Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Minister geeft toe: Gökmen Tanis mishandelde gevangenisbewaker voordat hij werd vrijgelaten

Peter R. de Vries was right

Drie hoeraatjes voor de rechtshandhaving in Nederland. De Utrechtse tramschutter Gökmen Tanis heeft op 25 februari een gevangenisbewaker mishandeld. Dat zegt niet alleen Peter R. de Vries, maar ook minister Grapperhaus. Dus dan zal het wel waar zijn. Twee (2, two, due, dos, deux, TWEE ja, TWEE, TWEE HOE DAN MENSEN HOE DAN) dagen later bepaalde de rechter dat Tanis op 1 maart (nog twee dagen later) weer vrijgelaten mocht worden. "Puur juridisch objectief gezien zouden we vandaag dezelfde beslissing nemen", zei de president van het gerechtshof daarover. Nou zijn wij puur juridisch objectief gezien benieuwd of de rechter er ook rekening mee heeft gehouden dat Gökmen twee dagen eerder een bewaker heeft mishandeld. Op 5 maart stond hij opnieuw voor de rechter en zat hij volgens zijn advocaat op een stijgende lijn. En wat er vervolgens op 18 maart gebeurde weten we allemaal. Wat je je bij dit soort informatie dan altijd weer afvraagt. Hoe kon dit gebeuren?

Grapperhaus:

"Op 25 februari 2019 heeft een geweldsincident plaatsgevonden in de penitentiaire inrichting waar T. op dat moment in voorlopige hechtenis zat. Mij is bevestigd dat T. zich die dag agressief heeft gedragen richting een medewerker. Agressie tegen personeel wordt nimmer getolereerd. Direct na het incident volgde daarom een disciplinaire straf tegen T. Ook is, zoals gebruikelijk bij een vermeend strafbaar feit, na melding bij de politie, aangifte gedaan. Op 28 februari heeft de plaatsvervangend vestigingsdirecteur van de penitentiaire inrichting afgesproken met de politie om op 8 maart aangifte te doen namens de betrokken medewerker. Dat is ook gebeurd, er is aangifte gedaan van mishandeling. Dit betreft een lopende zaak waarover ik in het belang van het onderzoek geen verdere uitlatingen kan doen." Hele brief van de minister HIERRR

Reaguursels

Inloggen

Ik heb 'rechters-schaamte'.

Ik snap er niks van! | 25-04-19 | 09:37

Voor ongeneselijk geestelijke zieken zou een institutioneel enkeltje eeuwige jachtvelden juridisch beschikbaar moeten zijn. Wie wil nou Michel P, Gokmen T, Philip O e.d. bewaren voor later…??? Voor bio-waste is de doodstraf uitgevonden! Sommige genen kan een maatschappij zich niet veroorloven. Je laat een paar kilo Antrax toch ook niet periodiek met proefverlof los in Amsterdam tijdens een luchtig zomerbriesje.

PIS-Alchimis | 25-04-19 | 09:24

Michiel Panhuis, Bekir Eraslan, Gökmen Tanis.
Ik zie ook een stijgende lijn. Of beter gezegd, een neerwaartse spiraal.

me,myself and IK | 25-04-19 | 08:42

De rechter is verantwoordelijk voor de doden die gevallen zijn. Maar neemt zijn verantwoordelijkheid niet. Als nabestaande zou dit mij 100% slopen.

Montesquieue | 24-04-19 | 20:11

Wij moeten verbinding en de dialoog zoeken met dit soort apen/Turken/Moslims

Heiner | 24-04-19 | 19:01 | 1

Aangifte doen is flauw. Met 3 collega's even de cel in en vervolgens naar ziekenhuis is opvoedkundig beter.

ger1306 | 24-04-19 | 20:35

StafyloGöckmen is vrijgelaten OMDAT ie een bewaarder had mishandeld. Iets anders kan ik niet bedenken. Normaal zou het slopen van een ambtenaar toch voor strafvermindering zorgen?

Ignatius J Reilly | 24-04-19 | 18:48

De hele timeline is dus dit:

25 februari kopstoot in de gevangenis
27 februari voor de rechter
28 februari maken afspraak voor aangifte doen.
1 maart #FreeTanis
5 maart weer even voor de rechter, al 7 dagen geen kopstoot of dodelijke aanslag dus stijgende lijn.
8 maart aangifte door gevangenis
18 maart aanslag in Utrecht

Dus de rechter of rechters van 27 feb en 5 maart gaan vrijuit, althans op die dagen konden ze nog niet weten van een kopstoot. De gevangenis moet wel direct naar de gevangenis, want 28 feb (maken afspraak voor aangifte doen) is natuurlijk een nikszeggend moment, ze hadden de rechtbank snel moeten inlichten, zo vaak zullen gevangenen ook niet naar een rechtzitting gaan.

TheOtherWhiteMeat | 24-04-19 | 18:45 | 1

Ja een stijgende lijn.......... qua geweldadigheid. maar dat zijn mierenn**kende details.
Daarbij zijn belangrijker vragen:
-Waarom is dit detail zó snel bekend en is niet de gebruikeijke ambtelijke stroperigheid in acht genomen?
-Waarom ís dit detail überhaupt bekend?
-Zou juridisch racisme hier een rol spelen?
Ergo: binnenkort staat T. weer buiten. MET schadeloosstelling.

Ik zou (

klimgek | 24-04-19 | 19:02

Agressie tegen personeel wordt nimmer getolereerd. Direct na het incident volgde daarom een disciplinaire straf tegen T.

Nou, dan zal hij wel geen toetje hebben gekregen.

wapster | 24-04-19 | 17:48 | 1

Vroeger zou hij in de Scheveningse Strafgevangenis waar ik werkte een paar fikse optaters met een wapenstok hebben gehad en in de isolatiecel geflikkerd zijn en daarna naar de Rode Pannen in Veenhuizen zijn gebonjourd om daar nog eens het hele riedeltje herhaald te krijgen als hij het lef had een grote bek op te zetten! Maar ja, dat was vroeger!

BaldEagle | 24-04-19 | 21:05

Gokmans Neandertanis weer. Wie zat er nog meer in “een stijgende lijn”? Oh ja, de barbaarse slager van Anne Faber, Michael Panhuis. Lijnen van dit soort psychopaten kunnen niet stijgen, evenals de leercurve van politie, justitie en behandelaars. Losers, allemaal. En het ergste is dat ze over lijken gaan en er nog mee wegkomen ook.

Nivelleermarionet | 24-04-19 | 17:46

Jammer, normaal lukt het wel om mishandeling van gevangenisbewaarders onder de pet te houden. Aan de andere kant: Gokman deed eindelijk iets dat mogelijk strafbaar genoeg blijkt te zijn om hem zeker een maand of zes in een cel te houden.
Tenzij zijn tante in turkije ziek wordt, maar dat uitgaande verkeer houd je nu eenmaal altijd met gevangenissen in Nederland.

Jan Passant mk2 | 24-04-19 | 17:46

Rechters zouden eens direct de gevolgen moeten voelen van hun beslissingen.

azijnseikerT | 24-04-19 | 17:16 | 3

Precies hoe ik er over denk aangezien hun royale betaling voor hun werk....
vind ik wel dat z'n rechter ook een beetje verantwoordelijk moet dragen als hij een verkeerde beslissing neemt.
an mijn part na x tal verkeerde beslissingen, x tal maanden op non actief..

Rene046 | 24-04-19 | 17:31

Reno046: Waarbij "verkeerd" wordt gedefinieerd als: "niet begrepen door de gemiddelde stratenmaker"?

Zoiets | 24-04-19 | 21:28

@Zoiets | 24-04-19 | 21:28: Niet zelden hebben die stratenmakers wat meer gezond verstand: Kun jij het wel uitleggen dat de gemiddelde stratenmaker voor een kleine snelheidsovertreding meer straf krijgt dan Tanis voor geweld tegen anderen? Neus maar weer omhoog, @Zoiets, want neerkijken is best lastig.

eastender | 24-04-19 | 22:45

"Agressie tegen personeel wordt nimmer getolereerd."

Wel. Dus.

threeheadedmonkey | 24-04-19 | 17:11

Godgloeiende .

bas ooms53686289 | 24-04-19 | 17:00

Het is de mentaliteit van alle mensen in en rondom die instellingen,die dit probleem veroorzaakt. Het concept dat het 'patiënten' zijn die 'behandeld' moeten worden. Die hele gedachtegang moet er onderuit. Het zijn geen patiënten, het zijn criminelen. Ze moeten niet behandeld worden, ze moeten heropgevoed worden.

ZeurDakker | 24-04-19 | 16:50 | 1

En ze moeten hard geslagen worden door de bewaarders, gewoon met een met of 4,5 losgaan op zo’n gek. Dsn laat ie het een volgende keer wel uit zijn hoofd...

IkwilJinekwel | 24-04-19 | 16:56

Er zijn kabinetten om minder gevallen.

Daisy Cutter | 24-04-19 | 16:26

Dit is domme pech... in Nederland zijn honderden mensen die tot zoiets in staat zijn.
Het gaat tien keer goed en een keer gaat het niet goed.

sociaal_econoom | 24-04-19 | 16:03 | 4

Het is ingecalculeerde pech. Als justitie haar werk zou doen, in plaats van besluiten te nemen op basis van dobbelsteenworpen of erger, dan zou dit niet gebeuren.

obominotie | 24-04-19 | 16:08

Nee, dit is geen pech. Pech is het als iets gebeurd waar niemand wat aan had kunnen doen. Hier had zo ongeveer iedereen wat aan kunnen doen.

Deze gast zat terecht in een inrichting. Als je zo'n stuk stront weer vrijlaat, na alles wat er al gebeurd is, dan is het GEEN pech meer als ie de maatschappij schade aanbrengt.

ZeurDakker | 24-04-19 | 16:48

Ik zie dit niet als pech. HIj begaat tijdens zijn schorsing hechtenis een hele rij strafbare feiten. In de voorwaarden is opgenomen dat dat niet mag. En ze laten hem lopen. Wil de minister dat even uitleggen? Hier faalt de rechter toch enorm?

Poes Fiep | 24-04-19 | 21:11
▼ 1 antwoord verborgen

De rechters zijn een staat binnen de staat.

BrutusBosch | 24-04-19 | 16:03 | 1

Vergeet niet die criminele asielzoeker die een minder straf kreeg, omdat anders het gevolg was dat hij uitgezet kon worden met intrekking van zijn verblijfsvergunning. Geweldige rechters hebben wij.

ebonk | 24-04-19 | 20:10

Hoe kon dit gebeuren?
Men neme een strafrechtsysteem wat gebaseerd is op Nederland in de jaren ‘60 - ‘70. Toen nog met 14 miljoen Nederlanders (zonder streepjes). En pas het systeem en capaciteit gewoon 50 jaar niet aan.
Zo kan het gebeuren.

Kwelbeller | 24-04-19 | 15:59

Hoe dit kon gebeuren? Omdat het schaapjesvolk continue op dezelfde soort politieke partijen blijft stemmen.

spanarchist | 24-04-19 | 15:55 | 2

Dit is waar... VVD, CDA en ChristenUnie zijn onder Rutte III precies hetzelfde als D66 en GroenLinks.
Niet meer op deze partijen gaan stemmen.

sociaal_econoom | 24-04-19 | 16:08

@sociaal_econoom | 24-04-19 | 16:08: inderdaad: de vvd is een constante verderfelijke invloed, met wat wisselende contacten dramt de vvd de verkeerde beslissingen er doorheen en laat de urgente dossiers links liggen.
Aangezien de PvdA ooit met de vvd geheuld heeft stem ik daar ook nooit meer op.

Analia von Solmsch | 24-04-19 | 18:55

"Hoe kon dit gebeuren?"
In deze tijd, met dit establishment en met het soort mensen van de huidige aan de macht zijnde politieke partijen, is dit een retorische vraag geworden. Kalveren blijven verdrinken want men dempt geen putten meer. Men oreert, maar handelt niet naar behoren. Een stuk tuig loopt vrij rond, want hij behoort tot de mensen met een beschermde status, vanwege hun geloof en/of afkomst/huidskleur, en kan dus weer los gaan conform zijn verziekte brein. De rekening van de gevolgen mag de rest ophoesten, in de vorm van doden, gewonden en kosten. Dit stuk stront loopt binnen 16 jaar weer vrij rond. Als Volkert dat mag, dan hij zeker. Zo zit de elite in elkaar: soepel en begripvol richting tuig, star en streng richting autochtonen die iets ondernemen zoals de blokkeerfriezen.

Fijnstoffer | 24-04-19 | 15:51

Ach ja, Gokman leek best wel een beetje op haar zoon dacht rechter Guurtje , en dan kan hij nooit helemaal slecht zijn .
Dat hij haar ongelovige prostituee met een slopende ziekte noemde daar prikte ze natuurlijk doorheen want ze zag zijn angst en jongens zijn nu eenmaal jongens .Nee hoor Gokman beloofde zich te gedragen en daar moet je dan ook vanuit gaan met je moederhart .
Ga maar jongen en zet je beste beentje voor .

Castor12 | 24-04-19 | 15:50

En nu? Hopelijk wordt hij nu niet vrijgelaten.

Koonkluk Huis | 24-04-19 | 15:48

De uiterlijke gelijkenis van Gekman met Klaas Dijkhoff is voor niemand leuk. Verder ben ik benieuwd wanneer iemand met te veel tijd een lijst met namen van rechters en hun dwalingen op internet plaatst, gewoon omdat het anno 2019 nog kan.

doedeljantje | 24-04-19 | 15:43

Een hoop ellende en zo veel verdriet
Ons aangedaan door ’n Turkse bandiet
’n Strafblad vol geweld en verkrachting
Leidde bij justitie tot de verwachting:
’t Komt wel goed! Echt slecht is hij niet

In de tram raakte hij plotseling verward
Allah Akhbar! Kafirs hebben me getart!
Daarom maak ik nu iedereen dood
Blonde vrouwen pomp ik vol met lood
Islam is vrede en ik schiet ze door ‘t hart

Puur juridisch objectief gezien beslissen
Kan betekenen dat we ons soms vergissen
--Maar voor ons heeft dat geen gevolgen
Ook al is iedereen daarover verbolgen--
En dat mensen hun dierbaren moeten missen

Angélica de Sancé | 24-04-19 | 15:41 | 6

@Muxje | 24-04-19 | 15:57: Hij mocht 'buiten' zijn vonnis afwachten terwijl hij vrouwen die hem hadden aangegeven bedreigde. Natuurlijk nam hij het vliegtuig naar Turkije en had hij 50 miljoen overgeboekt.

Angélica de Sancé | 24-04-19 | 16:01

@Muxje | 24-04-19 | 15:57: Kan ook een begrafenis geweest zijn... In elk geval totaal absurd. Mensen die bij justitie werken moeten ook aansprakelijk gesteld worden voor hun fouten. Dat gebeurt in andere beroepsgroepen ook.

Angélica de Sancé | 24-04-19 | 16:04

@Angélica de Sancé | 24-04-19 | 16:04: volgens mij mocht hij bij de geboorte van zijn kind zijn. Overigens ook het hof van Arnhem die zijn ontsnapping faciliteerde.
Nooit een onderzoek geweest of de rechters misschien zijn omgekocht, gechanteerd of bedreigd. Dat is de onafhankelijkheid van de rechterlijke macht in Nederland; geen enkele controle, geen enkele zelfreflectie.

Franker | 24-04-19 | 17:20
▼ 3 antwoorden verborgen

"Agressie tegen personeel wordt nimmer getolereerd." Ja dus laten we hem snel vrij dan kannie onschuldige burgers "onheus bejegenen".... AARRRGGGHH

surffee11 | 24-04-19 | 15:40
-weggejorist en opgerot-
burgertime | 24-04-19 | 15:39

Puur juridisch-objectief gezien is het jammer dat Gokman drie onschuldigen heeft omgelegd in plaats van de president van het gerechtshof.

obominotie | 24-04-19 | 15:34 | 1

U mag dit niet zeggen, hoezeer ik het ook met u eens ben.

Roadblock | 24-04-19 | 15:54

Etnisch dus zielig dus onze normale regels zijn niet van toepassing.
In overige gevallen is de dader eigenlijk slachtoffer, dus zielig dus onze normale regels zijn niet van toepassing.
Daarom gebeurt dit. Keer op keer

JanVergoor | 24-04-19 | 15:31

Hoe kon (kan) dit gebeuren? Welnu omdat we volledig doorgeslagen zijn en ons laten leiden door nitwits van linkse signatuur met nietszeggende socio opleidingen.

Blonde Nel | 24-04-19 | 15:30

Hoe dit kon gebeuren?
Omdat het OM en de rechters (en hele kliek die erbij hangt) dadergericht is en met het slachtoffer inclusief de maatschappij en de maatschappelijke veiligheid , zijn reet afveegt. Tegelijkertijd zeg ik daarmee dat ze incompetent zijn en hun handelen abject is.

langzullenweleven | 24-04-19 | 15:29 | 1

u heeft het helemaal juist.
Justitie straft enkel mensen waar ze financieel beter van kunnen worden.
Van pro deo klanten kunnen ze niet leven

Het leven is zwaar | 24-04-19 | 15:57

Dus is deze Gökmen Tanis dezelfde als de kleedjeshoofdbonker die in Lelystad een gevangenisbewaarder kopstootte, omdat hem niet werd toegestaan om met het hoofd in de arbeidsruimte op de grond te bonken. Die islam context wordt weer gauw weggeduwd om een ander kwaad extra te fêteren. Stelselmatige stekeblindheid en stokdoofheid vanwege religieus nathouden en aanpappen. Wat is erger: een moordlustige salafistische gek loslaten of het in stand houden van het volstrekt overleefde en uitgeleefde chr./hum. wegkijksysteem van deugmensen die de waarheid en werkelijkheid niet onder ogen willen zien?

Eeuwig..Op..Vakantie | 24-04-19 | 15:26

Hoe hard kan je falen.

overVecht | 24-04-19 | 15:21 | 1

*kun ;)

Superior Bastard | 24-04-19 | 15:25

Lees ik dit nu goed ?
"... Op 28 februari heeft de plaatsvervangend vestigingsdirecteur van de penitentiaire inrichting afgesproken met de politie om op 8 maart aangifte te doen..." HOEZO van tevoren afspreken dat er pas meer dan een week later aangifte zal worden gedaan ?

God Zelf | 24-04-19 | 15:21 | 5

Ze kennen hun eigen aangifte systeem.

Roadblock | 24-04-19 | 15:55

Is al decennia lang de norm hoor. Afspraak maken om vervolgens in een politiebureau in een ander dorp aangifteformulier doen, liefst 10 km verder, zodat je het wel uit je hoofd laat ook daadwerkelijk die moeite te nemen.

Epistulae_Morales | 24-04-19 | 17:13

@Pelforth | 24-04-19 | 15:45:
Van een fietsdiefstal kun je gewoon online aangifte doen, daar hoef je je huis niet voor uit!

BaldEagle | 24-04-19 | 21:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Je kan ook juridisch natuurlijk juridisch gezien ook in de fout gaan. Maar als je niet-juridisch gedekt bent in een lobbycratie waar vriendjespolitiek vaak kan worden gezien als corruptie is er gewoon geen enkele vorm van persoonlijke aansprakelijkheid.

Zo'n lul van een bestuurlijk verantwoordelijke, zal die dan als hij/zij 's avonds in bed ligt denken aan de slachtoffers of dat wel/geen concequenties heeft voor zijn cv/carriere?

litebyte | 24-04-19 | 15:14 | 4

Dat laatste. De slachtoffers staan maar in de weg.
Op dezelfde manier werden de aanslagen in Sri Lanka geduid. Het zou slecht afstralen op de islam. Het eeuwige slachtoffer.

El Rico Grande | 24-04-19 | 15:22

@El Rico Grande | 24-04-19 | 15:22:
Oh zelfs op Geenstijl waren er lieden, die vonden dat je een hele geloofsgroep niet mocht aankijken op de met de regelmaat van de klok gepleegde moordaanslagen van enkelen van hen.
Als ik het radicalisatieverhaal van de media goed begrijp, kan je 's morgens fluitend van huis gaan, 's-middags boos worden over je gebrek aan stageplaats, en dan 's avonds 100 vrouwen en kinderen opblazen.
Heeft allemaal niets te maken met een ideologie die met een I begint, en waarvan de oprichter, ene MO, opriep tot terror.
Iedereen weet toch dat Joden, Christenen, Boedhisten, etc etc ook zo zouden reageren?

Roadblock | 24-04-19 | 16:00

Nee die gast neem veel algemenere beslissingen.. zoals ik heb een budget van x miljard en opsporing kost x + y miljard.. maar handhaving verkeer levert z miljard op.. hoe kan ik dat passend maken?

Epistulae_Morales | 24-04-19 | 17:15
▼ 1 antwoord verborgen

Dat justitie blind is, moet de arme rechtschapen burger van Nederland helaas dagelijks meemaken.

El Rico Grande | 24-04-19 | 15:13

En wat gebeurd er dan met zo'n enorme lul van een rechter? Die rechter is zo'n ernorme eikel dat hij/zij het zelf niet eens in de gaten heeft.

metdedag | 24-04-19 | 15:12 | 10

die rechter(s) zijn voor het leven benoemd en kunnen er niet uitgegooid worden. Dat moet als eerste veranderen; tot die tijd blijven ze in hun ivoren torens zitten.

langzullenweleven | 24-04-19 | 15:30

@metdedag | 24-04-19 | 15:29: Niets. Die blijven allemaal lekker zitten en wachten tot de storm over is. Dan gaan ze verder op de ingeslagen weg

Blonde Nel | 24-04-19 | 15:32

Met die lul gebeurt helemaal niets, zolang mensen massaal op partijen blijven stemmen die dit soort figuren in het zadel helpen en houden.

obominotie | 24-04-19 | 15:45
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik verbaas mij hier al lang niet meer over. Net zoals ik mij er ook al lang niet meer over verbaas dat elke keer op keer blunders makende idioot binnen ons rechtssysteem mag blijven zitten, dat we nooit namen horen wie dat zijn, sterker nog, dat een keihard aangetoond brevet van onvermogen een lineaire aanbeveling lijkt voor een komeetachtige carriëre in die wereld.
Er zullen nog veel meer van dit soort gevallen volgen en evenzovele totaal zinloze kamervragen.

Prinsemarij | 24-04-19 | 15:10

Past prima in de opwaartse spiraal. In zowel die van Sander (minder minder padvindertjes op Justitie!) als die van Tanis.

Kapitein Stijlvol | 24-04-19 | 15:10

Man man man, wat een teringzooi hebben we in Nederland. Bewaker een kopstoot geven en een week later sta je buiten op vrije voeten. Wat mij betreft hebben een aantal mensen bloed aan hun handen!

born2killn00bs | 24-04-19 | 15:07 | 1

Kopstoot? Kroon wordt erom vervolgd en ..... Laat maar. Rechtssysteem aardig verrot. #blokkeerfriezen

Mart6037 | 24-04-19 | 15:12

Ik neem toch wel aan dat die bewaker 10 jaar gevangenisstraf heeft gekregen van deze totaal onbekwame rechter. Hij zal verder moeten opdraaien voor alle door de moordenaar gemaakte kosten. Dat lijkt me een prima uitspraak in de lijn van dit knettergekke land..
Medeleven met de nabestaanden.

Therapietje | 24-04-19 | 15:04 | 1

Aan hem moet minimaal excuses aangeboden worden, door de premier Rutte en door koning Willem Alexander. Dat is wel het minste wat ze voor deze terrorist kunnen doen!!!

Niet links | 24-04-19 | 15:13

Tsja. Mensenrechten. Democratie. Het is allemaal niet makkelijk en vooral moeilijk. Complex. Lastig. Waren er maar makkelijke oplossingen. Dan zou alles simpel en beter zijn.

Andrew Deen | 24-04-19 | 15:03 | 1

Vraag even aan de slachtoffers van Gökman of ze nog een beetje tevreden zijn met hun mensenrechten. Oh nee, wacht... die zijn dood. Tsja. Lastig. Moeilijk. Complex.

Mafkees.

Stormageddon | 24-04-19 | 15:18

Waar komen al die stemmers toch vandaan? Fout, na fout, na fout fout fout fout alles fout gedaan. Als je het gaat benoemen gaat het weer fout want fatsoen. FOUT FOUT. Hier komen stemmen vandaan want mensen willen zien dat als je fout na fout maakt opzout. Momenteel blijft alles gewoon zitten, en de criminelen die vast moeten zitten gaan vrijuit. Wat hebben we een gaaf land.

foxhunter | 24-04-19 | 15:01 | 1

Ik denk dat de alternatieven waarop je kunt stemmen het er een beetje naar maken, denkt u niet?

Epistulae_Morales | 24-04-19 | 17:17

Op 25/02 een cipier mishandelen, je advocaat op 5 maart beweren dat de verdachte "in een stijgende lijn zit", en een rechtbank die je dus maar terug de straat opstuurt. Mij lijkt een stijgende lijn van -100 naar -90 niet afdoende om als warm beschouwd te worden. Maar ik heb m'n gezond verstand nog.

Guido | 24-04-19 | 14:59 | 1

een stijgende lijn kan ook zijn een lijn waarin het kwaad in de man tot grote hoogten stijgt.

langzullenweleven | 24-04-19 | 15:31

Vraagje: Als je je als blanke man tot de islam bekeert, profiteer je dan ook van alle benefits?

Mr_Natural | 24-04-19 | 14:58 | 4

@El Rico Grande | 24-04-19 | 15:15:
En die 72 maagden? Heb ik daar dan ook recht op?

Mr_Natural | 24-04-19 | 15:17

@Mr_Natural | 24-04-19 | 15:17:
72 Naarden in de islam betekend dit kinderen van 5 boven de 6 zijn ze getrouwd en zwanger.

Jacktheflipper | 24-04-19 | 17:21
▼ 1 antwoord verborgen

Een lopende zaak waarbij de verdachte/dader is overleven en dan geen uitspraak willen doen? Hoe lang accepteren wij nog dit laffe duikgedrag van magistraten? Zo kan je nooit een debat voeren want er is altijd wel een rapport af te wachten. Tot het te laat is, wat in dit geval wel erg wrang is. Zaakwaarneming. Nu de overheid faalt in haar beschermende taak is het denk ik wel belangrijk voor onze veiligheid dat burgers zichzelf gaan organiseren, en (anonieme) volkstribunalen en buurtwachten opricht. Verschrikkelijk. Maar het alternatief, dat niet doen, leidt tot nog meer geweld, en dan tegen de verkeerde mensen. RIP Anne Faber. RIP slachtoffers van het strafrecht-vanuit-dader-perspectief in Utrecht.

trip666 | 24-04-19 | 14:58 | 1

Helaas is het niet willen erkennen van fouten exemplarisch. Het Hof in Arnhem deed dat indertijd ook met Saban Baran. Gewoon vrijlaten. En daarna doodleuk verklaren dat je het goed hebt gedaan.

El Rico Grande | 24-04-19 | 15:17

Een lichtgetinte vervolgen voor het mishandelen van een blanke bewaker kan helemaal niet, want dat iest rasjistiesch!

paartjehop | 24-04-19 | 14:55

Zolang de heersende mentaliteit is dat islam goed is, wordt radicalisering als "een stijgende lijn" gezien.

C1O2 | 24-04-19 | 14:53

En over dit soort feitelijke gevolgen van het multiculturele drama hoor je de leo lucassen van dit land niet. Twee topics van multiculti ellende achter elkaar en de dag is nog jong.

kom hoe heet ie | 24-04-19 | 14:53

Dus voordat ik mijn snelheidsboetes betaal mag ik eerst nog een BOA naar keuze neerhoeken. Top geregeld weer.

Oh nee mag ik niet, want ik ben een normale blanke man van middelbare leeftijd die braaf zijn belasting dient te betalen en voor de rest zijn bek dicht dient te houden omdat ik de eeuwige slaafzonde met me mee dien te torsen.

Kaas de Vies | 24-04-19 | 14:51 | 4

@Jos Tiebent | 24-04-19 | 15:02:
Alleen blanke slaven, maar die tellen niet mee.

Kaas de Vies | 24-04-19 | 15:09

Wederom een waanzinnige appels en perenvergelijking.
Je takelt af.

Superior Bastard | 24-04-19 | 15:21

@Superior Bastard | 24-04-19 | 15:21:
Dank!

Kaas de Vies | 24-04-19 | 15:47
▼ 1 antwoord verborgen

Conclusie: het op de bek slaan van een bewaarder is kennelijk legitiem en is niet van invloed op het al dan niet (eerder) vrijlaten van de gevangene.

Fijn om te weten vooral voor diegene die nog in huis van bewaring vastzitten.

ProAsfalt | 24-04-19 | 14:50 | 1

Kan gewoon in Nederland.

dz5b604 | 24-04-19 | 14:52

Maar Grapperhaus heeft direct keihard actie ondernomen en per direct een nieuwe naam voor het ministerie bedacht. En zo kwam het allemaal toch weer goed.

Haatgenerator | 24-04-19 | 14:49 | 1

Gisteren avond in niewzuur, Grappenmaker, werd aangekondigd als minister van Veiligheid en Justitie !! Hebben ze het toch weer omgedraaid .

Predeker | 24-04-19 | 15:04

Kunnen we wel met zijn allen weer gaan afgeven op de rechterlijke macht, is grotendeels ook terecht. Maar nu dit decennia lang zo sleept, zou de politiek niet eens de betreffende wetten aanpassen en de rechterlijke macht wat minder ruimte voor interpretatie gunnen hierin? De politiek wil natuurlijk niet te veel uitgeven aan het opsluiten van mensen en ze kunnen hun handen in onschuld wassen door de schuld af te schuiven op rechters.

TheOracle2 | 24-04-19 | 14:49 | 1

Daar heb je wel gelijk in, de politiek moet de wetten zo veranderen dat er gewoon minimum straffen komen en een mechanisme om de rechterlijke macht te controleren en bij grove fouten te kunnen ontslaan.
Maar feit is dat de rechters werkelijk alles uit de kast halen om criminelen zo weinig mogelijk straf te geven en dat is ze zeker te verwijten.

Franker | 24-04-19 | 17:27

Fred Grappenhaus is als eindbaas van het OM ervoor verantwoordelijk dat dit delict in de gevangenis niet onder de aandacht van de rechtbank is gebracht. Dit is zijn fout.

De rechtbank en de advocaat kregen de kans niet het goed of fout te doen.

Feynman | 24-04-19 | 14:48 | 3

De volgende minister op Justitie die gejorist wordt.

pibasso | 24-04-19 | 14:53

En Sandertje is een puppy van Rutte dus iedereen blijft zitten.......

vranac | 24-04-19 | 14:57

Tijd om de schade die rechters de samenleving berokkenen neer te leggen bij diezelfde rechters en hun politieke bazen, op een gegeven moment is de grens bereikt.

smdyasc | 24-04-19 | 14:48 | 1

De grens die openstaat?

El Rico Grande | 24-04-19 | 15:28

Ik zie een enorme bezuiniging op het Nederlandse rechtssysteem.
De strafadvocaat afschaffen.
Nederlandse rechters kunnen prima de rechten van de daders behartigen

Jacktheflipper | 24-04-19 | 14:45 | 1

Wanneer de OvJ deze aangifte niet voor de rechter brengt, valt er voor een eventuele strafpleiter niets te doen.

Feynman | 24-04-19 | 14:46

Wanneer gaan er nu eens een keer wat koppen rollen (beeldspraak) van rechters, gevangenisdirecteuren en ander disfunctioneel tuig dat ons land niet beschermt.

Arkan Sonney | 24-04-19 | 14:44 | 1

De Nederlander is een middelmatig volkje dus is het beter om iets minder hoge verwachtingen te hebben, dat voorkomt een hoop teleurstelling.

trekarm | 24-04-19 | 14:51

Hoe kon dit gebeuren én welke mensen worden uit hun ambt ontheven? Dat is wat mij betreft niet de minister, want dit zijn géén ministeriële beleidskeuzes maar individuele keuzes die elders in trajecten worden gemaakt op basis van persoonlijke (waan)ideeën en overtuigingen.

MickeyGouda | 24-04-19 | 14:41 | 1

Nou eeh, dit is juist wél ministeriële verantwoordelijkheid..

Superior Bastard | 24-04-19 | 15:23

Recht is krom in NL.

Maxx! | 24-04-19 | 14:40 | 2

Recht is iets kroms dat verbogen is. (Bul Super)

isitsoornot | 24-04-19 | 14:50

Het geld wat dom is, maakt recht wat krom is.

Mr_Natural | 24-04-19 | 14:59

Wat Rexmundi (14.32 uur) zegt!
Verder is er WEL een aangifte gedaan, ik begreep juist dat er geen aangifte was gedaan. Justitie is ook met het nieuwe logo en huisstijl nog steeds kapotstuk. Ik wil graag een nieuwe!

pibasso | 24-04-19 | 14:39

Hoera voor rechtstaat Nederland!
Ontzettend gaaf land.

Boris Poepnagel | 24-04-19 | 14:39

Dus
-De rechterlijke macht laat criminelen vrij
-Staatsbosbeheer kapt onze bossen om (Zodat ze dat kunnen verkopen)
-Het UWV geeft onze uitkeringen aan buitenlanders
-Onze belastingdienst geeft ons geld aan haar werknemers om vervroegd met pensioen te gaan
enz. enz.....
Gaat er eigenlijk wel eens iets goed bij de overheid?

kennet | 24-04-19 | 14:38 | 3

Het loon van ambtenaren (en dito keizerlijke pensioenen) komt maandelijks stipt en correct aan bij de rechtmatige ontvangers.

Boris Poepnagel | 24-04-19 | 14:40

En zo hoort het ............................. Hebben ze recht op. Rutte hemelt tegenwoordig mensen die de publieke zaak dienen op.

vranac | 24-04-19 | 14:58

‘Onze uitkering3n’. Nee lul.. MIJN belastinggeld.. ga GVD werken.. als je kunt typen kun je ook werken

Epistulae_Morales | 24-04-19 | 17:20

'Agressie tegen personeel wordt nimmer getolereerd'
-
Puur juridisch objectief gezien dan, hé.

bisbisbis | 24-04-19 | 14:38 | 1

Om die gevangen te tonen dat ze met hun fikken van de bewakers moeten blijven hadden ze die kerel daar tijdens de wandeling een paar honderd stokslagen moeten geven. Kwestie van de rest op te voeden, of de hondjes erop

Lt-Kol Kilgore | 24-04-19 | 14:57

Die bewaker had toch geen aangifte gedaan ofzo. Kan er even niets over vinden.

sjef-van-iekel | 24-04-19 | 14:37 | 2

Al staat hier in Grapperhaus zijn woorden van wel, ik meen gelezen te hebben van niet.

sjef-van-iekel | 24-04-19 | 14:39

Ik vraag me alleen af hoe het kan dat dat soort rechters gewoon in ambt kunnen blijven.

BBmetR | 24-04-19 | 14:37 | 3

Als je in die kringen extreemlinks bent ben je zo ontzettend okee dat het verder niet meer uitmaakt hoe je je werk doet.

Slipsnifter | 24-04-19 | 14:40

@Montgomery Burns | 24-04-19 | 14:57: Yep, het geldt eigenlijk voor de gehele zittende macht in dit land.....

Slipsnifter | 24-04-19 | 17:20

De enige hoedanigheid waarin Peter R. de Vries nog waarde heeft: misdaadverslaggever. In alle andere hoedanigheden is hij een minderwaardig persoon. Dus.

Montgomery Burns | 24-04-19 | 14:36 | 1

Dat had hij ook gewoon moeten blijven doen, daar was hij goed in!

BaldEagle | 24-04-19 | 21:14

Het is al jaren bekend dat ons rechtssysteem een enorme faal is. En dan keer op keer verbaasd reageren als het weer fout gaat.

usb stok | 24-04-19 | 14:36 | 1

Eench, gouden combi van OM en rechtersgilde staat garant voor voortdurende überclusterfuck des deauds

Tobi | 24-04-19 | 15:01

Iets in die tijdlijn klopt niet? Moet het niet zijn 25 februari?

Aad Teïst | 24-04-19 | 14:36 | 1

excuus, hersteld

Ronaldo | 24-04-19 | 14:46

En dan nu de vraag; stond er op het briefje wat ook in de verklaring van Sri Lanka stond? (Wraak voor Christchurch...)

Einde van de Domheid | 24-04-19 | 14:36 | 4

Eindelijk erkenning voor het zwaar onderschatte 'Fire' van Arthur Brown, dat dan weer wel.

Kapitein Stijlvol | 24-04-19 | 15:13

@Lood om oud ijzer | 24-04-19 | 15:08: Dat het te lang is achtergehouden, geen doel dienend. Sterker nog, als dit internationaal beken was geweest dat hadden die Srilankezen iets anders moeten verzinnen!

Einde van de Domheid | 24-04-19 | 15:15

@Lood om oud ijzer | 24-04-19 | 15:08: dat het dan terrorisme is... en daar zitten bonusstraffen op.. niet dat dat wat voorstelt in vergelijking met andere landen, maar goed.. iets is beter dan niets.

Ter vergelijking: als de bewering is dat ie op iemand schoot omdat ie dacht dat ie daar ruzie mee had en de rest werd ‘per ongeluk’ geraakt, dan is het meervoudige moord, maar waarschijnlijker doodslag met een beetje advocaat

Epistulae_Morales | 24-04-19 | 17:24
▼ 1 antwoord verborgen

Als je hiervoor wetswijzigingen wil, stem dan niet op de gevestigde polderaars. Goddomme, man.

Slogra | 24-04-19 | 14:34

Er is een einde gekomen aan de Fortyunesque/Dekkeriaanse 'ik ga er geen zak geld tegenaan gooien'. We hebben inmiddels gezien dat er teveel is bezuinigd. Het. Werkt. Niet!

Einde van de Domheid | 24-04-19 | 14:34 | 1

Volkomen krankjorume D666 rechters doen de saeck ook niet bepaald goed

Tobi | 24-04-19 | 14:59

Die stond net nog te schreeuwen tegen een buschauffeur in het vorige topic.

ja,diedus! | 24-04-19 | 14:34 | 1

hahahaha!!!!

pibasso | 24-04-19 | 14:39

Dit zijn je hersenen on coke and religion.
Dan ben je echt helemaal fucked for life.

NiCeY | 24-04-19 | 14:33

Het erge is vooral dat we dit allemaal niet meer verrassend vinden..

tiku99 | 24-04-19 | 14:33

Sander, neem de verantwoording die bij je functie hoort!

Einde van de Domheid | 24-04-19 | 14:32 | 2

Ja, Sander Grapperhaus moet opstappen! En Ferdinand Dekker ook maar meteen.

Stormageddon | 24-04-19 | 14:42

Sander stopt pas als Achmea ook de strafrechtjuristen mag leveren.

keizeradmiraal4 | 24-04-19 | 14:44

Ik twijfel er niet aan dat ze opnieuw dezelfde beslissing zouden nemen. Dat is juist het probleem.

RexMundi | 24-04-19 | 14:32 | 3

wat Rex zegt!

pibasso | 24-04-19 | 14:54

NL heeft een grote reset nodig...

lovekila | 24-04-19 | 20:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken