Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof - Alexander Pechtold, zijn penthouse en het OM (plus de springer in de Tweede Kamer)

Het onderwerp is te klein voor een Bassiehof maar toch: personen die zich proberen te verhangen in de vergaderzaal van de Tweede Kamer verdienen geen enkele sympathie. 

Het afgrijzen in de ogen van VVD-Kamerlid Arno Rutte in dat filmpje zegt voldoende. Het is te hopen dat de Tweede Kamer de publieke tribune wel hetzelfde laat. Jaren geleden sprong een activist de Kamer in en kwam naast Jan Marijnissen neer. Herinneringen vervagen maar de knappende enkels waren hoorbaar. Daarna  is even overwogen een glazen wand tussen tribune en zaal te plaatsen, gelukkig niet gebeurd. Het is niet voor niets de Nationale Vergaderzaal, de burger moet zijn volksvertegenwoordigers en bewindspersonen ongefilterd kunnen zien, horen smoezen en somtijds ruiken wanneer het echt spannend wordt. 

Te hopen valt dat het Openbaar Ministerie (OM) deze meneer gaat vervolgen en/of dat er passende hulp voor hem wordt gevonden. De Tweede Kamer behoort de natie toe, niet suïcidalen die hun egomane punt – ook al hebben ze gelijk – met een groots en meeslepende actie willen onderstrepen.

Wat ons brengt op het Openbaar Ministerie en D66-leider Alexander Pechtold.

De kwestie met het appartement ettert maar door. De zaak kwam eind vorig jaar aan het rollen toen GeenStijl over de affaire berichtte. Begin januari werden de eerste vraagtekens gezet bij de fiscale aspecten van de schenkingsconstructie.

Ons van TPO vroeg eerder deze maand om een update, die kwam er maar het aantal aangiften werd niet benoemd. Al kwamen ze nog steeds binnen.

Meermaals vroeg TPO het Openbaar Ministerie om de cijfers. In het verleden waren de magistraten van het OM niet te beroerd updates te geven over de aantallen (voorgedrukte) aangiften tegen Geert Wilders, nietwaar?

Helaas, nul op het rekest.

Dan is het woensdagmiddag, miljoenen kiezers maken de gang naar de stembus. Het OM laat aan de NOS weten – de stembureaus blijven dan nog uren open – 8 (schrijve acht) aangiften aan het adres van de PVV vanwege hun campagnespot te hebben ontvangen.

Opnieuw het OM benaderd. Want waarom kreeg de NOS wel cijfers over de aangifte tegen de PVV? Dag na de verkiezingen meldt de woordvoerster: “Ik heb het nog even in de groep gegooid hier en ik begrijp dat ik het aantal aangiftes nu kan melden. Tot nu toe zijn er bijna 200 aangiftes binnengekomen. Wij bestuderen deze aangiftes op dit moment.”

Zoveel is duidelijk: de ene partijleider is de andere niet in de ogen van het Openbaar Ministerie.

Reaguursels

Inloggen

Adriaantje! Lekker gewerkt pik. Enfin, zou de dienstdoende notaris al zwetend in bed liggen of is deze werkwijze gemeengoed binnen het notarisgilde. Tijd voor een breder onderzoek binnen deze overbetaalde vakgroep?

Kechtold | 25-03-18 | 19:56

De notaris is een bekende (aantoonbaar, let op Promote Ukraine) van Alexander Penthouse, dan heb je niets te vrezen van het NL-OM. Zo rolt een bananenrepubliek en wij dus ook blijkbaar.

O2Neutraal | 26-03-18 | 09:10

Elke suïcidale poging waarbij derden betrokken worden verdient geen sympathie. Helemaal mee eens.

BozePaarseMan | 25-03-18 | 17:10

Het om en de pliessie zijn het uithangbord van het kartelmaffia ten den haag.
En natuurlijk ook het uithangbord van de meerderheid van de tja kiezers die steevast op het kartelmaffia blijven stemmen.
En dan moet je nagaan dat de kartelmaffia een censuurwet(sleepwet) gaat instellen om de niet kiezers van het kartelmaffia kalt te stellen.
In zweden zijn er al mee bezig om gewone burgers te vervolgen wegens racisme(kritiek dus) op de islam en de zweedse maffiakartel.
In het land van de stasi trol word ruim 90% van de verkrachtingen,aanrandingen,overvallen van de moslims onder de pet gehouden en staat de vrije media(ze zijn er nog wel)onder zware druk.
Zijn maar wat voorbeelden waar het naar toe zal gaan met die censuurwet(sleepwet)

komtdatschot | 25-03-18 | 15:56

Bassie slaat de plank mis. Als je ooit de full force van bureaucratische marteling tegen je krijgt piep je wel anders vriend. Je hebt mensen die gek zijn en mensen die gek gemaakt worden. Je loopt inmiddels met dezelfde Haagse oogkleppen op waarvan je de rest regelmatig beschuldigd.

Tisnietanders | 25-03-18 | 15:19

Beste tisnietanders, het klopt niet wat je zegt en je zegt het beroerd ook nog. Het is "beschuldigT" en niet "beschuldigd"!

Lychnari | 25-03-18 | 15:26

Beste Lychnari, wat het eerste betreft heb je ongelijk en wat het tweede betreft heb je gelijk.

Tisnietanders | 25-03-18 | 19:39

Je kan best gelijk hebben hoor, ik snap er gewoon geen cazzo van wat je probeert te zeggen. Wat je schrijft tov het stukje van bassie slaat als kut op Dirk.

ristretto | 25-03-18 | 23:50

Er is 1 richtlijn die boven de nationale wetten en gebruiken staat.
De 'ever closer union' die volgt uit de EU grondwet.
Alles wat een bedreiging is voor de ever closer union moet dus worden aangepakt, vervolgd, geridiculiseerd of monddood worden gemaakt.
Alles wat meewerkt aan de ever closer union moet ondersteuning krijgen. Hoe corrupt de mensen ook zijn, als ze meewerken aan het ideaal van de elite, hebben ze weinig te duchten.
Het klinkt absurd, maar is wel de realiteit.
Massa immigratie die soevereine staten ontwricht en grenzen doet vervagen, is daardoor onderdeel van beleid voor de ever closer union.
Dit beleid is duidelijk te zien in de samenstelling van de regering. Er is maar 1 zaak dat de regeringspartijen bindt: 'ever closer union'.
Alle dicatoriale controlemechanismen hebben 1 doel: ever closer union. Iedereen die zich daartegen verzet, moet permanent is de gaten gehouden kunnen worden. O ja, ook een beetje om de terroristen in de gaten te houden. Islamistisch terrorisme is geen probleem voor de EU-elite, maar het moet niet zodanig uit de hand lopen dat mensen zich gaan verzetten tegen die EU-elite.
De Raad van State heeft over zichzelf gezegd dat ze in eerste plaats in dienst staan van de Europese politieke ruimte. (manifest aan het volk van Nederland p. 25/26)
Dat was dus hun laatste objectieve uitspraak.
Honderden autobranden worden dus kwajongensstreken genoemd, in plaats van de terreur dat het werkelijk is.
Een verbrand stukje gras bij een moskee is, in dit licht gezien, dus wel terreur en moet dus gestraft worden met jarenlange vrijheidsstraffen.
Ook de rechterlijke macht, net als de staatsomroep en vele andere instituties, staan dus in dienst van de ever closer union.
De EU-elite werkt daarom ook liever samen met de meest corrupte politici van Oekraïne, dan de bezwaren tegen EU-beleid van van de Visigrad landen serieus te nemen.
De 'ever closer union' is daarmee misschien wel het meest ondemocratische en gevaarlijkste begrip uit de Europese geschiedenis; een eufemisme voor de term dictatuur.

arbeid_loutert | 25-03-18 | 14:41

Beste arbeid loutert, goede uiteenzetting, mee eens. Je vergeet alleen te vermelden dat dit ideaal, of concept, van de ever closing union al in de tijd van de Duitser nazi's is geboren. Het werd toen alleen anders genoemd: Europeesche wirtschaft gemeinschap (excuses mon allemagne)! doet wat bellen rinkelen?

Lychnari | 25-03-18 | 15:33

De enigen die dit goed hebben begrepen zijn de Britten die voor de Brexit hebben besloten plus een aantal Oost Europese landen zoals Hongarije.

Lychnari | 25-03-18 | 15:39

"Islamistisch terrorisme is geen probleem voor de EU-elite, maar het moet niet zodanig uit de hand lopen dat mensen zich gaan verzetten tegen die EU-elite". U heeft gelijk. Ik ga echter nog een stap verder: Het islamitisch terrorisme moet juist wel uit de hand lopen voor de EU machthebbers omdat bij elke aanslag zij er op zullen wijzen dat er juist een centrale macht, een ever closing union moet zijn om de terreur te kunnen stoppen. Elk individueel land kan dat niet meer zelf, wordt beweert en geloofd. Bij elke aanslag doen Juncker en co. nemen er één op en doen een dansje omdat met elke aanslag de burger zich verder zal willen onderwerpen aan een dictatuur als de aanslagen maar stoppen zodat zij, de burger een zorgeloos leven in eeuwige vrede kunnen leiden zoals de EU macht en de vazallen in de diverse hoofdsteden elders in de EU beloven. Elke dictatuur is gebaat bij geweld in de samenleving en als die van buiten komt, des te beter. De dictatuur zal er daarom alles aan doen om het geweld te stimuleren, te sturen en bovenal te koesteren.

forecastle | 25-03-18 | 17:20

De man dat en de man dit. Waarbij voorbij wordt gegaan dat al hoewel de publieke tribune in de 2de kamer openbaar is zou er toch wel degelijk toezicht moet zijn, altijd, ook al zit er maar één persoon. Dat die volledig gestoorde man de tijd kreeg om uitgebreid zijn daad voor te bereiden en uit te voeren is natuurlijk een schandaal qua veiligheid van de bovenste plank. Waar zat de beveiliging? Ga dat maar eerst eens vragen.

forecastle | 25-03-18 | 14:29

Alex Penthouse was de hoer van die Canadees.
Het Penthouse was z'n betaling. Heeft hij er wel inkomstenbelasting over afgedragen?

Oepsie1234 | 25-03-18 | 14:18

Het denigrerende commentaar op mensen die psychisch ziek zijn van sommige stukjesschrijvers op GS blijft me verbazen. Als deze man zijn gestoorde daad had gedaan omdat hij een tumor in zijn hoofd had dan was het ach jee, en hoe erg. Maar is er sprake van iets als een psychose oid dan hakken we hem de grond in, dan maken we hem af. Zum Kotzen Paternott, en mocht een dierbaar iemand in jouw omgeving schizofreen worden, weet dan dat ik lach.

RoBD=Skullfucker | 25-03-18 | 13:59

Dandruff | 25-03-18 | 15:22
Voor iemand die zegt dat niemand weet wat er met deze man aan de hand is heb jij zelf een uitzonderlijk inzicht in zijn beweegredenen. Dat jij denkt dat het een egomane daad is omdat de dader aangaf dat zijn poging een politieke daad was laat zien dat je weinig vd materie begrijpt. Publiekelijk zelfmoord plegen omdat je boos bent vanwege de politiek is totaal gestoord gedrag. Als het ook maar enigzins normaal zou zijn om vanuit onvrede de hand aan jezelf te slaan dat zou heen Nederland zelfmoord plegen.
Tot slot, les 1 uit het grote psychiatrieboek. Een zelfmoordpoging moet nooit gezien worden als slechts een schreeuw om aandacht of om hulp, maar moet altijd serieus genomen worden. Punt.

RoBD=Skullfucker | 25-03-18 | 16:35

+1 voor jou.

boccelullus | 25-03-18 | 18:15

RoBD=Skullfucker | 25-03-18 | 16:35,

Nogmaals, die citaten waar jij je aan ergert slaan op de *actie* en niet op de *persoon*. Dat in tegenstelling tot, bijvoorbeeld, de dingen die jij over Paternotte zegt ("mocht een dierbare schizofreen worden, weet dat ik lach").
Héél laag bij de gronds.

En met al jouw waarde oordelen over mensen waar je niks van afweet weerleg je geen woord van wat ik heb gezegd. Ik ben om te beginnen geen onbekende in de materie, en elke hulpverlener kan jou inderdaad vertellen dat veel zelfmoordpogingen schreeuwen om aandacht zijn. En natuurlijk moet dat altijd serieus genomen worden; die schreeuw is er immers niet voor niks. Maar dat elke zelfmoordenaar ernstig ziek zou zijn (zoals jij stelt) is aperte onzin.

En dat "normale mensen dat niet doen" is helemaal een non-argument.
Normale mensen kapen geen treinen, blazen geen vliegtuigen op, prostitueren geen kinderen, stemmen geen DDR66, vermoorden niet hun eigen kinderen ("familiedrama").
Toch gebeurt dat allemaal, met enige regelmaat.
Allemaal totaal gestoord gedrag, maar niet per se van ernstig zieke mensen. Politieke, religieuze of persoonlijke redenen kunnen mensen heel ver laten gaan. Zelfs simpele jaloezie en de behoefte een ex te straffen kan leiden tot zelfmoord en / of het vermoorden van de gezamenlijke kinderen.
Puur om de ander een schuldgevoel en een trauma te bezorgen.
Precies zoals deze man deed, in een vol parlement.

Want nogmaals; de kans dat hij gered zou worden is zeer groot.
Als hij echt dood had gewild dan had hij zich op een andere plek opgehangen.

Dandruff | 25-03-18 | 19:05
▼ 4 antwoorden verborgen

De Marokkanen, tegen wie aangifte doen actief wordt tegengehouden door de politie, en tegen wie niet gerechercheerd wordt als je ze met naam, toenaam en adres kan aanwijzen, stonden met hun moskeevereniging alweer vooraan om tegen de PVV te klagen. Zij krijgen hun aangiftes wel altijd gedaan. Wonderlijk.
Hopelijk onderzoekt het OM dit filmpje. Er komt niets in voor dat niet met kilometers literatuur kan worden ondersteund. Maar ja, laat dat maar aan het OM over om er een zaak van te blazen. Expert mogen niet getuigen en als er al een komt, wordt het in ieder geval niet uitgezonden.
Laat ons die vernachelaars van het OM kennen.

eastender | 25-03-18 | 13:48

Diezelfde lui zien geen blaam in het handelen van Pechtold en zijn Canadese herenvriend.

eastender | 25-03-18 | 13:50

Met dat belastingdingetje komt Pechtold nog goed weg, je krijgt niet zomaar een appartement het is gewoon een betaling voor bewezen diensten.

marrretje | 25-03-18 | 13:23

Alles lief en aardig maar u zult toch bewijs aan moeten dragen.

botbot | 25-03-18 | 13:39

Peggie komt alleen weg met 'n zelfverbranding !
Take care.

PopeyeKamper | 25-03-18 | 13:41

Yup, daarom komt hij dus goed weg.

marrretje | 25-03-18 | 13:44

Niet mee eens. De Tweede Kamer maakt wetten. Die wetten hebben consequenties voor Nederlandse burgers. Soms zijn die consequenties niet proportioneel en dat was hier aan de hand. Dan moet je als burger een luisterend oor kunnen vinden, waardoor de wet verbeterd wordt. Dat lukt niet meer zonder referenda en een Tweede Kamer die deels heel parmantig stokdoofheid proclameert. Als de democratie verdwijnt, blijft enkel de botte bijl over om nog gehoord te worden. En daarom sprong die man, die disproportioneel benadeeld werd door de wet, terwijl hij het goede nastreefde. Als dat onrecht niet democratisch rechtgezet wordt, dan slaat dat terug op de Tweede Kamer. Pijnlijk, dat wel.

tipo | 25-03-18 | 13:23

OverdaanDerOnderheid | 25-03-18 | 14:35,

Ik ben van mening dat onze kartelpolitici ziende blind zijn, het volk negeren en het stemvee belazeren. Er is dus inderdaad geen luisterend oor, enkele dissidenten als Wilders daargelaten.

Maar een gebrek aan een luisterend oor is geen excuus voor geweld, nooit. Nog los van het feit dat mensen zich ook nog eens ongehoord kunnen *voelen*, terwijl ze wel gehoord zijn. Als morgen per referendum bepaald wordt dat we de EU verlaten en 99% stemt voor een Nexit, dan voelt 1% zich dus ongehoord. Dat zijn een hoop mensen.

Een zelfmoordpoging valt ook onder geweld, net als een hongerstaking, omdat het mensen kan traumatiseren en omdat het feitelijk een vorm van chantage is.
Dat staat helemaal los van wel of niet luisterende politici.

Dandruff | 25-03-18 | 14:54

@Dandruf Het verlichten van het leed van kankerpatienten is onbetwistbaar het goede. Daar wordt deze man nu voor gestraft (doordat hij Canada niet meer inkomt, waar hij grond bezit). Dan klopt de wet niet.

tipo | 25-03-18 | 19:59

Ook het bestrijden van pijn bij kankerpatiënten is aan regels gebonden. Dat is niet voor niks; medicijnen moeten aan iets hogere eisen voldoen dan alleen het placebo-effect. Een middel mag ook niet erger zijn dan de kwaal.

Maar nogmaals, helemaal los van de vraag of deze man medisch gezien gelijk heeft; geweld is geen oplossing.

Dandruff | 25-03-18 | 21:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Een D66 rechter die een D66-er veroordeelt? Hummm, that will be the day. /cynisme.

Basil Fawlty | 25-03-18 | 13:18

Door en door verrot, is hoe ik er nu over nadenk. Eigenbelang en persoonlijk gewin vieren hoogtij.

Claudia M. | 25-03-18 | 13:15

De Catalaanse vrijheidsstrijder opgepakt door de moffen. Oude tijden gaan herleven.

Eppo | 25-03-18 | 13:15

De Belgen waren wat dat betreft nog een beetje normaal omdat hij er rustig rond kon wandelen. De Duitsers daarentegen, sie sind wieder da. (excuus voor mijn Duits)

Roze_bril_drager | 25-03-18 | 13:23

Afsplitsing van het Vierde Rijk moet de kop in worden gedrukt.

BrutusBosch | 25-03-18 | 13:28

Na de derde wereldoorlog aub Duitsland gewoon weggeven aan alle buurlanden. Hebben wij weer een beetje ruimte om te leven en geen oorlogsgeil land meer in ons midden.

VeelTeSteil | 25-03-18 | 13:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Het OM kiest steeds opzichtiger D’666. Hebben we nog wel een onafhankelijke rechtspraak en een democratie? Ik begin ernstig te twijfelen.

Eppo | 25-03-18 | 13:13

Zal ik nog reaguren..... nu laat maar, heb het al zoveel geplembt, over die ambtelijke kliek en d..... laat maar.

watmagjenogwel | 25-03-18 | 13:10

De Duitsers hebben zojuist gedaan wat men van ze verwacht als 4de rijkers. De Catalaanse leider Carles Puigdemont opgepakt en dan laten ze het over aan de EU wetten.

Roze_bril_drager | 25-03-18 | 13:04

Zonder grenscontroles precies weten waar hij rijdt. Laat dat maar aan de EU over.

de Voorzittert | 25-03-18 | 13:16

Het cynisme is zo groot. Duitsland heeft weer kabinetje en europa kan weer over tot de orde van de dag. Knechten!

Langshetrandje | 25-03-18 | 13:17

De EU had gezegd zich niet te willen bemoeien met interne Spaanse aangelegenheden. Ook niet met Turkse. Wel met Oekraiense. Ik waardeer die rechtlijnigheid.

obominotie | 25-03-18 | 14:49
▼ 1 antwoord verborgen

over die springer... verwardde man. Dagelijks in de wijken van Nederland te vinden... flink bezuinigen op GGZ, alles de participatiesamenleving in.. tja, er is er dan altijd eentje die de verkeerde deur inloopt, verwart...

fikkieblijf! | 25-03-18 | 12:52

Wat een gebrek aan empathie zeg

Bokito ergo sum | 25-03-18 | 12:49

Vind je jezelf erg aardig nu einStina

Bokito ergo sum | 25-03-18 | 13:14

Laat dit een waarschuwing zijn, als je die troep rookt worden je hersenen aangetast en krijg je waanideeën,
Het bewijs is deze poging tot zelfdoding.

botbot | 25-03-18 | 13:36

Bokito, niet om speciale reden. Ik objectiveerde/nuanceerde/verduidelijkte je stelling. Mag dat niet? Sorry he. Zei verder niet of ik het met je eens was of niet, want dat doet er weinig toe.

einStina | 25-03-18 | 13:54
▼ 2 antwoorden verborgen

De politie, en daarmee dus ook de rechercheurs van de politie, die alle aangiften moeten aanleveren bij het OM, zodat die kunnen beslissen over vervolging of niet, dat koppeltje van politie en OM is altijd heel hecht, omdat ze van elkaar afhankelijk zijn.
De politie is spreekbuis van het OM.
En als 't grotere werk gedáán gaat worden, dan is het OM spreekbuis van zichzelf. Maar niet heus.
Want er is altijd 'doggie', the big dog, en the higher top-dog 'in-the-chain-of-commands'.
De hiërarchie van 'we-run-this-country'. (voor de lageren van beneden geldt; trappen naar beneden, en likken naar boven; doen ook de militairen, niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen)
Maar de top-dog van het OM is natuurlijk het ministerie van Justitie (met telkens muterende naamgeving, maar 't virus daarachter, de hoogste jongens en meisjes, die blijven gewoon dezelfde 'faag' hoor)
De echte tandjes die niet eens hoeven te bijten om te laten zien dat ze de baas zijn, wanen zich al jarenlang 'god in Nederland', en dat zijn ze ook wel 'n beetje.
Iedereen is zo aardig tegen ze, en welwillend, en begripvol met krediet binnen de gelederen. Die 'lageren' voelen zomaar automatisch aan, wat 't baasje graag wil zien gebeuren, zonder dat ze erom hoeven te vragen. Mooi hè (?), dat is 'n teken dat de organisatie op rolletjes loopt. Geen wanklankje te horen, ook niet van de interne klokkeluider voor precaire zaken. De meeste tijd doet zo'n klokkeluider gewoon iets anders; onder 'n gewone sectorbaas natuurlijk, die ook al zo goed met hem of haar, eh, communiceert.
Dat er de afgelopen regeerperioden zoveel wisselende ministers van Justitie zijn geweest, is eigenlijk alleen maar, eh, pech.
Ookal straalt dat wel 'n beetje in mineur af op de ó zo loyale organisatie van om-de-minister-heen.
Nouja, je kunt niet alles hebben.
Zolang er niks bewezen is, zijn wij allen onschuldig, toch?
Behalve als 't Wilders betreft, want die naaien we voluit tot ie helemaal beurs is, van alle kanten. En daarna die nieuwkomer, die nieuwlichter, Therry of zoiets.
We zijn al 'n belastend dossier over hem aan 't aanleggen.
Dat Pechtold zo lang uit de kwalijke publiciteit is gebleven is vooral ons stille werk geweest. Ja, wij hebben het landsbelang gediend, door de niet bekend wordende waarheid 'n beetje de goede kant op te helpen; te masseren, ookal krijgen we daar nooit de 'credits' voor. Dat is ons lot hè, we ondersteunen vanuit de anonimiteit.

Der Paulie | 25-03-18 | 12:47

Ondanks het feit dat ik de zelfmoordpoging verschrikkelijk vond, vind ik zijn doel echt waanzinnig goed. Go Hennep!

FirmaLenB | 25-03-18 | 12:43

Eens zullen alle pleinen volstromen met ontevreden die de hoofden van de corrupte klasse opeisen.

Koonkluk Huis | 25-03-18 | 12:41

Het OM is niks anders dan een afspiegeling van de politiek in Nederland, minus PVV’ers en FVD’ers. Dus wegkijken waar het kan, ontkennen waar het moet en voor de rest gewoon zo goed mogelijk proberen te deugen.

de Voorzittert | 25-03-18 | 12:32

De voorzitter.
En vergeet de media niet. Dat is wel het ergste gezwel in Nederland.

Senorans | 25-03-18 | 14:51

Ook bij het OM lopen te veel mensen rond die het goed met de wereld voorhebben en 'dus' als vanzelf, in een reflex, de aangiftes tegen Wilders zien als een bestrijding van het kwaad. Dat ligt geheel anders met de aangiftes tegen Pechtold, want die passen niet binnen dat frame.
Ik heb niet de indruk dat hier sprake is van een weloverwogen complot, waar enge hoge ambtenaren aan de knopeen draaien, maar wel van een 'state of mind', een manier van denken die van hoog tot laag bepaalt hoe men met de dagelijkse realiteit omgaat.
Reden te meer om opheldering te vragen, om het OM te dwingen helder te maken hoe daar binnen de burelen gedacht wordt over de wereld, over goed en kwaad en over de rol die het OM daarin speelt.
Denk dat men in eerste instantie geen antwoord heeft. Typisch gevalletje van 'institutionele willekeur'.

Schoorsteenveger | 25-03-18 | 12:31

Mooi gezegd, duidelijk!

todos | 25-03-18 | 12:42

Meestal zijn ze ook nog tamelijk discreet. Soms echter heb je van die figuren zoals de Haagse officier van justitie Bart the Bully die zo arrogant is in zijn domheid dat hij in een onbedoelde illustratie van het Dunning Kruger effect zijn totalitaire aard toont.

Glasgow Argus | 25-03-18 | 12:53

Over die "state of mind":
Het OM is één enkele organisatie. Een organisatie bestaat uit een groep mensen en een groep mensen brengt altijd een bepaalde cultuur voort. Dat geldt voor een nieuwsredactie, een onderzoeksbureau en maatschappelijke organisaties. Die cultuur bepaalt de subjectieve kaders van de club en maakt objectiviteit onmogelijk. Genoeg journalisten die denken in hun eentje de objectiviteit te kunnen bewaren en de waarheid te kunnen verkondigen met een feitenrelaas: het bestaat gewoonweg niet.
Daarom moet je meerdere kranten lezen en nooit blind afgaan op de mening van één cultuurwetenschapper of econoom. Pas als meerdere (groepen) mensen onafhankelijk van elkaar een onderwerp bestuderen en er met elkaar over in discussie gaan, dan kan er boven die tafel iets uitstijgen dat los komt te staan van die subjectieve kaders.
Welnu, het OM is dus één organisatie, een groep mensen die een bepaalde cultuur voortbrengt. En die cultuur zal vooral bepaald worden door hun gemeenschappelijk achtergrond: hoogopgeleide randstedelijke witte kragen. D66 zit als gevolg daarvan als het ware ingebakken in het OM-paradigma.

JamesMurphy | 25-03-18 | 13:04

Dus politici worden geconfronteerd met de gevolgen van hun (ongeïnformeerde) beslissingen, en men is geschokt?
Aantal zelfdodingen, en pogingen daartoe, rijzen de pan uit. Maar zag men niet, dus niets aan het handje.
Maar al die families, hulpverleners etc. Die er wel mee geconfronteerd werden en worden, ook die kunnen de rambam krijgen van de boven hen gestelden.
Politici, we kunnen er prima zonder.

MarcS | 25-03-18 | 12:19

tja en dan komt de samenleving even op visite in de 2e kamer waar al die beslissingen worden genomen voor de samenleving.. verwardde man!

fikkieblijf! | 25-03-18 | 12:53

De politici zijn inderdaad met de gevolgen van hun beslissingen geconfronteerd en dat is prima. Het slechte nieuws is natuurlijk dat ze op hun high horses zullen blijven zitten, al springen er nog 10 anderen van dat balcon. De man die gesprongen is heeft een wanhoopspoging begaan en dan word je bestempeld als 'verward' en met verwarden hoef je geen rekening te houden want die sporen niet - zo redeneert men -.
Voordat de man sprong is daar heel veel aan vooraf gegaan maar dat wordt onder het tapijt geveegd en zéker niet door de kamerleden/regering geanalyseerd door zich b.v. af te vragen 'wat hebben wij verkeerd gedaan, had dit voorkomen kunnen worden' enz. Welnee: 'die man spoort niet' en men gaat over tot de orde van de dag. De cijfers zeggen dat er per jaar in Nederland 2000 zelfmoorden voorkomen maar daaraan wordt geen ruchtbaarheid gegeven, komt niet in het nieuws want 'demense zouden eens op dat idee kunnen komen'.

Ze spelen het nog veel viezer; er is nu zelfmoordpoeder dat ter beschikking wordt gesteld want dan houdt de Overheid 'schone handen'. Allemaal onder het mom van zogenaamde 'menslievendheid'. Koning David wist het 3000 jaar geleden al toen hij bad: laat mij niet vallen in de handen van mensen'.

Lupuslupus | 25-03-18 | 12:55

Leeft Hans Wiegel nog ?

Roze_bril_drager | 25-03-18 | 12:15

Ik zag vanochtend mijn reet in de spiegel en ik dacht "verrek daar heb je Wiegel".

Dr. Doom | 25-03-18 | 12:49

Die zat net toch bij Buitenhof.

gato | 25-03-18 | 13:31

@Dr.Doom:
Volgende meer better afvegen, dat voorkomt dergelijke spiegeltrauma”s.

InAnumPerRegimine | 25-03-18 | 13:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Democratie.... de ene boef is de andere niet

bert.s | 25-03-18 | 12:14

bert.s | 25-03-18 | 12:14 |
Het lijkt wel het Kremlin... Pechtold = Poetin, Wilders = oppositie.

Príncipe | 25-03-18 | 12:34

"De Tweede Kamer behoort de natie toe, niet suïcidalen die hun egomane punt – ook al hebben ze gelijk – met een groots en meeslepende actie willen onderstrepen."
Dat is voor Bassie belangrijker dan het criminaliseren van onschuldigen.

boccelullus | 25-03-18 | 12:09

Gelukkig hebben veel kiezers Pechtiold een draai om zijn oren gegeven en heeft D66 flink verloren. Ongelofelijk dat er nog mensen zijn die op die arrogante Pechtold stemmen.

Penthouse kwestie klopt niet, dat weten we. Maar de elites die ons besturen en invloed hebben bepalen WIE zij wel en niet aanpakken.
Vraagje aan GS: is ooit de rol van die Pechtold onderzocht in de grote bouwfraude in de gemeente Leiden, waar hij toen wethouder was en daarbij negatief betrokken te zijn geweest ??
Of zit dit ook onder het tapijt ?
D66 met Pechtold en die Ollongren is een ramp voor Nederland.

outdoor | 25-03-18 | 12:04

D666 gecontroleerd OM die gaan ordelen of de Grote D666 iets stafbaars heeft gedaan. Dat gaat vast een verrassende uitkomst opleveren dream on

Jacktheflipper | 25-03-18 | 12:08

U vergeet Pia "gelegaliseerde orgaanroof" Dijkstra!

normanius | 25-03-18 | 12:10

@ jack the flipper: daarom trias politica harder definiëren, ooit lid geweest van een politieke partij dan nooit de mogelijkheid om rechter of officier van justitie te worden. En omgekeerd natuurlijk ook.

Ivor Biggun | 25-03-18 | 13:08

Nee, inderdaad, de een is een held de ander een slappe zak hooi.

WasHetMaarMakkelijk | 25-03-18 | 12:04

De arm van het kartel zit ongenadig dik in de aars van het OM. Klasse- cq Karteljustitie bestaat nog steeds. Misschien moet Grappenhauser hier maar eens een antwoord op geven. Of Pechthold himself.

zimmerschwanz | 25-03-18 | 12:00

De OM, staat onder controle van de Staatspartijen. Het OM, is al decennia niet meer onafhankelijk. De beïnvloeding is groot. Maar de wal zal het schip keren. Het Volk, is het zat en pikt het niet meer. Zij stemmen tegen alles wat vanaf de gevestigde orde komt. De kleine elite die het Volk domineert via het onderwijs. Hun tijd is gekomen. Zoek je heil maar in een ander land. Ik zou kiezen van een Arabische Heilstaat. Dit moet jullie wel liggen. Het knuffelen zit al in jullie genen. Oh nee wacht, toch maar uitwijken naar een land met westerse inslag. Stelletje hypocrieten.

De Evangelist | 25-03-18 | 11:52

Misschien is een diepe kloof tussen de publieke tribune en de 2e kamer een oplossing.

W_F | 25-03-18 | 11:52

Wilders werd/wordt keer op keer vrijgesproken ondanks de overweldigende bewijslast. OM is inderdaad zo corrupt als de neten.

Bakito | 25-03-18 | 11:47

Mensen worden niet door het OM vrijgesproken maar door een rechter. Iemand met zelfs ook maar rudimentaire kennis van de staatsinrichting zou zo iets moeten weten.

omanders | 25-03-18 | 12:07

@Bakito | 25-03-18 | 11:47

M.a.w. beweer je nu dat de rechters in die zaak "zo corrupt als de neten" waren?

omanders | 25-03-18 | 12:08

Ten eerste is wilders niet vrijgesproken. Ten tweede wou om de eerste keer niet tot vervolging overgaan maar werd het daartoe gedwongen en eiste het vervolgens vrijspraak.

Hufterst | 25-03-18 | 12:25
▼ 1 antwoord verborgen

Die mensen die aangifte hebben gedaan zouden nooit meer iets moeten zeggen over het veroordelinspercentage van criminelen. Is gewoon een soort obstructie van het apparaat.

DrumPiet | 25-03-18 | 11:47

Roffel toch op met je obstructie van iedere redelijke discussie. Alsof 200 letterlijk identieke aangiftes over één casus tot een soort DDoS (of zelfs maar simpelweg 200 keer zo veel werk) bij het OM zouden leiden.

OverdaanDerOnderheid | 25-03-18 | 14:17

Ik stop met belasting betalen, want . . Privézaak.

Hebbiehemookweer | 25-03-18 | 11:47

Alexander Penthouse hoopt op het ontkomen aan vervolging. En hij hoopt op de rechters die qua politiek de bende van DemocratischTekort'66 nogal volgen. Hij heeft een streepje voor. Het stinkt. Het is een vorm van corruptie.

Fijnstoffer | 25-03-18 | 11:47

Has die hut cadeau gedaan aan een Canadese stichting met een brievenbus in amsterdam en er was niets aan de hand geweest.

W_F | 25-03-18 | 11:57

De lijst met bewijzen dat het OM corrupt is politiek bedrijft is gigantisch. Maarja, wie gaat daar dan wat aan doen?

Blasfemie | 25-03-18 | 11:43

De sleepnetwet!
Oh wacht...

Is dit nog nieuws? | 25-03-18 | 11:43

*Mompelt iets van slager en vlees.*

kwark001 | 25-03-18 | 11:45

WC eend.

beau van rtl | 25-03-18 | 11:47

Arno zit nog bij de slachtofferhulp. Zal hij er ook mee zitten dat veel van zijn partijgenoten onschuldige kleine kinderen misbruiken? Ik denk het niet hoor, schijnheilige flikker.

beau van rtl | 25-03-18 | 11:41

Het legaliseren van wiet is heel wat belangrijker dan de leugen en belastingoplichting van een lid van de tweede kamer. Met recht Geen Stijl en niet serieus te nemen.

maarten1959 | 25-03-18 | 11:40

Legaliseren van wiet. Man waar klets je over. De hele wereld zit aan de wiet, dus wat moet er nog gelegaliseerd worden. Zelfs kamerleden hebben een broeikasje in de tuin voor familie en vrinden.

beau van rtl | 25-03-18 | 11:44

@beau. Lekker makkelijk en dom geredeneerd. Waarom is het dan nog niet legaal ? En waarom kan een kamerlid een broeikasje hebben terwijl ik steeds door mijn buren wordt verlinkt ?

boccelullus | 25-03-18 | 12:06

Nou gewoon, omdat jij waarschijnlijk niet slim genoeg bent. Misschien al te veel van die bende gerookt. Gaan je hersens ook van stuk hoor.

beau van rtl | 25-03-18 | 12:13

"Te hopen valt dat het Openbaar Ministerie (OM) deze meneer gaat vervolgen en/of dat er passende hulp voor hem wordt gevonden." wat een zin is dat joh ... heb een hekel aan die klikmaatschappij en al die oproepen tot vervolging. Dan kun je het beter omdraaien ... hulp eerst lijkt me. Dat ze die Pechtold aanpakken is prima, maar daar zal het OM niet in mee gaan met als argument dat geen van de mensen die aangifte deed een persoonlijk belang heeft. Beterschap aan die wietspringert, zoiets doe je echt niet als je gezond bent.

Watching the Wheels | 25-03-18 | 11:39

Ik denk dat deze man volkomen gezond was, maar als je als principieele 5 plantjes kweker in die mallemolen terrecht komt kan het hard gaan als alle grond onder je voeten vandaan word geslagen.
Jammer dat de gemiddelde burger dit alleen nooit zal kunnen bevatten.

Skeledonder | 25-03-18 | 16:46

Net als de overige media geen woord over waarom 'de springer' sprong, jammer.
Durf eens op te komen tegen 80 jaar repressie en een schadelijk en onzinnig verbod op een plant die de mens en de wereld zou kunnen redden.

seconda | 25-03-18 | 11:38

@Carmelita | 25-03-18 | 13:04
Op 2:25 min. in Pauw pauw.bnnvara.nl/media/381914 zwaait hij de wereld toe vanuit een ziekenhuis bed. Dat lijkt me toch niet echt "terughoudend van de media". Ook bijzonder dat iemand zo snel na zo'n zelfmoordpoging alweer naar een camera lacht, waarmee ik verder niks wil zeggen (vind het alleen bijzonder, je zou verwachten dat iemand erg in de war is).

Watching the Wheels | 25-03-18 | 13:27

Ik bedoel eigenlijk officiële instanties. Niet de media.

Carmelita | 25-03-18 | 13:30

@Watching the Wheels | 25-03-18 | 12:48 Hoezo "wereld zou kunnen redden"? -> Cannabis kan ons van de verslaving aan aardolie af helpen, kan de ontbossing grotendeels stoppen, kan ons biologisch afbreekbaar plastic leveren, kan landbouwgrond verbeteren, kan waterslurpende en vervuilende katoenplant stoppen en kleding leveren die 4x zo lang mee gaat, cannabis zaad kan honger uitbannen omdat het het enige zaad ter wereld is dat een mens volledig kan voeden, cannabis kan vele schadelijke en verslavende medicijnen vervangen. Cannabis kan beton vervangen en produceert geen tonnen co2 tijdens uitharden, cannabis heeft geen pesticiden nodig en zo zijn er letterlijk nog honderden zaken die door en van de cannabis plant gemaakt kunnen worden, En toevalligerwijs kun je er nog mee ontspannen ook.
Dit en diverse raciale factoren die destijds speelden is precies waarom de grootindustrie bijna 100 jaar geleden massaal ingezet heeft op het verbieden en demoniseren van cannabis welk uiteindelijk de '2e droogleging' en de start van de war on drugs heeft veroorzaakt. Was dit niet gebeurd dan was de massale mileuverontreiniging en vernietiging van natuur ons, in ieder geval voor een groot deel, bespaard gebleven.

seconda | 25-03-18 | 21:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Op oude gerechtsgebouwen zie je ze nog wel, die beelden van de geblinddoekte Vrouwe Justitia. Het uitgangspunt van onpartijdigheid moet juist het vertrouwen in de rechtsstaat benadrukken.

Juridisch activisme heeft niet alleen de soosjale advokatuur maar ook de rechtbanken en het OM bereikt. Het OPenbaar Ministerie is geen onderdeel van de rechterlijke macht, maar is ondergeschikt aan het Ministerie van Justitie en Vuiligheid of hie het tegenwoordig mag heten. Het zijn ambtenaren, met de opdracht voor vervolging van wetsovertredingen te zorgen. Ze voeren daarmee een overheidstaak uit en die overhid is gebonden aan de opdracht die onder meer de Grondwet geeft. Discriminatieverbod, bijvoorbeeld.

Ongelijke behandeling mag best, maar daar moet dan een redelijke grond voor uitzondering zijn. De PvdA is met de “Kutmarokkanen” uitspraken van Oudkerk en “het etnisch monopolie” van Samson de hand boven het hoofd gehouden. “Minder, minder, minder” van Wilders lijdt tot overheidsgestuurde aangiften. Overheidsactivisme.

Er zit een fijn lijntje tussen overheidsactivisme en de manier waarop Roland Freisler zijn verdachten aanpakte. Freisler was ook blind, van woede althans. Maakte hem niet bepaald onpartijdig....

Glasgow Argus | 25-03-18 | 11:38

Ik ben ook bang dat vrouwe Justitia tegenwoordig eerder oogkleppen op heeft.

Sqbar | 25-03-18 | 11:49

Voor de duidelijkheid: Roland Freisler was niet de OvJ in de zaak-Wilders, maar een nazi-jurist die als rechter én aanklager (tegelijk!) van het Volksgerichtshof showprocessen voerde wegens 'politieke misdrijven'.

OverdaanDerOnderheid | 25-03-18 | 14:05

@ Is dit nog nieuws? | 25-03-18 | 11:30
Wiet kan talloze peperdure medicijnen op spotgoedkope wijze vervangen. Zo ook heroïne.
Dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling in farmaceutenland.

piloot47 | 25-03-18 | 11:36

Precies. Legalisatie en accijns net als bij alcohol is natuurlijk ook uit den boze. Want, wiet is drugs en drugs are bad, mmmkay?

Is dit nog nieuws? | 25-03-18 | 11:43

MMS geneest sinds 1814 >95% van alle bekende ziektes, incl. kanker, Q-koorts, MRSA, HIV, enz voor dubbeltjes per genezing en dus is het verboden door de witte jassen maffia en hun ondersteuners.

TriestGeval | 25-03-18 | 13:33

Pechtold en Kajsa mogen van mij lekker blijven zitten. Ze doen goed werk. Over krap een jaar Provinciale Staten verkiezingen. Halveren die antidemocraten. Op naar nogmaals zilver. Op naar '33

atheïstisch stemvee | 25-03-18 | 11:36

Dat is inzicht hebben. Laat ze maar flink aanklungelen.

De_jongste_bediende | 25-03-18 | 11:47

Dat zal de vv(d) ook hebben gedacht toen ze Karin aanwezen als vervanger van Rutte voor de week na de verkiezingen. Kan 66 lekker uitleggen, waarom het referendum geen goed instrument zou zijn. Slimme tactiek van Rutte.

Watching the Wheels | 25-03-18 | 12:52

Het recht om ergens van af te springen lijkt mij een mensenrecht - zolang je geen anderen beschadigt of, erger nog, andermans spullen.

Ichneumonidae | 25-03-18 | 11:34

In deze tijd van anti-biologisme is zwaartekracht waarschijnlijk ook maar een sociaal construct.

Glasgow Argus | 25-03-18 | 11:42

kwark001 | 25-03-18 | 11:36
Waar haal je dat vandaan? Zelfmoord is niet strafbaar, een poging daartoe ook niet.

Ichneumonidae | 25-03-18 | 11:45

kwark001 | 25-03-18 | 11:36
Tuurlijk is zelfmoord strafbaar, anders kunnen ze je niet voor je dood leegroven!

JI-HAAT | 25-03-18 | 11:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Er zullen ongetwijfeld tussen die 200 aangiften een aantal zitten die prima onderbouwd zijn waardoor het OM deze niet kan negeren. Ik heb er veel vertrouwen in dat Pechtold zijn laatste uur is geslagen. Hij is fout geweest en moet daarvoor zwaar gestraft worden. Mooie bijkomstigheid is dat het politieke landschap enorm zou opknappen.

ILF2 | 25-03-18 | 11:34

Het OM is het afvoerputje van juridisch Nederland.

Mahatma | 25-03-18 | 11:33

Het is héél simpel: onze complete rechterlijke macht, zowel zittend als staand, is al jarenlang doordrenkt met en doorweekt van het ‘66 sausje.

bisbisbis | 25-03-18 | 11:37

In voetbal heet dat matchfixing.

norocketscience | 25-03-18 | 11:31

Al sinds de dagen van Hirsch Ballin is het OM bewust bezig om Wilders politiek te beschadigen. En in ons staatsbestel mag dit omdat het OM onder politieke aansturing staat. Het enige wat in deze situatie helpt is om als media in de penthouse-vlek te blijven wrijven.

Irnerius | 25-03-18 | 11:28

Wij zitten hier op onze troon en willen daar niet vanaf gestoten worden, zeker niet door armzalige burgertjes. Daarom laten we ze verplichtingen aangaan voor minimaal 40 jaar in hun armzalige leventje waardoor ze geen kant op kunnen en horen ze alleen maar te horen wat wij voorschrijven. Angst moeten ze hebben. Te veel informatie brengt ze alleen maar op ideeën waardoor ze een mening gaan vormen die bedreigend is voor ons elite kliekje op de politieke troon. Sleepwetten, Russen overal de schuld van geven, beloftes bewust niet nakomen, alles halen wij uit de kast om onze bezetting van de politieke troon te beschermen en het laatste wat wij willen is dat simpele arbeidertjes dat beseffen.

CarloCarpacio | 25-03-18 | 11:28

Het publiek raakt blijkbaar gewend aan corrupte politici. Vinden het blijkbaar normaal voorgelogen te worden door deze zwaar geprivilegieerde kaste.
Hebben er zelfs vertrouwen in, gezien het bizar hoge percentage van "voor" stemmers bij het referendum. Dat kan bijna onmogelijk alleen maar het resultaat van fraude zijn.

Noem dat maar het NOS-effect. Iedere dag en elk uur de Fabeltjeskrant op TV werkt.

Jan Passant mk2 | 25-03-18 | 11:27

Bis3: Jammer dat geen enkele vorm van dankbaarheid verwacht kan en mag worden van islamitisch tuig, anders zou Erdogan in die mooie toekomst best een standbeeld mogen neerzetten in Rotterdam van de primaire grondleggers van zijn machtsbasis. Ik DENK aan mannen als Den Uyl, Melkert, Spekman, Cohen, Samsom en natuurlijk een ere-penthouse op tien hoog-achter voor Pechtold.

Jan Passant mk2 | 25-03-18 | 12:56

Jan Passant mk2 | 25-03-18 | 12:56

Laat u Aboutaleb nu opzettelijk weg uit uw opsomming?

OverdaanDerOnderheid | 25-03-18 | 13:45

De kracht van de herhaling. Als je maar vaak genoeg liegt wordt de leugen als waarheid ervaren. Rutte komt er al jaren mee weg, ik snap echt niet dat iemand in de kamer daar eens wat over zegt.

poisonivy | 25-03-18 | 15:18
▼ 1 antwoord verborgen

Wordt het onderhand geen tijd om de stemformulieren van de OvJ's van het OM te Amsterdam publiekelijk te laten invullen.
Weten we direct hoe D66 in dat systeem is geïnfiltreerd.

BBmetR | 25-03-18 | 11:27

Nee, dat denk ik niet. Het stemgeheim is daarvoor te fundamenteel, en het zou de onafhankelijkheid van het OM zeer kunnen schaden. Wat we m.i. eerder moeten overwegen is zeer streng (strafrechtelijk) optreden tegen alle niet-openbare communicatie tussen het OM en bestuur (politiek en overige ambtenarij) en/of (lokale) verkiezingen invoeren voor de functie van (hoofd)officier van justitie. Dat het voor het OM om tactische en strategische redenen niet wenselijk is om altijd open kaart te spelen over het vervolgingsbeleid lijkt mij vanzelfsprekend, maar heimelijke samenspanning met politiek en bestuur dient te worden voorkomen. Het strafrechtelijke opportuniteitsbeginsel dient te worden afgeschermd voor invloeden van politieke en bestuurlijke opportuniteit, en andersom.

OverdaanDerOnderheid | 25-03-18 | 13:42

Klasse justitie, klasse justitie!

tata1981 | 25-03-18 | 11:23

ergens heb ik het vermoeden dat U "klassenjustitie" bedoelt en niet "klasse (top) justitie"

Enrique C | 25-03-18 | 12:52

Vrouwe Justitia heeft haar blinddoek al jaren geleden verruild voor een kopvod.

spekpater | 25-03-18 | 11:23

Stel dat het OM werkelijk wat met die omkoopneukhut gaat doen, dan wint sneuneus Pechthold als nog.
Kereltje betaald de boete en eventueel ontdoken belastingen, verdwijnt tijdelijk uit het zicht tot de sh*tstorm is gaan liggen om vervolgens in Brussel weer op te duiken.

normanius | 25-03-18 | 11:22

Ach . Dat penthouse is een privé zaak en aangiftes zijn ongegrond omdat niet ontvankelijk.
Dus ik vrees (helaas) dat Pechtold er me wegkomt.
Integriteit is wat ander maar daar rekent de kamer hem niet op af.
Dus whatever is next? We gaan het zien!
Hoeren, villa's, koffers met geld, alles mag, als het maar privé is.
Fuck de burger leve de bananenmonarchie!
*Met gouden Kalashnikov in de lucht schieten doet*

Is dit nog nieuws? | 25-03-18 | 11:22

"Hoeren, villa's, koffers met geld, alles mag, als het maar privé is."
Dachten ze bij Oxfam ook, maar blijkbaar ben je daar 24/7 vertegenwoordiger van dat bedrijf.
Hoe zat dit ook al weer met ambtenaren en voorbeeldfunctie?

De waard zijn gast | 25-03-18 | 11:24

De waard zijn gast | 25-03-18,
Ambtenaren..... daar moet eens een oplossing voor komen.

watmagjenogwel | 25-03-18 | 13:15

Nou zeg, dat appartement is alleen een probleem als jullie er over blijven doorvragen. Toch?

Muxje | 25-03-18 | 11:20

Nee joh, dat appartement was toch nooit een probleem volgens D66? Wij zeuren als een kind dat geen snoepjes mag. Niet zeuren, bek houden. Privé!

Is dit nog nieuws? | 25-03-18 | 11:23

Laat dat dan ook het enige bestaansrecht van kritische pers zijn. Voor de rest kun je reclame kopen.

Roze_bril_drager | 25-03-18 | 11:23

Zou het OM dan wellicht niet onafhankelijk zijn? Ik zie een reden tot aangifte!

De waard zijn gast | 25-03-18 | 11:19

U twijfelt toch niet over trias politica ? Dat is onmogelijk want we zijn zo integer hier in Nederland en enige verbondenheid tussen de 3 kan toch alleen in Rusland. Zit Turkije al bij de EU inmiddels want die doen het heel goed met miljarden vanuit de EU. Niet sarcastisch verder.

Roze_bril_drager | 25-03-18 | 11:18

Gewoon smerig.

Not_again | 25-03-18 | 11:18

Ik bedoel, het OM in dezen.

Not_again | 25-03-18 | 11:19

OM is inmiddels een politiek instrument net als de NPO. Corrupt in de klassieke betekenis.

kaasfondue | 25-03-18 | 15:00

Van mij mogen al die verslaafde gekken van een balkon springen, 10 hoog!

joppo0 | 25-03-18 | 11:17

Ach ja. Wiet is slecht, alcohol is goed.
Want ja, wiet is drugs en alcohol is gezellig.
Nog betere argumenten?

Is dit nog nieuws? | 25-03-18 | 11:30

Is dit nog nieuws? | 25-03-18 | 11:30
Vergeet niet dat die oud minister Ard van der Steur (VVD) mensen kent die aan wiet of hasj gestorven zijn.

JI-HAAT | 25-03-18 | 11:35

JI-HAAT | 25-03-18 | 11:35 |
En dan niet te vergeten al die bekenden van de politie die hun leven hebben gelaten in het proces van wiethandel. Want dat zijn de vergeten slachtoffers van cannabisgebruik.

De waard zijn gast | 25-03-18 | 13:04
▼ 2 antwoorden verborgen

All animals are equal but '66 animals are more equal than others...

Arietjuh | 25-03-18 | 11:14

REAGEER OOK