Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

We Moeten Het Hebben Over De Defensie-Iftar

Goedenavond, welkom, en leuk dat u kijkt naar alweer een aflevering van: En waarom schuurt het dan toch? Defensie-iftars zijn heus niets nieuws, en worden al sinds drie jaar na de dood van Theo van Gogh gevierd. In 2016 waren er zo'n 200 medewerkers aanwezig, moslim en niet-moslim. "Verbinding maken was het thema van de bijeenkomst" luidt het verslag. En waarom ook niet. We zouden er namelijk zo graag een ongeclausuleerd aangenaam gevoel bij hebben, maar toch hè, iets wrijft.

Misschien dat deze NRC-(sub)kop uit 2016 uitkomst kan bieden: "Militairen voor de koning in naam van Allah - Islamitische militairen zijn diep geraakt wanneer anderen hun loyaliteit aan Nederland en defensie in twijfel trekken." Begrijpelijk, natuurlijk. Maar er wandelden ook heus wat minder koningsgetrouwe geloofsgenoten rond binnen Defensie. Ons aller Yilmaz, de 26-jarige luchmacht-sergeant Ahmed M. die naar Syrië afreisde, die twee vermoedelijke radicaliseringen in 2016, en dan tellen we die "Tien radicale moslims die werkzaam zijn bij het Nederlandse leger" uit 2006 voor het gemak maar niet mee. Maar zélfs dat voelt niet als het echte probleem bij zo'n Defensie-iftar.

Het ongemak komt niet zozeer voort uit dat men de individuele islamitische Nederlandse militairen niet zou vertrouwen. Het is eerder het gevoel dat het cultureel-religieuze weefsel waar die militairen uit voortkomen inherent expansiegericht en daarmee vijandig is tegenover het sociale weefsel dat het Nederlandse Defensie-apparaat zou moeten verdedigen. Mensen hebben geen ideeën, ideeën hebben mensen, en het blijft voelen alsof hier twee ideeën tegenover elkaar staan, hoezeer we ook als mensen de verbinding opzoeken.

Update: KAMERVRAGEN!

Social

Reaguursels

Inloggen

IFTAR??? Wat is dat ?? Onbekende nieuwe doctrine?? Wat is defensie toch een circus act geworden. Jammer voor de mensen die het goed bedoelen en mee moeten doen met deze idioterie.

Bullshido | 01-05-18 | 23:26

Is iftarren frans voor Buttsex? Ik vraag het maar voordat ik weer eens iemand beledig.

Cobalt bomb | 01-05-18 | 21:26

En straks maar janken:
"Als we toen wisten wat we nu weten..."
Maar da`s gewoon een smoes.

wiener mit pommes | 01-05-18 | 20:45

Dit is gewoon bizar. Hoeveel Moslims werken er nou bij Defensie? Doen ze dit ook voor mensen met andere religies?

Henri1873 | 01-05-18 | 18:02

Hier is maar een woord voor. Landverraad.

bft | 01-05-18 | 17:57

Wie heeft die tekst in vredesnaam opgesteld? 'De gezegende maand Ramadan'... Zijn ze bij defensie al zover doorgeslagen dat ze zelfs de terminologie van de grondsnuffelaars overnemen?

Willibald von Klúúúk | 01-05-18 | 15:06 | 1

Ze hebben daar zelfs een full time haatprediker met de rang kolonel. Kortom, er is een Islamitische organisatorische eenheid met officieren en een staf die alle tijd hebben om dit soort activiteiten te ontplooien. Nog gekker de legertop kwijlt op dit soort bijeenkomsten hoe geweldig het wel niet is dat de Islamisten in het leger zitten. En die doen dat weer omdat hun politieke bazen dat graag willen horen. En die willen dat graag horen omdat, .... tja. Dat is een goede vraag. Het antwoord heeft te maken met tientallen jaren politieke correctheid en angst om lastig te worden gevallen met vragen over het beperken van Moslims. Want die hebben een grote brutale bek en roepen zo maar dat je een Islamofoob, rascist en iets met kk en moeder.

Graaier | 02-05-18 | 08:08

Overigens dient die welbeschouwd gezien te worden als subversie en taqiya van de Nederlandse Soevereine natiestaat, meer specifiek, de tak defensie.

Het kromzwaard in de rug valt veel verder aan te duwen en dat op een veel onverwachter moment als je deze instituten eerst infiltreert.

Dan word tegengas geven erg lastig, oftewel, voorbereidings-werkzaamheden op de aankomende overname.

Een voordeel, de volgende generaties zullen weer kameraadschap kennen.

pinochetairways | 01-05-18 | 14:44

"Verbinding maken was het thema van de bijeenkomst"

Heulen met de vijand is ook verbinding maken.

Het woord tijd dat mensen zich realiseren dat iedereen hierin een keuze te maken heeft.

pinochetairways | 01-05-18 | 14:32

Jij bent Marokkaan DUS jij bent moslim. Jij bent Turk DUS jij bent moslim. Of je het nu leuk vindt of niet. We gaan je niet als individu behandelen maar als groep.

RockyIII | 01-05-18 | 14:25 | 2

Mensen leven en denken al zo'n 45.000 jaar in groepen.

Overleven gaat ook wat beter in een groep tov individueel.

Zij denken al in groepen, nu wij nog.

pinochetairways | 01-05-18 | 14:39

Je bent Turk DUS moslim. Het staat in hun paspoort. Verplicht. Daar zorgt HUN staat voor. Geboren als Turk, dus als moslim.
Wonen ze in Nederland, willen ze bij Nederland horen, willen ze Nederlanders zijn. Gedraag je er dan naar.

onnosel | 01-05-18 | 15:10
-weggejorist-
RockyIII | 01-05-18 | 14:17

Waarom verbinding zoeken met onze vijand sinds 732 (Slag bij Tours)?

SicSeb | 01-05-18 | 12:57 | 1

Of 1683 bij Wenen. Of de veroveringen in Spanje......

Mazoeza | 01-05-18 | 13:41

Wat moet er met wat worden verbonden en waarom? Aan de ene kant "het leger" en aan de andere kant "de Islam", zijn dat de twee bubbels, om met Britta te spreken, waarin het eigen gelijk al te zeer eigen gelijk is, en die tot bétere bubbels worden als ze worden verbonden? Moet dat leger niet ook met andere groeperingen verbinding zoeken? Met loodgieters, vrijmetselaars, Mormonen, gehandicapten, huisvrouwen, Hells Angels, automonteurs, darters, mensen met een waterhoofd, caravanbezitters, kookgekken?
Vreemd, altijd is het weer die Islam die zichzelf blijft, immuun en onaantastbaar, onbuigzaam, waarvoor de ander, de ongelovige uit vrije wil gaat buigen.
Om wat te bereiken?

Schoorsteenveger | 01-05-18 | 12:02

WTF: "De iftar wordt binnen Defensie beschouwd als belangrijke avond in de gezegende maand ramadan" ??????????????
Hoezo?????
Wordt het Nederlandse leger inmiddels aangevoerd door Moellahs????? Deelname vrijwillig zeker......... not, wordt keurig bijgehouden.
Deelnemers zou ik niet zonder meer meer vertrouwen.

bwanabanjo | 01-05-18 | 11:59 | 1

Inderdaad, en dat aspect mis ik een beetje bij de kamervragen. Sinds wanneer is Defensie officieel van mening dat Ramadan een "gezegende maand" is? Kan de MinDef uitleggen waarom de iftar als "belangrijke avond" benoemd is? Welke andere religieuze uitingen worden binnen Defensie als "belangrijk" en/of 'gezegend" beschouwd?

EnNouJijWeer | 01-05-18 | 12:31

Ben ik de enige die nieuwsgierig is naar het verrassingsprogramma?

O2Neutraal | 01-05-18 | 11:52 | 1

Dat bestaat uit pure profeet propaganda plaatjes gemaakt door de beste volgelingen (ISIS ic Deash) !

Mazoeza | 01-05-18 | 12:16

D66 moet eens rap tempo gaan maken met die Drionpil, de inheemse bevolking heeft 'm binnenkort hard nodig !

Mazoeza | 01-05-18 | 11:39

Gelukkig is er dan bij alle conflicten in de wereld waarbij het mohammedanisme betrokken is (en dat zijn ze bijna allemaal) een wapenstilstand .

O, wacht.....

Mazoeza | 01-05-18 | 11:34

Is natuurlijk een avondvreten van "gematigde" mohammedanen.

Benieuwd hoe een dergelijk festijn van "gematigde" kannibalen er uit zou zien.....

Mazoeza | 01-05-18 | 11:32 | 1

Als het maar ritueel geslacht in de soeppan wordt gestopt, en voorspeld is door de profeet noemen we het gewoon geen kannibalisme.

letopuwzaak | 01-05-18 | 13:15

Een onvervalste prent in de serie SHAKENEWS !
Net weer een betoog van William Federer aangehoord, makes a lot of sense.
Maar oh oh oh, wat gaan we naar de kloten.
En wederom, Amerika, wat een land.
Godverdomme.

Hensmunter69 | 01-05-18 | 11:28

"moslims en niet moslims"
Wat is het nou, is het nou voor moslims of niet?
Oh, ze bedoelen niet-moslims, ah , nu snap ik het. Taal is zeg maar niet hun ding.
Net als bij veel moslims.

Nuchternederland | 01-05-18 | 11:02

Ze lachen Nederland(ers) kei- en keihard uit.

Verderkijkert | 01-05-18 | 11:01 | 1

Hihihi even serieus. Wie zou wie uit moet lachen? Zonder die blanke kafirs reden die antichristelijke Arabieren nog steeds in de woestijn op hun kamelen.

tata1981 | 01-05-18 | 12:00

Vergeten er bij te vermelden: niet-moslims zijn mensen die nog niet ergens in geloven (dus ook niet flat earthers en seculier gepeupel) die nog te bekeren zijn tot het k-gezwel van de wereld. Joden, Christenen en Zionisten niet welkom!

Sensemilla | 01-05-18 | 10:56

Als ik dat al lees: "de GEZEGENDE maand ramadan"; je zou er zo (als tegengif) weer praktiserend christen van worden (ben ik atm niet); mag ik een teiltje...?

EA 827 | 01-05-18 | 10:54

magazines.defensie.nl/landmacht/2015/...
Tenenkrommend verhaal uit 2015 over hetzelfde fenomeen. Artikel met kop "Moslims binnen Defensie: ultieme integratievorm" en de subkop "Landmacht gastheer iftar-maaltijd". Ook de haatprediker met de rang kolonel staat er met een brede grijns op. Ook een quote van majoor Suat Aydin. “Iedereen kan zijn steentje bijdragen in respect en liefde. En dat gaat goed binnen de krijgsmacht.”. Man, man, man wat voor leger hebben wij in vredesnaam ??

Graaier | 01-05-18 | 10:45

Onvoorstelbaar...

SpaceWalker | 01-05-18 | 10:33

Heet dit niet Suikerfeest?

Is dit nog nieuws? | 01-05-18 | 10:29 | 1

Nee, dat is aan het eind van de rammelendan. De Iftar is de maaltijd die dagelijks na zonsondergang tijdens de ramadan wordt genuttigd.

Sjefke7807 | 01-05-18 | 10:54

Weet je wie ook altijd aan het verbinden zijn en waren tijdens de jaarlijkse kerstrede? Juist, die mevrouw die op Drakesteyn zetelt en die familie die op 'De Horsten' resideren.

von Amsberg | 01-05-18 | 10:25

Vroeger had je in het leger de verbindingstroepen. Zijn die opgeheven ofzo?

squadra | 01-05-18 | 10:25

Ik vind het wel geestig, dat verkrampte neerbuigende geslijm om bij een stel imbeciele religieus gemankeerden in de gratie te komen. Heeft geen enkele zin natuurlijk. Zolang je zelf geen moslim bent, ben je in hun ogen toch altijd een ongelovige. Hoeveel iftars je ook organiseert, hoe hard je ook hun kont kust, hoeveel geld je ertegenaan smijt, maakt geen fluit uit. Ooit komen ze daar vast een keer achter.

Dutchbeaurouge | 01-05-18 | 09:59 | 3

Je staat alleen ontzettend voor lul, met je iftars.

boerk | 01-05-18 | 10:15

Correct mijn waarde Dutch. Ze lachen zich de behaarde ballen uit de jurk om het onbenul dat hier tentoon wordt gespreid. Het is voor hen slechts een bewijs van hun superioriteit en dat de boel hier gemakkelijk te overlopen is. Dhimmitude van de bovenste plank. En men zal er heel snel achter komen, wanneer de pe0p de industrieel ventilator raakt, dat de islam/medemoslim altijd komt vóór de loyaliteit aan dit land en haar inheemse bevolking.

Verder is het gewoon een flagrante schending van Kerk en Staat. Voor andere minderheden worden dergelijke dingen, als ze al worden georganiseerd, niet met grote trompet aangekondigd. Defensie heeft, net als politie, neutraal te blijven en als taak bescherming van de burgers van dit land.

Sjefke7807 | 01-05-18 | 10:19

Dhimmitude. Die houden we er in. Nice one Sjefke.

Deksmaat | 01-05-18 | 10:27

Hoe komt het toch dat ik altijd weer jeuk en bultjes krijg als er zo'n islam woord voorbijkomt. Lees ik Iftar, denk ik : wat is dat, en ja hoor meteen jeuk. Bij het leger krijgen ze er geen jeuk van, daar denken ze dat we de russen er mee kunnen tegenhouden, en als ik dat overdenk wordt mijn jeuk nog erger. Dat onze minister van oorlog dit allemaal prima vindt is nog het verrassendst. Die denkt hoe meer kanonnenvoer, hoe beter.

Wim van Ingen | 01-05-18 | 09:50

En daarnaast de vraag wie er nog voor zo'n instantie wil werken, zeker gezien het perspectief qua collega's en werkomgeving in de toekomst.

Wekkertje | 01-05-18 | 09:25

"De ingelijfde 'barbaren' mochten volgens de met de Romeinen gesloten verdragen dikwijls onder hun eigen aanvoerders dienen wat de integratie in de Romeinse maatschappij niet ten goede kwam.

Door verschillende oorzaken meldden zich bovendien steeds minder 'autochtone Romeinen' voor het leger waardoor een toenemende 'barbarisatie' van het leger plaatsvond."

Wikipedia is een feest van herkenning.

atheïstisch stemvee | 01-05-18 | 09:19 | 2
-weggejorist-
DebraCadabra | 01-05-18 | 09:23

mooi dit.

pinochetairways | 01-05-18 | 14:53

het sinterkllaasfeest voor kinderen van defensie personeel is allang afgeschaft.
Nog nooit een oproep van mindef gezoen voor een kefrst maaltijd of paas brunch ..
Ook nog nooit over een Sedar maaltijd ( op joods feest PSeach ) gehoord aangeboden door politie en defensie , gelet op de rol die met name marechausee jaartje of 70 geleden gespeeld lijkt mij het meer toepasselijk om zo'n maaltijd eerst aan te bieden ..
Maar goed duidelijk welke kant deze regering op wil

sparrow | 01-05-18 | 09:11 | 1

De uitnodiging voor een Paasmaaltijd van defensie staat een paar tegels hierboven.
Had U ook binnen 3 tellen kunnen googelen maarja jankeballen en de feiten negeren passen zoveel beter bij Uw doorzichtige agenda.

Berbaar | 01-05-18 | 09:34

Het ongemak komt deels doordat je weet dat wanneer er een “foute” ontdekt wordt, er een politiekcorrecte bestuurder, ambtenaar of politicus zal zorgen dat dit niet uitkomt. U kent dat wel, “we wilden Wilders niet in de kaart spelen”. Hoeveel doden dat mag kosten? Nou, ik schat zo in dat het er een hele hoop zijn. Zie de Islam gedreven massaslacht van Europeanen en de nog immer open grenzen.
.
Zelf onderschat ik die bloeddorst van politiekcorrecten wel eens. Het is moeilijk voor te stellen wat voor een onmens je bent als je je medeburgers zo laat afslachten en dat dan te vergoeilijken of te bagatelliseren.
.
Zonder politiekcorrecte collaboratie is de islamslacht niet mogelijk. Het is tijd om daarop te focussen.
.
D66 is daar de voorhoede.

Parel van het Zuiden | 01-05-18 | 09:02

@spartacus,
Treffend verwoord.

ratelaar | 01-05-18 | 09:01

De gedachte is! Laten we de moslim in Nederland aaien. Laten we de moslim alle ruimte geven. Laten we de moslim vooral moslim zijn. Laten wij als overheid alles faciliteren wat de moslim nodig heeft. Laten we vooral wegkijken voor waar islam voor staat. WANT, en dat is de REDEN! Dan komen er in Nederland GEEN aanslagen. LAF, LAF, LAF.

Willemdrie33 | 01-05-18 | 09:00

Het wordt tijd dat we Israëli's gaan werven voor het Nederlandse leger en de Politie. Heel misschien is Nederland dan nog te redden.

benjeallanggek | 01-05-18 | 08:52

De kamervragen van de PVV daarentegen zijn echt verschrikkelijk slecht. Een suggestie:
1. Bent u bekend met de uitnodiging vanuit Defensie voor een 'Defensie-iftar op 24 mei in de marinekazerne Den Helder?
2. Bent u bekend met het staatsrechtelijk principe 'scheiding van kerk en staat'?
3. Bent u bekend met het gegeven dat Defensie een uitvoerend orgaan is van de staat?
4. Bent u bekend met het principe dat uitvoerende organen van de staat, als uitvloeisel van die staat, moeten voldoen aan het staatsrechtelijk principe genoemd in vraag 2?
5. Bent u van mening dat het organiseren van een religieus feest voor een religieuze minderheid door Defensie, dit staatsrechtelijk principe doorkruist?
6. Bent u van mening dat wanneer dit niet het genoemde staatsrechtelijk principe doorkruist, andere godsdiensten in gelijke mate aandacht moeten krijgen van Defensie?
7. Zo nee, waarom krijgt een bepaalde religie dan de voorkeur? Zo ja, hoe gaat u dit bewerkstelligen?
8. Kunt u dat uitleggen aan andere religieuze minderheden in Nederland?
9. Wanneer u van mening bent dat dit een interne aangelegenheid is van Defensie, hoe ziet u uw eigen positie dan als minister van deze post?
10. Heeft u dan wel aanwijzende bevoegdheden voor Defensie?
11. Bent u de leidinggevende van dit overheidsapparaat of laat u de leiding over Defensie over aan de medewerkers?

Zoiets werkt echt stukken beter dan de termen die de PVV gebruikt in hun kamervragen. 'Totalitaire ideologie'. Ze hebben gelijk hoor, maar niemand van de partijen in de kamer gaat deze vragen dan nog serieus beantwoorden. Ze horen die woorden en ze haken al af. Pak ze op de staatsrechtelijke principes waar ons systeem op is gebouwd, dat werkt veel beter en is ook correcter.

Braboblanke | 01-05-18 | 08:51 | 7

Braboblanke | 01-05-18 | 08:51
Goed geschreven. De PVV pakt het vaak niet slim aan. Ik zag ergens iets staan over een verandering van art 1 van de Grondwet. De eerste woorden waren islam en ideologie. Als islam zo belangrijk is dat het bovenaan in onze Grondwet komt te staan, is er iets goed mis. Het moet mogelijk zijn deze ons vijandige ideologie te verbieden door andere woorden te gebruiken. Mensen die dat kunnen heeft de PVV zeker in huis.

onnosel | 01-05-18 | 09:16

@Berbaar
Wanneer u van mening bent dat uitgelachen worden wegens het stellen van vragen, een normale gang van zaken is, adviseer ik u, u nooit meer ergens mee te bemoeien. Je zou maar eens uitgelachen kunnen worden wegens een kritische houding, de horror. Tenzij u dat zelf wel prettig vindt natuurlijk, om uitgelachen te worden wegens het stellen van serieuze vragen. Doe het dan vooral, zou ik zeggen. Kunnen wij ook eens lachen.

Braboblanke | 01-05-18 | 09:43

PS @Berbaar
Let ook vooral eens op de woorden die worden gebruikt in de aankondiging:
'De iftar wordt binnen Defensie beschouwd als belangrijke avond in de gezegende maand ramadan'.

Vergelijk dat met de woordkeuze van de aankondiging van de Paasviering:
'De Hoofdkrijgsmachtaalmoezenier Tom van Vilsteren en de Hoofdkrijgsmachtpredikant Klaas Henk Ubels nodigen u uit voor het bijwonen van de Paasviering Defensie 2018 op woensdag 28 maart met aansluitend een Paasbrunch.'

De eerste aankondiging is heel wat meer dan een simpele uitnodiging voor een iftar-maaltijd. Het duidt op een religieuze/ideologische betrokkenheid bij het feest, veel meer dan een simpele aankondiging zoals bij de Paasbrunch. En ja, dat doet ertoe bij een organisatie als het Ministerie van Defensie.

Braboblanke | 01-05-18 | 10:04
▼ 4 antwoorden verborgen

Ten tijde van het Romeinse Rijk en het ontstaan van het Christendom maakten de christenen gebruik van de ordening, de logistiek en de open grenzen in het Romeinse Rijk om hun boodschap te verbreiden. Dit was één van de, zo niet de belangrijkste reden van het verval van het Romeinse Rijk. De islamieten wandelen nu de zelfde weg in dit zo logistiek geordende Europa zonder grenzen met uiteindelijk het verval van het oude Europa. Met de aantekening dat de christenen als alternatief voor de Romeinen uiteindelijk goed heeft uitgepakt. Dat kan je niet van de islamieten zeggen met hun regressieve cultuur.

forecastle | 01-05-18 | 08:49 | 3

Exact,
probleem is dat de politici van de laatste 40 jaar geen grote lijnen/periodes meer kunnen/willen zien. 30 jaar dramatisch onderwijs en missionaris spelen in deug-Europa, in Afrika is de missie volledig mislukt, in Europa vindt ze plaatst onder onze eigen ogen.

hagelkruis | 01-05-18 | 09:00

Dit is echt onzin. De verzwakking van het WEST-Romeinse Rijk ontstond door allerlei vage bondgenootschappen van de Romeinen met volkeren die in de grensgebieden woonden (en rara, pogingen tot het uitbreiden van de Romeinse krijgsmacht met lieden uit deze stammen). Voordat het West-Romeinse Rijk instortte was het Christendom al 200 jaar de staatsgodsdienst. En dan hebben we het nog niet over het OOST-Romeinse Rijk gehad, dat onder het Christendom nog gezellig een milleniumpje bestond voordat het door de Ottomanen overwonnen en ingelijfd werd.

NV_2017 | 01-05-18 | 09:11

Het Oost-Romeinse Christelijke rijk, verwoest, ingenomen door de mohammedaanse Ottomanen. Een voorbeeld. De geschiedenis leert. Geschiedenis is een voorbeeld. Daarom wordt er nauwelijks meer geschiedenis onderwezen.

onnosel | 01-05-18 | 09:25

Worden niet-christenen of bijvoorbeeld katholieken ook zo expliciet in die paas uitnodiging genoemd?

Is dit nog nieuws? | 01-05-18 | 10:31

En maar klagen over bezuinigingen...
Hadden ze dat geld niet beter kunnen besteden aan de aanschaf van (oefen)munitie? Ik dacht dat we ze daar voor betalen en niet om de verbinding met wat dan ook aan te gaan.

Petrus Poortwachter | 01-05-18 | 08:42

Tijd voor elkaaren, luisteren naar elkaar, is leren en begrijpen van elkaar.
Het zijn mooie woorden van defensie.
Verbinding maken was het thema van de bijeenkomst in 2016. We moeten verbinding maken.
Als klein meisje leerde ik te vertrouwen op mijn intuitie. Leerde ik ‘ verbinding’ te maken met mensen waar ik me goed mee voelde. Ik mocht van mijn ouders niet over afgelegen laantjes fietsen. Daar zou verbinding te makkelijk zijn. Donkere, duistere gebieden. Ze waren er altijd al.
Een leven lang om verbinding te maken. Met mensen die uiteindelijk vertrouwd konden worden. Mensen waarvoor je opkomt, die je steunt. Mensen die voor jou opkomen, die jou steunen.
De marine gaat voor verbinding. De marine organiseert, nodigt uit. Wil dat er verbinding wordt gemaakt met de moslims. Het is niet nodig ze te kennen, ze te respecteren, ze te vertrouwen. Het is niet nodig ze tijd te geven om te begrijpen of ze vertrouwen waardig zijn. Ze zijn er. De marine vindt dat ze vertrouwd moeten worden. De marine vindt dat de burger, de collega, de niet-moslim hun respect, verdiend of onverdiend, moet betonen aan de moslims. De marine vindt dat je hen hun leven moet toevertrouwen.
Het is de taak, tegenwoordig, van de marine, om te verbinden
Het is de taak van de politie om te verbinden
De regering vindt het ook zijn taak om te verbinden
De taak van de marine, van de politie, de regering is niet deze.
Ons land verdedigen, ons land veilig houden, ons land een veilige haven laten zijn. Onze democratie veilig stellen. Onze cultuur, onze manier van leven, onze tradities, onze normen en waarden handhaven. Onze taal, die nu besmet wordt.
Ons land niet met leugens regeren.
Dàt is de taak van de regenten.
Of de moslims te vertrouwen zijn, maken we zelf wel uit.
Of de Ramadan een gezegende maand is, beslissen we zelf wel.
Wie we kunnen vertrouwen hebben we in onze jeugd geleerd. Of later. Met vallen en opstaan. Dat mooie woorden weinig te betekenen hebben, is ook geleerd. Dat de regering, de instanties kunnen liegen en bedriegen, is bekend.
Defensie, politie, regering, de nieuwe kerk. De kerk van de mooie, lege woorden. De kerk van de verkwanseling van Nederland. De kerk met vele volgers. Betaald of niet. De kerk van de uitholling van onze waarden. De kerk die ons uiteindelijk zal uitleveren.

onnosel | 01-05-18 | 08:41 | 4

tolereren that is...
- een

NV_2017 | 01-05-18 | 09:15

BAM! Zunne tegel jonguh!
(Vrouw in dit geval, hoedanook +1)

Deksmaat | 01-05-18 | 10:02

Weet je wie ook altijd aan het verbinden zijn en waren tijdens de jaarlijkse kerstrede? Juist, die mevrouw die op Drakesteyn zetelt en die familie die op 'De Horsten' resideren.

von Amsberg | 01-05-18 | 10:26
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Go_Vegan2.0 | 01-05-18 | 08:40

Hebben wij een leger dan?

MichelDenHaag | 01-05-18 | 08:39

Allemachtig. Kan je een klacht hierover indienen? Dit is een regelrechte schending van ons staatsrechtelijk systeem.

Braboblanke | 01-05-18 | 08:28
-weggejorist-
Katoentje | 01-05-18 | 08:27

We hebben ons mooie landje echt in de uitverkoop gedaan. :(

-

Bernhard de II | 01-05-18 | 08:19

Mooi , op die iftar gelijk vragen naar de termen : ridda , dhimmi , taqiya . En dan die imam dat dan laten uitleggen. Ook gelijk vragen waarom er een "kuffar-phobia" heerst binnen de islam.. ipv islam-phobia (dat is dus geen fobie!)

hackxar | 01-05-18 | 08:18

De vijand is onder ons.

frisenfruitig | 01-05-18 | 08:15 | 3

Haha ook goedemorgen, wat een aanstellerij weer zeg.

Berbaar | 01-05-18 | 08:19

Al een tijdje.

Rest In Privacy | 01-05-18 | 08:36

We halenn ze zelfs binnen met bloemen, honing en gejuich...

Mark_D_NL | 01-05-18 | 08:45

OT: "Duizenden afgewezen immigranten gaan niet weg"
www.telegraaf.nl/nieuws/1981866/duize...
Gaat om pakweg 5000 man alleen al in NL. Dat zijn 5000 problemen erbij, wat we zelf hebben veroorzaakt. En maar lievvv blijven doen.

Deksmaat | 01-05-18 | 08:14 | 1

Dit is exact waarom de EU zich tegen die deal tussen Israel en Rwanda ging aanbemoeien... als dat lukte en Israel duizenden Afrikanen terug naar Afrika kon brengen, dan ging iedereen zich natuurlijk afvragen: hey, waarom doen wij dat niet?

EnNouJijWeer | 01-05-18 | 12:38

Halal slachten is dierenmarteling. En dat is gewoon strafbaar. Waarom geen totaalverbod op halalvlees?

Rest In Privacy | 01-05-18 | 08:10

Helaas waren de kerstpakketten ook al halal. Geen alcohol en zelfs het blik snert was vegetarisch. Het wordt je gewoon door je strot geduwd.

Rest In Privacy | 01-05-18 | 08:05

Volkomen waanzin dit doorgeschoten inclusiviteitsdenken bij overheidsdiensten als de politie en defensie.
Dit is de bijl aan de wortel van de seculariteit van overheidsinstituties, ook links en liberalen zouden moeten gruwelen van het idee dat hier aan gemorreld wordt.

Luchtbakfietser | 01-05-18 | 08:03

Ben niet zo bekend met al die islamfuifjes maar wat de fokking hell is een itfar? En waarom worden we daar mee lastig gevallen??

KillerCunt | 01-05-18 | 08:03 | 1

Dat weet ik ook niet, maar als je wkil weten wat een iftar is, probeer dit eens
lmgtfy.com/?q=Iftar

Deksmaat | 01-05-18 | 08:19

Wat mij het meest verwondert is dat we een heuse kolonel en kapitein van Islamitische schnitt hebben die dit soort dingen organiseren. Het mag allemaal een paar centen kosten bij onze overheid. Een kolonel en een kapitein kosten als snel twee ton aan salariskosten. Ongetwijfeld hebben die twee een staf (met hoofddoekjes ?) en een mooi budget voor vervoer, opleidingen en studiereisjes. Afijn, ben benieuwd naar het budget van dit moslimclubje. Want ik ga ervan uit dat er in het kader van politieke correctheid deze jongens niets in de weg wordt gelegd. Remember Amsterdam en de Islamitische scholen. Follow the money lijkt me.

Graaier | 01-05-18 | 08:01 | 2

Is idd niet uit te leggen in een tijd waarin fors wordt bezuinigd bij defensie. Er zal wel een potje zijn voor stimuleren van inclusiviteit om meer islamitische jongeren te werven, vermoed ik.

Luchtbakfietser | 01-05-18 | 08:19

De inclusiviteits-agenda zal het moderne Paard van Troje blijken. Zeker weten!

spinselsinjehoofd | 01-05-18 | 08:59

Van 20.00 tot 21.30 een verassingsprogramma.......
-Op geitenjacht met een ak47,in de duinen van Julianadorp.
-Een onbesneden clown besnijden.
-kamelen kelen.

Ruimedenker | 01-05-18 | 07:59 | 1

Moest wel lachen om uw "feestprogramma".Ondanks dat bovenstaand nieuws wel compleet van de pot gerukt is.
Iedere keer als je denk het kan niet gekker,komen ze wel met iets nieuws.

roberto9715 | 01-05-18 | 08:21

Ik weet niet wat Iftar is, maar het heeft te maken met Moslims. Vele nieuwe termen zijn ons al bijgebracht alsof we zouden moeten weten waar het over gaat. Maar hoe meer ik weet van de Islam hoe groter mijn afkeer.

Tapioca pudding | 01-05-18 | 07:49

Dat ,,connected,, blijft tog iets van maffia-achtige proporties houden.

william7055 | 01-05-18 | 07:42

Zelfs ons leger is niet meer te vertrouwen. Komt er stront aan de knikker dan zal een groot deel dus voor de verkeerde kant kiezen.
Toestanden zoals in Syrië zullen wij ook hier krijgen. Met dank aan de kut islam en de Nederlandse wegkijkers.

Billy24 | 01-05-18 | 07:38 | 1

Klopt. Al eens gevraagd aan een ex collega met het islam virus. Gaf het gewoon toe, gaf het gewoon toe

Rest In Privacy | 01-05-18 | 08:38

Ay ay ay, niet best dit ...

Wekkertje | 01-05-18 | 07:33

Van mijn aangeboren optimisme t.a.v. dit land - altijd nog een sprankje licht willen zien - is helemaal niets meer over.

Lupuslupus | 01-05-18 | 07:19

"Mensen hebben geen ideeën, ideeën hebben mensen..." verdomme Spartacus respect! Dat idee heeft jou mooi gevonden.

Mazzelstof | 01-05-18 | 06:19

Dorus zal nu wel zingen van ' en sorg dat j er niet bij bent ...'

Lt-Kol Kilgore | 01-05-18 | 05:51

Terwijl Erdogan-kleuters al leren zich als islamitische soldaat te gedragen, ligt het Nederlandse leger op de knietjes voor de islam.
Het laatste beetje respect dat je nog kon hebben voor ons leger, verdwijnt zo dus ook. Wat is dat voor waanzin, dat defensie een of andere islamitische maand als 'gezegend' beschouwt. Hebben zij speciale contacten met een islamitische godheid?
En waarom altijd speciaal die islam willen pleasen? Bang voor de krokodil? Liever knuffelen dan strijdbaar??

marjen | 01-05-18 | 04:29 | 2

Ja ze zijn doodsbang van de krokodil. Toen het 30 jaar geleden nog een kleine krokodil was, had men zijn groei een halt toe moeten roepen. Nu is het te laat.
Mee heulen met de bezetter, de bezetter faciliteren op elk terrein i.p.v. er tegenop te treden is m.i. het allerergste dat je als overheid kunt doen. Dus niemand zou het nog over de NSB in de oorlogsjaren moeten hebben maar het heden in ogenschouw nemen.

Er is van alle kanten jarenlang hiervoor gewaarschuwd maar de bevolking bleef dom en stom. De PVV (1,5 miljoen stemmers) zijn gewoon aan de kant geschoven. FvD zou pas over 3 jaar een rol van betekenis kùnnen gaan spelen maar ook die zal aan de kant worden geschoven. Er zijn machten bezig op de achtergrond die ons land willen vernielen. Die zijn alleen met God's hulp te verslaan maar Nederland heeft de Schepper aan de kant gezet dus van Hem is geen hulp meer te verwachten, integendeel. 'Wie God verlaat heeft smart op smart te vrezen'.

Lupuslupus | 01-05-18 | 07:50

Lupuslupus | 01-05-18 | 07:50
Stop toch eens met de naam van de heer zo te misbruiken. Vergeten dat Jezus Christus voor al onze zonden is gestorven aan het kruis, volgens uw kerk?

BlowingBubbles | 01-05-18 | 08:26

Minder, minder domme autochtonen.

MickeyGouda | 01-05-18 | 04:08

Net een grote update van Windows-10 ontvangen.
Microsoft probeert ongewensten buiten te houden, het NL-leger nodigt ongewensten uit om binnen te komen.

Jan Dribbel | 01-05-18 | 03:49 | 4

Ja, je moet wel weer alle vinkjes op uit zetten.

Jan Dribbel | 01-05-18 | 05:25

Zit nog steeds op 7, heb ze mooi buiten de deur gehouden.

gato | 01-05-18 | 08:29

Ook bij mij komt Windhoos 10 er voorlopig mooi niet in! Heb, toen ze begonnen te pushen met die gratis update, vakkundig de routines uit de updates gesloopt die dat bewerkstelligden. Zeker op een oudere machine is Windhoos 10 echt geen zegen. Waar je vroeger met MBR (Master Boot Records) volledig vanaf HDD bootte doet W 10 dat nu gedeeltelijk vanaf een UEFI chip. Oudere moederborden hebben die chip niet. W 10 boot dan wel een soort van legacy vanaf HDD maar is ontzettend wispelturig en de kans bestaat dat je gewoon helemaal niet geboot komt. Om over alle dingen die MS van je wil weten en volgen in W 10 nog maar te zwijgen.

Sjefke7807 | 01-05-18 | 10:11
▼ 1 antwoord verborgen

Volgend jaar graag een paasbrunch aangeboden (en betaald) door de moskeeën om samen met ons de verrijzenis van Jezus Christus, tenslotte ook een "profeet" in hun geschiedenisboek te vieren, dat zou een eerste stap in de richting van verbinding kunnen betekenen. Ik vrees in de volgende eeuw nog niet.

SlimmeBelg | 01-05-18 | 03:35

Hé, GS dacht opeens we moeten onze guurders maar eens lastig gaan vallen met een mededeling dat men een adblokker heeft, o.i.d.
Ben ik nu verplicht in te loggen om van jullie gezeur af te zijn?
Niet zo leuk, snel mee ophouden met die onzin.

watmagjenogwel | 01-05-18 | 03:08

Huidige buitenlandse missies van het Nederlandse leger:
www.defensie.nl/onderwerpen/missies/h...

-voorkomen dat moslims in Mali elkaar de hersens in slaan
-voorkomen dat moslims in Irak elkaar de hersens in slaan
-voorkomen dat moslims in Soedan elkaar de hersens in slaan.
-voorkomen dat moslims in Afhanistan elkaar de hersens in slaan
-voorkomen dat moslims in Bahrein elkaar de hersens in slaan
-voorkomen dat moslims in de Gazastrook elkaar of de joden de hersens in slaan
-voorkomen dat moslims in Uganda, Kosovo, Libië, Verenigde Arabische Emiraten, Libananon en Syrië elkaar .....

En dan als Defensie spreken over de "gezegende maand Ramadan". Wat een achterlijke mongolen.

Freezzz | 01-05-18 | 02:24 | 6

Misschien moeten we wat minder proberen dingen te voorkomen? Dat willen ze niet.

Promedio | 01-05-18 | 08:16

Scherpe post Freezzz, we weten in ons achterhoofd hoe het zit maar beter is het om in deze man en paard te noemen.

spinselsinjehoofd | 01-05-18 | 08:53

ik heb ook collega's uit rusland , hebben issues in kazachstan . collega's uit filipiojnen issues op mindano . zelf reis ik graag je ziet indonesie rap killer worden in thailand hebben ze issues in het zuiden . Zelfs in vele ogen vreedzame boedisten in Myanmar zijn onderhand de religie vand e vrede kotsbeu ..

sparrow | 01-05-18 | 09:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Schaf die hele nederlandse defensie maar gewoon af, dit wordt helemaal niks meer.
Daarnaast; we hebben ons toch allang overgegeven.

Slipsnifter | 01-05-18 | 02:15

De tering...... wat een land....................

Slipsnifter | 01-05-18 | 02:12

Dit is nou exact de reden waarom ons defensie budget 1/4e van Duitsland is maar wij nog geen 1/100e van de krijgsmacht hebben. De Nederlandse defensie is een verlengstuk van de draaideur polderpolitiek.

StarFox | 01-05-18 | 02:08

Defensie Iftar, Defensie Iftar,
Sta op je knieen & schreeuw Allah Akbar.

DeKolonistenVanIslam | 01-05-18 | 01:57 | 2

U bedoelt vast “zit op je knieën”?

de Voorzittert | 01-05-18 | 06:57

Nee ik bedoel "sta"
Als je zit op je knieen kun je nog opstaan. Of zoiets...

DeKolonistenVanIslam | 01-05-18 | 11:21

Het Nederlandse leger dat het over "de gezegende maand Ramadan" heeft en zelfs viert. Ganz verrückt .

Freezzz | 01-05-18 | 01:37

Leuk weer. Ik zag de moezelmannen al nooit tijdens mijn diensttijd, want dubbel paspoort, maar nu zijn ze er hoor.

De aal, predikant en humanistisch raadsman zag je misschien 1x per maand een keertje op de kazerne voorbijschuiven, dat was prima geregeld. Je deed je godsdienst achter je voordeur.

Nu moeten we het normaal vinden dat alles opzichtig, in-your-face wordt gedaan, ook bij defensie. Als godsdienst ergens niet hoort, is dat bij een overheidsapparaat. Dat doe je achter de voordeur.

SDI | 01-05-18 | 01:31

Die aalmoezeniers kunnen van defensiegeld ook nog steeds hun gesubsidieerde feestjes houden.
Het word tijd dat de overheid zich helemaal niet meer bezig hield met het onderhouden van kerkdiensten en wat nog meer.
Integendeel.
*burzum opzet*
www.youtube.com/watch?v=DPyOhP1GTRQ

miko | 01-05-18 | 01:25 | 1

Iemand die op het punt staat zijn leven te geven op het slagveld en daar behoefte aan heeft mag van mij best wat geestelijke steun krijgen. Vechten voor een klein groepje mensen dat oorlogje wil spelen is toch al een teken dat je gehersenspoeld bent.

Promedio | 01-05-18 | 08:21

Maar Turkije, Marokko en Saudi Arabië doen toch ook kerstfuifjes? Toch?

SaintNick | 01-05-18 | 01:24

Och jee, komt de maand van de Islamitiesche overlast er weer aan?
wat mij mogen ze die suikerspiegeloverlastgevers allemaal met een 9mm het zwijgen opleggen...

Mathijs2017 | 01-05-18 | 01:03

Wat. De. Neuk.
Daar laat ik het maar eventjes bij, want... het is laat en die kudtwekker gaat hier morgenochtend over een uurtje of zes weer.

EefjeWentelteefje | 01-05-18 | 00:55

De meerderheid van de geschriften van de Islam beschrijven een politiek systeem. De Islam is een politieke ideologie en een godsdienst die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Doe je mee aan de iftar dan doe je ook mee aan de politieke stroming van de Islam. En wat staat er in die politieke ideologie? Dat moslims verplicht zijn te strijden voor een kalifaat waarin de Sharia de enige wet is en Allah de enige god. Dus geen Christendom en Jodendom meer, die mogen met geweld vernietigd worden van de politieke Islam. Dus geen democratie meer, die mag met geweld vernietigd worden van de poltieke islam, en ga zo maar door. De oproep tot geweld, tot het stichten van een totalitaire staat en het minderwaardig verklaren van Joden, Christenen en homo's zijn allemaal eigenschappen waar we na de tweede wereldoorlog bevrijd van dachten te zijn. En dat is precies waar onze landmacht kritiekloos mee samenkomt.

IJStengel | 01-05-18 | 00:50 | 2

Ja maar ... er zijn toch ook islamieten die wel willen samenwerken, wel willen verbinden. De zogenaamde verlichte moslims? En die zitten toevallig allemaal bij de Koninklijke Marine!! Dus lekker iftarren, toch?

Leffe Blonde | 01-05-18 | 07:11

Laat die Iftar maar vechten dan in Mali, Syrie en al die landen waar onze soldaten zitten.

gato | 01-05-18 | 08:47

Onderwijs, politie, leger, allemaal organisaties die neutraal zouden moeten zijn, zijn inmiddels al doorspekt met de islam. De islamisering in Nederland loopt als een trein.

miss error | 01-05-18 | 00:45 | 2

Dankzij de rooien en de groenen.. Zij die kotsen op de christen en de jood omarmen , kussen en knuffelen de volger van de ultieme barbaar mohammed.
Voor mij totaal onbegrijpelijk.
.
Ik erken geen gezegende maand, geen ramadan, en al zeker geen halvemaangod of diens verzonnen warlord aka de profeet.
Ga weg! Ga weg met alle fantasieverhalen van zandvolk dat vele eeuwen van vooruitgang en beschaving heeft gemist.
Dat politie en defensie zich hiermee inlaat is een schande, en tevens een degradatie van het menselijk intellect.

appelvink | 01-05-18 | 01:23

Zolang de papen en de gristenen hun de weg voor bereiden zal dat door gaan.
Die mensen van het boek zouden moeten beseffen dat het opgeven van hun privileges ze uiteindelijk in stand zal houden.

miko | 01-05-18 | 01:29

Luister naar dit ongelofelijke verhaal van een jong meisje uit Sri Lanka dat zich ontworstelde aan de gesel van de islam en wat dat haar gekost heeft. 11 min.
youtu.be/TcJjc2MQUlo

ccr316 | 01-05-18 | 00:29

Leger en godsdienst laten vermengen: Bijleveld gaat vrolijk door waar het hopeloze Schoevers juffertje was gebleven. Het leger met al zijn deplorabele spullen, waardeloze marginale missies en kansloze speurtocht naar écht talent. En dan in het nieuws komen met een iftar. Om te janken.

de Voorzittert | 01-05-18 | 00:29

In tijden dat de kerstboom wordt afgeschaft en over kerstmis niet gepraat mag worden introduceert Nederland de iftar binnen defensie. Geweldig idee!

Rest In Privacy | 01-05-18 | 00:26

Je kunt een moslim wel uit zijn moskee halen en in een westers uniform hijsen, maar je kunt de moskee nevernooitniet uit de moslim halen. Als ooit de etnische pleuris uitbreekt in dit land (en dat gaat geheid gebeuren), en het westerse puntje het islamitische piketpaaltje raakt, dan zal elke moslim, geüniformeerd of niet, voor Allah kiezen. Én voor het eigen gebroed. De oorlogskreet zal dan zeker niet “Voor koning en vaderland!” zijn, maar “Allahu akbar!” En we weten inmiddels uit ervaring, dat deze kreet standaard onmiddellijk wordt gevolgd door een explosie of een salvo uit een Kalasjnikov. Gericht tegen De Vijand. En die vijand, dat bent u. En dat ben ik.

Peter Emile | 01-05-18 | 00:24 | 1

Zeker. Hun eigen volk altijd, Altijd eerst. En voordat het zover is wat u schetst, eerst politiek en sociaal zoveel mogelijk terrein winnen. Is het niet via respect eisen danwel via discriminatie roepen. Ze liggen op schema, geholpen door overheid en Deugers..

VP732 | 01-05-18 | 02:32

Wat moet je nog met een MIVD als je vanuit een kruiperig Stockholmsyndroom de aanhangers van een fascistoïde ideologie (verpakt als verbindende religie van de vrede) via de voordeur naar binnen laat. De vermeende boze vijand uit Moskou staat in tussen geduldig te grijnzen hoe de Westerse militaire boeroepers in hun veel te grote broek van binnenuit verrotten door hun eigen stupiditeit.

B.Spiritus | 01-05-18 | 00:23

En waarom stelt weer alleen de PVV kamervragen? Waarom hoor je geen enkel kritisch geluid van de linkse partijen? Natuurlijk, zij staan voor een multiculturele samenleving en zien geen enkel gevaar in de Islam, en daar kun je het mee eens of oneens zijn, maar dan kun je je toch nog wel uitspreken tegen het gebrek aan neutraliteit van ons overheidsorgaan, hetgeen uitgaat van zo'n actie als deze? De linkse partijen vallen allemaal zwijgzaam door de mand, aangezien ze blijkbaar àlles wat Islam aangaat per definitie accepteren. Positieve discriminatie is ook een vorm van discriminatie, schaam jullie!

JackStick | 01-05-18 | 00:19 | 1

Ik dacht dat ik Denk hoorde smoezen over Islamofobie?

Mathijs2017 | 01-05-18 | 00:59
-weggejorist-
KlitjeVanTrees | 01-05-18 | 00:15

Iftarinnovatie: Ik denk dat Duitsland nog een partij insectenburgers over heeft.
Zijn ook halal.

MistaRazista | 01-05-18 | 00:14

Maak er voor die engerds een verassingsprogramma van ajb. Fuck de iftars, ik wil er niets over horen.

Montesquieue | 01-05-18 | 00:13

Nou ben ik zo benieuwd naar dat verrassingsprogramma he. Zou Greet dan toch komen?

Bata4 | 01-05-18 | 00:08

Prima kamervragen van de PVV. Laat de minister maar uitleggen waarom we een godsdienst moeten promoten waartegen we al decennia strijd voeren.

BozePaarseMan | 01-05-18 | 00:02

Ha, Huftar maaltijd. Heel erreg belangrijk in de multiKul die Defensie heet.
Wie heeft overigens nog een krijgsmacht nodig wanneer de eigen regering de vijand al heeft binnengehaald en bed bad brood uitkering huis moskee jeugdhonk en levenslange verzorging + pensioenrechten heeft gegeven.

Zelfs de Wehrmacht werd niet zo royaal opgevangen na de vorige capitulatie.

Jan Passant mk2 | 30-04-18 | 23:57
-weggejorist-
J. Jarig | 30-04-18 | 23:55

Ha een update: de PVV stelt kamervragen, die zijn er snel bij.
Mijn voorspelling: D66 is tegen maar over 10 jaar stelt D66 dezelfde kamervragen.

Jan Dribbel | 30-04-18 | 23:54 | 6

Als ze dan nog bestaan.

LuckyGirl | 01-05-18 | 00:05

Over 10 jaar is DENK de grootste partij van het land en gaan de kamervragen over waarom er nog zoveel heidenen bij defensie werken en er nog steeds varkensvlees wordt gegeten.

klinkklaar | 01-05-18 | 01:03

Ik vind u optimistisch: u veronderstelt dat het stellen van kamervragen een optie is als DENK het voor het zeggen heeft.

Maytheforcebewithyou | 01-05-18 | 12:35
▼ 3 antwoorden verborgen

"Militairen voor de koning in naam van Allah - Islamitische militairen zijn diep geraakt wanneer anderen hun loyaliteit aan Nederland en defensie in twijfel trekken."

Ze moeten eens niet zo hypocriet doen bij defensie.
In feite zijn ze al meer als 25 jaar in gevecht tegen de islam en de jihad.

In Bosnie werden de moslims als slachtoffers neergezet, maar daar waren geharde jihadisten aan het werk die hun ervaring hadden opgedaan in Afghanistan in de strijd tegen de Russen, ook toen waren er onthoofdingen.
Al-Qaeda/Osama Bin Laden hadden banden met de mujahadeen in Bosnie....
Sommige van de 9/11 vliegtuigkapers hadden hun "opleiding" genoten in Bosnie.

Nederland deed mee met de oorlogen in Irak en Afghanistan na 9/11, tegen de islam in feite.
Je kunt wel (radicale) voor het woordje islam zetten, maar zonder islam heb je ook geen radicale islam.......

Eigenlijk vecht Nederland al veel langer tegen de islam, tijdens de Bersiap periode en de politionele acties had je specifiek islamitische guerrilla`s en milities, bijvoorbeeld de Hizboellah (jaja, die naam klinkt bekend) en de Daroel Islam

gas-man | 30-04-18 | 23:52 | 2

Zoiets als een nazi en een radicale nazi.
Hitles was een behoorlijk radicale nazi maar gelukkig was maar de helft van de Duitsers niet zo radicaal als hen.
Dus was er helemaal geen probleem.
Waarom ontstond er dan toch een oorlog met al die half fanatieke nazis die wel nazi waren maar niet radicaal.
Zal wel een foutje zijn geweest of zo.
Dat zal heus niet gebeuren met al die lieve niet radicale moslims in ons midden.
De geschiedenis herhaalt zich namelijk nooit!!

klinkklaar | 01-05-18 | 01:16

Heb ook weleens gehoord van soldaten in Bosnie, dat het verhaal een grote leugen was, met name over de Moslims daar.

gato | 01-05-18 | 08:54

Aangemeld en verbonden met politie, defensie, politiek, stadhuis en gemeenteraden...
Way to go boys... dat gaat helemaal goed komen in dit land.

meneer Q | 30-04-18 | 23:50

Breaking, groot Kerstfeest in de as soennah moskee te Den Haag.
In de vier weken daarvoor zijn er dagelijks advent preken.

de honden blaffen... | 30-04-18 | 23:48

Wie nog op de overheid vertrouwt voor z'n verdediging snapt het helegaar niet.
Die halen gewoon de vijand naar binnen, en vieren onderdrukking-feestjes om het ze extra naar de zin te maken. Als het er echt op aan komt ligt de loyaliteit bij de sprookjesprofeet.

En de Oranjes die zullen hem wel snel smeren met behulp van ( en samen met) ons leger, ondertussen roepende ' vanuit hier kunnen we meer voor jullie betekenen'
Zodra alles uitgevochten is zijn die hufters dan als eerste terug om ons weer af te knijpen.....

slipsniffer | 30-04-18 | 23:47

As -Salam-u-Alaikum?
Dhimmi's!
Defensie geeft zich over, amen.

de honden blaffen... | 30-04-18 | 23:44

Iftar bij Defensie.....
Alsof een arts bij een kankerpatiënt ook maar even wat aids naar binnenspuit "want de patiënt gaat toch al dood"

Mastermattie | 30-04-18 | 23:44

Ik moet onwillekeurig toch aan Dutchbat terugdenken.

LuckyGirl | 30-04-18 | 23:43 | 3

En welke gedachte kwam er toen bij je boven!

vluchtelingallergie | 30-04-18 | 23:53

Wanneer driekwart van het kabinet bestaat uit mensen die geloven in een sprookje schept niet veel vertrouwen. Geen discussie mogelijk, met dank m

Dr. Blechtrummel | 01-05-18 | 00:00

vluchtelingallergie:
Vooral: hoe zou het zijn afgelopen?
Beetje lullig om moslims te commanderen de vijand te laten helpen om moslims op transport te zetten.

LuckyGirl | 01-05-18 | 00:01

Wat is dat, een 'gezegende maand'? Een mens die dat soort woorden gebruikt verdient slechts hoon en spot. Best erg dit.

Rest In Privacy | 30-04-18 | 23:43

Hypocrieten zijn het. De moslims zelf maar ook de deugende autochtonen. Tot een 15 jaar terug hoorde je er niemand over. Iftar, is dat een mars of een bounty. Helemaal niemand hield zich er mee bezig. Zelfs de meenste moslims niet. En by the way, de meesten nog niet. Sowieso, bestond het zogenaamde vasten maar uit 1, nogmaals uit 1 dag en niet uit een maand. Dit heeft iemand, in de woestijn ooit eens verzonnen. Waarschijnlijk leed hij aan obesitas (dat woord kende men toen nog niet) hij leed aan vetzucht. En waarom een hij, omdat een zij dit nooit geschreven zou kunnen hebben. Een zij, Allah en zijn volgelingen krijgen er nog hoge bloeddruk van, als ik dit suggereer. Maar goed, het wonder gebeurde, en de man kreeg volgelingen. Kijk eens naar Monty Python, the life of Brain, en zie wat er gebeurt.

De Evangelist | 30-04-18 | 23:40

Ik ben een groot voorstander van moslims bij defensie. Als er één plek is waar het onmogelijk is om aan wapens en munitie komen...

Mr_Natural | 30-04-18 | 23:39 | 1

Bij een volgende terroristische aanval roepen ze "poef poef".
En doet Alexander Pechtold het in zijn broek van het lachen.

nemoj me jebat | 30-04-18 | 23:42

IGV staat in dat emailadres, GV staat voor Geestelijke Verzorging weet ik nog uit mijn diensttijd en die I van islam hadden we toen nog nie.
Elke religie heeft recht op geestelijke verzorgers om bij te staan in gebed en bij de dood, dat recht kan je ze niet ontnemen.
Het stelt denk ik niet zoveel voor, de moslims gaan met elkaar een schaap eten en klaar was de avond en iedereen is natuurlijk uitgenodigd, het zou onbeschoft zijn om dat niet te doen. Verder komt er geen gristenhond.

Ongeblustekalk | 30-04-18 | 23:35 | 1

Precies, dit gaat nergens over. Het is niets nieuws en de GV is ook niet iets speciaal voor moslims; er zijn al sinds jaar en dag pastors, predikanten en rabbi's binnen het leger, en er loopt ook al weer een tijdje een pandit rond. Er was onlangs nog een viering van Holi.

Muxje | 30-04-18 | 23:44

Mijn marine is het spoor volledig kwijt, 'recht zo die gaat'. Knetter, knetter gek geworden.

von Amsberg | 30-04-18 | 23:28

Geestig toch eigenlijk, als verdedigingsapparaat verbinding zoeken met de vijandige mogendheid die jou nog liever vandaag dan morgen onderwerpt.

De Vrijlansier | 30-04-18 | 23:24

"inherent expansiegericht"? Europa is dat niet wil je zeggen?

Japannert | 30-04-18 | 23:23

Ik snap het ergens wel, na alle negatieve publiciteit staan geboren en getogen Nederlanders denk ik niet te trappelen om bij defensie te gaan werken.
Dan moet defensie ze ergens anders vandaan halen, ging bij de PvdA ook zo goed.

LuckyGirl | 30-04-18 | 23:23 | 2

Ik snap daar helemaal niks van. Men kan bij Defensie beter de hand in eigen boezem steken en zorgen dat het aantrekkelijk.wordt voor 's lands jongemannen ipv schaamteloos te capituleren voor een ons vijandig gezinde ideologie. Compleet van het padje af daar die lui.

Alfred E. Neuman | 30-04-18 | 23:27

Negatieve publiciteit zoals dit, dat account komt toch niet terug. Ghaha. Nogal kinderachtig.
Wat is dat met die adblocker btw? Wel een hele mooie grote.

Ongeblustekalk | 30-04-18 | 23:37

Scheiding van kerk en staat? Ja, als het gaat om onze Joods-Christelijke tradities wel. Gaat het echter om geïmporteerde haat, achterlijkheid en barbarij dan buigen de boven ons gestelden als knipmessen.... de laffe honden.

Beste GS redacteuren (en andere journalisten die toevallig meelezen), alstublieft, zoek uit wie er verantwoordelijk zijn voor deze schofterige capitulatie en nagel hen aan de schandpaal opdat heel patriottistisch NL kan zien wie zij zijn. Dat zij tot in de eeuwigheid beschimpt en bespuugd mogen worden als ware het "moffenhoeren".

Eigenlijk had ik een nog veel grotere tegel willen zetten maar dat zou de Joris-van-dienst niet echt waarderen denk ik.

Alfred E. Neuman | 30-04-18 | 23:19 | 4

Japannert | 30-04-18 | 23:32
Juistem! Je was me net voor ;)

Ongeblustekalk | 30-04-18 | 23:39

Behalve dan dat "dagelijks met de dood bezig zijn" nogal tegenvalt. Van pang pang roepen gaat niemand dood. Ja misschien als het ondeugdelijk eigen materieel in je gezicht ontploft.

knutsel_ | 30-04-18 | 23:44

We hebben geen scheiding van kerk en staat. Op onze munten staat nog god zij met ons, die dikkop eindigt met Zo ware helpe mij god, scholen volgens religie,bij defensie, noem maar op.

miko | 01-05-18 | 01:33
▼ 1 antwoord verborgen

1 maand per jaar zijn deze soldaten niet inzetbaar, en na die maand hebben ze suikerziekte...... met het gevaar dat ze op het Stationsplein in A'dam Joden aanrijden.

Oepsie1234 | 30-04-18 | 23:17 | 2

Dus aanvallen in die ene maand? De islam zal wel een regel hebben dat een 'strijder' wel mag eten & drinken tijdens daglicht.

Winter_is_coming | 30-04-18 | 23:25

Een jihad strijder valt onder een aparte regeling. De gebeden hoeven niet dagelijks te worden gedaan, en ook mag men zich te buiten gaan aan alcohol, drugs en sex, ook homo sex. Eén van de belangrijkste redenen waarom jonge knapen zich aanmelden voor de strijd. En waarom veel homo-moslim jongens zich in Syrië melden. Jihad geeft ze de vrijheid.

Rest In Privacy | 30-04-18 | 23:59

'verrassingsprogramma':
-
plotseling explodeert de eetzaal.

bisbisbis | 30-04-18 | 23:13 | 2

Nee, de verassing is dat dat niet gebeurt.

LuckyGirl | 30-04-18 | 23:15

+!

Hufterst | 30-04-18 | 23:17

Heeft het leger ook al een gaypride-boot voor de diversiteitbalans?

LuckyGirl | 30-04-18 | 23:13 | 1

Ja....

Oepsie1234 | 30-04-18 | 23:14

Waarom? Waarom?!
Voor wie?
Voor die licht getinte jongeren die net luid toeterend naast me bleven rijden toen ik naar huis terugkeerde na mijn avonddienst?
Voor die oudere "buurtvaders" die toch geen flikker meer te vertellen hebben?
Voor mijn buurmannen die zich met niemand bemoeien behalve met hun autodealers, geloofsgenoten, theehuiskameraden? Zij hóeven geen verbinding.
Wat een kul dit. Wat een kruiperige houding dit. Nota bene van Defensie.
Kwaaier kun je me niet krijgen. Nu even niet. Wat een kul. Wat een ongelooflijke kul!

nemoj me jebat | 30-04-18 | 23:12

Tussen 20:00 en 21:30 hebben ze een verassingsprogramma? Zal vast geen BBQ zijn.

Zqwiqly | 30-04-18 | 23:12 | 1

Is er bier? Beetje soldaat kan er wel een flibk aantal hebben.

Winter_is_coming | 30-04-18 | 23:28

'de gezegende maand ramadan' - zouden ze dat soort gezwollen taal nu ook bezigen als het om een paas- of kerstfeest gaat?

bisbisbis | 30-04-18 | 23:10 | 1

Ik heb het voor de zekerheid maar even gegoogeld. Er was ook een paasviering.

knutsel_ | 30-04-18 | 23:14

Een beetje respect graag..... het zijn de Marokkaanse Moslim soldaten die Nederland bevrijdt hebben in 1945!..... althans, volgens een bepaalde lezing.

Oepsie1234 | 30-04-18 | 23:10

Het is de wereld op zijn kop dat defensie een iftar organiseert met rituele wassing en oproep tot islamitisch gebed. Dit land is zo verschrikkelijk ziek, het is echt totaal uit de hand gelopen met de dhimmitude waanzin.
De islam heeft zich hier genesteld en is hard aan het uitzaaien. Het Nederlandse organisme is zwaar aangetast.

kempenaer | 30-04-18 | 23:09 | 1

Ik moest de betekenis even googelen, maar je hebt helemaal gelijk.
Totale overgave aan een met bloed doorlopende woestijn "religie".

vluchtelingallergie | 30-04-18 | 23:24

Defensie bouwt zelf wel het paard van Troje..

Acidbrain | 30-04-18 | 23:09 | 1

Ja, en dat helemaal zonder geld!

Mastermattie | 30-04-18 | 23:43

Defensie heeft zich al overgegeven. We zijn nu dus gewoon een islamitische staat.

Carmelita | 30-04-18 | 23:06 | 1

Bij de politie zal het wel niet anders zijn.

gato | 01-05-18 | 09:00
-weggejorist-
Mark zit te Dutten | 30-04-18 | 23:06

Stom het iftar gedram. Doe dit in de privé sfeer. Niet bij de politie of defensie.

franck7020 | 30-04-18 | 23:05

'Gezegende maand Ramadan'. Dat zeg je alleen als je moslim bent. Ergo, Defensie NL is de facto een islamitisch bolwerk geworden. Hoezo scheiding kerk-staat...

Zenzeo | 30-04-18 | 23:03

Leg nog eens even uit: je bent militair. Het vaderland -wat jij daar ook onder verstaat- moet dus 24/7 een beroep op je kunnen doen. En jij brengt je zelf bewust in een staat waarin er een maand lang dat beroep niet op je kan worden gedaan.
-
Noem het ver gezocht - maar is dat niet een vorm van dienstweigering?

bisbisbis | 30-04-18 | 22:56

Als de Champagne maar rijkelijk vloeit.. ooh wacht..

Kondor | 30-04-18 | 22:55

Defensie isitfar Politie isitfar. Het is ver en moet een ver van m'n bed show blijven.

IndoFortuyn | 30-04-18 | 22:52 | 1

Helaas, het is geen ver-van-uw-bed-show. Uw islamitische buurman wacht ook slechts op dat ene signaaltje...

Mastermattie | 30-04-18 | 23:39

`Wiens brood men eet diens woord men spreekt`.

internetnaam | 30-04-18 | 22:49

Jezelf een maand lang ongeschikt maken voor de dienst. Op welke dag hoort de commandant in te grijpen?

Oberst Fledermaus | 30-04-18 | 22:48 | 2

Om dezelfde reden kan ik geen mosselmannen aannemen: 1/12 van het jaar kunnen zie niet achter het stuur van de vrachtwagen. Onverantwoordelijk. Als we konden afspreken dat ze hun vakantiedagen rijdens de laagsuikerperiode zouden opnemen konden we erover denken. Maar dat willen ze dan weer niet.

Winter_is_coming | 30-04-18 | 22:52

Mooi excuus om ze te weigeren. Er zijn nog veel fundamentelere redenen om ze buiten je organisatie te houden. En buiten je land.
Een gematigde islam is net zo’n ridicuul concept als een gematigd nazisme.

kempenaer | 30-04-18 | 23:12

Ik krijg jeuk van het woord 'verbinding'. Elke nono gebruikt het tegenwoordig.

BozePaarseMan | 30-04-18 | 22:46 | 4

De enige verbinding waar ik waarde aan hecht is mijn internetverbinding zodat ik lekker over de stijlloze panelen kan surfen!

Mastermattie | 30-04-18 | 23:36

@bisbisbis weet u hoeveel inkt/toner/papier er aan alleen al dat woord is verspild?

Mastermattie | 30-04-18 | 23:37

@bisbisbis. Duurzaam, ook al zo'n containerbegrip inderdaad.

BozePaarseMan | 30-04-18 | 23:54
▼ 1 antwoord verborgen

Diftar is toch ingevoerd voor het afval per gewicht betalen?
We gaan nog een hoge prijs betalen voor dit soort heulen met de vijand.

todos | 30-04-18 | 22:46

Ik ben een Nederlander. Wat is een iftar en wat doet dat bij ons leger?

Zqwiqly | 30-04-18 | 22:42 | 4

infiltreren en boem doen.

newray | 30-04-18 | 22:44

Dat hebben wij dan ook bij hullie, neem ik aan?

Zqwiqly | 30-04-18 | 22:46

nope nl;rs doen het vaak met een boot.

newray | 30-04-18 | 22:49
▼ 1 antwoord verborgen

Schaf maar af.... dit gaat niet werken zo!

Mastermattie | 30-04-18 | 22:42

ik vind het plot van de Whedon broeren sterker.

newray | 30-04-18 | 22:39

Ik wil geen iftars binnen defensie.
Bijvoorbeeld in landen als Egypte en Turkije heeft het leger meermaals het land gered van enge extremisten met een islamitisch draaiboek.
We hebben in de toekomst iets of iemand nodig om onze seculariteit en vrijheid te beschermen tegen de groeiende horden gehersenspoelde, militante godsdienstfanaten die het liefst het kalifaat zouden uitroepen.

Vage_eddie | 30-04-18 | 22:37 | 1

Het is inmiddels al het leger in gemetastaseerd. De politie organisatie was al aangetast. De kolonisatie van het Westen is in volle gang en in het Midden-Oosten lachen ze zich de ballen uit de broek om al die domme Westerlingen en ik geef ze geen ongelijk.

kempenaer | 30-04-18 | 23:13

Ik kijk nergens meer van op.
Dit land, met een paar fluitende generaals voorop, helpt zich zelf naar de verdommenis.

Jan Dribbel | 30-04-18 | 22:36 | 2

Ook de generaals blijken gecastreerd. Wat een armzalig zooitje.

kempenaer | 30-04-18 | 23:17

Generaals? Waar dan? Ik zie alleen veldwachters en kantoormuizen...

Acar_ketimun | 01-05-18 | 01:29

Ik heb toch wat moeite met de consternatie.
Zo dus defensie doet iets met Iftar, mooi toch? Net als de paasviering van 28 maart.

Op het moment dat "we" (reaguurders / de geenstijl), alle moslims bij voorbaat hun religieuze identiteit ontzeggen (al dan niet vergezeld met de stellingen in dit artikel en de comments die simpelweg neerkomen op "het zijn griezels, allemaal") zit je wat mij betreft aan de verkeerde kant van de lijn "kritisch | discriminerend".

Seraphin | 30-04-18 | 22:34 | 11

Weer zo dooddoener, we vieren toch ook kerst dus ook de dagen van andere geloven moeten we vieren. Tjonge jonge. Heel heel lang geleden is de kerst ons door de strot gedrukt omdat de geloofsgekkies toen de baas waren. Nu anno 2018 pikken wij dit nog eens! Wij - de niet gelovigen - laten ons niet meer onderdrukken / overheersen door een nieuwe set geloofsgekkies. Geloven doe je maar thuis en buiten de voordeur doe je gewoon normaal.

Rdock | 01-05-18 | 04:20

De Nederlandse overheid vindt dat elk mens zijn religieuze of levensbeschouwelijke identiteit moet kunnen vormgeven.
(Dit betreft geen groep en zeker geen ummah, maar het individu).
Nederland hanteert de vrijheid van godsdienst. Dit betekent dat de overheid in haar beleid niemand buitensluit. Dit geldt voor alle levensovertuigingen en religies. Daarnaast bevordert de overheid de scheiding van kerk en staat.
De Nederlandse mensenrechtenambassadeur bespreekt vrijheid van godsdienst en levensovertuiging in landen waar deze vrijheden onder druk staan.

Waarom die vrijheid niet geldt voor Nederlandse militairen op uitzending tijdens een humanitaire missie in Afghanistan waar de temperatuur soms kan oplopen tot 45°C op hun afgesloten kazerne tijdens ramadan maar verplicht zouden moeten mee-vasten met de bevolking die ze beschermen, is mij een raadsel. Dan geldt het recht van het individu niet?
Presteren de manschappen met als taak het veiligheidsapparaat, leger en politie in Afghanistan verder op te bouwen beter, als ze zich verhouden tot de plaatselijke islamitische veelal analfabete bevolking door net als zij, tijdens ramadan ook de hele dag hongerend, zonder eten en zonder een druppel water tot zonsondergang hun werk uitvoeren?
Ongelofelijk. www.youtube.com/watch?v=N7lzG3fe8fM <-- Tien jaar geleden 2008 slechts twee hoofddoeken in beeld tijdens Defensie iftar; heden ten dage uitzonderlijk.
Na de aangekondigde Defensie iftar op 24 mei a.s. kun je op de nog te maken beelden inschatten hoe de vlag hangt anno 2018.

Stapje voor stapje... Verbaas je niet, verwonder je slechts wanneer Defensie, jarenlange kampend met bezuinigingen, na dit jaar (opgelegd door de EU?) in het vervolg een uitnodiging voor een openlucht iftar zal moeten laten uitgaan.

drs.Nee | 01-05-18 | 04:43

Ik vind Pasen helemaal geen geloofsfeest. Itt iftar.

Carmelita | 01-05-18 | 08:48
▼ 8 antwoorden verborgen

Pang pang, onderwerp ons land!

Desmoulins | 30-04-18 | 22:31

Britta Hosman zou vanuit haar bubbel zeker zeggen dat we niet zo bang moeten zijn voor deze moderne tijden. Zogenaamd deze rigide migrantengodsdienst heel serieus nemen is hip joh!

Rest In Privacy | 30-04-18 | 22:30

Dat deugen, politiek gedreven door emotie wordt onze ondergang.

Desmoulins | 30-04-18 | 22:30

Collaboratie.

internetnaam | 30-04-18 | 22:26

Vergeten onze militairen niet om op defensie-iftar het Trojaanse paard een suikerklontje te geven.

Ernst Oosters8389 | 30-04-18 | 22:25

Hoe verder we in de toekomst komen, hoe bizarder het is dat uitgerekend lui van bovenaf iets inmiddels heel aardig achterhaald iets als religie publiekelijk in stand houden. Bewezen onzin met hooguit nog een placebo effect. In de minderheid van de gevallen.

NiCeY | 30-04-18 | 22:22

Ons land is stuk, maar kan nog wel heel gemaakt worden.

BlowingBubbles | 30-04-18 | 22:21

En ter afsluiting van de bijeenkomst met een leopardtank op schapen schieten en die lekker roosteren.
Oh wacht, we hebben geen tanks meer en wellicht is die manier van slachten ook niet helemaal halal.

HoerieHarry | 30-04-18 | 22:19

"Islamitische militairen zijn diep geraakt wanneer anderen hun loyaliteit aan Nederland en defensie in twijfel trekken."

Dat is dus helemaal niet begrijpelijk. Als je integer en zeker van jezelf bent, wat maakt het dan uit wat iemand anders van je denkt ? En waarom gaat dat op je gevoel zitten dan ?

Verander de context van de zin maar:

"Islamitische militairen zijn diep geraakt wanneer anderen zeggen dat zij éénhoorns zijn."

Of gaan ze dan ook in een hoekje zitten huilen ?

netniet | 30-04-18 | 22:15

Crazy Horse 9 requesting permission to engage

DommeNeger | 30-04-18 | 22:15

Wat moet je hier nou van zeggen? Ik respecteer dat ze het doen, maar serieus? Ach het zal ook wel. Doe wat je niet laten kan. PS zijn burgers welkom?

harry21 | 30-04-18 | 22:15 | 1

Nee, burger personeel van defensie. Niet alle burgers.

noerg | 30-04-18 | 22:36

noerg | 30-04-18 | 22:09
Ze zijn er maf genoeg voor, maar in het artikel staat:

'We hebben geen exacte cijfers", vertelt vrouwenrechtenactivist Ayah Mohammed Alsaaqaf.-

toetssteen | 30-04-18 | 22:55

Islam en verbinding? Huh. En de moslim soldaten strijden voor ons vaderland, ik heb er geen goed gevoel over. Wellicht het paard van Troje binnen defensie. Hebben ze ook een dubbel paspoort? Als dat zo is dan is defensie volkomen crazy!

Rdock | 30-04-18 | 22:08

Zo moet de NSB zich gevoeld hebben toen ze de posities van de Grebbeberg aan de Duitsers doorgaven... we zijn verloren.

funkyd | 30-04-18 | 22:08

Langzaam maar zeker!
De infiltratie van moslims op plekken in Nederland welke belangrijk zijn gaat steeds verder.
Als slapende cellen totdat het signaal komt en er gebruik wordt gemaakt van de toegangspassen, en mogelijkheid om alles plat te leggen.
Of nog erger aan te vallen.

tipszondertrucs | 30-04-18 | 22:07

En als er moslims in het leger werken dan moeten ze ook de kans krijgen om voor volk en vaderland martelaar te worden. Dus stuur ze naar Mali en Afghanistan. Dat zijn gebieden waar andere partijen ook martelaars leveren (Allah is niet snel tevreden, dat niet)

Koos Knak | 30-04-18 | 22:07

"Gezegende maand ramadan"? Wanneer heeft een ministerie voor 't laatst gesproken over een gezegend pasen, pinksteren of kerst? Wat een ongelooflijke voor een sekte capitulerende kutoverheid heeft dit land.

klamme.vla | 30-04-18 | 22:06

Spartacus weet het weer puik te verwoorden.

En dat je voor moslims iets organiseert, soit. Maar dit....
Alleen al dat 'de gezegende maand Ramadan'.

Lewis | 30-04-18 | 22:06

Dat defensie een zaaltje vrijmaakt als een deel van het personeel iets wil organiseren is prima. Wat me wel stoort is de tekst, het oordeel 'belangrijk'. Zeker in één (niet al te fraaie) zin met 'gezegende maand'. En er dient helemaal geen tijd te worden 'vrijgemaakt', gewoon in je eigen tijd vreten en bidden (aan de planning te zien zit dat wel goed, maar schrijf tenminste een doordachte tekst op je flyer).

noerg | 30-04-18 | 22:05

Ik vind het maar niks.

Omebert | 30-04-18 | 22:04

Ik raad een ieder aan het volgende te doen:
- 1e tabblad: google 'itfar defensie' en klik dan 'images'
- 2de tabblad: google 'itfar kerstmis' en klik dan 'images'

Vergelijken is prijsschieten met inzichten.

Hufterst | 30-04-18 | 22:04 | 9

Nogmaals, ik raad U aan niks meer aan te raden. U raad een ICT handeling aan: iets googelen, (het gaat echt niet om literaire arnoen groenberg grammar nazi shit óf dat ik pro iftar zou zijn, ik weet niet hoe je er bij komt), met "itfar kerstmis" en "itfar defensie" gaat het gewoon niet werken. Verkeerde schrijfwijze ok, (google is gelukkig Hufterst-proof (!) en verbeterd zich) maar je raad gewoon aan om te zoeken op verkeerde woordencombinatie's. Het slaat echt helemaal nergens op -> zoek anders ff op "itfar kerstmis". .

Daarnaast doe je het echt op een ziek basale en simpele manier: open 1e tabblad -> klik 'images', open 2e tabblad -> klik 'images'. Je degradeert de reaguurder tot een computercursist in een bejaardenhuis. Kan je niet erbij vermelden "Start uw computer" "Open uw browser"?

huh!? | 30-04-18 | 23:44

huh!? | 30-04-18 | 23:44
Wat bent u een ongelooflijke zeikerd zeg.

Acar_ketimun | 01-05-18 | 01:27

huh!? | 30-04-18 | 23:44 ik merk wel dat ironie niet aan u besteed is.

Denkt u nou echt dat ik letterlijk advies geef tabbladen precies zo en op geen andere manier te openen? Heeft u asperger of zo?

Druk krachtig op her knopje met de linkerhand
Kijk dan door het gastje aan de rechterkant
Daar ziet u dan een lipje en trekt u daar naar aan
En zo vloeit het sausje dan spontaan

Hufterst | 01-05-18 | 04:24
▼ 6 antwoorden verborgen

Verbinding? Er zal nooit verbinding plaats hebben tussen moslims en mij, als gevolg van twee geweldsincidenten in mijn vriendenkring. Een iftar bij Defensie... lieve help, het is echt waar. Nederland en de hele EU worden overlopen door de islam. Elke dag is er wel wat. En Rutte en Pechtold zagen dat het goed was.

hoogstetijd | 30-04-18 | 22:00

Het moet en zal kapot, waarom weet ik niet maar dat is het idee wat je krijgt van al die hersenloze die Nederland moeten vergiftigen met de haatreligie.

zwaanshals | 30-04-18 | 21:59

“De Iftar wordt binnen Defensie beschouwd als een belangrijke avond in de gezegende maand Ramadan”?!?!?!
Hell no, staat dat er echt onder het logo van onze Koninklijke Marine? Wie vertelt me dat het niet zo is?

duh! | 30-04-18 | 21:58

Ik ben bekend met defensie..... en gelukkig moet je moslims daar met een vergrootglas zoeken.

Oepsie1234 | 30-04-18 | 21:58 | 2

.... de plaatselijke MMA/Kickbox club daarentegen.. ...

Oepsie1234 | 30-04-18 | 22:00

Dus zo'n If Tarr is eigenlijk een wervingsavond..?

Acar_ketimun | 01-05-18 | 01:23

Sinds wanneer bestaat er in Nederland de “gezegende maand ramadan”? In deze maand wordt “er ruimte en tijd vrijgemaakt voor extra aandacht en een moment van samenkomen”. Dit lijkt mij policor-taal van een PvdA-consultantbureau. Ik kom alleen als er een broodje MOAB-op-Mekka op het menu staat.

Irnerius | 30-04-18 | 21:58

Ik kan er geen leuk ironisch commentaar meer bij verzinnen. Ik wordt hier toch zo GVD triest van.

Scepticus | 30-04-18 | 21:57

De vraag is, waarom wil een zo groot deel van de nl bevolking nl kapot hebben?

Rest In Privacy | 30-04-18 | 21:56 | 1

Je bedoelt een heel klein deel volgens mij

Omebert | 30-04-18 | 22:05

Bloedworst met zuurkool!

Irnerius | 30-04-18 | 21:59

Ook binnenkort in uw markthal. Jezis zeg bah bah.

Deksmaat | 30-04-18 | 22:19

Mijn God, Defensie Iftar!?
Er komt een tijd dat we op onze blote knietjes smeken om een Defensie Kerstnachtdienst en een Politie Paasviering!

duh! | 30-04-18 | 21:54

Vasten zou sowieso verboden moeten worden bij defensie, komt de paraatheid niet echt ten goede.

geenspam | 30-04-18 | 21:53

Scheiding van kerk en staat iemand?

Kladderadatsch | 30-04-18 | 21:53 | 1

Mee eens.

Ruimedenker | 30-04-18 | 21:55

Lekker goedkoop. Dit zijn onze killer robots. Ons leger heeft dus een suicide squad. Voor de prijs van een religieus feestje.

RickTheDick | 30-04-18 | 21:53 | 1

Automatische Gevechtsrobots regelen. Die doen niet aan iftars.

Omebert | 30-04-18 | 22:07

Veel autochtone Nederlanders zijn zich niet bewust van de dreiging vanuit met name Rusland en dan is het logisch dat deze jongens het vuile werk moeten opknappen

Bakito | 30-04-18 | 21:52 | 3

Wat eenlulkoek

Ruimedenker | 30-04-18 | 21:56

Als ome Vlad een serieuze dreiging voor Brussel is, gaat ie z'n gang maar. Hoe eerder die boevenbende weg is, hoe beter.

Mastermattie | 30-04-18 | 23:16

Hoe kan dit? De overheid behoort seculier te zijn. Stop met dit soort debiele bijeenkomsten. Geloven in sprookjes doe je maar thuis achter de voordeur.

Old_Spice | 30-04-18 | 21:50

Je reinste discriminatie van alle andere religies wat ik je brom.
Waar zijn de voorgedrukte aangiftebiljetten?

Abject | 30-04-18 | 21:49

Weet u wiens leger ook zo’n verbindende factor was?

Ruimedenker | 30-04-18 | 21:48 | 2

Niet Hitler. Die ging de bietenbrug op vanwege het gebrek aan verbinding en de steeds langer wordende aanvoerlijnen in de Sovjet Unie.

VeelTeSteil | 30-04-18 | 21:51

.... en zijn front werd 3000km te lang...

Oepsie1234 | 30-04-18 | 22:01

Dit is behoorlijk ziek. Ongevraagd en ongewenst buigen voor full time islamisten.

Van Zessen Klaar. | 30-04-18 | 21:46 | 1

Van Zessen Klaar. | 30-04-18 | 21:46 |
Het wordt nog erger straks. Omdat Trump nu de baas is, hebben ze ff op pauze gedrukt. Maak je borst maar nat.

Príncipe | 30-04-18 | 21:51

Heulen met de vijand, je moet het maar kunnen.

Manus Olie | 30-04-18 | 21:45

Islam is de 'root of all evil'.
Er wordt gewezen naar 'gematigde islam' en 'gematigde moslims'.
Laten we wel wezen, ten tijde van de KKK had niet ieder lid van die organisatie een neger aan de veranda bungelen. Maar dat maakte de ideologie niet minder verderfelijk. Islam is geen spat beter. Er *IS* geen gematigde versie, islam is verderfelijk in alle aspecten. Dat Defensie hier medewerking aan verleent, of het zelfs maar tolereert is een bloody shame! The enemy within!

marcoplarco | 30-04-18 | 21:43 | 3

Een tijdje terug was ik in de VS en zag zo'n enorm KKK kruis staan.
Ik vond het zo'n vreselijk ding, ik ben later in het donker teruggegaan en heb het in de fik gestoken.

LuckyGirl | 30-04-18 | 22:55

LuckyGirl, heb je er wel voor gezorgd dat ze je bij het aansteken niet konden herkennen? Bijvoorbeeld een puntmuts en een gewaad?

Winter_is_coming | 30-04-18 | 23:04

Zou Marko Kroon ook met open armen worden ontvangen als hij zou gaan?
Zouden zij hem dankbaar zijn omdat hij meerdere terroristen omver heeft gelegd, of juist beledigd omdat diezelfde terroristen moslims waren.
Vult u zelf maar in...

Olleke | 30-04-18 | 21:42

Volgens linksmenschen is er helemaal geen sprake van islamisering van Nederland.

Rest In Privacy | 30-04-18 | 21:42

Gat
Ver
Damme

marcoplarco | 30-04-18 | 21:40

Je zal uitgezonden worden naar het MO en een moslim in je team hebben zitten, Ik zou me dan toch niet echt op mijn gemak voelen.

marrretje | 30-04-18 | 21:38 | 1

Inderdaad ik zou geen oog dicht doen.

Rest In Privacy | 30-04-18 | 22:31

Wordt tijdens het eten de nieuwe AK47 gepresenteerd?

Ruimedenker | 30-04-18 | 21:37

En krijgen we ook weer een Ramadan Challenge voor de niet-moslims? Het begint allemaal zo speels en ludiek, maar over tien jaar als je een broodje op straat eet, krijg je waarschijnlijk opmerkingen naar je hoofd als: "Zeg, wat doe jij daar? Het is Ramadan, hoor! Ben je soms ziek of zwanger? Zo ja, dan heb je ontheffing, maar eet dan niet zo open en bloot in de publieke ruimte."

Het worden steeds mooiere tijden hier.

Dr_Johnson | 30-04-18 | 21:37 | 1

Nog steeds misselijk van deugende niet-moslims die zonodig met die fleuwe folklore mee moesten doen vorig jaar. Cultuurverloochenaren.

Montesquieue | 01-05-18 | 00:08

DÍT moeten we natuurlijk niet hebben.

Gaat over tot de orde van de dag....

redthehaghue | 30-04-18 | 21:36

Hoe doen ze dit in Israël ?
Ok... zo gaan wij dat ook doen !

Jimmy Mc Clure | 30-04-18 | 21:36

Leuk! Treedt Conchita Wurst ook op?

NeedIsaymore? | 30-04-18 | 21:35 | 3

Ik zou er dit graag zien optreden. Als een soort van dikke middelvinger. Uiteraard zonder dat laatste stuk, Tenzij, nee ook niet andersom. youtu.be/qziuXglyuwM

zimmeradel | 30-04-18 | 21:56

Wel even naam veranderen naar Hivtar dan...

Acar_ketimun | 01-05-18 | 01:19

Die oud vvder stipte het aan Amsterdam heeft een generaal nodig!! NED ook

roy3573 | 30-04-18 | 21:35

De grote loyaliteits-test komt wanneer we ons tegen Turkije moeten verdedigen of verplicht moeten meedoen in het Midden-Oosten straks. Eens zijn welke kant ze hun loop oprichten.

Premier Trutte | 30-04-18 | 21:34

Knettergek.

BrabantsVerzet | 30-04-18 | 21:34

En dit gebeurt er dus met een land wat zich decennia lang laat koeioneren door de grafbakken van de Linkse Kerk. Van het eruit lazeren van de Ottomanen tot aan het importeren van je eigen vijand... Je moet het maar aandurvern, zo opzichtig je eigen land en cultuur naar de klote helpen ter bevordering van een woestijn ideologie wat geen enkel verbinding met ons wilt en zoekt. En wij maar blijven buigen en het land blijven uitverkopen. Geweldig land, met zijn allen... *snik*

Acar_ketimun | 30-04-18 | 21:33 | 4

Haha!

duh! | 30-04-18 | 21:59

@olleke
-
Of Tunahan Kuzu in de 'Commissie Stiekem' ....

bisbisbis | 30-04-18 | 22:52

Olleke | 30-04-18 | 21:51
Verbaast me niets als dat al gebeurd. Maar ja. AIVD dus horen we al helemaal niet. Ach, het zal me eigenlijk aan m'n iftar moeten roesten allemaal, ware het niet dat het bizar blijft dat we hier het ene geloof voor de andere ideologie hebben ingewisseld. Dan ga je je afvragen waarom we de Verlichting hebben doorgemaakt. Kennelijk voor de kat z'n poes...

Acar_ketimun | 01-05-18 | 01:18
▼ 1 antwoord verborgen

De infiltratie ligt op schema.

doskabouter | 30-04-18 | 21:30

Ja maar ze hebben ook een verrassingsprogramma! Dat is toch leuk?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 30-04-18 | 21:28

Trojaans paard en ze werken er aan mee. Nieuwzuur is gelukkig woke aldus GS?, De enablers van dit kankergezwel in de Nederlandse samenleving kunnen eigenljik niet meer ontkennen, ze hebben de verkeerde kant gekozen. De geschiedenis zal het leren.

tata1981 | 30-04-18 | 21:27

Ook een verrassingsprogramma? Is een defensie fitar al niet verrassend genoeg soms???

Mr_Natural | 30-04-18 | 21:27

Hoeveel heeft iemand gesnoven voordat hij/zij/het op het stompzinnige idee komt mee te doen aan een ongezond vreetfestijn als de Rammeldan. Men geeft een aanhanger van een haatideologie een militaire opleiding en een geweer in de hand, staat hem toe zich overdag uit te hongeren en met een laag bloedsuiker rond te huppelen. Ik ben blij toe dat ze geen kogels meer hebben! De islam hoort niet in Europa.

Frau Merkel | 30-04-18 | 21:26

Islam je moet het maar kunnen.

oplichter | 30-04-18 | 21:25 | 1

Islam
■ ongeschikt

Deksmaat | 30-04-18 | 21:58

Knalfuif...

number668 | 30-04-18 | 21:24

Kost wel wat lammetjes maar dan ben je ook verbonden.

rein9576 | 30-04-18 | 21:23

Zijn voormalig IS strijders ook welkom?
Dat zal vast en zeker een knalfuif worden!

Manus Olie | 30-04-18 | 21:23 | 1

Voormalig, huidig en toekomstig.

Mastermattie | 30-04-18 | 23:01

De kerstboom in de openbare ruimte is ook een verbindende factor.
Wordt steeds vaker door iftariërs als een probleem gezien.

Ruimedenker | 30-04-18 | 21:23

Mooi topic.

Ik ben voor itfar als dat verbindt maar dan ook wat mohammed cartoons als decoratie aan de kroonluchter zodat het echt fijn van twee kanten komt.

Hufterst | 30-04-18 | 21:22 | 3

Ik voel een gedicht aankomen.....

Ruimedenker | 30-04-18 | 21:35

Ik ben ten alle tijde tegen de iftar. Verbinden met elke gemankeerde groep fanaten is no-go.

spinselsinjehoofd | 30-04-18 | 23:29

Wat een vreemd sonnet!

keestelpro | 01-05-18 | 03:10

Lekker zo’n giftar biertje

Eddy67 | 30-04-18 | 21:22

Het is ongetwijfeld een gezonde boost voor uw carrière als u zich als defensiemedewerker laat zien op zo'n geweldig verbindende iftar.

jemagookniksmeer | 30-04-18 | 21:22 | 1

De tijden van het sociale paspoort komen er aan. En zo werkt dat dan ja.

spinselsinjehoofd | 30-04-18 | 23:26

Snel nog even aanmelden voor 1 mei...
Heb wel zin in een gratis shoarma.
Wel eerst mijn oren pluggen zodat ik het gelul niet hoef aan te horen.
Ooh nee, ik ben geen militair en ook geen moslitair. Ik mag dus niet komen.
Ies rassies. Zeker omdat iek Ollander ben

Olleke | 30-04-18 | 21:20 | 2

Gewoon aanmelden kijken wat ze zeggen. Zeggen ze nee stuur je een mailtje terug waarin je roeptoetert over inclusiviteit, rassies en dat je ze allemaal de moeder neukt en dat je graag je AK47 meeneemt om erbij te horen. Succes garandeerd, geloof ik, ofzo.

VeelTeSteil | 30-04-18 | 21:23

Nou... er staat voor "alle medewerkers van Defensie, militairen, burgers".

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 30-04-18 | 21:24

Zolangs ze bier schenken vind ik het goed, extra avondje.

newray | 30-04-18 | 21:19 | 1

20.00 is een verrassingsprogramma
Eerst een stripper uit een taart en dan een knalfeest.

Is dit nog nieuws? | 01-05-18 | 10:33

Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder en wat leuk dat jullie er zijn!

brutus68 | 30-04-18 | 21:19 | 1

Allah allemaal!

keestelpro | 01-05-18 | 03:10

en er is ook zoiets als scheiding van kerk en staat dacht ik.

krelus | 30-04-18 | 21:18 | 3

Juist! Maar de islam moet zoveel mogelijk vertroeteld worden. Het is de "politiek" van Chamberlain; "als we nou maar gewoon hartstikke aardig en respectvol zijn naar die enge mensen met hun krankzinnige sekte zijn ze straks misschien ook wel lief voor ons". Right...

dysdiadochokinese | 30-04-18 | 21:28

Islam is een politieke doctrine, vermomd als religie. Daar ga je al.

Mastermattie | 30-04-18 | 22:59

Dus niet. Q.E.D. Dit leidt helaas tot ellende. Wat mij betreft alle religieuze uitingen van overheidsinstanties stoppen, inclusief kerst.

tectonicos | 30-04-18 | 23:04

hebben jullie ook een foto van de uitnodiging voor het Paasfeest? Pinksteren misschien? Kerst? het Holifeest dan? Nee?? Wat een huichelaars zijn dat dan bij defensie.

langzullenweleven | 30-04-18 | 21:16

Wat is een iftar? kan je die eten, is het een dansje?

elfenstein | 30-04-18 | 21:16 | 5


De Moslims zelf zien dit als bukgedrag van de ongelovige honden.

VeelTeSteil | 30-04-18 | 21:19
Niet alleen de moslims. Ik ook.

jemagookniksmeer | 30-04-18 | 21:24

jemagookniksmeer | 30-04-18 | 21:24
Is het ook. Laffe, pang pang roeperts. En dat moet ons land verdedigen. Vorige keer na 5 dagen ging de witte vlag uit. Dit keer 5 uurtjes?

VeelTeSteil | 30-04-18 | 21:25

Wat 5 uur? De witte vlag hangt er al, just in case.

Mazzelstof | 01-05-18 | 05:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja joh. Ik zou zeggen, ga niet alleen met ze praten, maar stel je heel open op. Een beetje zoals een grens van een EU-land. Laat ze ook zien waar we mee bezig zijn en waar we naar toe willen. Moet een kekke powerpoint van te maken zijn en het scheelt een hoop tijd.

Deksmaat | 30-04-18 | 21:16

Kunnen we niet wat IS militairen importeren? Dan kan je naar lievelust verbinden... met je verbandkoffertje!

VeelTeSteil | 30-04-18 | 21:15

Werkelijk fantastisch...
Ze haten alles wat wij westerse verworvenheden vinden, totdat er van geprofiteerd kan worden. En we faciliteren het gewoon nog ook.
Bedankt, deugbrigade, bedankt...

Wijze uit het Oosten | 30-04-18 | 21:14

Volgens mij zijn nu ook de multiculti importeurs er wel achter dat het importeren van de monoculti van de vrede het slechtste idee ooit was.

van stampij | 30-04-18 | 21:13

Ik ben ineens voor bezuinigingen op defensie.

Rest In Privacy | 30-04-18 | 21:10

Ha ha, ik was er bijna ingetrapt. Schelmen.

Mr_Natural | 30-04-18 | 21:10 | 1

Ik was bijna in uw reaguursel getrapt....

keestelpro | 01-05-18 | 03:09

is een moslim of een niet-moslim geen burger?

Glasgow Argus | 30-04-18 | 21:08

tja het kon ook niet uitblijven na al die defensie-pesach, defensie-divali en defensie-chinees-nieuwjaar. De moslims zijn er ook nog natuurlijk, hallo!

Bert Konterman | 30-04-18 | 21:08 | 1

+100! En natuurlijk is dit verschil onbespreekbaar.......

LaatmaarLu? | 30-04-18 | 23:22

The enemy within.

Zwiebelmaus | 30-04-18 | 21:08

Komt Iran ook?

XHannibalX | 30-04-18 | 21:07 | 2

Sjiieten en Soennieten en Alevieten hebben altijd al tijd voor elkaar gehad.

steekmug | 30-04-18 | 21:35

Mannen en vrouwen samen? Of de vrouwen in aparte ruimte?

Is dit nog nieuws? | 01-05-18 | 10:14

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl