Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland opent zomerkamp voor jihadlarven

Het openingstopic dat je wist dat zou komen want ja hoor, de geesten worden langzaam razendsnel rijp gemaakt voor het terughalen van het Kroost van Het Kwaad uit het kalifaat.

Het lukt ons landelijk & lokaal bestuur nog niet eens om de quasisalafistische Haga-madrassa in Mokum te ontmantelen, maar ondertussen wordt op een geheime locatie die u niet mag weten een Hollands zomerkamp ingericht voor de 210 ziek-religieus gehersenspoelde kalifaatkids die we ze uiteindelijk doodleuk allemaal terug gaan halen. Grapperhaus wil het, de Kinderombudsman jengelt er al jaren om en u heeft er echt absoluut helemaal totaal geen greintje zin in - dus gaat het gewoon gebeuren. De kostbaar klinkende "orthopedagogische setting" is gereed, superdure specialisten staan met Jij Bent Welkom-vlaggen en Peppa Pig-knuffels Osratouna-liedjes te wachten en iedere millimeter van de speelmat wordt door camera's gecoverd om te zien of er niemand een mes meebrengt naar het blokkenbouwen. 

Allemaal zo ontzettend doorgeslagen Nederlands dit, dat in het AD zelfs de eerst haatopa zich al gemeld heeft met het twijfelachtig tegengeluid: Hij vindt het 'te ver' gaan dat het gewelddadige geloofsgebroed eerst medisch en psychisch onderzocht wordt, opa wil de nageboortes van het islamofascisme gewoon meteen in een 'vertrouwde omgeving' zetten. Nou ouwe baard, op deze leeftijd zijn zand, vernietiging, een in lompen verstopte jihadmama en de hekken van een Koerdisch kamp hun meest vertrouwde omgeving. Laat ze dan maar lekker daar.  Want als er ooit een klimaatmaatregel was om de leefbaarheid van dit land te verbeteren in de toekomst, dan is het wel een importstop op fossiele ideologieën uit het Midden-Oosten. Maar ja. De starre klimaatontkenners van het kalifaat trekken aan de touwtjes in dit knettergekke gidslandje. 

We weten het Harald. Maar het kan ze niets schelen

Onze veiligheid is ondergeschikt aan hun religieuze waanzin

Reaguursels

Inloggen

Onze wetgeving is niet ingericht op dit soort strapatsen en de wet vrije keuze onderwijs is niet ingericht op moslimonderwijs. De goede moeten niet onder de kwade leiden. Nee, er moet wetgeving komen om dit soort staastsondermijnende activiteiten te kunnen verbieden.

Willem_Oltmans | 14-07-19 | 11:05

En dan te bedenken, dat er moeders waren die blijkbaar dachten, enige Jihad outfitjes. Van welk merk zijn ze en waar kan ik die bestellen?

MistaRazista | 13-07-19 | 00:20

Kunnen we geen petitie opzetten en een bindend referendum voor het volk eisen? Het maakt me zo moedeloos hoe die zwakzinnigen daar bezig zijn in Den Haag en de overheid.

marian2???? | 12-07-19 | 21:32

ziet er wel gezellig uit.

c02JEuk | 12-07-19 | 17:03

Er staan kazernes genoeg leeg, ruimte zat voor een sportieve en leerzame zomervakantie gevuld met stormbaan, handgranaat werpen en schietoefeningen.
Je moet tenslotte je skills op peil houden!

Bolder | 12-07-19 | 16:39

En wat voor het gemak ook nog even vergeten wordt; deze lieden zullen worden onthaald als helden die de vermaledijde Kafir bestreden. Hele generaties zullen zich optrekken aan deze Orks uit Mordor.

Ik doe echt mijn uiterste best om dit alles te begrijpen, maar het wil maar niet lukken. Ik krijg er mijn verstand maar niet omheen gewrongen. Je hebt foto's waarop god betere het 4-5 jarigen(!) daadwerkelijk executies uitvoeren op weerloze gevangenen. Je hebt een heel Internet vol aan de meest walgelijke, onmenselijke video's alwaar de slachters van IS zich te buiten gaan aan wreedheden waar zelfs de SS kampbeulen zich nog voor geschaamd zouden hebben. Dit alles, te samen met ontdekte massagraven en vuilnisbakken met soms wel 50(!) afgesneden hoofden van mannen, vrouwen en kinderen. Waarom, waarom laat je dergelijke monsters niet alleen terug komen, maar leg je ze óók nog eens in de watten? Hoe hard moet je als regering je eigen inheemse bevolking haten om dit er koste wat kost door te drukken. Het is om gillend van ellende de haren uit je kop te trekken...

Sjefke7807 | 12-07-19 | 15:22 | 4

Sjefke, dank voor de juiste samenvatting. Wij worden de nieuwe indianen

Moeimaker | 12-07-19 | 17:11

@Moeimaker | 12-07-19 | 17:11 |
De meesten weten het hier ondertussen al, maar even voor u speciaal. Ik hèb indiaanse familie (het Oglala Lakota volk, hier in de volksmond de "Sioux" genaamd), ben van gemengde komaf en draag derhalve de geschiedenis van twee volken met me mee. Waarom denkt u dat ik hier zo met de moed der wanhoop aan het tegelen geslagen ben een kleine vijf jaar geleden? Omdat ik té veel raakvlakken met de geschiedenis van mijn familie begon te zien. En mensen denken nog steeds dat het wel zal mee vallen. Nou, als de Lakota geschiedenis me iets geleerd heeft, dan is het dat het helemaal niet zal meevallen. In tegendeel. Zeker ook omdat de islam waar het de behandeling van de inheemse bevolking van een land aangaat tòch al niet het beste track record ooit heeft. Dààrom heb ik zoveel en zulke harde kritiek op de islam. En dat heeft niets met racisme of vreemdelingenhaat te maken, maar alles met de koude harde feiten waar het de islam betreft. Er zijn hier hele volksstammen in alle kleuren van de regenboog waar we al decennia zonder enige vorm van ellende mee samen leven. Die lekker mee doen etc.. Er is maar één groep die er iedere keer weer negatief uitspringt en die groep is? Juist.

Sjefke7807 | 12-07-19 | 17:39

Onvoorwaardelijk optimisme is een psychische aandoening.

JackStick | 12-07-19 | 17:57
▼ 1 antwoord verborgen

Onverteerbaar. Helaas dwingen onze wetten ons hiertoe, omdat die volstrekt ontoereikend zijn om met het concept van de islam om te gaan. Onze volksvertegenwoordigers vonden het echter 8 jaar lang niet de moeite om hier iets aan te veranderen.

SmilingBhudda | 12-07-19 | 15:21 | 1

Het gros is daar geboren en heeft niet per definitie een Nederlands paspoort. En indien wel dan moet dat aanvechtbaar zijn. Dus welke wetten precies?

drijflijk | 12-07-19 | 17:56

Uit de Volkskrant over Mutti Merkel vandaag:
De één miljoen vluchtelingen die Merkel in de herfst van 2015 binnenliet, drukken elk jaar voor 23 miljard op de Duitse verzorgingsstaat

Hein7261 | 12-07-19 | 15:14 | 1

Verbaasd me niks. Las laats een relaas van een Duitse jongen die hier tussenzat (vader overleden, moeder psychisch ingestort). Alle minderjarige vluchtelingen krijgen gewoon de maximum toelage zoals die geldt voor een 18 jarige. Want controleren op leeftijd zou als rascistisch opgevat kunnen worden.

SmilingBhudda | 12-07-19 | 15:24

What can possibly go wrong?

JackStick | 12-07-19 | 14:59

Als deze larven straks echt tot terrorisme overgaan, dan zou het wel prettig zijn als ze hun doelwitten zodanig uitkiezen dat een aantal 'gutmenschen' ook direct in hun omgeving geraakt worden. Eens kijken of ze dan nog de borden met 'Welkom' omhoog blijven houden.

BonSens | 12-07-19 | 13:46 | 1

Antwoord ja. Ideologie boven realiteit, altijd.

Mazzelstof | 12-07-19 | 17:34

Vervelende is dat als het mis gaat u en ik het slachtoffer zijn van die importterroristen, niet diegenen die zich hard gemaakt hebben om ze hierheen te halen.

Graaisnaaiert | 12-07-19 | 13:06

Haha alsof die kinderspecialisten met hun standaard freudiaanse basis opleiding weten waar ze nu tegenaan gaan lopen. Ik zie dit rampzalig uit de rails lopen

Terugkruizen | 12-07-19 | 13:04

On her way to work one morning
Down the path along side the lake
A tender hearted woman saw a poor half frozen snake
His pretty colored skin had been all frosted with the dew
"Poor thing, " she cried, "I'll take you in and I'll take care of you"
"Take me in tender woman
Take me in, for heaven's sake
Take me in, tender woman, " sighed the snake
She wrapped him up all cozy in a comforter of silk
And laid him by her fireside with some honey and some milk
She hurried home from work that night and soon as she arrived
She found that pretty snake she'd taken to had been revived
She clutched him to her bosom, "You're so beautiful, " she cried
"But if I hadn't brought you in by now you might have died"
She stroked his pretty skin again and kissed and held him tight
Instead of saying thanks, the snake gave her a vicious bite
"I saved you, " cried the woman
"And you've bitten me, but why?
You know your bite is poisonous and now I'm going to die"
"Oh shut up, silly woman, " said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in

Wim Venijn | 12-07-19 | 12:57 | 3

mooi!

leesbaar ow | 12-07-19 | 13:06

@leesbaar ow | 12-07-19 | 13:06:
Niet zelf geschreven, dat was Al Wilson in 1968, op YouTube wel te vinden die muziek.
Dit was de songtekst, the snake. Wel zo toepasselijk.

Wim Venijn | 12-07-19 | 13:12

@Wim Venijn | 12-07-19 | 13:12:
Best een lekker nummer, niks mis mee.

Graaisnaaiert | 12-07-19 | 13:57

Waarom gezinshereniging altijd maar hier moet plaatsvinden is me niet duidelijk. Als Moslimopa of Moslimoma het Jihadistische addergebroed zo graag in de buurt wil hebben, kunnen ze toch ook gewoon naar Syrië of Irak verhuizen? Kunnen ze zich nog een beetje nuttig maken in de kinderopvang terwijl de Jihadistische ouders aan het mijnenprikken zijn.

Heiner | 12-07-19 | 12:47 | 1

Sterker nog ze krijgen hier op termijn allemaal de Nederlandse nationaliteit en zie je krantekoppen in het buitenland met 'Nederlandse terrorist pleegt aanslag in druk bevolkt winkelcentrum'.

Hein7261 | 12-07-19 | 15:18

Mijn advies aan alle Nederlanders: ga zelf ook op een schietclub, en neem je kinderen mee, jong geleerd is oud gedaan.

De Briemusketier | 12-07-19 | 12:41

Er is wat mij betreft geen zorgplicht voor de haatvruchten uit de schoot van landverraders, oorlogsmisdadigers en moreel, verstandelijk en religieus uitgedaagden die me(e)n(d)en het volste recht te hebben om in andere landen de plaatselijke bevolking te kunnen knechten, tot slaaf te maken , te verhandelen, te misbruiken, te doden, de cultuur en infra en erfschatten te vernietigen etc.etc.
Die zorgplicht komt de ouders toe, deze ouders dienen zich te verantwoorden aan de respectievelijke regeringen / rechtssystemen van de landen waar zij zich hebben misdragen of dit mede mogelijk hebben gemaakt.
Irak en Syrië dus.
Dus k.. Gristen Unie en CEEDEEA, het getuigt van medemenselijkheid als je je eigen bevolking in bescherming neemt en de misdadigers over laat aan de autoriteiten in Irak en Syrië, wellicht geeft dit de lokale bevolking ook nog enig gevoel dat recht gedaan wordt en helpt het om verder te gaan.
Inzetten in de wederopbouw de komende 25 jaar zou dan ook meer gepast zijn, kinderen leren meteen een vak en kunnen het werk van hun ouders voortzetten.
VVD en d666 zijn niet op morele gronden aan te spreken dus voor die het argument, kost veel geld dat u niet van de burger in eigen zak kan steken na het geven van advies (vvd) en kan niet ingezet worden voor onderwijs (d666), dit laatste gebeurt nu ook niet maar voor de bühne klinkt het best aardig.
Ps weet iemand waar en hoe bv Jetten heen op vakantie is?

bwanabanjo | 12-07-19 | 12:39

Die kinderen worden later echt wel een goede toevoeging voor onze samenleving.

Kom op zeg! Wanneer is het nou eens klaar! Mensen, wordt wakker. Onze cultuur gaat er helemaal aan, zijn jullie nu zo ontzettend blind?

RelativeTruth | 12-07-19 | 12:18 | 1

Sommige mensen zien alleen maar het feit dat het kinderen zijn, helemaal in de rol van ouder/verzorger, en zijn inderdaad blind voor al het andere. Maslow verwoordde het ooit eens treffend: "I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything as if it were a nail".

JackStick | 12-07-19 | 12:55

Ze zijn knettergek geworden. Die keeldoorsnijders die het tot het laatst volgehouden hebben hierheen halen. Die dat willen zijn zelf ook een gevaar voor onze samenleving. De NSB van nu.

Mart6037 | 12-07-19 | 12:16
-weggejorist-
BeschimmeldKaasje | 12-07-19 | 11:58

Praten heeft niet zoveel zin. Daden tellen meer dan woorden.

Wemibono | 12-07-19 | 11:55

Grrrrr, deze opkomende haat-baarden bij elkaar opsluiten op 1 plek is idd *geen* goed plan. Dat creeert per definitie een boos-op-het-westen samenzwerende kliek.
Het enige goede plan blijft dus NL burgerschap afnemen via de ouders en actief uitzetten wanneer toch gesnapt in NL.

hotmint | 12-07-19 | 11:53

De overheid staat in dienst van de burger. De vraag is: "Welke burger"
Antwoord: De burger die de meeste schade kan toebrengen aan de samenleving wordt het meest gewaardeerd. Kosten nog moeite worden gespaard om de jihadburger en ander tuig uit de Balkan of Afrika of waar dan ook vandaan het naar de zin te maken.
----
Wanneer komt onze nieuwe overheid? want deze is kapot.

dijkbewaker | 12-07-19 | 11:52 | 1

Hamburger..

David000000007 | 12-07-19 | 12:40

Tja erg lullig voor die kinderen dat ze bij een haatbaard geboren zijn maar wat mij betreft en met mij het merendeel van NL blijven die haatlarven daar. Er is hier geen plek voor deze achterlijke cultuur. We hebben hier al genoeg van hen rondlopen om de boel op stelten te zetten. Laat staan dat je dit soort wandelende tijdbommetjes er inclusief hun helemaal achterlijke ouders erbij krijgt.

WatZalIkErvanZeggen | 12-07-19 | 11:49

Mooi toch dat deze kindertjes door toedoen van hun ouders geestesziek zijn geworden, ze zullen alle zorg en aandacht krijgen die ze nodig zullen hebben..... want Nederland.

Onze ouders en grootouders daarentegen die de pech hebben verpleging nodig te hebben en in een sterfhuis zitten krijgen dat dan weer niet, hadden ze maar niet zo oud moeten worden.

JI-HAAT | 12-07-19 | 11:44

Als die kids maar niet op de fiets gaan bellen.

Generaal Pardon | 12-07-19 | 11:40

Maar gelukkig wordt lachgas verboden. Want heel gevaarlijk i.c.m. alcohol of andere drugs. Die ook zonder lachgas gevaarlijk zijn, net als autorijden, fietsen zonder helm en zijwieltjes, stenen i.p.v. rubberen stoeptegels, (keuken)trappen, open vuur, elektriciteit en kinderen van haat. Net als je bemoeien en bommen gooien in de zandbak van het Midden-Oosten en daarna (en daarvoor) je grenzen half open laten staan voor elke rancuneuze haatholbewoner om binnen te dringen.

Godzijdank weten de boven ons gestelde regenten hun prioriteiten te stellen qua sympathie. Niet met alle Nederlanders (inclusief streepjes en allahtochtonen) en hun miljoenen kinderkens, maar met een afgehakte handvol anti-Westers geïndoctrineerde en (on)opgevoede kindertjes van anti-Nederlandse ouders die zich aansloten bij een vijandige mogendheid of terreurbeweging. Niet met de Koerdische, Irakese of Syrische kindertjes waarvan de ouders de keel werd afgesneden of anderszins werden afgeslacht, in een massagraf gedumpt, waarna hun misbruikbare kroost tot (seks)slaaf gemaakt werd. Nee, want die kunnen we niet allemaal naar hier halen en dat zijn geen papieren Nederlanders.

Misselijkmakend, walgelijk, onverantwoordelijk, immoreel, een middelvinger naar heel normaal Nederland en oliedom. Dus gebeurt het, want Den Haag produceert niets dan dat. Ze hebben een reputatie laag te houden. Maar oh waarom, waarom, verzuchtte Teletekst en de Nationale Onzin Spuiers, dat de Nederlander de overheid met een zesje beoordeelt en ziet als "noodzakelijk" (kwaad) i.p.v. benaderbaar en sympathiek?
nos.nl/artikel/2292963-ombudsman-burg...

Deze Nederlander vindt dat niet overigens. De overheid krijgt een vette onvoldoende en mag liever vandaag dan morgen zich volledig "terugtrekken", maar dan haar belasting- en bemoeizicht navenant. Een goede zorgverzekering en inkomensverzekering met verzekaars en verenigingen met en zonder winstoogmerk die moeten concurreren, waarbij je zelf binnen redelijke grenzen de voorwaarden kunt kiezen is voor mij voldoende. Verdere betutteling, uitzuigerij en koeioneren bewaar je maar voor jezelf. Vind je dat er te weinig geboden en verboden zijn ga je met gelijkgestemden in een wijk of gemeenschap wonen met een muur of hek eromheen en mag je elkaar betuttelen tot je erbij neervalt.

Minimale overheid, laat gewone burgers maar lekker voor hun eigen goede doelen zorgen en betalen. En een neutraal buitenlandbeleid. Als je oorlogje of reddende engel des doods wil spelen koop je net als een IS-fanaat maar een geweertje, levert je paspoort in en vertrekt. Maar dan kom je ook niet zo makkelijk terug. Eerst dáár of elders maar laten zien dat je je leven gebeterd hebt en je net als elke vreemdeling en immigrant aan de voorwaarden voldoet die wij stellen voor toetreding tot onze publieke ruimte.

Wol | 12-07-19 | 11:18

Voor deze kinderen geldt dan weer niet dat ze geworteld zijn in het land waar ze zijn geboren. Deze moeten dan wel weer zo nodig verscheept worden. Moedeloos wordt je er van.

matatwork | 12-07-19 | 11:11

Kunnen we geen bindend referendum eisen?

Nefertete | 12-07-19 | 11:06 | 1

Het raadgevend referendum Is juist afgeschaft door Ollongren. Een bindend.. laat me niet lachen.

Thoth | 12-07-19 | 13:26

Waar is papa?
Papa zit bij ome A. met zijn 72 maagden, want hij is een echte martelaar en held.
Dat wil ik later ook worden mama, ja wholla papa zou trots op je zijn.

I.P standing up | 12-07-19 | 11:05

En dan straks via gezinshereniging natuurlijk ook de ouders weer terug dit land in. Want als het kan moet een kind natuurlijk bij zijn/haar biologische ouders kunnen zijn, en dat gaat voor pleegzorg en/of adoptie. En dan is het wachten tot de eerste basisscholen ontploffen, als de indoctrine weer gewoon door gaat...

Nefertete | 12-07-19 | 11:05

Het ging toch, met hoge uitzondering, om slechts twee minderjarige IS-weeskinderen? Echt, woorden schieten tekort. Het werd al oorlog, maar nu nog even wat sneller.

JackStick | 12-07-19 | 11:03 | 1

Ja, dat heb ik ze ook horen zeggen. Alleen die twee, bij hoge uitzondering, en daar bleef het bij. Stelletje gore leugenaars. Tis om uit je vel te springen.

Muuke | 12-07-19 | 16:10

Niet in mijn land... o wacht even, is dit nog wel mijn land?

Montesquieue | 12-07-19 | 11:03 | 1

Nee, niet meer.

matatwork | 12-07-19 | 11:12

Dat er in de regering een stelletje verwarde mensen zitten is me al lang duidelijk. Maar dat je zulke idioten hier binnenhaald, dan is dat vragen om problemen. Niet in hun ivoren toren, maar het volk zal moeten slikken. De kindjes worden geobserveerd door professionele figuren. En dat is wat mij een beetje nerveus maakt. Heeft die doelgroep al niet genoeg gedaan in hun TBS klinieken. De resultaten van die lieden geven mij niet veel vertrouwen. Voor die deugdmensen geldt maar een gezegde: Ziende blind.

wallenberg | 12-07-19 | 11:02

Joh heb vertrouwen. We kennen hier ten lande een uitstekende opvang en behandeling van clienten met een krasje in voornamelijk feeërieke, bosrijke, omgevings. Die "paar" incidenten veroorzaakt door weglopers, who cares.

de directeur | 12-07-19 | 10:59

210? WTF! En die halen weer een vrouw uit een random zandland. Naar de moskee waar ze schouderklopjes krijgen als ex IS. Vergeet heel de familie ook niet even over te vliegen overheid. Kijk er naar uit op het schoolplein.

Repetitive Beats | 12-07-19 | 10:49

Wat vindt de Kinderombudsvrouw ervan?

lingo star | 12-07-19 | 10:49

Soms weet je even niet meer wat je moet zeggen, ze zijn helemaal gek geworden.

osolemio | 12-07-19 | 10:46

Laat het zomerkamp maar beginnen met een dropping. In de mergelgrotten. Wie de uitgang weet te vinden mag naar Rottumerplaat.

Guido | 12-07-19 | 10:46

Alles wat daar in het kalifaat geboren is heeft helemaal geen Nederlands paspoort, de moeders en vaders hebben bewust gekozen voor een islamitisch kalifaat wat de oorlog aan het westen heeft verklaard, dit zijn dus zowel landverraders als vijanden van de staat, het enige wat die mensen van Nederland horen te krijgen is een kogel of een kruisraket. Zodra er een volgende kalifaat of een autonome sharia regio ontstaat zullen ze zich weer daarbij aansluiten.

Peter1985 | 12-07-19 | 10:40

Het hoofdenafsnijdersgilde wordt met open armen ontvangen door de van elke realiteit losgekoppelde policormens. Wat moet je eigenlijk flikken om ervoor te zorgen dat zelfs de door en door gebrainwashte deuglaaf tot de conclusie komt dat het niet zo'n goed idee is om deze barbaren terug te planten in onze samenleving?

Crusher | 12-07-19 | 10:38

is dit democratisch besloten? M.a.w. Is de meerderheid vóór dit besluit?

JackStick | 12-07-19 | 10:38 | 1

De minderheid regeert in dit land

MoonBeebe | 12-07-19 | 10:45

Hoor Rutte nog zo zeggen op de tv, " we zijn in oorlog met de IS, eenmaal het land uit, komen ze er niet meer in."
Was nog niet eens zo lang geleden. Zucht.

Muuke | 12-07-19 | 10:38 | 4

VVD = stoere praat, opgehangen aan een weke ruggengraat.

TeeJee | 12-07-19 | 11:49
▼ 1 antwoord verborgen

Het zijn niet dezelfde dwergen als uit The Wizard of Oz.

Spartaan1888 | 12-07-19 | 10:36

Walgelijk en dat moet dadelijk bij mijn kind in de klas komen en dat moet ik maar goed vinden?
Accepteer het of niet maar die kinderen zijn levenslang beschadigd en zijn een blijvend risico.
.
Daarnaast hun ouders vonden dat blijkbaar de beste plek voor hun kroost wie ben ik om aan hun manier van "opvoeden" te twijfelen.

Barkruk2 | 12-07-19 | 10:29

En vergeet vooral niet dat:
Sociaal zijn in Nederland betekend voornamelijk het uitgeven van andermans geld. Het geld van de werkende middenklasse dus! Want de werkende middenklasse zal het wel weer moeten betalen via de IB.

Rdock | 12-07-19 | 10:28 | 1

Yep, het wordt tijd de voordeur voor de laatste keer achter je dicht te trekken.

Muuke | 12-07-19 | 10:50

Nederland is een k.t land geworden met al die grefo’s aan de macht. De CU heeft de andere partijen in het kabinet in de tang. Dat zo’n klein k.t partijtje zo veel invloed kan uitoefenen is misselijkmakend! Laten we a.u.b. zo snel mogelijk een kiesdrempel invoeren dan wordt het land besturen een stuk eenvoudiger en zijn we eindelijk verlost van partijtjes zoals de CU en Denk.

Rdock | 12-07-19 | 10:26

Zo langzamerhand vraag ik mij af of Nederland nog wel mijn land is waar ik geboren ben en mijn kinderen heb zien opgroeien.
Zo langzamerhand vraag ik mij af wat voor soort politici besluiten nemen en wetten maken, waarbij ook het belang van de Nederlanders voorop staat en is gewaarborgd.
Want natuurlijk komen de aanzienlijke kosten van die zgn. opvangkampen voor rekening van de Nederlandse belastingbetaler.
Laat ze lekker daar blijven waar hun ouders voor gekozen hebben en zich aanvankelijk toch ook thuis voelden in dit moordenaars circuit.
Een waarom moeten wij als Nederlandse belasting betaler betalen voor de 300 Turkse vrouwen, die er - zo blijkt - elk jaar in Rotterdam hun vertier en definitief verblijf in Nederland zoeken, de taal- en opvanglessen betalen ?
Pim Fortuyn zou zeggen: "we hebben een groot aantal sufkeutels van ministers ".
Waarom lopen wij aan de leiband van die EU, als wij de talloze Albanese criminelen accepteren zonder visumplicht te eisen zodat die hier hun gang kunnen gaan? Weer zo'n EU wetje waar je niet vrolijk van wordt.
En waar zijn die 18 miljoen euro "ontwikkelingshulp "aan Mali gebleven. De overheid zegt dat het zoek is ?
En heeft mevr. Sophie in't Veld, ( D66 in het EU parlement) die gestolen en ten onrechte ontvangen verblijfskosten al terugbetaald?
Ik verzeker ovr al de hier genoemde zaken, horen we niks.
Rutte en zn coalitie tezamen met zijn linkse vriendjes in de oppositie vormen een kliekje politici waar ik, zo langzamerhand, gerote vraagtekens bij zet.
Wie veegt die Augiasstal in den Haag eens helemaal schoon?

outdoor | 12-07-19 | 10:21 | 3

Wilders? Thierry?

aamert | 12-07-19 | 10:28

Dat is zo langzamerhand een kwestie geworden van de duinen bij Scheveningen doorsteken ben ik bang.

Hetkanverkeren | 12-07-19 | 10:50

@aamert | 12-07-19 | 10:28: Heeft u enig idee hoe ze dat dwars door het cordon heen moeten klaarspelen. Met een volk dat alles over zich heen laat gaan. Dat behalve Pegida nog niet ëën serieus tegengeluid heeft laten horen. Zelfs bij de berechting van Wilders zie je niet één Nederlander zijn afkeuring laten blijken. Nederlanders verdienen dit. Het klinkt ontzettend wrang, ik weet het.

CalamityJane | 12-07-19 | 10:53

Als men van diegenen met een dubbele paspoort de Nederlandse nationaliteit had ontnomen, dan was het probleem (aantal haatlarven en hun ouders) danig geslonken.

Ach gut.. iemand zijn nationaliteit naar één brengen (zoals het hoort te zijn) is zielig. Dus toch maar niet.
Uw kind mag daarintegen wel met een tikkende tijdbom in de klas zitten.

druipsmurf | 12-07-19 | 10:18

Als ongelovig roomblank kufarkleutertje van ca. 4 jaar moest ik een keer bij een Christelijk gezin mee-eten. Ik herinner me nog (zie nog steeds voor me) hoe ze zeiden dat ik mijn handjes moest vouwen voor het gebed dat ze altijd voor het eten houden. Echt traumatisch was dat niet, maar het zit onuitwisbaar in mijn geheugen gebeiteld. Ga er gerust vanuit dat een IS-haatlarfje van 4 hetzelfde ondervindt. Haat tegen de kufar, messen, kelen doorsnijden. Je krijgt die haat er nooit meer uit. Haatlarfjes groeien *altijd* op met de overtuiging dat ze *moeten* moorden voor Allah. Haal ze niet naar Nederland!

Nivelleermarionet | 12-07-19 | 10:15 | 2

Volgens de NOS gaat het om "oudere kinderen", we worden langzaam voorbereid op volwassen kerels, wedden?

Muuke | 12-07-19 | 10:43

Zoals de ouden zongen, piepen de jongen

etterletter | 12-07-19 | 11:44

Nog niet zo heel lang geleden heeft Sander Dekker besloten om de jeugdgevangenis te Cadier en keer te sluiten. Een prachtig terrein in de Limburgse heuvels.
Nu denk ik niets is zonder reden, zou mij dus niets verbazen als dit de aangewezen locatie gaat worden.

aquavictor | 12-07-19 | 10:13 | 2

nee hoor, kinderen horen niet in een gevangenis en zeker niet als ze niet zijn berecht.. ho wacht eens even..die kiddo's 9 plus gaan die nog berecht worden alvoerens ze een jeugd TBS gaan krijgen.. tenslotte is de gedachten achter heropvoeden dat ze ook mee hebben gedaan of aanwezig zijn geweest in de Jihadisten leer en strijd bij IS..

fikkieblijf! | 12-07-19 | 10:22

Het Keerpunt? Op dat terrein waar die paters woonden en waar dat internaat ook zit/zat? Bekend terrein uit het verre verleden, maar inderdaad een fantastisch mooie omgeving. Vooral de grotten achter dat internaat waren interessant. Zeker, omdat het verboden terrein was en wij allemaal onopgevoed gajes waren. Als die kinderen daar worden geplaatst, dan krijgen ze een cultuurschok, want van woestijn naar glooiende hellingen met vergezichten als uit een schilderij, zal best een flinke overgang zijn. Beter laten we die kinderen gewoon daar in dat verre land.

LV-225 | 12-07-19 | 10:23

‘We need to talk about Kevin.’ Ooit gezien deze film? Er komen nu dus 200 potentiële, totaal verknipte, Kevins naar ons toe. Ik wens de pleeggezinnetjes heel veel sterkte toe.

Computer_says_no | 12-07-19 | 10:12

Er zijn, heel bewust, zoveel mogelijk kinderen gemaakt bij vrouwen die niet in een westers land willen leven. Als er één Abu al Verschrikking was gestorven, dan stond er alweer een nieuwe toekomstige vader klaar. Een Tsjetsjeen, een Tunesiër of een andere IS-er. Maakte niet uit. Het doel: een zo snel mogelijke kweek van nieuwe strijders en nieuwe baarmoedertjes voor toekomstige strijders.
Ik begrijp nog steeds niet dat dit Nederlandse kinderen zijn van moeders die allang geen Nederlands paspoort meer zouden mogen hebben.

Poesmobiel | 12-07-19 | 10:11 | 1

Beleid van de boven ons gestelden. Wij hadden het te goed en onze samenleving was zo ongeveer af. Dus om zichzelf niet overbodig te maken en tegelijkertijd klauwen met geld te verdienen heeft onze overheid als gekken figuren hiernaartoe gehaald dioe voor zoveel kosten en problemen zouden zorgen dat a: ze tot in lengte van dagen beleid konden blijven maken en b: dit geintje ons zoveel zou kosten dat we volledig afhankelijk van deze overheid zouden worden. Exit welvaart, exit veiligheid, exit beschaving en exit semi-onafhankelijk. We zijn weer terug in de 14e eeuw, als ware lijfeigenen. Gek genoeg is dat ook precies het niveau wat die oosterse barbaarse horen die hier binnenkomen nog kunnen bevatten, want vlak daarna kwam de renaissance...

Graaisnaaiert | 12-07-19 | 14:05

Verander de wapenwet ook maar dan. Ik wil mij wel kunnen verdedigen tegen isis in Nederland.

Wim Venijn | 12-07-19 | 10:10 | 2

@wim: het aantal legaal (=met vergunning) voorhanden gehouden vuurwapens in Nederland daalt. Voor mijn gevoel hangt dat samen met steeds ingewikkelder regelgeving en ook met ambtelijke pesterij.

theo-is-dood | 12-07-19 | 10:16

hoezo veranderen.. die wetten zijn er niet voor eenieder alleen voor een bepaalde groep.. die zich daar dan ook keurig aan houd omdat er wel subiet consequenties op volgen, itt de andere groep..

fikkieblijf! | 12-07-19 | 10:24

Recent (nog niet zo heel lang geleden) heeft Sander Dekker besloten om hier in Cadier en Keer de jeugdgevangenis te sluiten .. een prachtig terrein in de Limburgse heuvels met veel gebouwen en een afgesloten jeugdgevangenis dus..
Zou mij nu dus niets verbazen als dit dus de reden is waarom tot dit besluit is gekomen, niets is zonder reden denk ik dan maar.
Voor nu zou ik mijn geld zetten op deze locatie.

aquavictor | 12-07-19 | 10:10

Nederland heeft een idioot mooi track-record wat betreft gevaarlijk gevangenisvolk en TBS'ers vasthouden en op het rechte pad krijgen. Wet- en regelgeving worden voorbeeldig gehandhaafd. Komt dus ongetwijfeld helemaal goed. Zeker met onze dominante CU/D66-mentaliteit en al die VVD'ers op Veiligheid en Justitie.

Fijnstoffer | 12-07-19 | 10:03 | 1

nieuws gemist stoffer.. sinds 2018 hebben we een ministerie van Justitie en Veiligheid.. dat betekend in heel jip en janneke taal, Justitie gaat voor veiligheid. Dus de wet heeft voorrang op de veiligheid voor de rest. Zo is Michael P nl uiteindelijk ook na enkele jaren cel tot moord gekomen op Anne Faber.. omdat justitieel er was berecht en in de wet is verankerd dat als jij als gestoorde niet wilt worden onderzocht of je gestoord bent en de veiligheid in geding is.. jij altijd nee kunt zeggen omdat de wet dit nu eenmaal voorrang geeft op de veiligheid van anderen..

fikkieblijf! | 12-07-19 | 10:28

uitlaatslang erop

toerbaas | 12-07-19 | 10:02

Gewoon onze bek houden, duidelijk!?
Trek je jouw muil open dan ga je gewoon het gevang in, weggezet als islamofobe opruiende extreem denkende teringracist. Duidelijk.
Kijk naar Tommy Robinson in het (niet zo) Verenigd Koninkrijk.
Voor je kijken en doorlopen met je onbesneden piemel. Racisten zijn we, allemaal.

ParaPiet | 12-07-19 | 10:02

Het terugdraaien van de Reconquista,
is in volle gang.

Tis dat ik een ouwe lul, met weinig uiroos ben,
anders was ik allang weggeweest uit dit Nieuw Nederland.

Kanarie_Geil | 12-07-19 | 09:59

Dat de fascistische IS strijders ook liefdevol worden opgevangen is de volgende logische stap. Het is immers inhumaan om de kinderen van de 'ouders' te scheiden.. Fijn om te constateren dat de regering Rutte de belangen van de Nederlandse bevolking voorop stelt..

therealbraindump | 12-07-19 | 09:59

Toch blijf ik iedere keer verbaasd hoe onze politici, Rutte, Grappenmaus, Blok etc, zonder enige schaamte en met volledig dis-respect voor de eigen bevolking glashard kunnen liegen. En hoe een NPO zonder enige eigenwaarde slaafs het draaiboek van de spin-dokters afspeelt. Vreemd dat je er niet aan went, die shit is al zo vaak vertoond en toch ben ik weer verbaasd hoe erg het stinkt.

Blauwpetje | 12-07-19 | 09:58

Ik krijg ook constant bans voor soortgelijke uitlatingen. En ik meen ze echt hoor.

oplichter | 12-07-19 | 09:57

Het lijkt erop dat dit land hoe dan ook kapot moet.

WarremeWors | 12-07-19 | 09:47

Oh wat voelt die zelfkastijding toch lekker!

Kan iemand met meer medische kennis van zaken eens nagaan of deze afwijking toevallig ook beschreven staat in de BDSM V?

HoogToontje | 12-07-19 | 09:47 | 1

@HoogToontje | 12-07-19 | 09:47 |
De Canadese professor Gad Saad heeft er een prachtige term voor uitgevonden; OPS - Ostrich Parasitic Syndrome. Dit na bestudering van diverse echte breinparasieten die hun host overnemen op hersenniveau en hen totaal tegen-natuurlijke dingen laat doen zoals bv een geïnfecteerde muis die niet weg rent voor een kat, maar hem juist opzoekt. De kat eet de geïnfecteerde muis op en de parasiet kan zijn cyclus volbrengen.

Sjefke7807 | 12-07-19 | 15:19


Waarom neemt bijvoorbeeld Marokko hun staatsburgers niet terug? Dit land wil toch dat eenieder en zijn kinderen hun nationaliteit houdt?

kees de short | 12-07-19 | 09:46 | 2

wat denk je.. en waarom denk je dat Turkije onze onderdanen met dubbel paspoort ook vervroegd de gevangenis uitgooit zodat ze snel en sneller weer naar het gastland kunnen rennen.. zelfs zonder paspoort!

fikkieblijf! | 12-07-19 | 09:52

Marokko beschouwt ze als kolonisten.

Madame Poitiers | 12-07-19 | 09:53

Gezien de spreiding in de maatschappij der reaguurders moet die locatie toch erg snel te achterhalen zijn, mag men dat willen?
Dikke kans dat dit gewoon een orthopedagogisch behandelcentrum is oid. Lijkt me niet dat normale vluchtelingenzorg of overheidsinstanties de faciliteiten hebben en de gewenste kennis en kunde om zoiets te realiseren.

DeJemelscheet | 12-07-19 | 09:44

Hetzelfde fanatisme. Na een vreugdevol 50 jaar werken ga je uiteindelijk de wereld bekijken. Voor alles verzekerd, zeker weten. Fout. Langer als 8 maanden uit dit land dan word je geacht opgedonderd te zijn. Niet erg voor beginners, maar als leeftijd 80 er aan komt, een ramp. Dan lees je dit, en begrijpt opeens onbegrijpelijke bijbel teksten van kind tijd en in de hemel een boos opperhoofd.

biltong | 12-07-19 | 09:43

Briljante titel boven het item!! Verder blijft het een moeilijke problematiek. De Koerden willen er van af. Voor zover het "Nederlandse" kinderen betreft zal de overheid dus iets moeten doen. Belangrijk is dan volgens mij wel dat je dat kroost bij de ouders (voor zover die nog leven) en andere familie weghaalt, in pleeggezinnen plaatst en Jeugdzorg echt adequaat toezicht laat houden. Maar in ons land zal dat met alle privacy-regels moeilijk zijn. Wat moet je dan?

Mannes | 12-07-19 | 09:42 | 2

Ah de jeugdzorg. Dat is die geoliede machine waar nooit iets fout gaat toch?

knutsel_ | 12-07-19 | 09:44

Is dat zo, dat de overheid iets moet? Andere landen zien dat blijkbaar niet zo, gezien de grote aantallen afgewezen asielzoekers die niet worden teruggenomen.

tsjakka | 12-07-19 | 09:56

nazi's kregen de doodstraf, deze lui niet, want boeien want ver van mijn bedshow?

glaaf | 12-07-19 | 09:40

Goed, een soort preventieve TBS voor jihadistische plofpubers dus. En dan blijkt na al dat intensieve orthopedagogische observeren dat die "kinderen" inderdaad levensgevaarlijk zijn en nooit van ze lang zal ze leven in de maatschappij mogen terug keren, laat staan tussen leeftijdsgenoten. Wat dan Fredje Grabbelwous, wat dan? Die staatsvijandelijke tijdbommen moeten dan als het tegen zit nog zo'n 60 a 70 jaar mee. Dat gaat tientallen miljoenen euro's kosten, zonder dat daar ook ooit maar iets positiefs tegenover gaat staan. Behalve heel veel gesubsidieerde baantjes, dat dan weer wel.

Wederom lekker gewerkt pik! Is het een beetje mooi weer op je riante Franse landgoed?

Hetkanverkeren | 12-07-19 | 09:39

Ongelooflijk dit. Moordmachines importeren op humanistische gronden. Na een paar aanslagen wordt het aantal festivals wel minder denk ik. Goed idee dus volgens grapperhaus.

HenkvdMast | 12-07-19 | 09:38 | 1

Perfecte definitie van het tegengestelde denken dat goed-links eigen is!

DeEchteWaarheid | 12-07-19 | 10:09

Dit was allemaal te voorzien. Jihadfamilies zijn gewoon zeer uniek onderzoeksmateriaal voor psychologen en de hele softe sector. Mark my words, hier gaat een compleet nieuwe industrie ontstaan en u gaat dat allemaal betalen.

Amsterdamsko | 12-07-19 | 09:36

De naïviteit en het amateurisme druipt af van het verhaal in hert AD. Dieren die in het wild geboren zijn en daarna tam gemaakt worden zullen nooit echt tam zijn en kunnen op elk moment terugvallen in het oude gedrag. Heb nou niet de illusie dat dat bij mensen anders is. Kinderen die daar geweest zijn, hoe jong ook, zullen dus altijd een probleemgroep blijven vormen.

Sqbar | 12-07-19 | 09:35 | 2

De groepen buitenlanders in W-Europa zijn al te groot. We zijn hier al het zicht kwijt op wat ze allemaal uitspoken, laat staan in Duitsland en Frankrijk, waar in de banlieues van de steden Nieuw Algiers, Nieuw Tunis, Nieuw Senegal en Nieuw Addis Abbeba zijn ontstaan. Met bijbehorend geweld.

Madame Poitiers | 12-07-19 | 09:40

@Madame Poitiers | 12-07-19 | 09:40: Quod erat demonstrandum. Verwilderde Arabieren slopen Parijs --> voetbal.

Madame Poitiers | 12-07-19 | 09:46

Tja, rechts wil veel geld naar de grote bedrijven en links wil veel geld naar de islammigranten. Wie moet je nu kiezen?

deoudererijperevrouw | 12-07-19 | 09:33 | 1

Mij. Veel geld naar mij. Daar moet je uiteraard voor kiezen.

DeJemelscheet | 12-07-19 | 09:37

Dat terughalen van kinderen staat al heel lang in de planning. Achter de schermen is al tijden gewerkt aan middelen van screening voor deze kindergroep. Weet dat een of ander Drs er al tijden mee bezig is o.a. door gesprekken met NSB kinderen.

Wekkertje | 12-07-19 | 09:33

W-Europa is het heropvoedkamp voor alle losers, sukkels, moordenaars en gekken uit de Derde Wereld en alle burgers worden ervoor ingezet. Wij moeten mensen resocialiseren en onze kinderen moeten op de scholen ervoor zorgen dat het nazaat van Derde Wereldlanders Europeanen worden. Wij mogen niet meer ons eigen leven leiden. Wlke idioten hebben dit verzonnen?
Nederland was welvarend, gematigd, veilig, innovatief, veelbelovend, kansrijk, goed georganiseerd - en toen scheen opeens diversiteit belangrijker te zijn. Alles maken ze kapot. Alles.

Madame Poitiers | 12-07-19 | 09:31 | 7

@onfray | 12-07-19 | 10:20: waarom hatelijk gescheld. Ik zie en hoor elke dag opa’s en oma’s trots zijn op hun kleinkind en dat vooral aan de buitenwereld verkondigen. Maar die vleeshompjes van u zijn niets beter dan mij of anderen. En ik verdenk u er van op kartelpartijen te hebben gestemd.

Normpje | 12-07-19 | 10:48

@Normpje | 12-07-19 | 10:48: Als FvD een kartelpartij is heeft u gelijk . Ga nu maar strijken of afwassen ofzo .

onfray | 12-07-19 | 10:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Het probleem is dat jeugdzorg in Nederland al flink onderbezet is. Wie gaat deze kinderen opvangen?

kees de short | 12-07-19 | 09:31 | 1

de Gemeenten waar het gebroed gaat worden geheropgevoed zodat ze in nowtime weer terug kunnen naar de familie die ondertussen boos is dat hun liefjes zijn blootgesteld aan ongelovige qwats

fikkieblijf! | 12-07-19 | 09:58

En ook allemaal bij elkaar zetten he. Dan lopen ze vast binnen 6 maanden op klompen, doen de vogeltjesdans en eten broccoli met een papje.

Raspatat | 12-07-19 | 09:31

'Prachtig' om te zien dat het stemgedrag van de Nederlanders reflecteert in de wandel/handel van de beleidsmakers. Haal ze gerust terug, smijt er bakken met geld tegenaan en haal dat geld bij de burgers door hogere belastingen/lagere toeslagen of andere wijzen om geld uit de burgers te wringen. Dat het een keer fout gaat is een zekerheid, de enige onzekerheid is het tijdstip waarop.

NeedIsaymore? | 12-07-19 | 09:30

En maar blijven denken dat die nwo agenda een complottheorie is. Het blanke ras moet inclusief culturele wetenschappelijke verlichte verworvenheden kapot want is te bijdehand aan het worden. Zo bijdehand dat het de giftige vernietigende reli fanaten dreigde te overvleugelen. Dat pikt het zionzaad niet. Dus Mekkarianen staan voor dat Abrahamiaanse karretje te trappelen om onze beschaving plat te rijden.

Jimmy Hill | 12-07-19 | 09:29

Zijn die kinderen daar niet geworteld en zijn ze daar al thuis en zo? Of gaat die vlieger alleen op als ze illegaal in Nederland aan het asieleisen zijn geweest?

Ruler | 12-07-19 | 09:28

"Daar worden ze 24 uur per dag geobserveerd en begeleid om te bepalen of ze een bedreiging vormen voor de samenleving." Wat een zelfoverschatting, wat een overdreven geloof in het eigen kunnen. Was het niet die Baubet, die met een grote mond verkondigde dat die kalifaatkids geen tijdbommen zijn, maar tegelijkertijd ruiterlijk toegaf te maken te hebben met onontgonnen terrein?
En wat, als er alsnog, omdat het nou eenmaal niet anders kan, 'bepaald' wordt dat ze een bedreiging vormen? Wat dan? Opsluiten? Op grond waarvan? Opnemen? En dan binnen de kortste keren de controle verliezen als ze niet terugkeren van een al te snel verleend verlof? Krijgen we dan het verhaal dat een aanslagje zo hier en daar er nou eenmaal bij hoort?
Geen woord over de ouders van die kinderen overigens.

Schoorsteenveger | 12-07-19 | 09:28 | 4

@Madame Poitiers | 12-07-19 | 09:37: Linkje naar het artikel ?

Wijze uit het Oosten | 12-07-19 | 10:07

@Madame Poitiers | 12-07-19 | 10:22:
Boontje komt om zijn loontje.
'Wir schaffen das op zijn Fries' had de lading ook gedekt i.p.v. van deze 'long read'.
En het begrip nuchtere Friezen kan ook in de vuilnisbak. Wat een stuitende naïviteit.

gestoptmetroken | 12-07-19 | 13:01
▼ 1 antwoord verborgen

Is dat een foto uit het jappenkamp, Harald?

zuilim | 12-07-19 | 09:26

Ze allemaal bij elkaar zetten is natuurlijk een supergoed idee.

*bonk bonk*

knutsel_ | 12-07-19 | 09:26 | 1

Inderdaad, daar is ook door tientallen 'deskundigen' super lang en goed over nagedacht, want ze hebben daar hele goede ervaringen mee. Ow wacht...

Het wachten is op de eerste terroristische aanslag gepleegd door zo'n kudkind, Gevalletje Panhuis zeg maar.

2tribes | 12-07-19 | 09:36

Het meest merkwaardige blijft dat er nog steeds hele volksstammen stemmen op de hedendaagse collaborateurs.

spanarchist | 12-07-19 | 09:26 | 4

@De Briemusketier | 12-07-19 | 09:32: T zijn juist de Amerikanen die willen dat we alle landgenoten ophalen.

Langshetrandje | 12-07-19 | 09:33

@De Briemusketier | 12-07-19 | 09:32: Wat dacht je van de 20 miljoen Russen die tijdens WO2 zijn omgekomen? Hele bataljons zijn kapotgegaan tijdens de oorlog met de nazi's.
Nou, wat is Europa bevrijd.

Madame Poitiers | 12-07-19 | 09:48

75% vrouwen !

joppo0 | 12-07-19 | 09:49
▼ 1 antwoord verborgen

Vandaag maar weer eens tijd en geld investeren om kindertjes Fens qua leermiddelen en aanverwante zaken in het volgende leerjaar te krijgen. Zo te rekenen zullen er tijdens dit zomerreces weer harde financiële keuzes gemaakt moeten worden om de kansen van de rendabelen op een rustige oude dag financieel gezien net íets boven bijstandsniveau te houden.

D-Fens_1963 | 12-07-19 | 09:24

kinderen van 17 jaar en 364 dagen. (en dan heb ik het nog niet eens over islamieten die een ietsje pietsje liegen over hun leeftijd) Je moet immers iets over hebben voor een kinderpardon. maar gelukkig zaten ze allemaal bij de medische troepen of waren bakker.

mono-culti | 12-07-19 | 09:24 | 1

Ja die lui gaan allemaal super creatief met hun geboortedata om. Was het vroeger veelal 01-01-19?? vinden ze dat tegenwoordig zelf blijkbaar een beetje genant of stigmatiserend, en tadaaa wordt nu 02-02-19?? en 12-12'19?? gehanteerd. Maakt allemaal niet uit natuurlijk, zo lang het gekozen geboortejaar maar tot de beoogde toeslagen leidt. Moet Theo eens proberen bij de Belastingdienst of werkgever, zo'n versatile birth date opgeven...

2tribes | 12-07-19 | 09:45

Ik verbaas mij over hoe dit gespind is. Een jaar geleden was iedere politicus 100% zeker dat er geen terugkeer mogelijk was voor uitgereisde vrouwen en kinderen.
Binnen een jaar wordt er ineens gesproken om kinderen terug te halen en dat we het gaan "shaffen". Kennelijk hebben psychologen en psychiaters de seinen op groen gezet, want met de TBS-ers worden ook uitstekende resultaten gehaald We weten hier allemaal hoe Nederland rolt met enkelbanden en hoe er in-en uitgewandeld kan worden in de Nederlandse klinieken (Altrecht en vele anderen). Ik vrees dat we het Paard van Troje gaan binnenhalen en dat de moeders spoedig er achteraan zullen komen, met alle gevolgen van dien.

pibasso | 12-07-19 | 09:21 | 4

Is Brussel

nee_toch? | 12-07-19 | 09:26

We gaan ze hoe dan ook halen. Anders klopt onze universele humanistische theologie niet meer. En ook al zouden "we" ze niet gaan halen, andere EU-landen doen dat wel. Franse of Duitse hakbars kunnen zo de grens over om hier hun fantastische bijdrage aan 'het debat' te leveren.

Rest In Privacy | 12-07-19 | 09:28
▼ 1 antwoord verborgen

nu zitten de koerden ermee opgescheept. die laten ze op een dag ook weer vrij. van mij mogen de jihad kinderen daar blijven, maar dan moet er toch echt een oplossing voor gevonden worden daar in syrie en irak. anders zijn ze een te makkelijke prooi voor nieuwe terroristische groepen, met alle gevolgen van dien.

kantje_boord | 12-07-19 | 09:19

Als die kinderen daar opgegroeid zijn met dito gebruiken is het onmenselijk om hen los te scheuren van hun vertrouwde omgeving en te dwingen Nederlands te worden

Mark van Leeuwen | 12-07-19 | 09:18 | 1

Verschrikkelijk, die kinderen zijn het slachtoffer. Hebben allemaal vriendjes op de Koranschool en je kan ze toch niet scheiden van hun moeder?! Ondenkbaar. Laat die moeder dan ook aub meekomen.

Flightless bird | 12-07-19 | 09:34

Dit soort nieuws en ideeën hebben toch wel een hoge rankering op de “clown world index” & het bijpassende image macro’tje met de tekst “and then one day, for no reason at all, people voted Hitler into power”. Maarja, genoeg brood en spelen en de hele bureaucratie die ons land ten grabbel gooit ziet dat het goed zit.

HaatAth3ist | 12-07-19 | 09:18

Jamaarjamaarjamaar NEE!
ik ga op vakantie doei

wilmeister00 | 12-07-19 | 09:16

De slogan "Stop het gezwel dat islam heet" naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh door een moslim op 2 november 2004 wordt nog steeds niet ter harte genomen. Het gezwel groeit steeds harder en ondermijnt onze samenleving.

AndreP | 12-07-19 | 09:16

Ik geloof niet meer dat het bewust is door de regering.. zelfs zij zijn niet zo dom.
Follow the money zeggen ze altijd, dus wie heeft hier baat mee en roept het hardst ? het linkse 'hulpverlening-circuit'. Die hebben er baat bij, immers allemaal inkomsten en bestaansrechten. Via media zouden ze Grapjeshuis onderdruk zetten en zelfs buiten kunnen knikkeren, en dat wilt tie niet. Dus buigt die.
Ze zijn met handen gebonden aan media en hulpverlener organisaties, incluis psychologen en andere jonge meisjes net van school afkomend, de wereld verbeterend.
Dat is mijn mening, en daar zult u het mee moeten doen.

vmk | 12-07-19 | 09:15

Misschien beginnen met een inburgeringscursus.

Tishetnetnie | 12-07-19 | 09:09 | 1

Net op het sjoernaal: Turken hebben geen inburgeringsplicht want verdrag, met beelden uit rotterdam die lijken op een markt in palestina. Waarom zijn we eigenlijk ooit bevrijd in 1945, het meerendeel van de moslims die dit land momenteel bezetten heeft dezelfde insteek als de moffen toen: alleen maar nemen en niets geven.

De Briemusketier | 12-07-19 | 09:18

Goedemorgen allah gehaktbal ,
Gelukkig weer een dag met slecht nieuws over de islam/moslims. Geen islam in Nederland
Ze zijn daar opgegroeid/geworteld en het is slecht voor kinderen om ze uit hun vertrouwde omgeving te halen. Dat argument wordt altijd gebruikt als wij kinderen terug willen sturen. Nederland is doodziek, zsm weg uit dit klote land.

Eddy67 | 12-07-19 | 09:09

Er staat geen maat op multikul in nederland, blijkbaar is alles geoorloofd om dit land kapodt te maken. Met het parteikartel als vrienden hebben we geen vijanden nodig.

De Briemusketier | 12-07-19 | 09:08 | 3

Klopt . Is er al een uitburgeringscursus in de maak voor rechtse blanke/witte Nederlanders m/v/x , die dit de strot uit begint te hangen ?

onfray | 12-07-19 | 09:15

@onfray | 12-07-19 | 09:15:
Het Parteikartel van Rutte blijft de Nederlandse Bevolking provoceren en schofferen om te kijken waar de grens ligt, en in hoeverre je als Bestuur een autochtone bevolking van een land kan pesten, sarren en vooral uitknijpen.
Op naar de geplande burgeroorlog zeg maar!

De Briemusketier | 12-07-19 | 09:27

2026: 'Met de kennis van nu, hadden we nooit zo mogen handelen. We betreuren de zes doden die zijn gevallen, maar het leert ons wel in de toekomst in anders te handelen'. -Minister President Y. Klaver-

Croxifoxio | 12-07-19 | 09:04 | 2

Eerder: " het is met name toe te schrijven aan de grote groepen populisten die het voor deze groep mensen onmogelijk hebben gemaakt om een veilige en serieuze plek in onze diverse samenleving in te kunnen nemen, dat etc etc"
-MP Klaver

Langshetrandje | 12-07-19 | 09:08

De kermis van nu...

Muxje | 12-07-19 | 09:09

AD: "Ruim driekwart van de kinderen is in het strijdgebied geboren en dus nog geen 9 jaar oud, ongeveer 10 procent is wel negen jaar of ouder."

En de andere 15%? Ingewikkeld dat rekenen.

Jasper293 | 12-07-19 | 09:04

Last in het bewuste artikel dat hulp verlenen onmogelijk is in verband met vertrouwelijke informatie die niet gedeeld kan worden.
Dat wordt dus een paar daagjes observeren, en als ze in de tijd niemand vermoorden dat worden ze vrij gelaten in de samenleving.
Alsof je een stel piranha’s vrij laat in een vijver vol koi karpers omdat ze tijdens de observatie elkaar niet aanvielen.

Osdorpertje | 12-07-19 | 09:03

"Jihadinteelt" is dat een toegestaan begrip?

Nelis SplitBloes | 12-07-19 | 09:03


11 juni:
Tot nu toe weigerde Nederland om Nederlandse jihadisten en hun kinderen terug te halen uit het gebied, omdat het te gevaarlijk zou zijn. Dat beleid is ongewijzigd, benadrukt Blok. ,,De lijn is nog steeds: geen consulaire bijstand in onveilig gebied.’’ De minister wijst op het internationaal Verdrag voor de Rechten van het Kind, waarbij een bijzondere verplichting geldt ten opzichte van weeskinderen.
www.ad.nl/politiek/terughalen-twee-is...

"Een grootouder van oudere kleinkinderen die in het kalifaat verblijven, heeft al te horen gekregen dat zij bij aankomst eerst medisch en psychisch onderzocht zullen worden om te kijken hoe ze er aan toe zijn en om te beoordelen of ze niet gevaarlijk zijn."
www.ad.nl/binnenland/speciale-opvang-...

Wat is nu de lijn? Blijkbaar komen er dus ook "oudere" kinderen terug, al dan niet wees, aangezien de grootvader wordt ingelicht dat zijn kleinkind naar een speciale opvang gaat.

loopsbrother | 12-07-19 | 09:02 | 3

U leert in het rutte-tijdperk. Alles is rekbaar, ook de ruggegraat.

BrutusBosch | 12-07-19 | 09:12

Door de kinderen in een ‘orthopedagogische setting’ nauwlettend te volgen, kan duidelijk worden of daar daadwerkelijk sprake van is, of en wat voor trauma’s de kinderen hebben opgelopen en welke (intensieve) hulpverlening nodig is, aldus het AD in uw 2e linkje. In de praktijk gaat een 25 jarige vrouwelijke orthopedagoog hier mee aan de gang. Net zoiets idioots al een TBS-er die met een vrouwelijke begeleider van 22 gaat fietsen om weer te wennen aan de maatschappij buiten de hekken van de TBS-kliniek. Te dom om te poepen!

pibasso | 12-07-19 | 09:26

Voor die grootouders wordt al een “aanspreekpunt” bij gemeente en jeugdzorg geregeld inclusief subsidieregeling.

theo-is-dood | 12-07-19 | 10:23

Ach, die ongelooflijke naïviteit, dat is waarin de geschiedenis zich herhaalt. Niet dat ze dat tijdig in zullen zien, extreemrechts is het gevaar en moslims de nieuwe joden.

Maar daarbij, waarom bekommert men zich eigenlijk niet wat meer om Marokkaanse kindjes in eigen land, die zijn bij de geboorte ook goeddeels gedoemd tot een k*tleven. Maarja, dat staat natuurlijk veel minder interessant.

Lood om oud ijzer | 12-07-19 | 09:02
-weggejorist-
Rest In Privacy | 12-07-19 | 09:01

Brrr, laat die smerige haatlarven maar lekker daar.

Manus Olie | 12-07-19 | 08:59

We doen het niet, halen ze niet terug, ondertussen liggen de plannen klaar en binnen een maand zijn ze er.

gato | 12-07-19 | 08:59

wat een scherts vertoning en natuurlijk tijdens het zomerreces van verantwoordelijke. Kan het plebs en volk van Hollandia in hun vakantie zich druk maken over de terugkeer van toekomstige ISers. Want ja als ze 16 jaar zijn dan zijn ze kind en vast nog wel te herprogrammeren en te de-radicaliseren in een opvoedkamp. Misschien is in de bossen van Den Dolder nog een plek te vinden? Gaat dus helemaal niets worden, kinderen tot 18 jaar in een setting waar meteen de Moslim gemeenschap wat imams op af stuurt want onderwijs moet doorgaan en wel op de wijze van het geloof..broednest gaat het worden van gesubsidieerde jihadistenenclave. Moeders volgen ook meteen en daarop volgend de vaders..ingericht huisje en na een jaar de kroost weer bij de verantwoordelijke ouders. Ondertussen weigeren van Yezidi's kinderen en vervolgden van IS in dit land want die hebben geen paspoort en dus geen recht.. walgelijk werkelijk. Kom je straks als vluchteling oog in oog te staan of nog erger komen je getraumatiseerde kinderen in de omgeving terecht van de beulen van hun ouders..

fikkieblijf! | 12-07-19 | 08:59 | 1

Ja dat laatste is inderdaad walgelijk en prikt ook meteen de zeepbel van quasi humanisme door - what the hell is wrong with us?

2tribes | 12-07-19 | 09:56

Draagvlak ligt enkel bij de volksidioten van GL en D66. Als ze dan toch terugkomen dan graag in de wijken waar deze lieden wonen.

Peter_la_Selie | 12-07-19 | 08:58

Tijd voor een revolte want we worden telkenmale glashard voorgelogen door de verantwoordelijken. Als we nou eens allemaal lid worden van Pegida of is dat luchtfietserij?

Nelis SplitBloes | 12-07-19 | 08:56 | 2

Nederlanders zijn een laf volk wat graag meebetaalt aan zijn eigen ondergang.

Jimmy Mc Clure | 12-07-19 | 09:01

Pegida is nuttig doch dom boos. Links krijgt rubber tegels, rechts rubber kogels. Pegida is een ludiek praatgroepje in een bus geworden.

Premier Trutte | 12-07-19 | 09:02

Ik dacht dat ze al terug waren. Met ouders. Gisteren poosje door Tilburg gefietst. Geen witte man of vrouw gezien. Speelplaats? Vuilniszakken op rij. Auto’s vol parasols links en rechts van je. Wat zullen de straten in Arabieren-landen leeg en verlaten zijn.

Normpje | 12-07-19 | 08:53

"U hoeft zich geen zorgen te maken meneertje, we implanteren slechts wat kankercellen in uw lichaam, maar zullen deze observeren."

Ik roep maar wat | 12-07-19 | 08:53

Kalifatima en haar kleine IS lammetje moeten lekker in Nieuw Zandland blijven

Premier Trutte | 12-07-19 | 08:53 | 1

En dat is geen steek onder de bomgordel.

Premier Trutte | 12-07-19 | 08:55

Tuurlijk zijn er kinderen geweest die verschrikkelijke dingen hebben gedaan maar die zijn van andere landen. Onze NL jihad kinderen zouden dat nooit doen en Harald tja, die maakt de mensen alleen maar gek met zijn desinformatie. Als de regering zegt het te regelen dan heb ik daar een blind vertrouwen in

EmilioEsteves | 12-07-19 | 08:52 | 2

klopt, die hebben allemaal thee rondgebracht in die ziekenhuizen waar hun vaders de gewonden verpleegde en vervoerde..

fikkieblijf! | 12-07-19 | 09:00

Nederlandse zielenknijpers die dit soort gekken gaan managen. Ze doen dat ook zo goed in Den Dolder. Dit is gewoon weer een nieuwe plaag die wordt losgelaten op het NL volk.

Na de naffers en criminele asielzoekers nu ook de import van religieuze extremisten.

Beefbus | 12-07-19 | 08:52

Heeft de Nederlandse regering al eens gezien hoe deze lieve kleine peutertjes al getraind werden in die kampen? Hoe ze al met een zwaard leren hakken? Hoe de door hun ouders diep gewortelde haat tegenover het Westen werd overgebracht op die kinderen? Iedere dag prachtige lessen over de blanke gristen hond die gewoon dood moet. Dit soort kinderen zijn door die mensen zo opgevoed en dat krijg je er nooit meer uit, op hoeveel linkse heropvoedingskampjes je ze ook gaat sturen. Laat ze fijn daar blijven in de zandbak waar ze met zijn allen zo graag naar toe wilden, niet om die mensen daar te helpen hoor n Syrie, nee omdat ze een eigen Kalifaat was beloofd. Waar de blikjes cola zo van de bomen konden worden geplukt, en waar als het regende de M&M's naar beneden pleurden. Wij willen ze hier niet, wij willen hier niet in gevaar worden gebracht door linkse gezellige clubjes die middagjes Jihad kleuter knuffelen gaan organiseren.

etterletter | 12-07-19 | 08:52 | 1

Zeer duidelijk omschreven,dank.

De Profundus | 12-07-19 | 11:13

Welk dorp is geografisch het verst van Den Haag verwijderd? Maak uw borst maar nat, """experts""" gaan uw dorp aanwijzen als meest geschikte opvanglocatie.

Knisperende_Tissue | 12-07-19 | 08:51 | 4

Ik gok op Den Dolder.

Langshetrandje | 12-07-19 | 08:54

Willemstad?

Jos Tiebent | 12-07-19 | 10:06

Laren, Blaricum!

Tietmier | 12-07-19 | 11:07
▼ 1 antwoord verborgen

Dit moet van de grote chef in de VS want Rutte is beoogd opvolger van Stoltenberg.

Langshetrandje | 12-07-19 | 08:51

Geheel volgens plan. En natuurlijk komen die Jihadmoedertjes gezellig mee terug. Met urgentie krijgen ze een mooie eengezinswoning met een bak huursubsidie, kindgebondentoeslag, zorgtoeslag en natuurlijk een Miele.

Onvoorstelbaar.

Peter_la_Selie | 12-07-19 | 08:50 | 3

en een nieuw paspoort!

KeesZet | 12-07-19 | 09:37

Ja maar pro-lifers die zijn pas eng, daar moeten we een vuist tegen maken en de straat voor op gaan.

2tribes | 12-07-19 | 09:59

En die kinderen worden misschien later wel helden van de moslimgemeenschap..

Patje2011 | 12-07-19 | 08:49 | 1

Zijn ze al, prinsjes worden op handen gedragen door de leden van hun doctrine.
Nooit meer naar Nederland terug laten komen,alleen dat zal ze leren zich niet met die haatreligie actief bezig te houden.

De Profundus | 12-07-19 | 11:10

En over een paar jaar weer "geschrokken" en "verbaasd" wanneer de eerste gehersenspoelde tijdbommen ontploffen.

obi1 | 12-07-19 | 08:48
-weggejorist-
NACademicus | 12-07-19 | 08:48 | 2

Tijd om de woorden kalifaatcrisis, kalifaatontkenner en kalifaatscepticus toe te voegen aan de Dikke van Dale.

DebraCadabra | 12-07-19 | 08:47 | 6

Kalifaatschade?

Tishetnetnie | 12-07-19 | 09:06

Kalifaatschaamte gaat echter niks worden vrees ik.

Blauwpetje | 12-07-19 | 09:15

@Blauwpetje | 12-07-19 | 09:15:

Schaamte is iets voor hun ouders. Wanneer ze verdacht worden van een overval, dan treedt deze in werking.

Thoth | 12-07-19 | 09:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Als ik jonger was, zou ik Nederland ontvluchten. Kalifaats kinderen : no way.

Thoth | 12-07-19 | 08:46

Volgens GroenLinks en D’66 moet je de kracht zien die intrinsiek in de islam is verborgen en wie dat niet ziet is xenofoob en automatisch een aanhanger van Baudet en Wilders!

eerstneukendanpraten | 12-07-19 | 08:46 | 7

Ja Islam is lief en Christen- en Jodendom zijn stom. Wie begrijpt het nog? Is dit wat ze met New Age bedoelden? Is het gewoon een trend dingetje zoals destijds de Hippie beweging?

2tribes | 12-07-19 | 10:04

@2tribes | 12-07-19 | 10:04: Het is de onderbuik; onwetendheid!
Satanischer dan de islam krijg je het feitelijk niet!

Aristotalloss | 12-07-19 | 10:19

Islam is het domste meest kinderachtige geloof dat je je kunt voorstellen. Daarom is het ook zo succesvol.

SmilingBhudda | 12-07-19 | 15:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit is wat nederland heeft gestemd dus niet zeuren en meer meer meer van dit soort mensen. Onze kinderen mogen niet meer veilig over straat kunnen lopen.

Watjijwat | 12-07-19 | 08:46

🎶 wie gaat dat betalen 🎶 tralalaa 🎶

Kanarie_Geil | 12-07-19 | 08:45 | 1

Wat denkt u zelf?

2Little2Late | 12-07-19 | 09:07

'Jihadlarven"?!, als ik zo'n opmerking plaats word ik direct "Weggejorrist", meer dan selectief in jullie "verontwaardiging" hè GeenStijl!?.

swebe | 12-07-19 | 08:45 | 1

Precies! En iets over blonde dochtertjes, dat mag je ook niet zeggen.

etterletter | 12-07-19 | 08:47

Uiteraad praat links Nederland alleen maar over ISIS als slachtoffer. Jezidi meisjes kunnen van links Nederland het rambam krijgen, ze zijn geen moslim.

i-Wonder | 12-07-19 | 08:44

We're doomed......

Koning BongoBongo | 12-07-19 | 08:44

Bij Claudia is nog plaats voldoende.

Croxifoxio | 12-07-19 | 08:43

🎶 Welkom, welkom in mijn land... 🎶

eerstneukendanpraten | 12-07-19 | 08:43

waar zijn de foto's van yanks met hun bewapende grut?

Satria | 12-07-19 | 08:43 | 8

Ja die zijn er maar die hebben dan meestal.een hekel aan homo's, joden en negers. Ik als blanke hetero man ontspring de dans. Tot op heden zijn er video's van Yank kinderen met wapens maar hebben nog geen mensen omgebracht. De Yihad kids hebben dat wel gedaan. De Yank kids blijven in de VS en komen niet hier naar toe. Toch wel kleine verschilletjes.

EmilioEsteves | 12-07-19 | 08:59

@eerstneukendanpraten | 12-07-19 | 08:49: pumpkins kreeg op zijn 13e een ongelukje op de LTS, zuurstof tekort, hersenbeschadiging, nu dus levenslang Wajong. Heeft hij ooit geplempt op Powned.

BrutusBosch | 12-07-19 | 09:03
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken