Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Blokkeerfriezen moeten DNA afstaan

De ladder om af te dalen naar de totalitaire hel

What's next, wangslijm afstaan voor een snelheidsovertreding?

Een deel van de blokkeerfriezen tekent protest aan tegen het verplicht afstaan van DNA, waardoor hun materiaal in de landelijke databank terecht komt. "Ik bin feroardield, mar ik fiel my gjin krimineel. By justysje is it in puinhoop. Ik fertrou dy minsken myn DNA-materiaal dêrom net ta", aldus die ene punker met het blauwe haar. Goed punt, maar wij staan nog met wijd open muil van vrees en verbazing een halte verder terug in deze redeneertrein: waarom de fuck moeten een paar mensen die een uurtje stil stonden op de snelweg hun DNA afstaan aan de overheid? En als je voor lichte, incidentele verkeersvergrijpen al een stokje langs je wangslijm moet halen van het OM, hoe laag is die DNA-drempel? Wat als je een pakje kauwgom jat en veroordeeld wordt? Schuin oversteekt? Komt er in de nabije toekomst een reageerbuisje en een retourenvelop bij je verkeersboete? En waarom denkt Justitie de interne puinhopen, achterstallige aangiften & falende koude zaken op te kunnen lossen met Orwelliaanse registratieprocessen bij een overheidsbedrijf waar ze de bonnetjes van een witwasdeal nog niet eens goed kunnen bewaren? Dit land wordt ENG.

Reaguursels

Inloggen

Wat * een * onzin.

BosrandDirk | 21-12-18 | 19:20 | 1

Het is al de tweede keer dat mijn reactie om een twijfelachtige reden werd weggehaald, we zitten hier niet op Joop.
Ik word in het nieuwe jaar geen lid meer.

BosrandDirk | 21-12-18 | 19:49
-weggejorist-
MurkRatte | 21-12-18 | 10:25 | 1
-weggejorist-
pennestront | 21-12-18 | 09:54

Verplichte DNA afname? Ik denk dat ze proberen het ‘nazi-gen’ te vinden... ze zoeken hier al jaren tevergeefs naar, maar mogelijk hebben ze nu een spoor gevonden via het weerbarstige Friese rapaille. Op zich is dit helemaal nog geen gek idee, immers zo’n 500jr. geleden konden ze d.m.v. de ‘moedervlek-test’ al aantonen of iemand deugde of niet, dan prikte ze met een scherp voorwerp in een moedervlek, en als er dan geen bloed uitkwam was iemand daar stiekem gekust door Hitler... De beul mocht het dan verder afmaken.

Veluwse-Eikel | 21-12-18 | 09:45

Men probeert de Friezen onder de duim te houden met de bedoeling een onafhankelijkheidsstrijd te voorkomen maar heeft niet door dat dit een averechts effect heeft.

Brulboei_61SB | 21-12-18 | 09:28

Is eng.

Bat-Adam | 21-12-18 | 08:31

Ze willen gewoon onderzoeken of blauwe haren erfelijk zijn. Uiteindelijk heeft het forensisch instituut tijd zat, of is die drie maanden achterstand nu eindelijk opgelost?

bergsbeklimmer | 21-12-18 | 08:09

Zo gaat de regering al jaren door ,wetten invoeren die niet door de kamer kunnen ,maar dan bedachten ze toeslagen en dan stemt de kamer mee,raamwetten is ook zo iets,raamwerk wordt goedgekeurd en minister kan intussen prutsen wat ie wil ,en burger weet nooit iets zeker/. zo ook de privacy wordt beschermd door wet ,maar de ratten hebben overal gaten in geknaagd ,met DNA gaat het ook zo

pedro300 | 21-12-18 | 07:51

Onvrijwillig een voorwerp in mijn mond steken komt akelig in de buurt van een verkrachting !

tyronel | 21-12-18 | 06:41

Het echte gevaar heerst hem niet zozeer in het profiel ter vergelijking in misdaadzaken, maar de genetische informatie die ze eruit kunnen afleiden... Ik ben geen wetenschapper maar volgens mij kunnen ze zo ver gaan als te weten komen dat je een moedervlek op je linker bal heb staan en niet de rechter... De shit die vervolgens daar mee gedaan kan worden gaat zover als ordinaire verkoop aan verzekeraars tot en met het vaststellen van (fysieke en mentale) zwakte en kwetsbaarheden en die (mis)gebruiken tegen dissidenten... Ik zeg niet dat het gebeurt of zal gebeuren maar OM heeft al lang bewezen dat het een stelletje onbetrouwbare linkmiegels zijn en niet in onze beste interesse handelen...

Nemo_Tenetur | 21-12-18 | 00:18

En heel toevallig word het DNA van die blokkeerfriezen de aankomende jaren bij verschillende misdrijven “toevallig” aangetroffen.

Dit is geen fictie, geen middel wordt geschuwd als je in de weg staat bij de regenten.

Dit is ook precies waarom ik hier zo op tegen ben, omdat men geen invloed meer heeft op wat er met zijn/haar DNA gebeurt, of waar het terrecht komt

DrakenEi | 21-12-18 | 00:14 | 1

Net als de BSN voor ZZPers, what could possibly go wrong...

boerk | 21-12-18 | 20:13

We moeten allemaal het links extremistische multicultisme door onze strot gedrukt krijgen. Het OM bewijst maar weer eens dat ze toebehoren aan links Nederland. Ik herken mij niet meer in deze Sjaken, bah!

Rdock | 21-12-18 | 00:11

Het duurt niet zo lang meer of het chippen gaat beginnen .

iopeth | 20-12-18 | 23:36

OM maar ook onze regelgeving totaal de weg kwijt. Onze democratie in de uitverkoop. Agressie, terreur, ondermijning van onze cultuur en onze vrijheden wordt beloond door een kleine groep sinterklaas feest Haters onder het mom van discriminatie. Dat die oude man altijd gepest wordt door zwarte mannen genaamd Piet is al om bekend. Wat een gelul. Door dit soort eikels wordt de verwijdering tussen culturen alleen maar groter.

Ron101 | 20-12-18 | 23:20 | 1

Dit gaat veeeeel verder dan dat!

Nemo_Tenetur | 21-12-18 | 00:19

En hier wijden jullie een artikel over??? Dit is gewoon wetgeving (helaas!). Bij veroordeling van een misdrijf waar 4 jaar of meer op staat. Maak liever eens een artikel over het uitwisselen van onze vingerafdrukken-database met de Verenigde Staten!!! Dat is er 2 maanden geleden ook heel stilletjes doorheen gedrukt. DAT IS PAS ENG...

henk7492 | 20-12-18 | 22:41 | 3

over = aan

henk7492 | 20-12-18 | 22:41

Ze kregen maar 240 uur toch? Hoeveel uren zitten er in 4 jaar?

Rdock | 21-12-18 | 00:12

Je kan geen vingerafdrukken vergelijken met het afstaan van DNA, ook al vindt er uitwisseling plaats met andere landen. Een vingerafdruk is niet veel meer dan een 'dick pica' en zolang jij niet met je jatten aan andermans spullen zit blijft die pica achter slot en grendel... Een DNA profiel kan zo'n beetje hetzelfde zijn als je volledig medisch dossier van het verleden, heden en toekomst... Dat is pas ENG als dat in verkeerde handen komt... Educate yourself!

Nemo_Tenetur | 21-12-18 | 00:26

Dit is het DNA van de Friezen, indrukwekkend!
www.youtube.com/watch?v=TUWqYaEm4h8
Daar kunnen de wangslijmerds van het OM een puntje
aan zuigen.

Ernst Oosters8389 | 20-12-18 | 21:19 | 1

Het recht in Nederland wordt politiek gestuurd, de linkse kliek in den haag heeft dit op zijn geweten.
Ik hoop dat een hoop nederlanders bij de volgende verkiezingen gaan nadenken als ze hun stem uitbrengen.
Links is big brother

hendrikuss | 20-12-18 | 21:44

Uit solidariteit met de Blokkeerfriezen sta ik ook vrijwillig mijn DNA af.

Rest In Privacy | 20-12-18 | 20:49 | 1

Ze kunnen de pot op. Totaal van het padje af.

Mart6037 | 20-12-18 | 21:33

Wat er gaat gebeuren met het afnemen van DNA is simpel, eerst via de rechter, nu al via het OM, straks meneer de agent, och en die stads wacht kan dat ook wel doen op het school plein van de kleuter school. En het zelfde met wat ze er mee gaan doen, eerst de misdaad en uiteindelijk je hypotheek, school keuze, (ziekte) verzekeringen etc etc

pooii | 20-12-18 | 20:26 | 1

Klinkt vrij ideaal.

Rest In Privacy | 20-12-18 | 20:48

Krankzinnig. Hup Friesland.

Muuke | 20-12-18 | 20:20

Ik begrijp die Friezen wel.

Maar als je al vrijgesproken dreigt te worden, met jouw DNA in de onderbroek, dan heeft DNA weinig meerwaarde.....

Je vingerafdrukken in het paspoort, iedereen DNA afstaan. Geen gekozen EU leiders. Big Brother is ver gekomen en het gaat iedere keer weer verder.

Moestuinier | 20-12-18 | 20:18 | 1

Laten we big brother maar left brother noemen.

Rdock | 21-12-18 | 00:15

Als er bij een stil staande of langzame, toeterende trouwstoet op de snelweg meteen DNA wordt afgenomen, kan het oplos percentage van de misdaad nog eens booming worden.

echtpaul | 20-12-18 | 20:16 | 1

Of op een VMBO in een grote stad. Wie wat bewaart, heeft wat.

Rest In Privacy | 20-12-18 | 20:50

Niet eens met je laatste zin, van Rossem. Dit land IS eng. Het worden is al geschiedenis.
Voor de rest sta ik op ongeveer het zelfde perronnetje. Echt te gek voor woorden weer.
Mijn vraag zou overigens ook zijn; hoe word het afgenomen indien men niet wil?

DeJemelscheet | 20-12-18 | 19:57 | 1

Wilde ik net neerpennen. Je bent me voor. Dit land is inderdaad echt heel Eng!!
Ik vermoed dat je bij niet meewerken je een paar armbanden krijgt aangeboden.

MoonBeebe | 20-12-18 | 20:04

De hier geliefde PVV vindt daar ook wat van:

"De SGP, gesteund door in elk geval de PVV, wil dus dat verdachten bij hun arrestatie direct hun dna af moeten geven zodat niemand op een later moment de dans kan ontspringen."

www.telegraaf.nl/nieuws/2254868/stand...

Daar heb je hem dus alweer terug. Maar nee hola, dit gaat om "andere" verdachten en/of veroordeelden he?! Gewone Friezen, geen buitenlanders en migranten, maar bloedeigen Friezen. Kijken wat de PVV daar dan van vindt. Ik kan wel raden hoe dan opeens de standpunten weer gaan draaien. Schande dit, de burger dat, etc. Wilders kom er maar in. De PVV staat voor de totale gerechtelijke willekeur en de PVV gaat zelf liefst ook nog uitmaken voor wie de wet moet gelden en voor wie niet. Maar nee dan die burqua's. Allemaal DNA afstaan, je weet nooit of er een bom onder zit.

Er zijn altijd uitzonderingen, nietwaar?

Beste_Landgenoten | 20-12-18 | 19:50 | 5

BL heeft een punt, Van Oosten, maar jij bent niet intelligent genoeg om het te begrijpen. Jammer voor je.

Rest In Privacy | 20-12-18 | 20:51

Lange domibo zo te zien, Kuifje. Meteen op de man.

Sidney_May | 20-12-18 | 23:28

Nee het leuke aan dit alles is dat het precies de zo bejubelde PVV is die voorstander is van afstaan van DNA. De andere door de PVV zo graag kartel partijen genoemde normale partijen niet. Ik vind het altijd leuk om te zien hoe men altijd tekeer gaat tegen die partijen. Nee dan de PVV, als die nou eens zouden regeren! Nou ja dan krijg je nog veel meer dan dit.

Maar nu ben ik weer een trol natuurlijk want met de eigen hypocrisie geconfronteerd worden is niet fijn.

Beste_Landgenoten | 20-12-18 | 23:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja en de media maar tekeer gaan over een Trump of Poetin......... want die zijn erg.

Mo het varken | 20-12-18 | 19:27 | 2

Die zijn ook erg. Vooral Poetin.

Rest In Privacy | 20-12-18 | 20:52

Alleen bangerikken vinden andere mensen eng.

Sidney_May | 21-12-18 | 09:03

Een wijze les voor bezorgde burgers die de door de staat gefaciliteerde linkse tereurgroepjes als kozp een hak willen zetten in komende jaren; voer uw strijd nooit met open vizier, dat kost uw kop!

miff | 20-12-18 | 19:25

Wat de EU flikt met de UK kunnen wij van het OM ook ! Laat dit een waarschuwing zijn aan elke potentiële actievoerder! (lees : rechtse, witte, Neo-xenofobische, racistische Kerstmis liefhebber)

Acidbrain | 20-12-18 | 19:06

Ondertussen loopt de Gestapo weer op straat om vrolijke fluiters en lekke fietspompen op te pakken. Maar zelfs als je niet fluit of sist, kan je in dit land zo maar zonder tussenkomst van een rechter een strafblad aangesmeerd krijgen. Omdat omhoog gevallen pennenlikkers zogenaamd de rechterlijke macht moeten ontlasten? Maar dan wel van die vrolijke fluiters voor het hekje slepen?

Humeyra heeft drie keer aangifte gedaan en nou is ze dood. Bekir sist nou eenmaal niet; dat was algemeen bekend. Dus is het logisch dat nu weer de lhbt-ers extra bescherming krijgen. Je moet tot een minderheid behoren, wil je nog wat van de Staat verwachten. Gewoon bizar hoe die lamlendige wereldverbeteraars beleid menen uit te zetten op de details maar schijt hebben aan het grotere plaatje.

Data, data en data verzamelen om maar vooral geen reet te hoeven doen!
Nederland is inderdaad heel erg eng geworden. Tenminste als je je de tering werkt voor de fiscus en die alsmaar tanende koopkracht en stijgende lasten.

hoochee | 20-12-18 | 19:00 | 2

Ik had ooit een incompetente collega die ook alleen maar data verzamelde maar nooit iets oploste. Hij gebruikte "Eerst data verzamelen" ook als smoes om het actueel wat te gaan doen uit te stellen. Deze collega werk nu misschien bij de politie.

moitambien | 20-12-18 | 19:31

Of is fractiemedewerker bij de PVV.

Rest In Privacy | 20-12-18 | 20:52

je moet voor de gein eens naar een politie bureau gaan tussen kerst en oud en nieuw .. allemaal weg ! vakansie !! zo slecht hebben ze het , of de gemeente .. allemaal vrij ! of de overheid bellen .. woesh weg en vrij , OM .. doet niets . niemand doet wat . en die zelfde lui staan woest in een winkel te schreeuwen dat ze niet snel geholpen worden of waarom een winkelier niet 7 dagen in de week wil werken . Tuig wat 0 belasting betaald notabene .. ja ik leg het nog maar uit ... algemene economie .. mensen die van de staat leven betalen geen belasting .. ze doen alsof door terug te storten aan hun werkgever.. de netto kosten zijn netto loon en door aftrekposten worden ze alleen maar duurder en door lokale heffingen worden ze goedkoper !!.. vandaar de verschuiving naar gemeentes en provincie die steeds meer en vaker gaan heffen .. een verkapte vorm van bezuinigen notabene door meer terug te storten per saldo de belastingdruk is ongekend groot.
Bedrijfsleven en hun werknemers .. daar draait Nederland op .. hoeveel zijn dat er ? van de 100 mensen van 0 tot 100 ... 14 maximaal .. denk daar maar eens over na.
U bent giftig over de Shell ? nou verzonnen door de socialisten om vreemd geld van buiten naar binnen te halen in de jaren 70 , Rolling Stones , U2 , Starbucks , Ahold , Heineken , Jumbo , alles wat internationaal is en /of aan de beurs zit betaald geen vennootschapsbelasting . u ziet kinderen in de supermarkt werken .. het is te schofterig voor woorden . amper belasting betalen en bijdrage aan de maatschappij .. vraag je eens af als je bij dat soort lui koopt, of koffie drinkt of een hamburger eet ... wat doe ik hier eigenlijk ?
Internetwinkels ? idem . Hoe meer je koopt bij dat soort lui des te slechter het wordt en het wordt slecht .. we zitten in een onhoudbare toestand van teveel mensen die afhankelijk zijn van de overheid qua inkomsten en steun .. hoeveel 5 miljoen.. jah 5 miljoen mensen (CBS) en dat in combi met internationals die niets afdragen De kleine bedrijven die 30/50% van hun winst over moeten maken aan de overheid gaan dit niet redden .
De groeten en prettige kerst en kijk vooral naar al het tinnef wat je gekocht heb en waar het vandaan komt !

Baron de laclou | 20-12-18 | 18:59 | 1

Dan hebben ze zeker nu al vakantie want vandaag was nummer " tuig" de gehele dag onbereikbaar

MoonBeebe | 20-12-18 | 20:06

"Je kunt geen protest aantekenen tegen het afstaan van het DNA zelf." Nou ben ik niet bijzonder grondig juridisch onderlegd, maar dat vind ik een heel erg griezelige zin. Als ik het goed begrijp kan de overheid je dus dwingen om in het kader van een gerechtelijk onderzoek je DNA af te staan. Ook al gaat het om een verkeersovertreding. Is dat überhaupt conform met het grondrecht van onaantastbaarheid van het lichaam?

His Lordship | 20-12-18 | 18:57 | 2

Dat is door Hirsch-Ballin verzonnen en de lat is door Opstelten nog lager gelegd waardoor je DNA moet afstaan bij een misdrijf met een max. straf vanaf 3 jaar.

Trumme | 20-12-18 | 19:07

Geert wil de lat nog lager leggen. Iedereen die de afgelopen 5 jaar wel eens naar een programma op de NPO heeft gekeken, moet binnenkort wangslijm afstaan.

Rest In Privacy | 20-12-18 | 23:19

Het fantastische land van ca. de eerste 40 jaar van mijn leven verworden tot het huidige hellhole. God zij dank ben ik in de gelukkige omstandigheid het laatste deel van mijn leven gezeikvrij en met geld in mijn zak op de Balkan uit te zitten.

Ruud Hazes56616330 | 20-12-18 | 18:56 | 1

Het is je gegund. Denk dat menigeen in deze panelen stilletjes onderzoekt waarheen te verkassen als het hier over vijf jaar niet een beetje genormaliseerd is.

Sidney_May | 20-12-18 | 20:35

Wordt eng! = ENG.
De totalitaire staat is een feit.

goedrechts | 20-12-18 | 18:55 | 1

Er moesten boeven gevangen worden en de VVD stuurde Opstelten en Teeven en die hebben dit bedacht b

Trumme | 20-12-18 | 19:09

dna vanwege snwlwqegblokkade,.,.. dafucK?? zeden

Is dit nog nieuws? | 20-12-18 | 18:54

Ok, geef maar hier dat buisje
* riem los, broek laten zakken... zo .. opvullen tot het randje agent ?? "
( en doe even vies tegen me praten, dat helpt .. )

DNA willen ze ? DNA krijgen ze..

rammelbakje1 | 20-12-18 | 18:49 | 1

lol
Degene die erom vraagt mag het van z'n gezicht vegen

Sidney_May | 20-12-18 | 20:38

Politiestaat. Fascisme. Corruptie. Moord.
Dat somt een dominant linkse kabinet en de regering wel op.
Een mondige, kritische en niet gewelddadige oppositie wordt niet gewaardeerd. Vul de godwins verder maar in....

Tha Analyzer | 20-12-18 | 18:49 | 1

SGP en PVV zijn anders voorstander van DNA afstaan voor elke verdachte. Even dat je het weet, echt linkse partijen.

Beste_Landgenoten | 20-12-18 | 19:54

wat is dit joh , mensen worden in elkaar geslagen en aangiftes niet in ontvangst genomen , heel justitie is een farce geworden .. ze doen maar wat en hier worden die Friezen op zijn Duits gebrandmerkt met DNA afstaan ? Inbraken in bedrijven worden niet behandeld enkel een PV voor de verzekeraar kan je met veel gehannes door een stagiair aangeleverd krijgen , bedreigen worden niet behandeld , de Mocromaffia gaat zijn gang , wat een raar kutbeleid is dit . Je kan godverdomme voor alles een geel hesje aantrekken en dan sta je geeneens voor schut want iedereen heeft wel een invulling.

Baron de laclou | 20-12-18 | 18:43 | 2

Is mij ook overkomen, heb herhaaldelijk geweigerd op hun schriftelijke verzoek te reageren en men is mij uiteindelijk komen ophalen. Het ver criminaliseren van gewone burgers is reeds begonnen

JethroBull | 20-12-18 | 18:56

@Jethro
Moet de B geen T zijn?
Helemaal te gek joh!

Alco-de-Holist | 20-12-18 | 22:23

Nog een.paar jaar, dan kun je allemaal je vingeraddrukken en dna afstaan. Kennis is macht weet onze onvolprezen overheid. En met preventief weten houdt je de burger onder de duim.
Tevens makkelijk voor ziektekostenverzekeraars die uit uw dna profiel tezamen met de dossier gegevens van uw familie redelijk nauwkeurig op kunnen maken hoe groot de kans is dat u in de toekomst bepaalde ziektes of aandoeningen krijgt zodat men u daarvan vast kan uitsluiten van aanvullende verzekering.

miff | 20-12-18 | 18:40 | 1

Vingerafdrukken staan al genoteerd, paspoort weet je wel.

pooii | 20-12-18 | 19:54

Dit land wordt eng? Het is volgens mij al eng.

Angelica | 20-12-18 | 18:35

Maar gelukkig mag een immigrant die met o.a. 2 blaffers meisjes bedreigd en er eentje zelfs uiteindelijk vermoord gewoon rondlopen totdat de trekker daadwerkelijk over is gehaald. Tja, die malle jongens bij Justitie en Politie toch. Een normaal mens zou zichzelf toch totaal kapot schamen daar te werken. Maar kennelijk is schaamte sommige mensen in dit land vreemd....

De Ana(a)list | 20-12-18 | 18:29

Als je hier illegaal komt roven hoef dat natuurlijk niet stel je voor dat wij je het land uittrappen dat willen we niet

Haat-links | 20-12-18 | 18:27

Ja, ik begrijp deze beslissing van de overheid wel, men wil natuurlijk het zekere voor het onzekere nemen. In het algemeen kan men stellen dat voorkomen beter is dan genezen. Het lijkt me dan ook een goed idee om het DNA van pasgeboren Marokkaanse jongetjes in de databank te stoppen. Dat is eenvoudig genoeg, want er wordt bij iedere pasgeborene een beetje bloed afgenomen (hielprik) om het kindje op bepaalde stofwisselingsziekten te testen.

Rhenium | 20-12-18 | 18:26

Maar WAAROM eigenlijk? Wat is het argument van de Stazi ? Afgezien van het feit dat ik dit waanzin vindt.

ZZP-er | 20-12-18 | 18:24 | 2

Nou, beste ZZP'er,
Men straft in duit geval disproportioneel om een statement te maken: policor is de nieuwe werkelijkheid. En wáág het niet om daar als burger tegen in opstand te komen of eigen initiatief te nemen, want dan wordt je als crimineel neergezet en krijg je een strafblad waar de honden geen brood van lusten.

Ga maar eens na: nos.nl/artikel/2031695-actievoerende-.... Ook opnemen in de DNA databank?

kotelet | 20-12-18 | 18:45

Pliesies hebben allemaal in een potje gepist bij de keuring. Hun dna hebben ze al.

Sidney_May | 20-12-18 | 20:45

Vorig jaar op vakantie geweest naar Canada. Nieuw paspoort met vingerafdruk gehaald bij het gemeentehuis. Vingerafdruk is verplicht, maar daar heb ik moeite mee. Ambtenaar stelt mij gerust, want wordt niet opgeslagen, staat alleen op de chip op mijn paspoort, dus niets aan de hand volgens haar. Aangekomen in Canada ging alles elektronisch. Ik moest mijn paspoort in een gleuf steken en mijn gegevens verschenen op een beeldscherm. Wat is er gebeurd met mijn vingeraddrukken in Canada? Later navraag gedaan op het gemeentehuis. Dat durf ik niet te zeggen zei dezelfde ambtenaar. Met wie deelt Canada die gegevens? Niemand kan het zeggen, maar ondertussen heb ik geen keus en staan mijn vingerafdrukken mogelijk geregistreerd zonder dat ik een veroordeling achter mijn naam heb.

Kukooo1 | 20-12-18 | 18:18 | 1

Ach, zoals zovelen zeggen " je hebt toch niks te verbergen?" Buiten dat; overheden zijn bakens van betrouwbaarheid en gaan altijd met uiterste zorgvuldigheid om met de gegevens van burgers

miff | 20-12-18 | 18:32

De vraag rijst of reist, hoe moeilijk is het om deze nieuwe burgerlijke stand te overvallen. Wij dienen immers die tijd van bezetting nooit te vergeten ???

Uilenspiegel | 20-12-18 | 18:17 | 1

Die is niet meer te overvallen want die bestaat niet meer uit papier maar uit nullen en enen . En geloof maar dat men vele kopieen heeft zodat er niets verloren gaat.

miff | 20-12-18 | 19:28

DNAweigerblokkeerfries

Super Vaagstra | 20-12-18 | 18:17

Ik was altijd in de veronderstelling dat DNA afgifte alleen hoefde bij zedendelicten?

Mijn grootste angst zou niet zozeer mijn privacy zijn, of doelbewust misbruik, zoals velen hier noemen, maar meer de incompetentie van de NL overheid, justitie en het NFI. Het NFI was recent nog in het nieuws dat ze gigantisch achterliepen en de boel niet klopte daar.

Zodra jouw naam daar eenmaal in de systemen staat, voor je het weet wordt je opgehaald voor iets wat je niet gedaan hebt, maar omdat er administratief een fuckup is geweest bij het NFI. En die kans is groot.

Ik zou domweg weigeren en het doorvechten totaan de hoogste instantie. DNA afstaan voor een vergrijp als dit, slaat nergens op.

Volgens mij hebben de Friezen in NL voldoende financiele backing om dit helemaal door te trekken tot aan het gaatje.

zik | 20-12-18 | 18:15 | 1

U heeft nog vertrouwen in de "hoogste instantie" kennelijk.

watmagjenogwel | 21-12-18 | 05:50

Nooit niet dat ik mijn DNA af zou staan als ik één van die blokkeer Friezen was.
Al acht ik justitie/OM/rechtbank in staat om een arrestatie team op ze af te sturen, wat bijzonder triest is, maar mocht dat gebeuren maar weer eens opnieuw aantoont dat we niet in een rechtstaat leven. Al bewees dit vonnis waardoor al die Friezen nu veroordeeld zijn dit ook al.

GeinPonempie | 20-12-18 | 18:13

Wat een teringlijers bij het OM. Normale burgers als criminelen wegzetten.

Montesquieue | 20-12-18 | 18:09

Iedere vorm van onderlinge Hollandse solidariteit moet de nek om worden gedraaid. Met een geniepige veroordeling, en zelfs opname in een DNA-databank
Die blokkeerfrezen hebben -in al hun goedheid- een dik, vet brandmerk gekregen. Als zijnde het criminelen. Dat raakt me!

kotelet | 20-12-18 | 18:08

TJESUS.. dus omdat je protesteert tegen een invasie van een groep agresieve niet pieters tussen kleine kinderen maar deze Staat je DNA afnemen en opslaan.. ongelooflijk!

fikkieblijf! | 20-12-18 | 18:07

Welkom in 1984.

ZoltarTheMagnificent | 20-12-18 | 18:06

Dit valt onder de categorie intimideren en bang maken.

sociaal_econoom | 20-12-18 | 18:02

Lijkt me beter om DNA van W-A van Buuren af te nemen en te vergelijken met WvO die in Delft ligt begraven. Wij betalen ze tenslotte 100 miljoen per jaar en dan wil je op z'n minst weten of hij wel echt een Oranje is.

BonSens | 20-12-18 | 17:50 | 4

Nou gezien het buiten de deur neuken waar die familie bekend om staat, heb jij mischien wel meer dna verwantschap dan ons Willem.

beter-laat-dan-nooit | 20-12-18 | 18:07

Gaat nooit gebeuren! Want de Armgard zur Lippe-Biesterfeld von Amsberg maffia clan stamt helemaal niet van Wilhelm van Oranje af. Willem III was een ouwe onvruchtbare syfillislijer, wiens laatste wijf door iemand anders bezwangerd is, en daar is Wimpie Alex wel een afstammeling van, maar niet van WvO.

GeinPonempie | 20-12-18 | 18:08

Familie de Ranitz is waarschijnlijk stamhouder, want hoogstwaarschijnlijk de vader van Wilhelmina.

Willem_Oltmans | 22-12-18 | 02:05
▼ 1 antwoord verborgen

Dat DNA wordt ongetwijfeld geanalyseerd op blokkeerfriesachtige eigenschappen, zodat zo'n Chinees ze er binnenkort bij elk ongeboren embryo uit kan knippen, opdat er nooit meer stil gestaan zal worden op de A6 richting Dokkum.

Watching the Wheels | 20-12-18 | 17:42

Ik vind dat geen probleem. Sterker: ze zouden iedereen bij geboorte het dna moeten afnemen. DAt zou een boel onopgeloste misdrijven voorkomen. Ik vind dat we er wel wat voor over mogen hebben om daders te kunnen pakken. DAarbij denk ik dat dat misdrijven gaat voorkomen.

Poes Fiep | 20-12-18 | 17:39 | 12

zeker met het vertrouwen in deze overheid.. bewijs jij maar eens dat het jouw DNA is dat ze gaan gebruiken om zaken op te lossen.

fikkieblijf! | 20-12-18 | 18:08

Hoe wilt u dat dan doen met al die import, daar zitten de meeste criminelen, en die vallen dan wéér net buiten de boot.
Het lijkt me toch niet zo'n logische oplossing, poesje.

watmagjenogwel | 21-12-18 | 05:44

Overigens, met uw opmerking zou u net zo naïef kunnen zijn om met een tentje naar Marokko te gaan.

watmagjenogwel | 21-12-18 | 05:46
▼ 9 antwoorden verborgen

Dus als je aangehouden wordt door oom agent. En he geeft hem een tuf op zijn oog en hij wordt boos en wil je beboeten voor belediging kun je straks zeggen. Ho ho ik dacht ik ben het vast voor en geef wat DNA.Scheelt weer zo'n millieu verontreinigend wattestokje van plastic. Nope dit is gewoon getreiterballen van het OM en de D666 rechters.Om de blokkeerfriezen nog wat meer in de stront te trappen.En denk ook opgelegd door bepaalde politieke figuren. Bijvoorbeeld een zweedse vrouwelijke engnek.

tweetybird | 20-12-18 | 17:38

Volgens mij wil men gewoon een revolutie uitlokken. Men laat in ieder geval zien weinig sjoege te hebben van de stemming onder de mensen in dit land.
Maar aan de positieve kant, het OM laat er in ieder geval geen gras over groeien. Zero tolerance richting criminelen!
Roflol
Zo nu even een selfie maken met die wetsovertreders van: ‘we are here’ in een illegaal gekraakte woning uiteraard. Want die deugen wél.
#volkswoede voeden

ratelaar | 20-12-18 | 17:38 | 1

Nederlanders en in opstand komen.... LOL..... al verhoog je het belastingpercentage tot 100 % en dwing je ze dagelijks stront te vreten dan komen ze nog niet in opstand. Dat zit er gewoon niet in. Nederlanders zijn denk ik het meest gedweeë volkje ter wereld.

miff | 20-12-18 | 19:32

Dit land is eng. En wordt steeds enger....

Carlos_I | 20-12-18 | 17:37 | 1

Mee eens en vervang dit land maar door deze wereld.

Watching the Wheels | 20-12-18 | 17:43

Ik begrijp niet met welk doel ze dna moeten afstaan. iemand?

Rheia | 20-12-18 | 17:34 | 3

Onderzoek? Er is een theorie dat Friezen deels homo-sapien en deels slak zijn. Dna onderzoek moet dat uitwijzen. Dat verklaart namelijk waarom de Friezen ineens in een slakkengang gingen rijden en achteroprijdend verkeer tot stilstand kwam.

ratelaar | 20-12-18 | 17:41

Doel is er niet. Wanneer je bent veroordeeld tot een voorwaardelijke hechtenis schijn je al DNA te moeten afstaan. Enige wat je dan kunt doen is bezwaar maken tegen vastlegging ervan blijkbaar, niet tegen de afname ervan. Dat laatste kan worden afgedwongen las ik.

Jan, Leiden | 20-12-18 | 17:43

@Jan, Leiden | 20-12-18 | 17:43
Dank Jan. That sucks big time in kader van privacy. Het is geen misdaad die ze hebben begaan en geen kans op recidive waarbij sporenonderzoek noodzakelijk zou kunnen zijn. Geen reden tot afname in dit geval zou ik zeggen. Ik hoop dat ze het aanvechten.

Rheia | 20-12-18 | 22:48

Geen woord hierover in de MSM. Ik moet mijzelf in de arm knijpen.

Normpje | 20-12-18 | 17:31

Er is veel slijm nodig omdat vaasje ooit nog te repareren. En Bisonkit.

Mammeloe | 20-12-18 | 17:25

Ze zoeken gewoon de grens op en zolang zowat niemand de straat op gaat, gaat men daarmee door.
De overheid luistert alleen maar naar geweld.
Blijkt uit het zwarepietentheater, antifa, mocro's enz. Die krijgen allemaal hun zin.

watergeus | 20-12-18 | 17:22 | 1

Inderdaad, de overheid verstaat maar een taal.

Pelforth | 20-12-18 | 17:28

Wat een overdreven intimidatie vanuit de overheid!!

Graaier | 20-12-18 | 17:13 | 1

En dan zitten GL en de Pvda nog niet eens in het kabinet.

Pelforth | 20-12-18 | 17:19
-weggejorist-
BosrandDirk | 20-12-18 | 17:10 | 2

Zeg maar gewoon "Dit land IS ENG"

priks | 20-12-18 | 17:09

Totdat het andere veroordeelden betreft. Dan is de wereld weer te klein als blijkt dat ze iets ergs hebben uitgevreten en hun DNA niet in de database zat.

Beste_Landgenoten | 20-12-18 | 17:08 | 5

Flapdrol, hahaha! BS toch, altijd over het randje.

Superkwatta | 20-12-18 | 17:47

“Iets ergs”! Begrijp je zelf niet wat voor onzinnige vergelijking je hier maakt Beste Landgenoten.

Paramaribo | 20-12-18 | 18:51

Paramaribo | 20-12-18 | 18:51 |
Zo gaat dat altijd. "Hij was al eerder voor iets kleiners veroordeeld, maar zijn DNA zat niet in de database".
Wat een schande!
Het OM heeft steken laten vallen, het is allemaal opzet.

Beste_Landgenoten | 20-12-18 | 19:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Ah de werkende blanken worden al geregistreerd. (Vooral bij de belastingdienst) in deze fase zijn we. Volgende fase is een gele W op onze jas? Ik durf te wedden dat de moordenaar in het topic hieronder nog nooit DNA heeft afgestaan.

Repetitive Beats | 20-12-18 | 17:04

Zo lang je maar geen misdaden pleegt waarbij je dna sporen nalaat (vooral die van de ernstige soort als moord, mishandeling, verkrachting en zo) is er niet zo veel aan de hand met je dna in de databank.

Schadenfreude | 20-12-18 | 17:03 | 4

Zorg er dan ook voor dat je na het drinken van de koffie met de buurvrouw in bed gaat liggen, dan zal zij wel voor je getuigen (al dat mag van haar man)

Schadenfreude | 20-12-18 | 17:10

Was het maar waar :)

Repetitive Beats | 20-12-18 | 17:15

Schadenfreude | 20-12-18 | 17:10
Wat een dom gelul. Je bent dan gewoon het bokje.

Cobalt bomb | 20-12-18 | 17:54
▼ 1 antwoord verborgen

Dit regime gaat keihard vallen.
Linksom of rechtsom.

Ray69 | 20-12-18 | 17:00 | 1

Hoop doet leven,

watmagjenogwel | 21-12-18 | 05:38

Ach. Had het jaren geleden al. Overlastgever uit mijn huis gezet. Komt de politie mij lastigvallen i.p.v. hem. Nacht daar moeten slapen voor verhoor terwijl ik thuis in bed lag. In NL geldt het recht van de eerste beller. Had die lijers nog verteld dat ze zich voor een karretje lieten spannen maar dat maakte ze erg weinig uit. Denk dat dat hun default dag is.

Geen01 | 20-12-18 | 16:57

Dit land wordt niet eng, het IS al een tijdje eng Dag na dag lees je het ene na het andere bericht, dat dit roofkabinet weer een maniertje heeft gevonden om het volk nog verder te uit te persen. Meestal onder het mom van een opgeblazen milieu/energie/klimaat/duurzaamheid dingetje. Liegen kunnen ze al direct als ze op een verzonnen ministerie ministertje mogen spelen. Dit land is nagenoeg naar de kloten geholpen door Rat Rutte en consorten....
PS : Nee Berbaar, ik ga niet weg uit Nederland, dus geen win-win voor jou....

Muchnadt | 20-12-18 | 16:55

Advies aan die blokkeerfriezen:
Gooi je paspoort weg, zeg dat je uit Syrië komt en geef aan alles en iedereen om je heen een enorm grote bek (in welke taal dan ook). Vanaf dat moment hoef je je hele leven niets meer te doen. Spreek geen woord Fries meer, want dan kun je tot je 70e kromliggen. Blokkeerfriezen; mijn en ons respect hebt je. Jullie zijn niet de vijand; iedereen die tegen jullie is is de landverrader. Echt........ hoe heeft het zo ver kunnen komen. Echt........... waar is dit ooit mis gegaan. De PVDA/VARA/DENK/NOS/GL zijn iets begonnen. Prima. Maar dit is nog niet klaar.

Rest In Privacy | 20-12-18 | 16:53

"Dit land wordt ENG."
Jaja, blabla, dit zegt GS al jaren en is onderhand een afgezaagd einde van een stukje. GA.DAN.WEG als je al jaren hetzelfde orwelliaanse ding van je landje vibdt

mark1487 | 20-12-18 | 16:53 | 7

@langshetrandje, 460 is een 25% correctie van de top ( 576 ).
Mooi instap moment, denk ik.

Pelforth | 20-12-18 | 17:16

Herstel 20%

Pelforth | 20-12-18 | 17:27

@ mark1487
Linkse logica, onnavolgbare kwatsch dus.

Superkwatta | 20-12-18 | 17:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Heb zelf voor een niet nader te noemen internet 'misdaad' (ooohh eng) ook mijn DNA moeten afstaan.
Dat is nou eenmaal de wet.

Libertariër91 | 20-12-18 | 16:53 | 4

Ik wil wel mijn DNA inleveren bij een leuke justitiemedewerkster naar keuze.

Pelforth | 20-12-18 | 17:03

Joris Beltsin | 20-12-18 | 17:00
Dat klopt.
Pelforth | 20-12-18 | 17:03
Denk dat u net als ik gewoon bij een ordinaire hork op het politiebureau terechtkomt. Maar hoop doet leven.

Libertariër91 | 20-12-18 | 17:49

Pelforth | 20-12-18 | 17:03
In een vaasje zeker...

Muchnadt | 20-12-18 | 17:56
▼ 1 antwoord verborgen

Natuurlijk, het is zwaar klote als de overheid je DNA gaat opslaan. Je kan het net zo goed zelf op straat flikkeren. Maar om nu te gaan miepen dat we bij sommige veroordeelden een uitzondering moeten maken omdat je het niet eens bent met de veroordeling... Dat is een beetje kinderachtig.

Ggroengras | 20-12-18 | 16:50

Gaan we nu iets horen van onze "volksvertegenwoordigers"? Ik neem toch aan dat zij meteen hierop reageren?

lanexx | 20-12-18 | 16:49 | 1

Helaas, die zijn reeds met kerstreces.

watmagjenogwel | 21-12-18 | 05:34

Nooit doen, bij de eerste misdaad wordt je opgepakt.
Ollenkreng, doe eerst maar je zus en familie, Putin wil graag weten of ze van de Romanovs zijn, anders niet koninklijk, de Engelse koningin heeft we DNA afgestaan.

gato | 20-12-18 | 16:49 | 2

Gato
Discrete copuleerlakeien waren vroeger een alternatief voor de huidige spermabank met name bij de met impotente of onvruchtbare stamhouders gehuwde adelijke dames in koninklijke families. Een DNA-test bij de door God uitverkoren familie zou ook hier ten lande ongetwijfeld veel verrassingen opleveren ook al omdat aan geschiedkundig DNA-onderzoek geen enkele medewerking wordt verleend.

B.Spiritus | 20-12-18 | 17:23

Dat weigeren de van Amsbergjes dan ook, ondanks hun vele misdaden.

Mammeloe | 20-12-18 | 17:29

Politie gebruikt wangslijm om te testen op drugs in het verkeer. "Meneer, heeft u ook drugs gebruikt in de laatste 48 uur?" Wilt u dit staafje even langs de binnenkant van uw wang halen ja?" En uw rijbewijs en kentekenbewijs graag"

de visser | 20-12-18 | 16:48

Mark my words.
Ze zijn al jaren bezig in 't geniep de database te vullen. Uitstrijkjes, poepmonsters, hielprikjes. Op vele manieren komt organisch materiaal in de grijpgrage handen van onze overheid. Bah!

snars | 20-12-18 | 16:48 | 1

Yep, vaak onder het motto 'zeer nuttig bevolkingsonderzoek'.
De grap is dat zowat alle ziektes waarop zogenaamd wordt gescreend zéér zeldzaam zijn. Met uitzondering van borstkanker, maar daar hoef je gelukkig ook geen lichaamsmateriaal (en dus DNA) voor af te staan.

EefjeWentelteefje | 20-12-18 | 16:57

Een reaguurder op zoek naar Klaver

de visser | 20-12-18 | 16:56

Met zoveel Fries dna vinden ze vast wel de missing link tussen ons en de apen.

Ad Hominem | 20-12-18 | 16:43 | 3

ad hominem sapiens!

piloot47 | 20-12-18 | 16:45

Ik denk dat je dan toch beter in Rotterdam kunt gaan zoeken, bij tuigh dat kleine meisjes afknalt bij de middelbare school.

EefjeWentelteefje | 20-12-18 | 16:45

Is de Friese pliesie dan nog op zoek naar de moordenaars van Bonifacius en Willibrord Frequin?.

Pelforth | 20-12-18 | 17:05

Elk burgerrecht wordt godtverdoemme tegenwoordig door die nieuwe nazie liberalen met voeten getreden! opbokken met dat tuig nu!

Welles! Nietes! | 20-12-18 | 16:42

Straks moet iemand die is weggejorist en opgerot ook zijn DNA afstaan. Waar is ons aller grote vriend Drumbastard gebleven trouwens?

eerstneukendanpraten | 20-12-18 | 16:41 | 5

Die is reaguurder-van-de-maand op Joop.nl

Rest In Privacy | 20-12-18 | 16:48

HaatbaardKnipper | 20-12-18 | 16:43
Kim Jung-un neemt niet voor niks overal zijn eigen schijthuis mee naar toe.

Joris Beltsin | 20-12-18 | 16:55

eerstneukendanpraten | 20-12-18 | 16:41 | reageer
Ik hoop dat hij uitgeroffeld is....

Muchnadt | 20-12-18 | 16:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Pure intimidatie en bedreiging door Ollonkreng en consorten - dat je het maar nooit meer in je hoofd haalt om iets tegen te houden, bijvoorbeeld met een geel vestje aan.

piloot47 | 20-12-18 | 16:40

De rechtstaat is er alleen nog maar om ons onder de knoet te houden. Punt.

Poppo van Ulvinga | 20-12-18 | 16:38 | 1
-weggejorist-
eikenloof | 20-12-18 | 16:41
-weggejorist-
eikenloof | 20-12-18 | 16:35

Valt nog mee dat ze geen TBS bij hun taakstraf hebben gekregen...

Binnenbaan | 20-12-18 | 16:35

En nee. De overheid en data is geen gelukkige combinatie. understatement alert\

de visser | 20-12-18 | 16:30

Zo dat het (die) bewaard kan worden, als zijnde oorspronkelijk Nederlands/Fries.

Kanarie_Geil | 20-12-18 | 16:30

Nederland veranderd langzaam maar zeker in een Linkse dictatuur.

moitambien | 20-12-18 | 16:29 | 3

Waarom links? Wat dacht je van progressieve dictatuur en volgens mij is de VVD al een tijdje aan de macht met D66 en die combi is zeker niet (echt) links te noemen wel progressief

ja-nee-misschien | 20-12-18 | 16:34
-weggejorist-
eikenloof | 20-12-18 | 16:43

ja-nee-misschien
Er zijn al decennia geen echte rechtse partijen meer in NL. VVD was onder Dijkstal bijna linkser dan PvdA. Alle partijen, muv PVV en FvD, zijn nu voor meer multiculti, zielige negertjes helpen, belachelijke hoeveelheden geld in de "vluchtelingen" industrie dumpen, stupide achter milieu subsidie industrie aanlopen, voor de zeer linkse EU zijn. Traditioneel typisch linkse hobbies En een van de kenmerken van Links is dat ze uiteindelijk altijd in dictatuur eindigen. Denk aan Stalin, Mao, Hitler, Pol Pot enz. Allemaal linkse socialisten die sociaal begonnen maar al snel in een dictatuur veranderden, precies wat je nu met NL ziet gebeuren,

moitambien | 20-12-18 | 19:22

Binnenkort alle reaguurders verplicht wangslijm afstaan. Let maar op!

Bezorgde vader | 20-12-18 | 16:28

Axel Stiegler tells a joke about Erich Honecker with a surprising outcome!

Nederlandje kan hier niks aan doen
*machteloos gebaartje met hangende schouders en slappe handjes*
"de Europeesche regelgeving hè? Het grotere wij zegmaar"

das Reich is terEUrbewind.
De baas van het land kan maar het beste naar Paraguay vertrekken.
EU heeft al een Keauning en die heet Juncker de eerste.

hallevvezool | 20-12-18 | 16:27

Verbazend dat het iemand verbaasd en verontwaardigd.
We leven nou eenmaal in een maatschappij waar de blanke burger onderdrukt wordt. En zolang die blanke burger niet verder gaat dan zijn ongenoegen uiten op GeenStijl lacht de overheid zich een krul in de broek, gaan ze ongehindert voort met afpersen, treiteren en knechten van die blanke autochtone bevolking. De autochtone bevolking is namelijk de enige groep die niet naar de wapens grijpt, braaf haar belasting betaald en alles slikt wat haar geflikt wordt. Derhalve zijn zij het makkelijkst te knechten.

Thierry-Rosette | 20-12-18 | 16:27

Langzaam maar zeker, voetje voor voetje wordt NeeDDRland een totalitaire staat.
Onthoud, 1984 is geen beschrijving, het is een handleiding..

Wijze uit het Oosten | 20-12-18 | 16:25
-weggejorist-
Mr.Crowley | 20-12-18 | 16:23

Ik ben te allen tijde bereid om DNA af te staan. Onder deze voorwaarde: ik krijg een oproep voor een afspraak, plaats en tijd bij het onderzoekslab, ga naar binnen, diegene die mijn DNA wil afnemen ne vergelijken doet dat persoonlijk in mijn aanwezigheid, checkt meteen mijn DNA met de zaak waar hij/zij hem voor nodig heeft en bij een negatief resultaat - duhuh, wat dacht je dan - krijg ik meteen mijn wattenstaafje met sample terug en worden de testresultaten per direct in mijn bijzijn vernietigd en gedelete. Burgerplicht gedaan maar aan meer privacyschendende onzin werk ik niet mee.

Graaisnaaiert | 20-12-18 | 16:22 | 3

Zo simpel is het niet. Moderne DNA-analyses doorlopen allerlei fases waar diverse servers bij betrokken zijn. Jij kunt nooit controleren of de data van iedere stap gewist is.

Bytemaster | 20-12-18 | 16:35

Ja, maar dat kunt u natuurlijk wel vergeten. Nederland, linksch deugen, ambtenaren, tel de hele meuk op en u zult begrijpen dat uw DNA tot de einde der tijden bewaard zal worden en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vergezeld zal gaan van een belastingaanslag en rekening bewaarkosten.

Kinkfactor | 20-12-18 | 16:37

Je wordt uitgenodigd voor een specifieke zaak. Daar is geen netwerkverkeer voor nodig. dat vergelijk kan prima 1 op 1 op 1 standalone computer. Of ze het uiteindelijk wel afvangen, sja, ik maak me daar geen illusies over maar dan weet ik wel meteen dat eventueel verkregen dna bij andere zaken onrechtmatig is "want het had daar nooit kunnen worden aangetroffen" en kun je als verdedigende partij daarop inzetten. Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat opslag mij veel te hackgevoelig is.

Graaisnaaiert | 20-12-18 | 16:40

Dit is idioot D66-gedoe. Hitler/Stalin/Stasi-praktijken. Klassenjustitie en burgers pesten die opkomen voor hun kinderen en hun cultuur. Hadden we maar een rechts-liberale partij in de regering die hier een stokje voor steekt.

Fijnstoffer | 20-12-18 | 16:22 | 1

Een rechts-liberale partij, Check! Ook nog in de regering, Check! O, wacht even, ja, OK, die hadden we maar is de laatste paar jaar in de praktijk omgevormd tot DDR66 2.0. Door het riool dus.

Maar goed, om vakje rood te kleuren blijft volgend jaar voor u over FvD of Geert. Kan er ook niet meer van bakken.

Kinkfactor | 20-12-18 | 17:14

Bij die moordenaar van Borst lukte het niet, maar deze brave mensen zal justitie wel aandurven.

Peter_K | 20-12-18 | 16:21

Het OM...,
de gesel van NL.

Stoned Hengst | 20-12-18 | 16:20 | 4

Mr Natural
Bijna goed, Miserie

Langshetrandje | 20-12-18 | 16:44

Langshetrandje | 20-12-18
Verdraaide autocorrect. ;)

Mr_Natural | 20-12-18 | 16:50

Maar goed Natural, feit blijft dat er momenteel wel heel erg veel ongelukken gebeuren in het hoekje OM en Rb. En dit gaat met minister Stotterhaus echt niet beter worden. Dacht dat dit zo'n dikke zelfverzekerde topjurist was. Maar manmanman, wat een hakkelende en slowtalkende nitwit is dat zeg. Ontleent zijn hele gezag aan een gouwe brilletje en een met olie ingevette schedel.

Langshetrandje | 20-12-18 | 16:59
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 20-12-18 | 16:19 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Dit begon dus met de Zwarte Piet discussie.
Vraagt niemand zich af waar dit eindigt?

Mr.Crowley | 20-12-18 | 16:19 | 1

Appels jatten? Oh,,.. wacht,...

Ce ca! | 20-12-18 | 16:38

Als je veroordeeld bent door de strafrechter moet je DNA afstaan. Iedereen. De Utrechtse serieverkrachter liep tegen de lamp na fietsendiefstal. Terecht dus.

Of vervolging en veroordeling van blokkeerfriezen terecht is, is een andere discussie (wat mij betreft geen discussie, heb vandaag m'n hunekopshop shirt aan)

de visser | 20-12-18 | 16:18 | 1

Niet waar.

tweetybird | 20-12-18 | 16:37

Vraag even of pedo Bekir ook DNA heeft moeten afstaan.

NaughtiusMaximus | 20-12-18 | 16:18 | 1

Om geloofsredenen was dat niet toegestaan.

Mr_Natural | 20-12-18 | 16:18

Hoe lullig ook voor de blokkeerfriezen, dit staat gewoon in de wet.
Veroordeeld voor een misdrijf waar voorlopige hechtenis op staat = verplicht DNA afstaan.

EefjeWentelteefje | 20-12-18 | 16:17 | 6

En wat dat allemaal kost van jouw belastingcenten.

Mr.Crowley | 20-12-18 | 16:35

@Mr.Crowley |
Tsja. Het is mijn keuze ook niet.
En inderdaad, het OM is terminaal ziek.

EefjeWentelteefje | 20-12-18 | 16:44

@EefjeWentelteefje | 20-12-18 | 16:44
Als het terminaal is, komt het wellicht nog een keer goed.

watmagjenogwel | 21-12-18 | 02:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Citaat uit de de Leeuwarder Courant: "Een van de feiten waarvoor de blokkeerfriezen zijn veroordeeld, is het blokkeren van een landweg. Hier staat in het zwaarste geval een gevangenisstraf van negen jaar op. Dit is dus een misdrijf en daar wordt DNA voor afgenomen. De Friezen lijken zwaar gestraft, maar was niet ter plaatse, dus kan niet beoordelen wat er precies gebeurd is.

Mannes | 20-12-18 | 16:16 | 2

Als je het niet kunt beoordelen, lul dan ook niet over een landweg.

Alexander Pechkop | 20-12-18 | 17:01

Die term is inderdaad belachelijk, maar ik citeer alleen maar de LC.

Mannes | 20-12-18 | 17:30

Hebben die linkse terroristische mafketels ook DNA af moeten staan?
Of heeft Kasja daar andere richtlijnen voor afgegeven?

spoilerfreak | 20-12-18 | 16:14 | 1

Dat DNA is onbruikbaar, want te primitief voor de meetapparatuur van het NFI.

Langshetrandje | 20-12-18 | 16:16

Ze hebben een cold case heropend, hebben het graf van het betreffende slachtoffer geopend en bruikbare sporen gevonden, Het OM is geïnteresseerd in alle Friezen uit deze lijn. Het kunnen er best wat zijn overigens. Maar het betreft dan ook een zaak van groot nationaal en zelfs internationaal belang.

Langshetrandje | 20-12-18 | 16:14

Tja,dat krijg je er van als je veroordeeld bent. En nu willen de Friezen een uitzondering?? Uiteraard vinden we dat hier gemeen en onrechtvaardig maar als Sjefrie Airfryer zoiets zou eisen zouden we hem ook strak uitlachen. Gewoon de bek open die wattenstaaf er door heen. Hup.

miko | 20-12-18 | 16:13 | 4

Precies. Nu één lijn trekken reaguurders en niet jammeren.

Beste_Landgenoten | 20-12-18 | 16:20

Ze hebben van die Turken die De Erasmusbrug bezet hadden gehouden ook geen DNA afgenomen..

Mr.Crowley | 20-12-18 | 16:33

Beste_Landgenoten | 20-12-18 | 16:20
Dan bij iedereen, ongeacht strafmaat of niet.
Wie consequentie predikt ondergaat het lot zelf ook. Je hebt toch niks te verbergen?

Cobalt bomb | 20-12-18 | 17:48
▼ 1 antwoord verborgen

kommabijmebinnen | 20-12-18 | 16:41 |
Nope.

Langshetrandje | 20-12-18 | 16:47

Hetkanverkeren | 20-12-18 | 16:32 De tenlastelegging lijkt mij juist niet van een andere categorie. Als het gaat om de afgifte van DNA lijkt het mij terecht dat de veroordeelden DNA moeten afstaan. Waar justitie de plank mis slaat is natuurlijk de tenlastelegging en veroordeling zelf. Al onze blokkeerfriezen zouden, conform het voorstel van de PVV, een koninklijke onderscheiding moeten krijgen.

Wladimir 1928 | 20-12-18 | 17:27

Hier in deze pdf staat in dat dna afgifte verplicht is als je veroordeeld bent nadat je zelfs voor 1 dag in
(voorlopige) hechtenis bent geweest,
www.om.nl/publish/pages/17802/dna_ond...

steekmug | 20-12-18 | 18:32
▼ 6 antwoorden verborgen

We moeten wel consequent blijven, mensen. Normaal gesproken wordt er hier stevig gepleit voor het toepassen van de wet. Als die het afstaan van DNA verplicht stelt na een veroordeling, dan is dat zo en daar heeft sympathie/antipathie voor de blokkeerfriezen helemaal niks mee te maken. Laten we wel consequent zijn.
Daarnaast gaan de mensen bezwaar maken tegen het afstaan van DNA. Eerst maar afwachten wat daar uit komt.

Amsterdamsko | 20-12-18 | 16:13 | 4

Zelf nadenken is niet één van uw talenten hè...

Superkwatta | 20-12-18 | 16:34

Reactie was gericht aan het botste mes van het blok, islamsterdamsko.

Superkwatta | 20-12-18 | 16:35

Nieuw woord voor 2019: DNABlokkeerfriezen

dreistein34 | 20-12-18 | 17:47
▼ 1 antwoord verborgen

Als "ons" OM wel érgens goed in is dan is het in intimideren, pesten, ontwijken en eindeloos traineren. Allemaal gericht op de autochtoon uiteraard. Onze getinte medemens heeft carte blanche want zielige exotische aapjes.

Dutchbeaurouge | 20-12-18 | 16:12

Het OM heeft kennelijk niets beters te doen met ons belastinggeld. Gelukkig gaan ze keihard het demonstratierecht verdedigen ook als moslims helemaal ploflim gaan over het demonstreren voor een gebedshuis. Ooh wacht... nee dat doen ze natuurlijk niet want daar willen ze de vingers niet aan branden. In ieder geval zijn ze bij het OM wel schuldig, schuldig aan hypocrisie.

Solar666 | 20-12-18 | 16:11

Ja, want dat DNA moet nog aan het stukje snelweg gekoppeld worden, vanwege moord en verkrachting van het asfalt. Logisch.

Poesmobiel | 20-12-18 | 16:11

Allemaal intimidatie en terreur om mensen te dwingen niet weerspannig te zijn.
Eigenlijk zijn die de mensen die dit verzinnen wel grappig, om je zo zielig te laten kennen en zo voorspelbaar te zijn.

Mr.Crowley | 20-12-18 | 16:10

Nederlandje is kapotstuk. Vaasje ligt aan diggelen. Onze MP meent hem nog vast te houden. Hij hallucineert en lijdt aan wanen.

Superkwatta | 20-12-18 | 16:10

Ik zou wel wat DNA af willen staan als er een bloedmooie agente voor me staat.

Mr_Pikibelly | 20-12-18 | 16:09 | 1

Volgens mij moet ze dan onder je liggen. Of bovenop. Dat kan ook.

Bijtendehond | 20-12-18 | 23:34

Blijkbaar is de autochtone bevolking nog niet genoeg geïntimideerd en moet dit ter afschrikking bovenop. Dat als u zich verzet tegen de omvolking en afbraak van de nederlandse cultuur u voortaan als zware crimineel door het leven moet gaan.
Want reken maar dat het Justitie heeft gestoken dan Nederland massaal achter de blokkeerfriezen is gaan staan.

2voor12 | 20-12-18 | 16:09 | 1

Dat zeker, die d66 frustos zijn daar schijtziek van.

HaatbaardKnipper | 20-12-18 | 16:53

Rutte moet ook DNA afstaan. Volksmenner ahla Goebbels. Ik ben het toekomstig tribunaal maar voor.

Zatkniss | 20-12-18 | 16:09 | 3

Joseph Goebbels pleegde zelfmoord.... misschien volgt prutte zijn voorbeeld!

kapt.Jerkoff | 20-12-18 | 16:19

Vergelijkt u nu Rutte met Goebbels? Ik hoop niet dat u binnenkort zelf DNA moet afstaan!

Mannes | 20-12-18 | 16:19

Dat is een ernstig onterechte vergelijking inderdaad. Goebbels had aanzienlijk meer charisma dan die neppe trekpop in Den Haag.

Jan Slot | 20-12-18 | 17:26

Ik las het stukje en mijn reactie was een lange fluit, eindigend op een "wow".
Zegt genoeg, denk ik. Politiek showproces dit, meteen kappen ermee. Laat ze 40-60 uur p.p. schoffelen en dat is voldoende. Die terreurneg0rts in die bus + die ophitsburgemeester hebben minstens zoveel boter op hun hoofd en die gaan wel vrijuit? Is van die Jerry Afriye ( of zoiets ) wel DNA afgenomen? Kan m.i. geen kwaad bij iemand die op de terreurlijst van de AIVD staat. Toch? Toch?

Graaisnaaiert | 20-12-18 | 16:08 | 4

Ik ben tegen het blokkeren van een snelweg, punt. Ook al is het "voor de goede zaak" en hebben Jenny c.s. mijn sympathie itt de KOZPterroristen. Daarom vind ik ook dat er symbolisch gestraft moet worden om precedentwerking tegen te gaan. Die geldboete is er niet gekomen wegens crowdfunding dus ja, dan maar de minst zwaarste straf, 40 uur dienstverlening.

Graaisnaaiert | 20-12-18 | 16:44

EDit: draai het eens om, KOZP blokkeert volgend jaar de intocht van de Sint. Dan vindt u toch ook dat er gestraft moet worden? Kenmerk van rechtspraak is dat hij voor iedereen geldt, vriend en vijand. Als we dat principe laten varen zijn we geen haar beter dan al die barbarenlanden waar wij steeds tegen te lopen ageren en/of binnenvallen "om democratie te brengen".

Graaisnaaiert | 20-12-18 | 16:47

U bent sowieso tegen het blokkeren van een snelweg ook al voorkom je daarmee ergere dingen? Nogal rigide niet?
En u vindt werkelijk dat als je de zaken omdraait, dat dat dan te vergelijken is? Dat zijn toch onvergelijkbare grootheden...

Superkwatta | 20-12-18 | 17:36
▼ 1 antwoord verborgen

En dan dat DNA opsturen naar MyHeritage waarna blijkt dat al jouw voorouders blanke racisten waren omdat ze alleen met andere blanken kinderen kregen.

Osdorpertje | 20-12-18 | 16:08 | 2

We're all from Africa.

Mammeloe | 20-12-18 | 17:22

Nou nee, de laatste archeologische vindingen suggereren dat we onze oorsprong in de Balkan vinden (Bulgarije, Griekenland, Macedonië). Is ook veel logischer gezien de verdere ontwikkelingen.

Maartenalsoptwitter | 20-12-18 | 18:44

Hoe zit het trouwens met het nut van DNA onderzoek in omgevingen/structuren waarbij inteelt tot kunst is verheven?

Langshetrandje | 20-12-18 | 16:08

Invriezen dat OM.

Mammeloe | 20-12-18 | 16:08

Iedereen is verdacht in NL.

Mark_D_NL | 20-12-18 | 16:08

Dit land is al 'eng'

LostSandWich | 20-12-18 | 16:07

Het is waarschijnlijk om te onderzoeken of die Blokkeerfriezen wel echte Friezen zijn.

Schoorsteenveger | 20-12-18 | 16:06

Van gaaf land naar eng land.

McMarx | 20-12-18 | 16:05

Die lui kunnen absoluut geen prioriteiten stellen.
En morgen weer klagen dat ze onderbezet zijn...

Langshetrandje | 20-12-18 | 16:05 | 1

"Die" lui?
U heeft het over ambtenaren, weet u?

watmagjenogwel | 21-12-18 | 02:17

CSI Dokkum.

Ruimedenker | 20-12-18 | 16:05

Anker & Anker: Aan het werk voor de goede zaak s.v.p.

Ik_help_U | 20-12-18 | 16:05 | 2

Heb meer vertrouwen in Hiddemeier of Knoops en zijn vrouw-met-haar-op-de-tanden. De Ankertjes zijn te soft.

Graaisnaaiert | 20-12-18 | 16:17

De Wankertjes zijn zo links als de neten.

Superkwatta | 20-12-18 | 16:27

Mijn vrouw stond als advocaat een meisje bij die een paar condooms had gestolen bij de Kruidvat. OM eiste dat ze DNA af zou staan. Bezwaar werd ongegrond verklaard. Compleet gestoord.

atje | 20-12-18 | 16:05 | 1

De Utrechtse serieverkrachter is gepakt nadat hij na veroordeling voor fietsendiefstal dna moest afstaan.

Frits de Vriez | 20-12-18 | 19:14

Ze hebben toch ook je BSN nummer? Wees immers blij dat deze nog niet onderaan je pols is getatoeëerd. Zie, het kan nog veel erger.

aero911 | 20-12-18 | 16:05 | 1

Dat is een kwestie van tijd en het juiste moment afwachten.
Eerst wordt het geframed via Trouw, VK, en NRC en de staatsomroep natuurlijk dat het eigenlijk wel handig zou zijn, daarna worden er wat niet relevante nadelen genoemd, en dan is herhaling de kracht van de reclame.
En voila, dan krijgen we Ollendinges die het een wetje maakt, en wordt het zonder al teveel protesten ingevoerd.

watmagjenogwel | 21-12-18 | 02:15

Soort van bangmakerij. Om in de toekomst mensen af te schrikken dit soort acties te doen.

DolfWeerwolf | 20-12-18 | 16:04 | 1

To encourage the others, een geweldige oude Engelse film gaat hierover. (The true story of Derek Bentley, whose conviction and execution for a murder committed by someone else provoked a public revulsion.)

Mr_Natural | 20-12-18 | 16:07

Ach, binnenkort heeft elke BOA de bevoegdheid om je wangslijm op te eisen.

Schoorsteenveger | 20-12-18 | 16:04 | 1

Mag je het dan in hun gezicht deponeren met een wel gerichte fluim?

Dutch_Holland | 20-12-18 | 17:19

Bij geboorte dna afstaan, daarmee voorkom je in ieder gevalletjes Jos Brech.

Jan_van_Staatribune | 20-12-18 | 16:04 | 4

En bij de reeds bestaande mensen kan het makkelijk bij de tandarts afgenomen worden.

artie | 20-12-18 | 17:07

Lijkt me beter als er straks preconceptiële abortus gaat plaatsvinden. Op basis van DNA kan uitstekend toekomstig crimineel gedrag worden voorspeld.

Langshetrandje | 20-12-18 | 17:10

Langshetrandje | 20-12-18 | 17:10
Uitstekend zeg je? Hmm, dat zien we wel wanneer we je DNA hebben gedownload uit de cloud.

Cobalt bomb | 20-12-18 | 17:39
▼ 1 antwoord verborgen

En waarom niet zo punctueel optreden en handelen bij die Turk van gister die die meid omlegde een uur voordat ze op gesprek zou gaan bij de pliessie?

overVecht | 20-12-18 | 16:03 | 1

Je dit afvragen maakt je in de ogen van de linksangehauchte meute bij het OM al verdacht.
U moet wel een racist zijn, zullen ze daar zeggen.

Superkwatta | 20-12-18 | 16:24

We zijn het enge al voorbij zo blijkt.

Kleiduivenmoordenaar | 20-12-18 | 16:03

Eindelijk gaan ze achter echte criminelen aan! Laat die arme jongen die geen stage plek heeft gekregen, Bekir Eraslan , toch eens met rust!

FasiscovanJole | 20-12-18 | 16:03 | 5

Mr_Natural | 20-12-18 | 16:04: Pistool was goed gesmeerd. Direct na het homo-erotische olieworstelen.

H. Caulfield | 20-12-18 | 16:14

H. Caulfield | 20-12-18
Eindelijk snap ik dat turkse worstelen! Ze proberen elkaars pistool uit de broek te halen!

Mr_Natural | 20-12-18 | 16:18

@ Mr_Natural
Het broek, he(t)

Tobi | 20-12-18 | 17:57
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken