Feynman en/of Feiten – Democratiefiasco
Kajsa Ollongren organiseerde een peperduur festival, het bleek de condoleance van de rechtsstaat. Geert Wilders zit aantoonbaar in een politiek proces.
Het contrast had op de Nederlandse televisie niet groter kunnen zijn. De minister die op de staatsomroep bij Jinek een uur lang mag galmen in de zendtijd voor politieke partijen, terwijl bij RTL het nieuws breekt dat de minister Opstelten zelf vraagt vier punten inhoudelijk te bespreken met het OM voordat deze een beslissing nam te vervolgen, het OM inhoudelijk wordt gesteund door het ministerie van Justitie ter voorbereiding op de verweren van Wilders en persberichten van het OM rond zijn vervolging zijn aangepast. En dat is slechts het topje van de ijsberg dat we vandaag mogen weten.
Hier zit het kabinet vuistdiep in een vervolgingsbeslissing van de oppositie. Vuistdiep in die vervolging zelf en vuistdiep in het beeld wat over die vervolging geschapen wordt. Het OM had dit ontkend tegenover de rechtbank en ontkend tegenover het hof in het tweede Wildersproces. Het OM ontkende dit tegenover RTL nieuws, verzweeg dit in een reactie op een WOB-verzoek en komt pas na een jaren procederen mondjesmaat met de biecht.
Het ministerie van Justitie vond het niet handig in hetzelfde persbericht te melden dat Geert Wilders wel werd vervolgd, en PvdA-ers Samson en Spekman niet werden vervolgd. Het liet deze beslissing schrappen uit het persbericht, censuur. Partijvoorzitter Spekman zei: “Marokkanen die niet willen deugen, moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen.”
Diederik Samson zei in 2011 als Kamerlid: "Het klopt dat het vooral Marokkanen zijn. Deze jongens hebben een etnisch monopolie op dit soort overlast gekregen." Een jaar later werd hij gepromoveerd tot fractievoorzitter. Deze uitspraken zijn niet alleen gedoogd en in een persbericht verzwegen, ze zijn zelfs beloond. Niet door de kiezer overigens, die heeft de PvdA keihard afgestraft.
Ambtenaren worden op dit soort juridische procedures met alle relevante stukken voorbereid, hun geheugenverlies was daarom volledig gespeeld. Het is zeer vreemd dat diezelfde stukken niet naar RTL Nieuws, de verdediging van Wilders of naar de rechtbank gaan. Hier wordt keihard bewijs jarenlang achtergehouden.
Dit is overigens niet het eerste politieke Wildersproces. Het was CDA minister Hirsh Balin die de mogelijkheid liet verkennen Wilders via een artikel12-procedure toch te laten vervolgen, omdat het OM niet tijdig zelf dat initiatief nam. Beide Wildersprocessen zijn besmet. Die procedure kwam er, en onder andere raadsheer Schalken dwong het OM Wilders toch te vervolgen.
Advocaat Bram Moskowicz wist in het eerste Wilder proces feilloos aan te tonen hoe raadsheer Schalken op een gezellig etentje met een deel van een beschikking zat, in een poging getuige Hans Jansen te beïnvloeden. Raadsheer Schalken loog onder ede dat hij de relevante beschikking niet bij zich had om direct erna te bekennen dat hij een deel bij zich had. Bram was scherp, heel scherp.
Hans Jansen was als getuige-deskundige opgeroepen om in zijn specialisatie als arabist de uitspraken van Wilders in het politieke debat te wegen. De nuance tussen strafbaar en compleet legaal wordt in dit stukje strafrecht bepaald door de tijdsgeest en hoe een uitspraak aankomt bij de ontvanger, niet hoe de zender deze bedoeld heeft. Daarom kon zijn getuigenis de strafzaak kantelen.
Geert Wilders werd op ruim honderd feiten vrijgesproken en dat was ook de reden dat Schalken maar een deel van de beschikking nodig had, Geert Wilders hoefde maar op 1 uitspraak te struikelen om veroordeeld te worden. Het OM schoot met hagel, Hopend dat er iets aan de verdachte bleef plakken. Bovendien pasten de vele ordners niet in de binnenzak.
Nota bene een raadsheer, iemand die voor zijn werk hoger beroep zaken afhandelt als lid van het hof van Amsterdam, die processtukken meeneemt naar een etentje, waar wijlen Hans Jansen naartoe werd gelokt. Raadsheer Schalken verdedigde dat niet hij, maar Hans Jansen het onderwerp had aangesneden. Goedkoop en onverifieerbaar, maar ook nietszeggend over beïnvloeding erna.
Wilders deed aangifte van deze poging tot beïnvloeding, en daarover hebben we nooit meer iets gehoord. Er staat maar vier jaar celstraf op. Het doet nu denken van wie Schalken opdracht kreeg om zich zo te misdragen. Zo'n intelligente en ervaren jurist maakt zo'n enorme beroepsfout niet uit eigen beweging. Schalken wist dat hij gespaard zou blijven.
Bram mocht betalen mijn zijn toga. Contante betalingen en gemiste studie waren de officiële redenen. Wat voor studie heeft iemand nog nodig die succesvol tegen de staat en the deep state kan procederen? Het lijkt mij eerder problematisch dat de familie Moszkowicz als paria's geen studie voor anderen organiseerden.
Verwacht het Hof van Discipline echt dat criminelen hun geld altijd witwassen voordat ze hun advocaat giraal betalen? Of dat de advocaat hun client standaard incrimineert als deze contant betaalt door de ongebruikelijke transactie te melden? Een transactie waarop om die reden geen meldplicht in de wet is opgenomen.
Voor het kabinet zijn de Wildersprocessen altijd winst. Of Geert nu veroordeeld wordt of niet, hij is jaren bezig met muggenziftten of de uitspraken juridisch toelaatbaar zijn. Uitspraken die hij doet in zijn functie als kamerlid, en als hij deze had gedaan in het parlement, deze uitgesloten waren van rechtsvervolging. Dit geeft Mark Rutte de kans Geert af te leiden en op kosten te jagen.
Er is voor mij maar 1 democratiefestival: de komende verkiezingen
Reaguursels
InloggenEn nog steeds is er de angst bij linkse partijen om in dit politieke gat te springen, omdat ze bang zijn dat ze dan niet meer deugen volgens Brussel. Half Nederland zit volgens mij te wachten op een linkse partij als SP of PvdA (Groen Links telt niet mee, want dat is een partij van landverraders) die ook eens gaan zeggen dat de migratie van moslims en gelukszoeker naar ons land moet stoppen en dat er harde Nederlands-culturele voorwaarden zitten aan inburgeren. Je mag hier alleen wonen als je echt laat zien dat je een fan van dit land bent. Als je Turkije of Marokko o.i.d. belangrijker vindt, dan moet je daar ook gaan wonen. Ik denk dat je als PvdA of SP een enorm electorale klapper gaat maken door dit eens te durven zeggen. De gewone man en vrouw in ons land -en Europa- en daar zijn er gelukkig heel veel van - zullen dan zeggen;' he he, eindelijk gaat ons land / continent weer van ons worden'.
Dat heeft Jan Marijnissen is en namens de SP al jaaaren geleden aan de orde gesteld.
@Red shirt | 01-09-19 | 19:43:
Dat was ver vóór Marijnissen.
De SP is daar bovendien ook al decennia geleden mee gestopt.
Inmiddels werkt SP samen met isis-aanhangers als nida en *denk*.
SP-coryfeeën demonstreren regelmatig mee tegen joden en democratie.
Vrijwel alle bekende en onbekende SP-politici hebben meegedaan aan de kwaadaardige hetzes tegen onder andere Fortuyn, Hirsi Ali, Ellian, Wilders etc.
Een Rotterdams SP-raadslid heeft geen moeite met moslims die vrouwen, homo's en joden haten. Wel met iemand die het bespugen van vrouwen, homo's en joden afwijst. www.geenstijl.nl/4912892/sp_rotterdam...
En hoewel Leo de Kleijn gelijk heeft dat het bestaan van homo's en joden ook in veel socialistische landen verboden was, wed ik dat bijna de helft van de SP-leden vrouwenhaat bijna net zo erg vindt als democratie.
Toch accepteren SP-ers dat hun politici het bespugen van vrouwen normaal vinden.
Ophouden met de poppenkast.
Democratie roeptoeteren en democratie hebben zijn verschillende dingen he ologreen.
De erfenis van Ollongren:
www.parool.nl/amsterdam/vuilverbrande...
Tapu | 01-09-19 | 10:09
Toegift voor iedereen die terug wil zien dat raadsheer Schalken eerst onder ede verklaart de volledige beschikking niet bij zich te hebben, en direct erna bekent een deel beschikking bij zich te hebben tijdens een etentje met Hans Jansen: vimeo.com/33679524 vanaf minuut 37. Dat is nog net geen meineed, maar wel een poging een getuige te beïnvloeden. Op dit delict staat vier jaar celstraf. maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/arti... Wilders heeft van dat delict aangifte gedaan.
Als je jezelf ter zitting corrigeert is het dus geen meineed.
Ander had Wilders heus wel aangifte gedaan, zoals hij tegen Bertus Henriks wel deed.
@Tapu | 01-09-19 | 14:15: Nogmaals, Jij begint over meineed, niet ik Wilders deed wel degelijk aangifte, van poging van beïnvloeding getuige. Zie www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Dat Schalken naar het etentje ging is bewijsstuk 1 dat hij probeerde Hans Jansen te beinvloeden. Dat Schalken toegeeft de beschikking bij zich te hebben is bewijsstuk 2 dat Schalken probeerde Hans Jansen te beïnvloeden. Op het beïnvloeden van een getuige staat vier jaar celstraf. maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/arti...
Ik weet oprecht niet hoe ik dit jou nog duidelijke kan uitleggen.
@Feynman | 01-09-19 | 14:43: Als Schalken echt objectief was geweest, had ie zich buiten de rechtszaal nooit met Hans Jansen of Bertus Hendriks bemoeit. Schalken was razend omdat zijn positie onhoudbaar was, maar dat heeft ie toch echt zelf gedaan. Niemand (althans, dat denk ik) dwong hem ertoe om contact met getuigen deskundigen te zoeken in zo'n brisante zaak.
@Feynman | 01-09-19 | 14:43:
Gaan we nou echt over semantiek beginnen? Jij schrijft "loog onder ede", ik noem dat meineed. Als er een verschil is tussen die beide termen mag je me dat uitleggen. Wilders heeft aangifte gedaan van beïnvloeding van een getuige, niet van meineed. Er was namelijk geen meineed.
Schalken ontkende de volledige beschikking bij zich te hebben en op de vervolgvraag van Moskovic bekende hij de gedeeltelijke beschikking bij zich te hebben.
Is dat een aalgladde juristenstreek?
Ja.
Is dat liegen onder ede?
Nee.
Is dat moreel verwerpelijk?
Ja.
Is dat meineed?
Nee.
Ik weet oprecht niet hoe ik dit jou nog duidelijke kan uitleggen.
Je wil het gewoon niet begrijpen omdat je niet toe kan geven dat je er ook wel eens naast zit.
"Rechtspraak".
In Amerika zit een man al meer dan 50 jaar in de gevangenis - Shirham Shirham - die de Amerikaanse president candidaat Robert Kennedy, tijdens zijn campagne, heeft doodgeschoten.
Hij komt nooit meer vrij daar. Zijn verzoeken worden structureel afgewezen.
In Nederland is tijdens zijn verkiezingscampagne ook een presidents candidaat vermoord. Pim Fortuyn.
Zijn moordenaar, de linkse alsmaar kosteloos procederende linkse profiteur Volkert van der Graaf, zat 8 jaar gevangen, kreeg alle faciliteiten die hij wilde, procedeerde kosteloos met leugens rustig verder over zijn "vrijheid",woning, enkelband en kreeg van het rechters kartel gelijk.
Dit is nou precies het verschil hoe rechtspraak gehanteerd wordt in 2 westerse landen !
In Nederland wordt meestal de dader als slachtoffer beoordeeld.
Het proces tegen Wilders is een nep-proces , met als regisseur jokkebrok en lachebekje Rutte. Daar ben ik zeker van. Rutte had en heeft de naïeve Opstelten in zn zak. Maar let wel, onder Rutte heeft de VVD 5 mislukte ministers van justitie voortgebracht.
IK ben er ook van overtuigd, dat Rutte die veeboer Otten uiteindelijk zover heeft gekregen om de partij van Baudet om zeep te helpen. Alles is m.i. TE toevallig.
Rutte is een soort Raspoetin. Lees media site TPO maar eens !
Het systeem in de VS werkt niet, die in NL veel beter. Kijk alleen maar naar criminaliteitscijfers... In de VS is het gevangeniswezen trouwens commercieel en nauw verweven met de conservatieven, dat lokt nogal wat ongezonde prikkels uit om zoveel mogelijk mensen op te sluiten.
@* Il Principe * | 01-09-19 | 12:43:
Overal ter wereld leiden zwaardere straffen tot minder criminaliteit; en lichtere straffen tot meer criminaliteit. Dat is ook volstrekt logisch, elke eend snapt waarom:
- zet een inbreker 1 maand vast of 12 maanden vast;
- dat scheelt 11 maanden inbraken.
Tel daarbij op dat criminelen doorgaans maar voor een klein gedeelte van hun misdrijven worden gepakt; de winst is dus altijd hoger dan de straf, zeker als straffen verlaagd worden. En dat maakt rijke criminelen weer tot voorbeeldfiguren.
Omdat in NL ook geweldsmisdrijven worden gedoogd, kunnen criminelen bovendien hun slachtoffers en getuigen bedreigen. Daarmee neemt het aantal aangiftes en veroordelingen (en dus *bewezen* criminaliteit) schijnbaar af, maar objectief gezien klopt dat natuurlijk niet.
Basale logica en controleerbare cijfers bewijzen dus dat zwaarder straffen wèl werkt. Daarom probeert links altijd om appels met peren te vergelijken; bijvoorbeeld NL met VS.
In de VS zijn er grote verschillen per staat, maar dat heeft weinig met de strafmaat te maken. Gebroken gezinnen blijken een veel belangrijker risicofactor te zijn voor criminaliteit; vandaar dat dat vaak als verzachtende omstandigheid wordt aangevoerd. Met name zwarte conservatieven in de VS pleiten voor de terugkeer naar het traditionele gezin; in zwarte wijken is armoede en criminaliteit nu een veel groter probleem dan ten tijde van de segregatie. Destijds werd gewaarschuwd voor het hoge aantal gebroken gezinnen van rond de rond 20%, inmiddels is dat zo'n 70%. Jongemannen groeien massaal op zonder vader, en zien bendeleiders als vaderfiguur. Gooi daar wat puberaal machismo, gangsterrap en links-demagogische slachtofferschap overheen, en je wijk desintegreert.
Nog een ding rechtzetten; het is de republikein Trump die het door "democraat" Clinton geïnstalleerde three strikes systeem nu afschaft. www.elsevierweekblad.nl/americandream...
"Er is voor mij maar 1 democratiefestival: de komende verkiezingen"
Ik begin die hoop te verliezen. Teveel keer had ik ook het idee dat het na de volgende verkiezingen wel allemaal anders zou gaan. "Mensen zullen nu toch wel anders gaan stemmen" dacht ik telkens. Om er na de verkiezingen achter te komen, dat mensen toch weer op de verkeerde partijen hadden gestemd.
Daar hadden we helaas geen islam voor nodig. Al lang voor die problemen begonnen maakte de linkse kerk al korte metten met andersdenkenden.
Begin jaren '80 kreeg de linkse terreur echt vorm;
- extreme kraakrellen;
- oproepen de paus te vermoorden tijdens zijn bezoek;
- rellen bij kroning Beatrix;
- terreuracties van tientallen gelegenheids-terreurgroepen zoals rara;
- verspreiding NAW-gegevens andersdenkenden door bluf!, leidend tot oa brandstichting bij een gezin in Zoetermeer;
- etc.
En het gaat niet eens om de gewelddadige extremisten. Het gaat om de linkse kerk die dat vanaf de zijlijn allemaal gedoogt, zelfs subsidieert.
Neem Kedichem; linksextremisten gooien molotovcoctails in een hotel waar CP/CD wilde vergaderen. Wil Schuurman verliest daarbij haar been; en de tweede kamer vond dat prima. Ze kreeg zelfs geen bloemetje uit het ziektepotje waar ze zelf aan meebetaalde; Janmaat kreeg na deze aanslag een fractiekamertje dat alleen per trap bereikbaar was; diverse kamerleden lachten graag om Janmaat die Schuurman de trap op sleepte.
Er waren alleen kamervragen van de PPR (nu GL) over de "ruwe behandeling" door de politie van enkele mogelijke aanslagplegers. Uiteindelijk is er natuurlijk niemand vervolgd; alleen Janmaat is 300 (!!!) keer aangeklaagd.
En dan professor Buikhuizen; werd bedreigd en ontslagen na een laffe lastercampagne, begonnen door anoniem lafbekje "Piet Grijs" oftewel Hugo Brandt Corstius. Vrijwel alle MSM liepen al snel achter führer Hugo aan. Blijf die naam door het slijk halen, want zijn talentloze zoon en dochter danken hun carrières aan Hugo's kwaadaardige heksenjacht op de wetenschap.
De haatcampagnes die links daarna voerde tegen oa Fortuyn, Hirsi Ali en Verdonk; en nu voert tegen Wilders en Baudet komen rechtstreeks voort uit die tijd. Nog steeds schamen politici van GL, SP, D66 en zelfs PvdA zich niet om naast wanna-be terroristen van isis, antifa en hamas te demonstreren tegen joden en islamcritici. Honderden beroepsracisten als kzop worden door linkse partijen gesubsidieerd, en door linkse MSM gepromoot.
Links is de auto-immuunziekte van de Westerse wereld.
De islam is niet meer dan de longontsteking die daarvan profiteert.
Vergeet de uitspraak van Rob Oudkerk niet. Zie dit leesbare stuk: www.rtlz.nl/opinie/column/4767976/mar...
Ies raasiesme.. en skenovoobie.
Kunnen jullie het je voorstellen.
Een fractie leider die al 15 jaar zwaarbewaakt moeten worden,gaat as dinsdag met zijn beveiligers naar een zwaar beveiligde bunker, die weer dient als rechtszaal om terecht te staan vanwege de uitspraak minder minder minder marokkanen.
Pas op. De waarheid mag NIET gezegd worden.
Ach ja ... Hans Jansen. Vroeger schreef hij columns voor Geenstijl. Daar zaten vele pareltjes tussen. Deze twee bijvoorbeeld. En ze zijn nog actueel.
www.geenstijl.nl/3781611/hans_jansen_...
www.geenstijl.nl/3998471/hans_jansen_...
Ik vind zijn twee boeken over het leven van de historische Mohammed nog steeds aanraders.
"De rechtgeaarde burger", dat lijkt me een prima naam voor een nieuwe krant.
De overheid moet daar dan gewoon het door hen gewenste gedrag in vermelden.
En verder niets dan sport.. En de volledige tekst van het Wilhelmus.
O ja, een foto van de koning! Ik kwam hem tegen en herkende hem niet eens.
Tja niet een maar alle foto's hoe hij door de schilderswijk loopt te banjeren en daarmee zijn land verraad om zijn shell aandelen veilig te stellen. Op dat moment was ik koningsgezind af.
Ik kan nergens iets vinder over meineed van Schalken of mogelijke vervolging. Haalt Feynman hier Bertus Hendriks door de war met Schalken? Graag een bron, tot die tijd blijft het "ongefundeerd". Hier een link:
nos.nl/artikel/233277-uitspraak-wraki...
En de suggesties over de studie van Moskovicz is onzin, het ging om de verplichte nascholing die advocaten moeten volgen om geregistreerd te blijven, net zoals dat bijvoorbeeld geldt voor artsen, apothekers, verpleegkundigen, tandartsen.
Ik lees haat tussen de regels van je tegel door. Wat zit je.nu eigenlijk echt dwars? Zeg het maar.
Helemaal geen haat. Slechts de constatering dat Feynman niet altijd z'n feiten op een rijtje heeft. Inhoudelijk ben ik het volledig met 'm eens.
Het gaat bij Schalken niet om meineed, maar om beïnvloeding. maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/arti... Zie de link onder aangifte in de tegel van gisteren. www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Schalken verklaarde onder ede om 14.30 uur: "Advocaat Moszkowicz wil weten of rechter Schalken de Wilders-berschikking bij zich had, tijdens het bewuste etentje. (De beschikking is de beslissing van de rechtbank om het OM op te dragen Wilders toch te vervolgen) Dat is niet zo, volgens Schalken, maar 'het zou kunnen' dat hij een deel van de beschikking bij zich had en aan Hans Jansen heeft voorgehouden." www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Deze samenvatting van de Volkskracht is nogal gekleurd. Helaas heb ik de video niet online gevonden, maar Schalken ontkende eerst onder ede de beschikking bij zich te hebben. Hij had immers niet de beschikking als geheel bij zich, dan lieg je niet volgens de letter van de wet, maar dan neuk je als Raadsheer wel de waarheid. Het klopte niet met wat Bram van de zaak wist. Toen stelde Bram een tweede vraag, of Schalken "een deel van de beschikking" bij zich had. Dat kon Schalken niet ontkennen zonder meineed te plegen, dat deed hij ook niet en hij erkende een deel van de beschikking bij zich te hebben. (of dat 1% of 99% was is helaas nooit duidelijk geworden)
Niet alleen wist Schalken vooraf dat Hans Jansen bij dat etentje zou zijn, hij bereidde de etentje voor, nam zelfs inhoudelijke stukken mee en ging over het eerste Wildersproces met een getuige deskundige in gesprek.
@Feynman | 01-09-19 | 12:50:
Dat weet ik. Maar jij beticht hem van meineed. I quote: "loog onder ede".
@Tapu | 01-09-19 | 14:17: De definitie van liegen is breder dan de strafrechtelijke artikel voor meineed. Ik beticht hem van een poging tot bedrog, bagataliseren van wat die gedaan heeft, van het op het verkeerde been zetten van publieke opinie, rechtbank en verdediging.
Ik beticht hem NIET van meineed. Je ziet Schalken ook netjes de tijd nemen dat delict net niet te plegen.
KIjk het anders even rustig terug. vimeo.com/33679524 vanaf 37:10. Daar zie je iemand echt draaien en spinnen, Het is nog net legaal, maar dat is de drap in het riool ook. Hier zat een verdachte, niet een getuige of een Raadsheer.
Allemaal proceshouding van een verdachte die probeert te ontkennen dat hij een getuige probeerde te beïnvloeden. Een delict waar 4 jaar celstraf op staat. maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/arti... Hans Jansen was daar superduidelijk over, Schalken zat zijn visie over de strafbaarheid van Wilders te "verdedigen". www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Het OM is het afvoerputje van juridisch Nederland.
Trias Politica, belangrijk fundament van de democratie.
Maar er is nog een onmisbaar element zonder welke democratie niet kan floreren. En dat is de gesprekscultuur en een "public life". En dit is niet alleen onmisbaar voor de democratie, maar ook voor de ontwikkeling van de taal.
Digitale wereld is arm substituut voor werkelijke gesprekken op reguliere basis.
Achteruitgang van de taalvaardigheid van de jeugd is slecht voorteken voor de toekomst van de democratie. www.youtube.com/watch?v=hd1_jNIn-qw
Ik weet er nog eentje: de mogelijkheid taboes te kunnen bespreken. Een democratie waar het maatschappelijk debat alleen de door de linkse kerk "toegestane onderwerpen" gevoerd mag worden en niet weggejorist worden of door de overheid vervolgd worden ... Dat is geen democratie.
Naast de bemoeienis van de minister met het strafproces is er blijkbaar meineed gepleegd, en heeft het OM gelogen, wat van de zelfde orde is.
Eerlijk gezegd hebben verkiezingen ook weinig meer met democratie te maken. Ze geven een regering legitimiteit, maar de legitimiteit wordt vaak met valse beloftes of verzwijging van nieuwe plannen die geen brede instemming van het volk hebben tot stand gebracht. Het ergste zijn de zaken die tijdens het regeren worden geritseld, nooit bij de verkiezingen zelf aan de orde kwamen en per verdrag worden geregeld waardoor ook toekomstige generaties gekneveld worden. De kiezer bewust buiten spel zetten, ze hebben er allemaal een handje van als ze dat zo uitkomt. Dat als gevolg hiervan het politieke landschap hopeloos versnippert lijkt geen enkele partij te deren.
Nederland wordt bestuurd vanaf klimaattafels. Waar voormalige politici bepalen wie er wel (olie-producenten, apparaat-producenten) en wie er niet (kernfusie-wetenschappers) aan die klimaattafels mogen zitten. Waardoor al vantevoren vaststaat dat er geen SDE+ miljarden naar kernfusie gaat, maar wel naar allerlei electrische apparaten en Shell. Dat is de deepstate die er aantoonbaar is. Dat Samsom niet en Wilders wel wordt vervolgd, voor een vergelijkbare uitspraak, is omdat Samsom Shell en de apparaten-fabrikanten wel wil subsidiëren met belastingbetalersgeld en Wilders niet.
Goed stuk. Wederom op weer één van de laatste betrouwbare "nieuws-sites". Helaas hangt het gross hier aan het Netflix-nos-nu-infuus en zal niemand wat doorhebben. Dit is gewoon een soort tweede Fred Spijkers verhaal, een tweede gebroeders de Witt. Van wie was ook alweer de uitspraak; Wat een geluk voor de leiders dat de mensen niet nadenken?
"Het hoger beroep van Geert Wilders staat op losse schroeven. Vanaf dinsdag krijgt de advocaat van Geert Wilders de kans om te laten weten wat de PVV’er vindt van het ’minder Marokkanen’-proces waarin hij momenteel terechtstaat. Advocaat Geert-Jan Knoops gaat direct vragen de zaak aan te houden, nu er opnieuw stukken zijn opgedoken waaruit bemoeienis van voormalig minister van Justitie Ivo Opstelten zou blijken in de beslissing Wilders te vervolgen." aldus de Telegraaf.
@Goofje | 01-09-19 | 09:32: U kent het verschil tussen het OM en een rechter? Het OM klaagt aan namens de bevolking en de minister is hoofdverantwoordelijke voor het OM. Overleg tussen het OM en de minister is, wanneer het om gevoelige zaken gaat, gebruikelijk.
@Red shirt | 01-09-19 | 10:01:
Oh ? Is het ook gebruikelijk om daar dan over te liegen onder ede?
Merkt u zelf niet, dat uw opmerking onder de categorie downplayen valt?
@Red shirt | 01-09-19 | 10:01:
Als het zo gebruikelijk is dat de minister bepaalt welke oppositieleden vervolgd moeten worden, waarom houden ze dat dan jaren geheim?
Overigens nog eens een belangrijke vraag.
Waarom mag "minder Polen" wel, en "minder Marokkanen" niet?
Dat is de essentie van dit schijnproces.
@Roadblock | 01-09-19 | 10:44: Tja, Touche. Red shirts zie je wel meer in onze samenleving. Die zien niet waar het echt om gaat. Dat is op zich niet erg. Alleen wordt het irritant als je dat elke keer moet corrigeren.
@Dandruff | 01-09-19 | 10:54: Zoals ik hier al meerdere keren heb aangegeven gaat het om de combinatie met de zinsnede '... dan regelen we dat!
@Red shirt | 01-09-19 | 13:44:
Wilders wordt aangeklaagd voor "minder".
Niet voor "dan regelen we dat".
Bovendien heb ik al meerdere keren aangegeven dat er nog honderden voorbeelden zijn, zoals "Marokkanen vernederen".
Enig idee wat Wilders destijds eigenlijk gezegd heeft?
Welnu, Wilders kwam met 3 voorstellen om dat "minder" te bereiken.
Geen van die voorstellen was onwettig. Integendeel, alle voorstellen om dat "minder" te bereiken waren officieel allang beleid;
- grenzen dicht => vandaar de Turkije-deal;
- remigratie stimuleren met oprotpremies => was en is beleid;
- intrekken paspoorten criminelen, extremisten => destijds "beleid".
Dat veel van dat door kartelpolitici beleden beleid (gesteund van PvdA tot VVD) nooit is uitgevoerd is een hele andere discussie. We halen nu zelfs oorlogsmisdadigers terug, omdat links vindt dat we die nodig hebben voor oplossing van het Jodenvraagstuk.
Vraag is echter of Wilders voorgestelde "minder" beleid strafbaar is; nee, dat is het niet.
@Dandruff | 01-09-19 | 14:24: Veel plezier met je eigen gelijk.
@Red shirt | 01-09-19 | 15:36:
Het gaat hier niet om mijn gelijk.
Het gaat om de controleerbare feiten.
Die geven mij gelijk, daarom ga je er weer lafjes vandoor.
@Dandruff | 01-09-19 | 17:33: Tuurlijk. Blijf in jezelf geloven.
@Red shirt | 01-09-19 | 19:48:
Heb je vandaag al 1 keer op de inhoud gereageerd?
Niet?
Dit jaar dan?
We mogen toch wel aannemen dat de top van het OM wordt vervangen voordat de vervolging van Opstelten en Grapperhaus van start gaat.
Heb je nog niet door dat Nederland een bananenrepubliek is?
Natuurlijk worden ze niet vervolgd.
@Haberdoebas | 01-09-19 | 07:43: haha, ja joh. Die worden echt niet vervolgd.
Vergeet het, ze zitten er allemaal via het benoemingsbureau van Demmink, als je dat 20 jaar toestaat dan heb je niet het beste volk.......
Als een ambtsmisdrijf wordt bewezen: maximaal 3 jaar cel. Dat dit binnen het machtskartel nooit zal gebeuren is een ander verhaal.
Hans Jansen is inmiddels overleden. Wat erg jammer is want hij speelde wel degelijk een rol in het hele debat. Als arabist met kennis van zaken en perspectief vanuit hier. Dat hij zich uiteindelijk aansloot bij de PVV om in het europarlement te komen (voor de PVV) was voor mij een raadsel. Nu ja, als alle andere partijen je te gevaarlijk vinden, dan rest je geen keus?
Hans Jansen Rust in Vrede, koos voor de PVV omdat dit de enige echte partij in Nederland is, die zich voor de-islamisering uitspreekt en daar ook naar handelt.
Tevens was Hans Jansen een enorm voorstander van Nederland onder het juk van de EU uit. Tevens volgens de eigen woorden van Hans Jansen had hij de heer Geert Wilders leren kennen als een eerlijk en net mens.
@Theo-Pim-Riv | 01-09-19 | 08:18: Mooi om dat weer eens zwart op wit te zien. Dank u wel.
Goed verhaal, feijne man, zoals wel vaker. Ik zal er met mijn verkiezingspotlood rekening mee houden.
En hier zit het zwakke punt, namelijk onze stemmen met een rood potloodje en een stuk papier en dan geteld door wie..... door wie worden de stemburelen geregeerd, wie gaat U stem vervalstellen, want anders is het toch niet te verklaren dat de uitslagen zijn zoals ze zijn? 700 communicatie medewerkers van pinokkio zitten verspreidt in de stemburelen Uw stem te "tellen".
Ik geloof niet dat onze stemmen goed terecht komen en waarom niet makkelijk en transparant en eerlijk digitaal stemmen vanuit Uw luie stoel, zoals bijv in Estland of all places.
@Theo-Pim-Riv | 01-09-19 | 08:25: Als stemmenteller van GS kan ik u vertellen dat het er op de stembureaus in ieder geval eerlijk aan toe gaat. Het is de stemmer zelf die het blijkbaar wel best vind zo.
@RickRD | 01-09-19 | 08:35: U was op alle stembureaus aanwezig of op één stembureau?
@RickRD | 01-09-19 | 08:35: Begrijp me niet verkeerd, ik juich toe dat er stemmenstellers zoals U (en ik) zijn. Jaren geleden, maakte ik hier al reclame voor de gemeentes alwaar je een vergoeding krijgt en vertelde ik dit in de hoop eerlijke tellers de stembureaus in te krijgen, maar ik twijfel want alles kan en moet digitaal en zonder papier toch.... maar onze Leiijders dwingen ons nog steeds dat rode potloodje en een vierkante meter papier (<miljoenen vellen = half bos) door de strot.
@Theo-Pim-Riv | 01-09-19 | 08:25: Je hebt gelijk, computer stemmingen zullen echter niet eerder ingevoerd worden tot het moment dezen ook kunnen worden gemanipuleerd zodat de uitslagen zijn zoals bepaalde mensen graag willen dat ze zijn.
@Theo-Pim-Riv | 01-09-19 | 08:25:
Je weet niet waar je over praat.
Waarom meld je je bij de volgende verkiezingen niet aan voor een functie op een stembureau? Dan weet je hoe dat gaat.
@Theo-Pim-Riv | 01-09-19 | 08:54:
Dat rode potloodje is er omdat met de stemcomputers (ja, die hadden we ooit) fraude gepleegd kon worden.
Een informatieve link: www.nemokennislink.nl/publicaties/de-...
@Theo-Pim-Riv | 01-09-19 | 08:25:
Ik ben nu een aantal malen toeschouwer bij het stemmentellen geweest, en ik kon geen onregelmatigheden ontdekken.
@RickRD | 01-09-19 | 08:35: "@Theo-Pim-Riv | 01-09-19 | 08:25: Als stemmenteller van GS kan ik u vertellen dat het er op de stembureaus in ieder geval eerlijk aan toe gaat."
En als stemmenteller van GS kan ik u vertellen dat er wel degelijk gesjoemeld wordt. Met eigen ogen gezien, en aldus ook gemeld bij GS. Maar is vechten tegen de bierkaai, de autochtone nationalistisch stemmende burger wordt in het pak genaaid, links of rechtsom.
@gaffelbaard | 01-09-19 | 10:41: Wat nog bijna nergens lukte
Waarom lukt in Estland wel wat in Nedrigland niet lukt?
Hun stem uitbrengen via elke computer waar ook ter wereld.
En bij ons heeft de knullige stemcomputer het loodje moeten leggen tegen… het potloodje en een vierkante meter papier x tig miljoen.
En zoals je kunt lezen, was ik jaren geleden al propaganda aan het maken alhier teneinde mensen in de stemburelen te krijgen.
Maar ik wil hier in Nederland dezelfde vrijheid en zekerheid hebben die de mensen in Estland al sinds 2005 hebben. Ik vertrouw onze politieke leiders totaal niet meer, noch de lieden/trollen die hen verdedigen.
Volgens mij vergeten veel mensen dat Wilders zonder al deze machtig mooie processen cq media shows, die dankbaar aanvaard worden, nog niet de helft van zijn zetels zou hebben
Is ook maar een vermoeden. Denk je dat strafrechterlijke vervolging leuk is om te ondergaan?
Dat weet u niet. De PVV hoeft helemaal niet zoveel aan PR te doen. Daar zorgen die domme Moslims en Marokkanen wel voor.
Daar ben ik het helemaal niet mee eens, voordat de uitspraak had gedaan, had de PVV reeds een behoorlijk aantal zetels.
Maar het is mij reeds eerder opgevallen dat u aardig kunt framen, en aardig de praktijken van een trol er op na gaat houden.
U staat reeds in m'n lijstje van bekende GS trollen.
@brekebeen | 01-09-19 | 00:49: Voor hem wel. Gratis publiciteit die hij verder node mist. Je ziet hoe hij er van geniet.
@Epistulae_Morales | 01-09-19 | 00:41:
@Ridde Rogter | 01-09-19 | 07:57:
Zitten jullie hier te trollen of zijn jullie echt zo extreem dom?
Het socialisme heeft in een eeuw tijd zo'n 200 miljoen doden geëist. Anders dan jullie beweren deden de socialisten dat niet om hun slachtoffers een dienst te bewijzen ("gratis publiciteit"), maar omdat zij oprecht geloven dat socialisten het recht hebben alle andersdenkenden kapot te maken. Het Pechtold-principe zeg maar.
Julie extreme gebrek aan feitenkennis is geen excuus om nooit meer logisch na te denken. Als de kartelpartijen Wilders jarenlang met schijnprocessen lastig vallen is dat natuurlijk *niet* om hem een dienst te bewijzen, maar om hem dwars te zitten. Basale logica.
Overigens, als dit Wilders kan overkomen kan dit iedereen overkomen. Socialisten zijn altijd voorstanders van censuur, dictatuur en genocide, omdat zij geloven aan de "goede" kant van de geschiedenis te staan. Maar vergis je niet, Stalin heeft meer linkse kerkgangers vermoord dan alle rechtse dictaturen bij elkaar. Hitler, Mao, en Pol Pot Idem.
Epistulae_Morales
Onzin, Wilders zit helemaal niet te wachten op een proces. Kost veel te veel energie en tijd met een ongewisse uitkomst....
Een man zoals Geert Wilders vind je niet zomaar, 24/7 knokken voor de-islamisering, want wij de niet islamgelovigen zijn in hun ogen schapen, apen, varkens of andere beesten -lees de soera's er maar op na- en hebben geen rechten, daarom vecht Geert Wilders tegen beroepsmoslims die Ons onder sharia willen hebben. Tevens vecht Geert Wilders en gelukkig zijn mede PVVérs ook tegen het juk van Brussel, sommigen willen uit de EU en zelf kunnen beslissen of wij in Nederland wel of niet bijvoorbeeld met Pulsvisserij doorgaan en zelf beslissen hoeveel geld er naar ontwikkelingshulp gaat en waar het naartoe gaat. Nederland moet zijn soevereiniteit weer terug krijgen, daar knokt Geert Wilders tegen en hij daarom op dodenlijsten en wordt door de linksche kerk 24/7 gedemoniseerd en dan Ettur en zijn OM ook nog op zijn nek, nou als je dan nog geen respect voor Geert Wilders hebt, dan hou je niet van Nederland.
@Theo-Pim-Riv | 01-09-19 | 11:54: lol herstel: daar knokt Geert Wilders voor.
Aangepaste versie...
Hallo, ik heet Achmed en ben verward
Met mijn mes veroorzaak ik veel smart
Allah akbar roep ik voor ‘n moord
De kranten zeggen hij is gestoord
Maar aan zijn geloof ligt ‘t niet, da’s apart
www.telegraaf.nl/nieuws/591079039/dod...
Dit is wat Geert bedoelde met minder: minder ellende Daarom moet hij nu elke dag bewaakt worden en wordt hij door ministers en het O.M. ook nog eens bedreigd i.p.v. geprezen!
Die 19-jarige man zal je zoon maar zijn. Laten we hem snel vergeten!
Vroeger nog wel Angelique gekeken op tv.
Zij werd opeens geconfronteerd met een hele lelijke, maar innemende man, mon dieu.
Wat er van geworden is weet ik niet meer. Help me eens.
@Oprisp | 01-09-19 | 01:44:
Het zegt dat het innerlijk van een mens, belangrijker is dan het uiterlijk, dat door de tand des tijds wordt aangetast. Het innerlijk wordt zelfs steeds mooier als het juiste levenspad wordt gekozen...
Het is zo simpel, want de beroepsmoslim wil sharia en onder sharia hebben wij de niet moslims gewoon Geen Rechten meer. Punt. Uit. Geen discussie over mogelijk.
Geert strijdt tegen deze beroepsmoslims, maar die zitten al diep vertakt in Onze democratische rechtsorde, want vandaar uit gaan de beroepsmoslims door en stukje bij beetje zal sharia ingevoerd gaan worden. minder minder minder sharia daar moeten we alert op blijven en tegen in gaan.
@Theo-Pim-Riv | 01-09-19 | 08:31: Ik ben het altijd met u eens maar m.i. windt u zich soms te veel op... (Ik kan ook heel erg boos zijn soms op bepaalde figuren maar dan kanaliseer ik het door een limerick te schrijven. Dat kost je 5-10 minuten en dan is je bloeddruk ook weer normaal... Probeer 't eens...)
@Angélica de Sancé | 01-09-19 | 08:37: Dank voor Uw wijze raad, ik zal iets vaker de koffie laten staan en dan maar een Duveltje extra nemen.
@Theo-Pim-Riv | 01-09-19 | 08:59: Doet u voor mij een Tripel Karmeliet? ;-)
@Angélica de Sancé | 01-09-19 | 09:46: Proost www.belboyexpress.com/wp-content/uploa...
@Theo-Pim-Riv | 01-09-19 | 11:58: Thanks!!! Zo moet hij zijn... ;-)
Een horige het woord zegt het al betaalde zijn¨belasting ¨met het werken als een horige dus met zijn lichaam en dat van zijn vrouw en kinderen.
Even off topic:
www.trouw.nl/nieuws/de-gematigde-isla...
Ruim 10 jaar geleden, maar ongelooflijk gedetailleerd en waar
En op Trouw
Heel erg bedankt voor deze link. Zeker ON-topic! Hele tekst copy/paste naar mijn islam-map.
Heeft u ook Bat Ye'or gelezen en Oriana Fallaci?
Nog een aanrader:
legacy.gscdn.nl/archives/images/desch...
@Angélica de Sancé | 01-09-19 | 00:00:
Moet je combineren met streetvieuw.
@Ongeblustekalk | 01-09-19 | 00:10: Sorry dat ik het niet begrijp... (Blond en zo...)
Uw islam-map ?
@Angélica de Sancé | 01-09-19 | 00:23:
Jij begrijpt het prima.
@Angélica de Sancé | 01-09-19 | 00:00: Oriana! Verliefd was ik op haar.
@CalamityJane | 01-09-19 | 08:17: Jammer dat ze er niet meer is... Er zijn best wel dappere mensen geweest die voor de vrijheid hun nek durfden uitsteken. Het is niet makkelijk als je weet dat je daarna verketterd zult worden en misschien beveiliging nodig hebt. Ayaan vind ik ook super! (Ik had HAAR dus gekozen als premier bij die poll hier... Kan niemand mij meer bevooroordeeld noemen... Huidskleur doet er bij mij niet toe, tenzij het sissende slangen zijn die een prooi zoeken...)
@Angélica de Sancé | 01-09-19 | 00:00:
U verzamelt begrijp ik.
Heeft u deze al?
http://www.opengeesten.nl/articles/pdf/De_ondergang_van_Nederland.pdf
@Roadblock | 01-09-19 | 10:53: Inderdaad... Heel veel dank voor uw bijdrage aan mijn (shitty-shit) collectie over de islamisering van NL en de verloedering van het fatsoen.
Politiseren van Justitie (en Politie) is heel gewoon in het Westen.
Zomaar wat nabijgelegen vbb:
Engeland, Tommy Robinson en Julian Assange
Duitsland, rechtse en neo-nazi bewegingen
Frankrijk, Gilets Jaunes
Spanje, Catalanen
wat zeg je tegen een boze catalaan? Ont-spanje...! *padum-tisch*
Die Angelique van vroeger op de tv had zo'n beetje dezelfde naam, alleen was die barones of zo.
Kan dat dat kloppen dat ze met een lelijke vent moest gaan, dat iedereen dacht, o mon dieu?
Mooie vrouw, lelijke vent.
Maar als ik het me goed herinner, corrigeer me, de liefde ontsprong.
Ik heb me jarenlang afgevraagd hoe dat is afgelopen met die twee.
Heeft zij zich totaal overgegeven aan de stijve bruut, of hangt ze nog steeds aan de klif?
Niet te volgen deze teksten. Beetje fophefferig is het allemaal wel?
Buiten GS lult amper iemand erover. De meesten zijn Geert beu? Wilders had ook ballen kunnen tonen en die rechtert strak aankijken en gewoon accepteren wat er op je af komt. Maar nee, hij schreeuwt alweer moord en brand. Eigenlijk maar goed dat die jongen nooit macht of leiding gaat krijgen. Hij zou er niks van bakken.
Houd je van bananen? Over de schil kun je lelijk uitglijden. Niemand heeft het erover? Wat dacht je van RTL nieuws? Hij schreeuwt moord en brand? Oh, hij moet het volkomen normaal vinden dat hij door notabene een minister van justitie in zijn grondrechten geschaad wordt...
@brekebeen | 31-08-19 | 23:41:
Hoewel we het gedeeltelijk met elkaar eens lijken te zijn, begrijp ìk wel wat Shareholder zegt.
Shareholder, juist het schokkende is dat er buiten Geenstijl en de onderzoekende partij RTL nieuws er weinig ruchtbaarheid aan wordt gegeven.
Wilders zijn grondrechten zijn geschonden, wat Brekebeen zegt dus.
Dat moord en brand schreeuwen vind ik in dit geval nog wel meevallen, zeker gezien het feit dat Wilders het al vijf jaar een politiek gemotiveerde rechtzaak vindt. Hij heeft namelijk daarover, blijkt nu, gewoon gelijk.
Verder zullen we zien, ik ben namelijk daar erg benieuwd naar, wat de rechter aanstaande dinsdag gaat doen, met deze nieuwe informatie. De uitspraak is dan uiteindelijk 11 oktober.
Ik vind het vanaf de zijlijn wel spannend namelijk, we gaan zien of het recht z'n beloop krijgt.
Verder ben ik ook geen Wilders fan, en blij dat hij geen premier is, want net als jij heb ik daar ook niet zoveel vertrouwen in.
@NumbNuts | 31-08-19 | 23:53:
Je ziet hier erg veel wilde voorspellingen, waarvan het overgrote gedeelte echt niet uitkomt.
Ik kijk nooit rtl nieuws. En Greet schond daar toen juist anderen in hun grondrechten vind ik.
@brekebeen | 01-09-19 | 00:00:
Je verward voorspelling met verwachting?
Bij teleurstelling van de verwachting, is dat gewoon een volgende druppel in de emmer.
Jij hebt een voorspelling, dat het niet uitkomt.
Blijft lastig discussiëren zo.
Ik snap dat je veel moet lezen en reageren, doe ik vandaag ook. Maar ik heb nog geen last van oververhitting in mn hersenen.
Jij hebt wilde voorspellingen dat het niet uitkomt.
Ik wacht slechts met een verwachting dat het recht hopelijk zijn beloop krijgt.
@NumbNuts | 01-09-19 | 00:08:
Ik waag mij niet aan voorspellingen en verwachtingen, vooral de laatste tijd zie je dat dingen tamelijk onvoorspelbaar blijken te zijn, zoals bijvoorbeeld een steek-syriër die ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard, of een moordbende van 5 in Assen, waar doodleuk wordt bweerd dat er niet mishandeld is.
1 vraag, had u dat in zijn plaats gedaan?
Accepteren wat er op je afkomt? Veroordeeld worden voor iets waar anderen geen strobreed in de weg gelegd wordt?
Ik ben benieuwd.
@Shareholder II | 01-09-19 | 00:07:
Bullshit. Het grondrecht om niet beledigd te worden bestaat niet. Verder hadden zijn uitspraken voor geen enkel individu ook maar welk gevolg dan ook.
@brekebeen | 01-09-19 | 00:21:
Je waagt je wel aan voorspellingen want je zegt dat er niets van komt, van mijn verwachtingen.
Of je begrijpt jezelf niet, dat kan ook, maar je springt echt van de hak op de tak.
Verder lijkt je reactie voornamelijk op een paniek reactie. Én lees je de nieuwsberichten niet aandachtig genoeg.
Er is geen bewijs gevonden voor mishandeling bij Martijn de Vrieze, geen blauwe plekken of een gebroken strottenhoofd of z'n slapen die ingeslagen zijn, ik noem maar wat voorbeelden. Tekenen van agressie met de opzettelijke intentie iemand te verwonden.
Of zit de patholoog anatoom ook onder je aluhoedje? Heeft de volgende minister van v&j de patholoog anatoom ook een briefje gestuurd? "doe als belangrijk punt maar niets vinden?"
Ik maak me meer zorgen dat types zoals jij een keer doordraaien ipv mn islamitische buurman, omdat je een beetje de greep op de realiteit verloren lijkt te zijn.
Het OM is een zooitje, correct, laten we stapje voor stapje kijken wat er met de nieuwe informatie in de zaak Wilders wordt gedaan.
https://www.geenstijl.nl/5141661/joop-van-riessen-mocro-maffia-kwajongens/
https://youtu.be/JwPFyx899ao
De Nazi's binnen Google sturen weer aan op het beruchte "Wir haben dass nicht gewust". Vlak na de tweede wereldoorlog werkte dat Wunderbar. Nu niet meer vanzelfsprekend. Daarom wissen medewerkers binnen Google /Youtube ongewenste videos en zelfs complete Youtube kanalen onder verzonnen/ valse voorwendselen om staats media, justitie, openbaar ministerie, aanverwante organisaties zoals de EU en bedrijven met hun criminaliteit te laten wegkomen. Het creëren van "plausible deniability" is het credo van de Deep State en geheime diensten.
We zitten onmiskenbaar in een machttransitie van soevereine staten naar EU-wingewesten onder centraal beheer. Het is logisch dat tegenstanders van een dergelijke transitie worden kaltgesteld, en gesidelined. Net zoals het logisch is dat de Oranjes op weg naar de uitgang zijn, met een vette bonus via dividend-belastingvrijstelling (Hallo Mark Rutte, hallo VVD !).
We gaan feitelijk weer terug naar de situatie van voor Filips de Tweede, onder Karel de Vijfde of zelfs eerder, Karel de Grote, met een bestuurselite en rechteloze belastingbetalende horigen.
Ze gaan Ons uitpersen als sinaasappelen.
@De Briemusketier | 31-08-19 | 23:36:
Horigen konden geen belasting betalen, want ze hadden geen geld.
@brekebeen | 31-08-19 | 23:43:
Dat is de silver lining begrijp ik?
@De Briemusketier | 31-08-19 | 23:36:
Ook toen waren het de Denen die op tijd wakker werden en weerstand boden. Toen tegen de Franken, nu tegen de Islam. Skol!
@brekebeen | 31-08-19 | 23:43:
Altijd hetzelfde gezeur bij Feynman. Gelijk hebben is niet genoeg, schrijf het ook eens leuk op, man.
tief op topbijdrager. fiets weg, wandel op.
@Langshetrandje | 31-08-19 | 22:55: En f off
Ja, hier en daar moet er soms een lettertje bij, en soms drijft hij wat over want dan mankeert er wat.
Maar, maak gerust zelf eens een leuk uitrekseltje over de gang van zaken.
Feit is dat Wilders structureel wordt tegengewerkt, de rechtsgang gemasseerd en de dirigent 'nogal' vergeetachtig is.
@dr.Rechts Tja. Feynman toont m.i. vaak (ongewild?) aan dat het gelijk niet bestaat, maar een eindeloze verzameling meningen is.
@Shareholder II | 31-08-19 | 23:36:
Nee. Feiten spreken voor zich, het gelijk bestaat wel, maar voor vrouwen komt dat niet goed uit.
Ge eens bier halen.
Waar blijft het leger om de regering af te zetten ?
Het leger is al lang kaltgestellt door pief paf poef Pechtold.
Nou..... je weet wat je te wachten staat met een afwijkende mening.
en deze dan : www.youtube.com/watch?v=aclY_G4jrDE
Laast een SOA opgelopen. Heb er alleen geen herinneringen aan. Ik ga namelijk nooit vreemd. Verder beroep ik mij op mijn zwijgrecht.
Hahaha, hijs goed!
Ik neem aan dat u zich in het bovenstaande ook niet herkent?
en deze gast dan? www.geenstijl.nl/5141661/joop-van-rie...
Schurken zijn het,hoe is het trouwens met de criminele zoon van halsema, het is orverdovend stil.
Appels en peren... Verder is de zoon van Halsema zeer zeker geen crimineel, en bovendien minderjarig, zodat daar inderdaad geen nieuws over gebracht wordt.
@brekebeen | 31-08-19 | 22:56: En zo lief voor zijn Oma
@deja_view | 31-08-19 | 23:00: Hoe weet je dat?
ach als die gozer nu al met messen en soort van vuurwapens met vrienden op pad is gaan we daar zeker in de toekomst nog van horen, wat ik U brom, maar ik hoop oprecht, dat dit zijn enige misstap is en dat het helemaal goed mag komen met die gozer
Het lieve zoontje van Halsema blijkt niet op één maar op twee woonboten te hebben ingebroken, alwaar hij de messen en brandblusser stal. Met de eigenaar van die 2e woonboot probeert Mr. Pasman nu een regeling te treffen. Over dit laatste horen we niets in de media. Iets met doofpot of zo!
Het is verschrikkelijk dit. Overheid en het rechtssysteem spannen samen en liegen er op los. Nog veel erger is dat er zo weinig politici in het parlement moord en brand schreeuwen. En dat de media muisstil blijven, ach die heb ik al jaren opgegeven.
Waarom lees ik hier niets over in de kranten?
Omdat een groot aantal kranten voor nieuws afhankelijk is van de overheid, en de redacties zijn zich bewust van de macht die de overheid heeft om bijvoorbeeld verslaggevers te gijzelen. In Utrecht werd een complete oplage vernietigd omdat er wat minder leuke feiten over Aleid Wolfsen in stonden.
Omdat het amper nieuwswaarde heeft en het bijna niemand boeit ?
En gezien Geert's minder-actie was vandaag alsmede niet het moment. Reeds. M.i. omdat men de oorlog aan het herinneren is - en niet opnieuw wil voeren.
@Shareholder II | 31-08-19 | 23:47:
Legt u mij het verband eens uit tussen niet opnieuw een oorlog te willen voeren, en het proces tegen Wilders?
Of zit u alleen maar weer goedkope Godwins te maken?
Nederland en de toekomst, ëén groot drama.
Waarom vervolgen we niet de politici die "Meer, meer. meer" roepen?
Ik volgende keer weer op Wilders stemmen.
soms vraag ik me wel eens verbaasd af hoe een heel volk uit Noord-West Afrika hier de boel zo ongelooflijk kan verzieken, maar de Turken weten ook wel aardig de boel te verzieken, als een bruiloftsstoet kabaal schoppend door Rotterdam trekt en de politie waagt het om hier iets over te zeggen wordt de politie gewoon plat geslagen, en het is de politie hun eigen schuld, ze hebben deze volkeren veel te ver laten komen, nu moeten we toegeven dat we verloren hebben, ons landje zien wegglijden, de Duitsers versloegen ons in drie dagen, deze buitenlandse volkeren in drie generaties, tijd om de oceaan maar over te vliegen!
Rutte heeft ook een "liefje" in Amerika, naar het schijnt. Als het te spannond wordt zie ik hem schielijks verdwijnen (net als zijn grote voorbeeld Wilhelmina).
Hm, waren dat echt Turken?
@Roadblock | 31-08-19 | 22:24: hij had in dat geval inderdaad beter bijvoorbeeld de Turkse rellen in Rotterdam kunnen noemen ja.
Het is ook niet echt de fine fleur uit die landen die naar hier is gekomen.
Het onder ede verhoren van Opstelten is natuurlijk zinloos: de man kan al geen antwoord geven als iemand hem om zijn naam vraagt.Ideaal voor de ambtenaren bij V&J.
Opstelten heeft voor de rechtbank gelogen. Dat kun je niet afdoen met 'ik heb daar geen herinnering aan'. Ben erg benieuwd wat mr. Knoops dinsdag gaat zeggen. Het zal wéér niet uitgezonden worden want het gepeupel mag natuurlijk zo weinig mogelijk weten. De tot op het bot arrogante rechters zeggen gewoon 'uitzenden voegt niets toe'.... Heeft het volk - dat jullie vorstelijke salaris betaalt - er misschien recht op om te zien en te horen wat er zich in de rechtzaal afspeelt? Nee dus.
@Goofje | 31-08-19 | 22:15:
Voor de rechter onder ede liegen is gewoon een misdrijf, en daar kan de huidige burger Opstelten gewoon voor vervolgd worden, maar dan moet er wel aangifte worden gedaan, en er moet wel hard bewijs voor zijn.
@Goofje | 31-08-19 | 22:15:
Overigens zijn rechtszaken gewoon openbaar, dus iedereen mag daar bij zijn. Maar waarom zou je, er zijn ook rechtbankverslaggevers, die hun twitter volledig volplempen met wat er gebeurt. Dat de eerste wilderszaak live werd uitgezonden was trouwens met toestemming van Wilders, en bedoeld om het volk te tonen hoe deze schandelijke man wel even aan de schandpaal zou worden genageld, maar dat pakte dus een beetje anders uit.
@brekebeen | 31-08-19 | 23:34: Ik heb beide rechtszaken integraal gevolgd (Wilders 1 en 2) zolang er een livestream was. Van zowel Moscovitch als Knoops heb ik genoten. Ik denk dat men vooral wil voorkomen dat de gewone burger de pleidooien van de advocaat kan volgen, omdat hij dan zou ontdekken dat er geen speld tussen te krijgen is en dat het OM slechts de vingers uit de oren haalt (nanananana) om het requisitoir uit te speken: 'en toch is de heer Wilders schuldig". Want zo is hen opgedragen. En zo volgt de rechter.
@piloot47 | 31-08-19 | 23:51:
Ik vond persoonlijk Moszkovitz beter, vooral toen hij met zijn "schijn van bevooroordeeld zijn" betoog bezig was, echt meesterlijk, en dodelijk.
Opstelten c.s. zouden moeten worden vervolgd voor het schenden van de Trias Politica, maar dat moet de Raad van State doen en dat zit evenals het OM vol vriendjes. En de pers doet ook niet moeilijk, behalve deze luis in de pels.
Dit wordt plas, glas, was.
Ik zat te denken dat bananenrepubliek t-shirt te bestellen, maar die van 2013 heeft ook niet geholpen, ("Weg met de Monorchie") dus ik hou mijn centen maar in de poeplap.
Waarom de raad van state? Opstelten is niet meer politiek actief.
@brekebeen | 31-08-19 | 22:41: Op het moment van de crime was hij minister.
Volkskrant suggereertweert op p10 vandaag dat alleem Wilders bewijs ziet dat er politieke bemoeienis was.
Dus ze denken dat het wel meeviel en Opstelten een toffe peer was en het OM als immer integer.
Die opvolger van Remarque heeft z'n kop dus ook in z'n reet. Waarom dat heulen. Journalist onwaardig
Ze durven niet. De hypotheek loopt door en oplages worden steeds minder. Ga je moeilijk doen kun je het volgende exclusieve interviewtje of primeurtje vergeten.
De Volkskrant is minder journalisme dan activisme. Net als kranten die "De Waarheid" heten doen zij niet aan waarheid, maar aan gewenste uitkomst.
Na het optreden van de nieuwe hoofdredacteur van de VK bij Jinek heb ik alle hoop op een positieve koerswijziging van de VK laten varen.
Mag ik ’n andere mening hebben? Ja, dat mag!
Mag ik mijn mening geven? Niet van ’t gezag!
Dan is jouw mening populistisch
En populisten zijn fascistisch
Aanhangers van Geert moeten naar de Goelag!
De kiezers moeten van ons heel erg deugen
Dat wil zeggen: open staan voor ónze leugen
Ook maken we iedereen bang
En soms gebruiken we dwang
Da’s niet erg, kiezers hebben ’n kort geheugen
We liegen over de Brexit en de gevolgen
Op auto’s en BBQ’s reageren we verbolgen
De Russen behoor je te haten
En islamisten moet je toelaten
Anders zal het O.M. je nog gaan vervolgen!
Geert, dank je dat je voor onze vrijheid vecht
Rutte’s vaasje valt nu snel, haal je recht!
Samsom en Spekman mogen alles
Net als Penthouse met z’n fallus
Ik hoop dat je doorgaat en alles vrijuit zegt!
*klap klap klap* u heeft talent!
Tranen in mijn ogen, zo mooi!
Prachtig!
Zo zit dat
Applaus ..
@Angelica de Sance,
Hij is weer prachtig.
Chapeau
Toch bizar hoe zoiets kan gebeuren in plain sight? De zaak wordt nauwlettend gevolgd, iedereen weet dat het stinkt en toch sukkelt het drama langzaam door.
Make Greet Great Again . . !
En drain the swamp. het wordt tijd dat de hele justitietop wordt ontslagen en vervolgd voor hun misdaden tegen de rechtsstaat (en kleine jongetjes).
@smdyasc | 31-08-19 | 21:47: Ja, foute (S+D)G's weg ermee, ze komen nog aan de beurt, wait and see, en de PVV-meeuw moet eigenlijk een havik worden.
Misschien wordt Geert wel Ge-Epsteined!
@SinisterNL | 31-08-19 | 22:07: Gaat niet gebeuren. Veel te doorzichtig.
Prima stukkie hoor, meneer Feynman. Maar Bram die met z'n toga moest betalen omdat hij tegen de staat zou kunnen procederen? Wat een flauwekul. Lees je eens in, Bram moest stoppen omdat hij een miserabele advocaat was, die liftte op het succes van zijn vader. Het was een terechte beslissing die de deken van de Orde van Advocaten genomen heeft. Vraag het maar aan Brams cliënten.
Nou ik het stuk nogmaals gelezen heb, vind ik het eigenlijk maar een warrig stukje. Dit is niet de Feynman die ik ooit gewend was, die scherp was en met ijzersterke argumenten kwam. Leuk geprobeerd, maar blijf oefenen.
@Geert Maksimaal | 31-08-19 | 21:37: het onnodig badinerende toontje siert je niet
Inderdaad Bram bleek een prutser die gelijk Icarus de grenzen opzocht en terecht afgestraft werd.
@Geert Maksimaal | 31-08-19 | 21:37: Eerst prima stukkie en drie minuten later een warrig stukkie. Werk je op de beurs of zo?
Beste Geert, kennelijk ben je slecht geinformeerd over Bram. Vriend en vijand erkennen dat Bram de beste strafpleiter was/is die er in Nederland rondloopt. De enige fout die Bram heeft gemaakt, was dat jij zichzelf door zijn kwaliteiten onaantastbaar waande. De ratjes hebben hun kans afgewacht en hem vervolgens zijn toga afgepakt. Ik ken Bram persoonlijk. Hij is geen heilige maar wel een geweldige jurist. Wat maakt dat van jou, Geert?
Bram moest stoppen omdat hij de rechters - met succes - gewraakt had en het geweldig deed tijdens zijn verdediging van Wilders. Dàt is de reden. En al het andere dat er bijgesleurd werd waren de stokken om de hond te slaan. O er zal vast wel wat mis geweest zijn maar als Bram Wilders niet verdedigd had zou hij nu nog advocaat geweest zijn. Wilders verdedigen èn rechters wraken, dan maken ze je kapot. En zo geschiedde.
@Goofje | 31-08-19 | 22:00: Dat was inderdaad een erg doorzichtig steekspel. Goed dat de huidige advocaat van Wilders tóch doorzet; eentje met minder capsones, dat dan weer wel en volgens mij is die man zo netjes dat er niks fouts over hem kan worden gevonden. Dat zal de magistratuur wel niet leuk vinden en daarom duurt het ook allemaal zo lang: uitroken.
@Bakkeleures | 01-09-19 | 08:59: Vergeet Mevr. Knoops niet, dat is wat dat betreft een pitbull die laat niet los.
De overheid is een onbetrouwbare partner die met grote argwaan tegemoet getreden dient te worden.
Het beste is om zover mogelijk bij de overheid uit de buurt te blijven. Behalve als je ze strikt nodig hebt om b.v. een paspoort of rijbewijs te laten verlengen. Ik ben enige jaren actief geweest in de gemeentepolitiek: je kunt nog beter in een slangenkuil met adders gaan zitten. Stemmen doe ik nog steeds omdat het mijn burgerplicht is maar dan heb je het ook wel gehad.
En als we teruggaan naar de basis: 'Minder Minder Minder' en 'dat gaan we regelen', er is toch niemand die in de context van de uitspraak tegen kan zijn gezien de schade die aangericht wordt aan de samenleving, het is net zoiets als: willen we meer of minder CO2.
Het zou die ouwe knar Opstelten met z'n grote waffel geen pijn hoeven doen te moeten brommen.. hij hoeft alleen maar te zeggen van wie hij de opdracht rechtstreeks kreeg om het OM te bespelen. Lijkt mij een opdracht van zijn baas.
Opstelten heeft al genoeg moeite om ook maar 1 bonnetje te vinden (met het juiste bedrag) laat staan dat hij nog iets in zijn geheugen kan vinden. Dat heet dementie.
Overigens zijn daar prima verpleeghuizen voor in Rotterdam om zo iemand op te vangen, in werkelijkheid woont Ivo Opstelten naast een dergelijk verpleeghuis. Hij hoeft bijna geen meter te verhuizen.
@Beroep = Boerenlul | 31-08-19 | 21:39:
Buiten dementie of gespeeld geheugenverlies om, is zijn baas Rutte toch de hoofdverantwoordelijke voor deze gang van zake. En wat mij betreft mag die vervolgd worden.
Hoe kan het gebeuren dat in Denemarken de plaatselijke PvdA wel op de Wilders toer gaat en in Nederland niet? Dat komt door het feit dat Wilders gelijk heeft maar van de anti-Wilders clan geen gelijk mag krijgen. Ondertussen wordt Denemarken een normaal leefbaar land en Nederland verachterlijkt tot een drugs- en boerka bazaar. Precies omdat Wilders gelijk heeft en zijn tegenstanders liever de hele boel vernaggelen in plaats van Wilders gelijk te geven. Bij dit alles blijft het een raadsel dat Pim Fortuyn wel het leven erbij liet en Wilders nog leeft. Beschermen zijn bodyguards hem soms vooral tegen een ander dan het salafistische gevaar?
Overigens gaan de Sociaal Democraten in DK heel goed sinds ze het licht hebben gezien. Zo'n Asscher is daar op bezoek geweest, maar hij kon er maar moeilijk aan wennen. Hij hoopt nog steeds dat het lichtgetinte electoraat terug komt, maar sinds die twee Islamo fascisten voor zichzelf zijn begonnen, kan ie dat wel vergeten. Als ie een beetje zou gaan rekenen, zou ie weten dat een wezenlijk deel van de stemmenwinst van DENK is weggehaald bij de PvdA.
De reactie van GrapperwauSS liet weinig te raden over de draai die gemaakt gaat worden: 'het is volstrekt normaal dat er overlegd wordt'. Daar moeten wij idioten het mee doen.
Eens,... waar je ook bent overleg is volstrekt overbodig , ieder normaal mens doet dat niet.
@botbot | 31-08-19 | 21:28:
"Overleg" is wel een rare naam voor een politiek proces waarin de staat, de aanklager, de handhaver en de rechter een en dezelfde persoon zijn.
@Jan Passant mk2 | 31-08-19 | 21:31: Een type als BotBot is meer voor een rechtspraak zoals onder Roland Freissler.
Overleg is een heel algemeen woord: er valt heel veel onder, zowel geïnformeerd worden, als sturing. Geïnformeerd worden is OK, maar sturing is in dit geval niet in orde. Grapperhaus en de hele linkse bende eveneens zijn weer eens spelletjes aan het spelen.
@HaatbaardKnipper | 31-08-19 | 21:38:
Het zou kunnen dat kameraad botbot emotioneel in de war is nu hij ziet hoezeer hij de kant van de historie staat te verdedigen die hij leerde afwijzen.
@Jan Passant mk2 | 31-08-19 | 21:53:
Zo emotioneel ben ik ook weer niet als trouw VVD'er.
@Sitting_targets | 31-08-19 | 21:43:
Ophouden met insinueren en met bewijs op tafel komen, dit schiet niet op.
Off topic: nog even naar aanleiding van de gebruikte foto: waarom zijn eigenlijk de gordijnen verdwenen? Omdat de huidige papieren stembiljetten zo groot zijn, is het heel simpel geworden om te zien wat iemand stemt. Ga maar achter zo'n iemand staan en je ziet aan de stand van de hand en de locatie van het potlood vrij nauwkeurig aan welke partij de stem wordt gegeven.
Wat is daar mis mee?
In elk stembureau moet je meters(!) afstand houden van degene die in het stemhokje staat. Het is onmogelijk om te zien wat iemand stemt die voor je staat.
@BluRay | 31-08-19 | 21:29:
grondwet garandeert kiesgeheim, dat is er mis mee.
Klopt, ik verbaasde me daar ook al enkele keren over. De hokjes moeten zodanig geplaatst zijn dat niet te zien is wat iemand stemt maar dat wordt niet gedaan. Men moet wel kunnen controleren of er niet meer dan 1 persoon in het hokje staat maar dat lijkt me niet zo ingewikkeld. Ik mag een foto maken in het hokje en alles wat ik aan het biljet verander maakt het ongeldig. Dit is puur gedaan zodat mensen zich ongemakkelijk voelen en braaf kiezen. Let ook maar eens op de positie van FvD en PVV op die papieren lijsten. Verschrikkelijk wat doorzichtig...
Hoe diep kan de rechterlijke macht nog zinken als ze het proces niet subiet stoppen? Zullen we vooruit kijken? Opstelten hoort voor het hekje (en achter tralies maar ik ben geen rechter).
Lock him up!
Zullen we dat maar aan de rechters overlaten , wellicht hebben die meer verstand van rechtspraak dan u.
@botbot | 31-08-19 | 21:18:
Volgens de schuldige rechters zeker wel.
@Jan Passant mk2 | 31-08-19 | 21:19:
Dat verdient uitleg.
@botbot | 31-08-19 | 21:18:
Rechtspraak is een tombola. Dat is van allen tijde. Maar tegenwoordig is de scheiding der machten zoek en dreigt de rechtspraak steeds meer aan de leiband van de wetgevende macht te lopen. Een zeer principiële kwestie, laten we wakker blijven.
@botbot | 31-08-19 | 21:18: Die D 66 rechters? Werkelijk? Je begint seniel te worden.
@botbot | 31-08-19 | 21:21:
Jammer dat de linkse rechter het monopolie op rechtspraak heeft, zoals vaker in regeringsvormen waar de deling der machten verdween achter een lekke blinddoek van de dame met het zwaard.
Hiervoor is de rechterlijke macht juist ingehuurd, november.
De gehele huidige rechtelijke macht mag zo achter de tralies wegen wanstaltige uitspraken die niets maar ook niets met recht spreken te maken heeft en al helemaal geen enkel respect voor slachtoffers of nabestaanden tonen, de huidige "rechtsprekers" moeten voor hun levenlang geroyeerd worden en daarna boeten voor de misdaad van het criminele belang boven het burgerbelang behartigen.
@Halul gebakken | 31-08-19 | 21:27:
Zouden rechters zich laten beïnvloeden door emoties dan zou er geen recht gesproken worden.
@botbot | 31-08-19 | 21:21: Heeft u nog vragen?
@botbot | 31-08-19 | 21:35:
Wat is dat voor een domme uitspraak, de rechters laten zich juist leiden door de emoties van de daders die overeenkomen met hun eigen emoties dat de dader altijd het echte slachtoffer is.
@botbot | 31-08-19 | 21:35:
Natuurlijk speelt emotie mee, niets menselijks is rechters vreemd. De crux is: gaan ze ook mee in de policor waan van de dag?
@smdyasc | 31-08-19 | 21:40:
Dus de daders lopen vrij rond en het slachtoffer krijgt tien jaar cel.
@botbot | 31-08-19 | 22:02:
Simpele ziel.
En net het tegenovergestelde gaat gebeuren.
Dit land is finaal naar de gallemiezen.
Wat een warrig stuk tekst.
Het partijprogramma van de pvv is bijna identiek aan dat van de sp, het is dus een socialistische partij.
Geen meelij met mensen die een ideologie aanhangen en door hun eigen soort vervolgd worden.
"U bent socialist" is een variant op die andere standaard beschuldiging.
Socialisten zijn voor Ongeblustekalk wat de Smurfen zijn voor Gargamel.
Het is me ook wel opgevallen dat PVV en SP vaak veel standpunten delen maar helaas heeft de SP veel moeite( aversie) om de negatieve invloed van de massaimmigratie en de toenemende islamisering te erkennen dus is samenwerking uitgesloten.
Oh ja joh? Noem voor de gein eens een paar punten die hetzelfde zijn.
Warrig? Voor jouw beperkt IQ wellicht. Maar voor de beter bedeelde qua grijze cellen, volstrekt helder. En spot on bovendien. Schrijf je in voor een LOI cursus begrijpend lezen, MBO niveau. Het seizoen gaat snel beginnen. Toe maar, knap je van op.
SP heeft op het belangrijkste punt de keutel ingetrokken, dat punt waarvoor je nu racist, xenofoob, nazi genoemd wordt. Je wilt toch niet als extreem rechts betiteld worden.
Je kunt het een niet van het ander onderscheiden.
@Yoshidepossi | 31-08-19 | 21:19: dat was wel ooit anders hoor: sptransparant.wordpress.com/gastarbei...
Boeventuig, de globalisten op links en VVD en andere kartelpartijen.
Geert Wilders , omdat er geen enkel ander alternatief is voor in de ganzenmars achter de Brusselmannen aansjokken naar de rand van de afgrond van EU en multiKul.
"hahahaha", aldus het volledige betoog van onze onvermijdelijke leider van de varkensstal van George..
Macht afstaan = machteloos zijn.
Voor de Bühne zijn wij een democratie. In werkelijkheid een dictatuur die wordt uitgevoerd door de elite, een zeer kleine groep belanghebbenden zoals de banken, de bazen en de multinationals. Het klootjesvolk staat alleen hen ten dienste tot men er dood bij neervalt. Die elite verbiedt alle drugs om de prestatiedruk nog verder op te voeren en ontsnappen eraan onmogelijk is.
Brand-uit? Bestaat niet of het is je eigen schuld.
Maar het aller-allerergste is nog dat telkenmale met dat kleine beetje stemrecht dat wij hebben, het klootjesvolk steeds maar weer op dezelfde elitaire partijen stemt die met als laatste klap op de vuurpijl binnen 9 maanden het raadgevend referendum hebben afgeschaft.
Het klootjesvolk trekt de schouders op en warempel bij de gemeenteraad en EUSSR verkiezingen weer dezelfde uitslag.
Kortom: het klootjesvolk zorgt zelf voor de dictatuur.
Sure want dat raadgevend referendum bleek een groot verschil te maken.
Proest.
Dat verdienen ze dan. De knoet er over.
Heb jij een alternatief? Klagen kan iedereen.
@Ongeblustekalk | 31-08-19 | 21:13:
Er is geen alternatief want zoals in de laatste regel is beschreven stemt het klootjesvolk zelf op de dictatuur.
@Berbaar | 31-08-19 | 21:07:
Uit een van de weinige referenda die gehouden zijn kwam een onwenselijk resultaat.
Nou is het referendum geschrapt. Er wordt gewoon niet geluisterd naar het volk als dat de kapitaistische zelfverrijkende mammoettanker een pietsje uit koers kan duwen.
@Berbaar | 31-08-19 | 21:07: Een bindend referendum zou veel beter zijn. toch?
Een groot aantal mensen laat zich ook wel indoctrineren door programma’s als DWDD en Jinek en kranten als De volkskrant en De correspondent. Voor mensen als wij, met een beetje gezond verstand, is de linkse propaganda, dogma’s en verdraaiing overduidelijk. Maar voor de meeste mensen niet, en erger ze denken zelfs dat ze heel erg deugen door zo fout te stemmen. Die trappen er elke verkiezingen weer met open ogen in. Ik weet niet of dat zo verwijtbaar is als de verstandelijke vermogens van het merendeel van de bevolking nou eenmaal zo beperkt is dat ze het niet zien en ook niet beter weten.
@Berbaar | 31-08-19 | 21:07:
Och Brabbelbeer, ik weet allang dat als het aan jou zou liggen, zelfs het stemmen beperkt zou blijven tot uitgekozen lieden van jouw corrupte regentenkliekje.
Je bent niet zo democratisch.
@Heiner | 31-08-19 | 21:32:
Met de juiste randvoorwaarden lijkt me dat inderdaad een betere optie.
@BluRay | 31-08-19 | 21:46:
Helaas is de werkelijkheid, dat het een groot gedeelte van de kiezers allemaal geen fuck interesseert.
Alleen ouderen, en mensen die willen weten wat de vijand te vertellen heeft kijken nog TV.
De jongeren zijn bezig met heel andere zaken.
De lieden op links denken ook, dat zij degenen met het meeste gezonde verstand zijn, en beschouwen zowiezo mensen die reaguren op GeenStijl als extreem-rechtsen, die eigenlijk uitgeschakeld moeten worden.
Lees maar een goed wat Andrew Deen er zo nu en dan uitgooit.
Wij zijn hier maar een hele kleine groep.
Het enige voordeel is, dat je gelijkgestemden tegenkomt, en je mening kan uitten zonder dat het je baan, je vriendenkring, en je familie kost.
Invloed? Soms.
Ik vind het wel erg positief dat RTL nieuws terugkeert naar echte onderzoeksjournalistiek, en niet altijd meehuilt met de wolven in het bos.
Je zou bijna denken dat een partij als FVD doelbewust zichzelf ten gronde richt en daarmee het kartel in de kaart speelt.Er zijn geen alternatieven op links en rechts en de andere partijen zijn incestueus uitwisselbaar.
@Berbaar | 31-08-19 | 21:58: Noem eens een paar van die juiste randvoorwaarden van u?
@Berbaar | 31-08-19 | 21:58: Misschien moeten we eerst eens af van het door tegenstanders verbreide idee dat "de gemiddelde kiezer"te dom is voor het bindend referendum. Dat hoor ik politici in Zwitserland of Denemarken ook niet zeggen, dus waarom zou dat hier wel gelden. De kiesgerechtigden zijn goed genoeg om de politici een lekker stoeltje in de gemeenteraad, de TK of het EP te bezorgen, met uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden en voor de rest moet het plebs zijn bek houden. Is eigenlijk niet meer van deze tijd. Temeer omdat de politici nou ook niet altijd blijk geven van goede inhoudelijke kennis.
Dit is best wel heftig. Het is dat de pers (NRC, VK) in de zak van het kabinet zit. Wat een verziekte boel.
Toen de aangifteformulieren voorgedrukt op het bureau lagen wist ik al hoe laat het was. Dit kabinet zit in de linkse deugbubbel inderdaad. Topje van de ijsberg, weg ermee.
Maar is ondertussen al duidelijk wie de opdracht hiertoe heeft gegeven?
@Busted | 31-08-19 | 21:08:
Daar hoef je geen moment aan te twijfelen, dit is een afrekening door Rutte zelf.
Sinds wanneer het het wettelijk verboden om voorgedrukte aangifteformulieren te verstrekken?
@botbot | 31-08-19 | 21:14: helemaal niemand zegt dat dat verboden is, lezen knul. En stop met die doorzichtige trol tekstjes ja?
@botbot | 31-08-19 | 21:14: Een overheid hoort, net als de rechterlijke macht , onpartijdig te zijn. Maar dat snappen jullie Stalinisten niet.
@J-van-de-Bontekoe | 31-08-19 | 21:26:
Ach, enkele reaguurders doen net of dat verboden is dan vraag ik sinds wanneer wat is daar mis mee?
Lez0n,.. inderdaad u moet eens goed lezen in welk kader ik deze vraag stel.
Eerst nadenken en niet gelijk beginnen als u het niet behappen kunt met troll, dat staat zo goedkoop.
Btw ik laat me door niemand iets verbieden.
@botbot | 31-08-19 | 21:55:
Welke reaguurders zeggen dan precies dat dat verboden is Bot bot?
En je hangt nu echt bewust de onnozele uit.
Vind je zelf dat voorbedrukte aangifteformulieren een normale zaak is?
En waarom dan wel in dit geval?
Het is net als dat filmpje van de overheid bij de blokkeerfriezen.
Als het tegen een bepaalde kant is, worden kosten noch moeite gespaard.
Wat is de kans dat de overheid bijvoorbeeld een filmpje voor onze booslims maakt dat Wagensveld echt demonstratierecht heeft, en dat je dan geen geweld als tegen-demonstrant mag gebruiken?
Juist Nihil.
@botbot | 31-08-19 | 21:55: ik moet lezen in welk kader u deze vraag stelt.... uhhhh, u stelt gewoon een domme vraag. Verder is uw opmerking onzinnig. En u hoeft van mij niet te stoppen met reaguren, alleen dat doorzichtige trollen, bah bah, moet dat nou?
@J-van-de-Bontekoe | 31-08-19 | 21:26:
Botbotje trolletje, draait als een tolletje. Wat een misbaksel.
De hele reden dat ik bij de volgende verkiezingen weer op Wilders stem; omdat men hem via een Stalinistisch showproces monddood probeert te maken.
zo iemand verdient mijn stem!
Ja dat is zeker een goede reden. Maar ook omdat hij weer werd uitgelachen om zijn beweringen, maar naar nu blijkt had hij toch weer gelijk. En hij liegt zeker niet.
Ach Wilder moet Wilders zijn en lijkt mij echt geen taalkundige misser maar een verschrijving. Maar wie kan tegen de grote schrijver Berbaar op?
Ik kan er wel een paar noemen.
Ik niet, ik ga in een hoekje liggen huilen als hij actief is in de reaguursels.
Nu zou ik een hoop kunnen noemen, maar dan drukt Herr Berbaar weer op de NSB knop en worden mijn kritische doch goedbedoelde reacties weer gejorist (zoals gisteren in het wat als....topic).
@Ishetnueensgenoeg | 31-08-19 | 21:01: Die NSB knop is toch geen jorisknop mag ik hopen?
NOS is ook opvallend stil
NOS is druk met aftasten hoever te kunnen gaan. NOS zijn is best moeilijk hoor.
Nou die ouwe Mefisto van Joop tiert er weer lustig op los en lult weer alles recht wat krom is. Toegejuicht door het clubje gutmenschen wat daar de panelen bevolkt.
Men wacht nog op een telefoontje van Rutte met instructies........ de man heeft het druk....
Ergste vind ik nog de Volkskrant: "Wilders ziet bewijzen..." en "Wilders verwijt..." en "Andere kamerleden zien geen reden..." en uitgebreid het OM aan het woord laten. Zwart gedrukt: "Geen hard bewijs." De gezapige linkslezer bladert verder.
@Zapata10 | 31-08-19 | 21:17:
Ik snap niet dat je daar kijkt, het is zo voorspelbaar slecht.
@brekebeen | 31-08-19 | 22:00: Informeer je overal en lees zeker wat mensen schrijven waar je het niet mee eens bent. Een goed strateeg zorgt ook dat zijn inlichtingen op orde zijn. Waarom denk je dat die arme Lee een pak op zijn broek kreeg bij Gettysburg?
Ik vind het maar oorverdovend stil vanuit Den Haag.
Je zou toch verwachten dat de huidige oppositie wat meer tamtam zou maken.
Het lijstje met "foutjes" op het conto van de VVD wordt nu wel erg lang..
Wie een muur omver haalt, kan door een slang worden gebeten.
in het weekend? tijdens reces?
@brekebeen | 31-08-19 | 21:58:
Ohjee, Brekebeen weer.
Interwebs, telefoon, je moet tegenwoordig erg je best doen om ergens onbereikbaar te zijn.
Ga je verder echt op al mijn tegels bijdehand proberen te doen?
Ik heb na een paar dagen allang door dat je het met je intelligentie niet gaat winnen.
Je had van de week geluk dat Joris vond dat ik genoeg gedaan had en dus niet meer mocht.
Je kunt het nog wel een paar keer proberen, maar ik verzeker je; jij hebt echt te weinig gewicht.
(als je nog een keer met iets persoonlijk komt, zoals van de week, ga je op de ban, oké?)
Groetjes van deze Zwitsal.
@NumbNuts | 31-08-19 | 22:10:
Heb jij dan intelligentie? Is volkomen nieuw voor mij. Verder mag je je agressie achterwege laten.
@brekebeen | 31-08-19 | 21:58:
gheghe logisch natuurlijk maar dat is allemaal een beetje te moeilijk voor Numbnuts
@NumbNuts | 31-08-19 | 23:31:
Trek eens een schone luier aan, kleuter.
Nou mensen, het paintballen vandaag was hartstikke leuk.
Bedankt voor de goede organisatie GS!
Is dat al weer geweest?!! Glad vergeten. Komt er een reportage van?
Heb jij geen waarschuwing gehad van de AIVD dan ?
@Koning BongoBongo | 31-08-19 | 21:19:
Neej?
@GekkeHenkieNiet | 31-08-19 | 22:10: Nee , ik ook niet , was gewoon nieuwsgierig ;-)
Het is zo ontzettend frustrerend dat dit maar blijft doorgaan, de Nederlandse politiek en justitie is zo ontzettend immoreel en illegaal bezig, iedereen die daar deel van uitmaakt is schuldig aan de vernietiging van de rechtsstaat.
De kiezer is ook schuldig, wie zulke immorele partijen en politici kiest, is een gore landverrader, iets anders is er niet van te maken.
Je moet een onderscheid maken tussen beleidsuitdragers en beleidsbepalers.
Beleidsbepalers zitten nauwelijks in de hoogste politieke regionen. Beleidbepalers zitten in tal van overlegorganen, denktanks en adviescommissies. Vooral in een land als Nederland waar ministers/staatssecretarisen en kamerleden nauwelijks vakkennis beziten als het gaat om departementen/onderwerpen waar ze verantwoordelijk voor zijn.
Daarnaast speelt het begrip 'persoonlijke verantwoordelijkheid' ook nauwelijks mee in relatie tot NL beleid. Maar dat is meer een cultureel dingetje.
Die goorheid komt maar mondjesmaat en stroperig bovendrijven, als dat al gebeurt.
En voor veel mensen is en blijft de reguliere msm helaas de enige bron van informatie.
@litebyte | 31-08-19 | 20:55: precies. En die beleidsbepalers zijn PvdA-ers. Tientallen jaren in gemeenten, provincies en Den Haag aan de macht geweest. Zij hebben hun mannetjes m/v uitgezet. PvdA mag dan in Den Haag even buitenspel gezet zijn, ze waren slinks genoeg dat te voorzien.
@Lochos | 31-08-19 | 22:48: Maar ja, nu met groen slinks is het nog een graadje erger, van de regen in de stortbui.
PvdA keihard afgestraft??
Daar leek het anders niet op tijdens de laatste EP verkiezingen en in de peilingen doen die linkse rakkers het inmiddels ook weer prima.
Verder een hoop taalkundige missers.
mijn = met, Wilder = Wilders
Maar net als U kijk ook ik uit naar de komende verkiezingen in 2021.
PvdA is niet links.
Toen Samson onze milieu activist fractievoorzitter was Goochem, maar muggenziften kan je als geen ander.
Huh gaan we nu de taal purist uithangen? Wat verdiend dat? PvdA kent weer een opleving vanwege de stupide idioten die iets zagen in het hypocriete heerschap Timmermans. Mannetjesmakerij door de MSM. Bij een volgende keer regeren waarbij het zorgvuldig weer opgeplakte sociale verendonsje er zo weer afwaait zijn ze echt finito. Ze hebben het oudste electoraat van alle politieke partijen. En zijn net zo links als de VVD.
De PvdA ging in 2017 van 38 naar 9 zetels , zou het dáár misschien om gaan ?
Ja? Opgetogen zodat de roden het land nog verder in z'n achteruit kunnen gaan zetten?
Je opmerkingen zijn over het algemeen best wel oké, dus je beschikt vast over enige vorm van intelligentie.
Dan neem ik aan dat je begrijpt dat wanneer je jezelf als rode linkse op een overwegend rechts platform manifesteert, je juist bijdraagt aan polarisatie?
Just saying.
Of denk je werkelijk dat je met trollen bijdraagt aan de vereniging tussen de verschillen?
Joop schijnt een prachtig links bolwerk te zijn, ik ga er niet eens kijken, laat staan dat ik daar met goede argumenten zou willen proberen de massa aldaar te overtuigen.
Just saying.
@Zapata10 | 31-08-19 | 20:58:
Hopelijk gaat de PvdA niet mee-regeren de volgende keer.
@NumbNuts | 31-08-19 | 21:01:
Gheghe moi links?
Ik moest lachen knul.
@Berbaar | 31-08-19 | 21:02:
Ik weinig om jou, behalve deze ontkenning dan, Opa.
@Berbaar | 31-08-19 | 21:01: Wedden? Het is gewoon stuivertje wisselen tussen een ritsje nietszeggende partijtjes. De ene keer zit de PvdA erbij, de volgende keer weer D66 of het CDA. Als de babyboomers weer helemaal teleurgesteld zijn in hun kuch "sociaal" democraten mogen ze weer vier jaar vanaf de zijkant hun sociale verendekje gaan oppoetsen. Verder is die aftandse bejaarde rode haan nergens meer goed voor. Je kan er geen soep meer van koken.
Overigens wie heeft in vredesnaam die Sharon Dijksma kunnen bezwangeren. Dan moet je toch wel een heel rare fetisj hebben.
@Berbaar | 31-08-19 | 21:02:
Het zou je tot nadenken moeten stemmen Brabbelbeer, dat een nieuwe reaguurder je voor links aanziet.
Helemaal toevallig is dat natuurlijk ook niet gezien de Groenlinks 2.0 koers die de VVD en jouw Idool Pinoccio momenteel vaart.
Ook valt het mij op dat je weer vermijdt om inhoudelijk op het gelieg en gesjoemel van Opstelten in te gaan.
Maar misschien is dat inmiddels al zo bon ton geworden bij de VVD dat je het niet eens bijzonder meer vindt?
@Roadblock | 31-08-19 | 21:14:
Dankjewel Roadblock, Berbaar danst om de vraag heen. Of je met trollen bijdraagt aan vereniging/verbinding.
Blind achter een partij danwel leider aanlopen kost hem punten op de IQ ladder waar ik Opa op had gezet.
Wat je zegt, VVD is in geen enkel opzicht nog rechts. De laatste goede die ze hadden, toen kregen ze mij stem nog, was Rita Verdonk.
Het generaal pardon was even slikken, maar wel duidelijk. Nu hebben we geen duidelijk beleid en moeten we van alles slikken.
Onze hoogbejaarden die er geen idee van hebben hoe verrot de politiek is van deze tijd, verzorgden die opleving. ´Het is toch zo´n aardige man´. Niemand die het ze vertelt. Want oud, dus ontzien.
@NumbNuts | 31-08-19 | 21:22:
Gheghe Rita, die hebben we godzijdank uit de partij getrapt errr gestemd.
Een zegen, wat een puinhoop heeft ze er daarna van gemaakt.
Ze tuiniert tegenwoordig vaak begrijp ik, beter voor iedereen.
@Zapata10 | 31-08-19 | 20:58: verdient.
@Berbaar | 31-08-19 | 21:30:
"Die hebben we uit de partij getrapt".
Mja, ook over de verkiezing tussen Rutte en Verdonk doen hardnekkige geruchten de ronde dat dat niet bepaald eerlijk gegaan is.
Maar zo ik al zei:
Sjoemelen, liegen, en frauderen is inmiddels bon ton geworden bij de VVD.
@Berbaar | 31-08-19 | 21:30: Geen medelijden mee na haar Hirsi Ali debacle. Verder... wat Roadblock zegt.
@CalamityJane | 31-08-19 | 21:59:
Goedzo maar ik heb wel een beetje medelijden met Rita.
Een sneue afgang door de zijdeur, zelf gekozen maar toch triest.
@CalamityJane | 31-08-19 | 21:27: Als ik even mag reaguren, wanneer ben je hoogbejaard?, Ben zelf de 70 ruim gepasseerd maar geloof me, vanaf m'n jeugd weet ik dat de politiek door en door, en door verrot is.
Daar heb ik geen "jeugdigen" voor nodig.
En als ik in m'n eigen familie kijk, waarvan er nog veel in leven van zijn, ook die zijn er sinds jaren achter dat de politiek (niet alleen in NEEDDRland) door en door verrot is.
Dus denk even na in vervolg, voordat u uw plembsels plaatst.
Dank U
Als je het stukje niet eens even doorleest voordat je het publiceert dan neem ik me ook niet de moeite om het helemaal door te lezen. Jammer maar bij de eerste overduidelijke misser haakt deze jongen af. Zonde.
@litebyte | 31-08-19 | 20:56: pvda is vreselijk links!
Hoi Berbaar ouwe medewerker van Biza. Maar Pvda is echt wel afgestraft. De partij heeft een historisch verlies geleden. Alleen bij de EP verkiezingen heeft de partij wat gewonnen omdat een Nederlander kansen maakte op de baan van EU voorzitter.
De echte verkiezingen zijn er - zoals je zegt - in 2021 en dan doet de pvda misschien weer eens iets geks en gaan ze naar de 3 zetels.
"Ja, iedereen heeft een hekel aan advocaten. Totdat je er een nodig hebt".
Bram Moskowicz
Nee Bram heb je niet nodig!
De politiek die zich met de rechtspraak bemoeit. Heel gebruikelijk in de islamitische landen. En in het door Wilders zo aanbeden Hongarije, Polen en Rusland. Dan wordt hij hier dus op zijn wenken bediend. Wat is het probleem?
Uhm, dat we hier niet in Hongarije, Polen of Rusland zijn?
Het probleem is dat de Timmerfransen en de Samsoms en Asschers van deze wereld plus nog een divisie gutmenschen lopen te schelden op Rusland, Hongarije, Polen, maar het hier wel heel normaal vinden.
@dekolotee | 31-08-19 | 20:50:
Snap niks van je verhaal.
@dekolotee | 31-08-19 | 20:50: wat een streepje verschil kan maken. Ik denk dat je ... kennis- en ... bedoelt.
Boycot van Rusland, procedures tegen Hongarije en Polen en ondertussen wel schurft aan de democratie hebben.
Je hebt er dus geen problemen mee? Rusland is top dus?!
Poetin ook een reuzevent natuurlijk.
Vind ik ook. Omdat? Hij speelt geen democratie Rusland i.t.t. Nederland.
@ZZP-er | 31-08-19 | 20:55: Dat meneer Rogter ….niet los kan komen van de policor groepsdruk.... Dat snapt u vast wel.
Ehm.... dat dat hier niet geoorloofd is misschien ? U bent verward ?
Dat vernederen van Marokkanen voor de ogen van hun eigen mensen, wat moet ik mij daar precies bij voorstellen? Ik vraag dit voor een vriendin.
een foei-gesprek.
Nou dat is mij wel duidelijk..
Ja, soms kan het leven in Gouda ook eenzaam zijn. * zweepje uit vet haalt*
In een roze overall hondendrollen in het park met een schepje en emmertje opruimen?
Hier zitten zeker nuttige tips bij.
@MickeyGouda | 31-08-19 | 21:12:
Oh, u wil er meer?
-In een roze overall de boodschappen halen voor oudere LGBTQIAP mensen.
-In een roze overall klaar-over zijn bij de Joodse school.
-In een roze overall op een groot schoolbord in het centrum 100 x schrijven: Ik mag geen Hoer tegen dames zeggen.
-In een roze overall de tas van de lokale Rabbijn dragen.
-In een roze overall portier spelen bij de locale Blue Oisterclub.
@Roadblock | 31-08-19 | 21:45: In een roze overall Brokeback Mountain kijken in een druk bezochte bioscoop.
Maak van die roze overall maar een glimmende ballet-legging...
Als opsporingsambtenaar schaam je je diep voor het OM.
Wangedrocht, corrupt en incapabel zijn nog de meest complimenteuze termen waarmee ik het kan beschrijven. Wanneer ik plemp wat ik werkelijk denk, dan kost me dat mijn baan. Want zo zijn ze ook wel weer.....
Hear hear, ook in mijn samenwerking valt op dat ze politieke scores belangrijker vinden dan gewoon je werk doen. Aan de andere kant, ook volkomen leeg bezuinigd.
Kan dit nog een serieus staartje krijgen voor Opstelten vraag ik me af. Aftreden heeft ie al gedaan natuurlijk, maar kan ie (straf)rechtelijk vervolgd worden hiervoor?
Gekken sluit je op maar die bevinden alleen onder het volk. Elitairen zijn niet gek maar excentriek, die worden dus ook niet opgesloten. Begrijp je wel?
Of het kan, weet ik niet, maar zelfs als het kan, wie zou hem moeten vervolgen? Ik bedoel, het zou zomaar eens kunnen dat er binnen "Het Recht" mensen zijn die helemaal niet zitten te wachten op waarheidsvinding en vervolging in dit geval.
Tegen de staat procederen, werkelijk? Voor dat je daar een uitspraak hebt zijn alle betrokkenen al lang overleden en hun families failliet. Je moet een verdomd lange adem hebben wil je het winnen van de maffia.
Opstelten kan er bestraft voor worden maar dat zal niemand boeien. Belangrijker in een tegenonderzoek wordt het antwoord op de vraag of de partij of meer minister er van wisten.
Mocht deze Demmink-beschermer worden vervolgd, staan er voldoende 'kindvriendelijke' amice's voor hem klaar. Reken maar!
REAGEER OOK