Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederlandse diplomaten probeerden jihadisten 'gecontroleerd' terug uit Syrië te halen

Consulair activisme, kent u die uitdrukking?

Bert Koenders ontvangstcomité

Dat ons ministerie van Buitenlandse Zaken er een nogal bijzonder kijk op na hield qua gedoe te Syrië en omstreken blijkt wel uit de totale faalparade rond de militaire steun aan plaatselijke jihadgroepen. Maar ook Nederlandse IS'ers konden tot voor kort gewoon rekenen op hulp van onze diplomaten. De NOS heeft de WOB en de achtergonden. "In het voorjaar van 2017 belt de vader van een Syriëganger naar Buitenlandse Zaken. Hij vertelt dat zijn zoon in Syrië wordt vastgehouden door het Vrije Syrische Leger. Samen met nog een jihadist zou hij terug willen naar Nederland." Dat lijkt ons een moment om de hoorn erop te gooien en een bak Ferrero Rochers naar binnen te werken. Maar nee. "Nederlandse diplomaten in Ankara zoeken contact met een contactpersoon bij het Vrije Syrische Leger. Om de identiteit van de mannen te bevestigen wordt er een foto uitgewisseld, en de Turken worden geïnformeerd dat de mannen de grens over willen steken." 

Bedankt Nederlandse diplomaten in Ankara. In totaal heeft BuZa voor vier jihadisten geprobeerd hun terugkeer te bespoedigen. Wel """gecontroleerd""" natuurlijk, zodat ze bij terugkeer eerst een een fopstraf en een mislukt deradicaliseringsproject aangeboden krijgen. En ondertussen stond de BuZa-top snoepjes uit te delen. "Onder de directeuren van het ministerie is er brede steun voor "iets meer consulair activisme"." Lekkere directeuren heeft dat ministerie. Hadden ze nu maar een baas die dit soort dichtgetikt daderknuffeldenken een beetje kon uitdagen met een provocerende toespraak of zoiets. 

Reaguursels

Inloggen

Nee, die uitdrukking kende ik nog niet.
wel de uitdrukkingen landverraad oorlogsmisdaad en tribunaal.

hallevvezool | 04-04-19 | 12:21

Vroeger werden mensen die in een vreemde krijgsmacht oorlogsmisdaden pleegden, hard aangepakt. Maar nu wordt er in allerlei bochten gewrongen om die oorlogsmisdadigers terug te halen.
Je moet trouwens als gewone gezagsgetrouwe Nederlander in het buitenland maar eens beroep doen bij het Nederlandse ambassade. Heel vaak wordt niet thuis gegeven.

loser | 04-04-19 | 10:26 | 1

U bent geen bobo van boven de balkende norm? Sorry daar hebben wij geen loket voor.

Ca12ny | 04-04-19 | 11:49

Vragen om de locatie van deze tering honden en elimineren. Samen met een super streng immigratiebeleid is dat de enige optie om Europa veilig te houden.

Ziekeconstipatie | 04-04-19 | 07:26

De bedoeling is dat deze mensen in Nederland collectief opvang en huisvesting krijgen.
Waarbij ze worden gehuisvest in een nieuwbouwwijk van 8.000 woningen en appartementen... met een eigen moskee en school --> daar krijgen ze via de gemeente extra aandacht, begeleiding, zorg plus een uitkering.

Hierbij wordt gedacht aan Groningen, Friesland of Drenthe omdat daar nog voldoende ruimte is.

sociaal_econoom | 04-04-19 | 01:44 | 1

Het nieuw te bouwen dorp gaat heten BuZa... en komt te liggen in Oost-Groningen tussen Ter Apel en Bourtange.

sociaal_econoom | 04-04-19 | 01:57

Ik mag toch hopen dat die activistische diplomaten en ambtenaren ontslagen zijn?

Short | 04-04-19 | 00:29 | 1

Je mag dat hopen.... daar blijft t hoogstwaarschijnlijk ook bij...

DikkeLollie | 04-04-19 | 08:00

Er is geen enkele logische reden om deze jihadisten terug te halen. Er is heel veel reden om ze om te laten brengen of tenminste niet terug te nemen. Dit soort gestoorde zielen kosten ons heel veel geld en ze zijn een tikkende tijdbom. Waarom snappen die klote diplomaten dat nu niet?

ILF2 | 03-04-19 | 23:57

WTF, red cross! Yes , it’s war but no one told you?

Datgingniegoed | 03-04-19 | 23:45

@koter | 03-04-19 | 18:44
Daar vergist u zich. Irak verkeerde al vanaf 1980 bijna constant in staat van oorlog of had te kampen met de gevolgen van die oorlogen. Eerst al 8 jaar tegen Iran, toen kortstondig tegen Koeweit, ondertussen nog even hun eigen minderheden vergassen en toen de staat van crisis en gebrek tot aan de interventie van de Amerikanen. Tijdens die crisis deed Saddam Hoessein alles om de wapeninspecties door de VN te traineren. Grappig toch dat men, als het over Irak gaat, altijd bij 2002 begint en nooit eerder.

Heiner | 03-04-19 | 21:20 | 1

Toen was die Koter nog vloeibaar..

Mars020 | 03-04-19 | 22:03

drie tieners, waarvan 2 getint en 1 hoogblond meisje, hoerrrrr zeker, schopten zojuist een Rotterdamse buschauffeur die op de grond lag in elkaar. Er kan nog meer bij er kan nog meer bij, holadiee!

Rest In Privacy | 03-04-19 | 20:44 | 1

In WO2 noemden ze zoiets een moffenhoer.

Mars020 | 03-04-19 | 21:06

Al wordt morgen Thierry Baudet premier van alle (nou vooruit, de meeste) Nederlanders, en Wilders vice-premier in een FvD-PVV-coalitie, dan nog zijn er jáááren nodig om al het grondpersoneel van de luchtfietsers, de wolkenruiters en de ivoren toren-bewoners van de PvdA, GroenLinks en D66 van hun pluche stoelen los te weken. Niet alleen bij het onderwijzend personeel van basisscholen tot en met universiteiten en hogescholen, de ambtenarij, de leiding van leger & politie, bij justitie, de rechterlijke macht, de geschreven media en de Publieke Omroepen, maar naar hier blijkt óók al bij het diplomatiek personeel.

Wie had kunnen denken dat er zóveel maatschappelijke en sociaal-culturele schade zou voortvloeien uit de 'revolutie' van 1968, gedurende de halve eeuw die er op volgde.
Ik schaam mij voor mijn generatie, die het allemaal heeft veroorzaakt en die tot op de dag van vandaag weigert de rampzalige consequenties van die 'revolutie' onder ogen te zien.

Maar ik vraag me af of de 'revolutie' van de huidige generatie van sneeuwvlokjes, baardhipsters, duujjjzaamheidsmeiskes en Jessias-volgers en die te maken heeft met de aanbidding van Het Klimaat, niet nóg veel rampzaliger zal uitpakken voor onze kinderen & kleinkinderen.
Ik durf te wedden dat over dertig, veertig jaar de dan levende generatie van twintigers en dertigers minstens zo fel tekeer gaat tegen de zojuist beschreven generatie als de twintigers & dertigers van nu tegen de zogenaamde Baby-boomers.

Peter Emile | 03-04-19 | 20:41
-weggejorist-
Rest In Privacy | 03-04-19 | 20:38

Ze hebben een andere identiteit en meestal ook een andere nationaliteit.
De Nederlandse moet ze dus zoveel mogelijk worden ontnomen.
Ze gaan daar maar 10-20 jaar mijnen ruimen.

Hemmenaar7 | 03-04-19 | 20:33 | 1

Geen mijnen ruimen, maar laten dansen in het mijnenveld.

Mars020 | 03-04-19 | 23:00

NL overheid wordt betaald door Saudi Arabië....

ZwarteRiek | 03-04-19 | 20:31 | 1

De circa 1973 met opzet veroorzaakte oliecrisis werd slechts opgeheven toen het naieve gechanteerde Europa beloofde ongebreidelde aantallen moslims en hun gezinshereniging onbeperkt toe te laten. We zouden daar nu mee kunnen stoppen want de olie kan ook elders gehaald worden, maar ach, die domme westerlingen houden zich immers altijd aan hun (domme) afspraken.

telelezer | 03-04-19 | 21:09

Doet me denken aan het drama Anne Faber. Nu gaan we weer eens lekker anders experimenteren met gevaarlijke gekken in een vrije samenleving,

squadra | 03-04-19 | 20:20

Grappig de beerput gaat langzaam open ! Maar ja de beter geïnformeerde burger wist het al www.youtube.com/watch?v=BH9SHxetO1I&a...
Veder is thierry meyssan met sous nos yeux een aanrader om te begrijpen wie wat en hoe

pietka | 03-04-19 | 20:18

Ik dacht dat NL in oorlog was met die gasten. De vader zou moeten worden opgepakt vanwege het verlenen van hand en spandiensten aan de vijand.

Heiner | 03-04-19 | 19:49

Men is knettergek geworden in Den Haag of het is een verlate 1 april grap.

Mart6037 | 03-04-19 | 19:42

Wat een Zooitje zitten die Haagse Hippies o.l.v. PvdA/GL er hier allemaal heen en terug te halen naar Nederstan .
Ongelooflijk een ander die met die Murkenmeuk te maken heeft gehad laten Ze zitten met de teringzooi .

liegende lippen | 03-04-19 | 19:36

Wat mooi dat dit soort 'activisme' gewoon beleid wordt!

Waarom passen we het Franse, Koerdische en Iraakse deradicalisatieprogramma niet gewoon toe. Kans op recidivie 0% en kosten ergens rond de 10 x $1 + 2 minuten arbeid voor een mannetje of 10. Locals blij, jihadisten blij (het hoogst haalbare voor een moslim gerealiseerd), wij blij.

InTheTube | 03-04-19 | 19:34 | 2

Goed plan en beter voor het milieu. GL gelijk ook heel erg blij, want dan hoeven die terroristen tenminste niet in een milieuonvriendelijk vliegtuig te zitten.

Mars020 | 03-04-19 | 23:03

@Mars020 | 03-04-19 | 23:03: Weinig kans helaas. Ze gaan die bloedhonden uiteindelijk toch hierheen halen of toelaten, en op ons loslaten, tegen torenhoge kosten op onze rekening. Niks aan te doen, snik snik, arm Nederland.

negorij | 04-04-19 | 10:11

Hé links! Hé Joop! Hé "Antifa":
Leer eens te argumenteren, alsjeblieft.

Appsole | 03-04-19 | 19:23

Qua bruutheid en onmenselijkheid ,hoeveel micheal panhuisen zou 1 ISIS jihadist waard zijn?

Rest In Privacy | 03-04-19 | 19:21 | 1

Die Panhuisen mogen ze van mij ook tussen die baarden droppen. Verder zijn ze beiden niets waard, want het is genetisch afval.

Mars020 | 03-04-19 | 21:03

Jihadisten. Het woord alleen al, er zit een soort connotatie van 'vrijheidsstrijders' in. Noem ze gewoon bij hun naam: oorlogsmisdadigers! Fucking oorlogsmisdadigers.

ole guapa | 03-04-19 | 19:18

Diepe overheid

Gen. Maximus | 03-04-19 | 19:13

Zonder gekheid mensen. Dit is toch precies, precies de reden dat FvD bij de kamerverkiezingen richting de 50 zetels gaat. Iedereen lijkt wel gek in NL. Er is geen sturing. Er is geen visie.

Rest In Privacy | 03-04-19 | 19:12 | 2

Ik kan niet wachten op de verkiezingen.

Mars020 | 03-04-19 | 21:08

Ja inderdaad alleen is de rest van Nederland nog.niet wakker.

lacucaracha | 03-04-19 | 21:37

Ons systeem is doorvlochten met dit soort links gespuis. noem het Cultuur Marxisten, Identity Politics, SJW-ers, whatever. Maar dit is een structureel probleem. Baudet heeft dat scherp geanalyseerd en formuleert een aanpak. Zijn term is het Oikofobe Partijkartel. En dat kartel gaan we breken, voordat Nederland breekt (toch weer dat vaasje van Mark, haha).

Joostmochtnietsweten | 03-04-19 | 18:49

Uit een andere tegel alhier nog even deze link:
opiniez.com/2018/07/23/muiterij-op-he...
Kees verhoeven blijkt wederom een vuil stuk vreten te zijn, een Dood66-er waardig. BuZa moet hoognodig opgeschoond worden. Het terroristenneukertje Kaag hoort niet thuis bij de Nederlandse overheid.

Frau Merkel | 03-04-19 | 18:45 | 2

Graag gedaan.

Mammeloe | 03-04-19 | 18:50

Dank voor de link, verhelderend maar vooral ontluisterend.

bwanabanjo | 03-04-19 | 19:58

Zou minister Kaag van Palestijnse zaken zich hiermee bemoeien? Goed hoor bewezen jihadisten hiernaartoe halen om de islamisering te versnellen.

El Rico Grande | 03-04-19 | 18:44

Waarom een foto van de AFA-nijmegen bij dit artikel? Slordige journalistiek hoor.

meneer der meneren | 03-04-19 | 18:41 | 1

LOL

Roger Gene II | 03-04-19 | 23:21

Zijn ze nu echt uit op een volksopstand?

BrokenTipi | 03-04-19 | 18:40 | 2

Laten we met ons sollen!

Rest In Privacy | 03-04-19 | 19:33

MOAB erop is genoeg. Wel gecontroleerd uiteraard.

Cor Netto | 03-04-19 | 18:32

Mijn idee van 'gecontroleerde repatriëring van jihadisten' zal wel diametraal tegenover de werkelijkheid staan. Wat normaal gesproken natuurlijk nooit gebeurt.

Aap Noot Miesje | 03-04-19 | 18:31

In plaats van terughalen beter Dronebama bellen. Oh nee, die schnabbelt nu in het miljardairscircuit.

medusa324 | 03-04-19 | 18:24

Ja goed idee allemaal verzamelen in Syrië en met een regeringsvliegtuig terugvliegen naar Nederland. Wel met Julio Poch als piloot aub. Met onderweg een extra “rondje van de zaak” boven de Noordzee.

Mark zit te Dutten | 03-04-19 | 18:13 | 3

Je snapt wel na alles dat het niet zomaar jihadisten zijn,die zijn er dank zij ons en onze steun.
En u ze niets veel meer kunnen doen halen we ze terug voor een volgende brandhaard

Roger-Rabbit | 03-04-19 | 18:43

Helaas, fotorolletje kwijt.

Appsole | 03-04-19 | 19:02

Een fully loaded F16 lijkt me effectiever......

vranac | 03-04-19 | 20:39

(+ )
(++)
(++++)
(++++++)
Als iedereen er een drol in ziet dan is het goed.... nl een goed representatie vd overheidsdienaren die door ons betaald worden om o.a. ons veilig te houden.... wat een klucht...

surffee11 | 03-04-19 | 18:09 | 2

Ik zie er een winterboom in.

letopuwzaak | 03-04-19 | 22:09

@letopuwzaak | 03-04-19 | 22:09: ja sorry alles werd naar rechts gezet... dus de spaties vervielen die ik ervoor had gezet... anders wassie zeker drolwaardig geweest

surffee11 | 03-04-19 | 22:45

Weten ze je toch weer verbazen, consulair activisme.. weer iets geleerd, betekent zoiets als niet handelend in belang van de Nederlandse bevolking maar uit een eigen overtuiging en of sympathiek deugbelang zonder verantwoordelijk te willen zijn voor de gevolgen, de kosten etc. en niet bereid tot het afleggen van verantwoording noch de bereidheid hebben hier openlijk en eerlijk over te communiceren.
Werd en wordt dit type gedrag en daden politiek gesteund door de verantwoordelijke minister(s)?
Echt stuur ze weg, ze hebben niet begrepen dat ze er zijn om het landsbelang / belang van de bevolking te dienen i.p.v. dat de bevolking er is om zich te schikken naar hun wanen.

bwanabanjo | 03-04-19 | 18:06

Krijg het bijna niet uit mijn strot, maar ben blij dat Grapperhaus zijn poot stijf hield in de beantwoording van de Kamervragen van D66-er Sjoerdsma.

paridae | 03-04-19 | 18:06

Op TPO Podcast heb ik delen van het radio interview met Yago R. gehoord. Het grote liegen. IS als een soort EO-dag. Hij wist echt echt echt waar niets van de wandaden van IS.

Ik dacht (en denk): ga jij eerst maar eens de waarheid vertellen. Over onthoofdingen. Alles uit de doeken doen. Alles moet je vertellen. Ook wat jijzelf gedaan hebt. En dan misschien misschien wil ik erover nadenken om je te repatriëren. Maar voorlopig voel ik alleen maar een enorme walging. Heb jij mensen onthoofd, Yago?

Rest In Privacy | 03-04-19 | 18:05 | 1

"Heb jij mensen onthoofd, Yago?"

Natuurlijk heeft Yago dat niet. Hij wist niet eens dat dat gebeurde. Sterker, niemand wist dat dat gebeurde. Toen dat laatste IS bolwerkje - Bhagouz of zo - werd opgerold, bleken dat allemaal uitsluitend koks en schoonmakers te zijn. Heel IS bestond slechts uit koks, schoonmakers, en humanitair hulpverleners, en verder uit heel, héééél erg naïeve meisjes, oa uit Nederland, die via internet, romantisch verliefd werden op zo'n kekke IS "strijder", pardon IS kok/schoonmaker, die lachend met zijn vingertje omhoog (naar Allah wijzend) een lieftallige "homemaker" uit Nederland zocht, om de moeder van zijn kinderen te worden (of doorgegeven te worden aan andere, bevriende IS koks/schoonmakers).

En al die afschuwelijke foto's, filmpjes dan van onthoofdingen, verbrandingen, verdrinkingen, van hoge gebouwen gooien dan? Die hebben die lieve, naïeve meisjes nooit bekeken, en bovendien is dat allemaal westerse leugenpropaganda om de islam in een slecht daglicht te stellen.

Dr_Johnson | 03-04-19 | 21:27

Volslagen van de pot gerukt.
Het enige positieve hieraan is... meer, meer meer stemmen FvD!

EefjeWentelteefje | 03-04-19 | 18:04 | 1

Stem jij maar lekker op die wegkijkers, die moordenaars en verkrachters vrij rond laten lopen.

Mars020 | 03-04-19 | 23:05

Benieuwd wat er gaat gebeuren met de onlangs gearresteerde Hagenees die vocht tegen IS.
Wat zal de aanklacht zijn?

RickyLaRue | 03-04-19 | 18:04 | 3

Er was ook een Fries die vocht tegen IS. Ik denk dat die Fries en deze Hagenees geen recht hebben op sociale voorzieningen als een uitkering zoals in het artikel in de leeuwarder courant staat. Jitse is immers uitgeschreven uit het bevolkingsregister. Voor IS terugkeerders zoals Laura Hansen wordt alles wel geregeld natuurlijk.

sjef-van-iekel | 03-04-19 | 19:14

Bij het Vrije Syrische Leger denk ik toch eerder aan Gematigde Duitse Nazi's dan aan de Vrije Fransen. Vergeet niet; Syrie heeft Israel drie keer eerder aangevallen. En dankzij Trump zijn ze nu definitief de Golan kwijt. Op 9 april maakt hij bekend dat Judea bij Israel hoort, Gaza als Palestijns te erkennen en uit te breiden naar Egypte. Palestijnen kunnen zich ook elders in Jordanie vestigen. Ze krijgen 64 miljard dollar om er een nieuw Dubai van te maken, als ze braaf zijn...

Mammeloe | 03-04-19 | 18:03 | 3

Dankzij Trump heb je meer kans op gedonder,gaat regelrecht tegen UN resoluties in.
Goed voorbeeld voor anderen,zooitje word alleen maar groter als ze maling aan hebben.
En voornamelijk hun eigen belangen,VS heeft schijt aan afspraken fan zullen anderen het ook hebben.

Roger-Rabbit | 03-04-19 | 18:41

Dat conflict is veel ouder dan u en ik. Bommen erop of bestaat vrede? 64Mdollar kan ik niet geloven: voor dat geld kopen ze een pijpleiding naar zee onder Jerusalem met zoutwaterfilter oid. Filtratie van zeewater kost hun max 5 billioen per jaar.
Vroeger zorgden Islamietische families voor christelijke/andere buurtkinderen en andersom. Na al het geweld zijn veel mensen nog steeds bereid om in vrede te leven net als voorheer. Misschien komen de problemen voort uit MACHT. De overheden die plannen hebben om dingen te bewerkstelligen.

Appsole | 03-04-19 | 18:57

"meer vrouwen moeten sterven in oorlogsgeweld" ofzo. Rutte et al stuurt "hulp", die wordt misbruikt (verassing!) maar toch wordt er geklaagd dat er te weinig vrouwen worden aangenomen aldaar. Dit was mijn eerste tl/dr vanwege teruglink naar teruglink naar teruglink naar nrc. (ik moest toch effe checken of GS ook teruglinkte naar nietGS)

Appsole | 03-04-19 | 18:00 | 2

Verassen. Dat is nou eens een goed idee. Dat we er een soort Pompeï van maken.

medusa324 | 03-04-19 | 18:27

Als ze vrouwen tekort komen, dan is de oplossing simpel. Er zitten hier genoeg broedmachines, die sympathie hebben met die monsters. Stuur die lekker naar de woestijn, is gelijk beter voor het straatbeeld.

Mars020 | 03-04-19 | 20:57

Nederlandse overheid is compleet van het padje af.

Oepsie1234 | 03-04-19 | 18:00 | 1

Klopt, maar ze hebben stemvee nodig. Mensen met verstand, stemmen niet meer op links. Door die mafkezen hierheen te halen, kunnen ze lekker in het pluche blijven zitten.

Mars020 | 03-04-19 | 21:00
-weggejorist-
DankU | 03-04-19 | 17:55

Je kunt ze toch beter daar houden,dan ze terug te laten keren? Want ze denken dat ze sterk zijn,maar het zijn ook mensen. Deze zijn al getraumatiseerd en kunnen zo weer een aanslag plegen.

Jan Onbewoond | 03-04-19 | 17:52 | 5

"Men get arrested, dogs get put down"

Aap Noot Miesje | 04-04-19 | 00:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb een idee.
Zullen we de jihadisten en iedereen die hen steunt/steunde daar laten?

mark1487 | 03-04-19 | 17:52 | 3

Ho, excuses. Dat was natuurlijk wel echt extreem rechts. Sorry!

mark1487 | 03-04-19 | 17:58

Ja. We hebben een probleem in ons land waardoor groepen tegenover elkaar gaan staan, juist door die Salafisten/Jihadisten. Nederlanders moeten goed begrijpen wat het betekent om mohammedaanse stijders op te vangen. Worden die strijders makke schaapjes zoals wij, of gaan ze proberen om ons te veroveren met een uitkering?

Appsole | 03-04-19 | 18:29

Goed plan!. Maar dan is gelijk 3/4 van de tweede kamer leeg.

Mars020 | 03-04-19 | 21:26

Houden het land bezet,ondersteunen een jihad,illegale wapen ondersteuning,intussen nog eens mensen heen en weer slepen,maar de krim dat is een probleem.
Altijd waar wijzen naar anderen en intussen houden we ons an geen enkel international recht of regels.
vroeg of laat gaan we dat natuurlijk terug krijgen,en met rente heb ik het vermoeden.

Roger-Rabbit | 03-04-19 | 17:51

Ik stel voor dat wij burgers onze bestuurders en ambtenaren eens wat beter gaan controleren.

noerg | 03-04-19 | 17:50 | 1

Om dat tegen te gaan hebben de kartelpartijen en hun trawanten ons referendum de nek omgedraaid

telelezer | 03-04-19 | 17:54

Maar wie zijn die "diplomaten in Ankara dan"? Vragen: www.ad.nl/binnenland/na-pringles-in-h... Hoi Denk: www.gelderlander.nl/buitenland/turken... De hete brij: www.parlementairemonitor.nl/9353000/1... Gelukkig hebben we Stef Blok nog.

Tijd voor de heroprichting van de Katholieke Volks Partij: www.trouw.nl/home/vaticaan-desnoods-e...

Via de zee wel te verstaan: www.cnbc.com/2018/11/14/countries-int... Dat het Patriot systeem apeballen zuigt, weten ze in Riyaad als geen ander. Nou Den Haag nog.

Rest In Privacy | 03-04-19 | 17:50 | 2

Waarschijnlijk Turkse medewerkers, die normaliter Grijze Wolven stemmen of de AK70 partei van Erdogan.

Pelforth | 03-04-19 | 18:11

Diplomaten in Ankara werken onder verantwoordelijkheid van de ambassadeur. Interessant detal: Nederland heeft vorig jaar de ambassadeur vervangen (na denormale termijn zijn, maar toch handig), en nog geen nieuwe geaccrediteerd gekregen.

WerkendeAmbtenaar | 03-04-19 | 18:49

Blijken onvoldoende te integreren. 't Schort 'm aan onvoldoende gespecialiseerde zorg en monitoring. Kamer geschrokken. Voelt minister aan de tand. Minister door het stof. Kondigt verbeteringen aan. Motie van wantrouwen van de PVV verworpen. En iedereen deed weer een plas...

Roger Gene II | 03-04-19 | 17:50

Vast dezelfde ambtenaren die in juni '44 de geallieerden waarschuwden om de as niet boos te maken.....

Elder of Z. | 03-04-19 | 17:48 | 1

En in 1939 met klem adviseerden om appeasement na te streven met Dhr. H. te B.

ole guapa | 03-04-19 | 19:16

Vrije Syrische Leger? Wat een grap was dat. Een doorsluisfront voor Nusra e.d.
Overheid denkt dat we op ons achterhoofd zijn gevallen :')

Abu Koop Dan | 03-04-19 | 17:43 | 1

Nou ja, feit is dat de meeste kiezers dat inderdaad zijn. Kijk maar naar het hoge percentage massamoordenaars in de Tweede Kamer.

obominotie | 03-04-19 | 17:54

Of Blok dit nu gestopt heeft of niet, die regio hangt van de failed states aan elkaar. En een feit is, dat activistische linkse ambtenaren 'n een-tweetje met de MSM deden toen Blok zich op een -interne- meeting uitsprak over failed states. Zijn hier nog GL-ers voor berispt of ontslagen? Onbestaanbaar.

Mammeloe | 03-04-19 | 17:43

dan het deradicaliseringstraject in meer tbs patient dan geweldadige dader. Tussentijdse psychologische rapportages spreken vol lof en weinig recidive kans. Tot uiteindelijk een stotterende minister tijdens algemene vragenuurtje die belooft tot op het vezel zijn best te doen want de procedures waren te kort geschoten en voor zijn ambstperiode

HetOorAakel | 03-04-19 | 17:42

Het lijkt wel of Buitenlandse zaken (net als bepaalde media) een (verkapte) sympathie hebben met deze jihadisten.

Er zijn al grote problemen met de islam in Nederland. Om nu nog meer problemen te importeren lijkt mij geen goed idee.

Want veel van deze jihadisten zullen hun ideologie trouw blijven en voor grote problemen zorgen.

En dan de kosten die moeten worden opgehoest door de belastingbetaler. Want deze jihadisten zullen door een leger van hulpverleners en politiediensten in de gaten moeten worden gehouden.

Kaskensj | 03-04-19 | 17:41 | 2

Handelden ze ook al niet in Toyota's etc?

Fatwabuster | 03-04-19 | 17:45

Heb een tijd geleden eens een stuk gelede van willie van dame,sprak over een sterke band tussen geheime diensten en jihadisten,weet het nu heel zeker fat hij gelijk heeft.
Eerst duiken ze precies daar op waar wij het wenselijk achten,vervolgens kunnen verse jihadisten uit Europa er ongehinderd heen,worden ze nog eens ondersteunt en nu halen we de restjes terug.
Let maar op,zal niet lang duren of er breekt hommeles uit ergens in de Kaukasus,en verdomt je zal zien wie er opduikt.

Roger-Rabbit | 03-04-19 | 18:00

De Fransen deden dat ook, om vervolgens hun jihadisten ter plekke af te laten knallen. Niet zo netjes natuurlijk. Maar ja, het was op dat moment ook de vijand. Dus ze vroegen er ook om.

van heinde en verre | 03-04-19 | 17:38 | 5

Dan zijn die Fransen een stuk slimmer dan wij. Een kogel is goedkoper, dan een Miele, uitkering, gezinshereniging, advocaatkosten, huurwoning, gratis zorg, inrichting van woning, kinderbijslag, vakantiegeld om naar de woestijn op familiebezoek te gaan enz.

Mars020 | 03-04-19 | 17:55

@koter | 03-04-19 | 18:40: Dat is ook de reden, dat ze daar moeten blijven!. Die Koerden weten wel raad met dat tuig.

Mars020 | 03-04-19 | 21:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Wel een mooi voorbeeld van discriminatie.
Een NL jihadist krijgt hier een paar jaar begeleiding in een gezellige NL gevangenis een Irak/Iran/Syrie jihadist een kogel door z n kop.
Helpen met het regionaal berechten van alle jihadisten in de regio lijkt me eerlijker.

Uw Verzekeringsadvis | 03-04-19 | 17:36

Misschien is dat de enige methode om de vluchtelingen weer rechtsomkeert te laten maken.

DeviousDick³ | 03-04-19 | 17:36

We moeten voorzichtig zijn... de jihadisten en IS-strijders hebben besloten dat ze uit Syrië gaan vertrekken.
Ze willen ergens in Europa - in een land wat niemand nu mag weten een nieuw islamitische staat oprichten.
Drie keer raden welk land?

sociaal_econoom | 03-04-19 | 17:36 | 2

Groenland?

Mammeloe | 03-04-19 | 17:45

Ik denk Rusland.

Mars020 | 03-04-19 | 21:13

Dat ministerie mag eens goed uitgerookt worden. Je hebt dus een ambtenaar die opzettelijk probeert de beslissing van een toenmalige minister te dwarsbomen door de boel tegen elkaar op te stoken aldaar. Gevaarlijk dat er zulke ambtenaren zitten die hun eigen verknipte ideeën erdoor heen proberen te drammen.

WackoError | 03-04-19 | 17:35 | 3

Het barst op de ministeries van de ambtenaren met een dubbel paspoort cq buitenlandse achtergrond.

n.sunny | 03-04-19 | 17:40

Wat je zegt, met dat uitroken. Mijn buik liet het woord 'volksfeindlich' opborrelen toen ik dit las. Heb ik niks mee. Stop dan ook met deze waanzin, BuZa! Ben ik (en velen met mij) gelijk van dat geborrel af.

DebraCadabra | 03-04-19 | 17:41

FvD.

JackStick | 03-04-19 | 17:33

Jihadisten en hun perverse misdaden waardoor Syrië en Irak kapotgeschoten zijn, de bevolking van huis en haard en land is verdreven, het zijn slavenmakers, verkrachters en moordenaars en diplomaten zetten zich voor hen in? Coke gesnoven? Oorlogsmisdadigers verdienen geen 2e kans. Hun slachtoffers verdienen hulp en kansen. Wie deze onmensen met meelij bekijkt is het licht in zijn ogen niet waard.
Zijn dit dezelfde ambtenaren die auto's, geld en goederen hebben gestuurd? Aanklagen wegens medeplichtigheid aan oorlogsmisdaden. Of is het OM te druk met hun onderlinge seksrelaties of met zieken vanwege 'minder, minder, minder' ?

eastender | 03-04-19 | 17:32 | 6

@DeKussendeWielrenner | 03-04-19 | 17:34: Ze hebben meestal twee paspoorten, dus kunnen ze mooi hun islamitische paspoort gebruiken. Daar voelen ze zich helemaal thuis, misschien krijgen ze daar zelfs wel een nieuwe Miele?.

Mars020 | 03-04-19 | 20:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Spijtoptanten? Geloel. Ja, spijt dat ze verslagen zijn. Door Koerdische dames. Moehaa!

Mammeloe | 03-04-19 | 17:32 | 1

Dat zijn pure photo ops. Die dames worden voor de camera gehaald nadat de zwaarste gevechten voorbij zijn en mogen dan een geweer leegschieten voor propaganda doeleinden. Leuke geromantiseerde feelgood verhalen maar in werkelijkheid is het pure bullshit. De Koerden zouden door massale -lucht- steun van Russen, Amerikanen, Fransen, Britten en een batterij aan andere landen weinig hebben kunnen uithalen. In het algemeen heb je weinig aan vrouwen in het leger... laat staan in de frontlinie. De Koerden kunnen zo ook weer brownie points scoren door zogenaamd lekker progressief te doen - en dus open naar het Westen toe. Wat zicht vertaald naar sympathie en steun onder westerse bevolkingen voor de Koerdische zaak.

koter | 03-04-19 | 18:54

Het is wel erg duur... de jihadisten kosten ons veel geld:
- opvang en verblijf in een AZC
- berechting
- verblijf in de gevangenis
- daarna een ingerichte woning plus een langdurige uitkering

sociaal_econoom | 03-04-19 | 17:31 | 3

Plus alle ellende die ze gaan veroorzaken.

Pislinq | 03-04-19 | 17:34

Oorlogsmisdadigers uit WOII hebben we ook niet met warme chocomelk ontvangen.

ole guapa | 03-04-19 | 19:20

Dus is een kogel goedkoper en beter voor onze veiligheid.

Mars020 | 03-04-19 | 20:37

Simpele vraag. Waarom?

lacucaracha | 03-04-19 | 17:30 | 9

Als er al mensenrechten van belang zijn, zijn het de rechten van de mensen in Nederland wonen. Want, verrassing, die hebben ook rechten. Die dienen beschermd te worden tegen dit tuig, door hun overheid. Dát zijn mensenrechten.

zik | 03-04-19 | 17:53

Mensenrechten gelden niet voor beesten. Dit zijn beesten. Punt.

Graaisnaaiert | 03-04-19 | 18:22

@DeKussendeWielrenner | 03-04-19 | 17:32: Ze zitten daar toch prima.. Lekker warm, geen ongelovigen, dezelfde taal, geen kerstvieringen, pasen, PVV, FvD, kortom de perfecte omgeving.

Mars020 | 03-04-19 | 21:23
▼ 6 antwoorden verborgen

Uhm, nee dank u.

devil13 | 03-04-19 | 17:30

Repsect. Voor Deugende Groeperingen als links gespuis, de EU en de Verenigde Nazi's zijn jihadisten allemaal gewoon "onze jongens".
Ook hun slavinnetjes en kinderen. Moet allemaal naar Nederland.

Jan Passant mk2 | 03-04-19 | 17:30 | 1

Dat betekent dat de achterbakse lui op de departementen een agenda hebben die wij niet mogen kennen. Volgens die agenda hebben een klein groepje ministers en ambtenaren in stilte geld en goederen aan jihadisten geleverd. Het is absurd dat die lui daar mee weg komen. De overheid doet er het zwijgen toe, het is beschamend en schandalig dat hier niet wordt opgetreden. Maar ja, als de macht corrupt is, wie weet dan nog recht te bewerkstelligen?

eastender | 03-04-19 | 18:59

Beetje een misleidend artikel. Ik heb een spuughekel aan zowel de VVD ,dit kabinet, als aan ambtenaren, maar die ambtenaren hebben geopereerd binnen de toegestane marges. Toen Blok zei dat het klaar was, was het ook daadwerkelijk klaar. Ook onder het nieuwe kabinet is het niet meer voorgevallen.

kotelet | 03-04-19 | 17:30 | 1

En wie bepaalden die toegestane marges? Ik snap dat niet alles openbaar besproken hoeft te worden maar hier waren er toch wel een paar van hun padje af als je oorlog voor het kalifaat wil financieren en met goederen ondersteunen, dan kies je oorlog tegen 2 souvereine staten. Wie zegt dat het werkelijk niet meer is voorgevallen? Ook nu weer achterbaks jihadisten terughalen. Ze vertellen ons echt niet wat ze allemaal mispeuteren.

eastender | 03-04-19 | 19:03

Links vraagt zich maar steeds af waarom die gemene FvD nou zo groot is geworden. Zie hier.

StarFox | 03-04-19 | 17:29 | 1

En dan begrijpen ze het nog steeds niet!. Wereldvreemde figuren van links, zijn daar te simpel voor.

Mars020 | 03-04-19 | 17:42

De islamofascisten van Antifa willen met plezier er een paar opnemen in hun naar pis en verschaald bier stinkend kraakpand...

eerstneukendanpraten | 03-04-19 | 17:27

Nou, Steffie Blok scoort punten. Dat mag ook wel een keer gezegd worden.

Amsterdamsko | 03-04-19 | 17:26

Ze zijn nou eenmaal door de Koerden gevangen genomen en ik vind dan ook, dat zij dan ook als eerste mogen beslissen wat er met deze terroristen gaat geburen.

Met die lieve IS strijders, die direct alle mannelijke koerden onthoofde, die ze gevangen hadden genomen en en hun dochters en vrouwen werden verkracht en dan zwaar mishandelden tot de dood er op volgde. Maar dat ze dan terug komen naar NL, in een Body-Bag dat is dan mooi meegenomen voor Nederlandse rechters die kunnen toch geen knopen door hakken.

Niet links | 03-04-19 | 17:25

Ze hebben toch een bloedhekel aan Europa, dus bespaar het die terroristen en laat ze lekker in hun woestijn wegrotten. Stel je toch voor, dat ze in het gehate Europa opgevangen moeten worden, dan worden deze schatjes zeer ongelukkig. Ze zijn gewend aan geweld, moorden, martelingen, diefstal, verkrachtingen enz. Het is dan ook gewoon zielig om ze in een geciviliseerd land op te vangen, want dan krijgen ze gegarandeerd ontwenningsverschijnselen.

Mars020 | 03-04-19 | 17:24 | 1

"Ze zijn gewend aan geweld, moorden, martelingen, diefstal, verkrachtingen enz."

Nu het kalifaat opgerold is en ze in kampen wegkwijnen, is hun "droom" om terug naar Nederland te komen, in de hoop hun "levensvervulling" (met de activiteiten die je noemt), hier voort te zetten, maar dan wel vanuit de luxe van een sociale huurwoning, gratis voorzieningen, en gratis geld.

Dr_Johnson | 03-04-19 | 17:49

Die Jihadi's lijken veel op dat ANTIFA tuig.
Ik vertrouw ze voor geen meter.

RickyLaRue | 03-04-19 | 17:24 | 1

.. toch lijken jihadisten mij beter als menselijke menschen.

Jan Passant mk2 | 03-04-19 | 17:32

De namen van dit tuig graag. Tuig is in dit geval de idioten van BuZa. Het wordt de hoogste tijd dat deze dwazen direct aangesproken worden op hun onverantwoordelijke gedrag. Heeft een minister of staatssecretaris dit goedgekeurd?

Frau Merkel | 03-04-19 | 17:23

En dan, als dat moordlustige schorem hier komt en hier mensen om zeep helpt, in de kamer het de advocaten verwijten die ze verdedigt hebben. Want zo rolt Nederland.

NEE, NEE driewerf NEE. Voor dit soort zaken zijn bindende referenda nodig, en wel NU. Zodat de burger een referendum kan houden over of jihadi's terug mogen. DAar zal een eenduidig NEE op komen.

Sure iedereen verdiend een 2e kans, maar er bestaat ook zoiets als de bruggen achter je verbranden. Het moet wel zinvol zijn mensen nog een kans te geven. Als je ZO ERG hebt gescheten op onze maatschappij, heb je bewezen er nooit meer deel van uit te kunnen maken. Jammer de pammer, opgerot en toedeledokie. Doe de groeten aan je kameel.

zik | 03-04-19 | 17:23

Hier zijn al heel wat zeer druk bezochte topics aan de ratten van isis en buza en minjus gewijd. De Franse methode van de snipers en de body bag is een favoriet onder de reaguurders, ook ik ben voorstander, geen paspoort en terugkeer naar Nederland voor landverraders m/v #Referendumterug.

eastender | 03-04-19 | 17:23 | 1

Doe die ISSers een plezier en help ze op weg naar hun fictieve maagden, iedereen blij.

Pelforth | 03-04-19 | 17:33
-weggejorist-
DankU | 03-04-19 | 17:23 | 3

Buza was vroeger een sjieke tent, allang niet meer zelfs types als de GL bejaarde van Ooijk komt hier vandaan en kan er zo weer terug, zegt genoeg.

Uw Verzekeringsadvis | 03-04-19 | 17:23

Sick.

dr Rechts | 03-04-19 | 17:23

Aangezien IS het Westen de oorlog heeft verklaard; is het misschien een idee om dit soort losgeslagen ambtenaren voor de Krijgsraad te slepen? Dag in dag uit een falende overheid. I want my tax money back!

benjeallanggek | 03-04-19 | 17:22

Ik mis de duiding van berbaar dat dit goed is voor ons land...

Bill le Koek | 03-04-19 | 17:22 | 1

Die gestoorde is nu nog ff bij Joop aan het lullen met zijn vrienden en gaat daarna hier pas lopen trollen. Die komt gegarandeerd met onzin, zoals een tweede kans, het zijn toch wel lieve jongens, slechte jeugd gehad enz..
Het belangrijkste voor hem is het dwarsliggen en reacties uitlokken, want het onderwerp maakt hem geen reet uit. Gewoon tegendraads zijn is zijn hobby, het lijkt wel een wijf.

Mars020 | 03-04-19 | 17:33

Godver. Die beulen rijden maar naar die andere islamitische heilstaat, Saoudie Arabie. Toyota's hebben ze al van onze regering.

Mammeloe | 03-04-19 | 17:22

We hebben al genoeg jihadisten in Nederland, vraagt het maar aan de AIVD.

Wasbakplasser | 03-04-19 | 17:21 | 1

En aan van Ooijk, deze ex BUZA man denkt er wel ff wat anders over.

Uw Verzekeringsadvis | 03-04-19 | 17:24

Het zoveelste bewijs dat PC en links gedrag diep in de vezels van onze overheid zit. Waarom? Omdat het risicoloos gedrag is wat in dit land ook nog eens beloond wordt.
Iemand die PVV of Dvd stemt krijgt daar geen baan.

pejoar | 03-04-19 | 17:21 | 3

Als je daar solliciteert, weten ze toch niet waar je op hebt gestemd?.

Mars020 | 03-04-19 | 20:48

Waarom nou "Ferrero Rochers" en geen pot ongezoute zure bommen?

Het Licht | 03-04-19 | 17:21 | 1

Ronaldo is zwanger.

Uw Verzekeringsadvis | 03-04-19 | 17:25

Zoals al eerder gezegd, de overheid wil niet dat men stateloos is (denk daar maar aan als half Afrika aanspoelt in Zuid Europa) en men wil niet dat iemand de doodstraf krijgt in gebieden als Syrië. Dus haalt men ze terug.

Deflatiemonster | 03-04-19 | 17:20 | 1

De doodstraf is toch de beste oplossing. Goed voor het milieu ook.

Mars020 | 03-04-19 | 23:13

Al die ministeries zijn een grote zooi zonder enige leiding. Wat hebben dit soort acties te maken met landsbelang e.d. Die ambtenaren gebruiken nederlands geld en structuren persoonlijk activisme. Dat dit zomaar kan gebeuren zegt heel veel. Er is geen enkel leiding meer op de Nederlandse ministeries, ze doen maar wat. Dit alles heeft al grote gevolgen en zal nog veel grotere gevolgen gaan hebben. Dramatisch!!

Mark_D_NL | 03-04-19 | 17:19 | 1

De macht van de ambtenarij in de ministeries wordt nog wel eens onderschat. Wil je als minister iets ten nadele van je ministerie beslissen, dan krijg je verkeerde info van je ambtenaren of je krijgt de info te laat en wordt de bewindspersoon vanzelf gejorist.

pibasso | 03-04-19 | 18:04

"In totaal heeft BuZa voor vier jihadisten geprobeerd hun terugkeer te bespoedigen."

Schandalig.

Wordt het nou niet eens heel hoog tijd dat er écht een hele brede maatschappelijke discussie wordt gevoerd en grote TK debatten over de vraag of we die smerige IS ratten überhaupt nog wel terug in onze samenleving willen hebben? Een discussie waarin niet alleen de vader Husseins, de Margrite Kalverboers, de Edwin Bakkers, en de Ans Boersma's van Nederland aan het woord komen, maar een representatief deel van heel Nederland?

In Nederland is geen plaats voor smerige IS ratten, dat is mijn bescheiden mening. ISers zijn géén Nederlanders, in geen duizend jaar, het zijn onze vijanden, die ons haten, en, teruggekeerd, vroeger of later, voor grote problemen zullen gaan zorgen, hele grote problemen. Trek nou eindelijk eens collectief hun Nederlanderschap in, en check goed of ze niet illegaal (als asielzoeker of anderszins) toch het land weer binnen piepen.

Dr_Johnson | 03-04-19 | 17:16 | 2

Oei oei dat is niet humaan tegen deze massa moordenaars, nee Nederland zet liever hun ouderen op straat en kort op hun pensioenen en AOW en laar ze weg rotten in verpleeghuizen waar 60% te kort is op personeel en mensen mogen de hele dag in hun stront liggen te rollen en dat ze tegen de avond hun ochtend maal krijgen en iedere maand mogen douchen.

Daar is geen geld voor, maar er is zat geld om die moordenaars/ terroristen naar Nederland te halen, waar ze gelijk een huis krijgen, uitkeringen en alle toeslagen en als staf mogen ze twee uur mogen schoffelen en dan is alles weer in kannen en kruiken en wordt het vergeten!!!

Niet links | 03-04-19 | 17:35

U vergeet de ISlamfactor die voor een groot deel de Nederlandse politiek bepaalt. Kijk maar eens wat er aan voormalige Shellmedewerkers er nu in het kabinet zit. Kijk maar eens hoe ISlam is geinfiltreerd in het dagelijks bestuur, de veiligheidsdiensten, ordehandhavers en ICT. En voor die mensen zijn Jihadi's geen terroristen maar frontsoldaten die hun heilige oorlog uitvechten. Denk dat je het een beetje kunt vergelijken met "onze" Kruisvaarders een kleine 1000 jaar terug, alleen zijn deze kerels veel fanatieker, veel ongecontroleerder en dus ook veel gevaarlijker. Maar, nogmaals, er is in het westen voor ISlam gekozen en wij zullen daar dus ook de dagelijkse gevolgen van mee gaan maken. Intolerantie, bedreiging, intimidatie, geweld, indoctrinatie en haat als gevolg van een geimporteerde enorme conservatieve ideologische onderstroom. Ga er maar aanstaan...

Graaisnaaiert | 03-04-19 | 17:41

Nederland moet en zal kapot, hè, van het partijkartel!

MAD1950 | 03-04-19 | 17:16

Dat was toch een betrokken arbitraire zelfbedenkjournalistiekactivisme van het nosjournaal?

Einde van de Domheid | 03-04-19 | 17:16

Dan wel graag in een body-bag, de luxe, dat mag dan wel weer!!!!

Niet links | 03-04-19 | 17:16 | 2

Of we laten speciale eenheden oefenen op die gasten. Kunnen ze hun schietvaardigheid verbeteren.

Mars020 | 03-04-19 | 17:45

@Mars020 | 03-04-19 | 17:45:
Zo af en toe lees ik hier een uitmuntend idee , die van jou is er 1 van !!

ghetto-is-back | 03-04-19 | 17:55

Bij ieder volgend bericht over de activiteiten om jihadisten terug naar Nederland te halen begin ik nog meer te walgen van ons kabinet onder leiding van Pinokkio. Wat een aanfluiting! Het wordt tijd voor nieuwe tweede-kamer-verkiezingen om schoon schip te maken met dit stelletje faalhazen.

Wladimir 1928 | 03-04-19 | 17:15

Snap het niet: Buza klikt eerst over een snol en wil daarna 4 jihadisten ophalen? Wie zijn die ambtenaren, islamitische vrienden van Kaag?

eastender | 03-04-19 | 17:15 | 1

Dezelfe eikels die die pedofiel van justitie geholpen hebben.

Lt-Kol Kilgore | 03-04-19 | 17:21

Probeer jij maar eens bij een nederlands consulaat in het buitenland hulp te krijggen in geval van problemen. Ze wimpelen je gewoon af. Te druk met feestjes.
Hoe anders gaat het bij bijvoorbeeld australiërs waar ze wel voor hun landgenoten zorgen.

2voor12 | 03-04-19 | 17:15 | 3

Ook de Britten en de Duitsers hebben overal prima vertegenwoordiging.

eastender | 03-04-19 | 17:16

@eastender | 03-04-19 | 17:16: Onderwijl ik dat schreef, @2voor12, zat ik vanwege jouw tegel instemmend te knikken.

eastender | 03-04-19 | 17:19

Je kan gewoon weg rotten in je cel tot dat je in de Telegraaf komt met je zielige verhaal.

Uw Verzekeringsadvis | 03-04-19 | 17:20

Is het nou enkel stupiditeit of zit er ook een idee achter het doelbewust importeren van moordlustige moslimpsychopaten met een 72-voudige doodswens. Dat is wat ik me afvraag. Wat zou dat idee dan kunnen zijn?

Mazzelstof | 03-04-19 | 17:14

IN Nederland zijn we gek aan het worden. Weer zo'n linkse tolerante attitude.
( Zoals men dat toepaste bij die moordenaar van dat meisje Faber )
Laat die criminelen en moordenaars, geindoctrineerd door de sharia islam,, die bewust zich bij het IS hebben aangesloten, nooit meer terugkeren naar Nederland. En ook hun kinderen niet.
Zij hebben daarvoor bewust gekozen.
Het zal een enorme fout blijken te zijn indien we die lui weer naar ons land terughalen. Daar krijgen we eeuwig spijt van, let maar op.
De rekening die zij open hebben staan zullen ze dan wel vereffenen.
Niet doen svp.

outdoor | 03-04-19 | 17:13

Prima plan mits, gecontroleerd betekend in 'n rubberen bodybag met enkele extra lichaamsopeningen. Mogelijk iets om TBS'ers voor in te zetten op locatie, kunnen die iets terug doen voor de maatschappij die ze zo gegriefd hebben. Mocht dit geen optie zijn, gewoon daar laten die mensen hebben hun keuze gemaakt.

Ceevoo | 03-04-19 | 17:13

Het zijn geen Nederlanders, dus laat ze maar in de woestijn zitten. Als er een hond wordt geboren in een varkensstal, dan heet het nog steeds een hond. Verder hebben deze mafkezen gekozen voor de woestijn, omdat ze niet tussen het zogenaamde ongelovige volk willen leven. Er zitten al genoeg terroristen in ons land, waar justitie geen grip op heeft, dus op nog meer ellende, zit niemand te wachten.. behalve natuurlijk de geitenwollensokken..

Mars020 | 03-04-19 | 17:13

En ze gaan terugkomen. Idem de IS-bruiden en hun kroost. Hoe dan ook. Het gaat geregeld worden.

de ondode dichter | 03-04-19 | 17:12 | 1

Ben bang dat u het helaas bij het rechte eind heeft...

Bill le Koek | 03-04-19 | 17:19

Zou het ambassade- en consulaire personeel niet vanuit de Kaaghoek opdracht hebben gekregen om Jihadistische frontsoldaten op te sporen, binnen te harken en er zuinig mee om te gaan om ze op een later tijdstip als "Vrijheidsstrijders tegen de Zionistische Entiteit" in te zetten?
Tegenwoordig verbaast niets me meer in dit huidige politieke klimaat met de huidige lichting "politici".

Graaisnaaiert | 03-04-19 | 17:12

Als dat deradicaliseringstraject op z'n Michael P.'s gaat dan worden het spannende tijden.

Mark van Leeuwen | 03-04-19 | 17:12 | 2

Dit was ook het eerste wat ik dacht.

pibasso | 03-04-19 | 17:15

Dan liever het Franse systeem. Een .50 of .338 lapua..

Mars020 | 03-04-19 | 23:16

Het heeft iets borderline-achtig, hoe de regering/politiek/noem het maar op omgaat met het vraagstuk "IS spijtoptanten".
Alsof ze persé dát willen doen wat schadelijk is, en door iedereen wordt afgeraden.
Alsof het stuk moét.

de ondode dichter | 03-04-19 | 17:11 | 3

Optreden is tegelijkertijd toegeven dat je fout zat wat betreft die massamigratie en het pamperen van ISlam gedurende de afgelopen 40 jaar. En fouten toegeven is iets wat niet iedereen is gegeven, en al helemaal niet binnen het politieke spectrum.

Graaisnaaiert | 03-04-19 | 17:14

Die directeuren vergeten een ding. Dat toen de spijtoptanten nog geen spijtoptanten waren, ze met gemak hun zoons en dochters verkrachten en vermoorden. Ik ben heel gemakkelijk; niet terug laten komen en daar berechten. Was Nederland na WO2 ook zo gemakkelijk met de Nederlanders die voor de Duitsers vochten, zoals de Waffen SS en de SS??

AdPatat1960 | 03-04-19 | 17:19

En dan is daar opeens dat eu leger

Het leven is zwaar | 03-04-19 | 17:46

Links graaft haar eigen graf.
Heerlijk om te zien, maar angstaanjagend dat dit gebeurd.
Hoe dom kunnen sommige mensen zijn ?

Het leven is zwaar | 03-04-19 | 17:09 | 4

Die idiote linkse ambenaren bij Buitenlandse zaken willen dus echt het riscico nemen om potentiele aanslagplegers naar ons land terug te halen.
Michel Panhuis kon in NL ongestraft en gedekt door de linkse dader vertroetel maffia door gaan met zijn zieke en perfide gedrag en nu dit.
Tid voor een grote schoonmaak bij de ambtenarij in dat wereldvreemde politieke Den Haag.

Pelforth | 03-04-19 | 17:14

Linkse mensen? Nou die weten de definitie van domheid nog steeds op te rekken. De linksmensch denkt immers het het hart en niet met het verstand. Gecombineerd met hetmarxistische doctrine is eigenlijk iedereen die niet blank is en geen belasting betaald een onderdrukt individu.

Solar666 | 03-04-19 | 17:17

jij en ik gaan wel mee in dat graf, vergeet dat ff niet

lovekila | 03-04-19 | 17:21
▼ 1 antwoord verborgen

het hypcriete Rode Kruis mag dat land niet eens in met hun rode kruis.
Dus moeten ze het aan hun 'zuster' organisatie de rode halve maan overlaten.
Het zal je zuster maar zijn.
Die 'zuster' is niet te beroerd om die klunzen die daar vast zitten op te offeren om een aantal getrainde terroristen deze kant op te krijgen.
De naïviteit t.o.v. de islam, dat is pas schokkend.

watergeus | 03-04-19 | 17:09

Goed mogelijk deze terroristen betrokken waren bij de levering van allerlei (surrogaat) oorlogstuig aan relifascistische groeperingen in Syrie.... zegmaar een soort van wederdienst.

litebyte | 03-04-19 | 17:08

Ik vind dit een heel slecht plan. Vandaag was er al een debat over onze overheid die ernstig tekort schoot. Dit is een accident waiting to happen.

pibasso | 03-04-19 | 17:08 | 6

Ja maar het zijn toch allemaal modelburgers die daar in Syrië zitten ? Laat die psychopaten daar svp, deze lui zijn minstens net zo gestoord als Panhuis.

sprietatoom | 03-04-19 | 17:49

@Graaisnaaiert | 03-04-19 | 17:17: volgens mij horen diplomaten aan de leiband van BuZa te lopen en nooit op eigen houtje te handelen. Dan hoort de minister van BuZa op te treden toch?

pibasso | 03-04-19 | 17:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Over een tijdje staat er in de 2e Kamer de Minister van Binnenlandse Zaken te verdedigen, dit naar aanleiding van een incidentje met 1 van de teruggekeerde jihadisten.
De familie van de slachtoffers bevolken de tribune en mevrouw van Toorenburg snauwt Baudet toe een beetje op te letten op de toon van het debat.

Waar hebben we dat eerder gezien?

Fatwabuster | 03-04-19 | 17:07 | 2

Weten we meteen de reden waarom het geen aanslag mag heten, maar verwarde man, psychische problemen, suikerspiegel, doorgesnoven drugsgebruiker, alles behalve terrorisme.

Rest In Privacy | 03-04-19 | 17:09

@Hollende_Kleurling | 03-04-19 | 17:09:
Ik hoor de heer Feras, de leider van de communistische fractie, in de 2e Kamer al melden, dat de heer Riedijk en consorten ernstig geradicaliseerd zijn, omdat de terugkeer naar NL zo lang in beslag heeft genomen.

Pelforth | 03-04-19 | 17:22

Met welk recht doen ze dat ???

Roger-Rabbit | 03-04-19 | 17:07

Waar zijn deze diplomaten nou eigenlijk mee bezig? Wat bezielt deze mensen om mensen terug te halen die voor hun kalifaat gingen vechten? Deze mensen zitten op het niveau kampbeul en daar is eigenlijk maar 1 oplossing goed genoeg voor.

Solar666 | 03-04-19 | 17:06
-weggejorist-
DankU | 03-04-19 | 17:06

Als je als Nederlander ergens in het buitenland in de problemen komt, is er geen hond die je komt helpen. Wonderbaarlijk dat ze voor deze types zo hun best doen.

n.sunny | 03-04-19 | 17:05 | 2

Ja, bijvoorbeeld als er Nederlandse meisjes spoorloos verdwijnen of vermoord worden, dan mag de familie het lekker zelf uitzoeken (op eigen kosten).

Zenzeo | 03-04-19 | 17:08

Ik mag hopen dat deze nobele mensen ook zelf naar voren stappen en verantwoordelijkheid nemen mocht het misgaan. En het zal misgaan.

Rest In Privacy | 03-04-19 | 17:05 | 2

Linkse mensen zijn zo door en door overtuigd van hun eigen gelijk, dat hun geweten inmiddels is vervaagd.

Pelforth | 03-04-19 | 17:27

@Pelforth | 03-04-19 | 17:27: Veilig achter hun hekken,met veel te dikke salarissen ver van de echte wereld.

De Profundus | 03-04-19 | 18:05

Waar is het gezond boeren verstand gebleven?

Brabeaulander | 03-04-19 | 17:04 | 1

verdronken in de linkse gedachten gierput

lovekila | 03-04-19 | 17:19

Oh gelukkig. Een aanwinst voor onze samenleving. Begon ze wel een beetje te missen. Hulde diplomaten!

Wim Venijn | 03-04-19 | 17:04

Waarom in hemelsnaam? Laat ze de kogel krijgen als het zulke helden zijn. Eerst met het vingertje omdat ze zich verheven voelen, nu met het vingertje omhoog omdat ze willen worden opgehaald. Het schoolreisje is over.

goedverstaander | 03-04-19 | 17:03

Volslagen idioten! Waarschijnlijk dezelfde fascisten als die 'academici' die aan Baudet haat doen. Verdienen aan linkse hobbies als criminele economische migranten.

Rheia | 03-04-19 | 17:03

Het Rode Kruis staat ook al in de startblokken.

gestoptmetroken | 03-04-19 | 17:03 | 9

@Lt-Kol Kilgore | 03-04-19 | 17:26:
Ondanks dat pa en ma overleden zijn aan inderdaad die ziekte ja , geef ik al jaren nergens meer aan ! Als directeuren van goede doelen al een 150.000 of meer moeten verdienen dan kunnen ze om mij sterphen

ghetto-is-back | 03-04-19 | 18:00

Het zal eens niet.
Het Rode Kruis is zo ongelofelijk politiek correct dat ze tegelijkertijd Ghandi en Idi Amin zouden helpen..

Wijze uit het Oosten | 03-04-19 | 18:00

wie wil mij helpen met iets op te zetten om het bloedrode kruis te boycotten

Y&T | 03-04-19 | 22:23
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat zullen de vluchtelingen blij zijn dat wij hun beulen met veel moeite deze kant op willen krijgen! Wat een heerlijk nieuws.

RenHoek | 03-04-19 | 17:03 | 1

Geeft niets. Justitie, de NCTB, AIVD, OM, politie hebben prima zicht op alle ongeleide terroristische projectielen (inclusief lone wolves) in de Nederlandse samenleving. Een nieuwe lading getrainde en volledig doorgedraaide booslims kan er prima bij. Die vluchtelingen kunnen echt rustig gaan slapen.

goedverstaander | 03-04-19 | 17:35

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl