Bassiehof - Toekomst van Rob Jetten is ongewis

Omdat een beetje politicus tegenwoordig een verhaal moet hebben, heeft D66 bedacht: laten we dan maar dat robotachtige van kersvers fractievoorzitter Rob Jetten uitventen.
Want echt lekker loopt de introductie van de opvolger van Alexander Pechtold niet, met name op televisie. Tekstvast zijn is voor een politicus een handig instrument maar Jetten maakt er een cynische karikatuur van, zoals afgelopen week Jeroen Pauw en Frits Wester al vaststelden. Daarom leek iemand uit een team van D66-whizzkids het een goed idee de voorlopig nog interim-leider deze schijtlollige tweet eruit te laten gooien. Tja.
Eerder deze week ging het ook al mis op Jetten’s microblog: het bleek niet eens mogelijk een nieuw D66 Kamerlid op een normale manier te verwelkomen. Overleg bleek gewenst, gezien het ‘zoiets?’
Toch wist Jetten dit weekeinde in gesprek met Nu.nl een menselijke toets aan te brengen. We weten daarom nu dat hij met zijn vriend samenwoont in een dorpje buiten Nijmegen, een hond uit Kosovo heeft geadopteerd, graag mag hardlopen, zich ontspant door de kroeg in te duiken met vrienden en een huis uit de jaren vijftig bewoont waarin hij dubbelglas heeft aangebracht. In een knap staaltje D66-nuance enerzijds/anderzijdst hij over zijn duurzame kant:: “We gaan binnenkort proberen helemaal van het gas af te gaan en we willen in ieder geval wel gasloos gaan koken. Daarnaast probeer ik ook zoveel mogelijk dagen in de week vegetarisch te eten. Heel af en toe vind ik het wel lekker om een stukje vlees te eten.”
Ook neemt Jetten in het gesprek met Nu.nl een beetje afstand van voorganger Alexander Pechtold: “We komen nu van 12,5 jaar Pechtold. Ik weet zelf niet beter dan dat Pechtold leider is van D66. Hij heeft de partij opgebouwd tot wat het nu is. Maar het gaat niet meer per se om Pechtold. We hebben zes bewindspersonen van wie minister Sigrid Kaag en minister Kajsa Ollongren hoge ogen gooien. We gaan nu als partij een nieuw tijdperk tegemoet."
Wat dan weer haaks staat op zijn uitspraken dinsdag. Jetten zei toen namelijk dat hij niet van plan is de inhoudelijke koers van Pechtold te wijzigen. "We hebben gekozen om in het kabinet te zitten omdat we geloven dat je in een verdeeld politiek landschap moet samenwerken om dingen voor elkaar te krijgen. Dat zullen we ook blijven doen", aldus de nieuwe fractievoorzitter. Probleem voor de sociaal-liberalen is dat die koers tot nu toe heeft geleid tot dalende peilingen.
Bovendien moet de echte test nog komen: hoe houdt Jetten zich in het eerste fractievoorzittersdebat (vermoedelijk over de dividendbelasting) tussen de andere zilverruggen met veel meer ervaring?
Overigens heeft Jetten aangegeven geen tussenpaus te willen zijn en in de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen van 2021 ook formeel voor het partijleiderschap te willen gaan. En dat kan nog interessant worden gezien een Amsterdams Kamerlid met exotische achternaam, Sjoerd W. Sjoerdsma en menig D66-bakfietsvrouwtje die ook wel de hautaine Sigrid Kaag de partij zouden willen zien leiden.
En dan is er nog Boris van der Ham die - sowieso nooit fan van Pechtold, hij zat destijds in het kamp van Lousewies van der Laan toen Pechtold op het schild werd gehesen - voortdurend vanuit de zijbeuken de liturgie van de D66-kerk over bijvoorbeeld referenda probeert te veranderen. Van der der Ham wil dus wel breken met de door Jetten voortgezette koers van Pechtold. Da’s voor de D66-leden iets om over na te denken tijdens een toekomstige leiderschapsverkiezing. Of niet.
En marche, Boris!
Reaguursels
InloggenIk zou hem doen.
Rob Jetten en Rutte delen dezelfde 'onaantastbaarheid' en dat is de ondergang van Jetten.
De mensen hebben er geen zin meer in om te worden bedonderd waar ze bij staan.
Beetje als die Scheringa destijds; zo aardig lispelend maar de klanten helemaal leeggetrokken en berooid achterlatend.
Godverdomme.
Een wat uit Kosovo ?
Alexander had gelijk, dit is talent. Wat een opties als men straks de nul aantikt. Rob de Journaallezer, presentator Zomergasten of sidekick bij DWDD. Aan tafel. Aan tafel. Aan tafel. Totdat Duracell hem daar weg koopt. Robbie zit gebeiteld.
Een ongeluk komt nooit alleen, en in dit geval met een billemaat.
Rob Jetten (31) is niet de enige politicus die een robotachtige indruk maakt.
Je ziet het meer bij de jonge generatie politici en Kamerleden.... het is alsof zij op de universiteit of hoger onderwijs dit zo leren.
Ze worden ''de robotgeneratie'' genoemd.
Lilian Marijnissen (33) heeft dit ook... ze heeft een vlotte babbel met als kenmerk dat na vijf minuten niemand meer weet wat ze gezegd heeft.
Jesse Klaver (32) en Thierry Baudet (35) precies hetzelfde.... een vlotte babbel met een vriendelijke smile.
De kunst is om dit niet opvallend te doen - Rob Jetten moet dit nog leren.
Dit wisten jullie niet - Mark Rutte (51) is de voorloper van de robotgeneratie.
De vlotte babbel en vriendelijke smile... dat hebben ze bij hem afgekeken.
Het voordeel van de ''vriendelijke smile'' is... dat de mensen en media dan niet boos worden als je staat te liegen of iets belooft wat je niet nakomt.
Mark Rutte heeft hier erg veel baat bij.
D66? Wasda?
Jetten gaat het niet langer redden dan een paar maanden. En terecht. Lijkt nog niet droog achter de oren.
Dat interview is belachelijk, de grootste faalhaas van dat interview was Frits Wester. Niet alleen vanwege de vraagstelling (vragen naar de bekende weg), als ook het niet terugkomen op het antwoord en het gewoon ermee weg laten komen. Ongetwijfeld dacht Jetten dat hij het goed had gedaan, hij ging er vast vanuit dat het nog geknipt zou worden. Het is karaktermoord. Verder heeft 66 na Alexander Penthouse geen juiste opvolger voorhanden, geef deze man een beetje ruimte om er iets van te maken. Misschien is hij niet zo demofoob als zijn voormalige leider en de ministers die 66 levert, dat is al snel te doen immers.
Despereert niet!
Gelukkig mag Jetten een mens geen letsel toebrengen, noch door niet te handelen toestaan dat een mens letsel oploopt.
Wettelijk gezien.
"We hebben gekozen om in het kabinet te zitten omdat we geloven dat je in een verdeeld politiek landschap moet samenwerken om dingen voor elkaar te krijgen. Dat zullen we ook blijven doen".
Er bestaat ook nog zo iets als de oppositie, beste Rob. Voor als de meerderheid beleid voor staat waar je het niet mee eens bent. Maar jij maakt je liever medeplichtig. Net als Kok indertijd met zijn 'pragmatische houding' na het "afschudden van de ideologische veren". Maar dat geldt niet want jou geval is natuúrlijk heel anders. Dat is het niet. Het pluche is je uiterste ambitie en daar moet alles voor wijken. Zelfs de kiezers van D66 en wat er rest van je integriteit, waarvan je al bijna alles hebt moeten achterlaten op weg naar de (partij-)top.
Elektrisch koken levert t.ov. koken op gas nauwelijks CO2 besparing op, dat zijn cijfers achter de komma. Dat de voorman van D66 dezelfde luchtfietserij vertoont als de Jessias is echt wel zorgwekkend. Vooral omdat hij wel een opleiding heeft.
De hoeveelheid gas die nodig is om de stroom op te wekken om mijn potje te koken en mijn huis te verwarmen is een veelvoud van wat ik had gestookt als ik mijn potje direct met gas had gekookt en mijn huis verwarmd, want electra transporteren levert enorme verliezen aan warmte op. Die leidingen liggen onder de grond en warmen zodoende de grond direct op. Er zullen zelfs centrales bij gebouwd moeten worden en met gas en zelfs soms met kolen gestookt want genoeg stroom opweken met zonne en wind energie is een wensdroom.
En het vervangen van apparaten (dat nieuwe ding moet ook van gesmolten metaal worden gemaakt, en naar zijn huis gedieseld) is natuurlijk een oneindig grotere aanslag op het milieu.
Wij nederlandse huishoudens gebruiken minder als 10% van alle gas. De rest gaat naar de industrie.
Dat kan in de toekomst nog leuke debatten opleveren tussen Jetten en Klaver. De eerste gymnasium en Universiteit en de ander de Marokkanen Mulo.
gratias | 14-10-18 | 18:01
Ja, en?
Aan staaltjes hersenpikmeten heeft niemand wat.
Leuke debatten kan iedereen uitventen - op de stoep, in de achtertuin etc.
Deze jongens, "nieuwe generatie politici", hebben een groots landsbelang te verdedigen. Die kunnen niet aankomen met 'proberen', zich spitsvondig de meerdere te weten na bestempelde misargumentaties van vermeende opponent - etc.
Goed debatteren is één ding.
Sterk bestuur om het landsbelang bestendigen hét grote ding voorop.
Om dat te kunnen, moet je gehard, gelouterd, intens ervaren zijn.
Varen op een bul of hippe bril, een flamboyante krul - allemaal onbenul.
Onbenulgelul.
Het beste wat die gasten weten te brengen, is de ander af fikken op het minste detail - dit, gebracht als groot inzicht over hetgeen gaande is.
Dát is hun post-puberale verworvenheid.
Opnieuw, moeten zulke mensen de handel en wandel van dit land leiden?
Leeftijd, nogmaals, is hier niet de kwestie - de merites wel.
@kudtkip
Sterk landsbestuur zou maatregelen moeten durven nemen in weerwil van de grote bekken van een fanatieklinksideologische zeer kleine minderheid.
Heel jammer wanneer er onschuldigen slachtoffer dreigen te worden van nieuw beleid, maar er zijn altijd mogelijkheden om uitzondering te maken. Zoals het nu is worden de hoogstnodige maatregelen niet eens overwogen want sommige mensen zijn zielig.
Studie bestuurskunde, nou, dan weet je het wel.
Het woord "proberen" komt wel erg vaak voor in het vocale staccato van de Robot. Hij probeert vooral na te denken over gas, warmtepompen een het klimaat. Hij probeert zelfs na te denken over zijn vreetgewoontes. Hij wil geen dier per dag eten. Nou, robot, ik zal je geruststellen. De gewone mensch propt ook niet elke dag een complete geit of varken in de bakkes. Roborob moet vooral proberen over andere zaken te gaan nadenken zoals zijn leeftijd: hij is gewoon te jong een heeft veel te weinig levenservaring voor deze job. En dat is nou net zijn grootste probleem.
Gravin v Kippenbouth | 14-10-18 | 17:11
Eens, doch niet per se om de teller an sich.
Iemand van fris dertig kan al heel goed eigen talenten hebben ontwikkeld om grotere problematieken dan zichzelf de baas te zijn.
Jetten vind het nou juist een verontwaardiging waard dat zijn leeftijd zo opmerkelijk is voor de taak waartoe hij sinds deze week gesteld is.
Een echt groot bestuurtalent schenkt daar geeneens aandacht aan.
Onder dit vergrootglas word je gezien en gewogen.
Rob Jetten zal over 5, 10, 30 jaar nog steeds oreren vanuit z'n maatpak.
Zonder enig echte ervaring met handen uit die mouwen in de maatschappijpraktijk.
Dát is zijn probleem - hét probleem met politieke piepels.
Niet zo cynisch. Zoals gezegd zijn er goede afspraken gemaakt en gaat hij samenwerken en inzetten op een duurzame toekomst. Wat een verfrissend geluid.
Ik vind dit een gevaarlijk kind.
Rosemary's baby...
Rob Damien Jetten
Bij nu.nl lees je in dat interview het volgende:
"De afschaffing van het raadgevend referendum was heftig, maar dat debat opende bij ons en ook bij heel veel andere partijen de ogen dat Nederlanders graag mee willen doen aan politieke besluitvorming."
Jochie, pleur toch op met je politieke gutmensch gezeik....
"De afschaffing van het raadgevend referendum was heftig, maar dat debat opende bij ons en ook bij heel veel andere partijen de ogen dat Nederlanders graag mee willen doen aan politieke besluitvorming."
Maar
Dus willen we het afschaffen. Wij achten de Nederlander namelijk niet in staat om zelf na te denken. Daar zijn ze te dom voor en dat moet je aan de professionals overlaten.
JETT-E/Rrrrrrrpfrt:"We hebben zes bewindspersonen van wie minister Sigrid Kaag en minister Kajsa Ollongren hoge ogen gooien."
De gemiddelde M-ENS 2.0//Sprookjesdoorprikker-T: Dit moet natuurlijk zijn "van wie Kaag en Ollongren hoog opgetrokken wenkbrauwen oogsten".
Dat is het verschil tussen een robot en een zelf nadenkend levend organisme dat wel uit z'n doppen kan kijken en de opgenomen informatie kan registreren en analyseren.
De robot is erin geluisd. Pechtold wordt door veel mensen in D33 nog steeds hogelijk gewaardeerd. En überhaupt wil geen weldenkend mens in zijn schaduw staan. En dus zullen er - als de partij dan nog bestaat - na maanden van blunderen door de robot, best nog wel capabele mensen zijn die dan wel het gedachtengoed van Van Mierlo willen redden.
Het beste zou zijn als Sigrid Kaag D66 gaat leiden.
Dan zijn we er tenminste snel van af, van D66 en het kabinet.
Nou, Rob doet het anders wat dat betreft uitstékend.
Alles uit dit topic heb al vaker voorbij zien komen. Verzin eens iets nieuws.
Eens over Boris. Dat wel.
Volgens mij is t gewoon een Elon Musk projectje die Jetten.
het is de broer van Mark Zuckerberg
Eén strenge winter en KlaverJetten zitten in de kou met hun dure, luidruchtige en oncomfortabele warmtepomp, afgelopen het sprookje. Geen enkel ander Europees land gaat van het gas af, integendeel.
Zij zitten niet in de kou... tussen neus en lippen door fluistert Nijpels ze wel in dat het niet zo comfortabel is maar wel hoog scoort, maar je het dus in je eigen woonboederij moet vermijden om een warmtepomp te zetten.
Gasloos koken is natuurlijk helemaal een besparing van niks op gasverbruik. De besparing komt van tapwater en ruimteverwarming niet met gas doen. Als je dat voor elkaar hebt is het direct logisch om over te stappen op inductie koken omdat je anders 10,- betaald voor gas en 100,- voor vastrecht.
Ik heb niks tegen gas, maar ik kook allang met een inductieplaat; het is gewoon veel fijner.
Wel eens geprobeerd popcorn te bakken op inductie?
Keramisch (thermisch)werkt ook prima, vooral schoonmaken van de plaat.
Popcorn bakken op inductie gaat prima.
@Papa Jones, je moet ook wel een pan gebruiken!
jcvjcvjcvjcv | 14-10-18 | 15:09
Dank.
Ik ben een keukenkudt met voorliefde voor "slow cooking".
Bijna had ik omwille van lager gasverbruik gezocht naar een goede inductiekookplaat (verbruik naar elektrakosten met d'n stekker te hevelen) - prijzig!
Je kunt er simpelweg niet omheen, als je douche, je radiatoren en kraanwater nog via de cv-ketel warm moeten worden.
Thanks.
En opnieuw: fuck politici die hiervoor menen gevraagd te zijn een oplossing te vinden, om dit duurzaam op te lossen en zo.
Blijf gewoon weg van zulke ideeën alleen al!
De praktijk van nagenoeg alle huizen in dit land is dat ze met ondergrondse leidingen aangesloten zijn op het mega gas-stelsel.
Ja, en ook ondergronds op het elektriciteitsnet, én veelal cyberkabels voor internet.
Heel die aarde is al doorwoeld met onnatuurlijke kanalen en materialen.
Een bewustzijnsvraagstuk op zich.
En dan zou zo'n 30-er talentbril deze door de mensheid ontstane aardeproblematiek via de politiek op denken te kunnen aanpakken/oplossen?
Stop! STOP!!!
Dus.
Gasloos koken kost meer gas dan met gas koken. Om de electra op te warmen wordt gas gestookt met rendementsverlies en de electra moet worden getransporteerd over grote afstanden via leidingen die warm worden en ook rendementsverlies opleveren. Plus de grond waar ze doorheen lopen opwarmen.
Nou begin ik er wel genoeg van te krijgen. Frits Wester is óók een lul dat hij zulke vragen stelt, en dat wéét Frits. Vervolgens wordt dat fragment weer tig keer herhaald en uitgebuit... hebben ze wel een leven bij GS?
Ik ben ook geen fan van Jetten, maar kom op, dit antwoord kun je toch verwachten als je in de coalitie zit. Deze vraag van Wester is in feite óók een belediging richting kijkers, Frits denkt óók dat wij dom zijn. Ja ik ben het echt zat nu. Schrijf over interessante dingen.
Het is ook wel weer typisch D66 om een NPC als fractieleider aan te nemen.
Ja iemand zonder innerlijke stem is ideaal voor zo'n partij.
Wat leuk dat de term NPC aanslaat. Ik heb er zo'n lol mee!
Gevoel dat Jetten daar is neergezet omdat hij het meest eager is en voorspelbaar is. Tevens een plek waar de rest van D66 hem kan laten struikelen, ruim voor de volgende verkiezingen.
Opvallend dat Rob Jetten het vooral heeft over wat hij allemaal probeert te doen, in plaats van over wat hij daadwerkelijk doet. Daar zit kennelijk een gapend gat tussen.
Dat lijkt me een modus operendi van elke politicus... veel beloven en weinig geven doet een gek in vreugde leven.
En later er nou heel veel gekken op Demofoben666 de afgelopen verkiezingen hebben gestemd (inwoneraantal van Amsterdam heeft alleen al op de (moreel) corrupte Penthouse gestemd bijv.).
obominotie | 14-10-18 | 14:33
Rob Jetten is de zuiverdere versie van Pablo (Paul bij adoptie) de Jong.
Beiden fris 30 intussen, beiden vaak in Den Haag, beiden strak in het pak (alsof de kleerhanger er als ruggenstut nog inhangt), beiden hosmo.
Oei, dat moet je van De Jong niet zeggen - dan krijg je een bestuurskundig afgetimmerde aanklacht aan je goeie broek.
Zo getraind als Jetten is op correcte presentatie (foutloos gaan), zo fout gaat De Jong om andere te corrigeren (met z'n strafblad), tot aan de hogere regionen die ons rechtswezen kent.
Afijn, hun gelijkenis en verwantschap jegens het politieke ambt mag een aard hebben, hm?
De grootste drive die deze 30-ers kenmerkt is het overtuigend beloven van goedheid voor den burger.
Het realiseren, het concreet maken, de effecten voor het grotere geheel positief laten uitwerken - dat hebben ze in hun dusverre levensloop niet aangetoond.
Hoe kun je zulke jongens geloven, vertrouwen?
...
www.google.nl/search?source=hp&ei...
Jetten, als Nederlands volksvertegenwoordiger zei bij zijn aantreden dat hij de wereld beter wil maken. Wat een grootspraak. Laat hem eerst eens beginnen om in Nederland orde op zaken te stellen.
Een ik-verhaaltje:
Ik was lid van '66 in de begindagen en oprichter van de afdeling Scheveningen, heb meegeholpen de uitmuntend kinderboekenschrijver Terlouw op het schild te hijsen en ben voor illegaal plakken een keer zelfs betrapt. Dit laatste tot afschuw van de -ja toen ook al- deugers van de partij.
Ik kreeg de door mij gevraagde opdracht om in het partijprogramma iets te schrijven over de broodnodige sociale cohesie van een wijk -ja toen ook al- waarin de buurtwinkel een significante rol werd toebedeeld. Prima verhaal.
Bij het bespreken op het partijbureau in Den Haag kwam ik bij toeval in de keuken terecht waar pontificaal een doos koffie stond. Nee, fair trade bestond toen nog niet maar er was iets anders oneigens. De koffie bleek gekocht bij het grootwinkelbedrijf Konmar (thans Jumbo of Appie). Met trouwhartige blik vertrouwde de beheerster mij toe dat dit in opdracht was van het bestuur, de buurtwinkel was duurder. je moet op de pepernoten letten, zou ongekozen RaadvanState lid Frank de Grave gezegd kunnen hebben. Je kunt er voor kiezen, zou de ongekozen RaadvanState vicevoorzitter Thom de Graaff gezegd kunnen hebben.
Anyhow, de volgende dag had Scheveningen geen voortrekker meer en het land een criticus extra. Ik laat niet na tijdens publieke ruimte gesprekken met politici op het Binnenhof dit te memoreren. Wil je details horen, kom dan op dinsdagen eens op het Binnenhof buurten. Leuker en effectiever dan toetsenrammen op zolder.
Mijn beste referentie is Remkes, bleek na twee gesprekken een weldenkende man die voor het Bindend Correctief Referendum gaat. Het kostte twee gesprekken, maar toen lag het ook op tafel. En mijn oude liefde D66 gaat daarin mee. Althans dat heeft een fractievoorzitter mij afgelopen dinsdag verteld.
Nieuwgierig, kom dan ook buurten. Dinsdag, uitgezonderd de schoolvakanties. Sorry, mijn gezin is mijn hoeksteen.
61 | 14-10-18 | 14:12
Best boeiend, je verhaal.
Echter, waarom a.s. dinsdag (of alle disndagen) gaan "buurten" op het Binnenhof?
Wat gebeurt er vervolgens - een revolutie?
Adres en nummer graag. Hoe treffen wij ons een ander?
Het CDA heeft het gezin als hoeksteen van de samenleving hoog in het vaandel. Geen D66 of VVD.
Geinige column van Martin Sommer in de azijnbode: "Hoe komt het toch dat D66 bij zoveel mensen zo’n weerzin oproept?" www.volkskrant.nl/columns-opinie/hoe-...
De vraag is eerder hoe iemand nog sympathie voor deze partij en haar drammende leiders kan hebben.
"Geen dogma’s maar pragmatiek." Leuk, maar in het geval van D66 betekende het ook dat ze de weinige kroonjuwelen die hen onderscheidden zonder blikken of blozen uitruilden tegen het pluche. Mensen kiezen voor partijen met een uitgesproken beleid die dat in de kamer of het kabinet inbrengen. Niet voor partijen die alle principes opzij zetten om maar aan de macht te komen, om als een soort stemvulling bij een kabinet aan te schuiven met volkomen uitwisselbare standpunten die zo van andere partijen overgenomen zouden kunnen zijn. Of op partijen die menen "de beste bestuurders" aan boord menen te hebben, daar heb ik 1 woord voor: Ollongren. Met die houding is het CDA ook klein geworden.
Dat die partij thans zichzelf marginaliseert is duidelijk, vraag is waar gaan die kiezers dan naartoe en iets zegt mij dat je van het antwoord niet gelukkig wordt.
Basil Fawlty | 14-10-18 | 14:36 |
Vrees voor grootste deel naar GroenLinks.
@basil
Jessias en als onze salafistische broeder Abu Taleb zich eindelijk kandidaat stelt, de PvdA.
Helaas. Er zijn teveel tata's afhankelijk van de (semi)overheid voor hun (dikbelegde) bammetje om niet (s)links (als in globalistisch, oligarchisch, corporatistisch en multiculti) te stemmen.
Ik laat dit graag aan mij voorbij gaan. De kans dat ik D66 stem blijft 0.
Niet een klein beetje 1?
"Heel af en toe vind ik het wel lekker om een stukje vlees te eten.”
Moet dat niet zijn likken ?
U leeft celibatair, veronderstel ik?
"Mensen willen zelf wat doen om hun huis te verduurzamen en een schonere auto te rijden. Alleen zij vragen zich af hoe ze dat moeten doen. Die kijken naar de politiek voor oplossingen."
Dit is volslagen gelul.
De politieke piepels dringen maatregelen op en dáár moet de burger noodgedwongen op anticiperen.
Niet andersom!
*dagboekalert*
Onlangs vond de woningbouw en Feenstra het nodig om de cv-ketel van m'n huurhuis te verplaatsen vanuit het trappengat naar zolder.
Bijna bij iedereen in onze straat, waarvan de 100 jaar oude woningen in 2010 zo zijn gerenoveerd dat ze het A-merk isolatie en veiligheidssloten kregen.
Wat was de reden van deze ketel-move?
De verscherpte veiligheidsvoorschriften voor de monteur die eens per jaar inspectie en onderhoud verricht.
Die kon er juist altijd prima bij vanaf de overloop - dus waanzin.
Niettemin moest de operatie uitgevoerd. Van buren leerde ik dat wanneer je geen toestemming of medewerking verleende, dat je straks in de winter, als de ketel je in de kou liet, je dan ook niet op service hoefde te rekenen.
[Het bleek ook nog eens dat in sommige huizen er een gaslek was - subtiel en niet levensbedreigend, maar wel reden om "bypasses" te leggen].
Nu mijn extra verbijstering: al die verhalen over warmtepompen, het "nieuwe stoken" - waarom gaat een woningbouw en ketelbedrijf kosten lopen te maken om dat ding (meteen een nieuwe hè) te verplaatsen (naar ergonomische kudtvliering?
Hoezo verduurzamen?
Hoezo vragen of de politiek met oplossingen wil komen?
Mijn belangrijkste vraag is of de politieke piepels dit soort gelul achterwege willen laten.
Nou nee, ik eis dat.
Ook nog meer restwarmte het dak uit
Het is een maatschappelijk probleem. PR en nog eens PR. Ze kunnen niets meer spontaan zeggen en komen met ingestudeerde praatjes, Niet alleen in de politiek, ook bij accountmanagers. Je wordt er gek van. Ze maken het zichzelf ook erg moeilijk, het is een enorme belasting van het geheugen. Wat mocht ik ook al weer wel en wat niet zeggen? Ze leiden psychologisch hetzelfde leven als een pathologische leugenaar, waar ze na een tijdje ook steeds meer op gaan lijken.
Kent u dan een politicus die nog geen pathologisch fantast is?
Mijn klomp breekt | 14-10-18 | 13:50
Ik deel jouw startconclusie volmondig.
En de rest ook.
Vergeef me maar het onderstaande dagboekfragment, al zou het iets kunnen verduidelijken over het hóe zulke houdingen zijn gecreëerd.
Afgelopen week was ik ter live sollicitatie gevraagd in een groepssetting bij een gerenommeerd trainingsinstituut (naam noem ik begrijpelijkerwijs niet, ze bikkelen intussen ruim 30 jaar bovenin de markt).
Het aangereikte draaiboek voor die sessie( 2 uur) werd door de 2 leiders van (naar wat bleek) de boardroom binnen de 1e minuut opengegooid.
Dwz. tot democratisch herinrichten gegeven.
Wij 7 sollicitanten, elkaar onbekend, kregen onderling de regie in handen over het verloop van die 2 uur. Hoe wij op elkaar reageerden, hoe er tot consensus werd gekomen, hoe dit constant werd werd ondervraagd door 'de boardroom' - het werd voor mij gaandeweg geestelijk onhygiënisch.
Eindeloos werd er terug gegrepen op wie wat zei, of hoe een bepaalde reactie van de een eruit gelicht werd om openlijk tot aandachtspunt te benoemen - een les voor diegene.
Mij daagde het al snel dat hier de fundamenten van NLP werden ingezet.
En dat deze demonstratie, inclusief test hoe snel je communicatievalkuilen oppikt, ter plekke groeit na persoonlijke "straf-attentie" (ongezien hard voelbare feedback); dat dit het werkmodel, dé business is van de trainingsbizz.
Als ik mijn conclusie mag trekken?
Het trainingsproces en werkmodel is beslist confronterend, en als je het weet te benutten om de diepere inzichten van zintuiglijke communicatie (voorop van jezelf) in te zetten in het dagelijks leven, dan zul je er soepeler doorheen komen.
Waar ik, toen al (tijdens de 1e training) tegenaan stuitte, was het manipulatieve gehalte dat ervan uit kon gaan. En ook ging.
Zulks zag ik minstens terug bij deze leden van de boardroom (de enige 5 minuten die ik niet door hen liet verstoren, waren tijdens m'n persoonlijke, kontschoppende presentatie - die ging danig door deze lagen heen).
De dierk'teur en boardlady betoonden open glimlach.
Niemand van deze 7 werd het, hun krachtige nieuwe aanwinst om managers, leiders, te trainen ... te trainen tot geslepen woordvoerders van dé zakelijke wereldopdracht.
Vooruitgang, verbetering der mensheid verpakt in logisch gemaakte nederigheid omwille van moeder aarde, waarbij zaken doen (geld verdienen!) gewoon in tact moet blijven.
Dat moet kunnen, toch? Zulke trainings-piepels leggen heliview namelijk prima verbanden tussen de verpakkingsindustrie en afvalverwerkingsbedrijven - wil hun beider bizz duurzaam blijven bestaan, zullen ze afstemming moeten bereiken.
Zie hier o.a. hoe het pad van de pathologisch leugenaar parallel is gaan lopen aan de geoefende volksmanipulatormachine van de managementslaag van dit land. In het bijzonder de zogeheten top-ambtenarij, de beleidsambtenaren.
Die staan namelijk als steunberen rond politieke piepels.
Scherpe waarneming van je, Klomp.
Zoals Prutte.
Maar ja, die liegt gewoon door, en doet net of z'n neus bloed.
watmagjenogwel | 14-10-18 | 15:47
Constatering is juist.
Schakel voortaan liever naar dat je snapt HOE zulke vertoningen dus kunnen en nog worden geaccepteerd, ipv. mismoedige vooruitzichtplempsels.
Met dat laatste sluit menig reaguurder de tegel af - mismoedigheid, alsof het toch niks uitmaakt wat je te verteren krijgt.
Tegel dan niks!
Aan treurstruiken die zichzelf bewateren heeft niemand verdomme wat.
Het is wellicht een naieve tussenpaus. Gewoon wachten tot iemand er de stekker uit trekt.
Hij heeft de rol van “ fall guy “ gekregen , denk niet hij dat beseft , en dat maakt ook niet uit want hij is blij en tot in de diepste poriën gestreeld en vereerd met zijn positie en dat moet je niet willen verstoren.
Wat Timmermans wordt voor de EU , is Jetten voor D’66.
En achter de D’66 schermen wordt druk geknutseld aan de nieuwe stropop om Jetten weer te vervangen zodra die afgebrand is.
Nou daar is ie dan de meest naïeve politicus ooit. Het sloofje van Pechthold die zich onbarmhartig hard door z’n partij genoten van achteren laat nemen.
Kapitein Pechie heeft z’n dienst bewezen , na de D’66 kroon juwelen om zeep te helpen springt Pechie ,als een waardig kapitein, als eerste overboord om het vlaggen schip EU te berijken om hier zijn regime te vervolgen en zich te scharen tussen de EU gute menschen.
Het commando wordt overgedragen aan Herr Vledermaus Rob Jette die ook net als zijn voorganger niets dan goeds over heeft voor de Nederlandse bevolking.
Hij zal zelfs proberen er een stukje vlees minder op te eten maar u als een volleerd stroper het vel over de oren trekken dmv belachelijke milieu maatregelen. Tevens moet de toch al zo gehavende D’66 schuit steun zoeken bij de groen linkse sloep van kapitein Eikel pyama. Als volleerde deug piraten gaan ze uw beroven van uw geld / gas/ welvaart en gaat u langzaam op in de EU ,maffia gerunned door niet verkozen varkentjes.
"We komen nu van 12,5 jaar Pechtold. Ik weet zelf niet beter dan dat Pechtold leider is van D66. Hij heeft de partij opgebouwd tot wat het nu is. " /. Gheghe, hij zegt opgebouwd!
Met recht een buiksprekerspop aangestuurd door de hand van D66 Pechtold in zijn anussluitspier, deze moet hij laten verwijderen voor oplaadbare batterijen van duracel en zijn doctorandus kijkglazen vervangen voor reflecterende contactlenzen
Ja, dat krijg je er van als je je omringt met enkel jaknikkers en partij discipline dan valt opeens de grote leider af (moest, kon echt niet meer) en dan heb je geen fatsoenlijke nieuw materiaal in huis.
Nee, dan hadden ze bij de SP de zaakjes beter op orde. Heeft die pechold geen dochter ofzo? man man man..
Nee Pechtold heeft geen dochter, die heeft ie nou juist laten aborteren, een beetje opletten streknek
Uit Nu interview: " Op het Binnenhof zitten we met een paar honderd man. Met politici, medewerkers en journalisten zijn we de hele dag bezig met het laatste nieuwtje, die ene oneliner."
Het eerste wat na het lezen van deze zin in mij op komt is: wat een verspilling van tijd en energie.
Echt.
Breed in de mediaas wordt wel eens de paralel getrokken met Jan-Peter Bakellende. Om te beginnen was Balky inderdaad een ferm pondje saai, echter vanaf het begin af aan had hij een bepaalde autoriteit voor de camera die ik bij die Jetson nog mis. Wat dat betreft lijkt die Jetson inderdaad een lege huls die eigenlijk geen idee heeft waarom hij zichzelf in het centrum van de macht heeft ingevochten. Een analogie met een andere, actuele, zielloze leider doemt dan ook steeds harder op...
Balkenende had ´een bepaalde autoriteit voor de camera´? Hahahaha youtu.be/wMERZL74Jno?t=838
Balkenende was 45 toen hij fractievoorzitter werd en had een stuk meer ervaring en intellectuele bagage, die had wel degelijk een eigen mening die hem niet werd ingefluisterd door spindoctors
Fijn dat het de nieuwe fractievoorzitter toch een vrouw is geworden.
Opkomst en ondergang van een 'politiek talent'.
Kereltje P. gaf zijn protegée de doodskus, na hem op het schild te hebben gehesen. Nu wordt dit gladjanusje de risée van het Binnenhof en kan D66 knopen gaan tellen. Met dank aan kereltje.
Overigens, wat Samsom dom te blaten bij Buitenhof. Of komt dat door die blauwe boerka achter hem? Man man man... wat een kul.
Bovendien, als je als Samsom een serieus verhaal wilt afsteken en serieus genomen wilt worden dan wil je toch niet zo’n blauwe woestijntent op de achtergrond, elke keer als je in beeld bent? Of is dat bewust zo gedaan door de redactie/regisseur? Achter iedereen die een stupide verhaal komt vertellen, zetten we een hoofddoekachtige in het publiek...
zou kunnen.
Herstel:
wat *zit* Samsom dom te blaten...
(Koffie)
Bij Harry Mens zat Baudet met een fimpje , hoeveel het de burger gaat kosten voor uitstoot van, 0.00007.
miljarden gaan eraan. Verhoog de dijken wat, zegt het filmje en lijkt mij ook logischer dan het verhaal Samson.
Trouwens Merkel en Oostenrijk hebben een gasdeal met Rusland en Spanje wil ook meer gasleidingen.
Inderdaad opvallend dat in beeld "zetten" van gehoofddoekten.
Daar is écht over nagedacht hoor.
Boris zat niet zozeer in het Lousewies-kamp, hij was vooral heel erg tegen Alexander en vond zichzelf nog niet geschikt voor een gooi naar het leiderschap, omdat hij toen (net als Jetten nu) nog maar net kwam kijken in de landelijke polletiek. Achteraf zou hij daar nog wel eens spijt van hebben gehad, denk ik.
Over dat vegetarische. Als je zoveel van plantjes houdt eet je toch niet de planten op maar de vijand van de plant: de planteneter?
Poeh poeh dubbel glas, of hebben we het over een dubbele whiskey in de kroeg.
Anno 2018 nog dubbel glas in je huis moeten zetten? Het lijkt het GroenLinks partijbureau wel.
"Ik probeer bewust na te denken over hoe vervuilend mijn leven is en ik vind het niet nodig om elke dag een dier te eten." Aldus Rob Jetten in het interview met NU weekend. Krankjorum. Allereerst de stapeling van 'probeer' en 'bewust' bovenop 'na te denken', waardoor dit taalpleonasme als een soufflé amechtig in elkaar zakt. Je denkt na over [...] òf je bent je bewust van [...] Het 'proberen' om bewust na te denken duidt op een hilarisch gebrek aan bewust nadenken. Vervolgens 'ik vind het niet nodig om' [...], waarmee hij bewust of onbewust (- of ertussen iets 'probeert' -) de tegenstelling oproept met 'ik vind het wel nodig om' [...]. Zodra Rob Jetten bij de slager een lekker ogende speklap aanwijst, dan bevindt hij zich in de modus van 'ik vind het wel nodig om' [....]. Wat vindt hij dan wel nodig? Het bloeddorstige antwoord: Rob Jetten vindt het dan nodig om 'om een dier te eten'. EEN DIER. (Sorry voor de Caps). Aha. Rob Jetten eet geen speklap of biefstuk. Rob Jetten eet een levend varken of een levende os. Zo DENKT hij tenminste. Terwijl dat speklapje of biefstukje lekker spetterend op het bord ligt, denkt Rob Jetten niet aan wat zijn zintuigen zien, horen en ruiken (mjam, wat een lekker stukkie vlees). Nee, hij denkt aan..... 'een dier'. Jakkes. Rob Jetten, denk na voordat je 'probeert bewust na te denken' en bevrijd je van dogmatisch gekwezel met 'ik vind het niet nodig', waarmee apodictische oordelen worden ingeleid. En geniet vrij van een lekker stuk gegrild/gebraden/gekookt vlees.
Ghehehe +1!
Volgend jaar , met de statenverkiezingen, leggen wij Rob Jetten op de barbie. EEN MENS. (Sorry voor de Caps.)
Daarom heeft zo een iemand een spindocter nodig, goed dat ze er zijn.
Waar zouden we zijn zonder spindoCters.
@Eeuwig.. op.. vakantie : LOL!
Obligate teksten. Typisch Ondemocraten '66. Duurzaam, groen, van het gas af, vegetarisch en klimaat. Dit alles doet het ontzettend goed voor de deugende buhne. Rob Jetten, je valt erbij in slaap.
Voor de vuist weg praten en vanuit je gevoel is niet zo eenvoudig.
Het valt direct op als je met een robotmatig persoon te maken hebt.
Ze hebben een bepaald partijprogram... waar ze zich strak aanhouden ook al zien ze met eigen ogen dat door de verminderde CO-2 uitstoot het alsmaar warmer wordt.
Nu zeggen D66 en GL... we moeten nog sneller van het gas, benzine, diesel en de olie af. Met als resultaat dat het in 2040... 5 graden warmer is.
Mensen zoals Rob Jetten (31) en Jesse Klaver (32) zijn te jong - ze komen net van school, hebben weinig of geen werkervaring en ook geen levenswijsheid.
Ben nu 66 - toen ik 31 was... maakte ik ook fouten, waarvan ik nu zeg - foei toch!
Maak je nu geen fouten meer?
@ veger, het gaat niet over hem maar over hun.
@Schoorsteenveger
Over de fouten die de sociaal_econoom nu maakt zegt hij foei toch als hij 85 is. Mijn eigen ervaring (ik ben nu 80) is dat je steeds minder fouten gaat maken; je leert ervan.
Ik ben meer geinteresseerd in het relaas van Hichichichi dan die herr Flick kloon eerlijk gezegd. Deze wordt toch straks afgeserveerd ten faveure van Kaag/Orwellongren/stofzuiger Pia.
Met Hachi kunnen we straks nog extra lachen als ze haar boekje open doet over Alexander Penthouse. Net wanneer hij dreigt geselecteerd te worden voor een luizecarrouselbaantje.
Nee, ik denk eerder dat zij nergens mee naar buiten komt... In ruil voor dat luizecarrouselbaantje, uiteraard.
Zit met verbazing naar witteman te kijken die de discussie leidt tussen henkie nijboer van de pvda en een oud directeur/farizeeer van unilever. De antwoorden van deze fossiel hebben een buitengewoon hoog ivo opstelten gehalte. Wat een misselijke vertoning. Geen fatsoenlijke vraag of antwoord gehoord.
Jetten is alleen maar een soort bliksemafleider, kop van jut, boksbal. Achter de schermen bij 66 word zijn opvolger al klaargestoomd om na het debacle van de provinciale verkiezingen Jetten een duwtje onder de strontkar te geven.
Ik gok op één van de dames.
De dames en loyaliteit aan Nederland: de een is Zweedse, de ander halve Palestijn. Dat moet toch wel erg makkelijk af te fakkelen zijn in een debat.
stenengooier kaagje en die ernstige zieke ollongren zijn neergezet door prins dief van oranje.
Dat dacht ik ook, zou niet raar kijken dat Ollongron de kar overneemt wanneer de zetels straks in damp zijn opgegaan in de 1e Kamer.
Kaag is de kroonprinses. Ze kan haar wenkbrauwen niet fronsen, en dat past bij een partij die geen verbazing kent, want geen moraal.
Twatten is het nieuwe tweeten.
Is Lousewies van der Laan niet weer beschikbaar als lijsttrekker straks?
Neen.
Bevriend met Mabel toch,zitten we daar op te wachten?
Vond haar ook elitekak
Louse Wies Sija Anne Lilly Berte van der Laan heeft haar kans 12 jaar geleden gehad en gemist.
“We gaan binnenkort proberen helemaal van het gas af te gaan..."
Nee, Rob, je gaat van het gas af of je gaat niet van het gas af. Je kunt niet "gaan proberen" om van het gas af te gaan. Kraan dicht, vervolgens merken dat je geen verwarming meer hebt en dan dus maar weer de kraan open of zo?
"... en we willen in ieder geval wel gasloos gaan koken."
Je gaat gasloos koken, of je gaat het niet doen, Rob. En niet van ja ik wil het wel, maar het komt er gewoon niet van.
"Daarnaast probeer ik ook zoveel mogelijk dagen in de week vegetarisch te eten. .."
Ja Rob, we snappen het. Jouw hele leven is óók al één grote slag om de arm, zoals de partij die je dient. Eén grote slag om de arm. Alles vervliegt. Vlees noch vis.
Heel Europa gaat meer aan het gas maar die druif wil er weer vanaf,wel toeval dat dit nu net komt dat onze gas bijna op is.
Hij mag natuurlijk ook best proberen om aan het gas te gaan, maar dat hoeft van mij nog niet meteen.
Rob past dan ook naadloos in de D66 profielschets die Holman beschreef in zijn column deze week: www.parool.nl/opinie/wat-zoeken-ze-bi...
Ja Jetten, gooi er even een investering van € 30000 tegenaan en je bent van het gas af.
Op gas koken is de kleinste gasverbruiker in huis. Warmte vele vele naken groter. Dys Jetten doet als modern politicus alleen maar aan symboolpolitiek.
Dat hele gas verhaal is een farce, gaat nooit gebeuren. Allemaal een mode dingetje. En daar lopen figuren als die jetten e.d. graag achteraan, want dat help op de carrièreladder. Gas blijft gewoon. En iedereen die achter dat andere verhaal loopt is een sukkel.
@schoorsteenveger, je bespaart me een reactie, je legt de pijnpuntjes netjes bloot.
Ik heb het voordeel dat ik in een jaren dertig huis woon. Ik heb naast gas ook nog gewoon schoorstenen. Als ik van het gas af moet koop ik een allesbrander en flikker ik er alles in wat maar enigszins calorische waarde heeft.
Knutsel, begin dan met het partijprogramma van D66 of GL. Zit jij er weer warmpjes bij deze winter.
Hij ziet "minister Sigrid Kaag en minister Kajsa Ollongren hoge ogen gooien".
Dat is een slecht teken. RoboRob is kennelijk blind voor hun idiote denkbeelden.
Hij heeft ook wel iets van Data. We are the RobG. Resistance is futile. youtu.be/sMt3SzAH_i0 Inclusief orgaandonorscene
te oordelen naar zijn pubkieke optreden is Pechtold zeker geen stricte heterofiel. Niet voor niets werd hij voor zijn handwerk voor een Canadese diplomaat beloond met een pied a terre in Scheveningen.
De oud-minervaan Pechtold zie ik ervoor aan om een buitenechtelijk verband aan te gaan met een naief partijlid om zijn eigen image te kleuren.
Pechtold is een man zonder principes, zonder ruggegraat, zonder scrupules. Op welk vlak dan ook.
Aaaaw wat lievvv, Robje heeft van zijn zakgeld een speelgoed robot gekocht en er nog een foto van gemaakt ook! Niet slecht voor iemand van pakweg 66 maanden oud.
Kijk, de partijtop zal Rob Jetten naar buiten toe nog wel een tijdje blijven steunen. Maar de achterban zal zich inmiddels wel even behoorlijk achter de oren hebben gekrabd zovan 'wat hebben we nou weer aan onze fiets hangen'. En op den duur gaat dat je zetels kosten. Dus.
Als die Rob niet heel gauw normaal gaat doen dan is ie nog eerder weg dan Twan Huys. En die haalt de kerst niet.
Er was in de fractie niets beters te vinden dan Jetten. Dat is best treurig.
@VanBukkem,
Gaat de partij zetels kosten... duh?
Het partijtje is al gedecimeerd tot een paar luttele zeteltjes. Niet voor niks staat Jette te lonken en schurken tegen Klaver in z’n eikeltjes pyama
Jetten is wat er gebeurd wanneer je je partij niet door standpunten en ideologie laat leiden, maar door pluche-geile spindoctors in paarse broeken.
En met van die moeilijke brilletjes in blauw of rood.
Bah.
Ook diverse berichten om iedereen toch vooral te laten weten dat ie homo is en nu dus zelfspot 'heeft' (in weet te zetten als middel om dichterbij de gewenste beeldvorming te komen bedoel ik). Het is nogal doorzichtig allemaal.
Ik vind het allemaal best verder, niet mijn partij dus laat ze vooral zo door gaan.
jetten is een borg.Punt.
Vind het wel lullig voor Rob Jetten dat die zo hard gebruikt wordt en het niet doorheeft Jetten is ietwat naïef.
Maakt het wat uit? Hij is fractievoorzitter. Dat is hij nog nooit geweest. Hoera!
Rob Jetten is een prima opvolger van Alexander Pechtold. Het grote project dat Alexander had opgezet, zijn finale acte in het grote toneelstuk “de opkomst en ondergang van Alexander de Grote”.
En laten wij allen Rob Jetten steunen in zijn karwei. Op naar nul zetels voor de partij zonder beginselen.
Uit dat interview op NU: "De twee belangrijkste onderwerpen zijn klimaat en de groeiende tweedeling in de samenleving."
Daar heeft hij wel een punt. De tweedeling bestaat m.i. uit klimaatdeugers die de schuld bij de individuele burger leggen aan de ene kant, en de burgers die de voorgenomen maatregelen niet kunnen betalen aan de andere kant.
Overbevolking in zijn algemeenheid lijkt me ook wel een dingetje.
Ja dat lijkt mij ook. Maar dat zal je een politicus zelden horen zeggen. Ik denk dat ze uitgaan van het principe hoe meer stemvee hoe meer vreugd. Of zoiets :)
De schuld bij de burger leggen is de weg van de minste weerstand. De echte problemen pak je er niet mee aan. In dit hele klimaat debat heb ik namelijk nog amper gehoord over het op verwoestende wijze de halve aardkloot afgraven naar grondstoffen of het op grote schaal (Co2 absorberend) oerwoud en oerbos vervangen voor palmolie plantages.
Uiteraard hoor je daar helemaal niets over want als we het daar serieus over zouden hebben dan moeten de klimaatdeugers toegeven dat alle luxe en geneugten waar zij zich mee omringen toch wel erg afhankelijk zijn van de grondstoffen welke met de grootschalige mijn-operaties of ontbossing gewonnen worden. Dat zal nooit gebeuren.
Daarnaast hoor ik in het hele verhaal ook maar bar weinig over hoe de natuur zelf voor klimaatverandering zorgt. Iedereen schijnt vergeten te zijn dat deze aardkloot er in het verleden een wedstrijdje steenkoppen gewonnen heeft en dat er ijstijden en dergelijke geweest zijn die zo'n beetje alles verwoeste. Wij (de mens in zijn huidige vorm) waren er toen nog niet.
Oke ik wil best mee gaan in het idee dat we de boel een handje helpen, maar wat er nu gebeurt (extreme zomer, zwaardere stormen, enz) kan net zo goed de inleiding zijn voor gewoon weer een extreme periode in de evolutie van de aardkloot.
Overbevolking zit enkel in Islamitisch culture en in India.
Ondanks de personeelskrapte zou ik geen enkele D66'er willen aannemen, Apart eng volk van landverraders en NSB'ers die de verschrikkingen van het derde rijk willen voortzetten maar nu als EU.
Volgens mij mag je wél discrimineren op politieke voorkeur bij sollicitaties itt huidskleur, geloof of geslacht.
Maar of het zoden aan de dijk zet!? Veel D66 eindigen in kartelbaantjes als rechter, OvJ, CvdK, etc.
U doet uw naam eer aan. De verschrikkingen van het Derde rijk ... Waar baseert u uw mening op dat de EU gaskamers wil laten bouwen en bepaalde bevolkingsgroepen systematisch wil uitmoorden? Gaarne een linkje want dat wist ik nog niet.
soldier-of-fortuyn | 14-10-18 | 12:38
U gelooft dat de door D66 gewenste omvolking zonder bestorming van de Bastille gaat?
Eigen asielhonden eerst!
Ik heb 2 honden uit Spanje en 1 uit Roemenie. "Onze" asielhonden hebben het hier 10x beter dan daar.
Virtue signal bingo
Pareltje
Jaren lang heeft Pechtold D'66 geleidt als een dictator. Niemand mocht ook maar iets doen, denken of zeggen zonder toestemming van Pechtold. Pechtold bepaalde de koers van D'66 en wat de kamerleden moesten stemmen.
In zo'n omgeving ga je geen opvolger vinden die D'66 en de partijbeginselen de toekomst in leidt. Op de achtergrond zullen de mogelijke opvolgers proberen zo veel mogelijk leden achter zich te krijgen en vervolgens de macht te grijpen.
De strijd zal gaan tussen het fossiel dat Hans van Mierlo nog heeft gekend, de orgaanrovende TV omroepster en de lesbische reptilian van planeet X.
Vraag is natuurlijk ook of Pechtold op de achtergrond nog de koers blijft bepalen zoals die oude Marijnissen bij de SP.
Dat zou best kunnen.
@Basil Fawlty | 14-10-18 | 12:17
Als Pechtold op de achtergrond de koers blijft bepalen dan is een op afstand bestuurbare robot de beste keuze.
@Osdorpertje
Inderdaad. En het zou me niet verbazen als dat het geval is. Rob mag het beleid van de almachtige verkopen en als dat niet lukt dan zet hij er een andere bot neer.
Kunnen we even stoppen met dat geneuzel over D66 en echt belangrijke volgen zoals de deelstaatverkiezingen in Duitsland?
Wat wil je daar aan volgen?
Stembussen zijn open......... CSU gaat meerderheid verliezen, De Groenen gaan ronde de 15 procent scoren, AFD rond de 12 procent.
Pas vanavond als de uitslagen binnendruppelen is het topicwaardig volgens mij
Hier in EU-ropa zijn de linkse media zo oppermachtig en oorverdovend, dat zelfs normaal functionerende mensen nog geloven dat alles wat "rechts" is ruikt naar het socialisme uit den vorige eeuw.
Die bloksnor plakt aan iedereen die het verschil probeert te brengen, tegen de ijzeren wil van het nieuwe fascisme in.
Wij gaan zien, het blijft Duitschland.
Beste Bas Paternotte.
Je vergeet melding te maken van naamgenoot Jan Paternotte.
Er staat een interessant stuk hierover in HP/DeTijd.
www.hpdetijd.nl/2018-10-10/paternotte...
In hun ogen een sluwe schaker die wacht tot Jetten van zijn schild valt. En dan de plaats kan innemen van Robot Jetten.
Jan Paternotte is een beetje het ratje van D66 gezien zijn valse manipulatieve tweets richting FvD in het recente verleden.
Dus de suggesties van HP/DeTijd zouden mijn niet verbazen.
Haha....
We weten daarom nu dat hij met zijn vriend samenwoont in een dorpje buiten Nijmegen, en het "heel af en toe wel lekker vind om een stukje vlees te eten.”
Ik begrijp dus dat hij niet vegetarisch de liefde bedrijft.
Bendover Robbie is net als Yasses Klaver,
veel geblaat weinig wol,
Met het ene verschil,
dat Robbie voor de '66,
geen natte bakfiets milfjes gaat aantrekken.
Homo's, Religekkies, negers, marokkanen en vrouwen moet je weren uit de politiek. Heeft geen enkel nut, die zijn veel te veel met zichzelf bezig. Hebben geen helicopter view. De blanke man is de beste keuze wanneer het gaat om richting geven, iets opbouwen en leiding geven. Dat zien we al 100en jaren, wat zeg ik 10.000en jaren. Dus waarom die kennis niet gebruiken? Waarom elke keer maar weer dezelfde fout maken.
--
En laat, voorbeeld, Homoś lekker de media en entertainment beheersen zijn ze goed in. Vrouwen managen de zorg and so on...
Maar als homo's de media beheersen dan wordt homo de nieuwste hype en willen hippe partijen homo's als fractievoorzitter. *Aluhoedje Soros Illuminatie*
D666 is altijd kudt, het maakt niet uit wie je naar voren schuift.
D66 = GroenLinks = AFA in disguise.
Jetten en Jessias hebben allebei een babyface zonder baardgroei. Wat zijn dit voor " creatures" van de natuur? Geen leidertypes in ieder geval.
.. het onnatuurlijke resultaat van chemische processen in de reaguurbuisjes van een duister lab ergens in Slovenië, valt te vermoeden. Plus nachtelijke graafwerkzaamheden op de begraafplaats? Wie weet.
Soyboys.
Rob zal in ieder geval geen abortus eisen van zijn vriend. Misschien was het D66 daar vooral om te doen.
Weet jij veel waar die vriend hem in hangt?!
Prima stukkie Bas en dank voor de link naar het interview.
Jetten is slim begonnen door voorlopig vast te houden aan de huidige koers maar wel voorzichtig zijn eigen accenten te zetten.
Groen en duurzaamheid is de koers van Jetten, mede omdat daar de stemmen terug te winnen zijn bij GL.
D'66 te profileren als realistisch groen dat haar (regerings-)verantwoordelijkheid neemt tov de luchtfietsers van GL.
We zullen zien of het gaat werken, eerst maar eens zien hoe hij het er in de komende "grote" debatten vanaf gaat brengen.
Als 66 alleen de pijlen richt op standpunten die GL ook heeft dan strijden ze over maximaal 25 zetels (uitgaande van de huidige peilingen)..... dat gaat niet echt opschieten dus.
Ik hoop vurig op een nek-aan-nek race tussen Jetten en Klaver. 10 zetels voor D66 en 9 voor GL lijkt mij fair.
@Professor Superhirn | 14-10-18 | 12:08
Haha heb ik niets op tegen maar ik vrees dat ze, samen met de PvdA, om iets meer zetels zullen strijden.
Maar ach het is nog lang geen 2021.
Die enge kop van Jettten staat nu al drie dagen prominent op nu.nl. Ik durf er niet meer te komen. Propagandakanaal van D66.
Die ogen van Rob Jetten zijn echt eng. Heeft iemand al eens naar zijn roots gekeken? Weten we zeker dat het niet een ISIS fanboy in disguise is? Want die ogen... Brrrr.
En die grijns op zijn tronie! Hij doet me steeds aan "the mask" denken daarom.
Die hele partij d66 is een verzameling linksfacisten en is een enorm gevaar voor ons land.
Deze partij moet verboden worden door Geert1.
Idem gl/pvda/pvdd/vvd/cda/cu/sgp/sp/etc.
.
Eindelijk een keer een stuk zonder:
Ik/ik/ik/ik/schrijver dezes/ondergetekende en andere achterlijke typeringen.
Graftak2.0
Zeau, ouwe democraat. Dat heb je toch maar even lekker gezegd. Of niet dan.
Nee, geschreven.
@atheïstisch stomvee,
Het klopt toch gewoon?
De genoemde partijen zijn uit op de vernietiging van ons land door zeggenschap tegen wil vd bevolking uit handen te geven aan een dictatoriaal instituut genaamd eu.
Onze grenzen ongewenst op te heffen.
Islamhaat te importeren op grote schaal.
Vrijheden van burgers af te nemen op alle vlakken.
Dat is facistoide!
Daarom verbieden die partijen.
@Graftak2.0
Kick Out Stomme Partijen ;)
Met deze Robot gaat 66 geen punten scoren, kansloze missie!
Ik zeg: top!
En toch verdraag ik dat voorspelbare geratel van RoboRob een stuk beter dan dat hautaine lachje van onze schaduwvorstin.
"Ik weet zelf niet beter dan dat Pechtold leider is van D66. Hij heeft de partij opgebouwd tot wat het nu is."
Volgens mij moet opgebouwd daar vervangen worden door afgebroken.
Van Mierlo is gepromoveerd tot tunnelboor.
Tunnelboor? Meer een soort grond-torpedo.
Hachchi wil alleen maar een baantje afdwingen. Dan houdt ze haar mond.
Dus Rob Jetten eet maar één keer per week worst?
Je kan wel lachen om 3x hetzelfde antwoord maar hij kreeg in de kern ook 3x dezelfde vraag. Ik vond het wel gevat om dan 3x hetzeflde antwoord te geven. Die interviews met vragen waarvan je weet dat er ontwijkende antwoorden van komen.
Feitelijk was het een tamelijk intellectueel concept om 3 x hetzelfde antwoord te geven op 3 x dezelfde dramvraag. Maar hij is geen Hiddemeister waar de ironie vanaf druipt, dus dat was 1 x maar nooit weer.
Mannen: de vraag herhalen is het gevolg van geen inhoudelijk antwoord geven. Nu niet oorzaak en gevolg om gaan draaien.
@obi1kanobi Hij herhaalde niet de vraag, maar hij herhaalde 3x zijn eigen antwoord. Verder boeit '66 mij op dit moment niet, overigens.
Hiddemeister heeft niks voor niks meister in zijn naam.
Haha, dat topic plaatje. Dat was een van de eerste dingen die in mij opkwam toen GS schreef over Rob(ot) J.
Nogmaals een keiharde bevestiging dat Rob Jetten en "zijn" D66 volledig maar dan ook volledig los staan van wat de normale mensen vinden kan worden gevonden in de volgende uitspraak in het interview: "We hebben zes bewindspersonen van wie minister Sigrid Kaag en minister Kajsa Ollongren hoge ogen gooien"
Volgens mij gooien deze twee bewindslieden juist de glazen van de democratie in.
Geen probleem.
Het zijn gedoneerde hoge ogen.
Gewoon een kutgeintje van peggold geweest. Mijn opvolger gaat het niet beter doen dan ik. Ik douw ze die Rob door de strot onder het mom van 'dit is onze Yasser Klaver'... Kan alleen maar fout gaan.
Met zijn voorkeur voor mannen gaat hij in ieder geval geen zetels bij Denk weghalen.
DOS66 heeft met Jetten rekening gehouden met de toekomst. Als het allemaal weer anders moet, nieuw besturingssysteem er in. Kleinere aanpassingen kunnen gedaan worden met een software update voor de robot. Vooral niet nadenken en eigen initiatief, gewoon de code volgen.
Helder stukkie. Toch denk ik dat die correcte middelmaat waarmee Bas die Jette omschrijft heel erg aansprekend is voor de D66-achterban. Dat zijn veelal hoogopgeleide tweeverdieners die zich ietwat schamen voor hun welgestelde positie en hun schuldgevoel daarom wegstemmen. D66: stiekem een vrije marktpartij met een dun laagje sociaal chroom. Past best goed bij GeenStijl eigenlijk, stiekem zijn ze verliefd op elkaar.
Ik heb D66 altijd al een aardige partij gevonden... op papier. Aardige beginselen en een aardige plek in het politieke spectrum. Jammer alleen dat ze dat in de recente geschiedenis nooit in de praktijk hebben gebracht.
Ach, hij groeit vanzelf wel in die rol. Zelfs bij die knuffelmocro van GL (kan even niet op zijn naam komen) zag je langzaam maar zeker enige verbetering in zijn publieke optredens. Een beetje sneu om zo te hameren op zijn nog houterige optreden, net zoals het sneu was om politiek buitenstaander Baudet uit te lachen omdat hij zich de mores en het taalgebruik nog niet helemaal eigen heeft gemaakt.
Ik eis röntgenfoteaux en scheldelmetings!
Maak dan op z'n minst dat ding klikbaar..
Ik vind, dat en Marche wel wat fascistoïde kinken.
'Ach guttegut. Is je tere millennium zieltje nu gekwetst? Je wilde natuurlijk liever ‘rester’ gelezen.
Da geht's immer vorwärts?
Ik denk dat Boris al te ver op een zijspoor is gezet door de Demofoben '66-partijbobo's. Alles voor de macht, dus liever een voorgeprogrammeerde sokpop.
Hij is bovendien voorzitter van het humanistisch verbond.... hoe verzin je het.
‘We hebben zes bewindspersonen van wie minister Sigrid Kaag en minister Kajsa Ollongren hoge ogen gooien.’
.
#roflol
Het leven lijkt soms net een sprookje, in het land van de paljassen zijn heksen de bom en zitten vooraan op de bank.
Wassila gaat nog een emmer stront en onrust over de partij gooien. Wordt smullen. Rob Jetten is een tussenpaus, na de volgende verkiezing wordt hij vervangen door Boris of KeesVee.
Mwah, mevrouw is schijnbaar toeschietelijk voor verbetering van haar positie. Zo is zij mogelijk gekomen waar zij nu is - en dat uitmelken is kansloos. De gedaagde Deugt voort, hand in hand met de linkse rechter.
Zij zal wel kiezen voor Deugen met de meute.
Tjonge jonge wat een gedeug in huize Jetten.
De Underdog.
Mwah, ik ben bang nog te moeten leren wat een "Rob Jetten" is. Kende meneer niet, maar dat hij van D66 is EN een favoriet van Pechtold, dat zijn wat mij betreft slechte aantekeningen op zijn CV.
Hij ziet er inderdaad uit als iets met mechaniek achter een menselijk aandoend vel. Of een hagedis, ook niet onwaarschijnlijk. Bizarre tijden vallen te verwachten met zoveel Gutmenschen als onze overlords.
Tussenpaus. Het werkelijke gevecht gaat volgens mij tussen de Dames. Er valt niks te winnen nu in deze coalitie. Jetten fungeert nu als boksbal, soort Tofik Dibi.
T zijn alleen je overlords als je ze daadwerkelijk toestaat jouw overlords te zijn.
Mij niet gezien iig, ze representeren mij niet.
Ze representeren voor mij een dictatoriaal regime dat aan de macht kwam middels valse verkiezingsbeloften.
Wassila Hachchi , die gaat ooit nog eens een heel leuk boekje opendoen, dan wel schrijven.
"een mechaniek achter een menselijk aandoend vel". Daar zet ik nu juist mijn vraagtekens bij. Dat vel. Ik vind het helemaal niet menselijk aandoend. Het is zo kunstmatig perfect zonder enkele ribbel, rimpel, putje, dat ik ik ernstig vermoed dat dit in een androïd fabriek geproduceerd is. Net als de rest van Robo Jetten.
Bassie Adriaan boeven in de caravan HELP HELP
REAGEER OOK