Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Live. Weer een dividend-debat met Mark Unilever

Boardroom meeting!

Alweer een Haagse boardroom meeting over bonnetjes, belasting en de lobbymaffia van de vvd.

Het plot verdikte deze maand weer rond de dividendbelasting. Shell adviseerde korting voor Shell in een door Shell betaald onderzoek over de belasting van Shell, terwijl Shell ondertussen medewerkers van Shell alvast belastingontwijkende dividend uitkeert via een Shell-constructie op een Shell-eiland. En overal waar 'Shell' staat, mag je ook 'vvd' lezen want dat is de politieke lobbytak van Shell. En dus moet MinPres Unilever (een ander klantje van de grootste regeringspartij lobbyhoeren in de Kamer) vandaag weer voor de aandeelhoudersvergadering van onze democratie verschijnen. De zoveelste morele vrije val rond memo's & geveinsde integriteit (hoi Alexander) is dan weer te volgen via livestreams van die andere club met honderden miljoenen aan lobbybelangen in Den Haag, De Publieke Omroep. Sprekers hierrr. Voorspelling vooraf: aan het eind van dit debat moet u nog steeds gewoon belasting betalen en Shell & Unilever niet.
Instant Update: Shell ontwijkt belasting, water is nat, Rutte liegt.

Social

Reaguursels

Inloggen

Wat is dat nou. Rutte liegt. Zeg dan gewoon Rutte spreekt. Precies hetzelfde.

wallenberg | 27-06-18 | 13:24

Het is niet voor niks dat Pim het veld moest ruimen.
Het koningshuis/Bilderberg had lakei Rutte verkozen hun belangen te behartigen.
Het land wordt bestuurd vanuit een geannexeerd stukje bos met een zes meter hoog hekwerk er om heen.

oplichter | 27-06-18 | 12:57

Uw aluhoedje moet wat strakker.
Er lekt nogal wat ongein uit uw hersenpan naar de ether.

Analia von Solmsch | 27-06-18 | 16:45

En de burger laat het gewoon gebeuren. Geen enkele vorm van protest, sterker nog iedereen knikt instemmend en applaudiseert luidt.

Ton8695 | 27-06-18 | 12:17

Rutte is shill van de : bedrijfsleven/ grootkapitaal/ EU /Bilderberg / globalisten - kliek zelfs een blinde , doofstomme onder een steen levende kluizenaar weet dat.
Rutte is de marionet van hen die de macht ( kapitaal ) en media beheersen , net zoals in de overige W-Europeese landen
Nederland , de Nederlander , de kiezer zijn voor hen begrippen zonder enige betekenis.

Rutte is benoemd filiaal manager van bv Nederland , doet hij het goed dan promotie naar Brussel , anders naar een multinational.

Grote bedreiging en natuurlijke vijand voor de marionet en zijn poppenspelers zijn
“ de populisten” , — geuzennaam voor alle politici die steun van de bevolking hebben omdat ze nationale belangen willen dienen en niet die v/h kapitaal en het bedrijfsleven.
Vandaar dat deze “ populisten “ te vuur en te zwaard bestreden worden en “ racist , fascist , extremist “ genoemd worden door zittende macht en gecontroleerde msm / p.o.

Vandaar dat het niemand zou mogen verbazen dat ;
Rutte ipv Verdonk destijds VVD partij voorzitter werd.
Fortuin vermoord werd door een “ dierenactivist “
Wilders geïsoleerd en vervolgd wordt.
De rechterlijke macht totaal eenzijdig ( D’66 ) samengesteld en gestuurd wordt.
De Publieke omroep megafoon van de zittende macht is
De “ overheid “ het internet wil controleren

De krachten van de zittende macht in werking.

enorme sukkelzak | 27-06-18 | 11:24

Nee ik ben er niet klaar mee, 2 jaar nogwa meer werken; wamt te weinig geld vervolgens 100feckin duizenden asielsteuntrekkers binnen;wel geld dus. Groente fruit duurder; feckin shell miljonairs rijker maken. En maar zwetsen. Leugenaars!

rattenvanger XL | 27-06-18 | 11:56

Typisch hollandse mentaliteit.Grote smoel als ze aan het woord zijn.Komt het aan op stemmen kruipen de meeste weer in hun mandje.
En dan moet je nagaan dat de kiezers voor dat soort lafbekken gekozen hebben in het stemhokje.

komtdatschot | 27-06-18 | 10:33

Wie nu nog de loftrompet blaast over Pieter Omzigt, is af. Net als Pieter zelf al een tijdje is. Een excuus Truus met een piemel.

HoezoStom? | 27-06-18 | 09:33

De Belastingdienst valt onder de politieke verantwoordelijkheid van de minister van Financiën en de staatssecretaris van Financiën. De deal is dus gesloten door de VVD destijds. Landgenoten wij pikken dit toch niet?

ogeon | 27-06-18 | 09:22


Ooit zal Rutte cs zich moeten verantwoorden:

Er moet een parlementaire enquête komen naar dit soort belastingdeals zodat premiers, ministers, hoge belastingambtenaren en de top van multinationals onder ede kunnen worden gehoord. ‘We want our money back’ !

Deze deal met Shell is natuurlijk slechts het topje van de ijsberg... NL is een gekroonde bananenrepubliek geworden als de onderste steen hiervan niet boven komt.
Multinationals die hier consolideren leveren de NL Staat lees belastingbetalers helemaal niets op.
Waarom zouden wij deze " ruling"/bevoordeling praktijken toestaan die andere landen benadelen? Als u en ik 1 dag te laat zijn met de OB of LB aangifte hebt u al een boete te pakken.
De door de belastingbetaler gefinancierde Universiteiten laten zich voor peanuts voor het fiscale karretje spannen van de multinationals...
Nederland is onder Rutte diep gezonken.

Eendragtmaaktmagt | 27-06-18 | 09:03

Zo zout heb ik het nog nooit gegeten. Laten we een ding afspreken. er waren 37 personen die het vertrouwen in Rutten wilde opzeggen. de overigen mensen en partijen mogen bij volgende verkiezingen niet meer worden gekozen.

ogeon | 27-06-18 | 08:58

Keihard liegen heet voortaan voorbarig zijn.

De luis | 27-06-18 | 08:53

Mark Rutte, je bent een rot ei. Ik schaam me ervoor dat jij onze minister-president bent.

Accident_Prone | 27-06-18 | 08:27

Mark heeft een baantje als commissaris hiermee veilig gesteld voor na zijn politieke carrière. Wat nou landsbelang? Wat nou werkgelegenheid? Dikke middelvinger naar de Nederlanders.

retba | 27-06-18 | 08:03

dikke Ikke, labbekakker!

fikkieblijf! | 27-06-18 | 08:47

Rutte is de loopjongen van het Kon. Huis en de Bilderberg Group. Wie aan Shell komt, komt a.h. Kon. Huis en de Bilderberg Group. NL is een bananenrepubliek geworden. We hebben maar 2 rechten en dat is belastingen betalen en om de 4 jaar stemmen en verder moeten we onze bek houden!

Terwijl de Belastingdienst op vermogende Nederlanders jaagt in Nederland (met hun fantasie-tax) en buitenland (Creditcard maatschappijen zoals AMEX worden gedwongen klantgegevens te verstrekken die in buitenland bevinden) mag Shell notabene van dezelfde Belastingdienst (=VVD) de belastingen ontwijken! Kijk dat noem ik nou CORRUPTIE! De Belastingdienst wordt van oudsher bestuurd door de VVD. En zodra je de VVD de macht geeft over een instituut wordt het binnen de korste keer van binnenuit gecorrumpeerd. M.a.w. de VVD is een corrumperende partij in het leven geroepen door de Bilderbergers.

RambalLO | 27-06-18 | 07:56

Er zit zeker veel waarheid in de constatering dat de VVD het grootkapitaal sterk bevoordeeld.. Warum auch immer ! De Bilderberg-kliek,ooit opgericht door " ome Benno" de groot-opportunist bij uitstek denkt dat zij de wereld regeren. Groot kapitaal,banken,multinationals en politiek bakken samen een koek over de hoofden van de gewone kiezer/belastingbetaler heen.
Hoe lang gaan wij dit nog accepteren ?

Eendragtmaaktmagt | 27-06-18 | 09:09

Het is niet zo zeer de dividendmaatregel maar de Brexit waardoor Nederland nu meer buitenlandse kantoren krijgt. Rutte heeft vaak geluk.... ook nu weer.

sociaal_econoom | 27-06-18 | 07:38

Bij de tweet van FTM is de eerste reactie dat het nu duidelijker wordt, regering is marionet van de industrie.

Onder welke steen heeft zo´n man geleefd? Lobby van hier tot Brussel, corruptie (volgend baantje ligt al klaar) en dronkenschap. De Europese politiek in een nutshell. Iedereen die daar buiten wil stappen wordt verguisd of vervolgd door de Eu commissie en Judith Sargentini.

bergsbeklimmer | 27-06-18 | 05:53
-weggejorist-
sprietatoom | 27-06-18 | 04:10
▼ 8 antwoorden verborgen

Als de dividendbelasting wordt afgeschaft komt het hoofdkantoor van Fiat alsnog naar Amsterdam autovandaag.nl/autonieuws/10245/hoofdk... en verplaatst Easyjet zijn hoofdzetel van Luton Airport naar Almere Luchthaven om haar landingsrechten in de E.U. te behouden. Dat is het spelletje dat Deep State Nederland rond de Brexit speelt.

hmariavanempel | 27-06-18 | 03:54

Het V.K. kent geen dividendbelasting, de rest van de E.U. wel. Nederland gaat er prat op de meeste belastingverdragen ter wereld te hebben. In alle vluchtigheid tel ik er 140 plus enkele tientallen luchtvaartverdragen. Afschaffing van de dividendbelasting is de cost die voor de baet uitgaat en de koopman laat de dominee lekker l*llen.

hmariavanempel | 27-06-18 | 04:32

Er moet een parlementaire enquête komen naar dit soort belastingdeals zodat premiers, ministers, hoge belastingambtenaren en de top van multinationals onder ede kunnen worden gehoord. ‘NL wants it's money back’ !

Eendragtmaaktmagt | 27-06-18 | 08:55

@ hmariavanempel. De werkgelegenheid wordt daardoor zekergesteld door meer bedrijven naar Nederland te halen maar de belastingen gaan voor de gemiddelde Nederlander weer omhoog. (woon trouwens niet in NL)

Slough | 27-06-18 | 10:51

What's going on on JFK airport ?

sprietatoom | 27-06-18 | 02:55

Daar schijnen vliegtuigen te landen en te vertrekken.

ditotje | 27-06-18 | 04:00

Niet veel; radio aan boord van vliegtuig viel uit, terwijl het over de luchthaven taxiede. Vervolgens schoten alle veiligheidsprocedures in de stress en sprong de hele politiemacht ter plaatse er bovenop.
Vliegtuig ging onder gewapende begeleiding terug naar de gate, batterijtje van radio vervangen (gok ik), niets aan de hand.

EEnzame SchizofrEEN | 27-06-18 | 07:43

Wilders roept al lang dat Rutte onbetrouwbaar is en weg moet.
Wilders wordt vaak door zijn naïeve en manisch politiek correcte collega's zwart gemaakt. Maar te vaak blijkt later dat Wilders toch volkomen gelijk had.
Het ziet er naar uit dat dit weer zo'n geval gaat worden.

moitambien | 27-06-18 | 02:10

Jan Maat had ook gelijk. en Baudet, allen krijgen/kregen behalve een stem wat geld maar er is nog niet veel veranderd. Meer kun je niet doen toch ?

sprietatoom | 27-06-18 | 02:21

Rutte is nu al zo vaak op leugens betrapt.
Welke serieuze/weldenkende politicus geloof nu nog een woord van wat hij in de toekomst allemaal gaat zeggen of beloven ?
Je kan deze vent toch echt niet meer serieus nemen?

moitambien | 27-06-18 | 02:05

moitambien | 27-06-18 | 02:05 ,
Is het niet handiger om te zeggen/vragen, waar hij " The Dutch It " niet op is betrapt ?

Bad - Casey | 27-06-18 | 02:11

Degene die het vertrouwen in Rutte niet wilde opzeggen moet even in de spiegel kijken en zeggen "ik ben politiek onwaardig"

ogeon | 27-06-18 | 09:33

Jelui; trusten.

bij gelegenheid | 27-06-18 | 01:50

morgen gezond weer op

sprietatoom | 27-06-18 | 01:56

Weltrusten.

Bad - Casey | 27-06-18 | 02:21

Goedemorgen Bij Gelegenheid. Ik wacht nog steeds op je voorbeeld van clownerie in het optreden van Baudet gisterenavond. Het zal toch niet zo zijn dat je niets hebt kunnen vinden?

piloot47 | 27-06-18 | 09:37

Gaat niks uithalen hoor; ze zitten en ze blijven zitten. Als jij als kamerlid van een coalitiepartij niet meestemt volgens stalorders kun je je koffers wel pakken.

Graaisnaaiert | 27-06-18 | 01:45

Ten principale zou je kunnen stellen dat een Omtzigt gecontroleerde oppositie vertegenwoordigt.

bij gelegenheid | 27-06-18 | 01:47

Zonder last stemmen, het wordt snel vergeten. Dit zijn geen volksvertegenwoordigers, dit zijn loopjongens van het Groot kapitaal.

sprietatoom | 27-06-18 | 01:49

@bij gelegenheid: ik heb dat vermoeden ook bij een aantal leden van niet-regerende partijen. Strategisch werken ze elkaar namelijk net zo hard tegen als dat ze blaffen naar dit kabinet ( maar niet bijten ).

Graaisnaaiert | 27-06-18 | 01:53

Ok Mark, ga maar naar de EU, in het landsbelang.

sprietatoom | 27-06-18 | 01:43

Opdat-ie een nexit aldaar meeneemt.

bij gelegenheid | 27-06-18 | 01:46

Binnen nu en notime stemmingen. Hoofdelijken verdienen idd een voorkeur.

bij gelegenheid | 27-06-18 | 01:41

1 Vraag. Dit allemaal wetende. Hoe kan het dat een meerderheid van het stemvee gewoon weer VVD aankruist? Of zijn verkiezingen ook een speeltje van het partijkartel?

DannyM | 27-06-18 | 01:28

20 % slechts, maar wel in staat om een heel kleine meerderheid te vormen.

sprietatoom | 27-06-18 | 01:32

Omdat als je X66, CDA of D66 aankruis je er gratis de VVD bijkrijgt. Die kans is trouwens ook levensgroot aanwezig bij een stem op de PVDA en tegenwoordig ook Groen Links en de CU. En Wilders is een racist en de SP een stelletje wegloopcommunisten en daar stemt Ons Soort Mensen niet op.

Graaisnaaiert | 27-06-18 | 01:36

Minus D66 natuurlijk, die club bestaat niet meer. X66 is het nu.

Graaisnaaiert | 27-06-18 | 01:37

btw, iemand hier nog een PVV, een FvD bij de interuptiesmics gezien tijdens 1e termijn vak k?

bij gelegenheid | 27-06-18 | 01:25

Viel me op dat Wilders zijn beurt oversloeg, waarom ?

sprietatoom | 27-06-18 | 01:27

Stas Snel hanteert een bekende debat techniek door te laatste zin van de vraagsteller te herhalen, en daarop te ageren evenwel zónder inhoudelijk te willen ingaan op het gestelde.
Bietje stuitend dat de Kamer hier niet en masse op reageert.

bij gelegenheid | 27-06-18 | 01:19

Bietje, komt ge uit Brabant of uit Bels ?

sprietatoom | 27-06-18 | 02:04

Hoop echt dat er nog wat bonnetjes achter gehouden zijn die morgen naar buiten komen, want anders komt Rutte weer goed weg hier :|

jip_86 | 27-06-18 | 01:05

Artikel 67 lid 2b of 3 kan toch gewoon ingezet worden?

67 lid 2b. bij regeling van Onze Minister is bepaald dat bekendmaking noodzakelijk is voor de goede vervulling van een publiekrechtelijke taak van een bestuursorgaan
Lid 3. In andere gevallen dan bedoeld in het tweede lid kan Onze Minister ontheffing verlenen van de geheimhoudingsplicht

einz | 27-06-18 | 01:00

Dat kan ja. Maar in dit geval "kiezen" (quote van staatsecretaris) ze ervoor om dat niet te doen.

Hasj_en_Wietje | 27-06-18 | 01:56

Onder de pet houden is VVD's motto.

ogeon | 27-06-18 | 09:36

Nog 3 minuten en dan ben ik er voor vandaag helemaal klaar mee.
Snel stelt dat het geen cadeautjes zijn. Wat zijn het dan wel?

Flappie2006 | 27-06-18 | 00:58

Ik snap er ook geen ene barst meer van en sta ook op het punt te gaan pitten. Als het principe "gelijke monniken, gelijke kappen" is zoals de stas impliciet zegt, en als zich nieuwe feitencomplexen voordoen en de afhandeling daarvan de nieuwe leidraad voro volgende gevallen is, betekent dit IMO dat na Shell er meer zullen volgen. Met recht van spreken dan.

spinselsinjehoofd | 27-06-18 | 01:03

"In 1985 was Koning het middelpunt van een politieke rel toen bleek dat hij de televisiejournalist Wibo van der Linde had geholpen met de verlaging van de aanslag die als pijnlijk onrechtvaardig werd gezien*. Koning verdedigde zich met succes door te verwijzen naar de positie van de belastinginspecteur als manus ministra (de hand van de knecht). 'Mijn positie zie ik als die van manus domina (de hand van de baas)'. Een 'wibootje' heet sindsdien een dergelijke vriendendienst in Den Haag."
*door Wibo

hmariavanempel | 27-06-18 | 01:03

Eerlijk, daarom houd ik van Trump, om dit soort geneuzel. Zal wel mijn naïviteit zijn maar Trump komt me meer integer over dan deze te clowns, en in begrijpelijke taal.

sprietatoom | 27-06-18 | 00:56

Het lukt gewoonweg niet???!!
Ik vind het raar?
Evengoed bedankt voor alle tips en hints.

Bad - Casey | 27-06-18 | 00:55

bij gelegenheid | 27-06-18 | 01:31,
Leuk, maar ik trachtte wat te verbeteren, maar goed, bedankt.
Ik ben van nature een eigenwijs naar mijzelf toe, dus ik blijf zoeken of ik ben gewoon "dom ".
Maar door u en anderen, bleef ik zoeken, nu ben ik er.
Dank u.

Bad - Casey | 27-06-18 | 01:36

Help u wel heur, zo doen domme mokkels dit.

bij gelegenheid | 27-06-18 | 01:42

bij gelegenheid | 27-06-18 | 01:42.
Hahahaha.
Dank u, evengoed.
Tot ziens.
... en waarschijnlijk tot weleer.

Bad - Casey | 27-06-18 | 02:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik hoop dat de Rutteclub tijdens hun verkansiebarbeqcue-decadent-vrije-tijdbonanzareces nog zeker vijf keer met het adrenalinepeil op 100% naar de kamer mag worden geroepen wegens relevante feitjes. Een beetje zoals een stoffige pisbuis de zo dringend gewenste ejaculatie kan elimineren.

Billy Ocean | 27-06-18 | 00:55

sprietatoom | 27-06-18 | 00:43 |,
Ik trachtte op u te reageren, door op "reageer " te drukken, niks werkt, ik heb dus om opnieuw te reageren op "reageer ook " geantwoord.

Bad - Casey | 27-06-18 | 00:46

Zo dan. Dus niet alleen Shell maar ook andere grote spelers komen nu in beeld als het "feitencomplex" overeen komt. De leegloop aanstaande.

spinselsinjehoofd | 27-06-18 | 00:44

Geez, Snel verwijst naar inspecteur om zijn aangehaalde ' feitencomplex' te kunnen duiden.
Alsof hij, zijnde stas, geen verantwoording heeft.

bij gelegenheid | 27-06-18 | 00:50

Asher wil het ook weten. Er hangt een gevaarlijke en kostbare precedentwerking in de lucht.

spinselsinjehoofd | 27-06-18 | 00:52

Inderdaad ja... Nog even en het gaat lonen voor de bakker om de hoek om een wetenschappelijk kweektuintje voor graan als BV op de Bahama's te registreren. Zet er een aio met een pipet neer et voila. De belastingdienst maakt het opeens een stuk leuker voor u.

Graaisnaaiert | 27-06-18 | 01:05

Ik kan wel reageren, maar niet verbeteren ( qua eigen reactie ) en ook niet terug reageren ?!
Ben ik de enige hierin?

Bad - Casey | 27-06-18 | 00:41

Andere browser uitproberen, dat is.

bij gelegenheid | 27-06-18 | 00:43

Bad - Casey | 27-06-18 | 00:41
Verdikke, ik las uw tekst even helemaal verkeerd. Dacht dat u 'Ik kan wel regeren, maar niet verbeteren' had getikt in reactie op het gedraai van onze grote roerganger. Tijd om naar bed te gaan voor mij!

McSplutter | 27-06-18 | 00:51

McSplutter | 27-06-18 | 00:51,
Geen zorgen, ik ben er uit.

Bad - Casey | 27-06-18 | 02:04
▼ 1 antwoord verborgen

Omtzigt, niet alleen kritisch lijken maar dan ook zijn als puntje bij paaltje komt. De vraag is heeft Omtzigt ruggengraat of niet ? Antwoord: nee , schijn kritisch.

sprietatoom | 27-06-18 | 00:39

We gaan het meemaken nadat de engelenbak in 2e termijn Snel van juiste antwoorden gaat voorzien.

bij gelegenheid | 27-06-18 | 00:40

Ze zijn nu heel stiekem in algemeenheden vervallen en lopen zo lekker weg van waar het om gaat, al dan niet staatssteun aan de Shell.

Graaisnaaiert | 27-06-18 | 00:34

Waarom legt de kamer het niet voor aan Brussel, want anders komt er een ogenblik dat ergens in een parkeergarage op aanwijzing van een in de schaduw staande, onherkenbare man/vrouw gekleed in een lange regenjas met gleufhoed op het dak van een auto een map met vertrouwelijke gegevens wordt aangetroffen. Die dag hangt Rutte. Die dag komt. Cheers Mark, premier van alle Nederlanders! Cheers!

Een vrije paling | 27-06-18 | 00:29

Dan zou u niks doen want u bent een verstandig man.

Graaisnaaiert | 27-06-18 | 00:37

daar heb jij dan weer gelijk in, Graaisnaaiert.

mr Fawlty | 27-06-18 | 00:48

Voorleggen aan brussel? Ik vind het gedrag van het markje bijna nog acceptabeler.
[voor de duidelijkheid: met mijn shift-toets is alles OK; brussel en markje expres met kleine letters, en dan alleen omdat ik geen kleinere letters heb].

McSplutter | 27-06-18 | 00:57
▼ 1 antwoord verborgen

Ik kan hier verder niets over zeggen want wij hebben in een geheim overleg afspraken gemaakt.........?
Aaah oke, dan is het goed !

mr Fawlty | 27-06-18 | 00:28

Lol. Snel wijst naar Mark R. op vragen van dierenpoes. Waar eerder R. verwees naar stas.

bij gelegenheid | 27-06-18 | 00:27

Hey GS, ik heb een kroontje, maar ik kan niet eens meer mijn reaguursel verbeteren?
Hoe kan dat?

Bad - Casey | 27-06-18 | 00:26

Handelt binnen wet en regelgeving van artikel 67 zeker. Mag niet over deze specifieke casus gepraat worden.

jip_86 | 27-06-18 | 00:23

Vanaf nu als we een misverstand hebben met een ambtenaar, ik beroep me op artikel 67.

Waarom pist u tegen de dienstauto van Rutte vraagt de politieagent, ik beroep me op artikel 67 antwoordt u dan.

sprietatoom | 27-06-18 | 00:27

Zo af en toe heb ik het gevoel ongewenst in een spel terechtgekomen te zijn, waarbij de tegenstander de regels beter kent dan ik, en deze ook nog eens ad libitum kan aanpassen.

McSplutter | 27-06-18 | 00:44

Ah een technocraat aan het woord.

sprietatoom | 27-06-18 | 00:23

Yups, daarom kaatste Rutte de laatste 10-15 minuten ook alles door. De man is eigenlijk alleen met een sleepnet te vangen, en dan nog met zeer fijne mazen. Gladder dan glad.

Graaisnaaiert | 27-06-18 | 00:26

Voor de wat "ouderen " onder ons, ik ook ( het is zo moeilijk toe te geven aan de waarheid ).
Ik ben geen doemdenker maar wel een realist, velen volgens mij ook ?!
Ik mis gewoon deze tijd,
www.youtube.com/watch?v=t1TcDHrkQYg
Zullen we dat nog willen?
Wat een zooitje knulligheid, VVD, staat voor "Multinationals ", ooit hier al eerder verkondigt.
En het blijkt, keer op keer.
" Vroeger was alles beter ", zegt men, hmmm, volgens mij was vroeger alles duidelijker en daardoor ( denk ik ) beter.

Bad - Casey | 27-06-18 | 00:22

Weer waardeloze rol van de voorzitter. Kamerleden mogen geen vraag herhalen maar Rutte mag wel wel op elke vraag eenzelfde ontwijkend antwoord geven. Heeft totaal geen benul van de inhoud en het belang van het debat, en toont geen enkele verantwoordelijkheid voor de kwaliteit. Alleen interrupties tellen kan ze wel.

Schmalz | 27-06-18 | 00:20

Logisch: Als je als PvdA-bons kunt tellen, wil je dat bijzondere feit ook graag tentoonspreiden.

McSplutter | 27-06-18 | 00:24

Mark R. weigert in te gaan op specieke vragen gesteld door Omtzigt.

bij gelegenheid | 27-06-18 | 00:19

Hoogverraad, landverraad, niets schuwt Rutte om zijn baantje bij de EU veilig te stellen. Thieme heeft gelijk; de onrust onder de burgers wordt groter en groter. Maar Rutte geeft geen fuck, zit binnenkort toch veilig in z'n EU bunker. Walgelijk stukje politiek dit.

Alpengeist | 27-06-18 | 00:19

En Bart blijft dapper door twitteren....

Mark_D_NL | 27-06-18 | 00:17

Ik beroep me op artikel 67, die houden we er in.

sprietatoom | 27-06-18 | 00:19

Nijman 4 president.

bij gelegenheid | 27-06-18 | 00:20

Landsbelang, in andere tijden werden zulke paljassen opgehangen voor hoogverraad. Denk ook aan hoe hij Nederland behalve aan multinationals ook aan de EU verkocht voor een grijpstuiver.

sprietatoom | 27-06-18 | 00:10

Hij krijgt zijn trekken nog wel thuis hoor,

mr Fawlty | 27-06-18 | 00:22

Markie,
Het landsbelang heeft in het geheel niets te maken met het vvd- belang. Echt. Niet.

bij gelegenheid | 27-06-18 | 00:07

En mocht het anders zijn, dán heb ik er geen actieve herinnering meer aan. (hoi)

bij gelegenheid | 27-06-18 | 00:10

Wel een leuke tip voor als je de belastingen wilt tillen: "Inkomsten? Daar heb ik geen actieve herinnering aan."
Benieuwd of het verweer dat de 'premier' voor dit argument de jurisprudentie heeft geleverd je uit de ellende houdt.

McSplutter | 27-06-18 | 00:18

Rutte geeft geen enkele inhoudelijke reactie meer. Echt alle schaamte voorbij.

jip_86 | 27-06-18 | 00:06

Wat denk je van de kamerleden ?
Kunnen ze hem een uur geleden wegstemmen, doen ze het niet.
En nu gaan ze metg hem in discussie .

mr Fawlty | 27-06-18 | 00:11

Ja maar de president directeur van schell....
duidelijk.

mr Fawlty | 27-06-18 | 00:02

Klaver stelt juiste vragen. Rutte geeft geen antwoord en koppelt terug naar stas.

bij gelegenheid | 26-06-18 | 23:57

Ben ik nu de enige die kotsmisselijk word van het gedrag van Rutte ?

mr Fawlty | 26-06-18 | 23:57

Het korte antwoord is een driewerf 'NEEN'.

McSplutter | 27-06-18 | 00:00

Kotsbeu, dat klopt. Maar misselijk, niet echt. Omdat, gewenning.

bij gelegenheid | 27-06-18 | 00:05

Als enthousiaste nazaat van een Shell-familie ben ik ervan overtuigd dat dit bedrijf een ruime bijdrage levert aan ons BNP. Welke zichzelf serieus nemende onderneming laat zich douceurtjes van +1 miljard aan de neus voorbijgaan? Geen kwaad woord over deze olieboer van mijn kant dus.
Wat mij in deze kwestie wel pijnlijk tegen de huig stoot is het arrogante gedrag van het natte stuk karton dat zich al enige tijd onze premier pleegt te noemen. Er hat es kehr auf kehr nicht gewusst. In welk bedrijf krijg je na zoveel aantoonbare leugens nog een volgende kans?

McSplutter | 26-06-18 | 23:55

Wat kan hij lullen die Rutte, meesterbabbelaar die kerel. Soms overbluft hij mensen zonder dat ze het in de gaten hebben door een heel ander antwoord te geven dan waarom gevraagd werd. Ik kocht er nog geen tweedehands auto van ook al was hij bijna gratis.

sprietatoom | 26-06-18 | 23:54

Het vervelende is dat u dat wel zou doen. Alleen na afname van het barrel zal blijken wat de gebreken zijn, en ook daar zal Rutte-occassions uw klachten negeren of de zaken zo weten te draaien dat het uw schuld is dat u gierend uit de bocht gevlogen bent.

McSplutter | 27-06-18 | 00:06

Rutte is dus eigenlijk de Jet Cars van de politiek, haha!

Alpengeist | 27-06-18 | 00:21

Alpengeist | 27-06-18 | 00:21
Om maar een bijzonder irritante reclame te verbuigen:
ikwilvanmijnpremieraf.nl (zie de schoppenswaardige millenial met de opgestoken duimpjes al voor me *barf*).

McSplutter | 27-06-18 | 00:31

Lol is goed voor ons ANNO 1984 bewijs.
hoeveel geld investeren bedrijven nu nog voor onze opleidingen...
omscholing.... meestal betaald je dit tegenwoordig uit eigen zak.
bedrijven gaan juist steeds minder personeel huren, moeten we dat zelf gaan belonen, zodat hun nog meer robots/machines aanschaffen.. om het werk te doen...
Rutte dit is gewoon een crimineel gedrag, als staats burger ga je de cel in als je je belasting niet betaald, en deze man verzint iets om dit legaal te maken voor internationals.

Rene046 | 26-06-18 | 23:52

En Rutte gaat maar door ... en door .. en door.
Heeft die kerel nou echt niet in de gaten dat we hem collectief uitschijten ?

mr Fawlty | 26-06-18 | 23:49

Rgo, 80% van de kiesgerechtige stemmers niet.

bij gelegenheid | 26-06-18 | 23:54

Jawel, dat heeft hij wel door. Alleen maakt het hem geen mallemoer uit.

osolemio | 26-06-18 | 23:54

osolemio | 26-06-18 | 23:54
Ik ben het helaas met u eens, en dat 'helaas' ligt zeker niet aan u!

McSplutter | 27-06-18 | 00:09
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is dat eigenlijk "geen actieve herinnering"? Is dat dan tegengesteld aan "geen passieve herinnering"? Is "geen actieve herinnering" gelijk aan "ik heb het gewoon verdrongen"? Of "Ik wil het gewoon niet weten, la, la, la"? Of is het woord-kunstenarij voor gewoon "liegen"?
Het is Mark Rutte die het zegt, dus dan kies ik maar simpelweg voor gewoon liegen. Dat hij dat altijd doet, dat herinner ik mij in ieder geval wel heel goed! Zoiets als "resultaten uit het verleden" etc.

LaatmaarLu? | 26-06-18 | 23:42

"geen actieve herinnering" is een geitenpaadje om lastige vragen te ontwijken. Je liegt namelijk niet en je wint er tijd mee om je door je ambtenarij te laten souffleren en zo de angel uit de vraag / het debat te halen.

Graaisnaaiert | 27-06-18 | 00:21

23:30
En we vervolgen het debat. Toch?

bij gelegenheid | 26-06-18 | 23:31

Rutte is naar huis.

piloot47 | 26-06-18 | 23:34

Nope, 1e termijn vak k.

bij gelegenheid | 26-06-18 | 23:36

Wat een ophef over 1,x miljardje per jaar. Alle huishoudens van het gas af en 50'000 windmolens gaan ons minimaal 400 miljard kosten. Hoe we dat gaan betalen, daar zou het debat over moeten gaan.

jacobh-59 | 26-06-18 | 23:29

Debatten gaan over wat er op de agenda staat en niet over wat nitwits vinden dat er op de agenda zou moeten staan.

Berbaar | 26-06-18 | 23:35

Juist Jacobh,
en niet teveel naar Berbaar luisteren he !

mr Fawlty | 26-06-18 | 23:42

Dit gaat niets worden in deze kakkerkerk. Gaan we shell boycotten. Gewoon een dagje niemand tanken.

rattenvanger XL | 26-06-18 | 23:23

Shell heeft ook oplaadpunten voor elektrische auto's Berbaar.

sprietatoom | 26-06-18 | 23:35

@bij gelegenheid | 26-06-18 | 23:33
Ken ik maar thuis en op de zaak opladen is goedkoper zeker icm de zonnepanelen.
Ons bien zunig ;)

Berbaar | 26-06-18 | 23:39

@sprietatoom | 26-06-18 | 23:35
I know maar die gebruik ik eigenlijk nooit.

Berbaar | 26-06-18 | 23:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Aan het hoofd van onze regering staat een man die zijn handtekening zet onder een brief met een aperte leugen. In Nederland noemen we zo iemand een leugenaar. Help!!!

duh! | 26-06-18 | 23:20

Hoe zegt een linkschmensch dat ook alweer? Geef mij maar immigratie voor de sukkelbaantjes mag jij je miljard hebben voor je lobby lulletjes. De rest taxen we tot sterilisatie en werken we dood.

rattenvanger XL | 26-06-18 | 23:13

Baudet heeft grafieken, waarmee hij zich beklaagt over de stijgende overheidskosten onder Rutte, en de achterblijvende economie. #dividenddebat
Iemand een linkje naar die grafieken? Ik kan ze zo snel niet vinden.

Flappie2006 | 26-06-18 | 23:13

Op de FvD-site? Dat zei hij althans.

piloot47 | 26-06-18 | 23:24

VVD staat eigenlijk voor een kleinere overheid.
Onder Rutte is de overheid alleen maar gegroeid.

mr Fawlty | 26-06-18 | 23:31

Terry heeft gewoon helemaal gelijk.
Maar ja, zolang de rut mp blijft gaat het nooit veranderen.

mr Fawlty | 26-06-18 | 23:01

Liever iemand die voor MKB opkomt zoals Baudet dan iemand die alleen opkomt voor multinationals waarvan aandeelhouders de baas zijn.

sprietatoom | 26-06-18 | 23:12

Berbaar | 26-06-18 | 23:04
Eens. (Potdomme, ghe)

bij gelegenheid | 26-06-18 | 23:14

He de geitenneukert heeft iets van een fatwa over thierry "Hitler" baudet. Nou nou sukkelberbaar onderbouw jij je aanname eens.

rattenvanger XL | 26-06-18 | 23:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Tjerrie,
Stempt op ons. / einde reclameboodschap

bij gelegenheid | 26-06-18 | 22:58

@bij gelegenheid: Bosma was - helaas - ook afwezig, in ieder geval tijdens die steming.

Graaisnaaiert | 26-06-18 | 23:32

Graaisnaaiert | 26-06-18 | 23:3
Eh, welke stemming? Kan zijn dat ik iets heb gemist tijdens dit debat.

bij gelegenheid | 26-06-18 | 23:41

Motie van wantrouwen tegen Rutte, 1e termijn Wilders.

Graaisnaaiert | 26-06-18 | 23:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Lekker fruitgrappen over het weggeven van 1,6 miljard Euro van de belastingbetaler. Goed hoor.

laagvliegert | 26-06-18 | 22:55

Meloen tot daar aan toe maar kijk Rutte eens plezier hebben, wat is het toch ook een volksverlakker eerste klas.

sprietatoom | 26-06-18 | 23:02

Alsof ze in het casino staan en geld aan het stuksmijten zijn in een fruitautomaat...

kweethetooknietbeter | 26-06-18 | 23:10

Ah, clowneske gedoe met tjerrie

bij gelegenheid | 26-06-18 | 22:54

Eén onderdeel maar, één....

piloot47 | 26-06-18 | 23:15

piloot47 | 26-06-18 | 23:15
Morgen de transcriptie. Toedels

bij gelegenheid | 26-06-18 | 23:18

Dat wordt een nachtje doorwerken.....

piloot47 | 26-06-18 | 23:19
▼ 1 antwoord verborgen

De lage BTW gaat omhoog naar 9%.
Eigen woningforfait wordt verlaagd.
De zelfstandigenaftrek wordt beperkt (Hoezo we zorgen voor het bedrijfsleven?)

Zijn deze maatregelen nodig om deze afschaffing van de dividendbelasting nodig? Een maatregel waar geen bewijs voor bestaat dat het überhaupt iets voor Nederland oplevert, slechts goed voor enkele grote bedrijven. Een maatregel waar geen enkele Nederlander voor heeft gekozen omdat het in geen enkel verkiezingsprogramma stond.

Hoe kan dit in godsnaam verantwoord worden en waarom komen ze hier keer op keer mee weg.. En daarna maar klagen dat de kloof steeds groter wordt.

einz | 26-06-18 | 22:54

Ah, Terry. Pak ze.

Graaisnaaiert | 26-06-18 | 22:54

Bruins,
Ik sta hier als volksvertegenwoordiger ... de leugen regeert.

bij gelegenheid | 26-06-18 | 22:49

Dit Kabinet valt nog niet ook al zou Shell levenslang gratis energie cadeau gedaan hebben aan heel de coalitie. Ook daar lullen ze zich wel uit.

sprietatoom | 26-06-18 | 22:48

De keuze ligt bij Omtzigt, dat is.

bij gelegenheid | 26-06-18 | 22:51

@bij gelegenheid | 26-06-18 | 22:51
Welnee dat is nu net het handige van dit regeerakkoord.
Voor ieder standpunt valt wel een andere partij te porren dus uiteindelijk altijd een meerderheid wat Pietertje ook doet.
Well played!

Berbaar | 26-06-18 | 23:02

Berbaar | 26-06-18 | 23:02
Lieverd, denk eerst en daarna pas reaguren.
Dit debat isnamelijk niet 1,2 te herleiden naar een ander debat. Keuzes, je weet.

bij gelegenheid | 26-06-18 | 23:10

*Zingt: "Ik ben Joep Meloen. La la la la la la la." *
(ik word melig van dit debat)

kweethetooknietbeter | 26-06-18 | 22:47

En ik de hele tijd met Watermelon Man in mijn hoofd.

piloot47 | 26-06-18 | 23:14

Lol, Assher die Bruins ff laat zien hoe de CU is bedonderd tijdens het regeerakkoord.

bij gelegenheid | 26-06-18 | 22:47

En zelf heeft hij Rutte 4 jaar gesteund in de afbraak van NL, Bedoel je dat ?

mr Fawlty | 26-06-18 | 22:49

mr Fawlty | 26-06-18 | 22:4
Yep, herhaling van zetten, a4 tjes doorschuiven.

bij gelegenheid | 26-06-18 | 22:53

Wij van CU, draaien 7 mld verlies gewoon om naar .... gewoon geen verlies en daarom blijven wij Rutte steunen.......

mr Fawlty | 26-06-18 | 22:41

Liegende rutte is al lang geen premier meer van Nederland.

ZZP-er | 26-06-18 | 22:38

Ik dacht echt dat Jetten het absolute dieptepunt van '66 was....?
Maar..... tjezus... waar halen ze die gasten vandaan zeg ?

mr Fawlty | 26-06-18 | 22:38

Wat kun je doen om het evenwicht te herstellen, tanken bij Shell en dan aanrijden zonder te betalen ?

sprietatoom | 26-06-18 | 22:36

66-er wordt even door dierenpoes gefileerd. Mooi!

bij gelegenheid | 26-06-18 | 22:33

Best wel geinig, al die kamerleden die nu zwaar teleurgesteld zijn in Rutte en '66.
Maar een uurtje geleden wilde ze niet tegen Rutte stemmen.....?
Kans gemist, toch ?

mr Fawlty | 26-06-18 | 22:28

Wilders was te ongeduldig met zijn motie in de eerste termijn.

spinselsinjehoofd | 26-06-18 | 22:36

Ik vind dit een verdomd dure theatershow en vind 'm niet eens leuk.

Mastermattie | 26-06-18 | 22:22

Zo zijn er nog veul meer. 7 miljards per jaar richting verrijkers. O.A.

bij gelegenheid | 26-06-18 | 22:29

Aha D66 man gaat Rutte eens stevig aan de tand voelen .. boewaaha#!

B0bBer | 26-06-18 | 22:20

Wat staat Omtzigt nou te raaskallen ?
Is hij zich nu aan het voorbereiden op de goedkeuring van het cda ?

mr Fawlty | 26-06-18 | 22:17

Neemt straks over een jaar of 5 naadloos het vice voorzitterschap over van Thom de Graaf. Is nu al vrind van de familie.

beau van rtl | 26-06-18 | 22:19

Omzigt is dat niet de man van onderste mh17stenen zoeken? Misschien luistert de oekraine hem ook wel af. (zie vorige topic)

am*dam | 26-06-18 | 22:26

Afschaffing van de dividendbelasting is klein bier als je in aanmerking neemt dat de hele maatschappij zonder olie&gas direct volledig in elkaar zou storten, maar dan ook volledig: ad fundum. Zonder olie- en gasboeren waren we helemaal nergens. En daardoor dansen we naar het pijpen van deze bedrijven. De hele maatschappij ligt aan het infuus bij Shell.

Van Duyvenbode | 26-06-18 | 22:15

spinselsinjehoofd | 26-06-18 | 22:39
Shell zit in zwaar weer, heeft de wind tegen. De vraag dient zich aan hoe lang Shell nog te leven heeft.

Van Duyvenbode | 26-06-18 | 22:42

spinselsinjehoofd | 26-06-18 | 22:39
peakoil.nl/

Van Duyvenbode | 26-06-18 | 22:50

Van Duyvenbode | 26-06-18 | 22:42

Je trollt toch?
200 miljard winst (minstens) sinds 2000.
Als we ergens GEEN medelijden mee hoeven hebben....

Gazzerop | 26-06-18 | 23:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Staat Sultan Azarkan op de bus te wachten ofzo? Met zijn 1600 miljoentjes.

Paaldanseres | 26-06-18 | 22:13

Azarkan probeert met zijn theaterspel de aandacht af te leiden van alle troep die zijn partijtje heeft veroorzaakt.

El_Embajador | 26-06-18 | 22:15

Klaver had goede punten. Lodder is zwak. Geen aanwijzingen van cpb voor extra banen, maar de onderbuik rommelt van wel. Stuur ze lekker naar huis. Jeez

Wim Venijn | 26-06-18 | 22:12

Ben benieuwd of Omtzigt het gaat verdedigen. Zou mij tegenvallen.

i-Wonder | 26-06-18 | 22:12

Ik denk dat ze onder haar pak een rood setje van de honkemoller aan heeft. Met sjarries.

beau van rtl | 26-06-18 | 22:14

Kamerleden van de coalitie-partijen verdedigen.

kweethetooknietbeter | 26-06-18 | 22:15

Lupuslupus | 26-06-18 | 22:1
Omtzigt stelt zich voor alszijnde ' kep een controlerende functie als parlementariër'
Het cda in in notendop.

bij gelegenheid | 26-06-18 | 22:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Er was een tijd dat een parlementariër nog over enig retorisch talent moest beschikken, maar als ik dit zo hoor, vraag ik mij af waar het mis is gegaan.

El_Embajador | 26-06-18 | 22:08

Ik heb echt een takkehekel aan Klavertje maar hier is hij best lekker bezig.

mr Fawlty | 26-06-18 | 22:08

Maar als ik hem dan zie smoezen met Pechtold tijdens schorsingen, dan weet ik niet zo goed wat aan Klaver heb, ook als ie zoals vanavond 'lekker bezig' is.

kweethetooknietbeter | 26-06-18 | 22:18

Je gaat zelfs denken dat de winst van de VDD bij de laatste verkiezingen gewoon doorgestoken kaart is.

Sinclair | 26-06-18 | 22:06

Zover wil ik niet gaan, maar het gevoel bekruipt mij wel dat er mensen zie die dingen weten over de toekomst van ons land, zaken die wel eens op een oorlog kunnen aansturen.

spinselsinjehoofd | 26-06-18 | 22:09

zijn... er mensen zijn...

spinselsinjehoofd | 26-06-18 | 22:16

ja maar, mkb profiteerd echt van die 50 mensen die Schell hier op het hoofdkantoor heeft gezet..........?
Hebben die voor een paar miljard pizza's besteld ofzo ?

mr Fawlty | 26-06-18 | 22:04

En dan spelen we nog alleen maar quit he, Lupus.

mr Fawlty | 26-06-18 | 22:11

Yep

Lupuslupus | 26-06-18 | 22:12

Quitte niet quit

Berbaar | 26-06-18 | 22:14
▼ 1 antwoord verborgen

Troela Lodders!! Normaal gesproken zet je je bril op om iets te lezen. Deze vvd trut doet het net andersom. Schele postduif.

Paaldanseres | 26-06-18 | 22:03

Deze mevrouw is verziend. Ze kan heel goed van dichtbij zien maar voor veraf heeft ze een bril nodig. Niets bijzonders.

Lupuslupus | 26-06-18 | 22:05

@Linkse allergie | 26-06-18 |
Daar heb je inderdaad geen bril voor nodig. Nou... misschien een duikbril dan.

Paaldanseres | 26-06-18 | 22:07

Maar met haar helikopterview is veel mis.

Linkse allergie | 26-06-18 | 22:07
▼ 1 antwoord verborgen

Voor de banen zegt ze ook nog. Ja, globalisering zal je bedoelen. Goedkoop kippenvlees uit de Oekraïne en dat soort.

spinselsinjehoofd | 26-06-18 | 22:03

Voorstel nieuwe belastingwet in 2019. Zegt Lodders. Drie keer raden wat dat voorstel zo ongeveer zal inhouden.

spinselsinjehoofd | 26-06-18 | 22:02

Ik vroeg het me ook af. Stond dat in het partijprogramma? Ik dacht dat ze alleen de chaos ontstaan onder Wiebes op orde moesten krijgen?

Linkse allergie | 26-06-18 | 22:03

‘Sociale’ vlaktaks. BTW naar 9%.

El_Embajador | 26-06-18 | 22:10

Snap oprecht niet dat er nog mensen zijn die op VVD of D66 stemmen. De minachting naar de burger is stuitend groot.

i-Wonder | 26-06-18 | 22:02

Als ik af ga op wat ik hier soms lees dan is een groot deel van de boosburgertjes ook heel erg onrealistisch, aluhoedje of gewoon dom.
Dus dan begrijp ik die minachting weer wel.

Berbaar | 26-06-18 | 22:12

Nederland gaat op voor Klaver één.

Langshetrandje | 26-06-18 | 22:01

A.u.b. zeg.

Lupuslupus | 26-06-18 | 22:08

Doet u mij een kansrijk tegenvoorstel Lupus svp.

Langshetrandje | 26-06-18 | 22:46

Als ze die 1,6 miljard per jaar in een fonds hadden gestopt waaruit starters een bedrijf hadden kunnen financieren dan had dat veel meer banen opgeleverd.

osolemio | 26-06-18 | 22:00

Belastingverlaging voor mkb levert veel meer op. Starters moet je niet pamperen.

Dutch_Holland | 26-06-18 | 22:20

Mag ook.

osolemio | 26-06-18 | 22:28

motie van wantrouwen.... even leek het te gebeuren.. wishful thinking .. ik zag het voor me. .. nieuwe verkieizing...

hindipopup | 26-06-18 | 21:57

Klaver filosofeert over een parlementaire enquete. Als die doorgaat hangt Rutte. Als er tenminste een beetje vaart achter wordt gezet.

Graaisnaaiert | 26-06-18 | 21:56

Wishfull thinking...

Mastermattie | 26-06-18 | 22:20

Als Shell die besparing van de dividendbelasting nu gewoon zou aanwenden om alle schade in Groningen te betalen, dan vond ik het nog wat. Maar het is nog erger, van Wiebes krijgen ze ook nog eens een cadeautje van minstens een miljard door de verhoging van de gasprijs van het resterende gas wat ze uit Groningen mogen halen. Het is werkelijk stuitend, want wie mag alles aan het eind van de rit betalen? Zowel de verhoogde gasprijs als het tekort van de belastingopbrengsten? De vraag stellen is ‘m beantwoorden.

Stormageddon | 26-06-18 | 21:52

Precies! Maar het kabinet is er wel als de kippen bij om te verkondigen dat de gasbedrijven geen rekening sturen voor het gas wat niet gedelfd gaat worden in Groningen.

Linkse allergie | 26-06-18 | 21:56

Geld uitgeven om het gepeupel te helpen? Hahahahahaha. Het gepeupel moet dankbaar zijn dat ze niet massaal uitgekocht worden voor een habbekrats. Hahahahaha.

kweethetooknietbeter | 26-06-18 | 22:38

Mark Rutte, marionet van Shell en Unilever en van zuiplap Juncker.
Ja, die jongen verraadt eigen land en volk om zelf hogerop te komen.
Hoogverraad is het.

kempenaer | 26-06-18 | 21:50

Lucht het op?
Want verder boeit Uw frustratie niemand en zijn blinde herdershond.

Berbaar | 26-06-18 | 22:35

Mevrouw Lodders is nerveus aan de fibratie in haar stem te horen en de coupenaad in die vreselijke onflatteuze jurk zit op de verkeerde plek. Ze heeft het over dingen aantrekkelijk maken maar dat is haar met die jurk in het ieder geval niet gelukt.

Linkse allergie | 26-06-18 | 21:50

"Dat mensen afhankelijk zijn van een inkomen"... ze zegt het echt!

spinselsinjehoofd | 26-06-18 | 21:54

Een jurk in EU-blauw.

kweethetooknietbeter | 26-06-18 | 21:55

"Ze hoeven toch niet thuis te zitten, ze kunnen toch ook golven". Een uitspraak van een VVD_dametje over werkloze vrouwen na een bezoek aan het arbeidsbureau te Utrecht in de jaren 90.

meneer der meneren | 26-06-18 | 22:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Vergeet niet: straks gaat de BTW voor je aardappeltjes van 6 naar 9%... Lijkt niet veel maar we gaan het merken. Milieuheffingen gaan ook fors omhoog, HRA naar beneden, eigen huis wordt straks in box 3 belast als vermogen...

En dan maar strooien met miljarden voor een toekomst die godverdomme niet eens op fossiele energie is gebaseerd volgens datzelfde kabinet. Snapt iemand het nog?

spinselsinjehoofd | 26-06-18 | 21:48

Nee, op de coalitie na snapt niemand het.

Linkse allergie | 26-06-18 | 21:54

Als het oorlog wordt, dan is het wel degelijk een toekomst met fossiele brandstof. ;)

kweethetooknietbeter | 26-06-18 | 21:58

Hoe boos men ook is, SHELL is toch een belangrijk onderdeel van de luxe in NL. In het verleden en nu. SHELL is onlosmakelijk verbonden met Nederland.

Mark_D_NL | 26-06-18 | 21:46

Niemand neemt je serieus Azarkan. Ga zitten.

Chemokar | 26-06-18 | 21:42

De doorsnee toeterturk met groentewinkel, schoonmaakbaan of uitkering denkt daar anders over.

meneer der meneren | 26-06-18 | 21:56

Jezus, wat staat die Azarkan voor lul zeg. Met zijn slechte grappen. Vreselijk.

osolemio | 26-06-18 | 21:41

De 'wachten op de lach' momentjes werden niet erg ingevuld.

GroetenVanUrk | 26-06-18 | 21:51

Rutte liegt ? Het is pas topic-waardig als hij een keertje de waarheid spreekt.

ja,diedus! | 26-06-18 | 21:40

Regering van erdo spreekt nu.

Wim Venijn | 26-06-18 | 21:39

@Lupuslupus volledig eens.

Wim Venijn | 26-06-18 | 21:42

Ik ben het ook zat, alles gaat gewoon door.

gato | 26-06-18 | 21:46

@gato | 26-06-18 | 21:46
Natuurlijk gaat alles gewoon door, we gaan de boel toch niet stilleggen vanwege wat oppositie die graag een showtje op wil voeren.
Vraag me trouwens af waar U zich druk om maakt in den vreemde, is net zoiets als Turken die hier lopen te vlaggen voor Erdogan.

Berbaar | 26-06-18 | 22:38
▼ 1 antwoord verborgen

Zo zie je hoe ook de religieuze partijen het "u zult niet liegen" met voeten treden.

Mastermattie | 26-06-18 | 21:37

Religieuze partijen hebben sowieso moeite met feiten.

BakkerHenk | 26-06-18 | 21:38

Gatverdamme Van der stay... klets niet zo eng. Ga gewoon Rutte pijpen draai er niet zo omver.

tipszondertrucs | 26-06-18 | 21:36

Slechte imitatie van Bas van der Vlies. Die van der Staay is net een presentator van het jeugdjournaal.

beau van rtl | 26-06-18 | 21:34

Nou aan deze knakker verdient Shell in elk geval geen hol meer. Zelfs voor een pakkie peuken of een bak koffie rij ik ze nog voorbij. En dat is het enige wapen dat wij burgers hebben. Boycotten. Moeite kost het verder niet, en nu breng ik zo'n 600 in de maand naar Texaco. Vast ook fout, maar de focus ligt even op Shell.

Ongezien de tiefus!

Botte Hork | 26-06-18 | 21:33

Binnenkort krijgen we tijdens Kamerdebatten ook reclame's van Shell , Unilever en Phillips. Net als op de TV.

beau van rtl | 26-06-18 | 21:31

Die van Rooien gaat af. Lekker voor 50 plus. Scheelt zomaar een zeteltje of 4.

beau van rtl | 26-06-18 | 21:32

Hij begon goed...

spinselsinjehoofd | 26-06-18 | 21:33

Ik zat net te fantaseren over stickers van bedrijven op vak K. Zelfs Youtubers die producten aanprijzen moeten duidelijk maken of het gesponsorde content is of ze kunnen boetes verwachten.

GroetenVanUrk | 26-06-18 | 21:50

Het staatsrechtelijke systeem in Nederland verschilt in de praktijk niet zoveel van Turkije.

Rest In Privacy | 26-06-18 | 21:31

Goed verhaal van 50+

spinselsinjehoofd | 26-06-18 | 21:29

Shell, Rothchild, Soros en Unilever zijn jullie eigenaren. Jullie zijn hun eigendom. Of je leert er mee leven of je gaat heen en neemt je eigen leven terug. Kies. Kies goed maar laat dat gezeur en weggelach en gestem dat nergens op slaat. Vecht of vlucht. Maar zeur niet als je niks doet. 104 van de 50, 2/3 van je "vertegenwoordigers"vind het prima dat de "leider" liegt. Heb je daarvoor gestemd? Om het goed te vinden dat degene die je betaald liegt? Lieg eens bij mij in mijn bedrijf, je ligt er ONMIDDELIJK uit. Dus zeur niet. Wees tam en gedraag je als eigendom of vecht. Er is geen andere smaak. Zuip je unileverbier, rook je marokkaanse wiet en wees een slaaf of sta op en vecht!

LifeCatcher | 26-06-18 | 21:29

Ja daar heeft u wel een punt.

VeelTeSteil | 26-06-18 | 21:38

Sommige Kamerleden devalueren het instrument van de motie van wantrouwen.
Daarnaast geldt wel dat het tijd is dat Rutte iets anders gaat doen. Hoogste tijd.

Langshetrandje | 26-06-18 | 21:28

@Lupus
Dus wilders verprutst zijn toekomstige kansen omdat hij neuzen wilt tellen. larie argument. Dat kan hij ook tijdens de koffie uitzoeken.
--
Misschien zou hij er er verstandig aan doen, nu de realiteit hem een steuntje geeft, om wat verder te denken. Wat hij nu doet is aandacht vragen aan een groep die hem al steunt. Mijn 2 centen.

Mark_D_NL | 26-06-18 | 21:54

@Knufter | 26-06-18 | 21:46
LOL U lijkt ook zo'n sukkel die er in lijkt te trappen.
Gekke Greet voert helemaal geen oppositie.
Als je dat effectief wil doen moet je samenwerken, samen initiatieven ontplooien, samen de regering het vuur aan de schenen leggen.
Maar dat wil Greet niet, die wil lekker blijven zitten waar hij zit en schoppen tegen alles en iedereen.
Dat scoort goed bij het simpele volk dat op hem stemt en houdt hem aan de bak en veilig.
Check eens een twitter account van een doorsnee PVV groupie (te herkennen aan een NL vlaggetje) en U ziet hoe de simpelen van geest iedere kansloze motie met gejuich begroeten.
Gekke Greet vindt die 20 zeteltjes best en geeft de mensen die toch al op hem stemmen af en toe een koekje.
Werkt voor hem prima dus lagaan.

Berbaar | 26-06-18 | 22:06

@ berber: dat doen wij ook om jouw mislukte kadaver.

WayneGretzky*99* | 26-06-18 | 22:46
▼ 5 antwoorden verborgen

www.nporadio1.nl/1-op-1/uitzendingen/...
Sybrand Buma zegt dat hij van het begin af aan het ermee eens was dat de dividendbelasting zou worden afgeschaft.
Sybrand Buma wil niet toegeven dat hij zelfs de initiatienemer was.
Doet Sybrand Buma hier een HalbeZijlstraatje?

Ella | 26-06-18 | 21:26

Ja, maar Sybrand biecht en dan hoeft hij niet naar de hel.

Linkse allergie | 26-06-18 | 21:45

Klopt wat Thieme zegt, Shell vestigt zich in Nederland met als hoofdzetel Den Haag. Postadres Het Torentje, Binnenhof.

Graaisnaaiert | 26-06-18 | 21:22

ben het effe kwijt. Heeft Thieme nu voor of tegen de motie van de PVV gestemd.

beau van rtl | 26-06-18 | 21:24

Van Rooien heeft tegen gestemd dus waarom staat hij daar nog.

beau van rtl | 26-06-18 | 21:25

Zat te luisteren en te eten, dus heb ff gemist wie voor of tegen heeft gestemd. Maar er gaat nog een ronde komen.

Graaisnaaiert | 26-06-18 | 21:40

Die stinkrus op het vliegtuig is nog beter te harden dan de vieze pus-, poep- en pislucht die onophoudelijk uit de poriën sijpelt van de elite, de politici en al die laaielichters eromheen. Ongezien de touwtyfus.

VeelTeSteil | 26-06-18 | 21:21

Berbaar | 26-06-18 | 21:27
Neen, ik heb gelijk en dat ik me er misschien minder druk om moet maken daar kan ik u nog wel gelijk in geven. Maar wat vindt u er nou zelf van dat u door zulke smeerlappen wordt geknecht? Of heeft u er alleen maar voordeel van? Ik denk het wel. Rijkspasje in het portemonneetje natuurijk...

VeelTeSteil | 26-06-18 | 21:37

@VeelTeSteil | 26-06-18 | 21:37
Ik word door niemand geknecht en ik leef een heerlijk en bevoorrecht leventje in dit mooie land.
Natuurlijk gaan er zat dingen niet goed maar dat hou je toch.
Probeer te genieten mijn Beste, we leven in een prachtig land met kansen en welvaart voor hen die het pakken wil of kan natuurlijk.
En is het allemaal zo vreselijk hier dan kan men, als men wat kan natuurlijk, vertrekken.

Berbaar | 26-06-18 | 21:57

@ berber: gaat hier zeker nooit lopen aangezien het land overvol is met luie domme uitvreters zoals jij en je soortgenoten.

WayneGretzky*99* | 26-06-18 | 22:51
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een tuig daar in Vak K

Rest In Privacy | 26-06-18 | 21:21

Net een Chinese partijcongres. Inclusief de stemming. Kiezen allemaal voor de partij.

Wim Venijn | 26-06-18 | 21:21

Rutte blijft zitten wegens "koninklijke" olie-belangen.

spinselsinjehoofd | 26-06-18 | 21:19

Was al lang bekend, kijk maar eens naar de cv's van dat tuig wat er nu zit. Kijk ook eens naar welke figuren er al eens bij Bilderberg geweest zijn. Schaduwmacht, werd gisteren als etiket voor deze vorm van nepotisme geopperd, en dat klopt als een bus.

Graaisnaaiert | 26-06-18 | 21:38

@grasnaaiert
Een interessante vraag is hoe de schaduwmacht corrigerend optreedt tegen dissentie en/of niet gerealiseerde verwachtingen.

kindapaas | 27-06-18 | 05:22

Eén methode die ik ken heet de "honey trap" Kindapaas, maar er zijn vast veel meer vormen van afhankelijkheid. Denk eens aan die heerlijke maandelijkse bijschijving op je bankrekening en dat fijne huis.

spinselsinjehoofd | 27-06-18 | 08:22
▼ 1 antwoord verborgen

Iedereen ook gewoon lachen na de verworpen motie, spreekt boekdelen.

XaleX_2 | 26-06-18 | 21:18

Ik ergerde me er al aan tijdens de stemming.

spinselsinjehoofd | 26-06-18 | 21:20

Het schijnt dan ook een circus met clowns te zijn.

GroetenVanUrk | 26-06-18 | 21:22

Ik moest ook lachen maar vooral om de mafklapperTs die dachten dat het ook maar enige kans had.
Get a grip!

Berbaar | 26-06-18 | 21:24

Motie 37 tegen 104, rutte zit gebeiteld, en shell mensje ook, allemaal bang voor deze vrouw,

gato | 26-06-18 | 21:18

Rutte zat er gewoon bij te lachen.

Die weet hoe de hazen lopen.

Knufter | 26-06-18 | 21:18

Onvoorstelbaar!

Linkse allergie | 26-06-18 | 21:25

Zo, dat was bij lange na niet genoeg.

GroetenVanUrk | 26-06-18 | 21:17

En over de 'regels van de democratie' betreft, in dit geval het obligate wachten op het antwoord van de premier: na de hoofdelijke stemming loopt het vee weer hard terug naar voetbal en netflix.

Guido | 26-06-18 | 21:20

Het stinkt erger dan een Rus in een vliegtuig naar Gran Canaria.

Cor Netto | 26-06-18 | 21:16

Dan gaan we verder met het debat zegt die Marokkaanse. Je schaamt je toch kapot he.

beau van rtl | 26-06-18 | 21:18

Schakel net in en zie meteen een hoofdelijke stemming.
Zoveelste motie van wantrouwen?

BakkerHenk | 26-06-18 | 21:15

Motie van getrouwen.

Knufter | 26-06-18 | 21:15

Zie hier, motie gaat het wederom niet halen. Gewoon een groot spelletje voor de buhne.

Alpengeist | 26-06-18 | 21:14

Kut, Hiddema afwezig? Heb ik iets gemist?

spinselsinjehoofd | 26-06-18 | 21:13

Pakje sigaretten halen.

Mark_D_NL | 26-06-18 | 21:17

Bosma ook

Mathijs2017 | 26-06-18 | 21:27

Die azarkan ?
Ik hoopte dat hij spreektijd vroeg om aan te kondigen dat Denk zich gaat terugtrekken uit de NL-politiek.

mr Fawlty | 26-06-18 | 21:13

Zei hij dat hij misschien straks weer een motie van wantrouwen ging indienen.

gato | 26-06-18 | 21:16

Ja gato, ik hoop tegen zichzelf en Rutte.

mr Fawlty | 26-06-18 | 21:19

Hiddema, waar zit je, er is stemming.

gato | 26-06-18 | 21:13

Zwak he van de grote Hiddemeister. Zit vast ergens te dineren dus kan niet he.

beau van rtl | 26-06-18 | 21:17

Martin Bosma is er ook niet.

osolemio | 26-06-18 | 21:17
-weggejorist-
beau van rtl | 26-06-18 | 21:12

Explosief!

spinselsinjehoofd | 26-06-18 | 21:11

Als iedereen nu eens echt als volksvertegenwoordiger gaat stemmen en niet als partij kliek dan gaat hij weg met 170 stemmen voor en 5 tegen.

lecram24 | 26-06-18 | 21:07

170 van de 150 stemmen voor ?
Da's idd best overtuigend, lol.

mr Fawlty | 26-06-18 | 21:15

Alle hoofdelijke stem plucheplakkers verzamelen... glas, plas... enz. enz

Paaldanseres | 26-06-18 | 21:05

Vergeten scoop: de brandstof in de witte Caddy was afkomstig van een bekende multinational...

Eeuwig..Op..Vakantie | 26-06-18 | 21:04

Ik zou wel eens willen weten wat enkele "creatieve personen" voor
antwoorden krijgen van "oprecht eerlijke politici" als er wat strenger
geformuleerd wordt qua vraagstelling?

getzappad | 26-06-18 | 21:03

Hij wordt toch niet weggestemd, maar het kaf wordt hier wel van het koren gescheiden. Kijk goed naar onze zgn vertegenwoordigers in Den Haag en onthoudt!

Accident_Prone | 26-06-18 | 21:02

Wilders stond lekker te vlammen achter die microfoon.

Linkse allergie | 26-06-18 | 21:01

Motie gaat er komen, kabinet valt, en Rutte kan naar Europa. Niet voor niks die salueerende opa vorige week. Allemaal doorgestoken kaart

Henk P | 26-06-18 | 21:01

*Aluhoedje doen afstoffen* zeer goed punt hier.

Wim Venijn | 26-06-18 | 21:05

Opa was gewoon dronken vorige week. En dan ga je dit soort rare fratsen uithalen. Vraag maar aan vVan Baalen

Wim_Kut | 26-06-18 | 21:17

ik durf het bijna niet te zeggen, maar meneer Snotneus had toch een beter betoog dan Wilders.

Dario.Maggi | 26-06-18 | 21:01

Het zomerreces staat voor de deur dus uiteindelijk willen ze gewoon allemaal een beetje op tijd naar huis en niet teveel gedoe. Loopt dus weer met een sisser af.
Glas plas was enzo.

priks | 26-06-18 | 21:00

Fucking Asscher ook weer. Wat mij betreft is een politicus die het over zorg, onderwijs, wijken. politie, etc. heeft in een debat dat niet direct over die onderwerpen gaat, direct af.

Muxje | 26-06-18 | 20:59

Jullie snappen zelf toch ook wel, dat er pas echt iets gaat veranderen als de burgers zelf de straat op gaan en de boel daar wegtrekken heh? Tot die tijd voelen ze zich veilig en ongestoord. Kunnen de burgers nog iets van de turken leren.

LifeCatcher | 26-06-18 | 20:59

Gaat niet gebeuren. Net als een slecht restaurant, op een gegeven moment blijven de gasten gewoon weg. Ik zat eens te tellen hoeveel mensen ik ken die gewoon niet meer in NL wonen en schrok daarvan. En het restaurant? Dat zal z'n prijzen moeten verlagen voor eeuwig zakkend niveau van publiek totdat het uiteindelijk failliet gaat.

Knufter | 26-06-18 | 21:12

Daar gat ie dan, hoofdelijke stemming...
Als ie nu niet moet vertrekken, man man man

Mathijs2017 | 26-06-18 | 20:59

Azarkan heft 10 minuten schorsing gevraagd en gekregen, zodat de coalitie het stemvee kan optrommelen.

Guido | 26-06-18 | 21:01

Nu doorgaan , allemaal hem wegstemmen,

gato | 26-06-18 | 20:58

Nee hoor.. let maar op. Pure formaliteit dit.

Chemokar | 26-06-18 | 20:59

Kan niet Gato. Ze denken bijna allemaal aan hun baantje na hun Kamerlidmaatschap. Ik verwacht er niets van. Wordt wel een zootje he.

beau van rtl | 26-06-18 | 21:01

Even zien wat Omtzigt doet.

Linkse allergie | 26-06-18 | 21:08

aaaa... tjerry... maar geen spreektijd?

ed.. | 26-06-18 | 20:57

nog niet gezien. zijn ze al omgekleed?

beau van rtl | 26-06-18 | 20:58

niet omgekleed, maar toch aanwezig

ed.. | 26-06-18 | 21:02

Jammer, ik had me er zo op verheugd. Ook jammer dat de grote Hiddemeister er niet is.

beau van rtl | 26-06-18 | 21:29

Kan het volk eigenlijk geen motie van wantrouwen indienen? Of is dat het referendum?

Olleke | 26-06-18 | 20:56

Ook een idee....
Hier op GS wordt heel vaak geschreven over opstand tegen de islam. Wellicht is een opstand tegen de bron van alle ellende beter

Olleke | 26-06-18 | 21:02

Dat kan eens in de vier jaar doorgaans, maar dan stemt de overgrote meerderheid toch weer op de usual suspects.

AeliusMaximus | 26-06-18 | 21:03

Dat kan in het stemhokje maar gezien het selectieve geheugen van veel stemmers wordt dat nogal eens vergeten.

Linkse allergie | 26-06-18 | 21:09
▼ 1 antwoord verborgen

Ah kijk, de verplichte motie van wantrouwen vanuit Wilders. Helaas, motie zal het niet gaan halen.

Alpengeist | 26-06-18 | 20:56

Weer zo'n nutteloze motie van wantrouwen.

osolemio | 26-06-18 | 20:55

Wel lekker zo'n hoofdelijke stemming. Kan je zo alle gluiperds eruit halen en die zullen we niet vergeten.

beau van rtl | 26-06-18 | 20:57

Niet geschoten is altijd mis... Denk dat er steeds meer leden omgaan...

Mathijs2017 | 26-06-18 | 21:00

Nee, dit heeft zo ontzettend geen zin. Wat een flauwekul allemaal. Ik zou als kijker een motie van treurnis aan dat hele zootje in de Tweede kamer willen geven. Democratie is dood door coalitiepolitiek. Het is niet om aan te zien.

osolemio | 26-06-18 | 21:03
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe vaak mag onze premier kei en kei hard liegen, betrapt worden en weer liegen. Nota, afspraak belasting, wist zgn niets over bonnetje teeven etc.
Angola en Mexico hebben eerlijkere politici dan kabinet Rutte

Olleke | 26-06-18 | 20:53

Verhuis lekker naar Angola of Mexico dan als het hier allemaal zo vreselijk is.
Toedels!

Berbaar | 26-06-18 | 21:08

Hooo. Snap ik iets hier niet? Werd er zojuist tegen gestemd om die deals openbaar te maken??? En krijgen we nu speeches om de bevolking in te lichten hoe ze genaaid worden met die deals? Waar ze zojuist tegen stemden?
Mooi man. Voor de bühne. Maar als het op aan komt naaien ze even hard de bevolking.

Wim Venijn | 26-06-18 | 20:53

De coalitie heeft 76 zetels. Als zij tegen stemmen kan de oppositie ook niets. Volgens mij is er niet eens gestemd, maar was het een constatering en mededeling vanuit de regering waar de anderen het maar mee hebben te doen.

GroetenVanUrk | 26-06-18 | 20:56

@groetenvanurk Dank. Beetje zinloos debat dan zonder die deals te kennen. Daarbij motie van wantrouwen verworpen. Waarom nog een debat. Zinloos dit.

Wim Venijn | 26-06-18 | 21:04

Dit debat is mede mogelijk gemaakt door Shell en Unilever.

ariedeknaller | 26-06-18 | 20:53

Het lijkt wel of Nederland geregeerd wordt door grote bedrijven. Maar blijkbaar vindt meerderheid van de Nederlandse bevolking dat goed.

AntonPantoffel | 26-06-18 | 20:53

Dat geldt voor de meeste Westerse landen hoor vrees ik.

AeliusMaximus | 26-06-18 | 21:04

Politiek gaat alleen nog maar over politiek. Het is een fantasiespel voor narcissisten

F#ckingAwesome | 26-06-18 | 20:52

Help -- Reaguurders zijn ook links Kortzichtig.

Het gaat om maximalisatie van belastinginkomsten en werkgelegenheid, en niet om linkse kortzichtige aversie tegen multinationals.

Ga daarvoor naar joop.nl

Bolhoed | 26-06-18 | 20:49

Juist deze regeling is redelijk goed uit te leggen. Maar juist deze regeling tokkelt precies de goede emotionele snaren.

Muxje | 26-06-18 | 20:55

en dan nog het motief van belastingmaximalisatie door het weggeven van Eur 1,4 miljard per jaar aan dividendbelasting, het klinkt weinig intuïtief dat daarom meer belasting wordt geind.

Glasgow Argus | 26-06-18 | 20:58

De consolidatie van de HQ's in UK en NL is voor voor ons bijzonder gunstig uitgevallen dankzij deze deal.
Het gaat om vele honderden arbeidsplaatsen en vele miljoenen belastinginkomsten.
Dat is goed ondernemerschap en natuurlijk zou ook het MKB hiervan moeten profiteren.
Maar dat mag niet van Klaver, want dan moeten uitkeringstrekkers ook belastingvoordeel hebben.

Bolhoed | 26-06-18 | 21:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Daar ga ik dus fijn even niet naar kijken. Zinloze exercitie.
Ben ik de enige die het opmerkelijk vind dat de Shell (via de nam) toch geen claim gaat indienen over de gaswinning.. hun nadeel lijkt me eenvoudig aantoonbaar, maar een greep doen in de schatkist zou op dit moment wel heel pijnlijk zijn. (en er zijn voldoende andere middelen om alsnog te compenseren, als de aandacht weer is afgedwaald...)

noerg | 26-06-18 | 20:43

Shell heeft via een omweg de schade al ingehaald. Ooit de huidige benzine prijzen gezien? Die cashen nu lekker hoor. Dat verlies is zo gecompenseerd

Henk P | 26-06-18 | 21:00

De oppositie gat er hard in, ook tegen de Shell. Valt me niks tegen, tot nu toe.

Graaisnaaiert | 26-06-18 | 20:42

Ze hebben er schijt aan. Gaat wel over Shell. Onaantastbaar. De twee grootste aandeelhouders Lord Victor de Rothschild en nog een mevrouw die we allemaal kennen. Het zou er allemaal iets mee te maken kunnen hebben als je tenminste je baantje wil houden in Nederland. Mooi he zo'n monarchie. En kom er nu niet meer mee aan dat dat niets uitmaakt.

beau van rtl | 26-06-18 | 20:47

Oppositie.. man. Het zijn een stelletje schoothondjes. Nadat ze Omtzigt hebben kaltgestellt zijn het helemaal 150 bange schoothondjes geworden. Omtzigt dingetje heeft zijn effect gehad.

Mark_D_NL | 26-06-18 | 20:50

Tja stemmen tegen die vrouw , die we allemaal kennen, durven ze?

gato | 26-06-18 | 21:01
▼ 1 antwoord verborgen

Eindelijk snap ik het, de toegezegde 1.000 euro per NL -er was voor de Shell, was een vergissing van Rutte had ff niet goed gekeken, kan gebeuren.

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-18 | 20:42

die 150 poppetjes in die 2e kamer..... zijn wel de meest nutteloze figuren ever since de verlichting. Die doen werkelijk helemaal niets uit compleet onvermogen en angst.. Omtzigt was een goede waarschuwing voor velen, blijkt....

Mark_D_NL | 26-06-18 | 20:42

Is Kok al genoemd?

XaleX_2 | 26-06-18 | 20:41

Die lul van dat tijdelijke kwartje?

Mastermattie | 26-06-18 | 21:38

allemaal een beetje te voorbarig

oostvooruit | 26-06-18 | 20:41

Best wel schattig, de laatste stuiptrekkingen van de PvdA, vormgegeven door Lodewijk.

Mastermattie | 26-06-18 | 20:40

Die gaat de kar trekken bij de komende verkiezingen...
Ze hebben nu al genoeg aan een busje voor het fractie uitje, maar na de komende verkiezingen heeft hij aan een stationcar genoeg..

Wijze uit het Oosten | 26-06-18 | 20:50

@Wijze uit het Oosten Ik hoop dat een lijkwagen ook volstaat. Symbolisch hé, niet dat men dit interpreteert als een doodsbedreiging.

Mastermattie | 26-06-18 | 21:40

Geen spreektijd maar wel voor stemmen voor SP's punt van orde? Zijn ze er wel of zijn ze er niet? of gaat tjerry straks wel reageren op rutte en stellen dat het toch niet uitmaakt als ie zijn 6 minuten pakt?

ed.. | 26-06-18 | 20:39

Zou het OM al een onderzoek naar de VVD hebben gelast?.
Die club lijkt verdraaid veel op een OMG, en die wil men graag de art 140 SR status aan smeren.
Wel wat afwijkende colors, maar toch identieke kleding, pak met stropdas en bekakte spraak en de dames leden allemaal een zedig mantelpakje en dezelfde bekakte tongval.

Pelforth | 26-06-18 | 20:36

Snap hier geen reet van. Hier is al lang over gestemd en de meerderheid was voor afschaffing dividendbelasting Shell en Unilever.

Baron Clappique | 26-06-18 | 20:36

Sterk optreden van Lilian.

smdyasc | 26-06-18 | 20:36

Weer een poppenkast bezig? Boehoe roepen. Moeilijk doen in de debatten. Maar als het erop aan komt stemmen ze voor rutte en geven ze de voorkeur voor de multinationals en het anaal laten nemen van de bevolking. Wat nou democratie. Erdo kijkt jaloers toe.

Wim Venijn | 26-06-18 | 20:35

Als ik zou moeten kiezen tussen het regime van Rutte of Erdogan dan wist ik het wel.
Erdogan natuurlijk.

HoerieHarry | 26-06-18 | 20:33

At this point, what difference does it make?

Mastermattie | 26-06-18 | 21:52

Is Penthouse alweer vertrokken?

gato | 26-06-18 | 20:33

Die lul heeft z'n buklaaf naar voren geschoven.

Mastermattie | 26-06-18 | 21:44

Allemaal leuk en aardig die debatjes, maar een motie van wantrouwen -wat in dit geval logisch zou zijn- dat doen we weer niet, want iedereen zit nu lekker waar ze zitten, dat houden ze wel weer 4 jaar vol.

fapkoning40 | 26-06-18 | 20:32

nog 3 jaar... in feite 2jaar en 9 mnd en dan heb ik de zomer, voorjaar, winter, kerst en herfst recesperiodes nog meegerekend!

fikkieblijf! | 26-06-18 | 20:47

Even wachten tot het stoeltje in Brussel gereed is.

Mastermattie | 26-06-18 | 21:41

Het kabinet van de Dikke Middelvinger (tm)

marcoplarco | 26-06-18 | 20:31

De Kamer gehoord de beraadslagingen,

zegt het vertrouwen op in de Minister-President en zijn kabinet Rutte III,

en gaat over tot de orde van de dag.

Mede ingediend door de gewone burgers.

kweethetooknietbeter | 26-06-18 | 20:31

Het zou me niks verbazen als Mark Rutte vandaag of morgen gespot wordt met de jas van Melania. "I really don't care, do u?"

osolemio | 26-06-18 | 20:30

Waarom zou Melania haar jas aan Rutte geven?

kweethetooknietbeter | 26-06-18 | 20:40

Ja, dat zou ik eigenlijk ook niet weten. ik zag alleen opeens Rutte in mijn gedachten met die vreselijke grijns van hem, met die jas aan. Het kan hem namelijk echt allemaal geen ene fuck schelen.

osolemio | 26-06-18 | 20:43

Pinokkio Houdini komt ook met dit weer weg. En ondertussen maar anderen de maat nemen over respect en fatsoen. Het is misselijk makend.

brutus68 | 26-06-18 | 20:28

Wat doet die Arib het weer geweldig he. Ze houdt de zaak strak in de hand. Zal niet zo lang meer duren. Het toneelspel heeft lang genoeg geduurd. Arib gaat op haar bek en als rutte de ochtend nog weer haalt breekt morgen echt de pleuris uit.
Dan kunnen ze beter gelijk een shell en een Unilever vlag in onze tweede kamer hangen in plaats van onze trotse 3 kleur. Stelletje arrogante flikkers.

beau van rtl | 26-06-18 | 20:28

Arib is een goede voorzitter, maar heel af en toe kapt ze wel eens mensen te snel af. Dat komt het debat niet ten goede. En dat vind ik oprecht jammer.

kweethetooknietbeter | 26-06-18 | 20:36

Ach ja die memo's. Van die gele papiertjes die je op de rand van je beeldscherm plakt met teksten als "toiletpapier kopen" of "bier halen". Of natuurlijk "1,4 mld belastinggeld kado geven". Soms zijn die plakrandjes niet zo goed en vallen ze eraf. En dan zie je ziet meer.

Leptob | 26-06-18 | 20:26

Zou Rutte ook onder Dijkhoff's definitie van "Goed Volk" vallen?
Zeg het maar Klaas, wat wordt het. Hom of kuit?

Graaisnaaiert | 26-06-18 | 20:25

Voor Rutte, is het presidentschap allang niet meer van belang. Hij heeft zichzelf bewezen als "Europees parlement leugenaar" en is compleet goedgekeurd. De rode loper voor hem is uitgerold.

Drukpers | 26-06-18 | 20:25

Het is dat ik het inkomen en vermogen er niet naar heb, anders zou ik ook de belasting oplichten.

NeedIsaymore? | 26-06-18 | 20:24

Je kunt het altijd proberen met een voorbarige aangifte

Schmalz | 26-06-18 | 20:27

Schmalz En als je het slim speelt, gooi je het op een fout in het zwaar verouderde systeem van de BD. Als ze dat willen fixen moeten ze een cobol programmeur opgraven.

Mastermattie | 26-06-18 | 20:31

Mensen kijk goed naar die bedrijf logo's dit zijn de grote Eigenaren van de EU, dit zijn diegene die de touwtje in de EU in handen hebben, dit verklaart ook waarom Nederland zo pro EU...
veel Nederlandse bedrijven....
oftewel European Round Table of Industrialists (ERT) ,
www.ert.eu/members

Rene046 | 26-06-18 | 20:23

@rene
Merkwaardig genoeg ontbreken Bayer en Hoechst (tegenwoordig Sanofi); Basf komt wel voor in de lijst.
Lees ook eens "Das Großraumkartell" op archive.org. Zware kost maar het heldert een hoop op. Mogelijk ga je je daarna afvragen waarvan Europa nu eigenlijk bevrijd is.

kindapaas | 27-06-18 | 05:45

Een paar maanden geleden keek ik nog met veel belangstelling naar deze debatten. Na de motie van afkeuring en alle andere incidenten ben ik afgehaakt, want er verandert toch niets. Dat hele debat is een ingestudeerde b-act met telkens weer dezelfde afloop. Aan het eind van de avond lopen Rutte, Pechtold en al die andere marionetpoppen met een zelfingenomen lach de zaal uit.

De Pilsvogel | 26-06-18 | 20:23

In 2004 was al bekend dat er een afspraak tussen Shell en de belastingdienst was, ook al waren de details onbekend. Waarom is daar toen niet naar gegraven of over gedebatteerd? Volgens de Volkskrant omdat het politieke klimaat toen ongunstig was voor zo'n debat. Nu de kwestie van de (rare) algemene afschaffing van de dividendbelasting speelt ruikt de oppositie bloed, en hebben ze dit ouwe lijk nog maar eens een keer opgewarmd omdat het een fantastische "match" is voor de politieke wind die nu waait. Ingestudeerde stemmingmakerij, fophef.

Muxje | 26-06-18 | 20:37

@Muxje | 26-06-18 | 20:37
U lijkt het te begrijpen, ophef voor de bühne en speelkwartier voor de zeer verdeelde en onmachtige oppositie.
Even laten uitrazen en verder regeren.

Berbaar | 26-06-18 | 20:58

Aangezien Nederland toch niet meedoet op het WK, is er ergens een poule waar ik in kan zetten op de uitslag van dit debat?
Ik wil graag all-in gaan op "Er gaat helemaal niets veranderen."

Mastermattie | 26-06-18 | 20:22

Daar ga je niet rijk mee worden vriend.

B0bBer | 26-06-18 | 20:25

Als je daar op in wil zetten, moet je bij winst geld bijbetalen

Chemokar | 26-06-18 | 20:25

Hebben jullie dat ook wel eens?
Dat je enorm opgewonden wordt door een geluid?
Ik vind dit enorm opwindend ; www.youtube.com/watch?v=NvIJvPj_pjE

getzappad | 26-06-18 | 20:22

Heerlijk. Al kijken ze me hier in de hotellobby wel een beetje vreemd aan.

Linkse allergie | 26-06-18 | 20:39

Ach denk rutte, over een maandje of 12 begint de geplande Oorlog in Europa... dan ben ik van alles af. Even nog de rust bewaren dus...

Mark_D_NL | 26-06-18 | 20:21

Kan dat niet wat eerder? Ik ben eigenlijk wel klaar met die volidioten in 070

Mastermattie | 26-06-18 | 20:28

Zal het proberen te versnellen, maar kan niets beloven.

Mark_D_NL | 26-06-18 | 20:40

Geef 'ns een link naar de planning. Neem aan dat u die heeft.

Maartenalsoptwitter | 26-06-18 | 21:48

De belastingdienst heeft geen enkel probleem om inkomensgegevens van huurders uit de belastingaangifte te delen met verhuurders en nu ineens kan niets over de belastingplichtige Shell gedeeld worden, bizar.

smdyasc | 26-06-18 | 20:20

Quod licet Iovi, non licet Bovi.

Graaisnaaiert | 26-06-18 | 20:35

Hoe kan het zijn dat afspraken die een overheid in naam v/d kiezer maakt met een belasting ontwijker geheim zijn, daar gaat Mark zich prima uitlullen, na 2 uur taalkundige loopings te maken snapt er toch niemand meer ene ruk van, ga zo door.

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-18 | 20:19

Hahahahahaha ik heb er geen actieve herinnering aan hahahahahaha tja ik heb die memo niet gezien in de hoedanigheid van Ministerpresident maar als privépersoon hahahahahaha, nou daaahaag nepparlement hahahahahaha

Wim_Kut | 26-06-18 | 20:18

Ja ja kutje, een schizofreen is nooit alleen, vandaar dat Mark ook geen partner heeft, wel een oude Saab maar dat is een ander verhaal volgens vrind Jort.

Uw Verzekeringsadvis | 26-06-18 | 20:21

Wim_Kut | 26-06-18 | 20:18 | Daarom pleit ik voor de herinvoering
van Joseph-Ignace G.'s verbetering van een ouder product om afval definitief
te verwijderen uit de maatschappij.

getzappad | 26-06-18 | 20:33

Shell heeft ons leger in Afghanistan gebracht zodat de USA Shell uitzonderde van het Iran/irak-embargo. Bof.

Alquest | 26-06-18 | 20:17

Saltmines heeft daar een interessante documentaire over op hun site. Seven Sisters.

JanvandeBiertent | 26-06-18 | 20:26

Wacht maar even. Tjerry zal rutte straks wel eens even de oren wassen.

beau van rtl | 26-06-18 | 20:17

geen tjerry

ed.. | 26-06-18 | 20:20

Jawel, hij is zich samen met Theo nog aan het verkleden. Ze komen halverwege het debat op als peppie en kokkie. Lache man.

beau van rtl | 26-06-18 | 20:23

Hij heeft er geen actieve herinnering aan of zoiets. Die man verkoopt zijn moeder nog om niet uit de gratie te vallen bij het grootkapitaal. Ik kan die leugenachtige pokdalige rotsmoel niet meer zien zonder erop te willen kotsen.

Linkse allergie | 26-06-18 | 20:17

Samenvatting: Glas, Plas, Was en zoals gewoonlijk kunt u natuurlijk ongezien de tiefus krijgen.
Zolang Mark z'n kantoor in Brussel nog niet ingericht is blijven ze lekker plakken daar in Den Haag

Mastermattie | 26-06-18 | 20:15

Zzzz... Het argument dat de dividendbelasting ons oh zo veel leuke en waardevolle hoofdkantoren zou gaan kosten, gaat in het geval van Shell misschien wel op. Daar werd het bedrijf geherstructureerd, waarbij er één organisatie over zou blijven. Hoe zouden de aandeelhouders in het VK daar over hebben gedacht als dat zou betekenen dat ze voortaan 15% van hun dividend mochten afdragen aan de Nederlandse staat? Niet zo heel positief vermoed ik.

Het verbaast mij dan ook dat geen enkele VVD'er de bewering dat met de belastingdeal de staat zoveel miljard € is misgelopen heeft afgedaan als populistische linkse lulkoek. Wat er met de belastingdeal van Shell bereikt werd is dat er belastingtechnisch helemaal niets veranderde voor de aandeelhouders en de regeringen van beide betrokken landen, zodat het bedrijf moeiteloos als een enkele entiteit verder kon onder Nederlandse vlag. En daar is best wat voor te zeggen.

Muxje | 26-06-18 | 20:14

Muxje, non-domiciled residents in het VK (buitenlanders zonder UK paspoort) hoeven slechts 10 procent dividend belasting te betalen aan de NL fiscus. Engelse aandeelhouders kunnen de reeds betaalde dividendbelasting in mindering brengen op de door hen aan HMRC te betalen capital gain tax. Ergo, geen argument voor Engelse aandeelhouders .

JanvandeBiertent | 26-06-18 | 20:24

@JanvandeBiertent: Interessant. In dat geval is het vooral een coulance jegens de Engelse belastingdienst in plaats van de aandeelhouders, Evengoed is er van mislopen van belasting geen sprake.

Muxje | 26-06-18 | 20:29

Tsja, als dat allemaal waar zou zijn zou er dus geen behoefte moeten kunnen bestaan aan speciale tax shelters. Het optuigen van nu juist zo'n tax shelter door Koninklijke Olie is de directe aanleiding voor dit debat.Jammer dat u niet hun fiscalist bent: dat de Koninklijke een hoop geld bespaart en een hoop gevergader met al die hitsige ambtenaren in Rotterdam. (Belastingdienst Grote Ondernemingen aldaar).

Hetkanverkeren | 26-06-18 | 20:50
▼ 1 antwoord verborgen

rutte is toch een goede keus van Beatrix. Hij is namelijk wel de ultieme buk laaf. Niet slecht gekozen van Bea. Ze heeft er oog voor.

Mark_D_NL | 26-06-18 | 20:14

En de centen.

beau van rtl | 26-06-18 | 20:17

De enige manier om dit oliekartel te stoppen is je auto verkopen,op de fiets en over te stappen op bioplastic.

Ja jullie dan he, ik heb mijn auto nodig voor optredens en smokkel van sigaretten

Bakito | 26-06-18 | 20:13

Oekraïne is er niets bij. Corruptie van de bovenste steen.

bert.s | 26-06-18 | 20:12

Geen FvD? Kennelijk ook niet eens nodig....

Tha Analyzer | 26-06-18 | 20:11

Terry kijkt het debat wel samen met theo op uitzending gemist.

beau van rtl | 26-06-18 | 20:16

De minachting van Rutte voor de Kamer is stuitend.

smdyasc | 26-06-18 | 20:11

Ze kunnen hem niets maken en dat weet hij. Kan iemand die brief even lekken aub? Het is in het landsbelang.

LiniaalRectaal | 26-06-18 | 20:30

Minachting is een groot woord maar een zo verdeelde oppositie hoeft men natuurlijk niet te vrezen of te entertainen.

Berbaar | 26-06-18 | 20:53

Ik heb de memo gemist dat onze regering heeft besloten om zijn burgers te laten stikken. Kan FTM die ook boven tafel halen?

ScumbaggusMaximus | 26-06-18 | 20:11

Mark - als hij fluit liegt hij nog - Rutte

LiveLongAndProsper | 26-06-18 | 20:10

Kijken naar Markie pRutte in een debat over wat hij wel of niet wist of weet is net als een novelle herschrijven met een synoniemenwoordenboek in de hand.
Het is telkens net wat anders, maar net niet wat jij gelezen hebt...

Wijze uit het Oosten | 26-06-18 | 20:10

Ik ken mensen en het zijn er honderdduizenden die al 40 jaar of langer van een w profiteren. Ga daar maar 'ns iets aan doen!

Slough | 26-06-18 | 20:10

Wat ken jij veel mensen!

Gulliver | 26-06-18 | 20:10

@ Gulliver, neejuh gekske, ken ze niet allemaal persoonlijk, mallerd!

Slough | 26-06-18 | 20:37

Ga voor de onderste steen Mark. Dieper kan je niet tenzij je een homeaux bent.

Poessiepiloot | 26-06-18 | 20:09

@LiveLongAndProsper Het Partijkartel is onze Deep State

Mastermattie | 26-06-18 | 20:19

Hij laat zich het liefst helpen met brandstof uit flexibele slangen van een niet nader genoemd merk. Die procedure verloopt glad als het uiteinde goed diep in de opening gestoken wordt. Daarna knijpen en vullen. Eenmaal klaar, dan aftikken bij het randje om de laatste druppels op te vangen. En gaan met die banaan.

Maar af en toe in de trein rijden, is ook niet onaardig.

ridder pompompom | 26-06-18 | 20:37

Een vieze vette rookworst gaat er ook wel in.

ridder pompompom | 26-06-18 | 20:58
▼ 1 antwoord verborgen

Twijfel even of ik ga kijken. Dat wordt weer een alzheimersessie met onze immer betrouwbare Mark Rutte. De oppositie weer kwaad dat hij staat te liegen en daarna blijft alles zoals het was. Idiote vertoning, keer op keer.

osolemio | 26-06-18 | 20:07

ja mensen dat gaat OOK geld kosten.. Rutte gaat in het jaar 2018 goed bezig zijn met de economische voorspoed.. een miljardje hier (dividend), 3 miljardje daar (griekenland), 2 miljardje ( migratiedeal met Afrikaanse dictators)hoppa daar ook een miljardje erbij (gezamenlijke 7 landen defensie gevalletje) en nog hup een miljardje ( gascompensatie burgers) en huppekedee miljardje (vergeten belasting van hotemetoten) en het eerste half jaar is nog niet om...

fikkieblijf! | 26-06-18 | 20:04

oja, vergeet dat nog.. de Brexit! extra ophoging en geen korting.. ook een paar miljardjes..

fikkieblijf! | 26-06-18 | 20:05

Het is die Bolle en z'n familie die bij Mark aan de touwtjes trekt.
Pim zou een stuk stroever gaan, dus die ging bij het grofvuil.

oplichter | 26-06-18 | 20:03

Met die overbetaalde poppenkast mogen ze van mij ook wel stoppen.

Mastermattie | 26-06-18 | 20:24

Ik neem uw nick serieus. It takes one to know one.

LiniaalRectaal | 26-06-18 | 22:48

UIt het FD van vandaag:

Rutte kende toch één ruling Belastingdienst

Minister-president Mark Rutte had, in tegenstelling tot wat hij vorige week tegen de Tweede Kamer zei, wel weet van een ruling met een Nederlandse onderneming. Hij schrijft dat vandaag aan de Tweede Kamer.

Rutte antwoordde tijdens het Vragenuurtje op een vraag van PvdA-leider Lodewijk Assscher dat hij niet op de hoogte is van de afspraken die worden vastgelegd tussen bedrijven en de belastingdienst over de fiscale behandeling van hun activiteiten.

Rutte zegt toch nog eens 'naslag' te hebben laten doen. 'Daarbij is gisteravond bij het ministerie van Financiën een aan mij gericht stuk uit 2014 aangetroffen waarin wordt ingegaan op de structuur van een bepaalde onderneming', aldus de premier.

Er wordt melding gemaakt van door de Belastingdienst gegeven zekerheid over de fiscale gevolgen van 'een bepaalde vennootschapsstructuur'.

Rutte geeft geen details, maar ook de omstreden ruling met Shell die voor Asscher aanleiding was voor zijn vraag, heeft betrekking op een vennootschapsstructuur die het mogelijk maakt om de Nederlandse dividendbelasting te ontlopen.

Rutte moet zich vanavond, samen met staatssecretaris Menno Snel, in een plenair debat verantwoorden voor de afspraken die daarover in 2005 met Shell zijn gemaakt. Shell vermeldt die afspraken sindsdien in zijn jaarverslagen, het kabinet weigert het bestaan ervan echter te erkennen. Het beroept zich op zijn wettelijke geheimhoudingsplicht.

Memek | 26-06-18 | 20:02

@toetssteen | 26-06-18 | 21:02
Dank voor de link.
"Stoppen met rulings, daar piekert het kabinet niet over. 'Het geven van zekerheid vooraf door middel van een ruling is een belangrijke pijler van ons vestigingsklimaat', stelt Snel."
Kijk daar draait het om maar dat wil een stelletje communisten, anarchisten en types met chronisch zand in hun vagijn maar niet snappen.

Berbaar | 26-06-18 | 21:15

@Berbaar | 26-06-18 | 21:15
Waarom?

WasHetMaarMakkelijk | 26-06-18 | 23:11
▼ 2 antwoorden verborgen

"Het plot verdikte"?
ojee... dat klinkt niet goed

Dario.Maggi | 26-06-18 | 20:02

Als Rutte A zegt blijkt het Z te zijn.

meneer der meneren | 26-06-18 | 20:01

Die belastingrulings, is dat niet eigenlijk een vorm van staatssteun? En is dat niet strafbaar?

kweethetooknietbeter | 26-06-18 | 20:00

Ikea Ollongren is ook van de partij.

eef 47 | 26-06-18 | 19:58

Sinds Paars is Shell de grootste partij in de 2de kamer.

Gulliver | 26-06-18 | 19:58

Een even trieste als ware constatering. Klotebedrijf.

Graaisnaaiert | 26-06-18 | 20:26

Net alsof de jeugd van tegenwoordig, of 55+ weet wat paars is ..

Een kleur voor mijn hoesje of voor mijn fleece-jack. 40% van het stemvee.

WasHetMaarMakkelijk | 26-06-18 | 23:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken