Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wim Faber: "Theo Hiddema had gelijk"

Vader van Anne Faber openhartig in moetlees Volkskrant-interview

Terwijl de nieuwsberichten over gestoorde idioten die wapenhandeltjes runnen vanuit een TBS-kliniek (goedemorgen, mijnheer Dekker) om de oren klinken vandaag ook een must read dubbelinterview met de vader en de oom van de vermoorde Anne Faber, die vrezen dat de dood van hun dochter/nicht vergeten gaat worden, en daarom het boek "Anne" geschreven hebben. In het AD een voorpublicatie van Hoe kon dit gebeuren? van journo Yelle Tieleman, die een reconstructie schreef over de Zaak Anne Faber. Stom woord. Zaak.

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
oliebolletje123 | 14-04-19 | 10:00

ik heb het boek gelezen.. indrukwekkend en helder omschreven hoe na een week zoeken door de familie en vrienden van Anne er eindelijk tijd en menskracht kwam om mee te zoeken... de omgeving instellingen met toch bedenkelijke bewoners en hoe men dan omgaat om medewerking te verlenen uit oogpunt van respect voor de privacy van de bewoners, tot uiteindelijk de rechtzaak en beschouwingen..
binnenkort komt Michael Panhuis weer voor de rechtbanken met zijn prodeo advocaat, zijn casus die al tonnen heeft gekost om die idioot weer zijn aandacht te geven omdat ie wat 'te ruw is aangepakt' om hem aan het praten te krijgen waar hij Anne zou hebben verstopt.. mogelijk levend en dagen na zijn aanhouding eindelijk pratend voor eigen gewin bleek dat ze al dood en 2x begraven is door hem.. 2x laat dat tot eenieder doordringen.. deze psychopaat een voorbeeldig patient die heel berekend te werk gaat om met doorgesnoven lijf een model patient kon zijn om nog meer vrijheden te hebben om tot zijn uiteindelijk plan te komen. heel bewust af op een prooi en met haar de gruwelijkse dingen doen waar hij al maanden van droomde, al jaren nadat hij al 2 minderjarige bruut had verkracht met extra geweld.. heel meedogenloos en berekenend haar de keel doorsneed zodat hij dit keer niet zou worden opgepakt.. haar 2x begraven ontdaan van kleding en sieraden. En pas kon worden opgepakt een 10 dagen na haar verdwijning omdat hij wat dna had achtergelaten op haar jas.. die jas die in de zoektocht door haar vrienden is gevonden!

hadden die vrienden en familie niet gezocht dan was er geen jas gevonden en geen dna van dit beest en was Anne nooit gevonden en hadden na haar nog een aantal vrouwen ten prooi gevallen aan deze psychopaat.. die volgens een rechter in 2012 Otten!! geen TBS hoeven te ondergaan omdat Otten een TBS als niet helpend acht voor een dader en TBS te veel geld kost..

Deze rechter die nu aan het hoofd staat van de rechtelijke macht in Nederland die liet weten gisteren in een interview dat hij als vader meevoelde met het leed van Anne's vader maar niet hij Anne had gedood en wel zich zo voelde aangeklaagd door de vader van Anne..

En daar eindigt dit boek van Anne en kan zo het boek beginnen van een volgend slachtoffer van het recht systeem in Nederland.. alvast een tip, die 4 burgers die recent zijn neergeschoten in een tram door een idioot, die op dat moment gewoon vast had moeten zitten voor geweld en een zedenmisdrijf.. maar weer een rechter niet verder keek dan de 1e paginas die voor hem lagen..
het was zo'n goede jongen.. vrouwe Justitia is geblinddoekt.. geef ze maar een balk voor haar ogen.. zolang het systeem dat ooit in 1928 is bedacht en zolang de EU wetgeving steeds meer pleit dat levenslang inhumaan is en niet meer mag..

zijn u en ik, onze naasten overgeleverd aan de willekeur van een stroom criminelen en psychopaten of ernstig gestoorde delinquenten..
RIP Anne

fikkieblijf! | 14-04-19 | 07:39 | 3

dat vergat ik nog.. in het boek komt naar voren dat het beschrijven en delen aan de samenleving van Anne's pijn, angst en het geweld door Panhuis aangedaan als te gruwelijk werden geclassificeerd. Ook door verslaggevers en door de media.. en gedetailleerde verslaglegging niet is getwitterd. Panhuis komt binnenkort weer voor.. misschien dat de media dit keer wel uitgebreid verslaglegd over wat dit monster met haar heeft gedaan zodat eenieder ook weet wat door rechters onze samenleving in kan worden gestuurd.. want Panhuis gaat wel lang vastzitten en daarna TBS.. als model client kan hij zomaar binnen 25 jaar weer uw pad of die van u naasten kruisen.. ( 2/3 straf of zoals nu is gebeurd zelfs binnen die 2/3 aan behandeling beginnen is over 17 jaar! hij heeft er nl al een paar jaar brommen op zitten) en zoals die Rechter Otten ook wist te bloemlezen en van mening is.. TBS werkt niet om recidive uit te sluiten.. het doel van een client moet zijn gericht op .. re-socialisatie..
Als Panhuis na 2/3 van zijn straf uit zitten weer mag beginnen als model client aan zijn TBS en ook daar model client is dan loopt ie na 20 jaar weer zich vast op te winden over zijn volgende droom die uit gaat komen.. Mocht dit monster in zijn rechtzaak komende maand nog minder de cel in gaan dan is die tijd nog korter dat hij weer rondsluipt..

Vader van Anne laat duidelijk nu een signaal achter dat details best naar de samenleving mogen waartoe deze monsters toe in staat zijn als ze eenmaal hun prooi te pakken hebben... Anne komt er niet mee terug maar hopenlijk wel een zeer duidelijk beeld van die Panhuis hoe deze uit twee zeer gevaarlijke componenten bestaat.. een duivel en een model mens..

fikkieblijf! | 14-04-19 | 07:53

@fikkieblijf! | 14-04-19 | 07:53:
Nogmaals: wanneer wordt die rechter Rinus Otte ontslagen wegens: nalatigheid, ondeskundigheid en een verblinde linkse opvatting dat je van een gek, die moordenaar en herhaalde verkrachteris, nog een modelburger kunt maken.
Otte moet weg, dan heeft de familieook rust !!!

outdoor | 14-04-19 | 10:51

@fikkieblijf! | 14-04-19 | 07:53:
Ongelofelijk alleen al deze samenvatting. Begrijp echt niet wanneer dit monster over zoveel jaar weer vrij zou kunnen komen. Luguber. En zeer, zeer gevaarlijk ook. Dank voor het delen.

Jan, Leiden | 14-04-19 | 14:49

Chapeau voor Hiddema.

Bataaf | 13-04-19 | 22:56

Ik word hier zo woest van dat ik me moet inhouden om niet iets te gaan zeggen waar ik spijt van ga krijgen.

De enige manier om de waanzin rondom dit soort gestoorde gekken te stoppen is om degene die het verantwoord acht zo'n kerel vrij te laten rondlopen, zijn eigen vrouw of dochter mee te laten geven aan de desbetreffende 'client' als onderpand. Dan zal het heel vlug afgelopen zijn vermoed ik zo.

Braboblanke | 13-04-19 | 21:55 | 5

@fikkieblijf! | 13-04-19 | 22:22:
Omdat, als iemand (bv een rechter) het verantwoord acht dat zo iemand vrij rondloopt, hij het dus ook veilig acht om zijn eigen dochter mee te geven. Want volgens de rechter/behandelaar moet dat kunnen. Anders laat je zo iemand überhaupt niet vrij namelijk. Denkt de rechter of behandelaar dat het veilig is om hem weer de straat op te sturen? Dan is het ook veilig genoeg voor zijn eigen dochter.

Braboblanke | 14-04-19 | 08:46

@Braboblanke | 14-04-19 | 08:46: arme dochter, die heeft toch ervoor gekozen dat haar vader een opperrechter is die vooral bezig is met zijn eigen ideeën.. hij is toch verantwoordelijk voor zijn daden en niet zijn dochter of vrouw die geen enkele stem hebben in zijn besluiten en beslissingen die hij als rechter maakt.. laat hem zelf lijden en iedere dag bewust worden van belsuiten die hij neemt zodat hij bij de besluitvorming echt alle risico's onderzoekt waar hij mogelijk voor verantwoordelijk kan worden gesteld.
waarom moeten vrouwen in dit land worden geofferd worden voor besluiten en behoeftebevrediging van mannen?
nu was het een vrouw Anne die ten prooi viel door een besluit een psychopaat lost te laten op de samenleving. recent is een idioot aan het doodschieten gegaan in een tram..
die man hoorde ook gewoon vast te zitten op dat moment.. maar liet een rechter hem gewoon weer lopen. Zodat hij een jonge vrouw van 19 kon doodschieten en een vader, een opa en nog een persoon.

het gaat om het systeem dat rechters nooit verantwoordelijk zijn voor hun besluiten om gestoorden los te laten lopen. Daar moet verandering in komen.

fikkieblijf! | 14-04-19 | 08:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Draagvlak en toon v.h. debat, etc. etc. Enkel daar is ze het om te doen. Vrij vertaald: empathie loze pluche-plakkers houden elkaar de hand boven het hoofd. Met hun geveinsde treurigheid en tegenaanvallen richting dhr. Hiddema zouden ze met gemak ’n toneel-award in de wacht kunnen slepen…

Veluwse-Eikel | 13-04-19 | 21:32
-weggejorist-
Toetsiemonster | 13-04-19 | 20:49 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik dacht dat ik de enige was die dacht dat mw Faber wegliep omdat de SWJertjes hun kop weer in het zand staken.
Ik was ook weggelopen omdat er weer om de hete brij heen gedraaid werd,temeer omdat mevrouw Arib al toegaf dat ze dit niet wist dus eigenlijk haar mond moest houden.
Natuurlijk de details zijn alles behalve fraai maar het verhaal van Hiddema echter nu worden de dingen keihard bij naam genoemd en dat is iets anders als het bij wazige feiten houden en het ongewenste intimiteiten noemen.

berg545 | 13-04-19 | 20:44

Hiddema heeft in de kamer gedaan waar hij goed in is en wat hij ook in de rechtbank doet: Een pleidooi houden.
Zijn uitgangspunt was een eerdere zaak van Michael P. Hij heeft het dossier bestudeert. De feiten heeft hij benoemd, daarna een interpretatie gegeven en zijn eis gesteld. (ontslag directie PI Vught en Den Dolder).
Jammer dat een aantal Kamerleden de emotionele kaart trokken en zich gingen bekommeren om de aanwezige familie. De familie is / wordt ook geconfronteerd met de gruwelijke details in de zaak van Anne.
Persoonlijk vond ik het een interessante uiteenzetting en benadering van Hiddema. Het zou ALLE partijen sieren en het land dienen, mocht er in de Kamer diepgaand en op inhoud gedebatteerd worden. Ik, en volgens mij velen anderen, zijn het kinderachtige vliegen vangen, de gespeelde verontwaardiging en dat constante moralistische geneuzel spuugzat. Kamerleden zouden moeten werken voor hun geld en hun land, niet voor een quote in de krant en een stoeltje bij Jinek.

john4056 | 13-04-19 | 20:34

heel triest hoe de vvd er Mr Hiddema de mond probeerde te snoeren door het weer op fatsoen te gooien. Wat is dat. Het zou fatsoenlijk zijn dat als onder jou beleid zulke walgelijk zaken plaats vinden je niet van de feiten op de hoogte willen stellen. Nee liever niet, doe maar in de doofpot en het is er niet. Vvd geen doeners maar zonder een beetje fatsoen.

foxhunter | 13-04-19 | 19:24

De tweede kamer zit vol met wegkijkers en mooipraters die natuurlijk niet zitten te wachten op een stukje realiteit want realiteit scoort niet lekker. Ik zei het toen en ik zeg het weer: meneer Hiddema had en heeft nog steeds gelijk. Zolang de tweede kamer een soort parallel universum blijft dat voornamelijk bezig is met zetels scoren en behouden, is dit soort keiharde confrontatie brood nodig. Hoe verschrikkelijk ook maar het moet maar eens doordringen in die weke bolletjes.

Sliptong | 13-04-19 | 19:11

Als ik daar had gezeten als nabestaande was ik ook weggegaan maar niet nadat ik Rutte een vuurrode handafdruk op zijn wang had bezorgd. Pets.

Olieboer | 13-04-19 | 18:46 | 3

Rutte was er niet bij, die was handjes schudden. In Portugal. En shirtjes lachend showen. Grappenhaus was er ook niet bij, ...

fikkieblijf! | 13-04-19 | 22:25

De lagere Goden mogen het opknappen, aldus.
M.a.w. krasje op de lak, meer niet.

Veluwse-Eikel | 13-04-19 | 22:39

@Veluwse-Eikel | 13-04-19 | 22:39: precies.. voor de buhne.. showtje opvoeren van verontwaardiging en de toon matigen.. redden en doorschuiven van de schuld.. straatjes schoonvegen en vervolgens plas, glas en was..

iemand die kan vertellen wat er nu uit het debat is gekomen.. gaat er nog iets veranderen? in het systeem, de strafmaat, verantwoordelijke op het matje roepen.. iemand, niet.. daarvoor liep de familie dus weg. Om die zo inmiddels bekende plas, glas en was show die weer werd opgevoerd..

fikkieblijf! | 14-04-19 | 09:01

Zo’n Harry van der Molen die wil ‘douchen’ na het aanhoren van een hele rits onwelgevallige feiten is een beetje een Pontius Pilatus die z’n handen wast in onschuld. Harry weet wel waar ik het over heb.

Slogra | 13-04-19 | 18:39

www.youtube.com/watch?v=eNC2sCj5H2s
Hier nog even dat fragement uit de kamer.
En dan die Van Toorenburg (op 5.58 minuten): heel vilein voor de tweede keer proberen om het maar niet over de zaak zelf te hoeven hebben ....
en dan op de man Hiddema spelen.....
Haar vraag is nu -zogenaamd intelligent- Hoe kunnen wij voorkomen dat advocaten..... want ja, die spelen wel eens een te bekritiseren rol.

Mijn hemel, wat een sneu gedoe toch.... zó beschamend.
Maar ja, tot nu toe is het alleen met dat geval Els Borst een heel klein beetje dichterbij gekomen. Maar dat hebben ze ongetwijfeld als een 'incident' of 'verwarde man' geparkeerd - als ze er maar niets mee hoeven te doen.
...
Voor de rest zal het ze een rotzorg zijn wat er met burgers gebeurt.
Het credo is nu eenmaal: in dit land is 'alles zó goed geregeld'... Punt uit. Valt niet over te praten. Want past niet in hun beeld.
Toegeven betekent nl. er ook iets aan moeten doen: en dat is eng, moeilijk, werken, etc. En 'dus' ziet iedereen die hun visie niet deelt, het verkeerd. Punt.

Wering | 13-04-19 | 18:22

Maar de toon in de media was al gezet: "Hiddema jaagt Faber's moeder de kamer uit." Hiddema die gezegd zou hebben: "ik zat niet fout, maar de moeder van Faber." Dat heeft hij niet gezegd, maar zo vat bv "Welingelichte kringen" (van oud Hp/de Tijd wauwelaar Driehuis) het dan samen. Ik weet niet waarom ik die site nog aanklik, misschien vanwege de gekke wetenswaardigheidjes en trivia, maar wat een walgelijke laster en verdraaiingen vind je daar. Gewoon de hetze tegen Nanninga op basis van die allang weerlegde, want uit de context getrokken tweets over Mein Kampf blijven herhalen en dan de kop erboven "Nanninga heeft zin om joden te vergassen." Als dit je bron van nieuws is, of Joop, met zo nu en dan wat Nos, begrijp ik die haat van sommige linksmensen wel. Waanzin.

kapoerewiet | 13-04-19 | 18:12

Her verschil tussen advocaten die verdachten vrij weten te pleiten binnen de regels van de wet en rechters die overduidelijk psychisch gemankeerde zedendelinquenten niet herkennen is voor sommigen een te hoge mentale horde.

Eppo | 13-04-19 | 17:56

Hm, wel een beetje stil, Supermathhijs.

Weet je wat, ik veeg je verder onder tafel.
Het was Gidi Markuszower van de PVV die met exact dezelfde "argumentenaanval" als jij ten strijde trok tegen Hiddema in dit debat.

Uiteraard wist hij dit eenvoudig te pareren, omdat diens advocatenwerk niet ter discussie stond. Daar niet, en sowieso niet.

Getuige jouw bijdragen op GS ben je van linkse signatuur. Misschien wel zo'n type van de operatie Libero.
Haha, ja.
En dan komen met dezelfde venijnargumenten als een PVV-er.

Kudtkip | 13-04-19 | 17:22

Is Khadija Arib (PvdA) al haar spulletjes aan het inpakken? En waar blijft haar excuses?
Arib is typisch zo'n voorbeeld wat policor teweeg brengt; ze zit daar niet omdat ze geschikt is voor die functie, maar om andere redenen. Denk dat dat er drie zijn in totaal. Helaas durf ik ze niet op te sommen (ook al zou het een semi-grapje zijn), in zo'n vrij land leven we namelijk helemaal niet.

Boris die Sauertopf | 13-04-19 | 17:07 | 4

@frickY | 13-04-19 | 18:44: laat ze eerst eens fatsoenlijk Nederlands spreken. Wat een gehakketak kraamt die uit.

taylor 1000 | 13-04-19 | 19:15
▼ 1 antwoord verborgen

Supermatthijs | 13-04-19 | 16:10
Kortom, jij verdraagt het niet dat Hiddema volgens de familie geen blaam treft over de wijze van debatteren, over de voorgelegen rapporten met een cijfer beneden vrieskou.

Kortom, jij kunt het onderscheid niet maken tussen onderwerpen en sprekers in de politieke of rechtszaal.

Kortom, jij wil koste wat kost meester in de advocatuur Hiddema pakken op het vrij laten krijgen van verdachten, met hele sluwe trucjes.

Het lullige (volgens jouw gedachten) is, Supermatthijs, dat iedere aangeklaagde recht heeft op een advocaat, en die advocaat heeft maar één dienst te bewijzen: de optimale belangen van de cliënt.
Als een cliënt vrijgesproken wordt dankzij het werk van de advocaat, en het zou onterecht zijn, dan ligt dat eerder aan de capaciteiten van de rechters, óf de wetten die dan kennelijk ontoereikend zijn.

Los van dat Hiddema zich in dezen dus niet hoefde (ergo helemaal niet hoeft) te verantwoorden, geeft jouw ideetje om feiten te benoemen uit zijn dossiers blijk van verongelijktheid - het zál en het móet aangetoond dat Hiddema zelf niet deugt goffedommes.

Zoals al meteen gereaguurd hierboven, kom maar met die feiten, en onderbouw je tegenpleit dan wel ijzersterk, oké? In ieder geval beter dan dit onderbuikgejank.
Nou, doe je best.

Kudtkip | 13-04-19 | 16:48 | 2

Denk dat die psychopaat ook op aanraden van zijn advocaat een deel van zijn dossier niet wilde laten zien. En dat was uiteindelijk cruciaal of niet soms? Maar dat mag ik Hiddema niet verwijten? Die had achteraf wellicht gelijk met zijn praatje voor de bühne maar was dan op zijn minst een beetje hypocriet. Of niet soms?

Supermatthijs | 13-04-19 | 18:15

@Supermatthijs | 13-04-19 | 18:15:
Ik denk ook wel eens wat.
Maar beter is het aan te tonen.
Welnu Supermatthijs (Ben jij trouwens dezelfde Supermatthijs die hier een aantal jaren geleden liep links te wezen?) toon eens wat aan.

Roadblock | 13-04-19 | 20:17

Onze parlementariërs vinden de werkelijkheid maar vervelend.

Cor Netto | 13-04-19 | 16:23

Tijd om eens wat feiten te benoemen uit alles dossiers waar Hiddema de dader verdedigde en soms vrij kreeg door listige trukjes.

Supermatthijs | 13-04-19 | 16:10 | 7

Je bedoelt toch niet dat hij alles deed om daders vrij te krijgen ? De schoft !

boccelullus | 13-04-19 | 17:30

Nou............

ALT130_2 | 13-04-19 | 17:46

Aantonen. Anders is het hetzelfde gewauwel van die truttebol Madeleine van Toorenburg van het CDA, die een medekamerlid op zijn beroep probeerde onderuit te halen, in plaats van op zijn argumenten.

Roadblock | 13-04-19 | 20:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik vroeg me bij dat debat al plaatsvervangend af waar de familie meer aanstoot aan nam: betoog van Hiddema of de anekdote van die miep van Dierenpoes.

Zij, wonend in Huis ter Heide, ging die bewuste 29 september later de hondjes uitlaten vanwege het noodweer, en stelde nu dat ook zij Anne Faber had kunnen zijn. Je zult het maar aan moeten horen als nabestaande op de eerste rang.

Ik kom uit Soest(dijk) en vanaf dat bekend werd wat Anne heeft moeten doorstaan rust er een smet op die omgeving. Iedere keer als ik mijn ouders bezoek en langs Den Dolder rijd (maar ook op onwillekeurige momenten als ik aan haar denk), zinkt er een zwaar, stil, verslagen gemoed in me - hoe moet dat wel niet voor haar dierbaren zijn?

Ik heb groot ontzag voor de manier hoe zij het extra verdriet en de boosheid over misstanden bij Justitie en de GGZ hanteren.
Heb de eerste 25 pagina's van het boek "Anne" gelezen - allemachtig, wat knap geschreven.

De proloog gaat over 'schuldig landschap'. Hierin verwijst Hans Faber naar kunstschilder Armando, die de bosrijke omgeving waar de Duitsers in WOII verschrikkingen hadden aangericht bij de spoorlijn van Amersfoort had geschilderd alsof die ongerepte natuur, zowel toneel als getuige van wreedheid, in had willen grijpen.

Het gaat geenszins om mij of m'n emoties, anekdotes etc. - het is die smet op dit specifieke landschap waar Anne haar onnoemelijk tragische einde tegemoet ging.
Om te willen weten hoe, wat en waar, is haar vader met een rechercheur zo getrouw mogelijk door die omgeving geweest - hij wilde alsnog naast haar staan, doorvoelen hoe...

Met rekenschap hiervan (wat ook de TK had kunnen weten als ze de artikelen hadden gelezen die ver voor de rapporten waren verschenen), hoefde het niet zo beladen te zijn dat de familie Faber aanwezig was bij dit debat.

Derhalve prima verklaarbaar dat aanstoot aan Hiddema's betoog er niet was.
Zij hadden namelijk zelf al danig het beest in de bek gekeken.

En stonden nu oog in oog met een laffe kudde onder aanvoering van schapenhoeder Arib.

Kudtkip | 13-04-19 | 15:58 | 4

mooi betoog voor een kip!

bananabanana | 13-04-19 | 16:38

Prima verwoord kippie!

UncleAlbert | 13-04-19 | 17:34

Mevr. Arib is ’n prima dame welke geen werkelijke issues heeft tegen dhr. Hiddema, dit moet je willen zien.

Veluwse-Eikel | 13-04-19 | 21:44
▼ 1 antwoord verborgen

Door het benoemen van de feiten door Hiddema werd het dalen van de overheid pijnlijk duidelijk. En dat willen we toch niet? Hij had fijn met het toneelstuk mee moeten doen

Mart6037 | 13-04-19 | 15:49

Die vader en oom zeggen op een hele indrukwekkende en zuivere wijze wat heel veel mensen denken.
Ze hebben 99% gelijk en die ene procent is het zand wat zorgvuldig wordt gebruikt om het principe glas plas was te hanteren. De verantwoordelijken hebben in alle toonaarden gefaald, ja klungelig gehandeld. Deze Panhuis had meer straf moeten hebben en had nooit vrij mogen rond lopen, zonder zijn straf uit te zitten voor de eerdere delicten. Nu is het aan die minister Dekker om door te pakken, de VVD adverteert er zelfs mee. De partij van doeners.
Wat toen ook nog speelde was de angst bij de instanties dat het dichtbij gelegen AZC er iets mee te maken had. Daar maakt men zich druk over, dat de stemming omslaat. In plaats van logica na te streven en welvaart voor de bevolking, walgelijk.
Datzelfde patroon zie je nu ook richting de Europese verkiezingen, alles wordt in het werk gesteld om de bestaande posities te behouden. Terwijl men echt angstig is dat het falen en geblunder naar buiten komt en er toe leidt dat mensen echt gaan nadenken over hun stem.
Vooralsnog heeft men als enige wapen angst zaaien, dat als hun goede werk stopt er allerlei duivels aan de macht komen. Demoniseren is het enige wapen bij gebrek aan echte resultaten ten opzichte van de EEG.

bananabanana | 13-04-19 | 15:45 | 1

De VVD heeft inmiddels tien jaar de tijd gehad om wat aan de lage straffen te doen. Niets van gezien.
De TBS is een grote puinhoop zonder enige controle. Privacy van gedetineerden staat hoog in het vaandel maar wel overal camera's voor de gewone burger. Rechters leven in een andere wereld: de wereld van het geloven van de DADER op zijn blauwe/bruine ogen... Zieke geesten worden vertroeteld of over t hoofd gezien. Het is echt heel erg hier!
Wij burgers zijn zo langzamerhand de sukkels aan t worden. Wapenbezit wordt ook nog steeds laag gestraft. Op bijna elke straathoek heeft iemand een wapen voorhanden. Handel vanuit de bajes etc etc.
We zijn echt toe aan een nieuwe lichting politici want deze zijn "op".
Ik geef de nieuwen graag t voordeel van de twijfel.
Ik wordt soms moedeloos en voel me machteloos met dit zooitje.
Nu weer stemmen voor EU. Waarop in godsnaam?? Help me

AnnaJL | 13-04-19 | 15:59

IV. Het kan toch niet zo zijn, dat we in dit land zo erg zijn afgegleden met piëteit, met foute beslissingen van de licht demente rechter Rinus Otte, die met al zijn d66 vergevingsgezindheid de moordenaar en verkrachter geen TBS gaf.
Later ook nooit eens de familie gecondoleerd b.v.
Nee hij heeft een hogere positie bij justitie gekregen deze koekenbakker.
En in dit achterlijke land doet men niks aan dit soort wandaden van een rechter, die nooit rechter had mogen worden.
Ik spreek er grote schande van en ben het met de vader Faber geheel eens.
Weg met die Otte, wie regelt het even??

outdoor | 13-04-19 | 15:28

Dat is niet zo mooi van die vader want heel links Nederland heeft Hiddema geframed als ongevoelig en zijn deug plasje er over heen gedaan .

Castor12 | 13-04-19 | 15:03 | 1

Is wel mooi, alleen wel jammer dat het niet eerder duidelijk werd.

letopuwzaak | 13-04-19 | 15:31

Als ouder van 2 dochters draaide mijn maag om na het horen vh betoog van Hiddema. De gruwelijkheden die hij vertelde maakte me dat ik wist wat voor monster het was. Die werkelijkheid moet boven tafel om de nav de gruwelijke waarheid een beter beleid te voeren. Koetjes, kalfjes, mantel der liefde en slappe knieën hebben we genoeg in dit land

sallandstrots | 13-04-19 | 14:57 | 1

Moet je na gaan hoe ik mij voel met 3 dochters. Onlangs had 1 dochter foute vriend. Wij kwamen er te last achter dat hij haar mishandelde en geld afperste. Politie raadde aangifte doen af. Weinig bewijs en meneer was bekende van politie die wel eens vervelend kon reageren. Gelukkig is hij uit beeld en zit dochter weer op het goede spoor en levensles wijzer.
Ik weet zeker als ik vriend had aangepakt ik nu in het gevang zou zitten. Want dan handelt de politie wel natuurlijk.

Sunir | 13-04-19 | 16:01
-weggejorist-
ZwarteDag | 13-04-19 | 14:38 | 1

Het is eigenlijk ook treurig dat de woorden van de heer Hiddema niet op hun eigen merites (logica, waarheidsgehalte en relevantie) kunnen worden beoordeeld, maar als het ware moeten worden goedgekeurd door de heer Faber. Waarom? Is mijnheer Faber geschikter dan wijzelf om zo'n oordeel te vellen? Heeft hij meer gevoel voor logica? Hiddema had van het begin af aan gelijk en dat gelijk is niet groter geworden door het stempeltje "goedgekeurd" van vader Faber.

JvanDeventer | 13-04-19 | 14:36 | 3

Als een direct betrokkene het zo ziet, kun je alle krokodillentranen over Hiddema’s presentatie makkelijker terzijde schuiven als de poging tot monddood maken die het daadwerkelijk is.

Parel van het Zuiden | 13-04-19 | 14:39

De familie had daar sowieso niet moeten zitten, het is niet de bedoeling dat de Kamer zich inhoudt om gevoelens te sparen, zoals de hypocrieten van politici allemaal wel beweerden. Hiddema is details bekendgemaakt die de ernst van de zaak hebben belicht, ondanks het valse gehuil van de rest, hulde voor de man!

lanexx | 13-04-19 | 14:51

Links is hardleers Van Deventer!

Rest In Privacy | 13-04-19 | 16:26

Er verandert toch niets. Links heeft de rechterlijke macht en de zorg in handen en die laten dit zo verdergaan. Alles moet worden goedgepraat, feiten tellen niet, alleen wat men erover wenst.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 14:29

De bijdrage van Hiddema was van dusdanige aard dat je zou kunnen vermoeden dat hij zijn werk wel serieus neemt. In tegenstelling tot een aantal andere betrokkenen. Zowel binnen als buiten de tweede kamer.

ArieR68 | 13-04-19 | 14:26

In heel Nederland vallen al jaren (dodelijke) slachtoffers door de politiekcorrecte opvattingen omtrent strafrecht. Hiddema heeft terecht de wegkijkende dirigenten en hun achterbannen deelgenoot gemaakt van de verschrikkelijke gebeurtenissen die zij hebben veroorzaakt. Hiddema gaf via Anne al die slachtoffers een gezicht.
.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat de wegkijkers reageerden alsof door een wesp gebeten. Het is nou eenmaal moeilijk om de stromen bloed aan de handen echt te bekijken.
.
Meer, meer, meer spiegels voor politiekcorrect uitschot. Laat hen nooit meer de handjes wassen in onschuld.

Parel van het Zuiden | 13-04-19 | 14:25 | 1

Geef ze maar een spiegel in plaats van een Iphone of tablet, waar ze de hele dag op koekeloeren in de Kamer. Buiten de kamer zitten ze op Netflix.

gato | 13-04-19 | 17:57

De directeur van die schertstent in Den Dolder WIST NIET en WILDE niet weten wat Panhuis had misdreven. Diezelfde directeur liet Panhuis met verlof gaan zonder toestemming aan de officier van Justitie (die WEL op de hoogte was) te vragen.
De directeur van de gevangenis in Vught WIST NIET en WILDE niet weten wat Panhuis had uitgehaald. Toen hem naar Panhuis werd gevraagd riep hij alleen maar dat Panhuis een modelgevangene was.
Toen Theo Hiddema wilde weten wat Panhuis had uitgehaald (niet met Anne Faber, maar bij de verkrachting waarvoor hij straf uitzat) had hij in een oogwenk het vonnis op internet gevonden.
Dat beide instellingsdirecteuren bewust niet op de hoogte waren van wat voor man Panhuis was en zich daar ook geen enkele zorg om maakten is meer dan schandalig. Natuurlijk had Hiddema gelijk. De mensen die hem aanvallen zijn wegkijkerts van dezelfde soort als die twee directeuren die allang ontslagen hadden moeten zijn.

JvanDeventer | 13-04-19 | 14:23

Wat ik goed vind is dat de 'schokreactie' van de kamerleden en de schrik en verontwaardiging wordt geduid als blijkbaar ' niet goed geinformeerd zijn'.

letopuwzaak | 13-04-19 | 14:16

Het valt me toch mee dat dit in de Volkskrant staat, en door de NOS groot is overgenomen op z’n website.
Goed interview en het was een bijzonder slechte en eigenlijk onbegrijpelijke beslissing om de familie in de zaal te zetten. Hoe ernstig en pijnlijk hun zaak ook is, zij zijn geen gekozen volksvertegenwoordigers en heb en daar dus niks te zoeken! Zo kwalijk omdat het het debat waarschijnlijk inderdaad heeft beïnvloed. En de wegkijkers de gelegenheid heeft gegeven nog meer weg te kijken onder het mom van piëteit met de familie. Maar nu mooi recht gezet iig.

duh! | 13-04-19 | 13:57 | 4

Waarom niet? Het maakte het betoog van Hiddema nog duidelijker. Kijk, die arme nabestaanden hebben toch al de rest van hun leven de horror in hun geheugen gegrift staan. Ik kan me voorstellen, dat je dan ook bij een belangrijk debat over die shit gaat zitten. Als een soort gezicht van de slachtoffers. Ze zijn uit vrije wil daar gaan zitten en het debat is openbaar.

Klappernoot | 13-04-19 | 14:34

www.geenstijl.nl/5147173/wim-faber-th... U leest niet goed: het gaat er niet om dat ze daar überhaupt aanwezig waren bij het debat; dat is volkomen begrijpelijk (dat de pers dat dan breed gaat uitmeten is wel dubieus). Het gaat erom dat ze door Arib in de zaal zelf zijn gezet. Dat is onjuist omdat ze geen deel uitmaken van het parlement en beïnvloedt het debat omdat ze dan voortdurend prominent in beeld zijn, alsof het om hun slachtofferschap gaat. Ons parlement is tenslotte geen rechtszaal.

duh! | 13-04-19 | 15:07

Wel op hun website NOS.nl . Maar ze zouden er wel een hoofditem mogen maken op de buis. Ik acht de kans daarop klein.

Jan, Leiden | 13-04-19 | 15:10
▼ 1 antwoord verborgen

Goed om te lezen dat de vader van het slachtoffer inziet dat de FvD de enige partij is die gerechtigheid wil en veranderingen. Nou de rest van dit apenland nog.

lacucaracha | 13-04-19 | 13:54

Van dit soort uitspraken is links Nederland absoluut niet gediend. Van de hele zaak Anne zal weinig meer te horen en zien zijn op de NPO. Tegenspraak wordt door links niet geduld!!!

Peter777 | 13-04-19 | 13:30 | 1

De linkse droom van het land waar iedereen lief & aardig is, mag vooral niet verstoord worden door de werkelijkheid.

bqbq | 13-04-19 | 13:47

Hiddema had heel erg gelijk en ik vind het echt verbazingwekkend dat er a) ingegrepen werd en b) dat de nabestaanden het zo erg vonden.

Als ik nabestaande was geweest, was ik piswoest geweest op het labbekakkerige beleid van de overheid, en zou ik het juist goed vinden als iemand ze een keer met de neus door de ellende haalde. Ze een keer liet voelen waar het over ging, wat die kinderen hebben moeten doorstaan door hun gefaal.

Het is zo makkelijk onpersoonlijk praten over van alles en nog wat, Hiddema liet ze inzien dat het niet over de prijs van een pak suiker ging.

FutherMocker | 13-04-19 | 13:23 | 2

Precies.

lacucaracha | 13-04-19 | 13:56

Goed verwoord!

Jan, Leiden | 13-04-19 | 15:11

Hiddema heeft zijn hele carrière flink geld verdiend aan het vrij proberen te lullen van zware criminelen. Lijkt mij de laatste die nu moet gaan klagen over slappe rechtspraak.

Bigi Bana Boy | 13-04-19 | 13:19 | 8

jij snapt niets!

AnnaJL | 13-04-19 | 16:04

Inderdaad Bigi, u begrijpt het niet. Hoop dat Van Deventer het duidelijk maakt voor u.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 16:28
▼ 5 antwoorden verborgen

Hiddema werd de mond gesnoerd omdat dit normaal gesproken nooit lukt. Dit was hét moment om hem te kakken te zetten. Zo rolt links.

De waard zijn gast | 13-04-19 | 12:53 | 3

Het valt mij op de laatste decennia dat het te veel om de vorm en het systeem gaat en niet meer om de harde falenfr werkelijkheid en de nalatige personen binnen dat systeem.

Jan, Leiden | 13-04-19 | 13:34

@Jan, Leiden | 13-04-19 | 13:34: vorm = gevoel

Acidstain | 13-04-19 | 14:18

Steekpartij. Ook zo'n stom woord.

De waard zijn gast | 13-04-19 | 12:51 | 1

GL, D66, VVD, PvdA, allemaal steekpartijen.

Noltie | 13-04-19 | 13:02

Wanneer verneem ik dat die ondeskundige klojo van een rechter, meneer Roos
( die als blijk van waardering nu een hoge post schijnt te hebben bij justitie)
ontslagen wordt ???
Die "vergat" immers die vreselijke moordenaar Michel Panhuis TBS te geven.
Die meneer Roos is een non valeur, die we het land uit zouden moeten sturen naar een ver land, om nooit meer naar Nederland te mogen terugkeren.
Was een ondeskundige despoot is dat.
Maar Roos zal wel lekker blijven zitten, met zn mooite kantoor en hoge salaris, terwijl hij de schuld is van het verliezen van een kind. Ik begrijp die vader, dat door de attitude van zo'n figuur als Roos , je verdriet verergerd.

outdoor | 13-04-19 | 12:36 | 5

@outdoor | 13-04-19 | 12:38:
Was de enige in de kamer die deed wat hij moest doen: de 3 verantwoordelijken aanspreken en niet kartelpartijachtig politiek correct afschuiven op "het systeem".

Jan, Leiden | 13-04-19 | 12:55

Het wordt eens tijd dat de rechters beoordeeld worden op hun fouten

Jacktheflipper | 13-04-19 | 13:31

@outdoor | 13-04-19 | 12:39: Hiddema kent Roos echt wel net als die andere, die wel eens in Turkije kwam. Maar waar niet over gesproken mag worden. Laat Hiddema zijn werk doen, die weet wel hoe het moet.

gato | 13-04-19 | 17:24
▼ 2 antwoorden verborgen

In een parlement dient alles gezegd (parlez) te kunnen worden.

Een voorzitter moet een sturende functie hebben. Sturen betekent niet: afkappen, mond snoeren, maximum aantal interrupties, 5 minuten spreektijd.
Sturen betekent zien op de controlerende taak van het parlement en op de uitvoerende taak van de regering. Dat de regering daarover volledige verantwoording aflegt aan de kamer.

Yie_Ar_Kung_Fu | 13-04-19 | 12:31 | 1

Arib heeft haar praktijk kennis in Noord Korea opgedaan.

Ton8695 | 13-04-19 | 13:07

Ben werkzaam geweest in 2 verschillende TBS inrichtingen , en weet verdomde goed waarom men daar een ""zwijgplicht briefje"' moet tekenen bij je aanstelling !

joppo0 | 13-04-19 | 12:29 | 2

Zo een geheimhoudingsverklaring gaat alleen op voor niet strafbare feiten.

IPNP | 13-04-19 | 12:46

Wat bedoel je joppo0? Vind je die zwijgplicht goed, of juist niet?
(Ik denk wel eens dat deze plicht te ver is doorgevoerd.)

RozemarijnLucassen | 13-04-19 | 13:24

En kennelijk zeer veel anderen voor hem.

Baron Clappique | 13-04-19 | 13:30

Toch wel frappant dat een weglopende moeder tijdens het debat vrijwel door alle media werd vertaald als 'fout' wat betreft de gedetailleerde inbreng van Hiddema terwijl wij nu uit 2 andere monden horen dat ze de inbreng volledig terecht vonden.
Lijkt mij eerder dat het voor de moeder te heftig werd (staan toch camera's daar) en dat ze daarom is weggelopen. Niet vanwege Hiddema en / of zijn inbreng.
Wellicht is de strafpleiter in Hiddema sterker dan de politicus maar in dit geval is de schok die het teweeg bracht nodig geweest.

theJ71 | 13-04-19 | 12:20 | 4

Inderdaad, volkomen logisch dat zij wegloopt en heel erg FOUT dat dat geframed wordt ter afkeuring van Hiddema.
Jammer dat dit niet sneller tegen werd gesproken, iedereen heeft er weer zijn slaatje uit kunnen slaan.

letopuwzaak | 13-04-19 | 13:03

Gelukkig nu wel. Wat kan die oom het allemaal verwoorden, zeg, dat leed.
Ongelooflijk.. wijs man.

letopuwzaak | 13-04-19 | 13:08

@letopuwzaak | 13-04-19 | 13:03:
Zeker als je Adje Kuiken PvdA en de opgewekte traantjes, de rooie Buitenweg van GL en Toorenburg van het CDA hypocriet hun verontwaardiging uiten op een vunzige manier.

lanexx | 13-04-19 | 17:11
▼ 1 antwoord verborgen

En daarom moeten we ons, zonder daadwerkelijk nodeloos kwetsend te worden, helemaal niets meer aantrekken van die softe grachtengordel hippies. Er wordt veel en veel teveel waarde gehecht aan alles wat er uit die bubbel van bakfietsende wortelknabbelaars wassemt. Vingers in de oren en handen voor de ogen vermond als 'politiek correct'. Het zijn gewoon mensen die de echte wereld niet aankunnen en denken dat als je alles maar verbloemt en omfloerst communiceert, dat de ellende van alledag niet echt bestaat. Het land waar wanbetalers geen debiteuren meer genoemd worden maar 'klanten'. Waar crimmeneel tuig als 'jongeren' door het leven gaan en terroristen als 'verwarde mannen'. Terwijl 95% van de bevolking gewoon nuchter in het leven staat, wil kunnen zeggen waar het op staat en begrijpt dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Goed dat deze man Hiddema steunt.

BlowingBubbles | 13-04-19 | 12:10 | 6

Hear hear

MoltisantiBeer | 13-04-19 | 12:32

Ze durven wanbetalers nog geeneens dubieuze debiteuren te noemen..... en dat is de ultieme metafoor voor zowat alles wat men niet meer durft te benoemen omdat ‘men’ te week en te zwak is

de directeur | 13-04-19 | 12:42

Goed stuk! Zo dan!

Jan, Leiden | 13-04-19 | 12:58
▼ 3 antwoorden verborgen

We zijn als Samenleving in wezen vogelvrij verklaard door de Bestuurlijke Elite, qua veiligheid en identiteit. Daar mag naar hartelust op ingebeukt worden door sjwers, feministen en op geld belust vvd-tuig.
Daar wil je het maar liever niet over hebben in het Parlement, want dat is pijnlijk, en gaat ten koste van de tijd dat je wetgeving ter bevordering van gestoorde moordenaars, verkrachters en klaplopers uit binnen en buitenland kan maken.

De Briemusketier | 13-04-19 | 12:08

Framen en waarheidsvinding... het strookt niet helemaal met elkaar

theJ71 | 13-04-19 | 12:08

Rinus Otte is vaker de fout in gegaan. Zo heeft hij de tbs die door de rechter aan Arthur Noach was opgelegd geschrapt. Die man was zeer gestoord en gevaarlijk. Hij komt over enkele jaren onbehandeld vrij. Het is dan wachten op een volgende slachtoffer.

Wende | 13-04-19 | 11:59 | 3

Als je dus nu al weet dat deze vent in recidive gaat, dan verwijder je hem toch uit de samenleving. Zet hem op een onbewoond eiland waar hij nooit meer vanaf kan komen (haaien die rondom het eiland zwemmen bijvoorbeeld). Probleem voor altijd opgelost. En er is vast wel meer plek voor nog een altijd van dit soort duivels.

Graaf Monte Cristo | 13-04-19 | 12:01

@Graaf Monte Cristo | 13-04-19 | 12:01:
Deze mensen zou je toch conform het voorgestelde beleid van een Amsterdamse commissaris van politie mogen mollen?
Wordt het wel de vraag wat moet er in de fubes staan, wat wordt de financiële waardering en hoeveel mollers hebben wij in Nederland nodig. Maar daar heeft die commissaris vast een gedegen voorstel voor. Toch, meneer Van Riesen?

F. Jacobse | 13-04-19 | 13:04

Dit geeft de toch al bange burger geen moed. Onvoorstelbaar hoe dit allemaal maar op zijn beloop wordt gelaten in dit land.

Jan, Leiden | 13-04-19 | 13:38

Zolang er veel te veel vrouwen in dit soort instellingen werken als bestuurder, behandelaar of wat dan ook, zal het mis blijven gaan. Die vrouwen denken totaal anders dan mannen en reageren vol uit hun eigen emotie. We kunnen die patient beter maken, hij of zij is zielig, het zijn allemaal slachtoffers, ze verdienen allemaal nog 2e, 3e, 4e, 5e, 6e en oneindige kansen en ga zo maar door. Dat is het failliet van onze samenleving. Die vrouwen moeten uit dit soort instellingen, in ieder geval hun wijze van denken. En psychiaters en psychologen die denken dat monsters, duivels te genezen zijn, zijn ook van het padje af. Dat kan niet, en zal ook nooit kunnen. Ze gebruiken dan mooie woordjes om 'hun patient' van toerekening vrij te pleiten, maar zij weten helemaal niks van wat er in die rotkoppen van dit soort monsters omgaat. Ze vinden dat ze wetenschap bedrijven, nou mooi niet hoor, het is pure kolder ooit bedacht door nog zo'n knettergek uit de geschiedenis Freud. Stop met die waanzin.

Graaf Monte Cristo | 13-04-19 | 11:58 | 39

@CalamityJane | 13-04-19 | 16:46:
Ho ho. Ik wil het hier wel opnemen voor het gros van de medische wetenschappers. Het gaat om de gedragsschetenwappers, tegen wie Richard Feyman (denk ik) 30 jaar geleden al zei: Do not be so open-minded that your brains fall out.

Joris Beltsin | 13-04-19 | 17:01

@Joris Beltsin | 13-04-19 | 17:01:
Ik zou hier maar wat graag een uitgebreid Argos achtige reportage over zien/horen. Waar is ons penitentiaire systeem gebaseerd op politiek gewenste aannames, en waar op onderbouwde wetenschappelijke kennis?

RozemarijnLucassen | 13-04-19 | 17:35

@Joris Beltsin | 13-04-19 | 17:01: Bedoel het niet anders Joris Beltsin. Excuus voor het misverstand.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 17:46
▼ 36 antwoorden verborgen

Die tweede kamer leden zouden eens wat vaker bruut wakker moeten worden geschud door de realiteit. Ze leven in een ivoren toren en babbelen luchtig over ingrijpende zaken zonder dat ze zich beseffen wat de impact van hun beleid werkelijk is voor mensen.

sprietatoom | 13-04-19 | 11:56 | 2

Kleine kanttekening. Denk dat ze wel bewust zijn wat hun beleid voor de mensen betekend, het interesseert ze gewoon niet. Tenminste, dat is mijn impressie.

Muuke | 13-04-19 | 12:21

We moeten inderdaad eens ingrijpen, of het nu Panhuis is, emigranten, windmolen, dure elektrische autos, huis verbouwen, kosten 45.000 euro, het doet ze niks. Belastingen onmhoog, zelfs gezonde voeding, we laten het toe, druk ze met neus op de feiten, anders gaat nederland kapot.

gato | 13-04-19 | 12:47

We leven in een watjessamenleving. Een aanzienlijk deel van het volk wordt al depressief als ze een walrus van een klif af zien vallen en hele volksstammen beginnen te huilen, wanneer FvD of PVV als winnaar uit de verkiezingen komen. Wat Hiddema deed was naar mijn idee helemaal niet te schokkend. Ja, het is wel erg schokkend, maar zo is wel de realiteit. En de realiteit is soms keihard. Je ziet dit slappe gedrag ook bij de discussie over die jihadgangsters met hun addergebroed. Geen enkel filmpje wordt er meer vertoont, waarin de gruweldaden van isis exact duidelijk maakt, dat dit soort oorlogsmisdadigers hier niet welkom zijn. Een heel groot deel van het volk moet eens snel gaan leren, dat de wereld niet vredelievend en beschaafd is. Dat de kop in het zand steken een enkeltje ondergang zal blijken.

Klappernoot | 13-04-19 | 11:56 | 4

Las eerder deze week dat Irak al dat Europese is tuig wel wil detineren. Kost wel wat geld en ze verlangen een vrijbrief voor volledige toepassing van hun wetten.
Zat mij af te vragen waar ik kan doneren. Als het aan de Europese politiek, lopen ze over een paar jaar tussen ons midden. Als alle burgers dit betalen dan sluiten we politiek gedram uit en blijven we hopelijk bespaard van de aanslagen die dat tuig voor ons in petto heeft.

yooooh | 13-04-19 | 12:24

@yooooh | 13-04-19 | 12:24: Ja, klopt. Ze vragen daar enkele miljarden voor. Alleen, als we toehappen, dan zijn we zo chantabel als de pest. Morgen dreigt Irak om 15000000 Irakies naar Europa/NL te sturen en mogen we om dat te voorkomen opnieuw miljarden aftikken.

Klappernoot | 13-04-19 | 14:16
▼ 1 antwoord verborgen

Rinus Otten is veel vaker de fout in gegaan dan alleen in de zaak Panhuis. Zo heeft hij in hoger beroep ook de tbs geschrapt die door de rechtbank was opgelegd aan Arthur Noach. Die man was zeer gestoord en uitermate gevaarlijk. Hij komt over enige jaren onbehandeld vrij. Het is dan wachten op een nieuw slachtoffer. Rinus zal dan wel weer zijn handen in onschuld wassen.

Wende | 13-04-19 | 11:55 | 2

Hoe kom je daar bij? Hij heeft 25 jaar en TBS en zit nog: voor de moord op Ruud Kinneging https://moordzaken.com/Ruud_Kinneging

AnnaJL | 13-04-19 | 12:13

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:GHARL:2014:868&showbutton=true

Je hebt gelijk. Rinus Otte zit hier weer achter

AnnaJL | 13-04-19 | 12:38

Ach ja ... het voorlezen uit het vonnis in de TK, door Hiddema. Daar was ik toch best boos over. Niet boos om Hiddema! Nee, om de schandelijke, verwerpelijke reacties van de TK voorzitter en andere TK leden. Imho genoeg reden om Aribs vertrek te eisen! Die ging verd... zelfs nog controleren of het vonnis idd online bij rechtspraak.nl gepubliceerd was en of het wat Hiddema zei wel overeen kwam met de inhoud van het vonnis. Een grotere belediging en trap na tegen het lijk van Anne kan je je toch niet voorstellen? En dat 'mens' denkt dan Hiddema de les te lezen over fatsoen en moraal? D'r zit een schroefje los bij Arib. En een grote ook.

Goed, wat ik er toen over schreef staat hier: www.geenstijl.nl/5147035/modeldebat-o... ,

Een klein stukje van die reactie heb ik hieronder gekopieerd. Omdat het relevant is.

Omdat 1 op de 4 vrouwen verkrachting of ander seksueel geweld heeft meegemaakt. Wat een heel hoog cijfer is, maar de verhalen van slachtoffers mogen spreken noch verteld worden.
Moeten zwijgen. Worden monddood gemaakt. Want anders zijn de tere zieltjes van Arib en TK leden o zo gekwetst, worden ze weer boos en gaan ze weer hysterisch fatsoen en moraal gillen. Want de ego's van Arib en TK leden zijn belangrijker dan slachtoffers van verkrachting. :(

" Zouden die mensen verkrachtingsslachtoffers kennen? Zouden ze begrijpen hoe eenzaam de slachtoffers zijn? Wel kunnen zeggen dat je verkracht bent. En dan wil je aangifte doen, maar dan werkt de politie niet mee aan het opnemen van je aangifte. Of dat de aangifte indienen over anderhalve week pas kan. En dan zit je daar, en word je ondervraagd of jij het gedaan hebt, of zelf uitgelokt.
Nou, en dan heb je dat achter de rug, misschien ben je ergens toch blij dat je overleefd hebt - of niet, wat nog erger is -, en dan zit je bij familie of vrienden. Je moest je moed verzamelen om te vertellen wat je overkomen is. Dus vertel je dat. Eindelijk.
En, wat gebeurt?

Dan vragen de mensen of je je mond wil houden. Want als verkrachtings slachtoffer mag je wel vertellen over DAT je verkracht bent, maar over de horror van het HOE mag je niet vertellen. Want dat wil niemand horen. Tere zieltjes en zwakke geesten die pleiten voor censuur en spreekverbod, want het 'fatsoen' en de 'nabestaanden'! >> Dat zijn de reacties die Hiddema kreeg, dat heeft heel NL kunnen zien. 

En, dan zijn er ook nog mensen die wel naar je willen luisteren. Tegen wie je wel kan vertellen over het HOE. Maar vervolgens je niet geloven als je over de horror, over de feiten, van je verkrachting vertelt. En dat, waar je BIJ zit dan ook nog gaan controleren! >> Dat is de schandelijke reactie die we Arib zagen geven!

Feit dat het is gebeurd is, is erg. Maar de reactie van zulke mensen, Arib en de TK reaguurders op Hiddema, vind ik minstens zo erg. 

Ziedaar, mensen. De failliete moraal van de linkse- en de coalitiepartijen.

gaffelbaard | 04-04-19 | 08:30 "

gaffelbaard | 13-04-19 | 11:54 | 2

Ps. 23 mei weer stemmen voor het Europees parlement. Ook dat zit vol met types als Arib en de andere TK leden die hun eigen ego en ter zieltjes belangrijker vinden dan de belangen van de burgers die zij behoren te vertegenwoordigen.

Vergeet niet te stemmen mensen.

Stem de failliete moraal weg!

gaffelbaard | 13-04-19 | 11:58

De spijker op zijn kop je mag het wel zeggen maar niet beschrijven

berg545 | 13-04-19 | 20:58

C'est le ton qui fait la musique he. Dat de bovenonsgestelde 'professionals' fouten maken, dat is niet zo erg. Dat dat bekend wordt, dat is een valse noot. Eigenlijk heel mohammedaans, onder de sharia is het immers ook haram om zaken te ventileren die het belang van de islam niet dienen - ook al zijn dat feiten en is het gewoon waar.

We kunnen in tal van landen zien wat die fijne en gezellige levensopvatting voor onleefbare samenlevingen voortbrengt. Dat gaat bij ons ook komen, voor zover het niet reeds is, maar nog wat verbloemd wordt door resultaten uit het verleden.

HoogToontje | 13-04-19 | 11:53

"Je moet het beest in de bek kijken. " Altijd.

Willem_Oltmans | 13-04-19 | 11:53

Dit kon je natuurlijk helemaal niet zien aankomen

www.welingelichtekringen.nl/samenlevi...
''Maar Michael doet rare uitspraken. “Hier kun je een wijf verkrachten en haar dan achterlaten. Vastbinden aan een boom. Dan wordt ze verslonden door de beesten. En vinden ze haar nooit meer,’’ zegt hij bijvoorbeeld. “Zijn vrienden horen hem meewarig aan. Ach, het is Michael maar. Die zegt wel vaker gekke dingen en ze besteden er verder geen aandacht aan. Michael zal het vaker roepen, ook op andere plekken in het bos bij Zeewolde. Maar zijn vrienden doen er niets mee.”

pga | 13-04-19 | 11:47 | 3

Oh, het is gewoon de schuld van zijn vrienden dus.

Papa Jones | 13-04-19 | 11:55

De link werkt niet meer. Pagina lijkt snel te zijn weggehaald? Censuur??

gaffelbaard | 13-04-19 | 12:00

Stront ziek word ik van die "Vox Pops", door de NOS ijverig gebruikt om het succes van hun indoctrinatie te meten.
“En mevrouwtje, vind u ook niet dat Hiddema dit niet had mogen doen?”

Bolhoed | 13-04-19 | 11:43

Zoals gezegd: Theo Hiddema gaf door slechts enkele van de gruwelijke details te noemen aan, dat het afgelopen moet zijn dat een aangeklaagde het recht heeft te weigeren dat bij overplaatsing naar een andere instelling zijn of haar dossier wordt meegegeven.
Door de aanval van diverse kamerleden kwamen de feiten en de werkwijze nog eens extra in de schijnwerper te staan. Theo Hiddema gaf daarmee de essentie aan van waar het werkelijk over gaat en dat de wet op de bescherming van de dader gewijzigd moet worden.

pushpins | 13-04-19 | 11:41 | 1

Nee, fout.

Hiddema poogde duidelijk te maken dat ondanks de dossier-weigering de deskundigen TOCH hadden moeten en hadden kunnen weten wat voor een monster of tikkende tijdbom Michael Panhuis was door - heel makkelijk en eenvoudig! - het betreffende vonnis op te zoeken bij re htspraak.nl, het online register waar de rechtspraak alle vonnissen publiceert.

Voor dat laatste heb je geen dossierinzage nodig. Alleen maar een computer met internetverbinding.

gaffelbaard | 13-04-19 | 12:07

Heftig interview. Kippenvel.
Hopelijk komt er verandering over tbs. Wat ik ervan heb begrepen is dat rechters vervroegde vrijlating kunnen doen als een dader in therapie gaat. Het is namelijk bewezen dat dit enige recidive voorkomt. Maar dat is de enige mogelijkheid die rechters nog hebben, ipv verplichte tbs, ook als dader niet meewerkt.

Diotima | 13-04-19 | 11:40 | 2

Rechters hebben meer mogelijkheden. Tip: verdiep jezelf een keer in het Formeel strafrecht.

gaffelbaard | 13-04-19 | 12:09

Rechters hebben veel meer mogelijkheden dan waarvan ze gebruik maken, deze week ook al door Hiddema opgeworpen. De rechterlijke macht heeft zich vrijwillig onderworpen aan het oordeel van ´deskundigen´ van het menselijk gedrag die welbeschouwd voornamelijk bestaat uit kwakzalvers en ideologen. Het wordt tijd dat ze hun verantwoordelijkheid weer terugnemen.

Joris Beltsin | 13-04-19 | 13:58

De overdreven reactie op het relaas van Hiddema was een kille politiek afleidingsmanoeuvre, men was en is niet van plan iets aan dit rotte systeem te veranderen. En dat is inmiddels weer bewezen, aangezien een veroordeelde TBS-er vanuit de kliniek in vuurwapens kan handelen waar u en ik keihard voor gestraft zouden worden. Het.gaat.gewoon.door.

Datsun_Cherry | 13-04-19 | 11:39 | 1

Het moet even gezegd worden: kuddo's voor de Volkskrant. Vaak krijgt deze krant vanaf de roze blog bikkelharde kritiek en vaak ook terecht. In dit geval een compliment voor het plaatsen van deze barbaar ongemakkelijke waarheid.

Arnold Layne | 13-04-19 | 11:38 | 1

En toch denk ik dat ze het moesten plaatsen. Wanneer ze het weglieten, dan werden ze waarschijnlijk weggehoond door de desbetreffende broers. Maar mogelijk heeft die uitspraak bij de VK ook hun ogen geopend?

Maar ja, deze uitspraak trekt natuurlijk ook weer lezers en dan kunnen ze ook weer deugen, kijk ons eens ook een keer de andere kant laten zien. Ze kunnen het toch nooit goed doen (niettemin kuddo's inderdaad).

LuNaTeeQ | 13-04-19 | 11:45

De realiteit is hard. Knetterhard zelfs. Nu doet men daar alsof het een zeer ernstige zaak is zonder inhoudelijk kenbaar te maken waarom ernstig. De inhoud is de ouders bekend en staat gewoon online. Dus doen alsof hij de koe bij de horens benoemen een zaak is wat uitsluitend onder de hamer verteld mag worden is een teken aan de wand als men inhoudelijk in de 2e kamer er men niet over mag spreken, want o wat is het erg en zoiets hoef je inhoudelijk niet te benoemen. Het geeft ook aan dat diegene die duidelijk de details niet benoemt wilde horen in de 2e kamer te ver van de realiteit af staan.

Mr_Pikibelly | 13-04-19 | 11:36

dat vond ik dus ook, je moet weergeven waar je mee te maken heb. anders wordt het er eentje uit zo velen en wordt het zachtjes naar beneden gepraat en slechte jeugd en andere linke argumenten komen dan ook om de hoek kijken . terwijl die gewoon knettergek is en nooit los had mogen lopen. kampen inrichten voor dit soort lui en te werk stellen en nooit meer los . in iedere gemiddelde wijk wonen er 7 mensen die potentieel dit gevaar kunnen gaan vormen . het is maar dat u het weet.

Baron de laclou | 13-04-19 | 11:31

Terecht. Ik heb het helemaal gehad met dat slappe gedoe. De realiteit is hard, en daar moet je dan ook proportioneel mee om gaan. Wegkijken en je kop in het zand steken en maar ieder's gevoelens willen sparen is de realiteit ontkennen. Mensen kunnen zich gekwetst voelen ja. Als ze daar een groot probleem mee hebben moeten ze waarschijnlijk in therapie. Anders zijn ze gewoon niet volwassen genoeg om om te gaan met de realiteit. Onnodig kwetsen hoeft niet. Maar je moet wel de feiten kunnen benoemen ookal zijn die niet emotioneel gerust stellend. Daar hebben we juist emoties als angst en boosheid etc voor. Als een motivatie om iets te veranderen of te voorkomen. Het zijn gevoelens die ons bij moeten sturen, en geen gevoelens die kosten wat het kost uit de weg gegaan moeten worden. De waarheid heeft voorrang op de gevoelens van mensen. Noem de zaken zoals ze zijn, zodat er iets aan gedaan wordt. Je kunt hier niet spreken van een klein foutje. De verantwoordelijke in dit hele verhaal zouden moeten worden aangepakt. En iedereen in het gezicht geslagen worden met de harde feiten van deze verschrikkelijke gebeurtenissen. Anders verandert er niets.

ScheveHarry | 13-04-19 | 11:30 | 3

"De verantwoordelijken in dit hele verhaal zouden moeten worden aangepakt"
Dan uiteraard zoals hier boven al een aantal maal aangehaald, zou Otte moeten hangen omdat hij geen TBS heeft opgelegd. Kan. Maar zou TBS in het geval van deze gewiekste en manipulatieve psychopaat zin gehad hebben? ..
Ik denk het niet.

Dit soort lieden spelen het spelletje mee en manipuleren zich met het grootste gemak door het penitentiaire en psychiatrische systeem. (zoals we gezien hebben in Vucht "model geval" en Den dolder "snel veel privileges" )
TBS zou hooguit uitstel opgeleverd hebben. P zou hoe dan ook na invrijheidstelling op enig later tijdstip iemand vermoord hebben.
Wellicht had Anne dan nog geleefd maar zou het verlies en de ellende voor een andere familie niet te overzien zijn.

normanius | 13-04-19 | 12:03

Mooi gezegd.
Maar, imho horen de mensen die wegkijken en de realiteit niet onder ogen willen zien NIET in de tweede kamer.
Aan zulke bange wezels hebben we niks, die komen niet voor de burgers op, alleen voor zichzelf.

gaffelbaard | 13-04-19 | 12:13

@normanius | 13-04-19 | 12:03: Dan wil dat blijkbaar zeggen dat het peitentaire en psychiatrische systeem ook zo rot is als wat. Iets dat we eigenlijk al wisten. Wanneer je als gevaarlijke gek het systeem zo bespelen kan dan kan dat alleen betekenen dat je met onbekwame mensen te maken hebt binnen die systemen. Ik ben absoluut niet de persoon die snel zal roepen dat straffen helpt. Mij gaat het niet om straffen. Het gaat me om competentie. Ik geloof niet dat straffen veel helpt. Straffen doe je kinderen. Volwassenen kun je of revalideren, of je moet ze uit de maatschappij verwijderen. Of als het om de verantwoordelijke gaat, uit functie ontheven.En wat betreft verantwoordelijke partijen. En de procedures aangepast zodat deze complete chaos nooit meer voor kan komen. Men moet aanpakken. Niet pappen en nat houden.. De fouten die hier gemaakt zijn, zijn een complete clusterfuck. En je hebt gelijk, TBS heb ik grote vraagtekens bij. Aangezien TBS moet betekenen dat de persoon in kwestie niet toerekeningsvatbaar is. Dat moet dan toch ook juist betekenen dat er een des te grotere verantwoordelijkheid ligt bij die penitentaire en psychiatrische instellingen. Hier moet hard opgetreden worden om een voorbeeld te stellen, dat dit zo echt niet kan. En dat men het bloed van Anne aan de handen heeft. Aangezien de TBSer in kwestie dus ontoerekeningsvatbaar verklaard is. Alle betrokkenen zouden direct ontslagen moeten worden.

ScheveHarry | 13-04-19 | 13:44

Voor dat soort verknipte lui moeten we eigenlijk post-abortus uitvoeren. Scheelt een hoop lijden voor de slachtoffers, nabestaanden, de hulpverleners, ontzettend veel weg-gegooid geld, zo'n beetje de gehele gemeenschap inclusief de dader gaat er in levens-kwaliteit in vooruit. Want jaren lang in zo'n behandel omgeving verkeren is ook een lijdensweg, toch?

Hiesjes | 13-04-19 | 11:24 | 4

Verknipte lui hebben een 'voltooid leven'......... was het niet 66 die daar definitieve oplossingen voor wilden regelen

Fatwabuster | 13-04-19 | 11:57
▼ 1 antwoord verborgen

Als je wilt weten wat er speelt moet je over de juiste informatie beschikken en niet wegkijken.
Ik heb een aantal gedetailleerde verhalen gelezen over de verkrachting van de minderjarige meisjes door Michael Panhuis.
Die had iedereen moeten lezen want daaruit wordt al voldoende duidelijk dat we met een psychopaat te maken.
Ook GS heeft die details volgens mij achterwege gelaten en het verhaal vager en algemener gemaakt. Ik vind dat niet sterk, het is juist wat de overheidsambtenaren en rechters willen. Onder het tapijt schuiven van zoveel mogelijk voor hun vervelende details.
Het rechtssysteem, strafsysteem en tbs-systeem is aan een hele grondige revisie toe en die revisie kun je niet aan de kartelpolitici over laten want die zijn deel van het probleem en hebben het zover laten komen.

Superkwatta | 13-04-19 | 11:23 | 1

" het is juist wat de overheidsambtenaren en rechters willen. Onder het tapijt schuiven van zoveel mogelijk voor hun vervelende details. "

Dat is niet waar! Het is juist dankzij de rechters, overheidsambtenaren en het rechtssysteem dat de details nu in een vonnis staan dat door diezelfden gepubliceerd is op rechtspraak.nl zodat het voor iedereen terug te lezen is.

Had het aan Arib en TK leden gelegen, dan had niemand het ooit geweten, want o jee .. tere zieltjes, fatsoen, moraal en nog meer van dat soort uitwerpselen.
Nee, als je boos wilt zijn, mijn beste, dan moet je dat zijn op het anti-Hiddema kamp in de TK en hun 'grote leider' (kuch) Arib

gaffelbaard | 13-04-19 | 12:24

Gewoon de doodstraf invoeren voor moordenaars, of anders in ieder geval levenslang zonder verlof. Voorkomt een hoop nieuwe moorden.

Papa Jones | 13-04-19 | 11:23 | 6

@demaup | 13-04-19 | 11:29: Ellie raakt bekend en denkt na over de koers te kiezen die haar het meeste succes garandeert. Het werd de linkse. Je kan zomaar verkeerd gokken.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 16:56
▼ 3 antwoorden verborgen

De kritiek op Hiddema was vanzelfsprekend; hij is van FvD én benoemd voldongen feiten op een zeer volwassen en onderkoelde, rustige toon.

Dat kan dus niet in de Nederlandse politiek. Daar hoor je op hysterische toon te Deugen en Deugen betekent sowieso: FvD is de duivel, alles wat FvD zegt of voor staat is per definitie slecht. Als ze morgen bij FvD een auto uitvinden die op water rijd, CO2 opstookt om dat als O2 uit de uitlaat te spugen en voor 5000 euro gemaakt kan worden dan zal het nog niet goed genoeg zijn.

Dutchbeaurouge | 13-04-19 | 11:23 | 3

Dan gaan we dood aan teveel O2. Maar ik snap uw punt.

kwark001 | 13-04-19 | 11:32

@Ce ca! | 13-04-19 | 11:35: Bedankt voor de link.

aamert | 13-04-19 | 12:10

Toen de rapporten eind maart uitkwamen, over wat er allemaal is misgegaan met Michael P, was er een uitzending van RTV Utrecht. Ik probeer de uitzending terug te vinden, is mij nog niet gelukt. In de studio was een gast, hij beweerde dat na het uitkomen van de rapporten diverse medewerkers (of directie?) van de kliniek in Den Dolder werden bijgestaan door advocaten. Dit is daarna niet of nauwelijks meer in het nieuws gekomen.
Iemand hier die daarvan iets meer af weet?

DianaSpencer | 13-04-19 | 11:18 | 10

@AnnaJL | 13-04-19 | 11:29: Dus ruim voor de moord op Anne Faber.
Daar hebben ze ook niets mee gedaan. De waarschuwingen van de omwonenden van Altrecht. Godsamme

AnnaJL | 13-04-19 | 12:20

@watmagjenogwel | 13-04-19 | 14:42: Bij dat zogenaamde 'Rechterlijke Macht' zooitje inclusief OM bedoelde ik, voor de niet goede verstaander.

watmagjenogwel | 13-04-19 | 14:46
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik ben dat herdenken met de knuffels en bloemen en het voortdurende uitmelken van 'hoe goed we wel niet zijn geworden in dat herdenken en eer betonen' strontzat op dei NPO en in het algemeen. Ik kom nog uit een tijd dat zulks ondenkbaar was laat staan normaal!! Deze politiek is geen politiek; het is een zelfpijpend circus dat de burger moet bekostigen!

pigadaki | 13-04-19 | 11:17 | 1

Hear hear

WayneGretzky*99* | 13-04-19 | 11:54

.. maar goed. Ik mis het theater van Pechtold wel eens. Die kon zo plechtig zijn jasje dichtknopen en naar de interruptiemicrofoon schrijden om dan op Globalistisch Wereldniveau te Deugen om Geert of Thierry te onderbreken bij het aanhalen van de ongewenste dagelijkse feiten.

Terwijl je gewoon wist dat hij zelf niet anders kon zijn dan een linkse ploert. Zo'n huichelende politieke ploert waarvan je nooit moet doen wat hij doet - maar altijd wat hij zegt.
Door de mand vallen en wegwezen naar een baantje in de luwte was te pijnloos.

Jan Passant mk2 | 13-04-19 | 11:16

Duidelijke taal.

Dan kunnen ze in de tweede slaapkamer ook niet meer zeggen dat ze " geschokt" zijn van het rapport, alsof ze niet weten hoe vreselijk tragisch dit drama is.

Rammstein | 13-04-19 | 11:16 | 2

Ze hadden het allemaal kunnen lezen, als ze hun best doen, Kijkt er wel eens iemand in rapporten. Of zitten ze voor een kunstje in de Kamer, lijkt er wel op.

gato | 13-04-19 | 11:26

De kritiek en verwijten van collega politici op Hiddema waren voorpaginanieuws, met uitgebreide quotes. De instemming van vader Wim staat in een speciaal katern op pagina 21. Zó rolt onze pers.

Sans Comique | 13-04-19 | 11:16

Wat een moed en oprechtheid, van die oom (tegen de politiek correcten in te durven spreken!).
-
Ik kan me goed voorstellen dat de moeder van Anna die gruwelijke details niet kan aanhoren. Maar het doel van Hiddema is nooit en te nimmer geweest die moeder pijn te doen, in tegendeel. Maar de politiek correcten meenden er weer een politiek slaatje uit te kunnen slaan in de demonisering van FvD voor het NPO publiek.
Wat het doel van Hiddema is en was, is om nu juist eens de feiten wel te benoemen. Waarom? Om de achterlijke gang van zaken eens door te laten dringen bij dat politiek correcte volk.
En ja, als model gevangene waarvan vanwege de privacy de directeur van de instelling niet weet wat voor vlees hij in de kuip heeft. Heb je natuurlijk enorm veel rechten (is dat terecht?).
Maar als je politiek verantwoordelijk bent voor een stuk wetgeving en het hanteren daarvan, is het wel een keer handig als je met je neus op het functioneren daarvan wordt gedrukt. Niet alleen door oeeh en ahhh te roepen.
-
Ook het AFTREDEN van weer een minister helpt niet meer, er is dringend behoefte aan ministers die OPTREDEN. En dan natuurlijk ministers die verstand van zaken hebben en kunnen optreden en dit in goede banen gaan leiden. En ja die groep is heeeel klein.
Wellicht draagt dit moedige en eerlijke pleidooi van die oom bij aan de ommekeer van algemeen geneuzel naar de harde en rauwe feiten doorpakkend naar een echte verbetering in het gehele systeem. Hopen dat hij bijdraagt aan het openen van wat meer ogen, niet dat dat het leven van Anna waard was maar in ieder geval toekomstige gevallen als dit voorkomt.
-
Die Hiddema zou ondanks zijn leeftijd de perfecte kandidaat zijn om nu of nooit de ommezwaai naar een beter functionerend systeem te maken (waterdichter).

bananabanana | 13-04-19 | 11:15 | 1

De familie is er door de kartelkliek bewust, berekenend en uitgekookt bijgezet opdat de realisten uit de oppositie de onderste steen niet boven zouden krijgen.
De moeder van Anne Faber is hiervoor misbruikt door kartelpolitici. Smerig en abject.
Jammer dat de familie dit niet op tijd heeft door gehad.
Uiteindelijk is op deze manier de mond gesnoerd van Hiddema, een politicus die de onderst steen wel boven wilde hebben.
Nu wordt de familie van Anne Faber met een kluitje in het riet gestuurd en verandert er niets en kunnen de TBS-beesten gewoon hun gang blijven gaan gefaciliteerd door ziekdeugende politici en rechters.

Superkwatta | 13-04-19 | 11:42

TBS afschaffen. De maatschappij dient beschermt te worden in plaats van de dader beter te maken. Humaan opsluiten en niet meer los laten.

Oepsie1234 | 13-04-19 | 11:13 | 1

Dat is een droom. Dat je die daders 'beter' kunt maken. Er is niets mis met ze, het zijn gewoon harteloze klootzakken. "Sociaal aanvaardbaar", dat zou je ze kunnen maken, maar dan hebben we het wel over Clockwork Orange.

Sans Comique | 13-04-19 | 11:23

De hele TBS is een aanfluiting. Deze week weer een tbs-er gearresteerd in de bak voor wapenhandel. Hij handelde wapens vanuit de bajes met zijn telefoon. Je gelooft het bijna niet. Totaal geen controle op deze (cliënten) criminelen.
Dan een man in Brabant die geestesziek is (was al lang bekend bij de autoriteiten) steekt zijn zaken compagnon in de fik en die sterft. Had al lang opgenomen en ingesloten moeten worden. Groot Gevaar voor de samenleving. Wat een land!!
Hoeveel doden moeten er vallen Minister?

AnnaJL | 13-04-19 | 11:13 | 2

Wat dacht u van de moordenaar van Els Borst, die eerst zijn zus vermoordde en dat ook nog eens vervolgens aangaf bij de popo die geheel classic er niets mee deed?

Graaf_van_Hogendorp | 13-04-19 | 11:15

Safe space figuren moet je voor de leeuwen tiefen.

Ray69 | 13-04-19 | 11:11

Wat de Hiddemeister zei, was niet politiek correct volgens de linkse Kamerleden. Rubberen tegel politici.

Mahatma | 13-04-19 | 11:09 | 1

Denk meer dat zij en hun kartelgenootjes niet geconfronteerd wensen te worden met de gevolgen van hun beleid.

Graaf_van_Hogendorp | 13-04-19 | 11:11

Ik heb zelden zo’n waardeloos en beschamend circus gezien als het betreffende kamerdebat. Gelukkig maakte Hiddema er snel en doeltreffend een eind aan.

drs. P | 13-04-19 | 11:09

Bij het NOS Journaal deden ze voorkomen alsof de familie van Anne weg liep OMDAT Hiddema het woord kreeg en gruwelijke details vertelde.
Nu lees ik in het interview dus dat de familie zijn optreden wel heel goed vond!
Ondanks de gruwelijke feiten...
Dus de NOS wilde Hiddema meteen weer in een slecht daglicht stellen.Zoals we gewend zijn van de linkse kerk. BAH
Hiddema's verhaal was de naakte gruwelijke waarheid. in de 2e kamer moet dat naar voren komen: die waarheid.

AnnaJL | 13-04-19 | 11:07 | 4

De moeder liep weg. Vader niet.

Mahatma | 13-04-19 | 11:10

Fake news! Maar inderdaad, van de NOS verwacht je dat ook. Je kunt nog beter Hart Van Nederland kijken op de campingzender, dat heeft meer nieuwswaarde en een hoger waarheidsgehalte.

Busverhuur | 13-04-19 | 11:12

Ben benieuwd of ze gaan rectificeren.

Gok van niet.

DMaN | 13-04-19 | 12:54
▼ 1 antwoord verborgen

Typisch Nederlandse politiek gaat om de toon van het debat niet om de inhoud. Politici praten nu alleen maar over dhr hiddema. Maar de familie Faber geeft duidelijk aan dat de mensen die verantwoordelijk zijn er mee wegkomen.

franck7020 | 13-04-19 | 11:07 | 3

Ze vroegen of Dekker de verantwoordelijken zou aanpakken maar hij kon er niet inhoudelijk op ingaan.

Mahatma | 13-04-19 | 11:13

@Mahatma | 13-04-19 | 11:13: De toenmalige directeur van PI Vught die vertelde dat Michael P een model gevangene was en info verzweeg, is al weg. Heeft inmiddels een ander goedbetaald baantje : directeur Hans Huizer

AnnaJL | 13-04-19 | 11:17

Dat laatste van Wim Faber is de Waarheid; we WILLEN NIET weten wat er speelt. niet van een ander, niet van de polletiek, niet van de lobbymaffia... en ondertussen ratelt en grimlacht Rutte ons landje weg naar de EUmaffia. Wij willen blijven lachen. mensen doen de vreselijkse dingen en men wordt toegejuicht door de policor maffia. Zij creeren nepslachtoffers die het helemaal niet zijn. Ondertussen zijn de echten overgeleverd aan de goden...

pigadaki | 13-04-19 | 11:07

Al die Kamervoorzitzers kaarten met Bea. Hiddema wordt steeds de mond gesnoerd, ook Baudet.
Wat is politiek toch een vies spelletje. En wat goed van die vader en oom, strijdt voor je dochter, ook al is ze niet meer in jullie midden.

gato | 13-04-19 | 11:06

Wat een ontzettend moedige mensen. En die slappe hap daar in Den Haag moet ook maar eens met de neus op de feiten gedrukt worden. Misschien dat ze zich dan gaan beseffen dat we niet in leven in een zonnig grasveldje, waar de kaboutertjes zingend om je heen dartelen en de eenhoorns regenbogen in de lucht tekenen.

Wat Hiddema in de kamer deed? Het enige juiste.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 11:05

Het kwam ze zó goed uit dat de familie in de zaal aanwezig was... alle reden om zich vooral 'zorgen' te maken om de 'toon' van het debat. Niet om de zaak zelf.

In de (psychiatrische) zorg wil men helemaal niet terug naar een situatie waarbij degene met de hoogste opleiding zelf over de afdeling rondloopt met (bij wijze van spreken) de sleutelbos in zijn hand terwijl hij zijn ogen en oren goed de kost geeft en beslissingen durft te nemen en mag nemen etc.
Dat zou maar effectief zijn.
Terwijl wij allen alleen nog maar dienen om 'goed te zijn voor de economie'.

De werkvloer? Tja, dat mag en kan niets meer kosten. Da's allemaal 'te duur'.
Dus daar werkt nog een handjevol (onderbetaald en als flexwerker ingezette) professionals die hun stinkende best doen en met 'inhuur, tijdelijk, etc.” personeel moeten roeien met de riemen die hen steeds weer worden beloofd.

Intussen wemelt het achter de schermen van de ‘hoogopgeleiden’ die allemaal druk-druk-druk zijn met regels, procedures, protocollen, wet- en regelgeving, codering van de kosten en die tot in detail uitwerken in excelletjes waar dan de hele wereld op gaat studeren, registreren, (veel) overleggen, en ga zo maar door. Onderzoeken doen, rapporten schrijven, adviZeur spelen, etc.
Allemaal duur betaald en hoog en droog, veilig en netjes op kantoor…liefst parttime "want combineren van werk en gezin....".
Want dan komt er veel geld binnen van al die werkende mensen…en dat is ‘goed voor de economie’.

*denk met weemoed aan de vroegere wijkverpleegster die –met leren jas- op de Solex langs de huizen kwam: die iedereen in zo’n hele wijk kende, gezond verstand had en dit ook kon, mocht, wilde, durfde te gebruiken….*
En die overigens ook nooit een burnout had, maar ja…die was dan ook niet ‘goed voor de economie’ want met dat soort kloeke mensen-van-stavast tuig je natuurlijk niet een hele maatschappij op waar iedereen zo ongeveer ieder ander aan de betaalde arbeid houdt en zo 'goed is voor de economie' dat wij als zgn. rijk land de hele wereld hier op kosten van de Nederlandse burger kunnen onderhouden….

Wering | 13-04-19 | 11:03 | 5

@spinselsinjehoofd | 13-04-19 | 11:18: Nee hoor. Dat verdienmodel is juist door die managers bekokstoofd.
Ik werkte vroeger in een multidisciplinair team, dus zonder manager, en alles liep op rolletjes. Later heb ik de managers zien komen, in steeds grotere aantallen, en op de werkvloer zag ik de mensen de één na de ander uitvallen.

Petrus Poortwachter | 13-04-19 | 11:23

@Petrus Poortwachter | 13-04-19 | 11:23: Jouw ervaring mag zo zijn en zal best kloppen, maar geen branche is gelijk. Zelfregelende teams kunnen uitstekend werken maar houden geen overzicht omdat de focus daar niet ligt. Dat is waar we het hier over hebben IMO. Spinsels werkte in verschillende sectoren en deed o.a. een paar jaar management in de zorg. Weet uit ervaring dat het marktwerking was dat de organisatie dreef (het moest altijd goedkoper en efficiënter) en het aansluitend de regeldruk vanuit zorgautoriteiten, farmaceuten en zorgaanbieders was dat aandacht ging vragen. Het ging steeds minder over kwaliteit en steeds meer over aansprakelijkheden, dus alweer een economische factor, in dit geval imagoschade en risicoreductie voor de verzekeraars.

spinselsinjehoofd | 13-04-19 | 11:45

@spinselsinjehoofd | 13-04-19 | 11:45: Ik heb vijf jaar in de psychiatrie gewerkt, meest op gesloten afdelingen. Daar lag de focus precies waar hij liggen moest, op de zorg voor de cliënt. Later heb ik tien jaar op de informatiedienst van een instelling voor mensen met een beperking ( of hoe het deze week weer heet) gewerkt en weet dus uit eerste hand hoe zaken zich ontwikkeld hebben. Dat de marktwerking uiteindelijk zo'n beetje heel de zorg om zeep helpt is een gevolg van het steeds meer willen, zowel van zorgverzekeraars als van zorgmanagers.

Petrus Poortwachter | 13-04-19 | 13:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Tja, als mensen de dingen gaan benoemen, word je min of meer gedwongen om actie te ondernemen. En dat doen politici liever niet. Kijk komende weken maar. Er gebeurt niets.

Petrus Poortwachter | 13-04-19 | 11:03

Tja, Daar staat dan eens meneer Hiddema , Iemand die zich al jarenlang op deze” werkvloer” begeeft en die zonder enige doekjes en mooie woordjes de klink klare waarheid verteld. Ook weet meneer Hiddema precies de vinger op de zere plek te leggen , Grove nalatigheid of menselijk falen als je het zo wil noemen.
Duidelijke taal en klaar als een klontje, Iets wat ze in de tweede kamer niet gewend zijn.
Deze meneer de Uil vertelde nou eens geen inslaap sussende fabeltjes en toonde geen gespeeld medeleven. Deze uil van minerva zetten zijn klauwen in het zieke OM / instantie vlees om dat er uit te rukken.
En zo hoord dat te gaan , lieve kijkbuis kinderen.
De rest van het fabeltjes bos hield zijn oogjes dicht en snaveltjes toe.

Datgingniegoed | 13-04-19 | 11:01

Baudet, haal eens de bezem door linkse bende bij Justitie, stop met tbs en voer kastratie in.

Pislinq | 13-04-19 | 11:00

Hiddema , voor MinPres!!!!!!!!!!

vanrechteren | 13-04-19 | 11:00

Het getuigt van een groot karakter om achteraf, tegen je eigen gevoelens van het moment in, dit te zeggen.

Willem_Oltmans | 13-04-19 | 10:57 | 1

helemaal mee eens! En door op te staan zorgt hij er wellicht voor dat het niet bij 'herdenken' blijft waar NL ondertussen erg in uitblinkt...

pigadaki | 13-04-19 | 10:58

Mensen die niet bij het cordon sanitaire horen lach je uit, fluit je terug en neem je niet serieus — of ze nou gelijk hebben of niet. Zo gaan die zaken.

Slogra | 13-04-19 | 10:55 | 1

Zo gaan die zaken. Dat maakt het niet minder opportunistisch, walgelijk en verwerpelijk.

peterdh | 13-04-19 | 11:05

Het barst hier van de ambtenaren, ook bij justitie, maar het zijn vooral prutsende zakkevullers. Het bewijs is helaas weer eens geleverd.

Pislinq | 13-04-19 | 10:55

Respect voor de vader van Anne. Het voorlaatste dat ik wil is in zijn schoenen moeten staan, het allerlaatste is een wereld die deze harde realiteit niet wil benoemen.

spinselsinjehoofd | 13-04-19 | 10:55 | 1

Inderdaad!

Basil Fawlty | 13-04-19 | 11:55

Met meel in de mond praten is de mores in de Tweede Kamer...... overal omheen lullen, nimmer man en paard noemen........ en uiteraard de beste competentie uitspelen:

Liegen, bedriegen en de daarmee de burger keer op keer verneuken!

Fatwabuster | 13-04-19 | 10:54

Die moeder van Anne stelde zich naar mijn mening gewoon aan! Hoe erg ook dit kon ze verwachten, mede doordat alles op internet staat en door de rechtszaken die ze bijgewoond heeft! Of leefde ze onder een steen en heeft ze nooit enige informatie tot zich genomen? Ja dan ga je in de Tweede kamer weglopen,ja dat valt op dan krijg je aandacht! En die Arib moest sowieso een toontje lager zingen in dit debat.

Man-Bijt-Hond | 13-04-19 | 10:53 | 9

Wat een onzin. Natuurlijk wil je dat als moeder allemaal niet horen. Maar dat betekent niet, en dat is wat de media er van maken, dat ze dan maar vind dat het onuitgesproken moet blijven.
Als ik daar als ouder zou zitten, zou ik ook de zaal uitlopen en vervolgens hopen dat elk klein goor detail volledig uitgesproken wordt. Dit is de horror, en jullie zijn daar mede verantwoordelijk voor door een falend systeem in stand te houden. En ik hoop dat jullie allemaal over je nek gaan en de komende week niet kunnen slapen.
Dat je dat als ouder dan zelf niet (nog een keer) wil horen, is volkomen logisch.

TheEgg | 13-04-19 | 11:17

De moeder van Anne Faber is door kartelpolitici misbruikt om oprechte en werkelijk betrokken politici zoals Hiddema de mond te snoeren zodat de onderste steen niet boven zou komen en het zieke systeem onveranderd voor extreme ellende kan blijven zorgen.
Vele onschuldige levens verwoest om gedrochten als Panhuis maar een tweede en derde kans te blijven bieden.
Iedereen die voor dit systeem is, is medeverantwoordelijk voor verkrachtingen en moorden op meisjes als Anne Faber, zo eenvoudig is het.
Je kunt wegkijken, je kunt het proberen te ontkennen, maar je bent medeschuldig als je stemt op politieke partijen die dit systeem steunen, faciliteren en overeind houden.

Superkwatta | 13-04-19 | 11:49

U mag ook een menig hebben, maar ik vind u onverlet een vervelende gore ongevoelige achterbakse klootzak.

SolidRock | 13-04-19 | 11:54
▼ 6 antwoorden verborgen

De opmars wordt FvD zo ook wel heel makkelijk gemaakt. And I like it. Respect voor vaders.

Brentjeee | 13-04-19 | 10:50

"vandaag ook een must read dubbelinterview met de vader en de oom van de vermoorde Anne Faber"

Zeker, ik heb het vanmorgen gelezen en het is indrukwekkend hoe Wim en Hans Faber over de affaire (noem ik het dan maar) spreken, en ook hoe eea op hun persoonlijke leven heeft ingegrepen.

Maar er staat vandaag in de Volkskrant een minstens zo interessant - of misschien moet ik hier zeggen: huiveringwekkend - must read dubbelinterview, nl met de "fundraisers" Samir A. en Bilal L. Twee wegens radicalisering en terrorisme veroordeelde engnekken, die geld inzamelen voor de IS moedertjes en hun kleintjes die in Syrische kampen vastzitten. Lees het en huiver.

Dr_Johnson | 13-04-19 | 10:49 | 2

Gisteren ook al een artikel uit de VK. Je zou bijna gaan denken Geenstijl-hartje-Volkskrant. Nog even en GS gaat zelf een maandblad drukken over de actualiteit. Ga ik overigens zeker kopen.

Diotima | 13-04-19 | 11:33

Rinus Otte heeft willens en wetens geen tbs bij Panhuis opgelegd. Was ie tegen. Terwijl de misselijk makende gepleegde feiten dit wel een goede reden was geweest. De spil van dit drama is Rinus Otte. Hij zit gepromoveerd er nog beter bij dan als rechter. Als ie enig gevoel heeft gaat ie weg maar dat lijkt me bij deze sociopaat geen stap. Hij vindt dat ie goed gehandeld heeft en dat andere het hebben gedaan. Niet hij. Hij was zijn handen in onschuld. Hij Rinus Otte. De rechter. Onaantastbaar.

Breakdance | 13-04-19 | 10:49 | 8

@elfenstein | 13-04-19 | 11:09: Op principes mee eens, hek er omheen en nooit meer los laten in de maatschappij. In de praktijk is dit echter wel fors lastiger. Je kunt er immers geen meetlat langs leggen. Die gek uit Utrecht heeft zoals veel van dit soort gevallen de boel ook voor de gek gehouden. Probeer dan maar eens te duiden en met 100% zekerheid een mens levenslang op te sluiten...

spinselsinjehoofd | 13-04-19 | 11:16

@Breakdance
In de VK een ander artikel van november 2018: "Procureur-generaal Rinus Otte: conservatieve autocraat of positieve dwarsligger?" www.volkskrant.nl/mensen/procureur-ge... en daaruit komt naar mijn mening toch sterk naar voren dat Rinus Otte vooral dol is op Rinus Otte. Een ras opportunist die alles deed en doet om de top te behalen en volledig vergeten is waarom hij daar zit en een man die zgn precies weet wat goed is voor jan en alleman maar als hij zelf zwaar de fout ingaat vooral huilie, huilie doet en zich dan plotseling verschuilt achter de wet. Eng baasje.

Basil Fawlty | 13-04-19 | 11:22

De verkrachting van de twee minderjarige meisjes door Michael Panhuis was al zodanig ziek en macaber dat je duidelijk kon zien met een psychopaat te maken te hebben.
Ik heb de details in het verleden als eens uitgebreid gepost. Ga dat niet nog eens doen, maar het was bijzonder gestoord wat Panhuis heeft gedaan.
En natuurlijk verdient dit gedrocht de doodstraf. Geen twijfel over mogelijk wat mij betreft.

Superkwatta | 13-04-19 | 11:45
▼ 5 antwoorden verborgen

Mijn reactie van vorig topic:
Mooi interview. Jammer dat dit signaal niet op de dag zelf tot het land en de media is doorgedrongen. 
Alle hypocriete kamerleden konden er weer schande over spreken en hun slaatje eruit slaan hoe degelijk zij zelf wel niet zijn.

letopuwzaak | 13-04-19 | 10:49

Weer een kalf verdronken. Ach en wee-geroep. Aan deugsignalen geen gebrek. De politiek die obligaat meehuilt. Maar die putten worden niet gedempt. Zo is Nederland geworden, overheerst door weekdieren met een zwak voor tuig en oogkleppen richting brave burgers. Komt nooit meer goed.

Fijnstoffer | 13-04-19 | 10:47

Het is pas echt kwetsend voor de familie als niemand de details noemt, iedereen eromheen praat, alles in de doofpot houdt en daarmee de illusie werkt dat het wel meevalt. Je zal maar bij een verkrachting louter het beeld hebben van een vrouw die een paar keer nee zegt en daarna ongewild seks had, en niet beseffen dat de delicten van Michel Panhuis bij twee minderjarige meisjes en Anne Faber veel verder ging.

Het is juist het punt dat de _manier_ waarop de delicten gepleegd werden OOK geobserveerd mogen en moeten worden de rechtbank, en dat de rechtbank zonder advies van deskundigen dan zware gevangenisstraffen en TBS kan opleggen, en bijzonder terughoudend kan en moet zijn bij verloven. Ondanks gewelds- en zedendelicten werd Michel Panhuis als een modelgevangene beschreven.

Het is deze cultuur van onderrapportage, bagataliseren van risico`s en bedekken met de mantel der liefde die ook Gokmen Tanis vrij spel gaf. Als we er echt willen zijn voor onze vrouwen, moeten we hier beginnen met een dikke muur met een dichte deur. De wetenschap rond de psychologie bevindt zich nog niet nabij en niveau waarbij een betrouwbare risicoinschatting kan worden gemaakt, of een succesvolle behandeling te verwachten is.

Zodra we hier niet vrij over spreken, gedogen we de volgende brute verkrachting.

Feynman | 13-04-19 | 10:47 | 3

kortgezegd.. wat daar gebeurde in dat debat door werkelijk iedere deelnemende minister is gekaapt recht van de emoties en pijn van slachtoffers ipv verantwoording nemen om te zorgen dat het niet meer kan gebeuren. Zeer schokkend is dat ze er nog voor betaald worden ook door o.a. de slachtoffers. Nog schokkender is dat ondertussen de verantwoordelijke van dit land een handje geven in Portugal veel meer van belang gaf dan zich daar in de kamer te verantwoorden wat al 3 regeerperiodes gebeurd onder zijn president schap. Schokkend ook dat een minister van jusititie en veiligheid voorheen in de tijd van het verkrachten en vermoorden van Anne door een psychopaat die los rond liep was dit het ministerie van veiligheid en justitie... je kunt je afvragen of het een niet met het ander te maken heeft.. justitie gaat sinds anderhalf jaar voor Veiligheid!

fikkieblijf! | 13-04-19 | 10:59

Deze zachte heelmeesters die prioriteiten geven aan de daders i.p.v. de slachtoffers en de maatschappij zouden hun experiment moeten uitvoeren in een met stroom en prikkeldraad omheinde leefgemeenschap waar ze zelf, met hun gezinnen uiteraard, en de door hun zo zielig geachte daders/psychopaten samen gaan vertoeven. Op Rottumerplaat kan ook. Eens zien hoe ze dan snel genezen zijn van hun weke geitenwollensokken idealen. Een soort Utopia, maar dan met echt gestoorde criminelen.

gemeentereiniging | 13-04-19 | 11:42

Hoewel ik het nagenoeg helemaal met je eens ben, ben ik het niet eens met je conclusie. Het hoofdprobleem van waarom klootzakken als Tanis en Panhuis op straat lopen, is omdat ze als 'patient' gezien worden die 'behandeld' moet worden, in plaats van als crimineel die gestraft moet worden.

Ook het domme gelul van zwaarder straffen helpt niet. Straffen moeten helemaal niet helpen. Straffen zijn om te straffen. Het doel van een straf is dat de gestrafte denkt "wat is dit kut" en de slachtoffers denken "hij wordt gestraft". Dat is het ENIGE en singulaire doel van een straf.

En dan NA het uitzitten van een straf, kun je kijken of iemand behandeld kan worden.

FutherMocker | 13-04-19 | 15:31

Feiten zijn niet belangrijk voor de huidige generatie politici. Competentie en kennis ook niet. Het gaat om emotie. En hoe deze te bespelen bij het stemvee.

"Weet u wat een vacuümbom is?"

Graaf_van_Hogendorp | 13-04-19 | 10:46 | 1

Dikke krokodillentranen plengen over onderste stenen en zuurstofmaskertjes. En dan naar de nieuwe baan in Brussel. Al dan niet na het laten van een wind.

Jan Passant mk2 | 13-04-19 | 11:00

Noem het Pieter Baancentrum voortaan maar Anne Fabercentrum. Als blijvende herinnering aan wat er fout kan gaan.

Petrus Poortwachter | 13-04-19 | 10:44 | 3

Anne Faber is een martelaar. Een offer op het altaar van policor en cultureel marxisme. Een acceptabele slachtoffer voor the greater good in de ogen van (s)links. Net zoals de slachtoffers van die Turk in utreg. Klein bier in the grand scheme of things.

Onfortuinlijk voor de nabestaande misschien, heel jammer, maar de weg naar de Brave New World vereist offers.

Jammer alleen dat Anne daar niet zelf voor koos maar vrijwilligd werd.

Graaf_van_Hogendorp | 13-04-19 | 10:51

Anne Faber verdient het niet dat haar naam onlosmakelijk verbonden is met gekken.
Maar ik snap uw punt.

letopuwzaak | 13-04-19 | 12:07

Facebook wereld, vooral geen golven maken,resulteren in desinformatie met allerlei rampen als gevolg. Onder het motto:"Kom kom, zo erg is het nu ook weer niet", gebeuren er allerlei zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.

cat22 | 13-04-19 | 10:44

De kamervoorzitter totally sucked.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 10:44

Dit is onze voorzitter - dit is de Tweede Kamer.
Dingen wegmoffelen en dingen verzwijgen.

sociaal_econoom | 13-04-19 | 10:44 | 2

Het is een hoofdtaak geworden, dat Deugen en Wegkijken en Doorgaan met erger maken.

Jan Passant mk2 | 13-04-19 | 10:47

Ons onbetaalbaar migratiesysteem waarbij een oneindige stroom mensen uit Afrika en moslimlanden hier opvang, huisvesting plus een uitkering krijgen.
En het feit dat we als enig land in Europa van het gas af moeten.

Mondje dicht en snaveltje toe.

sociaal_econoom | 13-04-19 | 10:48

De nieuwe fascisten zijn ook daarmee anders dan de oude fascisten. Deden de oude fascisten bruut "aanpakken", deze lichting smeerlappen doet liever Deugen en daarom een verbod zetten op het zien & bespreken van de wantoestanden in gevangenisbeleid, islamterreur en massa-immigratie. Wantoestanden die hun beleid veroorzaken of verergeren.
Al dan niet met boze opzet. Geef de NGO boot uit Marra-kech nog eens door Mark, er is nog een straat in Nederland zonder verwarde mannen en daar kan je niet mee aankomen bij de EU.

Jan Passant mk2 | 13-04-19 | 10:43 | 1

Je kan met geweld monddood worden gemaakt, of met deugen, politiek correct gezwets, wensdenkerij en links-populistische dramatisering monddood worden gemaakt. Resultaat is hetzelfde.

peterdh | 13-04-19 | 11:15

Vergelijkbare situatie als met Baudet en de falende militaire uitrusting: door het slechte vest in de Kamer aan te trekken en de gebreken te tonen werd het abstracte gebabbel in de Kamer opeens heel concreet - zeker ook voor de kijkers thuis. Applaus vanuit de militairen. Vanuit links: 'verkleedpartijtje' (hallo, berbaar), 'kinderachtige vertoning'.

piloot47 | 13-04-19 | 10:42 | 1

De overeenkomst was mij ook opgevallen.

ZoekEenVrijeNick | 13-04-19 | 10:48

De Zaak Anne Faber. Het nieuwe Kuifje-album?

gestoptmetroken | 13-04-19 | 10:41 | 1

Ja, Kuifje-in-de-EU

Jan Passant mk2 | 13-04-19 | 10:50

Heerlijk... wat beginnen die softe linkse rakkers het moeilijk te krijgen.

roy3573 | 13-04-19 | 10:41

Alles moet omringd met rubberen tegels. Maar de slachtoffers en nabestaanden rest een spijkerbed.

BrutusBosch | 13-04-19 | 10:40 | 2

De regering verpakt zich in fietshelmen, pols- en kniebeschermers, autogordels, toques, smeert zich in met zonnebrandolie, dragen naadloze kousen neuken met 2 condooms of een driedubbele dosis morningafterpil (double double dutch) en zetten met een grijs op het gezicht neer dat er goed over gesproken moet worden. Maar wat doen...?

Jos Tiebent | 13-04-19 | 11:34

@Jos Tiebent | 13-04-19 | 11:34: ... en dan een vliegje in het oog krijgen en roepen dat je dat niet zag aankomen.

Jos Tiebent | 13-04-19 | 11:36

Geen speld tussen te krijgen, wat een sterke man.

Reagurend_Nijlpaard | 13-04-19 | 10:40

Anne... de wereld is niet mooi..

www.youtube.com/watch?v=QfhebSuytGw

RIP Anne

Ik heb haar nooit gekend voor haar gruwelijke dood maar ze is
voor mij voortaan altijd verbonden aan dit lied,
sinds haar laatste selfie via social media rondging is de liefelijke Anne een symbool geworden voor het Nederland waar psychopaten los gelaten worden ondanks eerdere gruwelijke misdrijven om nieuwe slachtoffers te maken... omdat ze zelf mogen beslissen of ze gestoord zijn.

ze zal nooit worden vergeten..

fikkieblijf! | 13-04-19 | 10:40

Het was niet alleen rechter Rinus Otten die een lagere straf oplegde, het was ook de Officier van Justitie die een lagere straf eiste. Daar begon de ellende al in die zaak. Van Otten weten we dat hij kritisch is op de rechtspraak en de rechtbank en zich dit geval wel aantrekt.

Verder waar Hiddema in het debat mee kwam, was dat de labbekak houdingvan de PI Vught versus de ontvangst in Den Dolder met geen enkele interesse in hun nieuwe cliënt Panhuis toonde de oorzaak is. Dat is geen kwestie van geld dat is gewoon je werk wel of niet doen. In een debat hierover moet veel zoniet alles gezegd kunnen worden in de 2e kamer. De aanwezigheid van de familie doet niet ter zake hoe gevoelig dan. Het zijn met namen Groenlinks, VVD en de PvdA die zich deze kritiek mogen aantrekken. Maar waarschijnlijk spelen er voor deze partijen andere motieven zoals hun eigen bewindspersonen uit de wind houden.

Beroep = Boerenlul | 13-04-19 | 12:54

Iedereen die kritiek op Hiddema had wordt hiermee even goed voor schut gezet. Goede zaak. In de Telegraaf halen ze ook het punt van de doodstraf aan :

"Voor Annes dood dacht ik daar niet over na.” Hij wil zichzelf nog steeds geen voorstander noemen, maar in de nachtelijke uren spoken vaak de woorden door zijn hoofd die de schrijver Gerrit Krol in 1990 noteerde: ’Wie met opzet onschuldigen heeft gedood, verdient – dat is de consequentie – geen ander lot dan die dood te delen. De beste straf voor een moordenaar van onschuldige mensen is de straf die hij zichzelf oplegt door na zijn dood zelfmoord te plegen. En wie daarvoor wegloopt verdient nochtans dezelfde dood.’

Zwizalletju | 13-04-19 | 10:39

Dat de familie dit zou vinden vermoedde ik al. Wie niet? Dat klagen door kamerleden over de toon is gewoon censuur. Inderdaad om het lekker abstract en procedureel te houden. 'Houd rekening met de familie' Die familie wil echter juist wel dat alle gruwelijke details verteld worden. Dat is natuurlijk heel naar, maar het alternatief, dat iedereen zonder echt lessen te trekken weer overgaat tot de orde van de dag, is nog veel erger.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 10:38

"Zaken zijn de voor menselijke beheersing vatbare stoffelijke objecten."

Inderdaad. Raar woord voor moord en verkrachting door een psychopaat die een lagere straf kreeg opgelegd door rechters, want zielig, en die kennelijk zelf kan bepalen wat er wel en niet in zijn dossier komt, want privacy.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 10:38

Die man verdient, net als Anne, een standbeeld.
Op het binnenhof.

Ars Vivendi | 13-04-19 | 10:37 | 2

Naast het standbeeld van Pim.

Is dit nog nieuws? | 13-04-19 | 11:03

@Is dit nog nieuws? | 13-04-19 | 11:03:
Maar het probleem, meneer, dat blijft...

Ars Vivendi | 13-04-19 | 17:13

Leer nou toch eens eerst het verschil tussen een TBS kliniek en een Psychiatrische kliniek waar ook mensen met een TBS maatregel verblijven, alvorens je jezelf graag voordoet als journalist. Oh wacht...

Crest of Waves | 13-04-19 | 10:37 | 4

@Is dit nog nieuws? | 13-04-19 | 11:03: Lees jezelf even in en je kunt het zelf. Toch wel handig als je graag enlightend wil worden, het zelf doen..

Crest of Waves | 13-04-19 | 11:18

@Crest of Waves | 13-04-19 | 11:18:
Waarom de scheiding vraag ik me af.

Is dit nog nieuws? | 13-04-19 | 11:27

@Is dit nog nieuws? | 13-04-19 | 11:27: Wellicht omdat niet elk mens en delict hetzelfde is.

Crest of Waves | 13-04-19 | 11:35
▼ 1 antwoord verborgen

Juist door het weglopen tijdens debat ging het niet meer om de inhoud. Als ze niet weg was gelopen had het betoog door kunnen gaan en gingen de ogen een keer open. Sommige mensen die strafbare feiten plegen gaan dit gewoon weer doen. En als daarover niet meer gedebatteerd mag worden omdat mensen tere zieltjes hebben, tja, dan blijft het wachten op het volgende slachtoffer. En die daarna. En daarna.

Is dit nog nieuws? | 13-04-19 | 10:35 | 1

Het is wachten op nabestaanden die het recht in eigen handen nemen.

Mahatma | 13-04-19 | 11:20

Niet mijn voorzitter vriend. Het ging weer eens over de toon en niet over de inhoud. Deed je dat wel zoals Hiddema, stond iedereen in de rij om hem daarvoor.te veroordelen. Wat een slappe zakken zijn het bijna allemaal daar in de kamer. Blijkbaar wil Nederland zulke zakken anders werd er wel anders gestemd. Mooi dat Hiddema nu gesteund wordt door familie van het slachtoffer. De rest van de kamer moet zich schamen om hun politieke statements over de rug van de nabestaanden.

R. Skickr | 13-04-19 | 10:35 | 1

Neergeplempt door de PvdA deze voorzitster Arib. Moet als een soort boegbeeld dienen voor de "geslaagde" integratie van zandbakkers. Iedereen dweept met dat mens, maar haar Nederlands is werkelijk tenenkrommend. Bovendien afkomstig van een partij die nauwelijks nog enige rol van betekenis speelt in de Tweede Kamer.

Ommezwaai | 13-04-19 | 11:24

De heer Faber klinkt als een verstandig man.

Sottotteke | 13-04-19 | 10:35 | 1

Alleen wat laat,had hij destijds in de tweede kamer moeten zeggen was het iets harder aan gekomen bij die linkse wegkijkers,maar ja ik heb makkelijk lullen natuurlijk.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 10:52

Heel benieuwd hoe het boek uiteindelijk is geworden.

overVecht | 13-04-19 | 10:34 | 1

Hopelijk komt er geen deel 2. Maar niks is zeker in Nederland. Iemand kan zo maar weer verlof krijgen. Dat is een doel op zich.

R. Skickr | 13-04-19 | 10:39

Ongemakkelijke waarheden is waar heel deugend links op draait. Ik snap daar niks van. Hoe kun je tegen jezelf liegen? Tot nu toe heeft nog niemand mij dat kunnen uitleggen.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 10:33

‘Het beest in de bek kijken’ en verschuilen achter abstractie is verdomd raak. Exact wat er mis!

BozePaarseMan | 13-04-19 | 10:31

Het gaat om de toon niet om de inhoud.
En zo is alles inhoudelijk flut.

Is dit nog nieuws? | 13-04-19 | 10:31 | 1

Zoals D’66 dus.

JanvandeBiertent | 13-04-19 | 10:44

Inderdaad. De Tweede Kamer (hierna TK) wil het allemaal als een abstract gebeuren bekijken. Daar heeft helemaal niemand geen zak aan en is het "glas, plas, alles blijft zoals het was". De rest van de TK had makkelijk willen scoren door nieuwe wetten te bedenken, terwijl Hiddema haarfijn heeft uitgelegd dat dat niet nodig was omdat de bestaande wetten en regels niet werden nageleefd. Maar de TK zal dit bericht uiteraard niet lezen of schouderophalend aan zich voorbij laten gaan. Zo arrogant is de TK geworden inmiddels.

LibertyCity | 13-04-19 | 10:31 | 1

Nepparlement.

Mahatma | 13-04-19 | 11:22

Deugend Nederland op zijn smalst. Net als SJW's die precies weten wanneer Sylvana S. zich gekwetst voelt, en er dan stokje voor steken. Alsof het compleet willoze wezens zijn die niet voor zichzelf kunnen spreken. De familie wist waar ze aan begon toen ze besloot erbij te zijn, dat het niet gemakkelijk zou worden. Daar heeft ze voor gekozen en dat was prima, zo blijkt nu maar weer.

goedverstaander | 13-04-19 | 10:31 | 1

Gelukkig heeft Syvana S nog maar weinig in de melk te brokkelen, zelfs haar ''trouwe'' onderdanen uhh kiezers die pruimen haar niet meer.

myrna1965 | 13-04-19 | 16:58

EAT THIS, 'correct' links !!!

Remi 1 | 13-04-19 | 10:30

De gekte rondom TBS en miljoenmiljardste kans voor de psychopaat speelt al zeker 40 jaar. Gaat deze Zaak helemaal niets aan veranderen. Helaas.

de Voorzittert | 13-04-19 | 10:30 | 3

Ik denk dat iemand pas wakker wordt als zo'n gek een keer de Tweede Kamer binnen rent.

Ommezwaai | 13-04-19 | 10:31

@Mahatma | 13-04-19 | 11:23: nee hoor, vergeet dat maar! Die wordt als voorbeeld gesteld en extra zwaar gestraft omdat hij het recht niet in eigen hand mag nemen!

Kafir-halal | 13-04-19 | 14:59

De WAARHEID is hard... Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Muskatnuss!!! | 13-04-19 | 10:28 | 4

@Ommezwaai | 13-04-19 | 10:30: ook daar is het nodig om te bezinnen. Uitgeprocedeerde asielzoekers idem, die moeten weg maar wie durft het te zeggen?

BozePaarseMan | 13-04-19 | 10:33

www.geenstijl.nl/5147173/wim-faber-th...
Ikke.. Gewoon oplazeren met die nutteloze figuren.. Sowieso de stofkam er eens doorhalen. Iedereen weet hoe het zit, behalve onze volksvertegenwoordigers.

Ommezwaai | 13-04-19 | 10:36
▼ 1 antwoord verborgen

ZO! mevrouw Arib, die kunt u in uw zak steken ! en de rest van de kamer ook !!!

The Concierge | 13-04-19 | 10:28 | 2

Hear hear.

Muuke | 13-04-19 | 10:37

Ja, dat Hiddema niet uit het betreffende vonnis mag voorlezen. Bizar. Want dat is juist waar het over gaat. Democratie is niet voor bange mensen.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 10:43

Zaak. Liquidatie. Steekpartij. Incident.
Waarom gebruiken we allemaal verzachtende woorden?
Het lijkt wel of we telkens de ernst van de situatie in ons land proberen te verdoezelen met halfzacht taalgebruik.
En als Hiddema het beestje bij de naam noemt moet hij 'de toon' matigen.
Goed dat de familie Faber voor hem op komt!

keestelpro | 13-04-19 | 10:26 | 3

Links denkenden houden van verzachtende woorden als het hun eigen falen betreft!

Halul gebakken | 13-04-19 | 10:43

Dit had hij gelijk in de tweede kamer moeten zeggen,dan was het beter aan gekomen bij die wegkijkers.

Rest In Privacy | 13-04-19 | 10:45

Vroeger werden ze de geitenwollen sokken genoemd.

Muuke | 13-04-19 | 13:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl