, etc) en de Russische onvrijheid kwam veranderde men van mening en nu wil eigenlijk iedereen graag terug naar de Oekraïnse tijd. Toen was er vrijheid.
De nabestaanden van de MH17-ramp kunnen beter Nederland mede-aansprakelijk stellen.
Want Schiphol was al gewaarschuwd -ook diplomatiek- om niet boven oorlogsgebied te vliegen.
En daarom vlogen Engeland, Frankrijk en Duitsland al niet meer over dat oorlogsgebied. Maar Nederland en Schiphol wel.
*want goed-koper*
*want 10 kilometer hoog*
Maar ja, ‘t JIT is helemaal niet objectief; de mede-schuldigen als Oekraïne én Nederland moeten niet als mede-schuldigen worden aangewezen.
Laat Rusland maar de verdenking krijgen; en laat Rusland maar de schuld van het vastlopende onderzoek krijgen.
Want dan is 'hup', het probleem voor de cynische politici in Nederland opgelost.
(hun motto: rekken en d'r bij blijven; net zo lang, tot ieder ander afhaakt)
Omdat een freak accident, dat berust op een enorme clusterfuck, met als hoofdoorzaak een binnen gesmokkelde raket van de Russen, nu opeens de schuld zou zijn van, jongens laten weer eens een zwarte piet aanwijzen, eeeh, Nederland?
Manmanman.
Wat een onzin, dus als jij door de verkeerde wijk loopt en overvallen wordt heeft de dader geen schuld?
Nederland aansprakelijk stellen, hoezo? Het was een Maleisisch toestel van een maleisische vliegmaatschappij. Het enige wat het toestel met Nederland van doen had was dat het vanaf schiphol vertrok die dag.
En oh ja, de nederlandse veiligheidsdiensten delen geen gegevens met landen die niet als partnerlanden bekelnd staan; Maleisie bijvoorbeeld, en de te vliegen route wordt slechts boven nederlands grondgebied bepaald door Nederland, zeker niet boven de Oekraine.
Is hij nou getuige of verdachte ?
Nu niks meer. Hij zal net als Igor Girkin een grijs bestaan leiden in flatje in een Russische buitenwijk. Als ie geluk heeft, want als hij raar gaat doen wordt hem vrij snel het zwijgen opgelegd vermoed ik.
@Beste_Landgenoten | 08-09-19 | 09:49:
Nou ja, dat is dan tenminste nog iets van gerechtigheid.
Zou niet graag in zijn schoenen staan, Putin vermoord graag mensen die een risico zijn. Vraag maar aan Skripal.
Hoewel in eerdere tegels al gememoreerd wil ik nogmaals mijn teleurstelling in de EU benadrukken.
Frankrijk en Duitsland zijn uiterst gelukkig met de uitruil van gevangenen. Ik had eerlijk gezegd wat meer steun verwacht van de EU (lees Frankrijk en Duitsland) voor Nederland om gerechtigheid te zoeken voor de slachtoffers van MH17.
In de eerstvolgende verkiezingen kies ik EU-sceptisch.
Hoezo? had je dat tijdens de vorige verkiezingen nog niet gedaan?
Doe ik ook al een hele tijd maar heb niet de indruk dat de kartelpartijen ooit de macht zullen afgeven. Er is veel te weinig democratie in Nederland.
U was abusievelijk in de veronderstelling dat de EU er is voor haar burgers??
Poppenkast spelen dit. Ben je niet gewoon hoofdschuldige of in ieder geval zeer medeplichtig als je met je vliegtuig tegen alle waarschuwingen in voor de goedkoopste/kortste route over oorlogsgebied kiest?
Pas op hè, die captain wist daar niets van af. Dat waarschuwingsbericht was op het ministerie blijven liggen en ook niet doorgegeven naar SPL, voor zo ver ik me herinner !
Rutte en een paar anderen in het kabinet wisten het, maar vonden het kennelijk niet nodig om het door te geven. Daarom zal de onderste steen tijdens deze kabinetsperiode niet boven water komen.
Eens, Malasia Airways en vluchtbegeleiding hadden deze router niet moeten accepteren maar de schuldige aan de moord is de Russische militair die de BUK afschoot en Putin die het wapen leverde.
Tegen welke waarschuwingen in? Het vliegruim was veilig bevonden boven 10.000 meter. Zo heel erg vreemd was dat niet. Er woedde een grond oorlog. Tot dan toe werden uitsluitend schouderraketten ingezet tegen laagvliegende helikopters en transport. Uitsluitend door de zogenaamde rebellen, lees Russische vrijwilligers, lees huurlingen.
Nu kan je zeggen, ja maar een ongeluk was een mogelijkheid, dat was onverstandig. En nogmaals, de hoofdschuldige zit in het Kremlin.
@Beste_Landgenoten | 08-09-19 | 08:38:
Op VK zijn er veel foto's te vinden van Russische militairen die in de Oekraïne gevochten hebben. En dat werd door het Russische leger aangestuurd www.nrc.nl/nieuws/2019/03/05/overgelo...
Al die gasten die anderen hier beschuldigen van trollen en Ruslandlovers, wat helemaal niet zo is, die beginnen er om heen te kletsen bij gerichte vragen, geven daar geen antwoord op, of zijn opeens "spoorloos" !!!
Als jullie zo graag beschuldigen, wees dan een kerel en zeg ronduit bv van "dat weet ik niet", dat kan ik dan nog waarderen i.p.v. de expert uit te hangen en bij moeilijke vragen opeens te verdwijnen !
Dat je even geen aandacht krijg komt je tegels niet consistent en coherent zijn.
Je gerichte vragen zijn totaal niet serieus. Bovendien vraag je typische complot vragen. Door de ander de bewijslast te vragen tegen je eigen bizarre theorieën. Zo werkt dat niet.
@i-Wonder | 07-09-19 | 23:23: Jullie antwoorden zijn er om heen geklets !
@Beste_Landgenoten | 08-09-19 | 08:40: Wat complotvragen ? Ik heb jullie nu als 3 x gevraagd naar een verklaring over die ronde kogelgaten, maar daar wordt niet op gereageerd ! Cockpit, stoel co-piloot !
@A333aan | 08-09-19 | 10:14:
Dit is exact wat ik zeg A3. Je komt met een stelling: Dat het "ronde kogelgaten" betreft. Nu moet ik bewijzen dat het geen "ronde kogelgaten" zijn. Dat is wat complotwappies doen: Komen met een bizarre stelling en de bewijslast van de ontkenning bij de andere partij leggen.
Nee, A3, JIJ gaat bewijzen dat het kogelgaten zijn. Door, bijvoorbeeld, keiharde argumenten en bewijzen te leveren voor A: een Oekraiense jet (waarvan zelfs op de Russische radargegevens niks is gebleken) en B dat er resten van kogels, granaatsplinters of anderszins beschikbaar zijn. OOk daar is niets van bekend. Maar leg niet de omgekeerde bewijslast bij mij. Zo werkt dat namelijk niet.
Daarentegen zijn er resten van de BUK gevonden, raketmotor en staartstuk, resten van de splinters, vele sporen op de romp, bewijzen van een Russische BUK op e juiste plaats en tijd en vele, vele andere bewijzen, ALSMEDE zelfs de Russisceh bewering dat het om een BUK gaat. Maar dan - uiterdaard - een Oekraiense.
Maar: Blijf je vooral vastbijten in je eigen waan.. Ik vind het prima.
@Beste_Landgenoten | 08-09-19 | 11:02:
Sterke tegel, ik ga niet eens meer op de onzin van A333aan in. Als je nu nog de discussie begint of het wel een BUK was ben je te kwader trouw.
@Beste_Landgenoten | 08-09-19 | 11:02: Alstublieft, en zet er maar een bril bij op. Ben benieuwd waar je nu weer mee komt !
www.globalresearch.ca/how-the-malaysi...
@A333aan | 08-09-19 | 11:32:
Het is via meerdere wegen bewezen dat de MH17 door een BUK raket uit het Russische leger neergeschoten is. Als je nu nog met verhaaltjes aankomt over een Oekraïnse jet die hem neerschoot ben je te kwader trouw.
We hebben geen regering met een idee, een visie, een doel en bovenal kloten. We hebben niets in de internationale pap te brokkelen. Punt.
Nee inderdaad. Denemarken en Oostenrijk hebben nog veel minder inwoners dan wij maar wel regeringen die nog een keer hun tanden durven te laten zien.
Vertel. Moeten we ons leger naar daar sturen? Wat?
Mogelijke daders? Dit hele onderzoek is een farce. Oekraïne moet buiten schot blijven en Rusland is de dader. En dat stond al een half uur na de ramp vast.
Jullie zoeken Oekraïners met een vliegbrevet.
De MH17 is neergeschoten met een BUK uit het Russische leger, dat staat onomstotelijk vast. Dat is uit diverse onderzoeken gebleken en de Russen waren ook de enige die een reden hadden om vliegtuigen uit de lucht te schieten. Er vlogen immers alleen Oekraïnse gevechtsvliegtuigen.
@i-Wonder | 07-09-19 | 21:18: De Russische redenen dan graag....
@i-Wonder | 07-09-19 | 21:18: Heb jij wel een verklaring voor die ronde kogelgaten dan.... Lijkt toch niet op dat wat er in die Buks zit.... of wel ?
@Pierre Lebon | 07-09-19 | 21:21:
De Oekraïners boekten veel terreinwinst en de Russen wilden niet verliezen dus bracht Putin zware wapens (tanks, BUks, etc) en militairen over naar de Oekraïne. De BUK werd incompleet geleverd, zonder de 2e trailer die de transponder van vliegtuigen kon uitlezen. Op de radar zagen ze een vliegtuig aankomen vliegen en waren bang aangevallen te worden. en toen schoten ze de MH17 uit de lucht.
@A333aan | 07-09-19 | 21:25:
Een BUK raket ontploft voor het vliegtuig en het vliegtuig vliegt een wolk met staal binnen.
@i-Wonder | 07-09-19 | 21:29: Ja, ik ben dom ! Dat is toch geen antwoord man, ik weet heus wel wat een BUK doet. Daar krijg je in elk geval niet van die kogelronde gaten van, die dingen zijn hoofdletter I-vormig. Kom op, dat moet je beter kunnen. Dat zijn net de zaken waar de mensen vragen bij zetten. Kijk eens naar die stoel van de co-captain !
@i-Wonder | 07-09-19 | 21:28:
Kiev misbruikte radarschaduw van burgervluchten. Alleen daarvoor zou er al vervolgd moeten worden.
@Ben-Bataaf | 07-09-19 | 21:34:
Rusland schoot de MH17 uit de lucht in een illegale oorlog in de Oekraïne. Rusland had er geen oorlog mogen voeren, Rusland had nooit BUKs naar Oost-Oekraïne moeten exporteren.
Kyiv misbruikte geen radarschaduw en daarnaast, het is de Oekraïne en zij mogen vliegen waar ze willen in hun land.
@i-Wonder | 07-09-19 | 21:39:
Nou en of dat Kiev radarschaduw misbruikte.
Russische Buk is zoals een Franse Renault of een Britse Jaguar.
Als ik uw redenatie volg dan is Merkel schuldig als ik gebeten word door een Duitse Herder.
Zoals Wilders vooraf al vervolgd zou gaan worden. Zoals de blokkeerfriezen..........!
@Ben-Bataaf | 07-09-19 | 21:58: Het wordt ze te moeilijk, dan haken "de experts" af !
Dit is toch niet te geloven dat er nog steeds wappies zijn die geloven dat een Oekraïens jachtvliegtuig de dader was? Wat een ongelofelijk domme lui, dit.
@A333aan | 07-09-19 | 22:00:
Jij maakt een discussie wel heel persoonlijk, is niet handig.
@Beste_Landgenoten | 07-09-19 | 23:00:
Dat zijn Putins trollen uit Sint Peterburg, ze willen het laatste woord voor het topic op slot gaat.
@A333aan | 08-09-19 | 10:53:
Ik woon in inderdaad in Kiev. En jij, in Sint Petersburg?
Onzin, ik heb niets te maken met die andere namen. Goedkoop en zwak argument omdat je de discussie verliest.
En Rutte, hoe voelt dat nou, om zo keihard in je bek gescheten worden door een land waarvoor jij je eigen bevolking verraden hebt via geitenpaadjes en inlegvelletjes.
Ik zou het iets minder cru hebben gesteld, maar wel met dezelfde inhoud.
Wat mij betreft verdient het Nederlandse volk, en in het bijzonder de familieleden van de slachtoffers de excuses van Rutte.
Was een schande, om van het terug halen van de stoffelijke overschotten een grote show te maken, en dan als je echt iets kan betekenen zo te falen. Wie zijn die lui die de besprekingen ik Oekraïne hebben gevoerd? Wat n prutswerk!
@Munchhausen | 07-09-19 | 21:06: Ja, dat zei ik toen al meteen. Enorme overdreven poppenkast met al die regeringsvertegenwoordigers. Kijk eens hoe wij ons best doen. Dat rook toen al naar; Daar klopt iets niet ,,,!Was met de Tenerife ramp wel ff anders !
@A333aan | 07-09-19 | 21:17:
Je kan 1977 niet 1 op 1 vergelijken met 2014. Slecht argument.
Het is duidelijk waar NL staat, Oekraine heeft schijt aan MH17 en Trump, Macron en Merkel zijn er blij mee. Mag hopen dat NL nu eindelijk alles in de EU gaat tegenwerken wat Oekraine betreft, dat hele corrupte kloteland boycotten. NL is teleurgesteld terwijl we furieus zouden moeten zijn, zegt alweer genoeg.
De Oekraïne is een heel leuk land om te wonen, vermits je wat geld hebt. Het is zeker geen kloteland. De Oekraïne heeft geen schijt aan de MH17 maar kiest nu voor haar eigen militairen die Rusland gevangen hield. Zou Nederland ook eens moeten doen, voor eigenbelang kiezen.
@i-Wonder | 07-09-19 | 20:17: Nee? Geen kloteland? Zelfs de reguliere SS hadden een schijthekel aan Oekraïners in Duitse krijgsdienst, omdat ze voor nog minder en lachend de meest gruwelijke wreedheden en martelingen verichtten.
@Pierre Lebon | 07-09-19 | 21:18:
Slecht argument. Kijk jij de Nederlandse politie nog aan op alle joden die zij uit het huis sleepten?
Als jij moet kiezen tussen Stalin en Hitler, wie kies jij?
Het Oekraïne-referendum krijgt opeens een anders lading. Kennelijk hadden de nee-stemmers het voorlopig toch aardig bij het rechte eind inzake dat boevennest.
@Toninhocerezo | 07-09-19 | 21:49:
De Oekraïne is een leuk land met aardige mensen. Wel corrupt maar dat is Nederland ook.
Dat Oekraïne-verdrag.
Met dat inlegvelletje van Rutte.
Waar Nederland 'nee' tegen had gezegd in 'n referendum.
Eh,
als Nederland zo duidelijk als onbelangrijk lulletje wordt weggezet,
waarom gaan wij dat onbelangrijke verdrag niet gewoon alsnog opzeggen?
Omdat Nederland dat niet mag van de EU
@i-Wonder | 07-09-19 | 19:51: Denemarken en Oostenrijk hadden zich nooit zo laten piepelen als wij.
Zo dan, Trump heeft zojuist Kiev en Moskou gefeliciteerd. De VS, Oekraïne en Rusland schijten nu allemaal op Nederland.
Heb al jaren hier bij Geenstijl bonje met die nabestaanden van deze ramp. Adviseer hen al sinds 2014 om juist Oekraïne civiel-rechtelijk aansprakelijk te stellen voor de dood van hun geliefden. Ik zei nog: Rusland is een kern supermacht met een hele lange adem die al vanaf dag 1 als schuldige wordt aangewezen. Dit gaan jullie verliezen als jullie je ook niet concentreren op Oekraïne als mede-dader.
Ik weet niet of deze nabestaanden instructies hebben gekregen van de AIVD en MIVD om vooral de hetze tegen Rusland te blijven opvoeren, maar zoals je nu kunt zien, is de totale vernedering helemaal compleet.
De grootse blunder blijft natuurlijk van Nederland: Briefjes naar Oekraïne sturen in plaats van de verdacht te registreren bij interpol.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat Nederland helemaal niet te zeggen heeft over die onderste steen. Ik kan me ook niet voorstellen dat de EU dit uit eigen beweging doet, dus wie heeft er genoeg te vertellen om de EU op te dragen wat ze tegen Nederland moeten zeggen?
De nabestaanden van de MH17-ramp kunnen nog beter Nederland mede-aansprakelijk stellen.
Want Schiphol was al gewaarschuwd -ook diplomatiek- om niet boven oorlogsgebied te vliegen.
En daarom vlogen Engeland, Frankrijk en Duitsland al niet meer over dat oorlogsgebied.
Maar Nederland en Schiphol wel.
*want goedkoper*
*want 10 kilometer hoog*
Maar ja, het JIT is helemaal niet objectief; de mede-schuldigen als Oekraïne én Nederland moeten niet als mede-schuldigen worden aangewezen.
@Der Paulie | 07-09-19 | 19:47: Volgens mij was dat niet eens doorgegeven naar SPL maar op het ministerie blijven liggen, dat bericht !
Inderdaad hele kwalijke zaak !
@Der Paulie | 07-09-19 | 19:47:
Niemand had verwacht dat Putin incomplete BUK raketten naar de Oekraïnse zou sturen. Maar de schuldige is uiteraard degene die de trekker overhaalde en degene die het wapen leverde. Putin dus.
@i-Wonder | 07-09-19 | 19:59:
Lees dit maar eens en dan graag inhoudelijk weerleggen.
https://www.globalresearch.ca/how-the-malaysian-airlines-mh17-boeing-was-shot-down-examination-of-the-wreckage/5435094
@Ben-Bataaf | 07-09-19 | 20:11:
Russische desinformatie. De MH17 is met een BUK raket uit het Russische leger neergehaald.
@i-Wonder | 07-09-19 | 20:21:
Dat is niet inhoudelijk weerleggen. Logisch eigenlijk.
Dat kun je in die 10 minuten nooit goed bekeken hebben.
@Ben-Bataaf | 07-09-19 | 20:41:
De discussie wie de MH17 neergehaald heeft is passé, daar is genoeg over gesproken. De BUK is geleverd door het Russische leger maar een incomplete set zonder de goede radar. Daarom kon de operator het verschil tussen een burgertoestel en een militair toestel niet zien.
Het is niet 1 poppetje.
Het is een groot spel van belanghebbenden die achter de schermen blijven en stealth onder de radar..
LoL UPDATE: Nederland vraagt Rusland om uitlevering Tsemach.
We zijn geen bevriend land.
Daar heeft de handel verder peop aan.
Vorig jaar bleek er al na 6 maanden 25 miljoen kilo kippenvlees uit Oekraïne tegen een nultarief in de EU te zijn ingevoerd, meneer Kosiuk voorop, waar door Nederlandsche kippenboeren niet eerlijk tegen te concurreren is.
De Oekrainse kippen komen nog steeds naar Nederland. En dan hebben we het niet over datingsites.
50 miljoen per jaar niet is veel.
@i-Wonder | 07-09-19 | 19:12:
50 miljoen kilo kippenvlees uit Oekraïne tegen een nultarief.
"Dat gebeurt door een truc die insiders de Batman cut noemen. Oekraïense slachters laten de vleugels aan de kipfilet zitten, waardoor het stuk vlees valt onder invoernummer CN02071370 (Cuts with bone in – other). Daarvoor gelden geen beperkingen. MHP heeft een eigen uitsnijderij in Veenendaal, in samenwerking met vleeshandel Jan Zandbergen. I
www.nrc.nl/nieuws/2019/05/11/bio-indu...
@kloopindeslootjijook | 07-09-19 | 19:34:
Wij exporteren ook naar andere landen, andere landen exporteren weer naar Nederland. De handelsbalans is stevig uit het lood, Nederland exporteert veel meer dan het importeert. En waarom moeten er zulke grote importbarrières zijn bij de EU?
Als Nederland wil concurreren met kip dan moet Nederland een beter product leveren voor een betere prijs.
@i-Wonder | 07-09-19 | 19:38: Dat gaat dus niet door een ongelijk speelveld.
En wij maar wijs gemaakt worden dat Poetin er achter zit. Zo'n lieve man. Nee die fascisten toentertijd in Kiev, Porosjenko en zijn nazi vrienden zitten erachter, kan niet anders. Zijn we nu klaar met dat Rusland bashen?
Putin zit hier ook achter, hij heeft de BUK raket geleverd die de MH17 neergeschoten heeft.
@i-Wonder | 07-09-19 | 19:05:
Heeft Poetin gezegd; schiet dat passagiersvliegtuig maar neer?
Het is schimmiger.
Laten we eens beginnen met dat gerommel met grenspaaltjes en militaire provocaties. Waarom is die hele toestand eigenlijk gaande daar?
Hebben ze niet iets beters te doen voor het eigen land ?
@kloopindeslootjijook | 07-09-19 | 19:13:
Putin heeft het moordwapen geleverd, willens en wetens. Hij wilde graag Oekraïnse militairen vermoorden maar vermoorde per ongeluk de mensen in de MH17, het waren vergismoorden.
Niks geleerd in vijf jaar. manmanman. Maar oké misschien kon je toen nog niet lezen.
@i-Wonder | 07-09-19 | 19:14:
Als het niet doelbewust gedaan is, is het vergissing met dramatische gevolgen geweest. Of het dan de Oekraine of Rusland is, maakt dan nietemeer uit. Het is het resultaat van een oorlog.
Dus, wat die inval betreft: er moet ergens een belang gediend worden anders doe je zoiets niet. Welk belang? Welke poppetjes hebben er belang bij de inval van de Oekraïne?
@kloopindeslootjijook | 07-09-19 | 19:18:
Rusland is in alle satellietstaten die afstand namen een oorlog begonnen, ook in de Oekraïne. Rusland is de enige die belang heeft bij dat het slecht gaat met de Oekraïne nadat ze afstand namen van Rusland.
Putin wilde Oekraïnse militairen vermoorden maar vermoorde per ongeluk burgers in de MH17. Volgens de Nederlandse officier van Justitie is het moord maar de rechter zal daar zich over moeten uitspreken.
@i-Wonder | 07-09-19 | 19:22:
Wat kan het de gemiddelde Henk en Ingrid-Rus nou schelen dat hun regering Oekraïne wil binnenvallen. Kost allemaal geld, kun je beter besteden..
@kloopindeslootjijook | 07-09-19 | 19:41:
De gemiddelde Rus die ik spreek schaamt zich wel voor de Russisch-Oekraïnse oorlog. Daarnaast gaat het minder met de Russische economie wat de Russsiche Jan Modaal raakt.
@i-Wonder | 07-09-19 | 20:10: Allemaal onzin.
Tjonge ... als het demense nu nog niet duidelijk is dat Oekraine het hardst stinkt in dit hele verhaal...
Is mij niet duidelijk, leg eens uit?
do the math
@Bali Lovert | 07-09-19 | 18:53:
Graag maar van deze wartaal kan ik geen chocolade maken. Rusland begon een oorlog tegen de Oekraïne zoals ze dat eerder in andere satellietstaten deden. Helaas vochten de Oekraïners wel terug en begon Rusland te verliezen. Toen bracht Rusland zwaardere wapens naar de Doneks regio (tanks en BUKs). Die BUK miste een essentiële radar waardoor ze het verschil tussen burgen en militaire toestellen niet konden maken en dus schoten ze de MH17 neer. Wat je Oekraine (maar ook onze regering en vliegtuigmaarschappijen) kunt verwijten is dat daar gevlogen werd. Maar, het is voor het eerst dat een wereldmacht (Rusland) met zulke zware wapens aan terroristen geeft.
Rusland had nooit de Krim moeten binnenvallen, nooit een proxy oorlog in bij Donesk moeten beginnen en daarvoor betaalt Rusland een hoge prijs. De Russische Jan Modaal verarmd en daarom is Putin minder populair.
@i-Wonder | 07-09-19 | 19:00: ik respecteer jouw mening als je denkt dat het is gegaan zoals jou wordt voorgeschoteld. Misschien ben je wel een nabestaande en ik heb zeker niet tot doel iemand te kwetsen. In mijn belevingswereld klopt er iets niet als ‘alle radars’ ineens uitstaan, en vlucht/voice data geheim/weg zijn, en nu dit...
En van wat ik mag geloven op kanalen (anders dan mainstream) is dat de problemen in dat gebied begonnen toen daar hele dorpen met etnisch russen werden onderdrukt, russische taal werd verboden en de mensen zelfs uitgemoord werden door de oekrainers. Rusland wilde deze (hun) mensen beschermen, en daar is die oorlog door gekomen.
Ik realiseerme heel goed dat dit wellicht ook niet het hele verhaal/waarheid is. Maar klakkeloos geloven wat hier in de krant staat kán ik gewoon niet, er zijn dingen die duidelijk niet kloppen.
@Bali Lovert | 07-09-19 | 19:15:
Ik woon in Kiev en heb familie in Donesk, kom er nogal eens. De mensen in Donesk werden absoluut niet onderdrukt door de Oekraïners en zijn niet blij met de Russische inval.
De mensen in de Krim (kom er ook vaak) waren in het begin wel blij met de Russische inval. Nadat de Krim-Tartaren vervolgd werden en in de gevangenis gegooid werden is willen ze graag weer terug naar de Oekse tijd. Toen hadden ze vrijheid.
@i-Wonder | 07-09-19 | 19:24: ik snap jouw reactie nu beter wetende dat je er zo dicht bij staat/woont, en neem wat je schrijft voor waar aan. Het is dus gewoon moeilijk waarheden in het algemene MH 17 verhaal te vinden en het is bepaalde partijen er misschien wel om te doen om dit zo te houden, helaas. De frustratie voor wat gebeurt is, is bij iedereen aanwezig.
@Bali Lovert | 07-09-19 | 19:53:
"De frustratie voor wat gebeurt is, is bij iedereen aanwezig."
En dat genereert dan vragenstellers en die worden dan als trollen weggezet ! Ronduit belachelijk !
@Bali Lovert | 07-09-19 | 19:53: Dat aannemen lijkt me redelijk naief. Voor wat betreft de lokale opvattingen kan het extra informatie zijn. De rest is overtrokken geschreeuw.
Oekraïne heeft hard de steenkolen nodig uit eigen bodem (Donetsk), nu Duitsland zijn gas uit de Oostzee (uit Sint Petersburg) gaat krijgen. De Oekraïense president Zelenskiy ziet de bui al hangen en wil behalve gas ook vrede met Rusland en de etnisch Russische gebieden binnen de Oekraïne. Wie nog steeds denkt dat 'de sancties' Rusland geschaad hebben, moet eens in een willekeurige supermarkt binnenlopen en het assortiment bewonderen. Putin en Rusland hadden altijd een hoofdpijndossier aan de landbouw, maar dankzij het Westen draait die nu als een tierelier. Reken maar dat er Nederlandse boeren zijn, die overwegen om naar RU te emigreren, net als de boeren in Zuid Afrika. Putin heeft Oekraïne nu braaf aan de leiband. Wordt er te hard geblaft, dan knijpt hij de gaskraan even dicht. Vroeger verdiende Oekraïne nog een duit aan de doorvoer van gas richting het Westen. Heel gek, ze wonen bovenop de vruchtbaarste aarde van misschien wel heel de wereld, maar in de jaren twintig leden ze verschrikkelijke hongersnood in de steden terwijl de aardappels op het land lagen weg te rotten. Die stateloze ongeorganiseerdheid lijkt van generatie op generatie doorgegeven te worden. Lees Joseph Roth's 'Radetzky Mars' er maar op na. Ook voor de Eerste Wereldoorlog was het daar een troosteloze bende.
Klopt
Die hongersnood hadden ze met name aan Stalin te danken. De Oekraïne loopt absoluut niet aan de leiband van Rusland maar ze hebben er wel voor gekozen hun eigen militairen uit de Russische gevangenis te halen.
Nederlandse boeren die naar Rusland emigreren? Een paar maar niet veel. Leven in Rusland is niet zo leuk, in de Oekraïne is veel meer vrijheid.
De Oekraïnse economie gaat iets beter, de hryvnia is ongeveer 15% gestegen vanaf het dieptepunt. De economie omvormen duurt een paar decennia maar in Polen is het ook gelukt dus waarom niet hier.
De relatie tussen de Oekraïne en Rusland zal nog een hele tijd slecht blijven, in ieder geval zal Putin moeten vertrekken voordat de betrekkingen kunnen normaliseren.
De landbouw in Rusland is nog steeds onder de maat, veel keutelboeren en te weinig machines. Ben je wel eens in Rusland geweest?
@i-Wonder | 07-09-19 | 18:31: U doet hier niets anders dan Rusland zwart maken. De relatie zal pas beter worden wanneer de mensen in de Donbass vergeten zijn dat Kiev hen bombardeerde: huizen, ziekenhuizen. Dus droomt u maar verder. O ja en er zijn al een paar duizend blanke Zuid Afrikanen naar Rusland verhuisd maar dat is u natuurlijk ontgaan.
@Goofje | 07-09-19 | 19:05:
Zowel Rusland als de Oekraïne schiet met zware wapens in Donbass. De Oekraïners verdedigen hun land tegen de agressor Rusland. Als je aangevallen wordt moet je je verdedigen.
Goofje. Dat zei Holleeder ook over zijn zusters. Jullie doen niks anders dan mij zwart maken! Ach ja, waar verdient Rusland dat nou toch aan?
@i-Wonder | 07-09-19 | 18:31: U keutert en kakelt als een bijziend boertje en een haan zonder bovenkamer. Heeft u de getuigenissen over die hongersnood gelezen? Man, man, man, hoe gaat u uw eten koken wanneer uw buurman uw gastoevoer regelt? U was allang afgesloten van het gas, wanneer u daar uw praatjes aan de vaak bracht. Oekraïne is een humanitaire ramp. Thuis zitten de ouderen en zieken te verkommeren, terwijl de werkende generatie in Polen en Tsjechië de bipsen in de verpleeghuizen afvegen. "Ben je wel eens in RU geweest?" Dat doet niet ter zake, misschien, misschien wel heel vaak.
@i-Wonder | 07-09-19 | 19:08: Donbass is etnisch Russisch gebied, waar ook de Kozakken wonen. 'De Oekraïners' is een verzinsel van u. Die bestaan niet. Sommige West-Oekraïners waren notoir fout in WWII en zijn dat nog steeds. Net als een groot aantal Litouwers. Vraagt u aan hen eens naar de Shoah en u loopt gillend weg. Ze hebben niets geleerd.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 07-09-19 | 19:27:
Inwoners van de Oekraïne zijn Oekraïners of je het nou leuk vindt of niet. Mensen die in Donbass of Donesk wonen dus Oekraïners.
Het was lastig kiezen voor Oekraïners in WWII, ze moesten kiezen tussen Stalin of Hilter. Voor wie had jij gekozen?
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 07-09-19 | 19:22:
Oekraïners werken in Polen, klopt. Is niets mis mee toch? Beter dan thuiszitten. De Oekraïne is geen humanitaire ramp, ik woon er en de gezondheidszorg is redelijk, de mensen zijn goed opgeleid, Politie is corrupt maar functioneert wel. Laten we hopen dat Zelensky de corruptie aanpakt. Kom ook regelmatig in Rusland en kan je vertellen dat het een stuk minder leuk geworden is onder Putin. Er is veel ondrukking, mensen zijn niet vrij, er is geen vrije pers, er zijn anti-homo wetten en het demonstratierecht is ingeperkt. En door de sancties gaat het economisch veel minder goed met de Russische Jan Modaal. Rusland is een paria geworden.
Hier een artikel van een jaar voor MH17, Rutte, Shell, en schaliegas
https://www.trouw.nl/nieuws/shell-kan-van-start-met-gaswinning-in-oekraine~b0d34331/
En dat wilden die mensen daar niet in hun achtertuin, en geef ze eens ongelijk.
@Ben-Bataaf | 07-09-19 | 20:08: En toen bleef het stil.....
Het waren de jaren 30 en het heette Holodomor.
@devil13 | 07-09-19 | 22:34:
Ja, de Sovjets hebben toen 12 miljoen Oekraïners vermoord. Om dat in perspectief te plaatsen, de Duitsers vermoorden 6 miljoen Joden in WWII.
Misschien kunnen Hans van Baalen (vvd) en die andere clown Frans Timmermans (pvda) nog ff een goed woordje doen. Die hebben nogal hun best gedaan namelijk om Oekraine bij die totaal verrotte E.U te halen.
Valt op dat een aantal vaste anti Ruslandtrollen hier niet werken in 't weekend.
De pro Rusland trollen des te harder. Wat een ziek zootje bij elkaar.
@Beste_Landgenoten | 07-09-19 | 19:17: Beste BL, schei nou toch eens uit met dat beschuldigen van trollen. Dat zei je een paar dagen geleden ook al, 99% noemde je daar. Toen ik je inhoudelijk vroeg hoeveel gaf je geen antwoord. Het heeft ook geen zin. Er is na 5 jaar nog zo ontzettend veel onduidelijk dat er gerust andere stellingen mogen worden ingenomen dan alleen maar klakkeloos van het JIT uit te gaan. Als daar geen vraagtekens bij gezet konden worden was de discussie al lang afgelopen. Ik denk echt dat hier geen hond rond loopt die Poetin wil perse wil verdedigen. Er zijn gewoon te veel onbeantwoorde vragen. That's all !
@A333aan | 07-09-19 | 19:33: En ook hier geef je dan weer geen antwoord op, net als de vorige keer. Het zijn dus gewoon echte, hele laffe beschuldigingen ! @ BL !!!
Ach beste a3. Het hele scenario is al lang bekend. Te uit en te na, voor zover een oorlog dat toelaat, bewezen. Russische buk is inderhaast binnen gesmokkeld om de rebellen te helpen tegen de sterke luchtaanvallen van Oekraïne maar schiet per ongeluk een airliner neer. De Russen ontkennen uiteraard want verdomme, dit was een geheime oorlog. Totale fukup die tot vandaag keihard ontkend wordt. Dat was direct duidelijk. En sindsdien uitsluitend gestaafd met een enorme hoeveelheid bewijzen.
En bedankt Zelenski!
De eerste die we in voor de rechter hadden kunnen brengen wordt als kadootje aan Poetin gestu urd. Alles voor de goede verstandhouding. Oh maar we mochten hem verhoren? Wat zal die Tsemach gelachen hebben. Nu zit ie aan de koffie bij Vladimir. Koekje derbij?
Denk je dat Putin blij is met een militair die een burgervliegtuig neerschiet? Tsemach mag blij zijn als hij het einde van het jaar haalt.
@i-Wonder | 07-09-19 | 18:26: U heeft geen weet van Putin, van Rusland en van Rusland's omgang met militairen. De man krijgt een militair pensioen, het zal moeilijk zijn om daarvan rond te komen, want de pensioenen houden de prijsstijgingen niet bij.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 07-09-19 | 18:32:
Wat ik bedoel is dat Putin makkelijk tegenstanders en mensen die een risico vormen omlegt. Als Putin bang is dat Tsemach zijn mond opendoet vermoord hij hem.
@i-Wonder | 07-09-19 | 18:39: U focust zo op Poetin, maar wat denkt u van Macron en de gele vestjes, van de MI6, van de CIA, van de Mossad enz, enz. U denkt dat hij in dat gezelschap opvalt?
Ja joh de Mossad!
Trollen? Nee ik heb gewoon weinig respect voor dom geleuter.
Die zien we nooit meer te-rug.
Nederland ook blij, zolang we rutte hebben komt geen onderste steen te voorschijn.
Nope.
Maar goed. De vraag is of hij niet een ongelukje krijgt in Rusland. Een dode verdachte klapt ook nooit meer uit de school.
Misschien kan Wilders bij de Israëlische ambassade lobbyen voor een Mossad-ophaalservice van Tsemach.
@Beste_Landgenoten | 07-09-19 | 17:55: Nee hoor. Hij krijgt vast een onderscheiding voor zijn verdiensten. Poetin is blij met dit soort loyale toptalenten. (En dat bedoel ik dus sarcastisch.)
Ik verheug me al op het antwoord van Rutte...
Wat een spreker is die man !
Moest denken aan Adieu Volodia van Simone Signoret.
Nu maar hopen voor die man dat ie niet plotseling een onverwachte dood treft...
Boeit niet. Rusland gaat niemand uitleveren.
Maar ze bekennen wel schuld nu. Dat was dan ook de beste winst die er te halen viel.
@Andrew Deen | 07-09-19 | 17:03:
Jij bekent nu ook schuld.
Dat je samen met minderjarige Boris op een bootje zat en naar elkaars nepvuurwapens zaten te gluren.
@Kaas de Vies | 07-09-19 | 17:13:
Wie ben jij en wat heb jij met Boris Johnson? Wat ben jij voor raar figuur.
@Kaas de Vies | 07-09-19 | 17:13: wat kan die deen veel uit zijn duim zuigen
@Andrew Deen | 07-09-19 | 17:40:
Nee, Boris, de zoon van Halsema. Weet je nog. Viespeuk.
Jaha, wij stellen echt wat voor op het internationale strijdtoneel..
Inderdaad. Dat is niet erg, maar handel er dan ook naar zou ik zeggen en doe niet slaafs wat de EU zegt. Nederland is juist groot geworden door zijn eigen eigenzinnig invulling te geven binnen de machtsdriehoek GBR, GER en FRA.
wat dan?
@Hoorneslaan | 07-09-19 | 17:58: Soms je tanden laten zien. Zoals Denemarken en Oostenrijk wel doen. Dan denk ik aan migratie, stabiliteitspact, pulsvisserij, Nederlandse koeien, KLM Air France, Europese benoemingen etc.
@Toninhocerezo | 07-09-19 | 19:38: wij hebben geen Trump of Putin.
@Hoorneslaan | 07-09-19 | 20:58: Nee en ook geen Kurz of Rasmussen.
Net als Nederland z'n burgers op de eerste (kuch) plaats zou zetten heeft Oekraïne dat ook gedaan. Een bittere pil voor de nabestaanden van de slachtoffers van MH17. Maar voor de familie van de oorlogsgevangenen niet anders dan logisch. Blijkbaar is het JIT naïef en heeft de staat zich te weinig ingezet op een zo spoedig mogelijk uitlevering. Poetin heeft druk gezet en zo werd er voor Oekraïne een goede deal mogelijk.
Het is te hopen dat dit een voorbode is van een Russische exit uit de Oekraïne. In iedergeval zijn de kaarten nu beter geschud dan onder Poroshenko.
@i-Wonder | 07-09-19 | 16:48: En u denkt dat Putin zijn mensen in de Donbass in de steek laat. Nadat Kiev hen gebombardeerd heeft. Kwam Rutte - die ons land verkoopt aan de multinationals en Brussel - maar zo voor de Nederlanders op als Putin voor zijn bevolking. Maar ach, Rutte mag de schoenveters van Putin nog niet eens strikken.
@Goofje | 07-09-19 | 19:09:
Putin bombardeert ook, de oorlog van Putin tegen de Oekraïne heeft veel burgerslachtoffers gekost. Putin had die illegale oorlog nooit moeten beginnen. En, de Oekraïners verdedigen zich terecht tegen de Russische agressie.
Wordt tijd dat Rutte en consorten zelf eens onder die onderste steen gaan liggen. Misschien is omhoog duwen makkelijker dan uitgraven.
[start sarcasm]
En die Tsemach? Ach, je ziet het al aan de foto. Het is zo'n lieve man die schijnbaar gebukt gaat onder al die valse aantijgingen omdat er eeen zondebok moet worden aangewezen. Die man mede-verantwoordelijk voor het neerhalen van de MH17, dat geloof je toch zelf niet?
[end sarcasm]
Binnenkort opent mijn Oekraïens restaurant De Onderste Steen in De Krim (gemeente Hardenberg). Ik heb Mark Rutte uitgenodigd om de opening te verrichten, maar nog geen reactie van hem gehad. Komen jullie allemaal een keer eten?
Dat zou leuk zijn. Stel dat Mark komt geef dan even de datum door. Dan weet ik wanneer ik kan reserveren om dat stuk witteboordschorem niet te treffen.
Het zou mijn eetlust voor langere tijd bederven!
Het ultra-linkse Nederlandse Openbaar Ministerie en het politieke NATO leden MH-17 onderzoek incl. de (mogelijke) dader UA hebben nog steeds geen radarbeelden gekregen van de US Awacs en van de militaire actieve radar stations in de buurt van de plaats van de ramp. ( Stonden uit in oorlogsgebied) ha ha ha! NL en het referendum over Oekraïne: uitslag in de prullemand gegooid op verzoek van Brussel en de Cowboys in Washington. Rutte, Opstelten en al die andere leden van de Vereniging Van Dieven willen ons nog steeds doen geloven dat de ultra-rechtse zeg maar rustig fascistische regering in UA niets met het afschieten van MH-17 te maken had. Je moet wel heel erg naief zijn om " onze regering en het OM" incl. de Nederlandse media te geloven. Bellingcat = aantoonbaar Atlantic Counsel. UA = Oost-Europese kolonie van de Amerikanen en nee,die hebben er natuurlijk überhaupt niets mee te maken. Wat een nonsens en langzamerhand " who cares" ? Dat is misschien nog wel het ergste voor de nabestaanden. Rutte en het NL OM geloven omdat de onderste steen naar boven moet komen ? Diep en diep triest dat ons eens vrije land een lakei geworden is van de Amerikanen/EU.
Er zijn deskundigen gehoord waarvan de verklaring niet paste in het anti Rusland beeld van die knEUzen! Deze verklaringen zijn dan ook maar uit het onderzoeksrapport gehouden. Man man, wat een corrupt zooitje is het toch!
Het is langs meerdere wegen bewezen dat een BUK raket uit het Russische leger de MH17 neerschoot. Als je nu nog met dit soort onzin aankomt heb je een paar jaar onder een steen geleefd.
@i-Wonder | 07-09-19 | 17:17:
Daar hebben we die steen weer....
Ach ach ach. Nog steeds? Zelden zo'n dom verhaal gelezen. Je gelooft dit echt hè?
In de Oekraine stond niets uit
@Beste_Landgenoten | 07-09-19 | 17:51: Tsemach is een zoethouder van rutte voor de nabestaanden.
@Hoorneslaan | 07-09-19 | 18:46: Zelfs dat niet. Rutte stelt gewoon helemaal niets voor. Niet op dit dossier èn niet in Brussel. Loopt gewoon aan het handje van zijn Brusselse bazen. Niets doet hij voor ons land. Helemaal niets. Ja voor het grote geld wel natuurlijk: rijken (hoeven plotseling over hun 1e 500.000 € geen belasting te betalen) en de multinationals met hun brievenbusfirma's. Zelfs de middenstand maakt hij kapot.
Het staat niet meer ter discussie dat de MH17 door een Russische BUK neergeschoten is. Is te uit en te na bewezen.
Gelukkig waardeert ons politiek leider deze positie als geen ander
Nederland, een land waar de rest van de wereld z'n reet mee afveegt.
Hebben van Balen en Voorhoeve al gereageerd?
Verhofstadt bedoelt u
Voorhoeve was de vriend van Karremans.
Voorhoeve zit nog in de bunker met zijn pas gestreken uniform. Nog bij te komen van Srebrenica.
Dit onderzoek zal altijd en eeuwig onderwerp van discussies blijven. Het feit dat je één van de hoofdrolspelers en potentiële daders op voorhand gewoon mee laat doen aan je onderzoek omdat ze zo graag bij de EU willen, is een garantie voor problemen, ongeloof en twijfel aan wat er dan ook naar buiten wordt gebracht. Iemand heeft ooit ergens op een knop gedrukt waar hij niet op had mogen drukken. Meer was de oorzaak niet (los van alle slachtoffers natuurlijk) maar alle geoplitieke belangen hebben het opgeblazen en onoplosbaar gemaakt.
Een voorbeeld: Waar zijn bijvoorbeeld de Amerikaanse beelden? Waarom mag niemand die zien? Wat staat er dan op? Als het schadelijk voor Rusland was geweest was het allang vrijgegeven dus dat is het kennelijk niet.
De Oekraïne is onderdeel van het JIT omdat de MH17 boven Oekraïns gebied neergeschoten is. Landen stellen hun radarbeelden nooit beschikbaar, zij zien dat als militair geheim.
Je kan elke moord wel afdoen met versimpelingen (ik maakte een stekende beweging en toen was dood, bedoelde het helemaal niet zo) maar de Nederlandse officier van justitie is hier sprak van moord. Laat de rechter maar recht spreken.
@i-Wonder | 07-09-19 | 16:39: Rusland heeft wel radarbeelden geleverd hoor, flikker toch op met je nationaal geheim. Er waren dus 3 radars die het hebben kunnen zien: Amerika, Oekraine en Rusland. De Russen hebben als enige beelden geleverd, die van de Oekraine stond toevallig uit, en de Amerikanen riepen meteen dat ze beelden hadden van de raket,en opeens zwegen ze in alle toonaarden. Oekraine heeft MH17 neergeschoten, geen twijfel mogelijk.
@DeBelastingbetaler | 07-09-19 | 17:53:
De radarbeelden van Rusland zijn bewerkt is uit onderzoek gebleken. Frauderen is erger dan niet leveren.
@DeBelastingbetaler | 07-09-19 | 17:53: amen!
@Bali Lovert | 07-09-19 | 18:41:
Het is boven elke twijfel verheven dat de MH17 met BUK uit het Russische leger neergeschoten is. En dat er veel Russische militairen in Oekraine een oorlog voeren tegen het Oekraïnse leger.
Ik voel me geopolitiek ineens heel erg klein. Formaatje hobbit met groeiproblemen.
zeker, en dat met een vertekend wereldbeeld.. Wat minder ‘investeren’ in de EU, kijken of dat nog ergens indruk maakt?
Rusland heeft de verdachte van het neerhalen van de MH17 binnengehaald. Sterker nog, was hij er niet bij dan was er geen onderhandelingen meer geweest over vrede tussen de Russen en Oekraïne..
Merkel is tevreden dat deze grote stap naar vrede door de uitwisseling van de verdachte van de massamoord op Nederlanders is gemaakt... de Russen zijn tevreden met deze schaakmat dat zij de verdachte van de massamoord op 300 burgers boven Oekraine weer terug in hun handen hebben.
Oekraine is tevreden dat ze deze ruil hebben kunnen doen dan spreekt de verdachte van de massamoord op 200 plus EU burgers geen belastende woorden meer..
En wat zegt Nederland op deze tevredenheid van de grote spelers in dit Nl drama...
we hebben hem verhoord..
Tijd om heel snel uit de EU te stappen want het is enkel betalen aan de EU tbv o.a. Oekraine en geen enkele steun of veiligheid voor de burgers is gegarandeerd.. zelfs niet als ze zijn vermoord omwille van de Russen, Oekraine en Merkel!
bloed aan vele handen..
Wat verwijt je de Oekraïne? Dat ze kiezen voor eigenbelang? En later in je plempsel zeg je dat Nederland dat ook moet doen. Natuurlijk kiest de Oekraïne voor het vrijlaten van de Oekraïnse militairen die Rusland gevangen houdt. Als Nederland Tsemach had willen hebben dan had Nederland maar om uitlevering moeten vragen.
@i-Wonder | 07-09-19 | 16:11:
Wie weet welke beloften Rusland heeft gedaan aan Zelensky om deze belangrijke getuige weg te moffelen.
Dat vergroot echter wel de verdenking richting Rusland.
@arie-hoax | 07-09-19 | 16:17:
Toen de Russen de Oekraïne binnenvielen dachten ze met een blitzkrieg te kunnen winnen. De Oekraïners bleken goede vechters te zijn en nu heeft Putin een probleem met zijn exit strategie. Het helpt dat Poroshenko weg is en laten we hopen dat de Russische-Oekraïnse oorlog snel stopt.
Als Prutte een klein beetje lef had zou die in Brussel geroepen hebben; ‘Nederland zal iedere toenadering van Oekraïne vetoën’.
En wat denk je dat wij via die extreem en kunstmatig laag gehouden rente aan de knoflooklanden betalen? Zij gratis geld van onze pensioenen.
@i-Wonder | 07-09-19 | 16:22:
Maar waarom? Waarom de Oekraïne binnenvallen? Het gaat steeds over de oorlogshandelingen, maar de redenen van de bestuurders van Rusland blijven vaag.
@kloopindeslootjijook | 07-09-19 | 19:15:
Om de Oekraïne te straffen voor toenadering tot de EU. Rusland heeft in alle satellietstaten die afstand namen van Rusland een proxy oorlog gevoerd.
Zelensky begrijpt heel goed, dat zijn land niks opschiet met een vijandige grote buurman. Hij moet met Moskou een werkbare relatie zien te bereiken, of hij dat leuk vindt of niet.
Rusland is de illegale oorlog in de Donesk regio beginnen en heeft illegaal de Krim geannexeerd. Het zal lastig worden die pijn te vergeten. Veel mensen hier hebben kennissen verloren in de Russisch-Oekraïnse oorlog en die pijn zit er diep bij de Oekers.
@i-Wonder | 07-09-19 | 15:59: Stalin had al veel pijn veroorzaakt, dit kan er nog wel bij. "illegaal" is een rekbaar begrip, helaas.
De keiharde feiten: Europa heeft zich geen oorlog laten inrommelen, de Krim komt nooit meer terug. Van Trump hoeven ze ook al niks te verwachten. De chocoladepresident was al net zo'n zakkenvuller als al zijn voorgangers en zijn politiek van confrontatie heeft tot niets geleid. De winter komt eraan, er staan nog ettelijke jaren aan gasrekeningen open. De economie ligt helemaal op zijn gat, dus er moet snel een plan komen. Wil je dat Poetin op alle slakken zout gaat leggen ? Of kijk je vooruit ?
@SjonnieC | 07-09-19 | 17:14:
Het tijdperk Putin gaat tot een einde komen, zolang Putin er nog zit is het lastig op te lossen. De Oekraïnse economie gaat wat beter, de hryvnia is 15% in waarde gestegen. Er is nog een hoop te doen hier, mijn schoonfamilie regelt de temperatuur door ramen op te zetten (verwarming heeft geen thermostaat hier). Aan de andere kant, Polen bewijst dat in een paar decades het wel goed kan komen. De Oekraïners zijn wel vechters en willen graag vooruit.
@i-Wonder | 07-09-19 | 17:22: Je mag hopen dat Lukashenko nog heel oud wordt. Zodra hij de geest geeft, dan wordt Poetin de president van de Russisch-Witrussische Bond.
@SjonnieC | 07-09-19 | 17:40:
Voor de Oekraïne is Polen veel belangrijker dan Wit-Rusland en wat ik er van meekrijg is dat Wit-Rusland niet zo blij is met Rusland. Maar, Rusland is net kougom onder je schoen, je komt er lastig vanaf.
Nederland, het lulletje van Europa.
Met je vlaggetje, je hoedje en je toeter.
Zo is het. En als het op stemmen aankomt voor Oekraïne bij de EU braaf vóór stemmen.
Nou, als "tegendraadse denker" zal ik er maar eens een ingenieus "complotje" tegen aan gooien....
Die nieuwe, Zelensky heet ie (dacht ik) die is door de bevolking gekozen. Misschien ook nog wel "democratisch"...
Zeer tegen de zin van die chocolade boer, niet....
Die Zelensky is bij Poetin op bezoek geweest, maar zeker ook bang voor die Nutella-boer, want die heeft inmiddels wel wat poen.
Dus die Zelensky denkt, ik lever die Tsemach via de rechter uit aan "vriend" Poetin, dan kan die daar lekker, zonder gevaar voor eigen leven, vertellen hoe het echt in elkaar zat, want dan heeft ie van chocoflap niets meer te duchten....
Tsemach zit safe, Zelensky pakt choco-boer, Rusland pleit zich vrij met de verklaring hoe het echt in elkaar zit....
En misschien ook nog wel geloofwaardiger dan de huidige "verhalen"....
Of je dat dan weer geloven moet is een tweede natuurlijk, maar ik vind het een leuk ingenieus complot, dus ik denk ik doe eens een gok.
Ik verzin dit omdat de waarheid soms / meestal anders is dan dat ze het "gepeupel" vertellen.
Nou, kom d'r maar in...
Wel netjes blijven hé !
Zelensky kiest voor vrijlating van de Oekraïnse militairen die Rusland in de illegale oorlog in de Donesk regio gevangen genomen heeft. Hij kiest om de mensen die het vuile werk opknappen ( de militairen ) te steunen want hij wil in de toekomst nog graag mensen werven. Zelensky kiest voor het Oekraïnse belang, zou Nederland ook eens moeten doen.
@i-Wonder | 07-09-19 | 15:50: ook !
@i-Wonder | 07-09-19 | 15:50: ik las straks dat het zeelui waren die bij de inname van de Krim gegijzeld zijn.
@i-Wonder | 07-09-19 | 15:50:
Zo is het en niet anders. Eigen belang eerst.
Chocoprins Petro Poroshenko, vriend van D66 Pechtold en Kees Vee, heeft naar geschat wordt 600 miljard Euro uit de Oekraïense staatskas verduisterd.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 07-09-19 | 18:13:
Je roept maar wat, waarschijnlijk omdat je een Russische trol bent in Sint Petersburg. Ben geen aanhanger Poroshenko maar 600 miljard heeft hij niet gestolen, hij hoeft niet te stelen want hij heeft genoeg geld.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 07-09-19 | 18:13:
En is van harte welkom bij de banken in Nederland en Zwitserland etc. loopt u maar door, we leggen meteen uit hoe dat het beste kunt herinvesteren in vastgoed in Amsterdam.
@i-Wonder | 07-09-19 | 18:54: www.stalkerzone.org/how-poroshenko-st... correctie - niet 600 maar 8 miljard dollar geroofd.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 07-09-19 | 19:39:
Nogmaals, ik wil Poroshenko helemaal niet verdedigen want zo'n goede president was hij niet. Die site is desinformatie van de Russen, allemaal onzin. Overigens, als je hebt over geld stelen is Putin de opperboef. En de meeste mensen in zijn gevolg ook.
heeft Tsemach nu ook een foei gesprek gehad dan
die heeft helemaal geen gesprek gehad.. Nl is nog niet daar geweest. Dit 'verhoor' is enkel voor de buhne van het Nl volk
@fikkieblijf! | 07-09-19 | 16:08: zullen toch een rechter commissaris en officier v Justitie bij geweest zijn ?
@Trumme | 07-09-19 | 16:27:
Mariniers zijn ook militairen.
Is dit nu die onderse steen of slechts een kiezeltje van het smerige grindpad.
dit is het extra cement dat over die steen (diep in een doofput), is gestort...
Voor Rutte en VVD telt maar een heilig ding en dat is belastingparadijs Nederland.
Al halen ze 10 vliegtuigen neer.
Nou, voor de inwoners is NL nou niet bepaald een belastingparadijs. Maar ik begrijp wat u bedoelt.
Citaat:
Nederland heeft ‘meermaals en tot op het hoogste niveau overleg gevoerd’ met Oekraïne om te voorkomen dat Tsemach deel zou uitmaken van de gevangenenruil met Rusland, schrijft Blok aan de Tweede Kamer.
Vragen:
Wat is er duidelijk geworden na dit verhoor?
En waarom houdt Oekraïne vast aan de ruil van juist deze man?
Omdat ze in de toekomst nog militairen willen werven, ze laten zien dat ze achter haar militairen staan die het vuile werk doen. Zou Nederland ook eens moeten doen, voor eigenbelang kiezen.
zie mijn opmerking 15.44
Stel je voor de zaak zit anders in elkaar en hij kan vrij uit de "waarheid" vertellen. Dan heeft ie wel een probleem als die waarheid anders in elkaar zit, niet....
@A333aan | 07-09-19 | 15:49: UKR een probleem...
omdat Nl het lulletje van de EU is.. geen fuck te vertellen .. dokken mogen ze en bek houden.
Omdat Rusland als harde voorwaarde stelt dat Tsemach uitgeleverd wordt. Anders krijgt de Oekraïne haar militairen niet vrij. Je kan je afvragen waarom Rusland perse Tsemach uitgeleverd wil hebben, hij is immers Oekraïns. Weet hij teveel over Russische inmenging?
De Oekraïne kiest voor haar eigen militairen, Nederland zou ook wat vaker voor zichzelf moeten kiezen.
Dit was toch die ene Oekraïener onder de vier hoofdverdachten? Zijn die andere drie Russen ook al buiten bereik van de JIT? Nu kan ieder die er zin in heeft tegen de Russische beer gaan brullen, maar wederom is aangetoond dat de Nederlandse regering en Premier Mark Rutte volkomen vrede heeft met de huidige stand van zaken. Het is een bekend patroon: maak de mensen boos richting RU en OA, terwijl je zelf als kabinet lekker in de luwte van een lekker wodkaatje nipt. Het is Mark Rutte die belofte op belofte breekt en als zijne schijnheiligheid zelve voor de bühne zijn "Jammer, jammer" zal betuigen om bij zijn kiezers weer de fopsteen als een fopspeen te verkopen. Zou u zich van zo'n verkoper een witte Toyota laten aansmeren (met extra versteviging in de laadbak)?
Het zegt veel dat de daders van het neerhalen van de MH17 allemaal in Rusland zitten.
@i-Wonder | 07-09-19 | 15:32: onzin, u kettert als een leugen mitrailleur, Beste_Landgenoten.
@i-Wonder | 07-09-19 | 15:32: Gaat u de hele middag maar overal plempen, dat helpt.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 07-09-19 | 15:35:
En u plempt niet?
@i-Wonder | 07-09-19 | 15:32: Het zegt veel dat veel voormalige IS "soldaten" in Nederland zitten.
@wobbert | 07-09-19 | 15:42:
En waar baseert u dat totaal niet ter zake doende gebazel nou weer op ?
@normanius | 07-09-19 | 15:46:
Op de onzin van Wobbert ga ik niet eens in.
Toevallig. Alle verdachten naar Rusland. Er was Poetin veel aan gelegen. Deze man had een sleutelrol kunnen spelen in een rechtszaak. Nu niet meer!
Oh en ik wordt niet graag leugenaar genoemd, zeker niet door iemand die zo de weg kwijt is als jij. Dus ga je mond spoelen.. Boefje.
@A333aan | 07-09-19 | 18:26:
Wat een onzin sla je uit, ik ben Beste-Landgenoten niet.
@Beste_Landgenoten | 07-09-19 | 18:06: lul niet zo stom!
@Hoorneslaan | 07-09-19 | 18:59:
Vind jou plempsel ongelofelijk stom.
@A333aan | 07-09-19 | 19:11:
Waarom mag ik niet op andermans plempsel reageren? Natuurlijk mag dat wel. Dat betekent nog niet dat ik 1 van die 2 personen ben.
De onderste steen komt gewoon niet boven. Ik heb altijd het sterke vermoeden gehad dat Oekraine MH17 moedwillig over dat gebied liet vliegen in de hoop dat er iets zou gebeuren en daarmee een militair conflict tussen de Russen en het Westen zou ontstaan.
Niet voor niets liep men daar net na de invasie van de Krim al naar het westen te roepen om militair op te treden tegen de Russen.
Helaas is MH17 neergeschoten en bleek het westen net even te verstandig om direct een oorlog te starten. Dus oekraine heeft er nu ook geen baat meer bij om het onderzoek verder te helpen, omdat er wellicht zaken aan het licht komen die geheim moeten blijven.
Bizarre redering, het vluchtpad van de MH17 wordt niet bepaald door de Oekraïne maar door Malaysia Airlines.
@i-Wonder | 07-09-19 | 15:33:
Oekraïne heeft nooit het luchtruim afgesloten.
@i-Wonder | 07-09-19 | 15:33:
Vreemd genoeg zijn vliegmaatschappijen dus ook gewoon blijven vliegen hoewel een aantal wel andere routes hebben genmomen.
@Mr.Crowley | 07-09-19 | 15:40:
Dat zeg ik toch ook niet? Flatulent zegt dat de Oekraine het vluchtpad had moeten veranderen en dat kan niet.
@i-Wonder | 07-09-19 | 15:43: Hoe zo kan niet ? Tuurlijk kan de UKR verkeersleiding een route wijzigen ! Ze hebben alleen de onveilige vlieghoogte gewijzigd.
@A333aan | 07-09-19 | 15:59:
In het begin van de Russisch-Oekraïnse oorlog werden vliegtuigen neergehaald met manpods (max 4000 meter). Toen Putin zag dat hij de oorlog aan het verliezen was heeft hij zwaarder materiaal gestuurd zoals de BUKS. Alleen waren de militairen dronken (op VK staan veel foto's van Russische militairen in de Oekraïne) en schoten per ongeluk de MH17 uit de lucht.
De MH17 was het 2e toestel dat met een BUK uit de lucht geschoten werd. Het kwartje dat dus ook burgertoestellen daar niet meer zouden moeten vliegen bij geen van de betrokkenen.
@i-Wonder | 07-09-19 | 16:17: En wat heeft dat met mijn opmerking te maken ? Nada. Je hoeft echt niet overal op te reageren hoor...
@A333aan | 07-09-19 | 16:52:
Het heeft ermee te maken dat toen de MH17 neergeschoten werd de Russen pas net de BUKs naar de Oekraïne gebracht hadden.
Het besef dat dit gevaarlijk was voor de burgerluchtvaart was nog niet ingedaald. Temeer omdat de BUKs als ze goed bediend worden heel goed onderscheid kunnen maken.
Als jij niet meer op mij reageert dan reageer ik niet meer op jou.
@i-Wonder | 07-09-19 | 16:55: Nou, je ziet het nóg niet hè. Ik heb het daar over jouw opmerking (15.43) dat ze (UKR) het vliegpad niet kunnen wijzigen. En dat kunnen ze wél ! Daar is een verkeersleiding o.a. voor ! Snapt je het nú wel ?
LEZEN !
@A333aan | 07-09-19 | 17:15:
Ze kunnen het toestaan of niet toestaan. De keuze om er te willen vliegen ligt bij Malaysia Airways. Vandaar dat ik zei dat de Oekraïners niet het vluchtpad bepalen.
Toen Rusland de Oekraïne binnenviel werden voornamelijk manpad gebruikt om vliegtuigen neer te halen. Die komen 4000 meter hoog. Toen de Oekraïne begon te winnen bracht Rusland zwaarder materieel zoals BUK rakketten naar de Oekraïne. Die BUK raketten kunnen heel goed onderscheid maken tussen burger en militaire toestellen. Helaas werden ze bedient door een dronken Rus met een onvolledige installatie en dus werd de MH17 neergeschoten.
Niemand (NL regering, UA regering, airliners, etc0 verwachtte op dat moment dat burgervliegtuigen uit de lucht zouden worden geschoten. Het was simpelweg nog niet gebeurd dat een wereldmacht zulke zware wapens als terreurmiddel gebruikt. Het is simplistisch om de Oekraïnse verkeersleiding alleen verantwoordelijk te houden.
@i-Wonder | 07-09-19 | 17:38: mooi verhaaltje heb je daar bij elkaar gefantaseerd hoor. Want geen enkel bewijs. En Oekraïene aan de winnende hand? Tjonge. Met vliegtuigen ouden dames beschieten op een marktplein dat de ledematen in het rond vliegen. Als dat aan de winnende hand is...
Een oorlog starten was zeker gebeurt met Hillary
i.kym-cdn.com/photos/images/original/...
Laten we nooit vergeten hoe dankbaar we mogen zijn dat Trump won!
@Bali Lovert | 07-09-19 | 18:49:
Tja tja ja.. Nog niet veel vernomen van wat Trump gaat doen aan die situatie daar.
@Benesha | 07-09-19 | 17:51:
Om in jouw logica te blijven, waar is het bewijs voor de oude dametjes?
Nederland heeft de MH17 verdachte verhoord.
Als een soort Willibrord Frequin stonden ze op de luchthaven "Waarom heb je dat nou gedaan?"
Waarom heeft Nederland niet om uitlevering gevraagd?
@i-Wonder | 07-09-19 | 15:34:
Dat ligt gevoelig maar Oekraïne moest en zou dat associatie verdrag moeten krijgen en wij wilden zowel Rusland als Oekraïne niet voor de voeten stoten, en eigenlijk wilden wij die verdachte hier helemaal niet hebben, dat komt de regering helemaal niet gelegen.
@Osdorpertje | 07-09-19 | 15:45:
Dus jij klaagt erover dat Nederland niet om uitlevering vraagt maar de Oekraïners hadden hem moeten vasthouden?
Whahaha.., dit is ons dank-je-wel namens de Oekraïne voor de Nederlandse regering, die heel de Nederlandse bevolking belazerd heeft om dat Oekraïne dichter bij de EU te krijgen, met dat Oekraïne verdrag...
De Nederlanders stemden toch tegen het verdrag? Als Nederland Tsemach had willen hebben dan had Nederland maar op uitlevering moeten vragen. Hij is op last van de rechter vrijgelaten en de Oekraïne kiest voor vrijlating van krijgsgevangen militairen in Rusland. Zou Nederland ook eens moeten doen, voor eigenbelang kiezen.
@i-Wonder | 07-09-19 | 15:22: het is niet "de" Oekraïne.
@Balabanov | 07-09-19 | 16:18:
Beiden zijn toegestaan volgens onzetaal.nl
@i-Wonder | 07-09-19 | 15:22: overduidelijk een Oekraïnse " trol"
@Eendragtmaaktmagt | 07-09-19 | 16:49:
Ik ben een Nederlander die in Kyiv woont en werkt.
Wat verwacht je van een land dat aan corruptie aan elkaar hangt. Die bovendien zijn rekeningen niet betaald aan zijn energieleverancier. Eigenlijk alle regels aan zijn laars lapt. Maar we moeten ergens toch begrip voor dat land opbrengen. Nou nee.
Onzinnige redenatie, als je de energieleverancier niet betaald mag je een illegale oorlog beginnen?
@i-Wonder | 07-09-19 | 15:24: Zeg ik nergens, Ik zeg alleen dat het een vreselijk kudtland is. En dat jij dat niet leuk vindt om te horen en mij daarom woorden in de mond legt. Overigens doe nog eens een poging met je illegale oorlog. Dat slaat ook al als een tang op een varken. Noem mij 1 legale oorlog. En dan heb ik nog niet over de inmenging van de CIA i.r.t. het voorgenomen regimechange.
@azijnseikerT | 07-09-19 | 15:27:
Als het niet ter zake doet, waarom noem je het dan? Een oorlog is legaal als landen elkaar de oorlog verklaren. Zo wilde Japan bijvoorbeeld minuten voor de aanval op Pearl Harbour de USA de oorlog verklaren. Lees je even in dan hoef ik het je niet uit te leggen.
Er is voor beide landen wat de zeggen.
Kiev weet dat NL deze man graag wil hebben.
Hem aan de Russen geven is omstreden, ze hadden ook 10 anderen kunnen ruilen.
Dat Moskou deze man wil hebben zegt ook wel weer iets.
Waar 3 landen vechten om een been, heeft NL het nakijken.
Een smerig spelletje van landen die, ondanks hun oorlog, meer gemeen hebben dan wij ons hier beseffen.
Beide landen hebben bloed aan hun handen.
De nabestaanden krijgen wederom een dikke fluim in hun gezicht. Door zowel Kiev en Moskou.
Als Nederland de man had willen hebben dan hadden ze om uitlevering moeten vragen.
@i-Wonder | 07-09-19 | 15:24:
Zeer zeker.
Oekraïne had kunnen wachten met juist deze man vrij te laten. Zij weten echt wel dat NL hem graag had willen hebben.
Dat de Russen hem graag willen hebben lijkt vrij duidelijk.
@Ruimedenker | 07-09-19 | 15:38:
Als de rechter gelast hem vrij te laten moeten ze hem van jou vastzetten? Als Nederland Tsemach had willen hebben dan hadden ze om uitlevering moeten vragen. Als Nederland hem niet wil dan gebruikt de Oek hem om haar krijgsgevangenen terug te krijgen. Een hele verstandige keuze als je in de toekomst nog militairen wilt werven.
Deze man is Ukrains staatsburger. Om welke reden moet die geruild worden? Werd hij gezocht in Rusland? Ukraine leverd geen onderdanen uit. Ze zullen zeggen; hij was voorwaardelijk vrij en is op eigen gelegenheid naar Rusland gereisd en heeft zich onttrokken aan de voorwaarden.
@Trumme | 07-09-19 | 16:35:
Precies, hiermee bekent Rusland schuld.
@i-Wonder | 07-09-19 | 15:39: Oekraïne levert, net zoals Rusland, geen onderdanen uit volgens artikel 25 van z'n grondwet. www.legislationline.org/documents/sec... Hierdoor heeft het JIT niks gedaan met het uitleveren. Je zou verwachten dat er op hoog diplomatiek niveau wel iets mogelijk is, omdat Oekraïne in het Europese uitleveringsverdrag zit, maar ook hierin is het verboden mensen met de Oekraïnse nationaliteit uit te leveren. rm.coe.int/ukraine-template-extraditi...
@Alexander des Burgus | 07-09-19 | 18:40: Daarnaast had Nederland gewoon een arrestatiebevel kunnen indienen. Als Tsemach op vakantie gaat naar een land dat wel bereid is deze man uit te leveren aan Nederland, dan is dat gewoon mogelijk. Nu kan Tsemach gewoon op vakantie naar Nederland, onverwachts op visite komen bij de jaarlijkse herdenking van de MH17-slachtoffers om z'n naam goed te praten om daarna weer zonder zorgen naar huis te gaan.
We hebben geloof ik nog wat oekraïnse en russische kunstvoowerpen in Nederland die moesten we hier maat houden ter compensatie
En die geven wij dan aan de nabestaanden, goh wat zullen ze daar blij mee zijn!!
De mooie vrouwen krijgen ze ook niet meer terug.
Het zou beter zijn om geen Russisch gas meer te kopen. Waarom niet gas uit de USA?
@i-Wonder | 07-09-19 | 15:26: omdat dat precies de reden is waarom de CIA ingegrepen heeft in Oekraine. Russisch gas heb je overigens een grotere leverzekerheid. En het is veel goedkoper dan dat LNG troepje van de Amerikanen. De Duitsers gaan het ook zeker afnemen.
@i-Wonder | 07-09-19 | 15:26: Wat is er mis met Russisch gas?
@Pimp my Voortuin | 07-09-19 | 15:36:
Met het kopen van Russisch gas steun je Putin en Putin is verantwoordelijk voor het afslachten van de mensen in de MH17.
@Benesha | 07-09-19 | 17:55:
Omdat ik weerwoord geef aan Russische trollen ben ik een trol? Nee, ben ik niet maar heb mij wel verdiept in de MH17. En jij, in dienst van Putin en werkt in Sint Petersburg?
Dat men het Nederlandse OM niet meer serieus neemt, verbaast mij niet.
Corruptie, machtsspelletjes, criminaliteit, gevaarlijk gedrag, dronkenschap en domme fouten.
Dat zijn toch wel de allerlaatste dingen die je verwacht van de Oekraïne en Rusland. Of van de EU.
"hahahaha", aldus een dus wel betrouwbaar politicus.
In Nederland wordt een politicus aangeklaagd voor zijn ideeën. Zo ver is zelfs de Oekraïne niet gezonken.
@i-Wonder | 07-09-19 | 15:14:
Daar zou ik niet zo zeker van zijn, gezien de onverklaarbare wens van onze Brusselmannen om vriendjes te worden met de Oekraïne.
Tsemach, een Oekraïner, landt in Moskou. Kennelijk wil ook Oekraïne niet dat hij getuigt. Wat weet deze man ?
Deze man weet dat Oekraïne zwaar mede verantwoordelijk en misschien wel aanstichter is van de aanslag op MH17. Niet verbazend als je ziet hoe Oekraïne het onderzoek heeft gefrustreerd en belangrijke bewijzen heeft weggehouden.
@2voor12 | 07-09-19 | 15:03: Dit scenario lijkt inderdaad niet langer ondenkbaar. Misschien moet men binnen het JIT de rol van Oekraïne eens kritisch gaan bekijken. Klap in het gezicht van de nabestaanden. Intussen draait de wereld gewoon door en vallen er elke dag onschuldige slachtoffers in de vele conflicten. Intussen blijven de (medeverantwoordelijke) wereldleiders oproepen tot vrede.
@2voor12 | 07-09-19 | 15:03:
Onzin, het is langs verschillende wegen bewezen dat Russische militairen in de Oekraïne vechten en dat de MH17 neergeschoten is met een BUK uit het Russische leger.
Hier kiest de Oekraïne voor eigenbelang, het vrijlaten van de Oekraïnse militairen die illegaal in Rusland vastgehouden worden. En Tsemach is op last van de rechter vrijgelaten en Nederland heeft niet om uitlevering gevraagd. Wat vind jij dat de Oekraïne met Tsemach had moeten doen?
@2voor12 | 07-09-19 | 15:03:
Maar in dat geval zou het een groot voordeel voor Rusland zijn als ze de man zouden aten getuigen tegen Oekraïne. Het getuigenis zou Rusland vrij kunnen pleiten.
Het zit kennelijk anders, nu Rusland de getuige monddood maakt.
@arie-hoax | 07-09-19 | 15:17: ZOlang Oekraine als medeverantwoordelijke mag deelnemen aan het onderzoek zal de schuld altijd bij Rusland uitkomen.
Laat de Palestijnen eens een *kuch* onafhankelijk onderzoek doen naar misdragingen van Israël en je weet ook van tevoren de uitkomst.
Oekraine heeft gewoon een deal gemaakt en door deel te nemen aan het onderzoek en alles bij Rusland te leggen, wordt het door de regering en het onderzoeksteam buiten schot gehouden.
@Flatulent | 07-09-19 | 15:21:
Maar als ze de schuld bij Rusland willen leggen, hadden ze deze pro-Russische separatist moeten houden als getuige a charge.
@Flatulent | 07-09-19 | 15:21:
Rusland mag niet deelnemen aan het onderzoek om dat Rusland daar niets aan kan bijdragen. Het is een Maleisisch toestel met veel Nederlanders en Australiers aan boord. Het is neergeschoten boven Oekrains grondgebied. Dat zijn dus de partijen die deelnemen aan het onderzoek. Overigens is het langs meerdere wegen bewezen dat de MH17 met een BUK uit het Russische leger neergeschoten is en er vechten vele Russische militairen in de Oekraïne. En bijna alle verdachten van de MH17 zitten in Rusland.
De wereld zit helder in elkaar:
"hotmint | 05-09-19 | 12:53 ... En hij gaat nu natuurlijk zelfstandig naar Putin toe, want de keuze is dat of een reis naar 2 meter onder de grond."
.
Nou, @Rutte, dat associatieverdrag maar weer opzeggen, deeeenk?
De EU heeft dat geopolitieke spel lang voor MH17 daar al extreem dom gespeeld. President Viktor Janoekovitsj wilde het land bijeenhouden _EN_ de EU in helpen. Hij kreeg alleen niet de benodigde financiering. Victor was gedwongen een noodlening in Moskou op te halen, waardoor Poetin weer greep op het land kreeg. www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/... De EU legde op het verkeerde moment geen 11 miljard euro op tafel.
Poetin werd door het onhandige en ondoelmatige optreden steeds zelfverzekerder. Het lijkt op de appeasement periode. www.iwm.org.uk/history/how-britain-ho... Door het uitblijven van actie na de Donbass en MH17 koos de Krim voor een toekomst in Rusland. Der Anschluss all over again. Rusland slaat demonstraties neer en pakt honderden vreedzame activisten op. www.theguardian.com/world/2019/aug/03... Het geeft idioten als Assad, Kim Jong-un en Maduro de visie dat een dictator alles kan overleven.
Het is jammer dat de VS, EU, China, India en Rusland met kleinere landen Risk aan het spelen zijn. Dat ze belangrijker vinden zo veel mogelijk vazalstaten te hebben, in plaats van oplossingen. Het laat burgers achter als pionnen. www.shocase.com/go/project/oi5bmo42sr...
Onzin, Janoekovitsj is altijd pro-Rusland geweest en een vriend van Putin.
De EU en vele westerse landen hebben geen mensen op de juiste posities om de strategie op te zetten en uit te voeren om de lange termijn belangen van de bevolking veilig te stellen. Politici zitten er alleen om hun volgende verkiezing veilig te stellen en onderweg geen verantwoordelijkheden op zich te nemen. In dat opzicht is het jammer dat de oude adel verdwenen is. De nieuwe linkse hippie adel heeft geen benul wat er speelt en hoe te handelen. Kleuters in de grote mensenwereld.
Die demonstratie was door de authoriteiten verboden en als je dan toch gaat word je opgepakt. In ons land is het zo dat een toegestane demonstratie onmogelijk wordt gemaakt door Antifa en de demonstranten voor hun veiligheid met bussen werden gered. In plaats Antifa aan te pakken.....
Onzin inderdaad. Oost Oekraïene is in wezen steeds Russisch geweest met een etnisch Russische bevolking. Idem dito de Krim. De Nato wilde graag een fake revolutietje organiseren en is er ten dele in gelukt. In Syrië en Venezuela dachten de imperialisten het ook nog eens te proberen maar Vladimir is geen ezel. En dictators... jaja... propaganda slachtoffer zeker?
En wat het even fake protest van een paar duizend betaalde studenten in Moskou daar mee te maken heeft blijft ook een raadsel.
@Benesha | 07-09-19 | 15:09:
Krim-Tartaren zijn Russsich? Heb je een fles wodka op?
Kom wel een op de Krim, in het begin waren mensen blij met de Russen. Nu worden ze gehaat door iedereen omdat ze onderdrukt worden en vele Krim-Tartaren in de gevangenis gegooid zijn. Ze willen heel graag terug naar de Oekse tijd.
Jouw redering over etnische russen in Donesk regio, als die klopt mogen wij Belgie binnenvallen en Vlamingen overnemen.
Dat Oekraïne geen bevriend land is en tot over zijn nek in de rotzooi met MH17 zit was iedereen met gezond verstand al lang duidelijk. Achterhouden van bewijzen, elke keer weer andere leugens, het kon niet op.
Hopelijk ziet iedereen nu wel in wat voor bende struikrobers dat land is en niet alle schuld bij Rusland ligt.
Een kinderlijke simpele redering, Tsemach is op last van de rechter vrijgelaten en de Oekraïne kiest voor haar eigenbelang, uitlevering van haar militairen die illegaal gevangen gehouden worden. . Precies zoals Geenstijl zegt dat Nederland zou moeten doen.
Je zou toch denken dat Timmermans in de EU Beurelen stampvoetend eist dat er een groot onderzoek komt.. en dit maal zonder Oekraïne erbij te betrekken. Het is niet alleen een dikke vette middelvinger naar Nederland dat Oekraïne nu doet maar ook naar Verhofstadt en nog wat van die malloten daar in Brussel..
dit hele zoeken naar die steen die boven moet gaat nog een halve eeuw duren en dan als het allemaal verjaard is en eenieder van de nabestaanden al dood en de strijd opgegeven dan komt er openbaarheid.. Dit is de zgn steen die boven zal komen over 50 jaar ja!
De enige die aan het stampvoeten is, is Sjoerdsma (D66) die eist dat min. Blok dinsdag uitleg komt geven in de TK.
U weet wel, D66 waarvan Pechtold en KeesV vlak voor het referendum in een privéjet naar Oekraïne vlogen om daar te babbelen met Poroshenko. Hetzelfde D66 dat het referendum de nek omdraaide nadat de uitslag niet in overeenstemming was met de wens van D66. Pechtold zal Poroshenko wel beloofd hebben 'wij doen er alles aan om het verdrag doorgang te laten vinden'. Tja daar waren de stemmers het niet mee eens maar via het geitenpaadje van Rutte is het dan toch gelukt.
Oekraïne doet gewoon lekker waar het zin in heeft, exporteert op grote schaal gemartelde kip naar Nederland (Oekraïense overheid controleert niet bij MHP en hoeft zich ook niet aan Europese dierenwelzijnnormen te houden) en laat nu wederom zijn een corrupt naar land te zijn. Nederland en EU moeten stoppen met gepamper van Oekraïne.
Er is veel corruptie hier maar waarom is het vrijlaten van Tsemach corrupt? De rechter heeft ertoe gelast en daarna heeft de Oekraïne voor vrijlating van haar krijgsgevangen militairen te kiezen. Nederland zou ook wat vaker voor haar eigen belang moeten kiezen.
Tsemach is door Nederland verhoord. Het enige Zaanse aan de verhoormethode was het biscuitje bij de koffie.
verhoord mwhahaha.. hij zei dat ie van niets wist.. na zie je wel.. en verder met de dag weer. Beetje een inlegvelletje van een vrijlating en uitruil
Huilreactie van Geenstijl. Nederland heeft het associatieverdrag gestemd, de Oekraïne is een land in oorlog en kiest voor uitruil van haar krijgsgevangen die Rusland in de illegale oorlog in de gevangenis gezet heeft. Nederland heeft de man verhoord en daarmee is de kous af.
Hoeveel legale oorlogen ken jij dan?
Gelul natuurlijk, Vladimir Tsemach is een Oekraïner geen Rus.
@Peter_la_Selie | 07-09-19 | 14:51:
Ja inderdaad, zie je niet vaak een uitruil van krijgsgevangenen die geen onderdaan van het betreffende land zijn.
Een betere Russische schuldbekentenis komt er niet.
Nederland heeft die man verhoord.. gaat toch heen. Ze hebben hem vast gevraagd of ie iets te maken heeft met en hij zei njet..
Bovendien was het GS die actie ondernam om NEE te stemmen tegen die reserveRussen.
Deze man had al in Den Haag moeten zitten, op wodka&brood.
Kans verrrrkekon.
@Berbaar | 07-09-19 | 14:56:
Inderdaad. Hij zal tijdens het verhoor waarschijnlijk alleen gelachen hebben.
@fikkieblijf! | 07-09-19 | 14:56:
Dan had Nederland om uitlevering moeten vragen.
Oekraïne doet gewoon wat in Oekraïens belang is. Nederland zou ook eens wat meer naar de eigen belangen mogen kijken. Landen hebben geen vrienden, hooguit samenvallende belangen hier en daar.
Allemaal juist
Een duidelijker bekentenis van de Russen kan je niet wensen.
Wel prima dat ze die knakker hebben kunnen ondervragen maar ik vrees dat dat weinig heeft opgeleverd.
@Berbaar | 07-09-19 | 14:42
Ook een duidelijke bekentenis van de Oekraine,Neuk jou Nederland en jou slachtoffers!!1!!
@ditotje | 07-09-19 | 14:56:
“W” kapot?
@Ruimedenker | 07-09-19 | 14:58:
Nog iets inhoudelijk te melden?
@ditotje | 07-09-19 | 14:56:
Die willen hun 70 mensen terug logisch, apart dat Rusland die wil ruilen tegen tuigh die helemaal geen Rus is.
@Berbaar | 07-09-19 | 15:00:
Kom op man,dit kan beter.
Waarom laat de Oekraine een MH17 verdachte gaan?
Een duidelijkere bekentenis van Oekraine kan je niet wensen.
@ditotje | 07-09-19 | 14:56:
Zoiets als deze inhoudelijk sterke reactie?
Fantastische redenering. Geeuw.
@ditotje | 07-09-19 | 15:03:
Om hun krijgsgevangenen terug te krijgen dat is vrij logisch.
De vraag is waarom Rusland een Oekraïner daarin betrekt.
Schuldbekentenis ozo duidelijk.
@Ruimedenker | 07-09-19 | 15:08:
Ok,inhouWdelijk dan........ Nee die is niet kapot.
@Berbaar | 07-09-19 | 15:14:
Je hebt een punt natuurlijk maar wat vindt je er dan van dat de Oekraine een MH17 verdachte zo laat gaan?
@ditotje | 07-09-19 | 15:18:
Is ook bezopen.
Ze hadden 10 anderen kunnen uitruilen.
Dat Rusland hém wil zegt ook wel wat.
@Ruimedenker | 07-09-19 | 15:20:
Vind ik ook maar ook dat de Oekraine deze man zo laat gaan.
Veel duidelijker dat er een vies spelletje gespeeld wordt word het niet.
@ditotje | 07-09-19 | 15:23:
Kennelijk is NL veel te laks geweest en laten Rusland én Oekraïne zien compleet schijt te hebben aan de waarheid en daarmee aan de nabestaanden.
Viespeuken zijn het, allemaal.
@Ruimedenker | 07-09-19 | 15:29:
Laks?Ik denk dat Nederland niets anders kan dan dit accepteren.
Er spelen grotere belangen dan wat slachtoffers in een vliegtuig.
Duidelijk te zien met deze ruil.
@ditotje | 07-09-19 | 15:18:
Die kiezen voor het belang van hun krijgsgevangenen.
Logisch.
Wel blijft het raar dat Rusland alleen akkoord ging met de uitruil als die Oekraïense knakker er in betrokken werd.
Een duidelijker schuldbekentenis van Rusland gaan we niet krijgen.
@Berbaar | 07-09-19 | 15:35:
Ik zie dat je maar blijft hameren op Rusland en wat ik al zei dat is ook vreemd maar het is ook duidelijk te zien dat de Oekraine de waarheid ook niet boven water wil hebben.
Anders was die ruil toch niet doorgegaan?
@Berbaar | 07-09-19 | 15:35:
Alles op een rijtje gezet lijkt het daar het meest op.
De rol echter van Oekraïne is uiterst merkwaardig.
Hij was al vrij man, dus geen gevangene die geruild is.
@ditotje | 07-09-19 | 15:39:
Oekraïne wil hun militairen terug en Rusland wilde dat alleen toestaan als Tsernach daar bij betrokken werd.
Logisch dat ze hem dan (moeten) laten gaan.
Heeft niets te maken met dingen niet boven water willen hebben en alles met de belangen van hun gevangen militairen.
@Berbaar | 07-09-19 | 15:46:
@Berbaar | 07-09-19 | 15:46:
Ok dus de Oekraïne stelt de belangen van haar militairen boven de waarheid?
Ik denk dat als de waarheid (de betrokkenheid van Rusland)toch een groter belang is dan wat militairen?
But correct me if I'm wrong
@ditotje | 07-09-19 | 15:53:
Sterker nog, ik stel een mensenleven boven de waarheid.
@i-Wonder | 07-09-19 | 16:28:
Het gaat hier niet over mensen levens (waar je nog over kan discussiëren als die ruil niet doorging)Maar over een gevangenenruil.
@ditotje | 07-09-19 | 16:41:
Precies, die mensen hebben geen leven in een Russische gevangenis.
Van je vrienden moet je het hebben.
De christenheid, de hele westerse beschaving, waartoe ik ook Rusland reken, faalt wanneer misdadigers niet voor het gerecht komen.
Ik zeg misschien wel wat tegen de draad in: laat het gewoon gaan.
De doden gaan niet meer leven, het ongeluk/aanslag/vergissing/raket is gebeurd, het valt niet meer terug te draaien.
Ik denk toch niet dat Rusland of de Oekraïne per opzet een passagiersvliegtuig uit de lucht heeft geschoten.
Trouwens, stel dat de daders gepakt worden, veroordeeld, kun je ze ook noig eens 20 jaar onderhouden in de cel, en dan zijn nog steeds de doden dood.
het zal je kind, moeder, vader, dochter, zoon of vrouw of man maar zijn geweest.. bijna 200 Nl burgers van 0-90 jaar, hele gezinnen en families.. oneliner.. probeer het eens te bedenken..
@fikkieblijf! | 07-09-19 | 14:58: ZOlang Oekraine door zowel het JIT als de regering buiten schot wordt gehouden gaan de nabestaanden niets opschieten. De verantwoordelijkheid ligt niet bij degene die op de knop drukte maar bij degene die een passagiersvliegtuig willens en wetens over een oorlogsgebied liet vliegen, terwijl bekend was dat er BUK installaties waren.
Vanaf dag 1 is er op aangestuurd om de schuld uitsluitend bij de Russen neer te leggen terwijl er nog niets bekend was over de toedracht. vervolgens is Oekraine bij het onderzoek betrokken (laten we Jos B ook het onderzoek leiden naar de dood van Nicky...)
Verder is een zgn "oorlogsmisdaad" voor geen enkele onpartijdige rechtbank vol te houden, al was het maar omdat alle voorgaande en vergelijkbare gevallen (toevallig door "vrienden" van het westen) als ongeluk werden afgedaan.
Zo niet, dan wacht de VS nog een aanklacht wegens oorlogsmisdaden vanwege Iran Air.
@Flatulent | 07-09-19 | 15:13:
De VS heeft de slachtoffers van Iran Air netjes betaald. Putin liegt als een klein kind en neemt geen verantwoordelijkheid.
@Flatulent | 07-09-19 | 15:13: Laten we vooral het slachtoffer de schuld geven, omdat die zich zwak en eerlijk opstelt. De Russen liegen alles los en vast aan mekaar en ze komen er nog mee weg ook. Dat ze op het gebied van media hier in de oppositie zitten maakt dat van hen niet altijd de good guys.
Waarom is Willem Alexander eigenlijk niet gelijk naar de rampplek gegaan? Als er een familie in dit land handig is in het regelen van dingen, dan zijn het de Oranjes wel.
Ja vooral handig in het regelen van hun eigen "dingen". Doe eens niet zo naief.
Was er geld te verdienen dan?
toen poetins dochter nog in de Krim in Voorschoten woonde zullen ze heus wel eens om de koffie hebben geweest, nu is poetins dochter helaas verhuisd.
Haha meen je dit?
@thepinkpainter | 07-09-19 | 15:26:
Die dochter woont niet meer in Nederland, ze kreeg teveel problemen na het neerhalen van de MH17.
Als deze meneer veroordeeld zou worden, dan is Rutte en consorten direct aansprakelijk voor alle doden en verkrachtingen door het verlenen van steun en Toyota's aan moslimterroristen.
Er zijn veel te veel open eindjes om tot vervolging over te gaan. Waar zijn de AWACS beelden?
www.unsere-zeitung.at/2014/10/21/mh17...
dip21.bundestag.de/dip21/btd/18/025/18...
Zum Zeitpunkt des Absturzes des Fluges MH 17 patroullierten AWACS-Auf-klärungsflugzeuge in der Region (AFP, 18.Juli 2014). Die Entsendung von AWACS-Radarstationen nach Polen und Rumänien war vom NATO-Rat bereits im März 2014 beschlossen worden, um vom Luftraum an die Ukraine angren-zender NATO-Staaten aus die Krise in der Ukraine zu beobachten (Reuters, 11.März 2014). Am 18. Juli 2014 wurde mit Blick auf den vermuteten Ab-schuss des Malaysia-Airlines-Verkehrsflugzeuges die Auswertung der Radar-aufzeichnungen der am 17.Juli 2014 eingesetzten NATO-AWACS angeordnet (AFP, 18.Juli 2014).
Antwoord bij vraag 14: Die AWACS erfassten in ihrem Auffassungsbereich Signale von einem Flugab-wehrraketensystem sowie ein weiteres durch AWACS nicht zuzuordnendes Radarsignal. Das Flugabwehrsystem wurde durch AWACS automatisiert als „Surface to Air-Missile“ SA-3 klassifiziert, ein in der gesamten Region routine-mäßig erfasstes Signal.
Oftewel, 2 AWACS vliegtuigen hebben de MH17 gevolgd, er is een radarsignaal opgepikt en dat is in eerste instantie automatisch als SA-3 geclassificeerd. De BUK is een SA-11. Nu zijn er hier vast wel experts die uit kunnen leggen of dit hetzelfde is. Het lijkt er niet op.
in het nachtkastje van JF Kerry.
Je zou denken dat Oekraïne baat zou kunnen hebben bij deze getuige, deze pro Russische separatist.
Toch geven ze hem aan Rusland. Heel vreemd.
hij zal het maar wel geregeld hebben allemaal.. die druk op die knop. Oekraine is hem dan liever heel snel kwijt dan rijk..
Tenzij OekraIne wil aantonen dat het niets te verliezen heeft met deze uitruil. Want het land treft geen enkele blaam aangaande de ramp. In dat geval is het weggeven van de getuige inderdaad een middelvinger naar het onderzoeksteam.
De Russen zijn een oorlog begonnen in de Donesk omgeving en hebben Oekraïnse militairen in de cel gegooid. De Oekraïne kiest voor vrijlating van haar militairen. En Nederland heeft niet om uitlevering van Tsemach gevraagd. Wat had je dan verwacht?
Zeg, beste (nou, ja, beste) Redactie, wat is dat voor sneuneusgedrag. Mijn bijdrage over uw verkeerde spelling van de voornaam van Tsemach verwijderen.
Foutje of gewoon buitengewoon kinderachtig. Evocatus
Tja ben toch blij dat Hr, blok hem nog heeft kunnen ondervragen. Blok: "Mister Vladimir Tsemach, are you involved with shooting down the MH17?". Vladimir: " Sorry, I don't understood your question because I don't speak English" Blok: " okay, have i good flight." Vladimir " thank you very much".
En dat met de onderste steen kunnen we China vragn omdat hij zo diep is wegegraven dat hij daar al weer boven aarde komt.
Ik zie een goed excuus dan wel reden om het associatieverdrag met Oekraïne doormidden te scheuren.
Gevolgd door een rituele verbranding met verstrooiing. Gewoon een zekerheidje.
Als dat zou gebeuren dan zou dat tenminste nog 1 klein positief puntje zijn dat uit dit drama zou voortkomen! Dat verdrag heeft alleen maar de oorlog aangezwengeld en duizenden doden gekost. En de bevolking va zowel Oekraïne als de EU is er niets wijzer van geworden. De Nederlandse bevolking had dat inzicht toen ze tegen het verdrag hebben gestemd, een beter bewijs van het belang van luisteren naar de bevolking kan ik niet bedenken!
Doormidden scheuren? We hadden toch tegen gestemd?
Waarom? Omdat Oekraïne ervoor kiest haar militairen die Rusland illegaal gevangen heeft uit te ruilen? Als Nederland de man had willen hebben dan had Nederland om uitlevering moeten vragen.
@azijnseikerT | 07-09-19 | 14:51: Klopt.... en die stemformulieren zijn verscheurd.
Er is geen enkel oosblokland waar wij Nederlanden mee bevriend zijn
en dat moeten we ook zo houden! Dat er over een onvermijdelijke tijd, ik liever de Russen in mn achtertuin heb dan de islamieten, zijn tactische overwegingen, quid pro quo, you scratch my back en meer van dat, maar geen vriendschap aleen goed zakendoen.
Je hebt een wel heel klein wereldbeeld. Kom eens hier (Kyiv) naartoe en maak je wereld wat groter.
Rusland is ook een Oostblokland. Wist je dat nog niet?
Uitermate goed uitgespeeld van Rusland.
De doofpot blijft gesloten en de waarheid gaat nimmer boven water komen. Precies wat men wenst.
De tijd werkt in het voordeel van de Russen en in het nadeel van de waarheidsvinding. Over een paar jaar kraait er geen haan meer na, en was de MH17 een rimpeling in een glas water.
Een trieste conclusie voor de nabestaanden.
En alle partijen, inclusief bepaalde Nederlandse politici, en behalve de nabestaanden, hebben er van kunnen profiteren.
Als het de Russen waren dan waren de keiharde radarbeelden van de VS of de info op de zwarte dozen al lang openbaar gemaakt. Waarom gelooft leger noch regering van Maleisië de versie van het JIT?
@Benesha | 07-09-19 | 15:17: Oekraine moet ten koste van alles, buiten schot blijven als toekomstige NAVU/EU bondgenoot. Dat was al vanaf het begin duidelijk.
tja. Als je moet kiezen met wie je ruzie gaat krijgen (Rusland of Nederland), zou ik.het ook wel weten als ik Oekraine was. Verdachten hadden direct ontvoerd en verplaatst naar Nederland gemoeten als het je ernst is je ze te berechten.
In elk ander geval had je net zo goed een dobbelsteen kunnen gooien. Maarja, Nederland blijft geloven in zachte diplomatie.
Wat zitten jullie nu af te geven op Oekraïne? Het zijn toevallig wel de Russen die de MH-17 uit de lucht geschoten hebben, en die nu de enige kroongetuige voor altijd doen zwijgen, mede dank zij de marionet die ze als president geïnstalleerd hebben in Oekraïne.
En daarbij is Kiev een prima stad voor een biertje. Ik wilde het maar even gezegd hebben...
Er is geschoten met een in Rusland gefabriceerde BUK-raket. Lang voor de ramp met de MH17 had Oekraïne diezelfde in Rusland gefabriceerde BUKs. En nog steeds.
De mensen hier zijn behoorlijk blij met Zelensky, Het enthousiasme voor Porosjenko was behoorlijk gedaal toen hij verzaakte de corrupt aan te pakken.
@Goofje | 07-09-19 | 14:35:
De types BUK die de Oekraïne gebruikt zijn anders dan de Russische raket waarmee de MH17 neergeschoten is.
Ach, Nonkel zal wel weer even vertellen hoe het echt zit. Aan Nonkel hebben de Ami's wel de radarbeelden laten zien, en Nonkel (of een van zijn vele internationale vriendjes) stond erbij toen de BUK raket afgeschoten werd, deus geen enkele reden meer om maar de bewijzen te zoeken die nog steeds niet geleverd zijn.
En wie denk je heeft MH17 (bewust) een oorlogsgebied in laten vliegen?
@Flatulent | 07-09-19 | 15:16:
Malaysian Airlines is verantwoordelijk voor het vluchtpad van de MH17.
Tsemach is verhoord.
Heeft hij bekend?
De onderste steen nooit meer boven? Ach, we weten toch allang wat er gebeurd is. Het is een tragikomedie en bijna elke partij heeft schuld. Wij weten wat we ervan moeten leren en het belangrijkste is dat we dat doen. Niet meer vliegen boven oorlogsgebieden. En die beoordeling niet overlaten aan andere landen. Nederland moet dat zelf altijd actief doen.
Wat is er gebeurd dan?
Volgens mij is dat Vladje? Volo is de president? Beiden zijn tuig.
Keurig beste Shareholder II. U kent het verschil tussen die twee voornamen, dat moet GS nog streeds leren!
Dank u. Evocatus
Oekraïne het land waar de communicatie tussen vliegtuig en verkeerstoren verdwenen is. Het land waar toevallig alle radarinstallaties van de verkeersleiding uitstonden voor onderhoud maar waar toch gevlogen werd.
USA die via satelieten en awacs een oorlogsgebied monitort en ook geen enkel radarbeeld of foto kan overleggen. Oekraïne het corrupte land dat in het onderzoeksteam zit. Maleisië die de gesprekken die op de voice recorders staan niet mag beluisteren. Heel belangrijk want misschien hebben de piloten het object dat op hun af kwam wel gezien en dit nog kunnen melden via de radio "boogie at nine o'clock" bijv.. Een onderzoek dat gedaan is door een stel hackers genaamd Belling Cat. Het geheel komt bij mij niet erg betrouwbaar over. Door wie of door wat het toestel neergehaald is kan ik niet zeggen maar het onderzoek vind ik amateuristisch en misleidend.
Poetin geeft alweer toe met zijn eis, dat hij er bij betrokken is.
Stom dat ze jou er niet bij hebben betrokken, die eikels.
@botbot | 07-09-19 | 14:21: Jij weet echt alles.
Onzin, Rusland is een illegale oorlog begonnen in de Donesk regio en heeft de Krim illegaal geconfisqueerd. Het is lang meerdere wegen bewezen dat Russische militairen in de Oek vechten en dat de BUK uit het Russische leger kwam.
@i-Wonder | 07-09-19 | 14:46: Rusland is geen oorlog begonnen, Rusland heeft een dam opgeworpen tegen de naar het oosten oprukkende Eu, en daarmee de Amerikanen.
@LesPaul | 07-09-19 | 14:59:
Jij wint de prijs voor de domste redenering van het jaar.
Opdat we nooit vergeten. De vuile rat Timmermans zat bij de VN glashard te liegen. En dan durft Katja nog met haar nepnieuws te komen. youtu.be/IqznMC1DO5U?t=183 Ik rem voor dieren. In dit geval zou ik eerder gas geven.
Met de huidige opstelling van Nederland en de EU komt de onderste steen toch nooit boven. En het heeft er schijn van dat dit ook de bedoeling is. Dat het een Russische raket was, dat geloof ik wel (was al vrij snel duidelijk). Maar dat pleit Oekraine niet bepaald vrij, want terecht wordt opgemerkt dat Oekraine het luchtruim niet sloot. En dat terwijl de Oekrainse luchtmacht daar bombardementen uitvoerde op de opstandelingen en er van hun kant werd teruggeschoten. Het heeft er zelfs schijn van dat het Oekraine wel goed uit kwam dat er een verkeersvliegtuig in de vuurlinie terecht kwam. Je hoeft geen complotdenker te zijn om hier vraagtekens bij te plaatsen. Ik constateer alleen maar dat deze zaken consequent onder het tapijt worden geveegd, kennelijk vreest men de antwoorden!
Het grote probleem is dat het het kabinet Rutte was die al vanaf het eerste uur de Russen de schuld in de schoenen wilde schuiven en hiervoor ruim baan kreeg in de media. Alle geheimzinnigheid en schimmigheid eromheen, plus nog een OM die niet te vertrouwen is, stuurt je onwilligkeurig het kamp van de aluhoedjes in. Want, als het zo zonnenklaar was dat het de Russen waren, vanwaar dan al die geheimzinnigheid en gerotzooi met bewijzen? Waarom een mede-verdachte in het onderzoeksteam? Waarom mag Maleisië de banden niet beluisteren? Waarom liet Nederland dat toestel dat luchtruim binnenvliegen terwijl het al bekend was dat het onveilig was? Maar de grootste bron van wantrouwen is wel het feit dat de Nederlandse regering het onderzoek leidt, en dat is nu niet echt een betrouwbare partner. Het jaagt met een glimlach zijn eigen burgers de dood in en verhult dan alle bewijzen om een politiek opportuun punt te maken.
@Datsun_Cherry | 07-09-19 | 14:28: Hear hear!!
@Datsun_Cherry | 07-09-19 | 14:28: overheden geven geen ruk om hun onderdanen.
@vluchtelingallergie | 07-09-19 | 14:56: En daarom moet je ook helemaal geen "onderdaan" van een "overheid" willen zijn.
Lees net op de staatstelex dat meneer gehoord zou zijn voordat in het vliegtuig is gezet.
En dan zit daar een ambtenar met een Prisma woordenboekje op schoot vragen te stellen.... hilarisch verhoor dat kan ik je melden.
@Pedronegro | 07-09-19 | 14:25: Was u daar bij?
@Goofje | 07-09-19 | 14:37: U weet zeker dat hij er niet bij was?
En Mark Rutte zag dat het goed was
Rutte is een enorme slappe lul.
Ik voeg bijvoegelijk vervoegd "zielloze" ertussen -met uw welnemen.
Ik zou het "enorme" er tussenuit halen. Anders ontleent hij hier ook nog status aan. Zo'n nagemaakte niets is hij dan ook wel weer.
Na democratische besluitvorming wordt het dus: Rutte is een zielloze slappe lul.
Is hij nou één van die onderste stenen die nu lekker naar boven/het noorden gaat in Rusland?
Zo rennen de hazen... op weg naar steeds meedogenlozer, gewetenlozer en hopelozer! K neem maar een lachgasje....
Zo daar hebben de Oekraïne en Rusland ook geen last meer van scheelt een hoop moeilijke vragen.De waarheid zou eens boven water komen
En mark kan weer verder de onderste steen nog verder naar beneden te werken
Het zijn allemaal Slaven. What's in a name...
Wat is Oekraïne toch een geweldig land, mag als verdachte partij mee doen naar de onderzoek over de aanslag op de MH17.
En nu zorgen ze er voor dat een verdachte kan vluchten.
Waarom moest hij er absoluut bij zijn?
Oekraïne lijkt wel een beetje op Rusland he? Die oorlog daar is gewoon een familieruzie. Broers die met elkaar vechten. Daar moet je als buitenstaander niet tussen springen. Zij hebben aan een half woord genoeg om met elkaar te praten. En gebruiken dat halve woord dan ook alleen maar. Als buitenstaander begrijp je het niet. En als je denkt van wel, dan zit je ernaast.
De man is op last van de rechter vrijgelaten. Als Nederland hem had willen hebben dan had Nederland om uitlevering moeten vragen. De Oekraïne kiest voor eigen belang, haar militairen worden in Rusland illegaal vastgehouden. Zou Nederland ook eens moeten doen.
Vreselijk...
Als Nederland hem wilde. Dan moet je om uitlevering vragen.
Geen democratische rechtstaat gaat iemand vasthouden als ze geen poot hebben om op te staan in het rechtsysteem. Oekraïne had geen keuze. Hoe zuur ook.
Impeach Mark Rutte. En klaag hem aan voor ernstige nalatigheid en landverraad.
www.vandale.nl/gratis-woordenboek/ned...
Verzoeke de amerikaanse onzin aan de andere kant van de oceaan te laten.
@Frau Merkel | 07-09-19 | 14:16: Nee, dan liever Duitse onzin.
@Datsun_Cherry | 07-09-19 | 14:30: We hebben aan onze eigen onzin méér dan genoeg.
@Datsun_Cherry | 07-09-19 | 14:30: Een citaat uit Duitse bronnen lijkt me heel wat anders dan terminologie uit de VS van linkse hippies die ageren tegen mensen met een andere mening. We hebben al meer dan genoeg amerikaanse onzin rondwaren, neem alleen al de term "witte mensen".
Die onderste steen is toch al lang boven? Lees die bellingcat publicaties en je weet precies hoe het zit. Een veroordeling in deze zaak gaat er niet komen. Deze Tsemach is alleen opgepakt om als ruil te dienen.
Lees dit ook even:
https://www.globalresearch.ca/how-the-malaysian-airlines-mh17-boeing-was-shot-down-examination-of-the-wreckage/5435094
Iedereen die Soros zijn Bellingcat laven gewoon gelooft is bij voorbaat af.
Alle eerdere reacties hier in de trant van 'die zien we nooit meer terug' ten spijt, deze Volodymyr zal daarentegen mogelijk zelfs een standbeeld krijgen in Rusland.
Knap gespeeld van Rusland, wisten precies wie ze wilden bij de gevangenenruil. Lekker tweespalt zaaien tussen de Europese Unie Landjes.
duidelijk dat de Oekraïne ook meedoet met het MH17 onderzoek.
geen zaken meer doen met de Oekraïne.
De Oekraïne kiest voor haar eigen belang en haar eigen burgers (krijgsgevangenen). Zou Nederland ook eens moeten doen.
@i-Wonder | 07-09-19 | 14:49: dat doet NL toch? kiezen voor het belang van Oekrainse burgers........
Hahaha..... sta je dan ff totaal voor lul als NL diplomatie....... totale watjes.....!
Wat hadden ze kunnen doen dan? De commando's erop af sturen?
@Vula | 07-09-19 | 14:10:
Als Poetin in de weken na de ramp geopolitieke ruimte was gegeven om gezichtsverlies te voorkomen dan waren de daders missvhien al veroordeeld. In plaats daarvan is Nederland in het spelletje van Ukraine gekomen. Dat land zag in de ramp heel andere mogelijkheden dan het naar boven halen van de onderste steen.
@Lafayette | 07-09-19 | 14:27:
Putin is een volwassen man. Als hij ruimte had willen hebben dan had hij ruimte moeten nemen.
@i-Wonder | 07-09-19 | 14:48:
Putin is in deze niet de persoon, maar Rusland. Het spel ging Ukraine, en NATO, niet om de MH17 maar om te bewijzen dat Rusland met troepen en wapens actief in de Donbass zat. Rusland geeft dit gebied echt niet terug, dus elke beweging richting die kant leidt direct tot een impasse. Was de MH17 30km verder boven Rusland neergehaald dan had Rusland wellicht al lang meegewerkt, want ongeluk en geen geopolitieke gevolgen, etc. etc.
@Lafayette | 07-09-19 | 16:09:
Putin zal het gebied niet teruggeven, nadat Putin weg is zijn de kaarten weer anders geschud. Op termijn zal het gebied wel teruggegeven worden. Je ziet aan alles dat het tijdperk Putin tot zijn einde gaat komen.
Bij dit soort praktijken is nooit iets wat het lijkt... Het enige dat in elk geval overduidelijk is, is dat Van Baalen nu niet met gebalde vuistjes stond te zwaaien. Klootzakken.
Geen keuze dan - arresteer maar Hans van B. en Guy V.
Onderste steen ontsnapt.
Rutte is een geopolitieke amateur met zelfoverschatting.
Of onderschatting? Hij mag wel wat meer zijn tandjes laten zien...
Amateurs kunnen soms heel, bijna professioneel, gedreven zijn in hun hobby/werkzaamheden. Dat heb ik bij dit figuur nog niet gezien.
Maar pechtold, keessie e.d. vreten en wonen goed van van dat associatie verdrag. Idem aan timmerzwans, een carrière gebouwd op het leed van 200 vermoorde medelanders. Dus niets aan de hand, doorlopen mensen, alles is een business model en een kans om de carrière ladder te bestijgen.
Toch is vliegen geen beletsel voor hem.......
Macabere humor; for the win!
Vol in de bek gepoept door Oekraïne.
Dat wisten we als burgers al van te voren, niet voor niets was er een duidelijke 'nee' uit het referendum gekomen.
(Daarom ook de omvolking, we zijn te slim, doorzien de leugens, gelul en het gegraai van de politici en dat kan natuurlijk niet dus is er dommer stemvee nodig... )
Waarom? Dan had Nederland om uitlevering moeten vragen.
@i-Wonder | 07-09-19 | 14:47: Precies, en als je dat niet doet dan is het een vrij man. Het is nou ook weer niet zo dat het misdrijf pas recent heeft plaatsgevonden.
En Poetin zag dat het goed was....
???
@Haram_Kafir_4ever | 07-09-19 | 14:07: Als je dat niet snapt.
REAGEER OOK