WAARSCHUWING. GA NIET NAAR AMSTERDAM
Met de auto
Social
Zeven Vijftig Euro! (Das toch 16,53 gulden.) Voor een uurtje. Stilstaan met de auto. Kneiterlinks bolwerk Amsterdam is vanaf vandaag weer een stukje onbereikbaarderder geworden voor De Gewone Man. Historische quote Joop den Uyl (PvdA) "Alle mensen recht hebben op een eigen auto voor de deur, óók de arbeiders". Maar goed, er wonen allang geen arbeiders meer in Amsterdam-Centrum. Wel expats, stinkrijke ex-krakers met een AirBnB en overige ongedocumenteerden met gratis Miele's en smartphones. En die moeten ook ergens van betaald worden. Wij wensen u veel plezier tijdens uw dagje uit naar betaalbaar Gasselternijveenschemond, Barger-Erfscheidenveen, Westerhaar-Vriezenveensewijk en Boornzwaag over de Wielen. Plezier!
Reaguursels
InloggenIedere provinciaal die met de auto komt om te shoppen in Amsterdam heeft een gat in z'n ongeïnformeerde kop. Je kunt je auto aan de ring voor een euro neerknallen, maar dat luie volk is te belazerd een bus, tram of metro te nemen voor de laatste kilometer. Blijf lekker weg zeg.
De ober vraagt in het Engels om je bestelling op te nemen. Raar daar.
Amsterdam loopt soms achter. Een noordelijker, middelgrote stad had al jaren geleden een autoloos centrum. Als je naar het centrum wilde,moest je je auto en de reisbus op een Park and Ride,P en R parkeerplaats,laten staan. Je ging met de frequente bussen naar het centrum.
Heeft Amsterdam ook al zeker 12 jaar maar niemand weet dat. Alleen autoloos is dat centrum (nog) niet te krijgen.
Vroeger was het er ook niet beter. Eerder slechter. Veel Krotten,die nu gerenoveerd zijn en te koop staan,stank van vieze grachten omdat de riolering en alle troep erin werd gegooid. De stad staat er nu iets beter voor. Er zijn nieuwe wijken gebouwd: Ijburg, de Bijlmer werd aangepakt,de Zuidas, Oost,,en er komt nog meer nieuwbouw,maar ,er zijn altijd negatieve geesten die een vooroordeel hebben en de binnenstad als de hele stad gaan zien. En de Jordaan zoals vroeger weer terug willen hebben,waar de mensen nog naar elkaar schreeuwden in het Amsterdamse.
Vroeger struikelde je nog lekker over al die auto's.in de binnenstad van Amsterdam. Er waren toen meer autos dan fietsen.Nu andersom,maar velen hebben ook geen verlichting,dat ook niet meer nodig is. En was parkeren nog gratis.
Kunnen we geen muur bouwen om 020? Dan dwingen we iedereen die niet wil werken om een steentje bij te dragen!!
Die Muren zijn er al. In de vorm van Hekken op de treinstations. Wat Amsterdam nodig heeft zijn ook P en R plaatsen,waar je je auto voor minder geld kunt parkeren. Daar staan ook de Reisbussen,maar iedereen moet uit hun dorp in het centrum parkeren,zoals vroeger.
@Jan Onbewoond | P e R plaatsen dus niet in de buitenwijken,maar bivoorbeeld in Zaandam, of Osdorp,en andere dorpen. En dan met een snelle bus,metro naar hetCS,enz. 15-04-19 | 04:00:
Amsterdam... ooit een trots
Tja, als je Ajax voor een paar duppies in de Arena laat spelen, moet je het gat ergens mee dichten.
Ja, allemaal wegblijven. Jullie zijn niet welkom met de auto. Pak maar lekker de trein, bus en metro! Kutboeren.
Wij blijven al jaren weg uit de stinkstad Amsterdam. Btw, die kutboeren zorgen ervoor dat jij te vreten en te zuipen hebt. Oh ja, en die stinkwiet die je rookt.
@neemjemoederindemali | 15-04-19 | 07:46: Ja joh, ik eet zeker boerenkool. En mijn weed kweek ik zelf wel, boertje.
Heeft allemaal niks met auto weren te maken. Het gaat alleen erom dat de QParks niet duurder moeten zijn. Dus in feite helpt Amsterdam die eigenaren van parkeergarages.
De Amsterdamse binnenstad is een van de mooiste in de wereld en met wat minder blik langs de grachten wordt het er alleen maar mooier op.
En laten we eerlijk wezen: van alle azijnzeikers hieronder stond waarschijnlijk toch al niemand ooit op straat geparkeerd in de binnenstad van Amsterdam.
AMEN!
Auto's horen bij een stad.
Tip van Tinus. Auto gewoon gratis ergens in de buurt van een tramlijn in Amstelveen parkeren en voor de laatste paar kilometers naar de binnenstad van Amsterdam een ov-dagkaart kopen.
Een heerlijk tijd. De mooie Nederlandsche taal, geen baatelandas, geen moslims, geen vegans, geen huilie huilie, geen genderneutrale zooi, geen EU, geen Euro, ect ect. Zo blij dat ik in die tijd heb mogen leven.
En nu? Euthanasie dan maar?
Floepert :)
Asociaal voor de oudere Amsterdammers ook die weliswaar een bezoekersvergunning mogen aanvragen en dan het saldo met 50% korting mogen voorschieten. Dan wil de gemeente via een app weten hoe laat ze bezoek krijgen en hoe lang en het kenteken. (dus van wie in principe). In China kennen ze ook dit beleid.
Amsterdam, tja...... ik betrap mij erop dat ik "Amsterdammers zonder migratieachtergrond" begin te beschouwen zoals de inwoners van Zimbabwe. Met dat deerniswekkende stadsbestuur van ze.
Op zich wel tof. Wil dus zeggen dat ik voor een hele dag parkeren net zo goed de kans op een boete kan pakken dan parkeergeld betalen.
Mooi man.
... die kans is wel groot gezien de scanauto's die de hele dag rondjes rijden.
Amsterdam is een open inrichting vol achterloos en onverschillig gedrag met als gevolg dat de ratten van criminelen de macht krijgen en dit onder gezag , gezag?, van een extreem linkse burgemeester met foute connecties en vooroordelen.
Amsterdam ? den groeten ! en tot over 10 jaar maar weer . hoop ik.
Ik hoop het niet. Blijf lekker daar gast.
Amsterdam is het Gomorra van Nederland. Alle low-budget toeristen wegsturen, coffeeshops en resterende plukje Wallen dicht. Criminelen oppakken en uitzetten, net als alle Illegalen. Sociale huurwoningen weg. Ga maar in Almere wonen als je een pauper bent. Wellicht komt het dan nog goed met Amsterdam.
Ik kom er 1x per jaar, en dan laat ik m'n auto thuis (Den Haag, eigen parkeerterrein gelukkig) en ga dus gedwongen met de trein naar Amsterdam.
En dan verplicht met de tram die overvol zit met (te) luid kwetterende en kakelende zwaar bebaarde mannelijke en hoofddoekjes dragende vrouwelijke 'Medelanders' met hun trossen jonge "Soldaten van Allah"
Je bent in Amsterdam te gast in Arabie met onbetaalbare (steeds minder, want afgebroken door Femke) parkeerplaatsen
HAHAHAHA ja daar heb je in Den haag natuurlijk nooooit last van. Kom op zeg. Blijf daar ook maar.
Gelukkig kom ik er nooit. En al kwam ik er wel; dan op de motorfiets.
Checkmate linkse ratten!
Amsterdam is al lang geen Nederland meer.
Ja en? Amsterdam voor Amsterdammers. Hiervoor hebben zij op GL gestemt. Waarom zou je naar Amsterdam gaa?. Ieder normaal denkend mens gaat toch ook niet, ik noem maar wat, naar Jemen?
De rode communistische financiële hufters kleden iedereen schandalig uit. Er zijn nog andere stadjes waar het zeer aangenaam te vertoeven is
De vraag is: Hoe lang nog..!
Dat krijg je ervan als je een levensgevaarlijke linkse gek als burgemeester krijgt
die zo rebels als de pest is, en gewoon d'r eigen willetje er op na houd!
Landelijke wetten? Hahaha, die gelden niet voor Femke want die heeft
de wet apv ontdekt, en dan kan ze doen en laten wat ze wil zoals het weigeren
om een terroristenschool te sluiten of weigeren om het boerkaverbod te handhaven. Islamsterdam maakt dan ook geen deel meer uit van
het koninkrijk der nederlanden, maar is gewoon een bananenrepubliek
waar dictator Halsema gewoon doet waar ze zin in heeft, en het nog meevalt
dat ze niet de onafhankelijkheid heeft uitgeroepen en ze zich nog net niet
tot koninging van haar eigen linkse koninkrijk heeft laten kronen!
Weer iets in de goede richting maar nog lang niet genoeg. Want alle autos ex hulpdiensten electrische taxis en kleinvracht moeten allang de binnenstad uit. Alleen deel- en prive autos van bewoners in de parkeergarages en te gebruiken voor de kortste route naar de ring. Het is te klein, te druk en volstrekt onnodig anno 2019. Er zijn talloze OV opties, meerdere taxi aanbieders, goedkope deelfietsen scooters bakfietsen en noem maar op. Het vergt een eenmalige gedragsverandering en na een jaar weet men al niet meer beter. Autos raus!
"Autos raus!"
@ HdJ | 14-04-19 | 15:44
Heil....!
Inderdaad. Even doorbijten. Wordt de grachtengordel ook een stuk mooier van. Net als in de Gouden Eeuw, maar dan (misschien) zonder de stank.
Als je wilt weten waar Amsterdam terug naartoe gaat :
Tik in youtube de woorden Amsterdam + Kolerestad
Ze zijn al eens eerder door een dalletje gegaan...
Oja, en dit heeft vast niets te maken met dat Amsterdam elk jaar 300 miljoen meer uitgeeft dan dat er binnenkomt.
www.google.com/amp/s/www.parool.nl/am...
Kijk eens naar je linkje, wat vind jij zelf daar nu van? Pro tip: startpage.com.
@Boris die Sauertopf | 14-04-19 | 18:07: je bedoelt "Google".
Tsja.. daar wordt je nooit blij van...
Allemaal zeiken op 020 maar elke Koningsdag staan ze weer te huppelkutten op Museumplein omdat in Huppelkutteveen geen zak te beleven is.
Behalve het zaklopen dan.
Al-Mere zou gewoon TiËsto in kunnen huren. Rotterdam mag sowieso deaud.
Alleen de dwazen vieren die kudt verjaardag van die klaploper.
Ik ben heerlijk een weekje naar klein Pakistan (Londen).
Even met mijn eigen ogen bekijken hoe die stad is afgegleden.
ze?
@Ray69 | 14-04-19 | 14:39: laat t ons weten... ga in juli, maar niet naar dat opvangkamp... maar erger,...... Birmingham
@Ray69 | 14-04-19 | 14:39:
Butthurt republikein?
dat is nog de enige reden dat 020 mag blijven bestaan, boeren bezig houden tijdens koningsdag. Het is in 020 toch al een pestbende, kan dit er ook nog wel bij.
@ik zei het toch.
Omdat Amsterdam tot niets meer is verworden dan een toeristische attractie, en in rap tempo nog een slechte ook.
Daarom woon ik ook niet in Huppelkutteveen. Bij mij in de stad is er altijd wat te doen. Heb dat &*((^amsterdam niet nodig.
Je zal d'r maar wonen aan zo'n stinkgracht waar de hele dag van die platbodemschuiten vol Moffen en Amerikanen voorbij drijven die je het vreten uit je bek lopen te kijken. Ben je lekker mee. Ik gaat liever gewoon dood. *Jules Deelder - 2007*
Amsterdammers. Ze hebben een goed hart. Ze motten het alleen gekookt op hun rug hangen, zo laag dat de honden erbij kenne. Groeten uit 010
*Rotterdam, onze steden hebben gewoon namen.
@obelisk | 14-04-19 | 13:58: Na het gaan nummeren van de straatnamen komen de steden ook nog wel aan bod.
Je zal d'r maar wonen aan zo'n stinkgracht waar de hele dag van die platbodemschuiten vol Moffen en Amerikanen voorbij drijven die je het vreten uit je bek lopen te kijken. Ben je lekker mee. Ik gaat liever gewoon dood.
Je zal d'r maar wonen aan zo'n stinkgracht waar de hele dag van die platbodemschuiten vol Moffen en Amerikanen voorbij drijven die je het vreten uit je bek lopen te kijken. Ben je lekker mee. Ik gaat liever gewoon dood. *Jules Deelder - 2007*
De stad van blowen, zuipen,internationale vrijgezellenfeesten, wetteloosheid scholen met indoctrinatie van salafisme, zakkenrollers, hoeren, onbetaalbare woningen en gemaakte gesjelligheid duuuhhhz. Ja amesterdam staat mooi op de kaart om trots op te zijn. Kots! Pleur er een hek omheen. Steek het af de zee op. Nederland wordt er beter van.
Groeten aan Ommen!
@Graaf_van_Hogendorp | 14-04-19 | 10:28:
Hebbie daar cijfertjes van? Of is dit uw onderbuik?
amateurrr | 14-04-19 | 10:45 | reageer | favorietblock
Geeft niks als je niets van Amsterdam weet maar u klinkt wel heel belerend zo met dat geeis voor cijfertjes. Wat u zelf ook deels had kunnen opzoeken.
maps.amsterdam.nl/gemeenteraad2018/
Noord = aboriginal Amsterdammers, witte studenten (rond het pontje) en mocro's/turken (Buikslotermeerplein).
Centrum = expats, yuppen, hogere ambtenaren, NGO's, managers/presentatoren NPO, BNers, extreem rijke tata's... en hordes toeristen
West = Turken, mocro's afgewisseld met witte studenten en starters (afhankelijk van hoe dicht bij de Ring je zit)
Oost = Hipsters, mocro's, Turken, Afrikanen, aantal witte studenten en starters... Watergraafsmeer ook concentraties witte bakfietsmoekes
Oud-Zuid = Yuppen, expats, witte bakfietsmoekes, witte studenten en starters, afgewisseld met Turken, mocro's, Suri's en Afrikanen in sociale woningbouw
Oud-West/Baarsjes/BoLo/Staatsliedenbuurt = Hipsters, yuppen, witte studenten en starters, afgewisseld met Turken, mocro's, Suri's en Afrikanen in sociale woningbouw
Rivierenbuurt = Yuppen, expats, witte bakfietsmoekes, witte studenten en starters, afgewisseld met Turken, mocro's, Suri's en Afrikanen in sociale woningbouw
Buitenveldert = Yuppen, expats, joden, Suri's
Bijmer/de Bimre, de Bims = Suri's, Afrikanen en enkele verdwaalde witte starters en studenten
IJburg = koop: autochtoon, soc. huur: allochtoon
Het stemgedrag van de verschillende etniciteiten en economische posities kunt u keurig afleiden van de kaart in de link.
Zeer verhelderende kaart!
In Noord zijn ze er wel klaar mee (criminaliteit en onveiligheid) zo te zien!
De juf van onze dochter zoekt per direct een parkeerplek via de ouders. De school krijgt van de Gemeente maar een beperkt aantal parkeervergunningen. Want men stimuleert het OV. Er zijn tevens veel vacatures op school. Goh.
Dat is niet de gemeente maar Cition, een particulier bedrijf dat voor aanmeldingen en mutaties kantoor houdt op de stadsdeel kantoren.
Heeft de juf wel eens van fietsen gehoord?
@Gele Beer | 14-04-19 | 16:33: Misschien is het salaris ook niet 1ton+ dat een woning binnen fietsafstand van de school haalbaar is?
Och, och. Mijn auto staat hier gewoon voor de deur hoor, in 020. Altijd plek. Kreeg die vergunning onmiddellijk. Mijn gasten kunnen op twee minuten lopen parkeren voor een euro per dag... en dit allemaal op loopafstand van het centrum. Nee ik zeg niet waar, ik wil de hysterici in de roze panelen, die nooit verder zijn geweest dan het Damrak of 't Leidseplein, hun zeurmiddag niet ontnemen.
Bullshit
@Wiezewalakristalix | 14-04-19 | 13:09: inderdaad
@Wiezewalakristalix | 14-04-19 | 13:09:
Je hebt tegenwoordig zoekmachines: duckduckgo.com/?q=parkeren+in+amsterd...
En nog veel meer ideeën: www.google.com/amp/s/www.autoblog.nl/...
Gelijk heb je. Ik parkeer gewoon hier in Amsterdam in mijn parkeergarage. Malloten uit de provincie die denken een dagje hier met de auto te kunnen doen blijven maar lekker weg of pakken de trein. Enig minpunt is wel dat de monteur z’n parkeerkosten op z’n rekening pleurt.
@Crusher: en het mooie is: mijn gastenparkeerplek is niet eens een P&R, gewoon een vergeten stukje stad - en die zijn er voor de mensen die de stad nog (willen) kennen. Maar inderdaad, ook de officiële, P&R mogelijkheden zijn er genoeg.
Zuid (niet de pijp) en met een euro bedoel je de rai p&r met direct de roltrap naar de noord zuid lijn
@Risingson | 14-04-19 | 13:39: Blijft u dan ook weg uit de rest van NL, eerlijke deal lijkt me.
Het gevoel van urgentie heeft jou nog niet bereikt.
Als het met jou maar prima gaat.
Succes in de toekomst.
kapoerewiet | 14-04-19 | 13:02
z-burg en s-dijk is niet 2 min lopen van het centrum.
Je doet het toch nog 15 min over.
Krijg je vaak gasten?
Dit staat jullie in heel Nederland te wachten als jullie op het cordon sanitaire stemmen. GroenLinks gaat dan de dienst uit maken.
Geklets. Met 10 jaar heeft links alle auto's weggepest uit Nl en zit zich dan af te vragen hoe het aan inkomsten moet komen zonder bpm, brandstofaccijns, parkeergelden, snelheidsuitmelkboetes. En alle voormalige parkeerveldjes veranderd in groene veldjes en fietsstroken.
Dus een uurtje met een een beschaafd karretje door Amsterdam tuffen kost nu hetzelfde als parkeren! Bravo voor de mafkezen die deze discutabele eer toekomt. Chapeau!
Daar wil je toch niet dood gevonden worden. Amsterdam... wie wil daar nu naartoe.
Duurder maken wil zeggen onbruikbaar maken.
Maar als straten alleen zijn om doorheen te rijden maar niet om te parkeren, kun je nergens meer naartoe.
U heeft geen benen om mee te lopen of te trappen? Tis heerlijk weer, zou u eens moeten proberen.
Kijk altijd met veel plezier op you-tube naar filmpjes over het leven in Amsterdam in de jaren zestig en zeventig, waarschijnlijk was het geluk toen in Amsterdam nog heel gewoon.
Tsja groenniks bestond nog niet.
Absoluut.
@Bezorgde vader | 14-04-19 | 13:18: Wel een blote linkse koe. Heeerlijk.
Pietje Bell herlezen is ook leuk.
Ze zullen voelen dat ze GroenLinks in het zadel hebben geholpen.
Er resteert straks 1 grote no-go area met uitgeprocedeerde testosteronbommetjes en mocro maffia. Zelfs een voetbalfeestje weten ze te verpesten.
Lekkere stad is Amsterdam geworden:
Wonen alleen voor de rijken.
Parkeren alleen voor de rijken.
En dat met het meest linkse gemeentebestuur van Nederland.
Exact. En da's typerend voor links. De azijnbode schreef het 17 jaar geleden al.
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
@Knisperende_Tissue | 14-04-19 | 12:46: Nog steeds erg actueel!
@Knisperende_Tissue | 14-04-19 | 12:46:
Goed stuk voor Volkskrantbegrippen. En nog helemaal actueel na bijna 20 jaar... het salonsocialisme is voor de echte arrebeier een ramp.
@Knisperende_Tissue | 14-04-19 | 12:46: Oei, dat was zeker de laatste column van die Kees?
Ach ja, een eigen auto in de stad.
Dat is zooooo 2010.
"Niet te ontkennen valt immers dat de politiek, de politieke partijen, zijn aangevreten door het algemeen gevoel van moedeloosheid dat zich van veel mensen meester lijkt te hebben gemaakt. Men vraagt zich af of het wel zin heeft te stemmen"
(J.M. den Uyl (1981) Tegen de stroom in, De Trommel: Amsterdam, rede gehouden in Paradiso te Amsterdam op 3 mei 1981).
Zelfs die.
Ik hoop zo dat mijn stad naar de klote gaat, meer meer leegstand, meer meer, vreettenten, minder minder touristen. Het moet eerst door een diep dal voor het beter gaat.
Mee eens Marretje. Ik ben zesde generatie Amsterdammer, maar zal bij mij wel stoppen... mijn kinderen komen op hun 36ste eens een keer in aanmerking voor een sociaal huurwoninkie maar zullen dan ongetwijfeld teveel verdienen... dan blijft kopen over, een kippenhok voor 5 ton. Je zal veel moeten verdienen om hier te kunnen blijven wonen, zeg ik ze, tegen beter weten in... zolang er expatregelingen zijn die mijn geboren en getogen 7e generatie Amsterdammertjes van de huizenmarkt drukken, maken ze geen schijn van kans.
@medusa324 | 14-04-19 | 13:17:
Mijn kippenhok is 200m2, veel sociale huurwoningen zijn kleiner.
Al kreeg ik geld toe dan ging ik er nog niet parkeren .
Grachtengordel met stukjes en beetjes geheel autovrij maken en boottaxi's invoeren. Zoals in Venetië.
Prima idee. Rotterdam heeft al zoiets.
Sommige relaties hebben prive parkeerruimte bij hun kantoor. En anders gebruik ik de trein of het transferium. Ik zie het probleem niet.
Goh...
Lol. Het is me toch wat, als je alleen jezelf de maat der dingen laat bepalen.
Parkeer gewoon in de Maasstraat.
10 cent! Per uur(max een uur)
Loop een rondje Zuid en ga weer naar huis.
Gezellig een rondje expats kijken aan de voet van de zuidas.
@Afgeschminkte Bassie | 14-04-19 | 12:46: wat is er mis met expats? Betere buren kun je je niet wensen: vriendelijk, beschaafd, hardwerkend en rustig. Maar u zit liever tussen de oerhollandse rijdende-rechter-krijsgezinnetjes in de Vinexwijk?
@kapoerewiet | 14-04-19 | 13:05:
Haha, bedankt voor de beelden! Ik heb ze gelijk op mijn netvlies staan! Dan maar een paar vierkante metertjes minder huis...
@kapoerewiet | 14-04-19 | 13:05: Dat is erg vriendelijk naar de oorspronkelijke jonge Amsterdammers die geen kant meer op konden.
Bedankt voor de waarschuwing maar was toch al niet van plan te gaan.
Mee eens dagje Amsterdam kan ik een hele maand voor bbq’en en zuipen in mijn eigen tuin!
@penis-aqua-rosA | 14-04-19 | 12:04:
Hoeren en/of weed laat je gewoon bezorgen.
@Ruimedenker | 14-04-19 | 12:13: klopt heel ruimdenkend idd!
@Pierke Pierlala | 14-04-19 | 11:33:
We kunnen natuurlijk voor de zwarte cross en carnaval voor Amsterdammers een speciaal parkeertarief invoeren.
Misschien dat er dan minder van die om zichzelf lachende amicale grote waffels de sfeer komen verpesten.
(plempsel op verkeerde draadje geparkeerd)
Ik ben voor.
Mooiste stad en terecht hoofdstad van Nederland. Jammer alleen dat de Amsterdammers zijn weggetrokken (zoals ik) en dat de voornamelijk linkse provincialen de macht hebben overgenomen. Vroeger had ik 2 heel betaalbare parkeervergunningen. Auto buiten de stad parkeren en verder per trein. Prima te doen. Parkeren en betalen is voor de dommen.
Parkeren buiten de stad en dan met de trein verder. Wat een armoedige ellende zeg.
www.geenstijl.nl/5147179/waarschuwing... Geeft aan hoe de oud-Amsterdammers in elkaar zaten. Ze kregen kudt-maatregelen en kudt-volk over de vloer. Maar dat probeerden ze deugend uit te leggen als toch wel hele fijne dingen. Zoals, wat fijn dat er OV is. En wat fijn al die koeltoeren erbij. Pas als het te laat is dan beseffen ze dat ze zich hebben laten nemen zonder vaseline door de grachtengordel en calculerende wereldburgers die een verzorgingsstaat zochten en vonden. Wegkijken en deugen is heel groot geworden in A'dam. Net zoals apathie en gebrek aan lef
@Superkwatta | 14-04-19 | 12:06:
Nee, bespaart veel ergernis en tijd. Geen gezoek, geen schade, geen diefstal.
@Graaier | 14-04-19 | 12:15: Dé Amsterdammer bestond niet. Je had ze in vele soorten maten. En ze woonden ook gewoon zelf op de grachtengordel hoor. Misschien wel juist daar.
De bedoeling is dat je in Noord parkeert en met de Noord-Zuidlijn het centrum in gaat, en verder met het overig OV.
In plaats van dat ze het OV aantrekkelijker maken, maken ze de alternatieven gewoon minder aantrekkelijk. Dat is makkelijker.
Ik weet niet of u ooit met de Noord-Zuidlijn Amsterdam bent binnen gegaan:
-
Als u bij het eerste(kop-) station al niet van uw stoel valt, dan komtg u er laatstelijk bij de tweede halte ('Noorderpark') achter wat er mís is met deze stad en met dit land. Probeer het eens, bij voorkeur aan het begin vaneen zaterdagmiddag.
Ik ben geen GLer, maar met die achterlijk drukke binnensteden begrijp ik de neiging wel om parkeren duurder, zo niet onmogelijk te maken. Beter nog om Adam centrum helemaal autovrij te maken. Helemaal autovrij is eerlijker, dan tref je nl iedereen en niet alleen de gewone man.
Mee eens en al die overpriced winkels sluiten!
Rondvaarten verbieden voor het milieu en alles Tesla voor de elite susbsidieslurpers!
Pardon? Niet iedere bezoeker komt daar om te winkelen. Sommigen komen er om te werken en er zijn vele beroepen die dat werk niet zonder hun auto of bestelbus kunnen doen. Heb je daar ook aan gedacht?
Eens !!
@gaffelbaard | 14-04-19 | 11:58: ik was cynisch heh maar neem aan dat je het aan echt_links hebt gericht! Haha als Amsterdam zo doorgaat kunnen ze inderdaad niet eens meer hun huizen laten verbouwen en de supermarkten van voorraad voorzien
Ohnee de elektrische vrachtwagen heeft de toekomst
Misschien moet je er gewoon niet gaan wonen als het naar je persoonlijk smaak (ook de mijne overigens) "te druk" is? Het is er zo druk omdat het kennelijk om wat voor reden dan ook een populaire plek is. Je kunt toeristen of andere mensen die er volgens jou of de A'dammers "niet horen" ook weren met peperdure en\of in aantal beperkte visa of toegangskaartjes. Ben je wel tot Sint Juttemis bezig te discussiëren wat het "juiste" aantal bezoekers is.
@penis-aqua-rosA | 14-04-19 | 12:01:
Die moeten ook ergens parkeren.
En laden .
En laden.
En Laden.
En laden.
Zo'n paal kost ook weer een ton of zo, maar dat is maar belastinggeld, dat kan wel bovenop de Tesla-subsidie.
@penis-aqua-rosA | 14-04-19 | 12:01:
Daar heb je gelijk in (elektrisch rijden), maar de eerste schoonmaker, thuiszorgmedewerker of vloerenlegger die genoeg geld heeft om zo'n ding aan te schaffen, moet ik nog tegenkomen.
En die subsidies op die auto's werken niet, die houden alleen de prijs kunstmatig (te) hoog.
@gaffelbaard | 14-04-19 | 12:07: mee eens!
Hier in Den Haag en bv Delft hebben ze het centrum heerlijk rustig gemaakt. Mensen die er voor hun werk moeten zijn kunnen er altijd in (beweegbare paaltjes, vergunningen ed)
Autovrij hoeft niet eens. Houd de rijbaan vrij voor rijdend verkeer en je bent al een heel end verder. Laden & lossen mag, parkeren niet. Er is domweg geen ruimte op straat voor geparkeerde auto's van iedereen die daar woont. Maar zorg wel voor voldoende parkeertorens.
@echt_links | 14-04-19 | 12:16:
Ja, leuk voor Den Haag en Delft. Maar niet voor Amsterdam want zulk beleid hebben ze daar niet. Maar goed, wat verwacht je dan van de linkserds in Amsterdam? Dat ze zich om de gewone man bekommeren (in Groen Links termen: onderklasse, wat doet denken aan het Duitse untermensch ... lees maar, zelfs bij Joop - en dat zegt veel - sprak men daar 7 jaar geleden al schande van en stelde de columnist voor de partijnaam te veranderen naar GroenRechts)?
Nee, sorry. Linkse onmensen anno 2019 zijn er alleen nog voor 'de rijken', en in de eerste plaats er voor zichzelf.
@gaffelbaard | 14-04-19 | 12:45: klopt helaas, wat u zegt.
Ik ga er niet heen om te zuipen want thuis kratje van de Hoogvliet voor 9 euro.
Ik ga er niet heen om te winkelen want internet.
Ik ga er niet heen voor de sfeer, lekker in mijn grote tuin zitten.
Ik ga er niet heen voor de musea want ben cultuurbarbaar.
Op de melodie van
www.youtube.com/watch?v=U6QRIjeQ4I8
ZZ Top - (Let Me Be Your) Teddy Bear
?
Voor je lol ga je niet naar Amsterdam, alleen als je er moet zijn. Gelukkig al jaren niet meer nodig geweest en dat wil ik graag zo houden.
Als Groninger was een weekendje Amsterdam best wel een schok. Rotsfeer, overal autoglas op straat, kijk de allochtonen niet aan want anders.....'s nachts werden schoten gelost en de dag daarop werd bij de koffieshop onder luid gejuich de buit van de nacht uitgeladen. 3 scooters. Ik ben schijnbaar geen wereldburger en was blij dat ik weer terug naar DE stad kon.
"Kneiterlinks bolwerk Amsterdam is vanaf vandaag weer een stukje onbereikbaarderder geworden voor De Gewone Man."
Waarschijnlijk allemaal in het kader van het weren van het toerisme uit Amsterdam. Maar wat je er ook van vindt, toeristen en dagjesmensen brengen wel geld in het laatje, want die bezoeken bezienswaardigheden, gaan ergens eten en drinken, en als ze langer dan één dag blijven, hebben ze accommodatie nodig. En overal moeten ze voor betalen.
Maar de regenten van die lieve stad richten veel liever gratis accommodatie in voor uitgeprocedeerde klaplopers, en GLer Tirza de Fockert staat bij het IJ NGO smokkelschuiten binnen te loodsen met aan boord Afrikaanse klaplopers die Italië, en tegenwoordig ook Spanje, geloof ik, niet meer toelaat (nou ja, zo erg is het nog niet, gelukkig, maar ze zou die schuiten eventueel graag in Amsterdam verwelkomen).
Nou ja, ik ben blij dat ik er niet hoef te wonen.
Het afvoerputje van Nederland, samen met Rotterdam. Heb in Amsterdam gestudeerd en had altijd dat aha gevoel door de dynamiek van de stad. De ze dynamiek is overschaduwd door vuil, onbeschofdheid, teveel loslopende psychiatrische patiënten die zwerven en Noord Afrikanen die geen enkel 'ons' gevoel kennen en dat ook uitstralen. Hoop er nooit meer te komen, wat een ellende is die stad geworden.
'Als je geld hebt is de vrijheid niet duur'
Dat een zinnetje zoveel kan zeggen. Eerlijk!.... ik zou veel meer woorden gebruiken. Niet meer nodig, deze zin vervangt alles.
@CalamityJane | 14-04-19 | 12:30:
Is van HJ. Denk ik.
@kloopindeslootjijook | 14-04-19 | 12:53: Klein Orkest - Over de muur!
Kom er een keer per jaar in zh voor controle,, dus alleen ring op en af.
Geen enkele behoefte in het centrum te willen zijn.Liever barcelona, parijs of keulen.
Maar dat is ieder persoonlijk.
Het oude filmpje laat zien dat de tijd van vroegah totaal weg is ,de samenhang etc die toen nog bestond zal in de inclusieve samenleving van nu slechts een schim zijn.
7.50 per uur maar dan heb je wel gezorgd dat de ,,ongedocumenteerden,, verzorgt zijn want dat is de prioriteit!!
Moeten betalen om bij je zieke kind of vader of moeder op bezoek te komen is ook redelijk schofterig. Het OV is niet altijd een oplossing.
Ouders van kinderen in het ziekenhuis zouden een soort vaste uitrijkaart moeten krijgen, of als je naar de poli moet voor een eng onderzoek.
Helaas doen ze dat niet omdat er aso's zijn die anders hun auto daar parkeren om boodschappen te doen of te shoppen. En waarom doen ze dat? Omdat de die parkeerkosten elders zo achterlijk hoog zijn.
Nou, inderdaad. Vergelijk Amsterdam van nú eens met Barcelona, Kopenhagen etc.. Hoe krégen ze het voor elkaar er nu zo'n stad van te maken? Snap dat écht niet.
Dat is dus (Groen) Links, alles moet collectief (OV) en wat naar individualisme of persoonlijke welvaart riekt (auto) moet kapot. Met ongetwijfeld een aparte regeling voor de kameraden van het partijkartelkader, want sommige varkentjes zijn gelijker dan anderen. Die krijgen vast een auto met betaald chauffeur, garage en gratis parkeren overal.
Als het geld nou nog werd gestoken in de leefbaarheid en bereikbaarheid, ook voor auto's.... Het bouwen van netjes door de stad gespreide, grotere, desnoods ondergrondse of achter mooie gevels verborgen parkeergarages, waar je tegen kostprijs kunt parkeren zonder dat de gemeente winst maakt of je weg wil jagen. Moet toch mogelijk zijn, in de stad die meer dan 3 miljard (?) euro over had voor een chronisch open bouwput en een simpel metrolijntje van Noord naar Zuid. Desnoods met verwijderen van parkeerplaatsen voor de deur en een gratis plek in de dichtstbijzijnde (bewaakte) garage voor bewoners, in ruil voor een extra rijbaan, wellicht met eenrichtingsverkeer als dat helpt de doorstroom te bevorderen. En scheelt weer wat autob(r)anden te zijner tijd.
Wellicht de optie van twee gescheiden rijbanen waar mogelijk. Eentje waar je met auto of bus gratis in de file mag staan, en eentje waar je per voertuig of gewicht daarvan tol moet betalen (met vignet, lekker simpel, geen dure lobby-spionnenkastjes), zodat je kunt doorrijden maar vrijwel altijd goedkoper uit bent als je carpoolt of een bus pakt. De prijs baseer je puur op het optimale\maximale aantal voertuigen dat relatief soepeltjes kan doorrijden. Wellicht met een gratis vignet voor wie in A'dam woont of werkt, of een beperkt aantal dat een bewoner kan uitdelen aan bezoek per jaar.
Maar ja, wat dom van me, dan ga ik er dus van uit dat het werkelijk om doorstroming of leefbaarheid voor iedereen gaat, i.p.v. een ordinair graaipartijtje en pesten van individualistische, onafhankelijk ingestelde mensen met auto's door collectivistische drammers met een azijnzure afgunst naar mensen die het beter hebben.
Doorstroming in 020 wordt voornamelijk belemmerd door een miljoenmiljard anarchistische fietsers die zich god wagen want "de zwakkere verkeersdeelnemer" en zich amper dan wel niet aan de verkeersregels houden.
Wil je in 020 als automobilist rechts ergens afslaan waar fietsers recht door willen dan heb je een serieus probleem. Tegen de tijd dat je eindelijk door kunt staat het verkeerslicht alweer op rood en komt de volgende horde fietsers al aanrijden.
Je kunt duizend en een oplossingen bedenken voor betere doorstroming maar zolang er niet gehandhaafd wordt op de verkeersregels dan gaat het nooit wat worden in 020.
Kijk hoe dit opgelost is in een willekeurige Japanse stad (bijna allemaal groter dan Amsterdam en met veel smalle straten). Daar wordt niet op straat geparkeerd; je zet je auto op eigen terrein of op eenparkeerterrein (of garage) in de buurt). En in de krapste steden mag je niet eens een auto hebben als je geen eigen parkeerplaats hebt. Als het centrum van Amsterdam bereikbaar wil blijven voor rijdend verkeer, moet het alle stationaire blik rigoureus eruit gooien; verhoging van parkeertarieven helpt niet.
www.geenstijl.nl/5147179/waarschuwing... Ja leuk, ga je op bezoek bij familie in the middle of Dokodemonai, dan kan je dus je auto niet kwijt want smalle straatjes en alleen genummerde privé parkeerplaatsen naast de flat. Verkeer en infra in Japan is gewoon volledig klote ingericht. Je was trouwens 1.5 uur bezig om er te komen want je wilde geen 25 euro uitgeven voor een klein stukkies tolweg en op de niet tolweg stond je de helft van de tijd voor een leeg kruispunt met rood stoplicht.
@Synecdoche | 14-04-19 | 11:59:
Inderdaad wel een goed voorbeeld.
@oo4load | 14-04-19 | 12:24:
Dan moet je parkeren bij je familie of anders een privaat of openbare parkeerterrein of garage zo dicht mogelijk in de buurt vinden.
Vraag en aanbod (mits niet gehinderd door overregulering) zorgt er vanzelf wel voor dat mensen voldoende parkeerruimte creëren in, onder of bij hun plaatsen van bestemming. Of alsnog met OV of taxi gaan wellicht, als je stad zo overvol of krap is dat er geen betaalbare oplossing voor voldoende parkeerruimte meer kan worden gevonden. Wat me stug lijkt, want in principe kun je elke wolkenkrabber een paar extra verdiepingen met parkeerplekken geven, onder- of bovengronds.
En geen geld willen uitgeven om ergens snel door te rijden op een tolweg, mits je het kunt betalen, is ook een keuze. Kun je het niet betalen was je waarschijnlijk ook al in een alternatief scenario aan het OV overgeleverd.
@oo4load | 14-04-19 | 12:24:
-
Kom op zeg; op ongeveer iedere straathoek in Japan is een parkeergarage of een parkeerpleintje met zo'n meneer iin een hokje. . En die zijn stuk voor stuk groot genoeg om nog ruimte te hebben. En de parkeertarieven in Tokyo zijn -voor zo'n stad waar ruimte zo schaars is- nog heel goed te doen, in vergelijking met NL (zelfs bij Otemachi naast Kanda bridge zes tientjes Euro van 's morgens acht tot namiddags zes)
@bisbisbis | 14-04-19 | 18:00:
Idem dito op het platteland. Wegen zijn smal, daar zet je je auto niet neer. Maar er is altijd een pleintje of weiland waar hij veilig kan staan (je hóéft hem niet voor de deur). Hoewel het scheelt dat Japanners weinig stelen ...
Lijkt me een mooie rede om de stad te gaan boycotten. Als u met uw auto in Amsterdam parkeert subsidieert u de Groen Links met haar extremistische ideeën. Wilt u dat?
When hell freezes over !
De PvdA was ooit de partij voor de arbeider,
De vrije zaterdag was sluitstuk van het streven van de arbeidersbeweging, de oude Drees, verheffing, dat de kinderen van de gewone man ook aan een eigen toekomst kon werken in plaats van de sappelen voor de aandeelhouders.
Kijk eens wat er nu gebeurd.
Mobiliteit wordt een elitekwestie.
Wonen wordt een elitekwestie.
Studeren wordt een elitekwestie.
Je recht kunnen halen wordt een elitekwestie. (correctie: is het reeds aan het worden)
Een redelijke oude dag wordt een elitekwestie.
Als het het aan de farmacie ligt wordt de gezondheidszorg ook een elitekwestie.
Je kop houden, je kapot werken, belasting betalen en na 1 jaar pensioen doodgaan aub.
Je hebt het jelemaal door. maar de reden is niet de politiek. Die voert in eerste instantie uit wat 'de bank' zegt. De politieke kleur van de zittende macht zorgt voor wat extra accenten. GL met groene gekke accenten, VVD met gekke ondernemer accenten, etc.
@jos verstoppen | 14-04-19 | 12:27:
ik dacht dat we slavernij geen goed idee vonden. maar de mensen doen het zelf voor wat spiegeltjes en kraaltjes.
GroenLinks is toch die partij van Wijnand Duyvendak die Makro vestigingen platbrandde en daar vrolijk mee wegkwam?
nl.wikipedia.org/wiki/Wijnand_Duyvend...
Klopt in tegenstelling tot de Blokkeer Friezen nooit een iemand voor aangeklaagd laat staan veroordeeld.
Plus aanslag op PvdA Staatssecretaris in Groot Schermer;Aad Kosto,90'er jaren. Ook nooit opgelost want RaRa... toen en nu de communisten (Antifa) van GroenLinks.
@Trumme | 14-04-19 | 11:36: wel aabgeklaagd, maar niet veroordeeld. Dat was in de tijden dat de linkse aanklager nog expres fouten in de aanklacht zette. Dan werden ze vrijgesproken. Dat heette toen vormfout.
"De Communistische Partij van Nederland(CPN) werd in 1909 onder de naam Sociaal-Democratische Partij (SDP) opgericht als afsplitsing van de SDAP en ging in 1990 op in GroenLinks."
nl.m.wikipedia.org/wiki/GroenLinks
Praise the wiki.
Het zal me een zorg zijn ook al betalen ze daar 750 per uur . Ik denk er niet over om daar uberhaupt heen te gaan . Proest :))))))))
Je komt er ook niet in. We hebben mannetjes op de uitkijk staan op de alle toegangswegen, op alle sluiproutes, al kruip je gecamoufleerd door de weilanden, we hebben je eigenlijk al in de smiezen zodra je je gordijnen 's ochtends open doet.
Ik ook nooit rij liever van het midden des lands naar Duitsland, boodschappen doen, tanken en lekker uit eten.
@Lorejas | 14-04-19 | 11:43:
Maak je maar geen zorgen , een stad wat GL is mijd ik als de pest :))))
@Lorejas | 14-04-19 | 11:43:
Al vast naar londens voorbeeld. De shariawijken.Daar hebben ze ook van die mannetjes.
Wegens zuipen ga ik altijd met de trein naar Amsterdam. Om te compenseren dat ik dan niet heb geparkeerd pis ik altijd op de grachten ipv op de WC van de kroeg.
Dat doen Amsterdammers ook. Maak er een feministisch statement van en klaar. Pissen tegen onrecht.
"Admiraal" pissen in de gracht na kroegbezoek vooral wanneer er net een rondvaartboot voorbij kwam... goeie ouwe tijd.
When you’re in Rome, do as the Romans do.
Als ik in het Phnom Penh van West-Europa ben, wel uit de tijd van Pol Pot, dan begin ik altijd hysterisch en hard de grootste onzin te krijsen met een snerpend kutaccent en dan blend ik vanzelf in.
Doodsoorzaak numero uno bij mannen in Amsterdam. Al dronken pissend de gracht in lazeren en verzuipen. Doodsoorzaak is snel vast te stellen: gulp staat nog open.
Elke maatregel van Femke is anti werkende Nederlanders. Parkeertarieven, voetbalsupporters aanpakken, toeristen aanpakken, Airbnb aanpakken. Elke maatregel is om de werkende mens te treffen.
In een stad als 020 begrijp ik dat ze de hoofdprijs vragen. Een glas bier of een hoertje kost ook in a 'dam meer dan elders in het land.
Het ergste is dat over het paard getrokken gemeente bestuurders hun parkeertarieven in een achterstand stadje als het Limburgse Helmond al 2.50 durven te vragen terwijl daar niemand naar het centrum wil. Trouwens in de Multi culti winkelstraat de Heistraat in Helmond hoef je niets te betalen voor parkeren. Das pas positieve discriminatie of zou dat komen door de Boa's die daar niet meer durven te schrijven.
Sinds wanneer ligt Helmond in Limburg?
@Tilburgse bluf | 14-04-19 | 11:34: Het is op het randje toch, Helmond ligt bijna in Limburg.
Nog een reden om niet naar Amsterdam te gaan:
www.linkedin.com/pulse/beste-mevrouw-...
Jee, wat een heftig verhaal. Wat afschuwelijk!
Gezelllige stad zeg.
Erg gewoon, nuttelois excessief geweld tegen onschuldige jongen van 17. Die heeft psychisch een flinke knauw opgelopen!
En bedankt, Femke!
Nog lucratiever om niet te betalen.
De scanauto’s rijden massaal rond. Dat controleren gaat vanuit een datacenter.
@Trumme | 14-04-19 | 11:39:
Je moet ook over je kentekenplaten de kenteken burka doen. Want je weet daar op wordt niet gehandhaaft.
Kan je nagaan wat het parkeren van je fiets gaat kosten.
De gracht is gratis, je betaalt tien euro aan de meneer zonder zonder tanden voor de volgende.
Op de mensen na is Amsterdam zo heerlijk authentiek. Behalve wat diehards gelukkig nog.
En ook dit steunt mij in de door mij getekende petitie tegen Halsema. Maar eigenlijk moet dat herle GL-bolwerk daar een keer ontmanteld worden, samen met de PvdA-macht. En dan ook gelijk maar in de rest van NL. FvD for the win komende verkiezingen, dat zou een goede eerste stap zijn.
Vertel eens, wat had je als alternatief gedacht? Iedereen met z'n otootje voor de deur van de Bijenkorf? Ècht?
Ik ben helemaal geen GL-fan, maar gezien de hardnekkigheid van de otoverslaving van velen is een hevige parkeerheffing kennelijk de enige manier om deze junks te ontmoedigen.
@EefjeWentelteefje | 14-04-19 | 11:29:
Als het daarom zou gaan klopt het niet, want de elite koopt het gewoon af.
Duur parkeren, 'gewaldig Hendrik-Jan, zijn we eindelijk van dat plebs af. En factureer jij de parkeerkosten even wil je? Dat kan de belastingbetaler wel missen'
@kloopindeslootjijook | 14-04-19 | 11:46: Wat echt-links hierboven zegt. Volledig autovrij dus.
@CalamityJane | 14-04-19 | 12:02:
Doen ze niet, dan vertrekt de elite.
@kloopindeslootjijook | 14-04-19 | 12:10: Klopt ook weer !
Amsterdam wilde graag GroenLinks. nu heb je GroenLinks.... en dan nu niet gaan zeuren dat alles zo duur wordt, de stad wordt vol geplemd met 'ongedocumenteerden' en gehandhaafd wordt op de linkse manier.
Nog ff doorbijten tot de volgende verkiezingen
Haha, wordt gewoon weer links. Ze zullen het nooit leren..
Rob, je bent een domme lul. Eerst wil je geen toeterende turken en nu wil je weer straten vol auto's. Wat wil je nou? Het is ook nooit goed voor sommigen. Verkas lekker naar Hongarije!
Ben je op zoek naar zo'n elite parkeerplaats heb je daar ineens zo'n sukkel met een helm op en een snorscooter die 25 rijd voor je auto liggen. Wie heeft gezegd dat die sukkels op de rijbaan mogen. O oeps die zelfde gemeente sukkels van die achterlijke elite parkeer prijzen.Zeg maar de hoofd amsterdrammers.
Mogen moet natuurlijk moeten zijn ,want mogen bestaat daar al een tijd niet meer.
Jij hebt er echt verstand van. Ooit eens een scooter in amsterdam 25 zien rijden. Nu ze op de weg moeten worden ze voortdurend opgehouden door auto's.
@jos verstoppen | 14-04-19 | 12:20:
O ja was effe vergeten dat handhaven daar niet zo'n dingetje was. Behalve nu met parkeren. Mijn fout
€7,50 pffff! Dat verdien ik in 2 seconden. Hoe duurder, hoe beter dat parkeren. Blijven die domme provincieboeren lekker in hun eigen saaie kudt dorpjes. Lekker comazuipen in de garagebox. Maar helaas, ze blijven komen, met die verbaasde, wereldvreemde blikken in hun domme gezichten. Blijf aub weg, zeg ik jullie.
Your wish was granted. Geldt uiteraard ook andersom, en extragratis protip in de vorm van een ketting voor mevrouw Simons. Niks te danken.
Kijk dat is nu die arrogantie. U denkt schijnbaar nog steeds dat ze willen komen. Uit de reacties blijkt al. Niet echt. Dus wie is hier nu dom.
Uw haat verraadt uw provinciale afkomst. Kan niet anders.
@tweetybird | 14-04-19 | 11:19: OOOOH, dus het is zo druk omdat iedereen wordt gedwongen? Nee, snap nu de opmerking over domheid direct.
Hoor graag een wereld burger als u spreken.
Jammer dat rekenen blijkbaar niet uw sterkste punt is . . . . . . . . .
@Joris Beltsin | 14-04-19 | 11:22:
Precies wat ik dacht! Alle import uit de provincie voelt zich opeens verheven ten opzichte van wat ze achterlaten. Geen wonder dat de oorspronkelijke Amsterdammers uitsterft. Wie wil er nu samenwonen met dit type eikel
Ik ben al geen tien jaar meer in Rampsterdam geweest, want kutstad & heb er niks te zoeken. Blijven jullie randstedelingen voortaan ook weg van de Zwarte Cross en zo dan? Want jullie slagen erin om alles wat leuk is naar de gallemeklootjes te helpen met je domme, niet-begrijpende smoelwerken en je aandachttrekkerij.
Bij ons zijn toeristen en dagjesmensen van harte welkom.
Maar wij zijn dan ook een lullig plattelandsdorpje waar vrijwel niemand werkeloos is en saamhorigheid de boventoon voert.
@Lorejas | 14-04-19 | 11:22:
Uhh dat ze blijven komen is de conclusie van de man zelf. Niet van mij.Dat het druk is wil ook niet zeggen dat het allemaal provinciale zijn. Dus over domheid gesproken.Verder heeft niemand en ook de topic starter het nergens over gedwongen.
Als je Schiphol buiten de boeken houdt blijft er kwa economie bar weinig over in N-Holland. Een tiende ongeveer van brainpoort Eindhoven. Die koffieshops hoeren en ladderzatte Engelsen halen de techbedrijven bij ons niet in. Nee massaal op GL D’66 stemmen over dom gesproken.
Weet je wie ook iedereen dom vond?
Zo meteen komt niemand meer van buiten werken in Amsterdam voor een hongerloontje en krijg je het zelfde als in steden als New York dat een bediende 2000 dollar netto verdienen, anders komen ze niet meer. Omdat de reistijd te lang is voor dat hongerloontje. Oh en bedrijven bij ons die naar Amsterdam moeten voor een klus hebben de prijzen drie keer verhoogd, dan dat het elders in NL zou kosten, door dat leuke parkeer beleid. Amsterdammers stelen wij helemaal leeg en anders mogen ze lekker zelf gaan klussen, ha, ha, ha.
Knar. Als je dat dorp uitkomt en een beetje wereldsteden hebt gezien dan zou je weten dat Amsterdam een klein stinkend dorpje is. Met inwoners die denken dat ze in een stad wonen omdat ze zo boertig zijn dat ze de A10 niet over durven te steken. Knuppeltje ben je.
@Niet links | 14-04-19 | 11:49:
Yepp groenslinks maakt 020 economisch langzaam kapot. Het parkeer beleid maakt straks dat winkels kunnen sluiten. Want wie gaat straks nog winkelen als blijkt dat hetgene wat je koopt niet goedkoop blijkt te zijn omdat je bij terugkomst bij de auto 15 euro mag afrekenen. Dus het produkt is bij elke andere winkel buiten 020 goedkoper. Zo doorgaan en het wordt de doodsteek voor 020. Geen winkels . Geen toerisme meer.Want is vaak veel gehoorde klacht ook van winkelcentrums waardoor ze half leeg staan. Te duur parkeer tarief, en te hoge huur . Geen klanten meer. En ze kunnen wel sluiten.Langzaam aan haalt dat groenslinks zo alles wat mensen naar wat vroegahh echt een leuke stad was weg. En daarmee ook de reden om straks nog naar 020 te gaan.Ik zeg een slechte zaak.Dat groenslinks is namelijk een zeer extreme club.Vind het best rot voor de echte amsterdammers die moeten toezien hoe een vroegahh gezellige stad naar de klotuhh geholpen wordt.Dit zo een paar jaar door en de leegstand van winkels zal erg groot worden.
Wij gingen met familie vaak een paar keer per maand naar Amsterdam en parkeerde onze auto op een centrale plek. Zodat wij onze aankopen in de auto konden leggen, anders moet je met tassen vol slenteren door de straten van Amsterdam en dat is geen doen. We besteden iedere maand zo 500 euro per persoon in Amsterdam en waren met ze vieren dus reken maar uit wat wij per maand uit gaven in Amsterdam.
Maar nu rijden wij met veel plezier naar Kleve, Oberhausen, Duisburg, Essen, Dortmund Düsseldorf en Keulen, we tanken er goedkoop en het is vaak nog Gratis parkeren en anders een klein bedrag, het uit eten is een kwart van dat het in NL kost en alle goederen zijn zo 30% goedkoper dan in de Randstad. Dus Amsterdam maak het parkeren maar 1000 euro per uur of zet een hek om Amsterdam, want ons zou je er nooit meer zien, ha, ha, ha.
Goh, Amstedam zal wel rouwen...
Lulverhaal. 500 euro maal 4? Zo hoog is je bijstandsuitkering nou ook weer niet.
En zo stroomt het geld uit de Nederlandse economie. Wat een gekte eigenlijk.
@Lorejas | 14-04-19 | 11:15: Niet iedereen heeft een uitkering, want als Nederlander moet je nou eenmaal werken wij zijn geen allochtonen die zich kunnen permitteren om levens lang van een uitkering te leven. Kijk bij +/- 500 euro zitten ook onze wekelijkse grote boodschapten.
@Niet links | 14-04-19 | 11:21: Werken? Ga ik zo even opzoeken in Van Dale. Zegt me zo even niks eigenlijk. Maar kom weer eens langs? Graag zelfs. GL is nu tijdje aan de macht. Geld raakt nu snel op in 020. We trekken het niet meer.
Het loont om vanaf Haarlem naar oberhausen te rijden voor een dag winkelen denk ik. Prijstechnisch gezien. Mmm zuinig autootje 1:20.. Haarlem oberhausen 161 km. 2 uur rijden. 8.05 liter a 1,80 = 14,45...
Ja je kan beter twee uur rijden naar oberhausen dan twee uur parkeren in Amsterdam. Goh alles voor het milieu.
@peterdh | 14-04-19 | 11:35:
En weer terug hè, dus x2.
En het Centro is toch geen reedt aan man.
Ga dan naar Düsseldorf.... parkeren 10/15€ pd.
Maar t loont, eensch.
Een daggie stad kost nu eenmaal geld.
Brood meenemen en in het park gaan zitten kost niets.
@Ruimedenker | 14-04-19 | 12:07:
Terug is nog goedkoper en nog een extra voordeeltje als je ervan uit gaat dat als je aankomt je tank leeg is.
165 / 20 = 8.25 * 1.40 = 11.55 voor de terugweg. Maar je gooit je tank wel helemaal vol dan, is de resterende 26.75 liter (35 liter tank) is een extra besparing van 10.70.
Neem een 40 liter jerrycan mee terug en het is gratis. 40 x 0.40ct = 16 euro.
En nu reken ik vanaf Haarlem. Wordt allemaal voordeliger als je rechtsonder van Amsterdam woont.
Maargoed, is allemaal kolder natuurlijk. Punt is dat Amsterdam liever toeristen heeft dan inwoners, liever migranten met voorrang in sociale huurwoning dan autochtonen. Liever expats dan Nederlanders. Amsterdam wil zich zo graag profileren als metropool dat het dan maar ten koste moet gaan van Nederlanders (en dan bedoel ik zelfs nog de politiek correcte vorm van "Nederlanders", dus incl. 2e generatie import)
@peterdh | 14-04-19 | 13:24:
35 jaar geleden woonden er in de Weteringbuurt gewoon nog Amsterdammers, laatst even gelopen, hoorde allemaal Engels (expats of AirBnb?) om me heen. Te triest voor woorden hoe Amsterdammers zijn weggejaagd daar en de appartementen dure koopappartementen zijn geworden.
Amsterdam is al lang niet meer wat het was...
@Jan, Leiden | 14-04-19 | 13:47:
Ik word standaard in het Engels aangesproken als ik er loop. In winkels,op straat, cafe's/terrasjes, ov, maakt niet uit waar. In het centrum, maar ook sinds er een studentencomplex bij mij in de buurt is gebouwd gewoon bij de appie om de hoek. Men gaat er simpelweg van uit dat je geen Nederlander bent. Zelf weiger ik dat te doen. Ik begin in het Nederlands en als blijkt dat ze dat niet kunnen volgen ga ik desgewenst over op Engels als ze dat vragen. Als ze het wel enigzinds kunnen volgen, mooi zo. De import-inwoners moeten het toch een keer leren, en toeristen vinden in de regel het alleen maar leuk als ze een paar woordjes Nederlands oppikken.
Je doet mensen in de regel, korte termijn, maar zeker lange termijn echt niet altijd een plezier mee door maar meteen in het Engels te beginnen.
Ik was laatst op de Overtoom 's avonds bij de Appie en zeg "Goeieavond" tegen het meisje met hoofdoek aan de kassa, haar reactie, een opgeluchtte: "Pfff hehe *eindelijk* een Nederlander, ik zit al de hele avond half Engels en Spaans te ontcijferen hier..."
@peterdh | 14-04-19 | 15:16:
Goeie tip: eerst maar eens Nederlands terugpraten ! : D
Wij hangen hier de Romeinse noordgrens aan. Dat betekend dus, dat alles boven de grote rivieren bewoont wordt door barbaren en gajes. Nu zou het wel beter werken, wanneer dat andersom ook zou gelden. Maar nee, een complete invasie aan Randstedelingen overspoelt mijn stad. De zachte G is vervangen door een harde G en een rollende R. En passen ze zich dan aan? Nee hoor, want wij zijn maar domme boeren die gered moeten worden.
Haha komen ze ook 'democratie brengen'?
U verwarmt natuurlijk wel uw huis met gas uit het noorden. Of koopt chinese zooi die met de boot is aangevoerd in... het voor u noordelijke Rotjeknor. Etc.
Romeinse Noordgrens? Hadrianuswall. Engeland.
@Winter_is_coming | 14-04-19 | 11:14:
Welnee, Antwerpen.
@Winter_is_coming | 14-04-19 | 11:14: Nee, met energie van de kerncentrale, zo'n 30 km verderop. Haven is Antwerpen of Vlissingen. Als het zou moeten, dan kan het Zuiden volledig los van de rest van dit land overleven. Ik zie het er in de toekomst ook wel van gaan komen. Wij zijn altijd wingewest geweest van de Randstad. En maar leegtrekken en leegzuigen, tot alles op is of onrendabel. Maar iets teruggeven? Ho maar. Nee, dat kennen ze daar niet in de Randstad. Ik ben trouwens niet de enige die het liefst onafhankelijk van de Hollanden wil zijn. De verhoudingen zijn gewoon erg scheef. In het Westen van het land kan alles, maar de rest van Nederland krijgt de kruimels.
De wetten van vraag & aanbod volgend moet er toch heel veel vraag zijn naar 'Amsterdam': idioot hoge huizenprijzen in het centrum, onbetaalbaar parkeren, hordes toeristen aangevuld met steeds meer ongedocumenteerde 'toeristen'. Ik krijg alleen geen goed zicht op wat het nu precies is dat de vraag zo opstuwt. Wie het weet mag het zeggen.
Denk dat je ook altijd moet kijken naar wie de spelers zijn bij vraag en aanbod.
Dat is net als 'bij een meerderheid voeren we de sharia in, want dat is democratie' dan moet je die meerderheid niet gaan beinvloeden door tonnenvrachten immigranten binnen te halen.
Ook met de woningmarkt; het zijn niet meer de normale gezinnen en Amsterdammers die een normale marktwerking op de huizenmarkt bewerktelligen.
Maar weten nee, dat doe ik ook niet:)
Ik heb een oude Diesel-Mercedes en die helemaal volgeplakt met stickers als Bezit=Diefstal, Kraken moet, Nooit meer Fascisme etc. Parkeer hem zonder probleem op de grachten, zonder te betalen, en al blijf ik uren weg: nooit een wielklem.
eerst zien dan geloven. misschien de grachten in giethoorn maar amsterdam niet hoor. die parkeerwacht auto's discrimineren niet.
@Schepvogel | 14-04-19 | 11:11:
Precies, die moeten hun targets die dag ook gewoon halen.
Als ik m zie staan, de roestige ster, dan duw ik ‘m de gracht in!
Huh heeft u dezelfde auto als halalsema.
@Tweetybird - 11:43
Plottwist, ja. En het is niet dezelfde maar de originele. Kaakklem. Sylvana.
Categorie horror. Geen mockumentary (helaas).
Mensen stemden een paar jaar geleden graag op D66... daar zijn ze van teruggekomen - D66 denkt alleen maar aan het klimaat en migranten.
Nu stemmen ze massaal op GroenLinks - die doet precies hetzelfde en nog een tikkeltje erger.
RaRa, René Anton Ruud Ad, hoe zou dat nou komen?
Op zondag gratis parkeren in de Pijp en daarna in 4 minuten met de metro naar het Rokin.
Allemaal overbodige info: ik wil er nog niet dood gevonden worden heden ten dage.
@schijtzat | 14-04-19 | 11:11:
De kans dat dat gebeurt schijnt trouwens de laatste jaren flink toegenomen te zijn.Sterker nog je kunt er tegenwoordig makkelijker aan een granaat komen als een brood. Ze hangen daar regelmatig overal.
Breek, niet naar Amsterdam, maar Nijmegen zou ik ook even niet naar toe gaan.
Zou zo maar kunnen, dat ie te vroeg af ging.
www.telegraaf.nl/nieuws/3441941/ontpl...
Klastnet. Wat zou het zijn?
Misschien wel de optimale zelfmoordterreuractie, met 1 dode.
Amsterdam bezoeken is behoorlijk duur
En ‘n automobilist kijkt heel erg zuur
Als hij dertig euro mag aftikken
Ja, dat is behoorlijk schrikken
Schoenen uitzoeken kost al drie uur
Na ’t winkelen nog ‘n drankje besteld
En getuige geweest van straatgeweld
Zo tikte de klok maar door en door
En daar betaal je een flink bedrag voor
Ook nog even naar het toilet gesneld
Amsterdams nieuwste accessoir
Is ’n genderneutraal urinoir
Hem zal ’t wel lukken
Maar zij moet bukken
Met haar kont in ’t openbaar
www.geenstijl.nl/5146452/nieuw-gender...
Van de zenuwen met trillende billen
En bontkraagjes die heel hard gillen
Verlies je makkelijk je evenwicht
Dan lig je voor je ’t weet op je gezicht
‘Help, kan iemand me hieruit tillen?’
’t Dagje Amsterdam zit er dan weer op
Uiteindelijk was ’t één financiële strop
Want de auto bleek ook nog opengebroken
‘n BOA had ’t gezien maar was weggedoken
En de toeristen blijven komen, da’s de mop
Angélica je doet het weer en soa rijmt op boa.
Tja Ekmef Ameslah, strontvliegen komen naar stront.
Mooi gedigt! +1
Dagje Amsterdam met de auto: Rijd naar Amsterdam. Parkeer (nà 10.00 uur) op P&R Amsterdam Zeeburg. Koop een dagkaart voor GVB en stap op de tram en stap 5 min. later uit op b.v. centraal station en doe uw ding.
's avonds met de tram terug naar P&R Zeeburg. Stop uw parkeerkaart en uw dagkaart gvb in de betaalautomaat en verwonder u! Dagkaart GVB: €2,75 , Parkeertarief: €1,00 per dag
Om maar eens een voorbeeld te noemen. Waar een wil is, is een weg.
Wie kennelijk bereid is die hoge parkeertarieven in het centrum te betalen is òf erg rijk, òf heeft een abbo op de postcodeloterij (lees: is erg dom).
Of ga naar de Parking van de Noord-Zuidlijn, zet uw auto neer op een met dikke cameras bewaakte parkeerplek, ga met dezelfde Noord-Zuidlijn de stad in, doe uw ding, stap weer in de Noord-Zuidlijn en reken voor de hele dag staan één Euro af. ( dat gaan ze vást wel opschroeven, maar voorlopig is dat zo) Heel Duitsland en België lijken het te weten, want het wemelt er van de witte kentekens.
@bisbisbis | 14-04-19 | 11:13:
Die toeristen zijn kennelijk een tikkie slimmer dan de gemiddelde bezoekert uit NL.
Dus? Wat moet ik er nu nog doen? Massa´s toeristen, massa´s Kansenparels en hun neven en nichten, Grachtengordelgespuis en bakfietsmoeders. Er is verder niks authentieks aan de kroegen en de mensen, dat is vakkundig weggepest en Verboten.
Mij zie je er alleen als het echt niet anders kan.
Arbeiders mogen van Links helemaal geen auto voor de deur hebben. Die dienen gestraft te worden voor het stemmen op de PVV.
Er wonen geen gewone mensen meer in Amsterdam. Of misschien toch nog enkele honderden die je dan kan vergelijken met de kikker in het pannetje wiens water steeds heter wordt - maar wel heel geleidelijk.
Amsterdam is een links gekkenhuis met een totaal inefficiënte verbrandingsmotor dat op vrachtwagens vol geld-van-een-ander draait.
Sluit de toevoer van gratis geld af - en de stad implodeert van de opgebouwde negatieve spanning.
Zoals iedere socialistische heilstaat uiteindelijk doet.
Hear hear
Klinkt als een plan (grijnst).
Er is geen plek, wat wil je dan?
Deugen, ik wil godverdomme deugen. Geen mens is illegaal. Zevenenhalf is een mooi getal toch.
Amsterdam gaat een LGBTQ-brandweer installeren zonder snorren en met een links schaap als chef - en wacht op de grote brand.
De parkeerplaats komt dan vanzelf wel, zoals alles zichzelf uiteindelijk oplost waar socialisten de totale macht hebben.
Er is inderdaad geen plek, dat klopt. Maar wat dat te maken heeft met het omhoog gooien van de parkeertarieven ontgaat me even. Er komt geen parkeerplek extra bij, al maak je het tarief 100 euro per uur.
@VanBukkem | 14-04-19 | 11:05: basis economie: wanneer het aanbod gelimiteerd is en de vraag hoog gaat de prijs door het dak. Zie ook diamanten of champagne.
@Winter_is_coming
Ofwel -bewijs geleverd- het is gewoon een verdienmodel van de (lokale r)overheid.
@VanBukkem | 14-04-19 | 11:05: Als je de prijs verhoogt willen er minder mensen parkeren in het centrum en zetten ze hun auto bij de Arena om het laatste stukje de metro te nemen. Zo zorg je dat niet iedereen toeterend en cirkelend vaststaat op de grachten. Wat is het probleem?
Er is wel plek, maar alleen als je poen hebt.
Wilde naar 020. Dacht doe dagje voc cafe. Nou helaas niet te vinden. Tegenwoordig raakt mijn navigatie daar danig in de war. Straatnamen en zo veranderen daar met de dag.Hoorde nu dat ze de straten een nummer gaan geven. Drammerstraat 1 ,drammerstraat 2 en zo verder. Nope sla 020 de komende 100 jaar over.
Nijmegen met de trein is geloof ik ook niet zozo... Boem in trein!
Ja, in een stilstaande trein op een rangeerterrein,
er is wel 1 dode te betreuren.
@tsjajaja | 14-04-19 | 11:07: Was het een bommel(ding)trein?
7,50 per uur dan kan je volgens mij een student goedkoper de auto laten rond rijden.
Helaas. Met die brandstofaccijnzen van tegenwoordig kan dat ook al niet meer uit.
Je kunt die student natuurlijk wel gewoon in je auto laten zitten. Jij betaald hem zeg twee euro per uur en hij kan lekker studeren. En als dan parkeerbeheer om de hoek komt gestoven, dan doet ie even een blokje om.
Is hier geen app voor te ontwikkelen ofzo? Een soort Uber, maar dan voor geparkeerde auto's?
Precies dat! De economische vindingrijkheid is groter dan het denkvermogen van ambtenarij & politiek.
Of ze nu de hele tijd rondjes rijdende auto's in de stad willen hebben is de vraah.
De wal keert een keer het schip, ook in dramsterdam!
Nu weet ik niet hoe groot de pakkans is in Amsterdam en hoe hoog de boete, maar ik vertik het altijd om geld in zo'n parkeerautomaat te stoppen. Principekwestie. En het gaat bijna altijd goed. Gewoon snel je boodschapje doen en niet te lang blijven plakken. Ik schat ik mezelf zo'n paar honderd euro per jaar bespaar met het niet-betaald parkeren.
Ik betaal al genoeg wegenbelasting en brandstofaccijns. Het is wel goed.
Doe ik ook. Mijn vaste hoer zegt altijd: "Dat is snel"
@VanBukkem | 14-04-19 | 10:56:
Uurtarief 7,50 versus boete 90. Pakkans kleiner dan 1:12 volstaat.
Ik zie alleen geen enkele reden om naar Amsterdam te rijden voor het snel doen van een boodschap. Wat verkopen ze daar dan wat ik buiten de randstad niet kan krijgen?
200 dagen per jaar x 8 uur/dag á 7,50 euro/uur = 12000 euro per jaar voor GroenLinkse illegalen opvang.
1x VVD's Tesla-subsidie 25000 euro => ruim 2 jaar parkeren in A'dam.
Zo helpen de rijke VVD'ers en landverkwanselende groenlinksers elkaar. De gewone burgers betalen de hoge rekening. Stellingen:
1. Een stem op de VVD is een stem op GroenLinks.
2. De gewone burger die GroenLinks stemt, verdient die hoge rekening.
youtu.be/O9_QdHfpGtU
Go 010.
Heb hem helemaal afgeluisterd. Onbegrijpelijk dat de Euromasters nooit wereldsterren zijn geworden.
@ Jos Verstoppen - 12:10
Vanwege cultureel erfgoed (pluskudos aan de uploader voor de beschrijving):
youtu.be/Pq1joK2g7TE
@Jan70 | 14-04-19 | 12:14:
Wat een onzin.
Door te werken bij een verzetskrant?
n die periode kwam hij in contact met de illegale Parool-groep en was hij medewerker van het illegale blad De Nieuwe Vrijheid.
er is zoveel meer mooiers dan A' dam. why go there?
Precise, wat is daar te doen....
Vroegahh was 020 een leuke stad met leuke en echt aardige mensen. Maar ja dat was vroegahh.
@fikkieblijf! | 14-04-19 | 10:54:
Ajax uit, 1x per jaar. Maar dat was het dan ook wel.
Sommige P+R terreinen werken wel. Na 10.00 uur met je OV in het OV naar het centrum en dan kost het parkeren je 1 euro voor de hele dag. Alleen is er vaak geen plek, want toeristen weten die terreinen ook heel goed te vinden. En er is geen toezicht. Op sommige locaties is daarom de kans dat je ruiten aan diggelen liggen heel groot. Check daarom de reviews en kies het beste terrein.
Of ga gewoon niet.
@Omebert | 14-04-19 | 11:00: Dat kan ook. Dan maar geen familie.
@Poesmobiel | 14-04-19 | 11:04: ja ben je daar ook af. Kan je mooi als excuus gebruiken.
Haha, krijg de tyfus amsterdram. Ik ga wel naar Dokkum.
@Graaf_van_Hogendorp | 14-04-19 | 10:28:
dit is de reden waarom Femke migranten naar Amsterdam haalt... zij weet dat deze gasten op GroenLinks zullen stemmen.
Mogen die gasten daar dan stemmen, en vanaf wanneer. En zeg maar met een potlood, geen vork ofzo? Allemaal vragen die ik heb.
Ik mijd die plaats maximaal. Beter voor mijn bloeddruk.
Als je er niets te zoeken hebt dan valt ook er ook niets te mijden. En áls ik er al heen zou moeten blijft het een sport om zo spoedig mogelijk dat riool te verlaten.
Ah Amsterdam. De illegalenstad waarbij je als illegaal omgedoopt wordt tot "ongedocumenteerde".
Wanneer is feitcode E822/a-f eigenlijk uitgedeeld? De wet wordt toch wel gehandhaafd, he? Of geldt dat niet omdat het "ongedocumenteerden" zijn en dat niet in de wet voorkomt?
Zoveel vragen.
Als je naar de huizenprijzen en huren kijkt, is het blijkbaar heel prettig wonen daar.
Ooit (tussen 1996 en 2005) was het er best prettig toeven zo aan de Prinsengracht. Parkeerplek binnen een straal van 100mtr, alle benodigde winkels, cafe'-tjes, terrasjes en vreet hutten om de hoek. Met Koninginnennacht/dag (ja zo hete dat toen nog) feesten voor de Mazzo, en later op de noodbrug achter de uitgefikte Roxy, op de Postzegelmarkt en op het Amstelveld.
Tijdens het Prinsengracht concert met familie en vrienden over drie verdiepingen verdeeld, uit de ramen hangen en met een pilsje in de hand meedeinen op "Aan de Amsterdamse grachten" en schaterlachen om al die randdebielen die 4 dagen eerder hun bootjes op elkaar geprakt hebben om maar zo dicht mogelijk bij het podium te liggen en nadien uren moeten wachten voor ze weg kunnen.
Veel minder toeristen. Geen fietsers anarchie en al helemaal geen rol-koffer, steel-oostblokers of bondkraagjes terreur. Toen kon je als autochtone Nederlander nog gewoon door de Kinkerstraat naar het Willemina Gasthuis terrein (waar ik werkte) wandelen zonder lastig gevallen te worden door Turkse of Marokkaanse jeugd. Toen was 020 nog leuk.
Laatste keer dat ik met de auto in 020 kwam (5 jaar terug) wist ik niet wat ik mee maakte. Een grote fietsers chaos. Het koste me anderhalf uur om het centrum in te komen een collega op te pikken op de Rozen gracht en weer op de ring te geraken.
020, heb er goede herinneringen aan maar ben blij dat ik er weg ben.
@normanius | 14-04-19 | 11:25: 5 jaar terug viel het eigenlijk nog best mee...
Zolang de P+R op Amsterdam Noord maar een paar euro blijft kosten zie ik het voor mijzelf niet als een probleem. P+R in Noord kost maar iets van 1,50,- of 2,- euro. Daarna pak je de Noord Zuid lijn naar CS, is maar 2 haltes en duurt minder dan 10 minuten. Als je dan ook nog een 24 uurs kaartje koopt struin je de hele dag zorgeloos door Amsterdam. Dus waarom zou je nog in het centrum parkeren als je goed ter been bent?
Maar wat moet je r dan doen? Naar de stroopwafelwinkel, de coffeeshop, de Kalverstraat met allemaal ramshbende? En als je dan iets ergens koopt spreken de winkelbedienden Engels met een buitenlands accent. Musea zijn bomvol, het OV is duur, langzaam en vies (de tram zeker) en op het P+R in Noord staan? Met een oud Peugeootje of zo kan dat, niet mijn XC70, dat past niet in de krappe vakjes. Kansloze stad.
@Jan Lange3373 | 14-04-19 | 11:04: De zaken die je noemde zal je mij ook niet vinden. Maar goed, ik had een leuke dame ontmoet die aan het waterloopplein en parkeren onder de stopera begon ik toch wel op leeg te lopen. 47€ per nacht in het weekend. Die metro van de P+R was erg schoon, geen tuig of zwervers gezien, 24 uurskaartje was 3,60€. En de grootte van de parkeervakken vond ik meevallen. Maar goed, dat is mijn beleving. Het geld dat ik er aan besteedde was een fractie van parkeren in het centrum dus voor mij was het ok. Het liefst kom ik ook niet met de auto in 020. En al die zaken die je noemde moet je gewoon zoveel mogelijk omheen werken. Jij weet ook wel waar je wel moet zijn en waar je niet moet zijn.
16,53 Gulden want Nederlanders verdienen nog steeds in Guldens..... kosten zijn verdubbeld maar salaris bleef hetzelfde in Gulden terms..... Een stad kan zich ook uit de markt prijzen maar daar zullen de Marxisten in Stopera op een dag wel achter komen. De groene communisten acteren altijd op de top van de cyclus......
U begrijpt het niet helemaal.
Minder inkomsten geeft recht op meer subsidie.
Ik mijd Amsterdam al jaren als de pest. En daar ga ik gewoon mee door.
Een ieder krijgt de leider die het verdient.
In het geval van Amsterdamse gemeenteraad: lijder.
Dan rij ik uit de provincie naar Amsterdam. Drop de vrouw en kinderen in het centrum. Rij dan een leuk sightseeing rondje door het centrum en de wallen, waar het nog kan.
Is net zo duur of misschien wel goedkoper. Dan pik ik ze weer op en breng ze naar een ander centrumbuurtje, etc etc.. Zo leer je de stad goed te berijden.
Hoe meer dat het je moeilijker wordt gemaakt des te Inventiever je wordt.
Waarom zou je er ook heen willen?
Dit is typisch groenlinks beleid. Stelen van de rijken en geven aan de armen. Bij Robin Hood klonk het nog zo nobel, maar het is domweg oneerlijk. Maar goed, dit willen de amsterdammers zelf. Ik kom zo min mogelijk in dat pretpark zonder attracties.
Het dagelijkse Omsterdom-topic, zucht...
Gezien het bestaan blijkt het toch nog nodig. Volhouden, ik weet ook niet hoe lang of waarom we nee zeiden toen ze zich af wilden scheiden een tijdje terug.
65 ouderwetse guldens voor een middagje parkeren in Amsterdam! Zijn die alternatieve kneuzen in dat boerendorp met Hema publiek helemaal gek geworden? Wat denken die knuppeltjes daar nou? Met dat kaakklem gebeuren voorop. Vreselijke mensen zeg. Maar ja, er moeten ook wel een heleboel steekjes aan je los zitten wil je zo'n beleid voeren tegen de mensen die je salaris betalen.
Daar kocht ik vroeger 3 lps voor.
@Patje2011 | 14-04-19 | 10:33: tegenwoordig 1.
@Acidstain | 14-04-19 | 10:35:
Ja daar heeft u een goed punt. Nu kost een album vaak 24 euro. Ik weet niet waar dat aan ligt.
@Patje2011 | 14-04-19 | 10:38:
Inflasie
@amateurrr | 14-04-19 | 10:40:
Tweedehands kosten ze gelukkig maar 3 a 4 euro.
Ik koop elpees voor 1 euro of soms nog minder in kringloopwinkels. En er is heel veel aanbod.
@Graaf Monte Cristo | 14-04-19 | 10:52:
Ik doet dat ook. Ze verkopen zelfs maxi singles. Ook cd's verkopen ze veel. Via Marktplaats betaal ik 3 a 4 euro voor een LP wat ik ook schappelijk vind.
@Patje2011 | 14-04-19 | 10:55: Discogs.com valt veel voor prikkie te halen. Wel even opletten dat je NL verkoper hebt anders maakt verzenden boel weer rukduur,
@Lorejas | 14-04-19 | 11:01:
Ja dat is wel een probleem, de meeste mooie items worden aangeboden vanuit het buitenland. Soms bestel ik wel eens in het buitenland via een webshop en dan moet ik naast verzendkosten ook invoerrechten betalen.
Omg, er zijn nog steeds mensen die vrijwillig naar Amsterdam gaan? Goed werk van GeenStijl weer, immer waakzaam. Waar woont GeenStijl eigenlijk?
Een kaartje voor 6-Flags of de Efteling is duurder. En voor 7.50 krijg je veel in Amsterdam. Je kan de mislukte diverse samenleving live meemaken, of ga eens bos en lommer in en ervaar hoe een jood zich voelt in het midden van Palestina. Ruik de verse kots van een stronken Engelsman of koop eens een handgranaat voor 5 Euro. In Amsterdam is zoveel te beleven.
En de boa's eisen bewapend te worden voordat ze de "snorfietsen op de weg" wetgeving gaan (durven) handhaven. Wild West Amsterdam wordt dat.
Wat je ook doet; parkeer niet in de aller- aller- allergoedkoopste parkeergarage die je kunt vinden.
Het is een val. Als je erin rijdt kan je niet meer terug.
Een lange tunnel -wenteltrap idee-, je kan niks anders dan doorrijden terwijl je het licht achter je ziet verworden tot een stip en het licht voor je nog nergens te bekennen is.
Het is zo smal dat je er zelfs lopend nog niet doorheen zou willen en als je geen claustrofobie had, zou je het nu krijgen.
De hele avond uit denk je 'als ik straks de auto er maar uit krijg', waarna je aan een zeer behendige bevriende automobilist vraagt om voor jou de auto op te halen, die vervolgens met zweet op het voorhoofd zegt dat het 'net aan gelukt is".
Nooit een saai moment, parkeren in Amsterdam.
Doet mij enigzins denken aan de APCOA parking op het Noordeinde. Daar kom je niet zonder schade uit.
@Beefbus | 14-04-19 | 10:44:
Wat mij betreft moet daar dan gewoon een bordje hangen! Is toch te gek voor woorden.
@letopuwzaak | 14-04-19 | 11:05: Leuke wandschilderingen ook !
@CalamityJane | 14-04-19 | 11:11:
Zou het niet meer weten, Calamity! (ben daarna al jaren niet meer in Amsterdam geweest) Wellicht hebben ze die er later opgemaakt of wellicht is het de creatieve expressie van de mensen die daarna therapie nodig hadden:).
https://www.geenstijl.nl/5147179/waarschuwing-ga-niet-naar-amsterdam/#cid_246906480: Sorry, beetje te cryptisch. Op die wanden alle kleuren lakschade door elkaar als een abstract langlopend schilderij.
@CalamityJane | 14-04-19 | 11:57:
Oh, lol!!
Sorry. Nog niet helemaal helder. Haha. Een soort grote, gekleurde, langwerpige vlek van Rorschach.
(Weet wel wat Freud daarin zou zien).
https://www.geenstijl.nl/5147179/waarschuwing-ga-niet-naar-amsterdam/#cid_246906626: Hihi...
Wie gaat er dan ook met de auto naar de binnenstad Adam? Wie gaat er dan zo wie zo naar Adam?
Amsterdam? Waar ligt dat dan?
@ger1306 | 14-04-19 | 10:34:
Ver boven Rotterdam...
Eva natuurlijk!
Krijgen illegalen ook voorrang op een parkeervergunning?
Zit standaard in het Miele Pakket: Huis, Wijf, Uitkering, Algemeen Fonds Kaart " Gratis uit de Gevangenis" en een Parkeervergunning
Kijken of ze het vanaf oktober ook hebben over inbeslagname van ongedocumenteerd vuurwerk..
@steen_des_aanstoots | 14-04-19 | 10:31:
U vergeet de auto!
En straks klagen dat de winkels naar de klote gaan.
De overgebleven winkels in het Centrum sluiten of zijn quasi-rendabele pop up stores of toeristentoko's. Alleen de verstokte Bijenkorf winkelaar heeft misschien wat last, maar goed je kunt ook naar het Stadshart in Amstelveen als je persé wilt. Niet dat parkeren daar gratis is maar ik zou het wel weten als ik met de auto naar de Bijenkorf wilde.
@Graaf_van_Hogendorp | 14-04-19 | 10:31: inderdaad, veelal witwas winkels waar alleen toeristen komen.
Neo-kapitalisme (groen links, PvdA, vvd, d66) maakt onze maatschappij kapot, vergroot al decennia de kloof tussen arm en rijk, en is verantwoordelijk voor de groeiende armoede onder de werkenden voor wie het (uit noodzaak) met de auto bezoeken van bijvoorbeeld een huisarts of een advocaat zo goed als onbetaalbaar is geworden.
En dan heb ik het niet eens over de arbeidsloon nihillerende gevolgen voor beroepen zoals pakjesbezorgers, schoonmakers of thuiszorgmedewerkers gehad.
Maar ja, daar denken die partijen nooit aan. Staan ze niet bij stil. Interesseert ze niet. Zouden ze zelf ook niet doen want de zogenaamde linkse mensen voelen zich te goed voor zulke beroepen en kijken op eigenlijk alle arbeiders in de lage lonenklasse neer. Dat verklaart ook het massale 'overlopen' van hun leden naar rechtse partijen, maar dat feit zullen ze stoïcijns blijven ontkennen.
Als je dan toch zonodig net zoveel toeristen wil lokken als Venetië, doe het dan goed. Niente auto’s in de oude binnenstad. Wie sneller wil dan de benenwagen neemt de fiets maar.
Als je het als Venetië wilt doen, doe het dan goed. Binnenstad onder water en varen met waterbussen en gondels. Niks fiets.
Woon in buurgemeente .
Daar worden de simpele woonstraatjes nu volgeparkeerd door Amsterdammers .waardoor we hier nu ook aan de parkeervergunning moeten .
Sommige Amsterdammers parkeren hun tweede auto hier ook .
Zeer triest om hun tweede auto in een andere wijk te parkeren, ik herken dat!
Den Helder?
@Lorejas | 14-04-19 | 10:33:
Buurgemeente van Amsterdam natuurlijk.
@pga, doe wat Amstelveen doet en sluit de twee grootste toegangswegen naar Amsterdam de komende jaren af.
Ik ga altijd met de scooter naar Amsterdam, maar omdat het zo ver is ga ik er nooit naar toe.
Uhh, watte?
@Pislinq | 14-04-19 | 10:50:
Nee nee....., hij is gewoon leuk.
De mensen in Amsterdam hebben op GroenLinks gestemd... dit is het gevolg.
Minder auto's - wel meer migranten en illegalen die daar opvang en zakgeld krijgen.
En de politie slaat normale Ajaxsuppprters in elkaar, Ekmef Ameslah houdt niet van voetbal.
Een deel van de mensen ja. Die van oorsprong grotendeels buiten Amsterdam vandaan komen (provincialen hou es op met jullie extreem(s)linkse kroost dumpen in Amsterdam en Utrecht).
De bewoners die al langer in de stad wonen stemmen grotendeels geen GL. Laat staan de aboriginals (dat waren PvdA lui) die nog over zijn. Sterker nog die zijn op de Tjerry train vooral die in Noord.
@Graaf_van_Hogendorp | 14-04-19 | 10:28:
Hebbie daar cijfertjes van? Of is dit uw onderbuik?
Grappig om te zien dat den Uyl toen knetterlinks werd beschouwd en nu als gematigd of zelfs conservatief wordt gezien. Denk dat Joopie een hoop problemen zou hebben gehad met de SJWs en klimaat hysterici die ook zijn partij hebben overgenomen.
Terwijl ome Jeaup verantwoordelijk is voor ongebreidelde gezinsherenigingen, het dusdanig verhogen van de oitkieringen dat werken voor minimumloon niet meer loont en het slopen van defensie en onderwijs. De basis van onze maatschappij anno 2019 (het CDA onder van Agt en Lubbers deed de rest door alle soevereiniteit weg te geven aan een zeer vreemde mogendheid).
Maar zelfs hij lijkt gematigd tov Groen(s)Linksers en DDR666ers van nu...
Veel erger is dat ze ook het aantal bewonersvergunningen gaan minderen. Bewoners die dus WOZ én erfpacht betalen! De totale gekte kan echter niet beter geillustreerd worden dan door het onzalige idee van enkele jaren geleden om mensen in het centrum met een eigen garage te laten betalen voor die parkeerplek! Dat is naturlijk nooit doorgegaan want mensen met een eigen garage in het centrum hebben poen en vrinden. Wij met onze zaak in oost kunnen echter inmiddels al twee jaar fluiten naar de tweede vergunning waar we volgens de regels gewoon recht op hebben. We hebben nu twee pogingen ondernomen en het opgegeven. En dan heb je dus niet eens met de gemeente te maken maar met Cition, een particulier bedrijf dus dat flink uit de gemeente ruif graait. Onze huurders -tweede bedrijfje op ons adres- betalen nu 18 euro per dag. Kashing.
7,5 cheeseburgers van de Burger King vind ik te duur voor een uurtje parkeren.
Trein! Zit een Burgerking op het CS! Wel even 20 euro op je kaart zetten anders gaan de poortjes niet open!
@Lorejas | 14-04-19 | 10:28:
Smakelijk! Misschien dat ik straks ook nog even een cheeseburgertje ga plukken voor een eurootje. (wel onhandig met die poortjes)
Een beetje auto heeft toch wel een on-board Airfryer? Dan maak je die burgers gewoon in de wagen,
@JvanDeventer | 14-04-19 | 10:49: Airfryer??? Dat moet je echt niet willen.
@JvanDeventer | 14-04-19 | 10:49: Elke auto zijn eigen Jeffry Airfryer. De N*g*r omdat het moet!
Wat is dat bruto? 10-12 euro?
Heel veel mensen verdienen dat niet eens per uur.
Dat is juist het plan. Alles moet altijd maar betaalbaar zijn voor iedereen. Tijd dat we terug gaan naar vroeger zoals vele reaguurders altijd roepen. Tijd dat vlees eten en auto rijden alleen betaalbaar was voor de elite. Omhoog die prijzen!
Al maken ze het gratis zou ik er nog niet willen parkeren.
Poep op de stoep en haat In de straat?
@ger1306 | 14-04-19 | 10:23: Parkeren in Amsterdam is ook helemaal niet praktisch voor mij, aangezien ik in Rotterdam woon.
@priks | 14-04-19 | 10:28: Amsterdam? Waar ligt dat dan?
@ger1306 | 14-04-19 | 10:23: jihad in de straat... Dannie's versie heeft een update nodig.
www.geenstijl.nl/5147179/waarschuwing... Je bedoelt natuurlijk "Amsterdam waar lech dat dan?"
Haal de toevoeging "zonder auto" maar weg aan de titel. Ga gewoon niet naar Amsterdam.
Prima besluit. Kan ik eindelijk mijn nieuwe BMW M3 overal kwijt. Wat maakt die paar centen mij nou uit. Gaan losers maar met de trein of met de fiets of de benenwagen. Wel zo gezond voor ze.
Hahaha. Heb je ook begrepen dat ze duizenden parkeerplekken willen opheffen. Misschien toch met het pleps in het onrendabelen vervoer dan maar.
oh zo'n auto zonder werkende richtingaanwijzers, u bent migrant?
Of helemaal niet naar Amsterdam. Nog gezonder. Ik zet mijn BMW gewoon neer waar het mij uitkomt zonder dat gekut met kaartjes, muntjes, verguninkjes of smartphoneshit. Succes en veel plezier daar
Died, je bent een pauper.
Ik rijd een 5 serie en betaal gewoon de bekeuring.
Oh. Mocht je weer nieuw vertegenwoordigers-leasebakkie uitzoeken van je baas?
Ik kan niet wachten tot ze de binnenstad nog meer autovrij maken. Met Damrak, Dam, Rokin en Vijzelstraat een groot breed voetgangersgebied. Een 'rode loper' naar de Pijp en het Museumplein om die enorme drukte en hectiek voor het station en richting het Museumplein weg te nemen. Stationsplein aan de voorkant ook alleen voor voetgangers, kiss & ride doe je maar aan de achterkant. De bussen staan er al. Uiteraard de grachten ook zoveel mogelijk auto- en parkeervrij muv bestemmingsverkeer. Dan kunnen al die busjes eindelijk ook fatsoenlijk laden & lossen want de grachtengordel staat altijd vol met leveranciers en pakketdiensten. Als je naar Amsterdam komt pas je je maar aan. Ik heb hier een auto voor de deur maar wanneer ik naar het centrum ga pak ik ook het OV (of de fiets), omdat de binnenstad niet gemaakt is voor auto's.
Als je naar Amsterdam gaat pas je je maar aan aan dat gejank van al die import-Amsterdammers!
Ik wou dus net een heel betoog plempen, maar U was mij voor. Helemaal mee eens.
"Amsterdam is vanaf vandaag weer een stukje onbereikbaarderder geworden voor De Gewone Man." Hoezo? Nooit van metro/tram gehoord? Op zaterdagmiddag is het rondjes rijden tot je een ons weegt om te kunnen parkeren.
Andere oplossing is om de complete binnenstad plat te gooien en er parkeerplaats van te maken. Dan kan iedereen voor 50ct per dag staan, maar ik denk zomaar dat iedereen dan wegblijft.
@dooschboener | 14-04-19 | 10:18: Precies. Wij betalen voor die wegen.
De enorme drukte en hectiek worden volgens mij minder door het autoverkeer veroorzaakt als wel door de bespottelijke hoeveelheden toeristen en "studenten", of rugzakvolk in het algemeen. Ook wanneer iedereen loopt of fietst is het op zaterdag niet te harden binnen de singelgracht en in de Pijp,
@Bootsjunge met dank aan den Duitsers hebben wij dat probleem niet in onze mooie stad ROTTERDAM
Veel plezier in je shithole.
In Oude-Pekela kun je ookaltijd gratis parkeren...
Je krijgt zelfs geld toe als je een dagje Oude Pekela doet.
Sex hebben met je zus is daar ook in gezien de samenstelling van de bevolking.
Verkleed als clown?
@Denkhetnjet | 14-04-19 | 10:19:
Je mag blij zijn als je nog een zus hebt daar.
Hoogste zelfmoordpercentage van Nl.
@Denkhetnjet | 14-04-19 | 10:19:
Voor wat plezier met je zus hoef je natuurlijk niet naar Oude Pekela, tenzij zij nu net daar woont.
Als ik me wat gedeprimeerd voel ga ik altijd even naar Stadskanaal.
Plaatst een en ander weer in perspectief.
@medusa324 | 14-04-19 | 10:29: En toch blijft die cirkel van eeuwenlange inteelt behoorlijk intact daar. Die ouwe vieze Pekela toch.
Slaat nergens op om van Amsterdam een natuurpretpark voor yuppen en toeristen te maken, Amsterdam is een stad met economische bedrijvigheid, al die provincialen die hier de afgelopen jaren zijn komen wonen, kunnen ook lekker in een hutje op de heide gaan wonen, en neem a.u.b. Femke Halsema en Rutger-Klein Wassink mee.
Economische bedrijvigheid? Noem eens iets moois dat in 020 wordt gemaakt. Het is de debetzijde van de NL economie met dat enorme miljardentekort. Tijd dat iemand dat linkse nest eens onder curatele stelt.
Die provincialen zijn goed genoeg er voor om te zorgen dat jij te vreten hebt.
Ho ho. Ik blijf al boerend en scheten latend in mijn hutje op de heide wonen en jullie houden je kneiterlinkse activisten binnen de Ring en bieden ze zinvolle dagbesteding aan. Dat was de deal.
@Beefbus | 14-04-19 | 10:20:
Gekkie. Amsterdam is de banenmoter van de regio. Wel eens van de toeristenindustrie gehoord? Gaan miljarden in om. En daar wordt jouw uitkering dan weer van betaald.
Grootse kaalslag aan banen gaat gebeuren in de services. En laat Amsterdam nou net voor 99% bestaan uit services banen. Amsterdam zal het harst getroffen worden door den automatisering/robotisering (Ai). De economie van Amsterdam daalt al als een dolle en zal alleen maar sneller naar beneden gaan.
@VW, alles ist vorbei | 14-04-19 | 10:21: Ik werk gewoon voor mijn inkomen. Die dure groene rekening en die dure woning dat die provincialen hier huren wordt door hun rijke pappie en mammie betaald, hoe anders zal het zijn als ze op eigen benen moeten staan en alles uit hun eigen zak moeten betalen.
@medusa324 | 14-04-19 | 10:31:
Vrijgezellenfeestjes van Britten. Natuurlijk!
@medusa324 | 14-04-19 | 10:31:
Banenmotor van welke regio? Regio Amsterdam zeker
Niks op de heide gaan wonen. Blijf allemaal lekker in de randstad zeg! Hoe meer hoe beter, als ratten op elkaar wat mij betreft, maar houd de provincie rustig.
In Utrecht kunnen ze er ook wat van, maar die hebben geloof ik ook zo'n kneiterlinks stelletje in het bestuur.
Ja, al jaren bij de weg.
Je vraagt jezelf af waarom bedrijven zich nog vestigen in Amsterdam. Je moet je werknemers wel heel erg haten om ze dat aan te doen .. o wacht zijn allemaal brievenbus firma's. Er wordt al jaren lang niks meer gemaakt in die stad ..
Dat vraag ik mij al langer af, het Europees medicijnen agentschap komt naar Amsterdam, ivm de Brexit.
Waarom moet dat perse in Amsterdam, zat regio waar meer plaats is, meer woningen gebouwd kunnen worden,etc.
Waarom moet alles in die overvolle randstad gepropt worden?
@VW, alles ist vorbei | 14-04-19 | 10:27: omdat die Londenaren nog wel een beetje het idee willen hebben dat ze leven. En dat gevoel hebben ze in Schubbekuttenveen net wat minder.
@medusa324 | 14-04-19 | 10:34: in de groene rust van Schubbekutteveen heb je heel wat meer het idee dat je leeft dan in zo'n lawaaïge stinkstad met overal files, stoplichten, importvolk en algehele depressiefmakende linksigheid. Maar laat die Amsterdammers maar lekker in de waan dat zij in een prachtstad wonen.
Sinds ik twintig jaar geleden al meer dan 50 euro kwijt was aan parkeergeld voor een dagje Amsterdam hebben ze mij niet meer gezien daar in dat stink hol, sterph, 020, sterph!
Had jij 20 jaar geleden al euro's?
Het parkeren is gewoon net zo duur als een film kijken in een verwarmde bioscoop.
Wederom is dit wat Amsterdam wil, helemaal prima zo. Wat mij betreft maken ze er 12,50 per uur van.
Het leuke aan Amsterdam is duiven kijken op de Dam en gekkies voeren.
Of andersom dan.
Gewoon opheffen dat openluchtmuseum.
Mag. Krijg jij gratis en voor niks alle Gaza020 inwoners in je straatje. Moeten ze ergens kwijt als we de boel plat gooien.
Dit is het beleid van GroenLinks... MINDER auto's in Amsterdam, dit is goed voor het klimaat.
Wel meer migranten, uitgeprocedeerde asielzoekers en illegalen die daar opvang en zakgeld krijgen... dit wordt de toekomst van Amsterdam.
Demense krijgen waar ze voor gestemd hebben,
achteraf krokodillentranen doet mijn lachspieren kietelen,
bij de nieuwe verkiezingen mag het gezond verstand weer in het hokje aanschuiven,
hopelijk hebben de Amsterdammers er iets van geleerd!
Ik zie het probleem niet.
Kennelijk zijn er nog steeds mensen die menen dat de oto een geschikt vervoersmiddel is om in de binnenstad van Amsterdam te komen.
Wie zo vreselijk dom is wordt terecht beloond met een fraaie parkeerheffing.
De vraag is natuurlijk, waarom zou je überhaupt nog naar Amsterdam gaan, maar dit ter zijde.
Ik heb familie die op IJburg woont, bepaald geen binnenstad, maar ook daar betaal ik een fortuin om op bezoek te mogen komen. Dient geen ander doel dan de gemeentekas te spekken zodat er daar meer uitvreters kunnen worden bekostigd.
@JvanDeventer | 14-04-19 | 10:18: Je hebt zelfs niet 1 euro per dag voor het parkeren over. Zal wel niks met parkeergeld maar alles met iets anders te maken hebben www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/par...
@JvanDeventer | 14-04-19 | 10:18:
En er rijdt geen OV naar IJburg?
Verder wat BozeKater al zegt. Kost geen drol.
Er zijn mensen die daar hun werk hebben (“klusjesmensen”) die toch hun bus in de buurt moeten hebben. Een bakfiets wordt waarschijnlijk snel leeggestolen anders zou dat misschien nog een optie zijn.
Ze willen blijkbaar echt zeker weten dat ik niet langskom, daar in Amsterdam. Nou, ik kan ze geruststellen.
Het enige wat ik mis/ zal missen is het Rijksmuseum.
Prima dagjesmensen hebben niks te zoeken in de stad met hun auto. Voor bewoners zijn er vaak vergunningen. Invaliden gelden ook aparte regels voor. Nederlandse wegen zijn al druk genoeg mensen moeten er maar aan wennen dat met de auto op stap niet altijd de gangbare optie is.
Dat kun je wel zeggen, met de trein gaan is achterlijk duur, service, comfort zijn gewoonweg nul.
Het centrum van Amsterdam is niet geschikt voor veel autoverkeer, dat klopt wel.
Bezoekersvergunning? Niet geldig in het Centrum.
Waar een kleine stad groot in kan zijn.
Gemiddelde dagkaart op centrum locaties in Parijs, Berlijn, London, Madrid of Rome is rond de 25 euro.
Pak gewoon de snorscooter. Lekker op het fietspad en zonder helm. Oeps.
Opvoeren van de scooter niet vergeten.
Neem een Canta, net als Connie Opdrnaamkomen van FreeRecordShop.
Zulver
Biro
Daarom gaat iedereen nu al naar Bataviastad.
Het mooiste van Amsterdam is de weg terug naar Friesland..
Parkeer maar eens een uurtje onder het museumplein, kijken wat je dan kwijt bent. En maar klagen dat de parkeergarages leegstaan.
Boornzwaag over de Wielen lijkt me wel mooi. In de overige genoemde alternatieven is werkelijk niets te zien. Wel gratis parkeren. Overal.
Soort Tol-heffing
Amsterdam holadiejee
Waarom zou je in godsnaam überhaupt naar Amsterdam gaan?
Om de zoete smaak van zakkenrollen, teringdrukte en viezigheid te proeven, gelardeerd met een saus van hoofddoeken.
Voor Bob's Vlaamse Frituur natuurlijk. De enige echte.
Omdat mijn huis daar woont.
Omdat de meeste mensen niet voldoende hebben aan een zolderkamer en interverbinding in hun leven.
Voor de crack-hoeren!
@Hollende_Kleurling | 14-04-19 | 10:09:
De enige echte is de Belg Waterloo in Stad.
@Ardbeg | 14-04-19 | 10:09: daar heb je ook geen last van granaten aan je deur, dagelijkse drive by kogelregens et cetera..
Maar goed, kan het Rijksmuseum dan niet verhuizen? Liefst naar Heukelum of Rucphen of zoiets?
de cruiseschepen hebben ze al naar Rotterdam verjaagd en nu automobilist verjagen. Amsterdam wordt steeds armer en dat in vele opzichten
Je kan ook met de trein naar dat hellegat gaan of gewoon thuis blijven.
Hoe zie je dat voor je met de nu al overvolle treinen?
@caspert79 | 14-04-19 | 10:05:
Die trein is alleen maar overvol tijdens de spits, en de gemiddelde dagjesmens reist niet tijdens de spits. Mag ik hopen.
Vanuit het zuiden des land, moet je wel in utreg overstappen anders wordt je bij Ajakkes stadion eruit gepleurt.
Anderhalve euro bij de prijs per uur op. Dat betekent dat Amsterdam geen cent extra aan Tissue verdient. Ik kom al jaren niet meer in dat hellhole.
Welke gek gaat er dan ook nog met de auto naar Amsterdam Centrum? De Amsterdamse binnenstad is totaal ongeschikt voor auto’s. Veel en veel te druk en veel te weinig plaats. Tegen de tijd dat je de stad uit bent zit je met de trein al in Leeuwarden. En van Oost naar West gaat met de tram twee keer zo snel als met de auto. Dus van die luie VVD reet af en bewegen. Gewoon auto vrij maken die binnenstad. Als je allergisch voor het OV bent moet je maar lekker naar de H&M in Goes of Deventer gaan i.p.v. de Kalverstraat.
Goh, voor het eerst vind ik dat je een punt hebt........
Ook met het OV de stad in als je er moet werken??
@Friepeltje | 14-04-19 | 10:12: Ja maar dat doet bijna iedereen al. Ik werk veel in Utrecht en veel collega's doen dat daar ook omdat je er 's ochtends niet doorheen komt. Naar het station rijden als je in een gehucht woont, auto parkeren, treintje pakken naar Amsterdam. Zo groot is Nederland niet. In New York en Londen weten ze niet beter.
Ik ben enkele malen met het OV naar 020 geweest. De trein ging nog, maar de tram was afschuwelijk. Helemaal gevuld met rugzakken, Somaliërs, toeristen, transgenders, dwergen en lesbiënnes. Nooit, nee nooit zal ik in Amsterdam nog een voet in de tram zetten.
@Ardbeg | 14-04-19 | 10:17: Utrecht, tram en Turk krijg ik nachtmerries van.
@Ardbeg | 14-04-19 | 10:17: ik ben bouwvakker, moet ik dan al m'n materiaal en gereedschap ook maar in de trein meezeulen?
Snap best dat als je administratief werk doet het wel kan, maar ik zeker niet.
Daar kwam ik sowieso al niet, te ver weg en het heeft me niets te bieden. Ik verblijf liever in gebied waar men nog gezond verstand heeft.
Altijd nog beter dan Utrecht dat van de hele binnenstad een fietspad voor auto’s maakt.
Als er niemand in opstand komt binnen de A10 dan is dit precies wat ze verdiend hebben binnen de A10. Niet voor niks is Utrecht het nieuwe Amsterdam... en zal dat binnen tien jaar helaas netzo verrot zijn.
Utrecht is juist een goed voorbeeld. Daar gaan ze ook niet met auto’s over de Oudegracht rijden.
Maar mensen die binnen de A10 wonen hebben natuurlijk een parkeervergunning. Die vinden dit alleen maar mooi, minder provincialen op hun parkeerplekken.
@Ardbeg | 14-04-19 | 10:00:
Oh nee?
@Ardbeg | 14-04-19 | 10:02:
Mijn parkeervergunning voor A'dam Centrum à EUR 535 p/j is dus een koopje. Begrijp ik dat goed?
Maandje parkeren in Amsterdam: ± 6.000 Euri.
Fuck die gasbaten. We hebben een nieuwe goudmijn in Nederland!
@keestelpro | 14-04-19 | 09:58: de gasbaten gingen nog naar algemeen nut. Deze centen worden alleen misbruikt om een stel illegalen te huisvesten.
@Knisperende_Tissue | 14-04-19 | 09:58:
Als u de import van ongeletterden "algemeen nut" noemt, okay.
@Ommezwaai | 14-04-19 | 11:15: Lee zun...
Toch vreemd dat Amsterdam zich links noemt en zich gedraagt als een onvervalste kapitalist.
Zo vreemd is dat niet. Links praten en rechts vullen is heel normaal voor die groep.
Dat zie je verkeerd. Rechts lullen rechts vullen is evil nazi gedrag. Je zakken vullen terwijl je schreeuwt "Milieu! Groen! Duurzaam!" is gewenst gedrag. Daar zit een wezenlijk verschil in /saracsm
Het geld wat in Amsterdam wordt verfikt en verbrast wordt niet door linkse mensen verdiend, geloof me maar.
Hebben ze toch hun doel bereikt.
Maar ik ga al jaren niet meer naar Amsterdam. Wat win ik?
Een leven zonder stress en ergernis.
Mijn motto is: Ik ga alleen naar amsterdam als ik een factuur kan sturen, de kosten voor het parkeren tel ik daar zonder blikken of blozen erbij op.
Ik snap dat mensen in Amsterdam werken. En dan na het werken zo snel mogelijk naar elders.
Een kortingsbon van Amazon. Zelfde beginletters, maar zoveel goedkoper en aangenamer
REAGEER OOK