PeeloPedo: "Mannen met Molukse Vechtvliegers"
Volkskrant calls it
Social
De vijf 'schermutselaars' die gisteren in de wijk Peelo, Assen een stevig FOEI-gesprek aangingen met een viespeuk waren bekend met twee mannen met Molukse vechtvliegers die vandaag niet met hun naam in de Volkskrant willen. We hadden nog nooit van Molukse vechtvliegers gehoord. Maar volgens Google zijn het vliegers uit De Molukken die met elkaar vechten en zijn er aardig wat Molukse vechtvliegers in Nederland, die zelfs tot de wereldtop behoren. De vijf aangehouden mannen uit Assen zijn tussen de 27 en 54 jaar oud. Volgens de mannen met Molukse vechtvliegers uit de Volkskrant die erbij waren gisteren, probeerde viespeuk foto's van het 4-jarige meisje te maken, en was ze al helemaal naakt. Maandag wordt sectie verricht op het lichaam van "de 32-jarge Assenaar". En dan is het nog maar de vraag of bekend wordt gemaakt waaraan de PeeloPedo is overleden. Het AD meldt dat er al drie keer eerder meldingen zijn geweest dat kinderen werden lastig gevallen in Assen-Noord.
Update: Volgens de Telegraaf is dode ene Martin (32), een 'doofstomme' hovenier.
Reaguursels
InloggenZo grappig hoe iedereen hier reageert als een stel internet heldjes met een mening gebaseerd op stront want waarschijnlijk heeft 95%procent nog nooit 1 stap in assen gezet dus als jullie internet heldjes eerst de feiten onderzoeken de desbetreffende wijk is geen Molukse wijk is 1 van de netste wijken van assen met allemaal hardwerkende gezinnen.
Punt 2 als je als 5 mannen zo n strafbaar feit pleegt wordt je niet binnen 24 uur weer vrij gelaten ten 3e moet je niet oordelen over hoe mensen handelen want het enige wat jullie doen is je niet onderbouwde zielige mening geven met een nep naam terwijl je waarschijnlijk aan de andere kant van het land wonen dus kleine internet soldaatjes houdt je mening voor je En laat de politie hun werk doen en ga zelf niet speculeren
Misschien vroeg het meisje erom ? Kan hoor ! Meneer, wilt u mij fotograferen ? Maar dan wil ik wel eerst uw lul zien. Het gebeurt, het gebeurt ! Maar ja, die man hoorde dat niet, dus daarom al die commotie. Denk ik.
Vandaag zijn wij getuige geweest van het mooiste van de mens bij velen hier. Een onvolledig verhaal wordt aangegrepen om een blik te geven in wat vele reaguurders hier beweegt.
U wordt bedankt voor deze misselijk makende blik in uw zielenroerselen.
Reaguurders hier... Kijk eens op Twitter of een willekeurig ander medium. Het zijn net mensen. Misschien wordt je wel gewoon te snel misselijk?
@sr69 | 25-08-19 | 23:37: Ik zou ermee naar de dokter gaan. Die kwetsbaarbaarheid lijkt mij best wel een dingetje. Wegkijken en niet benoemen of zeggen wat je denkt schijnt veel mensen ook goed te bevallen.
Raar dat je misselijk wordt van wat je noemt 'het mooiste van de mens'.
Of ging het je van zoveel mooiheid duizelen?
UPDATE:
Vijftal weer vrijgelaten na dood 32-jarige man in speeltuin Assen
www.rtvdrenthe.nl/nieuws/151108/Vijft...
Verstandige reactie van collega's van omgekomen man: "we wachten onderzoek af en gaan niet in op speculaties" Precies dat moeten we ook dan maar doen. Ook al twijfel ik nu over de toedracht van het omkomen, ik wacht het forensisch onderzoek én of er werkelijk een toedracht was eerst af. Kan nog wel even duren vrees ik.
Bevalt zoiets als verststandig zijn?
Het zijn ook altijd de verkeerden die gelyncht worden.
T.a.v. GS: de reactiemelding via mail is stuk?
Hoewel nog lang biet compleet qua informatie werpt dit toch al een ander licht op de zaak.
Vele komtdatschotters en soortgelijke “getuigen” wisten hier tot nog toe overigens een stuk beter hoe de vork in de steel zat.
www.ad.nl/binnenland/collega-s-dode-h...
Glitterboy Grapperhaus, zit ff in de Thailands, maar zal bij thuiskomst, hier voor de bühne, een krachtig statement verkondigen.
Daarna, business as usual, bezuinigen, inkrimpen, prioriteiten verkeerd leggen etc.
Hoeveel kalveren moeten er nog verdrinken?
Hoe meer bekend wordt, hoe minder dapper en begrijpelijk de actie van de vijf Assense tokkies lijkt te zijn.
Collega's van de omgekomen Martin: 'Hij zou zaterdag naar motorraces gaan kijken bij een vriend. Maar die was nog niet thuis, waardoor Martin even moest wachten. Hij is doofstom, dus kan niet bellen. Hij kan alleen appen op zijn telefoon en misschien dachten mensen bij die speeltuin daarom dat hij foto‘s stond te maken. Het is heel erg onwaarschijnlijk dat hij iets te maken heeft gehad met kindermisbruik'
De collega kan zich wel voorstellen dat kinderen schrikken van Martin. “Hij is groot en door zijn handicap onverstaanbaar en luid. Het kan zijn dat een kind daar van is geschrokken en mensen er vervolgens op gereageerd hebben.’’
Geruchten dat er in de bewuste wijk in Assen eerder wel een kindermisbruiker rond heeft gelopen, moeten we volgens de collega niet koppelen aan Martin. “Dat was in 2017 en 2018 en die man had rastahaar. Martin heeft nooit rastahaar gehad en was altijd aan het werk. Ook op de uren waarin die kinderlokker gezien werd.’’’
www.hln.be/nieuws/buitenland/doodgesl...
Ik las dat ook net. Het idee dat 5 man een wat eigenaardige persoon voor pedo hebben aangezien en vermoord hebben, begint zich op te dringen. Mocht dit zo zijn dan is dat hopelijo voor alle ‘ik begrijp het wel’ mensen hier een moment om even op zichzelf te reflecteren en zich af te vragen of ze niet wat te ruim van begrip zijn...
@Dr_Prepper | 25-08-19 | 22:26: je bent toch ook een total no no om je kind zonder kleren buiten te laten spelen!? Echt fokking wat een armoe om je kind, gewoon bloot, buiten te laten spelen. Hoe... zwakzinnig.. primitief.. kun je zijn?
@boerk | 26-08-19 | 08:22: in zo een tokkiewijk kan je dat verwachten.... ik twijfel ook of hij haar heeft uitgekleed of dat ze al helemaal naakt aan het spelen was buiten.... en ja, primitief en zwakzinnig in zo een samenleving...
Als die man echt foto's aan het maken was van een naakt meisje, dan zal dat toch wel te bewijzen zijn?
Vind het verhaal tot nu te incompleet.
Bij een buurtfeest/bbq, drukke (?) speeltuin, allemaal mense. En dan daar de pedofiel uit gaan hangen? En die man was zelf een genodigde?
Tot nu een zeer aparte vertelling.
...
Verstandelijk beperkte speelt met naakt meisje en wordt door aanwezigen gelyncht. ?
Hij kan alleen maar appen,als hij iemand wilt spreken,omdat hij doofstom was. Die vechtjassen hadden hem aangezien voor een fotograaf die kinderen alleen kiekt.Terwijl hij het mobieltje op een meisje richtte,terwijl hij alleen appte. Zo is hij nog vroeg aan zijn einde gekomen,,per ongeluk.
De Politie kan het mobieltje nog inkijken om te zien of hij ook echt kiekte.Als dat niet zo was,dan hebben die vechtjassen een groot probleem. Dit is ook in hokjes bekrompen kijken.
Voorlopig ziet het er na 24 uur naar uit dat men een onschuldige te pakken heeft genomen en om zeep geholpen.
Mocht dat aangetoond worden dan kun je er dus van uit gaan dat de rechtbank voorbeelden gaat stellen om toekomstige "volksgerichten" te ontmoedigen.
Netto score: een gezin in diepe rouw om verlies van zoon, vijf gezinnen waar mamma de kinderen kan gaan uitleggen dat pappa voorlopig "uit logeren is" de komende 7 a 8 jaar.
En van de voorspelling van een van de reaguurders dat ze in de bak op handen worden gedragen zal dus ook weinig overblijven.
Dat krijg je , met die belachelijke hetze die hier gaande is tegen pedo's. NIet eerst even rustig kijken wat er aan de hand is, maar gelijk doodmeppen.
wie laat er een kind van 4 alleen in een speeltuin trouwens.
Je hebt twee type mannen, 1 kijkt naar een mooie jonge meid en denkt hey een mooie jonge meid en 2.. vul zelf maar in. Ik zie ook mooie jonge meiden maar beschouw het meer als kunst en niet als lustobject.
Oh dua als paps en mams niet opletten mag je ervan uitgaan dat de kinderen verkracht worden? Doe ff normaal!
Ja kind van 4 zonder toezicht dat blijkbaar de benen kan nemen/weg worden gelokt. Dan heb je als ouder ook iets verkeerds gedaan. (Ik keek 'heel even" de andere kant op en later bleek mijn kind verdronken-verhalen lees je af en toe in het nieuws).
@van Balen | 25-08-19 | 21:08: De meiden vieren de ontdekking van hun vrouw zijn, en willen dat tonen aan de buitenwereld.
Wie laat er een kind van 4 NAAKT buiten spelen!? En is dan boos dat er mogelijk een kiekje gemaakt wordt. Echt.. als ik mn fiets niet op slot zet wordt ie toch ook gestolen omdat deze zelf niet WEERBAAR is?
@Doe mij maar twee ! | 26-08-19 | 01:41: is het bekend dan dat ze al naakt was voor hij daar was???
5 mannen, molukse vechtvliegers, twee bekende van.... die niet met naam in de krant willen. Geen touw aan vast te knopen. En wat de fuck heeft dat allemaal met de rest van het verhaal te maken. Vind het maar een matig artikel. Gauw naar huis...2 glaasjes. Nou toedellls. Mwaaaa weghuppelen doet
Wat er ook gebeurt is, de mensen die het slachtoffer hebben vermoord moeten ook vervolgd worden voor moord, en niks anders. Als je met 5 man een ander aanvalt ben je naast laf ook schuldig.
Zal wel medeplichtig aan doodslag zijn. Er zal waarschijnlijk niet bewezen gaan worden wie fatale handeling heeft verricht.
Het is heel tragisch allemaal. Zeker omdat ze waarschijnlijk niet door hadden dat de man doofstom was. Maar ondanks alles verdienen ze inderdaad een lintje. Heeft met laf helemaal niets te maken.
@BluRay | 25-08-19 | 20:45: Als het vertelde verhaal inderdaad klopt. Lees het Telegraaf artikel. Persoon in kwestie zat in de speeltuin te wachten op zijn ex. Zou mij niets verbazen als het toch net íéts anders is dan verklaard.
@Wasbakplasser | 25-08-19 | 20:40:
Daar is medeplegen voor uitgevonden, wat ook nog eens straf verzwarend is.
@BluRay | 25-08-19 | 20:45:
Met 5-en tegen 1 verdient haast nooit een lintje. Want een lintje is voor MOED.
En mits je niet met vijven tegen The Rock vecht is daar helemaal geen moed voor nodig.
Moord is met voorbedachte rade, en dat is hier niet aan de orde; lijkt me meer toebrengen zwaar lichamelijk letsel, de dood ten gevolge hebbend, art. 302 W.v.S., en daar staat maximaal 10 jaar op, maar er zijn gezien de situatie diverse verzachtende omstandigheden, zoals al in eerdere comments genoemd.
@CiTy3 | 25-08-19 | 22:12:
Ik weet nou niet zo zeer wat hier verzachtend is. De keel van de dode man? Of 5 helden bovenop een doofstomme verdachte van evt sexueel misbruik. Voor alsnog verdacht he. Want schijnbaar ging de vader van de 4 jarige verhaal halen. Springen er nog 4 bovenop.
Overigens lijkt me lastig verhaal halen bij een doofstom persoon. Die dan probeert lip te lezen bij een agressieve schuinbekkende molukker. Die dan waarschijnlijk geen geduld heeft en tot geweld overstapt.
Logisch dan dat de doofstomme zichzelf verdedigd.
Hopelijk is het dan ook echt een viespeuk want anders hebben ze met zn 5en een gehandicapte omgelegd. Wel helden hoor.
@CiTy3 | 25-08-19 | 22:12: dat het in groepsverband gebeurt lijkt me eerder verzwarend. Het feit dat de dode doofstom is werkt ook niet erg verzachtend. Wat wel, eigenlijk?
@Dr_Prepper | 25-08-19 | 22:29
en Ca12ny | 25-08-19 | 22:26
Als het slachtoffer niet met een SH stok/ bordje liep, werden de aanvallers wellicht misleid door zijn spraakprobleem. Verder zou meneer gevoelig zijn voor een hersenbloeding, wat de aanvallers niet konden weten, en dewelke wellicht de doodsoorzaak is. Het opereren in groepsverband lijkt me in dit geval niet relevant, omdat het niet vooraf was georganiseerd. Verder zouden er vorig jaar ook al meldingen van potloodventers o.i.d. zijn geweest, en kennelijk heeft de politie toen niets gedaan, c.q. de indruk gewekt bezorgde ouders aan hun lot over te laten. (Disclaimer: ik baseer me op de kranten info).
Als je de laatste berichten volgt, lijkt het er steeds meer op dat er een onschuldige is vermoord. En al die reaguurders maar juichen voor deze 5 moordenaars.
Eng volk. Sorry, ik heb er geen andere woorden voor.
'en nu zijn ze stil'
Onschuldig: zou best kunnen. Maar dat valt natuurlijk niet af te leiden uit de uitspraken van vrienden en collega's. Natuurlijk zeggen die niets schandelijks over de man, want dan zouden ze op de hoogte zijn geweest van strafbare feiten en zelf strafbaar zijn.
@CiTy3 | 25-08-19 | 22:19: Klopt, maar hun verhaal klinkt best plausibel en de afspraak met een vriend matcht ook met het verhaal van de getuige uit het Telegraaf artikel.
Als je de laatste berichten volgt lees je dat de vijf zijn vrijgelaten omdat hij niet door hen is mishandeld. U maar juichen om het ongelijk van alle reaguurders. Wie het laatst lacht...
Heel triest allemaal. Dat is het enige wat ik erover kan zeggen.
In 24 uur is er al veel veranderd in opvattingen van deze en gene over hetgeen er nu werkelijk is gebeurd. Helder is het nog allerminst en terughoudendheid is nog steeds op zijn plaats.
Extra complex is dat het geheel zich heeft afgespeeld in de zonderlinge cultuur van ontmaagding van jonggehuwde meisjes met de klomp in de nabijheid van een ruime voorraad hunebedden.
Ben benieuwd of uit gaat komen wat er echt gebeurd is.
Maar met de heksenjachten van tegenwoordig weten velen dat je een ander alleen 'pedofiel' of 'racist', 'seksist', enz. hoeft te noemen om jezelf schoon te praten.
Dit is wel erg.
Heeft er alle schijn van dat iemand op de buurt-Whatsapp iets zag - beter gezegd dacht te zien - waarop een paar mensen met ongetwijfeld een paar biertjes op reageerden.
Doofstomme man van in de dertig die niet kan horen en niet (bijna niet) kan praten en uit angst op de vlucht slaat en vervolgens wordt doodgeschopt.
Als je dit zo leest denk je wel 3 keer na als je een kleuter op zijn/haar bek ziet vallen en die te troosten. Kan natuurlijk inderdaad zo zijn dat de man onoorbaar bezig was. Kan, weinig logisch in een volle speeltuin, maar kan. Het meer aannemelijke - voor mij althans - is dat de man niet bepaald "volwassen" was en keek, foto's maakte van kindertjes die speelden. Dom dom dom natuurlijk. Iemand dacht iets te zien. Vader kwam verhaal halen, man kan niet horen en amper spelen en sloeg op de vlucht en is vervolgens doodgeslagen/gewurgd.
Hoe dan ook. Eigenrichting is nooit goed. Ik durf niet te zeggen hoeveel slachtoffers er zijn in dit verhaal maar het lijkt me dat er tenminste 6 of meer gezinnen kapot zijn en ik weet niet hoeveel kinderen een levenslang trauma hebben opgelopen.
eindelijk een relativerend reaguursel waarvoor dank. Dit citaat geeft wel aan hoe in die buurt (en in de meeste wijken van NL) over alleenwandelende mannen wordt gedacht: "En ook in de éigen buurtapp worden soms meldingen gemaakt, als buurtbewoners een man zien lopen die ze niet herkennen. „Dan is het al gauw: dat is vast een pedo,” zegt een van de vrouwen."
@gatij | 25-08-19 | 20:15:
Van appgroep naar lynchmob is maar een kleine stap.
@Ofzo2 | 25-08-19 | 21:03: Waar staat duidelijk dat hij foto's stond te maken van dat meisje? Is dat de verklaring van de verdachten (van doodslag) of van een betrouwbare getuige? Vragen, vragen.... Hopelijk komt de waarheid snel boven water.
@Ofzo2 | 25-08-19 | 21:03:
Hmm de enige bullshit die ik hier lees is duidelijk die van jou. Want het blijkt steeds meer dat er helemaal niks duidelijk is. En ze er zelfs daar elkaar tegen spreken.Dus denk dat er wel een kern van waarheid inzit als er aardig gerede twijfels zijn of 1 en ander wel klopt of de waarheid is. Ik denk in deze dat er maar beter gewacht kan worden wat er uit de onderzoeken komt. Duidelijk mag zijn dat het hele gebeuren treurig te noemen is.
@Ofzo2 | 25-08-19 | 21:58: wat een onzin kraam jij nou uit. Een verdachte is per definitie onschuldig tot schuld is bewezen.
Anders moeten we die 5 nu ouderwets anno 1600 ophangen voor moord.
Achteraf even kijken of het wel waar is.
Het kan he dat deze doofstomme man aan kinderen zat. Maar ik acht het ook waarschijnlijk dat de vader nou niet bepaald open stond voor een rustige benadering aangezien de man zich lastig verstaanbaar kon maken.
Wat vooral erg zielig is is de vader van de man die te horen moet krijgen dat zn zoon verstikt is door 5 man en heel Nederland denkt dat zn zoon per definitie een pedo is. Verder een goeie avond!
@Ofzo2 | 25-08-19 | 22:39: Dat jij een boel onzin beweert is ook andere reaguurders opgevallen.
@Ofzo2 | 25-08-19 | 21:03: dude, ga eens ademhalen en probeer je hartslag wat omlaag te krijgen. Je klinkt nu bijna als nummer zes van dat groepje namelijk.
@Ofzo2 | 25-08-19 | 22:39: Hij schrijft nota bene "Heeft er alle schijn van" en eerlijk is eerlijk ik denk dat hij er niet ver naast zit.
@Sir Hackalot | 25-08-19 | 23:04:
Andrew Deen heeft zijn werk weer voortreffelijk gedaan!
Snap je reactie, en weinig mensen zullen een pedofiel en goed hart toedragen, maar als we dit accepteren als maatschappij worden we een kamelen land met eerwraak. Let wel, ik zeg niet dat ik me zou kunnen inhouden, maar de rechtsstaat is een groot goed. Ook al mogen de straffen hoger.
iemand is doof. Maar niet doofstom.
Stom als in niet kunnen praten, doofstom.
Veel doven ervaren de term doofstom als een scheldwoord.@schijtzat | 25-08-19 | 21:16:
@franck7020 | 25-08-19 | 22:53: dove vader hier, niet doofstom.
Smerig dit.
Hoe anders waren de reaguursels geweest als het originele bericht had geluid: "Molukkers slaan verstandelijk gehandicapte dood."
Omdat je er niet vanuit kan gaan dat het Molukkers waren. Vechtvliegeren wordt namelijk ook door blanke Nederlanders gedaan. (Net als Grieks-Romeins worstelen en American Football.)
@Stormageddon | 25-08-19 | 18:53:
We kunnen er ook niet vanuit gaan dat het pedo verhaal klopt.
De titel had moeten zijn: zwakzinnigen slaan doofstomme dood. wat een tristesse in de maatschappelijke onderlaag, bah.
@Gulliver | 25-08-19 | 19:04:
En ook niet dat het een verstandelijk gehandicapte was. Doof of doofstom is niet hetzelfde als achterlijk en imbeciel.
Ook doven en doofstommen kunnen best pedofiel zijn en ook reteslim.
@Stormageddon | 25-08-19 | 19:38: pedofielen zijn feitelijk geestelijk gehandicapt.
@Stormageddon | 25-08-19 | 19:38:
In één van de berichten wordt vermeld dat hij verstandelijk beperkt was en geestelijk maar 4 jaar oud.
AD: In 2018 was ik de wijk Peelo een man actief die jonge meisjes aansprak om met hem naar huis te gaan.
Iets zegt me dat dit niet de dode hovenier is geweest.
Tenzij het peutertjes waren natuurlijk.
@Tishetnetnie | 25-08-19 | 18:30: Jij bent af. Je weet duidelijk niet wat doofstom is.
Handgebaren maken is ook aanspreken? Sissen is ook aanspreken? Ik weet niet hoor..
Nope. Of hij moet met briefjes gewerkt hebben en dan nog 2 tot 4 jarige kunnen nog niet zo goed lezen. Daarvoor ik wacht wel af na het politie onderzoek . Voor dat ik er een mening over heb. Want vaak blijkt het naderhand toch heel anders te zijn.
Kijkt me ook stug alshet om aanspreken gaat. Die kinderen zullen toch wel aangegeven hebben dat die persoon lastig praatte. Aangezien deze man doofstom is.
Hij had door zijn handicap een verstandelijk vermogen van een kind van 4. Volgens de NOS.
Waarschijnlijk een van de kijkers naar hun programma's.
Wij hadden vroeger in het zwembad ook een dorpeling met een verstandelijke beperking. Hij viel alle meisjes actief lastig, door welke tekortkomingen in zijn beperkte vermogens dan ook..
Viel geen afspraken mee te maken, hij was super groot en sterk. Luisterde niet naar personeel.
Maar men vond hem zielig. Het heeft jaren geduurd voor er een zwembad verbod voor hem kwam, jammer voor hem maar intussen dreef het ouders tot wanhoop en kinderen waren bang.
Ik zeg niet dat het in dit geval zo was natuurlijk, maar 'vermogens van een kind van 4' wil niet per definitie zeggen 'onschuldig gedrag'.
Wel kan je van zo iemand geen zelfreflectie verwachten.
Hoe gaat het met het meisje?
Molukkers of Zuid-Molukkers?
Noord-Molukkers, bijvoorbeeld uit Ternate, zijn ook Molukkers maar hebben weinig tot niets met bijvoorbeeld Ambonezen. En veruit de grootste groep Zuid-Molukkers in Nederland zijn Ambonezen. Hierdoor werden Zuid-Molukkers vaak weer Ambonezen genoemd wat dus ook vaak niet correct was. Er zijn weinig (etnische) Noord-Molukkers in Nederland, het gaat vaak om Indo's met roots in Ternate en omstreken, en dat zijn dus etnisch weer geen Molukkers. Ik dacht ik zeg het even.
Vechtvliegeren wordt ook door etnische Nederlanders gedaan. Dus “Moluks” in “Molukse vechtvliegers” slaat op de oorsprong hobby, de sport van het vechtvliegeren, niet om de etniciteit van de vliegeraars.
Er wonen in Peelo ook best veel Molukse families, dus het kunnen inderdaad ook Molukkers geweest zijn, maar dat kun je uit de hobby niet halen.
Beetje oppassen met de term 'doofstom'.
nl.wikipedia.org/wiki/Doofstom
Oh jee ook die term heeft de deugmensch al op de lijst van "verboten" gezet.
Wat zei je?
Zei u iets?
Drommels, drommels en nog eens drommels!
Eigenrichting mag niet(meer); maar " citizens arrest" mag weer wel... want " die pet past ons allemaal" is er decennia lang ingerost door de overheid.
Ik begrijp dat er in Assen veel nazaten van ex-KNIL militairen wonen die aan vliegeren doen.
Tijdens het vliegeren werd de vieszerik betrapt kennelijk. Kan er niet wakker van liggen. Ligt een mooie en dankbare taak voor strafpleiter Hiddema om deze kerels uit de klauwen van Justitie te halen. Denk dat de meerderheid van het Nederlandse volk desgevraagd hen vrij zou spreken want een ieder moet mijn zijn vieze poten van kleine meisjes afblijven. Dat de man gestorven is was zijn eigen schuld. Handen af van minderjarige kinderen !
Gelukkig ben jij geen rechter geworden, die hebben wat meer bewijs nodig voor ze een oordeel vellen.
Nek, lullen, bewijs, waar?
De man was volgens het dvhn geestelijk gehandicapt, een eigenschap die ook bij menig reaguurder valt waar te nemen. U mag zelf raden wie ik bedoel.
Jammer dat jij geen rechter bent, @Eendragtmaaktmagt, dan was 't hier een stuk veiliger geweest voor kleine meisjes.
Er staat totaal niet vast dat deze man heeft gedaan, waar de geruchten over gaan. En dan nog is het niet aan wat buurtbewoners om zo iemand te slopen. @Eendrachtmaaktmacht, ik hoop niet dat u de zin uit ONS clublied misbruikt als nickname. Verander die graag meteen even. Uw tegel is te dom voor woorden.
Waarom wordt er gepraat over Molukkers? Als Marokkanen weer wat doen wordt ook niet gesproken over Marokkanen naar over "mannen" of "Amsterdammers".
Op joop gaan ze weer los onder leiding van H.van der Horst. PVVers waren het white trash. Wat een stelletje sikkels.
Sukkels
@Markknudde | 25-08-19 | 17:27: snikkels
@Moresnetunited | 25-08-19 | 17:31: dat maakte mijn brein er ook van.
Ik heb het stukkie van VD Horst er eens op nagelezen maar nergens heeft hij het over PVV’ers en/of white trash. Waarom verzint u dat?
Het spijt me wel,maar ik heb het onderhand weleens gehad met het hoge wegmetons gehalte van verschillende reaguurders.
Zelfs als het om een vier jarig kindje gaat zitten ze op de stoel van de rechter.Spreken er schande van dat we zo niet met elkaar omgaan in dit landje.
Ondertussen stemmen ze op wegmetons partijen waardoor hun kinderen een toekomst hebben van nul komma nul.
Vooral zo blijven doorgaan met het wegmetons gehalte en morele preken hoe het allemaal wel moet.
Wat is dit nu weer voor een domme tegel?
@Wasbakplasser | 25-08-19 | 17:20: Die van jezelf bedoel je ? Die andere gaat over apatische houding van het Nederlandse volk, dat zichzelf daarmee afschaft. Op zich is dat best een themaatje.
@Wasbakplasser | 25-08-19 | 17:20:
Je voelt je aangesproken?
@Graaier | 25-08-19 | 17:22:
Geloof me nou, ik ben behoorlijk rechts.. Maar ik heb wel een enorme tyfus hekel aan zwakbegaafde tokkies die eventjes voor rechter en beul gaan spelen.
@Wasbakplasser | 25-08-19 | 17:26:
Kijk aan,het weerwoord van een wasbakplasser
Je voelt je aangesproken?
@Wasbakplasser | 25-08-19 | 17:42:
Huh,ik ben toch die zwakbegaafde tokkie waar je een enorme tyfus hekel aan hebt?
@komtdatschot | 25-08-19 | 17:45:
Als je je aangesproken voelt wel.
@Wasbakplasser | 25-08-19 | 17:49:
Wat ben je toch ook een droeftoeter.Zet jou wel op block want heb schoon genoeg van figuren zoals jij
@komtdatschot | 25-08-19 | 17:54:
Doei dan maar..
Kolere zeg, ik zal het maar heel voorzichtig zeggen voordat er een moderator met lange tenen zich aangesproken voelt, maar bij beide tegels over dit onderwerp staan de "weggejorist" en "weggejorist en opgerots" zo ongeveer bij iedere derde reactie. Blijkbaar een onderwerp dat erg veel primaire emoties oproept bij mensen.
De reacties zijn vaak uitermate primitief. Kennelijk hebben veel mensen maar weinig zelfbeheersing en verstand.
Wat ik begrepen heb, uit het roddelcircuit/grapevine/welingelichte kringen, is dat de vermeende pedo is gewurgd. Geen idee wat er van waar is, maar wurgen gebeurt doorgaans maar door 1 persoon, niet door 5 tegelijk. Maar ja, als ze allemaal naar elkaar gaan wijzen wordt het voor politie en OM onmogelijk om een enkele dader aan te wijzen.
De Marokkaanse schoffies aanpak? Je moet maar zo laf zijn na zo'n daad waar je waarschijnlijk trots op bent.
@Halal gehaktbal | 25-08-19 | 17:10:
Omgekeerd kan ook. Dat ze alle 5 bekennen.
De Telegraaf meldt nu dat het om een doofstomme hovenier gaat. Lijkt me goed om alle feiten even af te wachten voordat je karaktermoord pleegt alhier. Helemaal nu de man al vermoord is. Af gaan op de nu vrijgekomen info van de moordenaars en hun medestanders lijkt me niet heel zinnig.
Ook niet als de man na goed onderzoek wel degelijk een gore viespeuk bleek te zijn. Daar hebben we onze wetgeving immers voor.
Hoezo "vermoord"? Dat is ook nog niet bewezen.
"Een enkeling meent dat het lastigvallen van het meisje als ’excuus’ werd gebruikt om het toegepaste geweld te verdedigen."
www.telegraaf.nl/nieuws/440218595/dod...
@threeheadedmonkey | 25-08-19 | 17:16: Hij heeft zich als een ware Epstein zelf snel even opgehangen? De man is deaud. Opeens, zomaar daar.
@Halal gehaktbal | 25-08-19 | 17:27: Hij viel de vader aan die verhaal kwam halen. Dat is wat ik er uit begreep. Maar even afwachten tot er meer bekend is.
@Usumani | 25-08-19 | 17:45:
Een doofstomme die de vader aanviel. Kan natuurlijk. Maar zo iemand heeft nogal last van zi h überhaupt kunnen uiten. En neem niet aan dat als hij idd doofstom is dat hij kleine meisjes wel even vertelt wat ze sexueel moeten doen.
Maar niks is onmogelijk in deze fucked up wereld.
Ik begrijp dat ze hem met zijn 5en in een houdgreep hadden. Dan kan er zeer snel ongewild iets mis gaan. Consequenties van een burgerarrestatie, gewoon doorlopen graag.
Luistert u goed mee, boerka mevrouw?
Tsja, het is dit, of een FOEI-gesprek.
Een FOEI gesprek, met een doofstomme.... en dan zeker klagen dat hij niet luistert.
Met de burger-arresteerders dan, hoop ik!
Eens even kijken hoe het ook alweer zit.Meerdere meldingen van viespeuken in de wijk.Pliesie geen tijd.5 mannen betrappen viespeuk met 4 jarig naakt kindje.5 mannen houden viespeuk aan.Viespeuk bezwijkt onder gewicht van 5 mannen.
Dat was het dan eigenlijk wel.
Het zou mij niets verbazen als de doofstomme hovenier onschuldig is.
@Wasbakplasser | 25-08-19 | 17:03:
En doofstomme hoveniers kunnen geen viespeuken zijn?
En waarom had dat kindje geen kleren meer aan?
@komtdatschot | 25-08-19 | 17:07: De kans lijkt me klein dat de hovenier zijn kant van het verhaal heeft kunnen uitleggen. Voor de rechter gaat dat in ieder geval niet meer lukken.
@komtdatschot | 25-08-19 | 17:07:
Dat beweer ik niet. Ik zeg alleen dat het me niets zou verbazen. En wat de kleertjes betreft dat kan ook gewoon een enorme lulverhaal zijn om bv hun doodslag enigszins goed te praten.
@komtdatschot | 25-08-19 | 17:07: Jij was dus getuige. Vertel.
@Wasbakplasser | 25-08-19 | 17:12:
Dat klopt ook niet wat je zegt want op hart van nederland werd melding gemaakt dat de pliesie het onderbroekje van het kind had gevonden op het speelveldje.
@Wasbakplasser | 25-08-19 | 17:12: kan een lulverhaal zijn, maar dat hij ontuchtige handelingen deed met een kleuter kan ook. Maar jij gelooft blijkbaar liever dat een doofstomme hovenier (relevantie ?) onschuldig is en 5 mannen en een vader midden op de dag iemand zomaar iemand doodslaan ( want tokkies)
@Moresnetunited | 25-08-19 | 17:27:
Geloof helemaal niets.
@Wasbakplasser | 25-08-19 | 17:31: right, want de kleertjes zijn een lulverhaal. Klinkt voor mij nogal vooringenomen.
@Moresnetunited | 25-08-19 | 17:41:
Lezen pikkebaas, het *kan* een lulverhaal zijn. En nogmaals ik weet helemaal niets.
@Wasbakplasser | 25-08-19 | 17:47: dat je niks weet is wel duidelijk zo. Beetje uit de losse pols speculeren kunnen we allemaal. En dat pikkebaas zien we dit keer maar door de vingers.
@Moresnetunited | 25-08-19 | 17:27: mochten het tokkie achtigen zijn, vam molukse afkomst, kan het maar zo zijn dat ze een doofstomme wartaal zien uitslaan tov een 4 jarige en daar idd zo bovenop duiken. Mocht hij daar echt niks te zoeken hebben em blijkt na onderzoek dat de hovenier dit op zn geweten te hebben. Het zij zo. Maar tot dan altijd skeptisch blijven. Voorkom je een hoop domheid mee.
@komtdatschot Nergens is vastgesteld dat de hovenier daadwerkelijk een viespeuk was. En al was hij dat, is het niet aan omstanders hem ff om te leggen. Heeeel erg treurig wel dat gebrek aan capaciteit bij de politie leidt tot heel veel misstanden, en nu dus zelfs een dode. Ik hoop dat u er nog hetzelfde instaat wanneer uw zoon of dochter wordt gelyncht omdat hij/zij op het verkeerde moment ergens is, en voor de verkeerde wordt aangezien.
@Moresnetunited | 25-08-19 | 18:00:
Pikkebaas :P
We mogen vooral geen conclusies trekken, maar 'Assen' vindt alvast dat deze vijf een lintje verdienen... hoezo geen conclusies?
Daarnaast is er een bekend middel om tot een diagnose te komen, te weten 'Occam's mes.' Deze veronderstelt dat het doorgaans niet veel zin heeft om andere verklaringen te zoeken als de zaak verklaard kan worden met datgene wat al voorhanden is. M.a.w. we hebben hier vijf man die bovenop de ander zitten en dit is afdoende om de doodsoorzaak te verklaren.
Het feit dat er al 3 keer eerder een melding is gedaan, doet mij vermoeden dat de politie niet wilde optreden. Dit zou verklaren waarom het zo is geëscaleerd.
Meldingen in 2016 en 2018. We willen toch ook weer niet dat de pliesie jarenlang 24/7 een agent opoffert om een speeltuin te bewaken.
Dat is tegenwoordig normaal dat er nier gehandhaafd wordt, opgetreden, onderhouden.
In een keer begon hij te trillen, Patrick...
Maar goed. De rechter heeft weer wat ongehoorzame burgers voor het hekje staan.
Dat criminelen verboden criminele dingen doen is altijd een andere zaak, hun beroepskeuze doet dat al vermoeden.
De beoogde pedo was een doofstomme hovenier. We kunnen in ieder geval vaststellen dat hij het meisje niet gevraagd heeft haar kleren uit te trekken.
Assen heeft eindelijk een landelijk evenement waar pedo's zichzelf kunnen zijn; de PP van Assen.
Mooi man, dat vechtvliegeren. Met snijtouw enzo. Heb er ook nog liggen uit Hoogenveen.
Een doofstomme hovenier, volgens De Telegraaf.
Het verhaal veranderd met het uur..
d = t
Ik dacht eerst dat dit een grap was... blijkbaar niet. Maakt het verhaal niet meer of minder verdrietig, natuurlijk.
Triest verhaal Kuif.
1 dode en 6 gezinnen naar de kleaute.
@Berbaar | 25-08-19 | 16:48: Is een ongefundeerde aanname van iemand die tendentieus het woord kloten op een nodeloze manier tracht te verkrachten.
@Berbaar | 25-08-19 | 16:48: Met je eens. Een incident met alleen maar verliezers.
@Kuifje-in-de-EU | 25-08-19 | 17:14: hoho in ieder geval zijn er geen toekomstige slachtoffertjes meer dus toch een paar winnaars
@Urbanus 2_.0 Geen slachtoffers meer?!? Wanneer de verkeerde is gepakt, is er ook nog eens totaal niets opgelost. Dus mogelijk nog veel meer slachtoffers.
Als hij doofstom was en niks terug zei,dan probeerde hij het meisje te appen, maar te laat, Ook dat begreep ze niet.
Overigens compleet offtopic.
Ik gebruik voor deze site een uniek wachtwoord.
Hilarisch genoeg ontving ik van de week niet heel lang na het inloggen(doe ik zelden) een "save yourself" mailtje (wat ik niet geopend heb) met in de eerste zin dit wachtwoord.
Na wat rondneuzen lijkt het erop dat er sprake is van een data breach.
Is dit een voorzet voor het smoesje "mijn account was gehackt" wanneer u iets doms plempt? Slim!
@threeheadedmonkey | 25-08-19 | 16:40:
Jazeker. Het kan mij echt gigantisch veel uitmaken of een anoniem persoon mijn comment dom gaat vinden.
Hoe weet u dat uw wachtwoord uniek is? Naar eigen mening zeker?
Of een keylogger op uw eigen computer?
@D-Fens_1963 | 25-08-19 | 16:52:
Uniek in mijn geval. Ik gebruik verschillende wachtwoorden. Dit specifieke wachtwoord gebruik ik alleen voor deze site. Dus een mailtje met dit specifieke wachtwoord valt nogal op.
@027 | 25-08-19 | 17:15:
Dit is een bekende spam methode die is voortgekomen uit een data breach. Staan ook genoeg onzinnige dreigingen in die duidelijk standaard zijn. Ik ruk niet voor een webcam, dus ze kunnen publiceren tot ze een ons wegen.
www.google.com/search?q=safe+yourself...
Een data breach bij jou dan toch, want bij ons zit alles keurig op slot.
Als een paar man bovenop je leggen om je tegen te houden, kan je daardoor een beroerte/hersenbloeding/hartaanval krijgen.
De schuldvraag is nog een leeg doek.
Er zijn wel tig scenario s te bedenken, alleen een gek trekt een conclusie.
Aldus de grote vertegenwoordiger van de ware publieke moraal.
Zonnesteek opgelopen?
Nu ik lees 'Molukkers' weet ik dat dit snel naar de vergeetput van het nieuws verbannen gaat worden. Men is al sinds de jaren '70 doodsbang voor de Molukkers.
Daar zit wel een heel verhaal achter dat veel langer terug gaat dan de jaren '70.
* Over misbruik gesproken... *
Te weinig info voor de juiste conclusie. Maar wel alle ingredienten voor een snelkookpan...:
Speeltuin
Pedo
Kindje
De punt op schootafstand
Molukkers
Vaders
Het feit dat de Volkskrant 2 Molukkers als getuige heeft gesproken wil niet zeggen dat Molukkers ook de dader zijn. Lijkt mij nogal voorbarig hier.
De man kan ook als gevolg van medisch falen gestorven zijn zonder extreem gewelddadig te zijn aangepakt. Ik wil meer feiten!
@Beroep = Boerenlul | 25-08-19 | 16:35: het waren geen Molukkers, het waren twee mannen met Molukse vechtvliegers. Zo komen de "feiten" de wereld in...
Practiserende pedo`s
nypost.com/2019/08/24/bias-has-killed...
Over misbruik gesproken. Ander level natuurlijk, maar hier wordt je ook heel stil en droevig van. En dan te bedenken dat de NRC en VK feitelijk elke dag elke stap van de NYT kritiekloos reproduceren. Echt de downfall van een culturele gigant die de hele journalistieke wereld in z'n val meesleept.
Elke keer als ik VK zie denk ik eerder aan Volkomen Kut dan aan Volkskrant.
Als hij inderdaad pas een hersenbloeding heeft gehad, en je valt ongelukkig met je hoofd op het trottoir kan dat ook desastreus aflopen.
Het was op een speelveldje.....
@Goofje | 25-08-19 | 16:32: de dader wilde vluchten op de fiets. In het zand of zo...?
@Jos Tiebent | 25-08-19 | 16:43: Het scherm van de hulpdiensten (waarachter het slachtofffer ligt) staat toch echt op dat veldje. Zoals op elke foto in elke krant te zien is.
Zojuist even bij de supermarkt geweest. Meisje klapt op haar gezicht. Tot gisteren had ik haar weer op de been geholpen en getroost. Vanaf vandaag kijk ik de andere kant op. Waterkanten hetzelfde, ik waarschuw ouders niet meer omdat ik de vraag "waarom kijkt u naar mijn verdrinkende dochter of zoon niet ga beantwoorden.
Dit soort gekkigheid ga je nu wel krijgen.
Pfff... want die meneer die nu dood is, was gewoon een vriendelijke behulpzame man, net als jij?
Alcohol drinken in de zon heeft een slechte uitwerking, blijkt maar weer.
32 jaar , trillend op mn benen , als ze is verdwenen.
Wel een beetje raar.
"Mannen bij de vleet wachtend in een rij..."??
@Jos Tiebent | 25-08-19 | 16:27: "Sinds een dag of twee, aangenaam verdoofd."
@Beau_Reaal | 25-08-19 | 16:34: oho.
Doe maar is pedo muziek.
De tekst van Belle Helene gaat over misbruik van een 17 jarige door een ouwe vent van 32.
@Gulliver | 25-08-19 | 18:56: in die tijd kon dat gewoon...
Dit drama kent alleen verliezers.
Het vierjarige meisje, de man die gedood is en ook degenen die daar (mede)verantwoordelijk voor zijn.
Verschrikkelijk.
En hun families.
Precies en daarom kan ik mij de vreugde van sommige lieden maar moeilijk voorstellen. Dit krijg je dus als mensen niet in staat zijn hun emoties in de hand te houden. Voor eigen rechter spelen pakt zelden tot nooit goed uit.
Je moet toch wel een pedo met een verstandelijke beperking zijn als je in een buurt met zoveel tokkies kinderen gaat filmen. Ben benieuwd of meneer in kwestie nou uiteindelijk echt iets verkeerds deed.
Veel mensen, waarvan verrassend veel op hoge maatschappelijke posities, kunnen u in privé zeggen dat er in principe niets verkeerds was met het gedrag van meneer.
Ik hoop voor de 5 mannen in kwestie dat hun rechter daar niet een van zal zijn.
@MoonBeebe | 25-08-19 | 16:31: Wel als hij dat meisje heeft uitgekleed ja. Liggen de feiten iets anders, dan is dit hetzelfde gedrag als die lynchpartijen in India, als er op whatapp wordt gewaarschuwd voor iemand.
@Dr_Prepper | 25-08-19 | 16:40: is dat bekend of ie haar helemaal heeft uitgekleed of is dat speculatie, lees je nergens teruf. als dat wel zo zijn zou dan zou ie goed aangepakt moeten worden. want je komt niet aan een kind.... maar om hem dood te maken is ietwat teveel
Precies.
Wanner ben je geestelijk niet in orde. Wanneer zo'n vent op dat moment aanpakt of wanneer je keurig wacht op de politie met een voorgesprek als gevolg
Zijn we al zover gedegradeerd als mens dat we eigenrichting die uitmondt in moord normaal vinden?
Lees mijn reactie onderaan het "vermoedelijke viespeuk doodgemept topic." ;)
Dubbelpost is niet zo gewenst. Tried and failed.
@Goofje | 25-08-19 | 16:21: hooguit doodslag.
We hebben in Nederland alles uitbesteed en sommige verwachten dat papa's boosgevoelens ook thuishoren bij mensen die daar extra voor naar school zijn geweest.
De meest kindveilige speeltuintjes staan het komend jaar in Peelo denk ik dan toch stiekem.
@KingReaper | 25-08-19 | 16:28: Vrouw.
Volgens dit verhaal was het meisje al min of meer naakt.
www.telegraaf.nl/nieuws/440218595/dod...
.. 32 Jaar, dat is geen leeftijd om dood te gaan. Meneer was nog zo jong van geest en lichamelijk gezien had hij nog zeker 32 jaar actief kunnen zijn in de speeltuintjes van Nederland. Wel af en toe onderbroken voor een foeigesprek met een wijkagent, wat pedagogisch zeker beter zou zijn verlopen dan dit incident.
Raak.
Of je verbeterd gewoon de geestelijke gezondheidszorg. Er lopen genoeg verwarde mensen rond maar om die maar allemaal dood te meppen lijkt mij een extreme oplossing.
Dus je dochter van 4 staat naakt voor een vreemde kerel in de speeltuin? Als dit werkelijk zo is dan zou ik die vent ook neerhalen. Dood? Nee, dat natuurlijk niet. Ongeluk? Ik hoop het.
Naakt? Dat moet nog bewezen worden. Ze kunnen wel van alles en nog wat verzinnen om hun doodslag enigszins goed te praten.
@Wasbakplasser | 25-08-19 | 16:21:
Eens.
Misschien moest dat meisje wel plassen en vroeg bij gebrek aan aanwezigheid van papa en mama om hulp.
Heb ik ook wel eens gehad op een camping. Papa en mama lekker aan de zuip in de bar.
Ik ben blij dat die 5 tokkies niet op mijn camping stonden.
En volgende keer denk ik wel 6x na voordat ik zo'n kleuter help.
@Wasbakplasser | 25-08-19 | 16:21: als hij niet in staat was om te praten tegen dat kind.... naakt... hoe dan??
@Bon-sens | 25-08-19 | 17:33: Dan heeft dat kind dus lekker pech gehad. Verantwoordelijkheid van de ouders of juffen of meesters. Maar je gaat niet wildvreemde kinderen uitkleden omdat ze zeggen dat ze moeten pissen. Of naja je kan het proberen maar dan moet je ook niet gek opkijken als opeens de halve buurt op je ligt.
@XueMei1991 | 25-08-19 | 18:52:
Ik zelf vermoedt dat het bullshit verhaal is. Ik zeg niet dat het zo is, maar dat vermoedt ik.
@ijssiev | 25-08-19 | 18:52: ja als ze moet plassen kan je begrijpen dat je dr broekje uit doet, maar dat ze, zoals je de verhalen mag geloven compleet uitgekleed is kan dan echt niet.... dat is niet goed te praten
Lieve Joris,
Ik snap dat u geen fan bent van dubbelpost. Toen ik in het vorige topic over dit onderwerp mijn ongeventileerde mening plaatste was ik nog niet op de hoogte van dit topic. Dat topic is nu redelijk dood, vandaar mijn dubbelpost.
Het had fijner geweest als het origineel was weggejorist. Dan hadden de reaguurders hier er nog een plasje over kunnen doen.
Done.
En heb maar 2 x afgeschud. Meer dan 2x is namelijk bijna aftrekken he
Hierboven ook gejorist, enkel geen idee waarom. Beetje raar
@Het leven is zwaar | 25-08-19 | 16:09:
Ik kan uw reactie niet meer herinneren, sry.
In mijn geval weet ik waar de fout zit. Ik verwees er letterlijk zelf naar.
1 voordeel, scheelt weer een shitstorm negatieve reacties aan mijn adres. Hoewel ik daar uiteraard rekening mee heb gehouden.
Nu er wat meer bekend wordt krijg je dus een -klein beetje- beeld wat er vermoedelijk gebeurd is.
Maar nu de louter het wetboek gebaseerde redenatie die de rechtbank straks gaat volgen:
Toen de dader wegvluchtte had de vader een burger arrest mogen doen (HALT, ik hou U staande), maar meer ook niet, het directe gevaar was immers geweken.
-De vier buurtgenoten hebben overmatig geweld gebruikt en hadden de man moeten laten lopen en hem op zijn hoogst mogen achtervolgen tot de politie hem had opgepakt.
Dat iemand een beroep doet op een "heftige gemoedsbeweging" zal ook niet opgaan, dat telt alleen bij noodweer exces, en dat wordt bijna nooit toegekend, zeker niet als de dader wegvlucht.
Ik ben helaas bang dat zowel de vader als de vier die te hulp zijn geschoten hard aangepakt zullen worden. Het enige wat hen nog enigszins vrij zou kunnen pleiten is als de patholoog anatoom constateert dat de dader een hartaanval heeft gekregen die niet direct is toe te schrijven aan de vechtpartij.
Menig winkeldief krijgt toch aardig wat klappen bij het burgerarrest en ze worden op zijn minst tegen de grond gehouden. Lijkt mij ook geen geval direct gevaar. Ik hoor zelden iets over vervolging. Toegegeven, daar vallen meestal geen dodelijke slachtoffers bij.
Een burger mg geen staande houding verrichten. Dat mag enkel een opsporingsambtenaar.
De aanhouding op heterdaad mag de burger wel en mag deze fysiek gepast effectueren.
@eigen-mening | 25-08-19 | 16:17:
Klopt, Prinz Bernhard heeft nog eens een prent betaald voor zo'n jongen.
Maar inderdaad, in de meeste -grote- winkels -ketens- heeft het personeel ondertussen de opdracht gegeven de winkeldief te laten lopen, met camerabeelden komt de politie een aardig eind, en meestal zijn het toch bekenden die al tachtigduizend keer eerder gepakt zijn. Je wilt niet het risico lopen op een lek geprikt personeelslid of een personeelslid dat -tezamen met de naam van je bedrijf- voor de rechtbank staat voor mishandeling of doodslag voor een artikel van een paar euro.
Het verlies door diefstal wordt gewoon doorberekend aan U en mij door de prijs van alle produkten in de winkel met 1 a 2 eurocent te verhogen.
Wat een tokkie-baksels weer hier. En dan heb ik het niet eens over de gejoriste exemplaren. Primitief om iemand dood te vermoorden. Misschien had deze persoon wel een chromosoom teveel. Daarom de rechter zijn werk laten doen.
Ik las ergens dat de dode man verstandelijk beperkt cq gehandicapt was.
@Kuifje-in-de-EU | 25-08-19 | 16:07:
Inderdaad, ik heb hier precies hetzelfde gelezen!
@Kuifje-in-de-EU | 25-08-19 | 16:07:
In een van die linkjes stond dat de man een hersenbloeding had opgelopen en dat volgens een vorige baas er niets op wees dat hij pedofiele neigingen had. Enfin, we gaan het zien...
@Cobalt bomb | 25-08-19 | 16:11:
Toch vreemd dat een verstandelijk beperkt iemand zonder toezicht op kinderspeelveldjes rond mag lopen.
@Kuifje-in-de-EU | 25-08-19 | 16:07: en dit is dan een excuus? Dat mag dan onbegeleid rondlopen?
@MoonBeebe | 25-08-19 | 16:19: Zeg ik dat?
@Kuifje-in-de-EU | 25-08-19 | 16:32: nee, dat zeg je niet exact. Maar is die opmerking van je dan relevant en wat wil je daar dan mee zeggen?
@Mr.Crowley | 25-08-19 | 16:15:
Dat is het ook. Maar zie deze vraag:
@Kuifje-in-de-EU | 25-08-19 | 16:32: nee, dat zeg je niet exact. Maar is die opmerking van je dan relevant en wat wil je daar dan mee zeggen? MoonBeebe | 25-08-19 | 16:36
Dat vroeg ik me dus ook af.
@MoonBeebe | 25-08-19 | 16:36: Volgens de Telegraaf is de dode man een doofstomme hovenier. Dat zijn toch vaak mensen waar we wat erbarmen mee hebben. Sneue affaire en slechte afloop.
@Cobalt bomb | 25-08-19 | 16:45:
We hebben steeds meer verwarde mensen die steeds meer problemen veroorzaken.
@Kuifje-in-de-EU | 25-08-19 | 16:46: dus een doofstomme hovenier mag zich meer veroorloven buiten de wet dan u en ik ?
@Moresnetunited | 25-08-19 | 17:12: Zeg ik dat?
@Kuifje-in-de-EU | 25-08-19 | 17:17: wat suggereer je dan met je erbarmen ?
@Moresnetunited | 25-08-19 | 17:36: Dat ik medelijden heb met iemand die niet kan praten en kan horen. Dat is een grote handicap.
En geloof maar niet dat ze er nu hard aan gaan werken om dit niet meer voor te laten komen, hooguit komen de media onder een striktere controle wat ze wel mogen zeggen en wat niet, in dit soort zaken.
Je bent wat hebberig mening met dat ´eigen´. Het is namelijk ook de mijne ;-).
Indien de man al eerder een hersenbloeding had gehad is de kans op een hernieuwde bloeding significant. Neem aan dat er zeer binnenkort autopsie op het lichaam zal worden uitgevoerd die de exacte doodsoorzaak zal moeten aanwijzen. Tot die tijd acht ik de kans groot dat de “bende van vijf” van staatswege onderdak en voedsel zal krijgen. En wat deed die AFA-gek van de Joop hier trouwens weer? Maar gelukkig was Joris weer meeschreef...
Zou het beste scenario zjjn, man overleden aan beroerte/hartaanval. De verwondingen waren niet dodelijk.
meeschreef = messcherp
AFAgek? (beetjedubbelop) En inderdaad, joris schrijft wel vaker mee. Heel scherp.
‘Deze brief bind ik vast aan mijn vechtvlieger’?
het is heel erg om te horen. eigenrichting is nooit goed. en hoezo is bekend dat het meisje naakt was?? heeft hij dat gedaan of was ze het het al vanwege het hete weer??? volkskrant is niet altijd betrouwbaar... en hoezo molukkers? was het een moluks meisje?? Ik vind het heel heel erg. er zijn nu alleen maar slachtoffers... de viezerik is dood ( dood is voor niemand gewenst ) en 5 gezinnen ontwricht door het doodtrappen/meppen of wat dan ook door de 5 verdachten.... als zij hem heel gelaten hadden waren ze er veel bwter vanaf gekomen en hadden ze hem voor het gerecht kunnen dagen
Ze hadden een gesprekje aangeboden gekregen, maar het gerecht heeft echt geen tijd voor dit soort futiele zaken
Het wordt tijd dat de rijksrecherche burgemeesters, wethouders, rechercheurs en politiebobo`s gaat horen waarom het "slachtoffer" na eerdere delicten nog vrij rondliep. Dit neigt naar nalatigheid en uitlokking. Dat loopt heel fout af. Niet alleen in Assen, ook bijvoorbeeld in Denemarken. www.telegraph.co.uk/news/worldnews/eu...
Ouders die hun kindje van vier naakt zien in de handen van een pedo hebben nogal last van kortsluiting tussen de oren. Van hun enige terughoudendheid verwachten is nogal onbegonnen werk. Dat is een irreële oplossingsstrategie die nooit vruchten gaat afwerpen. Dit zou best eens noodweer exces kunnen zijn. Dat levert in USA een vrijspraak op. en.wikipedia.org/wiki/Gary_Plauche
Misschien moeten we het experiment om alle gekken terug te gooien in de maatschappij en beperkt ambulant te behandelen ook eens herzien. Leuk dat het geld bespaart en sommige mensen een hoop vrijheid geeft, maar de keerzijde is nogal duur voor pedo`s, slachtoffertjes en familie die ingrijpt.
Hoe gaat het eigenlijk met het echte slachtoffertje? Dat meisje van vier?
Dat vraag ik mij ook af, heeft het arme kind het allemaal gezien hoe ze die viespeuk te grazen namen, nog afgezien van het mogelijke trauma wat zij op liep door de handelingen die zij moest doen van die vent.... wens haar ouders veel sterkte met hun dochtertje.
Een noodweer exces levert in Nederland een ontslag van rechtsvervolging op. Vrijspraak krijgt men indien de tenlaste gelegde feiten niet bewezen kunnen worden.
@Stratum | 25-08-19 | 15:51:
Noodweer exces houdt geen stand als je met 5 man een 'burgerarrestatie' aan het verrichten bent. Zou je alleen zijn en de vader van het meisje dan wel.
Uitlokking lijkt me zeer onwaarschijnlijk. (En volg ik ook niet helemaal) Ook noodweer exces geldt hier niet: wat was het noodweer? Behalve als de verdachte met veel geweld de andere mannen heeft aangevallen. Maar dan moet hij minimaal een mes of vuurwapen hebben gehad wil er enigszins sprake van zijn.
@Stratum | 25-08-19 | 15:51:
Noodweer zou kunnen als de verdachte tijdens het gevecht was overleden.
Volgens bronnen was er in eerste instantie een gevecht met 1 bewoner.
Voorlopig is het nog koffiedik kijken, niemand weet nog precies de toedracht.
Het echte slachtoffer, serieus? Er is iemand dood geslagen.
Voor haar overigens ook wat, die zal de rest van haar leven weten dat ze als klein meisje met een pedo in aanraking is gekomen en dat die gast vervolgens door toedoen van haar vader gedood is. Wat een drama.
@nietoftochwel | 25-08-19 | 16:12: als pedo neem je het initiatief en loop je risico op alle gevolgen.
Meisje van 4 ging een zandkasteel bouwen en nam het risico zand in haar schoenen te krijgen.
Hmm, wie van de twee is in dit verhaal slachtoffer?
@nietoftochwel | 25-08-19 | 16:12: aanname dat iemand doodgeslagen is. Nog niet bewezen. Echte slachtoffer is het kind, slachtoffers zijn de mannen die de vermeende vluchtende dader staande hielden met fatale afloop. Kap met die onzin om van de dader een slachtoffer te maken. Heel het land gaat naar de klote met opvattingen als de uwe.
@MoonBeebe | 25-08-19 | 16:24: Eigenrichting goedpraten helpt het land verder? Het is verschrikkelijk voor alle betrokkenen.
Serious Feynman? Een gearresteerde en geboeide man op een vliegveld voor zijn knar schieten noodweer exces? Nou, zelfs in de USA niet.
Het grote verschil is echter dat men daar met jury rechtspraak werkt waarbij twaalf van de twaalf juryleden "guilty" moeten uitspreken, en men waarschijnlijk heel goed door had dat dit nooit en te nimmer ging gebeuren. Buiten dat worden sherrifs en rechters in de USA gekozen door de lokale bevolking, en niet zoals in Nederland benoemd door een politiek vrindjesnetwerk, ze zijn daar dus niet onkwetsbaar zoals in Nederland, maar kunnen na vier jaar worden weggestemd wegens gebleken/vermeende ongeschiktheid. Dan wil je het -om gezichts- en baanverlies te voorkomen- best wel op een akkoordje gooien met de "dader" om zo de schade voor alle -nog levende- partijen te beperken.
"Dit neigt naar nalatigheid en uitlokking"
Zelfs al was dat zo wat betreft de nalatigheid, dan valt dit onder het zg. pikmeer arrest dat stelt dat alle taken die exclusief door de overheid worden uitgevoerd niet strafrechtelijk te vervolgen zijn. Blunderen door de overheid, hoe schreiend ook wordt in Nederland nooit en te nimmer vervolgd.
Slechts met je laatste these ben ik het eens; dankzij de bezuinigingen zijn mensen die eigenlijk in een gesloten inrichting thuishoren in de ambulante zorg geplaatst -vaak midden in woonwijken- wat "ongelukken" veroorzaakt. Dat zou inderdaad herzien moeten worden.
Zo Feynman, weer eens wereldwijd aan het shoppen om je punt te maken? En dan kom je met 2 zaken die niets met heterdaad en noodweer exces te maken hebben maar met opzettelijk iemand van het leven beroven (moord dus). En hooguit mitigatie van straf, maar wel degelijk schuldigverklaring. En je laatste alinea, voor wat het nog waard is, er zijn nogal wat verschillen tussen het gros van de geestelijk beperkten onder ons en degenen die dit soort misdrijven plegen. Die worden niet bij wijze van experiment nu ineens in woonwijken geplaatst, nabij een kinderspeelplaats of school. Dat het zo wel soms zo gaat is inderdaad schokkend, maar wat me163komet treffend stelt, daarvoor is qua strafrecht geen onderzoek nodig. Is een politieke verantwoordelijkheid.
@me163komet | 25-08-19 | 17:02: Het pikmeer-arrest zie ik als een dwaling. Bovendien is het vreemd dat een politieambtenaar WEL vervolgd wordt, en een andere ambtenaar NIET. Bovendien maak je een karikatuur van het pikmeer-arrest. "Strafrechtelijke immuniteit mag alleen worden aangenomen indien de desbetreffende gedragingen naar haar aard en gelet op het wettelijk systeem rechtens niet anders dan door bestuursfunctionarissen kunnen worden verricht. Indien de gedragingen ook door private derden verricht zouden kunnen worden geldt er dus geen strafrechtelijke immuniteit." www.studytubelaw.nl/arresten/165-pikm...
@Buerman | 25-08-19 | 18:27 Ik kom met twee zaken die inderdaad veel verder gaan. Om te laten zien hoe andere culturen reageren. U bent kennelijk Benno LaRue compleet vergeten. Midden in een woonwijk, naast een school, naast een zwembad. Dat was een experiment of hij opnieuw de fout zou ingaan. Letterlijk de kat op het spek binden. Met als centrale partij een Leidse burgemeester die om de komst van Benno LaRue verzocht.
Eigenrichting valt niet goed te keuren.
Maar wel te begrijpen, dat dan weer wel..
Wat valt er dan precies te begrijpen? Dat we een potloodventer doodslaan? Door het begrijpeljnk te vinden slaat u overigens de weg naar goedkeuring in.
@Dr_Prepper | 25-08-19 | 15:50: Ik kan begrijpen dat de emoties hoog oplopen als je een vuilak aan je vier jarige kind ziet zitten, dat je een tik uitdeelt kan ik ook nog inkomen.
Maar iemand moedwillig doodmaken is een ander punt..
Dat zegt iedereen die zelf het recht in eigen handen neemt.
Het is zelfs de ultieme smoes van elke religie, om alles uit te vreten wat god verboden heeft.
@Dr_Prepper | 25-08-19 | 15:50: Een pak slaag ik begrijpelijk bij opgelopen emotie in zo een zaak. Kan me niet voorstellen dat ze bij dat pak slaag de intentie hadden te doden. We zullen het horen. Treurig dit alles.
@Wijze uit het Oosten | 25-08-19 | 15:58: Hier ben ik het met u eens.
Ik hoop dat dit de juiste man was. En het zou voor alle partijen beter zijn als zijn dood weinig te maken heeft met de actie van deze vijf. Een bloedvat wat toch al op knappen stond etc.
Goedemiddag Liebeth Zegveld, kom er maar weer in.
De variant van rijstpapier van die vliegers waren een hype in en om de Molukse wijken van de jaren ‘80. Met Molukkers is overigens weinig mis; die zijn een toonbeeld van hoe het wél kan met integreren. De wijk zelf behoort ook niet tot de achterbuurten van Nederland.
Zodanig geïntegreerd dat ze na ruim veertig jaar nog steeds niet hun verantwoordelijkheid voor de treindrama’s erkennen en blijven voortprocederen. Niemand van de Molukse gemeenschap die daarvan afstand neemt.
@Ridde Rogter | 25-08-19 | 15:55: Er was ze wat beloofd.
@CalamityJane | 25-08-19 | 15:58: En dus kaap je een trein en schiet onschuldigen dood?
@CalamityJane | 25-08-19 | 15:58: Maar goed, laten we deze oude koeien rusten. Dit gaat over een ander drama.
@CalamityJane | 25-08-19 | 15:58: Dat zal best, maar je kunt natuurlijk op je klompen aanvoelen dat het beloven van een eigen staat in een staat die wij bezet hadden niet 100 % legaal is. Beetje naief natuurlijk.
@Ridde Rogter | 25-08-19 | 16:00: Nee Ridde!! Je praat over afstand en verantwoordelijkheid nemen daarna.
@Ridde Rogter | 25-08-19 | 16:01: Ja, laten we dat doen. Vrede.
@van_Heutsz | 25-08-19 | 16:02: Dat begrijp ik uiteraard ook. Hard maar waar en inderdaad dat hadden ze kunnen weten. Die kaping was verschrikkelijk. Kunnen we ons niet beter houden bij wat er nu op veel ´fronten´gebeurt? Vrede.
Met die Molukkers is zo weinig mis dat ze iedereen de moeder bedreigen als de gemeente het waagt om een niet-Molukker in hun straat een huis te geven. Top geintegreerd inderdaad.
Als het echt een pedo was wel, maar rechter gaan spelen op basis van een groepswhatsapp dat werkt in India ook niet zo best.
Ik vind u eng.
doodrijmarrekane nijmegen. kopschoppers grensrechter. hier valt niet te bewijzen wie de fatale mep heeft verkocht. dus vrijspraak. ik ben geen peso lover maar gelyncht worden in de straat gaat mij te ver.
U heeft liever het geijkte patroon van tik op de vingers, paar weken werkstraf en dan "Oeps, sorry" zeggen tegen het volgende slachtoffer? Het recidive ondr zedendeliquenten is schrikbarend hoog, en de linksspraak in NL heeft nog nooit een slachtoffer in besherming genomen. Dan krijg je dit dus.
@Litsehimmel | 25-08-19 | 15:37: Excuses voor de typos. Wonky keyboard.
Nee litseschimmel. U bent aan het stromannen. ik wil niet gelynched worden in de straat zonder bewezen schuld.
De vraag is dus, en daar wordt naar gezocht via een sectie, of er wel gelyncht is of dat de man gewoon "van schrik" is overleden.
@litsehimmel: in dit geval zal er geen recidive zijn.
@horsteknots | 25-08-19 | 15:39: Als u evenals (volgens getuigen) de omgekomen meneer foto's maakt van een 4-jarig naakt meisje dan help ik zelf aan het touw trekken.
@Musashi | 25-08-19 | 15:43: Nope.
litseschimmel. dat maakt u een halve gare ongeschoolde oetlul. geen dank. enkel een constatering.
@Litsehimmel | 25-08-19 | 16:08:
Want iemand die foto's maakt van kinderen is bij voorbaat een pedo?
https://www.google.com/search?q=kinderen+spelend&rlz=1C1SAVU_enCW539CW539&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjdhsDJp57kAhUHj1kKHV5GC6oQ_AUIESgB&biw=1536&bih=763
Als het niet te bewijzen is wie van het stel de fatale klap heeft gegeven dan is een ieder die klappen heeft uitgedeeld schuldig dunkt mij.
Ja kweet t niet, die gasten kunnen zoveel zeggen. Jammer dat het politieapparaat zo slecht functioneert.
Waarom niet meer politie als er al drie keer melding is gemaakt? Desnoods stoppen met flitsen en maak van de flitser een undercover.
Uw overheid: 'gaap'.
En die wout gaat dan als vijfjarig meisjes undercover....
Hahah.
Vechtvliegers? Ik voorzie binnen een afzienbare tijd een nieuw sport ontstaan: "vechtkitesurfen" Is dat iets? Leuk voor toeschouwers.
Jammer dat die pedo niet nog een beetje leeft. Hadden ze hem daarna nog een keertje in elkaar kunnen schoppen en nog een keer. Je bloed gaat koken als je leest "en was ze al helemaal naakt."
Of wat denk je van "kneukvliegeren" (vrij naar Jacobse & Van Es)
naakt? hoe dan? hij was doof stom en geestelijk beperkt....
Dit soort zaken zouden niet gebeuren als de politie zijn werk deed.
De samenleving veilig houden.
Een politie kan niet alles preventief voorkomen...
@SterF... | 25-08-19 | 15:42:
Tja, wat moet je dan?
@Mr.Crowley | 25-08-19 | 15:47:
Accepteren dat het leven niet 100% veilig is...
(En blijven investeren in veiligheid, gezondheidszorg en onderwijs)
@SterF... | 25-08-19 | 15:54:
Iedereen die al wat langer rondhangt in NL heeft zienderogen mee gemaakt dat er steeds minder politiehandhaving is.
@SterF... | 25-08-19 | 15:54:
Je accepteert het als je zeker weet dat de politie er alles aan gedaan heeft.
Daar wordt steeds harder aan getwijfelt.
@Mr.Crowley | 25-08-19 | 16:08:
Overigens is de politie niet de enige verantwoordelijke, ook de politiek mag zich hier wat van aantrekken.
@Mr.Crowley | 25-08-19 | 16:11: Met wijzen naar een ander...., enfin, ik ga er eigenlijk dan alweer wel van uit dat u niet in een houtzagerij heeft gewerkt.
Er staat niet dat de 5 mannen die opgepakt zijn Molukkers zijn. Er zijn 2 buurtbewoners geinterviewd die Molukkers zijn. Met Indische vliegers. Lijn door lijmpot halen, vervolgens door een bak met fijn gestampt glas. Dan proberen met je lijn de vliegerlijn van je tegenstanders door te zagen. Laatste vlieger in de lucht aan n lijn wint.
Zelfs jouw nuancering kan genuanceerd worden. Er zijn geen twee Molukkers geïnterviewd. Er zijn twee volwassen mannen geïnterviewd met Molukse vechtvliegers...
@quib eens, got me
Gewoon snijtouw en op het juiste moment de vlieger door de lijn van de andere halen. Heb het nog liggen van Molukkers uit Hoogenveen.
In bedwang houden tot de politie komt, man stikt.
Volgende keer zwijgt iedereen en wachten ze niet op de politie.
Dat wordt geen nek klem verhaaltje die 5 zullen op allerlei manieren door de politie worden beschuldig van allerlei misdaden
Als het inderdaad om dezelfde pedo gaat als bij eerdere meldingen hebben de boven ons gestelde handhavers wel een paar steekjes laten vallen. Wat mij betreft, als er dan inderdaad veroordelingen volgen, zijn ook zij aan de beurt om voor het hekje hun zegje te doen. En als er dan inderdaad van nalatig bestuur of plichtsverzuim sprake is geweest zou je ook daar best een zaak van kunnen maken. Het geweldsmonopolie en handhaven van de openbare orde en veiligheid is een groot goed. Wanneer diegenen die we daarvoor hebben aangewezen en vanuit de publieke middelen voor betalen dan inderdaad hun taken niet adequaat lijken te hebben uitgevoerd, sja. Dan zullen er wel wat mensen op non-actief gesteld mogen worden.
Maar goed, we gaan het zien...
Vijf kerels vermoorden een man, wees dan ook een kerel als je voor het hekje staat.
@botbot | 25-08-19 | 15:24:
U weet al of hij is vermoord en of ze alle 5 het fatale letsel hebben toegebracht? Knap van u...
@botbot | 25-08-19 | 15:24:
U hebt zeker het commentaar onder de foto van de tweet niet gelezen.
@botbot | 25-08-19 | 15:24:
Overigens heb ik het hier puur over het feit dat misschien nalatig tegen deze pedo is opgetreden, ik heb het niet over de 5 verdachten...
@Mr.Crowley | 25-08-19 | 15:27:
Hebben zij hem vermoord ja of nee.
@botbot | 25-08-19 | 15:28:
Ja, en?
@Graaisnaaiert | 25-08-19 | 15:28:
Misschien is dus een goede reden om iemand te vermoorden.
@botbot | 25-08-19 | 15:28:
Dat is nog niet duidelijk. Hij was buiten bewustzijn en is later pas overleden, toen de popo er al was. Dus het is aan de lijkschouwer, de forensisch arts en uiteindelijk de rechter om te bepalen wat er is gebeurd, niet aan ene botbot.
@botbot | 25-08-19 | 15:28:
De politie zal zeker een FOEI gesprek met deze heren hebben.
@botbot | 25-08-19 | 15:32:
Als u het zegt...
@botbot: moord vergt een voorbereiding en/of de intentie om doelbewust iemand om het leven te brengen. Doodslag of zware mishandeling met de dood ten gevolge is een andere kwalificatie van een misdrijf. Dus nee ze hebben geen moord gepleegd. Het zou daarbij ook kunnen gaan om een overlijden door iets bijkomend dan letsel door de handelingen van de 5. Ik lees al een paar keer dat hij een hersenbloeding gehad heeft in het verleden. Begin vorige eeuw sloeg een zoon zijn vader met een pantoffel op zijn hoofd. De man bleek een zeer dunne schedel op die plek te hebben. Een zogeheten eierschedel. De vader overleed ten gevolge van de slag met de pantoffel. De zoon kon dit niet weten en werd vrijgesproken van moord en doodslag.
@botbot | 25-08-19 | 15:24: Verkrachters krijgen een foeigesprek in plaats van een te moeten verschijnen voor het hekje met daarna te volgen passende straf. 350 zedenzaken wachten op behandeling. Hoe lang? Vrouwen kinderen zijn zo goed als vogelvrij. Jammer dat meneer dood is en niet met een echt afschrikwekkend pak slaag ´weg kwam´.
In dat geval had ik gezegd, ´goed gehandeld´.
Juist, en daarom mochten ze niet voor eigen rechter spelen.
Feit is wel dat deze man dood is door toedoen van.
@botbot | 25-08-19 | 15:40:
Meer dood door eigen toedoen.
@bb, 15:28: weet jij of ze hem hebben vermoord? Bepaal jij of het moord, doodslag dan wel een noodlottig ongeval is? Of zullen we gewoon even op de feiten wachten voordat we "moordenaars!1!!" roepen...
@austinhealey | 25-08-19 | 15:39:
Als een eenling zijn zelfbeheersing verliest dan zeg ik dat is mogelijk maar vijf te gelijk?
@kaasfondue | 25-08-19 | 15:42:
Nee,.. die man is gewoon vermoord.
@GWB | 25-08-19 | 15:44:
Vijf mensen waren erbij betrokken.
@botbot je mist het punt. Het gaat niet om wie wat gedaan heeft. Ik zeg alleen dat de dood niet rechtstreeks door het mogelijk toegebrachte letsel kan zijn opgetreden.
@austinhealey | 25-08-19 | 15:49:
Als ik iemand normaal staande hou desnoods met een paar vrienden en die brave broeder krijgt van schrik een hartaanval waaraan hij terstond overlijd worden wij heus niet gearresteerd.
@botbot | 25-08-19 | 15:59:
Eh, jawel.
@Cobalt bomb | 25-08-19 | 16:05:
Nee,.. als het later blijkt dat hij letsel opgelopen heeft dan heb ik wat uit teleggen.
@botbot | 25-08-19 | 15:45: Eerst weten dan de conclusie.
@botbot | 25-08-19 | 15:45:
man man man, zoek eerst eens op wat moord betekent.
@austinhealey | 25-08-19 | 15:39: Ging om man die pantoffel naar zijn vrouw wierp. Is wel degelijk veroordeeld: “De zeldzame afwijking van het slachtoffer staat er niet aan in de weg dat in het algemeen te voorzien was dat bepaald gedrag tot zwaar lichamelijk letsel kan leiden. Er is sprake van causaal verband tussen de worp met de pantoffel door de man en de dood van de vrouw.”
Je moet gewoon niet fucken met Molukkers. Algemeen bekend in Assen e.o.
Vooral als zij met meerderen zijn. Alleen zijn het lammetjes.
@vb: racist. Waarom met blanken wel fucken en met molukkers niet?! Zijn ook gewoon mensen!1!! *lol-modus off*
@Ridde Rogter | 25-08-19 | 15:31: Nederlanders lukt het niet meer een groep te vormen, verdeeld als ze zijn. Dat hebben ze dan toch op ons voor die Molukkers. Zal dat goed voelen tot een homogene groep te behoren.
@CalamityJane | 25-08-19 | 15:51: Ook hier wil ik niet te diep op ingaan, maar ik weet niet wat een groep op ons voor heeft als ze met dertig man een jongen in elkaar slaan die een meisje van een van hen “afpakte”. Wat ik indertijd voor mijn neus heb zien gebeuren.
@Ridde Rogter | 25-08-19 | 16:09: Denk dat we groepen op verschillende levels voor ogen hebben. Om als groep sterker te staan een pak slaag aan een enkeling uit te delen zoals je beschrijft. Dat is laf.
Homogeniteit.
@Ridde Rogter | 25-08-19 | 16:09: Ik weet nog van een geintje van allochtonen die met een auto de voortuin van een Molukse Fam de voortuin in reed, doen ze geen 2e keer meer. Kunnen wij Nederlanders wel eens een voorbeeld aan nemen, wij zij zwak ziek en misselijk wat dat betreft.
@roodborstje1 | 25-08-19 | 16:59:
Dat was onderdeel van een stamenoorlog tussen twee aziatische stammen die zelfs na tientallen jaren hun eigen culturele en etnische enclaves in Nederland hebben. Nee,daar moet je bewondering voor hebben.
@miko | 25-08-19 | 17:06: He tering kneus dat waren marokkanen die de voortuin in reden.
Ik dacht al: wat duurt het lang voordat er een Volkskrant artikel komt.
Die zullen hun nek nooit uitsteken want dan worden ze van sensatie beschuldigd.
Zodra alles zeker is en de schimmel er bijna opstaat komt de VK.
Mooi, next
NOS: "Val van klimrek wordt man fataal"
"Man overlijdt tijdens een spel tikkertje."
"Fotograaf onwel na maken fotosessie speeltuin"
'Man na bezoek aan Assen overleden.'
Mislukte rugby play wordt man fataal.
" Wie zag dat kinderen werden aangesproken ‘door een ogenschijnlijk voor hen vreemde man’, werd vorig jaar gevraagd met spoed de politie te bellen via 112."
Dan weet je dat je kinderen veilig zijn.
5 keer doodslag, 5 keer een gezin naar de kleaute.
Eigenrichting, nooit verstandig.
Die vader die de stalker van zijn dochter aanpakte, en vier en een halve jaar gevangenisstraf voor kreeg, had er geen spijt van en zijn dochter is trots op hem.
Jawel hoor. Alleen ze hadden gelijk die smeerpijp in het kippengaas moeten rollen.
@Mr.Crowley | 25-08-19 | 15:22: mijn dochter is ook trots op mij. En als ze me nodig heeft ben ik gewoon thuis.
Nee, hoor, gewoon vrijspraak omdat niet kan worden vastgesteld wie van de vijf verantwoordelijk was. Zo doen we dat ten slotte ook met Marokkaanse doodrijders.
Welnee, rare bange VVD-er, het zijn geen professionals. Je kan door emotie overmand een inschattingsfout maken als iemand weerstand biedt bij een staandehouding.
Eigenrichting, nooit verstandig.
Berbaar | 25-08-19 | 15:17
Zeg nooit nooit!
@hepie | 25-08-19 | 15:31: Tuurlijk joh, omwegens uw glansrijke zangcarrière zeker. Hoe is het trouwens met Hepie?
@Mr.Crowley | 25-08-19 | 15:22:
Zal best ,maar mijn dochter heeft me liever thuis dan vier jaar in de bak.
Denk eens aan een tijdsbestek van vier jaar met kinderen wat je allemaal kunt missen.
Als twee finnen op een bromfiets allebei vrijgesproken kunnen worden van moord omdat niet bewezen kan worden wie reed, dan worden deze vijf mannen ook wel vrijgesproken - zolang tenminste maar niet duidelijk was wie de fatale klap toebracht.
Of geldt dat soort justitie alleen voor moslims?
Tja, als je aan kinderen zit krijg je te maken met ouders. Kan hier niet echt rouwig om zijn.
Mocht het blijken dat de aanleiding anders ligt mag de knokploeg netjes ter voorbeeld gesteld worden met een flinke niet Hollandse straf, maar zoals het er nu naar uitziet; bravo!
Geen enkel kind heeft 5 ouders...
@Quib | 25-08-19 | 15:48:
In een Islamitisch gezin zijn 1 vader en 4 moeders heel normaal hoor.
@naraga | 25-08-19 | 16:34:
Molukkers zijn doorgaans christelijk.
Wijk Peelo. Pedo? Pielemuis? Vechtvliegers. Ik word niet goed.
Er is nog een wijk Pittelo ook, ernaast. Helpt dat?
"Ruim 350 zedenzaken blijven maanden liggen door onderbezetting" nos.nl/nieuwsuur/artikel/2298409-ruim...
Als de buurten eigenrichting gaan spelen zal de bezetting optimaal zijn.
@reservebelgië | 25-08-19 | 15:39: Nu, dan is er toch nog wat bereikt.
Hoe minder er door de officiele media bekend wordt gemaakt, hoe interessanter het wordt.
Poah.. Dan word er best een hoop interressant.
OT: Een dergelijk 'slachtoffer' zat er wel een keer aan te komen.
Zéker als je weet dat het signaal al eerder heeft geklonken daar.
Inderdaad, dat hebben ze inmiddels bereikt met hun policor media fatsoenscode.
Hoe minder er gemeld wordt hoe meer het een geval wordt van 'kleur de plaatjes en maak het verhaal af'.
lijkt toch steeds meer op een gevalletje van verkeerde buurt uitgekozen voor je zieke hobby.
is het niet gewoon toegestaan foto's te maken in de openbare ruimte?
En het stukje " zal was al helemaal naakt" drong niet tot je door?
@DePsych | 25-08-19 | 15:12:
Goede vraag, volgens mij mag dat gewoon toch?
Korte lontjes hebben korte lontjes.
Vieze mannetjes zijn vieze mannetjes
REAGEER OOK