Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TESTJE: U bent een gore populist

hoezo staat SOROS hier niet op Guardian???

Wat je test ben je zelf.

Leuke wetenschappelijke Populism-O-meter op het internet gevonden via een op Twitter losgebroken ex-blogger die zijn rozepakkencollectie binnenkort op Marktplaats moet gooien. Bij de Grauniad (dus sowieso links complot, dit) willen ze namelijk weten hoe populistisch u bent en of dat dan linkspopulisme (zeg maar Jesse Klaver) is of rechtspopulisme (zeg maar Sybrand Buma). Kolfje naar uw hand, naar wij dachten. KLIKKEN MAAR en graag de uitslag even doorgeven in de comments. Wie trouwens echt een feitenverdraaiende populist is, is ex-ombudsman Alex Brenninkmeijer. Die riep in NRC dat alle PVV- en FvD-stemmers van hun leven nog nooit een couleurling gezien hebben en alleen maar 'vuile stinkhoer' roepen omdat ze dat hebben geleerd van de mediaas en kikkerplaatjes op het internet. NRC heeft deze bewering gecheckt en het is onwaar. "In een reactie laat Brenninkmeijer weten dat een uitspraak zoals deze in een interview geen „wetenschappelijk geformuleerde stelling met onderbouwing” is. Hij stelt een „eenvoudige formulering” te hebben gekozen, omdat de wetenschappelijke variant te gecompliceerd zou zijn voor een interview." Populist!!!

Reaguursels

Inloggen

ben blijkbaar aardig links

supreme92 | 23-11-18 | 21:09 | 1

nee de test is built that way.

Joostmochtnietsweten | 28-11-18 | 15:44

You're most similar to: Nigel Farage. OK had slechter gekund ;-)

ml2mst | 23-11-18 | 18:24

Ah, ik word weer eens weggezet als populistisch rechts en Viktor Orban zou mijn vriend moeten zijn.

Brabeaulander | 23-11-18 | 18:19

Macron. Grappig

Rietpieper | 23-11-18 | 15:40

Dichtst bij AMLO en het verst van DT, ik kan weer ademhalen

Bret24286011 | 23-11-18 | 15:39

Kameraden, Ik blijk de buurman van Chavez te zijn, nooit gedacht

Zorc | 23-11-18 | 15:32

Moeilijke vragen zeg. Mijn ervaring is dat mensen geen idee hebben wat begrippen als socialisme en patriotisme inhouden. De uitslag lijkt wel aardig juist.

Ik ben net 1 stapje minder populistisch en 2 stapjes minder links dan Pablo Iglesias. Dat is goed op weg richting Brenninkmeijer in de chart. So don't touch my Brenninkmeijer!

Wel vreemd dat Brenninkmeijer dat soort uitspraken doet. Volgens mij is zijn taak als ombudsman om de overheid te bekritiseren. Niet kiezers. Maar in hoofdlijnen heeft ie wel gelijk over PVV/FvD-volk. Zijn de guur-rechtse-huilies nu gekwetst?

vrijstijler | 23-11-18 | 15:04 | 1

Haha, hij zit er in hoofdlijnen behoorlijk naast. Maar trollen doet men doorgaans niet met feiten, maar met onzin gebracht als feiten.

Joostmochtnietsweten | 28-11-18 | 15:46

Zit ter rechterzijde van de mediaan in de buurt van Mutti. Vreemd.

Willibald von Klúúúk | 23-11-18 | 14:22

Voor de aardigheid dat testje nogmaals gedaan, nu sta ik het dichtst bij Oeboemi!
Ook die Rebelvlag gaat niet van de Chevy!

LoesjeP | 23-11-18 | 13:58

Sta 2 vakjes van die kokosmakroon af! WTF? Die Trump sticker achterop de Chevy gaat er echt NIET af!

LoesjeP | 23-11-18 | 13:48

Sta ik rechts naast Macron. Doet mij denken aan een cocosmacroon. Lekker.

Jemoesteensweten | 23-11-18 | 13:25

Ik sta volgens de test precies in het midden van populist right en populist left. Had mezelf (veel) rechtser ingeschat.

Toos Bevergeil | 23-11-18 | 13:00

X=2, Y = 5. Valt reuze mee. De Guardian test leunt qua uitslag naar links populistisch. Dat zal hard aankomen.

Alexis de T. | 23-11-18 | 11:43 | 1

Of de test suggereert dat maar. Zodat jij met je uitslag als een enge rechtse populist kunt worden afgeschilderd.

Schoorsteenveger | 23-11-18 | 13:11

Drie blokjes onder Matteo Salvini.

Elessir | 23-11-18 | 11:42

Heb de test geprobeerd, maar alle letters staan door de war.

beter-laat-dan-nooit | 23-11-18 | 11:37

Ik heb een Orbaniaans plekje :-)

DSK | 23-11-18 | 11:35

Is sta vlak onder Trump. Erg naar mijn zin.

ivanhoe bergs | 23-11-18 | 10:59

Jeee! Dichtst bij Obama en verst van Trump. Terwijl ik Trump toch wel een gast vind die weliswaar de dingen een beetje harkerig brengt, maar toch de vinger op de zere plek legt.

BonSens | 23-11-18 | 10:34 | 1

En zet dat je ook nog aan het denken of?

Circlont6A | 23-11-18 | 21:06

Ik sta een beetje schuin links boven Orban.
Nou, dag hoor.

Mammeloe | 23-11-18 | 10:06

dat is schrikken, ik schijn op Orban te lijken.
Gelukkig zegt mijn spiegel wat anders.
En Iglesias heb ik altijd al kudtmuziek gevonden, dus dat klopt wel.

Nuchternederland | 23-11-18 | 10:01

Vraag me af of die test wel klopt. Ik zit bij Macron. Ik zou nooit zo'n oude vrouw kiezen. Kan dus niet.

ches | 23-11-18 | 09:38

Vraag me.af wat ze hiermee willen bereiken.
A: inzicht voor politieke strategie voor.komende verkiezingen.
B: u laten geloven dat u helemaal niet voor Trump of Oban of rechts bent maar gewoon links moet gaan stemmen.
C: ...?

boerk | 23-11-18 | 09:32 | 1

C je laat nadenken of je niet een soort van voetbal supporter bent die vooral op emotie in plaats van droge feiten stemt.

Circlont6A | 23-11-18 | 21:12

Wat gek. Volgens die test is er bijna niemand vóór Trump.

Schoorsteenveger | 23-11-18 | 09:16

Ben toch een Orban.

gato | 23-11-18 | 09:07

In dezelfde Guardian, Hollary Clinton
“I admire the very generous and compassionate approaches that were taken particularly by leaders like Angela Merkel, but I think it is fair to say Europe has done its part, and must send a very clear message – ‘we are not going to be able to continue provide refuge and support’ – because if we don’t deal with the migration issue it will continue to roil the body politic.”

Hein7261 | 23-11-18 | 09:04

Populism-O-meter ... Zo, uw data is ook weer binnen geharkt. Handig, geeft een leuk grafiekje met namen en zo

Mark van Leeuwen | 23-11-18 | 08:57

"U bent een gore populist" Maak ik zelf wel uit. Zijn wie je bent is beter dan een verwrongen karakter zodat je met een cijfer 6 mag publiceren op de Joop

Mark van Leeuwen | 23-11-18 | 08:54

Ieeeek…. Macron…. Mijn grootste tegenstelling is Morales,
dat dan weer wel...

tantesidonia | 23-11-18 | 08:52

Whoaha, ik zat heel klein beetje links boven het (0,0) punt. Niet echt links of rechts en een beetje populisme kan geen kwaad. Voel me zeer comfortabel op die plek.

van heinde en verre | 23-11-18 | 08:50

Midden op de scheidslijn onder Evo Morales.

Hein7261 | 23-11-18 | 08:48

*begint alvast met oefenen*
Jó reggelt kedves honfitársaim!

knutsel_ | 23-11-18 | 08:47

Popuplisten zijn de enige ware democraten - ze luisteren naar het volk. Dan heb je elitaristen: Die luisteren vooral naar zichzelf en vinden democratie een irritante hindernis naar hun utopische samenleving. Aan elitaristen danken we de EURO, Schengen, 28 lidstaten, een Europees leger, 2 miljoen allochtonen in Nederland en een oerwoud van subsidieslurpende windmolens, stekkerauto’s en zonnepanelen - Allemaal ingrijpende zaken waar uw mening nooit over is gevraagd want irrelevant.
Een nieuwe substroming is de Janker: De beweging die professioneel janken over niet bestaand leed tot kunst verheft. Janken over zielige hamsters, janken over Sinterklaasracisme, janken over #m2, of janken over genderneutraalpatriarchaatdinges.
Links/rechts is achterhaald. De toekomst wordt bepaald door de confrontatie tussen fascisten/elitaristen en democraten/populisten.

Zeddegeizot | 23-11-18 | 08:47 | 1

Volgens mij zijn het ondertussen wel meer dan 2 mln allochtonen...

Afrikanerhart | 23-11-18 | 09:05

The Guardian is zo'n beetje het heilige geweten van links in de EU en dus moet alles waar zijn in die krant en dus ook dat ik als FVD'er geen fascist, en geen racist ben. Ik sta volgens de linkse krant als FVD'er iets links van Merkel. Maar Merkel is een politicus, dus liegt als het haar uitkomt. Ik als burger heb niets te verbergen. Er is als zodanig dan ook geen verband tussen haar en mijn persoon.

forecastle | 23-11-18 | 08:41

haha, ik zat wel in het goede vak (rechtsboven), maar binnen dat vak dan wel weer linksonder, dus een klein beetje rechtspopulist, maar nog niet zo een met oogkleppen op

geen_kwijl | 23-11-18 | 08:38

Ik word iedere ochtend naast een “couleurling” wakker. Heb de laatste twee keer PVV gestempt en ben nu FvD lid. Go figure.

gijsbert1308 | 23-11-18 | 08:34 | 2

Je probeert op die manier van je bedgenoot af te komen?

DeDenkerT | 23-11-18 | 10:18

Nee hoor, stemde ook PVV

gijsbert1308 | 23-11-18 | 11:08

Orban, misschien in de toekomst dan toch maar verhuizen naar Hongarije. Wel lekker eten en goede wijn!

kunstliefhebber | 23-11-18 | 08:33

Ietwat rechts van Morales, maar toch verrassend aan de linkerkant.
Schijn ik toch te deugen :)

DickTurpin | 23-11-18 | 08:33

Maar goed, ik zit wel te geinen hier, maar de bottomline is dat het klopt wat ik hier al enkele jaren regelmatig verkondig en dat is dat jullie helemaal niet zo rechts zijn als jullie zelf doorgaans denken én dat conservatief-rechts in feite in Nederland niet bestaat. Of we moeten christelijk-rechts als zodanig willen beschouwen. En dan blijkt dat ook die stroming uiterst marginaal is. Conclusie: u zelfbeeld klopt niet en u bent eigenlijk gematigd links.

Bigi Bana Boy | 23-11-18 | 08:31 | 1

Haha. D66 dus...
Dat vinden demense hier niet leuk. Maar je hebt wel gelijk, hoor.

DeDenkerT | 23-11-18 | 10:20

O.wat grappig, ik zit meer bij Amlo.
Dacht dat ik rechts was, blijk ik toch midden links whahaha.
En Trump is blijkbaar ver aan de andere zijde.

boerk | 23-11-18 | 08:30

Iets links van Orban, kan ik prima mee leven.

Wolveshead | 23-11-18 | 08:27

Ik lijk blijkbaar het meeste op een zekere, reeds jaren overleden, Duitse oud-politicus. Geen idee wie dat geweest zou kunnen zijn.

Bigi Bana Boy | 23-11-18 | 08:25 | 1

Als je maar niet zo'n maf snorretje hebt. Een dikke baard is meer van deze tijd

Mark van Leeuwen | 23-11-18 | 09:00

Orban - goed mens

Graaf Monte Cristo | 23-11-18 | 08:24

Viktor Orban, ik kan me er wel in vinden

Retepsteeltje | 23-11-18 | 08:24

Geef ze dit soort data niet, mensen.

Parel van het Zuiden | 23-11-18 | 08:17 | 1

Nou ja, "data", zo wetenschappelijk is het nou ook weer niet. :)

knutsel_ | 23-11-18 | 08:49

Macron, hoewel mijn vrouw 6 jaar jonger is.

cugel | 23-11-18 | 08:15

Macron. Ik ga nu direct douchen.

Sitting_targets | 23-11-18 | 08:12

Resultaat: ik ben een rechts leunend met neiging naar populisme.

Theurge | 23-11-18 | 08:05

Macron. Niet vreemd, ik heb ook een oudere vrouw. Een jaar weliswaar, maar toch.

LJBrinkhorst | 23-11-18 | 07:56

Volgens de NPO en het NRC ben ik een kruising tussen Leopold II en Hitler. Zit dat ook in de matrix?

TheEgg | 23-11-18 | 07:44

Mwah valt me mee. Voor 1/3 op rechts.

Dirty-Harry44 | 23-11-18 | 07:43

Tijd voor een opknapkasteeltje in Frankrijk.

SamV | 23-11-18 | 07:40

Eenvoudig geformuleerd: onmiddelijk naast Orban.

Der alte Fritz | 23-11-18 | 07:19

Schuin rechts onder Morales.

meneer der meneren | 23-11-18 | 07:16

Ik ben een Blanke , Teleurgestelde, Linkse Populist. Een BTLP'er dus, wist ik ook niet.

toerbaas | 23-11-18 | 07:14

Wanneer krijgen we nou een bemmend topic over de megaklapper die GroenLinks in Groningen heeft gemaakt? Weer een stad aan de zegekar van Jesse Klaver.
Net als in de 80 jarige oorlog belegert hij met de linkse troepen stad na stad. Eenmaal ingenomen plunderen de overwinnende soldaten de bewoners kaal en dwingen ze hen de heersende religie te aanvaarden.

Test? Obama, echt.

Links is net als een goedkoop waterbed zonder schotten. Eerst PvdA, oeps kudt, dan alle druk op D’66. Oeps ook kudt, nu, GroenLinks. Hoezo opportunisten? Als ik de SP was zou ik het wel weten. Alles op de redelijkheid gooien en de vierde keus van de verwarde linkskiezer worden.

ristretto | 23-11-18 | 07:06 | 6

@Ggroengras [23-11-18 | 07:52]

De meerderheid van de kiezers in Groningen heeft geeneens gestemd. Eigenlijk zouden verkiezingen bij een opkomstpercentage van minder dan 50% ongeldig moeten worden verklaard.

Wolkbreuk | 23-11-18 | 08:20

Maar wel een zetel voor de PVV. *phiew*. Ook fors verlies voor D66. Die zijn gewoon overgestapt naar GL.

knutsel_ | 23-11-18 | 08:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Macron

Risingson | 23-11-18 | 07:01

Ik moet dat niet testen om te weten dat Ik economisch en moreel gezien Trump en Farage als socialisten mag beschouwen

Lt-Kol Kilgore | 23-11-18 | 06:34

Ik sta op gelijke hoogt met Angela Merkel
"suicide is painless" fluiten doet.

bergsbeklimmer | 23-11-18 | 06:26 | 2

Openings tune van de Serie Mash.
Sterkte hoor.

kleurdoosje | 23-11-18 | 06:35

Ce ca! heeft gisteren een fijn linkje gedeeld met een zelfmoordcompilatie van Archie Bunker, misschien verzacht dat uw leed.

MickeyGouda | 23-11-18 | 07:00

Ik ben anders, dan wel weldenkend populist.
Ik pas niet in een hokje, maar word daar toch geplaatst.
Want als je buiten de hokjes denkt, dan ben je pas echt eng.

Andersdenkend | 23-11-18 | 06:23

In de VS bestaat geen links, alleen half rechts en heel rechts.

bergsbeklimmer | 23-11-18 | 06:21

Godverdomme, ik ben het extreme midden: ben niks, wil niks, wordt niks. Hee, dat zou ik eigenlijk moeten weten..

Mazzelstof | 23-11-18 | 05:16

Deugmarketing. Is dat geen goed woord dat 2018 goed samenvat als woord van het jaar?

Jan, Leiden | 23-11-18 | 04:54

Heb geen test nodig om erachter te komen dat ik een rasiest ben, sinds ik 44 jaar geleden het ongenoegen had om op de werkvloer de eerste marrokaanse 'gastarbeider' te ontmoeten. Wat was die kerel gek. Stond op een stelling in zijn kruis te grijpen (Michael Jackson was nog niet zover) schreeuwend naar de vrouwelijke medewerksters. En aanpakken, ho maar. In de pauze ondervroeg ik hem of iedere marrokaan dergelijk gedrag als normaal ondervond. Hij bevestigde dit niet alleen maar gaf te kennen dat vrouwen ondergeschikt zijn en homo's konden doodvallen. Nog steeds hoor ik dergelijke verhalen van kennissen die gedwongen zijn om met dat volk samen te werken in het kader van integratie. Maar ik wist in 1974 al hoe de vlag erbij stond en ben sindsdien vaak uitgemaakt voor extreem geval. Omdat die lui van het paadje zijn. Te laat om wakker te worden Nederland.

SlimmeBelg | 23-11-18 | 04:40 | 1

Ik heb 38 jaar geleden met een oude turk vakantiewerk gedaan. Behalve dat hij stonk als een otter, een erg vriendelijke en hardwerkende man. Niet iets van Allah de pedo van hem meegekregen. Alleen maar vriendelijkheid. Wat is er nu toch met dat volk aan de hand?

Ray Skak | 23-11-18 | 07:16

You're most similar to:
Matteo Salvini
Italy's deputy prime minister.

Mooi toch.

Gokmaar | 23-11-18 | 04:12

Aaaargh Emanuel Macron.... Kleurloos niet populistisch centrum links.
Vanaf nu af aan zullen al mijn comments haaks op de populistische geenstijl staan. *snif* Het was leuk me met de rechtspopulisten te identificeren. Maar feiten liegen niet.

ratelaar | 23-11-18 | 03:54

You're most similar to: Barack Obama
You're least similar to: Donald Trump

ZoltarTheMagnificent | 23-11-18 | 03:41 | 2

Same... verwarrend...

Ad Hominem Tu Quoque | 23-11-18 | 07:06

Niets verwarrend aan. Dit bewijst eens te meer dat GS vooral Nederlanders "oude stijl' herbergt: sociaal, welwillend en open minded, maar binnen de grenzen van het redelijke.

MickeyGouda | 23-11-18 | 07:22

Nou, hupsakee dan:

You're most similar to:
Viktor Orbán
Hungarian prime minister
Viktor Orbán has been Hungarian PM for 12 of the last 20 years. His party campaigns attack 'foreign influences' on Hungary, including the EU and the philanthropist George Soros.

You're least similar to:
Pablo Iglesias
Leader of Podemos, a leftwing Spanish party
Iglesias is a founder member of the anti-corruption, anti-austerity Podemos party, which props up the Spanish socialist minority government.

De Droit | 23-11-18 | 02:09

"You're most similar to: Matteo Salvini". Ik geloof het direct. Een fantastische politicus! Bijna net zo goed als onze Geert.

Wladimir 1928 | 23-11-18 | 01:47 | 1

Haha, mooi zo!

Kop Kaaz | 23-11-18 | 02:43

Test is rigged. Twee keer gedaan. Met zonnebril op totaal andere uitkomst.

RickTheDick | 23-11-18 | 01:25 | 1

Ik heb hem nu al een paar keer gedaan en telkens met een ander alter ego.
Dit is een zeer ingewikkeld doolhof en de uitgang bevindt zich zeker niet linksonder.

keestelpro | 23-11-18 | 01:39

Heel, heel ver weg van A. Merkel. Vind ik toch wel een prettig idee.

joepiedepeopie | 23-11-18 | 01:03 | 1

Dacht je.

Frau Merkel | 23-11-18 | 01:53

Mijn uitkomst = Victor Orban

Toninhocerezo | 23-11-18 | 01:01

Echt zo'n test waarbij je van te voren weet wat voor eindresultaat je gaat krijgen.
Een eindresultaat waar je helemaal niets aan hebt.

keestelpro | 23-11-18 | 00:37 | 4

Nou nou, ik deug voor het eerst sinds tijden met mijn Obama uitslag.

ristretto | 23-11-18 | 00:54

Ja maar The Guardian is zo objectief altijd.... Brexit, Trump enz. Wanneer besloten journalisten eigenlijk gezamenlijk politieke activisten te worden ?

sprietatoom | 23-11-18 | 01:47

"Wanneer besloten journalisten eigenlijk gezamenlijk politieke activisten te worden ?"
Sinds ze daarvoor betaald worden door zekere clubjes. En wie daar niet in mee gaat wordt gewieberd.

boerk | 23-11-18 | 08:33
▼ 1 antwoord verborgen

#YosoyEvoMorales

Gulliver | 23-11-18 | 00:34 | 5

Ik kan het volledig met je eens zijn. Test van drie keer niks. Framing eerste klas. Zelf zou ik graag zien dat men (ja wie is 'men') afstapt van hokjesdenken/framing en weer eens per onderwerp inhoudelijke discussies aangaat met steekhoudende argumenten. (Ja, ik ben een dromer)

Winter_is_coming | 23-11-18 | 00:44

Alleen al die vraag of linkse mensen "Evil" zijn zegt genoeg over die test. Blijkbaar kunnen de makers alleen maar in vijandbeelden denken.

Gulliver | 23-11-18 | 00:46

Gulliver | 23-11-18 | 00:46 |

Daarmee valt men volledig door de mand inderdaad, het valt voor deze lui ook niet mee om objectieve vragen te stellen. Maar wel blijven pretenderen dat ze objectief zijn. Het lijken wel rechters die journalisten, uiteindelijk zijn het gewoon feilbare mensen met een mening, meer niet.

sprietatoom | 23-11-18 | 02:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat is dit voor een Viva-test? Wat heeft je mening over het homohuwelijk met populisme of links/rechts te maken? Of adoptierechten voor homo's? Of duurzame energie? Dit is framing van likmevestje.
Dan de positionering van de (oud) regeringsleiders: hebben die de test gedaan of is dat ingevuld door de linkse Guardian?
Ik ben niet links of rechts, ik ben realistisch. Dat is soms links te betitelen (voor een fatsoenlijk sociaal stelsel) en soms rechts (tegen ongevraagde immigratie). Verder snap ik de haat tegen populisme niet: wat is er tegen het volk, populus, wanneer je ook democratische verkiezingen toejuicht?

Winter_is_coming | 23-11-18 | 00:30 | 5

Spiritueel zijn is typisch iets voor yogavrouwtjes.

Gulliver | 23-11-18 | 00:44

Ik vond die vraag over homohuwelijken en of ze kinderen mogen adopteren ook volkomen misplaatst. Also je dat in het hokje populist / geen populist / links / rechts zou plaatsen.

Papa Jones | 23-11-18 | 00:58

Zeker kunnen atheïsten (en antitheisten) wel spiritueel zijn. Atheïsten hoeven zelfs geen naturalisten, in de zin van het afwijzen van bovennatuurlijke entiteiten, substanties of oorzaken in zijn geheel te zijn. Er zijn atheïsten die in allerlei andere absurde bovennatuurlijke nonsens geloven. Maar ook (methodologische) naturalisten kunnen spiritueel zijn en spiritueel zijn ingesteld.
Ik ben zelf (atheist, naturalist, monist) niet spiritueel ingesteld, maar bij tijd en wijle onderga ook ik bij de realisatie hoe de natuur in elkaar zit, of ook de geschiedenis in het groot fasen van diepe spirituele extase.

Mazzelstof | 23-11-18 | 05:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zit het meest in de buurt van Nigel Garage? Maar ik lust dat vieze zwarte Engelse bier helemaal niet!

Labtechnieker | 23-11-18 | 00:20 | 1

Het eten is nog erger.

Gulliver | 23-11-18 | 00:26

En het is geworden ; Orban. Lol

MoonBeebe | 23-11-18 | 00:20 | 1

Inderdaad, Orban.

HaatbaardKnipper | 23-11-18 | 00:24

De NRC kan dan nu gaan checken hoeveel contact de heer Brenninkmeijer met de geneugten van de multikul-turele maatschappij heeft. Ik schat in dat hij met enige regelmaat een paar deugnegers gepresenteerd krijgt. De Merkelkinderen wonen niet bij hem in huis, wonen niet in zijn straat, hebben geen contact met zijn kinderen, hebben nog niet in zijn huis ingebroken, hebben hem nog niet in het OV lastig gevallen, hem een zorgpremieverhoging bezorgd, 's nachts wakker gehouden met hun gejengel, bijna dood gereden, zijn handtasje gejat of gewoon het bloed onder zijn nagels vandaan getreiterd. Maar hij heeft wel bij Pauw gezien dat de populisten echt heel erg zijn en droomt dan verder over hoe de EU dit allemaal gaat oplossen. Met rente.

Frau Merkel | 23-11-18 | 00:14

Emanuel Macron...

Ledzep67 | 23-11-18 | 00:10

Orban it is.

Het zit al in zijn naam, Viktor........... Victorie. Winnaar...

Kop Kaaz | 23-11-18 | 00:02

Ik ben zo ver verwijderd van de realiteit dat ik niet eens op de kaart voor kom

Beeld fapper | 22-11-18 | 23:55 | 3

Ik moest ook de schermresolutie van mijn monitor op ultra HD zetten om in de uiterste rechter bovenhoek mijn honingraadje zichtbaar te krijgen

keestelpro | 23-11-18 | 00:47

Let wel, dit is een engelse enquete he. Die hebben weer compleet andere denkbeelden dus ook andere vragen.

Papa Jones | 23-11-18 | 01:00

Dank voor de humor, Beeld en Kees.

NecroSister | 23-11-18 | 03:24

Dat linksboven het meest grijs gekleurd is, geeft dan wel weer te denken over de sturing van dit 'representatieve' onderzoek.

theJ71 | 22-11-18 | 23:47 | 2

mijn gedachte ook

ja-nee-misschien | 23-11-18 | 00:06

Wat een vragen ook.
Ik zou willen vragen: 'define government' en 'define lef-wing' want dit is een internationaal onderzoek. Als ik in Amerika woonde zou ik als Trump aanhanger vertrouwen in de overheid hebben maar hier in Nederland niet. En wat wij hier liberaal noemen is in Amerika links. En ik ben nog steeds van mening dat ikzelf links ben en de fascisten die zich links noemen ultra conservatief zijn met het heulen met islamisten.
Gewoon een nietszeggend flut onderzoek van mensen die nog minder van politiek weten dan de gemiddelde reaguurder hier.

keestelpro | 23-11-18 | 00:43

Ik zit precies naast mijn favoriete politicus Nigel Farage

ja-nee-misschien | 22-11-18 | 23:40

Victor orban ! Het zelfde als mijn wat een eer .stiekem wist ik het al .tussen haakjes geweldige man

Haat-links | 22-11-18 | 23:40

Hm, ik zou links zijn en kom het meest overeen met Evo Morales (Wie? Het is dat ze hetzelf uitleggen, anders wist ik het ook niet. Maar dat was ooit de president van Bolivia. Het zal wel.

En ik moet rechts zijn, want ik heb een hekel aan Sylvana.
Waar gaat het mis?

Bijtendehond | 22-11-18 | 23:36 | 6

Ik ben ook een Evo.
Heb toch ingevuld dat ik tegen vervuiling ben terwijl ik nog nooit zo"n grote vuilnisbelt als Bolivia heb gezien.

Gulliver | 23-11-18 | 00:38

EVO. Zal wel omdat ik een hekel heb aan de kerk en homo’s prima vind. Wist niet dat die Zuid-Amerikanen zo anti-kerk zijn. Apart.

medusa324 | 23-11-18 | 04:12

medusa324 | 23-11-18 | 04:12
Idem.

schijtzat | 23-11-18 | 05:44
▼ 3 antwoorden verborgen

You're most similar to:
Viktor Orbán
Hungarian prime minister

Het is dat ik niks met Hongarije heb want anders...

You're least similar to:
Pablo Iglesias
Leader of Podemos, a leftwing Spanish party

Gelukkig maar.. ken die langharige malloot niet maar hij ziet er best eng uit to be honest

theJ71 | 22-11-18 | 23:36 | 1

Dan hebben wij hetzelfde te horen gekregen. Best vreemd, want volgens de grafiek zou ik dichter bij meneer Beppie Grillroom moeten zitten.

Hetze Haatstra | 23-11-18 | 00:39

Heel dicht bij Trump in de buurt, volgens de test. Kon weleens kloppen ook.

Kopieerapparaat | 22-11-18 | 23:33 | 3

De test is best accuraat, valt me niet tegen.

LiniaalRectaal | 22-11-18 | 23:37

You're most similar to:
Matteo Salvini
Italy's deputy prime minister.
Whehehe

Kopieerapparaat | 22-11-18 | 23:39

Vandaag ben ik Matteo Salvini. Kan met een gerust hart slapen nu.

leef!! | 23-11-18 | 00:06

precies in het midden

Terra | 22-11-18 | 23:32 | 1

Gefeliciteerd, u bent een evenwicht persoon.

keestelpro | 23-11-18 | 00:49

Ik leek het meest op Emanuel Macron

hustler01 | 22-11-18 | 23:32 | 5

Veel plezier met je Gilf.

Gulliver | 23-11-18 | 00:03

Op zich wel praktisch die Macron: geen kinderen, geen behoefte om dexwereld beter na te laten; alleen zorgen dat de wereld leefbaar is tot aan je dood. Niet zeuren ovet broeikas lange termijn, overbevolking etc. Na Macron de zondvloed.
Hetzelfde geldt voir May, Rutte, Merkel etc. Kinderloos. Legacy-loos. Kansloos

Winter_is_coming | 23-11-18 | 00:35

@Kop Kaaz
Het is toch een publiek geheim dat Macron een kasthomo is die het met zijn bodyguard doet? Oma is zijn baard.

medusa324 | 23-11-18 | 04:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Nondeju, ik zit bij Obama op schoot. Dat kan toch niet waar zijn....

Gravin v Kippenbouth | 22-11-18 | 23:31 | 3

Altijd al vermoed.

Rest In Privacy | 22-11-18 | 23:45

Klopt het wat ze zeggen?

Gulliver | 23-11-18 | 00:03

Lig er ook nog steeds wakker van.

nedpol | 23-11-18 | 00:07

Een soort merkel, zegt de test.... hmmmm jezt geht löss

V-styn | 22-11-18 | 23:29

NRC verschrikkelijk foute media

Citaten uit een NRC Column over EU verkiezingen:

-Nationalistische agenda’s botsen van nature;
-Op de thema’s islam, migratie en buitengrens zullen ze als blok opereren.
-De huidige nationalistische leiders in Straatsburg, UKIP-man Nigel Farage en
Marine Le Pen, het handwerk versmaden en hun zetel vooral gebruiken als
mediaplatform en partijfinancieringsbron, zal de nieuwe lichting anti-Europese
europarlementariërs de tanden wel in het wetgevingswerk willen zetten.
-Ook zonder Bannon (vriend van Trump) is dus nog steeds weerwerk vereist.

Alleen al de termen Nationalistisch en Anti Europese zeggen genoeg...

ja-nee-misschien | 22-11-18 | 23:28 | 1

Alle journalisten hebben de neiging te generaliseren of verbanden te zien die er niet zijn. Komt door de knullige opleidingen en de basale kennis aanwezig bij deze mbo-ers.

Analia von Solmsch | 22-11-18 | 23:42

Populisme is een term die bedacht is door links wanneer men de zin niet krijgt. Het is een doelbewust denigrerend label.

Als links het wil is het "democratie". Als nietlinks/conservatief met wat linkse waarden het wil is het "populisme". Met andere woorden, het "plebs" wat de linkse idealen "niet wilt of kan begrijpen". Daarom hebenne ze het altijd over de "boodschap" etc. Het is code voor, we hebben de massa'sniet genoeg weten te hersenspoelen dus geef ons meer (NPO)subsidies etc.

God bless Wilders, Baudet, Bosma, Fortuyn, Trump, Salvini etc etc.

Kop Kaaz | 22-11-18 | 23:28 | 6

@mezelf

Mijn hemel, wat een spellingsdrama.

Kop Kaaz | 22-11-18 | 23:36

Eens!

letopuwzaak | 23-11-18 | 00:07

Met uw eerste tegel welteverstaan.

letopuwzaak | 23-11-18 | 00:08
▼ 3 antwoorden verborgen

ik ben rechts, maar noch populistisch, noch non-populistisch. En toch stem ik op Geert

Rape-l-steeltje | 22-11-18 | 23:23 | 6

Greet is een held. Ik droom van een PVV/FvD meerderheid waarbij de rest van het politiek getinte parasiterend tuig moet smeken om deelname.

Wie weet.

Kop Kaaz | 22-11-18 | 23:40

@theJ71 | 22-11-18 | 23:38 :

Sociaal is wat anders dan socialistisch.

Gulliver | 23-11-18 | 00:05

@ Gulliver

I know maar het klassieke links / rechts denken ligt met name op het sociaal economische vlak (en vrugah wel of niet kernraketjes).

theJ71 | 23-11-18 | 10:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Subsrcibe to pewdiepie
Im doing my part, when is GS?

MoltisantiBeer | 22-11-18 | 23:23

OT// Voor het eerst in lange tijd weer even Pauw gekeken. Erger dan ooit, wat een schaamteloze propaganda. Ollongren goed, Baudet fout.

spanarchist | 22-11-18 | 23:21 | 3

Die Pauwpulist kun je toch niet meer serieus nemen sinds z'n uitspraak "Er zitten genoeg criminele asielzoekers hier die elke dag de boel verkankeren in onze samenleving. "

blisterverpakking | 22-11-18 | 23:32

blisterverpakking | 22-11-18 | 23:32 |

Mooi... Pauwpulist. Hulde.

Kop Kaaz | 22-11-18 | 23:41

Mooi woord dat "Pauwpulist". Die houden we er in.

Gravin v Kippenbouth | 23-11-18 | 00:28

Haha wat een lul

oorwormpie | 22-11-18 | 23:17

Nou, ik zit op schoot bij Salvini.

uisge baugh | 22-11-18 | 23:13

2 honingraatjes van het centrum verwijderd richting het rechtspopulisme. Oftewel: een gematigde nazi zoals extreem links mij zou noemen.

IslamPislam | 22-11-18 | 23:09

Volgens de Engelse SJW linksgekkies van The Guardian ben ik Victor Orban.

Ab Sconditus | 22-11-18 | 23:07 | 1

The Guardian is een links deugvod waarbij retards denken een "argument" te hebben.

Zelfde geldt voor de New York Times, Washington Post en Wall Street Journal.

Kop Kaaz | 22-11-18 | 23:42

Server error 500 ????

Ab Sconditus | 22-11-18 | 23:04

Matteo Salvini is my man, hèhèhè.

Von Knarrenstein | 22-11-18 | 23:03

Dead centre voor mij.

BekiekUtMoar | 22-11-18 | 23:02 | 1

Dat betekent nog steeds extreem rechts in de ogen van de meeste politici.

keestelpro | 23-11-18 | 00:52

Jah kom zeg, bij de eerste vraag "where do you live?" was de uitslag al rechts. Toch even verder invullen gaan.

grom | 22-11-18 | 22:56 | 1

Het viel me me dat ze niet om mijn huidskleur vroegen.
Het lijkt wel een goocheltruc.

keestelpro | 23-11-18 | 00:53

You're most similar to:
Barack Obama
Former US president

You're least similar to:
Donald Trump
US president

krijg ik nu een ban?

Insan3 | 22-11-18 | 22:55 | 9

Zoals vrijwel iedereen.

spanarchist | 22-11-18 | 23:13

Zoals ieder normaal denkend mens behalve Engelsen blijkbaar.

Papa Jones | 22-11-18 | 23:23

Metoo, Je Suis Obama :-)

Greisaart | 22-11-18 | 23:32
▼ 6 antwoorden verborgen

Duurt veel te lang, dus fuck of

EnzoIshet3 | 22-11-18 | 22:55 | 3

Laat me raden, millennial met adhd en korte aandachtsspanne?

LiniaalRectaal | 22-11-18 | 22:56

En geen Engelse les genoten.

MoltisantiBeer | 22-11-18 | 23:25

Moh, 20 vragen en als je slim bent kan je je muispointer precies op dezelfde plek houden en klik, klik, kilkkerde klik doen!

keestelpro | 23-11-18 | 00:55
-weggejorist-
Melson_Nandela | 22-11-18 | 22:54

Over populisme gesproken: lees net op teletekst dat er vanavond een grote anti-terreuroefening wordt gehouden. Wat is het doelwit van de 'oefenaanslag': een café? een concertzaal? een redaktielokaal? een treinstation? luchthaven? boulevard? plein? winkelend publiek? Neen. Het doelwit is...(tromgeroffel)... een a-s-i-e-l-z-o-e-k-e-r-s-c-e-n-t-r-u-m.

Zenzeo | 22-11-18 | 22:52 | 2

In Ter Apel hebben ze er ook eentje en daar is het continu feest! Winkeldiefstal, winkeldiefstal, winkeldiefstal, winkeldiefstal, winkeldiefstal. Had ik winkeldiefstal al gezegd?

eerstneukendanpraten | 22-11-18 | 23:02

Nee, eerstwinkeldiefstaldanneukenendanpaspraten.

ristretto | 23-11-18 | 00:52

Alex Brenninkmeijer.
De man die alsnog niet als eerse optie verschijnt als Google "Alex Bre" probeert aan te vullen. Pas wanneer je de eerste 'n' erbij typt, lukt het wel.
Die man heeft dus een hele relevante mening.

Vage_eddie | 22-11-18 | 22:51

Dit topic gaat in mijn bookmarks. Hoi AIVD!

LiniaalRectaal | 22-11-18 | 22:51 | 3

Yep met zo'n testje kom je toch op makkelijke wijze aan info over je burgers. Heb hem dus maar effe overgeslagen.

tweetybird | 22-11-18 | 23:02

Het CBS heeft mij wekenlang lastiggevallen over het invullen van een zeer invasieve enquête. En ik ben niet de enige.

LiniaalRectaal | 22-11-18 | 23:09

Daarom vul ik persoonlijke gegevens bij benadering in en loopt de hele bliksemse boel via de VPN en draaien er cookie- en adblockers mee. Doei AIVD.

Kopieerapparaat | 22-11-18 | 23:50

Goh....
You're most similar to: Evo Morales Bolivian president
(en een pesthekel aan linksekerk-ouderlingen en andere socialistengajes, maar dat wist ik al)
Ga me toch 's verdiepen in Bolivia....

Bakschuif | 22-11-18 | 22:51

Well, let's say Victor Orban is my friend.

Kritiek caster | 22-11-18 | 22:49

M’n identiteit is nu voor allen duidelijk, Ik ben de tweelingbroer van Victor Orban!

Blonde Nel | 22-11-18 | 22:48

Die hele term betekent in feite niks meer in ons politieke landschap. "Populist" als scheldwoord van de EU voor iedereen die een andere mening heeft???
Kom nou effe.
In Nederland hebben we 2 echte populisten gekend: Joop den Uijl en Wim Kok. Spektrui heeft het ook geprobeerd, maar die faalde in alles wat hij probeerde.

Eric Newby | 22-11-18 | 22:48 | 1

Je vergeet nummer drie; Frans Timmermans, onze superpopulist die Europa opfleurt namens een marginale club.

ristretto | 23-11-18 | 00:50

Het meest met Salvini en het minst met chavez-adept iglesias. Nou prima!

Pierrepoint | 22-11-18 | 22:46

Is Hongaars bier een beetje te hachelen?

Mogwai | 22-11-18 | 22:44 | 3

zal best. maar peroni blijkt het voor mij te zijn. lekker bij een pizza calzone.

Glasgow Argus | 22-11-18 | 22:46

Dreher bier, topkwaliteit.

BerryCitroen | 22-11-18 | 23:25

Geen idee. Peroni blijft zeker aan te raden.

ristretto | 23-11-18 | 00:49

Ja volgens mij sta ik dan rechts boven , dus dan ben ik volgens dit plaatje een echte populist. Want de taal en teksten van Nigel staan me zeker aan. Trump vind ik heerlijk, alleen al om zijn lompheid. Orban vanwege zijn katapult schieten tegen de ongekozen EU commissie. Salvini, ja ik krijg dan betere gevoelens voor de Italianen. Evo Morales is de versukkeling van het marxisme en links wegzakkende nooit meer terugkerende debielen ideologie. Bernie Sanders is niets en zal ook nooit iets worden. Barack Obama die alleen door zijn halfzwart zijn de nobelprijs gekregen heeft, terwijl hij veel meer oorlogen heeft gevoerd dan zijn opvolger, die helemaal geen oorlog voert maar juist de eerste President is die de Korea's samenbrengt en die de economie energie geeft. Macron het elitaire half linkse Franse klootje die nu snel zonder achterban regeert en natuurlijk die stomme Merkel, die heeft afgedaan.

AMX pri | 22-11-18 | 22:43

You're most similar to:
Evo Morales
Bolivian president
--------------------------

Nooit geweten !

Castor12 | 22-11-18 | 22:43 | 1

Same here.

zwartzondersuiker | 22-11-18 | 23:13

Damn. Exact in het midden..!

Beste_Landgenoten | 22-11-18 | 22:43 | 5

Of dat van het homohuwelijk. Wat heeft dat nu met links / rechts / populist te maken.

Papa Jones | 22-11-18 | 22:56

Papa Jones | 22-11-18 |

Iedereen is bij voorbaat gewoon een lul, totdat het tegendeel bewezen is. Whehehe.
Bijna zoals bij Zeurvana Simons, waar iedereen blanke een racist is. Alleen bij Zeurvana blijf je dat ook al is het tegendeel bewezen.

Kopieerapparaat | 22-11-18 | 23:57

Zeurvana Simons moet gewoon liefdevol verpleegd worden.

Papa Jones | 23-11-18 | 01:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Ah ja, gaan we weer. Po--pu-lis-me?
Destijds Fortuyn? / Nu Matteo Salvini?
Dacht het niet vriend. Dat zijn leiders die gekozen worden door reactionisten.
Beetje zoals je eiersmijthoolies krijgt op basis van KOZP...
En de grootste populist is Klaasje Dijkhoff (VVD). En ja, die man beschouw ik als links.
Er hoeft maar 1 gevoelig onderrrjwerrrp te zijn, of Ons Klaaske komt met rasse schreden de bevolking redden met harde maatregelen...
-totdat er blijkt dat er to-taal geen steun voor is, laat staan bij Klaas zelf, en dat bloedt het dood.
-of totdat de verkiezingen zijn afgelopen, das altijd een mooi moment voor Paarse Piemels om hun achterban de gebraden hanen hard terug uit hun strot te trekken .
Populisme? Zwaar verkracht woord, weer gekaapt door links, een Godwin. Laat je gewoon uitmaken voor populist, joh. Ey. Mensen hebben geen idee.

chicago river | 22-11-18 | 22:38 | 1

De gedachte achter de term "populisme" is dat politieke aspiranten doelbewust aan de onderbuikgevoelens van het volk appaleren om de macht te krijgen.

Wat te idioot voor woorden is: Zowel Wilders als Matteo Salvini hebben overduidelijk laten zien achter hun mening te blijven staan *ook al* kost hen dat stemmen.

omanders | 22-11-18 | 23:00

Lichtelijk richting Orban. Maar veel centristischer. Ik heb de "Implicit Association Test" ook gedaan en daaruit kwam 0% bias uit. Ik heb me kapot gelachen. Mijn meningenpalet is waarschijnlijk radicaler dan Orban.

omanders | 22-11-18 | 22:37

Wel kickuh zo als ik al die foute uitkomsten zie. Doet mij beetje denken aan de stemwijzer.Nu weet je gelijk waarvoor dat kabinet zit. Volgen klakkeloos de stemwijzer.

tweetybird | 22-11-18 | 22:35

*begint Nederlands-Hongaarse verhuisservice*

knutsel_ | 22-11-18 | 22:33 | 1

*aandelen koopt*

keestelpro | 23-11-18 | 00:58

Disfunctioneel geval. Ik ben links populistisch volgens het stupide geval, maar geef Farage en Baudet groot gelijk. Krom is kennelijk rechts en vieze verza...

BSE rundfunk | 22-11-18 | 22:32

Ik ken de helft niet. Volgens mij wilde Obama ook alle potentieel gevaarlijke "vluchtelingen" bannen en was Clinton degene die het startsein gaf voor de oorlog in Irak. Maar hey, dat is allemaal maar populistisch te vinden op het web.

klowiepowie | 22-11-18 | 22:26 | 1

Volgens mij gaf Bush het startsignaal voor Irak.

ristretto | 23-11-18 | 00:47

Alex fransiscus maria Amsrteldam
Dus als je niet in zijn kielzog wandelt ben je een populist.
Maar dan ben je toch nog altijd stukken beter dan dan de pedofiele monniken
met hun z.g.n katholieke geloof.
Vooringenomen figuren met vooringenomen gedachten en ideeen zijn geen afspiegeling van de bevolking .
Er staat ons nog wat te wachten een wereld vreemde CU figuur zal het ons wel even leren de nieuwe gesel gods hij heeft heel wat in petto
hij zegt nog net niet dat we naar zijn gods tempel moeten.
Laat hij zich maar bemoeien met de voedselbank hebt uw naasten lief
Man de NL bevolking een heropvoeding geven wat ben je voor een dwaas.

soledad | 22-11-18 | 22:25

Haha... de fact check op de uitspraak van Brenninkmeijer haalt een vaak door linkse mensen geponeerde stelling onderuit. Het bij elkaar zetten of wonen van mensen met verschillende achtergronden leidt niet per definitie tot meer tolerantie en begrip. Integendeel: vaak is het beter om van een afstand wat gematigde opvattingen over elkaar te hebben dan sterke opvattingen op basis van echt 1 op 1 contact. De werkelijkheid kan gewoon zwaar tegenvallen.

Amsterdamsko | 22-11-18 | 22:24

Anyway, uit deze *ahem* geheel “objectieve” test van de Waakhond blijkt dus dat er gemiddeld veel meer linkspopulisten op de wereld zijn dan rechtspopulisten.
Dat is niks nieuws, wist iedereen met een beetje verstand allang, maar mooi dat dat nog even wordt bevestigd door de linkspopulisten zelf, die aan dit testje hebben meegedaan.
Daarmee kan de term “populist” eigenlijk niet meer worden gebruikt voor iedereen die een beetje rechtser is dan Jesse Klaver, zoals tot nu toe het geval was.

Stormageddon | 22-11-18 | 22:22

Ja hoor... Populist. Ook een racist. Ik ben best eng eigelijk. Goed gevoel...

Bushcrafter | 22-11-18 | 22:22

Meeste overeenkomsten met good ol' Trump en het minst met (voeg scheldkanonnade in) Pablo Iglesias.
Of als het in Amerikaanse newspeak moet: 'Evil white cis gendered male Hitler loving fascist, following an orange man who's always bad!'

Lekker gekleurd onderzoekje ook ''Trump, a man who has repeatedly failed to condemn radical rightwing activists''
Om het vervolgens bij die smerige socialist (gewoon aanhanger van het communisme dus) bij 'founder member of anti-corruption, anti austerity Podemos party' te houden.

Libertariër91 | 22-11-18 | 22:20

Over kleur gesproken,van dit soort quasi wetenschappelijke onderzoekjes krijg je toch à la minute rooie vlekken op de meest vreemde plekken.

Rest In Privacy | 22-11-18 | 22:16

Ik ben nog linkser dan Obama.....

ikweethetzeker | 22-11-18 | 22:16

Niet links, niet rechts, een klein beetje populistisch. Iets boven Macron. Goeiege test hoor :-)

DebraCadabra | 22-11-18 | 22:16

Haha, ik sta vlak bij Trump en dat klopt want ik vind hem helemaal fantastisch.

Francisca | 22-11-18 | 22:15 | 1

Ik ook en ben er trots op.

keestelpro | 23-11-18 | 00:59

Ik kom in de buurt van Juan Evo Morales Ayma, een Zuid-Amerikaanse, cokesnuivende president die alleen A-level hoeren doet. Beetje linksboven van het midden dus.

BLR | 22-11-18 | 22:14 | 1

Hij kauwt die blaadjes alleen maar hoor.

de visser | 22-11-18 | 22:21

Ik ben iets populistischer dan Merkel.

Tempolier | 22-11-18 | 22:13

Huh... Ik ben minder rechts dan ik dacht.

quantumcollider | 22-11-18 | 22:12

Waar staat Hitler eigenlijk in dit grafiekveld? Gewoon, ter referentiekader.

Knufter | 22-11-18 | 22:11 | 2

Stipje valt net weg door de foto van Alex B.

benjeallanggek | 22-11-18 | 22:13

Hitler was een extreemlinkse populist dus uiterst linksboven hoort zijn honingraatje te zijn.

keestelpro | 23-11-18 | 01:00

Iets linkser dan Obama. Hoe kan dat nou, ik ben een boze blanke Nederlandse man, dus per definitie een racist. Ik snap er niet meer van.

Peerkeoud | 22-11-18 | 22:11

Ik kwam uit bij Rutte. (Maar dat is natuurlijk een leugentje om bestwil, mijnerzijds. En hoe groot is eigenlijk de kans dat Rutte alles eerlijk heeft ingevuld. Vragen, vragen...)

benjeallanggek | 22-11-18 | 22:10 | 2

Heel goed!

Rest In Privacy | 22-11-18 | 22:19

Vraag het Rutte zelf, uitkomst inverteren en zie daar!

grom | 22-11-18 | 22:49

Populist Right!

And proudly so.

Knufter | 22-11-18 | 22:09

Macron, iets minder populistisch

Die nare vent | 22-11-18 | 22:07

Salvini :)

IkwilJinekwel | 22-11-18 | 22:05

Ik ben populistisch centrist.

Mad Jack the Pirate | 22-11-18 | 22:04 | 1

Ah het extreme midden! Jij boefje!

keestelpro | 23-11-18 | 01:01

Aiaiai Obama. Hoe kan dat nou?

ristretto | 22-11-18 | 22:04 | 4

Kut, Kuifje hoe moet dat nou verder?

ristretto | 22-11-18 | 22:20

Ga je memoires schrijven. Is vraag naar.

Rest In Privacy | 22-11-18 | 22:31

Ik ook al Obama, nooit geweten dat die vent zo rechts was.

Gravin v Kippenbouth | 22-11-18 | 23:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind dat Brenninkmeijers toch hun mond moeten houden over anderen die fout zouden zijn. Je weet wel, die Brenninkmeijers van de C&A...

"Tijdens en vooraf aan de Tweede Wereldoorlog nam C&A vastgoed over dat door Nazi-Duitsland van Joden geconfisqueerd was. Ook werkten toentertijd Joden uit het getto in de Poolse stad Łódź en Russische krijgsgevangenen voor het kledingbedrijf."

Vuurwezel | 22-11-18 | 22:04 | 1

In Engeland wordt de firma: Cheap & Awful genoemd.

kleurdoosje | 23-11-18 | 05:41

djiezus ben een links popolistische rakker, slecht lichtelijk meer populistisch dan Obama....
Fuck...

Woehahahaa | 22-11-18 | 22:04 | 4

Het gaat om de homo standpunten denk ik.

ristretto | 22-11-18 | 22:21

@ ristretto Nee, heb strongly agree bij huwelijk en adoptie ingevuld en ik zit niet in dat kwadrant.

knutsel_ | 22-11-18 | 22:26

@knutsel, dan ben ik gewoon een linkse lul met MPS

ristretto | 23-11-18 | 00:45
▼ 1 antwoord verborgen

Ai ai ai.
Viktor Orbán.

Dick Luyenlomp | 22-11-18 | 22:03 | 1

Ja ja ja.

jan99 | 22-11-18 | 22:42

Ietsjes linksig en ietsjes non-populistisch. Lijkt het meest op Macron. En toch zit ik ook op GS. Zet een mens aan het denken...

jacovisscher | 22-11-18 | 22:02

Het meest overeenkomend met Merkel en het minst met de baas van Podemos. Geen idee of ik hier wel blij mee moet zijn. Niet bepaald een fan van Merkel.

Amsterdamsko | 22-11-18 | 22:02 | 1

Podemos is Chávez.

Rest In Privacy | 22-11-18 | 22:09

Waar zou Marco Out staan in deze grafiek? www.twitlonger.com/show/n_1sqnokt
Enne... komt hij nu wel of juist niet op deze lijst? www.isereenvvderopgestapt.nl
Hij is immers niet uit z’n functie opgestapt maar uit de VVD...
Misschien moet daar een aparte categorie voor worden gemaakt.

Stormageddon | 22-11-18 | 22:01 | 1

Die eerste link: een vvd-er met principes. Ze bestaan. En dus zegt hij zijn lidmaatschap van de vvd op. tnx stormy.

de visser | 22-11-18 | 22:17

Gezien de positie van Merkel in het matrix zal 'non-populist' wel een eufemisme zijn voor dictatoriaal.
.
Mooie vragen ook, alles wat ook maar enigszins ruikt naar democratie valt onder populisme uiteraard.

Harry Turtle | 22-11-18 | 22:00

Ik verwacht redelijkerwijs vanacht a la Nekschot van mijn bed gelicht te worden.

badlegerig | 22-11-18 | 21:59 | 1

Gezien uw nick trekken ze vermoedelijk de stop en u uit bad.

grom | 22-11-18 | 22:51

Blijkbaar zijn er geen non-populist left of right gezien er rechts en links onder niets te zien zijn. Als je links bent ,ben je gegarandeerd populist. Terwijl aan de rechterkant je ook niet zo populistisch kan zijn (Orban in dit grafiekje). Arme guardian kneuzen, zo ontkrachten ze hun eigen rechts = populisme = fout argument een beetje lijkt het. Blijkbaar correleert hetgeen ze tegen elkaar willen uitzetten met elkaar. Daarom slaat dit assenstelsel nergens op, de xy-assen horen niet van elkaar afhankelijk te zijn. Daarom slaat dergeljike grafiekjes sowieso al nergens op, maar guardian weet dat populisme een hot topic is en dus mooi stukje clickbait, ook van de GS.

Ik had x = 3/5 , y = 1 . matteo salvini.

Dr.Dude | 22-11-18 | 21:59 | 2

alstublieft zeg.
"niets te zien is", "daarom slaan" , "een mooi stukje".
Excusé, staan vast nog meer vauten in.

Dr.Dude | 22-11-18 | 22:03

Deze kwis is niet van The Guardian, het is ontwikkeld oa aan de universiteit van Keulen, Merkel wil waarschijnlijk weten of ze populair is.

kleurdoosje | 23-11-18 | 05:35

Ik doe niet mee met die populistische woorden, ik pas dus!

Mr_Pikibelly | 22-11-18 | 21:57

Je kunt er wel een mooi spelletje van maken maar de linksmensch is gewoon fout,
moet ter verantwoording geroepen worden en de prijs voor jarenlange wegkijken en wanbeleid betalen, in de trant van hun eigen bomen en hennep ideologie.

Halul gebakken | 22-11-18 | 21:57

Barack Obama! De eerste zo te zien.

Wayne Schlegel | 22-11-18 | 21:57

Precies in het midden.
Dat kan kloppen want ik heb nergens een mening over.

Jan Dribbel | 22-11-18 | 21:56

Het valt op dat veel ambtenaren in Nederland met een hoog inkomen... links zijn.
Je zou verwachten dat ze rechts zijn, maar dat valt vies tegen.

sociaal_econoom | 22-11-18 | 21:56 | 2

Het sleutelwoord is hier "ambtenaar".

knutsel_ | 22-11-18 | 21:57

Mensen die voor het klimaatverdrag van Parijs zijn en denken dat we een oneindig stroom migranten hier opvang, huisvesting, zorg met een uitkering kunnen geven.
Maar als je vraagt of ze hiervoor 10% van hun inkomen willen inleveren, dan lopen ze hard weg.

sociaal_econoom | 22-11-18 | 22:01

Ik ben VICTOR ORBAN! En dat is de uitslag die ik had verwacht!

dutch bikkel | 22-11-18 | 21:55

Ik kreeg
Dromen zijn bedrog
De kans dat u ooit de loterij wint is nihil.
U bent niet zwart
U bent niet wit
En daarna kreeg ik een pop up met het rekeningnr van yomanda

tweetybird | 22-11-18 | 21:54

You're most similar to:
Evo Morales
Bolivian president
Evo Morales has been president of Bolivia since 2006. He has successfully sought an end to term limits, champions indigenous rights - he is an Aymara - and pursued a policy of partial nationalisation.

Geil Kippetje | 22-11-18 | 21:54 | 1

rechts van het midden boven.

cwi_client | 22-11-18 | 21:53

Oke! Ik sta dus naast Evo Morales!

broodje gezond | 22-11-18 | 21:53

You're most similar to:
Emmanuel Macron

You're least similar to:
Donald Trump

zetje01 | 22-11-18 | 21:52 | 5

@Kopje Suiker | 22-11-18 | 21:54
Kritisch en realistisch zijn. Dat je denkbeelden zouden leiden tot een betere wereld is een bonus.

TeeJee | 22-11-18 | 21:56

Een lotgenoot. Wat fijn ;)

jacovisscher | 22-11-18 | 22:05

#metoo

Die nare vent | 22-11-18 | 22:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Hongaars leren gaat

larie | 22-11-18 | 21:52

Dichtst bij Obama, verst weg van Trump. Dan is Obama dus toch een toffe peer. Of zou het komen doordat ik 'other' had ingevuld bij gender? En over m'n leeftijd had gejokt?

nedpol | 22-11-18 | 21:52 | 1

Neu, dat maakt niets uit. Ik had blanke man van middelbare leeftijd ingevuld en sta ook het dichtste bij Obama en ver van Trump. Eigenlijk vind ik ze allebei wel toffe peren.

Peerkeoud | 22-11-18 | 22:16

brenninkmeijer is altijd in te huren om op kosten van de belastingbetaler bij de msm kleffe politiek-correcte meninkjes te ventileren.

krelus | 22-11-18 | 21:52

Hierboven heb ik gelogen want ik heb de test toch gedaan.

Uitslag was iets met WWIII

de visser | 22-11-18 | 21:51

Rechts onderin het populist left hoekje.

Blotebelg | 22-11-18 | 21:51

Meest bij Obama, minst bij Trump. Aardig gek kwizzie. Ik ken mezelf niet eens. Stof tot bredere introspectie hier.

NiCeY | 22-11-18 | 21:51 | 1

In ieder geval (zeer) dichter bij het midden dan op een uiterst afgrondje.

NiCeY | 23-11-18 | 14:21

Ik kom uit bij Jesse, vlak onder Pino.

Harry Turtle | 22-11-18 | 21:50

Linkser dan Jan Marijnissen, iets onder het midden (richting niet-populist). Ik win dus dit spelletje.

Ggroengras | 22-11-18 | 21:48

Salvini schijnt mijn maat te zijn

Oetiohnegentechnik | 22-11-18 | 21:48

Matteo Salvini. Approve.

Glasgow Argus | 22-11-18 | 21:47

Evo !!

Ab_de_Slam | 22-11-18 | 21:46

OT, handig zo'n kroontje. Ik maak nogal eens een typefout.

Kukooo1 | 22-11-18 | 21:46 | 1

Sinds ik mijn kroontje heb ben ik hopeloos nonchalant geworden en maak ik veel meer typo's. Gewoon omdat het kan. Maar het tikt wel lekkerder weg. :-)

keestelpro | 23-11-18 | 01:10

Heerlijk sturend deze 'test'.

Zonder al te veel moeite kom je ruim rechtser en populistischer uit dan Trump.

TeeJee | 22-11-18 | 21:45 | 5

Sjors W. Morgen maar even een afspraak maken bij je therapeut. Misschien is er nog wat aan te doen.

beau van rtl | 22-11-18 | 21:54

Ik kwam als de liefdesbaby van Hitler, Orban, Trump en Mussolini uit de test. Kostte weinig moeite overigens.

Valt reuze mee.

RenHoek | 22-11-18 | 21:55

@ beau van rtl | 22-11-18 | 21:54
Nee hoor, is prima zo. Voel me daar wel thuis.

Sjors W. | 22-11-18 | 22:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Viktor Orban is mijn man!

Kukooo1 | 22-11-18 | 21:44

Iets onder Evo Morales en wat meer richting het midden.
Geen idee hoe goed die vent het doet daar in Z.Amerika

boerenvla | 22-11-18 | 21:44 | 1

Morales is een vriend van Maduro. Sterkte.

vanvandaag | 22-11-18 | 21:53

Ik kom uit bij Orban, Rutte, Hillary Clinton en Putin

Dr.SapperDeFlipFlap | 22-11-18 | 21:43

Ik hoef de test niet te doen. Ik heb een leven lang gewerkt. Goed geweest voor mijn ouders en nu nog voor mijn kinderen en kleinkinderen. Beleefd tegen mijn buren vrienden en kennissen. Ik ben eerlijk en open , als ik zou stemmen zou ik dat rechts doen dus ik ben een populist en daar ben ik trots op.

beau van rtl | 22-11-18 | 21:42 | 4

Dat geld voor het gros van de “populisten”
Populist is een ander woord voor Eerzame burger

Het leven is zwaar | 22-11-18 | 21:47

Als je maar niet op Franco stemt, dan houd ik verder mijn mond.

Rest In Privacy | 22-11-18 | 22:12

@Het leven is zwaar
Word, brother.

LiniaalRectaal | 22-11-18 | 22:37
▼ 1 antwoord verborgen

Altijd weer diezelfde kul-redenatie dat je mening er niet toe doet als je zelf niet midden in een multiculturele dramawijk woont.
Alsof er geen andere manieren zijn om mee te krijgen wat zich daar afspeelt om vervolgens tot de conclusie te komen dat je daar geen zin in hebt in je rustieke dorpje.
En Alex woont daar zeker wel middenin, zodat we zijn zalvende woorden wel serieus moeten nemen?
Of is hij gewoon te dom om te zien dat hij zijn eigen mening ook direct diskwalificeert door dit soort uitgekauwde lui-intellectuele oneliners?

Harry Turtle | 22-11-18 | 21:40 | 2

Precies! Je hoeft zelf geen profvoetballer te zijn om te zien of iemand wel / niet goed kan voetballen.

Timide_Aso | 22-11-18 | 21:47

Ik heb er wel tussen gewoond en ben weggevlucht naar een dorp, dus woon er gelukkig niet meer tussen!! Maar weet wel dat de multicul zwaar ruk is en een grote mislukking!

dutch bikkel | 22-11-18 | 22:00

Links en rechts zijn achterhaalde begrippen. Nieuw links lijkt zich vooral druk te maken over abstracte begrippen en alles wat ver van huis is. Ik ken ze, de linksmensen die zich op exotische reizen één met de natives hebben gevoeld, die hun principiële vegetarisme als een ridderorde dragen, maar die hun maatschappelijke betrokkenheid in woord zelden omzetten naar daden.

MickeyGouda | 22-11-18 | 21:40 | 7

@MickeyGouda | 22-11-18 | 21:40
Ik zeg het al heel lang, degenen die de grootste bek opzetten m.b.t. alles waar links voor staat blijken in real life de grootste aso's te zijn die je in je leven zult tegenkomen.

Crusher | 22-11-18 | 21:51

Zei jij daar "woord omzetten naar daden"?

I see what you did there

de visser | 22-11-18 | 22:10

Helaas Mickey, helaas...

Rest In Privacy | 22-11-18 | 22:20
▼ 4 antwoorden verborgen

You're most similar to:
Barack Obama
Former US president
Gadsie...

salonsocialist | 22-11-18 | 21:38 | 3

Kan erger, ik zat het dichtste bij die Mutti. Wel geruststellend dat ik het verste van Bernie af dat.

E-Burke | 22-11-18 | 21:39

Troost je, diezelfde D66er/PvdA'ert die liep te dweepen met Barack zou wanneer Barack in Nederland had rondgelopen een Volkert tegen hem hebben opgestookt.

Sjors W. | 22-11-18 | 21:50

Ghehe, salonsocialist Barry Soetoro.

LiniaalRectaal | 22-11-18 | 22:33

Vergeleken met mij is Orban een tree huggende softie die vet pro Europa is.

RenHoek | 22-11-18 | 21:37 | 1

LOL

knutsel_ | 22-11-18 | 21:39

centrum rechts.

horsteknots | 22-11-18 | 21:36

Nooit geweten dat Matteo Salvini zo'n toffe peer is.

Djadja_Kolja | 22-11-18 | 21:34

You're most similar to: Matteo Salvini...
Ok, dankoewel.

wiener mit pommes | 22-11-18 | 21:33

Emmanuel Macron blijkbaar, maar jeetje wat is dit een slechte survey.

spouwer ranger | 22-11-18 | 21:33

OK op risico van een ban... ik zit het dichtste van de BWB bij Obama. Je verwacht het niet hè

Zuma | 22-11-18 | 21:32 | 1

Er zijn inderdaad andere sites meer geschikt voor jou om te reaguren.

Rest In Privacy | 22-11-18 | 21:45

Ik heb mijn telefoon maar een keer opnieuw opgestart en de test nog een keer gedaan en nu heb ik als score een bloksnor.

Patje2011 | 22-11-18 | 21:30 | 3

Assad?

Rest In Privacy | 22-11-18 | 21:45

Charlie Chaplin.

Patje2011 | 22-11-18 | 21:52

Nelson Mandela?

beau van rtl | 22-11-18 | 21:58

Het is echt een vooroordeel om te denken dat louter blanken op de PVV stemmen. Volgens een masterscriptie aan de UvA is er een hoger percentage allochtonen op de PVV stemt, dan autochtonen. Dat zijn van die details die dit soort figuren missen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

De vergeten slachtoffergroep van mislukte integratie en discriminatie wordt namelijk ervaren door de allochtonen die wel willen werken, studeren en feesten. Die worden geweigerd op basis van gedrag van andere allochtonen, die door niemand de consequenties krijgen van hun gedrag.

Klinkt leuk hoor de-escaleren, sussen, pappen& nathouden, lage pakkansen en fopstraffen, maar het geeft idioten het idee dat hun gedrag kan. Wat weer eigenrichting geeft vanuit een mensen die dat compleet zat zijn (waarin allochtonen weer feller zijn dan autochtonen). En die eigenrichting komt niet alleen bij daders terecht, maar vooral bij mensen met hetzelfde signalement.

Die zoeken vervolgens een oplossing bij hun probleem. En dat zijn niet de partijen die deugen, weigeren zaken te benoemen en wegkijken. Dan kies je iemand die op zijn minst _praat_ over het probleem. Niet dat daar een oplossing wordt verwacht, maar niet geschoten is altijd mis.

Het is electorale armoede.

Feynman | 22-11-18 | 21:30 | 1

Het is stemmen op de tegenpartij, meer smaken zijn er inderdaad niet.
Verdeel en heers is het motto du jour. Alweer!
Cirkels iemand?

Rest In Privacy | 22-11-18 | 21:56

Destijds ook het interview in ‘t NRC gelezen.

Tenenkrommend.

Deze man maakt deel uit van een categorie geprivilegieerde mensen die uit de hoogste regionen van onze samenleving komen en “ons simpele burgertjes” wel even komen uitleggen hoe alles zit.

Comfortabel vanuit zijn gerieflijke armstoel, cognacje en sigaartje in de hand, met een journalist op audiëntie in je prachtige villa.

Die man heeft werkelijk geen flauw benul hoe het “gewone” publiek denkt en (in de multiculturele ellende) leeft. Dat krijg je wanneer je in een elitaire bubbel verkeert, op eenvoudige wijze prachtbaantjes met hoge bezoldiging hebt geregeld via je uitgebreide netwerk waarin je geboren werd.

Meneer Brenninkmeijer, fijn voor u dat u zo’n gerieflijk elitair leven kunt leiden. Maar misschien dat u eens een uitstapje naar die Schilderswijk zou moeten overwegen, om u eens te verdiepen in de rauwe werkelijkheid waar het “gewone” volk mee te maken heeft.

En dan zonder een hele bende bobo’s met beveiliging in uw kielzog.

Kompromat | 22-11-18 | 21:29 | 1

Rotterdam Zuid, is ook een leuke uitdaging.

Rest In Privacy | 22-11-18 | 21:55

Dat die alex zo'n linksch mensch is, is toch geen nieuws? Alles waar het woordje 'ombuds' in voorkomt is immers links. Dat begon al bij de vara met Frits Bom.

vanFleppensteijn | 22-11-18 | 21:29

Iedereen die ver naar rechts uitwijkt heeft waarschijnlijk ook ingevuld dat ie tegen gay marriage en adoptie door homostellen is. En de kerk een warm hart toedraagt. Een soort moslim ben je dan dus

deministerpresident | 22-11-18 | 21:29 | 2

En dan te bedenken dat Obama pas in aanloop naar z’n tweede termijn voor het homohuwelijk werd.

E-Burke | 22-11-18 | 21:45

hmm dat heb ik niet ingevuld en toch rechts van het midden.

knutsel_ | 22-11-18 | 21:51

Vlakbij Victor Orban!.
Ik schrik er wel van dat de meeste antwoorden richting Bernie Sanders zijn, die ik links boven in het hoekje had verwacht.
Maar ja de punten worden door anderen geteld.

watergeus | 22-11-18 | 21:29

Most similar to; Angela Merkel. Oke oke oke...
Nou gooi die grenzen maar open !

Vackman | 22-11-18 | 21:28

Ik val net buiten het plaatje.

VanBukkem | 22-11-18 | 21:28 | 1

Ook fout dus

de visser | 22-11-18 | 21:33

Aangezien rechtspopulisten als domme PVV'ers en FvD'ers gezien worden kunnen deze groep mensen de test niet doen. Want is Engelstalig en daar schijnen ze dus te dom voor te zijn om te begrijpen.
Is dat nu die inclusieve samenleving die linkse partijen zo graag ambiëren?

leo de pejo | 22-11-18 | 21:28 | 2

Ja dat is m

doei

de visser | 22-11-18 | 21:32

ik lijk meest op Obama en stem FvD, eat that

sko | 22-11-18 | 23:05

"You're most similar to: Viktor Orbán
Hungarian prime minister"

Zo!!

Lupuslupus | 22-11-18 | 21:26 | 2

En dat zonder vragen over migratie :)

knutsel_ | 22-11-18 | 21:41

Ja goed hè?

Lupuslupus | 22-11-18 | 22:40

"
United Kingdom

United States

Australia

EU (excluding UK)... neen ik woon in NED Europa including UK!

Rest of the World

Welles! Nietes! | 22-11-18 | 21:26

Ik weet de uitslag al en ga de test niet doen lekker puh

de visser | 22-11-18 | 21:25 | 1

Ik weet ´t ook al: ik ben niet alleen een populist maar ook ´n racist ,´n fascist en ik sta aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Weet ik na een rondje NPO en aanpalende´kwaliteitskranten¨.

drs kwenie | 22-11-18 | 22:41

Ik krijg ook een uitslag van de helft naar rechts en een derde omhoog.
Moet ik mij zorgen gaan maken voor zwarte busjes voor mijn deur ?

Wijze uit het Oosten | 22-11-18 | 21:24 | 1

Facebook/Google heeft mee gekeken en je krijgt vanaf nu reclames voor lederen laarzen en Hugo Boss pakken.

TeeJee | 22-11-18 | 21:58

Niet-populistisch links, Barack Obama :'(

minderweter | 22-11-18 | 21:24

Geschrokken: populist left!
Left!
Ik!

Gewone_mevrouw | 22-11-18 | 21:24

Wie is hier nu totaal doorgesnoven?

Mart6037 | 22-11-18 | 21:23

Laat ik nu precies bij M.Rutte uitkomen.

botbot | 22-11-18 | 21:23 | 1

Gefeliciteerd Mark.

LiniaalRectaal | 22-11-18 | 22:26

Matteo Salvini. Ik had nog iets rechtser verwacht.

Jeroen65 | 22-11-18 | 21:22

Bent u blank? Dan bent u sowieso fout.

Geef uw huis aan iemand die de islam aanhangt, koppel uw dochter aan een asielzoeker en geef u vermogen weg aan de mensensmokkelaars van Artsen Zonder Grenzen.

Niet mee eens?

Dan heeft u klaarblijkelijk niet goed opgelet bij maatschappijleer en bent u een vieze vuile racist. Gaat u zich schamen voor uw koloniale verleden.

Even samen? Weg met ons! Laat die blanke zelfhaat door je heen stromen! Weg met ons!

Padjepejer | 22-11-18 | 21:22

Hmmm, ongeveer in het midden op beide assen, heel klein beetje richting rechts & populisme. Conclusie The Guardian: "you're most similar to Victor Orban"...

raskol | 22-11-18 | 21:22

Ik lijk het meest op Barack Obama. Waar heb ik dat aan verdiend?

Synecdoche | 22-11-18 | 21:22

Ik neem aan dat de redactie koste wat kost de rozepakkencollectie opkoopt.

de visser | 22-11-18 | 21:22

ik zit half rechts van het midden .ben ik dan ook een extreem rechtse gore populist of .alleen maar een klein beetje .. of geldt dat alleen voor alles ter linkerzijde ? toch weer vragen...

bowlfabriek | 22-11-18 | 21:22

Ik kan dus beter naar Hongarije verhuizen.

Mark Verheijen | 22-11-18 | 21:21 | 4

Samen asiel aanvragen en daarna eisen stellen. Gezellig :-)

Mark Verheijen | 22-11-18 | 21:32

oostenrijk is dichtbij ,ook een optie..

bowlfabriek | 22-11-18 | 22:01

Mark Verheijen | 22-11-18 | 21:32

Hongarije is een EU-land. U heeft de nationaliteit van een EU-lidstaat. U hoeft geen asiel aan te vragen. U heeft het recht van vrije vestiging (zitten wel een paar haken en ogen aan: bron van inkomen vooral), dus u mag er zo naar toe.

Bijtendehond | 22-11-18 | 23:47
▼ 1 antwoord verborgen

Man ik ben full retard populist right-wing white male cisgender nationalist.

Yassss

KollenbergSittard | 22-11-18 | 21:20

Gelukkig geen vragen over (illegale) emigratie.

laagvliegert | 22-11-18 | 21:20 | 1

Emigratie? Remigratie!

de visser | 22-11-18 | 21:30

Kom uit naast Salvini. Rechts boven dus.

Zwizalletju | 22-11-18 | 21:20 | 2

Aan jou is echt alles fout. Je deugt niet. Je vindt zomaar zelf dingen. Je denkt zelf na. Informeert jezelf. Je werkt. Man. Blank.

Need I say more?

de visser | 22-11-18 | 21:29

*nipt Chianti*

LiniaalRectaal | 22-11-18 | 22:27

Gender
[ ] Male
[ ] Female
[x] Other

VanBukkem | 22-11-18 | 21:19 | 2

Durf haast niet (want deugen)...: lol

vanvandaag | 22-11-18 | 21:55

Ik ben ook een diehard pollfucker maar toch krijg ik precies de uitslag die ik niet wilde.

keestelpro | 23-11-18 | 01:18

ik ben populist-right, en daar ben ik trots op!

AdPatat1960 | 22-11-18 | 21:18

Ik ga een oud wijf zoeken, iet aan de rechterkant van Macron,

marrretje | 22-11-18 | 21:16

In elk geval niet gemiddeld... da’s al heel wat.
i.postimg.cc/BQYs0Jq7/B57-E7-DA2-3-BA...
Blijkbaar klim je al op de populisme ladder als je een paar keer strongly (dis)agree of (dis)approve klikt. Lijkt me een methode van niks.

Stormageddon | 22-11-18 | 21:15

Zit dicht bij Macron.
Merde.

RickyLaRue | 22-11-18 | 21:15 | 2

Had ik ook al maar hij zat juist aan de andere kant van het politieke scheidslijn bij mij. Fake poll.

Graaf_van_Hogendorp | 22-11-18 | 21:16

Haha bij mij komt er ook Macron uit. En ik sta het verste af van Pablo Iglesias. Gelukkig.

Patje2011 | 22-11-18 | 21:26

Kom ik nu in de hel?
Bijna gelijk aan de Italiaan.

BBmetR | 22-11-18 | 21:14

Evo Morales het meest en Pablo Iglesias het minst. Is dat heel erg? ik word er nerveus van.

osolemio | 22-11-18 | 21:12 | 7

Hey, we zijn een clubje!

Carmelita | 22-11-18 | 23:14

Carmelita | 22-11-18 | 23:14

Dan zijn we nu met z'n vijven.

Bijtendehond | 22-11-18 | 23:43

Same here!

Indoneesje | 22-11-18 | 23:53
▼ 4 antwoorden verborgen

You're most similar to:
Viktor Orbán

laagvliegert | 22-11-18 | 21:12 | 1

Ah. Ook al...

Lupuslupus | 22-11-18 | 21:29

You're most similar to: Emmanuel Macron. Ik ga naar bed.

aardappelninja | 22-11-18 | 21:12 | 2

Idem

InclinedtoLiberty | 22-11-18 | 21:23

U mist nog een ouwe taart. Mag ik mee Aardappeleter?

Gravin v Kippenbouth | 22-11-18 | 23:44

Zit aan de rechts-populistische kant. Maar niet zo heel ver.

knutsel_ | 22-11-18 | 21:11 | 1

Ik zit nog een blokje verder dan Orbán... Kun je nagaan.. lol

Lupuslupus | 22-11-18 | 21:30

Iets links van het midden, maar drie en een half honingraatje boven de horizontale streep, populist left, jeetje.

Rest In Privacy | 22-11-18 | 21:11

Ik zit bij die Italiaan.

Ome WiIlem. | 22-11-18 | 21:10

I'm a centrist but slightly a populist rightist.

The sworn enemy of far leftie Robot Jetten.

Graaf_van_Hogendorp | 22-11-18 | 21:10

Kudt, ik kom uit in het vijfde kwadrant.......
Ben ik nu een heilige?

Gele Beer | 22-11-18 | 21:10 | 1

All hail to the yellow bear!
:)

Rest In Privacy | 22-11-18 | 21:53

Ik ben overduidelijk een centrum populist.

Joffri | 22-11-18 | 21:10 | 1

Maar als je dus vind dat een volksvertegenwoordiger de belangen van het electoraat dient te behartigen ben je dus een populist. Hier zit de kern van het probleem.

Joffri | 22-11-18 | 21:13

Zit het dichtst bij Viktor Orban.
Nou, dat klopt dus wel.

Repliek_in_stijl | 22-11-18 | 21:10 | 3

Iets links van Viktor Salvator Orban maar nog wel Populist Right.
Godzijdank!

Aristotalloss | 22-11-18 | 21:13

Hier ook Orban het dichtstbij.

knutsel_ | 22-11-18 | 21:18

Voor mij ook Orban... kennelijk

sarcastro | 23-11-18 | 00:15

Links van Fidel Castro, wat krijgen we nou? Ik stem potdomme VVD.

Rest In Privacy | 22-11-18 | 21:10 | 3

Nou dan klopt het toch? Min of meer. Populist!

Rest In Privacy | 22-11-18 | 21:11

Precies. Dat klopt toch?
Trumpie staat wel erg rechts.

RickyLaRue | 22-11-18 | 21:17

@ Kuif,
Ik schat uw jong in, klopt dat?

Rest In Privacy | 22-11-18 | 21:53

Precies de x-as beppe grillo op de y as

Puntjes-maker | 22-11-18 | 21:08

Iets links onder Evo Moralis maar beetje nutteloze test wel.

Geen01 | 22-11-18 | 21:07

Ik ben absoluut voor een vrije markt en keur socialisme ten zeerste af, maar eindig uiteindelijk precies in het midden. Hm..

Gualtiero | 22-11-18 | 21:07 | 1

Ik ook, dicht bij het 0-punt. Gelukkig wel rechts van en boven Macron...

Graaisnaaiert | 22-11-18 | 22:16

Iets rechts van ene Adolf Hitler. Is dat erg?

RenHoek | 22-11-18 | 21:05 | 5

3x links is ook rechts!

Rest In Privacy | 22-11-18 | 21:52

Wat Ce Ca! zegt.

Rest In Privacy | 22-11-18 | 22:22

Wat Dhr Kuifje in Afrika zegt
;)
Biertje of iets sterkers?. Een fruitsapje is ook geen probleem!

Rest In Privacy | 22-11-18 | 22:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Score tussen Merkel en Orbán in. Wel behoorlijk sturende vragen

Rest In Privacy | 22-11-18 | 21:04

Populist = volks=check=ja/true
Een echte democratie is er toch voor het volk of wat?
Als u geen populist bent, dat bent u er 1 van een lobby of een idealist.
De 1 is pushen voor zijn eigen regels en de andere is het pushen voor de regels die op papier kloppen. Ergo, een populist is een realist.

Rest In Privacy | 22-11-18 | 21:03 | 3

Als ik jou invul, kom ik op Thorbecke uit.

Rest In Privacy | 22-11-18 | 21:04

Dus toch een stiekeme VVD'er, hè hè hè.

Rest In Privacy | 22-11-18 | 21:05

@ Kuif,
Leuk punt, ik ben zowel rechts als links. Alle zaken in het leven hebben een realistische kant en een utopische kant. Noem het visie of wat dan ook. Ja alles heeft een financiële kant, maar je daar op dood staren is domweg dom. Noem maar een standpunt en ik zal u zeggen of ik daar links of rechts in sta. Meestal sta ik in beide kampen, om het daarna te nuanceren tot een werkbare situatie.

Rest In Privacy | 22-11-18 | 21:14

Guardian lezers zijn iets minder populistisch dan de Voorzittert blijkbaar. Ik word Italiaan!
“You're most similar to: Matteo Salvini, Italy's deputy prime minister”.

de Voorzittert | 22-11-18 | 21:01

Hoe kan Donald Trump nou 'Populist Right' zijn als hij het centrum van het Universum is? De maat van alle dingen zogezegd!?!
Dan hadden ze er beter Populist Wrong en Populist Right van kunnen maken. Dan klopt het wel...

Aristotalloss | 22-11-18 | 21:00

Ben compleet linkshandig, maar stem gelukkig helemaal rechts.

Titje | 22-11-18 | 21:00

0,0 vragen over immigratie, opvallend,

Repelsteel | 22-11-18 | 20:59 | 3

Inderdaad

Kukooo1 | 22-11-18 | 21:43

U weet toch!

Rest In Privacy | 22-11-18 | 21:51

De vragen zijn gemaakt door oa iemand verbonden aan een universiteit in Keulen. En mensen bij nog wat vage uni's. Dit is een kwis van de EU.

kleurdoosje | 23-11-18 | 03:41

Ik ben rechtser dan Jesse Klaver.

Had het zelf ook niet verwacht.

Parsons | 22-11-18 | 20:58 | 5

@ Kuifje-in-Afrika | 22-11-18 | 21:03 |
De volgende vraag is met of zonder,... ;-)

Rest In Privacy | 22-11-18 | 21:15

Parsons??

Rest In Privacy | 22-11-18 | 21:37

Rechtser dan Klaver?

Rest In Privacy | 22-11-18 | 21:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Daar heb ik de ombudsman niet voor nodig.

Rest In Privacy | 22-11-18 | 20:56 | 4

Een vriendelijk verzoek aan de redactie.
Zet de reacties van de stijlloze promotie op nul.
Overigens dank voor de koepon!

RickyLaRue | 22-11-18 | 22:27

kwa = qua

Laat ik dan maar de taalnazi zijn...

eerstneukendanpraten | 22-11-18 | 22:53

Mark Rutte is een APART geval.
Hij hoort met zijn VVD in het rijtje van Donald Trump... rechts van het midden.
Echter zijn Kabinetten Rutte II en Rutte III... zijn links van het midden--> via PvdA (Rutte II) en nu door D66 en de ChristenUnie.
De linkse partijen drukken een grote stempel op het migratiebeleid waarbij een oneindig aantal mensen uit Afrika en moslimlanden in Nederland opvang, zorg, huisvesting met een uitkering krijgen.
Zodra je je zorgen hierover uit dan ben je een populist... terwijl links voor dit beleid schouderklopjes krijgt via de publieke omroep.

sociaal_econoom | 23-11-18 | 04:42
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken