Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jihadisten welkom, welkom in ons land

Reda Nidalha had van ons ook best daar mogen doen wat Rutte zei: sneuvelen

Minister Grabbelwaus kan tevreden zijn: Nederland haalt moslimjihadi's die op uitwisseling waren aan de oorlogsschool van ISIS, terug uit Turkije zodat ze hun veroordeling voor het bezit van de verkeerde collegekaart in "eigen land" kunnen afwachten.

Reda Nidalha en nationale terreurlijster Oussama Achraf Akhlafa zitten al twee jaar in een Turkse cel in voorarrest, zijn tot zes jaar veroordeeld wegens lidmaatschap van een terroristische organisatie, en het is de bedoeling dat ze hun hoger beroep in Nederland afwachten. Hier hun verhalen: Het was allemaal niet de bedoeling, ze deserteerden en ze hielpen andere mensen, kortom: een goed verhaal met een hoog genoeg trap er niet in-gehalte om er een dikke Doornbos-Disclaimer bij te zetten. Het is de bedoeling dat deze verloren zonen van ons vaderland hier in de terugkeerderscel worden gezet. Het OM wil terugkerende Patatjihadi's ook in Nederland berechten, maar je kan niet tweemaal voor hetzelfde worden veroordeeld. Dus zelfs de NOS weet: "Het wordt lastig om die twee mannen in Nederland in hechtenis te houden." Wat de kans op verwarde daden van huisraadwerpen (of erger) dus al doet toenemen voordat ze überhaupt geland zijn op de Polderbaan. De twee kalifaatkinderen (ze zijn allebei begin 20) kunnen echter nog niet beginnen aan hun terugvlucht, want ze hebben geen paspoort bij zich. "Het ministerie van Buitenlandse Zaken laat weten dat het bezig is om dat op te lossen." Facepalm.

Reaguursels

Inloggen

ik snap nog steeds niet waarom wij en andere landen terroristen terughalen. Dit is wel even heel wat anders dan een draaideur crimineel die weer een zakje colaflesjes bij de supermarkt jat.

owikzegmaarwat | 20-05-18 | 13:39

Wappiemouse .

cat22 | 20-05-18 | 12:01

Waarom waarom in Nederland nooit opkomen voor de echte slachtoffers. Altijd maar de daders beschrijven als ze hebben een slechte jeugd gehad, ze ware naïef en zo’n jank vader op televisie en in pers ik ga met praten op hem inpraten. Beste meneer er kleeft bloed aan de handen van uw zoon. En wij willen hem niet hier. Huw zoon is niet verward. Heeft een bewuste keuze in zijn leven gemaakt en helaas heeft na 16 jaar op deze aardbol er een bende van gemaakt. Heeft geen blikje cola gejat bij de plaatselijke sm.
Uitleven aan Syrië daar heeft hij huisgehouden daar moet hij berecht worden.

franck7020 | 20-05-18 | 08:24

Links Nederland heeft gewoon een obsessie voor negroïde en moslim, want beiden zielig. Dat geldt niet voor Chinezen, Zuid-Amerikanen, Russen, Indiërs etc. maar ALLEEN voor negers en moslims.

Reaganmania | 20-05-18 | 08:21

Ik herinner de lezers nadrukkelijk aan de wijze waarop de Nederlandse regering terugkerende oud-Spanjestrijders heeft behandeld. Deze mannen hebben als vrijwilliger gevochten in de Spaanse burgeroorlog aan de kant van de democratisch gekozen republikeinse regering en tegen generaal Franco. Bij terugkeer in Nederland werd hen het Nederlanderschap ontnomen waardoor velen tot in de jaren zestig niet eens meer een baan konden krijgen.
Links: www.wikiwand.com/nl/Piet_Laros
> nl.wikipedia.org/wiki/Internationale_...

theo-is-dood | 20-05-18 | 07:44 | 2

en wat is nu precies de vergelijking?

berend-botje | 20-05-18 | 08:42

@berend-botje:
De Nederlandse Spanjestrijders van de Internationale Brigade waren vaak communisten. Daarom werden ze hard aangepakt, Mussolini en Adolf H waren toen nog bevriende staatshoofden.
Deze handelwijze staat in sterk contrast tot de gang van zaken nu. De arabische straatcrimineeltjes die nu afreizen naar het kalifaat om te moorden en verkrachten zijn natuurlijk slachtoffer! Want discriminatie, want geen stageplaatsen, want school niet afgemaakt. Dus zielig.

theo-is-dood | 20-05-18 | 11:21

Grapperhaus is hier volgens mij de verwarde man.

Geevee | 20-05-18 | 00:41

Breng Grapperhaus cum suis voor het gerecht. Aanklacht, hoog verraad aan de Nederlandse burger, medeplichtigheid aan oorlogsmisdaden, die reeds gebeurd zijn en nog gaan plaatsvinden door hen de helpende hand te bieden. Doe wat, voor het te laat is. We worden geleid door debielen en zoals gezegd, oorlogmisdadigers.

De Evangelist | 20-05-18 | 00:16 | 1

U heeft een punt. Als het opzettelijk binnenhalen van IS-strijders al niet meer strafbaar is, dan weet ik het ook niet meer.

JackStick | 20-05-18 | 04:32

Levensgevaarlijk als die jongens hier vrij rondlopen. Drukke plaatsen mijden gaat nog een trend worden in dit gave land.

Onno Barendsen9337 | 19-05-18 | 22:10 | 2

Ik kom gelukkig toch al nooit in de randstad, dat scheelt al snel weer een paar procent in risico.

liggend_streepje | 19-05-18 | 23:28

Loop ik ook eens een keer voorop met de mode.

Mazzelstof | 20-05-18 | 11:50

Hier nog zo'n geval: www.tubantia.nl/hengelo/taakstraf-voo... en als deze gast over een paar weken/maanden met een mes loopt te prikken zullen de autoriteiten standaard zeggen 'wir haben es nicht gewusst.'

stoutklein_kutkonijn | 19-05-18 | 21:42

Ze rijden bij terugkomst vervolgens wat mensen onder de bestelbus en dan met een toogje aan roepend Allahu Akhbar en worden dan een beetje voor verward aangezien, ze vermoorden vervolgens watr mensen met keppeltjes op en wat argeloze voorbijgangers dus waarom staan reaguurders dan vreemd te kijken?

Slough | 19-05-18 | 20:46

Zelf oplossen dan maar?!

BadPatNL | 19-05-18 | 20:30

Nederlanders! rutte heeft schijt aan U. Wat u denkt en voelt, interesseert hem geen ruk. Zolang niemand hem stopt, walst ie gewoon over ons heen, omdat het kan!

vluchtelingallergie | 19-05-18 | 20:17

Gewoon Malysian airways boeken voor die jongens. Zij kunnen een vliegtuig voor altijd laat verdwijnen. Opgelost.

TilburgDeGekste | 19-05-18 | 19:17

Dus driedubbel genaaid door die kudt Turken in deze.
Situatie: je loopt per ongeluk wat geloofsbroeders tegen het lijf die de heilige jihad aan het voeren zijn geweest. Vervelende internationale dingetjes gebieden dat je er iets mee moet doen.

Stap 1) Leg een mild-zware straf op (mag niet opvallen) maar ook niet zodanig dat je eigen inwoners je van pro-Westerse sympathieën kunnen beschuldigen
Stap 2) Laat je geloofsmakkers / landgenoten in beroep gaan. Vertraag de boel eindeloos en schets grimmige vooruitzichten
Stap 3) Bel die domme Nederlanders op en zeg zelfs nog dat ze terug naar Nederland "mogen".

BuZa regelt verder de paspoorten van praktisch niet meer vervolgbare jihadis en de Turken lachen hun behaarde lul uit de broek omdat we ze gewoon BLIJVEN IMPORTEREN. Win-win situatie: je hebt gedaan wat de "bondgenoten" je opdroegen, gezorgd dat je heilige strijders praktisch niet meer vervolgbaar zijn na 1.5 jaar chillen in de cel daar en vervolgens ben je de soldaat van de islam niet alleen kwijt maar komt je vijand 'em ook nog gewoon ophalen.

liggend_streepje | 19-05-18 | 19:16 | 4

@LaatmaarLu? Ja ik vraag me toch ook echt af wat er dan verder gaat gebeuren. Hoe komt het dat ze nu al weten dat het (en hoe) lang het gaat duren tot dat beroep? Mogen we ook weten waarom men het wenselijk acht ze naar NL te halen en wat er dan verder gebeuren gaat? Nee dat heeft de pers natuurlijk niet nagevraagd... wel of de paspoorten al geregeld worden want rechten van deze Nederlanders enzo in dat verschrikkelijke Turkije...

liggend_streepje | 19-05-18 | 23:26

@liggend_streepje | 19-05-18 | 23:26
Dat is inderdaad een belangrijke vraag: waarom is het wenselijk dat deze figuren naar NL komen? Ik zie er geen, het afreizen naar IS geeft al wel heel duidelijk aan hoezeer deze figuren de islam-aberratie aanhangen en dus hoe gevaarlijk zij zijn voor de Nederlandse samenleving, iedereen incl. u en ik.
Waarom dit soort figuren niet gewoon daar laten? Welke waarde is er mee gediend om dit soort figuren te helpen?
Hoeveel hulp hebben hun slachtoffers of de slachtoffers van IS gekregen? Geen enkele is daar een duidelijk antwoord op. Dus wie zijn billen brandt moet op zijn blaren zitten, over en uit. De formaliteit dat deze figuren claimen Nederlander te zijn, dat hebben zij compleet verspeeld toen zij toetraden tot IS, willens en wetens.

LaatmaarLu? | 20-05-18 | 01:13

"Dus driedubbel genaaid door die kudt Turken in deze."

Nee, dat geloof ik niet. Je kunt van alles op het Turkije van Erdogan aan te merken hebben - ikzelf heb dat ook - maar in deze kwestie tegen Turkije tekeer gaan is echt "barking up the wrong tree".

Wij worden genaaid door onze regering, die dit allemaal maar laat gebeuren - terwijl ze de wettelijke mogelijkheid hebben die ISers hun Nederlanderschap te ontnemen - en in het bijzonder door minister Ferd Grapperhaus, die bij Pauw weliswaar voor zijn beurt gesproken lijkt te hebben, maar die wel het overheersende sentiment van de regeringscoalitie (en de oppositie, muv PVV en FvD) en de dominante politiek-culturele-gutmensch elite verwoordde, ik parafraseer een beetje: Het is verschrikkelijk dat die kalifaatkinderen in die kampen zitten, die moeten daar zo snel mogelijk weg; die kinderen mag je uiteraard niet scheiden van hun ouders (alleen moeders in de meeste gevallen), want ze hebben recht op een gezinsleven, dus die ISers komen mee terug naar Nederland; die zullen dan een beetje terecht moeten staan, maar na het eventueel uitzitten van hun Mickey Mouse strafjes, "moeten wij hen weer genade schenken".

Met dat soort gedachten van boven-ons-gestelden hebben we te maken, en dan kan het gros van de Nederlandse bevolking het een heel slecht idee vinden om lieden die ons haten en die potentieel gevaarlijk zijn, weer te "verwelkomen" en te voorzien van gratis sociale huurwoningen, gratis geld, gratis voorzieningen, en dure deradicaliserings-/heropvoedingstrajecten voor hun totaal verknipte kinderen, de boven-ons-gestelden zullen antwoorden dat ze onze - terechte - zorgen delen, maar in de praktijk vegen ze er hun reet mee af.

Dr_Johnson | 20-05-18 | 10:36
▼ 1 antwoord verborgen

Binnen de Haagsche Stolp is een ernstige vorm van psychische inteelt aan de gang, die ook nog eens uiterst besmettelijk is.

Nelis SplitBloes | 19-05-18 | 19:05

Ik kan het echt niet geloven.. zijn deze mensen geen staatsvijanden ofzo?
En het kan toch niet zo zijn dat we dit ook nog financiëren..
Er zijn mensen die om andere redenen dan immigratie links stemmen (en het ook niet zo eens zijn met de terugkeer van jihadisten). Zij zouden eens moeten overwegen om een anti-islam stem uit te brengen, gezien dit het belangrijkste is voor de toekomst van onze kinderen. Het is eigenlijk schandalig als je het niet doet

letopuwzaak | 19-05-18 | 19:03 | 1

Daarom wil men juist het referendum afschaffen. Mond houden wij beslissen.

Olieboer | 19-05-18 | 19:21

En dan krijgen ze met terugwerkende kracht, 5 jaar (bijstands) uitkering in een keer uitbetaald. 100.000 euro of zo.

lulleficatie | 19-05-18 | 18:47

Waarom sturen we ze niet naar Italië, dat werkt toch ook voor onze oosterburen?
*NOT*

LuckyGirl | 19-05-18 | 18:42

"Jihadisten kunnen beter sneuvelen dan terugkeren" zei Rutte nog.
Ik denk dat het het toch weer een uitkering gaat worden.
Slappe zakken in Den Haag kunnen beter opstappen en nieuwe verkiezingen houden.

I.P standing up | 19-05-18 | 18:37 | 1

Dat zei Rutte omdat hij dan van het probleem af is, de slappe zak hooi, zonder ooit een moedig besluit te nemen.
Het enige lef dat hij heeft is aan de bevolking te vragen wat hij zelf nalaat.

LuckyGirl | 19-05-18 | 18:44

Bijna HET ultieme voorbeeld van totaalminachting naar de witte blanke christelijk/joodse Nederlandse Nederlanders van hun EIGEN witte, blanke, christelijk/joodse nederlandse volksvertegenwoordigers, die, als ze schoenen, tandpasta of paperclips zouden verkopen in de echte economie, ze niet alleen onmiddelijk door het bedrijf zouden worden ontslagen, maar beschuldigingen van criminele sabotage, diefstal en heulen met de concurrent (vijand) aan hun broek hadden gekregen om het bedrijf effectief en doelbewust ernstige schade toe te brengen en bewezen totale sabotage voor ogen moeten hebben gehad, om deze reinste poging tot politiek moordgedrag op echte medelanders te kunnen verklaren überhaupt.
Ik zie in den Haag dan onmiddelijk voor honderden jaren gevangenisstraffen zitten...

Katoentje | 19-05-18 | 18:27

Oh oh bananenrepubliek Nederland op de bres voor terroristen.
Wat een kudt staat hebben wij ook, d66 rechters die moordenaars een taak straf geven.
Ik weet al hoe dit verhaaltje afloopt.
2 maanden cel en terugkeer naar maatschappij met 10 000 start geld en gratis huis en gratis hulp.
Deze overheid moet uit haar lijden worden verlost.

gijs geluk | 19-05-18 | 17:58

Maar dan wel gewoon betalen voor je paspoort. Ik betaalde in Bangkok vorige maand 140 euro !!!! voor een paspoort voor mijn zoontje, "Want buitenland".
Is het voor hen ook "kostendekkend".?

Ik spuug op dit volk, jammer dat ze niet opgehangen zijn.

BenPakdee | 19-05-18 | 17:55

Verwarde mannen: it takes one to know one, he.

teevee | 19-05-18 | 17:46

Eh!? Misschien kun je een samenvatting geven?

BadPatNL | 19-05-18 | 20:33

Een kudde begripvolle schapen laten de wolven binnen en denken dat het wel goed komt .

Castor12 | 19-05-18 | 17:27

Hun advocaat Ferit Belgin stuurt zelfs aan op vrijspraak. „Ze zijn onschuldig”, zegt die. „Er zijn geen getuigen die iets kunnen verklaren over wat ze hebben misdaan bij IS.”

Nee ,die zijn dood.

pga | 19-05-18 | 17:14 | 3
-weggejorist-
BenPakdee | 19-05-18 | 17:55

Scherp geconstateerd. En de opmerking van hun advocaat dat er geen getuigen zijn, is op zich al heel veelzeggend. Overigens komt de naam Ferit Belgin mij niet helemaal allochtoon Nederlands over, maar ja, "dame" Ficq konden zij waarschijnlijk niet betalen of zij wilde haar vingers hier niet aan branden.

LaatmaarLu? | 19-05-18 | 18:55

@PGA:
Inderdaad. Zeer waarschijnlijk gaat een nederlandse rechter het bewijs verwerpen. Immers getuigen bevinden zich in het buitenland en kunnen niet in Nederland opnieuw worden gehoord. De buitenlandse rechtsgang was niet met waarborgen omkleed. Eventuele bekentenissen zijn verkregen onder druk/door marteling. Kortom; deze moordenaars en verkrachters zijn binnenkort uw nieuwe buren.

theo-is-dood | 20-05-18 | 11:28

In plaats van werken en belasting betalen kun je beter in het buitenland wat gaan moorden en verkrachten. Dat levert tenminste nog wat op.

Patatter | 19-05-18 | 17:07

Laat maar terugkomen die jihadi’s. Des te sneller komt er in Nederland een flinke aanslag met vele doden! Dan gaan de oogjes wel open.

Accident_Prone | 19-05-18 | 16:29 | 3

Waag ik te betwijfelen, onze politici en media zullen het eerst spinnen als verwarde mannen. Gecombineerd met flink roepen over racisme. Waarna het plebs meewarig maar weer overgaat tot de orde van de dag.

Laten we maar deze figuren dus maar weghouden, oogjes van kantklossend Nederland zitten stijfdicht.

Graaf_van_Hogendorp | 19-05-18 | 16:35

Ook dan blijven ze hartstikke gesloten.

Manson666 | 19-05-18 | 16:37

De politici met Pechtold voorop vluchten naar de tankvrije bomvrije EU-kelder in Brussel.

doskabouter | 19-05-18 | 18:37

Dit land is af. Kan in de vuilnisbak. Is niet meer te redden.

SoepKip | 19-05-18 | 16:28 | 1

Soepkip heeft gelijk. Haal ze hier naartoe, straf kunnen ze niet meer krijgen dus lopen ze snel weer vrij rond. Toezicht door reclassering en AIVD zal niet sluitend zijn, dus is het wachten op de eerste aanslag. Ziehier de volgorde die we in ons door en door slappe land gaan meemaken.

Ruud5 | 19-05-18 | 17:01

Ze wilden daar naar toe.
Ze moeten daar blijven.
Eigen keus wordt aldus gehonoreerd.

Punt uit afgelopen.Ieder politicus die hieraan knabbelt, afficheert zichzelf als een (potentiële) landverrader. Koekwaus voorop!

Habitués onder u kennen mijn adagium. Mochten ze toch terugkomen dan dienen zij gerechterlijk veroordeeld te worden tot een levenslang bezoek aan een oude goelag die wij huren van de Russen. In de buurt van Kolyma of zo.

Dat gebeurt natuurlijk niet, want wij zijn te beschaafd om dat te "schaffen", zo'n tsaritische oplossing, maar de harde buitenwereld die we binnenhalen (er)kent slechts harde maatregelen, pardon, keiharde maatrgelen. Kei? Van het formaat hunebedsteen, graag.

Wat ik hier schrijf en velen met mij is/zal zijn tevergeefs. Liefderijk halen we potentële moordenaars naar binnen.
Arm Nederland. Evocatus

Evocatus | 19-05-18 | 16:17 | 2

Helemaal mee eens Evocatus.

Elke Nederlandse inwoner wordt potentieel aangaande zijn/haar veiligheid en leven bedreigd.
Waarom in dit soort zaken ook geen referendum?
Politici horen er voor het algemeen belang van zijn/haar bevolking te zijn.
Ze weten dondersgoed dat 99,9% van onze bevolking niet wil dat fit soort zieke opportunisten in onze maatschappij terugkeren.

Laat Sargentini en Mohgerini ze maar in Brussel in huis nemen.
And accountable for...

HoLeeCrap | 19-05-18 | 16:26

Vakantiekamp Kolyma, klinkt goed. Liefst compleet in the middle of nowhere. En ik denk dat Poetin c.s. best wel bereid zijn om hieraan mee te werken, zal wel wat geld kosten maar dan weten wij in ieder geval zeker dat het goed besteed is. Prima voorstel.

LaatmaarLu? | 19-05-18 | 17:04

Als ze onderweg een MH-17tje doen mogen ze van mij terug. Anders niet.

Frau Merkel | 19-05-18 | 16:15 | 1

Dan zou je er een piloot van het geloof van de vrede op moeten hebben, maar die zullen niet bestaan me dunkt.... gooi ze er dan maar uit zonder parachute en in niet-bevolkt gebied. Opgeruimd staat netjes!

BroodjefrikometMaggi | 19-05-18 | 20:50

Hoe graaft men als land/volk het eigen graf? Kijk naar de weekhartige West-Europese politici.

Fijnstoffer | 19-05-18 | 16:12

Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat Grapperhaus de opdracht heeft gekregen de huurmoordenaars voor baudet naar binnen te halen.

Mark_D_NL | 19-05-18 | 15:58

Moge hun weg naar NL, waaraan ze zo'n hekel schijnen te hebben, omzoomd zijn door bermbommen....

Mazoeza | 19-05-18 | 15:55

Een volk dat op de huidige politieke mainstreampartijen stemt verdient eigenlijk niet beter. Als je Grapperhaus in het zadel helpt, weet je wat je krijgt. De meeste Nederlanders hebben in dit soort kwesties dan ook geen recht van klagen meer.

KeesBruin | 19-05-18 | 15:55 | 1

Inderdaad. Je kunt gewoon niet meer anders dan PVV of FvD stemmen wanneer de staatsveiligheid je lief is.

Reaganmania | 20-05-18 | 08:32

Ach woning, wijf en wer, uuh uitkering en pro deo advocaat en spugen op NL.

darius | 19-05-18 | 15:54

En de wet is nog wel zo duidelijk: "Nederlanders die in buitenlandse krijgsdienst treden verliezen hun Nederlanderschap (en paspoort)." Hoe kán een overheidsinstantie dan een Nederlandsch paspoort gaan maken?! Dan is de overheid in zware overtreding van haar eigen wet! Of zijn de wetten er alleen maar als het zo uitkomt? Bijvoorbeeld als iemand (met de overgrote meerderheid van de bevolking-) zegt "Minder, minder, minder!" STEM HET PARTIJKARTEL WEG!

Du-u-u-h | 19-05-18 | 15:51 | 2

De vraag natuurlijk is... Stond dat clubje officieel op de lijst van terroristische organisaties waar die stakkers bij hoorden? Zo nee? Dan wordt het lastig. Verder... Laat me raden? Hun andere paspoort is al ingetrokken? Komen weer internationale verdragen om de hoek kijken. Je kan niet zomaar iemand stateloos maken.

Eindstand. Die zijn binnen no time vrij man.

Standvastig | 19-05-18 | 16:32

Dat was vroeger maar dat is inmiddels afgeschaft,toen ik nog onder de krijgstucht werd gesteld werd ons verteld dat het vrijwillig in buitenlandse krijgsmacht treden lijdde tot het verlies van het Neerlandschap en het stemrecht.

Geevee | 20-05-18 | 00:49

Vroeger hadden we ieders dorp 1 gek, die werd bij alle dorpsfeesten met respect bier en andere "prikkels" onthouden, hij is vredig 83 jaar oud mogen worden bij ons.
Nu heeft ieder Nederlands flatgebouw 6 import-gekken, tegen zo'n dagelijkse chaos kan niemand meer tegenop, hoogtens de rotzooi opruimen die ze van 8 hoog naar beneden gooien iedere dag. Wat hebben we toch met Nederland laten gebeuren.

hagelkruis | 19-05-18 | 16:25

@hagelkruis | 19-05-18 | 16:25 |
Zes??? Ik wou dat het er zes waren. Hele flatgebouwen zijn hier in o.a. Geeren-Noord vol gedouwd met dat volk. Zodanig dat de man van een Afghaans gezin dat goede vrienden met me is (en ja, dit zijn wel échte vluchtelingen!) zei toen hij zag waar ze kwamen te wonen; " Dit niet Vingboomstraat maar boerkaland! Hier wil ik echt niet wonen!" En bij mij in de Haagse Beemden is het al niet veel beter. Je waant je dagelijks op de kashba, met Nederland heeft het al jaren niks meer van doen.

Sjefke7807 | 19-05-18 | 17:09

Sjefke7807
Leef met je mee, hoop echt dat Pauw en andere slappe NL-dagzooi nu eens gaan stoppen met ZO ver afstaan van de dagelijkse werkelijkheid, Nederland is geen *pretpark, heb met de kinderen ooit alle pret-dagreisjes gemaakt en dat kostte iedere keer een half weekloon.
Dat import-volk krijgt hier ALLES, voor niks.

hagelkruis | 19-05-18 | 17:24
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer de oorlog uitgebroken en overwonnen is, wordt het tijd eens goed te gaan kijken naar het OM en wie aldaar toch de pekmetveren-danswedstrijd heeft gewonnen.

lovekila | 19-05-18 | 15:37 | 1

Die van het OM zijn momenteel heftig bezig op kamer 69 van het v.d.Valk-motel.

hagelkruis | 19-05-18 | 15:46

Nou Geert. De kogel komt dit keer van achteren.
Sterkte.

Ce ca! | 19-05-18 | 15:31

Leuk tegen woestijnstof, zo'n Arafat-sjaal om je bakkes, maar onherkenbaar blijven zit er in deze tijden van gezichtsherkenningssoftware niet meer in.

Abject | 19-05-18 | 15:30

Ik snap het wel. Koerden kunnen het niet aan, waardoor jihadisten kunnen netwerken in Koerdische gevangenissen. www.nrc.nl/nieuws/2018/03/26/nctv-waa... Daarnaast kunnen ze niet alle jihadisten voor ons executeren (wel een hoop www.hrw.org/news/2018/02/08/kurdistan... ) en hebben ze meerdere malen aangegeven de jihadisten te dumpen aan de Turkse grens. joop.bnnvara.nl/nieuws/136373 En zolang de EU Malta niet heeft ingericht als de Europese tegenhanger van Guantanamo Bay, dan is het enigste wat je kunt doen om controle over de jihadisten te hebben ze in eigen gevangenissen te proppen en maar hopen dat ze daar niet gaan netwerken.

Alexander des Burgus | 19-05-18 | 15:29 | 2

Wat is er mis met berechting volgens de regels van hun eigen overtuiging?
Executeren. Allemaal!

Abject | 19-05-18 | 15:31

Linken naar Joop -oneindig

Gulliver | 19-05-18 | 15:52

"IS is niet wat ik er op internet over had gelezen’
Zo zie je maar, prinses Laurentien heeft nog veel werk te doen.Nog veel jongeren kunnen niet goed lezen.

miko | 19-05-18 | 15:23

Stel je voor dat ze een aanslag plegen zoals in Indonesië recentelijk. Dan haal ik mijn schouders op, want tja, dit is blijkbaar wat het volk wil:
Men heeft zelf voor deze regering en aanpak gekozen.
Of zouden we hier een bindend referendum over moeten houden?
Oh.. wacht...

Is dit nog nieuws? | 19-05-18 | 15:21 | 4

Ik zeg tegen deze "medelanders", doe het binnenhof maar.
Deze regering is kapot.

Ce ca! | 19-05-18 | 15:44

Oh dus als het volk wilt dat er aanslagen gepleegd worden dan is het niet erg meer en haal je je schouders er over op? Logisch.. Waarom zou je je er überhaupt nog over uitspreken dan?

tata1981 | 19-05-18 | 15:45

Ce ca! | 19-05-18 | 15:44 Dat gaan ze niet doen he, daar zitten hun belangrijkste bondgenoten.

En Is dit nog nieuws heeft zich al mentaal overgegeven. Jammer.

Rest In Privacy | 19-05-18 | 16:39
▼ 1 antwoord verborgen

Voor de terugkeer naar hun "vaderland" worden toch wel de verhuiskosten vergoed, neem ik aan. Misschien erop wijzen dat die zakken vol bloederige afgesneden hoofden niet mee mogen vanwege de higiene.

simplesimpie | 19-05-18 | 15:20

Exact zoals ik het gister al verwoorde.
Mischien is er de mogelijkheid dat Turkije de zaak voor hoger beroep aan Nederland overdraagt dan kan er van die 6 jaar nog de helft af. Zou de 2de kamer geen spoeddebat moeten aanvragen en aan de minister vragen waarom deze buitenlandse strijders niet gedenaturaliseerd worden ?
Toegang tot de EU ontzeggen en Turkije ze naar het land vh 2e paspoort laten sturen.

Trumme | 19-05-18 | 15:19 | 1

Of gewoon terug Serie in gooien en daar laten oplossen(eventueel letterlijk).

arabes_eut_domus | 19-05-18 | 15:45

Het is toch duidelijk, we willen die gore moordenaars hier niet.
Turkije heeft al die jaren gefungeerd als springplank naar Syrië toe, laten zij het maar oplossen.
Bovendien krijgt Ankara zakken geld.
Erdogan wil dolgraag de doodstraf herinvoeren voor terroristen en gülenisten.
Begin maar eens met deze”jihadisten”.
Weg met die laffe, gezichtsbedekkende, schijnheilige, verkrachtende moordenaars.

Ruimedenker | 19-05-18 | 15:19

hoezo "in eigen land" volgens mij hebben deze lieden 2 paspoorten. dan kunnen ze toch ook in het andere land hun proces afwachten, waarom moeten wij altijd alles betalen?
en waarom krijgen wij geen fatsoenlijke regering???

isotope 465 | 19-05-18 | 15:18

Nein nein nein.
Wegwezen hier en wordt een voorbeeld voor alle anderen.
Tegen de tijd dat het dode lichamen zijn kunnen we nog eens praten over repatriëring.

LuckyGirl | 19-05-18 | 15:17

Is het nou een vrouw of een man? Zijn hoofd is bedekt en daaronder steken toch echt een paar tieten naar voren.

tata1981 | 19-05-18 | 15:17

Was al langer overduidelijk dat Grapperhaus aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat. Lijkt me dus dat we deze man persoonlijk aansprakelijk moeten stellen voor eventuele negatieve gevolgen van de terugkeer van dit terreurtuig. Iets met doelbewust in gevaar brengen van de samenleving en/of het faciliteren van Jihad. Staat volgens mij wel een paar jaar op.

Graaisnaaiert | 19-05-18 | 15:17

Ze krijgen toch wel een penthouse, toch?

joppo0 | 19-05-18 | 15:16

Dit is een dilemma. Roepen vanaf de zijkant is makkelijk, maar Turkije heeft deze lieden volgens de daar geldende regels vrijgelaten. De verdachten zijn geen Turken, dus ze mogen het land uit. Nederland zal dan moeten nagaan waarom de landgenoten hun paspoort zijn kwijtgeraakt en met welk doel ze naar het IS-gebied zijn afgereisd. Bovendien kun je met de Turken afspreken dat de twee alsnog naar Turkije teruggestuurd worden wanneer het hoger beroep dient. Wanneer het immers niet mogelijk is ze hier opnieuw te berechten, is dat de enige mogelijkheid.

Mannes | 19-05-18 | 15:10 | 3

Dit kon je tien jaar geleden al zien aankomen, en wetgeving had al lang geleden gecorrigeerd kunnen zijn. Dit is doelbewust niet opgepakt door de achtereenvolgende regeringspartijen.

obominotie | 19-05-18 | 15:23

Onzin als je hoger beroep in vrijheid mag afwachten betekend dat altijd dat je het land niet mag verlaten en je iedere week op een politieburo een stempel moet komen halen. De Turken spelen een spelletje met ons omdat er een dubbele agenda is. Ze zijn boos op ons en er is geen Nederlandse Ambassedeur die dit zou moeten aankaarten. Nederland zou een nieuw paspoort moeten weigeren zoals zoveel landen weigeren als wij een afgewezen assielzoeker naar hun terug willen sturen.

Trumme | 19-05-18 | 15:24

Wat een dom geleuter, Mannes. Waarom zou je ze niet gewoon binnen je landsgenzen houden? De veroordeling staat immers, in elk geval tot het hoger beroep gediend heeft.

sockpuppet | 20-05-18 | 03:17

Op de JOOP hebben ze het er maar druk mee, om vooral maar niets te benoemen wat met ISLAM of moslims te maken heeft. Petje af.

tata1981 | 19-05-18 | 15:08

Natuurlijk. Uiteraard. Vanzelfsprekend.

Jahowiseffe | 19-05-18 | 15:06

Vreemd, hun paspoorten waren toch ingetrokken? Laat dat dan zo. Stateloos dus en geen Nederlander. Misschien nog Marokkaan? Whatever. Het was hun keuze, dus ook hun probleem. Case closed!

Een vrije paling | 19-05-18 | 15:04 | 5

Nee, Een vrije paling | 19-05-18, er is een slap wetje dat het mogelijk maakt hun paspoort in te trekken. Dat is tot nu toe bij 4 van de criminelen gebeurd en volgens mij alle in beroep gegaan.
Een regering die niet had bestaan uit landverrader had inderdaad een wet gemaakt waarbij al deze moderne variant van de SS-ers standaard en zonder beroep hun Nederlandse nationaliteit verloren.
Nu hebben ze alleen wat voor de bühne gedaan om hun islamiseringsagende gewoon te kunnen voortzetten.

Franker | 19-05-18 | 15:48

@LuckyGirl | 19-05-18 | 15:20 |
Hier:

- wetten.overheid.nl/BWBR0003738/2017-03...

Scrolt u even naar Hoofdstuk 5, Artikel 14, Lid 3 en 4. Als men het Nederlanderschap intrekt houdt dat automatisch in dat u ook geen recht meer hebt op een NL paspoort. En deze wet is aangenomen op 01-03-2017, recentelijk dus. Men kan wel degelijk nu al iets doen zodat deze pisvlekken nooit meer legaal een stap in dit land kunnen zetten. Maar met een faalhaas van het kaliber Grapperhaus (om over de rest van het kabinet nog maar te zwijgen!) kunnen we tot Sint Juttenmus wachten totdat er ook écht iets gedaan wordt. Er zal, helaas, eerst iets heel drastisch qua aanslag in dit land moeten gebeuren voordat de ogen eens open gaan. En zelfs dán heb ik mijn twijfels nog bij sommigen....

Sjefke7807 | 19-05-18 | 16:29

Sjefke7807 | 19-05-18 | 16:29 |:
Er worden zoveel smerige woordenspelletjes gespeeld in de politiek en wetten worden met voeten getreden.
Steeds meer wordt politiek bedreven door programmamakers als Pauw, waarin het stemvee bespeeld wordt met pavlovwoorden als "kinderen", "vacuümbommen" en foto's van verdronken kinderen of huilbuien over zuurstofmaskertjes.
Ik vertrouw bijna niks of niemand meer (en tevens is dat hoe iedere kiezer de politiek zou moeten aanschouwen).
Standaard wantrouwen, omdat de journalistiek dat nalaat.

LuckyGirl | 19-05-18 | 17:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Oh jee, deze beesten zijn bij thuiskomst meteen nationale helden onder hun soortgenoten, kunnen lezingen geven in moskees, DWDD nodigt ze uit om hun soortgenoten uit te leggen hoe verschrikkelijk IS voor ze was, hooggeplaatst baantje bij een criminele organisatie want bewezen killer. Niet te vergeten gratis huis en huisraad. Er liggen kansen voor deze jongens.

marrretje | 19-05-18 | 15:04

Alweer meet onze overheid met twee maten: Nederlanders zoals Romano van der Dussen mochten jarenlang onschuldig creperen in een buitenlandse cel, maar dit IS gespuis - waarvan hun namen al verraden dat het geen Nederlanders zijn - moeten opgehaald worden. Waarom godverdomme! Uitleveren aan de jezidi's is de enige juiste actie.

Toos Bevergeil | 19-05-18 | 15:02 | 1

O ja. Drugsbezit in Zuidoost-Azië? Sterph daar maar!
IS-terrorist uitgehangen? Komt u maar terug.

Kouwe Kees | 19-05-18 | 15:04

Ik hoop wel dat Turkije dik betaald voor het opnemen van deze twee vluchtelingen.

W_F | 19-05-18 | 15:02

In de ene alinea klagen over de beesten bij IS, ze gebruiken je als menselijk vlees etc. Om in een volgende alinea te beginnen met:
'Als hij opnieuw een vluchtpoging doet, laat hij zijn vrouw achter.'
Holy crap, alsof hij zijn tweede paar Nikes is vergeten, nou ja, die worden dan maar afgetrapt door de anderen, heh. Boeien, het is maar mijn vrouw.

Kouwe Kees | 19-05-18 | 15:01 | 2

Die vrouwen waren veelal oorlogsbuit, bv Jezidi's, en dienden als sex object voor deze 'helden'. Daar kwam geen liefde bij, integendeel.

Toos Bevergeil | 19-05-18 | 15:04

Ik weet het. Berouw en spijt tonen voor je daden terwijl je doodleuk je vrouw achterlaat bij door de jezelf genoemde beesten. Ergens begin ik dan wel een heulll klein beetje te twijfelen aan de spijt.
Het faken van een geweten, werkt goed bij onze elite.

Kouwe Kees | 19-05-18 | 15:06

werkelijk reaguurders.. is iemand hier nu echt verbaasd over..
in okotber is ons Ministerie van Veiligheid en Justitie van naam gewijzigd, de 1e daad die Mr Grappenhaus verrichte.. ik durf er een paar euroo's om te verwedden dat dit iets te maken heeft met de IS strijders die tot de Nederlandse burgerij behoren omdat ze nu eenmaal in het bezit zijn van de Nl Nationaliteit, naast dat van hun vaderland..

Het is Justitie komt voor veiligheid.. die van U en mij.
Grappenhaus laat zich niet uit over het 1e paspoort dat de meeste van deze jihadisten bezitten.. daar zitten landen tussen die hun burgers oproepen te kiezen voor de jihad tegen ongelovigen..
Het is moedwillig kiezen om een stel wolven, leeuwen en hyena's los te laten op een onschuldige bevolking die iedere dag het risico gaan lopen in het dagelijks leven als loslopend wild te worden afgemaakt.

fikkieblijf! | 19-05-18 | 15:01

Ik zit hier geheel toevallig met een Texaan te praten.... die gelooft me absoluut niet nu ik dit verhaal vertel... we gaan het nu maar even over de Molukse treinkapers hebben 😀

Lood om oud ijzer | 19-05-18 | 15:01 | 1

Wat heeft die Tex aan?

Ruimedenker | 19-05-18 | 15:13

Dit nooit vergeten. Het moment dat er weer eens geflyerd wordt op straat op de lieden van VVD/CDA/D66/CU afstappen en ze zeer duidelijk maken dat dit technisch gesproken tot voor niet zo heel lang gewoon hoogverraad werd genoemd.

Deze mensen moeten electoraal uitgeroeid worden.

omanders | 19-05-18 | 15:00

Misschien mag Marco Kroon zijn missie alsnog afmaken.

zimmerschwanz | 19-05-18 | 14:55 | 2

Waar kan ik doneren?

obominotie | 19-05-18 | 15:13

Eerst maar eens afwachten of Kroon niet de boel bij elkaar gefantaseerd heeft.

MarcS | 19-05-18 | 15:53

"Het ministerie van Buitenaardse Zaken laat weten dat het bezig is om dat op te lossen."

Kijkeensaan | 19-05-18 | 14:53 | 1

Oplossen in zoutzuur.

Gulliver | 19-05-18 | 14:59

Ze hebben toch een Marokkaans paspoort? Stuur ze lekker daar naar toe dan. Wat moeten wij hier met die engnekken? Optiefen en nooit meer terugkomen!

mexicano + satesaus | 19-05-18 | 14:51 | 2

Paspoorten afpakken doen we alleen van blanke Nederlanders. Kleurlingen zijn hiervan uitgezonderd.

Vula | 19-05-18 | 14:55

precies, of Iraans, of Turks, of Tsjechtsjenei of een ander Moslim land.. want dat is nl het eerste wat voorop staat.. het zijn Moslims die de jihad niet opgeven.. nooit

fikkieblijf! | 19-05-18 | 15:03

Als dit de route wordt van de "regering" dan zijn de *mensen er klaar mee hier.(*lees: die met veel inzet, pijn en verdriet dit land opgebouwd hebben)
Landverraders pamperen, het wordt weer tijd voor uitvoerede verzetsstrijders die die klootzakken netjes hun verdiende plaats geven.
Ben klaar met huilende Grapperhaus die klinkt als het zwakke mannetje in de klas die wij vroeger moesten troosten, wat een land.

hagelkruis | 19-05-18 | 14:47 | 2

Ik begin er net zo over te denken. Er zou eens een grote schoonmaak gehouden moeten worden.

mexicano + satesaus | 19-05-18 | 14:53

@hagelkruis | 19-05-18 | 14:47 |
Landverraders pamperen, ...........
_____

Wat die pamperaars zelf landverraders maakt.

Kijkeensaan | 19-05-18 | 14:56

Wat mij betreft komen ze allemaal terug, krijgen ze een keurige flat in den Haag, uitkering, Miele en 52 inch flatscreen met JihadiTV en, als Allah gevormde DIldo in den aars (kers op de taart kan niet he, dat is voor kaffers), nog een kalashnikov toe.
Fijne rammeldan allemaal!!

Cobalt bomb | 19-05-18 | 14:47

Binnenhalen en direct overdragen aan de autoriteiten van Iriak, Syrie of welk hellhole dan ook. Laatst veroordeelden ze in Irak binnen een kwartier 200 isis terroristen. Man, vrouw, dragqueen, maakte niet uit. Later zag je ze opgehangen dood wezen.

lokoolokie | 19-05-18 | 14:46 | 4

Lief en inclusief waren die barbaren zelf ook niet bepaald. Bent u al die geknielde mensen in oranje overalls al vergeten?? Die de keel werd doorgesneden??

Lupuslupus | 19-05-18 | 14:55

Cobalt bomb | 19-05-18 | 14:48:

Ik ben al blij dat ik zie, dat ze ook echt worden opgehangen. De Amerikanen pikken ze op met een helikopter, om vervolgens een leeg gebied te bombarderen. Goh, wie had dit kunnen bewroeden.

lokoolokie | 19-05-18 | 15:02

Irak, heeft de Nl en Duitse regering al verzocht hun burgers terug te halen en in het eigen land te berechten.. ze willen niet het vuile werk opknappen voor Europa

fikkieblijf! | 19-05-18 | 15:05
▼ 1 antwoord verborgen

Met tranen in mijn ogen gelezen. Zoveel negativiteit over deze lieve jongens die slechts naar het IS gebied gingen om bejaarden te helpen met boodschappen, speeltuinen te bouwen voor kleuters en de dierenambulance te bemannen.
Zo, moet nu stoppen met schrijven, want moet naar de kapper om mijn pittig korte kapsel bij te laten werken en daarna door naar klankschalentherapie les.

Franker | 19-05-18 | 14:46 | 1

Gecondoleerd.

Cobalt bomb | 19-05-18 | 14:49

Misschien moesten we Holleder maar vrijlaten, op voorwaarde dat hij zijn talenten in het voordeel van de Nederlandse maatschappij inzet.

marcoplarco | 19-05-18 | 14:41 | 4

@Lupuslupus | 19-05-18 | 14:52
Jeetje waarom verbaast het mij nu niets dat een type zoals U sympathiseert met tuigh dat veroordeeld is voor genocide, misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdrijven.
Geinig om een kijkje te krijgen in dat donkerbruine breintje van U.

Berbaar | 19-05-18 | 14:57

Berbaar | 19-05-18 | 14:57
Ik ben bang dat u de enige toeschouwer bent...

Pierre Lebon | 19-05-18 | 15:23

Lupuslupus | 19-05-18 | 14:52 En rehabilitatie voor Milosovic. Samen met Mladic zijn ze de originele kebab removalists.

Toen werden er al jihadi's Europa binnengevlogen en gesteund door de NAVO landen. Daarna nog eens overgedaan in Kososvo. Als het patroon je eenmaal opvalt is het allemaal beter te begrijpen. De oorlog is niet tegen islam/islamisme maar met moslims tegen Europeanen.

Rest In Privacy | 19-05-18 | 16:32
▼ 1 antwoord verborgen

"Reda Nidalha en nationale terreurlijster Oussama Achraf Akhlafa zitten al twee jaar in een Turkse cel in voorarrest, zijn tot zes jaar veroordeeld wegens lidmaatschap van een terroristische organisatie, en het is de bedoeling dat ze hun hoger beroep in Nederland afwachten."

And so it begins......

De komende paar jaar zullen echt al die smerige IS ratten en hun kroost hoe dan ook, op wat voor manier dan ook - op eigen gelegenheid, via Turkije, via ambassades/consulaten in het Midden-Oosten, of "opgehaald" uit Syrische kampen - terug naar Nederland komen, thanks to Ferd Grapperhaus en een regering/parlement die laks is, die al die ratten niet allang hun Nederlanderschap heeft ontnomen, en een uiterst irritante lobby van Gutmenschen die het vooral zo zielig voor de kalifaatkindertjes vindt.

We zijn verloren. Niet omdat ik denk dat als ze allemaal weer hier zijn, er 2 aanslagen per maand zullen plaatsvinden (hoewel de kans op een grote aanslag er ook niet minder op zal worden), maar omdat we kennelijk niet in staat zijn lieden die hier absoluut niet thuishoren, die al hun rechten op aanwezigheid in een westerse rechtsstaat verspeeld hebben door vrijwillig te emigreren en lid te worden van de smerigste terreurorganisatie die de mensheid ooit gekend heeft, te weren en "gewoon" weer binnenlaten.

Het betreft geen mensen die hier aanwezig zijn, maar dat niet mogen zijn - illegalen, uitgeprocedeerden - en waarvan het soms heel lastig is ze uit te zetten, nee, het betreft lieden die ver weg zitten - Syrië/Irak - die potentieel levensgevaarlijk zijn en waar geen enkele inspanning voor wordt gedaan ze buiten ons land te houden. Ook hun vele honderden, duizenden sympathisantjes die op hun kamertjes in schotel city met harde plassertjes onthoofdingsvideo's zitten te kijken, leren geen enkele les, ja, de les dat je het hier in Nederland - of daarbuiten - zo gek niet kan maken, échte consequenties zijn er nooit.

We zijn verloren, maar misschien moeten we wel als burgers luid en duidelijk aan die IS ratten die hier terug willen komen, laten horen:

We won't tie a yellow ribbon round the ol' oak tree for you scumbags.

Dr_Johnson | 19-05-18 | 14:41 | 2

Hier hebben wij niets aan toe te voegen!

Een vrije paling | 19-05-18 | 14:57

In Frankrijk zijn ze dit station al gepasseerd en kijk wat er van gekomen is.

Trumme | 19-05-18 | 15:29

Deze jongens hebben een goede advocaat nodig. Heb het niet over die vla-achtige likeur. Heb het over Spong.

RickTheDick | 19-05-18 | 14:41 | 2

Spong geeft wel altijd een beetje vieze nasmaak, die mij dan toch maar tokkelende kip advocaat.

Cobalt bomb | 19-05-18 | 14:51

Volgens mij zijn deze jongens als royaal voorzien van alle juridische support.
Zelfs vanuit staatswege - hoe anders kan via Buitenlandse Zaken een spiksplinternieuw NL's paspoort geregeld worden om ze terug naar NL te halen?

De eerste versie waren de jongens kwijt geraakt (of bedenk alle varianten waardoor je geen NL's persoonsbewijs meer hebt).

Kudtkip | 19-05-18 | 16:14

ISIS-killers horen in het land waar zij hun misdaden hebben gepleegd, berecht te worden. Dus stuur ze maar naar Assad. Allemaal.
Het is voor een blind paard nog te zien dat 'berechten' in Nederland een wassen neus zal zijn OMDAT er geen overtuigend en wettig bewijs is voor hun misdaden. Mark my words: dit uitschot zal beweren dat ze in die zandbak waren om voedsel uit te delen, in ziekenhuizen te werken etc.
Nogmaals: ze horen door Assad berecht te worden en hun Ned. paspoort per direct ongeldig verklaard en hebben dus in Nederland NIETS te zoeken!

Lupuslupus | 19-05-18 | 14:40 | 6

Van wat ik begreep, zijn ze al veroordeeld tot ruim 6 jaar cel in Turkije.
Echter door in hoger beroep te gaan, zitten ze nog niet in die cel.
De tijd van afwachting tot de zaak van hoger beroep mogen ze vrij doorbrengen.
Zelfs buiten Turkije, en ja dus zelfs in NL.
En NL doet nu haar best om hen OPNIEUW het NL'se paspoort te geven, zodát ze hier in alle vrijheid naartoe kunnen komen.

Gezien ze niet opnieuw voor hetzelfde delict veroordeeld mogen worden, zullen ze dus niet in NL voor de rechter komen.
Zij zullen puur in vrijheid hier zijn, in afwachting van het hogere slotvonnis.

Het is een omgekeerde vorm van vogelvrij verklaard worden.
Je bent veroordeeld, maar krijgt alle ruimte en medewerking (een soort all inclusive vakantie) van NL, dat zogenaamde 'thuisland' wat je nodig wilde verlaten om jihaadstrijder te worden - waardoor landverraad gepleegd.

En dat kan misschien nog een nieuwe zaak worden in NL (zeg ik even uit de losse pols), als het maar niet om hetzelfde delict gaat als waarvoor in Turkije reeds veroordeeld.

Ik deel jouw opvatting en gevoelens over berechting in het land waar de misdaad (misdaden?) zijn gepleegd.
Zo geschiedde deze zaak al niet.

Parallel is er dus zeker de vraag hoe het kon dat de berechting in Turkije heeft plaatsgevonden.
Let eens op de vluchtelingendeal: figuren die Turkije over land bereiken, krijgen daar opvang, en blijven daar.

Is dit dezelfde route die IS-ers nu ook afleggen, omdat de opvang in Turkije altijd nog beter is dan het horrorgebied in Syrië wat ze eerst zo graag opzochten?
Ik sluit dit geenszins uit.

En nu helemaal niet, met deze 2 als merkwaardige jurisprudentie-gevallen, waardoor er een extra veilige passage naar 'huis' wordt gegarandeerd.

Extra veilig voor henzelf that is...

Kudtkip | 19-05-18 | 15:59

@Trumme | 19-05-18 | 15:31
Nope. Ik heb het ooit eens opgezocht. Wat blijkt? Er is geen internationale definitie van terrorisme. Voor de één een vrijheidsstrijder kan voor de andere een terrorist zijn. doet het hof niet aan. Bovendien functioneert de Syrische overheid nog dus het hof waar u op doelt gaat het niet in behandeling nemen.

Wij worden keihard genaait. Die landen zijn hun afval kwijt. Die pakken dat andere paspoort af en joep, doei, de mazzel. Zoek het daar maar uit.

Standvastig | 19-05-18 | 16:07

Deze Jihadisten zijn natuurlijk perfect te gebruiken als frontsoldaat door Erdolf c.s. Misschien zijn ze daar al geronseld door de Turkse geheime dienst, in ruil voor coulance.

Graaisnaaiert | 19-05-18 | 17:02
▼ 3 antwoorden verborgen

72 jaar geleden wisten we wel wat je doet met landverraders. Die kregen de kogel. Op de Waalsdorpervlakte is nog plaats. Maar de D66-rechters kennende krijgt hij een tik op de vingers, flinke korting omdat in de cel in Turkije geen pretje was en kan de reclassering met hem aan de slag. Dan begint het experiment met vrijlaten en kijken of hij nog steeds jihadist is. En het leuke is dat u ook deelnemer bent! Misschien komt u ze tegen in de metro op al u op het terras zit te eten.

Vula | 19-05-18 | 14:35 | 1

Landverraders zijn het niet, althans niet voor Nederlanders. Ze zin nier onderdeel van een bezettingsmacht en moeten daarom niet terugkomen naar NL. Laat ze maar wegrotten in Turkeij of Syrie.

Rest In Privacy | 19-05-18 | 16:25

Iedereen die op vakantie gaat naar een moslimland hoor je bij thuiskomst over “aardige mensen”. Dus ik begrijp die jongens en Grabbelwaus wel. Barf, pardon.

Normpje | 19-05-18 | 14:35 | 3

Wie nu nog naar een moslimland op vakantie gaat is een heuler met de islam en totaal gestoord. Zo simpel is het.

Lupuslupus | 19-05-18 | 14:41

Ja, gewoon niet meer gaan aar die landen. Ook geen halal eten in Europa voor zover dat te voorkomen is.

Rest In Privacy | 19-05-18 | 16:23

Inderdaad Lupus, nooit meer naar Frankrijk of België.

Ruimedenker | 20-05-18 | 07:50

Ik zit in dubio, want ergens snap ik Grapperhaus wat hij bedoelt met "om ze na berechting genade te kunnen geven". Zo sta ik er namelijk ook in ten aanzien van ex-gedetineerden. Anderzijds acht ik Syrië-gangers een dermate groot gevaar voor de samenleving, dat voor hen een uitzondering gemaakt kan worden. Laat een Amerikaanse drone hen maar van een portie gerechtigheid voorzien en laat Trump de rekening naar Nederland sturen.

Ik wil me ook even uitspreken over enkele door het CDA aangeleverde bewindslieden; Syb heeft met Hugo de Jonge en Fred Grapperhaus twee ijdeltuitjes geïnstalleerd. Ik weet niet of ik daar zo gelukkig mee ben. Grapperhaus is een zeer geleerd en geslaagd man, dus wij mogen als land blij zijn dat hij de publieke zaak wil dienen, zeker als minister van J&V; toch niet de gemakkelijkste en meest dankbare baan. De heer De Jonge daarentegen is een man van veel grote woorden, kekke schoenen, maar is inhoudelijk een lichtgewicht. Dat heeft hij tijdens zijn wethouderschap in Rotterdam,waar hij niets substantieels heeft weten te realiseren en in de eerste maanden van zijn ministerschap, waarin hij alle organisaties uit het werkveld al tegen de schenen heeft weten te schoppen, wel bewezen. Heb van beide heren mijn twijfels of ze de rit uit gaan zitten. De beste nieuwkomer is wat mij betreft de snelle man van Financiën, al is het natuurlijk niet moeilijk om je positief te onderschouden als Wiebes je voorganger is.

de IJsman | 19-05-18 | 14:34 | 3

Dit is niet zo moeilijk. De correcte straf voor deze figuren is de dood door de kogel (of enig ander object). Na voltrekking van het vonnis kan genade getoond worden.

obominotie | 19-05-18 | 14:40

"Grapperhaus is een zeer geleerd en geslaagd man, dus wij mogen als land blij zijn dat hij de publieke zaak wil dienen"... Is het je vriend.. hahaha.

Mark_D_NL | 19-05-18 | 14:40

de IJsman | 19-05-18 | 14:34,

Grapperhaus "zeer geleerd", waar komt dat misverstand toch vandaan?
Grapperhaus zit niet voor niets in dit demofobe kabinet dat namens "referendumpartij" DDR66 het referendum afschafte. Dat namens "massa-immigratie beperken partij" VVD in Marrakesh een verdrag sloot om meer analfabeten uit gewelddadige clan-culturen naar Nederland te halen, ter ondersteuning van onze "kenniseconomie".

Al voor hij in dit kabinet zat zei Grapperhaus dat IS-strijders hier welkom zijn, en dat hij graag met ze "in gesprek gaat". Tegelijkertijd pleitte hij voor een beroepsverbod voor PVV-ers.
Want vrijheid is gevaarlijker dan terrorisme en oorlogsmisdaden.
Zeer geleerd?

Dandruff | 19-05-18 | 14:51

Er wordt gewerkt aan dubbele paspoorten voor de stumpers.

Mr_Natural | 19-05-18 | 14:32 | 3

Een paspoort voor de planeet Mars erbij . . .

Red Pill | 19-05-18 | 14:33

Dat is heg het ergste ja. We zijn actief bezig ze hiernaartoe te halen. Ondanks het feit dat ze een dubbele nationaliteit hebben en het dus niet eens ons probleem hoeft te zijn. Wat vooor signaalwerking gaat daar nou vanuit richting alle andere moslims in nederland? Je kunt doen wat je wilt, als het misgaat halen we jullie toch wel lekker veilig terug?
Waanzin dit.

Graaisnaaiert | 19-05-18 | 17:01

Hetgeen maar weer bewijst dat het ministerie van Grapperhaus en Justitie totaal niet geinteresseerd is in Veiligheid.

obominotie | 19-05-18 | 17:24

In Nederland krijgen ze in afwachting van hun proces een enkelbandje. Ze lijden aan PTTS en dan óók nog eens in hun 'thuisland' in de petoet zou veels te bezwaarlijk zijn voor deze martelaren.

Red Pill | 19-05-18 | 14:31 | 1

Het pensioen dat ze straks krijgen als oorlogsveteraan is echt geen vetpot.

W_F | 19-05-18 | 15:15

Gelukkig zijn we uitstekend voorbereid dankzij de Sleepwet.

obominotie | 19-05-18 | 14:30

Het CDA met De Grapigstethuis minister is volledig de weg kwijt ! Vóór de verkiezingen werdt er nog hel en verdoemenis geroepen over het hebben van dubbele nationaliteiten: dat moest verboden worden en Turken moesten kiezen op hun 18e jaar tussen Nederlanderschap of het Turkse paspoort want deze lieden treden " in vreemde krijsdienst" en nu worden er twee stuks gajes uit het M.O. geïmporteerd die voor IS vochten of hand-en spandiensten verleenden aan die nekafsnijders.
Niet meer uit te leggen Grapperhaus !

Eendragtmaaktmagt | 19-05-18 | 14:29

Prima toch. De door ons democratisch gekozen regering - en daarin indirect haar stemmers - heeft dit besloten in al haar wijsheid. Dit lijkt mij trouwens een mooie zaak voor een volksreferendum. De uitslag van dit referendum is nu trouwens al voorspelbaar. Niet die eikels in Den Haag, maar de gewone man in de straat moet leven met de noodlottige besluitvorming van dit soort waanideeën. Stelletje harken.

matrixbluepill | 19-05-18 | 14:29 | 1

Deze zogenaamd door 'ons' gekozen regering heeft een meerderheid van één zetel in het parlement.

Lupuslupus | 19-05-18 | 14:44

Typische Nederlandse naïviteit: het hele land volbouwen met flitsers maar ISIS strijders met een aai over hun bol in de watten leggen "want ze hebben zo'n spijt."

Helaas trappen ook veel Reaguurders in die "Maakbare Samenlevingsonzin."

Al die bullshit over het milieu, verkeersveiligheid, regeltjes en "overlegcultuur" wordt jullie gebracht door precies dezelfde linkse marxisten die jullie ook de Multiculturele Samenleving opgedrongen hebben.

Dat de Multiculturele Samenleving niet werkt moge (over)duidelijk zijn, maar waarom zou de rest van diezelfde linkse Maakbare Samenleving wél werken?

Maar dan lopen de Reaguurders helaas weer vol achter de Elon Musk's, de Koos Spee's, en de Kliko-wieletjes-richting-de-straat-brigade's aan.

Klassenfeind | 19-05-18 | 14:28

Is het woord Neurenberg al gevallen? Waar zijn de tijden van weleer gebleven dat we korte metten maakten met oorlogsmisdadigers?

keestelpro | 19-05-18 | 14:27 | 1

je weet tog, moslims kunnen geen oorlogsmisdadigers zijn want zielug...

EA 827 | 19-05-18 | 15:15

Dit moordend tuig wil ik niet terug in mijn land. Destijds weloverwogen de keuze voor de zandbak gemaakt uit ideologische overweging. Nu moeten ze daar ook blijven. Ik heb genoeg Liveleaks shit gezien om te beseffen wat voor levensgevaarlijke figuren dit zijn. Check even de serie Black crows, dit geeft een leuke inkijk in de wereld van ISIS vanuit Arabisch standpunt - Not OK.

Repelsteel | 19-05-18 | 14:26

Reken op geen 1 Haagse Hippie of Dienst als je iets overkomt ,Ze laten Je gewoon met de kolerezooi van Ze opgescheept zitten .
Want geen 1 weet hoe Ze die zelf binnen gehaalde teringbende moet handelen .
dat mag je zelf uitzoeken en opknappen .

liegende lippen | 19-05-18 | 14:25

Zo maar even een vraagje: waarom kunnen deze 2 (nu even zoeken naar een neutrale omschrijving) individuen niet gewoon in Turkije blijven om daar hun hoger beroep af te wachten?
Ik zie geen enkele noodzaak dat zij naar NL komen. De ambtenarij kan ons ook altijd pesten met hun regeltjes, waarom dan hier niet? Zij beweren "Nederlander" te zijn, nou laat ze dat dan maar eerst even bewijzen door het overleggen van een paspoort. En kunnen zij bewijzen dat zij niet in vreemde krijgsdienst zijn gegaan? Dat moet toch maanden en maanden kunnen duren?

LaatmaarLu? | 19-05-18 | 14:21 | 3

Oh ja, vergat dit nog even: Ebru mocht Turkije niet verlaten, kreeg geen uitreis toestemming. Waarom deze 2 figuren dan wel? Wordt er hier met 2 maten gemeten door Turkije?

LaatmaarLu? | 19-05-18 | 14:28

Lekker boeien of Turkije met 2, 4 of 8 maten meet.
Hun land, hun regels.

Berbaar | 19-05-18 | 14:33

Zou de Trurkies best wel wat aan gelegen kunnen zijn, om NL met vuilnis op te zadelen. Mogelijk nog tegen betaling ook, ze zijn hier gek genoeg.

sockpuppet | 20-05-18 | 03:00

Tijd om een Jihad-Watch op te richten, die NAW van deze figuren probeert op te snorren en publiceren, om levenslange treiterij mogelijk te maken.
Idem dito voor Kamerleden van VVD, CDA, PvdA, D66, CU.

obominotie | 19-05-18 | 14:21 | 1

Treiterij?? Man die kerels worden helden in hun buurt.
En jij,en vele anderen zijn te schijterig om zo ee buurt in te lopen om ze aan te pakken. Hoeveel tegen protest was er toen de jihadvlaggen fier wapperde in Den Haag??

miko | 19-05-18 | 15:20

Ik vind het zeer onverstandig en gevaarlijk dogmatisch om dit soort terroristische schepsels die sowieso nooit een Nederlands paspoort hadden moeten mogen hebben terug naar Nederland te halen en hierdoor wederom de Nederlandse bevolking bloot te stellen aan groot gevaar.
Een berechting hier is natuurlijk een farce. Kijk, als de kans groot was dat ze de doodstraf hadden gekregen, dan had ik er nog begrip voor gehad, maar nu niet.
Ze krijgen hoogstens een flutstraf, het kost alleen maar handenvol gemeenschapsgeld en ze voegen na hun vlotte vrijlating nimmer iets positiefs, nuttigs of constructies aan onze samenleving toe.
Laat ze in hun islamitische shithole. Ze zoeken het maar uit. Laat de Russen, de helden, maar met ze afrekenen.

kempenaer | 19-05-18 | 14:16 | 2

De bevolking hier aan blootstellen.......

ger1306 | 19-05-18 | 14:26

Kijk, als de kans groot was dat ze de doodstraf hadden gekregen, dan had ik er nog begrip voor gehad,kempenaer | 19-05-18 | 14:16 Ik zelfs dan niet... ze wisten waar ze aan begonnen, zouden ze voor mijn part dan ook daar geëxecuteerd kunnen worden. Hoe was het nog eens (?) wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

EA 827 | 19-05-18 | 15:13

Heeft mevrouw "er is geen greintje bewijs / is allemaal histerie" al comments geplaatst. In de trant van "zie je wel dat ze niet tussen de vluchtelingen zitten!"

peterdh | 19-05-18 | 14:16
-weggejorist-
Oetiohnegentechnik | 19-05-18 | 14:12 | 3

Gaat Grappenhuis dan ook de nabestaanden die deze losers in NL eventueel maken vertellen dat hij verantwoordelijk is voor hun verlies? En doet hij dan gelijk afstand van zijn ambtelijke onschendbaarheid, zodat hij aangeklaagd kan worden voor landverraad? Nee? Dacht ik al.

K. Letskoek | 19-05-18 | 14:12 | 1

Die onschendbaarheid moet bij voorbaat opgeheven worden. ALs hij persoonlijk de Nederlandse bevolking in gevaar brengt dan moet hij persoonlijk berecht kunnen worden voor het hele scala misdaden wat daar voor staat.

marcoplarco | 19-05-18 | 14:40

Beste mensen: " Dit zijn IS-einsatzgruppe memebers die op uw kosten gerehabilitieerd worden ..... voorzien van uitkering, sociale huurwoning etcetc

............ terwijl u die niemand de strot doorgesneden heeft daar al 12 jaar op wacht of werkt.

Nederland is door en door verrot

Ervaringsdeskundige | 19-05-18 | 14:11 | 1

Het is inderdaad net alsof je in 1942, midden in de oorlog, nazi’s je poorten binnen laat.
De NSB is er niets bij.

kempenaer | 19-05-18 | 14:17

What possibly can go wrong ?
*Headdesken doet...*

Wijze uit het Oosten | 19-05-18 | 14:10

Is er trouwens ooit een Politieke partij geweest die in zijn program had staan "Wij gaan iedere dag 700 laagopgeleide Immigranten uit Noord-Afrika binnenhalen en voorzien hen van een uitkering, geven hen voorrang op een woning en krijgen verder alles gratis... Ben nog steeds op zoek naar de partij die dat in het program had staan. Kent iemand zo'n partij in NL?

Mark_D_NL | 19-05-18 | 14:10 | 2

Nope maar ja, partij programma's zijn alleen maar bedoeld voor de verkiezingen, daarna worden die papiertjes meteen doorgespoeld en hebben zij het er niet meer over, gaan gewoon andere dingen doen.

LaatmaarLu? | 19-05-18 | 14:25

Ik ken wel meerdere partijen die dat willen maar niet in hun programma hebben staan. Een partij programma is toch zo jaren 80 is alleen een stem lokkertje ze voeren er toch bijna niks van uit. Wat ze wel uitvoeren past makkelijk op een half a4tje. Ik ben zelf ook voorstanders van op punten stemmen niet op partijen.
bv
Wil je dat het belastinggeld gebruikt word voor gelukszoekers of voor ouderenzorg
[ ] gelukszoekers
[x] ouderenzorg

vinzDH | 19-05-18 | 14:34

Waarom zijn deze jongens niet uitgeleverd aan NL om ze hier te berechten?

En waarom een nieuw NL's paspoort regelen omdat ze die niet meer hebben?
Dan heb je toch sowieso verspeeld om terug te kunnen naar je 'thuisland'?
(Da's nog het lichtste vergrijp uiteraard).

Kudtkip | 19-05-18 | 14:09

En voor je het weet zijn ze stadsdeelraadslid in Amsterdam, want iedereen verdient een tweede, derde, vierde en vijfde kans.
*verder gaat met voorbereiding emigratie*

Slipsnifter | 19-05-18 | 14:08 | 1

Goede keus. Er ligt een enorme mooie wereld met enorme mogelijkheden buiten NL... en ook net buiten dat verrotte ouderwetse eu clubje. Die halen allemaal NL in, met een enorme snelheid... Binnen 10 jaar zal er een enorme exodus uit NEderland plaatsvinden. Iedereen met wat geld en verstand verlaat dit stukje aarde voor een tijdje.

Mark_D_NL | 19-05-18 | 14:14

"Omdat ze al anderhalf jaar in voorarrest hebben gezeten en de behandeling van het beroep waarschijnlijk nog lang op zich laat wachten, zijn ze vrijgelaten".
.
"Nidalha en A. kunnen nog niet direct naar Nederland, omdat ze geen paspoort bij zich hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken laat weten dat het bezig is om dat op te lossen".
.
"En je kunt niet twee keer voor hetzelfde worden berecht. Het wordt lastig om die twee mannen in Nederland in hechtenis te houden".

JackStick | 19-05-18 | 14:08 | 3

Tenzij er "nieuwe" feiten boven tafel komen, want dan kunnen ze hier ook nog een keer berecht worden.

broodje gezond | 19-05-18 | 14:10

Niet doen!! Dat haatbaard gajus loopt binnen èèn jaar weer op straat. Let maar eens op. Lekker chillen met hun andere rovende en verkrachtende haatbroeders en nieuwe complotten en plannetjes smeden tegen de ongelovigen.

Paaldanseres | 19-05-18 | 14:26

Pure kwaadaardigheid dit van onze overheid. Niets meer, niets minder.

Graaisnaaiert | 19-05-18 | 16:59

Ze hadden goede bedoelingen en zijn slachoffers geworden.... Trouwens, alle moslims zijn slachtoffers. En zielig, kijk maar naar Gaza.....

Degrelle | 19-05-18 | 14:07 | 1

En ze hebben ook allemaal goede bedoelingen. Volgens hun geloof in ieder geval.

Slipsnifter | 19-05-18 | 14:09

Hoezo landen op de Polderbaan? Schiphol zit al aan z'n max van 500.000 vluchten, daar kan geen vliegtuig uit Syrië meer bij.

Moeki de Meeuw | 19-05-18 | 14:07

Ach ja, voetbalsupporters die zich in buitenland misdragen mogen ook gewoon terug. Gelijke monniken gelijke kapmessen.

Bakito | 19-05-18 | 14:07 | 1

Die vechten onder een nedrlandse vlag, of die nu uit Rotterdam of Den Haag komt. Is iets heeeel anders.Spijker kop,.... finaal mis.

miko | 19-05-18 | 15:16

Lever ze ajb uit naar de landen waar zij hun misdaden begaan hebben.

Montesquieue | 19-05-18 | 14:06 | 3

Dat snap ik nou ook niet.

Bokito ergo sum | 19-05-18 | 14:08

Nee joh, dat is toch helemaal niet pwrogrwessief?

Slipsnifter | 19-05-18 | 14:10

laat Syrie maar met ze afrekenen idd, we hoeven ze niet terug.

Rest In Privacy | 19-05-18 | 16:05

De aanslagen op drie kerken in onze voormalige koloniën van Indonesië werden allemaal gepleegd door gerepatrieerde en gerehabiliteerde Syriëgangers. www.dagelijksestandaard.nl/2018/05/zie...

Einsteins definitie van waanzin was steeds hetzelfde proberen maar toch andere resultaten verwachten. Wij zijn helemaal gek.

Deze mensen zijn lid van een vreemde krijgsmacht en moeten als vijandige militair of krijgsgevangene behandeld worden. Ze zijn geen crimineel, en horen niet in een cel of een rechtbank.

Feynman | 19-05-18 | 14:06 | 3

Waar horen ze dan? Suggestie: hangend aan een touw/hijskraan?

gestoptmetroken | 19-05-18 | 14:11

Het probleem in ons soort democratieën dat de meest capabele mensen niet voor de overheid en de politiek kiezen, integendeel. Dat is op zich ook niet onlogisch.
Het is een verstikkende omgeving van dogmatisch denkende middelmatigheid. Geen ambitie, matig betaald. Dat trekt een bepaald slag lui en hopeloos volk.
Zonde, want bij de overheid en in de politiek worden wel de beslissingen genomen die het lot van ons land en volk bepalen.
Eigenlijk zou je mensen die zich bewezen hebben in takken van de maatschappij waar wel op capaciteiten wordt geselecteerd, hetzelfde salaris moeten doorbetalen om zich bijvoorbeeld 4 of 8 jaar in de politiek of bij de overheid in te zetten voor het land.
Dat betaalt zich uiteindelijk dubbel en dwars terug.

kempenaer | 19-05-18 | 14:26

@kempenaer: Al net zo onlogisch dat mensen met alleen wat politieke ervaring leiding gaan geven aan ministeries van zaken waarvan ze inhoudelijk geen kaas hebben gegeten. Daarom pleit ook ik al lange tijd voor politici op posten waarvan ze bewezen vakkennis bezitten , liefst opgedaan in functies in het bedrijfsleven. En ook hoofdelijke aansprakelijkheid voor alle politieke functies net als voor u en mij gelden. Maar dan komen er waarschijnlijk nog maar weinig populair grijnzende goed in het oog en oor liggende goedpraters meer voor de buis wat natuurlijk stemmen gaat kosten. Je zou een politicus eigenlijk ook moeten kunnen beoordelen via een puntenlijst zodat de kiezer kan zien wat en hoe er gepresteerd is. Grappenhaus zero points.

SlimmeBelg | 19-05-18 | 16:13

Gewoon blijven stemmen op deze politieke elite. Binnen 12 jaar sharia voor allen!

funkyd | 19-05-18 | 14:05

Hoe lang laten jullie je nog in je gezicht spugen door een regering die het schijt aan jullie heeft? Het lijkt wel alsof ze ervan genieten om oorlogsmisdadigers en hun nazaten onderdak te verschaffen op kosten van en ten koste van de gemeenschap. Ik vrees het ergste voor mijn (klein) kinderen. 1 belofte : Als een van hen iets overkomt, zal ik de verantwoordelijke ter verantwoording roepen. Ik heb alle films van Jason Bourne gezien, dus houdt er rekening mee, allen die verantwoording dragen, ook gij Volkert.

SlimmeBelg | 19-05-18 | 14:04 | 3

Ga dan meteen “law abiding citizen”.

Gomezlopez | 19-05-18 | 14:07

Nou, succes met het straks "de verantwoordelijke ter verantwoording roepen". Kun je daar iets mee dan?

JackStick | 19-05-18 | 14:10

De burger die zich brandt, moet op de blaren zitten. Hoogste tijd dat dit ook gaat gelden voor degenen die de beslissingen nemen. Hoofdelijke aansprakelijkheid, net als voor u en mij geldt.

SlimmeBelg | 19-05-18 | 14:32

Deze jongens gaan vrijwillig naar de ellende, ''bedoelden het niet zo'', en komen er dus nu met een sisser vanaf

Tegelijkertijd is iedere Nederlander die (gedwongen) naar Indonesië moest tegenwoordig gebrandmerkt als een misdadiger door bepaalde groeperingen

Kartelmaster2000 | 19-05-18 | 14:04

Kleuters van 6 die zonder weet van wat er gebeurt door de ouders mee genomen worden .soit maar gasten van 20 die willens en wetens de keuze gemaakt hebben?
Gewoon niet doen en fijn weg laten rotten in die Turkse cel.

normanius | 19-05-18 | 14:03

Reda Nidalha en nationale terreurlijster Oussama Achraf Akhlafa lijken me volkomen normale moslims.
Gewoon wat je redelijkerwijs verwachten mag van immigranten uit Verwardemannistan.

Jan Passant mk2 | 19-05-18 | 14:01

Weet iemand waarom Nederland die mensen hier mag berechten? Ze hebben hier toch niks gedaan maar in Irak/Syrië? Waarom leveren we ze niet uit? Het is niet dat ze beschuldigd worden van het niet doorspoelen van de wc ofzo.

dyslexieman | 19-05-18 | 14:00 | 1

Lezon, dat mag dus niet ... 2x voor zelfde

MarcS | 19-05-18 | 15:44

Verkrachters en moordenaars zijn de toekomst voor NL.
Oud en gedroogd bloed was je weg met vers bloed!

Jay-Jay-Jay | 19-05-18 | 14:00

Artikel 67 lid 1 van de Vreemdelingenwet 2000 vermeldt vijf gronden waarop een vreemdeling ongewenst kan worden verklaard.

De ongewenstverklaring kan plaatsvinden op grond van (a) het feit dat de betreffende vreemdeling niet rechtmatig in Nederland verblijft en bij herhaling een bij de Vreemdelingenwet strafbaar gesteld feit heeft gepleegd, (b) bij onherroepelijk geworden rechterlijk vonnis is veroordeeld wegens een misdrijf waartegen een gevangenisstraf van drie jaren of meer is bedreigd dan wel hem ter zake de maatregel als bedoeld in artikel 37a van het Wetboek van Strafrecht is opgelegd (tbs), (c) indien de vreemdeling een gevaar vormt voor de openbare orde of nationale veiligheid en geen rechtmatig verblijf heeft als bedoeld in artikel 8, onder a tot en met e, dan wel l van de Vreemdelingenwet, (d). ingevolge een verdrag waarbij Nederland partij is of (e) in het belang van de internationale betrekkingen van Nederland.
-----

Ze zullen toch wel ergens aan voldoen?

peterdh | 19-05-18 | 13:59 | 4

Daar hebben ongewenste vreemdelingen twee zeer effectieve tegenmiddelen voor.
1. Een trosje hysterische linksmeisjes (M/V) die gillen dat ieder mens telt.
2. Een bordje in de tuin met de tekst "Wij blijven hier".

marcoplarco | 19-05-18 | 14:35

peterdh | 19-05-18 | 13:59,

In theorie voldoen ze allemaal aan 4 van de 5 criteria die je noemt, waar slechts één van die criteria voldoende zou moeten zijn.
Niet dus.
Het kan niet vaak genoeg herhaald worden; dit is pure laksheid. Laksheid van alle betrokkenen in het juridische spelletje; OM, rechters, etc.

Nederland heeft in theorie geen slechte wetgeving, alleen zijn er nauwelijks ambtenaren, aanklagers en rechters die de Nederlandse wet serieus nemen.
Neem dat voorbeeld van die asiel eisende Somaliër die een vrouw beroofde, verkrachtte en trachtte te wurgen. Op die 3 delicten staat respectievelijk 9, 12 en 20 jaar cel. Bij delicten ernstig genoeg voor een gevangenisstraf verliest de asieleiser ook het recht op Nederlanderschap. Volgens de wet, althans; in de praktijk gebeurt er dit. www.geenstijl.nl/5141773/verkrachter-...

De zebijna-moordenaar krijgt dus slechts een jaartje cel en mag gewoon blijven. De DDR66-rechter was namelijk van mening dat er een ernstig tekort aan seksueel geweld dreigt in NL. Als bewijs noemde de rechter het onmogelijk maken van aangiftes in Nederland door justitie dat zou hebben geleid tot een flinke daling van de criminaliteit. En eerlijk is eerlijk; ook dit slachtoffer kon aanvankelijk geen aangifte doen. Zij moest de dader zelf opsporen, en pas toen beloofde de politie binnen een paar maanden de dader op te zullen pakken.

Dandruff | 19-05-18 | 14:37

Ze worden als Nederlander aangemerkt, waardoor toepassing van een regel voor Vreemdelingen onwaarschijnlijk lijkt.

sockpuppet | 20-05-18 | 02:56
▼ 1 antwoord verborgen

@Ruimedenker
Die welkome bekeerlingen steken nooit politici, maar uitsluitend nietsvermoedende burgers die -o ironie- niet eens op ze gestemd hebben.

6 jaar cel, al ruim 2 jaar gezeten.
Die zijn in Nederland dan eind 2019 al weer vrolijk op straat aan het rondlopen. Succes reclassering!

de Voorzittert | 19-05-18 | 13:56 | 3

Incl. Uitkering voor het leven...

Mark_D_NL | 19-05-18 | 13:58

Die gaan in Nederland echt niet langer dan voor vier weken vast. Waarna dooor gebrek aan bewijs of weet ik wat de zaak geseponeerd word.

peterdh | 19-05-18 | 14:29

En schadevergoeding voor "onterecht" gezeten tijd.

Roeieber | 19-05-18 | 16:28

Meneer de rechter ik was alleen maar op vakantie in Turkije, lekker all-inclusive vreten en zuipen.
Rechter: Ik vind het ook een mooi land, u kun gaan.

Balletje Mayo | 19-05-18 | 13:55

Wel belangrijk om de gene die daar nu verantwoordelijk voor zijn gelijk op te ha.....
Oeps bijna weggejorrist.

XaaD666 | 19-05-18 | 13:55 | 1

Op te halen? Oh nee, ander woord.

Nivelleermarionet | 19-05-18 | 14:12

Na een slachtpartij op Nederlandse bodem door de verwarde terugkeerders staan de antwoorden van de bestuurders ook al klaar; "Met de kennis van nu hadden we ze beter in Turkije kunnen laten", "signalen van radicalisering zullen voortaan beter getoetst en gemonitord moeten worden", "ik blijf weigeren cynisch te worden en ga van het goede in ELK mens uit. Dat het met deze meneer niet goed is gegaan wil nog niet zeggen dat alle terugkeerders ook kwaad in de zin hebben", "we zullen terugkeerders nog intensiever moeten ondersteunen met integratie en ik doe een beroep op de burgers hierin verantwoordelijkheid te nemen". Allemaal uit mijn duim hoor, maar niet ondenkbaar dat de "elite" dit gewauwel ook echt zal uitbraken na de onvermijdelijke aanslag(en).

dysdiadochokinese | 19-05-18 | 13:54 | 2

Nou.. denk dat dat er veel meer eigenrichting gaat komen. Je kan een tijdje mensen de mond snoeren maar zo gauw er meer doden gaan vallen zullen mensen , wanneer de overheid het nalaat, wraak zoeken. Dat is de natuur. En dat zie ik ook gebeuren in NL. In Duitsland heb je ook al een paar situaties gehad waar nabestaanden verhaal gingen halen bij de politici die verantwoordelijk waren. Dat liep nu ngo net goed af. Maar de dag komt dat Vader Piet de verkrachting van zijn dochter door een immigrant wraakt op de politici die verantwoordelijk zijn. En dat gaat 100% zeker gebeuren Dta kun je gewoon zien aankomen. Niet ok, wel begrijpelijk wanneer overheden je machteloos maken en demoniseren.

Mark_D_NL | 19-05-18 | 14:06

Het enige moment dat de elite daadwerkelijk iets gaat ondernemen tegen deze zelf-gecreeerde ramp is als er een aantal uit eigen kring aan het kromzwaard geregen worden. Dan zal je zien dat er wel degelijk snel en daadkrachtig opgetreden wordt, want dan betreft het geen kudtburgers..

marcoplarco | 19-05-18 | 14:32

Kan John de Mol er niet een lucratief programma van maken? "Return of the wISkids" en CDA dus presentatie Lucielle Werner ter compensatie van het na 104 jaar te vroeg gestopte LINGO.

Watching the Wheels | 19-05-18 | 13:54

Grapperhaus is de verkeerde man op die positie. Het zal ongetwijfeld geen onaardige vent zijn, maar je kunt geen zachte heelmeester op die plek hebben.

Bigi Bana Boy | 19-05-18 | 13:53 | 4

Grapperhaus is een kwaadaardige hufter.
Enerzijds bepleitte hij een beroepsverbod voor PVV-ers.
Anderzijds wilde hij "in gesprek gaan" met IS-ers.
Oftewel; hij haat democraten meer dan oorlogsmisdadigers. En dat was al vóór hij deel uitmaakte van dit demofobe kabinet.

Dandruff | 19-05-18 | 13:58

Hitler had ook heel veel humor. Dus dat zegt allemaal niets.

Mark_D_NL | 19-05-18 | 14:00

Gelukkig hebben we een democratisch systeem waarin volksvertegenwoordigers gekozen moeten worden. Oh, wacht...

JackStick | 19-05-18 | 14:12
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig hebben we genoeg woningen in dit land.

ja,diedus! | 19-05-18 | 13:52 | 1

CDA is Bouwend Nederland, die vinden altijd mogelijkheden om druk op de huizenbubbel te houden.

Watching the Wheels | 19-05-18 | 13:55

de reden waarom we hier met half afrika/MO zitten opgescheept, is niet zo moeilijk. all by design. het zou een verplicht boek op de middelbare school moeten zijn. kevin mcdonald - culture of critique

blabla9899 | 19-05-18 | 13:51 | 1

Zal CoC toch eens aanschaffen, kom het vaak tegen. Heb KMac al wel een paar keer zien spreken op YT filmpjes, inteligente man.

Rest In Privacy | 19-05-18 | 16:01

Kunnen ze niet gewoon met een rubberbootje, net als hun kameraden? Liefst helemaal niet, natuurlijk. Maar waarom moeten ze met alle egards worden behandeld? Ik ben in het buitenland een paar keer beroofd van geld, paspoort en alles. Ik kon de vinketering en tyfus krijgen van onze ambassades en consulaten, een nooddocumentje was het enige. Voor het overige: red je maar. Zie maar dat je thuis komt. Bon Voyage.

Stormageddon | 19-05-18 | 13:51 | 3

En nog steeds ziet bijna niemand wat er gaande is.

Nivelleermarionet | 19-05-18 | 14:09

Een paar keer maar liefst? Blijf dan ook lekker thuis, man.

gestoptmetroken | 19-05-18 | 14:18

@gestoptmetroken | 19-05-18 | 14:18
Het is me in Amsterdam en Rotterdam ook overkomen hoor. Het is hier heus niet veiliger dan elders, wat dat betreft. Overal op de wereld loeren criminelen naar knappe, goed geklede, beschaafde, blanke heren om te beroven. Je zou er bijna racistisch van worden.

Stormageddon | 19-05-18 | 14:55

www.zeit.de/politik/deutschland/2018-...
Mevr. Merkel krijgt alsnog het hoogste gerecht aan haar broek/jurk/boerka/uniform, want ze is gedaagd vanwege haar infame "Welkom, welkom!" uitspraken. Wel op-Merkel-lijk: zij is van de CDU, Grapperhaus van het CDA, en beiden bezorgen vanwege hun niet-statelijke optreden t.a.v. niet-Nederlanders (niet-Duitsers) / niet-burgers van de Nederlandse (Duitse) staat voor grote schade aan de Duitse, resp. Nederlandse staat. Ze kunnen niet uit elkaar houden, dat zij ambtsbekleder zijn en gewoon privé-persoon (al dan niet met een missie) zijn. Doordat zij dit onderscheid zelf wegvagen, klotsen de problemen omhoog tegen de plinten van de EU. Zij dienen hun ambt neer te leggen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 19-05-18 | 13:49 | 1

Nou... succes dan. Dat gaan die vuillakken van knurften, never nooit niet doen. "Alles muß kaputt". Alleen nog maar meer, meer, meer.... dood en verderf.

Paaldanseres | 19-05-18 | 14:14

Ik wil er best in meegaan dat ze gewoon dom waren, maar nee, echt nee. Er kan geen enkele mogelijkheid tot terugkeer zijn

Bokito ergo sum | 19-05-18 | 13:48 | 2

En toch gaan ze komen, en niet 1 of 2, maar letterlijk 1000en...

Mark_D_NL | 19-05-18 | 13:49

Die gasten zijn nooit gewoon dom. Ze zijn dom EN vergift met islamwaanzin.

McMarx | 19-05-18 | 13:53

'Het was allemaal niet de bedoeling'. Uh-huh. Maar wel die doek voor je gezicht zodat je niet herkend wordt. Kom er dan ook gewoon voor uit, laat je gezicht zien en geef openheid.

Braboblanke | 19-05-18 | 13:48

1 van mij, 1 van Grapperhaus.

Mark_D_NL | 19-05-18 | 13:45 | 1

Beetje van mezelf en een beetje van Grabbelwaus. Klinkt als Maggi-reclame.

Watching the Wheels | 19-05-18 | 13:47

Is dat clipje aan haar T-shirt voor de geluidskwaliteit? Zo ja, kan ze dan niet beter theedoek even af doen?

Watching the Wheels | 19-05-18 | 13:45 | 1

die theedoek

Watching the Wheels | 19-05-18 | 13:46

Wat een gaaf land zijn we toch! Voor iedere Nederlander 72 maagden naar geslacht van keuze in het hiernamaals. Omdat we zo lekker deugen.

Croxifoxio | 19-05-18 | 13:45

Die smerige kale van dat kudt-CDA moet zo gauw mogelijk een zweer aan zijn kleine teen krijgen. En daar hoeft het wat mij betreft niet bij te blijven.

Normpje | 19-05-18 | 13:45 | 1

Wordt tijd dat onze elite eens aan den lijve ondervindt wat een teruggekeerde jihadstrijder kan doen.

Leffe Blonde | 19-05-18 | 18:09

Dit kabinet is knettergek!

ILF2 | 19-05-18 | 13:44 | 1

De NL overheid is je vijand, nooit je vriend.

Mark_D_NL | 19-05-18 | 13:47

Wat zijn we toch een gaaf land!

Botte Hork | 19-05-18 | 13:44

Het probleem ligt bij de door de MSM gehersenspoelde naieve lamme debiele kiezers die elke 4 jaar opnieuw voor dezelfde landverradende marionetten van Brussel kiezen die ons dwingen al dat gespuis binnen te laten en generaties lang te onderhouden.
"Ik ben Nederlander; ik ben gek."
Hoe lang nog voor NL als onafhankelijk land is verdwenen?

telelezer | 19-05-18 | 13:44 | 2

Protest. Ik ben geen landverrader uit Brussel.

Nivelleermarionet | 19-05-18 | 14:05

Zowel de marionetten als de marionettenspelers in dit land zijn zwakzinnig. Dat maakt het vinden van een oplossing uiterst lastig.
Alsof je iemand probeert te helpen met grote problemen die dit zelf totaal niet lijkt in te zien.

kempenaer | 19-05-18 | 14:36

Dus als er hier een ploflim onschuldige burgers vermoord,
Dan kan dus die koekwaushaus verantwoordelijk worden gesteld!?

Plorkface | 19-05-18 | 13:44 | 2

Uiteraard niet, want dan is het de schuld van de omstanders die te dichtbij stonden en de hulpverleningsinstantie die er niks mee kon doen omdat het geen verwarde persoon was/is, maar een eikel die donders goed weet wat ie wil.

Dezenaamhier | 19-05-18 | 14:44

Pikmeerarrest? De Hoge Raad heeft de ambtenaar ontzien vanwege de functie die hij bekleedde...

spinselsinjehoofd | 19-05-18 | 15:17

Alleen een ezel stoot zich twee keer aan dezelfde steen.
Wat een domme, naïeve klootzakken zijn die politici toch.
Totdat er één begint te steken......

Ruimedenker | 19-05-18 | 13:43 | 1

De meeste politici en ambtenaren zijn volstrekt nutteloze dwazen en berokkenen ons land en volk met hun stupiditeit enorm veel schade.

kempenaer | 19-05-18 | 14:31

Gabberwaus?

Watching the Wheels | 19-05-18 | 13:42 | 1

Is een foutje. Moet natuurlijk minister Koekwaus zijn. W. Koekwaus. Zeg maar Wappie.

Nivelleermarionet | 19-05-18 | 14:03

Gooi ze in de vulkaan van het vorige topic.
72 maagden daaro per martelaar beter kunnen ze zich niet wensen.

steekmug | 19-05-18 | 13:41

Dit land is reddeloos verloren. De Heere sta ons bij.

HoogToontje | 19-05-18 | 13:38 | 5

De meeste gristenen zijn hopeloos naïef, tegen beter weten in, geloven in sprookjes en laten zich liever mishandelen en misbruiken dan iets terug te doen. De andere wang toe keren, keer op keer ook. Kortom een laf en verachtelijk soort volk.

kempenaer | 19-05-18 | 14:42

En? Luistert hij? Niet echt hé? De impotente zak.

miko | 19-05-18 | 15:08

Plaats ze maar bij bedplassertje Klaver in huis, die is er dol op.

joppo0 | 19-05-18 | 15:19
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken