Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Partij Erdogan steunt FraudeTurken

In Ankara zitten de BlokkeerTurken gewoon in het parlement.

Social

Even een stukje PR-offensief van het UWV na de vernietigende berichtgeving omtrent de FraudeTurken die er op los frauderen met hun bij het aanvragen van de outkiering verzwegen onroerend goed bezit. Dat er door het UWV vrijwel niemand wordt opgespoord wordt is volgens het UWV namelijk niet alleen de schuld van het UWV, maar ook van de Strijders van Erdogan. Zo is daar Strijder van Erdogan Mustafa Yeneroglu die een keer iets over internationaal recht (hahaha) heeft gelezen en nu roept dat de Nederlandse onderzoeken illegaal zijn. Illegaal of niet, een daverend succes is het nog steeds niet. "De gemeente Den Haag onderzocht in 2016 21 gevallen van vermoedelijk verzwegen bezit in meerdere landen. Er werd voor 194.000 euro aan ten onrechte betaalde bijstandsuitkeringen teruggevorderd. Maar uiteindelijk is daarvan slechts 298 euro terugbetaald."

Reaguursels

Inloggen

Echt schandalig dit. Niet eens zozeer van de Turken, want die maken 'gewoon gebruik' van de mogelijkheden, maar van het UWV. Wat doen die ambtenaren de hele dag? Iedereen weet daar al jaren dat dit gebeurd, net zoals dat Oost-Europeanen massaal hier op uitkeringsreisje komen. De echte reden is vrij simpel volgens mij. Pure gemakzucht van de ambtenaar die de uitkering toewijst en de pure gemakzucht van de ambtenaar die het moet controleren. Beiden interesseert het ze geen ene moer wat er gebeurt want ze worden er toch niet op afgerekend en kunnen altijd naar elkaar wijzen als veroorzaker van het probleem. Zorg ervoor dat de aanvraag véél strenger wordt en véél langer duurt. Zeker bij aanvragen van buitenlanders. Leuker kunnen we het niet maken.

salsaparilla | 24-10-18 | 08:12

Eenvoudig.... Turkse paspoort afnemen als ze in Nederland wonen, dan hebben ze ook geen Turkse rechten meer.. klaar.
Dit kan en gaat Nederland miljoenen besparen.
.
Nu er nattigheid gevoeld word, bij deze mensen, hebben ze geld genoeg om samen te leggen, om advocaten in te schakelen.

En wat UWV betreft, niet alleen die Polen controleren... iedereen... en ook het eigen personeel.

Rene046 | 23-10-18 | 21:04

Hahahahahaha.... na meer dan 30 jaar fraude, zwendel en...
Na zoveel jaren ervaring... er komen er alleen maar meer bij...

Wel lachen dit, dit moet je eens als blanke proberen.....
Dan worden de afgedankte wasmachine dozen geld waard...

Staalkoning | 23-10-18 | 18:54

Turken zijn toch echt geen gezellig volk. Schreeuwerig, opzichtig en hebberig bovendien.
Kan niet wachten tot de volgende verkiezingen. Ik weet op wie ik ga stemmen. Jullie hopelijk ook.

Accident_Prone | 23-10-18 | 18:05

Bijstand aanvragen of jarenlang ontvangen terwijl je bijvoorbeeld een huis of huizen in Turkije bezit (en mogelijk inkomsten die hieruit voortvloeien) is vanzelfsprekend zeer kwalijk en ik vraag me af óf en hoe ze dit soort voorbeelden ooit willen en kunnen aanpakken.
Zonder bepaalde rigoureuze veranderingen en (tegen-)eisen van een daadkrachtige Nederlandse regering zie ik het nog lang niet gebeuren; hooguit wat showcases voor de bühne.
Toch kan ik jullie een kleine hart onder de riem steken als Nederturk die hier en daar zijn oor te luister legt en in grote lijnen de Nederlandse en Turkse actualiteit probeert te volgen en te begrijpen:
- Veel Turken zijn inderdaad zo slim geweest om bijvoorbeeld in Turkije gekochte huizen op naam van een familielid, kennis of vriend te laten zetten.
- Onder 'normale' omstandigheden betekent dit voor veel van die huizenbezitters al dat ze in zekere zin op eieren moeten lopen. Want stel je eens voor dat je ruzie krijgt met diegene op wiens naam je het huis hebt laten zetten. Dat moet je natuurlijk niet willen, als je je huis ooit weer daadwerkelijk op eigen naam wilt kunnen zetten zonder weerstand.
- Politieke, maatschappelijke en economische ontwikkelingen staan echter niet stil, zeker niet in Turkije, met onder andere als gevolg dat zeer veel Turken op gespannen voet met elkaar leven. Familieleden, vrienden, collega's, kennissen staan soms lijnrecht tegenover elkaar, contacten worden verbroken, als het daar al bij blijft.
Vaak genoeg blijft het daar niet bij; immers, als je zelf honger lijdt en de toekomst niet meer rooskleurig kunt inzien (economische crisis), of bijvoorbeeld lijdzaam en stomverbaasd hebt toegekeken hoe de Europese Turken jarenlang massaal op Erdogan en de AKP hebben gestemd, terwijl ze de vruchten van bijvoorbeeld diezelfde Europese sociale wetgeving hebben geplukt en te pas en te onpas de 'positieve ontwikkelingen' in Turkije hebben benadrukt vanaf hun blijkbaar toch iets positievere, fijnere, warmere en moeilijk los te laten West-Europese stulpje, zou je op een dag zomaar 'de tyfus' kunnen zeggen tegen een familielid, vriend of kennis die jou ooit heeft gevraagd om zijn huis tijdelijk op jouw naam te zetten. Nieuw Turkije, nieuwe voorwaarden, nieuwe crisis, nieuwe regels.
Nog fraaier wordt het vaak als dat familielid, vriend of kennis overlijdt, al dan niet plotseling, en het huis of de huizen in kwestie nog steeds op zijn of haar naam staan:
als de Nederlandse bijstandstrekker in zo'n situatie de kinderen/erfgenamen de situatie gaat uitleggen en aangeeft dat hij zijn huis graag weer op eigen naam wil laten zetten, loopt hij of zij een niet gering risico dat in dit geval de kinderen/erfgenamen hem of haar 'de tyfus' zullen toewensen.
Nieuwe eigenaren/erfgenamen, nieuwe gesprekspartners; nieuwe gesprekspartners, nieuwe onderhandelingen, als je geluk hebt...
Geloof me, deze situaties komen voor en zullen steeds vaker voorkomen, in diverse vormen, al dan niet op grote schaal.

Na deze kleine hart onder de riem sluit ik toch af met een iets minder positieve noot voor de gemiddelde reaguurder alhier:
tijdje geleden kwam ik erachter dat als iemand met de Turkse nationaliteit en een WAO-uitkering besluit om voortaan in Turkije te gaan wonen, hij of zij noch in Nederland, noch in Turkije inkomstenbelasting hoeft te betalen.
Bruto uitkering=netto uitkering! Iets met verdragen uit het verleden waarschijnlijk...
Ik weet niet of dit voor meer uitkeringen geldt of alleen voor de WAO (tegenwoordig WIA?) en het is me nog niet gelukt om hier echt specifieke informatie over te vinden op het internet, laat staan dat ik de tekst van het Turks-Nederlandse verdrag in kwestie online heb kunnen vinden, maar ik snap nu nog beter waarom het voor veel Turken zo aantrekkelijk was (en is?) om in de WAO te belanden.
Hier is dus geen sprake van fraude, maar wel van behoorlijk kromme en moeilijk uit te leggen verdragen uit het verleden.
Mehmet en Fatma hebben dankzij dit soort verdragen en regels duidelijk een streepje voor op de gemiddelde Nederlandse WAO-er die pak hem beet in Spanje gaat wonen en gewoon volle bak inkomstenbelasting dient te betalen of een simpele Nederlander die jarenlang minstens net zo hard heeft gewerkt als diezelfde Mehmet of Fatma, geen 'tweede land' heeft, derhalve zijn bezittingen niet aan het zicht van de overheid heeft kunnen onttrekken en simpelweg nul op het rekest krijgt bij het aanvragen van een bijstandsuitkering.

Linksbuitengewoon | 23-10-18 | 17:09 | 1

Ontluisterend. Maar bedankt voor informatie!

Francieux | 23-10-18 | 18:02

Turken...... Het blijft raar eenkennig volk.

Bafbeffer | 23-10-18 | 16:00 | 1

Ze denken Nederland gewoon leeg te zuigen. En wij mogen daar niets van zeggen? Hallo Den Haag! Wakker worden. Of zijn ze alweer op reces?

Mart6037 | 23-10-18 | 15:58 | 1

3 weken herfst reces, 6 weken kerst reces, 3 weken lente reces, 4 weken paas reces, 2 weken pinster reces, 12 weken zomer reces, plus extra "gezins"dagen enz enz enz

telelezer | 23-10-18 | 16:38

Het begint met het niet toestaan van een dubbele nationaliteit: Dubbel paspoort; dan helaas GEEN uitkering. U kiest voor hier of daar. En geen gezeur over dat andere land dat niet toestaat het lidmaatschap op te zeggen, dan doet u er maar eenzijdig afstand van. Toch dubbel paspoort ? Dan vervalt helaas de Nederlandse nationaliteit met terugwerkende kracht en is alle betaalde uitkering en subsidie per direct opeisbaar en volgt automatisch uitzetting.

KlauwnBassie | 23-10-18 | 15:25 | 1

Goed idee.

Accident_Prone | 23-10-18 | 18:01

Maar de NL se bijstandsmoeder met 2 koters word keihard aangepakt, als ze een paar tientjes bijpoetst. Inderdaad: de NEDERLANDSE.
Hoelang is dit verhaal al niet bekend? Er word al tig jaar geen moer aan gedaan. Mo en Achmed rijden ook in auto's die je niet met hun prutbaantje (als ze die al hebben_ kunt betalen..... iemand? Nee, ook daar oogjes dicht, snaveltjes toe.
NL word door die lui gezien als gebruiksvoorwerp, die ongelovige hond betaald wel, oetkering, toeszlagen enz. mochten ze tegen de lamp lopen, is er wel een so called minister in hun land die ze nog verdedigd ook met hun fraude shit. En Den Haag? die gaan voor de 144e keer overleggen en zijn weer geschokt, met als uitkomst dat er geen flikker veranderd.

Wienerschnitzel mit | 23-10-18 | 14:32

Ben benieuwd wat DENK over deze zaak denkt.
Nou benieuwd, weet het eigenlijk al.......

michelpen | 23-10-18 | 14:10 | 1

Die zullen het ozo zielig voor de toerkis vinden, meer niet.

Wienerschnitzel mit | 23-10-18 | 14:33

Zorg dat er tijdens het aanvragen van de uitkeringng gelijk toestemming wordt gegeven voor onderzoek in de shit hole countries van herkomst

Musashi | 23-10-18 | 14:04 | 1

Dat is wel een heel goed idee inderdaad. Als het juridisch standhoudt tenminste. En dan ben je nog afhankelijk van medewerking instanties van het thuisland.

negorij | 23-10-18 | 14:50

"Er werd voor 194.000 euro aan ten onrechte betaalde bijstandsuitkeringen teruggevorderd. Maar uiteindelijk is daarvan slechts 298 euro terugbetaald."

Wat en toeval, ik ken die Turk (of was het nou een Marokkaan?) die 298 euro heeft terug moeten betalen.
Die is nu bij zijn vrienden en familie de schlemiel, hij wordt er elke dag mee gepest.....

michelpen | 23-10-18 | 13:53 | 2

Gelukkig is hem de gotspe van uitkering stopzetten bespaard gebleven.

MarcS | 23-10-18 | 14:21

Ja, dan had z'n omgeving 'm helemaal het leven zuur gemaakt,
had ie uit schaamte naar zijn 'tweede' moederland moeten emigreren.

michelpen | 23-10-18 | 15:12

Niet alleen ons uitkeringsstelsel wordt volkomen uitgezogen door immigranten, mar ook onze zorg, door het meebrengen van enge ongeneeslijke ziektes en het overladen van onze ziekenhuizen.
Ik citeer|:
""De beschikbaarheid van zorg in Nederlandse ziekenhuizen komt steeds verder onder druk te staan, constateert accountants- en adviesbureau BDO Branchegroep Zorg in een onderzoek. Dat komt door alsmaar dalende winsten, personele krapte en ((vooral)) een explosief toenemende zorgvraag.""
www.telegraaf.nl/nieuws/2715976/zorgi...

telelezer | 23-10-18 | 13:46 | 2

Wat dacht je van het kwalen simuleren, om vervolgens medicijnen te krijgen hier, die naar familieleden daar gaan? of daar verkocht worden, je land gaat kapot aan deze lui.

Wienerschnitzel mit | 23-10-18 | 14:35

@ Wienerschnitzel mit | 23-10-18 | 14:35
Er gaan verhalen rond dat sommigen hun zieke vader moeder broer zus oom tante, die een zware ziekte heeft, bv hartoperatie nodig heeft, sluw naar Nederland halen, die dan naar het ziekenhuis gaan met de legimitatie van een in NL wonende moslim, en zo gratis een dure tienduizenden kostende operatie krijgt (bedriegen ies koeltoerrr)
En wij maar dokken.
Ik ban Nederlander; Ik ben Gek!

telelezer | 23-10-18 | 14:51

Ik roep al jaren dat we gewoon moeten stoppen met alle uitkeringen.... lost al het gezeik in 1 keer op. Scheelt miljarden.
Als je geen geld hebt ga je maar werken

Epistulae_Morales | 23-10-18 | 13:34 | 2

@Epistulae_Morales | 23-10-18 | 13:34 |
En waar blijven dan de mensen zoals ik, die zich 30+ jaar letterlijk kapot gewerkt hebben in de Metaal, Bouw etc. en die nu niet meer kunnen wegens alles versleten dan? Met uw bijdehante gratuite opmerking. Ik hèb namelijk gewerkt, en wel totdat ik er bij neerviel. Iets dat je van het merendeel van de asieliërs die hier al 40+ jaar komen binnen spoelen niet kunt zeggen. Met de laatste golf hier in Brabant kregen ze niet alleen gelijk een huis, maar ook EU 10,000 (o.a. in Oisterwijk) om stuk te slaan bij de lokale meubelboer. Iets waar u en ik alleen van kunnen dromen. Ook is de zorgvraag uit die groep onevenredig groot. Heb ik van de week weer eens met eigen ogen mogen aanschouwen in de wachtkamer van het lokale ziekenhuis hier. Het leek wel of ik ergens in het M.O. in een wachtkamer zat. Dus in plaats lekker ongefundeerd iets te ventileren zou u eens wat verder moeten proberen te denken als de neus lang is. Als u zegt; "Alleen uitkeringen voor de eigen mensen en importmensen die hier eerst minimaal 5 jaar hebben bijgedragen voordat ze ergens aanspraak op kunnen maken.". Dan zeg ik; goed plan. Maar anders is het complete kolder die u daar ventileert.

Sjefke7807 | 23-10-18 | 14:27

Onzin, een uitkering is een vangnet voor diegene die er recht op heeft, niet deze shit.

Wienerschnitzel mit | 23-10-18 | 14:36

Waar geen wil is, is geen weg. Dan dooft het licht.

Baron Clappique | 23-10-18 | 13:28

Echt niet alleen gesjoemel met de bijstandsuitkering. Ik denk dat alle uitkeringen (bijv. niet doorgeven van overlijden bij export van uitkering na remigratie), verzekeringen (zorg-, reis, aansprakelijkheid, auto- etcetera) , voorzieningen en belastingen (vermogen en bezit box 3!) veel makkelijker zijn te tillen door allochtonen vanwege (voorwenden) taalbarriere, ver weg, corruptie in herkomstlanden, geen goede documentatie en burgerbestanden of geen doorgeven van info daaruit aan NL. Nederland(ers) worden al decennia voor de gek gehouden en gediscrimineerd, vaak door eigen instanties. En als het kan zal het ook wel zo gebeuren.

negorij | 23-10-18 | 13:23

Kuzu kom er maar in......

Dutch_Viscount | 23-10-18 | 13:19

Nederland moet het zichzelf makkelijker maken. Zolang er geen onderzoek gedaan kan worden dan geen uitkering verstrekken aan mensen die naar het land zijn gemigreerd. Eigenlijk zou NL helemaal geen uitkering moeten verstrekken. Elke keer wordt NL maar een mes op haar keel gezet. Maar een simpele wet kan daar een einde aan maken.

zzMichielzz | 23-10-18 | 13:13

Hoezo ze moeten opgeven of ze iets bezitten? Hier in Amsterdam stoppen ze met het nieuwe model Mercedes of Audi voor de voedselbank om eten te halen en droppen wat ze niet aanstaat in de naastgelegen afvalcontainer! En, voor de grapjassen, nee ik haal mijn eten niet bij de voedselbank maar woon er tegenover.

CryptoLord | 23-10-18 | 13:02 | 2

Filmen en hier publiceren!

Joost2B | 23-10-18 | 14:04

Wat een gezeik dit allemaal. Dit krijg je ervan als je als soft land zijnde, willekeurig iedereen maar aan het uitkeringsinfuus zet.

F1802 | 23-10-18 | 12:32 | 1

Het is logisch dat de Turken de privacy beschermen van hun burgers, want dat doet Nederland toch ook? We doen dit zelfs voor buitenlanders op de Zuidas.

Alexander des Burgus | 23-10-18 | 19:11

Niets nieuws onder de zon.

In 2002 was er ook gedoe met, in dit geval, Marokko, dat weigerende verdere medewerking te verlenen aan inzage in de kadasters, waarin onderzoek kon worden gedaan of Marokkanen in Nederland met een bijstandsuitkering daar werkelijk recht op hadden (er geldt een vermogenstoets bij een bijstandsuitkering, dit in tegenstelling tot de WW).

De Marokkaanse medewerking werd opgezegd nadat fraude was geconstateerd.

De TK stemde toen in met sancties tegen Marokko indien het zich blijft verzetten (kinderbijslag, nabestaandenreging, WAO), alleen de SP en GL waren hier (uiteraard) tegen. Niet de PvdA dit keer, want Vermeend was hun eigen minister. Tja..

www.nrc.nl/nieuws/2002/02/14/na-fraud...

Dus wat is er in ruim 16 jaar nu eigenlijk wezenlijk veranderd?

Kompromat | 23-10-18 | 12:30 | 2

Geen ene flikker! Heel wat marokkaanse generaties hangen aan het nederlands uitkeringsinfuus. Ze moeten elke maand wel dubbel liggen van het lachen, als de uitkering en al die andere bedragen, bijgeschreven worden!

vluchtelingallergie | 23-10-18 | 12:51

Tja, en ik moest noodgedwongen na 33 jaar werken ww aanvragen en je wil niet weten wat ze allemaal willen hebben...

Bill le Koek | 23-10-18 | 13:20

Ja natuurlijk doet de AK partij dat. Het gaat om de stemmen. Al die Turken in het buitenland hebben 2e huisjes in Turkije, hele dorpen. En ze mogen allemaal nog steeds stemmen. De bedoeling is natuurlijk dat die op Erdogan stemmen.

En natuurlijk is dit ook zo bij alle uitkeringtrekkers van Turkse komaf, tenminste dat is zo volgens onderzoek. Mogelijk dat een paar hele arme mensen dat net niet trekken, maar de rest...
En in ieder geval heeft elke werkende wel een 2e huis in het moederland, en dat houden ze lekker aan als ze werkeloos worden. Is al jaren zo & weet dacht ik ook wel iedereen, toch?

Dr.Jay | 23-10-18 | 12:28 | 1

We zijn gewoon dom met z'n allen. Gewoon een tweede huisje kopen op de Balkan of in Oekraïne, dan hoeven geen gegevens erover verstrekt te worden, terwijl je toch mooi kunt wonen.

Alexander des Burgus | 23-10-18 | 19:14

Illegaal uitkering incasseren is óók illegaal... maar in Turkije wordt dat als legaal gezien.
Keihard alle uitkeringen stoppen !
Dat zal ze leren !

A333aan | 23-10-18 | 12:23

In Nederland bestaat dus de mogelijkheid dat je in het buitenland een vermogen hebt, maar dat je in Nederland op kosten van de belastingbetaler leeft, terwijl dat dus gewoon bij de instanties bekend is.
Waar een autochtone flessentrekker uit zijn huis wordt gezet, mag een allochtoon gewoon verder uitkering trekken.

Mr.Crowley | 23-10-18 | 12:15 | 1

niet helemaal correct. Als autochtoon kun je nl nagenoeg nooit in het 'buitenland' een hut kopen.. wel in de EU maar ik ga er maar vanuit dat je dit niet onder buitenland schaart. Ga je als autochtoon een bijstand aanvragen en lees je dat je inlichtingen moet verstrekken over vermogen ( staat gewoon op formulier, hebt u auto, roerende goederen of waardevolle spullen zoals sieraden etc etc )Als je als autochtoon dan nee invult terwijl je in de EU of Zwitserland kapitaal hebt uitstaan dan krijg je kort daarna een 'gesprek' met de sociaal recherche want die beschikt nl dan allang over de informatie uit allerlei gekoppelde bestanden over jouw hele hebben en houden.
Als dubbel paspoortier, uit een niet EU land kun je dus invullen nee en dan ontvang je kort daarna je uitkering.
Ze kunnen nl niet bij de informatie komen die in het 'thuisland' mogelijk staat geregistreerd. Zoals huizen en bankrekeningnummers met daarop een mooi bedrag.
Dan hebben we het nog niet over vermogen dat bijvoorbeeld in sieraden zit of onder het matras ligt bij Opa in die landen. Of autoo's, en andere vermogensbestanddelen. In nederland heb je de kans dat je matras wordt omgekeerd als je verdacht wordt van..

het gaat hier alleen om bijstandsfraude, maar reken er maar de toeslagen ook onder die men standaard boven op de oetkering ontvangt. Dat is dan weer toeslagen fraude, maar goed belasting enzo.
Geld dat hier uit het sociale zekerheidsstelsel wordt getrokken, daar voor een deel vervolgens terecht komt in de economie en ondertussen in dit land de autochtonen Nederlander het vel over de oren wordt getrokken en het sociale zekerheidsstelsel finaal richting de afgrond gaat..
tegen die tijd als er geen sociale zekerheidsstelsel is zal de excodus richting het thuisland plaats gaan vinden, daar waar het huis staat, ingericht en bekostigd van de Nl burger met 1 paspoort die in een leeg failliete verzorgingsstaat zich maar zelf dient te redden.

fikkieblijf! | 23-10-18 | 12:39

Wel grappig dat turken niet onderzocht mogen worden ivm discriminatie maar nederlandse bijstandtrekkers dus wel worden geverifieerd. Oa op vermogen en woning etc. Dat is dan toch ook discriminatie?

Alleycat | 23-10-18 | 11:54 | 2

Alleen de witman kan discrimineren en racist zijn in dit land.

Reaganmania | 23-10-18 | 12:11

NL is allang kapot man, het is niet anders.

Wienerschnitzel mit | 23-10-18 | 14:38

De gelegenheid maakt de fraudeur

Doctor Honoris Causa | 23-10-18 | 11:51

Recent dakloos geweest, bijstand aangevraagd. Dat kan meneer, u moet dan iedere nacht de lokatie met behulp van google maps bijhouden en wekelijks inleveren.
Woon nu weer heel fijn met een prima baan.
Misschien hebben ze in Turkije, Marokko, etc. ook google maps. Bekend bijstand enz. Prima wel iedere maand een uitdraai van maps indienen. Buiten verblijf komt vanzelf naar boven.

am*dam | 23-10-18 | 11:48

Mooie job voor "bounty hunters" om op "no cure no pay" basis fraudeurs op te sporen. Goed idee, meteen invoeren.

Pislinq | 23-10-18 | 11:44

Je kan t die Turken/Marokkanen niet eens kwalijk nemen. Het is wederom onze eigen regering die ons op de 2e plek zet.
We lullen hier over het topje van de ijsberg terwijl de massa gewoon bezit heeft in bankgeheimistan.
Gaat lekker jongens. En als ik van het dak val mag ik eerst mn eigen bezit op eten.

Topland!

schoon-schip-maken | 23-10-18 | 11:44 | 2

Hoezo 'je kan 't die Turken/Marokkanen niet eens kwalijk nemen'? Wat is dat nou voor bagatelliserend geneuzel? Het allochtone plebs vanuit de hele wereld komt willens en wetens hierheen, wil hier niet eens wonen want het is allemaal 'anti-Westers' en komt dus alleen voor het geld en de uitkeringen waar wij met z'n allen voor mogen opdraaien en als er dan gefraudeerd wordt mag je ze dat 'niet kwalijk nemen'? Het zijn gewoon profiteurs en wie fraudeert is strafbaar! Kei- en keihard aanpakken dat tuig! Kom eens van je roze wolk!

BaldEagle | 23-10-18 | 12:17

Ik en een roze wolk, serieus??
Begrijpend lezen is niet echt je ding zie ik wel.

schoon-schip-maken | 23-10-18 | 14:51

@Eddy67 | 23-10-18 | 11:25 |

Je kan Erdogan een beetje zien als de Wilders van Turkije. Een hoop gekrijs en gejammer over het buitenland en buitenlanders, valse beloftes maken, schoffering en populistisch geouwehoer. 50% van de Turken (die vooral met een behoorlijke opleiding en werk) willen niets met deze Turkse Wilders te maken hebben.

De ware aard van de Turken, is net zoiets als de ware aard van de EU-deelstaat NL'ers - die is er eigenlijk dus niet. Er is wel een ware aard van bijv. een Erdogan (een soort Wilders) snapt u het nu een beetje?

litebyte | 23-10-18 | 11:42 | 8

Hoe kan je Wilders nou vergelijken met een moslim?. Zat meer te denken aan D666 of zoiets.

Mars020 | 23-10-18 | 13:41

Domme vergelijking litebyte, Erdogan is een machtsbeluste dictator die over lijken gaat en is meer te vergelijken met Putin; zelfde streken, ander geloof. Wilders is een meer een volks-liberaal met een antipathie tegen de Islam en de bijbehorende dwingelandij. Dat hij zich daarbij af en toe overschreeuwt is een feit, maar dat is van een andere orde dan de dreigementen en scheldpartijen van de AK partij leider.

Jackson | 23-10-18 | 14:52

Erdogan is een Turkse Wilders, maar dan van de verkeerde kant. Een soort anti-Wilders dus.

Alexander des Burgus | 23-10-18 | 19:18
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik ben laaiend wanneer gaan de journalisten eens echt harde vragen stellen en zeggen tegen Rutte en zijn bende dat dit niet langer meer kan zo in dit land , de journalisten zijn veel te lief voor die politiek wat een teringbende maken ze er van die Rutte loopt maar te bezuinigen op ambtenaren die dit soort dingen in de gaten moeten houden , terwijl hij aan de andere kant de allochtonen laat frauderen wat bakken met geld kost, wat zijn we voor een land geworden??

Rest In Privacy | 23-10-18 | 11:40 | 3

Check eens de europese dividentfraude die afgelopen week aan het licht gekomen is.
Mooie bliksemafleider ook weer dit.

schoon-schip-maken | 23-10-18 | 11:45

Journalisten die moeilijke vragen stellen - of onverwacht afwijken van de lijn van de van te voren afgesproken vragen- zijn journalisten wiens vragen niet meer beantwoord worden. Oftewel; werkeloze journalisten

miff | 23-10-18 | 11:47

Gewoon: een shithole.

Wienerschnitzel mit | 23-10-18 | 14:38

Stop eens met uitkeringen geven aan gastarbeiders. Geen werk, dan weer terug. Moeilijker is het niet, mensen.

Pislinq | 23-10-18 | 11:39 | 1

Trump regelt zoiets in een week. Maar wij hebben rutte

Alleycat | 23-10-18 | 11:55

De overheid heeft allang een kosten-baten analyse gemaakt: Qua exporterend land staan ze op plek 14 van uw EU-deelstaat NL. Jaarlijks bijna 20 miljard harde gul.... EUro's

Dus och, die tientallen miljoenen die per jaar door erdoganisten en ander turks schuim achterover wordt gedrukt... is een druppel op een gloeiende baklava plaat.

En met laffe incompetente weglachende proleten als Rutte en Blok zal er werkelijk niets inhoudelijks veranderen wat maar een bedreiging kan zijn voor de NL-Turkse handelsrelatie.

litebyte | 23-10-18 | 11:33 | 2

Mooi, dan hoeven we bij bijstandsmoedertjes ook geen tandenborstels meer te gaan tellen. Dan kan dat beetje geld er ook nog wel bij. Niet dan?

miff | 23-10-18 | 11:49

@milf | 23-10-18 | 11:49
Dat tandenborstel tellen gebeurt bij u in deelstaat NL allang niet meer, zelfs niet in Rotterdam.

litebyte | 23-10-18 | 12:53

FvD - PVV

taylor 1000 | 23-10-18 | 11:33

onverwaaaaaaaaaacht......(Not)

en dat terwijl simpele regels grote problemen eenvoudig oplossen:

enkel NL paspoort vereisen voor Steun ende Voorzieninghe.

Weet je meteen waar de loyaliteit ligt. Werkt voor alle nationaliteiten.

zeiksmurf | 23-10-18 | 11:32

De ware aard van de Turk wordt steeds meer zichtbaar. Geen enkel moraal en slechte mensen.

Eddy67 | 23-10-18 | 11:25 | 1

Wat een onzin. Ik ken een groot aantal heel hardwerkende Turken die met alle goede bedoelingen hierheen zijn gekomen. Die zien dit met net zo'n lede ogen aan als u en ik.

ViagraFalls | 23-10-18 | 11:54

Ga dit allemaal niet meer lezen. Word er helemaal triest van. Wij autochtonen, worden aan alle kanten gecontroleerd en uitgeknepen en de rest komt overal ongezien mee weg. Heb het zat.

Muuke | 23-10-18 | 11:22 | 3

Maar.... over twee jaar gewoon weer VVD, D66 of PVDA stemmen, want zo zijn wij Nederlanders dan wel weer. Niet op Geert, want die wordt door de andere partijen uitgesloten, dus dat heeft toch geen nut.

miff | 23-10-18 | 11:32

Tsja, dat is het systeem heh. De Useful Idiots moeten wel Useful Idiots blijven, ander stort de hele boel in elkaar. Dat is de angst van iedere regering.

Jahowiseffe | 23-10-18 | 13:04

Welkom in het wilde westen aan de Noordzee. Graaien , besodemieteren en ga zo maar door. Bernhard en bijv. Rutte gaven en geven geven het voorbeeld.

Wienerschnitzel mit | 23-10-18 | 14:41

De fraude Turken hebben gelijk. als je zelf de kans hebt op gratis geld zou je dat zelf ook aanpakken, die pipoos in den haag snappen het nog steeds niet

Rest In Privacy | 23-10-18 | 11:18 | 2

Helaas waar. Turken, Polen, etc. hebben gewoon gelijk. Zoveel domheid vind je alleen in Nederland.

Pislinq | 23-10-18 | 11:41

Pis- gelijk hebben ze niet, want het is niet goed te praten, maar het naieve, domme gedoe hier stelt ze in staat om het te doen,

Wienerschnitzel mit | 23-10-18 | 14:42

1990 ' Nederland is ziek ' zei Ruud Lubbers. 1 miljoen werknemers in de WAO als goedkope tussenpensioenwerkgeversoplossing om van oudere werknemers af te komen waarbij de kosten werden afgewenteld op de belastingbetaler. 2018 Somaliers, Roemenen, Polen, Bulgaren, Turkse Nederlanders of Nederlandse Turken weten precies hoe je ww of bijstand kan krijgen zonder al te veel inspanning. Wat een gaaf VoC ondernemersland hebben 'we' toch met geleidelijke verhoging aow leeftijd en belastingen die omhoog gaan

HetOorAakel | 23-10-18 | 11:14 | 1

En vergeet de ouderen niet waar slecht voor wordt gezorgd. De te hoge huizen en huur prijzen cq woningnood oa.

ger1306 | 23-10-18 | 11:44

Nu is dit soort uitkeringsfraude niet aan oplichtturken voorbehouden. Ik ken een Bosniër die tijdens de burgeroorlog hierheen is gevlucht. Hij heeft nog steeds een vrijstaand huis ter plekke, maar leeft hier al sinds jaar en dag van een uitkering, die met klussen her en der wordt aangevuld, behalve op vrijdag dan, want dan vind je hem in de buurt van de moskee.

H. Drievuldigheid | 23-10-18 | 11:13 | 2

Wat houdt je tegen de man anoniem te melden?

Rest In Privacy | 23-10-18 | 11:19

Aangeven die gast!!

Wienerschnitzel mit | 23-10-18 | 14:43

Een keer raakt het geld op en dan zien we wel weer verder wat er van de beschaving overblijft. Maar zolang er nog genoeg brave huisvaders zijn die iedere dag naar werk gaan en een flink deel belastingcentjes afdraagt kan dit nog heel lang doorgaan.

mr. dude | 23-10-18 | 10:51

Past helemaal bij de veroveringsideologie van Erdogans.
Heel simpel, alle uitkeringen stopzetten en bewijslast omdraaien.

Eucalyppta | 23-10-18 | 10:43 | 3

Daar hebben de heren Politici de ballen toch niet voor, ze moeten links tot vriend houden, anders breekt voortijdig dit horror kabinet.

FreeVogelaar | 23-10-18 | 10:52

Werpt toch weer een ander licht op de vakantiefoto van Baudet.

Muuke | 23-10-18 | 11:29

Nogmaals, bewijslast omdraaien heeft geen nut als de overheid ter plaatse graag meewerkt aan hier ter plaatse de biel belazeren. Stop de export van Nederlands geld. Dat helpt!

miff | 23-10-18 | 11:34

Toch gek, voor een autochtone Nederlander is iedere "veronderstelling" of "fictief" gegeven (denken dat iets wáár is, een bepaalde aanname, vermoeden, vóóronderstelling, aannemen, denkbeeldig, verzonnen, bedacht, fictief idee: correspondeert niet met de werkelijkheid, verzinsel, verzonnen voorstelling van zaken, alleen in de verbeelding bestaand) etc.
voldoende om over je gespaarde (pensioen)geld ieder jaar opnieuw een sloot belasting (VRH) op te eisen.

Maar als je Nederlander bent omdat "allebei je ouders in NL zijn geboren" en het over Turkije of Marokko gaat als je over 'mijn' land spreekt, en je er voor hebt gezorgd dat je op papier zogenaamd (ofwel 'fictief') op bijstandsniveau leeft, dan gelden ineens allemaal hele andere regels, wetten, normen?

Wering | 23-10-18 | 10:42

https://www.trouw.nl/home/svb-ontdekt-wel-erg-veel-meerlingen-in-oost-turkije~a802014b/
SVB ontdekt wel erg veel meerlingen in Oost-Turkije
Van een onzer verslaggevers– 23 december 1998
AMSTERDAM - Opvallend veel tweelingen die in Turkije kinderbijslag krijgen. Controle van privéscholen in Marokko of de ingeschreven kinderen wel echt onderwijs volgen. De Sociale Verzekeringsbank speurt in 1999 niet alleen in Nederland naar fraude.

Wat zijn we ver gekomen he, in al die jaren...

Is dit nog nieuws? | 23-10-18 | 10:42 | 1

Schuldigen of verantwoordelijken -wat je maar wilt, de belangrijkste kenmerk van de arbeidsmigratie was dat de regering voor de volle 100% naar de pijpen van het bedrijfsleven danste.

ozo

Vonporumtotalos | 23-10-18 | 11:36

Niet meewerken is alle uitkeringen stopzetten. Kijken hoe lang het duurt voordat erdogan buigt of zijn ware gezicht laat zien (lees het leger van Erdogan)

Bobdesloper | 23-10-18 | 10:41

Het zijn parasieten en ze zijn er trots op. De enige wijze en werkende sanctie is het nietig verklaren van alle dubbele paspoorten.

K. Westergaard | 23-10-18 | 10:41

Erdogan/Turkije onderzoekt wat er in het consulaat is gebeurd want vreselijk.
Lijkt me dat er eens onderzocht moet worden wat er met de onschuldig opgepakte burgers gebeurt/is gebeurd.

Madamjanet | 23-10-18 | 10:38 | 1

Islamieten onderling... niet mee bemoeien. Lekker laten gaan.

Jahowiseffe | 23-10-18 | 13:06

"Het feit dat er illegaal privé gegevens verkregen worden en dat er in ons land voor een ander land gegevens worden verzameld kan problemen veroorzaken in het kader van het internationale recht, daarom moet dit niet gedaan worden."

Mooi, dan zullen de Turken hun kliklijn (via hun ambassade in NL) waar Erdogan-aanhangers in NL, Turkse NL-ers die Erdogan niet 'lief' vinden kunnen 'verraden', ook wel oprollen.
- Naief mode uit-

Peter-Rissing | 23-10-18 | 10:34 | 1

Naar mijn weten moet privacy in geval van verdenking van een strafbaar feit wel vakwr wijken. Een huiszoeking, telefoontap of schend ook je privacy.

Joostmochtnietsweten | 23-10-18 | 11:40

"De gemeente Den Haag onderzocht in 2016 21 gevallen van vermoedelijk verzwegen bezit in meerdere landen. Er werd voor 194.000 euro aan ten onrechte betaalde bijstandsuitkeringen teruggevorderd. Maar uiteindelijk is daarvan slechts 298 euro terugbetaald."

298 euro. Hoe schamel. Maar de hamvraag is; zijn die uitkeringen ook stopgezet?
Of valt dat ook onder de priveleges die illegalen en dubbelpasportiërs hebben?

Sans Comique | 23-10-18 | 10:31 | 2

Zou die €298,00 vóór, of na aftrek van de onderzoekskosten zijn?

EEnzame SchizofrEEN | 23-10-18 | 10:34

Maar we hebben er wel een verrijking van onze eigen Cultuur voor terug gekregen, en die kun je in vele steden van ons land inmiddels zien.

FreeVogelaar | 23-10-18 | 10:38

Ver voor de tijd van de de Strijders van Erdogan bestond deze fraude ook al natuurlijk. Ik weet nog dat (linkse) mensen het jaren wel goed vonden - gastarbeiders waren zielig.
En in Marokko is het met de fraude toch net zo?

Ondertussen kon deze jongen na een scheiding en arbeidsongeschiktheid de overwaarde van zijn huis ''opeten''.

bitterpete | 23-10-18 | 10:30

Wat wist de Politiek zogenaamd nog meer niet, over deze zeer grote fraude. Maar wat veel belangrijker is, wat gaan ze er nu aan doen. Met vele jaren Links in de Regeringen, heeft dit nog nooit enige prioriteit gehad, ze hebben het allemaal wetende toegelaten. Wel op tijd uw belastingaangifte blijven doen hoor, ze moeten toch ergens deze allochtone fraudeurs van betalen.

FreeVogelaar | 23-10-18 | 10:27

heel pluasibel hoor dat de Turken niet willen dat er onderzoek gedaan wordt naar HUN LANDGENOTEN bezittingen.. het is niet alleen een huis maar vaak ook nog een bankrekening nummer. En waarom wil Erdogan dat niet... omdat heel simpel gezegd DAT nu net hem verzekerd van de stem en de steun van de Neder-Turken in dit land.
Nederland dient heel simpel aan Turken in dit land, dus met een Turkse nationaliteit de bewijslast van geen vermogen en bankrekening neer te leggen..
Nu is het standaard discriminatie van autochtone op alle vlakken t.o.v. de dubbel paspoorthouders uit Marokko en Turkije. Hier de uitkeringen en sociale zekerheidsstelsel overbelasten en in het thuisland potverteren van dat geld.
Laat die dubbelpaspoortiers maar aankomen met bewijs dat ze NIET in het thuisland vermogen hebben op hun naam. De autothoon moet dat ook, als ze niet hun vermogen opgeven ( incl waardevol bezit) en na onderzoek ( simpel met een bsnr en alle koppelingen in dit land mogelijk) blijkt dat er wel vermogen is of was dan zijn ze voor het leven in dit land getekend.
Nu gaat het over huizen in het thuisland, maar wat dacht je van de bruidsschatten ( goud en juwelen!!) standaard bij de getrouwde migranten vrouw aanwezig!!

fikkieblijf! | 23-10-18 | 10:22 | 3

Alleen hebben we tegenwoordig die fijne gdpr, waardoor het weer lastiger wordt verschillende databases aan elkaar te knopen en voor een bsnr een compleet overzicht te maken van bezittingen.

EEnzame SchizofrEEN | 23-10-18 | 10:26

Geloof me, dat gaat niet opgelost worden; te moeilijk, te duur, te politiek gevoelig. Gewoon blijven werken en vúllen die belastingpotten!

Jahowiseffe | 23-10-18 | 10:33

@EEnzame S
Inderdaad! Weer zo´n regeling waarmee we onszelf in de voet schieten, en waarvan zal blijken dat de kwaadwillenden het meest gaan profiteren.

Jahowiseffe | 23-10-18 | 10:35

In Italie is nu een hele discussie omdat een burgemeester heeft besloten dat buitenlandse ouders moeten aantonen geen bezit in het land van herkomst te hebben voordat de kinderen in de schoolkantine kunnen eten met subsidie. Allemaal zielige verhalen van 'ik heb 2000 euro uitgegeven om in Egypte papieren op te halen' Yeah right! Dit is gelijke behandeling bij uitstek, want italiaanse ouders moeten precies dezelfde informatie overleggen. Dat de derdewereld landen van herkomst niet meewerken of corrupt zijn, is niet 'ons'probleem. Of dat nou een schoolkantine of het UWV is.

Espace Première | 23-10-18 | 10:22

Het gaat hier meestal om bezit dat is verkregen door vererving of criminaliteit (in het gastland).
Dat geld blijft sowieso al voor verreweg het grootste gedeelte buiten het zicht van overheden, ook in het thuisland.
In NL wordt alles totin perfectie geregistreerd om de bevolking totop het bot kaal te kunnen plukken maar in dat soort landen ontbreekt deze Nazi-mentaliteit. Los daarvan maakt corruptie de vervuiling van gegevens erg makkelijk.
Met andere woorden, afgezien van een paar showcases voor de buhne, zal Nederland nooit bij machte zijn om met of zonder medewerking van de thuislanden de vermogenspositie van deze bevolking in kaart te brengen.

jemagookniksmeer | 23-10-18 | 10:19 | 4

Het belangrijkste:
ze hebben groot gelijk.
Wat zou u doen?
Gegeven de baten, pakkans en mogelijke bestraffing?
Niet liegen!
Het probleem zit hier, niet daar.
Hoe kan het dat dit probleem hier wel speelt, en in een land als Singapore (met 80% allochtonen) niet?
We weten allebei het antwoord.
En dus ook de oplossing.

jemagookniksmeer | 23-10-18 | 10:29

Jemagookniksmeer: Op je vraag:'wat zou jij doen'... Heel eerlijk.... Niks. Ik ben daar veel te laf / bang / goed opgevoed voor, denk ik. Ken wel wat mensen die hier veel makkelijker over denken en ook waar het kan het randje van de wetten opzoeken, alleen kan ik dat niet.
Begrijp het echter wel en inderdaad, het probleem zit hier op het pluche.

EEnzame SchizofrEEN | 23-10-18 | 10:38

Het is niet eens alleen het onzuivere geld dat uit het zicht blijft. Inkomstenbelasting etcetera is amper geregeld en zowel baas als werknemer doen hun best om het samen te ontwijken (nul uren contract op papier, gewoon 40 uur per week voltijd, als je gewond raakt en de verzekering nodig is, dan was je achteraf aan het werk). Kan daar nog gewoon zonder problemen. Het is geen ontwikkeld land, zeker niet zodra je 10 kilometer weg bent van de kust.

Erdogan doet stoer alsof hij het niet wil geven, de realiteit is dat hij het niet kan geven omdat hij het ook niet weet.

Sjors W. | 23-10-18 | 11:23
▼ 1 antwoord verborgen

Allemaal oude koeien dat wisten we allemaal al, niks nieuws. Net zoals de grootverdieners bij de publieke omroep allemaal oud nieuws. De boze witte blank man betaalt toch wel dus waar maken ze zich druk om. Btwje omhoog een accijns verhoging de ziektenkostenpremie omhoog allemaal lekker op het bordje van de blanke boze man. En alles blijft zoals het is.

taylor 1000 | 23-10-18 | 10:18 | 1

Die Useful Idiots, dat zijn WIJ !

Jahowiseffe | 23-10-18 | 10:39

Dan schaffen we toch gewoon alle uitkering aan mensen met een dubbel paspoort in het buitenland af. Probleem opgelost.

Krekelfukker | 23-10-18 | 10:17 | 1

mag niet is discriminatie!

fikkieblijf! | 23-10-18 | 10:25

Allah is groot, en van een ongelovige hond mag je stelen. Ies Halal.

Jahowiseffe | 23-10-18 | 10:16 | 1

Ook dat. Maar frauderen staat los van elke religie, als het om harde poen gaat is dat ook maar een verhaaltje om achteraf acties goed te praten.

EEnzame SchizofrEEN | 23-10-18 | 10:41

Je kan een bewezen fraudeur die weigert terug te betalen toch gewoon gijzelen? Er is plek zat in onze gevangenissen nu de criminaliteit zo enorm is afgenomen. Verder zorgen voor actieve repatriëring voor alle bijstandstrekkers met twee paspoorten. Geef ze desnoods 2 jaar bijstand mee, als ze hun NL paspoort maar inleveren en nooit meer terugkomen.

witwas | 23-10-18 | 10:14 | 2

Hahaha, dit is Nederland. Dat gaat allemaal nooit gebeuren.

Jahowiseffe | 23-10-18 | 10:17

Ja, ho is effe, wat kan je dan nog doen? Niets meer. Gedogen, daar is NeeDDRland heel erg goed in.

watmagjenogwel | 23-10-18 | 14:41

https://www.dumpert.nl/mediabase/7546741/28274edb/1_vrouw_echt_.html
Meer, meer, meer!

Is dit nog nieuws? | 23-10-18 | 10:13

Goed geïntegreerde Turken dus. Er wordt wat af gefraudeerd in Nederland niet te kort. Zwart werken. Uitkeringen. Buitenlands bezit in Spanje e.d. niet opgeven etc.

De Koreaanse Slet | 23-10-18 | 10:11 | 3

Of in Slowakije. Daar gaat ook een boel naartoe. Vooral als je dan weer een venture hebt in een of ander voormalig ander oostblokland.
Dan heeft het UWV en of belastingdienst geen grip meer op je.
Is werken voor de VVD niet ook frauderen?

Cobalt bomb | 23-10-18 | 10:38

Aawh, wat aandoenlijk, daar is whataboutisme DKS weer.

MarcS | 23-10-18 | 10:42

Cobalt, je zou haast gaan denken dat frauderen een voorwaarde is om bij de VVD te gaan werken.

*Disclaimer: ZOU haast gaan denken, dus NEE, niet alle vvd-ers frauderen.

EEnzame SchizofrEEN | 23-10-18 | 10:43

Goh. Was ook helemaal niet te verwachten.
Stoppen? Vertel dat betreffende landen mee moeten werken en zet alle financiele transacties die kant op stop. Idem met autkeringgg.
Maar nee.
Dus dit wordt gewoon afgeschreven. Van uw belastingcenten.

Is dit nog nieuws? | 23-10-18 | 10:10 | 2

Al decennia hoor. En niet alleen Turken ofzo. Ik had vroeger een vriendinnetje in Hilversum de hele buurt werkte zwart (bij) en/of had een uitkering erbij. Gewoon echt schandalig. Kon ze geen reet schelen. Vonden ze "slim" van zichzelf.

De Koreaanse Slet | 23-10-18 | 10:13

DKS, het verschil is echter dat die 'slimme' Nederlanders (en ik ken ze ook, hoor), als ze tegen de lamp lopen, geen mogelijkheid hebben het land te 'ontvluchten' of gesteund worden door slimmere personen uit hun eigen milieu.

EEnzame SchizofrEEN | 23-10-18 | 10:29

Ongeveer 30 jaar geleden onderzocht de sociale verzekeringsbank (SVB) in Anatolïe (Turkije) al of er gefraudeerd werd met kinderbijslag en/of AOW. Het was verschrikkelijk. Eén grote fraude met officiële stempels, documenten en handtekeningen.

balustrade | 23-10-18 | 10:07 | 1

Het is nooit anders geweest. Sociale voorzieningen zijn er om te misbruiken. Als je er wat van zei was je een Nazi, en heulde met je de vijand op rechts. Gelukkig is dat nu wel minder, maar echt effectieve actie wordt niet ondernomen. Dat is te moeilijk en te duur, en uiteindelijk loop toch weer tegen allerlei Gutmenschen en advocaten aan. Van het buitenland hoef je niks te verwachten. Dat geld vindt (gedeeltelijk) zijn weg naar die landen, dus dat vind men wel prima zo. De Turkse regering komt gewoon op voor zijn landgenoten. Deed onze regering dat maar. Gelukkig zijn er altijd brave idioten geweest die hun leven lang werken, of gewerkt hebben, om de belasting potten te vullen. En nu maar hopen dat je straks geen spuitje krijgt als de te oud wordt en geld gaat kosten, want die uitkeringen en toeslagen moeten wel door blijven gaan ...

Jahowiseffe | 23-10-18 | 10:30

Keer het om:
Bij een dubbel paspoort pas een uitkering toewijzen als gebleken is dat "thuis" geen onroerend goed in bezit is, of sowieso geen uitkering bij een extra paspoort. Dan eerst verwijzen naar dat andere thuisland.

Beste_Landgenoten | 23-10-18 | 10:06

Hoe moeilijk is het politiek echt om een wet te maken die bij dubbele nationaliteit het mogelijk maakt in geval van ernstige misdrijven (zoals fraude) de Nederlandse nationaliteit in te trekken? Niemand zit toch te wachten op deze mensen?

Blasfemie | 23-10-18 | 10:04 | 1

Technisch gezien niet moeilijk; een wetswijziging is niet meer dan een beslissing vanuit de politiek. En daar komt de eerste hobbel om de hoek kijken. De politiek zal dit nooit van zijn lang zal zijn leven willen invoeren, want dat zou gelijk staan aan politieke zelfmoord. Zat linkse partijen en juristen die dan de hooivorken uit het vet trekken om dat soort 'mensenrechten' te verdedigen.

EEnzame SchizofrEEN | 23-10-18 | 10:33

Wat is er mis mee dat een uitkeringsafhankelijke een verklaring van de Turkse regering moet overleggen 'heeft geen bezit, evt minderjarige kinderen hebben ook geen bezit'.

Ik moet ook allerlei dingen overleggen. Bijv. voor de kinderbijslag, dat ik wel genoeg onderhoud betaal. Heel gewoon.

Knufter | 23-10-18 | 10:04 | 3

"De belanghebbende doet aan het college op verzoek of onverwijld uit eigen beweging mededeling van alle feiten en omstandigheden waarvan hem redelijkerwijs duidelijk moet zijn dat zij van invloed kunnen zijn op zijn arbeidsinschakeling of het recht op bijstand. Deze verplichting geldt niet indien die feiten en omstandigheden door het college kunnen worden vastgesteld op grond van bij wettelijk voorschrift als authentiek aangemerkte gegevens of kunnen worden verkregen uit bij ministeriële regeling aan te wijzen administraties. Bij ministeriële regeling wordt bepaald voor welke gegevens de tweede zin van toepassing is."

het staat gewoon in de wet.

Glasgow Argus | 23-10-18 | 10:05

Heeft geen nut, omdat de Turkse overheid actief mee zal werken aan het afgeven van vervalste verklaringen. Tevens een leuk extra zakcentje voor de plaatselijke ambtenarij, voor niets gaat immers de zon op, en het geld van de ongelovigen miet wel rollen

miff | 23-10-18 | 10:10

Ik moet ook allerlei dingen overleggen. Bijv. voor de kinderbijslag, dat ik wel genoeg onderhoud betaal. Heel gewoon.

Knufter | 23-10-18 | 10:04

Dat maakt men u wijs, dat weten ze met 1 druk op de knop. U krijgt alleen een schijnprivacy.

MarcS | 23-10-18 | 10:40

Nieuwsuur voert een 'haatcampagne' tegen het UWV, maar is de uitkeringsinstantie overal de schuld van? Wanneer verdragen ontoereikend zijn, het kabinet en Kamer niet in staat zijn of niet de wil hebben zich harder op te stellen tegen Turkije en Marokko, kunnen de mensen van het UWV weinig doen. De nieuwe privacyregels zullen ook niet echt meewerken. Dat laatste is ook een leuke bijkomstigheid voor frauderende autochtone Nederlanders. Of is de "eigen" bevolking hier te netjes voor? Al met al is het wel triest en vraag ik mij af ik mag weigeren nog langer belasting en premies te betalen.

Mannes | 23-10-18 | 10:00 | 6

Haatcampagne tegen UWV is helemaal terecht. Volledig ontspoorde club aangevoerd door uitvretende ZZP-ers die vooral aan hun eigen boterham denken met hordes ongemotiveerde ambtenaren die om de haverklap burnout hebben of iets anders om maar niet te hoeven werken.

Joris Beltsin | 23-10-18 | 10:31

Joris Beltsin | 23-10-18, Als ik u goed begrijp:
Kort samengevat, het volk wat daar bij het UWV "werkt" is dus van hetzelfde kaliber, als dat volk wat hun hand komt ophouden.

watmagjenogwel | 23-10-18 | 14:35

Ga jij maar weigeren om belasting te betalen en premies..... binnen 3 maanden leef jij in een doos ergens op straat.

Wienerschnitzel mit | 23-10-18 | 14:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Het boeit me geen enkele meter wat welke turk denkt. Dat geld moet terug. Turkije is verre van belangrijk. Hier gelden onze regels. Meer is er niet over te zeggen.

PijlVader | 23-10-18 | 10:00

Zaak gewoon omdraaien: geen uitkering tenzij...…….
Zonder officieel bewijs van het NIET hebben van bezit in het buitenland GEEN uitkering.
Mogelijk straks daar op de markt te koop zo'n verklaring maar dan extra strafbaar feit te weten omkoping/corruptie.

langzullenweleven | 23-10-18 | 09:59 | 1

Ah, u bewijst dat u niet ........
Hoe dan? Moet iedereen dan van (200+?) Landen een bewijs van geen vermogen overleggen?

MarcS | 23-10-18 | 10:38

En het mooie van alles is dat je de ineenstorting van Nederland van de oude sociale vezels die alles bij elkaar hielden niet kan wijten aan buitenlanders want NAZI!

Zoltan | 23-10-18 | 09:58

Kan iemand mij iets uitleggen? Echt een serieuze vraag.
Als iemand bijstand aanvraagt en een huis heeft, moet huis verkocht en krijg je pas een uitkering als vermogen onder x bedrag is.

Nu blijken mensen te frauderen. Men heeft vermogen. Maar bijv SVB kan maar enkele tientjes per jaar korten op uitkering omdat ..........
Hier ben ik los.
Waarom niet uitkering intrekken / stoppen, ivm vermogen? Onterecht verkregen uitkering afschrijven, komt toch niet terug.

Men gaat nu dus 150k terugvorderen met tientjes per jaar op een doorlopende uitkering terwijl vermogen niet opgegeten wordt.

Ben ik nu echt zo dom? Of is dit gewoon fraude door laten lopen, beetje fophef voor de bühne?

MarcS | 23-10-18 | 09:58 | 4

je snapt er niks van omdat je de "mitigatiefactor" vergeet: zodra het gaat om buitenlanders gaat worden door GL, SP, D666, PvdA en meer van dat soort linkse tuig verzachtende omstandigheden aangevoerd die ertoe leiden dat ze niet worden aangepakt. (kindjes, honger, niet op straat zetten, zielige mensen, vluchtelingen, gevaar voor criminaliteit, gevaar voor terrorisme, etc.)

langzullenweleven | 23-10-18 | 10:03

Ja, want toen ik eens iets echt was vergeten werd mijn AOW ingehouden.
Dus in Spanje kunnen ze wel kijken weten ze alles,

gato | 23-10-18 | 10:03

@grmblll | 23-10-18 | 10:02
Is korten, paar tientjes/jaar, op uitkering .... uitkering gestopt? Ha ha ha

MarcS | 23-10-18 | 10:35
▼ 1 antwoord verborgen

Heb het al eens eerder gezegd,wat in Nederland normaal is en de mensen dit ook pikken wil nog niet zeggen dat het overal zo is.
Als je van het geld wat je zelf gespaard hebt een huis koopt wat voor alle anderen een grondrecht is,wat gaat het de overheid aan.
Zit in het buitenland,en dit is ook absurd voor worden.

Roger-Rabbit | 23-10-18 | 09:57 | 1

Is het dan niet een beetje absurd om een vermogen van een huis bij elkaar te sparen, dit te verzwijgen en hier maar bijstand en toeslagen blijven trekken?

Joris Beltsin | 23-10-18 | 10:26

Waarom horen we nog steeds geen bedragen, hoeveel geld is hier mee gemoeid?

Ko Ranzig | 23-10-18 | 09:56 | 1

10.000 van de 50.000 bijstandsturken sjoemelt. Onterechte bijstand en toeslagen van EURO 18K. Loopt al naar de 180.000.000 EURO.

Neem maar aan dat van de rest van de Turken er minimaal nog 10.000 sjoemelen. Ontdoken IB en onterechte toeslagen 5k per jaar. Komt er nog makkelijk 50.000.000 bij.

Gaat zo naar 0,25 miljard, elk jaar weer.

Joris Beltsin | 23-10-18 | 10:09

En alle fraudeurs zitten inmiddels achter de tralies veronderstel ik?

Enter Yeti | 23-10-18 | 09:53 | 1

Ja, en u zit in de gevangenis die de rechtsstaat Nederland heet. Waar de mensen werken voor de centen van de anderen

Rest In Privacy | 23-10-18 | 09:57

De simpele oplossing is alleen aan mensen met een Nederlandse paspoort een uitkering toe te kennen. Heb je er meer, dan krijg je niks. Afstand doen dus als je centjes wilt maar dat heeft dan tot gevolg dat Erdogan controle verliest over zijn volk dat over de grenzen zit en dat dit volk geen aanspraak meer heeft op hun woning. Logisch dat ze tegen zijn. En des te meer reden om een tweede paspoort af te schaffen. Te ziek voor woorden dat dit zo lang is toegelaten.

Deflatiemonster | 23-10-18 | 09:53

.. maar goed. Nog niet heel lang geleden dweepte de EUropese Unie openlijk met Erdogan. In het geheim uiteraard nog steeds, maar dat openlijke fascistoïde geschreeuw van de bekende liefhebber van spleethoevigen maakt demense wakker.
Te vroeg, volgens de EU agenda.

Jan Passant mk2 | 23-10-18 | 09:52

Deugpolitiek en rechterlijke D66 macht zijn blijkbaar van plan gezamenlijk dit land om zeep te helpen.

"Een op de vijf Turkse Nederlanders wordt verdacht van fraude met uitkeringen, bijvoorbeeld omdat ze een huis bezitten in Turkije en dat niet melden. Maar gemeenten mogen geen bureaus inschakelen die alleen in Turkije vermogensonderzoek doen: dat is discriminatie, oordeelt de rechter."

www.elsevierweekblad.nl/nederland/ach...

benjeallanggek | 23-10-18 | 09:52 | 3

Geen woorden voor.

Rest In Privacy | 23-10-18 | 09:55

.. de linkse rechter is ook zo'n rakker die telkens reddend opduikt wanneer de vijanden van de westerse samenleving hun rechten opeisen.

Jan Passant mk2 | 23-10-18 | 09:56

Oplossing is eenvoudig; dan ook controle in andere landen. Finland, Groenland... Kijken of de rechter dan door gaat krijgen dat die redenatie kant nog wal raakt. Want zijn (of is het haar?) redenatie is dat er enkel in türkiee gecontroleerd wordt, wat een discriminerende factor zou zijn. Door een aantal andere landen er aan toe te voegen is er niet langer sprake van discriminatie dus geen enkel dilemma meer om grootschalig onderzoek uit te voeren. Tenzij de rechter dan toch met de billen bloot gaat en toegeeft bijvoorbeeld zélf te discrimineren, immers wordt de aandacht enkel op türkiee gevestigd.

EEnzame SchizofrEEN | 23-10-18 | 10:14

Turkse Nederlanders, Nederlandse Turken...
Ze bestaan dus, als het aan de Turken ligt, ook formeel niet. Deze eikel heeft het over "onze landgenoten" en over "Turken in het buitenland". Zo wensen ze zich ook te gedragen. Dubbel paspoort, dubbele moraal, dubbele tong en dubbel vangen dus.

Schoorsteenveger | 23-10-18 | 09:51 | 1

Schoorsteenveger | 23-10-18 | 09:51
Alleen worden zulke uitspraken door de NOS meestal even achter gehouden maar dit is toch al jaren duidelijk? Als je je hoofd niet in je kont had zitten in iedergeval wel.
*zoekt turkenvlag om mee naar de erasmusbrug te paraderen*

Cobalt bomb | 23-10-18 | 10:31

Allemaal al jaren bekent. Beetje bij beetje gaan we zo steeds meer naar de kloten.
Nederlanders met kinderen zou ik aanraden om goed na te denken of hun kinderen hier de meeste toekomst hebben.

Tomás de Torquemada | 23-10-18 | 09:51

Een simpel fietstochtje door Gouda, op zondagmiddag.

4 lichtegetinte jongedames fietsen breeduit slingerend over de weg, met de intentie om niemand te laten passeren. De ernstige ziektes die ze gebruiken om hun argumenten luister bij te zetten galmen nog lang na.

Kort daarvoor: 2 lichtgetinte jongenmannen razen ons met een noodgang tegemoet, op een smal weggetje. De lijpe blik in hun ogen laat ik maar even buiten beschouwing, want "subjectief". Kort daarna passeerde nog zo'n zelfde paar, met dito snelheid.

Bij een stoplicht, twee auto's beiden met lichtgetinte mannen achter het stuur. De één was royaal te hard gepasseerd, bij de ander schalt de Arabische muziek ons tegemoet uit het open raam.

Aantal incidenten met niet-getinte Gouwenaars: 0.

Op zich zijn dit natuurlijk allemaal speldensteekjes, maar zo bij elkaar genomen wordt het toch al gauw één grote ergernis. Voeg daar dit soort fraude - en andere criminaliteitsstatistieken aan toe en je migreert richting een onhoudbare situatie.

MickeyGouda | 23-10-18 | 09:49 | 4

Zo is het inderdaad. Ik rijd daar ook nogal eens en het zijn altijd dezelfden die vinden dat ze zich niet aan de (verkeers)regels hoeven te houden. En het vervelende is, dat ze er nog mee wegkomen ook, zelfs onder het toeziend oog van politie.

Zupschufter | 23-10-18 | 10:00

Ik ben verhuisd zodat mijn dochter naar een normale school kan iets verderop. Er zitten maar een handvol mocros op deze basisschool. Als ik er langsloop spelen de kinderen tikkertje en dergelijken. De paar mocros daarentegen doen al schijngevechten. Ik schat ze 5 jaar.

Repetitive Beats | 23-10-18 | 10:06

Ken Gouda ook vanuit arbeidsverleden; zal maar niet schrijven wat ik er van vind, Joris heeft al genoeg te doen.

EEnzame SchizofrEEN | 23-10-18 | 10:47
▼ 1 antwoord verborgen

We kunnen de pensioenleeftijd toch wel naar 69 jaar verhogen om dit te bekostigen?

CleaudeSacke | 23-10-18 | 09:49 | 1

CleaudeSacke | 23-10-18 | 09:49
Pas geleden nog vast gesteld op 80 jaar door de grote soosjaalist.

Cobalt bomb | 23-10-18 | 10:26

Ik vind dat voor dergelijke gevallen een FB-plaatje van Antalya genoeg bewijs is.

mozaard | 23-10-18 | 09:48

Turkije is een islamitische schurkenstaat. Uiteraard verbiedt de Turkse regering onderzoek naar fraude, dat is daar gewoon "hun werk".

Jan Passant mk2 | 23-10-18 | 09:46 | 4

Ik kan mij nog wel een "onderzoeksteam" van haatbaarden herinneren die onderzoek deden omdat een moslima een verhaaltje bedacht over haar afgerukte kopvod. Bovendien hebben wij zelfs vertegenwoordigers van Erdogan-himself in ons eigenste parlement die ons daar dagelijks aan de tand voelen. Dat gaat wel wat verder dan gewoon onderzoek.

Jan Passant mk2 | 23-10-18 | 12:37

Jan Passant mk2 | 23-10-18 | 12:37

En een "halal inspectie" in een supermarkt.

Bijtendehond | 23-10-18 | 13:13

We laten Turken hier geen inspecties uitvoeren omdat Nederlanders geen uitkeringen krijgen van de Turkse staat, laat staan dat er sprake is van een mega fraude met geld van Turkse belastingbetalers.

Maris v.d Hof5393 | 23-10-18 | 15:00
▼ 1 antwoord verborgen

Turken en Marokkanen doen wel heel erg hun best om door Nederlanders gehaat te worden. Ken geen andere bevolkingsgroepen die zo vreselijk eenkennig zijn.

Reaganmania | 23-10-18 | 09:40 | 3

Jawel, Amsterdammers.

Rest In Privacy | 23-10-18 | 09:42

Langshetrandje, waarschijnlijk een wisselwerking; wonen er niet ongelofelijk veel türken en marukanen in amsterdam? ZIjn dat dan turkse amsterdammers of amsterdamse turken?

EEnzame SchizofrEEN | 23-10-18 | 10:17

EEnzame SchizofrEEN | 23-10-18 | 10:17
Bespaar je de nuance, het zijn gewoon turken.

Cobalt bomb | 23-10-18 | 10:25

Iedereen met een dubbel paspoort zou het recht op een uitkering in Nederland geweigerd moeten worden. Dat vraag je maar aan in het land van herkomst.

de euro middenweg | 23-10-18 | 09:39 | 1

Mijn dochter in Spanje krijgt ook geen uitkering, wel 8 jaar gewerkt in nederland, En heeft enkel een Nederlands paspoort.

gato | 23-10-18 | 09:57

Het is niet eenvoudig om te controleren of mensen met een uitkering bezittingen en vermogen hebben in hun eigen land:
1. dikwijls hebben ze dit op naam van familieleden
2. wij kunnen geen controle ter plekke uitvoeren

het beste is om deze mensen hier aan een baan te helpen, zodat ze geen uitkering nodig hebben.

Het aantal migranten groeit sterk in Nederland... waarbij we zien dat een potentieel deel langdurig afhankelijk is van een bijstandsuitkering, dit zal de komende jaren verder toenemen.
De vraag is - hoe we dit allemaal kunnen blijven opbrengen?
Op een bepaald moment krijg je dat bedrijven en werkende mensen dit land zullen ontvluchten.

Den Haag is te ruimhartig met het binnenlaten van migranten uit Afrika en moslimlanden... de afgelopen jaren zijn er 200.000 nieuwe migranten bijgekomen.
Terwijl we zien dat andere EU-lidstaten een pas op de plaats en een stop hebben ingevoerd, blijft Den Haag hier gewoon mee doorgaan.
Hoe is Nederland over 2 of over 5 jaar?

sociaal_econoom | 23-10-18 | 09:38 | 3

Gek genoeg is dit de wereld op zijn kop.
Als we in het land van herkomst geen onderzoek kunnen doen behoudt men wél de uitkering.
Als we in het land van herkomst geen onderzoek kunnen doen naar het asielmotief, krijgen ze wél een status.
Absurdistan aan het werk. U allen aan het werk, rap een beetje, er moet nog een zwendeltje betaald worden.

Rest In Privacy | 23-10-18 | 09:41

Van mij weten ze alles in Spanje, krijg alles te horen vanuit nederland, mijn inkomen etc.

gato | 23-10-18 | 10:00

sociaal_econoom | 23-10-18 | 09:38
"het beste is om deze mensen hier aan een baan te helpen, zodat ze geen uitkering nodig hebben." Dit is helemaal niet gewenst. Juist die uitkering geeft de vrijheid nog wat te wheelen and dealen. En netto veeeeel meer over te houden.

Cobalt bomb | 23-10-18 | 10:23

En weer trekt onze M.P. een lange neus naar het volk toe, want hij weet wel dat er niets te halen valt bij de criminelen in het buitenland. Maar ja, we gaan binnenkort weer trouw stemmen.

brandewijntje | 23-10-18 | 09:37

Laten we even realistisch blijven:
1 - er gaat niets gebeuren.
2 - over 5, 10, 15 en 30 jaar lezen we hetzelfde bericht wat hierboven staat, en nog is er niets veranderd. Er wordt vanuit de overheid wel gesuggereerd dat er wat moet gebeuren.
3 - niemand in Turkije, Marokko of Suriname maakt zich enige zorgen, want de Nederlandse ambtenarij blaft wel, maar bijt nooit.
4 - wij blijven gewoon belasting betalen om dit te faciliteren.
5 - Wie commentaar levert of om maatregelen vraagt is een 'vuile rassies'

miff | 23-10-18 | 09:37 | 2

En kan een klop op de deur verwachten van de hermandad.

Rest In Privacy | 23-10-18 | 09:39

Correcte opsomming, helaas.
Met één kleine aanpassing: over 30 jaar bestaat NL, en de verzorgingsstaat niet meer.

Jahowiseffe | 23-10-18 | 13:11

De partij van Geert Wilders gaat nog eens heel groot worden.

Rest In Privacy | 23-10-18 | 09:36 | 3

Ja dat dacht ik 10 jaar geleden al. Maar ik zag vooral "jij bent welkom in mijn land" zingers en een verdere afbraak van Nederland. Ik heb de hoop nu maar opgegeven. Na mij de zondvloed.

hustler01 | 23-10-18 | 09:45

Nooit groter dan nu. Bovendien nooit in een regering. Als de invloed van Brussel nog groter wordt, dan worden het dit soort partijen uiteindelijk zeer moeilijk gemaakt, want tegen "eenwording". Trek je plan en probeer te emigreren nu het nog kan.

Jahowiseffe | 23-10-18 | 13:15

hustler01 | 23-10-18 | 09:45
Dat heb je goed gezien, ze zingen namelijk nog steeds.

watmagjenogwel | 23-10-18 | 13:58

Het lijkt me toch simpel om dat terugbetalen af te dwingen door het terug te vorderen bedrag in te houden van de uitkering tot de schuld is ingelost.
Je gaat toch geen geld uitkeren aan iemand waar je nog geld van krijgt?

keestelpro | 23-10-18 | 09:36 | 3

Tenzij diegene hoog en droog in Antalya in zijn villa bivakkeert die in de zomermaanden genoeg oplevert om de rest van het jaar niks te kunnen hangmatten.

Rest In Privacy | 23-10-18 | 09:39

dus eerst steel ik laten we zeggen 100.000 omdat ik geen recht heb op outkierung, en dan mag ik outkierung terug betalen met het niet ontvangen van outkierung waar ik al geen recht op had? waar kan ik me aanmelden?

Droppot_dk | 23-10-18 | 09:45

Droppot_dk | 23-10-18 | 09:45
Het is in ieder geval al iets. Nu is het dubbelop!

Cobalt bomb | 23-10-18 | 10:20

Mijn dochter gaat van kinderdagverblijf naar buitenschoolse opvang over een maand. Ik krijg 2 maanden vantevoren al een brief toch vooral de toeslagen aan te passen omdat ik anders alles tot op de laatste cent kan gaan terugbetalen. Het kan wel. Maar je moet domme autochtone betaler zijn. Dan is alles mogelijk.

Repetitive Beats | 23-10-18 | 09:35 | 1

Nou, waarom stuur je die brief niet terug, op hoge poten, met verwijzing naar die Turken.
Gelijke monniken, gelijke kappen.

watmagjenogwel | 23-10-18 | 13:57

Het is heel simpel op te lossen: vermoeden van fraude betekent uitkering stopzetten. Tegensputteren door instanties? Alle uitkeringen richting Turkije stopzetten.

Bensel | 23-10-18 | 09:35 | 4

Ik draag u voor als nieuwe premier. Het kan dus blijkbaar wel.

Rest In Privacy | 23-10-18 | 09:40

Foei Bensel, u drinkt zeker veel melk.

Acidbrain | 23-10-18 | 09:45

Haha Acidbrain! *lactose-tolerante boks*

keestelpro | 23-10-18 | 09:51
▼ 1 antwoord verborgen

Wat nou als er geen ongelovigen meer zijn om verplicht op te lichten, krijgen alle moslims dan ineens een aureool boven het hoofd ?

Acidbrain | 23-10-18 | 09:34

Ik denk dat het management van het UWV er vrij weinig aan kunnen doen. Die gouden toiletbrillen zitten te lekker dus blijft men lekker zitten kakken, werkend naar het hoogtepunt van de dag; Het afvegen met kasjmier toiletdoekjes.

Parel van het Zuiden | 23-10-18 | 09:32 | 3

Hoeveel Turken werken er eigenlijk bij het UWV?

squadra | 23-10-18 | 09:35

squadra | 23-10-18 | 09:35
Genoeg om alle zaken aangaande schurkije in de shredder te doen belanden, neem ik gemakshalve maar aan. Immers hoef je niet echt geletterd te zijn om bij het UWV aan de slag te gaan.

Cobalt bomb | 23-10-18 | 10:18

Squadra, niet alleen bij het UWV; wat dacht je van de instanties en politiek die het UWV in toom houden? Er zullen bij het UWV in de lagere regionen vast nog wel mensen te vinden zijn die iets willen doen, maar die vervolgens als klokkenluider (?) aan de hoogste boom eindigen.

EEnzame SchizofrEEN | 23-10-18 | 10:21

Nederland laat zich op een gigantische manier misbruiken door fraudeurs met een grote bek.
Het is niet te geloven hoe wij beroofd worden.

marjen | 23-10-18 | 09:31 | 1

Ik ben er redelijk aan gewend geraakt. Is al 30 jaar zo.

Jahowiseffe | 23-10-18 | 13:17

Minder, minder, minder.

Pieterke_white | 23-10-18 | 09:31

Gelukkig gaat DENK het wel even oplossen.

Meer........ meer...... meer

Drunken_Pumpkins | 23-10-18 | 09:30 | 1

"Meer........ meer...... meer" moet je natuurlijk anders lezen..... maar ik heb geen zin in het OM en €5000 boete ....

Drunken_Pumpkins | 23-10-18 | 09:31

Rutte moet iets doen aan dit vestigingsklimaat. In plaats van de hele dag multinationals te verjagen.

Rest In Privacy | 23-10-18 | 09:28

Makkelijk zat: dubbel paspoort? Geen uitkering, eerst uitkering aanvragen in het andere land.

Knufter | 23-10-18 | 09:28 | 1

Dubbel paspoort NOOIT uitkering.

Rest In Privacy | 23-10-18 | 09:29

Volgens mij heel simpel: outkierung stoppen en de Turk laten bewijzen dat hij geen geld heeft verzwegen. Dat moet je immers als Nederlander ook doen, bewijzen dat je iets níet hebt gedaan.

Bakkeleures | 23-10-18 | 09:27 | 1

Klopt helemaal.

swassannuf | 23-10-18 | 09:40

misschien heeft die Mustafa wel het beste met ons voor... hij weet net zo goed als wij dat zo'n onderzoek bakken met geld kost en verdwijnt in reeds goed gevulde zakken en er toch niets mee gebeurd.. I know onzin lulkoek bullshit natuurlijk maar ach laat ik eens positief denken

ja-nee-misschien | 23-10-18 | 09:26 | 1

hmmm ik had het hele verhaal nog niet gelezen en zie nu dat het 2e deel van mijn baksel iig klopt... 21 gevallen / € 194.000 / € 298
21 gevallen onderzocht gezien het gemiddelde werktempo van ambtenaren
al snel 10 uur per zaak a laten we zeggen kosten € 40 p/uur = € 8.400 en dat in verhouding met die (lol) € 286 = humor

ja-nee-misschien | 23-10-18 | 09:32

De timing is deze keer niet heel erg goed voor de vv(d), misschien kan Prutte even bellen want Dijkhoff en hij willen graag verder kunnen met het veranderen van Nederland tot een technocratie. Dit bericht is dus te vroeg! Oeps... Even bellen als technocraten onder elkaar en het komt goed met de nieuwsvoorziening rond de verkiezingstijd toch? Misschien kan Erdogan ook wel een of andere verkiezing organiseren rond dezelfde tijd, dan heeft hij ook meteen een mooi thema erbij.

O2Neutraal | 23-10-18 | 09:26

Mooi man, het verschil tussen de zielige allochtoon en de uitbuitende autochtoon blijft toch wel erg groot.
Wat een land, gaaf hè?

J-van-de-Bontekoe | 23-10-18 | 09:25

Geld terugkrijgen is altijd lastig. Goed dat de fraude is opgespoord. Uitkering staat in ieder geval stop nu, lijkt me.

atje | 23-10-18 | 09:25 | 1

Hahah, ik moest lachen.

Natuurlijk niet.

Knufter | 23-10-18 | 09:29

Wanneer wordt de pinautomaat Nederland nou eindelijk eens afgeschaft?

Nelis SplitBloes | 23-10-18 | 09:23 | 1

Giraal geld afschaffen zou ook een goed begin zijn.

keestelpro | 23-10-18 | 09:28

WW-uitkering en bijstand zijn 2 verschillende dingen. UWV heeft niets met binstand te maken, de gemeente wel.

Rambo John J | 23-10-18 | 09:22 | 1

Aanvraag bijstand bij UWV. Die zenden na onderzoek door naar college. College beslist uiteindelijk.

atheïstisch stemvee | 23-10-18 | 09:33

Ik heb gisteren op het Turkse consulaat een bijstandsaanvraag in Turkije ingediend. Kreeg binnen een uur antwoord. “Tot onze spijt komt u niet in aanmerking. U bent niet alleen een ongelovige kafir, maar ook nog oliedom. Want u hoeft in uw eigen land alleen maar te zeggen dat u Pool bent. Dan krijgt u minstens 200 WW-uitkeringen op uw huisadres. Daarbovenop kunt u nog 200 bijstandsuitkeringen aanvragen omdat u 381 kinderen heeft. Allah-u-akhbarrrrrr”.

Nivelleermarionet | 23-10-18 | 09:22 | 1

Hahaha, wat denk je Poolse Turk of Turkse Pool ?

Acidbrain | 23-10-18 | 09:41

Kan iemand mij eens uitleggen wat al die moslimedanen nu eigenlijk toevoegen aan onze maatschappij?

Rest In Privacy | 23-10-18 | 09:21 | 5

GeenStijl topics.

keestelpro | 23-10-18 | 09:27

Kechs.

Maar oosteuropese kechs zijn beter. En dan staat er niet steeds een groepje pooiers voor de deur te ijsberen terwijl je bezig bent.

Knufter | 23-10-18 | 09:30

Als je snipverkouden bent is er altijd een kopvod in de buurt.

Acidbrain | 23-10-18 | 09:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Loof een beloning uit om parasiet Turken op te sporen. Ik zeg mijn baan op en ga ze opsporen. Leuk en dienstbaar werk en verdient vast goed.

Rheia | 23-10-18 | 09:20

En maar wegkijken. Wanneer grijpen ze eens in.

franck7020 | 23-10-18 | 09:20

Het UWV heeft al de slagkracht van een dode mol maar het is wel tekenend dat het Ankara niet uitmaakt wát een Turk doet, als hij/zij netjes op ome Erdogan heeft gestemd zal Turkije er alles aan doen om onderzoek, rechtsgevoel en waarheidsbevinding te frustreren. Ergens valt het te prijzen dat er leiders zijn die er wel echt voor hun burgers zijn...

BeunDeHaas | 23-10-18 | 09:20 | 2

Zegt u nu dat Erdogan er voor zijn burgers is?

Foolonthehill | 23-10-18 | 09:23

Voor Erdogan zijn burgers niet meer dan useful idiots.

F5-toets | 23-10-18 | 10:07

De je het nu expres Ronaldo? Je begint over het UWV en vervolgens heb je het over bijstandsuitkeringen.
*zucht*

knutsel_ | 23-10-18 | 09:19 | 1

knutsel_ | 23-10-18 | 09:19
Poteeto potaato. Uitkeringsinstantie.

Cobalt bomb | 23-10-18 | 10:12

>>Maar uiteindelijk is daarvan slechts 298 euro terugbetaald
Maar natuurlijk wel gewoon die uitkeringen blijven doorbetalen!!11!!
Zo kennen we de 'is-toch-mijn-geld-niet'-gemeentes weer.

spoilerfreak | 23-10-18 | 09:18 | 3

Ik snap hier werkelijk niets van. Als mijn geldnemer de belastingdienst geld terugvordert en ik betaal ook maar 1 euro te weinig voor de vervaldatum sta ik zonder pardon in no time op straat. Waarom gelden deze strikte regels niet voor alle Nederlandse burgers?

keestelpro | 23-10-18 | 09:23

keestelpro | 23-10-18 | 09:23
Omdat.... discriminatie. Daarom. Positieve discriminatie, voortkomend uit een scheiterige houding.

Cobalt bomb | 23-10-18 | 10:02

Waarom dwingt men hen niet hun bezit daar te verkopen, verkooppapieren laten zien, geld naar NLse rekening en dus net als bij NLse mensen hun huis laten opeten. Ik snap dat niet.

negorij | 23-10-18 | 13:47

Hahaha wat een incompetent land is Nederland toch. Hebben we uberhaupt wel bestuur of toezicht. Ik zou het zelf heel anders aanpakken.

Alleycat | 23-10-18 | 09:16 | 1

Niet zo streng. Tenslotte hebben we 298 euro terug gehad.

MickeyGouda | 23-10-18 | 09:19
-weggejorist-
BoerinFrance | 23-10-18 | 09:16

Indien Turkije niet akkoord gaat, binnen 72 uur alle pensioenen en uitkeringen richting Turkije blokkeren. Alle diplomaten en hoge regeringsfunctionarissen inclusief ambassadeur het land uitzetten. Alle Turkse consulaten inclusief ambassade voor onbepaalde tijd op slot. Turkish Airlines weigeren in Nederlands luchtruim. Moet je kijken hoe snel dat klote volk tot inkeer komt. Wordt eens tijd dat Nederland zich niet langer de les laat lezen door een stel fascistische bloedhongen in Ankara.

Indoneesje | 23-10-18 | 09:13 | 14

@ Indoneesje | 23-10-18 | 09:34
Ja dat zal allemaal wel zou zijn, maar voor de wet zijn het Nederlanders. Fraude mag niet, ook niet in de bijstand. Probleem is hoe je fraude gaat bewijzen als dat andere land niet meewerkt. Daarnaast zou het absurd zijn als aanvrager eerst moet bewijzen (hoe dan?) niet te frauderen. Overigens vermoed ik dat het voornamelijk om zwart/crimineel geld gaat.

atheïstisch stemvee | 23-10-18 | 09:51

Glasgow Argus | 23-10-18 | 09:49
Die uitzondering had ik al genoemd. Gaat veelal om mensen die wachten op verblijfsvergunning (bijna NL dus) of langdurig ingezetenen (EU). Zou wat zijn als iedereen hier bijstand aan zou kunnen vragen.

atheïstisch stemvee | 23-10-18 | 09:56

Leuk geloei over opeten eigen geld in vorm van auto en huis maar de auto staat meestal op de "garagehouder"neef in Duitsland. En huizenbezit komt veel minder voor onder den Turk in NL. (want volkswijkghetto) Aka, op papier hebben ze in NL helemaal geen cent. Bijstand wordt dan via de zielige tante gewoon overgemaakt naar Schurkije. Et voila, weg is het geld.

Cobalt bomb | 23-10-18 | 10:10
▼ 11 antwoorden verborgen

Als voormalig medewerker Sociale Zaken in een grote gemeente in het zuiden des lands kan ik u in alle eerlijkheid mededelen dat bovengenoemde slechts het topje van een hele grote ijsberg is. De fraude, met name door allochtonen, is enorm. Opsporing en terugvordering zijn zwaar onder de maat. Dit is al decennia zo. Meer in het algemeen kan men stellen dat fraude van sociale verzekeringen, subsidies, toeslagen en pgb´s etc zeer groot is. Allochtonen zijn hier relatief het meest bij betrokken.

Stratum | 23-10-18 | 09:13 | 3

Ik heb zelf ooit ergens gewerkt waar men zei, we controleren geen uitkeringen in het buitenland. Want de kosten van reis en inspecteurs etc zijn te hoog. Ofwel fraude met 0% pakkans.

Alleycat | 23-10-18 | 09:19

Ha... Dat moet dan Eindhoven zijn! Toch?

*101# | 23-10-18 | 09:19

En toch.
De schuld ligt niet bij de allochtonen, maar bij de krachten die dit feestje mogelijk maken.
Want waarom speelt dit soort fraude vooral in Nederland/ west Europa (maar vooral Nederland?).
Simpel: omdat het Nederlandse systeem er de kans ervoor geeft.

jemagookniksmeer | 23-10-18 | 09:19
-weggejorist-
Zwezerik | 23-10-18 | 09:12 | 1

Zelf lopen janken als een kleuter,maar intussen maken ze het bewust mogelijk dat fraudeurs hier miljarden heen sluizen.

Roger-Rabbit | 23-10-18 | 09:11

Het is de moslim's heilige plicht om tegen haram witmensen te liegen.

Acidbrain | 23-10-18 | 09:11 | 2

Je kan zeggen wat je wilt. Maar ze komen hun verplichtingen netjes na.

Alleycat | 23-10-18 | 09:20

De geroofde miljoenen aan uitkeringen moeten beschouwd worden als Jizziya: het geld dat ongelovigen aan de islam moeten betalen. Daar kwam ook de opmerking van Wilders over 'kopvoddentax' vandaan: een koekje van eigen (moslim)deeg: ongelovigen betalen Jizzya aan de islam (zelfs in ons eigen land) dus wij eisen kopvoddenbelasting. Maar ja, weten de huilie huilies veel.

Lupuslupus | 23-10-18 | 09:22

Dat geld zien we natuurlijk nooit terug, maar draai in ieder geval die lekkende kraan dicht en stop onmiddelijk de uitkeringen.

nick.name | 23-10-18 | 09:10

Ik tel oor een NSB kliklijn in te stellen waar mensen kunnen aangeven dat hun Turkse buren een 'vakantiehuis' hebben waar ze regelmatig naar toe gaan. Aanpakken die parasieten!!

Rheia | 23-10-18 | 09:10 | 5

en een s

Rest In Privacy | 23-10-18 | 09:20

Daar wordt ook niks mee gedaan. Haha.

Alleycat | 23-10-18 | 09:21

Rheia zit gewoon te trollen. Dat reaguursel wordt met de minuut erbarmelijker.

keestelpro | 23-10-18 | 09:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach worden wij ook een keer gekoloniseerd en uitgebuit.
Dat vereffent de zaak een beetje.

keestelpro | 23-10-18 | 09:10 | 1

Ja want Turken zouden zoiets nooit doen

atheïstisch stemvee | 23-10-18 | 09:11

Peter R-offensief

Watching the Wheels | 23-10-18 | 09:10

"Er werd voor 194.000 euro aan ten onrechte betaalde bijstandsuitkeringen teruggevorderd. Maar uiteindelijk is daarvan slechts 298 euro terugbetaald."

Nederland in een notendop. Oh ja en dat u wel even die bekeuring voor 3 kilometer te hard rijden betaalt. Anders automatisch verhoging van het bedrag. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.

benjeallanggek | 23-10-18 | 09:10 | 2

Wel tandenborstels tellen bij oudjes.

gato | 23-10-18 | 09:13

En heb niet het lef die boete voor die drie kilometer niet te betalen, want dan staan de dames en heren van de parketpolitie met kerst de voordeur bij U of uw familie er uit te trappen om U te gijzelen en zo tot betalen te dwingen.

miff | 23-10-18 | 09:20

een veel beter, eerlijker en makkelijker te controleren systeem is het om migranten geen toegang tot sociale zekerheid te geven. Hoeven ze ook niet aan te betalen, maar ze mogen zich vrijwillig bijverzekeren, waarbij fraude vervolging tot aan de poorten van de hel oplevert.

geen enkel systeem van sociale zekerheid overleeft een overvloed van free riders en dat is ook precies waaraan ons zekerheidsstelsel gaat bezwijken. solidariteit en risicodeling verdraagt het niet geplunderd te worden door figuren die wel willen vreten maar niet willen bijdragen.

Glasgow Argus | 23-10-18 | 09:09 | 3

Amen!

benjeallanggek | 23-10-18 | 09:10

Jij rasiest, ist koeltoer !

Acidbrain | 23-10-18 | 09:15

Ik ben voor.

Rheia | 23-10-18 | 09:22

Tot zover de-goeien-zitten-daar fabel

Repetitive Beats | 23-10-18 | 09:09

Heeft DENK al gereageerd?
Ben best wel benieuwd.

drastic | 23-10-18 | 09:09 | 1

Ja,
"wij frauderen, wen er maar aan, anders rot je maar op".

Rest In Privacy | 23-10-18 | 09:26

Het oplichten van ongelovigen is geen enkel probleem, toch?

NPOlitiekgekleurd | 23-10-18 | 09:09 | 3

Jawel, je moet ze eigenlijk doden.

Alleycat | 23-10-18 | 09:22

Oplichten van ongelovigen is een moslimplicht.

Lupuslupus | 23-10-18 | 09:27

Ja maar ons niet te laten oplichten is een overheidsplicht!
Die peperdure contributie die wij aan deze exclusieve club Nederland N.V. betalen daar mogen wij als leden wel wat meer voor terugverwachten.
Het is niet vreemd dat veel leden hun lidmaatschap opzeggen en verkassen naar een andere club met gunstigere tarieven en betere service.

keestelpro | 23-10-18 | 09:31

Ga eens je werk doen, je wordt ervoor betaald, terugvorderen, Turk of niet.

gato | 23-10-18 | 09:09

Het feit dat ook hun eigen regering kennelijk helemaal content is met fraude (in andere landen) spoort die gasten ook alleen maar aan. Het loont totaal niet om je te gedragen in een ander land. Gedragen betalen en regels zijn voor domme autochtonen. En daar geeft deze domme autochtoon die gasten gewoon gelijk in.

Repetitive Beats | 23-10-18 | 09:09

Als we een onderzoek doen krijgen we gewoon meer migranten. Easy.

BozePaarseMan | 23-10-18 | 09:06

Tegen dit soort landen en culturen helpt alleen de keiharde hand. Ons softe beleid laat dit soort opportunisten alles stelen wat er te stelen valt.

WillemWordtWakker | 23-10-18 | 09:06 | 2

Dat dus. Maar Rutte biedt aan Erdogan zijn aars aan. Kost ons een hoop geld.

Rheia | 23-10-18 | 09:07

Onze regering wordt gechanteerd, dus niks wordt opgelost.

gato | 23-10-18 | 09:10

Pas 21 onderzochte gevallen en al 194.000 euro onterechte bijstandsuitkeringen? Dat beloofd wat als de rest ook wordt onderzocht. ‘Waarschijnlijk’ is het begrotingstekort dan ineens nihil.

Het siert de man wel dat hij opkomt voor de Turkse onderdanen. Dat zou je bij onze politici nou nooit zien. Integendeel.

DankeSchon | 23-10-18 | 09:05 | 5

@BozePaarseMan | 23-10-18 | 09:08

Er zijn geruchten dat Trump niet lief is voor Hondurezen. Misschien kunnen we het geld gebruiken om ze hierheen te halen? In het kader van diversiteit. Afrikanen hebben we al in grote getallen. Zuid-Amerikanen nog niet.

DankeSchon | 23-10-18 | 09:12

Met dit aantal kom je op zo'n 450.000.000 euro per jaar als elke1 op de 5 bijstandturk zo'n 10.000 euro bij elkaar fraudeert. En dit is alleen bijstand. We hebben het nog niet gehad over zorgtoeslag of andere voorzieningen.

Deflatiemonster | 23-10-18 | 09:59

Echt niet alleen gesjoemel met de bijstandsuitkering. Ik denk dat alle uitkeringen (bijv. niet doorgeven van overlijden bij export van uitkering na remigratie), verzekeringen (zorg-, reis, aansprakelijkheid, auto- etcetera) , voorzieningen en belastingen (vermogen en bezit box 3!) veel makkelijker zijn te tillen door allochtonen vanwege (voorwenden) taalbarriere, ver weg, corruptie in herkomstlanden, geen goede documentatie en burgerbestanden of geen doorgeven van info daaruit aan NL. Nederland(ers) worden al decennia voor de gek gehouden en gediscrimineerd, vaak door eigen instanties.

negorij | 23-10-18 | 13:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je een slappe impotente lul als Rutte hebt die de baas is, en die nog geen deuk in een pakje boter kan slaan. Dan krijg je dit dus. En wij maar betalen. En dan zijn er ook nog mensen die op die lul stemmen zodat ze zijn fouten kunnen blijven financieren. Serieus hoor, dan moet je misschien toch eens gaan heroverwegen of dat nou werkelijk is wat je wil. We staan internationaal weer eens enorm voor lul vanwege onze ultieme slapheid. De Turken spugen nog steeds in onze bek terwijl u hen geld overhandigt. En de VVD stemmers maken het mede mogelijk.

Rheia | 23-10-18 | 09:03 | 2

U vertelt de helft, u vergeet te zeggen waar we dan wel op moeten stemmen.

BozePaarseMan | 23-10-18 | 09:11

@BozePaarseMan | 23-10-18 | 09:11
Alles behalve de gevestigde partijen. Echt ales is beter dan dat. Stem ze weg!

Rheia | 23-10-18 | 09:16

Alleen in Turkije (!) is bijvoorbeeld al 17 miljoen ontdekt. En dat is hetgeen dat ontdekt is. Dat door domme Turken op eigen naam stond. Zonder familie katvangers of andere zaken.

Repetitive Beats | 23-10-18 | 09:05

Repetitive Beats | 23-10-18 | 09:05
Als die 17 miljoen al wordt ontdekt door die sukkels van het UWV zal het werkelijke bedrag zeker tientallen keren zo hoog zijn.

nick.name | 23-10-18 | 09:09

Nederland: de pin automaat van het kleedjesvolk.
#wenermaaraan

noordwal | 23-10-18 | 09:03

Misschien moet het UWV het niet onder internationaal recht proberen maar onder islamitisch recht.

steekmug | 23-10-18 | 09:02 | 1

Onder het islamitisch recht is het toegestaan om de ongelovigen te bestelen.

noordwal | 23-10-18 | 09:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland