Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cijfers: uitzetting ongewenste asielzoekers faalde 10.000 keer in vijf jaar

Een maankolonie als tussenstop naar een marskolonie: geen probleem. Een uitgeprocedeerde asielzoeker het land uitzetten: categorisch onmogelijk. 

De afgelopen vijf jaar liep het maar liefst 10.000 keer mis met dezelfde groep waar de politie vorig jaar alleen al 4600 keer voor uitrukte en waarvan MinJus hun zware (zeden)misdrijven dan ook nog eens verdoezelde onder "overig". De Dienst Terugkeer en Vertrek (DT&V) verstrekte de Telegraaf nieuwe cijfers en gaf hiermee voor het eerst op deze manier inzicht in de zaak. Zowel de landen van herkomst als de asielzoekers zelf werken het uitzettingsproces vaak actief tegen.

Eerst die landen. Simpelweg geen antwoord op het verzoek tot erkenning en terugname: Afghanistan 1080 keer, Marokko 990 keer, Irak 720 keer en Iran 660 keer. Wat hebben die landen verder toch gemeen we kunnen de vinger er even niet op leggen. De meeste glasharde weigeringen kwamen uit Algerije (160), Ivoorkust (80) en Ghana (70). Volgens de DT&V komt dit door interne politieke druk en omdat die migranten "geld" overmaken naar familie aan het thuisfront. "De dienst weigert landen aan te wijzen die aantoonbaar dwarsliggen, omdat dat voor nog meer tegenwerking kan zorgen," maar de cijfers laten weinig te raden over. Gelukkig hebben we het VN-migratiepact hè!

En dan natuurlijk de aspirant-Europeanen zelf, maar de DT&V houdt niet bij hoevaak een uitzetting aantoonbaar door de migrant zelf spaak loopt. "Het is niet geheel duidelijk wat er met ongewenste vreemdelingen gebeurt die niet kunnen worden uitgezet. Soms lukt het bij een nieuwe poging wel, maar soms verdwijnen ze hier in de illegaliteit. Zo zijn er vorig jaar alleen al 790 vreemdelingen zonder toezicht uit vreemdelingendetentie vertrokken."

Zelfs VVD'ers zijn boos

Social

En de rest ook

Social
Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Geheimrat Schultz | 18-06-19 | 06:30
-weggejorist-
petersteenkamp | 18-06-19 | 02:32
-weggejorist-
stopomvolking | 17-06-19 | 23:42

Volgens mij was er een verdrag met Marokko over het terugnemen van mensen en het volledig doorbetalen van uitkeringen naar Marokko. Mooi dat Marokko zelf een einde aan dit verdrag gemaakt heeft.

W_F | 17-06-19 | 18:36 | 1

Dat zou zeker mooi kunnen zijn, maar iets in mij zegt dat die uitkering echt nog wel naar m'n tante in Marokko gaat...

Min. v. Communicatie | 18-06-19 | 00:04

Alle mogelijke oplossingen brengen nieuwe problemen met zich mee zoals hieronder door iedereen goed beargumenteerd. Toch is er één hele makkelijke oplossing: zorg dat het niet aantrekkelijk is om naar Nederland te komen. En dat is makkelijker dan je zou denken want het hoeft alleen maar net iets slechter te zijn dan in de ons omringende landen. Dus afschaffen mogelijkheid om te procederen nadat je één keer bent afgewezen en álle illegalen vastzetten zonder uitzicht op vrijkomen tenzij ze teruggaan naar hun eigen land. Als dat land ze niet terug wil nemen hebben ze dus levenslang. Dat hoef je maar een jaartje te handhaven en er is geen asielzoeker die nog in de buurt van de Nederlandse grens durft te kijken.

hustler01 | 17-06-19 | 18:26 | 1
-weggejorist-
Anoniemtje | 17-06-19 | 19:22

Het is dus wel heel simpel. Grenzen dicht en wel direct. Punt. Enig idee waarom pensioenen zo onder druk staan? Waarom we met zn allen tot ons 70tigste jaar moeten werken? Waarom er een schreeuwend tekort aan huizen is? Waarom er geen Nederlands meer wordt gesproken in Amsterdam? Of andere grote steden? Waarom er no go areas zijn in diezelfde grote steden? Waarom het programma opsporing verzocht in het Arabisch ondertiteld moet worden? Waarom waarom?? Grenzen dicht, nu.

Brainwash | 17-06-19 | 18:17
-weggejorist-
Datsun_Cherry | 17-06-19 | 18:15
-weggejorist en opgerot-
automaat | 17-06-19 | 17:16

Alle afgewezenen in vliegtuigen en naar Zwitserland sturen daar staat het geld van al die corrupte regeringsleiders op de bank

van Dam | 17-06-19 | 17:13

Jammer dat de andere landen zo weinig (euro)solidair blijken te zijn. Nou ja, pech gehad.

Shareholder II | 17-06-19 | 16:49

Stoere praat van een VVD'er, wanneer gaan de tegenmaatregelen in, morgen ? Slapste VVD ooit onder Rutte.

sprietatoom | 17-06-19 | 16:42

Alle financiële bijdrage aan die landen onmiddellijk bevriezen. Ngo's verbieden om daar hulp te verlenen op straffe van stopzetten subsidies. individuele bijdragen aan inwoners daar op zijn minst direct halveren. Kijken hoe snel ze reageren.

jaap932057795966 | 17-06-19 | 14:58 | 7

@Andrew Deen | 17-06-19 | 16:05:

"Bijstand en andere regelingen zijn voor statushouders"

Zeker, en van alle eerste asielaanvragen wordt ca de helft of iets meer meteen gehonoreerd. De rest, die dus afgewezen wordt, gaat dat jarenlange circus in van procedure op procedure stapelen. En dan pas - zeg na een jaar of 8 - raken ze eindelijk eens een keertje uitgeprocedeerd. Maar weggaan doen ze dan evenmin.

"Als illegaal en uitgeprocedeerde asielzoeker heb je vrijwel nergens recht op".

Nee, behalve op bed/bad/brood, en in urgente situaties medische hulp. Volgens mij is er ook een heel circuit dat deze lieden van gratis medische hulp voorziet in minder urgente situaties.

Maar waar het natuurlijk om gaat - de strekking van het artikel hierboven - is dat er uiteindelijk maar een handjevol daadwerkelijk en aantoonbaar wordt uitgezet; de rest blijft hier toch op een of andere manier hangen (dan wel verdwijnt in de illegaliteit) in de hoop dat er toch wel weer een keer een generaal pardon oid aankomt (zeker als ze kinderen in de aaibare leeftijd hebben), of dat ze uiteindelijk toch een verblijfsvergunning krijgen om maar van ze (en het gezeik eromheen) af te zijn (die We are here klaplopers).

Kortom, vanuit het perspectief van de gelukszoeker is het Nederlandse asielbeleid een soort loterij zonder nieten (of praktisch zonder).

Dr_Johnson | 17-06-19 | 16:51

@Dr_Johnson | 17-06-19 | 16:51:

Vroeger wel. Tegenwoordig niet meer. Ik begrijp niet eens waarom ze het nog proberen. Jouw keuze is of naar huis of de illegaliteit.

Jaren in een procedure zitten is sowieso weinig goed voor je.

Andrew Deen | 17-06-19 | 16:56

@jaap Ik zou exact het tegenovergestelde wilde voorstellen van wat u zegt. Juist meer van dat alles.

Shareholder II | 17-06-19 | 17:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Mooi staaltje luchtfietserij van Baudet en Wilders.

Grenzen dicht? Gaat niet lukken de economische gevolgen daarvan zijn veel heftiger dan een 2,000 illegalen per jaar. Detentiecentra? Ja als ze ernstige delicten zijn begaan dan kan je ze veroordelen en vastzetten. Probleem is dat dit maar een klein percentage is. Wel siert het Wilders dat hij tenminste nep-oplossingen probeert aan te dragen.

Baudet valt helemaal door de mand met zijn "dat gaan wij wel oplossen". Niet dus. We leven in een rechtsstaat en ook illegalen hebben rechten.

De enige die wel een redelijk verhaal heeft is die van de VVD want je kan deze landen Algerije, Ivoorkust en Ghana natuurlijk wel dwingen om hun onderdanen terug te nemen. Je kan ze dwingen. Ja dat wel.

Maar in hoeverre dat nut heeft voor een paar Afrikanen kan je jezelf ook afvragen?

En welke grotere belangen spelen?

Nederland is een handelsland en uiteindelijk wegen die belangen zwaarder op dan een paar duizend man naar huis toesturen.

Andrew Deen | 17-06-19 | 14:13 | 25

@BenPakdee | 17-06-19 | 14:44:
10.000?.. was het maar waar. Momenteel komen er 18.000(!) statushouders per jaar bij. 15.000 sociale huurwoningen worden per jaar bijgebouwd. En raad eens?.. Deze gaan vrijwel allemaal naar deze statushouders.

druipsmurf | 17-06-19 | 18:24

De haven van Rotterdam is ook een buitengrens met van de EU, waarmee geen vrij verkeer van personen en goederen is, toch komt hier dagelijks een hoop binnen. Ook zulke grenzen kun je beter controleren wanneer je niet iedereen ongemoeid moet doorlaten. Meer controle op wie waar heen gaat is niet iedereen die de grens over wil fouilleren.

Het brein erachter | 18-06-19 | 00:42
▼ 22 antwoorden verborgen
-weggejorist-
JvanDeventer | 17-06-19 | 13:59 | 1

Thierry zegt heel stoer: "FvD zou dat heel anders aanpakken."
Maar zoals altijd laat Thierry dan de concrete uitwerking achterwege.
Want de consequentie van zijn harde aanpak heeft hij niet eens goed op het netvlies. Hij weet bovendien dat het onhaalbaar is. Grondwet en zo.

En bovendien: Thierry wil nooit een concrete uitspraak doen, want hij wil geen enkele verantwoording voor afleggen.
Thierry is een laffe haas.

Beste_Landgenoten | 17-06-19 | 13:36 | 6

Thierry spuwt ook alleen maar (intellectuele) gebakken lucht

joppo0 | 17-06-19 | 14:49

Thierry is niets meer dan een wortel waar de extreem-rechtse ezel achteraan loopt.

Titaantje | 17-06-19 | 15:01

@JvanDeventer | 17-06-19 | 14:08:
Nee Jan, Thierry begint nog niet eens aan een concrete uitspraak, laa staan concrete maatregelen. Hij weet namelijk dat het niet zomaar kan. Dus houdt hij zijn mond. Hij blijft het liefste zo vaag mogelijk, zodat iedereen zijn eigen invulling kan geven aan die vaagheid. Zo win je stemmen.

Beste_Landgenoten | 17-06-19 | 15:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Gvd het is allemaal zo hulpeloos. Als er afspraken liggen met die landen dan ga je naleving afdwingen. En als het overmaken van graties NL belasting geld zo'n belangrijke voor ze is, dan begin je daar. Neem maar een sanctie aan die de grondslag legt om overboekingen te blokken of tegoeden te bevriezen oid. Maar verzin iets!

En ik blijf het herhalen, waarom niet gewoon maroonen op onbewaakte noordafrikaanse stranden? Mooie rol voor de koninklijke marine, ze fungeerden toch reeds als veredelde veerdienst. Maar dan nu in de goede richting...

Gen. Maximus | 17-06-19 | 13:34 | 1

Precies; geen EU subsidies meer naar die landen en betalingen van uitkeringen, AOW en pensioenen opschorten. Na de zomervakantie de grens dicht voor terugkerende dubbele pasportiërs uit die landen. Moet je eens zien hoe snel ze meewerken.

Franker | 17-06-19 | 19:14

Als ik kansloos was en had uitzicht op levenslang geen zorgen stapte ik ook op de eerste de beste boot. Je kunt het de arme drommels niet kwalijk nemen. Het is aan onze regering (ahem) om dit adequaat in goede banen te leiden..... God helpe ons.

Slough | 17-06-19 | 13:21 | 3

Of gewoon VVD stemmen dan komt het ook goed.... toch?

Slough | 17-06-19 | 13:25

"arme drommels"?? Het zijn gelukzoekers met verkeerde intenties, check de criminaliteitscijfers even. Ze komen veelal uit veilige landen en gaan hier op rooftocht, verkrachten en moorden. Noem dat geen arme drommels aub.

ILF2 | 17-06-19 | 14:02

Wat u zegt, Slough. Arme drommels. Maar die VVD die is juist veur grotere verschillen in mensen en kapitaal. Ergo dat brengt die stroom enkel verder op gang.

Shareholder II | 17-06-19 | 17:20

Mag ik een herhalio\vervelio doen op een onderwerp dat toch wel bijna de ultieme vervelio\herhalio is in de huidige politiek?

Ze komen hier, om redenen die we zelf wellicht omgekeerd ook zouden aangrijpen: geld en vrijheid. En ze komen ermee weg omdat de grenzen niet bewaakt en gehandhaafd worden. Tegelijkertijd hebben ze het vaak met sommige vrijheden en gelijke rechten niet zo op en zorgen ervoor dat we minder, minder, minder geld en mogelijk ook minder vrijheid krijgen. En het wordt voller, voller en voller.

Hoe los je dat vreedzaam op? Nou ik heb wel wat suggesties:

-Eerste generatie immigranten geen recht meer geven op uitkeringen. Eerst net als met bijstand ál je eigen vermogen opeten, daarna een uitkering in natura: bed, bad, brood en een tent op een camping met gezamelijk toilet-\wasgebouw. Niets meer en niets dat je kunt overmaken naar je land van herkomst. Bevalt het niet, zoek een baan of keer terug naar het land waar je landgenoten zelfs die "luxe" soms niet alle dagen hebben.
-Tweede generatie immigranten die hier geboren is krijgt wel recht op onze verzorgingsstaat, maar nádat pa en\of ma de immigrant hun gehele eigen vermogen hebben aangesproken en hun eventuele inkomen boven het bestaansminimum tot 50% is afgeroomd. Bevalt die voorwaarde niet, kom hier niet en krijg hier geen kinderen.
-Controleer 100% de grenzen. Licht elke auto door, behalve van mensen die regelmatig de grens oversteken, die controleer je steekproefsgewijs en mogen het land niet meer in als ze bewust mensensmokkelen. Stuur controleurs mee naar punten van vertrek van vliegtuigen en schepen in het buitenland en controleer zowel vóór vertrek, tijdens de reis en bij landen\afmeren. Kost geld en mankracht, maar vast niet zoveel als migranten waarvan 75% na drie jaar nog altijd geen werk maar een uitkering heeft, of een overwerkte en overbevolkte IND.
-Mocht iemand toch er doorheen glippen, onmiddelijk vastzetten, mannen en vrouwen gescheiden zodat er geen gelegenheid is tot het verwekken van ankerbaby's. Je kunt vertrekken zodra jij en je land van herkomst meewerken. Zo niet, blijf je gewoon opgesloten voor onbepaalde tijd of tot je een ander land vindt dat je uit "humaniteit" opneemt. Eigen schuld en afschrikwekkend. Ook daar krijg je bed, bad, brood en tralies of prikkeldraad, niks meer. Eventueel mag je een leescursus volgen (in je eigen taal of Engels, geen Nederlands) en boeken lezen om de tijd te doden of een vak te leren waarmee je je land van oorsprong kunt verrijken.
-Landen die niet meewerken, resoluut grens dicht, geen visa meer voor elke burger, ambtenaar, politicus, en de ambassadeurs, consuls en hun personeel worden persona non grata.
-Importheffing op alle producten uit landen die basale mensenrechten schenden, waarvan producten niet aan onze regels voldoen, geen democratisch of meritocratisch bestuur hebben, of die niet meewerken aan het terugnemen van burgers.
-Exportheffing op alle producten die naar die landen gaan en alle geldstromen die terug naar die landen worden gezonden.
-Als de vreemdeling uit een buurland komt en geen vluchteling uit dat land is die voor zijn leven of vervolging voor iets vlucht dat hier geen misdrijf is, de grens weer overzetten. Zij mogen hetzelfde doen en hun buren ook, tot het land van herkomst of een veilig buurland naast land van oorsprong is bereikt. Maar ook voor DE, BE of GB telt: niet meewerken is grens dicht voor alle personen en slechts belast toegang voor producten.
-Wie (nep)drenkelingen uit zee oppikt moet ze bij de kust van herkomst afzetten. Controleer met schepen dat hun baggerbootjes niet in onze wateren komen, pik ze op, sleep ze terug en vernietig de bootjes of neem ze in beslag. Arresteer en berecht figuren die zich er niet aan houden voor mensensmokkel en neem ook hun schepen in beslag. Veroordeelde mensenmokkelaars komen niet meer in aanmerking voor kopen, huren, schenking of anders verkregen bezit van een schip of voertuig dat meer kan vervoeren dan hun eigen gezin.
-Beloon emigranten die hun Nederlands paspoort inleveren met het kopen van een gemiddeld of goedkopere woning in het land van keuze en verhuur dat voor een lokkende lage (maar niet verliesgevende) prijs. Wellicht alleen voor mensen met een lager dan gemiddeld inkomen of vermogen en alleen naar landen met een gelijk of lager welvaartsniveau als hier. We hoeven niet de productieve of rijke (streepjes-)Nederlanders het land uit te subsidiëren. Met wellicht een regeling voor spijtoptanten die hun paspoort kunnen terugkrijgen als ze het andere opgeven en het ontvangen voordeel (via een lening) terugbetalen.

Gewoon consequent volhouden: je komt er niet in, doe je dat toch krijg je niks dan een houtje om op te bijten en geen vrijheid om rond te lopen en hier de boel te vergallen. En je landen van herkomst en doorreis zullen de gevolgen voelen van niet meewerken om illegale migratie te voorkomen. Presteer je minder dan gemiddeld en heb je het hier niet naar de zin, heb je recht op een (geheel vrijwillige) oprotpremie.

Benieuwd of we dan nog zo'n populaire bestemming blijven.

Wol | 17-06-19 | 12:34 | 9

@Beste_Landgenoten | 17-06-19 | 13:47:
Wat is jouw oplossing? Gewoon maar laten waaien en kijken waar het schip strand? Ook jij gaat op een gegeven moment de prijs betaen, tenzij je in een belastingparadijs woont zonder verzorgingsstaat of hoopt op een soort gated community en speciale belastingontheffingen. Nog afgezien dat je je niet kunt onttrekken aan gestegen geweldsmisdrijven en dat soort verrijking.

Je betoog komt erop neer dat de overheid zich maar moet opheffen en dat geen enkel land aan grensbewaking moet doen of zelfs maar controleren wie er a binnen rondloopt.

En ja, als die muur of dat hek ooit gebruikt wordt á la DDR om mensen binnen te houden hebben we een probleem. Maar die muur komt er met open grenzen op den duur sowieso, letterlijk of fiscaal om de melkkoeien binnen te houden.

Wol | 17-06-19 | 20:25

@Leopard_II | 17-06-19 | 14:13:
Hoe dan? Het staat letterlijk in mijn betoog.

En nee, zonder NL paspoort en met dichte grenzen (of ok Beste Landgenoten, gecontroleerde grenzen i.i.g.) sta je niet zomaar weer op de Kalverstraat en heb je bovendien nergens recht (meer) op.

Wol | 17-06-19 | 20:29
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat vindt Jan Mulder hiervan?

lingo star | 17-06-19 | 12:23

Dienst Terugkeer en Vertrek (DT&V) krijgt het zelfs voor elkaar om aansluitend op:
"Afghanistan reageerde sinds 2014 het vaakst niet om een onderdaan te erkennen en terug te nemen: 1080 keer. Marokko gaf in diezelfde periode 990 keer geen antwoord en ook Irak (720) en Iran (660) lieten regelmatig niets van zich horen."
.
het volgende te concluderen:
"Volgens de DT&V zijn er geen landen die structureel niet meewerken".
.
Nou, deze cijfers geven anders duidelijk inzicht in hoe Nederland structureel genegeerd wordt, structureel uitlachen worden, en structureel geïslamiseerd wordt, Wat is er eigenlijk NIET structureel aan deze cijfers, DT&V?

JackStick | 17-06-19 | 12:10 | 1

En dan ben ik benieuwd hoeveel er dan wel succesvol zijn teruggekeerd en wat daarmee de verhouding is per land.

boerk | 17-06-19 | 12:39

We zijn er bijna.

wiers | 17-06-19 | 12:05
-weggejorist-
Elder of Z. | 17-06-19 | 11:55

Maximaal 12 personen per bootje in Amsterdam, anders een bestuurlijke boete... oh wacht..

AtomicWing | 17-06-19 | 11:52

Het Nederlandse asielbeleid is - al vele jaren - een volledige, maar dan ook totale mislukking. En er wordt niks aan gedaan, althans niet iets wat echt zoden aan de dijk gaat zetten.

Ik sta zelf toch wel de radicaalste oplossing voor (die volgens mij ook verdedigd wordt door Jan van de Beek): het opzeggen van het VN vluchtelingenverdrag. Dat verdrag stamt uit 1951 of daaromtrent, een totaal andere wereld met totaal andere omstandigheden, maar wordt nu al haast drie decennia misbruikt om gigantische landverhuizingen van derdewerlendlanders te legitimeren. En zolang dat (opzeggen) niet gebeurt - zelf zie ik dat ook nog niet zo 1/2/3 gebeuren, moet je inderdaad vol inzetten op uitzetting van illegalen en uitgeprocedeerden, landen die hun eigen mensen weigeren terug te nemen, de financiële duimschroeven keihard aandraaien tot ze gaan "bewegen".

Opmerkelijk in dit verband is ook een uitspraak van topambtenaar Van Zwol in de column van Martin Sommer van zaterdag 8 juni. Ik citeer een paar passages:

"Ik denk dat Harbers niet blij was met het rapport van de commissie Van Zwol dat deze week uitkwam."
"Topambtenaar Van Zwol moest adviseren wat te doen met uitgeprocedeerde asielzoekers die per se niet weg willen."
"Eén detail: af­gewezen asielzoekers willen voor geen prijs terug. Zelfstandig aantoonbaar vertrek is in 2018 teruggelopen tot een kwart van de mensen die weg moesten. Van meer dan de helft is niet bekend of ze daadwerkelijk vertrokken zijn."

Maar dan komt het:

"Veel afgewezen asielzoekers blijven hier hangen omdat hun thuisland ze niet terug wil hebben. Althans dat hoor je vaak, vooral van asieladvocaten. Klopt niets van, aldus Van Zwol. Wie vrijwillig wil vertrekken, kan dat nagenoeg altijd. Alle ambassades en consulaten werken mee, als degene die terug moet eerlijk is over zijn identiteit en zijn best doet om aan ­papieren te komen."

En dat bevestigt wat iedereen al wist: de aanhouder wint. Als je maar genoeg blijft tegenwerken, traineren, liegen, bedriegen, volgt aan het eind altijd de beloning: een verblijfsvergunning die recht geeft op een sociale huurwoning, toegang tot alle voorzieningen, en gratis geld. Khalid Jone - en de rest van de We are here klaplopers - weet het, Armina - de moeder van Howick en Lili - weet het, de uitgeprocedeerde illegalen in Amsterdam waar nu weer "opvang" voor wordt geregeld, weten het. En hele volksstammen in Afrika en islamitische "shithole countries" weten het ook, en zijn aan het sparen om ook een enkele reis richting Nederland te kunnen ondernemen.

Dr_Johnson | 17-06-19 | 11:23 | 7

@BozePaarseMan | 17-06-19 | 11:44:
Exact.

"Is illegaal verblijf strafbaar?
Deze regering-Rutte wilde illegaal verblijf strafbaar maken. Dit wetsvoorstel is ingetrokken. Daarom is illegaal verblijf nu niet strafbaar. Maar als een ongedocumenteerde migrant met een ongewenstverklaring of een inreisverbod in Nederland blijft, is hij of zij wel strafbaar.

Als iemand zonder verblijfsvergunning in Nederland verblijft betekent dat wel dat hij:

- geen recht heeft op onderdak en sociale zekerheid.
- elk moment in vreemdelingendetentie opgesloten kan worden 'ter fine van uitzetting'.
- een terugkeerbesluit en inreisverbod kan krijgen."

Rheia | 17-06-19 | 11:45

Dat thuisland ze niet terug willen heeft ook iets van doen met valse paspoorten.

boerk | 17-06-19 | 12:57

Tijd dus dat de asielindustrie eens hard wordt aangepakt. En ondertussen proberen het belachelijke 'vluchtelingen'verdrag op te zeggen.

druipsmurf | 17-06-19 | 13:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Mensen snap het nou, de overheid wil helemaal niemand uitzetten. Al verkrachten ze een heel dorp.

lacucaracha | 17-06-19 | 11:19 | 1

Klopt. Wnat het kan makkelijk:

"Is illegaal verblijf strafbaar?
Deze regering-Rutte wilde illegaal verblijf strafbaar maken. Dit wetsvoorstel is ingetrokken. Daarom is illegaal verblijf nu niet strafbaar. Maar als een ongedocumenteerde migrant met een ongewenstverklaring of een inreisverbod in Nederland blijft, is hij of zij wel strafbaar.

Als iemand zonder verblijfsvergunning in Nederland verblijft betekent dat wel dat hij:

- geen recht heeft op onderdak en sociale zekerheid.
- elk moment in vreemdelingendetentie opgesloten kan worden 'ter fine van uitzetting'.
- een terugkeerbesluit en inreisverbod kan krijgen."

Rheia | 17-06-19 | 11:47

G*dT, krijg meteen luciferische visioenen van welkom zingende gristenvrouwen met het ‘vreemdeling in Egypte virus’ te bestralen met U235en/of U238;-)
Leeft het verarmd uranium vrouwtje van de EVP nog...
*CcMed*

kapitein oosterlng | 17-06-19 | 11:17

"Zo zijn er vorig jaar alleen al 790 vreemdelingen zonder toezicht uit vreemdelingendetentie vertrokken."

Huh? Hier gaat duidelijk iets fout:
"zonder toezicht" "vertrokken" uit "vreemdelingenDETENTIE"

HOE DAN!??

Oplossing is simpel: net zo lang vasthouden tot ze zeggen waar ze vandaan komen en bereid zijn om terug te keren. Moet je eens zien hoe snel het is afgelopen. En laat ze vooral dat breed uitmeten in de media in de betreffende landen!!

Rheia | 17-06-19 | 11:16

De overheid kan zn meest elementaire taak niet aan.

pomodorus | 17-06-19 | 11:14

Het is toch al jaren bekend dat vrijwel niememand het land wordt uitgezet. Ambtenaren vinden dit helemaal geen leuk werk en verzinnen daarom van allles om te rechtvaardigen dat ze niet kunnen/hoeven uit te zetten En die 10.000 is nog maar een fractie van wat het land daadwerkelijk zou moeten verlaten. Vermoed dat een factor 100 groter dichter in de buurt komt.

watazooi | 17-06-19 | 11:11

Elke gelukzoeker weet dat de asielprocedure totaal ik oninteressant is; hooguit handig voor onderdak gedurende de eerste maanden.
Men gaat voor een (juridische) partner(schap), wat in de praktijk meestal inhoudt dat de mannelijke gelukzoeker op zoek gaat naar een welwillende Hollandse deerne.
Een samenlevingscontract is tegenwoordig zelfs genoeg. En.. er lopen hier genoeg naïve meiden rond.
En een 'verkrachting' zou zomaar functioneel bedoeld kunnen zijn, want baby=verblijf.

druipsmurf | 17-06-19 | 11:03 | 3
-weggejorist-
Ditisgeenstijlmeer | 17-06-19 | 11:52

@Ditisgeenstijlmeer | 17-06-19 | 11:52: Die arbeidsmiigranten waar jij zo van uit je dak gaat zijn Polen, Roemenen etc die werk in de kassen, schoonmaak, distributiecentra uitvoeren waar jij en ik onze neus voor ophalen. Heeft helemaal niks met vluchtelingen te maken. De meesten keren na gedane arbeid gewoon weer terug naar eigen land. Als u wat doen aan die misstand moet u niks meer via bol.com bestellen, meer gaan betalen voor uw boodschappen en wat minder in de PVV slachtofferrol kruipen. Dat rancuneuze toontje is nogal onuitstaanbaar.

ArjenZH | 17-06-19 | 13:42

Wij blijven hier.

lingo star | 17-06-19 | 11:01

We kunnen ook 1 wadden eiland opofferen. Allemaal erop, mijnen er om heen en af en toe wat voedsel droppen.

Rest In Privacy | 17-06-19 | 11:00 | 1

Ik ben voor Urk.

Omebert | 17-06-19 | 11:03

Nederland zal in hoog tempo moeten ontbossen als je de logica van de GroenLinks akela in A'dam mag volgen. Dit zijn illegalen , of ongedocumenteerden in hun Newspeak, nog een graadje erger dan de 'statushouders' . Het wordt hier dan een grote Zandbak.

Zwizalletju | 17-06-19 | 10:52

Kan ik niet instellen dat ik het plaatje wat ik nu bij mijn Whatsapp-profiel heb ingesteld, Nederlandse 3-kleur + een paar bananen erop geplakt, gewoon nooit meer weg krijg? Ook niet in een enigszins vergevingsgezinde en/of optimistische bui? En ook niet bij alle andere telefoons die ik in de toekomst nog krijg?

Gewoon om mezelf te beschermen tegen mijn te positieve en onrealistische verwachtingen over dit afgegleden idioten-land Nederland.

Realism Is All | 17-06-19 | 10:49 | 1

Je maakt duidelijk een rouwproces door, het kost gewoon tijd voor je je er bij neer kan leggen. Ik ben er al. Er komt echt een punt waarop je je los hebt gemaakt en met leedvermaak de groeiende puinbak bekijkt. Dat is het betere amusement.

pomodorus | 17-06-19 | 10:58

Probleem is natuurlijk wel dat ze niks te neuken hebben zo snel. Daar zou ik dan als overheid in proberen te voorzien.

pomodorus | 17-06-19 | 10:47 | 1

Fleshlights i.p.v. wasmachines.

Koning BongoBongo | 17-06-19 | 11:11

Gewoon vertellen aan die gasten dat Euthanasie de enige optie is na een uitzetting faal.

poiuytrewq | 17-06-19 | 10:45

Rutte: uitzetting ongewenste asielzoekers faalde 5 keer in 10.000 jaar

80 | 17-06-19 | 10:43

Er zijn genoeg witte deug-vrouwtjes in NL die graag met de benen wijd gaan voor deze groep. Ik ken er een paar... totaal gefrustreerd na een paar jaar over luie negers die ze nu in huis hebben - los van de crimialiteit waar ze ingesleurd worden.

Nimby_007 | 17-06-19 | 10:42 | 2

Als ze niet luisteren willen..... geen medelijden mee.

halfvolle glas | 17-06-19 | 10:47

Volgens mij geen deugvrouwtjes, meer totale opportunistjes die al jaren droog staan, vaak niet zonder reden.

pomodorus | 17-06-19 | 10:50

"Ze maken geld over naar hun thuisland". Om te beginnen krijgen ze dus véél te veel. Ook hebben ze dus een bankrekening want 'overmaken'. Enkele tips welke helpen om de terugkeer te bespoedigen. Uitgeprocedeerde asielzoeker? dan géén bankrekening. Geld voor levensonderhoud? Afhalen aan het loket.

pa_niek | 17-06-19 | 10:42

Rutte laat dat toe omdat hij in de gunst van Merkel en de EUSSR wil komen/blijven. Dan worden zelfs cijfers over criminaliteit 'aangepast'. Voorts de wil van de groene drammers welke willen deugen door uitgeprocedeerde toch te laten blijven.
Voorts willen die 'kansenparels' niet terug, want hier krijgen ze alles (huis,uitkering,gratis medische zorg etc.) en hoeven daar niets voor te doen.

Gemeen Mosje | 17-06-19 | 10:42

Lijkt mij prima zaak om dan maar hulp aan die landen op te schorten. Het is duidelijk waarom zij geen asielzoekers terugnemen: Het is niet in hun voordeel. Dan zeg ik; Neem dat voordeel dan maar weg.

Terugsturen moet niet betekenen: Toch hier blijven.

Beste_Landgenoten | 17-06-19 | 10:39 | 1

U heeft gelijk maar kent blijkbaar de vertalingstool van de regering niet. Dat is n.l. waar niet staat dit vertalen naar wel en van wel naar niet. Dus: Wel terugsturen is niet terugsturen. Het vertalingstool heet en is verfijnd door Rutte .

Slough | 17-06-19 | 16:00

Ga eens naar Koeweit, Dubai, Quatar en dergelijke landen. Allemaal steenrijk maar nemen geen gelukzoekers op. Heb meer respect voor dit soort landen. Wij slappen, omkoopbare nedrlanders laten ons gewoon legaal bestelen. Ik kom veel in andere landen. Zeg vaak dat ik een Scandinavier ben. Daar hebben ze meer respect voor.

Nerderlander | 17-06-19 | 10:39 | 2

-"Zeg vaak dat ik een Scandinavier ben. Daar hebben ze meer respect voor."-
Nerderlander | 17-06-19 | 10:39
Vind ik erg triest. Jij bent je afkomst niet, althans zeker niet voor een buitenlander.
En wat, ga je dan ook Noors praten, of lullen over de schoenen die uitgaan met de daaropvolgende klaarstaande pantoffels in Zweden?
Jij gooit gewoon je hele afkomst en identiteit in de fjord, omdat dat je "meer repsECT oplevert"?

chicago river | 17-06-19 | 10:47

Haha, wat grappig. Want juist in die landen weten ze zo goed voor wie of wat je respect moet hebben.

Poesmobiel | 17-06-19 | 10:54

Laatst een en ander gelezen over de nederlandse plannen in 1946 aangaande de annexatie van delen van duitsland. Dat ging niet door, onder meer omdat de 100.000 duitsers die er woonden nederland een tweetalig land zou maken, en je hoefde maar naar belgié te kijken om te zien wat voor ellende dat geeft. Ook had het volk een hekel gekregen aan duitsers, dus niet heel veel draagkracht. De enige duizenden duitsers die nederlands 'werden' mochten in de jaren vijftig stemmen bij welk land ze wilden horen. De overgrote meerderheid wilde weer duits zijn.
De anekdote die erbij hoort is dat de nacht voor de overgang van nl naar d de dorpjes volstonden met vrachtwagen vol met tabak en andere kostbaarheden uit het goedkope nederland die, om klokslag 12 uur accijns en invoerrechtenvrij, in het (dure) duitsland stonden.

Alquest | 17-06-19 | 10:39

Gelukkig krijgen ze wel duurzaam eten zullen we maar denken.

jip_86 | 17-06-19 | 10:38

En je maar chagrijnig en vol haat aankijken als je "ze" ervan verwittigd dat jij in de jaren 80 je touwtje uit de brievenbus had hangen.
Was gewoon, niets raars aan.
Jahaah. Echt gebeurd, skunk millenial met je skinny jeans en je Ipod.
Ben jij in een handomdraai de paria, de persona non grata, het zwarte schaap.
Wat jij hebt gedaan doet er niet toe, want jij had er niet aan meegewerkt, maar jij, boze blanke man (en ik BEN niet eens blank) zult ERgENS voor moeten boeten.
Mensen, en zeker linksdraaiende mensen, vinden het niet prettig met feitelijke ongemakkelijkheden geconfontreerd te worden.
Wordt het al snel ronflonflon met Jacques Plafond toen de VPRO nog wel tof was.
Was het maar ronflonflon. Al dan niet met Dhr. Plafond.
Want het PLAFOND is inmiddels wel bereikt, niet, Haagse soepstengels?
*KLOK!* /Een hele goede morgen allemalal!
https://www.youtube.com/watch?v=oPEOD18tkgI
Rico Tubbs on your sorry ass.

chicago river | 17-06-19 | 10:35

Hoe meer mensen, hoe meer vreugd! Ga eens naar een Ikea in de randstad, bijvoorbeeld. En kijk hoe dankbaar en blij alle nieuwkomers of allangwoners uit warmere landen door de winkel huppelen. En het contrast is ook zo groot: vanonder zo'n zwart laken, is het toch altijd weer zo'n glunderende dame die je aankijkt en je een knipoogje geeft. Haar dochtertjes van 4 en 6 ook al zo grappig ingepakt. En toch zijn ze vrolijk, ondanks dat ze niet genoeg stof hebben voor die van 2. En die man dan, met zijn grappige snor! Hij spreekt geen Nederlands, maar probeert toch een geintje te maken. Ik ga steeds vaker naar Ikea, lekker shiny happy people kijken!

Poesmobiel | 17-06-19 | 10:30 | 3

Hier is de Ikea vooral een trekpleister voor Duitsers. Een stuk minder problemen mee...

dyslexieman | 17-06-19 | 10:32

Poesmobiel | 17-06-19 | 10:30
Ken hele "normale" mensen die altijd hoog opgaven van de zweedse gehakballetjes, en dat je daarom dan naar die stinkhouthut moest.
Om eens fijn te lunchen.
Ofzo.

chicago river | 17-06-19 | 10:42

@chicago river | 17-06-19 | 10:42: Geen ervaring mee. Ik ben altijd zo bang dat ze smaken zoals ze er op de foto's uitzien. Kom maar bij mij lunchen, sweetheart, dan zet ik je iets behoorlijks voor. Als je nog kunt rijden dan, met je 'KLOK' en plop en weet ik wat je allemaal naar binnen gooit, steeds vroeger op de dag :)

Poesmobiel | 17-06-19 | 10:46

De mensensmokkel industrie van bootpropper tot Den Haag is opgezet als een vleesetende plant. Zoet geurend met haren die naar binnen staan, het is nagenoeg onmogelijk om eruit te komen.

Papierversnipperaar | 17-06-19 | 10:29

Alles wat politici aanraken verandert in stof en as.

pomodorus | 17-06-19 | 10:28 | 3

Neen, verandert in belasting en een verdienmodel voor vriendjes.

Kaas de Vies | 17-06-19 | 10:29

Kaas snapt het.

jos verstoppen | 17-06-19 | 10:50

inderdaad

pomodorus | 17-06-19 | 11:52

De oplossing is heel simpel. Keuze voorleggen uit twee opties, ticket of gevangenis. Zal vooral ook een hoop schelen in nieuwe aanwas, winwin.

jos verstoppen | 17-06-19 | 10:26 | 1

Gevangenis???Dan ontploft links deugend Nederland, nee, hoogstens in "detentie" en dan noemen ze ontsnapt.. "vertrokken", wat een bezopen slap zelfvernietigend land.

grindbak | 17-06-19 | 10:28

Alle ontwikkelingshulp stopzetten en die organisaties allemaal opdoeken. Die lui komen hier toch al om alle 'hulp' op te eisen en te krijgen?

Jos Tiebent | 17-06-19 | 10:25 | 1

Te laat.

halfvolle glas | 17-06-19 | 10:46

Goedemorgen. Ik denk dat iedereen met 60 met pensioen had gekund. Met gemak.

osolemio | 17-06-19 | 10:24 | 2

Klopt: het geld gaat naar klimaat en immigratie.

5611 | 17-06-19 | 14:00

@5611 | 17-06-19 | 14:00: Woon in Engeland, zelfde PC. Ben zelf 63 en moet nog een paar jaartjes met veel tegenzin mag ik wel zeggen. Was een soeplul (of ie autochtoon Engels was of niet laat ik in het midden want of ze nou hier of in NL zijn geboren maakt niet Uit) op TV die klaagde over de bijstand. Want ja het was geen vetpot als invalide (????wippen kan ie dus wel) met 2 kinderen in het gezin en een derde op komst. U begrijpt dan wel hoe gemotiveerd ik was die dag om voor de zoveelste meevrter en toekomstige meevreters achter m'n burootje te gaan zitten met dagelijkse targets enz. enz. Het trieste is dat die halven niet eens in de gaten hebben dat ze door ander lieden worden onderhouden, of juist wel...

Slough | 17-06-19 | 16:11

Ah, weer zo'n artikel waarvan de kop en het plaatje genoeg zeggen.

Een Deugboot vol nieuwe EUropeanen. "Immigranten" ook wel, waarvan het plechtig- en in Internationaal Verdrag te Marra-kech is besloten dat het "racisme" is je niet door hen te laten overspoelen. Of volspoelen, dames. Denk aan het nieuwe nageslacht waarvoor zij moeten zorgen.

Deze mannenboot vol is bij voorkeur geslaagd als wapen tegen het door uw Opperste Sovjet in het globaistische Kremlin zo gevreesde "populisme".

Jan Passant mk2 | 17-06-19 | 10:23

De asielindustrie is een miljardenbusiness. Daar hebben velen een dikke boterham aan. Daarom blijft het zo.

Pislinq | 17-06-19 | 10:23

Gewoon net zo illegaal terug dumpen als ze zijn gekomen. Tweehonderd meter voor de kust van zo'n apenland zwemvestje om en zwemmen maar naar je nieuwe thuisland. Doei !

pleemobiel | 17-06-19 | 10:22

10.000 kansenparels, onze jongens, onze meiden. En als ze af en toe een akkefietje met de wet hebben, komt dat doordat wij niet open voor ze stonden. Typisch het witte patriarchaat!

dyslexieman | 17-06-19 | 10:18 | 2

,,Het gaat dus niet om meer dan 10.000 mensen, maar om meer dan 10.000 aanvragen voor vervangende reisdocumenten” aldus DT&V

Wolfje_Tungsten | 17-06-19 | 10:20

Het is een verrijking mensen dus niet zeuren. Nadeel is dat de witte werkende man dit mag betalen maar verder is het alleen maar feest.

Eddy67 | 17-06-19 | 10:17

De voornaamste reden dat ze niet uitgezet kunnen worden is dat het knopje onvindbaar is.

Mr_Natural | 17-06-19 | 10:17

GS, wilt u dit soort filmpjes niet meer laten zien aub? Dit verstoort mijn beeld een beetje. Het moeten zielige vluchtelingen zijn, geen opgeschoten jongens op een pleziervaartje.

BozePaarseMan | 17-06-19 | 10:17 | 1

Voor opgeschoten jongens op een pleziervaartje hebben we de topics over amsterdam al.

Frau Merkel | 17-06-19 | 10:30

Dit is uiteraard geen nieuws, het is al jaren hetzelfde wel erin, maar niet eruit. In plaats van de herkomstlanden zwaar te raken door alle hulpgelden en economische samenwerking per direct te staken. Maar liever slap links (lees doelbewust) beleid, het zal wel behoorlijk druk worden hier als dit maar doorgaat.

Batavi Magistralis | 17-06-19 | 10:16

De VVD met Rutte voorop zet in op de midden klasse. Gelukkig liegt hij nooit. Dat betekent dat ons land onleefbaar zal worden voor onze kinderen.

Therapietje | 17-06-19 | 10:16

Best logisch, de vuilnisman duwt toch ook niet je volle kliko terug door je brievenbus...

hetgingperongeluk | 17-06-19 | 10:13

De kern van het probleem is dat er altijd mensen uit kansloze landen naar onze vetpotten willen komen. En elke keer dat je een wet bedenkt of een maatregel om dat tegen te houden dan bedenken deze kanslozen wel weer een manier om tussen de mazen door te glippen.
Zelfs al zou je een Trumphek om Nederland zetten, dan knipt men daar nog gaten in.
De essentie is dan ook dat je altijd met een groep kanslozen blijft zitten die je niet kwijt kan, terwijl de volgende groep op hetzelfde moment alweer het land is binnen getrokken. Dat gaat niet meer veranderen. Nooit meer!
Eigenlijk zijn er maar twee "stop"scenario's:
1. Als wij hier net zo arm zijn geworden als zij daar.
2. Als zij daar (ongeveer) net zo rijk zijn geworden als wij hier.

U MOET kiezen!!

Wolfje_Tungsten | 17-06-19 | 10:13 | 9

Onzin, je moet gewoon zorgen dat er niks te halen is dan maken die grenzen ook niet meer uit.

5611 | 17-06-19 | 14:03

@5611 | 17-06-19 | 14:03:
Niks te halen? Als in: we schaffend e hele welvaartsstaat af, met al zijn uitkeringen, subsidies en zorgtoeslagen En dan ook maar meteen de hele rechtstaat want dan ben je ook meteen van dat vervelende gezeik over (mensen)rechten af.
Iets mompelt over het kind met het badwater wegflikkeren en een middel dat nog erger is dan de kwaal.

Titaantje | 17-06-19 | 15:07

Dat heet een valse dichotomie of valse tegenstelling. Er zijn wel degelijk meer opties zoals grenzen sluiten, strenger controleren en nieuwe immigranten zeer beperkte tot geen uitkeringsrechten geven. En immigranten een verzekering laten betalen die álle financiële kosten van migratie dekt, zonder dat de NL burger daarvoor opdraait.

Verder zal het ook ophouden als de armoede gelijk verdeeld is over de wereld wellicht, maar wij gaan er dan waarschijnlijk veel harder op achteruit dan de Derde Wereld vooruit gaat. Het is daar niet voor niets zo'n troep en er is aanzienlijk meer inspanning, tijd en stabiliteit nodig om welvaart op te bouwen dan haar af te breken. Getuige o.a. Zimbabwe, Venezuela, Cuba, noem maar een land waar men een verkeerde harde bocht en afslag naar (extreem)links heeft genomen.

Wol | 17-06-19 | 20:33
▼ 6 antwoorden verborgen

Nederland is het dromerige, alles gelovende suffertje van Europa.

tsjajaja | 17-06-19 | 10:12

Natuurlijk is het een grote zwendel. Je kunt je nederlands paspoort verkopen in Colombo (Sri Lanka) voor 800 dollar. Vervolgens ga je naar Nederlands conculaat en geeft je paspoort als vermist op. Dit is slechts een klein voorbeeldje hoe je geld verdienen kunt. Normaal gesproken kst een nederlands paspoort in Nederland voor een iemand uit Kirgizistan toch gauw een 15000 dollar inklusief uitkering en twee jaar wachttijd. Hier verdienen veel Nederlands een botoerham aan over de ruggen van de werkende Nederlanders.

Nerderlander | 17-06-19 | 10:12

10.000 keer die ze openlijk willen toegeven de overige 40.000+ zitten nog even in de doofpot. Een klein beetje toegeven en het volk is weer rustig.

leijpeideaud | 17-06-19 | 10:11

Ondertussen blijft de PvdA volgens de lastste peilingen gewoon doorgroeien..... zucht !
Het volk is dom en niet in staat om zelf na te denken.
Loop maar eens rond in een overdekt winkelcentrum en kijk naar de mensen die hier stemrecht hebben..... OMG !!

varkenshouder | 17-06-19 | 10:11 | 2

Of een zaterdagmiddag in een willekeurige stad.

Willem_Oltmans | 17-06-19 | 10:13

Dat is de wet van de communicerende vaten, de kiezers stromen van D66 naar PVDA naar GL naar SP of weer terug. Nu D66 op z'n retour is, stromen weer kiezers terug naar de PVDA.

FrankVeer | 17-06-19 | 10:27

Land weigert remigrant? -> EU legt economie-verstikkende boycot en inreisverbod op zolang die situatie blijft.
Hoe simpel kan het zijn?

Abject | 17-06-19 | 10:11 | 7

@Pislinq | 17-06-19 | 10:24:
Welke grens bedoel je?
In west europa zijn er geen grenzen meer omdat de grenzen niet meer bewaakt worden.
Ja goed,er staan nog wat bordjes,paaltjes,wegwijzers en af en toe een verdwaalde slagboom,maar dat was het dan ook wel.

komtdatschot | 17-06-19 | 10:28

De EU gaat helegaar niets opleggen, die vindt het wel prima zo. Gewoon per land de Nederlandse ontwikkelingshulp per direct korten en dat gebruiken voor het ophokken van de illegalen, tot die vrijwillig vertrekken.

FrankVeer | 17-06-19 | 10:29
-weggejorist-
Leopard_II | 17-06-19 | 14:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Geen probleem, dat schuiven ze in Den Haag allemaal onder het kopje "overig".

Conan de Rabarber | 17-06-19 | 10:10

Tsja,zolang de PVV klein gehouden word door de kiezers zal het enkel maar erger en erger worden.
Maar goed,de kiezers hebben gesproken en op naar de untergang van holland en west europa.

komtdatschot | 17-06-19 | 10:09

Een ezel in het gemeen stoot zich geen 10.000 keer aan dezelfde steen.

Mr_Natural | 17-06-19 | 10:08
-weggejorist-
Repetitive Beats | 17-06-19 | 10:07 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Waar komt die weg met ons mentaliteit toch vandaan? Tot 100 jaar geleden werden volksverhuizers opgewacht door het leger. Was er de overwinning voor de autochtonen dan was alles pais en vree bij verlies was het, het einde van het desbetreffende volk land. Nu laten we ze toe en zal het resultaat hetzelfde zijn. De oplossing is trouwens simpel. Je mag komen, maar krijgt niks. Dat werk in een land als Wit-Rusland prima. Je mag er zo gaan wonen maar krijgt niks. Rara politiepet hoeveel asielzoekers en gelukszoekers ze daar hebben. Blijkbaar hebben de gutmenschen het nog tegoed in West Europa. Pas als ze moeten kiezen tussen zelf eten of de zieligerts zullen ze het begrijpen. Dan is het te laat.

Zatkniss | 17-06-19 | 10:06

Het begin van de film Scarface (Mariel boatlift), daar moet ik hierbij aan denken. Het lozen van je grootste criminelen en dan niet meer terugnemen. Kunnen wij ook zoiets doen bij Zwitserland?

dyslexieman | 17-06-19 | 10:03

Deze zin: Een maankolonie als tussenstop naar een marskolonie: geen probleem. Een uitgeprocedeerde asielzoeker het land uitzetten: categorisch onmogelijk.
Prachtig geschreven. Met humor keihard aantonen wat een faalkolonie wij zijn.

Dirk III | 17-06-19 | 10:02

Laat die mensen met rust! Die betalen mijn pensioen. Die wassen mijn billen als ik met 72 (en counting) met pensioen mag. Ja toch? Denk ik.

Repetitive Beats | 17-06-19 | 10:02 | 3

Huh? Alleen dus de mannen, die in feite een homo zijn.

Thoth | 17-06-19 | 10:09

Ik denk dat ze je tafeltje dekje nog jatten.

tsjajaja | 17-06-19 | 10:09

Betalen je pensioen? Jij betaalt tot je dood hun uitkering en de rest.

Pislinq | 17-06-19 | 10:28

Hij is erg zielig. Want 'in de gevangenis' een gedeeltelijke dwarslaesie opgelopen (?) en hij heeft PTSS omdat hij zélf (!) die vrouw heeft vermoord. Dus hij heeft PTSS van zijn eigen daad. Ik bedoel...

Dutchbeaurouge | 17-06-19 | 10:04

Probeer je eens 10.000 mensen voor te stellen. Er zijn steden (met stadsrechten dus) met minder inwoners. Er zijn grootschalige evenementen (popconcerten) met minder bezoekers (met uitzondering van Parkpop en Pinkpop).
Probeer je eens 10.000 mensen op het Museumplein voor te stellen en dat die dan allemaal ongewenste vreemdelingen zijn.
Als je je dat kunt voorstellen, kun je je ook het probleem voorstellen.

Osdorpertje | 17-06-19 | 10:01 | 4

Ja. En dan?

Fuckinghell | 17-06-19 | 10:11

Jammer dat ze tegel. Nu ik die heb gelezen denk ik, 10k valt erg mee op de gehele bevolking. Eigenlijk is het peanuts.

Willem_Oltmans | 17-06-19 | 10:16

,,Het gaat dus niet om meer dan 10.000 mensen, maar om meer dan 10.000 aanvragen voor vervangende reisdocumenten” aldus DT&V

Wolfje_Tungsten | 17-06-19 | 10:19
▼ 1 antwoord verborgen

En oja, "het zijn de veilige landers die zich misdragen" - frame moet ook eens doorgeprikt worden. Is niet waar. Het is een grote zwendel. Er zijn dus op dit moment Syriers die gewoon even de familie in Syrie bezoeken en dan weer naar Nederland gaan om de vluchteling uit te hangen.

very_bad_poet | 17-06-19 | 09:59

"morele plicht, VN, ombudsman, iedereen keizielig, D66, GroenLinks, paar miljoen tot slappe gelei opgevoede millenials in perma-naieve status verkerend, vluchtelingen = uitsluitend vrouwen en kinderen met hongerbuikjes, christelijke waarden, bosjes huilstruikerige midlife-huisvrouwen met leeg nest syndroom, partijkartel, Brussel dicteert, Deugen"

Weet je.

Ik heb het alláng opgegeven om hoop te hebben dat de politiek hier iets aan gaat doen. Doen ze niet. Het is alleen in verkiezingstijd interessant, daarna gaat alles gewoon weer onder het tapijt. Niemand geeft er écht iets om. Niet om de maatschappelijke problemen (hebben ze zelf toch geen last van en wie er wel last van zegt te hebben is een intolerante tokkie met nazi-sympathieen, hup klaar ermee en afgeserveerd plus schoon geweten dus win-win), ze geven ook geen hól om de 'vluchtelingen', het gaat alleen maar om de Excel sheetjes en de politieke risico's mbt hun eigen carrières.

Laat maar. Ik ga zelf wel weg ipv te wachten tot die eikels in Den Haag eens een besluit kunnen nemen zónder 20 duizend uitweggetjes in te bouwen, zonder hun eigen besluiten om de haverklap weer terug te draaien middels flutzooi als kinderpardons, gezinshereniging of bullshit als morele plichten om potentiële moordenaars en verknipte bloeddorstige IS imbecielen terug te halen.

Hier blijven staat gelijk aan roulette spelen met je toekomst. Ik hou het liever zelf in de hand dan mijn toekomst in handen te leggen van een inmiddels volkómen onbetrouwbare overheid die als doel lijkt te hebben haar eigen onderdanen te schofferen, uit te buiten, kapot te belasten en een criminele aso-AZC'er emmers met gratis geld toeschuift. En alsmaar blijft verkondigen dat 'we' er nu enmaal niks aan kunnen veranderen. Dat kunnen we GVD wél! Alleen iedereen is te schijterig om die hete kool op te pakken. Dus flikker het probleem dan maar over de schutting bij jan modaal, dump ze ergens in een wijk, bagatelliseer, demoniseer en zo zit het probleem 'veilig' onder het tapijt. Kun je als politicus lekker Deugen en de rest voor domme tokkie uitmaken.

Dutchbeaurouge | 17-06-19 | 09:57 | 1

Mooi gebaar dat je weggaat in deze tijden van woningkrapte en plaats wilt maken voor de nieuwe Nederlander, je overheid waardeert dit zeer.

2tribes | 17-06-19 | 21:31

Serieus, heb de laatste tijd meermaals goedopgeleide mensen de (retorische) vraag horen stellen: "Waarom zouden wij meer recht hebben om hier te wonen?" WTF Met zulke landgenoten zijn we doomed.
Mijn antwoord was wel briljant moet ik zeggen: dat heeft met grenzen, verkaveling en kadastrale verdeling te maken. We hebben op een gegeven moment grenzen en recht op bezit afgesproken. Ik kan bijvoorbeeld niet zomaar jouw huis gebruiken als ik daar zin in heb. Waarschijnlijk zou je me wel onderdak verlenen als mijn huis instort, maar je zou wel verwachten dat ik vervolgens een redelijke poging doe om mijn huis te herstellen, en zodra het kan terug verhuis.

very_bad_poet | 17-06-19 | 09:57 | 4

Tja, kumbaya en zo. Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen! Denk niet wit, denk niet zwart... Dat soort halve zolen.

dyslexieman | 17-06-19 | 10:13

Ookal heb ikzelf lange tijd gekraakt gewoond, ben ik het met je eens very_bad_poet. Het wordt wel veel lastiger als je zelf prima woont door overerving, en je weet hebt van een ander die niet de capaciteiten/het startkapitaal heeft als jij, en die daardoor in een onveilig huis woont, wat 'ie niet op eigen houtje kan repareren. Dan woon je zelf toch ook wat minder prettig, door je geweten. Maar het blijft lastig, want de huizen zijn vaak maar ten kleine delen in handen van de bewoners, en de architecten voeren daarbij ook nog eens allerlei politieke spelletjes.
Of is dit een te abstract gedicht geworden? Nou ja: het is lastig, laat ik dat zeggen.

RozemarijnLucassen | 17-06-19 | 10:20

@RozemarijnLucassen | 17-06-19 | 10:20: Ja het is een iets te abstract gedicht. Geerfd bezit is inderdaad willekeurig, en zo ook talent. Maar we hebben het er voor het grootste deel mee te doen (de rest wordt via het belastingstelsel vereffend). Ongelijkheid is een fact of life. Uiteraard proberen we daar rechtvaardig mee om te gaan.

very_bad_poet | 17-06-19 | 10:51
▼ 1 antwoord verborgen

Geen cijfers bijhouden = geen verantwoording kunnen/willen afleggen.... dit vraagt om een hardere en meer consequente aanpak!! Richting medewerkers, duidelijke richtlijnen en protocollen, asielzoekers idem dito en richting landen van herkomst een keiharde lijn...

surffee11 | 17-06-19 | 09:57
-weggejorist-
koopkrachtplaatje | 17-06-19 | 09:55

De overeenkomst is dat het stuk voor stuk kutlanden zijn, met je vingeroplegging. Het zijn kutlanden door een hoop kutmensen die we dan hierheen halen en helemaal verwonderd doen dat het hier ook een kutzooi wordt.

Weinig zin om deze bocht nog wat ruimer te nemen. Collectieve waanzin.

Aap Noot Miesje | 17-06-19 | 09:55

Hoofdpijndossier. Ga ik verder geen woord aan vuil maken behalve de constatering dat de VVD-mevrouw wel erg stoer uit de hoek komt. Pfff... landingsrechten intrekken: dat gaat never nooit gebeuren in een coalitie met D66 en het CDA en tegenwerking van GroenLinks en PvdA.
Voorspelling: de terugkeerproblematiek is over 10 jaar onverminderd groot! Hoofdpijndossier!

Amsterdamsko | 17-06-19 | 09:55

Laat al die lui die graag willen dat al deze terroristen en zware criminelen uit het midden oosten en Afrika naar Europa worden gestuurd, omdat deze landen graag van deze zware criminelen en terroristen, verkrachters, dieven en moordenaars af willen.

Zo kunnen ze op een goedkope manier heel Europa ontregelen, als vraak, wat de VS in deze regio's allemaal uitvreten!!!

Niet links | 17-06-19 | 09:55

Wat niet binnenkomt hoef je niet uit te zetten.
Of denk ik nou te simpel ?

Wijze uit het Oosten | 17-06-19 | 09:54 | 6

Mijn moeder zei altijd: 'Wat erin komt gaat er ook weer uit.'
Daar hou ik me dan maar aan vast.

Mr_Natural | 17-06-19 | 10:09

Je moeder is niet van deze tijd. Deze vloeibare tijd zonder zuilen.

Willem_Oltmans | 17-06-19 | 10:17

@Willem_Oltmans | 17-06-19 | 10:17:
Uit een hele andere tijd ja. Als ik onder de modder thuiskwam na het buitenspelen zei ze ook altijd: 'Je ziet eruit als een Turk.' Dat is tegenwoordig al genoeg om Jeugdzorg erbij te halen.

Mr_Natural | 17-06-19 | 10:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Moet je tegen Donald Trump zeggen: "Wij nemen onze landgenoten niet terug." Dan kun je lachen. Dan krijg je er een vliegdekschip bij.

VanBukkem | 17-06-19 | 09:54 | 3

dat dus. die laat niet met zich sollen hoor, oh he mexico jullie kunnen of die illegalen tegen houdne aan jullie zuidelijke grens of we zullen jullie eens out of business helpen.

ikworstelengadouchen | 17-06-19 | 09:59

Rutte kan heel hard 'pang-pang' roepen als de ambassadeur van Iran net een slokje koffie wil nemen. Misschien dat dat helpt.

Dutchbeaurouge | 17-06-19 | 10:01

@Dutchbeaurouge | 17-06-19 | 10:01: ik denk dat ie ze eerder nog een kopje aanbied en dan heel onderdanig vraagt of ze aub zouden kunnen willen overwegen of het misschien mogelijk is dat ze die lui terugnemen.

ikworstelengadouchen | 17-06-19 | 10:08
-weggejorist-
pigadaki | 17-06-19 | 09:53 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Hoe moeilijk kan het zijn? Ze kunnen hier komen, dan kunnen ze ook terug. En Marokko hebben we toch allerlei regelingen mee over uitkeringen? Dan kan dit toch gelijk op de agenda. En we zijn bang voor repercussies wanneer we namen van landen gaan noemen. Bang voor die apenlanden dus!

R. Skickr | 17-06-19 | 09:53 | 5

Ons koningshuis zou dit eens achter gesloten deuren met de koning van Marokko moeten bespreken. In niet te verstane taal. Zonder notulen en derden.

Willem_Oltmans | 17-06-19 | 10:20

Niet mis te verstane taal.

Willem_Oltmans | 17-06-19 | 10:20

Dat schijnt dan weer in strijd met bepaalde regels te zijn om te korten. Dat de andere kant zich niet aan regels houdt maakt dan weer niet uit.

Kukooo1 | 17-06-19 | 10:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is weer wachten op het volgende Generaal Pardon, want wat is het toch zielig dat deze mensen zelfstandig kiezen alle regels aan de laars te lappen in de uitzetprocedure.

Ares | 17-06-19 | 09:51

Toch te belachelijk voor woorden.

Het komt hier wel vrijwillig naar toe maar wilt niet vrijwillig terug? Als ze dat wel willen dan is het meestal ook geen probleem.

Ik zou zeggen beetpakken dat schorem in een vliegtuig en aan een parachute dumpen in het land van herkomst.

Dat is veel goedkoper dan die gasten hier te houden in Bad Bed en Brood.

Nu even serieus die landen dreigen met sancties. Veelal ontwikkelingshulp.

Ook ben ik voorstander van een enorm gesloten asielzoekers waar alles dat niet terug wil, word opgevangen totdat ze inzien dat ze geen enkele kans maken op een plek in de Europese samenleving.

Een enorm asielzoekerscentrum op een stukje niemandsland desnoods creëren ze een stukje niemandsland.

lex63 | 17-06-19 | 09:51

Dat komt er nu van als je een paar extra kapiteins op het schip laat. In de eerste 23 reacties staan alle goede ideeën al bij elkaar om deze zaak ten goede te keren. Maak dit EUrabia gewoon weer NL.

eastender | 17-06-19 | 09:51

Goh en daar komen ze nu achter!

allesofniks | 17-06-19 | 09:50 | 1

Dit is al 40 jaar zo.

Pelforth | 17-06-19 | 09:54

Als ze expres hen paspoorten weggooien, om zo hen land van afkomst te verdoezelen. Dan moeten ze maar in de bak, zonder vrijheden naar buiten. Alleen op deze manier wordt het voor hen minder interessant, en laten ze het!

En de landen van afkomst gelijk boycotten in hulpverlening en financiëring, als ze hen landgenoten niet terug opnemen.

Dutchhoneybee | 17-06-19 | 09:50 | 1

Doordat je illegalen ook een status en rechten geeft werk je dit in de hand.

Kaas de Vies | 17-06-19 | 09:52
-weggejorist-
McPhart | 17-06-19 | 09:48

Binnen 5m opgelost: asiel aanvragen kan alleen op schiphol, rest komt uit dublin land en kan dus geen asiel eisen. Asiel eisen = opsluiten tot aanvraag en bij afwijzing meteen terug.
Gaat allemaal niet gebeuren, kartel heeft baat bij huidige asiel industrie...

ZwarteDag | 17-06-19 | 09:48 | 1

jup gratis stemmers, of dacht je dat die lui op FVD/PVV stemden zodra ze een paspoort hebben?

ikworstelengadouchen | 17-06-19 | 09:52
-weggejorist-
Bill Cosby | 17-06-19 | 09:46

VVD-ers die boos zijn omdat het door hun gekozen beleid vlekkeloos uitgevoerd wordt? Ik snap die maniakken niet.

obominotie | 17-06-19 | 09:46

En die tienduizend uitzettingen zijn ook precies die mensen waar je het hardste vanaf wil. De meest overlast gevende. Die nu dus los rondlopen

Mr.Crowley | 17-06-19 | 09:44

Ik zou de btw weer verhogen als ik Rutte was.

swassannuf | 17-06-19 | 09:43 | 1

Haha hahaha. Hahahaha.... Lachen. (begrijp dat het geen grap is)

Willem_Oltmans | 17-06-19 | 10:21
-weggejorist-
Leopard_II | 17-06-19 | 09:42 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ook zo'n grappige kop van het bericht. "Schokkende cijfers". Voor wie eigenlijk is dit nog schokkend?

Is gewoon op te lossen, wil is er niet.

Kaas de Vies | 17-06-19 | 09:42 | 3
-weggejorist-
Leopard_II | 17-06-19 | 09:44

@Leopard_II | 17-06-19 | 09:44:
Gewoon evidente oplossingen worden niet aangedragen. De wil is er niet, maar dat is de rode draad in het beleid van de overheid.
Criminaliteit bestaat niet, geen aangiftes, geen handhaving van overlastgevers in de breedste zin... en ga zo maar door.

Hier is een oplossing.

Hey Marokko.... geen handel meer.... EU breed totdat je normaal gaat doen.

Nee we doen het met stille diplomatie... geld schuiven dus.... het maffia model werkt dus.

Kaas de Vies | 17-06-19 | 09:47

Die oplossing van Halsema om de bosjes te kappen in Amsterdam, maakt dat haar dan 'minder, minder, minder groen' links?

marcoplarco | 17-06-19 | 09:42 | 1

Bijnzonder. Bomen sneuvelen voor Co2 veroorzakende illegalen. Ik snap dit nooit waarom groene partijen zo voor immigratie zijn, maar dan vooral van illegalen. Zelfs groen moet wijken!

Kaas de Vies | 17-06-19 | 09:43

Persoonlijk denk ik dat alleen de methode Trump werkt. Geen euro meer voor landen die weigeren nep-asielzoekers terug te nemen. En ook 0 toeristenvisa meer, en een gehalveerde diplomatieke vertegenwoordiging hier.

drs. Levi Samsonov | 17-06-19 | 09:40 | 6

@Kukooo1 | 17-06-19 | 09:50:
Ja totale waanzin. Altijd het midden opzoeken.

Hallo ik wil uw arm afhakken
Ik wil dit niet
Ok dan alleen uw hand

Bijzonder altijd, dat poldermodel met extra nuances.

Kaas de Vies | 17-06-19 | 09:55

@Kukooo1 | 17-06-19 | 09:50: mooiste is ze krijgen week in week uit voorbeeld van over de grote plas hoe het wel moet. Trump laat de Mexicanen even de grens in het zuiden van Mexico dicht timmeren met een paar simpele truckjes waar je niet eens art of the deal voor hoeft te hebben gelezen.

ikworstelengadouchen | 17-06-19 | 10:06

@ikworstelengadouchen | 17-06-19 | 10:06: Dat klopt, alleen heeft men collectief besloten dat Trump niet deugt. Deze man doet wat hij zegt, of probeert dit op zijn minst. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Kukooo1 | 17-06-19 | 11:53
▼ 3 antwoorden verborgen

(..)Wat hebben die landen verder toch gemeen we kunnen de vinger er even niet op leggen.

Toch wel, als cultureel erfgoed hangen zij allemaal de islam aan. En, dan weet je het wel.

Thoth | 17-06-19 | 09:40 | 1

Woosh!

OverdaanDerOnderheid | 17-06-19 | 11:47

is het nou zo moeilijk? laad gewoon een C-130 vol, land dat ding midden in de woestijn van zo'n land van herkomst zet ze eruit en vlieg weer weg.

ikworstelengadouchen | 17-06-19 | 09:39

Goed dat ze dit nu ook inzichtelijk maken.

Mahatma | 17-06-19 | 09:39

Ondertussen zijn Afrikanen (!) gefrustreerd dat ze niet de Mexicaans-Amerikaanse grens mogen oversteken om asiel aan te vragen. Ondertussen ken ik een Senegalese met broers die illegaal in Spanje en Italie wonen, een neef die met een beurs naar China kon en nu illegaal daar is gebleven.
Haar zus is met een toeristenvisum naar NL gekomen, is natuurlijk nooit weggegaan en heeft inmiddels een baby gebaard en asiel aangevraagd. Dat is afgewezen, maar de IND weet niet hoe ze haar uitgezet krijgen. Je mag het vast niet zeggen, maar het is toch wel een tikkeltje mislukt, dat continent. edition.cnn.com/videos/world/2019/06/...

drs. Levi Samsonov | 17-06-19 | 09:38 | 2

Had ik al gezegd dat de baby van haar neef is? Als ze asiel krijgt, zet ze in op gezinshereniging. De baby baren in Europa was altijd het plan.

drs. Levi Samsonov | 17-06-19 | 09:39

@drs. Levi Samsonov | 17-06-19 | 09:39: net zoiets als Ilhan Omar, die getrouwd was met haar broer in de VS. dat mens zit nu in het Congres

ikworstelengadouchen | 17-06-19 | 09:40

De meeste van die landen hebben ambassades in ons land. Daar zou je een hek omheen kunnen zetten en de onwillige onderdanen er binnen leiden. Onze deur gaat niet meer open..

marcoplarco | 17-06-19 | 09:38

Was het overigens niet zo dat met het Marakesh pact het veel makkelijker zou worden om dat tuig weer netjes te laten landen in eigen land? Of zijn we weer verneukt en werkt dat pact enkel en alleen om dat volk richting het westen te krijgen........

Antwoord: JA!

Fatwabuster | 17-06-19 | 09:37 | 4

Goh. dus het Marrakesh pact uit 2018 blijkt niet te hebben gewerkt bij uitzettingen in 2014, 2015, 2016, 2017? En ik maar denken dat de tijd lineair verloopt. Maar blijkbaar meent Fatwabuster dat we ons vanuit het heden naar het verleden bewegen.
En maar verongelijkt zitten zijn.

Wolfje_Tungsten | 17-06-19 | 09:57

Iets met Oekraïne en "handelsverdrag"

de visser | 17-06-19 | 10:10

@Wolfje_Tungsten | 17-06-19 | 09:57: Exact...... terug naar de Middeleeuwen met al die import, het Westen vernietigd zichzelf..... de grote meerderheid ziet dat domweg niet!

Fatwabuster | 17-06-19 | 10:10
▼ 1 antwoord verborgen

Maatregelen niet uitvoeren betekent dat je geen maatregelen meer hoeft te bedenken. De samenleving verliest steeds verder vertrouwen in de overheid. Dat is erg want Nederland was altijd een erg fijn land. En dat is geen verleden tijd omdat de tijden nou eenmaal veranderen maar. Dat is verleden tijd omdat we met alle winden mee waaiende politici aan het roer hebben hangen. En je hoeft niet guur rechts te zijn of worden om heldere maatregelen te nemen.

Willem_Oltmans | 17-06-19 | 09:37

Gewoon zorgen dat die elementen geen geld kunnen overmaken naar land van herkomst door ze geen geld te geven.
Wel het geld dat ze zouden krijgen aftrekken van het ontwikkelingsgeld dat aan die landen wordt verstrekt vermenigvuldigd met 100.

BBmetR | 17-06-19 | 09:36

'Ongewenste vreemdelingen kunnen steeds vaker niet worden teruggestuurd naar hun land van herkomst.' Moet natuurlijk zijn: laffe politiek correcte teringlijers verrekken het om werk te maken van terugkeerbeleid.

Crusher | 17-06-19 | 09:36

Alle gevestigde partijen zien dit te laat in. Alle Finnen zijn het land al binnen en nu is het afwachten dat er rellen uitbreken. Ik begrijp niet dan mensen nog stemmen op partijen die te laat bijdraaien. Ze hebben boter op hun hoofd!!

"Als het kalf verdronken is, dempt men de put"

Ernstige Zaken | 17-06-19 | 09:35 | 1

In ons prachtige land laten we eerst een hele veestapel verdrinken voordat we er oven beginnen na te denken hoe we dit niet gaan oplossen.

K. Letskoek | 17-06-19 | 10:21

En het is zo eenvoudig: alle hulp aan die landen per direct stopzetten zo lang ze niet meewerken.

2voor12 | 17-06-19 | 09:35

De oplossing is simpel......... alles wat er uit moet en er niet uit gaat, detineren op 1 van de bovenwindse eilanden!

Fatwabuster | 17-06-19 | 09:35 | 5

@Binkoo | 17-06-19 | 09:44: De meesten wonen waarschijnlijk al in Amsterdam. Met de vliegtuigramp in de Bijlmer bleken op sommige adressen ook 35 man te wonen. Dus die 10.000 man die raak je zo kwijt in steden als Amsterdam.

watergeus | 17-06-19 | 10:04

@watergeus | 17-06-19 | 10:04:
Wat Blinkoo bedoelt is waarschijnlijk binnen de ring. Waar al die deugmensjes wonen.

Mubbenschonster | 17-06-19 | 13:08

Ik las detoneren

VolleBak | 17-06-19 | 13:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Zelfs de VVD is boos. Nou, dan gaat het helemaal goedkomen mensen. *kuch*

GuusHetSchaapje | 17-06-19 | 09:32 | 2

Bij de VVD is dat alleen voor de buhne.
Dat weet toch iedereen?

watergeus | 17-06-19 | 10:05

Zou de afdeling Beeldvorming kuch ik bedoel de afdeling Voorlichting van de VVD dit haar aangeraden hebben?

Roadblock | 17-06-19 | 10:10

Tja, het is gewoon Nederland hoor.

En dan nog iets, dit is geen incompetentie, dit is doelbewust beleid.

James Lastig | 17-06-19 | 09:31 | 1

Had je mij als president moeten hebben, zou gelijk een muur om Nederland bouwen, 10 meter van de grens, en alle tuig over de muur gooien, andere landen kunnen hiervan niets zeggen daar je ze nog in eigen land dumpt.

T.R.U.M.P. | 17-06-19 | 14:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken