Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Onderzoek: vluchtelingen keigoed voor economie

toet toet

Laad die boten maar vol!

Het gaat helemaal niet goed met de economie in Europa, een biertje kost soms wel drie euro en sigaretten zijn überhaupt niet meer te betalen, maar gelukkig is er nu een oplossing. Een paar Franse geleerden hebben berekend dat vluchtelingen hartstikke goed zijn voor de economie dus hop hop hop waar we wachten we nog op? Laat de Sargentini-boten die in Spanje en Italië niet aan wal mogen lekker omvaren en stuur ze subiet naar Rotterdam! Zit u kansloos op een houtje te bijten in Niger? Naarden heeft u nodig. Laten we die luchtbrug met Libië bouwen en stuur alle illegalen die er met Trump niet uitkomen ook maar onze kant op. Red het vaderlandse huishoudboekje. Neem een vluchteling in huis.

Kom maar door

Social

Reaguursels

Inloggen

Als de KNRM iemand bij Noordwijk van zijn opblaasbed voor het strand redt brengen ze ze toch ook niet naar Groot Brittannië. Maar dan zou het verhaal wel op gaan omdat er een opgeleid persoon overgebracht wordt.

Oepsie1234 | 22-06-18 | 16:33

Stelling klopt wel als je aandelen schell bezit
1 miljoen vluchtelingen x famielie herenigen= 6 miljoen x gratis. Audi rijd een op 10= per dag 100 km rijden uit verveling = 60 miljoen euro dus nu snap u meteen. Warom warmte pomp
Advies koop schell aandelen. En je emigreren naar een normaal land

automaat | 22-06-18 | 15:51

Het is als het schijven van een business case. Wil je dat de uitkomst positief uitvalt dan schijf je daar naar toe, wil je dat de business case negatief uitpakt dan schrijf je er andere aannames en getallen in. Dit Franse flut onderzoek kan lina recta het ronde archief in.

Dutch_Viscount | 22-06-18 | 14:08

Je kunt helemaal niet simpelweg stellen of en wat voor effect 'vluchtelingen' / migranten hebben. Daarvoor is het een containerbegrip net zoals 'bospaddestoelen'. Sommige helemaal prima, voedzaam of nuttig terwijl andere giftig zijn of ronduit LEVENSGEVAARLIJK. Ik vraag me af waar deze nuancering steeds blijft aangezien de kranten toch vol moeten met wat anders dan de gebruikelijke kortzichtige nonsens.

GormSuil | 22-06-18 | 11:48

Deze vergelijking gaat enigszins mank omdat we de vluchtelingen niet op gaan eten, toch? Haha grapje!

Toos Bevergeil | 22-06-18 | 14:59

Vluchtelingen zijn helemaal niet goed voor de economie, simpel feit. Los van het feit of je ze wel/niet op moet nemen kosten een vluchteling de samenleving handenvol geld, en dat heeft vooral te maken met waardeloos beleid van onze overheid. Maar goed, feiten doen er niet toe, enkel feelgood en mooie woorden tellen in de politiek. Samen bruggen bouwen, verbinden bla bla.

Ben gewoon eerlijk, en zelfs dan zul je merken dat er voldoende draagvlak is onder de bevolking. Het antivluchteling clubje bestaat vooral uit uitkeringstrekkers. De werkenden die het geld DAARWERKELIJK MOETEN VERDIENEN zijn een stuk genuanceerder. Maar houden er niet van om voor de gek gehouden te worden. En dat is dus wat er gebeurt.

paradoxical | 22-06-18 | 11:43

Toon maar eens aan dat het vooral uitkeringstrekkers zijn die tegen de komst van vluchtelingen zijn en dat de werkenden er geen moeite mee hebben. Voorlopig schaar ik je uitspraak onder klinkklare nonsens.

Oh, en wen jezelf eens aan het over migranten te hebben in plaats van over vluchtelingen. Dat benadert de waarheid beter.

SergeantPierlala | 22-06-18 | 12:05

www.elsevierweekblad.nl/opinie/opinie...
Zo af en toe lees je wat anders

@Paradoxical
Er is nog een veel belangrijker motief dan geld om Tegen te zijn
De volkeren die zo graag naar EU komen zijn volkeren die niet eens binnen hun eigen cultuur, religie, en gewoonten kunnen samenleven...
Hoe kan men dan verwachten dat ze dat wel ineens kunnen met 'onze' volkeren?

Kijk eens in NL?
Generaties nakomelingen van migranten die de NL-samenleving op zeer negatieve wijze hebben beinvloed
Ik kon vroeger met mijn vrienden en vriendinnen gewoon naar het zwembad.
Tegenwoordig moet iedereen zich identificeren omdat de meisjes anders betast worden...
Scooterende-tasjesdieven, overvallers, grens-trappers, homo-meppers, juweliers-doden, loverboys, drugs-oorlogen, Kech-sissers, conrector-moordenaars, Is-retourtuig, bejaarden-meppers, etc

Economische motieven staan daar helemaal los van

Joost2B | 22-06-18 | 13:52

Hoe kom je bij die wijsheid ?
Je gaat uit van je eigen familie, vrienden en kennissen kring ?

En nee van een CBS onderzoek waar ze 2.000 mensen hebben ondervraagd en dan met de conclusie komen "Nederland vindt dat:.........." (vul bij de puntjes elk willekeurig onderwerp in)
En de uitslag van de verkiezingen kun je ook niet als graadmeter gebruiken, mensen kiezen op een partij vanwege uitlopende standpunten en zaken uit een verkiezingsprogramma.

Als je het echt wil weten dan zul je een referendum moeten houden, en dan ook de burger informeren hoeveel een niet-westerse migrant de samenleving kost (en ja, daar schaar ik ook vluchtelingen van vele duizenden km`s verderop onder)

gas-man | 22-06-18 | 16:11

Wat Linkse allergie @ 10:40 zegt. De echte oplossing voor zowel ons als voor Afrika is, zoals Zimbabwe (Zuid Rhodesië) begint te begrijpen, het herkoloniseren van het Afrikaanse continent door blanke westerlingen.

Zucht. Dit is nog een stuk schade die al dat poli-cor gedoe aanricht. Wanneer wij nuchter en eerlijk konden praten over oorzaak en gevolg, dan zouden we tot werkelijke maatregelen kunnen komen waar iedereen van zou profiteren. Zie oa het werk van J. Phillipe Rushton.

De meeste landen in Afrika zuchten nu onder corrupte dictaturen van eigen huidskleuren / afkomst. Het mag de vraag wel zijn wat voor samenleving wij zouden kunnen inrichten op een continent met een gemiddeld IQ van 75 - 80, maar de bevolking aldaar zou er waarschijnlijk toch weer meer aan hebben dan aan dictators uit eigen stammen met eenzelfde IQ en instelling als de algemene bevolking.

Iedereen daar blijer en wij ook blij, omdat zij niet meer naar hier hoeven komen om van een op westerse leest geschoeide samenleving te genieten.

VreemdEend | 22-06-18 | 11:26

P.S. Deze oplossing zou enorm veel werkgelegenheid scheppen -- alle deugers en ngo-ers zouden daar-o aan het werk kunnen, naast de inspanning van alle geremigreerden (verplicht) en daar geblevenen. Fantiseert u zelf maar voort over de rest van mijn Unicorn-fantasie...

VreemdEend | 22-06-18 | 11:30

Nederland en West-Europa hebben geen behoefte aan zwarte Afrikaanse en Aziatische illegalen zonder enige vorm van opleiding. De toekomst is aan de robots. Binnen 10 jaar na nu zijn bijna alle banen in productie,distributie en transport gerobotiseerd,ga zelf maar kijken op de Industriemesse in Hannover,elk jaar in april.
NL heeft al 500.000 bij de KvK ingeschreven ZZP'ers uit Polen + een half miljoen Polen die in loondienst via uitzendbureau's werken. De Bulgaren zijn nog niet eens geteld.
Grenzen dicht en er moet direct een actief uitzettingsbeleid gestart worden; met of zonder papieren. Laten wij een deel van Lybië huren er daar iedereen die hier illegaal is naar uitzetten. Vandaar uit kan men zijn assielprocedure in NL afwachten. De EU staten moeten het VN vluchtelingenverdrag opzeggen. Kappen met die NGO's die als veerdienst voor de illegalen dienen. Verbieden en als het moet de bajes in.

Eendragtmaaktmagt | 22-06-18 | 11:17

Ik ga dit soort linkse onderzoekjes niet eens meer lezen.
Iedereen met meer dan 2 hersencellen weet inmiddels dat meer moslims meer ellende betekend.
hou toch op met die verlakkerrij

Rest In Privacy | 22-06-18 | 11:12

Prima, laat die boot maar komen, en nog meer boten, de ngo's hebben kennelijk alle macht. De regering kan het schudden als dat gaat gebeuren.
Ze kunnen op de mestvaalt!

lanexx | 22-06-18 | 11:04

Mooi woord ook voor de illegale migrant. Clandestini.
Si si, signora Sargentini, riguardi i migranti clandestini.

Rommelende Onderbuik | 22-06-18 | 10:55

En die VP heeft groot gelijk; weg ermee. Zij moeten ze niet. Economische rommel. Laat verdrinken of de tyfus naar een ander Europees land zijn z'n woorden. Gelijk heb'ie.

Koekkeloere | 22-06-18 | 10:54

Laat ze maar komen... Volgens de staatspropagandazenders en andere gecontroleerde mediakanalen, is de blije vergrijsde Nederlander op z'n 75e nog zo vreselijk fit en gezond dat ie graag zo lang mogelijk doorwerkt en dat daarom de AOW en pensioenen nog makkelijk een paar jaar uitgesteld kunnen worden.
Kunnen we mooi deze klaplopers van betalen .
Slaap lekker verder,debiel Nederland.

Loebas | 22-06-18 | 10:44

We komen dit jaar een half miljard te kort om hun bijstand uitkeringen te betalen.

ogeon | 22-06-18 | 10:39

Zet ze maar in de achtertuin van, van Aartsen.

gijs geluk | 22-06-18 | 10:38

Er was eens een tijd waarin de blanke westerling daadwerkelijk een bijdrage leverde aan de economie van onontwikkelde ¨landen¨. Niet alleen in geld maar in ruimere zin in welvaart zoals onderwijs, gezondheidszorg, behoorlijk bestuur, infrastructuur. Dat mocht niet meer. Die mensen daar moesten zelfstandig. En nou komen ze deze kant op. Kennelijk kunnen ze het zelf niet. Maar hoor je niemand daarover.

squadra | 22-06-18 | 10:23

Precies. Het was niks, het is niks en het zal daar ook nooit wat worden zonder tussenkomst van de roomblanke medemens.

Linkse allergie | 22-06-18 | 10:40

Die NGO-schepen zijn veerdiensten; als de drenkelingen voor de kust van Libië worden gered, dan lijkt het mij heel logisch ze weer aan de kust van Libië af te zetten. Maar de schepen varen door naar de overkant van de zee en dat maakt dat ze illegaal mensen vervoeren naar Europa en het sluitstuk vormen van de mensenhandel. De bemanning dus vervolgen en de schepen in beslag nemen. Italië heeft groot gelijk deze schepen geen toegang meer tot de havens te bieden.

Angelica | 22-06-18 | 10:22

Als de kosten groter zijn dan de opbrengsten draagt die persoon / dat fenomeen NIET bij aan de welvaart van die maatschappij , maar gaat dat ten koste van de welvaart.

( Dat zegt niet dat die persoon / dat fenomeen daarom slecht , ongewenst zijn of niet geholpen moeten worden - het zegt dat er GEEN economische redenen zijn dat te willen )

Waarom wordt deze immigratie ons dan door de strot gedrukt ?
- UN / EU / NWO : uitwissen van nationale identiteit door instroom van vreemde culturen , creëren van een eenheidsworst die veel makkelijker te controleren is dan afzonderlijke staten , verdeel en heers : de verschillende groeperingen onderling laten bakkeleien ipv tegen de heersende “ elite “ op te staan. ( agenda 21 , koudenhove - kalgeri )
- Politiek : zorgen voor instroom nieuwe kiezers
- Industrie : werkgelegenheid in de asiel industrie , beschikbaarheid goedkope arbeid voor overige industrie , drukken van de lonen

Tijd dat Jan Modaal , de brave belastingbetaler en kiezer dat eens begint te beseffen en uit zijn winterslaap komt

enorme sukkelzak | 22-06-18 | 10:11
-weggejorist-
arealpatriot | 22-06-18 | 10:39

De oplossing voor Italië is simpel, Italië wil geen vluchtelingen meer en kan ze doorsturen naar Duitsland, want die schaffen het wel.

me,myself and IK | 22-06-18 | 10:07

Opgelicht in het buitenland nog gezien waar deze keer het buitenland Tanzania met Zanzibar was?
Eén grote oplichtersbende dat hele continent Afrika...

swassannuf | 22-06-18 | 09:44
-weggejorist-
Jodelahie | 22-06-18 | 09:50
-weggejorist-
arealpatriot | 22-06-18 | 09:58

En tenslotte hebben ze in het land van herkomst aangetoond dat ze ook daar de economie hebben gered en is de welvaart in Afrika tot ongekende hoogten gestegen. En dat wisten we natuurlijk niet, nee, we zijn bevooroordeeld en denken nog steeds aan Kuifje in Afrika. Maar die tijden liggen ver achter ons, mensen! Afrika is booming! En Europa is boeming, maar dat heeft daar dan weer geen relatie mee. Welkom dus, hoogopgeleide besnedenen!

Jodelahie | 22-06-18 | 09:43

Als dan al die Afrikaanse landen vluchtelingen van elkaar opnemen, dan is hun economie gered.
Probleem opgelost.

The_Black_Knight | 22-06-18 | 09:36

De man heeft uiteraard groot gelijk. En 'mensen in nood' redden kan natuurlijk ook door ze terug te zetten op het Libische strand (dat meestal zo'n 100m verderop ligt) en ze verder een fijne dag te wensen.

Cor Netto | 22-06-18 | 09:13

Ach gossie, onze geliefde lijders zijn al 10 jaar met dit plan bezig. Zullen ze hun doel halen? 50 miljoen Afrikanen. Dan hebben we in ieder geval straks minder huidkanker patiënten want we worden vanzelf bruin www.express.co.uk/news/uk/65628/Secre...

Sandronique | 22-06-18 | 09:04

En dat volgens een idee van een of andere "werelverbeteraar" van bijna 150 jr geleden.
Slavenhandel was toen nog heel normaal, oh wacht..

arealpatriot | 22-06-18 | 09:45

Wat een win-win model. Schepen onder Nederlandse vlag landden Afrikaanse migranten aan in Italië, waar dan door de Nederlandse staat gecharterde vliegtuigen deze arme drommels naar ons immer uitdijende multicultureel landje brengen, waar ze meteen de handjes uit de mouwen kunnen steken zodat we medio 2050 de sterkste economie ter wereld zijn

batvoca2 | 22-06-18 | 08:51

Ik zal het nog een keer uitleggen.
Als je duizend euro verdient en er komen twee mensen bij om het op te maken heb je nooit meer.

De luis | 22-06-18 | 08:51

Maar onze economie heeft ze immers hard nodig!
Ik citeer:
""Ze hebben gemarteld, verkracht en gemoord. Onder de nu al anderhalf miljoen recente vluchtelingen in Duitsland bevinden zich heel wat criminelen, die in hun vorige leven oorlogsmisdaden begaan hebben. Terwijl zij asiel aanvragen, doen kanselier Merkel en haar ministers alsof hun neus bloedt.""
www.telegraaf.nl/nieuws/2203473/crimi...

telelezer | 22-06-18 | 08:49
-weggejorist en opgerot-
arealpatriot | 22-06-18 | 09:54

Dat geeft eel een interessante draai aan de bewering in het in de VK aangehaalde onderzoek dat ze andere vaardigheden meebrengen.

nikolaos | 22-06-18 | 09:58

Klap klap klap het begint eindelijk door te dringen.Goed idee stuur ze door dan gaat die misselijk makende nep smile misschien van Pinokkio Rutte zijn gezicht.
We zijn het beu dat gemanipuleer van cijfers en statistieken om de mensen een rad voor de ogen te draaien.
Europa wordt gelukkig steeds rechtser,langzaam maar gestaag gaan de ogen open onder alle bevolkingslagen.
Die zogenaamde hulpverleners maken de ellende alleen maar groter.Zou hier ook al in ruil voor sex een plaatsje in een ander bootje aangeboden worden?

hetwerktniet | 22-06-18 | 08:11

Italie heeft de boten in beslag genomen, kijken of Rutte weer gelogen heeft of dat ze inderdaad van de Duitsers zijn.

gato | 22-06-18 | 08:04

Wapperen met een "certificaat" van het watersportverbond om aan te tonen dat je de Nederlandse vlag mag voeren is dan ook niet echt slim.

Martexx | 22-06-18 | 08:21
-weggejorist-
arealpatriot | 22-06-18 | 10:06

De NOS frame in die tweet is ook wel vermelden waard.
“Salvini is boos op hulporganisaties die migranten van de Middellandse Zee hebben opgepikt.”
Salvini heeft het over Libische wateren. Niet de middelandse zee. Klein detail natuurlijk.

Pienow | 22-06-18 | 07:41

Mensen smokkelen is verboden. Alleen door de staat betaalde
smokkelaars zijn goed. Ze delen pamfletten uit met kom naar Europa
de economie heeft u nodig.

jodidenkt | 22-06-18 | 07:41

Ik kan Italie geen ongelijk geven, merkel heeft ze uitgenodigt te komen.
Vluchtelingen Syrie , voor zo lang de oorlog duurt, dan thuisland opbouwen.
Maar wat er nu aan de hand is, boten met Nederlandse vlag, die alles uit Afrika vervoerd en Europa binnenhaalt, Merkel en Macron, wat zit hier achter, Niet het Kalergi-plan, dat geloof ik niet.
Maar iets, wat?
En dan zitten we ook nog eens met stapels Itiliaanse en Griekse papieren opgescheept, dit wordt een crisis, hoe raak je ze kwijt.
Bedankt mensen, Europa is ten dode .

gato | 22-06-18 | 07:40
-weggejorist-
arealpatriot | 22-06-18 | 10:16

De werkende bevolking mag weer al die uitkeringen ophoesten, schaf dat asielrecht toch af, er wordt alleen maar misbruik van gemaakt.

Wolkbreuk | 22-06-18 | 07:36

het zijn geen vluchtelingen het zijn migranten....

en we hebben alleen maar profijt van tientallen jaren migratie.. moet niet zo moeilijk zijn om 2 kantjes te vullen ermee.

daarentegen, dan ook de problemen van migratie de afgelopen 50 jaar graag in boekwerk ernaast leggen.
Zoals gezegd, na jaren crisisberaad blijft men, onze leiders, hangen in de repeat die meteen te weerleggen is.
Ze doen dat, ze kunnen dat om de discussie te hebben bij het volk of migranten wel of niet welkom zijn, het uitlokken van populisme en het uitlokken van racistische uitspraken. Zodat ze daar vervolgens vol op kunnen handhaven..

Merkel en Macron hebben de migranten nodig.. en Rutte loopt er nog achteraan. Als 1 van de weinige. VK heeft zich al verwijderd van deze utopia van Frankrijk en Duitsland.. overige landen zijn in protest in hun politieke arena.

De echte reden blijft onder de grond.. de economie draait harder als er vele en vele monden meer te voeden zijn, het volk moet harder en harder werken om die extra monden te voeden, de macht van politiek is om het volk vooral slaafs te behandelen.. allemaal even arm en de rijken nog rijker maken. Kunnen zij over enkele jaren in omheinde enclaves gaan wonen en blijven roepen hoe mooi en veilig het leven is geworden.. dank zij de EU

fikkieblijf! | 22-06-18 | 07:32

Dat is waar! Ze zijn goed voor onze economie! In de jaren dertig was hier ook grote werkeloosheid, de Duitsers kwamen ons land in en braken ook de boel af om werk te scheppen, toen ze opgerot waren ging het ineens veel beter!

thepinkpainter | 22-06-18 | 07:31

De duitsers komen niet zelf nu ons land in.. Merkel is al de baas over dit land en stuurt haar honingbijen de EU in.. die op zoek naar de honing blijven steken en steken.. en Merkel zag dat het goed was en stuurt nog wat meer bijen de EU in. Tot u dood en uitgeput op de grond ligt van al dat gejaag achter u en mij aan. Of door een echte dodelijke bijensteek van een verwarde bij..

fikkieblijf! | 22-06-18 | 07:35

Toen de Duitsers weg waren was alles zo kapot dat we geld van de Amerikanen nodig hadden om de boel weer op te bouwen. Tevens garandeerden de Amerikanen onze veiligheid waardoor wij het merendeel van dat geld konden stoppen in de opbouw van een verzorgingstaat. En Nederlanders maar altijd zeiken op die Amerikanen (dat zij geen fatsoenlijke verzorgingsstaat hebben en altijd veel te veel uitgeven aan defensie).

Europees_Aanbesteed | 22-06-18 | 08:56

Het probleem met dit onderzoek is dat het niets kan zeggen over causaliteit. Ze zien dat de werkgelegenheid en het BNP per capita toeneemt nadat er veel immigranten binnenkomen. Een mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat een grote stroom vluchtelingen ervoor zorgt dat rechtse politieke partijen de verkiezingen winnen en die een beter economisch beleid voeren.

LucasDValk | 22-06-18 | 07:31

nee hoor, het lijkt of de economie beter gaat. Ondertussen is echter wel een hele verzorgingsstaat afgebroken, lonen zijn al jaren blijven steken en vergeet niet, de werkeloosheid in dit land wordt gemeten enkel met cijfers uit de UWV bakken..
ondertussen na 5 jaar crisis zijn nuggers, participatiewet (voorheen WWB) flexwerkers en uitzendkrachten met halve banen tot bijstand nivo, en echtparen die leven van een pensioentje van 1 van het stel ( op bijstandnivo) alsmede 50 plus echtparen die met 1 inkomen het hoofd boven water proberen te houden ...
niet mee!
Ik ken nog genoeg mensen in bovenstaande gedrukte levensomstandigheden die zij niet wensen, nooit hebben gewild, maar er niet meer uitkomen..
die cijfers die ziet u nergens..

fikkieblijf! | 22-06-18 | 07:39

Ik neem aan dat je ook de moeite hebt genomen om het onderzoek er even bij te pakken, en het onderzoek zegt niet alleen niets over causaliteit, maar ronduit helemaal niets. Het gebruikte model verklaart niets, is niet significant op termijn en nergens staat de R-squared benoemd, dus het model heeft geen verklarende waarde. Troep onderzoek is troep.

SlimmerAlsJij | 22-06-18 | 15:46

Vluchtelingen komen hierheen voor een beter leven. Als bij hun het leven verbeterd wordt blijven ze daar waar ze vandaan komen. Als overheden nu eens gaan samenwerken om dat te bewerkstelligen, dan neemt de migratiestroom vanzelf af. Dan gaan wij misschien wel daar heen.

Go_Vegan2.0 | 22-06-18 | 06:35

En na het werk, ginder de lokale meiden doen voor een rol rekverband en een doos asperine.

Lt-Kol Kilgore | 22-06-18 | 06:53

dat heet ontwikkelingshulp, daar gaan al miljarden heen en komen uiteindleijk terecht bij de wapenindustrie en de dictators en heersers van zo'n land..

Afrika is al eeuwen een continent waar weinig verandering in zit en is te krijgen.. waar de bevolking al eeuwen bezig is om zich voor te planten wetende dat hun kinderen, als ze de jeugd overleven, dezelfde weg gaan. Nu is er een antwoord voor een beter leven... EUropa.
En komen ze massaal deze kant op.. het is of daar doorploeteren eeuwen langer of een kans en sprong maken.. Het risico de overtoon niet te halen nemen ze. Of zoals een moeder in een reportage zei die al 2 zonen was verloren door verdrinking op weg naar de EU.. ik heb nog 4 zonen.. en 1 zal er ooit de overkant halen en dan gaat het voor ons ook beter.

En daar zit het probleem!

fikkieblijf! | 22-06-18 | 07:44

@Go_Vegan2.0 | 22-06-18 | 06:35

Het bekende linksistische Gutmensch-argument. Maar er gaan al ca 60 jaar lang vele westerse miljarden aan ontwikkelingshulp naar dat continent, en veel heeft dat uiteindelijk niet geholpen. Dan kun je er wel drie keer zoveel in pompen, of tien keer zoveel voor mijn part, maar ook dat gaat de situatie daar niet op korte termijn veranderen. Zolang ze daar niet stoppen met "prijsneuken" waardoor de bevolking zal zijn verviervoudigd aan het eind van deze eeuw, gaat niets helpen. Family planning, en anti-conceptie, dat zou prioriteit nr 1 moeten zijn, ook als bestemming voor de miljarden die daar naar toe gaan.

Ik ben op zich niet tegen ontwikkelingshulp, mits bestemd voor wel-doordachte projecten, maar je kunt niet zeggen: nou ja, zolang zij daar niet het welvaartsniveau bereikt hebben wat wij hier in West Europa hebben, laat al die Afrikanen die willen, dan maar hier binnen dobberen. Dat gaat uiteindelijk onze welvaart nekken. De buitengrenzen moeten worden dichtgetimmerd.

Dr_Johnson | 22-06-18 | 11:07

Afgaande op de zichtbare bewijzen zou Sherlock Holmes deduceren dat de belanghebbenden van de volksverhuizing Apple en Nike zijn.

Nivelleermarionet | 22-06-18 | 06:19

Voila! Als dat zo zou zijn, zou de economie in Afrika toch al als een tierelier draaien en Europa, China, Amerika voorbij streven. Er zijn immers Afrikaanse werknemers en ondernemers genoeg!

Ray Skak | 22-06-18 | 04:44

Die mensen zitten al in Valencia .
en stiekem in Andalusie, niemand hoor je erover 900 man.

gato | 22-06-18 | 07:15

nee, die is een nieuwe lading oppikken.. het is immers een veerboot.

fikkieblijf! | 22-06-18 | 07:50

Als as zondag op de zg EU migratietop niet wordt besloten om "reddingsschepen" als de Aquarius meteen aan de ketting te leggen en verbeurd te verklaren, zodra ze een EU haven binnenlopen met "menselijke contrabande" (die NGOs zijn niets meer of minder dan mensensmokkelaars), dan gaat er wederom niks veranderen in het EU beleid.

Dr_Johnson | 22-06-18 | 10:54
▼ 1 antwoord verborgen

Euro's van de belastingbetalers afkomstig zijn, zijn appels. Euro's die in de zakken van bedrijven verdwijnen, zijn peren. Sommige van die peren worden weer appels als die bedrijven/organisaties in Nederland belasting betalen, of mensen aannemen die voorheen, zoals links dat altijd zegt, "van een uitkering rond moeten zien te komen". Maar dat zijn er veeeeel minder dan er uit gingen.

Dus als je appels met peren wil vergelijken, kun je er misschien een mooi verhaaltje van brouwen, maar het klopt natuurlijk voor geen meter.

Als jij 10 euro in je zak hebt, en een PvdA'er pakt dat van je af en geeft het aan mij, en ik koop voor 10 euro bier, dan noemen wetenschappers dat "goed voor de economie" want kijk maar: productiviteit gestegen met 10 euro!
Maar in feite is het gewoon diefstal.

EnNouJijWeer | 22-06-18 | 03:38

Productiviteit is niet gestegen met €10, maar consumptie. Er zijn situaties denkbaar dat dergelijk beleid wenselijk is: wanneer mensen al hun geld opsparen en niet meer consumeren, dan is de volatiliteit van het geld dusdanig laag dat er economische krimp optreedt. Dit is echter niet in Nederland het geval, dus wat dat betreft klopt de strekking van je verhaal.

SlimmerAlsJij | 22-06-18 | 15:43

Dwangsmigratie van miljoenen kenden we al in Europa.
Maar dwangsbevolking van Europa met miljoenen onbekende migranten zonder enige selectie is nog niet voor gekomen.
Of dat goed of slecht is voor de economie doet er niet toe.
Het is tegen het volkerenrecht en erger dan oorlog.

MistaRazista | 22-06-18 | 03:07

Door de vluchtelingenstroom in 2014 van ''wir schaffen es'' moeten er nu veel nieuwe woningen gebouwd worden - hetgeen goed is voor de werkgelegenheid in de bouw en aanverwante bedrijven.

sociaal_econoom | 22-06-18 | 02:02

Het is een sneeuwbal-effect.... door de drukte in de bouw hebben we nu arbeidsmigranten nodig uit Oost-Europa - die hebben eveneens een woonruimte nodig, zij halen eerdaags vrouw en kinderen naar Nederland.
Met als gevolg dat.... er nog meer nieuwe woningen gebouwd moeten worden en dat we over 5 jaar hier 19 miljoen inwoners zullen hebben.

sociaal_econoom | 22-06-18 | 02:10

@sociaal_econoom
Alleen de pool blijft hangen,de rest wil terug ivm wat er zo rondloopt op straat tijdens werkuren.

Roger-Rabbit | 22-06-18 | 10:04

Hierbij stijgt het BBP weliswaar (Y = C + I + G), maar verslechtert de Current Account. Capital drain, nu deze mensen zelf geen inkomsten genereren, maar wel consumeren. Dit is maar één van de vele transmission mechanisms die relevant is om deze vraag te beantwoorden.

Kortom, ja, je stelling klopt. Is dit een wenselijk economisch aspect? Nee.

SlimmerAlsJij | 22-06-18 | 15:40

Van de methodology klopt geen ene ruk. Na 10 jaar is niets statistisch significant. Er staat ook nergens de (adjusted) R-squared aangegeven, waardoor ik zeer twijfel of het gebruikte model daadwerkelijk iets verklaart. Met deze paper haal je niet eens je bachelor thesis van economie.

SlimmerAlsJij | 22-06-18 | 01:41

"Het is goed voor de economie want de werkloosheid gaat omlaag`. Oh, als we mensen aan het werk moeten zetten om de economie te verbeteren dan kunnen we toch ook 100.000 mensen inhuren om een grote kuil te graven en daarna 100.000 anderen inschakelen om hem weer dicht te gooien? Een schijnoplossing om BNP omhoog te krikken, en om de politieke droom van massa immigratie te legitimeren. Het geld dat die nieuwe ambtenaren, bouwvakkers en therapeuten verdienen rond die immigranten was al in de economie. De staatsschuld moet afgezet worden tegen het kapitaal dat in een land aanwezig is, niet hoe vaak dat kapitaal van hand wisselt. Je kunt iedere euro nog steeds maar één keer belasten ongeacht hoe vaak het van hand wisselt. Bovendien betaalt de rest van de samenleving door stijgende prijzen als extra immigranten moeten consumeren. Deze corrupte of incompetente economen maken hun beroepsgroep net zo ongeloofwaardig als sociologen.

stampertje85 | 22-06-18 | 01:40

Iedere euro slechts 1x belasten? Over welk belastingparadijs heeft u het? Daar wil ik wel naar toe.

SlimmeBelg | 22-06-18 | 04:57

we kunnen ook die migranten stopzetten en geld pompen in een basisuitkering voor het eigen volk, die het dan massaal gaat uitgeven aan goederen, groter huis, grotere auto en als het even goed blijft gaan en mensen weer vertrouwen krijgen gaan ze op aanmoediging ook weer meer kinderen produceren.. dan hebben we die migranten nergens voor nodig en hebben we ons zelf vervullende economie weer draaien als een tierelier.

wat nu gebeurt is een hoop mens binnen halen en een verdrukking van het eigen mens kapitaal..

fikkieblijf! | 22-06-18 | 07:54

Josti-band trekt ook volle zalen betalende bezoekers maar of we het syndroom van ..... moeten stimuleren als economisch wondermiddel .... muahhhhhh ik weet het niet.

Ervaringsdeskundige | 22-06-18 | 01:09

Dezelfde redenering als hoe meer zwaargehandicapte kinderen er worden geboren hoe meer medisch personeel er aan het werk kan en das dan weer nog beter voor de economie. Of zoiets.

Leptob | 22-06-18 | 01:04

Ik schaam me zeer voor die schepen onder Nederlandse vlag die die bootjes oppikken en daarmee eigenlijk maar meer migratie faciliteren. Want de mensensmokkelaars weten dat ze er zijn en hen faciliteren, en de stroom vluchtelingen neemt nooit af. Er zijn echt onorthodoxe maatregelen nodig, maar in EU-verband komen er alleen halfslachtige. Zo komen we er nooit.
En voor wat betreft die economische groei: ik geloof graag dat in onze economie, die feitelijk berust op maar meer consumeren, die extra consumenten extra inkomsten genereren (voor sommigen en vooral grote multinationals - daarom zijn ze er ook zo voor). Maar daar gaat het hier zoals eerder door reaguurders gezegd niet om, het probleem met migratie is incongruentie met onze cultuur, vooral vanuit de islam. En daarbij de enorme mensenmassa’s en druk op alle voorzieningen en natuur in ons echt overbevolkte landje.

duh! | 22-06-18 | 00:28

Ik schaam me al tig jaren sinds dat NL in de EU zit. We staan internationaal iedere keer voor lul met bestuurders met geitewollen sokken.

Klutskwijt | 22-06-18 | 05:31

Wiens economie men vreet, wiens economie men preekt. Trap en niet in ,... DENK!

Ce ca! | 22-06-18 | 00:15

Dacht toch net gelezen te hebben op Das Kapital dat de werkloosheid in NL niet meer daalde?

pga | 22-06-18 | 00:11

Duidelijke taal!

Dutch-Super-Evil | 22-06-18 | 00:09

Wat een koning die Salvini, die komt op voor zijn bevolking in plaats van het in de uitverkoop te zetten.

lacucaracha | 22-06-18 | 00:07

Dat wordt noch lachen op de migratietop.

HaatbaardKnipper | 22-06-18 | 00:16

De dichtsbijzijnde haven is toch in Libië? #internationaalzeerecht

Einde van de Domheid | 22-06-18 | 00:07

daar worden ze opgepikt..

fikkieblijf! | 22-06-18 | 07:55

Salvini, held! Laat die EU maar klappen.

rachid82 | 22-06-18 | 00:03

Zielige minderheden, wie is er niet groot mee geworden?wordt t trouwens geen tijd voor een tunnel?

rattenvanger XL | 22-06-18 | 00:00

15 miljoen mensen, op dat 'hele kleine stukje aarde'. Een zeker duo, Fluitsma & Van Tijn.
2e zin: 'Het land van nuchterheid.'
10e zin: 'Geen uniform is heilig'.
22e zin: 'Geen chef die echt de baas is'.
23e zin: 'Gordijnen altijd (!?!) open zijn'.

??
25 en 26e zin: 'Het land vol van verdraagzaamheid.
Alleen niet voor de buurman.'

25e en 26e zin passen wat dat betreft goed in de 25e en 26e van die warmboedige maand, waarin iedereen naar de hemel staart en elkaar lief vindt.

Behalve tijdens het kerstdiner, met je buurman (je schoon)familie.

Tekenend dat zo'n schijtnummer over Nederland zoveel feiten en emotioneel wensdenken omvat.

chicago river | 21-06-18 | 23:59

Nog kutter?

Dirk III | 22-06-18 | 00:18

Is dit nog nieuws? | 22-06-18 | 00:08
Volgens Paul Scheffer is de kans aanwezig op 20 miljoen rond 2060. Met de jaarlijkse aanwas gelijk aan 2015.

Ook zonder de aanwas van 2015, want de aanwas vindt plaats intern, hebben 'we' geen nieuwe allochtonen voor nodig, die maken blind hun geboortestatistieken via de B van Bed, met dank aan de Bed Bad Brood clausule.

chicago river | 22-06-18 | 00:21

Nou, toen ze gezellig een barbecue'tje wilden organiseren bij een moskee, waren ze nou niet bepaald verdraagzaam...

EnNouJijWeer | 22-06-18 | 03:41
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb geen twitter en blijkbaar was dat voorheen een deuglinks wegkijk slinkse hobby, maar nu, die commentaren eronder, kostelijk hoe goed er zo 10 achter elkaar aangeven hoe idioot nederland en europa bezig zijn, maakt me echt blij al die realiteit zin, weg met links feelgood geknuppelzeur.

28 | 21-06-18 | 23:57

Heldere man die Salvini! Topper 1e klas!

Rest In Privacy | 21-06-18 | 23:55

En zo is de driehoek weer rond: Nederland is al overvol, maar we laten nog wat gelukszoekers toe die allemaal onderdak, eten en wat luxe nodig hebben. Vervolgens kunnen o.a. de parkeertarieven weer omhoog, want ruimte is nog schaarser geworden. En zo creëer je een mooie duurzame economische groei, waar ook die franse onderzoekers het al over hadden! *ironic mode off*

benjeallanggek | 21-06-18 | 23:27

Als er nu een boot vol Engelsen kwam prima, maar elke keer weer het hetzelfde tuig

daan me de korte ach | 21-06-18 | 23:24

En het gaat niet eens om de economie. Moeten wij ons hele bestaan opgeven, one hele identiteit verliezen, als volk uitsterven als daardoor de economie met een paar procentjes zou kunnen groeien?
De economie is er voor de mensen, niet andersom. Rutte c.s. zouden het hele Nederlandse volk naar de gaskamers brengen als dat de economische groeiverwachting met 5% zou verbeteren. Totale waanzin. Pure zelfmoord waar Europa mee bezig is. En als Europa verdwijnt dooft het licht in de wereld.

du Roi Soleil | 21-06-18 | 23:14

Hear hear!

duh! | 22-06-18 | 00:17

Inderdaad een kul argument.

lacucaracha | 22-06-18 | 00:25

Salvini = Held

canis lupus | 21-06-18 | 23:01

1 woord: VOLKSVERLAKKERIJ.... Godverdomme. Ja? De werkeloosheid gaat omlaag? Echt? Dus je bedoeld dat er meer mensen in de zieligheidsindustrie aan de bak komen? In de geestelijke gezondheidszorg? In de wetshandhavende functies? In het psychologiewezen? In alle andere fucking banen waar wij als werkend Nederland de centen voor moeten ophoesten????? Dat bedoel je? Kut op! Hoeveel draagt de import bij NETTO! aan onze samenleving? Nou? Selfullfilling-fucking-profecy!

peterdh | 21-06-18 | 22:52

Toptegel!

JackStick | 22-06-18 | 03:17

Zondag is de minitop over de massa immigratie van kanslozen. Dus de geesten worden vast rijp gemaakt voor nog meer kanslozen opvang hier in Nederland en andere landen om Italië te ontlasten. Daarom hebben ze dit rapport met deze uitslag besteld.

sprietatoom | 21-06-18 | 22:47

Goeie analyse!

2tribes | 21-06-18 | 23:10

Als je alleen al kijkt naar de werkloosheidspercentages onder immigranten, dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat massa-immigratie - zoals die hier nu plaatsvindt- winstgevend is voor het gastland? Dan tel je de extra kosten voor criminaliteit, zorg, onderwijs etc. nog niet eens mee. Overigens heb ik begrepen dat hier de kansloze immigranten uit Afrika op één hoop zijn gepleurd met hoogopgeleide kennismigranten en expats. Dat geeft natuurlijk een hartstikke scheef beeld. Ik denk niet dat er veel mensen te vinden zijn die mordicus tegen kennismigratie en expats zijn. Het probleem dat mensen hebben met immigratie, gaat over massa-immigratie van kansloze analfabeten uit de woestijn of Oeliboeliland.

KlunsJohannus | 21-06-18 | 23:54

Even het volk voormasseren.

lacucaracha | 22-06-18 | 00:08
▼ 1 antwoord verborgen

Allemaal apothekers!
Maar minder x 3 zeggen, dat is pas erg.
Dus eh. Welkom welkom dan maar weer?

Is dit nog nieuws? | 21-06-18 | 22:47

Naja op blijtjesdag is '3 x welkom' weer een stuk belastender dan "30 x flikker op!" .... 't is maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt.

peterdh | 21-06-18 | 23:08

Dit land gaat helemaal naar de kloten!
Gegarandeerd! Het is net een voetbalveld, waar toeschouwers naar de spelers schreeuwen, hoe ze moeten voetballen, maar door al dat geschreeuw van de toeschouwers is het spel één grote chaos!

vluchtelingallergie | 21-06-18 | 22:41

En wat doe je eraan?

peterdh | 21-06-18 | 23:11

Niet naar Rotterdam want daar woont een heel lief meisje. Als ik me niet vergis ;)

Rest In Privacy | 21-06-18 | 22:35

hehe, je omschrijft het weer mooi. Jij ook welterusten. :)

Rest In Privacy | 21-06-18 | 23:28

Zei het dus al wbt de casus Merkel-CSU. We spreken elkaar snel, beloofde ik. Die migratiecrisis, het 'einde van Merkel', zou met een vervelende sisser aflopen, zei ik. Er zouden moeilijke en dure linkspotige 'oplossingen
' komen, die de N/Europeaan verder laat wankelen op de klinkers van de donkere steeg van de EU, de Merkel-straBe.

Louis C.K. zei al: "I would suck 20 bloody dicks in a dark alleyway and then rape that father of that horrible child to give that father -vader van schoolgenootje van zijn dochtertje AIDS.

Ik krijg gelijk, ik word op m'n wenken bediend. Ik had gewild diep door het stof te moeten, had gewild het voor een keer mis zou hebben, dat er wel een realistishe kentering (pun) zou komen in het bizarre migratie zeeslagje.

Maar de moeder van dit 'horrible child', MUTTI Merkel, gaat gewoon door met dank aan wensrapporten en wensgeneuzel als dit.

De wens is de vader van de gedachte.

chicago river | 21-06-18 | 23:29

Blijf ademen Chicago. Frustratie ja. Maar! Dit is het einde niet!

einStina | 21-06-18 | 23:39
▼ 4 antwoorden verborgen

''een effect dat bekend is uit de VS. ''
Ja de VS, daar moet je wel werken en daar komen geen dobbernegers maar Mexicanen en als er negers komen zijn ze van een ander kaliber, dan kunnen ze aantonen dat zij skills een baan en/of kapitaal hebben.
Als zij de VS hebben meegenomen dan is het onderzoek al compleet waardeloos, het is in geen enkele zin te vergelijken met Europa het afvoerputje van de wereld.

Papierversnipperaar | 21-06-18 | 22:33

Even off topic, met jullie welnemen, maar ik lees net op de Joop dit:

"Niqabverbod in Amsterdam zal niet worden gehandhaafd".

Het wordt steeds maller in de hoofdstad. Ze laten uitgeprocedeerde asielzoekers gewoon huizen kraken, nu verklaren de linksisten een boerkaverbod, net door de Eerste Kamer aangenomen - en slechts een gedeeltelijk verbod - niet te zullen naleven.

Nee, alleen als het die linksisten uitkomt, dan hebben ze het opeens op pompeuze, formeel-juridische toon over "de Verdragen" die nagekomen moeten worden, of, in de discussie over het ophalen van die uitgereisde IS ratten, dat het hier wel om "Nederlandse staatsburgers" gaat. Hypocriet volk.

Dr_Johnson | 21-06-18 | 22:30

Dus!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-06-18 | 23:08

JJJ Top argument! Ook nog iets inhoudelijks in te brengen? Afgelopen jaar zat ik hier in mijn huurwoning met diverse mensen die niet geholpen werden vanuit staatswege. Ja ik heb ze wel opgenomen. Tussen wal en schip gevallen. Hetzij instanties die moeilijk doen (terwijl de "we are here movement alle ruimte krijgt, evenals de 219 vluchtelingen hier aan het eind van de straat die *ALLEN* binnen een jaar *MET VOORRANG* een sociale huurwoning hebben gekregen) ... Hier een kamer laten huren voor minimum aan geld, tussen neus en lippen door want mag eigenlijk niet, waarbij ik het grootste deel van hun huur ophoest. En dan hebben we het over Nederlandse mensen, die hier geboren zijn, hun hele familie die al jarenlang de staat sponsoren met belastinggeld, de taal spreken, een baan kunnen vinden en krijgen als ze de ruimte krijgen (lees: niet dag in dag uit achter gemeentelijke instanties hoeven aan te rennen om shit geregeld te krijgen).....

Dus dat mensen uit hun zandwoestijn kristallen clitpiercings kopen zal mij een kutzorg zijn.

peterdh | 21-06-18 | 23:25

@peterdh : respect! U en uw omgeving verdienen subsidie ipv die illegale volksverhuizers, onder Nederlandse vlag ha ha, de nwe slavenhandelaars zijn het. En zij krijgen inderdaad voorrang op alles. Huisvesting, uitkering, noem maar op. Ongeacht of ze in het bezit zijn van legitimatie. En een minder geletterde Nederlander die 40 jaar gewerkt heeft, kan achteraan sluiten en moet zich tegen de ambtenaar van dienst nog verantwoorden waarom hij iemand heeft meegenomen die hem bij wil staan, opdat hij niet wederom met een kluitje in het riet gestuurd wordt. Ik was er namelijk zelf bij. Horden oost Europeanen werden door 3 ambtenaren bediend en wij moesten wachten en kregen daarna ook nog eens een grote waffel van die loketmiep. Terwijl ze tegen die buitenlanders poeslief waren. Ik heb mijn missie voltooid en mijn vriend die mede vanwege zijn ongeletterdheid en totale afkeer van computers, ja, kan gebeuren bij een voeger, en ook wel een stukje eigen schuld zonder verblijfplaats was geraakt. Nou, probeer dat maar eens te rehabiliteren. Alle mogelijke tegenwerking gehad van alles wat met de overheid te maken heeft. Geen greintje welwillendheid, nergens. Ik heb maanden huur voor moeten schieten, maar het is gelukt. Achteraf had hij ook nog recht op enkele duizenden euro's achterstallige ww uitkering. Waar denkt u dat deze persoon op stemt? Op een partij die opkomt voor Nederlanders natuurlijk. En terecht. Nogmaals respect voor uw hulp aan uw omgeving. Pas op, want als ze de kans krijgen, snijden ze u. Veel succes.

SlimmeBelg | 22-06-18 | 05:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Een opdracht om een groot Europees REiICH, te creëren is de verwatering van de Europese volken. Dit is het speerpunt en moet ten koste van alles doorgezet worden. Het waarom is eigenlijk heel simpel. Een volk, wat geen identiteit meer heeft, geen gedeelde geschiedenis, geen tradities, verlies van cultuur is ten dode opgeschreven en de weg staat vrij om alle landen onder te brengen onder het eiltaire bestuur van West Europa. Oost Europa, houdt de rug recht en zal zich afscheiden en beschutting zoeken vanuit het historisch perspectief bij de grote broer Rusland. Het is niet zo moeilijk om het te doorzien. De weg en de geesten zijn en worden hiervoor rijp gemaakt. Stigmatisatie van de zogenaamde populisten en maak het volk, onverschillig door kunstmatig de economie overeind te houden met dank aan de ECB welk onder bewind staat van dezelfde elite.

De Evangelist | 21-06-18 | 22:27

Klopt. Dit zou het enige rationele kunnen zijn wat er achter zit. Verder is het complete waanzin om volkeren van duizenden jaren oud gewoon achteloos te laten verdwijnen omdat het 'niet anders kan'.
Een hele sluwe elite, met hele domme vrouwelijke 'usefull idiots' als hulptroepen.

du Roi Soleil | 21-06-18 | 23:10

Inderdaad, de EU doet er alles aan om hier aan land te halen.

lacucaracha | 22-06-18 | 00:15

Hoe heet die Funda/Hongarije site ook al weer?

modderator | 21-06-18 | 22:24

"De werkloosheid daalt na instroom van migranten met enkele tienden procenten." Nog geen half procent dus. Mega effect zeg, wauw! Zucht. Das ook alleen maar doordat iedere sukkel een persoonlijke begeleider krijgt die helpt met uitkering aanvragen enzo. Wat nou goed voor de economie?!

einStina | 21-06-18 | 22:24

Oh ja, Jopers hebben dus écht geen verstand van economie...

Rico Tampeloerus | 21-06-18 | 22:24

Nederland is voorlopig vol. bordje gesloten op de deur. 0 immigratie tot en met 2021. Even op adem komen voor en tegenstanders kunnen dan rustig een middenweg zoeken.

Mark_D_NL | 21-06-18 | 22:20

De studie heeft het over goed en hoogopgeleide mensen.
De sub-sahararianen met een gemiddeld IQ van 70 kunnen nog geen eens hun schoenveters strikken.
Ik heb de indruk dat de meeste politici minus Merkel en Spanje hun buik vol hebben van de toevloed van dobbernegers.

Jan Dribbel | 21-06-18 | 22:16

Hallo zielige Europeanen wij komen jullie economie redden met onze nep merk zonnebrillen voor 2 euries per stuk. En als jullie goed afdingen krijgen jullie er twee voor 2 euries.

medusa324 | 21-06-18 | 22:15

100 onderzoeken die het tegenovergestelde aantonen, niet meer dalende werkeloosheid en CBS-cijfers over % werkelozen, stranden vol met verkopers en bedelaars, gemiddeldes die in alle opzichten achteruit gaan. Toch, dit onderzoek is de heilige graal.

TheseDays00 | 21-06-18 | 22:13

Mevr. Verboom staat komend weekend op het strand 'plastic te ruimen'. Dus ze kan er zo eentje van de Duitse boot die er aan komt zo van het strand af mee naar huis nemen. Dat achterkamertje van 'r zal zo onderhand wel klaar zijn.

InSight | 21-06-18 | 22:09

Nee dat was geloof ik te duur, ondanks dat ze toen gesponseerd zou worden. Maar ze deugt nu wel.
Op naar Bangladesh daar kan ze in een dag meer troep oppikken dan hier in tien jaar.
Voor de X66 mensen hier, dat er wat aan gedaan wordt is goed en hoewel je ergens moet beginnen (idd bij je zelf) is het noodzaak om te starten waar er de meeste winst is te behalen.

bananabanana | 21-06-18 | 22:15

Is er ook onderzocht hoe het zou gaan zonder al die Noord-Afrikaanse aanwinsten?
Of wordt een verkeerd uitpakkend beleid willens en wetens, op basis van misleidende rapporten, omgebogen?

bananabanana | 21-06-18 | 22:08

Dat je serieus vragen gaat stellen bij zo'n 'onderzoek'.. Het is allemaal zo doorzichtig als maar kan.
Wie gelooft dit nog.
Het zou enkel goed kunnen zijn voor de werkgelegenheid bij de politie. Wat op zichzelf weer een kunstmatige constructie van werkgelegenheid is (het is altijd beter werkgelegenheid in de private sector te hebben dan in de publieke) dus we hebben deze vluchtelingen helemaal niet nodig. Alleen grote bedrijven wellicht omdat ze de vraag naar primaire levensbehoeften doen toenemen.

Datmagniethe | 21-06-18 | 23:29

Prutsérs, een correlatie is nog geen causaliteit.

pjotr nicknaamtov | 21-06-18 | 22:06

De handel in geregisseerde onderzoeken is booming!

doskabouter | 21-06-18 | 22:03

sinds jaar en dag koop je industrie prijzen of koop je je merk/bedrijf in industry reports enzovoorts. Kwestie van geld.

Mark_D_NL | 21-06-18 | 22:26

Bullshit onderzoek.

Gegevens van 15 landen, over 30 jaar tijd, op 1 hoop gooien en dan een conclusie trekken. Ze hebben niet gelet op verschillen in herkomst of op verschillen in noord en zuid Europa. Onmogelijk om dan een conclusie te trekken die op kan gaan voor elk land wat vluchtelingen op neemt.

Daar bovenop; men is uit gegaan van 1 asiel aanvraag per 1.000 inwoners per jaar.
Dat zouden er voor Nederland dus 17.000 zijn, wat redelijk in de buurt komt. Echter we weten allemaal dat nareizende familie niet als asielaanvraag wordt geteld. Oeps. Dan zijn het er een flink aantal meer, namelijk het dubbele

Nonsens dus.

TeeJee | 21-06-18 | 22:02

En de rest.
Noem me 1 moslimgezin met minder dan 2 kids.

schoon-schip-maken | 21-06-18 | 22:19

Het zijn er al veel meer in Nederland alleen afgelopen jaren minstens 100.000

lacucaracha | 22-06-18 | 00:36

Mijn zus werkt voor V&J. Ze rapporteerde over de vluchtelingen en gezinhereniging: ze mogen 20 personen laten overkomen. 20! per persoon!

kleurdoosje | 22-06-18 | 01:41

De komende jaren gaat Otto Workforce, de Polen koppelbaas, uit van groei van het aantal Polen in NL van 450.000 naar 550.000.
Daar heb je je migranten al. En die werken veelal wel, dus laat die import van qat kauwende Somaliërs maar zitten.
Al zit ik ook niet op die Polen te wachten, we hebben genoeg werklozen in NL.
Maar dat zijn dan weer die qat kauwende somaliers...
hmm, probleem....

Nuchternederland | 21-06-18 | 21:59

Dat zegt Apple ook van het aantal iphones. Maar buiten dat is het niet waar want het zijn geen Polen meer. Het zijn Roemenen Bulgaren en ander Oost Europees volk.

doskabouter | 21-06-18 | 22:04

Ik vrees dat we die polen nog eens heel hard nodig gaan hebben voor t fysieke overwicht. Das ff andere koek dan een paar kantoorflikkertjes die in t weekeind hooligannetje willen gaan spelen..

schoon-schip-maken | 21-06-18 | 22:06

Van wikipedia: "Het Centre national de la recherche scientifique is de grootste Franse overheidsorganisatie voor fundamenteel wetenschappelijk onderzoek."
Een reclameburo van Macron, dus fake news.

pollens | 21-06-18 | 21:58

Wat het onderzoek zegt is dat het BNP toeneemt bij meer mensen. Hoe dat komt weten ze niet. Maar wat ze niet vertellen is dat het BNP / inwoneraantal daalt (het BNP per persoon). Waarschijnlijk stijgt het BNP doordat de belastingen stijgen met alle immigratie en de oorspronkelijke bevolking harder moet werken om het hoofd boven water te houden. Want de laatste bijstandscijfers geven geen reden om te denken dat de nieuwkomers zelf wezenlijk bijdragen aan het BNP.

kortebroek | 21-06-18 | 21:55

Als je 25K mensen erbij krijgt stijgt gewoon het BNP. Het neemt dan echt niet af.
Of deze mensen überhaupt hieraan iets hebben bijgedragen, is een ander verhaal. Het levert sowieso banen op in de hulp-industrie.
Hier dus niet te veel waarde aan dit rapport.

Rico Tampeloerus | 21-06-18 | 22:00

Hier=hecht

Rico Tampeloerus | 21-06-18 | 22:01

O.T. Argentinië krijgt met 3-0 op zijn … van Kroatie. Zielig voor Maxima en de prinsesjes.

beau van rtl | 21-06-18 | 21:54

Zielig waren de baby's die door het regime van haar vader ontvoerd werden.

miko | 22-06-18 | 00:36

Helaas is de propaganda al normaal, en zijn er teveel mensen die gewoon doorgaan en negeren dat dit systeem onhoudbaar is. Dit land biedt geen autoriteit, dus vluchtelingen/migranten zullen zich niet aanpassen terwijl wel maximale uitkering en subsidie. En wie werkt ervoor, daar gaat het om. Uiteindelijk zal de arbeider op moeten staan, anders gebeurt er niets. En wordt het probleem enkel erger. Het is niet anders, lijkt het wel. Triest.

A.U.EnLeven | 21-06-18 | 21:53

Welke organisatie zou nou de mensen in heel Europa 'kapot' willen maken om zo hun doel te bereiken? Welke organisatie staat er om bekend in het verleden al miljoenen (ware) Christenen over de kling gejaagd te hebben? Enig idee?
Welke vervloekte instantie is gehuld in de klederen van de Goede maar gedraagt zich als een beest? Welke organisatie is tegen het lezen van Wijsheid door de mensen zelf?
Welke organisatie draait alles 180 graden om? Welke organisatie beleert de Koningen, de Keizers en andere machtigen? Welke organisatie gebruikt andere religies omdat zij zelf haar schone handen niet vuil wil maken?
Welke organisatie is zo onvoorstelbaar slim dat de medewerkers zelf niet eens weten waar ze eigenlijk mee bezig zijn?

Want eerlijk mensen, wat er nu plaatsvindt vind ik dus niet leuk. We worden zó onvoorstelbaar in de maling genomen. Zo onvoorstelbaar bedreigd in ons geluk. Zó vreselijk bedonderd. Bijna álle media doen hier aan mee. Ze zijn allemaal gehersenspoeld, geïnfiltreerd en chantabel gemaakt...

Dat we dit nu meemaken? Onvoorstelbaar.

AntiSoof | 21-06-18 | 21:51

Wie wil er straks niet voor de EU stemmen, net als de PVDA jaren geleden. Tor ze een eigen partij beginnen. All over again, maar dan in het groot.

boerk | 21-06-18 | 22:03

AntiSoof | 21-06-18 | 21:51 |
Nou, zeg het dan maar.

Ichneumonidae | 21-06-18 | 22:05

Ichneumonidae

Jezus sprak wijze woorden. Maar weet je, ik vrees dat zelfs zijn woorden een beetje verandert zijn in het boek. Want zo gaat dat toch? Maar hij wees wel op de karaktereigenschappen van dezen. En dan nog: veel is er verdraaid in dat boek, lijkt mij.

AntiSoof | 21-06-18 | 22:18
▼ 1 antwoord verborgen

En maar blijven proberen het ons door de strot te trappen. De multi culti 1.0 totaal mislukt, de multi culti 2.0 (met dank aan Merkel) komt ons de keel uit; kortom de hoogste tijd het pedaal nog verder in te trappen, zet u schrap voor de multi culti 3.0. Ach ja Frankrijk, alles wat dat land in z'n poten heeft gehad heeft de wereld zoveel plezier gedaan ik noem Marokko, Algerije, Somalië en Mali.

Memek | 21-06-18 | 21:44

Ondanks dat deze economen die ongetwijfeld voor een nobelprijs in aanmerking komen categorie "wensdenk rapporten produceren om de legitimiteit van de EU te promoten". Is het misschien goed om ze ook uit te nodigen voor de EU top (hahahah) van komend weekend?
-
Daar wordt het plan gelanceerd van opvang in de regio (u weet wel wat al die racisten, xenofoben en extremisten al jaren geleden riepen). Maar omdat er EU mislukkingssausje eroverheen moet hebben ze het volgende bedacht.
-
Er komen aanmeldcentra waar echte vluchtelingen en nepvluchtelingen van elkaar worden gescheiden, soort ouderwetse sorteercentra. De echte worden er door GroenLinks intellectuelen uitgepikt en komen per vliegtuig aan op Schiphol. De centra komen in ieder land en zorgen voor een enorme boost in werkgelegenheid aangezien ieder1 in Afrika op de vlucht is om uiteenlopende redenen van hun eigen geloof islam tot de eigen overbevolking tot de door de EU gesubsidieerde dictators.
Er zijn dus duizenden intake gesprekken, dus tolken en zogenaamde advocaten en beoordelaars nodig. Die boost van de economie van Eritrea tot in Marokko, zal ook voor onze werkgelegenheid goed zijn, airport Lelystad in zee zal snel moeten komen om de miljoenen tot de miljarden ontheemden op te vangen. Dit zal weer tot bouwinnovaties leiden om met z'n miljoenen op een paar vierkante kilometer te wonen. En ga zo maar door.
-
Eén klein puntje, waar komt al dat geld vandaan? Het gaat goed tot het geld van (wie?) op is en dan breekt de pleuris uit. Maar daar vinden de Franse economen vast wel wat op, zijn oom heeft per slot van rekening een drukkerij.
Dus komt goed, toch?

bananabanana | 21-06-18 | 21:43

Weet iemand of de hele bevolking van Eritrea dan als eerste overkomt? Want land van afkomst is al goed, toch.
En ach de GroenLinks kas is hartstikke gevuld met donaties van BN-ers met een NPO Balkenende salaris, dus komt goed. Toch?

bananabanana | 21-06-18 | 21:47

Het is een volstrekt achterlijk plan om in Afrika de selectie van vluchtelingen te laten doen, zo geef je al je zeggenschap over wie je je land in wil laten uit handen. Knotsgek zijn ze in de EU. Aantal mensen wat er nog hier (en in de rest van de EU) opgenomen kan worden is nul, zero, zip, nada, noppes. Alleen opvang in de regio.

osolemio | 21-06-18 | 22:33

Op de NPO werd gespeculeerd om vluchtelingenkampen op te zetten in Tunesië, Dat land kampt met bijna 40% jeugdwerkloosheid.
Tunesië waar op 17 december 2011 de Arabische lente startte, werd daarna hofleverancier voor ISIS, van daaruit reisde het hoogste aantal jihadisten ter wereld af richting Syrië.

drs.Nee | 22-06-18 | 04:30

Je kunt iedereen die naar de verzorgingsstaten in Noord-West Europa vlucht wel een vluchteling noemen, maar Allah, laten we wel zijn.

't Zijn in de eerste plaats geen vluchtelingen, maar gelukszoekers, en waarom zou wij die in godsnaam huisvesten, met idd., als eerder opgemerkt, hun IQ van 80? Die mensen zijn eerstens geen vluchtelingen en tweedens komen ze alleen maar op de honing af.

In mijn woordenboekje zijn vluchtelingen gewoon niet-Westerse klootzakken die nooit iets gaan bijdragen aan onze samenleving en asap opnieuw vluchteling moeten worden, richting Noord-Afrika.
Enfin, wie weet dat eigenlijk niet?

Ichneumonidae | 21-06-18 | 21:41

Sprinkhanenplaag. Volgens mij had Openbaringen daar ook een paar alinea's aan gewijdt.

Erratio | 21-06-18 | 21:44

Erratio | 21-06-18 | 21:44
Sprinkhanenplaag? Lijkt me ook. Was geloof ik in Egypte. Weet niet wat er in Openbaringen staat, maar goed, heb ook niet zo'n zin om geschriften te lezen van een psychisch gestoorde op Patmos... Wel goeie plek om 12.000.000 niksnutters te herbergen.
En dan met bordjes en spandoeken: Wij blijven hier!
Top!

Ichneumonidae | 21-06-18 | 21:57

Goed voor de horden subsidiepubliekgeldverslaafden die niets met vluchtelingen (die helemaal geen “vluchtelingen” zijn) hebben, maar leuk, goed gesalarieerd, op luxe andermansgeldboten hun eigen postcodeloterijgevoel aan het bevredigen zijn. Die lulhannes in het MKB, allen hierin werkzaam, dat bakkertje, slagertje en fietsenmakertje kunnen ze hiervoor gewetenloos en scrupuleus fiscaal leeg blijven pinnen tot kapot! Al snel richting 52% inkomtax aan de ontvangkant, 21% + ongegeneerde energiebelastingen, gemeentelijke en prov heffingen, accijnzen op alles wat leuk is aan uitgiftezijde, en knappe vent die van elke binnengetrokken Euro er 15 centen aan overhoud in echte vrije besteding! Die NL boten afzinken is veruit het goedkoopste en de beste optie!

Katoentje | 21-06-18 | 21:40

Dus je komt aan met
-Een gemiddeld IQ van 80
-Geen opleiding
-Geen enkele voorbereiding op de cultuuromslag die je moet maken
-Spreekt de taal niet
-etc
En dan ben je een aanwinst?! Juustem! Alsof ik Rutte hoor zeggen dat er geen cent meer naar Griekenland zal gaan...

BootleggersSmurf | 21-06-18 | 21:34

Erratio | 21-06-18 | 21:53 |
Haha Ik neeem het te serieus (omdat ik dat leuk vind), maar zelfs als je hun voeding zou betalen en geen loon dan is het nog niet rendabel ;)

Patje2011 | 21-06-18 | 22:00

Wasbakplasser | 21-06-18 | 21:53
Dat is goedkoop gelul van hetzelfde soort als 'alle vluchtelingen zijn een goede bijdrage aan onze samenleving'! Wil je hier meedoen dan graag zonder leugens. Donkere Afrikanen zullen gemiddeld niet heel hoog scoren op de IQ-index maar zwaar zwakzinnig zijn ze meestal niet.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-06-18 | 22:08

Wasbakplasser | 21-06-18 | 21:53
Gemiideld 60 A 70?? Dan praat je over zwak tot zeer zwakbegaafd. mensen die amper kunnen leren lezen en schrijven zelfs niet met een speciale opleiding.
Ik heb een aardig tijdje tussen de ebben jongensmogen lopen maar dom waren ze niet. vaak minder opleiding, achterlijke cultuur wel maar om nu te stellen dat het gemiddelde simpletons waren gaat te ver.

miko | 22-06-18 | 00:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Publiek geld wat wordt geïnjecteerd in de economie wordt hedentendage opgevoerd als "winst". Wanneer heeft dat idee zich eigenlijk genesteld in ons denken?

Erratio | 21-06-18 | 21:32

In juni 2018 is een Frans onderzoek verschenen onder de pakkende titel “ le canard de toilette “. Daarin wordt geconcludeerd dat het hebben van meerdere Franse geleerden niet goed is voor de economie van een land.

ristretto | 21-06-18 | 21:32

Frankrijk is überhaupt niet goed.... behalve voor overnames.

Boerkablaffer | 21-06-18 | 21:33

Een vluchteling (goudzoeker) is in veel ogen 'the nigger of the world'.

Lijkt me Afrika, en ook maar het MO, een prima oplossing voor de opvang.

Ichneumonidae | 21-06-18 | 21:32

Toevallig vanmorgen een collega gesproken wiens vrouw als buschauffeur werkt in Arnhem. Haar contract wordt na de zomer niet verlengd. Het bedrijf heeft 10 vluchtelingen moeten aannemen. (waarschijnlijk van de concessieverlener),dus de niet vluchtelingen worden gewipt. Sta je dan op je 54ste! Nu maar hopen dat die vluchtelingen de uitkeringen gaan ophoesten. Oh wacht.....

LoesjeP | 21-06-18 | 21:31

Heeft je collega ooit op de pvda gestemd..? Eigen schuld dikke bult dan.

Mark_D_NL | 21-06-18 | 21:42

Waren die tien "vluchtelingen" in het land van herkomst dan allemaal buschauffeur? En hebben ze behalve een rijbewijs om een bus te mogen besturen ook een psychologische test gehad?

Lupuslupus | 21-06-18 | 21:53

Indien die nieuwe werkverschaffing ten koste gaat van haar werkplaats, rest haar maar één ding. Haar ontslag juridisch aanvechten.

drs.Nee | 22-06-18 | 04:41

Die boot wordt gewoon toegelaten hier. Reken daar maar op.

Bigi Bana Boy | 21-06-18 | 21:31

Dat onderzoek moet gebaseerd zijn op de emigratiegolf van 1585 vanuit Antwerpen toen Hervormden op de vlucht sloegen voor de Spaanse generaal Parma.
Deze hervormden hadden geld,goederen,vaardigheden,vakkennis en ervaring !
Toen vluchtelingen nog iets toevoegden..

Jimmy Mc Clure | 21-06-18 | 21:30

Vluchtelingen berekend over 30 jaar. Tja Serviers, Kosovaren en dergelijke zijn
a. Nooit in zulke getalen naar Europa gevlucht als de migranten van nu.
B. De meeste oorlogsvluchtelingen van eerder droegen een steentje bij, waren op zijn minst geletterd
C. De vorige groepen vluchtelingen zijn veelal huiswaarts gekeerd toen het weer veilig was
D. Men was toen realistischer en minder links dan nu. Daardoor werd er daadwerkelijk onderscheid gemaakt tussen gelukszoeker en migrant

Als er 25 jaar lang een poel gevuld werd met water, wat goed is en en de laatste 5 jaar met gif, dan overheerst het water weliswaar, maar de poel is gedoemd.
Anders gesteld: men neemt hier een gemiddelde index over 30 jaar om zo tot een positief saldo te komen. Laat ze het maar "uitrekenen" over de laatste 10 jaar. En dan zonder alle belastingsverhogingen die zijn en worden doorgevoerd om toch maar weer op positief uit te komen

Olleke | 21-06-18 | 21:27

Spijker, kop, raak.

InAnumPerRegimine | 21-06-18 | 21:30

En weer een paar andere geleerden hebben berekend dat
de wereld beter af is met maximaal 500 miljoen mensen.
Laten we al die wetenschappers opsluiten.

wiener mit pommes | 21-06-18 | 21:26

Wetenschappers en andere 'deskundigen 'vallen onder de categorie van mensen die veel nadenken en onderzoeken doen over een bepaald onderwerp. Dat is goed! Maar typisch daarbij (en zelfs wenselijk!) is dat zij het vaak niet met elkaar eens zijn. Iemand zomaar geloven is net zo dom als achter Guy www.theparliamentmagazine.eu/sites/ww... of iemand anders aanhobbelen. Mogelijk heeft Hippolyte gelijk. Maar misschien hoopt hij slechts goud te maken zoals middeleeuwse alchemisten dat ooit deden?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-06-18 | 21:44

Als wij dat Franse rapport (met de Franse slag opgesteld) moeten geloven, dan is er maar een antwoord: meer, meer meer! Welkom, welkom, allemaal.

ljcoster | 21-06-18 | 21:25

Nou in Frankrijk slingeren de vers gearriveerde dobbernegers de economie aan door geheel vrijwillig elk jaar +/- 3500 auto's in brand te steken in de banlieues van de grote steden. Op die manier word de Franse autoproductie op peil gehouden en zorgen ze op deze manier ook voor een enorme vernieuwing van het wagenpark met de daarbij behorende milieuvriendelijkere uitstoot . Ja die Franse onderzoekers hebben het bij het juiste eind, meer moeten er komen.

Texacoballletje | 21-06-18 | 21:25

Iets dat alleen maar overal aanspraak op maakt en dat levenslang niets gaat bijdragen kan niet goed zijn voor de economie. Ineens weet je het, je wordt wetenschapper.

MickeyGouda | 21-06-18 | 21:21

"Een paar Franse geleerden hebben berekend dat vluchtelingen hartstikke goed zijn voor de economie"

Ze zullen in Griekenland en Italië blij zijn te lezen dat Franse onderzoekers hebben ontdekt dat ze daar op een goudmijn zitten. Waarom de nieuwe Italiaanse regering de Aquarius verboden heeft die lading "human capital" te lossen in hun haven is dan ook volstrekt onbegrijpelijk. En waarom betaalt de EU Turkije 6 miljard om vluchtelingen tegen te houden? Laat ze allemaal naar Noord-West Europa doormarcheren, net als in 2015, we worden slapende rijk.

Dr_Johnson | 21-06-18 | 21:20

Wat mooi!

Normpje | 21-06-18 | 21:27

Wie trapt DAAR nog in, nadat the powers that be hun hand volledig overspeeld hebben met het iedereen wijsmaken dat ettelijke duizenden Syriërs, pardon, apothekers, tandartsen en ingenieurs uit Aleppo een ‘goed idee’ waren voor ons economietje! NOT! Het bracht ons alleen terreur, verkrachtingen en een gepeperde rekening aan free money en free zorg.
En nu dan proberen ze het weer! Hahaha

Accident_Prone | 21-06-18 | 21:19

Je moet maar durven!
#Deschaamtevoorbij.

Accident_Prone | 21-06-18 | 21:21

Waarschijnlijk onderzoek van Artsen zonder Grenzen...

InAnumPerRegimine | 21-06-18 | 21:27

Straks komt nog uit dat artsen zonder grenzen ordinaire mensensmokkelaars zijn...

Accident_Prone | 21-06-18 | 22:10

Jammer dat het altijd om geld gaat hier i.p.v. kwaliteit.

Bakito | 21-06-18 | 21:18

Hoop dat er meer wakker worden. Die Italiaan heeft groot gelijk.

Wat is de meerwaarde van NGO's trouwens? Dat ze net doen alsof ze niet Westers zijn?
Bestaan uit Westerse losers, deuglosers.

AI, Greenpeace, Milieudefensie en al die andere meuk - gewoon verbieden of nooit meer mee om de tafel te zitten. Die sukkels zijn door werkelijk niemand gekozen.

Al die gare actiegroepjes, verzuipen maar in de MZ.

Ichneumonidae | 21-06-18 | 21:18

Uit de link: "‘Maar vluchtelingen brengen andere vaardigheden mee, en dat kan een opsteker zijn voor de economie. Bijvoorbeeld als ze in sectoren gaan werken waar anderen niet willen werken, zoals de zorg of de bouw.'" En daar zou Hippolyte d’Albis (mooie naam!) best wel eens gelijk in kunnen hebben. Maar gaan die 'vluchtelingen' dan ook echt voluit werken in de bouw of zorg? Want dat lijkt niet te gebeuren. Polen en Portugezen bijvoorbeeld, doen dat wel maar die komen niet per boot en worden ook niet zielig gevonden.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-06-18 | 21:17

"Maar vluchtelingen brengen andere vaardigheden mee, en dat kan een opsteker zijn voor de economie."

Ja, ze hebben hele hoge cijfers voor het bijeenhouden van 17 geiten, en weten hoe ze moeten overleven in de Kalahari-woestijn. Helaas zie je daar weinig vacatures voor in Nederland, vandaar dat ze allemaal, of zo goed als allemaal, rechtstreeks in de bijstand belanden.

Dr_Johnson | 21-06-18 | 21:39

U vraagt wij draaien:
Onderzoek naar voordelen afschaffen dividend belasting betaald door Shell.
Onderzoek naar voordelen asielzoekers betaald door Amnesty, AzG, Vluchtelingenwerk?

medusa324 | 21-06-18 | 21:16

Zou mij inderdaad niets verbazen dat ze enige invloed op goede resultaten zouden uitoefenen.

Derechtsekorpsbal | 21-06-18 | 21:27

In het onderzoek gooien ze alle immigranten op een hoopje. Dus de positieve bijdrage van de Polen op de arbeidsmarkt wordt gewoon meegeteld. De VK noemt deze arbeidsmigranten vluchtelingen, wat deze week insinueert dat de dobbernegers bijdragen aan een goede economie. Knap staaltje voor de gek houden van de lezer door het verkeerd uitleggen van een onderzoek. Slaapt u rustig verder allemaal.

heldheino | 21-06-18 | 21:16

Voorlopig heeft de massa-immigratie ons tot nu zo'n 200 miljard euro gekost.

Wasbakplasser | 21-06-18 | 21:16

En hoe bedoel je subiet naar R'dam, pleurt effe op joh, houw ze lekkerrrr zelluf!

dubbelicious | 21-06-18 | 21:15

Over duur gesproken; vanmiddag in het Maasstad ziekenhuis, twee kaasbroodjes (zelfde bij Bas maar dan koud 0,75 cent per stuk) en 1 flesje Chaudfontaine water en 1 flesje cassis; 11,15 euro. Pardon? 11,15 euro? Ja, 11,15 euro!
Pure oplichterij. Je kunt het ook niet nemen maar daar gaat het niet om, ongelooflijk dat zulke prijzen überhaupt gevraagd worden en je ziet hun gezicht niet eens vertrekken van schaamte.

dubbelicious | 21-06-18 | 21:14

@berbaar
En zo is de driehoek weer rond: Nederland is al overvol, maar we laten nog wat gelukszoekers toe die allemaal onderdak, eten en wat luxe nodig hebben. Vervolgens kunnen o.a. de parkeertarieven weer omhoog, want ruimte is nog schaarser geworden. En zo creëer je een mooie duurzame economische groei, waar die franse onderzoekers het over hadden! *ironic mode off*

benjeallanggek | 21-06-18 | 23:24

@Berbaar
Weet je wel zeker dat je je naam goed gespeld hebt? moet het niet babar zijn? TROL

InAnumPerRegimine | 21-06-18 | 23:59

de brood trommel dan. Een uitbater mag vragen wat hij wil,anders ga je maar in Venezuela wonen socialist.

miko | 22-06-18 | 00:04
▼ 5 antwoorden verborgen

Als de NGO werkelijk willen dat ze stoppen en geen slachtoffers vallen meten ze iedereen terugsturen. Binnen twee jaar neemt niemand meer de boot

miko | 21-06-18 | 21:09

Ik denk eerder binnen twee maanden, misschien wel binnen twee weken! (Ze hebben natuurlijk we allemaal een smartphone.)

benjeallanggek | 21-06-18 | 21:14

Nee, die economische vluchtelingen zijn helemaal niet goed voor onze economie. Dit soort fake-wetenschappers kijken maar naar een stukje van het verhaal en brengen het als de hele waarheid. Dat gegeven is al meer dan 100 jaar bekend, maar blijkbaar niet bij Nederlandse wetenschappers en politici! nl.m.wikipedia.org/wiki/Parabel_van_d...

benjeallanggek | 21-06-18 | 21:08

Aanpassen lukt niet. Geldt dus ook voor Franse "wetenschappers" en alle journalisten die dit soort flutonderzoek voor zoete koek slikken...

benjeallanggek | 21-06-18 | 21:12

Oh, had dat dan meteen gezegd. Ik ben helemaal om. Alle chartervluchten voor de zomervakantie annuleren en inzetten om zo veel mogelijk mensen op te halen uit hellholes van de aarde. Kunnen we volgend jaar allemaal met ons privejacht naar ons eigen luxe villa op de Malediven varen. Doen, doen, doen!

Ofzo2 | 21-06-18 | 21:05

Kunnen we zo'n crowdfunding starten waarbij alle reaguurders en hun familie en kennissen de geboekte zomervakantie omzetten naar een trip hier naartoe voor een dobbervloot vluchtelingen naar keuze. Dan blijven wij wel thuis of gaan desnoods 't Goffertpark wel in met de BBQ als daar nog plaats is.

Breinbrouwsels | 21-06-18 | 21:13

Weer komen onze redders met boten.

Gulliver | 21-06-18 | 21:01

Ik hou nu al van die man.
Ze hadden er een militaire oefening van moeten maken om nieuwe torpedo's op te testen.
Afzinken die bucht.

schoon-schip-maken | 21-06-18 | 21:01

Ja, schoon schip maken

Breinbrouwsels | 21-06-18 | 21:14

En is prachtig voor de zieligheidsindustrie met hun verdienmodel. Met dank van de NPO/Radio1 en omstreken.

Kamervraag | 21-06-18 | 20:59

Zouden die Franse economen misschien die 540.000.000 Euro weg kunnen rekenen, die de gemeentes nu te kort komen vanwege de uitkeringen van deze nieuwe economische aanwinsten?
-
Walgelijk om op deze valse voorwendselen de linkse X66/PvdA/GroenLinks/SP meute te menen te voorzien van argumenten. Daarnaast geef je aan de ellende van die mensen een economische waarde, die er in werkelijkheid niet is.
Wees gewoon eerlijk ook tegen die mensen.

bananabanana | 21-06-18 | 20:59

Alles wat de EU wil doordrukken brengt men als economisch gewin.

kleurdoosje | 22-06-18 | 01:07

Heel goed, zodra deze mensen voet zetten op Nederlands grondgebied, zullen we ze nooit of te nimmer meer kwijt raken, want dan zijn wij het eerste land waar ze veilig aangekomen zijn..

Bedankt Merkel..

Ook al gaan ze van hieruit naar een ander Europees land zodra ze daar niet meer welkom zijn is men verplicht ze weer te ontvangen in Nederland.

Rene046 | 21-06-18 | 20:58

Prima Frans onderzoek. Werkt blijkbaar wél in Frankrijk.
Dus ik zeg: alle asieleisers naar Frankrijk en dan een hoog hek er omheen.

De waard zijn gast | 21-06-18 | 20:56

Maffe spaghetti tokkie. Zie eerst maar eens dat je dat land fatsoenlijk kan besturen!

Alsulinkskijkt | 21-06-18 | 20:56

Deze meneer begrijpt heel goed dat het uiteindelijk de wal is die het schip keert.
Een Noord-Europese wal.

medusa324 | 21-06-18 | 21:07

Die man heeft groot gelijk. Als je als watertaxibedrijf fungeert dan ruim je ook maar zelf je rotzooi op. Ik schaam me ervoor dat een schip onder Nederlandse vlag dit doet.

osolemio | 21-06-18 | 21:14

@medusa324

Atlantikwal zeker...

Ries13 | 21-06-18 | 21:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Zou een mooi gezicht zijn, het aanmeren van een boot met 500 illegale migranten tijdens de finish van de Volvo Ocean Race op Scheveningen.

Duifmans | 21-06-18 | 20:54

Ja, nog restanten van de tweede wereldoorlog.
Kunnen we die bommen niet opduiken/opgraven? Kunnen we ze voor de volgende wereldoorlog weer inzetten.

InAnumPerRegimine | 21-06-18 | 21:19

En dat ze dan die Volvo Ocean Race boten gaan kraken

Olleke | 21-06-18 | 21:31

@Jimmy Mc Clure | 21-06-18 | 21:10
Yep bomvol, bijna 700 boten in de haven.
Bedrijven leggen grif 750 euro/pp ex BTW neer om finish te kunnen zien vanaf het water.
Scheveningen bruist, mooi stukje Den Haag promotie.
The Hague, the ultimate destination!

Berbaar | 21-06-18 | 21:37
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Rest In Privacy | 21-06-18 | 20:53

Kan iemand dat onderzoek van die Fransen niet even goed nalezen en checken op Stapelgehalte.

Weerduivel | 21-06-18 | 20:53

Zelfs de deugers bij de Volkskrant (=kudtkrant) komen niet verder dan "lijkt", "een beetje" en "enkele tiende van procenten" na 2 tot 4 jaar. Het lijkt er veel op dat Stapel uitgeweken is naar Frankrijk en daar met dubbele snelheid verder is gegaan. Het hangt van vaagheden aan elkaar. Het wat semantische trucjes wordt nog gepoogd er wat van te maken. De onderzochte periode is 1985 tot en met 2015 in 15 landen. Daardoor wordt de invloed van de booslims en de dobbernegers al aardig gereduceerd. Ik geloof er geen fuck van dat de influx alleen in Nederland al meer dan 200 miljard heeft opgeleverd, want dat waren de kosten. Ik ga zo de Volkskrant maar eens bellen om er zeker van te zijn dat ik daar geen abo heb.

Frau Merkel | 21-06-18 | 21:03

Geef m groot gelijk... Waarom zouden ze als een dump voor al die debielen met die bootjes beschouwd moeten worden omdat ze toevallig het dichtst bij afrika liggen?

Carnage_pinata | 21-06-18 | 20:51

Goed voor de economie van de zielige mensen industrie, maar niet zo goed voor de rest van de economie die dat gratis lalala geld moeten opbrengen.
De meeste economische vluchtelingen hebben geen vaardigheden waar ze het hier mee kunnen redden en zijn gedwongen tot een levenslange afhankelijkheid van uitkeringen.

Osdorpertje | 21-06-18 | 20:51

niet alleen de zielige mensen industrie, maar ook de zorg, politie, justitie, onderwijs, bouwbedrijven, telecombedrijven, banken etc.
Eigenlijk goed voor iedereen.
Nou ja, behalve dan degene die de rekening uiteindelijk moet betalen, maar die staat al decennia buitenspel.

jemagookniksmeer | 21-06-18 | 21:00

de zorg, politie, justitie, onderwijs, bouwbedrijven, telecombedrijven, banken etc.
tja ook die moeten mensen ontslaan of vervangen voor goedkoper personeel om de onkosten van van de nooit aan het werk krijgend niet Nederlands talig volk...

Rene046 | 21-06-18 | 21:22

Sociaal economische wetenschappers houden de socialistische meetlat er tegen aan. Zolang de overheid meer belasting kan heffen, zal het goed ga. Zodra het fout gaat, gaat iedereen naar de haaien omdat niemand meer vet op de botten heeft. Diverse socialistische heilstaat en zijn ons al voor gegaan.

watergeus | 21-06-18 | 20:47

Een Didier Stapèl-onderzoek.

BP Richfield | 21-06-18 | 20:47

LOL scherp!

Berbaar | 21-06-18 | 20:50

"Laten we die luchtbrug met Libië bouwen en stuur alle illegalen die er met Trump niet uitkomen ook maar onze kant op."

Ik wil natuurlijk niet als racist te boek staan maar m.i. heb ik toch liever Mexicanen enzo, volgens mij klikt dat cultureel gezien beter dan West- of Oost-Afrikanen. Die Noord-Afrikanen was überhaupt geen succes. Zullen de Trumpsters wel weer janken over 'MS-13' wat ze op extreemrechtse 'conservatieve' websites hebben gelezen maar veruit de meesten komen gewoon om te werken. Dus ja, stuur maar deze kant op dan.

De Koreaanse Slet | 21-06-18 | 20:47

Ik ben ook geen voorstander van nóg meer mensen zonder plan vooraf, maar ik ben met DKS eens dat ik liever mensen zie komen om te werken, dan mensen die komen om ons te bekeren en op ons te parasiteren.

marcoplarco | 22-06-18 | 08:12

Een racist ben je zeker, maar dat wisten we al klaploper.

SnartBlirdetRagnarok | 22-06-18 | 11:22

Welk werk gaan ze doen dan? Iedereen doet altijd maar of er hier voor iedereen werk is. Dat is niet zo, en we zijn hier al met fucking 17 mln+ mensen. Het kand is VOL.

DonBasco | 22-06-18 | 12:50
▼ 1 antwoord verborgen

goed voor de economie.

dan moet je wel weten hoe dat wordt gemeten. bijstandsuitkeringen zijn inkomen. en tellen dus mee voor de omvang van de economie.

omdat een groot deel van de uitkeringen op gaat aan huren en eten (meestal lokaal besteed) is dat vanuit een keynesiaans perspectief beter dan wanneer middenklassers iPhones kopen die zijn ontworpen in Californie en gemaakt in China.

alleen werknemers die meer toegevoegde waarde leveren dan ze kosten, daarentegen, zijn economisch rendabel. en daar gaat het onzin onderzoek op scheef.

kansloze analfabete bijstandstrekkers blijven voor het grootste deel kansloze analfabete bijstandstrekkers. volgens de definitie groeit de economie, maar in praktijk pompen we geld rond van niks naar nergens.

keynesianen denken dat een gebroken ruit economische groei met zich meebrengt, maar met die redenering gooien ze onze eigen ruiten in.

Glasgow Argus | 21-06-18 | 20:44

Men noemt het ook wel..
van het ene gat dichten met het andere
en dat terwijl iemand steeds wat zand/grond weg pikt en in zijn tuin met penthouse dumpt.

Rene046 | 21-06-18 | 21:19

Glasgow Argus | 21-06-18 | 20:44
Plus heel veel!

toetssteen | 21-06-18 | 21:32

Diaspora van de eerste generatie stuurt een significant van hun inkomen op naar hun moederland. hierdoor dragen ze behoorlijk bij aan de economie van de moederlanden maar een stuk minder aan de gastlanden.

miko | 21-06-18 | 22:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Tsja zwart-werkers.

Volgens mij hebben we nog een potje in Oost-Europa zitten wat het werk legaal kan doen dus laat maar zitten voorlopig. Aan de andere kant komt de vergrijzing wel erg snel dichtbij.

De Koreaanse Slet | 21-06-18 | 20:44

Ben je er ook weer. Dacht dat je weer eens gebanned was.

miko | 21-06-18 | 22:10

Die gelukszoekers worden zelf niet oud ? Of ontvang je er dan nog meer om die extra vergrijzing op te vangen ?

sprietatoom | 21-06-18 | 23:16

Fransen kunnen niet rekenen.

BlowingBubbles | 21-06-18 | 20:43

Goed voor de economie maar slecht voor de schatkist.

MogeWijEveOvergeve | 21-06-18 | 20:42

men moet zich afvragen welke economie, bedrijven die goedkoper personeel gaan gebruiken... meer winst voor hun.

betekent meer geld voor bepaalde politieke partijen, incl. stemvolk.
Wie niet voor minder wil werken kan straks oprotten.
Het geld komt van meer belasting op alles wat Nederlander nodig heeft, en bezuinigen op alles waar een Nederlander zijn best voor heeft gedaan voor zijn toekomst..
wie pakken ze niet harder aan bedrijven..

Follow the money.

Rene046 | 21-06-18 | 21:09

Trouwens als met oplet ... zie je dat dit al tijdje gaande is, vroeger investeerden bedrijven in opleidingen voor jongeren, hertopleidingen van werkelozen via arbeidsbureaus en bonden die achter het personeel stonden.
Wat is daar nog van over, hoeveel rechten zijn aan het verdwijnen van de werkende mens, en hoeveel rechten komen erbij voor bedrijven..........

Rene046 | 21-06-18 | 21:13

Sorry voor de schijf fouten.... lol

Rene046 | 21-06-18 | 21:14
▼ 1 antwoord verborgen

Ik begrijp dat wel, zelfs illegale, ongeschoolde, analfabete vluchtelingen zijn verder in hun ontwikkeling dan de gemiddelde hedendaagse schoolverlaters en politici, het onderwijs is van een dermate bedroevend laag niveau dat het zonde is van de tijd en het geld en de doorsnee Nederlandse en Europese politici zijn landverraders die aansturen op WOIII

Genoegelijk | 21-06-18 | 20:42

LOL. Weliswaar een wat minder subtiele uitsmijter, maar toch.

kaasfondue | 22-06-18 | 01:00

Weten jullie wie ook gek op bootjes was?

Eierbal-is-fijn | 21-06-18 | 20:41

Ehhh, ik overleg even met de redactie. Is een kusje ook goed?

Eierbal-is-fijn | 21-06-18 | 21:46

Doe ik het voor, mede omdat ik onbedoeld een gevoelige snaar geraakt heb.

Croxifoxio | 21-06-18 | 22:19

KUS! Zouden meer mensen moeten doen.

Eierbal-is-fijn | 21-06-18 | 22:31
▼ 8 antwoorden verborgen

Tja Salvini heeft gelijk, we kunnen onze #noborders-landgenoten hier voor bedanken. Mooi dat ze die schepen weigeren. Smerige Nederlanders, Duitsers, Zweden ed die de clandestini vlakbij Libie oppikken mogen ze dan ook zelf verzorgen. Geloof dat Spanje nu die boten heeft toegelaten, maar er komt wellicht een tijd dat ze naar Rotterdam en Hamburg door moeten varen.

MaisNon | 21-06-18 | 20:40

dan werkt het model alleen wanneer ze cruiseschepen inzetten.

Glasgow Argus | 21-06-18 | 20:47

De Nederlandse middelbare scholen zitten zwaar verlegen om leraren economie en Duits. En kijk eens op die foto! Allemaal leraren economie en Duits, op weg om ons onderwijs te redden!

MAD1950 | 21-06-18 | 20:40

Volgens mij zijn ze meer van handenarbeid. Specifieke handenarbeid, dat dan weer wel.

Croxifoxio | 21-06-18 | 20:41

Ik gok eerder op docenten theologie (speciale aantekening islam) , docenten scheikunde (les 2; hoe maak je explosieven) en docenten LO (specialismen: stormbaan, man-tegen-man gevechten).

EEnzame SchizofrEEN | 21-06-18 | 20:52

Kan dat natte dozen koor uit Apeldoorn niet op tournee naar Noord-Afrika. Kunnen ze daar mooi zingen. Zullen ze leuk vinden.

beau van rtl | 21-06-18 | 20:39

Je bent een anti-kapitalistische liefhebber van kleurenmigranten. Wat doe je dan? Dan gebruik je de economie als argument om meer bootjongens uit testosteronië binnen te halen.

RickTheDick | 21-06-18 | 20:39

Het kost wat mensenlevens, het kost wat maatschappelijke onrust, we leveren allemaal vrijheid, blijheid en bakken welvaart in, maar goed. Uiteindelijk hebben we dan in het gunstigste geval exact hetzelfde als voordat er vluchtelingen kwamen. En dat heet dan winst. Aha. Mooi uitgelegd.

Dutchbeaurouge | 21-06-18 | 20:38

Boten vol met tuig. Er zit niet een vluchteling bij. Dus, laat maar komen hoor.

beau van rtl | 21-06-18 | 20:37

Berbaar. Nu is het reeds lang bekend dat je iedereen die het niet met je eens is oliedom en ongeinformeerd vindt, maar dat wil niet zeggen dat jij het altijd bij het goede eind hebt. Eigenlijk meestal niet.

beau van rtl | 21-06-18 | 21:46

beau van rtl | 21-06-18 | 21:46
Niet bij iedereen,maar jij bent zo oliedom dat de NAM een ontginningsvergunning heeft aangevraagd om het gasverlies op te vangen.

miko | 21-06-18 | 22:05

En hoogstwaarschijnlijk ga je hier weer vol op in want humor ben je ook van gespeend.

miko | 21-06-18 | 22:06
▼ 11 antwoorden verborgen

Hij heb gelijk.

Haatejaculaat | 21-06-18 | 20:33

Bent ik het ook mee eens.

beau van rtl | 21-06-18 | 20:40

Ik hep der ook met eens.

VeelTeSteil | 21-06-18 | 20:46

Is gewoon orgineel waar.

Dr_Johnson | 21-06-18 | 21:28
▼ 1 antwoord verborgen

Leuk weetje: Het BNP van Bangladesh is meer dan 10 maal groter dan dat van Luxemburg! Allemaal verhuizen naar Bangladesh!

omanders | 21-06-18 | 20:33
-weggejorist-
EEnzame SchizofrEEN | 21-06-18 | 20:54

Het daadwerkelijke onderzoek was als volgt: Wat is het effect wanneer gerespecteerde wetenschappers een onderzoek uitvoeren onder invloed van LSD en Flakka?

De uitkomst daarvan is schokkend.

Croxifoxio | 21-06-18 | 20:33

Ik moest hard lachen.

omanders | 21-06-18 | 20:35

Ik denk dat een gerespecteerd wetenschapper er dan nog een beter verhaal van had gemaakt.

Sargon | 21-06-18 | 20:56

Heel Afrika hierheen, gouden bergen!

Mr_Natural | 21-06-18 | 20:32

Afrika telt 1200 miljoen mensen.
Nederland 17 miljoen.
Dus kunnen er in Nederland nog 1183 miljoen bij.
Kassa.
(EU logica)

BosrandDirk | 21-06-18 | 20:50

Vaar naar de dichtstbijzijnde haven. Drenkelingen mogen blij zijn überhaupt gered te zijn, en des te eerder is het schip weer beschikbaar voor andere drenkelingen.

Feynman | 21-06-18 | 20:31

Een drenkeling zit niet op een bootje wachtend om opgepikt te worden, paar km uit de kust.

K. Letskoek | 21-06-18 | 21:21

"keigoed voor economie", Ja... voor de bankrekeningen van de NGO's, Advocaten, Juristen en dat soort tuigh.
Die onzin kost alleen maar (belasting)geld.

Mastermattie | 21-06-18 | 20:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken