Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Marco Kroon kaltgestellt

Net toen je dacht dat het niet erger kon voor Marco Kroon kon het toch nog erger. 

Marco mag voor het eerst niet meer spreken op Veteranendag in zijn woonplaats Schijndel. Past niet meer bij de sfeer, ofzo. Dat is toch zoiets als Max Verstappen die niet meer mag racen in zijn woonplaats Monaco. Eigenlijk is het heel sneu, omdat het privégeknoei van Kroon weinig te maken heeft met zijn staat van dienst als Totale Kampioen. Maar ja, blijkt wel gewoon weer dat iedereen een emmertje heeft - vul dat emmertje met coke, wapens, kopstoten en je blote piemeltje, dan komt er vanzelf een keer een druppel. Jammer.

Reaguursels

Inloggen

Mooi, weg met dat tuig vd richel.

WTF_Gaatjenietsaan | 19-05-19 | 09:42

De Nederlandse overheid trapt hem nu de grond in... maar de medailles en zijn hoge onderscheiding van de Militaire Willems-orde mogen ze hem niet afnemen.
Hij mag dit blijven dragen... tijdens Koningsdag op 4 en 5 mei en ook tijdens Prinsjesdag.

sociaal_econoom | 19-05-19 | 09:36

Marco Kroon zit al een paar jaar in de ziektewet.
We kunnen hem een baan geven als beveiliger bij het Koninklijk Huis... met zo'n sterke man voel je jezelf veilig.

sociaal_econoom | 19-05-19 | 09:27

Marco, is zo 2000. En hij rijdt met drank op in een auto zonder derde remlicht.

Emielio | 19-05-19 | 09:17

Terwijl buitenlanders migranten/ asielzoekers die misdadig zijn aan allerlei ernstige zaken schuldig bevonden zijn die worden weggemoffeld en de hemel in geprezen en Nederlandse helden die hun leven hebben gewaagd voor onze regering die krijgem stank voor dank.

gijs geluk | 19-05-19 | 01:02 | 2

Zeker op Facebook gelezen

Aart4888 | 19-05-19 | 09:56

Ali B

Bali Lovert | 19-05-19 | 14:27

Een oorlogsheld is wat anders dan een songfestival trafo in Hilversum snappen ze dat niet.

Tjemig | 18-05-19 | 23:43

En terecht! Dat kletsverhaal over zijn ontvoering was de druppel al veel eerder. Op het slagveld heb je soms gasten die excellent zijn, maar niet geschikt voor het normale leven. Beetje jammer eigenlijk.

Beste_Landgenoten | 18-05-19 | 23:05

de moedigste veteraan is niet welkom............... en voor wat betreft zijn onderscheiding "eens gegeven blijft gegeven"

Schilder58 | 18-05-19 | 21:55

De zieke Nederlandse kleinburgerlijkheid.

Phaedrus | 18-05-19 | 20:57

Toevallig woon ik ook in dat gat en heb als veteraan ook een uitnodiging voor de bijeenkomst van de burgervader mogen ontvangen. Maar ja, als een RMWO al niet welkom is c.q. z'n mond moet houden, wat heb ik daar dan nog te zoeken ?
Zal ze daar op 't gemeentehuis bedanken voor de uitnodiging en beleefd doch duidelijk vertellen wat ze ermee kunnen doen.
En bij het Brabants Dagblad hebben ze denk ik een pool opgezet, wie Kroon het diepst de stront in douwt wint de pot. Wees er maar trots op, bahbah.

Vesta | 18-05-19 | 20:45

Every rough guy is rough around the edges.

Phaedrus | 18-05-19 | 20:25

Ank is vast heel goed voor haar kleinkinderen.
Aan Marco zou ik meer toevertrouwen en heb ik meer vertrouwen.
Die kleinburgerlijke leiding heeft nu vast een klein stijfje maar of ze het vertrouwen van het personeel nog hebben?

bwanabanjo | 18-05-19 | 20:22

Marco Kroon blijft een held.

Phaedrus | 18-05-19 | 20:15

Oorlogsheld Marco Kroon wordt na zijn diensttijd door een deel van "de media" door de stront voor wat akkefietjes die die, zouden ze door een onbekende Nederlander zijn begaan, niet eens het nieuws zouden halen. Kroon is uitgezonden door de Nederlandse regering om een uitermate vuil karwei op te knappen, Zelf blijven de laffe, slappe politieke leiders natuurlijk thuis. Iedere oorlog is dirty. Kroon deed wat hij moest doen, en ik begrijp dat jij onder militairen nog altijd zeer gerespecteerd wordt. Daarom: respect voor Marco Kroon! Ook nu en in de toekomst.

Toos Bevergeil | 18-05-19 | 19:49

Schande. meneer Kroon is en blijft een held. Ik zal altijd voor hem groeten en hem in zijn echte waarde laten. En ja, dat mag ik zeggen, want we hebben allen voor volk en vaderland voor lul gestaan. Als veteraan sta ik onvoorwaardelijk achter Kroon. Zelfs nu ik weer gewoon burger ben met burger normen en waarden. Kroon is en blijft een opperhoofd.

LV-223 | 18-05-19 | 19:35

We gaan echt heel slecht om met onze helden. Denk je dat Kroon zijn dingen in de oorlog had kunnen doen als het een hele nette jongen zou zijn geweest? Natuurlijk is hij een beetje een boef. Kan je niet opeens uit zetten als je weer in het normale leven komt.

Hypno2050 | 18-05-19 | 19:23 | 1

Dit . Je stuurt geen papier tijgers om de ranzige klusjes op te knappen.

rammelbakje1 | 18-05-19 | 19:48

Waar gehakt wordt vallen spaanders.

ikdenkwat | 18-05-19 | 19:05

Nooit begrepen wat "onze jongens" nu eigenlijk in Afghanistan bereikt hebben. De Russen hadden daar al een sof behaald en het is daar nog steeds een middeleeuwse maatschappij. Hetzelfde geldt voor Mali. Geen resultaten, maar wel veel dode militairen.

Fred uit Amstelveen5 | 18-05-19 | 18:56 | 1

En puntjes voor de politici, daar gaat het uiteindelijk om.

Vesta | 18-05-19 | 20:48

Kennelijk is de Willemsorde tegenwoordig een voorwaardelijke onderscheiding. De heldhaftigheid wordt slechts beloond zolang je door koning en regering misbruikt kunt worden als posterboy. Zodra dat niet meer kan laten die pennelikkende buro laffaards je vallen en wordt er dreigend gesproken over afnemen van de onderscheiding. Alsof de heldhaftigheid ineens vervallen is. Alsof de daden waarvoor hij werd toegekend plots niet meer verricht zijn.

JanVergoor | 18-05-19 | 17:46 | 2

.. dat vat het moderne Deugen wel samen. Misschien dat Rutte, voor hij met de pensioenen richting EU vertrekt, een eremedaille voor Deugen op Haags niveau kan instellen. Samen met Willy natuurlijk.

Jan Passant mk2 | 18-05-19 | 17:51

De meeste koninklijke onderscheidingen zijn voorwaardelijk en mogen worden ingetrokken bij een veroordeling oftewel:
"Voor de meeste onderscheidingen die worden uitgereikt, bepaalt de regelgeving dat een onderscheiding van rechtswege vervalt als de gedecoreerde onherroepelijk is veroordeeld tot een gevangenisstraf van een jaar of meer. "

Flatulent | 18-05-19 | 18:35

Ik kende een vrouw wiens zoon in een een of andere bananenrepubliek
op een landmijn reed, en daardoor 2 jaar heeft moeten revalideren, en heb ik
die vrouw verteld dat zij d'r zoon moet ompraten om uit het leger te stappen,
want dit corrupte land met al die debiele politici en de grote belanghebbers
zijn het niet waard om je leven voor op het spel te zetten.
Daar mag je met duur materieel rijden en voor tonnen bommen en kogels
er doorheen draaien, maar eenmaal terug in vernederland ben je gewoon
weer een lul de behanger die er niet toe doet, en door het slijk gehaald word
omdat je toevallig met je kop boven het maaiveld uitsteekt en een kopstoot uitdeelt aan een leip agentje die niks beters te doen heeft dan politiek correcte
regelneukerij op je los te laten. Mocht er dan ook ooit nog een oorlog komen
waarbij alle mannen weer tot de dienstplicht worden opgeroepen, dan ben ik de eerste deserteur, want ik ga echt niet m'n leven op het spel zetten
voor de belangen van een zooitje graaiende corrupte politici!

Ronnie D. | 18-05-19 | 17:45 | 2

u bent een held. Ik spijbel voor het klimaat.

Jan Passant mk2 | 18-05-19 | 17:57

Wie verdedigt jouw verworvenheden dan verwend nest?

Willem_Oltmans | 18-05-19 | 18:53

Ik denk niet dat iemand twijfelt aan zijn heldendaden. Daar gaat het ook niet om. Het gaat om nu. De man heeft klaarblijkelijk problemen en na al die incidenten is het inderdaad misschien handiger om hem even uit de wind te houden.

Chow | 18-05-19 | 17:44 | 2

In het stafstaf zijn ze niet zo gediend van dit soort brabo's. Is ook niet handig wat hij doet. En hij deed andere dingen uitmuntend. Een held is een held.

Dat hele celeb gebeuren eromheen vind ik bullshit. En de hijgende media. Kan me amper voorstellen dat de wervende bedoeling erachter nog vruchten afwerpt. Het overschaduwt ook de andere drie ordes (deze eeuw). Of kent u hen namen ook? I rest my case.

Shareholder II | 18-05-19 | 18:28

Wat wil je. Ineens lig je onder de loep van het volk. De taliban zien dit ook en je kan dus niet meer terug onder de radar. Die onderscheiding bleek een Judaskus te zijn. Totaal onbedoeld, maar het was er wel een. Sta je dan. Geen kans om SF te zijn en iedereen wil je in de talkshow hebben. Ondertussen verhoogt de taliban het prijzengeld voor het omleggen van onze held. Kroon is en zal nooit een modelburger worden. Waar ie voor in de pers komt is klein spul. Geen moorden, verkrachtingen of dat soort kwalijke shit. Ik kan al minimaal 3 mensen uit mijn kringen aanwijzen die dezelfde soort vergrijpen op hun conto hebben. En dan heel veel door de tijd heen. Ze lopen allemaal vrij rond. Een enkeling met een reclasseringstraject, maar meestal is dat er niet. Een groot verschil. Op hen staat niet elke kl*tecamera, en duikt niet elke reporter als een aasgier op de prooi. Het staat dus tot geen verhouding en het is absoluut laaghartig om Kroon als een stuk vuil af te schilderen en weg te zetten. Dat gaat niet gebeuren!

LV-223 | 18-05-19 | 20:03

Wanneer een held zich als een klootzak gaat gedragen, dan is de klootzak geen held meer.
Volkomen terecht dat hij niet meer mag spreken tijdens de veteranendag.

vanFleppensteijn | 18-05-19 | 17:29 | 5

Gelul. Zijn daden benne groot. Dat verandert daarna niet.
Dat ze hem niet meer zo inzetten voor -tevens- beoogde wervende doelen, dat begrijp ik wel. Daarom hebben ze er meer aangesteld. Maar zolang de media het leventje van Kroon blijft volgen.. gooit dat allemaal roet in het eten. En nou balen ze daarvan. En dat ligt niet aan Kroon. Vind ik. Kroon is Kroon.

Shareholder II | 18-05-19 | 18:32

Net of een held geen klootzak kan zijn of een klootzak geen held?! Die twee zaken sluiten elkaar niet uit... Gewoon gelul... Hij heeft zijn leven in de waagschaal gegooid dus is en blijft een held... Een held die zich af en toe wel als een debiel gedraagt en zich dan gewoon als de rest daarvoor moet verantwoorden dus waar lult iedereen in hemelsnaam over...?!

Expertus_Dico | 18-05-19 | 18:55

Men kan 1000 goede dingen doen maar men herinnert zich altijd dat ene foutje. Kroon wordt als vuil behandeld.

MoonBeebe | 18-05-19 | 20:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Hou toch eens op met dat Held die het land heeft gediend. Ten eerste is NL daar als VS vazalstaat een zoveelste oorlog ingerommeld naar aanleiding van de -in het PNAC plan omschreven- initierende false flag. Vervolgens is men daar in Adghanistan een afzetmarkt voor het Militair Indistrueel Complex gestart dat inmiddels na 18 jaar tot oneindige oorlog uhh omzetfeetje is uitgegeroeid, teller inmiddels over de Duizend Miljard dollar. Opiumproductie +10.000% met als grootste afzetmarkt de VS. Ten tweede is de Taliban nu groter dan ooit en tevens bondgenoot van de VS (en dus NL) in de strijd tegen het volgende gecreëerde proxy leger. Dat zo'n Kroon en tal van andere mannen op de eoa. manier doordraaien (getuige tevens de enorme suicide onder veteranen) op basis van zo veel politieke zwijnerij lijkt mij dan ook geheel niet vreemd. Zie ook www.veteranstoday.com/?s=afghanistan

HdJ | 18-05-19 | 17:16 | 3

Dus hij heeft geen heldendaden verricht en heeft zijn land niet gediend.
Zelden iets dommers gelezen, met je weg met ons mentaliteit.

Ongeblustekalk | 18-05-19 | 17:22

Wat ongebluste kalk zegt. De reden van die oorlog is niet relevant. Koest, mand!

pibasso | 18-05-19 | 17:28

Marco Kroon is niet schuldig aan smerige politiek.
Hij is ‘slechts’ soldaat.

Ruimedenker | 18-05-19 | 17:32

Burgermeestertje doet even kopschoppen.
Marco was fout tijdens carnaval, dat klopt en daar zal hij de gevolgen van moeten aanvaarden.
Om met Pechtold te spreken: “is een privézaak”.
Nu ligt Kroon op de grond en moet er even nagetrapt worden.
Als Kroon zo laf was als deze ambtenaar, kun je het leger wel afschaffen.

Ruimedenker | 18-05-19 | 17:09

Pfffffffffffff wel doodzonde zoveel emmertjes ellende. Waarom kan het niet normaal. Heb je dan een Militaire Willems Orde en dan is er steeds gezeik.
Gelukkig zijn er naast Kroon nog 3 andere MWOers over met heldenverhalen.

AMX pri | 18-05-19 | 17:08

Ja Kroon, je moet 24/7 een pitbull zijn voor Nederland maar niet in Nederland, dan verwachten ze dat je een chichu bent.

dutch bikkel | 18-05-19 | 17:03

Marco Kroon - een dapper Nederlandse soldaat uit Schijndel... Geef acht!
Stel volgend jaar verricht Machmed Ali uit Amsterdam dergelijke heldendaden als Nederlands soldaat tijdens een vredesmissie in Afghanistan.
Denk niet dat Femke Halsema en Beatrix dit zullen goedkeuren.

sociaal_econoom | 18-05-19 | 16:35

Tja Kroon heeft voor ons land gevochten dus kan de thypus krijgen, daartegen gaan we IStuig terug halen en belonen met uitkeringen en woningen.

de uitbater | 18-05-19 | 16:33 | 3

Zij hebben ook gevochten voor volk en vaderland.

sociaal_econoom | 18-05-19 | 16:36

Wow het is bijna alsof de regering niet voor de bevolking is.

head_pend_jervin | 18-05-19 | 16:59

Slecht wat hij gedaan heeft, maar dat doet niets af aan zijn daden.
Hij heeft het land gediend, dan pas zou je eisen mogen gaan stellen, wanneer je nooit iets voor je land gedaan hebt zou je gewoon je muil moeten houden, in een hoekje gaan zitten en belasting betalen.
Verdomde schapen.

Ongeblustekalk | 18-05-19 | 16:30 | 3

Meeeeh!

D-Fens_1963 | 18-05-19 | 16:59

Je zou een goede advocaat zijn voor deze :
www.sfgate.com/news/article/A-decorat...

Ach ja, hij heeft wel een 5 jarig kind uitgewoond, maar hij heeft goed voor zijn land gevochten en is gedecoreerd Navy Seal. Dus waar praten we over...

Flatulent | 18-05-19 | 18:08

In 'combat' mag 'ie een beest zijn, in het gewone burgerleven moet hij dat uitzetten. De één lukt dat beter dan de ander.

Pierre Lebon | 18-05-19 | 16:27 | 1

lekker lullen als grensrechter... ken niemand die dat kan...

hetgingperongeluk | 18-05-19 | 16:33

Eerlijk gezegd vind ik zijn privégedrag zo niet te pruimen en niet in overeenstemming geridderd te zijn dat ik het wel een goede maatregel vind. Uniform ook maar inleveren, hij gaat maar in burger. Sorry.

Jan, Leiden | 18-05-19 | 16:27

Leek een held, is het niet (helemaal). Jammer voor hemzelf in de eerste plaats en ook voor het toch al gebutste imago van defensie. Kroon lijkt een vermogen te hebben zich in de nesten te werken op privévlak. Heeft hij toch echt zelf invloed op volgens mij.

StiekemeBunzing | 18-05-19 | 16:22

Wapens? Hoezo wapens?

Pierre Lebon | 18-05-19 | 16:22

Er loopt een rechtszaak tegen hem vanwege (vermeend) geweld tegen agenten. Dus ik kan mij die beslissing wel voorstellen. Net als een politieagent ben je als militair 24 uur "in functie" en moet je het goede voorbeeld geven. Uiteraard moet Kroon als hij voor 21 juni vrijgesproken wordt, alsnog kunnen spreken.

Mannes | 18-05-19 | 16:22

Stel je voor dat we in mei 2020 aan Max Verstappen verbieden deel te nemen aan de Formule I van Zandvoort - dit is ongeveer hetzelfde.

sociaal_econoom | 18-05-19 | 16:17 | 4

Niet helemaal natuurlijk want er gaat het één en ander vooraf. Dat het vreemd is klopt zeker.

BozePaarseMan | 18-05-19 | 16:21

Een betere vergelijking is Max niet laten spreken op een sportgala nadat hij de GP in Zandvoort heeft gewonnen, maar ook onder invloed op de A2 gepakt is met 180kmpu (en een stroomstootwapen in zijn bar heeft liggen, etcetera etcetera).

Sjors W. | 18-05-19 | 16:32

@Sjors W. | 18-05-19 | 16:32:

Beter laat die sociale econoom die rare vergelijkingen van hem maar even zitten.
Dit slaat als een k*t op een heipaal en die vergelijking verderop met de Michiel de Ruyter is niet veel beter.
Als je zo je punt moet maken....

Gazzerop | 18-05-19 | 19:48
▼ 1 antwoord verborgen

Helden bouwen een civilisatie, dwergen breken hen af. (*stalin.)

horsteknots | 18-05-19 | 16:16 | 2

en de dwerg herhaalde nog eens wat er uit de propagandamachine kwam... Helden excelleren onder buitengewone omstandigheden, maar gewone mensen die hun best doen voor zichzelf en hun gemeenschap bouwen een civilisatie, me dunkt.

Diotima | 18-05-19 | 17:40

Die had je nou beter net niet kunnen kiezen voor een dergelijk citaat. Getuige de botten van duizenden omgekomen Russen die jaarlijks worden blootgelegd in de bochten van meanderende rivieren in de voormalige strafoorden van Siberië.

suscrofa | 18-05-19 | 20:10
-weggejorist-
the haque warrior | 18-05-19 | 16:16 | 3

Als ik kijk wat voor idioten in Nederland allemaal een podium krijgen valt het met Kroon nog wel mee. Hij moet gewoon speechen, hij heeft zich tenslotte met hart en ziel voor Nederland ingezet.

BozePaarseMan | 18-05-19 | 16:15 | 1

Zullen we Bill Cosby ook laten speechen op een bijeenkomst van vrouwenemancipatie? Die heeft zich tenslotte ook altijd ingezet voor zijn medemens.

Flatulent | 18-05-19 | 18:14

Laat die man met rust. Als hij gedaan heeft wat er gezegd wordt dat hij gedaan heeft dan verdient hij respect en een standbeeld. Medelandgenoten in levensgevaarlijke omstandigheden het leven gered.
Bij mij heeft hij veel krediet opgebouwd.
Natuurlijk moet ook hij een beetje normaal doen. Dus Marco Kroon, hou je gemak een beetje, al die onzin heb je niet nodig.

kempenaer | 18-05-19 | 16:13

Potverdorrie, heeft iemand van de beleidsmakers en regelgevers wel eens echt zelf meegemaakt hoe PTSS eruit ziet, hoe ongelofelijk moe en uitgeput je kan raken als je continu alert moet zijn, als je weigert te falen terwijl je leven er vanaf hangt.... als je iemand snachts wakker maakt en dat hij je voor je bekt ramt omdat hij bang en geschrokken is, als hij overdag palen en planken doormidden slaat zonder anderen te beschadigen omdat hij het verschil kent tussen vriend en vijand.... je kop erbij probeert te houden.... maar dat niet lukt, middelen gebruikt omdat je geen idee hebt hoe je rustig moet worden, je niet wil falen, doodsbang dat je je geliefden iets aandoet..... wel eens naast zo iemand gezeten..... beleidsmakers, rechters en regelgevers..... wie heeft deze gast, deze opdracht gegeven, in de bloei van zijn leven? in wiens belang? wie is daar uiteindelijk beter van geworden?..... Natuurlijk is Marco een LUL, maar wat zo KUT is, hij weet dat zelf ook.....

hetgingperongeluk | 18-05-19 | 16:13 | 1

Dus zodra een dader Marco Kroon heet, is "verward" zijn wél een deugdelijk excuus voor geweld tegen politie en handel in stroomstootwapens?
Zullen we maar gelijk alle verwarde mensen vrij laten? Tenslotte zijn ze zielig...

Flatulent | 18-05-19 | 18:25

Wat Michiel de Ruyter was in de Gouden Eeuw... is Marco Kroon in deze eeuw.
Het is jammer dat deze twee nationale helden slecht geëerd worden.

Schijndel ligt 10 kilometer van Den Bosch en 10 kilometer van Veghel.
In Schijndel zijn ze bezig samen met Den Bosch en Veghel om een standbeeld te plaatsen van Marco Kroon op de rotonde waar je naar Den Bosch kunt en de andere kant gaat naar Veghel (Meierijstad).
De bedoeling is dat Willem-Alexander en Maxima op 4 mei 2020 hier bloemen neerleggen.

sociaal_econoom | 18-05-19 | 16:12 | 5

@kempenaer - wat jij schrijft is waar
helden zijn geen gemakkelijke personen.
Ik ben wel een gemakkelijk iemand, maar ik ben geen held.

sociaal_econoom | 18-05-19 | 16:45

Oh ja? Kan je even een link geven van het lokale sufferdje waarin staat dat er een standbeeld gaat komen? Of is dit weer een onzinverhaal van je?

Diotima | 18-05-19 | 17:44

@kempenaer | 18-05-19 | 16:35:
Ze hebben hun kans gehad bij de laatste lichting dienstplicht.

Maar ik pastte ervoor om deel uit te maken van dat 'baas boven baas' gebeuren. Ik werk niet zo lekker als ik commando's toegeschreeuwd krijg.

Verder hoef je me niets te vertellen over wat oorlog met je doet. Heb van dichtbij een maat kapot zien gaan na Bosnie.

Enneh, of ik nou in de oorlog was geweest of niet, ik had echt wel dezelfde mening gehad.

Gazzerop | 18-05-19 | 19:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Militairtje pesten is het enige wat ze kunnen bij het OM.

Bubske | 18-05-19 | 16:08 | 1

Nee hoor. Ze blijken ook ontzettend goed in het vrijlaten van psychopathische moordenaars.
Oh en infofilmpjes...

Parel van het Zuiden | 18-05-19 | 16:09

Sea watch 3 loopt op de moment weer binnen in de haven van Lampedusa. (zie vessel ginder) Wat bedoelen al die politicie en EU toch steeds met "laatste keer" En opvallend hoe de EU dit niet in nieuws wil hebben. Onze jonkvrouw heeft het zo graag over fake news, maar nieuws achter houden vind ik nog veel kwalijker. ach, het heeft mijn stem voor woensdag bepaald.

mono-culti | 18-05-19 | 16:06 | 1

Hou het maar vast tot donderdag

SugarCandyMountain | 18-05-19 | 16:39

Zag bij op 4 mei meerdere politici die meermaals in opspraak zijn geraakt door malversaties en leugens, deze herdenkingen ontsieren.
.
Waarom zijn daar geen gedragsnormen op van toepassing?

Parel van het Zuiden | 18-05-19 | 16:06 | 2

Wie dan?

Superior Bastard | 18-05-19 | 16:19

Te beginnen met Rutte. Onderste steen, Toyota's, enzovoort. Daarna komt bijna het voltallige kabinet en de beide kamers. Over de Raad van State hebben we het nog maar niet.

Frau Merkel | 18-05-19 | 16:24

Was ook wel een beetje te verwachten.
Defensie heeft zich erg vergist door in te zetten op deze held om hem op een schild te hijsen. Dat resulteert nogal in een 'back fire'.

Verder vind ik het ontzettend sneu voor de man.

Gazzerop | 18-05-19 | 16:05

Ach ja, Nederland en mensen op het schild hijsen. Altijd een moeilijke combinatie.

Pedronegro | 18-05-19 | 15:57 | 2

Hij is er zelf afgedonderd, van dat schild.

Schoorsteenveger | 18-05-19 | 16:01

Als je succesvol bent in Nederland lig je onder de microscoop van het deugvolk.

Wim141 | 18-05-19 | 16:05

Er zitten een paar behoorlijk serieuze steken los aan die knaap, anders zou hij in een land als Nederland niet tot held zijn gedecoreerd.

Prinsemarij | 18-05-19 | 15:55 | 3

Prinsemarij | 18-05-19 | 15:55
Nou misschien zijn het die lui wel die hem decoreerde die niet goed bij hun hoofd waren, Afghanistan waar lul je over, we hadden daar totaal niets te zoeken.

Havenwerker | 18-05-19 | 16:00

Mooie vent man, gewoon een jaartje uit de wind houden en daarna weer lekker z'n dingetje laten doen. Alle moraalridders en andere abjecte soortgenoten steken bij dit soort onderwerpen meteen hun hoofd boven het maaiveld uit, weet je ook meteen waar die zitten.

jemoederisliev | 18-05-19 | 15:55

Wie verwacht er een poeslief karakter bij een echte ijzervreter?
Die verwachting is al respectloos.

Feynman | 18-05-19 | 15:55

Tsja, je moet ook een keer ruimte maken voor IS en Al Nusra -veteranen toch?
.
Alles is immers mogelijk onder Kabinet Landverraad..

Parel van het Zuiden | 18-05-19 | 15:53

Meneer de grote held mag een keertje niet als vanzelfsprekend een praatje doen. Dus?

Schoorsteenveger | 18-05-19 | 15:51 | 4

@jemoederisliev | 18-05-19 | 15:56:
Niet bepaald, maar ik heb het niet op blinde heldenverering. De man wordt niet de mond gesnoerd, zoals hier gesuggereerd wordt.

Schoorsteenveger | 18-05-19 | 16:00

“Meneer de grote held”?
Dat badinerende toontje. Serieus?

kempenaer | 18-05-19 | 16:31

Rutte kan alleen maar lullen,neem dan Poetin kan paardrijden kan judo kan vissen kan dansen en ook nog zingen.

Hoorneslaan | 18-05-19 | 21:44
▼ 1 antwoord verborgen

Helden zijn net die mensen die niet volgens de regels handelen en toch geweldige dingen doen.

Mr.Crowley | 18-05-19 | 15:47 | 2

Deugvolk houdt niet van helden. Veel te confronterend voor hun middelmatige leventje.

Wim141 | 18-05-19 | 16:02

@Wim141 | 18-05-19 | 16:02:
Helden zijn een gevaar voor een beleid dat van burgers deugvolk wil maken.

Mr.Crowley | 18-05-19 | 16:19

Kut zeg voor hem. Sneu gedrag.

pibasso | 18-05-19 | 15:47

Held met PTSS. Niet tegen zeuren, maar behandelen!

Yarni | 18-05-19 | 15:44 | 1

Dit!

EefjeWentelteefje | 18-05-19 | 15:55

Helden zijn onder dit beleid een uitstervend ras.

Mr.Crowley | 18-05-19 | 15:44

Defensie is niet de beste werkgever van Nederland. Nooit geweest ook. Trap er niet in.

padbuffel | 18-05-19 | 15:37 | 1

De overheid en sich is geen goede werkgever. Ze geven andermans geld uit aan andermans zaken. Dus het boeit eigenlijk helemaal niemand daar wat of het functioneert, ze gaan toch niet failliet. Wie faalt wordt weggepromoveerd om op nieuwe functie de wereld nog een stukje verder de verkloten.

Joostmochtnietsweten | 18-05-19 | 15:48

Diep respect voor die gast! Dat ie hard word aangepakt, is puur omdat men hier in Nederland geen helden willen hebben waar eventueel nationale trots vanuit kan ontstaan.
Stel je eens voor dat je nationalistisch wordt, dat moeten we niet willen met z'n allen!

Kamikazepiloot | 18-05-19 | 15:36 | 1

Onder je heb je zo n persoon. Of zal het weer een schreeuw om aandacht zijn?

azijnseikerT | 18-05-19 | 15:47

Terecht.

Superior Bastard | 18-05-19 | 15:35 | 1

Eer je helden, pietje.

kempenaer | 18-05-19 | 16:18

Hm, waar zouden 'we' eigenlijk meer verbolgen over moeten zijn?

"Bert Gelderblom, secretaris van Marco Kroon, stelt dat de militair teleurgesteld is dat hij niet in zijn woonplaats mag spreken na wat hij ‘het carnavalsincident’ noemt. Kroon kreeg het nieuws telefonisch te horen van de gemeente. ,,Dat was vrij snel na carnaval", zegt Gelderblom. ,,Kennelijk vindt deze gemeente het geen prioriteit om pas te oordelen nadat een rechter zich heeft gebogen over het waarheidsgehalte van de beschuldigingen”, schrijft hij ook nog op Facebook.

Dat hij het nieuws nu pas deelt, is omdat hij dit eerst ‘nog niet opportuun vond'. Wat er sindsdien veranderd is, kan Gelderblom echter niet aangeven. Volgens het secretariaat is het verder ook ‘jammer voor de veteranen die graag van gedachten hadden willen wisselen met hem."

Dit besluit om Kroon niet in het openbaar te laten spreken was dus al genomen voordat de aanklacht wildplassen en kopstoot in behandeling was.
Een iets te ijverige ambtenaar van Schijndel op Overige Zaken?

Kudtkip | 18-05-19 | 15:26

Hans van Baalen , die heeft ook de nodige onderscheidingen gekregen. Oorlogshitser pur sang. Kijk daar eens naar. Maar hij maakt deel uit van de leugenachtige kliek dus komt er wel mee weg. Kijk die lijst : www.montesquieu-institute.eu/id/vka5e...

ja,diedus! | 18-05-19 | 15:20 | 2

Schokkend!

vluchtelingallergie | 18-05-19 | 16:03

Ik mis nog het IJzeren Kruis met eiken loof en zwaarden !

Jimmy Mc Clure | 18-05-19 | 16:30

Mensen die dingen meemaken zoals Kroon die heeft meegemaakt krijgen daar niet zelden een aardige mentale klap van. Elke nutteloze, verslaafde en/of onaangepaste kneus wordt in zo'n geval eindeloos de hand boven het hoofd gehouden door een heel circus van mensen die daar een dik belegde boterham aan verdienen. Maar voor de hoogst onderscheiden militair gelden natuurlijk andere regels in DIT LAND.

Hetze Haatstra | 18-05-19 | 15:19 | 1

En zo is het.

Willem_Oltmans | 18-05-19 | 15:20

Krijgt Marco na zijn ban weer een zwitsaltje?

Langshetrandje | 18-05-19 | 15:18

Dat spant de Kroon.

Wibowob | 18-05-19 | 15:18

Die onderscheidingen heeft hij gekregen voor wat hij gedaan heeft, hij draagt ze echter NU en zal zich derhalve als een waardig drager moeten gedragen en dat laat hij keer op keer na. Van mij mag hij ze houden maar hij moet wel uit beeld verdwijnen, de paljas.

Skunk57 | 18-05-19 | 15:17

Alle mariniers die zich namens ons land met gevaar voor eigen leven hebben ingezet: heel veel dank. En de rest is klein bier en gelul.

Willem_Oltmans | 18-05-19 | 15:17 | 1

Klap, klap, klap...

Bill le Koek | 18-05-19 | 15:55

We willen best een keer een oogje dichtknijpen. Maar ja, we kunnen niet bezig blijven natuurlibj. Marco heeft het wel een beetje erg bont gemaakt. Met een kopstoot aan een politieagent als voorlopig dieptepunt.
Ik snap dit besluit wel.

VanBukkem | 18-05-19 | 15:16 | 5

Superheld of fantast....

Haram_Kafir_4ever | 18-05-19 | 15:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Het begint allemaal met twee Bossch politiemiepen op een paard die menen te moeten ingrijpen omdat tijdens carnaval iemand hoge nood heeft. Tevreden dames?

Einde van de Domheid | 18-05-19 | 15:13 | 1

U heeft beiden een politiemissie-vakantie in Afghanistan verdiend!

Einde van de Domheid | 18-05-19 | 15:18

Verstandige keuze.

leo de pejo | 18-05-19 | 15:12

De Koninklijke familie zet zich maar graag op de zelfde hoogte met dit soort lui, Willum Pils heeft er ook al één een dreun op zijn schouder gegeven.
Vind een Havenwerker die al meer dan 47 jaar in de Haven werkt meer recht op een helden metaal heeft, maarja dat zijn vergeten helden, gewoon volk en meer niet.

Havenwerker | 18-05-19 | 15:11

Vroegah. Toen mochten soldaten nog rauwe lompe kerels zijn.
In de kazerne in Breda ging een sergeant altijd! voorop bij officiële gelegenheden. Hirld zich te vaak niet aan de regels om ooit nog eens een promotie te krijgen, maar HIJ droeg de Willemsorde. HIJ ging voor iedereen.
Nu wordt een drager van de Willemsorde langs de SJW lat gelegd. Deugt deze ijzervreter wel genoeg? Nederland pist op haar helden. Zij tonen immers de onkunde van onze politici aan en dat mag niet.

JanVergoor | 18-05-19 | 15:10 | 3

Dat je nog commando zou willen zijn in dienst van deze overheid. Keek wel uit.

Mart6037 | 18-05-19 | 15:12

De losers zijn de nieuwe helden. Zie W.A en de Nederlandse geweldsmonopolisten bij de iftar.

ja,diedus! | 18-05-19 | 15:12

@Mart6037 | 18-05-19 | 15:12: Als deze man een dubbel paspoort had , was de aandacht van de overheid en ophef dan ook zo groot ?

ja,diedus! | 18-05-19 | 15:13

Dan stuur je toch een stadsmarinier, dat zijn de echte helden die BOA's.

rechtsdwalendeautist | 18-05-19 | 15:10

Dubbele moraal weer. Wanneer een minister, of welke politicus dan ook, de kluit belazert is er niets aan de hand. Ik maak me sterk dat de doelgroep die hij niet meer mag toespreken, wakker ligt van zijn prive beslommeringen. Voor mij blijft het een eindbaas.

Kukooo1 | 18-05-19 | 15:09 | 2

Voor mij blijft t een fantast...

Haram_Kafir_4ever | 18-05-19 | 15:27

Haram, fantasten zijn mensen die in een of andere god/allah of whatever geloven...

Bill le Koek | 18-05-19 | 15:59

Voor alle zogenaamde oorlogsvluchtelingen die mensen neersteken en rotzooi trappen is alle begrip.

ja,diedus! | 18-05-19 | 15:09 | 1

Komt onder "overig" te staan.

Mart6037 | 18-05-19 | 15:10

Boeiend dat je wild staat te zeiken. Ook al ben je strontlazerus. Niet netjes, Oom agent spreekt je aan, je pakt die boete, zegt nog een keer sorry en je gaat heen.
Stom dat je dan nog gaat kopstoten en dingen gaat roepen. Coke of niet, juist hij moet weten dat een uniform meer is dan een zeurende wout. -1 voor die actie, + veel voor het doodschieten van gestoorde religieuze gekkies

Tettentettentetten | 18-05-19 | 15:08 | 4

Helemaal mee eens, lekker belangrijk.

Tishetnetnie | 18-05-19 | 15:20

Dit. Dhr. Kroon zou beter na moeten denken.

Normpje | 18-05-19 | 15:25

Kweetniet, waar staat dat?...

Bill le Koek | 18-05-19 | 16:00
▼ 1 antwoord verborgen

dan stuur je t

rechtsdwalendeautist | 18-05-19 | 15:08

... maar hoe haal je de oorlog uit een... Misschien het er niet eerst in stoppen en dan verwachten datie zomaar terug de maatschappij in kan... #stormoogsten

Bac | 18-05-19 | 15:08

Waarom lukt dat toch niet. Een held zijn in de oorlog en je leven willen geven voor je land en je kameraden. De meest verschrikkelijke dingen meemaken.
Dan als je thuis bent onmiddellijk in de rol van brave burger vallen. Lukt niet! Gek he?

frank4444 | 18-05-19 | 15:08 | 3

Denk je echt dat ze t landsbelang voor ogen hebben in Afghanistan? Welk landsbelang? ??
Gewoon de macho uithangen met je wapens en beetje dominant lopen doen bij een bevolking waar je niets mee te maken hebt...

Haram_Kafir_4ever | 18-05-19 | 15:30

@Haram_Kafir_4ever | 18-05-19 | 15:30:

He, achterlijke sukkel. Soldaten sturen zichzelf niet naar dat soort gebieden. Dat doen die kudtpartijtjes waar zo’n smeerbek als u ongetwijfeld op stemt.

Parel van het Zuiden | 18-05-19 | 16:02

@Parel van het Zuiden | 18-05-19 | 16:02: Precies dat dus.

De Profundus | 18-05-19 | 18:42

Deze man pakken ze harder aan dan de gemiddelde IS beul/ bruid / terughaler.

ja,diedus! | 18-05-19 | 15:06 | 3

Was me net voor.

Mart6037 | 18-05-19 | 15:08

Ook ik heb veel respect voor zijn staat van dienst bij Defensie, maar iemand met zo'n hoge onderscheiding dient zich daarna dan ook wel te gedragen en hij heeft de schijn tegen.

Keyboardspeler | 18-05-19 | 16:10

Ophef om niks. Hij wordt gewoon even een jaartje uit de wind gehouden.
Volgend jaar weer van de partij.
Nu ook trouwens, als gast helemaal welkom - niks geen kalt gesteld dus.

Kudtkip | 18-05-19 | 15:06 | 1

Lijkt mij ook. Even de ophef laten betijen; geheugens zijn kort.

Synecdoche | 18-05-19 | 15:13

Blijft gewoon een eindbaas.

Wijze uit het Oosten | 18-05-19 | 15:02

Ook helden kunnen vallen, jammert!

drastic | 18-05-19 | 15:02 | 1

De helden worden gemaakt en gebroken door de overheid. De losers zijn de nieuwe helden.

ja,diedus! | 18-05-19 | 15:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken