Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BuZa wil meer arbeid uit Afrika en Arabië halen

Zonder hoofddoek dus we twijfelen nog

Hoe dubbel Kaag aan de dijken knaagt.

Het schijnt dat Sigrid Kaag een zus heeft, maar we hebben nog geen foto met hoofddoek van haar gezien dus we weten het niet 100% zeker. Het is derhalve volstrekt toeval dat ene Mayke Kaag in opdracht van het MinBuZa van Sigrid Kaag een rapport over Afrikaanse en Arabische arbeidsmigratie schreef om eens te onderzoeken hoe we in Nederland meer kansloze asielplaag gelukszoekers economische vluchtelingen arbeidsmigranten uit Afrika en Arabië kunnen invliegen om banen in de ICT, Zorg & Bouw te vervullen.

Als je kijkt naar de carrière van Mayke, is een bruggetje naar die van Sigrid wel snel gelegd. Vakantieliefde in/met Senegal eindigde in een PhD, gevolgd door allerlei publicaties - als Afrikanist in Leiden - over hoe islam liefde & liefdadigheid is. Ze schreef voor Soros' cluppie ook al een keer (in 2010) iets over hoe Amsterdam moet wijken voor de islam: diversiteitsgedram voordat het woord in zwang was (en daarmee mede-aanstichter van de beweging die deze erfzondige leegte predikt alsof het morele zeden zijn). Sigrid is ook zo'n do-gooder, en eveneens een fellow traveler van de islam.

Maar dat rapport dus, over de mogelijkheden van Afrikaanse en Arabische arbeidsmigratie naar Nederland. "Binnenlandse vraag en buitenlands aanbod weten elkaar eenvoudigweg nog niet op grote schaal te vinden", schrijven de onderzoekers en dat kun je op zich goed nieuws vinden om opgelucht bij adem te halen, behalve als je bedenkt dat Buitenlandse Zaken dit rapport wel eens zou kunnen hebben laten opstellen als breekijzer voor beleid om vraag & aanbod beter op een lijn te krijgen. Leer ons Kaag kennen (zeker nu we zien waar ze de rapportmosterd haalt).

"Uit internationaal onderzoek blijkt dat culturele verschillen op de lange termijn geen barrière hoeven te zijn voor de arbeidsmarktintegratie van buitenlands personeel", beweren de onderzoekers op basis van boekjeswijsheid uit eigen bubbel. Als dat al waar is op de werkvloer (waar toenemende politiek correcte krampachtigheid de multiculturele omgang steeds nadrukkelijker kenmerkt), dan is dat zeker niet waar voor de publieke ruimte van de samenleving, waar "diversiteit" nogal eens (en in groeiende mate) botst met liberale rechten, vrijheden en kernwaarden. Daarover natuurlijk geen woord, want de blindstarende conclusie van waaruit is teruggewerkt, luidt: onze arbeidsmarkt heeft migranten nodig. Uit Afrika.

Dat we in eigen land eerst eens zorgen dat met name ziekenhuis en bouwplaats een prettigere werkomgeving worden, met betere arbeidsomstandigheden & betalingen voor onze eigen werkzoekende mbo'ers, dat is natuurlijk geen optie bij onderzoekers die hun oogkleppen per definitie op Afrika en het Midden-Oosten gericht hebben. En wachten tot India, Pakistan en Oost-Europa volzet zijn met IT-opdrachten-op-afstand die worden uitgevoerd door arbeiders die lekker in hun eigen land blijven omdat ze daar ook Slack, Skype en Github hebben, duurt ze ongetwijfeld ook te lang. Straks gaat Afrika nog ten onder voordat we het hebben kunnen redden! Nee, dan kunnen we het beter meteen hebben over ICTiërs uit Eritrea. Werkgevers in lagelonensectoren hoor je niet klagen, die zijn dolblij met de toestroom van kleinverdieners.

Maar is Mayke nou wel of niet de zus van Sigrid? Neen, zegt de minister, en waarom zou je je eigen zus ontkennen? Gewoon een gevalltje 'what's in a name', dus. Wat een toeval hè?
UPDATE 19u30: Zussenraadsel opgelost. Ze heet Juditha, woont in Engeland en is getrouwd met Nigel (nee, een andere).

Social

Reaguursels

Inloggen

Als je arbeid ergens vandaan wilt halen dan moet je selecteren op wil en vermogen tot leveren van die arbeid en dus op kennis, kunde en inzet.
Maar dat selecteren op welke criteria dan ook, dat doen we nu al niet.
Dus zonder dat we dat (selecteren) gaan doen,
hoe dan?

CynicalBastard | 20-06-19 | 12:39

Het is al eerder gezegd en ik herhaal het. Met fatsoenlijk CAO loon, kinderopvang en werktijden worden al die functies vervuld.

Waarom zou je als parttimer van bijvoorbeeld 12 naar 24 uur gaan als je kinderopvang het gros wegslokt.

Waarom zou je gaan werken om voor een paar tientjes meer elke dag op de moeten staan om 6 uur.(raak je nog toeslagen kwijt ook)

Merlanni | 20-06-19 | 09:32 | 1

Daarom FvD. Versimpeling en verlaging van inkomsten belasting en afschaffing subsidie oerwoud: Werken loont dan altijd. Bovendien zal dan, wanneer het per definitie loont om te werken, er ook meer gewerkt worden, waardoor het gat in de begroting (door de verlaging) wordt gedicht.
Zie het zo, bij 0% belasting heeft de staat niets aan inkomsten, men roomt niersy af. Bij 100% belasting gaat niemand meer werken en heeft de staat ook niets aan inkomsten, alles van niets is niets. Daartussen ligt een curve van minder tot meer tot minder inkomsten voor de staat, met ergens een optimum. Die curve is afhankelijk van de percentuele afdracht en de bereidheid te gaan werken voor die specifieke afdracht. Bij 100% werkt niemand, want je houdt niets over, bij 90% belasting zullen erg weinig mensen werken want je werkt je een ongeluk voor een hongerloon, bij 80% afdracht werken iets meer mensen, maar 5% afdracht werkt misschien bijna iedereen, etc. Doordat dat optimum afhankelijk is van bereidheid te werken voor een bepaald percentage, is het dus deels cultureel van aard. Sommige culturen zijn collectivistischer van aard dan andere. Amerikaanse economie onderzoekers stellen dat het optimum in de V.S. vermoedelijk rond de 20% belasting afdracht ligt. Bij dat percentage is de vermenigvuldiging van percentage maal werkende populatie (dus zijn de inkomsten voor de staat) het hoogst. Wellicht wijkt NL er cultureel iets van af (NL is collectivistischer) maar cultureel verschillen we zeker niet dag en nacht. Onze huidige 51,75% schaal is dus zo goed als zeker contraproductief. Op de curve zijn we de top voorbij en missen we het optimum. Minder belasting heffen levert de schatkist dus méér op.
Echter heeft een dergelijke koers tijd nodig, de nieuwe status quo moet worden bereikt. Terwijl een belasting verhoging direct geld in het staatslaadje brengt (zij het tijdelijk door die dalende arbeidmoraal). Helaas heeft het alle regeringen van de afgelopen decennia ontbroken aan langetermijnvisie. Gelukkig is er nu FvD. Eindelijk visie.

Joostmochtnietsweten | 20-06-19 | 15:17

Als je arbeids migranten zoekt, kijk in Oost Europa (Polen bv) of landen als China, Japan of Korea. Niet bij de Mof 2.0

Musashi | 20-06-19 | 09:29

Het wordt toch tijd dat we in dit democratische land, bij de gemeenten in de boeken kunnen gaan meekijken hoe dat ze ons geld uitgeven . ik ben toch bang dat er heel veel mensen zijn die een uitkering krijgen en weigeren om te gaan werken!!!

brandewijntje | 20-06-19 | 08:59

Ik kan dat hele rapport in 1 zin samenvatten: de islam en haar aanhangers dienen cultureel geassimileerd te worden ipv geïntegreerd.

Injegezicht | 20-06-19 | 08:36

Ik snap het niet? Die waren toch allemaal hier al gekomen met de vluchtelingenstroom?

Ghard Leers | 20-06-19 | 08:33

Ik zou eerder Oost-Europa en Zuid-Afrika willen voorstellen. Dan krijgen we nog een beetje mensen waar mee te werken valt.

teevee | 20-06-19 | 07:49

We willen mensen die werken maar we krijgen mensen die twerken.

Historicuck_Han | 20-06-19 | 06:52

Ik ken een ICT mnager op de VU. Heeft een team van 15 mensen, waaronder 1 achmed. En dat is wel degelijk een gedoetje. Hij doet zijn werk. Integreert verder 0,0 met collega's, want haram. Doet niet mee met uitjes of team dingen. Plaatst zichzelf buiten de groep en dus is het samenwerken met hem lastiger. Dus een andere achtergrond en cultuur zijn wel degelijk een probleem voor goede samenwerking. Maar ja als je ervaring is dat samenwerken = neuqen is. Dan lukt dat natuurlijk wel. Gewoon lelijke wijvon die in Afrika wel een pik vonden en dat dan als bevrijdend beschouwen. Kutzooi.

Bezorgde vader | 20-06-19 | 06:41 | 1

Ligt aan welke koeltoer

Musashi | 20-06-19 | 09:32

Er zijn geen problemen, alleen uitdagingen. En zolang je uitdagingen blijft uitvinden kun je rapporten blijven schrijven.

Zendavesta | 20-06-19 | 01:57

Mensen uit Arabierie en Afrika hierheen halen voor de bouw. Ooit weleens daar geweest? Afrikanen bouwen niet en als ze het doen, dan stort de handel vaak weer in. Arabieriers bouwen ook niet: dat doen allemaal mensen uit andere landen en nee, die halen ze niet uit Afrika, maar uit landen waar ze wel werken. Moraal van dit verhaal: laat ze vooral daar blijven: achter de reet van hun kameel, Lamborgihini en in hun opblaasbootjes. Nou ja, dat laatste nou ook weer niet, want dan komt SeaSheperd je halen.

Jodelahie | 19-06-19 | 23:09 | 1

Juist. Deze mensen die dit allemaal vinden en schrijven zijn zo wereldvreemd. Teveel wensdenken en oogkleppen. En dit soort mensen krijgen dan een zak geld om beleid voor Nederland te maken waar echt geen enkele weldenkende Nederlander op zit te wachten.

Dirk III | 20-06-19 | 00:39

Voor vrouwen zoals zij, hebben we een glazen plofond uitgevonden. Die glasplaat moet wel dikker want er is er weer een doorheen gestoten.

echtpaul | 19-06-19 | 22:48 | 1

Mag het in dit geval ook matglas zijn?

BaldEagle | 19-06-19 | 23:01

En met het huidige woning tekort en de integratie problematiek is een brain drain een fantastisch idee

SicSeb | 19-06-19 | 22:35

Stel, puur hypothetisch, we hebben echt dringend arbeidsmigranten nodig. Waarom dan per se uit culturen die haaks staan op de onze?

Ramsesz | 19-06-19 | 22:18 | 3

Omdat zij van Afrika en zijn cultuur houdt en niet van u en uw witte cultuur. Dat dus. Ook laat ze graag alle zieke zooi uit die landen en culturen buiten beschouwing want dat werkt tegen haar doel.

Dirk III | 20-06-19 | 00:41

Ja, dat ja. In de Filipijnen hebben ze heel erg veel, vaak ook nog goed opgeleide, mannen en vrouwen die dolgraag in west Europa een goed betaalde baan willen. Kunnen ze de familie helpen en zelf een fatsoenlijk bestaan opbouwen.
De Spanjaarden hebben er 300 jaar de scepter gezwaaid en daarna de Amerikanen ook nog eens een jaar of 50. Er zijn verschillen, maar lang niet zo groot als de verschillen met de door Kaag aangehaalde bevolkingsgroepen.
Als we dan toch mensen nodig hebben om de vergrijzing te bekostigen, doe mij dan maar een blik uit het grootste uitzendbureau van de wereld. Ze zijn vriendelijk, zeker niet brutaal of grof (want dat is gezichtsverlies) en erg dankbaar voor de kansen die ze krijgen. Zelfwerkzaamheid is wat lastig, maar met al die managers die we in NL opleiden is aansturen ook geen probleem lijkt me.
Echt een win-win.

Peerkeoud | 20-06-19 | 04:19

Zag dat Van Rossem op twitter bevestiging vroeg of het inderdaad de zus was, maar ondanks dat bevestiging uitbleef toch het item geschreven. Waardeloos!

RenJeRotter | 19-06-19 | 21:30 | 2

Lees het artikel nog eens goed.

Ramsesz | 19-06-19 | 22:11

@Ramsesz | 19-06-19 | 22:11: Heb ik gedaan. Blijf bij dezelfde conclusie. Van Rossem zag op twitter de “zus van Kaag”-tweet van gekkie Mirjam en kreeg daar gevoelens van in zijn onderbuik. Nu spreekt het nog voor hem dat hij wou nagaan of het inderdaad de zus was. Maar toen Tweette de Minister dat dat niet zo was en maakte van Rossem er maar een anti migratie item van i.p.v. een anti minister Kaag (c.q.anti D66) item wat hij van plan was. (En het toch nog gedeeltelijk is)

RenJeRotter | 20-06-19 | 08:44

Het valt mij op dat voornamelijk lillike wijven helemaal pro-import niet-westerse immigranten zijn. Misschien dat ze van mening zijn dat alleen Afrikanen lillike wijven kunnen neuken.

klowiepowie | 19-06-19 | 20:53 | 4

Het grote probleem met vrouwen met een laag zelfbeeld. Die willen geen kinderen die op ze lijken.

wijsvinger | 19-06-19 | 22:29

Eigenlijk zouden aantrekkelijke blanke mannen er zo af en toe eentje voor het team moeten nemen en een lelijk wijf volblaffen. Worden ze rechts van.

Zou het zelf doen maar zelfs mijn moeder noemt me lelijk

Historicuck_Han | 20-06-19 | 06:49
▼ 1 antwoord verborgen

Als er voor een vacature niemand gevonden kan worden, is er geen tekort aan arbeiders maar aan salaris.
Vals dat men alleen bij topposities aan een hogere beloning denkt.

Deflatiemonster | 19-06-19 | 20:42 | 1
-weggejorist-
klowiepowie | 19-06-19 | 20:48

Gadverdamme... die kop. En het artikel wat er bij hoort.
Nee.. ik pas. Dit wordt mij even te veel.

druipsmurf | 19-06-19 | 20:32 | 1

Zo een artikel dat je met terugwerkende kracht blij maakt met het nieuws dat volgend jaar de werkeloosheid weer gaat stijgen...

Dr_Prepper | 19-06-19 | 21:21

Islamic NGO's / diaspora? Welk Nederlands wordt hier gediend? Mayke de zoveelste cultureel antropologe die wens denkt en niet nadenkt, reis lekker af naar Senegal en dompel je onder de lokale nobele "wilden" , dan berokken je minder schade dan met die zgnd. flutonderzoeken en literatuurstudies die het wensdenken ,suprise suprise ondersteunen.
Gezien haar verschijning acht ik een familieband wel mogelijk, gezien der kapsel kan ze zo in Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen meneer?
Kortom niet serieus nemen en eens echt aan het werk zetten in de zorg bv en dan blijkt dat zij zonder kennis en opleiding daar niet voor geschikt is net zoals de afrikaan. Daar buiten getuigt het van totaal gebrek aan kennis om te denken dat je ze zo een bouwplaats op kan flikkeren, of daar geen vakmensen rondlopen. En dat verdient dan der leven lang een gesubsidieerd inkomen, godgeklaagd.

bwanabanjo | 19-06-19 | 20:10 | 1

Een totaal gebrek aan kennis is een voorwaarde om aan de politiek en andere enge clubjes mee te mogen doen!

BaldEagle | 19-06-19 | 22:59

Niemand:

K2 (de Kaagjes): lAtEn We aFrikAneN oPhaLen Om hiER TE werKeN

De tata bevolking: nou nou mevrouwtjes Kaag is dat wel zo'n goed idee hoe sluiten de diploma's aan en wat van de cultuur verschillen en....

D66/PvdA/GL: Racisten!

De bakra bevolking: :o nou dan gaat ik maar weer netflixen want er is geen foeballe of temptation island op de treurbuis, succes met ophalen en we horen wel als we weer eens moeten betalen...

Graaf_van_Hogendorp | 19-06-19 | 20:06 | 2

Aardig juiste samenvatting.

Ramsesz | 19-06-19 | 22:14

Meer zonnebrillenverkopers en illegale taxi's. Yeah! Dat is wat er hier nodig is.

TheseDays00 | 19-06-19 | 19:50

Geen fan van Kaag. Maar tjezus, die Mirjam152 slaat daar wel een enorme flater zeg.

Europees_Aanbesteed | 19-06-19 | 19:45

Ten eerste heeft ze niks geleerd van het verleden. Zie de Marokkaanse en Turkse gastarbeiders als voorbeeld.

Ten tweede, als je niemand kunt vinden voor je kudt baantjes moet je mensen eens fatsoenlijk gaan betalen of een vast contract geven in plaats van alles flex voor een kudt loon. En als je dan zo'n enorme krent bent dat je dat niet wilt dan flikker je maar op met je bedrijf naar een land waar de mensen sterven van de honger.

seniruh | 19-06-19 | 19:30

Investeerders uit het midden-Oosten jagen de prijzen hier op.
Dat is goed, want de vrije markt is altijd goed voor iedereen.
O nee, wacht. Die investeerders wonen hier niet.

kloopindeslootjijook | 19-06-19 | 19:28

Er zijn giga veel ICT ers nu bezig op hogescholen en op MBO om door te stromen binnenkort of later. Maar dat interesseert de Kaagjes geen ene ruk, ze willen ander stenvee?

Jan, Leiden | 19-06-19 | 19:27

Ja hoor er kan nog meer ongeschoold schorriemorrie bij.
Dat automatisering en robotisering een goed alternatief is denken ze niet aan!

captain-caveman | 19-06-19 | 19:25

Als ik dit zo lees is deze mevrouw Kaag ook uit de kliniek in Den Dolder ontsnapt.
Benader deze vrouw niet zelf waarschuw de politie deze patiënt is levensgevaarlijk

Jacktheflipper | 19-06-19 | 19:21

Waar moeten wij dan naar toe?

xtree | 19-06-19 | 19:11
-weggejorist-
Mammeloe | 19-06-19 | 19:01

In naam van de diversiteit: alle haat op de witte man, die is de bron van al het kwaad

lingo star | 19-06-19 | 18:56 | 1

En jij staat bovenaan. Zelfs Lozano wil daarom weg uit Eindhoven.

Kuifje-in-de-EU | 19-06-19 | 19:59

Lekker bezig in dat stukje onder Amsterdam moet wijken. Daar staat een stukje waarin het volgende kopje staat:
-
De Missie van Open Society Foundations
De Open Society Foundations werken aan het opbouwen van levendige en tolerante
democratieën waarin regeringen verantwoording afleggen aan hun burgers.
Need i say more?
Dat is toch echt wel niet meer van deze tijd weten we allemaal.

NiCeY | 19-06-19 | 18:54

Als ik naar die foto kijk, die blik in de ogen.... Brrr.. En dat soort mensen mag dus rapporten schrijven waar hele volksstammen zweverige en kwaadwillende ambtenaren mee aan de slag gaan. *steekt kop weer terug in zand*

BlowingBubbles | 19-06-19 | 18:53 | 2

Ze ziet er toch gewoon vriendelijk uit? Alleen wordt ze genekt door haar naïviteit en gebrek aan kritisch denkvermogen.

Dr. Vigilante | 19-06-19 | 18:58

@Dr. Vigilante | 19-06-19 | 18:58:
Als ik zo naar dat hoofd kijk is een boerka helemaal niet zo’n slechte uitvinding

Jacktheflipper | 19-06-19 | 19:23

Volgens mij is the big picture miljoenen Afrikanen Europa binnen te halen om de lokale bevolking te laten “mixen” met die Afrikanen om zo een divers volk te krijgen en geen incest op de lange duur. Schauble zei het en ook Sarkozy zei iets van die strekking. Homeopathische verdunning is een feit.

Accident_Prone | 19-06-19 | 18:50 | 3

De Duitse minister van financiën Wolfgang Schäuble heeft zich in een interview zeer opmerkelijk uitgedrukt: hij is van mening dat het sluiten van de grenzen voor immigranten zeer ongewenst is omdat dit uiteindelijk zal leiden tot inteelt onder de Europese bevolking

Accident_Prone | 19-06-19 | 18:52
-weggejorist-
Accident_Prone | 19-06-19 | 18:55

@Accident_Prone | 19-06-19 | 18:55: Ben daar nog zeer kwaad over. Hier nu weer nieuwbouwproject voor vluchtelingen op een drukke P&R-plek. Snappen de bestuurders nu niet dat het al overvol is? Een fokking P&R!

Mammeloe | 19-06-19 | 19:15
-weggejorist-
Datsun_Cherry | 19-06-19 | 18:45 | 1

In Europese lidstaten bevinden zich miljoenen miljoenen miljoenen werklozen. Waarom willen ze per se geen Europeanen?

Madame Poitiers | 19-06-19 | 18:44 | 2

Te mondig, te veel opleiding, te veel kennis. Arbeid uit achterlijk dictaturen is goedkoper. De kosten komen op lasten van de oorspronkelijke Europeanen. Ies goed voor de Unilevers. Monddode consumenten. Kalergi.

Mammeloe | 19-06-19 | 19:20

@Mammeloe | 19-06-19 | 19:20: De steenrijke Arabieren in de oliestaten willen geen Arabieren omdat die een te grote waffel hebben (weten wij alles van). En Afrikanen werven voor werk? Tja. Als ze daar Chinezen of Indiers voor zouden willen, zou ik zeggen: dat snap ik.

Madame Poitiers | 19-06-19 | 19:57

Sommige kappers zijn echt wreed.

Cor Netto | 19-06-19 | 18:43 | 2

lol

2tribes | 19-06-19 | 21:02

Hahaha

echtpaul | 19-06-19 | 22:43
-weggejorist-
Accident_Prone | 19-06-19 | 18:42

In Frankrijk, Spanje en Italie zijn er al enkele miljoenen van deze nobele wilden met vrij weinig omhanden en dat al geruime tijd. Misschien kan die mevrouw deze aanbodcategorie eens inventariseren qua beschikbaarheid, geschiktheid en bereidheid. Maar vermoedelijk zijn die niet voldoende "tabula rasa" en hebben ze geen belangstelling voor een loopbaan als verkapte exotische huisbediende met extra-speciale taken.

kindapaas | 19-06-19 | 18:20

Mag ik het zeggen ? Ik doe het toch, wat een naive typhus kop heeft die trut zeg.. kolere!

vmk | 19-06-19 | 18:03 | 1

Waarschijnlijk ruikt ze ook nog naar licht zurige melk, het huisparfum van veel cultureel antropologen/sociaal wetenschappers.

2tribes | 19-06-19 | 21:05

Volgens mij is de Batavia momenteel niet inzetbaar!

Harrie7949 | 19-06-19 | 18:02

Er wonen een miljard Afrikanen daar. Die krijgen straks allemaal het idee hier welkom te zijn. Dat wordt een ongeëvenaarde puinhoop en als de rookwolken zin opgetrokken is West-Europa een rokende corrupte economisch failliete overbevolkt getto. Oh ja, Sigrid wist je dat een Afrikaan kampioen discrimineren is.

Yeohan | 19-06-19 | 17:55

Dit soort vrouwen, die zo begaan zijn met Afrika en de islam en volstrekt niets met Nederland hebben, Kaag & Kaag. Kunnen die niet gewoon opzouten naar die landen en daar iets nuttigs gaan doen ?

sprietatoom | 19-06-19 | 17:54

Mevrouw Kaag lijkt mij een dienaar van het Beest.

coitus reservatus | 19-06-19 | 17:53

Dat hebben we toch al 400 jaar geleden al geprobeerd om afrikanen voor ons te laten werken?
Toen moesten ze met zwepen en zo gemotiveerd worden

van Dam | 19-06-19 | 17:53 | 2

"We" vormden vooral de scheepsbemanningen.

kindapaas | 19-06-19 | 18:28

Laten we eerlijk zijn toen werkte het wel.
Misschien bedoeld ze dat elke iets oudere Europeaan 30 neggerts die voor hem/haar gaat werken i.p.v. een pensioen.

Jacktheflipper | 19-06-19 | 19:28

Saoedi-Arabië laat al het werk door Pakistani doen (van onze olie dollars). Je kan misschien Nederlanders daarheen sturen om voor hen te werken, maar andersom zie ik echt niet gebeuren.

W_F | 19-06-19 | 17:50

Nigerianen schijnen heel goed te zijn met ict gezien de aantallen internetoplichters di daar vandaan komen.
Marokkanen zijn uitermate geschikt voor koeriers en bezorgdiensten gezien de hoge mate van behendigheid hoe zij de plaats delict verlaten op hun scooters.

van Dam | 19-06-19 | 17:47

Als dit doorgaat, dan voorspel ik een vierde toilet in alle openbare gebouwen. Naast de drie huidige toiletten (M/V/onzalig) nog een hurktoilet. Voor de arabieren en de indiers, zodat ze niet met hun poten op mijn schone WC bril gaan staan als ze de grote boodschap kwijt willen.

Frau_Ferkel | 19-06-19 | 17:40 | 3

Bij de Postnl vestiging in Amsterdam is dit al het geval en bij de rest van de plee's hangt er een briefje boven dat erop moet gaan zitten en niet er bovenop moet hurken

van Dam | 19-06-19 | 17:50

@van Dam | 19-06-19 | 17:50: Die briefjes hebben bij mijn vorige werkgever niet echt geholpen.

Frau_Ferkel | 19-06-19 | 18:04

Ben wel eens in India geweest ik heb de Indiër nooit kunnen betrappen op het gebruik van welke sanitaire voorziening dan ook.
Het zijn viespeuken

Jacktheflipper | 19-06-19 | 19:31

Medicijnman Abu en Ali ICT. 1 op de 100.000 schijnt een apotheker te zijn, we kampen met een tekort van 120.000 professionals. Hoeveel Afrikanen moeten we dan importeren om het banentekort op te lossen?

klowiepowie | 19-06-19 | 17:36 | 1

Banentekort.. personeelstekort.

klowiepowie | 19-06-19 | 17:39
-weggejorist-
bolletje kaas. | 19-06-19 | 17:34 | 1

Die mevrouw lijkt mij een erg oud Playmobiel poppetje.

Willem_Oltmans | 19-06-19 | 17:17

Die culturele verschillen zijn inderdaad niet de barrière, HR regelt wel een diversiteitscursus voor je, en posters voor hoe het toilet hier werkt. De barrière heet Wet arbeid vreemdelingen (Wav) en www.ind.nl. Als potentiele werkgever/werknemer hoef je er maar 10 minuten naar te kijken en je hebt iets van .. laat maar. Hoe Chinese restaurants zich er door worstelen is me een raadsel.

dugo | 19-06-19 | 17:15 | 1

"In de komende jaren zullen de grootste knelpunten in Nederland zich voordoen in de techniek, ICT, onderwijs en de gezondheidszorg. In deze sectoren is vooral behoefte aan personeel in het midden- en hogere segment, met diploma’s op hbo en wo-niveau, terwijl in de techniek ook specialisten op mbo-niveau zeer gewild zijn."

En dan in Afrika en het Midden-Oosten gaan kijken of je daar kandidaten kunt vinden om deze vacatures te vervullen:

"In hoeverre zouden potentiële arbeidsmigranten uit Afrika en het Midden-Oosten deze vacatures kunnen vervullen?"

Die ZIJN er niet! We hebben de laatste 5 jaar 70.000 apothekers uit Aleppo hier voor onze kiezen gekregen; daarvan werken er 3, nou ja, vooruit 4, de rest kan niks en is uitkeringsafhankelijk.

".... arbeidsmigranten uit Afrika en Arabië kunnen invliegen om banen in de ICT, Zorg & Bouw te vervullen."

ICTers worden ingevlogen uit India, in de bouw werken allemaal Polen, en de zorg weet ik niet (ik weet alleen dat er, heel lang geleden, jaren 90, hier bij mij in Den Haag eens een experiment was met een cohort verpleegkundigen uit Zuid-Afrika. Liep uit op een mislukking). En dat kleine handjevol mensen dat daadwerkelijk een middelbare of hogere opleiding heeft in Afrika en islamitische landen, moet je die bij wijze van braindrain hierheen halen?

Dit soort onderzoek wordt uitgevoerd door debiele mongolen, voor wie uitsluitend heersende policor opvattingen belangrijk zijn, om hun policor, inclusieve, diversiteitsgeile opdrachtgevers te kietelen, meer niet.

Dr_Johnson | 19-06-19 | 17:07 | 4

Die zijn er wel maar een ICT-er bij een bank in Saoedi-Arabië staat niet te springen om hier 52% belasting + 21% BTW af te tikken.

W_F | 19-06-19 | 17:56

De ethiek van een actieve braindrain op gang helpen in hulpbehoevende landen vind ik ook een interessante. Afrika ligt niet voor niet massaal aan het Europees geld-infuus.

Die selectief toegepaste ethische verantwoording verbaasd me altijd bij die driversiteits-promotors.

Aan de andere kant, als we ook echt alleen visums uitschrijven voor mensen met een baan en kwalificaties, zoals in de VS, dan zou ik dit plan nog wel willen herzien. Zolang er maar geen verblijfsvergunningen aan verbonden zijn.

Noltie | 19-06-19 | 18:00

Dus ze willen veel Arabieren en Afrikanen met een diploma hier naar toe halen? En de achterblijvers kunnen verrekken?

boerzoektscheet | 19-06-19 | 20:05
▼ 1 antwoord verborgen

Goed plan hoor..
Wel per DAG contant uitbetalen, want anders zie je ze na een maand niet meer terug.
Buitenlandse ondernemers in Afrika doen dit al jaren zo want ze kunnen absoluut niet met geld om gaan.
Wat

b3n | 19-06-19 | 17:01 | 1

Spijker. Kop. Alcohol. Drugs. Lui.

Willem_Oltmans | 19-06-19 | 17:17

In de meeste Afrikaanse landen weet het overgrote deel van de bevolking nog niet eens weet wat 220 Volt/50Hz nou eigenlijk precies is... Maar Mayke gaat daar binnenkort scheepsladingen ICT-nerdslaven ophalen om voor ons te komen werken, Tuurlijk Mayke

HAL 9000 | 19-06-19 | 17:01 | 2

Mag ik meeschrijven aan het toelatingsexamen?

Haberdoebas | 19-06-19 | 17:11

nauwelijks internet hebben maar allemaal CCIE en python programmeurs daar.

Claude_Vieaul | 19-06-19 | 21:05

Tijd om naar het Oostblok te verhuizen, zegt deze icter.

watergeus | 19-06-19 | 17:01

Waarom geen Mexcaan,of een Braziliaan???
Daar kan een crimineel tussen zitten,maar niet zo,n bange pedofiele onzekere biddende Allah mongool.

brutus59 | 19-06-19 | 17:01

We hebben die Afrikanen nodig, omdat ze hun eigen werelddeel uitermate florerend hebben weten te maken. Daar kunnen wij met onze Derde Wereldeconomie niet aan tippen. Oh, wacht...

Goldfinger | 19-06-19 | 16:59

Bovendien is het heel tegenstrijdig met de klimaatdoelstellingen.

lacucaracha | 19-06-19 | 16:55

We hebben gelukkig huizen genoeg voor onze kinderen.

ja,diedus! | 19-06-19 | 16:54

Aan de foto te zien is er iets fout gegaan bij de bevalling, triest.

Ko Ranzig | 19-06-19 | 16:53 | 2

Nageboorte aangekleed en baby weggegooid

Rotterdammert1965 | 19-06-19 | 17:15

Een boerka kan in dit geval uitkomst bieden!
Win win situatie.

demaup | 19-06-19 | 17:48
-weggejorist-
badboydutch | 19-06-19 | 16:49 | 1

Die zus heet Astrid.

oab | 19-06-19 | 16:47

"Uit internationaal onderzoek blijkt dat culturele verschillen op de lange termijn geen barrière hoeven te zijn voor de arbeidsmarktintegratie van buitenlands personeel"
Lange termijn...
Na hoeveel eonen?

Rico Tampeloerus | 19-06-19 | 16:44 | 3

Plottwist, als de bevolking homogeen is.

lacucaracha | 19-06-19 | 16:49

De dominante cultuur zal overheersen. Het laatste restje wordt van de toren geflikkerd.

Wim Venijn | 19-06-19 | 16:55

Klinkt mij als een piramidespel in de oren.

Want door die nieuwe migranten wordt er (volgens het idee) meer geld verdiend. Waardoor er meer banen komen en we er nog meer moeten halen, waardoor er nog meer geld wordt verdiend, er nog meer banen komen en we er nog meer moeten halen. En dat blijven we herhalen totdat in 2100 Europa bestaat uit 300 miljoen blanken en 4 miljard Afrikanen.

Fcknwckd | 19-06-19 | 16:41

Ik wil minder mensen als Kaag.
Hoe komen daar legaal vanaf?

Ray69 | 19-06-19 | 16:40 | 1

Misschien kunnen we een bedrijf starten, dat in bulk Kaag exporteert naar Senegal.

Fcknwckd | 19-06-19 | 16:42

kapsel zegt genoeg. lol.

tussen_de_koeien | 19-06-19 | 16:39

Volgens goed oud democratisch gebruik komen deze migraten met vrolijke opvattingen wonen naast mensen die ze niet willen en niet naast mensen die ze wel graag willen binnen halen. Als we dat omdraaien is het snel klaar. Soort windmolens zeg maar. Lang leven de democratie.

zokanhetookja | 19-06-19 | 16:36

Het is in elk geval bijna zeker weten familie, want zoveel komt de naam Kaag niet voor.
En ook bijna zeker weten dat elk van die geregistreerde Kaagjes elkaar kent.
www.cbgfamilienamen.nl/nfb/detail_naa...
Nepotisme? You bet.

Stormageddon | 19-06-19 | 16:35

En dat terwijl de (jeugd)werkloosheid in Griekenland ook nog 39 % bedraagt?
Waarom?

Wering | 19-06-19 | 16:33 | 2

Komt omdat ze zwart werken om geen belasting te hoeven betalen. De zwarte economie is in Zuid-Europa groter dan de witte economie.

koter | 19-06-19 | 16:36

Komt omdat ze zwart werken om geen belasting te hoeven betalen. De zwarte economie is in Zuid-Europa groter dan de witte economie.

koter | 19-06-19 | 16:37

Dat arbeiderspotentieel uit Afrika en Arabië hebben we al. Alleen doen ze geen pest en moeten wij ze zelf onderhouden. Dus daar schieten we niks mee op.

wegrenner | 19-06-19 | 16:29 | 3

Als er rapporten uitkomen waaruit blijkt dat er op grote schaal wordt gediscrimineerd op de arbeidsmarkt wordt dit zonder uitzondering hier onder de reaguurders toegejuicht.... you can't have it both ways. Als je begrip hebt voor achterstelling op de arbeidsmarkt moet je ook begrip hebben voor uitkeringsafhankelijk en visa versa. Links- of rechtsom kom je in Nederland toch wel aan een inkomen: of direct via loonverband of indirect via mensen die een inkomen genieten en daar belasting over betalen. Met andere woorden: betalen moet je sowieso.

koter | 19-06-19 | 16:43

@koter | 19-06-19 | 16:43:
Huh? Sinds wanneer wordt werkloosheid -om wat voor reden ook -onder migranten hier toegejuicht dan? Voor zover ik het goed begrijp, zijn alle mensen die hier serieus en succesvol participeren welkom. Maar idd waarom niet gewoon eerst het hier al beschikbare potentieel benutten?

2tribes | 19-06-19 | 21:11

Goeie ICTïers beschikken over faciliteiten als logisch kunnen redeneren. Zulke capaciteiten zijn 'mutually exclusive' met de aanwezigheid van (te veel) islam in de hersentjes.

CynicalBastard | 19-06-19 | 16:21 | 1

Daarom dat het ook altijd botst met de "zachte sector"

Lt-Kol Kilgore | 19-06-19 | 16:51

De bevolking in Afrika gaat explosief groeien en we hebben geen grenzen. De meeste mensen zijn als Bambi in het bos. Lekker rondhuppelen en hier daar wat mopperen over stijgende prijzen maar zich niet bewust van het naderende gevaar.

osolemio | 19-06-19 | 16:19 | 7

@Dutchbeaurouge | 19-06-19 | 16:31:
Klopt, een levensgevaarlijke ontwikkeling op wereldniveau, die exponentiële bevolkingsgroei in bepaalde regio's, maar geboorte beperkende maatregelen blijven voorlopig taboe dus moeten we maar nog wat verder opschikken van de VN, de WHO enz. Plek en rijkdommen zat in het Westen toch?

2tribes | 19-06-19 | 21:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Als Europa het nieuwe Afrika en het nieuwe Arabië moet worden is dat de opmaak naar een burgeroorlog

Eddy67 | 19-06-19 | 16:19 | 1

De vraag is ook niet meer 'of' maar 'wanneer'!

BaldEagle | 19-06-19 | 23:06

Tis in ieder geval geen vrouw op die foto.

komtdatschot | 19-06-19 | 16:15

In zuid europa wonen duizenden hoog opgeleide personen die daar niet aan de bak komen.
Lijkt mij dat wij binnen de EUbij migratie als eerste hierop richten. Islam is niet verenigbaar met westerse samenleving. Islam staat in tegenstelling wat de media ons de laatste tijd wil doen laten geloven een intolerant geloof.

jaap932057795966 | 19-06-19 | 16:12 | 2

maar die hebben geen black mamba om mevr Kaag op te spiesen.....

ikworstelengadouchen | 19-06-19 | 16:15

Dat is allang al mogelijk: vrije verkeer van goederen, diensten en personen. Die hoogopgeleiden (waarin zijn ze opgeleid?) die daar niet aan de bak komen zullen hier ook niet aan de bak komen.

koter | 19-06-19 | 16:34

""Uit internationaal onderzoek blijkt dat culturele verschillen op de lange termijn geen barrière hoeven te zijn voor de arbeidsmarktintegratie van buitenlands personeel". Hiuh? Hebben die mensen even gemist dat we hier al jaren met een parallelle islamitische samenleving zitten, van mensen die niet wensen te integreren - en daar vervolgens de autochtone bevolking de schul van geven? Kortom dat we hier grote problemen hebben met dat arabische 'arbeidspotentiëel'.

Hommel | 19-06-19 | 16:06 | 7

Precies. Wat deze beleidsmakers doen ( allemaal blank, en wonend in prettige blanke buurten ) is wensdenken. De wijken waar de sociale
Lagere klassen wonen, mogen met de brokstukken van dat wensdenken leven. En let wel, dan gaat het dus om heel veel Nederlandse burgers ( of niet) met een migratie-achtergrond zoals dat zo mooi heet. Ook daar zit men niet te wachten op een mix van culturen die lang niet altijd zo leuk mixen als de cocktails die deze elite van beleidsmakers op het all white buurtfeestje nuttigen.

Nuuk | 19-06-19 | 16:31

Naja, is gewoon waar toch? Over 46.000 jaar is iedereen vast heel lief voor elkaar en kunnen we allemaal goed met elkaar opschieten.

Fcknwckd | 19-06-19 | 16:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat is er niet duidelijk aan het feit dat verschillende culturen met hun eigen mentaliteit niet kunnen samenleven. Voorbeeld in casu: Afrika! Zodra de blanken het land verlaten, stort het economisch, juridisch en politiek in. Ik zeg Zimbabwe, Zuid-Afrika of Libie. Voorbeeldje dichter bij huis? Vlaanderen en Wallonie. QED!
Het enige dat wel werkt is als een van de betrokken culturen hun eigen identiteit, modus operandi en cultuur opgeeft. Voorbeeld in casu: Amerika, waar iedereen 'geleichgeschaltet' wordt tot Amerikaan, of Australie.

Je mag dus best een historie in ere houden (Achterhoeker, Indo, Fries of Rotterdammer of zo), maar qua maatschappelijke instelling ben je Nederlander. Hoe moeilijk kan het zijn voor dit Dorknopertjes, gewoon even kijken in de landen om ons heen wat-wel-werkt-&-wat-niet-werkt en dat kopiëren naar Nederlands beleid.
PS: die simpele/effectieve-aanpak was voor mij persoonlijk ook het overtuigende argument voor de FvD.

ole guapa | 19-06-19 | 16:03

In Spanje zitten meer dan zes en een half miljoen werklozen met een EU-paspoort. Maar dat zijn blanke Christenen, en die zijn voor D66 unerwünscht.

Phat_Phuc | 19-06-19 | 16:02 | 4

@Cobarde | 19-06-19 | 16:11:
En vergeet de makke Baudetlammeren niet. En de Baudet-Jugend. En Trump. En Boris Johnson en en en en .... o wat mis ik Berbaar.

piloot47 | 19-06-19 | 16:18

@Cobarde | 19-06-19 | 16:11: NIET WAAR! Ik woon in Andalusie, een klein stadje (500inw). Hier wordt veel gedaan an cultuur, en opleiding. Uitwisseling van jonge kinderen met o.a. de USA, studie op hoog niveau (naast Spaans ook Engels op de basisschool. Maar dan loopt hier een (afgestudeerd) arts rond die vanwege regeltjes hier de straat loopt te vegen.... Mag vanwege regeltjes niet elders werken; is ook niet de enige, trouwens. Lang leve EU en haal de medicijnman maar uit Afrika......

Galvez | 19-06-19 | 17:28
▼ 1 antwoord verborgen

Een vriend van mijn neef kwam met het volgende. Er schijnt een tape te bestaan met een telefoongesprek tussen hooggeplaatste mensen. Het gesprek ging ongeveer zo:
"We willen 100.000 Arabieren en Afrikanen binnenhalen als tijdelijke gastarbeiders".
"Zijn jullie gek? Er is misschien maar één van die 100.000 die gaat werken. De rest gaat rechtstreeks de uitkering in".
"Oh, dat wist ik niet. Misschien moeten we er dan 10 miljoen binnenhalen. Dat is eigenlijk te weinig, maar ze fokken toch als konijnen".
"OK doe dan maar. Dan zien we wel hoe het loopt. Maar mondje dicht hè?".
"Ja. Ik zal mijn kosten declareren. Bedankt hè?".

Nivelleermarionet | 19-06-19 | 16:01

Ik neem even voor het gemak aan dat jullie begrijpen dat de huidige high tech industrie groei in NL en Europa, trouwens ook de VS voor een belangrijk deel op het conto komt van kennismigranten (van alle windstreken)? Of denk je dat met deze enorme tekorten de bedrijven simpelweg zeggen, we stoppen met groeien en parkeren nieuwe projecten?

blendedperfection | 19-06-19 | 15:58 | 9

Kennismigranten zijn niet de arbeidsmigranten die hierboven genoemd worden.

Deflatiemonster | 19-06-19 | 16:29

Ja, en die kunnen nu ook al komen. Dus wat is je punt hier precies? Er is een leger aan jonge mensen in Spanje en Griekenland werkloos, waarom zouden die hier niet heen kunnen komen, tijdelijk?

dyslexieman | 19-06-19 | 16:32
▼ 6 antwoorden verborgen

Als je portretfoto's dit soort volk uitvergroot zie je vaak types die de indruk wekken dat ze alleen onder strenge laboratoriumcondities kunnen existeren.
Hun werkelijkheid is een virtuele.

pomodorus | 19-06-19 | 15:58

Uiteindelijk is goedkope arbeid een rem op innovatie en een korte termijn oplossing. Wanneer gaan we een aarbeienplukmachine bouwen? Als mensenhanden te duur worden. En dan heb ik het nog niet eens over andere problemen met dit idee.

dyslexieman | 19-06-19 | 15:57

Voor subversieve zelf-hatende blanken is het nooit genoeg, daar is geen gematigde of “democratisch” proces tegen opgewassen. De Europese bevolking en sociale cohesie zal worden vervangen en moet kapot gemaakt worden, dat houdt het wel zo lekker bestuurbaar voor de geprivilegieerde klasse in de ivoren torens.
.
Oprecht, hoe moet je dit kul van zogenaamd academisch niveau bestrijden zonder de hele instelling en alles wat er aan gelieerd is om te duwen. Je hebt geen doctoraat nodig om te zien dat dit soort “anthropologie” niks te maken heeft met een wetenschappelijke benadering. Een gevalletje “sometimes reasonable men need to do unreasonable things”, als je ziet dat de Mayke Kaag’s in dit land serieus genomen worden.

HaatAth3ist | 19-06-19 | 15:56 | 1

Inderdaad, wensdenken in een academisch jasje gestoken en half Nederland neemt het voor waar aan, want ''die mensen hebben er voor doorgeleerd''. En zo wordt de politieke agenda probleemloos uitgerold want de mensen die nadenken en zich kritisch over dergelijke onderzoeken uitlaten, hebben het niet begrepen of zijn dwaze xenofoben,

2tribes | 19-06-19 | 21:38

Chinezen, Zuid-Amerikanen, Russen het interesseert me niet maar haal alsjeblieft niet nog meer kansloze geloofsidioten. Volwassen mensen die zich in lappen wikkelen en agressief worden van varkensvlees manman

Repetitive Beats | 19-06-19 | 15:54 | 2

En dat je dat dan gaat halen zegt meer over ons dan over hun..
Algehele droevenis.

schoon-schip-maken | 19-06-19 | 15:56

niet alles in afrika is mo-slim, maar sowieso zit je op die mensen uit "donker" afrika ook niet te wachten.

ikworstelengadouchen | 19-06-19 | 15:58

Dit soort mensen is levensgevaarlijk. Die ondermijnen met hun achterlijke pamfletten de veiligheid in NL op zeer grote schaal omdat ze a. blind zijn b. helemaal verliefd op Islam c. DebielLinks en d. gesteund worden door politiek en GL/D66/VVD en ga zo maar door. Maar NIET door de burgers van dit land. Die zitten echt niet te wachten op kansloze Afrikanen.

misty pain | 19-06-19 | 15:54

De Kaag zusjes. Wel of niet familie, in elk geval bijna dezelfde naïeve en doordrammerige zuur linkse rotsmoelen. Ik zeg DNA onderzoek om te bepalen of pa niet een keer zonder zich eerst voor te stellen, vleselijke lusten heeft gedeeld.

Fuckinghell | 19-06-19 | 15:53

Het rapport heeft als titel: "Knelpunten op de Nederlandse arbeidsmarkt en potentieel arbeidsaanbod uit Afrika en het Midden-Oosten: is er een match?"

Ehmmm? Hebben ze in Oost-Europa geen mensen? In andere EU landen ook niet? Zuid-Amerika? Klopt het nou werkelijk dat de ene onderzoeker roept dat we véél teveel mensen hebben op de wereld en de andere roept dat we er véél te weinig hebben? Wat is dit voor een vaag gepanikeer van een handvol mafketels die zo'n "hoge opleiding" hebben genoten dat ze knettergek zijn geworden? Bestaat er nog zoiets als het begrip "realiteit" bij deze mensen? Ik bedoel, de reaguurders worden vaak versleten voor wereldvreemde typjes die op hun zolderkamer via internet de wereld bekijken en beoordelen, maar in de politiek en andere daaraan gelieerde "onderzoeksbureaus" zitten hele volksstammen tegen dikke salarissen niets anders te doen als de wereld te bekijken, te beoordelen en zelfs te veránderen met als basis niet veel meer als andere "onderzoeksbureaus" en frigging internet. Hoe erg kun je je in bubbel opsluiten. Ongelooflijk.

Dutchbeaurouge | 19-06-19 | 15:53 | 3

Ik moet ineens denken aan dat liedje van Boudewijn de Groot en dan specifiek dit stukje:

"En dan heb ik nog een stuk of wat vriendinnen
Die wel-opgevoed en zeer verstandig zijn
En waarmee je dus geen donder kunt beginnen
Maar misschien krijgt iemand anders ze wel klein"

Dutchbeaurouge | 19-06-19 | 15:57

Roemenen bijvoorbeeld gaan massaal naar DU, SP, of de UK. De aantallen in NL zijn nihil (in verhouding).
Hoe dat met andere Oost Europese landen zit weet ik niet.

DeJemelscheet | 19-06-19 | 16:02

@Dutchbeaurouge | 19-06-19 | 15:57: Ik zeg terugsturen naar het land van Maas en Waal, we hebben hier al genoeg Malle Babbe's rondlopen...

King of the Oneliner | 19-06-19 | 17:23

Met weghalen van kansrijke werk migranten uit een minder ontwikkeld land naar nederland belemmeren je dat land in de eigen groei. Over 200 jaar is dat voc 2.0 mentaliteit...

wie zal het zeggen | 19-06-19 | 15:53

En ik dacht dat we binnen Europa juist meer (samen) moesten werken?

boerk | 19-06-19 | 15:52

Hoe bedoelen ze dat? Immers, we halen al de hele tijd bakken arbeid hier naar binnen. Die analfabeten kosten steeds meer ambtenaren heel veel tijd en geld.
Om arbeid verricht te krijgen moet je volgens mij niet in Afrika zijn, zit niet in de aard van het "beestje". * Ohnoyoudidnt!!1! *

Cobalt bomb | 19-06-19 | 15:52 | 1

Haha nou moet ik je daar toch uit heel persoonlijke en actuele ervaring gelijk in geven.

Oh ja en qua inclusiviteit enzo: al die nieuwe landgenoten willen het liefst overal alles met hun 'eigen' mensen regelen en zo weinig mogelijk met de oorspronkelijke, witte bevolking van doen hebben. Maar Hollanders wordt de diversiteit en inclusiviteit al geruime tijd door de strot geramd via geforceerde benoemingen bij overheid, politie, universiteiten, media, journalistiek etc. Bestaat positieve discriminatie, blijkbaar toch,..

2tribes | 19-06-19 | 22:39

Dat gebeurde toch al een poosje? Of ben ik nu in de war met een ander land?

2tribes | 19-06-19 | 22:21

Half jaartje geef ik ze dan zijn ze door deugers bijgepraat over de gang van zaken hier, de gratis geld carrousel en dan zie je ze niet meer in het arbeidsproces. Dan komt de gezinshereniging incl. rijen met koters, dat wordt; huurtoeslag, zorgtoeslag, kindertoeslag, kindgebonden budget, hoge zorglasten ivm slechte gezondheid, etc. etc. Dat gaat een financiële ramp worden van de eerst orde. Enhe NL zit al aardig vol, dus laat maar lekker zitten die lui. Betaal hier maar eens wat meer.

DerkArie-ut-de-Achte | 19-06-19 | 15:51 | 1

Yep, aardig realistisch scenario.

2tribes | 19-06-19 | 22:22

Als ik een tip mag geven, neem Chinezen, die werken aanzienlijk harder dan Afrikanen.Langer ook, tis een beetje 1 chinees tegen 6 afrikanen, tel uit je winst.

Tishetnetnie | 19-06-19 | 15:50 | 1
-weggejorist-
Gulliver | 19-06-19 | 15:57

Volledig maar dan ook volledig verrot , al die figuren die ons / ons land dit aan doen vanuit een of andere onbegrijpelijke ideologie. Of het nou de zus ván is of niet het is toch al een complete ramp,

Zwizalletju | 19-06-19 | 15:49

Jonge vrouwen uit Afrika of Azië zouden best wel hier kunnen komen werken.
Geen probleem.
Zij kunnen ook nog iets doen aan de vergrijzing en ze doen ook nog eens goed werk voor de emancipatie van de moslim vrouwen die hier gefrustreerd rondlopen.Daarbij is het helemaal politiek correct om vrouwen opp dit vlak voor te trekken dus wat let ze.

pejoar | 19-06-19 | 15:49

Uit dat Amsterdam-rapport, samenvatting blz. 20: "In 2008 is in Amsterdam ongeveer 12 procent, 9000 mensen, van de bevolking moslim.".... o_0 Next!!

Taggart | 19-06-19 | 15:48

Negers hebben veel langere piemels dan witte mannen. Ze kunnen/willen verder niets, maar dat maakt ook niet uit voor dit soort blanke kutjes...

Nimby_007 | 19-06-19 | 15:48

Waarom uit Afrika. Waarom geen Zuid-Amerikanen?

CzMichiel | 19-06-19 | 15:46 | 3

Want in Afrika werken ze keihard, dat is ook de reden dat de afgelopen 50 jaar 1 biljoen euro aan ontwikkelingshulp is verdampt.

lacucaracha | 19-06-19 | 15:50

Hoe kom je erop? Lang leve de omvolking.

lacucaracha | 19-06-19 | 15:46

Volgens mij is dat gewoon een verkapte sollicitatiebrief mbt een vacature in Brussel.

pomodorus | 19-06-19 | 15:46

Na het lezen van dit artikel zit ik nu te schuimbekken en heb ineens een enorm hoge bloeddruk. Ligt dat aan mij....?

Marvin_NL | 19-06-19 | 15:44 | 2

Neuh,

Ik denk dat de gemiddelde reaguurder wel zo reageert..

Wijze uit het Oosten | 19-06-19 | 16:10

Nee hoor, heb net een pilletje onder mijn tong gelegd!

BaldEagle | 19-06-19 | 23:12

Als we dan tóch al deel uitmaken van die sh*t EU, neem dan werkloze Portugezen en Spanjaarden in dienst... Afrika en Barbarie zijn GEEN lid van die sh*t EU...
Please… Hoe lang nog voordat iedereen eruit stapt...

Angélica de Sancé | 19-06-19 | 15:44 | 13

@Angélica de Sancé | 19-06-19 | 16:21: Daar ben ik het ook wel grotendeels mee eens. Maar niet te pessimistisch zijn, Markiezin. Je bent nog jong en je hebt nog een heel leven voor je. Maak er wat van!

Kuifje-in-de-EU | 19-06-19 | 16:24
-weggejorist-
Angélica de Sancé | 19-06-19 | 16:25

@Kuifje-in-de-EU | 19-06-19 | 16:14:
Kom maar met cijfers, de immigratie kosten mogen we niet vragen, want niet humatair. Dat onze ouderen, ondanks het ´nieuwe´ talent , dagelijks in de oude luier liggen. Is hiermee niet verklaard. Alleen in de hangmat theorie wel.

SmaritesII | 19-06-19 | 20:13
▼ 10 antwoorden verborgen

Mee eens. Wat een "lazy answers" bij BuZa weer.
Oproep aan GS - maak eens een grondige (Feynman?) business case voor import uit Zuid Amerikaanse landen. Christelijke achtergrond, selectie op opleiding, voldoet geheel aan de EU cultuurmarxistische omvolkingsvereisten maar dan zonder relideologische annexatiedwang. Kom op, tijd voor tegengas!

Non_Smoking_Gun | 19-06-19 | 15:44 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Een muurtje en wat mensen terugsturen is niet eens zo een gek idee he?

frank4444 | 19-06-19 | 15:44

Hallo, Nederland is overvol, Vol Vol Vol, we staan in de files, geen huis te krijgen, overal dikke wachtrijen...... stop met die immigratie, vol is vol, gewoon vol, snapt u VOL, we kunnen niets meer kwijt, het is vol, simpelweg té vol, als je teveel ratten in een hok stopt dan vreten ze elkaar ook op. Minder mensen in Nederland zou zoveel beter zijn, hou op met mensen binnen te halen op dit hele kleine stukje aarde.

pino2 | 19-06-19 | 15:43

Als je de afrikaanse bouwkunsten bekijkt hebben we er niet veel aan die bouwvakkers.

voldemort | 19-06-19 | 15:42 | 1

In nederland zijn toch grote hoeveelheden koeiestront te vinden ? Wel die gasten kunnen daar prima huisjes mee bouwen. Woonprobleem in een keer opgelost.

Lt-Kol Kilgore | 19-06-19 | 15:59

Bontkaagjes.

bisbisbis | 19-06-19 | 15:42 | 1

Blondkaagjes.

Mr_Natural | 19-06-19 | 15:44

Is de Batavia al onderweg? Tenslotte is er ervaring met mensen ophalen. #VOC mentaliteit.

Zatkniss | 19-06-19 | 15:42

Ik doe al 5 jaar heel tevreden niks en wat mij betreft, met de stand van zaken anno hodieu, blijft dat zo. Als je 600 migranten binnenhaalt zit er vast wel een met een diploma tussen, succes ermee Mayke. Hou er wel rekening mee dat er 1200 half dementerende verzorgbehoeftigen aan vast hangen, die komen er achter aan. Dat hadden jullie al geregeld om t aantrekkelijker te maken. Mijngodmijnhemel

pomodorus | 19-06-19 | 15:41 | 2

Hopelijk zitten er wat chirurgen tussen, in Leiden komen ze mensen tekort

pomodorus | 19-06-19 | 15:43

@pomodorus | 19-06-19 | 15:43: Jaaaaa, en raketgeleerden, ICT-exoerts en natuurlijk apothekers. En in de wereld van Neelie Kroes zijn ze allemaal bezig met een startup. #handenwrijvendoet

5611 | 19-06-19 | 16:19

We mogen het dan ook niet over IQ hebben.

Carmelita | 19-06-19 | 15:41

Aangezien de labbekakkers hier liever met toeslagen op de bank blijven hangen, is het niet zo gek dat men verder kijkt naar mensen die wél de handjes willen laten wapperen.

Berbaar | 19-06-19 | 15:41 | 6

@Berbaar | 19-06-19 | 15:51: Je moet uitgaan van de Nederlandse behoefte aan (hooggekwalificeerde) arbeid, maar ik weet zeker dat dit advies uitgaat van het Afrikaanse aanbod. Maar wat goed is voor Afrika, hoeft niet goed te zijn voor Nederland.

Kuifje-in-de-EU | 19-06-19 | 16:02

Dan ben je in Afrika aan het verkeerde adres.

TeeJee | 19-06-19 | 16:29

Zakkenrollen is geen wapperen van handjes, Nu ben ik geen fan van sharia met hand afhakken, maar als je een tweede kans krijgt en je wilt nog steeds stelen, dan de guillotine.

SmaritesII | 19-06-19 | 20:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Kan toch zijn dat Sigrid een zus heeft waarvan ze het bestaan ontkent? Lijkt waarschijnlijk teveel op haarzelf dus heeft ze er terecht een tyfus hekel aan.

Rheia | 19-06-19 | 15:40

De goedgekwalificeerde Afrikanen binnenhalen, dat is toch immoreel t.o.v. Afrika? Het ís er al zo'n ellende.

Papa Jones | 19-06-19 | 15:39 | 2
-weggejorist-
VRAAGTEKENTJE123 | 19-06-19 | 16:12

Daar worden we nog steeds van beschuldigt na 400 jaar. Nooit meer!

SmaritesII | 19-06-19 | 19:22

Vandaag stond in internationaal onderzoek (laten we dezelfde open deur gebruiken) dat de kinderen van D66 achtige liberalen heel vaak ontpoppen tot 'ultra&rechtse' conservatieven. Geen wonder, wanneer je Sigrid Kaag beluistert.

Eeuwig..Op..Vakantie | 19-06-19 | 15:39

Godverdomme, die werken nauwelijks. Iets met lui en zo.....

pibasso | 19-06-19 | 15:39

De EU zal nooit toestemming geven om arbeidsmigranten uit Azie of Afrika te halen, een van de redenen waarom de UK de EU verlaat zodat het land gebruik kan maken van de goedkope arbeid uit de wereld en geen te dure Europeanen binnen hoeft te laten.

the Jackdawn | 19-06-19 | 15:39 | 3

Ha! Gelukkig hebben ze ook geen toestemming nodig.

Cobalt bomb | 19-06-19 | 15:55
-weggejorist-
SmaritesII | 19-06-19 | 17:57

I try again, Peter Sutherland, in een interview in 2007. Vertegenwoordiger van de UN, had gesprekken gehad met de EU om 50.000.000 afrikanen naar Europa te halen. Het was ook goed om de homogenie te breken in de Europese landen. Google het maar, Peter Sutherland, EU , UN, Goldman Sachs, UN regulations of war crimes. Do the math, als ik meer zeg wordt ik weggejorist. Blijkbaar.

SmaritesII | 19-06-19 | 19:55
-weggejorist-
Rheia | 19-06-19 | 15:38 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

En ales wat we halen: 3 jaar tijdelijk contract en terug.

Hemmenaar7 | 19-06-19 | 15:38 | 1

Ze krijgen de crimi's nu al niet uitgezet, dus waarom zou dat wel lukken met anderen?

TeeJee | 19-06-19 | 16:22

Om een idee te krijgen van het onderwijsniveau in Afrika moet je eens kijken naar de top-1000 van Beste Universiteiten. Er staan een paar Marokkaanse universiteiten in die lijst, ergens rond de 800ste plaats. Maar dat zijn kleine privé-universiteiten, met hooguit een paar honderd studenten. Voor de rest heeft Afrika nauwelijks universiteiten van een beetje niveau. Nederland wordt steeds meer een kenniseconomie waar opleiding en diploma's erg belangrijk zijn. En er zijn zeker tekorten in bepaalde -vaak technische- sectoren. De kans dat je die tekorten aanvult met arbeidsmigranten uit Afrika lijkt me echter erg klein. Niet aan beginnen dus.

Kuifje-in-de-EU | 19-06-19 | 15:38 | 5

Onlangs een docu gezien, ze hadden daar schoolplicht ingevoerd, op zich een nobel initiatief, maar als je weet dat je met 250 man in een klas zit. dan is het wel duidelijk dat dat licht problematisch is. maw als ze daar na hun basis school hun eigen naam kunnen schrijven staan we al heel ver.

Lt-Kol Kilgore | 19-06-19 | 15:56

@Lt-Kol Kilgore | 19-06-19 | 15:56: Niveau in Marokko op staatsscholen ligt ook laag. Wel eens een bijdehand meisje van 12 gesproken die me niet kon vertellen wat de hoofdstad van Marokko is (Rabat).

Kuifje-in-de-EU | 19-06-19 | 16:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Alsof Sigrid Kaag te vertrouwen is. Ik zou een dna test eisen.

Rheia | 19-06-19 | 15:37

Dus de stichting pro-(zand)negerlullen heeft het idee dat als je als lelijk wijf niet er 1 op kan halen, ze maar ingevlogen moeten worden... hmm.... kunnen we geen club beginnen die zuid-amerikaanse, aziatische en russische vrouwen om een of andere reden hiernaartoe gaat halen? Zal t land behoorlijk van opknappen.

Bali Lovert | 19-06-19 | 15:36 | 1

ik moet zeggen dat van russische vrouwen gaat al wel hoor... en dat is zeker geen slecht idee.

ikworstelengadouchen | 19-06-19 | 15:53

Die kop van dat wijf ook. Ziet er echt it als een mentaal gestoorde heks. En gedraagt zich ook zo. Dus dan zal ze het wel zijn. Of Sigrid met een pruik. Ik zie veel gelijkenissen.

Rheia | 19-06-19 | 15:36 | 1

heks... zou zomaar kunnen, op die foto zit ze op de bezem, die rechtop staat....

ikworstelengadouchen | 19-06-19 | 15:51

Ga eerst maar eens oefenen met het Afrikaanse rapalje wat hier al parasiterend rondloopt, waar halen ze die zwakzinnigen in de politiek toch vandaan ?

kwakindezak. | 19-06-19 | 15:35 | 4

Regeren is "vooruitzien"...... kuch

Wienerschnitzel mit | 19-06-19 | 15:38

Ze kan oefenen met die ongedocumenteerden.

Carmelita | 19-06-19 | 15:40

Inderdaad echt ongelooflijk. We hebben al honderdduizenden van die lichten binnen en dan wil je er nog meer gaan halen. Heeft ze een UvA-bul?

5611 | 19-06-19 | 16:29
▼ 1 antwoord verborgen

Outsourcen is prima, lokale vestigingen opzetten in de betreffende landen is ook geen probleem lijkt me. Laten concurreren met India, Vietnam en andere landen. Zo kan de lokale economie worden gestimuleerd.

kees de short | 19-06-19 | 15:34 | 3

Dat klinkt al veel verstandiger.

Kuifje-in-de-EU | 19-06-19 | 15:38

Grapjas.

Mr_Natural | 19-06-19 | 15:40

Wordt hier bewust niet gedaan. De kwaliteitseisen zijn heel hoog en vooraleer je het vertrouwen gewonnen hebt om aan bepaalde zaken te werken, ben je verschillende malen, getrained en getest geweest.

Lt-Kol Kilgore | 19-06-19 | 15:52

Cattle and sheep do not mix well.

zeeman73 | 19-06-19 | 15:34

Geen Afrikanen en Arabieren, ze hebben het daar al zo moeilijk, dus waarom brain-drain: eigenlijk moreel verwerpelijk.
Bovendien hebben we er zo weinig aan, zie bijstandsstatistieken.
Doe maar Oost-Aziaten, Chinezen, Filipijnen, Indiërs en gaarne ook geen botsende geloven meer binnenhalen.

Hemmenaar7 | 19-06-19 | 15:34

Onze lonen dreigen te stijgen? God, uit alle landen waar ze werkers kunnen halen kiezen ze natuurlijk weer een moslim land. Natuurlijk geen land met knappe vrouwen of niet gelovigen. Fuck

Repetitive Beats | 19-06-19 | 15:33

"Uit internationaal onderzoek blijkt".
Welk internationaal onderzoek mevr. Kaag?

zwartzondersuiker | 19-06-19 | 15:31 | 2

Haar eigen.

Dirk III | 19-06-19 | 15:37

Ik ben ook heel benieuwd waar immigratie van hordes kansloziërs wel een daverend succes is. En dan niet aan cherry picking doen zoals die ene Somaliër gisteren op BNR die wél iets kon

5611 | 19-06-19 | 16:32

Bepaalde werkgevers willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten zeker... daaaaag

timmey | 19-06-19 | 15:30 | 2

Ach dat begon al met de uitzendbureaus. De koppelbazen van nu.
Jij hoeft gewoon niet meer te verdienen dan "net kunnen rondkomen"

frank4444 | 19-06-19 | 15:34

Jezus wanneer stopt dit eens? Moet de boel dan eerst helemaal kapot? Meer Afrikanen betekent meer woningen, meer wegen meer spanningen en ellende. Meer graaien uit de pot van de verzorgingsstaat etc....
Wanneer wordt het de politiek een duidelijk dat multicul een bron van ellende en spanningen is? Daarbij zit Nederland qua inwonertal allang over het maximum aantal wat wenselijk is heen. Zit nu op nieuwe buren te wachten uit allerlei windstreken die weigeren zich aan te passen. Minder, minder, minder!!!!!!

JP1973 | 19-06-19 | 15:30

Het is niet haar zus, maar toch is het een dochter van haar vader?

Mr_Natural | 19-06-19 | 15:30

ja... duurder door: criminele loopbaan, uitkeringen, toeslagen, en verdere ellende. (Lees: je gaat er leeg op).....

Wienerschnitzel mit | 19-06-19 | 15:29 | 2

oh sorry foutje:-)

Wienerschnitzel mit | 19-06-19 | 15:31

Ze zal wel een nicht zijn, dus dan snijdt de tweet van heks Kaag hout.

5611 | 19-06-19 | 16:34

Tja, als je hier niet genoeg allochtonen hebt voor je diversiteitsdoelstellingen dan moet je Marrakesh maar aanspreken.

Sqbar | 19-06-19 | 15:29

Als je een krachteloze, gesegregeerde, verpauperde, hyper multi-etnische federatie met een bedachte cultuur wilt maken van een verzameling natiestaten, dan helpt het plan van mevrouw Kaag zeker.

Schulzie | 19-06-19 | 15:28 | 1

M.a.w: wen er maar vast aan.

Schulzie | 19-06-19 | 15:29

Sterk staaltje neokolonialisme met een christelijk sausje. Alsof die arbeiders hetzelfde werk zullen doen als ze hier aankomen. Ineens lijken de hoge eisen niet voor de nieuwkomers te gelden.
En de standaard expats die we hier hebben zijn wel door de filter van het bedrijfsleven gekomen en zijn niet te vergelijken met voorgestelde massa-import.
Iedere keer beginnen over binnenhalen van arbeidsmigranten is en blijft het opzetten van een dikke vinger naar de middenklasse en de duurbetaalde sociale zekerheid.

Deflatiemonster | 19-06-19 | 15:28

Steeds als je denkt dat het niet idioter/erger kan, komen ze met iets nog idioters/ergers.

zwarte_weduwe | 19-06-19 | 15:27 | 1

Je zou bijna denken dat ze het eh............ express doen......

Wienerschnitzel mit | 19-06-19 | 15:32

Waarom onderzoeken het is heel gemakkelijk, pa en ma oma en opa spreken geen woord Nederlands. Lopen allemaal in de bijstand en dan nog een groot gedeelte wat in de criminaliteit zit en achter de dikke deur. Wat kost dit op jaar basis en dan hebben we het nog niet over de gezondheidszorg.

Markknudde | 19-06-19 | 15:27

Ja, als het socialisme 1 ding nodig heeft, dan is dat wel meer laag/niet geschoolde arbeiders uit de Afrikaanse- en islamitische poepgatlanden.
Uit die landen hebben wij namelijk geen enkele uitkeringsgerechtigde en daarvoor is de arbeidsmarkt groot.

Krijgen onze nieuwe fascisten soms een premie voor elke vijand van de westerse samenleving die zij binnenslepen middels de mensensmokkelaars/slavenhalers? Om het zo gevreesde "populisme" te bestrijden?
Tzou veel verklaren, qua persoonlijke belangen bij deze vijandige omvolking..

Jan Passant mk2 | 19-06-19 | 15:26 | 1

ach we krijgen straks allemaal hetzelfde basissalaris, kunnen we ook allemaal lekker thuis gaan zitten en op GS reaguren...

lovekila | 19-06-19 | 19:49

Die Japanners trouwens die snappen het beter, die halen nog enigszins cultureel verwante mensen uit bijv. de Filipijnen, waarom moeten wij mensen hier heen halen met een totaal andere cultuur. hell in Zuid Amerika zijn genoeg kandidaten te vinden en anders wel in het oostblok ofzo. en ik heb nog liever een Vietnamees of Filipijn ipv afrikanen en middenoostiers.

ikworstelengadouchen | 19-06-19 | 15:25 | 2

"Wij" doen dat ook niet, dat doen "onze" nieuwe fascisten. Tussen aanhalingstekens, want er is niets "ons" aan dat ons vijandige politiek-activistische schoftentuig.

Jan Passant mk2 | 19-06-19 | 15:30

@Jan Passant mk2 | 19-06-19 | 15:30: ik zeg er maar niks meer over, gister werd ook al een hoop gejorist wat de gevolgen van dit verdeel een heers spelletje ging. zonder onze eigen salvini of trump gaan we hier nog barre tijden tegemoet.

ikworstelengadouchen | 19-06-19 | 15:33

Islam importeren. EU. En nu Afrikanen.
Enkel en alleen om de marktwerking op het gebied van salaris om zeep te helpen.
Ons land wordt verkloot voor een paar centen.

frank4444 | 19-06-19 | 15:25

Geen familie maar ook van het padje! China mag Afrika niet "leegroven" maar wij halen wel het volk daar dan maar weg... Bodemschatten, China is zo gek nog niet!
www.trouw.nl/home/china-wil-ook-in-rw...

redthehaghue | 19-06-19 | 15:24

Die kaag heeft een pack met de duivel gesloten en die durven het woord facist en nazi uit te spreken over anderen.

Markknudde | 19-06-19 | 15:24 | 1

'Pact'!

BaldEagle | 19-06-19 | 23:20

Klinkt als een typisch gevalletje "eerst de conclusie schrijven, dan het rapport.."

Wijze uit het Oosten | 19-06-19 | 15:23

Akkoord alle Afrikaners terug. Laten we daar mee beginnen. Erfzonde enzo....... past precies in dat linkse narratief. Zo nee waarom niet?

Kapot sofistificeren die idioten.

Kaas de Vies | 19-06-19 | 15:22

Die kop alleen al.

Wienerschnitzel mit | 19-06-19 | 15:22

op Cuba hebben ze doktoren overschot, en vast ook te veel zusters en broeders. haal die aub.

Maar nee een hoop "goedkope"arbeidskrachten die straks de knip voor de neus niet waard zijn, en na een jaar of 2 allemaal aan de uitkering, zorgtoeslag, huurtoeslag en weet ik t allemaal zitten. je zou er bijna een alluhoedje van op gaan zetten.

ikworstelengadouchen | 19-06-19 | 15:22 | 2

Na een jaar of twee? Dit soort volk is totaal incompatibel met wat de huidige arbeidsmarkt vraagt. Waar je zelfs als vuilnisman of schoonmaker allerlei certificaten moet hebben. En de import van dit soort kansloziërs is de afgelopen 25 jaar al zo'n succes gebleken.

5611 | 19-06-19 | 15:33

Krijg je een Voodoo dokter als psycholoog. Black magic man!

Acidstain | 19-06-19 | 15:38

Ik zou erg uitkijken met arbeidskrachten uit Afrika en uit Arabische landen. Zeg ik als wereldburger en regelmatig bezoeker van het Afrikaanse continent.

Kuifje-in-de-EU | 19-06-19 | 15:21 | 2

Je bent er als mens nog geen dubbeltje waard. een leven telt niet. Er is weinig moreel besef in Afrika. De zuid afrikaner boeren worden afgeslacht want "ze hebben meer en is van ons" mentaliteit. En dat gespuis willen ze hierheen hebben? Ga lekker met je playmobile kapsel een eind op rottermerplaat zitten

dorstig! | 19-06-19 | 15:26

Een echte regelmatige bezoeker van Afrika en Arabische landen weet wat daar te halen valt.. Niets dus.

Ommezwaai | 19-06-19 | 20:12

Ik vind de gelijkenis sprekend, maar misschien moet ik een nieuwe bril? Zet er anders een foteautje van Sigrid naast?

Pierre Lebon | 19-06-19 | 15:21

Afrikanen zijn ook de blanke boeren uit Zuid-Afrika. Wel snel ophalen, want ze worden door de zwarten daar systematisch uitgemoord.

Superarchie | 19-06-19 | 15:20 | 2

Ja binnen 20 jaar hebben ze campagnes voor de arme hongerende negertjes in zuid-afrika. Sta me dan toe eens goed te lachen met hun zelfgecreerde miserie.

Lt-Kol Kilgore | 19-06-19 | 15:43

jup en nog enigsinds aansluitende cultuur met de onze. helaas wel bp ziekte ivm halve inteelt daar.

ikworstelengadouchen | 19-06-19 | 15:49

Maar serieus, stel die vraag. Waarom nooit Zuid-Amerika. Afrika en Midden-Oosten hebben al 30 jaar aandacht gehad. Nu Zuid-Amerika, zo nee... waarom niet? Je moet ze in helemaal kapot sofisticeren die idioten.

Kaas de Vies | 19-06-19 | 15:19 | 3

Laten we onze olie ook daar halen.

Lohengrin | 19-06-19 | 15:37

Die zijn hoofzakkelijk katholiek.

Lt-Kol Kilgore | 19-06-19 | 15:42

Daar hebben we al een koningin vandaan.

Ommezwaai | 19-06-19 | 20:10

Gooi dan eens de salarissen omhoog, moet je kijken hoe snel mensen die banen vervullen...

Bello de Hond | 19-06-19 | 15:17

Ouderwetse dwangarbeid hoop ik??

schoon-schip-maken | 19-06-19 | 15:17

Geen zus? Dan zal het wel een nicht zijn.

WahedPissebed | 19-06-19 | 15:16

Waarom nooit uit Zuid-Amerika?

Kaas de Vies | 19-06-19 | 15:16 | 5

Wij hebben er verschillende vandaar gehad of hebben er nog steeds.

Lt-Kol Kilgore | 19-06-19 | 15:41

Misschien een deal maken met Trump?

Mahatma | 19-06-19 | 15:42

@Kaas de Vies | 19-06-19 | 15:24: Een Marokkaan kost altijd geld. Linksom of recghtsom.

McMarx | 19-06-19 | 17:47
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken