Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof – Het tragische lot van Han ten Broeke

Terecht dat Ten Broeke opstapt? Hij kan niet anders, beeldvorming is alles.

Et alors...

Meest verdrietig aan de affaire Han ten Broeke is dat de Nationale Vergaderzaal een uitstekend Kamerlid gaat missen. Zelden een parlementariër ontmoet die zo goed in zijn dossiers zat als de VVD’er. Twee jaar geleden stampte hij bijvoorbeeld  eigenhandig een liberale visie uit de grond over hoe het Nederlands buitenlandbeleid eruit zou moeten zien. Een humorvolle en aimabele parlementariër  bovendien. En zoals nu blijkt behept met een verlangend oog naar het vrouwelijk schoon.

De kwestie is op zijn minst dubieus te noemen. De medewerkster om wie het draait voelde zich in 2013 blijkbaar onheus bejegend door het Kamerlid, toch kwam het tot een vergelijk – ‘agree to disagree’ - en bleef ze nog enige tijd werkzaam voor de fractie. 

Extra verdrietig dat huidig fractievoorzitter Klaas Dijkhoff zijn voorganger deze week nog een mes in de rug stak door te stellen dat hij het heel anders zou hebben aangepakt. Triest, afgaande op de feiten zoals bekend valt toenmalig fractievoorzitter Halbe Zijlstra niets aan te wrijven: hij adviseerde het vermeende slachtoffer zelfs aangifte te doen, een weg die zij dus uitdrukkelijk niet wilde inslaan.

Uniek is de zaak niet naar Haagse begrippen. Begin dit jaar werd bekend dat een voorlichter van de GroenLinks-fractie een stagiaire daadwerkelijk had aangerand en dat de partij dit in eerste instantie in de doofpot wilde stoppen.

Zo ver is de VVD echter niet gegaan. Het advies van Zijlstra aan de dame in kwestie om aangifte te doen staat haaks op wegmoffelen.

Terecht dat Ten Broeke opstapt? Hij kan niet anders, beeldvorming is alles. Aanblijven had onvermijdelijk geleid tot een onverkwikkelijk welles-nietes spelletje. Bovendien waren ongetwijfeld meer verhalen opgedoken, het lot van de ladies man in deze tijden van #MeToo. Wat knaagt: waarom moet Ten Broeke nu opstappen voor iets dat vijf jaar geleden schijnbaar geen onoverkomelijk probleem bleek?    

Jammerlijke toestand. Han ten Broeke is hoe dan ook de beste minister van Buitenlandse Zaken die we nooit hebben gehad.

Reaguursels

Inloggen

'waarom moet Ten Broeke nu opstappen voor iets dat vijf jaar geleden schijnbaar geen onoverkomelijk probleem bleek?'

Omdat de vrouw in kwestie zich kennelijk toch gepiepeld voelde met de "oplossing" van 5 jaar geleden.

Sorry Bassiehof, maar jouw manier van redeneren is precies waarom mensen hoger op de maatschappelijke ladder gaan denken dat ze een stapje verder mogen gaat dan anderen. Ze gaan denken dat hun wangedrag meer dan gecompenseerd wordt door hun talent en verdienste op een ander vlak.

Prof. van Leipum | 03-09-18 | 09:06

Jamaar Hand ten Broeke vertrekt toch zelluf ? Ik kende die hele knakker niet jonguh. En hoorde niets dan roddel en achterklap. Dan bouw je m.i. juist aan die beeldvorming (die alles is)?
Als Han'dje nu niet oppast, wordt ie later in één lijst opgesomd met alle #metoo schuinsmarcheerders? Dat lijkt mij overtrokken. Maar in die gore haagse vijver waar alles waardenloos is weet je t nooit? Verhaaltje niet ten einde. Het zijn dan eikels bij de vvd, maar, als dit een talent betrof.. kon men daar wel es het gevoel hebben dat er kaasbroodtechnisch niet zo gunstig is gegeten. Zijn ze daar vrij snel zuur over heur. This saga continues. En of die Elodie ergens alvast 3-0 kan maken? Plus laten ze des tevens alvast beginnen met het opschrijven van tv-drama als dit. Want sodeju dat is toch wat polletiek al-tijd oplevert : amusement.
Ten Broeke komt vast prima terecht. Niemand zal dit lang onthouden. Daar is het te herkenbaar voor ;-) Dus, kut-vvd, ik zou zeggen: game-on..

Shareholder II | 03-09-18 | 00:34

Bij de onkosten van Han ten Broeke staat een bezoek aan VVD Antwerpen. Wist niet dat dat bestond. https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_en_commissies/alle_kamerleden/broeke-jh-ten-vvd/nevenactiviteiten
27-02-2017 - 28-02-2017 Brasschaat, België Bezoek aan VVD Antwerpen, inclusief overnachting Betaald: VVD Antwerpen gaat de VVD uitbreiden naar Belgie of is dit in werkelijkheid iets anders of ...?

Watching the Wheels | 02-09-18 | 19:06

Voor Han ten Broeke geldt:
Don't stick your dick in a stagiaire political chick.
Dit als variant op don't stick your dick in a crazy chick.

Beroep = Boerenlul | 02-09-18 | 16:29 | 1

Ja, ga 'm even uitleggen ook nog.

Sans Comique | 02-09-18 | 17:57

Gratuit gelul Bassie.
De reden waarom hij geen minister van BuZa kon worden was een “kwestie”.
Welke kwestie dan ook, het is niet het vermeende metoo gedoe met Elodie.
Dus de vraag blijft: Wat speelt, of speelde er dan wél? Het is groter dan een bevlieging en groot genoeg om hem zelf te laten wieberen.

Ga daar maar eens achteraan Bassie voordat je de loftrompet over Han laat schallen.

ristretto | 02-09-18 | 15:31 | 1

Nou, ik zou zeggen : kom maar op dan met die "kwestie".

Baron Clappique | 02-09-18 | 15:40

Heb zelf nog niet beluisterd, maar vond dit : twitter.com/seven__/status/1035621798681952257

Baron Clappique | 02-09-18 | 14:51

Ik blijf een beetje hangen bij het beeld van het uitstekende kamer-lid in de eerste zin. Het feit dat ie af en toe wat stijfjes was, heeft 'm uiteindelijk de das omgedaan.

Rest In Privacy | 02-09-18 | 14:41 | 1

O zo moet je "uitstekend" lezen, dat er vaak wat uitstak. Bedankt voor de uitleg.

Watching the Wheels | 02-09-18 | 19:09

Ik vind vrouwen bij lange na niet zo kwetsbaar als dat ze zich voordoen. Ze hoeven maar te roepen, met één traan in de ooghoek en de hele wereld deelt in haar verontwaardiging. Het is waar, mannen lopen hun lul achterna. Vrouwen krijgen kriebels van status, macht en euro's en als het allemaal niet loopt zoals verwacht: De Grote Klok...
Remedie: net als bij slecht functionerende medewerkers een klein, maar fijn dossiertje bijhouden van alles wat je samen met Neukelientje meemaakt en wat je opvangt in gesprekjes. Buitengewoon doeltreffend kan ik u melden.

Pierre Lebon | 02-09-18 | 14:06 | 4

Ik vind persoonlijk 'Neukelientje' een redelijk beschaafde titel voor vrouwen met dollartekens en functiecopulatie-drift met hun "me-too" syndroom...

Pierre Lebon | 02-09-18 | 14:42

@Pierre Lebon | 02-09-18 | 14:42
Klinkt inderdaad wel lief ... "een fijn dossiertje bijhouden van alles wat je samen met Neukelientje meemaakt". Het lijkt me alleen zo'n bijzonder leven, je kunt ook meteen een leuke vrouw zoeken, dan hoef je die Stasi-administratie ook niet te doen. Niemand verplicht je om met zo'n miep in zee te gaan.

Watching the Wheels | 02-09-18 | 14:50

Ik ben overigens niet van de vvd... En ook nog nooit met welke Miep dan ook, in zee gegaan. Op langere termijn zijn ze strontvervelend en nogal voorspelbaar. En bovendien duur tov te weinig rendement.

Pierre Lebon | 02-09-18 | 15:10
▼ 1 antwoord verborgen

Slimme truc, afleidingsmanoeuvre van de VVD.
Vrouwen metoo gedoe is minder ernstig (gescheiden man) dan zijn belangen verstrengeling met verzekeringszaken in Ukraine.
Ook de gratis reizen, die NIET gemeld waren, praat niemand meer over.

Zee-egel | 02-09-18 | 13:46 | 4

Yes - een afleidingsmanouvre

J3Pinter | 02-09-18 | 15:38

@GizzleMolby | 02-09-18 | 23:23
Dank!

Watching the Wheels | 03-09-18 | 00:00
▼ 1 antwoord verborgen

Een jonge, vrouwelijke collega in een vertrouwelijk gesprek met mij reageert: "nee dat doet 'ie niet. Ben ik niet bang voor. Hij heeft ooit eens met zijn handen in mijn onderbroek gezeten, dus hij kijkt wel uit"
Mevrouw had 'iets' achter de hand. Zo rollen ze dus....

Pierre Lebon | 02-09-18 | 13:46

Kunnen we geen petitie starten om de grote grijze Dijkhoffkabouter te smeken Han toch weer een plekje in de Tweede Kamer te geven, als Han belooft om nooit meer op de stoel van de Kamervoorzitter de liefde te bedrijven? Dan zouden we hem nog een keer over die zakelijke belangen van hem kunnen zien struikelen.

Watching the Wheels | 02-09-18 | 13:44

Goh, verrassing. Er moet weer een vvd er de laan uit. Is er nog nieuws?

rattenvanger XL | 02-09-18 | 13:31

Wat ik me nou afvraag, zijn Han en Asha ten broeke nou familie of niet?

WaltherP99 | 02-09-18 | 13:29 | 2

Je bedoelt, omdat ze uiterlijk op elkaar lijken? Han heeft toch geen tuinpak aan? Inmiddels misschien wel, da's ook weer zo ...

Watching the Wheels | 02-09-18 | 13:47

Het lijkt me niet, dat daar dna onderzoek voor nodig is. De enige overeenkomst is: ze dragen beiden een bril.

Pierre Lebon | 02-09-18 | 13:48

Laat het zaad van Han rijkelijk over Gods akkers vloeien. Halleluja!

kippevlees | 02-09-18 | 13:07

Bas doet nou alsof het met Han ten Broeke als minister allemaal anders was gelopen. Alsof Han ook niet gewoon aan de leidsels van de partijdiscipline loopt. Best wel dom eigenlijk voor een politiek verslaggever/politicoloog. Maar ja, beide zijn natuurlijk geen èchte beroepen...

Sans Comique | 02-09-18 | 12:57 | 1

Bas speelt gewoon mee in het Circus Politica - anders kan je er ook niet meer (serieus) over schrijven ten slotte. Politiek wordt niet of nauwelijks nog bepaald in de kamers, dat is al meer dan 20 jaar zo. (kabinet) Rutte BV komt er alleen voor het eerst openlijk voor uit dat de kiezer net zo schandelijk wordt voorgelogen en bedrogen als de kiezer in China, de VS, Rusland of hier in Japan. De manier waarop verschilt alleen enorm. Allen kennen ze een vorm van het corporatisme waarin de kiezer niets meer te zeggen heeft.

Dat wil niet zeggen dat politici goede bestuurders kunnen zijn. Het is aleen zo dat beleidsbepaling vrijwel geheel ligt bij types die Hans de Boer vertegenwoordigd.

Han ten Broeke was noch een goed bestuurder noch een goed politicus. Han ten Broeke was een goed belangenbehartiger van allerlei (machtige) schimmige partijtjes met belangen in o.a. Ukraine

litebyte | 02-09-18 | 13:26

Han ten Broeke is gek op vrouwen lees ik. Maar als ik m zo bekijk vraag ik me af of er veel vrouwen gek zijn op Han ten Broeke? Volgens mij geen al te kritische vrouwen. Die mannen in de politiek zijn nou niet erg moeders mooiste. Trouwens de vrouwen in de politiek ook niet. Vaak ook slecht gekleed. Met zoveel inkomen zo slecht kleden is ook een prestatie van formaat.

bozeboep | 02-09-18 | 12:49 | 4

@bisbisbis
Klopt. Familie van mij werkte ooit bij een bank in den Haag en hij vertelde dat als hij in de kroeg stond je twee partijen had. De jonge bankiers die elkaar suf naaiden (goed voor hun beroep), meestal vrijgezel maar de wereldkampioenen elkaar kapot ne*ken om hoger op te komen waren/zijn de stagiaires, beleidsmedewerkers, lobbyisten, journalisten (jaja) en ook politici van iedere partij, van links tot rechts. En hoe lager men op de ladder staat des te harder glijdt men om maar hoger op te komen. Maw men naait puur en alleen om hoger op te komen in die kringen. That's the bizz there.

Basil Fawlty | 02-09-18 | 14:10

@Basil Fawlty | 02-09-18 | 14:10
Staalbankiers?

Watching the Wheels | 02-09-18 | 14:28

@Watching the Wheels
Nope.

Basil Fawlty | 02-09-18 | 19:26
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is dat toch met mannen dat het ze maar niet lukt om hun lul in hun broek te houden?

Francisca | 02-09-18 | 12:48 | 6

Mannen met macht en geld worden zeer regelmatig voor dat soort uitdagingen gesteld. Als hij de plaatselijke bakker was geweest had ze natuurlijk nooit met hem aangepapt.

Reagurend_Nijlpaard | 02-09-18 | 13:13

Han ten Broeke had waarschijnlijk een nare seksuele ervaring in zijn jeugd... althans dat is het excuus dat dit soort 'mannen' vaak voeren als ze worden betrapt/ of worden herinnerd aan dit soort gedrag.

Feitelijk is het vaak narcistische arrogantie - Ik ben machtig, ik kan alles maken, ik kom overal mee weg.

litebyte | 02-09-18 | 13:31

Onze lullen leiden een volstrekt eigen leven.. maar ja, weet jij veel....

Pierre Lebon | 02-09-18 | 13:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Oh Godsallemachtig, alweer deze poppenkast. Ik dacht dat het na 2017 wel over was met het "Maar ik ben ook slachtoffer"-gezeik.
En je spelt het: #MeTwo ... (Ik ook) #MeToo betekent IK TEVEEL

JeBroederInPolemiek | 02-09-18 | 12:44 | 4

Terug naar school, broeder.

Reagurend_Nijlpaard | 02-09-18 | 13:14

I stand corrected. De @NOS had deze nudge gegeven. Heb het even gegoogelt, scheelt collegegeld @Reagurend_Nijlpaard

JeBroederInPolemiek | 02-09-18 | 13:24

#MeTwo bestaat overigens wel en is een actie van Duitse Turken om hun dubbele nationaliteit te onderstrepen of zoiets dergelijks.

Watching the Wheels | 02-09-18 | 14:31
▼ 1 antwoord verborgen

Een, al dan niet fris, akkefietje met een vrouw (volgens sommige media "meisje") van 24 jaar oud kan mij eerlijk gezegd niet zo boeien. Zeker niet als er geen aangifte gedaan is. Wat buiten de discussie blijft is dat dit alles Ten Broeke in meer of mindere mate chantabel maakte en dat vind ik het meest ernstige aan deze zaak.

DasNouJammer | 02-09-18 | 12:41

Het is opvallend dat het telkens VVD bewindslieden zijn die moeten opstappen.
Als het zo doorgaat moet ook Rutte eerdaags vertrekken omdat hij dikwijls dingen zegt die niet waar zijn.

Zoals hierboven staat - beeldvorming is heel belangrijk.
Van Rutte weet heel NL dat hij af en toe een leugentje doet om bestwil... ook al kost het miljarden - iedereen accepteert dit.
Bijvoorbeeld: ''geen cent meer naar Griekenland'' en ''de onderste steen zal bovenkomen''.
Je kunt Mark Rutte vergelijken met Prins Bernhard... iedereen wist dat hij af en toe wat extra geld nodig had en dat hij het met andere vrouwen deed - maar volgens de beeldvorming vond heel Nederland en de NOS dat hij niet verkeerd was.

sociaal_econoom | 02-09-18 | 12:39 | 1

Inderdaad, en beeldvorming is selectief. Onze staatsomroepen en alternatieve media moeten zich dat aanrekenen.

O2Neutraal | 02-09-18 | 12:57

Mag ik even kotsen? Jihadi-Han is een kwaadaardige, gevaarlijke gek, zoals alle VVD-ers. Steunt jihadistische terreur-organisaties. Steunt het massaal verzuipen van Middellandse Zeevaarders. Steunt de Turkse terreur tegen de anti-jihadisten in Afrin. Steunt alles wat pro-EU en anti-Europeaan is. Liegt over alles wat los en vast staat.
Goed dat deze lamlendige mislukkeling opgerot is. Slecht dat hij er zo gemakkelijk mee weg komt.

obominotie | 02-09-18 | 12:38

Niet lullen, ik heb ook weleens een stagiaire gestift. Zo gaat dat weleens in het echte leven. Han, geile beer, het beste!

Ommezwaai | 02-09-18 | 12:38 | 3

Ik ben in mijn hele leven 1x vreemd gegaan en dat was voor mijn 18e ... Daarna zo trouw als een hond gebleven aan iedere vrouw. De consequenties van die ene keer waren namelijk dramatisch en niet leuk.

Oh and on the side: Mijn Chinese sterrenbeeld is hond, maar dat zal ongerelateerd zijn.

JeBroederInPolemiek | 02-09-18 | 12:49

@JeBroederInPolemiek | 02-09-18 | 12:49
Maar je zegt wel "trouw aan iedere vrouw" ... zo kan ik het ook.

Watching the Wheels | 02-09-18 | 12:58

LOL Watching the Wheels | 02-09-18 | 12:58 Ik bedoel in chronologische volgorde natuurlijk. Het huidige exemplaar gaat al 9 jaar mee waarvan 5,5 getrouwd. Ben Henk Westbroek niet ;-)

JeBroederInPolemiek | 02-09-18 | 13:21

nep-parlementsleden die niet eens in staat blijken hun buitendedeurgeneuq te maskeren horen gewoon niet in de nep-tk thuis.
Dus, meneer ten onderbroeke, overweeg eens vreemd te gaan met de linkerhand.
En toedels, rukkertje!

pennestront | 02-09-18 | 12:27

HTB is niet zo boeiender. Mooier is dat de VVD weer een douw naar de juiste deur krijgt: de deur naar vergetelheid.

ole guapa | 02-09-18 | 12:23

Hoewel dat 10 punten buitenlandbeleid er goed en pragmatisch uitzag heb ik geen benul hoe deze bewindsman in elkaar stak, te weinig beeld van, dus ook geen oordeel.

Jan, Leiden | 02-09-18 | 12:22

Dus eerst wordt de man geprezen dattie een lekker jong ding vindt; dattie getrouwd was en dat het een collega was doet er niet toe. Dan gaat het uit en komt er een 'overeenkomst'. Paar jaar later gaat iemand metoo huilen en explodeert de boel. Waarbij het mokkel steeds winst boekt en de man hoe langer hoe meer verlies.
Waarom wordt die man geprezen?! En waarom valt niemand over dat soort mokkels? Ik begrijp sommige dingen dus echt niet. Te weinig bimbo in mijm brein zeker.

einStina | 02-09-18 | 12:21 | 13

@einStina
Darling, lees nog 's effe rustig wat ik schreef want je begrijpt het blijkbaar niet helemaal. ;-)

Basil Fawlty | 02-09-18 | 14:16

@Basil ja volgens mij zijn we het eens, alleen kreeg ik dat niet op papier omdat ik nog in mijn verbazing vast zat. Sorry. Zondag en moe en blond. Forgive me! ;-)

einStina | 02-09-18 | 14:43

@einStina
No worries. Daarom is het ook zondag, rustdag.

Basil Fawlty | 02-09-18 | 19:27
▼ 10 antwoorden verborgen

Kan ikwaserbijzijlstra mooi zn plekkie innemen in de nep2dekamer.
Eind goed,al goed.

komtdatschot | 02-09-18 | 12:20 | 2

Zou zomaar kunnen gebeuren ja, want qua volgorde moeten ze eerst weer opgestapte leden op de kieslijst vragen of hij/zij wil terugkeren... en volgens mij is dat Halbe Zijlstra... ze zijn er gek genoeg voor bij de VVD.

Keyboardspeler | 02-09-18 | 12:38

Komt zelfs op lokaal nivo bij de VVD voor. Zo hebben ze in de gemeente Hollands Kroon een wethouder die begin 2018 (huilend) ontslag moest nemen omdat hij er een zooitje van had gemaakt. Komt als lijsttrekker terug in maart bij de gemeenteraadsverkiezingen en je raad het nooit.... is wederom wethouder. Bij die club is alles mogelijk omdat het stemvee allemaal een soort van altzheimer hebben.

beter-laat-dan-nooit | 02-09-18 | 16:30

Ik vond hem te glibberig. Maar dat past wel bij de VVD. Who is next? Glibberende Rutte?

Rest In Privacy | 02-09-18 | 12:16

Over VVD'ers gesproken die de Tweede Kamer verlaten:

"VVD-Kamerlid en oud-minister van Defensie Jeanine Hennis gaat voor de Verenigde Naties aan de slag in Irak. Ze wordt Speciaal Vertegenwoordiger van de Secretaris-Generaal van de VN in Irak en gaat de VN-missie daar leiden."
bron: nos.nl/artikel/2248424-weer-vvd-er-ui...

kweethetooknietbeter | 02-09-18 | 12:15 | 7

Melkertbaan.

Watching the Wheels | 02-09-18 | 12:59

@Watching the Wheels | 02-09-18 | 12:59
Melkert is voorgedragen om voorzitter v/d vereniging van NL Ziekenhuizen te worden, geen geintje.

Uw Verzekeringsadvis | 02-09-18 | 13:15

@Uw Verzekeringsadvis | 02-09-18 | 13:15
Het partijenkartelcircuitje. Melkert kreeg de baan die Hennis nu in Irak gaat vervullen toen hij even uit het zicht moest na de moord op Fortuyn.

Watching the Wheels | 02-09-18 | 14:38
▼ 4 antwoorden verborgen

" Jammerlijke toestand. Han ten Broeke is hoe dan ook de beste minister van Buitenlandse Zaken die we nooit hebben gehad."

Vergeet Bert Koenders niet !! (kuch, kuch)

Ervaringsdeskundige | 02-09-18 | 12:14 | 2

Je bedoelt dat we Bert nooit hebben gehad?
Ik begrijp er niets van...

DeDenkerT | 02-09-18 | 12:39

Han, je zit met je banaan in m'n oor.

Watching the Wheels | 02-09-18 | 13:01

Dit plempsel had zo in de nurk gekund.

boccelullus | 02-09-18 | 12:11

Klaas Dijkstra zou het anders hebben gedaan?
Ja, die zou de dame, bij wijze van straf vanwege het geen aangifte willen doen, een grote harde trap onder haar rest hebben gegeven en ontslagen.
Want Dijkstra is een grotere lul dan Zijlstra een leugenaar was.

En Ten Broeke vergist zich in de NAVO, die op haar beurt de snode plannen van Turkije onderschat en zich door deze naievelijk tegen Rusland liet opzetten.

Zulke politici zijn niet om te bejubelen. Ze zijn gevaarlijk.

gaffelbaard | 02-09-18 | 12:07 | 4

Het is Dijkhof..... Klaas Dijkhof

Fatwabuster | 02-09-18 | 12:10

Je hebt gelijk. Ik zal wel in de war zijn met Pia. Sorry.

gaffelbaard | 02-09-18 | 12:13

Die Pia is net zo erg. Net zoals die huichelachtige Monica Keizer. Je zou er maar iedere dag naast wakker worden. *kots*

Rest In Privacy | 02-09-18 | 12:20
▼ 1 antwoord verborgen

De achterliggende vraag is en blijft : 'Welke rekening moest er met Han ten Broeke nog vereffend worden" ?
Waarom moest juist nu een akkefietje van vijf jaar geleden tot een halszaak gemaakt worden ?

Wijze uit het Oosten | 02-09-18 | 12:07 | 4

Dat is de vraag der vragen. Het hoe en waarom zullen we we nooit te horen gaan krijgen.

DerkArie-ut-de-Achte | 02-09-18 | 12:19

Rubberen Mark weet het antwoord.

Rest In Privacy | 02-09-18 | 12:20

Aangezien het van Ton F. van Dijk is, zou het een bommetje van Haga kunnen zijn.

arlen | 02-09-18 | 12:34
▼ 1 antwoord verborgen

Dus deze lofzang op Han is een beetje vreemd, op zijn zachtst gezegd.

Sans Comique | 02-09-18 | 12:05

Iemand die trouwt neemt verantwoordelijkheid op zich. Als die verantwoordelijkheid te zwaar is en Han kan zijn lul niet in zijn broek houden en komt als gevolg daarvan in een chantabele positie, is Han niet geschikt als bewindspersoon. Iemand die zichzelf niet in de hand heeft is niet domweg niet geschikt. Je kunt vinden dat het nergens om gaat en dat het bedriegen van je vrouw gewoon moet kunnen, dat laat onverlet dat je jezelf niet in de hand hebt. Voor een beetje jeuk aan je snikkel en één vingerhoedje stijfsel kun je niet een heel land op het spel zetten.

Sans Comique | 02-09-18 | 12:04 | 4

Het wordt ook zo makkelijk een gewoonte als er geen consequenties op staan.

Mr.Crowley | 02-09-18 | 12:31

Alleen was Han destijds niet meer getrouwd.
Klein feitje, best wel belangrijk in relatie tot Uw plempsels.

Berbaar | 02-09-18 | 12:32

@berbaar
Je hebt gelijk. Maar het naaien van een stagaire die van hem afhankelijk was van een beoordeling is wel ok?

Sans Comique | 02-09-18 | 17:59
▼ 1 antwoord verborgen

Beste Bas. Prachtig die woorden maar het is en blijft een vvd-er; dus:
Liegen, De-waarheid-niet-speken, Een voor hem geregeld baantje, Rutte/Pinokkio, Partijkartel, Liegen, Toneelspelen, Liegen, Corruptie, Media beïnvloeden, Liegen, Geeb afstand durft te nemen van de afschaffen Divident belasting, Liegen, Zakkenvullen, Ons-kent-ons, Liegen ...
Dus Bas. Nee we trappen er niet in.

Kamervraag | 02-09-18 | 12:04

Goed nummer!
Overigens die clip zou nu door de SJW's als seksistisch worden beschouwd want te korte rokjes, niet dat die SJW's de tekst begrijpen maar die korte rokjes dat is de crux!!!! Ghehehe.

Basil Fawlty | 02-09-18 | 12:20

@kweethetooknietbeter
Hahahaha. Heel goed!

Basil Fawlty | 02-09-18 | 12:21
▼ 2 antwoorden verborgen

"Extra verdrietig dat huidig fractievoorzitter Klaas Dijkhoff zijn voorganger deze week nog een mes in de rug stak door te stellen dat hij het heel anders zou hebben aangepakt."

Viel me ook tegen van Dijkhoff, waarvan ik op zich een fan ben.

"Terecht dat Ten Broeke opstapt? Hij kan niet anders, beeldvorming is alles."

Helaas is dat zo. Zoals ik eerder deze week al ergens schreef: het is heel lastig nu na 5 jaar nog te bepalen wie exact de waarheid spreekt (in Amerikaanse politieseries hebben ze het dan over "He said, she said" gevallen), en wellicht spreken ze allebei vanuit hun ervaring van het gebeurde een soort waarheid. Echt lastig.

Maar ik denk dat Ten Broeke er goed aan heeft gedaan op te stappen, want dit had hem blijven achtervolgen en aan hem blijven kleven. Dat zou zijn functioneren - als Kamerlid of in de toekomst wellicht minister - te veel hebben gehinderd. Mensen zijn vandaag de dag bepaald niet vergevingsgezind en nooit bereid om te zeggen: zand erover. In ernstige gevallen (misbruikschandalen in de katholieke kerk bv) is dat te begrijpen en ben ik het zelf ook niet erg, maar het geval van Ten Broeke? Overdreven.

Neem een vergelijkbaar geval: Francisco van Jole. Nou ben ik geen fan van Van Jole en zijn policor sitetje Joop.nl, maar die ene faux pas waarin hij achteraf schrok van de reactie van de dame in kwestie, wordt hem hier op GS ook altijd nog in geuren en kleuren nagedragen.

Eea is misschien niet goed te praten en er moeten excuses voor komen en lering uit getrokken worden, maar het zijn ook geen halsmisdrijven, en ik denk dat dit soort gedragingen/vergissingen wel vaker voorkomt in het moderne leven. Alleen hebben al die mensen de mazzel van de anonimiteit en worden ze nooit "genamed en geshamed".

Dr_Johnson | 02-09-18 | 12:04 | 3

U bent nu nog fan van Dijkhoff, maar de man zit toch echt bij de partij van Prutte en stemt met alles braaf mee. Je kunt net zo goed fan worden van de nummer 23 op de lijst, het voordeel daarvan is dat je nog hoop kunt hebben dat nummer 23 een eigen mening heeft, bij Dijkhoff kun je bijna zeker weten dat de EU & demofobie-trein weer volgens schema zal vertrekken. Hij gebruikt inmiddels zelfs al de Prutte-taal: zorgvuldig heb ik al een paar keer gehoord. Treurig.

O2Neutraal | 02-09-18 | 12:30

Ach, ik heb geen idee wie de nr 23 is, maar Dijkhoff is een scherp debater gebleken in de TK (was de Slimste Mens; nou ja, dat is niet verschrikkelijk relevant, weet ik ook wel), maar heeft m.i. bewezen het hoofd koel te kunnen onder druk tijdens die migrantentsunami die hier binnen golfde in 2015. Ik vind en vond het niet prettig dat die lieden maar blijven binnenkomen, jaar na jaar na jaar, maar in 2015 was toch wel even sprake van een soort crisis (thanks to Frau Merkel), en daar moest Dijkhoff toch iets mee. Heeft hij toen goed gedaan, vind ik.

Dr_Johnson | 02-09-18 | 12:54

Dr_Johnson | 02-09-18 | 12:54
Geen idee wat hij goed heeft gedaan of anders heeft gedaan dan bijv. een Dijsselbloem tijdens de Griekenland-crisis. Die straalde ook vertrouwen uit. Of Bos die de banken ging redden, of desnoods Hennis die de dood van haar personeel over de verkiezingen probeerde te tillen, of net als Prutte wanneer hij weer eens feiten weglaat of een mooie draai geeft. De enige die een keer niet het hoofd koel wist te houden was notabene Alexander Penthouse toen hem gevraagd werd naar zijn nieuwe appartement.

O2Neutraal | 02-09-18 | 13:03

Is het neukertje echt Elodie Verweij ?

beniknouzoslim | 02-09-18 | 12:00

Had men aan de manier waarop hij zijn loopje gebruikte niet kunnen zijn dat hij een vrouwen-man was en geen tijd had om te praten?

Poekieman | 02-09-18 | 11:56 | 1

zijn = zien

Poekieman | 02-09-18 | 11:56

Dit is ondertussen het tiende topic over Han.
Volgens mij is alles wel gezegd.

HoerieHarry | 02-09-18 | 11:54

"En zoals nu blijkt behept met een verlangend oog naar het vrouwelijk schoon."

Uhh, dat 'behept' lijkt me niet de juiste woordkeuze. Dit terzijde.

Ichneumonidae | 02-09-18 | 11:47

Over ten Broeke's serieuze en devote aanpak op buitenland dossiers valt weinig aan te merken. Jammer dat hij als een gluiperd overkwam, en dat dreigende vingertje naar Bontes, destijds, gadver!. Maar als je door de VVD kaltgestellt wordt, je ingehaald wordt door een Zijlstra die van toeten noch blazen wist op Buza, dan een afgezwaaide Blok uit de mottenballen voorbij ziet komen met die vreselijke Kaag op het vinkentouw, dan kan ik me voorstellen dat de VVD loopbaan van Hannibal niet veel perspectief meer bood.
De frustratie heeft hem ingehaald, hij dient nu (terecht) zijn eigen zakelijke belangen. Die ook al ter discussie stonden.
En het oude koeien MeToo verhaal van 5 jaar oud is een pijnlijke doch mooie afleidings manoeuvre. Men slikt het als zoete koek.
De VVD had niet veel kwaliteit in huis, en met het vertrek van ten Broeke is daar nog een scherf van afgebroken

Memek | 02-09-18 | 11:45

Maar wie is dan de dame in kwestie ?

Baron Clappique | 02-09-18 | 11:44 | 1

Niet belangrijk, een of ander inwisselbaar golddigkechje. Mis je niks an.

VeelTeSteil | 02-09-18 | 11:47

@Baspaternotte

Waarom niet gevraagd waarom het juist *nu* naarboven komt? Want dat is het meest interessante van de kwestie.

omanders | 02-09-18 | 11:42 | 2

Die vraag staat er volgens mij. "Wat knaagt: waarom moet Ten Broeke nu opstappen voor iets dat vijf jaar geleden schijnbaar geen onoverkomelijk probleem bleek? "

osolemio | 02-09-18 | 11:53

@ osolemio | 02-09-18 | 11:53

Je hebt gelijk.

omanders | 02-09-18 | 15:24

Dit soort dingen gebeurde vroeger natuurlijk ook, alleen toen kraaide er geen haan naar. Er deden wel eens 'geruchten de ronde', maar geen journalist die zin had het eens uit te gaan zoeken, veuls te veul werk, en teveel gehecht aan hun lucratieve baantje. Ons kent ons. Nu krijgen ze alles op een presenteerblaadje aangeboden, ze hoeven de bal slechts in te koppen.

Zenzeo | 02-09-18 | 11:40

"Terecht dat Ten Broeke opstapt? Hij kan niet anders, beeldvorming is alles. Aanblijven had onvermijdelijk geleid tot een onverkwikkelijk welles-nietes spelletje. "

Nee, niet terecht en vooral niet handig. Door op te stappen beken je impliciet schuld. Hij had een voorbeeld moeten nemen aan Trump. Het feit dat ze geweigerd heeft naar de politie te stappen en dit via de court of public opinion speelt zegt genoeg: ze heeft zich geprobeerd omhoog te neuken (wat heel veel vrouwen doen, het is werkelijk schering en inslag op de werkvloer)... niet gelukt en is nu boos, voelt zich goedkoop en het is nu payback time... gewoon omdat het algehele tijdgewricht er ruimte voor biedt.

koter | 02-09-18 | 11:38 | 1

Precies.
Slachtofers van een overval gaan ook direct naar de politie, in plaats van 5 jaar later via de media verdachtmakingen te uiten. In een rechtsstaat bepaalt de rechter of iemand schuldig is.

Waarom bestaan er in de MSM geen serieuze journalisten, die die #metoo hype eens grondig afbranden?

Dandruff | 02-09-18 | 12:11

Waarom wel de naam van ten Broeke voluit in demedia en niet
de naam van die mevrouw, die er na 5 jaar achter was gekomen dat zij vreemd is gegaan?
Dus GS, svp naam en foto van die sexster!

outdoor | 02-09-18 | 11:36 | 1

De verraders die Julian Assange van "verkrachting" hadden beschuldigd zijn ook nooit verder onderzocht. Verraad (door vrouwen) wordt altijd beloond. Journalisten en publieke opinie schenken bijna nooit aandacht aan de verrader. Want het doel heiligt de middelen. Ten Broeke is een in en in slechte, gewetenloze man, dit valt niet terug te draaien, verrader heeft trouwens altijd gelijk, want vrouw

zwemverbrander | 02-09-18 | 12:23

Wat een VVD-likstukje dit. Wat er in de achterkamertjes van het nep-parlement gebeurt en waarom weer 1 van de zovele gluiperds weg moet is voor mensen die überhaupt in dit achterlijke stelsel geloven. Voor elke deugniet staan toch wel weer duizenden nieuwe huichelachtige machtsgeilende deugvertegenwoordigers in de rij om de kring weer te sluiten. Er verandert niets, want het volk gelooft in deze 'democratie'.
De beste minister van buitenlandse zaken die we nooit hebben gehad zit niet in de politiek.

A.U.EnLeven | 02-09-18 | 11:35 | 2

Zeer juist, Sint Han wordt hier even voor de tweede keer heilig verklaard. Een vvd-ert nota bene, het grootste gajes dat er op twee benen rondloopt op het Binnenhof. Die er met kop en schouders boven uitsteken als het op het verkopen van Nederland aankomt. En dan moet ik het erg vinden als zo'n nsb-ert door zijn eigen maten met een mes in zijn rug gekieteld wordt. Laat me niet lachen!

De Briemusketier | 02-09-18 | 11:46

De Briemusketier | 02-09-18 | 11:46

LOL!

Rest In Privacy | 02-09-18 | 12:26

Dus hij heeft ineens niet op de stoel van de Kamervoorzitter gen*kt? De enige reden dat die Halve adviseerde om aangifte te doen, is omdat hij weet hoe aangifte doen in praktijk werkt na 20 jaar vvd-beleid. Met de meeste aangiftes gebeurt niks, dat weet Zijlstra heel goed. Hij dacht niet voor niks te kunnen liegen voor een volle zaal over een ontmoeting met Poetin, meestal komen vvd'ers ermee weg. Fijn dat hij weg is en hoop niet dat hij ergens weer opduikt in de publieke sector. Laat hem maar een keer gaan werken. En zo goed vond ik hem niet, beetje dommig zelfs op sommige momenten. Op andere momenten kwam hij eens wel goed uit z'n woorden, dat moet ook gezegd. Fijn dat hij weg.

Watching the Wheels | 02-09-18 | 11:34 | 2

weg +is.

Watching the Wheels | 02-09-18 | 11:34

Adviseren om aangifte te doen, wetende dat ze dat nooit zal doen omdat zulks haar politieke loopbaan om zeep zou helpen. Klinkt barmhartig maar is feitelijk een vuile truc.
Nu wordt het gebruikt als afleiding voor wat werkelijk met Ten Broeke speelt, zodat iedereen over het schuinsmarcheren valt en niet over de vuile zaken die hij ernaast voert. Slimme zet.

Bakkeleures | 02-09-18 | 11:59

Als je neukertje op de npo-nieuwsredaktie werkt en je wakker ligt van dat ze zomaar uit de school kan klappen dan kan je maar beter zelf stoppen. Want anders krijg je misschien wel gezondsheidsklachten.

Leptob | 02-09-18 | 11:33

Neem eens een keer geen VVDer voor die positie. Vraag Kaag.

Einde van de Domheid | 02-09-18 | 11:33 | 6

@Watching: Kaag is minister.

Lupuslupus | 02-09-18 | 11:38

@Lupuslupus | 02-09-18 | 11:38
Dat begrijp ik, maar de persoon die weg is was toch vvd-kamerlid? Alleen iemand die weg is kun je toch vervangen, anders kunnen ze Rutte ook wel vervangen door de kaasboer uit ons dorp. Neem eens een kaasboer als vvd-kamerlid.

Watching the Wheels | 02-09-18 | 11:56

Watching the Wheels | 02-09-18 | 11:56
Prima suggestie, kaasboeren zijn doorgaans eerlijk, is in elk geval mijn persoonlijke ervaring. Dit in tegenstelling tot de stap-voor-stap en zorgvuldig evalueren roepende Prutte.

O2Neutraal | 02-09-18 | 13:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Klinkt een beetje alsof Paternotte vindt dat een beetje vozen moet kunnen.

Einde van de Domheid | 02-09-18 | 11:31 | 4

Nee dat moet dus niet kunnen. Zover is het al gekomen dat men dat normaal is gaan vinden. Weleens van 'integer' gehoord?

Lupuslupus | 02-09-18 | 11:41

Lupuslupus | 02-09-18 | 11:41
Nou, dan ga je integer vozen, probleem opgelost.

Ichneumonidae | 02-09-18 | 11:59

Punt is dat er gradaties van niet-integer gedrag zijn. Gewoon leuk met elkaar naar bed, iets buitenechtelijks, of binnen een machtsverhouding, of zelfs expliciet tegen haar wil. En bij gradaties van zonden horen ook gradaties van straffen: het is niet terecht dat je weggestuurd wordt voor “een beetje vozen”.

Muxje | 02-09-18 | 12:10
▼ 1 antwoord verborgen

Hier is meer aan den hand!!!

vanrechteren | 02-09-18 | 11:30 | 1

Dat vermoed ik dus ook. Dit verhaal is veeeeeeeeeeel te dun om iemand voor weg te sturen. Er zit wat ruimte tussen een, wat was het, ongelijke relatie of hoe ze het in de media ook noemen en een metoo-ervaring. Hoe dan ook, er moeten een stuk meer lijken in de kast liggen. Als dit reden tot ontslag is, dan vraag ik me al helemaal af waarom je politicus zou willen worden. Ik dacht dat het rommelen met gewillige stagiaires etc. juist bij de secundaire arbeidsvoorwaarden hoorden.

Rest In Privacy | 02-09-18 | 11:51

Aimabel wil ik hem niet noemen. Ik ken mensen met hem gestudeerd hebben en hun mening is vrij unaniem dat hij een achterbakse lul was en is gebleven, ze waren hier dan ook absoluut niet verbaasd over. Aan de andere kant, welke politicus is geen achterbakse lul.

Maar goed natuurlijk speelt er meer. Rutte's positie binnen de partij wankelt, meer en meer mensen zijn hem zat en dat betekent ook dat zijn knechten 'game' zijn. Ik gok dat Dijkhoff bezig is met een coup binnen de VVD.

Japannert | 02-09-18 | 11:29 | 5

Rutte's positie wankelt? .. Welnee, Rutte kan de komende paar jaar de boel blijven weglachen zonder dat het consequenties zal hebben. Rutte zit zijn laatste termijn als MP uit en verdwijnt dan richting Brussel.

normanius | 02-09-18 | 11:57

Als er een coup komt dan is het een vooropgezet plan met als achterliggende motief het mogelijk te maken het beleid een beetje te verschuiven. Voorlopig heeft Dijkhoff zichzelf enkel bedient van Prutte-waardige teksten, wel een beetje meer volks, maar het eeuwige gillet zou ons genoeg moeten vertellen over deze eeuwige student met position papers en signaalwoorden.

O2Neutraal | 02-09-18 | 12:35

Er wordt tijdens zo'n zomerreces 2 jaar voor de volgende verkiezingscampagne natuurlijk al druk voorgesorteerd en ik vind het veelzeggend dat Dijkhof hem een duw na geeft. Rutte heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij Dijkhof als een goede opvolger ziet, hetgeen ongetwijfeld betekent dat Dijkhof een linkse Pro-EU / open grenzen koers gaat varen. Ten Broeke is rechtser en pro-natiestaat.

Max Headroom | 02-09-18 | 15:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Het kartelbaantje CdK in Gelderland is vacant of is dat al vergeven aan ee vrouw? Snoesje van Miltenburg is trouwens wel aan de beurt voor een mooie bestuurlijke baan passend bij haar capaciteiten....

vranac | 02-09-18 | 11:29 | 1

Ja precies, stelletje vuile vieze gore oplichters zijn het. Daar zat toch die moeilijk voortbewegende PvdA'erster met een groentetuin voor de gewone man? Of is dat Drente?

Rest In Privacy | 02-09-18 | 12:31

" ... afgaande op de feiten ZOALS BEKEND valt toenmalig fractievoorzitter Halbe Zijlstra niets aan te wrijven."

We kennen de feiten dus niet, wellicht is het volkomen terecht dat hij weggestuurd is.

orange pekoe | 02-09-18 | 11:28

Net stukje Bassie, dank.
Met dit akkefietje sluimerend op de achtergrond was Han natuurlijk geen kabinetsmateriaal meer, daarnaast is een grote fractie als die van de VVD natuurlijk een apenrots.
Velen wisten van het verhaal dus het was wachten op het lek.
Hopelijk vindt hij een aardig baantje bij de VN, NAVO of EU, het zou zonde zijn als zijn talent verloren gaat.

Berbaar | 02-09-18 | 11:27 | 4

Tuurlijk Berbaar. Iemand die zijn lul achterna loopt parkeren bij de NAVO. Strak plan.

Tietmier | 02-09-18 | 12:19

Ik zie hem eerder als uitsmijter bij een nachtclub....... kan hij zijn talenten als womanizer meer dan goed gebruiken

Fatwabuster | 02-09-18 | 12:31

@Berbaar | 02-09-18 | 11:27

"Velen wisten van het verhaal dus het was wachten op het lek."

Ach, dus je geeft me wel gelijk (11:49/12:04).

omanders | 02-09-18 | 14:10
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vergeet toch nooit "Het Incident met Het Dreigvingertje" van Ten Broeke richting Bontes.

Boy Cot | 02-09-18 | 11:26

Alsof je als heterosensueel ook nog maar iets te zoeken hebt bij die vrijdenkers van de vvd. #markallemansvriendjes

Hetkanverkeren | 02-09-18 | 11:25

ff off topic, maar volgens het AD moeten we gewoon meer begrip tonen voor plof- cq steek- cq racelims. Misschien Hannie ook maar vergeven? Hij heeft het perslotvanafrekening ook niet makkelijk.... www.ad.nl/binnenland/asielzoekers-die...

Ramses Sappie | 02-09-18 | 11:25

tja, met veel inhoudelijke kennis red je het niet in de 'Haagse' slangenkuil. Dat 'fractievoorzitter Klaas Dijkhoff zijn voorganger deze week nog een mes in de rug stak' is veelzeggend: deze wilde blijkbaar van zijn opvolger met veel dossier kennis af.

Revolución | 02-09-18 | 11:23

Bassie, ik heb een beetje moeite met je slotconclusie......... mannen die hun poten niet kunnen thuis houden kunnen in mijn ogen nooit een goede minister BUZA zijn! Han heeft zich namelijk door zijn gedrag (is zij de enige?) chantabel gemaakt.

Fatwabuster | 02-09-18 | 11:22 | 2

Han was om gegaan bij het eerste de beste Russische of Chinese topmodel. Hoppa weg staatsgeheimen. Han was compleet ongeschikt, hoe capabel vakinhoudelijk ook.

de Voorzittert | 02-09-18 | 11:45

Precies. Nooit teveel verantwoordelijkheden geven aan mensen die hun driften niet kunnen beheersen.

Tietmier | 02-09-18 | 12:16

Bij van Jole is ook geen aangifte gedaan maar dat komt zeker even niet uit nu?

Supermatthijs | 02-09-18 | 11:22 | 1

Van Jole is opperpriester van de linkse kerk. U weet wel, die club die altijd buiten schot blijft als de pleuris uitbreekt. Het zou -net als bepaalde motorclubs- gewoon als een criminele organisatie moeten worden bestempeld en dientengevolge dan ook snel verboden moeten worden.

Ommezwaai | 02-09-18 | 12:34

Wanneer Han een Dominee was geweest dan was er niets aan de hand geweest. Dan beschermen reaguurders je zelfs. Met obligate uitspraken als dat het een ongelukje was en hij heeft toch al excuses aangeboden...

Mark_D_NL | 02-09-18 | 11:21 | 2

Zo is dat, peur maar lekker in de hypocriete wond.

Bennie Boos | 02-09-18 | 12:21

Mark, je loopt hier al een hele tijd rond. Dan weet je toch ook hoe er gereaguurd wordt op schandalen in de kerk.

ole guapa | 02-09-18 | 12:21

Kaltgestelt om geheel andere reden. Wie gelooft in de #hetoo reden trapt er in.
2 jaar in de luwte en dan vet betaalde baan elders.

spekpater | 02-09-18 | 11:21

Ineens weet je het als carriere politicus, je loopt je lul achterna, altijd een goed idee.

De Briemusketier | 02-09-18 | 11:21

Het is een jammere kwestie inderdaad. Er is destijds geen aangifte gedaan, het is bovendien maar zeer de vraag of hetgeen gebeurt is inderdaad tegen de zin van de vrouw in kwestie is was, blijkbaar heeft het enige tijd geduurd. Wellicht heeft ze achteraf spijt gekregen, maar dat maakt het dan niet met terugwerkende kracht alsnog aanranding. Als het dat wel is, waarom is er dan geen aangifte gedaan, waarom is ze er blijven werken, waarom vonden de betrokken partijen destijds dat het voldoende geschikt was?

Jan Slot | 02-09-18 | 11:18

Nou, ik ben zo vrij de opvatting te hanteren dat er meer speelt dan alleen een ongelijkwaardige relatie van 5 jaar geleden.

Iemand wilde Han ten Broeke wippen en heeft dit dingetje gebruikt. Was het niet hierom, dan was het wel zijn ongemelde bijbaan bij de N-VA in Belgie. Of iets anders.

Met zijn buitenlandvisie en zijn zakkenvullerij heeft Ten Broeke ongetwijfeld voldoende vuil aan zijn handen gekregen en the chicks have come home to roost.

Glasgow Argus | 02-09-18 | 11:17 | 2

Denk dat je gelijk hebt wat kan het een politicus ( Dijkhof bijv. ) verdommen wie of wat je 5 geleden gen**kt hebt, er speelt iets anders want als we deze morele lijn doortrekken zit er morgen nog een vrouw of 3 in deTK.

Uw Verzekeringsadvis | 02-09-18 | 11:26

Dat kan 2 dingen betekenen:
-1- Ten Broeke had iets nog minder fraais te verbergen dan dit milde akkefietje en gaat zelf liever om iets milds weg, dan om een echt schandaal.
-2- Ten Broeke staat de aanstaande fusie tussen D66 en VVD in de weg en moest en zou ergens over struikelen van partijleiding, zodat er enkel nog gehoorzaam stemvee overblijft.

tipo | 02-09-18 | 11:28

Ik kots op bestuurders die "adviseren om aangifte te doen".

Je hebt kennis van een strafbaar feit. Dan tik je een briefje en die stuur je naar het OM.

Feynman | 02-09-18 | 11:16 | 4

Er was geen bewezen strafbaar feit. Zijn woord tegen het hare. Het grijze gebied van de stagiair tussen “leuke spanning” en “shit, nu is het wel genoeg”. Han kreeg er net lol in, dus werd te overenthousiast. Seponering lag op de loer natuurlijk. Tot slot: Zijlstra was geen bestuurder maar fractievoorzitter.

de Voorzittert | 02-09-18 | 11:42

@Feynman. Heeft u er ooit over nagedacht dat slachtoffers mentaal niet klaar zouden kunnen zijn voor een juridische tijd tegen een toppoliticus? Ik vind dit een heel goed advies.

DeWeerman | 02-09-18 | 12:27

Zonder aangifte van het slachtoffer zelf, gaat het OM nooit over tot vervolging, te meer daar er geen (fysiek) bewijs kan zijn, zo lang het slachtoffer zich niet naar het politiebureau rept. Dus nee, uw tegel in deze snijdt geen hout.

Barend1814 | 03-09-18 | 10:37
▼ 1 antwoord verborgen

Kwam ook nog bij dat hij Zijlstra verdedigde, maar denk eerder dat hij iets wist wat in de doofpot moet blijven.

gato | 02-09-18 | 11:16 | 7

@Berbaar | 02-09-18 | 12:04

Als ze er buiten de VVD om over heeft gepraat zou ze haar overeenkomst hebben overtreden. Daarboven staat er veel te veel gedetaileerde informatie in de artikelen (zoals bijvoorbeeld de wijze hoe Zijlstra ingreep).

omanders | 02-09-18 | 12:08

Berbaar raakt opgewonden van alles wat zich in en rondom de VVD afspeelt..
Nederland zou beslist beter af zijn zonder deze regentenclub, zoveel is wel zeker.
Enfin, voldoende imbecielen die nog op die kamikazepartij stemmen.....

Ommezwaai | 02-09-18 | 12:30

ommezwaai. En zo niet wordt er wel gezorgd dat er stemmen komen , al is het alleen op papier. Zie de onverwachte stemmenstijging, een verrassing voor vriend en vijand , bij de laatste landelijke verkiezingen. Berbaar zal dit weer afdoen als complot denken, maar ik verbaasde mij daar wel over en met mij veel mensen.

beau van rtl | 02-09-18 | 12:50
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken