Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jouw vrijheid, mijn vrijheid, maar niet die van Fawaz Jneid want die verpest het voor iedereen

Grappermaus by Coontje

Het is niet te geloven dat het wéér dat geniepige gristen-CDA is dat de inperking van de vrijheid van meningsuiting op tafel gooit, en daar wéér de islam als dekmantel voor gebruikt. 

Koud een paar maanden terug in het kabinet horen we CDA-Kamerlid Van Toorenburg quasi-nonchalant aan CDA-minister Grapperhaus vragen wat hij dan wél denkt te kunnen doen aan de uitspraken van imam Fawaz, als die zegt dat de haatzaaiende en opruiende citaten van de man niet juridisch kunnen worden aangepakt binnen de vrijheid van meningsuiting. Kan hij de wet soms niet een beetje aanpassen?

“Grapperhaus is blij met deze oproep uit de Kamer, want het beperken van de vrijheid van meningsuiting ligt gevoelig”, monkelt het voice-over stemmetje van Chris Ostendorf, waarna we Grapperhaus horen zeggen dat we ‘misschien met elkaar kunnen concluderen dat we als vrije samenleving bereid zijn om een klein stukje van die vrijheid op te offeren’, zodat haatsheiks als Fawaz beter aangepakt kunnen worden. Het resultaat van dat voorstel is precies wat de salafisten, de jihadisten en de islamisten willen, en waarin ze in hun gristenbroeders de juiste gluiperige bondgenoten vinden: minder, minder, minder vrijheid voor iedereen. Religie gedijt namelijk slecht in de zuurstof van de vrijheid.

Grote Smurf van het Salafisme
De islam van Fawaz Jneid, hoezeer die malle man met zijn witte mutsje ook op de Grote Smurf van het salafisme lijkt en klinkt als een lachende geit, is een bedreiging voor onze vrijheid - en eentje met een lange haatstaat van dienst. Hij wenste Ayaan kanker, sprak een fatwa uit over Van Gogh, is een van de redenen dat Afshin Elian permabeveiliging nodig heeft, werd veroordeeld (alleen voorwaardelijk!) voor het sluiten van illegale kindhuwelijken in de moskee en heeft als enige moslim in Nederland een gebiedsverbod voor de Schilderswijk omdat ie zelfs dáár te ver ging.

Toch laat het CDA zich daar allemaal niet door weerhouden om hun eigen vrijheidsvrees terug op de agenda te zetten, zoals Donner en Hirsch Ballin een decennium geleden deden. Wilders kon voor minder, minder voor het hekje, maar deze unerwünschte nietsnut kan voor vergelijkbare en ergere feiten niet aangepakt worden - kennelijk omdat het politiek lucratiever is voor het Christen-Demagogisch Achterhoedegevecht om de haatpreker als sloopkogel tegen de vrijheid van meningsuiting in te zetten.

Het is de islam, stomkop
Vrijheid van meningsuiting in een vrij land is niet het probleem. De groeiende invloed van de islam in een vrij land is het probleem. De islam van Fawaz Jneid kent geen vrijheid van godsdienst buiten de islam, maar gebruikt het zelf wel om een plek in onze niet-islamitische samenleving te verwerven. De islam van Fawaz Jneid kent geen democratie, maar gebruikt het zelf wel om de politieke islam in het bestuur van ons niet-islamitische land te kunnen nestelen. De islam van Fawaz Jneid kent geen vrijheid van meningsuiting, maar gebruikt het zelf wel om haar ideeën te verspreiden in Nederland. 

Hoe vaak mag je van iemand een peuk bietsen zonder er ooit wat voor terug te geven? Hoe vaak kun je “toevallig” net ff op de plee zitten toen het eigenlijk jouw beurt was om een rondje te halen? Hoe vaak mag je van iemand vragen om een paar euro te lenen zonder ooit aanstalten maken om het optellende bedrag terug te betalen? Wanneer verandert een gebrek aan wederkerigheid het gebruik in misbruik?

Dit is geen pleidooi voor het inperken van de rechten van moslims in Nederland. Het is een herinnering dat rechten met plichten komen, dat vrijheid met verantwoordelijkheden komt, en dat mensen die elke keer peuken bietsen, rondjes ontduiken maar wel meedrinken of geld lenen zonder ooit terug te betalen uiteindelijk weinig vrienden overhouden.

Bier en peuken
Als onze vrijheid een blaadje bier of een pakje peuken is, delen we die dus liever met mensen die er af en toe wat voor terug in de pot stoppen. En als ze dat weigeren te doen of zich daaraan onttrekken, willen we alle rechten behouden om daar in vrijheid wat van te zeggen. En om, in ultieme conclusie, de mensen uit onze kring te stoten. Want als je dat soort lui hun gang laat gaan, worden het er alleen maar meer die denken dat het in Nederland lucratief is om de lusten van de vrije samenleving te nuttigen zonder de lasten te delen.

De suggestie van het CDA is een bedreiging voor ons blaadje bier. Het inperken van de vrijheid van meningsuiting van alle burgers, zogenaamd om er eentje aan te kunnen pakken op zijn uitspraken, gunt alleen maar terreinwinst aan de bietsers, de freeloaders en de schuldenaars die hier dermate gulzig profiteren van onze vrijheden, dat die vrijheden er aan kapot kunnen gaan omdat de rest er niets meer van mag zeggen. Het CDA is kennelijk bereid om dat risico te nemen, om zelf nog iets langer van hun gebietste saffie te kunnen lurken.

Ondertussen bij Timmerimams:

Social

Maar tegelijkertijd, in de krochten van de samenleving:

Social

Reaguursels

Inloggen

Het probleem is ernstig. Geloof is een hersenafwijking die bij de een milde en bij de ander gevaarlijke vormen kan aannemen. Een verlichte beschaving probeert zoveel mogelijk de schade van de hersenafwijking te beperken door de gelovigen zindelijk te maken en een eigen plekje te geven. Met de Christenen was dat best aardig geslaagd maar met de instroom van het nieuwqe Islam geloof zijn we nog nergens.
Je gelooft in god, Allah's hakkenbar of Wilders. Wat alle gelovigen gemeen hebben is dat het vermogen om te denken geheel of gedeeltelijk wordt uitgeschakeld. Dus moet je als maatschappij reguleren en de boel onder controle houden. Natuurlijk is het zo dat iedereen die er een beetje toe doet openlijk (of in de kast) ongelovig is.
Laten we wel eerlijk zijn, we hebben de sgp en de CU die qua rem op het gezonde verstand niets onderdoen voor de volgers van allah. We hebben er dus een probleem bij gekregen.
Aan de komende generatie de schone taak om deze van de ratio vervreemde meute weer zindelijk te maken.

Frankasd | 30-03-18 | 01:20

Timmerfrans Frans Frans Frans... Imams waren idd onderdeel van de geschiedenis van de EU... Als overheersers van de Méditerranée en als vrind van Adolf *facepalm*

accountantinruste | 29-03-18 | 22:02

De politiek moet hun vrinden bij de NPO opdragen NIETS en NOOIT meer iets uit te zenden van deze haatimam. Niet dan? Ja toch!

Bavid Dowie | 29-03-18 | 19:03

Heeft iemand een linkje naar de integrale preek waarin Jneid het over Aboutaleb heeft? Ik wil nou zelf wel eens horen wat ie eigenlijk in de ondertitels heeft gezegd.

inverse_ | 29-03-18 | 16:09

Mooie metafoor Bart. Maar om de haatsjeik uit de vriendengroep der Nederlanden te gooien is een rechtsgrond nodig. Vast wel te vinden overigens. Maar moet wel beter zijn dan verwijt dat ie niets terug geeft

Gen. Maximus | 29-03-18 | 13:36

Wat ik niet begrijp: Als Abou 'niks aan de hand' roept en weigert aangifte van doodsbedreiging te doen, waarom krijgt hij -- en aanvaardt hij -- bewaking?

VreemdEend | 29-03-18 | 12:20

De Islam is de uitzondering die onze, Europese regels bevestigd. Dus verbieden en afschaffen. Er zouden meer intellectuelen moeten opstaan om tegengas te geven tegen dit middeleeuwse, barbaarse kankergezwel.

watergeus | 29-03-18 | 12:00

ik kook van woede, ben er alleen nog niet uit over wie het meeste, of die grapperhaus of timmermans; man man man wat een volksverraders...

EA 827 | 29-03-18 | 11:46 | 1

Allebei.

Muuke | 29-03-18 | 16:54

Het enige deel dat islam van de oude Europese geschiedenis uitmaakt, is het beleg van Wenen, de slag bij Tours, en de reconquista.
Slechts in de laatste zes decennia heeft islam ook een andere rol binnen Europa, namelijk de religie van gastarbeiders. Doordat de 2e en 3e generatie het juist minder goed deden, minder nadruk legden op werken en meer nadruk legden op hun moslimidentiteit, hebben zeker de laatste 3 decennia daarvan ook nog eens een vervelende bijsmaak.
Ik tel dus maximaal 30 jaar waarin islam een constructieve bijdrage had in Europa. Wat Timmermans doet is dus haast geschiedvervalsing te noemen.
Ik haat het om naar dat boek te moeten grijpen, maar het doet me serieus denken aan hoe het regime in 1984 steeds verzint met welke landen het in het verleden wel en niet oorlogen heeft gehad.

Vage_eddie | 29-03-18 | 11:29

Heeft die Timmerfrans nou ook ineens een baard?

Watching the Wheels | 29-03-18 | 11:23 | 1

Grappenhuis zou het ook wel staan zo'n baard.

Watching the Wheels | 29-03-18 | 11:25

Weet de redactie van GS of dat de imam een Europa islamiet is of een Arabische ? Wanneer hij een Europese islamiet is, dan is hij het levende bewijs van het feit dat Merkel en co bezig zijn met een islamitische omvolking. Is hij een Arabische islamiet dan wordt het een ander verhaal dan kunnen er mogelijk politieke redenen er achter zitten.

overcoat | 29-03-18 | 11:18

Hebben doe naïevelingen in de EU dan echt niet in de gaten dat ze door diezelfde "Europese" imams achter hun rug om keihatd worden uitgelachen???
De zekerheid dat Europa Islamitisch wordt is hierbij weer een stuk dichterbij gekomen......

R0ckhound | 29-03-18 | 10:46 | 1

De mening van de burgers die hen kiezen voor de diverse parlementen interesseren hen al niet. Ze leven in hun eigen wereld waar Prutte alleen goed doet en de NPO voor veel geld onafhankelijk nepnieuws uit kan zenden over hoe goed ze het doen en als het moeilijk word nog maar meer wat verdeeldheid en angst zaait onder de kiezers. Zo gaat dat in een gaaf land.

O2Neutraal | 29-03-18 | 18:24

Flikker maar een paar diplomaten het land uit, omdat ze gedekt zijn door de andere idioten van de lidstaten, spring in de put, dan springen we allemaal.
Als er een haat zaaiende moslim met de verkeerde hersen cellen op zijn plaats, dan tonen ze geen ballen om die mafketel het land uit te flikkeren.
Geachte burgers, we hebben goed onze stem uitgebracht, zie weer het resultaat.

rexm | 29-03-18 | 10:34

Allemaal klein prut om het niet over de echte problemen te hebben .
Zo`n Belgenmop bijvoorbeeld , die kwetst een complete bevolking .....

Castor12 | 29-03-18 | 10:32

Dit is volgens mij een veel betere stok om deze haatbaard mee te slaan.

Artikel 93 van het wetboek van strafrecht:
"De aanslag ondernomen met het oogmerk om het Rijk geheel of gedeeltelijk onder vreemde heerschappij te brengen of om een deel daarvan af te scheiden, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie."

Klaar, komende 30 jaar geen last van. Die kerel is 1 juli 1964 in Tripoli geboren, grote kans dat ie er dus nooit meer uitkomt als we hem opsluiten voor hoogverraad.

JWZ_JMK | 29-03-18 | 09:48 | 1

Lijkt mij meer van toepassing op de vvd-fractie (want EU).

O2Neutraal | 29-03-18 | 11:12

Timmerimams staat al een tijdje in top 10 van me nsb lijst. Deze eurofiel en islam bukken is een groter gevaar voor onze westerse cultuur dan moslim terroristen die aanslagen plegen en oude Joodse vrouwen vermoorden.

vinzDH | 29-03-18 | 09:26

ze kunnen nog niet eens één vent het land uitkrijgen.
Iedereen duikt nu op deze snuiter maar het is dweilen met de kraan open.
by the way: "het land uitzetten"?
hoe dan?
grenzen waren toch "nationalistisch", "het is één wereld", "hebben geen zin" bla bla?

Cousin Eddie | 29-03-18 | 09:21

Aan wetgevers en wethandhavers:
dus mijn vrijheid moet ingeperkt worden omdat moslims moslims bedreigen terwijl jullie fantasie geen grenzen kent het juridisch voor elkaar te krijgen Marokkanen als ras te classificeren?

Zoltan | 29-03-18 | 09:19

Waar halen die lui toch elke keer de onzin vandaan dat de islam deel is van de geschiedenis van Europa? Dat is gewoon aantoonbaar niet het geval. De laatste 500 jaar heeft de islam helemaal NIETS bijgedragen aan de ontwikkeling van Europa. Er was zelfs amper een moslim te vinden hier. Merkel ook al met haar 'de islam hoort bij Duitsland'. Nee muts, de islam hoort helemaal niet bij Duitsland, of Europa. De enige manier waarop men in Europa ermee te maken heeft gehad is door uitbreidingsoorlogen vanuit het M-O. Dat kan je toch nauwelijks een bijdrage noemen. De islam hoort hier gewoon niet thuis en heeft hier nooit thuisgehoord, punt. En iedeeen die iets anders beweert is bezig met geschiedvervalsing.

Braboblanke | 29-03-18 | 09:08 | 1

De malariaparasiet is ook deel van de evolutie.

JackStick | 29-03-18 | 12:42

Verborgen gebedsruimtes; morgen dus een stukje op joop.bnnvara.nl waarin Han van der Horst ons aan de hagepreken herinnert.

Veldmaarschalk Sorry | 29-03-18 | 09:08

Vrij naar Paul Cliteur:
onze liberale verbeeldingskracht stopt zodra het met de islam te maken heeft, en dat is raadselachtig.

Zoltan | 29-03-18 | 09:02

Juist, en ook dat woord "wederkerigheid" doet mij denken aan mijn pennenvruchten in deze die ik al bijna 6 jaar geleden optekende.
Ik schreef:
"De huidige aanpak van de islam om zich ook met censuur i.p.v. van geweld een plaats in het Westen te veroveren is daarom slechts een nieuw toegepaste strategie te noemen, de moordende stampij over de spotprenten valt daaronder. Ook hier is geen sprake van wederkerigheid.
Moslims mogen in hún heilige en principiële geschriften haat zaaien en anders denkenden tot op het bot beledigen, discrimineren, bedreigen, maar een paar spotprenten of kritische videoproducties in het Westen hierover willen zij -ook buiten hun eigen land- verbieden. Niet alleen in islamitische landen dus, maar op de hele wereld, het Ummah denken."
Voor verdere context: ejbron.wordpress.com/2012/09/21/islam...

Guiermo | 29-03-18 | 09:00

"Laten we als vrije samenleving een stuk van onze vrijheid opofferen zodat we in vrijheid kunnen blijven leven." Juist ja. Zulke imbeciele omgekeerde redeneringen kom je ook alleen in de politiek tegen. Wilders word voor iedere uitspraak of uiting zo'n beetje 15x vervolgd, als je zegt ik ben tegen een AZC staat de politie aan je deur, als ik zeg dat het misschien beter zou zijn om moslims minder zachte handen te reiken en meer harde handen te geven dan ben ik een islamofoob, een racist, een nazi, een populist, een alt-right, een tokkie. Dat zegt diezelfde politiek. Dat mag gewoon wel, ik kan er niets tegen doen tenslotte. Maar rep je op tot moord en dood, bloed en marteling, dan is het ineens "niet te vervolgen voor het OM". GVD donder toch op. Ze vervolgen alles en iedereen als het ze uitkomt. Hebben zelfs van kutmarokaantjes een rás gemaakt om Wilders op zn vingers te kunnen tikken. Als de politieke wil er is buigt dat kloterige OM de wet 3x in de rondte om hun doel te halen. De politieke wil is in deze dus duidelijk dat ze die compleet gestoorde debiel die zich imam noemt gebruiken om alles en iedereen de bek te laten houden. Ik word zo langzamerhand echt ff-ing moe van die bange snuiters. Alsof er een heel kabinet Chamberlains zit die allemaal massaal in broek zitten te schijten. Trek toch eens een streep Grapperhaus of wie er dan ok over een half jaar weer zit. Doe eens iets wat hélpt ipv alleen maar de symptomen weg te poetsen met een niet te handhaven wetje. Staan ze weer zo trots als een hond met zeven lullen te zwaaien met een A4'tje wat eeuwige vrede beloofd. Sukkels.

Dutchbeaurouge | 29-03-18 | 08:58

Laten de politieke zwetser`s eerst maar eens Wilders met rust laten ,want die is wie die is door die haatzaaiers.

pedro300 | 29-03-18 | 08:57

Weerzinwekkende quote van Timmermans.

van Oeffelen | 29-03-18 | 08:56

Ik heb nachtmerries gehad van die kop op de foto.

Jos Tiebent | 29-03-18 | 08:55

Jneid kan gewoon vervolgd worden voor zn uitspraken. Daarover zijn mr Spong en mr Hiddema het eens.
Dat achterbakse moskeetje onder de trap. Niet omdat er geen plek is om te bidden, maar omdat er geen plek is waar moslims exclusief kunnen bidden. Gebruik maken van de stilteruimte willen de radicale achterbakse landverraders niet. Stel je voor dat alle religies dezelfde vrijheden hebben.
Maar goed, weer een aantal vijandige elementen onderkend.

ratelaar | 29-03-18 | 08:45

Wow... ik ben normaal niet van het Twitteren, maar de unanieme afslachting van die Timmertweet is toch wel bemoedigend!

eekeek | 29-03-18 | 08:45

Dalijk wordt je net als in de UK opgepakt voor het versturen van een tweet of FB bericht. Natuurlijk zullen ze de wet dan zo aanpassen dat haatbaarden relatief opgestraft blijven, maar dat kritiek op de Islam zwaar gestraft word.

FirmaLenB | 29-03-18 | 08:42

And so it begins....

rijfkoek | 29-03-18 | 08:39
-weggejorist-
Ik snap er niks van! | 29-03-18 | 08:38 | 1

Het is zeer goed mogelijk om aanvullende wetgeving te maken die niet de VVMU voor alle Nederlanders ernstig inperkt. Hoe moeilijk kan het zijn. Voeg een artikel toe aan het strafrecht waarin religieus gemotiveerde uitspraken die de veiligheid van personen in gevaar kan brengen strafbaar wordt gesteld. Problem solved.

Luchtbakfietser | 29-03-18 | 08:29 | 3

Over zo'n aanvulling gaat jaren vergaderd worden dus daar hebben we nu niets aan. Er kan met de wetten die er nu zijn best doorgepakt worden (137d) maar de wil ontbreekt en met onwillige honden is het kwaad hazen vangen. Daar hebt u het hele probleem in een notendop.

Lupuslupus | 29-03-18 | 08:34

Ik denk dat het een kwestie van en en is. Mogelijkheden 137d beter onderzoeken en gelijktijdig asap nieuw wettelijk kader ontwikkelen om salafisme aan te pakken. Ook kijken naar Duitsland en Frankrijk, kunnen salafistische instituties wel sluiten en verbieden.

Luchtbakfietser | 29-03-18 | 08:39

Er is wet- en regelgeving genoeg in NL om zaken strafrechtelijk aan te kunnen pakken. Toepassen ervan is het probleem. Dat wil men niet, want moeilijk moeilijk moeilijk, dus wat ze dan meestal doen is nieuwe wetten maken, dan lijkt het toch of ze actief bezig zijn het probleem op te lossen. Symboolpolitiek. Mede daardoor worden/zijn we een overgereguleerd bureaucratisch land.

Braboblanke | 29-03-18 | 09:48

Timmermans heeft wel gelijk dat Moslims deel uitmaken van het Europees verleden (Ottomaanse rijk), heden (gespannen verhoudi gen, terrorisme, immigratieproblematiek, gematigde Moslims die zich niet krachtig uitspreken over de huidige reputatie van hun extremiaten) en de toekomst (geen Europese visie gebasseerd op ervaringen uit het verleden en het heden). Kortom, vooralsnog een niet zo positief verhaal en moeilijj te verklaren waarom onze pitieke leiders de keuzes maken die zij maken.

devil13 | 29-03-18 | 08:17 | 3

Onze politieke leiders? Ik heb helemaal op niemand van die wauwelende syndromen gestemd.

kwark001 | 29-03-18 | 08:20

Hou toch eens op over die zogenaamde 'gematigde moslims' want die bestaan niet. Een 'gematigde' houdt uw benen vast terwijl een salafist uw hoofd afsnijdt. Islam=islam. En als er dan toch onderscheid zou moeten worden gemaakt zijn er 2 stromingen: de salafisten en de zwijgenden. Ze zijn 1 pot nat.

Lupuslupus | 29-03-18 | 08:31

Gematigde moslims laten hun kinderen gematigd besnijden.

tata1981 | 29-03-18 | 09:50

Lupuslupus | 29-03-18 | 08:37

Nu die haat-imam echt ‘keihard aanpakken’!

Als ik politici om het hardst hoor roepen dat ze van iets ‘walgen’ en, in het verlengde daarvan, dat ‘het keihard moet worden aangepakt’, krijg ik een onbestemd maar intens verlangen naar de Levenseinde Kliniek. Zo is het mij dezer dagen dus te moede.

Petrus Poortwachter | 29-03-18 | 08:38

Lupuslupus | 29-03-18 | 08:37

En nog een stukje:

Laten de politici eens creatief zijn

Het is de dure plicht van de overheid om zijn dossier minutieus uit te kammen. Steunfraude, ten onrechte verkregen uitkeringen, woonsubsidie? Valsheid in geschrifte? Nog niet betaalde boetes? Nog niet verjaarde overtredingen? Krijgt hij een uitkering waarop een sollicitatieplicht van toepassing is? MeToo? Geniet hij voordelen die voortspruiten uit zijn geestelijk beroep, dat formeel niet bestaat? Ik noem maar wat met mijn beperkte kennis. Een bureaucratie kan bijna ongelimiteerd doorgaan en in dit geval mogen ze van mij hun gang gaan.

Petrus Poortwachter | 29-03-18 | 08:40

Geweldig hoe die man de oplossingen aandraagt. Hartelijk dank Petrus.!

Lupuslupus | 29-03-18 | 08:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Goed stuk, de vinger op de puist.

Eppo | 29-03-18 | 08:06

Ik spreek hierbij een fatwa uit over Fawaz Jneid.
Zo
opgelost.

Rest In Privacy | 29-03-18 | 08:06

Klapperwaus en Nimmerzwans, ben gvd blij dat ik me zo goed vertegenwoordigd voel door mn leiders.
Één team, één taak!

schoon-schip-maken | 29-03-18 | 07:45

En er zijn in Nederland mensen die op dit soort lui gestemd hebben. Net zoals er mensen zijn die op denk gestemd hebben. Of voor de afschaffing van het raadgevend referendum.
En er zijn ook mensen die minder X3 rascistisch vinden.
En er zijn mensen die welkom welkom zingen.
En dan zijn er nog populisten en xenofoben. Want die moeten niet zeuren.
Leuk hè?
Nee? Jammer. Je moet het leuk vinden! Moet! Nee, niks te maken, geloof!
Ja geloof! Nee niks feiten, geloven! Dat is belangrijk! Ja jij gelooft niet? Eraf met je hoofd!

Is dit nog nieuws? | 29-03-18 | 07:42

Totale waanzin, Heineken trekt reclame terug en luistert naar 100 beroepsslachtofders. Boycot zou ik zeggen, slappe hap dat ze zijn!

Haalt kratje HJ

mobile.nytimes.com/2018/03/28/busines...

MoltisantiBeer | 29-03-18 | 07:35

Het zijn barre angstaanjagende tijden waarin alles van waarde onder druk staat en leugens en lafheid regeren.

frisenfruitig | 29-03-18 | 07:30 | 1

Is nooit anders geweest. Nieuw is dat een behoorlijke hoeveelheid parasieten zich invreten in de democratie. Prima stuk van Rossum!

geeftnix | 29-03-18 | 07:35

Van anderen een doelwit maken voor fanatiekelingen, de perfecte angstcultuur om elke kritiek de mond te snoeren. Zo kom je nog eens ergens met je geloof of ideologie.

kloopindeslootjijook | 29-03-18 | 07:29

Geen baas in eigen hoofd.
Het vreemde is dat de volgens gebruik maken van rechten en mogelijkheden die ze volgens hun aanvoerder helemaal niet mogen hebben. (vrijheid van godsdienst, meningsuiting, democratie etc).
Zo'n inconsistentie zou ze aan het denken moeten zetten, maar dat kunnen ze niet. Geen verlichtingsdenken, geen zelfreflectie, het eigen geloof wordt niet aan onderzoek blootgesteld, is niet bespreekbaar.
De vraag over democratie en moderniteit versus geloof werd dan ook handig ontweken door Fawaz Jneid. En de journalist bij de npo had blijkbaar weer eens niets door.

kloopindeslootjijook | 29-03-18 | 07:25 | 1

Baas in eigen hoofd werk bij geloof maar 1 kant op. In hun eigen voordeel. En uw hoofd moet daar ook vol mee en anders weg met dat hoofd.

Is dit nog nieuws? | 29-03-18 | 07:43

Een NL politicus staat voor de rechter omdat zijn gehoor iets scandeerde...
Een geestelijk leider van de islam zegt veel ergere dingen....
De laatste gaat gewoon vrijuit...

Kanarie_Geil | 29-03-18 | 07:12 | 1

Het openbaar ministerie is bang om het woord raciesme naar zich toe geslingerd te krijgen. Zit aan de religie van die mensen, en ze hebben weer een excuus om rellend door de buitenwijken van de grote steden te trekken, winkels te plunderen en auto's in brand te steken, omdat ze zulke verschrikkelijk benadeelde tweederangs burgers zijn, ofzo.
Die Timmermans is trouwens echt het schoolvoorbeeld van een moderne useful idiot..

Knisperende_Tissue | 29-03-18 | 07:39

Het kan allemaal zo simpel. De problemen komen steeds vanuit dezelfde hoek. Los ze daar dan ook op. Als dat goedschiks niet kan dan gewoon kwaadschiks. Het lijkt mij niet nodig de rest van de samenleving (meer dan 99%) te straffen voor een paar gekken die ook nog eens haast op één hand te tellen zijn en hier met hun dubbele paspoort helemaal niet eens hoeven te zijn.

Aanzetten tot haat of oproepen tot geweld heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Als de politiek weet dat een imam steeds de randen opzoekt, dan is alles bij elkaar de rand op een bepaald moment overschreden. Het gezwabber en gedraal van de politiek moet nu echt eens voorbij zijn. Salafisme moet door de overheid niet langer erkend worden als een religie, maar als een verderfelijk gedachtegoed. Geen woorden meer, maar daden. Die haatimams eruit, hun moskeeën op slot en slopen!

Angelica | 29-03-18 | 07:08 | 2

Het probleem is niet vrijheid van meningsuiting, maar vrijheid van godsdienst.
En we hebben een godsdienst binnengelaten waar geweld een principieel onderdeel van uit maakt.

Rest In Privacy | 29-03-18 | 08:14

Dat hebben WE niet gedaan waarde Ayatholla, dat hebben zij gedaan.

tata1981 | 29-03-18 | 09:55

Les Grand Mots de Frans Timmermans

batvoca2 | 29-03-18 | 07:02

Als die sjeik geen mohammedaanse haatzaaier maar een Russische neonazi was geweest, had hij allang geboeid in een trein naar het oosten gezeten.

Guido | 29-03-18 | 06:45

Nu ik nog mijn mening in relatieve vrijheid mag uiten, meneer Timmermans: de Islam manifesteert zich wereldwijd als een fascistische doctrine met een onstuitbare expansiedrift. Mensen zoals u, die met de kennis van nu en de ervaringen van het recente verleden nog steeds aandringen op verdraagzaamheid, zijn in mijn ogen geen haar beter dan nazi-sympathisanten. Hetzelfde gevaar, verpakt in een ander jasje dat toevallig eeuwenoud is en u dringt erop aan dat wij ons er blindelings aan over leveren. De media trekken te pas en te onpas lijntjes naar '40-'45, maar dit is er voor mij één die in neonkleuren oplicht als ik uw woorden lees.

MickeyGouda | 29-03-18 | 06:35

Beste Frans,
As far as I'm concerned you, me and the muslims share a past, present and future.
But not as a community.

D-Fens_1963 | 29-03-18 | 06:11

Vanavond was op de Vlaamse TV een uitzending met een Dame die een boek heeft geschreven over Mocro's en gezondheidszorg.
Mocro's doen niet aan psychriatische ziektes terwijl mocro's bovengemiddeld aan psychische ziektes lijden.
Depressies, Schizofrenie, paranoia, anorectia, de lijst is lang.
De oorzaak is dat stenentijdperk-geloof dat stelt dat moslims perfecte mensen zijn.
Behalve bij de geboorte, dan moet er hier en daar wat weggesneden worden want dat heeft allah toch fout gedaan.
De reli-gekte gaat zelfs zover dat ze niet willen en mogen toegeven dat op oudere leeftijd de ogen achteruitgaan.
De schaamte en ontkenningscultuur ten top.
Dus, aldus de onderzoekster, mocro's in Vlaanderen, al zijn ze bijna blind dragen geen bril.
Je zal maar in Antwerpen een taxi zitten met een bijna blinde taxi-chauffeur.
Een bril opzetten betekent dat allah gefaald heeft en dat dat kan natuurlijk niet.
En Timmermans staat met een vlaggetje te zwaaien naar deze achterlijkheid.

Jan Dribbel | 29-03-18 | 03:40 | 1

De koran is een psychose van een pedofiele psychopaat. Had Mohammed maar professionele hulp gezocht.

Gulliver | 29-03-18 | 03:49

Bij elke moord op weerloze vrouwen, mannen en kinderen zullen we ons de woorden van Frans Timmermans herinneren: 'The Muslim community is part of our past, it is part of our present and it will be part of Europe's future.'
Onvergetelijk, het vermoorden en in brand steken van de joodse mevrouw Mireille Knol. Past wonderschoon in onze Europese traditie.
'Talked about the future of Europe today with ten European imams.' 'Heerlijk om hun moordlustige stemmen en toekomstplannen te horen.'

Bieslander | 29-03-18 | 03:40 | 3

Weet je wie ook met een imam praatte?

Gulliver | 29-03-18 | 03:51

@ Gulliver, Al-Hoesseini was on speaking terms met al zijn 'alte Freunde'.

Bieslander | 29-03-18 | 04:20

Nelson Mandela?

beau van rtl | 29-03-18 | 07:45

@van Rossem, complimenten wederom.

eastender | 29-03-18 | 02:52

@Timmerfrans, hypocriete pvda-er, de islam hoort niet bij ons verleden, niet bij Europa, niet bij de toekomst. Jij met je pvda gelukkig ook niet. O ja, imams zijn behalve in koran teksten niet geschoold.

eastender | 29-03-18 | 02:51 | 2

Ook daarin niet, dat weet Jan Jaap de Ruiter beter. Die tweet de ware islam.

Mazzelstof | 29-03-18 | 05:46

Weet je wie ook bij ons verlededen hoordt? Nazi's. Zit iemand daar graag mee aan tafel, of (extreem) rechts wordt op voorhand buitengesloten.

boerk | 29-03-18 | 06:37

Deze ijdeltuit is een wanproduct uit de tijd toen de (quasi)-socialisten de maakbaarheid van de samenleving propageerden maar deze ongekozen dandy zou b.v. de geschiedenis van de islam in Europa es moeten bestuderen.

daytripper | 29-03-18 | 02:45

Het is niet consequent om bidenthousiasten die een geloof aanhangen dat gescheiden gebedsruimten heel belangrijk vindt, te willen dwingen samen te bidden. Het initiatief van een zelfgeplaatst muurtje is toch bewonderenswaardig? Hoeveel studenten zijn er tegenwoordig nog zo vindingrijk? Een schoolleiding die al tijden regelmatig schoenen voor 2 deuren ziet staan (links de herenschoenen, rechts de damesschoenen) en er geen enkele conclusie uit trekt, is heel wat minder slim. Of misschien hebben ze gewoon Houellebecq's Soumission gelezen en hopen op een toekomst met een harem van een paar jonge leerlinges. (Soumission is vertaald (Onderworpen), dus dat zou best kunnen. Of ze zijn gewoon al voldoende geïntimideerd, wat de meest voor de hand liggende verklaring is voor de wauwels van het gros van de Nederlandse politici. Frans Timmermans, die als knaap misbruikt werd door een priester, heeft daaraan een heel vreemde opvatting over vrijwilligheid overgehouden. Ja, die Jezuïetenpaters kunnen heel overtuigend lullen. En dan die malle imam. Vreemd dat die gifgasmoord in Engeland Grapperhaus niet op een idee heeft gebracht. (Nee hoor, ik suggereer niks. Ik zeg alleen dat ik het vreemd vind.)

johannijhof | 29-03-18 | 02:31

Ik snap nu wel beter waarom Zwarte Piet niet in de multiculturele samenleving hoort en Fawaz Jneid wel. Die laatste is veel verrijkender.

obominotie | 29-03-18 | 02:08

IN Italie wordt de Pislam niet erkend , een paar gedoogmoskeezen en geen strondtbaarden met grote smoelen.

fret3459 | 29-03-18 | 01:26 | 2

Hoezo niet erkend? Volgens staat in Rome een grote moskee, bidt men er wel eens en-masse buiten, roept de paus op tot maximale migratie vanuit de zandbak en gaat het daar ook over kruizen uit het klaslokaal etc.

oorwormpie | 29-03-18 | 01:52

Die paus is aan vervanging toe, rap graag god.

Roze_bril_drager | 29-03-18 | 02:01

Ongelofelijk als je de teksten van de man ziet dat dit niet strafbaar is:

Aan het slot van de preek schreeuwt hij onder meer: ‘O God, bezorg Van Gogh een ziekte die door alle bewoners van de aarde niet kan worden genezen (amen). Hij zou daardoor tevergeefs naar de dood verlangen en treft het niet.’ En: ‘O God, verblind het zicht van Ayaan Hirsi Ali zoals u haar hart hebt verblind, O God verblind haar zicht, O God bezorg haar hersenen een kanker (amen). O God, bezorg haar een tongkanker.’

Had in eerste instantie van Gogh vervangen door Grapperhaus en Ayaan door van Toorenburg met een disclaimer maar het is zo walgelijk en oogt zo strafbaar dat ik dat niet eens aandurf. Toch komt hij met dit weg ? Nee, gewoon aangifte doen alsnog Ayaan of mag iemand anders dat ook doen die niet rechtstreeks aangesproken wordt ?

Roze_bril_drager | 29-03-18 | 01:12 | 6

Roze_bril_drager | 29-03-18 | 01:44
was er communicatie tussen Bouyeri en Fawaz? de islam is ziek genoeg om zonder verdere aansturing tot zieke acties over te gaan.

oorwormpie | 29-03-18 | 01:55

@oorwormpie | 29-03-18 | 01:55 |

Bij deze preek was Mohammed Bouyeri, die tot een levenslange gevangenisstraf is veroordeeld voor de moord, waarschijnlijk aanwezig.

www.trouw.nl/home/-van-gogh-kort-voor...

Roze_bril_drager | 29-03-18 | 02:03

Preken voor minder minder minder ongelovigen mag blijkbaar.

Gulliver | 29-03-18 | 03:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Iedereen weet dat Timmerfrans aan een lelijke persoonlijkheidsstoornis lijdt. Zo hoog kun je dus vallen als niemand dat tegen je zegt.

oorwormpie | 29-03-18 | 01:10

Islam will never be part of our future, at least if we want any reasonable bright future!

Katoentje | 29-03-18 | 01:01

ik had altijd gedacht dat aanzetten tot haat volgens de wet verboden was..
We hebben bij Wilders zijn minder minder dit duidelijk gemerkt,.
Moet dus iets fout gaan bij de rechters of in de politiek.
vvmu moet onaangetast blijven maar we mogen nu al immer amper wat negatiefs zegen als het om de islam gaat. we leven in
Nederland en bepaalde dingen die verbonden zijn met de islam moet met gewoon verbieden die passen hier niet en zouden het land jaren terug brengen.
je bent welkom hier, maar pas je aan.
Mooi voorbeeld Denemarken.
Als men in Den Haag nog lang weg blijft kijken is het een van dezer dagen gedaan met de EU gedachten en politiek zal daar ook een flinke van klap krijgen, vergeet je eigen burgers niet...

Rene046 | 29-03-18 | 00:57 | 2

Nee, dat ziet u dus verkeerd, met 'aanzetten tot haat' wordt 'haat tegen de Islam' bedoeld, en met 'meer diversiteit' wordt 'meer Islam' bedoeld. Wist u dat niet?

JackStick | 29-03-18 | 01:31

Aanzetten tot haat telt niet bij geloof. Want vrijheid van godsdienst.

Is dit nog nieuws? | 29-03-18 | 07:46

Leuk hoor geenstijl,maar als die wet er komt gaan ze het gebruiken TEGEN de FVD en PVV.En D666 en Groenlikken lacht zich suf.En de Imans gaan gewoon verder. Wedden ?

Het zal hierboven ook wel ergens staan,maar heb geen zin om alles te lezen.

pegaje | 29-03-18 | 00:56 | 3

Precies dus die wet ja. De imans zijn zo gelikt.
Alles gaat fout. Wedden dat ze niks lezen.

RickyLaRue | 29-03-18 | 01:08

Exact. Dat is de bedoeling. Vrijheid van meningsuiting, van niet-moslims dan, is de vijand en islam is een onmisbare bondgenoot. Daarom lichten ze cartoonisten van hun bed, leven islamcritici onder permanente bewaking als ze niet het land worden uitgejaagd of tot zwijgen geprocedeerd, worden ex-moslims straal genegeerd omdat er wel eens een of andere moslim aanstoot zou kunnen nemen (no shit) en stuit men ondertussen bij deugdzaam Nederland op de beperkingen van Hitler als vergelijkingsmateriaal voor hoe erg Baudet is.

Mazzelstof | 29-03-18 | 06:15

Dat is het plan ongetwijfeld, politieke tegenstanders juridisch aanpakken. Nederland speelt smerige spelletjes, alles is met elkaar verbonden en paast elkaar de bal toe.

tata1981 | 29-03-18 | 10:03

kwam de heilige sint destijds samen met de islamitische moren uit hispanje aan in Nederland of wordt de schermutseling van de kruisvaarders met Salladin bedoeld? dan zou de uitspraak van genderneutrale inclusieve Timmermans enigszins waar kunnen zijn en geen fake news

HetOorAakel | 29-03-18 | 00:46

De kerken zijn leeg tegenwoordig, het wordt tijd dat het CDA ook een afspiegeling wordt van deze kerken, 1 a 2 zetels zou wel voldoende zijn. Er is een harde kern die waarschijnlijk op deze malloten blijft stemmen.

Soms denk je wat is de grens van wat je mag zeggen en wanneer hoor je de laarzen van de gasten die je komen halen, zeker in de toekomst.

Roze_bril_drager | 29-03-18 | 00:45 | 1

Of mensen die door vage stellingen toch weer met een stemwijzer op de loze beloften komt van het CDA of de VVD.

boerk | 29-03-18 | 06:41

Volgens mij is Timmerfrans een pathologische leugenaar. Die heeft zoveel gelogen dat hij leugen en waarheid, waanbeeld en werkelijkheid niet meer kan scheiden. Werkelijk een zeer gevaarlijke man. Gelukkig neemt Selmayer zometeen over als President for Life. Oh, wacht......

TheDrivingDutchman | 29-03-18 | 00:34

Geschiedenisvervalsing in your face, volgens schandknaap Frans zaten we dus al 600 jaar geleden gebroederlijk thee te drinken met de Ottomanen.

mortgage_freeman | 29-03-18 | 00:33

Our past ? Helemaal niet. Joden hoorden bij ons verleden, maar dat is minder en minder. Na de 2 wereld oorlog waren er enkle moslims in nl.

Schepvogel | 29-03-18 | 00:29 | 1

Er waren toen zat moslimregimes die het in wezen best met Hitler eens kon worden op zekere punten.

LuckyGirl | 29-03-18 | 00:58

Gooi je een waxinelichthouder tegen de gouden koets wordt je zwaarder gestraft. Wens je mensen openlijk dood en moet de burgemeester van Rotterdam beveiliging krijgen kun je zo'n kerel oppakken. Wat een land.
Frans Timmermans beseft niet dat de fransen het zat zijn. Ik denk dat er een burgeroorlog uitbreekt in Frankrijk misschien wel sneller dan verwacht en dat zal verspreiden door heel europa. Europa, vooral nederland heeft steeds minder met godsdienst. En politici die dwingen dat je maar pro islam moet zijn, zijn ziek en knettergek.

franck7020 | 29-03-18 | 00:29 | 3

Ook al zou er een 'burgeroorlog' uitbreken, de MSM zou dat beestje nooit bij zijn naam noemen. Het gaat de komende jaren waarschijnlijk wel steeds onveiliger op straat worden denk ik, en je krijgt waarschijnlijk meer en meer Zweedse of Zuid-Afrikaanse toestanden in de openbare ruimte, dus bv meer carjackings, grove(re) straatovervallen, seksuele delikten op straat en parken 'gewoon' om 3 uur 's middags, winkeliers die bedreigt worden, de Albert Heijn waar opeens twee man bewaking voor de deur staat, (willekeurige) zoutzuuraanvallen op straat, willekeurig insteken op mensen, auto's die mensen aanrijden etc etc.

mortgage_freeman | 29-03-18 | 00:39

9 jarige meisjes huwen...
Joehoe, feministen, lezen jullie mee?

LuckyGirl | 29-03-18 | 00:54

Heb ik altijd gezegd, in Frankrijk begint de revolutie.

gato | 29-03-18 | 09:03

het rare is, als het allemaal niet zo een probleem is en we deze man moeten laten voor wat hij is, wat ik prima vind, waarom heeft Aboutaleb dan beveiliging nodig? Dat vind men blijkbaar wel nodig. waarom dan? Deze man doet voor de wet toch niets verkeerd? (blijkbaar)

Sargon | 29-03-18 | 00:28 | 1

Je zou toch zeggen dat die spagaat verdomd pijn moet doen.?

Rest In Privacy | 29-03-18 | 00:31

Typisch Brussel: om oorlog te voorkomen doe je net of er geen (gods)dienst oorlog aan de gang is en geef je de Eu landen maar gratis weg.

Ik kan er niet bij: zelfs Rutte heeft terecht al een paar jaar geleden toegegeven dat er sprake is van een oorlog met de moslims.

Timmermans: wanneer gaat u eens acteren naar de actuele status: de status van oorlog met een godsdienst, ook afgelopen week weer islamdoden in europa......

Tee Of Cup | 29-03-18 | 00:13

Het CDA en het post-Democratisch Tijdperk gaan samen als patat met mayonaise.
En ach, we hebben met zijn allen een leuke tijd gehad, zolang het duurde. Het is net als met het voetbal, en de populaire muziek, das war einmal.
Dus op naar de Nieuwe middeleeuwen mensen, en kop op, feodaal is de mode !

De Briemusketier | 29-03-18 | 00:08 | 1

Muslims and Islam are part of our past, forced to resort to violence keeping it away from our shores. A violent past that moved onwards and upwards with Western Civilisation as a result. These bad times created strong people, those strong people created good times, the good times created weak people, allowing the Timmermans's to lead us back into bad times again.

TheDrivingDutchman | 29-03-18 | 00:31

Hier muziekje: www.youtube.com/watch?v=SbvVZpJgJb0

Eat that pork
Eat that ham
Laugh till ya choke
On Billy Graham
Moses, Aaron 'n Abraham...
They're all a waste of time
'N it's yer ass that's on the line

knutsel_ | 29-03-18 | 00:08 | 3

God ik mis die man.

LuckyGirl | 29-03-18 | 00:11

Tja, stel dat Zappa nog zou leven, wat zou de beste man in deze tijd hebben moeten aanvangen...

Joris Beltsin | 29-03-18 | 11:28

Interessante link op de TPO:
nieuws.tpo.nl/2018/03/28/niemand-mag-w...
Hier in NL heet zo iemand een F1,er,
Vragen @ 2e kamer,WOB,tje?
In Amerika is er een website die je laat zien, wie er in de buurt een pedofiel cq "sex-offender" is. Tijd voor sleepnet.nl lijkt mij. We betalen ervoor immers.

Rest In Privacy | 29-03-18 | 00:07

Dat hij dit durft te tweeten na de moorden afgelopen week in Frankrijk. En dan heet hij ook nog Frans! Doet zijn naam geen eer aan..

Olleke | 29-03-18 | 00:03 | 1

Vergeet nooit zijn mondkapjes verhaal ........

Pjotterdjotter | 29-03-18 | 10:22

De islam en de EU kunnen de pot op.

wieowie123 | 29-03-18 | 00:00

Die tweet van Timmermans: The muslim community is part of our past. Ja, als vijand. De Moren hebben we uit Spanje gekegeld en de Ottomanen ternauwernood bij Wenen afgestopt. Of bedoelt hij met de past de afgelopen decennia?

Joris Beltsin | 28-03-18 | 23:58 | 2

Timmerfrans, Grapperhaus, Ollongren. Ach, het blijven uiteindelijk toch democratisch gekozen volksvertegenwoordiger. Oh, wacht...

JackStick | 29-03-18 | 00:23

@Beltsin, hij bedoelt met 'past' 'pest', zijn Engels is niet zo goed.

ploppy | 29-03-18 | 06:39

Timmermans? Mmm
Ik denk dat hij zichzelf ziet als een andere timmerman uit de geschiedenis.
Alleen verspreidt Franske het woord van zijn goden. Juncker en co..

Olleke | 28-03-18 | 23:54

Een klein beetje van je vrijheid opofferen voor één geit betekent honderden keren een beetje opofferen voor honderden geiten.
Ik weet niet hoe vaak er 'een beetje' ontnomen moet worden om de meningsvrijheid volledig ingezwachteld te zien maar ik denk dat het snel gepiept is.
En de elite zoals omschreven door Houellebecq maar lachen.

bodemloos | 28-03-18 | 23:53 | 2

Voor alle problemen heeft Rutte een inlegvel.
Alleen voor het Gheit-probleem niet.
Ik vermoed dat onwil de oorzaak is om het Gheit-probleem niet aan te pakken.

Jan Dribbel | 28-03-18 | 23:58

Islam en haar aanhangers werkt als betonrot voor verlichtende samenleving, waar vrijheid heerst. Helaas, is West Europa, verloren met de huidige leiders, politici, bestuurders en alle deugende die willens en wetens hieraan meehelpen.

De Evangelist | 28-03-18 | 23:52

Grapperhaus heeft een ietwat raar hoofd. Fijn voor hem dat er bril op maat voor hem gemaakt is.

Moeki de Meeuw | 28-03-18 | 23:49 | 1

Alien?

Methylfenidaat | 29-03-18 | 03:35

Geen een positieve reactie op je tweet, Frans. Niet een. Je bent een openlijke verrader en je voelt je onaantastbaar. Wat ga ik genieten van jouw ondergang.

LiniaalRectaal | 28-03-18 | 23:37 | 4

Heeft Frans ook al eens met een stel bisschoppen, rabbi’s of pandits om de tafel gezeten?

Muxje | 28-03-18 | 23:46

Zijn tweet is niet echt succesvol inderdaad. Die frans moet daar echt weg, het is een gevaar voor de EU.

BozePaarseMan | 28-03-18 | 23:51

@BozePaarseMan | 28-03-18 | 23:51 | favorietblock
"Die frans moet daar echt weg, het is een gevaar voor de EU."

Zijn baasjes Juncker, Merkel en Macron zijn de duivels, Frenske is een overbetaalde zichzelf overschattende onderdaan die geen ene reet te melden heeft, behalve de zaligverklarende boodschap van zijn meerderen. Maar dat dan weer wel in 44 talen.

prins_flip_da_luxe | 29-03-18 | 00:09
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien zouden de christenen in deze paasweek eens voor de grap een lijstje kunnen maken van de overeenkomsten van Jezus met Mohammed.
Succes.

knutsel_ | 28-03-18 | 23:36 | 4

Want het zijn de Christenen die het allemaal veroorzaken, door er niet op te reageren omdat er geen overeenkomsten zijn. Framing to the max.
Op de kronkels van een vrouwenbrein valt toch niets normaals in te brengen zeker niet wanneer ze door vrouwen met een slurfje worden gesteund.

Ongeblustekalk | 28-03-18 | 23:48

Ghehe, nou, pelgrimstochten is best een dingetje hoor.

knutsel_ | 28-03-18 | 23:49

Lol OB. Ik heb niks gezegd over veroorzaken. Ik zeg dat men niet hypocriet moet zijn. Jezus is niet Mohammed. Punt.

knutsel_ | 28-03-18 | 23:51
▼ 1 antwoord verborgen

Iedere keer geniet ik weer van de columns van Van Rossem, spijker kop raak.

macdushi | 28-03-18 | 23:35

Wat een ongelofelijk sterk stuk. Complimenten.

Ars Vivendi | 28-03-18 | 23:30

Van Rossum wil niet dat de vvmu ingeperkt wordt maar wel dat dit soort lieden het land uitgezet worden ("uit de kring worden gestoten"). Dat kan natuurlijk niet. Je moet een grondslag hebben om maatregelen te kunnen nemen. Daarvoor is juist het iets inperken van de vvmu. Als je dat niet wil, prima, maar accepteer dan dat ook Fawaz-types daar gebruik van blijven maken. Het is zoals hierboven al is gepost van tweeën één.

Frits de Vriez | 28-03-18 | 23:29 | 2

Zoals Hiddema al aangaf: wat deze man doet is aanzetten tot haat. De wettelijke grondslag tot het nemen van maatregelen is er reeds.

Overigens ben ik of steeds voor het verruimen van de vrijheid van meningsuiting. Dat betekent dat haatpredikers ook de vrijheid hebben om haat te prediken. Wel moeten we beseffen dat die vrijheid ons kwetsbaar maakt. De oplossing is niet het inperken van onze vrijheid, maar van het aantal haatpredikers en hun volgelingen. Minder, minder dus. We moeten het er niet op aan laten komen en lui uit de kring verstoten, we moeten ze niet tot de kring toelaten.

Muxje | 28-03-18 | 23:44

Frits de Vriez | 28-03-18 | 23:29,

Welnee.
Er is een wezenlijk verschil tussen kritiek, satire en zelfs belediging enerzijds, en aanzetten tot geweld anderzijds. Dat laatste is wat Fawaz doet. En het is al lang mogelijk om Fawaz daarvoor aan te pakken, zonder kritiek, satire of belediging te verbieden.

Grapperhaus kiest er echter liever voor de oproepen tot geweld te gedogen, als excuus om k̶r̶i̶t̶i̶e̶k̶ ̶o̶p̶ ̶a̶l̶l̶e̶ ̶r̶e̶l̶i̶g̶i̶e̶s̶ kritiek op de islam harder aan te kunnen pakken.
En terwijl wij vanwege de zoveelste mohammedaanse haatbaard wéér meer vrijheden gaan inleveren, bejubelt timmerfrans de islam.

Daar gaat het fout. De islam is een religie die letterlijk oproept tot het doden van hele bevolkingsgroepen. Waaronder "afvalligen"; een beschuldiging die niet eens hoeft te worden hard gemaakt door de haatbaard die er mee komt. Dat is wat Aboutaleb (nooit bedreigd door Fortuyn, Verdonk, Hirsi Ali, Eerdmans, Wilders of Baudet) nu overkomt.
Dat is de islam.
Wat je importeert is wat je oogst. Alleen een liefhebber van regelmatige executies, (burger-) oorlogen, slavenjachten en genocides kan voorstander zijn van meer islam.
En timmerfrans wil meer islam.

Dandruff | 28-03-18 | 23:53

Op een dag zal de samenleving terugverlangen naar een Geert Wilders en zien hoe hij met het hart op de goede plaats de moed had om tegen die afgrijselijke islam op te staan

letopuwzaak | 28-03-18 | 23:27 | 2

Geert Wilders weet problemen te benoemen, maar geen oplossingen of ook maar iets wat op een plan lijkt aan te dragen. FvD is daar wat beter in, maar ook zij hebben tot nu toe niet duidelijk hun visie op de toekomst van Nederland onder woorden gebracht.

Panos88 | 28-03-18 | 23:56

fvd is daar inderdaad beter in

letopuwzaak | 29-03-18 | 00:09

Pauw noemt in 1 zin naast de salafisten ook nog even de christenen alsof die ook oproepen om afvalligen te vermoorden.

Rest In Privacy | 28-03-18 | 23:27 | 3

ik heb het ook gezien, wat een paardelul is het toch.

ILF2 | 28-03-18 | 23:29

Gaan we ons nog opwinden over wat er op de NPO wordt uitgekraamd?

Panos88 | 28-03-18 | 23:40

We zouden onderhand bezig moeten zijn met het uitbouwen van onze eigen vernieuwend-rechtse structuren in de samenleving uitbouwen, op gebied van media, politiek en onderwijs. We moeten onze eigen visie op de toekomst van de maatschappij, arbeidsmarkt, milieu, onderwijs, defensie en economie gaan formuleren; anders blijft het linkse bestel het initiatief behouden op deze onderwerpen..

Panos88 | 28-03-18 | 23:47

We hadden Hirsh Ballin, we hebben het Haus van de Grapjes, maar dit is geen grapje. Verdorie,onze VVMU is toch iets waard?

Jetze | 28-03-18 | 23:24

Pauw enge nare vent. Je haalt de demonisatie van Pim aan en stelt vervolgens dat dat niet nog eens mag gebeuren (al gaat dat ten koste van vrijheid). Ben je goddomme nu al vergeten dat je een jaar terug nog Baudet hebt gedemoniseerd samen met Jinek? Achterbaks enge bent dat je bent!

MoltisantiBeer | 28-03-18 | 23:24 | 1

Dat dus ..... + veel .....

Pjotterdjotter | 29-03-18 | 10:28

Spijker, kop Van Rossem! Woord voor woord mee eens.

De enige manier om die niet-plezante kaboutermutsen het hier zodanig onplezierig te maken dat ze er zelf voor gaan kiezen om te vertrekken, is juist een uitbreiding van de Vrijheid van Meningsuiting in plaats van het te beperken. Die gristenen zullen, als ze zo doorgaan met hun valse vrienden, nog van een koude kermis thuiskomen (en dat wil ik niet meemaken). Een "klein stukje van die vrijheid opofferen"? Geen denken aan!


Enrique C | 28-03-18 | 23:18 | 2

, is juist een uitbreiding van de Vrijheid van Meningsuiting in plaats van het te beperken.
Enrique C | 28-03-18 | 23:18
U moet zich wel realiseren dat uitbreiding dan ook voor de moslims geld.

botbot | 28-03-18 | 23:33

@botbot
Correct. Ik heb ook liever dat we weten wie de haatimans zijn - zet ze voor schut, lach ze vierkant uit, confronteer ze met plaatjes van hun nepprofeet. Net zoals de linksgekkies met rode boekjes mogen zwaaien van Lenin en Mao, mogen mafkezen aan de rechterzijde ook met een boekje zwaaien. Het beperken van de Vrijheid van Meningsuiting, censureert en beperkt mijn recht van meningsvergaring (en wie gaat dan bepalen wat ik mag horen en zien? Kafka Orwellogren?)

Enrique C | 29-03-18 | 00:06

Opvallend trouwens dat er nu een soort van nationaal alarm ontstaat aangaande een fatwa. Dit dus nadat een 'linkse kameraad' een fatwa kreeg, dan begint links eindelijk iets te ruiken.
Ten tijde van Fortuyn en Van Gogh, en Hirsi Ali, rook links helemaal nergens een kwalijk geurtje.

marjen | 28-03-18 | 23:17 | 2

Het is een schande.

tata1981 | 28-03-18 | 23:24

Vermoord, vermoord en het land uit gebonjourd.

LuckyGirl | 28-03-18 | 23:40

Voor het historisch perspectief:
-
Timmermans is "onze" Chamberlain.

Rest In Privacy | 28-03-18 | 23:14 | 5

PS, beste stuk (tot zover) van het jaar!

Rest In Privacy | 28-03-18 | 23:56

Dank je!
Al die kroontje voor al die nicks, wat heb je daarvoor moeten doen?

Ongeblustekalk | 29-03-18 | 00:01

@ Ongeblustekalk | 29-03-18 | 00:01
Geld, Lalalalala
www.youtube.com/watch?v=ILAAqNVxS08
Ps: aan van Rossum en natuurlijk jouw bijdragen! :)

Rest In Privacy | 29-03-18 | 00:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Er werken droplullen bij de overheid die met verblijfsvergunningen strooien. Dan krijg je dit soort dwazen in je land. Geboren in Libanon maar Syrisch paspoort. Niet meer welkom in eerst Saudie Arabie en vervolgens De Emiraten vanwege anti amerikaanse preken. En dat geeft men een verblijfsvergunning hier in Nederland. Hilarisch.

drs. P | 28-03-18 | 23:14

Jonge kinderen gaan hier in Rotterdam 5 x per week naar koran les!
Jong geleerd nietwaar.............
Was vanavond op TV Rijnmond die een "beeld" liet zien van de imam
van de (mocro) Essalam moskee. Allemaal vrede.........

demaup | 28-03-18 | 23:14 | 2

Dat is toch die moskee waar el Moumni (?) Preekte dat heaumeaux met hun hoofd naar beneden fan flatgebouwen afgegooid moeten worden? Niets mis mee!

tata1981 | 28-03-18 | 23:28

@tata1981 | 28-03-18 | 23:28.
Klopt.
Overigens: Die imam (Karrat) was bij de 10 imams waar Franske mee heeft gesproken. Het joch staat links op de foto.
twitter.com/azzedine_karrat

demaup | 29-03-18 | 00:05

De grootste misvatting van de boven ons gestelden is dat, als er kwalijke tendensen zijn in de maatschappij, dat de goedwillenden dan altijd moeten inschikken, een stapje terug doen, water bij de wijn doen, 'de verstandigste zijn', eieren voor hun geld kiezen, niet op hun strepen moeten gaan staan, volgens het motto: de brutalen hebben de halve wereld, dus stellen wij ons wel tevreden met de andere helft. Terwijl je natuurlijk het tegenovergestelde moet doen: grenzen stellen, laten zien wie er de baas is, niet over je heen laten lopen, spierballen tonen. Kortom: de agressor met gelijke munt terugbetalen. Want als wij als volk altijd maar blijven 'inschikken', dan worden we uiteindelijk de Noordzee ingedreven.

Zenzeo | 28-03-18 | 23:09

@Van Rossem: de rekening voor het volgende rondje is voor mij, en ik heb ook nog wat te paffen op zak.

OverdaanDerOnderheid | 28-03-18 | 23:09

Kan het zo'n beetje dagelijks plaatsen maar vooruit:
.
Gastarbeid en Kapitaal – SP brochure 1983: “Ik wil mijn afschuw voor de islam – de leer, de dogmatiek, de verboden, de onbeweeglijkheid, de middeleeuwse achterlijkheid die is ontstaan met deze religie voor nomaden en woestijnrovers – niet onder stoelen of banken steken. Zichzelf opsluitend in een gedragspatroon, dat de originele achterlijkheid halsstarrig in stand houdt , vormen zij een Fremdkörper in onze samenleving, dat niet lijkt te kunnen loskomen, iets bij te leren, iets te willen leren, dus verarmt. Zoals nu kan het niet”.
sptransparant.wordpress.com/gastarbei...

janleuk | 28-03-18 | 23:00 | 1

Nu is dat op zich niet zo erg, maar zij zetten zich 24/7 voor 150% in om hun idiote wereldbeeld ongevraagd aan ons op te dringen. En daar gaat het nu net fout. Het is respectloos! Zij eisen wel van ons respect op alle mogelijke fronten, maar van hun kant komt niets. Enkel eisen en nog meer respectloze eisen. Ben er behoorlijk klaar mee.

prakkie | 28-03-18 | 23:05

De op geloof gebaseerde partijen weten verdomd goed dat de islam een verkeerde bij in de korf is, maar durven niets te doen zonder zichzelf te steken.

kwark001 | 28-03-18 | 22:57 | 2

Behalve dan als we uiteindelijk geen enkele kritiek op geen enkele godsdienst meer mogen hebben.

knutsel_ | 28-03-18 | 22:58

Ja knutsel en dat gebeurd dus nu.

kwark001 | 28-03-18 | 23:00

Iemand die bij de foto denkt aan Alice in Wonderland? Tweedledee & tweedledoo? De live-action versie met Johnny Depp en Mia K?

einStina | 28-03-18 | 22:57

Zie aankomen dat die beperking van vrijheid van meningsuiting straks dan ons betreft die willen waarshuwen voor toekomstige sharia in wetgeving en juist niet wordt toegepast op booslims i.v.m. godsdienstvrijheid. Je kunt er op wachten. Wat is dit toch een griezelkabinet! Einde van scheiding van kerk, in dit geval ook moskee, en staat. Precies wat die engnek en die meeheulende domme christenen willen. Fijne alliantie die twee, maar wel 1 van de duivel!

Jan, Leiden | 28-03-18 | 22:55

OT
De Snor en de Gijp gaan job-hoppen.
Van RTL naar Veronica.

Jan Dribbel | 28-03-18 | 22:55 | 2

Nieuw directeurtje...

Jimmy Mc Clure | 28-03-18 | 23:37

Wie zijn dat? Dat het OT moet.

beter-laat-dan-nooit | 29-03-18 | 00:31

Landverrader Timmermans. We zullen zien wat er gaat gebeuren.

funkyd | 28-03-18 | 22:54

Gewoon huidige wet handhaven en die vent zie je nooit meer terug. Maar dat moet je wel willen!

hoochee | 28-03-18 | 22:53

Uiteindelijk krijg je een leider zoals Assad, Saddam of Khomeini om de Islam te kunnen beteugelen..... alleen zware dictatuur en repressie kan de Islam in toom houden.

Oepsie1234 | 28-03-18 | 22:52

Dat het CDA aan een gebietst saffie lurkt betekent dat het gelijkgeschakeld wordt met de freeloaders die niets doen voor de maatschappij, dat is nogal een verkeerde voorstelling van zaken. Ook het gelijkschakelen van het CDA met de islamitische uitkeringstrekkers is niet onderbouwd.
Sterke nog, de jihad wordt gekoppeld aan het CDA.

De politiek de schuld geven van al het onheil is nogal dom, want het zijn volksvertegenwoordigers, de kiezer is dus verantwoordelijk.

Ongeblustekalk | 28-03-18 | 22:51 | 4

Nee, wanneer iets rammelt en klappert zie ik dat meteen.
Nog commentaar op mijn eerste alinea?

Vast niet.
Ik heb zelf een beroep en dat probeer ik voor 100% te doen, moet je ook eens proberen ventje.

Ongeblustekalk | 28-03-18 | 23:35

Ongeblustekalk | 28-03-18 | 23:35
Rammelen en klapperen hebben in mijn ogen vooral te maken met geluid. De eerste alinea is uit volle borst, de laatste is bijna fluisterend. Die Mark_D hoort dat meteen. Ben benieuwd naar welke muziek die gast luistert. Wat denk jij?

Bakito | 29-03-18 | 05:31

Rage against the machine... killing in the name...

Swonchek | 29-03-18 | 07:38
▼ 1 antwoord verborgen

Kennelijk is het de bedoeling dat er een huis-tuin-en keukenislam ontstaat waarin we ons allemaal kunnen vinden. Door Fawaz als een extremistische gek te bestempelen, met vermeende wederrechtelijke uitspraken, wordt u voorgespiegeld dat de rest van de islam wel ok is. De Aboutalebs zijn normaal zeg maar.

Laat u geen zand in de ogen strooien. Laat Fawaz spreken, hij verkondigt de islamitische waarheid. Er is geen gematigde polderislam die wel bij Nederland past.

knutsel_ | 28-03-18 | 22:51 | 7

Ja maar natuurlijk. Wat is het nou, is het stemvee dom, of ligt het aan de gekozen volksvertegenwoordiging?
Eigenlijk weet je het gewoon niet, al lijkt het van wel.

Ongeblustekalk | 28-03-18 | 23:39

Allebei. Behalve dan dat je aan domheid niks kan doen.

knutsel_ | 28-03-18 | 23:43

Je kan domheid wel links laten liggen.
Maar als journalisten fetisjist gaat dat niet lukken, aard van het beestje. Heel menselijk.

Ongeblustekalk | 28-03-18 | 23:57
▼ 4 antwoorden verborgen

De Islam in Nederland kost ons zo godsgruwelijk veel centen en vrijheid dat niemand het meer uit kan rekenen. Islam, van mij mag het retour Woestijnië gestuurd worden.

Oepsie1234 | 28-03-18 | 22:48

Timmermans klinkt als een Duits politicus uit het midden van de 20e eeuw: "Vor uns liegt Der Islam, in uns marchiert Der Islam, und hinter uns kommt Der Islam!"

knassie | 28-03-18 | 22:46

das war einmal - Raus !!

Ervaringsdeskundige | 28-03-18 | 22:45

Timmermans is typisch zo'n islamo-socialist, die bij iedere stinkende scheet van de islam roept dat hij niets ruikt.

Nelis SplitBloes | 28-03-18 | 22:44

Het zou beter zijn als men de vrijheid van godsdienst zouden beperken in plaats van de vrijheid van meningsuiting.

Faphorst | 28-03-18 | 22:43 | 2

In elk geval graag af van Artikel 23, waardoor wij de hersenspoeling van de jeugd bekostigen. Maar de christenen zijn er erg op gesteld dus kansloos.

jan99 | 28-03-18 | 22:59

jan99.
Niet de jeugd. Alleen die kinderen van gelovige ouders, dat is het recht en de opzet. Dat derden gebruik willen maken van de kwaliteit van die scholen, betekent dat zij de christelijke scholing moeten aanvaarden, hoewel zij dan thuis, als zij dat believen, dus eventeel andere geluiden kunnen laten horen.
Dus u overdrijft met uw hersenspoeling; de school is redelijk marginaal aanwezig in het leven van het kind.

marjen | 28-03-18 | 23:30

De vergelijking met peuken en biertjes bietsen doet me meer denken aan het relatief hoge m̶i̶s̶b̶r̶u̶i̶k̶ , pardon, gebruik van uitkeringen door genoemde bevolkingsgroep. Boven op alle andere islam-ellende staan ook veel sociale stelsels in West Europa op springen, nog voor de vergrijzing toeslaat.

Maar los daarvan. Diverse experts waaronder Hiddema hebben al aangegeven dat deze uitspraken wel degelijk bestraft kunnen worden. Met de huidige wetgeving; er hoeft dus helemaal niks aangepast te worden. Notoire tegenstanders van criminaliteit en terreur stonden al voor veel minder voor de rechter. Zeker van mensen met 2 paspoorten kan het Nederlandse gewoon worden ingetrokken, en dan mogen ze optieften.

De wet voldoet, de wet wordt alleen niet toegepast.
We moeten onszelf geen censuur opleggen, we moeten wakker worden.
Kennelijk is het gevaarlijk als een imam iemand een "afvallige" noemt. Precies zoals het een gevaar is als de imam iemand een ongelovige, een jood, een homo, een heks, een atheïst, een hoer, een zelfdenkend mens of een ketter noemt.
Omdat de islam op al die "misdrijven" de doodstraf zet.
Met zo'n religie is gewoon iets grondig mis.
Die moeten we hier niet willen hebben.
Laat Fawaz die praatjes maar in zijn geboorteland verkondigen.

Wilders werd ooit aangeklaagd voor "minder minder minder", foei!
Maar de plannen die hij daartoe presenteerde zijn al lang wettelijk geregeld;
- minder binnenlaten (vandaar de deal met dictator Erdogan);
- notoire overlastgevers uitzetten (kan al lang, maar gebeurt vrijwel nooit);
- oprotpremies om verhoudingen recht te trekken (gebeurt ook al lang).
We hoeven helemaal geen gekke dingen te doen om te voorkomen dat hier over 30 jaar de jihad losbarst. Alleen een beetje politieke wil, en handhaving van de reeds bestaande wetgeving.

Dandruff | 28-03-18 | 22:35 | 9

Van Duyvenbode | 28-03-18 | 22:45,

Precies. De enige enigszins "leefbare" landen in de islamitische wereld zijn brute dictaturen. Alleen gewetenloze dictator kan de islamitische schreeuw om sharia en jihad onder de duim houden.
Democratie + islam = onhoudbaar.
Dus als het aandeel islam in een land te groot wordt komt er een dictatuur. En dan is een fascistische dictatuur helaas te verkiezen boven een islamitische dictatuur.
Kennelijk is dat wat de EU en de daaraan gelieerde kartelpartijen willen.

Dandruff | 28-03-18 | 23:08

marjen | 28-03-18 | 22:57,

Grappenhaus heeft een heel ministerie tot zijn beschikking, hij weet heus wel dat er zat manieren zijn om Fawaz en andere haatzaaiers aan te pakken. En anders kan hij even aan Hiddema vragen mogelijkheden zijn.
Maar hij doet dat niet; er is dus geen politieke wil.
Grappenhaus bedenkt liever een wet om Wilders een volgende keer harder aan te kunnen pakken.

Dandruff | 28-03-18 | 23:19

En om die dictatuur steeds dichter bij te laten komen, is het wel zo handig om de sociale stelsels te laten ploffen door grote instroom van gelukszoekers; dit vergroot namelijk de sociale onrust en daarmee de roep om een sterke staat, de EU.

NasiGordon | 29-03-18 | 09:10
▼ 6 antwoorden verborgen

RickyLaRue:
kijk uit, zolang je een zwitsal bent wordt er extra op je gelet.
Het zou zonde zijn van je lidmaatschap als je een ban krijgt.

LuckyGirl | 28-03-18 | 22:34 | 2

Klopt. Ik werd gister gejorist omdat ik middels een grapje een spelfout benoemde, en omdat ik iemand gerust stelde. Soms begrijp ik het ook niet. *kijkt inschikkelijk*

einStina | 28-03-18 | 22:51

Toch een beetje vreemd nietwaar. Ik heb niemand beledigd, behalve die haatbaard meneer.
Daar zijn we allemaal tegen toch?
We zitten allemaal in hetzelfde kamp.
Dusss...

RickyLaRue | 28-03-18 | 23:27
-weggejorist-
hagelkruis | 28-03-18 | 22:32

De Europese maatschappij?
Wat is dat, waar is dat en wie zijn dat?

LuckyGirl | 28-03-18 | 22:38

@LuckyGirl | 28-03-18 | 22:38

Dat is precies het doel van de EU altijd al geweest. Multiculturalisme. De instroom van asielzoekers heeft niets meer te maken met een crisis, maar is gewoon een voortopgezet plan.

Klutskwijt | 29-03-18 | 02:35

De islam is het grootste gevaar voor Europa. De islam veroorzaakt een verdeelde samenleving en een gesloten samenleving. Dat Timmermans imams uitnodigt en er ook nog trots op is is van een domheid die niet te beschrijven is. Timmermans gaat de geschiedenis in als de grondlegger van de ondergang van Europa.

Eddy67 | 28-03-18 | 22:31 | 1

Eddy67 | 28-03-18 | 22:31 ,

Welnee.
We hebben in West Europa vele tienduizenden politici zoals Timmerfrans. Dit beleid wordt al een paar decennia gevoerd.
Als je houten huis door een termietenplaag instort kun je ook niet één zo'n beestje oppakken en zeggen "dit is de grondlegger van het probleem".

Dandruff | 28-03-18 | 22:45

Het valt me tegen dat Wilders ook pleit om de VvmU in te perken.
Niet goed nagedacht, Geert.
Ze pakken jou en Baudet als eerste aan.

Jan Dribbel | 28-03-18 | 22:28 | 3

Wilders pleit om de VvMU in te perken? Huh? Ik weet wel dat de PVV voor de sleepwet is (ook dom) maar dit?

Lupuslupus | 28-03-18 | 22:34

Dat is heel juist, Jan.
Gevaarlijk ondoordacht.

LuckyGirl | 28-03-18 | 22:35

Geert zijn vvmu wordt op allerlei slinkse manieren al beperkt. Voor hem gaat het geen verschil maken.

drs. P | 28-03-18 | 22:45

Minderheden die worden binnen gehaald dankzij de multicul, herbergen zelf een minderheid die wordt onderdrukt. Denk hierbij aan de vrouwen en homosexuelen of mutilatie. van genitaliën van kinderen bij de moslims, joden en hindoes etc etc. Het subsidiëren en welkom heten van minderheden met dit soort praktijken moet stoppen. Juist de regering dient hier een uitgesproken positie in te nemen. En uiteraard één van afkeur.

Go_Vegan2.0 | 28-03-18 | 22:27

Uitbreiden van de Nix18 campagne: geen drank, drugs, tabak of religie (want opium voor het volk) onder de 18! Eens kijken hoeveel ploflims we dan nog overhouden.

ScumbaggusMaximus | 28-03-18 | 22:27 | 3

De uitspraak was: opium *van* het volk. Maar dat terzijde. Wat u schrijft kan natuurlijk helemaal niet. Of wilt u bij iedereen achter de voordeur gaan kijken? Dat hebben ze trouwens in de USSR geprobeerd met de Christenen maar is niet gelukt. Men hield gewoon huisbijeenkomsten en sinds de USSR uiteen is gevallen hebben ze daar de Orthodox Russische Christen Poetin aan het bewind.

Lupuslupus | 28-03-18 | 22:32

Van, voor,mag alle twee. ligt er aan wie je wil citeren.

miko | 28-03-18 | 23:09

Natuurlijk *kan* het wel; we doen het tenslotte voor drank ook, en wat daarmee achter de deur gebeurt is ook niet controleerbaar. Of het wenselijk dan wel zinvol is, dat is weer een ander verhaal.

Mbovenka | 29-03-18 | 11:32

Volgens mij is het aanscherpen van de vrijheid van meningsuiting een domme zet. Wat bereik je er mee? Dat de vrijheid van meningsuiting minder is geworden voor iedereen om 1 haatbaard iets zegt. Dacht je nu echt dat die baard letterlijk hetzelfde blijft zeggen? Nee, die past zijn tekst een beetje aan en dan valt het weer onder de vrijheid van meningsuiting.
En tegelijkertijd kan het OM Wilders of Baudet eerder voor de rechter dagen wegens haatzaaien, omdat de vrijheid van meningsuiting weer kleiner is geworden.

Schadenfreude | 28-03-18 | 22:21 | 1

Politici blijven maar mennen: laten we onszelf niet aantasten in onze manier van doen, gewoon verder leven anders krijgen de terroristen hun zin.

Om vervolgens de zoveelste regeling te treffen die iedereen aantast in het doen en laten.

LuckyGirl | 28-03-18 | 22:27

Altijd een hoop gezeik met die pislam. En je weet, dit is nog maar het begin. De komende generaties gaan nog heel wat beleven.

Van Duyvenbode | 28-03-18 | 22:17 | 2

Zeker weten.

Lupuslupus | 28-03-18 | 22:19

We zullen overwinnen.

tata1981 | 28-03-18 | 22:26

Chapeau voor de foto-fucker!

Tikkie Terug | 28-03-18 | 22:11 | 1

Van rossem, heerlijk stukkie!

Franque | 28-03-18 | 22:11

Zou onze Frans weleens de reacties op z'n tweets lezen?
-
Hoewel ze qua inhoud beter aan sluiten op de werkelijkheid zijn ze niet erg vleiend (je lacht je rot).
Maar Franske kennende zal daar wat tegen gedaan moeten worden en moeten de mensen die op z'n achterlijke tweets reageren aangepakt worden. Wat unsere Fanske niet door heeft, is dat uitlokking en moedeloosheid van het aperte niveau een hele grote rol speelt.
Wat een gevaarlijke naïeve idioot.

bananabanana | 28-03-18 | 22:08 | 1

Franske mot deaud, jneid mot deaud en dumba$$ berbaar mot deaud. En gauw ook.

Swonchek | 29-03-18 | 07:34

Gaat Rimmerfrans ook met rabbijnen en priesters praten? Nee natuurlijk niet, het plan is om zoveel mogelijk islamitische immigranten naar de EU te halen en dan kan je als pro-actief vetzakje jezelf maar beter indekken bij deze toekomstig religieuze leiders.

BozePaarseMan | 28-03-18 | 22:05 | 4

Timmermans voedt de krokodil in de hoop als laatste opgegeten te worden.

LuckyGirl | 28-03-18 | 22:18

klopt memek, maar ook deze Imams zijn zich bewust dat ze dat nog niet meteen kunnen eisen. Dat komt later wel.. nu lijkt mij el Timmerfrans wel zo'n slapjanus die zich direct bekeert tegen die tijd.

BozePaarseMan | 28-03-18 | 22:19

Er zit veel vlees aan, die laatste hap zal smaken.

BozePaarseMan | 28-03-18 | 22:22
▼ 1 antwoord verborgen

Islam is zeker onderdeel van ons verleden; de slag bij Poitiers en de slag bij Wenen toen een van de door Timmerfranz zo gehaatte Polen (Jan Sobrieski) Europa van bezetting redde. Maar dat zal NSBer Timmerfranz wel niet bedoelen

Rest In Privacy | 28-03-18 | 22:03 | 2

Paar maanden geleden nog een video bekeken van tienduizenden(!) Polen die demonstreerden tegen de islam. Was machtig mooi om te zien.

Lupuslupus | 28-03-18 | 22:25

U bent niet volledig. De reekst begon met Tervel (717–718 oorlog tegen de Arabieren) . Dus Tervel, Martel, Sobieski. Hier de link en.wikipedia.org/wiki/Tervel_of_Bulga...

Maartenalsoptwitter | 29-03-18 | 07:31

Het probleem is dat we mensen hebben binnengehaald die onze seculiere samenleving niet ondersteunen, niet dat zij daar uiting aan geven. Als we de vrijheid van meningsuiting moeten afschaffen om aanslagen te vermijden dan storten we ons alleen maar verder in de shit. Het is onvermijdbaar dat we met zijn allen de prijs voor de linkse ijdelheid gaan betalen.

Panos88 | 28-03-18 | 22:03 | 1

+1, VvMU is een voorwaarde voor een democratische rechtstaat, net zoals controle mechanismen en reparatie-mechanisme daarbij horen. Dus ongeveer alles waar de regering Prutte doodsbang voor is maar zegt voor te staan.

O2Neutraal | 28-03-18 | 22:59

Mijn devote atheïsme stoelt op het feit dat ik van mening ben dat geen enkele religie een status verdient in de wet, het onderwijs, de politiek en de samenleving als geheel. Zeker als ik de gang van zaken met islam hier in Europa gade sla, dan kruipen de rillingen me weer over de rug. Soortgelijke rillingen die ik kende toen ik ruim 55 jaar geleden op een school met den bijbel zat (er was in dat dorp geen keus). En o jee wat was god toch allemachtig en jezus barmhartig; het werd er desnoods met geweld, dreiging en intimidatie ingeramd.
En dat bij weerloze kinderen op een (lagere) school, knap toch!
Gelovigen kunnen wat mij betreft gewoon geloven wat ze willen, dat is hun keuze vrijheid, dat maakt me in beginsel niets uit. Of dat geloof in god, allah of kippenstront is, het is wat je er zelf van knutselt, maar in de basis allemaal hetzelfde. Maar onder voorwaarde dat je je smoel erover houdt en er niet mee gaat dreigen of nawijzen, laat staan voordelen mee wilt behalen. Zoiets als god zal je straffen, of je brand in de hel.
Fijne club dat soort gelovigen, wie zou die hel verzonnen hebben, vast een hele fijne vent. Zoiets als geloof in mij of ik schiet.
Maar religie, de onderliggende organisatie, het sprookjesboek waarop geloof drijft, dat verdient geen status. En als het dan ook nog iets extreem achterlijks als islam betreft dan hoef je toch geen 5 seconden te twijfelen.
Grapperhaus en het CDA zetten de klok weer decennia terug, en ze leren het ook nooit af, religie verpest het weer. Typisch CDA.

Memek | 28-03-18 | 22:02 | 2

Je vergeet dat Grapperhaus een juridisch middel zoekt om zulke haatimams te kunnen oppakken. Hij heeft zeker niet gepleit voor de afschaffing van de vrije meningsuiting.

marjen | 28-03-18 | 22:11

marjen | 28-03-18 | 22:11
Als een imam niet meer mag zeggen wat hij wil en het blijkbaar geen verkapte oproep tot geweld danwel moord was (aldus de staf van Grappenhaus die hen gelooft), dan was het dat misschien ook niet? Hoeveel moeten we dan opgeven om hem nog aan te pakken, het is het mij allemaal niet waard meer. Laat hem maar lekker roepen en dan mogen die harde werkers bij de AIVD en co zijn gehoor gaan volgen als het gevaar toch reeel is, dat kunnen zij ook beter inschatten want ik kom niet bij de beste imam luisteren immers, dan is daar meteen ook geen sleepnetwet voor nodig. En als ze daar niet komen luisteren, dan moeten ze dat maar eens gaan doen, daar bestaan ze voor.

O2Neutraal | 29-03-18 | 11:11

Oh ja, de handelswijze van de EU tov Rusland is zeker dom en gevaarlijk. Hopelijk zien 'onze' leiders het licht en gaan ze zich richten op de echte bedreigers van de democratie. Maar dat zal onze Ruslandkenner wel niet bedoelen.

BozePaarseMan | 28-03-18 | 22:09

Russen hebben geen vrijbrief om hier kinderen te molesteren.
Gevaarlijker dan de koude oorlog, HAH!

LuckyGirl | 28-03-18 | 22:09

Ik vind de vraag of deze Fawaz de wet overtreedt eigenlijk ondergeschikt aan de vraag wat Fawaz met de wereld voorheeft. De man maakt er geen sport van de wet net wel of net niet te overtreden, de man zal, om zijn leer te verspreiden, als vanzelf zich bij voortduring in dat schemergebied bevinden. Want die Salafistische leer staat op talloze punten haaks op alles wat wij democratie noemen en wat wij koesteren.
Het is naar mijn idee zaak om dit soort halve zolen niet de kans te geven in het verborgene, in de schemer te opereren, maar wat zij zeggen aan de oppervlakte te krijgen en te houden en elk woord dat ze uitspreken onderwerp van discussie, van debat, van polemiek te maken.
Flikker hem het land uit, en een ander neemt zijn plaats in, in de schemer.

Schoorsteenveger | 28-03-18 | 22:00 | 3

Precies, gooi het maar in de openbaarheid, gebruik hem maar als magneet zodat de diensten nog wat bijvangst hebben.

LuckyGirl | 28-03-18 | 22:07

Het probleem met deze meneer is wel dat door hem af te schilderen als een extremist hij een karikatuur maakt van de islam. Daardoor wordt het makkelijker om te roepen dat de "gematigde moslim" toch echt niet zo als hij denkt. Hij haalt als het ware ideologisch gezien de kastanjes uit het vuur. De denkbeelden van de islam blijven hetzelfde, maar omdat hij wordt opgeworpen als hetgeen de ware islam zogenaamd niet is, worden de feiten hierdoor enigszins verdoezelt.

knutsel_ | 28-03-18 | 22:22

knutsel_ | 28-03-18 | 22:22 |
Exact. Dat is wat Asscher weer probeerde, vanuit de zijlijn 'vaststellen' dat het hiet om een aberratie gaat. Is Asscher een Islamdeskundige dan? Weet hij de verhoudingen tussen de talloze groepen binnen die religie die alle hún Waarheid claimen en mekaar naar het leven staan? Wie steunen Afwas, wie veroordelen hem, wie stellen zich lankmoedig op, en waarom? Trek het naar de oppervlakte, en laat het hen ons vertellen, in plaats van dat wij, vanuit een of ander baïef Westers normen- en waardenpatroon, het voor hen gaan uitmaken.

Schoorsteenveger | 29-03-18 | 09:21

Maar in deze panelen wordt regelmatig opgeroepen de vrijheid van godsdienst en de vrijheid van onderwijs te beperken. OOK vanwege de islam.
Soort sleepnet idee, want 'een bepaalde groep' er uit vissen, dat kan kennelijk niet.

marjen | 28-03-18 | 22:00 | 4

Lupuslupus,
Ja. Eens.
En ik heb mij zeker verdiept in verscheidene religies. En verdiepte mij ook in seculiere stromingen. En heb al die anti-christelijke scheldpartijen vernomen en soms overdacht. Maar niets weegt op tegen dat geloof van genade, zoals beschreven in het Nieuwe Testament.

marjen | 28-03-18 | 22:41

marjen | 28-03-18 | 22:41
Blijft even dom.
En een godsdienst kiezen op het feit dat hij het beste bij verlichting komt is zowat onnozeler. Dat nieuwe testament heeft het oude niet uitgesloten en genade is alleen voor de beliebers weg gelegd. verwerpen van de heilige geest betekent nog steeds geen genade.

miko | 28-03-18 | 23:02

miko,
Als 1 van je kinderen schade heeft veroorzaakt door een bal door een ruit te trappen, waarna jij als vader de schade wilt betalen, is dat voor mij de aardse vergelijking. Maar dit is verder geen plek voor theologische discussies, hoewel de anti meningen je wel om de oren vliegen.

marjen | 28-03-18 | 23:52
▼ 1 antwoord verborgen

Het is toch duidelijk dat die Fawaz Jneid gesouffleerd wordt door iemand die precies op de hoogte is weet wat hij wel en niet kan zeggen, zelf is hij daar zeker te dom voor! Het is dus te hopen dat hij snel iets aan zijn tong krijgt, hetgeen hij eerder Ayaan Hirsi Ali toewenste....

JI-HAAT | 28-03-18 | 22:00 | 1

Yep. Die is gewoon door die druif van een Klappertand gebeld met juridisch helemaal correcte instructies en een lekker bedragje op de bankrekening. Heeft niks meer met normaal regeren van een land te maken.

VeelTeSteil | 28-03-18 | 22:05

Wat is het toch ook een misselijke kerel.

vanvandaag | 28-03-18 | 21:59
-weggejorist-
VeelTeSteil | 28-03-18 | 21:58 | 1

"De islam van Fawaz Jneid kent geen vrijheid van godsdienst buiten de islam". De Verlichting in Nederland is begonnen gelijktijdig met of dankzij de opkomst van de vergelijkende godsdienstwetenschap. Theologen als Balthasar Bekker (1634-1698) verrichtten baanbrekend werk door godsdiensten naast elkaar te stellen en te bestuderen. Reeds dit 'naast elkaar stellen en bestuderen' was destijds iets volstrekt revolutionair nieuws. Dankzij Bekker's studie is de Westerse samenleving bevrijd van het geloof in duivelen en bezetenheid. Mensen in het Westen worden behandeld voor psychische aandoeningen; zij worden niet meer aangezien als bezetenen. Maar toen in Parijs een paar dagen geleden Mireille Knoll beestachtig van het leven werd beroofd, gilde de dader het uit: "Ik heb de Satan gedood!" De aanhangers van de Islam verdragen niet, dat hun godsdienst naast anderen gesteld en bestudeerd wordt. Ze verdragen alleen de onderwerping van twee godsdiensten (de Joodse en Christelijke) onder hun godsdienst. Bij haatsjeiks als Fawaz Jneid is meteen op te merken, dat hij de Verlichting, de samenleving die is voortgekomen uit de Verlichting (waarin geen plaats meer is voor duivelen en bezetenheid) en de wetenschap die godsdiensten naast elkaar bestudeert, verwerpt. Met als direct gevolg: de antisemitische moord op Mireille Knoll, de moord op Theo van Gogh enz. enz. Het feit dat minister Grapperhaus (gesteund door Raad van State CDA-man Jan Hein Donner) niet Fawaz Jneid wil aanpakken heeft zijn grond in de anti-Verlichtingsideologie die het CDA nog steeds huldigt. Zoals de Gereformeerde Kerk in de 17e eeuw fel zich verzette tegen de ontdekkingen van Balthasar Bekker, zo blijkt nu het CDA nog steeds tegen de vrijheid te zijn die de Verlichting in Nederland (als eerste in Europa) heeft gesticht. Het CDA spant samen met islampredikers als Fawaz Jneid en de moordenaar van Mireille Knoll tegen de Vrijheid Van Meningsuiting.

Eeuwig..Op..Vakantie | 28-03-18 | 21:56

Dan te bedenken dat dit allemaal jaren 60/70 vorige eeuw toentertijd aanving met hadden z.g. produktie arbeiders nodig, enfin agenda politiek ging ermee vandoor rest is history. Tog zijn er zekere parallelle overeenkomsten voortraject 14 juli 1789 zo liet Louis 14e de Turkse vloot overwinteren in Toulon dit gelijk als nu tot grote vreugde bevolking, Ach zoals de Oude Grieken zeiden; De molens der goden mijn vriend draaien langzaam maar wel zeker!

william7055 | 28-03-18 | 21:54

The horror. Wat een wereld. Ik kan er met mijn gezonde verstand niet meer bij.

frisenfruitig | 28-03-18 | 21:51 | 2

Ik ben blij voor de armen van geest. Die hebben niks door totdat men met kromzwaard voor de deur staat. De Monica Geuze's en Lars Veldwijkjes van de wereld par exemple.

VeelTeSteil | 28-03-18 | 21:56

Er zijn ook een hoop goede mensen, frisenfruitig.
Laten we de droefheid delen.

LuckyGirl | 28-03-18 | 22:02

Je zou toch denken dat ze het licht een keer gaan zien. Niet dus. Islam is nucleair vergif. Dat wil je gewoon niet in de buurt hebben. Niet in de buurt betekent gewoon minstens een flinke zee er tussen. War is coming.

npo | 28-03-18 | 21:51

Islamitisch europa klinkt best leuk.

rein9576 | 28-03-18 | 21:44 | 2

Vraag eens nieuwe pilletjes aan uw dokter.

Lupuslupus | 28-03-18 | 21:52

Pammetjes vergeten vriend?

VeelTeSteil | 28-03-18 | 21:53

Ad Melkert en Paul Rosenmöller mochten ook hun gal spuwen met de consequenties van dien. Hoe is dit anders?

Mister.Bagger | 28-03-18 | 21:44

Die Frans Timmermans is wel een van de grootste NSB'ers die er rondloopt, wat een uitspraak weer! "The Muslim community is part of our past, it is part of our present and it will be part of #Europe's future." Jazeker nuttige idioot, maar om nou te zeggen dat het allemaal een positieve toegevoegde waarde heeft gehad, is of krijgt: nee! nee! nee! Wel eens van het paard van Troje gehoord lamlul?

De waard zijn gast | 28-03-18 | 21:42 | 1

Paard van Troje is niet van toepassing. 's Nachts worden de poorten gewoon opengezet. Door verraders. Die voor een tribunaal horen te verschijnen.

LiniaalRectaal | 28-03-18 | 22:45
-weggejorist-
LuckyGirl | 28-03-18 | 21:41 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Is de voorraad polonium al op bij de aivd? Anders kunnen ze dit toch makkelijk oplossen?

The2Amendment | 28-03-18 | 21:40 | 3

Tong eruit is een beter idee.

LiniaalRectaal | 28-03-18 | 22:15

@VeelTeSteil LOL

LiniaalRectaal | 28-03-18 | 22:31

Als ruim 40% voor het afstaan van vrijheden voor een sleepwet stemt, dan maak ik me ernstig zorgen over hoe snel dit kaasschaafproces van afpakken van rechten en inperken van vrijheden zal gaan.

027 | 28-03-18 | 21:39

Het blijft trouwens verdacht rustig over dit bericht van vanmiddag: www.telegraaf.nl/nieuws/1847422/man-s...

In mijn belevenis is zoiets een aanslag. Of was dit weer een verwarde man met heel veel behoefte aan een Snickers?? Waar is de ophef?

marcoplarco | 28-03-18 | 21:37 | 4

We moeten Geert Wilders niet in de kaart steken, kijken... Eh kom nou hoe heet dat toch spelen! Is er niks bekend over de persuasie van deze stekelvarken, bij de weg?

VeelTeSteil | 28-03-18 | 21:43

Uit het artikel: "Zodra de melding van het steekincident bij de meldkamer binnen komt, wordt er via camerabeelden naar de verdachte uitgekeken. Al snel wordt hij gezien en kan hij gevolgd worden. Politie-eenheden worden naar de verdachte gedirigeerd waarna hij in de Witte de Withstraat is aangehouden. Echter nadat bleek dat de man 'Allah Ahkbar' had gescandeerd en op de camerabeelden duidelijk zichtbaar was dat hij in zijn andere hand een koran droeg, werd het camerasysteem plotseling gereset. De beelden zijn hierbij verloren gegaan en de oorzaak is niet te achterhalen."

De waard zijn gast | 28-03-18 | 21:47

Aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid: de ‘man uit Apeldoorn’ heeft zijn roots niet in Apeldoorn, maar in een zandbak ver van hier.

Road to serfdom | 28-03-18 | 21:50
▼ 1 antwoord verborgen

Zolang men blijft menen, dat de 'Islam' een vergelijkbare godsdienst is met Christendom, of met Jodendom, zolang zal men in de fuik vastlopen van 'gelijke godsdiensten ook gelijk behandelen'.
De ene godsdienst is de andere godsdienst niet.
Er zijn (met veel moeite) tot beschaving gedwongen godsdiensten (onvrijwillig, maar toch), en er zijn nog steeds primair primitieve godsdiensten, die niet beschaafd zijn geworden, maar zelfs de beschaving bedreigen.
en hé, dan ben je wel heel erg stom, als je de ene godsdienst dezelfde rechten geeft, dezelfde bescherming, dezelfde vrijheid van meningsuiting, als de andere godsdienst.
Kunt u dit stukje redenering begrijpen (?), gefeliciteerd, want dan bent u intelligenter dan de wegkijkende coma-denkers in de politiek, die alleen maar zo bijziend zijn als kippen; inderdaad, zo kippig als wat. Niet instaat, of althans, niet bereid, het grotere plaatje te overzien met bijpassende visie.
Onze politici; kleingeestige en kippige korte-termijn-denkers.
Onze grootste bedreiging in het Westen is niet van buitenaf, of van de Islam. Onze grootste bedreiging is van onze kippige, bijziende politici, die niet verder kijken dan één week, één maand, een ambtstermijn.

Der Paulie | 28-03-18 | 21:37 | 6

@Lupus. Heb 'm ook geblockt. Mensen worden gemarteld, afgeknald, de keel afgesneden, aan flarden gereden en meneer staat alles te vergoelijken.

Boer Kini | 28-03-18 | 21:59

Lupuslupus | 28-03-18 | 21:55

Gelijk heeft u, hij begint u zo langzamerhand te stalken.

GKJP | 28-03-18 | 22:00

Good for you, Lupuslupus.

LuckyGirl | 28-03-18 | 22:22
▼ 3 antwoorden verborgen

"Dit is geen pleidooi voor het inperken van de rechten van moslims in Nederland"

Dat zou het wel moeten zijn. Niet onze rechten, maar het recht op het verspreiden van, het beleiden van en het uitdragen van islam zou drastisch ingeperkt moeten worden! Er gaat meer geld op aan de tyfuszooi die islam om zich heen strooit dan aan criminele motorbendes en sektes als Scientology. Maar die laatsten worden aan banden gelegd, terwijl islam gefaciliteerd wordt. Dat kan zo niet langer! ISLAM is het probleem, ISLAM moet aan de ketting!

marcoplarco | 28-03-18 | 21:34 | 6

@marcoplarco | 28-03-18 | 22:44
LOL weer een luchtfietser.
Islam is een wereldwijd erkende religie.
En nu??

Berbaar | 28-03-18 | 22:53

@Berbaar: en dat betekent dat wij ook verplicht zijn dat te doen? Natuurlijk niet, dat is aan onszelf. Niet dat ik daar voor pleit op zich, maar dat het niet zou kunnen 'omdat de islam een wereldwijd erkende religie is' is gelul van een dronken aardbei. Maar daar heb je wel vaker last van.

Mbovenka | 29-03-18 | 11:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Pauw & Witteman hadden ook nog een uitzending waarin ze 'in debat' gingen met deze imam, zoals Grapperhaus ook graag het debat aan wil gaan met jihadstrijders. Hoe durf je mensen met islamitische motieven uit te sluiten, het zijn geen PVV'ers!

GroetenVanUrk | 28-03-18 | 21:33

Dus een Russische diplomaat uitzetten zonder bewijs is geen probleem, en een haatimam met een wagonlading aan bewijs kan niet. Duidelijk!

Winter_is_coming | 28-03-18 | 21:33 | 4

Daar gaat het niet om. In de ene zaak bewijsloos een buitenlander eruitkieperen. In de andere zaak een buitenlander (ja want ook ander paspoort) lekker laten zitten.
Stap 1: NL paspoort intrekken. En ja dat kan!

Winter_is_coming | 28-03-18 | 21:43

Winter_is_coming | 28-03-18 | 21:43 |
Jammer dat je hapt bij die trol.

De waard zijn gast | 28-03-18 | 21:52

@Winter_is_coming | 28-03-18 | 21:43
U schijnt maar niet te (willen) begrijpen dat er een substantieel verschil is tussen de verblijfsstatus van meneer Jneid en die van een diplomaat.
Google is Uw vriend, ik geef het op vanwege zoveel domheid.

Berbaar | 28-03-18 | 22:13
▼ 1 antwoord verborgen

Dat Wilders is veroordeeld en dat vervolging bij deze Fawaz niet kan is moeilijk te geloven. De vervolging van Wilders was verkeerd. De grens moet liggen bij de oproep tot geweld. Als Fawaz oproept tot geweld tegen Aboutaleb kan hij worden aangepakt. Als hij dit niet doet moet hij met rust worden gelaten.

Vula | 28-03-18 | 21:32 | 2

Fawaz noemde abou een vijand van de islam. Tja dat kun je breed interpreteren.
Orwelgron is ook een vijand van de democratie.

miko | 28-03-18 | 21:40

Miko. Welke democratie?

beau van rtl | 28-03-18 | 22:01

De kop van een antonov.

westcoast | 28-03-18 | 21:26

Ook bij de aanslag op de Joodse holocaustoverlever was er islam in het spel. Maar natuurlijk geen woord daarover in het journaal. Sterker nog, er werd gesuggereerd dat de aanslag wel eens uit extreemrechtse hoek zou kunnen komen door te vermelden dat Marine Le Pen voor sommigen niet welkom was bij de herdenking.

Road to serfdom | 28-03-18 | 21:24 | 1

Dat was wel een interessant stukje televisie over de staat van Frankrijk. Een antisemitische moord op een holocause overlevende en de hoogste eer voor een dappere politieman die omkwam bij een terroristische aanslag.

Vula | 28-03-18 | 21:28

Ondertussen zit er in Brussel een pvdafiguur met hier en daar een lokale zetel namens de eu te verkondigen dat die religie top is.Hij moet ze juist uitleggen dat het mooi is geweest en uitgang opengaat als ze hun aanhang niet onder de duim wensen te houden.

van stampij | 28-03-18 | 21:22

Hij wilde het zelf toch niet? Het was de kamer die wilde dat hij ging kijken of aanpassing van de wet mogelijk is. Daarnaast misschien even wachten om te zien waar hij mee komt.

Vula | 28-03-18 | 21:20 | 2

Een CDA Kamerlid vraagt een CDA Minister om de wet aan te passen en wat bijzonder ze zijn het eens en de CDA Minister gaat gretig de wet aanpassen. Terwijl deze Minister de wensen van andere Kamerleden negeert of bagatelliseert.

Reken er maar op dat deze 'vraag' van te voren is besproken en de Minister iemand nodig had om dat balletje voor te geven waarna hij hem met z'n kale bast in kan koppen.

GroetenVanUrk | 28-03-18 | 21:30

Ben je dom of zo? Beiden zijn van het CDA. Dat noemen ze een een-tweetje.

LiniaalRectaal | 28-03-18 | 21:33

De islam parasiteert op de vrijheid en vreet haar beetje bij beetje op, totdat iedereen in die islamitische tirannie zit. Daarom moet uit naam der vrijheid de islam verboden worden. Dat is veel beter voor de vrijheid van iedereen.

tipo | 28-03-18 | 21:20 | 4

De enige partij die de islam wil verbieden is de PVV. Het bloed zal eerst door de straten moeten stromen voordat de andere partijen eindelijk inzien dat de islam weg moet uit Nederland en daartoe stappen gaan ondernemen. Maar dan is het TE laat.

Lupuslupus | 28-03-18 | 21:28

Voor islam hadden we: geen betonlego overal, kon je van alles meenemen in het vliegtuig (zonder je schoenen te laten scannen), kon je topless op het strand liggen, kon je in korte rok over straat (en dat voor het broeikaseffect!), etcetera.
Nou we gaan er echt op vooruit zeg. Verrijking!

Winter_is_coming | 28-03-18 | 21:37
-weggejorist-
Boer Kini | 28-03-18 | 21:42
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een flapdrollen van het CDA! Haatzaaien is al strafbaar. Deze man met zijn te strakke mutsje heeft allang die grens overschreden. Pak hem op, neem z'n paspoort af en schop hem over de grens.

Maria.1 | 28-03-18 | 21:19 | 4

Kan niet, de enige staat die hem wilde was het kalifaat en dat bestaat niet meer. Gemiste kans zou ik zeggen.

miko | 28-03-18 | 21:35

Daarmee kunnen ze 'm twee jaar de bak in slingeren. Persona non grata verklaren dan wel z'n NL paspoort afnemen is weer een ander keteltje vis, en al helemaal als hij geen andere nationaliteit dan de Nederlandse heeft. Niet dat twee jaar de bak in geen erg goed begin zou zijn...

Mbovenka | 29-03-18 | 11:17
▼ 1 antwoord verborgen

Helder geschreven. Lezen die tollenaars van het CDA ook even mee?

tata1981 | 28-03-18 | 21:17 | 1

Tollenaars? Farizeeërs!

LiniaalRectaal | 28-03-18 | 21:19

Is die man niet gewoon betaald door minister Fappermaus om ouderwets z'n waffel open te trekken zodat er een aanleiding is om de VvMU in te perken? Jarenlang hoor je niks van hem en nu ineens wel... Right...

VeelTeSteil | 28-03-18 | 21:17 | 1

Dat dus.

Mark_D_NL | 28-03-18 | 21:30

Duidelijk een een-tweetje. Nepchristenen.

LiniaalRectaal | 28-03-18 | 21:16

Wát je ook doet in je leven, als je met politie of recherche of welk deel dan ook van de staat te maken krijg; beroep je op je zwijgrecht. Als IEDEREEN dat doet houd de ellende snel op.

LifeCatcher | 28-03-18 | 21:14

Hoe is die Grapperhaus eigenlijk in de Tweede Kamer gekomen? Net zo verkozen door de grote hoeveelheid stemmen als die Ollongren?

Mark Verheijen | 28-03-18 | 21:14 | 2

Hij is minister, net als Ollongren.

Vula | 28-03-18 | 21:20

Hallo dombo, sinds wanneer moeten ministers verkozen worden?
Man, man, man, de domheid!!

Berbaar | 28-03-18 | 21:33

ik wist het. ook links en PvdA zelf komt het allemaal wel goed uit. Lekker censureren, gaat goed dit.

oorwormpie | 28-03-18 | 21:13

Deze haat imam dient gewoon het land uit geflikkerd te worden. De rechter die het daar niet mee eens is mag er wat mij betreft achteraan.

Klik_hier | 28-03-18 | 21:12 | 7

@miko | 28-03-18 | 21:34
Eens miko, ik heb liever die idioot hier dan dat men aan de VvMU gaat zitten morrelen.
Het probleem van een een hoop dombo's in de panelen is dat men denkt dat inperken van de VvMU slechts diegenen betreft waar men het mee oneens is.
Doe je niks aan, dom en nooit wat bijgeleerd.

Berbaar | 28-03-18 | 21:47

@Winter_is_coming | 28-03-18 | 21:40
Zucht, U begrijpt er geen reedt van.
Diplomaten kan je willie nillie je land uit pleuren, met mensen die een verblijfsstatus hebben is dat heeeeel anders.
Er is dus geen zelfde wetsartikel mijn Beste.

Berbaar | 28-03-18 | 21:59

Berbaar | 28-03-18 | 21:47
met het CDA moet je oppassen voor je het weet hebben we een Nederlandse Cayetano Ripoll.
Maar jij moet in principe je mond houden over het inleveren van rechten als je voor de sleepwet was.

miko | 28-03-18 | 22:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Wereldwijd heeft men in de westerse wereld plotsklaps de neiging om overal in door te slaan. Alsof de vrijheid van internet bij overheden tot totalitaire overreacties leidt waardoor men al even dictatoriaal wordt als de USSR waar de NAVO tegen is opgericht.

Abject | 28-03-18 | 21:12

Een beetje democratie regelt een hitman via een bevriende (ex)dictatuur voor dit soort recalcitrante relikneuzen. Als ik zo door mijn rolodex blader bij de letter M..... Heeft Maxima niet nog een kennis die voor weinig....?

Pedronegro | 28-03-18 | 21:12

Njah,ik weet niet hoor. Maar ik heb zo een flauw vermoeden dat die inperking ons duurder komt te staan dan die halfgare sjeik.
Laten we wel wezen die C in CDA staat er niet voor niets. Je kunt er straks gif op innemen dat kritiek op de gelovigen ook snel haatzaaien word. Dat gescheld van die maffe imman,iman of hoe je zo een malloot ook noemt zak me worst wezen. Des te beter herken je ze.
Bied die man wat te drinken aan zou ik zeggen. Glaasje warme plumbum of zo

miko | 28-03-18 | 21:12

Het is gewoon beschamend hoe die Jneid hier zijn gang kan blijven gaan. Ik vraag mij af wat er dan wèl moet gebeuren om die vent het land uit te gooien en zijn Nederlandse paspoort ongeldig te verklaren.

Lupuslupus | 28-03-18 | 21:11 | 8

Het probleem hier beste Lupus is dat de man schijnbaar maar 1 paspoort heeft. Alleen het Nederlandse. Afnemen maakt hem statenloos en dat mag niet. Dus wij zitten met dat stuk onmens opgescheept.
Trouwens: goed stuk van Rossem.!

Von Mutzenbacher | 28-03-18 | 22:33

Als je het verschil tussen Vvmu en narcistisch je gelijk willen halen ten kosten van anderen niet kan onderscheiden ben je het gelezen worden niet waard. Als meerdere mensen dat tegen je zeggen zou ik er eens op in de spiegel kijken. Maar ik ben jou niet.

Denkhetnjet | 28-03-18 | 23:38

‘O God, bezorg Berbaar een ziekte die door alle bewoners van de aarde niet kan worden genezen (amen). Hij zou daardoor tevergeefs naar de dood verlangen en treft het niet.’ En: ‘O God, verblind het zicht van Berbaar zoals u zijn hart hebt verblind, O God verblind zijn zicht, O God bezorg zijn hersenen een kanker (amen). O God, bezorg hem een tongkanker.’

Natuurlijk meen ik dat niet want te walgelijk voor woorden, alleen de namen van van Gogh en Ayaaan vervangen door jou naam, de rest heeft die haatbaard gezegd. Maar denk je echt niet dat dit ver over de juridische grens gaat ? Dit is toch zeker strafbaar Berbaar ?

Roze_bril_drager | 29-03-18 | 03:15
▼ 5 antwoorden verborgen

Het CDA zit niet voor niets nog in het zadel. De waarheid roepen is nog steeds not done in de politiek. Daarom heet het ook politiek denk ik. Als het CDA mee wil doen in het circus moeten ze wel dit soort figuren hun dingen laten roepen want anders worden ze ook beschuldigd van fascisme en racisme. Als je niet meedoet met de pestende jongetjes op het schoolplein hoor je er niet meer bij.

Mark Verheijen | 28-03-18 | 21:07

Het is het één of het ander.
Of je tolereert dat haatzaaiers als Jneid de grenzen van de wet opzoeken óf je beperkt de VvMU.
Ik denk niet dat we ons moeten laten opjutten door idioten als Jneid.

Berbaar | 28-03-18 | 21:06 | 7

Zwaait naar Ricky!!
Zeg liever gewoon beschaafd wat U op de lever hebt.

Berbaar | 28-03-18 | 22:08

Ik was beschaafd genoeg.
Moet ik aardig zijn over meneer Jenaad?
Nee toch?
Moeten we aardig zijn voor de haatbaarden?
Wat een hypocrisie.
Zwaait terug naar Berbaar.

RickyLaRue | 28-03-18 | 22:19

Fuck 'gaskamers goedpratende, want redelijke tegenmaatregel' Berbaar.

kaasfondue | 28-03-18 | 23:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Mooi geschreven Van Rossem. Ben het er woord voor woord mee eens.

Lupuslupus | 28-03-18 | 21:05

Goed stuk. Gevaarlijke tijden. Een ontkenningsfase dekt de lading niet eens.
Kwaadaardige ontwikkeling.

Desmoulins | 28-03-18 | 21:03 | 1

Bizar dat onze 'volksvertegenwoordiging' met dergelijke ideeën leeft. Beangstigend.

Zupschufter | 29-03-18 | 00:30

Ik vroeg me al af waar ik dat eerder gezien had, dank.

LiniaalRectaal | 28-03-18 | 21:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken