Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland = gered. Kabinet komt met droogteplan

Wat we nu gaan doen gaat heel veel geld kosten (nou ja, een miljoen of 7)

pats

Nederlandje is er weer eens helemaal klaar voor. We hadden al een hitteplan, voor als het heel erg heet is. En nu is er dus ook een droogteplan, voor als het heel erg droog is. Minister Cora van Nieuwenhuizen, de droogste muts van het kabinet, trekt 7 miljoen euro uit om ervoor te zorgen dat Nederland goed voorbereid aan de droge zomer begint. Wij van het Planbureau voor de Droogomgeving hebben al berekend dat het bijvoorbeeld erg handig is om geen regenpak aan te doen en de paraplu thuis te houden. En genoeg blijven drinken natuurlijk, altijd genoeg blijven drinken. Raadpleeg bij twijfel uw drogist. Zin in de zomer nu.

Reaguursels

Inloggen

Het stelt niet zoveel voor, zoveel mogelijk stroomopwaarts bestaande uiterwaarden waar het niet uitmaakt dat er water staat die op dit moment vol staan omdijken en een bedieningsklep erin, zo kun je het water ook vasthouden als het teveel is en gedurende de zomer aankijken en bij lange droogte het water uitlaten als er verzilting aan de kust dreigt, Nederland is mooi :) Nog beter is het als ze dit al in Duitsland of België gaan doen. Het stukje Nederland bij Fort Pannerdan zou anders de hele Ijssel moeten bijven voeden.

michael8161 | 05-04-19 | 13:55

gloeiendegovd... die godvergeten tiefuszooi van die waterschappen heeft gvd maar 1 taak en dat is de waterhuishouding op peil houden!! Die smerige lanterfantende eikels op het pluche van de waterschapshuizen (!!) doen geen flicker behalve zichzelf volvreten en volzuipen en nieuwe manieren van geldschrapen bedenken. Pek en veren! De hooivork en de dorsvlegel! Op de brandstapel dat UITSCHOT!! (sorry.. moest ik echt ff kwijt…)

UncleBigH | 05-04-19 | 13:40 | 1

Ik denk precies zo over de elite, uitschot is het. Er lopen meer ratten rond met een stropdas dan zonder.

ugur | 05-04-19 | 14:30

Vrouwen goed nat houden. Lijkt me een prima plan. Maar, daar gaat wel tijd en werk in zitten. Krijgen we daar dan subsidie voor?

Stormageddon | 05-04-19 | 13:18

tenminste 70 procent van de Aarde bestaat uit water.Damp en grondwater niet meegerekent.What is the fucking problem.

butthole | 05-04-19 | 13:05

Dit land heeft een ambtenaren probleem. Dit soort plannen bewijst dat er teveel ambtenaren zijn.

flashforward | 05-04-19 | 11:29 | 2

Politieambtenaren schijnen er genoeg te komen. Academie kan toestroom niet aan hoorde ik net. Orders van Erdogan aan onderdanen om bij politie te gaan en dan ......?

Mart6037 | 05-04-19 | 12:20

En er komen er steeds meer. Ze bedenken wat nieuws, klimaat of zoiets, en er zijn weer duizenden 'baantjes' verzekerd.

Pislinq | 05-04-19 | 12:43

Zeg ik. Bier moet veel goedkoper.

suscrofa | 05-04-19 | 11:28 | 1

Inderdaad, om in tijden van droogte water uit te sparen. #biermoetinhetziekenfonds

Osdorpertje | 05-04-19 | 12:19

Dacht dat het juist natter en meer zou regenen?
www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuws/neer...
Maarja, de modellen kloppen weer eens niet, en vorige zomer was het verdomd droog, en die IJsselmeer ging wel rap snel leeg met het oppompen van water. Dat hadden de modellen niet voorspelt, en is er ook geen beleid op gemaakt.
Waar wel klimaat op gemaakt wordt, zijn de modellen van IPCC die totaal niet overeenkomen met de werkelijkheid. Elke jaar moet het aangepast worden. Correlatie met de werkelijkheid is er niet in die modellen. Want CO2 en toename ervan, heeft geen invloed op het klimaat.
We hebben gewoon meer piraten nodig om de opwarming te stoppen. www.psyblog.nl/wp-content/uploads/2014...
Zin in de mini ijstijd.

Wim Venijn | 05-04-19 | 10:45 | 3

Ja dat klopt. Volgens de klimaatdrammers zouden wij meer regen gaan krijgen omdat.... Dus wat gisteren de waarheid was, is vandaag al weer achterhaald blijkbaar maar wel een miljarden plan om de wereld "te redden" omdat die volgens diezelfde klimaatvoorspellers die het nu al weer mis hebben het ver in de toekomst het niet gaat gaat redden zonder reddende en sturende hand van de klimaatdrammer. Net zo iets als van pindakaas krijg je kanker, oh toch niet. En er is geen beleid op gemaakt omdat iedereen van Rutte tot Klaver met blindkleppen op de klimaatmars loopt. Als je miljarden uit de burger zijn zakken wilt kloppen om het bedrijfsleven te spekken dan kan je niet de ene dag zeggen dat het nodig is omdat ondermeer de verhevigde regenval omdat.. en de andere dag zeggen, oh toch niet. Daar worden de vrienden van Rutte niet blij mee. En waar blijven de Klavertjes en Jetjes als al hun macht en invloed enkel gebasseert is om de klimaat verandering die gebijteld is in steen zoals de 10 geboden.

forecastle | 05-04-19 | 11:39

Als het regent boven de oceaan, dan telt het niet, maar hij komt binnenkort naar je toe.

cat22 | 05-04-19 | 11:51

Er kan ook een ijstijd aankomen. Ze houden alle opties open. Maar u zal betalen voor beleid.

Pislinq | 05-04-19 | 12:45

Als de overheid een plan heeft houdt dat in dat de burger de klos is en dat er over 10 jaar weer debatten zijn over de vraag waar het nu fout ging en wie er verantwoordelijk is.

pejoar | 05-04-19 | 10:34 | 1

U slaat de spijker op de kop.

Zilvermeeuw87211 | 05-04-19 | 10:54

Wij leerden op school... CO2 is een equivalent voor waterdamp.

Zodra je dit massaal uit de lucht haalt --> valt er ook minder regen.

sociaal_econoom | 05-04-19 | 10:33 | 3

Zucht.
Meer broeikasgassen betekent hogere temperaturen, dus meer verdamping van water, dus meer bewolking en uiteindelijk dus meer neerslag. Edoch, meer bewolking leidt tot een groter albedo waardoor de influx van zonnestraling vermindert en het verhaal de precies andere kant op werkt. Wetenschappers bijten nu al jaren hun tanden stuk op deze complexe recursieve relaties om te bepalen wat nu het netto-effect is. Het definitieve antwoord is er dan ook nog steeds niet, maar vroeger bij u op school waren ze er kennelijk al uit.

Joris Beltsin | 05-04-19 | 10:50

@Joris Beltsin | 05-04-19 | 10:50:
Lol.

letopuwzaak | 05-04-19 | 15:26

Als de wetenschap het niet weet, vraag het dan aan de politici.

wegrenner | 05-04-19 | 17:04

Nederland is ingesteld om water af te voeren,die gedachte moet herzien worden.

wiers | 05-04-19 | 10:33

Theoretisch moeten we het laagste putje zijn van Europa waar water graag naar toe stroomt. Verder wordt het niveau in natuurlijk aangelegde bassins bepaald door het grondwater dus dat schiet niet op als dat tegen zit, weer gewoon voor de beeldvorming van een zgn. zorgzame overheid.

grindbak | 05-04-19 | 10:30

In een woestijn heb je GEEN CO2 uitstoot --> het is daar warm en droog.

Begin me nu grote zorgen te maken... of ze het in Parijs wel juist hebben?
Hoe minder CO2 --> hoe droger en warmer het hier wordt.

sociaal_econoom | 05-04-19 | 10:29

dik twintig, misschien wel dertig jaar geleden werd er al gewaarschuwd dat we met droogte te kampen gingen krijgen. En Nee, niet ivm met het klimaat, maar door het domme feit dat de hele water infrastructuur in NL er op gericht is om al het water zo snel mogelijk de Noordzee in te lozen.

Zo zijn bijvoorbeeld heel veel rivier bochten afgesneden, waardoor de rivieren vele kilometers korter zijn geworden (en dus de water capaciteit om laag is gegaan). Heel veel land is volgebouwd waardoor water via de riolen direct de rivieren in gaat zonder dat het land zelf het water kan opnemen.

etc etc.

Droogte, heb je geen klimaatverandering voor nodig.
Maar Gerrit Hiemstra zal daar wel een andere mening over hebben.

trottle | 05-04-19 | 10:28 | 1

Water naar de zee dragen, terwijl we het hier hard nodig hebben.

sociaal_econoom | 05-04-19 | 10:30

Wel een goed idee om water vast te houden.
Ook is het een goed idee om al die dichtbetegelde tuintjes te vervangen door groen.
Voordeel voor bomen, vogels, insecten en het is beter voor het grondwaterpeil en NEE ik stem niet groen links maar mijn voorkeur gaat uit naar de PVV of FvD.

meneer Q | 05-04-19 | 10:27 | 9

@copywriter | 05-04-19 | 11:19: al eens uitgerekend hoe groot die voegen zijn t.o.v. het betegeld oppervlak en of het water niet sneller het riool in loopt dan via uw voegen de grond in sijpelt? Nou?

oliebolletje123 | 05-04-19 | 20:54

@oliebolletje123 | 05-04-19 | 20:54: Het loopt niet sneller het riool in want mijn "betegeld oppervlak" in mijn achtertuin is niet aangesloten op het riool. Tien minuten na een zware regenbui zijn de plassen op mijn terras alweer verdwenen. Waar is dat water naar toe gegaan? Volgens u zou ik na al die regen van afgelopen winter nu ongeveer een halve meter water in mijn achtertuin hebben staan. Uit eigen waarneming kan ik u verzekeren dat dit niet het geval is. Wat is er dan gebeurd met al dat water?

copywriter | 06-04-19 | 05:20

@copywriter | 06-04-19 | 05:20: dan zal uw tuin net een beetje anders in elkaar zitten. Hier heeft het gros van de bewoners de tuin betegeld, met aan de zijkant perken met opstaande randen en loopt de tuin af over het trottoir; enkel het water wat direct in de perken valt, wordt opgenomen. Één fikse regenbui en het water loopt in stromen het hoofdriool in en dat is en blijft zonde. Eigen waarneming.

oliebolletje123 | 06-04-19 | 10:58
▼ 6 antwoorden verborgen

Die 7 miljoen voor de waterschappen zal vooral op gaan aan de organisatie zelf. Dure kantoren, hoge salarissen onkostendeclaraties. En mineraalwater in glazen flessen. Om de droogte te beheersen, want stel je voor dat je kraanwater zou moeten drinken.

Osdorpertje | 05-04-19 | 10:25 | 3

Ons kraanwater is van sublieme kwaliteit. Het enige dat er aan 'mist' zijn de bubbels.

Zilvermeeuw87211 | 05-04-19 | 10:29

@Zilvermeeuw87211 | 05-04-19 | 10:29:
Ja, misschien moeten de waterschappen al die CO2 die te veel in de lucht aanwezig schijnt te zijn maar in het kraanwater stoppen. #winwin

Osdorpertje | 05-04-19 | 12:24

Eerst zou de zeespiegel met 30 cm. gaan stijgen... en nu gaat het grondwater met 30 cm. dalen.

sociaal_econoom | 05-04-19 | 10:24

Pappen en nat houden, dat moet ze toch lukken...

Ad Hominem Tu Quoque | 05-04-19 | 10:23

'Te heet' of 'te droog' zijn enkel woorden die gebruikt worden door sissies.

Notenkraker | 05-04-19 | 10:22

Nog steeds wacht op een vluchtelingen plan...

Bill le Koek | 05-04-19 | 10:22

Dan weer te nat, dan weer te droog.
Waar blijft het innovatieve denkwerk?
De kraan dicht? Doe ff beter aub.

Ruimedenker | 05-04-19 | 10:19

Zolang mij eega het niet nodig vindt om een droogteplan te hebben, vind ik het goed.

Ronnie uit Helmond | 05-04-19 | 10:17 | 1

'mijn'!

BaldEagle | 05-04-19 | 14:35

Droog?
Gewoon een beetje spuug erop. Werkt altijd.

Ruimedenker | 05-04-19 | 10:16

Mijn droogteplan:
Met vliegtuig naar Italie en genieten van een italiaanse espresso op een terrasje in de italiaanse zon.

loser | 05-04-19 | 10:13 | 4

@Ronnie uit Helmond | 05-04-19 | 10:16: Vooral de zweedse steden zijn volledig pauper-vrij

Ad Hominem Tu Quoque | 05-04-19 | 10:24

@Ad Hominem Tu Quoque | 05-04-19 | 10:24:
Malmo: aanrader :)!

Wachtmaar! | 05-04-19 | 10:34

@Ronnie uit Helmond | 05-04-19 | 10:16:

In Helmond wonen en dan klagen over Paupers op vakantie?

trottle | 05-04-19 | 10:44
▼ 1 antwoord verborgen

Meer woestijnvolk, meer richting woestijnklimaat. JVHN.

Fijnstoffer | 05-04-19 | 10:13 | 1

Meer woestijnvolk richting woestijn lijkt me meer gewenst!

BaldEagle | 05-04-19 | 14:36

Tjezus, we hebben toch een Koning die voor Water heeft doorgeleerd? Die kost al genoeg. Hup Willem, laat die gevulde hertereet maar even staan. Aan het werk !!

Mammeloe | 05-04-19 | 10:12


Regen en nog eens regen in Spanje. Altijd in April, niks veranderd.

gato | 05-04-19 | 09:54
Basins zijn weer vol na een droog 2018. Er kwamen weer kerken droog te staan, men kon er zo naar toe lopen. Ebro is zeer belangrijk voor de watertoevoer voor de plantages.

Cocorico | 05-04-19 | 10:08 | 3

Ik kijk zo op de Ebro, maar ik begriijp niet dat ze het water zo naar zee laten lopen. Ze laten de rijstvelden vollopen , maar de rest verdwijnt zo de zee in, kan daar geen dam tussen of zo.

gato | 05-04-19 | 10:17

@Superior Bastard | 05-04-19 | 10:29: Geen idee, heb er niet voor gestudeerd, alleen ik zie al het water zo de zee in stromen, de Ebro is lang, Ze kunnen vast iets bedenken in Tortosa om de boel te reguleren. Dat de rijstvelden vollopen is nodig, maar je ziet de rivier op laatst zo de zee in stromen, dan denk ik zonde van al dat water, doe het voor mijn part door die gasleidingen van boordplatform, die nooit in werking ging, i.v.m. aardbevingen.

gato | 05-04-19 | 10:42

Neem toch aan dat het water al wel bijgevuld is afgelopen tijd. Veel regen gehad. Maar dat hoor ik de weermannen niet zeggen, past natuurlijk niet in klimaatdroogtehittehysterie.

miknic | 05-04-19 | 10:07 | 3

Of heeft u niet goed geluisterd?
Ik heb wel degelijk de berichtgeving gezien dat boeren weer grondwater mogen onttrekken vanwege de verbeterde grondwaterstanden....

Joris Beltsin | 05-04-19 | 10:20

Sierra Nevada in Californië, het zou nooit meer goed komen, idem voor Texas, de 'permanent drought' allemaal door klimaatdoemshit voorspellers.
't Is allemaal cyclisch, invloed CO2 0,0000000000000000000000 %

Sierra Nevada snowpack at 162 percent of normal, California water supply dream

wattsupwiththat.com/2019/04/04/sierra...

Zwizalletju | 05-04-19 | 10:24

toch is op veel plekken de bodem niet helemaal hersteld van de droogte van afgelopen zomer.

trottle | 05-04-19 | 10:46

Misschien zou Cora van Nieuwenhuizen (en vele van haar consorten die in het kabinet gezeteld zijn) eens op het idee moeten komen dat de mens zich aan moet passen aan de natuur in plaats van te blijven proberen de natuur aan de mens aan te passen. Daar zijn mensen zelf prima voor in staat en hebben ze geen belerende en zakkenvullende figuren voor nodig.

Mr. C | 05-04-19 | 10:07 | 3

Als de mens zich naar de natuur had geschikt dan had de randstad en omgeving nu op de zeebodem gelegen. U zult inderdaad prima in staat zijn om te gaan verhuizen, mocht uw huis daar ook wonen.

Joris Beltsin | 05-04-19 | 10:15

@Joris Beltsin | 05-04-19 | 10:15:
Met aanpassen aan de natuur bedoel ik het veranderen van het klimaat (wat al sinds mensenheugenis gebeurt, en zal blijven gebeuren). Dat we er onszelf tegen beschermen is logisch, dat is een natuurlijke reactie, maar dat we proberen het natuurlijke verloop naar onze hand willen zetten is gewoon een farce.

Mr. C | 05-04-19 | 10:24

@Mr. C | 05-04-19 | 10:24:
Maar dat beweren Cora en consorten hier toch niet? Ze willen alleen het water wat langer vasthouden in geval van droogte.

Joris Beltsin | 05-04-19 | 10:30

GS zoekt spijkers op laag water in een droge zomer. Het is best wel nuttig om het water in onze moerasdelta wat langer vast te kunnen houden en zo de grondwaterstand beter te kunnen regelen. En dat voor nog geen kwart van de kosten voor wat nieuwe emailadressen en visitekaartjes bij ministeries.

Joris Beltsin | 05-04-19 | 10:05

ik zet het Jupiler Bier lekkers koud alvast .

liegende lippen | 05-04-19 | 10:04

Mijn droogteplan bestaat uit een terras,een fles Nivea, een parasol, een koelkast en een kratje Heineken.

kotelet | 05-04-19 | 09:56 | 1

Opeens heb je het: je koopt een verlengsnoer....

Is dit nog nieuws? | 05-04-19 | 10:53

Ronaldo heeft overduidelijk geen idee waar hij het over heeft.

Superior Bastard | 05-04-19 | 09:54 | 1

Op deze manier is het niet leuk meer om populist te spelen.

Hollende_Kleurling | 05-04-19 | 09:56

Grondwaterpeil. Best belangrijk.

Hollende_Kleurling | 05-04-19 | 09:51

Komend weekend alweer last van het veranderende klimaat. Iemand moet wat doen!

mark1487 | 05-04-19 | 09:50 | 1

Regen en nog eens regen in Spanje. Altijd in April, niks veranderd.

gato | 05-04-19 | 09:54

Met name voor aanstaande zondag zijn de weersverwachtingen veelbelovend: gauw mijn zwembroek uit het vet halen.

Dat wordt weer soppen!

Hetkanverkeren | 05-04-19 | 09:50

In de categorie "over de balk".

van Oeffelen | 05-04-19 | 09:49

Nederland Betuttelland.

EefjeWentelteefje | 05-04-19 | 09:49 | 1

Wij kunnen er wel heel cynisch over doen, maar de droogte van het afgelopen jaar heeft voor heel veel problemen gezorgd. Goed dat er wat aan wordt gedaan. Doet de oveheid niets, dan loopt iedereen weer te zeiken dat de overheid niets doet. duss

pibasso | 05-04-19 | 10:24

Als aankomende zomer helemaal in het water valt, zijn er weer 7 miljoen pegels van uw zuurverdiende euro's door de plee gespoeld.

Ommezwaai | 05-04-19 | 09:49 | 3

Als je de link even aanklikt zie je dat het wat anders ligt.

peterdh | 05-04-19 | 09:51

Die 7 miljoen is slechts een miniem voorbeeld. Er worden jaarlijks miljarden verspild aan dit soort onzinnig nietszeggende projectjes, die, als puntje bij paaltje komt, allemaal ernstig falen. Eigenlijk falen ambtenaren, maar die zijn niet persoonlijk verantwoordelijk. Het is dan een 'maatschappelijk probleem'.

Eagle_Eye | 05-04-19 | 09:53

Wat een oliedomme reactie.

Superior Bastard | 05-04-19 | 09:55

CO2 bevordert de hoeveelheid neerslag.
Hoe minder CO2 --> hoe droger het wordt.

Ook is het zo dat de zonnestralen nu minder gehinderd en warmer op het aardoppervlak terecht komen --> waardoor het hier warmer wordt.

Hoe minder CO2 - hoe droger en warmer het hier wordt.

sociaal_econoom | 05-04-19 | 09:49 | 4

Heeft iemand u al genomineerd voor de Nobelprijs --> voor de natuurkunde?

Joris Beltsin | 05-04-19 | 09:59

Hier is het bewijs... !

in een woestijngebied is nauwelijks CO2 uitstoot --> daardoor is het er warm en droog.
Hoe minder CO2 --> hoe warmer en droger het hier wordt.

sociaal_econoom | 05-04-19 | 10:19

@sociaal_econoom | 05-04-19 | 10:19:
Of was het misschien andersom?
Ik zeg ook maar wat, want u lijkt geen moeite te hebben met het doorgronden van complexe relaties.

Joris Beltsin | 05-04-19 | 10:42
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ga de tuin maar vast sproeien.

Mark_D_NL | 05-04-19 | 09:46 | 2

En ook zorgen dat de CO2 uitstoot GROTER wordt.
Ik heb een houtkachel aangeschaft: twee voordelen --> je gebruikt minder gas en je zorgt voor meer CO2.

sociaal_econoom | 05-04-19 | 09:52

Al die dijken voor niets opgehoogd in de voorgaande jaren.

Rudolph_Hesje | 05-04-19 | 09:45 | 1

Je wordt er helemaal KIEREWIET van... eerst zou de zeespiegel met 30 cm. gaan stijgen en nu gaat het grondwater met 30 cm. dalen.

sociaal_econoom | 05-04-19 | 10:22

Heeft het kabinet al afspraken gemaakt met de regenwolken dat ze af en toe langskomen en wat laten vallen?

matatwork | 05-04-19 | 09:45

Pappen en nathouden is het grootste talent van dit kabinet.

Flibbage | 05-04-19 | 09:45

Advies: zorg dat je genoeg drinkt gedurende de dag, in de zon smeer je je in met factor veel, zoek af en toe schaduw op, ga niet bakken op het heetst van de dag.
Ga iets nuttigs doen muts.
Minder, minder, minder overheids bemoeienis. Heel veel minder.

donkieshot | 05-04-19 | 09:43

Misschien zouden we eens regenwater in de grond moeten laten lopen in plaats van te vermengen met rioolwater en te dumpen in zee.

Alquest | 05-04-19 | 09:43 | 2

Dus u bent voor tuintegelbelasting?

hooibergje | 05-04-19 | 09:45

@hooibergje | 05-04-19 | 09:45: Als je meer dan 50% van je perceel bestraat of bebouwd hebt is dat geen slechte optie.

Tepelstreeltje | 05-04-19 | 09:51

Bossen jhouden regenwater langer vast waardoor dit minder snel naar zee afgevoerd wordt. Wat doet de overheid dus: bomen kapppen. Tevens wordt er steeds meer bestraat en bebouwd waardoor het regenwater niet in de grond kan zakken en dus naar zee wordt afgevoerd. Door het eigen beleid aan te passen kan de overheid al heel veel verschil maken,

Tepelstreeltje | 05-04-19 | 09:40 | 1

Ja maar dan moeten naar "The big picture" kijken...
Dat kun je toch niet van ze vragen....

NeetNormaal | 05-04-19 | 09:43

En vooral de warmtepomp af laten staan bij een hittegolf, de warmte kan toch al niet weg in je hermetisch geïsoleerde klimaathut.

Conan de Rabarber | 05-04-19 | 09:39 | 2

Een airconditioner is ook een warmtepomp maar dan van binnen naar buiten. Prettige dingen bij smoorheet weer.

matatwork | 05-04-19 | 09:44

Het valt op dat de periode april t/m juni de afgelopen jaren extreem DROOG is.
Er valt nauwelijks regen en buiten worden het gras en de bladeren dor en geel.

Dit heeft te maken met een tekort aan CO2.
Bomen en planten hebben CO2 nodig, hetgeen ze omzetten in zuurstof voor mens en dier.

sociaal_econoom | 05-04-19 | 09:39

Minister Cora legt 7 miljoen euro EXTRA neer om in zandgebieden water op te slaan.
Kost dus veel meer.

lady blabla | 05-04-19 | 09:39 | 1

Met 7 miljoen kun je natuurlijk alleen maar het management en communicatieafdeling in leven houden. Volgens het artikel wordt een veelvoud van de investeringen door de waterschappen en provincies gedaan. Dat betekent dus verhoging van de waterschapsheffingen respectievelijk de motorrijtuigenbelasting.

Joris Beltsin | 05-04-19 | 09:51

Wat een goed plan, moeten ze in Spanje ook eens doen, hahaha

gato | 05-04-19 | 09:38 | 2

In Andalusie heb je toch van die waterbekkens in de bergen? Aangelegd door de Moren, vertelde de gids.

Mammeloe | 05-04-19 | 10:07

www.geenstijl.nl/5147060/het-vriest-h... Ze hebben overal in Spanje en catalunya waterbekkens, mensen hebben vaak al een eigen waterpomp, ik koop water bij een boer, die haalt het bij een waterpomp in mijn dorp en vult mijn waterbakken vol voor 60 euro.Maar eigenlijk is ieder land verplicht aan iedereen water te leveren, maar in mijn dorp kost het minstens 10.000 euro om de huizen hier een waterleiding te geven. Dus mag je het zelf betalen, wat dus niet hoort, volgens EU richtlijnen.

gato | 05-04-19 | 10:50

Rechtsonder foto: waarom ©ANP op een foto van roflbot?

Is dit nog nieuws? | 05-04-19 | 09:37

NU komen ze met een droogteplan. Niet aan het eind van de hele droge zomer zodat er al heel wat werk verricht had kunnen worden, nee net voor de volgende hele droge zomer zodat alles te laat komt.
Ambtenaren.

JanVergoor | 05-04-19 | 09:37

Bij mij is het ook een vrij droge boel de laatste jaren.

HoerieHarry | 05-04-19 | 09:36 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Kabinet komt met droogte plan?
Waar hebben we de waterschappen voor? Gloeiende gloeiende...

Is dit nog nieuws? | 05-04-19 | 09:34 | 2

Die staan zwaar in de min......... dus uw bijdrage zal weldra fors gaan stijgen!

Fatwabuster | 05-04-19 | 09:36

@Fatwabuster | 05-04-19 | 09:36:
Logisch, marmer is de laatste jaren flink duurder geworden maar toch hoogst noodzakelijk in de burelen van de waterschappen.

2voor12 | 05-04-19 | 09:56

"Waterschappen en provincies zullen nog ‘een veelvoud’ van dat bedrag bijleggen om deze klus te klaren."

Ahh, dacht al.. 7 miljoen valt nog wel mee.....

NeetNormaal | 05-04-19 | 09:34 | 2

"Vorige zomer moesten we zelfs tankschepen achter de hand houden met zoetwater. Die maatregel alleen al heeft tonnen gekost. We hebben daar nu lessen uit getrokken.”

Ahh, tonnen... Pure verspilling.. Beter miljoenen uittrekken voor een goed plan voor het geval het wellicht weer zo ver komt...

NeetNormaal | 05-04-19 | 09:36

@NeetNormaal | 05-04-19 | 09:36: Druppels op een gloeiende plaat.
Zorg eens voor een structurele oplossing.
Of moet daar weer 10 jaar over vergaderd,gevreten en gedeclareerd?

De Profundus | 05-04-19 | 11:26

Zal wel weer iets met klimaat te maken hebben......... zo gaan ze dat natuurlijk weer spinnen, stelletje dwazen!

Fatwabuster | 05-04-19 | 09:33 | 3

Ja daarom sturen ze ook persberichtje die gretig wordt opgepakt

azijnseikerT | 05-04-19 | 09:49

Klimaatframing gaat het helemaal worden in 2019!

Tietmier | 05-04-19 | 10:29

Prima dat ze er wat aan doen. Daar betalen we ook belasting voor.

azijnseikerT | 05-04-19 | 09:32 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn drogist is al 20 jaar dood.

Langshetrandje | 05-04-19 | 09:32 | 2

Den Otter?

SlimmeBelg | 05-04-19 | 09:41

Mijn drogist is een voormalig apotheker, die weet alles van droogte en hitte.

HA, BIER!1! | 05-04-19 | 10:50

Stomme foto.
Ik ben een borstenman.
Geen billenman.

Kapitein Sjaak Mus | 05-04-19 | 09:32 | 3

Ik ben een billenman....
Geen borstenman.

meneer Q | 05-04-19 | 10:22

Aan hele grote borsten heb je niets.
Alles wat je niet vast kunt houden is toch alleen maar Jammer-tiet

Het leven is zwaar | 05-04-19 | 10:22

@Het leven is zwaar | 05-04-19 | 10:22:
Zappa fan?

Kapitein Sjaak Mus | 05-04-19 | 11:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken