Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gerrit Hiemstra krijgt klap van windmolen

NOS-Fries blokkeert iedereen boven de 30

Social

Ocharme. De man van het wederbericht laat een mataglap #Meteo Ballonnetje op. Alleen mensen (m/v) geboren na 1988 mogen nog meepraten over gekmakende warmtepompen, gesubsidieerde vogelhakseldingen en oneindige laaglanden vol duistere zonnepanelen. Iedereen is niet meer van de wereld, maar de wereld is van 30-, zong The Scene nooit. Maar als het aan Hiemstra ligt gaan wijze mannen als Syp Wynia, Simon Roozendaal, Thierry Baudet (ziet eruit als 25, maar hij is toch echt van 1983-red) en natuurkunde hoogleraar Kees de Lange met pensioen naar de Goelag. Zit er iets in het drinkwater bij de NPO ofzo?

Reaguursels

Inloggen

Duikbril,snorkel,zwemvliezen paraat !

cat22 | 09-10-18 | 10:53

Naar mijn mening is feldwebel Gerrit als eenvoudige npo-laaf vrijwel meteen overtuigd van de tekst die em wordt gevoerd. Bazen hopen vast meer linkse hoera-roepers aan de macht te krijgen? Dat naïeve chocomel gevoel van de klassenverkiezing op je middelbare school, met ijdele hoop de slinkse kerk weer wat voller te krijgen. Klasse, jungs!

Naar mijn mening is al het gelul er nu louter om iets tegen wereldleider Trump te kunnen zetten. Een man die stappen maakt met zijn Amerika. En passant onze toekomst vormt, samen met China. En als weerboer kun je Gekke Gerrit alles wijsmaken. Naar mijn mening dan he.

Shareholder II | 09-10-18 | 04:03

Kunnen ze de gaskraan bij de NPO en de tweede kamer juist niet verder opendraaien? (cabaret)

Henk003 | 08-10-18 | 23:02

Die ene of anderhalve graad Celcius hè... Knap hoor dat ze dat kunnen meten in een immense atmosfeer, waar het op 10km hoogte al weer - 60 graden is en nog iets hoger -70 enz. Fuck the Global warming, alleen maar leugens om ons (smartphone verslaafde schapenkoppen) iets wijs te maken!

Nikolaaz | 08-10-18 | 22:47

De mens heeft helemaal geen invloed op het klimaat, hoax om maar meer belasting te kunnen heffen en leuke dingen af te pakken. Die klimaat idioten moeten ze opsluiten.

poisonivy | 08-10-18 | 19:56 | 2

Mee eens: Agrariërs/Boeren beweren dat al lang.

A.Men | 08-10-18 | 21:09

Neutrale antwoorden graag op:
1) Er wordt gemeten c.q. waargenomen dat het klimaat langzaam opwarmt. Of is dat ook een hoax?
2) Er wordt gemeten c.q. waargenomen dat de concentratie CO2 op grote hoogte langzaam stijgt. Of is dat ook een hoax?
3) Wat veroorzaakt de geleidelijke opwarming van de laatste tijd?

Expert Homo | 09-10-18 | 02:09

Is het nog nooit iemand opgevallen dat deze man het wereldrecord ehh ehh ehh ehh zeer stevig in handen heeft ,tel maar eens als hij weer over het weer kletst , altijd in zijn eerste zin al vele malen ehh ehh .

blauwe zander | 08-10-18 | 19:39

Ik ben sinds enige tijd een racist en als ze nog even doorlullen binnenkort ook een eco-terrorist.

R@yMan | 08-10-18 | 19:25 | 1

Ha ha die is goed!

Nikolaaz | 08-10-18 | 22:48

Dus volgens hysterische Hiemstra mogen alleen mensen meepraten over dit onderwerp, vanwege leeftijd en niet op basis van kennis&kunde. Logisch...

LaatsteAvondmaal | 08-10-18 | 19:22 | 1

Tja, die jongeren kun je nog van alle wijsmaken, oude rotten trappen niet in die bang maak praatjes.

poisonivy | 08-10-18 | 20:01

Alsof het er iets mee te maken heeft dat deze gehersenspoelde imbeciel uit Friesland komt?

MurkRatte | 08-10-18 | 18:56

Google even op de naam van de 'onderzoeker'...

Ggroengras | 08-10-18 | 19:28

Als de jongeren het dan ook betalen..... prima.

Oepsie1234 | 08-10-18 | 18:20 | 1

Nee... die hebben schulden. En dat is ook onze fout. Alles is onze fout.

Cor Netto | 08-10-18 | 18:32

Hoewel er wat primaire reacties onder de reaguursels zijn, raakt deze man natuurlijk wel een gevoelige snaar. Heel veel problemen zijn in het recente verleden al doorgeschoven naar toekomstige generaties; pensioenen, de problemen op de woningmarkt, etc. De generatie van mijn ouders dachten überhaupt niet na over duurzaamheid, Mijn generatie kent al niet meer die welvaart. Eindeloos studeren op kosten van de staat, een koophuis op je 30e, een vast arbeidscontract, met je 62e met de VUT. Lekker leven. Ik ben hoogopgeleide 30er en mag 60 uur in de week werken om de huur van een schoenendoos te kunnen betalen en mag op 69e met pensioen. Het probleem van het doorschuiven van het klimaatprobleem naar de generatie van mijn kinderen en hun kinderen is echter van een andere orde, want het is onomkeerbaar (nee, wetenschap is niet "gewoon een mening"). Overigens ben ik het wel geheel ermee eens dat je vraagtekens kunt zetten hoe je het klimaatprobleem gaat oplossen (met elektrisch rijden ga je het niet redden) en wie het zou moeten betalen.

Bassie12345 | 08-10-18 | 18:17 | 4

Het islamprobleem wordt ook doorgeschoven naar de volgende generatie. Daar kun je je beter druk om maken want dat is een echt probleem.

Rest In Privacy | 08-10-18 | 18:50

Wat de babyboomers hebben doorgeschoven naar hun kinderen, klein- en achterkleinkinderen en met welke bagger ze die hebben opgezadeld, is een stimulans voor het brein voor die ukkies. Laat ze maar eens aan de slag gaan met de verworvenheden van de moderne technieken en oplossingen implementeren voor de problemen die er dan zijn. En ja ik ben een echte babyboomer die nog dagelijks stoomlokomotieven zag rijden en zich nooit heeft afgevraagd wat die stoomlokomotief voor mijn achterkleinkinderen zou ukunnen betekenen.

Graaf van Egmont | 08-10-18 | 19:00

Nog even en je mag jezelf doodwerken, zie je dat niet aankomen?

Nikolaaz | 08-10-18 | 22:51
▼ 1 antwoord verborgen

Gerrit zelf is eergisteren 17 geworden?

Maartenalsoptwitter | 08-10-18 | 18:16

Stukje bij beetje rolt Gerrit zich zelf op met deze infantiele gedachten.
Heeft Pechtold toch niet voor niks geleefd!

Rest In Privacy | 08-10-18 | 18:01

En sollicitatiegesprekken met aankomende leraren basisonderwijs worden voortaan alleen nog door kinderen tot 12 jaar afgenomen. Makes sense, niet waar?

Sans Comique | 08-10-18 | 17:59

Het eerlijke verhaal: Het rendement van windmolens is berekening kosten winning zeldzame metalen, productie , onderhoud, afschrijving en afbreken: 1%. Zie: Harald Breitkreutz.

A.Men | 08-10-18 | 17:44

uitspraak van een kleuter

GRADJEXX96 | 08-10-18 | 17:39

Ja, ik begrijp dat wel.
De jeugd is inmiddels voldoende gehersenspoeld om te geloven dat belastingverhogingen invloed op het klimaat hebben.

de honden blaffen... | 08-10-18 | 17:24

Wat een naïeveling!! Wat moet je eigenlijk weten als je voor weerman mag spelen? In ieder geval geen kennis van zaken hebben. Wel direct alles aannemen van pseudowetenschappers en links georiënteerde nietsnutters Ik zou zeggen: lees alle columns van de heer Simon Rosendaal en de heer Kees de Lange. Dan ben je beter op de hoogte van de werkelijke stand van zaken.

antonconstandse | 08-10-18 | 17:23 | 1

En toch zou ik iedereen die ouder is dan 11 jaar wantrouwen, de luierdragers in de TK dat gaat het helemaal worden, hoewel het verschil zal niet groot zijn met wat er nu aan malloten zit.
Maar goed Syp is een held want hij heeft een eigen mening en kan die ook nog eens onderbouwen.

Uw Verzekeringsadvis | 08-10-18 | 17:34

Hier dan.
Het ombouwen van 40.000 woningen van gas naar warmtepomp, kost 2,7 miljard euro; zo'n 60.000 tot 67.000 euro per huis. www.destentor.nl/zwolle/40-000-woning...
En dat zullen echt geen oudere huizen zijn van voor 1980, want dat is geen doen. Die honderdduizenden huizen kunnen we beter afbreken.
Stapelgek.

En als het rijke Nederland daar EU-subsidie voor kan krijgen, dan lukt dat landen als Roemenië, Polen en straks Oekraïne natuurlijk ook.
En wie waren ook al weer de nettobetalers in de EU?

Dandruff | 08-10-18 | 17:13 | 2

Nu het sommetje voor 7 miljoen huizen.

jacobh-59 | 08-10-18 | 17:36

Dit weekend toevallig aan tafel met een paar ingenieurs van een grote bouwer in NL, gasten zijn pislink over het gasafkoppelbeleid , gaat niet gebeuren is niet uitvoerbaar simpel als dat, kind cq ingenieur kan dit begrijpen, behalve de TK malloten natuurlijk.

Uw Verzekeringsadvis | 08-10-18 | 17:37

Waarom 28 jarigen wel.. en 34 jarigen niet? Theoretisch gezien zullen ze ongeveer net zo oud worden. Ware het niet dat je als dertiger wat eigenzinniger wordt. Als 28 ben je misschien nog wat makkelijker te paaien voor idealistiese praatjes en daar is t die Hiemstra om te doen!

Europees_Aanbesteed | 08-10-18 | 17:07

Al die jongeren zijn juist oorzaak van het probleem, als zij er niet er niet waren werd deze aarde minder belast! Dit nog los van het feit dat die zogenaamde opwarming van deze aarde een grote hoax is, er komt een mini ijstijd aan.

JI-HAAT | 08-10-18 | 17:04

als die erook voor betalen mogen ze hun gang gaan

pantera | 08-10-18 | 16:56

Vind dit eigenlijk wel een goed iedee, maar dan mogen ook alleen 65 plussers over pensioenzaken beslissen.

watazooi | 08-10-18 | 16:55

Ik ga niet alle 200 reaguursels nalezen, dus misschien is het al gezegd. Hiemstra heeft op uiterst vileine wijze een dubbele pet op in dezen. Hij is namelijk oprichter, eigenaar, ceo et cetera van een commerciële klimaatveranderingsclub. Hij heeft dus domweg belang bij klimaatpaniek en gebruikt hiervoor de omroep die met ons belastinggeld wordt gefinancierd.

EricDonkaew | 08-10-18 | 16:37 | 4

Hiemstra is inderdaad niet alleen de sympathieke weerman, hij is al heel lang een gewiekste ondernemer
Hij is de oprichter en eigenaar van weeronline.nl, wat hij voor vele miljoenen heeft verkocht....

gas-man | 08-10-18 | 23:33

@hier openen | 08-10-18 | 17:27

Dank!

litebyte | 09-10-18 | 01:55
▼ 1 antwoord verborgen

Puik plan: De instagramdemocratie met Justin Bieber 4 president! Dat klimaat gaat niet weten wat het overkomt!

Zeddegeizot | 08-10-18 | 16:31

En ergens klinkt het toch ook wel sympathiek. De oude garde is zo ont-zet-tend moeilijk te veranderen in hun gedragingen aangaande bijvoorbeeld de economische kringloop.

mozaard | 08-10-18 | 16:30

Ik wil van hem dan ook nooit meer horen,zien of lezen want, al ouder dan 30.

steekmug | 08-10-18 | 16:28

En toch presenteert hij het weerbericht op een leuke manier.

Hoofdbreker | 08-10-18 | 16:15

Ach, als je geen 30.000 euro hebt voor een krakkemikkige warmtepomp, verhoog je toch gewoon je hypotheek..

echt_links | 08-10-18 | 15:59 | 1

Buiten het geld, waar moet ik dat ding laten? Ik heb trouwens ook geen zin in die pokkeherrie.

osolemio | 08-10-18 | 16:03

Waarom zijn jullie ineens bang voor Gerrit Hiemstra?

roeinerd | 08-10-18 | 15:58 | 2

Omdat wij Hiemstrafoben zijn.

echt_links | 08-10-18 | 16:02

Omdat hij 57 is maar er veul jonger uitziet? Wat is zijn sinistere geheim?

SDI | 08-10-18 | 16:16

Roodharigen hebben humor. Hiemstra heeft wel gelijk. Je praat over de doelstellingen op lange termijn en de 65 plussers hebben dus niet zoveel recht van spreken meer. Overigens mag de grens dan wel bij 1978 liggen, want ook die generatie moet met gemak de 90 kunnen halen. Dan moeten natuurlijk wel de mensen die buiten de "Hiemstra-categorie" vallen vrijgesteld worden van extra kosten vanwege de milieumaatregelen. Alhoewel, de oudjes hebben de ellende ook veroorzaakt natuurlijk. Verder heeft Trump al op het plan van Gerrit geanticipeerd door zich terug te trekken uit het klimaatakkoord van Parijs.

Mannes | 08-10-18 | 15:57 | 1

Onzin. Tegen de tijd dat toekomst speelt zijn wij weg en is het hun beurt.
Sowieso ga je niet aan kinderen vragen wat ze willen eten..

Shareholder II | 09-10-18 | 04:16

Zó gelachen hierom, gewoon zere buikspieren. Wat is die man geestig. Had hem al in het vizier sinds hij vrolijk riep, jaren geleden, dat al de regen het land via het oosten had verlaten en het overal droog was. Hier, aan de westkust, kwam het op dat moment met bakken de lucht uit. Hilarisch, uitgezet, en nóóit meer naar gekeken. Hahaha.

Muuke | 08-10-18 | 15:55

Politiek is toch allemaal scoren op de korte termijn? Of het nu om geld of milieu gaat. Trump laat de economie door het dak gaan door kolenmijnen open te gooien en zich flink in de schulden te steken. De Amerikaan staat op de banken want het gaat geweldig, maar dit gaat ten koste van toekomstige generaties die straks geen kolenmijnen meer hebben en die de staatsschuld die nu wordt opgebouwd met rente moeten terug betalen. Het is totaal niet duurzaam en makkelijk scoren op korte termijn. Hetzelfde in Nederland met het klimaat. We weten allemaal dat we onze grondstoffen uitputten, we steeds afhankelijker worden van het buitenland voor onze energievoorziening, en dat we onze lucht vervuilen. Ook dit is niet duurzaam (grondstoffen worden schaarser, luchtkwaliteit wordt steeds slechter) en ook dit gaat ten koste van toekomstige generaties. Dus we willen allemaal iets achterlaten voor onze kinderen en kleinkinderen maar o wee als de portemonnee getrokken moet worden en we een beetje van onze eigen welvaart in moeten leveren. Hierdoor blijven we alles maar vooruit schuiven. Dat is wat Hiemstra met die tweet bedoelt.

Ardbeg | 08-10-18 | 15:54 | 2

En zo is het.

Beste_Landgenoten | 08-10-18 | 16:13

Enig idee wat de EU ons kost, en de euro?
Enig idee wat het gedoogbeleid voor gewelddadige criminaliteit ons kost?
Enig idee hoeveel ongecontroleerde massa-immigratie ons jaarlijks kost?
Enig idee wat de gevolgen daarvan zullen voor onze kinderen?
Want we importeren vooral analfabeten uit agressieve clanculturen. Voor onze "kenniseconomie".

En verder; zo is het niet.
Lees je in.
Het gaat niet om "een klein beetje welvaart inleveren". Alleen al de invoering van warmtepompen gaat 50.000 euro of meer per huishouden kosten.
Warmtepompen werken niet, en daarom moet elk huis luchtdicht geïsoleerd worden; honderdduizenden oude huizen kunnen beter gesloopt worden. www.linkedin.com/pulse/klimaatwet-waa...

Goed voor het milieu?
Omdat die warmtepompen 24/7 aanstaan èn omdat je dus ook 24/7 luchtverversing nodig hebt, gaat je stroomverbruik flink omhoog.
En "groene stroom" bestaat niet. Sowieso verlies je minstens 50% van je stroom tussen stroomcentrale en meterkast; met gas is dat gelukkig niet het geval. En windmolens en zonnepanelen zijn onbetrouwbaar en vooral bedoeld om subsidies bijeen te harken. En dus wordt "groene stroom" voornamelijk opgewekt door biomassa te verbranden. Dat betekent concreet dat er ergens ver weg op grote schaal bossen geplant en weer omgezaagd moeten worden. En dat terwijl "biomassa" veel vervuilender is dan gas, olie of zelfs steenkool.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Google bijvoorbeeld eens op de gassen die er in warmtepompen circuleren. En ondertussen sjoemelt het KNMI met temperatuurmetingen, om het aantal hittegolven tussen 1901 en 1951 terug te kunnen brengen van 23 naar 7. klimaatgek.nl/wordpress/2018/09/23/he...

Dandruff | 08-10-18 | 16:47

Klimaatprofeet Hiemstra wordt door belastinggeld betaald om het weer te voorspellen. Echter hij misbruikt zijn platform om z'n klimaatonzin te verkopen.
Ontslaan die man.

Tronald_dump | 08-10-18 | 15:49 | 6

Parel van het Zuiden | 08-10-18 | 16:53
Huh? Wat een rare conclusie. Helemaal niet. Hij is er bij gebaat dat hij zo goed mogelijk bedrijven weet voor te lichten. Daar betalen ze hem voor. Als zijn voorspellingen niet uitkomt en de concurrent er dichter bij zit dan gaan ze voortaan naar de concurrent. Het is niet dat hij meer gaat verdienen zodra de temperatuur stijgt hehe.

Ardbeg | 08-10-18 | 17:59

Lol @ afgestudeerd meteoroloog.
Dat is net zoiets als afgestudeerd astroloog.

Rest In Privacy | 08-10-18 | 18:54

Gulliver | 08-10-18 | 18:54
Ehh.. nee. Omdat het beide eindigt op oloog? Dat is bij lange na niet hetzelfde.

Ardbeg | 08-10-18 | 19:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Ja, En dan net zoals in de UK All Gore klimaat verandering propaganda filmpjes in de klassen laten zien.
Alvast in de kiem de kinderen bang maken . Enge toestanden, als de wetenschap verdraaid en mond dood gemaakt word om er polietiek je zin mee door te drijfen.
Human made climate change- The new opium of the masses.
Nogmaals voor een eerlijke objectieve en wetenschappelijke benadering mbt tot klimaat verandering : u- tube. Lord Christopher Munckton.
Raar he hoor je nooit wat over in MSM want deze meneer betaald niet voor propaganda maar gebruikt puur wetenschappelijke feiten die bij ICCP gewoon weg gelaten worden om maar tot een doom senario te komen.

Datgingniegoed | 08-10-18 | 15:43 | 5

@ Beste landgrnoten- Ardberg,
Eerst kijken heren dan pas beginnen met reageren. Het hele IPPC klimaat model klopt niet. zoals BEWEZEN is in core samples gaat de temperatuur eerst omhoog en de CO2 ijlt na en niet andersom. In de hele grafiek zijn de temperaturen in de middel eeuwen achterwegen gelaten ( het was toen fucking warm in de tijd van julius cecar). Een klimaat model dmv een computer en foutieve informatie invoeren heeft niets meer met wetenschap te maken . Jammer dat politiek de boventoon krijgt en de wetenschap opzij wordt gezet voor pure geld zucht.
De ICCP begeeft zich ““on thin ice””

Datgingniegoed | 08-10-18 | 17:57

Datgingniegoed | 08-10-18 | 17:57
Wat is volgens jou het belang van universiteiten en wetenschappers wereldwijd om te liegen over het klimaat en de gevolgen van klimaatverandering en heeft zo'n Britse politicus en adviseur voor bedrijven het wel bij het rechte eind? Wat is het belang van die duizenden wetenschappers en wat is het belang van een adviseur en politicus?

Ardbeg | 08-10-18 | 18:01

@ Ardberg,
Nou hier ga jij dus ook weer helemaal de mist in want die 97% aan geleerde is er mee eens dat het klimaat veranderd, Dat heeft t al 4.6 miljoen jaar gedaan. Vraag nou eens of de klimaat verandering door toedoen van de mens is dan zal dat percentage stukken minder worden.
By the way sience is never settled en zeker niet als je het niet kan onderbouwen.
ICCP is niet wetenschappelijk onderbouwd en dat is de uitleg van Lord Christopher Munkton wel. Niet mee eens? Kom eens met harde wetenschappelijke feiten dan.

Datgingniegoed | 08-10-18 | 21:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Het wordt tijd dat we wakker worden. Laat ze ons niet van het gas en andere fossiele brandstoffen halen. Met zo'n warmtepomp wordt het misschien wel 20 graden in je huis, maar voor het gevoel kan dat best fris zijn. Kijk maar naar nu, nu de CV ketel nauwelijks aanslaat omdat het buiten niet echt koud is. Sralingswarmte is behaaglijke warmte, of dat nou van een warme radiator of van een kachel of een open haard komt. Met een warmtepomp en een verbod op fossiele brandstof is er geen (nostalgisch) behaaglijke warmte meer in huis. Een groot verlies in kwaliteit van leven.

lightpole | 08-10-18 | 15:42 | 1

Hehe, je kunt ook een kampvuur bouwen in je woonkamer zoals onze overoveroverover-grootvaders nog deden. Dat is pas nostalgisch behaaglijke warmte, niet die warmte die uit een radiator komt.

Ardbeg | 08-10-18 | 16:02

Mensen onder de 30 mogen meepraten. De rest hoeft het alleen maar te betalen.

MAD1950 | 08-10-18 | 15:41

weggejorist.
zal het maar zelf doen.

isotope 465 | 08-10-18 | 15:41

De VS doet al niet meer mee met al die klimaatonzin, dus zelfs al zou er een probleem zijn dan helpen al die maatregelen toch niet meer. Opwarming van de aarde is slechts hype en een verdienmodel en ik heb geen zin om daar mijn geld aan te verspillen!

kunstliefhebber | 08-10-18 | 15:39 | 1

Sowieso alleen stemrecht tot 25 en vanaf 50. De rest bek dicht en doorwerken.

Axelvon | 08-10-18 | 15:35

Wat een onzin.
1. Ik ben boven de 30, maar nu in de fase dat ik moet beslissen wel/geen kinderen. IK ben nu dus JUIST belanghebbende bij deze discussie.
2. Dan mogen ze dat ook zelf betalen. Als ik geen kinderen neem (bewust vanwege het milieu), dan hoef ik er niet aan mee te betalen.

mark1487 | 08-10-18 | 15:33 | 1

Ik ken je niet, dus misschien moet ik het niet zeggen, maar jij moet wel kinderen nemen vanwege het mileu. In de armere landen waar een groot geboorteoverschot is, zullen ze niet echt bijdragen aan de oplossing. Dat moet in de rijke landen gebeuren. Dan hebben we mensen nodig die innoverend zijn.

SamV | 08-10-18 | 15:45

Overbevolking is het grootste probleem, dus ga vooral voor de Moskee en kerk protesteren zou ik zeggen.

RandomAct | 08-10-18 | 15:32 | 3

Hoogste tijd voor een "Condooms voor Afrika" aktie. Er kan best wel een concert georganiseerd worden waarbij beroemde artiesten voor duurzaam neuken in Afrika gaan optreden. Het spreekt voor zich dat Rubberen Robbie de hoofdact wordt.

Rest In Privacy | 08-10-18 | 15:38

Indiers, Chinezen, Afrikanen en Arabieren maken de wereld met hun bevolkingsmassa en hun vervuilende industrie kapot en linkse gekken in Europa leggen de schuld bij de blanken.

Pelforth | 08-10-18 | 15:45

@RandomAct,
Jij bent vast een goede timmerman want je slaat de spojker op z’n kop

Datgingniegoed | 08-10-18 | 22:36

Nederland moet ophouden met deze flauwekul in de marge. Of de hele wereld of niet. De wereld gaat niet zomaar minderen (concurrentiepositie, free riders). We kunnen wel beginnen vanuit "Verbeter de wereld, begin bij jezelf", maar onze impact door minder consumptie/uitstoot is zo klein dat de rest het niet eens zal merken. Gaat het niet worden.

Enige oplossing is innovatie, innovatie en innovatie. Daar kunnen jongeren prima over adviseren en nog beter mee starten. Geef jongeren de kans, maar dan wel vanuit de opdracht innovatie. Niet met beperkende maatregelen. Immers geen impact.

Had ik innovatie al genoemd?

SamV | 08-10-18 | 15:31 | 4

Je niet onnodig voortplanten, das pas innovatie. Maar nee, stenentijdperk fantasieen dienen gerespecteerd te worden, alsmede de bijbehorende voortplantingsdrang. Idioterie.

RandomAct | 08-10-18 | 15:34

RandomAct | 08-10-18 | 15:34
Minder voortplanten is inderdaad één van beste remedies, maar dat is juist zo'n ding dat niet Nederland aangaat, maar andere delen van de wereld. Alleen wijzen naar anderen gaat niet werken. Wel door te innoveren en die innovaties wereldwijd in te zetten.

SamV | 08-10-18 | 15:41

Vroeg of laat moeten de grote industrieën er ook aan omdat het oude model niet meer houdbaar is. Dus we kunnen dan maar beter voorop lopen en onafhankelijk worden van dat soort regimes.

Ardbeg | 08-10-18 | 16:07
▼ 1 antwoord verborgen

UIteraard reageert de halve reaguurderssectie met skepsis. Het kost allemaal centjes en alles wat centjes kost is fout. En uiteraard is alles een opzetje van de elite om de burger een poot uit te draaien. Dat zal allemal best.

neemt niet weg dat er ook een *echt* probleem is. En dat is dat CO2 uitstoot, of zo je wil druk op grondstoffen en natuur een toenemend en reeel probleem is. Toenemend wegens bevolkingsgroei en reeel omdat het werkelijk ernstig is welke schade de industrie en de CO2 uitstoot op lange termijn aanricht.

Het eerste "probleem" betekent niet dat het tweede fenomeen moet worden genegeerd. De oudjes focusen altijd op de korte termijn centjes, de jongeren kijken voorbij die horizon. UIteindelijk gaan zij de rekening betalen.

Beste_Landgenoten | 08-10-18 | 15:28 | 4

Apart. In mijn ervaring zijn jongeren juist veel meer op kt gericht dan ouderen. Instant satisfactie millenials. Gebrek aan levenservaring ook nog. Waar jij en Hiemstra eigenlijk op mikken is dat de jongere generatie afdoende gehersenspoeld is op man made image change om kritisch beschouwing op verstrekkende maatregelen met twijfelachtig resultaat er toch gewoon door te jassen. Zeg dat dan gewoon eerlijk.

Gen. Maximus | 08-10-18 | 15:49

EEnzame SchizofrEEN | 08-10-18 | 15:46
Heel goed mogelijk. Het gaat dan ook niet worden opgelost. Pas als we echt nauwelijks meer te eten hebben omdat de plantengroei zodanig is verstoord komen we in actie. Ruimschoots te laat waarschijnlijk om het tij nog te keren. klimaat is geen lineair ding, je hebt points of no return. Daarna zijn maatregelen sowieso zinloos.

Beste_Landgenoten | 08-10-18 | 15:50

Co2 waarde heeft juist een enorm positief effect op de plantengroei, bewezen dat het nu significant groener is dan pak um beet 50 jaar geleden, het is dus geen exacte wetenschap, maar modellen die verre van compleet zijn en dus geen beTrouwbare uitkomsten kunnen genereren.

bwanabanjo | 08-10-18 | 18:23
▼ 1 antwoord verborgen

Helemaal mee eens. Waarom feiten gebruiken als je ook doorgesnoven pubers kunt laten beslissen?

joris12345 | 08-10-18 | 15:26 | 1

omdat spelen altijd om de knikkers gaat.

Shareholder II | 09-10-18 | 04:22

Dag Gerrit, wat dacht je van 1 kind politiek? Paar generaties volhouden, geen sexe selectie toestaan, overbevolking tegengegaan. Directe afschaffing van allerlei financiële douceurtjes voor grote gezinnen, ook zkv premie voor kinderen, geen kinderbijslag meer voor meer dan 2 kinderen fasegewijs afbouw naar 1 en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Voel me nu buitengesloten als 30 plusser, is dat geen rascisme? inclusief is het in ieder geval niet, mompelt iets over rooie dakduivel en tapt een bakkie koffie in.

bwanabanjo | 08-10-18 | 15:26 | 1

Neen. Als weermans "naar mijn mening" had weggelaten was het m.i. discriminatie geweest. Naar mijn mening blijft het nu gewoon gratuit gelul van een weerclown.

Shareholder II | 09-10-18 | 04:25

Ik ga gekke Gerritje aanklagen wegens leeftijdsdiscriminatie. Dat kan toch niet? En iedereen boven de dertig mag de kosten betalen? Wat een idioot.

Artikel 1 van de Grondwet zegt dat iedereen in ons land gelijk is voor de wet. Dus geen tweedeling zoals gekke Gerritje betoogt: iedereen onder de dertig mag meebeslissen en iedereen boven de dertig mag meebetalen. No way klimaathystericus !

aamert | 08-10-18 | 15:26 | 2

En hoe liep dat ook weer af met de zure regen? Nooit meer wat van gehoord. Is hysterie !

aamert | 08-10-18 | 15:28

aamert | 08-10-18 | 15:28 |
Nee geen hysterie, maar een gevolg van de zwaveluitstoot eind jaren 80 in oude industriegebieden. Inmiddels is door beleid die uitstoot gereduceerd en daarmee ook het probleem verdwenen. Een goed voorbeeld van beleid dat effect heeft, dus. Evenals het ozongat en verbod op CFK's.

Beste_Landgenoten | 08-10-18 | 15:31

Nu ja. Alle babyboomers zijn over 20 jaar hartstikke dood. Alle Gen-X figuren zoals ik zitten in de mid-life. Het zijn wel de millennials en hun kinderen die de kar moeten trekken over 20-30 jaar.

Ik heb er sowieso moeite mee dat mensen van dik in de zestig nog hun stempel willen drukken. Ga toch met pensioen.

De Koreaanse Slet | 08-10-18 | 15:25 | 3

Beloof je nooit meer te reaguren als je 60 wordt?

Rest In Privacy | 08-10-18 | 15:28

Of van die figuren die nog even de kolenmijnen nieuw leven in willen blazen vlak voordat ze zelf de pijp uit gaan.

RandyBiel | 08-10-18 | 15:40

In onze tijd ging het over het milieu, niet over het klimaat. En dat was te verkopen want iedereen wist dat het ongezond was achter een walmende diesel te fietsen of voelde de irritatie in de ogen als het windstil was in een drukke stad op een hete droge dag. Wat we nu dus nog steeds zien in bijvoorbeeld Indonesie met die tweetaktbrommertjes. Dat is aantoonbaar en aantastbaar ongezond, zet daar pop in. Ga niet lopen muilen over iets abstracts als het klimaat en het ondertussen als verdienmodel nummer 1 te maken, dat stoot mensen af en maakt ze cynisch. Teveel mensen en instanties willen ervan meevreten.

Graaisnaaiert | 08-10-18 | 16:04

Overigens wijs ik u allen nog naar afgelopen zaterdag bij dr Kelder en Co waarin werd gesproken over het feit dat de politiek al vanaf de jaren 70 de wetenschappers sturen over het klimaatgebeuren, lees het onderzoek moet aangeven dat het onze schuld is.
Hiermee is aangetoond dat onafhankelijk wetenschap niet mogelijk is op dit gebied.
Kleine kanttekening: dit zijn zeer ernstige vermoedens van de professor die in dat programma zat. Het is dus niet bewijsbaar in juridische zin maar de schijn van afhankelijke wetenschappelijke onderzoek is er dus degelijk.
www.nporadio1.nl/dr-kelder-en-co/onde...
Een parlementaire enquête dient er te komen om de waarheid te vinden. Ik voorspel: het doet de aarde hard schudden.

ProAsfalt | 08-10-18 | 15:17

Onder de dertig zijn en een eigen huis hebben, laat staan een eigen auto, dat moet ik nog zien. Het lijkt er dus op dat bijvoorbeeld de slager gaat beslissen welk brood de bakker mag bakken. Ha ha ha die hiemstraatje toch.

Rdock | 08-10-18 | 15:09

We reden een paar dagen geleden door Noord Bohemen. Twee dingen: 1) de bruinkoolmijnen zijn nog steeds niet gesloten. Superhoge pijpen stoten CO2 de hemel in. 2) Hoe snel herstelt zich dit maanlandschap in dichte geel kleurende berkenbossen! Verder wordt gedurende de winter in CZ bruinkool in vrijwel alle dorpen gestookt door huishoudens, wat zorgt voor een permanent ogenprikkende wolk van grijze rook, die blijft liggen op het glooiende landschap. Denkt u, dat de armere Tsjechen ooit zullen afzien van hun kolenstook? Zodra de gasprijzen verder stijgen gaan ze daar alleen maar meer hout en bruinkool verkachelen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 08-10-18 | 15:08

Naar mijn mening heeft Hiemstra de thermometer in de verkeerde plaats gestoken.

tectonicos | 08-10-18 | 15:08

En dan mogen alle mensen van boven de dertig die gekkigheid van de snowflakes betalen.
Dat dan weer wel.

nietvaneergister | 08-10-18 | 15:04 | 1

Hey, het lijkt wel of ze door authoritair links zijn opgevoed;
Macht zonder verantwoordelijkheid.

Bubsy | 08-10-18 | 15:29

Toen Hiemstra bij het KNMI zat, werden toen die thermometers op totaal verkeerde plekken opgehangen ?

Wekkertje | 08-10-18 | 15:03 | 2

.. wetenschappelijke metingen hebben ook coaching en sturing nodig. Net als jonge kinderen.

Jan Passant mk2 | 08-10-18 | 15:11

Hiemstra zpu die thermometer nog in zijn reedt steken om global warming te bewijzen.

Rest In Privacy | 08-10-18 | 15:29

Het hele klimaatdiscours is verworden tot een nieuwe koude oorlog. De bedoeling is om een vijandsbeeld te hebben en dat de angstige burger de portemonnee gaat trekken.
Heb ook problemen met de insteek dat wij de aarde aan het vernielen zijn. Die aarde schudt de mensheid met het grootste gemak als vlooien van zijn pels en draait vervolgens nog een paar miljoen ongestoord verder.
Klimaatgekkies zijn bang voor het bestaan van de mens. Laat ze dat dan zeggen!

Graaf van Egmont | 08-10-18 | 15:00 | 2

Ja, wanneer het je lukt overal het winnen van fossiele energie te verbieden en de ontwikkeling van andere energievormen te saboteren, dan begint het grote uitsterven. Dan blijft de wereld behouden voor een select gezelschap Deugende menschen.

Jan Passant mk2 | 08-10-18 | 15:17

.. effectieve vormen van energie. Windmolens en zonnepanelen zijn dat alleen op kleine schaal, zoals de belanghebbenden ook weten.

Jan Passant mk2 | 08-10-18 | 15:19

Vind Gerrit evengoed de belichaming van het woord ‘mietje’.

overVecht | 08-10-18 | 14:58

De jeugd gaat uit voorzorg dikke wollen truien dragen en de centrale verwarming het huis uit doen. Zij beperken hun mobiliteit tot het gebruik van fiets, eventueel met hulpmotor. Zij kiezen voor studies die hen in staat stellen voorbij de thoriumreactor te leren denken.

bodemloos | 08-10-18 | 14:55

De oceanen en de zeeën worden zouter, dus bevriezen moeilijker. Iedereen minder zout gebruiken, tenzij zeezout. Dank u.
(niet wetenschappelijk onderbouwd, maar dat hoeft ook niet)

roosvrij | 08-10-18 | 14:53

Gewoon een nûvere Frie:s, net als Troelstra destijds. Niet alle Frie:zen zijn voor Zwarte Piet. Er zijn veel nûveren onder hen. En ja, ik kan het weten.

Poekieman | 08-10-18 | 14:53 | 1

It is 'núver', Poekieman. Verder heb je gelijk.

Swartjas | 08-10-18 | 14:56

Een van de voordelen van geen tv is geen gerrit.

28 | 08-10-18 | 14:53

Ja mensen , 0031 moet meer betalen dan andere landen , want we hebben een historische schuld !

Ghibli | 08-10-18 | 14:52 | 4

RandyBiel | 08-10-18 | 14:56 Klinkt mooi. Maar door de influx van meloenen Afrikanen zonder enige kennis of educatie. Zal Nederland zijn voorsprong
sel verliezen. Dat is een feit. Doe ermee wat je wilt, maar Nederland als kenniseconomie heeft het al verloren. Je hebt waarschijnlijk zelf op de d66, pvda of vvd gestemd. Dus dan heb je het aan jezelf te danken dat je in een land woont wat steeds verder verwijdert raakt van de top wereldwijd.

Mark_D_NL | 08-10-18 | 15:01

Wil je suggeren dat Afrikanen alleen maar meloenen eten Mark?

Rest In Privacy | 08-10-18 | 15:31

@Mark_D_NL
Vorige maand heeft m'n werkgever een patentje eruit gegooid voor een innovatie in de windindustrie.
Daarmee kunnen we weer internationaal met de top blijven meedraaien.
Blijf jij maar kansloos doorjanken, daar bereik je net zo weinig mee als je meloen Afrikanen waar je je druk over maakt.

RandyBiel | 08-10-18 | 15:33
▼ 1 antwoord verborgen

Minder ijsberen??komt doordat de Eskimo's afschotvergunningen verkopen aan rijke mensen op de wereld die dan 'n paar ijsberen extra afknallen ,heeft niks met klimaat te maken ,maar met poen .

iwonna | 08-10-18 | 14:51

Pfffft. Wat een rothitte tegenwoordig hè? Vroeger had je dat gezeik niet. Toen was het gewoon altijd koud guur kutweer. Zelfs Hiemstraal moet toegeven dat de 30- sneeuwvlokjes het milieu verpesten.

Nivelleermarionet | 08-10-18 | 14:51

En iedereen boven de 30 mag wel alles betalen? Flikker op. Ga eerst maar eens wat betekenen voor de maatschappij. Krijg kinderen ofzeau. Of neem een echte baan. Dan piep je wel anders.

postmodernismisdead | 08-10-18 | 14:51 | 1

Precies mijn idee. Iedereen onder de 30 mag dan lekker de GroenLinks yup uithangen en iedereen boven de 30 mag ervoor krom liggen. Laat ze er zelf dan ook voor betalen!

Klaas Vaak | 08-10-18 | 14:52

Is wel slim bedacht. Jonge mensen die nog niet veel meegemaakt hebben, zijn vaak nog heel idealistisch. De wijsheid komt met de jaren en dan blijkt dat al die mooie dingen consequenties hebben die je (angstvallig) onthouden worden en die je als jongeling zelf nog niet kon bedenken. Hoe ouder je wordt, hoe meer je daar door je ervaringen uit het verleden doorheen prikt.

J. Jarig | 08-10-18 | 14:48

Het is maar net welke draai je aan het verhaal geeft. Als we nu besluiten om alle fossiele brandstoffen zoveel mogelijk te bewaren om die tzt in te zetten om een naderende ijstijd uit te stellen danwel proberen te voorkomen ben ik helemaal om. Die lulverhalen van nu geloof ik helemaal niet in.

Leptob | 08-10-18 | 14:48

En weer die hysterie-foto van een afbrekende gletscher erbij. Hee, Hiemstra, alle gletschers die in zee stromen (dat zijn er veel) breken met veel spektakel af. Al eeuwen. Zet er volgende keer een sneue ijsbeer op een ijsschots bij. Oh wacht...

piloot47 | 08-10-18 | 14:47

Het draait alleen om het verdienmodel en dat heet Klimaat. Het is big business. De lobby is sterk en heeft haar klimaattentakels overal vastgehecht. In de politiek, in de bestuurslagen, in het onderwijs, in de EU. De burger moet het betalen de multi-nationals, grootverdieners, zogenaamde innovators verdienen er heel veel mee. De markeringmachine draait al jaren op volle toeren. Aangejaagd door deugende partijen al Groen SLINKS en Ondemocraten '66. Een zonnevlam uitbarsting en we lopen weer eeuwen achter. Doe wat aan de plastic-rotzooi maar daar hoor je ze niet over. Is niet winstgevend en dus ..............

De Evangelist | 08-10-18 | 14:46

En waarom roept Hiemstra dat? Omdat deze jongeren allemaal les hebben gekregen op het klimafaatschool zoals vroeger in 1936-1945 jongeren les kregen in de Jugendschool en in het midden-oosten jongeren les krijgen op de kalifaatschool.

Onze dictator die in 1936-1945 heerste zei het al: als je het maar vaak genoeg en goed genoeg propageert (en er jong genoeg mee begint) dan gelooft het volk het wel.

ProAsfalt | 08-10-18 | 14:45

Gerrit Hiemstra zegt iets en iedereen zeurt gelijk over zijn eigen bankrekening. Zit nogal hoog geloof ik.

menage | 08-10-18 | 14:45

Ik vertel de jongeren altijd : als je 25 bent, denk je dat je alles weet en kan. En dat oudere mensen trage sukkels zijn.

Dan word je 40 en heb je het er met je leeftijdgenoten over : en wat waren we ook een sukkels.

Eierbal-is-fijn | 08-10-18 | 14:44

Een beter milieu begint bij jezelf, dus bij deze ajb je muil houden over dit onderwerp Gerrit.

Godwint | 08-10-18 | 14:43

Ik zal Suske en Wiske en de Ruige Regen nog eens doorlezen, dan ben ik geheel op de hoogte.

Zatkniss | 08-10-18 | 14:42 | 1

De glunderende gluurder was veel leuker.

Rest In Privacy | 08-10-18 | 15:34

Als Gerrit dan ook voortaan zijn bek moet houden vind ik dit niet eens zo'n heel slecht idee

trottle | 08-10-18 | 14:42

Wil Gerrit dan ook even gaan ageren tegen alle boeken die reizen naar verre oorden stimuleren?

zwarte_weduwe | 08-10-18 | 14:42

Als 70 -jarige haak ik nu af. Ook financiëel. Zag al in mijn jeugd beelden van instortende gletchers op de Noordpool. Toen nog bij het Polygoon en in zwart/wit. Ik geloof ook geen flikker meer van die CO2 uitstoot en de opwarming van de aarde. Het is een verdienmodel en er worden uitgekookte zakenlieden en politici miljardair mee. Al Gore, iemand?
En ik vraag me ook af waarom niemand zich afvraagt hoe het kwam dat de Titanic al in 1912 zich kapot voer op een ijsberg, die toch afkomstig was van het afbrokkelende ijs van de Noordpool?

Graaf van Egmont | 08-10-18 | 14:41 | 5

@litebyte | 08-10-18 | 14:48 Nemen we even aan dat u gelijk heeft, op welke manier zouden we hier dan iets aan moeten doen: een subsidiecircus opzetten van isolatie, warmtepompen en windmolens waar enkelen rijk van worden en velen straatarm en dat uiteindelijk de opwarming met 0,00007 graden beperkt? Of zou het misschien handiger zijn in Afrika, India en nog wat van die bevolkingsexplosies actief te gaan werken aan geboortebeperking en schonere energieopwekking?

witwas | 08-10-18 | 14:57

Er waren 2 Titanics. De echte Titanic is nooit gezonken. Het was een identiek anders schip met de naam Olympic wat express tot zinken is gebracht ivm met het dan kunnen krijgen van een groot verzekeringsbedrag, Omdat de financier, JP Morgan bij u wel bekend denk ik, in grote financiële problemen zat. De Titanic is verder door het leven gegaan onder een andere naam.

Mark_D_NL | 08-10-18 | 14:57

@witwas | 08-10-18 | 14:57

Er valt in principe niet zo heel veel aan te doen als ik het rapport goed begrepen heb. Meer opwarming is vrijkomen van meer natuurlijk methaan, is meer opwarming, is vrijkomen van meer natuurlijk methaan etc etc etc. Het punt is dat de laatste 50 jaar het vrijkomen van natuurlijk methaan enorm is toegenomen,

De invloed van de mens op het vrijkomen van honderden miljarden tonnen 'natuurlijk vrijkomend methaan is nu verwaarloosbaar. Misschien dat je de kettingreactie iets wat kan vertragen door het vrijkomen van methaan waar de mens wel invloed op heeft (olie en gaswinning/veeteelt/landbouw.)

litebyte | 08-10-18 | 15:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Vroeger waren weermannen mensen die ons op radio en TV vertelden wat het weer de komende dagen gingen doen, en verder hun smoel hielden als ze aan hun weerkaarten en grafiekjes werkten. Maar sinds we het niet meer over weer maar over klimaat hebben, staan zij opeens vol in de schijnwerpers. En dat is voor sommigen een lekker warm gevoel. Er zijn er steeds meer die menen zich ook politiek uit te moeten laten.

Gerrit, je kan het weer van donderdag niet eens voorspellen. Dus terug in je hok

Muxje | 08-10-18 | 14:40 | 2

sinds Jan Pelleboer het weer niet meer maakt is het allemaal veel minder geworden. Hij had nooit vervangen moeten worden.

A.S. Perien | 08-10-18 | 14:57

Vroeger was de weerman het sukkeltje die het weer mocht voorspellen als het echte nieuws er op zat. Dankzij de klimaathoax zijn ze zich ook belangrijk gaan voelen.

Rest In Privacy | 08-10-18 | 15:01

Gerrit weet niet eens het weer een week vooruit goed te voorspellen. Laat staan over 20 jaar.

HipsterBrood | 08-10-18 | 14:40 | 1

Gerrit voorspelt niet, Gerrit verwacht. Dat is een mening, geen wetenschappelijk feit.

piloot47 | 08-10-18 | 14:54

En hij heeft nog gelijk ook.

Bloed-Zweet-Tranen | 08-10-18 | 14:39 | 2

Nee, heeft ie niet (en ik gooi er exact evenveel argumenten tegen aan als jij )

trottle | 08-10-18 | 14:45

Bloed-Zweet-Tranen zal wel onder de 30 zijn.

Rest In Privacy | 08-10-18 | 15:02

Als Gerrit het mag, dan ik ook. Klimaat verandering is een soort stofwisseling. Ijs wordt weer water en dat komt door teveel aan Co2 beweert men. Ik mis de menselijke maat in dat verhaal. Weet wat uw eigen stofwisseling doet. U drinkt koud water maar verwarmt dat met uw lichaamstemperatuur. U plast dat uit in uw toilet, wanneer u dat maar uitkomt. Stoppen met zeiken lijkt geen optie. Ik wil daarom wel eens doorgerekend zien wat het ophouden van de plas door de gehele wereldbevolking van zeg twee uur doet met het klimaat

Rest In Privacy | 08-10-18 | 14:38 | 3

"U plast dat uit in uw toilet, wanneer u dat maar uitkomt."
Laatste deelzin daar denkt de VVD anders over. Kijk maar naar de buschauffeurs.

ProAsfalt | 08-10-18 | 14:47

Je kan het natuurlijk ook recyclen dan gaat de warmte niet verloren. Misschien moet Patricia Paay zich ook maar klimaatdeskundige gaan noemen.

Rest In Privacy | 08-10-18 | 15:04

Gulliver | 08-10-18 | 15:04
U deed net een uitvinding. Men plaatse de warmtepomp in het toilet

Rest In Privacy | 08-10-18 | 15:29

Jongeren zijn het gemakkelijkst te beïnvloeden.

Mao wist dit al en richtte zijn "culturele revolutie" dan ook op jongeren die makkelijk voor zijn karretje waren te spannen. Via deze jongeren kan Mao zijn politieke tegenstanders uitschakelen.

Het gevolg was miljoenen doden.................... zelfs jongeren die hun ouders aangaven bij de autoriteiten.

Kaskensj | 08-10-18 | 14:36 | 1

Gaat hier ook gebeuren.
"Mijn vader was aan het barbecuen, dus volgende de Hiemstra-richtlijnen heb ik hem maar meteen doodgestoken"
"Vrijgesproken"

skoftig | 08-10-18 | 14:53

Gerrit Hiemstra is 57. Die mag allang geen voorstellen meer doen.

nick.name | 08-10-18 | 14:35 | 1

Dan ziet ie er jong uit. Wat is zijn geheim!?

SDI | 08-10-18 | 16:07

Mensen van onder de 30 kennen natuurlijk ook niet het bedroevende track-record van de klimaatalarmisten gedurende de afgelopen 40 jaar. Zure regen, broeikaseffect, gesmolten ijskappen, verdwenen eilandengroepen. 40 jaar lang hel en verdoemenis en er is niets van uitgekomen.

witwas | 08-10-18 | 14:34 | 1

Meer en meer schepen varen de noordelijke doorvaart.

Van Urk | 08-10-18 | 15:25

Ik zou er eerder voor kiezen de generatie tussen 20 en 40 te laten meebeslissen. De leeftijd waarop mensen bezig zijn met het krijgen van kinderen (of juist bewust niet willen van kinderen om bijvoorbeeld klimaatredenen) is ook een moment waarop je juist de belangen van de toekomstige generatie in het oog hebt, maar daarnaast heeft die generatie ook wat levenservaring om op te bouwen.

Elli | 08-10-18 | 14:32

Onder de dertig is trouwens toch vaak de groep die vindt dat een ander niet meer mag vliegen omdat het te milieubelastend is terwijl ze zelf in "tussenjaren" de hele wereld overvliegen om op zoek de gaan naar de reden van hun bestaan?

osolemio | 08-10-18 | 14:32 | 1

Over die reden kun je kort zijn: ze zijn bij elkaar geneukt door hun respectievelijke ouders.

SDI | 08-10-18 | 16:05

Slim van Gerrit, beetje boude stellingen twitteren leveren je al snel 2500,- bij Pauw op, vraag maar aan Peter R.

Harry Turtle | 08-10-18 | 14:31

How about this, bom op India en China, alle klimaatproblemen opgelost voor de komende 6000 jaar.

Droppot_dk | 08-10-18 | 14:31 | 1

de licht nucleaire winter moet je er dan wel bijnenmen, maar die lost dan ook een deel van het klimaat probleem op.

Lt-Kol Kilgore | 08-10-18 | 14:37

Meer mensen = meer 'global warming'.
Logischerwijs, enige rationele maner om global warming aan te pakken is bevolkingsgroei te remmen.
Gedacht kan worden aan investeringen in onderwijs en gezondheidszorg en vrouwenrechten in die regio's met grotere gezinnen (regio's in Afrika, Azie, Zuid-Amerika).
Zonder een dergelijk maatregelenpakken wacht ik nog even met het fanatiek afvalscheiden...

putinisyourfriend | 08-10-18 | 14:30 | 2

Precies. Maar vrijwel geen partij of persoon die je over dit noodzakelijke probleem hoort. Nee, dan kiezen ze liever voor symptoombestrijding en gaan we honderden miljarden pompen om de CO2 uitstoot met 0,003% terug te dringen...

First Contact | 08-10-18 | 14:34

Los daarvan is migratie vanuit de derde wereld hierheen ook nog eens funest voor de carbon footprint. Wanneer je nog een argument voor opvang in eigen regio en voor stricte grenscontroles nodig hebt, is dit het wel.

Glasgow Argus | 08-10-18 | 14:38

als ze 1 bosbrand in Portugal blussen is ons klimaat weer gered. brandweer "en mass" naar Portugal sturen bij een brand.

newray | 08-10-18 | 14:29

Wat een onzin. Het is veel democratischer om het alleen te bespreken met mensen die het met elkaar eens zijn en die ook nog eens op de toon van het debat letten. Met mensen, kortom, zoals Gerrit Hiemstra.

Glasgow Argus | 08-10-18 | 14:29 | 1

Fijn! Zo heeft deze nieuwe verschijningsvorm van het oude socialisme het graag.

Jan Passant mk2 | 08-10-18 | 14:34

Iedereen wegjagen die er verstand van heeft. Waar zien we dat nog meer?
Zimbabwe.
Zuid Afrika.
Dat gaat helemaal goed komen dus.

Rest In Privacy | 08-10-18 | 14:29

DIt soort zaken laat alleen maar zien dat het klimaatsprookje aan zijn eind begint te komen.
Dit terwijl het klimaat al weer 2 jaar afkoelt worden de voorspellingen dreigender en moeten we nu iets doen.
Tja, de groenen moeten wel want anders haalt de werkelijkheid de leugens in voordat ze hebben kunnen cashen.

MooseNL | 08-10-18 | 14:29 | 8

@LateStageCapitalism | 08-10-18 | 14:37:

Weer is geen klimaat domkop.
Pas had Nederland de koudste septembernacht ooit gemeten, betekent dit dat we een nieuwe ijstijd tegemoet gaan?

Rest In Privacy | 08-10-18 | 14:44

Latest....25 jaar geleden was het verdomme ook nog warm in oktober.

zwartzondersuiker | 08-10-18 | 14:48

@ Gulliver
Nee, maar dat dit interglaciaal aardig over datum is wel. Ijstijden zijn de norm.

Wekkertje | 08-10-18 | 15:29
▼ 5 antwoorden verborgen

Logan's Run.
In deze film/dit boek had iedereen een ingebouwde timer. Als je 30 werd dan ging die af en werd je in een grote show samen met andere 30'er geëxecuteerd.

Lafayette | 08-10-18 | 14:27 | 1

In het boek was de executie al op 21 jarige leeftijd.

Mijn GS nick magnie | 08-10-18 | 16:26

Ik wilde net voorstellen om de stemleeftijd naar 30 te verhogen.
Ik neem aan dat de volgende stap is dat alleen mensen binnen de ring van de grote steden in de Randstad mogen stemmen, en mensen met kinderen, want alleen zij zijn emotioneel in staat om de klimaatgevolgen te onderkennen.
Ook mogen per heden alle pensioenen volledig geind worden door de Groene Khmer. Ook eerste schijf naar 87% tenzij je kunt aantonen dat je ambtenaar bent of lid van de juiste politieke partij.
Als de US en China het niet doen, nou, dan doen wij het wel.

skoftig | 08-10-18 | 14:26 | 1

Verhoog de voortplantingsgerechtigde leeftijd maar naar 30 dat gaat een heleboel problemen schelen.

Rest In Privacy | 08-10-18 | 14:45

Alles onder de 30 is makkelijk beinvloedbaar. Ze hebben een slechte opleiding gehad waarbij ze een volledig links geïndoctrinèerd zijn en het merendeel heeft niet meer van de wereld gezien dan het strand van Ibiza.

Rest In Privacy | 08-10-18 | 14:25

Moet je eens een lokaal referendum organiseren als er ergens een windmolen naast een woonwijk wordt geplaatst. Kijken wat er dan gebeurd....

ole guapa | 08-10-18 | 14:25 | 1

Of protesten tegen vliegveld Lelystad. Maar ze willen wel 3x per jaar met het vliegtuig op vacantie.

Wekkertje | 08-10-18 | 15:27

Wat een fascist!!.
Kan die man niet worden opgesloten.
Kom op Sander Dekker we hebben een nieuwe patiënt voor U.

Pelforth | 08-10-18 | 14:25

Discriminatie op leeftijd? Hiemstra zou beter moeten weten en eerst eens nadenken voor hij deze onzin publiceert.

hanohano | 08-10-18 | 14:24

Iedereen onder de 30 zwemles gratis geven. Da's wel zo netjes. Dan moeten ze wel hun grote mond houden want die energie heb je nodig voor de vele meters schoolslag.

Deflatiemonster | 08-10-18 | 14:24

Boven de 30 heb je dus géén toekomst want die is is slechts voor 30 min.

bodemloos | 08-10-18 | 14:24

Mensen jonger dan 30 jaar mogen beslissen, maar mensen ouder dan 30 jaar moeten betalen?

ole guapa | 08-10-18 | 14:24

Die Klima Jugend.

Een paard | 08-10-18 | 14:23 | 1

Kapitein Stijlvol | 08-10-18 | 14:09 is leuker.

Een paard | 08-10-18 | 14:24

Mensen met kennis (niet polariserende subsidie) moeten besluiten nemen, ookal zijn die er niet. Niet prins carnaval.

Ronnie uit Helmond | 08-10-18 | 14:23 | 1

Gerrit Dekzeil, ik ben Gerrit en ik ......... als de raven want groen is poen? nietwaar?

T.Fortgens3041 | 08-10-18 | 14:25

Ach ja permanent klagen en zeuren over "het weer" is tenslotte Nederlandse folklore. Gerrit heeft verder een mening. Ik ben dol op meningen. Gerrit moet natuurlijk wel snappen dat zijn mening even waardevol is als die van de overige 7,6 miljard bewoners van deze aardbol.

Dutchbeaurouge | 08-10-18 | 14:23

Een vraagje: hoeveel levende planten staan er in de kamers op het Binnenhof?

Rest In Privacy | 08-10-18 | 14:22 | 2

150-22

Pelforth | 08-10-18 | 14:25

Op de D66 afdeling staan vooral vingerplanten.

Mark_D_NL | 08-10-18 | 14:50

De reaguursels hier dragen onmiskenbaar de Homo Stupidious signatuur.

king_dong | 08-10-18 | 14:22 | 1

Aldus, de koning van dong. Koning van een tribe uit een onverlicht zonnestelsel.

bodemloos | 08-10-18 | 14:27
-weggejorist-
Dreddie27 | 08-10-18 | 14:22 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Alle grote politieke onderwerpen gaan over toekomst. Dus moeten we alleen nog maar vierjarigen laten stemmen. Of Gekke Gerritje een cursus vrijheid en democratie aanbieden.

Vod Kanockers | 08-10-18 | 14:22

Als je alles wat niet klimaatneutraal geproduceerd wordt uit het leven van Gerrit haalt dan staat hij in zijn blote reet turf te steken om zijn plaggenhut warm te stoken.
Nee laat mij op mijn oude dag nog maar even van de zon genieten. Als het warmer wordt heb ik ook geen gas meer nodig. Win Win toch?

Rest In Privacy | 08-10-18 | 14:22

Zonnesteek.

brughslurph | 08-10-18 | 14:21

Verstand komt met de jaren.

Papa Jones | 08-10-18 | 14:21

Wie bepaalt, betaalt. Deal!

bakermat | 08-10-18 | 14:21 | 2

Cijnsstelsel weer invoeren? Nog meer de oren laten hangen naar wat grote bedrijven willen?

Diotima | 08-10-18 | 14:25

Niet in NL vriend.

Uw Verzekeringsadvis | 08-10-18 | 17:39

Gerrit zou zich meer zorgen moeten maken over zijn beroerde weerverwachtingen die vaker niet als wel uitkomen.

2voor12 | 08-10-18 | 14:20 | 1

Hij kan beter astroloog worden: even grote kans dat zijn voorspellingen dan uitkomen.

Antares.Bitrage | 09-10-18 | 01:30

De groep jonger dan 30. Dat is toch die groep die niet gehinderd door opleiding, ervaring, wijsheid en historische kennis van zaken, meent dat ze de wijsheid in pacht hebben, toch?

_kees_ | 08-10-18 | 14:19

Wat mij betreft mogen alleen maar boeren praten over het weer.

Simon_GS | 08-10-18 | 14:19

Altijd handig, mensen laten beslissen over zaken die door anderen betaald mogen worden ( want pas na je 30e ga je over het algemeen gel;d verdienen ). Zo kennen we de deugbubbelkliek weer.

Graaisnaaiert | 08-10-18 | 14:18

Dan moet die zelf ook zijn mond houden dus!

jip_86 | 08-10-18 | 14:18

De generatie die volledig geïndoctrineerd is met extreem-groenlinks onderwijs, grienpeace en klimaaralarmisme sinds hun jeugdjournaal leeftijd. Volwassenen met ervaring uit het verleden en zich de "Club van Rome" bulsshit herinneren (begin jaren zeventig was Nederland bang dat de wereld snel ten onder zou gaan) zijn met al hun onderbouwde argumenten veel te lastig en vooral te mondig voor gekke Gerrit.

Account7 | 08-10-18 | 14:18 | 1

Dit dus. Mensen voor wie idealen nog gratis zijn en de rekening doorschuiven naar mensen met geld.

Graaisnaaiert | 08-10-18 | 14:19

Gelukkig is Gerrit Hiemstra ook boven de 30, dus volgens zijn eigen logica mogen we hem negeren.

koeberg | 08-10-18 | 14:17

Goed idee. Kinderen hebben de toekomst dus laat ze zo snel en zo jong mogelijk stemmen, dan is de inclusieve & klimaatneutrale invloed van de linkse juf nog niet geconfronteerd geworden met de werkelijkheid.

Dat zie je overigens heel vaak bij de diverse verschijningsvormen van het socialisme, het eerste dat die lui overnemen zijn de scholen en de media. Waarna het collectieve Deugen kan beginnen. Al dan niet in een kek pakje.

Jan Passant mk2 | 08-10-18 | 14:15 | 1

En we weten inmiddels ook hoe die experimenten eindigen...

Hetze Haatstra | 08-10-18 | 14:35

Logisch, jonge mensen zijn veel makkelijker te belazeren met hun milieusubsidie hoax. Jongeren zijn nog makkelijk de indoctrineren en alles wijs te maken. Niet voor niets dat dit soort clubjes zich altijd focust op jonge nog naïeve mensen.

moitambien | 08-10-18 | 14:12

Best, als de kids het ook betalen.

Pimp my Voortuin | 08-10-18 | 14:12 | 1

Kijk, dit is nu visie. Wie bepalen wil moet ook betalen, gekke Gerritje.

HaatbaardKnipper | 08-10-18 | 14:17

Hiemstra is een domme goedgelovige droplul, een marionet in een heel groot spel, en de man heeft het zelf niet door.

The World Has Less Than Ten Years To Get Leftist Lies Under Control
Posted on October 8, 2018 by tonyheller

A senior U.N. environmental official says entire nations could be wiped off the face of the Earth by rising sea levels if the global warming trend is not reversed by the year 2000. He said governments have a 10-year window of opportunity to solve the greenhouse effect before it goes beyond human control.

Jun. 30, 1989 : The world has barely 10 years to get climate change under control, U.N. scientists say

October 7, 2018

realclimatescience.com/2018/10/the-wo...

Kijk ook naar de rest van wat Heller elke dag vertelt, met name zijn aanpak van de frauduleuze datareeksen en doemverhalen die nooit uitkomen.

Zwizalletju | 08-10-18 | 14:12 | 6

En het interglaciaal waarin we nu al een flinke tijd comfortabel warm leven is dik over zijn houdbaarheidsdatum heen. Ijstijden zijn de norm maar daar hoor je niemand over.

Wekkertje | 08-10-18 | 15:08

@Wekkertje | 08-10-18 | 15:08
Leuke stroman maar NEEN. We zitten niet in een 7/11 eeuwige multimaancyclus met koudweer ijstijden. We hebben afgelopen eeuw een hoeveelheid olie/steenkool verbrandt, en daarmee in de atmosferische CO2 kringloop TOEGEVOEGD waar je u tegen zegt. En dan heb ik het niet over absoluut grote getallen. Maar relatief. Ten opzichte van de totale aardmassa.
climate.nasa.gov/vital-signs/carbon-d...

two ball cane | 08-10-18 | 17:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Een beetje dom.

BrabantsVerzet | 08-10-18 | 14:12

Die slappe dweil die de discussie met Thierry Baudet over dit onderwerp niet aandurfde? Hij probeert nu op deze manier zijn eigen gelijk erdoorheen te drammen? Moesten we hem niet preventief op laten sluiten? Hij is duidelijk niet helemaal goed bij zijn hoofd!

kommabijmebinnen | 08-10-18 | 14:10 | 2

Laten we hem maar straffen op het niveau van zijn doelgroep: een maand lang vóór Sesamstraat naar bed, Gerritje.

Kapitein Stijlvol | 08-10-18 | 14:12

Die discussie is met een vraag direct te stoppen.
Wil u wel of geen kerncentrales ?

Lt-Kol Kilgore | 08-10-18 | 14:34

Die zijn al goed geïndoctrineerd door ons ‘onderwijs’ systeem! Daar is de ‘waarheid’ al goed in gestampt! Doortrapt mannetje, die Gerrit!

Goed-hardt | 08-10-18 | 14:10

De Hiemstra Jugend weet het beter, punt!

Kapitein Stijlvol | 08-10-18 | 14:09

Die man is echt totaal van het padje af...

BRR76 | 08-10-18 | 14:07

‘De jeugd heeft de toekomst’ zeiden de fascisten!

Goed-hardt | 08-10-18 | 14:07 | 1

Sterker nog, daar hadden ze speciale clubjes voor! En meisjes en jongens apart he.

J-van-de-Bontekoe | 08-10-18 | 18:50

Goed idee, laat mensen die de toekomst meemaken er over beslissen.
Belastingen voor volgend jaar: iedereen onder de 95 mag meepraten.
Smelten van de poolkappen: iedereen van onder de 2 mag meepraten.

Schadenfreude | 08-10-18 | 14:07

VInd het best, maar zorgen ze dan ook voor het geld? Hahaha.

Mark_D_NL | 08-10-18 | 14:07 | 4

Deugen op andermans kosten gaat nog eens heel groot worden in Nederland.

Graaisnaaiert | 08-10-18 | 14:25

Was ook mijn eerste gedachte.

zwarte_weduwe | 08-10-18 | 14:39

Wilde net hetzelfde annonceren!

Fanshitter | 08-10-18 | 17:55
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland