Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nabestaanden MH17 geschoffeerd. Raad van Europa rijdt Russische BUK Assemblee binnen

Zulke dingen gebeuren natuurlijk ergens in de nacht

blijft een goeie foto

Lelijke politiek in De Raad van Europa, de corrupte bende quasi-mensenrechtenverdedigers die u niet moet verwarren met de EU. Na vijf jaar heeft Rusland vannacht weer stemrecht gekregen, zonder dat er in de Parlementaire Assemblee een debat wordt gehouden over MH17. Nabestaanden van de slachtoffers van de aanslag hadden daar in een brief op aangedrongen, maar nabestaanden van slachtoffers zijn geopolitiek kennelijk net even wat minder belangrijk dan machthebbers in Moskou. Nu zult u denken dat Nederlandse parlementariërs in de Assemblee van de Raad van Europa pal voor de belangen van hun landgenoten staan en bij al dat Europese gespuis hebben aangedrongen op keiharde eisen aan Rusland. Nou mooi niet. Mart van de Ven (VVD), Reina de Bruijn-Wezeman (VVD), Henk Overbeek (SP) en Tiny Kox (SP) stemden allemaal tegen een debat. en (net als Ria Oomen-Ruiijten van het CDA) vóór de terugkeer van Rusland. Alleen Poetinvriendje Pieter Omtzigt wilde wél een debat en stemde samen met Petra Stienen (D66) tegen de terugkeer. Weet iemand eigenlijk hoe je 'Onderste Steen' zegt in het Russisch?

Nabestaande boos

Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
prototyp | 26-06-19 | 11:54 | 1

Russische BUK in je BrUKje

Hemmenaar7 | 26-06-19 | 02:02

Fuck die ruzie met Rusland en knoop die EU-luchtvaart-bobo's op die het na wat lobby-smeergeld o.k. vonden om burgertoestellen boven oorlogsgebied te laten vliegen.
Noch Rusland, noch Europa heeft iets te winnen in dit conflict.
Enkel de V.S.
En China.

Abject | 26-06-19 | 00:13 | 2

ad nauseam etc ..

justinianus | 26-06-19 | 00:16

Tot en met de VS helemaal eens. Wat China ermee te maken heeft ?

Eendragtmaaktmagt | 26-06-19 | 08:13

Zo te zien aan reacties is het hier nu helemaal een hangplek geworden voor Russen. Geen stijl lezers zijn nu wel zo’n beetje verdwenen dan wel niemand neemt nog de moeite te reageren. Die opzichtige infiltratie, hoe onnozel ook, is schaamteloos en ergens wel verontrustend. Ook geen stijl is kennelijk doelwit van Russische cyberwar. Misschien maar eens een tijdje geen items geen items aandragen met mh17 , Poetin, Rusland e.d. als onderwerp. Trekt alleen maar ongedierte aan en we weten toch wel hoe de vork in de steel zit ..

justinianus | 25-06-19 | 23:34 | 8

@Graaier | 26-06-19 | 08:32:
Dan hoop ik dat u niet meer in Nederland woont? Rusland als grootmacht prima, maar besef even dat Rusland in het geval van oorlog raketten op Nederland heeft gericht.

usb stok | 26-06-19 | 08:52

@Graaier | 26-06-19 | 08:32:
Ik begrijp werkelijk niet wat je oke kunt vinden aan Rusland, behalve de lekkere wijven en de wodka. Poetin heeft het bloefd van 200 NLers aan zijn vingers en kakt op ons onderzoek daarnaar. En ondertussen staan zijn kernraketten op ons land gericht. Bij oorlog knalt hij ons allemaal naar de hel. Ja, fijn land.

Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 10:29

@Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 10:29:
Waarom zou je een oorlog tegen Rusland willen beginnen? Als we Amerika aanvallen knalt Trump ons ook gewoon naar de hel hoor.

obominotie | 26-06-19 | 10:34
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat een slap zootje. Gatver.

Beste_Landgenoten | 25-06-19 | 23:33 | 2

Neem een blauw pilletje.

LiniaalRectaal | 25-06-19 | 23:50

Zolang het niet duidelijk is hoeveel mensen wisten van het onveilige luchtruim uren, zelfs dagen van te voren, en dit niet allemaal getoetst is door een internationaal hof, moeten nabestaanden en vooral hun vertegenwoordigers een beetje dimmen. Het JIT is geen rechter, het slachtoffer is geen rechter en social media personages zijn al helemaal niet van belang.

GeenAccount | 25-06-19 | 22:20

Over de ondanks alles niet te ontkennen diepe Russisch-Hollandse verbondenheid. Een van de opmerkenswaardige dingen van het Russische leven is het op poëtisch beeldende wijze spuien van de grofste vloeken of om het verbloemd te zeggen: de Russische straattaal, de slang. Mocht u ooit in een Russische uitwisseling van vlammend doorleefde onbeleefdheden verzeild raken en daarbij de uitdrukking 'geer' of iets dat daarvan afgeleid is horen, dan bent u ter plekke getuige geworden van hoe diep de Hollandse invloed op de Russische ziel heeft doorgewerkt. 'Geer' zeggen de Russen, omdat ze de 'h' niet kunnen zeggen (net zoals de Fransen en Spanjolen). Wat ze dus eigenlijk naar buiten brengen is: 'Heer'. Tsja, wat zouden die rondborstige Hollanders in Sint Petersburg nu toch hebben uitgezaaid in het onontwikkelde taaltje van de Russen? Waarom hield tsaar Peter toch zo van de recht-voor-z'n-raap Hollanders? 'Heer'/ 'geer' = pik.

Eeuwig..Op..Vakantie | 25-06-19 | 22:00 | 3

Probeer het ook eens als je een ruimte binnenkomt met flink wat Russen, "GOEI-------e morgen". Succes verzekerd.

kindapaas | 26-06-19 | 04:53

De handel op de Oostzee was belangrijker in de Gouden Eeuw en groter dan de handel op Oost-Indië. Graanhandel met Danzig/Pruissen en Sint Petersburg,de door Tsaar Peter gebouwde stad in Rusland en de houthandel vanaf Zweden en Noorwegen naar NL distributieland par excellence.En niet te vergeten de haring handel,volksvoedsel nummer één in die tijd.
Onze hitsige voorvaders moesten toch wat met hun jonge " geer" ?

Eendragtmaaktmagt | 26-06-19 | 08:22

@kindapaas | 26-06-19 | 04:53: Voor Russische oren zit de Nederlandse taal vol met 'mat' (piep, ****). Maar opvallend veel dagelijkse dicht-bij-het-lijf dingen hebben een Hollandse oorsprong. 'broekie' = broek. 'zontjiek' [zonnedek] paraplu.

Eeuwig..Op..Vakantie | 26-06-19 | 11:27

Die oranje sul zit er ook weer bij.

Bataaf | 25-06-19 | 21:44

'Onderste Steen' in het Russisch: Pravda.

BSE rundfunk | 25-06-19 | 20:18 | 1

skazji mne pravdu pazhalsta

kindapaas | 26-06-19 | 04:54

RAARRR! Daden zeggen zoveel meer dan woorden!? Demasqué van het ‘gewenste’ vijandbeeld. De eerste nabestaanden beginnen zich te realiseren dat ze belazerd worden as we speak. Of kappen met het toneelstuk of nu full-blown de feiten onafhankelijk beoordelen en dan blijkt de schuldvraag zich eerder in de fatale keten te bevinden, helaas. Waar kijken we eigenlijk naar?

PIS-Alchimis | 25-06-19 | 19:49

Gerhard Schröder waakt over de Russische belangen in Duitsland en West Europa. Hij is persoonlijk bevriend met Vladimir Vladimirovitsj en heeft ervoor gezorgd dat bij Kiel straks Russisch gas binnenstroomt op de West Europese gas-carrousel. Schröder was onlangs op bezoek in de Krim en vond het allemaal prachtig. Via zijn Hamburgse havenbaronnen netwerk heeft hij nu de kwestie rond de Raad van Europa opgelost. Nederland mag stampvoeten zoals in die grap van de muis en de olifant die samen over een brug liepen ("Wat stampen we lekker, hè"), maar de Nederlandse rol in de geopolitiek is snel muisachtige proporties aan het aannemen (vanwege het sluiten van de Groningse gasbel o.a.). Stampvoet maar wat u wilt, maar de toekomst van Europa ligt daar waarheen Duitsland kijkt en de toekomst verwacht. Het terugkomen van Rusland in de Raad van Europa is een kleine opmaat van de Duits-Russische axis (om het eens jaren dertig-achtig te formuleren). Nederland is het vijfde wiel aan de Duitse automobiel.

Eeuwig..Op..Vakantie | 25-06-19 | 19:43 | 4

@Yrrab | 25-06-19 | 21:43: Inderdaad heeft Nederland in het verleden vaak als het stuurwiel van de lappendeken van Duitse staatjes gefungeerd. Zeker in de Gouden Eeuw. Het Hollandse stuurwiel bracht de Pruisen naar het land van de Romanovs, enz. Maar inderdaad, je kunt ook opgeborgen worden in de reserve...

Eeuwig..Op..Vakantie | 25-06-19 | 22:07

En de Fransen?

HaatbaardKnipper | 26-06-19 | 00:08

Kiel ligt in Schleswig-Holstein onder Denemarken en Lubmin ligt aan de Greifswalder Bodden in MecPom tegen de Poolse grens aan.
Overigens was toenmalig Koningin Beatrix zo'n 10 jaar terug bij de feestelijke opening aldaar van Nordstream 1,waar de NL Staat incl.Gasunie voor 7% mede-eigenaar van zijn.
De Groningse gasrotonde is het verdeelpunt tussen Russisch,Noors en Schots gas dat in NL aankomt voor verdere verdeling en transport > België,Frankrijk enz. Maar dat vertelt Rutte er niet bij natuurlijk. " Van het gas af" moet alleem de burger. De industrie kan niet zonder aardgas.

Eendragtmaaktmagt | 26-06-19 | 08:37
▼ 1 antwoord verborgen

Oh is het al bewezen dan dat Rusland verantwoordelijk is of lopen jullie net als de Nederlandse OM Bellingcat na te papegaaien ?

The Russian | 25-06-19 | 19:35 | 14

@Het brein erachter
Welkom in de grote wereld. You have the nukes, you make the rules.

LiniaalRectaal | 25-06-19 | 23:21

@lineaalrectaal dat is zeker zo. Nederland heeft niets in te brengen. Dus waarom nepsancties tijdelijk instellen? Zeg gewoon dat je er niks aan gaat doen of treed op. Maar dat halve, daar heb ik echt de schurft aan.

Het brein erachter | 25-06-19 | 23:38

@Het brein erachter
De sancties zijn alleen maar schadelijk voor Nederland. Het verlies aan export zal nooit meer helemaal terugkomen, zelfs niet bij het opheffen ervan. Andere landen (zoals Turkije) zijn in het gat gesprongen en/of Rusland is zijn eigen industrie gestart (zoals kaas). De VS zijn de lachende derde.

LiniaalRectaal | 25-06-19 | 23:47
▼ 11 antwoorden verborgen

Als ik het aantal vvd'ertjes tel doet dat iig wel af aan Mark's koude oorlog verhaaltje tijdens zijn debat met Thierry. Zo ziet u maar weer hoe die partij u uiteindelijk altijd weer van achteren neemt. Stem ze eens weg dan..

suscrofa | 25-06-19 | 19:33 | 1

Koude oorlog? Met wat? Die Ruskie muppets dobberen hun verroeste Sovjet vloot hier naartoe en dan heeft Rutte geen keus meer dan zich over te geven. Trump moet hem niet. Tjah.

Vageling | 25-06-19 | 21:12

Goed dat Rusland weer toegelaten is. Dat werd na na al die jaren haatcampagnes tegen dat land. Goed dat de Raad van Europa niet meedoet met de haatpropaganda.
Opvallend is altijd dat Rusland toen het nog USSR heette, nooit kwaad kon doen bij links. Altijd was de USA de Grote Satan. Maar nu het communisme daar verleden tijd is, is de sfeer 100 % omgeslagen en moet alles worden aangegrepen om het land zwart te maken.

Ook ik ben een Putinvriendje. En daar schaam ik me niet voor. Een stuk beter dan al die slappe zakken hooi die hier in het westen aan het bewind zijn.

Nederlander65 | 25-06-19 | 19:11 | 8

@GeenAccount
Noem mij 1 functionerende democratie. Kijk maar naar Nederland. Je kunt stemmen, maar meer dan een opiniepeiling voor The Powers That Be is het niet.

LiniaalRectaal | 25-06-19 | 22:21

Socialisme / sociaal democratie = 'survival of the weakest' denkt Putin. Dat kan ik me niet veroorloven als ik Rusland wil laten groeien als supermacht.

HaatbaardKnipper | 26-06-19 | 00:21

Net zoals de mensenrechten in Rusland worden geschonden, er is homohaat, wordt niets mee gedaan, mensen die te kritisch zijn over het bewind van Putin 'verdwijnen' of zijn ineens vergiftigd of onder verdachte omstandigheden gestorven. Wees vooral een landverrader, je hebt niets geleerd van 1940 - 1945, toen je voorouders zogenoemde 'verzetshelden' waren, maar ondertussen heel wat Joden erbij gelapt hebben. Viezerik.

KwestieVanBalans | 26-06-19 | 02:42
▼ 5 antwoorden verborgen

Gaan we ook nog wat zeggen over de Amerikanen die ooit eens een Iraans verkeersvliegtuig neerschoten? Daar is ook nooit iemand voor gestraft.

jcvjcvjcvjcv | 25-06-19 | 19:11 | 2

Schijnt Rusland ook eens met een Amerikaans toestel hebben gedaan.

jaap932057795966 | 25-06-19 | 21:48

Blijkbaar geloven ze zelf ook niet dat 'de Russen' het hebben gedaan, en is het gewoon weer Theater Rutte.
Daarbij, wat wil Nederland nu doen tegen de Russen? Met dat armetierige leger ertegen optrekken? 'Pang pang' roepen bij Moskou? De enige helmen in 100 kilometer in de omtrek zijn die die op de nek van Nederlandse parlementariërs zitten. Met hun tanks optrekken tegen Poetin? O wacht, die hebben ze niet meer. Willen ze de politie erop afsturen om DNA af te nemen? Koos Spee langssturen?
Politici die cynisch liegen over vallende zuurstofmaskers en onderste stenen, gaan ook liegen over wat er werkelijk is gebeurd, en hoe zij het vliegtuig gewoon dat luchtruim binnen lieten vliegen.
Vraag maar aan president Mahathir van Maleisië wat hij vindt van dat Nederlandse JIT onderzoek, 'JE RAADT NOOIT WAT ER TOEN GEBEURDE'.

Hij gelooft er geen bal van, waarom zou dat zijn? Omdat hij vriendjes wil zijn met Rusland? Of heeft deze meneer misschien toch iets meer gevoel met ZIJN landgenoten dan dat rooftuig op het Binnenhof?

www.defensenews.com/global/asia-pacif...

Datsun_Cherry | 25-06-19 | 19:08 | 1

the charges are politically motivated. net als bij Wilders. best 1984 achtig.

HaatbaardKnipper | 26-06-19 | 00:13

Tsaar Peter (#1) heeft 400 jaar geleden in Zaandam bootjes gebouwd en er een eigen huisje aan over gehouden. Na het leren baggeren en kanalen graven heeft ie in Rusland een eigen dorp opgericht. Gelukkig zijn de nieuwe kindjes van Oranje goed te pruimen mede door de ingevlogen schoonheid uit Zuid-Amerika…die Europese Koninklijke Genenblubber moet af en toe door de APK en een 10km beurt hebben. Anders gaat je onderkin naar voren of je ogen scheef staan en word je impotent…net als bij het bereiden van lekker eten, verse ingedienten gebruiken, je moet goed blijven roeren, anders gaat het klonteren, en is het niet te vreten…Ik heb alle boeken, die in mijn bezit zijn gelezen, maar 0031 heeft nog nooit ruzie gehad met Pjotters en Dimitris….Het lijkt mij geen probleem dat wij een biertje drinken met 0007….maar we moeten het wel iemand anders laten doen…

hetgingperongeluk | 25-06-19 | 19:03 | 2

Aangezien Maxima 10 keer de staatsfiguur is als Wimlex, worden we straks via een omweg alsnog door de Spanjaarden geregeerd. Hopen dan maar dat die devoot katholiek blijven.

Sans Comique | 25-06-19 | 19:30

[email protected] Comique | 25-06-19 | 19:30: 80 jaar, dat red ik niet, zoveel tijd heb ik niet meer, maar een tip... sluizen open, gemalen uit, dijken doorprikken, staat Schiphol meteen uit dus dat is simpel, afsluiters van de waterleidingen dichtzetten, AIE uitzetten, bom op Slochteren... moet jij eens kijk hoe snel die Spanjaarden weer huilend naar huis rennen om bij mama op schoot te zitten...

hetgingperongeluk | 25-06-19 | 19:42

Weet je ook gelijk weer waarom de meerderheid van Nederland niet stemt met EV.

Mozes Langebroek | 25-06-19 | 18:52

www.youtube.com/watch?v=rQnXo2HMriQ
De nabestaanden van de slachtoffers van MH-17 moeten geen verhaal halen bij Poetin, maar bij Verhofstadt en van Baalen.

Motleycrew | 25-06-19 | 18:38 | 9
▼ 6 antwoorden verborgen

Het gaat er volgens over heel iets anders . Als Rusland het gedaan heeft , enzou toegeven , en b.v voor ieder slachtoffer aan de nabestaanden een miljoen zou uitkeren , zou de hele kwestie afgedaan zijn . En € 300 miljoen, dat is peanuts , dat drukt Draghi elk uur bij. Maar toegeven aan een beschuldeging , aan iets wat je niet gedaan hebt , zou ik zelf never en nooit aan toegeven . Dan maar de rambam !

Olympus | 25-06-19 | 18:37 | 5

@Het brein erachter | 25-06-19 | 20:17: Vreemde definitie van bezetten. Op die fiets zijn we allemaal nog steeds bezet sinds [voeg oorlog naar keuze in].

GeenAccount | 25-06-19 | 22:16

@GeenAccount
Als je het echt over bezet gebied wil hebben: West-Duitsland.

LiniaalRectaal | 25-06-19 | 22:24

@zoon van boer en als Catalonie democratisch besluit ook alleen verder te willen kan dat niet? Maar de Krim is geannexeerd, dat staat los van hoe de bevolking daar tegenover staat. Wanneer dat wordt toegestaan door de internationale gemeenschap: prima! Maar doe dan niet eerst met halfbakken en tijdelijke "sancties", alsof je dat erg vindt.

Het brein erachter | 25-06-19 | 23:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Er zijn in die hele Oekraïne oorlog 10.000 doden gevallen met schuld aan de EU (Guy Verhofstadt en Hans van Baalen). Eerst ontketenen ze daar een oorlog en vervolgens laten ze airliners gewoon boven oorlogsgebied vliegen. Moeten we allemaal verbaast zijn en de onderste steen boven zien te krijgen. Volgens mij is het verhaal heel simpel. Die Russen zien daar een bommenwerper op de radar en schieten óf die Oekraïners dachten, wanneer we een airliner neerknallen dan krijgen de Russen de schuld. We zullen het nooit weten. Mochten we het wel weten, wat voor meerwaarde heeft zoiets dan? Gaan die Russen hun militaire basis op de Krim opgeven? De boodschap is: géén airliners boven oorlogsgebied laten vliegen.

klowiepowie | 25-06-19 | 18:30 | 5

@botbot | 25-06-19 | 18:40: De Krim is altijd Russisch geweest. Dat Oostelijke deel doet voornamelijk zaken met Rusland. Zij hebben niets aan een EU-lidmaatschap met om de haverklap sancties tegen Rusland. Daarnaast is het ook nog een keer rijk aan grondstoffen. Wij zouden corrupt Oekraïne dan in een klap nóg armer maken en compleet afhankelijk van de subisdietiet van de EU. We betalen al genoeg.

klowiepowie | 25-06-19 | 19:23

Niet alleen Guy of Hans, maar ook Rutte heeft bloed aan zijn handen. Nederland heeft een Oekraïnse TV zender gesponsord (bron: Ukrain on fire, Oliver Stone) welke de "revolutie" (lees: coup) steunde. Zonder coup geen afscheiding, zonder afscheiding geen oorlog, zonder oorlog geen MH17.

Hollandmix | 25-06-19 | 20:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Nizhniy kamen

Flentyx | 25-06-19 | 18:28 | 1

Zie Fatwabuster | 25-06-19 | 17:09

nattegleufhoed | 25-06-19 | 18:31

De Raad van Europa loopt alvast vooruit op de komende uitspraak in de MH17 rechtszaak: vrijspraak wegens geen steekhoudend bewijs.

2voor12 | 25-06-19 | 18:22

Mark Rutte, een grotere leugenaar en landverrader heeft dit land nog nimmer gekend......

kotelet | 25-06-19 | 18:22 | 5

@botbot | 25-06-19 | 18:28: U scoort helemaal niet wegens het in gebreke zijn uw antwoord feitelijk te kunnen toelichten. Ik kan wel roepen dat jouw moeder een hoer is, wat best feitelijk kan zijn, alleen dat was de kern niet.

Vageling | 25-06-19 | 21:18

Trouwe Bilderbergganger die Rutte. Vast een "goede Vaderlander" want hij loopt braaf aan het handje van de Amerikanen/NATO en die hebben onze beste belangen voor ogen.

Eendragtmaaktmagt | 26-06-19 | 08:49
▼ 2 antwoorden verborgen

WAt was er ook weer met dat Raadje van Europa op het vorige topic?
Waarom weet niemand ook wat die Raad precies doet, wat zij uitstraalt of zou moeten uitstralen, en waarom lijkt zij hierin, ook al behoort zij er niet toe, toch zo op de EU?
Zou dat met een, nu we toch Russisch-gerelateerd bezig zijn, met een Korsakov te maken kunnen hebben?
Hoe heet dit ook weer. Oh ja. "Vragen, vragen, vragen." Antwoord: meissies plagen.

chicago river | 25-06-19 | 18:19

Zeauw, lijken wel een stelletje Rusland knuffelaars, die VVD'ers.

Nou, nou.

Kleine_Deugniet | 25-06-19 | 18:17 | 4

@botbot | 25-06-19 | 18:34: trouwens, de vvd roept vindt meent wel vaak dingen, heur!

Ze doen maar. We hebben het niet gezien dus we hoeven het niet te geloven.

Kleine_Deugniet | 25-06-19 | 23:24
▼ 1 antwoord verborgen

Ja, zo'n verhuizing is best verwarrend, dan neem je wel eens de verkeerde beslissingen. Je moet eerst even rustig acclimatiseren. Kunnen we afspreken dat het EU parlement de eerste 4 weken na een verhuizing nergens over mag stemmen?

W_F | 25-06-19 | 18:11

Zie ik daar Red Shirt tussen wat Hollandse penoze?.

Pelforth | 25-06-19 | 18:07 | 2

Mocht Red Shirt willen, omhoogevallen supersocialistje.
En maar pochen over die zgn. uberknappe simpele Svetlana als vriendin.
Wie pocht, die locht. /Pelforth, op jou dit keer, Vashe zdoróvje!“ *KLOK!*

chicago river | 25-06-19 | 18:14

@chicago river | 25-06-19 | 18:14:
Spasiba.

Pelforth | 25-06-19 | 18:19

Een BUK raket.

eerst dacht ik aan bukken, om de raket te ontwijken.

Bukken kan ook om jezelf over te geven aan,..{zelf invullen}

is zo een BUK raket echt Russisch of zit er toch wat Islamitisch gruis tussendoor?

Meesteres Belgie | 25-06-19 | 18:07 | 1

Niet meteen Islamitisch gruis, eerder politiek gruis.

Koekkeloere | 25-06-19 | 18:27

Wat is eigenlijk het voordeel te weten wie er achter zit? Je familie krijg je er niet mee terug. Moet altijd aan Johan Witteveen denken in deze, hij veloor zijn zoon, schoondochter en kleinkind in dit mh17 drama.
www.maxvandaag.nl/programmas/tv/recht...
Ben het daar wel mee eens.

Tishetnetnie | 25-06-19 | 18:06 | 1

Ja,Willem Witteveen en zijn vrouw en dochter. Wat een diep triest lot trof deze arme mensen. Er is nog één zoon over. Het noodlot kan iedereen treffen. Ook als de werkelijke dader(s) ooit gevonden worden krijgt deze jongen zijn ouders en zuster er niet mee terug. MH17 is verworden tot een politiek steekspel.

Eendragtmaaktmagt | 26-06-19 | 09:03

Een buk-raket klinkt als iets wat ze in je aars schieten.
De Raad van Europa neemt dit letterlijk richting de nabestaanden.

De waard zijn gast | 25-06-19 | 18:03

Oekraïne vond dit niet zo tof. Uit protest hebben ze de zaal verlaten en eisen nu een nieuwe stemming, nadat 30 leden uit minimaal 5 landen hier voor gestemd hebben.

Ben benieuwd. Zooitje corrupte bende daar. Maar ondertussen wel zeuren en zeiken op Rusland.

Koekkeloere | 25-06-19 | 18:00

De ooit hoogst gemeten maximum temperatuur in 0031 waardoor extremen ontbraken maar wel opgetreden zijn met een duimstok in de gaten gehouden, ik doe even een pilsener met Poetin, leg ik hem uit hoe je een boot moet timmeren…een vuurpijl de lucht in kan schieten, en een paar duizend kilo aluminium kan laten zweven als niemand er gaatjes in maakt…ik heb toevallig wel geschiedenis gestudeerd en ben daarom een IWAB…(Ik Weet Alles Beter)…jammer dat Maxima geen andere Eikel kon vinden….Dan maar Komkommers, of Bananen….

hetgingperongeluk | 25-06-19 | 17:59 | 1

Dan rest nog dee beslissing: is het nu komkommertijd of bananentijd?
Qua republiek waar we in leven heb ik al een keus gemaakt.

De waard zijn gast | 25-06-19 | 18:05

prachtig! , goed werk van de duitsers en fransen , rusland is TE belangrijk voor ons laat rutte lekker janken met zn amerikanen. OT overigens benieuwd hoe de iraanse brief door de VN word ontvangen

lllucky17 | 25-06-19 | 17:57
-weggejorist-
katwijkse kuil | 25-06-19 | 17:56 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Als Bellingcat zegt dat Rusland weer mee mag doen is het toch goed verder?

Pedronegro | 25-06-19 | 17:53 | 1

Exact...

number668 | 25-06-19 | 18:59

De slimmeren onder ons weten dan ook dat Rusland helemaal niks met de MH17 tragedie te maken heeft, behalve dat ze het land zijn waar de BUK ooit werd gebouwd. Groeten uit Sint Petersburg.

Benesha | 25-06-19 | 17:47 | 4

@Peter-Rissing | 25-06-19 | 17:53: Onze regering kan niet eens uitrekenen wat de energierekening over 3 maanden gaat worden en valt de persoon aan die stelt dat ze er naast zitten, waarom zou het anders zijn in dit verhaal? De pers en de regering hebben een agenda en een verhaal wat zeer waarschijnlijk niet de waarheid is (goh een VVD'er die staat te liegen... waar hebben we dat eerder gezien?), en iedereen die er bij twijfelt is een Ruslandsupporter?
Dit verhaal is een stuk makkelijker als je er niet vooringenomen naar kijkt en dan van af het begin van het conflict in Oekraïne er naar kijkt, dus al van af dat de EU met Oekraïne flirt over een associatieverdrag. Het feit dat Guy Verhofstadt en Hans van Balen daar aanwezig waren om de boel op te jutten(zouden ze hier gewoon iemand voor oppakken en het land uit flikkeren, een leuk voorbeeld was die turkse minister) zonder een gram van kritiek, dan weet je als objectief persoon al dat ze de boel echt op gaan stoken, 5-6 CIA sniperkills later en missie is een succes, president gevlucht en nu kan een pro Europese regering plaats nemen. Dat pikt een groot deel van de bevolking niet(en terecht) en komt in opstand en gaat naar het enige land waar ze wel aan kunnen kloppen(de pro EU krachten krijgen alles aan wapen waar ze om vragen, maar dat mag nooit belicht worden, want ja alleen Rusland is smerig als zij mensen van wapens voorziet) en komt er steeds groter materiaal bij kijken.
Als je eenzijdig naar een conflict kijkt en stelt dat "omdat ze wapens van Rusland krijgen", zijn ze per definitie verkeerd bezig dan zit je al op een wildspoor.

Zoon van Boer | 25-06-19 | 18:19

@Zoon van Boer | 25-06-19 | 18:19: Goed gesproken!

Frau Merkel | 25-06-19 | 18:32
▼ 1 antwoord verborgen

'Shila v meske ne utaish'
Vert: je kunt geen priem in een zak verstoppen'
Betekenis: 'de waarheid zal altijd uitkomen'

bisbisbis | 25-06-19 | 17:47 | 2

Ik weet niet of dit het goede moment is om met oud-Friese Spreuken te gaan goochelen....

Pedronegro | 25-06-19 | 17:57

De RvE die de EVRM heeft opgesteld waardoor we niets mogen doen tegen gelukzoekers en de vrijheid van godsdienst nog groter is door jurisprudentie dan Nederland zelf heeft vastgelegd

SamV | 25-06-19 | 17:46

Poetin moet je verglijken met Rutte ook niet te vertrouwen ,

gerrit5042 | 25-06-19 | 17:45

Onderste steen i.h. Russisch: Rutte Prutte???

surffee11 | 25-06-19 | 17:45

Het was een centenkwestie. Rusland betaalde zijn bijdrage niet meer, omdat ze genoeg hadden van het gepest voor de deugbuhne. Dat kostte die club van Europa 33 miljoen, waardoor ze met een tekort zaten van bijna 2 miljoen. Voor 1 juli was er weer een deadline, waardoor 2 jaar niet betalen aan de orde zou zijn. En daarna nog langer geen centen. Kortom, pragmatisme voort de boventoon bij de Raad. Het lijkt ministerieel Den Haag wel of het OM. Verder, welkom terug Rusland.

Graaier | 25-06-19 | 17:42

De grote bedrijven in de EU zullen wel olie en/of gas nodig hebben.

Vesta | 25-06-19 | 17:41

Mensen, nog maar een keer: wij leven in een schijndemocratie. Niet echt, nep, fake. Politici zijn er om u het idee te geven dat u iets te vertellen heeft, niet om iets voor u te doen. Helaas pindakaas, maar zo is het.

Super Vaagstra | 25-06-19 | 17:40 | 2

De klimaatplan en zijn akkoord dit jaar zo'n 300 euro meer en volgend jaar 100 euro omlaag alle domkoppen blij

likdoorn | 25-06-19 | 17:51

Dan te bedenken dat onze premier ooit manager bij de pindakaasfabriek was

kapotte_stofzuiger | 25-06-19 | 20:04

Nogal overwacht (kuch)

ArieR68 | 25-06-19 | 17:39

Omtzigt kon veilig tegenstemmen. Ben benieuwd wat hij had gestemd wanneer een stem doorslaggevend zou zijn geweest.

LibertyCity | 25-06-19 | 17:37 | 1

Nederland boos en schrik niet Oekraïne ook boos

likdoorn | 25-06-19 | 17:39

De rode wijn op dat viezige dienblad.. dat is voor Halbe en... wie?

Shareholder II | 25-06-19 | 17:34 | 1

Heineken dienblad,kan nooit smerig zijn.

De Profundus | 25-06-19 | 17:45

Het gaat eigenlijk altijd over de slachtoffers van MH17 maar je hoort eigenlijk nooit iets van de slachtoffers die daar gebombardeerd werden door kiev.

Sjonie01 | 25-06-19 | 17:32 | 4

En dat zijn er veel veel meer.

Benesha | 25-06-19 | 17:48

Laat ik nu menen dat de Russen geschut in woonwijken gestationeerd hadden en iedere burger..,ach laat meer zitten.

botbot | 25-06-19 | 18:13
▼ 1 antwoord verborgen

“De Raad van Europa
Bron: Council of Europe
Na de verwoestende Tweede Wereldoorlog was er in Europa grote behoefte aan een organisatie die zich zou richten op het bevorderen van mensenrechten en democratie. In 1949 richtten Europese landen daarom de Raad van Europa op. ”

Leest u het nog eens: “mensenrechten en democratie”. En dan mag Rusland lid worden?! Rusland!
En dan gaan Nederlandse politici meedoen met die schijnvertoning.

theo-is-dood | 25-06-19 | 17:28 | 4

Als dat je argument is, dan heeft Nederland daar ook geen flikker te zoeken... dat was 1949 ... zullen we aan de mensen in Indonesië vragen hoe het zat met hun rechten? Spanje zit er in, nou hoe zat het met de mensenrechten in Spanje onder Franco? Ga aub buiten spelen en laat geopolitiek over aan mensen die niet op elke slak zout leggen.

Zoon van Boer | 25-06-19 | 17:53

Kijk de staat van de Nederlandse democratie eens aan en dan de structuur van de EU. Rusland kan daar prima bij. Het niveau stijgt zelfs.

Frau Merkel | 25-06-19 | 18:11

Sterker nog, zelfs Turkije mag volop meedoen, het land dat verreweg het grootste aantal journalisten achter de tralies heeft gezet. Meer dan Noord Korea of China.
De RvE is een club van corrupte anti-sociale mensenhaters.

obominotie | 25-06-19 | 18:21
▼ 1 antwoord verborgen

De raad van Europa heeft Rusland in 2014 dat stemrecht ontnomen omdat Rusland eenvoudig gezegd het vertikte om mee te werken door bewijsmateriaal en beelden af te staan. Wat dat betreft is er niets verandert dus zie ik totaal geen noodzaak ze dat stemrecht wel terug te geven.
Willen we weten wat er gebeurd is en - nog belangrijker - willen we dit in de toekomst voorkomen, dan zullen alle partijen open kaart moeten spelen. Ook Rusland, ook Oekraine, ook de informatiediensten, ook de luchtvaartdiensten en ook de betrokken landen die hun luchtruim tegen betaling openstellen.
Trump ligt op ramkoers met Iran en vice versa. Irak en Syrie is nog steeds niet gepacificeerd, Pakistan is een zooitje, in Jemen is het feest, die Saoedi's worden eindelijk een beetje aangepakt en als straks Erdolf ook nog raar gaat doen is de west-oost luchtvaartverbinding gewoon onveilig geworden voor vliegverkeer. Wil je wel duidelijke afspraken hebben met betrokken landen, en duidelijke protocollen, procedures, informatievoorziening en centrale communicatie, anders is het eerder maanden dan jaren voordat het volgende vliegtuig uit de lucht wordt geknald.

Graaisnaaiert | 25-06-19 | 17:26 | 5

@De Profundus | 25-06-19 | 17:43:
-
Ab-so-lu-te-ly nothing (behalve overbevolking)

bisbisbis | 25-06-19 | 17:52

@bisbisbis | 25-06-19 | 17:52: Ik zou je geschiedenisboeken nog eens lezen. Genoeg innovatieve dingen die wij nu gebruiken vloeien voort uit oorlogen.

Zoon van Boer | 25-06-19 | 18:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Hier nog een goed gesprek m.b.t. dit onderwerp, zie: youtu.be/tMU_1zvmvSo

saintinel | 25-06-19 | 17:23

Dus daar Houdt Tiny Kox zich heden mee bezig. Niet te geloven dat Tiny zich voor zo’n functie laat strikken. Was er geen bezigheid die meer nut heeft? Of is de SP nu ook een onderdeeltje van het kartel geworden waar de mooie baantjes worden verdeeld?

theo-is-dood | 25-06-19 | 17:22 | 3

My name is Tiny Kox. Wow. Ik zou een artiestennaam nemen.

Langshetrandje | 25-06-19 | 17:24

@Kapitein Stijlvol | 25-06-19 | 17:29:
Meer de "watchdoggus familia Marijnnicus". Hij is er goed voor bedankt.

Langshetrandje | 25-06-19 | 17:32

Slachtoffers staan niet in het boekje GEOpolitics 101. Ik vind het wel een fijne gedachte dat er echte experts bij betrokken zijn.
Is Randybiel al binnen?

Cobalt bomb | 25-06-19 | 17:20

't Enige voordeel is dat je ze er nu weer uit kan gooien.

RandyBiel | 25-06-19 | 17:20

De Petro/Gas-dollar/Roebel rears it's ugly head.

horsteknots | 25-06-19 | 17:20 | 1

Spot on. The powers that be.

Langshetrandje | 25-06-19 | 17:20

Maarten is wel erg oud geworden zeg na die barre tocht.

Langshetrandje | 25-06-19 | 17:18

"Onderste steen"
Vertaling in het Russisch:
"Njet"

Schoorsteenveger | 25-06-19 | 17:14

Nederland is niet belangrijk. Daar mogen wat doden vallen en allemaal dikke prima.
Nexit!

Wim Venijn | 25-06-19 | 17:14 | 2

Er zaten wel wat meer nationaliteiten aan boord hoor. Maar die vindt jij niet belangrijk?

captainobvious | 25-06-19 | 17:16

www.youtube.com/watch?v=rQnXo2HMriQ
Als Verhofstadt en van Baalen in 2014 de boel niet zo hadden opgenaaid in Kiev (zie link), was het waarschijnlijk allemaal niet zo ver gekomen. Zij hebben met hun anti-Russische demagogie de verhoudingen op scherp gezet, waarna de zaak is geëscaleerd met als triest resultaat het neergehaalde vliegtuig door pro-Russische separatisten. Dat krijg je nou van oorlogshitserij op een locatie (het Maidanplein in Kiev) waar die twee waardeloze klootzakken met hun grote smoel NIETS te zoeken hadden. Verhofstadt en van Baalen zijn indirect schuldig aan deze tragedie. Maar dat wordt natuurlijk door de pro-EU MSM onder het tapijt geschoven. Hoe verrassend...

Motleycrew | 25-06-19 | 17:14 | 9

@Zwizalletju | 25-06-19 | 17:51: Niet alleen Guy of Hans, maar ook Rutte heeft bloed aan zijn handen. Nederland heeft een Oekraïnse TV zender gesponsord (bron: Ukrain on fire, Oliver Stone) welke de "revolutie" (lees: coup) steunde. Zonder coup geen afscheiding, zonder afscheiding geen oorlog, zonder oorlog geen MH17.

Hollandmix | 25-06-19 | 21:05
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik begrijp dat het als nabestaande niet met me eens zal zijn, en voor sommigen zal ik een onmenselijke lul zijn. Maar, vergeet dat MH-17 gedoe, er zijn geopolitiek gezien gewoon belangrijkere zaken dan 300 doden, hoe erg ieder van die doden individueel ook mag zijn.
Die onderste steen blijft gewoon liggen, en er komt echt geen veroordeling. We zullen gewoon verder moeten met de Russen aan boord, economisch en politiek gezien.

captainobvious | 25-06-19 | 17:13 | 8

@Maartenalsoptwitter | 25-06-19 | 18:15:
En wat hebben ze te verbergen?
Experts over de hele wereld hebben verklaart dat radarbeelden niet noodzakelijk zijn om de ware toedracht te reconstrueren.
U zult wel door de wol geverfd zijn in dit soort zaken om dit tegen te spreken.

botbot | 25-06-19 | 18:26

@Maartenalsoptwitter | 25-06-19 | 18:15: Zeg ik ook contant op mijn eigen manier. Ze weten het. Allemaal. Hier is idd sprake van geopolitiek. En Rusland heeft blijkbaar gewonnen gezien de hysterie. Wat een gespuug in je gezicht v/d staat. Fucking proxy oorlogen met elkaar voeren. Maar niet willen erkennen.

Vageling | 25-06-19 | 22:52
▼ 5 antwoorden verborgen

Tja met alle respect hoor maar we kunnen toch geen oorlog gaan voeren met Rusland?

Bakje Friet | 25-06-19 | 17:10 | 10

@Benesha | 25-06-19 | 17:52:
Ik moet zeggen dat Nederlanders over het algemeen een beleefde indruk maken (behalve het gedrag van kinderen in restaurants)
Trouwens Nederlanders kom je overal tegen of het nu in het verre oosten,Zuid of Noord Amerika is ,Afrika noem maar op. we zijn een volk van reizigers (meer dan de Belgen en Fransen) maar als er in de betere resorts(niet de all inclusive 250 euro's voor een week) of hotels mensen zich misdragen zijn het vaak Oost Europeanen met de Russen voorop. Je hebt van Arabieren nog minder last. Maar weet jij veel.

miko | 25-06-19 | 19:32

Het kan. Duurt niet lang. Tenzij de geweldige bondgenoten de show komen stelen, dat is. Alleen de tegenpartij heeft ze ook. En die hebben ook nucleaire wapens. MAD. Neuh, kansloos. Nederland kan beter zijn grenzen gaan bewaken. Veel realistischer dan als een tandenloze te strijd gaan tegen een opkomende en oo veel gebieden een superieure macht. De cijfers liegen niet. Weer een totale krieg? Aangestuurd door onze bananenmonarchie? Doe aub maar niet.

Vageling | 25-06-19 | 23:02
▼ 7 antwoorden verborgen

Hoe kan het dat onze koning zo wazig naar dat biertje kijkt en het zo krampachtig vasthoudt alsof het een nieuw wondertje in zijn knuistje is.

Langshetrandje | 25-06-19 | 17:10 | 5

@Choco Chanel | 25-06-19 | 17:16: Het is toch echt een fluitje

Buerman | 25-06-19 | 17:23

Nou, naar dat vaasje kan je fluiten.

Cobalt bomb | 25-06-19 | 17:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Politiek is altijd lelijk. Een lelijk vaasje dat je het liefst in de vuilnisbak wil gooien.

Choco Chanel | 25-06-19 | 17:10 | 1

Tegen de muur

warmhe | 25-06-19 | 17:44

nizhniy kamen'

Groetjes Poetin

Fatwabuster | 25-06-19 | 17:09
-weggejorist-
El Rico Grande | 25-06-19 | 17:05 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Uhm. Ok. Je zou denken met politiek dat je het allemaal wel gezien hebt maar - deze zag ik toch nog even niet aankomen. Die hebben iets uit te leggen (en wellicht hebben ze zelfs wel een geldige uitleg, maar hij zal echt goed moeten zijn).

Specy | 25-06-19 | 17:05 | 2

Speciaal voor fora wordt die uitleg achtergehouden zodat iedereen er lekker op los kan speculeren. Good for business.

Cobalt bomb | 25-06-19 | 17:22

Uitleg zal zijn dat ze nu makkelijker in gesprek kunnen

Datzullenwenogweleen | 25-06-19 | 17:52

Mooi vertegenwoordigd onze stem met 2x SP en 2x VVD

Trumme | 25-06-19 | 17:04

Net als die grap over de fiets terug van opa, als het om Duitsers gaat, begint dat MH17 wel een beetje een baard te krijgen als het om Rusland gaat.
Ja, er hebben mensen een vliegtuig met Nederlanders overhoop geschoten, ja, daar heeft Rusland mogelijk een rol bij gespeeld, maar het is 2019; die steen komt niet meer boven, net zo min als u die 1000 euro krijgt.

kapotte_stofzuiger | 25-06-19 | 17:04 | 10

@RandyBiel | 25-06-19 | 17:58: Er zijn 4 personen aangewezen die ergens in een militair apparaat een functie hadden. Daar kun je niemand op veroordelen. Het is gedoe voor de Bühne en was vooral om Rutte op het juiste moment in Brussel even voor het voetlicht te kunnen halen zodat hij zijn baantje kan krijgen.

Frau Merkel | 25-06-19 | 18:15

Of dat kwartje van Kok, en als ik dat omreken in 20 jaar , ben ik daar in 20 jaar tijd toch een € 18.000 armer van geworden !!

Olympus | 25-06-19 | 18:17

@RandyBiel | 25-06-19 | 17:58: Beste Randy, die onderste steen ligt veel dieper dan je in je stoutste dromen kunt bedenken , en geloof me , die zal NOOIT, NOOIT boven komen . Ja, misschien over 75 jaar !!

Olympus | 25-06-19 | 18:19
▼ 7 antwoorden verborgen

Tsja, en volgens onze regering is Rusland “de vijand”...
Mafklappers.

Wijze uit het Oosten | 25-06-19 | 17:03 | 11

@MAD1950 | 25-06-19 | 18:38:
Schiet maar een zijweg in.
Mag ik u even onder de neus wrijven dat het een tweede kamer besluit was en de VVD het niet alleen het voor het zeggen heeft.
Democratie en een regeerakkoord noemen we dat in Nederland.
Het is niet dat ik het u kwalijk neem dat u de democratie niet snapt maar verdiep u er eens in.

botbot | 25-06-19 | 18:55

@botbot | 25-06-19 | 18:55:
U bent degene die een zijweg inslaat. We hadden het over de VVD en u begint over de rest van de Kamer. Nee, de rest van het partijkartel deugt ook niet, maar dat is geen excuus voor de de leugenachtigheid en principeloosheid van de VVD.

MAD1950 | 25-06-19 | 19:04

@botbot | 25-06-19 | 18:55:
Hoe kan dat een akkoord zijn, er stonden punten in die in geen enkel partijprogramma voorkwamen.

kindapaas | 26-06-19 | 05:24
▼ 8 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken