Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

President Gerechtshof Den Haag: "Meer migratieachtergrondiërs nodig als rechters"

A F S P I E G E L I N G

De beste intenties in de beste handen

Marieke Koek is niet alleen president van het Haagse Gerechtshof, ze is ook nog eens voorzitter van de Landelijke Selectiecommissie Rechtspraak dus zij kan het weten. "Een rechter heeft een enorm belangrijke rol in de samenleving. Als die samenleving verandert, moeten wij mee veranderen, ook als het gaat om hoe wij onze mensen werven." Ah, ja, de verandering. Nja, *in principe* staat hier natuurlijk helemaal niks geks, dus laten we de pleister er maar gewoon even snel af trekken want het jeukt: wat nou als Marokkaanse rechters waarbij (net als bij Marokkaanse politieagenten) tribale loyaliteit een factor blijft, gaan beslissen over daders uit datzelfde parallelle waardesysteem? IS DIT ONS LAND DAN NOG WEL. Het exact 1-jaar-oude gebed van D66 is in ieder geval gehoord.

De taaltoets voor aspirant-rechters is trouwens recentelijk ook "aangepast". "Om de drempel voor mensen met een migratieachtergrond aan te passen, is recent de taaltoets aangepast (...). "Als in die test ook een vraag wordt gesteld over een oud spreekwoord dat onze grootmoeders nog gebruikten, dan kun je je afvragen of je daarmee selecteert of iemand een goede rechter wordt."" Nou, reken maar dat als we straks weer eens voor een embed-rechter staan en deze niet weet wat "In Charons boot treden" betekent, wij de hele fucking kamer wraken!

Reaguursels

Inloggen

Zijn wij nu het enige land ter wereld met dit soort Koekwaus ideeën.

Spare Rib | 28-07-19 | 19:16

Straks een AI- rechter met human jury die het werk doet.
Is niet bang voor de dood, kan niet omgekocht worden, heeft geen desires die later tot chantage leiden en is vooral vrij van activistische ambities.

MistaRazista | 28-07-19 | 16:55

Grappig dat dit alleen gebeurd in westerse landen.
Diversiteit is gewoon een ander woord voor anti blank.
Zoal mevrouw Barbara Lerner Spectre al zei wij gaan Europa transformeren.

www.youtube.com/watch?v=pk_KS0C_ZOA

endofdays | 28-07-19 | 16:09

Als ik alleen die kop zie, dan weet ik al hoe laat het is.

Stijlicoon | 28-07-19 | 15:14 | 2

5 over 12

meneer der meneren | 28-07-19 | 15:27

Inderdaad, linkse deugharses.

ploppy | 28-07-19 | 16:45

Erg goed doordacht lijkt het verhaal niet, nee. Er zijn meer mannen nodig in de rechtspraak omdat vrouwen met 60% oververtegenwoordigd zijn in de rechtspraak. Dus zou je zeggen als je een afspiegeling van de samenleving wil zijn dat je dan dus 50/50 man vrouw verdeling nastreeft.
Dan de mensen met een migratie achtergrond, 12% van de Nederlanders voldoet daaraan terwijl 2% van de rechters een migratieachtergrond heeft.
Betekend dat dan als 12% van de rechterlijke macht een migratie achtergrond heeft en dus 88% autochtoon is (en het totaal idealiter dan natuurlijk weer 50/50 sexe verdeling) dan is de rechterlijke macht een afspiegeling van de samenleving? Voorbeeld: Als 12% (253 rechters) van de rechterlijke macht bestaat uit mensen met een migratieachtergrond en dat zijn allemaal Surinamers, is de rechterlijke macht dan een afspiegeling van de samenleving, of wil men dan dat die 253 (12%) dan weer gelijk worden verdeeld naar achtergrond?
Want dan kom je op het volgende probleem, hoe krijg je die verdeling zo eerlijk mogelijk?

Het belangrijkste voor vertrouwen in de rechtspraak is dit: "Beslissingen nemen, dat is de kerntaak van een rechter. Je moet heel snel analyseren, hoofd- van bijzaken scheiden en alles in je hoofd koppelen aan wat het juridisch betekent."

Daarvoor moet je de beste mensen op de plek krijgen ongeacht sexe, achtergrond. Je discrimineert uitsluitend op het vermogen snel beslissingen te kunnen nemen en analytisch te kunnen denken.

Maar wat de rechterlijke macht vooral moet is: "Niet meewaaien met alle winden in de media. Als er een moeilijk dilemma is waar iedereen over praat en waar iedereen wat van vindt, dat moet je in staat zijn om die beslissing te nemen."

Kortom, mensen die het best snel beslissingen kunnen nemen en goed analytisch kunnen denken? Die hoofd van bijzaken kunnen scheiden en dit snel kunnen koppelen wat dat juridisch betekend en ook nog stressbestendig zijn. Dat zijn criteria genoeg om aan te voldoen, lijkt me.

ratelaar | 28-07-19 | 14:41 | 1

Goed beschreven wat een rechter moet kunnen. Helaas hebben we geen enkele rechter die daar aan voldoet.

EmilioEsteves | 28-07-19 | 15:01

Je zou er bijna tranen van het lachen van krijgen, als het niet zo eng was.

Zeebonkus | 28-07-19 | 14:08 | 1

Heel eng ja.

reagluurder010 | 28-07-19 | 14:24

Garistus. Weer zo'n debiel wijf. Het zal trouwens eens niet een wijf wezen.
Principes gaan altijd bij het vullis omwille van iets lievigs.

Waar denk je dat dat uniform, die toga van je, voor staat? Als het belangrijk is wie en wat
eronder zit, kun je hem wel weglaten, domme troel. Die blinddoek zeker ook nooit gesnapt?

En hoe kunnen die taal-minderen straks de oude uitspraken begrijpen met hun halfwas kunde?
Daarnaast is het ongelijkheid ten opzichte van hen die wel aan de hogere eis moesten voldoen. Hebben die recht op herstelbetaling?

sockpuppet | 28-07-19 | 14:02

De rechtspraak in Nederland is klaar voor AI. Hoogste tijd voor rechtspraak per computer. Dit totaal gepolitiseerde rechtsapparaat in Nederland begint zo langzamerhand eng te worden. Doodeng.

nietzomoeilijk | 28-07-19 | 13:48

Er zouden ook meer autochtonen de criminaliteit in moeten gaan, vind ik. Om een beetje de balans in de samenleving te behouden.

JackStick | 28-07-19 | 13:33 | 2

Dit klopt. Totale onderbelichting van autochtone criminaliteit. Ook het percentage blanke vrouwen als loodgieter, bouwvakker en lasser wijst op discriminatie.

Overnijd | 28-07-19 | 13:38

Dit land is kapot en heeft zich tevens laten verworden tot een Action wegwerp product. Helaas reparatie is onmogelijk.

Uiteindelijk heeft u allen (grotendeels) gestempt op de partijen die dit mogelijk hebben gemaakt.

Ieder land krijgt de overheid die het verdient.

Ervaringsdeskundige | 28-07-19 | 13:25
-weggejorist-
ItsNoStyleAtAll | 28-07-19 | 13:02

Ik zie die rechter al met de verdachte voor zich in het beklaagdenbankje: 'Wolla', 'Wolla, wad jij kijke nar mij' 'wad jij kijke naar mij, heaumeau'. Gaat hele amusante artikelen in de krant opleveren.

Maar serieus, wie is die stomme schooljuf en hoezo is wat zij te zeggen heeft, nieuws?

Datsun_Cherry | 28-07-19 | 12:42 | 1

Je advocaat moet dan vooral een goede repliek verzinnen op : “iek weet jouw huis wonen.” En “iek ga mijn grote broer halen”

Lt-Kol Kilgore | 29-07-19 | 07:52

In den Dolder een vrouw vermist?

joppo0 | 28-07-19 | 12:29

Ah, de samenleving als spiegel, dan ook meteen nooit meer rechters 'voor het leven benoemen ', die onzin is te elitair en achterhaald.
Rechters zijn geen bijzondere mensen, dus ook geen bijzonder rechten meer voor dat volk.

Yumi | 28-07-19 | 12:26

Voorportaal naar sharia wetgeving, krijgt die ouwe Donner dan toch gelijk?

Eucalyppta | 28-07-19 | 12:14 | 1

Donner heeft gewaarschuwd dat de wet het toeliet. Enige tijd later is zonder veel ophef de wet aangepast waardoor dit niet meer mogelijk zou zijn.

Frau Merkel | 28-07-19 | 12:45

Niet zo negatief Reaguurders!

Er komen volgens Deugend Nederland tenslotte ALLEEN MAAR hoogopgeleiden als vluchteling naar NL. Dus de vijver waarin gevist kan worden wordt enkel groter.

klimgek | 28-07-19 | 12:05

Lees ik het nou goed? Heeft de gemiddelde reaguurder nou meer verstand van rechtspraak dan de president van het Gerechtshof?

JackStick | 28-07-19 | 11:58 | 3

Van rechtspraak opzich betwijfel ik, wellicht wel van daadwerkelijke rechtvaardigheid.

Zeebonkus | 28-07-19 | 14:11

Niet persé, wel meer gezond verstand.

Jackson | 28-07-19 | 18:22
-weggejorist-
Thoth | 28-07-19 | 11:47 | 1
-weggejorist-
Acidstain | 28-07-19 | 11:46

Beter gelijk doorpakken dan en alle rechters vervangen door aanhangers van de profeet. Plus gelijk de sharia invoeren. Als dat toch het einddoel is waarom dan zo moeilijk doen in kleine stapjes....?

Mark zit te Dutten | 28-07-19 | 11:39

Moeten we nu rechters gaan aannemen die menen dat het Nederlands recht ondergeschikt is aan hun geloof?
Dat gaat een lekker zooitje bij rechtbanken opleveren.
Hou het gewoon bij kwaliteit. Niks mis mee om dat als selectiecriterium te hanteren lijkt mij.

ArieR68 | 28-07-19 | 11:39

Geen PVV-rechters, maar wel minderheden-rechters. Daar gaat je 'diverse' en 'afspiegeling van de maatschappij' hypocriete retoriek.

LangeJannetje | 28-07-19 | 11:38

Nou dat wordt dan sharia rechtspraak mag ik aannemen.

Dutch_Viscount | 28-07-19 | 11:38

Marieke Koek was tevens aanvoerder voor de oprichting van de “ondermijningskamer”.
Dit onbekende juridisch fenomeen is speciaal door haar in het leven geroepen om “ondermijnende criminaliteit” te bestrijden.
Nou mag ú drie keer raden wat Marieke Koek, volgens goed communistisch gebruik, daar onder verstaat:
fortoranjenieuws.nl/rechtbank-zeeland...

Bolder | 28-07-19 | 11:26

Wat een dom gelul van de ambtenaren. Dit is door politiek Den Haag opgelegd en zo gaat het gebeuren. Corrupte flikkers

Brulaapje | 28-07-19 | 11:11

In Elsevier schrijft een allochtone rechtsgeleerde regelmatig hoogst verstandige dingen in zijn columns. Hij, Afshin Ellian, is het levende bewijs dat allochtone rechters zeker niet hoeven onder te doen voor autochtonen (al schrijft hij beter dan hij spreekt). Maar hij zit op zijn plaats omdat hij iets kan en niet omdat een of andere muts hem daar vanwege zijn afkomst zou willen zien. Ik denk niet dat Ellian erg enthousiast is over dit plan.

JvanDeventer | 28-07-19 | 11:04

De "vreijûh jonghûs" zouden haar kwalificeren als een "leip weif"... so do I.....

surffee11 | 28-07-19 | 10:45

Begrijp steeds beter waarom alleswaar ambtenaren/de overheid zich tegen aan bemoeit stuk gaat.
T s niet te geloven dit is de hele week al gaande allerlei dametjes op hoge ambtelijke posities die wel heel vreemde opvattingen hebben.

Uw Verzekeringsadvis | 28-07-19 | 10:35

Back to the Future, deel 2. In dit deel gaat Marty naar de toekomst, maar hij komt terug en heeft de verkeerde afslag genomen. Biff is ondertussen door zijn opa voorzien van een boekje met alle sportuitslagen en is hiermee superrijk geworden. Biff bepaalt in de stad het hele leven. Het tiert er welig van de misdaad, de criminaliteit. Mensen zijn bang, en voelen zich volop onveilig.

Heeft Nederland ergens ook de verkeerde afslag genomen? Ergens in de jaren zeventig? Waar deze muts vandaan komt.

Graaf Monte Cristo | 28-07-19 | 10:18

ze kan beter haar naam veranderen in Larie Koek

robdeventer | 28-07-19 | 10:17

Dat schrijft het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) van het ministerie van Veiligheid en Justitie in nieuw onderzoek.
Daaruit blijkt dat rechtshandhavers met een migratieachtergrond bij politie, douane, marechaussee en FIOD oververtegenwoordigd zijn bij integriteitsschendingen. Binnen de politie is bij 40 procent van dit soort zaken iemand met een migratieachtergrond betrokken, terwijl deze groep slechts 7 procent van het personeelsbestand

Bron: www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

Ervaringsdeskundige | 28-07-19 | 10:16 | 2

Dat komt door het institutioneel racisme, dat snap je toch!

En Allah is wijs, alwetend.

HoogToontje | 28-07-19 | 11:03

spijker op de kop......

vranac | 28-07-19 | 11:04

Goed plan van dit toppertje, dit land kan inderdaad nog wel wat specialisten sharia in de rechtspraak gebruiken, eindelijk weg uit de jahilliyah. Ik zeg hamdoelilah!

HoogToontje | 28-07-19 | 10:11

Wanneer mevrouw Koekoek bekend maakt lesbienne te zijn,
dan komt er een lijk uit de kast.

Frau_Ferkel | 28-07-19 | 10:07

Tweet van ome Geert.
Liefst met een baard en djellaba en met veel kennis van sharia-rechtspraak. Nederland is ziek.
twitter.com/geertwilderspvv

komtdatschot | 28-07-19 | 09:56

Grappig, de beroepsgroep die beroepshalve juist ver van het 'normale' volk staat gaat nu koeren dat ze geen afspiegeling van de Nederlandse bevolking zijn. Rechters bestaan grosso modo uit blanke personen van overwegend centrum-linkse overtuiging, met een vrij eenzijdige opvoeding uit vergelijkbare milieus.
De enige manier om die beroepsgroep te 'diversificeren' is door de toelatingseisen aan te passen... Kijk naar het onderwijs, dan weet je direct wat je gaat krijgen; rechters die de Nederlandse taal niet machtig zijn, die een andere drijfveer hebben, die voor een andere broodheer werken.
Nee, verstandig weer. Mevrouw Koek staat duidelijk met beide benen midden in de maatschappij. Koek? Koekoek.

EEnzame SchizofrEEN | 28-07-19 | 09:30

En zo iemand is president van het Haagse hooggerechtshof. Een grof schandaal is het. Minachting voor het Nederlandse volk. Deze muts moet eens heel snel wieberen of emigreren naar Marokko of een ande zandbakland.

F1802 | 28-07-19 | 09:30 | 3

Ik denk dat het best wel een aardige vrouw zou kunnen zijn. Prettig in de omgang. Niet door haat gedreven, maar door compassie. Dat haal ik uit de foto. En naïef. Alles zien door de gekleurde bril van het jaren zeventig gedachtegoed. Toon haar een misdadiger en zij ziet een slachtoffer.

Ik vrees dat het wachten is op dat haar generatie met pensioen is. En daarmee ook het jaren zeventig gedachtegoed. Dan begint het grote puin ruimen.

Sitting_targets | 28-07-19 | 09:44

@Sitting_targets | 28-07-19 | 09:44: Dan ben je dus te laat. Je moet ervoor zien te zorgen dat deze mensen uit hun functies worden gewieberd.

Straks sta je voor een rechter, die je aanspreekt met zinnen als 'weet je' en of 'brother'.

Graaf Monte Cristo | 28-07-19 | 10:09

@Sitting_targets | 28-07-19 | 09:44:

Vergeet niet dat deze generatie een groot aantal mensen heeft opgeleid en wellicht -tot op zekere hoogte- bepaald heeft wie capabel zouden zijn en wie niet. Ik heb namelijk de indruk dat de nakomelingen van ideologen vaak nogal extreem zijn.

nikolaos | 28-07-19 | 10:23

De stupiditeit is werkelijk grenzeloos. Deugen en nog harder deugen en hoe harder ze deugen hoe meer verheven ze zich voelen boven het volk. Met allochtone ambtenaren krijg je direct overal corruptie. Met allochtone rechters.....

npo | 28-07-19 | 09:29 | 1

Grappige is dat er bakken aan klote wetgeving is op het gebied van witwassen/corrupte/dataverlies etc. in 90 % v.d. gevallen maakt de overheid zich schuldig, maar goed tegen een ambtenaar kan je weinig uitvoeren.

Uw Verzekeringsadvis | 28-07-19 | 10:37

Waarom zou een rechter van buitenlandse afkomst het Nederlandse recht net zo goed of beter toepassen dan een rechter die hier geboren en getogen is? Wat zou er te winnen zijn met "diversiteit"?
Een rechter hoeft niet lief, over-inlevend of verwelkomend te zijn: een rechter moet zo neutraal mogelijk een objectief oordeel vellen.

Guido | 28-07-19 | 09:24 | 1

Juistem, het gaat niet om de letter maar ook om de geest van de wet en een allochtoon heeft weinig wortels in onze samenleving.

Uw Verzekeringsadvis | 28-07-19 | 10:39

Mijn achting voor het verstandelijk vermogen van onze rechters kon al niet lager. Verwacht niets anders dan dit soort debiel gelul. Wacht alleen nog op een pleidooi voor quota voor transspecies rechters die als ezels identifceren.

Mazzelstof | 28-07-19 | 09:13 | 1

Mooi getegeld @Mazzel!

eastender | 28-07-19 | 09:34

Het enthousiasme en snelheid van de D66 sekte om de islam in te voegen in deze samenleving is beangstigend. Maar nog erger is het dat er helemaal geen tegenstand is, alles kan maar doorgang vinden wegens slapte en lafheid . De Nederlandse volk ten voeten uit!

lanexx | 28-07-19 | 09:12 | 2

Nee! De liefendie ons voor gaan negeren de bevolking. Is er volop FvD gestemd? Zitten ze nu inprovinciebesturen? Wilden we in de EU? Nee. Zitten we in de EU? Ja. Oekraïene, sleepwet, referenda, lichamelijke integriteit, gelijkheid, warmtepompen, terughalen van IS jihadisten: De politiek heeft een eigen agenda en de bevolking kan betalen, werken tot 70 om Eurabië te faciliteren en dan liefst zo snel mogelijk doodvallen. Verwijt de bevolking deze regentenpolitiek niet.

eastender | 28-07-19 | 09:30

Na selectief handhavende politie en burgemeesters krijgen we nu ook een selectief vervolgend OM en selectief vonnissende rechters. En selectieve selectie bij de aanstelling van rechters want wie op FvD of PVV stemt kan zijn aanstelling als rechter nog steeds wel schudden. Hoezo diversiteit. De banenenrepubliek is compleet.

Rest In Privacy | 28-07-19 | 09:05 | 2

Maar, wee oh wee, als de politie selectief te werk gaat, dan zijn de rapen gaar.

EEnzame SchizofrEEN | 28-07-19 | 09:23

Het enige voordeel zou kunnen zijn, dat je als burger óók selectief mag zijn. Voorbeeld: als mijn kind iets aangedaan wordt door een fin, zou ik moeten kunnen kiezen welke rechter deze zaak behandeld; wel of geen fin.
En als er géén FvD rechter beschikbaar is, jammer dan.
Draai het verhaal namelijk eens om en je ziet waar we heen gaan;
als Ahmed of Mohammed voor een Nederandse rechter komen, (en dit wordt de volgende stap), dan éisen (!) ze dat een finse rechter de zaak behandeld.

EEnzame SchizofrEEN | 28-07-19 | 09:38

Totaal los van de werkelijkheid, wat ze nodig hebben zijn mensen die met beide benen in de echte wereld staan. Niet nog meer pijprokende, Volvo rijdende academici die alleen in eigen kring rondhangen.

Rico den Hollander | 28-07-19 | 09:04

Rechre: he men iek gaif jou 3 jaar straf men en anders maak ik jou dood want je hep main geloof beledigd men.

paartjehop | 28-07-19 | 08:48
-weggejorist-
Kontflosser | 28-07-19 | 08:40

Begint wel een beetje op massa hypnose te lijken zoveel mensen met idiote ideeën tegenwoordig.

Sjonie01 | 28-07-19 | 08:36

Nou laat die pvv en fvd rechters maar gauw komen want afspiegeling van de samenleving.

drs. P | 28-07-19 | 08:34 | 2

Neen, want die horen niet bij de utopische samenleving.

Guido | 28-07-19 | 09:14
-weggejorist-
Dr_politiekincorrect | 28-07-19 | 19:26

Afspiegeling zou ook betekenen wat minder rechters van D66 en GL en wat meer rechters met een nuchter rechtsgevoel.

jochum1980 | 28-07-19 | 08:25

Die blinddoek van vrouw justitia die zit binnenkort niet meer voor de ogen maar op het hoofd als een hoofddoek.

gijs geluk | 28-07-19 | 08:19

Na het leson van mefrau Koek, een enorme koek in de broek. Die kech is egt koekkoek . Gouw efen verschonen, tot so.

WitteGrunneger | 28-07-19 | 07:46

In Nederland word je (nog wel) een beetje bestraft als bewezen kan worden dat je je medeburgers doodschiet of de strot afsnijdt.
Het bizarre is dat het NIET strafbaar is om, zoals deze deugmuts doet, de rechtsstaat zelf om zeep te brengen. Zoals meer reaguurders al schreven: Vrouwe Justitia doet hiermee haar blinddoek af.
Voor de zoveelste keer vraag ik me af: is dit dom of slecht, of een combinatie van beide? Hier heeft iemand een opleiding gevolgd waarin men haar ongetwijfeld gewezen heeft op het eminente belang van onpartijdigheid. En zo iemand wil discriminatie en partijdigheid inbrengen in de rechtspraak. Ik houd het erop dat Mutsje gewoon heel erg dom is.

JvanDeventer | 28-07-19 | 07:43 | 2

Naïef dom.

Dirk III | 28-07-19 | 08:18

Ze doet wat we tegenwoordig kunnen noemen: een Ansje Boersma

Graaf Monte Cristo | 28-07-19 | 10:15

Dat krijg je als men ihkv gelijkheid/feminisme ongeschikte vrouwtjes een plekje gunt. Dan denken ze daadwerkelijk ook nog ergens verstand van te hebben.

Roeieber | 28-07-19 | 07:18 | 1

Ze hadden haar koekkoek moeten noemen

likdoorn | 28-07-19 | 07:43

Vooral in de rechtspraak is taal erg belangrijk. Dat wat de advocaat of rechter zegt moet precies betekenen wat zij willen zeggen en niets anders. Er mag geen dubbele uitleg zijn. Vandaar dat er soms ouderwetse woorden worden gebruikt. Als een rechter het vonnis in slecht Nederlands verwoordt zullen de advocaten daar zeker gebruik van maken door in hoger beroep te gaan.

Osdorpertje | 28-07-19 | 06:58

Deze mevrouw is geestesziek.
Te lang opgesloten in het afwerk kamertje.

Gokmaar | 28-07-19 | 06:54

De koek is op.

dr Rechts | 28-07-19 | 06:28

Deze supermuts is totaal losgeslagen van de realiteit. Het komt er op neer dat als er meer en meer moorden worden gepleegd wij moord gaan normaliseren. Ik vind dit zo’n kul argument, ongelofelijk. Dit kan alleen voortkomen uit een brein met tunnelvisie. Ik hoop dat dit soort volk zsm aan het straatvegen wordt gezet in een mooie Vogelaar woonwijk.

Rdock | 28-07-19 | 05:20

positieve discriminatie is ook discriminatie.

Schepvogel | 28-07-19 | 05:17

Minder, minder, minder D66 rechters!
Justitie is al jaren disfunctioneel dankzij Deugen66 aanhangers.
Met nog meer luitjes van team slachtofferrol binnenhalen gaat dat enkel nog erger worden, deugen in het kwadraat is gelijk aan absolute willekeur, nog meer kromspraak, voor elke minderheid een aparte uitzondering, en heel veel excuses en bedankjes. Shukran, Shukran, Shukran.

Flappie2006 | 28-07-19 | 04:58

"Als die samenleving verandert, moeten wij mee veranderen". Maar waarom dan precies? Want waarschijnlijk is haar redenering m.b.t. het klimaat exact het tegenovergestelde, en dat we juist weerstand moeten tegen de natuur die verandert, en dus tegen de opwarming van de aarde, in plaats van mee veranderen. Waarom in het eerste geval mee veranderen, en in het andere geval niet?

JackStick | 28-07-19 | 04:07

het lijkt lijkt mij ook echt zo'n geborneerd dram/stampvoet meisje dat op de middelbare vroegah iedereen in de klas constant een dreinend punthoofd bezorgde.. en altijd nog eventjes nableef om de leraar indringend toe te spreken over her "wel of niet" mbt. whatever................. zucht&kreun.

grapjasz | 28-07-19 | 02:58

Ik kan er in zoverre in meegaan dat ik liever een Marokkaanse, of Syrische rechter heb die weet wat er in de islam, islamistische culturen en 'op de straat' gebeurt, door hun leugens heen kan kijken en gepaste straffen kan geven.

Dat is beter dan 'witte' naïeve rechters zonder enige binding met de samenleving die het grootste straattuig nog geloven en een terrorist als 'verwarde man' durven te bestempelen om met een bord voor de kop straffen te geven waar je alle vertrouwen in de rechtstaat door verliest.

GroetenVanUrk | 28-07-19 | 02:28 | 1

zal allemaal wel wezen ..... echter als je bij ze thuis "mag" komen "smullen" zit moe wel met hoofdoekjen in de keuken.. en komt kopschuw/zwijgend je bordje knofllookgeitebrij bijvullen... om snel weer terug te sluipen naar de afgeschermde keukon............ echt waar zelf meegemaakt.. een ware eye opener.

grapjasz | 28-07-19 | 02:52


Rechtspreken met het kromzwaard......

Elder of Z. | 28-07-19 | 01:43

Wat zullen wij nu krijgen? Mag ik subiet pleiten voor extra curses voor rechters inzake Nederlands bargoens of dieventaal.
Zal ze leren.
zwijn: op een - tippelen op fietsendiefstal uit zijn
zwijnen geluk hebben; schunnigheden uithalen
zwijnenbollebof fietsenverhuurder
zwijnenjacht fietsendiefstal
zwijnenjacht: op de - gaan fietsen stelen
zwijnenverhuurder fietsenverhuurder
zwijnrijder fietser
zwijntje fiets
zwijntje jatten fiets stelen
zwijntjeshoeder fietsendief
zwijntjesjacht fietsendiefstal
zwijntjesjager fietsendief
zwijntjespezer fietsendief
zwijntjes zeeveren/zeveren fietsen stelen
Voorde lol heb ik het beperkt tot het jatten van een rijwiel. Het bargoens en diverse ander NLse geheimtalen tellen zo'm 10.00 woorden. Dus de rest spaar ik u.
Aardig vahmuh. Evocatus

Evocatus | 28-07-19 | 01:27

Nee deug dram mens. Dat hoeven wij helemaal niet.

Fi-Bu-Bla | 28-07-19 | 01:11

Dus als ik zeg dat wanneer het er op aan komt moslims voor moslims kiezen omdat daar hun met de moedermelk ingegoten loyaliteit ligt, dan wordt dat weggejorist? Wat is dat voor flauwekul?

namensmijnhond | 28-07-19 | 01:04

Zo ziet een wegkijker en een probleemontkenner er dus uit.
Straks zit ze in een bourka maar wat maakt het uit.

Jan Dribbel | 28-07-19 | 00:59 | 1

Hoe eerder hoe beter met zo'n kop!

Shitting Bull | 28-07-19 | 06:34

" De vraag is of je goed in staat bent beslissingen te nemen, dat is de kerntaak van een rechter. Je moet heel snel analyseren, hoofd- van bijzaken scheiden en alles in je hoofd koppelen aan wat het juridisch betekent." Aldus deze mevrouw.
En ik zeg : En daarna , na maanden vertraging, een onbegrijpelijke uitspraak met geen of een achterlijke argumentatie welke kant noch wal raakt , geheel voorbij gaat aan de echt relevante feiten, de essentie mist, overduidelijk onrechtvaardig is, ons vertrouwen in de onafhankelijkheid kennis en kunde van deze rechters en ons gevoel van veiligheid geheel om zeep helpt.

Baron Clappique | 28-07-19 | 00:48
-weggejorist-
Roadblock | 28-07-19 | 00:29 | 1


excuus migratieachtergrondiërs rechters.

Versnelt cursusje in het leven roepen om de zelf opgelegd quota maar te halen en dan het veld in ........ ik zou ze zaken geven als: Eerwraak, MocroMafia, Uitkeringsfraude, Terrorisme .............................. komt het allemaal best in orde

Ervaringsdeskundige | 28-07-19 | 00:00

www.songteksten.nl/songteksten/356040...

Maar nu was het allemaal niet nodig meer
In het hele land was geen een militair
Geen kazernes mortieren en soldaten
Geen tanks en kanonnen en granaten
Alleen gekke Jan had niet meegedaan
Hij had een kanon op z'n zolder staan
Hij liep nog in soldatenpak
De rug recht, de armen strak
Hij poetste op z'n achterbalkon
De loop van 't kanon dat glom in de zon
En schoot op de kat in de tuin van de buren
Zodat het daverde over de schuren

Jan ! HELP!! Doe iets!
De vijand heeft ons geïnfiltreerd aan alle kanten.

Bakschuif | 27-07-19 | 23:59 | 2

"De garde sterft nooit, en dan geeft hij zich over".
Ik vind dat deze zin de staat van Nederland aardig weergeeft.

Roadblock | 28-07-19 | 00:26

het moet zijn..;"op z'n achterbalkon de loop van zijn kanon... dat glom in zon"

grapjasz | 28-07-19 | 03:02

“Ik wil uitleggen dat we in een rechtsstaat wonen, in vrijheid leven. […] En dat besef raken we wel een beetje kwijt.” aldus de president van Rechtbank Noord-Nederland in een interview.

mozaard | 27-07-19 | 23:51 | 2

nee: in een krom-staat (naar de vorm van de bananen)

Bakschuif | 28-07-19 | 00:00

Ja, president van de rechtbank, met uw scherpe analytisch vermogen, wat zou daar nou de oorzaak van zijn ?

Baron Clappique | 28-07-19 | 00:52

Eng, ronduit eng.

Muuke | 27-07-19 | 23:51

Als de samenleving verandert is het tijd om je af te vragen of dat nu zo wenselijk is, zeker als de verandering duidelijk een verslechtering inhoudt. Bent u daar nog?

Montesquieue | 27-07-19 | 23:50 | 1

Als uw nick uit respect voor zijn gedachtegoed is, heeft u onmiskenbaar zware tijden. Oprecht sterkte gewenst.

Bakschuif | 28-07-19 | 00:02

De Rechtspraak in Nederland, en de Rechtbank Den Haag in het bijzonder is rot tot op het bot, en veel slechter kan het niet worden.

De Briemusketier | 27-07-19 | 23:48 | 1

Dus het maakt allemaal niet veel uit.

Baron Clappique | 28-07-19 | 00:53

Zie haar een naïef shinen. Dat soort gekke ideen krijg je als je met de verkeerde mensen omgaat. Mens ga toch koken.

SugarCandyMountain | 27-07-19 | 23:46

Gewoon doen, kunnen we zo snel mogelijk zien hoe dit gaat uitpakken. Pak vooral die pro-Israël demonstranten aan voor hun terroristische gedrag. Onthoofding of steniging is wat mij betreft weer helemaal in. Komen alleen maar zegeningen van. Tot er een clubje hoogopgeleide witte mannen het toch echt beu is.

rattenvanger XL | 27-07-19 | 23:46

Marieke Koekwaus. Nog meer corruptie en incompetentie. De glijdende schaal begon al met excuus-allochtonen in openbare functies waarbij keer op keer blijkt dat allochtonen nauwelijks goed kunnen functioneren in een redelijke democratische omgeving. We mogen aannemen dat binnenkort de voertaal ook niet meer Nederlands is binnen rechtbanken.

Ruikbaard | 27-07-19 | 23:41 | 1

Koekwaus... ik moest als eerste denken aan M. Koekoek, moar ie kumbt uut Debnter?

Magerder | 28-07-19 | 01:22
-weggejorist-
namensmijnhond | 27-07-19 | 23:39

Prima idee, weet een paar Marokkaanse rechters die maandag wat mij betreft meteen mogen beginnen.
https://www.geenstijl.nl/5148776/of-all-the-gin-joint-in-all-the-towns-in-all-the-world/

AntonJensen | 27-07-19 | 23:34

Maar als corruptie straks de norm wordt dan past daar ook een corrupte rechter bij toch?

Rdock | 27-07-19 | 23:35

Komt door etnisch profileren dag weet iedereen

mmx | 28-07-19 | 05:17
-weggejorist-
eastender | 27-07-19 | 23:15 | 2

Ze zijn al onderweg, nog even geduld allemaal.
Het al dan niet directe dreigement aan het adres van de EU om de grenzen open te zetten wordt zo nu en dan weer opgerakeld door Erdogan. Tot nu toe is het bij die dreigementen gebleven.
Inmiddels lijkt het echter wél een feit te zijn dat de oostgrens van Turkije al vrij lang wagenwijd openstaat voor bijvoorbeeld grote groepen Afghanen en Pakistanen; volgens de laatste berichten kunnen we daar nu ook Bengalen aan toevoegen, zie bijvoorbeeld onderstaand filmpje en bijbehorend nieuwsbericht (in het Turks, misschien helpt Google Translate):
www.independentturkish.com/node/55081...

Een Turkse reaguurder die voor zijn werk in dat gebied (grensovergang Iran-Turkije, in de stad Dogubeyazit) woont, spreekt van 500-600 immigranten per uur die recentelijk/momenteel ongecontroleerd en ongehinderd langs de politieposten mogen lopen, terwijl hij zelf minstens 2 keer per dag gecontroleerd en gefouilleerd wordt tijdens het woon-werkverkeer. Dat laatste accepteert hij en acht het noodzakelijk met het oog op de veiligheid; als hij aan een bevelhebber bij een grensovergang vraagt waarom deze groepen immigranten ongehinderd en ongecontroleerd hun weg mogen vervolgen naar (meestal) Istanbul, verontschuldigt de bevelhebber zich en geeft aan dat als het aan het veiligheidspersoneel zou liggen zij deze ongecontroleerde toeloop naar het vaderland absoluut niet zouden toestaan, maar dat het bevel van boven komt.
Wordt vervolgd..

Linksbuitengewoon | 27-07-19 | 23:15 | 2

Wat een ellende

Bill Cosby | 27-07-19 | 23:44

De islam heeft altijd al 'gesmeten' met aantallen levens om te veroveren, niets nieuws aan. Ze fokken verplicht onbeperkt nieuwe 'soldaten' voor de goede zaak. Wij zijn de sukkels die bereidwillig omdraaien en bukken. Met een Marie Koekoek als boegbeeld van de wereldvreemde zelf-uitgeroepen hoogste deugerkaste van dit verraden land.

Bakschuif | 28-07-19 | 00:08

Kom maar op met die rechters met niet-westerse achtergrond. Als je ze wat wilt verkopen bieden ze een kwart en kan je hooguit de helft krijgen. Is nu eenmaal hun cultuur krijg je van deugers te horen. Dus valt er voortaan flink af te dingen op boetes en gevangenisstraffen. Rechter : de boete bedraagt 100 euro , verdachte: ik bied 10 euro.

AntonJensen | 27-07-19 | 23:11

Er zullen genoeg gegadigden zijn die 'hun' decennialange (eeuwenlange?) uitbuiting door het rijke Westen even willen rechtzetten met een eigen bijdrage in de rechtszaal, geënt op het Nederlands recht ook nog eens dus volkomen wettig. Aan de andere kant lieten onze bezetters destijds toch ook de vervolgden hun eigen mensen veroordelen? Het werkt wel en het beeld is dat je zelf je handen relatief schoon houdt.

mozaard | 27-07-19 | 23:11

Klets Koek

AntonJensen | 27-07-19 | 23:03

.. al die islamitisch verwarde mannen zijn apotheker, dus niet dom. Sharia-rechters hebben bovendien niet eens een diploma nodig om hun vonnis te vellen.

Ik zou het maar doen, mevrouw koekoek. Wel zo Deugzaam & inclusief.

Jan Passant mk2 | 27-07-19 | 22:45

Het is heel eenvoudig: al die mensen die maar blijven roepen over bepaalde achtergronden en dat iedereen evenredig vertegenwoordigd moet zijn in elke beroepsgroep discrimineren zelf het hardst. Ze doen alsof afkomst belangrijker is dan kwaliteiten en dat is het niet. En: als je rechter wilt worden in NEDERLAND, wees dan net verbaasd dat je een Nederlands spreekwoord moet oplepelen!

duh! | 27-07-19 | 22:43 | 2

Volgens dit soort mensen bestaat NEDERLAND als zodanig niet. Er bestaan namelijk geen grenzen. Iedereen is van de wereld, en de wereld is van iedereen.

JackStick | 27-07-19 | 23:13

Nederland is het meest democratische land ter wereld. Er wordt hier absoluut niet gediscrimineerd. Al helemaal niet op grond van competentie!

MAD1950 | 28-07-19 | 09:12

Ons rechtssysteem is al meer dan 100 jaar afgestemd op redelijk fatsoenlijke burgers. Nu we burgers uit landen importeren die honderden jaren achterlopen moeten wij ons rechtssysteem dus aanpassen aan barbaarse gewoonten! Het gespuis buiten de deur houden lijkt me een beter plan!

Harrie7949 | 27-07-19 | 22:35 | 2

Wat een muts BTW. Ben benieuwd of ze Welkom in mijn land kan zingen. Denk het wel!

Harrie7949 | 27-07-19 | 22:36

eens. met hun cultuur importeren we alles waarvan we hoopten dat we er eindelijk af waren.

Bakschuif | 28-07-19 | 00:10

Een allochtone rechter zou strenger straffen? Een allochtone D66 / GL (want deze partijen maken zoiets eerst mogelijk), tot een clan behorende rechter, zal eerder nog mildere straffen eisen, want anders gaan er straks koppen binnen de eigen gemeenschap rollen. Synopsis: NL deugd! Na de lokale overheid, de politie, het leger, nu ook bij de gerechtelijke macht. Hallo NLers! hebben jullie niet in de gaten dat jullie op alle belangrijke posten worden geïnfiltreerd! WAKKER WORDEN!

De Griek | 27-07-19 | 22:35

De taaleis is al versoepeld, de nivellering is ook daar begonnen. Lachen man, straks eerst allah nog wat zeggen en worden veroordeeld door mo. Het is hier fantastisch allah!

Eddy67 | 27-07-19 | 22:35

Laten we niet selecteren op afkomst maar op capaciteiten. We selecteren ook niet FvD-rechters naar zetelaantal. En we eisen ook geen Mavo-rechters om een afspiegeling te vormen van de samenleving. Positieve Discriminatie bestaat niet, netto is er altijd iemand de klos wanneer je discirmineert. Gewoon hard je best doen voor de taal test, ook (of juist) als Nederlands niet je moerstaal is. Dan kun je daarna op feesten en partijen iedereen verbazen met je oudhollandse spreekwoorden kennis.

Joostmochtnietsweten | 27-07-19 | 22:33

Laten we niet selecteren op afkomst maar op capaciteiten. We selecteren ook niet FvD-rechters naar zetelaantal. En we eisen ook geen Mavo-rechters om een afspiegeling te vormen van de samenleving. Positieve Discriminatie bestaat niet, netto is er altijd iemand de klos wanneer je discirmineert. Gewoon hard je best doen voor de taal test, ook (of juist) als Nederlands niet je moerstaal is. Dan kun je daarna op feesten en partijen iedereen verbazen met je oudhollandse spreekwoorden kennis.

Joostmochtnietsweten | 27-07-19 | 22:33 | 1

Zo is het.

lacucaracha | 27-07-19 | 22:48

Arghh, NEEN.
Geen rechters die clientilisme beoefenen.
Geen rechters die de scheiding der machten niet snappen.
Geen rechters die inherent vrouwen en homo's discrimineren.
.
Gewoon Neen dus.

hotmint | 27-07-19 | 22:29

Die blinddoek van vrouwe Justitia wordt niet helemaal begrepen door deze rechter.

tipo | 27-07-19 | 22:25 | 1

In Groningen staat (stond?) zo'n mooi beeld bij Justitie waar de dame met de weegschaal al helemaal geen blinddoek voor heeft. Bij een volgende versie heeft ze waarschijnlijk een hoofddoek om.

mozaard | 27-07-19 | 23:13

Een moslima met hoofddoek als rechter, is dat de wens?

von Trier | 27-07-19 | 22:21 | 2

Werkelijk, dat wil ik niet meer meemaken.

eastender | 27-07-19 | 23:20

Als dat gebeurt ga ik ernstig radicaliseren.

Bakschuif | 28-07-19 | 00:12

Haar meisjesnaam is Oek.

NACademicus | 27-07-19 | 22:16

Wat is er mis met een Marokkaan als rechter? Die doen hun werk uitstékend! Beter dan menig D'66 "ach..gut wat zielig" rechter.
Zie de veroordeling van de twee "Nederlanders" in Marokko.
Meer, meer Marokkaanse gastarbeider-rechters graag!

BorealeAap | 27-07-19 | 22:16 | 3

Dood eng hoe Nederlanders hun Land wegdoen

kwartjes | 27-07-19 | 22:20

@kwartjes | 27-07-19 | 22:20: doodeng hoe de Nederlandse elite een middelvinger naar de bevolking
opsteekt. Nederlanders verkwanselen hun land niet, dit soort elitaire vernaggelaars verkwanselen hun tradities en gewoonten aan het spook van Eurabië.

eastender | 27-07-19 | 23:24

joh, lul niet zo dom! lees nog ens goed wat die klojo's fout deden daar. Ze gingen fucken met de macht aldaar. Corruptie in het kwadraat. Wil je dat dan?

Bakschuif | 28-07-19 | 00:14
-weggejorist-
BorealeAap | 27-07-19 | 22:15

Agenten, rechters, parlementsleden, OvJ’s, allemaal met dubbele paspoorten, en dubbele loyaliteit.

Kanarie_Geil | 27-07-19 | 22:15 | 1

En meer dan eens chantabel gebleken.

eastender | 27-07-19 | 23:25

Marieke Koekwaus. Schat.

Cor Netto | 27-07-19 | 22:15

Die Sharia rechtspraak gaat komen !!
De rest kun je vergeten.
Elke dag (al 71 jaar) denk ik, het kan niet gekker, het kan !

joppo0 | 27-07-19 | 22:10
-weggejorist-
Only the lonely | 27-07-19 | 22:05 | 2

Maar wat deugt ze, hè? Ze glundert er gewoon van!

Chuck the plant | 27-07-19 | 21:52 | 3

Yep, zum kotzen, wat een deugtruus. Verskrikkulluk. Sorry, mondje vol.

Kinkfactor | 27-07-19 | 22:58

Ze zit te soppen op haar likes van soortgenoten....

Bakschuif | 28-07-19 | 00:16

Dit is zeker geen archieffoto !

Acidstain | 28-07-19 | 11:26

Met de 300.000 migranten extra per regeerperiode reizen er niet onevenredig veel artsen, tandartsen en zorgverleners mee, terwijl de vraag in de zorg met die nieuwe bewoners wel toeneemt. Om de migranten te huisvesten zijn er ook extra bouwvakkers nodig voor de bouw van extra huizen. En zo zijn er nog wel wat vacatures te noemen die schreeuwen om invulling omdat het aantal inwoners toeneemt, terwijl de nieuwe inwoners vooral ongeschoold zijn. En dan komt zo'n onnozel wijf als Marieke Koek zeiken over meer allochtone rechters. Op zich prima, maar de samenleving is meer geholpen bij het invullen van vacatures om de problemen die ontstaan dankzij immigratie op te lossen. Het land verandert ja, maar dat deed het 30 jaar geleden ook al. Dus waarom komt Koek pas nu met zoiets, terwijl hier al sinds de jaren 1980 migranten wonen? Omdat Koek gezien haar rimpels met de AOW voor de deur zelf niets meer te vrezen heeft van de roep om meer diversiteit bij rechters? Nogmaals geen enkel probleem als er meer allochtone rechters komen. Kan nog leuk worden, want allochtonen zijn denk ik doorgaans heel wat minder soft ten opzichte van het straffen van misdadigers.

jochum1980 | 27-07-19 | 21:47 | 1

Minder soft? Als Achmed, Mohammed, Mustafa en Mourat voor het hekje staan niet hoor. Want dat is een neef van de tante van de opa van zijn broer waar de nicht van de oom van diezelfde opa mee is getrouwd. Ies familie, je weet toch!!1!

GWB | 27-07-19 | 23:41

Een allochtone D66 gaat dus ook al als rechter de autochtoon zijn wil opleggen. Krijgen de blokkeerfriezen ook een rechter van KOZP? En met de politie willen ze ook al meer allochtonen. Wat een zooitje. En wij moeten dan gehoorzamen? Bekijk het lekker.

Mart6037 | 27-07-19 | 21:40

Ik begrijp dat er in de toekomst minder eisen worden gesteld aan de spreekwoordvaardigheid van de sollicitanten. Logisch, want de hoofddoek valt niet ver van de boom...

Kuifje-in-de-EU | 27-07-19 | 21:40 | 2

Als een IS'er zijn passie preekt, boer....

Mart6037 | 27-07-19 | 21:42

Wat de apotheker niet kent dat vreet ie niet.

Kinkfactor | 27-07-19 | 23:00
-weggejorist-
Motleycrew | 27-07-19 | 21:39 | 2

Marieke Koekkoek

Sidney_May | 27-07-19 | 21:39

Discriminerend. Een flink deel van Nederland bestaat uit criminelen. Daar hoort een een flink aantal van rechter te worden! Wat denk je van extreem rechtsen? Ook dus. En ook extreem linksen. Oh wacht, dat was al.

Patatter | 27-07-19 | 21:34

Deze mevrouw bedrijft politiek in plaats van rechtspraak.
Dit lijkt mij een directe schending van de trias politica, voor wat die nog waard is. :')

MaxiCosi24 | 27-07-19 | 21:33 | 1

Correct. Dat heeft gevolgen. Dat is het signaal aan burgers om hun mandaat aan de staat terug te nemen en voor zich zelf te gaan zorgen.

Bakschuif | 28-07-19 | 00:17

“Als die samenleving verandert, moeten wij mee veranderen”

Die verandering is ons door de strot geduwd mevrouw de rechter, dus wij gaan helemaal niet meeveranderen.

Dutch_Holland | 27-07-19 | 21:31

Zolang ze de Nederlandse wet volgen maakt t mij niet uit wat voor kleurtje een rechter heeft; zolang de rechter maar recht spreekt, Nederlands recht .
(Hopelijk zijn t niet van die watjes als de autochtone rechters en durven ze ook echt straffen uit te delen, in Marokko zit blijkbaar een rechter die niet bang is om te straffen)

Haram_Kafir_4ever | 27-07-19 | 21:31 | 1

lees eens wat beter.....

Bakschuif | 28-07-19 | 00:18

Het proces is in gang gezet. Dit is niet meer te stoppen, de linkse vernielen alles.

Roelke | 27-07-19 | 21:30

Nu wordt dat dubbel paspoort gedoe echt een dingetje. Zou het straks zo kunnen zijn dat een rechter, met de Marokkaanse/Turkse nationaliteit, 'Recht gaat spreken' over mij, als Nederlander, namens alle Nederlanders? Ik heb daar heel, heel, héél véél moeite mee. En ik zou dan ook graag willen weten hoe ik hier bezwaar tegen kan maken tzt. Nederland wordt KoekKoek!1!!

GWB | 27-07-19 | 21:29 | 1

goed punt. Berecht worden door een buitenlander in eigen land. Daar zien we echt naar uit...

Bakschuif | 28-07-19 | 00:19

Past helemaal in het plaatje wat men voor ogen heeft met de omvolking van nederland, daar horen natuurlijk ook bijpassende rechters bij!

vluchtelingallergie | 27-07-19 | 21:28

De opvattingen van deze dame waren bekend bij het Kabinet.
Ze is onlangs benoemd. Ze zet er vaart achter!

"De Ministerraad heeft vandaag ingestemd met de benoeming van Marieke Koek tot president van het gerechtshof Den Haag per 1 mei 2018"

demaup | 27-07-19 | 21:27 | 2

"Hahahahahaha, haaaaahahahahahahahaha!"

kotelet | 27-07-19 | 21:41

@kotelet | 27-07-19 | 21:41
Dat ziet er een beetje uit als het hysterisch gelach van een machteloos iemand die diep inzicht heeft in de implicaties van deze blunder.

Bakschuif | 28-07-19 | 00:23

En zo trekt deze mevrouw de blinddoek van Vrouwe Justitia af.

zwarte_weduwe | 27-07-19 | 21:26

ach ja laat waarom niet het Nederlandse volk laten stemmen wie wel en niet rechter mag worden... want op politiek gebied is er weinig variatie onder de rechters zodoende te kort...

gaat zo ook helemaal kapot.

Wat een domme gans...
zorg maar eerst voor een eerlijk politiek balans onder de rechters weet zeker dat er dan ook eerlijker gekozen kan worden na een tijdje wie deze baan aankan en geschikt is.
Dit zaakje stink ...

Rene046 | 27-07-19 | 21:26 | 1

nog wat.... Bezit van maar 1 paspoort verplicht.......

Rene046 | 27-07-19 | 21:27

Godsamme of Allahsamme, eerst Nederlands leren dan VWO en rechtenstudie dan uit de criminele sfeer blijven dan Nederlands praten en objectief blijven en dan ervaring op doen met mede landiërs. En dán een uitspraak doen. Ik zie het al voor mij ha,ha.

aartvantiemenvanjand | 27-07-19 | 21:25 | 1

En toch is dat allemaal helemaal niet zo moeilijk.
Overigens, 'opdoen' en 'medelandiërs' zijn dus één woord in correct Nederlands.

EefjeWentelteefje | 27-07-19 | 21:37

Weet je wat er mis is met dit land?: d66

oranjerood | 27-07-19 | 21:25

Nederland gaat nu hard richting “failed State” , om maar een Blokkiaanse gezegsway aan te halen. En ik trek die uitspraak niet in.

Hebbiehemookweer | 27-07-19 | 21:23 | 1

We gaan niet, we zijn al.

Mr.Crowley | 27-07-19 | 21:30

Als de rechterlike macht een afspiegeling moet zijn van de bevolking moeten er ook rechters benoemd worden die geen academische achtergrond hebben. En als we dan bezig zijn dan ook met chirurgen, tandartsen, loodgieters (die dan weer wel een titel moeten hebben), voetballers en piloten (ook een paar zonder brevet)

batvoca2 | 27-07-19 | 21:23 | 1

mooi zo, dan gelijk ook het loon flink omlaag bijstellen voor rechters.

Rene046 | 27-07-19 | 21:32

Ik dacht altijd dat t recht onafhankelijk was en dat t dus niet zou moeten uitmaken wie je rechter is

Weerduivel | 27-07-19 | 21:22

Volgens mij moet je alleen de allerbeste rechters aannemen op een bepaalde functie/vacature, ongeacht geslacht, geaardheid, huidskleur of etnische achtergrond. Bijzonder wederom een partijdige rechter in NL te zien. Maar als je de foto ziet, dan begrijp je het ook wel weer. Dit land.

Dr_antonickx | 27-07-19 | 21:21 | 1

Inderdaad, wat een Deughoofd. Vraagt zich niet af hoe ze de samenleving kan beschermen tegen allerlei tuig, maar alleen maar wat ze moet doen om in de Deughemel te komen c.q. niet in de Deughel te belanden. Okee, je bent geen man, maar verder ben je SCHULDIG, want blank en autochtoon en je hebt nog werk ook. SCHULDIG! Jij moet boeten!

JvanDeventer | 27-07-19 | 21:27

Laat me eens raden, d66

Popeye657 | 27-07-19 | 21:21

Ze doet me denken aan mijn moeder.... een sympathieke intelligente vrouw die nog steeds leeft met een wereldbeeld gevormd in de jaren 60/70... Dit wereldbeeld verandert niet echt meer is mijn ervaring.... De totale ontkenning van het feit dat in de grote steden de helft ven de bevolking een moslim achtergrond heeft..,,en dat het geen consequenties heeft voor de andere helft van de bevolking die daar leeft... Ik leef op Malta waar de bevolking nog steeds bewust is van hun vrijheid verworven door hun overwinning op de Turken 500 jaar geleden... Maar 'L histoire repete.... domheid is troef... In elk land waar de islam slechts een 25% meerderheid aan aanhangers heeft gekregen is de bestaande levenssfeer met tolerantie naar andersgelovigen tot nul gereduceerd.... Maar wij zijn een beschaafd en tolerant volk..... De vrijheid die wij genieten vandaag de dag, de ontelbare mensenlevens die dat gekost heeft, verkwanselt door mensen die werkelijk denken dat ieder mens elkaars gelijke is....

enjroe | 27-07-19 | 21:21 | 1

Die laatste zin. Zooo waar!!

Toninhocerezo | 27-07-19 | 23:57
-weggejorist-
vmk | 27-07-19 | 21:19

"Als die samenleving verandert, moeten wij mee veranderen."
Daar heb ik dus moeite mee. Want waarom moeten 'wij' mee veranderen?
Toegegeven, als je in dezelfde genenpoel blijft hangen of als je geen nieuwe invloeden toe laat dan ben je vroeg of laat aan de beurt.
Maar waarom moeten we alles dat een ander van ons verlangt vervangen ?
Waarom kan het niet zo dat wij betere ideeën toe laten en inefficiënte of niet passende ideeën afdanken?
Ik hoef van de kers toch ook niet de pit te eten omdat ze nu toevallig in een bundel komen?
.
Aan de andere kant kan een rechter met een andere culturele achtergrond ook wel een verrijking zijn om beter uit te leggen aan een verdachte waarom zijn gedrag door de Nederlandse maatschappij niet getolereerd wordt.
Ik vrees alleen dat het resultaat gaat zijn dat er dadelijk legio rechters rondlopen die wel met de mond belijden dat ze het Nederlandse recht vertegenwoordigen maar (onbewust) meten langs hun eigen culturele liniaal.

Johanvb | 27-07-19 | 21:13 | 1

Is EU policy.

lacucaracha | 27-07-19 | 22:50

Ik ben voor. Maar dan ook naar islamitisch recht bestraffen. Gezellig vrijdagmiddag met het hele gezin naar het stadsplein om daar de executies, ophangingen en stenigingen bij te wonen. Zin in !

dubbeltjeopznkant | 27-07-19 | 21:12

En daar gaan we weer: omdat bepaalde types [...] kennelijk te dom / te lui / te eigenwijs / te onaangepast / te vul-zelf-maar-in zijn om een bepaald niveau te behalen, passen we natuurlijk weer de limiet naar beneden aan. Alsof het al niet erg genoeg gesteld is met het algemene niveau van onderwijs (helaas ook alhier in de panelen regelmatig te constateren).
Zó triest.

EefjeWentelteefje | 27-07-19 | 21:11 | 1

Er zijn zelfs reaguurders die niet weten wie Charon is.

Kuifje-in-de-EU | 27-07-19 | 21:45

Wederom een koekwous welk slechts duidelijk maakt, intelligentie zegt niets maar dan ook niets over het karakter de mens. Kan ook zijn door haar gewenst wereldbeeld niet het mijne.

william7055 | 27-07-19 | 21:10

de samenleving verandert inderdaad. Daar kan je aanpassingen in doen, maar zou graag zien dat er gekeken wordt welke groepen ( en daar kijkt deze mevrouw dus naar) in welke mate vertegenwoordigd zijn in misdaadstatistieken. daarna maar eens bedenken wat wenselijk is aan samenstelling aan rechters. Overigens, is men ook van plan vertegenwoordiging te doen naar politieke voorkeur? Vast niet. Het moet wel progressief blijven in rechtersland.

Verder zou ik deze mevrouw willen vragen ook in andere delen van haar leven eens aanpassingen te doen aan de veranderende samenstelling van de samenleving. Kom eens uit je blanke wijk, doe je kinderen niet naar blanke scholen, ga eens bij een club waar ook migratianen komen. Maar dat zal wel te veel gevraagd zijn voor het krakeel uit de witte progressieve bubbel.

Nuuk | 27-07-19 | 21:10

Rechtspraak is geen sociaal experiment, malle muts.

Graaisnaaiert | 27-07-19 | 21:08 | 2

Leg dat maar eens uit aan de ouders van Anne Faber.

miff | 27-07-19 | 21:12

Kop spijker hartstikke raak helaas!

aquavictor | 27-07-19 | 21:15

Make Holland Lichtgetintië Again!

Graftak | 27-07-19 | 21:04 | 1

Hahaha!

Dr_antonickx | 27-07-19 | 21:22

Marie Koek. Midden-naam Larie. D66-hoofd; weg met ons. *kots*

Fijnstoffer | 27-07-19 | 21:03

Over Marrokkaanse bestuurders. Ik kon Aboutaleb niet op echte fouten betrappen, en hij leek in orde. Zichzelf salafist noemen was al een beetje vreemd. Later heeft hij voor een moskee een aanbevelingsbrief gestuurd naar een nare fundamentalistische organisatie in de Golf. Bleek hij toch niet te vertrouwen zijn. En welke persoon met een Marrokkaanse of Turkse achtergrond is er dan wel te vertrouwen? Komt er niet altijd uit dat hun loyaliteit niet bij Nederland ligt maar elders?

Bij zo'n figuur als Kuzu weet je direct al dat het foute boel is. Dat is wel zo makkelijk.

Het is wenselijk dat de rechterlijke macht in zekere opzichten een afspieling is van de samenleving. Als dat niet zo is, dan kan je rechters benoemen om dat te corrigeren. Maar je kan ook de samenleving aanpassen. En ik voel meer voor dat laatste. Een leidcultuur formuleren en deze heel duidelijk maken aan iedereen. Dit zijn de ononderhandelbare normen en waarden van Nederland. Assimileren of tweederangsburger worden, of emigreren. Containmentpolitiek.

Sitting_targets | 27-07-19 | 21:01 | 3

Hoeveel PVV rechters hebben we ?
Verbeter de wereld en begin eerst eens met een afspiegeling van de Nederlandse bevolking.

weerwolf | 27-07-19 | 21:06

@weerwolf | 27-07-19 | 21:06:
Nee nee nee, uiteraard geen mensen uit de groep autochtonen die door de huidige plucheklevers tot het "cordon sanitaire" zijn bestempeld en zichwaarschijnlijk niets in achterkamertjes laten influisteren.

miff | 27-07-19 | 21:10

Eens. Blussen waar het brand.

Bakschuif | 28-07-19 | 00:26

Lees dit artikel maar als volgt: De beslissing om turken en marokkanen tot rechters te maken is reeds genomen en wij gaan het door U hoe dan ook door Uw strot duwen, of U wilt of niet. Eventuele tekortkomingen worden weggewerkt door de kwaliteitsdrempel te verlagen. En U, kutburger, U hebt niets te willen, maar uw bek te houden en het te pikken.

miff | 27-07-19 | 21:01 | 1

Nu je het zegt heb ik ook het gevoel dat dit een opwarmertje is.

marrretje | 27-07-19 | 21:06

Als ik vijf minuten naar dat gezicht kijk heb ik drie maanden lang geen zin meer in sex. Maar dit geheel terzijde.

Ridde Rogter | 27-07-19 | 21:00 | 1

5 minuten? Doorzetter...

Olleke | 27-07-19 | 21:10

“Nou, reken maar dat als we straks weer eens voor een embed-rechter staan en deze niet weet wat "In Charons boot treden" betekent, wij de hele fucking kamer wraken!”

Wat staat hier in godsnaam?
Man man man.

Superior Bastard | 27-07-19 | 21:00 | 6

@EefjeWentelteefje | 27-07-19 | 21:13:
Dat vragen meestal mensen die het zelf ook niet weten.
Overigens doelde ik op het tenenkrommende Nederlands met de voor Spartacus kenmerkende anglicismen. Is een beetje een houdinkje geworden van hem.

Superior Bastard | 27-07-19 | 21:20

Komt uit een vaag Grieks sprookje. Als je de pijp uitging, nam Charon je mee in een roeiboot over de rivier Styx. Gelukkig hadden je naasten een paar muntjes voor de veerman neergelegd. Aangekomen op het landgoed van Hades aaide je alle 3 de koppen van de hond Cerberus en kon je een nieuw huisje gaan zoeken....

hetgingperongeluk | 27-07-19 | 21:27

@Superior Bastard | 27-07-19 | 21:20:
Ach, ik heb ooit nog een klassieke scholing gehad en meende dat Charon, de veerman over de Styx toch wel een redelijk bekend personage is.
Maar okee, ik begrijp uw kritiek op het gebruik van anglicismen, wat overigens sowieso een gesel der NL taal is.

EefjeWentelteefje | 27-07-19 | 21:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Het moét en zal ons tot ie-de-re prijs door de strot gewurgd worden.
-
Selectiecriteria versoepelen, voorrang bij promoties, wég kijken bij onderprestatie - nepotisme, corruptie, cliëntelisme, lekken.
-
En dan de illusie koesteren dat dit ooit het 'draagvlak in de samenleving' gaat vergroten.
-
Koekkoek.

bisbisbis | 27-07-19 | 20:57

Even uit mijn hoofd. Napoleon heeft de Toga in de rechtzaal ingevoerd om juist te voorkomen dat juristen zich qua kleding, afkomst en geloofsovertuiging, elke vorm van beinvloeding en onderscheid kon worden voorkomen. Vrouwe Justitia heeft een blindoek om, waarom zou dat zijn? Wat een achterlijk voorstel van deze kort-pittig...

hetgingperongeluk | 27-07-19 | 20:56 | 1

Kort-pittig? Hihi daar stel ik me heel wat anders bij voor. Dit is zo’n mevrouw voor achter de kassa bij de lokale wereldwinkel. Heel divers en zo...

Accident_Prone | 27-07-19 | 20:59

Gewoon stemmen. In het parlement. Motie van "opdonderen". Liever een referendum, alleen die wet is teruggedraaid. Bestaat dus niet. Het systeem niet begrijpen maar het wel willen leiden. Ik stap hier bij deze halte uit. Ik "loop" wel. Muts.

Vageling | 27-07-19 | 20:55

Als Nederlands staatsburger word je geacht de wet te kennen. Iedereen kan solliciteren dus. Yippee!

Accident_Prone | 27-07-19 | 20:54

“President Gerechtshof Den Haag: meer corrupte migratieachtergrondiërs nodig als rechters”

priks | 27-07-19 | 20:53

Andere landen hebben hier al een andere oplossing voor, zo oud als de weg naar Rome: een jury. Daarmee heb je via een aselecte steekproef ook een dwarsdoorsnede van de bevolking te pakken, die kan helpen als democratische vertegenwoordiging en als middel tegen een mogelijk repressieve overheid die zelf haar rechters benoemt.

Zou het dan niet zo bont maken als het stelsel in Angelsaksische landen waar zelfs maar 1 tegenstem van 12 leden leidt tot vrijspraak. Zeker omdat er mogelijk in de toekomst vast wel één Salafist of rancuneuze blanke kaaskoppen hatende allochtoon tussen zal kunnen zitten die een terreurdaad of aftuigen van een willekeurig slachtoffer door een "broeder" wel prima vindt. Maar gewoon een meerderheid of driekwartmeerderheid is voldoende.

Dat naast ook een rechter of meerderheid van een meervoudige kamer die je schuldig verklaart, zoals het nu toch al werkt. Kun je als allochtoon niet meer roepen dat je door een racistische blanke vrouw\man bent veroordeeld, de meerderheid van een vertegenwoordiging van het gehele Nederlandse volk (inclusief minderheden) was het ook eens.

Maar in godesnaam baseer het selecteren van rechters zelf puur op kunde, kennis van de wet en rechtvaardige of consequente wetmatige beslissingen en vermogen tot redeneren. Of zoek een methode waar je objectiever kunt vaststellen of het oordeel in ogen van zowel de aanklager als verdachte of een hogere rechtbank+jury goed was, en selecteer of promoveer rechters op basis daarvan. Bijvoorbeeld het percentage van de (hoogste) jury dat de straf te licht\te zwaar of precies goed vond. Of laat de zwaarte van de straf zelf afhangen van de hoeveelheid jury- en rechtbankleden die je schuldig bevonden en\of vonden dat je de maximale straf verdient.

Wol | 27-07-19 | 20:52 | 5

Niet voor niets hebben zowat ALLE beschaafde westerse landen een vorm van jury-rechtspraak. Nederland is weer eens de uitzondering, en in dit geval is dat een direct gevolg van de nog altijd overheersende regentencultuur. U weet wel: vooral niets direct door (een afspiegeling van) het volk laten (mee-)beslissen, want daar is het te dom voor, nee, de elite, die weet wel wat goed voor u is!

Vreemd genoeg hoor ik Nederlanders vaak beweren dat het toch echt 'heel erg' is hoor, jury-rechtspraak. Alsof ze zelf toegeven te dom te zijn. Gelukkig denken de volkeren van zo ongeveer 99% van de rest van de westerse wereld er anders over.

EefjeWentelteefje | 27-07-19 | 21:16

@Kuifje-in-de-EU | 27-07-19 | 21:36:
Want rechters maken (in dit land of daar) geen fouten? Daar gaat het hier ook niet om, net als dat het die policor rechter daar niet om gaat. Als het gaat om "vertegenwoordiging" van een afspiegeling van de hele bevolking, is een jury-systeem wel een oplossing.

En gezien de feilbaarheid van beide systemen, zeg ik dus ook: doe maar niet unaniem zoals in de VS. Gewoon een (driekwart) meerderheid is al voldoende, als daarnaast de rechter(s) ook overtuigd is\zijn van schuld.

Wol | 28-07-19 | 12:16
▼ 2 antwoorden verborgen

De afbouw van Nederland komt nu wel in een stroomversnelling!

demaup | 27-07-19 | 20:52 | 1

Ja, de hoekstenen zijn wel aardig uit de samenleving geslagen. Binnenkort iedereen in eigen puin & gruis....

Bakschuif | 28-07-19 | 00:28

Het wringt toch als politici zich met de rechtspraak gaan bemoeien en rechters met de politiek.

azijnseikerT | 27-07-19 | 20:52 | 1

En wie benoemt rechters? Dat verklaart de link.

Vageling | 27-07-19 | 21:03

Prachtige kans voor Eren Yilmaz.
U leest ‘t morgen in deel 39 van het dagboek van een werkvermijder.

Ruimedenker | 27-07-19 | 20:52 | 3

Dat figuur. Sla ik al sinds deel 10 nog wat over. Niks gemist dus.

Vageling | 27-07-19 | 21:05

@Vageling | 27-07-19 | 21:05:
De d/t-vauten op z'n website deden mij zodanig rillen dat ik al vanaf het begin gepast heb om die bagger te lezen.
Het is me een volstrekt raadsel waarom GS meent die gast een podium te moeten geven.

EefjeWentelteefje | 27-07-19 | 21:31

Rechter met een hoofddoek omdat wij dan allemaal graag wil. Toch ?

Kamervraag | 27-07-19 | 20:52

Ik denk dat ik ook maar ga studeren voor rechter. Je hoeft helemaal niks te kunnen blijkbaar. Het zou mijn loon aanzienlijk opkrikken! Gebrekkig Nederlands in woord en geschrift: no problemo! I’ll be back!

Accident_Prone | 27-07-19 | 20:51

Taaltoets? Hoezo: aangepast? Naar mijn beste weten zijn wij er in dit land altijd van uit gegaan dat lieden die een rechtenstudie hadden afgerond de Nederlandse taal beheersen. De paar mensen in mijn kennissenkring die (part-time, ook zoiets) rechter zijn is naar mijn beste weten nog nooit gevraagd naar hun mate van taalbeheersing.

bisbisbis | 27-07-19 | 20:48 | 1

Ze mogen van mij in gebrekkig Nederlands de Nederlandse grondwet uitvoeren. Het laatste zal dan toch niet gebeurd.

CopyCat | 27-07-19 | 20:53

Lijkt me een aardig idee, mevrouw Koek. Dan krijgen we hetzelfde als we nu bij de politie hebben. Naast corrupte agenten krijgen we dan ook corrupte rechters. Het vervelende is, dat je de laatste categorie slechts met heel veel moeite weg krijgt. Als ik u was, zou ik er niet aan beginnen; maar wie ben ik?

oliebolletje123 | 27-07-19 | 20:47
-weggejorist-
kotelet | 27-07-19 | 20:47 | 2

Beste Marieke Koek.
Betekent dit dan ook dat die Rechters gaan straffen conform hun geloofs/levensovertuiging ?
Diefstal ?
Hand eraf.
Belediging van de Profeet ?
Doodstraf.

Bolder | 27-07-19 | 20:47 | 2

Ongelovige getuige; geen waarde aan de getuigeverklaring.

miff | 27-07-19 | 21:04

@miff | 27-07-19 | 21:04:
Vrouwelijke getuige: geen waarde aan de getuigeverklaring.

EefjeWentelteefje | 27-07-19 | 21:32

Nou mevrouwtje, rustig aan.
Eerst maar eens leren PVV collega's te accepteren.

Harry Turtle | 27-07-19 | 20:44

Dan tocht hopelijk in ieder geval geen rechters met dubbele nationaliteit. De Australische regel dat ambtsdragers slechts de Australische nationaliteit mogen bezitten is veel meer voor de hand liggend dan de Nederlandse, volgens welke ambtsdragers de Nederlandse nationaliteit moeten bezitten maar daarnaast ook een andere nationaliteit mogen bezitten. Zeker wanneer dit ook niet-EU nationaliteiten zijn. Waarom hebben wij Turkse en Marokkaanse staatsburgers in ons parlement, als onze burgemeesters, even los van Salafistische sympathieën? Dat Marokko haar burgers niet loslaat hoeft Nederland zich toch niet aan te trekken? De schijn van loyaliteitsconflicten is bij dubbele nationaliteit onvermijdelijk. Daarenboven, als verdachte (strafrecht), als burger (bestuursrecht) en als burgerlijke partij (civielrecht) ben je gebaat bij homogeniteit van de rechterlijke macht, niet bij een diversiteit waarbij de uitkomst ervan afhangt wat de culturele achtergrond van de toevallig met de zaak belaste rechter is. Dit is capituleren voor de falende integratie, versterken van het "Zij, de Nederlanders, en wij de -vul maar in welke minderheid-" denken. Belonen van een diep gewortelde wijd verbreidde weigering te integreren, evenals de weigering zich de Nederlandse taal eigen te maken, deels terug te voeren op de daartoe strekkende verdragen die Nederland in het verleden heeft gesloten (dus onze eigen fout), werkt averechts. Die "veranderende" samenleving is voornamelijk een grote-steden fenomeen waar buitenlanders migranten asielzoekers en toeristen het straatbeeld bepalen en autochtone Nederlanders, althans op straat, in de minderheid zijn. Die verandering een halt toeroepen ligt m.i. meer voor de hand, anders blijft het dweilen met de kraan open, Het principe van integratie is dat vreemdelingen ,nieuwkomers zich voegen in de Nederlandse samenleving niet dat de Nederlandse samenleving zich voegt naar de nieuwkomers. Rees Mogg heeft niet voor niets het gebruik van het woord "diversiteit" voor regeringsambtenaren per decreet verboden, integratie gaat over principiële aanpassing van personen die in ons land willen verblijven,om uniformiteit niet om diversiteit. Historisch gezien is in Nederland helemaal geen sprake van een afspiegeling van de samenleving in de rechtspraak, traditioneel is er een sterke oververtegenwoordiging van Joodse rechters geweest meer recent een oververtegenwoordiging van vrouwen bij benoemingen in het rechterlijk apparaat. Maar bovenal stoort de naïviteit die blijkt uit de aanname dat het "vertrouwen in de rechtsstaat" opeens toeneemt wanneer er een paar allochtone rechter worden benoemd. Het gestelde wantrouwen in de rechtsstaat is m.i. veeleer het gevolg van de weigering tot assimilatie en,het afwijzen van een rechtsstaat die waarden beschermd die in veel culturele achtergronden van migranten als doodzonden worden beschouwd waaronder vrijwel onbeperkte vrijheid van meningsuiting seksuele vrijheden, homoseksualiteit, pornografie, prostitutie, etc, niet van geboorteplaats van rechter.

AlexanderVissers | 27-07-19 | 20:43 | 3

Wat denk je nou zelf ?Als je die lap onleesbare tekst ziet ?
En vwb Rees-Mogg : ik zie 'diversiteit' niet in het lijstje staan.

Rees-Mogg's BANNED words and phrases
Very
Due to
Ongoing
Hopefully
Unacceptable
Equal
Too many 'I's
Yourself
Lot
Got
Speculate
'invest' (in school's etc)
No longer fit for purpose
I am please to learn
Meet with
Ascertain
Disappointment
I note/ understand your concerns

Zwizalletju | 27-07-19 | 21:26

Mooi getegeld, hoor. Wat mij betreft is het Australische voorbeeld navolgenswaardig. Bovendien vind ik verkiezingen van OvJ en rechter ook een goed idee. Uit hun bubbel en in dienst van de samenleving.

eastender | 27-07-19 | 23:47

Goede observatie. Vrees oprecht dat we langs vreedzame weg geen verschil gaan zien.

Bakschuif | 28-07-19 | 00:35

Marieke Koek? Maar mevrouwtje, wat bent u toch naïef. De blik in uw ogen op de foto schreeuwt “naïef”.
In dit geval ben ik het eens met yeah-right474.
Om ‘s lands onvrede te verminderen moeten er meer PVV rechters komen. De hoeveelheid D’66 rechters loopt de spreekwoordelijke spuigaten uit.

Accident_Prone | 27-07-19 | 20:41

Straks rechtszaken in het Arabisch met een NL-tolk voor pers en publiek...

Reykjavik | 27-07-19 | 20:37 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Recent pleidooi voor gekozen rechters: tpo.nl/2019/06/14/benoeming-van-recht...

Van die racistische club van 10 miljoen gast. (Stel je voor: 10 miljoen! Dat is toch veel te weinig.)

Sitting_targets | 27-07-19 | 20:37 | 1

Zzeg, mentaal gemankeerde dwerg met met meer vooroordeel dan intelligentie, als je niet bij machte bent om een aandachtsspanne op te brengen om het volledig gedachtegoed van die stichting te kunnen bevatten en na luttele minuten al terug valt in je 'low life hear say denkpatroontjes' om dit soort beschamend stupide conclusies wereldkundig te maken, dan ben je dus echt een intellectuele amoebe. Kun je niet gewoon terug kruipen onder die steen in de obscure beslotenheid van je droevige beperkt zijn? Beter voor jou en de wereld.

Bakschuif | 28-07-19 | 00:44

Misschien ook meer mensen met een strafblad, zoals voor moord, dat die ook maar rechter moeten worden, want daar hebben we er ook eigenlijk niet zo veel van.
Het zijn wel weer mensen met ervaring met het justitieel apparaat, dus dat kan een bonus zijn.

Dezenaamhier | 27-07-19 | 20:37 | 1

Ja als straks 30% van de 'Nederlanders' crimineel is, moet zij zich natuurlijk wel ook in de rechterlijke macht vertegenwoordigd zien. Logisch toch!

2tribes | 27-07-19 | 20:52

Goed plan, minstens 10% van de rechters moet PVV-er zijn, het is nu veel te éénzijdig met al die D66 rechters.

yeah-right474 | 27-07-19 | 20:34 | 1

Lastig, hoe toont men aan PVV-ert te zijn?
Lid worden kan immers niet want gekke Greet wil graag de enige zijn.

Berbaar | 27-07-19 | 21:55

Rechters die spreekwoorden niet kennen. Dat word nog lachen.


Rechter: "En toen u ingebroken samen met [verdachte 2], en juwelen in tas gestopt. Wat u toen gezegd?"

Verdachte 1: "We gaan. Klaar is Kees!"

Rechter: "Wie is Kees?'

gaffelbaard | 27-07-19 | 20:34 | 1

Denk eerder dat de rechter zou zeggen "Wie Kees?".

Nivelleermarionet | 27-07-19 | 21:40

Dit soort mensen is war er mis is in onze samenleving.

Hommel | 27-07-19 | 20:34

Ik heb nog geen zoekopdracht gedaan, maar is het woord cliëntisme al gevallen?

Earl_of_Doncaster | 27-07-19 | 20:33

Ook hier weer oorzaak en gevolg verwisselt, de samenleving verandert tgv een incompetent justitieel apparaat................ toch even een dingetje

2CVOcean | 27-07-19 | 20:33 | 1

Zeker, een heel belangrijk dingetje, tgv incompetentie.

eastender | 27-07-19 | 23:51

Weet je trouwens ook voor objectieve rechters was? Van allerhande signatuur?

Zaadhaan | 27-07-19 | 20:32 | 3

Domme fout in tegel.....

Zaadhaan | 27-07-19 | 20:34

Geen idee. Bolle Jan?

kotelet | 27-07-19 | 20:36

Mike Tyson?
Die rechters van hem zijn aardig offensief.
* leesbril zoeken doet*

Ruimedenker | 27-07-19 | 20:56

En die 'diverse rechters' gaan natuurlijk niet 'Ying' of 'Antonov' heten, maar 'Roethoff' 'Usnur' en 'Hilali'......

kotelet | 27-07-19 | 20:32

Koekoek. Shariarechtbank de volgende stap? Want moslims erkennen onze rechtspraak niet. Ook iets met afspiegeling.

pibasso | 27-07-19 | 20:32

Is dat hetzelfde gerechtshof dat kandidaatrechters afwijst die midden in het leven staan maar volgens hen niet goed kunnen oordelen omdat ze lid van de SGP zijn?

down | 27-07-19 | 20:31

Merol! Kom er maar in meiske.
“Koek houd je bek met je befje”.

Ruimedenker | 27-07-19 | 20:30

Ik moest ‘m ook even opzoeken.

Ciconia | 27-07-19 | 20:30

Eerste en belangrijkste vraag is natuurlijk of ` het volk ` deze diversiteit wenst. Het antwoord is vrijwel zeker nee. Balkenende en Bos en hebben niet naar het volk geluisterd en D´66 en VVD hebben referenda de nek omgedraaid. Het wachten is het ogenblik dat de geest uit de fles gaat en de bal terug wordt gekaatst.

Stratum | 27-07-19 | 20:30 | 1

Uhuh maar weet je wat het probleem is: juist de mensen in gevechtsleeftijd zijn net als de jihad larfjes van kinds af aan zo zwaar geïndoctrineerd met links gedachtegoed en hebben zo weinig herinnering aan hoe het was, dat ze niet beseffen wat er op het spel staat.

2tribes | 27-07-19 | 21:03

De bovenkant zag ik eerst en dacht meteen da's Johan Derksen. FOUTJE... Ook de ínhoud van de pan verschilt.

bitterpete | 27-07-19 | 20:29

Ik ben voor. Die Marokkaanse rechter van een paar topics geleden lijkt me bijvoorbeeld een hele goeie kandidaat.

VanBukkem | 27-07-19 | 20:27 | 1

Mensen die liquidaties uitvoeren veroordelen tot levenslang gebeurt hier ook hoor.

Berbaar | 27-07-19 | 21:51

Moet je voorstellen dat de gehele keten van arresterende agent tot en met de kok in het gevang familie van je is. Lang zal je er niet van kunnen genieten want je achterzwager veroordeelde je tot een belachelijk lage straf.

Acidstain | 27-07-19 | 20:26

Betuttel-racisme is de meest achterbakse racisme-variant die er bestaat.

Abject | 27-07-19 | 20:25

Moet ik dan denken aan Einat achtige lui, of gaat het vooral om bijvoorbeeld Poolse en Spaanse mensen die hier rechtertje gaan spelen? De eerste soort heb ik liever niet als rechter. De andere soort weet ik nog niet, je kan zeggen over cultuur en opvoeding dat het iets anders gaat daar, maar ik heb het idee dat veel rechters ook niet helemaal met 2 voeten in de samenleving staan.

sjef-van-iekel | 27-07-19 | 20:24

Langzaam aan ... Atlas Shrugged.

Chicken George | 27-07-19 | 20:22

Ik begrijp deze noodgreep wel; het is duidelijk dat een rechter selecteren op basis van kennis en kunde niet werkt.

J.Luns | 27-07-19 | 20:22

Eerst meer diversiteit in rechters en daarna in de rechterlijke macht pleitbezorgers voor invoering van de sharia. Het is feest in Nederland, de Iraanse vlaggen kunnen worden opgehangen bij het Buitenhof en haal die provincievlaggen maar alvast weg?

Jan, Leiden | 27-07-19 | 20:22

De moreel-ethische koek is dus echt bijna op,
Ik stel voor een app met plaatjes voor de pv s want dat scheelt de 6000 echte dienders een hoop typwerk........

2CVOcean | 27-07-19 | 20:22

Bedroevend te lezen hoe het doel van diversiteit bij overheidsdienaren vaak beargumenteerd wordt vanuit de gedachte dat een diversere samenstelling van het dienarenbestand meer vertrouwen in de uitvoering van deze taken geeft.

Dus de maatschappij krijgt meer vertrouwen in de rechtspraak als meer Marokkaanse rechters de rechtszaken van Marokkanen behandelen?

Ik had meer begrip voor haar verhaal gehad als ze had gezegd dat er meer mannelijke rechters moeten komen om de door de maatschappij gewenste strengere straffen te realiseren omdat de huidige vrouwelijke rechters te soft zijn.

Maar dat lijkt mij ook lastig uit te spreken als je er zelf onderdeel van uitmaakt.

SamV | 27-07-19 | 20:22 | 2

@SamV: het laatste deel van uw betoog heb al diverse malen eerder ook hier geopperd. U bent één van de weinigen in dit medium die kennelijk ook in die richting denkt. Ik vermoed dat het komt door de reebruine ogen van veel van de tegenwoordige delinkwenten. Vrouwen kunnen daar moeilijker tegen dan mannen.

oliebolletje123 | 27-07-19 | 20:56

@laatste alinea: was precies wat ik ook dacht (geheel verbaasd. dat dan weer wel) toen ik de kop las!

2tribes | 27-07-19 | 21:09
-weggejorist-
Haat-links | 27-07-19 | 20:21
-weggejorist-
kotelet | 27-07-19 | 20:21 | 1

"Als die samenleving verandert, moeten wij mee veranderen"
Nou, daar klopt dus geen zak van en dat is nou juist het probleem van ons.
Een rechter moet zich aan wetten houden en als die niet veranderen, en dat is zo, dan blijf jij ook gewoon hetzelfde doen, niks veranderen!
Wat een badmuts die vrouw.

Gele Beer | 27-07-19 | 20:20 | 2

Zoals veel overheidsdienaren realiseert zij zich niet dat de maatschappij juist verandert omdat zij dat zelf faciliteren met dit soort uitspraken en acties in plaats van de echte problemen benoemen en er iets aan doen. Dat laatste zou namelijk zorgen dat de maatschappij een stuk minder verandert. Oftewel als uitgangspunt wordt de gewenste maatschappij gehanteerd, niet de natuurlijk ontstane logische maatschappij.

SamV | 27-07-19 | 20:28

Ja en als onze nieuwe landgenoten intellectueel wat minder begiftigd zijn, dan moeten de onderwijsniveaus ook met die trend meebewegen, enz. Wat een gel#l inderdaad weer!

2tribes | 27-07-19 | 21:13

Nee, moet niet. Mag best. Maar als ze er geen kudt van kunnen, dan niet.

Is trouwens allemaal hysterie. Er is geen greintje bewijs dat er rechters tussen de migratieachtergrondiërs zitten.

Garry_de_Graaf | 27-07-19 | 20:20

Onze rechter bedoelt toch niet dat ze artikel 1 selectief wil omzeilen?

azijnseikerT | 27-07-19 | 20:20

"President Gerechtshof Den Haag: "Meer migratieachtergrondiërs nodig als rechters"

Ja, dat zal echt gaan helpen, hoor.

"De taaltoets voor aspirant-rechters is trouwens recentelijk ook "aangepast". "Om de drempel voor mensen met een migratieachtergrond aan te passen, is recent de taaltoets aangepast."

Dus in de nabije toekomst: "Ik spreek die naïeve meisje vrij van IS misdaden. Ies niets bewezen".

Dank je wel, Marieke Koek(waus).

Dr_Johnson | 27-07-19 | 20:19

Om rechten te 'studeren' moet je goed kunnen reproduceren wat er in de boeken staat. Dat is alles. Maar belangrijker is dat je dingen begrijpt, en dat ontbreekt er dus helemaal aan bij zo'n studie.

Gele Beer | 27-07-19 | 20:18

Iedereen kent de stelling, wie goed doet ontmoet goed.

op zich niets mis mee.

sterker nog, iedereen zou deze instelling moeten hebben.

en daar gaat het fout, beetje door denken, gevaren zien en dan gaan nadenken over de werkelijke oplossing

Meesteres Belgie | 27-07-19 | 20:17

Tsja, in 40-45 veranderde er ook nogal wat in de samenleving. Politisering van de rechtspraak. Die trend is helaas allang weer ingezet. En mw Koek is in dat verband illegaal bezig met haar gevaarlijke uitspraken. Maar geen toeval dus.

squadra | 27-07-19 | 20:16

Hoge functies moeten òf aan buitenlanders gegeven worden, of aan vrouwen. Als die blanke man maar zo veel mogelijk onderdrukt wordt, zo lijkt het. Je hoort ze nooit klagen over het feit dat in de bouw zwaar en gevaarlijk werk meestal gedaan wordt door mannen. Maar met betrekking tot topfuncties gaat het ineens om man-vrouw-gelijkheid.

JackStick | 27-07-19 | 20:16
-weggejorist-
Madamjanet | 27-07-19 | 20:15 | 2

Ach, toen studeren nog gratis was begon je met rechten (omdat je niet wist wat je wilde worden) en stapte je na een paar jaar over op een meer relevante studie. Het aantal studenten dat echt afstudeerde was een fractie van wat er aan was begonnen.

Schemerlamp | 27-07-19 | 20:14 | 4

@Schemerlamp | 27-07-19 | 20:14
Haha, waar is waar.
Ook ik deed ooit 6 jaar over de mijn Rechten studie en heb er vervolgens nooit meer wat mee gedaan.

Berbaar | 27-07-19 | 21:41

@Berbaar | 27-07-19 | 21:41 | met de rest ook niet veel...

Bakschuif | 28-07-19 | 00:49
▼ 1 antwoord verborgen

Diversiteit aan politieke voorkeur is voor rechters m.i. veel meer gewenst gezien sommige opmerkelijke uitspraken van de rechterlijke macht de afgelopen tijd..

therealbraindump | 27-07-19 | 20:11

Waarom draagt deze schaamteloze en onfatsoenlijke vrouw geen hoofddoek?

Kuifje-in-de-EU | 27-07-19 | 20:07 | 3

Dat knelt heldere gedachten af.. Oh wacht...

Zaadhaan | 27-07-19 | 20:18

De kech! Wollah!

5611 | 27-07-19 | 20:48

Ik had er zelf ook nog een paar bedacht:
- Sommige mensen zijn homo. Een gedeelte van de rechters moet dus ook homo zijn om zo een afspiegeling te vertegenwoordigen van de gemeenschap.
- Sommige mensen zijn zenboeddhist. Een gedeelte van de rechters moet dus ook zenboeddhist zijn om zo een afspiegeling te vertegenwoordigen van de gemeenschap.
- Sommige mensen zijn pedofiel. Een gedeelte van de rechters moet dus ook pedofiel zijn om zo een afspiegeling te vertegenwoordigen van de gemeenschap.
- Sommige mensen hebben gestemd op Jezus Leeft!. Een gedeelte van de rechters moet dus ook Jezus Leeft!-stemmer zijn om zo een afspiegeling te vertegenwoordigen van de gemeenschap.

JackStick | 27-07-19 | 20:07 | 7

Dat is precies wat het personeelsbeleid van de BBC is, tegenwoordig. Tot op de percentages nauwkeurig hoeveel van elke groep minderheden er bij de BBC mogen werken en dan ook op radio en TV moeten verschijnen en dan met name in niet rolbevestigende rollen. Voor maximale diversiteit en inclusiviteit.
downloads.bbc.co.uk/diversity/pdf/dive...

Stormageddon | 27-07-19 | 20:19

Sommige mensen zijn omkoopbaar. Dus moet een deel van de rechters VVD'er - eh: omkoopbaar zijn.

MAD1950 | 27-07-19 | 20:39

- Sommige mensen zijn verstandelijk uitgedaagd... Maar goed daar zit de rechterlijke macht blijkbaar dus al vol mee.

kaasfondue | 28-07-19 | 09:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Rot op. Dit is Nederland en bestuur, veiligheid en rechtspraak moeten in Nederlandse handen zijn en blijven. Figuren die 10 jaar terug zijn aan komen fladderen hebben daar helemaal niets mee te maken. Als ik door een Marokkaan berecht wil worden ga ik wel stout zijn in Marokko.

Graaisnaaiert | 27-07-19 | 20:06

Toen de PVV groot werd, werd de samenstelling ook niet aangepast. Men wil geen PVV-er als rechter. Reden: de PVV heeft ondemocratische standpunten. Onzin: ze bestaan juist dankzij de democratie. Succes met die Sharia koers. Ik zal je voorspellen dat rechts nog heel groot gaat worden. Én succes ook met de FvD uitsluiten trouwens. Weg met dat linksche pluche. Bah. Bah. Bah.

nattegleufhoed | 27-07-19 | 20:05

Als de mannen nu eens als de donder meer studieus zouden zijn dan was de achterstand met de dames allang ingelopen. De man blijft langer kind, dat is algemeen bekend. Meisjes weten vanaf hun eerste bloedvloeiing meestal al precies wat ze willen gaan doen en concentreren zich daarop om het ook waar te maken. Doordat Koek ook het vervloekte begrip 'diversiteit' te berde brengt zou ik haar in gedachten overhoop willen schieten. Deze mensen anticiperen altijd op iets dat helemaal niet hoeft als je er niet zo nadrukkelijk op zou 'anticiperen'.

Willibald von Klúúúk | 27-07-19 | 20:04

De absolute eis voor een rechter moet zijn: geboren in Nederland. Punt.

In het Engels noemen we dat een "Natural-Born-Citizen"...
Natuurlijk zal er dan ook wel met geboorteaktes gesjoemeld worden.

M13 | 27-07-19 | 20:04 | 2

De meeste Marokkanen in dit land zijn al 3e, 4e generatie immigrant. Dus Natural Born Citizen, maar Natural Born Citizen van Marokko, omdat daar het principe geldt dat als het spermacelletje uit een Marokkaanse pik kwam, dan is het broedsel ook Marokkaan.
Dus tja... er hoeft niet met geboorteaktes gesjoemeld te worden.

Stormageddon | 27-07-19 | 20:15

Kijk dat zure wijf nou. We worden gewoon afgeschaft door linkse gekkies.

funkyd | 27-07-19 | 20:03 | 4

D66 muts. Nuf said

bocikam | 27-07-19 | 20:08
-weggejorist-
Acidstain | 27-07-19 | 20:31

Die club meelopers uit de jaren 30 was er niets bij.

5611 | 27-07-19 | 20:50
▼ 1 antwoord verborgen

Ok, laat ze eerst oefenen op de witte man.

RickTheDick | 27-07-19 | 20:03

De vacatures tegenwoordig zijn vrij makkelijk op te stellen:
Heeft u een migratieachtergrond?
Dan bent u aangenomen.

Bent u autochtoon?
Dan voeren we een selectieprocedure uit, met minimaal een assessment.
Minimaal 46 jaar werkervaring is een vereiste. Net als de beheersing van de Arabische, Russische, en Duitse taal. Nederlands een pré. Geen negen tot vijf mentaliteit. Verder wordt opofferingsbereidheid erg gewaardeerd.

Croxifoxio | 27-07-19 | 20:03

Doe dan ook maar gelijk de sharia invoeren. Dan is het gelijk af en klaar met het gezeik.

Zuma | 27-07-19 | 20:02

Dit biedt kansen voor advocaten ook, de taaltoets is aangepast dus met 10 jaar pleit je met, hey swa mijn mattie heeft die meisje niet geraped!

marrretje | 27-07-19 | 20:00 | 2

Zelfs als ik deze woorden lees, doet het pijn aan mijn oren.
Van de richel. Evocatus

Evocatus | 28-07-19 | 01:36

En die immigratierechter dan: Ok. Geef me haar nummer. Je weet tog!

kaasfondue | 28-07-19 | 09:53

Marieke Koekwaus.

Schuldenbrau | 27-07-19 | 19:59 | 3

Enge kerel.

Schuldenbrau | 27-07-19 | 20:02

Voor de duidelijkheid : ik vind marieke Koekwaus een enge kerel.

Schuldenbrau | 27-07-19 | 23:00

Nee, nee en nog eens nee. Geen moslims als rechter, punt.

Turkse, Marokkaanse of andersoort noord-Afrikaanse christenen of anders-gelovigen, hoewel ze op 1 hand zijn te tellen, geen probleem. Maar geen moslims.
Daar ligt namelijk het probleem, bij islam. Niet bij huidskleur of geboorteland.

Veel te vaak onbetrouwbaar, moslims. 'Verplicht partij kiezen voor de broeders', 'ongelovigen zijn net zo laag als varkens', om over Taqyya maar te zwijgen.
En dat allemaal voorgeschreven in een van de heiligste huisjes van de islam, de Koran.
Dus dan weet je het wel...

Jammer en sneu voor die goedwillende 10%.

Realism Is All | 27-07-19 | 19:59

Vroeger bestond er zo'n liedje met een refrein "oh Nederland, oho Nederland". De rest ben ik vergeten. Kent iemand dat liedje nog? Want ik verzamel liederen en gedachten van het land en de cultuur waarin ik lang geleden geboren ben. Het land en de cultuur die door linkse Nederlandse Gutmenschen wordt gehaat en veracht.

Nivelleermarionet | 27-07-19 | 19:58 | 2

Wij houden van Oranje (1988)

wiener mit pommes | 27-07-19 | 20:25

Graag voor het hoger beroep tegen Malek.
De huidige rechter kopschoppen de slachtoffers waar ze maar kunnen, dus slechtere rechters zijn er toch niet.

watergeus | 27-07-19 | 19:58

De rechterlijke macht is een soevereine schaduwmacht. Rechters benoemen rechters. De stem van het volk wordt angstvallig buiten de deur gehouden. De scheiding der machten is in de praktijk codetaal voor: tot hier mag het volk komen en niet verder. Gekozen rechters? Door middel van democratische verkiezingen? Ja, snel.

Sitting_targets | 27-07-19 | 19:58

Prima. Marokkanen weten tenminste wel wat straffen is. Alles beter dan die slappe rechters die we nu hebben. Ik zeg doen.

Bigi Bana Boy | 27-07-19 | 19:57 | 3

Handen afhakken voor de grap Allahs afbakbar, bedoel je?

Sitting_targets | 27-07-19 | 20:21

@Bigi Bana Boy | 27-07-19 | 20:33: Doodstraf voor homo's en ongelovigen krijg je er gratis bij.

Sitting_targets | 27-07-19 | 21:06

Engnek met een enge nek.

FordPrefect | 27-07-19 | 19:57

Iedereen kan rechter worden in Nederland. Je moet alleen heel erg hard studeren.
Oh wacht, dezelfde eisen stellen aan allochtonen is discriminazi! Weet je wat, met een islamitische opleiding tot sharia rechter is het ook goed.

Osdorpertje | 27-07-19 | 19:56 | 1

Een vervelende handicap voor allochtone rechters is natuurlijk dat ze eerst moeten leren lezen. Dus ze staan al meteen met 1-0 achter.

Nivelleermarionet | 27-07-19 | 20:01

Doe gereverkeerde kop erbij ook.

caspert79 | 27-07-19 | 19:55

zo iemand oordeelt over leven en dood enzo. *hoofdraaktbureau*

donald_en_ronald | 27-07-19 | 19:54

"In Charons boot treden"? Mijn grootmoeder gebruikte dat gezegde nooit voor zover ik weet.

ik_wacht_niet | 27-07-19 | 19:54 | 3

Kon ze wel tot 10 tellen?

Stormageddon | 27-07-19 | 19:59

Is Griekse mythologie. Charon was de veerman die de zielen van overledenen over de rivier zetten. Geeft niet dat je dat niet wist hoor. Ik moest het zelf ook aan Google vragen. Die wist het ook niet en verwees me naar Wikipedia, die het wel wist.

Nivelleermarionet | 27-07-19 | 20:06

Wij moeten ons aanpassen of wat had je nou gedacht .
Slikken en betalen

likmegaties | 27-07-19 | 19:54 | 1

Meestal betaal ik in het geval van slikken, maar dat is weer iets heel anders.

skoftig | 27-07-19 | 19:56

Ze zei ook: meer mannelijke rechter. Positieve discrimininatie? Kijk daar heb je zo'n excuusruud.

Sitting_targets | 27-07-19 | 19:53

Vrouwe justitia behoort blind te zijn. Dit slaat dus werkelijk nergens op!

Twerb | 27-07-19 | 19:53

Terwijl vrouwen zoals haar het land en oorspronkelijke cultuur en volk vernietigen, zijn het uiteindelijk de mannen die wapens moeten opnemen en hun levens riskeren of geven om het zooi te herstellen, want wij "moeten" niets. Genoeg is genoeg.

unshift | 27-07-19 | 19:53 | 1

Ze zei dat 60% van de rechters vrouw is. Dat verklaart wel het een en ander. Ze wil ook meer mannelijke rechters. Misschien ben ik het daar wel mee eens.

Sitting_targets | 27-07-19 | 19:55

Ik ben van mening dat er te weinig rechters zijn met Brabantse roots.
En laat ik nu toevallig....

Croxifoxio | 27-07-19 | 19:53 | 2

Ik vind dat er te weinig rechters zijn zonder rechten diploma. Ik ga direct solliciteren.

caspert79 | 27-07-19 | 19:58

Voor de volledigheid, GS,: ze zegt ook dat er meer mannen rechter moeten worden om de gelijkheid te bevorderen.
Het zou wel zo netjes zijn om dit ook te vermelden, al is het maar om de vaak vernoemde verontwaardiging over het feit dat vrouwen positief gediscrimineerd worden op de werkvloer. Dat de VK, Jinek en Trouw selectief informatie verzwijgen of verdraaien is tot daar aan toe, maar van GS verwacht ik minder framing

Olleke | 27-07-19 | 19:52
-weggejorist-
Haat-links | 27-07-19 | 19:52

Ik heb beroepsmatig veel contact met de rechtbank en het gerechtshof Den Haag. Zulk contact loopt via griffiers. Sinds lange tijd hanteert Den Haag een voorkeursbeleid (positieve discriminatie heet dat volgens mij) bij het aannemen van griffiers. Die hebben dus standaard een migratie-achtergrond. Bij deze verklaar ik dat het niveau van deze griffiers zeer significant onder het landelijk gemiddelde ligt. Niet slechts op gebied van taal, maar met name op gebeid van kennis, voortvarendheid en klantvriendelijkheid.

Ik wil helemaal niet discrimineren maar serieus; neem mensen aan met de juiste (juridische) skills en kijk niet naar de achternaam.

lordhadesch | 27-07-19 | 19:52 | 7

Diversiteitsgedeug en parttime werken (nee, mijn collega is er pas weer vrijdagmiddag) zijn killing voor de effectiviteit en efficiency van de overheid. Standaard weigeren de best gekwalificeerde en gemotiveerde mensen aan te nemen en in plaats daarvan met je RAL-kleurenwaaier selecteren. Geen wonder dat het overal bij de overheid en aanpalende terreinen zo'n puinhoop is.

5611 | 27-07-19 | 22:09

Dus een gebrek aan klantvriendelijkheid? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Heb wel een eigen idee, maar hoor graag van een ervaringsdeskundige
Vriendelijke Vraag. Evocatus

Evocatus | 28-07-19 | 01:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Als ze dan ook de doodstraf mogen opleggen aan kutmarokkanen (geheel volgens Marokkaans recht), dan is dat wellicht het overwegen waard. Als we dan toch vol voor de parallelle samenleving gaan, dan ook dat meteen maar. Sharia voor moslims en taakstraf voor normale mensen.

Stormageddon | 27-07-19 | 19:51 | 3

Het enige voordeel van de multiculturele samenleving is inderdaad multicultureel straffen.

skoftig | 27-07-19 | 19:57

Dan moeten er ook wel 2 soorten rechters komen.

Goofje | 27-07-19 | 20:00

@Goofje | 27-07-19 | 20:00:
Ja natuurlijk... elke tribale identity group en migrantiër een rechter uit eigen land en met rechtssysteem uit het eigen land. Zo deden we dat ook in de 17e eeuw.
Baruch de Spinoza weet er alles van. Als de social justice warriors dan zo graag iedereen in hokjes willen stoppen is dat de ultieme consequentie.
Moet er nog wel even een apart wetboek voor LHBGTHAIQ+ komen, maar goed da’s dan meteen hun probleem.

Stormageddon | 27-07-19 | 20:10

Illegalen/'generaal gepardonneerde illegalen + nakomelingen' beroven ons van grondgebied.

HogeNood | 27-07-19 | 19:51 | 1

Soggie!

HogeNood | 27-07-19 | 20:02

Uiteraard mogen PPV'ers geen rechter worden want dat zijn abjecte mensen. Aldus de rechters.

i-Wonder | 27-07-19 | 19:50 | 2

Omdat er geen Grondwettelijk Hof is die wetten toetst aan de flutgrondwet, kan men volstaan met flutwetten. Dat 'geeft niet' zolang er voldoende vriendjes van het regerende kartel onder de rechters zijn. PVV'ers als rechter komen dus niet goed uit.

HogeNood | 27-07-19 | 20:04

@HogeNood | 27-07-19 | 20:04: Politiek is taboe in rechterland. Het wordt niet besproken. Het hoort geen rol te spelen in hun vak. Maar dat doet het wel. Ze komen er heus wel achter of je wel een goede D66-er bent en geen abjecte PVV-er. De rechterlijke macht houdt de schijn op van apolitiek zijn. Maar het is wel verborgen aanwezig en juist heel sterk.

Sitting_targets | 27-07-19 | 20:32

Voor criminele rechtszaken wil ik graag ALLEEN maar Marokkaanse rechters, desnoods importeren we ze.

skoftig | 27-07-19 | 19:50

Tja, als de samenleving veranderd, bijvoorbeeld als vrouwenbesnijdenis geaccepteerd wordt, dan moeten de rechters mee veranderen.

Mr.Crowley | 27-07-19 | 19:50

Een schrale troost is dat je je een ongeluk moet studeren voordat je rechter kunt worden. Dit is niet weggelegd voor de kansenpareltjes. Als er wat mensen van kleur doorheen komen zijn het vooral vrouwelijke slimme allochtonen die meestal de hoofddoek achter zich hebben gelaten.

Piet Politiek | 27-07-19 | 19:49 | 8

Iedereen kan dat cursusje “snelzoeken en lange zinnen schrijven over hetgeen je gevonden hebt” zo afronden. Is ook geen wetenschap.

SamV | 27-07-19 | 20:09

@Maris v.d Hof5393 | 27-07-19 | 19:50:
Goed gezien. De EU werkt al samen met de OIC, en de EU heeft twee kandidaat-lidstaten die ook een lidstaat van de OIC zijn. Twee landen waar de mensenrechten langs de sharia-meetlat van de CDHRI gehouden word.
De OIC en haar lidstaten willen hun invloed in de EU uitbreiden. Dat is geen publiek geheim.

gaffelbaard | 27-07-19 | 21:17

@marrretje | 27-07-19 | 19:55: Precues. Als een universitaire opleiding te hoog gegrepen is voor onze parels dan is een LOI-cursus ook goed. Leer mij links kennen.

5611 | 27-07-19 | 22:11
▼ 5 antwoorden verborgen

"Afgezien van het feit dat de daders een oude vrouw hebben beroofd, gedroegen zij zich correct, daarom twintig uur schoffelen.
Hierbij is meegenomen door het hof, dat de daders in de ramadan periode zitten, wat op zich al een zware periode is, daarom is de strafmaat aangepast".

snapal | 27-07-19 | 19:49

Taaltoetsen voor rechters vereenvoudigen altijd een goed idee. Stel je voor, mensen die wel eens een boek hebben gelezen rechters maken, je moet er toch niet aan denken.
Liever politiek correct dan rechtvaardig.

spanarchist | 27-07-19 | 19:49

Moest googelen, zou slechte rechter zijn.

Wiezewalakristalix | 27-07-19 | 19:47

Niks mis mee dat de zittingen een gezellig allochtoons onderonsje worden. Boeven, OM en agenten, één grote gezellige familie dus wat kan er fout gaan? Jammer dat de slachtoffers autochtoon zijn maar je kunt niet alles hebben.

Maris v.d Hof5393 | 27-07-19 | 19:47

Marieke Koekoek

happen naar de baas | 27-07-19 | 19:46 | 1

Annemaria Koekoek. Leuk spel!

Zaadhaan | 27-07-19 | 20:24

Tuurlijk joh, elke nationaliteit zijn/haar eigen rechter van dezelfde nationaliteit en de Nederlander kan het doen met een D66 rechter.

Manus Olie | 27-07-19 | 19:46 | 3

Er is een goede reden dat veel rechters D66 stemmen. Men acht het belangrijk dat alle rechters zoveel mogelijk op dezelfde manier over dezelfde soort zaken oordelen, zodat de rechtspraak uniform en eerlijk is. Die rechters zullen dus ook allemaal hetzelfde denken, en op dezelfde manier tegen de maatschappij aankijken, en wellicht dus ook veelal op dezelfde partij stemmen. Dat dat D66 is, is niet heel toevallig: een niet-confessionele middenpartij. Wil je strengere straffen, dan moet je niet de rechters willen veranderen, maar de wet aanpassen. Desnoods met minimum straffen (iets waar ik in zware gevallen of bij ernstige recidive overigens heel erg voor ben)

Het zou er juist helemaal niet toe moeten doen waar de rechter vandaan kom, maar als je je toelatingscriteria gaat veranderen om er wat kleur bij te krijgen, dan loop je juist het gevaar dat de uniformiteit van onze rechtspraak verloren gaat. Het is nu eenmaal een verzameling van D66'ers, maar maak vooral geen plaats voor DENKiaanse toestanden.

Muxje | 27-07-19 | 19:56

@Muxje | 27-07-19 | 19:56: D66 een middenpartij?
Midden tussen Groenlinks en VVD bedoel je?

Nuchternederland | 27-07-19 | 22:19

Hoezo veranderen....... gewoon sharia rechtbanken oprichten, daarmee hou je 10 tot 15 procent van de nieuwkomers wel tevreden....... toch?

Fatwabuster | 27-07-19 | 19:46

Die doodstrafrechter in Marokko is wat mij betreft overigens van harte welkom voor een baan hier.

Ridde Rogter | 27-07-19 | 19:45 | 2

Eerst zien en dan geloven. Het zou me zeer verbazen als dat tuig niet linea recta naar Nederland wordt getransporteerd.

Maris v.d Hof5393 | 27-07-19 | 19:49

@Maris v.d Hof5393 | 27-07-19 | 19:49: Wedden dat Grapperhaus hier al mee bezig is.

5611 | 27-07-19 | 22:13

Alsof er nooit problemen zijn ontstaan op elke plek waar wij de derdewereldlanders toelieten.

Madame Poitiers | 27-07-19 | 19:45 | 1

Dat zijn geen problemen, dat is charme en verrijking. Beetje inschikken, beetje toegeven, beetje overgeven, dan ligt uw hand er vanzelf wel af na een diefstalletje. O, u bent vrouw? En u bent verkracht? Kech? Ik veroordeel u tot de dood door steniging. Ins'h Allah!

Graaisnaaiert | 27-07-19 | 20:09

Maria Koekoek.

Gulliver | 27-07-19 | 19:44 | 1

De Koekoek. Dank je.

Zwizalletju | 27-07-19 | 21:17

Haha iki jou boekoering geven * en met opgeheven pinguïn pak

Haat-links | 27-07-19 | 19:43

Stemmen migranten op D66? Anders geen kans om rechter te worden

Olleke | 27-07-19 | 19:42

Zonder dat ik haar ken, zie ziet er uit als een pak linksdraaiende bio yoghurt wat een jaar of 3 over de datum heen is. Lees ik haar idee , krijg ik spontaanus braak neigingen

Kees netals me Broer | 27-07-19 | 19:41

Vrouwe Fatima.
Maar dan zonder oogbedekking, damannie meer.

Ruimedenker | 27-07-19 | 19:40 | 1

Klopt niet helemaal maar niettemin grappig!

2tribes | 27-07-19 | 21:42

Stapje voor stapje gaan ze verder,
tot er geen weg terug meer is...

wiener mit pommes | 27-07-19 | 19:39 | 2

Is een voorstel van Marieke KoekWaus.
Niet dat ZE ertegen zullen zijn hoor.

Ruimedenker | 27-07-19 | 19:42

Voor imam Haselhoef komt het allemaal te laat.

Langshetrandje | 27-07-19 | 19:39

"He broer heb jij gesist naar meisje"
"Ja edelachtbebaarde"

Gulliver | 27-07-19 | 19:37 | 2

LOL!!

Zaadhaan | 27-07-19 | 20:11

LOL! en dan ook nog "ehhh sorry mevrouw..."

Bakschuif | 28-07-19 | 00:53

De Sharia is vrij eenvoudige wetgeving.

Ruimedenker | 27-07-19 | 19:36 | 5

Nou, neen. Die sharia is niet zo eenvoudig, daarom snijden die mohammedanen vooral elkáár zo graag de hals door.

Guido | 28-07-19 | 09:17
▼ 2 antwoorden verborgen

De volgende fase is aangebroken.
Nog even en dan wordt de voertaal Engels

ALT130_2 | 27-07-19 | 19:36 | 1

Ik denk eerder Arabisch...

Manus Olie | 27-07-19 | 19:37

Marokkaanse rechters straffen strenger, leert de ervaring. Dat is toch wat we willen?

Kuifje-in-de-EU | 27-07-19 | 19:36 | 6

Ja hoor Kuif, niks mis mee. Zolang ze maar in Marokko straffen en niet hier.

Graaisnaaiert | 27-07-19 | 21:09
▼ 3 antwoorden verborgen

We gaan traag maar gestaag ten onder.

EnzoIshet3 | 27-07-19 | 19:35 | 1

Lol .zijn we al man.

Haat-links | 27-07-19 | 19:46

Nou, ik ken nog wel een Marokkaanse rechter hoor.

Mr_Natural | 27-07-19 | 19:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken