SCP-rapport: 'Veel spanning tussen etnische groepen, nieuwe media vergroten polarisatie'
Zegt SCP niet hè, zegt HET VOLK. Dus onderstaand een zwaarmoedige komedie in vier aktes. PDF hier, samenvatting hier.
Nou jongens, dit zijn wij, Nederland. De grootste tegenstellingen tussen arm en rijk, maar de grootste conflicten tussen allochtoon en autochtoon en FvD'ers en Groenlinks. Tenminste, dat voelt men zo.
En dan lijkt Nederland ook nog eens marktleider Balkanisering, en doet qua etnische spanningen alleen onder voor België dat geen echt land is en we daarom per direct diskwalificeren. De EU scoort een gemiddelde van 40 Balkanreeten, Nederland een forse 52!
Is trouwens vooral de schuld van "nieuwe media" en we voelen ons absoluut niet aangesproken. De Libanonisering van Nederland "wijt men behalve aan de mentaliteit en multiculturele samenleving vooral aan de media en dan met name de nieuwe media. Zeven op de tien Nederlanders zijn het eens met de stelling dat internet en sociale media tegenstellingen tussen mensen vergroten, ongeveer de helft is het eens met de stelling dat de traditionele media dat doen. Jongeren zijn het vaker met de stellingen eens dan ouderen."
Ondanks Klaas Dijkhoff en dankzij verzetsheld Jan Dijkgraaf die ze weg gaat stemmen vertrouwt men de REGERING nog steeds het minst van alle instituties. Het institutionele vertrouwen is overigens stabiel sinds de Oranjes Fortuyn vermoordden, dus we kleuren gelukkig nog altijd netjes binnen de lijntjes.
Reaguursels
InloggenDe vrijdenkers in Nederland verworden steeds meer tot dwangbuisdenkers. Iedereen gelijk, het is tijd voor een nieuwe Stalin. Kan GroenLinks weer de naam veranderen in communistische partij Nederland (CPN).
Ik zie al waar het fout gaat ; bijna geen spanning meer tussen mannen en vrouwen, komt natuurlijk door al de metromannen die alleen nog masseren. Kom op mannen , er moet meer genoikt worden !
"In Nederland bestaat de sterke drang om stelling te nemen voor of tegen vluchtelingen. Je kunt geen middenpositie innemen"
Man, man, man.....
Ik ben niet voor één vluchteling of tegen nul vluchtelingen, doe mij maar een halve.
Probleem is dat de overheid geen diversiteit wilt..
Lekker makkelijk.
Waarom zouden de verschillen tussen de groepen verkeert zijn, misschien os het juist wel heel goed dat er aan allebei de kanten kritische vragen worden gesteld..
Maar dat mag niet, is verboden en smerig.
De overheid heeft natuurlijk het liefst lekker doorsnee die niet te kritisch is en alles aanneemt voor zoete koek..
Maar die tijd is allang voorbij, die was in 2002 al voorbij..
Toch blijft men er krampachtig aan vast houden..
Wat alleen maar meer polariseert tot de vlam een keer in de pan slaan, als dat al niet zo is.
En dan zal de president weer met een geforceerde frons en volgens een script totaal verrast en verontwaardigd op de tv verschijnen zijn nietszeggende uitspraken moeten doen wat de rest van nederland allang wist..
Aja..
Zonder het stuk gelezen te hebben kan ik al voorspellen wat de aangedragen oplossing voor “ dit probleem “ is.
CENSUUR
Slecht afgestemde stats met de vriendjes van CBS: google op “institutioneel vertrouwen” en je ziet dat onze politici vlgns CBS al lang niet meer het voordeel vd twijfel genieten. Kwestie van andere antwoordcategorieën en ineens zijn we weer dik met de Tweede Kamer? Data zijn hoeren
De reden voor al die frustratie, is de overheid zelf. Het is ook volstrekt logisch.
Zalm heeft NL anaal genomen bij het invoeren van de euro. De gulden is te goedkoop weggedaan, en de inflatiecijfers van het CBS over de afgelopen 16 jaar, zijn hele dikke poep. In die 16 jaar, is de werkelijke inflatie, waar je als burger mee te maken krijgt, nooit onder de 5% geweest.
Eerst was er crisis, die door de banken zelf veroorzaakt is, daar is niemand voor verantwoordelijk gesteld, er is niets mee gedaan, men heeft gewoon de burger ervoor laten betalen. Aan alle kanten zijn de lasten verhoogd (immers bezuinigen in NL = lastenverhoging), er zijn beloftes gemaakt die niet nagekomen worden (kwartje kok, E1000, enz).
Criminelen worden gewoon vrijgelaten om mensen in de tram af te knallen, terwijl burgers die 1km/h te hard rijden, de bekeuring automatisch thuis krijgen.
Qua werk is NL zwaar overmanaged door inhoudsloze prutsers die alleen maar het eigen CV aan het bouwen zijn, maar eignelijk niets kunnen. Hoge salarissen zou hoge verantwoordelijkheid betekenen, maar er wordt nul verantwoordelijkheid genomen.
Als je als burger een probleem met je gebit hebt, heb je pech. Kom je als asielzoeker, wordt het voor je betaald. Er worden absurde aantallen mensen geimporteerd.
Vind je het raar dat de frustratie er bij de burger zo langzamerhand aan alle kanten uit komt? Financieel staat een groot deel van de mensen het water aan de lippen, de overheid blijft maar beweren dat de koopkracht stijgt, maar niemand die weet wáár dat dan is.
Tel nog mee dat de burger ook nog 2 keer in z'n bek gespuugd is met een referendum, alle EU regels (zoals de ban op meme's) die burgershelemaal niet willen, buiten hun macht om gewoon worden doorgeduwd, akkoorden van Marakkesh (meerderheid NL: tegen) worden gewoon doorgepusht, enzovoort.
Dan heb je helemaal geen media meer nodig om mensen tegen elkaar op te zetten. Dat lukt de politiek in dit land zelf al prima.
Er is zo'n joop klepzijker strip. Staat ie in het park eendjes te voeren. Iemand vraagt hem waarom hij steeds maar 1 eendje voert. Uiteindelijk vallen alle andere eenden dat ene eendje aan. Dat was dus ook de reden dat ie het deed.
Dát is wat de NL overheid doet. En ze zijn zo bezig met het eigen CV, de eigen europese carriere, en elkaar vliegen afvangen bij de interruptiemicrofoon, dat ze het niet eens doorhebben.
Dit is best een belangrijk gegeven.
Men bedoelt doorgaans geen allochtonen van een westerse cultuur of die graag de westerse cultuur willen omarmen.
De spanningen zitten in die cultuur die onverenigbaar lijkt met de onze.
De echte spanning nu is Links tegen alles wat niet links is.
Grappig om te lezen dat de nieuwe media de verdeeldheid vergroten. Volgens mij hebben ze er juist de rem op. Als deze nieuwe media een stopte met de eenzijdige berichtgeving en gewoon de waarheid vertelden dan zou er pas prake van polarisatie zijn
Nou het toch hebben over statistieken.
Weer baas over ons eigen land.
www.youtube.com/watch?time_continue=6...
Typisch dat zulke berichten zo kort op de gigantische verkiezingswinst van FvD komen. Was GL de grootste geworden dan zouden er allemaal berichten over wereldvrede die er spontaan was, iedereen was tolerante geworden. Zo voorspelbaar.
De grabbelton met lijstjes en statistieken is goed gevuld.
Ik begrijp de eerste tabel/grafiek niet van het percentage van de tegenstellingen, of grote conflicten???? Wat moet ik hieruit lezen. En wat zegt het percentage me? BV 60% van.... Wat moet ik daarmee? Ik kan er geen boter van maken.
Maar goed, ik ben ook een simpele man
Ja vroeger de, ik de tijd dat ik jong en mooi was, haje die spanningen ook hoor. Je ha de spanning tussen Nederlands Hervormden en de " fijne" van de Gereformeerden. Er bestond nog verschii tussen de mensen van de CHU ( wij) en die " fijnen " van de ARP.
Dan haje nog de échte Griffo's, de 3 maal daagsen, die zaten bie de SGP. In Brabant en Liembabwe haje natuurlijk nog die quasi Goddelozen van de KVP, maar daar haje natuurlijk geen probleem mee, want die woonden ver weg en daar haje dus eigenlijk nooit contak mee, behalve dan die enkele keer as je op doorreis was, of as je een dagje naar Valkenburg ging. Die katholieken waren sowieso toch verdoemd, want die lui gingen op zondag, de dag des Heeren, naar t café, ze zopen en ze vloekten, ze hoereerden, ze lazen de Bijbel niet, dat dee alleen meneer Pastoor.
In mijn lagere school tijd zat je op een christelijke school. Je vrienden heetten allemaal Jan-Kees, Piet-Jan, Simon, Cees, Klaas, Henk-Jan, Arie of Joop. We spraken allemaal dezelfde taal en we gingen zondags naar de zondagsschool. Er was nooit rottigheid onder elkaar. Buitenlanders in onze klas haje natuurlijk niet, behalve dan Lucy Cheng Cho Van, want die had een Chinese vader geloof ik. Maar Lucy had zwart haar, verder op en top Nederlands. Ronny zijn vader was een pinda, dat was de term voor Indo. Verder was iedereen gewoon blank en Nederlands en trouwens, Lucy en Ronny waren ook gewoon blank. Dus, die verschillen zoals nu, met 30 kinderen in 1 klas en 20 nationaliteiten, dat bestond toen nie.
Zaterdagavond was het knokken in de stad. Kapelle tegen Yerseke. Arnemuiden Tegen de rest. Gezellig joh!
Van eerwraak, hoofddoek, islam, besnijdenis, maagdenvlies herstel operaties en asielzoekers haje nog nooit gehoord. Als je op verkansie ging, moest je Belgische Frangen halen maar wel opletten daje per ongeluk geen Franse Frangen gaf, want die Belgen zeije natuurlijk niks, maar een Franse frang was hotverheeme 10 keer zoveel waard als een Belgische frang.
Je kwam elkaar tegen, als Nederlandse toeristen, ergens op de camping in Frankrijk. Gezellig man! Lekker potje bier erbij en ouwehoeren over Boer Koekoek en Joop den Uyl. Het was bij de Nederlanders op de camping altijd gezelliger als bij de Moffen of de Belgen.
Terug in Nederland, na wel 14 dagen vakantie, moest je dan wachten op de vakansie foto's, die werden toen nog ontwikkeld. Als ze dan na 14 dagen klaar waren, was dat weet even genieten voor de 2 e keer.
Er was nog sprake van een verbetering, elk jaar een beetje. Je kreeg guldens, in het begin nog in een loonzakje. Toen kregen we later tgeld over de Rijkspostspaarbank, en een boekje cheques om grote aankopen te doen.
Je vrat allemaal hetzelfde: zuurkool met vette jus, karbonade, en zondagmiddag draadjes vlees en chocolade vla uit een fles. Dé melkboer en de visboer en de bakker kwamen nog aan de deur, niet de voordeur, maar de achterdeur en hij stapte gewoon binnen.
Zaterdagmiddag gingen we met z'n allen kijken bij de melkboer, want die hadden al tv. Wij nog niet. Gezellig kijken naar Zorro, Comedy Keepers en De dikke en de dunne. Later naar Stuif es in met Ria Bremer.
We zongen met zijn allen mee met Tante Leen en Johnny Jordaan, Vader Abraham en Corry en de Rekels.
Er was eenheid in verscheidenheid. Je was katholiek, hervormd of gereformeerd, maar dat was nooit aanleiding voor strijd of ellende.
Je was arm of rijk, maar als je arm was, en je kon goed leren, mocht je toch naar de HBS waar nog echt les werd gegeven door geboren vakmensen, natuurlijk allemaal mannen, die trots waren op hun vak, kennis en aanzien.
Jongens die niet wilden leren, gingen naar de ambachtsschool, meisjes naar de spinazie academie. Zij die wel wat in hun mars hadden, gingen naar de MULO, of HBS. Een enkeling ging naar het gymnasium. Alleen de allerbesten gingen naar de Kweekschool die dan ook zéér goede onderwijzers afleverde.
Maar blijkbaar leefden we verkeerd. Wij moeten nu blij zijn met 167 nationaliteiten in Rotterdam, wat een verbetering, ahum
Toeterturken, Bruiloftsmarokkanen en Bulgaarse gouwdieven, Roemeense zakkenrollers, Pakistaanse terroristen, Antilliaanse bijstand moeders van 19 jaar met 3 kinderen van 4 verschillende vaders, Congolese armoede zaaiers , nikaabdragers, djellaba pakken en nog vele, vele andere cultuur verrijkers beheersen het straatbeeld.
Nou, wat zijn we toch opgeschoten, vindt u niet?
Mooi stuk over vroeger was geluk echt heel gewoon, best wel herkenbaar. Komt dit nog ooit Terug?
Ergens, op een onbepaalde locatie en omstreeks eind jaren `40, hebben een aantal heel rijke en machtige schimmige Amerikaanse heren besloten, dat blanke Europeanen ''te agressief'' en ''te expansionistisch'' waren.
Na twee verwoestende wereldoorlogen, en na `52 ook nog de dreiging van een atoomoorlog, vonden zij het tijd worden voor een ingrijpende demografische verandering op zo kort mogelijke termijn; d.w.z. binnen 50/60 jaar.
Vooral na de door hen beoogde en uiteindelijke val van de Sowjet Unie moest daar haast mee worden gemaakt.
Want anders was het niet denkbeeldig dat Europa opnieuw de wereld zou gaan domineren, zoals dit ook voor 1914 het geval was. En dit ten koste van de V.S..
Dat mocht natuurlijk nooit meer gebeuren.
Daarom;
a. tot iedere prijs voorkomen dat een van het communisme Rusland zich opnieuw bij Europa zou voegen.
b. de oorspronkelijke Europese bevolking, i.h.b. de Britse, de Franse en de Duitse, zo snel mogelijk vervangen.
NL werd/wordt hierbij (niet helemaal onterecht) als een culturele en economische dependance van Duitsland gezien.
Speculatie?
Ga er maar gerust van uit, dat dit narratief over jaar of 100 een algemeen aanvaard feit in de historische wetenschappen zijn.
@Ab Sconditus | 29-03-19 | 18:01: ''een van het communisme bevrijd Rusland''
Verdeel en heers politiek van de EU gezinde politieke elite, dààr moet je zijn, niet bij de bevolking.
Er zijn er maar echt heel weinig die de islam hier willen maar Eurabia zal hoe dan ook door de NL strot worden geduwd.
'n Miljoen mensen er bij en niets aan de infrastructuur doen. Pensioenen niet meer willen betalen, geld uitdelen aan mensen die de spaarpot nooit mee gevuld hebben, de woningmarkt op slot zetten en mensen in de huursector verwurgen, beulen binnenlaten en net volk wegjagen, belasting blijven verhogen, de lokale politiek laten spenderen tot ze erbij neervallen, politie en justitie die de bevolking de moeite niet waard vinden, politiek gemankeerden die niets wordt aangerekend, het is een eindeloze litanie.
Het is zó erg dat de lui die het voor het zeggen hebben dieper in hun ego drama zitten dan in het belang van de bevolking. Klimaat, Marrakesh, EU, UN, het houdt niet op. Als je dan ziet hoe groot de massa is die VVD, D66 en GL stemmen, dan wordt het je koud om het hart.
Een prach verhaal, waarheid als een koe. Ik woon al een aantal jaren in het buitenland, durf eigenlijk niet meer terug.
Illustreert weer mooi hoe onvoorstelbaar dom de gemiddelde Nederlander is.
Grappig dat het aspect religie niet is meegenomen. Kan best een dingetje zijn, zie onze 80 jarige (godsdienst-) oorlog. Maar ja dan zou je misschien zien dat het grootste probleem de islam is, en dat is de olifant in de kamer!
tabel 2.1 spanningen tussen etnische en religieuze groeperingen.
Eerst is iedereen gelukkig en nu staan we allemaal tegenover elkaar. Make up your fucking mind!
De nieuwe fascisten wilden een multiKulturele samenleving - en omdat iedere vraag bij het eisenpakket van dat tuig "racisme" is, is de multiKul er dus gekomen.
Waarna de polarisatie vanzelf kon beginnen.
Omdat de nieuwe fascisten nooit schuldig zijn aan wat zij zelf veroorzaken moet er een dadergroep bij dit probleem komen.
Dat zijn wij dus.
Zodra links eens een keer ophoudt met hun eeuwige zeuren, framen en hun pogingen om hun utopische pseudo-religie dwingend aan iedereen op te leggen, zullen ook de spanningen tussen autochtonen en allochtonen significant afnemen.
Gelukkig zijn er ook steeds meer gekleurde Nederlanders, die zich niet meer voor het linkse karretje laten spannen. En die zich aan de racistische plantagementaliteit, met de bijbehorende slachtoffercultuur, van links hebben weten te ontworstelen.
Curieus genoeg krijgen zulke mensen, die zich dus niet meer wensen te onderwerpen aan collectieve raciale framing, maar in plaats daarvan uitgaan van hun eigenwaarde als individu, dan het etiket van ''huisneger'', ''klassenverrader'' en ''bounty'' opgespeld.
Waardoor zij in feite slechts in hun gelijk worden bevestigd.
Ben er daarom voor 100% van overtuigd, dat de gevaarlijkste mensen in NL en West Europa niet eens de moslims zijn. En dat de islam, hoewel vervelend en ergerlijk genoeg, ook nog niet eens het grootste gevaar vertegenwoordigt.
Maar dat deze gevaarlijkste lieden de autochtone linksen zijn.
En dat het grootste en echte gevaar het socialisme, in haar huidige postmoderne en cultuur-marxistische variant, is.
Pas was er zo'n onderzoek naar de tevredenheid van de Nederlander, nu naar de conflicten en spanningen. Wat nooit vermeld wordt is gestaag afnemende bereidheid van Nederlanders om aan enquêtes en meer van dat soort kul mee te doen. Hoe doen ze zulke onderzoeken: bellen ze op via een vaste lijn? Vanwege de statistisch zeer relevante weigering om deel te nemen en de statistisch relevante benadermethode van de enquête slachtoffers / dodo's /lullo's zijn de uitkomsten van dezelfde dikke vinger kwaliteit als die van Maurice de Hond.
Ik doe nooit aan enige enquete mee. Het gaat ze geen moer aan en je bent nooit zeker van de beloofde privacy bescherming.
"This is extremely dangerous to our democracy"
www.youtube.com/watch?v=_fHfgU8oMSo
Klopt. Zie de reacties hier. Heb niet het lef om te zeggen dat je links wel oké vindt of dat je lid bent van de VARA. Dan wordt je gefileerd. Voor iedereen is de waarheid datgene waarin je gelooft. En dat is voor iedereen verschillend. Daarom zijn er zoveel partijen, zoveel omroepen, zoveel levensbeschouwelijke organisatie enz. Het compromis en de tolerantie zijn soms ver te zoeken. Maar het is lente, dus het komt wel goed allemaal .....
LOL! Als je nu nog lid bent van de VARA dan heb je een probleem met het loslaten van je gewoonten. Of die van je ouders.
Mannes : Je maakt een denkfout, links IS niet oké.
@eastender | 29-03-19 | 13:46: Gewoonten zijn niet slecht, zolang je maar kritisch blijft.
@BerryCitroen | 29-03-19 | 13:59: En wie bepaalt dat dan?
Nederland.... een breekbaar vaasje.
'Niet zoveel spanning tussen etnische groepen, maar oude media en politici vergroten polarisatie wegens niet luisteren naar het volk, idiote immigratiepolitiek en totale uitlevering aan ongekozen bureaucraten in Brussel'
Huh. Heb ik iets gemist met die spanningen tussen arm en rijk. Of het moet die spanning zijn bij de eurojackpot.
Dat hebben ze er bij verzonnen om de spanning tussen de Nederlandse en die ene andere monocultuur niet al te prominent te laten zijn.
Kom gewoon van dat kudt faecesboek af met die verbubbelariserende tijdlijn.
Verzuiling 2.0
Spanningen worden niet door de veroorzaker veroorzaakt maar door nieuwe media. Als ik de EU was zou ik nu fakenews gaan filteren waardoor het probleem opgelost wordt. Oh wacht.
Je hoeft naruurlijk ook geen raketgeleerde te zijn om erachter te komen dat als zoveel nieuwe mensen binnen komen in ons land dat de meningen meer verdeelt worden..
Dat is diversiteit..
Het is dan ook frappant hoe links zoveel moeite doet om alles en iedereen in een eenheidsworst te proppen, die vooral hun agenda boven dat van anderen ziet, en het verkoopt als diversiteit..
We accepteren alles en iedereen behalve...
Hoef je ook geen raketgeleerde voor te zijn dat twee uitersten zijn die met elkaar in conflict zijn..
De linkse gedachte goed dat rijk tegen arm uiteindlijk de democratie zal breken is natuurlijk onzin.
Ook de reden waarom links alles op alles zet om alles, maar dan ook alles te verdelen;
Man vs vrouw
Rijk vs arm
Wit vs zwart
Hetero vs homo
Afwijkend vs de norm
Links vs rechts
Globalist vs nationalist
Oud vs jong
En dan het subverdeken middels de intersectionaliteit..
Het is links die verdeelt, en hoopt te heersen..
Maar daarin totaal faalt, en een monster aan het creeeren is..
De grootste spanningen zijn en worden veroorzaakt door de dhimmi kiezers in het stemhokje.
En toch zijn we allemaal "heel gelukkig" in dit uiterst "gave land"........Zegt de Nationale Propaganda Organisatie.....
De juiste conclusie is natuurlijk dat de traditionele media de problemen ontkennen of negeren en de nieuwe media dingen wel bespreekbaar durven te maken, niet gehinderd door een linkse ideologische signatuur. Om nu in plaats daarvan de schuld bij die media te leggen is een gotspe.
nieuwe media? Bijv. Facebook en Linkedin maar ook GS bestaan ruim 15 jaar en vallen nog steeds onder nieuwe media?
En oproepen zoals bijvoorbeeld het Bestuur van de Radboud Universiteit werken niet polariserend?
In een overbevolkt individualistisch land groepen met een stammenmentaliteit importeren is toenemende spanning gewoon een logisch gevolg. Tegenwoordig is geen verantwoording durven nemen, altijd naar een ander wijzen, slachtofferdenken en oorzaak en gevolg omdraaien de nieuwe mentaliteit van de 'Nederlander"
Ja, zie "gevalletje Michael P."....
We verzuipen dusdanig in ambtenarij en regelgeving dat niemand meer de verantwoording heeft / neemt.
Zal wel de bedoeling zijn !
Ik was altijd al fel anti GL. Daar hebben nieuwe of sociale media niets aan veranderd. Het is gewoon een foute partij want in grondbeginsel (deels) communistisch en dus dictatoriaal. Precies zo fout als een rechtse partij fout was geweest als hij door oud nsb-ers of nazi's was opgericht. Maar we hebben gelukkig geen rechtse partijen die door nazi's of nsb'ers zijn opgericht. Overigens wil ik me ook wel weer af en toe verplaatsen in Groenlinksers en de discussie met ze aangaan. Als ze de verkiezingen winnen, draai ik wat met mijn ogen. Hoop en bidt dat de betutteling en de belastingdruk niet verergeren, maar accepteer dan de werking van de democratie. Dat dus in tegenstelling tot dramlinksers die niet willen inzien waarom zij verliezen en dan maar gaan framen en in het ergste geval op roepen tot moord. Ja we moeten samen verder. Maar dit landje is nog lang niet af zolang linkse instituties 'spanningen in de samenleving' louter in de schoenen willen schuiven van nieuwe (lees rechtse) (sociale) media.
Zucht. NSB ers en nazi's zijn links. Ga eens de geschiedenis bestuderen.
Ik zal het u op een zilveren dienblad aanrijken, u hoeft alleen nog te lezen
meervrijheid.nl/?pagina=1199
@zwartzondersuiker | 29-03-19 | 11:14: Fascism (/ˈfæʃɪzəm/) is a form of radical, _right-wing_, authoritarian ultranationalism, characterized by dictatorial power, forcible suppression of opposition, and strong regimentation of society and of the economy.
National Socialism (German: Nationalsozialismus), more commonly known as Nazism (/ˈnɑːtsiɪzəm, ˈnæt-/),[1] is the ideology and practices associated with the Nazi Party – officially the National Socialist German Workers' Party (Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei or NSDAP) – in Nazi Germany, and of other _far-right_ groups with similar aims.
(bron:Wikipedia)
Hm, wikipedia zegt dat het rechts is en niet links.
In the years 1913 and 1914 I expressed my opinion for the first time in various circles, some of which are now members of the National Socialist Movement, that the problem of how the future of the German nation can be secured is the problem of how Marxism can be exterminated
(bron: Mein Kampf in de Engelse vertaling)
Hm. Adolf himself zegt dat Marxisme, dus links, uitgeroeid moet worden. Dat klinkt niet erg links.
Kan het zijn dat u zelf wat door elkaar haalt? Of bent u gewoon een domme man?
De conclusie is de zaak omdraaien. Niet social media of 'het internet' zijn schuld aan de polarisatie, maar het genadeloos importeren van diverse groepen die niets hebben met Nederland en zijn tradities, alsmede een groep Nederlanders die zijn opgevoed met zelfhaat - dat zich meestal uit door haat jegens de andersdenkende. Ook zonder social media stond deze samenleving op scherp. Als een radicale minderheidsgroepering niet via legale weg zijn zin kan doordrijven (iets waar links vaker last van heeft), gaan zij de gewelddadige weg kiezen. Eind jaren '60 en jaren '70 leidde dit tot bomaanslagen van PLO, IRA, Rode Brigades en RAF.
Aangezien links via deze overheid ruim bediend wordt, lijkt het een logische veronderstelling dat andere achtergestelde groepen ter rechterzijde nu de wapens zouden kunnen grijpen. Zodra men niet meer naar elkaar wil luisteren en afwijkende meningen verboden worden, creëert men de condities voor polarisatie en erger.
Ik denk dat dit rapport vooral een handvat is voor een overheid die de vrijheid van meningsuiting aan banden wil leggen. Artikel 13 is er door, nu is het aan de EU lidstaten om de wetgeving voor te bereiden. Dit rapport kan hiervoor gebruikt worden. Voor je het weet, moet je een pasje hebben anders mag je het net niet op. Ollongren kan niet wachten om die boeren de bek te snoeren.
Hopla, mijn favoriete auto lijkt te roepen wat ik ook vind; Agnes Jongerius, Eva Hoeke, Asha ten Broeke, Femke Halsema; ik zou het hen zo gunnen dat zij de moeite namen om Echt Links te beschouwen; Diepere, inerte bedoelingen, van de 3 H’s moeten bestuderen: Hans van Mierlo, Hans van de Doel, Hans Simons…gewoon omdat het vrijdag is….
"Grootste ‘tegenstelling’ tussen arm en rijk, meeste ‘spanning’ tussen etnische groepen"
en
"Weinig aanwijzingen voor toenemende polarisatie"
Wat is het verstandigste? Forceren en door de strot duwen of zeggen goh het werkt niet we gaan problemen oplossen voordat we weer nieuwe importeren
Politici; We gaan problemen oplossen door weer nieuwe te importeren !
Cijfertjes uit 2016, wat zijn ze weer lekker actueel en waarschijnlijk hangt de politiek hier weer veel realiteit aan op. 2016, dat is voor het Baudet tijdperk, dus de tegenstellingen zijn niet zijn schuld aan de tegenstellingen zou je zeggen. Het zouden misschien de politiek en al die linkse gekkies zijn die de tegenstellingen hebben gecreëerd ?
aan de tegenstellingen=van het FvD
2016, dat is ook nog voordat het referendum werd afgeschaft.
Nieuwe Media verbieden!
De grootste tegenstelling van allemaal, namelijk die tussen de Islam en de Westerse beschaving, wordt niet eens vermeld.
Islam en niet islam (niet alleen westerse wereld) en islam onderling.
..."De Libanonisering van Nederland..."
@Spartacus | 29-03-19 | 09:38 |
Genieten, Spartacus.
Hier had ook gekund: de Rwandaisering, maar ja, dat bekt minder lekker. En daarbij, zoiets snappen de leipe lefties niet, want hunnie zijn toch neg0rs en wij zijn WIT, met alle witte privileges en witte suprematie van dien? NegOrs, dat weet iedereen, doen niet aan autochtoon/allochtoon/rascisme/wij-zij-denken want dat KUNNEN zij helemaal niet want zij zijn "mensen van kleur", dixit Silly Sylvana.
Totdat er een Hollywood flick komt met de titel "Hotel Rwanda", en zitten de deugdames te snikken op de bank hoor. Want zoveel haat in de medeNegermens, Hutu en Tutsi, konden ze noot bevatten. Want dat is aan voorbehouden aan ons, de witte boze man en zijn joodse bankier helperT.
Even een mopje Kendrick Lamar voor het evenwicht, met de fijnzinnig politieke verborgen sneer naar de eigen falende ""zwarte gemeenschap"" via Kunta Kinte:
www.youtube.com/watch?v=hRK7PVJFbS8
Wat ik maar wil zeggen: rapporten SCP? Prima hoor. Voor een vuurtje in de boot op volle zee.
Moet ik toch even een kanttekening bij maken.
De kritiek spitst zich met name toe op de bosneger, die wel eens hinderlijk gedrag vertoont.
youtu.be/tVJBs4utxmk
Deze cijfers zijn opgesteld door het Sociaal Cultureel Propaganda bureau en worden u aangeboden door de Nationale Propaganda Omroep. Alle andere nieuwskanalen zijn fake, tenzij ze ons nieuws overnemen.
"Deze boodschap wordt U aangeboden door het Ministerie van Waarheid."
Al vaker gezegd:
"Zachte heelmeesters maken stinkende wonden".
Is de supermarkt oorlog alweer begonnen? Zin in bier nu!
Staatssecretaris Blokhuis (Volksgezondheid) wil dat de NVWA voortaan wordt ingezet om te controleren of alcoholverkopers niet te veel stunten met drankprijzen en wel goed controleren of kopers meerderjarig zijn.
www.telegraaf.nl/nieuws/3364660/belle...
Jammer voor je.
@Is dit nog nieuws? | 29-03-19 | 10:46: haha, ik rijd altijd naar Duitsland met een bak vol bier en vodka terug. Ik ga trutte niet sponsoren.
@Omebert | 29-03-19 | 10:47:
Ook even tanken daar, jerrycan vol!
@Is dit nog nieuws? | 29-03-19 | 10:49: nah diesel kan ik aftrekken met de BTW dus dan ben ik duurder uit denk ik.
Sinds de overwinning van het FVD gaat de linkse kerk weer vol op het orgel.
En dan moet de nieuwe financiële crisis nog beginnen! *bier en nootjes pakt*
Heks Ollongren verwijst ook graag naar SCP.... nou dan weet je het wel......
Voor of tegen vluchtelingen? Hoe kan je daar nou antwoord op geven?
Niemand is 'tegen vluchtelingen'. Zelfde categorie als 'voor of tegen het klimaat'.
Domme vraag, domme antwoorden, domme conclusies.
Maar wat zijn vluchtelingen? Als je al 5 veilige landen door bent gegaan, ben je dan nog steeds vluchteling?
En hoelang ben je vluchteling? Stel je komt uit het oorlogsgeweld van Syrië en je woont dan 5 jaar in Turkije voor je op een gammele boot naar Griekenland stapt, ben je dan nog vluchteling?
@Is dit nog nieuws? | 29-03-19 | 10:49:
Jij begrijpt wat ik bedoel.
Hoezo? Waarom komen ook echte vluchtelingen uitgerekend hier naartoe? Dat vraag ik me altijd af. In het beste geval zou ik zeggen: 'kom maar voorlopig, maar dan ook echt wegwezen als het weer veilig is'. Maar ja, dat wordt natuurlijk nooit gehandhaafd want zielig.
Voor de linkse rakkertjes die altijd zeggen dat Wilders/Baudet niet met oplossingen komen, heb ik er eentje: Voor nieuwkomers pas een uitkering na 5 jaar werken. Kunnen we gelijk die paar apothekers en tandartsen welkom heten.
Zodra je in een veilig land bent ben je geen vluchteling meer, in NL krijgen wij alleen economische vluchtelingen.
Het is een typisch voorbeeld van een vraagstelling met 'interne' framing (als dat ergens op slaat, ik hoop dat men snapt wat ik bedoel). Natuurlijk is er niemand tegen vluchtelingen, en dus is het antwoord op die vraag waarschijnlijk 99% 'nee' (zeker 100% in geval het gevraagd wordt met een camera op je gericht). Probleem is echter dat wat er tegenwoordig nog in Europa binnenkomt helemaal geen 'vluchteling' is, en dàt mag je dus bijna niet hardop zeggen.
@Is dit nog nieuws? | 29-03-19 | 10:49:
In beide gevallen luidt het antwoord dus een keihard, NEE dit zijn geen vluchtelingen, en NEE deze mensen zouden niet zomaar naar/door Europa moeten kunnen trekken naar het land met de beste oetkerung.
Het Sociaal Cultureel Planbureau? Hebben we dat van de DDR gekocht toen ze failliet gingen? Kameraden, het Vijfjarenplan Graanoogst is met 150% geslaagd !!
Het Vijfjarenplan Graanoogst, prachtig haha +1!
Even voor de nuance, het 5-jarenplan was eigenlijk niets anders dan een "regeerakkoord" en een "begroting" in een, maar wel eentje met consequenties als je als verantwoordelijke je targets niet haalde. Wanneer hebben we hier voor het laatst een minister die zich niet aan de opdracht hield ontslagen zien worden? En nee, Halbe was dat niet, die deed gewoon dom.
Goh, waar zou die grote stijging in het vertrouwen van vrijwel alle factoren in 2018 nou vandaan komen?
Andere rekenmethode?
Niemand gelooft dat toch.
De trend zou de laatste jaren alleen maar dalend moeten laten zien.
En de oorzaak zijn de nieuwe media.
Dus ongeloofwaardig -Next.
Levensmoe op de redactie? "Sinds de Oranjes..." Niet slim? Je eindigt nog eens als Roy van Zuydewijn?
Cijfers verbazen me niet. Maar dat het alleen vooral door nieuwe media zou komen? Je hoeft maar Opsporing Verzocht of op lokale zenders naar soortgelijke programma's te kijken, dat is al genoeg. Snel geld schijnt meer in de mode te zijn bij "sommigen" dan er gewoon keihard voor te werken? Met als gedupeerden onze oudjes, medewerkers supermarkt, benzinestation, jonge met name "witte" jongens met dure smartphones en ga zo maar door.
Deze cijfers zie ik als gevolg van geen ingrijpen of te weinig capaciteit en wilskracht zaken te willen benoemen, niet als een oorzaak van nieuwe media.
Eh, sorry hoor Spartacus, met nieuwe media kunnen ze GeenStijl simpelweg niet bedoelen.
Daar bestaat GS al veel te lang voor, ondertussen richting "middelbare leeftijd' aan het gaan...
Er word mij nooit wat gevraagd .
Tis gvd tijd voor een revolut........ ding dong , 4 mannen in regenjas aan de deur of ik even sofort wil mittkommen voor gesprek onder 4 ogen in de Bloemendaalse duinen.
5 maal 2 is 10 ogen. Voor de rest: toi toi toi
Gelukkig verbinden de DWDD, Jinek en Pauw nog een beetje. Zonder hen was natuurlijk niemand te vertrouwen!
@FasiscovanJole | 29-03-19 | 10:23:
Ja, en wat een kritiek die rubrieken nu over zich heel krijgen, alsof ze eenzijdig zouden zijn. Ik heb het Jinek zelf horen ontkennen en dan is het zo.
@FasiscovanJole | 29-03-19 | 10:23: Vergeet bruggenbouwer Sylvana Simons niet.
De echte kloof in NL is tussen mensen werkzaam in de private sector vs. de "hoogopgeleide" ambtenaren in de publieke sector waarvan de groei niet meer te stoppen is en alle overheidsinstituten die daarvan afhankelijk zijn. De lakeienklasse die mensen in de private sector tot lijfeigenen van de staat wil maken.
Onder Rutte met 25% gegroeid. Men leeft er mooi van hier in mijn wijk.
@Mammeloe | 29-03-19 | 10:26: Benoordenhout?
@Langshetrandje | 29-03-19 | 10:38: Koud. Let een sop.
@Mammeloe | 29-03-19 | 11:41: Fuk.
Ik was voordat ik deze site aandeed een linkse in spijkerpak lopende en zware shag rokende beroepswerkeloze die ieder weekend wel meeliep in een anti rascisme, anti piet, anti anti enz. demo. Sinds mijn account op GS loop ik uitsluitend in KKK outfit gehuld mee in demo's van extreem rechts e.d. en werk 60 per uur week. Bedankt GS redactie , BAH !!!!
Ergo, je was dom en je bent nog steeds dom. Tijd om je verantwoordelijkheid voor je eigen domheid te nemen.
En ik maar denken dat het grootste probleem in Nederland is, dat Barney er uit lag bij het darten, van zijn vrouw af was en een relatie had met een pornoster.
Tenminste, dat haalde het nieuws.
En gisteravond aangaf acuut te stoppen met darten maar vandaag blijkt anders. Zo verwarrend allemaal. Lees het vd week wel bij m'n schoonmoeder in de story.
Zooo een paar mensen zitten een nieuw verdien model te organiseren.
Links inclusief de SP heeft zich uit het debat laten piepelen door de pro EU klimaatpartijen. Daarom zijn hun sociale standpunten niet meer relevant. SP doe eens verbinding leggen met FvD.
En andersom natuurlijk.
SP past sociaal-economisch niet bij FvD. De PVV is de logische partner maar dan moet de Marijnissen-kongsi eens kleur bekennen op gebied van migratie.
@kaasfondue | 29-03-19 | 10:13 |
Zie hier hoe de SP in 1983(!) over de grote instroom van mohammedanen dacht:
- sptransparant.wordpress.com/gastarbei...
Een far cry van hoe ze er nu instaan terwijl de situatie van toen heilig is in vergelijking met de huidige stand van zaken.
De SP kan best een vrug slaan naar PVV en FvD.
Kwestie van willen. Er is best wat te halen voor alle betrokkenen.
@Superkwatta | 29-03-19 | 12:20:
Eh ik zou toch even op FVD.nl kijken en dan met name de thema's economie, belastingen, overheid en sociale voorzieningen. Spoiler alert: FvD staat hier diametraal tegenover de denivelleringscommunisten van de SP. FvD kan op die thema's zelfs moeilijk samenwerken met de PVV omdat die ook van het gratis bier zijn.
SP zit weinig intelligentie meer in hoor, heb je weinig aan. Vooral hard roepen dat ze een hekel aan mensen met veel geld hebben maar inhoudelijk met oplossingen komen, ho maar. En zo antisemitisch en pro-migratie als de pip, dus dat gaat ook niet met de PVV samen. Kudtpartij, gewoon laten afsterven. Wie nu nog socialist is in dit land heeft het niet begrepen.
@Graaisnaaiert | 29-03-19 | 13:57:
Alsof er eerder wel intelligentie in de SP zat. En ik ken nog wel een paar salonsocialisten die dit land heel goed begrepen hebben en daar als een koning van leven.
Pinocchio Rutte: "Staan we weer bovenaan een lijstje? Gaaf! Wat een gaaf land...... Oh, wacht!"
@benjeallanggek | 29-03-19 | 10:12 |
*pats!* Rutte lijm aanreiken doet voor zijn gebroken vaasje.
Gaat over 2016 als laatste peildatum.
Laat 2018 een zien dan, als ze durven!
Of komt dat pas na de verkiezingen...
Op teletekst had men het over 'autochtonen vs mensen met een migratie-achtergrond'. 'Allochtoon' is kennelijk taboe verklaard. Nog even en die worden omschreven als 'mensen van wie je als je je verdiept in hun geschiedenis wellicht tot de conclusie zou kunnen komen dat zij nakomelingen zijn van mensen wier wiegje niet op Nederlands grondgebied heeft gestaan'. Of zo.
Op de radio ook. Komt omdat het woord allochtoon een negatieve klank heeft. Hoe zou dat nou toch komen?
Ze kunnen in hun semantische rookgordijnen die term voor de tigste keer veranderen, mijn tante heeft het gewoon nog steeds over 'Die Buitenlanders'. En dan heeft ze het vaak bij het rechte eind. Ze woont in Osdorp.
@Mammeloe | 29-03-19 | 10:24:
Mijn benaming voor die mensen is nog steeds 'Vreemdeling'.
Het bewijs dat het Links helemaal niet gaat om waarheid, maar of iets positief genoeg klinkt. En een negatieve waarheid is voor Links per definitie al onjuist.
Over spanningen gesproken, heeft het VK de EU inmiddels verlaten?
Daar moeten ze nog over stemmen.
Er zijn wat spanningen tussen allochtonen en autochtonen, maar ik heb ook het idee ze makkelijk op te lossen zijn. De sleutel ligt bij links. Die agressie van links tegen traditioneel Nederland is de bron van veel spanningen. Nederland wordt in een hoek gedrukt en uitgescholden, telkens weer. Daar komt een tegenreactie op. Links heeft de fundamenten voor de FvD gelegd. Als links redelijk wordt en compromissen sluit, dan verdwijnen er een hoop spanningen.
Nul zetels voor Denk zou ook enorm helpen. Kolonisatie door Erdogan, wat denk je? Dat Nederlanders zich daar niet tegen verzetten?
De sleutel ligt bij de moslim-minderheid volgens mij. Het gedrag van een deel van hen veroorzaakt de meeste spanningen.
@Sitting_targets... de sleutel ligt bij links... rechts Rutte vindt alles goed.
We zitten hier met drie knellende punten, waarbij links de BAAS is:
1. het klimaat: wij moeten van het gas af - hetgeen ons 500 miljard gaat kosten terwijl de andere landen in Europa wel het schone aardgas blijven gebruiken
2. de toestroom van mensen uit Afrika en moslimlanden, die hier onder de noemer van vluchteling in de watten worden gelegd met gratis opvang in een AZC, daarna gratis een ingerichte woning met recht op een levenslange uitkering
Dit verhaal is onbetaalbaar geworden en veroorzaakt steeds meer onvrede en spanningen.
3. EU-Brussel is een bodemloze put - wij betalen elk jaar 8 miljard euro en als Engeland wegvalt wordt dit 13 miljard... wij zijn de knecht van Brussel.
Rutte geeft geen tegengas... Rob Jetten en Jesse Klaver zijn de baas over hem.
Rutte moet snel naar Brussel verhuizen, hij bakt er helemaal niets van.
Baudet komt als geroepen, hij heeft een zware taak maar kan dit wel aan.
Links zal op alle mogelijke manieren samen met de NPO van zich afslaan... met steun van het Nederlandse volk gaat Baudet meer macht krijgen.
@Sitting_targets | 29-03-19 | 10:08 |
Helaas zijn die niet zo makkelijk op te lossen. Men denkt ter linkerzijde nog steeds dat wanneer je grote groepen ongeletterden binnenhaalt, in veel gevallen óók nog voorzien van een wel bijzonder onverdraagzame ideologie als handbagage, je ze een NL paspoort geeft dat ze dan op slag veranderen in mensen die er dezelfde mores en mentaliteit op na houden als de inheemse hardwerkende bevolking. Nou, we hebben ondertussen genoegzaam kunnen ervaren hoe e.e.a. gewoonweg complete zotteklap en luchtfietserij is gebleken. Hele wijken, waar ondergetekende zelf ook woont en zodoende dus eerste rang zit, die veranderd zijn in iets dat zó naar het M.O. dan wel Afrika getransplanteerd zou kunnen worden. Groepen die zich op geen enkele manier ook maar het minst gelegen laten aan de inheemse bevolking die de diametraal op hun cultuur/ mores staande cultuur en religie van de nieuwkomers door de strot gewrongen krijgen. En als men daar dan iets van zegt valt de Inquisitie van de Linkse kerk over ze heen. Ja, uiteindelijk gaat dat wringen. En hoe harder men het probeert te onderdrukken, hoe harder het deksel van de snelkookpan zal knallen. Dat is een natuurkundige wetmatigheid waar Links maar niet aan wil. Het enige dat de nieuwe media gedaan hebben is het genadeloos blootleggen. Want in tegenstelling tot een krant o.i.d. is internet razendsnel en vergeet het ook nog eens niet. Men had liever gehad dat alles nog fijn onder het enorm bol staande tapijt was gebleven.
@Zenzeo | 29-03-19 | 10:14: Als links eens een keer zou stoppen vijandige moslims tot het uiterste te verdedigen, dan kunnen problemen met hen worden opgelost.
"maar ik heb ook het idee ze makkelijk op te lossen zijn."
Nou, misschien, just maybe, zijn die "spanningen" op te lossen, maar zeker niet "makkelijk", en zeker niet van vandaag op morgen. Het vereist een lange adem en grote inspanningen. En er wordt, daar heb je gelijk in, veel gemakkelijk over gedacht door "links". Een treffend voorbeeld stond twee weken geleden in de Volkskrant. In zijn column zegt Peter Giesen oa dit:
"In alle westerse landen bestaat onvrede over immigratie. Het valt niet te ontkennen dat immigratie gepaard gaat met problemen."
"De multi-etnische samenleving leidt tot spanningen. Het oplossen of verminderen van die spanningen is een opdracht voor iedereen."
(En dat schreef hij op 15 maart nav Christchurch; de maandag in Utrecht moest toen nog volgen).
Maar waar het bij links nooit over mag gaan, is het drastisch inperken van de immigratie, waarbij - om de woorden van Rutte te citeren - "de nul in zicht komt". Je kunt wel allemaal je best doen om spanningen op te lossen en te verminderen, maar als er elk jaar enkele tienduizenden derdewereldlanders blijven binnen golven waarvan het gros nooit meer weggaat, dan hoef je echt geen rocket engineer te zijn om te voorspellen dat "spanningen" alleen maar zullen toenemen.
Die harde realiteit zouden de fatsoenlijke, weldenkende Gutmenschen eindelijk eens moeten confronteren en dan moeten besluiten: doorgaan met het open grenzen-beleid, die jaarlijkse tsunami van derdewereldlanders toestaan zich hier voorgoed te vestigen en groeiende spanningen dan maar op de koop toe te nemen, óf pas op de plaats te maken, de grenzen te sluiten voor verdere instroom en eerst te proberen de allochtonen die zich nu hier bevinden beter in de Nederlandse samenleving te integreren.
@Sitting_targets | 29-03-19 | 10:31:
Daar heb je een punt.
Sociaal econoom stelt het weer eens heel juist en to-the-point.
Ga de politiek in!!!
De NPO moet drooggelegd worden middels het volledig dichtdraaien van de subsidiekraan.
Nou en?
Alleen een maatschappij die is voorgelogen door links onderwijs kan zich hier over opwinden. Het wordt tijd de red pill: we zijn niet allemaal gelijk. Wen er maar aan.
Zeker niet als de een bepaalde 'geloofshelm' heb opgeschroefd gekregen. Dat vrije denken waar de mooiste ideeen van komen ga je nooit meer krijgen of aanleren.
Pffttt. Polarisatie.
Zeg maar eens dat Trump het best goed doet als President.
Of dat Maduro democratisch gekozen is en dat het onzinnig is dat Nederland hem niet meer erkend.
Of dat zwarte Piet best tof is.
Of dat klimaatverandering gezeur is (hallo ijstijd/mens, hallo Carboon tijdperk).
Of zeg eens iets over bepaalde groepen criminelen en grenzen dicht.
Dat mag niet.
Dan ben je aan het polariseren.
En waar zegt men dat? In de "nieuwe media".
Want de traditionele media is bang. Bang voor de waarheid. Bang om zelf kritiek te krijgen.
Dus Putin is slecht, Trump is een idioot (maandag op BNR radio noemden ze hem oom Donald), we moeten van het gas af, elektrische auto's zijn de toekomst en mensen die schepen kapen op 6 mijl voor de kust van Tripoli zijn migranten.
1984 newspeak.
BNR is af.
volgens de npo zijn we supergelukkig en heul veul zin an de toekomst...
Zojuist op radio 1 werd de "deskundige" Job Cohen om een reactie gevraagd.
U weet wel, de Job die vorige week in datzelfde radioprogramma uitriep dat "men" het FvD moest blijven demoniseren!
www.dumpert.nl/mediabase/1726841/74d6...
Cohen is 1 bak rancune.
@Is dit nog nieuws? | 29-03-19 | 10:08:
Mooi, heel mooi!
@Sitting_targets | 29-03-19 | 10:11: ja..! een bak borrelende gal.
Radio 1 is natuurlijk één van de objectieve en betrouwbare media.
Als een onderzoek nog minder zou zeggen en betekenis zou hebben, dan zou het een nieuwe definitie van ledigheid worden.
de fameuze lege verzameling!
De oplossing is glashelder: aanpakken die nieuwe media.
Mooi verhaal van het CPB. Lekker kort ook. Kunnen ze het niet even mailen? Dan printen we het uit en vegen we onze reet er mee af.
Als je die "hammelehammeleh" niet constant in gratis woningen met allesch gratiesch tussen onze dure koopwoningen pleurt en mijn salaris niet elke maand afroomt ten behoeve daarvan is er al beduidend minder polarisatie denk ik.
Media is totaal niet meer kritisch, maar ondersteunt gevoerd beleid. Gevaarlijke ontwikkeling.
"Het institutionele vertrouwen is overigens stabiel sinds de Oranjes Fortuyn vermoordden, "
WTF?!
Cijfers uit 2016. In 2017 is de referendumwet afgeschaft, die cijfers (en die van 2018) krijgt u nog niet te zien.
Al die rijks-onderzoekburootjes leveren welgevallig fake-nieuws, luister wat meer naar Uw oudjes in de straat en besef dat het een kwestie van tijd is tot het uit de hand gaat lopen.
Ik heb er nog een. Het moedwillig slopen van al niet zo'n sterke wijken, om de oorspronkelijke bevolking weg te jagen en daar status houders en andere allochtonen bij elkaar te laten hokken. Daardoor hangt er altijd een gespannen sfeer, want je weet dat je als autochtoon in de minderheid bent, en de woningcorporatie zo verrot is als de neten. Heel de leefbaarheid is om zeep geholpen en er komt een keer een moment, dat de vlam in de pan slaat in de wijk.
Den Haag en Rutte III zorgen voor steeds meer onvrede in Nederland.
Wij vinden het normaal dat mensen uit Afrika en moslimlanden onder de noemer van vluchteling in de watten worden gelegd.
Ze krijgen hier gratis opvang in een AZC, daarna een ingerichte woning plus een levenslange uitkering.
De aantallen worden alsmaar groter en het kostenplaatje onbetaalbaar.
De woningnood is een ramp waarbij migranten voorrang hebben.
De Nederlander moet tot 67 jaar blijven werken terwijl migranten tot 67 jaar een uitkering beuren waar de gemeente niet moeilijk over doet.
Den Haag en onze gemeenten zorgen voor steeds meer onvrede, strijd en haat in Nederland... dit zijn de dingen die Baudet gaat aanpakken.
Mark Rutte laat dit allemaal zo verder gaan --> hij is de zwakste premier die ik ooit heb meegemaakt.... jongens als Rob Jetten en Jesse Klaver zijn de baas over Rutte, wat een slap figuur.
Baudet heeft heel veel werk te doen... dit moet snel gaan veranderen.
En wij 60 plussers dachten dat Joop den Uyl een ramp was!
"Mark Rutte laat dit allemaal zo verder gaan --> hij is de zwakste premier die ik ooit heb meegemaakt.... jongens als Rob Jetten en Jesse Klaver zijn de baas over Rutte, wat een slap figuur."
Dit moet je me toch eens uitleggen
@Nummer 14 speciaal | 29-03-19 | 10:14:
Rutte is trots op zijn gebrek aan visie. Dus anderen bepalen de visie en de richting waar het land naar toe gaat. Rutte richt zich op het managen van voortgang in een of andere richting, welke maakt het niet uit. Als is het maar klimaat.
@Joris Beltsin | 29-03-19 | 10:28:
Er zijn anders genoeg mensen die het klimaat belangrijk vinden
@Nummer 14 speciaal | 29-03-19 | 11:03:
LOL! Wat een hilarische uitspraak. Dank.
Vroegah.... sprak men elkaar live, meestal in een gemeleerd gezelschap. Waardoor extreme meningen vrij snel live werden geconfronteerd met andersdenkenden. Daardoor gingen de scherpere kantjes er wat sneller vanaf.
Nu sluit men zichzelf op in elkaar bevestigende groepjes, sluit men zich af voor andere meningen (de "block"-functie helpt daarbij) en bestaat de neiging om bestaande extremere opvattingen steeds weer bevestigd te zien binnen het eigen clubje, dus JA, moderne media vergroten wel degelijk de tegenstellingen.
Exact dit! Zelfgecreëerde social media bubbels zijn echt een probleem geworden.
Hele juiste analyse! Moet ook altijd erg lachen om die zelfbevestigende circlejerk.
Daarbij is het opstoken van vuurtjes voor sommige media (links en rechts) een verdienmodel. Ophef = clicks = geld.
@Ggroengras | 29-03-19 | 10:11:
Vandaar de berichtgeving ook die nergens over gaat.
Ja ik sta hier in Utrecht waar gisteren een aanslag was en achter mij wordt de tram weggesleept....
Dat idee.
Je kan ook zeggen, dat mensen er achter gekomen zijn, dat in de "oude" media het geluid van de zittende macht overheerst, en dat zat zijn.
En ik ga er vanuit, dat je bij het bevestigen van extreme opvattingen het over Joop hebt?
@Roadblock | 29-03-19 | 10:42:
Dat geldt voor links zowel als rechts.
@Beste_Landgenoten | 29-03-19 | 11:03:
Hehehe, ik begreep je wel, maar ik vind het leuk om te plagen.
Maar even serieus.
Welke bubble is geweldadiger?
In welke bubble weten de deelnemers, dat zij beter hun overtuiging voor zich kunnen houden, omdat dit ze ander hun baan, auto, en hun schone gevel van hun huis kost?
In welke bubble staan er gewelddadige groeperingen ter beschikking om de ander mores te leren?
In welke bubble weet je, dat je veilig kan demonstreren zonder extra politiebescherming?
Er is toch wel wat verschil.
@Roadblock | 29-03-19 | 11:26:
Vraag het mij af.
Brenton Tarrant zat ook in een bubbel zal ik maar zeggen.
Extremisme vindt meestal het Waterloo in de confrontatie met gewone mensen. Wordt versterkt in bubbels.
De bubble zorgt inderdaad voor nare dingen.
Volkert vermoordt Fortuyn.
Mohammed B maakt van Gogh af.
Moslims vliegen WTC in.
IS moslims slachten yezidi’s af en verkrachten yezidi vrouwen.
Nationaal Socialisten genocideren de Joden.
Stoppen met die bubbles.
@Superkwatta | 29-03-19 | 12:14:
"Nationaal Socialisten genocideren de Joden."
Tijdens Jozef Goebbels had je nog geen internet bubbles.
Als Freek zijn zakken maar kan vullen...
Scenario: FvD groeit als kool en wordt de allergrootste. Gaat besturen in een volgend kabinet. Linksfascisten pikken dat niet en gaan met de lessen uit de scriptie van Rutger Groot Wassink aanslagen plegen. Justitie (dan met FvD-minister) gaat dat meedogenloos neerslaan met een Geheime Politiedienst. Linksfacsisten gaan verder ondergronds en plegen nog meer aanslagen. FvD gaat bij Erdogan (die dan al afgezet is) op bezoek voor tips. Burgeroorlog breekt uit. Und so weiter und so weiter.
Wat heeft u geslikt/gespoten/gesnoven bij uw ontbijt?
Ja, zoiets. En dan komen de zwaarbewapende Albanese milities uit het Ruhrgebied hun broeders helpen. In het Huis van de Oorlog.
Doemdenken wordt nog eens groot.
@Superkwatta | 29-03-19 | 12:11: ja maar de vraag is, schuift het ook iets? Of valt dit onder "filosofie" want ook dan krijgt u vast subsidie!
Waar is de tegenstelling vakmensen vs overbetaalde luchtfietserij?
Erst kommt die Identität, dann das Fressen[*], is dat een goede samenvatting?
[*] vrij naar B. Brecht
Fressen komt altijd eerst (Ook volgens Bertolt)
kindapaas | 29-03-19 | 09:57 |
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral."
Nee, geen goede samenvatting kortom. Integendeel. Half plusje voor de moeite.
17 miljoen mensen op een veel te klein stukje land.
Grote delen van die 17 miljoen moeten onderhouden worden door die paar pechvogels die werken voor hun poen.
En dat deel wat al geen poot uitsteekt wil alleen nog maar meer kanslozen importeren.
Om maar eens een gevleugelde uitspraak te gebruiken: What could possible go wrong?
But when?.
@Pelforth | 29-03-19 | 10:05:
Er zijn al genoeg tekenen te zien.
Zorg die onbetaalbaar wordt (Kijk eens in de ziekenhuizen wie 2/3 van de patienten vormt).
Huizen die niet meer te krijgen zijn voor starters.
Politie en Rechtspraak die achterstanden niet meer kunnen wegwerken.
Corruptie en zwendel waardoor tientallen miljoenen naar het buitenland verdwijnen. (Polen, Turkije, Marokko).
Een complete vluchtelingenindustrie inclusief honderden advocaten die op onze kosten goudgeld verdienen.
Voor wie het wil zien is het te zien.
Dit zal er bij links niet in gaan:
"Anders dan wel gevreesd wordt, staan we ook niet steeds vijandiger tegenover andersdenkenden. In vergelijking met de jaren zeventig zijn we mensen ook niet meer gaan ‘haten’ vanwege hun standpunten. De stelling ‘Er zijn mensen die ik ben gaan haten om de standpunten die zij innemen’ krijgt in 2018 iets meer steun (16%) dan in 2012 (13%), maar zeker niet meer dan in 1970 (19%)."
Deze uitkomst zal door de MSM dus wel weggemoffeld worden.
Wat een complete nonsens. Gisteren las ik nog op Teletekst dat maar 2% van de inwoners uiterst negatief staat tegenover dit land.
Ik gebruik overigens bewust de term inwoners en niet bevolking. Die wonen steeds vaker elders.
Uiterst? Dat is de groep die daarvoor zelfmoord zou plegen?
@boerk | 29-03-19 | 10:19: Ja, zoiets. Of een aanslag.
Willen ze dan dat we elkaar op straat in elkaar meppen omdat iemand zijn kleurtje je niet aan staat of je het verkeerde geloof hebt?
Oh wacht dat doet de getinte import al.
Wie verzint die domme overzichtjes? Mensen die hun iphone checken en niet gaan wandelen, want volgens buienradar gaat het over 19m34s regenen. Mensen die geloven dat de economie het heel goed doet, want dat lezen ze in de krant. Mensen die niet gewoon een feestje vieren, maar die iedere seconde regisseren. Nederland en het 'vrije' westen, zijn een doodgeslagen Oranjeboom biertje.
Ik heb niks tegen de verschillende etnische groepen in Nederland. Ik vind Limburg wel sexy klinken bij een meisje. Ik vind die stugge Achterhoekers wel grappig (Waar ligt die achterhoek eigenlijk? Hoort Groningen erbij?). Die Brabo's met hun bourgondische levensstijl (veel bier drinken).
Als Nederlanders mogen wij er trots op zijn dat wij zo een divers volkje zijn.
Bourgondiërs drinken amper bier.
Spreek u niet graag tegen, maar 1 van de meest succes volle regio's zijn in Nederland en veel bier drinken passen niet echt bij elkaar.
@Langshetrandje | 29-03-19 | 09:51: De boreale Bourgondiër anders wel. lol
@william7055 | 29-03-19 | 09:56: Dat is dan meer de cereale Bourgondiër n'est-ce pas?
Almelooooooo
Hengeloooooo
@william7055 | 29-03-19 | 09:56:
De dierenwinkels kunnen de uilen niet aanslepen
@Is dit nog nieuws? | 29-03-19 | 10:10: ... is altijd wat te doen ......
Osdorp is ook niet slecht met de boze Berber, de toeterende Turk, de zure Surinamer, de agressieve Antilliaan. Om maar niet spreken van de vluchtelingen, die de Sloterplas maar willen oversteken.
Ja, ik vind het ook altijd grappig, als ik bij de super de cassiere en een klant in lange gewaden in een voor mij onbekende taal hoor converseren, evenals het onderlinge marokkaanse gesis in de bus als er een vrouw instapt.
Ik voel mij dan echt verrijkt.
Het SCP is een politieke club, dus dit is geen objectief onderzoek. Welke linkse groepering heeft belang bij deze uitkomst?
Compleet incompleet, waar zijn ‘de EU en de lidstaten’ en ‘de MSM en de waarheid’?
De EU soufleert het nieuws en de msm is er om het tegen de juiste bedreigingen te gebruiken.
Niks nieuwe media, NPO, en ook RTL, dragen al vele jaren bij aan polarisatie.
Ik huidige vorm zelfs een gevaar voor de samenleving!
De moderne variant van de verzuiling. Vroeger sloeg je als katholiek die protestant van die andere wijk in elkaar of reed die kakker met adellijk bloed je van de sokken en nu verketter je elkaar in de media.
Nieuwe media klinkt overigens vals. Het zijn juist de klassieke die hier het voortouw nemen.
Vroeger vonden de Kerk en Koningshuis de boekdrukkunst best eng, tegenwoordig vinden ze internet eng. Ze wennen er vanzelf aan wanneer ze het gaan begrijpen.
Begrijp jij het Koningshuis en de kerk dan?
Het zijn vooral de MSM die polariseren.
Maar goed, die doen dat ten behoeve Islamterreur en links geweld dus dan is dat juist goed in Nederland toch?
De MSM neem ik niet serieus. CNN staat bij mij aan de top. Die is gewoon actief partij. Volgens dat medium is Trump al meerdere keren geimpeached. Die werken in feite actief aan hun ongeloofwaardigheid. En dat komt een keer als een boomerang terug.
IQ, bias..
Ha spellingscontrollert. Hoop dat u er weer klaar voor bent. Ben weer eens aan het reizen, bellen dus vooral reaguurseltjes tussendoor. Reken maar op werk. We kunnen niet allemaal zoals u de hele dag stukjestypen omdat we niet anders kunnen en ik outsource graag remedial werk. Lage toegevoegde waarde moet je naar mensen sturen die lage waarde toevoegen. Precies in uw straatje.
@Parel van het Zuiden | 29-03-19 | 11:13:
Als je toevallig in Drenthe komt.. Koffie staat klaar!
@Parel van het Zuiden | 29-03-19 | 11:13:
Zet de consultant bullshitbingo eens uit.
Aagghh... het boze internet is weer de schuld? Zou het misschien zo kunnen zijn dat autochtonen allochtonen niet vertrouwen omdat het merendeel van de misdaadcijfers door de bontkraagjes wordt geleverd?
Dat de lichtgetintiërs zwaaroververtegenwoordigd zijn bij opsporing verzocht? Dat er verrekte weinig autochtonen een allahoe akbar boem doen?
Dat je de overheid wantrouwt is gewoon een prima basiseigenschap.
Grafiekjes zijn slechte meme's.
Waar staat die stelling dat Brussel de hele boel verziekt heeft,door de bonte was bij de witte te flikkeren,en er coke bij gedaan heeft ipv waspoeder?
Het leven zit vol tegenstellingen, en dat zal altijd zo blijven.
Niet waar!
@Kaas de Vies | 29-03-19 | 09:43: lol!!!
Onkenningsfase, tenminste dat zei de loog.
Was dat maar waar.
@roosvrij | 29-03-19 | 09:49:
Gheh. Weer die deskundoloog?
Het enige probleem zijn linkse lui en hun pronkbevolkingsgroepen.
De rest is prima te pruimen.
REAGEER OOK