Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Onderzoek. Kan een mens ooit illegaal zijn?

Veldonderzoek (zonder woorden) naar boude stelling VN Migratie-club.
Screenshots only, dus lekker makkelijk. En images zijn ook important.

Figuur 1

Figuur 1

Figuur 2

Figuur 2

Figuur 3

Figuur 3

Figuur 4

Figuur 4

Figuur 5

Figuur 5

Figuur 6

Figuur 6

Figuur 7

Figuur 7

Oké GeenStijl. Normaal Nederlands nu

Ga Weg.

CONCLUSIE

Ja. Een mens kan ooit illegaal zijn.

Reaguursels

Inloggen

Misschien is het juist wel goed om in te voeren: illegale mensen. Dat maakt denk ik de uitzettingsprocedure een stuk gemakkelijker.

teevee | 17-02-19 | 08:47
-weggejorist-
TonyMontana010 | 17-02-19 | 06:54

De Verenigde Naties, net zoals de Europese Economische Unie, was ooit eens een mooi ideaal. Inmiddels is het afgezonken tot een afvalberg waar nog wel enkele goede onderdelen uitsteken. Dit soort linkse clubjes binnen de VN zijn gewoon niet serieus te nemen.

EnNouJijWeer | 17-02-19 | 03:56

Ik wil het volgende experiment voorstellen:
Feynman kiest een bestemming (buiten Europa), laat z'n paspoort thuis,
en vervolgens deelt hij met ons hoe het hem vergaat. Spannend!
Avontuur!

Iggy_Plop | 16-02-19 | 23:22

De snijtafel had hier een steengoede aflevering over, korte samenvatting:
Een mens kan niet illegaal zijn, een verblijf wel. Je ergens illegaal verblijven.
www.youtube.com/watch?v=UKmNJcLyZ-I

Barre_de_k | 16-02-19 | 20:48

Mensen kunnen per definitie niet illegaal zijn. Illegaal verwekt? Illegaal geboren? Nee, natuurlijk niet. Het land waar je bent geboren is jouw stek: legaal. Moet je er verdomme wel blijven en niet naar vesting Europa komen met hulp van criminelen / EU en bovendien zonder papieren. Ja. Dan verblijft een mens illegaal in een land.
Dus..... terug naar de legaliteit en dus terug naar huis. Doei.....

Opblaas_boot | 16-02-19 | 20:29 | 2

Woordspelletjes. Illegaal komt van het Franse illégal en betekent onwettig. Ken je de term "onwettig kind"? Vast wel. Maar ik dwaal af. Illegaal betekent dus strijdig met de wet.
Kortom, iedere buitenlander die naar NL komt voor asiel of verblijf, en dat doet in strijd met de daarvoor geldende wetten, regels en procedures, IS illegaal.

Mensen kunnen dus wel illegaal zijn.

En ook 'Illegaal verwekt' (onwettig kind), for that matter.

gaffelbaard | 16-02-19 | 20:57

Volgens de gemeente Den Haag, kantoor: LOOSDUINEN, was ik, als geboren en getogen Nederlander, in november 1995 ILLEGAAL. Zelfs mijn Nederlandse paspoort werd ingenomen, want ik zou geen Nederlander meer zijn.
Ergo: ik was illegaal!

pollie4 | 17-02-19 | 09:37

Een mens kan nooit illegaal zijn, de handelingen die hij verricht of de plek waar hij of zij zich bevindt wel

Oepsie1234 | 16-02-19 | 19:04 | 2

Ongewenst dan.

lacucaracha | 16-02-19 | 19:10

Onzin. Ieder mens kan ook een illegaal zijn. Wel in de letterlijke zin van de betekenis. Alleen dan weer niet in de zin van de woordspelletjes die linkse deugmensen eraan geven.

gaffelbaard | 16-02-19 | 20:59

Wat een bullshit. Het eerste wat mensen doen als ze een nieuw huis hebben is een hek om de tuin zetten om aan te geven dat dit van hen is. En dan moeten we als het om een heel land gaat ineens de deuren wagenwijd openzetten?
Als dat gebeurt neem ik aan dat ik geen belasting meer hoef te betalen voor het gesloten systeem van de verzorgingsstaat? Kan natuurlijk niet zo zijn dat ik iedere maand ongeveer de helft van mijn loon in kan leveren om de verzorgingsstaat te bekostigen terwijl mensen die nog nooit een euro aan dit gesloten systeem hebben betaald binnen kunnen komen wandelen en zeggen doen mij maar een huis, uitkering, ziektekosten verzekering... Toch????
En wanneer erkent de politiek nou eens eerlijk dat we al lang overbevolkt zijn en iedere persoon die er nog bij komt een teveel is...

JP1973 | 16-02-19 | 18:52 | 4

Integendeel, de politiek haalt hun binnen tegen "inteelt". Te goor voor woorden.

Deksmaat | 16-02-19 | 20:34

@Deksmaat | 16-02-19 | 20:34: Dat was de meneer Schäubele, DL minister van financiën en geestelijk gestoord rasdeskundige -altijd link in Duitsland.
Zijn politieke hoer is Rutte,want hier staan de poorten Merkeliaans ongecontroleerd nog steeds wagenwijd open om er 50.000 per jaar binnen te halen excl. gezinshereniging binnen 5 jaar, dus de Leugenaar slaagt aardig in zijn opzet NL kapot te maken. Hij noemt dat dan 'sterker uit de crisis komen'.

hertogvanzottegem | 16-02-19 | 20:51

Oei, geen belasting meer betalen? Dan redt je het niet met een paar uur taakstraf, zoals de gemiddelde misdadiger krijgt in Nederland. Dat wordt jaren lang zwoegen onder streng regiem (terroristenafdeling Vught?).

pollie4 | 17-02-19 | 09:39
▼ 1 antwoord verborgen

Signs matter
Signs are important
Signs have consequences, legal and factual
A human being has to "obey" the signs, always
A migrant has to obey the signs, always

Zenzeo | 16-02-19 | 18:00

Andere vraag waarom moeten grenzen vervagen?

lacucaracha | 16-02-19 | 17:57

Als er geen landen en grenzen waren waarvoor een heleboel mensen zijn gestorven, dan zou niemand illegaal zijn. Maar er zijn landen en ook grenzen, dus ja, Heb je geen goede reden om in een land te zijn en geen verblijfsvergunning,dan ben je illegaal ja. De wereld is niet van iedereen.

PijlVader | 16-02-19 | 17:38

De Mekka’s beschouwen kufars ook illegaal, kortom dan is het andersom ook volstrekt geoorloofd.

Bill Cosby | 16-02-19 | 16:13

Toe ik, als Nederlander, na jaren in het buitenland gewoond heb, door orkanen alles kwijt raakte en terug naar Nederland ging, hebben wij in Den Haag, bureau Loosduinen aangeklopt voor een woning. Vrouwlief, en ik ook, konden meteen beginnen in het onderwijs (toen al).
Maar de gemeente Den Haag, afdeling LOOSDUINEN, nam mijn paspoort in, en verklaarde dat ik geen Nederlander meer was. Paspoort altijd keurig verlengd! Vrouw en onze kleine zoon konden bij het leger des Heils slapen, voor mij was een bankje in het park goed genoeg. Het was eind november!! 1995.
Na een nacht bij vrienden geslapen te hebben, volgende dag naar Ministerie van Binnenlandse zaken. Vielen bijna van hun stoel van verbazing.
Paspoort kreeg ik terug, maar de (getinte) ambtenaar verzekerde dat wij NOOIT een woning zouden krijgen in Den Haag, waar we eerder toch 10 jaar gewoond hadden.
Uiteindelijk is alles wel goed gekomen, maar het voelt raar, en is raar, dat je na een aantal jaren terug in eigen land komt, en dan beschouwd wordt als ongewenst vreemdeling.
Geen bed, bad en brood voor ons. Maar door hard werken, is alles toch weer op zijn pootjes terecht gekomen, ondanks tegenwerking van de gemeente Den Haag, kantoor: LOOSDUINEN!

pollie4 | 16-02-19 | 16:07 | 2

Verkeerd kleurtje he.
Zo rollen ze hier in Nederland

Het leven is zwaar | 16-02-19 | 16:44

Heftig verhaal pollie4, goed van joe dat je er zo voor geknokt hebt. Maar idd, dat zou niet moeten.
Ik werd begin vorig jaar dakloos, en zat een klein jaar in een opvanghuis. Ik heb geknokt voor wat ik waard ben en heb met heel veel moeite nu een klein flatje waar ik superblij mee ben. Maar beleidsmatig gezien verlenen de gemeente en de zorginstelling voorrang aan statushouders, niet aan een inwoner als ik.

Deksmaat | 16-02-19 | 17:30

Niks nieuws toch. Dat hele Marrakech pact staat ook vol me regular en irregular migrants en irregular entry.
Volgens mij komt het hele woord illegal niet eens voor in dat pact.

Garry_de_Graaf | 16-02-19 | 15:46 | 3

Nee, dat komt omdat door Marrakesch, iedereen die Nederland binnen komt, meteen legaal wordt verklaard. Als men dit in Afrika weet (en dat weten ze wel hoor) komen er miljoenen deze kant op, en dat kost dan ook weer miljoenen.

pollie4 | 16-02-19 | 16:12

Woordspelletjes.
(Ir)regular komt van het Franse (ir)reguliers wat (on)regelmatig betekent.

Regelmatige migranten bestaan in de regel niet. Nou, misschien als toerist dan, maar vrijwel alle migranten die hier naar toe komen en asiel vragen doen dat maar 1 keer. En niet regelmatig.

Ze doen maar met hun woordspelletjes.
Ik hou het bij illegaal/legaal.

gaffelbaard | 16-02-19 | 21:14

@gaffelbaard | 16-02-19 | 21:14: En de kinderpardonners, hebben die tig keren aanvragen ingediend, steeds weer op andere (veranderende) gronden?

pollie4 | 17-02-19 | 09:41

Vissen zonder vergunning is illegaal.
En oh, de VN neem ik niet serieus.
Taiwan is niet eens lid.

Mammeloe | 16-02-19 | 15:42

Mooi dat die ellende eindelijk ook in de Groen Links kolonie Amsterdam wordt opgevangen. Welkom, welkom in die stad!

pibasso | 16-02-19 | 17:20

Nog even en er zijn 10 plekken verdeeld over de stad waar die kansloze karavaan zal neerstrijken. Ik snap het al jaren niet, als je ongewenst vreemdeling bent, moet je het land uit. Amsterdam staat kennelijk boven de wet. Goed zo Femke, you cunt

pibasso | 16-02-19 | 17:23

Nog twee weken en dan ben ik ook een illegaal. Nummer van Genesis zoeken doet.

Gulliver | 16-02-19 | 15:08

Als iets eruit ziet als een illigaal, zich gedraagt als een illegaal, ruikt als een illegaal, dan is het hoogstwaarschijnlijk ook een illegaal. En geen Tukker. Of bestaan die ook niet?

Deksmaat | 16-02-19 | 14:54

Wees dan consistent en gooi alles wat slechts menselijke bedenksels zijn overboord. Lekkere wetteloze chaos. Heerlijk.

WammesWonder | 16-02-19 | 14:46 | 1

Er is ook een midden weg.

Het leven is zwaar | 16-02-19 | 16:49

Vermoeiende woord spelletjes “ kan een mens ooit illegaal zijn ? “

Nee natuurlijk kan dat niet , maar hij / zij kan wel illegale dingen doen , zoals illegaal in een land verblijven.
En nu uitscheiden met die flauwe kul

enorme sukkelzak | 16-02-19 | 14:27 | 3

Natuurlijk wel! Je zegt het zelf al


Wie illegale dingen doet, IS een illegaal.

gaffelbaard | 16-02-19 | 14:32

@gaffelbaard | 16-02-19 | 14:32:

Maak het nou alsjeblieft niet te ingewikkeld. Laten we de term "illegaal" reserveren voor die mensen waarvoor die term in de praktijk ook gewoon foutloos gebruikt wordt: personen die hier illegaal verblijven en derhalve Nederland uit moeten.

Iemand die - andere - illegale dingen doet, is m.i. geen illegaal, maar een wetsovertreder of een crimineel, of een dief, of een moordenaar, etc.

Willem Holleeder zou ik echt van alles kunnen noemen, van topcrimineel tot pathologische leugenaar tot ontvoerder voor losgeld tot afperser tot opdrachtgever om mensen "om te leggen", maar een "illegaal" zou ik hem toch nooit noemen.

Dr_Johnson | 16-02-19 | 14:58

@Dr_Johnson | 16-02-19 | 14:58:
Oneens. En de "praktijk" waar jij op wijst is een door linkse politiek bedacht woordspelletje en feitelijke verdraaiing van de betekenis.
Het geeft in letterlijke zin een onjuiste, foute uitleg aan het woord illegaal. Daar ga ik niet in mee. Iedere crimineel is en handelt illegaal, als i.d.z.v. het Franse illégal en de letterlijke betekenis ervan.

De stelling dat geen mens illegaal kan zijn is een leugen, is fout, is onwaar.

In

Met verwijzing naar mijn tegel van gaffelbaard | 16-02-19 | 13:56 waar ik die mening toegelicht heb.

gaffelbaard | 16-02-19 | 20:47

Hm, dat is exact dezelfde tekst die de eigenaar van de Seawatch 3 Axel Grafmanns gebruikt."Kein Mensch is illegal"
Zou dit toeval zijn?

Roadblock | 16-02-19 | 14:05 | 1

Zulke figuren zou men moeten bestraffen voor ondermijning want die illegalen kunnen hier naar toe komen door het door die kapitein begonnen transport, aan de illegalen verstrekte middelen en faciliteiten, mensenhandel en hulp bij het verkrijgen (valse) papieren. Die Axel is zelf net zo illegaal als de mensen die hij smokkelt en verhandelt ... oh nee ... "vervoert".

gaffelbaard | 16-02-19 | 14:39

Gelukkig is mijn huis slegs vir blankes tenzij het een lekker vrouwelijk chocolade exemplaar betreft.

Heb ik geleerd van links.........en pornhub.

Kop Kaaz | 16-02-19 | 14:02 | 2

De vrouwelijke chocolade exemplaren die ik uit mijn woningomgeving ken, flikkeren na 3 maanden hun partner weer het huis uit. Nadat ze natuurlijk zwanger geworden zijn.
En maar klagen dat zwarte mannen zo weinig verantwoordelijkheid nemen als vader.

Roadblock | 16-02-19 | 14:16

Roadblock | 16-02-19 | 14:16

Ja maar ik prop 5 morning after-pillekes in de KFC en Fernandez als ome Kaaz klaar is de volgende dag.

Nuke the womb enzo

Kop Kaaz | 16-02-19 | 14:34

Als erg geen migratie was dan was deze club overbodig dus nogal logisch dat ze dit soort onzin uitkramen.

Rochegrosse | 16-02-19 | 14:02

Ik begin steeds meer een hekel te krijgen aan die UN. Ze kunnen zo fuseren met de Soros-club. Zet dan maar een asielzoekerscentrum daar bij dat kantoor neer.
Goed onderzoek trouwens van dat bordje. Eigenlijk moet GS dat gewoon even naar hun doorsturen.

Rochegrosse | 16-02-19 | 13:57 | 3

Een groot aantal landen van de VN zijn moslim-landen.
De VN is daardoor meer bekend door hun stroom anti-Israel moties (waarbij Nederland braaf mee stemt of zich van stemming onthoudt) , dan van het opnemen van vluchtelingen door moslimlanden.
Saoedi Arabie: 0 vluchtelingen.
Terwijl ze in Saoedi Arabie toch genoeg capaciteit hebben.
www.amusingplanet.com/2014/08/mina-ci...

Roadblock | 16-02-19 | 14:10

De VN is simpelweg meewerkend en uitvoerend onderdeel van de nwo organisatie.
Onderdeel van de 1 government globalisten club , inmiddels is daar zoveel onderzoek naar gedaan en over gepubliceerd dat ze zelfs al geen moeite meer doen dat nog te verhullen.

enorme sukkelzak | 16-02-19 | 14:23

Leugens! Het IOM liegt. Letterlijk!

Zo'n organisatie zou wegens strijdig met en ondermijning van de wet gelijk verboden, gesloten en ontbonden moeten worden. En wel hierom:

Illegaal is een gallicismen. Dat zijn uit het Frans overgenomen woorden in onze taal. Illegaal is afgeleid van het Franse "illégal", hetgeen betekent: strijdig met de wet.

"Illegaal betekent dat een handeling of het gedrag van een persoon in strijd is met de wet. Houdt iemand zich niet aan de regels van de wet, dan wordt er gesproken van een strafbaar feit. Wordt die persoon betrapt, dan volgt er een straf. In het Nederlands wetboek is te vinden welke feiten strafbaar zijn. ... Overigens kan ook het nalaten van iets strafbaar zijn. "

Volgens het IOM bestaan er dus geen criminelen. Zoals we net hebben gelezen betekent illegaal zijn dat iemand zich in strijd met de wet gedraagt of handelt en dus crimineel is. Maar als het IOM zegt dat geen mens illegaal kan zijn, dan kan ook geen enkel mens een crimineel zijn.
Dan zijn Benno L. en Robert M geen pedofielen, waren Remco en Danny van Palm Invest geen meesteroplichters, Cevdet Yilmaz geen zesvoudig moordenaar, Sunil Manohar geen opdrachtgever tot brandstichting bij zijn Turkse buren, Mohamed Bouyeri geen moordenaar van Van Gogh, en Joseph Mpambara geen met valse papieren naar NL gevluchtte Rwandese genocidepleger en oorlogsmisdadiger, zijn al dezemensen ten onrechte veroordeeld en moeten gelijk in vrijheid gesteld worden.

Want, "geen mens is illegaal". Toch?

Dat is waarom het IOM een leugenaar is.

Wie als buitenlander naar NL wil komen en dat doet op een manier die met onze wetten strijdig is, is een illegaal.

gaffelbaard | 16-02-19 | 13:56

*mm

zokanhetookja | 16-02-19 | 13:48

Beetje van het aloude, beproefde, democratische principe: vluchtelingen stoppen we wel in de wijken waar ze pvv stemnen

zokanhetookja | 16-02-19 | 13:48

Het probleem van illegalen is inmiddels opgelost... via Marrakesh is geregeld dat illegalen in de EU en in Nederland recht krijgen op opvang, huisvesting, zorg plus een uitkering.

sociaal_econoom | 16-02-19 | 13:46

Ja dat kan. En doorrrr.

priks | 16-02-19 | 13:38

.. daarom: de Verenigde Nazi's

Jan Passant mk2 | 16-02-19 | 13:36

Woordspelletjes, om elke vorm van inhoud te vermijden.

Geen enkel mens is inderdaad "illegaal" in die zin dat hij/zij geen recht op leven heeft. Maar als legaal levend mens kun je "illegale" dingen doen, zoals autorijden zonder rijbewijs, of illegale middelen verkopen. Of zonder toestemming in een bepaald land gaan wonen.

En ja, het is k*t als je in Somalië bent geboren en niet in Nederland. Maar het is geen oplossing om Nederland dan ook maar in Somalië te veranderen. Er zijn bovendien zat middelen om op *legale* wijze naar Nederland te komen.
Als die illegalen al het geld dat ze aan mensenhandelaren geven nou eens zouden gebruiken om hun eigen bestaan op te bouwen?

Dandruff | 16-02-19 | 13:31 | 1

Goed gezien.

En met die "woordspelletjes" proberen ze anderen er toe te dwingen om criminelen en misdadigers toe te laten en asiel te geven.

De buitenlanders naar NL willen komen voor asiel of verblijf, en daarbij onze wetten en procedures volgen, hebben gewoon toegang. Maar wie niet die wetten, regels en procedures volgt, heeft wat te verbergen. Die is dus illegaal. Illegalen willen we hier niet hebben. Die moeten vervolgd worden, en na hun straf het land uitgezet worden.

gaffelbaard | 16-02-19 | 14:02

.. volgens globalisten/nieuwe fascisten is geen mens illegaal. Iedere inbreuk op de autonome lidstaat is hen welkom. Vandaar dat zij de ongeremde instroom ondersteunen van legaal te maken illegalen.
Een mens kan alleen "illegaal" worden door een meningsdelict te plegen door, bijvoorbeeld, tegen de globalisten/nieuwe fascisten te zijn. Dat is een diep-ernstige zaak waartegen genoemde bestuurders steeds strenger gaan optreden, naarmate zij daarmee weg kunnen komen. Ook daar wordt aan gewerkt.

Jan Passant mk2 | 16-02-19 | 13:24 | 1

Vreemd dat deze clubjes die roepen dat geen mens illegaal is er alles aan doen om de landen die hun zaakjes op orde hebben dwingen om deze illegalen op te nemen en uit de illegaliteit te halen!

Harrie7949 | 16-02-19 | 13:59

Een mens zelf kan inderdaad nooit illegaal zijn. Maar het verblijf wel degelijk. Misleiding door de VN dit.

Nappa | 16-02-19 | 13:23

Dit is allemaal dat achterlijke deugen. En als je denkt "dat kan niet gekker worden" jawel hoor.
In Frankrijk is nu een wet aangenomen dat scholen het niet meer mogen hebben over "vader" of "moeder", maar over "ouder 1" of "ouder 2"
www.ad.nl/buitenland/ophef-in-frankri...
Man man man

Deksmaat | 16-02-19 | 13:22 | 2

Met man, man, man bedoel je ouder 1, ouder 1, ouder1?

Djadja_Kolja | 16-02-19 | 14:23

Een migrant die illegaal verblijft in een land, zo beter?

Binnenbaan | 16-02-19 | 13:18 | 1

Haast goed. Ik zou er nog het woordje "vooralsnog" aan toevoegen:

Een migrant die vooralsnog illegaal verblijft in een land.

Want vroeger of later krijgt iedereen een verblijfsvergunning en verblijft vanaf dat moment legaal in ons land. Zie een Khalid Jone en zijn mede We are here klaplopers, zie een Howick en Lili, zie een Hayarpi, zie een Nemr, en hun 630 mede totaal geen gevaar in eigen land lopende klaploper-gezinnen. Allemaal uitgeprocedeerd en illegaal, totdat er een "oplossing" voor hun illegaliteit wordt verzonnen, namelijk legalisering. En zo gaan we vrolijk verder, tot St. Juttemis.

Dr_Johnson | 16-02-19 | 14:16

IOM. Lekker goedkoop kreten de wereld rondtoeteren, en anderen met de ellende opzadelen. Tuig.

Fijnstoffer | 16-02-19 | 13:06

Filosofisch is geen mens legaal noch illegaal. Legaal / illegaal is afkomstig uit het staatsdenken: staatsburgers zijn legaal, statelozen zijn vanuit het perspectief van de staat illegaal. Nu kan je de emokaart trekken en opeens i.p.v. staatsburgers het over de persoonlijke boeg gooien. Daarmee geeft degene die zoiets bekokstooft aan geen kennis te hebben van statelijk denken. Anarchisten willen het statelijk denken uitroeien, met als gevolg: barbarij. Statelijk denken is in de antieke oudheid ontwikkeld om de staatsburger te beschermen tegen barbarij.

Eeuwig..Op..Vakantie | 16-02-19 | 13:05 | 2

Geen speld tussen te krijgen

Kladderadatsch | 16-02-19 | 13:18

Inderdaad, Alle migranten, vluchtelingen e.d. komen vanuit een legale positie deze kant op! Door het verscheuren van hun paspoort worden het illegalen. Eigen keus dus.

Harrie7949 | 16-02-19 | 14:03

Ik weet niet welke onwetende mongool bij het IOM het twitteraccount beheert, maar het IOM houdt zich onder andere bezig met het begeleiden van uitgezette illegalen. Makkelijk SJW-punten scoren voor het twittervolk, maar achter de schermen weten zij heus wel hoe realiteit in elkaar steekt.

Gualtiero | 16-02-19 | 12:55

Wie zo een discussie begint, is meteen af. Dan heeft het geen zin. Dat is namelijk hun standpunt: elk mens moet kunnen gaan wonen op elke plek die hij/zij wil. En als je daar tegen bent dan ben je niet inclusief en niet empathisch. En dan mag je sowieso niet meediscussiëren. En ook omdat je blank en hetero bent. Bah!

balustrade | 16-02-19 | 12:54

Probeer maar eens bij Wim Lex en Maxi in te trekken ( ruimte zat) .
Wedden dat je vervolgd word voor iligaal aanwezig zijn. Of hoe ze dat dan ook noemen in de aanklacht.
Met een beetje pech word je dood geschoten.

Het leven is zwaar | 16-02-19 | 12:53 | 1

... of met een beetje geluk, als je moslim bent.

ivanhoe bergs | 16-02-19 | 13:04

Legaal of illegaal.
Er moet onderscheid gemaakt worden wie aanspraak kan maken op de voorzieningen waar de rest aan betaald.

frickY | 16-02-19 | 12:51 | 1

@frickY
Dat is inderdaad de crux, goed gezien. Niemand illegaal, dan ook niemand persoonlijke belastingen en verzekeringen laten betalen. Alleen belasting op wat je uitgeeft, ieder voor zich en G'd voor allen aangevuld met crowdfunding voor liefdadigheid
#welzoeerlijk

kindapaas | 16-02-19 | 13:16

Ja. Iedereen die hier gratis mee komt vreten uit de vleeschpotten waar ik mijn hele leven voor heb moeten betalen (en vervolgens mij gaat vertellen dat dat vlees in die potten haram) is, is wat mij betreft illegaal. Oprotten dus.

Brou Is Back | 16-02-19 | 12:43

Ik snap het VN-woordspelletje niet. Geloven zij echt dat de hele migratie-kwestie niets meer behelst dan de vraag of je het over 'illegalen' of over 'illegaal aanwezigen' hebt. En 'moordenaar'? Mag dat wel? Of moet het voortaan 'moordend persoon' worden?

obominotie | 16-02-19 | 12:37 | 2

Er is sprake van een woordspelletje:

Als je wilt "migreren" dan plan je dat je ergens anders naartoe vertrekt "het van de ene plaats naar een andere verhuizen". Je zorgt dat je je spullen goed inpakt, dat je werkt hebt in het land van aankomst, en meestal dat je mag komen. Dat is migreren.

De mensen die uit andere landen via dobberbootjes zijn geen "migranten". Ze hebben immers hun reis niet geplant, noch afspraken gemaakt met een land waar ze naartoe gaan, laat staan dat ze er werk hebben.

Je zou verwachten dat je, zoals ieder mens, dan bij de grens wordt aangesproken en er wordt gevraagd wat je komt doen. Men heeft geen papieren, zegt "vluchteling" te zijn, maar hebben betaald voor de overtocht aan mensensmokkelaars.... Nee, dit zijn geen "migranten" dit zijn "gelukzoekers" omdat ze denken gratis geld, kost en inwoning te krijgen.

Waarom men deze mensen nu "migranten" noemt is mij een volstrekt raadsel. Het zijn en blijven illegalen zonder geldige papieren, dus terug op de boot, terug daar waar je vandaan kwam, je hebt hier niets te zoeken.

Marvin_NL | 16-02-19 | 12:49

@Marvin_NL | 16-02-19 | 12:49:

"Het zijn en blijven illegalen zonder geldige papieren"

Ja, maar zo mogen ze dus niet genoemd worden. Dat Zwitserse VN clubje wil de term "illegaal" in de ban doen, en wil je er op wijzen dat ze geen "geldige papieren" hebben (hetgeen eigenlijk voor alle lieden geldt die een beroep doen op de asielwetgeving), dan is de - officieel door de Republiek Amsterdam goedgekeurde - term: "ongedocumenteerden".

Lees het interview met onderkoning Rutger Groot Wassink in de Volkskrant vandaag, die zijn plan toelicht om voor maar liefst 500 van deze ongedocumenteerden "24-uursopvang" te gaan regelen. Amsterdam betaalt deze accommodatie voor 140 ongedocumenteerden, de rest - 360 - betaalt "Den Haag", kortom, jij en ik.

Maar ja, eigenlijk zijn die 500 plaatsen een druppel op een gloeiende plaat, want:

"Het aantal ongedocumenteerden in Nederland wordt geschat op ‘enkele tienduizenden’. In Amsterdam zou het aantal volgens een studie van de Universiteit Utrecht in 2013 ‘rond de vierduizend’ liggen."

Het allervreemdste aan het hele bericht/interview vind ik dit:

" Daarmee zou ‘de republiek Amsterdam’ tegen de landelijke wetgeving ingaan. Die regelgeving stond gemeenten slechts toe vreemdelingen bed, bad en brood te bieden."

Wat is dan precies het verschil tussen bed/bad/brood en het Amsterdamse plan? Nee, niet zeggen, ik weet het al: 24-uursopvang betekent natuurlijk dat die lui echt de hele dag binnen op de bank kunnen hangen en koffie drinken, roken, en tv kijken. Terwijl je bij B/B/B overdag de straat op moet. Nou, echt een enorme vooruitgang voor de klaplopende illegaal, hoor. Als hun vriendjes in Verweggistan dat via de digitale tamtam vernemen, zullen ze ook wel deze kant opkomen. O nee, aanzuigende werking bestaat helemaal niet volgens de Gutmenschen, is slechts een angstbeeld gecreëerd door de Wilders-achtigen, dat alleen maar tot doel heeft het wij-zij-denken te bevorderen. Of zoiets.

Dr_Johnson | 16-02-19 | 13:14

Tja, wanneer ik aan internationale menshandel mijn geld verdien.. dan zou ik ook zeggen dat illegaliteit en criminaliteit niet bestaat.
Dan krijg je namelijk subsidie in plaats van gevangenisstraf.

A.U.EnLeven | 16-02-19 | 12:33 | 3

IOM salarissen zijn vorstelijk. Plus een superdeluxe bijna gratis zorgverzekering. En met pensioen op 62 dacht ik.

Schuldenbrau | 16-02-19 | 12:44

De meeste werknemers van dit soort clubjes zijn vrijgesteld van loonbelasting... en hebben nog allerlei andere voordeeltjes . Raar deugvolk dat haar zakken vult

Captain_Dipshit | 16-02-19 | 13:24

Als we morgen Nederland oppakken en midden in de Sahara dumpen dan klopt iedereen daar aan.

Stonecity | 16-02-19 | 12:33

Ah kijk aan meer social engineering.

lacucaracha | 16-02-19 | 12:32

Waarom is het zo weinig verrassend dat de directeur van deze dienst een topman is van Portugese Partido socialista? Nog een lekker wat knaken scoren met semantische deugteksten alvorens met pensioen te mogen.

Langshetrandje | 16-02-19 | 12:31

Als ik naar de serie Border security zit te kijken lijkt het er toch echt op dat je jezelf niet vrij over de hele wereld mag begeven.

Het leven is zwaar | 16-02-19 | 12:27 | 1

West Europa is daarin ook uniek. Omvolking is kennelijk erg belangrijk hier

Stonecity | 16-02-19 | 12:31

Tjonge, blijkbaar wordt naast heel Europa nu ook de taal omgevormd! Je verwacht het niet hè? Maar wel fijn dat ik nu ook illegaal wiet kan gaan kweken!

BaldEagle | 16-02-19 | 12:27

Oh nee, moeten ze eens opletten hoe snel ik bijv. Australië uitgeflikkerd word als ik niet over de juiste papiertjes beschik! En dat geldt nog voor heel veel meer landen, sterker nog, in heel veel landen ga je gewoon de bak in en in sommige gaat zelfs je kop eraf!

Claudia M. | 16-02-19 | 12:26 | 3

U was me net voor.

Het leven is zwaar | 16-02-19 | 12:28

Sterker nog: zonder aan een hele waslijst van voorwaarden te voldoen kom je Australië niet eens IN!

BaldEagle | 16-02-19 | 12:28

@BaldEagle | 16-02-19 | 12:28: Ik ben er ook nog te oud voor, mij willen ze daar echt niet hebben. God wat had ik graag in een warm land gewoond, maar het overgrote deel zijn shitholes en ook daar gewoon niet welkom! Bovendien loop je een hele grote kans vermoord te worden. Nee, alleen hier moeten de grenzen wagenwijd open en mogen wij het gelag betalen en werken tot ons 80ste, want uit de klauwtjes van de ons opgedrongen medelander komt maar bar weinig of niets goeds.

Claudia M. | 16-02-19 | 12:33

Interessant artikel in 't NRC over George Soros' OSF:
www.nrc.nl/nieuws/2019/02/15/de-strij...

"De OSF beschouwt Nederland als een sleutelland om de opmars van radicaal-rechts in Europa te stuiten. Het mengt zich – als enig groot buitenlands fonds – in gevoelige maatschappelijke discussies, zoals de kwesties rond het koloniale verleden en Zwarte Piet, etnisch profileren door de politie en de vraag of moslima’s tijdens hun werk een hoofddoek mogen dragen. Dit blijkt uit gesprekken door NRC met OSF-medewerkers, de bestedingen over 2016 waar de krant inzicht in kreeg en interne documenten die bij hacks openbaar zijn geworden."

En:

"Tegenwoordig kunnen ruim veertig organisaties in Nederland jaarlijks op zo’n zeven miljoen euro aan OSF-geld rekenen."

Kompromat | 16-02-19 | 12:22 | 6

Interessant artikel maar wel erg positief. Het begint al met het rood gedrukte “filantropie”. Noemen we actieve buitenlandse inmenging in de binnenlandse opinievorming tegenwoordig zo? Zeker omdat de manier van inmenging niets doet tegen zogenaamde rechtse radicalisatie, maar deze eerder in de hand werkt door gul mest over de splijtzwammen van onze maatschappij te strooien. Verder: “ In 1992 maakte Soros een klapper door 1 miljard dollar te verdienen met speculatie tegen het Britse pond.” Zij noemen het speculatie maar in andere gevallen gebruikt men voor zoiets het woord “manipulatie”. Ik heb niet veel met Orban maar hij heeft volkomen gelijk dat hij Soros als een gevaar voor de samenleving ziet en zijn organisaties het land uitgeflikkerd heeft.

Muxje | 16-02-19 | 13:41

@Frau Merkel | 16-02-19 | 12:46:
En dat maakt alles juist zo politiek gevoelig. Weliswaar is prinses Mabel lid van de koninklijke familie, en niet van het koninklijk huis, maar dat iemand die zo dicht in de buurt van de koning staat als OSF-bestuurslid actief betrokken is bij deze buitenlandse invloed op de Nederlandse politiek- en samenleving maakt dit - naast alle overige informatie - bijzonder interessant (en politiek uiterst gevoelig).

Tijd dus dat Nederland weer een republiek wordt.

Overigens ben ik erg benieuwd wat Mabels mening in het OSF-bestuur over de Gouden Koets is (waarin drammers een "symbool van kolonialisme en slavernijverleden" zeggen te zien).

Kompromat | 16-02-19 | 14:48

@Muxje | 16-02-19 | 13:41:
Hij investeert wel meer, zoals ook in Nederland;

www.nrc.nl/nieuws/2016/08/19/opeens-i...

Citaat: "De Doctor van Voorthuijsenstraat in Velp, onder de rook van Arnhem, is niet direct waar je het kapitaal van Soros zou verwachten. De appartementen uit 1983 zijn verouderd, klein en bevatten asbest. Er is overlast van junks en inbraken, er zijn wietplantages aangetroffen. De bewoners leven vrijwel allen op bijstandsniveau, een aantal gaat naar de voedselbank, zegt Hop. „Er wonen mensen met geestelijke problemen, lichamelijk gehandicapten, laaggeletterden, vluchtelingen en andere sociaal zwakkeren.”

Toeval of niet, weer een link dus met "vluchtelingen".

Kompromat | 16-02-19 | 14:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Christus. Heeft de VN niets beters te doen dan zich over al dan niet policor taalgebruik te "buigen"?

Nee, een mens kan volgens mij niet illegaal zijn. Vroeger kon het wel, dacht ik, wanneer een rijke aristocraat bijvoorbeeld een arm volksmeisje bezwangerde, en het kind dat daaruit geboren werd, niet wilde erkennen als zijn wettig nageslacht. Dat was dan dacht ik een "illegaal" kind, hoewel eigenlijk altijd de term "bastaard" gebruikt werd. Dit komt bij mijn weten, althans in de westerse wereld, nauwelijks meer voor. Maar ik kan me vergissen, natuurlijk. Er lopen nog wel her en der "illegale" kinderen rond van prins Bernhard, geloof ik, en ook wel van voormalig hooggeplaatste personen (Mitterrand bv), maar die zijn toch over het algemeen óf hoogbejaard óf dood.

Met de term "illegalen" wordt tegenwoordig bedoeld dat iemand zich illegaal in een bepaald land bevindt. Dan hebben we het m.i. over twee categorieën: lieden die hier op de bonnefooi heenkomen - hetzij op een toeristenvisum, hetzij gewoon de grens over geglipt - en niet meer weggaan, en zich in leven houden met zwart werk en/of criminele activiteiten, en lieden die hier op de bonnefooi heenkomen en "Asiel" roepen. Die krijgen óf meteen een verblijfsvergunning óf gaan de bekende jarenlange carrousel van procedures in. Indien ze dan op zeker moment "uitgeprocedeerd" raken, zijn ze vanaf dat moment ook illegaal in Nederland aanwezig, want er is aangetoond dat ze geen aanspraak kunnen maken op asielverlening en eruit moeten.

Dat is het enige dat met "illegaal" bedoeld wordt, en niet zo gek, omdat elke keer maar weer zeggen "een illegaal in Nederland verblijvende persoon" een hele mond vol is. Iedereen weet dat, en niemand heeft daar moeite mee. Behalve natuurlijk de Gutmenschen die tijdens demonstraties vaak scanderen:

"Geen man..... geen vrouw...... geen mens is illegaal!"

Nou ja, dat mogen ze natuurlijk, Nederland is een vrij land, maar "pathetic" is het wel. Dat de VN die domme redenering lijkt over te nemen, dat is wel zorgwekkend, vind ik.

Dr_Johnson | 16-02-19 | 12:16 | 2

Dr_Johnson | 16-02-19 | 12:16
Klopt, doc. Helemaal in lijn met die gare schreeuw^66'er:
-"Toen niet, nu niet, nooit meer fathithme!"
https://www.geenstijl.nl/tag/felix

chicago river | 16-02-19 | 12:24

Geen dier is illegaal. Ik vind Nederland wel geschikt om de Bengaalse tijgers, Tasmaanse duivels en Afrikaanse witte leeuwen te redden.
Lekker los laten lopen en een subsidie op zetten.
Zijn we van de overbevolking in Nederland ook af.

A.U.EnLeven | 16-02-19 | 12:37

GeenStijl heeft hiermee de vluchtelingen crisis opgelost. Dump iedereen daar maar, of niet?

Mocro070 | 16-02-19 | 12:13

Eens kijken of die redenatie ook opgaat als ik morgen een rondje ga wandelen op landgoed De Horsten...

Wijze uit het Oosten | 16-02-19 | 12:12 | 1

Daar zit een hek om heen. Niet omdat ze de mensen buiten het hek haten, maar om de mensen binnen het hek waar ze van houden te beschermen. Het zou mooi zijn als de kartelpartijen ook zo zouden redeneren over ons land. Dat we grenzen hebben om te beschermen wat waardevol is. Helaas zitten de "weg met Nederland en de Nederlanders" partijen in onze regering. Aldus heeft ons klootjesvolk besloten.

Graaier | 16-02-19 | 12:23

En Matteo Salvini is weer eens niets gevraagd.
Wat rijmde er ook weer op Salvini?
Juist. Sargentini.
Hysterische heks -streep- partner in crime van IOM UN MIGRATION.

chicago river | 16-02-19 | 12:10

Landsgrenzen passen niet meer in onze tijd

Balgesjaakt | 16-02-19 | 12:07 | 3

Maar we blijven hopen dat ze er in de toekomst wel weer zijn.

Graaier | 16-02-19 | 12:11

O, vandaar die Tsunami aan gelukszoekers! Nu snap ik het!

BaldEagle | 16-02-19 | 12:16

Overal zijn grenzen, behalve in het doorgedraaide Europa.

Jackson | 16-02-19 | 14:07

Mag ik dan overal zijn, zelfs zonder toestemming?
Dat wordt een mooie boel.
Morgen eens bij de AIVD binnen gaan kijken dan maar.

mark1487 | 16-02-19 | 12:07

Filosofisch is geen mens illegaal.
Helaas zijn de bestaande structuren van de wereld niet op humanistisch-filosofische gronden gebouwd, maar op politiek-economische.
Praktisch gezien is dus iedere illegaal zo illegaal als het maar zijn kan.
Pacifisten zijn vermoeiende zwevers.

A.U.EnLeven | 16-02-19 | 12:07

Nooit van die club gehoord en kan me niet voorstellen dat ze veel invloed hebben.

Ongeblustekalk | 16-02-19 | 12:05

In de ideale droomwereld is alles een grote vrolijke multiculti punica oase waarin geen mens illegaal is. We leven alleen niet in die ideale droomwereld.

Sbas | 16-02-19 | 12:05

Onbevoegden zijn illegale mensen. Grappig.

Ggroengras | 16-02-19 | 12:04 | 2

Dat klopt juist. Of zit er weer een linkse interpretatie van je aan vast?

Ongeblustekalk | 16-02-19 | 12:07

Toch apart dat je geboorte kan bepalen of je ergens illegaal bent of niet. Het is niet dat ieder zich zich in dit land heeft ingekocht en een contract heeft ondertekend om zich aan de hier geldende wetten en regels te houden. Maar de huidige vorm is wel erg praktisch. Ik heb geen moeite voor mijn geboorte gedaan. Maar het leven is fijn hier en ik hoop dat ik er positief aan bijdraag, want het is niet vanzelfsprekend.

Onbevoegd zijn op een plek is van een andere orde. Dat is niet zo afhankelijk van je paspoort.

Diotima | 16-02-19 | 12:03 | 2

Je geboorte bepaalt wel meer en dat is niet apart. Bijvoorbeeld wie je ouders zijn. Wie je familie is. Daar is ook geen contract bij nodig. En toch voel je meer voor hen dan voor wie dan ook. Tja, jonguh of meissie. Of je nou wilt of niet, je hoort ergens genetisch bij en als kudde dier hoor je ook bij een beperkte groep mensen in je omgeving. Is voor je genen al miljoenen jaren een vanzelfsprekendheid. Leer het waarderen zou ik zeggen. Want het is de beste manier van overleven voor je genenpakketje voor de komende duizend. jaar etc.

Graaier | 16-02-19 | 12:08

"Ik heb geen moeite voor mijn geboorte gedaan."
Nee, maar je ouders wel. En je grootouders voor hen. En je overgrootouders weer voor hen. Je geboorte bepaalt helemaal niets: je ouders waren gelukkig genoeg om kinderen te kunnen krijgen en kozen ervoor dat in Nederland te doen. Geluk, maar ook een keuze van ouders.

A.U.EnLeven | 16-02-19 | 12:20

Je kunt wel ergens illegaal verblijven en in die context moet je het ook zien. Dus ja.

priks | 16-02-19 | 12:01

Wacht even, ik mag dus wel in een tentje hier in de bossen wonen? Immers geen mens is illegaal en de wereld is van iedereen.

spamzuiger | 16-02-19 | 12:00

Vrouwenlogica.

Sunabalk | 16-02-19 | 11:57

Probeer eens een bloemetje te brengen bij WimLex en Max in Huis ten Bosch.

Guido | 16-02-19 | 11:56 | 1

Dat gaat nog wel. Alleen dien je het af te geven bij het hek + beveiliging.

Schepvogel | 16-02-19 | 12:05

Domme vraag misschien, maar wat de fuck is het IOM? Het is een vage intergouvernementale organisatie en GEEN VN-clubje (zie link hieronder). Wie heeft er eerder van deze club gehoord? In deze tijd waar massa-migraties hoog op alle agenda's staan zou ik willen stellen: een organisatie die zich hier mee bezig houdt en zo onbekend is ofwel irrelevant is en kan worden opgeheven, of ze houdt zich in stilte met schimmige dingen bezig.

en.wikipedia.org/wiki/International_O...

Muxje | 16-02-19 | 11:56 | 1

Als asielzoekers genoeg hebben van Nederland dan kloppen ze aan bij het IOM. Die club is dan een soort deug reisbureau dat ervoor zorgt dat je tickets krijgt en geld om in het land van herkomst een fijne start te hebben. Als je er werkt kun je heel goed deugen tegen een fijn salaris.

Graaier | 16-02-19 | 11:58

Verenigde Naties. Als dit de logica is van de alle naties dan ga ik maar een eigen natie stichten. Iemand meedoen?

Schadenfreude | 16-02-19 | 11:53

Noemen ze dit niet een syllogisme? Als in:
- Alle honden hebben 4 poten.
- Veel tafels hebben 4 poten.
-Veel tafels zijn honden.

EEnzame SchizofrEEN | 16-02-19 | 11:52 | 1

Exact hetzelfde idd. Dankzij de dubbele betekenis van het woord "poten'.

Beefbus | 16-02-19 | 12:16

Ik noem illegalen 'Englishmen in New York'

RickTheDick | 16-02-19 | 11:52 | 1

Dan ben je toch een 'legal alien'?

EEnzame SchizofrEEN | 16-02-19 | 11:55

Nederland sponsort deze club alleen al via de rechtstreekse bijdrage voor 30 miljoen per jaar. Wat als we dat nu eens niet meer doen. En in plaats daarvan bij hen aan de deur komen voor onderdak en geld schooien. Hoelang duurt voordat ze zeggen dat Nederlandse vertegenwoordigers uit hun mooie gebouw in Zurich moeten oprotten ??

Graaier | 16-02-19 | 11:51

Beetje open deur: Een mens is nooit illegaal. Een vuurwapen is op zich ook niet illegaal. Wetten bepalen wat legaal en illegaal is. Een mens is zeer wel in staat tot illegale handelingen. En met een op zich legaal vuurwapen kunnen zeer wel illegale handelingen verricht worden.

Het gaat er om of het verblijf van een mens op een bepaalde plek legaal of illegaal is.

Duh.

Doctor Honoris Causa | 16-02-19 | 11:50 | 2

Inderdaad. Deze club maakt gewoon gebruikt van de dubbele betekenis van het woord 'illegaal' in de hoop mensen (vooral emotionele vrouwen) te verwarren.

Beefbus | 16-02-19 | 12:09

@Beefbus | 16-02-19 | 12:09:
Dat past natuurlijk prima in het straatje van Brussel! Is gewoon de zoveelste vuile truc om de bevolking te misleiden!

BaldEagle | 16-02-19 | 12:18

Trouwens een zeer ongastvrij ontvang als je daar zou moeten zijn bij het IOM.

keestelpro | 16-02-19 | 11:49

“Words matter” ja inderdaad en je kan er mee manipuleren. Een mens is natuurlijk niet illegaal in de totale zin van het woord. “ Illegaal” refereert aan het feit dat iemand illegaal ergens aanwezig is. Dat kan zijn dat iemand zonder kaartje, en dus illegaal, in de bioscoop zit. Dat kan zijn dat iemand zonder geldige verblijfsvergunning in een bepaald land aanwezig is. In de spreektaal wordt de illegale immigrant dan illegaal genoemd. Een afkorting als het ware.

Moet je die VN en groen slinks eikeltjes nu werkelijk alles uitleggen? Of weten ze het wel en is dit weer een achterbakse manipulatie om mensen een schuldgevoel aan te praten.

Nuuk | 16-02-19 | 11:48 | 1

Sommige mensen zijn meer illegaal dan anderen. Nederlandse 70plussers bijvoorbeeld,

2tribes | 16-02-19 | 11:57

Dat je van je land geen (mede)eigenaar bent als burger van dat land, hoor je dat nog wel eens? Dat werd vaak gebruikt als argument om immigranten niet te kunnen weigeren.

Maar ja, toen kwam men erachter: dat geldt dan niet alleen voor westerse landen, maar voor alle landen. Het argument kan gebruikt worden om kolonisatie te rechtvaardigen. Een Europese macht mag dan dus gewoon een Afrikaans land binnenwandelen en zijn gang daar gaan.

Sindsdien kom ik het argument niet meer tegen. Het leek linkse radicalen zo'n overduidelijk waar principe, maar de uitkomsten ervan bevielen hun uiteindelijk toch niet. Het verzwegen principe dat de westerse burgelijke maatschappij helemaal kapot moet weegt dan toch zwaarder.

Sitting_targets | 16-02-19 | 11:47

Inbrekers bestaan dan niet meer want iedereen is overal legaal volgens de VN. Land bezit je niet meer, want dat is toch van iedereen. Het heeft dan ook geen zin meer om er iets mee te doen. Belasting betalen hoeft dan ook niet meer. Waarom zouden we nog een land opbouwen? Oh wacht, dan krijgen we communisme. Dat heeft zich zo succesvol bewezen.

klowiepowie | 16-02-19 | 11:47 | 1

Dat heet dan EUSSR! Welkom!

BaldEagle | 16-02-19 | 12:19

Links is ontspoord gevoels'denken'. Als het maar goed voelt! Het aslim taslam klinkt wijd en zijd en de linksmens kirt 'wat een mooie taal is het toch ook!' en 'die baarden zijn zo modieus!'. Als het kromzwaard zoeft zal men nog steeds de poorten openzetten, de mensenrechten weet je, een kind onder de evenaar is meestal maar een bedelaar en de wereld is van iedereen!

HoogToontje | 16-02-19 | 11:47 | 2

Hey Punk, where you goin' with that button on your shirt?
Hey Punk, where you goin' with that button on your shirt?
I'm goin' to the love-in to sit & play my bongos in the dirt.
Yes, I'm goin' to the love-in to sit & play my bongos in the dirt.

ChatBot | 16-02-19 | 12:05

Het moet niet gekker worden hier. Gelukkig dat GS de lokatie van het IOM heeft wergegeven.
Nu kunnen alle geluks zoekers zich linea recta daar vestigen. Weer zo’n globalistische wereld verbeteraar instantie die de rechten van een natie proberen te ondermijnen met hun zogenaamde “rechten” .

Datgingniegoed | 16-02-19 | 11:45

Schokkend:

www.prittworld.nl/nl/discover-all-prit...

“De Pritt Stick is beschikbaar in drie formaten:

De kleine (11 g) is geschikt voor kinderen en voor het lijmen van kleine oppervlakken, randen en hoeken.

De middelgrote (22 g) is een all-rounder voor creatief en slim papierwerk op kantoor, op school en thuis.

De grote (43 g) is geschikt voor regelmatig gebruik en voor het lijmen van grote oppervlakken.”

Dutch_Holland | 16-02-19 | 11:45 | 1

Pritt stick? Da's niet aardig jegens Pritt.

keestelpro | 16-02-19 | 11:50

Google zegt welles.

Lorejas | 16-02-19 | 11:45 | 1

Moest hard lachen. Dit hoor je steeds vaker op scholen:'omdat dat op google staat'.

EEnzame SchizofrEEN | 16-02-19 | 11:57

“De Nederlanders zullen allemaal een beetje op moeten schuiven om plaats te maken voor de rest van de planeet”.
/gütmodus uit

Nivelleermarionet | 16-02-19 | 11:44 | 1

Maar goed dat de aarde niet plat is dan, anders gingen we na verloop van tijd over de rand.

Dezenaamhier | 16-02-19 | 15:16

Geen mens is illegaal nee. De handelingen van een mens daarentegen kunnen wel illegaal zijn. Zoals zonder toestemming de grens van een ander land oversteken en daar tegen de regels willen blijven.

raskol | 16-02-19 | 11:43 | 1

En in dat geval direct terug de grens over trappen in de richting waar ze vandaan zijn gekomen.

cheops | 16-02-19 | 12:40

ik vindt dat iedereen die niet minnimaal 5 jaar in een kansenparelwijk gewoond heeft ,absoluut zijn bek moet houden over immigratie en alles wat daar mee samenhangt. Na die 5 jaar praten we verder.

streknek | 16-02-19 | 11:43 | 2

Ik heb er inmiddels 15 op zitten. Zit ik inmiddels in een gemeenteraad? Helaas niet, want ik ben waarschijnlijk te direct, realistisch en wellicht ietwat grof.

EEnzame SchizofrEEN | 16-02-19 | 11:58

Helemaal mee eens! Het is nogal makkelijk lullen en oordelen als je zelf nergens last van hebt!

BaldEagle | 16-02-19 | 12:22

Domme praat, maar ja, overheidsclubje, papieren tijger, subsidies.

captainobvious | 16-02-19 | 11:42

Woorden zijn helemaal niet belangrijk. Liefde, gezondheid en een goed salaris wel.

skoftig | 16-02-19 | 11:42 | 1

Bijna goed, de volgorde moet zijn salaris, salaris en een goed salaris.

EEnzame SchizofrEEN | 16-02-19 | 11:59

*Man bijt Hond-toontje* : Wanneer hebt U voor de laatste keer gestemd voor de overslaande stem van ION UN Migration?

chicago river | 16-02-19 | 11:42

Logica is belangrijk.
Ik pas in mijn jas.
Mijn jas pas in mijn tas.
Dus ik pas in mijn tas.

Calastir | 16-02-19 | 11:41 | 2

Geen speld tussen te krijgen.

keestelpro | 16-02-19 | 11:42

Precies. Dit voor beeld kan aan eerstejaars gegeven worden als HET voorbeeld van een semantische drogreden. (en ook van een logische drogreden nl die van een vals dilemma

BASinnic | 16-02-19 | 11:44
-weggejorist-
Guust Kadaver | 16-02-19 | 11:41 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

De UN/VN wil ook zoveel mogelijk geld binnenharken en moet dus ook afentoe wat onzin uitkramen.
Overheden en alle organisaties die daar onder “hangen”, zijn gewoon een businessmodel geworden, het is toch niet meer normaal hoeveel belasting wij moeten betalen.

Dutch_Holland | 16-02-19 | 11:41

En als Tom Staal daar op de parkeerplaats ze met hun eigen stelling, namelijk 'Mais ici, je ne suis pas illegal' om de oren slaat, wordt'ie vast direct gearresteerd.
Dus, Tom, op naar Zwitserland!

EEnzame SchizofrEEN | 16-02-19 | 11:41 | 2

In dat buurtje staan genoeg met machine geweren bepapende beveiligers dus ja lang zal hij het daar niet volhouden

Captain_Dipshit | 16-02-19 | 11:46

Moet je eens proberen, illegaal verblijven in Zwitserland. Ze schoppen je zo een grens over.

Pimp my Voortuin | 16-02-19 | 12:23

het gaat ook niet om of een mens inligaal kan zijn..het gaat erom dat iedere wereldburger niet door mij hoeft te worden onderhouden..

fikkieblijf! | 16-02-19 | 11:41

Geweldig dit!

Middensteun | 16-02-19 | 11:41

Heel fijn. Ik ben dus nergens en nooit illegaal. Nou, dan gaan we maar eens bepakt en bezakt een wandelingetje in het Torentje, het Binnenhof en wat ministeries maken. Geen begeleiding nodig hoor, komen we zelf wel uit. Lijkt me trouwens ook wel leuk om het weekend daarna even door de DNB te struinen.
Is een keer eens wat anders dan zomaar door de huizen van buren te banjeren.

Parel van het Zuiden | 16-02-19 | 11:41 | 1

Overnachten in De Horsten. Met je popup tentje.

H. Caulfield | 16-02-19 | 12:05

Een migrant kan heelgoedillegaal zijn. Als je je grens maar wijd genoeg open zet en niet controleert, stikt het van de illegalen. Illegaal is een keuze, zowel van de migrant als van het “ontvangende” land.

Swoop | 16-02-19 | 11:40

Ik had nog wel een groot hek om mijn tuin gebouwd om zo de dieven buiten te houden. Tja als dit die nieuwe regels zijn ga ik het maar weer afbreken.

keestelpro | 16-02-19 | 11:40

Bij gebrek aan goede argumenten, Proberen ze het weer op woordspelingen te winnen ?

Een mens is idd NOOIT illegaal. Maar soms ongewenst.
Een mens kan wel ergen illegaal aanwezig zijn.

Maar dat is volgens de linkse maffia hetzelfde.

Het leven is zwaar | 16-02-19 | 11:40 | 5

Het lastige van het werkwoord 'zijn'. Een mens kan nooit illegaal zijn, maar wel illegaal zijn. In eerste deel wordt het woord illegaal als bijvoeglijke bepaling gezien , in de tweede wordt het woord illegaal gezien als een lijdend voorwerp (oh, de ironie).

EEnzame SchizofrEEN | 16-02-19 | 11:47

laat maar.

_____4326 | 16-02-19 | 11:54

@EEnzame SchizofrEEN | 16-02-19 | 11:47:
U verwoord het perfect.

Het leven is zwaar | 16-02-19 | 12:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Alleen welkom in het belastingparadijs als je belasting betaald.Ook voor de bono’s en Sorrosen.

van stampij | 16-02-19 | 11:39

Zozo, dat is nog eens een generaal Pardon. De tering.
*kinderen voor kinderen stemmetje*: "Een generaal De Heule Wereldpardon"!

Gauw veel huisjes bouwen nou he, in de breedte en de lengte. Legalen willen, heel gek, je zou het niet zeggen wbt. de wachtlijsten, ook ergens wonen.

#gekkenhuis

chicago river | 16-02-19 | 11:38 | 2

Het vorige topic was een beetje teveel om het smoeltje te laten zien?

Ongeblustekalk | 16-02-19 | 12:04

@Ongeblustekalk | 16-02-19 | 12:04: nee man, dat was te weinig. Minder minder minder

Gaat eens een leven zoeken kerel, je bent vervelend

Dr.Tatta.Macamba | 16-02-19 | 13:21

Wat ze willen zeggen is dat je niet moet zeggen: "Illegalen", maar "Mensen met een onwettelijke migratie-achtergrond."

minnenman | 16-02-19 | 11:38 | 1

Zou inderdaad beter zijn. Dat drukt veel beter uit dat er op gehandhaafd mag worden.

Sidney_May | 16-02-19 | 11:45

Het getuigt van zo'n simplisme dit. Het wordt een grote teringzooi als er geen randvoorwaarden aan worden gesteld. En de vluchtelingen die wel volgens het boekje handelen, die wel te goeder trouw zijn, zijn de grootste verliezers.

Knoopsgat | 16-02-19 | 11:37

En met een geschminkt gezicht?

027 | 16-02-19 | 11:36

Deze reclame is illegaal...

ZwarteDag | 16-02-19 | 11:36

Geweldig. Ik kan dus als " geen mens dat illigaal is" gewoon bij die gasten binnenlopen, daar mijn campement opslaan en om hulp verzoeken.
Ov ze gewoon de tering slaan vanwege imbiciele gedachten, maar zo ben ik niet.

BenPakdee | 16-02-19 | 11:36 | 1

Vanavond groot feest bij het IOM hoofdkwartier. Neem jij de chips mee dan haal ik het bier en de wijn. Fijn dat dat allemaal kan en niemand illegaal is.

keestelpro | 16-02-19 | 11:39

Kuzu,klaver en Jetje hebben zo hun twijfels bij de conclusie!

kapt.Jerkoff | 16-02-19 | 11:36

Als geen mens illegaal is, dan hebben we ook geen regels meer nodig. Zullen we eens beginnen met iets kleins, het afschaffen van de verkeersregels. Als die test dann goed verloopt, schaffen we alle andere regels ook af...

Drunken_Pumpkins | 16-02-19 | 11:33 | 2

Wat het IOM in principe doet is een oproep tot totale anarchie.

keestelpro | 16-02-19 | 11:43

Een mens kan ongewenst zijn, kan niet de juiste papieren bij zich hebben, kan zich niet identificeren, kan ongewenst gedrag vertonen en kan illegaal in het land verkeren tov de afgesproken regels

merel veld | 16-02-19 | 11:33

Ontwikkelingshulp is racisme.
Jezelf als 1e wereldland zien en een ander land als 3e wereldland getuigt van een misplaatst superioriteitsgevoel dat alleen uitgelegd kan worden als puur racisme.
En ja een mens kan illegaal zijn.
Bijvoorbeeld Sigrid Kaag in Niger. Heeft daar niks te zoeken!
Ons zuurbetaalde belastinggeld weggeven is illegaal.

keestelpro | 16-02-19 | 11:31 | 2

als ik dan toch niet illegaal kan zijn, kan ik dan wel legaal downloaden?

lovekila | 16-02-19 | 20:58

"3e wereldlland" betekende oorspronkelijk een land dat niet tot het kapitalistische noch tot het communistische 'blok' behoorde; men kan die aanduiding dus best hanteren zonder spoortje racisme.

Overigens ben ik het eens met uw kritiek. Het is het racisme van de lage verwachtingen.

OverdaanDerOnderheid | 17-02-19 | 14:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken