Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

23 mio mensen... op dat hele kleine stukje aarde

Druk Druk Druk

aaaaaaaaaaahhhhh

Alarmerend grafiekje van demodeskundoloog Demo Demo inzake de explosieve groei aan vreemde luchtjes in de NL portieken in het jaar des Heerens 2100. Aanleiding is het al even alarmerende artikel van demograaf buiten dienst Jan Latten in de Telegraaf vandaag (klik op Afbeelding Openen in Nieuw Tabblad voor grote leesbare versie).

Als het zo doorgaat groeit Nederlandje van 18 miljoen mensen naar 23 miljoen mensen. Vijf miljoen mensen erbij aan het eind van deze eeuw. (Ter info; in de hele provincie Zeeland wonen nu nog geen 400.000 mensen.) En we doen het allemaal zelf, althans Uw Overheid. (Maar dat bent u eigenlijk ook.)

Geen benul waar die mensen allemaal moeten wonen straks. Maar ga er vanuit dat die gebieden, waar volgens de Echte Mensen in De Stad geen ruk te beleven valt, helemaal volgeplempt gaan worden met 12 hoog opgestapelde tiny houses. Ook geen benul waar die mensen allemaal moeten werken straks, want bij de VPRO houdt het ook een keer op. En dan hebben we het nog niet eens over die file van Leeuwarden tot en met de Ring A10.

Of we bedenken nu wat. Iets met roodwitte slagbomen, bij Hazeldonk, Emmerich en Amsterdam-Schiphol. Die dicht kunnen. Bijvoorbeeld. DISCUSSIE!

Week na week

27

Week

26

Na week

25

Na week

24

Na week

22

Na week

21

Na week (etcetera)

20

Geen idee waar Week 23 gebleven is. Maar de rest van het jaar (en voorgaande jaren) kunt u checken met deze dekselse Google Overheids Asiel Instroom Search. Wel ff steeds omnummeren. Veel plezier ermee!

Reaguursels

Inloggen

Laat Zeeland hier eens even lekker buiten! Dat jullie er in de Randstad een klotezooi van maken moet je zelf weten, maar ga nou niet roepen dat er hier 'maar' 400.000 bewoners in ons vergrijsde Jurassic Park zitten. Als die babyboomers hier langzaam onze Elyzeese velden verlaten hebben we eindelijk de rust die we hier verdienen. Dikke muren om Zeeland graag. Met de kerncentrale hebben we energie genoeg, en aangezien Den Haag daar ook al niet aan wil bijdragen (kosten komen volledig voor provincie Zeeland en bedrijfsleven) zeg ik toedeledokie....
Wij maken in Zeeland onze eigen inteelt wel... jullie mogen het uit rare landen importeren. Succes!

Zeeuw1867 | 11-07-19 | 15:45 | 1

Ik zit in het hol van hagistanse randstad, maar oh zo waar wat u zegt.

HypoPseudo | 11-07-19 | 20:00

Elke week een dorp erbij!

Musset | 11-07-19 | 14:41

Emigreren, naar Finland bij voorbeeld. Met hun bevolkingsdichtheid zou Nederland minder dan een miljoen inwoners hebben.

matatwork | 11-07-19 | 13:54

We hebben genoeg kandidaten om jaarlijks -100K te doen voor de komende 10+ jaar...

jcvjcvjcvjcv | 11-07-19 | 13:36

Er kunnen er nog veel bij, ruimte zat.
Kijk eens aan, daar komen ze, met de boot uit Marokko, waar ze vervolgens overstappen op een klein bootje midden op zee.
Nu zijn het opeens drenkelingen/vluchtelingen!
youtu.be/tJl_iLWSmtA

Bolder | 11-07-19 | 13:35

Tja, wederom weer de mooie huurwoningen deze week naar "statushouders" op de site waar m'n nichtje zich jaren geleden inschreef voor een woning. Als ze straks klaar is met de studie, en zich tandartse mag noemen, is het ook direct bye bye NL, geef de woningen maar aan apothekers uit Syrie, goed bezig NL.

Wienerschnitzel mit | 11-07-19 | 13:35

Er is geen één politieke partij, behalve PVV en FvD, die aan dit onderwerp z'n vingers durft te branden! En dat is al 50 jaar het geval, want racistisch enzo. Dus blijft de instroom stromen, zolang mensen op de gevestigde partijen blijven stemmen. Trouwens, goed dat Jan Latten het aankaart, maar dat durft hij ook pas sinds hij gepensioneerd is! Wat precies aangeeft, hoe gevoelig dit onderwerp ligt, want je ligt er zo maar uit.

Rationa | 11-07-19 | 12:14 | 1

Zo waar als een koe.

Rest In Privacy | 11-07-19 | 12:42

Letten we op mensen? Zie hier de toekomst van Nederland. Gaan we nog meer gelovigen (moslims) importeren, of gooien we eindelijk de grenzen dicht? We praten met zijn alleen wel over milieu en klimaat, maar dat gaan we echt niet oplossen door nog meer mensen in dit landje te proppen. De bevolking moet omlaag, NIET omhoog. En die vergrijzing zullen we moeten slikken, beter nu dan over 50 jaar. Dit niet doen is je kop in het zand steken, aangezien oneindige groei simpelweg niet mogelijk is.

paradoxical | 11-07-19 | 11:21

Lubbers en Co. hebben dit gestart, zonder enig referendum, want.... wij moeten zich niet met de politiek bemoeien. Daar zijn de 'elite' voor.

Thoth | 11-07-19 | 11:05

Blijf het toch fascinerend vinden hoe een van oorsprong autochtone bevolking zich vrijwillig opheft,om weer plaats te maken voor de onderbuik uit de derde wereldlanden.
Maar snappen doen ik het niet.

komtdatschot | 11-07-19 | 11:05

2010 : De Duitse bondskanselier Angela Merkel vindt dat de multiculturele samenleving in Duitsland is mislukt. Dat zei ze op een bijeenkomst van de jongerenafdeling van haar CDU in Potsdam.
2011 Januari : Merkel krijgt Coudenhove Kallergi prijs = Het Kalergi Plan, het genocidale plan om de autochtone naties en mensen van Europa te vernietigen.
2015 : Merkel zet de grenzen wagenwijd open.
Zowel Merkel als bedrijfspoedel Rutte hebben geen gezin met kinderen!!! Macron ook niet!!
Wen er maar aan als het je niet bevalt verenig je met andere gelijk gestemden en ga samen ergen anders een toekomst opbouwen bijvoorbeeld IJSLAND daar waar weinig tot geen Moslims wonen! Dan krijgen zij hier het probleem dat niemand meer werkt en belasting betaald!

ReneArtois | 11-07-19 | 11:02

En natuurlijk wordt de werkelijkheid verbloemd, door het over aantallen asielaanvragen te hebben.
Want nadat zo'n asielzoeker eenmaal hier blijft, vindt gezinshereniging plaats en dat valt natuurlijk weer niet onder die cijfers. Dus doe alle aantallen maar maal vier of vijf, en dan ken je de werkelijke omvang van deze misdaad tegen Nederland (en waarschijnlijk zijn er nog veel meer groepen migranten, waar ik nu effe niet aan denk).

L. Vis | 11-07-19 | 10:43 | 1

Gezinshereniging valt onder nareizigers neem ik aan.

Rest In Privacy | 11-07-19 | 12:38

40.000 per jaar, daar zijn weer zo´n 6.500 huizen, 1.000 leraren, 1.500 artsen en tandartsen voor nodig en ga zo maar door. Echter die zijn er niet.

Archimedes-2 | 11-07-19 | 10:32

Hoe vaak moet ik het nog zeggen.

Houd u van westerse cultuur? Krijg uw financien in orde en emigreer.
Het tij van 60 jaar lange communistische indoctrinatie is niet meer te keren.

KutFilosoof | 11-07-19 | 10:26

Goh, 52 weken x 700 per week = 36.400 per jaar. We zitten dus op de 40k variant waarbij de bevolkingsgrootte gelijk blijft. Je zou bijna denken dat daar op gestuurd wordt.

MFvGeel | 11-07-19 | 10:22 | 1

Lijkt een beetje op een standaard jaarinkomen die cijfers.. net als 24 uur dagen (8 uur werk, 8 uur “rust” waarvan er vaak al 1 a 2 uur reistijd vanaf gesnoept wordt.. en dan met geluk 8 uur slaap als de zaken overdag je niet overhoop gehaald hebben..

All_Anonymous | 11-07-19 | 10:25

Gister ook al geplaats, maar hier ook nog maar weer een keer..

gerard1945.wordpress.com/2015/10/02/n...

Toen al en ze hebben het bewust door laten rollen.. eigenlijk vanuit bovenstaand url zouden we toch al juridische actie’s kunnen ondernemen?.. hoewel vechten tegen de bierkaai.. laat maar bloed kookt weer genoeg het is toch een keer welletjes allemaal?!

All_Anonymous | 11-07-19 | 10:10 | 2

Schokkend dat er in 1954 serieus over wordt nagedacht en anno 2019 wordt weggekeken: "jij bent welkom in ons land". Is ons land nog wel van ons? de vraag stellen is hem beantwoorden.

Silvio488 | 11-07-19 | 10:14

@Silvio488 | 11-07-19 | 10:14:
We zijn verworven tot een gezichtsloze entiteit die alleen nog maar dient om te gehoorzamen.. dat staat zo mijlenver van onze origine af!, snap werkelijk niet dat wij er niks aan doen .. zo is het leven niet bedoeld! In essentie het zijn als mens is er al niet meer bij.. simpelweg zijn!.

All_Anonymous | 11-07-19 | 10:23

Nederland is al jarenlang over en overvol. In Zweden heb je bijvoorbeeld geen files. Hier ondenkbaar. 15 miljoen mensen op dat.... steeds bijstellen dat liedje. Er is geen visie van onze overheid op de demografische samenstelling van ons land. Wegkijken helpt zeker ook niet maar wordt wel gedaan.

Silvio488 | 11-07-19 | 10:03 | 1
-weggejorist-
Graaf Monte Cristo | 11-07-19 | 10:38

In heel veel maatschappelijke kwesties zie ik een relatie met het immigratieoverschot richting Nederland, dat jaar op jaar vele tienduizenden personen bedraagt. Ik denk dat het tijd wordt dat we ons als land (politiek en bevolking) gaan afvragen of met deze ontwikkelingen Nederland op de lange termijn nog steeds het land is waar we graag wonen.
Het is mij duidelijk geworden dat immigratie veelal deelbelangen dient, zonder dat rekening gehouden wordt met de samenleving als geheel. Bijvoorbeeld, de universiteiten nemen veel buitenlandse studenten aan omdat het geld oplevert. Maar via de belastingen betaalt de bevolking een veelvoud van dat bedrag aan kosten. Goed voor de Universiteiten, minder goed voor het land. Werkgevers nemen graag Oost-Europeanen aan, vanwege de kosten en omdat ze vaak een goede arbeidsethos hebben, maar lager opgeleide Nederlanders (al dan niet met een immigratieachtergrond) hebben het nakijken. Aan de ene kant verwachten we dat werknemers steeds langer doorwerken, maar aan de andere kant worden ze verdrongen van de arbeidsmarkt. Dit leidt er weer toe dat er een groter beroep op de sociale zekerheid gedaan wordt terwijl er werk genoeg is.

Als we besluiten deze ontwikkeling te laten voortgaan, bijvoorbeeld door niks te doen, moeten we er dus rekening mee houden dat we over 15 jaar 19 miljoen inwoners hebben. Er zal ondanks de bouw van honderdduizenden woningen nog steeds grote woningnood zijn. (Alleen al om die huizen te bouwen zullen er tienduizenden bouwvakkers van buiten komen.) Als je de weg opgaat sta je nog veel vaker in de file. Een studie volgen in het Nederlands behoort niet meer tot de mogelijkheden. De dokter is vaker een buitenlander omdat we niet genoeg Nederlandse dokters hebben opgeleid. De sociale zekerheid wordt langzamerhand onbetaalbaar door vergrijzing en verdringing. En de Parijse akkoorden, die raken steeds verder uit beeld, al was het alleen maar omdat ze gekoppeld zijn aan onze CO2 uitstoot in 2005 toen de bevolking veel kleiner was.

We kunnen er echter ook voor kiezen de immigratie te temperen. Hiervoor zullen dan wel een aantal maatregelen genomen moeten worden. Zo kunnen we werkgevers die een buitenlandse werknemer aannemen verplichten ook een inwoner van dit land aan te nemen of er een stageplek voor te creëren. We kunnen zorgen dat de werkgeverslasten voor immigranten in ieder geval niet lager zijn dan voor Nederlanders. Van universiteiten zou je kunnen eisen dat ze alleen studies in het Engels aanbieden als ze deze ook in het Nederlands aanbieden. Numerus-fixusregels moeten rekening gaan houden met de behoeften van onze arbeidsmarkt. De zogenaamde 30% regel voor expats kan best soberder. Misschien dat we met een aantal van deze maatregelen de bevolkingsgroei kunnen temperen. Helpt het niet genoeg, dan kunnen we overwegen een uitzonderingspositie te bedingen op internationale verdragen met een beroep op overmacht. Uiteindelijk zou een dergelijk beleid er voor moeten zorgen dat we het land leefbaar houden en we tegelijkertijd ook iets van onze eigenheid kunnen bewaren. De vraag is alleen, durven we het aan. De politiek is aan zet.

tsjakka | 11-07-19 | 09:45 | 3

Gewoon je bedrijf, vermogen en gezin etc verhuizen naar een land dat wel blij met mensen die hard werken ipv kanslozen.

Dirk III | 11-07-19 | 10:00

"Werkgevers nemen graag Oost-Europeanen aan, vanwege de kosten en omdat ze vaak een goede arbeidsethos hebben, maar lager opgeleide Nederlanders (al dan niet met een immigratieachtergrond) hebben het nakijken."

Nou, die hebben niet zozeer het nakijken, als wel geen "incentive". Werkloze Nederlanders krijgen uitkeringen, dus waarom zou iemand vroeg zijn bed uitkomen voor een baan die niet of nauwelijks meer oplevert dan zijn uitkering?

MOE-landers daarentegen kunnen hier veel meer verdienen voor het zelfde werk dan in hun thuisland, vandaar dat hier zoveel Polen zitten. En raken ze hun baan kwijt, dan kunnen ze hier niet zo makkelijk hun hand ophouden, alhoewel daar ook al behoorlijk mee gerotzooid wordt (Polen die toch met een uitkering drie maanden chillen in Polen; de EU wilde daar dacht ik 6 maanden van maken).

Hoe dan ook, steeds maar meer derdewereldlanders die hier vanaf dag 1 een vol beroep op de verzorgingsstaat doen zonder er ooit een cent aan te hebben bijgedragen, dat moet eindelijk een keer stoppen.

Dr_Johnson | 11-07-19 | 10:17

@Dr_Johnson | 11-07-19 | 10:17: Gaat niet gebeuren. Er moet iets heel ernstigs gebeuren om dit vastgeroeste systeem om te turnen. Er gaat dus uiteindelijk niets gebeuren tot iedereen verplicht elke maand 500+ aan verzekeringen betaalt die schathemeltjesrijk worden maar ondertussen zal onze zorg failliet zijn en mensen naar het buitenland moeten voor hulp.

Dirk III | 11-07-19 | 10:36

Als je het goed bekijkt hebben Rutte en Merkel toch heel wat nieuwe aanwas bij elkaar verneukt.
"Kijk mamma, zonder handen!"

oplichter | 11-07-19 | 09:26 | 1

Merkel is een hele integere dame (met een op hol geslagen tril-ei in haar voorbips)

Dirk III | 11-07-19 | 09:47

De samenstelling van het publiek bij het concert van Neil Young van gisteravond representatie zou je doen denken dat er helemaal geen allochtonen in NL wonen. De hoofdkleur was overigens behoorlijk grijs.

Ruud Hazes56616330 | 11-07-19 | 09:06 | 2

*Keep on living in the free world... zucht. Mompelt iets over babyboom pvda gedachtegoed die dit heel vooruitstrevend vinden allemaal. En dan schrikken als je ook eerwraak gevalletjes a la Kerkrade hier krijgt. Je krijgt de mensen wel uit de rimboe maar de rimboe niet uit de mensen ofzo.

Dirk III | 11-07-19 | 09:44

Zelfde beeld zie je ook bij de Passion, het carnaval, koningsdag, huldiging van een nederlands elftal etc.

Graaf Monte Cristo | 11-07-19 | 10:40

Dat is fijn, we kunnen het van nu gewoon over de paarse lijn hebben.

NatNiks | 11-07-19 | 09:00

Qua ruimte is er in de letterlijke betekenis nog plek genoeg. Qua sociale voorzieningen niet. Want die pot moet aangevuld blijven worden. Wordt er meer uitgehaald dan er ingestopt wordt dan kan een kind die rekensom maken. Werken is het toverwoord, en geen hand ophouden. Dus laar maar komen die Japanners, Chinezen en, vooruit dan, Polen.

Maar graag gewoon minder Afrikaanse en/of Moslimmische parels erbij. Is nooit goed voor een land, teveel Moslims of Afrikanen en ik daag de tegenstanders van deze uitspraak uit een aantal voorbeelden te noemen waaruit anders blijkt. Jammer van die goedwillende 10%

Was getekend, een racist (blijkbaar).

Realism Is All | 11-07-19 | 08:48

Zomaar wat zelfbedachte uitspraken op de vroege ochtend. Iemand een tegeltje?

- Minder immigratie is beter voor de natie.
- Al is hij niet meer illegaal, werken zal hij nooit eenmaal.
- Is uw dochter even alleen? De asielzoeker herkent dit fenomeen.
- Doet u alstublieft wat den asielzoeker van u verwacht, anders wordt u wellicht letsel toegebracht.

Koekkeloere | 11-07-19 | 08:25

Ik denk dat een belangrijk aspect weggelaten wordt, namelijk niet alleen de groei door emigratie, maar de krimp door sterfte. Er is de komende jaren sprake van veel hogere sterfecijfers (veel hoger dan de geboortecijfers). De verwachting is dan ook dat in de komende 50 jaar de bevolking in Nederland zal DALEN!

Het percentage allochtonen zal alleen maar STIJGEN, door emigratie en door hogere genboortecijfers onder allochtonen... en dat is iets waar we ons echt zorgen over moeten maken.

ChupaChupa | 11-07-19 | 08:20

Zijn er ook cijfers over de wekelijkse vrijwillige uitstroom en de geslaagde onvrijwillige uitzettingen?

Zonietoch | 11-07-19 | 08:12 | 2

Ja. 0.

frickY | 11-07-19 | 08:26

Ik denk dat AFA achtigen zich raar achter de oren zullen krabben wanneer de bijstand en andere gratis geld voorzieningen afgeschaft worden omdat het niet meer te betalen valt.

Omebert | 11-07-19 | 08:07 | 3

(s)links zal sowieso raar op de neus kijken wanneer de verschillende geimporteerde etnische en religieuze groeperingen hun links laten liggen en sterker nog, zullen opjagen en vervolgen. Marxisten zijn notoire slecht in geschiedenis. Het Iran model ligt voor hun in het verschiet.

Ik heb meer meelij met de aboriginal die niet met hun meerderen mee weg kunnen vluchten als het bloed rijkelijk door de straten vloeit door grootschalige onlusten.

Graaf_van_Hogendorp | 11-07-19 | 08:18

@Graaf_van_Hogendorp | 11-07-19 | 08:18:
Het is een veel gemaakte vergissing. Vaak worden neo-Marxisten aangezien voor Marxisten. Ik durf te beweren dat de gemiddelde zelfbenoemde Marxist in een rechtstreeks debat met kindapaas na de eerste vraag al afhaakt als #gewogenentelichtbevonden

kindapaas | 11-07-19 | 10:01

Migratie is dus niet zo zeer naar het land van belofte, honing en het eindeloze vliegen afvangen. Liever draai ik het om: een stervende natie, als een halfdode boomstronk trekt vele gasten. Want: makkelijke toegang voor de eitjes, ideale toegangsweg tot de restant van het bos (leve de Unie!) en de gezellige warmte die nu eenmaal bij elk decadent rottingsproces komt kijken. Rationaal hoeft het allemaal niet te zijn bij de mensheid maar een beetje logica zit hier wel in. Mensen zeggen vaak het de barbaren waren die het Romeinse Rijk om zeep hielpen maar elke degelijk geschiedenisboek laat al zien dat het omgekeerd is: door een vervreemd leiderschap, buitenlandse avonturen en eindeloos politiek geschuif, en dat één of twee eeuwen lang, krijg je vroeg of laat de realiteiten: migratiegolven, verraad van binnenuit, lethargie en eigenlijk voldongen feiten.

GeenAccount | 11-07-19 | 07:40 | 1

Het Romeinse rijk in het westen had niet de juiste regeringsvorm, economie en bureaucratie om een multinationaal en multiraciaal rijk te besturen. Daar maakten (rondtrekkende) barbaren gebruik van om binnen het west Romeinse rijk een gebied over te nemen en voor hunzelf te claimen.

De laatste iteratie in Europa zal iets anders verlopen. De EUSSR is ook niet gek. Ze weten dat absolute controle over de aboriginal populatie key is. De bureaucratie uitbreiden en ervoor zorgen dat de horigen voldoende belasting betalen is prio 1. En ze zullen een vorm van Chinese sociale puntenstelsel over niet al te lange tijd invoeren. In combinatie met 'soft' censuur op internet.

Maar een schrale troost voor guurders die niets zien in een nieuwe Sovjet Unie. De EUrofielen onderschatten de rondtrekkende barbaren die ze actief binnenhalen. Zij zullen op termijn, net als de barbaren in het west Romeinse rijk, niets aantrekken van de decadente toga dragende elite vanuit hun hoofdstad.

Alleen EUrofielen kunnen vluchten waarschijnlijk. De aboriginal zal een quasi burgeroorlog moeten lijden. Zoals Willy o.g. zou zeggen: "mijn god, heb meelij met mij en dit arme volk".

Graaf_van_Hogendorp | 11-07-19 | 08:24

@ratelaar | 11-07-19 | 07:39:
Túúurijk joh..
Als je een pot inkt in het zwembad gooit, komt de verkleuring door het zonlicht?..

druipsmurf | 11-07-19 | 08:14

William Shockley werd door de hele wereld op handen gedragen als medeuitvinder van de solid-state transistor. Zo ongeveer de belangrijkste basis voor de hedendaagse ICT.

Nobelprijs en vele andere onderscheidingen.

Toen hij wetenschappelijk verband legde tussen ras en IQ kon hij er volgens de goegemeente opeens niets meer van en werd hij verketterd tot aan z'n dood.

Realism Is All | 11-07-19 | 08:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Zal onze regering echt zo slecht met cijfertjes zijn dat ze denken; over de bijstandsuitkering wordt ook belasting afgedragen?

Belast | 11-07-19 | 06:52 | 2

neuh.. die bijstand wordt betaald uit de belastingafdrachten van de werkende klasse.. je streept een beetje hier en daar en verhoogt een beetje iedere keer meer hier en daar, gooit de BTW op de eerste basisbehoeften omhoog en voila.. hoe meer monden te voeden hoe meer inkomsten via die weg, hoe minder huizen te verdelen hoe meer de huur omhoog kan of de koop en leenmarkt floreert.. het is economie wat drijft, economie en kapitalisme.. onder de noemer van socialisme.. dan krijg je een neo liberale maatschappij.. en dat noem je dan participatie samenleving..

fikkieblijf! | 11-07-19 | 08:05

@fikkieblijf! | 11-07-19 | 08:05: Ahhh crap ik vergeet echt steeds als huishoudeconoom zijnde dat 'zij' met graties geld 'werken' euh rekenen...bij mij reken ik onder het motto; wat er niet in komt kan er niet uit gaan.

Belast | 11-07-19 | 08:32

Oud filmpje maar tegelijkertijd helemaal up to date. Nog een voorbeeld van de demonisering van een politicus die het gelijk volledig aan zijn kant had.

ILF2 | 11-07-19 | 09:34

Oei.... daar gaan de CO2 doeleinden... maar ach, die zijn alleen om belasting te heffen.

Ronnie uit Helmond | 11-07-19 | 06:27

Uit de grafiek valt nog iets anders af te leiden.. Bij 0 immigratie is de bevolking in 2090 1ruim 13 miljoen. Van de nu geboren babies is 30% allochtoon, waarvan 22% niet-westers. Die zijn in 2090 71 en dan opa en oma.

Bij gelijke geboortencijfers voor allochtoon en autochtoon is dan in 2090 ook 22% niet-westers allochtoon. Bij twee maal zo hoog geboortecijfer voor allochtonen (2.4 tegen 1.2) voor beide generaties loopt dat percentage op naar krap 30% in de eerste generatie en 35% in de tweede generatie. Van die 13 miljoen is dus 22 tot 35% ofwel 2.9 tot 4.3 miljoen niet westers allochtoon.

Ga je uit van het hoge emigratiescenario (80k) en dat ook van de toekomstige immigranten 75% niet westers allochtoon is dan zijn van die 23 miljoen in 2090 7.5 miljoen (immigratie) plus 2.9 tot 4.3 miljoen niet-westers allochtoon. Dat is dus krap tot ruim de helft van de bevolking.

Op lange termijn is demografie a bitch.

5611 | 11-07-19 | 03:19 | 2

Werkelijk álles berekenen we doorgaans in dit land. Van hoeveel trekspanning op een bout, tot hoeveel we aan belasting binnen krijgen. Maar iets met demografie en immigratie?.. Vergeet het maar. Dat wordt al 50 jaar totaal genereert.
Na de tweede wereldoorlog zijn we in een kramp geschoten en het gezond verstand kwijt geraakt.

druipsmurf | 11-07-19 | 06:40

En sterftecijfers doen niet mee?

ChupaChupa | 11-07-19 | 08:21

En iedereen en zn moeder aan de uitkering want werken hoomaar !

gijs geluk | 11-07-19 | 02:09 | 2

Dus droogt de toestroom vanzelf op. Want het geld voor uitkeringen is dan ook op.

BenPakdee | 11-07-19 | 06:46

nee hoor, over een aantal jaren zijn er geen uitkeringen meer.. en de uitkeringen die er zijn ( WIA, en AOW) zullen nog maar sporadisch met vele regeltjes omgeven worden gegeven..

fikkieblijf! | 11-07-19 | 08:07

Als de bevolkingsgroei percentueel de komende 70 jaar gelijk is aan de afgelopen 70 jaar zitten we op ruim 30 miljoen.

de honden blaffen... | 11-07-19 | 00:53

Voor de leefbaarheid in dit land moeten we krimpen naar 15 miljoen, en daarna naar 10 miljoen...10 Miljoen was immers al overbevolkt!
Verder kan je het ook anders doen.
Namelijk een flink stuk Noordzee inpolderen. Moet toch gebeuren voor het nieuwe vliegveld. De bewoners hebben daar geen last van want dit plaatsen we buiten gehoorafstand waarbij de opstijgende en dalende vliegtuigen dus zo gepositioneerd worden dat niemand er last van heeft. Natuurlijk moet er wat windmolenhandel opgeruimd worden. Toch niet efficiënt en zeer natuuronvriendelijk als hoorbare gehaktmolen. Maakt vogels en onderwaterleven knettergek. En die niet alleen.
Natuurlijk wordt het Markermeer ook iets meer ingezet voor speciale bewoning voor natuurliefhebbers die land, water en enige rust zoeken.....
Op het vaste land loopt het leeg tot max 15 miljoen de rest ziet meer heil in het Nieuwe Nederland..... Zelfs onderwater bewoning is mogelijk.
Nieuw beleid kan ook zijn: we stoppen bij 20 miljoen en daarna komt er nog geen muis binnen. Met de huidige afspraken kan dat niet. Dus andere beleidsmakers gaan dit ff regelen..... Genoeg keus dus om het overbevolking probleem alhier te tackelen. Nu de rest van de wereld nog.: Verplicht stoppen bij max 2 kinderen bijvoorbeeld....

dijkbewaker | 11-07-19 | 00:38

Wat mij het meest dwars zit is dat de belastingdienst in een officieel stuk het woord 'ongeveer' gebruikt. Als één organisatie de cijfers verdomme in orde moet hebben is zij dat wel!

Jos Tiebent | 11-07-19 | 00:37 | 1

Vind het allang knap dat ze de meesten in het vizier hebben.

HoerieHarry | 11-07-19 | 00:40

Ik kies voor het eerst voor "Paars"...

Haram_Kafir_4ever | 11-07-19 | 00:34

De waanzin regeert.
Janmaat werd onder meer veroordeeld voor de uitspraak "vol is vol".
“Koningin Juliana zei het al in haar troonrede van 1950, toen ons land nog geen tien miljoen inwoners telde. Zij herhaalde dat in 1979: “Nederland is vol, ten dele overvol.”
En de milieumaffia hoor je nooit over ongebreidelde immigratie en de co2 uitstoot die dat veroorzaakt.

de honden blaffen... | 11-07-19 | 00:33

Doe mij die paarse maar. Minder is meer.

Yeohan | 11-07-19 | 00:32

Grafiekjes maken vind ik ook leuk.
Maar dan anders...

HoerieHarry | 11-07-19 | 00:28

Ok, hier zit ook iedereen met een verblijfsvergunning bij. Waaronder veel mensen uit de EU. En veel asielzoekers worden afgewezen (of ze ook vertrekken is vraag twee). Verder niet vergeten dat veel immigranten na een tijdje ook gewoon weer naar huis gaan.
Maar ondertussen bestaat de Nederlandse bevolking voor zo'n 25% uit migranten. En dan wordt de 3e en ondertussen zelfs al 4e generatie niet eens meegeteld. Hoop daarvan doen lekker mee, maar anderen juichen als IS een aanslag pleegt.
Duidelijk dat als we zo doorgaan Nederland vrij grondig zal veranderen. In principe kunnen we vanaf nu geen enkele verblijfsvergunning meer uitgeven, maar het lijkt me niet dat dat snel zal gaan gebeuren, als het al helpt.

SmilingBhudda | 11-07-19 | 00:24 | 2

Mensen uit de EU, met schengenverdrag??

Michiel85 | 11-07-19 | 00:34

@Michiel85 | 11-07-19 | 00:34: CBS telt mensen uit EU als migrant ja. Tenmiste, als ze zijn ingeschreven in de gemeentelijke administratie.

SmilingBhudda | 11-07-19 | 00:49

Stel dat je die zoekerts hun asiel weigert. Zouden ze dan wel genoegen nemen met slechts een huis, een outkiering en een Miele? Of zouden ze dan verontwaardigd vertrekken en asiel aanvragen in Zweden?

JvanDeventer | 11-07-19 | 00:13 | 1

Zweden kom je al niet meer in. Denemarken is extreem onaantrekkelijk voor een asielzoeker.

BenPakdee | 11-07-19 | 06:48

Alles wat niet z'n eigen broek kan ophouden naar NL slepen, om vervolgens lekker gesubsidieerd (op uw kosten) te laten consumeren....

twijfelbewaren | 10-07-19 | 23:52 | 1

Sigrid Kaag zag dat het goed was

BubbelWater | 11-07-19 | 00:05

Gepensioneerden zijn te duur geworden maar voor de massale instroom van gelukszoekers gaat de geldbuidel wijd open, dit kost ons elk jaar miljarden maar gepensioneerden moeten gekort worden:
"'"Anders wordt het systeem onbetaalbaar''''.

meneer Q | 10-07-19 | 23:37 | 1

Waarheid als een koe. We halen ieder jaar dik 30.000 handophouders binnen die een uitkering, huis en Miele krijgen en in begeleiding, overconsumptie zorg en openbare ordesfeer ook nog een hoop geld kosten. Schattingen zijn dat een asielzoeker 30k per jaar kost dus ieder jaar gaan de kosten voor asiel met een miljard omhoog, jaar in jaar uit. Van dat geld kan je ieder jaar 70.000 mensen extra, jaar in jaar uit, AOW geven. Bij verstandig beleid kan de AOW met gemak op 65 blijven.

5611 | 11-07-19 | 03:29

1) zo goed als stoppen immigratie dmv strenge regels
2) ga in arme landen voor sterilisatie en preventie
3) neem geen of max 1 a 2 kinderen

timmey | 10-07-19 | 23:31 | 8

@Beste_Landgenoten | 10-07-19 | 23:47: Ga er vanuit dat u de pleuris die gaat uitbreken niet meer zult meemaken. Vermoed dat voor u ´na de zondvloed´ geldt. Dapper. Dat eten of gegeten worden zit er aan te komen. Kijken of u nog zo dapper zult zijn. Wens sterkte toe aan hen die het aan zien komen. De consequenties aan de rest.

Rest In Privacy | 11-07-19 | 08:44

@CalamityJane | 11-07-19 | 08:44:
Waar het om gaat is dat wij "hen" helemaal niets voor te schrijven hebben. Als laatste hebben Afrikanen rekenschap af te leggen aan ons, wij zijn immer zelf de grootste opmakers, verbruikers, geldgraaiers en consumenten van grondstoffen en energie. In de optiek van de Afrikaan mag het best wat minder met die ultra-consumenten. Dus in hun ogen weegt 1 Euopeean wel op tegen 10 Afrikanen qua druk op de omgeving. En dat klopt ook .

Dus wie zijn wij om hen - nu de schaarste gaat blijken - te gaan verplichten nog even extra te dimmen met hun levens? Het dedain waarmee dat even neergezet wordt. Afrikanen hebben daar maar 1 antwoord op: Een hele dikke zwarte opgestoken middelvinger. En terecht!

Heel je redeneertrant is doordrenkt van het idee dat je superieur bent aan die Afrikaantjes. Die niet voor zichzelf zouden kunnen ozrgen en die maar "wat aan fokken". Zij denken: Moet je die hufters daar zien: Ze roven, stelen, maken alles op uit onze landen en gaan onbs ook nog even de les lezen over onze bevolking, omdat zij anders starks minder over hebben? Ik kan me de woede daarover in Afrika geheel voorstellen.

Beste_Landgenoten | 11-07-19 | 10:02
▼ 5 antwoorden verborgen

Afgewezen aanvragen en uitzettingen dienen dezelfde getallen te zijn. Er zijn momenteel geen onveilige gebieden die een asielverlening rechtvaardigen. Dus 2 vliegtuigen in de week richting zandbak, of denk ik dan te simpel.

Kopieerapparaat | 10-07-19 | 23:21

We worden er al voor warm gemaakt.
Er gaat boven het spoort gebouwd worden stond vandaag in het AD.
In het Westelijk Havengebied komen 40 tot 70 duizend nieuwe woningen.
Waarvoor? Niet om de natuurlijke bevolkingsgroei op te vangen, want die is er niet.

watergeus | 10-07-19 | 23:21

Iedereen een verplichte dakopbouw en we gaan het schaffen.
Groente gaat nog eens een lucratieve investering worden.

Ruimedenker | 10-07-19 | 23:03

Paniek weer. Bij saldo plus veertig k blijft het stabiel op 18 M. Dus, zelfs dan.

Beste_Landgenoten | 10-07-19 | 23:03 | 1

Je moffelt weg dat de samenstelling van de bevolking dan na twee generaties totaal anders zal zijn.

5611 | 11-07-19 | 03:36

Het is vrij eenvoudig. Het huidige sociaal-economisch model is een ponzi scheme. De overheden hebben meer inleggers nodig waarmee ze de beloftes aan eerdere inleggers moeten voldoen. Bevolkingskrimp zou deze Ponzi doen imploderen. Het is alleen jammer dat de nieuwe buren geen inleggers zijn maar uithalers. Dus we zijn sowieso gezien.... Ben even kaarsen en conservenblikken kopen.

Plaktong | 10-07-19 | 23:00 | 1

Sinds wanneer voldoet de overheid aan haar beloftes?

libertat | 11-07-19 | 06:51

Moest laatst mijn rijbewijs verlengen op het gemeentehuis. Moet je op zo’n paal met digitale touchscreen je voorkeur intoetsen. Zag dat de bijstand aanvraag aardig versleten was en onder de vette vingerafdrukken zat. En het rook naar knoflook.

ja,diedus! | 10-07-19 | 22:57 | 3

Wie ruikt er nou aan een paal?

Plaktong | 10-07-19 | 23:02

Dan moeten we maar wat “ vluchtelingen” opstoken om het nog een beetje warm te krijgen in huis. Een soort van allesbrander. Moeten ze wel goed opgedroogd zijn na die geënsceneerde zwempartij.

ja,diedus! | 10-07-19 | 22:47

Nederland kan makkelijk het drie dubbele aantal inwoners aan.... het heeft allemaal te maken met prioriteiten stellen en belangrijker... ook uitvoeren.

litebyte | 10-07-19 | 22:45 | 4

Ja leuk 8 uur file per dag. Dan draait de economie vast nog.

Michiel85 | 11-07-19 | 00:41

@litebyte | 10-07-19 | 23:50:
Ik ben OOK voor behoud van onze cultuur ja..
het gaat mij erom dat 17 miljoen mensen eigenlijk al veel is..

timmey | 11-07-19 | 08:36
▼ 1 antwoord verborgen

Op teletekst is te lezen (in chocoladeletters) dat de EU een 'natuurlijke' bevolkingsKRIMP had in 2018. 300.000 meer dooien dan verse geplopten. Echter, tussen neus en lippen door, in een kort zinnetje, werd nog wel even vermeld dat er in werkelijkheid een TOENAME was van meer dan 1 miljoen lieden/opvreters/kanslozen/parasieten als gevolg van immigratie!!! Wir schaffen das!!!

MurkRatte | 10-07-19 | 22:44 | 1

Een groot nadeel is dat je zowel de EU als ook deelstaat NL deels niet meer kan vertrouwen als het aankomt op cijfers en statistieken. Zo zou de asielstroom best wel eens vele malen hoger kunnen liggen

litebyte | 10-07-19 | 22:48

Ik weet de oplossing , iedereen een warmtepomp, dat ontlast het leefklimaat .
En natuurlijk thuis blijven wonen bij je ouders tot je 73e. Als je ouders dan nog leven. Dat dan weer wel.

ja,diedus! | 10-07-19 | 22:39

Bepaalde schadelijke bacteriën worden, net als kakkerlakken, steeds resistenter. Ds wie weet, valt het straks toch nog mee met die drukte.

Ridde Rogter | 10-07-19 | 22:36

Het is te hopen dat China succesvol is in de kolonisatie van Afrika en alle negerslaven hard nodig gaat hebben om grondstoffen te delven en landbouw te bedrijven voor het groot Chinees rijk. Als dat lukt dan hoeven ze niet meer en masse met Seawatch et al. te worden overgezet. Bijkomend voordeel: dan kunnen we de komende 200 jaar de gele man de schuld gaan geven van racisme, slavernij en kolonisatie enzo.
En dan kan 西爾瓦納西蒙斯 in de gemeenteraad van Beijing excuses en herstelbetalingen eisen. Zijn wij daar ook af.

Stormageddon | 10-07-19 | 22:35 | 4

Haha de Chinezen verwerken 西爾瓦納西蒙斯 tot medicijn tegen plasproblemen. Let op bijsluiter goed lezen, want bij de kleinste dosis is dat gezeik amper te stoppen.

I.P standing up | 11-07-19 | 00:26

Helaas de afrikaners zijn er allang achter dat ze beter zaken konden doen met Europa dan China.

Michiel85 | 11-07-19 | 00:43

@Michiel85 | 11-07-19 | 00:43: Helaas ligt dat anders. Degenen in Afrika die het voor het zeggen hebben, doen liever zaken met China. Chinezen doen niet moeilijk over mensenrechten.

5611 | 11-07-19 | 03:39
▼ 1 antwoord verborgen

Er komen huis wel weer een paar bommetjes, hongerwintertje of na de Spaanse Griep de Arabische Griep ofzo, niet zo pessimistisch!

thepinkpainter | 10-07-19 | 22:34

En mijn kinderen kunnen 15 jaar op een wachtlijst voor een woning. Het is onverteerbaar.

osolemio | 10-07-19 | 22:25 | 9

@letopuwzaak | 10-07-19 | 23:01:
Bovendien, in mijn eentje kan ik niks kopen.
Jongeren worden in hun bloeiende jaren noodgedwongen beknot op hun ontwikkeling.
Je kan niet uit huis.

letopuwzaak | 10-07-19 | 23:02

@letopuwzaak | 10-07-19 | 23:02: Het is ook bijna niet te doen en dan zie ik de sociale huur volstromen met alle kleuren van de regenboog die hier net zijn komen binnenwandelen en dan word ik echt heel giftig. Ze komen overal vandaan maar mijn hier geboren kinderen kunnen bij ons wonen tot ze een ons wegen. Jongeren zitten in de wachtkamer van het leven.

osolemio | 10-07-19 | 23:15
▼ 6 antwoorden verborgen

... en hoe moet het nou met de CO2-uitstoot?

bisbisbis | 10-07-19 | 22:22 | 1

Dan voeren we, op gezette tijden, allemaal 2 minuten adem inhouden in.

Computer_says_no | 10-07-19 | 22:38

De 'asielinstroom'. Da's dus even niet: 'de gezinshereniging'. Dan hebben wij het namelijk over hele andere getallen.

bisbisbis | 10-07-19 | 22:20 | 1

Je stuurt je kind vooruit dan kan de rest van de familie via de aangewezen routes op een ordentelijke manier uit hun land vluchten.

botbot | 10-07-19 | 22:28

Is bij de berekeningen wel of geen rekening gehouden met de toename van het aantal steek- hak- en schietincidentjes?

Poesmobiel | 10-07-19 | 22:10 | 2

En emigratie?

Canis.bonus.es | 10-07-19 | 22:17

@Canis: hahahaha, emigratie! Die is goed! En is remigratie dan ook meegenomen? Hahaha.

GWBA | 10-07-19 | 22:41

Regeren is vooruit zien. Vandaar dat het zo goed gaat met onze pensioenen. Ze kunnen het weer voor 2 dagen nog niet goed voorspellen

Rotterdammert1965 | 10-07-19 | 22:08 | 3

Jan Pelleboer: "Kijk nooit langer dan je neus lang is... en je neus is maar drie dagen lang".

Rest In Privacy | 10-07-19 | 22:13

@Roterdammert: het ging heel goed met de pensioenen. Zo goed, dat in de jaren 60-70 geld door de regering uit het pensioenpotje is gehaald (ABP). Geen idee of dit ooit terug is gekomen...

GWBA | 10-07-19 | 22:44

@GWB | 10-07-19 | 22:44: Nee, dit geld is voor eeuwig gestolen door de regering middels de uitnamewet.

Kopieerapparaat | 10-07-19 | 23:30

Weet wel oplossing dan alle Nederlanders vrijwillig exporteren naar rest van Nederland, hek om Noord- en zuid Holland en Utrecht, dan mogen ze zelf kiezen afspaaien of niet kan de rest van Nederland weer gewoon Nederland worden.
En voor die SJW-ers die er tegen waren en bleven zitten , enjoy the ride.

Umberto die trotzoni | 10-07-19 | 22:06 | 1

Jacobse en van Es - De Tegenpartij - Programmapunt 2, Rugop '81: youtu.be/K0lg9KchCqQ?t=33 ?

Rest In Privacy | 10-07-19 | 22:21

80 jaar vooruit kijken, dat is als iemand die in 1940 vertelt hoe de wereld er in 2020 uit gaat zien.

Mr_Natural | 10-07-19 | 22:04 | 2

George Orwell lukte dat anders aardig goed!

MoltisantiBeer | 10-07-19 | 22:09

Oorlog in Syrië is over, waar komen deze mensen vandaan?

Blasfemie | 10-07-19 | 22:02 | 2

Groenland?

Dr_Johnson | 10-07-19 | 22:05

Met name uit MOEland. Of eigenlijk tegenwoordig nog verder achter het ijzeren gordijn. Maar de aanwas uit l'Afrique en de Levant is nog altijd keurig aanwezig hoor.

Graaf_van_Hogendorp | 10-07-19 | 22:07

In dit tempo zijn er over 80 jaar 3 miljoen asielzoekers meer in NL, want 700x52x80 is 3 miljoen.

tipo | 10-07-19 | 22:02 | 5

@botbot 22:03: Je hebt gelijk. Dan zijn er 2 x 2 x 3 = 12 miljoen asielzoekers inclusief kinderen en kleinkinderen over 80 jaar, als de huidige asielinstroom aanblijft en iedere asielzoeker voor zijn 40e met zijn/haar partner twee kinderen krijgen. (wat er waarschijnlijk meer zijn).

tipo | 10-07-19 | 22:10

Maar één conclusie mogelijk:
We worden vervangen.

laagvliegert | 10-07-19 | 22:22

Een eerste benadering is domweg het verschil tussen het 0- en 80k-scenario. Dat is 10 miljoen. Daar komt nog bij wat we nu al binnen hebben plus het gegeven dat het kindertal bij autochtonen veel lager ligt.

5611 | 11-07-19 | 03:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Hahaha. Succes allemaal.. Ik ben dan al deauDt

EnzoIshet3 | 10-07-19 | 22:00 | 1

Maar je bent dan ook weer terug in een nieuw gedaante. See you!

NeedIsaymore? | 11-07-19 | 07:42

Ach, het mooie is, alle asielzoekers, vluchtelingen, krakers, .. willen in Amsterdam wonen. Waar ik woon wordt het steeds rustiger en de beste mensen blijven. Ze doen maar. Liever alle problemen op een paar vierkante km dan verspreid over heel NL.

Mesmer | 10-07-19 | 21:59 | 1

Maak je geen illusies. Kerkradenaren zijn nog niet exotisch genoeg. Blijkens het dodelijk steekincident vandaag hebben ze daar ook al Antillianen.

Janas | 10-07-19 | 22:35

Als je een vlek in je tapijt hebt, kan je hem verwijderen of uitvrijven. Dat laatste heeft de overheid goed geleerd na de bouw van de Bijlmer naast Adam. Het was een catastrofe, nu worden ze allemaal netjes verdeeld over het land, niemand die de hoeveelheid meer kan inschatten of controleren. Geloof me, we worden belazerd.

bigstone | 10-07-19 | 21:59

Ongeveer 800 . Het kan 833 of 892 zijn, Geen 900 in iedergeval, dat is waarschijnlijk in meer of mindere mate bijna zeker. Maar het blijft mensenwerk, dat tellen. Als je zelf in zo’n situatie terechtkomt weet je nooit van te voren of je de boel ook gaat afronden.

RickTheDick | 10-07-19 | 21:58

Aah de nepdokter waarbij elke wiskundige al heeft gesteld dat zijn hele formule al technisch gezien niet kan kloppen wordt gewoon aangehaald... Tja.

Mocro070 | 10-07-19 | 21:56


Toen ik geboren werd (70 jaar geleden) woonden in NL 9 miljoen mensen. Nu het dubbele. Dus de groei valt eigenlijk wel mee!

Bolhoed | 10-07-19 | 21:55 | 2

Komen nu dan uit op 36 miljoen over 70 jaar

Rotterdammert1965 | 10-07-19 | 22:11

70 jaar geleden riep er ook één of ander bijzonder huis dat Nederland vol was en dat boeren maar ergens anders in de wereld moesten gaan boeren.

laagvliegert | 10-07-19 | 22:24

Je kunt dan tegen massa-immigratie zijn, maar alles is gebaseerd op meer meer meer consumeren en het zijn uiteindelijk consumenten die binnenkomen in een land met een economie die steeds maar moet groeien. En dus zegt het bedrijfsleven, multinationals voorop: welkom in mijn land. Lekker kortzichtig, want na hen de zondvloed. Dat onze cultuur verdwijnt, onze groene ruimte (het beetje dat we hebben) volgeplempt wordt zal ze aan hun reet roesten. En het klimaat? Mond van vol ‘om de planeet te redden (lees als verdienmodel), maar al die mensen en dus vervuiling extra: nog nooit iets van vernomen..

duh! | 10-07-19 | 21:52 | 3

Er is aan u een hoogleraar economie verloren gegaan.

botbot | 10-07-19 | 21:59

Blijkbaar hebben ze nooit gehoord van exporteren

Rotterdammert1965 | 10-07-19 | 22:12

Mwah, dit wordt wel vaker hier geroepen maar als je alleen handophouders binnenhaalt, wordt er niet meer geconsumeerd. Je moet dan namelijk van de autochtonen extra geld afoakken en die kunnen dus minder consumeren.

Importeer je mensen die wel bijdragen, bijvoorbeeld Polen dan kan er meer geld voor consumptie beschikbaar komen, mits er niet te veel geld naar het thuisland verdwijnt

5611 | 11-07-19 | 03:57

Wie dan leeft...

happen_maar | 10-07-19 | 21:52

Als de maatregelen van het klimaatakkoord uitgevoerd worden/zijn, dan zullen velen van armoede sterven en zullen zij, die het huis graag extra warm stoken wegblijven, wegens niet te realiseren huiskamertemperaturen met de verplichte warmtepomp. Dus, het zal wel meevallen met die bevolkingsgroei. Ik denk eerder dat we rond die tijd rond de 8 miljoen inwoners zitten. Of is dit mijn paranoia-brein die dit scenario schetst?

Rest In Privacy | 10-07-19 | 21:51 | 1

Tegen die tijd moeten we ons meer zorgen maken over de kosten van koeling dan de kosten van verwarming. Gelukkig werkt koelen op zonnepanelen heel goed.

W_F | 10-07-19 | 22:57

Teletekst vandaag, de krimp in Oost-Nederland gaat harder dan verwacht. Je kunt de instroom zien als oplossing, echter komen alleen de kanslozen binnen. Als je dat wilt, moet je goddomme wel een plan hebben. Waar blijven die leraren, verpleegkundigen en IT-ers???

pibasso | 10-07-19 | 21:49 | 2

"Waar blijven die leraren, verpleegkundigen en IT-ers???"

Dat zijn hoogopgeleide professionals. Die komen niet uit de derde wereld.

Dr_Johnson | 10-07-19 | 22:00

Er zijn maar weinig Nederlands-sprekenden op de wereld en daardoor wordt het vinden van leraren (m/v/x) moeilijk. Het wordt al een stuk makkelijker als we het Nederlands af gaan schaffen en bijvoorbeeld voortaan alleen nog in het Engels zouden spreken. De kans dat je dan een Engelssprekende leraar (m/v/x) vindt is dan vele malen groter. Dito voor alle andere beroepen waar moeilijk aan personeel te komen is.

Rest In Privacy | 10-07-19 | 22:11

Aids, ebola, tbc, whooptidoo! Niks inenten meer. Krijgen we weer de pest etc happy days

Accident_Prone | 10-07-19 | 21:48

Al deze scenario's zijn zeer onwaarschijnlijk. Nu lijkt het of er een lage, een midden en een hoge variant is. De waarheid is dat de hoge variant uit deze grafiek de zeer lage variant uit de werkelijkheid is. Het migratiesaldo vertoont namelijk op lange termijn een continu stijgende lijn. Er is sinds 2012 geen daling meer geweest van het migratiesaldo. De lage variant is dus 80k, de medium varaint 100k en de hoge variant 120k.

Antiquerulant | 10-07-19 | 21:48
-weggejorist-
ProAsfalt | 10-07-19 | 21:45 | 1

Die cijfers kloppen toch niet.. Ze houden geen rekening met de genocide die gepleegd zal worden op de autochtone bevolking.. Zal best mee vallen met die cijfers dus.

b3n | 10-07-19 | 21:45

Dan hebben we die warmtepompen niet nodig, de gemiddelde temperatuur zal dan 37 graden zijn, tijdens griepepidemieën iets hoger.

Mr_Natural | 10-07-19 | 21:43

Links is ontspoord gevoels'denken'. Als het maar goed voelt! Het aslim taslam klinkt wijd en zijd en de linksmens kirt 'wat een mooie taal is het toch ook!' en 'die baarden zijn zo modieus!'. Als het kromzwaard zoeft zal men nog steeds de poorten openzetten, de mensenrechten weet je, een kind onder de evenaar is meestal maar een bedelaar en de wereld is van iedereen!

HoogToontje | 10-07-19 | 21:42

Ik heb nog wel een incourante berg stenen twv 400K voor ze klaar liggen.
Wie maakt me anders los? De millenials met hun studieschuld? Ha!

pjotr nicknaamtov | 10-07-19 | 21:41

Het globalistische wereldplan in werking. Alles komt goed zolang u uw TV 24/7 aan laat staan en goed luistert naar de informatie van de Deugenaars.

Jan Passant mk2 | 10-07-19 | 21:40 | 1

Kleine hiaat in het plan: ik heb al lang geen TV meer. Bij reclame gaat de auto radio uit of over op USB, kranten en reclame folders (vandaag o.a. van de NS) gaan ongelezen in de oud papier inzamel doos t.b.v. een lokaal goed doel. GS en buienradar (wel met adblock-plus) zijn de enige Nederlandse websites die op een paar kliks kunnen rekenen. Volgens mij ben ik lang niet de enige.

W_F | 10-07-19 | 23:05

Hoezo werken? Iedereen een basisinkomen! Probleem opgelost!

ScumbaggusMaximus | 10-07-19 | 21:38

Mhwa, als je een derde wereld land wilt worden: geen probleem!

Rest In Privacy | 10-07-19 | 21:37

Tegen massa immigratie. Beste punt van de FVD.

Rest In Privacy | 10-07-19 | 21:35

Ah joh, gewoon wegkijken. Dat is een topsport, en wij hebben wat dat betreft onder de reaguurders enkele medaille-kandidaten.

Trouwens, die grafiek houdt geen rekening met het scenario dat de pleuris uit breekt. Dat gaat toch even een paar miljoen schelen!

Rest In Privacy | 10-07-19 | 21:34

Ook ter info; in de hele provincie Drenthe wonen nu nog geen 500.000 mensen.

RandyBiel | 10-07-19 | 21:34 | 4

@RandyBiel | 10-07-19 | 21:34: En eveneens ter info; in de hele provincie Friesland wonen nu nog geen 600.000 koeien.

Rest In Privacy | 10-07-19 | 21:36
▼ 1 antwoord verborgen

Daarom krijgen we 5G.

wiener mit pommes | 10-07-19 | 21:33

23 miljoen in 2090? Hahahaha.... De wereld vergaat toch over 12 jaar, als we AOC en dat Zweudse klimaatmeisje moeten geloven. En vandaag las ik nog in de Groene dat Friesland en Zeeland onder water moeten komen te staan (Holland ligt volgens mij nog lager, maar daar wordt met geen woord over gerept door dat Amsterdamse vod), dus dat probleem lost zichzelf wel op door de klimaatramp des doods.
www.groene.nl/artikel/wanneer-de-nors...

Stormageddon | 10-07-19 | 21:33

Het moedeloos makende meer, meer, meer. Mompelt iets over minder, minder, minder, bromt iets over klimaatafdruk van 23 miljoen slaven.

padbuffel | 10-07-19 | 21:32

Mij een zorg. Dan ben ik al weg.

azijnseikerT | 10-07-19 | 21:32 | 2

Yup, door de schoorsteen vh crematorium zeker. Als u tenminste aan kunt tonen tijdens uw leven niet te veel kwalijke stoffen te hebben opgeslagen die eventueel in het milieu terecht zouden kunnen komen.

D-Fens_1963 | 10-07-19 | 21:38

Ach , tegen die tijd flikkeren we er dan flink wat van flatgebouwen, stenigen we een flink aantal en hakken we elk weekend verschillende koppen in het openbaar .
Tel daar bij op dat we dan al jaren in een zelfmoord oorlog leven met de sjiitische Belgen als soennitische Nederlanders .
Je wil niet weten wat dat alleen al scheelt !

Castor12 | 10-07-19 | 21:32

Populatie Afrika 2019: 1.3 miljard (gemiddelde leeftijd is 19 jaar). En daar komt ieder jaar 2-2.5% bij. In 2050 een verdubbeling: 2.5 miljard.

Pleur die buitengrenzen dus maar heel snel en permanent dicht.

Rest In Privacy | 10-07-19 | 21:30

Die zero migration lijn is prima. Dan hoeven we weinig tegen klimaatverandering te doen. Rustig aan, laag tempo. En we hebben weer lekker de ruimte. Heerlijk. Op naar de 10 miljoen.

Rest In Privacy | 10-07-19 | 21:29

Die paarse dus= ok

Eucalyppta | 10-07-19 | 21:29

Die 5,5 miljoen extra mensen gaan echt niet in de buitengebieden wonen. Nee, die komen gezellig in de Randstad wonen. Daar offeren we graag onze laatste stukjes open ruimte voor op. Want hoe meer zielen, hoe meer vreugd, toch?

Titaantje | 10-07-19 | 21:27 | 2

Hele immigratie-overbevolking in Amsterdam duwen. Hek erom. En zie het maar kapot gaan.

Rest In Privacy | 10-07-19 | 21:31

U bedoeld met open ruimte het Vondelpark?

Pedronegro | 10-07-19 | 21:35

Hoe kunnen vreemdelingen die hier binnenstromen vluchtelingen of asielzoekers zijn als het in onze buurlanden geen oorlog is?

Astimar Teutis | 10-07-19 | 21:25 | 2

- Geen papieren, geen bewijzen, geen naam. Succes met terug sturen!
- EU herverdelings-afspraken.

Rest In Privacy | 10-07-19 | 21:37

Leugens en bedrog. Dit systeem nodigt dat ook behoorlijk uit.

heldheino | 10-07-19 | 21:44

Hoezo ongeveer? Je telt toch en dan weet je hoeveel er zijn of is er totaal geen registratie? Of telt men alleen maandag en extrapoleert dat getal?

EmilioEsteves | 10-07-19 | 21:23

En dat .. een ( autochtone) Nederlandse vrouw gemiddeld 1,2 kinderen baart en dat er van heinde en ver menschen moeten binnen komen omdat we handen tekort komen..

ik voorzie echter dat de omvolking ertoe leidt dat de oorspronkelijke bevolking dit hele kleine stukje aarde over 40 jaar voor elders heeft ingeruild..

fikkieblijf! | 10-07-19 | 21:18

Als we met zijn allen minder gingen werken, dan betalen we ook minder belasting en kunnen minder asielzoekers gesubsidieerd worden.

heldheino | 10-07-19 | 21:18

Optieffen met gelukzoekers, opvangen in de regio. Grenscontroles invoeren. Uit de E.U.
Nederland is vol aldus Juliana en Janmaat.

Mo het varken | 10-07-19 | 21:16 | 1

Maar stel je nou voor dat jij als Nederlander moet vluchten. Je gaat naar Afrika en je meldt je daar als vluchteling. Dan zou jij toch ook toegelaten willen worden? *proest*

Rest In Privacy | 10-07-19 | 21:33

"helemaal volgeplempt gaan worden met 12 hoog opgestapelde tiny houses."
Mijn voorstel is om 12 extra lagen te bouwen bovenop die leuke grachtenpandjes.

Leave gebieden waar volgens de Echte Mensen in De Stad geen ruk te beleven valt alone !!

Rest In Privacy | 10-07-19 | 21:16

Maar 2050 was toch het eindjaar?

LuNaTeeQ | 10-07-19 | 21:14

Waar ze moeten wonen... ja, en dat we een clash of cultures krijgen is een heel ander probleem.

10 jaar wachten op huurwoning, en bij koop zijn de prijzen absurd én je moet de kosten koper zelf ophoesten.
Kijken ze ook nog naar leefbaarheid, en hoe toets je dat?
Wat zijn je waarden als land?
Wat voor kansen wil je je jeugd geven en hoe zorg je voor ouderen?
Ik denk dat de grenzen voor leefbaarheid weldra gesteld zijn.

letopuwzaak | 10-07-19 | 21:14

nareizigers.... 't zegt genoeg. Er komt eentje hier aan en laat vervolgens de hele club overkomen.
Kijk in een willekeurige gemeente website en je ziet bij 'afspraken maken': nederlander worden, beide geen nederlandse nationaliteit, geboorte-beide of een van de ouders NL nationaliteit, e.d. Geen idee waarom dit in het hoofskeuzemenu staat van een website: afspraken.eindhoven.nl/services

matrixbluepill | 10-07-19 | 21:14 | 3

700 uitvreters erbij, week ik week uit. Gratis geld, taalles, huisvesting, uitkering etc. Paar maanden teruf familielid van me dwarslaesie opgelopen. Rolstoel. Kan geen kant meer op in zn huis. Kom zogenaamd volgens gemeente nergens voor in aanmerking (aangepaste woning). Moet zelf maar zn hele huis voor 10000 verbouwen gezien zn handicap. De man is 62 jaar, heeft zeker 35 jaar gewerkt en kan de tering krijgen. Dat is NL

gelachewoar | 10-07-19 | 22:07

'Nieuwkomers', 'Nareizigers'.
Wat hebben ze het toch prachtig voor elkaar dat zo te noemen i.p.v. uitvreters en sprinkhanen.

laagvliegert | 10-07-19 | 22:28

@gelachewoar | 10-07-19 | 22:07: Triest, maar helaas de realiteit. Wat van ver komt krijgt alles. Laatst bij de huisarts, alleen maar allochtonen en er werd geen Nederlands gepraat. Bij een volgende crisis breekt de pleuris uit. Tenminste dat denk ik

pibasso | 11-07-19 | 07:48

Buitengrenzen hermetisch dichttimmeren; Vluchtelingenverdrag opzeggen.

Niet heel ingewikkeld, maar moet wel een keer gebeuren.

Dr_Johnson | 10-07-19 | 21:14 | 1

En natuurlijk de-islamiseren conform het partijprogramma van de PVV. Zelfs met een onmiddellijke importstop vanuit islamitische landen zal de islamisering gewoon doorgaan door het verschil in geboortecijfers tussen islamieten en niet-islamieten.

Wladimir 1928 | 11-07-19 | 01:31

Nederland en de rest van Europa moet gewoon heel onaantrekkelijk gemaakt worden voor diegene die hier niets te zoeken hebben.

Manus Olie | 10-07-19 | 21:12 | 3

Er is niks zo onaantrekkelijk als met 4 miljard mensen in Afrika wonen.

heldheino | 10-07-19 | 21:14

Verbied gratis woningen en geld voor asielaanvragers.

TRUMP | 10-07-19 | 21:14

die asielaanvragen. we gaan echt allemaal naar de kloten

Ir. Wilhelmus | 10-07-19 | 21:12

Die muts van Seawatch heeft de grafiek waarschijnlijk precies andersom geïnterpreteerd.

Croxifoxio | 10-07-19 | 21:11

2090?
Zal mijn reedt roesten.

Earl_of_Doncaster | 10-07-19 | 21:10 | 1

Ik hoop in mijn leven nog eens naar de horizon te kijken en een gigantische bal uit de ruimte te zien neerslaan. Haal ik tot groot genoegen mijn gelijk en zijn alle problemen opgelost.

Rest In Privacy | 10-07-19 | 21:42

doe maar nul, met export er bij zodat we op 14 miljoen uitkomen voor 2025

prototyp | 10-07-19 | 21:10

Wat is er nou zo mis aan de bevolking weer een beetje richting 16 miljoen laten gaan?

peterdh | 10-07-19 | 21:10 | 5

@peterdh | 10-07-19 | 21:29:
Ja, dat begint zo langzamerhand. Rond 1950 geboren, ben je nu zo rond de 69. Tussen nu en 20 jaar gaan er heel wat omvallen!

Rest In Privacy | 10-07-19 | 21:39
▼ 2 antwoorden verborgen

99% kan retour afzender, halve liter zuipende naggers die in het park hangen.

toerbaas | 10-07-19 | 21:09 | 2

#doeislief

Croxifoxio | 10-07-19 | 21:11

Ik ga gewoon in tegengestelde richting, lekker in de diamantmijnen van Sierra Leone beunen.

Croxifoxio | 10-07-19 | 21:09

De wereld zal aan overbevolking ten onder gaan.

Rest In Privacy | 10-07-19 | 21:07 | 1

Ben je gekkie. Als het moment daar is wordt er heus wel een halverings virusje los gelaten terwijl de boven ons gestelden even schuilen.

Pedronegro | 10-07-19 | 21:27

Kijk eens aan. Ook het CBS betitelt het scenario 'No migration' als het 'OK-scenario' (de paarse lijn).

henkvaningrid | 10-07-19 | 21:06

Die mensen gaan wonen in biologische sloppenwijken, schuilend onder de zonnenpanelen, gek gedraaid door 360-graden slagschaduw van windmolens rondom. We gaan vrolijk inbreiden met zijn allen: elke cm2 groen wordt volgestouwd. Dat er her en der iemand deaudtgestoken wordt nemen we op de koop toe. Daar hebben we dan toch ook gewoon fopstraffen voor.

de Voorzittert | 10-07-19 | 21:06 | 3

Maar ze krijgen wel elke dag gratis meeuwengehakt geserveerd.

Yumi | 11-07-19 | 00:47

Zie aan! Zo zal het gaan.

Rest In Privacy | 11-07-19 | 07:10

Ik hou dapper stand op mijn “gated” 900 vierkante meter Nederland!

pibasso | 11-07-19 | 07:46
-weggejorist-
rein9576 | 10-07-19 | 21:05 | 1

Interpreteren kun je leren.

Superior Bastard | 10-07-19 | 21:04 | 4

Wegkijken ook!

azijnseikerT | 10-07-19 | 21:31

Importeren kun je ook leren. Biologische verdunning van de autochtone bevolking door hardneuqende muzelmannen en vrouwen. We verwijderen onszelf uit het straatbeeld. Dankzij VVD en de rest van het partij kartel.

funkyd | 10-07-19 | 23:16

Denkelijk wordt er in Drenthe een nieuwe metropool gebouwd.

Rest In Privacy | 11-07-19 | 07:12
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl