Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Diepe Zucht du Jour. Uitkeringstrekkende frequent flyer blijkt rechter in Irak

de vliegende rechter

Hebben we een keer een hoogopgeleide vluchteling. Loopt-ie de boel nog te bedonderen.

Muhsen Al K. (70) was rechter in Irak, vluchtte naar Nederland want Saddam en daarna werd hij weer rechter in Irak. Handjes afhakken voor gestolen meloenen, dat werk. Lekker remigreren naar je landje waar je zo gek op bent, zou je denken. Maar nee, Hollandse hagelslag & vooral Hollandse outkiering. Ondertussen kreeg frequent flyer Muhsen wel weer een dik salaris voor zijn werkzaamheden als rechter in Irak en dus werd zijn outkiering ingevorderd, waarop die laffe haas naar de bestuursrechter stapte. Ongelijk natuurlijk, en nu krijgt Nederland 47.000 euro terug waar oude opaatjes in een verpleegtehuis weer een week van kunnen smikkelen en daar hebben we veel meer aan dan dat het in de zakken van een Iraaks poephoofd verdwijnt.

Enfin. Nu niet allemaal roepen dat-ie alsnog moet oprotten naar zijn eigen land en dat álles de schuld is van vluchtelingen. De man is een stomme oplichter, hij zal wel trots zijn als hij in de met uw belastingeuro's aangeschafte spiegel kijkt, maar Nederland ligt gewoon weer eens te pitten. Combineer falende screening met superslap politiek beleid en keiharde eurotekens in de ogen en zo'n snaak grijpt zijn kans. Eigen schuld, dikke uitkering. Bovendien: zo doen mensen. In Nederland noemen we zo iemand doorgaans een vvd'er. En denk aan Alexander Penthouse die een appartementje aanpakt. Het harteloze 'zou u hem het land uit doen' laten we wel over aan de Belgen.

Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
DannyM | 24-05-18 | 00:58 | 1

Ik ken mensen die alweer op vakantie gaan naar Irak en het daar zelfs prachtig vinden. De 'vluchteling' kan weer veilig terug dus.

Stonecity | 24-05-18 | 00:17

Dus een fraudeur die recht spreekt .

Nietgek | 23-05-18 | 23:31 | 1

Goed geintegreerd noemen we dat. Hij is zo ver-Nederlandst dat we hem niet meer uit kunnen zetten.

echtpaul | 23-05-18 | 23:54

Nu deze man schuldig blijkt aan uitkeringsfraude,
hem daar graag ook voor *ver-oor-de-len*.
Naast dat het geld terug moet, uiteraard.
.
En gelijkelijk zo voor autochtonen, uiteraard.

hotmint | 23-05-18 | 19:12 | 1

Op twitter veel linkse leipo's die hem geen fraudeur vinden maar een oordeel aan hogerhand afwachten. Ja ja, die kennen we al zo'n beetje. Kutrechtertjes die liefst geen mensen boos maken behalve arbeiders.

rattenvanger XL | 23-05-18 | 20:09

Misselijk makend,, dat zoiets kan in Nederland... o wacht we hebben Rutte. die het héle land doet bekutte.

Rene046 | 23-05-18 | 19:00

Molukkers en ex knillers werden hier voor jaren opgevangen in kampen .. volk waarvan niet eens duidelijk is of ze al dan niet vijandig is naar ons land wordt met open armen ontvangen en nog voor Nederlanders woningen toegewezen ..
Wanneer ging wat en waarom mis

sparrow | 23-05-18 | 18:40

En vergeet alle wachtgelders en frans timmerdoos niet.

zweeperover | 23-05-18 | 15:29

Volgens de rechtbank mogen gemeentes bij buitenlanders helemaal niet nagaan of ze in het buitenland inkomsten of vermogen hebben. Schijnt discriminatie te zijn of zoiets.

lulleficatie | 23-05-18 | 15:18

Wat vindt Jozias ervan?

lingo star | 23-05-18 | 15:02

Dit soort misbruik lijkt me prima te bestrijden, door de schade te verhalen op de ambtenaren die groen licht gegeven hebben voor de onterechte uitkering.

obominotie | 23-05-18 | 14:33 | 1

Vind ik wel goed.

kleinvrouwke | 23-05-18 | 14:40

The hanging judge met de geheel eigen cultuur en moraal van de hoog opgeleide mohammedaan !

Mazoeza | 23-05-18 | 14:31

is dat een tweelingbroer van de rijdende rechter?

zeiksmurf | 23-05-18 | 13:35

Dat hij doodvonnissen uitspreekt boeit mij niet ; is de wet van dat land, nu eenmaal. Dat hij klaarblijkelijk de professionele integriteit van een aardbei heeft, boeit mij ook niet; is aldaar nu eenmaal koeltoer. Wat mij echter wel boeit, is dat de edelachtbare heer aldaar een salaris als rechter binnenharkt en vervolgens hier van mijn belastingwetten mooi weer speelt.

zeur | 23-05-18 | 13:15 | 1

Belasting centen. Suffe auto correct.

zeur | 23-05-18 | 13:17

De rechters in Irak zijn kennelijk van hetzelfde caliber als die in Nederland.

Peter_K | 23-05-18 | 13:06

Hij heeft zijn eed afgelegd
met de hand op de koran.

nemeton | 23-05-18 | 13:06

Hij mag alleen hier blijven, als hij hier ook doodvonissen uitspreekt voor “bepaalde” individuen.

Eucalyppta | 23-05-18 | 12:56

Groot gelijk natuurlijk.
Nederland laat zich gewillig overlopen en beroven door zielige Afrikanen.
Dan zou je wel gek zijn als je daar niet gretig gebruik van zou maken.
U zou zich niet moeten opwinden over zoveel onrecht,
maar over zoveel domheid.

jemagookniksmeer | 23-05-18 | 12:50

Direct en definitief het land uitzetten.
Uiteraard zonder recht op enige uitkering

digibeest | 23-05-18 | 12:40

Herinnert iedereen zich nog die D66 rechter die vond dat de magistratuur meer 'divers' moest worden?

Wellicht kan iemand hem nu uitleggen dat in sommige culturen men geen rechter wordt om andere mensen recht te doen, maar omdat belangrijke openbare ambten goed zijn voor de eer, macht en ego van dat individu en clan.

quantumcollider | 23-05-18 | 12:36 | 1

Ik kan me wel die man herinneren die wat bij kluste, computers repareerde enzo.
Maar omdat hij geen boekhouding bij hield werd de uitkering over afgelopen 20?? jaar teruggevorderd.
Had de rechter zijn bonnetje nog? Of geen herinnering aan?

boerk | 23-05-18 | 12:58

Rechter in Irak. Moet je daar ook 8 jaar voor studeren, of is 2 A4-tjes met sharia beestachtigheid op je bureau hebben voldoende?

Rest In Privacy | 23-05-18 | 12:35 | 1

Nee, je afkomst is voldoende.
En nou niet meteen discriminatie roepen, is cultuur.

LuckyGirl | 23-05-18 | 12:40

Sommige van die nieuwkomers hebben een fijne mentaliteit. Boel oplichten, nieuw thuisland financieel leegroven en geen aanstalten maken hier de handen uit de mouwen te steken. Tel daar dat infantiele geloof opdringen aan het gastland bij op en de komende jaren zullen almaar gezelliger worden. Wat gaat er gebeuren wanneer het gros beseft dat dit financieel onhoudbaar is? Wie gaat de prijs betalen en is giga de lul. Je kan mij niet vertellen dat er wordt gedeugd tot de dag waarop de rekening wordt gepresenteerd.

kleinvrouwke | 23-05-18 | 12:34

Muhsen Al K. krijgt straf voor bijstandsfraude. Zoals ik het lees wordt de onterecht uitgekeerde bijstand terug gevorderd en dat is mooi maar er behoort ook nog een boete of een straf te worden opgelegd voor de fraude en ik vraag mij af wat die is.

Daarnaast heeft Muhsen Al K. onterecht een beroep gedaan op een peperdure asielprocedure en daarbij gelogen. Zoals dat veel vaker door asielzoekers gebeurt, maar hier is het bewijs overduidelijk. Lijkt mij dat ook die kosten terug moeten worden betaald door de fraudeur.

Angelica | 23-05-18 | 12:23 | 3

Waarbij ik me afvraag bij wie het eventueel terugbetaalde geld terecht komt.

LuckyGirl | 23-05-18 | 12:37

Je hebt gelijk.
Dus zou hij onterecht asiel hebben gekregen.Dus moeten we zijn NL paspoort vorderen en flikkert hij maar op naar Irak (waar hij blijkbaar maandelijks naar toe ging)

pejoar | 23-05-18 | 12:39

Mmm in dit geval lijkt hand afhakken een betere straf.

medusa324 | 23-05-18 | 14:55

De duitsers hebben een vergelijkbaar probleem; www.zerohedge.com/news/2018-05-22/ger...
En ja, met dit nu weer (maar ook de situatie in bijv. Weert in het achterhoofd) zou ik niet verbaasd zijn als straks iets vergelijkbaars naar buiten komt.

starbuck280 | 23-05-18 | 12:22 | 1

"Germany's Federal Office for Refugees and Migration (BAMF)...".
Wat geestig dat ze het hebben vernoemd naar het geluid dat vrachtwagens maken wanneer ze op kuffars inrijden.

LuckyGirl | 23-05-18 | 12:34

We zitten erbovenop. Waarop? is de vraag. Geen enkele vorm van screening
en analyse klaarblijkelijk van controleerbare reis en vluchtgegevens naar "interessante" bestemmingen waarvandaan het merendeel van de zgnd. vluchtelingen vandaan komen ( dus ook via Dubai naar Somalië e.d.) Databases vergelijk bouwen (ook op Europees niveau) is een peulenschil voor een goede ICT afdeling. Nee hoor, wij hebben een vals beschuldigde klokkenluider nodig om de kat de bel aan te binden. Deze falende overheid en zijn veiligheidsdiensten vragen steevast om uitbreiding van mogelijkheden (bv sleepnet) maar laten keer op keer blijken dat ze de simpele opsporingsmethodieken en controlemiddelen niet beheersen en niet correct en doelmatig weten in te zetten. Geloof dan ook niet dat een sleepnet voor hen wel te managen is, grappig is dan wel dat vanaf 25 mei een wet van kracht is die je een betere privacy moet garanderen (gelooft u het?)
Deze Iraakse leach trouwens heeft hier niets te zoeken en zijn verblijfsstatus dient als ongewenst aangemerkt te worden, met als consequentie uitzetting. Verkregen door leugens, misbruikt door gedrag. Zo ook die van zijn ongetwijfeld meegereisde vrouw en zijn .......... kinderen / kleinkinderen en de rest van de familieclan. Geen zin om voor deze uitvreters van het wieg tot aan het graf middelen ter beschikking te stellen. Zoals deze meneer lopen er nog veel meer rond, denk ook maar aan de hoorn van Afrika die zijn ook heel zielig maar vakantie is geen enkel probleem.

bwanabanjo | 23-05-18 | 12:12

Volgend nieuwtje in de vluchtelingenclusterfuck die tot nu toe onbelicht is gebleven maar waar binnen de sociale sector inmiddels veel aandacht voor is: de meesten van de (nieuwe) statushouders hebben grote schulden gemaakt.

Weerduivel | 23-05-18 | 12:06 | 1

Je begrijpt het niet: dat is juist de bedoeling.
Nederlanders zijn hun schulden aan het afbetalen dus aan hun hebben de banken niets.

LuckyGirl | 23-05-18 | 12:18

Gelegenheid maakt zoals altijd de dief. Mogelijkheden tot zwendel in overvloed, pakkans gering, en als je dan toch gepakt wordt kom je er voor een groot gedeelte toch mee weer weg.

Weerduivel | 23-05-18 | 12:02

Ken er meer die op een bijstandsuitkering, dus op kosten van iedereen die wél werkt, de halve wereld over vliegen en er druk bijklussen. Kraait geen haan naar. Mooiste is nog dat de persoon in kwestie zelf óók niet de moraal heeft om te bedenken dat het toch wel wat non-solidair is om anderen voor je te laten werken. En dan is dat nu juist nog het soort mensen wat links stemt. Want ja, opkomen voor de zwakkeren enzo. Het is natuurlijk gewoon opkomen voor eigen luxe leventje. Puur egoïsme en parasitair gedrag. Word overigens gewoon aangemoedigd hoor. In de SRA, Socialistische Republiek Amsterdam, krijgt iedere hondenkop blindelings een uitkering. Autochtoon of allochtoon, wat maakt het uit. Geld zat. Iets ervoor terug doen? Neeeee joh hoeft niet! Blijf maar lekker thuis. Controle? Welnee. We nodigen de persoon 1x per 2 jaar eens uit voor een vrijblijvend gesprek en zeggen dan; je mag er best bijklussen hoor. Doe maar lekker je dingetje. Aangeven van inkomsten hoeft niet. Ja gut, officieel wel maar we knijpen graag een oogje dicht als je buiten je bijstand voor 1000 euro in de maand zwart erbij klust. No problemo kameradski.

Dutchbeaurouge | 23-05-18 | 11:55 | 8

Mark_D_NL | 23-05-18 | 12:07 |:
Ook voor hardwerkende mensen wordt trots achterom kijken nog een dingetje.

LuckyGirl | 23-05-18 | 12:29

Heeft ook te maken met de privatisering, waardoor een hoop baantjes-aan-de-onderkant weg zijn bezuinigd of geoutsourced. Je mag bijvoorbeeld als bijstandsmoeder niet 20 uur per week vrijwilligerswerk draaien in het bejaardentehuis, als praatpaal voor die oudjes, of even lekker met ze gaan wandelen " want werk, daarmee verdring je de baan van een werkzoekende". En dat er geen geld is voor die nietbestaande baan, sja, dat vergeten de instanties gemakshalve maar even.
Serieus, er zit iets echt goed mis in dit land, waar we papierschuivers beter betalen dan mensen die mogelijk wat zouden kunnen toevoegen aan de samenleving. Wat is er mis met 1 "gastheer" op de tram in de grote steden? Eentje die tuig op wangedrag aanspreekt? Kan prima vanuit de overheid worden betaald, 1 bijstandstrekker + bijkomende kosten minder, minder schade door rottigheid en de medewerker heeft ook nog eens 3 tot 400 euro meer te besteden per maand dan zo'n uitzichtloze kudtuitkering.
Maar ja, de overheid die problemen oplost maakt zichzelf in feite overbodig, denk ik dan weer...

Graaisnaaiert | 23-05-18 | 12:35

Graaisnaaiert | 23-05-18 | 12:35 | :
Die laatste zin dekt alles.
+1.

LuckyGirl | 23-05-18 | 12:43
▼ 5 antwoorden verborgen

Als het allemaal wat beter gecontroleerd en gevolgd werd, zou ik veel minder moeite hebben met al die Muffah's.

Carmelita | 23-05-18 | 11:47 | 2

Ja want dan waren er ook geen. Want als je kritisch kijkt dan zijn het allemaal nep vluchtelingen. Ze zijn door zes veilige landen gereisd voor ze hier waren.

Alleycat | 23-05-18 | 11:59

@Carmelita: Niemand is tegen opvangen mensen in doodsnood. Het gaat erom dat opvang automatisch tot opname leidt en dan komen we er nooit meer vanaf. Opvang hoeft in principe niet meer te zijn dan bed/bad/brood en de hoognodige medische zorg + wat onderwijs voor minderjarigen. Verder hoeft het niet te gaan, ze hoeven hier niet vrij rond te lopen, ze hoeven geen sociale rechten te hebben etc. Gewoon veilig afwachten totdat je land van herkomst weer veilig is. Niet happy? Prima, ga je maar naar een ander land om daar uit de ruif te vreten. Wij zijn je helemaal niets verschuldigd hier.

Graaisnaaiert | 23-05-18 | 12:07

Als moslim doet deze meneer helemaal niets verkeerd.
Wij zijn namelijk de vijand.
Deze meneer wordt in zijn eigen omgeving als handig en slim gezien.
Het staat gewoon in de koran dat je van de zwakheden van de infidels gebruik MOET maken. Als je dat als moslim dus niet doet, ben je geen goed moslim.
Daarom is er ook geen een te vertrouwen.

watergeus | 23-05-18 | 11:47 | 4

Het zal u verbazen maar er zijn ook Irakese Christenen. Tariq Aziz was er eentje van. Denk eerder dat het iets cultureels is, pakken wat je gratis pakken kunt en daarna bijbeunen om je status te verhogen.

Graaisnaaiert | 23-05-18 | 11:57

En als een infidel ernaar vraagt, dan mag een moslim erover liegen (Taqiyya)

JackStick | 23-05-18 | 11:59

Het is een sekte die zich boven de rest voelt staan.

Alleycat | 23-05-18 | 12:00
▼ 1 antwoord verborgen

Voorspelling één: dat geld zien wij nooit meer terug.
-
Voorspelling twee: hij blijft gewoon een uitkering ontvangen.
-
Voorspelling drie: hij krijgt hooguit een tijdelijke strafkorting op z'n uitkering.
-
Voorspelling vier: niemand, maar dan ook echt he-le-maal niemand, gaat kijken of er toevallig nog meer Muhsen Al-K's in Nederland rondfietsen.

bisbisbis | 23-05-18 | 11:45 | 4

Triest maar waar. En het Nederlandse volk maar braaf stemmen en vertrouwen op de gekozen volksvertegenwoordigers. Voor een protestactie of demonstratie zijn we immers te braaf en hebben wij geen tijd, want iemand moet het geld verdienen.

sjakie_a | 23-05-18 | 11:57

Haha ja goede voorspellingen!

Alleycat | 23-05-18 | 12:01

Alle vier goed! Daar hoef je geen helderziende voor te zijn.

Maris v.d Hof5393 | 23-05-18 | 12:25
▼ 1 antwoord verborgen

Het enige Diploma wat je als rechter in Bagdad moet kunnen laten zien is een opleiding tot slager of slachter. Juridische kennis is alleen maar lastig, alleen een kennis bij de regering is voldoende. En daar betaal ik nu belasting voor.

jan huppeldepup | 23-05-18 | 11:45

Een uitkering is gewoon serieus inkomen op kosten van de belastingbetaler; dat daar voor aanvang en tijdens looptijd niet strenger op gecontroleerd wordt is onbegrijpelijk. Neem er extra personeel voor aan, die hebben zichzelf zó terugverdiend. Overigens zijn er ook 'vluchtelingen' die doodleuk op vakantie gaan in hun thuisland, en er zijn serieus Nederlanders die daar nog begrip voor hebben ook. Oftewel: dit land is al aardig stuk.

Goldfinger | 23-05-18 | 11:43 | 1

Een land moet eerst stuk zijn voordat de bevolking in opstand komt of bijvoorbeeld een pvv aan de macht wil. Dus we liggen op schema. Nice.

Alleycat | 23-05-18 | 12:02

Als hij Rutte veroordeeld mag hij het geld houden.
Pats!

LuckyGirl | 23-05-18 | 11:39 | 2

Wordt liegen in de sharia bestraft met tong afsnijden??

jan huppeldepup | 23-05-18 | 11:47

jan huppeldepup | 23-05-18 | 11:47 |:
Als rechter in Nederland verwacht ik voor dat geld wel wat creativiteit dus waar die tong terecht komt laat ik geheel aan hem.

LuckyGirl | 23-05-18 | 12:16

Wat telkens ontbreekt in dergelijke gevallen is hoeveel geld er na enige tijd (jaren) daadwerkelijk is terugbetaald. Meestal niets of een schijntje. En dat maakt het extra onverteerbaar.

Stratum | 23-05-18 | 11:37

Dat dat bewezen goedwerkende turkenscreenen ook niet mocht, daar moet ik nog van screemen

Hemmenaar7 | 23-05-18 | 11:34

Maar hoe werkt dat dan? Een bijstandsuitkering maar wel te pas en te onpas per vliegtuig het land verlaten? Ik dacht dat daar regels voor waren hoe te handelen.

Toeja | 23-05-18 | 11:33 | 2

Welnee, men kan gaan en staan waar men wil, zelfs met een bijstandsuitkering kun je gewoon een vliegticket kopen. Misschien heeft de persoon wel lang gespaard, of een erfenisje gekregen, je weet het niet hè?
Natuurlijk zouden 'vluchtelingen' geregistreerd kunnen worden zodat ze niet met vakantie naar het land van herkomst kunnen. Maar dat zal wel 'discriminatie' zijn. De belastingbetaler belazeren is daarentegen volkomen legaal. Wàt een land!

Lupuslupus | 23-05-18 | 11:38

Natuurlijk zouden 'vluchtelingen' geregistreerd kunnen worden zodat ze niet met vakantie naar het land van herkomst kunnen. neen nee nee-----moet zijn---
Natuurlijk zouden 'vluchtelingen' geregistreerd kunnen worden zodat ze niet van het land van herkomst terug kunnen komen!!

jan huppeldepup | 23-05-18 | 11:49

Ze komen toch allemaal voor het geld. 3 steden in nederland hebben statistieken bekend gemaakt van de bootvluchtelingen. Respectievelijk 97 98 en 99% zat in die steden na drie jaar nog in de bijstand.

Alleycat | 23-05-18 | 11:31 | 2

Die zitten na 30 jaar ook nog in de bijstand hoor.

Lupuslupus | 23-05-18 | 11:39

De wethoudervan een stad verwachtte dat idd ook. Ze worden langzaam overal woke. Dat is niet meer te stoppen. Prachtig.

Alleycat | 23-05-18 | 12:04

De vraag is: heeft hij al terugbetaald?
Zou mooi zijn als een collega-D66-rechter hem hiertoe veroordeelt.

Amsterdamsko | 23-05-18 | 11:30

Wederom het zoveelste geval van soft, slap beleid. Bestuurders, politici en het kleine groepje deugers welk financieel hun schaapjes al lang op het droge hebben, zijn hiervoor verantwoordelijk. Breng deze lieden voor het gerecht en geef ze een enkeltje naar Irak, Iran - ik bedoel Perzie - of het exotisch oord, Jemen. Ben benieuwd of hun ogen dan open gaan. Denk het niet. Liever de kop er af laten hakken dan het niet-deugen. Doei.

De Evangelist | 23-05-18 | 11:28

De reizende rechter.
Grappige tweet overigens van de Telebelg (2 x lezen voordat je dit begrijpt...). Lol.

Amsterdamsko | 23-05-18 | 11:28 | 4

@Lupuslupus
Misschien iets voor de 'Rijdende Rechter' om daar wat van te vinden?

Amsterdamsko | 23-05-18 | 11:35

De Tokkiegraaf kent zijn achterban.

DrumPiet | 23-05-18 | 11:45

Frank is ook geen rechter.

Jos Tiebent | 23-05-18 | 12:28
▼ 1 antwoord verborgen

"Begin dit jaar kwam Al K. in het nieuws vanwege zijn veroordeling tot een jarenlange celstraf omdat hij deze ex-schoonzoon had laten aanhouden wegens oorlogsmisdaden. Het bleek dat schoonpapa als rechter in Irak op basis van valse aanklachten een internationaal arrestatiebevel tegen hem had uitgevaardigd."

Zo zo...

De Koreaanse Slet | 23-05-18 | 11:26 | 2

Frisse meneer inderdaad. Benieuwd wat we staatsrechtelijk nog kunnen om hem daar te houden ipv hier weer naartoe te halen.

Graaisnaaiert | 23-05-18 | 11:54

Wat is je punt slet? Enige verdere toegevoegde waarde ie veder gaat dan "zo zo" ?

peterdh | 23-05-18 | 20:31

IK las dat ie in Irak een gevangenisstraf uitzit voor machtsmisbruik (ex schoonzoon laten vervolgen), dus die 47.000 EYPO betaald ie voorlopig niet terug of het is in 25.000 dinar biljetten uit 1995.

Zatkniss | 23-05-18 | 11:26 | 1

lol

Lupuslupus | 23-05-18 | 11:33

Volgens mij is het strafbaar in Nederland om medeplichtig te zijn aan het laten vermoorden van een persoon. Dus kan het O.M. hier niet wat mee?.... o nee vergeten, het O.M. is druk met enkelbandjes en politieke processen..

Poppo van Ulvinga | 23-05-18 | 11:26

weet je wat een goede film is; interstellar. Iedereen gaat daud...

dorstig! | 23-05-18 | 11:25 | 2

Net als in het echte leven, daar gaat ook iedereen dood. De een wat vroeger, de ander wat later.

Lupuslupus | 23-05-18 | 11:27

@lupus Vroeger of later is nog te pruimen. Prettig of rottig doodgaan is dan weer wel een ding.

artie | 23-05-18 | 13:00

Is het nu zo moeilijk om voor "vluchtelingen", onafhankelijk van de asielstatus, in te voeren dat elk bezoek aan het zogenaamd onveilige thuisland, automatisch leidt tot intrekking verblijfsstatus en tot bestempelen als ongewenst vreemdeling?

Franker | 23-05-18 | 11:23 | 5

Precies.
Zodra het paspoort op een Europese luchthaven wordt gescand, direct de bestemming en vluchtelingenstatus queriën.
Wanneer iemand naar zijn thuisland reist, dan wél het poortje open voor vertrek maar direct het paspoort of ander reisdocument intrekken en op zwarte lijst plaatsen.

CaesarSalad | 23-05-18 | 11:35

Er zijn geen vluchtelingen. Vluchten doe je altijd naar een buurland. En voor zover ik weet is er in belgie geen oorlog op dit moment. Het zzijn allemaal economische migranten.

Alleycat | 23-05-18 | 11:40

@dsk, Wederom zonder enige verdere onderbouwing van je standpunt slet... "ja" , beetje guren om je naam in de burelen te zien staan... Franker stelt hier iets ter discussie, en roept een mogelijke oplossing aan. Goed of niet hij mengt zich in de discussie... Jij daarentegen gooit weer eens ononderbouwde dooddoeners in de strijd om discussie onmogelijk te maken en draagt *geen enkele* oplossing aan. Iets waar je anderen maar al te vaak van beschuldigd. Probeer het nog eens.....

peterdh | 23-05-18 | 20:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Precies hierom zou een vluchtelingenstatus an sich nooit mogen leiden tot een permanente status; wanneer een land weer veilig voor je is: bye bye.
Ditzelfde geldt voor Somali's die op vakantie gaan naar Somalië: bye bye.
Permanente status zou alleen vie de reguliere procedure van het IND te verkrijgen moeten zijn; vluchtelingen kunnen dan via deze weg proberen om permanente status te verkrijgen, al moeten ze dan wel aantonen dat ze iets komen toevoegen ipv. wegnemen.

CaesarSalad | 23-05-18 | 11:20 | 4

Ik meen dat het CDA ook (ooit) zo'n beleid voorstond: de asielstatus is in principe tijdelijk en vervalt als terugkeer weer veilig geacht wordt. Dat laatste kan per asielzoeker nogal verschillen zelfs als het thuisland zelf weer stabiel is... maar regelmatig terugreizen (en er godbetert een overheidsbaan op nahouden) is toch wel een teken dat het gevaar geweken is.

Dat lijkt mij bijzonder gezond beleid: asielstatus van onbepaalde maar niet onbeperkte duur, waar men na 5 jaar een permanente status kan verdienen. Dat wordt dan beoordeeld op de inzet en het gedrag gedurende die 5 jaar, en de vooruitzichten op de arbeidsmarkt.

Muxje | 23-05-18 | 11:34

U vergeet de zieligheidsindustrie. Die verdient goud geld aan vluchtelingen en migranten. Hoe meer hoe beter. En ook de multinationales verdienen eraan. Het zal de AH namelijk aan haar reetje roesten of hun boodschappen door hardwerkende Kees of uitkeringstrekkende Farid worden afgerekend, zolang ze maar worden afgerekend. En wij zitten met de brokken, want oplopende kosten voor onze primaire levensbehoeften en toenemende belastingdruk. Om over het verknallen van het leefklimaat nog maar te zwijgen.

Graaisnaaiert | 23-05-18 | 11:46

Muxje | 23-05-18 | 11:34 |:
Helaas is het CDA één van de ergste omvolkpartijen die Nederland rijk is.

LuckyGirl | 23-05-18 | 12:03
▼ 1 antwoord verborgen

Joep Meloen. Echt een goede film.

Snap ik tenminste.

Nacho_Vidal | 23-05-18 | 11:19

"Combineer falende screening met superslap LINKS politiek beleid en keiharde..."

langzullenweleven | 23-05-18 | 11:19

Bij de eerste zin kreeg ik reeds een gezonde dosis wantrouwen.
Sinds wanneer moet je als rechter in een sharia-minnend land hoogopgeleid zijn? Kan iemand me dit uitleggen?
Van de rest kijk ik minder op...

Notenkraker | 23-05-18 | 11:18 | 1

Hij is natuurlijk ook helemaal niet 'hoog opgeleid'. Hij is, zoals gebruikelijk in dit soort hell hole landen, uiteraard afkomstig uit de juiste clan.

Weerduivel | 23-05-18 | 11:21

Net zoals al die andere oplichtende, geld achterover drukkende, frauderende invasie exoten interesseert het dit soort types geen vliegende fuck. Pakkans nihil, voordelen genoeg en fuck die Nederlandse kufars. Dit is nou het resultaat van 40 jaar doorgslagen sociaal beleid voor nieuwe Nederlanders...

Sliptong | 23-05-18 | 11:18 | 1

Yep. En de autochtone nederlanders mogen het allemaal betalen. We zijn niks meer dan een melkkoe voor de linkse farmers.

Alleycat | 23-05-18 | 11:43

Muhsen Al K. (70) , rechter in Irak, lijkt mij precies het type model-burger dat de EU graag heden in plaats van de oorspronkelijke bevolking aan het installeren is.

Voor de toekomst van de kinderen van Brusselse en Haagse elites, die over niet al te lange tijd in ommuurde luxe socialistische villawijken gaan wonen. Het is immers niet hun schuld dat een prachtig concept als multiKul zo bloederig mislukt. Daar zitten de witte mannen achter.

Jan Passant mk2 | 23-05-18 | 11:18

En je voormalige schoonzoon ten onrechte beschuldigen van oorlogsmisdaden. Classy. Zo ver is mijn schoonfamilie nog niet gegaan.

H. Caulfield | 23-05-18 | 11:18 | 3

Boffen dat je schoonfamilie niet uit linkse- of iraakse rechters bestaat.

Jan Passant mk2 | 23-05-18 | 11:20

Erger nog: als hij die schoonzoon niet aan had willen pakken, was Muhsen nooit betrapt. Je zou toch denken dat onze overheid frequent flyers naar Irak in de gaten zou moeten houden....

Guido | 23-05-18 | 11:26

@Jan Passant mk2 | 23-05-18 | 11:20: Ghe. Een rechter in de familie. Links uiteraard. Maar jeugdrechter, ben ik te oud voor..

H. Caulfield | 23-05-18 | 11:27

Even lachen op Radio1 11.10 uur: "Gepeupel heeft al teveel democratie. Referendum ? Gekozen burgemeesters ? Kartel ?" Klapvee moet niet zeuren. En vvd-graaier Jorristma is het er volkomen mee eens......
On-voor-stel-baar.

Kamervraag | 23-05-18 | 11:14 | 2

Ander citaat: "en niemand kan mij uitleggen wat er mis gaat als een burgemeester níet gekozen is..."

momusopus | 23-05-18 | 11:21

Zo beginnen alle revoluties. Eerst heb je een dictator die het volk in de bek spuugt.... We liggen dus mooi op schema.

Alleycat | 23-05-18 | 11:45

Bekrompen poll zeg, ik mis de optie ‘handjes afhakken voor gestolen meloe... euh, belastinggeld’.

Kapitein Stijlvol | 23-05-18 | 11:12 | 1

Ik mis de optie
alles terugbetalen met rente en fikse boete, handjes afhakken, 3 jaar brommen en dan retour Irak. Vuile gore oplichter

langzullenweleven | 23-05-18 | 11:21

Raar verhaal, meneer is al in 2003 tot rechter benoemd en hoeft nu slechts 47K terug te betalen.
Was hij slechts kort rechter daar, had hij kort een uitkering?
Je zou verwachten dat het terug te vorderen bedrag hoger zou zijn.
Vragen, vragen............

Berbaar | 23-05-18 | 11:11 | 2

Komt omdat betreffende instanties bevolkt zijn met iq gelijken aan jou, het domste en meest luie wat er bestaat.

WayneGretzky*99* | 23-05-18 | 11:15

Zal wel wat met de termijn te maken te hebben dat teveel/onterecht ontvangen uitkeringsgeld kan worden teruggevorderd. Of ze zijn pas gaan tellen vanaf het moment dat die man daadwerkelijk is ingezworen daar. Geen idee wat een bijstandsuitkering eigenlijk doet, tegenwoordig. 800 euro ofzo? zeg dat hij per jaar 10K zou vangen, dan zou hij dus bijna 5 jaar moeten terugbetalen. Lijkt me dan inderdaad iets met maximale termijn van terugvorderen...
Maare, ik neem aan dat die uitkering inmiddels is stopgezet nu en dat er geen kwartje van staatssteun meer naar deze man gaat?

Graaisnaaiert | 23-05-18 | 11:41

Niets nieuws onder de zon. Zodra de vluchtelingen hier een verblijfsvergunning, en daarna gratis huisvesting, gratis voorzieningen, gratis geld, en een Nederlands paspoort bij elkaar hebben geritseld, blijkt het "levensgevaar", waarvoor ze "moesten" vluchten uit hun thuisland, opeens, "Hey presto!'', als sneeuw voor de zon verdwenen, en kunnen ze probleemloos op vakantie/familiebezoek in hun thuisland.

Het enige bijzondere aan deze rechter is hooguit dat hij kennelijk gewoon weer als rechter in Irak werkzaam was. Geen "rijdende", maar een "vliegende" rechter. En wat kun je hem eigenlijk kwalijk nemen: dan had Nederland hem hier maar meteen in de Hoge Raad of zo moeten opnemen tegen een fors salaris. Deze situatie is uiteindelijk gewoon "onze" schuld.

Dr_Johnson | 23-05-18 | 11:10

Is er ook een link naar het bronartikel?

DrumPiet | 23-05-18 | 11:08 | 6

@ DrumPiet | 23-05-18 | 11:10: Kon je weer mooi op je luie reet blijven zitten. Anderen doen wel het werk. Tja, linkschjes he

WayneGretzky*99* | 23-05-18 | 11:16

WayneGretzky*99* | 23-05-18 | 11:16
Laatr me raden, jij bent één van die "anderen" hè?

DrumPiet | 23-05-18 | 11:26

Bijna iedereen hier hoort bij die anderen, dat is nauwelijks meer raden te noemen.

sockpuppet | 24-05-18 | 01:39
▼ 3 antwoorden verborgen

D66 rechter met immigratie achtergrond.

Mark_D_NL | 23-05-18 | 11:07 | 2

Ja want die staan ook bekend om hun doodvonnissen.. pfff.

DrumPiet | 23-05-18 | 11:14

D'66 maakt je wel donor, en gaat dan in je snijden terwijl je organen nog vers zijn.

Angel_eyes | 23-05-18 | 11:22

Ik durf te wedden dat ik niet eens een uitkering zou krijgen als ik er één aanvroeg.

Angel_eyes | 23-05-18 | 11:07 | 1

U zou het niet eens moeten willen...

Graaisnaaiert | 23-05-18 | 12:01

Kunnen we die uitgereisde “Nederlanders” naar IS gebied niet naar zijn rechtbank sturen? Kunnen we misschien financieel wat regelen.

Kompromat | 23-05-18 | 11:05

Wordt die Penthouse trouwens ooit nog vervolgd voor dat neukhutje van hem?

ParaPiet | 23-05-18 | 11:04 | 5

@Mark_D_NL | 23-05-18 | 11:12: heheheh, toch wel een dikke +1.

WayneGretzky*99* | 23-05-18 | 11:18

@Mark_D_NL | 23-05-18 | 11:12
KruimelBerlusconi. Ghehehe.

Basil Fawlty | 23-05-18 | 11:27

+1 Mark.

LuckyGirl | 23-05-18 | 11:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Een rechter die ongelijk kreeg van een Nederlandse rechter? Had hij dat zelf niet kunnen doen?

TheseDays00 | 23-05-18 | 11:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken