Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Amsterdam BEDOLVEN onder aanmeldingen na dringende oproep 'Neem een vluchteling in huis'

Door Peter Blasic - AMSTERDAM

Social

Het verkeer in de buurt van de Stopera heeft vanochtend ernstige hinder ondervonden van lange rijen wachtenden voor het Amsterdamse stadhuis. De menigte bestond uit talloze bewoners van de zogenoemde 'grachtengordel' die allen spontaan besloten tot het aanbieden van woonruimte na een sympathieke oproep daartoe van de bekende GroenLinks-wethouder Rutger Groot Wassink [Bij Arendo Joustra checken of die wel echt bestaat en niet een verzinseltje is van rechtse mensen die doen alsof iedereen links van de PvdA meteen een terroristenknuffelende communist is, red.]. Groot Wassink vroeg Amsterdammers die over extra ruimte beschikken zich bij de gemeente te melden voor het opvangen van de zogenoemde 'asielzoekers zonder verblijfsvergunning', oftewel mensen die helemaal niet in Nederland mogen zijn. Uiteraard reageerde het vermogende deel der hoofdstedelijke bevolking met gepaste gastvrijheid. De bekende actrice Hannah Verboom schijnt, met een beetje hulp van Baderie, veertien neven van Khalid Jone te willen huisvesten. Dagblad NRC bood pardoes de hele benedenverdieping aan. Zelfs in het graf van Harry Mulisch zouden nog zeven Eritreeërs passen. Burgemeester Femke Halsema reageerde vanuit haar vier verdiepingen hoge ambtswoning ontroerd: "Dit past zó bij Amsterdam, stad van de hoop. Maarreh... Die kinderen hoeven toch niet bij die van ons op school. TOCH?"
UPDATE: Hoera! Alle ongedocumenteerden krijgen een Sylvana Simons Strippenkaart!

Komt goed! Femke Halsema heeft geldboom in de tuin

Social

Reaguursels

Inloggen

Reactie van Rutger omtent het omstreden interview: Och... Jaa, het kon allemaal wel, want groot Was ik.

Datgingniegoed | 24-01-19 | 10:20

Kabats! Een LINKSE directe recht op de broodmolen van het studentje die al enige jaren ingescheven stond voor een schandalig duur kippenhok in de stad Sodom & Gomorra.
Een dikke fluim uit de linkse hoek, recht op het gezicht van de hulpbehoevende bijstands moeder met twee kinderen..
Een trap in t’ kruis met het link(s)e voetje bij ,aanlager wal geraakte , dakloze sjaak .
Welke WET is het dat onze D66 wethouder, Rutger groot Was ik, eigenlijk naleeft?

Datgingniegoed | 24-01-19 | 09:45

Welke wet houdt deze wethouder eigenlijk? Is er iets dat wij als Nederlanders zouden moeten weten en is dit gepubliceerd in de staatscourant?

loze stijl | 24-01-19 | 04:46 | 1

loze stijl,
Je was me voor, Maar ik vroeg mezelf dat dus ook af.

Datgingniegoed | 24-01-19 | 09:47

goed idee.... helemaal in de stijl van 'hoe brengen we islamsterdam nog sneller naar de klote'.
Ook daarom .... stem FVD / PVV!!

Y&T | 23-01-19 | 22:26

Stel je voor dat die woonruimte naar de eigen jeugd gaat, die 20 jaar op een wachtlijst moet staan voordat er een huisje in het verschiet ligt. Nee dat moeten we niet willen. Dus geef die huizen zo snel mogelijk aan illegalen! Op naar een wachtlijst van 30 jaar!
En Rutger zag dat het goed was.
Kots. Kots. Kots. Kots. Kots. Kots. Kots. Kots.

medusa324 | 23-01-19 | 22:23

Transvaalkade 74 staat leeg. Hut aan een sloot, 6 kamers, Femke zal met liefde garant staan.
Kan iemand de vrinden van 'we are here' even tippen? Ben benieuwd hoe lang het duurt voor de ME ze er in opdracht van de burgemeesteres uitknuppelt.

loze stijl | 23-01-19 | 20:43
-weggejorist-
Bolder | 23-01-19 | 20:18

Ik kan wel roepen dat die Hamassink geschift is, maar dat weet iedereen nu wel. Het zijn de kiezers, de kiezujrs uit de lieve stad aan de Amstel die deze kruising tussen kabouters en schorpioenen aan het bewind hebben gebracht. Geluk ermee, kiezujrs.

JvanDeventer | 23-01-19 | 20:13
-weggejorist-
klepperdeklepklep | 23-01-19 | 20:05
-weggejorist-
klepperdeklepklep | 23-01-19 | 19:55

Dat groenlinksch bevind zich wel in goed gezelschap bij soortgenoten als bij1 en denk. Eerst die halsema met de boerka en nu dit weer. Het word tijd dat deze afvallige gemeente onder toezicht komt te staan. Of laat deze gemeente een soort vaticaanstad worden, een soort minilinksche heilrepubliek. Het merendeel van NL wil hier niet meer mee geassocieerd worden. Krankjorum daar Iamgroenlinkschistan.

Fi-Bu-Bla | 23-01-19 | 19:44 | 1

En dat gaan we bij de komende elfendertig verkiezingen goed laten merken.

NiCeY | 23-01-19 | 22:25

Als het anders was: neem een gezin van de voedselbank of een dakloze Groninger, Limburger?

Jan Onbewoond | 23-01-19 | 19:02

Ze krijgen zo ook nog een gratis grachtenpand je en een sloep voor de deur. Mazzelaars, maar plattelanders zeggen altijd er niet dood gevonden te willen worden.

Jan Onbewoond | 23-01-19 | 18:59 | 1

Klopt, daar zullen ze geen kans hebben om me neer te schieten, maar dat geld voor alle steden

brie-de-penis | 23-01-19 | 19:23

Sorry voor Annabel, maar laat alle 'ongedocumenteerden' en zo dan maar naar de Grachtengordel verkassen, is de rest van NL er vanaf.

AdPatat1960 | 23-01-19 | 18:46

Ze stemmen daar toch zelf op die Clubs die Ze met inkwartiering opscheept .

liegende lippen | 23-01-19 | 18:43
-weggejorist-
Overmar | 23-01-19 | 18:43

kunnen studenten zich ook inschrijven voor een woonplaats in een pand wat hun regelen... ?

Rene046 | 23-01-19 | 18:23

Dan snap je toch geen bal van de realiteit? Wat een idioot. Zulke levensgevaarlijke gekken moeten ze oppakken en in een gesticht gooien.

In Zweden hadden ze ook een dergelijk programma, alleen opvallend vaak werd dan de dochter van het stel vroeg of laat verkracht.
De enige buitenlanders die de linkse rakkers in huis nemen zijn die Filipijnse meisjes van 40 tot 50 kilo die dan alles schoon moeten maken in huis voor een paar centen en op hun kinderen dienen te passen.

Leukautootje | 23-01-19 | 18:08

Verrekte Mongol!

TonyMontana010 | 23-01-19 | 17:51

Maar hoeveel aanmeldingen waren er nou?

Ben Hetzat | 23-01-19 | 16:49 | 2

Nul komma Nul

zimmerschwanz | 23-01-19 | 17:16

En hoeveel heeft Rutger zelf in huis genomen? Goed voorbeeld doet volgen hehe.

BozePaarseMan | 23-01-19 | 17:27

GroenLinks-wethouder Rutger Groot Wassink is een crimineel en dient te worden opgepakt voor het aansporen van burgers om onderdak te verlenen aan 'asielzoekers zonder verblijfsvergunning’. Indien er toch nog mensen zijn die hiertoe bereid zijn……., neem ik aan dat deze eerst een Visa-documentje teken en garant staan voor de kosten van levensonderhoud, gezondheidszorg etc.

HenkyPanky | 23-01-19 | 16:12 | 1

Precies. Wassink bedrijft ernstige criminele activiteiten.
Uit zijn functie zetten en vervolgen.

oplichter | 23-01-19 | 19:39

Wil best zo'n Syrische vrouwtje van 21 tot 40 jaar oud in huis nemen. Het zijn bloedmooie vrouwen. De mannen mogen ze terugsturen. Helaas zijn 95% jonge mannen ( gelukzoekers) alleen niemand ziet dat!!!

Watjijwat | 23-01-19 | 16:10 | 2

Je kunt ook in Syrië gaan wonen hoor, kun je de hele dag naar die 'bloedmooie vrouwtjes' kijken! Jij blij!

BaldEagle | 23-01-19 | 16:29

Nu heb ik ook gehoord dat ze ouder worden dan 40. En dan zijn al die bloedmooie vrouwen verdwenen. Dan zijn de rondingen en het vetpercentage exponentieel toegenomen. Schijnt ook dat ze jongen werpen waar een genetische defect in zit die aanzet tot een fobie voor secularisatie en vrijheid voor het individu.

Graaier | 23-01-19 | 16:37

Dit plan schijnt geen kans te hebben. In het Telegraaf-artikel staat de zin: 'Volgens D66 zouden alle extra’s een verkeerd signaal afgeven'. Wat is er met de Democraten in de hoofdstad aan de hand?

Mannes | 23-01-19 | 16:03

Zoals het hoort. We laten ons gek maken door de gut mensch... Géén recht op asiel is géén recht op asiel, dus niet dan maar wel wél vrij los laten lopen in je gemeenschap. Maar gewoon wachten tot ze terug kunnen of willen.

peterdh | 23-01-19 | 16:00

Goede gasten die Denen, net NL in de jaren 80: beleefd, schoon, hardwerkend en welvarend, dat willen ze graag zo houden. Gelijk hebben ze.
Staat tegenover dat als ze afspraken maken over NAVO bijdragen, begrotingstekorten etc ze zich daar gewoon aan houden. Woord bij de daad sociaal dus. Kom daar maar eens om in links liberale paradijzen in de nabije omgeving.

Zorc | 23-01-19 | 16:01

Goed systeem, direct hier invoeren. En de MSM laten filmen en veroordelen. Betere reclame om weg te blijven is er niet. Australië, Israël en Denemarken begrijpen het wel.

BigD15 | 23-01-19 | 18:30

Het kotsen staat je tegenwoordig nader dan het lachen!

BaldEagle | 23-01-19 | 15:56

Laat deze wethouder en partijleden eerst het voorbeeld geven door het opvangen van illegalen in eigen huis. Gemakkelijk zo'n oproep aan de Amsterdamse burger voor een probleem dat zij veroorzaken. Let op burgers, nu is het nog een oproep!

JohnWalker | 23-01-19 | 15:53

Het enige leuke aan deze oproep is dat het opnieuw pijnlijk duidelijk gaat worden hoe hypocriet de linkse goedmens is. Niemand zal zich aanmelden. Wanneer was het? 2 jaar geleden of zo? dat er in enkele kranten pagina grote advertenties stonden van BNers die oproepen illegalen in huis te nemen, iets voor ze te doen? vervolgens een aantal op TV die hun morele hoogstaandheid werkelijk de huiskamer in kwijlen en zweten? Allermooiste/hypocrietste was natuurlijk Hanna Verboom. Het linkje naar haar weer eens bekeken. een schaamteloze vertoning. Ze "gaat daar echt" iemand in huis nemen, maar ja; uiteindelijk niet.

Hopelijk volgen jullie dit de komende tijd. even checken wie zich aan gaat melden in d66 en groenlinks stad bij uitstek Amsterdam. Dat volk woont allemaal riant in de grachtengordel, maar verwacht geen aanmeldingen.

Hooguit dat Annabel Nanninga weer iemand onderdak biedt.

Nuuk | 23-01-19 | 15:52 | 1

@Nuuk | 23-01-19 | 15:52 |
".... hun morele hoogstaandheid werkelijk de huiskamer in kwijlen en zweten."

De woorden die de lading van het door u beschrevene dekken zijn "Morele Eigenpijperij". Verder ben ik het volstrekt eens met uw tegel.

Tante Bel was de enige die daadwerkelijk de daad bij het woord voegde. Zònder ophef, of op de borst geroffel zo van "Kijk mij eens!".

Sjefke7807 | 23-01-19 | 16:28

Niet zo heel lang geleden kon een burgemeester iemand, die een gevaar voor zichzelf of een ander was, verplicht laten opnemen. De burgemeester van Amsterdam gaat het nog druk krijgen.

F. Jacobse | 23-01-19 | 15:51

Heel mooi dat alle vlooien en andere parasieten naar dat rattennest worden gelokt.

gestoptmetroken | 23-01-19 | 15:47

Airbnb voor asieltokkies????
Durf te wedden dat ik die twee woorden in Tol Hanse’s big city kan fisternullen!

Accident_Prone | 23-01-19 | 15:42

Ik ken een Bernard die ook nog wel wat ruimte over heeft.

deja_view | 23-01-19 | 15:37 | 1

Want, Geer en Goor zijn langs gewest?

F. Jacobse | 23-01-19 | 15:42

Prins Bernhard: 590 adresjes in de aanbieding, waarvan 349 in de afvoerput van Nederland. Kunnen al snel 6 of 7 man per pand in, kom ik al snel tot een kleine 4000 man. Soms is het allemaal zo makkelijk.

Godnondejusdorange | 23-01-19 | 15:36

'ongedocumenteerden'??? Links heeft een nieuw positief frame uitgevonden voor parasiterende illegale gelukszoekers.

van heinde en verre | 23-01-19 | 15:35 | 3

Ik ben een gedocumenteerde en dat is niet best, kost bakken geld en irritatie.

Uw Verzekeringsadvis | 23-01-19 | 15:38

Als de grune polizie in Amsterdam mij aanhoudt in Amsterdam en ik kan mij niet legitimeren, ben ik dan ook een "niet gedocumenteerde" en dat ik dan in watten gelegd wordt en leuke pasjes enzo krijg?

Nuuk | 23-01-19 | 15:45

@Nuuk: nee, dan krijg je een bekeuring!

BaldEagle | 23-01-19 | 15:57

Toekomstige demografische samenstelling van ons land is sluitpost bij politici. Eerst binnenhalen en dan pas kijken waar je ze laat. Zulke politici vernielen ons land voor altijd. Weg-met-ons.

Silvio488 | 23-01-19 | 15:34

Ik benader iedere ongedocumenteerde in mijn stad actief om te wijzen op de voordelen om in Amsterdam als ongedocumenteerde te gaan leven.
Goeie actie van Amsterdam !

Eddy67 | 23-01-19 | 15:32

Jaren geleden stonden er achterop een groot landelijk dagblad allemaal namen van BN'ers die er een paar of 1 in huis zouden nemen toch ????Vertel de namen eens die dat gedaan hebben...……….. Ari Slob niet, die was aan het verbouwen...………

gebochelde | 23-01-19 | 15:30

Ik las net dat bericht over hoe men 'ongedocumenteerden' (Lees: Degenen die hier keer op keer op keer op keer te horen hebben gekregen dat ze géén recht hebben op asiel en dus terug moeten naar de heimat) van alles gratiessss willen gaan geven en heb vervolgens mijn kaak van de grond moeten rapen. Om daarna mijn zoveelste tikplank aan barrels te head desken. Dit meen je toch niet! Zijn ze daar nu echt helemaal van de pot gerukt?! Dit is toch aan geen normaal nadenkend mens nog uit te leggen? Onze ouderen, die hun hele leven hard gewerkt en spaarzaam geleefd hebben, hebben het nakijken. Daar kan niets voor en wordt er van alles weg bezuinigd. Maar alles dat hier maar illegaal aan komt spoelen, en ondanks vele malen "Neen!" te horen hebben gekregen weigert te vertrekken krijgt ook nog eens alles gratis op de koop toe?! Het ontbreekt mij aan niet-Jorisbare woorden om te omschrijven wat ik hier van vind. Ik laat het dan ook maat bij knots knettergek.

Sjefke7807 | 23-01-19 | 15:27

De meeste AOWers krijgen veel minder dan 11.000 euro.
Komt door de partnerafslag.
Dus voor een ongedocumenteerde hou je 3 oudjes in leven in een thuiskamp. Ondervoed en depressief, maar toch.

MistaRazista | 23-01-19 | 15:27 | 1

Die AOW ers dat zijn vaak autochtonen. Zijn minder waard. Leve de omvolken.

Mart6037 | 23-01-19 | 15:30

"Twitter gaat los na oproep Groot Wassink om panden voor ongedocumenteerden" www.at5.nl/artikelen/190968/twitter-g...
Ah joh. Totaal onverwacht voor die GL eenhoorntjes olv kameraad Groot Wassink.

Basil Fawlty | 23-01-19 | 15:27

Naja, gelukkig is de Sea Watch 3 ook bijna bij Malta aangekomen... Meer meer meer....

IstJaAllesEgal | 23-01-19 | 15:21

Is het al bekend hoeveel van die uitvreters die Wethouder Rutger Groot Wassink al in huis heeft??!.

swebe | 23-01-19 | 15:20 | 3

Rutger verhuurt zijn huis waarschijnlijk tegen woekerprijzen op airbnb en woont zelf illegaal in bij Femke. Femke heeft ruimte zat tegenwoordig.

HaatbaardKnipper | 23-01-19 | 15:29

Met 10 duizend per maand gaat dat echt niet lukken!!

deja_view | 23-01-19 | 15:31

Tijd dat ze Wassink terug naar Doetinchem sturen k*t provinciaal.

Uw Verzekeringsadvis | 23-01-19 | 15:40

Nogal wat Filipijnen komen naar Europa op een toeristenvisum en duiken dan na 3 maanden onder. Amsterdam is een prima onderduikadres, want nauwelijks controle. Behalve als je je huis via Airbnb verhuurd.

Kuifje-in-de-EU | 23-01-19 | 15:17 | 1

En geheel overeenkomstig de wensen van de Eurofiele coalitie.

HaatbaardKnipper | 23-01-19 | 15:33

Koekoek. Zwaar koekoek.

Mart6037 | 23-01-19 | 15:15

asielzoekers zonder verblijfsvergunning, dat zijn volgens mij gewoon illegalen. En als ze het maar lang genoeg rekken komen die straks in aanmerking voor een kinderpardon of weet ik wat voor regeling. Allemaal mogelijk gemaakt door dit heerlijke NSB kudt cabinet die schijt heeft aan alle Nederlanders. Ik voel me verraden.

Waakvlam | 23-01-19 | 15:09

Knettergek, wanneer gaan de ogen eens open van de sneeuwvlokjes en de joggies met een knoetje?
Het gaat om jullie toekomst hoe deze stad verloederd, zelf zit ik al in overuren.

oakmont | 23-01-19 | 15:07

Margaret Thatcher once said that "The trouble with Socialism is that eventually you run out of other people's money."

Kim-Jung-Un | 23-01-19 | 15:02 | 1

Mag mijn hulpbehoevende en woningzoekende alleenstaande moeder zich ook bij Halsema melden?

Langshetrandje | 23-01-19 | 15:00 | 2

Sorry, niet vir blankes.

copywriter | 23-01-19 | 15:14

Ja hoor, dan krijgt ze een schouderklopje van Halalsema met de mededeling 'hou vol' en kan ze weer gaan!

BaldEagle | 23-01-19 | 16:14

Paul de leeuw en Jeroen Pauw hebben genoeg pandjes in 020 voor de verhuur, dus ik zou hun even bellen als ik GL was..

streknek | 23-01-19 | 14:57

Ik woon weliswaar niet in Amsterdam, maar op zich heb ik nog wel plek voor een leuke Ethiopische, niet te oud.

VanBukkem | 23-01-19 | 14:57

Ik zie in mijn glazen bol dat de gemeentelijke belastingen een pietsje gaan stijgen volgend jaar. Geen probleem voor linksstemmend Amsterdam

Repetitive Beats | 23-01-19 | 14:56 | 2

Een percentuele verhoging van x te berekenen over nihil blijft nihil.

HaatbaardKnipper | 23-01-19 | 15:34

En huizenprijzen dalen de komende 10 jaar.

lacucaracha | 23-01-19 | 16:07

Woont Sylvana al in Gemeente Amsterdam?

lady blabla | 23-01-19 | 14:56

Nou linkse vingerwapperaars nu jullie je Facebook likes binnen hebben is het tijd voor actie. Wie oh wie?

Repetitive Beats | 23-01-19 | 14:55

Kan het lieve Amsterdam niet meteen aan de gehele wereldbevolking zo'n stadspas uitreiken? Iek bin ein Amsterdammer

batvoca2 | 23-01-19 | 14:55

Aldus Rutger Groot Kneuzink, wat een deuglaaf.

lacucaracha | 23-01-19 | 14:53

Zo’n SS strippenkaart is dat hetzelfde als een ausweis?

swassannuf | 23-01-19 | 14:45 | 1

Nee, om een ausweiss werd altijd beleefd gevraagd (bitte).

KlauwnBassie | 23-01-19 | 15:53

Hoeveel heeft ie er zelf al in huis?

watergeus | 23-01-19 | 14:45

Amsterdam wordt geregeerd door doorgesnoven communisten en criminelen.

VanGeuzen | 23-01-19 | 14:38

"Zo woont de asielzoekers weigerende Amsterdamse stadsadel, uiteraard bijna voor niks"
https://politiek.tpo.nl/2016/03/27/zo-woont-asielzoekers-weigerende-amsterdamse-stadsadel-uiteraard-bijna-niks/

AntonJensen | 23-01-19 | 14:37

GroenLinks beschikt over zo veel rechtstreekse contacten met levende mensen, dat deze oproep via de media alleen maar bedoeld is voor de klein-in-getal buitenwacht van potentiële GL stemmers die het groot wassende GL licht nog net niet gezien hebben. Het kan toch niet waar zijn, dat wethouder Groot Wassink zit achter een groot uit GL-kluiten gewassen bureau en daar niet zou beschikken over iets anders dan zo iets droevigs en armeluizigs als fishing via de media...

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-01-19 | 14:33

Bijzonder slim voorstel van die Groot Wassink, ziet hij direct wat het (geringe) draagvlak is en hoeveel GroenLinksers er onder zitten (nihil, let maar eens op).

Koonkluk Huis | 23-01-19 | 14:33

Kijk eens in die ogen van die Groot Hamassink. Doodenge radicaal, die vent. Wil niet weten wat hij heeft uitgespookt voordat hij op het pluche kwam maar het zou me niets verbazen als het niet altijd bij vreedzaam flyeren is gebleven.

Graaisnaaiert | 23-01-19 | 14:31 | 1

Rara?

batvoca2 | 23-01-19 | 14:53

"De bekende actrice Hannah Verboom schijnt, met een beetje hulp van Baderie, veertien neven van Khalid Jone te willen huisvesten."

Maar Khalid Jone is nu een spekkoper mét een verblijfsvergunning; dat is het toegangskaartje tot alle freebies waar de halve derde wereld op af komt: volledig ingerichte sociale huurwoning, toegang tot alle state-of-the-art voorzieningen (gezondheidszorg, onderwijs), en natuurlijk gratis geld in de vorm van een bijstandsuitkering.

Hier gaat het om "asielzoekers zonder verblijfsvergunning", wat mij een merkwaardige terminologie lijkt. Volgens mij, als je een asielzoeker bent zonder verblijfsvergunning, zit je in de procedure (nr 1, of 2/3/4/5) om zo'n vergunning te bemachtigen, en dan bevind je je in een AZC. Deze typische Amsterdamse term lijkt mij een eufemisme voor "uitgeprocedeerden" die geen recht hebben op verblijf in Nederland en dus moeten opzouten. Zo hebben ze het in Amsterdam ook zo lief en inclusief over "ongedocumenteerden" als ze illegalen bedoelen.

Anyway, voor deze asielzoekers zonder verblijfsvergunning en andere ongedocumenteerden zoeken die fijne Amsterdamse do-gooders niet alleen huisvesting bij particulieren (zeg maar de Hannah Verbooms van deze wereld), maar ze gaan die lui ook binnenkort een Stadspas verschaffen, lees ik op de Joop:

"GroenLinks Amsterdam wil een stadspas invoeren voor ongedocumenteerden in de stad. Op die manier moeten zij in Amsterdam rechten krijgen die ze elders in het land niet hebben."

Deze pas moet toegang geven tot voorzieningen als onderwijs en gezondheidszorg, en moet het ook mogelijk maken "aangifte" te doen (bv bij uitbuiting en misbruik). Dus nu nog woonruimte, en in Amsterdam hebben illegale klaplopers de Haagse politiek met zijn AZCs, gezinslocaties, uitzetcentra, bed/bad/brood faciliteiten helemaal niet meer nodig. Nu alleen nog gratis geld, maar ik vermoed dat daar ook een oplossing voor komt, want:

"De pas kan worden gebruikt als Amsterdams identiteitsbewijs en zelfs als bankpas."

Wow, bankpas! Kunnen illegalen dan gewoon bankrekeningen openen? Nou, straks wel bij Amsterdamse banken, lijkt het.

Dr_Johnson | 23-01-19 | 14:20 | 2

Republiek Amsterdam gaat dus paspoortloze illegalen voorzien van een Amsterdams paspoort.
Vraag me af hoe dat juridisch zit, is zo'n 'paspoort' ook geldig in de rest van Nederland?

michelpen | 23-01-19 | 14:37

"Vraag me af hoe dat juridisch zit, is zo'n 'paspoort' ook geldig in de rest van Nederland?"

Dat denk ik niet. Sterker, als ze zich buiten de muren van Amsterdam wagen, doen ze er goed aan om hun stadspas "kwijt" te raken, want als ze hier in Den Haag hun hand komen ophouden, en ze hebben die stadspas van Amsterdam, dan kunnen ze meteen uitgezet worden naar Amsterdam. Maar dat weten al die lui wel, hoor. Zo hebben ze natuurlijk ook allemaal hun paspoort van hun land van herkomst zoek gemaakt toen ze hier aankwamen en "Asiel!" riepen. Als je dan gewoon je paspoort toont, kan de IND veel te gemakkelijk informeren wie je bent, waar je thuishoort, dat je leven totaal geen gevaar loopt, en je per kerende post retour bonjouren. Vandaar dat het allemaal "ongedocumenteerden" zijn.

Dr_Johnson | 23-01-19 | 17:29

Ik weet nog wel een prins met een past pandjes.

Fantabulosa | 23-01-19 | 14:18 | 1

Die is nu effe druk met 'uitleggen' thuis. Maar wel een goed punt ja.

HaatbaardKnipper | 23-01-19 | 14:45

GroenLinks hotemetoot Anita de Horde heeft nog een heel pand op de Potgieterstraat leeg staan in oud west. Enig risico dat je van de trap af wordt gegooid als je treuzelt of een vlekje op het tapijt maakt.

kleinvrouwke | 23-01-19 | 14:17 | 1

Doet ze alleen bij neg0rs, dus Bulgaarse en Albanese maffiosi en leden van Al-Qaida en Al-Nusra zitten daar veilig hoor.

Graaisnaaiert | 23-01-19 | 14:22

Alle bejaardenhuizen ontruimen!

CalamityJane | 23-01-19 | 14:15

Tweedekamer verkiezingen wacht ik af, als dit zooitje dan nog steeds niet gemarginaliseerd is stop ik met contributie betalen.
Pak mijn gezin op verkoop mijn bedrijven en emigreer.
Wat een stelletje randdebielen.

pianist | 23-01-19 | 14:14 | 1

‘Verkoop mijn bedrijven’. Maar wel tijd om hier lekker rond te hangen? Je verkoopt je oliebollenkraam zal je bedoelen, Maup Caranza.

Fantabulosa | 23-01-19 | 14:20

Kijk je kunt tegen mij zeggen: zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Kom maar dan.
Maar 1 ding is zeker: er zitten zeker "huisaanbieders" bij die vooral uit zijn op de illegale huurders in bezit van een goed stel jopen, voor- en achterbips(groenlinks-onderwijswoordje kennen ze goed) en lekker onderdanig karakter.
Leer mij mijn medemens kennen. Gratis goedertierendheid kent altijd een tegeneis. Eentje die verborgen moet blijven voor de goegemeente...

chicago river | 23-01-19 | 14:13

Ow ja, nog even een nabrander: De meeste Amsterdammers hebben geen recht om te klagen. Niet over stadspassen voor illegale, niet over gejank over terrasjes en niet over de parkeertarieven. Wie hadden ook alweer gestemd met als resultaat deze raad?
Ik wil er niet gezien worden, ga er alleen naartoe voor werk. Net als een vakantieland dat je mijdt.

xspalm | 23-01-19 | 14:13

Citaat van de heer R. Groot Wassink, wethouder te Amsterdam namens GroenLinks: stuur maar een persoonlijk mailtje naar mij, dan is het zo geregeld.

Nu ben ik al lang blij dat het niet zo is, maar als ik gemeenteraadslid van Amsterdam was geweest, had ik die meneer stante pede ter verantwoording geroepen. Maar ja, democratische controle en geschifte ideologen: never the twain shall meet.

PS Weet u nog iemand met een budget van 11,5 miljoen euro die het doet voor een emailtje, no questions asked? Ik kan me de tijd nog heugen dat de krakersscene juist tegen speculanten en huisjesmelkers was. Raar hoor.

Hetkanverkeren | 23-01-19 | 14:11 | 2

Kaag doet het voor 14, maar dan moet u wel naar Gaza verhuizen, een baard laten staan en een ontzettende pleurishekel aan Joden krijgen.

Graaisnaaiert | 23-01-19 | 14:24

Graaisnaaiert | 23-01-19 | 14:24 Als enorm liefhebber van de Mediterrane keukens, waaronder in toenemende mate die van de Levant, zie ik dat wel zitten. Een baard(je) heb ik al en een pleurishekel aan joden zou op zich niet onoverkomelijk moeten zijn. Al die Semieten lijken sowieso op elkaar, ze zijn allemaal besneden en in welk sprookjesboek ze willen geloven boeit me al helemaal niet. Plus dat de meeste inwoners in die contreien me gewoon aardige, levenslustige mensen lijken, die al die politiek/religieuze ellende liever vandaag dan morgen kwijt zijn. Dus die hekel wordt dan gewoon doen alsof. Cloaken kan ik al 50 jaar.

Bedankt voor de tip!

Hetkanverkeren | 23-01-19 | 14:41

En nu ook aanmeldingen vanuit Utrecht. 'Cabaretier' Claudia de B. stelt haar gehele stadsvilla beschikbaar. Wat is het toch een deuger.

AntonJensen | 23-01-19 | 14:10

Een kinderpardon hier een Sea Watch 3 daar en nu een ongedocumenteerdepas. Dit gaat viraal naar de plekken die hier wel oren naar hebben. 10k nu 20+k straks.

Breakdance | 23-01-19 | 14:09

Een f*cking stadspas voor f*cking "ongedocumenteerden"!?!?!? Is dat een nieuw woord voor *illegalen*, die vertikken op te krassen omdat formeel vastgesteld is, dat ze hier niet mogen zijn? En die willen ze dus geld gaan geven, dat we beter kunnen besteden aan mensen die hun leven eerlijk gewerkt hebben en die nu van een laag inkomen moeten rondkomen? Ik zal het toch verkeerd begrepen hebben.
Hmm, na herlezen kan ik er niets anders van maken.

Die Bij1 en Denk zijn echt totaal van de pot gerukt. Totaal. En zolang de politiek niet kan aanvaarden dan je soms hard moet zijn (ik zeg: "duidelijk") in gevallen waar van iemand is vastgesteld dat hij hier niet mag zijn, wordt het niets. Iedereen zielig vinden is wel lief, maar leidt op den duur tot sociale ontwrichting. Het kan gewoon niet.

xspalm | 23-01-19 | 14:07 | 5

Met op den duur bedoelde ik, dat het boterzachte beleid uiteindelijk tot een enorm sociaal probleem leidt. Maar die trend is al erg lang geleden ingezet en het resultaat is dat *nu* meer en meer mense erg ontevreden zijn. En ja, het moeten wachten op een woning, terwijl een statushouder snel geholpen wordt, en een gevolg van die politiek. Niet fijn.
En dat die ontwikkeling al lang gaande is: 35 jaar geleden woonde ik in een nieuwbouwwijk. Mooie huizen, vrije-sector en woningwet. Daar waren gezinnen die een woning kregen, inclusief inrichting en inclusief uitkering. De notaris had die mensen nodig om wat dingen te regelen, maar ze waren niet bereikbaar want ... op vakantie in eigen land. Dit is geen hear say, maar uit de eerste hand, van de notaris zelf. Het klinkt als een verhaal van vandaag, maar echt, dit speelt al zolang. Er was allen geen internet zodat alles op straat lag.
Die sociale ontwriting is al gaande, het wachten is op het moment dat mensen hun consequenties eindelijk gaan trekken en het establishment wegstemmen. Een beetje vage kreten roepen met een geel hesje is lachwekkend, het niveau van die club is bedroevend en ze gaan dus ook niets klaarmaken. Stemmen op nieuwe partijen is de enige mogelijkheid.
En ik spreek niet voor mezelf, ik heb een goed inkomen (en werk echt keihard) en een eigen huis. En ik betaal met liefde bakken aan belasting, ook om sociaal zwakkeren te ondersteunen, maar ik *haat* het dat dit geld op zo'n manier wordt wanbesteed. Grrr

xspalm | 23-01-19 | 15:32

Waar die BIJ1 vandaan komt mag Joost weten, ik had nog nooit van die lui gehoord! Blijkbaar schieten dat soort enge kliekjes daar als paddestoelen uit de grond! Die griezels van Denk zijn sowieso gestoord en gevaarlijk!

BaldEagle | 23-01-19 | 16:18

@xspalm, ik viel alleen over dat het op den duur zou leiden tot sociale ontwrichting, we zitten er middenin... Verder ben ik het met je eens.
Kan ik nog een heel verhaal intikken maar moet nog dingen doen vandaag. Feit is wel dat de politiek het volk niet meer vertegenwoordigd en dat is best triest als je bedenkt dat het volksvertegenwoordigers zijn...

BootleggersSmurf | 23-01-19 | 17:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is zo voor de mensen die het niet begrijpen--> D66 en GroenLinks komen met plannen voor migratie en het klimaat... en Mark Rutte brengt ze samen met zijn VVD, het CDA en de ChristenUnie ten uitvoer.
Je hebt denkers en je hebt doeners.
Geld is geen probleem - via zorgpremie, energieheffing, accijnzen en BTW kun je zorgen dat er meer geld in het laatje komt.

sociaal_econoom | 23-01-19 | 14:07

Het is nu al zo, dat je als betalende klant in A'dam zwembad een uitzondering bent.
Alles gaat daar gratis naar binnen.

Carmelita | 23-01-19 | 14:07 | 2

Het Ans Boersmabad?

Langshetrandje | 23-01-19 | 15:02

@Langshetrandje: ja, te bereiken via het Ans Boersmapad!

BaldEagle | 23-01-19 | 16:19

Vroegah had je die aanzuigende werking alleen in de Trompettersteeg en omstreken, maar nu geldt het voor de hele stad

skoftig | 23-01-19 | 14:07 | 1

Was vroeger in Den Haag ook zo met de Schilderswijk maar het breidt zich uit als een inktvlek! Letterlijk en figuurlijk!

BaldEagle | 23-01-19 | 16:21

Loenatik - the Sequel

Verder nog nieuws van buiten het gekkenhuis?

Schmalz | 23-01-19 | 14:06

Gaat dus om een oproep tot verhuren van je pand aan uitgeprocedeerde klaplopers en uitbreiding van de stadspas voor diezelfde groep klaplopers.
Wat mij betreft krijgen ze nog geen plaatsje onder een brug!
Ik geloof niet dat mensen hun pand dat zij voor veel geld kunnen verhuren aan werkenden gaan verhuren aan mensen die niet eens in Nederland mogen zijn.
Verder is de Stadspas een goed iets, maar dan wel voor de eigen burgers. Als je dit voor tiepjes als Airfryer en erger open gaat stellen is het draagvlak snel weg hoor.
Echt, die gemeenteraad vertegenwoordigd mij niet, ik weet niet voor wie zij er wel zitten maar het is niet voor de normale burger.

BootleggersSmurf | 23-01-19 | 14:05

Het mag van mij. Maar dan heb ik ook een eis. Een muur van 5 meter hoog om 020 heen.Dat 020 is al lang verloren. Al het gezeik en de achterlijkste bedenksels komen er vandaan.Van mij mogen ze ook nog een eigen volkslied ,wees welkom, een eigen vlag en afscheiding van nederland.Zodat we eindelijk van dat zeikzooitje daar af zijn.Echte Amsterdammers vlucht nu het nog kan. Alles beter als 020 zou ik zo denken.

tweetybird | 23-01-19 | 14:05 | 2

Zoals een Surinamer mij ooit eens uitlegde: Jullie zijn laf! Overal waar wij komen gaan jullie weg.
Hij maakte een grapje en sinds er meer Surinamers in mijn buurt zijn komen wonen is de sfeer enorm verbeterd. Maar ik ga dus niet weg.
Overigens denk ik dat vijf meter niet genoeg is voor die gasten in de gemeenteraad, het bord voor hun kop is al hoger...

BootleggersSmurf | 23-01-19 | 14:11

@BootleggersSmurf | 23-01-19 | 14:11 |
En dan vergeet u nog de gehele Bijlmer aan beton waarván dat bord gemaakt is.

Sjefke7807 | 23-01-19 | 15:00

PRIMA plan. En gelijk ook die stadspas voor ongedocumenteerden erbij! Laat Amsterdam al die uitvreters maar opzuigen. Geld genoeg daar.

Jahowiseffe | 23-01-19 | 14:05

10.000 mensen in 020 zonder papieren. Stadspas mijn kont. Ze hebben dus geen identificatie, betalen dus geen belasting, zijn niet verantwoordelijk en willen gebruik maken van de voordelen uit de maatschappij. Die voordelen zijn voor Nederlands staatsburgers, daar hebben ze voor betaald. Sylvana Simons doet een gooi naar het leiderschap en wil voor sinterklaas gaan spelen omdat ze stemmen nodig heeft.

Zwezerik | 23-01-19 | 14:01 | 3

Deze mensen hebben geen stemrecht hoor. Voor de rest heb je helemaal gelijk.

witwas | 23-01-19 | 14:06

Waarvoor heeft Sylvana dan stemmen nodig?

Berbaar | 23-01-19 | 14:09

@Berbaar: omdat ze waarschijnlijk (wat God verhoede!) weer de politiek in wil of vanuit Brussel Nederland nog verder wil gaan verzieken? Zoiets?

BaldEagle | 23-01-19 | 16:25

Ik bespeur weinig enthousiasme voor het idee van GW op GS. Opmerkelijk.

Peter777 | 23-01-19 | 13:59 | 1

Ik weet iemand. Peter R.!

Peter777 | 23-01-19 | 14:03

Bij de volgende GR-verkiezingen het volgende doen: bij een stem op een partij/kandidaat die dit soort onnozele ideeën steunt, krijg je als stemmer een vervolgkeuze; of je neemt één ongedocumenteerde op in je woning of je draagt de kosten van de opvang van één ongedocumenteerde. Een GS vrijwilliger gaat met jou mee in het stemhokje om e.e.a. te controleren. Eens kijken hoeveel stemmen die partijen/kandidaten dan nog krijgen.

NeedIsaymore? | 23-01-19 | 13:58 | 1

Dat heb ik eerder gehoord: toen 1mljn asiel zoekers in Duitsland kwamen, stelden sommige Duitsers zich financieel garant. Toen de overheid 1 jaar later met de rekening kwam, wilden ze niet betalen. Het was alleen maar symbolisch bedoeld. Hoe het vervolg is, weet ik niet.

A.Men | 23-01-19 | 14:07

Als GroenLinks in de regering komt samen met D66... dan is het inpakken en wegwezen hier.
Binnen 4 jaar zitten we op 20 miljoen inwoners... en krijgen we geen gas en benzine meer.

sociaal_econoom | 23-01-19 | 13:58 | 3

Waarom nu al niet weg gaan?

Lafayette | 23-01-19 | 14:01

niet nu al weggaan, omdat als uitkomt wat onze sociaal econoom voorspelt, de huizenprijzen tot ongekende hoogte gaan stijgen. en waarschijnlijk gaat dit uitkomen, kijk maar naar de peilingen. dat wordt een nieuwe regering over links. sociaal econoom ziet het helaas goed.

Peter777 | 23-01-19 | 14:24

Onteigenen wordt nog eens groot in Absurdistan. Eerlijk delen begint bij een ander.

Langshetrandje | 23-01-19 | 15:06

Amsterdam. Als een 'nieuws'bericht daar vandaan komt weet je tenminste zeker dat je met deugpropaganda ergste soort te maken hebt. Uit regenboogland, waar iedereen lekker inclusief mag luchtfietsen behalve de blanke arbeider.
Gelukkig is dat slappe gelul enkel voor de bühne en stelt geen reet voor in die toch al verloren stinkstad.

Toos Doos | 23-01-19 | 13:57 | 1

Amsterdam heeft er zelf om gevraagd... ze hebben nu een 100% linkse gemeenteraad.
Die zegt--> wij willen minder toeristen... we willen meer migranten en illegalen.

sociaal_econoom | 23-01-19 | 14:00

Onze? Dat zijn niet mijn jongeren, vriend!

Gezwel | 23-01-19 | 13:58

Nou, van mij is er ook helemaal NIKS bij! Het zijn voornamelijk andermans onopgevoede etters!

BaldEagle | 23-01-19 | 16:27

In sommige peilingen staat communistisch links op 17 zetels.
Zou Nederland nu echt vol zitten met mensen die een joekel van een bord voor de kop hebben?
Klaver, Groot Wassing en al het verdere Groen Linkse tuig maakt het land kapot voor onze kinderen. En helaas zijn het de jongeren die blind achter deze demagogen aanlopen.

Billy24 | 23-01-19 | 13:56 | 2

Het maakt overgens niet uit of je GL, D'66 of VVD stemt, je gaat hetzelfde krijgen.

Lafayette | 23-01-19 | 13:59

Nope. Ook volwassenen. Ik hoef alleen naar mijn eigen vriendengroep te kijken, opleiding WO. Dat is ook de reden waarom ik 10 jaar geleden het hier al heb opgegeven. Ik kan morgen vertrekken als het moet.

azijnseikerT | 23-01-19 | 14:03

Waarom vragen ze Bernhard niet? Schijnt dat hij genoeg woonruimte over heeft.

pino2 | 23-01-19 | 13:56

Hebben die royals al 20 van hun pandjes beschikbaar gesteld, of is dit allen voor het pleps?

allesofniks | 23-01-19 | 13:56

De ergste nachtmerrie: een "gedreven" Lenin in het gemeentebestuur.

marjen | 23-01-19 | 13:55

Dat kan toch allemaal maar, dat kan toch allemaal maar in Nederland.
Wie gaat dat betalen? Zoete lieve Gerritje, wie gaat dat betalen, zoet lieve Ger.
En we gaat nog niet naar huis, nog lange niet nog lange niet en we gaan nog niet naar huis want moeder is niet thuis.
Ik heb een potje met vet al op de tafel gezet, potje potje potje potje veeeet al op de tafel gezet.
Wie is hier nu gek?

pino2 | 23-01-19 | 13:55

Hier word ik zó blij van. Jammer dat ik niet in Amsterdam woon.

Bertus Bolknak | 23-01-19 | 13:54 | 1

Dan ben je wel de enige hier!

BaldEagle | 23-01-19 | 16:30

Amsterdam is het lichtende voorbeeld van hoe het niet moet. Hoe kun je een stad besturen met partijen als Denk, GroenLinks en Bij1 in de gelederen? Partijen die helemaal niet geïnteresseerd zijn in gedeeld belang of redelijkheid of een compromis, maar alleen hun eigen programmaatjes willen doordouwen.

JJMS | 23-01-19 | 13:54

Heb dit in december voorspeld... via Marrakesh is geregeld dat illegalen nu ook recht hebben op opvang, huisvesting, zorg plus een uitkering.
Zie hier het resultaat--> Nederland loopt in die dingen altijd voorop.
Met het Klimaatverdrag van Parijs... zie je precies hetzelfde.

sociaal_econoom | 23-01-19 | 13:53

.. hartverwarmend, dat Deugen van de door louter Deugen zo vermogend geworden Amsterdamse elite. Het Grote Voorbeeld is voorgenomen, nu nog de uitvoering door het plebs. Plebs - u bent aan zet.

Fijn dat ook onze meest bekende beroepsneger een eigen-budgetneutrale duit in het zakje deed door alle illegalen gratis rondrijden in het openbaar vervoer aan te bieden. En een gratis bezoek aan het achterkamertje van Anne.

(Hadden zij die zwarte privileges niet reeds, maar dat terzijde)

Jan Passant mk2 | 23-01-19 | 13:52

Door; Peter Blasic. lolol

vigilantes | 23-01-19 | 13:51 | 1

Ik zag hem ook, geeft wel aan wat het niveau is..

Wijze uit het Oosten | 23-01-19 | 14:00

Op de Prinsengracht is nog wel een pand beschikbaar.

Mokum Kosher | 23-01-19 | 13:51

Wat is dat toch met die journalisten? Komt er nou niet ééntje op het idee om hem te vragen hoeveel híj er al in huis heeft.

pa_niek | 23-01-19 | 13:51 | 1

Gewoon beleefdheid, je kan zo'n welDeugend mensch niet in verlegenheid brengen met een vraag waarop je het antwoord met je onderbuik (geheel correct) kan aanvoelen.

Jan Passant mk2 | 23-01-19 | 13:59

Het wordt tijd dat we in Nederland de belasting gaan verdelen naar stemresultaat.

Stem je voor opvang van asielzoekers op kosten van de belastingbetaler; dan betaal jij als stemgroep die rekening.
Stem je voor x, dan betaal je dat met je medestemmers.

Etc.
Dan kan iedereen zelf bepalen aan welke onderwerpen hij wenst mee te betalen, en kunnen we op die manier ook begroten.

mark1487 | 23-01-19 | 13:51 | 2

Nu stemmen we allemaal over wat we met het geld van een ander gaan doen.
Dat princiepe zou er eens af moeten; stem over je eigen geld.
Dan komt de politiek ineens een stuk dichterbij.

mark1487 | 23-01-19 | 13:52

Super idee , dit is wat we nodig hebben .

Jetstream | 23-01-19 | 14:01

Domlinksigen jullie beleid lost niks op. Er zijn al weer 100 miljard nieuwe Afrikanen geboren terwijl jullie je op deze groep stortten voor de Facebook likes.

Repetitive Beats | 23-01-19 | 13:49

Bah wat een viezerik.

van Oeffelen | 23-01-19 | 13:48

Het college aldaar is volledig de weg kwijt. Heeft niets met enige realiteit te maken. Plukken van de legalen tbv illegalen. Makkelijk strooien met andermans geld. Wat een zieke verrotte cultuur.

otjemans | 23-01-19 | 13:48

Allemaal gebral voor de bühne. Misschien eens die illegale krakers mobiliseren om bij een uitzending van DWDD, Jinek, Pauw te gaan staan en een opvangplek opeisen voor deze arme sloebers.
Zie je Mathijs al 4 van die arme gelukzoekers in zijn woning neerzetten.
“Vreet de koelkast maar leeg jongens, slaap maar in mijn bed. Ik ga wel op de bank”
Of bij Pauw :” Ik neem wel wat jonge blommetjes voor jullie mee”
Jinek :” Ik heb nog wat borstvoeding over”

Of ga naar de ambtswoning van Femke en eis het gemeentelijke ruimte op voor deze groep.

Maar niet ons normale mensen ermee lastig vallen. Verbeter de wereld en begin daadwerkelijk bij jezelf stelletje linkse goedpraters.

RechtseKnakker | 23-01-19 | 13:48

Dus als ik m'n paspoort wegflikker krijg ik een gemeubileerd huis in Amsterdam en gratis geld?

Nee, dank je.

Mr_Natural | 23-01-19 | 13:48 | 1

Klopt, maar ik wil er nog niet dood gevonden worden..

Wijze uit het Oosten | 23-01-19 | 13:59

Degenen die gedacht hebben, dat na ''wir schaffen das'' het aantal vluchtelingen naar NL minder zou worden - komen bedrogen uit.
Mensen uit Afrika en moslimlanden weten inmiddels hoe goed de Nederlandse overheid en gemeenten zijn.
Gratis opvang in een AZC, daarna een ingerichte woning met extra aandacht en extra zorg plus een langdurige bijstandsuitkering.
Omdat er er nu grote woningnood is worden er kamers bij particulieren geregeld--> je bent dom als je niet naar Nederland komt - wij zouden precies hetzelfde doen.

sociaal_econoom | 23-01-19 | 13:46

Wat ik eigenlijk wil weten kan je er ook wat aan verdienen.

linus | 23-01-19 | 13:46 | 2

Ja... het is interessant--> kamerverhuur is tot 390 per maand belastingvrij.
Je hoeft niet bang te zijn dat je geen huur beurt... de gemeentelijke sociale dienst zorgt dat dit iedere maand op je bankrekening wordt bijgeschreven.

sociaal_econoom | 23-01-19 | 13:49

Jazeker, er wordt gevraagd of je eventueel een appartement voor de verhuur ter beschikking wil stellen.
Effe een goede huurprijs bij de gemeente bedingen, met enkele randvoorwaarden uiteraard, en je bent spekkoper. De gemeente (burger dus) betaalt toch wel.
Hup prins Bernhard, sla je slag.

Alco-de-Holist | 23-01-19 | 14:01

Nou, mooi, alle illegalen naar Amsterdom, dan is de rest van Nederland weer leuk, gezellig en veilig.

Mark_D_NL | 23-01-19 | 13:45 | 1

Hear hear! Ben ik blij dat ik eventjes in een dorpje woon met circa 6000 inwoners. Wij hebben enkel wat verdwaalde Chinezen die ook wel de knuffel Chinezen worden genoemd van het dorp. Werken keihard in hun eigen snackbar, en zero overlast (alleen met de jaarwisseling @ harde knallen).

born2killn00bs | 23-01-19 | 14:05

Ongedocumenteerden aan woonruimte helpen. Er is niet eens woonruimte voor de ge-documenteerde. Wat een debiel deze gast.

Wienerschnitzel mit | 23-01-19 | 13:44 | 2

Dit dus. De tiefus voor hem.

osolemio | 23-01-19 | 13:51

De schoft!

CalamityJane | 23-01-19 | 14:08

Een officieel document voor lieden zonder officieel document.....

Schoorsteenveger | 23-01-19 | 13:43

Gewoon onderbrengen in wijken waar o.a. D66, GL, DENK en Bij1 goed gescoord hebben.

Johan_Voorhaar | 23-01-19 | 13:43 | 1

Centrum, Pijp (zuid), Oost, oud West en ook een gedeelte van Noord. Oftewel de "gentrified" gebieden. Mijn zegen heb je. Misschien ook handig om ze ook in Haarlem te dumpen want daar verkassen veel van deze bakfietshipsters naartoe als ze koters krijgen.

Basil Fawlty | 23-01-19 | 15:11

Kunnen we geen referendum houden over het afstoten van Amsterdam in Nederland?

born2killn00bs | 23-01-19 | 13:43

Ze raken steeds verder van het padje af in 020. Als die mafklappers van gr. links ooit in de reging komen, zijn we ontzettend de loel.

bqbq | 23-01-19 | 13:43 | 4

Binnenkort bij u in de provincie. Die GL waanzin houdt niet op bij de Amsterdamse stadsgrens.

Basil Fawlty | 23-01-19 | 15:08

Pssst, Basil, de Hollandse Waterlinie kan vanaf 2 kanten verdedigd worden...
En als dat niet voldoende is hebben we altijd nog de Rijn- en IJssellinie, de Vecht en natuurlijk Kornwerderzand. Laat ze het maar proberen...

Graaisnaaiert | 23-01-19 | 15:44

@Graaisnaaiert
Ghehehe.

Basil Fawlty | 23-01-19 | 16:28
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom moet dat volk in Amsterdam zijn. WAarom is de overheid er 11,5 mln aan kwijt om illegaal volk op te vangen op de duurste locatie in het land.

Voor 1 ton had je al dat volk opgevangen, minder ws ook nog wel. Een busreis vanuit Amsterdam naar de polder, en daar een grote fabriekshal met bedden en klaar. Kun je van de overige 11,4 miljoen nuttige dingen doen.

Dit volk is illegaal en heeft in NL niets te zoeken. Dat je ze in koude wintermaanden wil opvangen, prima, maar dat hoeft niet in de duurste stad om te wonen van NL. Me dunkt dat legale burgers daar voorrang hebben.

Dus als er mensen zich hebben gemeld dat ze woonruimte hebben, dan graag daar eerst legale woningzoekers in zetten.

zik | 23-01-19 | 13:42 | 12

Ik woon niet in Amsterdam, godzijdank. Maar ik betaal wel belasting. En van mijn belastinggeld wordt dit volk veel te duur opgevangen op een veel te dure locatie. De polder is de perfecte plek. Goedkoop en normale mensen willen er niet wonen.

zik | 23-01-19 | 14:12

"Dat je ze in koude wintermaanden wil opvangen, prima, .."
??
Roald Amundsen overnachtte bij de Zuidpool in een tent bij -40 graden.

HogeNood | 23-01-19 | 14:17

@Zik: hou je rommel alsjeblieft binnen de Hollandse Waterlinie. Jullie willen daar zo graag wonen "omdat daar alles gebeurt", dan los je ook je eigen problemen maar op en dump je jullie rotzooi niet in de periferie, bitte.

Graaisnaaiert | 23-01-19 | 15:42
▼ 9 antwoorden verborgen

Prima plan! Maar dan nemen zij ook de complete zorgplicht op zich en dus geen pas. En voor dat laatste is ook meerderheid in de raad. Maar hoe GL nou die Iamsterdam door de raad heeft gekregen is mij echt eens raadsel. Dan moet iemand van de VVD,D’66 en PvdA dus voor hebben gestemd. Gelukkig woon ik een echte stad.

RotterdamCentrum | 23-01-19 | 13:41

Aha, ik heb 'm door. Als dit niet lukt gaan ze toeristen weren en de kamers die dan leeg staan ..........

pa_niek | 23-01-19 | 13:41

Het zijn geen "vluchtelingen" maar illegale migranten die zich voordoen als "vluchtelingen".

Door de actie van de Amsterdamse wethouder worden illegalen aangezet om tegen te werken bij uitzetting.............. immers tegenwerking word "beloond" met huisvesting. Dus waarom zou men meewerken aan uitzetting?

Daarbij komt nog dat de kosten die deze illegalen meebrengen word betaald door de belastingbetaler. Dus de wethouder is weer bezig beleid te maken uit de portemonnee van de belastingbetaler.

Kaskensj | 23-01-19 | 13:39

Wat betekent: "illegaal"? Juist.
En hoe noemen we mensen die iets illegaals steunen? Ook juist.
Onze overheid is dus illegaal bezig.
Conclusie? Dat is dus ook juist.

L.E. Raar | 23-01-19 | 13:38

heb ik wel eens gezegd dat ik blij ben dat ik daar niet woon? Ik ben namelijk enorm blij dat ik daar niet woon.

Mesmer | 23-01-19 | 13:37 | 2

dat had u nog nooit gezegd

Peter777 | 23-01-19 | 13:38

@peter777: Bedankt. Ik vergis me daar wel eens in.

Mesmer | 23-01-19 | 13:41

Je voelt hem al aankomen... naar het kinderpardon krijgen we een illegalenpardon.
Het is nu een gunstig moment om nog even vlug naar Nederland te komen.

sociaal_econoom | 23-01-19 | 13:35 | 2

Wanneer komt het Blanke Mannen pardon?

Mark_D_NL | 23-01-19 | 13:42

En het jihadistenpardon?

Mr_Natural | 23-01-19 | 13:45

Asielzoekers zonder verblijfsvergunning kun je gewoon achter de tralies zetten. Net zolang totdat ze aangeven vrijwillig te willen vertrekken. Zo moeilijk is dat niet.

azijnseikerT | 23-01-19 | 13:33 | 2

Dus de oproep van lullo RGW is een oproep om strafbare feiten te plegen.

Yalimba | 23-01-19 | 13:43

Nope. Helpen is dan weer niet strafbaar. Daar hebben de Europese rechters wel voor gezorgd. Links zorgt er wel voor dat wat zij willen in wetten is gegoten. Maar de rechtspraak is niet politiek georiënteerd hoor! Dat is nu alleen in Polen het geval.

azijnseikerT | 23-01-19 | 13:54

edit: kijk uit hè!

Eierbal-is-fijn | 23-01-19 | 13:33 | 3

Oude Schaterhand?

Nacho_Vidal | 23-01-19 | 13:34

Laatst vroegen jullie daar nog om!

Eierbal-is-fijn | 23-01-19 | 13:41

ouwe schuddebuik bedoelt u?

Langshetrandje | 23-01-19 | 15:08

is deze van harte welkom pakket inmiddels in 4 talen over het www gegaan of via een speciale whatsapp.
waar kan ik de special site (English)voor een all inclusive pakket Amsterdam vinden.. iemand?
vraag het niet voor mezelf maar voor een vriend van een vriend en die zijn kennis die nog een neef heeft..

fikkieblijf! | 23-01-19 | 13:33

Illegaliteit moet strafbaar worden. 1 jaar cel en dan begeleid uitwijzen. Het politieke geknoei van nu geeft alleen nog meer vreemdelingen het idee dat ze hier gratis kunnen leven. Iedere asielaanvraag binnen 1 maand beoordelen. Indien afgewezen, dan direct uitzetten. Elke door de politie op straat aangetroffen illegaal : zie boven.

mickey99999 | 23-01-19 | 13:32 | 3

MENSENRECHTEN!! omdat ze dat nergens anders hebben komen ze naar Amsterdam want die heeft te maken met het uitvoeren van de Mensenrechten

fikkieblijf! | 23-01-19 | 13:34

Moeilijker dan dat zou het niet moeten zijn...

Wijze uit het Oosten | 23-01-19 | 13:34

Zou die 1 jaar cel maar overslaan, kost een vermogen

Ben Hetzat | 23-01-19 | 15:20

Wassink ik ga niet zeggen wat ik denk... Maar die Lenin wenkbrauwen zijn nep... Ik wens Amsterdam success

ZwarteRiek | 23-01-19 | 13:31

Wel, laat ik er maar 1 opnemen....... oh wacht voordeurdeler, gaat mijn aow van 1100 naar 600; doe maar niet.

vanvandaag | 23-01-19 | 13:30 | 4

en ik mag niet onderverhuren met mijn gesubsidieerde sociale huurwoning. ik steun het idee wel. hahahahaha.

Peter777 | 23-01-19 | 13:42

@ sociaal_econoom

Hoe komt u erbij?

(Kamer) verhuur is ongelimiteerd 100% belastingvrij.

HypoPseudo | 23-01-19 | 13:50

Nee hoor, eerste 390 is belastingvrij omdat dat ooit was om studenten onderdak te geven. Daarna is het gewoi inkomsten en dus gewoon belasting afdragen. Maar ik begrijp dat jij nu de alarmbellen hebt doen rinkelen bij Wiebes.

Ben Hetzat | 23-01-19 | 15:19
▼ 1 antwoord verborgen

Rutger Groot Wassink Van ‘t Paedje Aef is overigens de hele adelijke naam.

Accident_Prone | 23-01-19 | 13:28

En zo iemand verdient ook nog een goed loon bij die gemeente.

Bas1877 | 23-01-19 | 13:27

Huur wat dixi's Rutger! Voelen ze zich gelijk thuis ook.

Conan de Rabarber | 23-01-19 | 13:26 | 1

Kunnen ze fijn snorkelen.

JanvandeBiertent | 23-01-19 | 14:40

Ik heb wel ruimte. Maar helaas heb ik maar 1 ps4 controller.

Nacho_Vidal | 23-01-19 | 13:25 | 1

Heb 3 grote kamers over maar elke illegaal die binnenkomt gaat hevig bloedend naar buiten.

Ben Hetzat | 23-01-19 | 15:16

Hier in het Noorden werd in WO2 gekeken wie er een kamer over had. Dan kreeg je VERPLICHT evacuees in huis. Kinderen en moeders uit Rotterdam bijvoorbeeld.
Ik stel voor dat we dat nu ook doen. Dus alle GroenLinks stemmers met kamer vrij hup asielzoeker erin.

MacMiep.nl | 23-01-19 | 13:24 | 1

Ruimte, ja. Bereidheid 0 komma 0. Flikker op, zeg. Bepaal zelf wie er bij mij over de vloer komt en dat zijn geen illegale stinkpaupers die hier sowieso niet hadden mogen zijn.

Graaisnaaiert | 23-01-19 | 15:39

Bij Paultje, Claudia en bij Mathijs en misschien wel bij Sylvana.... plaats zat hoor...

Paaldanseres | 23-01-19 | 13:24 | 2

Woont Sylvana al in Amsterdam? Het verhuiskaartje heb ik gemist.

Als ik een arme asielsloeber ben, mag ik dan bij jou....???? Hahahaha

Accident_Prone | 23-01-19 | 15:38

Sujetten als Groot Wassink vormen een groot gevaar voor onze samenleving ....

laurentius | 23-01-19 | 13:24 | 3

Nee joh. Het is vermaak.

Mark_D_NL | 23-01-19 | 13:25

Helaas heeft de meerderheid voor deze idioterie gekozen. Weliswaar de grachtenelite die er zelf geen last van heeft maar de ellende in de arme buitenwijken dumpt maar toch.

2voor12 | 23-01-19 | 13:28

Mag het een onsje hersens meer svp?

Rdock | 23-01-19 | 13:28

De oproep is dus niet om ongedocumenteerden in huis te nemen maar aan mensen die een pandje willen verhuren waar 50 tot 70 man in gehuisvest kunnen worden.
Gezien het weinig zakelijke karakter van de gemiddelde ambtenaar zou je best wel eens een lucratieve deal kunnen maken.

Berbaar | 23-01-19 | 13:23 | 2

... Bernhard heeft toch wel een pandje of 4 vrij..

fikkieblijf! | 23-01-19 | 13:35

Als je je pand in 6 maanden totaal afgeleefd en onbewoonbaar wilt zien worden, strak plan. En als ze er eenmaal zijn krijg je ze er ook niet meer uit, willekeurig wat je met die woning van plan bent. Verkopen, renoveren en opschalen, platgooien en er een complex neer laten zetten, vergeet het maar. Die paupers zitten er voor eeuwig en altijd.

Graaisnaaiert | 23-01-19 | 15:37

Groot Wassink is toch een achternaam die je meer aan de conservatieve kant zou verwachten.

Lifecanbesimple | 23-01-19 | 13:23 | 1

GL is nu eenmaal een elitaire club, net zoals D66 trouwens. Die twee kunnen het niet voor niets zo goed met elkaar vinden. De beeldbepalers komen allemaal uit hetzelfde milieu.

DebraCadabra | 23-01-19 | 13:28

Snel afscheiden die stad vol beroepsdeugers en feministen. Mochten er krachten zijn die weten te voorkomen dat Amsterdam zich afsplitst dan stel ik voor dat wij een muur bouwen om de grachtengordel. Build that wall!!!

Solar666 | 23-01-19 | 13:25

Sanctuary City, Klein plassink is een USA copycat.

Mark_D_NL | 23-01-19 | 13:21

Vroeger ging het nog, een vluchteling in huis nemen. Airbnb, klaar. Maar dat mag niet meer.
Nu wil Amsterdam korting geven op van alles. Hoe betaalt deze illegaal dan wat er betaald moet worden. Hoe betaalt Amsterdam dat? En waarom de illegaal niet uitzetten? Gewoon een seawatch schip in beslag nemen en met illegalen naar Afrika brengen. Zonde om de taxiboot leeg te laten varen.

El Rico Grande | 23-01-19 | 13:21 | 1

Hoe ze dat betalen? Groenlinks in de gemeenteraad, groenlinks in de landelijke politiek, en dan maar centjes schuiven van de burger richting amsterdam. Simpel toch?

peterdh | 23-01-19 | 13:26

Niets dan lof voor zoveel zotheid

ArieR68 | 23-01-19 | 13:21

Toegegeven, hoewel GL als liberale partij altijd wel een beetje mijn sympathie heeft, die Rutger GW spoort voor geen meter. Lijkt wel of die man permanent is een soort LSD roes verkeert.

Superior Bastard | 23-01-19 | 13:21 | 4

Tsja communisten liberaal noemen. Het is wat.

azijnseikerT | 23-01-19 | 13:29

Het meest liberale aan GL is Femke, maar zelfs zij snoept er nogal selectief van.

Harry Turtle | 23-01-19 | 14:06

Puur communisme "liberaal" noemen omdat er een handjevol groene grassprietjes door 'De Partij' huppelen.
Ja, zoiets had ik ook denken toen ik 13 jr was.

chicago river | 23-01-19 | 14:07
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien een paar lekker illegale neukertjes voor Peturtje de vries zijn pandje. Ruimte genoeg. Hoeft ie met dat slechte weer ook niet meer de deur uit. Scheelt ook weer in co2 en flessen drank.

Paaldanseres | 23-01-19 | 13:21 | 1

Zo een opmerking zegt heel veel over u en vind Peter ongepast.

Peter777 | 23-01-19 | 13:47

Heeft prins Bernhard al wat pandjes beschikbaar gesteld?

matatwork | 23-01-19 | 13:20 | 1

Wat denk je zelf?

Tietmier | 23-01-19 | 13:30

Maar wacht even. De Amsterdamse gemeente wil een lijst aanleggen met illegaal in Nederland verblijvenden? Onder het mom van zelfpijpende Gutmenschschap? De laatste keer dat de overheid zo een lijst had, liep dat verkeerd af, gekke nazi-groenlinksers.

tipo | 23-01-19 | 13:20

Er is nog een familie die net hun huis heeft verbouwd voor 65 miljoen(op onze kosten)Die hebben xast in hun 020 stulp nog wel wat ruimte over.

van stampij | 23-01-19 | 13:19

Wat is het idee achter zijn wenkbrauwen? C02 afvangen?

Harry Turtle | 23-01-19 | 13:19 | 1

Dit is een oud model androïde, dat kan je zien aan de slordige afwerking en de goedkope materialen. Bij de nieuwe modellen zit alles beter vastgelijmd, zie Rob Jetten.

Mr_Natural | 23-01-19 | 13:22

Kwestie van tijd met deze subsidies (EUR 22.000 pp/pj) voordat de bejaardentehuizen hun populatie vervangen met ongedocumenteerden.

Beefbus | 23-01-19 | 13:18 | 2

Voor het geval je het niet wist - de meeste bejaardenhuizen zijn niet alleen gesloten maar ook al gesloopt. Ik weet ook niet precies waarom. Zal wel iets met klimaat van doen hebben.

DebraCadabra | 23-01-19 | 13:24

Dat is hier in Sodom al geweest. Inmiddels is het gebouw wel gesloopt, maar inderdaad: bejaarden eruit en asielzeikers erin.

MacMiep.nl | 23-01-19 | 13:26

Tsja, wie groen stemt zal kotsgroen oogsten.

Fuckinghell | 23-01-19 | 13:17

Bij Crematorium De Asbak kunnen er iedere week wel een paar worden opgenomen..

Wijze uit het Oosten | 23-01-19 | 13:16

moonbeebe, ophouden nou. we zijn hier niet om serieus te doen. wel blijven lachen, ok? of had jij je nog niet neergelegd bij de linkse suprematie in NL?

Peter777 | 23-01-19 | 13:54

moonbeebe | 23-01-19 | 13:20 +
En hoeveel heb jij er al in je huis opgenomen?
moonbeebe | 23-01-19 | 13:11
Ze zeggen ironeren (van ironie), kun je leren. Bij jou, @moonbebe, heb ik er een hard hoofd in.
Man.man.man.

chicago river | 23-01-19 | 14:03

Wèèèèèèèèèèèlkoomm in mijn land. Graaattiiss gèèèèèèèèlld. Omhoog he

RogerDodger | 23-01-19 | 14:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Geef dan even de adressen door, komt de marechaussee ze wel halen om ze in een vliegtuig terug naar hun veilige thuisland te sturen.

2voor12 | 23-01-19 | 13:16

Op tv zag ik zelfs 'n paar kinderen die hun spaarpot bij de Stopera kwamen aanbieden om de opvang van die arme zwartjes te ondersteunen. Boeren uit de Achterhoek, die Groot Wassink nog hebben zien opgroeien, kwamen met grote boerenmikken en flessen regionale, Achterhoekse genever maar die flessen waren na de door RutgerGW voorgezeten commissievergadering foetsie.

Van Zessen Klaar. | 23-01-19 | 13:15 | 1

Groot Hamassink schijnt met toortsen en hooivorken Doetinchem, de Achterhoek en heel Gelderland uit te zijn gejaagd met een permaverbod er ooit nog terug te keren. Dus ja, dan helpt hij een ander stukje Nederland maar compleet de vernieling in. Deugterrorist dat het is.

Graaisnaaiert | 23-01-19 | 15:32

Maar het moeten wel zielige en lieve uitgeprocedeerden zijn. En knap.

Peniskokertje | 23-01-19 | 13:14 | 2

Liefst ook ene beetje hip. Urban.
Knotje en all stars zijn een pre.

Dick Luyenlomp | 23-01-19 | 13:17

En dreadlocks haar.

ljcoster | 23-01-19 | 13:26

Ik wilde ook vluchtelingen in huis nemen maar toen ik hoorde hoeveel CO2 ze uitstoten heb ik er toch maar van afgezien.

Mr_Natural | 23-01-19 | 13:14

"Hypocriet" kort je af als "GL"

TheEgg | 23-01-19 | 13:14
-weggejorist en opgerot-
Samantha_Cramsie | 23-01-19 | 13:14 | 1

"Dagblad NRC bood pardoes de hele benedenverdieping aan"
lol
Maar kan Femke dan ook niet per 1 April voor de lunch zorgen dan ?

Ik vind het trouwens top! van de linksmensen dat ze de illegalen uit hun eigen zak willen onderhouden en in hun eigen onderkomen willen opnemen .

Wellicht kunnen de deugers dan ook maar meteen mijn stoepje schoonvegen .

Modi | 23-01-19 | 13:14 | 1

Er gaat ongetwijfeld een subsidiepot open voor die deugers

Ben Hetzat | 23-01-19 | 15:09

Heeft Ardbeg er al 4?

Cobalt bomb | 23-01-19 | 13:13 | 1

En kutkuif dan? Berbarretje heeft er 4 in zijn kelder. 4 kleine kinderen. De viespeuk.

De musso linie | 23-01-19 | 13:22

Een raadsel overigens waarom Groot Ongewassink zijn GL-stemmers niet verplicht om "ongedocumenteerden" (wie verzint zo'n woord) op te nemen, want "de tijd van nietsdoen is al lang verlopen".

Beefbus | 23-01-19 | 13:13 | 1

Do as we say, not as we do.

Graaisnaaiert | 23-01-19 | 15:30

Rutger Groot Wassink komt vroeg met de 1 april hootenanny!

Accident_Prone | 23-01-19 | 13:12

Goed te zien dat de opbrengsten van erfpacht, parkeertarieven, precario en projectontwikkeling van de gemeente Amsterdam goed worden aangewend.

De rekenkamer van de gemeente en de externe accountant zullen best tevreden zijn met deze aanwending van publieke middelen.

Dit gaat goed tot de volgende financiele crisis en dan kan de gemeente beroep doen op artikel 12 van de gemeentewet om de hand op te houden bij de staat, dat wil zeggen de belastingbetaler.

Glasgow Argus | 23-01-19 | 13:11 | 1

Failliete stad.

Cobalt bomb | 23-01-19 | 13:14

Hoe kan je iemand met zo'n wenkbrouwen serieus nemen? Femke, die zou ik pas serieus nemen!

Kippenlip | 23-01-19 | 13:11 | 1

Die is nu wel over de datum heen. Maar vroeger wel ja.

Botte Hork | 23-01-19 | 13:29

Ja Hallalsema ook naar schooll. En over een tijdje zijn ze geworteld en verdienen ze asiel. Vervolgens laat je de familie overkomen en hopla... job done. Pfff.

Pedronegro | 23-01-19 | 13:11 | 2

Vrees dat de job dan pas net begonnen is

Ben Hetzat | 23-01-19 | 15:07

Volksvervanging. Want groeieconomie.

Graaisnaaiert | 23-01-19 | 15:29

... en hijzelf?

kapoerewiet | 23-01-19 | 13:11

Makkelijk op te lossen: alle stemmers op GroenLinks nemen er één in huis. Kunnen ze niet op tegen zijn.

SamV | 23-01-19 | 13:10

Prima idee!

Er is geen greintje bewijs voor de stelling dat dit zorgt voor een aanzuigende werking.

Is hysterie.

Padjepejer | 23-01-19 | 13:09 | 2

En hoeveel heb jij er al in je huis opgenomen?

MoonBeebe | 23-01-19 | 13:11

@moonbeebe - jij bent af

kapoerewiet | 23-01-19 | 13:17
-weggejorist en opgerot-
johanrobenn | 23-01-19 | 13:08 | 1

Ik ben een beetje klein behuisd maar een Pygmee kan er altijd wel bij.

Mr_Natural | 23-01-19 | 13:08

Amsterdam heeft meer mensen nodig zoals Khalid Jone. Geef ze allemaal een woning + uitkering waar een blanke 400k voor betaald. Gaaf land man.

monkey_boy | 23-01-19 | 13:07

Aha verkiezingstijd.

Mark_D_NL | 23-01-19 | 13:06 | 3

Precies...

guinnessdude | 23-01-19 | 13:10

Goed, dit kun je dan door hebben als weldenkend mens.
Maar goedverredoeme, je wil als brave burger toch niet ook nog bezig moeten zijn met de proefballonnen en andere konkels van politici?

Zij denken zich kennelijk deze fratsen te kunnen permitteren, omdat het zogenaamd bij "het spel" hoort. Hoe belachelijk ze zich er (tijdelijk) mee maken, ach dat maakt niet uit, waait wel over.

Nou, het is meer dan tijd om deze fratsen niet meer te accepteren.
Dat gaat wat verder dan kenbaar maken het door te hebben hoe de politici rollen.
Het verdient directe verbale afstraffing en eisen dat zij subiet zulke fratsen staken. Niet eindeloos met debatjes dit en dat, moties zus en zo aan komen kakken - want toch wel betaald, yup, door de burgerij.

Eens per zoveel tijd afstraffen met rood potlood is ook geen optie.
Zolang er geen ander stelsel is om tussentijds in te grijpen, kan het met inspraak bij commissievergaderingen (de debatten) in iedere gemeente.
(Let op mensen, nooit bij gemeenteraadsvergaderingen, want dan zijn de debatten over de onderwerpen geweest en wordt er slechts gestemd door de raadsleden).

Het is serieus tijd dat hierop ingegrepen wordt!

Kudtkip | 23-01-19 | 15:10

@ Kudtkip, gewoon niet op de gevestigde orde stemmen, dan hebben de achterkamervriendjes pas echt schrik.

TP 1984 | 23-01-19 | 19:49

Airfryer voor burgervader van Amsterdam!

ljcoster | 23-01-19 | 13:06

Kunnen deze neoliberalen ze meteen gratis aan het werk zetten.
Schande!

ProAsfalt | 23-01-19 | 13:06 | 2

Als ze als ongedocumenteerde illegaal een pas komen aanvragen kunnen ze *direct* het vliegtuig worden opgezet worden naar land van herkomst. En gedocumenteerd met foto, naam, land van herkomst bij de douane schiphol voor als ze weer terug proberen te komen.

peterdh | 23-01-19 | 13:31

peterdh | 23-01-19 | 13:31
Stel, stél dat de Simonspas ingevoerd wordt, dan zal op basis daarvan een verblijfsvergunning worden afgedwongen - het impliceert namelijk een zekere erkenning van legaal verblijf en aanverwante rechten in dit land.

Het is dus een omgekeerde methodiek om de status illegaal (afgewezen voor asiel) alsnog om te zetten naar wél legaal.

Dat er kerken en andere instanties zijn die schrijnende gevallen opvangen is tot daaraan toe (hoewel ook discutabel, gezien er 5 NL'se centra van de Dienst Terugkeer & Vertrek bestaan, waar alles goed begeleid wordt, mits men meewerkt aan terugkeer naar land van herkomst).

Deze vorm van legaal voetje achter de deur krijgen vanuit de politiek is kwalijk, omdat het het oordeel van het hof in Arnhem (asielzaken) aan de kant schuift.
Dat hof zit er, in alle humane goedheid, niet voor niets!

En ook dit zijn afspraken die wij als samenleving democratisch goedgekeurd hebben. Ook dus dat er mensen zullen zijn die geen recht op verblijf in NL hebben - het wel wíllen blijven haalt je de drommel.
Alleen al door dit idiote voorstel.

Het is serieus een verkeerd signaal om af te geven.
Dat moeten de aanjagende politici van de A'damse gemeenteraad ernstig beseffen.

Kudtkip | 23-01-19 | 14:50

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken