Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kinderombudsvrouw: Haal haatlarven uit kalifaat

Buitenspeeldag in het Kalifaat!

De zieligheidsindustrie draait weer op volle toeren: de Kinderombudsvrouw (wut?) Margrite Kalverboer (precies het soort sociaal agogisch broekpak dat je bij de naam voorstelt) heeft een rapportje waarin staat dat de kalifaatkids door de overheid koste wat het kost teruggehaald moeten worden. Door onze commando's, ofzo. Anders is het "slecht voor de ontwikkeling van het kind". Weet je wat slecht is voor kinderen, Margrite? Een gevaarlijke haatreligie zonder geweldsrem en met een 1400-jarige geschiedenis van kromzwaarden loslaten op vrije burgerlijke samenlevingen. Deze kinderen zijn geen slachtoffer van de islam, maar de toekomstige generatie strijders want bij de moezelmannen is geloof, familie en oorlog immers niet gescheiden, dus he, om te doen alsof dit gewoon nog Onze Burgers zijn en niet de projectjes van mensen die sowieso niets meer op hebben met Nederland is gewoon een beetje raar. Sneu om ze daar zo te laten zitten, maar die moezeltypes plaatsen hun clan niet voor niets buiten de samenleving. Enfin, in Pauw (livestream) zometeen weer precies het tegenoverstelde verhaal natuurlijk.

Reaguursels

Inloggen

Los van de schuldvraag.
Want oorlogstrauma's bij jonge kinderen zijn ook bekend bij adoptie.
Iedere ontwikkelingspsycholoog kan je vertellen, dat in élk mens er 'n bepaalde tijd in de ontwikkeling is, dat de poort open staat voor opvoeding (en idealistisch bijsturende positieve opvoeding na eerdere negatieve opvoeding), maar dat die ontvankelijke poort maar 'n bepaald aantal jaren open staat. Daarna is zo'n mens voor altijd verloren voor pogingen tot verbeterende opvoeding achteraf. Dat geldt ook in de dierenwereld. Vals gemaakte dieren krijg je niet meer heropgevoed. Zo'n ontwikkelings-karakteristiek geldt voor alle levensvormen, die naast aangeboren instincten, ook 'n socialiserende periode hebben, dat ze iets bij kunnen leren, ten goede sympathiek, of ten kwade; de anderen hatend. Daarna is 't dus echt schluss; over en uit.
Daarna is men dus blijvend beschaafd, of blijvend 'n primitief monster.
En daarom is de import van primitieve mensen ook niet te herstellen door goede ervaringen in 'n beschaafde, Westerse omgeving.
De asielzoekers blijven de rest van hun leven primitief; altijd. Of ze nou getraumatiseerd waren (als extra last); ze blijven haatdragend gepredestineerd.
En ja, hoe hartverscheurend ook vanuit leuke bloemetjes-idealen, dat geldt dus ook voor kinderen. ISIS-kinderen moeten als verloren worden beschouwd voor normale opvoeding en beschaving. Zij worden de nieuwe terroristen, en indien naar Nederland gehaald, de vijfde colonne. En ze zullen identiteit-zoekend, levende bommen zijn, op zoek naar 'n aansteker.

Der Paulie | 20-04-18 | 19:41

Ik dacht dat kinderen ouders hadden.
Wil men de kinderen terug halen en de ouders niet? Dus los trekken van hun ouders?
Ik zie dan toch echt humanitaire problemen ontstaan.
En het gekke is, niemand heeft het over de bijbehorende ouders.
Iedereen zit zich weer te presenteren als 'opkomend' voor de zwakken - het kind in dit geval - en heeft NUL besef van de realiteit die achter zo'n plan gaat zitten.
En journalisten hoor ik ook al niet over.
Debilitas mentis. Of zuiver politiek opportunisme, zonder enige realiteitszin.

marjen | 20-04-18 | 16:48 | 1

Het idee dat ten aanzien van die ouders bestaat is dat ze mee worden geïmporteerd en vervolgens juridisch vervolgd. Dat betekent dus dat ze onmiddellijk worden vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs. Misschien is dat dan niet de eigenlijke bedoeling van het spelen van de "arme kinderen" kaart - zo cynisch wens ik dan niet te zijn - maar dat valt met eigenlijk onontkoombare zekerheid te voorspellen dat het gevolg ervan zal zijn. Die kinderen zijn sowieso verneukt op welke manier dan ook.

Mazzelstof | 20-04-18 | 20:35

Soms maken ouders keuzes voor hun kinderen die echt niet handig zijn. Dit was zo'n keuze. Voor de kinderen die hier geboren zijn vind ik het sneu, dat wel. Weggehaald uit een mooi land door je gestoorde moeder. Maar de kinderen die daar geboren zijn.. erkennen wij die op basis van de administratie van IS ofzo? De nationaliteit van de moeder had allang ingetrokken moeten zijn dus ik zou niet weten wat nederland daar mee te maken heeft. Succes met je leven elders op de wereld.
Voorspelling: alles en iedereen met kinderen mag terugkomen, wordt zelf vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs of krijgt een fopstraf die, in het belang van de kinderen, wordt omgezet in een voorwaardelijke straf. Zitten de rest van hun leven met een uitkering op de bank arabische tv te kijken en de komende decennia betalen wij de zorg- en schoolkosten van de kinderen.

noerg | 20-04-18 | 15:50

Die andere kinderombudsman deugde zeker te weinig daarom moest deze meer links draaiende deugwijf er komen. Wel graag al deze kleine bomgordels bij haar in de staat zetten in haar blanke 66/ groenlinks wijk.

vinzDH | 20-04-18 | 15:39

Ze mogen allemaal wegblijven (sorry moeten wegblijven) .............. en kinderen die daar geboren zijn met een mooi IS paspoort. vallen hoe dan ook buiten de discussie.

Ervaringsdeskundige | 20-04-18 | 13:47

Mevrouw Kalverboer is een linkse extremist; Zwarte Piet moet weg, IS koters moeten naar hier. De tijd is nog niet rijp, maar ik vermoed dat alle BLANKE mannen eigenlijk ook weg moeten. Ik stel voor dat mevrouw Kalverboer gaat kantklossen, dan doet ze tenminste wel iets nuttigs!

benjeallanggek | 20-04-18 | 12:31 | 1

ik heb wel vaker het idee dat in dit land je pas echt foudt bent als blanke man met een baan.

zeiksmurf | 20-04-18 | 15:25
-weggejorist-
Hensmunter69 | 20-04-18 | 12:29 | 1

Ik heb de documentaire van deze 2 heren gezien
Ik heb oprecht medelijden met deze man die zijn kinderen en kleinkinderen kwijt is.
Maar ik geloof niets van het zielige lieg verhaal van zijn dochter. Helaas voor hem is de beste oplossing dat zij en haar kinderen in het paradijs blijven

Jacktheflipper | 20-04-18 | 12:24 | 1

Meneer kan toch gewoon afreizen naar z’n dochter zoals hij ook ieder jaar op vacantie gaat naar Turkije.

Trumme | 20-04-18 | 12:59

Houssein kwam mij gisteren over als een alle zins redelijke man, zachtaardig zelfs, in staat om zijn verhaal prima voor de camera te vertellen, niks mis mee.
Maar dan, dochter vrijwillig afgereisd naar IS gebied, zijn ex-vrouw met kind afgereisd naar het kalifaat. Als zo'n alleszins redelijke man (als mijn indruk juist is) al niet in staat dmv opvoeding, praten en noem maar op zijn eigen gezinsleden op het rechte en dus niet extremistische spoor te houden kunnen we dan onder ogen zien dat actief repatriëren bepaalt onverstandig is. Er is bewust gekozen om af te reizen, Westerse wijze van leven, samenleving etc. zijn afgewezen, die haal je niet terug, Elke keuze komt met consequenties dit is geen cafetariamodel waar je naar believen maar wat uitpikt.
Risico op langere termijn te groot, rest van hun leven aan het Staatsinfuus ergo kosten te hoog, hebben we het nog niet eens over huisvesting, zgnd psychologische bijstand ed. Argument niet te bewijzen wat ze daar uitgevreten hebben gaat dan gebezigd worden m.a.w. eventuele strafvervolging wordt en is een lachertje.
En vergeet niet het Nederlanderschap in te trekken. Daar hoor je niemand meer over geloof ik, jaren geleden werd er al om gevraagd en zou het in gang getrokken worden maar of het inmiddels werkelijk en op regelmatige basis toegepast wordt hoor en lees ik niets over.
Suggestie: Laat ze de Koerden maar actief helpen met wederopbouw en verwerf daarmee daar een plaats in de samenleving, doen ze eindelijk ook eens iets nuttigs. Kan meneer Hoessein met gerust hart af en toe eens langskomen.

bwanabanjo | 20-04-18 | 12:21 | 2

Dit dus!

benjeallanggek | 20-04-18 | 12:28

"Houssein kwam mij gisteren over als een alle zins redelijke man, zachtaardig zelfs"

Nou, ik heb hem gisteren bij Pauw niet gezien, maar ik heb wel die documentaire gezien die een paar weken geleden werd uitgezonden.

Daar maakte hij aanvankelijk ook een redelijke indruk. Maar op gegeven moment werd hem gevraagd of hij de radicalisering van zijn dochter - en zoontje, en vrouw (of ex-vrouw) - heeft zien aankomen en of hij zich wat dat betreft iets kwalijk nam. Het antwoord was nee, hij had geen idee wat onder zijn neus gaande was, en na lang nadenken nam hij zichzelf toch ook niets kwalijk.

Dat kan ik op zich begrijpen, maar iets later merkte hij wel op dat hij de overheid, in casu de AIVD, wél kwalijk nam dat die zijn familieleden "zomaar" hadden laten vertrekken. Toen dacht ik: fuck you, Hussein! Al die jaren is de AIVD en de politie druk doende geweest om mensen waarvan zij vermoedden dat die het plan hadden af te reizen, tegen te houden door hun paspoorten in beslag te nemen, en eventuele kinderen van hun ouders te scheiden. Dat soort berichten kon je regelmatig in de krant lezen.

Maar, er glipten natuurlijk ook lui tussendoor, die er wel in slaagden het kalifaat te bereiken. Niet Husseins schuld, maar ook niet van de AIVD. Maar ze zitten er nu wel, hebben jaren deel uitgemaakt van de smerigste terroristische organisatie die de mensheid ooit gekend heeft, en moeten nu uit het westen geweerd worden.

Dr_Johnson | 20-04-18 | 13:15

Zet mevrouw Kalverboer in een busje en zeg tegen haar: 'Ga ze maar halen.'

Bieslander | 20-04-18 | 12:13 | 2

Bakfietsmoeke gaat ze halen op een bakfiets. Dat ziet ze vast wel voor zich.

GormSuil | 20-04-18 | 12:25

Gewoon met de bakfiets, zeg ik!

KaiserSoza | 20-04-18 | 12:58

Gisteren nieuws-item. Amerikaanse getrouwd met een moslim.... alles ging ideaal in de US. Knakker ging met deze vrouw en kinderen naar het kalifaat en hij veranderde compleet noemde zijn vrouw slaaf en hoer. Dat is de ware moslim.

meneer Q | 20-04-18 | 12:02 | 1

Zoontje is wereldberoemd geworden als IS jugend in allerlei filmpjes. Heeft ook Amerikaanse Nationaliteit maar blijft voorlopig in het voormalige kalifaat met z’n moeder.

Trumme | 20-04-18 | 13:02

De kinderombudsvrouw heeft veel oog voor de kalifaatkinderen, maar is helaas blind voor de veiligheid van onze samenleving. Alsof daar geen kinderen in wonen.

Angelica | 20-04-18 | 11:47 | 1
-weggejorist-
herrietuttel | 20-04-18 | 12:00

Haal ze maar op, groepstherapie die uitmondt in een aanslag op ergstvermoedende burgers. Stuk of 30 bij elkaar, afschuw en angst vertaald zich vervolgens haat en woede. Gevoelskwestie? Oorlog staat al lang op het menu, nu nog een paar sukkels erbij... haal ze maar terug.

rattenvanger XL | 20-04-18 | 11:25

Never ! Dit volk niet naar Nederland.

van Oeffelen | 20-04-18 | 11:23

Kinder-ombudsvrouw is toch wel de meest sneue en geforceerde functie die een mens kan bedenken. Zoals haar verzonnen functie van haar vraagt dient ze onzinnige plannetjes te bedenken tbv kinderen. Nederland heeft helemaal geen belang bij die haatdragende zandbak kinderen (en hun ouders). Over 3 jaar gaat ze zeker weer zeiken dat die geïmporteerde haat-kleuters in aparte klasjes moeten aangezien de Nederlandse kinderen anders "enig" risico lopen op een pak slaag in de klas van getraumatiseerde haatbaard-toddlers.

Ruikbaard | 20-04-18 | 11:17 | 1

Ondertussen vangt ze wel bakken met geld.

meneer Q | 20-04-18 | 12:03

.. maar goed. Nederland heeft een schadelijk overschot aan Gutmenschen als Kinderombudsvrouw Margrite Kalverboer in hun sociaal agogisch broekpakken.

Anderen (commando's ofzo) moeten altijd weer op kosten van (nooit Margrite Kalverboer) naar islamitische shithole-countries trekken om de larven van schuldige moslims op te halen en hier tussen de onschuldige Nederlandse kinderen te parkeren.
Zodat over een jaar of 15 de kinderen van deze larven dezelfde migratie-cyclus kunnen ondergaan, want een keer moslim altijd moslim.

Gooi mevrouw Margrite Kalverboer uit een vliegtuig boven Syrië, al dan niet met parachute, om zelf eens wat te gaan doen met haar doelloze leven.

Jan Passant mk2 | 20-04-18 | 11:16 | 1

Vangt ondertussen wel bakken met geld voor deze fop-functie.

meneer Q | 20-04-18 | 12:05

Dat mens heeft zeker niet in de gaten dat zo'n 'kind' van 4 jaar al een pracht van een bom kan bouwen...

Erdee | 20-04-18 | 11:13
-weggejorist-
Dr_Johnson | 20-04-18 | 11:09 | 2

kinderen die gewoon executies uitvoerden

coolgen | 20-04-18 | 11:07

Het is vast zielig voor (een deel van) die kinderen. Maar dat is niet een zorg voor de Nederlandse regering. Met die IS-figuren en hun nakroost hebben we niets meer te maken, die zijn vertrokken en moeten wegblijven. Terughalen is zinloos, ze gaan hier ontsporen, nog verder radicaliseren en uiteindelijk dood en verderf zaaien. Niet aan beginnen, gewoon in Syrië laten zitten. Ze zoeken hun heil maar in één of ander moslimland, niet in West-Europa, waar geen enkele behoefte aan extremistische moslims is. Die hebben we nl. al méér dan genoeg.

KeesBruin | 20-04-18 | 10:42

Houssein z'n dochter is echt niet onder dwang vertrokken. Gelul over macdonalds dat zooooo erg miste. Zag het stukje zieligheid op teevee gisteren. Wat mij betreft daar laten. Als kinderen hierheen, dan absoluut zonder mams en eerst heropvoeden.

zeiksmurf | 20-04-18 | 10:40 | 2

Heb ook niet echt medelijden met de volwassen sukkels die afreizen naar IS maar wel met de kindertjes ervan. Die mamma mag wat mij betreft daar een nieuw bestaan zoeken, ware het niet dat die kindertjes etc etc. Enfin, het komt erop neer dat NL geen beest wil zijn dat kindertjes aan hun lot overlaat. Dat mamaspijtoptante speelt die gewoon weer graag terug wil naar de verzorgingsstaat loijkt me duidelijk. Opportunisme in optime forma.

Beste_Landgenoten | 20-04-18 | 11:05

Ouders nemen beslissingen voor hun kinderen. Die nemen ze nog niet zelf. Maar beslissingen hebben consequenties. Ook onomkeerbare. De verantwoordelijkheid deze beslissingen voor hun kinderen te nemen hoort bij ouderschap.

Mazzelstof | 20-04-18 | 11:48
-weggejorist-
herrietuttel | 20-04-18 | 10:30 | 2

Kunnen we die kinderen niet "uitruilen" met de kinderen, afkomstig van ouders van landen ten zuiden en oosten van de Middenlandse Zee, geboren vanaf 1970? Een soort "gevangenen ruil" zeg maar.

erasmus1000 | 20-04-18 | 10:29

Arme kinderen. Het is niet menselijk om als moslim geboren te moeten worden, dat leed echter mag door niemand verzacht worden. Ook niet door Nederland. Zelfs Abu Bakr al-Baghdadi is ooit als een onschuldig kindje geboren, dat was echt niet minder verschrikkelijk geworden door onschuldig larfje Abu Bakr al-Baghdadi naar veilig Nederland te halen en het tussen de Nederlandse kindertjes te drukken.
Integendeel.

Jan Passant mk2 | 20-04-18 | 10:24

Ik stem voor het terughalen van alle Nederlandse kinderen wiens ouders hebben meegedaan aan "Ik vertrek". DIE zijn pas zielig.

zwarte_weduwe | 20-04-18 | 10:00

Tsja, als het Nederlandse kinderen zijn volgens de wet heeft de kinderbescherming iets met ze te maken. Of ze nu in IS kampen zitten of niet. Wat hun ouders er voor shitzooi van maakten is die kinderen niet aan t rekenen en volgens de wet dienen ze dus bescherming te krijgen. De wet is voor iedereen gelijk, dat is het idee erachter.

Beste_Landgenoten | 20-04-18 | 09:54 | 3

De wet zegt ook iets over de ontzetting en ontheffing van ouderlijke macht. Het kan zijn dat de rechtbank dit beslist en een voogd aanstelt. Dat zal dan gemotiveerd moeten worden - waarschijnlijk zal dat dan zijn op grond van het meenemen van het kind naar kind-onvriendelijke plaatsen. Dat houdt dan op als de ouders vrijwillig instemmen met het kind terug te willen keren. Dan is er tegelijk geen grond meer om de kinderen uit het ouderschap te ontzetten. En omdat er van vrijwilligheid sprake was ook geen gevaar meer op ontvoering. En als er verder geen sprake is van gewelddadigheid van de ouders jegens het kind of andersoortig kindermishandeling (indoctrineren in religieuze nonsens uitgezonderd) ook geen andere juridisch geldige reden om deze ontzetting door te kunnen zetten.

Dan zit je dus als je toch die ouders wilt weghouden uit Nederland met het importeren van islamitische terreurkroost - als je sec dit laatste juridisch al rond kan krijgen - mooi in een juridische spagaat. Dan weet je in Nederland wel waar dit op uit draait. Dan lijkt me de oplossing niet liggen in het uitnodigen van deze levensgevaarlijke problemen, maar in een met spoed in te voeren clausule of wetswijziging.

Even los van de logistieke problemen zowel om die kinderen te krijgen als om die ouders weg te houden, wanneer die buiten de wet om besluiten dat het niet eerlijk is om hun kinderen van hun te stelen en ze besluiten ze terug te halen of laten terughalen en/of met andere middelen hun eisen kracht bij zetten.

Mazzelstof | 20-04-18 | 10:32

BZ doet ook niks voor wel of niet schuldige Nederlanders die in de buitenlandse gevangenissen zitten. Alleen als het opvreters betreft draaien gelijk alle camera's en willen we zelfs mensen die het liefst een bom op NL gooien terughalen. Kinderen terug halen? En die ouders dan? Wat zijn ze weer slim. Kinderen van ouders die een ander de keel afsnijden. Ze zullen maar naast je wonen.

Rest In Privacy | 20-04-18 | 11:12
-weggejorist-
klinkklaar | 20-04-18 | 12:34

Zo hard willen deugen dat je kinderen gaat afpakken in het buitenland van mensen die niets met Nederland hebben voor Facebookduimpjes. Dit is next level deugen.

Repetitive Beats | 20-04-18 | 09:54 | 1

Ja, de wereld op zijn kop.

ger1306 | 20-04-18 | 09:57

Of je ze nu ophaalt of niet, vroeg of laat komen ze toch naar West-Europa.

Bytemaster | 20-04-18 | 09:54

We hebben het over, wat, 145 mensen? Hondervijfenvéértig? En dáárvoor "moet" Nederland een hele operatie op touw gaan zetten want "zielig"? Weet je wat zielig is? Dat er een volwassen kinderombudsvrouw bestaat die geen réét van de wereld begrijpt. En zich laat leiden door onderbuik en valse emotie op basis van een verwrongen wereldbeeld. En wat nóg zieliger is? Dat men, Nederlandse politiek kennende, waarschijnlijk haar imbeciele advies nog op gaat volgen ook. Zodat we over een jaar of 10, heel zielig, kunnen constateren dat het gros van die kinderen knettergekke islam fascisten zijn geworden.

Dutchbeaurouge | 20-04-18 | 09:52 | 3

De vraag is waarom ze in zo'n kamp zitten en of de ouders dood zijn. En wat kunnen die kinderen eraan doen dat hun ouders gestoord waren? Met NL paspoort? Terughalen.

Beste_Landgenoten | 20-04-18 | 10:04

Die ook weer kinderen krijgen.

Teddy-Ruxpin | 20-04-18 | 10:18

Het bestaan van een KINDERombudsvrouw is om te beginnen al een weeffout. Ze is als een hamer die alleen maar spijkers ziet. Ze moet toch wat doen om de subsidie te rechtvaardigen. Opheffen die onzin.

Janneus | 20-04-18 | 13:04

Ik had overwogen zo een kind te adopteren en op de goede weg te brengen maar omdat de groente zo duur wordt zie ik er maar vanaf.

jan huppeldepup | 20-04-18 | 09:46 | 2

Precies, je gunt ze een beter leven. Maar door die btw-verhoging gaan ze dat hier niet krijgen.

zwarte_weduwe | 20-04-18 | 10:01

Groentensoepsidie aanvragen.

Mr_Natural | 20-04-18 | 11:07

Welke nationaliteit heeft de vader van die kinderen? Aangezien de vrouw niets waard is, is de nationaliteit van de vader van belang. As dat marokko is, dient de marokkaanse regering zich over deze kinderen te ontfermen.

lulleficatie | 20-04-18 | 09:43 | 3

Bam! De spijker op z'n kop!

TinyTinus | 20-04-18 | 09:49

Inderdaad, en die hebben daar in de praktijk meer in de melk te brokkelen dan Nederland.
Zelfde sekte, jeweetzelluf.

Nuchternederland | 20-04-18 | 09:51

Hoe weet je zeker dat de man ook echt de vader is? Bij vrouwen is dat wel duidelijk.

ljcoster | 20-04-18 | 09:52

Te lang op je zolderkamer blijven hangen en alleen maar aan complotdenken doen heeft een slechte invloed op je welzijn .Zet uw aluhoedje af en zoek de zon op .
Kinderen van zeer jonge leeftijd hebben nog geen herinneringen waar ze aan terug kunnen denken en zijn gewoon slachtoffer in deze.
Mazzel

sjengster | 20-04-18 | 09:41 | 8

Wachtmaar! | 20-04-18 | 11:17 |
Ik ken zo'n kindsoldaat (nu 43 jaar) en die is behoorlijk goed terecht gekomen. Baan, werk, gezin, etc. Wegens opvang in een NL gezin, dat dan weer wel.

Beste_Landgenoten | 20-04-18 | 11:56

Jij, Beste_Landgenoten, garandeert dat die bewuste kinderen in een Nederlands pleeggezin komen en volledig worden gedeislamiseerd en dat vervolgens geen van hun familieleden, grootouders, ooms, tantes, neven en nichten hier poogt verandering te brengen door weer dat kind met islam te vergiftigen en je garandeert dat die kinderen hun leer- en sociale achterstanden inlopen en je kunt hopen dat je uit de ca 150 nog 1 of 2 van zulke anekdotes mag vertellen. Tegen welk risico is je dat waard?

Mazzelstof | 20-04-18 | 12:16

Eerst dat domme geloof (islam) afzweren.

Avin | 20-04-18 | 12:32
▼ 5 antwoorden verborgen

Kinderen zijn per definitie onschuldig. Titel en artikel zijn derhalve verbijsterend.

DrumPiet | 20-04-18 | 09:23 | 8

De Briemusketier | 20-04-18 | 09:28
Paranoia much?

DrumPiet | 20-04-18 | 10:48

Dat kinderen tabula rasa's zouden zijn is een misvatting. Er zijn daarvoor neurologische en ontwikkelingstechnische redenen aan te wijzen. Bij dat eerste komen ook de omstandigheden van de ouders tijdens de draagperiode te kijken. En bij dat laatste de omgeving waarin het kind tijdens de eerste levensjaren doorbrengt en daarna tijdens de verdere vroege levensjaren. De ontwikkeling van het brein vindt niet in een serene van externe invloeden (voeding, redelijk stressvrije, stimulerende en liefdevolle omgeving etc.) geïsoleerd compartiment plaats. En sommige sadisten worden gewoon geboren, niet gemaakt.

In een juridische zin zijn kinderen onschuldig van het plegen van misdrijven tot ze er een gepleegd hebben, maar verder betekent het woord hier eigenlijk niks.

Mazzelstof | 20-04-18 | 10:52

Dommer dan deze opmerking wordt het niet. Verbijstering 2.0
Het gaat niet om "verse" kinderen maar reeds geindoctrineerde kinderen. Dat gaat met geadopteerde kinderen en pleegkinderen ook met verse kinderen niet bijster veel goed. Ik zou zeggen: Pak uw pedagogiek boek uit de vijftiger jaren er nog eens bij en studeer lekker verder.

ristretto | 20-04-18 | 11:04
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat doet Marokko of Turkije? De meeste van die kinderen hebben ook nog de Turkse of Marokkaanse nationaliteit. En wat cultuur en religie betreft passen ze beter in die landen.

Avin | 20-04-18 | 09:23 | 1

En ZO is het.

tata1981 | 20-04-18 | 09:36

OK, maar dan ook de kinderen en kleinkinderen van Duitse soldaten en NSB'ers naar ons land die dan meteen een lintje en uitkering voor het leven krijgen.

Genoegelijk | 20-04-18 | 09:22 | 1

Mooie parallel. Dit zet het wat mij betreft meteen in het juiste perspectief.

MickeyGouda | 20-04-18 | 09:25

Kom maar niet terug: het is voor kinderen beter bij de ouders opgevoed te worden. Dat kun je nederland niet kwalijk nemen, maar is de keuze van de ouders, familie en rest van de omgeving.

TheseDays00 | 20-04-18 | 09:19

we moeten ons niet zo bemoeien met wat er in het buitenland gebeurd.

ogeon | 20-04-18 | 09:17 | 1

Exact. Daar komt meer ellende van dan nodig.

zwarte_weduwe | 20-04-18 | 10:03

Gezien de strekking van sommige reacties hier is margriet kalverboer niet de enige muts die zonder een verstandige man met rationeel denkvermogen door het leven moet. Iedereen die pleit voor het importeren van islamitische tijdbommen heeft het slechtste met Nederland voor en dient met het grootste wantrouwen bejegend te worden, netjes gezegd.

De Briemusketier | 20-04-18 | 09:16

@gato 08:35
Zonnetje in Spanje ook al op?
Ga anders eens een keer lekker in een krabpaal hangen ipv reaguren.
Met uw goede ideeën.

D-Fens_1963 | 20-04-18 | 09:12 | 2

Hahaha ... inderdaad.

daytripper | 20-04-18 | 09:15

Ja, of de paardjes bijvoeren in de oostvaardersplassen. Gezellig in de emo draaimolen met de andere emoos, en het is ver uit de buurt van de normale samenleving dus hebben wij er geen last van. Zelf een baaltje hooi meenemen en nu niet meteen gaan janken aub.

De Briemusketier | 20-04-18 | 09:24

Je zal zoiets maar in de klas van je kinderen krijgen. Onze kinderen worden dan ongewild onderdeel van een letterlijk levensgevaarlijk sociaal experiment. Misschien kan die Ombudsmevrouw nog een paar praatsessies (twee is wel genoeg, net als bij het rapport over Zwarte Piet) doen met verontruste ouders en dan een rapport van 200 pagina's produceren met als conclusies dat er wel sprake is van onrust, maar ook van medelijden met die kinderen (bij 1 ouder, maar dat vertelt zij er niet bij) en dat er dus wel een oplossing moet komen en ander vaag gezwets.

Fidius | 20-04-18 | 09:10 | 2

Sociale experimenten ... al 40 jaar DE hobby van alleswat zichzelf "links" noemt . Ze zijn er eerst in geslaagd het onderwijs te vernielen en nu is Nederland aan de beurt .

daytripper | 20-04-18 | 09:17

"Kinderen zijn geen sociaal experiment.", aldus sprak akela Halsema, toen ze haar koters van een zwarte school afhaalde. Uiteindelijk had ze dan toch een beetje het licht gezien. En inderdaad, onze kinderen zijn geen sociaal experiment om te kijken hoe leuk die kleine jihadisten integreren. Niet aan beginnen, daar komt geheid ellende van. Mooi in Syrië laten zitten die hele handel.

KeesBruin | 20-04-18 | 10:47

Gelukkig is een ombudsman of ombudsvrouw niemand anders dan een geïnstitutionaliseerd schaamdoekje. Een bliksemafleider "We stellen een ombudsman in, dan zijn we hier van die vruchteloze klagers af" - Volgens mij heeft en ombudsman (v) geen formele rechten door wet toegekend rechten tot besluiten. Een ombudsman is daarmee een soort van raadgevend referendum: je kunt wat ze zeggen gewoon terzijde leggen.

Hufterst | 20-04-18 | 09:00 | 4

Een ombudsman wordt aangenomen op kwaliteiten "ik begrijp" u zeggen en "ik ga actie ondernemen" en "u hoort spoedig van me" dan natuurlijk intussen weten dat je helemaal aan handen en voeten gebonden bent.

Hufterst | 20-04-18 | 09:37

@Hufterst; de uitkomst van een raadgevend referendum is gebaseerd op het mandaat van de Nederlandse bevolking, uitspraken van de Kinderombudsman is niets meer en niets minder dan de mening van een individu. In het geval van mevrouw Kalverboer een ideologisch gedreven mening die je, zoals u zelf ook al aangeeft, gewoon ter zijde kunt leggen.

therealbraindump | 20-04-18 | 09:39

Is ombudsman eigenlijk een beschermde titel? Ik wil best de GS ombudsman zijn. Dat iemand dan een joris krijgt en dat men dan bij mij terecht komt en dat ik dan een mail stuur die ze gewoon terzijde leggen. Dan voel ik me tenminste een beetje nuttig.

Hufterst | 20-04-18 | 09:50
▼ 1 antwoord verborgen

Weet je wat ook slecht is voor de ontwikkeling van kinderen? Bij kalifaatkinderen in de klas te moeten zitten. Dat is erg slecht voor de ontwikkeling van Nederlandse kinderen.

Braboblanke | 20-04-18 | 09:00 | 1

Het is La Halsema ook niet goed bevallen indertijd. Groen linkse kinderen zijn geen expirement, de rest wel,blijkbaar.

De Briemusketier | 20-04-18 | 09:45

Haatlarven aka opblaaspoppen.

Mr_Natural | 20-04-18 | 08:59

Zet die kinderombudsmuts ook maar meteen op de lijst van de AIVD en MIVD!

Rest In Privacy | 20-04-18 | 08:53

Tien jaar geleden (of meer) was er een heel klein beetje ophef over turkse meneer, en dan vooral zijn zoontjes die iedere maandag bont en blauw op school kwamen (hele leuke kinderen natuurlijk!). Turkse man had geen zonen, hij had soldaten, en soldaten oefenen.
En wat betreft kinderen in een 'beter milieu' laten opgroeien, Australie is hierin lichtend voorbeeld. Zie 'stolen generation'. Moet je niet willen.

Alquest | 20-04-18 | 08:45

Als er grootouders zijn, dan misschien terughalen en bij hun brengen, maar niet ouder dan 4 jaar.
Die grootouders willen hun eigen kinderen niet meer zien, zag ik eens in een documentaire,maar huilen om hun kleinkinderen.

gato | 20-04-18 | 08:35 | 4

Die grootouders hebben al bewezen niet in staat te zijn hun kinderen naar Nederlandse maatstaven op te kunnen voeden. De geschiedenis mag zich niet herhalen.

tata1981 | 20-04-18 | 08:42

Begrijpelijk, maar hoe Noord-Koreaans het ook klinkt: de belangen van het collectief wegen zwaarder dan die van het individu. Deze kinderen zijn "damaged goods". Hier vormen ze een potentieel risico, daar gaan ze op in het geheel.

MickeyGouda | 20-04-18 | 08:43

Er zijn ook grootouders die huilen om hun kleinkinderen die bij een jihadistische aanslag om het leven zijn gekomen. En die hadden, in tegenstelling tot de grootouders uit jouw voorbeeld, geen invloed op de uitkomst.

Braboblanke | 20-04-18 | 09:03
▼ 1 antwoord verborgen

Overigens , maar dit terzijde , heb ik me wel een rolberoerte gelachen om de vondst van Zentgraaff : haatlarven ... hahaha..
Even tijd voor luim..

daytripper | 20-04-18 | 08:33

Houssein is er niet in geslaagd om zijn dochter gezond verstand bij te brengen. Dat krijg je als je haar jarenlang een spagaat laat doen tussen twee culturen. Uiteindelijk heeft ze een duidelijke keuze gemaakt. Dat die haar terugkeer naar Nederland onmogelijk maakt, is allesbehalve het probleem van onze overheid. Sterker nog, die zou haar officieel het predicaat "staatsvijand" moeten geven en terugkeer moeten verbieden.

MickeyGouda | 20-04-18 | 08:32 | 9

@Willemdrie
Dat klopt, maar dat zijn dan de uitvallers in onze samenleving, kan je zeggen. Mensen kunnen ook genetisch behept zijn tot bepaald gedrag en inderdaad, als ouders heb je niet alles in de hand. Maar net als bij de opvoeding dien je wel grenzen te stellen in een samenleving. En als iemand zo over de schreef gaat, moet de rest van de samenleving daartegen worden beschermd. Niemand zal vrijwillig slachtoffer willen worden van een gevaarlijke gek. En met de term onderbuik ben ik trouwens ook wel een beetje klaar. Intuïtie lijkt me een beter woord wat de lading ook een stuk beter dekt.

Braboblanke | 20-04-18 | 09:15

MickeyGouda. Ik woon in Zaanstad. Ik werk in Amsterdam, midden in Slotervaart. De Moskee naast de kerk. Iedere morgen zie ik een lange stoet allochtone kids naar school lopen. De helft met hoofddoek. hetzelfde geldt voor de volwassen vrouwen. De helft met hoofddoek. Ik ben geen optimist, maar ik zie toch het klimaat voor deze religie tanen. Zelfs links snapt inmiddels dat van vrijwillige keuzes voor vrouwen in de islam geen ruimte is, en dat de islam - zelfs in gematigde zin - staat voor een totalitair regime waar geen plek is voor andersdenkenden, andere religie (hoe primitief religie ook is), joden, homo's en vrij denken. De discussie over die kids in ISIS gebied wordt gevoerd door achterlijke intellectuelen (contradictio in terminis) die de maatschappij continue bestoken met aanvallen op de algemene en overheersende opinie van de burgers. Want intellectueel (Media) = anti burgerlijk (stel je voor).

Willemdrie33 | 20-04-18 | 09:37

@Wiilmdrie

Ik hoop dat u gelijk heeft en dat het draagvlak voor de gedraging van bepaalde bevolkingsgroepen inderdaad tanende is. Tussentijds speel ik echter liever op safe. Als we binnen Europa niet de problemen hadden die we hebben, zou ik er wellicht opener instaan. Voor nu zou ik graag weer eens iets met mijn kind ondernemen zonder de omgeving te moeten scannen op potentieel gevaar.

MickeyGouda | 20-04-18 | 09:48
▼ 6 antwoorden verborgen

Sjah, die haatvergiftiging van kinderen gebeurt hier natuurlijk ook volop.
(Daarom zijn jongelingen ook naar het kalifaat vertrokken.)
Dus laten we *hier* eerst even schoon schip maken...

hotmint | 20-04-18 | 08:31

Hoe is het rechtvaardig te noemen dat die moeten boeten (ze groeien op in een gevangenis) voor de misdaden van hun ouders?
Dr_Prepper | 20-04-18 | 07:59

Tsja, dat is nu eenmaal wat gebeurt met kinderen, dat ze onder de cirkel van hun ouders vallen. Ook in NL. En dat is fijn of shit. Soms heel erg shit. Die kinderen worden ook alleen in extreme gevallen bij hun ouders weggehaald, want er is een tekort aan pleeggezinnen en het is nogal een ingreep. Dat doe je niet even. En kinderen die buiten NL geboren zijn lijken me nog veel minder het probleem van NL. Uh, gewoon niet, he.

Rest In Privacy | 20-04-18 | 08:31 | 1

Daarom naast de uineemwet ook een pleeggezin wet. Gewoon toewijzen, die kinderen. oh nee, wacht...

Hufterst | 20-04-18 | 09:02

Als Nederland verantwoordelijk is voor die larven, is Nederland dan ook verantwoordelijk voor wat die Nederlandse JIHADISTEN in Syrië en Irak allemaal uitgespookt hebben?

tata1981 | 20-04-18 | 08:29

Geef ze gelijk ook brix c4 zodat blanke infidels kunnen opblazen.vooral op scholen.

newray | 20-04-18 | 08:29

Snap die muts wel een beetje,
tis niet makkelijk als je in de overgang zit,
met al die opvliegers enzo...

Kanarie_Geil | 20-04-18 | 08:26

Stel dat er onverhoopt politiek draagvlak zou ontstaan om zeer jonge kinderen van Syriegangers hier onder te brengen in pleeggezinnen.
Deze kinderen zullen op enig moment willen weten wie hun biologische vader en moeder zijn en hiernaar op zoek gaan.
Het is ongewis hoe dit uitpakt voor de manier waarop zij in het leven staan, onze samenleving zou worden blootgesteld aan een levensgevaarlijk experiment.

Luchtbakfietser | 20-04-18 | 08:21 | 1

Daaruit volgt dat de huidige kinderombudsman een bedreiging voor de veiligheid van de Nederlanders is.

De Briemusketier | 20-04-18 | 08:27

Nederland is verworden tot een een groot psychiatrisch centrum!
Domme koe!

joppo0 | 20-04-18 | 08:21

Ouders hebben allemaal een dubbel paspoort laat dat land het maar oplossen,cultureel past dat er veel beter bij.
Is niet ons probleem

Roger-Rabbit | 20-04-18 | 08:11

Het simplisme van Zentgraaf -en helaas van ettelijke reaguurders- is vrij stuitend en doet me vooral denken aan de msm reacties op het rapport over 'een glas alcohol is ook dodelijk'. Die kinderen zitten veelal in Koerdische gevangenkampen, dus van 'commando's sturen of zo' is geen sprake. Ze zijn vaak daar geboren en dus nu tussen de 0 en 4 jaar oud. Hoe is het rechtvaardig te noemen dat die moeten boeten (ze groeien op in een gevangenis) voor de misdaden van hun ouders?

Dr_Prepper | 20-04-18 | 07:59 | 13

Rechtvaardig is het niet. Net zo min als het rechtvaardig is als kindjes honger lijden in Afrika.
Maar waarom is het aan ons om dat recht te zetten?

Rest In Privacy | 20-04-18 | 10:46

Dat maar doorjongen tijdens gevangenschap, in oorlogssituaties, in AZC etc. is een strategie. Ze geven niets om die koters.

Rest In Privacy | 20-04-18 | 11:32

@wachtmaar Dit dus.

Hem | 20-04-18 | 12:37
▼ 10 antwoorden verborgen

''Kinderen terughalen '' . dan hebben ze kans dat ze hetzelfde lot ondergaan als al die andere kindjes. Waar was mevr. kalverboer toen. die had toch moeten zorgen dat heel het malieveld volstond om tegen de regering te demonstreden om ze af te zetten.kots.
stevenbrownsblog.wordpress.com/2016/0...

brandewijntje | 20-04-18 | 07:59

even om te duiden.. hebben we het nu over kinderen in de leeftijd van 0-18 jaar?
Of denkt men bij deze oproep en humaniteit emotie aan babytjes in mama buik en larven van 0-2 jaar..

alles wat boven de 2 jaar is heeft de indoctrinatie meegemaakt om eenieder buiten IS te zien als ongelovige en toekomstig jihadist offer..
Leuk voor onze kinderen op de scholen, in de parken, in de discotheken, op straat etc etc.. allemaal doelwit! van diezelfde kinderen uit IS gebied.

fikkieblijf! | 20-04-18 | 07:58

Waar haalt links eigenlijk het recht vandaan om ons land weg te geven aan mensen die ons niet uit kunnen staan en vice versa?

Rest In Privacy | 20-04-18 | 07:52

Prima, haal ze maar op. Maar dan wil ik wel dat die haatlarven met hun mammie's de komende jaren in de huizen wonen van de Ombudsvrouw en haar personeel. Na vijf jaar mogen ze nog een keer een rapport opstellen en vertellen dat het behoorlijk is van Nederland dat wij de Islamoafascisten naar Nederland halen.

Graaier | 20-04-18 | 07:51

Dit soort malloten zijn van hetzelfde kaliber als de PvdA onderwijsvernielers in de jaren '70 van de vorige eeuw : verstrikt in hun eigen theorieën en elke binding met de realiteit kwijt .

daytripper | 20-04-18 | 07:51

Al die tijdbommen gaan terug gehaald worden.
De MSM zijn al bezig om de burgerts in de goede richting te masseren.
Het wordt weer op (vrouwen)emotie gegooid, ipv de ratio te laten prevaleren.
Tis allemaal zo reuze ziellug...

Kanarie_Geil | 20-04-18 | 07:47 | 1

Ben er ook bang voor: de deuglobby draait op volle toeren. Dat addergebroed moet en zal deze kant opkomen.

HaatbaardKnipper | 20-04-18 | 08:03

Als het zielig is kinderen van uitgeprocedeerden uit Nederland uit te zetten, dan is het evenzo zielig kinderen van uit Nederland afkomstige IS strijders uit Zandbakkie uit te zetten naar Nederland. Kalverboer, denk toch eens na. En gaat u straks ook pleiten voor gezinshereniging?

ljcoster | 20-04-18 | 07:46 | 1

Zeer waarschijnlijk wel, en dan met het hele gezin in de bijstAnd aanslagen plannen, met dank aan margreet kalverboer.

De Briemusketier | 20-04-18 | 08:40

Zou dit land zonder kinderombudsvrouw (en staf) kunnen eigenlijk? We betalen voor de gekste dingen hè?

de Voorzittert | 20-04-18 | 07:45

Dat afreizende uitschot, heeft allemaal een dubbel paspoort.
Dus ik zie geen probleem.
Hun echte vaderland - want dat is NL niet - kan ze prima opvangen.

Kanarie_Geil | 20-04-18 | 07:39

Nou , nou , nou ... het kan dus nog gekker. Wat een totaalmalloot .. Nederland als " opvoeder van de hele wereld. Ik zou zeggen juffrouw Kalverboer : how about Nigeria, misschien niet in kampen , maar wel onder invloed van booslims . En Taliban kindertjes? Voldoen ook zeker aan het voorleesverhaaltje van deze duidelijk in een te gekke meno-pauze verkerende deugmensch.

daytripper | 20-04-18 | 07:37

Het blijven wel kinderen die nooit een keus gehad hebben. Papa en mama mogen dood. Maar om nu soldaten te wagen om ze op te halen...... nee.

Oepsie1234 | 20-04-18 | 07:29

Mw Kalverboer is niets anders dan een ordinaire activiste.

Cor Netto | 20-04-18 | 07:29

Yep Margrite, ga ze lekker zelf ophalen domme doos,

F1802 | 20-04-18 | 07:24 | 1

Liever nog: ga ze lekker daar lopen verzorgen die terroristenjong, en wel op eigen kosten dan, domme doos.

HaatbaardKnipper | 20-04-18 | 07:49

Deze kinderen zijn niet in Nederland geboren. En dus niet de verantwoordelijkheid van Nederland. Verder dient deze kinderombudsman ontslagen te worden en de functie opgeheven te worden.

omanders | 20-04-18 | 07:16

Stel dat commando's deze haatlarven gaan halen. Die ouders vinden dat oké? Die kinderen begrijpen dat Nederland hun ouders heeft uitgeschakeld omdat linksmeisjes hier vinden dat het zo beter is voor ze? Als er aanslagen komen omdat we 'moslimkinderen stelen' dan gaat beneveld links uitleggen aan die gasten dat het voor de bestwil van die kinderen is?

Repetitive Beats | 20-04-18 | 07:08 | 1

+1!

De Briemusketier | 20-04-18 | 08:44
-weggejorist-
franck7020 | 20-04-18 | 07:04 | 1

Je gaat toch niet aan 1 zo'n haatkleuter in een foute pyama toch geen goeie opgeleide soldaat verknoeien hoop ik ?

Als Hoessein zijn addergebroed terug wil, dat hij het dan zelf gaat halen, hij spreekt de taal.

Lt-Kol Kilgore | 20-04-18 | 07:00

Echt. Heeft GS ooit een prijs gehad voor nieuw gebruik Nederlands? Haatlarven. voor mij nu al het mooiste woord 2018.

JoyCee | 20-04-18 | 06:55

Zitten die niet veilig op OBS het plofhoofdje?

Overnijd | 20-04-18 | 06:50

Het veronenselijken van een soort mens/volk met terminologie was wel degelijk in de jaren ‘30 een bewuste aanpak.
“Haatlarven” riekt naar deze aanpak.
Just saying. Het valt op.

Braco.me | 20-04-18 | 06:49 | 5

Moslimlanden komen anders vrijwel perfect overeen met de definitie van een fascistische cultuur. Het is schrijnend te moeten constateren dat dit doodgezwegen wordt door juist degenen die alles en iedereen die hierop wijzen en de uitwassen van deze haatculturen onder de aandacht brengen framen als rascist.

gein_zörreg | 20-04-18 | 07:16

@braco.me
Standaard reactie. Deze kinderen en hun familie zouden je vandaag nog in een kamp stoppen als ze daar de kans toe kregen als ze je de strot meteen al niet afsneden.

Repetitive Beats | 20-04-18 | 07:27

@braco
nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_cri...
Tel even de Nederlandse namen (dat gaat sneller) zo 'ontmenselijken' ze zichzelf. Op het moment dat de misdaadstatistieken zijn genormaliseerd kan je weer met je deugende vinger wapperen

Repetitive Beats | 20-04-18 | 07:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze zijn of Soeniet, of van de andere tak. Dan is het heel makkelijk. Of enkeltje Saudi Arabie, of enkeltje Iran. Probleem opgelost... Doei!

LasVegasTheGuy | 20-04-18 | 06:02

Eerst de kinderen halen en dan roepen om gezinshereniging.

bergsbeklimmer | 20-04-18 | 05:52

Lekker daar laten dat addergebroed.

harbi | 20-04-18 | 05:23 | 1

Míjn idee! Ze zitten prima uit de weg daar, dunkt me.

HypoPseudo | 20-04-18 | 06:29

Islamitisch addergebroed moet je niet naar hier halen. Een kapitale fout om dat wel te doen. Laat Saoedie Arabië deze radicalen en hun offspring maar ophalen, daar passen ze het best.
Sowieso is de islam onvernigbaar met beschaving en er dus een grote bedreiging voor. De islam vreet de beschaving aan met het doel haar te vernietigen.

kempenaer | 20-04-18 | 04:49

Het leuke van kijken en helpen van volwassenen en kinderen in het buitenland die het slecht(er) hebben dan volwassenen en kinderen in Nederland, is dat je dan kan stoppen met kijken en helpen naar de van volwassenen en kinderen in Nederland die het slecht(er) hebben.

Wil ik nog even dit bericht toevoegen:
"Belastinggeld dat bedoeld is voor arme kinderen verdwijnt nog weleens in de gaten van de begroting van gemeenten."
bron: www.dagelijksestandaard.nl/2017/11/gel...

Rest In Privacy | 20-04-18 | 04:38 | 1

-naar de

Rest In Privacy | 20-04-18 | 04:39

Het was Fucking de hele dag hot News bij de NPO. En wellicht morgen ook nog.

Rdock | 20-04-18 | 03:41 | 1

Het wachten is op een Glazenhuis voor kalifaatkids.

Rest In Privacy | 20-04-18 | 03:46

Laat
maar
daar

lieverdeauddanreaud | 20-04-18 | 03:32

Het is depressiemaand bij de NPO.
En dan met een onderwerp komen als "kinderen in de oorlog laten zitten omdat ze zich hier wel eens op konden blazen".
Veel depressiever wordt het niet.

LuckyGirl | 20-04-18 | 03:15

Wat een gezever,
Kids van 3 jaar oud,
kun je rustig hier laten opgroeien.
Daarbij hebben ze doorgaans gewoon familie hier, opa en oma etc.
Man, dat verhaal van een vader die z'n dochter is 'kwijtgeraakt' aan het kalifaat,
knap klote, het zal je maar overkomen.
Daarbij heeft hij z'n dochter min of meer opgegeven, maar z'n kleinkinderen niet.
Ik vat dat wel.
En alsof die NSB kinderen nog steeds met een stramme rechterarm rondlopen,
in tegendeel zelfs.

Die kids zitten daar niet als alien entiteiten zonder achtergrond,
die hebben hier familie, daar niet, pa is als het meezit afgeknald en ma zit in een interneringskamp zich af te vragen wat er toch is mis gegaan.

Nou hoeft het van mij niet hoor, met alle geweld die kinderen ophalen,
maar als er hier familie is die ze op wil vangen hebben ze mijn zegen,
die hoef je iig niet tegen te werken.

vander F | 20-04-18 | 02:35 | 7

Ik volg u redenering geheel, er zit helaas een designflaw in. U gaat er abusievelijk van uit dat de omgeving de juiste helende tegenkracht in de goede richting zal geven. Die premisse ligt al jarenlang onder ons humane integratie- en vluchtelingen beleid. De luxe en standaard van de westerse omgeving worden hogelijk gewaardeerd, de andere waarden worden juist verafschuwd. Men zet zich daar massaal tegen af. Kortom grenzeloze ( pun intended ) overschatting van onze morele superioriteit. Maakbaarheidsgedachten in de ergste vorm.

ristretto | 20-04-18 | 07:17

Nederland is nu al veel te vol. Alleen dat is al een goede reden dat addergebroed daar te laten. Naast het feit dat het addergebroed is. Laat ze vertroetelen door Assad in een heropvoedingskamp, niet hier.

HaatbaardKnipper | 20-04-18 | 07:56

Je mist toch het het punt hier, deze kids zijn helemaal niet te vergelijken met andere groepen, we hebben hier met de islam te maken die begint bij de geboorte, een kind van twee kan al helemaal geestelijk vergiftigd zijn.
Ik zie de zelfde naïviteit als bij Kalverboer.

lanexx | 20-04-18 | 09:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Kan Marco Borsato hier niet een leuk deuntje over zingen? Iets met Warchild of zo? Iets met 1-vinger in de lucht?

salsaparilla | 20-04-18 | 02:24 | 2

Samen met Ali B en Mohamed B. Geen twee jees maar bees

miko | 20-04-18 | 02:34

Beter dan dat het je new kids on the block worden.

Rest In Privacy | 20-04-18 | 03:36

Wat mij betreft kunnen ze allemaal douchen in een ruimte zonder afvoerputjes.
Maar even serieus, hoe kun je een parasitaire cult verdedigen?
Wat zouden we nu niet hebben als die doodscult nooit was uitgevonden???
Hoe zou de islammerige wereld er uit zien zonder westerse uitvindingen???

getzappad | 20-04-18 | 02:23

Edit - verkeerde topic.

Standvastig | 20-04-18 | 01:46

En wat nu als er nazikids i.p.v. kaifaatkids zou staan, puur hypothetisch? Hoe is het in Godsnaam mogelijk dat die linkse koekwausen zo’n dubbele moraal kunnen nastreven en dat nog in een adem durven uit te spreken en zonder met hun ogen te knipperen: eerst was er geen probleem, toen introduceerden ze een groot latent probleem, en nu mag de hele Westerse samenleving opdraaien voor datzelfde probleem plus alle toekomstige problemen.

Kalifaat kids?
Dan ook, einzatsgruppekids, polpot kids en farckids en bokoharamkids

Gelijke monniken, gelijke kappen aldus (staat immers in onze grondwet). Maar wat vooral onverteerbaar is aangaande de hersenspinsels van deze deug-linksers, is dat ze totaal schijt hebben aan alleNederkids welke straks met deze haat-broedsels samen in de schoolbanken zitten.

Veluwse-Eikel | 20-04-18 | 01:41 | 2

Ja,jij denkt wel dat Tanja gebigd heeft in de jungle?
Meestal hanteerde de FARC de breinaald en azijn injectie.

miko | 20-04-18 | 02:05

Je vergeet de Hitlerkids. Klinkt al een stuk vriendelijker dan jugend.

Rest In Privacy | 20-04-18 | 03:40

Wat is precies de verantwoordelijkheid van de Nederlandse overheid en samenleving ten opzichte van die kinderen die niet in dit land maar daar zijn geboren?
Ik kan niks bedenken waarom die kids specialer zijn dan een hongernegertje uit de Soedan, een zwerfkindje uit de favela’s van Rio, of de sloppen van Bangladesh. Die kinders hebben de pech te zijn geboren op de verkeerde plek uit ouders die verkeerde keuzes hebben gemaakt. Ik zie niet waarom de Nederlandse overheid, het Nederlandse volk een speciale verantwoordelijkheid heeft voor die kindertjes, alleen omdat hun ouders ooit in Nederland hebben gewoond en ooit een Nederlands paspoort hadden.

Het enige argument dat ik bij Pauw hoorde was dat kinderen niet gestraft moeten worden voor de fouten van hun ouders, maar dat kun je van alle kinderen zeggen, overal ter wereld die in armzalige omstandigheden of oorlogsgebieden zijn geboren en ouders hebben die stompzinnige daden hebben begaan. Moeten we die dan ook allemaal hier naar toe halen? Alsof het nog niet druk genoeg is in dit hoekje van de wereld.

Stormageddon | 20-04-18 | 01:30 | 6

Dat komt nog,we hebben zoveel ruimte daar kunnen nog wel een par duizend kindsoldaten uit West-Afrika bij.

miko | 20-04-18 | 02:33

Los van waar de verantwoordelijkheid ligt, is het misschien wel praktischer. Hun ouders zijn dan geen Nederlanders meer, ze hebben nog wel Nederlandse grootouders. Dat is nog steeds een sterke verbinding. Zij voelen zich verantwoordelijk voor hun kleinkinderen. En Dat zijn ze natuurlijk ook, want Zij zijn grotendeels verantwoordelijk voor het grootbrengen van die verdwaasde zielen die het een goed idee vonden een kind in het kalifaat op de wereld te zetten. Natuurlijk hebben deze kinderen een erg grote kans monsters te worden , maar die kans is zeker niet kleiner in Syrie. In turkije, libanon of Iraq is de kans wel kleiner, maar nog steeds een stuk groter dan in Nederland, IMHO.

Weelildragon | 20-04-18 | 03:05

Ik ben het met Stormageddon eens. Het gaat hier niet over de 'schuldvraag', al begrijp ik waarom al die vals-sentimentele mensen dat erbij halen (emotionele chantage). Het gaat imo vooral om de verantwoordelijkheid die wij hebben naar de eigen kinderen. Wat hebben die eraan om te horen, wanneer zij getergd, fysiek aangevallen of zelfs gedood worden door zo'n IS kind, dat het niet 'de schuld' is van hun belager? Geen enkele psychopaat heeft erom gevraagd om zo geboren te worden, toch mogen wij onszelf en onze kinderen er (zo goed en zo kwaad als het gaat) tegen beschermen.

VreemdEend | 20-04-18 | 05:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Je kunt 'n kind wel uit 'n oorlog halen,
maar je kunt niet de oorlog uit 'n kind halen.

Der Paulie | 20-04-18 | 01:25 | 7

knutsel_ | 20-04-18 | 01:45
Nee hoor.
Ik ben niet beledigd als ik vergeleken wordt met 'n larf of met 'n hond.
Dat komt, omdat alle levensvormen een aantal karakteristieken met elkaar gemeen hebben.
En karakteristieken mag je best noemen.
De mensen die geloven in 'n goede opvoeding hebben gelijk, omdat je daarmee de kans vergroot, dat je goed opgevoede kinderen krijgt.
Maar erken dan ook, dat de gevolgen van 'n slechte opvoeding ook bestaan, en dat de kans daardoor sterk vergroot wordt, dat je slecht opgevoede kinderen krijgt.
En ja, iedere ontwikkelingspsycholoog kan je vertellen, dat in élk mens er 'n bepaalde tijd in de ontwikkeling is, dat de poort voor opvoeding en bijsturende positie opvoeding na eerdere negatieve opvoeding, maar 'n bepaald aantal jaren open staat. Daarna is zo'n mens voor altijd verloren voor pogingen tot verbeterende opvoeding achteraf. Dat geldt ook voor honden. Dat geldt voor alle levensvormen die naast aangeboren instincten ook 'n periode hebben, dat ze iets bij kunnen leren, ten goede of ten kwade. Daarna is 't schluss; over en uit. Daarna is men dus blijvend beschaafd, of blijvend 'n primitief monster.

Der Paulie | 20-04-18 | 02:03

Beter leesbare zin:
(...)... En ja, iedere ontwikkelingspsycholoog kan je vertellen, dat in élk mens er 'n bepaalde tijd in de ontwikkeling is, dat de poort voor opvoeding en bijsturende positieve opvoeding na eerdere negatieve opvoeding, maar 'n bepaald aantal jaren open staat...(...)...

Der Paulie | 20-04-18 | 02:14

Der Paulie -- We zijn allemaal zoogdieren, dus uw vergelijking met hond is allerminst beledigend maar eerder relevant. Bij alle zoogdieren is er een 'kritische periode' waarin de basissocialisatie en karaktervorming plaatsvindt. Na die periode kan er weinig fundamenteels aan worden veranderd. Bij de wolf ligt die grens bij 19 dagen. Bij de hond is de grens 12 weken. Bij de mens ligt de grens op 4 jaar (zie bv Scott & Fuller, Mech, Piaget, ea). Maar je kunt vraagtekens stellen bij die menselijke grens. Bijvoorveeld, menig kind dat op de jonge leeftijd van 2 jaar geadopteerd is, blijkt later ongeneeslijke hechtings- en gedragsstoornissen te hebben.

Daarbij komt de vraag van (groten)deels erfelijke eigenschappen, zoals persoonlijkheidstrekken, temperament en IQ.

Kortom, ik vind dat u volkomen gelijk heeft in uw stelling.

VreemdEend | 20-04-18 | 05:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Op het moment dat jouw papa of mama in dienst van een vreemde krijgsmacht trad (voordat jij geboren bent) zijn zij automatisch hun NL nationaliteit kwijt.
Als IS als krijgsmacht of terroristische organisatie wordt erkend is het probleem opgelost.

Beroep = Boerenlul | 20-04-18 | 01:23 | 2

Een aparte school voor Isis kinderen kan. . Maar wat als ze dan klaar zijn met school? De een wil verder studeren, een ander wil iets met de natuur doen. Je kan niet allemaal verschillende instellingen maken. Wat Je wel kan doen is een inrichting of reservaat maken. Maar Dat zit tegen preventief straffen aan. Punt is, deze mensen zullen altijd een extra groot gevaar voor de samenleving zijn en altijd speciale begeleiding nodig hebben. Als Je ze als kind niet hebt blootgesteld aan normale mensen zullen diegenen die niet met normale mensen kunnen omgaan als nog de fout ingaan. De slachtoffer(s) zullen dan waarschijnlijk geen kind zijn, maar de dader is dan zelf ook groter.

Weelildragon | 20-04-18 | 04:15

Oeps gereageerd op verkeerde reactie. Ben tablet niet gewend

Weelildragon | 20-04-18 | 04:18

Vanuit wetenschappelijk oogpunt is het wellicht wel interessant te weten of je zo'n kind kan redden. Wat zijn de factoren? Leeftijd? Mate van indoctrinatie in het kalifaat? Intelligentie? Religie-vatbaarheid? Fase in de ontwikkeling? Als ik mijn geld ermee zou verdienen (had ooit gekund) zou ik zo'n casusje wel gesponsord willen zien....

knutsel_ | 20-04-18 | 00:59 | 11

By the way, ik zou ze op een aparte school zetten. Met veel psychologen erbij enzo. Maar goed, blijft de vraag waarom we dat zouden moeten doen los van emotionele chantage.

knutsel_ | 20-04-18 | 01:53

Volgens mij is het ook niet zo moeilijk om zoiets gesponsord te krijgen.

miko | 20-04-18 | 02:07

knutsel_ | 20-04-18 | 01:53 |:
Alle zgn goeddoenerij in het wild is gebaseerd op emotionele chantage.
En zelfkastijding.
En een massaal christus-complex.

LuckyGirl | 20-04-18 | 02:07
▼ 8 antwoorden verborgen

Het is ook wreed om die arme kinderen weg te halen uit de hen vertrouwde omgeving, naar een land dat ze helemaal niet kennen.
Tenminste, dat argument hoor ik altijd van de ombudsvrouw als men kinderen van uitgeprocedeerden wil uitzetten.

de honden blaffen... | 20-04-18 | 00:57 | 2

De wonderbaarlijke logica van deugvrouwen of ze nu ombudsvrouwen of Claudia de Breys zijn.

Jan Dribbel | 20-04-18 | 01:06

Leven met een plaat voor je kop. Sommige vinden dat prachtig. Indien alles misgaat? Er zijn biljarden stoeptegels die men de schuld kan geven.

Standvastig | 20-04-18 | 01:20

Ten eerste is het de keuze van de ouders geweest om daar kinderen te krijgen of mee te nemen. Ten tweede als je die kinderen hierheen zou halen zou je ze direct uit de ouderlijke macht moeten halen. Ten derde zitten die kinderen zo vol met haat dat haal je er niet een twee drie uit. Ten vierde zijn ze vertrokken met het doel om Europa en alle ongelovigen te doden ofwel te overheersen. Dus ik zou zeggen, genoeg moslimlanden waar ze zich thuis kunnen voelen en dat is niet hier.

Lappedonsje | 20-04-18 | 00:45

Groot probleem blijft dat wanneer IS erachter komt dat kindertjes actief worden opgehaald, ze nog meer hun aandacht richten op kinderen indoctrineren.

De dochter van deze man is in ieder geval af: ze heeft gelogen tegen haar vader over haar bestemming en wist dus donders goed waarmee ze bezig was en waarom.

LuckyGirl | 20-04-18 | 00:36 | 9

Ongeblustekalk | 20-04-18 | 01:05 |:
Je bent oprecht veel te vermakelijk voor me om hier weg te blijven.

LuckyGirl | 20-04-18 | 01:19

LuckyGirl | 20-04-18 | 01:19
Aan het hengelen naar zaad?

Ongeblustekalk | 20-04-18 | 01:27

Ongeblustekalk | 20-04-18 | 01:27 |:
Ja, godver, Kalk, dat is precies wat ik bedoel.
Wees niet zo hilarisch.

LuckyGirl | 20-04-18 | 01:33
▼ 6 antwoorden verborgen

De stuitende naïviteit. Keer op keer. Zit er misschien iets raars in het water?

BrabantsVerzet | 20-04-18 | 00:35 | 2

Ik heb de laatste tijd wel een naar nasmaakje. Weet niet wat die rukkers allemaal uitvoeren, maar er klopt iets niet. Weet niet wat die waterschappen allemaal aan het uitvreten zijn, maar dat krijgen wij over een jaartje of vijftig wel te horen.

Standvastig | 20-04-18 | 01:06

Standvastig | 20-04-18 | 01:06
Een dierenarts met een afschot vergunning is meer in lijn met dat gelul van je.

Ongeblustekalk | 20-04-18 | 01:23

Geef die kinderen dan ook meteen een betonschaar. Dan hebben ze werk. Bivakmuts is niet nodig, want het OM deelt toch alleen maar taakstraffen uit.

RockyIII | 20-04-18 | 00:34

Houssein had zijn dochter beter moeten opvoeden.

TheBigKirth | 20-04-18 | 00:28

Ik vind het kut voor Hoessein zijn kleinkinderen, maar niet voor hem: zijn eigen dochter is vrijwillig naar Syrië vertrokken om de strijd te steunen. Een strijd tegen het vrije westen, van waaruit je nu loopt te zeiken. Deal with it, bear the consequenses, etcetera. Dat doet dat mooie geloof van je met je bloed. En nou oprotten uit de media, ik heb je smoel nu wel vaak genoeg voorbij zien komen met je gejank om je zogenaamde gerechtigheid. Had je maar een ander geloof moeten kiezen. Of geen.

De waard zijn gast | 20-04-18 | 00:28 | 1

Moslims en de slachtofferrol.
Het verandert nooit.

Jan Dribbel | 20-04-18 | 00:36

Het is een zeer onzalig en gevaarlijk plan om die kinderen naar Nederland te halen en het is ook nog eens volkomen onrealistisch om te denken dat het dat die kinderen hier in de maatschappij passen.

Die kinderen zijn veelal nazaten van plaatselijke IS'ers en dubbelpaspoortbezittende vrouwen uit Nederland, dus niet Nederlands. Ze zijn hier niet geboren, ze spreken geen Nederlands, zijn vaak getraumatiseerd en opgevoed door compleet gestoorde ouders in een compleet gestoorde omgeving. Die kinderen zijn op jonge leeftijd al voor de rest van hun leven beschadigd, die kan je hier dus niet met goed fatsoen bij kinderen met een normale achtergrond in de buurt laten. De Marokkaanse of Turkse grootouders zouden er voor kunnen kiezen om de kleinkinderen in Syrië op te halen en met ze in Marokko of Turkije te gaan wonen, maar we moeten ze echt niet naar Nederland gaan halen, want dat is voor niemand goed.

dochtervanKees | 20-04-18 | 00:27 | 5

Een andere reaguurder schreef al over internaten onder Syrisch bewind.
Ook een goede optie.
Jammer dat veel Nederlanders Assad even slecht achtten als IS.

LuckyGirl | 20-04-18 | 00:43

@mezelf: achten, met één t.

LuckyGirl | 20-04-18 | 01:20

LuckyGirl
Het is inderdaad ook een goede optie om ze daar in internaten te zetten, in ieder geval moeten ze niet naar Nederland komen, dat is wel duidelijk.

dochtervanKees | 20-04-18 | 01:23
▼ 2 antwoorden verborgen

D'r komt net op m'n facebook een videootje voorbij. Een kerel op een kleedje met een machinegeweer en een kind (hebben ze geen stoelen daar of zo) - enfin hij wijst op het boek dat tussen hen ligt met z'n geweer en leest voor. Het kind herhaalt. Hij herhaalt 't, iets luider, het kind, doodsbang, zegt 't allemaal na. De man stelt zijn geweer scherp. Wijst weer op het boek. Hij zegt voor. Het kind moet herhalen.

Ik heb een klein vermoeden welk boek daar tussen die twee in ligt.

Hufterst | 20-04-18 | 00:23 | 7

Hufterst | 20-04-18 | 00:50
Nou op dat dode beesten topic hieronder stonden er anders ook een hoop sentimenteel te janken hier. de libelle was er niks bij.

miko | 20-04-18 | 02:04

Ik zal 'm hier straks posten als er een nieuw topic is en de rantkaravaan daarheen getrokken is. Maar bij de Libelle zou hij niet misstaan.

Hufterst | 20-04-18 | 08:57

Nou komt ie, denk "Jan Veen stem"

EENHOORN

De kast slaat dicht. Je doet je ogen open.
Half slapend kijk je even recht vooruit
alsof je denkt: waar ben ik ingelopen.
Ik was al half kamer uit geslopen
maar maakte met die kast te hard geluid.

Ik had gelegen bij je op het deken
terwijl ik keek hoe vredig je hier sliep.
Mijn hand onder mijn hoofd. Ik heb gekeken
naar of er iets van onraad is gebleken
maar alles was in rust. En jij sliep diep...

Ik dacht, als altijd, hoe de werkelijkheid
zich als je groeit straks bij je aan zal dienen.
Je klampt je aan je eenhoorn. Lieve meid:
Dit pluche roze beest kan mettertijd
jou niet meer troosten als je dan moet grienen.

Je toont het me in gruwelijke pracht
die mij een koude huivering doet beleven:
Gewoon, hoe jij zo even naar me lacht
als jij mij ziet zoals nu in de nacht
heeft altijd al mijn leven zingegeven.

Maar 'k weet dat stilte in de nacht zo teer is.
Ik zeg dat je maar rustig slapen moet
en denk aan hoe er eigenlijk geen verweer is,
dat ooit er niemand meer je ouwe heer is
om te bezweren: Sshht... Alles komt goed.

Hufterst | 20-04-18 | 09:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Neten worden luizen...

Air van Boven Dorens | 20-04-18 | 00:11 | 1

Centennial !

knutsel_ | 20-04-18 | 00:26

Dat wordt dan ombudsvrouw en denkt, laat ik eens wat goeds doen met lieve kindjes...
Totaal geen gezond boerenverstand.

Carmelita | 20-04-18 | 00:07 | 1

Stonden er taalfoutjes in?

Ongeblustekalk | 20-04-18 | 00:24

Hoorde het vanmorgen in het nieuws, gelijk de radio uitgezet en een fijn trash metal muziekje opgezet

Oetiohnegentechnik | 20-04-18 | 00:06

Lekker daar laten die tikkende tijdbommen.
Ik heb nog een paar filmpjes op mijn netvlies waarbij groepen kinderen in IS-kledij en uin de leeftijd tussen de 8 en 12 een hele rits volwassen mannen door hewt hoofd schiet. Mooi gearrangeerd voor de film, maar toch, sick fucks in de dop. En daar kunnen zij niks aan doen, maar laat ze alsjeblieft daar hun hel beleven i.p.v. in NL.

De waard zijn gast | 20-04-18 | 00:06

Niet zo pientere muts. Vindt kinderen zielig en kent maar één reactie: naar Nederland halen. Ze had beter iets met paarden en pony's kunnen gaan doen, maar ik geef toe: als je een functie als kinderombudspersoon bedenkt, dan lok je zulke vrouwen en zulke denkbeelden ook wel uit.

JvanDeventer | 20-04-18 | 00:05 | 2

Iets met paarden en pony's doen zijn raadsleden van D66 goed in, las ik net.

De waard zijn gast | 20-04-18 | 00:06

Zeehondjes mag ook.

JvanDeventer | 20-04-18 | 00:13

hier hoef je helemaal geen discussie over te voeren .gewoon NEE! volstaat.dank u en tot ziens

bowlfabriek | 20-04-18 | 00:03

No Merci !! ................ iets met zachte heelmeesters en stinkende wonden

Ervaringsdeskundige | 20-04-18 | 00:00

Volgens dat filmpje gaat het om ca 175 kinderen waarvan meer dan honderd aldaar geboren. Kan aan mij liggen maar dan is van terughalen toch helemaal geen sprake? Het merendeel is hier nog nooit geweest.

knutsel_ | 19-04-18 | 23:51 | 4

Nou zijn kinderen ook zieliger want onschuldig etc. en zo'n kinderombudsmuts wil ze natuurlijk wereldwijd allemaal redden. Maar ja dat kan niet he?

knutsel_ | 20-04-18 | 00:24

knutsel_ | 20-04-18 | 00:24 |:
Een enkeling kan je redden, kinderen die naar een kalifaat ontvoerd zijn.
Verder kan je niets doen denk ik.

LuckyGirl | 20-04-18 | 00:41

Ik begrijp de achterliggende gedachte wel en ik zou ook niet willen beweren dat je niet mag proberen kinderen te redden. Ben echter te cynisch om te denken dat dat allemaal maar in Nederland zou moeten gebeuren en ik laat me emotioneel niet meer zo makkelijk omkopen. Uit ervaring weet ik dat je zo wel snel de gevoelloze klootzak bent. Maar ook daar raak je wel aan gewend :)

knutsel_ | 20-04-18 | 00:47
▼ 1 antwoord verborgen

"Houssein vreest voor het leven van zijn dochter en kleinkinderen, die vastzitten in een Syrisch IS-gevangenenkamp. "
Had Houssein ook zoveel angst voor alle dochters en kleinkinderen die door man van zijn dochter en vader van zijn kleinkinderen verkracht zijn. Dat vraag ik me dan onmiddelijk af.

lieverdeauddanreaud | 19-04-18 | 23:51

Stel, he, stel.
Die kinderen komen bij liefdevolle pleegouders terecht.
Met onze open grenzen voorspel ik bloedbaden aangericht door biologische vaders die hun kind komen opeisen.
En niet alleen de open grenzen maar ook onze brakke veiligheidsdiensten, politie en regering kunnen gewoon niet instaan voor een goede verloop.

LuckyGirl | 19-04-18 | 23:50 | 4

Ik las "geitje".
My bad.

LuckyGirl | 20-04-18 | 00:03

Vooral wat u die laatste 2 regels beweert.....
Hoe heeft het in godesnaam zover kunnen komen.
Zijn we dan met zn allen gewoon compleet debiel geworden?
Of is dat een (nooit?) eerder onontdekt sideeffect van exorbitante welvaart?

D-Fens_1963 | 20-04-18 | 00:51

@mijzelf
Jeuuh, het is tijd om het af te trappen en op stok te gaan geloof ik.

D-Fens_1963 | 20-04-18 | 00:54
▼ 1 antwoord verborgen

Je kunt Nederlandse kinderen natuurlijk niet tegenhouden om naar Nederland te komen. Als dat dan moet gelijk die ouders (en waardeloze grootouders) het ouderlijk gezag ontzeggen. Het lijkt me vrij duidelijke aangetoond dat ze ongeschikt zijn om Nederlandse kinderen op te voeden. Misschien kunnen ze allemaal Margrite gaan wonen...
Of, nee, bij nader inzien doe dat laatste maar niet. Dat resulteert dan in een sekte die zo mogelijk nog enger is dan ISIS

lieverdeauddanreaud | 19-04-18 | 23:47

Afgestudeerd met een specialisatie op kinderrecht, kinderombudsman maar heeft zelf geen kinderen. Dat zet bij mij al veel vraagtekens. Net zoals een automonteur die geen rijbewijs heeft.
 
Ligt het aan mij of zijn vrijwel alle kinderloze vrouwen in de categorie 40+ extreem parasitair? De pure frustratie van hun onvervulde kinderwens spuwen zij af op de rest van de maatschappij en gebruiken arme moslim/neger kindjes als substitutie op de drang van het moeder zijn.

StarFox | 19-04-18 | 23:44 | 4

Laat ze prive een kind adopteren. Maar das niet genoeg fame en invloed zeker, een heel land kinderen klinkt beter. Bovendien hoef je er dan niet je persoonlijke tijd/geld/energie aan te besteden, dat doen de andere burgers maar lekker.

Rest In Privacy | 19-04-18 | 23:53

einStina | 19-04-18 | 23:53 |:
Precies dat.

LuckyGirl | 20-04-18 | 00:02

@Jan Dribbel

Merkel, May, Macron, Rutte, Juncker etc etc. We worden uitgeleverd aan de toekomst door mensen die er geen deel aan zullen hebben.

omanders | 20-04-18 | 07:18
▼ 1 antwoord verborgen

Was Nederland ook maar zo voortvarend om Joran van der Sloot (let him to) terug te halen of dat meisje in India en had de npo daar nog wat zendtijd voor om dat te behartigen. Facilitator pauw.

TheseDays00 | 19-04-18 | 23:42 | 1

Weet je hoeveel kinderen er ontvoerd worden door hun vaders naar dit soort kutlanden? En daar doet men zowat niks aan. Als de ouders vrijwillig gaan da zijn de kinderen ineens het goud van Nederland.
Lagaan, valt niks aan te redden.

miko | 20-04-18 | 01:56

Dat is toch immoreel om die kinderen terug te slepen naar het land waar hun ouders vandaan gevlucht zijn?
Je kan die onschuldige kinderen toch niet zo maar terug deporteren naar een racistische hel waar niet-witte mensen hun leven niet zeker zijn?
Ze zitten nota bene in een gebied waar in vrijwel alle buurlanden de superieure islamitische cultuur dominant is. Dan zijn er toch veel betere opties voor die kinderen denkbaar?

ZonderNaam | 19-04-18 | 23:42 | 1

Dan zijn er toch veel betere opties voor die kinderen denkbaar?
.
Geef ze opleiding in het afbakken van snacks, het bereiden van ijs en een paar foodtrucks, en ze kunnen op vrijdag de executies en stenigingen voorzien van een culinair randje. Van haatlarf naar kebablarf in minder dan geen tijd.

De Briemusketier | 19-04-18 | 23:50

Houssein moet een trap op z'n muil, had godverdomme een paar jaar eerder je "familie" tegen gehouden, op ze ingepraat, whatever. Maar niet achteraf lopen miepen omdat je toen met lede ogen hebt zitten toekijken, en nu toch wel inziet dat dat IS toch niet zo'n feestje is als belooft (lijkt de VVD wel). Zak hooi!

Slabak | 19-04-18 | 23:38 | 1

Als Houssein zo veel om zijn familie geeft dan had hij al lang naar Syrië gegaan om ze veilig te stellen. Belangrijker is het voor meneer dat hij en zijn familie gebruik kan maken van de luxe en faciliteiten van Nederland waar onze voorouders kei hard voor hebben gewerkt.

StarFox | 19-04-18 | 23:47

Haatlarven.
Nominatie voor hét woord van 2018.

de honden blaffen... | 19-04-18 | 23:38 | 1
-weggejorist-
Rest In Privacy | 19-04-18 | 23:49

Wel een zeldzaam wereldvreemd advies. Of we die kinderen uit ISIS kampen bij hun ouders willen ontvoeren en in Nederland even kunnen gaan heropvoeden. Ze schrijft het gewoon op. Een beter idee is om die ouders hun paspoort af te pakken (hebben allemaal dubbel paspoort dus dit kan) en er zo voor te zorgen dat die kinderen geen Nederlandse nationaliteit houden/krijgen. Dat zal een hoop problemen voorkomen.

Vula | 19-04-18 | 23:36 | 1

De ouders hebben niet eens allemaal een dubbel paspoort, de moeders hebben vaak een dubbel paspoort en de vaders komen vaak uit het midden-oosten en hebben dus een een paspoort uit Syrië of Irak. Die kindertjes kunnen dus maar beter in die contreien opgevoed worden.

dochtervanKees | 20-04-18 | 00:59

Het zaad is gezaaid, maar wij moeten het nu niet willen oogsten.

FreeVogelaar | 19-04-18 | 23:33

Dus als ik het goed begrijp moeten we naar Syrië om daar IS strijders uit een gevangenenkamp te bevrijden.
Dat gedoe om die kinderen, daar is geen makkelijke oplossing voor.
Maar ik stel me zo voor dat ze dan niet alleen de kinderen terug willen halen (waar plaats je die kinderen daarna tenslotte).
Dus de moeder moet al snel ook vrij en hierheen gehaald en poen erbij, de hele riedel.
Maar als die vrouwen daar vrijwillig naartoe zijn gegaan (goed, "vrijwillig" kent geen Arabische vertaling), worden die dan zomaar vrijgepleit?

Maar door deze vragen allemaal te stellen ben ik natuurlijk een virulente kinderhater volgens Pauw en publiek.
Onderbuikgevoelens is hun ook niet vreemd.

LuckyGirl | 19-04-18 | 23:32 | 1

Volgens datzelfde publiek is Nederland een fascistisch land en is de islam vrede. Dus als zij die kinderen van daar naar hier willen halen zijn ze zelf virulente kinderhaters

ZonderNaam | 20-04-18 | 00:04

Als meneer Houssein echt zo veel geeft om zijn dochter en kleinkinderen gaat hij zelf ook lekker naar Syrië toe om voor ze te zorgen. Nee meneer wil hier lekker vertoeven en op kosten van de staat zijn terroristische familieleden hier naar toe brengen. Dit soort profiteurs wordt veel te veel verwend door de Nederlandse staat.

StarFox | 19-04-18 | 23:31 | 4

en hoe zijn dochter zin kreeg om naar Syrie te gaan en hij haar niet op andere gedachten heeft gebracht is ook niet belangrijk.

TheseDays00 | 19-04-18 | 23:39

Nou, Thesedays, dat kwam omdat ze met een leugentje wegging.
Zogenaamd godsdienstlessen volgen in Egypte, vlgs Houssein.

Carmelita | 20-04-18 | 00:01

Carmelita | 20-04-18 | 00:01 |
Nee, hij deed er niks aan, heeft signalen niet herkent en eerste en belangrijkste: hij heeft de voedingsbodem gelegd met zijn opvoeding in een parallele samenleving.

TheseDays00 | 20-04-18 | 09:17
▼ 1 antwoord verborgen

Die mevrooi kalverboer lijkt me nou echt zo’n prototype van het soort wijven die op wat hogere leeftijd een flatje delen met zo’n twintig geadopteerde katten. Waardoor de overlast voor de andere flatbewoners een dusdanige omvang aanneemt dat de flat door mannen in witte pakken ontruimd moet worden en de vrouw in kwestie afgevoerd moet worden naar een inrichting.
Dát soort types bepaalt zo langzamerhand het beleid en vooral ook de morele mores in dit land.

Peter Emile | 19-04-18 | 23:31 | 4
-weggejorist-
Nico_the_Sparrow | 19-04-18 | 23:46
-weggejorist-
dochtervanKees | 20-04-18 | 00:21
-weggejorist-
dochtervanKees | 20-04-18 | 00:56
▼ 1 antwoord verborgen

De kinderombudsman is net zo iets al het "college voor de rechten van de mens": linkse clubjes bevolkt door niet verkozenen die de burgers en politiek wel even uitleggen hoe het zit. Totaal niet democratisch of passend binnen de rechtstaat. Hun oordelen zijn slecht onderbouwd, politiek gemotiveerd en hebben derhalve geen enkele waarde.
Het is te gek voor woorden dat na die Dullaert, die vooral met zijn eigen PR bezig was, nu deze Kalverboer is aangenomen die als levensdoel heeft om kinderen die geen recht hebben op asiel toch laten blijven. En nu moeten we potentiëel licht ontplofbare gevallen gaan terughalen. Kan iemand deze vrouw laten opnemen?

Vula | 19-04-18 | 23:26 | 5

@evocatus
-
Als wij deze potentiële tijdbommen daadwerkelijk importeren, dan kosten ze ons aan initieël onderzoek en mogelijk noodzakelijke begeleiding tonnen Euro's per stuk. Dat geld geef ik -met permissie en ongeacht het ouderlijk paspoort- dan toch liever uit aan de vorming en scholing van 'normale' kindjes, die niet in het kalifaat gelogeerd hebben.

bisbisbis | 20-04-18 | 00:33

Wat een naïef geneuzel van evocatus. Het zegt al genoeg dat berbertje het er mee eens is, dan weet je al dat je fout zit.
Die radicale gekken en hun nageslacht moet je gewoon in de zandbak laten, zeker niet naar hier halen. Frankrijk ging in de zandbak actief jagen op Franse verraders die voor IS gingen vechten. Nog een betere oplossing, voorkomt ook dat ze zich verder voortplanten.
Als dit al een moreel probleem voor je is, dan moet je wel een vrouw zijn uit een zwak links milieu.

kempenaer | 20-04-18 | 05:13

@Evocatus

"Kunt u even hard maken, dat "Hun oordelen zijn slecht onderbouwd, politiek gemotiveerd en ... derhalve geen enkele waarde." hebben?"

Ik kan dat wel, aan de hand van een voorbeeld. Geen waterdicht bewijs, wel een aanwijzing hoe deze mensen denken en te werk gaan. In dit stukje beweert ze onderzoek te hebben gedaan, en ik betwijfel of dat onbevooroordeeld is geweest:

www.dekinderombudsman.nl/70/ouders-pr...

Dat durf ik te beweren omdat bij andere onderzoeken het heel moeilijk bleek te zijn om donkere kinderen te werven:

caribischnetwerk.ntr.nl/2016/10/06/co...

Dus ik heb er zo mijn twijfels over.

omanders | 20-04-18 | 07:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vind het een referendumwaardig vraagstuk.

Intussen ga ik even bij m'n eigen morele kompas te rade waarom die kinderen mij helemaal niets kunnen schelen behalve een licht "ik wou dat alles anders was" maar ja...

Zou het eigenlijk wel mogelijk zijn enig intellect te hebben, het leven een geetje te begrijpen en tegelijk geen sociopaat te worden?

Hufterst | 19-04-18 | 23:25 | 2

Lijkt me een mooi onderwerp voor een stukje proza.

BozePaarseMan | 19-04-18 | 23:42

Begrijpen door slachtoffer van sociopaat te worden kan ook... fijne keuze

Rest In Privacy | 19-04-18 | 23:44

Ik heb het stuk niet gelezen en ik ga het ook niet doen. Maar ik heb wel een mening: haatlarven NIET hierheen halen. Nederlandse nationaliteit ontnemen en laten waar ze zijn.

J. Jarig | 19-04-18 | 23:24

Bij de ouders laten, die zijn verantwoordelijk voor de kids. Daarnaast zijn ze hard nodig voor de opbouw van het kalifaat.

BozePaarseMan | 19-04-18 | 23:18
-weggejorist-
Ongeblustekalk | 19-04-18 | 23:16

Als het daar allemaal zo slecht is voor die arme mensjes en de zieligheidsindustrie zo gretig is om het allemaal op te lossen. waarom verkassen ze dan niet daar naar toe, ik ga zelf ook iedere dag naar mijn werk in plaats van dat ik al mijn werk naar mij laat komen.

down | 19-04-18 | 23:16

Laten we als het echt niet anders kan Vincent uit het vorige topic als verkenner vooruit sturen.

BlowingBubbles | 19-04-18 | 23:15 | 1

Die heeft voorlopig denk ik toch even niets anders te doen.

BlowingBubbles | 19-04-18 | 23:15

Iedere Islamistische haatrat: man, vrouw en kind (sorry, maar ik ben hard) uitleveren aan President Bashar al Assad van Syrië en Premier Haidar al Maliki van Irak. Laat deze landen deze mensen berechten en zich ook ontfermen over deze kinderen door hen in internaten te stoppen. Nederlandse nationaliteit intrekken en voor de rest niet meer naar omkijken. Geen medelijden.

rachid82 | 19-04-18 | 23:14 | 1

Rachid, je bent welkom!

tata1981 | 19-04-18 | 23:18
-weggejorist en opgerot-
worstcase | 19-04-18 | 23:12 | 16

@De Briemusketier | 19-04-18 | 23:58
Zand, welk zand, daar ligt de rest in te spartelen.
Fijne middag/avond, prima catering, inspirerende sprekers en een hoop leuke ondernemers samen bij een strandondernemer met een tent van niveau.
Zouden meer mensen moeten meemaken dat geeft energie om weer leuke dingetjes te doen.
Maar ach weet U veel........

Berbaar | 20-04-18 | 00:10

Hmmmm, die frase; "Maar ach weet u veel".....
Die heb ik wel eens vaker gehoord.
Ja en nu zult u wellicht denken, tjeeezus...., er komen dagelijks zoveel repeteergeouwesletten voorbij........
Maar die specifieke koel pragmatische dedain, en dan die sluitzin...., maar ach wat zit ik nou te dromen.
Ik ga naar bed.
Weltrusten Berberslet!

D-Fens_1963 | 20-04-18 | 01:30

@ Berbaar | 20-04-18 | 00:10 |

Soms denk ik dat je een man/vrouw van 450kg bent die in bed ligt te typen en het huis nooit uitkomt simpelweg omdat je het bed niet uit kunt. Je alter ego heeft dan weer wel een leuk leventje en staat volop in het leven. Succes beiden.

Roze_bril_drager | 20-04-18 | 01:54
▼ 13 antwoorden verborgen

We hebben ze nodig tegen de vergrijzing.

Baron Clappique | 19-04-18 | 23:11 | 2

Ze schijnen inderdaad ook goed te zijn in het onthoofden en kruisigen van bejaarden.

down | 19-04-18 | 23:12

@BlowingBubbles
Berbaar is net terug van de sauna waar hij met zijn kontbuddies de plannen voor Willydag in 020 heeft doorgesproken.

De Briemusketier | 19-04-18 | 23:29


De overheid is 'niet ' de vader van IS-Kinderen !!

Ervaringsdeskundige | 19-04-18 | 23:10 | 1

Maar bruine mensen zijn zielig en Europa is van iedereen. Kijk een foto van een zielig Syrisch kindje, schaf gelijk alle wetten en grenzen af!

StarFox | 19-04-18 | 23:24

Hear, hear; krachtig goed stuk

Rest In Privacy | 19-04-18 | 23:10

Gewoon in het Kalifhaat laten a.u.b.

BlowingBubbles | 19-04-18 | 23:09

Nee.

Lepo | 19-04-18 | 23:08

Laat ze maar fijn zitten in hun zelfgekozen islamitische omgeving.

Jan Dribbel | 19-04-18 | 23:08

De babbelbox vraagt zich af: als die 145 kunnen weer in Nederland zijn.. laat u ze dan met uw kinderen spelen?

RickTheDick | 19-04-18 | 23:07

De Nederlandse burger is infantiel en heeft geen idee wat zij in huis gaan halen. Een 12 jarige die met het grootste gemak mensen dood schiet is geen kind meer, maar gütmenschen die in hun sprookjes leven willen dat niet begrijpen. Totdat er daadwerkelijk Nederlandse kinderen dood gaan, dan zijn deze mensen nergens te vinden en gaat de politiek zich afvragen hoe het zo ver zou kunnen komen.
 
Eigenlijk is het heel simpel: dit is niet onze verantwoordelijkheid. Wil je mensen terug halen naar Nederland kijk dan eens naar de genocide die gepleegd wordt tegen de boeren in Zuid-Afrika. Dit zijn onze eigen mensen die wij in de steek laten omdat het volgens de liberalen politiek ongeoorloofd is om blanken te helpen.

StarFox | 19-04-18 | 23:06

Laten we alle IS strijders hier naartoe halen.
De Nederlandse zieligheidsindustrie maakt daar in no time modelburgers van.

de honden blaffen... | 19-04-18 | 23:05 | 1

Irak hangt IS strijders op. NL geeft ze een baan als deradicaliseringsexpert bij de gemeente Islamsterdam. What could possibly go wrong?

Winter_is_coming | 19-04-18 | 23:08

Wellicht een idee om Margriet Kalverboer naar Het Kalifaat af te voeren, met een Grote Roze Strik er om heen ? Zijn wij er mooi vanaf én madame krijgt een gratis heropvoeding over hoe domme vrouwtjes zich moeten gedragen. Win Win !

De Briemusketier | 19-04-18 | 23:04 | 8

@Ongeblustekalk | 19-04-18 | 23:44
Die conclusie kan iedereen met een paar hersencellen trekken aan de hand van de plempsels.
Nog meer advies nodig vanavond of redt U zich wel met een borreltje of 2 teveel?

Berbaar | 19-04-18 | 23:56

@Ongeblustekalk | 19-04-18 | 23:44
Ongesteld?

Standvastig | 20-04-18 | 01:09

Nou nou nou, niet zo aanmatigend, berber, meestertje in de rechten. Wahaha!

kempenaer | 20-04-18 | 05:02
▼ 5 antwoorden verborgen

Over die geradicaliseerde ouders horen we weinig tot niets. Wie gaat die opvoeden? Of sturen we die blindelings de Schilderswijk of Kanaaleiland in?

Ommezwaai | 19-04-18 | 23:02

Jaren geleden is er een jonge moeder vermoord door haar man in Rijssen, het kind is meegenomen/ontvoerd naar Libie, de grootouders willen al vele vele jaren dat hun kleindochter terugkomt naar Nederland, waarom hoor ik hier mevrouw Kalverboer niet over of de vraag of Grapperhuis is iets meer kan doen.

Titje | 19-04-18 | 23:02 | 1

Precies, daar kan je nou eens wat voor doen.

LuckyGirl | 19-04-18 | 23:44

Ach, die kinderen hebben de Nederlandse nationaliteit.
Dus ze komen een keer hier naar toe om hun hand op te houden. Daar kan je vergif op innemen.

Koos Knak | 19-04-18 | 23:02

Laat lekker zitten, de haat tegen het Westen heeft zich reeds in hun onvolgroeide hersentjes geplant.

Een ongewoon groot aantal Tweede Kamerleden, 52 van de 143, bracht gisteren een ongeldige stem uit bij de benoeming van Margrite Kalverboer tot nieuwe Kinderombudsman. Coalitiepartij VVD was over geen van beide kandidaten enthousiast en dat is in de fractie besproken, dus het is waarschijnlijk dat een groot aantal VVD’ers blanco heeft gestemd. Ook de PVV zou dat gedaan hebben.

Margrite Kalverboer kreeg uiteindelijk genoeg stemmen voor een benoeming, 78 van de 91 geldige stemmen. Haar tegenkandidaat Carla van Os kreeg er dertien. Beide kandidaten maakten zich in het verleden hard voor in Nederland gewortelde asielkinderen, die volgens hen een verblijfsvergunning moeten krijgen. Uitsluitsel dat het inderdaad de VVD en de PVV waren kan nooit gegeven worden, de stemming was geheim.

www.nrc.nl/nieuws/2016/04/06/kinderom...

Roze_bril_drager | 19-04-18 | 23:01 | 2

Op kosten en de veiligheid van Nederlandse kinderen kleine terroristen naar Nederland halen. Want mevrouw vind het zielig. En dat wil zich kinderombudsman noemen. De hedendaagse politiek is zo infantiel en vrouwelijk geworden dat emoties belangrijker zijn dan harde feiten en Nederlands recht.

StarFox | 19-04-18 | 23:10

Dus, helaas, was nog steeds een meerderheid (78) voor deze mafkezin.

Winter_is_coming | 19-04-18 | 23:11

Die ouders willen Islam voor hun kinderen... prima... dan ook lekker in die Islamregio blijven... doei !

Jimmy Mc Clure | 19-04-18 | 22:58 | 3

En precies daarom ben ik voor duurzame, lees geen arabische olie, energie. Bij het stokken van de vermogensoverdracht van west naar die theedoekdragers wil ik wel eens Zien hoe goed ze het zonder onze centen doen.

Winter_is_coming | 19-04-18 | 23:14

Winter_is_coming:
En zo is het.

LuckyGirl | 19-04-18 | 23:43

@Winter_is_coming.
En dan te bedenken dat we al die tijd olie van Venezuela hadden kunnen kopen, hoe anders had het dan allemaal gelopen: iig geen actieve promotie van de Islam sinds de jaren 70 in ruil voor olie, hier in den lande!
* Over Venezuela olie mijmeren doet * Wat een zoete droom.

kleurdoosje | 20-04-18 | 04:24

Ach, dat is dezelfde mevrouw Kalverboer die een dossier bijhield van een handvol kinderen die (nota bene volgens hun ouders) gekwetst werden door het bestaan van Zwarte Piet. Ooit stopten we zulke mensen in een gesloten inrichting in een bosrijke omgeving. Those were the days!

Hetze Haatstra | 19-04-18 | 22:57 | 2

... volgens de spierblankwitte, activistische ouders van die kinderen, that is.

Lepo | 19-04-18 | 23:03

Ik ben gekwetst en beledigd als ik die Kalverboer hoor en zie.

Jan Dribbel | 19-04-18 | 23:13
-weggejorist-
Ervaringsdeskundige | 19-04-18 | 22:57

Elk grachtengordelpand één mudjahedien-welp ter adoptie en voor Margrite zelf drie. Dan ben ik voor.

His Lordship | 19-04-18 | 22:57

Ach gut, hij vreest voor het leven van zijn kinderen... Misschien had hji even kunnen nadenken voor hij ze daarheen haalde?

xspalm | 19-04-18 | 22:55

Zwakzinnigen zijn de politici, bestuurders, ombudsvrouwen en mannen en iedereen die hier voor is. Als mevrouwtje Klaverboer, hier dan zo voor pleit. Wees dan stoer en reis zelf af naar Syrie, om hen op te halen. Maar hey, dat laat mevrouwtje Klaverboer, liever aan anderen over. Als deze doorgedraaide en gehersenspoelde kinderen hier ooit een aanslag plegen en mevrouwtje Klaverboer, familieleden zijn hiervan een slachtoffer, eens kijken hoe zij dan nog denkt. Misselijkmakend dit soort deugers. Ja, deugers zolang zij er maar geen last van hebben. Net als meneertje Sjors Freulink. We kunnen ze hier behandelen, we kunnen ze hier onderbrengen bij pleeggezinnen. Zie je het al voor je, onderbrengen bij pleeggezinnen. Prima meneertje het deugertje Sjors Freulink, je weet het toch allemaal zo goed, neem er dan zelf een paar in huis. Uh, uh dat bedoel ik nou ook weer niet. End of Story.

De Evangelist | 19-04-18 | 22:54 | 1

Hellooho, Here's Chucky.

Van Zessen Klaar. | 19-04-18 | 23:01

De koters hebben geen nl nationaliteit. Dus nee.

Chemokar | 19-04-18 | 22:54 | 1

Jawel. Even de Wet op het het Nederlanderschap lezen.

Mbovenka | 20-04-18 | 00:02

Tja, kut voor die kinderen

Omebert | 19-04-18 | 22:53

Van de jeaup:

""Veel Syriëgangers hebben een dubbele nationaliteit en dan meestal naast de Nederlandse een Turkse of Marokkaanse.

Kinderen van Turkse of Marokkaanse ouders zijn automatisch ook Turk of Marokkaan. Zelfs als het kind niet in het land van herkomst wordt aangegeven bij de burgerlijke stand.

Daarmee kan de wens van mevrouw Kalverboer de kinderen weg te halen uit Irak of Syrië ook door islamitische landen Turkije of Marokko gebeuren. En omdat deze niet seculier zijn, d.i. de sharia is er boven werelds recht vervlochten met de rechtstaat geldt, is dat ook meer naar de uitgesproken overtuigingen van ouder(s).

Bovendien geldt in Nederland, net als in andere grote EU-landen, dat van de Syriëgangers met dubbel paspoort de Europese afgenomen wordt.

Dan zijn het in geval van Nederland dus daarvoor al meer Turken en Marokkanen dan dat het nig Nederlanders zijn.

En wie beweert nu dat kinderen in Turkije of Marokko slecht af zijn? De Turken en Marokkanen zelf meestal niet.""

tata1981 | 19-04-18 | 22:53 | 4

Uitstekend gefileerd, hulde!

LuckyGirl | 19-04-18 | 23:39

Hoeveel paspoorten zijn er al afgenomen van Nederlandse Syriegangers?

Opslag Medium | 20-04-18 | 08:30

"Bovendien geldt in Nederland, net als in andere grote EU-landen, dat van de Syriëgangers met dubbel paspoort de Europese afgenomen wordt."

"Hoeveel paspoorten zijn er al afgenomen van Nederlandse Syriegangers?"

Inderdaad. Ergens in oktober heeft toen demissionair minister Stef Blok in 4 - slechts 4 - gevallen het Nederlanderschap ingetrokken van Syriëgangers. Sindsdien is er niks gebeurd. Al die lui hadden al jaren geleden collectief gedenaturaliseerd moeten worden. Allemaal niet gebeurd, en dat doet het ergste vrezen.

Dr_Johnson | 20-04-18 | 10:41
▼ 1 antwoord verborgen

Hebben de meeste ouders, en dus de kinderen, geen dubbele -Marokkaanse - nationaliteit?

Van Zessen Klaar. | 19-04-18 | 22:51

Ik zou zeggen.. concentreer je eerst eens op de radicale opvoeding die veel koters hier in NL mogen 'genieten'. Lijkt me een probleem waar we op termijn veel meer last van gaan krijgen.

Litsehimmel | 19-04-18 | 22:51

Is alleen maar excuus om ook de ouders terug te halen.

genoegisgenoeg | 19-04-18 | 22:50

Nu kunnen die kinderen inderdaad weinig doen aan de foute keuzes van hun ouder(s).
Alleen de kinderen terug halen en ze te scheiden van hun ouder(s) is ook niet een verstandige optie.
Dus lijkt me het huidige beleid prima, zorg zelf maar dat je bij een ambassade/vertegenwoordiging in de regio komt en dan kan terugkeer gefaciliteerd worden.
Zoniet, helaas pindakaas.

Berbaar | 19-04-18 | 22:50 | 1

Laat ze lekker naar Saoedie Arabië gaan, de griezels en hun nageslacht. Passen ze het best.

kempenaer | 20-04-18 | 04:55

als zij nu eerst met haar man en kinderen en aanhang als eerste naar Syrië gaat om daar wat van dat spul terug te halen, dan heeft ze recht van spreken. Maar ze wil dat anderen hun leven riskeren, vaders van ándere kinderen, die kunnen blijkbaar wel worden gemist. Totaal gestoord dat wijf.

langzullenweleven | 19-04-18 | 22:49 | 9

Berbaar | 19-04-18 | 23:33
Jij hebt geen begrip van de realiteit en jouw positie daarin.

Ongeblustekalk | 20-04-18 | 00:17

Berbaartje heeft weer een vlaag van verstandsverbijstering en hoogmoedswaanzin.
De humor! Bezuinigen op de psychiatrie heeft ook vrolijke neveneffecten!

kempenaer | 20-04-18 | 04:54

Wat denk je nu simplistische Berbaar. Denk je dat “DIPLOMATIE” zoals jij het zo verlichtend schetst niet als uitkomst heeft dat er indirect alsnog mensen worden blootgesteld aan gevaren? TitsForTats. NL wil JihadGremlims aan de poort afgeleverd. Rebellen willen steun. En het geweldsspiraal sleept langer door, mede dus door NL.

Handen af van die Barbaarbabies. Laat ze wegrotten. Niet ons probleem.

Trans_Fimmermans | 20-04-18 | 06:52
▼ 6 antwoorden verborgen

Het is maar de vraag of da juridisch houdbaar is. Na vrijwillig verhuizen naar het buitenland heeft de staat niet het recht om de kinderen op eigen houtje terug te halen zou je denken.

Sqbar | 19-04-18 | 22:48 | 5

Eh, Beroep, dat zijn ze wel, mits vader en/of moeder Nederlander is. Lees de Wet op het Nederlanderschap er maar op na. Niet dat dat wat mij betreft een reden is om ze te gaan ophalen.

Mbovenka | 19-04-18 | 23:59

Beroep = Boerenlul | 19-04-18 | 23:04 |

Volgens onze huidige wetgeving, citerende deze overheidspagina:
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nede...
is een van de manieren om het Nederlanderschap te verkrijgen, het hebben van één (1) ouder die de Nederlandse nationaliteit bezit. Dus kennelijk heeft de geboortegrond daar niets mee te maken. Met één Nederlandse ouder word je automatisch Nederlander. Beetje karig vind ik, maar het blijkbaar is het niet anders. Op de wikipedia staat het nog uitgebreider of check de officiële wet.

Ben wel benieuwd wat onze internationaal gevierde rechtsgeleerde meester Knoops over de hele zaak denkt; d'r zullen meer haken en ogen aan zitten dan wij als leken kunnen vermoeden.

@Redactie: Huur meester Knoops of een ander deskundig advocaten kantoor eens in voor een kort en bondige analyse.
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 20-04-18 | 00:26

Als jij in de VS geboren wordt dan ben je Amerikaan. Ja je kunt een 2e nationaliteit erbij krijgen en dus rechten in NL. Deze kinderen zijn nergens aangegeven misschien bij het IS gemeentehuis en de geboortegrond is Syrië.
De ouders kunnen er ook voor kiezen (al of niet vrijwillig) hun kind te registreren in Marokko of een dergelijk land.

Overigens als NL de kans krijgt dan pakt men graag je NL nationaliteit af, denk bijvoorbeeld aan mensen die getrouwd zijn als NL'er en nu in Australië wonen. Niet op tijd je NL paspoort verlengen is nationaliteit kwijt.

Beroep = Boerenlul | 20-04-18 | 00:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat je ver laat zitten heb je geen last van.

Rest In Privacy | 19-04-18 | 22:48

Laten we die Trojaanse minipaarden vooral daar laten. Je kan een kind wel uit het kalifaat halen, maar andersom lijkt me behoorlijk lastig.

coolvibe | 19-04-18 | 22:47 | 8
-weggejorist-
Berbaar | 20-04-18 | 00:15

Haha frust, ik ben hier waarschijnlijk langer dan jij. Doe eens niet zo opgefokt meisje.

plauter | 20-04-18 | 00:19

@coolvibe klopt , maar dit soort gezond verstand is aan de Kalverboers niet besteedt. Dit '66/PvdA deugvolk denkt nog steeds dat de mensch in de juiste omgeving omvormbaar is. Nog afgezien van de vraag of je , wanneer de de deugmensch met hun periscoop op deze helse planeet weer ergens onrecht hebben gedecteerd, je de boel naar dit kleine stukje NL moet halen .

daytripper | 20-04-18 | 08:31
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl