Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Asser speeltuinmeppers vrijgelaten: 'Geen aanwijzing voor mishandeling'

Pedoverhaal rond dove hovenier wordt steeds maffer

De politie heeft de vijf verdachten van de dood van de vermeende speeltuinpedo (die een dove hovenier blijkt te zijn, en volgens bekenden geen pedo) vanavond vrijgelaten. Reden: er heeft helemaal geen mishandeling plaatsgevonden, volgens de politie: "Uit het politieonderzoek is niet gebleken dat de vijf mannen de 32-jarige Assenaar hebben mishandeld. Op grond van deze eerste bevindingen van het politieonderzoek heeft het Openbaar Ministerie dan ook besloten om de vijf mannen in vrijheid te stellen. Het onderzoek naar het overlijden van de man gaat door, morgen vindt sectie plaats door de patholoog bij het NFI. Het onderzoek door de recherche naar het mogelijk zedendelict gaat eveneens verder." Is ie dan gewoon ongelukkig van een schommel gevallen? Let ook op het woord 'mogelijk' in die laatste zin: er is dus ook nog geen duidelijkheid of er überhaupt sprake was van een zedendelict. Bestaan Molukse vechtvliegers eigenlijk wel echt, want nu twijfelen we aan alles in dit verhaal.
UPDATE Maandag 16u45: Verdachten blijven op vrije voeten, maar blijven wel verdacht van betrokkenheid bij de dood van de dove hovenier.

Reaguursels

Inloggen

De politie en de Gemeente Assen zijn bang voor Molukkers. Dat is het probleem.

de_landloper | 26-08-19 | 15:17

Ik baal in elk geval van mijn eerdere uitspraken. Als deze man onschuldig was, is zijn dood zeer te betreuren, of het nou komt door mishandeling of stress/verstikking.
Bij verkrachting en pedofilie komt 'Charles Bronson' meteen in beeld... Maar Charles weet altijd precies wie schuldig is. Ik niet...

Angélica de Sancé | 26-08-19 | 13:37 | 4

Ook als hij het wel gedaan had dan is het erg. We wonen toch in een rechtsstaat hier in Nederland? Niet in een of ander apenland.

de_landloper | 26-08-19 | 15:14

@de_landloper | 26-08-19 | 15:14: Positieve aanname. Maar als ik meer dan 3 haltes in de metro in Amsterdam zit, heb ik toch echt de indruk in een apenland te zijn. (en de metro is maar 1 willekeurig voorbeeld) Dan nog de rechtspraak hier, die een taakstrafje en/of alleen een excuus geeft (zie ander topic over suikerspiegel), dan geeft dit enorme gebrek aan RECHT in de rechtstaat alle aanleiding tot wat er nu is gebeurd. Ik keur het zeker niet goed en deel de mening dat je geen eigen rechter moet spelen. Maar ik begrijp heel goed waar het vandaan komt.

DanskeRob | 26-08-19 | 16:20

Iedereen hoe moeilijk het ook is is onschuldig tot schuld bewezen is. Geld voor het zedendelict maar ook voor de 5 man die op de man zijn afgestormd.
Het ironische is alleen dat de enige heterdaad hier de 5 mannen die de dood van de doofstomme hebben veroorzaakt. En met veroorzaakt zeg ik niet dat ze hem vermoord hebben. Maarja als ik een omatje laat schrikken en ze struikeld over een stoeprand en valt dood neer is het wel mijn schuld. Of het strafbaar is is dan nog de vraag. Hetzelfde geldt bij aanrijdingen waar een tiener stupide doet en op de weg valt. Vervolgens rijd iemand erover heen. Zijn voorbeelden. Mpcht blijken dat er buitenproportioneel geweld is gebruikt of achteloosheid dan is het pas strafbaar.

Ca12ny | 26-08-19 | 18:45
▼ 1 antwoord verborgen

één ding is zeker: die vijf mannen zullen wel stomverbaasd hebben staan kijken toen hun celdeurtje 's morgens openging met de boodschap: je mag naar huis! iedereen, ook hun zelf dachten aan 8 á 10 jaar bajes, de wegen van justitie zijn ondoorgrondelijk!

thepinkpainter | 26-08-19 | 13:06 | 1

"iedereen, ook hun zelf dachten aan 8 á 10 jaar bajes".
Hoe kom jij aan die gegevens?
Of zuig je die uit je duim?

Usumani | 26-08-19 | 16:39

Zo door de vrijlating is de rust in de Molukse gemeenschap weer gekeerd. In de ogen van Molukse gemeenschap waren deze mannen helden, de geschiedenis herhaalt zich.

jaap932057795966 | 26-08-19 | 13:01 | 3

Deze mannen hebben zich in niets onderscheiden van redeloze dieren. Het was niets meer dan een lynchmob. Zo zie je maar dat de zogenaamde (hooggeprezen) beschaving een flinterdun vernisje is. Het kon makkelijk vergeleken worden met de 16e eeuw, ook in hier de commentaren. Ik heb het allemaal met afschuw zitten lezen en werd er letterlijk beroerd van. Vooral omdat veel van zulke commentaren van mensen kwamen die hier al langer reageren en die ik hoog had zitten omdat ze altijd redelijk discussieerden.

Goofje | 26-08-19 | 14:50

@Goofje | 26-08-19 | 14:50: Je weet veels te weinig om er zoveel over te zeggen. Met andere woorden: je raaskalt.

Usumani | 26-08-19 | 16:40

Even voor de niet opletters:

"In de buurt van Iemstukken (de betreffende straat, red.) 128 is nu een potloodventer actief. Goed op uw kinderen letten s.v.p.’ Het is zaterdagmiddag 13.14 uur als W.51 dit bericht deelt in de buurtalert-WhatsAppgroep van Peelo."
...
"Bij de politie komt zaterdagmiddag rond 12.50 uur een melding binnen dat een man zich ‘ongepast gedraagt’ tegenover een 4-jarig meisje in een speeltuin in Peelo. ‘Vervolgens zouden een aantal personen op deze man zijn afgegaan, waarbij een schermutseling is ontstaan. Als gevolg daarvan is de man overleden’, aldus de officiële lezing van de politie op zaterdag."
...
"Uit informatie van het 112-meldsysteem van de hulpdiensten blijkt dat al om 13.11 een traumahelikopter uitvloog ‘met grote spoed’. Dat was vier minuten vóór er in de buurtappgroep überhaupt sprake was van een vermeende ‘potloodventer'."
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Andere sites, ook politie, hebben het bericht teveel aangepast en staan een aantal dingen niet meer in (of ik heb er mss overheen gekeken).

En er wordt alleen gesproken over 2 mensen/getuigen met 'molukse vechtvliegers', nergens staat dat de 5 mannen moluks zijn.

Kleine_Deugniet | 26-08-19 | 12:41

Ga je dood als je suikerspiegel erg laag is? Dan kan dat als doodsoorzaak worden gegeven en case closed. Tot de case weer geopend wordt natuurlijk.

Hume | 26-08-19 | 12:34

Oh ophef indien die arme hovenier een donkere huidskleur had gehad.

Sunir | 26-08-19 | 12:16

Ze zijn snel met hun oordeel bij de politie.
Sexgerelateerde delicten worden toch pas na 6 maanden in behandeling genomen?

pga | 26-08-19 | 11:48 | 1

Precies,afkoeltijd lost vaak veel problemen op.
Op de lange baanschuiven,lekker makkelijk.
Doe je werk eens goed.

De Profundus | 26-08-19 | 12:44

Nobody knows anything...

squadra | 26-08-19 | 11:30

Gelukkig waren er op social media en ook hier weer veel comments te lezen van mensen die wel even wisten hoe het allemaal gebeurd is!

FasiscovanJole | 26-08-19 | 11:25

De doofstomme man die naar alle waarschijnlijkheid alleen maar zat te appen en verder niets volgens collega's is hoe dan ook onnodig dood. Je zal 1 van die ouders zijn. En dood ga je meestal op 32 jarige leeftijd niet zomaar vanzelf. Hij kan het niet navertellen.

Politie moet dus nog altijd wel degelijk onderzoeken hoe. Zeker met ooggetuigenverklaringen dat er 5 mam sterk er op af is gegaan? Wanneer dat juist is. Wat hebben die gedaan? Boeit mij totaal niet of daar naar zeggen wel of geen piloten bij waren. Het moet gewoon onderzocht.

Jan, Leiden | 26-08-19 | 11:25 | 1

Piloten? Man, wat bent u simpel zeg.

Draak uit Brabant | 26-08-19 | 16:11

Is Peelo een prachtwijk van Vogelaar?

swassannuf | 26-08-19 | 10:58 | 2

Nee, gewoon een rustige woonwijk met laagbouw en veel groen. Zie Google Streetview.

Synecdoche | 26-08-19 | 11:15

Het berichtje va de Whatsapp-groep waarmee het allemaal begon luidde:
‘In de buurt van iemstukken 128 is nu een potloodventer actief'.
Ik weet niet of het al iemand eerder is opgevallen, maar een potloodventer is heel wat anders dan een pedofiel.

SergeantPierlala | 26-08-19 | 10:49 | 4

Yep. Een potloodventer trekt zijn eigen broek naar beneden. Niet die van een ander.Yep alles blijft een verhaal met veel vragen en weinig antwoorden.

tweetybird | 26-08-19 | 11:09

Potloodventer? Maar hij wil m toch niet verkopen maar zelf houden?

Schadenfreude | 26-08-19 | 11:42

@Ridde Rogter | 26-08-19 | 11:01: Yep, met een regenjas aan !

A333aan | 26-08-19 | 16:36
▼ 1 antwoord verborgen

Bah. Nu lijkt alles weer anders dan in eerste instantie. Niks lynchpartij en waarschijnlijk niks schuimbekkende pedopredator maar gewoon een noodlottig misverstand. Afijn... het heeft eventjes weer de saaie sleur doorbroken en hadden we tijdens de buurt BBQ weer wat te discussiëren. Het brak even lekker de week... zeg maar.

ronin1962 | 26-08-19 | 10:42 | 2

Noodlottig misverstand met een dodelijk slachtoffer. Maar dat laatste maakt niet uit toch? Bah.

Goofje | 26-08-19 | 10:57

@Goofje | 26-08-19 | 10:57: Dat maakt inderdaad niks uit. Noodlottig betekent namelijk al: "met rampzalige afloop". @Ronin1962 heeft daarmee al onderkent dat het verschrikkelijk is allemaal.

Cen Bramer | 26-08-19 | 13:14

Gaat Han van der Horst van Joop.nl rectificeren? Nu, zijn veronderstelde lynchpartij niet klopt. De verdachten hadden toch geen beschaving en wilden het oordeel van de rechter niet afwachten, Han. Jij dus ook niet.

arlen | 26-08-19 | 10:23 | 10

Die opa van der Horst is wel mooi uit de bocht gevlogen, werkelijk een giller. In plaats van nou eens ruiterlijk toe te geven dat hij fout zat, gaat hij nog in de vlek zitten wrijven. Toegeven dat hij fout zat is voor hem onmogelijk, het is een rancuneus en kleinzielig mannetje. Bij kritiek valt hij altijd degene die kritiek levert persoonlijk aan met een hatelijke opmerking. Het is wel een gênante figuur voor Joop geworden. Precies datgene doen wat je anderen altijd verwijt, en dan op zo'n manier dat zelfs de meeste jopers afhaken.

Argyronauta | 26-08-19 | 13:24
▼ 7 antwoorden verborgen

Het slachtoffer was doofstom en had een 'aparte' manier van communiceren (gebruik makend van zijn smartphone). Ik vermoed dat er grote misinterpretatie heeft plaatsgevonden. Hij heeft natuurlijk ook nooit 'stop ik geef me over' kunnen roepen toen het uit de hand liep. Al met al, denk ik niet dat hier gerechtigheid heeft plaatsgevonden. Waarschijnlijk is het een triest ongeluk.

van heinde en verre | 26-08-19 | 10:22 | 2

Wanneer er een dode is, is het niet ineens een triest ongeluk. Moet terdege worden onderzocht.

Jan, Leiden | 26-08-19 | 12:28

Het is alleen maar een ongeluk als hij geschrokken is en over z'n eigen veters is gestruikeld en daar zn nek gebroken heeft.
Maarja aks politie aankomt en 5 man houden een vers lijk tegen de grond lijkt mij geen ongeval.
Xal wel in de verkeerde eeuw geboren zijn...

Ca12ny | 26-08-19 | 18:22

Was het eigenlijk wel een vierjarig meisje? Was het wel een meisje?

JvanDeventer | 26-08-19 | 10:09 | 3

Misschien een etalagepop, wie zal het zeggen. Het verhaal verschiet telkens van kleur. Wachten op het definitieve politieonderzoek.

Ridde Rogter | 26-08-19 | 11:04

@Ridde Rogter | 26-08-19 | 11:04: Nee. Wachten op de uitslag van de lijkschouwer.

Goofje | 26-08-19 | 11:26

Ik vind het mooi als hier mensen oproepen om te wachten met oordelen voordat de feiten duidelijk zijn. Maar vervolgens wel de man omschrijven als een pedo. Het vervelende aan dit voorval is dat de man totaal geen verweer kan doen. Die is namelijk dood. Als bij de "worsteling" de man gevallen is dan is daar iemand mede schuldig aan. De rest van het verhaal volgt hopelijk na goed onderzoek.

CzMichiel | 26-08-19 | 10:07 | 1

Helemaal mee eens.

Goofje | 26-08-19 | 10:53

En wat als die man nu gewoon is neergevallen en die 5 ook aan het reanimeren waren. We weten het niet.

LostSandWich | 26-08-19 | 09:55

Pfffffff, 'Het is zaak de digitale rust te bewaren' aldus burgemeester Out.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/151114/Digitale-onrust-na-heftig-weekend-in-Peelo-De-meest-verschrikkelijke-geluiden-kwamen-voorbij

Jan Leul | 26-08-19 | 09:53 | 7

@Jan, Leiden | 26-08-19 | 10:52: Volgens de Nederlandse wet. Zo dan.

Cen Bramer | 26-08-19 | 13:16

@Madamjanet | 26-08-19 | 11:37: Hahaha! Een heel weekend afzonderlijk ondervraagd, gespreksverslagen van gemaakt. Getuigen verhoord, ook gespreksverslagen van. Waarschijnlijk bandopnames van de verhoren gemaakt en opgeslagen, maar ze maken er achteraf wel even een verhaaltje van hoor!

Meneer X, u zei op de eerste dag "Y", nu zegt u "Z". "Y" strookt met onze bevindingen, de bevindingen van de arts en van de getuigen. Blijft u bij uw "Z" verhaal?

Lariekoek wordt hier graag geserveerd en gegeten ;-)

Cen Bramer | 26-08-19 | 13:19

@Madamjanet | 26-08-19 | 11:37: ze zijn vast al lang verhoord tijdens hun verblijf bij de popo. Maar het enige dat we kunnen doen is hopen op degelijk onddrzoek + forensisch onderzoek.
Als de 5 denken helden te zijn zitten ze goed mis. Het tragische is dat geen een van de 5 de amderen tot rust heeft bedaard maar dat ze dus met 5 man op hem zaten. En nu is "de verdachte" dood.

Ca12ny | 26-08-19 | 18:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit verhaal heeft in ieder geval duidelijk gemaakt, dat het tokkie percentage onder de reaguurders groter is dan ooit tevoren.

Ronman2k | 26-08-19 | 09:14 | 5

@komtdatschot | 26-08-19 | 09:23:

Hmmm ik heb zo de verhalen gelezen maar uit niks blijkt dader. Volgens mij weten ze hetzelf niet. Dus wat nou tokkie. Want u doet hier ,komt dat schot ,al vast een voorschotje terwijl er helemaal niks duidelijk is. Iemand is pas een dader als er bewezen is dat de man iets verkeert zou hebben gedaan. En uit de verhalen die iedere keer weer anders zijn blijkt nog helemaal niks. Enkel het feit dat er een man is omgekomen.

tweetybird | 26-08-19 | 11:17

@tweetybird | 26-08-19 | 11:17:
Was een cynische reactie op het plempsel van Ronman2k.
Dat jij dat niet door heb kan ik ook niet helpen.

komtdatschot | 26-08-19 | 11:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Indrukwekkende betogen hier. Misschien eerst eens een aantal nachtjes over slapen?

nemo_nemo | 26-08-19 | 09:04

Collega's van de in een speeltuin in Assen omgekomen 32-jarige doofstomme hovenier Martin geloven ‘helemaal niets’ van de verhalen dat de man een meisje misbruikt zou hebben.
www.ad.nl/binnenland/collega-s-dode-h...

Roosx | 26-08-19 | 08:52 | 12

@Cen Bramer | 26-08-19 | 10:47:
Dat heb ik ook tegen burgerwachten. Het zijn meestal niet de meest verstandige, rationele types die zich daarvoor opgeven.

Graaisnaaiert | 26-08-19 | 12:03

@Cen Bramer | 26-08-19 | 10:44:
Lees uw eigen plempsel eens na, zo te zien laat uw geheugen u behoorlijk in de steek.

En mishandeld zonder uitwendige sporen kan zeer zeker. Lees het voorval van Vindicat waarbij men op het hoofd van een student is gaan staan, of de dood van Mitch Henriquez. Beide geen uitwendige sporen van mishandeling, maar wel zeker mishandeling.

De door u geëtaleerde onwetendheid is grenzeloos, maar ook nog eens schaamteloos. Tijd voor een stukje zelfreflectie zou ik zeggen, lutser.

amateurrr | 26-08-19 | 15:11
▼ 9 antwoorden verborgen

Het meest schokkende in dit verhaal is het geringe vertrouwen, zowel bij links (hallo Han) als rechts, in onze overheid.
Daar zou eens ernstig naar gekeken moeten worden. Regeren is tenslotte vooruitzien.

Petrus Poortwachter | 26-08-19 | 08:49 | 2

Nou nee, het geringe vertrouwen in zowel de overheid als justitie is, als het om zedenzaken gaat, volkomen terecht. Voor meer informatie:
1. De klachten over de bejegening als men aangifte wil doen
2. De oplossingspercentage
3. De onbereidheid van justitie de daders voor de rechter te brengen
4. De absurd lage straffen
Voor 3 en 4 zie de rapporten van de Nationaal Rapporteur mensenhandel

BenZen | 26-08-19 | 10:10

Regeren is (zou moeten zijn) vooruitzien. Maar reaguren is flitsend conclusies trekken.

JvanDeventer | 26-08-19 | 10:11

Heeft Han van de Horst zijn artikel al teruggetrokken?

omanders | 26-08-19 | 08:41 | 2

Nee.

BigKnor | 26-08-19 | 10:14

Nee, Ome Han laat nu zien dat hij een heel klein plassertje in combinatie met hele lange teentjes heeft:

"HanvanderHorst 26 augustus 2019 at 11:02
Als jij iemand vastpakt, vallen ze dan ook dood neer?"
.
Kunnen we hem bij deze officieel tot sneue zielepoot verklaren.

Graaisnaaiert | 26-08-19 | 12:16

De vader is in ieder geval weer bij zijn kind.

komtdatschot | 26-08-19 | 08:39 | 8

@Cen Bramer | 26-08-19 | 17:54:
Stond in het eerste nieuwsbericht...

brekebeen | 26-08-19 | 18:48
▼ 5 antwoorden verborgen

Het doet een beetje denken aan een 'few good men'.

Joost Maghetweten | 26-08-19 | 08:39
-weggejorist-
sparrow | 26-08-19 | 08:28 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Tijdens het Heizeldrama zijn tientallen mensen overleden terwijl zij niet mishandeld waren.

Het is onwaarschijnlijk dat een 32 jarige plots overlijdt. Als ze met vijf man op hem zijn gaan zitten, kan dat zijn dood tot gevolg gehad hebben.

Peter_K | 26-08-19 | 08:17 | 5

@bijna_raak | 26-08-19 | 09:31:
Denk dat de meeste geen trollen zijn,maar dat ze heel graag willen deugen staat boven kijf.

komtdatschot | 26-08-19 | 09:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Het onderzoek van de patholoog-anatoom moet nog plaatsvinden, maar het OM weet nu al dat er van mishandeling geen sprake is. Misschien kan het OM ook mijn Toto formulier invullen?

Bigi Bana Boy | 26-08-19 | 08:16 | 6

@Red shirt | 26-08-19 | 08:34: Dan heb jij een te groot vertrouwen in het OM.

pickalilly | 26-08-19 | 08:52

Mishandeling is in strafrechtelijke zin als het doel is het slachtoffer te verwonden. Als uit de verhoren blijkt dat het niet het doel was om het slachtoffer te verwonden, dan is juridisch gezien inderdaad geen sprake van mishandeling. Dat het resultaat is dat het slachtoffer dood is leidt eerder tot dood door schuld, maar daarvoor zal eerst de feitelijke doodsoorzaak vastgesteld moeten worden.

brekebeen | 26-08-19 | 14:17

@Castor12 | 26-08-19 | 08:50: inwendig hoofdletsel bv door rake klappen op het achterhoofd zijn niet te zien. Ook eventuele combinaties die bv leiden tot verstikking blijven lastig. Het is echt wachten op onderzoek. Waarbij hoofd longen en hart onderzocht worden. Dit is geen CSI waar men altijd de oorzaak direct weet.

Ca12ny | 26-08-19 | 18:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Waar gaat het eigenlijk om? Het zal hetzelfde zijn in de trant van (Wim Kan) citaat: Op het strand zijn twee hondjes aan het neuken. "Pap,"vraagt het kind, "Wat doen die hondjes?" Papa antwoordt:" Het voorste hondje heeft zand in de oogjes gekregen en nu duwt het andere hondje hem naar huis". Of zo iets.

antonconstandse | 26-08-19 | 08:12
-weggejorist-
luisterend_oor | 26-08-19 | 08:05 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Lastig. Dat meneer gehandicapt bleek te zijn schuift zijn plekje op de slachtoffer-rangorde met een ruk omhoog. Dat maakt het voor het volksgericht verwarrend.
Is een doofstomme hovenier zieliger dan kinderen? U mag het zeggen.

Ik hou het sinds deze wending in het plot vooralsnog op een keukentrapje. Levensgevaarlijke dingen.

Jan Passant mk2 | 26-08-19 | 08:03 | 4

Woonde achter een dovenschool voor puberleeftijd. De jongelieden maakten er een ongelooflijke bende van in de pauzes. De conciërge was een luie donder. Wekelijks deed ik een ruimactie en zette de vuilniszakken voor de deur van meneer. Dat stoorde. Of ik er rekening mee wilde houden dat deze kinderen doofstom waren. Ze kwamen op de brommer naar school.

CalamityJane | 26-08-19 | 08:37

@ca12nag3 | 26-08-19 | 08:27: Leuk dat jij bepaalt wie 'zielig'is en wie niet misschien zijn mensen er helemaal niet op gesteld om in de slachtofferrol geduwd te worden door idioten die het o zo goed met ze voor hebben (= een goedkoop deugsignaal kunnen uitzenden)

bijna_raak | 26-08-19 | 09:35
▼ 1 antwoord verborgen

Reaguurders zijn nog vrij gematigd en intelligent. Kijk eens op andere social media. Alles wat een afwijkend geluid geeft over kinderen (of huisdieren) wordt gefileerd en uitgekotst vanuit de meest domme onderbuik.

horsteknots | 26-08-19 | 08:01 | 3

Rationeel is het woord. Wij praten nooit de acties goed maar belichten beide kan met kritische vragen.

SinisterNL | 26-08-19 | 08:12

'Gematigd en intelligent'? Wellicht enkelingen.

Red shirt | 26-08-19 | 08:40

@Red shirt | 26-08-19 | 08:40: Gematigd intelligent is een betere benaming...

Hiesjes | 26-08-19 | 09:41

Vreemd... is reaguurknopje kapotstuk?

Pierre Tombal | 26-08-19 | 08:01 | 6

@Pierre Tombal | 26-08-19 | 09:33: Dat is ook zo. Van dat "nu". Is een topic over. Mag je zelf naar googelen.

Bijtendehond | 26-08-19 | 09:41

@Pierre Tombal | 26-08-19 | 09:33: Een duidelijk verhaal, dank je!

Quib | 26-08-19 | 09:42

@Bijtendehond | 26-08-19 | 09:41: Die heb ik denk ik gemist. Maakt verder niet uit. Volgende keer rekening mee houden wanneer ik kernachtig iets over gecorrigeerd nieuws wil opmerken.

Pierre Tombal | 26-08-19 | 09:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit wordt een verhaal in de categorie: "boeit niet wat voor draai eraan gegeven wordt, ik geloof er op voorhand al geen reet meer van."

Tom Hagen | 26-08-19 | 07:57 | 1

Ik geloof alles wat ze zeggen.
Zal volgende keer daarom ook maar weer op Rutte stemmen.

2voor12 | 26-08-19 | 08:07

Je noemt ze in de titel nog steeds 'speeltuinmeppers' waarde Van Rossum...

Quib | 26-08-19 | 07:45 | 5

@ca12nag3 | 26-08-19 | 08:33: Het is een zeer zwaar middel om iemand vast te houden zonder vonnis. Terecht dat een voorarrest alleen wordt verlengd in bepaalde gevallen. Het gaat dan om het risico op beïnvloeding van een onderzoek of het verbergen van bewijs, het afstemmen van verklaringen of het inpraten op getuigen, acuut herhalingsgevaar of vluchtgevaar. In deze zaak is dat niet meer aan de orde, nu de popo getuigen al heeft gesproken en de verklaringen van de 5 heeft opgenomen.

SjonnieC | 26-08-19 | 13:09

@Goofje | 26-08-19 | 08:12: "de feiten(!)"?
Hoezo is "aangesproken" hetzelfde als "aangevallen"?
Sinds wanneer is "vasthouden tot de Politie er is" gelijk aan "zware mishandeling met de dood tot gevolg"?

Feiten? Mehoela! Nakletsen van anderen die het 'van horen zeggen' hebben.

Cen Bramer | 26-08-19 | 13:27

@ca12nag3 | 26-08-19 | 08:33:

Mooi getuigenverslag geeft u!
-doodgeslagen/geschopt door hem op een verkeerde plek te raken.
-verstikt door een verkeerde nekklem
-verstikt door het gewicht van 5 man op hem
-een hartfalen door het neerhalen en zeer agressief benaderen.
Het onderzoek kan worden gestopt, want de oorzaak is bekend!

"Dus dat de 5 zomaar de deur uit kunnen lopen bij het popobureau is volslagen idioot."

Heeft u al het verhaal gelezen dat betrokkene recent een hersenbloeding schijnt te hebben gehad? Bloedpropje dat losraakt van de aderwand en het is finito...

Er is nog een mooi stukje literatuur, vroeger de basis van onze samenleving en cultuur. Daarin staat een zinssnede gelijkend op "Hij die ZONDER zonden is, werpe de eerste steen."

Maar nu is de steen digitaal, dus gooi maar raak allemaal!

Cen Bramer | 26-08-19 | 13:31
▼ 2 antwoorden verborgen

man 32 jaar doof zit op bankje te appen en ziet iets als hovenier waar hij blij van wordt.. maakt foto's. In de speeltuin bevinden zich kinderen, het is een bloedhete dag en de kinderen vermaken zich in de speeltuin in hun zwembroekjes want thuis achter het hekje van de huizen aan de speeltuin staat het pierebadje waar ze af en toe even inspringen om daarna weer naar de speeltuin te sjouwen.. gewoon een fijne warme zomerdag...man is in gedachten verzonken aan het foto's maken. Plots staat een woedende man voor hem, hij schrikt en probeert duidelijk te maken via zijn phone en een speciale app dat hij doof is.. de man is boos en hij wil met zijn fiets de plaats verlaten. Man houd zijn fiets vast en hij schreeuwt in paniek en boos dat hij weg wil...dan ligt hij op de grond, 5 sterke mannen houden hem vast, om zijn nek op zijn rug en zijn armen en benen.. hij krijgt geen lucht, hij spartelt hij ...is dood

scenario uit een horor verhaal.. verkeerde plek op het verkeerde moment is hier hoogst waarschijnlijk het scenario

wie heeft in de buurtapp gemeld dat er een potloodventer rondloopt..

fikkieblijf! | 26-08-19 | 07:35 | 10

plausibel

rifraf | 26-08-19 | 08:29

@Petrus Poortwachter | 26-08-19 | 07:39: Ook niet voor OM en popo, wachten niet eens de autoptie af, geen mishandeling. Stel dat hij nu een verkeerde schop of klap heeft gehad? Of een wurggreep om de nek. Staat OM en popo dus mooi voor lul. Maarja staan ze wel vaker. Kan me nog een vader herrineren die een stoel door de rechtzaal lanceert nadat de moordenaar van zijn kind en ouders paar uurtjes mocht gaan schoffelen.

ca12nag3 | 26-08-19 | 08:36

@ca12nag3 | 26-08-19 | 08:36: Wat je speculatie ook is: volgens het Nederlands wetboek is er, op basis van de verhoren, buurtonderzoek, sporenonderzoek en inzet van de recherche, geen geldige grond meer voor voorlopige hechtenis. Dat is iets anders dan 'onschuldig'.

Maar gelukkig heeft jouw éénmans-team, met social media experts asl back-up het onderzoek zelf ter plaatse gedaan en ben je bekend met alle feiten en onderzoeksresultaten. Daardoor zullen de verdachten snel weer opgepakt kunnen worden en op de Grote Markt aan het volk tentoongesteld kunnen worden.

Als IS het doet, moeten er Amerikaanse bommen op, als @ca12nag3 het doet krijgt 'ie een lintje, ofzo. Volksgericht, niks Middeleeuws. Gewoon op uw lokale appgroep en roze blog.

Cen Bramer | 26-08-19 | 09:52
▼ 7 antwoorden verborgen

In de stentor staat een artikel dat het slachtoffer een grote vent was, doofstom. Dus niet kan praten en horen en alle communicatie met de telefoon doet. Hij zou daar vlakbij bij een vriend de motogp kijken. Grote kans dat er dus helemaal geen zedenverhaal is. Dan is het dus alsnog een onterechte burger aanhouding die indirect of direct tot de dood van een ONSCHULDIG persoon tot gevolg heeft gehad.

chiel_labiel | 26-08-19 | 07:32 | 5

@Petrus Poortwachter | 26-08-19 | 07:39:
Petrus je langspeelplaat blijft hangen, even een zetje geven.

amateurrr | 26-08-19 | 08:07

@Ca12ny | 26-08-19 | 08:02: "Dat hij dood is gegaan nadat 5 man hem besprong is zeker ook geen feit?"

Nee. Tot nu toe een nagekletst verhaal. Of zat u in de nabijgelegen zandbak taartjes te bakken en zag het gebeuren?

Cen Bramer | 26-08-19 | 13:33

@amateurrr | 26-08-19 | 08:07: Lastig, uit je feitenvrije patroon stappen ;-) Je zou haast zeggen dat het een "langspeelplaat" is die "blijft hangen"

Cen Bramer | 26-08-19 | 13:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Ah. Een Epsteintje. De man ging dus toevallig dood. Nederland leert steeds beter.

Draaikontje | 26-08-19 | 07:28 | 3

Schijnt dat Hillary eerst op Schiphol en later in Assen gezien is.
Van horen zeggen misschien dan toch.

2voor12 | 26-08-19 | 08:10

Nu nog Rutte met Kim op de foto en het plaatje is compleet.

ca12nag3 | 26-08-19 | 08:37

Schijnt dat de meeste Nederlanders "toevallig" dood gaan. Kinderen die voetballen hebben ook niet de intentie een ruit te breken. Gebeurt ook wel eens.

Het is écht ziekte nummer 1 van de Nederlandse samenleving: de ander niet het recht op fouten maken geven. Alles is expres en alles moet per direct worden opgelost.

Kassameisje dat 5 cent te weinig teruggeeft is een fraudeur, dokter die de verkeerde dosis voorschrijft is een beroepsmoordenar en een kind dat een glas laat vallen is een toekomstig vandaal en moet naar jeugddetentie. Geen voorrang geven is een pistool op je kop, een ambtenaar die een kjadootje van 5 euro vergeet te melden op vrijdag middag moet op maandag zonder wachtgeld op non-actief.

Cen Bramer | 26-08-19 | 13:39

The 36th Chamber of Molukse Vechtvliegers

Elzenkoning | 26-08-19 | 07:27

Gaan veel reaguurders hier nu rectificeren? Of in in ieder geval de volgende keer iets langer wachten voordat er meningen worden gedeeld?

Quib | 26-08-19 | 07:20 | 4

Neuh. Het lijkt wel dat velen hier zitten te wachten op de meest ranzige voorvallen om meteen en wel acuut vol op het orgel te kunnen.. Daarbij niet gehinderd door eventuele feiten.

Petrus Poortwachter | 26-08-19 | 07:26

Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend...”. Ik denk dat er nog een tandje bij gaat.

Braco.me | 26-08-19 | 07:28

Allicht een paar :)

Bat-Adam | 26-08-19 | 07:51
▼ 1 antwoord verborgen

Sommige mensen hebben op een bepaalde plaats iets gedaan waardoor iemand er niet meer is en de rest is naar huis.

Petrus Poortwachter | 26-08-19 | 07:19 | 4

@BenPakdee | 26-08-19 | 07:22: Als hij al gestruikeld was en z'n nek gebroken had, dan hadden ze ook niet met 5 man op hem hoeven zitten is het niet? Denk dat hier een gevalletje "lets not anger the moluku" van pas is. Rellen in Assen.

ca12nag3 | 26-08-19 | 08:39

@ca12nag3 | 26-08-19 | 08:39: Welke Molukkers? Feiten? De volkskrant citeert 2 mannen met Molukse Vechtvliegers die het gezien hebben.

Als jij iets doet en ze vragen de Colombiaanse ooggetuige naar het verhaal, ben jij dan opeens ook een Colombiaanse Kartelbaas?

Cen Bramer | 26-08-19 | 13:43
▼ 1 antwoord verborgen

Maar ... hoofdinspecteur van der Horst ( met seeh oh seeh kah ) van bureau Joop.nl heeft ze al weggezet en veroordeeld als boze witte daders van een lynch partij !

Castor12 | 26-08-19 | 07:07 | 3

Ik dacht dat het molukse hoogvliegers waren?

BenPakdee | 26-08-19 | 07:23

Hij heeft nog een kaart van Nederland waar boven de IJssel “hier wonen barbaren” staat.

BigKnor | 26-08-19 | 07:24

oeh ja, het lijkt me dat de heer van der Horst nu wel mag rectificeren.

Zapata10 | 26-08-19 | 07:59

Downplayen is natuurlijk ook een optie om de gemeenschap in Assen rustig te houden. We zullen zien

Bill Cosby | 26-08-19 | 07:01 | 2

De taak van de politie. Orde handhaven en de-escaleren.

Peerkeoud | 26-08-19 | 08:04

Ja dat valt nog niet mee dat “ staande houden “ als burger ( en soms als politieagent)
De hovenier is de eerste niet die door stress of hartfalen komt te overlijden . Was een beer van een venr die zich waarschijnlijk stevig heeft verzet. Volgende keer “ burgerarrest van burka babe loopt uit de hand, door verzet en hittestress onder de tent overleden”

Drkildare | 26-08-19 | 06:34 | 3

Kan ze tenminste geen stankoverlast meer veroorzaken. Wat stinken die wijven bij deze temperatuur zeg, je ruikt ze hier in Amsterdam-Gaza van 100 meter afstand.

BenPakdee | 26-08-19 | 07:24

@BenPakdee | 26-08-19 | 07:24: in mein kampf staan vergelijkbare teksten over joden in Oostenrijk. Pas op dat je niet verandert in wat je haat.

hustler01 | 26-08-19 | 07:36

truc van politie om ze vervolgens te tappen en hopen dat ze dan wel het hele verhaal vertellen.

Schepvogel | 26-08-19 | 05:53 | 4

@thepinkpainter | 26-08-19 | 06:24: Politie in Nederland is over het algemeen zeer correct. Of heeft u liever politie zoals in Burkina Faso?

Red shirt | 26-08-19 | 07:19

In Assen hebben ze ook TV en kijken naar detectives

BigKnor | 26-08-19 | 07:40
▼ 1 antwoord verborgen

Als hovenier zijnde was er zeker een boom van een vent plotseling gevallen op hem...

steekmug | 26-08-19 | 05:45

Wel heel erg snelle vrijlating als je dit vergelijkt met overige incidenten. Of er moet duidelijk beeldmateriaal zijn.
Maar ja wellicht is de politie ook een beetje bang voor etnisch profileren ?
Friezen hadden veel langer vastgezeten ....

laurentius | 26-08-19 | 05:42 | 2

Nog voor de autopsie vrij op basis van ?,waarschijnlijk goed op elkaar afgestemde verklaring

laurentius | 26-08-19 | 05:47

Zijn Friezen juridisch technisch gezien niet ook een ras dan?

BenPakdee | 26-08-19 | 07:25

Misschien had die hovenier wel een langdurige ziekte waaraan hij toevallig nu net overleden is? wie zal het zeggen? misschien behoorden de vijf onschuldige mannen tot een etnische minderheid die nooit wat doen en waar er nooit bewijzen tegen gevonden worden en rustig doorgaan met de veiligheid in het dorp te bewaren? wie zal het zeggen, de waarheid wordt toch wel door de justitie in samenwerking met de media geheim gehouden! en laat de complot theorieën maar weer losbarsten, die worden wel de kop ingeduwd en zelfs vervolgd als het nodig is! vaarwel veilig Nederland, welkom in ons vernieuwde bananenrepubliekje.

thepinkpainter | 26-08-19 | 05:30 | 1

Geen getuigen, op die paar na uit dezelfde buurt die verklaarden dat hij was overlopen door een roze olifant.. echt waar!

boerk | 26-08-19 | 06:39

Het is wel een verhaal.
Toen ik ooit in Assen was gebeurden dit soort dingen nog niet.
Lulverhaal uiteraard.
We horen wel wat echt gebeurd is.

HoerieHarry | 26-08-19 | 04:17

Nu, mijn beste Watsons, morgen maar weer verder speuren in dit verhaal.

Toch wel benieuwd, allerlei verschillende berichten in de media over het hoe en wat.

Ook het feit dat de melding over een zgn potloodventer daar werd verstuurd nadat een traumahelikopter al onderweg was voor het slachtoffer (de dode dan), geeft toch wat te denken.

Als het slachtoffer/de dader echt foto's aan het maken was van een naakt meisje, moet dit natuurlijk op de telefoon te vinden zijn door de politie.

...
Ik vind het gewoon een te raar verhaal, 4 jarig kind wat onder het ouderlijk toezicht vandaan wordt gesluisd, door een doofstomme man die toevallig daar in de buurt was (uitgenodigd op buurt bbq of even wachtend op collega), terwijl daar een buurtfeest was (allerlei mensen/heel openbaar). Man overlijdt zonder (schijnbaar) noemenswaardige uiterlijke verwondingen.

Het wordt steeds gekker.

Kleine_Deugniet | 26-08-19 | 02:53 | 4

@steekmug | 26-08-19 | 05:51: Ik heb eens een afwerende beweging gemaakt als 12-jarige toen een volwassene mij wilde beetpakken. Stond in het proces verbaal van de politie als: nam de bokshouding aan en sloeg de andere persoon. Was wel groot voor mijn leeftijd. Kan dus gewoon 1 groot misverstand zijn.

BenPakdee | 26-08-19 | 07:29

@BenPakdee | 26-08-19 | 07:29: Ik BEN als 11jarige dus vastgepakt et 'verkeerde' bedoelingen door zo'n viesnek.
Omdat ik mezelf heb afgeweerd door inderdaad slaande bewegingen te maken, raakte ik hem in zijn gezicht, 3 diepe krassen van mijn (te scherp) geknipte nageltjes in zijn wang.
Omdat het op een capming was met genoeg toezicht werd de vent gepakt.
Nooit een procesverbaal gezien ( ouder wel ) maar de man had geklaagd over dat IK hem inderdaad had lastigegevallen, en hij me alleen wilde afweren.

De man was een 'bewoner' van betreffende camping, alleen toen hij na een maand of 3 weer terug kwam, en dacht dat de kust veilig was, en iedereen het vergeten ..... kwam hij ook wat 'vechvliegers' tegen.
Hij is in het aangrenzende bos teruggevonden.
Zijn verklaring daarna "mannen in bivakmutsen hebben me ontvoerd .... "
Hij is nooit meer teruggekomen - boodschap duidelijk gekregen!

Mosselzaad | 26-08-19 | 08:01

@Mosselzaad | 26-08-19 | 08:01: Neemt niet weg dat het hier om een doofstom persoon gaat. En de vermeed pedofiel die gezocht werd sinds een tijd kinderen aansprak. Dus tja lastig voor iemand die niet kan praten lijkt mij.
Ook was het druk in de omgeving waar dit dus gebeurd is. En 5 man die op hem springt. Tja het ruikt nogal erg dit verhaal uit Assen.

ca12nag3 | 26-08-19 | 08:46
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Bali Lovert | 26-08-19 | 02:23 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

" Is ie dan gewoon ongelukkig van een schommel gevallen? Let ook op het woord 'mogelijk' in die laatste zin: er is dus ook nog geen duidelijkheid of er überhaupt sprake was van een zedendelict."

Nee @VanRossem. Hij is niet gewoon van de schommel gevallen.
In het politiebericht staat het volgende: " De vader heeft geprobeerd de 32-jarige tegen te houden omdat hij op zijn fiets wilde wegrijden. Daarop ontstaat een worsteling tussen beiden en komen zij ten val."

Dat had je kunnen weten als je het hele bericht had gelezen. Hier onder de hele alinea:

"Uit het onderzoek van de politie bleek dat zaterdag een melding is gedaan van een zedendelict met een 4-jarig meisje, waarbij de 32-jarige man mogelijk betrokken zou zijn. Daarop is hij aangesproken door de vader van het meisje. De vader heeft geprobeerd de 32-jarige tegen te houden omdat hij op zijn fiets wilde wegrijden. Daarop ontstaat een worsteling tussen beiden en komen zij ten val. Ondertussen zijn ook vier omstanders gealarmeerd. Zij hebben vervolgens de 32-jarige man vastgehouden in afwachting van de komst van de politie. De 32-jarige man bleek later te zijn overleden. De vier zijn vervolgens aangehouden. De vader van het meisje meldde zich daarna zelf bij de politie.
Uit het politieonderzoek is niet gebleken dat de vijf mannen de 32-jarige Assenaar hebben mishandeld. Op grond van deze eerste bevindingen van het politieonderzoek heeft het Openbaar Ministerie dan ook besloten om de vijf mannen in vrijheid te stellen. Het onderzoek naar het overlijden van de man gaat door, morgen vindt sectie plaats door de patholoog bij het NFI. Het onderzoek door de recherche naar het mogelijk zedendelict gaat eveneens verder. In verband met de privacy van de betrokkenen zullen hierover geen verdere mededelingen worden gedaan."

Het kan dus heel goed zijn dat de man bij die val ongelukkig terecht is gekomen of dat zijn hart het heeft begeven. Als hij zwaar mishandeld zou zijn, dan zouden daar sporen van zijn. Kennelijk waren die er niet anders laten ze die mannen niet vrij.

W.b. dat 'mogelijke' zedendelict: Zo'n onderzoek kost gewoon meer tijd. Huiszoeking, computer en telefoon onderzoeken, etc.
Dat deze man volgens bekenden geen pedo is, betekent niets. In het algemeen lopen pedo's niet met hun geaardheid te koop en vertellen dat heus niet tegen hun kennissen of familie.

Gewoon geen conclusies trekken maar wachten op het sectierapport en de uitslag van de onderzoeken. Ook de gesprekken met het meisje over wat er precies is gebeurd kost tijd. Dat is een apart specialisme binnen de politie.

Marie Curieux | 26-08-19 | 02:14 | 6

Goed geschreven Marie...

club704 | 26-08-19 | 07:19

“Gewoon geen conclusies trekken..”
Lees uw eigen stukje anders nog eens.

amateurrr | 26-08-19 | 07:25

Wel grappig dat je wel de conclusie trekt dat "sporen van mishandeling" direct zichtbaar zouden zijn. Knap. Dat je een forensisch specialist bent. Wist je dat bv. een klap tegen het hoofd wat een inwendige bloeding kan veroorzaken in de hersen pas na autoptie zichtbaar wordt. En een gewone popo heeft nog de bevoegdheid nog de kennis om dit te onderzoeken. Dus ookal zie je niet direct iets dat zegt niks.
Andere doodsoorzaken zoals verstikking is ook niet direct zichtbaar. En we zijn wat? anderhalve dag/twee dagen verder. Dus er ligt nog geen autopsierapport.
Maar trek vooral conclusies.

ca12nag3 | 26-08-19 | 08:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Geen pedo ? Geen mishandeling ? o, dan ook geen foto van een naakt meisje, al dan niet met toestemming, en ook geen tekst van de buurbewoners, en geen politie, en geen speeltuin, die was er niet, en Assen, tja... waar ligt Assen helemaal ? Nee, die stad bestaat ook niet, vanwege te ver weg gelegen, niemand weet waar het is...

Doe mij maar twee ! | 26-08-19 | 01:49 | 1

Ja zo gaat het in NL tegenwoordig, we weten allemaal dat er iets gebeurt zou kunnen zijn maar niemand kan het zich herinneren. We lachen het weg....onze premier waardig, dat dan weer wel.

Iznogoedh | 26-08-19 | 02:05

Wel zielig dat een Hovenier nu gelyncht is. Hij moet al de hele week schoffelen dat is toch ook boete doen?

miko | 26-08-19 | 01:31 | 3

Wel een verademing, iemand die ondanks beperkingen gewoon wat zijn of haar leven probeert te maken/wat bijdraagt.

Weer is wat anders dan mensen met een uitkering vanwege "rugklachten" en dan lekker zwart werken..

Kleine_Deugniet | 26-08-19 | 01:56

@Mosselzaad | 26-08-19 | 08:04: nee, sorry.
Wat ik weet zijn vnl schoonmakers e.d., van een bepaalde andere nationaliteit (of hun voorouders dan).

Kleine_Deugniet | 26-08-19 | 12:44
-weggejorist-
4thoseabout2rockwe.. | 26-08-19 | 01:22 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

Is dit nu echt een incident? Is er dan eindelijk sprake van een echt incident?

Cobalt bomb | 26-08-19 | 01:20 | 3

Ik heb over mijn incident van laatst zelfs mijn moeder niet ingelicht...

HoerieHarry | 26-08-19 | 01:24

Er is een arrest van de Hoge Raad, waar ik niet op kan komen, iemand met een een soort eierschaal schedel, die daar door overleed?

Kanarie_Geil | 26-08-19 | 01:16 | 1

Het eierschaal-arrest, u heeft volkomen gelijk! Wellicht voldoet deze situatie aan dezelfde eisen. Het ging om een vooraf aanwezig lichamelijk gebrek waardoor lichte actie resulteerde in een overlijden, wat de betrokkenen niet hadden kunnen voorzien.

Het brein erachter | 26-08-19 | 01:29

Compleet van de pot gerukt, dit geval van ogenschijnlijke eigenrichting. De zwaardmacht ligt bij de overheid. Hier dient vervolging plaats te vinden en te worden ingezet op een stevige straf om een voorbeeld te stellen. Law & order, bitches! Ik stem geen SGP om een paar tokkies met een whatsapp-groep de dienst uit te laten maken.

de IJsman | 26-08-19 | 01:05 | 9

@Het brein erachter | 26-08-19 | 01:34: Dat klopt als een bus....Meer Sharia wetgeving in Nederland, want als dit mag dan mag dat ook, Zo simpel is het.

Iznogoedh | 26-08-19 | 01:43

@Iznogoedh | 26-08-19 | 01:28: En na het likken heeft hij de zwaardmacht over jouw lollie, dus die neemt hij mee, want dan had jij dat ijsje maar moeten geven.

Doe mij maar twee ! | 26-08-19 | 01:51

@Doe mij maar twee ! | 26-08-19 | 01:51: Als je op lollies valt wel, maar likken daar zijn jullie sleufteven niet zo goed in, Alah is groot en machtig, en als jij je man niet gelooft dan je ben verdachtig....pats een slag in je gezicht omdat je voor de islam bent gezwicht.....

Iznogoedh | 26-08-19 | 02:11
▼ 6 antwoorden verborgen

Van dove hovenier naar dode hovenier.
Ben benieuwd naar het echte verhaal.

loze stijl | 26-08-19 | 00:59

@HoerieHarry | 26-08-19 | 01:00: toen als je jonger was stapte je sneller naar binnen vanaf de stoep, nu je ouder bent en niet meer zo vaak als vroeger orgasmes kan krijgen observeer je eerst vanaf de andere kant van de straat en pas dan maak je de keuze...;)
Kwaliteit over kwantiteit nu.

steekmug | 26-08-19 | 06:05

@Doe mij maar twee ! | 26-08-19 | 01:58: lijkt Bosnië wel in de jaren '90.

steekmug | 26-08-19 | 06:07
▼ 12 antwoorden verborgen

Als de politie die 5 man vandaag alweer vrijlaat is er door hen vast geen geweld gebruikt.

i-Wonder | 26-08-19 | 00:48 | 9

@Iznogoedh | 26-08-19 | 01:06: He ? Hij was toch doof en stom, kon hij dan wel in goed verstaanbaar Nederlands schreeuwen ?

Doe mij maar twee ! | 26-08-19 | 02:13

@Iznogoedh | 26-08-19 | 01:16: Huh ? Nee hoor, ik wijs altijd gelijk de schuldige aan, want dat is mijn buurman, en dan is het altijd meteen goed.

Doe mij maar twee ! | 26-08-19 | 02:14

En OJ Simpson is ook onschuldig.

ca12nag3 | 26-08-19 | 08:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Deze uitkomst verwachtte ik sinds de gevechtsvliegers. Tot mijn spijt. Je kunt wel degelijk sterven doordat 5 man zich op je stort. Door verstikking of inwendige bloedingen of weet ik veel. Zie in Belgie de zaak Jonathan Jacob. Oprecht medeleven met de ouders van het slachtoffer. En zoals steeds kwam het meest wijze plempsel hier deze morgen van Dandruff (jammer van de nick).

ThereseBeez | 26-08-19 | 00:39

Zelfmoord natuurlijk.

Baron Clappique | 26-08-19 | 00:35

Is dit nu sharia wetgeving ?

Rammstein | 26-08-19 | 00:34

Wordt eigenrichting gedoogd? Is dat wat ik ervan moet begrijpen?

Sitting_targets | 26-08-19 | 00:29
-weggejorist-
CarelJan7937 | 26-08-19 | 00:19 | 24
▼ 24 antwoorden verborgen

Met de details die naar buiten komen begint het verhaal wel flink te stinken. Feit dat die man zowel doof als stom was en ook nog zwakbegaafd(?), geeft natuurlijk wel alle ingrediënten voor een toren van Babel situatie: hij kon hun niet verstaan en begreep ze mogelijk niet. En andersom begrepen ze hem ook niet. Met alle emoties van (verdenking van) misbruik van een kind en andersom angst voor (on)terecht agressieve mensen, kunnen een behoorlijk opgewonden situatie hebben gecreëerd. Er is dan alleen nog maar 1 iemand nodig die een fout maakt.

Arijane | 26-08-19 | 00:09 | 8

@HoerieHarry | 26-08-19 | 00:25: Ja, dat gebaar met de middelvinger, dat moet je ook altijd in het verkeer gebruiken.

Doe mij maar twee ! | 26-08-19 | 02:18

@Doe mij maar twee ! | 26-08-19 | 02:18: ik dacht, hij heeft het over de zolderkamer.

Kleine_Deugniet | 26-08-19 | 02:31

@druipsmurf | 26-08-19 | 00:20: dat las ik ergens. Geen idee meer waar. Uiteraard weet ik dat iemand die doof en/of stom js, niet zwakbegaafd is. Staat ook niet voor niks een groot vraagteken achter.

Arijane | 26-08-19 | 07:37
▼ 5 antwoorden verborgen

Er zijn geen aanwijzingen dat ie is mishandeld. Nou ja, vooruit, behalve dan dat ie dood is. Sowieso erg vreemd dat een pedo zich tussen de mensen aan een kind vergrijpt. Daar hebben pedo’s toch de padvinderij en de katholieke kostschool voor uitgevonden, om de ouders uit de buurt te houden?

Vod Kanockers | 26-08-19 | 00:08 | 7

@Iznogoedh | 26-08-19 | 00:40: Communicatie is niet nodig met een kind, je moet gewoon gelijk met je hand het broekje in.

Doe mij maar twee ! | 26-08-19 | 02:09

@Vod Kanockers. Precies wat ik denk! De wagensveld onder de pedo's, je onder toeziend ook van de ganse buurt vergrijpen aan een kind. Klinkt niet als een heel logisch scenario.

Het brein erachter | 26-08-19 | 02:37

@Het brein erachter | 26-08-19 | 02:37: terwijl je uitgenodigd bent op de buurt bbq, of terwijl je even wacht op je collega die bijna klaar is, of noem maar iets.
Veel rare dingen in dit verhaal.

Kleine_Deugniet | 26-08-19 | 02:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Nou ben ik geen rechercheur of Officier van Justitie ofzo hoor, maar is verdachten vrijlaten voorafgaand aan de sectie niet een beetje prematuur?

His Lordship | 26-08-19 | 00:07 | 1

Ze hebben het al zo druk.

de honden blaffen... | 26-08-19 | 00:51

Gelul van dronken tokkies een een BBQ kan niet waar zijn, was voor 12:50. Dan zit je nog niet aan het bier en de BBQ.

Politie heeft in deze een goede beslissing gemaakt.
Verklaringen zijn genoteerd en verdere rechtsvervolging gaat via de rechtbank.

CarelJan7937 | 26-08-19 | 00:07 | 5

BBQ & bier in de ochtend is een bekend fenomeen bij onze oosterburen (vlakbij Assen) en heet Frühshoppen

HdJ | 26-08-19 | 00:19

12:50 zit de 1 alweer gewoon in het uur he?

RandyBiel | 26-08-19 | 00:20

Ken uw tokkies; 12:50 is ruim zat om al enige (geruime) tijd aan de Schultenbrauer te zitten met de halve straat.

Kleine_Deugniet | 26-08-19 | 00:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ik het zo lees, was er aan de buitenkant weinig te zien bij die meneer. Geen bijzondere blauwe plekken en dergelijke.

Allicht te hardhandig 'ge-nekklemd'.

Valt de aso lynchmob wel mee dus; lijkt vooralsnog meer ongeluk dan opzet te zijn.

Tragisch, nog steeds.

Kleine_Deugniet | 26-08-19 | 00:03 | 6

Wat er ook gebeurd is, het blijft triest.

knutsel_ | 26-08-19 | 00:13

@neemjemoederindemali | 26-08-19 | 00:06: ja, daarom noem ik ook specifiek "buitenkant". Ik neem aan dat de politie daar momenteel van uit gaat.

Als die man gewurgd oid is dan zou dat (meestal) ook te achterhalen zijn bij de autopsie.

Ik heb voor nu het vermoeden dat dit meerdere malen dom ongeluk is geweest (verkeerde plek, verkeerde persoon, verkeerde intentie/interpretatie, verkeerde afloop).

Kleine_Deugniet | 26-08-19 | 00:29

@Kleine_Deugniet | 26-08-19 | 00:29: Dan is het toch meer dan normaal dat je de mannen vasthoudt.
Om de simple reden dat eigenrechter spelen niet mag punt.
Dat hele verhaal van staande houden is schattig maar wie was er dan op heterdaad betrapt op wat? Voor zover ik begrijp had iemand anders de vader erbij gehaald. En daarna kwamen de 4 musketiers er aan gespurt.
Simpelweg, een burgerarrest mag alleen bij heterdaad. En niet " bij verdenking".

ca12nag3 | 26-08-19 | 09:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Weird, gisteren had ik al het idee dat het hele pedo verhaal los zand was. Nog vreemder dat die 5 doodschoppers al vrij zijn zonder dat er autopsie is verricht.
1 ding staat vast, ik wil niet in een land leven waar mensen worden gelyncht.

neemjemoederindemali | 26-08-19 | 00:03 | 1

Dan zal je moeten verhuizen helaas, want dit gaat veel vaker gebeuren, en is ook al gebeurt. Alleen waren de personen in de war of hadden een lage suikerspiegel.

Iznogoedh | 26-08-19 | 00:10

Speeltuin,
een plek waar men met levens speelt?

Kanarie_Geil | 26-08-19 | 00:00 | 1

... en met blote kinderen natuurlijk, daar mag je gewoon aan zitten, als je tenminste geen pedo bent.

Doe mij maar twee ! | 26-08-19 | 02:05

Mannen moeten morgen ook weer naar hun werk, verklaringen zijn genoteerd en dus geen noodzaak om ze langer vast te houden. Namen en rugnummers zijn bekend.

Rechtszaak volgt later en dan zullen ze straf krijgen als de rechter tot een oordeel komt. Verwacht geen straf, de mannen hebben ter goeder trouw gehandeld en een buurman geholpen om een idioot onder controle te houden.

CarelJan7937 | 26-08-19 | 00:00 | 5

@neemjemoederindemali | 26-08-19 | 00:05: stel:
Er is geen (excessief) geweld gebruikt; misschien de verkeerde motivatie/opwelling waarom ze iemand in bedwang hebben gehouden, maar het overlijden is een (hoe naar ook) ongeluk. De mannen hebben geen geschiedenis mbt geweldpleging (e.d.).
Moeten ze dan voor jaren achter tralies?

Even advocaat van de duivel hier hoor, maar let op het "stel". Er is nog geen autopsie gepleegd en er is nog een hoop onduidelijk, iig voor ons.

Kleine_Deugniet | 26-08-19 | 00:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit gebeuren bevestigd wat ik al jaren heb verkondigd. Justitie en politie functioneren al jaren ver onder de maat. Interne mistanden in de organiatie van justitie (Demmink) worden dank zij de innige relaties tussen bestuurders via
het Minerva van Leiden niet aangepakt. Van de politie horen we regelmatig dat zedendelicten geen prioriteit hebben (vraag me af wat de politie uberhoubt nog doet, want niets lijkt een prioriteit te hebben). Mijn voorspellins was dat mensen dan maar zelf de problemen gaan oplossen, omdat aangifte bij het bevoegde gezag geen effect heeft. Nu is het een vermeende pedofiel, onlangs krakers, etc, etc., dit wordt van kwaad tot erger als het overheidsbeleid hun beleidt
niet verandert.

watazooi | 25-08-19 | 23:58 | 1

Denk je echt dat de overheid alles kan oplossen?
Lijkt me niet als je ervan uitgaat dat 3% van de bevolking (of wellicht meer) een bepaalde stoornis of afwijking heeft.

HoerieHarry | 26-08-19 | 00:03

Eeehhh... vrij gelaten? Ze waren alle vijf verward, waren alle vijf diabeet en alle vijf de camera's stonden niet aan?

bisbisbis | 25-08-19 | 23:58 | 1

Ja, en ze hadden hun middelvinger gebruikt, en ze waren op hem gaan zitten, maar dat deed politie ook, en zeiden dat de man stom was, maar ze hadden geen hekel aan hem.

Doe mij maar twee ! | 26-08-19 | 02:21
-weggejorist-
Wasbakplasser | 25-08-19 | 23:56 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Kijk daar begint de ellende al, lekker dat eigen rechtertje spelen.

marrretje | 25-08-19 | 23:55 | 1

Lekker op je stoel blijven zitten, terwijl er gezegd wordt dat ze aan je kind zitten, apps verstuurd worden en helicopter in de lucht.

gato | 26-08-19 | 10:52

Heb gehoord dat de hovenier geen hand wou geven aan de mannen die zeiden dat ze hem helemaal in elkaar konden slaan als ze daar zin in hadden. Tsja, dan vraag je er zelf toch wel een beetje om.

spanarchist | 25-08-19 | 23:54

Molukkers en Assen waren eerder al ingrediënten voor nieuws zogezegd. Geef toe, daar heb ik een Punt.

Rollins | 25-08-19 | 23:53 | 7

@HoerieHarry | 26-08-19 | 00:08: Ja klopt harry, iets met vliegtuigen en piloten die pang pang schreeuwden toch? Of iedereen was al dood en toen kwam de trein,

Iznogoedh | 26-08-19 | 00:16

@HoerieHarry | 26-08-19 | 00:08: De afspraak was dat die sterrenvechters met naverbrander laag over de trein moesten vliegen, alleen voor het lawaai, om de kapers te ontregelen, daarna zouden de schoenen op de grond ingrijpen, wat ze al schietend deden.

Kanarie_Geil | 26-08-19 | 00:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Extreme stress kan hartfalen veroorzaken. Dat kan als 5 man op je zitten, of je vrijheid tegenhouden. Maar er werd wel eerder bericht dat de dode erg was toegetakeld.
Stel dat het klopt wat er geschreven wordt, dat het slachtoffer inderdaad een zeer laag IQ had, dan kan het zijn dat, als hij idd foto's maakte van een kind van 4, niet begreep dat dit niet geaccepteerd wordt.
Vervolgens wordt hij door 5 man belaagd. Onschuldig of niet, als je door 5 man wordt belaagd en jij niet kan verstaan (liplezen in dit geval. Als men agressief spreekt is het lezen van lippen erg moeilijk, zeker als daar een accent of dialoog bij komt kijken), wat er gezegd wordt, maar de lichaamshouding spreekt boekdelen, schiet je al snel in de fight of flight modus. Dit kan dan opgevat worden als agressie of vluchtgedrag.
Wellicht dat hartfalen door stress of zuurstofgebrek, doordat iemand op je zit om je te bedwingen, of een combinatie van beiden de oorzaak is.
Het berichten van een zwaar toegetakelde slachtoffer die daardoor overleden is gevolgd door het vrijlaten van de zogenaamde daders omdat er geen bewijs van mishandeling is is idd raar.
Mijns inziens komt dat door de sensatiezucht van de media, dat er een zgn pedo in het verhaal zit want dat trekt lezers, het klakkeloos overnemen van quotes van getuigen (vaak mensen die de 'feiten' van anderen hebben gehoord en deze vervolgens als de waarheid doorvertellen [hallo internet]), en het totale gebrek aan factchecking.
Maar zijn we anders gewend van MSM?

Olleke | 25-08-19 | 23:52 | 5

Ollekes heeft wel een punt. Een doofstomme dader en 5 redelijk agressidve.lui tegenover elkaar kan wel eens slecht aflopen, zonder dat er sprake is van geweld. Zij houden de hovenier vast de hovenier kan zich niet verstaanbaar maken en de anderen begrijpen zijn kreten niet, dat leidt alleen tot escalatie. Het onderzoek van de patholoog zal hopelijk meer uitsluitsel geven.

EmilioEsteves | 26-08-19 | 00:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Er klopt vrij veel niet van de eerder gecommuniceerde verhalen dan.

073Cab | 25-08-19 | 23:49 | 2

Een verhaal heeft altijd 2 kanten.

Trumme | 26-08-19 | 00:13

Waarom er in de krant staat dat het om een doofstomme hovenier gaat dat ontgaat me.
Hij kreeg in ieder geval geen last van z'n oren als hij met z'n kettingzaag in de weer was.

HoerieHarry | 25-08-19 | 23:43 | 7

@Zoloft | 26-08-19 | 00:22:
"In het verleden was "doofstom" een meer algemeen geaccepteerde term, maar tegenwoordig wordt het door sommigen gezien als inaccuraat, politiek incorrect of zelfs beledigend?"

Cobalt bomb | 26-08-19 | 01:12

@Cobalt bomb | 26-08-19 | 01:12: terecht. Akoestisch beperkt is veel liever.

PresidenteDeConjovia | 26-08-19 | 09:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Had de NOS toch gelijk met 'fatale val van het klimrek'.

GroetenVanUrk | 25-08-19 | 23:43

"Uit het politieonderzoek is niet gebleken dat de vijf mannen de 32-jarige Assenaar hebben mishandeld. "
Ah oke, "The Fight Club" is dus echt.
Goed om te weten......................

hotmint | 25-08-19 | 23:42 | 1

PS uiterlijk overmorgen zijn we weer terug in de werkelijke werkelijkheid,
mag ik hopen...

hotmint | 25-08-19 | 23:45

Great. Nu staan dus zowel de 'net goed!'-roepers als de 'moordenaars!'-roepers in hun hemd. Ben ik een erg ouwe lul als ik zeg dat de behoefte om elke scheet per direct, en zonder enige beschikbare feiten, op social media te ventileren de samenleving niet bepaald verbetert?

KirkOlson | 25-08-19 | 23:42 | 4

Heel goed.

Petrus Poortwachter | 26-08-19 | 00:00

@kirk: mij uit het hart gegrepen.

GWB | 26-08-19 | 00:03

Twintig jaar geleden stonden de Privé en de Story bekend als onbetrouwbare roddelbladen, ook al hadden ze foto's als bewijs. Nu is een scheet op facebook al de waarheid...

Cen Bramer | 26-08-19 | 13:07
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, zo zie je maar hoever klimaatverandering de zaken beïnvloed. Zelfs op speeltuintjes wordt het extremer.

Kopieerapparaat | 25-08-19 | 23:40 | 1

LOL

Ars Vivendi | 26-08-19 | 00:01

Haha, Joop van der Horst had het al over 'De eerste lynching in de Nederlandse geschiedenis'. Ben benieuwd hoe hij zich er nu weer uitdraait.

gestoptmetroken | 25-08-19 | 23:40 | 1

Geen idee wie Joop van der Horst is maar: https://en.wikipedia.org/wiki/Johan_de_Witt

metalj | 26-08-19 | 01:15

Het begint nu echt wel een enorm lulverhaal te worden.

Ars Vivendi | 25-08-19 | 23:38 | 1

Zalige feiten verdraaing om eventuele verdachten preventief uit de "afkomst-"wind te houden. Vervolgens gaat het hele lulverhaal richting Doofpot.

RickVogelschrick | 26-08-19 | 10:43

Eerst maar eens afwachten wat de patholoog morgen ontdekt lijkt me.

HoerieHarry | 25-08-19 | 23:37 | 8

@Buerman | 25-08-19 | 23:54: zo dus als een dronken pool 2 mensen doodrijdt laat je hem na 1 dag los en is het land niet te klein? En naast moord bestaat er ook nog zoiets als doodslag of gekwalificeerde doodslag dat is heel wat anders als dood door schuld. Dus lul niet met je enigste optie.

Trumme | 26-08-19 | 00:17

@Trumme | 26-08-19 | 00:17: Doodslag kent ook het element opzet, daar was dus, gelijk voorbedachte rade, geen sprake van. Is ook weinig aannemelijk. Gekwalificeerde doodslag is het al helemaal niet. Daarvoor is immers vereist dat de betrokken ook bezig waren met de uitvoering van nog een ander strafbaar feit. Ik denk dus dat u de enige bent die hier dom lult.

Buerman | 26-08-19 | 09:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Ergens maakt dit bericht me vrolijk... Zonder dat ik er het fijne van snap ga ik nu met een glimlach op mijn gezicht slapen... Zeker voor de vader is dit goed nieuws. En het kleine meisje. En alle kleine meisjes in Drenthe.

Angélica de Sancé | 25-08-19 | 23:37 | 5

kleine mensen kleine wensen.

aliealaaf | 25-08-19 | 23:46

De guillotine past beter bij je nick.

Trumme | 26-08-19 | 00:20

Er is nog nergens bewezen dat de overledene zich inderdaad vergreep. We leven niet in Mexico om op een gerucht iemand te mollen

A la snackbar | 26-08-19 | 00:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Heuruh Zien en Swijguh

TizzumTog | 25-08-19 | 23:37

Binnen een tijdsbestek van ruim 24 uur zouden geoefende ondervragers uit vijf verdachten toch wel de grote lijnen moeten kunnen krijgen?

MickeyGouda | 25-08-19 | 23:36 | 5

'De Vijf' krijg je niet zo maar klein.

keestelpro | 26-08-19 | 02:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Wie niet horen wil moet maar voelen is dan weer niet helemaal op zijn plaats zeker.

knutsel_ | 25-08-19 | 23:34

Mooi man, al die MOORD gillers hier.

Zoloft | 25-08-19 | 23:33 | 15

@Epistulae_Morales | 26-08-19 | 00:00:
Waarom is dat doodslag? Bent u jurist? Just curious.
En nee, we weten allemaal bijna niets, alleen dat deze 5 mannen zijn vrijgelaten. Dus van de eerder genoemde zware mishandeling zal geen sprake zijn.

Zoloft | 26-08-19 | 00:08

Volgens haatopa, ik herhaal haatopa Han v.d. Horst was het een lynchpartij.

eerstneukendanpraten | 26-08-19 | 10:04
▼ 12 antwoorden verborgen

Roep me maar als het allemaal wel duidelijk is.

grep | 25-08-19 | 23:31

De vader van het meisje heeft de man vervolgens aangesproken. Toen die wilde wegfietsen, probeerde de vader hem tegen te houden.

"Daarop ontstaat een worsteling tussen beiden en komen zij ten val. Ondertussen zijn ook vier omstanders gealarmeerd. Zij hebben vervolgens de 32-jarige man vastgehouden in afwachting van de komst van de politie. De 32-jarige man bleek later te zijn overleden"
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/151108/Vijftal-weer-vrijgelaten-na-dood-32-jarige-man-in-speeltuin-Assen

Jan Leul | 25-08-19 | 23:31 | 2

Wanneer dit juist zou zijn, hoe dan zijn die 5 dan nu al op vrije voeten? Of heeft RTV Drenthe zitten fantaseren? Vreemd?

Jan, Leiden | 25-08-19 | 23:35

Een doofstomme man aanspreken, hoe doe je dat eigenlijk?

HA, BIER!1! | 26-08-19 | 07:41

Raaaaaaaaaaaaaarrrrrrrr, het wordt alsmaar vreemder in Nederland.

Wiezewalakristalix | 25-08-19 | 23:30 | 2

Eerst Epstein en nu dit......

SinisterNL | 25-08-19 | 23:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken