Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Samir Azzouz doet iedereen de groetjes!

Nou jaaaa deradicaliseringstraject werkt helemaal niet

Ongederadicaliseerd

Hallucinant stuk in de NRC Mediabelg (spiegel) over vriend van de show Samir Azzouz. Samir is in 2013 vrijgekomen en zamelt geld in voor zielige kinderen in Mozambique met een spierziekte in Bangladesh van IS-strijders. Dat doet Samir omdat hij ondanks een via een schimmig bureautje van de belangenverstrengelende imam Mohammed Cheppih geregeld deradicaliseringstraject helemaal geen GroenLinks-stemmende bakfietsvader is geworden. 

Desondanks zit Samir behoorlijk genuanceerd in de discussie over IS in het algemeen en aanslagen in Nederland in het bijzonder. "Hij volgt ook niet volledig de lijn van IS. Zo is hij tegen aanslagen in Nederland. Althans, niet principieel. „Vergeldingsacties zijn in beginsel rechtmatig”, zegt Samir. „Waarom? Nederland bombardeert met de internationale coalitie moslims in Syrië. Dat is een oorlogsdaad en die mag vergolden worden. Zo is nu eenmaal het oorlogsrecht binnen de sharia.” Maar omdat een aanslag tot gevolg zal hebben dat de Nederlandse bevolking vijandiger zal worden tegenover moslims, analyseert Samir, is het effect van een aanslag uiteindelijk negatief voor moslims. En daarom: niet opportuun." Zo ziet u maar. We mogen blij zijn, dat rechters Samir in 2013 vervroegd vrij hebben gelaten.

"Samir zoekt andere manieren om zijn idealen vorm te geven, zoals het uiten van steun. Tijdens een rechtszaak tegen een groep Haagse IS-ronselaars, zat Samir op de tribune tussen de andere IS-sympathisanten. De meest prominente ronselaar uit de groep, Azzedine C., kent hij persoonlijk." Kijk, Gökmen Tanis, zo kan het ook! "Wat weten zijn kinderen eigenlijk over zijn verleden? „Ik heb het er nooit met ze over gehad. De oudste kan al googlen… Dus die zal het vast al weten.” Als ze nog iets ouder zijn, zegt hij, moet hij het er eens met ze over hebben. En wat hij ze dan gaat vertellen? Samir denkt even na. „Dat papa vroeger heel ambitieus was.”"

Lieve belastingbetaler van Nederland. U financiert een bijstandsuitkering voor deze man, spendeert bakken met geld aan zijn reclassering en waarschijnlijk nog veel meer aan het hem in de gaten laten houden door de AIVD. Misschien moet u maar eens een briefje aan Amnesty schrijven.

But of course

Reaguursels

Inloggen

"Dat doet Samir omdat hij ondanks een via een schimmig bureautje van de belangenverstrengelende imam Mohammed Cheppih geregeld deradicaliseringstraject helemaal geen GroenLinks-stemmende bakfietsvader is geworden."

Stemmen ze bij GroensLinks anders dan...?

Ad Pendix | 31-03-19 | 16:33

Zolang de overheid maar korte metten maakt met die blokkeerfriezen is alles prima, bier en barbecue, VVD stemmen!

Datsun_Cherry | 31-03-19 | 13:08

'een casus met het hoogste politiek-bestuurlijke afbreukrisico', niet uw veiligheid is van belang. De carierre van de minister is van belang. Deze stempel zegt alles over waar we ons bevinden. En ik me afvraag of ik mijzelf moet bewapenen tegen krankzinnegen en tegen een overheid, die het godbeterd nog faciliteerd door een imam met radicale ideeen zijn de-radicalisering te begeleiden. Wat een kutland zijn we verworden! *Vaas tegen de muur gooit*

SmaritesII | 31-03-19 | 12:51

daarom.. zal binnenkort een Haagse drol ons melden, daarom halen we de bruiden en hun kleine mohamedjes tot 18 jaar met een speciaal ingezet vliegtuig graties naar Nederland.. want anders gaan die vrijgekomen jihadisten hier in dit land alsnog weer richting een kalifaat en bekostigen dat van de bijstanduitkering waar ze nu eenmaal hier in dit k*t land recht op hebben.. betaald allemaal door die kufars..

fikkieblijf! | 31-03-19 | 09:19

deradicaliseringstraject? deradicaliseringstraject? Sinds daar weer miljoenen tegen aan worden gesmeten is dat een verdienmodel geworden. In gemeenten als Delft, Zoetermeer , Gouda of Den Haag worden hoofddoek dragende meisjes met een diploma sociologie aangenomen die vervolgens beleidsnota’s gaan zitten schrijven. Er ontstaat een geheel nieuw vergader- en overlegcircus dat tientallen baantjes in de hogere loonschalen van het BBRA creeert.

theo-is-dood | 31-03-19 | 03:52

Hij heeft wel een beetje gelijk --> de Nederlandse overheid werkt mee aan (vredes)missies in moslimlanden - hierbij kunnen gewonden en doden vallen onder IS-strijders.
In april komt er een einde aan de vredesmissie in Mali... het is beter dat Nederland helemaal stopt met deze missies.

sociaal_econoom | 31-03-19 | 01:09 | 1

Prima als 'IS strijders' opgeblazen worden, niks mis mee. Maar de Nederlandse bemoeienis is er eentje van 'we laten ons gezicht even zien' om dan vervolgens Al Quaida van Toyota's en ander materieel te voorzien. Niemand heeft het er nog over, Rutte de terreurfinancierder.

Datsun_Cherry | 31-03-19 | 13:11

Wereldverbeteraar. Interessant dat iedereen daar toch een eigen kijk heeft op wat 'beter' nu precies inhoudt.

teevee | 31-03-19 | 00:42

Maar als ik die belasting waarvan hij leeft niet meer betaal kom ik dus wel in de gevangenis.

Rest In Privacy | 30-03-19 | 22:39

Het enige wat ik voor dit soort haatlims wil betalen is een enkeltje naar de hel.

Goofy Goofball | 30-03-19 | 20:50

@jezusisonzin | 30-03-19 | 19:43
Die laatste twee woordjes. "op IS". Dat is het verschil. Je ziet wel vaker dat Moslims dat soort uitlatingen doen: "Jullie/het westen gooien bommen op Syrië en Irak," Die laatste twee woordjes koppelen ze er nooit aan vast. De eerste echte protestacties van Moslims tegen Moslim extremisten moeten nog steeds plaats vinden, ook al "zijn dat geen Moslims en geven ze de Islam en Moslims een slechte naam."

Heiner | 30-03-19 | 20:07

Als je bommen gooit in Irak en Syrië op IS, dan kun je verwachten dat er een keer iets gaat gebeuren.

jezusisonzin | 30-03-19 | 19:43 | 5

@onzin, @wol,

Je kunt 1400 jaar islamitische slavenjachten en genocides niet verklaren met "ja maar het Westen heeft bijna 0,001% van al het islamitisch geweld met geweld beantwoord". Dan mis je de chronologie van de geschiedenis, en de theologie van de islam. En je mist een paar duizend aanslagen per jaar op hindoes, boeddhisten, animisten, sikhs, atheïsten en ontelbare andere niet-moslims. Om over aanslagen op "ketterse" moslims zoals sji'ieten, soefi's en baha'i nog maar te zwijgen.

Bovendien missen jullie het grote plaatje. Zowel in Iran als in Syrië en Irak speelden al religieuze conflicten lang voor het Westen zich daarmee ging bemoeien. In Syrië verweten jihadisten en socialisten het Westen aanvankelijk juist dat we *niet* ingrepen. En nu verwijten diezelfde extremisten het Westen dus dat we *wel* hebben ingegrepen...
Snap je dat wij het nooit goed zullen doen?

Er is altijd een excuus om ons te doden.
Om met die door het Britse sociale stelsel zwaar gesubsidieerde imam te spreken; "het verkrachten of vermoorden van een ongelovige is altijd toegestaan, ook als die ongelovige je niks heeft gedaan. Een ongelovige is namelijk altijd schuldig, aan ongeloof".

Dandruff | 30-03-19 | 21:42

@Dandruff | 30-03-19 | 21:42:
Ik praat niet de mentaliteit van de fundamentalistische Moslim goed, maar het lijkt me vrij duidelijk dat je zijn\haar aandacht meer op het Westen richt door in die pot te roeren. Hiervoor richtten ze vooral hun aandacht op elkaar. Nu zitten we in feite de honden daar een soort Pavlov-reactie aan te leren dat ze hun agressie vooral op het Westen moeten richten, want "wij" geven ze zichtbaar de meest recente schop.

Wol | 30-03-19 | 21:56

@Wol | 30-03-19 | 20:32: Precies; pleur enkele kerncentrales in de Flevopolder, boor de olie die we nodig hebben op uit de Noordzee of haal het uit de VS en de t*f*us voor die Aerebs!

Jan Lange3373 | 30-03-19 | 23:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Denk je dat de AIVD hem in de gaten houdt ? hebben ze geen eens personeel voor 24/7 , dat mag een ander doen de Buurtjes van hem en de lokale informanten .
De Diensten kijken wel weer de Koe in de reet als die weer ergens opgescheten heeft .
Op jou bijvoorbeeld of op een ander.
Vooral blijven binnen halen hier die Lui in dit land .
daaaaaaaaaaag hoor .

liegende lippen | 30-03-19 | 19:36

Jammer dat hij geen zelfmoord heeft gepleegd in z’n cel zoals veel van z’n linksche voorbeelden van de RAF/Baader Meinhoff in de jaren 80, andere tijden.

Carlos_I | 30-03-19 | 19:12

Moest even nazoeken wat meneer "A." van Ambitie nou precies gepresteerd had. Komt een beetje over als een gesjeesde terrorist. Gelukkig maar dan, beter een mislukte loser dan een moordenaar.

Wel bizar dat je vrijgesproken kunt worden van voorbereiding van terreur omdat je een foutje hebt gemaakt in de receptuur van je bom. Beetje alsof je zogenaamd niet probeert winnaar te worden bij Heel Holland Bakt omdat je per ongeluk zout i.p.v. suiker in je creatie hebt gemieterd. Het smaakt voor geen meter, dus je wilde waarschijnlijk niet winnen?

Logica en zelfstandig nadenken is bij A. ook ver te zoeken.Ja, het is niet goed (naar mijn mening) dat Nederland zich bemoeit met het Midden Oosten en daar met bommen naar Moslims (of wie dan ook) gooit. Maar het is van tweeën één. Ofwel het is fout wat "wij" daar doen (tegen de zin van veel van die "wij"), zelfs als het met het excuus gebeurt dat "Moslims" terreur hebben gepleegd tegen het Westen en daarom Moslims\Moslimlanden in het algemeen een legitiem doelwit zijn in Oorlog tegen Terreur. Maar dan is het dus ook fout om alle Nederlanders of Westerlingen als doelwit te zien. Of het is wel degelijk een legitiem doelwit, en daarmee ook Nederlanders\Westerlingen, maar dan zijn het toch echt de Moslims die ermee begonnen (afhankelijk van welk startpunt je kiest). En kun je tot in het oneindige wraak en weerwraak blijven plegen en is er niemand meer "onschuldig" omdat iedereen ofwel bij team A of team B hoort.

Roepen dat je het zo erg vindt dat groep X door groep Y collectief tot vijand wordt bestempeld en gebombardeerd omdat leden van X een misdaad hebben gepleegd tegen iemand van groep Y, maar vervolgens alle leden van groep Y tot schuldig en legitiem doelwit verklaren... Je moet die kronkel maar recht zien te breien in je warrige hoofdje.

Wol | 30-03-19 | 18:52

"Ambitieus", wat een clown.

MickeyGouda | 30-03-19 | 18:39 | 1

Zijn ambitie was begraven worden op 23 begraafplaatsen

Jacktheflipper | 30-03-19 | 21:10

En is het met zijn kontje allemaal goed gekomen , was toch vrij serieus .

telefoontje | 30-03-19 | 18:30
-weggejorist-
Elder of Z. | 30-03-19 | 18:03 | 1

Gelukkig laten de gematigde mohammedanen de klussen -nog- aan de extremen over, want de tijd is -nog- niet rijp......

Elder of Z. | 30-03-19 | 18:00

Ik zou wel eens willen weten waarom de Samir A's en de Bilal L's nog steeds het Nederlanderschap hebben, waarom dat niet is afgenomen en ze gezellig naar het 2e identiteitsland zijn uitgewezen. Deze mensen ben je liever kwijt dan rijk en bewijzen nog steeds dat ze er niet tussen willen passen. En begin niet over rechten aub die hebben wij ook, het recht op een relatief veilig bestaan, en de kans daarop neemt significant toe als je deze types de grens over shipt.

bwanabanjo | 30-03-19 | 17:58 | 3

Hou s effe op met dat politiek correcte uitwijzen. Dan verplaats je de ellende naar een ander land. Gewoon preventief ruimen. Goedkoper en beter voor de planeet.

The2Amendment | 30-03-19 | 18:01

@The2Amendment | 30-03-19 | 18:01: En hoe ziet U dit "preventief ruimen" exact in de praktijk? Kunt u dit benoemen? Of zal ik er maar een godwin ingooien? Zeg het maar.... (hiermee ben je dus geen haar beter dan die extremisten).

KwestieVanBalans | 30-03-19 | 18:18

Kijk. Daar ben ik blij mee. Met deze woorden verklaart de beste man iedereen die leeft volgens de sharia automatisch tot een strijder en dus legitiem doelwit. Dan gaat het in NL een kwestie worden van het aan elke moslim vragen of hij of zij leeft volgens de sharia. Iedereen die ja antwoord is een strijder en kan legitiem getermineerd worden. Iedereen die nee antwoord mag een document met die strekking ondertekenen, we publiceren dagelijks updates op een nader te bepalen website. Zodat ook voor de rest van de moslims in de wereld duidelijk is welke NL moslims niet gediend zijn van de sharia.

The2Amendment | 30-03-19 | 17:56

Als ik dit soort dingen lees ben ik blij dat ik geen kinderen op de wereld heb gezet. Het gaat hier zo ontzettend uit de klauwen lopen.

burgertime | 30-03-19 | 17:44 | 2

Dit is verplicht leesvoer voor mijn met links gedachtengoed verkrachte dochters tijdens jarenlang extremistisch links onderwijs. Misschien kunnen zij nederland later redden van het door onze ouders gewenst ulta linksch paradijs

GetOffMyWify | 30-03-19 | 18:01

De grote vraag is wel: Gaat Samir dit jaar naar Lowlands?

radiatorknopje | 30-03-19 | 17:33 | 1

En: is Halbe er bij?

The2Amendment | 30-03-19 | 17:57

Nederland heeft heel hard een sharia rechtbank nodig. Niet voor normale burgers, maar wel voor alles wat terugkomt van of ooit deelgenomen heeft aan ISIS. Zuiver en alleen voor die lui. En dan berechten volgens de koran.

Ik vermoed dat de straf op het verraden van je land, in de Koran beter geregeld zal zijn dan de 'behandeling en resocialisatie' die ze volgens NL strafrecht zouden krijgen.

zik | 30-03-19 | 17:30 | 2

Die worden dan vrijgesproken Sherlock. En de sharia geldt per definitie niet alleen voor moslims

hellothere | 30-03-19 | 17:57

Wat we nodig hebben is een Sharia SLACHTbank voor dat gajes en hun haatlarven. Dat spul heeft hier geen plaats meer uit eigen keuze.

Bakschuif | 31-03-19 | 13:07

Waarom laat een krant zo'n vogel aan het woord? Waarom laat een krant zo'n jongen kritieloos zijn straatje schoonvegen? Waarom proberen begrip voor zo'n gast te creëren? Baudet kunnen ze niet uit laten praten, maar deze gast...

Sans Comique | 30-03-19 | 17:30 | 1

Omdat dat varken geen PVV-er of FvD-er is.
Echte extremisten worden nooit gecensureerd, die worden bejubeld.

Dandruff | 30-03-19 | 21:46

Rutte III wil dit soort gasten met vrouw en kinderen naar Nederland halen.
Hier krijgen ze onder de noemer van vluchteling gratis opvang in een AZC.
Daarna krijgen ze een ingerichte woning plus een levenslange uitkering.

Mark Rutte is goed bezig... hij vertrekt eerdaags naar Brussel en zij blijven hier.

sociaal_econoom | 30-03-19 | 17:23 | 1

Fout. Mark neemt ze mee naar zijn nieuwe woonplaats over de grens. Ik hoorde het toevallig toen ik laatst in een Haags Cafe ff ging pissen.

NeedIsaymore? | 30-03-19 | 17:42

In Amerika of Rusland zou deze terrorist allang zijn overleden door een
"ongeluk" of dmv een beetje polonium door z'n vreten, en is het dan ook
jammer dat wij hier geen "men in black" hebben om dit soort afval op te ruimen.

Ronnie D. | 30-03-19 | 17:20 | 2

Nee... hier worden ze onder de noemer van vluchteling in de watten gelegd en als kasplantjes behandeld.

sociaal_econoom | 30-03-19 | 17:24

De PvdA-ers wilden zo graag islamiseren, waarom geen kruisje bij de belastingaangifte dat je daar kunt kiezen voor een bijdrage hieraan?
Veel X-66-ers en GroenLInksers zullen hier ook wel wat voor voelen.
Zelfde principe als de vervuiler betaald, hoef ik me er niet aan te storen dat ik indirect dat soort lui voorzie in van alles en nog wat. Goed tegen de polarisatie en de X66/PvdA/GroenLinks/SP/DENK-ers hebben ieder jaar weer hun eigen deugmomentje en betalen dat zelf. Ze kunnen zichzelf of dat gebied dan terecht sociaal noemen in plaats van asociaal van andermans geld de deugneus uit te hangen.
-
Best een goed plan.

bananabanana | 30-03-19 | 17:03 | 1

De linkse gasten krijgen bij NPO aandacht en medewerking.

sociaal_econoom | 30-03-19 | 17:28

De maatschappij dat ben jij : de parasieten zijn moslims zoals hij, je mag belasting afdragen om hem te onderhouden en hopen dat hij jou niet doodt. Iets onduidelijk?

Montesquieue | 30-03-19 | 16:54

Samir a was vroeger ambitious?
Maar wel al een enorme loser;
- die in zomerkleding naar Tsjetsjenië reisde voor de jihad;
- om daar te sterven als martelaar, met zijn 72 maagdelijke geitjes;
- in plaats daarvan als een verdwaalde kleuter werd teruggestuurd;
- hier werd gepakt voor het voorbereiden van aanslagen met explosieven;
- die explosieven bleken echter on-ontplofbaar...

Een totale loser was hij en is hij, en zal hij altijd blijven. De Groningse universiteit probeerde Samir nog een studie chemie aan te bieden; zodat Samir de volgende keer betere explosieven kon hebben. Bepaalde linkse hoogleraren vinden aanslagen met explosieven zoals op de kinderen in Manchester kennelijk aanvaardbaar. West Europa is immers te wit, te boreaal. En er zijn hier vooral teveel mensenrechten; voor vrouwen, joden en homo's, zelfs voor joodse lesbo's!
Puur racisme dus.

Maar goed, Samir had dus ondertussen betere explosieven kunnen hebben. Hij was echter te lui en te dom, en dus slijt hij zijn dagen met het bedelen om geld.

Dandruff | 30-03-19 | 16:51

Uw verrijking in geuren en kleuren. Nederland als gekkenhuis. Wie mogen we hier toch allemaal voor bedanken...

hertogvanzottegem | 30-03-19 | 16:50

Willen jullie meer of minder deradicaliseringstrajecten ?

Is dit nog nieuws? | 30-03-19 | 16:47

Nu is dat linkse onderwijs van ons wat, maar in die islamitische scholen is het blijkbaar helemaal onlogisch en afgedreven van iedere realiteit.
-
Hij rechtvaardigt aanslagen (heeft er begrip voor) omdat Nederland ook moslims bombardeert in het Midden-Oosten. Voordat veel NRC lezers de logica ontberen en ook sympathie gaan krijgen voor deze zienswijze even het volgende.
-
Aanslagen zijn gericht tegen burgers, de bombardementen van de westerse coalities (en ja ook de Russen) zijn gericht tegen soldaten van een dubieuze regimes en doen alles om burgerdoden te vermijden. Waardoor zelf burgers doelbewust als menselijk schild worden ingezet.
De bombardementen geschiedde in de Eerste Golfoorlog tegen Irak omdat in de VN (en het islamitische Kuweit vond er zelf ook wat van) werd besloten om het binnengevallen Kuweit te bevrijden en te vermijden dat SA ook onder de voet zou worden gelopen. Tja, Amerika betaald wel z'n NAVO contributie dus hadden een hoofdrol.
Daar begon het mee.
Het kalifaat ISIS vormde een bedreiging voor de gehele regio en sloegen aan het massamoorden op andere moslims, ook hiervoor geldt hetzelfde als hierboven.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan, om nog maar te zwijgen over het moslim geweld onderling. Waarmee het ook iedere keer start.
Volgens mij is dit vrij feitelijk en is zijn zienswijze behoorlijk gekleurd en afgedreven van iedere realiteit en wordt enkel gestaafd door het idealistisch te benaderen.
Misschien had het beter geweest om alles en iedereen daar lekker onder de verschillende islamitische regimes het onderling lekker uit te zoeken. In plaats van pogingen om zelfs in Irak een democratie te laten ontstaan.
Maar dan verder ook geen gezeik.

bananabanana | 30-03-19 | 16:46 | 1

Mand

salsaparilla | 30-03-19 | 16:48

Ik dacht dat die klootzak na zijn vrijlating van plan was Nederland te verlaten en te verhuizen naar een land waar ze veel meer in overeenstemming leven met de voorschriften van de profeet (vzmh).

Maar niks hoor, hij zit lekker hier met zijn gezinnetje, kennelijk onderhouden door de samenleving, en zorgt er dus blijkbaar voor dat er geld van Nederland richting ISers in Syrië gaat. Mij lijkt dat het (financieel) ondersteunen van een terroristische organisatie en dus strafbaar. Waarom wordt die lowlife niet achter elkaar opgepakt en veroordeeld. Er zal wel weer een Mickey Mouse straf op staan, maar liever dat dan helemaal niks. Als die lul uit zichzelf niet emigreert, pest hem dan Nederland uit, door hem "hinderlijk te volgen" of zo, en telkens kleine kutstrafjes op te leggen.

Dr_Johnson | 30-03-19 | 16:42

Weg met die gast.

sjef-van-iekel | 30-03-19 | 16:42

Kortom het heerschap zegt eigenlijk dat als de ene moslim de andere moslim uitmoord het westen zich er niet mee moet bemoeien door 1 kant te kiezen. Lukt me heel helder advies om op te volgen.

Rotterdammert1965 | 30-03-19 | 16:42

Die Samir haalt zijn ideeën gewoon uit de koran. Precies hetzelfde boek als waar iedere moslim van mening is dat dat boek voor hen heilig is. Zolang er geen partij een meerderheid heeft om de import uit het Midden Oosten een halt toe te roepen wordt deze ellende alleen maar groter.

klowiepowie | 30-03-19 | 16:30

Maarmaarmaar... wat zou Ahmed AbouTaleb van Samir in Rotterdam vinden? Tenslotte nu toch ook een beetje "zijn" burgemeester... (vrij naar H. Teeuwen)

chicago river | 30-03-19 | 16:29 | 2

Ahmed A. ? Sja... iedereen is een beetje salafist.

Graaisnaaiert | 30-03-19 | 16:49

Misschien een goede huwelijkspartner voor zijn dochter. Abu wil persé een moslim en liefst een salafist.

Rest In Privacy | 30-03-19 | 18:10

Op die foto's doet Samir me een beetje denken aan een eikel die langzaam met zijn ene oogje uit z'n roze kraag te voorschijn schuift. Zou hij geen nek hebben?

Conan de Rabarber | 30-03-19 | 16:29 | 2

En dat is dus het enige verschil tussen samir A en samirs L.
Aan samirs kleine L zit geen kraagje meer.

Dandruff | 30-03-19 | 16:59

Met zijn brilletje bij dat mutsje.

Rest In Privacy | 30-03-19 | 17:30

Een vraag aan Samir; een Moslim verkracht en doodt kinderen, wil het huis van hun ouders in brand steken met hen er nog in. Een homosensuele ongelovige kan de man nog net tegenhouden het laatste te doen. Het huis is doordrenkt van benzine, de Moslim houdt zijn zippo omhoog.
Is dat volgens de sharia een aanval op een Moslim?

Einde van de Domheid | 30-03-19 | 16:29 | 5

@Einde van de Domheid | 30-03-19 | 16:38: Moslims die ook maar een iets afwijkend geloof hebben worden al bestempeld als ongelovig. Mensen van 'Het Boek' dan ook.

klowiepowie | 30-03-19 | 16:47

@Einde van de Domheid | 30-03-19 | 16:38: Vandaar dat het tussen die soennieten en sjiieten ook allemaal zo lekker gaat.

klowiepowie | 30-03-19 | 16:50

Er is maar 1 ISlamitische doctrine en als u dat een beetje in uw achterhoofd houdt weet u precies wat we van onze bebaarde vrinden kunnen verwachten. Kort samengevat kom het hierop neer: "Alles moet stuk en iedereen moet dood".
Snapst?

Graaisnaaiert | 30-03-19 | 16:52
▼ 2 antwoorden verborgen

van de koran mag hij gestenigd gaan worden , hoorde laatst van een imam dat ze dat zelf ook graag willen om boete te kunnen doen en zo , dus wat let je ! nederland accepteert je gewoontes Samir . doe het ! en accepteer geen uitkering .. niet haram weet je wel .

Baron de laclou | 30-03-19 | 16:26

Er is bestaat maar één werkend deradicaliseringstraject. Van de gevangenis rechtstreeks naar de zandbak genaamd de Haagse Duinen.

Ruikbaard | 30-03-19 | 16:26 | 1

Het Irakese deradicaliseringsprogramma dat de kernwaarden 'stuk touw' en 'vuurpeleton' heeft scoort tot nu 100% gegarandeerde deracilasiatie.

InTheTube | 31-03-19 | 13:23

@W-F
De meeste doden in oorlogen vallen niet door uitspraken van militaire rechtbanken of een krijgsraad ten velde. Die vallen door oorlogshandelingen. In oorlogen raken ook heel veel strijders vermist. Zonder enige aanwijzing over hun lot of waar hun lichaam ligt, Dat is beter dan onzinnige processen.

Heiner | 30-03-19 | 16:22

Het klinkt alsof hij zich rationeel weet te beteugelen, voor dit moment. Is hij een gematigde moslim?

VP732 | 30-03-19 | 16:22

Alle "gematigde Moslims" en Marokkanen en "links"- naïevelingen beweren dit soort tuig verschrikkelijk te vinden. Ze vinden het een schande voor Moslims en Marokkanen. Daarom wordt dit soort smerige parasitaire apen ook geen strobreed in de weg gelegd door diezelfde "gematigde Moslims" en Marokkanen en wordt er bij kritiek op dit soort straatvuil al heel gauw de discriminatiekaart getrokken.

Heiner | 30-03-19 | 16:19

Daar heeft hij wel een punt. Waarom berechten wij terroristen in een civiele rechtbank, in plaats van volgens het oorlogsrecht in een militaire rechtbank?

W_F | 30-03-19 | 16:18

En nu hoor je geen linkse deugert roepen op de twitters om de moordenaar van Pim. Want die smerige anti-semiet en anti-Nederlander Samir A. is zogenaamd halal. En niet principiëel tegen aanslagen in NL. Wtf?

SDI | 30-03-19 | 16:17

Gezegend zijn wij met deze aanwinst. Wat een verrijking voor het debat! Wat een aanwinst voor onze cultuur! Welk een zegeningen en vernieuwende inzichten hebben bij gratis bij deze prachtkansenkanjer gekregen.
Ik zeg, meer! Meer! Meer!

Graaisnaaiert | 30-03-19 | 16:16

PS waarom is zijn paspoort niet afgenomen?
Hij mag van mij nog wel een gratis vlucht naar ex IS gebied om daar zielige kindjes te gaan helpen. Een nooooit meer terug komen.

hotmint | 30-03-19 | 16:15

Goh, het doden van westerlingen is in het algemeen dus wel OK, maar nu even "niet opportuun". We zijn erg blij met je, Samir...

hotmint | 30-03-19 | 16:13

Daar zitten we nou mee opgezadeld voor de eeuwigheid>
Gasten die terrorisme goedkeuren en de bestrijding daarvan afkeuren.
Dat gaat een keer fout lopen.

snapal | 30-03-19 | 16:08 | 1

Nee niet de eeuwigheid.
Dat is onmogelijk met islam.
Het is erop of er onder voor Nederland óf islam.
En dan niet een beetje maar altijd 100%.

Ray69 | 30-03-19 | 16:17

Te dom om voor allah te dansen

Eddy67 | 30-03-19 | 16:07

Deze gast heeft de NL-burger al meer dan 1 miljoen gekost. Ik hoop niet dat er nog veel meer bij komt.

SugarCandyMountain | 30-03-19 | 16:04

Heb ook plannen om een bank te beroven, wanneer de politie zou ingrijpen mag ik schieten. maar dat doe ik niet, het maakt de zaak alleen maar erger, misschien schieten ze me wel dood.
Zonder consequenties zou het legitiem zijn om het halve politiekorps uit te roeien.
Met andere woorden> een bank beroven zou uit het strafrecht gehaald moeten worden, want iedereen heeft af en toe geld nodig.

snapal | 30-03-19 | 16:02

Onder het NRC-kopje: "Jonge gastjes" :
-"Een nieuwe generatie jihadisten staat juist te trappelen om Samir te ontmoeten. Bestond zijn Hofstadnetwerk nog uit tientallen aanhangers, na zijn vrijlating zijn er honderden moslimjongeren in Nederland die sympathiseren met de strijd van IS en Al-Qaeda. Ze zien Samir als held, die ondanks beproevingen in de gevangenis zijn geloof niet verloor."
.
Die "honderden" "jonge gastjes", dat is nog altijd het topje van de ijsberg dat zich openlijk daar mee koketteert. Een veelvoud daarvan houdt zich afzijdig of probeert zich afzijdig te houden.
.
Ook hier geldt: wat er achter al die islamitische voordeuren gebeurt, dat is waar de islam z'n tentakels uitstrekt, daar is wat men preekt: "spreken is zilver (moskee), zwijgen is goud (samenleving)."

chicago river | 30-03-19 | 16:00 | 2

Juis. En beproeving in de gevangenis? In NL zeker. Beetje Modern Warfare spelen om te oefenen zeker.

SDI | 30-03-19 | 16:19

En hoe gaat die AIVD later al die "honderden jonge gastjes" in de gaten houden? Hoe houden zij straks die rechtstaat overeind?

Zorgwekkend dit. Zeer zorgwekkend.

Annabel Nanninga had dus wel degelijk een punt dat jde Islam een voedingsbodem is waaruit excessen ontstaan. De aanslagen in Europa spreken voor zich.

Jan, Leiden | 30-03-19 | 16:39

Men had ze nooit binnen moeten laten.
Men had de islam nooit moeten appeasen en faciliteren.
Men moet dit soort fanatieke moslims die bereid zijn om geweld te gebruiken tegen Nederlanders onschadelijk maken. Mik ze op zijn minst het land uit en pas waar nodig de wet er op aan om dat mogelijk te maken.
Start ook met het onthersenspoelen van links Nederland. Het wordt hoog tijd.

Superkwatta | 30-03-19 | 15:54 | 3

Heeft u voorbeelden waar onthersenspoelen heeft gewerkt?

minderweter | 30-03-19 | 16:39

"onthersenspoelen van links Nederland"
Superkwatta | 30-03-19 | 15:54
Er wordt een beginnetje gemaakt dmv het "linkse lerarenmeldpunt".
Ijdele hoop, en zolang die docenten niets strafbaars zeggen... what to do?

Heb zelf de tijd meegemaakt dat je godbetert als VVD'er zowaar als praktisch extreem-rabiaat-engrechts werd neergezet. Das nog niet zo gek lang geleden.

chicago river | 30-03-19 | 16:40

@minderweter | 30-03-19 | 16:39:
Hersenspoel ze dan. Wat kan mij nu verrotten wat zo een linkse hippie en zijn kutfamilie overkomt. Ze zouden de wereld veranderen, dat hebben ze gedaan. Het resultaat is dat de aanslag nu vanuit elke hoek van uw straat kan komen. De '68 generatie zou de wereld veranderen. veranderen moet je lezen als verkankeren. En je moet wel dank je wel zeggen, want anders ben je een racist, fascist of een Nazi. Die generatie studeerde 12 jaar lang op de uni, zonder studieschuld. Er werd bakken met geld tegen aan gegooid, om studenten, leningsvrij, hun geweldige carrierre waar te maken. Daarna zijn dit soort parasieten vooral in overheidsfuncties gekropen. In het bedrijfsleven overleven ze geen moment. Onderwijl zijn ze de parasiet geworden, die de verdienende Nederlander uitkleed. Onderwijl nodigen ze de halve wereld uit om hier te komen wonen. Die dan weer tegen je dochter aan lopen te rijden. Ik heb voor minder gevochten. Maar vecht ik dan... dan ben ik een Nazi, een facist...

SmaritesII | 30-03-19 | 19:47

Al met al zag links dat het vanaf de moord op Pim Fortuyn uit de klauwen liep,en hadden spijt omdat beteugelen niet meer zou werken en met druk vanuit Brussel de agenda uit te voeren tot Europese superstaat die het niet gaat redden, dus er moet chaos komen,tweespalt,verdeel en heers,burgeroorlog of totale krieg.. Want de reset moet zorgen voor vernieuwing,opbouwen van nieuwe steden,herstellen van grenzen,bepalen onder welk gezag wie komt.Dat is wat de Ik in elk geval voel aankomen als ik het zo bekijk.

Welles! Nietes! | 30-03-19 | 15:51 | 1

Overal in Europa is de politie en legermacht wegbezuinigd. Alle politieke systemen zijn ondermijnd. Alle landen zijn gedestabiliseerd. Er wordt alleen nog met angst geregeerd. Het is wachten tot de bubbel van de economie klapt en er een Europees leger/politiemacht wordt ingezet omdat landen niet opgewassen zijn tegen burgers die in opstand komen. En tadaaa... de dictatuur is aan.

Ton8695 | 30-03-19 | 15:58

Nou, ook bedankt dan maar aan de ongetwijfeld competente en integere vervroegd-in-vrijheid-stel-rechter. Misschien is het leuk om een gebroederlijk standbeeld te plaatsen van de rechter en zijn handlanger?

obominotie | 30-03-19 | 15:49 | 1

Het wordt tijd voor namen en rugnummers. Niet verschuilen achter anonimiteit. Schandpaal? Jazeker. Primitief misschien, maar broodnodig. Het zijn geen incidenten. Het is structureel. Het zijn indirect medeplegers.

isitsoornot | 30-03-19 | 16:03

"Ik heb geen tijd meer om de wereldverbeteraar uit te hangen".
Goh, een salafist die aan de arbeid is, die moeten we koesteren.

Ommezwaai | 30-03-19 | 15:47

En nog zijn er mensen die geloven dat totaal verschillende culturen met elkaar samen kunnen leven. Hoe totaal gestoord ben je dan?

Ongeblustekalk | 30-03-19 | 15:42 | 13

@CalamityJane | 30-03-19 | 17:25:

Ik ben het er volledig mee eens dat culturen die niet matchen ook niet kunnen mixen. De mensheid ziet (nog) niet dat we 1 planeet en 1 soort zijn. We leren van de elite dat we moeten strijden, zodat we niet verenigen en samen gaan werken. Beeld je maar in waar we over 100jr zijn als we ophouden met strijden.

Ton8695 | 30-03-19 | 17:35

De mensheid zal het nooit zien ben ik bang, of eigenlijk overtuigd. Op technologisch gebied verricht men wonderen. Maar onze instincten zijn nog dezelfde als die van het stenen tijdperk. Op wat verschil in mate van beschaving na. Maar dat ontwikkelt zich niet door, eerder nog, we hobbelen achteruit. Kijk alleen maar eens naar onze´elite´, brrr.

Rest In Privacy | 30-03-19 | 17:56

@CalamityJane | 30-03-19 | 17:56:

Je schrijft precies wat ik denk. Fijn om dat te zien. De meeste mensen doen helemaal niks met hun bewustzijn. Velen zijn domweg zoveel mogelijk aan consumeren voordat ze dood gaan, iets wat in de pre historie overleven heette. Jammer, maar ik put hoop uit mensen die ook snappen dat we allemaal, alles, één is. Stel je eens voor hoe snel en ver de mensheid zou komen als we de handen ineen slaan.

Ton8695 | 30-03-19 | 18:52
▼ 10 antwoorden verborgen

OT: Begrijp ik goed uit de laatste GS nieuwsbrief dat Nijman van Twitter gejorist is? Ik kan zijn tweets nog lezen, maar geen nieuwe de laatste dagen.

threeheadedmonkey | 30-03-19 | 15:41 | 2

Nijman tijdelijk gejorrist vanwege delen van een link. Kijk anders Pritt's tijdlijn na.

roosvrij | 30-03-19 | 16:00

Het wordt met de dag gekker, en die Nijman is nog wel iemand van het gematigde midden.

sprietatoom | 30-03-19 | 18:36

Nou, nou, nou GS. Tut, tut, tut, tut. We zijn een, door Rutte zelfbenoemd, 'gaaf' land.

padbuffel | 30-03-19 | 15:38 | 1

Zo doen fascisten dat.. gewoon iets beweren en als daar kritiek op komt, beweren dat de ander negatief is en niks bijdraagt. En vervolgens stemming gaan maken om de persoon met kritiek tot demoon te maken.

Ton8695 | 30-03-19 | 15:52

"Zo is nu eenmaal het oorlogsrecht binnen de sharia."
Nou, da's dan duidelijk. Meneer stelt hier letterlijk dat de sharia een hogere rechtsorde belichaamt dan die waarbinnen hij zijn leventje mag leiden. Niet dat we dat al niet wisten, maar het is wel jofel van die gast dat-ie het ons hier even heel duidelijk zegt. Dat schept helderheid in de Islam-dialoog, een dialoog die nog opgestart moet worden als je het mij vraagt.

Schoorsteenveger | 30-03-19 | 15:37 | 2

En direct opflikkeren.

De Profundus | 30-03-19 | 16:49

Was dat niet zo'n 60 a 70% van de in Nederland wonende moslims met hem eens ?

sprietatoom | 30-03-19 | 18:32

Eigenlijk is dit verhaaltje in lijn met dat stuk over die Panhuis. Dus ja, echt schokkend is het niet.

J-van-de-Bontekoe | 30-03-19 | 15:34

Dus hij is nu niet meer ambitieus?
Hij berust nu in zijn door ons gefinancierde slachtofferschap, bravo !

Bolder | 30-03-19 | 15:34

rothond. kan gemist worden als kiespijn

langzullenweleven | 30-03-19 | 15:33

ik zeg altijd maar zo, naar kustmest korrels is de vraag altijd hoog.

Ramses Sappie | 30-03-19 | 15:32

Ook stelt onze wereldverbeteraar en mensenrechtendeskundige Samir:
-"Waar kinderen sterven van de honger, moet je geld sturen om ze te helpen".
.
Vast niet dat hij daarmee een Venezolaans gezin voor ogen heeft. De gore gladjakker.

chicago river | 30-03-19 | 15:31

Wanneer zijn er nu weer verkiezingen voor de EU . Breng zeker je stem uit , er wordt vast wel rekening mee gehouden .

likmegaties | 30-03-19 | 15:30

Waarom blijven proberen als niets, maar dan ook niets helpt. Imam die betaald wordt voor begeleiding, uitkering, voorzieningen. En nog steeds voor aanslagen zijn in Nederland. Landverrader is het. Faciliteren van terroristische groeperingen. Die Dood en verderf wil zaaien in Nederland. Niet zo goed voor moslims erna, dus de consequenties kan hij nog overzien.
Dat ophangen dat ze doen in Irak is zo gek nog niet. Die weten wel hoe hardnekkig het probleem is, en niet is op te lossen met ‘trajectjes’.

Wim Venijn | 30-03-19 | 15:23

Ook al is de strafeis nog zo fel, de D66-rechtbank matigt hem wel. Die zien we binnenkort wel ergens terug als hij met een AK een station of evenement binnen rent......

kotelet | 30-03-19 | 15:23 | 1

"Ook al is de strafeis nog zo fel..."
kotelet | 30-03-19 | 15:23
Deze zou ik graag van je kopen. Hoeveel shekel kost da? Of is een doosje Hadar wijn ook goed?

chicago river | 30-03-19 | 15:43
-weggejorist-
frank4444 | 30-03-19 | 15:20

Amnesty wil wat doen tegen :
Stopzetting van zware schendingen, zoals buitensporig geweld of gijzelneming van en aanvallen op burgers in oorlogsgebieden, begaan door overheid of gewapende verzetsgroepen;
Het tegengaan van schendingen in de “privésfeer” zoals geweld tegen vrouwen, eerwraak en huiselijk geweld waarbij de overheid nalatig blijft.
Past dat een beetje in het IS denken dan?

kloopindeslootjijook | 30-03-19 | 15:19

Wanneer gaat Jesse dit probleem voor ons oplossen?

Panos88 | 30-03-19 | 15:15 | 3

Panos88 | 30-03-19 | 15:15
Beter laten we die Klaver erbuiten. Klaver, die lost niks op, integendeel. Die "creeert" problemen. Om daar vervolgens met veel tamtam en een hoop poeha een "oplossing" bij te serveren.

chicago river | 30-03-19 | 15:19

Jesse moet eerst het probleem met een uil oplossen. Daarbij is dit een broeder van jesse...

Bill le Koek | 30-03-19 | 15:21

Jesse R. Of Jesse Feras?
Die eerste zou Mo B. Kunnen bereiken maar die heeft al klappen gehad van Mo B.

miko | 30-03-19 | 15:29

Modelgevangene.

Kaas de Vies | 30-03-19 | 15:14 | 1

Was het nog maar een gevangene. Nu is het de zoveelste religieuze patient die onfrisch und fröhlich door de straten marcheert.

chicago river | 30-03-19 | 15:28

Best een genuanceerde gozer dus, die Samir Azzouz
als je Andreas Kouwenhoven mag geloven
Wat ik na diens textbraaksel over Pieter Omtzigt niet meer doe

Tobi | 30-03-19 | 15:13

Geen tijd om de wereld te verbeteren, wel tijd om de wereld te verslechteren..

BozePaarseMan | 30-03-19 | 15:13
-weggejorist-
schoon-schip-maken | 30-03-19 | 15:13 | 2

Ja, Samir Ahahahahah! wat een LOL! staat op voorpagina NRC.
Weet je wat er ook op die voorpagina staat?

-"In Duitsland opgepakte terreurverdachten vrijgelaten"-
-"De tien terreurverdachten die de politie zaterdag heeft opgepakt, worden allemaal weer vrijgelaten. De verdenking van de tien mensen zou zijn oorsprong hebben in een vergissing van de politie.Het ging om vermeende jihadisten uit Noord-Rijnland-Westfalen en Baden-Württemberg"

Weet je wat er nog verder op die voorpagina staat?

-"Dertig mannen veroordeeld voor plannen kerkaanval Egypte"
-"Volgens de autoriteiten hingen de verdachten op het moment van hun arrestatie de ideeën van Islamitische Staat (IS) aan."
.
Weet je waar je niemand meer, heel gek, over hoort? Die "uitwassen" van de islam,`waar Wilders het over had. Dat heeft een reden. Die is: we zijn die hele woestijnculturele religie met alle uitwassen van dien gewoon tamelijk gewoon gaan vinden.

Zo ver zijn we al, vriendjes en vriendinnetjes. Naja, we hebben het er maar druk mee, elke dag weer, met al die uitwassen die geen uitwassen meer worden genoemd. Achterlijke cultuur verpakt in een achterlijk KudTgeloof. Maar dat hoef ik er niet meer bij te zeggen, toch?
Toch?

chicago river | 30-03-19 | 15:13 | 4

Allemaal wereldverbeteraars. Allemaal.

Deksmaat | 30-03-19 | 15:40

In Nederland worden na een terroristische aanslag op ISlamitische gronden ( Gokdinges Tanis ) als eerste Mosketen beveiligd. Zo diep zijn we dus al gezonken. Ideologische daderbescherming...

Graaisnaaiert | 30-03-19 | 16:42

@Graaisnaaiert | 30-03-19 | 16:42:
Dat stoort me nog het meest aan die dag. De aggressors kregen bescherming, de politiek kreeg bescherming. Het gewone hier altijd wonende volk en aanverwante allochtonen, die het hier prima naar de zin hebben, konden de tering krijgen. Het nieuwe Herrenvolk is westerse leiders en hun islamitische roedels. Sorry Suri's, sorry Anto's, sorry Indo's, sorry Zuid-Amerikaanse landgenoten, Sorry Chinezen en alle andere lieve Aziaten. Blijkbaar zijn jullie het net niet. Blijkbaar ik ook niet.

SmaritesII | 30-03-19 | 17:38
▼ 1 antwoord verborgen

Snap die gasten nooit, aanslagen in Nederland vind hij gerechtvaardigd vanwege bombardementen op Syrië terwijl zijn IS matties ook honderden moslims hebben onthoofd, gekruisigd etc etc. Beetje hypocriet..

purgie | 30-03-19 | 15:10 | 1

Die redeneringen van types als Samir zijn ook niet te volgen
zo krom als het zwaard cq de baard van de proleet

Tobi | 30-03-19 | 17:46

En Freek maar blaten dat niemand wil leven in een land dat Baudet voorstaat.
Samir en z'n vriendjes hebben er werk van gemaakt.. steeds meer en steeds vaker.
Godverdomme Freek de Jonge, trek hier je smoel eens over open midden op de Dam! Lafbek!
www.nrc.nl/nieuws/2019/03/29/nederlan...

Welles! Nietes! | 30-03-19 | 15:10 | 4

Gelezen en zeer schokkend. Ze moesten wel een heel opstel schrijven als straf. Als straf twee teugen zyclon-b had de ogen beter geopend. Ik als chemisch totaal onbenul, en er vanuit ga dat ze dat overleven. Ze even meemaken wat voor velen het begin van hun einde was, letterlijk. Een kat die schijt op je bed, smeer je zijn bek er ook in. Keihard, confronterend, maar zeker educatief.

SmaritesII | 30-03-19 | 17:09

Goh, wat mankeert NRC. Dringt het tot ze door hoe hachelijk de situatie is ?!

Rest In Privacy | 30-03-19 | 17:42

En weer een school die veel steken laat vallen omdat ze bang zijn voor dat islamitisch tuig.

sprietatoom | 30-03-19 | 18:12
▼ 1 antwoord verborgen

Over maximaal een jaar zit dat hele zooitje dat nu ergens in een Syrisch kamp zit hier van een uitkering te genieten - want je moet er toch niet aan denken dat ze berecht worden door een tribunaal dat werkt namens de mensen die ze massaal hebben onderdrukt, gemarteld, beroofd, verkracht en vermoord. Dat moeten wij natuurlijk écht niet willen.

bisbisbis | 30-03-19 | 15:09

Een vos verliest zijn wilde haren. Zijn streken houdt hij.
En zo lopen er nog veel meer Samirs A t/m Z.

Ruimedenker | 30-03-19 | 15:08

Samir A is de reden voor de-islamiseren, "minder, minder, minder", en het verbieden van 2 paspoorten; en voor het opsluiten en heropvoeden van D66-rechters die dit stuk stront vervroegd vrij laten.

Fijnstoffer | 30-03-19 | 15:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl