Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Douwe Bob: "Fuck FvD en lang leve de kunst"

Bedreiger van ziekenhuispersoneel heeft Boodschap van Hoop voor zijn publiek

Social

Ophef op het Facebook account van zanger Douwe Bob. Douwe Bob vraagt zich, en wie doet dat nou niet, af waar het naartoe gaat met ons mooie landje als demense massaal kaartjes kopen voor een concert van de Snollebollekes in het Gelredome en/of op Terry Berdet stemmen. Maar dat willen de fans van Douwe Bob dus helemaal niet horen. Die willen gewoon ook af en toe naar allemaal enorme kutmuziek luisteren en/of mammoeten vloeren. En nu is er dankzij de nieuwe media een enorme polarisatie aan het ontstaan. Leefde Frans Bauer nog maar. Dan was dit allemaal nooit gebeurd.

Reaguursels

Inloggen

Weer zo'n sukkel uit de nwe generatie wegkijkers.... sociaal links zijn de veroorzakers van alle ellende, iedereen gelijk en nwe kansen na zware misdrijven want het zijn mensen zoals u en ik ahum maar ik vind o.a. als je zware misdrijven pleegt je mensenrechten verspeeld... dus fvd doe je best

Crump | 31-03-19 | 11:13

Wie?

_ILT_ | 30-03-19 | 09:31

Ooit gooiden artiesten standaard televisies uit hotelramen, dat hoorde er bij, net als drugs gebruiken en met groupies naar bed, of je wilde of niet, want image.
Tegenwoordig gaan artiesten helemaal D66 op mensen die zelf eens gek willen doen en op D'n Sjer stemmen. En dat lijkt me ook terecht, het is aan de artiesten om gek te doen, als publiek moet je normaal doen, zeker als je het bescheiden talent van de gemiddelde gesubsidieerde artiest in overweging neemt. De grens tussen sterrendom en de bijstand is al zo klein tegenwoordig.

De Briemusketier | 29-03-19 | 22:45

Als Douwe zijn huig nou eens liet tatoeëren, past precies lul op.
Is geloof ik zo vol van zichzelf dat hij zeer sterk begint te ruiken naar peop.
Dat stroomt dan ook uit de bek, dat is logisch.

bwanabanjo | 29-03-19 | 20:24

Douwe heeft inmiddels het bewuste berichtje verwijderd.. helaas zijn de ''mense'' niet zo politiek geëngageerd als ons Hollands welvaren Douwende Bob. De uil van Minerva heeft hem boreaal in zijn bek gescheten.

myrna1965 | 29-03-19 | 20:14 | 1

Goed verhaal, lekker kort ook, alleen éen kanttekening het is “demense”.
(vraag maar aan Brabonegert)

tsjajaja | 29-03-19 | 23:51

Types als DB verdienen een high five. Met een stoel. In z'n gezicht.

Sliptong | 29-03-19 | 19:46

Nou Douwe, alleen al douwe maar weet je douwe de schnollebolkes is bagger maar douwe je doet er niet voor onder met je quasi intelectuele lul praat. En hou de kunst er buiten want in Engeland en Amerika moet de kunstenaar zelf zijn broek ophouden geen piek subsidie. Alleen de toegangsbewijzen zijn een stuk duurder maar zo be it. Je kan niet verwachten van tante Annie in de Jordaan dat die meebetaalt aan een of ander kut kunst project.

taylor 1000 | 29-03-19 | 19:41

bobbie verlaagt zich dus tot een nivootje van die andere hangzak, die deed of hij kankerkindertjes deed, en schitterende verhalen verzon over van alles en nog wat... en die biljartriljoen keer op het asociale netwerk rond vertelde hoe goed hij wel niet was.... ik zou zeggen.... totale block... ja bobbie ook voor jou...

Y&T | 29-03-19 | 19:28

Dit land gaat prat op vrije meningsuiting, diversiteit en tolerantie. Maar wanneer je op dit veredelde schoolplein niet de visie van de Staat en de media overneemt zullen ze je zeker laten weten dat je fout en een lul bent. Het is een heel kleinzielig kluppie hier.

Claude_Vieaul | 29-03-19 | 19:08 | 3

Niemand dwingt jou hier te blijven, GS geeft immers geen uitkeringen, verblijfsvergunningen, mieles, etc.

NeedIsaymore? | 29-03-19 | 19:34

Beetje verwarrend en tegenstrijdig stukje. beste Claude.
Je bent hier, gelukkig, vrij om jouw menig te uiten.

Ruimedenker | 29-03-19 | 20:08

Ach gut een Calimero , beste klootviool op Joop.nl kunt u de hele avond lekker los gaan met gelijkgestemde deugmensen .

hoeman | 29-03-19 | 23:19

Die ouwe Bob is zo geschrokken van zijn schofterige gedrag in het
ziekenhuis met zijn dronken kop, dat hij nu van de weeromstuit alles uit de kast haalt om maar weer salonfähig te worden.
Absolute leeghoofd.

xavier | 29-03-19 | 17:30

Nou Douwe, ik vind dat je ongeinspireerde bagger muziek maakt. Gewoon kutmuziek. Dat is mijn mening en daar zul je het mee moeten doen.

HipsterBrood | 29-03-19 | 17:25

Die Douwe Bob leek me best een aardige gozer. Totdat ik deze week dus las dat meneer verpleegkundigen heeft bedreigd, de Eerste Hulp uit is gedonderd en toen ook nog bezopen een voertuig had bestuurd. Enfin, die man gaat nu de fatsoensrakker uithangen?

Goldfinger | 29-03-19 | 17:14 | 5

Bezopen een voertuig in. Dat wist ik nog niet.
Dan hoef ik zelf geen kaartje meer voor Douwe Bob.
Dan ben je gewoon af en heb je niks deugderigs ooit nog te vertellen wat mij betreft.

letopuwzaak | 29-03-19 | 18:35

Linkse schizofrenie dus niet echt verbazingwekkend.

Toninhocerezo | 30-03-19 | 02:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Iedereen wil dat het goed met Nederland gaat, alleen een paar die liever het einde der tijden willen bevorderen omdat dat mensen naar de hemel gaan e.d. en die gaan dan ook conflicten uitlokken.
Dus mag hij zich zorgen maken? Ja, het is en vrij land, en liever dat dan iemand tonnen drugsgif dumpt.

kloopindeslootjijook | 29-03-19 | 17:13 | 1

Ja, en ook beter dan een terroristische aanslag. Of een genocide.

Joris Beltsin | 29-03-19 | 17:35

Liedjesschrijver heeft twee gezichten. Douwe en Bob. De een is een stoere recalcitrante cowboy, de ander is een pathetische deugkneus van een plaatjesverkoper. Ars longa, vita brevis zegt Douwe tegen Bob die dan zijn schouders ophaalt.

suscrofa | 29-03-19 | 17:07 | 3

Loopt op z’n 50ste met roos op z’n keel getatoeërd rond. De droeftoeter

Trumme | 29-03-19 | 17:14

Ik voel een zeker trots dat ik geen een nummer van Douwe Bob ken.

polletjepiekhaar | 29-03-19 | 17:01

Gaat politiek en democratie volgens de linkse superdemocraten nou om het landsbelang of enkel om hun eigen belang? Net als Freek denkt ook deze superegoïst enkel aan zijn eigen voordeel. Links is besmettelijk ziek, ze hebben narcisme en ze infecteren elkaar allemaal. En als je het benoemt beginnen ze over je heen te kotsen.

Ton8695 | 29-03-19 | 16:58

Douwe Bob ken ik niet. Snollebollekes wel want die zat in dumpertreeten 170. Als je Douwe Bob heet hadden je ouders al een hekel aan je bij je geboorte.

EmilioEsteves | 29-03-19 | 16:56 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Wie is die gast dan die Gelredome twee keer heeft uitverkocht? Boz Scaggs..?

Titaantje | 29-03-19 | 16:50 | 1

Soms zijn concerten van mensen die bijna nooit in de media komen zeer snel uitverkocht. Blijkbaar hebben die zo hun eigen info-kanalen.

kloopindeslootjijook | 29-03-19 | 17:15

Jammer, Douwe.
Als je je zo wenst uit te spreken over mijn politieke voorkeur (en daarbij mijn motivering niet begrijpt of waardeert, en mij als een slecht mens probeert weg te zetten kennelijk) wil je vast ook niet dat ik ooit nog een kaartje voor je koop.
Succes ermee.

letopuwzaak | 29-03-19 | 16:48 | 1

indeed... die bob is gewoon een doorgesnoven tattoe junk, ... maar pas op hoor.. hij heeft vriendjes bij de staatstv, oaniekerk.. of hoe heet die ass, en de grootste kleine kinderen liefhebber beele.

Y&T | 29-03-19 | 19:23

Laten we ons niet zo druk maken over een 3e rangs artiest.

outdoor | 29-03-19 | 16:47

Ik wist helemaal niet dat Frans Bauer dood was. Dacht dat hij het gewoon wat rustiger aan deed.

GebaoreEnGetaoge | 29-03-19 | 16:45

En dan te weten dat Bob's ouders ooit nog verantwoordelijk zijn geweest voor die legendarische SG gitaar van Eric Clapton als kunstenaarsduo "The Fool".

Toni Testosteroni XX | 29-03-19 | 16:42 | 1

en?

Y&T | 29-03-19 | 19:24

NIEUW ntussen voelen academici en elitaire lieden zich in een hoek gedreven. Weet je meteen hun links liberale overtuiging waarover Terry het had. Ze zijn tegen de genoemde "samenzweringstheorieën" van Baudet. Zie Telegraaf. Is dit een indirecte erkenning van dát probleem?

Jan, Leiden | 29-03-19 | 16:40 | 6

@Ggroengras | 29-03-19 | 18:18: Heeft met realisme en sociale cohesie te maken. Klanten die er om weg blijven zoeken hun heil maar ergens anders.

jos verstoppen | 29-03-19 | 18:37

Jos, heb je een sigarenzaak aan de Middenweg? In welk jaar speelde je dan in Ajax1?

NeedIsaymore? | 29-03-19 | 19:39

@NeedIsaymore? | 29-03-19 | 19:39: Lol, nee niet de primera, haal er wel onze postzegels. In een sigarenzaak heb je overigens ook geen afspraken agenda. Dus ook geen ajax 1, maar ben wel op de kampioensfeestjes van van 94 en 95 geweest. In de meer, in het gymzaaltje waar ze voetvolley speelden dat dan feestzaal werd. Goed dronken geworden en met Blind en Kanu nog een balletje mogen trappen op het hoofdveld. En zelfs met peuk en pils in de hand. Echt geweldig!

jos verstoppen | 29-03-19 | 20:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik denk dat Douwe Bob pas naar de grachtengordel is verhuist nog even dan praat hij met een hete aardappel in zijn mond.

JelloBiafra | 29-03-19 | 16:28 | 1

Douwe SnoB!

Ruimedenker | 29-03-19 | 16:44

Smaken verschillen, en zo is het ook met meningen. Da's iets wat De Ouwe Bob en vele linkse figuren schijnbaar niet willen horen of weten.

EEnzame SchizofrEEN | 29-03-19 | 17:03

@EEnzame SchizofrEEN | 29-03-19 | 17:03:
Ja klopt, is gewoon zijn mening en dat is prima. Evenals die van de mensen waarover hij zich beklaagt.

2tribes | 30-03-19 | 16:16

Hij moet z'n muil houwe die Douwe.
Die herrie van hem is in ieder geval niet om aan te horen!

Godfried de Bouillon | 29-03-19 | 16:16

Ik dacht even dat die foto een enscenering van de wanvertoning op het Boekenbal met Freek de Oude door Erwin Olaf was.

Slogra | 29-03-19 | 16:05

Parbleu.,
Als er 1 politicus kunstzinnig is, dan is het wel Thierry.
Dus ook lang leve Thierry dan maar, ouwe Douwe? ;-)

hotmint | 29-03-19 | 16:05 | 1

Maar die houdt natuurlijk niet van een getatoeerde proleet met cuntry riedeltjes.

Joris Beltsin | 29-03-19 | 17:29

Douwe Bob, is dat de vader van SpongeBob?

RickRD | 29-03-19 | 15:55

Douwe Bob en Kunst in één zin. Hoe kóm je erop!

Turambar | 29-03-19 | 15:46

Tikkie terug Douwe .Jammmer .Achter!!!!!

butthole | 29-03-19 | 15:46

Ik behoor gelukkig tot de leeftijdscategorie van mensen die serieus geen nummer van Douwe Bob kennen. En dan heb ik nog wel jonge kinderen. Zou Bob eigenlijk een has been zijn die toch nog ff wat aandacht wil in de mediaas?

LJBrinkhorst | 29-03-19 | 15:42

Had het fragment van de heer Bauer nog niet gezien: Wat een koning! En wat een pisvolk van die rooie omroep die het hele fanvolk van Frans even het wilderskamp in willen framen. Dit is precies de haatzaaierij waar ze zelf over prediken.

IJschpegel | 29-03-19 | 15:40
-weggejorist-
Oud wijf | 29-03-19 | 15:26

Douwe Bob’s wereld draait om Douwe Bob en Douwe Bob is goed en Douwe Bob heeft gelijk, Douwe Bob is zo uniek en zo’n toevoeging aan het geheel, ja, het zoveelste stuk haatzaaiende policor stuk stront dat meent iets te moeten zeggen over het FvD.

smdyasc | 29-03-19 | 15:11 | 2

Je ruilt je adamsappel in voor een abrikozen pit, stopt twee toverballen in je ogen, trekt wat aan 6 snaren en je bent iemand.... een ster waar niemand op zit te wachten... maar langzaam komt hij dichterbij....*ik zie een ster*....

hetgingperongeluk | 29-03-19 | 15:28

Goede kunst betaald zichzelf wel uit en hoeft niet afhankelijk te zijn van overheidsgeld.

Yeah-banned | 29-03-19 | 15:01 | 3

BetaalT

MickDjekker | 29-03-19 | 15:13

Goed Nederlands betaalt zich ook uit.

Willem_Oltmans | 29-03-19 | 15:20

Goede kunst betaalt zich uit... LOL!

jos verstoppen | 29-03-19 | 19:19

Wie is Douwe bob en is dat zijn echte naam? haha

Tribion | 29-03-19 | 14:57

Tattoo-inkt tast blijkbaar je hersenen aan.

rijk | 29-03-19 | 14:55 | 1

Of aangetaste hersens zorgen ervoor dat je op een natte krant wilt slapen.

Superkwatta | 29-03-19 | 15:08

Dan kan het fysieke geluidsmateriaal van deze 'zanger' ook in de open haard vanavond.

Fi-Bu-Bla | 29-03-19 | 14:54

Het domste wat kunstenaars kunnen doen is: zich openlijk een mening aanmeten over zaken die nogal gevoelig liggen op het gebied van politiek of religie.

Ze gooien hun eigen glazen in. Een deel van hun publiek zal weglopen en ze voor eeuwig verguizen. Douwe Bob is ook zo' n dom gastje die niet weet hoe het werkt.

aamert | 29-03-19 | 14:51 | 4

Welnee, dit is marketing. Nu krijgt ie extra aandacht en mag hij bij de DWDD weer een liedje komen kreunen. Jonge linksmeisjes raken er helemaal opgewonden van en betalen voor een ticket grif 25 EURO meer. En die ouwe rechtse zuurpruimen van GS wisten sowieso al niet goed Bob Douwes was,

Joris Beltsin | 29-03-19 | 15:06

Ja doei, muziek is muziek.

kloopindeslootjijook | 29-03-19 | 17:20

@Joris Beltsin | 29-03-19 | 15:06:
Ik ken zat mensen die zowel Douwe als snollebolleke kunnen waarderem, alles op z;n tijd.

2tribes | 30-03-19 | 16:21
▼ 1 antwoord verborgen

Dus ik begrijp dat we volgend jaar de Snollebollekes naar het Eurovisie songfestival moeten sturen?

Stormageddon | 29-03-19 | 14:47 | 1

Dat is nog te mainstream. Je hebt een hardrockende dwerg in een reuzenpak nodig

Lt-Kol Kilgore | 29-03-19 | 16:22

Ik dacht dat Douwe Bob een lokaal drankje was uit Friesland...

Pierre Lebon | 29-03-19 | 14:46

Als met een catalogusplaatje op je nek op een Eurovisiesongfestival podium staan kunst is dan is er inderdaad wat aan de hand hier.

johoost | 29-03-19 | 14:44

Maak je maar geen zorgen Bob, zolang je niet gaat grappen en schreeuwen over de dood van levende politici mag je zeggen wat je wilt en heb je mijn zegen.
Dat de stemhokjes onze arena mag zijn waarin wij onze meningen laten strijden.

niemand specifiek | 29-03-19 | 14:42

Jammerplank.
myrna1965 | 29-03-19 | 14:27
Briljante vondst!
(net als huilstruik, ooit de mijne heel wat roze slootjaren terug).
Jammerplank - wat mij betreft hét woord van 2019.

Kudtkip | 29-03-19 | 14:39 | 3

Ik ben bang dat ie het gewoon allebei is... hij is een jammerplank met een bijpassende huilstruik op z'n kop erbij!

myrna1965 | 29-03-19 | 15:36

Is toch al heel oud. Volgens mij uit Pietje Bel. Pietje haat het gejammer van de vioollessen van z´n bekakte nichtje noemt die viool een jammerplank. Tot dusver mijn parate kennis van de Nederlandse literatuur.

Joris Beltsin | 29-03-19 | 15:39

@Joris Beltsin | 29-03-19 | 15:39: En ook elektrische gitaren, minimaal al sinds de 80s.

jos verstoppen | 29-03-19 | 16:57

Inderdaad ik vroeg me al af waar dat heen moest met dit land toen we Douwe Bob naar het Eurovisiejankfestival stuurde.

Bij Douwe Bob moet ik dan wel weer aan een stokoude mop denken...
Jantje staat aan de slaapkamer deur van zijn ouders te luisteren. Zijn zus komt voorbij en vraagt; wat denk je dat ze aan het doen zijn Jantje? Nou zegt Jantje makkelijk koffie malen. WTF zegt zijn zus? Nou zegt Jantje ik hoor steeds Douwe Egbert, Douwe Egbert.

grom | 29-03-19 | 14:37

Omdat de Snollebollekes wel kunnen zingen en wel talent hebben, bob...

Bill le Koek | 29-03-19 | 14:37

Douwe Bob verkeert in permanente staat van provocatie.
Geen idee of hij zo doet uit de veronderstelling dat rebellie hoort bij popmuzikant, maar dom is het wel.

Te meer omdat hij het ook nogal uitvent naar z'n eigen publiek.
Daags na dit optreden, waar hij een luidruchtige fan uit de zaal liet verwijderen, was ik met m'n lief en z'n dochters bij het optreden in de Mezz Breda.
www.ad.nl/oss/douwe-bob-laat-luidruch...
Ook daar ging hij interactie aan met iemand uit de zaal, om vervolgens een hoog afzeikgehalte te generen.

De antwoordende jongen wilde best meezingen met "Slow down brother", en Douwe richtte zich tot de vrouw naast hem - je moeder?
Is je oma d'r ook? Dus als ik straks iemand in rolstoel zie, dan...?

En zo nog meer onfijne bejegening naar publiek - iets met champagne dat op het podium moest komen, volgens een dol enthousiaste meid. Dat openlijke gesprek eindigde vanuit Douwe dat zij zelf vast al genoeg had gehad.
Die champie kwam er wel, en na een glas gaf hij de fles aan de zaal - dus charme offensief.

Het kwam mij over als een geregisseerde obstructie van wat gewoon een toffe concertbeleving moest zijn - daar koop je die tickets voor, nietwaar?
Die provocatie zat precies rond het moment dat er de dag ervoor gekloot was, en hier ook bijna ontstond; bij dit nummer.
www.youtube.com/watch?v=5_1IScKROh4
Pardon voor dwwd-fragment.
Ik vind het het mooiste liedje - hij kan wel degelijk mooi zingen.

Toch is hij af bij mij.
Een gozer die klevend aan solipsisme de nodige wereld buiten hem behandelt als ongeleid projectiel verneuqt niet alleen z'n talent, maar ook z'n kansen op gedoogpubliek.

Kudtkip | 29-03-19 | 14:34 | 2

Ik heb solipsisme even moeten googelen. Ik kende het al maar nu heb ik er ook een woord voor. Dank.

Joris Beltsin | 29-03-19 | 14:41

Matig talent.

Willem_Oltmans | 29-03-19 | 15:15

Douwe is toch die jongen die 7x per week bezopen is en dan met vrienden thuis lekker zichzelf gaan tattoeëren met dezelfde naald??

Juist ja. Duidelijk iemand met een heldere kijk op dingen..

schoon-schip-maken | 29-03-19 | 14:32

Ach, iedereen mag gelukkig een mening hebben, al maken zo’n ongelooflijke kutmuziek. En lief zijn voor beveiligers Douwe.

Wim Venijn | 29-03-19 | 14:31

"Ook meer Nederlandse cultuur op de NPO". Goed idee. Tussen Kunst en Kitch, Jeroen Krabbe, de nieuwe Rembrandt, Frans Bauer in China (dat is dus eigenlijk buitenland), Waylon, Anouk etc. Douwe Bob komt er een beetje bekaaid af. Maar laat kunstenaars (artiesten) nou gewoon waar ze goed in zijn (althans zichzelf goed vinden). Hou je politieke voorkeur privé.

Mannes | 29-03-19 | 14:30

Die huilbek maakt zich geen zorgen om zn mooie landje, maar of zijn eigen kassa wel rinkelt. En die rinkelt niet zo veel want anders laat je je niet op zo'n manier in de kaart kijken. Jammerplank.

myrna1965 | 29-03-19 | 14:27

Tot vandaag was het fenomeen Snollebollekes geheel, maar dan ook geheel aan mij voorbij gegaan. Geen idee wie, wat of hoe. Ik wist niet wie het waren, wat het was, en waarom. Serieus, totaal onbekend in dit huis.
Ik had dat graag zo gehouden. Maar ik moet daar onmiddellijk aan toevoegen dat ik Douwe “Pays-Bas zero points” Bob ook liever niet had gekend. Je gaat er Frans Bauer sympathiek door vinden.

Stormageddon | 29-03-19 | 14:27 | 1

Het moet iets van en voor Brabanders zijn, die snollebollekes, dat kan niet anders...

SterF... | 29-03-19 | 15:33

Haha bob zit midden in zijn reality check. Ik heb 20 jaar of zo getourd in alle grote en kleine theaters in de driehoek zeelandgroningenmaastricht. Dat is gewoon werk en als je het goed doet wordt je volgend jaar weer geboekt. Goed doen betekent kaartjes verkopen. Bobs grote magie is wellicht wat uitgewerkt? Want eigenwijze artistiek naar binnen gerichte liedjes zijn wel leuk, maar vooral voor de kleine schare diehard fans. Met datzelfde eigenwijs eigengestreel verkoop je echter niet zo heel veel kaartjes. Maar goed, om nou de kunst met grote K los te laten en dan zo'n 150 x per jaar op pad te moeten om wéér dezelfde kutliedjes te moeten doen, in wéér zo'n kut theater, tot in godsamme delfzijl aan toe, daar zit je toch ook niet op te wachten als Kunstenaar?
Het ga je goed bob!

jos verstoppen | 29-03-19 | 14:25 | 4

@jos verstoppen | 29-03-19 | 15:02:
LOL

Superkwatta | 29-03-19 | 15:14
▼ 1 antwoord verborgen

Kunst is schoonheid en verrassend, je knetterhard laten raken omdat geen interface of compiler nodig is waardoor het de striemen op je ziel, de glimlach op je bakkes of de Badedas in je hart jou een mini-vakantiegevoel geeft. Zijn geen regels voor, maar laat de Nar, de Troubadoer, de Kakofonix of Assurancetourix zijn ding doen.... maar pas op als hij zijn rare muts afdoet en politiek gaat bedrijven...

hetgingperongeluk | 29-03-19 | 14:18

Douwe Bob het land uit !!

b3n | 29-03-19 | 14:16

Ik denk toch niet Terry met zijn hogere cultuur die Snolleke Bollekes op het oog heeft dus het is apart dat die wandelende inktvlek hier een verband suggereert.

Joris Beltsin | 29-03-19 | 14:14 | 1

Doet ie niet, hij somt op.

jos verstoppen | 29-03-19 | 18:45

Douwe Bèèèèèè, nee, nooit van gehoord. Wel van Ria Valk!

BinAardig | 29-03-19 | 14:13 | 1

Worstjes op je borstjes?

jos verstoppen | 29-03-19 | 18:45

Mooie uitspraak van deze BN'er, meer, meer, meer. Elke BN'er, jounalist of lid van het kartel, die afgeven op FvD is meer stemmen voor Bedaut. De gewone mens begint eigenlijk te snappen dat genoemde lieden in hun eigen bubbel leven en het volk alleen maar zien als CD kopers, dode bomen afnemers en stemvee. Voor de rest moeten we naar de Heren en Dames luisteren en doorlopen. Dank Douwe. Ga zo door.

Zatkniss | 29-03-19 | 14:12

Douwe wie? Ik zou niet weten wie dat is. Lilleke tattoo in zijn nek. Heeft ie soms een keertje meegedaan aan temptation Island ofzo. Wat een tokkie. Tevens ziet ie er gay uit

pibasso | 29-03-19 | 14:09

Douwe Bob, dat is toch die veroordeelde alcoholist voor voor Nederland op het Eurovisie Songfestival uitkwam , en daar niks klaarmaakte ?? Ja juist ! die is het!

Olympus | 29-03-19 | 14:08

Bob douwt coke in zijn neus.
O ja, en 16 jarige jongens en meisjes..

Ali Bi | 29-03-19 | 14:07 | 2

Die douwt ie ook in z'n neus, die jongens en meisjes?

myrna1965 | 29-03-19 | 14:30

Tjongejonge valt me dat tegen van onze muzikale Douwe Bob. En laatst ook al agressie. Kan die niet even goed stevig worden gepijpt, wordt ie misschien wat rustiger van? Allemachtig zeg.

Jan, Leiden | 29-03-19 | 14:06 | 1

Nou jongen... "Take one for the team" zou ik zeggen.

b3n | 29-03-19 | 14:17

Bob, zou eens bij Kops moeten rondvragen wat al die gasten daar stemmen. Ik gok geen Groen Links.

superjan | 29-03-19 | 14:04

"Soms dan komt er eerst een riff uit, of eerst een tekst. sterker nog 'sweet sunshine'. ik liep in een zonnebloemenveld in zuid-frankrijk en het enige wat ik dacht was 'ja sweet sunshine'!. we hadden een gitaar bij ons, en je hebt natuurlijk anno 2015 gewoon de iphone. we hebben hem in dat zonnebloemenveld geschreven."
www.npo3fm.nl/vera-on-track/5-essenti...
Tuurlijk, want we lopen allemaal weleens in Zuid-Frankrijk door een zonnebloemenveld met een gitaar. Wat een ongelofelijke interessantdoenerij met zo'n austraal lulverhaal.
P.S. 'Austraal' (zuidelijk) is het antoniem van 'boreaal'.

JackStick | 29-03-19 | 14:01 | 2

Nou, Terry loopt daar ook maar dan op een lavendelveld. Ik weet niet of hij zijn vleugel bij zich heeft, maar ik zie aanknopingspunten tussen die twee.

Joris Beltsin | 29-03-19 | 14:10

@Joris Beltsin | 29-03-19 | 14:10: Nou moet ik u daar eerlijk gezegd toch wel gelijk in geven ja ;)

JackStick | 29-03-19 | 14:13

Niks mis met die opmerking van Douwe Bob. Groen Links is niet mijn partij, maar als die jongens en meisjes de grootste van Nederland zouden worden zou ik er hetzelfde over denken, waar gaat het heen met dit land. Douwe Bob zijn mening, lekker boeien.
Verder zijn de Snollebollekes gewoon behoorlijk ruk. Uitgedacht concept van wegwerp muziek. Af en toe mcdonalds prima, maar ga nou niet doen of het beter voer is dan andere toko's puur omdat jezelf niet beter weet.

JanFTE | 29-03-19 | 14:01 | 1

Douwe Bob MOET net als collega artiesten policor zijn , want anders geen werk...

Koning BongoBongo | 29-03-19 | 14:03

Jezus wat ben je dan zielig. Jaloers zijn op een andere artiest en dat zo kenbaar maken. En ik snap ook niet waarom bepaalde artiesten en bekendheden het zo nodig vinden om hun politieke voorkeur er zo bovenop te leggen. Het pakt uitsluitend negatief uit en levert helemaal nooit iets op, welke kant je ook staat.

Arijane | 29-03-19 | 13:59

Haha heerlijk die frustratie

El Galante | 29-03-19 | 13:59

Hé Douwe, slow down ff he brother.

Brentjeee | 29-03-19 | 13:58

www.telegraaf.nl/nieuws/3364501/pbl-v... FvD krijgt gelijk met de kostenraming van 1000 miljard. Het 'Planbureau voor de Leefomgeving' heeft zich 'soms' vergist met een factor twee.

Eeuwig..Op..Vakantie | 29-03-19 | 13:55 | 3

“Foutje, bedankt!”. Dat hoor je binnen de huidige gevestigde orde de laatste tijd nogal erg vaak, nietwaar?

Ook onze Rob is niet zo koosjer als dat hij ons nu wil doen geloven:

www.telegraaf.nl/nieuws/3069672/jette...

DankeSchon | 29-03-19 | 14:07

helaas hebben ze een paywall

Oromis | 29-03-19 | 14:13

Aedas heeft het over 108 miljard om 2 miljoen woningen energieneutraal en van het gas af te krijgen. We hebben in totaal bijna 8 miljoen huizen. Dan komt utilitair nog, productie, landbouw en niet vergeten energieproductie en distributie. Ik denk dat je er met 1.000 miljard niet eens komt...

5611 | 29-03-19 | 14:55

Nou hé. Poeh. Iemand heeft een 'verkeerde' mening. Het is toch een schande! Boycot!

Woekerpaulus | 29-03-19 | 13:54 | 1

Typerend inderdaad, VVMU, maar godverdomme we zullen hem daarop eens aanpakken.

menage | 29-03-19 | 14:13

Alles voor een paar views...

Rest In Privacy | 29-03-19 | 13:52

Douwe Wie?

derkccs | 29-03-19 | 13:50

Hij kan FVD stemmers beter bedanken voor het jarenlang bijdragen aan het subsidie infuus waaraan hij hangt.

LinkeLotje | 29-03-19 | 13:50

Acht ik vind Roger Waters goed, maar niet zijn politieke ideeën. En Picasso was een lul, maar kon (in het begin) aardig schilderen, beter dan Hitler.

Rolliebollie | 29-03-19 | 13:50

Douwe heeft hiermee een plekje in een willekeurig NPO/VaraBNN programma weer veilig gesteld. Douwe deugt.

Rest In Privacy | 29-03-19 | 13:49

Dat er zoveel mensen willen betalen om naar die linksrechts dude te kunnen is mij ook een raadsel. Zal wel iets met smaak te maken hebben, of het ontbreken daarvan. Het FvD is gewoon het (zeer late) logische antwoord op links, en de huidige politiek die er niet meer voor het volk zit. Zal wel weer iets met begrijpen te maken hebben.

NiCeY | 29-03-19 | 13:47

Hoe de fok is ouwe bob?

sicktrip | 29-03-19 | 13:46 | 1

Ik ken zoveel mensen die zich afvragen wat Douwe Bob hier vraagt. Gedeeltelijk het resultaat van indoctrinatie vrees ik. Als mensen maar vaak genoeg roepen dat het een partij van bruinhemden is dan lijkt dat toch wel te werken.

Simon_GS | 29-03-19 | 13:44

En daarom minder subsidie voor de publieke omroep, kunst en cultuur en al die andere overbodige troep.

drs. P | 29-03-19 | 13:44

Douwe Bob... mijn god. Kan het platter en suffer? Douwe Bob toch een beetje de Georgina Verbaan van de muziek scene.

superjan | 29-03-19 | 13:44 | 5

Borderline persoonlijkheidsstoornis is de gemene deler.

Superkwatta | 29-03-19 | 15:19

@Superkwatta | 29-03-19 | 15:19: zeker... aandachtshoeren. Hun mening vormend naar wat ze het meest geliefd en populair maakt,

superjan | 29-03-19 | 15:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat is dat met die 3e rangs artiesten dat ze een stemadvies uit moeten brengen, heeft die gast trouwens wel de lagere school afgemaakt?

marrretje | 29-03-19 | 13:43 | 1

En hij kijkt scheel!

marrretje | 29-03-19 | 13:44

Tatoos zijn om je zelfbeeld kunstmatig bij te sturen.

Willem_Oltmans | 29-03-19 | 13:43 | 3

G'd wat ben ik origineel met mijn tatoos... Dat.

Willem_Oltmans | 29-03-19 | 13:53

Trampstamps.

Superkwatta | 29-03-19 | 15:24

Grote bek voor iemand die eruit ziet als een levende etalagepop.

Hommel | 29-03-19 | 13:43 | 1

Dat krijg je ervan als Bob zich door Rob laat douwen.

Pelforth | 29-03-19 | 13:45

Als ik me niet vergis dan moesten we vroeger altijd tegen Rob van Snollebollekers voetballen. Best uit, samen met Nuenen uit de enige twee interlands buiten Eindhoven. Mooi was dat. Sportieve jongens.
Ik zag die Rob een keertje lopen in Eindhoven. Nog voordat hij Snollebollekes was. In de tijd dat BNN naar een presentator zocht.
Dus ik groet hem, hij groet netjes terug. Later besefte ik me pas dat ik hem niet kende. Zo is Rob.
Ik zag ook een keer Bob in Tiel. Die liep daar luiddruchtig de gevierde arties uit te hangen. Zoals alleen een Amsterdammer kan. Walgelijk. Desondanks groette ik hem toch. Bob had het te druk met luiddruchtig en lelijk zijn.
Sterf maar met je palingdroomnaam,

Traag | 29-03-19 | 13:43 | 1

Kom je uit Tiel Traag? Dan ken je mss ook John van Buren nog. Had John nog geleefd dan hij bob een flinke douw gegeven!

jos verstoppen | 29-03-19 | 18:55

Douwe Bob is een npo larf
Die zijn geld verdiend dankzij npo radio programma's en dan geld:
Wiens brood men eet diens woord men spreekt`

nachtbrakers | 29-03-19 | 13:41

Dank je wel douwe, ik heb weer flink kunnen lachen.
Vanavond weer hulpverleners bedreigen?

BP Richfield | 29-03-19 | 13:41

Dus die bedreigende tokkie Douwe Bob heeft ook wat te melden....

JI-HAAT | 29-03-19 | 13:41

Als je als volwassen kerel in een ziekenhuis beveiligers bedreigt, dan zitten er een paar schroeven in je hoofd. Alles wat je daarna nog doet is kansloos. Daarom maakt het geen fuck meer uit wat je denkt of doet. Enorme slappe zak, looser.

Willem_Oltmans | 29-03-19 | 13:41 | 1

Als je vriendin 'onwel' is, wordt dat vast en zeker gezien als verzachtende omstandigheid. Soort permanente 'get out of jail card' voor deze non-entity: Als je zijn vriendin bent, is het onwel-zijn zonder twijfel vastgesteld.

McSplutter | 29-03-19 | 13:58

Douwe Bob met zijn gerse taaatooo’s. Zoek hulp gekkie.

Superkwatta | 29-03-19 | 13:37

Bob moet niet zoveel dope naar binnen douwen.

Rest In Privacy | 29-03-19 | 13:37

"Bedreiger van ziekenhuispersoneel heeft Boodschap van Hoop voor zijn publiek"
@Ronaldo | 29-03-19 | 12:40 |
Neerlands Hoop 2.0 dus. Tja, waar hadden we dat eerder gehoord...

Beter gaat Douwe Dinges met een knapzak op z'n rug figureren in de Donald Duck, om daar Kwiek, Kwakkem en Kwakkie te wijzen op de vermeende lesbienne-streken van Katrien, en dat er daarom helemaal geen plek is voor die male chauvinist pig /vogel van een Guus Geluk.

En dan kan Douwe volgende week daar zelf een ingezonden brief op na sturen, dat het wel nog wat beter kan met die inclusiviteit in de Duck.

En als dat dan nog in de Moppenrommel kwam... maar dat is ijdele HOOP.
Man, ga een pindakaasvloer opleuken met kippestront. Met je KunsT.

chicago river | 29-03-19 | 13:36 | 1

KUnsT, bedoelt U?

McSplutter | 29-03-19 | 13:59

Ken Bob niet en weet ook niet waartegen die moet douwe

gijsbert1308 | 29-03-19 | 13:35

Ja, want Douwe Bob weet wat kunst is *proest*

zik | 29-03-19 | 13:32 | 2

Bob, hangt zijn hele leven al aan de subsidie tiet, dus echt iets goeds heeft hij nog nooit gemaakt. Dat is een feit.

Mark_D_NL | 29-03-19 | 13:40

@Mark_D_NL | 29-03-19 | 13:40:
Ik moest even hard lachen Mark, demense moesten eens weten wat voor anarchistische uitvreter jij bent. Dat is ook een feit.

Ongeblustekalk | 29-03-19 | 13:42

Kijk, ik heb niks tegen kunstenaars als ze met al die rommel geld kunnen verdienen vindt ik het prima.

Maar daar hoef van mij geen cent belastinggeld naar toe.

Ik zie steeds kunstwerken in Utrecht en dat kost de belastingbetaler miljoenen Euro's en het stelt werkelijk niks voor, een paar bankjes waar je niet kan komen, een omgekeerde boom een zwart geverfde auto op zijn kant, beton gegoten konijnen en nog meer van die onzin.

Als je als kunstenaar je geld kan verdienen, prima maar geen belastinggeld of subsidie, want zo kan ik ook kunstenaar zijn, in het geld ontvangen van de overheid en ik beloof dat ik dan alles werkelijk "oh, zo mooi vindt, want wie betaald bepaald.

Niet links | 29-03-19 | 13:31 | 1

"ik vind ... wie betaalT, bepaalT".

Geen dank.

EefjeWentelteefje | 29-03-19 | 15:23

Ik kende beide "acts" niet maar van de wiki weet ik dat Snollebollekes een feestact is. Prima. De wereld heeft vrolijke dingen nodig.

Douwe Bob is kennelijk een hulpverlenerbedreigende tokkie, waarvan we er al zoveel hebben en probeert goedkoop te scoren over de rug van FvD'ers. Een non-valeur dus. Die hebben we niet nodig. Met zijn brommobiel. Koop eens een normale auto.

SDI | 29-03-19 | 13:31 | 1

Juist. Mee eens. Iemand die de bedoeling van de brommobiel niet begrijpt moeten we als artiest en zeker als politiek commentator niet serieus nemen.

Hommel | 29-03-19 | 13:40

Fuck Douwe. Leve de kunst! Echte kunst welteverstaan, van vroegêhr.

Rest In Privacy | 29-03-19 | 13:30 | 2

Zonder subsidie, die Douwe lijkt me wel iemand die zijn eigen broek ophoudt en niet bedelt om centen om troep te produceren die iedereen interessant moet vinden, een soort mark-d-nl prutser.
En die mening mag Douwe ook gewoon hebben zoals Frans het al zegt.

Ongeblustekalk | 29-03-19 | 13:32

Franssie vond ik altijd al een goede vent. Nu alleen nog maar meer. Een artiest moet zich helemaal niet bemoeien met polletiek. Die moet kunst maken. Herman brood bijvoorbeeld. Dat was een artiest. Kan douwe nog wat van leren.

Omebert | 29-03-19 | 13:26 | 1

Een artiest moet zich niet met politiek bemoeien,juist hij moet een voorbeeld nemen aan Freek.

Rest In Privacy | 29-03-19 | 13:31

Tja, douwe moet wat roeptoeteren om bij de linkse kliek niet te worden uitgekotst. Maar of hij echt meent wat hij zegt?

Schuldenbrau | 29-03-19 | 13:26 | 1

Al dat praat over de bob. Zin in bier nu.

Omebert | 29-03-19 | 13:27

Ach, iedereen mag zeggen en denken wat hij wil. Maar hoor toch iets van jaouzie in zijn bericht.

Pindanoorje | 29-03-19 | 13:25

Liever Rob dan Bob.
Sterf Bob.

Traag | 29-03-19 | 13:23 | 1

Juist!

SterF... | 29-03-19 | 15:36

Waar het land heengaat? Naaar linnkksss... naaar reccchttsss....

Binnenbaan | 29-03-19 | 13:22

Mensen met een keel-tattoeage neem ik sowieso niet serieus.

JackStick | 29-03-19 | 13:21

Dit is voor het eerst dat ik van "snollebollekes" hoor. Wat is het?

Ramsesz | 29-03-19 | 13:21

Who the heck is "Douwe Bob"? Is dat niet dat snowflake-joch wat ooit eens naar het songfestival gestuurd is? Maar goed, hij mag zijn mening hebben.

kotelet | 29-03-19 | 13:21 | 1

Hij mag zijn mening hebben maar ik heb toch liever dat hij zijn bek houdt. Voor wat betreft die mening en evenzo voor wat betreft die kudtmuziek.

Hommel | 29-03-19 | 13:42

Ik zie het al voor me in de geschiedenisboekjes over 50 jaar. 2019, De Slag tussen Douwe Bob versus de Snolliebollies.
Oftewel, geen idee wie het zijn of waar het over gaat, maar dat heb ik wel vaker met moderne artiesten. Lagaan, niet belangrijk.

Graaisnaaiert | 29-03-19 | 13:20

Als je naam een kreet is neem ik je niet serieus. Next!

gestampte pot | 29-03-19 | 13:19 | 1

Hier moest ik even over nadenken, toen ook eens: Nex(i)t!

McSplutter | 29-03-19 | 13:26

Ja, Douwe,als je publiek je niet meer wil, kun je nog altijd aanmelden voor een meeloopstage bij de NOS om je deugniveau op peil te houden,want Twan zal wel te oud zijn. www.werkenbijdenos.nl/meeloopstage-hr...

Welles! Nietes! | 29-03-19 | 13:19

stiekem vond ik hem toen met the common linnets toch wel goed.

yeps | 29-03-19 | 13:18 | 4

Dat was een ander.

Rest In Privacy | 29-03-19 | 13:25
▼ 1 antwoord verborgen

Daar had m'n vrouw het natuurlijk vannacht over toen ze zei douwe Bob terwijl ik Henk heet. Vond het al zo'n rare opmerking.

Jan Leul | 29-03-19 | 13:17 | 1

U maakt het wel ingewikkeld: Jan Leul, die eigenlijk Henk heet.

McSplutter | 29-03-19 | 13:29

Weet je wie ook goed kon zingen?

Mark_D_NL | 29-03-19 | 13:17 | 6

Corrina Konijnenburg ??

miko | 29-03-19 | 13:33

Fred Emmer

clockandhammergame | 29-03-19 | 13:59

Wit nie?

Superkwatta | 29-03-19 | 15:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Polarisatie is lekker. Een goed restaurant met een of meer sterren laat je ook in een hap zoet, zout, pittig en knapperig ervaren. Niet de flauwe mix er van.

Leptob | 29-03-19 | 13:16

Is ouwe opgewarmde kantine koffie van Douwe Egberts? Nooit van gehoord verder, maar de Vereniging Arbeiders Radio Amateurs komt er hier als neo fascistisch medium niet meer in,sinds ze in 2002 met Veluwe Gauleiter von Dam zich te openlijk bekenden een morele stankbelt te zijn.

hertogvanzottegem | 29-03-19 | 13:15 | 1

Heel goed, met rotzooi moet je afwerken.

Superkwatta | 29-03-19 | 15:30

Wat zijn die BN-ers toch een walgelijk volkje. Eerst Georgina die Thierry "doodeng" vindt, Saskia Noort die hem "griezelig" vindt en nu weer Douwe Bob die loopt te zeiken en te zaniken over Thierry. Waarschijnlijk gewoon jaloers en gefrustreerd dat HIJ niet 2x het Gelredome stijf uitverkoopt. Wat laat jij je kennen, Douwe Bob.

Motleycrew | 29-03-19 | 13:14 | 2

Haha 1 lief depressief meisje 1 depressief nep schrijfstertje en een junk nou dat maakt indruk als die wat zeggen.

Rallywally | 29-03-19 | 13:21

Die verbaan kijkt altijd zo scheel. Die pijpt je linker grote teen, omdat ze te scheel is.

Mark_D_NL | 29-03-19 | 13:22

Ach Douwe Bob, de minst belangrijke soort "artiest" van Nederland.
Veel erger is de vreselijk slechte column die ik onlangs las van Youp van 't Hek, waarbij hij Thierry Baudet een charlatan noemde.
Ik heb hem direct van mijn laptop verwijderd .Deze salon socialist heeft leuk zijn ten koste van anderen en ook iemand "in de zeik"nemen, tot zijn verdienmodel gemaakt.
Omdat hij links is wordt hij door de meeste media in dit land omarmd.
Van Youp hoor je echter nooit of hij iets goed voor armen of zieken doet.
Maar Youpie is wel bezig geweest met heel veel geld verdienen, met een aantal luxe huizen etc.
Hij noemt Baudet een charlatan, maar van t'Hek is een bange socialist die over de islam en moslims geen "grap" meer durft te maken. Dan pak je dus mensen die kwetsbaar zijn .
Om hem heb ik ook voor het laatste gelachen in 1972. Flauwe eenzijdige conferencier.

outdoor | 29-03-19 | 13:12 | 5

Youp van 't Hek is vergane glorie. Tijd om met Freak de Jonge lekker links te kwijlen in Huize Avondrood. Luidkeels ruziemakend of de televisie nou op de VPRO of de VARA moet worden afgestemd.

McSplutter | 29-03-19 | 13:36

Heb Youp zich nog nooit uit horen spreken voor een partij voorkeur noch dat hij zich voor laat staan op goede doelen etc.

miko | 29-03-19 | 13:36

@miko | 29-03-19 | 13:36: Misschien iets met oren. Royalty keizer en miljonair Youp (oplagen van die flutboekjes belopen zo'n 100.000 exemplaren,want de onwetendheid in NL is nog steeds bizar groot) heeft zich altijd tegen alles ter rechterzijde gekeerd en regelmatig ook heel vuil. Rijk deugmens zonder risico's te nemen en braaf met de demoniseringen instemmend zowel actief als stilzwijgend. Maar goed,misschien herkent u niet meer wat een 'rand' -zoals de Amerikanen dat noemen - is. Je wordt er op eng Links vrijwel letterlijk mee dood gegooid.

hertogvanzottegem | 29-03-19 | 16:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Wie is die Delfts blauwe mafklapper eigenlijk?

Ronnie uit Helmond | 29-03-19 | 13:12

Douwe Bob weet niet eens waar de afkorting FVD voor staat, gezien zijn "de FVD". Wat een dommigheid, tussen het snuiven door.

KlunsJohannus | 29-03-19 | 13:12 | 1

Coke maakt meer kapot dan je lief is. In dit specifieke geval echter minder dan dat je lief is. Dat hij maar gauw mag OD’en. NL verlost van zijn kutmuziek en pia weer wat organen te roven. Heeft zijn leven toch nog een klein beetje nut gehad.

The2Amendment | 29-03-19 | 13:24

Blauwe Dop, die vent van het Songfestival vindt wat van Snollebollekes. De kunstenaar...

TUKR | 29-03-19 | 13:11 | 1

Blauwe Dop, moest lachen.

Willem_Oltmans | 29-03-19 | 13:45

Douwe Bob.... beroep: singer/song writer. Gevoelige songs, gevoelige jongen, gevoelige teksten. Daarom een ode aan Bob en de zijnen youtu.be/VsvonUctM9Y

de directeur | 29-03-19 | 13:11 | 3

Die kon niet uitblijven hier. Meesterwerk!

EefjeWentelteefje | 29-03-19 | 13:15

Ja dat mag dus niet meer want dat is bedreiging... stel nu dat iemand dat doet door alle singer/songwriters kapot te schieten, weet je wat dat betekent? Dan gaan ze achter je rug om zo van blablabla..... nou dat wil je toch niet in dit land?

Injegezicht | 29-03-19 | 13:18

Alweer een goeie reden om alle subsidies in Nederland af te schaffen. Douwe en consorten hebben VEEL TEVEEL tijd over.

SoepKip | 29-03-19 | 13:10

Zo bang voor hun baantje. Zo bang voor het NPO/Radio1/RTL-kartel.
Zo bang om hun eigen mening te willen vertellen.
Alle lof voor Fransje. Die is "echt". Ondanks de smerige trucjes van miljonair Van Nieuwkerk en die PvdA-graaier.

Kamervraag | 29-03-19 | 13:10

Douwe Bob, die heeft toch meegedaan aan het Eurofilie Songfestival, met zo'n cowboy act met horrorclowns, toch?

Nuchternederland | 29-03-19 | 13:08

De grote vraag: waarom volgt Ronaldo Douwe Dop op Facebook?

Ggroengras | 29-03-19 | 13:07

Douwe Bob, een wandelende volgetatoeeerde nitwit, heeft een mening. Nou mij interesseert het niet. Ik zou zeggen scoor een hit of anders hou je gedeisd.....

Blonde Nel | 29-03-19 | 13:07 | 1

Als GS dit je niet verteld had was je er ook nooit achter gekomen, dus wie zijn schuld is het nou

menage | 29-03-19 | 14:17

Douwe Bob ????... Douwe Bob ...???? nee nee niets zeggen ik kom er wel op.... Je zou toch denken dat we aan 1 Freek de Jonge per week, meer dan genoeg hebben.... O ja.... iets met kutnummer bij het Eurovisie songfestival

Karel Kruizenruiker | 29-03-19 | 13:06

Wat maakt toch dat mensjes wiens talenten zich beperken tot zingen, uiterlijk uitventen, anderen nadoen of teleprompters lezen, denken dat ze slimmer zijn dan andere mensen?
Op zich niets mis met die talenten die ze hebben hoor, maar de talenten die ze niet hebben zijn juiste degene die een persoon intelligent, erudiet of wijs maken...
.
Zo ook hier. Kijk eens even naar jezelf Douwe. Je zult snel begrijpen waarom mensen je niet voor wijsgeer aanzien.

Parel van het Zuiden | 29-03-19 | 13:05 | 2

Haha, eens!

Superior Bastard | 29-03-19 | 13:08

Met alle respect Parel van het Zuiden, maar ik denk dat in weerwil van de beperkingen die je Bouwe Bob toedicht, je zijn intelligentie toch iets te hoog inschat. Ik denk namelijk niet dat Douwe zal begrijpen waarom mensen hem niet voor wijsgeer aanzien, en vlug van begrip is hij al helemaal niet. Anders zou Douwe bij de eerste veroordeling voor 'rijden onder invloed' wel tot inkeer zijn gekomen.

Pianoman | 29-03-19 | 16:17

Wie?? Douwe Bob??

obzzcure | 29-03-19 | 13:05

Wie?

watergeus | 29-03-19 | 13:04

Hij is bijna 27....

rikkert_gdg | 29-03-19 | 13:04 | 3

Godzijdank.

knutsel_ | 29-03-19 | 13:06

Mooi. Please join the “dead at 27” crew.

The2Amendment | 29-03-19 | 13:25

Weer zo'n c-artiest met een mening, gaap..

Tilburger | 29-03-19 | 13:04

Dus nu heeft Bob zijn plaats aan de deugtafel van DWDD weer een seizoentje veiliggesteld. Kan Matthijs hem met die pseudo-betrokken en halfintelligente blik weer vooroverleunend duckfacend in de ogen kijken na weer zo'n diepzinnige vraag.

Superior Bastard | 29-03-19 | 13:03 | 5

@Superior Bastard | 29-03-19 | 13:22:
Beantwoord de vraag eens, links huilstruik.

Ongeblustekalk | 29-03-19 | 13:24

@Superior Bastard | 29-03-19 | 13:22:
FPA Den Dolder leert het nooit.

miko | 29-03-19 | 13:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Met een BN-pas komt dat wel weer goed joh.

spinselsinjehoofd | 29-03-19 | 13:03

Ach Bob, uiteindelijk een meisjes kind uit een arm gezin die zich Bob noemt en dienaar is geworden van de evil powers to be.
Welkom aan boord zei Edmund van Nieuwkerk.
www.youtube.com/watch?v=G1QywDPkDjg

miko | 29-03-19 | 13:03

Als iedereen gelijk zou zijn, zouden de idioten van het land niet schreeuwen om een DNA databank. Nee, we zijn niet gelijk. We zijn met ruim 7000000000 op deze planeet en daarvan zijn er nog geen 2 gelijk.

EUrofoob | 29-03-19 | 13:02

Net als vele andere BN-ers lijkt Douwe zich niet te realiseren dat zijn fans hem aanhangen vanwege zijn muziek. En dus niet vanwege zijn politieke inzichten.

Chuck the plant | 29-03-19 | 13:00 | 1

Fans van dergelijke muziek vreten gewoon wat ze voorgeschoteld krijgen. Types die 'top 40' als antwoord geven als je vraagt van welke muziek ze houden. Cultureel slachtvee.

Flibbage | 29-03-19 | 13:17

Een persoon met een geweldsreflex richting hulpverleners zal eens even bepalen of bepaalde keuzes moreel of esthetisch juist zijn.

Kus men reet Douwe. Je bent net zo'n eikel als die jakhals Dijkstra. Iemand bijna doodgooien met een bierfles, maar later komen vertellen wat een ander mag/moet stemmen.

Je hebt geen enkel moreel mandaat om anderen de maat te nemen.

Statler en Waldorf | 29-03-19 | 13:00 | 2

rijden onder invloed is er nog 1 op Bob zijn conto.

Moresnetunited | 29-03-19 | 13:23

@Moresnetunited | 29-03-19 | 13:23:
Is dat de Bob zijn? Ladderzat al liedjes zingend naar een ziekenhuis rijden of zo iets. Cool! Ik word ook BOB

miko | 29-03-19 | 13:27

Ach een BN-er met een mening. Wat is dat toch als mensen een beetje kunnen zingen, acteren of presenteren dat ze plotseling denken alwetend te zijn. En waarom ze denken dat ik op die mening zit te wachten is mij helemaal een raadsel. Geef ze een podium en ze worden allemaal dominee. Het Peter R de Vries syndroom.

Lucifer | 29-03-19 | 13:00

Ach Douwe weet wie z’n publiek is.
Dat snap ik dan nog wel.

Ray69 | 29-03-19 | 12:59

Douwe bob loopt nog niet zo heel lang mee de tuin der deugden,dus denkt extra z'n/haar best te moeten doen om het deuggeluid te laten klinken vanuit de jongste regionen.
Splinter,en Anne Fleur hebben ook al geroepen,en meester preekFreek keek al de kant van de muziekpodia op om te zien waar daar eindelijk eens een statement geroepen zou worden door een jonkie.

Omdat domme Douwe dan nog wat schuchter is gebruikt hij een collega als kruiwagen om FVD de bagger in te rijden,terwijl zijn publiek zingt.. Slow down brother.. slow down.

Welles! Nietes! | 29-03-19 | 12:59

Onafhankelijkheid is de beste bieders? Niet om het een of ander hoor maar de Thierry-geilheid is best bespeurbaar.

DeKussendeWielrenner | 29-03-19 | 12:58 | 1

Aan jou hebben we dus ook niets tijdens de mammoetjacht.

Rest In Privacy | 29-03-19 | 13:00

Van Nieuwkerk: "Jij kent die Wilders-stemmers"
Frans Bauer: "Oh ja?"

Stelletje koekwauzen daar aan die tafel.

Pierre Tombal | 29-03-19 | 12:57 | 1

Als Frans Bauer afsteekt in realiteitszin, moet je je echt gaan afvragen of je een half miljoen per jaar waard bent of dat je een narcistische graaier bent geworden zoals ene Weensie.

Flibbage | 29-03-19 | 13:18

Douwe moet in de dop. Gekke DWDD rekwisiet

miko | 29-03-19 | 12:56

Ach. Een zanger met een mening over politiek is ongeveer hetzelfde als de mening van een psycholoog over de industrie. Niet ter zake doende...

Enter Yeti | 29-03-19 | 12:56 | 1

Door dit topic weet ik nu dus wie de Schnollebollekes zijn. Ik had het liever niet geweten. Maar ja. Zo gaan de dingen.

The7thGuest | 29-03-19 | 12:55

Douwe is ook een goedmens uit amsterdam, dat kan haast niet anders...

Ongeblustekalk | 29-03-19 | 12:55

Douwe Bob, precies hoe ik me een 6-jarige Freek had voorgesteld.

Kapitein Stijlvol | 29-03-19 | 12:54

Bob was duidelijk niet de Bob bij dat ziekenhuisincident.

Rudolph_Hesje | 29-03-19 | 12:54

Exit Douwe Bob dus want wat laat deze verslaafde talentvolle jongen zich in de eurofiele politiek correcte kaart kijken.

frisenfruitig | 29-03-19 | 12:54

Als ik hem was zou ik proberen een keer een hit te scoren..

BozePaarseMan | 29-03-19 | 12:54 | 1

Daar moet je toch iets van talent voor hebben.

trekarm | 29-03-19 | 12:56

Wie Douwe Bob is moest ik opzoeken. De Snollebollekes ook.
Verder wat Frans Bauer zegt.

Rest In Privacy | 29-03-19 | 12:54

Prof. Dr. Ir. Bob

Uw Verzekeringsadvis | 29-03-19 | 12:58

fan van douwe BOB en snollebollekes. nog een grotere fan van Fvd. BN'ers moeten zich iets minder bezig houden met politiek en lekker doen waar ze goed in zijn.

Schepvogel | 29-03-19 | 12:52 | 2

Als Douwe Bob deed waarin hij goed is, dan zat hij zichzelf te fisten in een hoekje. Muziek maken kan in ieder geval niet tot zijn talenten worden gerekend.

Joostmochtnietsweten | 29-03-19 | 12:57

Tsja dat is een mening.

azijnseikerT | 29-03-19 | 12:51

Het is tijd voor een nieuw woord: egotolerantie.

Dutch_Holland | 29-03-19 | 12:51

Ik had Bobje vroeger graag ondergebracht bij een normaal gezin, treinen lopen niet van zelf uit het spoor.

grindbak | 29-03-19 | 12:51

Wie ?

bas ooms53686289 | 29-03-19 | 12:50 | 1

Franske Bauer! Die ken je wel.
Fantastische liedjes als:” Heb je even voor mij”.

Ruimedenker | 29-03-19 | 12:56

Ik zou zeggen: “Slow down Brother”.
Ga lekker biertjes tappen BobberT.

Ruimedenker | 29-03-19 | 12:50

Als hij dood is heet hij dan Kouwe Bob?

Rest In Privacy | 29-03-19 | 12:50 | 13

En de laatste.
Je mot je geest niet zo vernauwe Bob.
Ziezo, nu even naar de suma voor een paar flessen sigaretten en een pakje Chardonnay.
De wekelijkse tietenparade komt eraan.
Tot plops!

Ruimedenker | 29-03-19 | 13:16

Bij vertrek uit het café heet 'ie Blauwe Bob.

Binkoo | 29-03-19 | 15:02
▼ 10 antwoorden verborgen

's Horen wat Bob vindt nadat hij als homo zijnde door salafisten met een hamer is bewerkt. Useful idiot.

Rest In Privacy | 29-03-19 | 12:50 | 1

Voor extreme salafisten is het gebruikelijker om homo's van gebouwen af te gooien, dus laten we het bij de feiten houden.

Pianoman | 29-03-19 | 16:29

Ja, dat gesubsidieerde songfestival leverde lekker wat cash op natuurlijk. Vanuit zijn positie snap ik dit sentiment best. Tijd om een grote jongen te worden en op eigen beentjes te staan Douwe, als het je lukt zul je Thierry dankbaar zijn. Zo niet, zal de rest van Nederland hem dankbaar zijn.

Flibbage | 29-03-19 | 12:49 | 2

Als ik erop zou wedden: dat laatste.

McSplutter | 29-03-19 | 13:13

Ik ook en als ik verlies maakt het me niet uit want ik had even hoop.

Flibbage | 29-03-19 | 13:19

Pfff die BN-ers laten zich zo kenne.
Zo afhankelijk van subsidies en regulering.
Zet eens iets kwalitatiefs neer ipv je hand ophouden bij brein/buma/etc voor de afdrachten van usb-sticks en dvdtjes.

boerk | 29-03-19 | 12:49

Als die enorme kut "muziek" van Douwe bob (what's in a name) al kunst is, dan is wat ik regelmatig in de plee laat vallen dat ook.
Helemaal gek...

Libertariër91 | 29-03-19 | 12:48 | 2

O, dat is ook kunst! Muziek in toiletpot!
#RioolMuziek
*Vraagt snel subsidie aan*

boerk | 29-03-19 | 12:50

Douwe plop?

McSplutter | 29-03-19 | 13:06

Wie de fuck is Douwe Bob? Zeker een of andere kunstenaar die boos is dat hij geen subsidie meer ontvangt?

Debombdiggity | 29-03-19 | 12:48 | 1

Vroeg ik me ook al af, van welk 'meesterwerk' moet ik die gast kennen?

EefjeWentelteefje | 29-03-19 | 12:55

Zo ontstaat er maar polarisatie tussen het DeugGepeupel enerzijds - en de gewone burgers die de Deugheuvel en al zijn linkse/globalistische/artistieke hobby's financieren anderzijds.

Jan Passant mk2 | 29-03-19 | 12:48 | 5

Als democratie zou werken was populisme gemeengoed.

Flibbage | 29-03-19 | 13:21

Links kan net iets meer met woorden dan met getallen. Ook niet veel, maar toch.

Superkwatta | 29-03-19 | 13:37

@Flibbage | 29-03-19 | 13:21: Als u een Delftsch-blauw tegeltje met deze wijsheid gaat verhandelen ben ik uw eerste klant!

McSplutter | 29-03-19 | 14:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Wie de fuck zijn de Snollebollekes nu weer. Echt nog nooit van gehoord.

menage | 29-03-19 | 12:47 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Snollebollekes?

Mark van Leeuwen | 29-03-19 | 12:47 | 4

@Mark van Leeuwen | 29-03-19 | 12:49: Jij kijkt zeker geen TopPop meer? Ja dan mis je dat soort dingen.

Mark_D_NL | 29-03-19 | 12:52
▼ 1 antwoord verborgen

De snollebollekes is wel het ergste wat dit land de afgelopen 150 jaar is overkomen, dat staat vast.
Douwe Bob is een goeie derde, direct na de tweede wereldoorlog.

captainobvious | 29-03-19 | 12:46 | 5

@Joffri | 29-03-19 | 12:47: Hou er wel van als artiesten zichzelf niet al(tijd) te serieus nemen, beetje zelfspot ten tonele brengen werkt ontladend dus Snollebollekes zijn keigaaf. Beter alsdan die oh zo serieuze singer/song writers, toch? Hans?
youtu.be/VsvonUctM9Y

de directeur | 29-03-19 | 13:06

@de directeur | 29-03-19 | 13:06: Dank voor de link. Heb erg gelachen.

McSplutter | 29-03-19 | 13:17

Sfeertje toch ... die snolledinges.
Net zoals ruedinges met z'n viool.

Het Licht | 29-03-19 | 13:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Van links, tumtumtum, naar rechts, tumtumtum. Jutadadadajutadada.....

Prima stemadvies van snollebolleke

Cpl_C | 29-03-19 | 12:46 | 1

Hehehehe

Makro777 | 29-03-19 | 12:48

Begreep dat ze in Pakistan ook boos zijn op Douwe Bob. Want Douwe betekent in het Pakistaans "dikke lul drie bier en duw die obligate domme mavo mening van je waar de zon nooit schijnt" .

Mark_D_NL | 29-03-19 | 12:46 | 3

Hee, jij bent Douwe Bob!!

Ongeblustekalk | 29-03-19 | 12:54

@Ongeblustekalk | 29-03-19 | 12:54: Leef jij ook nog? Mag je het weer tijdje buiten proberen zonder antidepressiva's van je behandelend arts? Je maakt duidelijk stappen, ben trots op je.

Mark_D_NL | 29-03-19 | 13:15

Egbert Douwe heb ik wel gekend, of is dat dezelfde?

IkwilJinekwel | 29-03-19 | 12:46 | 1

Die probeert nog steeds z'n wijf uit De bedsteee te krijgen ....

Pjotterdjotter | 29-03-19 | 16:20

Wat inkt in een lichaam wel niet aanricht zeg!

Man.man.man | 29-03-19 | 12:45 | 1

LOL !

Kamervraag | 29-03-19 | 13:16

De Snollebollekes hadden een vooruitziende blik toen ze het nummer “van links naar rechts” schreven.

Superior Bastard | 29-03-19 | 12:44 | 1

Alleen gaan ze daar helaas vrij snel weer terug

Joffri | 29-03-19 | 12:58

Hij had zich al af kunnen vragen waar het naartoe moet met de mensheid als ze naar het songfestival kijken.

053 | 29-03-19 | 12:44 | 2

Haha inderdaad ja. Heel vroeger had je rondtrekkende circussen waar je mensen met een afwijking of stoornis mocht komen uitlachen. Tegenwoordig hebben we het Eurovisie songfestival.

obominotie | 29-03-19 | 12:52

Ehm, wie is 'Douwe Bob'?

Beresteyn | 29-03-19 | 12:44 | 1

Zie boven...

dreistein34 | 29-03-19 | 12:51

Douwe Bob??? ik word nu dus echt oud blijkbaar...

ja-nee-misschien | 29-03-19 | 12:42 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Och och, het wordt wel een beetje de fvd-fanclub zo.

Ggroengras | 29-03-19 | 12:42 | 10

@Ggroengras | 29-03-19 | 13:02:
Alleen hangt die 75% niet op deze site, Douwe zijn aanhang zal best wat gevarieerder zijn.

marrretje | 29-03-19 | 13:53
-weggejorist-
De musso linie | 29-03-19 | 15:23
▼ 7 antwoorden verborgen

Wie is Douwe bob?

Teeweetwee | 29-03-19 | 12:42 | 4

Of nog erger: "kunst"

knutsel_ | 29-03-19 | 12:58

Bijzonder labiele jongeman met een serieus rugzakje.

Superkwatta | 29-03-19 | 13:34

@Teeweetwee
Die staat in het voorprogramma van de Snollebollekes, schijnt

Tobi | 29-03-19 | 14:09
▼ 1 antwoord verborgen

Kunst? Toch niet die ouwe krant op je lijf en die mainstream kudtmuziek die jij maakt

miko | 29-03-19 | 12:41

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl