Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wildersproces III. @Het_OM in beklaagdenbankje

Is dat de Boerkameester van Islamsterdam?

Slotdag der regiezittingen in het VvMU-Proces van de Eeuw. Nadat Mr. Knoops namens Dhr. Wilders twee volle dagen mocht beuken op het Omkoopbaar Ministerie, mag het OM zich vandaag eindelijk verweren tegen de vele verwijten.

Uit de eerste zitting van vorige week vrijdag weten we dat voormalig MinJus Ivo Opstelten - volgens MinJus Gabberhouse - min of meer indirect invloed had op de vervolging van Wilders. Uit de tweede zitting van afgelopen maandag weten we dat hoge ambtenaren van Binnenlandse Zaken zich - volgens Wilders' advocaat Knoops - óók inhoudelijk met het proces hebben bemoeid. Aangevuld met uitspraken van toenmalig vice-premier Asscher (die namens het "voltallige kabinet" de woorden "Politici moeten niet [..] de samenleving vergiftigen" uitsprak), de diverse oproepen van burgemeesters, politiemensen en andere lieden met prominente publieke functies om aangifte te doen tegen Wilders, en de deughysterie uit media- en cultuurland rond het zinnetje "Willen we meer of minder Marokkanen in Nederland?", krijgt het Opportunistisch Ministerie vandaag nog een flinke dobber aan de ontkenning van hun eigen selectieve beleid, klassenjustitie en het ongeblinddoekt opjagen van een politicus met een specifieke boodschap. Maar het OM weet zich gedekt door de media en de staatsomroep, want wederom worden er weinig woorden aan het proces vuil gemaakt (niks, nakkes, nada), en wederom is er geen livestream vanuit de Bunker op Schiphol. Tweets na de breek, pica via Coontje en voorts zijn wij nog altijd Team VvMU, dus Team Wilders.

Social

Reaguursels

Inloggen

Fraaie topic-pica.
Leuk gevonden van Coontje.
Matige uitvoering, dat wel.
Matige uitvoering van m'n eerder omschreven concept voor dé Wilderscartoon - hij, in de originele rechtszaal op de rug gezien tegenover toga's in de vorm van burka's.

Geeft niks Coon.
Misschien bied ik m'n tekening(en) nog wel aan.
If zo, dan weten we wel wie de authenticiteit eigenlijk geniet toch?

Kudtkip | 07-12-18 | 21:57

In dit land heerst een taboe op de waarheid en kijkt men weg voor de werkelijkheid.
De gene die zijn vinger op de zere plek duwt wordt gedemoniseerd en verketterd en als bedrijging gezien.
Nederland is doordrenkt van smerige zakken vullende salon socialisten die met hun achterban zonder moeite probleem gevallen uit de weg ruimen.
Jan Maat - Pim fortuin en Theo van Gogh hebben deze linkse tolerantie aan levende lijfen mogen ondervinden.
VvMU is een eenrichtings verkeer geworden waar verkeer van links zowiezo voorrang heeft. Als je van rechts komt mag je geen eens deelnemen aan het verkeer.

Datgingniegoed | 07-12-18 | 20:23

Dat OM wordt onderhand toch wel naar mijn gevoel een sneue bedoening. Dit terwijl een goed integer functionerend om essentieel is voor een goede democratie.

Mart6037 | 07-12-18 | 20:03

Deughysterie?
Een politicus die vraagt of men meer of minder Marokkanen in het land wil. En na het "minder" belooft "dat te gaan regelen", mag wat mij betreft aangepakt worden.

Het is niet de marktkoopman die dat doet maar een politicus, een volksvertegenwoordiger, een persoon met een voorbeeldfunctie. Die dient niet op te roepen tot het willen wegzetten van een volksdeel op basis van etniciteit. Dat is geen deughysterie maar het aanpakken van grof, opruiend en haatzaaiend taalgebruik.

Beste_Landgenoten | 07-12-18 | 17:44

Je plaat blijft hangen.
Zoek eens een andere uit.

Gulliver | 07-12-18 | 18:03

Toch raar: als dat zooitje van Denk roept dat 'kritische Nederlanders maar moeten oprotten uit Nederland' hoor ik je niet! En ook niet als Rutte iets dergelijks roept over de Nederlanders! Over 'opruiend taalgebruik' gesproken!

BaldEagle | 07-12-18 | 23:25

BL, je zit weer in de cliche modus van de policor betweter: ... willen wegzetten... Jouw deughysterie is wel LOL!

eastender | 08-12-18 | 02:35

Het valt me telkenmale op dat de processen tegen Wilders plaats vinden als er verkiezingen op komst zijn.
Op die manier heeft Wilders geen tijd om zich goed voor te bereiden op de verkiezingsdebatten
We hebben vorige keer gezien hoe slecht dat ging; het heeft hem zetels gekost!
Er wordt een smerig spelletje gespeeld door de "Varkens van het Haagse Rode Plein".

telelezer | 07-12-18 | 16:58

Tja, dat heb je met een democratie. Daar worden wel eens verkiezingen gehouden. Is niet voor de tweede kamer dan wel voor de provinciale staten of de gemeenteraad.

BigKnor | 07-12-18 | 17:19

Wilders spint daar zelf anders garen bij. Zichzelf neerzetten als slachtoffer van de elite, dat scoort altijd bij een rancuneus en jammerend deel van het electoraat.

Beste_Landgenoten | 07-12-18 | 17:45

Ik wens Geert success.
VVMU geld tegenwoordig alleen voor linkse deug mensen en niet voor wat hedendaags doorgaat als populist.
Volgens mij zit dit land vol met populisten maar er zijn maar enkelen die hier voor uitkomen.
Voor gezond en nuchter Nederlands verstand is hier geen plaats meer en men moet buigen voor een globalistische linkse gedachten gang die alles wat met eigen identiteit te maken heeft zal uitwissen.
De welvaartsstaat Nederland wordt “ bestuurd” door EU marrionette die naar de pijpen dansen van de EU parlementaire varkens.
Een utopisch waanbeeld dat er geen grensen zijn en Nederland een “Free for all” is zal onze ondergang worden.
Aangewakkerd door Instanties zoals VN en Urgenda die steets meer politieke en internationale rechts macht krijgen velliezen we de zeggenschap op ons eigen land.
VvMU geld alleen als u voor de juiste partij bent ,zoniet wordt u berecht en vervolgt door een partijdig rechts systeem.

Datgingniegoed | 07-12-18 | 16:23

“The universe consists of 5% protons, 5% neutrons, 5% electrons and 85% morons.” — Frank Zappa

MistaRazista | 07-12-18 | 15:54

Mooi!

Datgingniegoed | 07-12-18 | 16:25

Yes, dumb all over and a little ugly on the side.

Datgingniegoed | 07-12-18 | 16:26

Bah. Wat hebben ze een puinhoop gemaakt van ons eens zo mooie land.

Muuke | 07-12-18 | 14:18

Dat is nog zachtjes uitgedrukt!

BaldEagle | 07-12-18 | 23:26

Het zal allemaal best wel kloppen wat er feitelijk beweerd wordt door rechter en OM maar de onderbuik zegt totaal wat anders.

BozePaarseMan | 07-12-18 | 13:51

Gezond verstand zit niet in de onderbuik.

SlimmeBelg | 07-12-18 | 15:18
-weggejorist-
soledad | 07-12-18 | 13:31

Het kan haast niet anders of er bestaat een ondergronds links netwerk van sociologen, rechters en media ambtenaren die de loop van de geschiedenis naar hun hand probeert te zetten.

ChatBot | 07-12-18 | 13:26

Er zijn vele kook en wijnclubs die sterke grip hebben op de maatschappij. Moet namelijk ook nog een beetje gezellig zijn nietwaar.

Langshetrandje | 07-12-18 | 14:24

Mark Ettur & Co zijn geen menschen, het zijn aliens.
Vandaar het Verdeel & Heers & Vernietig "Ze/Ons"

Hallalieheliaal | 07-12-18 | 15:14

Advocaat Mr. Knoops wil ook alle 6000+ indieners van aangifte laten oproepen om ze allemaal te horen. Hij wil daarmee aantonen dat Wilders via een reclamefolderactie werd aangeklaagd. De bewering van het OM dat Minister Opstelten niet het proces beïnvloed heeft, is zelf niet vrij van politieke 'smet'. Het is typisch een gevalletje van de slager die zijn eigen vlees keurt.

Eeuwig..Op..Vakantie | 07-12-18 | 13:20

Oei, dat zijn mensen met een politieke voorkeur en dus niet objectief.

BozePaarseMan | 07-12-18 | 13:48

Linkse soep.

Langshetrandje | 07-12-18 | 14:26

Eeuwig.. Op.. Vakantie | 07-12-18 | 13:20

6000+ indieners van aangiftes als getuigen horen? Dat gaat echt niet gebeuren. Mijn onderbuik zegt dat Knoops mag al blij zijn met zes. Maar dit zal wel tactiek zijn om door hoog in te zetten je zin kunnen krijgen op de punten die er voor jouw client er toe doen binnen te halen.

Maar Knoops kan er ook voor kiezen om tegen kopstukken in de ronselpraktijk rond de masale aangiftes tegen Wilders aangifte te doen.

Maar naar mijn mening heeft Knoops een punt dat er in het geval van kereltje P. wel naar de context is gekeken en bij Wilders niet.

BigKnor | 07-12-18 | 17:35
▼ 1 antwoord verborgen

Worden er uberhaupt media toegelaten bij dit proces? Anders was het een gouden kans geweest voor GS om deze zwarte bladzijde in de nederlandse geschiedenis uit te zenden.

ChatBot | 07-12-18 | 13:19

Rutte gaat in Marakkech tekenen voor alleen maar positieve berichtgeving over massa-immigratie, voor het filteren van het nieuws.
Dit proces (en hoe de MSM en de staatsomroep NPO het volgen) loopt er alvast op vooruit.

NPOlitiekgekleurd | 07-12-18 | 13:04

Het blijft "vreemd" dat als je een bevolkingsgroep generaliseerd door een actuele oververtegenwoordiging in criminele cijfers, je "fout" bent.
Maar als je een bevolkingsgroep generaliseerd door het verre verleden van enkelingen (slavernij) je "goed" bent.

YG | 07-12-18 | 13:02

Welkom in extreem(dom) linksch verN(sb)ederland.

WayneGretzky*99* | 07-12-18 | 13:17

Mooi gezien!

Pieter Breydel | 07-12-18 | 14:44

Die argumenten ook. Die duizenden aangevers worden niet gehoord, omdat dat 6 jaar zou duren. Wilders deed zijn uitspraak op 19 maart 2014. Dat is bijna 5 jaar geleden. Het OM heeft nooit aangevoerd om maar te stoppen met het proces omdat dat zo lang duurde. Waarom beginnen ze nou wel over de tijdsduur?

paartjehop | 07-12-18 | 12:59

Met een beetje mazzel volgt er een veroordeling van Wilders, zo vlak voor de verkiezingen van 20 maart. Dat zal een eclatante overwinning voor de PVV geven.

Thierry-Rosette | 07-12-18 | 12:48

Ik hoop dat Wilders net zo'n mooi slotwoord op het internet zet als verleden keer. Dat heeft hem toen geen windeieren gelegd.

ChatBot | 07-12-18 | 13:20

Prachtige foto van de rechters. Het maakt direct duidelijk waarom de rechters en het OM zo gedreven zijn en zoveel tijd besteden aan een uitspraak die verder weinig tot niets teweeg bracht of zou hebben gebracht in onze samenleving. Afijn, het Islamofascisme gaat nog eens heel groot worden in Nederland. Oh, wacht ...

Graaier | 07-12-18 | 12:21

Dus wanneer ik het goed begrijp uit de opgevraagde WOB stukken van RTL blijkt overheidsbemoeienis, maar OM ontkent glashard en vindt niet dat Opstelten dient te worden gehoord? Wát is precies dan nog het recht op een eerlijk proces in Nederland?

Steeds meer krijg ik het vermoeden dat de scheiding van machten er niet meer is en dat de politiek de rechtbanken overheersen. Klopt dat?

En de media zwijgt? Waarom? Zijn zij nog wel onafhankelijk? Het lijkt er niet meer op. De democratie lijkt te zijn verworden tot een heel griezelige naargeestige selectieve deugwereld.

Jan, Leiden | 07-12-18 | 12:20

De meeste media zwijgen omdat ze aan de infuustiet hangen van diezelfde overheid.

VictimaDelAmor | 07-12-18 | 12:34

VictimaDelAmor | 07-12-18 | 12:34 |

Waar zijn de tijden gebleven dat een toen nog Tweevandaag, Brandpunt of Netwerk en zo nog wel hun bek durfden open te trekken? Nu lijken ze wel de brave overheids-MSM.

Jan, Leiden | 07-12-18 | 12:41

NPO staat voor "Nationaal Propaganda Orgaan". Dit is nou niet bepaald propaganda (nog niet) voor het linkse bewind met haar Dhimmie-66 rechtbanken.
Pas als de Islam voorgoed de overhand heeft in dit land, over een decennium of zo, dan zullen alle schijnprocessen van de dan openlijke sharia-rechtbanken tegen andersdenkenden de gehele dag live te zien zijn, reken daar maar op.
.
Nu probeert de politiek nog de schijn van de rechtsstaat op te houden, net zoals zij de schijn van vrijheid van meningsuiting probeert op te houden. Zodat 'the sheeple' het pas doorhebben als het te laat is!

Brou Is Back | 07-12-18 | 12:44

Ook al is gebleken dat Geert meer woorden dan actieve daden bezigd, en ik inhoudelijk het FvD een beter partijprogramma vind hebben ben ik in deze zeker #teamgeert.
Elk steentje wat uit die gevestigde muur kan gepulkt worden is een hele lekkere.

NiCeY | 07-12-18 | 12:06

Ik hoop dat Geert zijn daden wel met een 't' bezigT. Er is al zoveel dyslexie in de wereld...

Brou Is Back | 07-12-18 | 12:45

Onwijs bedankt.
En kom je hier vaker om op dit soort slakken zout te pleure? Of mis ik weer een 'n' ?
Ik hoop dat je hier ergens nog wat zinnigs te blaten hebt, maar vergeef me als ik daar verder niet naar ga zoeken.
Goed weekend, mister taal nsb-er.

NiCeY | 07-12-18 | 17:59

Minder minder minder PvdA is gelukkig wel al geregeld.

Mammeloe | 07-12-18 | 11:51

Maar weer is er een pvda'er overgestapt naar dat denk gedrocht.
En aangezien denk een onderdeel van pvda is en wel wat stemmen extra krijgt, dan is dat minder pvda in principe niet van toepassing, alleen de stemmen gaan van de ene rotte appel naar de andere rotte appel.
www.rijnmond.nl/nieuws/175895/Metin-C...

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 07-12-18 | 12:43

In 2014 schrok ik van de minder-minder vraag. Nog steeds vraag ik me af waarom het woord 'criminele' toen niet is voorgevoegd.
Maar goed, honderden misdaden, geweldplegingen, ramkraken, inbraken, fraudezaken, intimidaties en een hoofd op de stoep verder, denk ik: ach. Het is ongeveer het enige verweer wat tegen al die verschrikkingen is ingebracht.
Honderden mensen zijn sindsdien opnieuw beschadigd, getraumatiseerd, ernstig verwond, blijvend invalide geschopt, vermoord en gedupeerd. Wie doen dat? En waarom gaat het daar niet elke dag over?

Poesmobiel | 07-12-18 | 11:42

Dus? Zo erg is dat dus niet? Dat je alle Marokkanen dan maar zou willen deporteren? Want daar komt het dan op neer.

Beste_Landgenoten | 07-12-18 | 17:49

Weet je wel wat je schrijft? Dat iedereen met een Marokkaanse achtergrond wat jou betreft mag vertrekken. En dat is nou precies waarom Wilders wordt aangepakt. Omdat iemand met zijn voorbeeldfunctie mensen gemakkelijk meekrijgt in die racistische waan. Waarvan akte, dus.

Beste_Landgenoten | 07-12-18 | 17:51

@Beste_Landgenoten | 07-12-18 | 17:51
Marokkanen zijn geen ras maar een nationaliteit, wat de Dhimmie'66-rechters ook zeggen.

Brou Is Back | 08-12-18 | 00:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Ook stuitend was het dat de president van de Hoge Raad, Geert Corstens, kritiek heeft geleverd op de kritische uitlatingen van Geert Wilders over de kwaliteit van rechtspraak in Nederland. Corstens deed dat bij Buitenhof. In 2010(!). Leden van de Hoge Raad heuren helemaal niet op tv te komen. Maar toch denken dan ouden van dagen, nou nou waar rook is is vuur. Wilders sprak als verdachte in zijn eigen zaak. Dan mag Sargentini ook geen uitspraken doen over de rechtspraak in Hongarije of Polen. Dit is een politiek proces. Punt. Met bizarre uitspraken over ras. Brrrrr.

Mammeloe | 07-12-18 | 11:40

Het zal niet meevallen want de Minister van Justitie het O.M. de rechters werken tegenwoordig beter met elkaar samen.
Daarbij is het moeilijk om te weten wie de drie rechters zijn.
De linkse rechter heet MIN - de middelste rechter heet kortweg DE - en de rechtse rechter gebruikt alleen haar achternaam R.
Samen heten ze Minder.

sociaal_econoom | 07-12-18 | 11:27

Politieke processen in een land waar dit door een afkeurenswaardige elite geregeld wordt; hitman Volkert loopt alweer te fluiten op de Duitse heide. Wilders 4 jaar gemangeld na vervolgingsopdracht.... De eigen boys van de ING mogen jaarrekeningen aanpassen( over 2016 liefst 300 miljard....) en tikken zgn. 775 miljoen af als boete voor creatief witwas-banken... wat doet de DNB??? niets. Het vertrouwen van veel mensen is weg in politiek/rechterlijke macht/instituties, alles bij mekaar een giftige soep die binnen enkele jaren in chaos zal eindigen, 100%.

hagelkruis | 07-12-18 | 11:26

Dat zou je toch denken. Daarom staan er natuurlijk ook extreem hoge straffen op het blokkeren van snelwegen hier in Nederland.

sprietatoom | 07-12-18 | 11:34

Tja, het is dat er in dit land geen bananen groeien en dat het officieel een koninkrijk is en geen republiek, maar voor de rest...

Brou Is Back | 07-12-18 | 12:51

Met het marakesh akkoord is wel duidelijk dat het “meer” zijn..

killRoy1982 | 07-12-18 | 11:17

Als Wilders zijn mening altijd als volgt had geformuleerd en ervoor gezorgd had dat dit nooit in de verkeerde context kon worden geplaatst, hadden ze hem nooit kunnen pakken:
.
"Overigens ben ik van mening dat in dit land het aantal aanhangers van achterlijke, agressieve, inteelt- en incest-bevorderende religies liefst tot nul dient te worden gereduceerd."
.
Doe daar maar eens aangifte tegen op het politiebureau, zowel als aanhanger als als vriendje/vriendinnetje van een dergelijke religie, als die al zou bestaan.... Mwoehaha.

Brou Is Back | 07-12-18 | 11:02

Wilders vertegenwoordigt mijn mening.
Eigenlijk moet ik dus ook in het beklaagdenbankje staan.

Minder minder minder, vééél minder.

BosrandDirk | 07-12-18 | 11:00

Wilders vertegenwoordigt de mening van het grootste deel van zijn stemmers. Meer dan een miljoen personen. Dus ja, ook ik hoor in dat beklaagdenbankje. Wat mij betreft niet minder maar geen. Zoals in de tijd dat ons land nog fijn was om in te leven.

Lupuslupus | 07-12-18 | 11:08

Is Rutte ook een marokkaan?

FasiscovanJole | 07-12-18 | 11:26

@ FasiscovanJole | 07-12-18 | 11:26

Nee, een Syrier.

HoogToontje | 07-12-18 | 11:33

Waar is tante Sil?

rooie vogel | 07-12-18 | 10:59

Die doet vandaag geen verslag omdat ze met een andere zaak bezig is.

VictimaDelAmor | 07-12-18 | 11:08

Naast linkse rechters hebben we ook al linkse onderzoekers, zoals dit linkse onderzoek waaruit blijkt dat PVV en FvD extreemrechtse samenzweringstheorieën verspreiden: www.verwey-jonker.nl/doc/2018/Zevende...
.
Lolquote 1: "We geven ook een definitie van moslimdiscriminatie, dat wij in
deze rapportage bespreken als een onderdeel van racisme".
Lolquote 2: "Sinds de Turkije-deal in 2016 is de onrust rond vluchtelingen afgenomen".
Lolquote 3: " Ideeën van extreemrechtse groepen lijken steeds meer
zonder de schaduw van het nationaalsocialisme en de Tweede Wereldoorlog beschouwd te worden". (Oftewel dat is natuurlijk niet zo, want Wilders is natuurlijk 1 op 1 vergelijkbaar met Hitler).

JackStick | 07-12-18 | 10:55

Lolquote 4:
"Het gaat bij deze ‘omvolkings’-theorie om de overtuiging dat er sprake is van een bewuste strategie om te komen tot een vernietiging van de autochtone blanke Europese bevolking. De nadruk ligt daarbij dus niet op het problematiseren van de immigratie en immigranten als zodanig, maar op het idee dat de overheid een bewust beleid voert om immigratie mogelijk te maken en zelfs te bevorderen en dat de overheid met die immigratie een kwade opzet heeft. Daarmee richten aanhangers van deze theorie zich zowel tegen migranten als tegen de overheid die schuldig is aan de komst en aanwezigheid van migranten. Deze samenzweringstheorie kent begrijpelijkerwijze veel steun in extreemrechtse kringen en krijgt daar vaak een antisemitische connotatie: Joden zouden degenen zijn die achter de schermen deze ‘omvolking’ organiseren."
.
De Joden, seriously? Waarom wordt er geen bronvermelding vermeld bij deze onzinbewering?
En daarnaast is dit helemaal geen samenzweringstheorie, Timmermans heeft letterlijk verklaard dat migratie niet slechts bedoeld is als opvang voor mensen die vluchten voor oorlog, maar met een gericht doel voor Europa dat "diverser" moet worden, en lidstaten daarom dus meer meer meer migranten moet blijven opnemen: www.youtube.com/watch?v=q94syUDDhxA

JackStick | 07-12-18 | 11:09

Moslim is geen ras

killRoy1982 | 07-12-18 | 11:20

Dat rapport is van een extreemlinks sociologen clubje dat tot voor kort werd bestuurd door de broer van Wijnand Duyvendak

ChatBot | 07-12-18 | 12:33
▼ 1 antwoord verborgen

dat plaatje klopt niet.. die niqaabs vertegenwoordigen niet vrouwe Justitia. Die heeft nl haar ogen (zedig) bedekt..
dus hup hup hup, boerka aan, klepjes voor er wordt in 020 niet gehandhaafd.. er zijn andere prioriteiten in de steden.. Marocs maffia en afgevaardigen, IS leden en lichtgetinte loverboys opsporen....

fikkieblijf! | 07-12-18 | 10:52

Arme Wilders, van Bunker naar Bunker, wat een leven.

Zwizalletju | 07-12-18 | 10:49

Dat zo'n Seada Nourhussen haar column opgeeft, of dat Clarice Gargard uitgescholden wordt en racistisch toegesproken, dát is pas erg

menschdurfteleven | 07-12-18 | 16:15

Ee mag nog een patriottische partij bij, Groen Rechts of zoiets dergelijks. Dat is goed, dat trekt dan weer net wat andere kiezers opdat PVV, FvD en GR samen een coalistie kunnen vormen. Zo doen ze het op links ook al jaren.

Superkwatta | 07-12-18 | 17:31

-s

Superkwatta | 07-12-18 | 17:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Ben het nog steeds met Wilders eens dat we hier minder van de Marokkaanse onderklasse moeten opvangen. Echter is het nogal lomp om te roepen "minder Marokkanen" in het algemeen.

Ik zeg dat omdat ik vorige week in Marokko was bij een goede vriend en daar zijn de midden- en bovenklasse hartstikke vriendelijk en gastvrij enzo. In veel van de boveklasse gezinnen heeft men slechts 1 of 2 kinderen.

Het probleem is dat de lagere klasse er echt ontzettend arm is en dat die mensen veelal naar Nederland zijn gekomen. Ze zijn vaak wel vriendelijk maar ze leven in een totaal andere wereld omdat het modale jaarsalaris er op 1650 euro ligt. Het officieele werkloosheidscijfer is iets van 20%. In de grote steden is een enorm hoge criminaliteit, er is wel een toeristenpolitie dus als westerling ben je iets beter beschermd. Typisch is ook dat alle huizen ommuurd zijn en alle ramen tralies hebben.

Barre_de_k | 07-12-18 | 10:46

vandaar Marrakech kruisje... dan kan die onderklasse direct legaal dit land komen opbouwen en onze oudjes wassen.. komt nog een tijd en dat duurt geen eeuw meer, dat Marokkanen weer terug naar Marokko vertrekken.. de midden en hoge klasse dan he! Zit hier de autochtone Nederlandse bevolking in een land dat vooral een samenraapsel is van al wat de Magreb landen kwijt wil en is.. om zelf groeiend welvarender te worden.

fikkieblijf! | 07-12-18 | 10:55

Hij zei dat helemaal niet zelf, hij vroeg het aan het lokale bierhallevolk. Hij gaf de keuze, meer of minder? volk zegt "minder" Geert zegt dat gaan we regelen. De keuze lag bij het volk, hij doet alleen maar wat dat volk wil. OOoooooohw neeeee, dat kan natuurlijk niet he? als je aan mij vraagt of ik meer of minder scooterklootzakjes, winkeldieven en verkrachters wil, moet ik dan meer zeggen om vervolging te ontlopen of is de vraagsteller automatisch een nazi-de-luxe?
Aangaande uw naratief over de marokkaanse toestand:
Het zal me aan m'n aarsch oxideren zolang ze het daar zelf regelen, zodra wij te maken krijgen met het afvalproduct van die samenleving daar betekent dat dat ze hun eigen ellende niet bij zich kunnen houden en dus maar hier over de heg flikkeren en dan ben je gewoon als geheel een asociale buurman die bij mij niet op de barbecue hoeft te verschijnen. DIe mag eerst z''n eigen shit oplossen en mij daar vooral niet mee lastigvallen.

elfenstein | 07-12-18 | 11:13

Maar als ik het goed begrijp, zijn er dus wel vriendelijke marrekane in maroko, maar ook die hebben veel last van de rest van de marrekane? (hoge criminaliteit, noodzaak tot ommuring en tralies om de marrekane buiten te houden)

Nuchternederland | 07-12-18 | 11:36
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien off topic.
Maar vanaf morgen en volgende week hebben de Haagse globalisten en hun gelijkgeschakelde media wel wat anders om zich zorgen over te maken. Want dan zou de Franse poot misschien wel eens onder hun EU kunnen worden weggetrokken.
Zodat het hele zaakje op termijn in elkaar stort.
Want revoluties verlopen in de traditie van revoluties. (Mullisch)
En de situatie in Frankrijk doet mij erg veel denken aan die in Roemenië; nu precies 29 jaar geleden.

Ab Sconditus | 07-12-18 | 10:43

Ik zit al weken te duimen dat die gele hesjes doorzetten; hopelijk ontwikkel ik geen arthrose...

Brou Is Back | 07-12-18 | 11:13

Uiteindelijk heeft de staat de langste adem, zij hebben monopolie op het gebruik van geweld om het gepeupel op de knieën te dwingen.

sprietatoom | 07-12-18 | 11:17

sprietatoom | 07-12-18 | 11:17
Onderschat de Fransen niet.

Vanilla | 07-12-18 | 11:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo werden politieke processen in dat andere linkse, moslim-vriendelijke en Jodenhatende regime, dat nog niet zo lang geleden in ons buurland heerschte, gevoerd: youtu.be/pXwiZM74n_Q?list=PL276E35688...
.
Overigens ben ik van mening dat het aantal aanhangers van achterlijke en agressieve religies in dit land liefst tot nul moet worden gereduceerd.

Brou Is Back | 07-12-18 | 10:42
-weggejorist-
von Amsberg | 07-12-18 | 10:42

Het blijft een giga hypocriet zooitje. Laatst op tv sprak die Peter R de Omvolkvries over John van den Heuvel. Dat het onbegrijpelijk is dat een journalist in Nederland beschermd moet worden omdat hij niet vrijuit kan praten. Een aantal ministers spraken zich hier ook over uit. Voel toch eens aan die dikke mongole voorhoofd vraag ik mij dan af. Zij willen het ook echt niet snappen.

Marcel7690 | 07-12-18 | 10:40

Ja, iets met balk en splinter, ging die uitdrukking toch?

Brou Is Back | 07-12-18 | 10:45

De boerka is de deken die huiselijk geweld verdoezeld.

djeco | 07-12-18 | 10:38

En natuurlijk op een vrjdag. Door de week willen mensen nog wel eens naar het nieuws kijken, in het weekeinde is dat vaak anders. EN: vanaf de vrijdagavond tot de maandagmorgen kun je de nieuwsstromen nog bedelven onder sport 'nieuws'.

bisbisbis | 07-12-18 | 10:36

Moeilijk te begrijpen dat rechters zich zo eenvoudig voor het policor karretje laten spannen. Als rechter word je geacht recht te spreken op basis van de geldende wetten en regels. Wat ze nu aan het proberen zijn is om de wetten en regels zo te draaien, vrij te interpreteren, zodat ze iemand kunnen veroordelen voor iets wat helemaal niet strafbaar ís volgens de wet.

Dan doe je je toch je beroep geweld aan. En je ondermijnt tegelijk je eigen beroep, en het draagvlak ervoor in de samenleving, door het opzichtig te verkwanselen voor een nogal goedkoop politiek doel. Hoewel het nauwelijks nog een doel genoemd mag worden want er valt helemaal niets te winnen. De enige die hier nog voordeel bij heeft is Wilders en zijn PVV zelf.

Het komt daarom allemaal nutteloos en geforceerd over, een hoop moeite doen met een uitkomst die vantevoren al vast staat: nul komma nul. Alsof er één Nederlander is met een pesthekel aan Marokkanen die door dit proces nu géén pesthekel meer heeft aan Marokkanen. Alsof er één PVV stemmer is die door dit proces niet meer op de PVV zal stemmen.

Dutchbeaurouge | 07-12-18 | 10:33

@Van Oef, daar hebt u een heel goed punt. De grondwet past niet meer bij de huidige situatie. Al een jaar of 20 niet meer. De wil om de grondwet aan te passen is er (gelukkig) niet dus men blijft doormodderen. Ik schrijf 'gelukkig' omdat die wet veranderen weleens nòg slechter voor autochtoon Nederland zou kunnen uitpakken.

Lupuslupus | 07-12-18 | 11:13

Klopt, maar vele brave burgers en bejaarden die nog nooit een politiekantoor van binnen hebben gezien, zullen bewust of onbewust redeneren; nou nou, poe poe, waar rook is is vuur. Die zien rechters nog als onkreukbare nette mensen. En ze vergeten dat Rutte is veroordeeld voor discriminatie. Feit.

Mammeloe | 07-12-18 | 11:49

Dutchbearouge. Weer een uitstekend stukje van Uw hand. Dank

Toontje-S | 07-12-18 | 11:56
▼ 4 antwoorden verborgen

Ter verdediging van de MSM, het is een regiezitting dus inhoudelijk zal er niet al te veel interessant nieuws te melden zijn, toch?

Op 30 november waren er 2 artikelen op nos.nl over het proces. Natuurlijk pas in een bijnoot dat Opstelten het proces had beïnvloedt maar okay. Gisteren ging het er ook al over dat het OM op zoek is naar de meereiziger van de Pakistaanse bedreiger van Wilders. Dus wellicht hebben ze besloten dat ze de derde dag van de regiezitting niet speciaal over gingen publiceren.

Barre_de_k | 07-12-18 | 10:32

Een beschamende vertoning. Een politicus mag, moet zelfs, vrijuit kunnen spreken. Des te groter de kans dat je kennis kunt nemen van diens echte standpunten. Ik heb niets met dat politiek correcte gewauwel van de gemiddelde politicus. Terwijl je in slaap wordt gesust word je in een Europese superstaat gerommeld, heb je opeens ruzie met de Russen, mogen je kinderen straks gaan dienen in een Europees leger, is de gehele energie-infrastructuur gesloopt en zit je met onbetaalbare, huizenhoge belastingen. En dan heb ik het nog niet gehad over het openen van de grenzen voor kansloze en vijandelijke migranten.

balustrade | 07-12-18 | 10:32

Het onderste inlegvelletje kan dan eindelijk uit het wetboek?

Ce ca! | 07-12-18 | 10:22

Als Pechtold nu had gevraagd: "Willen we meer of minder Russen ?" maar hij zei "Ik moet de eerste Rus nog tegenkomen die zijn fouten zelf rechtzet." De stigmatiserende uitspraak die hij deed is beledigend en denigrerend voor alle van oorsprong Russische mensen in dit land. Dat vindt het OM dan geen reden tot vervolging. Duidelijk. Dit proces tegen Wilders is een politiek showproces.

suscrofa | 07-12-18 | 10:20

Zo zijn er tientallen voorbeelden te noemen.

Ce ca! | 07-12-18 | 10:23

En dan had de interpretatie van Pechtold's uitspraak ook nog eens zogenaamd met de context te maken, maar in het geval van Wilders' uitspraak doet de context er ineens niet toe.

JackStick | 07-12-18 | 10:30

De context doet er alleen maar toe in zoverre die belastend is voor Wilders. En dan de stelling dat zijn uitspraak niet in lijn is met zij n partijprogramma. Ik zou zeggen dat zijn uitspraak de essentie is van zijn partijprogramma. Wat een wanvertoning.

vlerk | 07-12-18 | 10:45

Oké, nu wil ik het weten ook!

Wat was dan het juiste antwoord op de vraag "Willen we meer of minder Marokkanen in Nederland?"

(A) Meer!
(B) Veel meer! Weg met ons!
(C) Niet meer en niet minder. Het aantal Marokkanen is nu precies goed. Gaat echt lekker zoals het nu gaat!
(D) Minder. Niet racistisch bedoeld. Maar de cultuur van die lui sluit gewoon net niet aan op de onze. Cultuur is niet rasgebonden.

Timide_Aso | 07-12-18 | 10:18

De vraag was fout. Het juiste antwoord was Geen!
Daarvoor had Wilders voor het hekje moeten staan, voor het stellen van verkeerde vragen.
Marokkaan: Inwoner van Marokko!

Petrus Poortwachter | 07-12-18 | 10:22

De MSM las optie (O) Nederland van ons en niemand anders! Ons tegen hunnie! Weg ermee! Treinen naar het oosten!

Barre_de_k | 07-12-18 | 10:24

Ik mis G, allemaal en zonder uitzondering terug naar Marokko.
Kunnen ze daar de boel eindelijk eens gaan 'opbouwen' iplv hier paraciteren.

BosrandDirk | 07-12-18 | 10:56
▼ 1 antwoord verborgen

Blijft raar dat je voor het hekje komt omdat je een vraag gesteld hebt.

Iedereen stelt wel eens een vraag. Toch?

Ichneumonidae | 07-12-18 | 10:17

Neen

Lupuslupus | 07-12-18 | 10:25

Barre_de_k | 07-12-18 | 10:20
Beetje een domme vraag

BosrandDirk | 07-12-18 | 10:51

lol.

Lupuslupus | 07-12-18 | 10:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Het feit dat in dit proces een Nederlandse rechtbank al 2x(!) met succes gewraakt is geeft aan dat dit niets meer met rechtspraak te maken heeft.
Het is een ordinair politiek proces begonnen door een corrupte regering die op deze manier een politiek tegenstander proberen uit te schakelen.
Onder Rutte is Nederland afgegleden naar het corrupte niveau van Duitsland in de jaren 30.
Een walgelijke vertoning.

moitambien | 07-12-18 | 10:12

Ja die Rutte zou eigenlijk veroordeeld moeten worden voor het verkrachten van vrouw Justitia

JethroBull | 07-12-18 | 11:39

Sta niet achter de uitspraken van Wilders, de meeste Marokkanen zijn nette mensen. Zijn natuurlijk wel evht problemen, ik vond het onhandig. Maar het is inderdaad een politiek proces, wie er aan meewerkt op een oneerlijke manier mag wat mij betreft in de oubliette

Bokito ergo sum | 07-12-18 | 10:08

Bokito ergo sum | 07-12-18 | 10:08
Ze doen zich soms netjes voor. Mijn ervaringen zijn niet onverdeeld positief.

Cobalt bomb | 07-12-18 | 10:36

AzijnseikerT. Alle Marokkanen zijn hetzelfde.

beau van rtl | 07-12-18 | 10:41

Zelfs Ali B. was vroeger een klein crimineeltje. Want dat Rifftuig vindt het heel stoer om een "gangstah" te zijn, plegen al overvallen als ze net de lagere school hebben verlaten.

eerstneukendanpraten | 07-12-18 | 10:49
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik ben niet eens zo oud, maar inmiddels oud genoeg om dit circus niet meer serieus te nemen. Ik schaam me diep voor dit soort vertoningen, maar wat doen we eraan. Geert Wilders zal het nooit redden, de kolonels hoeven we zeker niet op te rekenen dus we rommelen gewoon maar wat door. Zorgen dat je een beetje onder de radar blijft.
Ik hoop dat onze toekomstige monarch een fijne verjaardag heeft en wens haar veel succes.

beau van rtl | 07-12-18 | 10:06

Ik hoop voor de heer Wilders dat hij het wél redt, de man doet wat ie doet met hart en ziel, eens of niet eens hij mag, en moet het doen. En hij doet het dan ook met verve, alleen al daarvoor hulde. Ga d'r maar aanstaan, 24/7 beveiliging, alles onder een vergrootglas moeten leggen anders eindig je voor het hekje, hele lijst aan doodsbedreigingen en kopgelden op je conto.....
Ik mag lijden dat hij het eens waar mag maken, Nederland mee regeren zonder cordon sanitaire, zonder fascisme gillende linksrancuneuzen en zonder geitenpaadjes spinnende rubbermannetjes. Hup Geert.
BTW: ik hoop dat ze een fijne verjaardag heeft en ik hoop ook dat ze nooit daadwerkelijk monarch wordt, laat haar pa in godesnaam de laatste zijn voordat we stoppen met die waanzin.

elfenstein | 07-12-18 | 10:58

Die toekomstige monarch zal trouwen met een marokkaanse moslim, i.i.g met een moslim.
Let op mijn woorden.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 07-12-18 | 11:01

elfenstein. Dat hoop ik met jou, maar dat laten ze niet gebeuren. Jammer.

beau van rtl | 07-12-18 | 12:26

Het blijft goed dat politiekcorrecten meer openlijk hun ware gezicht tonen. Het is weliswaar lelijk, zwart en kwaadaardig maar het isoleert zo goed waar het werkelijke probleem in onze samenleving zit. Dat is nodig, want wat burgers niet zien, kunnen ze ook niet bestrijden.
.
Zo jammer. We hadden een vredig redelijk gebalanceerd land en toen kwamen de zichzelf superieur wanende dwingelandjes. Mensen lieten ze. Het resultaat laat zich aanzien. Er wordt geslacht door invasieve relioten op onze geboortegrond, onze verworvenheden leeggeroofd, onze normen en waarden die ten grondslag lagen aan vrede en welvaart aangevallen en vernietigd.
.
De tirannen zijn bekend. Het is tijd voor patriotten om aan de schoonmaak te beginnen.

Parel van het Zuiden | 07-12-18 | 10:06

Ik hoop dat de verkiezing van Merz vandaag een stap in de goede richting gaat zijn. Aangezien Rutte toch braaf de Duitsers achterna snuffelt...

Petrus Poortwachter | 07-12-18 | 10:19

Pelforth | 07-12-18 | 10:14
Dat vindt ik al jaren maar daarvoor wordt ik ook behandeld. Oh hallo Doctor Rutte...

Cobalt bomb | 07-12-18 | 10:43

Pearl of the South, je bent echt een Parel.

Superkwatta | 07-12-18 | 17:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Het tij is al lang aan het keren, is enkel maar goed dat dit politieke proces aantoont
hoe verrot het OM. en zijn politieke handlangers is.
GS. lezers wisten het al en steeds meer mensen komen daar zo langzamerhand
achter, zie wat er gaande is op allerlei vlakken met protesten, stakingen etc.

oakmont | 07-12-18 | 10:02

zou het geile hesje een omslagpunt en aanzet tot Revolte tegen de linksche onderdrukking zijn en de sharia buiten de EU gaan houden?

Hallalieheliaal | 07-12-18 | 10:06

protesten en stakingen voor loonsverhoging ja, waarna de prijzen stijgen en je naderhand nog niet meer over heft.

djeco | 07-12-18 | 10:27

In het licht van de bestaande problemen in de Nederlandse samenleving: klein bier.

Koos Knak | 07-12-18 | 10:02

Dit is juist een geweldig voorbeeld van de problemen in Nederland. Het cordon sanitaire beperkt zich niet tot de politieke arena. We zijn nog verder gezonken dan de Belgen. De staande en zittende magistratuur doet gewoon vrolijk mee. Dit uit zich op een veelheid aan terreinen. Uiterst zorgwekkend.

Langshetrandje | 07-12-18 | 10:08

Niet echt. Want als “men” succesvol opinie kan criminaliseren is geen enkel probleem meer bespreekbaar te maken.

Parel van het Zuiden | 07-12-18 | 10:15

Zware misdaden blijven in Nederland op de plank liggen, maar als het gaat om het kalt stellen van een politieke tegenstander hebben ze alle tijd en geld om een politicus met een onwelgevallige mening te kunnen veroordelen via vriendjes met de juiste clubkaart en die overal binnen de trias politica zijn gepositioneerd.

B.Spiritus | 07-12-18 | 10:01

Wat een vreselijke tijds- en geldverspilling.

van Oeffelen | 07-12-18 | 10:00

Het demoniseren is na Pim Fortuyn harder geworden en gaat nu 25/7 door, daarom zal de Heer Geert Wilders, de man die zijn vrijheid opgeeft en op moslimdodenlijsten staat, altijd mijn stem/steun krijgen.
PS: ik wel weer met een keppel op door 020-West kunnen lopen.

Hallalieheliaal | 07-12-18 | 10:03

Of Wilders een xenofobe racist is doet niet ter zaken. Dit is een uitgelezen gelegenheid om iemand die eenzesde van alle zetels in de Tweede Kamer in bezit heeft uit de weg te ruimen zonder een Volkertje te doen. Door D’66 rechters in opdracht van de VVD.

Osdorpertje | 07-12-18 | 09:56

waarom dacht je, dat het Fvd was opgericht?
zelfs dat is waarschijnlijk goedkoper dan huurmoordenaar VVDgraaf was/is

Hallalieheliaal | 07-12-18 | 10:00

Hallal etc. Scherp opgemerkt.

beau van rtl | 07-12-18 | 10:14

Hallal... dus u beweert dat... u heeft gelijk!

Musset | 07-12-18 | 10:23

Ook nog 3 Ajax-boerka's ... er zal geen nummer 14 tussen zitten, wat een land.

Watching the Wheels | 07-12-18 | 09:55

Die foto weer... schitterend....

neonreclame | 07-12-18 | 09:47

Precies! Ik mis alleen het papiertje met 'Linker' onder de eerste vuilniszak.

Jos Tiebent | 07-12-18 | 09:57

wel jammer voor @Gregorius, gemiste kans

Hallalieheliaal | 07-12-18 | 10:01

Dit ranzige politieke showproces, zal het politieke establishment in NL meer kwaad dan goed doen. Met je voorgedrukte aangifte formulieren...

www.ad.nl/politiek/aangifte-circus-te...

echt_links | 07-12-18 | 09:46

Wat een land, wat een prachtig land was Nederland. Totaal verziekt door politiek correcte wegkijkerds. Mooi gedaan hoor Mark, je had het verschil kunnen maken, maar je hebt verzaakt. Op naar de EU of welke multinational dan ook.

pibasso | 07-12-18 | 09:44

U acht Rutte hoog "ik niet".

djeco | 07-12-18 | 10:33

Ik ook niet, alles behalve zelfs.

Muuke | 07-12-18 | 11:09

Show proces van de eeuw. Een politicus stelt een vraag waarop zijn electoraat antwoord geeft en..... hij heeft een proces aan zijn broek. Wie hier nog iets van begrijpt mag het zeggen. Dictatuur der Nederlanden.

Toetsiemonster | 07-12-18 | 09:43

Niks politiek proces, gewoon een hatelijke mongool die terecht voor het hekje staat. Hij leert er ook niet van. Het is net een stilstaande klok, die staat ook 2 keer per dag op tijd.

Nice_Wheels | 07-12-18 | 09:43

Heb je nou in 14 punten de islam beschreven?

Lonestarr | 07-12-18 | 15:16

Er ontbreken wat 'nice wheels' in je bovenkamer....

rokertje | 07-12-18 | 16:20
▼ 32 antwoorden verborgen

"Wij schaffen, zodra wij de mogelijkheid en de macht hebben, de multiculturele samenleving af"

azijnseikerT | 07-12-18 | 09:42

Wir schaffen das!

Cobalt bomb | 07-12-18 | 10:18

Treiter processen zijn het!

vluchtelingallergie | 07-12-18 | 09:42

TheseDays00

Nee, dat wil ik niet, ik kan namelijk bewijzen dat 'marokanen' geen ras is!

FasiscovanJole | 07-12-18 | 09:42

Ben benieuwd of al die geronselde aangiftes uit de mosketen ook aan het woord moeten komen tijdens dit proces, voor zover ze het woord al kunnen voeren in begrijpend Nederlands.

kwark001 | 07-12-18 | 09:42

Dat zal dan iets worden van "Imam zeggen iek moet naam schraiven onder dokoement".

eerstneukendanpraten | 07-12-18 | 10:34

Ja, die waren stuitend. Man (46): "Ik liep door een park en drie jongens riepen minder, thuis moest ik huilen". Dat niveau.

Mammeloe | 07-12-18 | 11:19

Ja, Knoops betrekt die erbij:
* Volgens Knoops zijn er door agenten allerlei ,,pro-actieve handelingen verricht om mensen aan te zetten tot het doen van aangifte." Hij wil weten met welke opdracht de agenten te werk zijn gegaan. ,,Heeft het OM de aangiften niet mede uitgelokt?"

* Het proberen om zoveel mogelijk aangiften ,,binnen te harken" door een bewuste actie kan een schending zijn van het recht van #Wilders op een eerlijk proces, zegt Knoops. Hij hamert op de noodzaak om dat te kunnen onderzoeken.

* Zelfs politici hebben meegedaan aan het ronselen van aangiften, zegt Knoops. Zo zouden PvdA'ers hebben geholpen bij het doen van aangiften in moskeeën. ,,Alles om het politiek functioneren van de PVV te ondermijnen."
(via @SaskiaBelleman)

obominotie | 07-12-18 | 12:33

Mooi om te zien dat we in een land leven waar een onafhankelijke rechter bekijkt waar de grenzen liggen. Ben benieuwd naar de uitspraak.

Ggroengras | 07-12-18 | 09:42

Nou vooral vanwege groepsbelediging en het aanzetten tot discriminatie. Als dat bewezen is, dan is hij strafbaar. De wet geldt ook voor Greet. Overigens vind ik zelf dat die wet wel wat soepeler kan, maar dat is aan onze politici - niet aan de rechters.

Ggroengras | 07-12-18 | 12:26

Groepsbelediging en discriminatie. Bijzonder diffuse en vage begrippen. Ik zou ze beide uit het strafrecht halen.
Groepen moet je vrijelijk kunnen beledigen, individuen trouwens ook.
Discrimineren, lees onderscheid maken, doen we ook de hele dag door.

Superkwatta | 07-12-18 | 13:04

@gras. Wellicht heb je gelijk maar waar het hier om gaat is dat je op grond van deze overtreding half Nederland voor het hekje kan zetten. Doe je dat niet dan ook wilders niet.

Ben Hetzat | 07-12-18 | 13:24
▼ 13 antwoorden verborgen

Den Haag riekt.

Muuke | 07-12-18 | 09:41

Nog wat vroeg voor bier en chips maar wens het OM vast veel pech!

Petrus Poortwachter | 07-12-18 | 09:40

Julio?

Graaisnaaiert | 07-12-18 | 12:06

Willen jullie meer of minder marokanen?

FasiscovanJole | 07-12-18 | 09:39

TheseDays00 | 07-12-18 | 09:41
Och jongens, laten we ons druk maken over de naam van een stel analfabeten. Opdat wij het wel goed schrijven. Compleet negerend dat de vertaling "marrekane" uit het arabisch voor ons volledige willekeur is.

Cobalt bomb | 07-12-18 | 10:14

Japan zoekt nog werknemers, laten we onze Japanse vrienden een plezier doen en ons volledige bestand Marokkanen aanbieden. Die Japanners zijn vernuftig, misschien krijgen zij ze aan de praat.

Superkwatta | 07-12-18 | 12:09

Superkwatta...... Krijgen de Japanners ze aan de praat.......100 punten, wat een opmerking!

Slough | 07-12-18 | 12:41
▼ 4 antwoorden verborgen

OM, openbare minkukels.

osta | 07-12-18 | 09:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken