Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL. "Taxirit wordt fors duurder"

opklikken voor groot

Heb je net honderd euro uitgegeven aan vijf bier, kosten die vijf minuten naar huis je ook nog eens honderd euro. Leuk man, Nederland.

Een ritje met de taxi wordt namelijk 'fors duurder'. "De aankomende btw-verhoging is de grootste boosdoener." Ja hallo. Als de taxi dan toch zo'n luxeproduct is geef dan ook effe een luxebehandeling, in plaats van een opgefokte Vlugge Japie die je via zijn achteruitkijkspiegel uit de auto loert. Een taxi wordt alleen nog maar gepakt door bejaarden die niet anders kunnen, door starnakel volk dat door vrienden naar binnen wordt gekwakt om de achterbank vol te braken en door toeristen die niet snappen dat ze in een rijdende pinautomaat van Mark Rutte stappen - al wordt de laatste groep nog steeds van Schiphol geplukt door die bloedirritante snorders die je inmiddels haast het voordeel van de twijfel zou geven. Maar goed, die taxichauffeurs kunnen natuurlijk weinig doen aan die prijsverhoging. Het is allemaal de schuld van:

Reaguursels

Inloggen

Taxi? Wie stapt daar nou in? Ik loop nog liever en ik haat lopen. En zeker niet in AMS.

xspalm | 14-09-18 | 00:28

Ik ga sowieso niet met taxi's. Criminele afleggers zijn het, vooral in Amsterdam.

Brou Is Back | 14-09-18 | 00:19

Duurder ?! Ik dacht altijd dat taxi's behoudens die vanuit stations en vliegvelden gratis waren, alleen voor gehandicapten, zieken en ambtenaren die nog moeten vergaderen en drinken. Die mensen zullen een bonnetje tekenen.
Iemand met gewoon werk, betaalt bij gebruik, de prijs was altijd al zodanig dat ie dan dacht dat de chauffeur hem had opgelicht. Dus een éénmalige gebeurtenis.
Trouwens heeft iemand een idee waarom de hulpbehoevende groep en ambtenaren hoofdzakelijk gereden worden door blanke mannen en vrouwen en de betalende groep vanuit vliegvelden en stations vooral door Arabisch sprekende mensen. Zijn dit al parallelle economieën ?

G.M.I.M. Pet | 13-09-18 | 22:47

Vroeg laatst een offerte op voor een taxiritje van Nieuw-Vennep naar Rotterdam, vier personen met bagage. € 200. Ik ben er meteen voor de komende 20 jaar weer klaar mee. Overigens kun je in Parijs voor zeven euro de halve stad door, met Le Cab. Ik ga daar nooit meer met de metro.

Fantabulosa | 13-09-18 | 21:34

Als ik de reacties lees krijg ik de indruk dat er iets schort aan het imago van de taxi.

SergeantPierlala | 13-09-18 | 19:30

Blij dat ik nooit een taxi nodig heb.

Agent 421 | 13-09-18 | 18:55

Sinds het afschaffen van taxi vergunningen is het een (arabische) puinhoop geworden.

telelezer | 13-09-18 | 18:20

Taxi?

Buitelheid | 13-09-18 | 17:37

Als de snorders maar niet te duur worden

joppo0 | 13-09-18 | 16:54

Mooi woord: Taxitax.

Mr_Natural | 13-09-18 | 16:46

Wie neemt er nou ook een taxi? Ga fietsen! Ooit iemand meegemaakt die een taxi nam?

Christoforus | 13-09-18 | 16:39

Fietsen van schiphol naar Utrecht ?

telelezer | 13-09-18 | 18:11
-weggejorist-
harrybellafonte | 13-09-18 | 19:56

Heel veel mensen die het zelf niet betalen zitten elke dag in de taxi. Elke lijpe bejaarde die doet of hij het spoorboekje niet meer begrijpt, mag gratis rondcrossen op mijn kosten. Ambtenaren met onkostenvergoeding ook, trouwens. Maar zelf? Nooit. Terwijl het best handig zou zijn geweest, die keer dat de NS me in Hengelo liet staan en ik zelf maar uit mocht zoeken hoe ik 200 km verderop thuis kwam. Heb even gerekend en toen een hotelkamer genomen.

Fantabulosa | 13-09-18 | 21:45

Nou gelukkig heb ik net mijn inkomen vervijfvoudigd. Nog even een manier zien te vinden om absoluut zo weinig mogelijk af te hoeven dragen, ik gun de staat nog geen eurocent meer dan wettelijk noodzakelijk. Sorry medelanders, de belastingmoraal is bij mij momenteel extreem laag wegens jarenlang uitbuiten en misbruiken van burgers en belastinggeld. Gisteren nog een artikel in de Televag dat als vrouwen 4 uur meer gaan werken dit het kabinet (oid) 3.5 miljard oplevert. Zegt me al genoeg: je leeft om de Staat te onderhouden. Het mes snijdt bovendien aan twee kanten: meer vrouwen die langer werken = minder kinderen = meer immigratie nodig om de zaak "op peil" te houden.

liggend_streepje | 13-09-18 | 16:05

U heeft groot gelijk. Tip: bij fors kapitaal verdient het inhuren van een fiscalist zichzelf terug - succes ermee!

Goldfinger | 13-09-18 | 17:08

Ik geef u groot gelijk. Geen excuus nodig. Als je goed kijkt waar je belasting (over belasting) betaald ga je er scheel van kijken. De producten/diensten bepalen de prijs niet meer, het is de belastingmores van de overheid.

Libertarianism | 13-09-18 | 18:50

Ze zouden btw op sporten af moeten schaffen.

ogeon | 13-09-18 | 15:55

Je kunt ook gewoon buiten/zelf aan lichaamsbeweging doen. Daar is nog een keuze. Kwalijker vind ik de verhoging op groente, fruit e.d. Dat is haast nog schofteriger dan een sterftaks. Hoeveel mensen hebben een moestuin?

liggend_streepje | 13-09-18 | 16:08

Trapsporten ??...!

Vrijheidsstrijder | 13-09-18 | 17:39

Het zijn haast allemaal babyboomers of gepensioneerden die taxichauffeur zijn trouwens. Zij houden juist de plek bezet voor jongere chauffeurs. Ze leven en werken in een ander z'n tijd zeg maar.

Fi-Bu-Bla | 13-09-18 | 15:50

ik ben eens bewust bij een autochtoon ingestapt waar een zandman met z'n vito vooraan stond. Was ie niet blij mee en kwam verhaal halen. Dus ik vragen wat de rit naar shithol kostte. "honderd oero menier". Vraag ik de autochtoon "ff belluh, want ik ben regiotaxi. . 80 meneer". Klaar. Was retegezellig onderweg.

zeiksmurf | 13-09-18 | 16:39

@Fi-Bu-Bla | 13-09-18 | 15:50 Wel eens in een grote stad geweest? Babyboomers my ass.

Goldfinger | 13-09-18 | 17:09
-weggejorist-
harrybellafonte | 13-09-18 | 19:59
▼ 1 antwoord verborgen

Een zeer groot aandeel van normale taxiritten worden gefinancierd door zorgverzekeraars. Iedere dag worden er duizenden personen van en naar ziekenhuizen, speciaal onderwijs, zorgverleners, etc. vervoert. De rest is marginaal en wordt steeds minder. Vooral de mensen die niet beschikken over een auto of door familie/vrienden gebracht kunnen worden of de financiele middelen niet hebben, laat staan betalen voor de zorgverzekering, maken hier gebruik van (= zorgplicht van Nederland). 3 keer raden weke bevolkingsgroep wel erg vaak op de achterbank zit. Deze kosten zijn zeer hoog en komen dagelijks terug. De taxi wordt duurder, zodat de zorgverzekeraar hogere kosten in rekening kan brengen, waardoor de premies weer omhoog gaan. Kortom, de breedste schouders moeten steeds meer dragen. Succes met werken trouwens.

salsaparilla | 13-09-18 | 15:38
-weggejorist-
harrybellafonte | 13-09-18 | 20:03

Die hele markt, taxi, autohandel, garages, rijscholen, alles zit zo verzadigd dat het geen zin meer heeft om tegenwoordig nog een taxi-bedrijf te starten. We weten allemaal door welke groep deze zo oververtegenwoordigd is. En het zijn allemaal jonge gastjes die denken financieel binnen te raken met een beroep dat hoogstens 1600 euro in de maand op zal leveren. Neen dan is het onwetende toeristen afknijpen, beetje in drugs en / of vrouwenhandel. Leer mij taxi chauffeurs kennen. Die gasten rijden opzettelijk met zachtere banden, remmen zachtjes en vooral onnodig veel om die kut ritprijs maar op te krikken.

Stumpers.

Klutskwijt | 13-09-18 | 15:23

Rollende dealers zijn t.

schoon-schip-maken | 13-09-18 | 15:59

Nu ING door de mand is gevallen ook echt weer zo’n prima branche om je zwarte geld schoon te krijgen.

GOEM | 13-09-18 | 17:44
-weggejorist-
harrybellafonte | 13-09-18 | 20:06

De Rabobank natuurlijk.

Brentjeee | 13-09-18 | 15:20

Vroeger nam je bij wijze van uitzondering nog wel eens een taxibusje na het uitgaan met een paar anderen.
Stel ik wil vanuit ons dorp naar de stad met de taxi 14 km verderop dan kost mij dat al bijna 50 euro.
Dat staat toch tot niks meer in verhouding.

letopuwzaak | 13-09-18 | 15:08

Hoe kom je daar nou in hemelsnaam bij. Die auto waar je in zit kost geld. Die chauffeur heeft een loon per uur. Het 'dispatchen', koppelen klant aan chauffeur kost geld. Economische transacties, de staat wil geld. Er wordt inkomen gegenereerd, de staat wil geld.
Zo, ga nu maar eens rekenen wat dat allemaal kost (2x14km) mag je daarna weer reaguren. Laten we zeggen een uur - heen en weer rijden en wachten op de volgende 'grote' rit.
Echt rijk wordt je er denk ik niet van.

DebraCadabra | 14-09-18 | 08:29

Sinds Tom tom is iedereen maar taxi-chauffeur
.. zou fijn zijn als ze ook Nederlands leerden spreken..

Joost2B | 13-09-18 | 14:20

En blindegeleide honden meenamen

schoon-schip-maken | 13-09-18 | 20:13

Ik mis toch een beetje het Oranje-gevoel bij deze berichtgeving...

Analia von Solmsch | 13-09-18 | 14:13

Dat was 2010, nu is dat heel anders(kuch)

vluchtelingallergie | 13-09-18 | 15:39

"Rijdende pinautomaat van Rutte" *proest*

halfvolle glas | 13-09-18 | 14:06

Taxi neem ik in NL echt alleen in uiterste nood.

trottle | 13-09-18 | 14:04
-weggejorist-
harrybellafonte | 13-09-18 | 20:07

De schuld van rechtse mensen die denken dat ze op een rechtse partij gestemd hebben.

Dutch_Holland | 13-09-18 | 13:52

Hoog tijd dat we de regering fors laten betalen voor wanbeleid.

MooseNL | 13-09-18 | 13:51

42857 rijden er rond
(afgemeten aan onkosten aanpassingen en de prijs per aanpassing - 900000/21)
is dat niet een beetje veel? ikzelf heb mijn laatste taxi 30 jaar geleden genomen. Neem nu alleen een taxi als de werkgever er voor betaald. (nog niet nodig geweest, ik loop liever een half uur dan dat ik een taxi neem)

InAnumPerRegimine | 13-09-18 | 13:34

dit en ik loop zelfs liever een uur dan dat ik een taxi neem.

GoedenMorgenDezeMorg | 13-09-18 | 13:44

Ik ging pas geleden met een stel maten zuipen in de grote stad. Het dichtstbijzijnde station waar ik 's nachts nog kon komen ligt op 17 kilometer van m'n bed. Tissue fietste naar huis. Geen haar op m'n hoofd die er over nadenkt om bij zo'n klojo in te stappen die constant Arabisch in z'n headset zit te schreeuwen.

Knisperende_Tissue | 13-09-18 | 14:59

Hear dit en ik loop zelfs liever anderhalf uur dan een lichtgetinte taxi pakken.

In tegenstelling tot taxi-landen; waar je graag een taxi neemt naar de andere kant van de stad of om boodschappen te doen.
Waar veel taxi’s zijn; altijd rijdend; onderdeel van ieders leven.
Dat zijn ook landen met weinig criminaliteit en moslims. Toevallig.

M’n overgroot opa poetste taxi’s. Blinkend zwart. M’n opa was kelner. Prima waardige dienstige beroepen toen.
Nu staat op Rotterdam centraal roestige oude deukwagens.
Op Utrecht wilde ik ‘ns in een volvo-taxi stappen. Dat vond de getinte oude seat-taxi niet leuk. Mag ik niet kiezen? Liever lopen dan een taxi in NL.

martyNY | 13-09-18 | 15:01
▼ 1 antwoord verborgen

Grappige suggesties in de media dat mensen auto zien als duur en dus graag een auto willen delen met een aantal eigenaren. Zodat je dan betaald voor mobiliteit.
Zie hier het antwoord: Taxi.
Of een bus?
Trein?
Ook zo lekker schoon en nooit in de buurt wanneer je en nodig bent.

Is dit nog nieuws? | 13-09-18 | 13:29

thuisblijven? scheelt helemaal veel geld.

GoedenMorgenDezeMorg | 13-09-18 | 13:45

@eefje
veel plezier onderweg naar Groningen of Maastricht voor je werk met laptop op je rug.
Slimbo.

MooseNL | 13-09-18 | 13:50

@moosenl: wat zou dat eigenlijk kosten een enkeltje Groningen - Maastricht met de taxi ....

Analia von Solmsch | 13-09-18 | 14:07
▼ 1 antwoord verborgen

Die lekkere verende mercedes moet ook wat kosten.
Jeepney invoeren. Geinig, leuk en goedkoop.

Wim Venijn | 13-09-18 | 13:29

Probeer taxi's altijd te mijden en doorgaans lukt dat ook nog.
De fiets is mijn beste vriend en het OV-fietssysteem werkt heel behoorlijk, ik moet het de NS nageven.

EefjeWentelteefje | 13-09-18 | 13:29

@eefje
veel plezier onderweg naar Groningen of Maastricht voor je werk met laptop op je rug.
Slimbo.

MooseNL | 13-09-18 | 13:50

Als ik in A'dam het CS uitloop en ik kijk naar rechts, waar het tuig hangt met draaiende motoren, dikke penzen, uitheemsch geschreeuw in dure smartphones en gore blikken naar mogelijke klandizie, heb ik al gegeten en gedronken.

Heiner | 13-09-18 | 13:17

Daar staan helegaar geen taxi's meer kletsmajoor.

Taggart | 13-09-18 | 13:19

Tot voor kort nog wel.

Slipsnifter | 13-09-18 | 13:27

+1 als je ook op de foto op de AD site klikte.

Bultkutwalvis | 13-09-18 | 13:16

lol
got ya!

Joost2B | 13-09-18 | 14:18

Ik las ergens dat de Arabische 'snelle japies' na een festival de meter afplakten en eigen tarieven gingen hanteren. Zo zet je de taxibranche weer eens even negatief op de kaart.

BozePaarseMan | 13-09-18 | 13:15

Het is goedkoper een enkele rijles te nemen. Met een taxi kom je minder ver voor hetzelfde geld.

Repetitive Beats | 13-09-18 | 13:15

Dat doen veel oudjes dus al. Die worden thuis opgepikt voor de boodschappen, rijden naar de jumbo, 10 minuten verderop, hebben 40 minuten om boodschappen te doen en rijden 10 minuten terug. Zelfs als het rijbewijs al afgepakt is. 45 euro lichter, maar de taxi is dan nog duurder.
Plus, een rijschoolhouder komt in de regel aanrijden op de afgesproken tijd, in tegenstelling tot dat taxituig.

Knisperende_Tissue | 13-09-18 | 14:55

Nog duurder????
En dan krijg je in 95 van de gevallen nog een onbeschofte chauffeur ook.
Ik ging al bijna nooit meer met de taxi, dat wordt nu dus nooit.

Slipsnifter | 13-09-18 | 13:11

Die BTW verhoging levert jaarlijks 2,6 miljard op, de dividendbelasting afschaffen kost jaarlijks 2 miljard. Ik zie mogelijkheden...

ruud76 | 13-09-18 | 13:08

Je gelooft die leugen van 2 miljard toch niet? Misschien officieel ja ... maar vooral omdat al die papegaaien elkaar napraten zonder na te denken. Alleen Shell al afgelopen jaren komt neer op 3.6 miljard per jaar ...

liggend_streepje | 13-09-18 | 16:10

Ik vond de taxi twintig jaar geleden al te duur. Ik j... ga wel lopen.

VanBukkem | 13-09-18 | 13:08

als er nou een beroepsgroep is die zichzelf uit de markt weet te zetten, dan zijn het wel de taxichauffeurs, daar is geen hulp van btw voor nodig.

Zyprexa20mg | 13-09-18 | 13:07

Het laten vervoeren van tien ton handel door een grote vrachtwagen over een afstand van honderdvijftig kilometer kost evenveel als zeventig kilo mens door een taxi over dezelfde afstand. Ik snap het even niet.

Leptob | 13-09-18 | 13:07

bananen uit Ecuador kosten hier 2 euro per kg, dus het vervoer zal misschien 20ct per kilo zijn. Een pakketje van 1 kg versturen vanuit Ecuador kost minimaal 20 euro. Snap je dat ook niet?

small_town_dude | 13-09-18 | 13:14

Zal wel weer mijn schuld zijn.

pa_niek | 13-09-18 | 13:06
-weggejorist-
harrybellafonte | 13-09-18 | 20:14

En ondertussen vliegen de irrieele positieve koopkrachtplaatjes van Rutte je om de oren

Rest In Privacy | 13-09-18 | 13:05

Dat je het nog aandacht geeft. Op een geven moment laat je idioten gewoon lullen en zegt af en toe "is goed joh". Idem doe je met rutte en zijn clan. Gewoon af en toe vriendelijk ja knikken en dan weer je eigen ding doen. Hij is op zijn weg naar de uitgang. Niet meer van belang.

Mark_D_NL | 13-09-18 | 13:07

Rond Amsterdam en Schiphol rijden ze ook veel in Tesla's. De tijd dat dat ding staat te stekkeren moet natuurlijk ook betaald worden.

B*tchmeister | 13-09-18 | 13:04

… Slegmop de Flitzpop !

Jahowiseffe | 13-09-18 | 13:03

De schuld van Trump en het grootkapitaal natuurlijk.
Overigens, mijn taxi heet Batavus. Scheelt weer biergeld.

Graaisnaaiert | 13-09-18 | 13:02

taxis in Nederland, het blijft moeilijk. In andere landen neem ik heel vaak taxis, je staat op de hoek van de straat en steekt je hand omhoog en binnen 2 minuten stopt er een. Je betaalt 6-8 euro voor een ritje (zit je wel in een toyota of een skoda) maar dat maakt mij niet uit, ik hoef niet de metro of bus in. Voor 20 Euro wordt je van de ene kant van de stad naar de andre gereden. Waarom kan dit WEL in Dubai, Tel Aviv, Athene, Madrid en NIET in Amsterdam?

small_town_dude | 13-09-18 | 13:01

Omdat Amsterdamse taxichauffeurs weigeren om in betaalbare auto's te gaan rijden. Het zijn allemaal snobs, in hun veel te dure Mercedessen.

Tietmier | 13-09-18 | 13:14

En omdat we in nederland overal belasting over belasting over belasting op moeten betalen.
De multiculturele heilstaat kost nou eenmaal een hoop geld.

Slipsnifter | 13-09-18 | 13:15

omdat iedereen hier 2x modaal moet verdienen?

GoedenMorgenDezeMorg | 13-09-18 | 13:46
▼ 1 antwoord verborgen

kratjes bier halen in Duitsland en voor de rest lekker thuis op de bank hangen.

MoonBeebe | 13-09-18 | 12:54

U bent mijn neef?

Graaisnaaiert | 13-09-18 | 13:02

nicht ;-)

MoonBeebe | 13-09-18 | 13:59

die getekend hebben/tekenen bij het door Brussel gewenste kruisje

frisenfruitig | 13-09-18 | 12:53

Laatst in Barcelona geweest. Ritje van een kwartier voor een tientje en ben je aan de andere kant van de stad. Taxi's in Nederland zijn een rip-off.

EllaRouvoet | 13-09-18 | 12:52

Wij kochten een range rover evoque, splinternieuw met trekhaah voor 34.900euro Verder geen kosten
sigaretten 5 euro
benzine wordt knap duur, levensmiddelen zijn duurder dan in Nederland, drank 12 euro ongeveer, 79 euro vuilnis, wel zelf wegbrengen, maar de salarissen zijn stukken lager .

gato | 13-09-18 | 13:14

Laatst betaalde ik voor 50 km ziekenhuis naar huis 85 euro , wel midden in de nacht , in Spanje.

gato | 13-09-18 | 13:19

In Zuid-Frankrijk, van obscuur durrepie aan de rivier in de middle-of-nowhere naar het vliegveld van Montpellier 90 km verderop - € 100,=.

EefjeWentelteefje | 13-09-18 | 13:22
▼ 3 antwoorden verborgen

je moeder. Daar is het de schuld van.

Cobalt bomb | 13-09-18 | 12:52

Laffe incompetente eurofiele politici zonder passie

frisenfruitig | 13-09-18 | 12:51

Taxis in Nederland zijn al veel te duur ivm andere landen om ons heen. Prima ze nog duurder te maken, zijn we ook verlost van al dat semi-malafide volk.

Law | 13-09-18 | 12:49

Gewoon zorgen dat je geen maffia vervoer nodig hebt.

WayneGretzky*99* | 13-09-18 | 12:44

groenlinks.

Joffri | 13-09-18 | 12:41

Westerse samenlevingen zullen ten onder gaan aan taxing. Dat was eigenlijk de oorzaak van de val van het Romeinse rijk.

Knoopsgat | 13-09-18 | 12:40

In GB een keer een Über genomen. Een Indiër natuurlijk. Vrijwel no hablas Inglez. Wist nergens de weg en reed 3x het vliegveld voorbij. De vierde keer heb ik maar “Take this exit Sambo” geroepen. You pay peanuts, you get monkeys.

Nivelleermarionet | 13-09-18 | 12:39

Hulde voor de laatste uitspraak. Ga stuk hier.

WayneGretzky*99* | 13-09-18 | 12:45

Vandaar het rating/feedback systeem. Sambo zal wel niet zoveel klanten meer krijgen na genoeg '1 star' reviews. In de VS veelvuldig gebruik gemaakt van Uber en Lyft, ideaal en redelijk geprijsd door de concurrentie.

citywok | 13-09-18 | 12:48

Een zwarte taxi kan daarentegen prima, zie het als carpoolen waarbij er aan het einde van de rit per ongeluk een tientje uit je broekzak valt.

Tilburger | 13-09-18 | 12:38

Jij komt zeker nooit op Shiphol?
Kom je buiten met je koffers hangt er gelijk een kliek van die amper Nederlands/Engels sprekende malloten om je heen bedelen je naar je bestemming te brengen. Zou je zeggen dat daar behoorlijk wat toezicht rondloopt, klopt maar handhaven ho maar.

normanius | 13-09-18 | 12:48

Toezicht kijkt op de gewenste momenten net de andere kant uit. Een melkertbaansalaris kan mooi aangevuld worden met een portie bijziendheid op het juiste moment.

Glasgow Argus | 13-09-18 | 12:53

De wettelijke maximumtarieven gaan met 6% omhoog.
Dat is heel wat anders dan de taxitarieven: zeker als toerist hoef je niet op het maximumtarief te rekenen, maar eerder op het zelfverzonnen toptarief van 50 euro voor een ritje van 10 minuten.

lsimon | 13-09-18 | 12:35

Taxi's zijn al heel lang overprijsd.

Guido | 13-09-18 | 12:34

Komt doordat het allemaal Merkedesh moet zijn omdat de gemiddelde taxi-chauffeur een onhebbelijk ego heeft dat zich aan niets op kan trekken behalve het status-symbool dat hun auto is. De blauwe kentekens hebben die droom natuurlijk al wat schade aangedaan dus het ego is nog verder aangetast.

In Brabant kan ik me gewoon op laten halen door een zuinige en stukken goedkopere Hyundai of Toyota. Scheelt me 40% in prijs per minuut met Amsterdam, waar ik woon.

Defacto maakt het niet heel veel uit aangezien de afstanden in Brabant langer zijn, maar toch.

Noltie | 13-09-18 | 12:37

Ik pluk jou kaal, jij plukt mij kaal. Uw medemens is een pinautomaat en anders niet. De mens is in het een na laatste stadium van de evolutie aangeland.

Koos Knak | 13-09-18 | 12:33

Klopt. We bevinden ons op het kantelpunt.

CalamityJane | 13-09-18 | 13:18

De dividendbelasting is enkel gunstig voor buitenlandse overheden en een select gezelschap van Britse beleggers in Nederlandse NV' s.
Effectief is het letterlijk geld de grens over gooien zonder tegenprestatie.
Kap daar nu eens mee, dat scheelt echt een slok op een borrel. Hoef je mensen ook niet te pesten met hogere BTW op levensbehoeften.

du Roi Soleil | 13-09-18 | 12:31

Ik neem doorgaans nooit een taxi maar ben wel blij dat ze er zijn ondanks dat het niet goedkoop is. Ik moest laatst tijdens een kroegavond acuut van 020 naar het hoge noorden omdat een familielid op sterven lag. Geintje koste me 350 euro maar had het er graag voor over.

normanius | 13-09-18 | 12:27

Ritje van een kwartier?

EllaRouvoet | 13-09-18 | 12:54

Über alles!

Ruimedenker | 13-09-18 | 12:26

Tegen welk tarief, hoeveel uren, hebben ze nog een 2e baan e.d. Uber is slavernij verpakt in een sharing economy jasje.

Mark_D_NL | 13-09-18 | 12:37

Mark_D_NL
Ik vind het zeer disrespectvol tegenover de nabestaanden van de echte slaven om zo lukraak om te gaan met woord “slavernij”

nick.name | 13-09-18 | 12:51

Mark_D_NL | 13-09-18 | 12:37
Het is dan ook een bijbaan, en slavernij? Laat mij niet lachen.
Maar goed, uber mocht niet want jankende taxichauffeurs en onwetende burgertjes die het blijkbaar als slavernij zien, en nu worden ze nog harder genaaid. Maar alles beter dan wat gezonde competitie blijkbaar.
Enfin, de werkende man kan straks weer de oetkeringen voor dit volk gaan betalen.

Shezmu | 13-09-18 | 15:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Eén flinke aanslag in het OV en de taxibranche gaat een ongekende boost krijgen. Die 3% opgepluste taxiprijs is dan weinig relevant meer.

de Voorzittert | 13-09-18 | 12:24

Europa, natuurlijk. 45 euro voor een afstand van 12 kilometer vind ik ruig betaalt, al heeft die chauffeur dan al 2 uur staan wachten op een ritje. Prijzen halveren, en 3 x meer mensen nemen vaker een taxi. Meer omzet, meer winst, en iedereen wint.

BenPakdee | 13-09-18 | 12:23

Of een taxichipkaart systeem met transparante tarieven waarbij de chauffeur je alleen maar kan afzetten door onnodige kilometers te maken. Ik ga misschien 1 keer per jaar met een Nederlandse taxi mede doordat ik de chauffeurs gewoon niet vertrouw.

Binnenbaan | 13-09-18 | 13:03

Annemarie Jorritsma... die had het toch geprivatiseerd?

Mordax | 13-09-18 | 12:23

Lijkt me sterk want haar neukertje is aannemer.

WayneGretzky*99* | 13-09-18 | 12:49

Nog even wachten op de zelfrijdende auto. Dan wordt een taxiritje heel goedkoop want nauwelijks personeelskosten. En alle auto's van een model rijden allemaal hetzelfde, dus geen dure licenties meer nodig.

koeberg | 13-09-18 | 12:22

Of goedkope sub-saharaanse chauffeurs, voor 10 euro per dag. In Thailand kost een taxirit van 300 kilometer mij ook maar 75 euro....

BenPakdee | 13-09-18 | 12:24

De inkomsten van de overheid moeten gelijk blijven of toenemen ivm met afdragen aan de EU en meer van dat soort onzin. Elektriciteit gaat ook extreem veel duurder worden als we straks allemaal in EV's rijden. Mark Rutte my words.

Dirk III | 13-09-18 | 12:28

Ja, maar Chinees voorbeeld kun je dan geen taxi huren wanneer je op GeenStijl reageert. GeenStijl=GeenTaxi

Premier Trutte | 13-09-18 | 12:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb de afgelopen 8 jaar maar liefst 0 x in een taxi gezeten, en dat gaat nog wel een tijdje zo door.
Ik zou mensen die van een taxi gebruik maken overigens willen waarschuwen dat vele taxi chauffeurs onverzekerd rondrijden. Anders gezegd, ze zijn niet meer verzekerbaar.
Dus stap maar in, en als er wat gebeurt wens ik u succes met de afwikkeling van de aansprakelijkheid.

Memek | 13-09-18 | 12:21

En toch rondrijden zonder verzekering? Worden die auto's niet in beslag genomen? Idee?

Is dit nog nieuws? | 13-09-18 | 13:27

Vlugge Japie? Rappe Rashid zullen ze bedoelen! En voor die honderd euro mag je nog in je handen knijpen als je niet op je bek wordt getimmerd.

Jodocus Pratensis | 13-09-18 | 12:21

Vroeger was de taxi nog voor jongetjes die niet mee konden komen op de lagere school. Die leenden dan 100.000 gulden om een taxivergunningen te kopen en hadden dan een goede boterham door mensen naar drugsdealers en illegale bordelen te brengen.
Voor de echte hulpbehoevende zijn er speciale gehandicapte en bejaarde taxi’s die rijden voor een gereduceerd tarief.

Osdorpertje | 13-09-18 | 12:19

Thans zijn het jongetjes van Turkse en Marokkaanse herkomst die, zodra ze leerplicht vrij zijn, de school/opleiding ongediplomeerd verlaten, om in een Mercedes te kunnen rijden. Mercedes daar gaat het om, de rest is bijzaak.
Staat kennelijk erg stoer bij je handlangers om een diepuntige ster voor je deur te hebben staan.

Memek | 13-09-18 | 12:33

driepuntige

Memek | 13-09-18 | 12:37

Het is allemaal de schuld van:
Geenstijl natuurlijk. Wat heb ik gewonnen?

Bennie Boos | 13-09-18 | 12:18

Ik lees een paar tegels boven de uwe : Vier facials op de achterbank.

Wijze uit het Oosten | 13-09-18 | 12:20

taxfarming. goed he die overheid: nooooit genoeg.

goedrechts | 13-09-18 | 12:18

Ik neem nooit een taxi, dus het zou me aan m'n reet roesten.

Ik ben wel benieuwd hoe dit wordt doorberekend in de pornoindustrie. 4 facials op de achterbank, waar je er eerst maar twee kreeg?

Knisperende_Tissue | 13-09-18 | 12:17

Als je 4 keer in je eigen smoel spuit moet ze wel erg goed zijn, en de ritprijs meer dan waard.

Osdorpertje | 13-09-18 | 12:21

Erdogan.

Boerkablaffer | 13-09-18 | 12:17
-weggejorist-
Bloedgezellig | 13-09-18 | 12:16

Juist deze waanzin leidt ertoe dat op het platteland veel jongens met drank op achter het stuur gaan zitten.

Reaganmania | 13-09-18 | 12:13

Voor 50 eurie met de taxi van 020 naar Oost Groningen lijkt me vrij onrealistisch.

normanius | 13-09-18 | 12:19

@Normanius, stappen doe je niet in hellhole 020, maar gewoon in de keet.

Knisperende_Tissue | 13-09-18 | 12:32

pak dan een trein....

InAnumPerRegimine | 13-09-18 | 13:25

Weer die Joden.

Pelforth | 13-09-18 | 12:13

Japie? :')

een maffiabaas | 13-09-18 | 12:13

"ik ga bij Japie wonen" ... Kingcorn

wijnvlek | 13-09-18 | 12:14

Trump.... en Wilders en de verrechtsing van het debat

wijnvlek | 13-09-18 | 12:13

FBI: Peter Strzok en Lisa Page smsen dat ze bij de FBI “a media leak strategy” tegen de democratisch gekozen president Trump hebben.

Linkse haat-MSM: CNN, MSNBC, Huffington Post, WaPO, New York Times, Politico, etc

Bovenstaanden zijn trouwens wel de meest gebruikte bronnen op Twitter van onze eigen journaalzenders: Arjen vd Horst, Wouter Zwart, Eelco Bosch v Rosenthal (NPO/NOS) en Erik Mouthaan (RTL). Hun berichtgeving is ook niet meer te vertrouwen/linkse demagogie en leugens.

Tech-reuzen: Twitter, Google, Facebook, Youtube.

Na Jack Dorsey (CEO Twitter) die volmondig oproept alleen de Democraten te steunen. Nu bewijs tegen Google dat ze extreem links zijn.

En allemaal beweren ze dat er in de USA geen samenspanning en geen “swamp” is tegen de democratisch gekozen president Trump, om deze op smerige ondemocratische wijze weg te krijgen.

Links = het nieuwe fascisme

Vraag me af hoe lang GroenLinks/D66/PvdA-stemmers nog willen meewerken aan dit opkomend links-fascisme?

Jan3863 | 13-09-18 | 12:11

Delete maar GS, sorry verkeerde onderwerp

Jan3863 | 13-09-18 | 12:14

Een goed verhaal is overal een goed verhaal - laat maar staan.

Non_Smoking_Gun | 13-09-18 | 12:21

gheghe, mooie crosspost maar toch een antwoord op de vraag!

Cobalt bomb | 13-09-18 | 12:51
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken