OM dwarsboomt inzet lokhomo's Amsterdam
Potenrammers uit de tent lokken gaat zo makkelijk nog niet.
Het OM draagt de volgende bezwaren aan.
"De problematiek zit volgens het OM in het feit dat er van het lokmiddel objectief gezien geen uitlokkende werking mag uitgaan. 'De politie mag geen gelegenheid creëren die er normaal niet is en daarmee een delict uitlokken', (...). Ook zijn er vragen over hoe (ethisch) uitvoerbaar het is om lokagenten in te zetten ter bestrijding van anti-homogeweld. 'Hoe kunnen we een lokpersoon zich voor laten doen als homo zonder deze groep te stigmatiseren? En hoe ver willen we gaan in het "lokken"? Moeten de lokpersonen hand in hand (blijven) lopen? Elkaar zoenen?' Daarbij stelt het OM zich de vraag wat het opsporingsmiddel uiteindelijk zal opleveren. 'Is het doel dat de lokagenten onheus worden bejegend? Dat er (een begin van) geweld op hen wordt uitgeoefend? Overtreding van welk strafbaar feit willen we aantonen? Wanneer grijpen we in?'"
Ja, weet je. Dit vinden we toch mooi aan de islam, het zet je echt aan het denken. En tegen de tijd dat de laatste homo de stad ontvlucht is hebben we er vast een antwoord op gevonden.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Laat Amsterdam maar platbranden
Feenstra komt niet meer, nou, heel mooi
Ja wat nou, 'verslechterend klimaat voor moslims in Nederland'
Verslechterend klimaat voor niet-moslims in Nederland zullen ze bedoelen
Hoe is het nu met? Schotland
Nou goed blijkbaar alles op schema!
VIDEO. Applaus voor DENK-raadslid na klacht over uitspreken naam Esmah Lahlah door VVD en JA21
Dan zijn de verhoudingen maar even duidelijk
Kom we gaan lekker naar de SOCIALE SAUNA
Sfeerbeeld: over 5 jaar een sociale sauna in ieder buurthuis
KASSA! 'Brug over het Amsterdamse IJ nu al HONDERDEN MILJOENEN duurder'
Maar hee, dan heb je ook niks
