Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Alarm! Grapperhaus (CDA) gebruikt Fawaz als smoes om vrijheid van meningsuiting te slopen

Het CDA is net krap een paar dagen terug in de regering en de Grapperhaus Gestapo komt alweer achter onze VvMU aan!

Tien jaar na de razzia op het zolderkamertje van Gregorius Nekschot ziet het CDA in de fatwahaatzaai van sheik Afwas een nieuwe kans om de uitingsvrijheid van ons allen in te perken. Zogenaamd omdat hij Fawaz niet juridisch aan kan pakken, dus daarom moet de hele wet maar worden aangepast. Hieronder legt Mr. Hiddema feilloos uit waarom Grapperhaus ook gewoon die haatzaaiende salafistentrol, die al twintig jaar iedereen van Theo tot Ayaan doodwenst en bedreigt, met facebookaccount en al het land uit kan tiefen zonder dat we daar allemaal "een klein stukje van onze vrijheid voor op moeten offeren". Want laat één ding duidelijk zijn, Grabbelsmaus: daartoe zijn we NIET bereid. Die schijtsalafisten gaan ons niet het zwijgen opleggen in dit land, ook niet met de hulp van hun zedige gristenbroeders in het parlement.

Update: Ook Cliteur zegt ‘vervolgen Fawaz kan prima, onder hetzelfde artikel als Wilders’. Hoeft niemands vrijheid voor te worden ingeperkt.

Social

Volledige Grapperfatwa:

Social

Reaguursels

Inloggen

Benjamin Franklin was zijn tijd zo ver vooruit op het gebied van politiek, zoals Leonardo da Vinci was op een hoop andere gebieden. Het is maar goed dat hij niet vanuit zijn graf in zijn land kan zien hoe Europa en Europeanen vandaag de dag nog steeds zo ver achter zijn gebleven gebied van vrijheid, de betekenis daarvan, en het belang van het inperken van de macht en taken van overheden.
Voor mij zijn de meeste Europeanen net als makke schappen in een stal die de boer (overheid) zien als aardig en met de beste bedoelingen enkel omdat hij ze voed en droog houdt, maar niet van bewust dat ze eigenlijk geen vrijheid hebben en dat ze worden vetgemest voor de slacht.

letters_of_cijfers | 28-03-18 | 19:11 | 1

letters_of_cijfers | 28-03-18 | 19:11,
Ik heb uw reaguursel keer op keer gelezen, om het trachten te begrijpen, ik denk dat ik u begrijp.
Naar mijn mening, had u beter als voorbeeld Voltaire kunnen nemen, Leonardo was een genie, Benjamin Franklin ( hoe ironisch ) had het Amerikaanse staatsrecht en grondwet van de Hollanders.
Maar ik snap u enigszins.
Men mist de moed en intelligentie van destijds, om het voor zichzelf als mens op te nemen heden ten dagen.
Is dat wat u een beetje bedoelt?

Bad - Casey | 28-03-18 | 20:19

Was het niet al zo in Nederland dat het liken van een demonstratie op Facebook al kan leiden tot intimiderende bezoekjes van hogerhand ?
En waarom kan hier de persoon in kwestie gewoon vrijuit gaan?
Of is het wellicht onze afkomst dat wij eerder de bel van de deur horen klingelen?
Of wellicht dat aanhangers van een bepaalde stroming volgens een ander rechtssysteem beoordeeld worden?

Rest In Privacy | 28-03-18 | 18:26 | 1


jello624 | 28-03-18 | 18:26,
U bedoelt de kwestie Groningen ?! qua gaswinning, idd dat was en is eng.

Bad - Casey | 28-03-18 | 18:58

Je hoeft toch geen rechten gestudeerd te hebben om te zien dat:

Aan het slot van de preek schreeuwt hij onder meer: ‘O God, bezorg Van Gogh een ziekte die door alle bewoners van de aarde niet kan worden genezen (amen). Hij zou daardoor tevergeefs naar de dood verlangen en treft het niet.’ En: ‘O God, verblind het zicht van Ayaan Hirsi Ali zoals u haar hart hebt verblind, O God verblind haar zicht, O God bezorg haar hersenen een kanker (amen). O God, bezorg haar een tongkanker.’

Vele malen erger is dan de 3 X Minder uitspraak van Wilders. Hoezo kan hij niet vervolgd worden en Wilders wel ? Een paar weken later was Theo dood.

Roze_bril_drager | 28-03-18 | 17:53 | 5

Roze_bril_drager | 28-03-18 | 18:24 ,
Men behoort nu door te hebben, dat wij aan een/de vooravond staan voor zeer groot gevaar ( klinkt overdreven ? een waarschuwing is daarin niks vergeleken, als het gevaar realiteit wordt ).

Bad - Casey | 28-03-18 | 18:32

Roze_bril_drager | 28-03-18 | 18:24 |,
Hahaha, helemaal met u eens, het is idd wel handig.
En toch blijf ik daarna mijn eigen fouten zien, qua grammatica.
Maar het geldt volgens mij ook voor u zelf ?!

Bad - Casey | 28-03-18 | 18:34

Bad - Casey | 28-03-18 | 18:34 |

Soms zou ik 12 uur verandertijd wel waarderen wat dat betreft.

Roze_bril_drager | 29-03-18 | 00:33
▼ 2 antwoorden verborgen

De goeie smoezen waren zeker op.

Mazzelstof | 28-03-18 | 17:19

Deze gasten in het Kabinet, grijpen elk moment aan, middels een v. b. om nog meer macht jegens het eigen volk toe te eigenen.
2 Russische diplomaten, worden zonder enig vorm van bewijs het land uitgeschopt, terwijl een diplomaat veel meer bescherming geniet dan " Fawaz de kabouter ", maar dan kan het wel?!
Wat mij al heel lang opvalt, dat men ( bijna de hele EU ), Rusland gebruiken als zondebok, ze krijgen echt bijna overal de schuld van, daar moeten redenen voor zijn, zijn mijn gedachten.
Net zoals boven genoemde idee van Grappenhaus, is Rusland ook een excuus voor de EU, om misschien zo een EU leger op te willen zetten, waarom Engeland dit doet ( May ), ik denk zelf om op deze manier onder die Brexit uit te komen.
Onder het mom van :"Engeland wij kunnen dit niet alleen tegen de Russen, dus we hebben de EU nodig en is Brexit niet zo handige move in deze ".
Ik probeer gewoon de logica te vinden, want een dubbelspion, is en blijft iemand die weet wat zijn werk inhoudt en zekers wat voor sancties erop staan als men je snaait, dit, als we ervan uitgaan dat de Russen erachter zitten.
Daar in tegen is spionage door de Engelsen bijna uitgevonden en de Amerikanen zijn er ook niet vies van.
In mijn ogen wordt er een heel smerig iets gespeeld, maar men vergeet, met de Russen wil ik geen oorlog, sterker nog we hadden ze nodig als bondgenoot, nu door sancties/boycotten hebben "zij " de Russen in de handen van de echte engerd ( Erdogan ) gedreven.
Het Islam is het gevaar, punt.
En nee, ik ben geen Putin lover, maar ze hebben wel met een zeer intelligente man te maken, geschiedenis leert, dat niemand heeft gewonnen van de Russen, niemand.
Ik wil dat ook zo liever houden, weet niet wat die gasten in de EU bezielen en Trump valt mij ook tegen in deze.
Het EU is in mijn ogen het 4e rijk, 1 volk, 1 munt, 1 Europa en 1 leider ( zo direct nog 1 leger ).
En dit is allemaal ongekozen besloten, die niet het gevaar ( of misschien wel ) willen inzien van het Islamfascisme, maar wel de Russen ( zij die altijd gevochten hebben tegen elke vorm van Fascisme ) de maat nemen ?!
We zullen de Russen in de toekomst nog zeer hard nodig hebben, mocht dat gespuis ( Fawaz de kabouter ) zoals hierboven de overhand krijgen, maar ik vrees dat het dan te laat is.
Ik gis en denk hardop wat de achterliggende gedachten is van zulks acties jegens de Russen en het onvermogen om die Kabouter er niet uit te kunnen zetten?!
Maar iedereen met een beetje gezond verstand ( wil niet zeggen dat ik dit bezit ), kan zien dat het allemaal een dubbele agenda betreft.

Bad - Casey | 28-03-18 | 17:16 | 4

Over dat 1 leger: Dit is een een patroon die zich vaker voordoet waardoor enkele (meestal links en/of socialistische) spelers in ons overheid een probleem creëren om vervolgens later met hun 'oplossing' te komen voor het probleem die ze zelf gecreëerd hebben.
Wij hebben het gezien met open-grenzen/welkomst beleid, met als gevolg dat vrijheden en privacy moeten worden ingeperkt om het volk te beschermen voor de probleem die ze zogenaamd helemaal niet zagen aankomen.
Nu zien wij dat patroon in relatie tot de NLse leger: er is veel uitstroom van goede personeel, weinig instroom, demoralisatie, en een gebrek een goed materieel. Allemaal een probleem veroorzaakt door de bezuinigingen onder druk van D66 (lees Pechtold). Nu kan je op wachten dat pro-EU D66 een keer gaat melden dat het Nederlandse leger eigenlijk in slechte staat is en dat er geheel toevallig een EU leger is die de taken kan overnemen. Dan Pechtold toch zijn zin krijgen.

letters_of_cijfers | 28-03-18 | 19:27

letters_of_cijfers | 28-03-18 | 19:27,
Zekers 90 % met uw stelling eens, u snapt mij dus in deze, das duidelijk.
Kanttekening is wel, dat niet alleen " D "66, daar debet aan waren, gezien het feit dat die lachende "IT " al de laatste 8 jaar daarover beslist en de mokerslag gaf t. o. v. Defensie om een vrouw met " Schoevers opleiding ' hierop neer te zetten, is een gotspe ( zo niet erger ), hiervoor waren er nog een paar " idioten " ( Premiers ) die dienstweigeraars op zo post neer kwakten.
Nederland, is een klein land, maar wel groot in zijn eigen schande, jegens het hele Politie/Defensie en burgerapparaat.
Maar wel andere landen de maat nemen ?!

Bad - Casey | 28-03-18 | 21:49

letters_of_cijfers | 28-03-18 | 19:27,
VVD en het CDA zijn hierin al heel lang schuldig, PVDA behoeft geen betoog hierover, het moge duidelijk zijn, deze laatstgenoemde partij is zo direct schuldig aan een Islam fascistische gevaar, wat ons allen ten deel zal vallen.
Is mijn mening.

Bad - Casey | 28-03-18 | 22:08
▼ 1 antwoord verborgen

Moslim bedreigd moslim, atheïsten moeten hun vrijheid inleveren.. Koekoek!

tata1981 | 28-03-18 | 16:46 | 3

Mooi samengevat (met een t).

Bieslander | 28-03-18 | 17:16

tata1981 | 28-03-18 | 16:46,
Precies, net zoals die sleepwet, allemaal een smoes om het volk te misleiden, het draait om pure controle jegens het Europese volk, das volgens mij het doel .

Bad - Casey | 28-03-18 | 17:35

Het wordt tijd dat ons overheid hun macht inlevert.

letters_of_cijfers | 28-03-18 | 19:29

Het CDA is altijd gretig om de vrijheid van meningsuiting in te perken, ze grijpen echt alles aan om de vrijheid aan banden te leggen.

lingo star | 28-03-18 | 16:10

Minister grapperhaus wil alles wat met geloof te maken heeft met rust laten! Tja zo gaat dat met geloofsgekkies onderling, bah.

Rdock | 28-03-18 | 15:57

Als het al zo zou zijn dat er met de huidige wetgeving niet tegen de haatprediker kan worden opgetreden, dan zal Dick Schoof die haatprediker toch moeten toegeven dat hij niet een probleem heeft met hem en zijn uitspraken, maar met zijn geloof. Want zo construeerde Schoof zijn verwijt namelijk: als je de uitspraken van de haatprediker op zich neemt is er nog geen grens overtreden, maar als je die uitspraken vervolgens uitlegt volgens een strikte interpretatie van zijn geloof, dan moet je zijn uitspraken duiden als aanzetten tot geweld, omdat je weet dat er mensen zijn die inderdaad zo'n strikte interpretatie van dat geloof aanhangen.

Ook minister Gabberhouse volgt deze lijn: het probleem is gelegen in de context, en die context is (de strikte uitleg van) het geloof dat hij en anderen aanhangen. De Hiddemeister noemt het zelfs een feit van algemene bekendheid (hoewel ik me afvraag of dat overeenkomt met de empirische werkelijkheid; ik kom nog genoeg mensen tegen die wat naïever of onwetender lijken te zijn).

En nu wil minister Gabberhouse dus niet de vrijheid van religie inperken, nee, hij wil de vrijheid van meningsuiting inperken. En dat terwijl het overgrote deel van het geloof zich juist uitstekend geheel kan afspelen binnen de grenzen van de informatievrijheid (vrijheid van gedachte, meningsuiting, informatiegaring en -doorgifte), en vrijheid van vereniging. Daar is geen zelfstandig constitutioneel recht voor nodig dat gelovigen bijzondere rechten geeft ten opzichte van niet-gelovigen.

Het inperken van de vrije meningsuiting daarentegen zorgt er juist voor dat het onderwerp zich onttrekt aan het zicht en publieke debat. Dat er mensen mogen zijn die geloven dat anderen dood moeten volgens regeltjes in hun heilige boek, maar dat niet hardop zullen zeggen. En dat je maar moet hopen dat je buren, leraren, verplegers, agenten, ja zelfs burgemeesters en volksvertegenwoordigers zulke onuitgesproken overtuigingen niet hebben, of althans niet in daden zullen omzetten. En ze vooral niet mag kwetsen wegens hun geloof, hoe erg dat ook schuurt met onze fundamentele normen en waarden.

Maak eerst maar eens een begin met het afschaffen van de financiering van "bijzonder" onderwijs en buitenlandse financiering van <strike>kazernes</strike> gebedshuizen. En pak schending van fundamentele rechten zoals discriminatie van vrouwen en homo's die daar plaatsvindt aan. Op zulke maatregelen lijkt een stuk minder af te dingen vanuit het uit oogpunt van (conflicterende) fundamentele rechten, en ze zouden op zijn minst de nodige maatschappelijke discussie over dit onderwerp opleveren (en bovendien de segregatie van scholieren verminderen, dus integratie bevorderen). Men mag toch op zijn minst eisen dat een geloof (of de interpretatie daarvan) de geloofsvrijheid zelf respecteert, en dus een geloof dat de doodstraf zet op afvalligheid niet tolereren, net zomin als wij tolereren dat men de eigen vrijheid beperkt door zich als slaaf te verkopen.

Dat andere geloofsgemeenschappen ook last kunnen hebben van een inperking van de vrijheid van geloof is dan wellicht gewoon de prijs die we moeten betalen voor onze veiligheid - die redenering hoor je wat privacy betreft in ieder geval maar al te vaak. De christelijke partijen zullen echt het vrouwenkiesrecht niet meer afschaffen als we die handjeklap-deal van een eeuw geleden over publieke financiering van private reli-scholen verbreken. Men hoort vaak dat onze normen en waarden voor een groot deel zijn gebaseerd op de judeo-christelijke traditie. Me dunkt dat deze genoeg tijd heeft gehad om een juridisch deugdelijk afweersysteem te ontwikkelen, maar daarin heeft kennelijk gefaald, als we Gabberhouse en zijn Sloofje moeten geloven. Vanuit de confessionele ideologische hoek hoeven we daarom waarschijnlijk ook nu niet veel oplossingen te verwachten anders dan kruistochten of wedstrijdjes wie de meeste kinderen kan maken.

OverdaanDerOnderheid | 28-03-18 | 15:03 | 1

Perfect verwoord. Nb daarentegen was er geen probleem om de religieuze SGP juridisch aan te pakken voor het verwoorden van de ondergeschikte rol van vrouwen

Gingersrule | 28-03-18 | 17:06

Natuurlijk wil grappenmaker hier niks van weten die is alleen op zoek naar mogelijkheden Geert de mond te snoeren

likdoorn | 28-03-18 | 15:01

Ga zo door Nederland en op een dag weren we blonde meisjes met een iets te rechtse mening op basis van wetten die ontworpen zijn voor Jihadi's:
https://www.youtube.com/watch?v=odGiYJdFtE0

Zoltan | 28-03-18 | 14:37 | 1

Precies dit, we schieten onszelf hiermee in de voet.

Sceptische_autist | 28-03-18 | 14:45

Theo for president.We weten niet hoe dat geschuif met baantjes precies speelt maar op de die plek van justitie komen steeds miskramen terecht .Dat kan toch geen toeval meer zijn ?
Heeft dan niemand meer in Pinokkio Ruttes kraamkamer verstand bij geboorte mee gekregen?Dit riekt naar opzet het kan gewoon niet meer anders.
Of het is de schuld van de Russen.Ze bombarderen niet genoeg in die zandbak.

hetwerktniet | 28-03-18 | 14:29

The dictatorship of the small minority.

The most intolerant wins.

Nicolas Taleb heeft - zoals meestal - gelijk.

Poekieman | 28-03-18 | 14:26

Wordt met 'bruggenbouwen' misschien bedoeld onze bruggen dusdanig laten zakken zodat het op het pad van de islamitische logica aansluit?

Zoltan | 28-03-18 | 14:24

Op het moment dat je doodsbedreigingen maakt dan ben je al strafbaar en daar hoeft geen wet voor te worden veranderd. Daarom denk ik ook dat het uiteindelijke doel is om bv christenen te vervolgen.

Jezusismijnheer | 28-03-18 | 14:21

De wet hoeft helemaal niet aangepast te worden, de vrijheid van meningsuiting hoeft ook helemaal niet ingeperkt te worden. Hiddema had al aangegeven dat op grond van de bestaande wet de Imam gewoon aangepakt kan worden. Tenminste als het OM zich eens gaat verdiepen in wat 'afvalligheid' in moslim vocabulaire en de cultuur betekent. De imam roept openlijk op tot geweld en dan biedt de huidige wet meer dan voldoende ruimte voor vervolging en uitzetting van deze haatbaard. Kabinet wil uiteindelijk inperking van de vrijheid van meningsuiting alleen maar om Wilders tegen te werken want dat is en blijft de dubbele agenda van al dat corrupte pluche vreters in den Haag. WAL-GE-LIJK

ILF2 | 28-03-18 | 14:21 | 1

Het OM weet best welke consequenties de koran verbindt aan ‘afvalligheid’. ‘De politiek’ weet dit ook, afgezien van GroenLinks en ander politiek correct schorremorrie. Het probleem zit in de lijdzame goedgelovigheid van de zwijgende meerderheid.

Bieslander | 28-03-18 | 17:06

Ik denk ook dat dit slechts als excuus wordt gebruikt om andere mensen te gaan vervolgen. Dit zou best weleens kunnen worden gebruikt voor christenvervolging zoals je bv in China hebt waar de overheid de vervolger van christenen is.

Jezusismijnheer | 28-03-18 | 14:14

Het zal GDMM weer niet een CDA regent zijn. Achter niemand aankunnen maar wel achter GW. Inderdaad zijn we Niet Bereid om ons door die lamzakkenbrigades -salafi en cedavi- het zwijgen op te laten leggen.

eastender | 28-03-18 | 14:12

Die Ernst Hirsh Ballin was toch allang weg van dat ministerie of ziet die daar nog in een influisterkastje?

Tjemig | 28-03-18 | 14:08 | 1

Zeker wel, met Donner.

eastender | 28-03-18 | 14:13

Minister Ferdinand Grapperhaus is uit het hetzelfde houtje als Raad van State voorzitter Jan Hein Donner gesneden: ze vinden vrijdenkers en niet-religieuzen gevaarlijker dan islamlendigen. Het gevaar komt uit de vrijzinnige hoek. Zo zijn ze opgevoed als christendemocraat en zo hebben ze zich een blinde vlek laten aankweken, samen met hun medestanders. Het feit dat DENK politici zich tegen hun aan schurken met leuzen als 'verbinding' zorgt ervoor dat ze Kuzu cum suis als verwant zien aan hun eigen religie, als bondgenoot tegen de vrijdenkers. Er zit bij Grapperhaus en Donner een CDA agenda verborgen in hun optreden als staatsdienaren die ervoor zorgt dat ze stelselmatig alles wat religieus is de hand boven het hoofd houden. Ook al gaat daardoor de veiligheid en leefbaarheid van Nederland naar de filistijnen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 28-03-18 | 14:07

Wat die Buma zegt is helemaal van de pot gerukt, hij heeft het nog een keer over groepsbelediging, heeft niets te maken met juist die op de persoon gerichte uitspraken van haatbaardius.

Wat een eng clubje die CDA'ers.

Roze_bril_drager | 28-03-18 | 14:03

Ik ben een trotse rascist

12pints | 28-03-18 | 13:59

Theo, mijn man in de TK. Gouden vent.

Bert Konterman | 28-03-18 | 13:57

Referendum in 3...2....1..... ?

elco485 | 28-03-18 | 13:55

Het CDA en overige Christelijke partijen snijden zich bij het akkoord gaan alleen maar zelf in de vingers.
De SGP kan dan gelijk opdoeken als zij nog één keer iets zegt over het niet toestaan van vrouwen en iedere preek zal een basis worden van een discussie over de grens van de VvMU.

Johanvb | 28-03-18 | 13:53

Eigenlijk helemaal niet zo vreemd dat we niet tevreden zijn over ministers zoals Grapperhaus en Ollongren, aangezien ook niemand voor hen gestemd heeft.

JackStick | 28-03-18 | 13:42

Schijnbaar vind de meerderheid van de kiezers wel dat de islam thuishoort in de provincie holland,want de meerderheid stemt elke weer op het kartelmaffia die de islam een normale religie vind.

komtdatschot | 28-03-18 | 13:40

Wij de mensen die niet in de islam geloven en in die pedobaas zullen nimmer door de islamieten geaccepteerd worden. Wij zijn dus onverenigbaar met die haatreligie. Of onze kop gaat eraf.
Wij moeten daarom niet accepteren, dat die islam die haatreligie zich in Ons land vestigd.
Alle haathutten daarom voorzien van een mooi Kruis en de islam eruit.
Geef de islam een vinger en hij wil heel je arm.

Slurfje | 28-03-18 | 13:39

Onze wetten zijn geënt op de westerse de cultuur en mentaliteit.
Een voor westerse begrippen wezensvreemde denkwijze is dan ook niet te vangen in ons rechtssysteem.
Daarom kun je onze wetten ook niet zo maar toepassen op mensen die in hun denkwijze zo sterk afwijken,...ze zijn gewoon anders.
Daarom moet je ze ook anders behandelen, en niet dat goedmensch-principe: ' iedereen is gelijk' toepassen te koste van iedereen.
'Gelijke monniken gelijke kappen' , betekent impliciet ook: 'ongelijke monniken, ongelijke kappen.'
Wat Grapperhaus hier doet is dit verschil aangrijpen om iedereen de mond te kunnen snoeren

Kijkeensaan | 28-03-18 | 13:21 | 1

Iedereen is gelijk is geen gutmensch-principe.
Het wordt alleen niet gehandhaaft.
Haal alle voorkeursbehandeling uit de samenleving en je bent al een eind goed op weg.
En Grapperhaus creëert een probleem dat er niet is.
Ik snap het sentiment, maar ik kan niet achter een ongelijkheidsbeginsel staan.
Al was het maar omdat zo'n beginsel zich vooral tegen de autochtone bevolking zal keren.

LuckyGirl | 28-03-18 | 13:59

Hahahaha die Ascher!! Wat een vuile hypocriet is dat zeg! Eerst Hersi Ali en Theo van G. aanvallen op hun uitspraken over de islam en nu hun gebruiken als ondersteuning voor zijn betoog!!! Hufter

Ik snap er niks van! | 28-03-18 | 13:10 | 1

PvdA heeft dan nog niet veel geleerd. Ze kunnen nog verder dalen al is dat niet veel meer.

Nichtsneues | 28-03-18 | 15:56

Wat een engnek, zeker voor een advocaat.

Deze man hoort in het cachot samen met die haatbaard.

“They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.”

Noltie | 28-03-18 | 13:10

Politici, het zijn net moslims: ze blijven steeds maar weer proberen om iets af te pakken.

McMarx | 28-03-18 | 12:49

De vraag die aan Fawaz moet worden gesteld, is of hij bereid is om voor alle Arabische televisiezenders te verklaren dat hij tegen de oproepen in de koran is tot geweld tegen afvalligen. Stel hem de vraag: ‘Is het onwaar wat er in soera 3:81-82 staat; dat afvalligen worden vervloekt door Allah, de engelen en de mensen, eeuwigdurend zonder kans op verlichting van de straf?’ Nog nooit, werkelijk nog nooit heeft een islamitisch geestelijke de letterlijke inhoud van de koran - in het openbaar - in twijfel durven trekken. Wel met veel ophef hun afkeer uitspreken van islamitische gruweldaden, maar nooit kritiek op de teksten waarvan zij de uitvoering zijn. Fawaz zal met staart tussen de benen ons land verlaten.
Wat een treurnis dat er slechts één politicus is - Hiddema - die Grapperhaus met zijn neus op de feiten durft te drukken. Heel goed van hem en van GS om te laten zien wat de werkelijke agenda van dit kabinet is: inperking van ons aller vrijheid van meningsuiting.

Bieslander | 28-03-18 | 12:47

Je kunt die Jihadist toch gewoon vergiftigen met gifgas en daar Poetin van op de kop geven? Opgelost!

Oepsie1234 | 28-03-18 | 12:38

Grapperhaus is een groter gevaar voor onze veiligheid dan die Fawaz

JackStick | 28-03-18 | 12:27 | 1

Die Jneid is een nar, net zoals iedere Salafist iemand van wie je denkt als je 'm ziet dat hij zojuist van de set van de nieuwste "Planet of the Apes" film is afgelopen. Een nar met zieke en primitieve denkbeelden die een belediging zijn voor de menselijke intelligentie en die, net als alle overige salafisten, meer op z'n plaats is op een eiland in de Apenheul. Maar niettemin is het slechts een nar en moet hij ook zo worden behandeld. Grapperhaus daarentegen is inderdaad een gevaar voor onze vrijheid. En ik vermoed ook een dubbele agenda om 'ongewenste' opvattingen de mond te snoeren. Dat maakt hem inderdaad een heel eng mannetje!

kunstliefhebber | 28-03-18 | 12:49

KAn iemand van het OM ergens een keertje uitleggen (en meerderen vragen zich dat, zelfs hier in de panelen, af) waar om "Minder Marrokanen" strafbaar en vervolbaar is en het oproepen tot een aanslag op een burgemeester niet?

Cen Bramer | 28-03-18 | 12:21

Jouw vrijheid stopt daar, waar die van een ander begint.

Go_Vegan2.0 | 28-03-18 | 12:07 | 4

Enkel absolute vrijheid, met als enige uitzondering het oproepen tot- of uitoefenen van geweld, waarborgt de vrijheid van eenieder.

LuckyGirl | 28-03-18 | 12:22

Tolerantie naar de intoleranten is waanzin! We hadden nooit deze zieke ideologie van de haat binnen moeten halen!

dutch bikkel | 28-03-18 | 12:24

@dutch bikkel wat is intolerant en wie bepaald dat?
Deze man is in opspraak gekomen nadat hij Aboutaleb een afvalige moslim had genoemd. Zou ik ook in opspraak komen als ik de vvd neprechtse cucks noem? Het is misschien wat kinderachtig of onproductien, maar roept dit op tot haat?

Nee vrijheid van meningsuiting beperkt zich niet tot hapklare ideeën maar is juist in leven geroepen om de meest radicale ideeën hoorbaar te maken. Ooit was democratie een radicaal idee, om maar aan te geven dat we onszelf hiermee in de voet schieten.

Sceptische_autist | 28-03-18 | 15:05
▼ 1 antwoord verborgen

En weer een reden waarom de islam niet in Nederland/Europa thuishoort. Schier oneindig aantal redenen om de islam uit NL/Europa te verwijderen en werkelijk geen enkele om de islam hier te houden. En toch komt Links tot de feelgood conclusie dat Islam "cultuurverrijking" is. Echt ongelofelijk!
-
Het is echt alsof een paar domme naïeve pubers de Linkse politiek bepalen en de Linkse achterban er dan weer dom achteraan loopt.

moitambien | 28-03-18 | 11:46 | 4

Ik woon ook niet tussen islam, maar zie wel dat het samen met doorgedraaide politieke correctheid en sjw invloed de grootste bedreiging van de wereld is.

TheBigKirth | 28-03-18 | 12:01

Met je islamfocus mis je het punt echt volledig. Dit is Grapperhaus de Gristen die een of andere islamdwaas aangrijpt om zijn belerende vingertje te wapperen en de uiterst calvinistische Fatsoenspolitie terug te brengen. Het doel is om meningen die Grapperhaus en zijn mannenbroeders niet welgevallig vinden aan te pakken, Om Het Fatsoen. Het gaat hem niet om het uitzetten van de Fawaz'en, maar het censureren van de Reve's, Teeuwen's en alle anderen die spot drijven met de Heer en zijn heertjes. Meningenpolitie, en iedereen terug in het keurslijf.

Donner en zijn vriendjes en knechtjes zijn de afschaffing van het verbod op godslastering nooit vergeten, en gaan er alles aan doen om het rechtsom voor elkaar te krijgen nu het linksom niet meer kan.

Sjors W. | 28-03-18 | 12:31

Heel juist, Sjors.

LuckyGirl | 28-03-18 | 13:52
▼ 1 antwoord verborgen

Elk jaar, elke maand, elke week, elke dag het gevoel dat we naar de verdommenis gaan. De roependen in de woestijn krijgen geen poot aan de grond. Depressing.

Koonkluk Huis | 28-03-18 | 11:45 | 1

Komt waarschijnlijk omdat de inwoners van die woestijn inmiddels grotendeels hier zijn........

pennestront | 28-03-18 | 12:06

"In de kern maak ik me om het salafisme geen zorgen," stelt Ahmed Aboutaleb echter. "Salafisten vind je ook onder christenen, als je het taalkundig benadert. ‘Salaf’ is voorganger, en een salafist is iemand die op zijn voorganger, Mohammed of Christus, wil lijken."

Waarbij Aboutaleb maar gemakshalve vergeet dat Jezus niet gewelddadig was.
Dat komt op mij over als een volstrekt idiote uitspraak van een behoorlijk intelligente man.

LuckyGirl | 28-03-18 | 11:35 | 4

peterdh | 28-03-18 | 11:44 |:
Helaas verhinderd intelligentie het doen van domme uitspraken niet.
Het valt ook niet mee om een dubbel paspoort te hebben op zo'n positie en te moeten jongleren met Nederlandse waarden en religieuze doctrines.
Uiteindelijk moet je een bal laten vallen en Aboutaleb heeft de verkeerde bal gedropt.
Islam blijkt keer op keer een bron van aantasting van logica en beoordelingsvermogen.
Zelfs DENK is niet regressief genoeg voor de eigen doelgroep.
Ik blijf erbij dat Aboutaleb een intelligente man is, het feit dat hij regelmatig domme uitspraken doet is het bewijs dat de islam consequent regressief is.

LuckyGirl | 28-03-18 | 12:14

Bij een IQ test ben je na de vraag: "Bent u gelovig? Ja of Neen", al een heel end op weg.

Langshetrandje | 28-03-18 | 12:21

Als het betekend dat je op de voorganger wil lijken is dat dus een pacifist met liefde voor alle anderen die zijn leven gaf voor de mensheid tegenover een oorlogszuchtige en genocide plegende pedo moordenaar die hel en verdoemenis predikte .
Leuk verschilletje en mooie ambitie van die Aboutaleb .

Castor12 | 28-03-18 | 12:25
▼ 1 antwoord verborgen

Minder, minder, minder!
Oh nee. Dat mag niet, want haatzaaien enzo.
Facepalm

Is dit nog nieuws? | 28-03-18 | 11:30

Wat flubber Rutte deze keer weer voor een club van non valeurs bij elkaar heeft weten te harken, het is me zooitje drie keer niks.
Een min jus zonder lef, een minbiza die de democratie met haar hete aardappel onderkotst, een min eco (Wiebes) met een track record op financiën waar je stijl van achterover flipt, een min Kaag die hamas trakteert, een min van ocw die de NPO zijn leugenachtige gang laat gaan, enz. enz.
Gaaf land niet?

Memek | 28-03-18 | 11:27 | 2

Prutte wil er zeker van zijn dat de boel niet klapt voordat hij naar Brussel vertrekt. Dan neem je dus dit soort lamkakken in je regering die wel meelopen. Omtzigt werd niet voor niets aan de kant geparkeerd zodat hij zeker geen ministerpost o.i.d. zou krijgen. Politiek is een achterbaks spelletje voor 'volwassenen'. Beetje goed in je taal zijn etc is voldoende...

Matwetwe | 28-03-18 | 11:59

Matwetwe | 28-03-18 | 11:59 |:
Op dit moment (en al langer) doen politici niet anders dan pappen, nathouden en doorschuiven.
Waardoor de problemen niet alleen doorgeschoven worden maar ook groeien en stapelen.
Hopeloos.

LuckyGirl | 28-03-18 | 12:07

Sorry, ik zie niet waarom er nu het om Aboutaleb gaat ineens wel een VVMU-wetswijziging nodig is.

En de uitspraken waren, ook in het geval van Wilders en Hirsi Ali, nooit reden om de man het land uit te knikkeren. Deze man had het land uitgeknikkerd moeten worden omdat hij nul toegevoegde waarde heeft, omdat hij jongeren optstookt en tegen de samenleving keert, aanzet tot geweld, etc.

Dat een Justitie en AIVD geen zaak tegen deze kerel rond kan krijgen, zegt genoeg over hoe impotent onze veiligheidsclubs zijn. Kunnen ze huilen om 'meer bevoegdheden', maar eerst bewijzen dat je je werk kunt doen, dan kun je vragen om nieuwe speeltjes (zeg ik nog steeds nee, maar dan vind ik de aanvraag iig legitiem te bediscussieren). Als je je werk niet aankunt, heb je ook niks om die speeltjes.

Sjors W. | 28-03-18 | 11:26 | 3

Waarom? omdat nu de deugbrigade word aangevallen. Dus word het breed uitgemeten, met grote verontwaardiging in de MSM, en dus moeten de politici wel actie ondernemen want anders deugen zij niet meer. En dat gaat in de MSM stemmen kosten.

peterdh | 28-03-18 | 11:46

Incompetent, impotent is wat anders. Maar verder met je eens, gewoon eruit knikkeren al die haatbaarden. De sharia moeten ze afzweren met de hand op de koran, zo niet, land uit!

dutch bikkel | 28-03-18 | 12:07

@ dutch bikkel | 28-03-18 | 12:07
Was geen typo, ik bedoel echt impotent; gebrek aan daadskracht, wel woorden geen daad, etc.

Sjors W. | 28-03-18 | 12:34

Discrimineren op basis van je geloof mag nu eenmaal in Nederland. Thierry Baudet heeft zich hier ook wel over uitgelaten: "Een christelijke school moet een homoseksuele leraar kunnen weigeren of ontslaan". En het reformatorisch dagblad voert campagne tegen reclameuitingen van Suitsupply die net zo goed als oproep tot geweld gezien kunnen worden gezien het gevaar voor het gezin waarvoor gewaarschuwd wordt en een druiperig bloedrood kruis dat in beeld wordt gebracht in de campagne. Wil men daar dan ook tegen optreden?

Simon_GS | 28-03-18 | 11:23 | 3

Domme uitspraak van Baudet.
Ik heb zat bedenkingen bij homo's die op christelijke scholen les willen geven maar het is een glijdende schaal.
Gewoon niet aan beginnen.

LuckyGirl | 28-03-18 | 11:43

Het is 2018, tijd om Nederland eens écht seculier te maken! Geen onderwijs meer op basis van ideologieën, ook geen linkse onzin, gewoon puur neutraal onderwijs waar je vaardigheden leert ipv sprookjes. Ook al die goede doelen onzin waar kinderen bv in een kartonnen doos gaan slapen om mee te voelen met straatkinderen, niet toestaan! Als linkse leraren zo graag de idealist willen uithangen gaan ze maar in Afrika lesgeven. Geloof en politiek zijn geen zaken die op scholen thuishoren, alleen als lesmateriaal bij maatschappijleer, niet als grondslag voor de school. Thuisonderwijs ook afschaffen, je gaat gewoon naar een school om je sociaal te vormen in de omgang met mensen, dat kan je niet thuis leren. Islam moet ook eens gezien worden als een gevaar voor onze democratie en onze waarden en normen, geen uitzonderingen meer en al helemaal geen internaten waar ze gebrainwasht worden. Kinderen zouden beschermd moeten worden tegen brainwashing en moeten kunnen opgroeien zonder indoctrinatie en zich kunnen vormen met eerlijke informatie waarmee ze na hun 18e kunnen kiezen welke weg ze willen bewandelen.

dutch bikkel | 28-03-18 | 12:19

@dutch bikkel ah dus als ze achten zijn, zijn de Kids een soort wandelende geatomiseerde rekenmachines die elke emotionele afweging maken op basis van wat d66 juf of vvd meester zegt.

Dank u maar ik pas voor deze saaie bureaucratische heilstaat.

Sceptische_autist | 28-03-18 | 15:15

Ik zou wel eens met Grapperhaus willen bowlen.

LuckyGirl | 28-03-18 | 11:23 | 1

Een 16 ponder,is dat niet wat zwaar voor een dame?

C.Martel | 28-03-18 | 16:59

We hebben toch een geheime dienst in dit land? De oplossing lijkt me niet zo ingewikkeld.

TheBigKirth | 28-03-18 | 11:22

Het kabinet stuurt er op aan dat het volk zelf met een oplossing moet komen. Waar zijn trouwens die demonstranten tegen het FvD. Vinden die dit geen demonstratie waard, of vinden ze de uitspraken van die charlatant wel ok.

watazooi | 28-03-18 | 11:16

gabberhouse verwart VVMU met -volledig legitieme- verontwaardiging. Het haar op zijn hoofd is representatief voor zijn juridische en politieke moed.
Sjeik vette-afwas gaat binnenkort fijn afreizen, denk ik zomaar. Mét of zonodig zonder tussenkomst van landverraderlijke representanten.

pennestront | 28-03-18 | 11:13

Klojo's , de eersten die dan aangepakt zullen worden zijn degenen die kritiek op die schijt'religie' van de Islam en zijn aanhangers hebben, niet andersom.

Zwizalletju | 28-03-18 | 11:13 | 2

De tekenen aan de wand.....

Swonchek | 28-03-18 | 12:51

Teken aan de wand..... excuus 4 typo

Swonchek | 28-03-18 | 12:52

Je zal er maar staan als minister en een lesje Nederlands Recht krijgen waar het sarcasme vanaf druipt. Meer van dit graag.

PijlVader | 28-03-18 | 11:08

Binnen de islam zijn de uitspraken van imam haat el-nijd gewoon een doodsvonnis, een fatwas, net zoals hij al eerder het doodsvonnis uitsprak over Theo van Gogh en Ayaan Hirshi-ali. Maar Grapperhaus denkt hiermee gewoon even de vvmu aan te kunnen pakken voor iedereen, want dan is hij ook van die lastige burgers af die zeggen waar het op staat. Peter Rrrr heeft er ook een mening over op twitter. Die galbak vindt dat de imam keurig binnen de grenzen van vvmu is gebleven.

fjordman | 28-03-18 | 11:06

Zou de (gesubsidieerde) wetenschap c.q. de pharmaceutische industrie zich misschien eens bezig kunnen houden met de haatgenen en/of het stukje haat-dna opsporen, aanhouden en voorgeleiden, om dit daarna te verwijderen (bv. chirurgisch of met een pilletje)? Mag wat ons betreft in basispakket worden opgenomen. Misschien bestaat zelfs de mogelijkheid dit te verwerken in de DKTP-prik bij zuigelingen. Het zou een doorbraak zijn voor de wetenschap en een zegen voor de mensheid.. Cheers!

Een vrije paling | 28-03-18 | 11:04 | 3

Wie is ons?
De farmaceutische industrie?
De palingvisserij? ;-)

D-Fens_1963 | 28-03-18 | 11:16

De pil van Drion bestaat al ;-)

LuckyGirl | 28-03-18 | 11:20

Op het moment dat we dit allah-dna zouden kunnen lokaliseren is de oplossing van het probleem al voor handen. Een eenvoudig gemuteerd virus dat bij mensen die dit dna niet bezitten een verkoudheid en bij mensen die dit wel bezitten zwarte builenpest oid ontwikkelt. Kwestie van zorgvuldige virusverspreiding en problem solved.

The2Amendment | 28-03-18 | 13:05

Simpel. Neem een Artikel uit de Duitse grondwet over: "Niemand mag een ander in zijn existentie bedreigen".
Met existentie wordt zowel het leven als bestaansmiddelen (huis, inkomen, eten) bedoeld.
Als de iman een duits paspoort had, zou er al een verzoek tot uitlvering liggen.
Klaar, Maar in NL wordt er 1 week hard over geleuterd en dat was het dan wel weer.

Henk1955 | 28-03-18 | 11:04 | 3

Nee, helaas niet zo simpel, Ik copy/paste een tegel hierboven:

Zo snel mogelijk Duitsland achterna.
Waar VVMU strafbaar is.
In theorie voor iedereen, maar in de praktijk alleen voor autochtonen die kritisch zijn over immigratie.
jemagookniksmeer | 28-03-18 | 09:37 |

LuckyGirl | 28-03-18 | 11:18

@LuckyGirl. dom geklets, hoezo is VVMU strafbaar? Noem een zaak.
Voorbeeld van betreffende Artikel : Regering maakt wet tegen roken in openbare ruimte. Bundestag & Bundesrat gaat accoord. President ondertekend. Konstitutionele Hof wijst wet af want bedreigend voor kleine horeca ondernemers. (bedreiging van existentie) Regering maakt nieuwe wet met een uitzondering.

Henk1955 | 28-03-18 | 14:28

Helaas hebben wij geen constitutioneel hof. Daarom worden we ook zo belazerd.

eastender | 28-03-18 | 15:12

Het bestrijden van problemen binnen de islam gaat altijd gepaard met maatregelen die voor iedereen moeten gelden. Iets met alles over één kam scheren want anders is het discriminatie en maakt de eerste de beste 66-rechter gehakt van de maatregel.

Angelica | 28-03-18 | 11:00

Ik zeg Minder Minder Minder Grapperhaus.

The2Amendment | 28-03-18 | 11:00

Wat zijn ze blij. Via Afwas wordt hier een trojaans paard opgetuigd door de usual suspects en haters van de VVM. Nee nein no non njet ! You go Theo!

drs kwenie | 28-03-18 | 10:57 | 1

Overigens goed dat jullie in dit verband refereren aan het machtsmisbruik van griezels als Hirsch Ballin en de zg officier v justitie Paul Velleman die heel wat minder nodig hadden om zo´n Nekschot aan te pakken. Gelukkig hebben we Theo nog. Laten we die andere Theo niet alsnog postuum in de stront zakken...

drs kwenie | 28-03-18 | 11:13

Hier zat onze regering nu precies op te wachten om het volk verder de mond te snoeren.

Therapietje | 28-03-18 | 10:52

meest absurde aan deze soap is nog dat de bewuste non voleur in 1992 uit Saudi Arabië is geknikkerd wegens te anti-amerikaans. Ging dus hier vrolijk verder.

Chemokar | 28-03-18 | 10:52

Dat is pas de wet.. En niet het volk de mond snoeren..

simonsniep | 28-03-18 | 10:49

Theo heeft volledig gelijk en de de regering is vooral laf!

benjeallanggek | 28-03-18 | 10:49

Go Hiddemeister!

Mahatma | 28-03-18 | 10:49

Laten we vooral elk incident individueel blijven behandelen, in plaats van de globale islamdreiging als geheel in ogenschouw te nemen. Waarom is het dreigingsniveau in Europa eigenlijk niet allang opgeschaald, zodat dit soort uitlatingen zwaarder wegen? Dit is dus precies de reden waarom die Fawaz dit soort uitlatingen hier durft te doen.

JackStick | 28-03-18 | 10:45

Wat "moeten" we van die kale; hij zegt het echt; een stukje van onze vrijheid opofferen ??? Wat mij betreft ERUIT met die landverrader gvd !!! En wat de Hiddemeister btw zegt dat die kale denkt dat het niet kan klopt niet, die kale wil het gewoon niet.

EA 827 | 28-03-18 | 10:42

Hé, Buma, hoe klinkt dat nou eigenlijk, het Wilhelmus in het Arabisch?
Ik kom alleen de vertaling van het woord "bloed" vinden.

LuckyGirl | 28-03-18 | 10:39 | 1

Haha! 'Doet' aka 'dood' ook wel toch?
Big smile hier, thanks!

einStina | 28-03-18 | 10:41

Grapperhaus wilde niets doen, maar werd door de volledige Kamer onder druk gezet. Dus in feite is het geen idee van de minister zelf de wet te veranderen. Overigens moet eens onderzocht worden of de betrokken imam ooit een inburgeringscursus heeft gevolgd, want hij spreekt na al die jaren nog steeds geen Nederlands.

Mannes | 28-03-18 | 10:29 | 2

Hij schijnt Nederlands te spreken maar het te weigeren.

LuckyGirl | 28-03-18 | 10:32

Zeker, maar het punt is nou juist dat er wel degelijk juridische middelen voorhanden zijn om die mafklapper aan te pakken. Daarvoor hoeft de VVMU niet verder ingeperkt

Gen. Maximus | 28-03-18 | 10:59

Ik ben overigens van onverzettelijke mening dat de imam dit moet kunnen zeggen.
Opdat er maar genoeg (islamitische) politici en andere ambtenaren dezelfde bedreigingen (of erger) zullen ervaren als de bevolking al jaren doet.
Was er geen politicus die dit zag aankomen?
Ja, er waren meerdere politici maar die werden gedemoniseerd, de mond gesnoerd, gedood of zo ernstig bedreigd dat ze permanent beveiliging nodig hebben.
Bij afwezigheid van een oplossing die ik graag zou zien is het nu gewoon ronduit vermakelijk om Aboutaleb als onderwerp van islamhaat te zien spartelen, en alle wegkijkers eromheen in een mentale spagaat te zien.
Dat er nog vele Aboutalebs mogen volgen.

LuckyGirl | 28-03-18 | 10:26 | 5

Het begon met de linkse terroristen die Janmaat aanvielen. En nu krijgen diezelfde linkse terroristen te maken met degene waar deze visionair in de jaren 80 al voor waarschuwde. What goes around comes around Partij van de Allochtonen !

The2Amendment | 28-03-18 | 10:59

@Lucky,
Ik weet niet hoe het met u zit, maar mijn leven is spannend genoeg hoor ;-)

D-Fens_1963 | 28-03-18 | 11:05

The2Amendment | 28-03-18 | 10:59 |
Pioniers vertrekken met pijlen in de rug.

LuckyGirl | 28-03-18 | 11:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom doet de mens/burgemeester Aboutaleb geen aangifte?

demaup | 28-03-18 | 10:17 | 2

Hij mag niet teveel op Wilders lijken.
Alles om niet het populisme in de kaart te spelen.

LuckyGirl | 28-03-18 | 10:29

Hij heeft een heel team beveiliging en advies, die zullen vast wel over een aanpak nadenken. Maar Abou is een zachtaardig persoon (even los van zijn salfisme uitspraken) en zal niet zo snel wraak en verderf roepen.

einStina | 28-03-18 | 10:43

Ik begrijp er niet zo veel meer van. Ik had toch echt begrepen van de politiek bij monde van het CDA, de VVD66 en al die andere linkse politici dat de islam een verrijking is van onze samenleving. Een logische conclusie is dat een extreme islam een extreme verrijking betekend van onze samenleving. Ergo, deze man zou gekoesterd moeten worden. Dat halfzachte islamgedoe van een burgemeester in Rotterdam zet geen zoden aan de dijk. Terecht dat Fawaz de vinger op de zere plek legt met het betichten van die burgemeester van ondermijning van de verrijking van de Nederlandse samenleving. Niet Fawaz moet worden vervolgd maar elke halfzachte moslim die maar wat doet, op zijn of haar lauweren rust. Die niets of weinig doet aan het uitdragen van de islam en zich daarmee niets gelegen laat aan de verrijking van de Nederlandse samenleving, zou op het matje geroepen moeten worden.

forecastle | 28-03-18 | 10:16 | 2

Ah, eindelijk iemand die het snapt. Ik sla mijn vrouw nu dageliks en verkracht mijn hond zoals een goed moslim betaamt.

EmilioEsteves | 28-03-18 | 10:37

EmilioEsteves: Winning! (vrij naar je broer).

LuckyGirl | 28-03-18 | 10:40

LZVE: iets met paarlen voor de zwijnen werpen.

Zelfs de honden lusten geen brood van elkaar dekkende haatvolle cultuuruitwissers uit het middenoosten.

Vrolijk Eostre allemaal !
Eostur-monath, qui nunc Paschalis mensis interpretatur, quondam a Dea illorum quæ Eostre vocabatur, et cui in illo festa celebrabant nomen habuit.

hallevvezool | 28-03-18 | 10:11

Da's voor het eerst dat ik het met hem eens ben.

LuckyGirl | 28-03-18 | 10:26

Dank kabouter ...
Even gelezen ...... volkomen duidelijk ....

Pjotterdjotter | 28-03-18 | 13:34

Peter R de Vries, de spuit elf van NL, heeft ook mening. Half NL maakt hem nu voor idioot uit, en terecht. Wat Sheik Afwas roept is niet een mening maar een opdracht tot moord op een afvallige namelijk dhr. Aboutaleb. PrdVies praat peop.

Flappie2006 | 28-03-18 | 15:27

Niet alleen de mond word gesnoerd in het vrije woord ... ook de vluchtelingen, waar dadelijk de banen heen gaan , zijn het land binnen gehaald om de lonen onder druk te zetten . en veel eisend Nederland de mond te snoeren en met voorbedachte raden de druk op de arbeidsmarkt net zoals de huizenmarkt te vergroten ... Dat is de enige rede dat de vluchtelingen hier in heel de EU zgn welkom zijn... de geschiedenis na de 2de WO gaat zich herhalen .. niet dat de (meeste) Nederlanders te lui is om te werken , maar niet willen werken voor dat magere loontje zodat de top meer kan verdelen ..

Heijd | 28-03-18 | 10:10 | 3

Niet veeleisend Nederland maar de multinationals met hun dwangneurotische hebzucht en dwang naar groei. We gaan er aan kapot.

doskabouter | 28-03-18 | 10:11

Dat zeg schreef ik .. in de laatste zin ... de enige rede waarom zwemmend Afrika welkom is ..

Heijd | 28-03-18 | 10:27

Vluchtelingen gaan nooit werken , dat doen wij tot onze 80ste jaar .

Jetstream | 28-03-18 | 10:35

O God! Zijn wij weer bang voor het dircriminerende vingertje en moet de wet daarvoor worden aangepast ten nadele van de hele bevolking.
Flikker toch op met die islam. Dag na dag blijk die achterlijke sprookjeszooi ons alleen maar dwars te kunnen zitten.
Die zooi hoort niet in Nederland. Oprotten en nooit meer terugkomen!

Billy24 | 28-03-18 | 10:09

Kunnen we niet afspreken dat er een Christenen meer op justitie komen? Het is iedere keer hetzelfde liedje.
.
Net als Hiddema zegt, die imam roept op tot geweld. Flikker 'm in de gevangenis foor een paar jaar, neem daarna zijn Nederlandse verblijfsvergunning en/of paspoort af, en schop 'm de grens over.
.
Nee, liever de vrijheid van meningsuiting aanpakken en en passant even iedereen die daar ooit z'n vrijheid en/of leven voor gegeven heeft effe goed in de bek schijten.

ViagraFalls | 28-03-18 | 10:05 | 2

Hiddema. Dat je op 70+ nog een land moet gaan vertellen hoe het werkt. Diep in je pensioen nog je land redden van zwak gelal en gebral. Hup Hiddema!

einStina | 28-03-18 | 10:47

Bij Hiddema kan je er zeker van zijn dat hij het doet voor het land, niet voor zijn carrière.
Altijd al een bijzondere man gevonden.

LuckyGirl | 28-03-18 | 10:58

Nu er een moslim wordt bedreigd, staat het land op z'n kop. Waar was justitie toen Pim Fortuyn werd gedemoniseerd en vogelvrij werd verklaard?
www.youtube.com/watch?v=ELFDAfJ6PA0

Ahmed Aboutaleb over Pim Fortuyn 2Vandaag 2002-02-09

Ahmed Aboutaleb over Pim Fortuyn in 2Vandaag op 9 februari 2002. Ahmed Aboutaleb is woedend en noemt Pim Fortuyn een wolf in schaapskleren en refereert aan nooit meer Auschwitz

express | 28-03-18 | 10:04 | 2

En als je dan de punten uit artikel 1 bekijkt is alleen 'religie' nog over. De rest is of wordt in de nabije toekomst al afgepakt.

Sandronique | 28-03-18 | 10:30

express | 28-03-18 | 10:04 |:
Ja, Aboutaleb, wie is hier nou de wolf en wie de schapen?

LuckyGirl | 28-03-18 | 10:59

Ik geloof werkelijk niet dat Grapperhaus en het OM niet weten hoe zij die haatiman strafrechtelijk moeten aanpakken.

Het is geen onkunde van Grapperhaus.

Het is domweg ontwijkend gedrag.

In de voertaal heet dat: lafheid.

Dutchbeaurouge | 28-03-18 | 10:03 | 3

Durf lafheid een keer door te strepen en te onderzoeken of je het kunt vervangen door 'kwade opzet'. Wellicht dat je dan ook tot deze conclusie komt: ''Fawaz als smoes om vrijheid van meningsuiting te slopen.''

Zalbe_Hijlstra | 28-03-18 | 10:09

'kwade opzet' is stiekem, achterbaks, en dat is een van de vormen hoe lafheid zich manifesteert.

Dutchbeaurouge | 28-03-18 | 10:13

Laf (ook uit emotie of uit zelfbehoud) of als vooropgezet plan om een doel te bereiken is heel wat anders. Proactief/reactief.

boerk | 28-03-18 | 10:19

Sjeik A fwas heeft twee paspoorten, een Syrisch paspoort en een Libanees paspoort. Hij kan dus zonder meer naar Libanon worden uitgewezen. Tóch eens kijken hoe lang hij het daar volhoudt - in Libanon maken ze korte metten met lieden die fatwas uitspreken.

bisbisbis | 28-03-18 | 09:58 | 2

Volgens mij (en D.Schoof) heeft deze meneer (ook) een Nederlands paspoort.

D-Fens_1963 | 28-03-18 | 10:29

D-Fens_1963: Klopt als een zwerende vinger.

LuckyGirl | 28-03-18 | 10:53

Het doel is om Baudet en Wilders kalt te stellen. Bek houden. Geen kritiek meer. Dit is een vergroting van de Vrijheid van Godsdienst. Precies wat Grapperhaus wil. Deze beroepspolitici zouden experts als Hiddema (maar ook Omtzigt op bepaalde dossiers) en anderen juist moeten omarmen. Je hebt gewoon mensen die kennis van zaken hebben. Grapperhaus doet alsof het OM hem wil vervolgen, die zeggen dat niet te kunnen, Hiddema denkt van wel. Gebruik dat dan. Maar goed, FvD is de oppositie. Je zult toch samenwerken voor een gemeenschappelijk doel. Ik walg van die beroepspolitici.

BBRDWR | 28-03-18 | 09:56 | 2

Feitelijk bepleit Grappighaus een vergroting van de Islam, niet van godsdienst in het algemeen. De westerse religie heeft zich inmiddels redelijk aangepast aan democratische waarden en normen, daar schuilt verder geen gevaar voor de democratie meer in. De Islam daarentegen kent geen democratie, die zal ten eerste zorgen dat de religieuze waarden en normen bepalend zijn zoals de Christenen eeuwen geleden het ook bepaalden. Grappighaus werkt daar aan mee. Ik ben blij dat PVV en FvD enige tegengas bieden aan dit slappe landsbestuur.

BozePaarseMan | 28-03-18 | 10:04

BozePaarseMan:
Nee, Grappermouse bepleit ook zeker een inperking van de VvM voor politici als Baudet en Wilders.
Daarnaast mag de vrijheid van godsdienst, als je het aan het CDA overlaat, nooit ingeperkt worden.
Waarom?
Omdat het CDA nog de ijdele hoop koestert dat Nederland op een dag weer massaal in hun godje gelooft.

LuckyGirl | 28-03-18 | 10:52

Volgens mij dansen de moslims van geluk; er wordt misschien een stukje van de vvmu afgesneden in Nederland. Iedere gelijkschakeling langs het lijntje van de islamitische logica, wordt zo genoemd: islamisering.

Zoltan | 28-03-18 | 09:55

Als minister Grappenmaker maar wat doet, maar dat gaat nou juist weer in tegen de wil van de Europese Unie, en het liefdadigheidskabinet. Die zet nog liever ons het land uit, want de "Omvolking" moet wel in raap tempo blijven doorgaan. En ook het nieuwe plan van ruilen illegalen tegen arbeidsrovers maakt daar straks deel vanuit.

FreeVogelaar | 28-03-18 | 09:55

Natuurlijk niet de vrijheid van godsdienst maar de vrijheid van meningsuiting aanpakken.
Zo rolt het CDA.

LuckyGirl | 28-03-18 | 09:54 | 2

Hear hear... Misschien moeten we een nieuwe religie uitvinden. Flying spaghetti monster slaat hier niet zo aan

Sandronique | 28-03-18 | 10:33

Wij hebben andere wetten dan Duitsland en de USA dus het wordt hier niet erkend geloof ik.
Anders stond ik met een gulden vergiet op mijn hoofd op mijn ID kaart.

LuckyGirl | 28-03-18 | 10:47

Wat dacht de EU ervan om solidair met elkaar te zijn en alle haatimams uit de EU te gooien.

BozePaarseMan | 28-03-18 | 09:53

Je kunt die malloot wel het land uitgooien, maar hoe zit het met zijn los rondlopende aanhang die gevoelig is voor dat soort uitspraken?

Mr.Crowley | 28-03-18 | 09:53 | 4

En die leerlingen zijn nog veel gevaarlijker dan hun leraar.

FreeVogelaar | 28-03-18 | 09:58

Iets met vlam en pan... Korte londjes.. explosief karater.

boerk | 28-03-18 | 10:22

Nog even en wij hebben hier IRA taferelen.

boerk | 28-03-18 | 10:23
▼ 1 antwoord verborgen

Heb hier al vaker geopperd om het WvSr (anno 1881) eens aan te passen aan de eisen die de "moderne criminaliteit" er aan stelt.
Dat is dan wel met de achterliggende gedachte o.a. dit soort achterlijk religieuze (r)evolutie beter bij te kunnen sturen/bestrijden.
Niet om de klok terug te kunnen zetten.

D-Fens_1963 | 28-03-18 | 09:49

Hier gaat het OM op de stoel van de rechter zitten. Die hoort te oordelen of er sprake is van opruiing of bedreiging. Niet Grapperhaus en niet zijn stropoppetjes van het OM. En als de rechter dan niet wil of kan veroordelen, dan pas ga je de wet aanpassen. Stelletje amateurs.

medusa324 | 28-03-18 | 09:49 | 1

Wellicht dat we dan onze aandacht moeten richten op Ahmed Aboutaleb. Hij kan aangifte doen, art 12 pullen en dan zien we hoe dit uit zou spelen.

paulpils | 28-03-18 | 09:54

Het scheve meetlatje hanteert Hiddema evengoed. Bij wilders was de veroordeling voor groepsbelediging en het aanzetten tot discriminatie onterecht en zou het nooit niet moeten mogen, vvmu vvmu vvmu, maar nu het hiddema politiek uitkomt is 137d plots wel een toepasbaar artikel..
Je komt er niet onderuit, uiteindelijk is vvmu toch vooral fijn als de meningen van anderen je zinnen, en 137d is vooral van belang als je zelf het lijdend voorwerp bent/kunt zijn.

paulpils | 28-03-18 | 09:45 | 3

Het een is voorgeschreven in de koran. Het ander was een mening.

Franque | 28-03-18 | 10:08

Koran is ook een mening?

paulpils | 28-03-18 | 10:13

paulpils | 28-03-18 | 10:13
Niet volgens hun aanhangers.

General Dripple | 28-03-18 | 10:37

Haatimam accepteert onze wetten niet. Laten we hem geven wat ie wil. Laat hem lekker in Jemen sharia-en.

Langshetrandje | 28-03-18 | 09:45

Uiteindelijk krijgt dankzij nuttige idioot Grapperhaus de imam zijn zin. Want hiermee zullen vooral islamcritici de mond mee gesnoerd worden. De baarden blijven gewoon doorratelen

batvoca2 | 28-03-18 | 09:44

Vakmanschap versus politiek gebrabbel. Je hoeft er nog niet eens geluid bij te hebben om te zien dat die Grabbelton hier tegenover zijn meerdere staat.

Joris Beltsin | 28-03-18 | 09:41 | 1

hear hear

ChatBot | 28-03-18 | 09:43

Hij maakte er nooit een geheim van: jarenlang probeerde Grapperhaus zich op alle denkbare manieren in kijkert te spelen bij de CDA- top. Hij moést en zou MinJus worden. Hij kwam naar iedere receptie, ieder congres, iedere tuinfeestje... hij kwam nog acher z’n bureau aan de Apollolaan vandaan voor de opening van een vuilnisbakzak, als er maar partijprominenten waren waarbij hij zich kon inlikken.
-
En ziedaar: wij hebben hem. Nou, gefeliciteerd, CDA, dat je een NOG slechtere MinJus hebt kunnen produceren dan powerboy Opstelten. Het laatste woord is over deze flapdrol nog niet gesproken.

bisbisbis | 28-03-18 | 09:40 | 1

Je vergeet die 'ik ken dood geblowde mensen' pipo die ibdien mogelijk nóg erger dan Opstelten was/is. Overtreffende trap in de devolutie

Sandronique | 28-03-18 | 10:38

Ze hebben rechte latjes, kromme latjes, gelegenheidslatjes en arrogante kachelhoutjes. Dit kabinet paalt er geitenpadjes mee af. Geen kunst om zo je doel te bereiken, wanneer rechtvaardigheid een gotspe blijkt.

bolletje kaas. | 28-03-18 | 09:39

Rutte heeft samen met Juncker goede voetsoldaten gekozen. Grapperhaus, Ollenkreng.. ze voeren exact uit wat gevraagd wordt.... Rare slaven.

Mark_D_NL | 28-03-18 | 09:38

Wat een lul die Asscher, wel Hirshi Ali en Aboutaleb als voorbeelden noemen die beveiligd moeten worden maar Wilders voor bet gamak maar even vergeten. Vraag elke willekeurige nederlander wie in nederland beveiliging heeft en 99,9% noemt Wilders

Ben Hetzat | 28-03-18 | 09:38

Geen flesje water meer mee in het vliegtuig, om zo moslimterroristen te kunnen weren. Een sleepwetje voor iedereen. Met z’n allen een beetje ongemak om het kleine groepje mohammedaanse belhamels juridisch te kunnen weren. Wat een tandloze slappe dropjes besturen dit land.

Franque | 28-03-18 | 09:37

Zo snel mogelijk Duitsland achterna.
Waar VVMU strafbaar is.
In theorie voor iedereen, maar in de praktijk alleen voor autochtonen die kritisch zijn over immigratie.

jemagookniksmeer | 28-03-18 | 09:37 | 5

zoals reeds vastgelegd in de "resolutie 1743 van de raad van Europa".

artie | 28-03-18 | 09:46

artie | 28-03-18 | 09:46
RvE resolutie is niet bindend en heeft geen macht. Waarom denk je dat de Russen daarmee akkord gaan?

paulpils | 28-03-18 | 10:06

@paulpils | 28-03-18 | 10:06
Wat heeft Rusland met dit topic te maken?

artie | 28-03-18 | 16:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Is het niet wonderlijk dat 1 Islamistische voorganger een Christelijke minister er toe gaat bewegen om ons een stukje vrijheid te ontnemen?
Hoe zou dat er omgedraaid uit moeten zien?

Iets_met_bont | 28-03-18 | 09:36

Eea nog even bijpunten voor mijnheer Grapperhaus.

Wat Hiddema terecht stelt is dat algemeen bekend is dat de oproep van imam *in de meer extreme kringen der islam volgers* een oproep tot moord is.

De wiskunde achter dit verhaal is heel simpel: A = B en B= C. Dus A = C.
De imam zegt: Aboutaleb = Vijand van islam. Koran zegt: Vijanden van islam = deze personen bestrijden. Bekend is dat de extremere volgers dit letterlijk nemen.

Kortom, Imam zegt: Aboutaleb moet bestreden worden.

Hup Grapperhaus, doe iets. En afblijven van die VVM. Het afschaffen van het raadgevend referendum is wel genoeg democratische afbraak.

Martin007 | 28-03-18 | 09:35 | 3

Geen speld tussen te krijgen.

LuckyGirl | 28-03-18 | 10:01

1 iemand die Abutaleb nu iets aandoet en Grapp is weg.

pga | 28-03-18 | 10:46

pga: tenzij het een Nederlandse dader is.

LuckyGirl | 28-03-18 | 11:27

Daarbij is de VvMU een prima gereedschap om de ware intenties van de islam te ontmaskeren. Daar kan geen terreur tegen op.

Eindelijk een advocaat in de Kamer, iemand die de wet kent.

gato | 28-03-18 | 09:33 | 5

Raymond de Roon (PVV) was OvJ.

Lupuslupus | 28-03-18 | 09:57

O2Neutraal | 28-03-18 | 09:36
Hij kent de wet wel, maar wil niet in de kamer een onvoorbereid potje law&order gaan spelen. Is wat voor te zeggen. Zijn antwoord verwees naar de mensen van het OM wiens werk het is om dit te wegen. Die wil hij niet zomaar afvallen, is ook wat voor te zeggen. Toch zou het fijn zijn als er een uitgebreidere verklaring komt waarom er geen vervolging plaatsvindt.

paulpils | 28-03-18 | 10:11

paulpils | 28-03-18 | 10:11
We doen net of die officieren van justitie van boter zijn, dit zijn dezelfde lui die geacht worden op te treden tegen drguscriminelen. Als ze dat al niet aankunnen dat hun baas eventueel bereid is te kijken naar hun functioneren in zaak waarbij de enige uitweg volgens de minister het aanpakken van de vrijheid van meningsuiting is, een zeer belangrijke voorwaarde voor een democratische rechtstaat, dan kunnen we er net zo goed mee stoppen. Het zou anders zijn als we het zouden hebben over verpleegkundigen of vuilnismannen.

O2Neutraal | 28-03-18 | 12:26
▼ 2 antwoorden verborgen

We zitten weer met een mislukking opgescheept, je kan het zien aan zijn optreden tegen de pers, de man is niet bestand en gaat meteen naar de makkelijkste oplossing zoeken. Weer geen kwaliteit daar, waardeloos!

lanexx | 28-03-18 | 09:33

Dit is alarmerend, dit is de wereld op zijn kop. Deze minister zou meteen uit zijn functie moeten worden gezet, aan de kant worden geschoven, op transport worden gezet.
Je ziet nu exact hoe het één in het ander grijpt, hoe de kleinste gebeurtenissen in onze dagelijkse samenleving bewust worden uitvergroot en misbruikt om de eigen politieke doelstellingen de burger door de strot te kunnen duwen.
Enerzijds zie je de plotselinge ophef en gespeelde verontwaardiging als die van Asscher die gisteren bij Nieuwsuur alles in het werk stelde om een koppeling te leggen tussen de preken van figuren als Afwas en de als 'gekken' en 'idioten' gekwalificeerde lieden als Mohammed Bouyeri die door zo'n duwend preekje vervolgens tot moord en doodslag overgaan.
Anderzijds krijg je de reactie van Grapperhaus die eerst zegt dat-ie er allemaal niks aan kan doen, en vervolgens de pers mededeelt dat-ie figuren als Afwas alleen aan kan pakken wanneer in zijn algemeenheid en in den bredede vrijheid van meningsuiting wordt ingeperkt.
Beide heren praten poep.
Asscher neemt de gelegenheid te baat om voor de zoveelste keer te suggereren dat hier sprake is van incidenten, van halve zolen en gevaarlijke gekken die dingen zeggen en dingen doen die ver afstaan van de Religie van de Vrede die het beste met de mensheid voorheeft. Waarmee het Islam-debat wederom doelbewust lamgelegd wordt.
Grapperhaus suggereert met een simplistische redenering dat er geen enkele juridische grondslag is om figuren als Afwas aan te pakken en dat 'dus' de enige oplossing is om de vrijheid van meningsuiting in te perken. Waarmee opnieuw de Islam-kritiek verder bemoeilijkt wordt.
Dit is bedenkelijk misbruik maken van de waan van de dag.
Die Afwas is voortdurend bezig geweest, en men heeft hem laten begaan. Het feit dat het Aboutaleb treft is de trigger die deze volstrekt verwerpelijke reacties triggerde.
Ik snap werkelijk niet dat hier enkel juridische stappen worden ondernomen. Veel effectiever is het werkelijk instarten van een Islam-debat, waar ook in Le Figaro voor werd gepleit. Het lamleggen van dat debat is wat hier gebeurt, en dat is uiterst bedenkelijk, dom, en onverantwoordelijk.
Sleep die Afwas op het poidium, laat 'm vertellen wat hij met Nederland voorheeft, laat Aboutaleb zeggen wat-ie ervan vindt, sleep er nog een zootje dubieuze haatfiguren bij, en roep ze ter verantwoording: "wat willen jullie met de wereld, wat willen jullie met Nederland, met de ongelovigen, met onze politiek, met onze moraal, met onze vrijheden? Sleep ze uit hun holen waarbinnen ze zich veilig voelen, spreek hen aan op hun autoriteit binnen de groep.
Daar heb je een ander kaliber mensen voor nodig dan slappe lullen als Asscher, of domoren als Grapperhaus. Daar is moed voor nodig, en die hebben beide heren niet.
Het zou interessant zijn om kamerbreed vast te stellen wie als gekozen volksvertegenwoordiger de moed heeft om het Islam-debat te starten. Er is enkel gesproken óver de Islam, door niet-moslims met te weinig moed, te veel hoop, al te veel fantasie en een romantisch mensbeeld.

Schoorsteenveger | 28-03-18 | 09:32 | 4

spijker.. raak! Maar je denkt toch niet dat die ratten in een open debat de waarheid spreken, toch?

Cobalt bomb | 28-03-18 | 10:14

Hij voert uit wat hij moet uitvoeren, vanuit Brussel. Er is geen andere verklaring mogelijk.

ChacarronMacarron | 28-03-18 | 11:24

ChacarronMacarron | 28-03-18 | 11:24 |:
Nee, dit is een stokpaardje van het CDA.
Die willen ook al jaaaren een verbod op kritiek op het koningshuis.
Het CDA heeft Brussel niet nodig om deze lijn te voeren (maar Brussel helpt niet).

LuckyGirl | 28-03-18 | 11:28
▼ 1 antwoord verborgen

Grapperhaus gaat hier keihard af en met hem het hele OM. Ze willen het gewoon niet zien.

Mesmer | 28-03-18 | 09:30 | 1

Professioneel wegkijken heet dat.

De Briemusketier | 28-03-18 | 09:37

Kijk, zo is de parlementaire democratie ooit bedoeld. Vertegenwoordigers met allerlei beroepen die als wetgevende macht de uitvoerende macht controleert op basis van de eigen deskundigheid en ervaring. Niet de beroepspolitici die als wetgevende macht op de schoot zitten van de uitvoerende macht.

Bytemaster | 28-03-18 | 09:29

Dankuwel, meneer Hiddema.

pollens | 28-03-18 | 09:29

Moedwillig niet op willen lossen ten einde de VvMU, in te kunnen perken. Gaat het nog een beetje daar ? Kan me geen regering heugen die zoveel populisme in de hand heeft gewerkt in zo'n korte tijd.

netniet | 28-03-18 | 09:28
-weggejorist-
ChacarronMacarron | 28-03-18 | 09:27 | 3

Onze Minister is een Partijkartelmultinationaltrekpop met een haatbaardverzameling.

De Briemusketier | 28-03-18 | 09:27

Het lijkt er meer op dat de justitiele wil ontbreekt om deze salafistische imam aan te pakken. Bij het vervolgen van ultrarechtse politici is justitie wel eager en hanteert men de meetlat iets creatiever en inventiever.

Luchtbakfietser | 28-03-18 | 09:27

Waar de islam verschijnt, erodeert de rechtsstaat.

Tapu | 28-03-18 | 09:24 | 3

Multkul maakt je land en tradities kapot.

De Briemusketier | 28-03-18 | 09:29

Politieke correctheid betekent het einde van de rechtsstaat.

jemagookniksmeer | 28-03-18 | 09:49

Tapu:
Alleen in landen waar de politiek uit weekdieren bestaat.

LuckyGirl | 28-03-18 | 10:15

Die vette plofkop met benepen brillenglaasjes von Herrn Grapperhaus zeggen mij genoeg. Geen grap dit.

Zalbe_Hijlstra | 28-03-18 | 09:24

Maar Wilders kunnen ze wel vervolgen, voor uitspraken die veel minder ver gaan. Ik kots van de mate waarin er in dit land met twee maten gemeten wordt.

Tapu | 28-03-18 | 09:24

Bij Nieuwsuur gisteravond was Asscher ook zo ver dat alles geoorloofd was om de man aan te pakken. Zelfs als daar inperking van vvmu voor nodig was. Zeer progressief allemaal. Of ik heb het niet goed begrepen. Dat kan ook.

Normpje | 28-03-18 | 09:24 | 1

Daar is niks progressiefs aan.

Cobalt bomb | 28-03-18 | 10:18

willen jullie meer of minder haatimams is dan wel weer strafbaar?

Terra | 28-03-18 | 09:24

Grapperhaus is de zoveelse min. van justitie die van geen wanten weet.
Of hij speelt dat, omdat de NL bevolking hoe dan ook onder de gruwelen van de islam zullen moeten lijden. Dat doen we al jaren, dat verbreedt zich, dat veregert zich continu, maar een aanpak is er niet. Want islam is zielig of zo.
Deze sheik vaatwas krijg je, ongeacht wat hij zegt of doet, het land niet uit.

Memek | 28-03-18 | 09:22 | 1

lijkt mij een leuke opdracht voor de H.E. Een leuk verzetje.

Cobalt bomb | 28-03-18 | 10:19

Een aantal jaren geleden was het dat volgens politici de wet voldoende mogelijkheden biedt om haatpredikers aan te pakken. Dit kabinet heeft echter besloten de democratie op veel punten af te breken. En deze stropop lijkt zich daar ook volledig voor in te gaan zetten. Wat een schande.

Foolonthehill | 28-03-18 | 09:21

Hear hear Hiddema!

Road to serfdom | 28-03-18 | 09:21

Hiddema for Minjus! Drain the OM swamp!

ChatBot | 28-03-18 | 09:20

Misschien kan Grapperhaus met hen in debat, dan kan hij hen overtuigen en hoeven we niets engs te doen.

O2Neutraal | 28-03-18 | 09:20

Ik voorspel nu vast dat, mocht deze vrijheid van meningsuiting ingeperkt worden, haatpredikers net zoveel haat prediken als eerst. Nul keer raden welke meningen wél ingeperkt worden...

Ridocar | 28-03-18 | 09:20 | 2

Waardoor die wet wéér aangepast moet worden totdat de gedachtepolitie een feit is. Slegs fir blanke natuurlijk

Sandronique | 28-03-18 | 10:09

Precies, dit gaat gewoon (weer) eenzijdig tegen autochtonen met islamkritiek ingezet worden.

negorij | 28-03-18 | 10:10

Het probleem is dat je hiervoor moet accepteren dat de uitlating dat iemand een verrader van de islam is een oproep tot geweld is, en dat kan niet met de oogkleppen van links.

Leyrann | 28-03-18 | 09:18 | 7

Is al eerder gebeurd; maiwand de thuisblijver (google maar op GS of elders) werd om iets dergelijks veroordeeld.

geenspam | 28-03-18 | 09:31

@hufters, ik bedoel: heeft abutaleb gezegd dat die imam oproept tot geweld?

drastic | 28-03-18 | 09:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Oh oh oh.... Hiddema is een genie. (Hiddema is wat Pechtold graag zou willen zijn, maar waar hem de kwaliteiten voor ontbreken.)

Príncipe | 28-03-18 | 09:18

Nederland bekent kleur!

atheïstisch stemvee | 28-03-18 | 09:17

Gisteren is in Groot-Brittanië een salafist tot levenslang(!) veroordeeld wegens het ronselen van kinderen om aanslagen te plegen. En dan zou er met onze wet geen mogelijkheid zijn om zo’n soortgelijk figuur aan te pakken? Wat een kul! Het enige dat ontbreekt, is de wil om op te treden.

Trekhaas | 28-03-18 | 09:16 | 8

Hufterst | 28-03-18 | 09:26
Nou ja, je geeft de woorden van zo'n fopimam wel meer gewicht op deze manier. Da's de andere kant ja.

atheïstisch stemvee | 28-03-18 | 09:29

DrumPiet
Hé bah, dan zijn we het eens. Koffie!

atheïstisch stemvee | 28-03-18 | 09:33

atheïstisch stemvee | 28-03-18 | 09:33
Capuccino graag, 1 klontje.

DrumPiet | 28-03-18 | 09:35
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat de fuck is er loos met dit kabinet??
Eerst zijn onze organen staatseigendom gemaakt. Daarna komt er een sleepnet waardoor onze privacy nog meer aangetast wordt en de Nederlandse burger nog meer bespioneerd wordt door de overheid. En nu moet onze vrijheid van meningsuiting er ook nog onder lijden? Maar heej die laatste twee puntjes hebben niets met de islam te maken hoor. O en niet te vergeten het referendum..

tata1981 | 28-03-18 | 09:15

Dit is nu exact waar het om gaat bij een partij als de PVV. En verdulleme, ze gaan nog een rechtmatige grond van bestaan in hun schoot geworpen krijgen ook. Dankzij de Hiddemeister.

Grapperhouse pakt namelijk de problematiek niet aan conform het door Hiddemeister geschetste, omdat hij weet dat dan menig moslim ook zomaar de cel in kan worden gekegeld. Want verdomd, het klopt gewoon! Het IS simpelweg een oproep tot moord.

Boris Poepnagel | 28-03-18 | 09:14 | 1

En dan is er ineens weer een cellen tekort! Dat moeten we we niet willen met zijn allen.

Cobalt bomb | 28-03-18 | 10:24

minder minder minder Gestapo oeps.

rein9576 | 28-03-18 | 09:14

Is toch schrijnend om te zien hoe grapperhaus zich angstig en zenuwachtig naar het eind van zijn zin probeert te mompelen.
Dat niet iedereen even goed is in zijn/haar vak moge duidelijk zijn. Echter, de laatste 8 jaar gaat de kwaliteit van de politici die zetelen echt hard achteruit. Om nog maar te zwijgen over het aantal dat aftrad (en degenen die af hadden móéten treden).

Wize | 28-03-18 | 09:14 | 2

Niet vergeten dat al die politici 'hoogopgeleid' zijn, lol.

Lupuslupus | 28-03-18 | 09:23

Maak daar eens 40 jaar van.

Elessir | 28-03-18 | 11:13

Ja jongens CDA aan de macht gaat altijd fout.
Altijd je mag niet, je mag niet een je mag niet.
Denk nog maar eens terug aan Donner een Balkenende

IkWilOokWatZeggen | 28-03-18 | 09:14 | 3

Maak daar maar gelovigen van. SGP en CU zijn ook regressieve partijen. Om over Denk nog maar te zwijgen.

DrumPiet | 28-03-18 | 09:16

Yep, ze denken alles met een verbod te kunnen oplossen, net zoals hun God dat doet. En handhaven hoeft niet, want mensen houden zich aan de wet, toch? Krankzinnige naïviteit die de rechten van de goeden inperkt en de kwaden onbestraft laat.

Trekhaas | 28-03-18 | 09:19

Trekhaas | 28-03-18 | 09:19
Mooi toch? Wat leven we toch in een ontzettend gaaf land!

Cobalt bomb | 28-03-18 | 10:26

Zet hem het land uit, en wacht af wat er gebeurt.
Ik neem aan dat Benedictine Fiqc (of zo iets) hem wel als klant wil hebben om de overheid aan te klagen, maar dat zien we dan wel weer.
Soms moet je gewoon in de praktijk testen hoe een wet werkt, en je er (of het gebrek eraan ) niet achter verschuilen.

Nuchternederland | 28-03-18 | 09:13 | 3

Wat een heks die Fiqc idd. En dan te bedenken dat haar oom procureur-generaal was

E-Burke | 28-03-18 | 09:22

Die werkt voor de regering.

gato | 28-03-18 | 09:56

Dat antwoord van Grapperhaus op Hiddema, wat een leeg gebazel.

vivahollandia | 28-03-18 | 09:12 | 1

Komt omdat grapperhaus niet weet waar ie over praat een de hiddemeister wel

IkWilOokWatZeggen | 28-03-18 | 09:26

Hiddema is een baas, We (FvD-stemmers iig dat bedoel ik met we) hebben nog niet zo veel van hem gezien, maar hij heeft kennis van zaken

Bokito ergo sum | 28-03-18 | 09:11 | 4

Lupuslupus | 28-03-18 | 09:22
Alles beter dan die verbodsgeile christenen en PVV'ers.

DrumPiet | 28-03-18 | 09:25

Grapperhaus was tot zijn ministerschap advocaat-partner van het zuidaskantoor Allan & Overy en hoogleraar arbeidsrecht. Onderschat vooral de jurist Grapperhaus niet, de koning van de geitenpaadjes en inlegvelletjes.

Glasgow Argus | 28-03-18 | 09:30

@glasgow argus:
-
Allen&Overy is gevestigd aan de Amsterdam Apollolaan - véél sjieker dan die plebskantoren aan de Zuidas!

bisbisbis | 28-03-18 | 09:48
▼ 1 antwoord verborgen

Religie wil nu eenmaal mensen inperken. Of het nu islam is of christenen zijn. Als er geen religie zou bestaan hoefde de VVMU niet eens wettelijk bepaald te worden.
Enge kwezels met hun achterlijke voorschriften en valse superioriteit.

DrumPiet | 28-03-18 | 09:11 | 2

De kern is wellicht het kuddegedrag dat nu eenmaal in de mens besloten ligt. Het kan heel mooi zijn, maar ook zo, zo lelijk en gevaarlijk.

O2Neutraal | 28-03-18 | 09:19

Maar er daadkrachtig tegenin gaan is niet aan D.P. besteedt.

Cobalt bomb | 28-03-18 | 10:29

Pas gewoon de wet toe Gabberhouse! Faalhaas en angsthaas!

keestelpro | 28-03-18 | 09:10 | 2

Welke wet, die van wingewest Nederland of die van de EU.

Mark_D_NL | 28-03-18 | 09:11

de wet uitgelegd zoals Hiddema.

keestelpro | 28-03-18 | 09:16

Ik snap niet dat de Haatbaard, Sjeik el Sufkutti, niet gewoon opgepakt kan worden en voor de rechter kan worden gebracht?
Wilt u meer of minder haatbaarden? Oh shit, nu kan ik wel voor de rechter verschijnen... Misschien hem met de dood bedriegen, dan is het wel oke.

Super Grover | 28-03-18 | 09:09

Prima om vrijheid van meningsuiting aan te pakken. Ik heb wel een idee. Alle religies en bijbehorende leugens verbieden en mensen voorlichting gaan geven over de evolutie. Klaar!

1977 | 28-03-18 | 09:08 | 4

Dogmatisch een theorie verkopen als LEER is religie.
De onwankelbare god Oerknal is geen haartje beter.

hallevvezool | 28-03-18 | 10:47

@hallevvezool | 28-03-18 | 10:47
Hier ga je dus de mits in, de oerknal maakt deel uit van een theorie, die falcificeerbaar is. De oerknal is dus juist wél wankelbaar, want wetenschap.

Kees Maf | 28-03-18 | 11:33

@keestelpro

vrijheid van religie ok mits naar westelijke maatstaf.

opgelost

Rene046 | 29-03-18 | 01:12
▼ 1 antwoord verborgen

EU, EU boven alles, tralalala.....

Mark_D_NL | 28-03-18 | 09:08 | 2

Bijna goed. Het moet zijn:
E-oe, E-oe über alles...

Nivelleermarionet | 28-03-18 | 10:19

Bijna bijna goed, het moet zijn:

allah, allah über alles...

Voorgeenchanterikpeu | 28-03-18 | 13:04

Theo Hiddema is een uitstekende kerel. Een man naar mijn hart.

DrumPiet | 28-03-18 | 09:07

die haatzaaiers ,flikker ze het land uit.simpel

pedro300 | 28-03-18 | 09:05 | 1

En de rest ook.

Elessir | 28-03-18 | 11:09

Gelukkig jullie hebben het opgepakt. Het gaat erg benauwend worden in dit land.

Earl_of_Doncaster | 28-03-18 | 09:03 | 2

Mij viel het ook al op, toen ik het op het nieuws hoorde. Wat een gek die Grappenhaus...

BootVluchteling | 28-03-18 | 09:06

@BootVluchteling | 28-03-18 | 09:06

En toch komen ze er uiteindelijk mee weg. Centimeter voor centimeter. Stukje bij beetje. Dreigen, zeuren, sleuren. Elk excuus gebruiken om het volk langzaam maar zeker helemaal monddood te maken en te kunnen controleren. Nu misschien niet, over een maand nog een poging en nog een poging. En alles wat afgepakt wordt krijgen we nooit meer terug.

Montu | 28-03-18 | 17:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken