Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Amsterdam wil VERBOD op drankboten in gracht

WItte wijn sippende elite is KLAAR met Booze Boats in The Canals

Hahaha. AU. De geborneerde ex-hippies van de Generatie die Zoop, Naaide en Kraakte in Amsterdam heeft het weer voor elkaar. Er komt mogelijk een algeheel drankverbod voor bootjes in de grachten. Dus niet alleen voor de historisch dronken kapiteins op rondvaartboten in Amsterdam. MAAR VOOR IEDEREEN AAN BOORD VAN WELK DRIJFTUIG DAN OOK. Allemaal aan de spa blauw (en dan liefst niet uit een plastic flesje). Maar hee, dit is het einde dan van een paar honderd ondernemers, organisatoren van bedrijfsuitjes (RIP Borrelboot), catering- en scheepvaartbedrijven, toeleveranciers en Prinsengrachtconcerten, Koningsdagen en Canal Parades in Amsterdam. Way to go Stopera! Ahoy kapiteins van 020. Hier uw vaarroute van Amsterdam naar Rotterdam. Behouden vaart.

Social

Reaguursels

Inloggen

Het linkse tuig kan de natuur per wet niet veranderen, daardoor verhogen ze de kut-belastingen met torenhoge lasten.... Links lullen en rechts de gaten vol kutten

restman | 13-05-19 | 04:14

Tja, als je een Links stadsbestuur kiest krijg je fascisme en dictatuur. Is al zo sinds Stalin, Hitler, Mao en Pol Pot. Is nog steeds zo in fijne heilstaten als Noord-Korea en China. Onderdrukken, intimideren en verbieden, zo rolt Links. Eigen schuld, dikke bult.

Brou Is Back | 10-05-19 | 15:44 | 1

Ook als er een rechts Gemeentebestuur was,met Thierry Baudet als de Burgemeester,klagen de mensen ook over van alles en nog wat. Het is niet alleen aan links weggelegd.

Jan Onbewoond | 10-05-19 | 22:14

Ben benieuwd naar de uitslag v/d volgende gemeenteraad verkiezingen in 020.

bqbq | 10-05-19 | 14:48

En als ze straks alle toeristen hebben weggejaagd, gaan ze nog harder janken, willen ze hulp van de staat, dus van de belastingbetalers uit de rest van het land om weer miljoenen uit te kunnen geven om ze terug te promoten.

agram | 10-05-19 | 14:27 | 1

Nee. Ze willen de provincialen als toerist.

Jan Onbewoond | 10-05-19 | 21:46

Ach, het zal wel een gevolg zijn van te veel excessen daar op het water - en op de wal, als ze apezat weer van die bootjes afstappen.

Als mensen vrijheid niet aankunnen en niet normaal maat weten te houden, en je daar dagelijks kotsende, pissende, schijtende, schreeuwende mongolen op dat water ziet die voor overlast zorgen, tsja, dan kun je er gewoon op wachten dat er beperkende maatregelen genomen gaan worden.

Ik zie het probleem niet, hoor.

Dr_Johnson | 10-05-19 | 13:58 | 1

Provincialen maken er van de grachten enz. een Disneyland van

Jan Onbewoond | 10-05-19 | 21:48

Gewoon meteen alles verbieden, zijn alle problemen in één keer opgelost.

nieuwe_Deen | 10-05-19 | 13:34

Prima. Ik erger me wild aan die pauperige corpsboten en hun wezenloze gelal op de gracht. Gewoon rechtsomkeert maken naar Leiden of de Vinkeveense Plassen. Amsterdam is geen speeltuin voor verwende rijkeluiskinderen.

Ad Hominem | 10-05-19 | 13:30 | 2

O? Wat is het dan wel? Een fijne stad voor gewone mensen? Gewone mensen die allemaal op de grachtengordel wonen, zeker. Steuntrekkers op de Singel, hoerenlopers op de Herengracht, paupers op de Prinsengracht?

Brou Is Back | 10-05-19 | 15:48

@Brou Is Back | 10-05-19 | 15:48: Ik woon ook in de provincie,maar Amsterdam Is groter dan dat.ļHet is er ook niet een Eenheidsworst. Dat kun jer er ook bij de Hema kopen.

Jan Onbewoond | 10-05-19 | 21:51

Drinken binnen een straal van 50 meter bij een draaiorgel wordt óók verboden ( drankorgel )

Minus Richels | 10-05-19 | 13:19

Ok dus door een kleine groep die voor overlast zorgt wordt er weer een totaalverbod ingesteld. Net zoals bij de snorfietsen. Waren Groenlinks/D66?PvdA maar net zo consequent als het om onze "medelanders" of de "religie van de liefde" gaat..

Di Arroganti | 10-05-19 | 13:06 | 1

Je benoemt de olifant in de kamer. Niet doen. Om met Basil Fawlty te spreken: "Don't mention the Islam!"
.
Het is voor linkse bestuurders immers veel veiliger om het leven van blanke belastingbetalers zuur te maken met onzinnige verboden op zuipsloepen om zo het eigen uitvretersbestaan op de Stopers te rechtvaardigen.

Brou Is Back | 10-05-19 | 15:51

Gewoon alle grachten volplempen met zonnepanelen - is er zo rust en het is nog nuttig ook.

MistaRazista | 10-05-19 | 13:01

Ondernemen in Amsterdam, en een college dat uit werkschuwen bestaat, dat is een slechte combinatie.

Papa Jones | 10-05-19 | 12:29 | 1

Ondernemen? Ja.. zo kan je het ook noemen.

litebyte | 10-05-19 | 12:48

Ze zijn langzaamaan de sharia in aan het voeren, zonder het ooit te benoemen.

Papierversnipperaar | 10-05-19 | 12:25

Dit past zo bij Amsterdam

Eddy67 | 10-05-19 | 11:55

Ik zeg alles binnen de ring A 10 wat rookt en blowt sowieso verbieden. Maar zuipen op een roeiboot lijkt me prima.

squadra | 10-05-19 | 11:48

Gooit ze haar gebruikte tampon in het water?

openkader | 10-05-19 | 11:43 | 1

Volgens mij is het haar anti-lek velletje

litebyte | 10-05-19 | 12:49

Ach, men heeft er voor gestemd hè? Misschien toch een idee om Amsterdam onafhankelijk te maken, of gewoon onder water te zetten o.i.d.. Een soort van Atlantis voor quinoa-junks en politiek correcte zweefteven.

Leefski | 10-05-19 | 11:32 | 3

Inderdaad, ze krijgen waarvoor ze stemmen. Niet anders. Een deel bestaat uit studenten die wel wat zien in de plannen van Groen Links. Tegen zes als ze weg weg zijn zit de rest met de shit opgescheept. Oh, wat zijn we blij.

Atlantis-95 | 10-05-19 | 13:00

Waar "ze" voor stemmen? Ik woon in Amsterdam en heb NIET op Groenlinks of D66 of andere SJW partij gestemd...

Di Arroganti | 10-05-19 | 13:04

@Di Arroganti | 10-05-19 | 13:04: Ik woon ook in de Provincie.Inderdaad wonen er niet "alleen maar",Groenlinksers,allochtonen met pvda sympathieen,mensen die met varkenskoppen op de Dam demonstreren tegen de azc's ook niet,maar in die stad wonen ook mensen die echt niks om links of rechts geven,en daardoor hun stem gaven aan links of rechts.

Jan Onbewoond | 10-05-19 | 21:56

Mag cannabis knagen nog wel ? (Ik vraag dit voor mijn opoe)

onfray | 10-05-19 | 11:18

Ondertussen in 020,

In navolging van Pink Nieuw-West heeft ook het 4 en 5 Mei Comité Osdorp aangifte gedaan van de vernieling van een bloemstuk dat was gelegd tijdens de dodenherdenking aan de Sloterplas. Tijdens de optocht naar het monument aan de Haarlemmerweg in Slotermeer is door een aantal jongens vanuit een auto 'Allahu akbar' geroepen.
https://www.at5.nl/artikelen/193903/ook-4-en-5-mei-comite-doet-aangifte-van-vernieling-bloemstuk-pink-nieuw-west

Jan Leul | 10-05-19 | 10:41

De winnaar van het 'verbod van de week' in de raad van Amsterdam krijgt alle foto's van de vrijmibo hier toch ingelijst mee naar huis?

bolletje kaas. | 10-05-19 | 10:21 | 1

Er moet een verbod komen op nieuwe besluiten van de Gemeenteraad, als niet bewezen kan worden hoeveel nadeel of schade Amsterdam ondervindt. Ik eis dat de Gemeenteraad verantwoording aflegt. waardoor maatregelen als deze noodzakelijk zouden zijn. Dan moeten de kosten ook worden berekend. Hoeveel extra handhavers zijn er weer nodig? Hoeveel rechtszaken zullen er volgen? De dadendrang van politici is langzamerhand ongekend en ze vergallen het leven van de inwoners.

Frans1156 | 10-05-19 | 10:39
-weggejorist-
Cocorico | 10-05-19 | 10:21

Hoezo is het bestaande verbod lastig te handhaven? Een bootje op de gracht heeft ongeveer net zoveel beweegruimte als een bootje in de Fata Morgana. Het is bijna overal één richting in het centrum. Ze hebben BOA's en politie om er voor te zorgen dat mensen niet 10cm over de terrasgrens stappen, dus zet een paar van die lamlullen op een bootje en laat iedere schipper maar blazen. Als je aan je water voelt dat de menigte op een boot (veel te) veel gezopen heeft, dan laat je die ook blazen. Iedereen boven de marge die je toelaatbaar vindt op de bon. Eerst duidelijk communiceren zodat bootjesverhuurders etc hun verantwoording kunnen nemen en hun klanten waarschuwen.

Ik heb zo de schurft aan maatregelen die zijn bedoeld om een specifiek probleme aan te pakken maar dan vanwege bestuurlijke/regulerende lafheid iedereen treffen. Omdat ze gewoon te bang zijn om op zo'n Britse zuipsloep af te stappen en te zeggen 'jongens leuk dat je er bent maar dit gaat te ver'.

Pak dit consistent een paar maanden aan en zie hoe het probleem zich vanzelf oplost. Zodra tien van die Britten met een bon van zo'n boot afkomen zie je de rating en recensies van die verhuurders droppen, en dan gaan ze vanzelf wat aan het probleem doen.

Sjors W. | 10-05-19 | 10:18 | 2

Welk probleem? Dat mensen plezier hebben?

Frans1156 | 10-05-19 | 10:42

@Frans1156 | 10-05-19 | 10:42:
Ja. Want het faciliteren van het plezier van dronken Britse toeristen is waar alles in Amsterdam om hoort te draaien. Als je het niet leuk vindt dat ze je woonboot onder pissen ben je een bekrompen boerenlul.

Sjors W. | 10-05-19 | 11:03

Amsterdam is hard op weg naar een situatie dat er niks meer te verbieden valt, om de simpele reden dat alles al verboden is.

Crusher | 10-05-19 | 10:15 | 2

Maar niks wordt gehandhaafd.

lacucaracha | 10-05-19 | 10:25

Heb het alweer voorbij zien komen: 'Alles wat leuk is moet kapot'. Maar vraag me af wat er zo 'leuk' is voor omwonenden als 's nachts om half vier een boot met keiharde beats vol stomdronken, lallende en schreeuwende asocialen je huis voorbij vaart...

Zenzeo | 10-05-19 | 10:10 | 4

Wat JvD zegt: het kan al, maar ze doen er gewoon niks aan.

Je hebt wel gelijk dat het niet leuk is, en 'dan moet je niet in Amsterdam gaan wonen' is een kulargument. Blijft wel staan dat normale mensen die een paar blikjes pils drinken op zaterdagmiddag... waarom moeten die nou 'lijden' onder die partyboten? Pak het probleem dat er is gericht aan zou ik zeggen.

Sjors W. | 10-05-19 | 10:29

@Sjors W. | 10-05-19 | 10:29: Hahaha, een "probleem gericht aanpakken"; je hebt het wel over de overheid, hoor. Dat zijn losers die in een bedrijf niet aan de bak kunnen wegens belachelijk voorkomen en algehele ongeschiktheid voor welke functie dan ook. Dat soort lui heeft gewoonweg geen andere optie dan het voeren van symboolpolitiek om hun eigen bestaan te rechtvaardigen.

Brou Is Back | 10-05-19 | 16:03

@Sjors W. | 10-05-19 | 10:29: Ook in Amsterdam heb je "stille" wijken,het is er ook niet gelukkig overal kommer en kwel.

Jan Onbewoond | 10-05-19 | 22:00
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Stoned Hengst | 10-05-19 | 10:08 | 1

Wat dat sippen eigenlijk is vraagt degene die het opschrijft zich niet af. Je sipt geen bier, ook geen rode wijn, maar je sipt altijd witte wijn. Wie het opschrijft bedoelt waarschijnlijk gewoon "drinken".
Het woord sip betekent bedrukt.
Het Engelse woord sip (wie had dat gedacht? Een Engels woord!) betekent slokje of teugje, of drinken met kleine teugjes. Dat kan dus ook heel goed met Bacardi of bier of rode wijn. En natuurlijk is er ook gewoon het Nederlandse woord nippen, wat precies hetzelfde betekent als "to sip". Ken uw eigen taal en koester hem.

JvanDeventer | 10-05-19 | 10:05 | 1

Inderdaad is nippen het juiste woord. Misschien door iemand die ook nooit gaat "nippen".

Jan Onbewoond | 10-05-19 | 22:02

Links Amsterdam wil alles verbieden. Wel raar, want alles wat ze nu willen verbieden is in het verleden, toen de linkse lieden nog tieners en twintigers waren, door deze zelfde lieden in het leven geroepen.

René5934 | 10-05-19 | 10:04 | 2

Klopt, maar toen moesten ze dat, tegen heug en meug, vanwege groepsdwang. Nu hebben ze de kans om het voor iedereen te verbieden.

Janas | 10-05-19 | 11:02

Ook als je rechts bent en in Amsterdam woont,erger je je aan al die troep,die elk jaar erger wordt.

Jan Onbewoond | 10-05-19 | 22:10

Johnny Jordaan had een leuk en gezellig liedje - een ''pikketanussie - gaat er altijd in''.
www.youtube.com/watch?v=bb65iG8Pte4
Jammer dat dit dadelijk niet meer mag in Amsterdam.

sociaal_econoom | 10-05-19 | 10:02 | 1

Als Johnny nu geleefd had zoi ‘ie vanwege alle overlast allang verhuist zijn naar Purmerend

Wolfje_Tungsten | 10-05-19 | 13:20

Ben 66 - de tijd van Johnny Jordaan en tante Leen.... gezellig.
Sommige pleinen, standbeelden en straten uit de Gouden Eeuw krijgen nu een andere naam.

Ben al 35 jaar niet meer in Amsterdam geweest... vraag me af - de Jordaan bestaat dat nog in Amsterdam of heeft dit inmiddels ook een andere naam gekregen?

sociaal_econoom | 10-05-19 | 09:57 | 1

Kom langs man !!

Stoned Hengst | 10-05-19 | 10:10

Wat zijn het toch een saaie mensen van GL. Ze horen natuurlijk ook niet in de stad, ze willen van alles verbieden en alles moet anders. Raar zeg. Dat was met de pvda ook al zo. Maar waar Amsterdam juist zo beroemd om is maken ze kapot. Dat wat de Amsterdammers niet willen, zoals uitgeprocedeerde lieden in goede buurt en teveel Mocro's en anderen in 020gaza, dat promoten ze juist. Dat is tegenwoordig het bestuur in Amsterdam.

AMX pri | 10-05-19 | 09:55 | 2

Daar heeft de burger daar toch echt zelf voor gestemd, dus geheel eigen schuld.

ariedeknaller | 10-05-19 | 10:05

Het leidt alleen maar weer af van andere problemen, Radicalisering en inburgeringsproblemen, bijvoorbeeld.

Heiner | 10-05-19 | 10:07

Burgertje pesten, meer niet.

tata1981 | 10-05-19 | 09:48

Nu wordt duidelijk waar het woord zuipschuit vandaan komt.

sociaal_econoom | 10-05-19 | 09:47

Alle GroenLinks en D66-stemmers krijgen nu wat ze verdienen. De rest moet mee lijden.

frisenfruitig | 10-05-19 | 09:45

Goed, maar aan de andere kant is het ook compleet uit de klauwen gelopen met die bootjeszuiperij in Amsterdam.

wilmeister00 | 10-05-19 | 09:38 | 3

O ja? Is dat zo?
Hoeveel zuipschuit-doden zijn er te betreuren dit jaar, of welk jaar dan ook?
Gaat het om het vuilnis?
Gaat het om de overlast, schreeuwen, muziek, jolijt in het algemeen?
Het is gvd de hoofdstad!
Laat mensen lekker plezier hebben!
Ik heb bijna 20 jaar in Reguliersdwarsstraat gewoond, superdruk uitgaansgebied.. Al eeuwenlang.
Als je niet tegen geluid kan, dan moet je in een hutje op de hei gaan wonen.
Het is gewoon het zure misgunnen van de Linkse kliek, die ooit hun lolletje hebben gehad en nu eisen ze rust.
Hypocriete kwallebakken dat zijn het.

Remus McMillan | 10-05-19 | 10:07

@Remus McMillan | 10-05-19 | 10:07: Links wil de stad en de stilte van het platteland.

upbeat | 10-05-19 | 10:58
-weggejorist-
surffee11 | 10-05-19 | 09:33

Prima. Kappen met dat gelal aan de Amsterdamse grachten. Meestal Engelsen die niet tegen drank kunnen. Alleen nog rondvaartboten en roeiers.De rest verbieden en beboeten.

Eendragtmaaktmagt | 10-05-19 | 09:29
-weggejorist-
Opslag Medium | 10-05-19 | 09:25 | 1

In hoeverre ervaren bewoners van de Grachtengordel overlast? Is dit onderzocht? Hoe denken Baudet en Hiddema, ook met een chique pand in de elitaire gordel, hier over? En er is al contact geweest met Giethoorn? Varen ook veel bootjes....

Mannes | 10-05-19 | 09:22

Een sinaasappel gevuld met vodka of krenten die een nachtje gezwommen hebben in de bruine rum. Aardbeien die een maand of 3 in geweekt hebben. Smakkelijk en fuck de groene maffia !

Lt-Kol Kilgore | 10-05-19 | 09:17 | 1

Haha, doet me denken aan een boekje van Harrie Jekkers (de cabaretier/zanger), genaamd "uit de school geklapt". Daar zat een alcoholverslaafde schooldirecteur. Totdat ze erachter kwamen. Stapte hij ook over op sinaasappelen haha. In de ochtend een injectiespuit vullen met vodka, sinaasappelen volspuiten en gaan! (heb zelden zo hard gelachen bij een boek)

DMaN | 10-05-19 | 10:21

Het Prinsengrachtconcert zal wel uitgezonderd worden. Hoe kun je nou genieten van die platgespeelde klassieke hits als je niet al uren aan de Prosecco zit?

Schoorsteenveger | 10-05-19 | 09:09

Het is vast al eens aan de orde geweest: grachten droogleggen en gebruiken als route voor vrachtwagens, of doorgaande wegen? Voor wie Rotterdam kent: het idee van de 's-Gravendijkwal?

Synecdoche | 10-05-19 | 09:06 | 1

Waarom zou je in godsnaam actief proberen op Rotterdam te lijken?

omanders | 10-05-19 | 09:20

Raar voorstel. Het lijkt enkel van symbolische waarde.
Hier begint het al:
"Constaterende dat:
* Overmatig alcoholgebruik tijdens het varen lastig te handhaven is (..)"

Om dan vervolgens te verzoeken de APV aan te passen zodat er zones komen waar helemaal geen alcohol op het water geschonken en genuttigd mag worden.

Dat is dus het rare: er is een verbod (je mag sowieso al niet zuipen op het water) en dat verbod is lastig te handhaven, blijkbaar, en om dat probleem op te lossen gaan we het nog een keer extra nadrukkelijk verbieden.
Nouja, ook deze uitbreiding van de APV zal tegen hetzelfde probleem oplopen: chronische handhavingsvermijding bij heren agenten en BOA's. Met name de kleine overlast is vaak iets waar deze lui zich allemaal te goed en te stoer voor voelen

Titaantje | 10-05-19 | 09:05

Even kijken, wie steunen dit: GroenLinks, PvdA, SP, DENK, BIJ1 en CU. Dus dat is, NIMBY, Kent Iemand Ons Nog, Haram, AANDACHT!! en Stiekem... Wat een grap dat Amsterdam... Zie zo'n cruiseschip al aankomen... "This is your captain speaking, please throw away all alcoholic beverages when we're in the sea lock, thank you"

Tom Hagen | 10-05-19 | 09:02

't Gaat niet om een biertje of wijntje op je bootje, openbare dronkenschap is al verboden, ook in 020.
Omdat we elk gebied de handhaving niet op orde hebben gaan we steeds meer verbieden, dat werkt niet.
Bel op de fiets, verlichting op de fiets, poot uitsteken als je afslaat, niet appen onder het autorijden, niet bellen onder het autorijden anders dan met een carkit allemaal verboden maar het kan gewoon omdat de pakkans bijna nul is.
Een hopeloos land is het geworden.

Openbaar Mysterie | 10-05-19 | 09:00 | 1

Of de 30km zones. Niemand die dat controleert. De """handhavers""" zetten wel allemaal van die stoere borden neer dat ze controleren. Dat wel.

omanders | 10-05-19 | 09:15

Daarentegen verschijnen er wel , in zes talen, pratende prullenbakken in 020.
Als je in Zuidoost er iets in flikkert zegt hij zomaar gran tangi (dankjewel)
https://www.at5.nl/artikelen/193895/pratende-prullenbak-komt-naar-zuidoost

Jan Leul | 10-05-19 | 09:00 | 3

Misschien is het voor sommigen te moeilijk om hun afval in een normale afvalbak te gooien? Op straat of van de galerij af is makkelijker.

Heiner | 10-05-19 | 09:59

@Heiner | 10-05-19 | 09:59: Voor dat soort onaangepasten komen er in zes talen pratende stoeptegels, die met de mededeling alstublieft, dmv een veermechanisme het vuil terug schieten.

Jan Leul | 10-05-19 | 10:35

Of Fawaka? Hoe gaat het?

Jan Onbewoond | 10-05-19 | 22:04

Hoezo nou weer een verbod? Voldoet de huidige regelgeving niet meer tegen overlast? Begin gewoon eens met handhaven.

mozaard | 10-05-19 | 08:58 | 3

Hnadhaven... wat is dat ook alweer??

Titaantje | 10-05-19 | 09:07

Ik denk dat we geen lol meer mogen hebben

larasmits3 | 10-05-19 | 12:19

Kennelijk op een islamitische teen getrapt en derhalve weggejorist . Was een prachtige beeldspraak al zeg ik het zelf .

Koning BongoBongo | 10-05-19 | 08:57 | 1
-weggejorist-
Openbaar Mysterie | 10-05-19 | 09:01

Niet overlast óp het water, maar vanáf het water. De mensen op de wal hebben er last van.

De motie begint met 'Overmatig alcoholgebruik tijdens het varen in Amsterdam lastig te handhaven is'. Ik zou lekker mijn borreltje blijven drinken. Als het toch al niet te handhaven is?

De burgemeester zou gebiedzones moeten kunnen aanwijzen. Dan vaar je met je biertje in een 'Femkevrije' zone en zou je een andere zone niet in mogen varen? Waarschijnlijk de zone waar Femke woont?

Quib | 10-05-19 | 08:57

Mijn voorstel is dat al die verboden ook direct gaan gelden in de kudtdorpen waar deze provincialen hun wieg hebben staan. Ga lekker in Twente de boel verkloten,

Mammeloe | 10-05-19 | 08:54 | 1

Je bedoelt die dorpen waar tegenwoordig de oorspronkelijke Amsterdammers wonen? Dorpen als Purmerend?

omanders | 10-05-19 | 09:04

Onvoorstelbaar dat ooit vanuit Amsterdam stoere schepen uitvoeren over de hele wereld beMANd door eindbazen? Nu mag je met je truttige Yuppen sloepje je witte wijntje niet meer sippen en terecht!
Eigenaren van oude sleepbootjes die shag roken en alleen bier drinken krijgen gewoon een ontheffing.

Jan Lange3373 | 10-05-19 | 08:54 | 1

Sippen is nippen. Sippen is geen Nederlands.

Jan Onbewoond | 10-05-19 | 22:06

Volgend voorstel: hele binnenstad slopen. Nog meer orde. Socialisten en andere gelovigen moeten en zullen andermans leven bepalen. Aangezien we niet allemaal gelukkig kunnen zijn, dan maar allemaal ongelukkig. Mensen die vrolijk op boten varen, tssss, ingrijpen!

31 November | 10-05-19 | 08:54

Muur om de open inrichting die 020 heet en alle gekken elkaar binnen die muur het leven zuur laten maken. Totdat Gordon, de mp anno 2030, met zijn vliegtuig neerstort in die jungle en dan door Marco ‘Snake Pliskin’ Kroon gered moet worden. Escape from Amsterdam, zeg maar.

Haringkoning | 10-05-19 | 08:51
-weggejorist-
paartjehop | 10-05-19 | 08:48
-weggejorist-
Koning BongoBongo | 10-05-19 | 08:45

Verbieden van alcoholgebruik van schippers, oftewel degene die het stuur of de helmstok vasthoudt, is onzin, want dat is al verboden.

paartjehop | 10-05-19 | 08:41 | 2

Het gaat dan ook om stapsgewijs alcohol (en het verkoop daarvan) in het openbaar te verbieden.

Graaf_van_Hogendorp | 10-05-19 | 08:43

Handhaven hoort zo niet bij A'dam.

otjemans | 10-05-19 | 08:40
-weggejorist-
Graaf_van_Hogendorp | 10-05-19 | 08:40

Handhaving? Boa op een scooter?
Doorvaren maar!

Is dit nog nieuws? | 10-05-19 | 08:29

Is hier een aanleiding voor. Zoiets als ongelukken oid? Kan dit nergens vinden?

fanta_drinker | 10-05-19 | 08:22 | 2

Amsterdam is één groot ongeluk.

Mr_Natural | 10-05-19 | 08:23
-weggejorist-
ja,diedus! | 10-05-19 | 08:28

Lekker halfzat bral-lallen op een bootje ten overstaande van een anonieme wereld, wie wil dat nou niet, zo bevrijdend.
Alleen mensen die daar wonen ziet dat elke dag. Die denken daar heb weer zo'n bak met van die sukkels die thuis niets beters te doen hebben en niets van carnaval begrijpen.

kloopindeslootjijook | 10-05-19 | 08:21 | 1

Wat boeit hetgeen dat andere mensen denken? Iedereen mag mij een sukkel vinden, om wat dan ook.

R. Skickr | 10-05-19 | 09:57

Amsterdam is een open lucht museum aan het worden. Het zal niet zo lang meer duren of de mensen mogen bepaalde straten niet meer betreden en moeten zich verplaatsen op door de Gemeente aan gegeven paden. De mensen moeten zich gedragen zoals de Gemeente dat wil en ze moeten consumeren wat de Gemeente wil. Wat mag je nog wel dan?, belasting betalen zodat de bestuurders kunnen door gaan met het verwezenlijken van hun droom , open lucht museum Amsterdam. Even de keiharde waarheid: De Amsterdammers hebben hun Gemeente zelf gekozen en dit is wat ze willen dus!

Toetsiemonster | 10-05-19 | 08:20

Ben benieuwd hoe dat gehandhaafd wordt. Of laten we handhaven axhterwege, net als met het boerkaverbod?

GMarty | 10-05-19 | 08:20

Er is een luid protest van bootjesvolk voor de deur van Halsema en daags erna 'ineens' ligt er een verbod op gezelligheid op bootjes.
Dit is Halsema die keihard terugslaat en laat zien wie er de baas is. Ze heeft de halve gemeenteraad in haar zak zitten.

JanVergoor | 10-05-19 | 08:15 | 1

Ekmef Ameslah, nah dit komt uit de RaRa denktank van GL.

Rivpim | 10-05-19 | 08:16

Fenomenaal hoe de van oudsher linkse partijen het zo goed kunnen vinden met religieuze partijen (DENK, CU). Wordt Amsterdam dan na al die eeuwen toch nog een 'zwrarte kousen' gemeente? Wanneer wordt autorijden op zondag verboden? Is een gemeentelijk email filter nakende?

DebraCadabra | 10-05-19 | 08:13 | 2

Op zondag? Ze zijn al bezig met autoloze week in A'dam.

halfvolle glas | 10-05-19 | 08:16

@halfvolle glas | 10-05-19 | 08:16: Binnen een jaar is elke Joodse vestiging gesloten en elk Shell station gesloten, alle slangen stuk gesneden en de Makro moet weer oppassen voor de rooie haan.

Rivpim | 10-05-19 | 08:17

Me dunkt dat de rubberen elite wel. een uitzondering maakt voor de gaypride, anders homofoob ofzo

Renkum0317 | 10-05-19 | 08:12

NEEderland...

Axelvon | 10-05-19 | 08:10

Er lijkt me nogal een verschil te zitten tussen mensen die rustig een wijntje drinken op een rondvaartboot en lallende bezopen 'feestvierders' die menen dat de grachten (en de kades, inclusief de woonboten) er voornamelijk zijn om onder te kotsen en te pissen, maar okee....

En dan weer de aloude hamvraag: hoe denkt men eea te handhaven?
Antwoord: NIET. Dus niks aan het handje.

EefjeWentelteefje | 10-05-19 | 08:09 | 1

Vandaar de nadere kwalificatie "overmatig". Maar zoals gezegd: loze woorden.

Synecdoche | 10-05-19 | 08:57

Amsterdam heeft hoervoor gekozen, dus geen medelijden mee. Next.

halfvolle glas | 10-05-19 | 08:07 | 2

Ik zit er ook niet zo mee. Nog een paar van dit soort maatregelen en Amsterdam krijgt vanzelf genoeg van het bestuur wat ze gekozen hebben. De volgende keer kiezen ze vermoedelijk wat rechtser en het volgende bestuur draait dit soort maatregelen weer terug.

Braboblanke | 10-05-19 | 08:14

OT

Was het Stormageddon die had uitgevogeld dat Thijs H. bij de GGZ Mondriaan Maastricht is geweest? Briljant! Hij is daar na een verblijf in de nacht van dinsdag op woensdag gewoon weer de deur uitgegaan, dus ik zie uit naar de update die hier ongetwijfeld nog komt.

MickeyGouda | 10-05-19 | 08:06 | 7

@Rivpim | 10-05-19 | 08:15:

Wellicht, maar daar is het bovengemiddeld lastig om het kaf van het koren te scheiden.

MickeyGouda | 10-05-19 | 08:17

Ja, was storm

Is dit nog nieuws? | 10-05-19 | 08:29

@MickeyGouda | 10-05-19 | 08:14: Plus dat de leefbaarheid in Nederland, om verschillende redenen, tot het nulpunt is gezakt. Dubbel op.

CalamityJane | 10-05-19 | 10:57
▼ 4 antwoorden verborgen

en weer een reden om nooit weer naar die vieze stad te gaan

bier(d)op | 10-05-19 | 07:58 | 1

Nou je kunt er wel Sylvie Meis tegen het lijf lopen, je weet wel die zzp'er, die heeft eergisteren alweer een nieuwe klant opgepikt.
Ze mag af en toe een plofkop hebben, maar als alle zwellingen en siliconen weer goed zitten, is ze weer volop in de running, wat een werktempo heeft dat meissie.
www.telegraaf.nl/entertainment/356469...

Rivpim | 10-05-19 | 08:07

Hoe denken ze dat te kunnen gaan handhaven? Verbiedt Amsterdam dan voor alle niet-Amsterdammers. Wordt het vast weer een leuke stad en daar doe je de ras-Amsterdammer dan ook een plezier mee. Om nu nog een enigszins een leuk dagje Amsterdam te beleven, heb je echt wel veeeeel alcohol nodig i.p.v. azijn....

Wil1971 | 10-05-19 | 07:58

Dan ook alcohol verbieden op het terras, buurtsuper en overige horeca. Snap niet echt dat het op een boot verboden wordt en elders niet, veiligheid ?

allesofniks | 10-05-19 | 07:57

Stop dan ook gelijk met de organisatie van de komende Sail.

bwanabanjo | 10-05-19 | 07:53

Wat mij nu zo langzamerhand begint te verbazen in dit land is het kiezen voor de gemakkelijkste maar gelijk ook meest kortzichtige oplossing. Verbod snor, biertje op boot etc. Ipv de handhavende overheid de ruimte, capaciteit en juiste bevoegdheid (corrigerende tikken) te geven zodat de excessen de kop ingedrukt worden en de normale regelgeving blijft zoals die is en je op termijn een volk hebt dat zich al lerende in de tijd zal gedragen ??

radbraker | 10-05-19 | 07:52 | 1

Het zal wel weer een rookgordijn zijn voor de dubbele agenda, die had Rust zacht V/d Laan toch uiteindelijk ook, met dat Elastik nog steeds aan het islamroer in die Stop Era.

Rivpim | 10-05-19 | 08:11

Weet je wie ook nooit alcohol dronk?

Heppie-even-voor-mij | 10-05-19 | 07:47 | 6

@MickeyGouda | 10-05-19 | 08:08: Alhoewel.... ik heb wel eens Kombucha (gefermenteerde groene thee zeggen ze dan) gehad van een paar maanden oud en dan doen ze een 2e, 3e en 4e fermentatie met suikertoevoeging. Glaasje Kombucha menier, nou geloof me daar drink je geen liter van op anders zit je zo met je kameel in de berm.

Rivpim | 10-05-19 | 08:14

Trump

Pimp my Voortuin | 10-05-19 | 08:18

@Rivpim | 10-05-19 | 08:14:

Dit kun je dus ongemerkt drinken uit een kopje met je pink omhoog? Opeens weet je het: je wordt fervent theedrinker! ;-)

MickeyGouda | 10-05-19 | 08:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Amsterdam is totaal de weg kwijt.
Maar wat wil je met die linksen daar?

langzullenweleven | 10-05-19 | 07:47

Wat strenger optreden en meer regelgeving is niet verkeerd... Amsterdam begint steeds meer op Sodoma en Gomorra te lijken.
Tijdens de Ajax euforie kun je een oogje dicht doen - maar het kan niet elke dag kermis zijn... met feest, drank en vrouwen.
Er zijn ook mensen in Amsterdam die 's morgens om 8 uur moeten gaan werken.

sociaal_econoom | 10-05-19 | 07:40 | 3

Ja? Dat doe je jezelf aan. Het is hetzelfde als midden in de efteling willen wonen en klagen over de rijen. Sodom en Gomorrah, man laat me niet lachen, dat was in de jaren 80. Tegenwoordig is Amsterdam meer en soort kruising tussen casablanca en Staphorst

IkWilOokWatZeggen | 10-05-19 | 08:05

Het feestje van de een mag ten koste gaan van iemand anders. Een deel van de economie draait daarop, maar dan bedekt. We gaan pas klagen als we zelf aan de beurt zijn en je huis door de grond zakt door gaswinning of je krijgt een windmolen voor de deur of zoiets. En dan moet je je mond houden want feestje van iemand anders mag niet verstoord worden.

kloopindeslootjijook | 10-05-19 | 08:14

@IkWilOokWatZeggen | 10-05-19 | 08:05:
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Amsterdam mag ook voor de Amsterdammers zijn. Je weet wel, die mensen die er al generaties wonen en zo. Doordat de halve binnenstad is opgekocht door chinezen en door de aanwezigheid van al die expats, komt de Amsterdammer wel een beetje in de verdrukking. Ik bedoel dat de verhouding import-oorspronkelijke bewoners wel heel scheef is geworden en door buitenlanders met veel geld, het wonen er zo ongeveer onbetaalbaar is geworden. Dat is niet iets dat de gemiddelde bewoner 'zichzelf aandoet', dat is beleid van de gemeente Amsterdam. Evenals het toeristische deel. Ook dat is beleid, je kan dat namelijk best een beetje sturen. Bv air b&b, om maar eens wat te noemen. Verbied gewoon dat mensen driekwart van het jaar hun eigen huis verhuren aan toeristen. En inderdaad, handhaving lost ook al veel op. Er zijn best veel dingen die de gemeente kan doen om de boel een beetje leefbaar te houden.

Braboblanke | 10-05-19 | 08:44

Nou maken sommige van die mensen er ook wel een zooitje van. Maar het past blijkbaar in toeristengedrag waarbij de remmen los moeten om een 1 of andere reden, dat kan thuis blijkbaar niet.
Als die lieden dan in Amsterdam komen (of soms ergens anders, in ieder geval niet in hun eigen woonplaats) denken ze blijkbaar dat alles mag, dat het een soort feeststad is of zo waar je geen rekening hoeft te houden met anderen.
Drinken, blowen, blèren, pissen, de bewoners vinden blijkbaar alles goed.
Als je daar toevallig een woonboot hebt liggen vinden die feestgangers het ook heel gewoon om over je woonboot heen te lopen. Of er op te staan lallen met een bier in de hand bij een festiviteit of bedrijfsuitje. Die boot is van iedereen blijkbaar. Nee dus, daar woont iemand en het is privéterrein. Opzouten.

kloopindeslootjijook | 10-05-19 | 07:21 | 3

Amsterdam heeft er toch altijd alles aan gedaan om een reputatie te krijgen dat ook alles kan daar.

Rotterdammert1965 | 10-05-19 | 07:35

@Rotterdammert1965 | 10-05-19 | 07:35:
Blijkbaar niet alle Amsterdammers.
Overigens gaat het nu toevallig over Amsterdam, maar het is meer iets met aso-volk, al of niet met een stropdas. Het lijkt ook wel op dat volk dat je carnaval en zwarte cross komt verpesten omdat ze even niet thuis zijn.

kloopindeslootjijook | 10-05-19 | 08:09

Dek insmeren met groene zeep.

paartjehop | 10-05-19 | 08:44

Dit is het TEGENSTRIJDIGE van linkse partijen - zoals GroenLinks, D66, PvdA, PvdD met hulp van de SP.
Van de ene kant willen ze een schoon en net milieu via allerlei geboden en verboden... en van de andere kant laten ze Amsterdam en Nederland vol stromen met mensen uit Afrika en moslimlanden die hier onder de noemer van ''vluchteling''... opvang, huisvesting en een uitkering krijgen.

Met links betaal je dubbel --> voor milieu / klimaat en voor migranten resulterend in steeds meer inwoners en meer woningnood.
Dit is het misleidende en hypocriete in Nederland - bij de NPO mag je wel praten over klimaat en milieu... echter het kostenplaatje hiervan en migratie en migranten daarover mag niet gesproken worden.

sociaal_econoom | 10-05-19 | 07:05

Mooi hoor en lekker sociaal ook. Burgemeester Halsema en GL hebben een hele zak met: mag niet! En delen die gretig uit. Zij bepalen wel even wat goed voor u is. Fijn hoor dat sociale (-listische) besturen. U wordt precies verteld hoe u moet leven. Ik ben benieuwd wanneer men gaat handhaven op en ‘sociale’ levensstijl. Voor iedereen precies hetzelfde leven, dezelfde huuzen, geen auto’s. Dan kan er ook geen ruzie meer gemaakt worden. Succes kameraden!

ratelaar | 10-05-19 | 06:57 | 2

Precies hoe misdadige dictator Stalin het wilde.

HaatbaardKnipper | 10-05-19 | 07:45

@HaatbaardKnipper | 10-05-19 | 07:45: vadertje Stalin was een geweldige vent! Vraag maar aan Ian met de Pet.

Het waren die nare ondergeschikten die er achter zijn rug een zoodje van maakten!

Kapitein Sjaak Mus | 10-05-19 | 08:05

Die stad implodeerd eerder dan verwacht... mooi :)

Ad Hominem Tu Quoque | 10-05-19 | 06:56

Dit is toch mooi.
Socialisten vinden het geweldig om andermans geld uit te geven maar hoe die ander het geld verdient moet verboden worden.

Jacktheflipper | 10-05-19 | 06:53

Gezellig totalitair systeem, alles volgens strakke regeltjes, gedachten en meningen controleren op juistheid .
Je verwacht het niet .

Castor12 | 10-05-19 | 06:50 | 1

Na 20:00 al het verkeer in de straten verbieden
Zodat het volk het marcheren kan oefenen

Jacktheflipper | 10-05-19 | 06:59
-weggejorist-
the haque warrior | 10-05-19 | 06:49 | 1

Met een links bestuur is Amsterdam een voorbeeldstad van "Hoe maak je alles kapot".

mente aperta | 10-05-19 | 06:47 | 1

Daarom past het zo goed bij het geloof van de liefde

Rotterdammert1965 | 10-05-19 | 07:37
-weggejorist-
Bushcrafter | 10-05-19 | 06:42 | 2

GroenLinks, PvdA, SP, DENK, BIJ1 en CU... hahahahahahahahha, Ssessamsstraat...

Ronnie uit Helmond | 10-05-19 | 06:35 | 1

Meer Aloo Aloo als je het mij vraagt.
Ze hebben duidelijk 020 in een wurggreep, Grübner zal met nog meer bezuinigingen komen, Mark my words.

Rivpim | 10-05-19 | 08:25

Er is wel veel verboden daar in 020. Daar genieten die linkse rakkers enorm van om regeltjes op te leggen.

priks | 10-05-19 | 06:30

De moslimpartijen Denk Bijeen en GroenLinks tonen even aan waarom hun macht zo beperkt mogelijk moet blijven. Want anders gaan zij vrijheden inperken. Niet werken aan vooruitgang of mensen helpen. Nee verbieden. En dan nog het liefst dingen die de normale werkende mens raken.

Repetitive Beats | 10-05-19 | 06:27

Ik stem voor een lekker famke met een string.

HoerieHarry | 10-05-19 | 06:11 | 2

Met links en rechts van de veter een zichtbare astronomisch grote taxushaag.

Ronnie uit Helmond | 10-05-19 | 06:36

@Ronnie uit Helmond | 10-05-19 | 06:36: Goddomme, daar ging mijn Koffie. Lekker beeld weer.

EEnzame SchizofrEEN | 10-05-19 | 06:52
-weggejorist-
sociaal_econoom | 10-05-19 | 05:58 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Hahaha, de Amsterdammers krijgen waarvoor ze gestemd hebben.

appelboor | 10-05-19 | 05:41 | 1

De jeugd, leraren en hun geïndoctrineerde leerlingen... stemmen graag op Jesse Klaver en D66.
Ze komen er zelf wel achter --> strenge en dure milieu-eisen plus een oneindige instroom van mensen uit Afrika en moslimlanden die hier opvang, huisvesting met een uitkering krijgen.
De Amsterdammers gaan dit nu aan den lijve ondervinden... en via de linkse Rutte III ook de rest van Nederland.
We mogen niet veel meer - tot 67 jaar werken in een volgepropt Nederland met veel woningnood, onvrede en spanningen... met steeds meer mensen die Amsterdam en Nederland zullen ontvluchten.

sociaal_econoom | 10-05-19 | 06:16
-weggejorist-
Ruimedenker | 10-05-19 | 04:54 | 2
-weggejorist-
SlimmeBelg | 10-05-19 | 04:26

'Andante Andante' was bij mij, geheel onterecht, in de vergetelheid geraakt. Zelfs mensen die niet van ABBA houden zullen toch moeten toegeven dat deze song in alle opzichten - samenspel vocals en instrumenten, lyrics - perfect is. Mij raakt ABBA altijd in de kern.

MickeyGouda | 10-05-19 | 06:53

@MickeyGouda | 10-05-19 | 06:53: Weet je mss Mickey dat Agneta van ABBA een tijd met een halvegare Nederlander samen is geweest(getrouwd?). Die was vanaf ´Waterloo`geobsedeerd door haar, wist later waar ze woonde, en ontmoette haar ´toevallig´ tijdens de wandeling. Reisde er voor naar Zweden. Ze verkeerde in slechte psychische toestand. Hij was zo ´begripvol´.... Zo maar een weetje.

CalamityJane | 10-05-19 | 11:09

Links Nederland, progressief in het niet mogen en kleingeestig zijn.

donkieshot | 10-05-19 | 03:02 | 2

Wij leven in het beste land van de wereld.

HoerieHarry | 10-05-19 | 03:04

@HoerieHarry | 10-05-19 | 03:04:
Klopt Harry, en straks met de meest links-conservatieve( islamitische) hoofdstad van de wereld.

Ruimedenker | 10-05-19 | 05:19

Links deugvolk = de nieuwe repressieve conservatieven.

Lafayette | 10-05-19 | 02:55

.. maar goed. In Amsterdam wordt elke dag wel wat nieuws verboden, maar geen diender of BOA die er ooit iets aan wetshandhaving zal doen behalve parkeerboetes uitschrijven - en hard wegrennen.

Jan Passant mk2 | 10-05-19 | 02:18

Amsterdam is een zure linkse stinkstad vol corruptie, criminaliteit en derdewereldproblemen.
In zulke steden ziet de junta op het stadhuis alles in verboden en geboden voor burgers die zich WEL aan de wet houden. Zulke burgers kunnen de socialistische kutstad beter zo snel mogelijk verlaten, want betalen de hoofdprijs voor een berg poep & beschuldigingen op hun stoep.

Jan Passant mk2 | 10-05-19 | 02:12

Wist je dat er in de hele staat Californië na 2 uur geen alcohol meer mag worden geschonken ? Ook allemaal het gevolg van beleid van de linkse Democraten, zoiets komt ook nog wel eens in Amsterdam.

sprietatoom | 10-05-19 | 01:59 | 2

2 uur 's nachts wel te verstaan...

De-Canadees | 10-05-19 | 02:03

Nou, aan de reacties van de grootsmoelen op Geenstijl te zien wordt het hoog tijd voor een openbaar alcohol verbod. Jezus, wat een mongolen.

BSE rundfunk | 10-05-19 | 01:43 | 6

Nou.... dat zou inderdaad veel stemmen opleveren in den lande voor FvD of PVV ; ik zeg doen !

Koning BongoBongo | 10-05-19 | 08:33

Over grootsmoelen gesproken..... wat dacht je van Verhofstadt ?

Koning BongoBongo | 10-05-19 | 08:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Kun je wel heel raar staan te kijken maar dit is toch wel gewoon het ongeveer enige middel om overlast door drankgebruik tegen te gaan: opname in APV.
Het is ook helemaal niet uniek. In Groningen geldt dit voor de gehele binnenstad en wordt er tijdens ‘events’ niet tegen opgetreden, tenzij... En zie de politie heeft een stok om mee te slaan. Geen discussie over mate van overlast.. het mag niet, mee/boete.. etc.
Elke niet officiële hangplek voor jongeren: zelfde verhaal.

Vergeet ook niet waarom dit er nu komt.. het schijnt in dit land voor veel mensen lastig te zijn binnen bepaalde sociaal geaccepteerde normgrenzen te blijve. Nee het moet altijd nog gekker en ‘leuker’... alles moet kunnen.. en dan krijg je dit gedrag van een luie en laffe overheid

Epistulae_Morales | 10-05-19 | 01:40 | 1

dat

Axelvon | 10-05-19 | 08:15

Kudtstad

wilderst | 10-05-19 | 01:28

en dat achtelijke gezuip op die terassen moet ook maar eens afgelopen zijn!!!!

Kernsplijter | 10-05-19 | 01:21 | 1

Groen Links zegt "We are here."

Theo-Pim-Riv | 10-05-19 | 01:26

Witte wijn is racisme

Harry Turtle | 10-05-19 | 01:10

Wel zo halal van ze. Top idee dus!

Omebert | 10-05-19 | 01:05

De doctrines van RaRa, RenéAntonRuudAd, komen nu wel heel dichtbij.

Hallalieheliaal | 10-05-19 | 00:57

Vroeger hadden we Nederland Muziekland en nu hebben we Nederland Verbiedland.

Ronnie D. | 10-05-19 | 00:55 | 1

Het valt allemaal wel mee joh, er wordt immers niet gehandhaafd. Het is de zoveelste scheet uit de stopera die gehyped wordt als een donderslag. Was laatst in het stedelijk museum, met die badkuip veur de deur. Wat een armoe, wat een vertoning, wat een rip off. Breng die kunstcollectie es op niveau. Ga je daar eens druk over maken.

De Briemusketier | 10-05-19 | 01:03

De Grachten van Amsterdam worden drooggelegd lees ik hier, daar moet op gedronken worden, proost !

De Briemusketier | 10-05-19 | 00:55

Leuke regel. Ik zie nu al een gedoogbeleid aankomen.

Munchhausen | 10-05-19 | 00:55 | 1

Wie niet !

De Briemusketier | 10-05-19 | 01:05

Prachtige historische foto's (behalve dan die uit WO II) bij deze Amsterdam-klassieker en ja, de tekst is helaas treffend. Bedankt voor de url!

hoogstetijd | 10-05-19 | 02:26

Oof dat gaan de grachtengordel dieren zeker niet waarderen.

Kipsnipdewip | 10-05-19 | 00:48

Oh, da's lief. Varen en ik zijn doorgaans geen gelukkige combinatie, maar met zulk gezelschap kom ik graag aan boord.

"De kapitein‘s allerbest kompas
Is een gevuld jeneverglas."

Op onze boot gaat de fles wat mij betreft dus gewoon gezellig rond!

MickeyGouda | 10-05-19 | 00:47 | 1

^@keestelpro 23:14
(een kleine 170 comments te hoog geplaatst, dus)

MickeyGouda | 10-05-19 | 00:52

Maar wel afgeven over de gristen mensjes uit urk en de bijbelbelt en zelf factor 10 doordrammen om te deugen, in hun ogen in ieder geval. Wat een land zijn we geworden man o man. Reddeloos verloren daar in 020.

pajans | 10-05-19 | 00:45

Al die dingen stonden vast niet in hun programma voor de verkiezingen.

Muuke | 10-05-19 | 00:43

Het begint links totalitair te worden met dat gekke wijf als Burgemeester , ik vind het fantastisch ! de totale macht aan links , straks die pot van een Ollogren die overstapt met de groene idioten van D66 maakt het verhaal compleet. veel succes daar en nee het wordt geen stad voor de rijken . die gaan echt weg .

Baron de laclou | 10-05-19 | 00:41

De betutteling is doorgeslagen. Dit doet mij denken aan de ondergang van het Romijnsei rijk. Dezelfde doorgeslagenheid. Daaraan is dat rijk ten onder gegaan.

FredKlep | 10-05-19 | 00:36 | 1

Teveel eieren gegeten dus, ik ken dat.

De Briemusketier | 10-05-19 | 01:09

Eerst de hoeren, nu de drank. Ik kom er nauwelijks, dus mij heb je er niet mee. Veel plezier in dat linkse hellengat!

kotelet | 10-05-19 | 00:35 | 2

Mooi hè ze zullen weten wat ze gestemd hebben. Nu die studenten korpsen nog

Trumme | 10-05-19 | 00:36

@Trumme | 10-05-19 | 00:36:
Volgens mij werden die nog niet lang geleden gesommeerd wel even te denken aan de mohammedaanse medestudent, want die voelt zich niet senang in een club waar iedereen bier drinkt.
.
Net alsof de 4 "grote" steden al niet hele straten hebben geplaveid met islamitische, non-alcoholische studie-en studentenverenigingen.
.
Het moet een keer goed afgelopen zijn met het gestoorde gedram in dit rubbertegelland. Veel hoop heb ik er niet op, en mijn geduld is 15-20 jr. geleden reedsch opgebruikt.

chicago river | 10-05-19 | 00:44

Femke Halsema gaat in haar eentje onze hoofdstad naar de kloten helpen.
Let op wat ik nu zeg.

HoerieHarry | 10-05-19 | 00:35 | 2

Ze hebben erom gevraagd hè. GL de grootste.

Trumme | 10-05-19 | 00:37

Do as I say, not as I do. Burgermutti Halsema wil wel erg graag iedereens betuttelende stiekeme mamma uithangen.
www.youtube.com/watch?v=kRCwe7nLdlc
En papa (Rutger GrootMoefti Wassink) doet er maar wat graag aan mee. Die types zullen je ouders zijn. Het idee.
-
Oh ja. Die vaarlijn naar Rotterdam mogen ze subiet afsluiten/omleggen naar Den Helder o.i.. d.
Pas op hoor. Laat me dat Noord-Hollands geknauw en overstuurd gekrakeel niet horen in Rotterdam en omstreken.

chicago river | 10-05-19 | 00:35

Please mister Donald Trump, can you make Leeuwarden the capital city of Holland?
plz

Hallalieheliaal | 10-05-19 | 00:31

Tsja, Amsterdammers, dit zijn de mensen die u gekozen hebt. Uiteraard weet u ook wel dat de HANDHAVING van deze verordening nog vers twee is, zoals in Amsterdam op vrijwel alle terreinen de handhaving het probleem is.

JvanDeventer | 10-05-19 | 00:16

Amsterdam heeft een 100% links bestuur van PvdA, D66, GroenLinks en de SP.
Om beurten komen ze met opmerkelijk en sensationele plannen.
Geen benzine auto's en scooters meer, geen drankboten meer en het geven van onderdak plus zakgeld aan uitgeprocedeerde asielzoekers en illegalen.

Drie opmerkelijke besluiten... nu is het de beurt aan de SP om met iets sensationeel te komen.
Ben benieuwd waar de SP binnenkort mee komt?
Minder geld en minder loon voor de burgemeester, wethouders en raadsleden... het zou zomaar kunnen.

sociaal_econoom | 10-05-19 | 00:16 | 1

Hoofddoek politie en elke week iftar en Hoofddoekpolitie vrij met Ramadan, werken die andere niet gelovige juten maar wat harder.

Hallalieheliaal | 10-05-19 | 00:32

De nieuwe vertrutting van de maatschappij. Doe mij dan maar dat ouderwetse katholieke geloof - die hebben tenminste carnaval.
Vroeger waren kerk en staat gescheiden - kon de kerk bekrompen zijn wat ze wilde, vanuit de overheid was je vrij in je doen en laten. Maar de moderne linkse kerk dringt hun bekrompen vertrutting vanuit haar wetgevende macht aan iedereen op. Vergelijk in dit verband ook de complete klimaat gekte. Bijzonder benauwend wat mij betreft.

bleached | 10-05-19 | 00:10 | 3

Vanaf september mag er in de binnenstad niet meer gerookt worden.
De no smoke area - geldt voor iedereen ook voor toeristen.

sociaal_econoom | 10-05-19 | 00:21

Totaal zinloos.
Indrinken kan je ook elders.
"Om voor een goede stemming aan boord te zorgen beginnen wij de rondvaart in het strandcafe met een bier een wijnproeferij. Ook voor de bijzondere smaak is gezorgd. Het aanbod is ook als neutraal verpakte partyproviant ( bruin papieren zak) voor onderweg te verkrijgen. Vervolgens gaan we na het elders aangemeerde bootje en een DJ on fire. "

MistaRazista | 10-05-19 | 00:08 | 3

Juist. Een ieder wordt verzocht z'n eigen 12 heupflesjes whiskey mee te nemen.

Zo'n gelul allemaal, niet te handhaven en zo makkelijk onderuit te komen.

Ichneumonidae | 10-05-19 | 00:11

@Ichneumonidae | 10-05-19 | 00:11: daar gaat het niet om. Het gaat om de betutteling van deze partijen die iedere keer een stapje verder gaat en geholpen door Denk en die idiote Silvana.

Trumme | 10-05-19 | 00:39

@Trumme | 10-05-19 | 00:39:
Ben die debiliteit ook wel zat, maar ja, praktisch heeft het geen betekenis en over een jaar of wat wordt het afgeschaft of is het een dode letter.
Vergelijkbaar met dat malle plan om in 020 in 2030 (als Halsema allang dood is, als ze dat niet nu al is) in dat dorpje alleen nog maar elektrieke autootjes en zo toe te laten.
Alsof er nu nog veel animo is om te komen met 7,50 parkeergeld per uur. Waait wel over, net zoals die gare Den Uyl die ook op tijd ging hemelen met z'n malle, totaal idiote ideeën.

Ichneumonidae | 10-05-19 | 00:50

Als je veel ranja drinkt moet je toch ook plassen?

EmilioEsteves | 10-05-19 | 00:02 | 2

Nou en of. En wat dacht je van thee?

chicago river | 10-05-19 | 00:21

@chicago river | 10-05-19 | 00:21: Van thee moet ik ook plassen

EmilioEsteves | 10-05-19 | 11:36

Een drinkboot?
Toch fantastisch, daar kan niks mis mee zijn.
En dan wat leuke meiden erbij die het ook gezellig vinden.
Ik hou ervan.

HoerieHarry | 09-05-19 | 23:59 | 13

@Ichneumonidae | 10-05-19 | 00:54:
Nee, ben je geen denker?
Weet je wat, we geven onze mening hier.
En dat jij een record over mij hebt vind ik schattig hoor.
Maar ik heb er niks aan.
Laten we we gewoon aardig zijn tegen elkaar, want ik heb geen zin in ruzie.

HoerieHarry | 10-05-19 | 01:01
▼ 10 antwoorden verborgen

Verboten alles wird verboten

Captain_Dipshit | 09-05-19 | 23:59 | 2

Daarna gaan we een verbod op het verbod uitbrengen om het verbod te verbieden,

EmilioEsteves | 10-05-19 | 00:03

Islam enige toegestane religie en Minister President moet imam zijn en gek, alhoewel dat misschien een pleonasme is.

Hallalieheliaal | 10-05-19 | 00:35

Links is het nieuwe Ordnung mus sein. Daar hebben de krakers en feministes uit de jaren 60-70 en 80 dan voor gestreden.

Willem_Oltmans | 09-05-19 | 23:59 | 1

Mooi hè met steun van de islamfascisten de betutteling verspreiden.

Trumme | 10-05-19 | 00:41

whahahahaha whahahahaha whahahahah.
Amsterdam het gat waar niks mag behalve Sharia

captain-caveman | 09-05-19 | 23:58

Fascistisch links in optima forma.
Kijk toe hoe ze gaan vallen.

Ray69 | 09-05-19 | 23:56 | 1

RaRa, RenéAntonRuudAd, hoe zou dat nou komen?

Hallalieheliaal | 10-05-19 | 00:36

Begint aardig communistisch te worden in nö.

Lieveschat | 09-05-19 | 23:55 | 1

Amsterdam (centrum) is het smerigste pretpark van de EU. Die zeespiegel stijging kan niet vroeg genoeg komen...

litebyte | 09-05-19 | 23:58
-weggejorist-
BluRay | 09-05-19 | 23:49 | 1

De linkse kerk heeft meer inmiddels verboden op haar naam staan dan de streng gereformeerden in de jaren '50 van de vorige eeuw.

de honden blaffen... | 09-05-19 | 23:48 | 1

Ik zou daar wel eens een lijstje van willen zien. Het allerergste is denk ik een verbod op logisch en kritisch denkvermogen. De politiek correcte bullshit die verplicht is. Wit zeggen ipv blank en zwart ipv donker. Kan weleens een lange lijst worden. Wie heeft een mooie lijst?

BluRay | 09-05-19 | 23:52

Geloof dat iedereen dit gelul iets te serieus neemt. In Amsterdam heeft de politie domweg niet de mankracht om te handhaven en als er iets te handhaven is komen ze het liefst af op de onnozelste gebeurtenissen.
Was ooit bij scooterwinkel, stond een of andere gestoorde te loeien en zo binnen een uur stonden er 7 motoragenten en 4 politiewagens, sirene's aan, dat werk. Terwijl die vent eigenlijk niks deed, behalve dan dat verongelijkte loeien.
Dat is het werk dat ze zoeken. Wat er verder gebeurt in 020, sorry, we hebben hier een serieuze kwestie, proest!
Trouwens, met die bootjes... zoveel waterpolitie is hier ook niet.
Ben het wel eens met de notie dat zo'n motie te geborneerd is voor woorden, maar in de praktijk gaat het, bij invoering, helemaal niets betekenen.

Ichneumonidae | 09-05-19 | 23:45 | 4

Het gaat niet om ‘dat gelul’ het gaat om de communistische gedachte die er achter zit. Amsterdam wordt heel snel een Pjong Yang en daar heeft de linksche kiezer zelf om gevraagd dus take iT.

Trumme | 10-05-19 | 00:44

@Trumme | 10-05-19 | 00:44:
Time will tell. Als de linkse honden er last van krijgen gaan ze stiekem wel iets anders kiezen. De meeste linkse honden hier verdienen aardig. Ken er genoeg met een Porsche en begaan met het 'klimaat' - wat voor onzin dat ook is.
Tot ze moeten betalen. Maak me daar op langere termijn geen zorgen over.

Ichneumonidae | 10-05-19 | 00:58

Het zijn niet de Jort Kelders maar de ondernemer die gehandhaafd gaat worden. Ze willen hoe dan ook van die boten af.

marrretje | 10-05-19 | 03:57
▼ 1 antwoord verborgen

Amsterdam heeft helemaal gelijk...
een totaal alcoholverbod is echt nodig.
Een paar duizend kilometer ten zuiden van ons landje passen ze dat heel streng toe.
Wij moeten er op toezien dat nieuwkomers in onze stad zich thuis gaan voelen.

meneer Q | 09-05-19 | 23:40 | 1

Maar alles op laten kopen door Prins "kolere wat lijk ik op mijn oma" Bernhard, daar wordt niets aan gedaan.

Rammstein | 09-05-19 | 23:39 | 3

je bedoelt die vent met een glazenwasserscontract voor zijn bril?

Theo-Pim-Riv | 09-05-19 | 23:40

Niks mis mee. Als je geld hebt koop je dingen, nu is o.g. meestal het meest rendabel, dus dat gezeik over die Bernard slaat werkelijk nergens op.

Ichneumonidae | 10-05-19 | 00:08

Als hij dat geld zelf eerlijk verdiend had, sloeg het nergens op.

PresidenteDeConjovia | 10-05-19 | 05:57

Dat is toch de enige reden om een boot te hebben. Flesje rosé voor de dames, treetje bier voor de heren, plus een zak chips en varen maar.
Verboden door de Groene Khmer.
Gisteren wilden ze al verbieden dat je bloemen koopt voor je moeder.
Eergisteren wilde iedereen die geen Tesla kan betalen verbieden nog langer auto te rijden.
De dag daarvoor wilde douchen verbieden, tenzij je onder de douche pist, dan mag je 3 minuten douchen. Met koud water.
Op vakantie mag ook al niet meer van de Groene Khmer.
Benieuwd wat ze morgen gaan verbieden. Waarschijnlijk vlees eten of zo iets. Of het houden van huisdieren.

Osdorpertje | 09-05-19 | 23:37 | 3

Uiteindelijk willen ze afschaffing van privébezit van produktiemiddelen.

Theo-Pim-Riv | 09-05-19 | 23:39

Je vergeet dat de Groene Khmer heel sympathiek is voor mensen die vanuit hun geloofsovertuiging alcohol willen verbieden.

meneer Q | 09-05-19 | 23:43

@Theo-Pim-Riv | 09-05-19 | 23:39:
Vooral het privébezit van woningen op toplocatie is de Groene Khmer een doorn in het oog. Die moeten gekraakt worden.

Osdorpertje | 10-05-19 | 08:24

U heeft wel gehoord van religiën en/of haatreligie.
U heeft wel gehoord van ideologieën,
maar ken U ook de communistische Doctrines uit het Marxistisch Manifest?
Daar hebben wij bij Groen Links mee te maken en deze Doctrines, zijn geen religie of ideologie voor Groen Links nee het zijn Wetmatigheden voor hun.
Zodoende zijn ze net zoals sommige zaken (ongelovige kop afsnijden bv) in de Koran, Wetmatigheden dus voor die engerds en aanstaande mei gaan ze weer de stemburelen bezetten, teneinde veel tellers te hebben. Geef U op bij Uw gemeentehuis, krijg een kleine vergoeding, neem rubberdopjes voor Uw vingers mee en tel eerlijk, voor elke teller van Ons is er één corrupte teller minder.
Let eens op wat er dan staat te gebeuren.
U stemt eigenlijk voor de overheersing door de EUssr of bevrijding van het Juk van EU.

Theo-Pim-Riv | 09-05-19 | 23:37

Als je een regeltje wilt invoeren, moet je die ook kunnen handhaven. In 020, waar ik woon, wordt zo goed als geen enkel regeltje gehandhaafd.
Totale larie dus. Agenten (die ook liever niks doen vanwege onderbetaald) gaan op bootjes kijken of er een kratje of 25 aan boord is en of er gezopen wordt.
Gaat helemaal niet gebeuren. Je kunt veel aan te merken hebben op Amsterdammers, maar de meesten hebben schijt aan dit soort (mogelijk in te voeren) regeltjes.
Maar... de bekrompenheid om überhaupt met dit soort ideeën te komen is wel weer typisch links. Zelfs linkse honden, hier genoeg, trekken zich er geen reedt van aan.

Wat wil je nou, nuchter op zo'n gare kutboot zitten of wat? Veel anders dan met de verbanning van de hoeren is dit niet - ook totale fail.
Alsof je morgen het rondlopen met bomgordels gaat verbieden... uhh, mss dat niet zo'n goed voorbeeld.

Ichneumonidae | 09-05-19 | 23:34 | 1

IF Amsterdam
(voor Groen Linksch: I fuck Amsterdam)

Theo-Pim-Riv | 09-05-19 | 23:39

Gooi die stinkgrachten toch vol beton en maak er mooie verkeerswegen van.

geen_impulscontrole | 09-05-19 | 23:33 | 1

kan niet, dan kunnen ze hun wc niet meer doortrekken in de gordel, waar dacht jij dat al die open riolen voor zijn dan?

Hallalieheliaal | 10-05-19 | 00:38

the left eats itself.

horsteknots | 09-05-19 | 23:32

Ik moet zeggen dat ik steeds positiever tegen dat verbrandingsmotorverbod voor 2030 aankijk. Er hoeft helemaal geen hek meer gebouwd te worden, ze sluiten zichzelf op in hun oase. Het word een soort grote versie van Urk, met een eigen evolutionaire dynamiek. Kunnen dan later leuke documentaires over gemaakt worden.

Blauwpetje | 09-05-19 | 23:32

Licht die mooie replica van het VOC schip de Amsterdam nog wel veilig in die Groen Link enclave?

Welles! Nietes! | 09-05-19 | 23:30 | 3

Ik denk dat dat lichtend baken zijn anker moet lichten voordat het in lichterlaaie staat en een ander ligplaats moet zoeken waar het voor de toekomst veilig ligt.

Stormageddon | 09-05-19 | 23:39

Amsterdam, die vrije, leuke stad, waar alles kon en niets te gek was.Waar iedereen kon zijn en doen wat hij of zij wilde, wars van gezeik en met een gezonde dosis humor.
Das war einmal,wat een kutstad is het geworden, bah

LonelyWanker | 09-05-19 | 23:30

Daarentegen mag lachgas (nog) wel. Ben overigens benieuwd hoeveel echte Amsterdammers in de raad zitten.
https://www.parool.nl/amsterdam/voorlopig-geen-extra-maatregelen-tegen-lachgas~bab4d408/

Jan Leul | 09-05-19 | 23:29

Inmiddels is het beter toeven in Staphorst dan in Amsterdam. Ooit the place to be (zeggen ze), nu een sneue Europese stad.

Ruikbaard | 09-05-19 | 23:29

Geheel mee eens! Mag da ?

Roger Gene II | 09-05-19 | 23:29

Ooit was de slogan: “Amsterdam heeft het”. Amsterdam had het... Zo treurig.

kom hoe heet ie | 09-05-19 | 23:28

Was vandaag nog in die schijtstad. Dik uurtje parkeren, ruim 9 euro af tikken. Blij dat ik er niet woon.

TheBigKirth | 09-05-19 | 23:28 | 1

Liever zien we u hier niet meer.

Stoned Hengst | 10-05-19 | 09:48

Een totaalverbod op alles wat links niet aanstaat is altijd de beste endlösung. Dat weten de wappies op links maar al te goed.

Ton8695 | 09-05-19 | 23:27

In Amsterdam wordt/ is alles zo'n beetje verboden, zelfs ademhalen.

ProAsfalt | 09-05-19 | 23:27
-weggejorist-
Theo-Pim-Riv | 09-05-19 | 23:26

Links is nu wat vroeger autoritair-religieus rechts was.

Harigeharrie | 09-05-19 | 23:25

Moet er altijd smalend om lachen, dat geneuzel van die linkse stink kneuzen in Allahdam. Als ze maar weg blijven uit onze mooie Rotstad!

de directeur | 09-05-19 | 23:22

Wat zijn trouwens "betaalde passagiers"? Is dit net zoiets als "dodelijke slachtoffers"?

Opblaas_boot | 09-05-19 | 23:20 | 3

Dat zijn passagiers die worden betaald om mee te varen.

Stormageddon | 09-05-19 | 23:23

@Stormageddon | 09-05-19 | 23:23: Precies. Want wie betaalt er nou voor om door dat open stink riool, dat gracht genoemd wordt, te varen. Om eea nog enigszins vol te kunnen houden is wel een flinke dosis alcohol nodig en/of een financiële vergoeding

Opblaas_boot | 09-05-19 | 23:31

Ik begrijp dat je straks je whisky uit een theekopje moet drinken?

Koonkluk Huis | 09-05-19 | 23:19 | 1

Wodka in een flesje spa blauw.

miko | 10-05-19 | 01:36

Iamsterdam
Veur den paarse pantelons te Rotterdam:
IgnoreAmsterdam

Nomenklatura2 | 09-05-19 | 23:18

Kan A'dam gewoon uit het GS voorpaginanieuws worden gehaald? Een nepstad met nepbestuurders, meer niet.

Bill Cosby | 09-05-19 | 23:17

Nu we net voor voor volgend jaar koningsdag in Amsterdam gepland hebben, een ploeg stinkend rijke mensen,die op een avond met gemak 50.000 euro verzuipen en verhoeren.

Na jammer dan,we gaan net zo makelijk naar een gezellige stad waar we wel welkom zijn.

Roger-Rabbit | 09-05-19 | 23:17

Is dit nou die "2 girls 1 cup " video waar ze het steeds over hebben?

blisterverpakking | 09-05-19 | 23:17 | 1
-weggejorist-
LiniaalRectaal | 09-05-19 | 23:40

"Geen alcohol gebruikt of geschonken mag worden tijdens het varen". Leg je die schuit toch stil. Lekker een drankje doen om vervolgens door te varen. Opgelost
geheel in de geest van deze motie.
Aan de andere kant........het is Amsterdam naar. Er zullen nog wel meer moties volgen die op de lachspieren zullen werken.

Opblaas_boot | 09-05-19 | 23:16

‪Je kunt onderhand beter in Staphorst of Spakenburg wonen, daar mag alleen op zondag niks.‬

De Geus | 09-05-19 | 23:12 | 1

Maar daar heb je zuipeketen, barretjes in schuren en garages. Die zijn op zondag gewoon open. Want dat is niet commercieel, dus je laat niemand voor je werken en dan vindt godt het goedt. Je moet alleen even een adresje hebben en de eigenaar een paar tientjes onderhands in de hand duwen. In een beetje keet krijg je er dan ook bitterballen bij. Of worst. Of een schaal gerookte vis. Op zich wel een goed systeem. Wel zo hypocriet als de neten natuurlijk, want de reguliere horeca moet dicht zijn, maar na de kerk wordt toch iedereen lam en op maandag heeft iedereen een kater. (Dus ook nog diervriendelijk, die bevindelijke uithoeken).

Stormageddon | 09-05-19 | 23:21

Wat wordt het maximaal promillage voor een opvarende? Ik vraag het voor een vriend.

BozePaarseMan | 09-05-19 | 23:11

Tot dat die trut zelf op een bootje staat. Dan kan t wel natuurlijk :)

lachenjoh | 09-05-19 | 23:07

Waarom moet er altijd en overal een biertje of een wijntje erbij?
In de boekwinkel, modewinkel, schoenenzaak, enz moet er tegenwoordig ook al een biertje of een wijntje erbij.

Jan Dribbel | 09-05-19 | 23:06 | 5
-weggejorist-
Theo-Pim-Riv | 09-05-19 | 23:31

Jan Dribbel | 09-05-19 | 23:06
Wat een stupide vraag.
En nog iets; het is niet per se "biertje" of "wijntje". Je kunt ook gewoon zeggen: "bier" of "wijn" erbij.
Infantiele verkleinwoordjes altijd. In combinatie met die eeuwige enkelvoudsvorm. "Een wijntje". Een fles of een karaf wijn (voor jou een flesje of een karafje) is ook enkelvoud hoor, vriend. Hoor!

chicago river | 09-05-19 | 23:47

Legitieme vraag die u stelt.

Stoned Hengst | 10-05-19 | 09:53
▼ 2 antwoorden verborgen

En hoe zit het met Zuipschuiten in Brussel? Dat wordt gewoon geaccepteerd?

EUrofoob | 09-05-19 | 23:05

Toch gek... blijkbaar zijn er wel grenzen als het gaat om zuipen op boten, benzine en diesel, hoeren, terrassen, übertaxi, airbnb, rolkoffers, etc. etc. Maar dan weer niet als het gaat om illegale uitgeprocedeerde asielzoekers. Dan bestaan er geen grenzen, is geen mens illegaal, blablabla...
Je verbaast je elke keer weer hoe zo’n socialistisch brein werkt.

Stormageddon | 09-05-19 | 23:04 | 3

Deze motie is halal. Mabroek ramadan.

sjef-van-iekel | 09-05-19 | 23:06

Jij denkt dat het bij hen uit het brein komt? Dat is een wankele aanname hoor.

Blauwpetje | 09-05-19 | 23:08

Gaat zo'n dorpsraad daar wel over? Is er voor de scheepvaart niet gewoon eigen wetgeving qua alcohol en verkeer?

Ferdo76 | 09-05-19 | 23:03 | 1

Volgens mij mag je op de boulevard in Scheveningen ook niet openbaar zuipen. Plaatselijke bepaling denk ik zo

miko | 09-05-19 | 23:07

Femke zal wel zeggen: dit hoort zo niet bij Amsterdam.
Handhaven is geen prioriteit.

miko | 09-05-19 | 23:03 | 2

Een paar jodelende dronkaards voor haar huisdeur zou ik niet verkeerd vinden.

EUrofoob | 09-05-19 | 23:07
-weggejorist-
Stoned Hengst | 10-05-19 | 10:07

De linkse zurigheid met een vleugje islam (DENK) en gekkies (BIJ1) rukt op...... shithole Amsterdam gaat over een jaar of tien onleefbaar en onbetaalbaar worden.

Niet dat het mij ook maar een zak uitmaakt.......

Fatwabuster | 09-05-19 | 23:02 | 1

Zo denk ik er net zo over , proest :))))

ghetto-is-back | 09-05-19 | 23:29

Regels gelden uiteraard voor iedereen behalve het linkse k** volk zelf!

lachenjoh | 09-05-19 | 23:02

Bootje in de grachten is natuurlijk een white privilege en moet dus weg.

BrutusBosch | 09-05-19 | 23:02

Ach ja de NIMBYs op de grachten in 020. Van mij mag de regering daar een paar leuke pandjes opkopen en omtoveren tot AZC.

ZonderNaam | 09-05-19 | 23:01

Als schipper mag net net zo weinig in je bloed hebben danals een automobilist.

Willem_Oltmans | 09-05-19 | 23:00 | 3

Het gaat er niet om dat elke boot een BOB moet hebben.

ZonderNaam | 09-05-19 | 23:03

Maar jij hebt al het nodige op of niet? Ouwe zuipschuit dat je bent.

miko | 09-05-19 | 23:04

Julie mwoeten gwoon effe dooroejen met die sljoep

Willem_Oltmans | 09-05-19 | 23:54

Er komen steeds meer verboden bij in Amsterdam, geweldig! De studenten en de hipstermenschen zagen dat het goed was.

BozePaarseMan | 09-05-19 | 22:59

Amsterdam is al decenia kapot en er wordt nu geprobeerd om er een schone frisse parkachtige omgeving van te maken. Hahahaha, ik lach als die GL recht in hun gezicht uit.

Willem_Oltmans | 09-05-19 | 22:59

Je krijgt als stad de gemeenteraad die je verdiend. Maar zelfs Amsterdam heeft dit niet verdiend. Ze kunnen daar straks beter een lijst maken van die dingen die nog wel mogen. Is mooi duidelijk op een A4. Wat een puinhoop.

jezusisonzin | 09-05-19 | 22:58

Roflol.... in de vorige eeuw was je progressief als je alles bij elkaar zoop, naaide en/of kraakte. Tegenwoordig ben je progressief als je alles wat zuipt en naait verbiedt. Het kraken is door 'de anderen' verboden dus dat handhaven de progressieven lekker niet.

Amsterdamsko | 09-05-19 | 22:57

Dennis Boutkan heeft een eigen bedrijf onder de naam "Upstream Consulting" en was tussen 2006 en 2012 voorzitter van het COC Amsterdam. :))

Flentyx | 09-05-19 | 22:56

Gelukkig is handhaving in Amsterdam wel een van de sterke punten...

Brentjeee | 09-05-19 | 22:55

Prima plan, direct in beleid omzetten.

Moffel er gelijk een wet in die aanwezigheid van autochtonen in 020 strafbaar stelt.

Wanneer wordt Rotterdam de hoofdstad van Nederland?

BubbelWater | 09-05-19 | 22:54

Dat gemeentebestuur praat over tolerantie als een hoer over de liefde.

schoon-schip-maken | 09-05-19 | 22:54

Heerlijk helder links, geniet er van !

Castor12 | 09-05-19 | 22:53 | 1

Opgeruimd staat netjes..

schoon-schip-maken | 09-05-19 | 22:54

Zolang ze maar geen poppers tijdens de Canal Pride (what's in a name) verbieden, zal dat hele Amsterdam me aan m'n anus oxideren. In elk stadje een ander schatje, hoofdstad: www.youtube.com/watch?v=88sARuFu-tc Dit linkje is voor Sylvana Simons (m/v/x).

Hetkanverkeren | 09-05-19 | 22:51

Pvda, is dat niet dat partijtje dat 6% van de kiezers vertegenwoordigd?

wapster | 09-05-19 | 22:50

Dit is toch geen nieuws? Amsterdam heeft massaal links gestemd, en dus een links college gekregen. Nu niet gaan janken, dit wouden jullie. Gefeliciteerd ermee.

mono-culti | 09-05-19 | 22:49 | 8

Man man man

Willem_Oltmans | 09-05-19 | 23:56

Regenwouden?

Dutch_Holland | 10-05-19 | 11:05
▼ 5 antwoorden verborgen

helemaal van de pot gerukt. Als Amsterdammer is dit mijn minste zorg.

Schepvogel | 09-05-19 | 22:49

Boutkan heeft de naam wel mee. Lekker bouten op de boot moet kunnen.

aamert | 09-05-19 | 22:47 | 2

Vroeger heette dat een nachtspiegel. Beter bekend als po. Een soort steelpannetje waar je midden in de nacht in kon schijten en die je onder je bed bewaarde.

Osdorpertje | 09-05-19 | 23:20

En pissen.

Willem_Oltmans | 09-05-19 | 23:56

Ja, dan hadden de Amsterdammers maar anders moeten stemmen. Ik ben er voor om geheel Amsterdam droog te leggen. Geen drup meer, niet meer roken maar wel heel veel coke snuiven.

Blonde Nel | 09-05-19 | 22:46 | 1

Als je dat stel narcisten bij elkaar ziet zou je denken dat er nu al meer dan genoeg coke gesnoven wordt.

Bennie Verbaasd | 09-05-19 | 23:05

Blijft toch prettig om van afstand te aanschouwen hoe een stad als Amsterdam zichzelf in een korte tijd zo naar de klote helpt.
Zelfs de voetbalclub nam het gisteren over

theJ71 | 09-05-19 | 22:45

Provinciaal nieuws

azijnseikerT | 09-05-19 | 22:44

4 miljard euro schuld en dan nog een broek aan durven trekken die je nu al niet betalen kan..
Linksgekkies.

schoon-schip-maken | 09-05-19 | 22:44

Politie heeft toch geen tijd om te handhaven.

TRUMP | 09-05-19 | 22:44 | 2

daar heb je hendheving voor he....

Schepvogel | 09-05-19 | 22:49

Voor dit wel, wedden? Je bent nl. geen lichtgetinte krullenbol op een snorfiets die zich vergist in de rijbaan.

eentweehuppekee | 10-05-19 | 12:00

Als ik in rust wil wonen ga ik ook niet onder de aanvliegroute van Schiphol wonen.

Brabeaulander | 09-05-19 | 22:43

Geen hond wil zo langzamerhand nog in Amsterdam wonen of gaan bezieken. De stad van nee, ho, stop en tegen.

goedverstaander | 09-05-19 | 22:43 | 4

honden worden binnenkort vast ook verboden want Haram

theJ71 | 09-05-19 | 22:47

Ze gaan van alles naar niets, als een raamprostitutie die het klooster ingaat.

MickeyGouda | 09-05-19 | 22:49

Heb je wel eens gehoord van vraag en aanbod?
Aangezien de prijzen van onroerend goed alleen maar stijgen in Amsterdam is er meer vraag dan aanbod.

Dutch_Holland | 10-05-19 | 11:04
▼ 1 antwoord verborgen

Ah, dus een woning in Amsterdam wordt binnenkort weer betaalbaar.

MaxiCosi24 | 09-05-19 | 22:42 | 1

Die stad niet meer te redden,
willen wonen in islamsterdam
is slechts een Stockholm syndroom.

Halul gebakken | 09-05-19 | 23:34

Motie gesteund door GroenLinks, PvdA, SP, DENK, BIJ1 en CU.
SP, what the fuck!

de honden blaffen... | 09-05-19 | 22:41 | 2

Ja, dat verwacht je niet. De SP is per definitie toch overal tegen? Alweer een stukje zekerheid verdwenen...

quigg | 10-05-19 | 06:53

De SP is zoveel stemmen kwijt dat ze spastisch tegen álles zijn geworden waar een ander ook tegen is om zo zieltjes te winnen. De SP was al een overbodige partij maar nu wordt het steeds meer duidelijk dat ze geen electoraat hebben. Geldt ook voor '66 en DENK, partijen zonder doel, zonder ruggengraat en vooral goed in het verkwanselen van hun principes.

Bakkeleures | 10-05-19 | 09:40

Ach, er wordt al zoveel gezopen, het kan geen kwaad om eens niet te zuipen op de grachten.

Schadenfreude | 09-05-19 | 22:41

Islamisering, Bagdad aan de Amstel

Eddy67 | 09-05-19 | 22:40 | 1

Dat.

laagvliegert | 09-05-19 | 23:12

Een boot moet ook een Bob, simpel.

JTKDM | 09-05-19 | 22:39 | 2

Als schipper mag net net zo weinig in je bloed hebben danals een automobilist.

Willem_Oltmans | 09-05-19 | 23:00

Zeg muts, in de auto mogen jouw passagiers ook gewoon dronken zijn. Dus op een boot ook.

Johnweer | 09-05-19 | 23:10

Op links altijd meer regels en/of beperkingen & meer en hogere belastingen.

Flentyx | 09-05-19 | 22:39 | 2

En toch is links aan de macht. Ben ik nu zo slim of zijn zij nu zo dom?

c02JEuk | 09-05-19 | 22:43

@c02JEuk | 09-05-19 | 22:43: socialisme verkoopt erg makkelijk, in de trend van "alles moet gratis" oid. Is ook soort van indicator inz de intelligentie vn de bevolking.

Flentyx | 09-05-19 | 22:50

Islamisering?

BlowingBubbles | 09-05-19 | 22:37 | 4

Je struikelt tegenwoordig over het aantal alcoholverboden op pleintjes en in wijken. Zoveel overlastgevende alcoholisten heeft Amsterdam niet eens ...

Mammeloe | 10-05-19 | 08:46

Ik opende net de Appstore en daar staat gewoon:
“Gamend de ramadan door”.

Dutch_Holland | 10-05-19 | 09:30
▼ 1 antwoord verborgen

Tijd voor een GeenStijl boot! Een eenrichtingsverkeerveerdienst richting GeenStijl eiland. Of gewoon een roze GeenStijl boot tijdens 020 events, da's ook gezellig.

keestelpro | 09-05-19 | 22:37 | 4

Mijn 3D printer is druk bezig met mijn vliegkampschip. Nog even geduld.

Mammeloe | 10-05-19 | 08:42

Ik meld me hierbij aan als deksmaat.

Deksmaat | 10-05-19 | 15:46
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken